Se fuld version : Ang. finalefest på Grisen
Københavns Kommune har givet Den Glade Gris afslag i deres ansøgning om at lukke Lille Kannikestræde til årets CL finale.
Da der var tale om en fantastisk fest sidste år uden problemer, så håber jeg vi igen kan få en fed fest.
Derfor har OldTrafford.dk den 6. maj skrevet en appel til Københavns teknikborgmester og bedt dem genoverveje afslaget.
Det vil sikkert hjælpe hvis flere gør det, så de kan se at det ikke kun er "os" som vil fejre kampen med andre fans.
Men husk ikke at spamme eller skrive noget "pjat".. det vil ikke hjælpe.
Følgende er skrevet til teknikborgmester Klaus Bondam: borgmesteren@tmf.kk.dk
Kære Klaus Bondam,
Jeg vil gerne opfordre kommunen til at genoverveje afslaget på Den Glade Gris's ansøgning om at lukke Lille Kannikestræde af til Champions League finalen den 27. maj.
Sidste år spillede Manchester United imod Chelsea i en spændende finale, hvor gaden var blevet lukket af, således at der kunne være op imod 2.000 fans samlet for at se kampen.
Der var ingen ballade overhovedet, tværtimod havde fans fra København, Jylland, det øvrige Danmark, Norge, Sverige og sågar Irland en fantastisk aften, som de sent vil glemme.
Den spændende straffesparkskonkurrence som afgjorde kampen blev filmet og lagt på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=vos0ZOpjpM8
Det satte København på verdenskortet blandt fodboldfans verden over, idet fodboldfans får færre og færre muligheder for at samles om deres fodboldhold.
Samfundet bliver oftere og oftere præsenteret for fodboldfans i voldelige sammenhænge i medierne, så når man kan lave disse fredelige begivenheder fyldt med entusiasme, håb og kærlighed, så syntes jeg man bør støtte op omkring det. Også fra politisk side.
I København er vi kendte for at have disse kreative og kulturelle begivenheder, så jeg syntes det er ærgeligt, at det ikke kan blive gentaget i 2009.
Ps. da finalen allerede er om få uger, så håber jeg at i vil genoverveje ansøgningen hurtigst muligt.
De bedste hilsner
Casper Heiselberg
Redaktør på OldTrafford.dk
Velskrevet mail. Jeg håber de har forståelse for at eventet var problemfrit sidste år, og gav en masse positiv omtale.
Jeg skriver også selv en. Dog tror jeg ikke det vil hjælpe hvis alle sender præcist samme mail - så bliver det opfattet som spam. Fortæl istedet en personlig oplevelse, eller andre sider af sagen og gør det kort. Det er hvad jeg nogenlunde vil tro vil hjælpe.
Glory Man United
15-05-2009, 11:45
Hvad f***** skal vi gøre, hvis det bliver endnu et afslag???
så må vi holde det indenfor på grisen... der vil være plads til små 500 hvis man tager gården i brug samt sætter flere skærme op(hvilket de planlægger)
Min mail:
Kære teknikborgmester
Jeg er blevet fortalt at Den Glade Gris, til trods for et super event sidste år, ikke har fået godkendt deres ansøgning om at lukke Lille Kannikestræde af igen i år og vise storskærm til Champions League finalen mellem Manchester United og F.C. Barcelona. Jeg håber i vil genoverveje sagen.
Med tilladelsen sidste år gav i omkring 1500-2000 United fans en uforglemmelig aften. Personligt var det en af de største oplevelser i mit liv. Atmosfæren var virkelig positiv og emmede af fællesskab. Der var ingen problemer, som man ser med fans af danske klubber, og generelt snakkede folk fra jylland med sjælland, og alle de gode gamle minder blev ridset op og talt om.
Oven på den megen ballede med terroriseringen af indre by, tror jeg iøvrigt også at i vil kunne få en masse positiv feedback omkring gade arrangements. Som jeg ser det vil det kun blive en god situation for både Københavns Kommune og de mange danske Unitedfans landet over.
United-Allan33
15-05-2009, 12:14
Efter weekendens skandale med de autonome tvivler jeg på at i får held med jeres foretagende, for fodbold fans er i mediernes, Hr og Fru Jensen og måske også Klaus Bondams øjne langt farligere end autonome voldsbøller.. Håber dog i får ændret beslutningen..
jeg er desværre bange for at du har ret og det har bestemt ikke hjulpet sagen det der skete i hyskensstræde.
Men hvis man ikke prøver, så sker der sku ikke noget...
United-Allan33
15-05-2009, 12:24
jeg er desværre bange for at du har ret og det har bestemt ikke hjulpet sagen det der skete i hyskensstræde.
Men hvis man ikke prøver, så sker der sku ikke noget...
Det er helt rigtig, og jeg håber da også jeg tager fejl.. og ønsker jer held & lykke
Flax_Generous
15-05-2009, 12:27
Efter weekendens skandale med de autonome tvivler jeg på at i får held med jeres foretagende, for fodbold fans er i mediernes, Hr og Fru Jensen og måske også Klaus Bondams øjne langt farligere end autonome voldsbøller.. Håber dog i får ændret beslutningen..
Jeg skriver også en mail senere i dag.
(har modereret dette indlæg, casper)
Hej Klaus Bondam
Jeg er blevet fortalt, at sidste års succesfulde fodboldarrangement på Lille Kannikestræde ikke kan blive gentaget d. 27. maj, da Den Glade Gris har fået afslag på deres ansøgning om at kunne aflukke gaden. Jeg er uforstående overfor denne beslutning, da der sidste år ikke var nogen form for ballade, men derimod var arrangementet med til at forene folk fra alle dele af landet.
Jeg ved ikke, om de autonomes hærværk i den seneste tid har spillet ind i beslutningen. Hvis ja, så vil jeg gerne påpege, at det er vigtigt ikke at lade vores samfund diktere af kriminelle.
Med ønske om, at I vil genoverveje jeres beslutning, ønskes De en god dag.
.....
