PDA

Se fuld version : CL: FC Barcelona - Manchester United

Sider : 1 [2]

United-Allan33
28-05-2009, 06:59
Når du fremhæver DAGEN, er det så fordi du mener vi er bedre generelt? Ah come on. Vi lignede et tegneseriehold igår, og de kunne få os til det samme idag, hvis du linede holdene op i Rom igen til en omkamp.

De har verdensklassespillere på næsten samtlige poster, hvor vi har en 3-4 stk og resten er fyld. Det er nok i england, men det er ikke nok til at slå sådan et hold her, når de kører som de har gjort i denne sæson. Længere er den ikke. Vi er IKKE det bedste hold i verden. Det er de. VI kan komme tilbage og lave om på det næste sæson, men det kræver en drastisk ændring i vores generelle præstationer, som har været dårlige i år. En god præstation defineres ikke bare ved at man kan holde et clean sheet.

Det må være en stor dag for dig!!!! Dit elskede hold vandt CL og dit hade hold blev udstillet i EN kamp igår.. Så tillykke med det.. Du må være stolt... udover det så lukker du igen kun lort ud...

TJ
28-05-2009, 07:16
Når du fremhæver DAGEN, er det så fordi du mener vi er bedre generelt? Ah come on. Vi lignede et tegneseriehold igår, og de kunne få os til det samme idag, hvis du linede holdene op i Rom igen til en omkamp.

De har verdensklassespillere på næsten samtlige poster, hvor vi har en 3-4 stk og resten er fyld. Det er nok i england, men det er ikke nok til at slå sådan et hold her, når de kører som de har gjort i denne sæson. Længere er den ikke. Vi er IKKE det bedste hold i verden. Det er de. VI kan komme tilbage og lave om på det næste sæson, men det kræver en drastisk ændring i vores generelle præstationer, som har været dårlige i år. En god præstation defineres ikke bare ved at man kan holde et clean sheet.

Glæden er vist steget dig til hovedet. Hold da kæft du sejler rundt i latterlige, forvirrede og ikke mindst usande påstande..... mere end du plejer.

Dines
28-05-2009, 07:16
Øv. Det er aldrig sjovt at komme så langt i en tunering, og så tabe den. Men når det så er sagt, så er jeg ikke specielt vred, for vi taber altså til et langt bedre hold på dagen. Der var intet at komme efter... Vi havde 10 gode minutter og så var resten stortset Barcelona, der er verdensmestre i at køre bolden rundt i trekanter og lade modstanderne jage dem. Det eneste, der irriterer mig er Barcelonas mål kommer efter at vi har styret dem fuldstændig og så selvfølgelig, at alle vores spillere underpræsterer (undtagen Ronaldo, VDS og O'Shea). Selvfølgelig er det Barcelonas fortjeneste, men jeg synes altså også, at vi mange gange virkede hovedløse med bolden. Rooney, Carrick, Giggs, Anderson og Park havde godt nok en off day, mens Rio og Vidic blev tørret et par gange. Men glem det nu. Det har været en klasse sæson, vi har udlignet Liverpools mesterskaber, hvilket var det vigtigste for mig og lad os erkende, at det var fortjent Barcelona vandt og at lige nu er en klasser over os andre.

Fedt arrangement på Vor Frue Plads; god stemning - den blev dog ødelagt meget af, at vi kom så hurtigt bagud.

Tak for en god sæson. - We'll never die!

Glory Man United
28-05-2009, 07:26
Barcas mål kom ud af ingenting. Og efter en rigtig god start, var vi helt væk. Stort tillykke til Barcelona og selvfølgelig til Robinho. Og til alle som var på Frue Plads: Tak for en fed aften...

Fedt arrangement på Vor Frue Plads; god stemning - den blev dog ødelagt meget af, at vi kom så hurtigt bagud.

Hvor f***** har du stået? Der var da fed stemning hele aftenen

Dines
28-05-2009, 07:31
Barcas mål kom ud af ingenting. Og efter en rigtig god start, var vi helt væk. Stort tillykke til Barcelona og selvfølgelig til Robinho. Og til alle som var på Frue Plads: Tak for en fed aften...

Jeg stod på trapperne? - Stemningen og sangene mod Barcelona dalede da tydeligt efter de kom foran. Men god stemning før selve kampen.

The former Sporting Lisbon man also refused to comment on his future amid fresh reports linking Real Madrid with a renewed interest in his services.

He added: "My future now is the national squad, so that we can win, so that we can be in a good position in our qualifying group.

"About clubs, I do not want to talk about that, I want to rest, go on holiday, I am very tired, I have played a lot of games, a lot of pressure.

"The future, we will see."

Åhh nej ikke igen!

Clemme
28-05-2009, 07:46
Stort tillykke til Barca.
Det spillede sku godt.

Jeg syntes dog stadig det var Pinligt af United. Fair nok at Barce spillede bedre.
Men hvis man ikke kan spille sig igennem, så må man sku slås for det. Det var der ingen der gjorde. Jeg så på intet tidspunkt at spillerne ville vinde - og så vinder man heller ikke.

TJ
28-05-2009, 07:48
The former Sporting Lisbon man also refused to comment on his future amid fresh reports linking Real Madrid with a renewed interest in his services.

He added: "My future now is the national squad, so that we can win, so that we can be in a good position in our qualifying group.

"About clubs, I do not want to talk about that, I want to rest, go on holiday, I am very tired, I have played a lot of games, a lot of pressure.

Åhh nej ikke igen!

Hmm...... havde faktisk håbet at nederlaget kunne have en positiv virkning på ham, i form af at han måske nu er endnu mere opsat på at vinde trofæer med United i næste sæson, men det var nok også at håbe på for meget. Virkelig irriterende at han skal sige sådan der hver sommer :Smackden:

Bugge
28-05-2009, 07:48
Jeg stod på trapperne? - Stemningen og sangene mod Barcelona dalede da tydeligt efter de kom foran. Men god stemning før selve kampen.

Åhh nej ikke igen!
Han var nok bare pigesur over at han var den eneste fra United der kunne være sin indsats bekendt i en Champions League finale.
Jeg ville fandme også være på kanten til at løbe skrigende væk hvis jeg skulle stå og glo på 10 blinde passagerer i 90 minutter i en finale.
Ynkelig United indsats.

C.TeveZ
28-05-2009, 07:59
Mht. til spillernes indsats så synes jeg, at de ihvertfald forsøgte, de mødte bare et supergodt hold... Muligvis United spillede sin dårligste kamp i denne sæson og Barca sin bedste, men det var Barca som spillede United dårlige... Af spillerne så synes jeg faktiskt at O'Shea var Uniteds-bedste... Mens specielt Giggs, Park, Rooney, Carrick og Anderson var helt ude af kampen...

Jeg synes bestemt ikk indsatsen på holdet var god.. Jeg synes specielt at vores midtbanes indsats var noget af det ringeste jeg længe har set, jeg så faktisk kun Iniesta & Xavi?! Vi virkede ufattelig sløve efter 1-0 målet og vi har bestemt ikk aggresive nok, for at bryde barca spil! Men jeg vil sige at Barca var bedst, men United burde have vist mere igår..

Men der er trods alt en ny sæson næste sæson... Og der håber vi så, at United kommer på hesten igen... Lad os håbe, at Tevez bliver købt... Og at han sammen med Brown, Hargreaves, Nani og Berbatov kommer til at spille supergodt på et superfantastiskt hold...

Jeg håber også at vi får en Brown og Hargreaves klar og fit for fight, de to ville have været guld værd.. Derudover ville det være skønt at se en Nani og en Berbatov i form!

Har lige læst på diverse nyhedssitet at Ronaldo kan finde på at smutte - hvis dette nederlag sætter spørgsmålstegn ved om han vil blive i United, ja så SKRID dog!!

RuudVanNissetøj
28-05-2009, 08:22
Har lige læst på diverse nyhedssitet at Ronaldo kan finde på at smutte - hvis dette nederlag sætter spørgsmålstegn ved om han vil blive i United, ja så SKRID dog!!

Han smutter ingen steder - jeg vil tillade mig at forholde mig lidt kildekritisk til sådanne udtalelser. Har ikke fundet ud af endnu hvem han skulle have sagt det til - men sikkert AS.

Synes det er en lidt trist formiddag i dag. Er egentlig ikke specielt skuffet mere, men hold kæft hvor er jeg overrasket over den måde vi tabte kampen på. Det var som om alt skulle gå galt i kampen - taktikken, angrebet, midtbanen, forsvaret og ikke mindst manglen på oprindelig vindergejst. Meget frustrerende måde at tabe en finale på.

