Se fuld version : Cristiano Ronaldo
United DK
03-01-2008, 10:54
Så hvis man laver en dribling, så er det ok at "save" en spiller over ?
Det var da noget af det tåbe...... indlæg jeg længe har læst, og du har endda lavet over 2000 af slagsen.
En ting er at der bliver gået til stålet i England, dette er der ingen der har noget imod, det som er problemet er hårde tacklinger bagfra, samt "two Foot Tackles" og de skal give rødt, og det har ikke noget med Ronaldo at gøre.
Vi har i denne sæson set en del røde kort, grundet hårde tacklinger, og jeg er sikker på, at vi i næste sæson vil se endnu flere.
Men at retfærdigøre, at man skader en modstander fordi han dribler ? det holder sku' ikke.
Jeg retfærdiggør det heller ikke, jeg siger bare, at jeg godt kan forstå forsvarspillerne, når de tyer til hårde tacklinger.
Mikkelsen
03-01-2008, 11:17
Jeg retfærdiggør det heller ikke, jeg siger bare, at jeg godt kan forstå forsvarspillerne, når de tyer til hårde tacklinger.
Hårde tacklinger er en ting, at save en modstander over er noget andet.
Når Ronaldo laver hans tricks, er det ikke de hårde tacklinger som er problemet, men at de saver ham over. Vi så det sidst i Birmingham kampen.
Glory Man United
03-01-2008, 11:36
Når Ronaldo laver hans tricks, er det ikke de hårde tacklinger som er problemet, men at de saver ham over. Vi så det sidst i Birmingham kampen.
I mine øjne var der ingen direkte "oversavninger" i Birmingham kampen...Husk på at det altså er en kontaktsport, dette glemmer Ronaldo jo også en gang imellem ;)
forskellen pä beckham og de andre stjerner kontra ronaldo er at ronaldo kan afgöre kampen ren og skär alene. Det kunne de andre ikke. Der har aldrig i fodboldens verden väret en som ronaldo.
- Blot se hvor mange gange ronaldo har reddet os i denne säson. Vi kan ikke uden ham, de sä vi endda mod bolton hvor han ikke var med .. derfor, jeg vil ikke have at den engelske liga skal laves om, men det da dumt at du kräver manden solgt, som redder uniteds röv hver gang.
Nu findes der utallige af spillere, der kan afgøre kampene på egen hånd. Ronaldo mangler stadig meget i sit spil. Han spiller som regel elendigt mod større hold og så synes jeg aldrig man ser ham lægge nogle specielt fantastiske pasninger.
Nu var det ikke Ronaldos fravær, der gjorde, at vi tabte til Bolton, men derimod en generel elendig indsats fra holdet.
Han kræver ikke manden solgt, men siger derimod, at hvis han ikke kan klare mosten, så må han smutte. Det er Ronaldo, der skal tilpasse sig ligaen og ikke omvendt.
Præcis, man kan altid finde en kilde man kan citere, men man bør måske også tænke lidt over kvaliteten af kilden. Jeg kan også lave en hjemmeside hvor jeg sidder og digter historier på, hvis Oldtrafford.dk så citerer min side, gør det ikke ok.
Det er da fint at en kilde I har læst bruger den internationale kreditkrise som et undskyldning for at Ronaldo skal sælges, men det svarer i mine øjne lidt til at man bruger enhedslistens argumenter for en skattereform, istedet for at bruge et bredere gennemsnit af holdninger / meninger.
Man kan altid finde et argument for sine holdninger, og altid et citat andre steder fra. Oldtrafford finder samtlige negative Glazer citater, og putter dem i deres nyheder. Sådan er det bare.
Digter historier? Gid det var så vel, at hele Uniteds elendige økonomiske stand var opdigtning.
Jeg synes det er fint, at der bliver brugt lidt mod- og forargumenter i en artikel. Det gør det hele lidt mere spændende, og så må altså være lidt selvkritisk. Havde Uniteds økonomi været god, og de havde skrevet noget andet i artiklen, så havde det været noget lort, men det er ikke tilfældet.
Du er velkommen til at finde nogle positivt sider ved manden. Desuden bliver der heller ikke talt ned til manden i artiklerne, for det er jo bare fakta, der kommer på bordet.
Glory Man United
03-01-2008, 11:52
Smukke ord: "Det er Ronaldo, der skal tilpasse sig ligaen og ikke omvendt."
Og oven i købet fra en jyde ;)
Smukke ord: "Det er Ronaldo, der skal tilpasse sig ligaen og ikke omvendt."
Og oven i købet fra en jyde ;)
Vi jyder er ikke så tosset endda ;) hehe
United DK
03-01-2008, 13:54
Ronaldo bliver sjældent savet over, og det gjorde han heller ikke mod Birmingham. Man skal ikke gøre det værre end det er.
ChristianR
03-01-2008, 13:56
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=72117
Ved godt tribalfootball som regel kun har sladderhistorier, men der er trods alt citater i den her, modsat deres mange andre, latterlige artikler.
Han vil ikke nogen steder, så luk nu røven, Real!!!
Og alle jer, der kommer med alle mulige konspirationsteorier om timingen i Ronaldos udtalelser, og at han vil undgå skader nu hvor Real vil ha' ham... Helt ærlig!?
Det er da meget fair lige at opstille netop det citat med rygtet om Real, da der netop har været så meget polimik omkring Ronaldos fremtidsønsker. Så kan man vel godt vurdere relationerne mellem de 2 historier. Det er jo blot en enkelt teori.
Ikke at jeg selv tror på den teori, og regner da også med at Ronnie bliver. Men du lyder helt ærligt som en lidt bange man, som ikke kan lide at høre noget som helst om, at han skal væk?:)
Synes det hele bliver blæst mere og mere op fordi SAF hele tiden beklager siger over at United har det dårligt - der er ingen tvivl om at SAF er vores mand og han har altid været min yngling, men jeg er ved at være træt af at høre: At fansene ikke bakker nok op, at Ronaldo har det for hårdt, at Arsenal får dommerhjælp og hvad ved jeg.
Han må tage Skeen i den anden hånd og se at komme videre - jeg mindes kun at have hørt Ronaldo beklage sig over behandlingen i ligaen 1 gang ??
Om han skifter: Muligvis, men tvivler på at 50 mio pund er nok, fik vi ikke tilbudt 650 mio ddk sidste sæson ??
AndersonOliveira
03-01-2008, 15:41
har ikke rigtig følgt med på det her ronaldo rygte på det sidste - er der en der lige kan give mig et kort resume og er der hold i rygterne om at han smutter?
Lige et citat fra Ronaldo taget fra manutd.com
Elsewhere, Cristiano Ronaldo is quoted in The Sun as saying he owes Sir Alex "everything" for helping him become one of the best players in the world. "He knows my potential and always tries to get the best out of me. He puts great faith in me and it's extremely flattering."
Med de udtagelser han er komme med i dag, kan jeg ikke se ham skifte i nær fremtid, for nu har han endnu engang bekræftet sin "kærlighed" til klubben.
schousboe9
03-01-2008, 15:49
Det er da meget fair lige at opstille netop det citat med rygtet om Real, da der netop har været så meget polimik omkring Ronaldos fremtidsønsker. Så kan man vel godt vurdere relationerne mellem de 2 historier. Det er jo blot en enkelt teori.
Ikke at jeg selv tror på den teori, og regner da også med at Ronnie bliver. Men du lyder helt ærligt som en lidt bange man, som ikke kan lide at høre noget som helst om, at han skal væk?:)
Useriøst svar, smiley elle ej...
Som jeg andetsteds har skrevet, er jeg 137% sikker på, at Ronaldo ikke skal nogen steder, både fordi hans agent vil råde ham til at blive og fordi de begge udmærket godt ved, han er i den rigtige klub. Hvis du læser hans bog Moments ville du heller ikke være i tvivl, tror jeg...
Og mht. historierne sidder jeg faktisk og griner min røv i laser over hver eneste af dem, men samtidig irriterer det mig, at folk æder lortet rådt!
Det er ligesom dengang en eller anden avis ville have gang i salget og skrev, at Ebbe Sand skulle til Real for 100 mio.! Er du vimmersvej en debat der kom i kølvandet på dén historie!:juhuuuu:
PS.: En god tommelfinger-regel mht. til sladder - kig efter citater! Alt andet kan du ikke bruge til en skid.
... Så jeg er nu ikke bange for noget som helst! I hvert fald i denne sammenhæng! :)
AndersonOliveira
03-01-2008, 15:52
har ikke rigtig følgt med på det her ronaldo rygte på det sidste - er der en der lige kan give mig et kort resume og er der hold i rygterne om at han smutter?
schousboe9
03-01-2008, 15:56
Det er vel op til den enkelte at vurdere om man synes der er hold i rygterne. Intet er dog officielt, så det må betyde nej.
Personligt synes jeg det ligner det sædvanlige fis med Real og de spanske medier - hver gang de er interesseret i en spiller, skal de bare pege på ham, og så kommer han seføli rendende.
Men de kan dog ikke citerer hverken Ronaldo eller J. Mendes for at have sagt, han gerne vil væk??
Så spørger du mig, skal disse rygter (igen) bare afvises og grines lidt af. Men hvad værre er: de kommer igen til sommer! Enten har Ronaldo til den tid vundet CL og vil prøve noget nyt, eller også har han ikke vundet CL, og vil til en klub, som kan vinde den!
Mark my words! :)
Nu var det ikke Ronaldos fravær, der gjorde, at vi tabte til Bolton, men derimod en generel elendig indsats fra holdet.
Han kræver ikke manden solgt, men siger derimod, at hvis han ikke kan klare mosten, så må han smutte. Det er Ronaldo, der skal tilpasse sig ligaen og ikke omvendt.
Om end du vil det eller ej, så er holdet faldet i kvalitet de gange Ronaldo ikk har været med i år. Jeg tvivler på at det alle gange bare har været fordi holdet har haft en off day..
Forskellen er, at når United har en off-day hvor Ronaldo er med, så vinder vi som regel kampene fordi han afgør så mange ting på egen hånd.
Som man så mod Bolton, ved folk ikk hvem der skal tage initiativ når Ronaldo ikk er med. Det hæmmer lidt holdet at spillerne bliver vant til at tænke "Nå ja, vi smider den bare ud til Ronaldo så klarer han den"
Jeg synes man har set samme manglende tendens til at tage initiativ i mange af sæsonens kampe.. Fx skete der næsten intet godt offensivt mod West Ham
Om end du vil det eller ej, så er holdet faldet i kvalitet de gange Ronaldo ikk har været med i år. Jeg tvivler på at det alle gange bare har været fordi holdet har haft en off day..
Forskellen er, at når United har en off-day hvor Ronaldo er med, så vinder vi som regel kampene fordi han afgør så mange ting på egen hånd.
Som man så mod Bolton, ved folk ikk hvem der skal tage initiativ når Ronaldo ikk er med. Det hæmmer lidt holdet at spillerne bliver vant til at tænke "Nå ja, vi smider den bare ud til Ronaldo så klarer han den"
Jeg synes man har set samme manglende tendens til at tage initiativ i mange af sæsonens kampe.. Fx skete der næsten intet godt offensivt mod West Ham
Jeg vil da gerne indrømme, at holdet ikke er det samme uden Ronaldo, men man kan ikke bare pille hvilken som helst kamp ud og så mene det er Ronaldos fravær, der gjorde udslaget.