Holgersen76
15-05-2009, 13:16
Håber også det vil lykkes at få lov at lukke gaden af, så der bliver plads til så mange United fans som muligt, så stemningen bliver så god som muligt.
Uanset hvad skal alle United fans så ikke mødes i løbet af eftermiddagen i Nyhavn, hvor vi kan starte dagen med masser af øl og fællessang. :groupdance:
min mail:
Kære Klaus Bondam,
Jeg er en dansker bosat i Irland.
Sidste år da Manchester United spillede imod Chelsea i Champions League finalen, drog jeg selv og to af mine irske venner fra Dublin til København for at deltage i finale festen på den glade gris i lille kannike stræde.
Det er den bedste oplevelse jeg har haft med fodbold i Danmark.
2000 fans samlet et og samme sted for, i fællesskab, at fejre dagen og aftenen sammen.
Da Manchester United i år nåede til finalen igen, gik der mindre end to minutter før jeg fik sms beskeder og opringninger fra, både de to irere der var med sidste år, men også fra 4 andre som vi havde fortalt om vores tur. De ville allesammen med i år.
Husk på at det er ca. lige hurtigt at tage til Rom, hvor finalen bliver spillet, som København.
Alligevel vil folk herfra til Danmark.
Grunden til det er hvor godt sidste år var arrangeret. Alt forløb uden problemer.
Desværre hører jeg, efter at have undersøgt mulighederne for at tage til København til dette års finale, at Den glade gris har fået afslag på at lukke en af de mindste gader i københavn af, for at kunne gentage det successfulde arrangement.
Jeg vil gerne opfordre Københavns kommune til at genoverveje afslaget på Den Glade Gris's ansøgning om at lukke Lille Kannikestræde af til Champions League finalen den 27. maj.
For muligvis at give dig et lidt bedre indsigt i hvor godt arrangementet var, er der blevet lagt klip fra arrangementet på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=vos0ZOpjpM8
Det skal også tilføjes at Carlsberg valgte at bruge et 4 minutters klip fra arrangementet til at promote deres fans fællesskab på deres hjemmeside under sidste års EM.
Jeg følger stadig med i de danske nyheder, og jeg vil mene at når Københavns kommune har en mulighed for at vise at et arrangement af denne kaliber kan afvikles på en måde der kun indeholder kærlighed og håb, så burde denne mulighed gribes.
Jeg håber virkelig at det kan lade sig gøre at genoverveje denne beslutning, da jeg lige nu desværre skal fortælle mine irske venner at københavn (en utrolig kulturel by) ikke vil tillade at gentage et så successfuldt arrangement.
Venlig hilsen,
Anders Boock
Irland
Danielsen
15-05-2009, 16:20
Min mail.
Blev skrevet lidt hurtigt, så der kan sikkert findes lidt fejl :)
Käre Klaus Bondam
Jeg er dansk men bor i Göteborg.
Jeg har fået fortalt, at der er blevet besluttet ikke, at give tilladelse til og lukke Lille Kannike Stræde af i år. Det vil jeg, af hele mit hjerte önske der kunne blive lavet om på.
Sidste år var jeg i Köbenhavn og se Champions League finalen mellem Manchester United og Chelsea, på den Glade Gris (og på gaden). Det var en helt fantastisk oplevelse! Har ikke väret med til noget der minder om det! At så mange mennesker kan väre sammen om en sådan begivenhed, var helt utrolig og väre med til. Jeg fik bl.a. chancen for og möde venner, jeg kun skriver med på nettet. Det fällesskab og den gläde vi kunne dele sammen har jeg ikke oplevet för ved et privat arrangement. Jeg har kun oplevet noget der ligner, ved Roskilde Festival.
Det der gjorde den dag/aften så speciel var, at det var en "lille" bar plus en masse "alm." mennesker, der var med til og skabe den.
At man på så få dage (ca. 3 uger) kunne få det op og stå, synes jeg, var meget specielt. Og det gik som smurt(lige ud over en projekter der ikke var kraftig nok, men der kom en ny) Der manglede ikke noget. Alle var glade, alle var spändte og alle snakkede med alle. Og tilsidst festede alle over resultatet på den utroligt spändende kamp. Flere dage efter, strålede jeg af gläde, og var så stolt over og har väret med til sådan en begivenhed i Köbenhavn. Der snakkes stadig om den fantastiske aften sidste år.
Jeg tager til Köbenhavn så tit jeg kan. Jeg har en masse venner der, og elsker byen! Og netop et arrangement som det sidste år, er hvad der gör Köbenhavn så specielt! Köbenhavn er unik, fordi sådan noget kan lade sig göre.
Det ville gå ud over en masse mennesker (inkl. jeg selv), hvis der ikke blev plads til dem ved dette års finale. Alle vil se denne finale. Ikke kun Manchester United fans eller Barcelona fans. Og derfor ville alle steder der viser kampen väre fyldt. Folk vil blive nöd til og spredes over hele byen og ikke väre sammen med venner de måske kun ser 1-2 gange om året, fordi der ikke er plads til dem andre steder i.
Jeg håber, at der findes bare en lille mulighed for og genoverveje beslutningen.
Med venlig hilsen og god sommer.
Martin Danielsen
Crazy Maniac
15-05-2009, 16:38
Kom så Buckingham! Nu skal du vise dig fra din gode side!!!:)
Jeg synes det er pisse fedt, at så mange af jer støtte op om det her. Kan godt se problemet i det der er sket i KBH på det seneste, men det burde ikke gå udover fodbold fans. Jeg tog ind til den glade gris lige efter skole til cl finalen sidste år, og der var slet ikke ballade overhovedet. Vil virkelig blive ked af det, hvis vi united fans ikke må arrangere noget fælles, hvor stemning er garanteret. Håber flere vil skriv til kommunen, for som Casper skriver, hvis vi ikke skriver, vil de ikke tage det op. Opfordrer alle jer der IKKE har skrevet endnu, til at gøre det i en fart!!!!!!!
