PDA

Se fuld version : Cristiano Ronaldo

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

JeppeHH
23-05-2008, 11:22
At Ronaldo brænder var jo helt oplagt. Jeg havde det på fornemmelsen, for de store stjerner brænder ALTID deres skud. Baggio, Shevchenko osv og nu Ronaldo. Det er bare en cyklus, der ikke kan brydes.

Men jeg ville bare lgie dele denne video emd jer, der kan gøre en glad:

http://youtube.com/watch?v=1FDYZdPfDN0

Det han laver fra 0:11 til 0:17, fatter jeg bare ikke hvad han gør, for det går så stærkt! :O
- Men nyd den!

Jeg er helt vild med hvordan han totalt snørrer sin agent ved 2:37 :)

Det klip er i øvrigt fra en 1½-times tids lang dokumentar som hedder "The Boy Who Had A Dream".. Har den selv på min comp og kan stærkt anbefale den..

Jurgensen
23-05-2008, 11:52
Jeg er helt vild med hvordan han totalt snørrer sin agent ved 2:37 :)

Det klip er i øvrigt fra en 1½-times tids lang dokumentar som hedder "The Boy Who Had A Dream".. Har den selv på min comp og kan stærkt anbefale den..

Må man spørge hvor man for fat i sådan noget henne? Noget der kan købes på nettet eller???

JeppeHH
23-05-2008, 12:04
Må man spørge hvor man for fat i sådan noget henne? Noget der kan købes på nettet eller???

Det må man gerne spørge om, men det er vist ikke noget moderatorne på forummet bliver glade for at høre ;)

JeppeHH
23-05-2008, 12:09
http://www.amazon.co.uk/Cristiano-Ronaldo-Boy-Who-Dream/dp/B000VP8Y70

Der var den sørme også på Amazon.. 5,50£

Kofoed
23-05-2008, 12:27

Youtube.com og så søg på "the boy who had a dream part", så kommer de frem.. der er 8 part's så vidt jeg ved..

Damien
23-05-2008, 13:06
Sagen om et muligt Ronaldo skifte vil ingen ende tage...

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84098

Hva fander sker der? Han er ikke en mand af sit ord var.. Hørte da i onsdag i et interview han sagde i'll stay...

snegl
23-05-2008, 13:10

Hva fander sker der? Han er ikke en mand af sit ord var.. Hørte da i onsdag i et interview han sagde i'll stay...

Hvis det er sandt må Fergie vist lige fortælle knægten et par ting IGEN.

Kilden Radio Five Live har jeg aldrig hørt om, men man må gå ud fra han har sagt det i/til radioen?

Kofoed
23-05-2008, 13:16

Så vidt jeg har læst og hørt, er det den samme udtalelse hvor han siger, at han vil blive i United, men i frem-fremtiden ved han ikke hvad der skal ske, og han lover aldrig nogen noget..

Flax_Generous
23-05-2008, 14:29
Hvis det er sandt må Fergie vist lige fortælle knægten et par ting IGEN.

Kilden Radio Five Live har jeg aldrig hørt om, men man må gå ud fra han har sagt det i/til radioen?
Det er Ronaldo som bliver 'fejlciteret'. Hør hele interviewet. Han siger, at han ville elske at blive i klubben. Gå en side tilbage i tråden og du vil finde mine indlæg om det. Ellers tjek den her historie (http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1050802_ronaldo_id_love_to_stay), som forholder sig til hele interviewet. Men selv den misrepræsenterer Ronaldo - han griner når han kommer med sine udtalelser om sin fremtid og det er slet ikke sagt på den hårde og lidt mystiske måde det kommer til at fremstå.

Flax_Generous
23-05-2008, 14:36
Sir Alex er i øvrigt i hopla (http://www.football365.co.uk/story/0,17033,8652_3601325,00.html):

"Real Madrid have no moral issues at all.

"In terms of great clubs, Barcelona have far better morality than Real Madrid will ever have.

"Do you not think we have had many expressions of interest about our players from big clubs in Europe?

"Real Madrid are not the only club interested in Ronaldo. But the others are not saying so. They don't get into this nonsense."

Ferguson has found particularly ironic a statement from Calderon effectively alleging Ronaldo is remaining at United against his will.

Given General Franco's 40-year dictatorship was often to the benefit of Real in their battles with Catalan giants Barcelona, it is a comment the Manchester United manager is happy to submerge in sarcasm.

"I read on Teletext last night; Calderon is talking, Schuster is talking," he said.

"Calderon makes that great statement 'Slavery was abolished many years ago'. Did they tell Franco that? Give me a break."

:D

Nauer
23-05-2008, 14:42
Tell em Fergie :D

Dines
23-05-2008, 14:43
Sir Alex er i øvrigt i hopla (http://www.football365.co.uk/story/0,17033,8652_3601325,00.html):

:D

Der er ikke noget, der er bedre end når Ferguson siger det han mener i pressen.

Naldo
23-05-2008, 17:23
Nu ved jeg godt at historien udspringer fra The Sun, som ikke er verdens bedste kilde, men lige i dette tilfælde, vil jeg ikke have noget i mod, at der er hold i historien.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1198343.ece

Så skriv du bare under til 2014, så vi kan få lukket munden på på verdens mest usympatiske klub (real madrid) engang for alle.

Flax_Generous
23-05-2008, 17:36
Det pudsige er, at det er selvsamme interview som The Sun bringer som Marca har fået til at være en jeg-smutter-erklæring. Det er mildest talt imponerende.

Jeg tror bare, at han ønsker en ny kontrakt. Han er verdens bedste spiller, men han tjener mindre end en række spillere som må betegnes at være betydeligt dårligere. Er han overhovedet den højest betalte spiller i United nu hvor Ferdinand har skrevet under på en ny kontrakt?

Jeg tror simpelthen ikke, at det handler om andet end penge. Ferdinand har gjort det, Keane har sågar gjort det. Ronaldo vil også bare presse penge ud af klubben. United ønsker dog næppe at forlænge med ham på nuværende tidspunkt, da han jo har 4 år tilbage af sin nuværende kontrakt. Der er simpelthen ingen grund til det - medmindre Ronaldo skaber 'problemer' eller sådan noget. Derfor 'sælger' Ronaldo sig ikke billigt ved at erklære klubben troskab. Det ville være usmart hvis han ønsker en ny kontrakt.

Flax_Generous
23-05-2008, 17:39
Desuden kan Ronaldo jo ikke rigtig gøre så meget ved det hvis United ikke ønsker at sælge ham. Han har 4 år tilbage af sin kontrakt. Traditionelt siger man, at magtbalancen først tipper i spillerens retning når der er 2 år tilbage af kontrakten, da markedsværdien herefter begynder at falde. Lige nu står Ronaldo i en rigtig dårlig position hvis han vil væk. Og det ser heller ikke super godt ud hvis han bare ønsker en ny kontrakt.

Unitedalisme
23-05-2008, 17:39
Det pudsige er, at det er selvsamme interview som The Sun bringer som Marca har fået til at være en jeg-smutter-erklæring. Det er mildest talt imponerende.

Jeg tror bare, at han ønsker en ny kontrakt. Han er verdens bedste spiller, men han tjener mindre end en række spillere som må betegnes at være betydeligt dårligere. Er han overhovedet den højest betalte spiller i United nu hvor Ferdinand har skrevet under på en ny kontrakt?

Jeg tror simpelthen ikke, at det handler om andet end penge. Ferdinand har gjort det, Keane har sågar gjort det. Ronaldo vil også bare presse penge ud af klubben. United ønsker dog næppe at forlænge med ham på nuværende tidspunkt, da han jo har 4 år tilbage af sin nuværende kontrakt. Der er simpelthen ingen grund til det - medmindre Ronaldo skaber 'problemer' eller sådan noget. Derfor 'sælger' Ronaldo sig ikke billigt ved at erklære klubben troskab. Det ville være usmart hvis han ønsker en ny kontrakt.

Ronaldo har fået tilbudt en ny kontrakt.. så united vil gerne forlænge med ham;)

Flax_Generous
23-05-2008, 17:40
Ronaldo har fået tilbudt en ny kontrakt.. så united vil gerne forlænge med ham;)
Sikker på det? Jeg mindes at have hørt, at Gill har nægtet, at der er sket noget på den front.

Men fint nok hvis han er. Hvis nogen har fortjent at blive den bedst betalte må det være ham.

Portugal
23-05-2008, 17:59
Hej,

Jeg er udlandsdansker bosat i Portugal, og mærker derfor i høj grad interessen og hysteriet omkring Ronaldo i de lokale medier hernede.

På Portugalnyt har vi lavet en side, hvor vi bl.a. samler facts, rygter og videoer om Ronaldo.

Se den her: http://www.portugalnyt.dk/content/ronaldo.aspx

Bonde15
23-05-2008, 18:56
Haha, nu står der på tekst-tv på tv3, at Ronaldo er enig med Real om et skifte.
700 millioner, lyder prisen. Det er den spanske avis Marca, der skriver dette.

Tore
23-05-2008, 18:58
Ye, den spanske avis Marca - det siger vidst det hele. Før Ferguson udtaler det i et tv/radio-interview så tror jeg simpelthen ikke på det.

Jurgensen
23-05-2008, 18:59

Får også en stor anbefaling med herfra, har netop set den. Virkelig god kommentar.
Virker til Ronaldo er vikelighedens svar på Vince Chase fra Entourage.

Flax_Generous
23-05-2008, 19:09
Haha, nu står der på tekst-tv på tv3, at Ronaldo er enig med Real om et skifte.
700 millioner, lyder prisen. Det er den spanske avis Marca, der skriver dette.
Jesus Christ...

Jeg kan godt li' Marcas underrubrik om Fergusons udtalelser på deres side netop nu: "FERGUSON, MUY NERVIOSO ANTE EL 'CASO CRISTIANO'".

De er utrolige. Jeg tror, at de ville kunne opdigte en historie bare Ronaldo fysisk vender fronten mod syd - det er jo et tydeligt tegn på, at han vil til Madrid.

Portugal
23-05-2008, 19:16
Jesus Christ...

Jeg kan godt li' Marcas underrubrik om Fergusons udtalelser på deres side netop nu: "FERGUSON, MUY NERVIOSO ANTE EL 'CASO CRISTIANO'".

De portugisiske journalister fik et par kommentarer fra Ronaldo i Lissabon lufthavn i dag. Han afviser naturligvis rygterne...

I sydeuropa hvor fodboldaviser er de største dagblade, er den slags historier desværre med til at forøge avisernes omsætning, og mange af læserne æder dem råt...

Ronaldos afvisning af rygterne i den portugisiske fodboldavis A Bola (http://abola.pt/nnh/index.asp?op=ver&news=141529&d=1&tema=7)

Jurgensen
23-05-2008, 19:27
http://www.bold.dk/nyt/?vis=84148

Det vil ingen ende tage. Det er som om Marca bringer en nyhed hvert time i øjeblikket. Er det snart til at finde rundt i?

Flax_Generous
23-05-2008, 19:34
Portugal: "Não tenho nada com o Real Madrid."

Noget i stil med: "Jeg har intet med Real Madrid"?

Jurgensen: Marca har vitterlig en ny historie hver time. Som regel er det bare en ny vinkel på samme udtalelser eller også er det et tydeligvis fabrikeret 'rygte' (vi andre kalder det løgn). Det sælger aviser og det ser ud som om de har uendelig med snor i den skandinaviske og engelske presse. Men Ronaldo-historier sælger vel også heroppe.

Portugal
23-05-2008, 20:57
Portugal: "Não tenho nada com o Real Madrid."

Noget i stil med: "Jeg har intet med Real Madrid"?

Korrekt eller: "Jeg har ikke noget med Real Madrid at gøre..."

Cristiano Ronaldo7
24-05-2008, 08:37
http://www.bold.dk/nyt/?vis=84148

Helt vanvittigt tilbud hvis det er rigtigt, 600 mil og robinho i bytte.
Robinho er en verdensklasse spiller kan blive ligeså stor som den bedste, og plus 600 mil, kan vi også få andre gode spillere. Så jeg ved ikke helt, men lad os se !

unitedforreal
24-05-2008, 08:57
Robinho, er ikke stærk nok til at spille i england, Elsker ham men ikke stærk nok.

Ronaldo er en del bedre end ham, selvom jeg tror SAF kan gøre robinho til verdens bedste.

Anyway, men skal vi ikke droppe al den snak om Ronaldo og se hvad der sker, er ved at være træt er det,

PerRonaldo
24-05-2008, 09:22
Anyway, men skal vi ikke droppe al den snak om Ronaldo og se hvad der sker, er ved at være træt er det,

Hørt! lad os vente med at se hvad de næste par uger bringer. Gider ikke bruge mere energi før der er noget mere konkret i de rygter..

HamudiiC
24-05-2008, 09:24
http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/147/id/31615/

Er der danske undertekster på denne "film"?

Dyreborg
24-05-2008, 09:36
Robinho, er ikke stærk nok til at spille i england, Elsker ham men ikke stærk nok.

Ronaldo er en del bedre end ham, selvom jeg tror SAF kan gøre robinho til verdens bedste.

Kan ikke se hvorfor han ik sku spille i PL.
Shaun Wright Phillips og Aaron Lennon klarer sig da ganske udemærket på trods af deres størrelse

PerRonaldo
24-05-2008, 09:50
Shaun Wright Phillips og Aaron Lennon klarer sig da ganske udemærket på trods af deres størrelse

Altså igår blev det rygtet at de skulle lave en byttehandel, idag er robinho på vej til chelsea, vi kan ikke regne en skid med hvad de skriver..

Caller
24-05-2008, 09:51

Ja, men er udemærket godt nok?

Dines
24-05-2008, 10:15
http://www.unisport.dk/Produkt/kategori/147/id/31615/

Er der danske undertekster på denne "film"?

Nej. Jeg har dvd'en derhjemme, og der var ingen undertekster, da jeg så den. Ved ikke om man kan få det på, men umiddelbart så nej.

Mulle
24-05-2008, 16:32
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-11712635.html - JEG HAR FÅET NOK!!

Jeg vil her i de kommende dage snart høre fra både Ferguson og Ronaldo, om de har snakket om det her "REAL"-transfer. Vil han skifte eller ej! Real Madrid + de spanske aviser er virkelig nogle idioter, (svin!), og Ronaldo's mor er skam også en klaptorsk. Dø hurtigt, inden du ser din dreng spille i Real-trøjen, jeg holder det ikke ud længere med de rygter! Hvorfor fanden vil hun se sin dreng blive en idiot som spanskerne? Og nu laver Real svinene lokkemad til Ronaldo for at få ham nu! Skift hellere til Barcelona, når tiden er inde. Det er min bøn til Fergie.

Mulle
24-05-2008, 16:49
Øhh, var der ikke noget om, at Ronaldo er klar til at underskrive på den superkontrakt (næste uge), som United har tilbudt ham?

Bugge
24-05-2008, 16:52
Gider ikke bruge min tid på de åndssvage rygter.. Det er så tåbeligt at høre på..

I øvrigt har Ronaldo allerede en Audi R8 og jeg har svært ved at se hvilken Audi Real kan tilbyde som kan trumfe den..

Dines
24-05-2008, 17:22
Jeg har opgivet Real Madrid. De har ingen moral som Ferguson siger, og jeg synes snart at de skal stikke piben ind, da hverken United vil sælge, eller Ronaldo vil væk.

Emil
24-05-2008, 17:28
Jeg har opgivet Real Madrid. De har ingen moral som Ferguson siger, og jeg synes snart at de skal stikke piben ind, da hverken United vil sælge, eller Ronaldo vil væk.

Ja syntes godt nok også det er ved at blive ALT for meget! Det var klasse at Ferguson kom med de udtalelser om Real for han har fuldstændig ret. Hvad fanden bilder de sig ind?

Liverpool_sucks
24-05-2008, 17:53
Har SAF selv moral? Synes han brugt media'erne til at købe Hargreaves og Tevez?

Ret på mig, hvis jeg tænker forkert..!

Casper
24-05-2008, 17:58
Enig...

OG det er heller ikke sjælendt han "tapper" spillerne som han selv anklager andre klubber for at gøre.

RuudVanNissetøj
24-05-2008, 18:02

Jeg er enig...dog vil jeg sige, at SAF ikke var så arrogant og brugte medierne mod klubberne. Desuden tror jeg hans irritation ligger i, at de ikke har lavet et officelt bud til klubben, men bare snakker bull shit gennem pressen.

Mhs. til især Hargreaves sagaen kan jeg måske godt følge dig, men med Tevez synes jeg det var helt iorden at lægge pres på ejeren (som i bund og grund bare er en grisk forretningsmand)

schousboe9
24-05-2008, 18:15

Jeg synes ikke helt de to(/tre) situationer kan sammenlignes - uden røde briller, seføli... Hér er Real bare desparate, fordi de ved, at de ikke får deres kære galactico til sommer, hvorimod Hargreaves selv i flere omgange var ude og ytre ønske om et skifte til England, og Tevez var vel under alle omstændigheder tabt for West Ham, som ikke havde råd til at lægge de nødvendige 2-300 mio. for ham.

Forstår hvad du mener, men synes ikke helt det er det samme.

Unitedforever
24-05-2008, 18:20
Real er den mest underholdende klub i verden.- Jeg elsker seriøst, når de kommer med en eller anden latterlig kommentar om, at Ronaldo nok skal blive deres. Den klub er jo så desperat,a t det er helt uhyggeligt. Der burde seriøst nogle regler omkring, om man må kører rovdrift på en spiller. Jeg er en blandign af harme og sjov. Harme, fordi real er dybt, dybt unfair over for spiller, klubber og dem selv. Sjov, fordi de gør sig selv total til grin!

Jim
24-05-2008, 18:39
Real er den mest underholdende klub i verden.- Jeg elsker seriøst, når de kommer med en eller anden latterlig kommentar om, at Ronaldo nok skal blive deres. Den klub er jo så desperat,a t det er helt uhyggeligt. Der burde seriøst nogle regler omkring, om man må kører rovdrift på en spiller. Jeg er en blandign af harme og sjov. Harme, fordi real er dybt, dybt unfair over for spiller, klubber og dem selv. Sjov, fordi de gør sig selv total til grin!

Og alligevel er Ronaldo deres spiller, så hvor er det sjove i det?

Men må sige at jeg er glad for at Ronaldo ryger til Real, han er jo en pengeluder ud over alle grænser og selvom Real er et stort navn, er Manchester United større.

Heldigvis kommer de nok til at ødelægge ham som de har gjort alle andre store spillere.

Unitedforever
24-05-2008, 18:41

Men må sige at jeg er glad for at Ronaldo ryger til Real, han er jo en pengeluder ud over alle grænser og selvom Real er et stort navn, er Manchester United større.

Heldigvis kommer de nok til at ødelægge ham som de har gjort alle andre store spillere.

han er da overhovedet ikke deres spiller?? han skifter da ikke. Der er ingen grund. Alt handler om penge. Alle spillere er på en eller anden måde pengegriske, så det er sku da ikke underligt. Alle spillere presser vel citronen, for hvad de kan få? og hvis der er nogen der fortjener en stor hyrer, så må det da være Ronaldo. Verdens bedste spiller !..Ronaldo ryger ikke til real forløbig.

JakobR
24-05-2008, 18:42
Imponerende så negativt, du altid forholder dig til tingene.

Unitedforever
24-05-2008, 18:51
Imponerende så negativt, du altid forholder dig til tingene.

mig ?

Jim
24-05-2008, 18:52
han er da overhovedet ikke deres spiller?? han skifter da ikke. Der er ingen grund. Alt handler om penge. Alle spillere er på en eller anden måde pengegriske, så det er sku da ikke underligt. Alle spillere presser vel citronen, for hvad de kan få? og hvis der er nogen der fortjener en stor hyrer, så må det da være Ronaldo. Verdens bedste spiller !..Ronaldo ryger ikke til real forløbig.

Vel, vi for at se.

Det jeg bider mig mærke i er at han ikke har været ude og sige direkte at united er hans klub, ved godt det er klogt, men hvis United ikke kommer med et tilbud som er over Reals, tør jeg vædde en kasse øl på at Ronaldo smutter.

el-insaciable
24-05-2008, 19:52
Vel, vi for at se.