EDIT: Det kunne ligeså godt være Anderson vi manglede. Da han kom ind, forvandlede han kampen fuldstændig. Hvis Tevez kunne ramme et blankt mål fra 1 meters afstand, så havde vi stået med minimum 1 point.
ChristianR
03-01-2008, 16:45
Useriøst svar, smiley elle ej...
Kald mit svar useriøst, men så synes jeg i hvert fald at mit svar bunder i useriøse kommentarer fra din side, og så er det vel meget fair?
"så luk nu røven, Real!!!" synes jeg måske lyder en smule useriøst og som om, man er bange for at Ronaldo ikke kan modstå tilnærmelserne?
Og ligeledes, at du nedrakker dem, som overvejer en mulig sammenhæng mellem de nylige tilnærmelser fra Real Madrid med Ronaldos utilfredse kommentarer om spillestilen i PL.
Jeg synes det er useriøst, at nedrakke et indlæg som i mine øjne er ganske seriøst og om ikke andet velberettiget. Historiernes tidspunkt i forhold til hinanden skaber vel en vis relevans til samme problemstilling.
Og at man så vælger at rakke ned på et sådant indlæg synes jeg igen kan tolkes som en frygt, for at høre teorier om Ronaldos vej væk fra United.
Håber du nu kan se hvad jeg mente med mit indlæg:) (Smily eller ej)
Jeg vil da gerne indrømme, at holdet ikke er det samme uden Ronaldo, men man kan ikke bare pille hvilken som helst kamp ud og så mene det er Ronaldos fravær, der gjorde udslaget.
EDIT: Det kunne ligeså godt være Anderson vi manglede. Da han kom ind, forvandlede han kampen fuldstændig. Hvis Tevez kunne ramme et blankt mål fra 1 meters afstand, så havde vi stået med minimum 1 point.
Tja.. Jeg synes også Anderson er en nyskabende faktor, da han gør mange ting på egen hånd.
Han er ikk i nærheden af Ronaldos niveau endnu.. Mål og assists mangler han stadigvæk en hel del af.. Men ja, det er Ronaldo og Anderson typer holdet skal have flere af.. Så slipper vi for at hele holdet går kollektivt ned fordi vi kun har én af den slags typer som afgør kampene, og som holdet regner med..
Den dag Nani og Anderson når et højt niveau og spiller stabilt, ser det for alvor godt ud. Jeg håber virklig ik Nani blir kørt længere ud i kulissen end han har været de sidste par måneder
PerRonaldo
03-01-2008, 17:35
Vores hold er afhængig af enkelte spillere, som Ronaldo og et eller andet sted ligner det mere og mere arsenals situation med Henry.
Vi har altid haft en masse klasse spillere der har fungeret unikt som et hold, hvor alle spillere har skiftes til at skille sig ud.. Holdet fra treble sæsonen havde så mange profiler. Mål kom fra mange forskellige spillere, idag kommer de fra enkelte. Vi havde en midtbane bestående af spillere der kunne afgøre kampe ud af ingenting, et angreb der måske er den farligste duo nogesinde. Det eneste der er bedre den dag idag er vores defensiv. Så har vi enkelte spillere der kan noget, men som hold synes jeg ikke det fungere, nær så godt som den gang.
Det ligner mere og mere at vi skal sætte vores lid til at ronaldo laver noget magi, hvis ikke jamen, så ved de ikke rigtigt hvad de skal stille op. Jeg er lidt træt af den tildens, og hvis den fortsætter, så må Ronaldo gerne smutte for min skyld, jeg ville hade, at se, at der skulle ske det sammen som i Arsenal med Henry, men synes det bære derhenad..
lige for at få noget på det rene, har jeg aldrig nævnt noget om digtning her.. :p Jeg skulle faktisk lige til at sige til chrhein at I altid angiver en kilde - som regel en engelsk avis.. Har dog ikke fuldstændig styr på det med de eng. aviser, men mener da at daily telegraph, mail osv. er i samme klasse som berlingske, JP osv.
Det skal dog siges, at jeg kender en, der via sit gamle job har kontakter til de fleste større danske fodboldspillere, og han siger, at agenter og journalister er rigtig slemme til hurtigt at få lavet en masse rygter ud af ingenting - et eksempel er fx da Martin Albrechtsen blev rygtet til BIF. min bekendt ringede til Martin og han havde ik hørt om det før.. Så uanset hvilken avis der skriver det, er det aldrig sikkert
men tilabge til Ronaldo.. Der bare en ting jeg ikke forstår ved sagen.. hvis Manchester United får den kæmpeoverskud, der er i udsigt, lyder det da underligt, at de stadig er bagud med betalingen. Håber godt nok ikke de har budgetteret så stramt at de skal sætte rekord ved hvert regnskabsår.
Desuden sys jeg der er synd og ærgerligt, at vi ikke kan snakke/diskutere sammen uden man straks skal blive sur, hvis man ikke er enig. har slet ik sagt at det du skriver, casper, ikke er rigtigt. Men altså artiklen i Telegraph eller hvor den kom fra, har jo været udsat for journalistisk frihed inden.
Og så kan jeg kun opfordre til, at alle læser deres indlæg igennem inden de poster dem - man har en kedelig tendens til at være skarp i tonen, uhøflig og lignende ting, når man sidder bag en computerskærm. det håber jeg vi alle kan blive enige om, som det iøvrigt står i forumrules, der vist nok er skrevet af en der hedder Casper :)
jeg beklager at jeg blev hurtigt sur, men når man i snart 5 år har brugt stortset hele sin fritid på et projekt, så føler jeg mig ramt når folk begynder at beskylde mig for ting og sager.
Ifølge Glazers forretningsplan fra 2006, så er det opsat på at forbedre overskuddet hvert år for tilsidst at ramme 120 mio. pund(mener jeg det var).
Men det er umuligt at vurdere økonomien og gælden i klubben, da vi ikke kender til økonomien i Red Football Ltd. som er ejeren af klubben.
Med den slags ejerskab der er nu, så kan vi ikke ud fra Uniteds tal se hvordan det går i Red Football Ltd. som jo er det der i sidste ende er afgørende.
Det svarer til at man vurderer Uniteds økonomi ved at se om deres MUtravel har overskud.
Jeg ved godt hvordan medie-verdenen fungerer og vi viderebringer nyheder fra andre medier. Vi er ret kritiske for hvad og hvor vi henter kilder fra...
Vi kendte fx. til Meulensteens ansættelse i Brøndby dagen før det kom ud, men ville være sikker.
Der er mange historier som bliver plantet i pressen. Det så man specielt i forbindelse med Glazers overtagelse. Der var det tydeligt at der var ansat et PR-bureau fra Glazers side til at give et positivt indtryk af ham.
Jeg kan anbefale Mihir Boses bog omkring overtagelsen, hvis man vil læse mere om det.
Præcis, man kan altid finde en kilde man kan citere, men man bør måske også tænke lidt over kvaliteten af kilden. Jeg kan også lave en hjemmeside hvor jeg sidder og digter historier på, hvis Oldtrafford.dk så citerer min side, gør det ikke ok.
Det er da fint at en kilde I har læst bruger den internationale kreditkrise som et undskyldning for at Ronaldo skal sælges, men det svarer i mine øjne lidt til at man bruger enhedslistens argumenter for en skattereform, istedet for at bruge et bredere gennemsnit af holdninger / meninger.
Man kan altid finde et argument for sine holdninger, og altid et citat andre steder fra. Oldtrafford finder samtlige negative Glazer citater, og putter dem i deres nyheder. Sådan er det bare.
Vi har kildekritik. Men jeg gider ikke forsvare vores nyhedsdækning af Manchester United. Du finder ikke en anerledes en andre steder. Vi er ikke objektive. Vi er Manchester United-fans.
Det er ikke urealistisk at kreditkrisen kan være en årsag.
Glazer er et år forsinket med at få omlagt sin gæld... Det er fortsat ikke sker og de betaler fortsat store renter. De renter skal jo dækkes på den ene eller anden måde.
Igen, du kan finde en kilde på alt. Det gør det ikke bedre. Siden her udvælger nøje hvilke ting man "omskriver." Det er da 100 % sikkert at positive Glazer artikler fra andre aviser ikke kommer herpå siden, men når det er negative artikler, så er de her med det samme.
Ja, selvfølgelig har vi en frihed til at skrive hvad vi vil.
Jeg er ikke støt på nogen positiv Glazer-artikel i de fem år jeg har skrevet nyheder på denne side.
Desuden, vi er Manchester United-fans. Læg mærke til de sidste fire bogstaver. FANS. Vi har en holdning og det er de færreste United-fans, som har en positiv holdning til at betale for en gammel mands rigdom.
Yes Yes, men som før skrevet her på siden er renteomkostningerne årligt omkring de 300 mio, og med et overskud på 600 mio (eller deromkring som der spekuleres i), så burde det ikke blive et problem at betale dem. Om de 300 mio, går til renter, eller som i gamle dage udbytte til aktionærer, er bedøvende ligemeget.
Faktum er at de dommedagsproffesier i lavede da Glazer købte klubben ikke er sket. Alt det i forudsage dengang, er ikke sket. Der er faktisk sket det modsatte. Klubben er i en fremragende økonomisk udvikling - og den sportslige udvikling siden Glazers tog over taler vist for sig selv.
Hvilke profetier kom vi med?
Alt vi har fodudsagt ER sket... Billetpriser, gæld, ACS, Fansenes indflydelse m.v.
Men det hører til i en helt anden tråd.
Nu er det ikke sådan lige til at spå om - du kan dog ligeså godt ha ret som mig.. Men eftersom de trak united af børsen har de ikke pligt til at offentliggøre regnskaber på samme måde, og derfor kan vi bare se et overskud, men ikke se om der har været udbytte til aktionærer o.l. Vi kan heller ikke se hvordan det går med gælden, om de er foran, abgud eller der hvor de skal være - og derfor er det svært at sige om det går godt.
Jeg vil dog give dig ret i at ot.dk har bekendt kulør hvad angår Glazer - men det er jo ikke anderledes end vi har "røde" og "blå" aviser i DK. Tror JP og Berlingske har fhv. flere borlige læsere end fx politiken, information osv.
At sige at det går godt for en fodboldklub fordi de har overskud, føler jeg er misvisende i denne situation. Det går godt økonomisk ja, men hvilke andre tab er der? Vi fans betaler prisen.
Jeg kender ikke nogen andre hjemmesider/fanzines, som ikke deler holdning med os omkring Glazer.
Holmskov
03-01-2008, 18:27
Som tidligere Admin her på siden, må jeg lige minde folk om at dette er en tråd om Cristiano Ronaldo og ikke en tråd om Glazer, gæld og hvem der skriver hvad i de forskellige medier om netop den gæld. :-)
Holmskov
03-01-2008, 18:58
Good shout, Holmskov!
Har sgu ikke helt glemt det "politi" halløj der. :D
ChristianR
03-01-2008, 19:04
Og så er vi OT igen:D
schousboe9
03-01-2008, 20:11
Kald mit svar useriøst, men så synes jeg i hvert fald at mit svar bunder i useriøse kommentarer fra din side, og så er det vel meget fair?
"så luk nu røven, Real!!!" synes jeg måske lyder en smule useriøst og som om, man er bange for at Ronaldo ikke kan modstå tilnærmelserne?