Jeg har skrevet følgende mail:
Kære Klaus Bondam
Sidste år i maj måned, var jeg sammen med 2.000-2.500 andre Manchester United fans, vidne til en fantastisk oplevelse i indre København. Manchester United fans fra Irland, Sverige, Norge og hele Danmark, var samlet for at fejre og opleve United’s triumf i Europa, i Lille Kannikestæde på Den Glade Gris. Arrangementet var uforglemmeligt, og mange United fans ser stadig denne video fra youtube: http://www.youtube.com/watch?v=vos0ZOpjpM8 for at få minderne tilbage. Der var absolut ingen problemer før, under eller efter kampen.
Manchester United skal i dette års Champions League finale spille mod FC Barcelona, det verdensbefolkningen har valgt at kalde ”drømmekampen”, som alle danske og andre United fans i udlandet, meget gerne vil opleve som sidst på Den Glade Gris i København. Alle foretrækker et arrangement, hvor der er fed stemning, mange mennesker og generelt lagt op til en stor fodboldaften. Desværre er det sådan, at Københavns kommune har givet afslag, til at Den Glade Gris sammen med Oldtrafford.dk og supporterklubben MUSCSB, kan afholde et arrangement tilsvarende sidste år. Det vil være utrolig ærgerligt, da Manchester United er det fodboldhold, der i Danmark har utallig mange fans, som vil mødes i København (igen) for at overvære kampen, sammen med andre United fans. Jeg vil derfor foreslå at giver lov til parterne kan arrangere en stor aften i indre København, således at vi alle kan have en festlig aften, som sidste år. Hvis man vil forbedre sidste års arrangement, kan man evt. have security vagter tilstede under dette store kultur event. Jeg vil virkelig ærgre mig over, hvis Den Glad Gris ikke får lov til at afholde et lignende arrangement, da det er en kultur aktivitet i København, som mange vil støtte op omkring, og som sidste år var en stor succes.
Håber i lytter til os der har sat fodbold, som et af de største ting i vores liv. For os vil det være en aften, som man altid vil kigge tilbage på igen og støtte op omkring i fremtiden
Hilsen Ali Munir Ahmed – en rendyrket Manchester United fan.
P.S Håber i snart tager sagen op igen i kommunen, da finalen er lige rundt om hjørnet, vil det være unfair for folk fra udlandet/jylland osv. Hvis de ikke når at planlægge en evt. tur til KBH i god tid!
Noget helt andet: Er Den Glade Gris ikke både United- og Barca-tilholdssted? Bliver der ikke rift om det?
Hr Hansen
16-05-2009, 09:33
Noget helt andet: Er Den Glade Gris ikke både United- og Barca-tilholdssted? Bliver der ikke rift om det?
Barcelona har fundet et andet sted i KBH hvor de ser deres kampe
Holgersen76
17-05-2009, 08:13
Ved igennem noget familie at hvis Grisen får afslag igen kan man sende en klage til Vejdirektoratet og søge om opsættende virkning for at få omstødt afgørelsen og de vil så se på sagen igen hurtigst muligt.
Nu var du jo på TV2 før sidste års finale, Casper, så har du overvejet at kontakte medierne ang. dette? Det er jo af og til det som der skal til for at lægge pres på politikerne. Jeg mindes også at 3+ havde en repporter uden for Grisen - i hvert fald sendte de billeder derfra - så måske de gerne ville gøre dette igen for at sætte lidt mere liv i deres transmission.
Jah, så skal jeg sku også til at skrive til Københavns Kommune, men hvis det afvises igen, må vi jo bare være indendørs? Men har dog ikke helt forstået HVORFOR, vejen skal lukkes? Kan man ikk bare sætte noget op alligevel? Og Har ikk fundet ud af om det koster penge at komme der, altså hvis "vejen" bliver lukket? Men OMG hvor ville jeg bare ønske de giver DGG lov til at lukke vejen, og sætte storskærm op :D
Bliver lækkert at se så mange United fans :D - Forresten, hvem var det lige der sagde man ikke kunne vinde PL 3 gange i træk? ;)
Carl-keane
17-05-2009, 18:34
Kære Klaus Bondam.
Manchester United er mit liv, ligesom jeg ved det er mange andres! Champions league finalen er noget af det største der findes i fodbold i Verden, hvis ikke det STØRSTE.
Sidste år spillede United også i Champions league finalen og vandt! En dag jeg aldrig glemmer. 2000 mennesker var samlet og stemningen var elektrisk! og ikke mindst fredelig!
Alle var glade og der var ingen problemer OVERHOVEDET! Det er så også derfor jeg slet ikke kan se nogen som helst logik i at dette ikke kan lade sig gøre igen???
Der er intet som fodbold der samler folk. Det snakkes af alle verdens mennesker og forstårs af de fleste! Hvorfor så ikke gentage den kæmpe succes som sidste års arrangement var?
Som bogmester i København kan jeg simplethen ikke forstå hvordan man kan lade en så gylden mulighed for at glæde så mange borgere. Gå tabt?
Lille Kannike stræde er meget stille og ubefærdet! Det vil ingen indflydelse have på trafik eller noget andet! Det er en sidegade til en gågade. Der må i forvejen ikke køre biler, Så billister kan og vil ikke blive sure Så er der dem der bor i gaden. Sidste år hang de ud af vinduerne og fulgte med i kampen og var efter mit indtryk meget begejestrede for festen, og næste dag kunne de endda vågne op til en ren og intakt gade, ingen smadrede ruder, ingen grafitti. Måske var Fru jensen oppe på 3. sur over den ene aften. Fuld forståelse for det, men skal det komme før så mange menneskers ønske om en glad og fredfyldt dag?
2000 mennesker på en aften, helt fra Esbjerg, Aalborg, Bornholm og selvfølgelig København. Det er måske ikke så fint, men Fodbold er den største kulturkilde i København, i Danmark, i Europa, I Verden.
Håber af hele mit hjerte du ikke vil stå i vejen for at glæde så mange fans af verdens største ting. Fodbold og Manchester United!