Det jeg bider mig mærke i er at han ikke har været ude og sige direkte at united er hans klub, ved godt det er klogt, men hvis United ikke kommer med et tilbud som er over Reals, tør jeg vædde en kasse øl på at Ronaldo smutter.Det kan han ikke bare. Vi har kontrakt på ham.

Mulle
24-05-2008, 19:55

Så må Evra, Brown jo også være pengeluder, da de i denne sæson har bedt om lønforhøjelse. Kort sagt: Det vil alle spillere! Desuden skal du være rigtig taknemmlig for at Ronaldo overhovedet er at finde i klubben, ellers havde vi sluttet i midten af PL-tabellen og ikke kommet så langt i Champions League. Cristiano har gjort halvdelen af United's arbejde, og derfor er det ikke underligt nok, at han vil have lønforhøjelse (også kommer du med sådan en latterlig kommentar). Faktisk bør Ronaldo ikke engang sige, at han vil have lønforhøjelse (og det har han heller ikke nævnt), det skal selv United vide og tilbyde (som de har gjort!), for alt det han har gjort og stadig gør for klubben og fansene! Hvis der er en fodboldspiller, som skal have det største løn i fodboldverdenen er Ronaldo, da han pt. er verdens bedste! Og nej, han ryger ikke til Real, han bliver her mindst en sæson mere, han vil være i United, han elsker at være i klubben!

Portugal
24-05-2008, 20:32
Mon ikke Real Madrid skal ryste op med lidt mere end en Audi... :cool:

dr.dk: Real Madrid har bil klar til Ronaldo (http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fodbold/2008/05/24/153942.htm)

Jim
24-05-2008, 20:47
Det kan han ikke bare. Vi har kontrakt på ham.

og tror du at nogen klub vil holde på en spiller hvis han kommer og siger sælg mig.

hvis Ronaldo vil til Real vil han til real og det eneste United kan gøre er at få mest muligt ud af salget.

Jim
24-05-2008, 20:50
Så må Evra, Brown jo også være pengeluder, da de i denne sæson har bedt om lønforhøjelse. Kort sagt: Det vil alle spillere! Desuden skal du være rigtig taknemmlig for at Ronaldo overhovedet er at finde i klubben, ellers havde vi sluttet i midten af PL-tabellen og ikke kommet så langt i Champions League. Cristiano har gjort halvdelen af United's arbejde, og derfor er det ikke underligt nok, at han vil have lønforhøjelse (også kommer du med sådan en latterlig kommentar). Faktisk bør Ronaldo ikke engang sige, at han vil have lønforhøjelse (og det har han heller ikke nævnt), det skal selv United vide og tilbyde (som de har gjort!), for alt det han har gjort og stadig gør for klubben og fansene! Hvis der er en fodboldspiller, som skal have det største løn i fodboldverdenen er Ronaldo, da han pt. er verdens bedste! Og nej, han ryger ikke til Real, han bliver her mindst en sæson mere, han vil være i United, han elsker at være i klubben!

Ja du har fuldstændig ret, desværre er klubfølelse og den stolthed som vi ser i f.eks Giggs, Solskjær og mange andre af de gammel, historie.

Jeg ville ønske at man kunne se spillere som blev i deres klub fordi de var den klub, i stedet for at være pengeludere som de fleste spillere idag.

KasparH
24-05-2008, 21:34
og tror du at nogen klub vil holde på en spiller hvis han kommer og siger sælg mig.

hvis Ronaldo vil til Real vil han til real og det eneste United kan gøre er at få mest muligt ud af salget.

Det kunne Sevilla da med Dani Alves, så vidt jeg ved er han ikke blevet solgt endnu.

Færingen
24-05-2008, 21:59
Jeg er sikker på at Ronaldo bliver i United i mere end et år. I skal lige huske at når Ronaldo har talt med engelske journalister så har han sagt at han vil være United spiller de kommende år. Alle de andre medier, så som de spanske (specielt Marca), har en tendens til at tviste og dreje historierne.

Men husk lige at United har gjort det før Ronaldo og de kommer sgu til at gøre efter Ronaldo.
Ellers skal siges at Real Madrid er nogle amatører....

United DK
24-05-2008, 22:12
Det kan han ikke bare. Vi har kontrakt på ham.

Nej, han kan ikke, men hvad er der ved at have en spiller, som ikke ønsker at spille for klubben? Det vil utvivlsomt gå ud over hans præstationer, hvis vi holder på ham, mod hans vilje.

Nu er der så ingen der siger, at han vil til Real Madrid nu.

Hr Hansen
24-05-2008, 23:53
Det kunne Sevilla da med Dani Alves, så vidt jeg ved er han ikke blevet solgt endnu.

Men det har Sevilla nok også fortrudt, han har været meget svingende iår og skapt spild fordi han er i pressen hver uge og fortælle at han vil til en større klub!

Hvis Ronaldo vil væk, skal han sælges, BARE ikke til Madrid, kan ikke fordrage den måde de gå ud i pressen og skaber splid mellem spiller og nuværende klub!

til dsem som tror Manchester United havde ligget midt i tabellen hvis Ronaldo ikke havde været her iår er jeg helt uenige med, når en spiller rejser, står de andre som regl tættere sammen, og mon ikke der var kommet en ny godt wing ind og de andre havde fordelt nogle af han mål mellem sig?

el-insaciable
25-05-2008, 00:10
Nej, han kan ikke, men hvad er der ved at have en spiller, som ikke ønsker at spille for klubben? Det vil utvivlsomt gå ud over hans præstationer, hvis vi holder på ham, mod hans vilje.

Nu er der så ingen der siger, at han vil til Real Madrid nu.Det kan give fin mening, hvis man ser det i et langtidsperspektiv. Det ville vise overfor de andre spillere, at man forventer, at de ærer de kontrakter, de har underskrevet. Og det ville nok mindske sådanne tilfælde i fremtiden, fordi det jo ikke er specielt fedt og være i unåde hos vores fans, når man alligevel ikke får lov til at forlade klubben. Det giver fin mening.

el-insaciable
25-05-2008, 00:11

hvis Ronaldo vil til Real vil han til real og det eneste United kan gøre er at få mest muligt ud af salget.Ja, og du tager helt fejl. Det er bestemt ikke det eneste, United kan gøre.

United DK
25-05-2008, 00:20
Det kan give fin mening, hvis man ser det i et langtidsperspektiv. Det ville vise overfor de andre spillere, at man forventer, at de ærer de kontrakter, de har underskrevet. Og det ville nok mindske sådanne tilfælde i fremtiden, fordi det jo ikke er specielt fedt og være i unåde hos vores fans, når man alligevel ikke får lov til at forlade klubben. Det giver fin mening.

Nej, det gør det ikke, for Ronaldo vil jo ikke være noget værd for holdet, hvis han har hjertet et andet sted.

el-insaciable
25-05-2008, 00:52
Nej, det gør det ikke, for Ronaldo vil jo ikke være noget værd for holdet, hvis han har hjertet et andet sted.For det første så er det en virkelig mangelfuld logik. Kobe Bryant har været rimelig værdifuld for Lakers, selvom han ville trades væk inden sæsonen gik i gang. Han er lige blevet kåret som MVP i hele ligaen.

For det andet så lytter du slet ikke til, hvad jeg siger. Selvom Ronaldo måske ikke spiller op til niveau eller whatever, så giver det stadig fin mening pga. det signal, det sender til de andre spillere. At vi i Manchester United forventer, at de kontrakter der bliver underskrevet også bliver æret.

United DK
25-05-2008, 01:06
For det første så er det en virkelig mangelfuld logik. Kobe Bryant har været rimelig værdifuld for Lakers, selvom han ville trades væk inden sæsonen gik i gang. Han er lige blevet kåret som MVP i hele ligaen.

Nu er det fodbold vi snakker om, ikke basketball.

For det andet så lytter du slet ikke til, hvad jeg siger. Selvom Ronaldo måske ikke spiller op til niveau eller whatever, så giver det stadig fin mening pga. det signal, det sender til de andre spillere. At vi i Manchester United forventer, at de kontrakter der bliver underskrevet også bliver æret.

Jo, men hvorfor spilde penge på en spiller, som ikke har hjertet på rette sted? Det med at de skal ære kontrakten er jeg ligeglad med, for jeg vil kun have spillere i klubben, der vil spille for United.

el-insaciable
25-05-2008, 01:25
Nu er det fodbold vi snakker om, ikke basketball.Og hvorfor er sammenligningen ikke valid? Med den logik kan man afvise alle eksempler, fordi det ikke er nøjagtigt det samme.Jo, men hvorfor spilde penge på en spiller, som ikke har hjertet på rette sted? Det med at de skal ære kontrakten er jeg ligeglad med, for jeg vil kun have spillere i klubben, der vil spille for United.Det er fint nok, men så er du heller ikke en rationel debatør. Det betyder ikke, at man ikke kan få noget ud af at nægte Ronaldo et skifte - det kan man sagtens, og jeg har givet et meget ligetil eksempel på, hvordan det kan lade sig gøre.

Thomas
25-05-2008, 01:50
Jeg er snart ved at være træt af det cirkus, der er omkring Real og Ronaldo.. Egentlig håber jeg at han bliver, fordi han i øjeblikket er verdens bedste fodboldspiller, men nu hvor han har vundet det, der er værd at vinde i England, kunne det godt tænkes, at han smuttede, desværre..

Hvor Ronaldos fremtid ligger er svær at sige, og jeg er virkelig irriteret over alle de medier, der skriver om ham dag ind og dag ud. I mine øjne er han først skiftet til Real, når han står med deres trøje på.
Dog siger han selv, at han bliver her så længe SAF er her..

robinho
25-05-2008, 05:52
vi skal ihvertfald være klar over at hvis ronaldo skrider, så skal vi lægge vores stil om. Vi skal hente de mål et sted, og når der nu ikke findes en anden wing i verden med samme målnæse, så skal vi have en angriber som kan hagle dem ind. Det kan være det betyder en ændring i spillemåden, men det skal altså også kunne ses hvis du hiver så stor og central en spiller ud af et hold.

Bugge
25-05-2008, 09:08
Håber virkelig han venter 2 års tid, så vi forhåbentlig kan få Nani og Anderson rigtigt igang..
Tror ikke det ville være skide fedt hvis Ronaldo smutter her til sommer.. Han er stadigvæk alt for vigtig en spiller..

Dines
25-05-2008, 09:09
Jeg er sgu snart i tvivl om Ronaldo. Jeg tror stadig, at han er at finde i klubben efter sommerferien, men så er det nok også hans sidste sæson her. For det er tydeligt, at han vil spille for Real, da det er hans store drøm og han har fået en kæreste fra Spanien, som sikkert heller ikke vil have noget problem med et skifte til hendes hjemland. Jeg håber han bliver, men Ferguson og co. skal i de næste sæsoner være klar med en eventuel afløser. Ronaldos føelser for klubben skuffer mig...

Bugge
25-05-2008, 09:20
Det kunne sgu godt ligne Ronaldo at blive i United fordi han er lidt bange for at blive husket for hans brændte straffespark ;)
Han virker som en meget ærekær mand.. hehe..
Han føler sig nok nødsaget til lige at sætte trumf når han nu fuckede i det lige til sidst :D Tsk tsk..

Rasmus-K-J
25-05-2008, 09:39
Nu sidder mange af jer og siger ronaldo ikke har klubfølelse, det er svært at vide om det rigtigt det han siger eller bare rygter. For ronaldo har været ude og sige så tit, at han elsker at være united og han føler han hører til der.
Ronaldo har også udtalt at han bliver lige til SAF stopper. Og hvis nu Queiroz bliver træner kan det jo være han bliver overtalt. Tror mange af de kommentarer er rent opsping. Håber ikke jeg bliver negativt overrasket om 2 uger. Er kæmpe fan af ronaldo, har jeg været siden jeg så ham mod Lissabon og da han kom var jeg sindsyg glad:D er dog også Roy keane fan:D Men hvis han skifter efter denne sæson mister jeg alle følelser for ham. kan forstå ham om måske 2 år. Madrid er hans store drøm og det udnytter real med at lokke via pressen. Men tror SAF holder på ham!

Cristiano Ronaldo7
25-05-2008, 09:42
Jeg kan ikke se Ronaldo spille i spanien, det vil se helt forkert ud. De spiller så sent og det er svært at vende sig til det,
I spanien er det anderledes fodbold, Ronaldo vil ikke kunne drible som han kan i England, jeg kan bare ikke forestille mig se ham spille i spanien de har så mange profiler som man lægger mærke til, og det vil gøre Ronaldo dårligere.
Han får det meget svært hvis han skifter. Men lad os nu se hvordan det går til.

Niko
25-05-2008, 09:54
kan virkelig ikke se hvorfor han ville til den anden rangs klub, han er i verdens bedste klub nu. Hvis real er hans favorit klub, så er det fair nok, men han kan da i det mindste være med til at vinde en masse store titler med united, de næste 2-3 sæsoner. Han er jo stadig ung ,og kan sagtens nå stadig at få en go tid i Madrid. Syntes næsten det ville være forrædderi, mod den klub og den mand der har været med til at gøre ham til den stjerne han er idag. I orden han skifter til Spanien, men han kan da i det mindste opfylde lidt af sin kontrakt.

Buch
25-05-2008, 10:23
Jeg fatter slet ikke noget af, at Ronaldo vil væk fra United. Og så oven i købet nu hvor vi lige har vundet hhv. Premier League og Champions League. I min verden giver det slet ikke mening. Han er i særklasse verdens bedste fodboldspiller. Kan ikke se hvad han skal kunne opnå i en anden klub, i en anden liga. Jeg tror ALDRIG han vil få nær samme succes i en anden klub, end vores. Hvis hans farvorit klub er Madrid, så fair nok, skift dog. Men vent dog nogle år? Det giver slet ikke mening for mig, det der sker.

Hvis det skulle gå hen og ske, vi solgte ham (for 700 mio. kr, som jeg har læst et sted) så kunne jeg godt tænke mig to af følgende spillere til klubben:
Wesley Sneijder - Karim Benzema - Rafael van der Vaart - Klaas Jan Huntelaar - Sergio Kun Aguero.

Mulle
25-05-2008, 10:25
Ronaldo vil til Real Madrid uden tvivl! Nok på grund af, at har drømt om at spille i Spanien som lille, hans mor og Real fansene betyder vist mere for ham end her i klubben. Hvis han vil gå, så kan han skride. Og jeg synes slet ikke han skal tøve med sin afgørelse om sin "fremtid". Hvis jeg var Fergie vil jeg tage en hurtig snak med ham, om hvorfor i alverden siger han forskellige ting til journalisterne fra forskellige lande (I England: Jeg bliver! Portugal: Det er min drøm at spille i Spanien! I Spanien: Skifter til Real Madrid!)
Håber sku Fergie kan tage en hurtig snak med den stakkels forvirrede spiller, om han vil blive. Hvis han skulle sige, at han måske vil skifte, mener jeg Fergie bare skal sælge ham uden at tøve, og vise at han ikke længere har noget med ham at gøre, og at han på en måde viser, at han hader ham (og forhåbelig kaster sine støvler på ham), så vi kan få sluttet de dumme rygter, som ikke kun Real, men også Ronaldo skaber heletiden!
Desuden tror jeg ikke Ronaldo passer til det spanske fodbold. Skifter han, er mit ønske, at han ikke når sin potentiale dér, og bliver en kæmpe fiasko som Henry, som bliver nødt til at skifte igen!

Glory Man United
25-05-2008, 10:30
Jeg kan ikke se Ronaldo spille i spanien, det vil se helt forkert ud. De spiller så sent og det er svært at vende sig til det

Det der med, at han får det svært, fordi man spiller sent i Spanien, er en joke, ik?

Desuden tror jeg ikke Ronaldo passer til det spanske fodbold. Skifter han, er mit ønske, at han ikke når sin potentiale dér, og bliver en kæmpe fiasko som Henry, som bliver nødt til at skifte igen!

Der er sgu da ingen grund til at være så bitter......

Jeg har længe sagt, at hvis han vinder CL med United, smutter han. Så jeg holder mit ord, og tror desværre også han smutter.
Følgende grunde:
1) En af hans bedste venner (ham den grimme argentiner) spiller der. De snakker nok jævnligt sammen.
2) Hvad kan Ronaldo vinde, som er større med United? Han ville garanteret elske at smutte til Real og gøre det samme
3) Han er Real fan....hans mor er i hvert fald ;)

Jeg tror det eneste, der er at gøre nu, er at få så meget som muligt. Becks og Van N. gav imo ikke nok, i forhold til deres værdi. Det må bare ikke også ske med Ronaldo. Der skal være råd til at købe to offensive klassespillere, når han sælges

Damien
25-05-2008, 10:32
Ronaldo vil til Real Madrid uden tvivl! Nok på grund af, at har drømt om at spille i Spanien som lille, hans mor og Real fansene betyder vist mere for ham end her i klubben. Hvis han vil gå, så kan han skride. Og jeg synes slet ikke han skal tøve med sin afgørelse om sin "fremtid". Hvis jeg var Fergie vil jeg tage en hurtig snak med ham, om hvorfor i alverden siger han forskellige ting til journalisterne fra forskellige lande (I England: Jeg bliver! Portugal: Det er min drøm at spille i Spanien! I Spanien: Skifter til Real Madrid!)
Håber sku Fergie kan tage en hurtig snak med den stakkels forvirrede spiller, om han vil blive. Hvis han skulle sige, at han måske vil skifte, mener jeg Fergie bare skal sælge ham uden at tøve, og vise at han ikke længere har noget med ham at gøre, og at han på en måde viser, at han hader ham (og forhåbelig kaster sine støvler på ham), så vi kan få sluttet de dumme rygter, som ikke kun Real, men også Ronaldo skaber heletiden!

Ja det som om man ikke helt kan stole på ham, hvorfor kan han ikke bare være ærlig...hvis han blir solgt håber jeg vi henter enten Ronaldinho eller Ribery...
Ronaldinho: Han er stadig en klassespiller og jeg tror han ville kunne gøre comeback hos os.
Ribery: han bliver svær at lokke fra Bayern, men han har talentet til at udvikle sig til verdens bedste..

Mulle
25-05-2008, 10:37
Det der med, at han får det svært, fordi man spiller sent i Spanien, er en joke, ik?

Jeg har længe sagt, at hvis han vinder CL med United, smutter han. Så jeg holder mit ord, og tror desværre også han smutter.
Følgende grunde:
1) En af hans bedste venner (ham den grimme argentiner) spiller der. De snakker nok jævnligt sammen.
2) Hvad kan Ronaldo vinde, som er større med United? Han ville garanteret elske at smutte til Real og gøre det samme

Jeg tror det eneste, der er at gøre nu, er at få så meget som muligt. Becks og Van N. gav imo ikke nok, i forhold til deres værdi. Det må bare ikke også ske med Ronaldo. Der skal være råd til at købe to offensive klassespillere, når han sælges

Synes sku Ferguson skal tænke grundigt over, hvis Ronaldo skulle blive solgt nu. En pose penge på £50 mio. + en spiller til bytte. Sergio Ramos? Så skulle den være dér - Så er jeg ligeglad, hvis han bliver solgt. Ronaldo er stadig ung, og det var anderledes med Beckham og Van Nistelrooy, de var ældre. Så tror nok det beløb er rimeligt, sådan som han har vist, hvordan han redder sin nuværende klub med at sejrer, også viser det sig, at Real's nyindkøbte spiller en fiasko, som straf for den dårlige moral de bær. Ej, lad os få det bedste ud af den transfer, men tror ikke han vil kunne det så godt i Spanien, som han har gjort det hos os.

Mulle
25-05-2008, 10:39
Ja det som om man ikke helt kan stole på ham, hvorfor kan han ikke bare være ærlig...hvis han blir solgt håber jeg vi henter enten Ronaldinho eller Ribery...
Ronaldinho: Han er stadig en klassespiller og jeg tror han ville kunne gøre comeback hos os.
Ribery: han bliver svær at lokke fra Bayern, men han har talentet til at udvikle sig til verdens bedste..

Arrh.. Tror ikke Ronaldinho kan genfinde sin form, og især ikke når han skal til engelsk fodbold, som han slet ikke kender, og jeg finder det sværet, hvis han skulle skifte til os. Det er udelukkende.
Ribery? Hvor mange år er han lige? Mener du ham franskeren?