Og ligeledes, at du nedrakker dem, som overvejer en mulig sammenhæng mellem de nylige tilnærmelser fra Real Madrid med Ronaldos utilfredse kommentarer om spillestilen i PL.
Jeg synes det er useriøst, at nedrakke et indlæg som i mine øjne er ganske seriøst og om ikke andet velberettiget. Historiernes tidspunkt i forhold til hinanden skaber vel en vis relevans til samme problemstilling.
Og at man så vælger at rakke ned på et sådant indlæg synes jeg igen kan tolkes som en frygt, for at høre teorier om Ronaldos vej væk fra United.
Håber du nu kan se hvad jeg mente med mit indlæg:) (Smily eller ej)
Hva' saten sker der, ChristianR? Er den sprungen fuldstændig a'!?
Jeg vil endnu en gang gerne understrege, at jeg på ingen måde er bange for, at Ronaldo smutter. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver her i mange år endnu, men hvis han mod al forventning skulle vælge at skifte, vil jeg seføli blive utroligt skuffet, men så kommer jeg nok også over det, så ingen ko på isen for mig dér.
Jeg rakker som sådan heller ikke ned på nogens indlæg, jeg mener bare, at det er utroligt så lidt der skal til, før folk farer i flint over diverse udtalelser.
De er for det første tit taget ud af sammenhæng, og får det andet ville enhver vel rose den spanske liga og kalde den bedre rent teknisk end den engelske? Der er der vel ikke mange der kan argumentere mod?
Bare fordi han spiller i England og United, skal han da ikke blankt afvise alle andre ligaer og klubber, og hårdnakket påstå, at PL er bedre på alle områder end nogen anden liga og at United på alle områder er lysår foran alle andre klubber. For sådan er det nu en gang ikke... Smiley eller ej...
ChristianR
03-01-2008, 20:36
Hva' saten sker der, ChristianR? Er den sprungen fuldstændig a'!?
Jeg vil endnu en gang gerne understrege, at jeg på ingen måde er bange for, at Ronaldo smutter. Jeg er slet ikke i tvivl om, at han bliver her i mange år endnu, men hvis han mod al forventning skulle vælge at skifte, vil jeg seføli blive utroligt skuffet, men så kommer jeg nok også over det, så ingen ko på isen for mig dér.
Jeg rakker som sådan heller ikke ned på nogens indlæg, jeg mener bare, at det er utroligt så lidt der skal til, før folk farer i flint over diverse udtalelser.
De er for det første tit taget ud af sammenhæng, og får det andet ville enhver vel rose den spanske liga og kalde den bedre rent teknisk end den engelske? Der er der vel ikke mange der kan argumentere mod?
Bare fordi han spiller i England og United, skal han da ikke blankt afvise alle andre ligaer og klubber, og hårdnakket påstå, at PL er bedre på alle områder end nogen anden liga og at United på alle områder er lysår foran alle andre klubber. For sådan er det nu en gang ikke... Smiley eller ej...
Det har da overhovedet ikke noget at gøre med, det jeg skrev?? Det er i orden, du har den holdning. Og ennda endnumere i orden, når du argumenterer for den, istedet for at skrive:
"Helt ærlig!?"
om anders indlæg.
Derudover forsøgte jeg bare at forsvare min ganske harmløse og uskyldige kommentar, som du valgte at kalde useriøs. Det forklarede jeg med, at du heller ikke selv havde virket særlig seriøs i dine indlæg med kommentarer som:
"...så luk nu røven, Real!!!"
For at understrege, at det på ingen måde var ledt ment, men blot som en henslægt bemærkning lukkede jeg af med en glad smiley.
Så slap lige lidt af, før du begynder på den tone. Rolig nu.
thegreatdanems
04-01-2008, 08:40
jeg beklager at jeg blev hurtigt sur, men når man i snart 5 år har brugt stortset hele sin fritid på et projekt, så føler jeg mig ramt når folk begynder at beskylde mig for ting og sager.
Ifølge Glazers forretningsplan fra 2006, så er det opsat på at forbedre overskuddet hvert år for tilsidst at ramme 120 mio. pund(mener jeg det var).
Men det er umuligt at vurdere økonomien og gælden i klubben, da vi ikke kender til økonomien i Red Football Ltd. som er ejeren af klubben.
Med den slags ejerskab der er nu, så kan vi ikke ud fra Uniteds tal se hvordan det går i Red Football Ltd. som jo er det der i sidste ende er afgørende.
Det svarer til at man vurderer Uniteds økonomi ved at se om deres MUtravel har overskud.
Jeg ved godt hvordan medie-verdenen fungerer og vi viderebringer nyheder fra andre medier. Vi er ret kritiske for hvad og hvor vi henter kilder fra...
Vi kendte fx. til Meulensteens ansættelse i Brøndby dagen før det kom ud, men ville være sikker.
Der er mange historier som bliver plantet i pressen. Det så man specielt i forbindelse med Glazers overtagelse. Der var det tydeligt at der var ansat et PR-bureau fra Glazers side til at give et positivt indtryk af ham.
Jeg kan anbefale Mihir Boses bog omkring overtagelsen, hvis man vil læse mere om det.
godt så er vi enige :) jeg har ik på noget tidspunkt ment det som digtning fra din side af. Jeg ved selv hvor forfængelig man akn være, hvis man offentliggører noget man selv har skrevet.. så er den misforståelse ude af verden.:D
og lad os så komme tilbage til verdens bedste fodboldspiller,, Ronaldo..:p
ifølge dagens presse skulle united, have sat en pris på ronaldo:
I et forsøg på at holde Real Madrid stolen for døren har Manchester United angiveligt sat en prislap på Cristiano Ronaldo, der lyder på 750 millioner kroner.
Portugiseren har igen i denne sæson været i fantastisk form og topper i øjeblikket Premier Leagues topscorerliste, hvilket har vækket gammel interesse fra Real Madrid. Men banken skal sprænges for at lokke Ronaldo væk fra United.
- United har meddelt Real Madrid, at de ikke skal overveje at komme tilbage med mindre end 750 millioner, og selv med et sådant bud er det ikke sikkert, at United sælger, siger en ledende men unavngiven agent ifølge Daily Express.
fra sportenkort.dk
Selvfølgelig skal den slags tages med forbehold, for sandheden kan nok ligge et helt andet sted. Men HVIS det er sandt, for de har jo ret nogle gange de aviser, jamen så er united stjerneåndsvage. Der skal ikke sættes en pris på ham overhovedet, med mindre han selv anmoder om et salg, hvilket han ikke har gjort endnu. Hvad hjælper det at vi får alle de penge ind? Om vi så fik en milliard for ham, kan vi ikke købe en erstatning for de penge, for han findes ikke.
Elrantiri
04-01-2008, 10:46
fra sportenkort.dk
Selvfølgelig skal den slags tages med forbehold, for sandheden kan nok ligge et helt andet sted. Men HVIS det er sandt, for de har jo ret nogle gange de aviser, jamen så er united stjerneåndsvage. Der skal ikke sættes en pris på ham overhovedet, med mindre han selv anmoder om et salg, hvilket han ikke har gjort endnu. Hvad hjælper det at vi får alle de penge ind? Om vi så fik en milliard for ham, kan vi ikke købe en erstatning for de penge, for han findes ikke.
Vi vil ikke kunne købe en direkte erstatning, men vi ville kunne forbedre holdet rent generelt, en ny højre back, ny wing og en ny angriber.
Men tror ikke det kan betale sig i længden, bare tænk på antallet af fodboldtrøjer der står C Ronaldo på rundt om i verden, og dem kommer der jo flere af hele tiden - og der er sq penge i det skidt.
Det er uden tvivl også derfor budet på C ronaldo ligger på omtrent 450 mil., det er det de vil kunne tjene på trøjer forholsvist hurtigt, ligesom vi så med Beckham i sin tid.
thegreatdanems
04-01-2008, 11:08
Desværre så har alt en pris.. specielt i fodboldens verden
http://indkast.dk/index.php?nyhed=31814
schousboe9
04-01-2008, 13:12
Det har da overhovedet ikke noget at gøre med, det jeg skrev?? Det er i orden, du har den holdning. Og ennda endnumere i orden, når du argumenterer for den, istedet for at skrive:
"Helt ærlig!?"
om anders indlæg.
Derudover forsøgte jeg bare at forsvare min ganske harmløse og uskyldige kommentar, som du valgte at kalde useriøs. Det forklarede jeg med, at du heller ikke selv havde virket særlig seriøs i dine indlæg med kommentarer som:
"...så luk nu røven, Real!!!"
For at understrege, at det på ingen måde var ledt ment, men blot som en henslægt bemærkning lukkede jeg af med en glad smiley.
Så slap lige lidt af, før du begynder på den tone. Rolig nu.
Jeg er skam afslappet - ingen ond tone herfra. Beklager hvis det har lydt sån, men jeg overdriver til tider mine (!).
Det er helt rimeligt og firkantet, at du mener min "helt ærlig!?"-kommetar er useriøs, men jeg troede at folk havde større tiltro til Ronaldo når han gang på gang siger, han vil blive her i mange år. Jeg syntes bare det er utroligt, at der skal ikke skal mere end to avisartikler til, før folk fordømmer ham og siger han bare ka' skride.
Det er seføli set før, at folk vender rundt på en tallerken, men det tror jeg bare virkelig ikke han kunne finde på. Ikke nu til sommer, anyways - måske når han er 28-29 stykker. Hvem ved??
Men får at slutte på fredelig vis vil jeg sige tak for kampen og diskussionen! :D Det har aldrig skadet nogen! :)
Streubel
04-01-2008, 14:04
fra sportenkort.dk
For de penge skal man altid sælge... hvis man siger nej til 750 mio kr. så sætter man en spiller op på en pedistal som ingen kan leve op til.. en lille formnedgang og alle vil være efter ham!!
Og er afløser kommer altid, der er ingen som bliver helt deroppe hvor Ronaldo er nu!
for 750 mio kr. kunne man virklelig forstærke holdet så det på bade lang og kort sigt ville være utroligt stærkt...
Og med den udmelding, som United åbenbart er kommet med, burde man kunne sove roligt de næste par uger ;)
ChristianR
04-01-2008, 14:06
Jeg er skam afslappet - ingen ond tone herfra. Beklager hvis det har lydt sån, men jeg overdriver til tider mine (!).
Det er helt rimeligt og firkantet, at du mener min "helt ærlig!?"-kommetar er useriøs, men jeg troede at folk havde større tiltro til Ronaldo når han gang på gang siger, han vil blive her i mange år. Jeg syntes bare det er utroligt, at der skal ikke skal mere end to avisartikler til, før folk fordømmer ham og siger han bare ka' skride.
Det er seføli set før, at folk vender rundt på en tallerken, men det tror jeg bare virkelig ikke han kunne finde på. Ikke nu til sommer, anyways - måske når han er 28-29 stykker. Hvem ved??
Men får at slutte på fredelig vis vil jeg sige tak for kampen og diskussionen! :D Det har aldrig skadet nogen! :)
Jamen, så er vi jo nok helt enige. Jeg tror da heller ikke, Ronaldo kommer med den kommentar, fordi han vil væk nu. Synes bare at det var fair, at der var nogen, der foreslog en sammenhæng.