Synes at vi sammen skal vise verden at man i København kan holde gadefest uden at smadre alting. Med tanke på sidste uges uroligheder. Hooliganisme er desværre et stigende problem i Danmark, men det er danske klubber, ikke engelske klubber i Danmark! I Danmark er det studerende som jeg selv, selvstændige, arbejdere, pensionister, børn og ganske almindelige mennesker, Hvis intention er at gøre som sidste år, holde en fredelig gadefest...
er ved at planlægge noget med et par venner, angående grisen. Tænkte på om man ikke kunne lave en fælles march, fra nyhavn hen til grisen, med en masse flag og sang, i samlet flok. det skule nok kunne live lidt op i Kbh. :devilll: :trophy:
Så vidt jeg har forstået, er der ikke kommet svar fra Københavns kommune endnu, det synes jeg dels er skuffende og irriterende. Jeg synes helt ærligt at vi United fans burde samle underskrifter, protestere eller gøre noget andet, der vil påvirke deres beslutning, vi bliver nødt til at stå sammen og vise vores utilfredshed. Jeg synes det er SÅÅ unfair og til grin, at nogle fuckin mennesker fra kommunen, skal ødelægge noget for en fan gruppe, som stræber efter det her og de ved at det betyder rigtig meget for os. Vi er så mange der har skrevet mails, men intet svar endnu. Hvis det blive afholdt indendørs, kommer vi til at være 1/4 af hvad vi var sidst, det er jo SLET ikke det samme!
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10303
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10303
Fantastisk, godt arbejde til alle der har sendt mail!
We shall not be moved!
Festen vil dog ikke blive holdt på Lille Kannikestræde, men på Vor frue plads, som ligger lige rundt om hjørnet.
Der kommer mere information senere på ugen!
Godt klaret allesammen! :trophy:
http://www.facebook.com/event.php?eid=95870943178
Jamen det er jo fantastisk!! Super arbejde alle jer der har taget tid til , at få skrevet til den kære Bondam.
Fantastisk arbejde. Hvem sagde politikere var umedgørlige? ;)
Helt fantastisk. Det skal nok blive et brag af en fest igen i år.. woop woop!
Flax_Generous
19-05-2009, 11:36
Hvor godt! I må endelig sige til hvis der skal bruges hjælp til et eller andet.
dannigizmo
19-05-2009, 11:37
Hvor godt! I må endelig sige til hvis der skal bruges hjælp til et eller andet.
Oprydningen dagen efter......
Fantastisk arbejde. Jeg var der ikke sidste år, så jeg glæder mig til at prøve det denne gang. Lad os håbe, at det bliver lige så fantastisk som det lød til at være sidst. Flot arbejde.
Det er kejser! :D
Glæder mig
Danielsen
19-05-2009, 12:54
Det er kejser! :D
Glæder mig
Kommer du til Köbenhavn d. 27.!? :smilings:
Kommer du til Köbenhavn d. 27.!? :smilings:
Når man endelig ikke går i skole mere, så kan man da ikke andet :D
Danielsen
19-05-2009, 13:21
Når man endelig ikke går i skole mere, så kan man da ikke andet :D
Hehe nej det kan der så väre noget om....så må vi da lige mödes og dele en öl :)
Holgersen76
19-05-2009, 13:40
Fantastisk det bliver en super dag med masser af fællessang og øl - Nu skal vi bare gå hele vejen.
Skal man købe billetter på forhånd til dette arrngement d. 27/5-09?
dannigizmo
19-05-2009, 13:58
Hehe nej det kan der så väre noget om....så må vi da lige mödes og dele en öl :)
Jeg forstår det stadig ikke, Danielsen... Kommer du ikke til Århus? Det havde vi da aftalt tidligere :confused:
Fantastisk det bliver en super dag med masser af fællessang og øl - Nu skal vi bare gå hele vejen.
Skal man købe billetter på forhånd til dette arrngement d. 27/5-09?
så længe det ikke blir fællessang ala sidste år... det var godt nok pinligt :(
du skai ikke bruge billet
Danielsen
19-05-2009, 14:08
Jeg forstår det stadig ikke, Danielsen... Kommer du ikke til Århus? Det havde vi da aftalt tidligere :confused:
:haha:
Nej du...tror jeg ta'r den i kbh. Jeg kender lidt flere dér, og ta'r allerede der til på lördag, så kan jeg jo lige så blive til onsdag...ikke? ;)
Fantastisk!
Skal vi vædde med, at det bliver tropisk regnskyl hele dagen nu? :D
Holgersen76
19-05-2009, 14:16
så længe det ikke blir fællessang ala sidste år... det var godt nok pinligt :(
du skai ikke bruge billet
Nej det skal selvfølgelig ikke være som sidste år med hoppesange, men mere som når vi ser kampene på 1. sal på Grisen med sangene fra Old Trafford a la "Pride Of All Europe", United Are The Team For Me", "Manchester United Calypso", Anderson son o.s.v.
Måske I kunne ligge et link forrest på siden med de vigtigste sange så folk har en chance for at lære dem at kende inden næste onsdag?
Danielsen
19-05-2009, 14:16
Fantastisk!
Skal vi vædde med, at det bliver tropisk regnskyl hele dagen nu? :D
Hvorfor? Fordi du kommer? BURN!! :smilings:
Nej det skal selvfølgelig ikke være som sidste år med hoppesange, men mere som når vi ser kampene på 1. sal på Grisen med sangene fra Old Trafford a la "Pride Of All Europe", United Are The Team For Me", "Manchester United Calypso", Anderson son o.s.v.
Måske I kunne ligge et link forrest på siden med de vigtigste sange så folk har en chance for at lære dem at kende inden næste onsdag?
det gjorde vi også sidste år :(
Ja desværre reklamerer DMI med ikke det fedeste vejr for onsdagen, men vi må håbe at den upræcise meterologi videnskab tager fejl denne gang.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=1000
Danielsen
19-05-2009, 15:24
Ja desværre reklamerer DMI med ikke det fedeste vejr for onsdagen, men vi må håbe at den upræcise meterologi videnskab tager fejl denne gang.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=1000
Fra kl 18 og frem ser det da meget godt ud ;)
Edit: Hov det var da vidst imorgen jeg kiggede på :)
Lbskjelborg
19-05-2009, 15:45
Vil gerne udvise min store taknemlighed, til Casper, og alle de andre pårørende der har været med til, at få kbh's kommune til, at ændre deres beslutning.