TJ
28-05-2009, 08:25
Der var godt nok mange scousere der kom i bukserne i går, hvis man læser inde på deres forum men det føles vel også godt at vi taber, når man selv har haft den bedste sæson i årevis men stadig ikke vundet en skid..

JakobR
28-05-2009, 08:26
Der er hvertfald tre kampe, jeg vil undgå på den kommende sæsondvd. De to Liverpoolkampe og gårsdagens CL-finale.

mikkel
28-05-2009, 08:27
Helt enig! Det er en pinlig dag at være United fan! Har helt seriøst aldrig set dem spille så fantasiløst og så uinteresserede i at vende/vinde en kamp!

Jeg vil ikke give dig ret i at det er pinligt at være United-fan. De mødte et meget bedre hold, og der er ikke så meget mere at sige til det.
Der er ingen skam i at tabe til et bedre hold (selv om det er ærgeligt at tabe en finale).

:devill: GLORY GLORY MAN UTD :devill:

JakobR
28-05-2009, 08:37
I øvrigt latterligt at finde syndebukke efter sådan en kamp, hvor kun ganske få kan se sig selv i spejlet. At man har set sig sur på en spiller, kommer altså rimelig meget til udtryk, når man vælger at udpege vedkommende på en dag, hvor han langt fra var den dårligste.

Vi mødte bare et bedre hold. Barcelona fik os til at se dårlige ud, men vi gjorde nu heller ikke selv den store figur, når vi endelig pressede dem.

Glory Man United
28-05-2009, 08:53
I øvrigt latterligt at finde syndebukke efter sådan en kamp, hvor kun ganske få kan se sig selv i spejlet. At man har set sig sur på en spiller, kommer altså rimelig meget til udtryk, når man vælger at udpege vedkommende på en dag, hvor han langt fra var den dårligste.

Vi mødte bare et bedre hold. Barcelona fik os til at se dårlige ud, men vi gjorde nu heller ikke selv den store figur, når vi endelig pressede dem.

Meget enig. Og lad os så glemme denne aften og sige, at sæsonen har været fantastisk. Jeg kan ikke vente med, at næste sæson skal komme igang.
19-18, if you know what I mean ;)

RAppel
28-05-2009, 08:59
Tillykke til Barca. De spillede rigtig flot fodbold. Vi kunne ikke stille noget op mod dem når vi spillede som en pose nødder i store dele kampen.

RuudVanNissetøj
28-05-2009, 09:07
Meget enig. Og lad os så glemme denne aften og sige, at sæsonen har været fantastisk. Jeg kan ikke vente med, at næste sæson skal komme igang.
19-18, if you know what I mean ;)

Du siger hvad jeg har tænkt siden nederlaget i går. Vi har spillet en meget flot sæson selvom spillet til tider har været varierende i meget små perioder.

Det ville være verdensklasse at tage ligaen for fjerde år i træk. Tror virkelig vi har en god chance :devilll:

JumpingCarrot
28-05-2009, 09:19
Jeg kan stort set ikke huske kampen.

:D

Tak til alle på Bridgewater for en fin fest. I hvert fald før kampen. At BW-personalet så var tragisk idiotisk og skruede HELT op for lyden, da der var optakt... ja, det er jo så, hvad det er.

Thomas, Michael, Bo, Siv, Danni, Martin - vi havde det sgu fee'!

Og at BW så blev fyldt op med Barca-folk efter kampen siger alt om, hvor uendeligt mange medløbere de har.

jasonmraz
28-05-2009, 09:36
Synes ikke det var nogen skam at tabe til Barca, de virkede mere opsatte på sejren efter de første 10 min. Vi vandt jo trods alt næsten alt andet end CL. Tænk på det :)

Jeg synes vitterligt ikke vores midtbane kunne noget igår, og det var den væsentligste grund til vi tabte. Så man overhovedet Carrick igår??

Og at BW så blev fyldt op med Barca-folk efter kampen siger alt om, hvor uendeligt mange medløbere de har.

Jeg tror det ville have været det samme hvis det var united der vandt. Det er to store klubber og alle har Gloryhunters..

Jbc
28-05-2009, 09:37
De vinder jo på en billig baggrund, United var jo slet ikke i gear idag, slet slet ikke, at de kan komme til en finale med den indstilling ja siger alt.

Vi blev taktisk smidt ud af banen

En billig baggrund? Det er muligt at United ikke havde den bedste dag, men det kan du vel ikke bebrejde Barcelona for? Så vidst jeg husker vandt United også på en billig one-hit-wonder sidste år i Semifinalen. Sådan er fodbold, og så må man acceptere det. Barcelona var United overlegne i går, og efter de første 10 min spillede Barcelona stortset rundt med Uniteds midtbane som det passede dem. Stor kredit til United dog. Syntes ikke man så den kedelige defensive indstilling som man kunne have frygtet.

Mikke7
28-05-2009, 09:46
Mega ærgerligt, vi gacde en off-day lige netop i går aftes, men sådan er det nu en gang imellem...
Vi tabte til et bedre hold på dagen, så tillykke til Barca.

Hald
28-05-2009, 10:05
Det har været en kanon god sæson, vundet Premier League og carling cuppen, været i Finalen i Champions League for andet år i træk, hvor mange andre klubber prøver det? Der er storklubber der aldrig har været i finalen før !! Så jeg glemmer kampen nu, vi mødte et meget bedre fodboldhold på dagen ! Vi havde ikke den bedste dag igår, sådan er det bare. Nu kan vi bare glæde os til en ny sæson !

Glory Man United
28-05-2009, 10:08
Det har været en kanon god sæson, vundet Premier League og carling cuppen, været i Finalen i Champions League for andet år i træk, hvor mange andre klubber prøver det? Der er storklubber der aldrig har været i finalen før !! Så jeg glemmer kampen nu, vi mødte et meget bedre fodboldhold på dagen ! Vi havde ikke den bedste dag igår, sådan er det bare. Nu kan vi bare glæde os til en ny sæson !

Vrøvl, for så er man vel ikke en storklub :)
Men giv gerne et par eksempler....

TJ
28-05-2009, 10:13
Vrøvl, for så er man vel ikke en storklub :)
Men giv gerne et par eksempler....

Slettet..;)

Glory Man United
28-05-2009, 10:15
Nu var det godt nok Hald du spurgte men f.eks. Chelsea?:)

Øøøøøøh var de ikke i finalen sidste år??? :lolol:

TJ
28-05-2009, 10:16
Øøøøøøh var de ikke i finalen sidste år??? :lolol:

Mega brøler :lolol: Jeg tror jeg læste forkert eller noget i den stil og begyndte at tænke på storklubber der ikke har vundet den endnu haha sorry :D

MUFC=Champions
28-05-2009, 10:16
Nu var det godt nok Hald du spurgte men f.eks. Chelsea?:)

Så vidt jeg husker var Chelsea da i finalen sidste år ;)

TJ
28-05-2009, 10:22
Så vidt jeg husker var Chelsea da i finalen sidste år ;)

Du har så absolut ret. Jeg tænkte vist ikke klart i det øjeblik :D

DonThommy
28-05-2009, 10:52
:lolol:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1174044.ece

fergie saetter lige en journalist paa plads :D

DonThommy
28-05-2009, 11:29
hvad var det egentlig for noget eto lavede da han scorede ?
gjorde han som om han stak sig selv i armen ? hmm..

rocatis
28-05-2009, 11:34

Synes nu at stemningen på trappen dalede voldsomt da Barca scorede.. Men indtil der og før kampen var stemningen kanon! Intet at klage over..

RasmusP
28-05-2009, 11:34
Crap...

Men for fanden hvor jeg da savner Hargreaves. Jeg tror at han igen i går kunne ha gjort en kæmpe forskel. Hvis jeg skulle lave en "ønskeliste" til næste sæson, ville det ikke være Ribery eller en anden transfer, der skulle stå øverst. Det ville være at Hargreaves spiller hele næste sæson uden skader..

SantasLittleHelper
28-05-2009, 11:35
Den dårligste kamp i denne sæson. VDS er den eneste der kan se sig selv i spejlet i dag.

TJ
28-05-2009, 11:43

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1174044.ece

fergie saetter lige en journalist paa plads :D

Det var sgu også et dumt spørgsmål. Fergie er jo netop kendt for at have en fantastisk vilje og sult efter at vinde trofæer med United. Men alligevel ret fed håndtering af spørgsmålet :D

DonThommy
28-05-2009, 11:44
Det var sgu også et dumt spørgsmål. Fergie er jo netop kendt for at have en fantastisk vilje og sult efter at vinde trofæer med United. Men alligevel ret fed håndtering af spørgsmålet :D

sweet at journalisten siger undskyld :lolol:

schousboe9
28-05-2009, 12:05
Utroligt, så lille skuffelsen er dagen derpå.. Jeg havde også en fornemmelse af, at fem titler ville være i overkanten for én sæson. Desuden har Barca også holdet til at lave en treble i år, så det passer sku meget godt alt sammen.