Men nok om det. Lad os håbe, vi får lov at beholde ham..- Og hvis vi skulle risikere at miste ham er 750mill da også en slat penge:)
Selvom jeg stadig regner det for absolut usandsynligt, at han skulle forlade os indenfor de næste 3-4 sæsoner, så er det altid forkerte signaler at sende, når man sætter en pris på en spiller.
ChristianR
04-01-2008, 14:10
Selvom jeg stadig regner det for absolut usandsynligt, at han skulle forlade os indenfor de næste 3-4 sæsoner, så er det altid forkerte signaler at sende, når man sætter en pris på en spiller.
Det er vel, som når Barca har sagt, at hvis nogen vil have fat i Ronaldinho skal de minimum hoste op med en milliard. Så slipper man for at skulle håndtere en masse forskellige bud, man alligevel vil sige nej til. Der findes sandsynligvis heller ikke nogen klub i verden, der vil give den slags penge. Det har der i hvert fald ikke været endnu; Men alt kan vel ske i fodboldens verden.
man.utd25
04-01-2008, 15:14
Jeg synes det er fint at man.utd, siger at de skal lægge 750 mill det er skam bare for at skræmme hold som real.m væk, selvom jeg godt tror real.m kunne finde på at byde den slags penge.
Men jeg tror slet ikke man.utd, sælger ham før at han selv ønsker at vil afsted, så jeg sover godt det næste stykke tid:)
750 millioner. Så tror jeg godt nok ikke der kommer nogle og byder! :) Lidt overdrevet pris, men nok også bare for at sætte en stopper for rygterne og skræmme eventuelle købere af Ronaldo.
man.utd25
04-01-2008, 15:22
750 millioner. Så tror jeg godt nok ikke der kommer nogle og byder! :) Lidt overdrevet pris, men nok også bare for at sætte en stopper for rygterne og skræmme eventuelle købere af Ronaldo.
Nemlig lad os håbe det:)
priser stiger kun så 750 mil virker som overpris men man ved aldrig nu om dage
hvis nogle er tilpas syge i og byder 750 mio. så skal han bare afsted.. elsker manden, men for 750 mio kan vi lave en seriøs forstærkning af holdet.. med de penge kunne vi købe en højreback for 200/250 mio.. wing for 250/300 mio og angriber for imellem 200 og 250 alt efter de andre køb...
Nu er der ingen, der siger, at vi vil få nye spillere for de eventuelle 750 millioner. Mon ikke, at der bliver hentet 1-2 spillere og så bliver resten puttet i afbetaling.
Man takker ikke ja til at sælge en af holdets bedste spillere, hvis ikke det er pga. økonomiske årsager. Med mindre spilleren selv vil væk.
ChristianR
04-01-2008, 15:50
Jeg er også af den opfattelse, at vi i Ronaldo har fat i en ener, som fodbolden sjældent har set. Sådan en spiller er priceless i mine øjne. Men kan godt se, det er fristende, hvis et tilbud på 750mill dumper ind af døren.
Flere af jer nævner, at så kunne vi forbedre holdet med 3 nye store spillere. Er I ikke bange for, at det kunne få os til at ligne Chelsea på transfermarkedet?
Det er bare lige en hurtig indskydelse jeg fik. Har selv været fortaler for en angriber og en evt. højreback. Men det kunne jeg nok godt lave for 300 mill.
Nu er der ingen, der siger, at vi vil få nye spillere for de eventuelle 750 millioner.
Nej nej.. det var også bare en tanke.. tror jeg heller aldrig sker.. men kunne være meget sjovt da vi så kunne få nogle af de allebedste på de pladser for de penge..
Flere af jer nævner, at så kunne vi forbedre holdet med 3 nye store spillere. Er I ikke bange for, at det kunne få os til at ligne Chelsea på transfermarkedet?
mit forslag var som sagt bare en tanke, og nej jeg mener ikke det vil få os til at ligne chelsea på transfermarkedet.. chelsea køber verdensstjerner ind selvom de ikke har brug for det(ballck, schevchenko(staveplade)) men vi køber ind når vi mangler.. og hvis vi solgte ronaldo ville vi mangle en wing, vi mangler i forvejen en højreback hvis brown smutter og en angriber hvis vi sælger saha.. så det afhænger meget af andre salg..
Elrantiri
04-01-2008, 17:00
Som jeg skrev er før, er der stadig mange ting der skal tages højde for når det kommer til økonomien. Ronaldo er ansigtet ud til mange fans rundt om i verden, der bliver solgt mange trøjer og plakater med ham, og det må da være noget som klubben tjener godt på, og noget som klubben mister hvis han sælges. Derfor vil selv 750 millioner kroner ikke være ret meget i længden.
Og hvordan plejer det at gå med Manchesters indkøb? Bortset fra netop C Ronaldo så kan vi jo ikke få lov til at købe en spiller uden at give kassen for ham, selv 750 millioner rækker ikke til mange gode spillere for os, fordi de andre klubber ved at vi kun køber spillere fordi de er blandt verdens bedste, eller bliver det snart.
Det ved Sir Alex, og han har sagt det flere gange, derfor vil et salg af C Ronaldo, selv for 750 millioner, ikke være det værd på nogen måde for klubben - han er for vigtig, og vi får for lidt for vores penge.
thegreatdanems
04-01-2008, 19:00
Hvad var den estimeret købssum for Manchester? 8 eller 9 mia?
er da en sjov tanke at Ronaldo er vurderet til 1/10 af alt hvad united ejer.. (ca)
Sir Alex: Ronaldo-rygter er noget vrøvl: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-9909406.html
Så tror jeg at der er afklaring på, at Ronaldo bliver i klubben i nogle år endnu. Eneste faktor jeg kan se, er at Real er så sindsyge at byde 750 millioner eller at Ronaldo selv vil væk. Den sidste tror jeg ikke på med hans nuværende succes.
Cristiano Ronaldo
04-01-2008, 21:19
Real Madrid vil som mange andre klubber gerne betale end stor sum penge for Ronaldo, men det vil hverken United eller Ronaldo være med til så bare rolig.. Ronaldo bliver!
Som David Gill også sagde på et tidspunkt "Det er lige meget hvor mange penge man får for Ronaldo.. Man vil aldrig kunne erstatte en spiller som ham".. Og det er jeg fuldstændig enig i. Klart den bedste fodboldspiller i verden!
Det kan godt være man ikke kan erstatte Ronaldo, men ingen spiller er 750 mio. værd. Dermed ikke sagt vi skal acceptere et bud på 750 mio. da vi sikkert ikke vil se mange af dem brugt på transfers.
Hvis Ronaldo bliver solgt så bliver det fordi Glazer's har brug for penge, og så går det nok til renter og ikke nye spillere. Derfor skal Ronaldo ikke sælges.
Flipperen
05-01-2008, 00:00
Det kan godt være man ikke kan erstatte Ronaldo, men ingen spiller er 750 mio. værd. Dermed ikke sagt vi skal acceptere et bud på 750 mio. da vi sikkert ikke vil se mange af dem brugt på transfers.
Hvis Ronaldo bliver solgt så bliver det fordi Glazer's har brug for penge, og så går det nok til renter og ikke nye spillere. Derfor skal Ronaldo ikke sælges.
Tja.. Ronaldo er meget værd, det er vi vel enige om.. Derudover er han endnu mere værd for os, for han er manden på holdet. Vi har et rigtigt godt hold, men hvis jeg skal være ærlig, så ser vi ikke så farlige ud, uden Ronaldo. Se på ham, se på alle de mål han allerede har lavet i denne sæson, det er helt unikt! Derfor bliver han så meget værd.. Kan godt være der er et par millioner for meget, men jeg vil næsten æde min gamle hat på, at det der bud ikke er meget galt. Men som sagt, de sidste mange millioner der er lagt oveni han normale pris, er fordi ingen anden (sådan ser jeg i hvert fald på det.) kan træde i hans sted..
Man skal også tænke på, at selvom nogen måske siger, at hvis Ronaldo har 80 ud af 100 skills. Og for de penge, kunne man få to kantspillere, som har hver måske 60, hvilket er en del mere end 80 - så er der altså kun et vis antal pladser på banen, derfor stiger prisen enormt, hvis han bare bliver en anelse bedre.
Det værste der kunne ske for os, i forhold til Ronaldo, er vel at vi møder Real Madrid i semifinalen i CHL og bliver fuldstændigt udspillet både ude og hjemme samtidigt med at Grimme Sergio Ramos scorer Rooneys kæreste så Ronaldo kan se alt glamouren der følger med Store Real Madrid. Så skifter han sku nok.
Så der er ikke andet at gøre end at lave en Roma mod RM i år!
Og ja, jeg er bagstiv!
Kan man se. Tror ikke Ronaldo vil skifte til Real, fordi Ramos scorer Rooneys dame. Haha! :D
Hvilke profetier kom vi med?
Alt vi har fodudsagt ER sket... Billetpriser, gæld, ACS, Fansenes indflydelse m.v.
Men det hører til i en helt anden tråd.
Jeg kan direkte huske at DU skrev at hvis Glazer købte klubben, så ville alle store stjerner blive solgt. Alle ville blive solgt for at dække gælden, og klubben ville miste din status som topklub. Dette lå som nyhed på forsiden af oldtrafford.dk.
Dette havde vi også dengang en større diskussion om herinde, hvor du slutteligt indrømmede at du nok havde været lidt for emotionelt påvirket da du skrev det, og noget med at "overdrivelse fremmer forståelsen."
Vi har ikke haft et dyrere / stærkere hold i mange mange år, så den proffesi gik vist ikke helt i opfyldelse. At i forudså "Billetpriser, gæld, ACS, Fansenes indflydelse m.v." er jo temmeligt ligetil, det lå fast i al det materiale der var ude dengang. Det var aldrig nogen hemmelighed at fansene får mindre indflydelse når der kommer en EJER af en klub der før var børsnoteret. (Hvor en fanorganisation var medejer) Stigningen i billetpriserne blev også meldt direkte ud dengang. Gælden taler for sig selv.
I er så meget imod Glazer at jeres objektivitet ryger, og det er også ok når i er fans. Så bare husk at i er fans, og ikke journalister, og lad være med at tro andet. Og folk skal derfor lade være med at bruge artiklerne herinde som journalistisk materiale.
Så kan man selvfølgelig diskutere hvor meget "fan" der er i en mand der opfordrer alle til at boykotte klubben, køre den i økonomisk ruin, for at købe den tilbage om mange mange år, og starte forfra i en lavere division.... Og åbent skrive at Man Utd er død for ham, og nu støtter han FC United...
Jeg burde næsten bruge tid på at lede dette forum igennem efter alle de gamle tråde, det var sgu humor.
Det er jo utopi at tro, at der ville ske så drastiske ting indenfor de første 2-3 år. Allerede nu er United ikke længere end klub for fansene, men derimod for kunderne. Det synes jeg er forfærdeligt nok i sig selv.
Jeg ved ikke hvad du finder sjovt, men det er en nødvendighed, at vi er nogle, der bekymrer os om klubben imorgen, og ikke bare i dag.
Det er Ronaldo tråden det her. Glazer kan diskuteres i den passende tråd, Love United - Hate Glazer..