Det var et kanont arrangement sidste år, og var rimelig ked af det måske ikke ville gentage sig. Så et stk. glad United fan skal helt sikkert deltage :)
Var kommet alligevel, men nu bliver det bare meget federe :)
Crazy Maniac
19-05-2009, 18:11
Den er måske en smule uopdateret, men der er alligevel en del gode sange: Pride of Manchester (http://www.prideofmanchester.com/sport/mufc-songs.htm)
Scroller man lidt ned er der forskellige kategorier, som sange om spillere, rivaler, og om United osv.
:trophy:
Hvorfor ikke bruge det sangkatalog som er på OldTrafford.dk? :)
http://www.oldtrafford.dk/sange.php
TUSIND TAK til alle jer, der som mig valgte at skrive en mail til Klaus Bondam. Nu kan i selv se at det giver pote i sidste ende, når vi sammen kæmper for den samme sag. Jeg var mega trist over, at grisen ikke fik lov til at arrangere noget, og derfor skrev jeg en mail for at gøre "oprør". Jeg håber at mange af jer møder op, nu hvor det bliver til noget. Det var virkelig uforglemmeligt sidst, og forhåbentlig vinder vi "drømme kampen".
Sidst synes jeg ikke at grisens skærm var så god under optakten, derfor håber jeg på en bedre skærm i år, med høj lyd så alle kan høre!
ellers vil jeg bare sige :D :
Que sera sera
Whatever will be will be
We are going to Italy
que sera sera
Ses på Vor Fru plads d.27 gutter ;)
Jeg kan garantere for at det bliver en større skærm. Nærmere betegnet en skærm på 46m2!
Men arrangementet bliver for både United og Barcelona fans... så hvis der nogen der ska ha øvet sig på sangene, så begynd allerede nu :D
Hvorfor ikke bruge det sangkatalog som er på OldTrafford.dk? :)
http://www.oldtrafford.dk/sange.php
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde teksten til "alle dem, der ikke hopper, elsker chelsea". Kan en af jer ikke poste den derinde?
Jeg tænkte, at vi bare kunne bytte Chelsea ud med Barca.
Bliver for fedt. Jeg glæder mig allerede vanvittig... Forventer stemningen bliver i top, og vi synger så gaden runger. Missede det sidste år, så glæder mig til at prøve det.
Hvem kommer herinde fra?: Jeg kommer!
Crazy Maniac
19-05-2009, 18:58
Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde teksten til "alle dem, der ikke hopper, elsker chelsea". Kan en af jer ikke poste den derinde?
Jeg tænkte, at vi bare kunne bytte Chelsea ud med Barca.
Kan så fortælle dig den hedder "Dem der ikke hopper de elsker Chelski/Barca":)
Kan så fortælle dig den hedder "Dem der ikke hopper de elsker Chelski/Barca":)
Who cares :D Jeg tror ikke ironien skinnede nok igennem :p
jacobdahl8
19-05-2009, 19:44
Hvis Tv3 er ude, skal der simpelthen synes "Are you watching Meyerside;)" Liverpools fans i Danmark, skal simpelthen hører os.
Thomas Hansen
19-05-2009, 20:21
FANTASTISK.. hjælper gerne hvis der skal bruges hjælp. Kommer lige så sikkert som ammen i kirken.. Kan I ikk skrive en mail til min chef, så jeg kan holde fri torsdag :lolol: :trophy:
Carl-keane
19-05-2009, 21:13
Nogen der ved hvordan Barca fans får kendskab til arrangementet?
synes lidt deres tilstedeværelse ødelægger det!
Men alligevel bedre end ingenting:-D
Hr Hansen
19-05-2009, 21:14
Hvis Tv3 er ude, skal der simpelthen synes "Are you watching Meyerside;)" Liverpools fans i Danmark, skal simpelthen hører os.
Syntes det ville være meget federe hvis vi sang om vores egen klub vores egene spillere osv. Liverpool ved godt selv at de er pisse dårlige og jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal bruge så meget tid på dem i forhold til at vi kunne bruge den på vores eget hold!
jacobdahl8
19-05-2009, 22:10
Syntes det ville være meget federe hvis vi sang om vores egen klub vores egene spillere osv. Liverpool ved godt selv at de er pisse dårlige og jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal bruge så meget tid på dem i forhold til at vi kunne bruge den på vores eget hold!
I anledningen af udligningen 18-18 er det vel det mest passende tidspunkt. Anyway så længe der er de alm. united sange på programmet så kan det ikke blive andet end mesterlig stemning.
Hr Hansen
20-05-2009, 09:58
I anledningen af udligningen 18-18 er det vel det mest passende tidspunkt. Anyway så længe der er de alm. united sange på programmet så kan det ikke blive andet end mesterlig stemning.
Nu er det forhåbenligt ikke kun Mesterskabet vi skal fejre på Onsdag men Champions Leauge pokalen.
Mikey-boy
20-05-2009, 10:15
Det bliver så fedt! Jeg undrer mig bare lidt over noget, er der plads til flere på Vor Frue plads? Og jeg er altså enig med at vi skal synge "Are you watching Meyerside", bare lige for at vise LiverFool, at de ikk er det mest vindene hold i England mere :D
Jeg er klar til at melder mig frivilligt, hvis det bliver nødvendigt :b
dannigizmo
20-05-2009, 10:23
Jeg har nok sjældent været så enig i et indlæg på dette forum. Når Liverpool ikke længere er med her - hverken direkte eller indirekte, kan jeg ikke se, hvad der skal synges Liverpool-sange for.