Mere seriøst, så fortjente vi jo ganske enkelt heller ikke noget igår. Vi lagde godt fra land, men indkasserer et dumt (og alt for nemt) mål, og vi kommer aldrig tilbage.

Men 4-4-2? Der er heldigvis langt mellem svipserne for SAF, men dét var sku en af de større. Barca skal stoppes, ikke angribes. Vi lykkedes fint med det sidste år, hvorfor lave om på det bare fordi det er en finale hvor folk 'forventer' offensiv bold? Det handler sku om at vinde - specielt i finaler - og som Barca spiller i disse år, er det selvmord at byde dem op til dans på den måde. Og siden det tilsyneladende var taktikken, hvad laver Park så inde fra start? Hvis han ville lægge det høje pres burde Tevez være startet inde, med Park inde centralt i stedet for Giggs. Men sådan er der så meget...

Der var flere taktiske fejl igår, og det bliver staffet i en CL-finale.

Men jeg kan langt nemmere acceptere et nederlag til Europas andet bedste hold end til et andet engelsk hold.. på straffespark.. efter at kunne have vundet selv..

Lorensen
28-05-2009, 12:06
De har verdensklassespillere på næsten samtlige poster, hvor vi har en 3-4 stk og resten er fyld.

Hver skal have lov til sin mening, men jeg har lige et spørgsmål. Hvordan definere du en verdensklasse spiller, og hvem er de 3-4 ved os og hvem er det ved dem?

Jeg kan forestille mig at du mener; Ronaldo, Rooney, Vidic og Ferdinand ved os, men hvor efterlader det spillere som Evra, Carrick, Berbatov, Tevez, Giggs, Anderson osv. i det billede?

Seba
28-05-2009, 12:11
Tillykke til Barcelona.
Det var fortjent de vandt igår. United havde 10 gode minutter, og når vi ikke fik scoret der, så var det svært at vinde.
Jeg har det okay med vi tabte, det var trods alt Barcelona.
De har spillet suverænt stort set gennem en hel sæson, og det var den rigtige finale der blev spillet igår.

Ja jeg er da skuffet over United ikke kunne skrive historie igår, men skulle et andet hold løbe med den pokal skulle det være Barcelona.
Så synes vi skal juble over et mesterskab, vm og carling cuppen og være super tilfreds med det.

Jeg tager hatten af for Barcelona.
Det er stort det de har lavet i år.
Men selv da vi var bagud 0-2 igår, stod United fans stadig og sang.. ;)

Thomas
28-05-2009, 12:25
Tja, kampen var noget værre lort.. Vi kunne, og gad?, ikke spille bold i går, så det var helt fortjent, at Barca vandt. Der var en super god stemning inde på BW, selvom vi var bagud i 80 min.. Vi gør det bare næste år! Men jeg forstår ikke alle de scousers, der går rundt og nedgører os nu fordi vi tabte? De har intet bevist i denne sæson.. Vi vandt ligaen og kom til CL finalen og tabte mod et hold, der bare var bedre på dagen..

Men sæsonen er stadig en succes i mine øjne, for vi vandt ligaen og det er vigtigst!

Tojebe
28-05-2009, 12:47
Man må da sige at Ferguson havde ret i at nøglen til sejr blev godt spil(specielt defensivt), koncentration og lidt held. Barcelona havde alle 3, vi havde intet af det. Er stadig dybt skuffet, og nu kan man jo bare glæde sig til næste sæson selvom det føles som en uendelighed før vi igen kan se United spille!
Vi er tilbage næste sæson! Og lad os så håbe den store skuffelse det var for spillerne i går udmynter sig i at vi kommer tilbage endnu stærkere og om muligt endnu mere sultent næste år!

Robinho: 3-4 verdensklasse spiller i United?? Det må da være en joke? Vidic, Rio, Evra, Ronaldo, Rooney, Carrick, hvis vi nu bare tager de 6 mest åbenlyse, så skal du diske op med nogen virkelig gode argumenter for at de ikke hører til i den absolutte verdensklasse! Og jeg vil vove og påstår at der findes en del flere i Uniteds trup.
Og at Barca har et hold med verdensklasse nærmest over det hele er vel også at sætte det hele lidt på spidsen? Busquets, Sylvinho, Pique, Valdes, Toure hører i min optik ihvertfald ikke til den absolutte verdensklasse, selvom de præsterede i går! Og så hvis du tager et blik ned over deres bænk er det jo heller ikke lige just prængende.

RazziC
28-05-2009, 12:59
Utroligt, så lille skuffelsen er dagen derpå.. Jeg havde også en fornemmelse af, at fem titler ville være i overkanten for én sæson. Desuden har Barca også holdet til at lave en treble i år, så det passer sku meget godt alt sammen.

Mere seriøst, så fortjente vi jo ganske enkelt heller ikke noget igår. Vi lagde godt fra land, men indkasserer et dumt (og alt for nemt) mål, og vi kommer aldrig tilbage.

Men 4-4-2? Der er heldigvis langt mellem svipserne for SAF, men dét var sku en af de større. Barca skal stoppes, ikke angribes. Vi lykkedes fint med det sidste år, hvorfor lave om på det bare fordi det er en finale hvor folk 'forventer' offensiv bold? Det handler sku om at vinde - specielt i finaler - og som Barca spiller i disse år, er det selvmord at byde dem op til dans på den måde. Og siden det tilsyneladende var taktikken, hvad laver Park så inde fra start? Hvis han ville lægge det høje pres burde Tevez være startet inde, med Park inde centralt i stedet for Giggs. Men sådan er der så meget...

Der var flere taktiske fejl igår, og det bliver staffet i en CL-finale.

Men jeg kan langt nemmere acceptere et nederlag til Europas andet bedste hold end til et andet engelsk hold.. på straffespark.. efter at kunne have vundet selv..

Er fuldstændig enig. Det er en decideret taktisk fejl, at vi forsøger at spille bold mod dem. Vi havde opskriften fra sidste år og kunne endda se hvor effektivt det var for Chelsea mod Barcelona, så hvorfor ikke forsøge det samme igen? Det destruktive spil omkring midten og så satse på de hurtige overgange med Rooney og Ronaldo. Som du siger, vi byder dem op til dans, og i det spil vil Barca altid være bedre. Vi spiller desværre det meste af kampen på deres præmisser og så virker det ikke som om vi har nogen plan B da vi kommer bagud. Vi fortsætter med at løbe rundt efter bolden og får meget lidt ud af vores anstrengelser. Heller ikke Tevez eller Berbatov kommer til at gøre den store forskel.

Men alt i alt, et fair nederlag. Barcelona var bedre på banen, spillemæssigt og taktisk. Guardiola kan være stolt af det han har opnået i denne sæson.

Og tak til alle de fans, der var mødt op på Vor Frue Plads, især dem omkring trappen, hvor der var rigtig god stemning det meste af tiden (ja, lydniveauet faldt lidt efter Barcas mål) selvom det ikke var de mest opfindsomme sange, der for det meste kom i brug.

George Best
28-05-2009, 13:37
Nå det var noget lort igår, but you cant wim em all.
Men alle de indlæg der siger tillykke til Barca, det er noget svagpisseri
Hvis man er fan at et hold så siger man sgu da ikke tillykke til modstanderen når man har tabt. Det er da regel nummer et.
Hvis man gør det, så er man jo ligeglad, endda med en CL-finale.
Hvor mange brøndbyfans var det lige der var henne og sige tillykke til FCK efter 0-4. Det var da med knoerne forrest så ihvertfald.
Spillerne og træneren kan sige tak for kampen, men som fan da ærgrer man sig rigtig meget. Suger på kampen et par dage og så ryger den ind i resultatbanken.
Som mit brugernavn antyder så har jeg faktisk set George Best spille.
Jeg har set United rykke ned i 2. division og rykke op igen året efter. Jeg har set Historiens bedste tipskamp. West Bromwich Albinon-Manchester United 5-3(Hvormange på dette forum har egentligt set den kamp?Jeg gætter på under 10%).Cyrille regis spillede for WBA dengang, hvis det siger nogen noget.
Jeg har set romario og Stoichov rundbarbere United og jeg har set brasilianske ronaldo sætte 3 kasser ind på Old Trafford og blive klappet ud for outstanding performance.
Jeg griner af dem der blev fans i 99 fordi ham der Beckham han er altså bare zå zejg.
Som konklusion på dette års CL turnering vil jeg sige at Chelsea er de moralske vindere. Idet de havde Barca fuldstændig under kontrol i begge kampe. Bare se hvor lidt Messi fik ud af det mod Chelsea, i forhold til hvad han lavede igår. Hvilket også siger noget om hvilken klassespiller Essien er
Som fan græder man sine modige tårer når man taber, men man ønsker sgu da ikke modstanderen tillykke.