Yo:)
ville godt vide hvor mange mål Ronaldo har scoret IALT i denne sæson... men jeg kan sgu ikke finde det inde på www.manutd.com det kan vel ikke passe? men ligemeget hvis nogle har eller kan finde dette statetestik må i gerne skrive :devilll:
www.premierleague.com
Og så bare ind under statistics.
jojo, men jeg skrev bevidst "IALT" for en hver kan se hvor mange mål han har scoret i PL, det står både på den side du har fundet og bold.dk tipsbladet.dk osv
men er der ikke et sted på nettet hvor man kan se antal samlede mål i sæsonen?
United DK
05-01-2008, 21:52
Som jeg lige kan regne det ud:
PL: 13
CL: 5
FAC: 1
Altså i alt 19 mål.
Vildt! den knægt er verdens bedste
tak United DK
Unitedalisme
06-01-2008, 21:14
Så kom det endelig (ved godt jeg er lidt forsinket) men i villa kampen så vi ham hele tiden prøve sine finter og tricks af.. det er en af de første gange i sæsonen hvor han hele tiden prøver de vilde driblinger selvom det ikke lykkedes..
det er vigtigt at han bliver ved med at udfordre sig selv og ikke mindst forsvarspilleren, og får prøvet sine grænser af.. ved godt det ik var han bedste kamp, men så længe han laver det han nu gør så udvikler han sit spil så vi kan se ham på et endnu højere niveau om et stykke tid:D har savnet det ved ham i denne sæson hvor han "bare" har lavet mål og været effektiv i stedet for at underholde ligesom sidste år hvor han lavede fantastiske ting næsten hver kamp.. hvis han bliver ved kommer vi til at se de vildeste ting i år, og så ska han nok finde en måde at få underholdning og effektivitet til at gå op i en højere enhed.. Han er stadig ung og ska derfor prøve sig selv af, man kunne godt se på ham i går at det er langtid siden han virkelig har udfordret på den måde som han gjorde i sidste sæson.. men når han lige er inde i det igen, får han den spilleglæde tilbage som jeg har savnet lidt, ik at den ik har været der, men han har virket lidt frustreret over et eller andet i denne sæson, man har ikke kunne se den samme vildskab som han havde sidste sæson, hvor han kunne spille på en aggresivitet der var bygget på at alle havde dømt ham ude, men håber det kommer med hans driblinger og mål, for så kan vi se hvor stort potientale den dreng i virkeligheden har udover "bare" at være effektiv og scorer mål.. vi vil se det umulige, det der ikke kan lade sig gøre, det uventede og det fantastiske vi fik glimt at sæson 06/07..
man.utd25
11-01-2008, 10:29
hehhe sad lige og læste inde på bold.dk, der var en der skrev han har en ven der arbejder nede i madrid, og at c.ronaldo er set der nede, så tænkte jeg lige shit ,men kunne jeg se han var gunners fan hæhæhæ
se selv http://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=451749
Her afviser Gill salg af Ronaldo: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3038042,00.html
Her afviser Gill salg af Ronaldo: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3038042,00.html
Ja han har udtalt til The Sun, at ligemeget hvad prisen er så sælger han aldrig Ronaldo ;)
Sirballe
11-01-2008, 16:49
Det er lidt ude for debatten, men jeg faldt lige over denne nike reklame med ronaldo:
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article963721.ece
Der er godt nok speed i den knægt, utroligt hvad et par nike støvler kan udrette!!!
Synes nu egentlig det er en meget sjov reklame, må tilstå jeg mistede en del af humøret igen da jeg læste nogle af de kommentarer der står nedenunder. De folk der skriver derinde, behøver det være top 100 af de dummeste folk i danmark?
Det er trods alt ekstra bladet. Man kan nok ikke forvente folk der kommenterer derinde ligefrem tænker før de taster.
Synes nu egentlig det er en meget sjov reklame, må tilstå jeg mistede en del af humøret igen da jeg læste nogle af de kommentarer der står nedenunder. De folk der skriver derinde, behøver det være top 100 af de dummeste folk i danmark?
Jamen jeg er helt enig.. 95% af dem der skriver kommentarer på eb.dk er skræmmende retarderede og så snart det handler om Ronaldo så får alle ondt i røven..
Flipperen
12-01-2008, 16:13
Jamen jeg er helt enig.. 95% af dem der skriver kommentarer på eb.dk er skræmmende retarderede og så snart det handler om Ronaldo så får alle ondt i røven..
Det er ikke engang løgn.. har oprettet en bruger derinde, kun for lige at rette op på deres latterlige barnlige niveau og så lige får at sparke dem i hovedet når de siger noget latterligt "Rocking" :Smackden:
Hvor mange mål var det i sin tid Fergie og Ronaldo væddede om at Ronaldo kunne score i 2007/2008?
Der var et væddemål om at taberen skulle barbere sig skaldet, men så annullerede de vist væddemålet alligevel.. Nok til Fergies fordel
PetterDK
13-01-2008, 01:34
Satans.. Ville gerne have set Fergie som skinhead :cool:
NU ER DET IKKE MER AT KOMME EFTER...
Messi, Kaka osv.
Ronaldo er PT verdens bedste...
THAAAAT BOOOY RONALDOO MAKES ENGLAND LOOK SHITE....
NU ER DET IKKE MER AT KOMME EFTER...
Messi, Kaka osv.
Ronaldo er PT verdens bedste...
THAAAAT BOOOY RONALDOO MAKES ENGLAND LOOK SHITE....
Ja, uden tvivl.. Han er jo en væsentligt mere komplet fodboldspiller end de 2 andre..
Uden tvivl... Det eneste sted jeg kan se ham blive markant bedre er hans pasningsspil... Han er suverænt den stærkeste individuelle spiller i verden, ingen andre kan på samme måde afgøre en kamp... Jeg håber bare at han også viser det i slutspillet i CL for hvis han skaffer os den titel er folk nød til at erkende at han bare er nummer 1!
thegreatdanems
13-01-2008, 15:31
Hvor mange mål var det i sin tid Fergie og Ronaldo væddede om at Ronaldo kunne score i 2007/2008?
Der var et væddemål om at taberen skulle barbere sig skaldet, men så annullerede de vist væddemålet alligevel.. Nok til Fergies fordel
hmm, var det ik 25?
han mangler kun et mål for at ha scoret ligeså meget i PL som sidste år.. Drogba blev topscarer sidste år med 20 mål el. lign. Den ser ud til at blive slået i år:D bedste all-time topscorer er hr. shearer med 34 kasser på en sæson. Skræmmende:eek:
hmm, var det ik 25?
han mangler kun et mål for at ha scoret ligeså meget i PL som sidste år.. Drogba blev topscarer sidste år med 20 mål el. lign. Den ser ud til at blive slået i år:D bedste all-time topscorer er hr. shearer med 34 kasser på en sæson. Skræmmende:eek:
SAF ville ikke vædde med Ronaldo igen i år, fordi han tabte sidste år...
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=523042
Gad vide, hvad FIFA tænker, når de ser at Ronaldo stort set alene har hevet Utd op på 1. pladsen, med et hat-trick og 13 mål i 11 kampe (mener jeg), mens Kaka lægger og roder med AC Pensione på 12. pladsen...
Flax_Generous
13-01-2008, 16:23
SAF ville ikke vædde med Ronaldo igen i år, fordi han tabte sidste år...
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=523042
Gad vide, hvad FIFA tænker, når de ser at Ronaldo stort set alene har hevet Utd op på 1. pladsen, med et hat-trick og 13 mål i 11 kampe (mener jeg), mens Kaka lægger og roder med AC Pensione på 12. pladsen...
Hjerneaktivitet på ledelsesplan i FIFA er et ukendt fænomen, så de tænker næppe så meget.
Ronaldos 22 mål i de seneste 20 kampe (tror jeg nok) taler dog for sig selv. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har oplevet noget lignende på det niveau. Han har jo helt Ronaldo'sk (altså Fedesen).
Jeg næsten skreg af grin, da Ronaldo blev nummer 3. Det er jo den største joke nogensinde! Hvad kan Kaka og Messi lige så meget bedre end Ronnie?
Og det kan umuligt være fordi de to er et større navn, for Ronnie behøves bare at skifte fodboldstøvler før der gøres en forsidehistorie ud af det.
Ronaldo vandt alle tænkelige priser i England før sæsonafslutning + han vandt Premier League og klarede sig godt i cup-turneringerne. Messi vandt, til sammenligning, ingenting, mens Kaka vandt en turnering hans hold slet ikke havde ret til at deltage i. Men sådan er det i Italien; snyd alt hvad du kan, appeler dommerafgørelsen og røvrende hele fodboldverden derefter.
i de 12 år jeg har holdt med united er ronaldo den bedste spiller der har været her - han er bare så overlegen og på en halvskidt kamp laver han alligevel 2.. jeg har aldrig set noget lignende - ikke engang ronaldinho har jo været så overlegen.. ronaldo gør fulstændig hvad det passer ham.. det er jo helt overdrevet at lave 22 mål som kant halvvejs i sæsonen.. det mindes jeg ikke at have set nogle andre steder..
Hvis Ronaldo havde kæmpe fortænder, grydehår eller var 2 cm fra at være dværg, så havde han vundet for længst ;) De kompetencer er der desværre 3 andre der deles om..
Det er jo fuldstændig grotesk at Kaká og Messi slutter over Ronaldo, de er jo ikke i nærheden af at være så komplet en spiller som ham.. Han kan ALT hvad en fodboldspiller skal kunne.. Selvom Messi sikkert er ligeså hurtig som Ronaldo så ville han blive most i Premier League og selvom Kaká har et udmærket skud så er det ikke i nærheden af Ronaldo som hamrer klatten ind med begge ben på ugebasis..
Hvis Ronaldo havde kæmpe fortænder, grydehår eller var 2 cm fra at være dværg, så havde han vundet for længst ;) De kompetencer er der desværre 3 andre der deles om..
Det er jo fuldstændig grotesk at Kaká og Messi slutter over Ronaldo, de er jo ikke i nærheden af at være så komplet en spiller som ham.. Han kan ALT hvad en fodboldspiller skal kunne.. Selvom Messi sikkert er ligeså hurtig som Ronaldo så ville han blive most i Premier League og selvom Kaká har et udmærket skud så er det ikke i nærheden af Ronaldo som hamrer klatten ind med begge ben på ugebasis..
Well spoken.. dagens indlæg..
Flipperen
13-01-2008, 20:55
Det må være en joke - de andre hold må sgu da også være blinde, hvis de går og tror alt andet.
Den mand er fantastisk!
Flipperen
13-01-2008, 21:36
Læste lige at han kun er et mål fra at nå sin rekord fra sidste sæson i mål... DET ER JO FUCKING SYGT I HOVEDET! Sæsonen er kun halvt spillet, sådan cirka og han har allerede lavet så mange mål så halvt så lang tid.. jamen, der er ikke ord for den mand..
Han gør det kun mere og mere svært for sig selv i næste sæson!
Han gør det kun mere og mere svært for sig selv i næste sæson![/QUOTE]
Jeg tror du mener han gør det mere og mere svært for de andre i næste sæson:devill: ,hvis man ser på hans udvikling, så kan han blive støre end Maradonna, bliver bare aldrig anerkendt for det hvis han bliver i United.:(
Holmskov
13-01-2008, 21:56
Så skete det igen.
Kaka scorede for Milan her til aften, så C.Ronaldo må vente til næste sæson med at kæmpe om at blive verdens bedste spiller.