Cristiano Ronaldo7
25-05-2008, 10:41

Nej det er det ikke. Abidal fra Barcelona siger også at han har svært ved at spille i spanien PGA tiderne.

Glory Man United
25-05-2008, 10:43
Nej det er det ikke. Abidal fra Barcelona siger også at han har svært ved at spille i spanien PGA tiderne.

Jamen så er det jo oplagt, at Ronaldo bliver en fiasko :lolol:

Cristiano Ronaldo7
25-05-2008, 10:44
Jamen så er det jo oplagt, at Ronaldo bliver en fiasko :lolol:

Hvem ved,
Jeg fatter det bare ikke :D

snegl
25-05-2008, 10:45
Arrh.. Tror ikke Ronaldinho kan genfinde sin form, og især ikke når han skal til engelsk fodbold, som han slet ikke kender, og jeg finder det sværet, hvis han skulle skifte til os. Det er udelukkende.
Ribery? Hvor mange år er han lige? Mener du ham franskeren?

Ja. FRANSKEREN. 25 år og spiller sit livs fodbold i Bayern München for tiden. Håber virkelig ikk Chelsea køber ham. Hvis Ronaldo enten skulle smutte synes jeg også han er en fuldgod erstatning, hvor vi samtidig kan spille mere allround fodbold istedet for at hænge på Ronaldo så meget som vi så første halvdel af sæsonen i år.

Mulle
25-05-2008, 10:52
Ja. FRANSKEREN. 25 år og spiller sit livs fodbold i Bayern München for tiden. Håber virkelig ikk Chelsea køber ham. Hvis Ronaldo enten skulle smutte synes jeg også han er en fuldgod erstatning, hvor vi samtidig kan spille mere allround fodbold istedet for at hænge på Ronaldo så meget som vi så første halvdel af sæsonen i år.

Fint. Nu er det hele jo op til Ferguson. Håber han er opmærksom på det.

Kofoed
25-05-2008, 10:56

Følgende grunde:

Enig.. Jeg vil da ikke ønske at han begynder at spille dårligt hvis han skifter.. han har spillet kanon for os, og hvis han smutter er det bare ærgeligt.. Self vil det være surt, men et eller andet lille sted, gør det mig ikke så meget.. Vi SKAL ha en masse penge for ham, og så kan det være vi kan få vores spil til at gå via flere spillere, men det kræver også at vi får lagt stilen lidt om.. Jeg håber hvertfald vi kan vise alle de blinde scousere o.lign at United er så meget mere end Ronaldo..

United DK
25-05-2008, 10:56
Og hvorfor er sammenligningen ikke valid? Med den logik kan man afvise alle eksempler, fordi det ikke er nøjagtigt det samme.

Jeg er totalt ligeglad med, hvad der sker i basketball, jeg vil hellere have, at du kom med nogle eksempler fra fodboldens verden.

Det er fint nok, men så er du heller ikke en rationel debatør. Det betyder ikke, at man ikke kan få noget ud af at nægte Ronaldo et skifte - det kan man sagtens, og jeg har givet et meget ligetil eksempel på, hvordan det kan lade sig gøre.

Ja, man får det ud af det, at man viser overfor andre spillere, at de skal fuldfører deres kontrakt, men det synes jeg er noget barnligt pjat. Hvis spilleren ikke længere vil spille for klubben, så skal han være velkommen til at forlade den.

KasparH
25-05-2008, 11:02
Men det har Sevilla nok også fortrudt, han har været meget svingende iår og skapt spild fordi han er i pressen hver uge og fortælle at han vil til en større klub!

Hvis Ronaldo vil væk, skal han sælges, BARE ikke til Madrid, kan ikke fordrage den måde de gå ud i pressen og skaber splid mellem spiller og nuværende klub!

Det har det sikkert, er jeg ikke et sekundt i tvivl om, men det viser bare at man godt kan holde en spiller.
Alt det med Ronaldo det er jo sensationsjournalistik, at aviserne er dem der har historien. Marca fik jo det med at Ronaldo havde fået en ny bil af United, til at der stod en bil og ventede på ham i Madrid.

Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at David Gill, Fergie, og Ronaldo de ved hvor han spiller i næste sæson allerede nu.

Mulle
25-05-2008, 11:02
Kort sagt: Ronaldo kommer sikkert 99,9% til at spille kanon godt for Real Madrid, men IKKE så godt, som i United sæson 07/08. (som nok vil være hans bedste sæson i hans karriere, som var i hans tid i Man. United).

Hehe, håber sku ikke Real Madrid har tårnhøje forventninger til portugiseren, bare fordi han har spillet godt i United, betyder det jo ikke det bliver helt det samme i spansk fodbold. Vi havde jo nemlig spillerne til at hjælpe Ronaldo til den bedste sæson i hans liv.
Tror seriøst Real tror, at de kan vinde Champions League, pokalturneringen og den La Liga, hvis de får Ronaldo.

schousboe9
25-05-2008, 11:09
kan virkelig ikke se hvorfor han ville til den anden rangs klub, han er i verdens bedste klub nu. Hvis real er hans favorit klub, så er det fair nok, men han kan da i det mindste være med til at vinde en masse store titler med united, de næste 2-3 sæsoner. Han er jo stadig ung ,og kan sagtens nå stadig at få en go tid i Madrid. Syntes næsten det ville være forrædderi, mod den klub og den mand der har været med til at gøre ham til den stjerne han er idag. I orden han skifter til Spanien, men han kan da i det mindste opfylde lidt af sin kontrakt.

Jeg fatter slet ikke noget af, at Ronaldo vil væk fra United.
[...]
Hvis det skulle gå hen og ske, vi solgte ham (for 700 mio. kr, som jeg har læst et sted) så kunne jeg godt tænke mig to af følgende spillere til klubben:
Wesley Sneijder - Karim Benzema - Rafael van der Vaart - Klaas Jan Huntelaar - Sergio Kun Aguero.

Ronaldo vil til Real Madrid uden tvivl! [...] Hvis han vil gå, så kan han skride. Og jeg synes slet ikke han skal tøve med sin afgørelse om sin "fremtid".

Der er godt nok mange herinde, der kommer til at æde deres ord igen, når han forlænger i næste uge... Og det vil jeg glæde mig ustyrligt til! Hav dog lidt tillid til knægten, vi har jo set det her adskillige tusinde gange: Interviews, der aldrig har fundet sted, udtalelser der bliver oversat 'forkert' osv., osv., osv.

Ronaldo går jo ikke ud den ene dag og siger "No, no, no, I'm going to stay!" for den næste dag stort set at skrive under med Møss'-Møss Real Bøss'-Bøss!

Havde egentlig tænkt mig at holde mig helt væk fra diskussionen om Ronaldo og de evindelige rygter, men det er sku deprimerende læsning herinde til tider...

Mulle
25-05-2008, 11:16
Der er godt nok mange herinde, der kommer til at æde deres ord igen, når han forlænger i næste uge... Og det vil jeg glæde mig ustyrligt til! Hav dog lidt tillid til knægten, vi har jo set det her adskillige tusinde gange: Interviews, der aldrig har fundet sted, udtalelser der bliver oversat 'forkert' osv., osv., osv.

Ronaldo går jo ikke ud den ene dag og siger "No, no, no, I'm going to stay!" for den næste dag stort set at skrive under med Møss'-Møss Real Bøss'-Bøss!

Havde egentlig tænkt mig at holde mig helt væk fra diskussionen om Ronaldo og de evindelige rygter, men det er sku deprimerende læsning herinde til tider...

Ja, men tænk hvis det er rigtigt. Men det håber jeg naturligvis ikke. Ja, han skriver kontrakt næste uge, men han har også sagt, at han truffer sin beslutning i de kommende uger? Skrive under, skifte, eller tøve?

Cristiano Ronaldo7
25-05-2008, 11:24
Jeg tror stadig på at Ronaldo bliver her i 2 år til.

schousboe9
25-05-2008, 11:27
Ja, men tænk hvis det er rigtigt. Men det håber jeg naturligvis ikke. Ja, han skriver kontrakt næste uge, men han har også sagt, at han truffer sin beslutning i de kommende uger? Skrive under, skifte, eller tøve?Han har i hvert fald sagt, at når han beslutter sig i næste uge eller hvornår det nu blir, så bliver både han selv og hans klub glade for beslutningen... Og tror ikke hans klub blir glad, hvis han bslutter sig for at han vil videre??

Seføli har ingen af os svarene på noget af det, men synes godt nok man skal tage ALT fra især spanske og portugisiske aviser med et gran salt inden man går ud og ønsker "pengeluderen" langt væk. I 80% af tilfældene har han alrig sagt, hvad de citerer ham for.

Portugal
25-05-2008, 11:34
Både Ronaldo og Nani så nu ganske veloplagte og afslappede ud på pressemødet i Viseu i Nordportugal i går, hvor den portugisiske lejr forbereder sig til EM. Særligt Nani fik et regulært grineflip under pressemødet, og lavede sjov med de portugisiske journalister... :)

Læs om det portugisiske landshold og se video med Nani og Ronaldo (http://www.portugalnyt.dk/content/em2008portugalsfodboldlandshold.aspx)

snegl
25-05-2008, 12:15
Både Ronaldo og Nani så nu ganske veloplagte og afslappede ud på pressemødet i Viseu i Nordportugal i går, hvor den portugisiske lejr forbereder sig til EM. Særligt Nani fik et regulært grineflip under pressemødet, og lavede sjov med de portugisiske journalister... :)

Læs om det portugisiske landshold og se video med Nani og Ronaldo (http://www.portugalnyt.dk/content/em2008portugalsfodboldlandshold.aspx)

Hvad siger de/Griner de af ?? :D

Portugal
25-05-2008, 12:43
Hvad siger de/Griner de af ?? :D

Mit portugisiske er endnu ikke super godt, men han snakker bl.a. om at:

"det portugisiske hold består af en livlig og sjov trup, hvilket er meget vigtigt i en EM turnering" - og hvilket jo i den grad også kan ses under interview'et i videoen - hvad enten man forstår portugisisk eller ej.

og så joker han lidt om sidemanden Ronaldo som han (efter en drillende kunstpause) beskriver som verdens bedste fodboldspiller pt.

PerRonaldo
25-05-2008, 12:44
Det er det helt rigtige tidspunkt at sige farvel til Ronaldo.. Vi kommer til at savne ham, men nu har han vundet to mesterskaber+1 champions league for os. Jeg håber falktisk det er nu han smutter og ikke om et par år. Kommer godt nok til at savne sangen viva ronaldo, men mon ikke vi høre den lidt i næste sæson alligevel, han har givet os alt!

Hl-Glory
25-05-2008, 13:52
Det er det helt rigtige tidspunkt at sige farvel til Ronaldo.. Vi kommer til at savne ham, men nu har han vundet to mesterskaber+1 champions league for os. Jeg håber falktisk det er nu han smutter og ikke om et par år. Kommer godt nok til at savne sangen viva ronaldo, men mon ikke vi høre den lidt i næste sæson alligevel, han har givet os alt!

Kan godt følge dig, men alligevel.
Jeg synes han skal blive være med til st gennem fører generations skiftet, så kan han smutte om ét par år, men ville blive ked af det, hvis han smuttede nu.

Kofoed
25-05-2008, 14:03

Kan sagtens følge dig.. Men føler alligevel at det kunne være kanon at beholde ham bare ET år til.. Hvis vi kan holde bredden på holdet, og alle de vigtigste spillere hvilket det ser ud til, så kan det blive en rigtig sindsyg sæson, og der kan Ronaldo være guld værd..

Kofoed
25-05-2008, 14:09

Fuck hvor er Nani bred.. Men sjovt nok og se de to grine lidt.. Håber Nani kan være med til at holde på Ronaldo et enkelt år mere..

el-insaciable
25-05-2008, 15:14
Jeg er totalt ligeglad med, hvad der sker i basketball, jeg vil hellere have, at du kom med nogle eksempler fra fodboldens verden.Det kan jeg ærligt talt ikke tage mig af. Du kommer overhovedet ikke med nogle argumenter, men læner dig bare barnligt tilbage og siger, at du ikke vil acceptere eksemplet, fordi det ikke er præcis samme situation. Det er for tyndt.Ja, man får det ud af det, at man viser overfor andre spillere, at de skal fuldfører deres kontrakt, men det synes jeg er noget barnligt pjat. Hvis spilleren ikke længere vil spille for klubben, så skal han være velkommen til at forlade den.Rimeligt højrøvet holdnig, men ok. Jeg kan da bare konstatere, at vi er temmelig uenige, og at jeg er uendeligt glad for, du ikke har noget at skulle have sagt mht. hvordan United styres. For du mangler da i den grad pragmatisme.

Hald
25-05-2008, 15:38
F*UCK Jeg hader Madrid, hvorfor ripper de vores drømmespillere år efter år! Jeg er så trætte af dem, jeg forstår ikke hvorfor han vil til Madrid, ja nogle kalder det en kongeklub, det eneste konge der er over det hold, er kronen på deres logo, hvorfor ikke blive i verdens bedste klub som vi jo klart i denne sæson har vist vi er!! Forstår han vil til Spanien, pga, Penge, varmen spillestilen og berømmelsen!! Men for helvede - DONT LEAVE US NOW RONNIE..
Jeg bliver så bitter og ked af det den dag det sker. Fordi det gør det, og det tyder mere og mere på han ikke er her næste sæson, han har givet United alt, bliv nu ved.. og ærligt talt er jeg bange for han forsvinder i Madrid, her er han den største stjerne, fansene elsker ham. Spiller han 1 dårlig kamp i madrid vil fansene ikke se ham næste uge, kan han klare det?? : ( øv øv øv. tror snart trøjen bliver Hvid, det er frygteligt.

United DK
25-05-2008, 15:40
Det kan jeg ærligt talt ikke tage mig af. Du kommer overhovedet ikke med nogle argumenter, men læner dig bare barnligt tilbage og siger, at du ikke vil acceptere eksemplet, fordi det ikke er præcis samme situation. Det er for tyndt.

Okay, Kobe Bryant blev nægtet at skifte, og blev derefter LA Lakers mest værdigfulde spiller, men sådan noget forekommer vist meget sjældent, og det kan jo også være, at han senere har fortrudt, at han ville væk.

Rimeligt højrøvet holdnig, men ok. Jeg kan da bare konstatere, at vi er temmelig uenige, og at jeg er uendeligt glad for, du ikke har noget at skulle have sagt mht. hvordan United styres. For du mangler da i den grad pragmatisme.

Hvordan er den holdning højrøvet? Jeg synes det er helt fundamentalt, at spillerne i truppen, ønsker at spille for klubben.

Don Kafai
25-05-2008, 15:47
Jeg læste i en artikel at Real Madrid ville give helt op til 1,1 mia kr for Ronaldo.
Hvis det er tilfældet, og at United får et bud af den størrelse, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om, at det bud SKAL accepteres.

Jeg hører mange der siger, at han skal blive under ALLE omstændigheder, men den betragtning er jeg ikke enig i. Et bud på 7-800 mio+ så skal han afsted. Uanset hvor meget han har udrettet i klubben, så er der intet grundlag for at afvise sådan et bud, selvom han har lavet 100 mål i 100 kampe.

United > Ronaldo, og ikke omvendt!

ChristianR
25-05-2008, 15:49
En kontrakt bliver vel et eller andet sted fuldstændig ligegyldig, hvis spilleren kan smutte ligeså snart, han ønsker det. Han må da bare leve op til den kontrakt, han selv har skrevet under på og lade være med at pive.

Hvis han har et ønske om at komme væk kan han spørge pænt, men han kan ikke som det mest naturlige forvente, at det ønske vil blive eftergivet.

Martinsen
25-05-2008, 15:53
Jeg læste i en artikel at Real Madrid ville give helt op til 1,1 mia kr for Ronaldo.
Hvis det er tilfældet, og at United får et bud af den størrelse, så er jeg da ikke et sekund i tvivl om, at det bud SKAL accepteres.

Jeg hører mange der siger, at han skal blive under ALLE omstændigheder, men den betragtning er jeg ikke enig i. Et bud på 7-800 mio+ så skal han afsted. Uanset hvor meget han har udrettet i klubben, så er der intet grundlag for at afvise sådan et bud, selvom han har lavet 100 mål i 100 kampe.

100% Enig! Når vi begynder at snakke så mange penge, mener jeg også han skal sælges! Vi kan købe rigtig mange klassespillere for de penge, naturligvis ikke i Ronaldos klasse. Men det andet kan sagtens vise sig at være bedre for holdet/klubben

United DK
25-05-2008, 15:53
En kontrakt bliver vel et eller andet sted fuldstændig ligegyldig, hvis spilleren kan smutte ligeså snart, han ønsker det. Han må da bare leve op til den kontrakt, han selv har skrevet under på og lade være med at pive.

Hvis han har et ønske om at komme væk kan han spørge pænt, men han kan ikke som det mest naturlige forvente, at det ønske vil blive eftergivet.

Nej, ret beset skal han opfylde kontrakten, men jeg mener bare ikke man kommer nogen vegne, med utilfredse spillere.

ChristianR
25-05-2008, 15:55

Jeg tror så heller ikke på de tal. Jeg tror ikke på, der er nogen fodboldklub i hele verden, der vil betale 1milliard+ for nogen fodboldspiller i verden.

Det vil gøre ham dobbelt så dyr som den nuværende dyreste fodboldspiller, (Zidane) og priserne er som sådan ikke steget siden, han blev solgt. Hvis Ronaldo bliver solgt bliver det ikke for mere end 600 millioner - max 700, og så synes jeg vi skal beholde ham.

RasmusP
25-05-2008, 15:57
Real Madrid giver aldrig op. Hvis vi ignorerer deres tilbud et år endnu, ender det jo med at de byder så meget, at vi kan betale vores gæld!
Ej, jeg mener også vi skal sælge hvis tilbudet ligger på +800mio. Overvej lige hvilket spillermateriale man kunne få ud af de penge.

ChristianR
25-05-2008, 16:01
Nej, ret beset skal han opfylde kontrakten, men jeg mener bare ikke man kommer nogen vegne, med utilfredse spillere.

Nej, det er jo selvfølgelig i alles interesse at alle er glade og tilfredse i klubben. Jeg tror dog alligevel, at Ronaldo er proffessionel nok til at acceptere et nej og opfylde hans kontrakt, uden det vil påvirke hans spil på banen eller stemningen i truppen.

Skrækscenariet er selvfølgelig et Dani Alves eller Anelka- lignende tilfælde, hvor spilleren stiller sig på hælene og skaber splid i truppen og dårligt spil på banen. Det tror jeg dog ikke er tilfældet med Ronnie.

el-insaciable
25-05-2008, 16:24
Okay, Kobe Bryant blev nægtet at skifte, og blev derefter LA Lakers mest værdigfulde spiller, men sådan noget forekommer vist meget sjældent, og det kan jo også være, at han senere har fortrudt, at han ville væk.Fint nok, bare vi er enige om, at det slet ikke er umuligt, at Christiano vil kunne hjælpe os markant, selvom vi nægter ham et skifte.

Og det er for øvrigt slet ikke sjældent. Det sker jævnligt, at spillere vil væk men bliver bedt om og blive og performer glimrende.Hvordan er den holdning højrøvet? Jeg synes det er helt fundamentalt, at spillerne i truppen, ønsker at spille for klubben.Fair nok, der skylder jeg vist en uddybning. Det er højrøvet at tro, at vi bare kan lade spillere forlade skuden, når de vil. Moderne fodbold er ikke skruet sådan sammen, at man kan have sådan en filosofi og stadig have ambitioner om at være verdens bedste og største klub. Det er et fint ideal, men i professionel fodbold er sådan en filosofi utænkelig.

United DK
25-05-2008, 16:30
Fair nok, der skylder jeg vist en uddybning. Det er højrøvet at tro, at vi bare kan lade spillere forlade skuden, når de vil. Moderne fodbold er ikke skruet sådan sammen, at man kan have sådan en filosofi og stadig have ambitioner om at være verdens bedste og største klub. Det er et fint ideal, men i professionel fodbold er sådan en filosofi utænkelig.