George Best:
Nogle mænd bruger deres penge på sprut, kvinder og spil.Jeg har bare soldet mine op.

DonThommy
28-05-2009, 13:44
Hvis man er fan at et hold så siger man sgu da ikke tillykke til modstanderen når man har tabt. Det er da regel nummer et.
Hvor mange brøndbyfans var det lige der var henne og sige tillykke til FCK efter 0-4. Det var da med knoerne forrest så ihvertfald.
Spillerne og træneren kan sige tak for kampen, men som fan da ærgrer man sig rigtig meget. Suger på kampen et par dage og så ryger den ind i resultatbanken.
Jeg har set United rykke ned i 2. division og rykke op igen året efter. Jeg har set Historiens bedste tipskamp. West Bromwich Albinon-Manchester United 5-3(Hvormange på dette forum har egentligt set den kamp?Jeg gætter på under 10%).Cyrille regis spillede for WBA dengang, hvis det siger nogen noget.
Jeg har set romario og Stoichov rundbarbere United og jeg har set brasilianske ronaldo sætte 3 kasser ind på Old Trafford og blive klappet ud for outstanding performance.
Jeg griner af dem der blev fans i 99 fordi ham der Beckham han er altså bare zå zejg.
Som konklusion på dette års CL turnering vil jeg sige at Chelsea er de moralske vindere. Idet de havde Barca fuldstændig under kontrol i begge kampe. Bare se hvor lidt Messi fik ud af det mod Chelsea, i forhold til hvad han lavede igår. Hvilket også siger noget om hvilken klassespiller Essien er
Som fan græder man sine modige tårer når man taber, men man ønsker sgu da ikke modstanderen tillykke.

George Best:
Nogle mænd bruger deres penge på sprut, kvinder og spil.Jeg har bare soldet mine op.

foerst vil jeg ikke gerne sammenlignes med broendby fans eller fck for den sags skyld..
men synes det er en del af fair play at man kan se sig slaaet af en bedre modstander paa dagen..
der er vel ikke meget mere at sige til det ? eller hvad mener du ?

schousboe9
28-05-2009, 13:50

Nej, ikke hvis man er en arrogant, fed, spansk tjener med ondt i røven.

Hvorfor antyder navnet det?

Og tillykke med resten, det sætter dig jo allerede dér over alle os andre herinde med den helt igennem uovertrufne viden du har om alt, der har med United at gøre. Vi bøjer os i støvet, O Store Orakel. Hvem tror du egentig du er? Hvis du har set Best spille, må du tilhøre den ældre generation, så hold op med at opføre dig som en 7-årig.

Fuldstændig enig.

... Og så er vi tilbage ved den erotisk buttede, eksotiske opvarter og dennes ubehageligheder i bagpartiet.

Clemme
28-05-2009, 14:00
Han var nok bare pigesur over at han var den eneste fra United der kunne være sin indsats bekendt i en Champions League finale.
Jeg ville fandme også være på kanten til at løbe skrigende væk hvis jeg skulle stå og glo på 10 blinde passagerer i 90 minutter i en finale.
Ynkelig United indsats.

Ronaldo var faktisk den eneste der var bare lidt farlig for United. Den eneste der gav spillet lidt fart fra Uniteds side.

Generelt. Om man ikke kan spille sig igennem, så må man kæmpe.

Troelsgaard
28-05-2009, 14:05

George Best:

Det er belastende at skulle hører på folk, der tror de er mere fan end mig, eller ved mere om United end mig, bare fordi de har været fan i en menneskealder.

Jeg har ikke set de nævnte eksempler, men jeg ved at de har fundet sted, det er ikke noget, der har udbygget min viden om United.

Tenshu
28-05-2009, 14:23
@George Best

Jeg er fra 1989. Årsagen til at jeg blev United-fan kan jeg ikke huske, men det var højst sandsynligt, fordi min storebror var fan. Jeg blev formentlig fan i årene 96-97. Lige siden har jeg støttet dem trofast.

Men jeg har ikke set George Best spille eller set United rykke ned i 2. division. Det trækker selvfølgelig gevaldigt ned. Så kan du ikke venligst fortælle mig, om jeg er nok fan til at udtale mig? For ellers spilder jeg jo min tid herinde.

srixon
28-05-2009, 14:23

Hvor fanden vil du hen med det lort?:lolol:

United DK
28-05-2009, 14:32

George Best:

Min far kan tæve din far!

jasonmraz
28-05-2009, 14:52

George Best:

Pis også.. Så er uniteds "rigtige" fanmedlems antal godt nok faldet de sidste par år, hvis det er sådan, man ser på fans. Dvs. de sidste 30 år, er der ikke nogen der er rigtige fans.. Good luck surviving united..

SantasLittleHelper
28-05-2009, 14:59

George Best:
Nogle mænd bruger deres penge på sprut, kvinder og spil.Jeg har bare soldet mine op. Velkommen til. Jeg håber at dine fremtidige indlæg bliver mere saglige, velformulerede og krydret med logisk sans - nu hvor du har alderen med dig overrasker det mig at disse kvaliteter ikke er tydeligere hos dig. Selvomfølgelig må man da sige tillykke med sejren! Det er jo en konkurrence hvor de har vist at de er bedre end os. Ikke at kunne anerkende andre holds præstationer er da snotfornærmende og tøseforkælet, hvilket du ellers tager afstand fra med en lang opremsning af ting du har oplevet. Netop dette er ganske ironisk, da det eneste man kan sige til det er "Tillykke". Det kan godt være at du griner over folk der er født i en anden generation og ikke har haft mulighed for at se legenderne, men med sådanne holdninger der emmer af ligegyldighed, griner de også af dig.

EDIT:
Jeg tvivler i øvrigt på at dine påstande om dine erfaringer med United er sande. Jeg quoter her fra et tidligere indlæg:

nederen at tabe til et dårligere hold.

Im a MAN U fan till I f..king die. Det må fanme være nederen at være 14 og lade som om man holder med Man U.

red-ronaldo7
28-05-2009, 15:01
Pis også.. Så er uniteds "rigtige" fanmedlems antal godt nok faldet de sidste par år, hvis det er sådan, man ser på fans. Dvs. de sidste 30 år, er der ikke nogen der er rigtige fans.. Good luck surviving united..

Haha ja:D hvad fanden sker der lige for ham?

Fletcherfan
28-05-2009, 15:09
min Far Kan Tæve Din Far!

Klassekommentar :d Hahaha

George Best
28-05-2009, 15:10
Nåda. Der er nok lidt ømme ligtorne der er blevet trådt på her.
Jeg siger bare Unitedfans er ligesom god vin. De bliver bedre med årene.:)

Fletcherfan
28-05-2009, 15:13
Velkommen til. Jeg håber at dine fremtidige indlæg bliver mere saglige, velformulerede og krydret med logisk sans - nu hvor du har alderen med dig overrasker det mig at disse kvaliteter ikke er tydeligere hos dig. Selvomfølgelig må man da sige tillykke med sejren! Det er jo en konkurrence hvor de har vist at de er bedre end os. Ikke at kunne anerkende andre holds præstationer er da snotfornærmende og tøseforkælet, hvilket du ellers tager afstand fra med en lang opremsning af ting du har oplevet. Netop dette er ganske ironisk, da det eneste man kan sige til det er "Tillykke". Det kan godt være at du griner over folk der er født i en anden generation og ikke har haft mulighed for at se legenderne, men med sådanne holdninger der emmer af ligegyldighed, griner de også af dig.

EDIT:
Jeg tvivler i øvrigt på at dine påstande om dine erfaringer med United er sande. Jeg quoter her fra et tidligere indlæg:
Det må fanme være nederen at være 14 og lade som om man holder med Man U.

Fuldstændig enig...

Nok en 12-14 årig knægt, der har googlet lidt på United og fundet nogle kampe frem så han kan "prale"... Og selvom jeg måske har nogle indlæg, som kan nomineres så vil jeg påstå, at hans kommentar er den dummeste jeg har set på forummet her...