Damn. :devill:
PerRonaldo
13-01-2008, 21:56
Jeg tror du mener han gør det mere og mere svært for de andre i næste sæson:devill: ,hvis man ser på hans udvikling, så kan han blive støre end Maradonna, bliver bare aldrig anerkendt for det hvis han bliver i United.:(
Lige præcis! Hvis han ikke skifter til Spanien vil han ikke få anderkendelsen i form af verdens bedste, og heller ikke være lige så stor som messi, ronaldinho, maradone, ronaldo(fede), kaka, zidane osv osv. Hvis man spiller i England har man aldrig en chance for at blive verdens bedste, det er der ikke andre der har formået, og hvis Ronaldo ikke gør det næste gang, så er det total grotesk!!
Havde han skiftet til real i sommers havde han været langt foran både messi og kaka i den titel, men i er og med han spiller i verdens hårdste liga, så kan han, af en eller anden mærkelig grund, ikke blive det!
Egentlig er jeg ligeglad, men hvis jeg var ham ville jeg ikke være det, for det er sgu stort at få sit navn på den liste, om den så er latterlig eller ej...
United DK
13-01-2008, 21:59
Lad bare Kaká, Messi osv. snuppe priserne, så længe vi har ham, der ER verdens bedste.
Unitedalisme
13-01-2008, 22:09
Lad bare Kaká, Messi osv. snuppe priserne, så længe vi har ham, der ER verdens bedste.
hehe ja:) men man sidder alligevel tilbage med en tom fornemmelse.. og man håber år efter år at det lykkes at en united spiller får prisen, men det sker nok ik..:(
Ronaldos præstation er helt klart i verdensklasse.. men inden alle kommer i bukserne og udnævner ham til verdens bedste, så nævn lige en suveren Ronaldo-præstation i en stor kamp (mod en RIGTIG SVÆR modstander)
Der er Kaka og Messi et andet niveau.. De præsterer så bare ik lige så stabilt mod bundhold og middelhold..
United DK
13-01-2008, 22:15
Det er rigtigt, at Ronaldo ikke spiller blændende i de rigtig store kampe, men man bør da vurderes over 50-60 kampe, i stedet for 20-30.
Unitedalisme
13-01-2008, 22:16
Ronaldos præstation er helt klart i verdensklasse.. men inden alle kommer i bukserne og udnævner ham til verdens bedste, så nævn lige en suveren Ronaldo-præstation i en stor kamp (mod en RIGTIG SVÆR modstander)
Der er Kaka og Messi et andet niveau.. De præsterer så bare ik lige så stabilt mod bundhold og middelhold..
en assist og et mål mod arsenal og en plads på ugens hold.. acceptabelt;) men ja de andre kampe falder han lidt udenfor..
PerRonaldo
13-01-2008, 22:24
Nej han har ikke præsteret i de store kampe det har du ret i, men når vi møder de store hold, så sætter de to rigtig gode defensive spillere på ham og giver ham absolut ingen plads, i en liga hvor der i forvejen ikke er meget plads at spille på! Noget der tilgengæld er i både italien og især Spanien.. Selvom man satte tre spillere på messi, så ville han stadig have mere plads at spille på end Ronaldo har når der er to på ham..
Ronaldo forsvinder aldrig ud af en kamp, for han kan afgøre kampen på så mange forskellige måder, f.eks. er det svært at sætte to mand på ham når han hamre bolden op i hjørnet, på direkte frispark.. ;)
Streubel
13-01-2008, 22:26
Nu så man jo forskellen på kaka og ronaldo sidste år i cl-semifinalen...
kaka vandt fortjent sidste år... det er klart med det spil ronaldo ligger for dagen at han må være kæmpe favorit til næste år...
Hvis Ronaldo overfører sit fantastiske spil til Champions League og United hiver titlen så skal han nok hive den næste år
Fletcherfan
13-01-2008, 22:28
Lige præcis! Hvis han ikke skifter til Spanien vil han ikke få anderkendelsen i form af verdens bedste, og heller ikke være lige så stor som messi, ronaldinho, maradone, ronaldo(fede), kaka, zidane osv osv. Hvis man spiller i England har man aldrig en chance for at blive verdens bedste, det er der ikke andre der har formået, og hvis Ronaldo ikke gør det næste gang, så er det total grotesk!!
Havde han skiftet til real i sommers havde han været langt foran både messi og kaka i den titel, men i er og med han spiller i verdens hårdste liga, så kan han, af en eller anden mærkelig grund, ikke blive det!
Egentlig er jeg ligeglad, men hvis jeg var ham ville jeg ikke være det, for det er sgu stort at få sit navn på den liste, om den så er latterlig eller ej...
Jo den eneste sådan rimelig gode Liverfool spiller de sidste 25 år vandt prisen det ene år... Lille Owen
Ronaldo kan da sagtens bliver anerkendt selvom han spiller i Manchester United, jeg tror ikke på at det har noget som helst med det at gøre.. Hvis man kigger på global popularitet så er United vel en af verdens, hvis ikke verdens allermest populære fodboldklub..
Det handler nok mere om at vi får markeret os i Champions League for det virker som om det er der hunden ligger begravet når det kommer til den slags anerkendelser..
PerRonaldo
13-01-2008, 22:31
Jo den eneste sådan rimelig gode Liverfool spiller de sidste 25 år vandt prisen det ene år... Lille Owen
Øh.. der er aldrig en fra Premier league der har vundet den??? Og owen er da aldrig blevet kåret til verdens bedste, måske european footballer, men aldrig world foootballer of the year..
PerRonaldo
13-01-2008, 22:33
Ronaldo kan da sagtens bliver anerkendt selvom han spiller i Manchester United, jeg tror ikke på at det har noget som helst med det at gøre.. Hvis man kigger på global popularitet så er United vel en af verdens, hvis ikke verdens allermest populære fodboldklub..
Det handler nok mere om at vi får markeret os i Champions League for det virker som om det er der hunden ligger begravet når det kommer til den slags anerkendelser..
Havde messi mere succes i champions league end Ronaldo?
PetterDK
13-01-2008, 23:01
Nu skal vi også huske på, at der er EM i år. Så mon ikke årets spiller hovedsageligt bliver vurderet på præstationerne under EM og Champions League. Dette gælder selvfølgelig for spillere fra Europa, jeg kan ikke huske hvornår mesterskaberne i Sydamerika bliver afholdt :)
Havde messi mere succes i champions league end Ronaldo?
Nej, men jeg tror nærmere det er Ronaldos til tider teatralske spil, dives og småarrogante attitude der trækker ham fra nr2 til nr3 og ikke hans evner som fodboldspiller..
Jeg synes det er lidt naivt at mene at Ronaldo ikke kan vinde så længe han spiller i Manchester United, også på trods af statistikken.. Hvis Manchester United vinder CL i år så er sandsynligheden for at han vinder prisen IMO tæt på 100 pct..
United DK
14-01-2008, 05:55
Han blev "kun" kåret til årets spiller i Europa i 2001. Han er aldrig blevet kåret til verdens bedste.
Flax_Generous
14-01-2008, 15:34
Nu har jeg set Newcastle-kampen igen og jeg må indrømme, at jeg er meget imponeret af Ronaldo. Han spiller på et helt andet niveau end de andre spillere omkring ham. Og det siger alligevel en del for spillere som Carrick og Tevez havde en af deres absolut bedste dage i den røde trøje.
Hvor vil I rangere Ronaldo blandt de største i engelsk fodbold gennem tiderne? Som han har spillet det seneste 1½ år vil jeg mene, at han er den bedste offensive spiller hvad angår teknisk naturtalent og fysiske evner i Premier Leagues historie (som altså tæller Cantona, Giggs, Henry, Bergkamp, Ginola, Klinsmann, Le Tissier, etc.). Et enkelt eller to år mere med det spil og han vil høre til blandt de absolut bedste nogensinde i engelsk fodbold. En hel karriere og, ja...
25 kampe og 22 mål siger vist alt. 16 mål i de seneste 13 kampe, hvis jeg har korrekt information. Det er mere end bare imponerende!
ChristianR
14-01-2008, 16:15
Nej, men jeg tror nærmere det er Ronaldos til tider teatralske spil, dives og småarrogante attitude der trækker ham fra nr2 til nr3 og ikke hans evner som fodboldspiller..
Jeg synes det er lidt naivt at mene at Ronaldo ikke kan vinde så længe han spiller i Manchester United, også på trods af statistikken.. Hvis Manchester United vinder CL i år så er sandsynligheden for at han vinder prisen IMO tæt på 100 pct..
Ja, det er jeg nu også helt sikker på. Statistikken taler ganske vist i mod Premier League, men det er jeg overbevist om, at der er en grund til. PL-holdene har jo aldrig været kendt for at have de store individualister og ikke mindst boldkunstnere, der gjorde fodbolden "smuk". PL's bedste spillere har været hårdttakclende fightere og holdspillere som Keane og Viera. Selv med Unitedbriller har jeg svært ved at udpege en, der skulle kåres til verdens bedste fodboldspiller de sidste 10 år.
Spillere som Beckham og Keane i 99 er nok noget af det nærmeste, men de har nok manglet de tekniske egenskaber, man gerne ser hos "verdens bedste".
Det er altså Italien og især Spanien, der har de helt store tekniske individualister, som kan få selv en Unitedfan til at juble. Jeg nævner i flæng: Figo, Rivaldo, Ronaldinho, Zidane, Laudrup, Ronaldo som nogle af de største.
Så vi har altså IMO i mange år slet, slet ikke haft en spiller af Ronaldos kaliber i Premier League. Derfor tror jeg også, der er gode muligheder for, at han bliver "Verdens bedste" i år, hvis han udemærker sig i CL og til EM.
Flax_Generous
14-01-2008, 16:51
Henry kunne nok godt have fået sig en pris. To 2. pladser i FIFA World Player of the Year efter Ronaldinho og Zidane er dog ikke helt dårligt.
Det er dog stadig lidt absurd, at Fat Frank er den spiller fra Premier League, der har været tættest på at vinde de seneste 3 år. Og Beckham den tætteste nogensinde. Jeg mener, at både Henry, Bergkamp, Cantona og Klinsmann har haft større sæsoner end ham.
Hvad angår Ballon d'Or (der er den anden store pris), så har de tidligere givet den til spillere i engelsk fodbold. Owen vandt i 2001. Best og Charlton har tidligere vundet prisen for United.
Men mon ikke Ronaldo napper dem begge til næste år. En god EM-slutrunde eller en sejr i Champions League kommer til at gøre forskellen og jeg er ret sikker på, at han klarer en af de to ting (hvis ikke dem begge).
Gill giver ham samme status, som Cantona og Best.
http://sporten-dyn.tv2.dk/article.php/id-9985441.html
Hvad siger I? Har han samme betydning, som Cantona og Best havde??
PerRonaldo
14-01-2008, 20:15
Gill giver ham samme status, som Cantona og Best.
http://sporten-dyn.tv2.dk/article.php/id-9985441.html
Hvad siger I? Har han samme betydning, som Cantona og Best havde??
Jeg er ved at blive overbevist, troede aldrig der var nogen der skulle overgå dem, men kvalietets mæssigt har der aldrig været en spiller som Ronaldo på oldtrafford! Men Cantona vil alrid være kongen, for han var meget mere end "bare" en verdensklasse fodboldspiller!