Hvis Ronaldo kan acceptere et nej, og fortsætte som han plejer, så skal han have et nej, men jeg er bare bange for, at han ikke kan acceptere et nej, og derefter ikke gider at levere varen, og så hænger vi på en løntung spiller, der ikke gider at spille.

Renatommo
25-05-2008, 17:29
Hvem ville i købe for de 800+, kan ikke se nogle som helst der ville kunne løfte vores hold som ronado, selvom vi købe 2-3-4 spillere!?

Simonlovesmanutd
25-05-2008, 17:30
Hvorfor sælge Ronaldo for 800mio kr eller sågar 1,1mia kr? Vi har i følge kilder her på sitet tjent 800 mio kr på banen alene i år. Det kan vi MED Ronaldo gøre igen næste år (ok måske også uden men hvorfor sælge den bedste spiller i truppen?). Tror desuden Ronaldo bliver i mindst en sæson mere.

TrincoBoy
25-05-2008, 18:38
Jeg hader den lorteklub til Real Madrid!!! De idioter bliver bare ved indtil de får deres vilje. Håber ikke han tager derhen, han ville ikke blive behandlet på samme måde af deres tilskuerer/fans, som han bliver i United. De begynder jo bare at pifte af en, når man har spillet elendigt i 10 minutter. Fatter ikke han gider at tage derhen frem for at spille for verdens bedste klub. Men ok han har jo vundet CL med United nu, så nu han vil jo nok bare hjælp Real med at kvalificere sig til kvartfinalerne!

Klein
25-05-2008, 18:46
Ved I om Cristiano har en tatovering? Har bare undret mig over det?

agger01
25-05-2008, 18:51
Det må ikke ske. Han skal ingen steder hen..
De spanske og portugisiske og spanske aviser er fuld af lort.
Jeg vil blive så skuffet af Ronaldo ,hvis han smutter til sommer, når han siger efter finalen " I STAY".
Jeg ser ham fylde hans kontrakt ud.

Glory Man United
25-05-2008, 18:59
Ved I om Cristiano har en tatovering? Har bare undret mig over det?

Hvis han har, så synes jeg, at han skal sælges. Tatoos er for klamme :titte:

Jeg ser ham fylde hans kontrakt ud.

Du sover vist godt om natten :)

Danielsen
25-05-2008, 19:11

WHAT?? Det må väre en joke.....

Kofoed
25-05-2008, 19:14

What?? Tattoo's er for fede..

Men nej jeg mener ikke han har nogen..

chrisserUnited
25-05-2008, 19:51
Har heller ikke set ham have nogle...
nu vi snakker om tattoo, er det for meget og få tattoveret et United logo ?:D

Casper
25-05-2008, 19:53
i kan snakke om tatoveringer i tråden, som findes i offtopic

Kofoed
25-05-2008, 20:16
Har heller ikke set ham have nogle...
nu vi snakker om tattoo, er det for meget og få tattoveret et United logo ?:D

Det kan du snakke om i denne tråd: http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=759

EDIT: Hovsa, ku godt være man lige skal læse siden ud, så man så at Casper har nævnt det:S

Faurauh
26-05-2008, 01:38
jeg giver ikke en skid for de rygter der, for 2 sæsoner var der også kæmpe medie storm om at han skulle til real. så tager det stille og roligt, desuden har jeg lige vædet et halvt kilo på at han spiller for united efter sommer pausen så de kan lige vove på at sælge!

Benzet
26-05-2008, 07:19
Jeg så et interview med Ronaldo i tv her til morgen, hvor han selv sandsynliggør et skifte til Real Madrid indenfor de næste 2-3 uger. Ufatteligt at han er parat til at skifte til en klub, der er et niveau under United og en liga, der ligeledes er et niveau under PL. Men jeg må indrømme, at hans udtalelser er irriterende, og selv om en afsked fra hans side vil svække os voldsomt, begynder jeg efterhånden at synes, at United skal sælge ham videre for et vanvittigt beløb. Guderne skal vide, at vores pengekasse kunne bruge mønterne.

dannigizmo
26-05-2008, 08:12
Jeg så et interview med Ronaldo i tv her til morgen, hvor han selv sandsynliggør et skifte til Real Madrid indenfor de næste 2-3 uger. Ufatteligt at han er parat til at skifte til en klub, der er et niveau under United og en liga, der ligeledes er et niveau under PL. Men jeg må indrømme, at hans udtalelser er irriterende, og selv om en afsked fra hans side vil svække os voldsomt, begynder jeg efterhånden at synes, at United skal sælge ham videre for et vanvittigt beløb. Guderne skal vide, at vores pengekasse kunne bruge mønterne.

Helt ærligt, så må han egentlig godt snart smutte. Det vil uden tvivl ikke være det bedste for os fodboldmæssigt, men jeg er så træt af at høre om, at han vil det ene og det andet. Så må vi sælge ham, så vi er fri for at høre på hans lort. Er heller ikke vild med at have en spiller i klubben, hvis loyalitet kunne ligge på et meget, meget lille sted.

robinho
26-05-2008, 09:30
jeg begynder også at tro mere og mere på det, når drengen ikke kan komme med et ordentligt dementi. Og som jeg har sagt i andre handler, så skal en spiller have lov at skride hvis han ikke vil være i klubben. Ved godt de bare kan opfylde deres kontrakter osv, men der kommer intet godt ud af at have en spiller gående mod sin vilje. Så vil jeg hellere af med ham, og få en som rigtig gerne vil spille for klubben. Men kunne fergie så ikke godt kigge efter noget lidt tættere på england, istedet for kun portugisere, for selvom de er fremragende fodboldspillere, så vil de på et eller andet tidspunkt hjem og dase under solen igen. Vil have nogen her som bliver her.

Kig i england, holland, frankrig, tyskland. Det er spillere som vi vil kunne beholde selvom det regner en lille smule, og selvom real madrid gav en audi

jawharacoralia
26-05-2008, 09:45
jeg er fandme ogsaa naart meeeget traet af alt hans loort ronaldo (undskyld sproget).. og hvis DET her skulle vaere rigtigt saa ville jeg straaks tage imod dette tilbud :
"n af historiens største transfers kan være under opsejling, hvis man skal tro den spanske avis Marca, der mandag skriver de seneste rygter og nyheder i de efterhånden intensiverende spekulationer om Cristiano Ronaldos fremtid.

Ifølge den spanske avis, skulle de netop nykårne Champions League-vindere have opstillet et enormt krav til Real Madrid, hvis den spanske kongeklub ønsker at hente den portugisiske superstjerne. Kravet skulle lyde på Robinho, Diarrà og Sergio Ramos, samt ca. 375 millioner kroner. "

fra indkast.dk

schousboe9
26-05-2008, 10:02
Ifølge den spanske avis, skulle de netop nykårne Champions League-vindere have opstillet et enormt krav til Real Madrid, hvis den spanske kongeklub ønsker at hente den portugisiske superstjerne. Kravet skulle lyde på Robinho, Diarrà og Sergio Ramos, samt ca. 375 millioner kroner. "

fra indkast.dk

Allerede her stopper det!

Ferguson har allerede været ude at, for Gud ved hvilken gang, latterliggøre rygterne, og det samme har i øvrigt Gill og Glazer, så ovenstående har intet på sig. Det er blevet gentaget gang på gang, at United ikke sælger sine bedste spillere, og Ferguson har også sagt, at den store opgave for United først kommer, når Ronaldo er 25-26 år gammel. Han skal ingen steder nu, hold nu op.

"The simple fact is Cristiano has another four years left on his contract."
[...]
"Yes, we sold them van Nistelrooy and Beckham but we did that because we wanted to."

- Sir Alex Ferguson

robinho
26-05-2008, 10:15
Allerede her stopper det!

Ferguson har allerede været ude at, for Gud ved hvilken gang, latterliggøre rygterne, og det samme har i øvrigt Gill og Glazer, så ovenstående har intet på sig. Det er blevet gentaget gang på gang, at United ikke sælger sine bedste spillere, og Ferguson har også sagt, at den store opgave for United først kommer, når Ronaldo er 25-26 år gammel. Han skal ingen steder nu, hold nu op.

"The simple fact is Cristiano has another four years left on his contract."
[...]
"Yes, we sold them van Nistelrooy and Beckham but we did that because we wanted to."

- Sir Alex Ferguson

jo men disse spillere havde ikke direkte været oppe ved gill og fergie og sige de havde lyst til at skifte klub. Hvad hvis ronaldo gør det??? Skal de så ikke lytte til ham.

Desuden vil jeg gerne lige kommentere på det påståede tilbud med ramos, robinho, diarra og over 300 mio kr. Det er noget værre sludder. Real Madrid ville da ikke give sådan en kæmpepakke for en spiller, og det er ronaldo heller ikke værd. Der er spillere og penge til sammenlagt 1 mia der, og det bliver ronaldo ikke solgt for hvis det sker. Tror mere det ligner en sum på omkring 750 mio kr.

schousboe9
26-05-2008, 10:23
jo men disse spillere havde ikke direkte været oppe ved gill og fergie og sige de havde lyst til at skifte klub. Hvad hvis ronaldo gør det??? Skal de så ikke lytte til ham.

Jo seføli, men jeg forstår bare ikke, hvorfor de fleste går ud fra, at han allerede har haft den samtale med de to herrer??

Han bliver beskyldt for illoyalitet, griskhed og jeg ved ikke hvad. Synes lige man bør slå koldt vand i blodet og vente og se. Skal "vi ved mere om 2-3 uger" absolut betyde "Jeg er Real-spiller om 2-3 uger"??

Ikke mange tænker, at det ligeså godt kunne betyde "Jeg har bundet mig til United til 2014 om 2-3 uger"...

robinho
26-05-2008, 10:32
Jo seføli, men jeg forstår bare ikke, hvorfor de fleste går ud fra, at han allerede har haft den samtale med de to herrer??

Han bliver beskyldt for illoyalitet, griskhed og jeg ved ikke hvad. Synes lige man bør slå koldt vand i blodet og vente og se. Skal "vi ved mere om 2-3 uger" absolut betyde "Jeg er Real-spiller om 2-3 uger"??

Ikke mange tænker, at det ligeså godt kunne betyde "Jeg har bundet mig til United til 2014 om 2-3 uger"...

nej selvfølgelig kan ingen vide endnu hvad der sker, men danner mig bare et billede af hvad der kunne ske, hvis jeg gættede, og nej hvorvidt han er grisk eller sådan, jamen tror såmen ikke penge ville være grunden til at han skiftede, så det med penge er jeg ikke enig i. Men synes det er lidt illoyalt hvis han alligevel har i tankerne at han vil blive, hvorfor han så ikke konkret siger det, fremfor at han altid skal snige den der faste vendning ind "jeg kunne godt tænke mig at spille i spanien en dag" og "ingen ved hvad der sker i fremtiden".

Benzet
26-05-2008, 10:40
Problemet med Ronaldos krybtiske udtalelser om, at der kommer en nyhed om 2-3 uger, er, at det indholdsmæssigt hænger fint sammen med de resterende rygter om et klubskifte, samt det faktum at han flere gange har nævnt Madrid som en ønskeklub. Personligt bliver jeg ikke overrasket, hvis han sælges. Dog bliver jeg heller ikke overrasket, hvis United i alt kan komme til at tjene tæt på en millard på ham. For tænk på hvad han på ét år kan betyde rent økonomisk for klubben, hvis han bliver.

schousboe9
26-05-2008, 10:48
nej selvfølgelig kan ingen vide endnu hvad der sker, men danner mig bare et billede af hvad der kunne ske, hvis jeg gættede, og nej hvorvidt han er grisk eller sådan, jamen tror såmen ikke penge ville være grunden til at han skiftede, så det med penge er jeg ikke enig i. Men synes det er lidt illoyalt hvis han alligevel har i tankerne at han vil blive, hvorfor han så ikke konkret siger det, fremfor at han altid skal snige den der faste vendning ind "jeg kunne godt tænke mig at spille i spanien en dag" og "ingen ved hvad der sker i fremtiden".

Der bliver vi hurtigt enige, det synes jeg også er lidt sløjt af knægten. Men hidtil har han blot understreget, at ingen ved hvad fremtiden bringer, og det har han vel ret i? Man er ikke selv herre over hverken kampform, skader o. lign. og skulle det ske, at han næste sæson underpræsterer i de få kampe han spiller, fordi han ellers som en anden Saha sidder ude med skader, så vil United måske lige pludselig meget hurtigt af med ham?

Hvis Ronaldinho i perioden 2003-2005 - hvor han jo var komplet ustyrlig - var ude og sige, at han ville slutte karrieren i Barcelona, ville han sku ikke se for smart ud idag. Dengang var der jo ingen der forudså de problemer han og Barca har haft i år, så det kan hurtigt vende.

robinho
26-05-2008, 10:52
Men hidtil har han blot understreget, at ingen ved hvad fremtiden bringer, og det har han vel ret i

nej selvfølgelig ved ingen hvad der sker imorgen. Ellers skulle man måske overveje den fede gage man kunne få som clairvoyant hehe.

Men han ved jo godt hvad det kan sætte i gang hos uniteds tilhængere, så måske skulle han hellere holde mund, hvis han ikke har noget klogere at sige end det der.

Glory Man United
26-05-2008, 10:55
Helt seriøst: spillere kommer og går, og hvis Ronaldo vil til Real, skal SAF vil heller ikke holde på ham, hvis vi vel og mærke får nok for ham.....
Ingen i DK er vel så respekteret som Michael Laudrup. Han var/er om nogen anden en, der tænkte før han talte/taler.
Jeg husker dog to udtalelser:
1) mens han spillede i Barca: "hvis jeg forlader klubben bliver det afgjort ikke til Real."
2) da han stoppede på landsholdet i 1990: "Jeg vender ALDRIG tilbage til landsholdet".

Ronaldo melder ikke 100% ud, da han ikke har skrevet under med Real endnu. Så hvis det skulle gå i vasken, så ville han for alvor se dum ud....
Han VIL til Real, men før klubberne har forhandlet, og Ronaldo har underskrevet, kommer de kryptiske udmeldinger. SAF benægter self for prisen skal jo presses op!

schousboe9
26-05-2008, 11:09
nej selvfølgelig ved ingen hvad der sker imorgen. Ellers skulle man måske overveje den fede gage man kunne få som clairvoyant hehe.

Men han ved jo godt hvad det kan sætte i gang hos uniteds tilhængere, så måske skulle han hellere holde mund, hvis han ikke har noget klogere at sige end det der.

Det kan der være noget om, men hvad skal man så svare? Han bliver spurgt konstant, og hvis han siger 'ingen kommentarer' har han alligevel ikke været i stand til at udelukke et skifte eller hva' f..... de kalder det.

Jeg tror bare ikke på, at han hele tiden understreger, at han vil være her mange år endnu og blive en del af historien, at han han efter finalen siger "I'm going to stay!" for derefter at smutte 3 uger efter. Kontrakter er seføli heller ikke, hvad de har været, men han underskriver vel heller ikke en 5-årig af slagsen, hvis han ved med sig selv, at han vil videre året efter? Det hænger ikke sammen hos mig, men det er nok bare mig den er gal med...

Helt seriøst: spillere kommer og går, og hvis Ronaldo vil til Real, skal SAF vil heller ikke holde på ham, hvis vi vel og mærke får nok for ham.....
Ingen i DK er vel så respekteret som Michael Laudrup. Han var/er om nogen anden en, der tænkte før han talte/taler.
Jeg husker dog to udtalelser:
1) mens han spillede i Barca: "hvis jeg forlader klubben bliver det afgjort ikke til Real."
2) da han stoppede på landsholdet i 1990: "Jeg vender ALDRIG tilbage til landsholdet".

Ronaldo melder ikke 100% ud, da han ikke har skrevet under med Real endnu. Så hvis det skulle gå i vasken, så ville han for alvor se dum ud....
Han VIL til Real, men før klubberne har forhandlet, og Ronaldo har underskrevet, kommer de kryptiske udmeldinger. SAF benægter self for prisen skal jo presses op!

... Og der ender han også - en dag! Han laver en Figo og skifter når han er 28-30 år. Før er jeg temmelig sikker på, at han ønsker at følge vores nye, unge hold helt til døren før det næste generationsskifte. Han skal nok komme til Real og få et par eller tre år, hvorefter han så kan ærge sig over, han overhovedet skiftede til Èl CrazyHouse til at starte med!:)

snegl
26-05-2008, 11:19
Man blir jo helt deprimeret af at læse den her tråd. Næsten alle er enige om at han er ved at skifte.

Alle burde læse denne tråd fra RedCafe før de udtaler sig: (Den viser også ret godt hvor lidt der skal til før alverdens medier kan lave 3 historier om dagen om et Ronaldo skifte)
http://www.redcafe.net/f6/all-ronaldos-future-comments-speculation-204041/

Buch
26-05-2008, 11:19
Robinho, Ramos, Diarrà til Man Utd - Ronaldo til Real Madrid
Kilde: Marca
Sandsynlighed: Lav
Note: Real vil sende Robinho, Sergio Ramos og Mahamadou Diarrà til United samt 300 mio. kr. for Ronaldo.

Allan
26-05-2008, 11:38
Robinho, Ramos, Diarrà til Man Utd - Ronaldo til Real Madrid
Kilde: Marca
Sandsynlighed: Lav
Note: Real vil sende Robinho, Sergio Ramos og Mahamadou Diarrà til United samt 300 mio. kr. for Ronaldo.

Selvom jeg NØDIGT vil af med Ronaldo så er det der da det bedste bud på en aftale hidtil, smid evt Cassilias oveni :devill: :devill:

Martinsen
26-05-2008, 11:40
Selvom jeg NØDIGT vil af med Ronaldo så er det der da det bedste bud på en aftale hidtil, smid evt Cassilias oveni :devill: :devill:

Ja og så fjern Diarra så ser det skam efterhånden rimelig fornuftigt ud.

Muggi
26-05-2008, 12:21
Har lige fundet denne historie på Teamtalk

Ronaldo would 'love' United stay

Manchester United winger Cristiano Ronaldo has reiterated he is happy at Old Trafford and "would love to continue" with the European champions.

he Portugal star has been persistently linked with Real Madrid by the Spanish media and has not helped quell the speculation by announcing he would make a decision on his future shortly.

In an interview with Portuguese newspaper Publico, the 23-year-old confirmed he would like to play in Spain one day but that he is currently satisfied with life in England.

"There is nothing certain at the moment," Ronaldo said. "The press always make stories about interest from other teams, not only from Madrid, also from Barcelona.

"On one hand it's good and means that they know your value as a player and think you can be a good reinforcement for other teams.

"But my head is in Manchester because it is the club that, at the moment, puts me in the best condition and that I'm happy at.

"Now, as I have said many times, only God knows the future.

"I have never hid from anyone that I would like to play in Spain one day. It's a dream, but sometimes dreams don't happen.

"I can guarantee that I am happy at Manchester United and that I would love to continue."

RuudVanNissetøj
26-05-2008, 12:50
Der er sagt og skrevet så meget om Ronaldo at man snart ikke gider mere! Hvis knægten vil smutte så lad ham - men uanset hvad skal det være mere end bare dyrt. En milliard er ikke nok i min verden - hans markeds og pr. værdi burde mindst være 1.5 mia værd !

Personligt tror jeg på en sæson eller to mere fra ham - på det tidspunkt er Fergusson nok også ved at stille træskoene, så der vil det nok være naturligt at han smutter! Så sælger vi ham til mere end overpris til Real Madrid og køber den næste unge arvtager !! Hvem det bliver må tiden vise?

Martinsen
26-05-2008, 12:51
Det står også på skysports.com. Men i morgen står der vel han gerne vil til Madrid. Så er helt holdt op med at læse de artikler der. Ronaldo gør så heller intet selv, for at gøre pressens spekulationer mindre. Jeg tror han nyder det den lille medie l*der.

Niko
26-05-2008, 12:53
syntes bare Ronaldo skulle slå fast en gang for alle, hvad han gør. Hvis han smutter, så kunne united ligge en plan for hvad vi så gør. Men hvis han så siger han bliver, "og står ved det denne gang". Så kunne united fans verden over, ånde lettet op, og vi kunne være noget så ligeglad med alle de fucking rygter.