Jeg tror jeg har været oftere på Old Trafford end "George Best"... Og jeg har kun været engang, desværre...

Fletcherfan
28-05-2009, 15:14
Jeg siger bare Unitedfans er ligesom god vin. De bliver bedre med årene.:)

For din skyld så håber jeg det inkluderer dig...

SantasLittleHelper
28-05-2009, 15:16
Jeg siger bare Unitedfans er ligesom god vin. De bliver bedre med årene.:) Det er samtidigt kuriøst at du ikke kan argumentere for dine holdninger. Hvorfor er det, at Unitedfans ikke må ønske Barcelonafans tillykke? Skal vi være sure på dem fordi de var bedre end os? Hvorfor er du bedre end os fordi du har været heldig nok til opleve legenderne live? Hvornår er man en rigtig Unitedfan? Er det først når holdet rykker ned og man stadig holder med dem? Så har de fleste tophold jo ingen fans.

JakobR
28-05-2009, 15:17

George Best:

Top Red Alert!

Fletcherfan
28-05-2009, 15:22
Forresten så har "George Best" citeret sig selv forkert... Sjovt egentligt... Godt, at Jakob hkan citatet :D

TJ
28-05-2009, 15:26

George Best:

:lolol: til det hele. Hvad har har egentlig lige pludselig fået dig til at komme herind og prædike dig selv?

Cantona66
28-05-2009, 15:30

George Best:

Selvfølgelig kan man sige tillykke når man er blevet slået af et bedre hold , den der regel har jeg sgu aldrig hørt om, hvor står det eller hvem har sagt det hvis det er en uskrevet regel.
Jeg ved ikke hvorfor dit bruger navn skulle indikere at du har set Best spille eller set United rykke ned. Jeg kunne da sagens have fundet på at bruge Best som bruger navn ikke fordi jeg har set ham live men på vhs og dvd og han var en gude spiller i sin tid.
Hvor vidt 10% er født så de kunne se Best live eller ej kan jeg ikke se har noget som helst med noget at gøre. Jeg blev selv United fan i 89 (lidt i 85 da jeg selv spillet og ville være Jesper Olsen).
Fordi der er nogen der blev fan i 98/99 pga. Beckham er sgu da lige meget, er det så galt at en 8årige bliver fan af United pga. ham , men stadig er United selvom han ikke er der mere?? Det er sgu da ikke noget at grine af det er da naturligt at børn ser op til store spiller og bliver fan af klubben derefter.
Det kan da godt være at Chelsea havde styr på Barca stort set hele tiden i de 2 kampe , men åbenbart ikke helt for de scoret til sidst og gik videre. Min mening er bare at Barca har været det bedste hold i Europa i denne sæson, men det er bare min mening og regner ikke med alle er enig.

Til sidst vil jeg lige komme med en sviner.:mad:
I dit indlæg lidt over midnat (indlæg nr.224 i denne tråd)skriver du:
Im a MAN U fan till I f..king die. Også er det jeg undre mig for hvis vi andre er for unge til at være rigtige fans fordi vi er født 20år for sent, hvordan kan du (som åbenbart er rigtig fan) skrive MAN U når det er en hån af vores klub navn andre fans bruger??
Ingen MANCHESTER UNITED fan med respekt for sig selv og klubben ville bruge det udtryk.:Smackden:

UNITED4EVER

PS: til dem som undre sig over jeg gider at bruge tid og energi på så lang en smøre er forklaring simpel jeg går arbejdsløs for tiden og har ikke noget liv :lolol:

TJ
28-05-2009, 15:32
Og hvordan FANDEN kan man have set George Best spille og stadig kalde Manchester United for MAN U!?? Der er vist noget der ikke passer helt..

Edit: Cantona66 beat me to it..

Grønholdt.
28-05-2009, 15:33
Det var desværre en fuldt fortjent sejr til Barcelona i går. Det eneste som pisser mig af med hensyn til kampen i går er United spillernes totale modløshed, det var skandaløst og se på! :rant: Jeg selvfølgelig skuffet over resultatet i går, og man kan jo heller ikke være andet. Men den vigtigste pokal har vi jo vundet, mesterskabet selvfølgelig! Og for mig er den meget vigtigere end alle de andre pokaler. Nu skal vi have lov til at være skuffede i et par dage, men så må vi op med hovederne igen og tænke på vores dejlige mesterskab... :)

Cantona66
28-05-2009, 15:36
Og hvordan FANDEN kan man have set George Best spille og stadig kalde Manchester United for MAN U!?? Der er vist noget der ikke passer helt..

Edit: Cantona66 beat me to it..

it´s okay better to be two:lolol:

DonThommy
28-05-2009, 15:36
hmm fik lige det her sendt fra en liverpool fan ..

WELDER WANTED

Must be able to weld roof back on a double-decker bus

apply to

mufc
c/o old trafford
manchester

....

hmm, synes nu det er lidt sjovt..

srixon
28-05-2009, 15:43
hmm fik lige det her sendt fra en liverpool fan ..

WELDER WANTED

Must be able to weld roof back on a double-decker bus

apply to

mufc
c/o old trafford
manchester

....

hmm, synes nu det er lidt sjovt..

Haha, det er den også.. meeeeeeen INGEN liverpool fan bør joke om Uniteds sæson :D

DonThommy
28-05-2009, 15:45
Haha, det er den også.. meeeeeeen INGEN liverpool fan bør joke om Uniteds sæson :D

ved ikke om den kom ind i den rigtige traad, men synes nu den giver et lille smil paa laeben . :)

Andersen
28-05-2009, 15:47
Det bedste på den ellers triste aften stod faktisk en såkaldt Liverpoolfan for.

Jeg overhørte en prædiken, hvor han bl.a. sagde at Liverpool var klart de bedste til at holde på spillere af egen avl...da kunne jeg ikke holde mig tilbage og konfronterede ham med at de faktisk kun havde to spillere i truppen, gav han mig faktisk ret, men derefter sagde han gudhjælpemig at de var de bedste til at holde på spillere, som kommer til klubben.....

De er så sjove de dersens fans.

Mikke7
28-05-2009, 15:48

Efter en kamp som i går, så synes jeg, Barca har fortjent et tillykke.. Men det er jo individuelt hvordan man har det i forhold itl det,
Har en kammerat, som er Chelsea-fan, og efter sæsonen eller finaler ønsker vi hinanden tillykke og får snakket lidt om kampen/sæsonen generelt - faktisk var det ham, som startede med at sige tillykke, og siden har det hængt fast.
Hvis man respekterer de andre klubber (fansne), så vil man opleve det samme den modsatte vej - og det er en af de ting, som gør fodbold så fedt.
Det første jeg gjorde, da jeg kom i skole efter, vi havde tabt i Parken var da at sige tillykke til FCK-fanen i klassen - ellers, SYNES JEG, synker man ned på niveau med en vis person..

TJ
28-05-2009, 15:54
George Best:

:lolol: Mener du den her?: I spent 90% of my money on women and drink. The rest I wasted.

anderson888
28-05-2009, 16:12
:lolol: Mener du den her?: I spent 90% of my money on women and drink. The rest I wasted.

ChristianR
28-05-2009, 16:26

Hvad griner du af? Har du set Best live?

Det tror jeg ikke. Ham gutten her, har jo set Best live, og han har sikkert også hørt citatet live. Så hvad du ellers kan finde 2 millioner steder på nettet, behøver ikke have noget med virkeligheden at gøre.

Desuden ved vi jo alle, trods vores uvidende ungdomssind, at Best ikke har brugt en øre på sprut og kvinder:lolol:

TJ
28-05-2009, 16:38
Hvad griner du af? Har du set Best live?

Det tror jeg ikke. Ham gutten her, har jo set Best live, og han har sikkert også hørt citatet live. Så hvad du ellers kan finde 2 millioner steder på nettet, behøver ikke have noget med virkeligheden at gøre.

Desuden ved vi jo alle, trods vores uvidende ungdomssind, at Best ikke har brugt en øre på sprut og kvinder:lolol:

Edit: Nevermind.. :rolleyes:

JumpingCarrot
28-05-2009, 16:41
Nej jeg har, ligesom sikkert dig og måske 95% af alle brugerne herinde, ikke set George Best spille live. Men hvordan kan du så sikker på at han har? Fordi han påstår det? Udfra hans indlæg synes jeg da ikke der er noget der verificerer det..