Jeg gjorde det selv i lørdags, for der var det indirekte Liverpool, vi slog i kampen om mesterskabet. På onsdag er det kun Barcelona, det drejer sig om, så drop sange om de andre (engelske) klubber og i gang med at hylde United i stedet.
dannigizmo
20-05-2009, 10:24
Nogen der ved hvordan Barca fans får kendskab til arrangementet?
synes lidt deres tilstedeværelse ødelægger det!
Men alligevel bedre end ingenting:-D
Den Glade Gris er også en Barcelona-pub, så de får uden tvivl kendskab til det. Barcelonas danske fanside havde en hel nyhed, der opfordrede deres læsere til at sende mails til Klaus Bondam, så jeg er ret sikker på, at de kommer.
Jeg var inde på Grisens hjemmeside i dag, og undrede mig og dette:
http://www.dengladegris.com/pages/popup.asp?fpguid=10723&menuGuid=14190
Der står nederst i højre hjørne min. 20 år. Skal man være 20 år for at deltage eller har jeg mistforstået det?
Carl-keane
20-05-2009, 15:49
Den Glade Gris er også en Barcelona-pub, så de får uden tvivl kendskab til det. Barcelonas danske fanside havde en hel nyhed, der opfordrede deres læsere til at sende mails til Klaus Bondam, så jeg er ret sikker på, at de kommer.
Det er ikke et Barca sted mere
dannigizmo
20-05-2009, 15:57
Det er ikke et Barca sted mere
Det ved jeg intet om. De skriver, at de stadig vil vise alle de Barca-kampe, de kan komme til. Ved bare, at www.fcbarcelona.dk bad deres læsere om at skrive til Klaus Bondam, så Grisen kunne få lov til at lukke gaden af. Hvis det ikke er, fordi Den Glade Gris og FCBarcelona.dk på en eller anden måde har noget med hinanden at gøre, så forstår jeg det ikke.
Der står nederst i højre hjørne min. 20 år. Skal man være 20 år for at deltage eller har jeg mistforstået det?
for at komme på Grisens diskotek skal man være 20 år...
Der er ingen aldersgrænse til arrangementet
dannigizmo
20-05-2009, 16:02
Du er velkommen uanset alder på finaledagen. For at købe øl, skal du være 18. De 20 år er, så vidt jeg husker, aldersgrænsen, hvis du vil i byen derinde i weekenderne.
Casper beat me to it :(
Hr Hansen
20-05-2009, 16:07
Det ved jeg intet om. De skriver, at de stadig vil vise alle de Barca-kampe, de kan komme til. Ved bare, at www.fcbarcelona.dk bad deres læsere om at skrive til Klaus Bondam, så Grisen kunne få lov til at lukke gaden af. Hvis det ikke er, fordi Den Glade Gris og FCBarcelona.dk på en eller anden måde har noget med hinanden at gøre, så forstår jeg det ikke.
Tror vist at den pup eller hva det er Barce ser deres kampe på nu er en del af den glade gris, altså ejerne ejer vist begge steder
fc barcelona fans kommer også...
Men hvad gør det, hvis bare Uniteds fans synger...
og hermed mener jeg ikke pinlige danske roligan sange!!!!
"Flasker samt egne drikkevarer er forbudt at medbringe"
Hvordan håndhæves dette?
Ærgrer mig lidt, at det ikke er et eksklusivt United-arrangement, men det er der jo intet at gøre ved. Godt arbejde af jer, der skrev til Bondam; jeg må indrømme, at jeg anså det for at være et long-shot.
Det vil være et lukket område med vagter.
Grisen er jo en forretning. Derfor mener de også at barcelona fans skal være velkomne.
Dette er også grunden til, at egne drikkevarer selvfølgelig ikke er velkommen. De skal trods alt kunne betale den møgstore skærm...
Samtidig skal de også undgå at der kommer flasker, da de kan bruges forkert af idioter.
Jeg tror det kan blive positivt at holde det sammen med barcelona... Så har vi noget modspil og forhåbentlig vil der være nok united fans som synger med, så vi gir et godt billede af hvordan man holder med et fodboldhold istedet for deres støtte, der som regel kun går ud på at spise peanuts og pifte...
UNITED!!!
Danielsen
20-05-2009, 18:10
Det vil være et lukket område med vagter.
Grisen er jo en forretning. Derfor mener de også at barcelona fans skal være velkomne.
Dette er også grunden til, at egne drikkevarer selvfølgelig ikke er velkommen. De skal trods alt kunne betale den møgstore skærm...
Samtidig skal de også undgå at der kommer flasker, da de kan bruges forkert af idioter.
Jeg tror det kan blive positivt at holde det sammen med barcelona... Så har vi noget modspil og forhåbentlig vil der være nok united fans som synger med, så vi gir et godt billede af hvordan man holder med et fodboldhold istedet for deres støtte, der som regel kun går ud på at spise peanuts og pifte...
UNITED!!!
Lige präcis! Jeg synes det er fedt med lidt modspil...jeg regner nu ikke med de helt vilde sange fra barca's side ;)
Forresten, Casper. Der bliver jo sikkert fyldt. Så når man först er kommet ind, kan man så gå ud, og så väre sikker på og komme ind igen? får man stempel eller noget der ligner? Jeg regner ikke med det er sådan.... :)
fc barcelona fans kommer også...
Men hvad gør det, hvis bare Uniteds fans synger...
og hermed mener jeg ikke pinlige danske roligan sange!!!!
"Dem der ikke hopper................." :overkill:
http://www.dmi.dk/dmi/day7_9_kbh.png
det lyder da ok
49% for overskyet uden regn...
Mikkelsen
21-05-2009, 07:37
@Casper, hvad hjælper det at skærmen er 46 kvm hvis projektoren kun kan blæses op til 2 kvm ? :)
Er Grisen egentlig stadig tilholdssted for Barcelona fansene? Deres logo i stueetagen er væk opdagede jeg for nylig, malet over med reklame for et af Grisens musikarrangementer??
