Se fuld version : Politik generelt
Jeg har "pimpet en trøje og en kortholder inde i "megawhoren". Det eneste jeg nægter at købe er øko. og "ekstra fedt fattigt mad", for syntes det er noget pis. Dyrk noget motion og spis ordenligt i stedet for, og økologisk mad er dyrer og kan ikke se nogen grund til ikke at æde det
Edit: Nu blev det vidst lidt udenfor det orginale topic:P
elmegaard
20-05-2007, 20:24
og økologisk mad er dyrer og kan ikke se nogen grund til ikke at æde det
til gengæld bidrager du til, at naturen ikke bliver ødelagt mere end højst nødvendigt. der anvendes jo ikke sprøjtegifte osv. i økologisk mad, og dyrene lever under mere normale/humane forhold i relation til konventionelle landbrug (mælk fx). jeg mener helt seriøst, at momsen burde fjernes (eller i hvert fald sættes ned) på økologiske fødevarer, således at der gives ekstra incitament – for forbrugerne – til at købe disse varer, da man derigennem – dvs. køb af økologiske varer – skåner miljøet.
ligeledes vil jeg til enhver tid give det ekstra max havelaar-mærkede produkter (og fairtrade-produkter generelt) koster, da man derigennem sørger for, at landmændene får dét, de skal have, ordentlige forhold osv. så ja; jeg er vel dét, man kunne kalde en kritisk/politisk forbruger – det hænger også sammen med min øvrige politiske overbevisning (og jeg er rød som fanden selv).
ja, det blev lidt meget off topic. der kunne evt. oprettes en tråd om dette emne (eller politik generelt), hvis moderatorerne synes.
Det burde måske specifiseres lidt. men ved ikke vhad jeg skulle specifere det til må det bare bliver politik genralt. (Admins kan bare rette det hvis de føler for det)
Jeg har oprettet en tråd under off-topic, så burde der ikke blive problemer med admins:D
SantasLittleHelper
20-05-2007, 21:33
Politik minder for meget om politi... Jeg kan ikke li politi..
Jeg vil bare gerne vide hvad hensigten med tråden er? Du lægger ikke op til debat eller beskriver hvad tråden skal bruges til. Det er en ommer eller tråden slettes.
SantasLittleHelper
20-05-2007, 21:40
Shh.. Du vækker bamse..
elmegaard
20-05-2007, 21:44
Martin:
tråden udspringer af følgende 'debat' fra merchandise-tråden;
og økologisk mad er dyrer og kan ikke se nogen grund til ikke at æde det
til gengæld bidrager du til, at naturen ikke bliver ødelagt mere end højst nødvendigt. der anvendes jo ikke sprøjtegifte osv. i økologisk mad, og dyrene lever under mere normale/humane forhold i relation til konventionelle landbrug (mælk fx). jeg mener helt seriøst, at momsen burde fjernes (eller i hvert fald sættes ned) på økologiske fødevarer, således at der gives ekstra incitament – for forbrugerne – til at købe disse varer, da man derigennem – dvs. køb af økologiske varer – skåner miljøet.
ligeledes vil jeg til enhver tid give det ekstra max havelaar-mærkede produkter (og fairtrade-produkter generelt) koster, da man derigennem sørger for, at landmændene får dét, de skal have, ordentlige forhold osv. så ja; jeg er vel dét, man kunne kalde en kritisk/politisk forbruger – det hænger også sammen med min øvrige politiske overbevisning (og jeg er rød som fanden selv).
ja, det blev lidt meget off topic. der kunne evt. oprettes en tråd om dette emne (eller politik generelt), hvis moderatorerne synes.
så denne tråd kan bare køre i forlængelse heraf, såfremt faurauh, eller andre, ønsker at kommentere mit indlæg. eller tilføje noget helt nyt. (men du har ret; faurauhs indledende indlæg indeholder intet, der kan skabe en debat).
Ja, vi dropper al snak om øko-varer, gensplejsning og politik i denne tråd.
Det har intet med topic at gøre..
Back to topic, og snak politik i den tråd der er oprettet til det.!
præcis, og undskyld jeg ikke har fået skrevet noget men har lige opdaget jeg skal op til dansk skriftlig eksamen i morgen, så fik lgiepludslig travlt, håber jeg må bygge videre på tråden i morgen(:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.