Hvis Ronaldo skal blive husket som noget i stil med Cantona skal han næsten på egen hånd sikre os endnu en treble... Ellers vil han formentlig bare blive husket som endnu en verdensklassespiller;)
PerRonaldo
14-01-2008, 21:05
Hvis Ronaldo skal blive husket som noget i stil med Cantona skal han næsten på egen hånd sikre os endnu en treble... Ellers vil han formentlig bare blive husket som endnu en verdensklassespiller;)
Det har cantona da heller adlrig gjort!! Men Cantona har sikret united mesterskaber, næsten på egen hånd, men er det ikke også det Ronaldo gør for os i øjeblikket? Sidste sæson gjorde han og er meget godt på vej til at gøre det igen!
United DK
14-01-2008, 21:08
Cantona var jo vores messias, der fik os ud af 26 års mesterskabstørke. Alt respekt for Ronaldo, men han kommer aldrig op på siden af Cantona. Han kan sikkert blive bedre, men derfor vil Cantona stadig blive betraget som kongen af Manchester United.
Det har cantona da heller adlrig gjort!! Men Cantona har sikret united mesterskaber, næsten på egen hånd, men er det ikke også det Ronaldo gør for os i øjeblikket? Sidste sæson gjorde han og er meget godt på vej til at gøre det igen!
Ved jeg godt, men Cantona bliver bl.a. husket for hans utroligt farverige personlighed og det faktum at han var en af vores bedste anførere... Da Ronaldo ikke besidder noget af disse må han kompensere på en anden måde og jeg mener at en Treble ville være en god start;)
PerRonaldo
14-01-2008, 21:18
Præcis.. som jeg skrev før, så var Cantona meget mere end en verdensklasse fodboldspiller og derfor vil han altid være kongen! Som fodboldspiller er Ronaldo nok bedre, og fergie har også selv udtalt at han aldrig har trænet en spiller med så stort et talent og med så mange kvaliteter, og det tror jeg på når jeg ser Ronaldo i aktion.. ;)
Cantona har også en helt anden passion for Manchester United. Jeg kan ikke mindes ham snakke om en fascination af andre ligaer/klubber.
Og så var der en mystik og en helt speciel aura over ham. Han hang ikke ud med ludere, men passede derimod sig selv.
HamudiiC
15-01-2008, 22:32
Det var altså "godt" at han ikke vandt sidste år. For se blot hvor sulten han er blevet siden kåringen. Hvis han havde vundet tror jeg faktisk at han havde slappet lidt af.
man.utd25
15-01-2008, 23:22
synes ronaldo præsterer ligeså lidt, som messi gør mod svære modstander, messi er god mod de lille hold.Synes bare ronaldo er på et højre plan gennem en hel sæson.
Parkohargo
15-01-2008, 23:30
synes ronaldo præsterer ligeså lidt, som messi gør mod svære modstander, messi er god mod de lille hold.Synes bare ronaldo er på et højre plan gennem en hel sæson.
Det er pga. at Ronaldo har et fantastisk højt bundniveau. Hvilket ikke særlig mange spillere har.
man.utd25
15-01-2008, 23:37
Det er pga. at Ronaldo har et fantastisk højt bundniveau. Hvilket ikke særlig mange spillere har.
ja nemlig, og at sige han ikke viser noget mod svære modstander synes jeg ikke man kan sige han ikke gør , han skal ikke begynde at lege klovn og tro han er kongen af alle , de gode hold har også verdensklasse forsvars spiller så det er jo ligesom også lidt svære:)
man.utd25
15-01-2008, 23:46
så længe messi er så skadet hele tiden, så bliver han aldrig ligeså god som Ronaldo.
Messi har vist hvad han kan i glimt.
Ronaldo har vist hvad han kan i gennem lang lang tid nu. Og vis ronaldo ikke bliver kåret til verdens bedste spiller næste gang, ja så må der være noget galt:)
PetterDK
16-01-2008, 00:40
Synes nu Messi har gjort det glimrende mod store hold generelt. Her tænker jeg bl.a. på kampen mod Chelsea på Stamford Bridge i 2006 (?), hvor han kørte rundt med bl.a. Khalid Boularouz (staveplade? :D) samt kampen mod Real Madrid i foråret 2007, hvor han scorede hattrick.
Alt i alt er jeg dog enig i at Ronaldo holder et højere niveau over en hel sæson, og så er den mand heldigvis stort set aldrig skadet :D
man.utd25
16-01-2008, 18:07
Synes nu Messi har gjort det glimrende mod store hold generelt. Her tænker jeg bl.a. på kampen mod Chelsea på Stamford Bridge i 2006 (?), hvor han kørte rundt med bl.a. Khalid Boularouz (staveplade? :D) samt kampen mod Real Madrid i foråret 2007, hvor han scorede hattrick.
Alt i alt er jeg dog enig i at Ronaldo holder et højere niveau over en hel sæson, og så er den mand heldigvis stort set aldrig skadet :D
Det kan godt være han kørte rundt med Khalid B. men han er heller ikke mine øjne en verdens klasse def. og noget helt andet så var khalid så vidt jeg husker lige kommet tilbage fra en stor skade, manden var jo knap i form:).
Men siger heller ikke messi gør det dårligt, men knægten er for meget skadet han har sku glasben, han er mere skadet end han spiller og det er sku synd.
Hehe Under VM og Copa America præsterede Messi mod svære modstandere.. Han startede sågar også sin karriere med at slå sig fast som verdensklasse mod Chelsea, hvor han tørrede dem gang på gang til han blev skadet..
Derudover kan hans hattrick mod selveste REAL MADRID nævnes (Van N scorede de 2 andre)..
Kan godt være, men 22 mål i 20 kampe siger vist alt?! Ronaldo mangler at være bedre mod større hold, men ellers er han komplet. Fremragende teknik, hurtig, udfordrende, godt hovedspil, kan sparke med begge fødder, målfarlig, stærk - ja jeg kan blive ved.
man.utd25
17-01-2008, 08:17
Hehe Under VM og Copa America præsterede Messi mod svære modstandere.. Han startede sågar også sin karriere med at slå sig fast som verdensklasse mod Chelsea, hvor han tørrede dem gang på gang til han blev skadet..
Derudover kan hans hattrick mod selveste REAL MADRID nævnes (Van N scorede de 2 andre)..
ja og i bliver ved med at nævne chelski kampen ,og hvad så han er skadet hele tiden, og er det mindst 50 % af en sæson, messi mangler at bevise at han kan være en stjerne igennem hele sæsonen, noget jeg husker at ronaldo beviser hvert sæson:), bare fordi man laver 3 mål mod real.madrid ,som enlig ikke har et ret godt forsvar ,så er man alt ikke en verdensstjerne messi mangler at bevise meget mere over længere tid.
Glory Man United
17-01-2008, 13:20
ja og i bliver ved med at nævne chelski kampen ,og hvad så han er skadet hele tiden, og er det mindst 50 % af en sæson, messi mangler at bevise at han kan være en stjerne igennem hele sæsonen, noget jeg husker at ronaldo beviser hvert sæson:), bare fordi man laver 3 mål mod real.madrid ,som enlig ikke har et ret godt forsvar ,så er man alt ikke en verdensstjerne messi mangler at bevise meget mere over længere tid.
Overdrivelse fremmer forståelsen :D For så meget er han jo heller ikke skadet. Jeg må erklære mig enig i, at Ronaldo mangler at vise storhed mod "de store". Bl.a måtte vi vente til sidste sæson på hans 1. CL mål!!!! Her har Messi vist klassen
PerRonaldo
17-01-2008, 17:39
Overdrivelse fremmer forståelsen :D For så meget er han jo heller ikke skadet. Jeg må erklære mig enig i, at Ronaldo mangler at vise storhed mod "de store". Bl.a måtte vi vente til sidste sæson på hans 1. CL mål!!!! Her har Messi vist klassen
Det har du ret i, og hvis Ronaldo ikke viser klassen i champions league, eller til EM kan han godt skyde en hvis pil efter verden bedste... Selvom han er den mest komplette fodbold spiller i verdenen og viser det uge efter uge i England tæller det ikke en skid, desværre for ham, for han har fortjent den!
schousboe9
17-01-2008, 18:05
Jeg er godt nok træt af at høre folks argumenter for, at Messi fortjener prisen som verdens bedste mere end Ronaldo, bare fordi han "har vist klassen i CL". Intet personligt mod dig, GMU, overhovedet, jeg mener bare generelt. Jeg ved ikke om du mener, at Messi står foran Ronaldo, men nogen gør i hvert fald, og jeg synes bare ikke det er nok, at han kun sætter hold som Levski Sofia og Werder Bremen på plads, for så derefter at falde ud af en kampen mod Getafe! Man kan seføli ha' en off-day, det har selv Ronaldo :), men som andre siger, så mangler Messi for det første en stort set skadesfri sæson samt reelt stabilt spil sæsonen igennem.
Og hverken Kaká eller Messi har vist det de sidste par sæsoner, hvorimod vores egen Ronny... Ja, I kender selv historien! :D
PerRonaldo
17-01-2008, 19:02
Jeg er godt nok træt af at høre folks argumenter for, at Messi fortjener prisen som verdens bedste mere end Ronaldo, bare fordi han "har vist klassen i CL". Intet personligt mod dig, GMU, overhovedet, jeg mener bare generelt. Jeg ved ikke om du mener, at Messi står foran Ronaldo, men nogen gør i hvert fald, og jeg synes bare ikke det er nok, at han kun sætter hold som Levski Sofia og Werder Bremen på plads, for så derefter at falde ud af en kampen mod Getafe! Man kan seføli ha' en off-day, det har selv Ronaldo :), men som andre siger, så mangler Messi for det første en stort set skadesfri sæson samt reelt stabilt spil sæsonen igennem.
Og hverken Kaká eller Messi har vist det de sidste par sæsoner, hvorimod vores egen Ronny... Ja, I kender selv historien! :D
Nej men det er jo i det største turneringer at spilleren åbenbart bliver dømt på, det vil sige en slutrunde og/eller Champions league, og det er her Ronaldo har fejlet, hvorimod messi og kaka har vist klassen i champions league. Cannavaro blev verdens bedste pga en slutrunde, buffon var nomineret selvom han spillede i serie b! Konklusion: en af de store turneringer skaber verdens bedste, så er det op til Ronaldo selv at vise, at han også kan præstere der!
schousboe9
17-01-2008, 20:01
Jeg er udmærket klar over, at det kun tæller hvis du spiller godt i en stor turnering(det er blevet bevist de sidste 2-3 år!) og det er dér jeg synes den er gal. Det burde kræve meget mere at blive VERDENS BEDSTE end blot at præstere i 8-10 kampe oven en hel sæson!!
... Men det kan vi vel ikke lave om på.
Jeg er nu bare spændt på, hvordan folk reagerer, når Ronaldo endelig vinder prisen? Vil man så stadig kalde den useriøs, eller vil man anerkende det, fordi han rent faktisk har fortjent den over en hel sæson i modsætning til de seneste vindere??
PerRonaldo
17-01-2008, 20:26
Jeg er udmærket klar over, at det kun tæller hvis du spiller godt i en stor turnering(det er blevet bevist de sidste 2-3 år!) og det er dér jeg synes den er gal. Det burde kræve meget mere at blive VERDENS BEDSTE end blot at præstere i 8-10 kampe oven en hel sæson!!