@Casper, hvad hjælper det at skærmen er 46 kvm hvis projektoren kun kan blæses op til 2 kvm ? :)
det er en LED skærm, så der ikke behov for projektor
Er Grisen egentlig stadig tilholdssted for Barcelona fansene? Deres logo i stueetagen er væk opdagede jeg for nylig, malet over med reklame for et af Grisens musikarrangementer??
nej, de holder til på grisens søsterbar "magraths"
Danielsen
21-05-2009, 12:56
det er en LED skærm, så der ikke behov for projektor
Rock 'n roll! Så er det ligsom og väre til de helt store koncerter.....WAUW!!
"Rocking"
jeg har lige fået at vide at der er en aldersgrænse på Den Glade Gris?!
VIl det sige at jeg ikke kan se den på grisen, selvom jeg ikke drikker alkohol?
læs tråden igennem.
Der er ingen aldersgrænse til arrangmentet
Holgersen76
22-05-2009, 18:47
Yes Den Glade Gris har fundet de absolut fornuftige priser frem til på onsdag, så der er lagt op til et brag en fest:groupdance:
COME ON RED ARMY :devill:
http://www.dengladegris.com/#
Er der nogle, som ved om man kan betale med dankort inde på pladsen eller om det gælder om at have rigeligt med kontanter med?
vil tro det er muligt at betale med dankort.
jeg vender tilbage...
Holgersen76
22-05-2009, 20:52
Fandt selv ud af det - Har lige fået mail fra Helle fra Den Glade Gris se nedenstående::trophy:
Kære Rasmus
Der vil være et par dankort maskiner, men forhåbentlig også en masse mennesker så ingen tvivl om at det vil være lettest hvis folk har kontanter med...
Helle Aslak
Barchef
Den Glade Gris
Lille Kannike Stræde 3
1170 København K.
tlf. 33329697
mob. 22114680
Hvad tid skal man regne med at være der for at få en acceptabel plads ved storskærmen uden at man behøver stå og glo en halv dag? Jeg tænkte på at tage af sted så jeg er der ved 18-19-tiden, men jeg aner ikke hvor mange der kommer eller er plads til. Gider ikke at komme så sent at man skal ha kikkert med, men jeg har nu heller ikke lyst til at stå og vente i seks timer på at kampen starter.
Glory Man United
27-05-2009, 14:02
Hvad tid skal man regne med at være der for at få en acceptabel plads ved storskærmen uden at man behøver stå og glo en halv dag? Jeg tænkte på at tage af sted så jeg er der ved 18-19-tiden, men jeg aner ikke hvor mange der kommer eller er plads til. Gider ikke at komme så sent at man skal ha kikkert med, men jeg har nu heller ikke lyst til at stå og vente i seks timer på at kampen starter.
Hvem pokker skulle vide, hvornår 2-3000 mennesker kommer??? :stuuupid:
Nå men jeg kommer 17.30, hvis det da kan hjælpe :)
Jeg kommer nok 18.30, for jeg kan ikke holde ventetiden ud ved at stå der i 3-4 timer. 18.30 er lidt over to timer før kampstart, det må være nok til at få en god plads. Skærmen er så stor, at man vel umuligt kan undgå at se det hele?
http://img41.imageshack.us/img41/694/dsc00496z.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/3143/dsc00497qqf.jpg
det blir godt!
sidste billede er taget nede fra nørregade. Tag jer ikke af hvad der er på selve skærmen...
Der ka man vist godt lige klemme sig ind.
hvis man ser bort fra kampen, så var det et meget godt arrangement syntes jeg.
God stemning blandt uniteds fans før kampen... under kampen var der vist kommet for mange der ikke ku sangene, men ellers fedt nok
hvis man ser bort fra kampen, så var det et meget godt arrangement syntes jeg.
God stemning blandt uniteds fans før kampen... under kampen var der vist kommet for mange der ikke ku sangene, men ellers fedt nok
Fantastisk arrangement. Helt igennem professionelt og ingen problemer. Kan ikke forestille mig en anden klub lave et lignende arrangement i København, vi må håbe det kan lade sig gøre, og at der er en grund for det, til næste år. Barces fans fik en lektion i hvordan fans skal lave stemning, desværre kunne de åbenbart ikke høre os i Rom.
hvis folk falder over artikler, videoklip eller billeder fra vor frue plads, så post dem gerne herinde eller send dem i en mail til moi.
Altså jo arrangementet var super, ideen genial, men... lige det med Barcas fansne ! Det var fanme ikke så fedt.. Altså det virkelig.. Jeg blev mega sur over at de bonderøve skulle stå hvor vi skulle, og gå rundt mellem os. Jeg gad simpelthen ikke flytte mig når en Barca fan kom forbi. Og Hvorfor var der så mange piger? Troede de det var fest eller hvad?
-Kan kun give Casper ret i der kom for mange total ignorante mennesker, som var til mere skade end gavn.. MEN med det sagt, synes jeg vi United supporter klarede det fint på trapperne i venstre side ;)
-Selve kampen.. jaah.. Jeg fatter ikk taktikken, holdopstillingen, og slet ikke spillernes mental passivitet..
Holgersen76
28-05-2009, 11:44
Fedt arrangement igår - tak til alle der har gjort en indsats for at få det stablet på benene .
Rigtig god stemning på trappen igår med masser af United sange og ingen tvivl om, at vi Barca fansene overlegne. Desværre skuffede spillerne igår så selve afterpartyet blev desværre ikke så fedt som det kunne have været, men forhåbentligt kommer der en ny chance næste år.
Carl-keane
28-05-2009, 11:56
Altså jo arrangementet var super, ideen genial, men... lige det med Barcas fansne ! Det var fanme ikke så fedt.. Altså det virkelig.. Jeg blev mega sur over at de bonderøve skulle stå hvor vi skulle, og gå rundt mellem os. Jeg gad simpelthen ikke flytte mig når en Barca fan kom forbi. Og Hvorfor var der så mange piger? Troede de det var fest eller hvad?