Jeg elsker, når folk misser ironien totalt. :stuuupid:

TJ
28-05-2009, 16:44

Jeg elsker, når folk misser ironien totalt. :stuuupid:

Ups og pis også :D Nu kan jeg også godt se det men smileys må være obligatorisk, nogle folk kan jo rent faktisk mene det engang imellem ellers ;D

TJ
28-05-2009, 17:56
http://indkast.dk/index.php?nyhed=53538

Virkelig tragisk. (hvis det er sandt)

mojtaba
28-05-2009, 19:52
http://indkast.dk/index.php?nyhed=53538

Virkelig tragisk. (hvis det er sandt)

Det står der også på ekstrabladet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1174382.ece

Så jeg går udfra at det er sandt. Men hvor er det dog dumt gjort af ham. Så "vigtig" er fodbolden da heller ikke!

Elrantiri
28-05-2009, 20:21
Det står der også på ekstrabladet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/championsleague/article1174382.ece

Så jeg går udfra at det er sandt. Men hvor er det dog dumt gjort af ham. Så "vigtig" er fodbolden da heller ikke!

Heh, fordi EB skriver noget er det da ikke nødvendigvis sandt :P

Men det står en del steder på nettet ja, så mon ikke der er noget om det.

Hald
28-05-2009, 23:26

George Best:

:lolol::haha::smilings:

Haha.. Nøj hvor jeg dog sidder og griner indvendigt af dette indlæg, det kunne da heldigvis få mit humør op efter kampen igår ! Jeg har da aldrig læst sjovere tekst siden dengang man kunne købe magasinet "en skør skør verden"..
Du har lavet 4 posts herinde, og håber da så inderligt at denne var din sidste.
Håber du havde en dejlig konfirmation, med en masse gaver og penge, så kunne du jo bruge lidt af dem på en tur til Manchester og finde lidt ny viden om den klub du har "fulgt" i så mange år..
Mvh en "uægte" United fan... Damn hvor gad jeg godt ha' set Best live !
:devilll:

robinho
29-05-2009, 04:35

Nu er der jo det at udover at være fan, så er man også et menneske. Eller de fleste af os er. Og man kan da sagtens være lidt stor i slaget og ønske en modstander tillykke. Der er jo ingen der siger vi skal bevæge os ned på niveau med en brøndby-fan vel?

Hvis du mener jeg er svagpisser, fordi jeg kan anerkende barcelonas sejr, så skal du være velkommen til at synes det. Jeg synes bare dit alternativ er barnligt.

Rooney8
29-05-2009, 14:12
Det er helt vildt så ringe vi var i onsdags – vi virkede passive, modløse og frem for alt virkede vores taktik til kampen helt hen i vejret.. man behøver ikke have set fodbold særlig længe for at vide, at man ikke skal spille med barca.. man bliver nødt til at stå kompakt og lukke af mellem kæderne ellers taber man næsten med sikkerhed.. vi så chelsea havde succes med det, og vi havde selv succes med det sidste år.. det giver ingen mening at gøre som vi gjorde..

Jeg forstår heller ikke at giggs startede på den centrale.. jeg var i rom og sad højt oppe på langsiden, og det var tydeligt hvordan giggs hele tiden haltede efter – forståeligt nok, han er oppe i årene , men jeg begriber ikke hvordan fergie ikke kunne se det.. måske blev fergie sentimental, det var ligesom at spille med ti mand i sådan en kamp mod så hurtig en midtbane.. det fik også carrick til at se skidt ud, fordi han skulle arbejde alt for meget.. kæmpe brøler efter min mening..
dertil var det også utilgiveligt, at iniesta fik lov at løbe igennem ved det første mål.. helt igennem ringe af carrick og anderson, det virkede simpelthen som om vi ikke var klar til kampen.. det var helt hovedløst det vi lavede..

Det irriterer mig grænseløst at vi tabte den her, det ikke hver dag man får sådanne muligheder, men vi smider den selv væk efter min mening.. vi giver barca lige det de vil have, nemlig plads.. vi kunne have vundet den her.. barca er ikke bedre end os, det var de bare på dagen, fordi vi var dumme og vildt naive..

Jeg ved godt det er let at være bagklog, men det var simpelthen så ringe på alle måder.. sad bare og slog mig på hovedet halvdelen af kampen.. det var bare ikke rigtigt, at vi på den måde smed den her kamp over til barca på den måde.. det burde vi altså være for erfarne til..

håber vi kommer stærkt tilbage næste sæson, well never die!

JakobR
29-05-2009, 14:48
Dårlig taktik eller ej, så var det også lidt som om, at der manglede noget entuatisme. Nogle gange blev jeg i tvivl, om de i det hele taget gad vinde. For mig, virkede det lidt halvhjertet, når man tænker på kampens vigtighed.

Jbc
29-05-2009, 14:58
vi kunne have vundet den her.. barca er ikke bedre end os, det var de bare på dagen, fordi vi var dumme og vildt naive..

Men, men? United spillede jo fænamonalt de første 10 minutter. United spillerne havde jo dagen, men for en gangs skyld (efter min mening) var marginalerne ikke på Uniteds side. To spillere som hvertfald ikke havde dagen var helt klart Rio og Vidic. Jeg begriber ikke at folk kalder det et kollektivt kolaps, at Barcelona var heldige etc etc. Manchester United er ikke et bedre hold end Barcelona. Barcelona er ikke et bedre hold end Manchester United. De er vel sådan set lige gode, det glemmer folk i Manchester lejren bare nogen gange, fordi man ikke kan forestille sig at tabe uden at modstanderen er heldig, spiller unfair, eller fordi dommeren er imod United. Det var en kamp som man kunne forvente, og United mødte bare et hold med spillere af en helt anden teknisk kvalitet og hurtighed i spillet, som der ikke ses på nogen hold i Premier League. Kom igen næste år, kunne være fedt med en drømmefinale revanche :)

United-Allan33
29-05-2009, 15:16
Jeg synes al den snak om at SAF lagde den forkerte taktik virker helt malplaceret, vi udspillede jo Barca de første 8 minutter, og med lidt held havde vi allerede ført 1-0, og så havde kampen været en hel anden. Istedet score Barca første gang de er i feltet, på en fejl af Carrick og Vidic.. Havde vi scoret først havde Barca ikke haft roen og selvtilliden til at kører deres flotte spil, og SAF havde været en helt fordi han havde lagt den helt rigtige taktik...

ChristianR
29-05-2009, 15:25
Jeg synes al den snak om at SAF lagde den forkerte taktik virker helt malplaceret, vi udspillede jo Barca de første 8 minutter, og med lidt held havde vi allerede ført 1-0, og så havde kampen været en hel anden. Istedet score Barca første gang de er i feltet, på en fejl af Carrick og Vidic.. Havde vi scoret først havde Barca ikke haft roen og selvtilliden til at kører deres flotte spil, og SAF havde været en helt fordi han havde lagt den helt rigtige taktik...

Rigtigt nok.

Spørgsmålet er om, der taktisk var taget nok højde for, at barca kunne gå op og score et hurtigt mål.

Jeg er enig med dig i, at alt kørte som smurt indtil målet. Herefter virkede Unitedspillerne tamme, passive og næsten ugidelige. Det virkede som om, de ikke anede hvordan de skulle få vendt kampen - Noget man ellers yderst sjældent ser.

United-Allan33
29-05-2009, 15:33
Rigtigt nok.

Spørgsmålet er om, der taktisk var taget nok højde for, at barca kunne gå op og score et hurtigt mål.

Jeg er enig med dig i, at alt kørte som smurt indtil målet. Herefter virkede Unitedspillerne tamme, passive og næsten ugidelige. Det virkede som om, de ikke anede hvordan de skulle få vendt kampen - Noget man ellers yderst sjældent ser.

Jeg giver dig ret i, at det godt kunne virke som om vores Plan B var glemt i Manchester, men på den anden side, så er det også sjældent at så mange spillere på samme tid rammer en helt og aldeles offday.. Og det var jo mange af de bærende kræfter.. Plus at Park og Anderson var så ringe at de vel skulle være glade hvis de kunne få sig en plads på Vejles hold...

ChristianR
29-05-2009, 16:12
Jeg giver dig ret i, at det godt kunne virke som om vores Plan B var glemt i Manchester, men på den anden side, så er det også sjældent at så mange spillere på samme tid rammer en helt og aldeles offday.. Og det var jo mange af de bærende kræfter.. Plus at Park og Anderson var så ringe at de vel skulle være glade hvis de kunne få sig en plads på Vejles hold...

Der har helt sikkert været flere årsager, der har spillet ind. Jeg vil dog ikke udelukke, at taktikken efter Barcas mål har været forkert eller decideret manglet?