Bugge
26-05-2008, 13:16
Hvis han vil væk lige her og nu, så ville Robinho, Diarra, Ramos og små 400 millioner ikke være helt dårlig.. tsk tsk :D!

robinho
26-05-2008, 13:20
Hvis han vil væk lige her og nu, så ville Robinho, Diarra, Ramos og små 400 millioner ikke være helt dårlig.. tsk tsk !

ville næsten hellere bruge fletcher end diarra. Så man selv regne ud hvad talentet eller prisskiltet siger.

Bugge
26-05-2008, 13:21
ville næsten hellere bruge fletcher end diarra.

Haha, ja sådan som han spiller i Real så synes jeg også der er langt mellem de gode præstationer.. I Lyon var han en fornøjelse..

Robinho og Ramos kan jeg til gengæld godt lide.. Især Ramos, fantastisk back når han kan holde hovedet koldt..

Don Kafai
26-05-2008, 13:27
Vi kan ikke bruge Diarra til en pind. Robinho ønsker jeg heller aldrig at se i United, men Ramos er en ung talentfuld spiller, der i år har kunnet styre sit temperament, og det har gjort ham til en klassespiller.

Real M vil dog ikke af med ham, idet de for det første har smidt 260 mio kr efter ham i sin tid, og fordi han er den eneste du sammen med Casillas kan sige, at de spiller der 5 år frem.

Skal han afsted så lad os få det der sindssyge beløb på 8-900 kr, og lad os ikke sælge ham for en øre mindre.

Benzet
26-05-2008, 13:32
http://www.youtube.com/watch?v=04YJ7jj6JBA&eurl=http://www.redcafe.net/f6/all-ronaldos-future-comments-speculation-204041/

Dines
26-05-2008, 13:35
Det er sjovt. Den ene dag tror man at Ronaldo bliver, den næste er han på vej til Real Madrid for jeg ved ikke hvor mange penge. Jeg håber, at han bliver selvfølgelig, men det skal ikke være mod hans vilje. Hvis han gerne vil spille for Real pga. han har vundet alt her, så lad ham da gøre det. Ronaldo er verdensbedstefodboldspiller, men han kan godt erstattes og på længere sigt vil holdet måske blive bedre og mere harmonisk, som vi så mod Arsenal i Fa Cuppen. Et godt råd, er at tage det aviserne skriver med et gran salt, da meget lidt er sandt, og at den mindste Ronaldo udtagelse bliver vendt om 180 grader, så det virker som om, at han vil væk...

Benzet
26-05-2008, 13:37
I Manchesters lokale avis udtaler Ronaldo i dag, at han gerne vil blive i klubben. Jeg bliver snart helt rundtosset af alle de udtalelser og rygter, der er om Ronaldo. Bare de ikke tager til under EM igen, når Deco og co. begynder at fortælle om det søde liv i Spanien.

Link til artikel:
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1051182_ronaldo_happy_in_manchester

ChristianR
26-05-2008, 15:21
Generelt har det jo været tendensen, at han taler meget varmt om United til engelske medier, mens han taler varmere om Spanien og Real til spanske og portugisiske medier.

Af samtlige hans udtalelser, synes jeg faktisk at meget går igen. Jeg får det nogenlunde til:

"Jeg er glad i Manchester og nyder at spille for holdet. Jeg vil gerne fortsætte her. Real Madrid er også en lækker klub, og der vil jeg også gerne spille - Men jeg ved ikk, om jeg får lov endnu. Hvis ikke spiller jeg gladeligt videre her. Men vi ved mere om 2-3 uger."

Hvis det er hans reelle instilling, og vi ikke kommer til at ligge inde med en decideret utilfreds spiller, der skaber splid og ødelægger stemningen i truppen, synes jeg vi skal beholde ham.
Om han skal fylde hans kontrakt ud, kan jeg ikke tage stilling til. Men prisen skal være usandsynlig stor for ikke at beholde ham en sæson til. Hvis alt går vel kan vi jo få mindst samme store pris for ham til næste sommer.

Unitedforever
26-05-2008, 15:25
Generelt har det jo været tendensen, at han taler meget varmt om United til engelske medier, mens han taler varmere om Spanien og Real til spanske og portugisiske medier.

Af samtlige hans udtalelser, synes jeg faktisk at meget går igen. Jeg får det nogenlunde til:

"Jeg er glad i Manchester og nyder at spille for holdet. Jeg vil gerne fortsætte her. Real Madrid er også en lækker klub, og der vil jeg også gerne spille - Men jeg ved ikk, om jeg får lov endnu. Hvis ikke spiller jeg gladeligt videre her. Men vi ved mere om 2-3 uger."

Hvis det er hans reelle instilling, og vi ikke kommer til at ligge inde med en decideret utilfreds spiller, der skaber splid og ødelægger stemningen i truppen, synes jeg vi skal beholde ham.
Om han skal fylde hans kontrakt ud, kan jeg ikke tage stilling til. Men prisen skal være usandsynlig stor for ikke at beholde ham en sæson til. Hvis alt går vel kan vi jo få mindst samme store pris for ham til næste sommer.

Fuldstændig enig.. Sådan forstår jeg også interviewt. Det virker til, at han rent faktisk gerne vil blive i united. Hvis, og jeg siger hvis, denne udtalelse er reel, så er jeg af den overbevisning, at han bliver minimum 2 sæsoner endnu. MOn ikke at Ronaldo smutter til Madrid, når Fergi takker af ? Det passer vel meget godt sammen :) ?

Rooney8
26-05-2008, 15:32

jeg synes sku efterhånden han er irriterende at høre på - alt hans pis med real osv kan han sku holde for sig selv.. jeg synes på ingen måde det fair det han gør hverken overfor fansene eller manageren.. da det så allermest sort ud valgte fansene at støtte ham og tror ikke han havde været så god idag uden den støtte.. det samme med fergie..

hvis ronaldo vil til real så må han gøre det - er man blevet for stor til klubben er det bare ud af vagten.. jeg ville ikke kunne forstå hans valg og jeg ville miste al min respekt for ham hvis han blev utilfreds med at være i united.. vi skal nok komme videre hvis det viser sig at han tager til spanien..

KennyN
26-05-2008, 15:44
Hvis han hellere vil spille for Real Madrid nu, end for United, så skal han sku bare smutte. Ingen grund til at have ham rendende rundt her så, hvis han tror han er bedre end klubben, og hellere ville være et andet sted.. Ja, han har haft et par gode år, men han kan erstattes.. At Ronaldo ikke kan se at Real Madrid ødelægger mange spilleres karrierer, er sørgeligt. Han er åbenbart helt blank, og vil for alt i verden derned. Men han scorer aldrig over 40 mål i en sæson for dem. Og han bliver en cirus spiller igen nede i real..
80 - 100 mio. £ er alligevel også en del penge, og for dem vil vi kunne hente et par nye offensive kræfter, som vil kunne tilføre holdet en masse. Og så kan Ronaldo sku bare skride.. Vil sku miste meget for ham, hvis han allerede skrider nu, fremfor at blive og bevise sig selv i 2-4 år mere..

Ingen er mere end klubben.!

ChristianR
26-05-2008, 15:47
Hvis han hellere vil spille for Real Madrid nu, end for United, så skal han sku bare smutte. Ingen grund til at have ham rendende rundt her så, hvis han tror han er bedre end klubben, og hellere ville være et andet sted.. Ja, han har haft et par gode år, men han kan erstattes.. At Ronaldo ikke kan se at Real Madrid ødelægger mange spilleres karrierer, er sørgeligt. Han er åbenbart helt blank, og vil for alt i verden derned. Men han scorer aldrig over 40 mål i en sæson for dem. Og han bliver en cirus spiller igen nede i real..
80 - 100 mio. £ er alligevel også en del penge, og for dem vil vi kunne hente et par nye offensive kræfter, som vil kunne tilføre holdet en masse. Og så kan Ronaldo sku bare skride.. Vil sku miste meget for ham, hvis han allerede skrider nu, fremfor at blive og bevise sig selv i 2-4 år mere..

Jeg vil nu ikke have noget i mod at lade ham score 40 mål for United i næste sæson. Så kan vi da sælge ham for en milliard om et år. Det vil da IMO være en bedre handel uanset hans udtalelser.

Julio-Iglesias
26-05-2008, 16:35
Hej United-Fan! :titte: , Være opmærksom på at jeg er Madridista.

Well, jeg tror seriøst heller ikke på at Ronaldo kommer til Real Madrid i denne sommer. - måske i næste sæson eller senere, men ikke i denne sæson.

Ronaldo er i kontrak-fohandling med Man Utd, og man behøver ikke at have en Ph.D-grad i raketvidenskab, vundet 5 nobelpriser for gennembrud i videnskabet, eller have fået opkaldt 2-3 biblioteker efter sig her i landet, for at vide at det er smart at holde gryden i kog, for at advare United om at der findes alternative sager, hvis de ikke honorarer Ronaldos krav.

Og fra en RealMadrids-fan synsvinkel, vil jeg slet ikke have Ronaldo for 80 mio i denne sæson. Real Madrids styrke i denne sæson har været sammenholdt af mange sultne spiller, og reelt kunne vi havde nået længere i CH hvis det ikke var for det mange skader vi fik i Februer - men nok om det.

Jeg mener at det er bedst at Real Madrid forsøger at hente en kreativt midbane-spiller aka Diego og købe lige en venstreback som reserve i første omgang, og når vi har en ordenligt merengs-kage, kan vi så afhente Ronaldo i 2009-2010-sæsonen(CH-finalen afholdes på Bernabeu). Ligesom en krisebær(ronaldo) i den smukke merengskage(RealMadrid).

Men slap nu af, Ronaldo bliver mindst en sæson til i Man Utd. - Det tør jeg vædde 100kr, For Ronaldo har slet ingen interese i at spille EM imens der florer rygte om hans fremtid :)

Julio

Casper
26-05-2008, 16:40
Jeg er enig Julio! Forøvrigt, så er du sku en flot fyr :)

RuudVanNissetøj
26-05-2008, 16:45
På mange måder tror jeg, at Ronaldo kører lidt ekstra på "Real" kontoen fordi han prøver at presse citronen maks iforhold til den nye kontrakt han får fra Manchester. Men jeg synes det er prisværdigt at han ikke lover mere han kan holde....knægten vil åbenbart mere end gerne til Spanien før eller siden og det kommer han nok også! Men ærligt talt tror jeg ikke han flytter så længe vi har Fergusson ved roret og en "Ruud Van Nissetøj" som target mand i Real - de to var alt andet end perlevenner i United. Husker sagen hvor Ruud svinede Ronaldos afdøde far til !!

Dines
26-05-2008, 17:37

100% enig. Ingen er over klubben, og well er Ronaldo god og nok verdensbedste, men han kan erstattes, og hvis han ikke har lyst til at forsætte på Europas p.t. bedste hold, så kan han for min skyld godt smutte. Vi skal nok få en masse for ham. Det virker på mig som om, at Ronaldo er desperat på at komme ned til Real Madrid en dag, og at han føler sig presset af tiden for hvert år, der går.

Bugge
26-05-2008, 18:02
Ronaldo er måske ikke United-mand i hjertet som Giggs og Neville, men han har stadigvæk ikke skabt problemer i United og han udtaler sig måske kryptisk, men hans udtalelser er også respektfulde overfor United og det er tydeligt at høre at selvom han gerne vil til Real Madrid og spille engang så er han også meget opmærksom på at forlade United på en ordentlig måde og uden at blive lagt for had af fans, SAF osv..

Synes jeg lige vi skal huske inden vi ønsker ham af helvede til fordi han godt kunne tænke sig at spille i Spanien.. Synes det er mangel på respekt for en stor spiller som på trods af at han helt sikkert ikke mangler selvtillid, stadigvæk har opført sig anstændigt og været en kæmpe gevinst for klubben.. Han er ikke ligesom Drogba, Eto'o osv som offentligt tuder når det ikke lige går deres vej i klubben..

Hvis han går ud og siger i pressen at han vil videre NU og sådan er det bare eller lover os evig troskab og så skrider, så kan jeg forstå at man bliver tosset.. Så længe han opfører sig som han gør nu, så synes jeg vi skal tale pænt..

Portugal
27-05-2008, 18:30
Vi faldt tilfældigt over et par sjove links med Ronaldo-relationer i dag, og skrev en artikel om dem.

CR7 er navnet på en modetøjsforretning på Madeira stiftet af Cristiano Ronaldo og hans to søstre. Den ene af søstrene er desuden popsanger og har tidligere udgivet en cd under navnet "Ronalda"...

Læs om CR7 på Madeira (http://www.portugalnyt.dk/blogs/nytfraportugal/archive/2008/05/27/CR7-troeje-nummer-7-Cristiano-Ronaldo-Madeira-Funchal-modeshows-Manchester-United-George-Best-Ronalda-modeforretninger-David-Beckham-Figo.aspx)

Er der for øvrigt nogen der ved om Ronaldo skal spille med nummer 17 eller 7 under EM 2008? Nu er Figo (den tidligere nr. 7) jo ikke med på holdet længere...

Don Kafai
27-05-2008, 18:35
Er der for øvrigt nogen der ved om Ronaldo skal spille med nummer 17 eller 7 under EM 2008? Nu er Figo (den tidligere nr. 7) jo ikke med på holdet længere...

Er ret sikker på han har overtaget nummer 7, samtidig med han har overtaget anførerbindet.

Jurgensen
27-05-2008, 18:37
Er ret sikker på han har overtaget nummer 7, samtidig med han har overtaget anførerbindet.

Ja mener jeg også Scolari har været ude og udtale, ihvertfald er den med nummer 7 sikker.

United DK
27-05-2008, 20:10

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2008_squads#.C2.A0Portugal

Sgoales
27-05-2008, 20:44
Well... det er sgu svært. Ronaldo er uden sammenligning den bedste spiller i verden og hvis han spiller på dette niveau et par sæsoner, så kan han blive den bedste spiller gennem tiderne (?).
Men hvis tosserne fra Madrid vil betale og hvis Ronaldo selv er en tosse og vil have stoppet karrieren på toppen så lad ham slippe. Så kan vi give en heftig overpris for Ribeiry (måske 300 mio kr.) og så købe Etoo, Huntelaar eller en anden verdensstjerne og stadig have 500 mio på bogen. Det synes jeg er ok, selvom jeg inderst inde helst vil have han bliver.
Problemet er bare, at vi ikke kan bruge en spiller til noget som tror han er større end klubben, for det er selv Ronaldo ikke.

Hold kæft Ronaldo og spil! Du spiller i Verdens største klub, har Verdens markant bedste træner og du burde vide det efter de sidste to sæsoner!

Dines
28-05-2008, 06:42

Begge dele har han fået, ja. Surt hvis man har en Portugal trøje med nr. 17.

Bugge
28-05-2008, 10:03
Begge dele har han fået, ja. Surt hvis man har en Portugal trøje med nr. 17.

.. Jeg har da også en Rooney trøje med nr. 8, siger du at jeg skal kyle den ud eller hvordan :D?

Dos santos
28-05-2008, 13:17
.. Jeg har da også en Rooney trøje med nr. 8, siger du at jeg skal kyle den ud eller hvordan :D?
Bare rolig, der er ikke dét en klat maling ikke kan gøre :D

Mulle
28-05-2008, 13:43
Ifølge Daily Mirror vil Sir Alex Ferguson rejse over til den portugisiske landsholdslejr, hvor han vil overtale Cristiano til at blive i Manchester United mange år endnu.

PerRonaldo
28-05-2008, 13:47
Ifølge Daily Mirror vil Sir Alex Ferguson rejse over til den portugisiske landsholdslejr, hvor han vil overtale Cristiano til at blive i Manchester United mange år endnu.

Send altid link med, så vi andre også kan læse nyheden.. ;)

Dines
28-05-2008, 13:48

Jeg har to trøjer med Rooney 8, hvordan tror du jeg havde det, da han skiftede over til 10'eren? Rimelig irriterende, og det tvinger mig næsten til at købe en trøje ude i fremtiden med 10'eren på ryggen. :)

Mulle
28-05-2008, 14:04
Send altid link med, så vi andre også kan læse nyheden.. ;)

http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/05/28/alex-ferguson-will-fly-to-euro-2008-for-talks-with-ronaldo-89520-20432120/

NtotheT
28-05-2008, 14:36
@ Dines.

Ronaldo er anføreren og er ejeren af nummer 7 på det portugisiske landshold fra nu af. Nummer 17 er givet videre til Ricardo Quaresma, som er en ligeså god dribler som Ronaldo selv. Faktisk har jeg hørt de to var bedste venner i Sporting. Jeg glæder mig ihvertfald til at se Portugal, som har nogle helt fantastiske spillere: Simao, Ronaldo, Quaresma, Nani, Moutinho, Deco, Veloso, Bosingwa. Det er mit hold til EM, nu hvor England ikke er med.

Kofoed
28-05-2008, 20:38
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8888
Endelig.. Men tør man virkelig håbe på at de kan holde deres kæft?? Ja jeg tvivler..

Buttler
29-05-2008, 10:17
Jeg vil bare lige sige at jeg er fuldstændig enig med de holdninger og synspunkter Don Kafai fremfører i hans blog.

Dines
29-05-2008, 11:15
Jeg vil bare lige sige at jeg er fuldstændig enig med de holdninger og synspunkter Don Kafai fremfører i hans blog.

Ja. Hvis den rette pris kommer, så er jeg heller ikke bleg for at vi solgte Ronaldo. Han må selvfølgelig allerhelst blive, men nogle gange er det også et spørgsmål om, hvornår man skal skyde en spiller af. Ja, det er svært, når manden er verdensbedstefodboldspiller p.t., men der er ingen garanti, for at han er det næste år, og bare på et år kan han falde drastisk i værdi, mens han nok ikke bliver dyere. Derudover, så vil hele holder (måske) blive bedre harmonisk, og flere spillere vil tage ansvar.

RAppel
29-05-2008, 11:39
Er det ondt af mig at tænke "bare han bliver en Sheva i Real"?

Bugge
29-05-2008, 11:43

Håber jeg sgu ikke han gør..
Han er en klassespiller, en fornøjelse at se på en fodboldbane og han har (indtil videre) været et kæmpe aktiv for os og opført sig eksemplarisk..

Hvis han laver en scene her til sommer, klager i pressen og skifter til Real, så bliver jeg sur.. Men indtil videre har han opført sig professionelt og så vil det være et tab for europæisk fodbold at så fantastisk en spiller går død allerede midt i tyverne..

Dines
29-05-2008, 13:10

Ja, lidt er det. Jeg håber altid, at tidligere spillere klarer sig godt, medmindre de laver en Heinze og dolker klubben i ryggen. Ronaldo har givet klubben meget, så jeg håber ikke, at han går ned i Real Madrid - tilgengæld vil det være lidt svært at sluge, hvis vi solgte ham, og så spillede en skod sæson, mens han lavede 40 mål for Real.

Maahn
29-05-2008, 13:12
Meningerne i den omtalte blog er simpelthen det rene nonsens i højeste potens.

"United og Arsenal kunne klare tabene af Ruud og Henry"

Jøsses et latterligt argument. Ruud var - i hans sidste måneder i United - placeret på bænken. Endda et tidsrum, hvor United samlede aldeles mange point og omend ikke hentede Chelsea så pressede dem.

Arsenal konkluderede, at Henry var "over the hill", hvilket han så sandelig har bevist i Barca-trøjen.

Et andet aspekt er, at hverken Henry eller Ruud var i nærheden af at være verdens bedste på det tidspunkt, hvor de forlod hhv. Arsenal og United. Ydermere var de altså 30 år mens Ronaldo er 23.

Sammenligningen og ræferencen til Henry og Ruud er ærlig talt søgt og uden værdi.

Et andet argument er vores gæld. Ja goddaw du. United tjente ligeså meget på fodboldbanen i år som de kan tjene på et salg af Ronaldo. Jeg er sikker på, at United kan spille med om mesterskabet og CL igen til næste sæson med at bibeholde den nuværende trup samt at tilføre denne et par forstærkninger til højreback og angrebet.

snegl
29-05-2008, 13:18

Nu snakker Don Kafai meget om fordelene ved et salg. Jeg vil prøve at nævne ulemperne:

Jeg har svært ved at se at de alternativer Don Kafai nævner til Ronaldo skulle få os i CL finalen igen. Downing, Lennon? Begge har i år bevist at de ikke er på højt nok niveau synes jeg. De passer til et hold med semistore forventninger som Liverpool i mine øjne, og præsterer ikke over hele sæsonen.
Når ovenstående så er sagt tror jeg godt vi kan vinde Premier League hvis vi køber en alsidig høj angriber + at vi bliver helt sammenspillet.