-Kan kun give Casper ret i der kom for mange total ignorante mennesker, som var til mere skade end gavn.. MEN med det sagt, synes jeg vi United supporter klarede det fint på trapperne i venstre side ;)
-Selve kampen.. jaah.. Jeg fatter ikk taktikken, holdopstillingen, og slet ikke spillernes mental passivitet..
Helt enig! hold kæft hvor det bare noget lort at de Barca fans ville have en bid af kagen fra sidste år!!!
Tak for et fedt arrangement. Fedt at stå på trappen med en masse andre United-fans - og især før kampstart var der gas på. Gassen gik dog lidt ud efter Barcas hurtige mål, men stadig fed oplevelse.
ja tak for et fedt arrangement, var cool på trappen, selvom balonen lidt sprang efter de skorede :/
jacobdahl8
28-05-2009, 15:02
Tak til alle - det er fantastisk at gå med så mange United sange inde i ens memory, også tage turen tværs over landet for at få dem luftet. Som et plaster på såret vandt vi da stemningsbarometeret.
Super fedt arrangement i går... Som mange andre også siger, så var stemningen på trappen før kampen startede helt i top!.. Intet at klage over.. Desværre gik det lidt i stå da Barca scorede...
Ja uha Man Utd-fans - jeres opbakning var da imponerende (i de 15 minutter af kampen den varede).
Det var godt nok flot, at i kunne stå og oversynge os Barca fans med alle jeres sange - men den spanske og engelske fankultur er sgu forskellig fra hinanden - og siden alle normale danske mennesker kan synge på engelsk - hvorimod de færreste kan på spansk, var det sgu ikke noget wonder at i kunne dominere lydbilledet.
Men ja som sagt - det var fint, at i kunne bakke jeres hold op da i var i medgang, men hold da kæft hvor der blev stille så snart der var den mindste modgang.
Det var herudover også meget værdigt, at op til flere Man Utd fans kom hen og frontede og kastede genstande efter tilfældige Barca fans efter kampen uden det mindste grundlag.
Tillykke med nederlaget.
Ja uha Man Utd-fans - jeres opbakning var da imponerende (i de 15 minutter af kampen den varede).
Det var godt nok flot, at i kunne stå og oversynge os Barca fans med alle jeres sange - men den spanske og engelske fankultur er sgu forskellig fra hinanden - og siden alle normale danske mennesker kan synge på engelsk - hvorimod de færreste kan på spansk, var det sgu ikke noget wonder at i kunne dominere lydbilledet.
Men ja som sagt - det var fint, at i kunne bakke jeres hold op da i var i medgang, men hold da kæft hvor der blev stille så snart der var den mindste modgang.
Det var herudover også meget værdigt, at op til flere Man Utd fans kom hen og frontede og kastede genstande efter tilfældige Barca fans efter kampen uden det mindste grundlag.
Tillykke med nederlaget.
Ignorerlisten <3
Andersen
28-05-2009, 16:18
Tillykke med nederlaget.
Hvis man "vælger" at følge et hold fra et andet land kunne man måske sætte sig lidt ind landet, dets kultur og meget nærliggende lære sproget. Medløber.
DonThommy
28-05-2009, 16:22
Tillykke med nederlaget.
hvor er det sørgeligt at høre på, åh jeg kan ikke spansk så derfor kan jeg ikke synge barca sange, åha lille skat..
men nu er spanske fans jo også mest kendt for at pifte efter deres spillere.
;)
jacobdahl8
28-05-2009, 16:23
Tillykke med nederlaget.
Har selv været på Nou camp og se nogle kampe og - hold kæft man det er stille. Det er i forhold til Oldtrafford en kirkegaard. Men at i kun kunne en sang igår når jeres hold vinder, må da være en stor pinlighed.
DonThommy
28-05-2009, 16:24
Har selv været på Nou camp og se nogle kampe og - hold kæft man det er stille. Det er i forhold til Oldtrafford en kirkegaard. Men at i kun kunne en sang igår når jeres hold vinder, må da være en stor pinlighed.
nej de pifter kun efter deres spillere, modspillere og dommeren.
Tillykke med nederlaget.
nu gider jeg ikke noget mudderkastning, men ville lige kommentere dit indlæg.
Stemningen blandt uniteds fans var rigtig god. Helt fra klokken 16 var trappen op til KU belejret og der var sang konstant fra kl 17.
Det er vel ikke overraskende at stemningen dør ud under kampen og lige op til kampen. Dels fordi kampen fra uniteds side ikke var god, dels fordi der kom mange ikke-fodboldfans for at se kampen, dels fordi lyden var høj.
Kan ærlig talt ikke se hvorfor det spanske skulle være en hindring for at lære nogen sange, men Fankulturen er anerledes og det er vel det. Jeg forventede ikke nogen sange fra barcelonas fans og det fik jeg heller ikke.
Tilgengæld mødte jeg utilfredshed fra visse barca-fans, som mente vi provokerede ved at synge... Disse burde måske finde en anden interesse end fodbold.
Jeg kan kun beklage at der har været dumme elementer i uniteds support, men det gælder vel alle fangrupper. Selv fik jeg et par slag af nogle barcelona fans, da jeg fredeligt og trist var på vej igennem barca-grupperingen hen til arrangøren.
Øl blev solgt og det kan ikke undgåes at der kommer værtshusslagsmål uanset om det så er barca eller united fans, som er involveret.
Det er dog underligt at barcelona fans var sure over at vinde...
United og barcelona fans har et godt bekendtskab og syntes det var dejligt at se arrangementet kunne gennemføres uden store problemer.
Tillykke med nederlaget.
Den eneste jeg ikke vil blive kaldt en medløber fan af er en fan fra Barcelona. De synger da overhovedet ikke, og når det har gået dårligt for klubben i to kampe vifter de med deres hvide tørklæder. Angående igang. United-fans stod i 2 timer og sang stortset uafbrudt - men som Casper siger, så blev det svært at overdøve lyden for storskærmen under kampen og det gik selvsagt ikke for godt for United, og det var svært at holde modet oppe.
Tillykke med sejren på banen - vi vandt dog med sang og støtte til holdet.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.