Som du selv er inde på, havde Park måske en så helt igennem elendig kamp, at han bærer en vis del af æren for det dårlige spil og manglende mål. Den alemene fodboldseer, der ikke følger United ret tæt, har efter min erfarring meget svært ved at se Parks berittigelse på holdet efter sådan en kamp. Det er næsten synd, for han har været en rigtig vigtig brik for os i år.

United-Allan33
29-05-2009, 16:19
Der har helt sikkert været flere årsager, der har spillet ind. Jeg vil dog ikke udelukke, at taktikken efter Barcas mål har været forkert eller decideret manglet?

Som du selv er inde på, havde Park måske en så helt igennem elendig kamp, at han bærer en vis del af æren for det dårlige spil og manglende mål. Den alemene fodboldseer, der ikke følger United ret tæt, har efter min erfarring meget svært ved at se Parks berittigelse på holdet efter sådan en kamp. Det er næsten synd, for han har været en rigtig vigtig brik for os i år.

Det er nok en blanding af det hele, og der er flere der bærer skylden for dette..

Og ja Park spillede elendigt, men han var ikke alene om at se ringe ud... Anderson var mindst ligeså ringe...

schousboe9
29-05-2009, 16:28
Jeg synes det var åbenlyst, at vi brugte en forkert taktik. Deres mål er jo et direkte resultat af det overtal, som deres tre centrale kunne skabe mod vores to. Giggs spillede jo ikke centralt som grafikken viste, han lå oppe bag eller ved siden af Ronaldo for at støtte ham.

Vi havde opskriften sidste år, men slog et andet brød op i onsdags og dét forstår jeg simpelthen ikke. Vi styrede muligvis begivenhederne i de første 8 minutter, men det skyldes kun, at de ikke var forberedt på et højt pres fra vores side. Efter lidt omstilling og hurtig boldomgang var de jo hurtigt uden om det pres, og så var der huller i vores bagkæde, hvilket aldrig rigtig blev ændret, da vi nu skulle jagte et mål i resten af kampen.

1-0 til os efter 5min. havde naturligvis ændret tingene, men vi havde stadig ikke holdt dem fra fadet med den naive taktik. Ærgeligt, for vi havde virkelig muligheden for at skabe historie.

Når det så er sagt, så synes jeg aviserne er lige hurtige nok med deres udrensningshistorier. Der skal ikke ske drastiske ændringer på nogen måder, vi tabte en CL-finale... Ro på. Det eneste vi vel manglede i onsdags var den ekstra centrale midt i Fletcher (og Hargreaves), og måske derfor forsøgte Fergie sig med noget overraskende.

United-Allan33
29-05-2009, 16:47
Jeg synes det var åbenlyst, at vi brugte en forkert taktik. Deres mål er jo et direkte resultat af det overtal, som deres tre centrale kunne skabe mod vores to. Giggs spillede jo ikke centralt som grafikken viste, han lå oppe bag eller ved siden af Ronaldo for at støtte ham.

Vi havde opskriften sidste år, men slog et andet brød op i onsdags og dét forstår jeg simpelthen ikke. Vi styrede muligvis begivenhederne i de første 8 minutter, men det skyldes kun, at de ikke var forberedt på et højt pres fra vores side. Efter lidt omstilling og hurtig boldomgang var de jo hurtigt uden om det pres, og så var der huller i vores bagkæde, hvilket aldrig rigtig blev ændret, da vi nu skulle jagte et mål i resten af kampen.

1-0 til os efter 5min. havde naturligvis ændret tingene, men vi havde stadig ikke holdt dem fra fadet med den naive taktik. Ærgeligt, for vi havde virkelig muligheden for at skabe historie.

Når det så er sagt, så synes jeg aviserne er lige hurtige nok med deres udrensningshistorier. Der skal ikke ske drastiske ændringer på nogen måder, vi tabte en CL-finale... Ro på. Det eneste vi vel manglede i onsdags var den ekstra centrale midt i Fletcher (og Hargreaves), og måske derfor forsøgte Fergie sig med noget overraskende.

Ikke enig, Inden målet havde barca intet og det virkede bare om et spørgsmål om tid før vi fik scoret.. deres mål er heller ikke resultatet efter deres egen spil, men fordi Carrick ringe clearing fanger vores hold i fremdrift, og derved kan Barca nemt spille sig udenom vores forsvar, som allerede var på hælene.. Målet ændre ALT, og Barca kan udnytte at vi nu Skal jagte et mål og derved må åbne op i midten..
IMO kan man ikke lægge en taktik der vil lykkes når 8-10 spillere falder så meget igennem som vi gjorde..
Jeg er sikker på at Fergie gik efter et hurtig mål, som vi så kunne kontrollere fra, og var det ikke kommet skulle vi have spillet mere passivt, og sikret at vi lukkede af. Alt det ødelagde deres hurtige mål.. At vores plan B så hellere ikke virkede kan kun henføres til de 8-9 spillere der totalt faldt igennem..

Skal man give Fergie noget af skylden, så vil jeg sige at han ikke havde en plan C i ærmet, i tilfælde af at spillerne faldt så meget igennem som de gjorde..

schousboe9
29-05-2009, 17:10
Ikke enig, Inden målet havde barca intet og det virkede bare om et spørgsmål om tid før vi fik scoret.. deres mål er heller ikke resultatet efter deres egen spil, men fordi Carrick ringe clearing fanger vores hold i fremdrift, og derved kan Barca nemt spille sig udenom vores forsvar, som allerede var på hælene..
Carricks clearing bliver en gang bæ, helt sikkert. Men jeg er stadig overbevist om, at det skyldes vores tynde midtbane. Ikke at han header den dårligt væk, men at den falder ned til en Barca-spiller. Vi var ikke kompakte nok, og det gav udslag i denne situation.

Målet ændre ALT, og Barca kan udnytte at vi nu Skal jagte et mål og derved må åbne op i midten..
IMO kan man ikke lægge en taktik der vil lykkes når 8-10 spillere falder så meget igennem som vi gjorde..
Grunden til, at 8-10 spillere falder igennem samtidig er ofte en dårlig taktik. Hvis alle mand er placeret forkert fra start ser man jo dårlig ud.

Jeg er sikker på at Fergie gik efter et hurtig mål, som vi så kunne kontrollere fra, og var det ikke kommet skulle vi have spillet mere passivt, og sikret at vi lukkede af. Alt det ødelagde deres hurtige mål.. At vores plan B så hellere ikke virkede kan kun henføres til de 8-9 spillere der totalt faldt igennem..

Skal man give Fergie noget af skylden, så vil jeg sige at han ikke havde en plan C i ærmet, i tilfælde af at spillerne faldt så meget igennem som de gjorde..
... Og det forstår jeg ikke, når vi har set utallige eksempler på, hvordan Barcelona skal besejres.

Rooney8
29-05-2009, 18:11
Carricks clearing bliver en gang bæ, helt sikkert. Men jeg er stadig overbevist om, at det skyldes vores tynde midtbane. Ikke at han header den dårligt væk, men at den falder ned til en Barca-spiller. Vi var ikke kompakte nok, og det gav udslag i denne situation.

Grunden til, at 8-10 spillere falder igennem samtidig er ofte en dårlig taktik. Hvis alle mand er placeret forkert fra start ser man jo dårlig ud.

... Og det forstår jeg ikke, når vi har set utallige eksempler på, hvordan Barcelona skal besejres.

præcis jeg forstår slet ikke den måde vi valgte at spille dem på.. det er simpelthen så åbenlyst, hvordan barca skal besejres og så gør vi det præcis modsatte.. spørgsmålet er hvor lang tid, der går før vi får en sådan mulighed igen, derfor er det vildt frustrerende at vi i mine øjne smider den væk..
ét havde været, hvis vi havde mødt et vildt milan hold eller et chelsea hold der lige trak det længste strå, så var det lettere at leve med.. den her lå lige til højrebenet, vi vidste præcis, hvad barca var gode til og hvad de er dårlige til og så vælger vi at gøre dem gode - simpelthen ubegribeligt:confused:

synes heller ikke vi har brug for de store ændringer håber bare hargreaves kan holde sig skadesfri nu ellers skal vi have en ny verdensklasse central midt..

United-Allan33
29-05-2009, 20:27

Jeg ved ikke om vi kan kalde det utallige eksempler, Chelsea røg trods alt ud, vi vandt 1-0 over 2 kampe sidste år, så vil heller ikke ligefrem sige at den måde er specielt effektiv..

Hypnotic89
29-05-2009, 20:31
Måske vi satsede alt på samme hest, nemlig Ronaldo...

Synes han i perioder skulle lave det hele selv i angrebet, men nu så jeg selvfølgelig os kun 2. halvleg...

schousboe9
29-05-2009, 21:13
Jeg ved ikke om vi kan kalde det utallige eksempler, Chelsea røg trods alt ud, vi vandt 1-0 over 2 kampe sidste år, så vil heller ikke ligefrem sige at den måde er specielt effektiv..