Ser man på de hold der har vundet CL og PL de senere par år, har store stjerner båret holdet og scoret de vigtige mål. Drogba, Henry, Ronaldo kan her nævnes. Uden dem havde de formentlig ikke vundet PL.

Jeg kan ikke se hvorfor holdet ikke kan være alsidigt bare fordi vi har Ronaldo på holdet. Carrick, Scholes, Nani, Anderson har ikke været blege for at vise individuelle ting. Jeg synes ikke Ronaldo blokerer for disse ting - spillerne skal bare lære at spillet ikke skal bygges op omkring Ronaldo. Det er Fergies opgave at lære dem det.

Bevares Ronaldo har peaket i år, og salgsprisen bliver formentlig ikke højere end i år. Men hvorfor sælge verdensklasse når vi endelig har fået det? Det er så stor en sjældenhed at have en spiller som Ronaldo, Messi eller Ronaldinho (på sit højeste) i sin klub.
Vi har higet efter en af verdens bedste til at skaffe os pokaler efter 3 tørre år og nu har vi endelig fået det; Hvorfor sælge en mand vi ved giver os succes? Det er umådeligt svært at finde en erstatning + erstatningen skal spilles helt ind hvilket som regel tager mere end en sæson. Ydermere giver Ronaldo en enorm indtjening på trøjesalg ved at være verdens bedste.

Misforstå mig ikke. Jeg tror sagtens vi kan klare os uden Ronaldo. De unge spillere har potentialet til at føre United mod mere succes. Ronaldos teknik og spil smitter bare af og lærer spillere som Nani og Anderson endnu mere. Han er iøvrigt en genial tiltrækningskræft for nye spillerindkøb. Talenter vælger ofte at tage hen hvor verdens bedste spiller.

Jeg er sikker på Ronaldo smutter til Real Madrid før eller senere og han skal have lov til det hvis det er for den rette pris. Der er helt sikkert grobund for at Nani, Anderson og Tevez kan udvikle sig endnu mere. Ingen bliver dog nogensinde på samme niveau som Ronaldo i år tror jeg.

Jeg mener vi SKAL sælge Ronaldo før eller senere. Men lad os vente minimum ét år til vi har fået folk der 100% kan føre os videre til endnu et mesterskab. Det ville være trist ikke at overhale Liverpool i Sir Alex' periode som mest vindende i PL på baggrund af at vi skulle ind i en ny omstillingsperiode efter Ronaldo.

Damien
29-05-2008, 13:28
Jeg kan kun acceptere et salg af Ronaldo hvis vi henter Ribery...

Men jeg syntes helst vi skal beholde ham i ca. 2 år og derefter sende ham til Real...Men for mig er det helt op til ham selv..
Hvad føler han for klubben ? og hvorfor skifte når man er 23 år og lige har spillet sit livs fodbold. Hvorfor satse på at man kan gøre det lige så godt i Real, nu hvor han har brugt 5 år på at vende sig til England og United..
hvis han vil til Real nu, ja så skrid da...

Refstrup
29-05-2008, 13:40
Jeg synes vi skulle få Sergio Ramos, Robinho, Diarra og de 375 mio kr.

Det kunne være godt, men jeg tror det bare er rygter igen igen igen.
Men det ville da være et godt salg for os ville jeg mene

snegl
29-05-2008, 14:19
Jeg kan kun acceptere et salg af Ronaldo hvis vi henter Ribery...

Men jeg syntes helst vi skal beholde ham i ca. 2 år og derefter sende ham til Real...Men for mig er det helt op til ham selv..
Hvad føler han for klubben ? og hvorfor skifte når man er 23 år og lige har spillet sit livs fodbold. Hvorfor satse på at man kan gøre det lige så godt i Real, nu hvor han har brugt 5 år på at vende sig til England og United..
hvis han vil til Real nu, ja så skrid da...

Ja, jeg ser faktisk også kun Ribery som den eneste der kan afløse Ronaldo og gøre det godt med det samme.

Han er iøvrigt heller ikke umulig at få fat i tror jeg. Han koster dog nok 250 mio minimum. Så skal vi satme os ha mange penge for Ronaldo før det kan betale sig.

Don Kafai
29-05-2008, 14:29
Meningerne i den omtalte blog er simpelthen det rene nonsens i højeste potens.

"United og Arsenal kunne klare tabene af Ruud og Henry"

Jøsses et latterligt argument. Ruud var - i hans sidste måneder i United - placeret på bænken. Endda et tidsrum, hvor United samlede aldeles mange point og omend ikke hentede Chelsea så pressede dem.

Arsenal konkluderede, at Henry var "over the hill", hvilket han så sandelig har bevist i Barca-trøjen.

Et andet aspekt er, at hverken Henry eller Ruud var i nærheden af at være verdens bedste på det tidspunkt, hvor de forlod hhv. Arsenal og United. Ydermere var de altså 30 år mens Ronaldo er 23.

Sammenligningen og ræferencen til Henry og Ruud er ærlig talt søgt og uden værdi.

Min reference til Ruud og Henry havde ikke det store med spillerkvaliteterne at gøre. Jeg sammenligner Ronaldo med dem, grundet de latterlige spådomme der har været i de to tilfælde:

"United kommer ikke i top 4 uden Ruud" og "Arsenal bliver overhalet af Tottenham med salget af Henry".

Bare se tilbage på dette forum i sommers. 90% havde skrevet under på, at Arsenal ville gå ned.

Min pointe er ikke at Ruud eller Henry er bedre end Ronaldo, men derimod, at en spiller aldrig er større end klubben. Og at en klub sagtens kan klare sig, selvom de mister deres bedste spiller og pressen underskriver dødsattesten.

At Ruud sad på bænken det sidste stykke tid ændrer ikke ved, at han var holdets absolutte stjerne.

Et andet argument er vores gæld. Ja goddaw du. United tjente ligeså meget på fodboldbanen i år som de kan tjene på et salg af Ronaldo. Jeg er sikker på, at United kan spille med om mesterskabet og CL igen til næste sæson med at bibeholde den nuværende trup samt at tilføre denne et par forstærkninger til højreback og angrebet.

Ja, det er da korrekt, men kan vi ikke også gøre det uden Ronaldo?
Det er sådan set det som er mit hovedspørgsmål, og ikke at United vil gå ned økonomisk uden et salg af Ronaldo.

Don Kafai
29-05-2008, 14:41
Nu snakker Don Kafai meget om fordelene ved et salg. Jeg vil prøve at nævne ulemperne:

Jeg har svært ved at se at de alternativer Don Kafai nævner til Ronaldo skulle få os i CL finalen igen. Downing, Lennon? Begge har i år bevist at de ikke er på højt nok niveau synes jeg. De passer til et hold med semistore forventninger som Liverpool i mine øjne, og præsterer ikke over hele sæsonen.
Når ovenstående så er sagt tror jeg godt vi kan vinde Premier League hvis vi køber en alsidig høj angriber + at vi bliver helt sammenspillet.

Jeg er da enig i, at vi ikke kan erstatte ham med det samme, men jeg synes der er masser af spillere med potentiale. Downing og Lennon var bare to skud fra hoften, og jeg indrømmer da også at de er klasser under Ronaldo niveaumæssigt, men nu med tiden tror jeg sagtens de kan blive verdensklassespillere.

Jeg kan ikke se hvorfor holdet ikke kan være alsidigt bare fordi vi har Ronaldo på holdet. Carrick, Scholes, Nani, Anderson har ikke været blege for at vise individuelle ting. Jeg synes ikke Ronaldo blokerer for disse ting - spillerne skal bare lære at spillet ikke skal bygges op omkring Ronaldo. Det er Fergies opgave at lære dem det.

Holdet er da alsidigt nok, det er heller ikke det jeg peger på, men jeg synes med rette man kan kalde os en one-man-army. Det har det sidste 1½ år vist, og det er ikke sundt på sigt.

Vi har higet efter en af verdens bedste til at skaffe os pokaler efter 3 tørre år og nu har vi endelig fået det; Hvorfor sælge en mand vi ved giver os succes? Det er umådeligt svært at finde en erstatning + erstatningen skal spilles helt ind hvilket som regel tager mere end en sæson. Ydermere giver Ronaldo en enorm indtjening på trøjesalg ved at være verdens bedste.

Jeg er sikker på Ronaldo smutter til Real Madrid før eller senere og han skal have lov til det hvis det er for den rette pris. Der er helt sikkert grobund for at Nani, Anderson og Tevez kan udvikle sig endnu mere. Ingen bliver dog nogensinde på samme niveau som Ronaldo i år tror jeg.

Jeg tror heller ikke Ronaldo 08/09 bliver på niveau med Ronaldo 07/08.

Jeg mener vi SKAL sælge Ronaldo før eller senere. Men lad os vente minimum ét år til vi har fået folk der 100% kan føre os videre til endnu et mesterskab. Det ville være trist ikke at overhale Liverpool i Sir Alex' periode som mest vindende i PL på baggrund af at vi skulle ind i en ny omstillingsperiode efter Ronaldo.

Jamen, jeg vil da heller ikke af med Ronaldo. Men får vi et bud på en millard, så ser jeg ingen grund til at beholde ham, i det vi, som skrevet i artiklen, kan opnå langt mere med de penge, end vi kan med Ronaldo. Og med det mener jeg ikke at Ronaldo ikke er værdifuld, men blot at for en millard kr skal han afsted!

United-Allan33
29-05-2008, 14:43
Jeg er efterhånden snart træt af at læse om salg af Ronaldo... det føles lidt som om han er vokset sig større end klubben (hvilket andre også påpeger).. Hvis rygterne om et bytte med Ramos, Robinho og Diarra er rigtig, så er det lige før jeg vil slå til. Dog vil jeg have penge frem for Diarra..Altså Ramos, Robinho + 50 mill£.. For de 50 mill ville jeg hente 2 af disse 3 Ribery, rafael van der vaart eller Ricardo quaresma, det er ihvertfald 3 spillere der ville kunne gå direkte ind og forstærke holdet, og så vil jeg mene at vi ikke står svagere..

United DK
29-05-2008, 14:48
Jeg er efterhånden snart træt af at læse om salg af Ronaldo... det føles lidt som om han er vokset sig større end klubben (hvilket andre også påpeger).. Hvis rygterne om et bytte med Ramos, Robinho og Diarra er rigtig, så er det lige før jeg vil slå til. Dog vil jeg have penge frem for Diarra..Altså Ramos, Robinho + 50 mill£.. For de 50 mill ville jeg hente 2 af disse 3 Ribery, rafael van der vaart eller Ricardo quaresma, det er ihvertfald 3 spillere der ville kunne gå direkte ind og forstærke holdet, og så vil jeg mene at vi ikke står svagere..

Sluk nu for dit FM!

Ramos, Robinho, Ribery, Van der Vaart og Quaresma?! Det ville ende helt galt, hvis det skete. Der er for mange stjerner og egoer, og det bliver ren Galacticos.

Hvis vi sælger Ronaldo, så skal vi kun have kontanter, for så kan vi bruge dem fornuftigt, i stedet for at være bundet til at købe nogle spillere.

Refstrup
29-05-2008, 14:50
Sluk nu for dit FM!

Ramos, Robinho, Ribery, Van der Vaart og Quaresma?! Det ville ende helt galt, hvis det skete. Der er for mange stjerner og egoer, og det bliver ren Galacticos.

Hvis vi sælger Ronaldo, så skal vi kun have kontanter, for så kan vi bruge dem fornuftigt, i stedet for at være bundet til at købe nogle spillere.
Penge Ja TAK, men også Sergie Ramos med i købet

ChristianR
29-05-2008, 14:54
Jeg har meget svært ved at tro på de rygter, der sender Ramos + Robinho + Diarra + flere 100mio til United. Så dumme er Real ikke. Jeg tror heller ikke på, vi får en milliard. Et bud på en milliard skal vi IMO takke hutigt ja til, da det bud nemt kan være halveret om et år. Hvis milliarden derimod ikke kommer, synes jeg vi skal beholde Ronaldo.

Argumentet om, at det vil være sundt for holdet at komme af med verdens bedste fodboldspiller, giver jeg ikke meget for. Der er ingen sikkerhed for, at Arsenal ikke ville have klaret sig ligeså godt i år med Henry eller at United ikke ville have vundet mesterskabet året efter Nistelrooy smuttede. Ydermere mener jeg, at det er helt forkert at sammenligne eksemplerne.

"Milan, skynd jer at komme af med Kaka. Alle eksempler viser tydeligt, at I får meget mere succes uden ham."......- Nej vel?

Det er selvfølgelig svært at sige, men jeg håber Ronaldo kan føre os til endnuflere trofæer næste år. Og hvis han holder niveauet, hvilket han har været fremragende til, så tror jeg stadig Reals bud står ved magt. Her kan vi så slå til.

Det ville IMO være bedste løsning.

United DK
29-05-2008, 14:55
Jeg vil give mit syn på et evt. Ronaldo-salg, for det er meget sandsynligt, at Ronaldo lige har haft den bedste sæson, han vil have i sin karriere, og derfor går det kun ned af bakke fra nu af. Vi har set hvordan Ronaldinho gik fra at være verdens bedste, for to år siden, til at være bænkevarmer nu, og det samme kan i princippet ske for Ronaldo, selvom det lyder usandsynligt p.t., men det gjorde det også med Ronaldinho d. 29. maj 2006.

ChristianR
29-05-2008, 14:58
Jeg vil give mit syn på et evt. Ronaldo-salg, for det er meget sandsynligt, at Ronaldo lige har haft den bedste sæson, han vil have i sin karriere, og derfor går det kun ned af bakke fra nu af. Vi har set hvordan Ronaldinho gik fra at være verdens bedste, for to år siden, til at være bænkevarmer nu, og det samme kan i princippet ske for Ronaldo, selvom det lyder usandsynligt p.t., men det gjorde det også med Ronaldinho d. 29. maj 2006.

Ronaldinho havde vel 2 fuldstændigt fantasiske sæsoner. Det kan Ronaldo da også nemt have, specielt alderen taget i betragtning. Lad ham nu præstere på ligeså højt niveau en sæson mere og skyd ham af til rekordpris.

United DK
29-05-2008, 15:01
Ronaldinho havde vel 2 fuldstændigt fantasiske sæsoner. Det kan Ronaldo da også nemt have, specielt alderen taget i betragtning. Lad ham nu præstere på ligeså højt niveau en sæson mere og skyd ham af til rekordpris.

Ronaldo har vel også haft to fantastiske sæsoner? 06/07 og 07/08? Godt nok scorede han ikke nær så mange mål, forrig sæson som sidste sæson, men spillemæssigt var han stadig fantastisk forrig sæson.

snegl
29-05-2008, 15:07
Ronaldo har vel også haft to fantastiske sæsoner? 06/07 og 07/08? Godt nok scorede han ikke nær så mange mål, forrig sæson som sidste sæson, men spillemæssigt var han stadig fantastisk forrig sæson.

Ja det var han. Dog ikke helt på Ronaldinho eller Zidane niveau.

Zidane er i øvrigt et godt eksempel på at en verdensklassefodboldspiller bliver ved med at præstere på højt niveau i lang tid.

United DK
29-05-2008, 15:10
Zidane er i øvrigt et godt eksempel på at en verdensklassefodboldspiller bliver ved med at præstere på højt niveau i lang tid.

Selvfølgelig, og jeg siger heller ikke, at han går ned, jeg siger bare, at det kan ske.

ChristianR
29-05-2008, 15:14

Selvfølgelig. Også derfor jeg forsøgte at lægge vægt på 'fuldstændig fantastisk'. Jeg er ikke sikker, men mener da at vi alle faldt på halen for Ronaldinho i 2 hele sæsoner, hvor vi ikke var i tvivl om, hvem der var den bedste. Desuden er Ronaldo yngre.

Det er selvfølgelig svært at sige. Jeg tror bare på, at vi kan få meget ud af ham, før vi sægler ham - til en ligeså vanvittig pris, som vi kan få nu.

snegl
29-05-2008, 15:26
Holdet er da alsidigt nok, det er heller ikke det jeg peger på, men jeg synes med rette man kan kalde os en one-man-army. Det har det sidste 1½ år vist, og det er ikke sundt på sigt.

Jeg tror ikke det er usundt på sigt. Ronaldo har med rette taget over når der har været brug for det, og hvor holdet ikke har været stærkt nok til selv at kunne klare tingene. Man har set os få flere individualister i år, hvilket jeg også tror har skaffet os CL.

Jeg håber ikk du mener at Ronaldo bremser holdet fordi han er en one-man-army. Det har været nødvendigt med ham.
Næste år tror jeg vi kommer til at være mindre afhængige af ham, når vi får flere individualister tæt på stampladser.

Jeg tror heller ikke Ronaldo 08/09 bliver på niveau med Ronaldo 07/08.

Han har kvaliteterne til det. Jeg har mine tvivl om han er sulten nok. På et eller andet tidspunkt må han rende ind i en skade, så jeg tror du har ret.

Jamen, jeg vil da heller ikke af med Ronaldo. Men får vi et bud på en millard, så ser jeg ingen grund til at beholde ham, i det vi, som skrevet i artiklen, kan opnå langt mere med de penge, end vi kan med Ronaldo. Og med det mener jeg ikke at Ronaldo ikke er værdifuld, men blot at for en millard kr skal han afsted!

Helt sikkert. 6-7-800 mio er også fint med mig.

Fletcherfan
29-05-2008, 15:35
Sluk nu for dit FM!

Fuldstændig enig... Selv om det på det spillemæssige område, at have en midtbane med Robinho, Ribery, Van der Vaart, Quaresma, Hargreaves, Carrick, Anderson, Fletcher, Scholes, Giggs, Nani og Park så vil jeg også sige, at det kommer mange problemer... Enkelte spillere (måske specielt VDV og Robinho) ville klage over for lidt spilletid eller andre spillere, som måske spiller mindst lige så meget, og som de ikke synes er bedre end dem...

Men jeg ville dog være utrolig glad for VDV, hvis han kunne droppe de stjernenykker (altså som afløser for Ronaldo)... Ja, jeg ved godt, at VDV ikke spiller på højre siden, men der kan både Hargo, Nani og Park spille og endda også Fletcher...

Derudover synes jeg, at hvis der kommer et monsterbud på CR så SKAL han bare sælges, fordi det er INGEN tvivl om, at han på et eller andet tidspunkt kommer til at spille for Real, selv om United ikke vil det...

United-Allan33
29-05-2008, 16:09
Sluk nu for dit FM!

Nu er det sådan at jeg rent faktisk ikke spiller FM, hvilket iøvrigt er en total latterlig kommentar..

Jeg er overbevist om at vi IKKE får 1 milliard kontant af Real Madrid for Ronaldo, det bliver en eller anden pakke løsning så vi om x antal år måske nærmer os den 1 milliard... Det giver os i princippet ikke rådighed over alle pengene lige nu og her, og det vil derfor få svært ved at finde en brugbar erstatning.. Derfor mener jeg vi vil få mest ud af at få spillere med plus så at få et mindre beløb i kontant, så vi evt kan gå ud og hente den/de erstatninger for Ronaldo... Og jeg valgte de 2/3 spillere af den grund at de har været rygtet til at indgå i en evt handel..

De 3 andre spillere er alle 3 spillere jeg ser som spillere der kan forstærke vores hold (uden Ronaldo) at vi får dem alle er jo fuldstændig urealitisk...

Og mht ego, så tror jeg ikke nogen af de spillere har større ego end Ronaldo, og hvis de har, så er jeg overbevist om at Fergie nok skal få det pillet af dem...

elmadrid
29-05-2008, 17:13
slettet af admin

Danielsen
29-05-2008, 17:35
hej madrid fan!

Hvad med Casillas, Ramos plus Santiago Sanabeu for ronaldo???

Det hele er en mediestunt som gaynaldo nyder, manden vil presse endnu flere penge ud af manchester, han er åbenbart ikke tilfreds med den nuværende.

Håber ikke den tudefjæs skifter til real madrid,vil heller have kaka, da det er den plads vi virkelig mangler en stjernespiller til.

Vi har Robben og Robinho plus Drenthe til kanterne, og jeg ved godt de ikke har samme nieveu som ronaldo, men ramos for ronaldo, aldrig i livet! Hvis Calderon absolut vil have ronaldo, så skal han købes kontant, da pengene vil blive tjent ind hurtigt igen.

Forresten tillykke med Champions league...... så er i oppe på 3:lolol:

Hold käft du keder mig!! zzzzzz

Gider du ikke få dig et liv, og pisse tilbage til det cirkus du kalder en fodbold klub? (som ikke kan skabe egne stjener)

Holmskov
29-05-2008, 17:37
hej madrid fan!

Hvad med Casillas, Ramos plus Santiago Sanabeu for ronaldo???

Det hele er en mediestunt som gaynaldo nyder, manden vil presse endnu flere penge ud af manchester, han er åbenbart ikke tilfreds med den nuværende.

Håber ikke den tudefjæs skifter til real madrid,vil heller have kaka, da det er den plads vi virkelig mangler en stjernespiller til.

Vi har Robben og Robinho plus Drenthe til kanterne, og jeg ved godt de ikke har samme nieveu som ronaldo, men ramos for ronaldo, aldrig i livet! Hvis Calderon absolut vil have ronaldo, så skal han købes kontant, da pengene vil blive tjent ind hurtigt igen.

Forresten tillykke med Champions league...... så er i oppe på 3:lolol:

Du er ikke ret gammel er du ??

Hvad betyder Santiago Sanabeu??

Kaka. Var det ikke ham Calderon prøvede at tale til Madrid sidste år på samme måde som han nu prøver med Ronaldo?? Hvor spiller Kaka egentligt i dag?

Ja i måtte jo spises af med Robben fall-alot med glasben og en totalt ukendt Drenthe når du ikke AS og Marca formåede at tale Kaka til klubben. Det må være nederen. Lidt un-real hvis du spørger mig.

Flax_Generous
29-05-2008, 17:44
Set over hele Zidanes karriere præsterede på et højt niveau (lige fra Bordeaux til Real), men han havde så sandelig også nedture spillemæssigt. Hele 1998-99-sæsonen var jo en katastrofe for ham (og Juventus), og det var bestemt ikke altid, at det fungerede for ham i Real Madrid. Hans sidste sæson for Real Madrid var f.eks. bestemt ikke mindeværdig. Han tryllede altså ikke i hver kamp, men havde derimod ganske mange dårlige kampe. Det er ikke helt tilfældigt, at han i 10 år i Juventus og Real Madrid kun vandt 3 mesterskaber.

Det niveau Ronaldo har spillet på i de seneste to år (uden skader og reelle nedture - udover en enkelt kamp hist og pist og et sjældent rødt kort) nåede Zidane aldrig at fastholde i en lige så lang periode. Til gengæld var Zidane altid god når det virkelig betød noget, som i slutrunder og finaler, og han vandt jo mere eller mindre alt som havde betydning i fodboldverdenen. I sidste ende er det de to ting som retfærdigt nok bestemmer hvordan man bliver husket.

Ronaldinhos to sæsoner i Barca var også på et gennemsnitligt højere niveau end noget Zidane nogensinde har præsteret af sæsoner. Men han kunne ikke fastholde det. Lad os håbe, at Ronaldo kan det - og samtidig spille godt i de største kampe og vinde alt hvad der er at vinde.

jrl
29-05-2008, 18:00
Hej med jer. Baunie har smidt ham Madrid-drænet ud, så der er ingen grund til at bruge mere tid på ham.

Mvh.

Jonatan

Vilmeister
29-05-2008, 18:01
Jeg syntes det fedt Ferguson giver madrid tørt på

snegl
29-05-2008, 19:18
Set over hele Zidanes karriere præsterede på et højt niveau (lige fra Bordeaux til Real), men han havde så sandelig også nedture spillemæssigt. Hele 1998-99-sæsonen var jo en katastrofe for ham (og Juventus), og det var bestemt ikke altid, at det fungerede for ham i Real Madrid. Hans sidste sæson for Real Madrid var f.eks. bestemt ikke mindeværdig. Han tryllede altså ikke i hver kamp, men havde derimod ganske mange dårlige kampe. Det er ikke helt tilfældigt, at han i 10 år i Juventus og Real Madrid kun vandt 3 mesterskaber.

Det niveau Ronaldo har spillet på i de seneste to år (uden skader og reelle nedture - udover en enkelt kamp hist og pist og et sjældent rødt kort) nåede Zidane aldrig at fastholde i en lige så lang periode. Til gengæld var Zidane altid god når det virkelig betød noget, som i slutrunder og finaler, og han vandt jo mere eller mindre alt som havde betydning i fodboldverdenen. I sidste ende er det de to ting som retfærdigt nok bestemmer hvordan man bliver husket.

Ronaldinhos to sæsoner i Barca var også på et gennemsnitligt højere niveau end noget Zidane nogensinde har præsteret af sæsoner. Men han kunne ikke fastholde det. Lad os håbe, at Ronaldo kan det - og samtidig spille godt i de største kampe og vinde alt hvad der er at vinde.

Nej hans sidste sæson i Real Madrid var ikke mindeværdig. Forventningerne til Zidane som 33 årig var også fuldstændig hjernedødt høje. Jeg forstår godt han ikk præsterede i sin sidste sæson og jeg synes det synd hvis folk bedømmer ham på det. Hvorend man vil det var han klasse under VM til trods for hans skalde på Materazzi.

Han var en fantastisk spiller, og jeg synes han er den bedste spiller jeg har set over længere tid. Selvfølgelig havde han downperioder, men Zidane præstede. Det kan man ikke komme uden om.

Han er blevet kåret som verdens bedste fodboldspiller i 98, 00 og 03 og været i top 3 en del gange også.
Selvfølgelig havde han downperioder, det har alle - jeg siger ikke han var umenneskelig. Mandens karriere skal have den kredit han fortjener. Han vandt alt, og var alligevel sulten. Det er der jeg vil hen og grunden til jeg kommenterede omkring Zidane.

Jeg synes det er synd han skal sammenlignes med Ronaldinho. Begge spillere var fantastiske, hvorfor ikke hylde dem begge istedet for at sætte dem op mod hinanden. Manden har trods alt vundet mere end Ronaldinho og været med hvor det er sjovt mere end nogen anden de sidste 10 år.

Ronaldo har potentialet til at præstere på højt niveau konstant - om han har personligheden til at være sulten over længere tid som Zidane vil tiden vise.

Flax_Generous
29-05-2008, 20:13
Jeg kan ikke li' at bruge FIFA's kåringer af verdens bedste spiller som rettesnor, da de mere end ofte fejler ganske katastrofalt. I tilfældet Zidane kunne man med god ret argumentere for, at set over et helt år var han ikke den bedste i 1998 eller 2000. Ronaldo, den tykke, var forrygende i 1998 (undtagen i VM-finalen), mens Zidane var skuffende i Juventus. Luis Figo var ligeledes skræmmende god i Barcelona/Real Madrid i 2000, og vandt også Ballon d'Or, mens Zidane ikke helt nåede topniveauet i mere end et par måneder. Zidane vandt dog VM og EM i de år (men intet andet) på baggrund af exceptionelle præstationer, og de to store slutrunder har altid haft afgørende betydning for de afstemninger. At Zidane blev nr. 2 i 2006 efter et elendigt år i Real Madrid (men en forrygende slutrunde) fortæller alt.

Jeg vil ikke forsøge at pille Zidane ned, men han var i mine øjne ikke så stabil som mange husker ham som. Han faldt ud af kampe, havde disciplinære problemer, virkede nogle gange fysisk ude af form og havde generelle formdyk på flere måneder. Zidane var en strålende fodboldspiller, som vandt alt, og som i nogle store kampe ligefrem gjorde det hele selv. Det er imponerende. Men han var aldrig helt lige så stabil som mange andre på hans samtid. Figo, Raul, Shevchenko, Henry, Ronaldo, Ronaldinho og Rivaldo (f.eks.) havde alle en række af sæsoner som gennemsnitligt over 45-50 kampe var bedre hvad Zidane nogensinde præsterede i en hel sæson. I de seneste to år har C. Ronaldo også haft et betydeligt højere gennemsnitligt niveau.

Til gengæld kunne man altid regne med, at Zidane leverede en fabelagtig og mindeværdig præstation i de store kampe. Her kan ingen måle sig med ham. Det gør ham selvfølgelig til noget helt, helt specielt. Han er uden tvivl den bedste slutrunde- og finalespiller, jeg har set, og det fortæller altså en del. Som du siger var han altid sulten og altid topmotiveret i de store kampe. Og netop af pga. denne evne og hans altid smukke spil i vigtige kampe (men ikke pga. super stabilitet) vil jeg have ham som blandt de 3 bedste spillere, jeg har set spille adskillige gange.

snegl
29-05-2008, 20:36
Jeg kan ikke li' at bruge FIFA's kåringer af verdens bedste spiller som rettesnor, da de mere end ofte fejler ganske katastrofalt. I tilfældet Zidane kunne man med god ret argumentere for, at set over et helt år var han ikke den bedste i 1998 eller 2000. Ronaldo, den tykke, var forrygende i 1998 (undtagen i VM-finalen), mens Zidane var skuffende i Juventus. Luis Figo var ligeledes skræmmende god i Barcelona/Real Madrid i 2000, og vandt også Ballon d'Or, mens Zidane ikke helt nåede topniveauet i mere end et par måneder. Zidane vandt dog VM og EM i de år (men intet andet) på baggrund af exceptionelle præstationer, og de to store slutrunder har altid haft afgørende betydning for de afstemninger. At Zidane blev nr. 2 i 2006 efter et elendigt år i Real Madrid (men en forrygende slutrunde) fortæller alt.

Jeg vil ikke forsøge at pille Zidane ned, men han var i mine øjne ikke så stabil som mange husker ham som. Han faldt ud af kampe, havde disciplinære problemer, virkede nogle gange fysisk ude af form og havde generelle formdyk på flere måneder. Zidane var en strålende fodboldspiller, som vandt alt, og som i nogle store kampe ligefrem gjorde det hele selv. Det er imponerende. Men han var aldrig helt lige så stabil som mange andre på hans samtid. Figo, Raul, Shevchenko, Henry, Ronaldo, Ronaldinho og Rivaldo (f.eks.) havde alle en række af sæsoner som gennemsnitligt over 45-50 kampe var bedre hvad Zidane nogensinde præsterede i en hel sæson. I de seneste to år har C. Ronaldo også haft et betydeligt højere gennemsnitligt niveau.

Til gengæld kunne man altid regne med, at Zidane leverede en fabelagtig og mindeværdig præstation i de store kampe. Her kan ingen måle sig med ham. Det gør ham selvfølgelig til noget helt, helt specielt. Han er uden tvivl den bedste slutrunde- og finalespiller, jeg har set, og det fortæller altså en del. Som du siger var han altid sulten og altid topmotiveret i de store kampe. Og netop af pga. denne evne og hans altid smukke spil i vigtige kampe (men ikke pga. super stabilitet) vil jeg have ham som blandt de 3 bedste spillere, jeg har set spille adskillige gange.

Jeg synes du downtalker Zidane rimelig meget og bedømt ud fra dine udtalelser får du det til at lyde somom at alle hans sæsoner i Real Madrid var som hans sidste.

Nej FIFA Player of the year er ikke en rettesnor, men det er da klart et vink med en vognstang om hvem der havde gode sæsoner og præsterede på højt niveau. Om han så havde været nr 2 eller 3 efter Figo/Ronaldo havde stadig vist at han var på højt niveau. Jeg er iøvrigt enig i at afstemningerne tit bliver givet til en enkeltmandspræstation i EM eller VM. Som jeg forstår dine indlæg virker det bare somom du synes han ikke var mere end det.

Det her bliver mit sidste indlæg om Zidane. Tråden omhandler Ronaldo, og jeg synes det er synd at Zidane skal downtalkes så meget. Vi bliver nok ikke enige alligevel.

Lorensen
29-05-2008, 20:52
Jeg ved godt at der lige har været en udsendelse om Zidane på tv2 igår. Men skal vi nu ikke lige bruge den her tråd til snak om Ronaldo ?

schousboe9
30-05-2008, 22:22
Samtlige 42 kasser fra den forgangne sæson:

http://www.youtube.com/watch?v=KEgRK-mYB58

Én mia. er sku ikk' nok...

snegl
30-05-2008, 22:44
Samtlige 42 kasser fra den forgangne sæson:

http://www.youtube.com/watch?v=KEgRK-mYB58

Én mia. er sku ikk' nok...

Jeg kan slet ikk fatte at man som wing kan score 42 kasser.

CC
30-05-2008, 22:59
Det er jo en fuldstændig vanvittig video! Fantastisk at han kan score på så mange forskellige måder. Han må ganske simpelt blive kåret til verdens bedste, især hvis han bare nogenlunde kan fortsætte spillet i den nye sæson!

RasmusP
30-05-2008, 23:38
Verdens bedste fodboldspiller. No doubt

RasmusP
31-05-2008, 10:25
http://www.mirror.co.uk/sport/more/2008/05/31/jackpot-89520-20589909/

Tja.. Egentlig ikke noget nyt.. Men det er dejligt at han har taget den "Ferguson filosofi" til sig: "You can never just relax and think that you have reached your best.
You have to keep training hard, improving, learning new things. I am lucky to have great team-mates around me and a manager I can learn from - he is the best coach in the world." Ordet "perfekt" findes ikke hos ham.

Og hvis han vil være en legende i United, bliver han vel også nødt til at blive i et par sæsoner mere, for at bevise at han kan holde niveauet i mere end to sæsoner.

Rasmus-K-J
31-05-2008, 12:47
Hvis han forlader os i år, mister jeg alle mine følelser for ham. Første gang jeg så ham i sporting ville jeg have ham til united og han kom fandme os:D blev så glad den dag. Og lige siden har jeg elsket den mand. Er kæmpe fan af ham. Men hvis han skifter efter i år, får han ikke min støtte mere. Elsker hans spillestil, hans arrogante attitude. Vil stadig være fan af ham, men ikk i samme grad.

ChristianR
31-05-2008, 12:49
Hvis han forlader os i år, mister jeg alle mine følelser for ham. Første gang jeg så ham i sporting ville jeg have ham til united og han kom fandme os:D blev så glad den dag. Og lige siden har jeg elsket den mand. Er kæmpe fan af ham. Men hvis han skifter efter i år, får han ikke min støtte mere. Elsker hans spillestil, hans arrogante attitude. Vil stadig være fan af ham, men ikk i samme grad.

Du mister altså alle dine følelser for ham, og du vil ikke støtte ham mere - men du vil stadig være fan af ham?:confused::D

srixon
31-05-2008, 12:59
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8902

kan ikke se hvorfor det er en større ære at komme til "kongeklubben" end det er at spille for United - verdens bedste klub.. :/

jeg kan SLET ikke forstå Scolari's udtalelse:

http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8901

han siger:

"Jeg har fortalt ham, at i fodbold kan man ikke leve på historie."

"Man bliver nødt til at tage imod alle de muligheder, der byder sig, for hvis du siger nej, vil de højst sandsynligt ikke komme igen."

ok, det er jo fair nok. MEN at "leve på historie" - er det ikke dét Real Madrid og Ronaldo gør?
Hvis man helt glemmer historien så er United da en større klub end Real Madrid lige nu... og har større potentiale på kort sigt..

Men ok hvis han vil spilde sine fodboldår i en klub som lever af deres historie og næppe kommer op over United indenfor 5 år, så må han jo rejse... Vi skal bare have knap en milliard for ham - han tjener nok alle pengene ind for Real Madrid på 5-7 år alligevel via merchandise og reklamer osv. Så frem med den tunge pung Angel Arroyo :D

Christensen
31-05-2008, 13:26
Tja, ved at se de tre seneste nyheder her på siden, kan man ikke blivet andet end forvirret, irriteret og så lidt mere forvirret. Det er helt utroligt så mange forskellige nyheder/rygter, der hele tiden er omkring Ronaldos fremtid.. jeg magter ikke, at følge med i det længere, og først den dag Ronaldo står med en anden trøje i hånden, tror jeg på han er skiftet.

Cap
31-05-2008, 13:41
Diverse familie medlemmer og trænere fra andre klubber (og landshold) burde aflives hvis de skal blande sig - hold nu bare jeres kæft og lad Ronaldo styre sin egen karriere sammen med de folk han har valgt til at hjælpe ham med det (folk som rent faktisk har et indblik i hvordan fodbold er nu til dags). Det var dog helt ufatteligt med den flok idioter som udelukkende tænker på sig selv og absolut vil have Ronaldo til deres yndlings klub lige nu og her. Skyd hele lortet så vi slipper for at høre på dem - det er til at brække sig over.

Dines
31-05-2008, 15:39
Jeg forholder mig kun til, hvad Manchester United og primært Ronaldo siger om sagen. Indtil nu, har han ikke afvist et skifte, men han har heller ikke sagt, at han vil væk - nok fordi, at han har fuld fokus på EM eller også kan han godt lide, at der er så meget fokus på ham. Real Madrid kan rende mig et vist sted. Ja, de vil have Ronaldo, men der er grænser for, hvordan man kan opfører sig overfor klubben, som ejer spilleren. Jeg håber Ronaldo bliver, men kommer det rette tilbud, så vil jeg overveje mine ord igen, for det kan være, at han går ned som Ronaldinho i næste sæson, og så falder markant i pris? Hvem ved?

Rooney8
31-05-2008, 16:25
jeg gider heller ikke koncentrere mig om alle de rygter men noget siger mig at ronaldo er tabt - jeg synes det lyder som om han tager til real.. jeg fatter ikke det der med at real er en chance man kun får én gang.. den spanske liga er dårlige end premier league og united har større chance for at vinde trofæer end real.. jeg fatter ærlig talt ikke hvis han gør det - så skal det da lige være pga bedre klima, som ville være det eneste holdbare argument for at forlade united..

thegreatdanems
31-05-2008, 17:01
Fantastisk blogindlæg på ot.dk, og godt argumenteret. Jeg er efterhånden også ved at synes at han måske skal sælges.

Men først vil jeg lige have på plads, at Ronaldo er en fantastisk spiller uden forbehold, og jeg er ham taknemmelig for alt det han har gjort for og i United.

men Ronaldo, er som du siger United-spiller på lånt tid, og man kan ikke holde en spiller i en klub mod eget ønske. I hvert fald ikke for evigt. Vi må nok indse at vi før eller siden kommer til at sælge Ronaldo til Real Madrid. Så for mig gælder det egentlig om hvornår vi kan få mest ud af ham, og der tror jeg du har ret. Det kommer selvfølgelig an på om han har et katastrofalt EM eller om han får en længerevarrig skade. Netop en skadet Ronaldo, har jeg på det seneste tænkt meget over; Ronaldo var slet ikke skadet i den forgangne sæson(ret mig hvis jeg tager fejl), og jeg finder det, ligesom Sam Kafai, meget nærlæggende at Ronaldo formentlig snart løber ind i en større skade. Det er egentlig utroligt det ikke er sket endnu med alle de vanvidstacklinger vi har set på ham uge efter uge.

Som du osse påpeger, vil Ronaldos salgspris om et år formentlig ikke være omkring de £80 mio, som der snakkes om nu. Man dog diskutere om det er nok i en sæson, hvor United indspillede det samme beløb indenfor kridtstregerne. Hvis de kunne gøre det samme næste år med ronaldo på holdet, ville grundlaget ved et salg være væk.

Og endelig, hvis jeg selv var Ronaldo (gid jeg var :D), så kan jeg godt se at mulighederne og målsætningerne i United er ved at være udtømt/nået. Han har vundet PL og CL nu. Og han har i flere år sagt, han gerne vil spille i Madrid, så hvorfor ikke skifte nu? (hvis jeg var Ronaldo ville jeg selvfølgelig blive i United resten af mine dage:p) Han er på toppen i United, kan ikke rigtig blive større end han er - ja ok, så skulle han da lige nappe målrekorden i United på en sæson.