Chelsea røg kun ud på et lucky-punch fra Iniesta, og at vinde 1-0 over to kampe må til enhver tid siges at være mere effektivt end at tabe 0-2 på én kamp.

Ellers har både Villarreal, Valencia og Espanyol tidligere haft masser af succes med at stå afventende og slå kontraen når muligheden byder sig. Så jo, der har været utallige eksempler på, hvordan man slår de kære catalanere.

Flax_Generous
29-05-2009, 21:22
Vi havde opskriften sidste år, men slog et andet brød op i onsdags og dét forstår jeg simpelthen ikke.
United forsøgte at slå Barca ved at spille fodbold. Det gik ikke. Heldigvis er der altid næste år.

... det er omtrent alt hvad jeg orker at sige lige nu. :)

Belfast
30-05-2009, 08:27
United forsøgte at slå Barca ved at spille fodbold. Det gik ikke. Heldigvis er der altid næste år.

Hm, spille fodbold og spille fodbold. Nu har jeg dog kun set kampen live, og ikke magtet at se den efterfølgende, og jeg var små beruset, meeen.. Såvidt jeg husker, synes jeg ikke rigtigt vi forsøgte at spille fodbold. Jeg synes vi var utrolig ringe, vi skabte ingen chancer, og der kom mange lange bolde. Det var kort og godt ikke det United hold som vi plejer at se, som jo ellers altid gerne vil spille fodbold. Det blev en forkrampet forestilling, hvor vi ikke havde viljen, og hvor vi stod alt for langt væk fra deres midtbane, som rev os rundt.

Flax_Generous
30-05-2009, 08:36
Okay, sagt på en anden måde: United forsøgte at spille fodbold i de første 10 minutter. I modsætning til Chelsea i de to opgør i semifinalen. Men United faldt så sammen som et korthus, da Barca lige pludselig kom foran.

United-Allan33
30-05-2009, 09:02
Chelsea røg kun ud på et lucky-punch fra Iniesta, og at vinde 1-0 over to kampe må til enhver tid siges at være mere effektivt end at tabe 0-2 på én kamp.

Ellers har både Villarreal, Valencia og Espanyol tidligere haft masser af succes med at stå afventende og slå kontraen når muligheden byder sig. Så jo, der har været utallige eksempler på, hvordan man slår de kære catalanere.

4-5 kampe er i min verden ikke utallige.. Og så vil jeg ikke incl de to semier i cl da de kunne have gået begge veje...

schousboe9
30-05-2009, 09:11
4-5 kampe er i min verden ikke utallige.. Og så vil jeg ikke incl de to semier i cl da de kunne have gået begge veje...

Nu vil jeg ikke ud et større ordkløveri, og det vil du nok heller ikke. :)

Jeg synes bare at man meget ofte har set, hvordan Barca skal besejres, og at vi ikke forsøger det selv overgår min forstand. Det' såmend det hele. Men vi tager dem næste år!

United-Allan33
30-05-2009, 09:24
Nu vil jeg ikke ud et større ordkløveri, og det vil du nok heller ikke. :)

Jeg synes bare at man meget ofte har set, hvordan Barca skal besejres, og at vi ikke forsøger det selv overgår min forstand. Det' såmend det hele. Men vi tager dem næste år!

Jeg tror SAF ønskede at tage Barca på sengen, er sikker på Barca forventede vi spillede lidt tilbageholdende, og jeg synes også vi tog dem på sengen, og kunne nemt have ført før de fik deres mål..

Nu skal det ikke lyde som om at jeg ikke mener SAF ikke laver fejl, men det var ikke taktikken der var forkert, det var mere plan B, der manglede fra SAF side

RuudVanNissetøj
30-05-2009, 10:27
Jeg tror SAF ønskede at tage Barca på sengen, er sikker på Barca forventede vi spillede lidt tilbageholdende, og jeg synes også vi tog dem på sengen, og kunne nemt have ført før de fik deres mål..

Nu skal det ikke lyde som om at jeg ikke mener SAF ikke laver fejl, men det var ikke taktikken der var forkert, det var mere plan B, der manglede fra SAF side

Synes du fanger en rigtig pointe. Men det var noget skræmmende at se en semi-lammet trænerstab hos United, der ikke rigtig reagerede noget før. Det var tydeligt at se, at vi skulle have lavet ændringer (enten på banen eller udskiftning) før førstehalvleg var gået. Vi kunne nemt have været bagud med 2 mål efter 45 minutter, hvis ikke VDS stod en flot kamp.

Men man må bare give Barca respekt, de ramte dagen til perfektion og deres pasningsspil var af en anden verden i den kamp. Derimod er det langt tid siden, at jeg har set så mange united folk på banen der har en regulær off-day - måske sidst set i det famøse nederlag til Pool i foråret.

morten k
30-05-2009, 10:47

Det er en lidt forfejlet konklusion mener jeg. Alle hold kan have perioder hvor de får presset det andet hold til at lave fejl hele tiden. Vi havde starten - men lige så snart der lige var en fra Barcelona der kom over startnerverne og fik trådt i bolden - så var det slut.

Anderson spillede sin måske ringeste kamp ever. Han var konstant fraværende fra sin umiddelbar direkte modstander, hvilket gav Rooney og Carrick 1½ gang så meget arbejde som nødvendigt - og endnu værre: åbnede hele midtbanen op for Barcelonas trekantspil. Han lagde INTET pres på deres midtbane. Dækkede ikke op. Dækkede ikke af for åbenlyse afleveringsmuligheder. Det er var helt sygt at se på.

Når United 2 eller 3 gange i løbet af kampen lagde pres på HELE deres hold - ALLE spillere på en gang - så havde Barcelona STORE problemer med at spille bold.

Vi manglede derfor også nogle bedre arbejdshunde i det centrale - og der var Fletcher og Hargreaves fravær desværre af større betydning end det umiddelbart var gjort til.

Man kan så kalde det en forvejlet taktik eller bare en dårlig dag. Jeg mener godt at vi kunne have stillet med en midtbane med mere central defensiv tyngde ved at have fx. Scholes inde fra start. Og vi fik for lidt ud af Rooneys arbejdsvilje ude på fløjen.

Men fuck hvor var det stadig pinligt at se på til tider - uanset taktik eller dagsform.

niklaspetersen
02-06-2009, 16:23
Vi skal nok vinde næste år boys ;)
Havde været mere skuffet, hvis holdene var lige og skulle i straffespark og united tabte, og at det havde vist sig, at Man U var spilstyrende - så havde jeg gået amok!!! ..
Men Barca var det bedste hold, og sådan er det bare :)

unitedforreal
02-06-2009, 17:03
Jeg mener at den største fejl var, at have giggs med i den kamp. Ligemeget hvordan i vender og drejer den. Så vidste vi at vi skulle ud og løbe meget feter deres passning spil.

Han vælger Giggs, som alle ved ikke kan løber meget. Jo manden er god, men bare ikke til den slags kampe.

Giggs tog Berbatov's palds. Men hvis vi samligner dem. Hvem er bedste ?.

Jeg var ud 1-2 dage før kampen og håbede at vi startede med både Giggs og Scholes ud.

Berbatov vil havde vundet kampen for os..... hans størrelse og passning's spil vil havde været Barcelona's marridt.

I skal se sådan her på det.

Anderson og Carrick skulle kæmpe ned i forsvaret konstan ved at løbe i ders trekant spil. De har ingen power til at byggespillet op. Det havde SAF regnet med at det vil Giggs ordne.

Så det er derfor jeg mener at Berbatov > Giggs.

Berbatov bagved Ronaldo.. det er sygt 1-2 spil..

TJ
02-06-2009, 19:11
Det var kun på grund af denne video at de slog os :) Guardiola viste den til spillerne i omklædningsrummet lige inden kampens start. Måske vi også skulle have lavet en..? :rolleyes:

o8Dhj7KsEyQ

Hald
02-06-2009, 19:37
Tror Fergie viste drengene, Fars fede ferie med Chevy Chase ! Også tænkte vi "let's take it easy lads " : )
Ej sådan er det nok ikke gået til !

Casper
02-06-2009, 19:51
Det var kun på grund af denne video at de slog os :) Guardiola viste den til spillerne i omklædningsrummet lige inden kampens start. Måske vi også skulle have lavet en..? :rolleyes:

o8Dhj7KsEyQ

Man kan ikke sige at OldTrafford.dk ikke i det mindste forsøgte!