Jeg synes dog Sam Kafai, at du måske går en anelse for langt i sammenligningerne med Van N. og Henry - du får det faktisk næsten til at lyde som om, at man ved naturlov bliver bedre når man sælger sin bedste spiller. Sådan er det nok ikke helt.

Til slut lige en kommentar til ot.dk's nyheder med Scolari og Ronaldos gudfar. At chancen kun byder sig en gang i prof. fodbold og at man skal smede mens jernet er varmt, er nok generelt meget rigtigt. Men lige med Real Madrid vil jeg ikke sige det gælder helt.. ;)

Det er selvfølgelig hårdt at høre sin guldfugl udtale, at han vil væk fra klubben på et-eller-andet tidspunkt, men det må man vel bare acceptere.

Endelig til sidst vil jeg lige sige, inden I slagter mig, at jeg absolut ikke vil begræde hvis det skulle være sådan at Ronaldos navn var at finde på trøje nummer 7 i United efter sommerferien.

Rasmus-K-J
31-05-2008, 17:44
Ved ikk hvad man skal tro! men håber og tror på at ronaldo min helt bliver. Og til en der sagde om jeg ville være fan hvis han skiftede. NEJ! det jeg mente var hvis han blev ville han stadig være min nummer 1. Men det er jo svært at sige før noget er bevidst. Jeg holder på han bliver! Men hvis han smutter i sommer, vil jeg se lidt til ham og stadig synes han er god og nýde hans spil. Men vil ikke være fan i samme grad som nu! Grunden er nok, jeg synes at når man skifter fra uniter er man pengegrisk. For de vil sikkrt give mere i løn. men 1.5 mil om ugen! DET ER FANDME iorden!

RuudVanNissetøj
31-05-2008, 18:07
Jeg vil hverken være mere eller mindre fan bare pga. et Ronaldo skifte til Real eller hvilken som helst klub. United har været en del af min opvækst og jeg vil altid holde med den, uanset hvem der spiller for klubben etc. Jeg beder de højere magter om, at Ronaldo bliver et par sæsoner endnu, da jeg ser et potentiale i holdet, som ingen andre hold i europa kan matche. United har muligheden for at dominerer alt i fremtiden og det håber jeg meget på vil ske med Ronaldo, Rooney, Anderson og Nani i spidsen ! De er fremtidens håb og Ronaldo skal være en del af det!

Hvis han insisterer på at ville til Real, så lad ham gøre det! Men vi skal indkasserer mindst en milliard på ham, ellers vil det være en dårlig forretning for os! Hans markedsværdi og spillemæssigeværdi er oppe i det prisleje - han er ikke uerstattelig, men i mine øjne en yderst værdifuld profil!

Don Kafai
31-05-2008, 18:58
Jeg synes dog Sam Kafai, at du måske går en anelse for langt i sammenligningerne med Van N. og Henry - du får det faktisk næsten til at lyde som om, at man ved naturlov bliver bedre når man sælger sin bedste spiller. Sådan er det nok ikke helt.

Tak for kommentarerne, og netop den sammenligning med Nistelrooy og Henry er der mange der ikke har brudt sig om. Egentlig var min eneste hensigt med den sammenligning, at vise hvordan en klub ikke er afhængig af én spiller, selvom man render rundt og tror det.

De her dommedagsprofetier vi hører for tiden med Ronaldo, minder mig meget om dem vi hørte da vi solgte Ruud, og dem vi hørte, da Arsenal solgte Henry. Selvom jeg er enig i, at Ronaldo er en langt bedre fodboldspiller nu, end Henry og Nistelrooy var da de blev solgt, og Ronaldo jo er en del yngre (23 vs 29/30), så synes jeg stadig deres betydninger kan sammenlignes.

Et hold går ikke pr. definition ned når de sælger "stjernen", selvom man med ease kan modvise mine eksempler med andre eksempler, hvor det rent faktisk sker.

Bugge
31-05-2008, 20:30
RvN og Henry blev solgt på tidspunkter hvor deres klub ikke spillede skide godt fodbold og der var langt mellem trofæerne.. Der var brug for forandringer og det var også 2 spillere som til sidst følte sig en tand for smarte..

Vi har lige vundet PL og CL, MEGET takket være Ronaldo.. Uanset hvor mange gode forklaringer og forslag jeg hører, så holder jeg fast i at verdens bedste fodboldspiller ikke skal sælges..
Han opfører sig ikke som om han er for stor til klubben, vi har ikke trofæ-tørke og vi har helt sikkert ikke fået et tilbud som vi ikke mere eller mindre kan få igen om 2 års tid.. Om så Ronaldo går i koma de næste 2 sæsoner og intet bidrager med, så er Real sikkert alligevel småt begavede nok til at kaste et hav af penge efter hans navn alene..

Jeg vil ikke komme med dommedagsprofetier hvis vi mister Ronaldo, hvilket vi ikke gør, for jeg tror sagtens vi kan fortsætte det gode spil uden ham.. Men jeg kan ikke se hvorfor vi skulle afskrive ham nu, bare fordi spanske aviser har rygtetørke..

Refstrup
01-06-2008, 06:57
"Jeg har snakket med Glazers et par gange, og deres holdning er helt klar. 'Til helvede med Real Madrid.' De er klar til at lade Ronaldo sidde på tribunen, bare for at understrege pointen. Det er der ingen tvivl om. De her gutter har nosser," siger Ferguson til engelske medier.

Kilde : Engelske medier og OldTrafford.dk

Sådan skal det lyde Glazer, for det er ikke penge der er vigtigst. Men Real Madrids ledelse må da også kun bestå af sprogspassere , hvis de ikke ved hvad "NEJ" betyder :)

McPherson
01-06-2008, 07:32
Jeg fatter simpelthen ikke at folk vil have Ronaldo afsted! Han er gylden for klubben! Og jeg sys på ingen måde han opfører sig som om han er hævet over klubben, tværtimod! Ronaldo har altid været super ærlig og har taget sig exeptionelt godt af især Anderson og Nani! Han er en gevinst på alle led og kanter!

Jeg forstår ikke at folk ikke giver ham noget credit for at være så ærlig omkring hans fremtid, det kræver sgu mod når man har den status i en klub som Ronaldo har!

Og så til det spillemæssige: Der er ikke nogen der i øjeblikket kommer i nærheden af hans niveau! 42 mål i 47 kampe! Det er jo vildt selv i FM! Ingen United spiller har i årevis været deroppe omkring..

Jeg forstår ikke i så gerne ser ham smutte! Ville ikke sælge ham for 2 mia!

United-Allan33
01-06-2008, 07:59
Jeg fatter simpelthen ikke at folk vil have Ronaldo afsted! Han er gylden for klubben! Og jeg sys på ingen måde han opfører sig som om han er hævet over klubben, tværtimod! Ronaldo har altid været super ærlig og har taget sig exeptionelt godt af især Anderson og Nani! Han er en gevinst på alle led og kanter!

Jeg forstår ikke at folk ikke giver ham noget credit for at være så ærlig omkring hans fremtid, det kræver sgu mod når man har den status i en klub som Ronaldo har!

Og så til det spillemæssige: Der er ikke nogen der i øjeblikket kommer i nærheden af hans niveau! 42 mål i 47 kampe! Det er jo vildt selv i FM! Ingen United spiller har i årevis været deroppe omkring..

Jeg forstår ikke i så gerne ser ham smutte! Ville ikke sælge ham for 2 mia!

Jeg tror heller ikke der er mange her der ønsker at sende Ronaldo afsted, men der er jo ikke meget man kan gøre hvis Ronaldo selv vil afsted nu... og jeg tror ikke på at man får noget godt ud af at holde på en spiller der ikke ønsker at blive i klubben...
Jeg tror/håber han bliver i to sæsoner mere, jeg nægter at tro på at han kan være så dum at skifte fra europas bedste klub og liga til en klasse under..

Bliver han 2 sæsoner mere, er jeg også sikker på at vi har fået de bedste år ud af ham...

snegl
01-06-2008, 12:23
Her er lige et godt eksempel på at selv de sites normale mennesker bruger til fodbold nyheder også er selektiv udvælgelse af hvad der bliver sagt.

Først læses denne: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8905

Så læses denne: http://www.bold.dk/nyt/?vis=84507

Og Vupti får bold.dk det til at lyde somom det er Ferguson selv der har sagt Ronaldo skal på tribunen.

95% af folk tror på det, og nu er det mere et factum som der skal diskuteres ud fra, end at folk forholder sig kritisk til. Jeg ville ønske folk forholdt sig lige så kritisk til andre Ronaldo nyheder.

Bugge
01-06-2008, 12:50
Her er lige et godt eksempel på at selv de sites normale mennesker bruger til fodbold nyheder også er selektiv udvælgelse af hvad der bliver sagt.

Først læses denne: http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8905

Så læses denne: http://www.bold.dk/nyt/?vis=84507

Og Vupti får bold.dk det til at lyde somom det er Ferguson selv der har sagt Ronaldo skal på tribunen.

95% af folk tror på det, og nu er det mere et factum som der skal diskuteres ud fra, end at folk forholder sig kritisk til. Jeg ville ønske folk forholdt sig lige så kritisk til andre Ronaldo nyheder.

Jeg tænkte præcist det samme da jeg læste den på bold.dk efter at have læst den på ot.dk..

Det er pinligt..

United-Allan33
01-06-2008, 13:36
Efter at have læst om Fergie udtalelser om Glazer og Ronaldo, er jeg nu overbevist om at Ronaldo har spillet sin sidste kamp for United... SAF ved at ronaldo vil væk.. Til forskel fra andre udtalelser fra SAF vedr evt transfer af Ronaldo, så er denne henvendt til Ronaldo, og ikke rettet mod Real Madrid.. Der er ingen grund til at risikere selv at gøre Ronaldo utilfreds, så derfor må der være sket noget siden SAF nu har skiftet taktik..

Jeg så gerne Ronaldo blive, men er efterhånden ved at miste tålmodigheden med ham, for hvis han virkelig ønsker at blive, så kunne han have aflivet alle rygter ved at stå frem og sige han ikke ønsker at rejse, men istedet spiller han på to heste...
Efter min smag er han ved at tro han er større end klubben, og så er det ved at være den tid hvor han skal smutte...

bangtheman
01-06-2008, 13:49
Jeg så gerne Ronaldo blive, men er efterhånden ved at miste tålmodigheden med ham, for hvis han virkelig ønsker at blive, så kunne han have afvist alle rygter ved at stå frem og sige han ikke ønsker at rejse, men istedet spiller han på to heste...
Efter min smag er han ved at tro han er større end klubben, og så er det ved at være den tid hvor han skal smutte...

Jeg er enig. Ronaldo kan vælge og vrage mellem klubberne, da det nok i sidste ender bliver ham, der afgøre om det bliver til en sæson mere i United. Hvis han bliver i United, bliver jeg glad - men også irriteret over hvorfor manden ikke kunne have aflivet alle rygter om et skifte til Spanien nu. Og også omvendt, hvis han nu skulle forlade os - For der er ingen tvivl om, at hans beslutning skal tages... den er taget.

Bugge
01-06-2008, 13:58
Efter at have læst om Fergie udtalelser om Glazer og Ronaldo, er jeg nu overbevist om at Ronaldo har spillet sin sidste kamp for United... SAF ved at ronaldo vil væk.. Til forskel fra andre udtalelser fra SAF vedr evt transfer af Ronaldo, så er denne henvendt til Ronaldo, og ikke rettet mod Real Madrid.. Der er ingen grund til at risikere selv at gøre Ronaldo utilfreds, så derfor må der være sket noget siden SAF nu har skiftet taktik..

Jeg så gerne Ronaldo blive, men er efterhånden ved at miste tålmodigheden med ham, for hvis han virkelig ønsker at blive, så kunne han have aflivet alle rygter ved at stå frem og sige han ikke ønsker at rejse, men istedet spiller han på to heste...

Hvorfor er den henvendt til Ronaldo? Det kan jeg ikke se..

Ferguson/Glazer vil hellere have at Ronaldo sidder på tribunen end sælge ham til Real Madrid pga. Reals måde at skabe sig i pressen.. Det har da intet med Ronaldo at gøre..
Der er forskel på "Vi vil hellere have ham på tribunen end sælge ham" og så sige "Vi vil hellere have ham på tribunen end sælge ham til Real"..

Jeg er stadig overbevist om at han også spiller i United næste sæson.. United påpeger imo bare at Real Madrid ikke får Ronaldo pga. deres mangel på respekt for United..

robinho
01-06-2008, 14:11
fergie ved godt ronaldo vil til real.... Hvorfor skulle manden ellers komme med de vredesudbrud, og true med tribunen osv, for hvis han vidste at ronaldo satte sit navn på en ny kontrakt med united i næste uge, så ville han da tage det hele i stiv arm.

Benzet
01-06-2008, 14:23
Jeg er også overbevist om, at Ronaldo ønsker at forlade klubben, og denne gang tror jeg personligt, det sker. Dog vil Glazer kommer til at se lidt dum ud med sin kommentar om, at han hellere vil se Ronaldo på tribunen end at sælge ham.

srixon
01-06-2008, 14:31
hvis Ronaldo skrider så vil jeg være bange for at både Anderson og Nani mistrives. de vil i så fald miste deres unge "mentor" - deres gode ven, og de 2 er så unge at det sagtens kan påvirke dem mentalt.

dette var bare en af de andre bi-ulemper ved salg af Ronaldo, som ikke er omtalt her. hehe

JakobR
01-06-2008, 14:37
Hvis Anderson og Nani kun er her pga. Ronaldo, så er de velkomne til at smutte også. Spillerne må gerne være lidt stolte over at repræsentere en klub som United.

Hvis Ronaldo smutter, så synes jeg egentlig han forlader os som lidt af en narrøv. "jeg bliver", "jeg vil blive en legende her" osv.

Fair nok, hvis han har en drøm om Spanien, men jeg synes han har taget pis på os med de udtalelser, hvis han smutter.

Damien
01-06-2008, 14:45
Hvis Anderson og Nani kun er her pga. Ronaldo, så er de velkomne til at smutte også. Spillerne må gerne være lidt stolte over at repræsentere en klub som United.

Hvis Ronaldo smutter, så synes jeg egentlig han forlader os som lidt af en narrøv. "jeg bliver", "jeg vil blive en legende her" osv.

Fair nok, hvis han har en drøm om Spanien, men jeg synes han har taget pis på os med de udtalelser, hvis han smutter.

Helt enig, har sku ikke meget til overs for ham hvis han allerede smutter...

Rooney8
01-06-2008, 14:47

jeg synes også han er en idiot - hvis han vil blive i united kan han bare gå ud og sige det er det han ønsker istedet for alt hans pis..

som du også siger så skal man være stolt over at spille i united.. det virker som om ronaldo fuldstændig er ved at miste jordforbindelsen og at han absolut vil væk fra united..

jeg tror han bliver solgt.. han er sydeuropæer, har en spansk kæreste og han har, efter hans eget synspunkt,opnået alt hvad han kan i united..

Mads.aka.rooney
01-06-2008, 14:57
Hvorfor skal madrid tage vores gode spillere. Ruud, Beckham og snart Ronaldo. Det ligner for mig at Ronaldo er fortid i Man utd. For mig er Man utd og Madrid lige store. Lige pt er PL bedre end La liga, men man må sige at Madrid er på vej tilbage efter 4 års tørke. Vi var også ude og bunde for et par år siden det betyder ikke man er en dårlig klub. Hvis Ronaldo skal skifte så jeg glad for det blivr Madrid.

Damien
01-06-2008, 14:59
"Lad os vente og se. Jeg håber snart, der vil ske nyt. Indenfor to eller tre dage vil jeg offentliggøre min beslutning" udtalte Ronaldo ifølge Goal.com.

Det ligner for mig han vil væk, for hvorfor skulle det ellers udskydes så længe.. Og hvis han virkelig havde United i hjertet, havde han nok afvist alle spekulationer på et interview med fx. MUTV..

Hvorfor skal madrid tage vores gode spillere. Ruud, Beckham og snart Ronaldo. Jeg er ikke fan af united mere hvis Ronaldo skrider. Det må bare ikke ske, for så går jeg fuldstændig amok.

hvaaad ? du kan da ikke kalde dig United fan så.. Hvad med Ronaldo fan..

United-Allan33
01-06-2008, 15:00
Jeg er også overbevist om, at Ronaldo ønsker at forlade klubben, og denne gang tror jeg personligt, det sker. Dog vil Glazer kommer til at se lidt dum ud med sin kommentar om, at han hellere vil se Ronaldo på tribunen end at sælge ham.

Jeg tror måske hans udtalelse skal ses som en invitation til andre klubber om at byde på Ronaldo...

Ronaldo kender ikke til ordet klub-følelse, hans udtalelser om at ville være legende på højde med Best m.a er bare designet for at slikke os fans i røven... Men Ronaldo du skal vide, det er ikke bare spillet på banen der gør en til legende, og selvom du skulle finde på at blive, så har du allereden forspillt din chance for at blive en legende...

Så Ron skrid du bare til spanien, vi ønsker kun spillere her der sætter en ære i at trække den røde trøje over hovedet.... Farvel og Tak

JakobR
01-06-2008, 15:01
Hvorfor skal madrid tage vores gode spillere. Ruud, Beckham og snart Ronaldo. Jeg er ikke fan af united mere hvis Ronaldo skrider. Det må bare ikke ske, for så går jeg fuldstændig amok.

Du har aldrig været Unitedfan.. Sådan vil ingen fan sige.

RasmusP
01-06-2008, 15:02
http://goal.com/en/articolo.aspx?contenutoid=718758
Som jeg ser er han væk..
Hvis det hele stod til ham, spiller han i Madrid næste sæson. Og jeg synes sgu det er helt i orden. Han har vundet det han kunne med United, og nu er det tid til at skifte.
Han har gjort det fantastisk for United, og jeg vil stadig synes han er en pisse go spiller selvom han spiller i Madrid. Men alt det med "jeg vil være en legende i United" kunne jeg godt have undværet..

Jeg tror forresten Ronaldo flopper BIG TIME, når han kommer til Spanien. Jeg kan ikke argumentere for det, men har det sgu på fornemmeren..

RasmusP
01-06-2008, 15:06
Det med at Nani og Anderson også smutter, nu hvor Ronaldo sansynligvis skifter, tror jeg simpelthen ikke på. Helt ærligt, de har været i United i over et år nu. Det er jo ikke børnehavebørn vi har med at gøre..

Dines
01-06-2008, 15:20
Jeg forstår ikke, hvorfor Ronaldo skal gøre sådan et stort nummer ud af det hele. Hvis du vil til Real, så skift. Hvis du vil blive, så forlæng din kontrakt. Jeg ved ikke, hvad der er med ham? Der bliver skrevet meget, og rigtig meget er ikke sandt, men udfra hvad jeg kan fornemme, så virker det som om Ronaldo skifter fra os til sommer. Han har været en klasse spiller, og har virkelig gjort et godt stykke arbejde for os. Vil du sige, at jeg mister noget for ham, da Manchester United hele tiden har valgt at støtte ham (Overfor Ruud, Rooney-sagen og hele hetzen der er/var mod ham i England) - Jeg har det fint med den her sag. Jeg håber Ronaldo bliver, men kommer det rette tilbud, så må vi for min skyld gerne sælge ham. Bare han snart træffer sin beslutning, for jeg er træt af alle de spekulationer og rygter, som hele tiden går.

Rooney8
01-06-2008, 15:25
Hvorfor skal madrid tage vores gode spillere. Ruud, Beckham og snart Ronaldo. Det ligner for mig at Ronaldo er fortid i Man utd. For mig er Man utd og Madrid lige store. Lige pt er PL bedre end La liga, men man må sige at Madrid er på vej tilbage efter 4 års tørke. Vi var også ude og bunde for et par år siden det betyder ikke man er en dårlig klub. Hvis Ronaldo skal skifte så jeg glad for det blivr Madrid.

mage til medløber skal man da lede længe efter

Dines
01-06-2008, 15:27

Det var da en latterlig kommentar - sikker på, at du kan kalde dig fan af holdet, når du kun er der pga. en spiller?

Mads.aka.rooney
01-06-2008, 15:30
Jeg har faktisk været fan af man utd i snart 5 år nu. Jeg fortæller bare at jeg også godt kan lide Madrid, og hvis ronaldo skifter så jeg glad for det blir madrid.