... Men det kan vi vel ikke lave om på.
Jeg er nu bare spændt på, hvordan folk reagerer, når Ronaldo endelig vinder prisen? Vil man så stadig kalde den useriøs, eller vil man anerkende det, fordi han rent faktisk har fortjent den over en hel sæson i modsætning til de seneste vindere??
Jeg er enig med dig... Hvis han vandt den en dag ville jeg virkelig blive glad på hans vegne, det er der slet ingen tvivl om, for han har virkelig fortjent den pris allerede nu. Og at få sit navn på den liste der rummer SÅ mange rigtig gode spillere, må være en kæmpe anderkendelse for en fodboldspiller.
Personligt ville det ikke ændre mit syn på, at jeg synes det er til grin, netop som vi siger med, at det faktisk ikke tæller en skid at præstere i en hel anden verden, i en liga som er verdens hårdste, især for de tekniske spillere!
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8186
Kommer ikke som nogen overraskelse men real udtaler at de altid vil gå efter Ronaldo.. Ok fint nok, fred være med det, men det der er til at brække sig over er dette: Han vil pynte på ethvert hold,
Måske tager jeg det bare for bogstaveligt, men det er præcis det de vil bruge ham til.. det pynter at kunne sige at man har ronaldo på holdet.. self er han også god, men det viser at de er fuldstændig ligeglade med holdet som helhed bare de har de største stjerner.. lige til at brække sig over..
Jeg hader Real Madrids forkælede attitude. Den er åbenbart ikke blevet bedre siden Florentino Perez' miserable og kejtede forsøg på at efterligne Barcelonas 'Dream Team'.
Fair nok, at de altid vil være interesserede i ham. Hvem vil ikke det? Men hvor mange gange skal Ronaldo og klubben slå det fast, at de er glade for samarbejdet? Indse dog, at man ikke kan få alt hvad man peger på.
Jeg hader Real Madrids forkælede attitude. Den er åbenbart ikke blevet bedre siden Florentino Perez' miserable og kejtede forsøg på at efterligne Barcelonas 'Dream Team'.
Fair nok, at de altid vil være interesserede i ham. Hvem vil ikke det? Men hvor mange gange skal Ronaldo og klubben slå det fast, at de er glade for samarbejdet? Indse dog, at man ikke kan få alt hvad man peger på.
Enig! det hjælper ikke at de bliver ved med at snakke om det i pressen - det får vel ikke United og Ronaldo til at skifte mere mening i disse tider! kom over det Real Madrid... We got the best player!!!
el-insaciable
18-01-2008, 09:01
Det er jo bare for at tilfredsstille deres fans. Egentlig er det ret smart lavet. De lover at forsøge med alle midler at få en af de mest uopnåelige spillere i verden tilknyttet klubben. Ingen fans forventer et resultat, men samtidig får toppen understreget over for selv samme fanskare, at man er aktiv, når det gælder at få verdensstjerner til Madrid.
jo men så længe i er sikre på at ronaldo og united fortsætter samarbejdet, så lad da den sølle Mijatovic være. Det må jo være fordi i frygter real madrids overtalelsevne, at i bliver ved med at tage det op hehe.
Hvis Ronaldo er glad for at være her, så skal united bare sige nej til alle bud uanset prisen. Den dag ronaldo kommer og siger han vil prøve noget nyt, så skal united sælge, for vi får alligevel ikke det maksimale ud af en som er her mod sin vilje. Plus at jeg også ønsker at alle de spillere som united og andre forsøger at hente, bliver behandlet med samme forståelse i deres respektive klubber. Det havde jo lidt svært ved at sive ind i bolden på fulham, da vi forhandlede om Saha.
AKA Beck
20-01-2008, 12:20
En stor fejl i fodboldhistorien at udnævne Kaka som verdens bedste fodboldspiller ..
Ronaldo sidste År
Årets spiller i Premier League.
Årets ungdoms spiller.
Topscorer.
Ronaldo har scoret 22 mål i første halvdel af sæssonen, kan det blive mere overbevisene. Jeg mener helt klart at Pelé tog fejl, da han så fint nævnte, at Ronaldo havde haft et godt år i 2006-2007, men at han ville få svært ved at holde de gode takter.
C.Ronaldo som topscorer i verdens bedste liga, så kan Kaka og AC.Milan godt pakke sammen...
Ronaldo bliver "champ of the world" 2008.
Flax_Generous
20-01-2008, 13:48
Jeg mener helt klart at Pelé tog fejl, da han så fint nævnte, at Ronaldo havde haft et godt år i 2006-2007, men at han ville få svært ved at holde de gode takter.
Pelé er generelt dum at høre på.
Men jeg giver dig ret: Ronaldo burde have vundet prisen sidste år. Lige nu er han i en klasse for sig selv. Hans evne til at score mål er skræmmende!
PerRonaldo
20-01-2008, 14:08
Han blev da ikke topscore sidste sæson? Endte han ikke på en 3. plads..
Christensen
20-01-2008, 14:45
Han blev topscorer for os ;)
Men jeg giver dig ret: Ronaldo burde have vundet prisen sidste år. Lige nu er han i en klasse for sig selv. Hans evne til at score mål er skræmmende!
Især efter han også er begyndt at score mål på frispark! Noget som jeg personligt har savnet da jeg virkelig ønskede ham af pommern til hele sidste år, hver gang der var en dødbold!
Jeg hørte lige i pausen mellem Real-Atletico, at Ronaldos 17 scoringer er det højeste nogensinde af en midtbanespiller i Premier League :) Det må næsten betyde, at hans 16 var det højeste i sidste sæson. Thumbs up!
United DK
20-01-2008, 20:05
Jeg hørte lige i pausen mellem Real-Atletico, at Ronaldos 17 scoringer er det højeste nogensinde af en midtbanespiller i Premier League :) Det må næsten betyde, at hans 16 var det højeste i sidste sæson. Thumbs up!
Jeg tror faktisk rekorden gælder alle årene, altså siden The Football League blev etableret i 1888. Det gør jo bare rekorden endnu mere vild, hvis dette er tilfældet.
man.utd25
20-01-2008, 20:07
Ja det er sku for vildt.
Og husk at der endnu resterer en hel del kampe i ligaen. Så han vil formentlig og forhåbentlig score endnu flere mål.. Lad os håbe han fortsætter scoringsstimen i ligaen og også i Champions League når vi igen starter op der..
man.utd25
20-01-2008, 20:10
Og husk at der endnu resterer en hel del kampe i ligaen. Så han vil formentlig og forhåbentlig score endnu flere mål.. Lad os håbe han fortsætter scoringsstimen i ligaen og også i Champions League når vi igen starter op der..
ja han må godt gemme nogen mål til CL :) Jeg gætter på han kommer op på 27 mål:) vildt gæt
ja han må godt gemme nogen mål til CL :) Jeg gætter på han kommer op på 27 mål:) vildt gæt
Ferguson ville jo vædde med ham om 35 mål i sommers inden sæsonstart. Dengang lød det jo lidt vildt og en smule i overkanten, men hvem ved. Han kan sagtens nå op omkring de 30 kasser i løbet af sæsonen, med alle de kampe der forhåbentlig kommer..
Jep.. 16 må have været rekorden før.. Lampard slog den ved deres sidste mesterskab, og så tangerede Ronaldo den i fjor
man.utd25
20-01-2008, 20:17
Ferguson ville jo vædde med ham om 35 mål i sommers inden sæsonstart. Dengang lød det jo lidt vildt og en smule i overkanten, men hvem ved. Han kan sagtens nå op omkring de 30 kasser i løbet af sæsonen, med alle de kampe der forhåbentlig kommer..
Ja helt sikkert jeg vil da håbe han laver alle de 35 mål:)
27.. ja så må jeg da sige at jeg bliver en lille smule skuffet:p Lidt svært at være skuffet over 27 mål, men vi har stadig 15 pl kampe tilbage og forhåbentlig en del CL kampe også.. så hvis vi går videre i alle tuneringer så forventer jeg 30+.. men okay 27 er vel også lige til godkendt;)
Jeg tror han kommer over de 35 mål.. Vildt gæt, men det tror jeg sgu på!
http://football.guardian.co.uk/theknowledge/story/0,,2241195,00.html
"In view of Cristiano Ronaldo's exceptional start to the season, I was wondering whether he might be on course to set a new Premier League record for goals by a player who isn't a central striker?" asks Rob.
Ronaldo's hat-trick against Newcastle took his league tally for the season to 16 (he has 22 in all competitions), leaving him just one goal shy of his personal best of 17 - achieved during last year's title-winning campaign, when he scored 25 in all competitions. Actim - the Premier League's official statisticians - cite that tally as the best achieved by a midfielder since the Premier League's inception.
Unofficially, though, even Ronaldo still has a way to go if he is to beat Matt Le Tissier's high-mark from 1993-94, when he scored a whopping 25, albeit in a 42-game season. "That was a great achievement in itself, but was also sandwiched between 15- and 19-goal seasons either side," points out Sam Martin. "He is in fact the only midfielder to have score in excess of 100 Premier League goals." Better yet, the vast majority of those came from 50 yards or more.
Liverpool_sucks
22-01-2008, 15:20
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8207
Ronaldos mor er en skandale..
Gronkjor
22-01-2008, 15:26
Hvis hans mor betyder meget for ham, kan det godt være at der er det der gør, at han inden så længe skifter United ud med Real:Smackden: Håber det selfølgelig ikke men jeg synes efterhånden der er en del der pejer i den retning. Jeg tror især hvis vi vinder Champions League fordi så har han ligesom vundet det der er at vinde. Jeg tror, at hvis han skifter til Real eller en anden klub kommer han til at fortryde det fordi sammenholdet i United er så godt:devill:
Unitedalisme
22-01-2008, 15:31
Glem hans mor.. det ka godt være at hans mor siger det ene.. men det ka godt ha en anden effekt.. der er da mange der gør noget andet i protest fordi forælderene vil bestemme hvad de skal.. synes dog det er en mærkelig udtagelse hun kommer med, mon ik real har givet hende en lille sum for det;) men håber og tror på at ronaldo bliver i langtid endnu og at en udtagelse fra en mor der snakker om at dø lykkeligt ikke kommer til at påvirke hans beslutninger i fremtiden..
Hvor er det dog åndssvagt.. Jeg nægter at tro på at nogen vil skifte klub fordi ens mor synes det er en god ide.. Og det skulle overraske mig meget om hun overhovedet ved noget som helst om fodbold..
ChristianR
22-01-2008, 15:43
Synes det er en mærkelig udtalelse. Burde hun ikke bare støtte sin søn og tilsidesætte sine egne ønsker?
Håber i hvert fald ikke, at der er noget spin i det fra Ronaldos side - Så Uniteds fans skulle have lettere ved at lade ham gå. Men det er nok lidt konspirrationsteori:D
blev så pisse sur da jeg så den udtalelse.. ronaldo har flere gange fortalt hvor meget hans mor betyder for ham, og jeg syntes det er pisse frækt og tarveligt at hun melder ud på den måde.. og jo hvis der er nogen der kunne finde på at skifte for deres mor så tror jeg det kunne være ronaldo.. men syntes ærgeligt talt hun er en kælling uden respekt hvis hun virkelig har sagt det.. det er hans mor.. hun burde støtte ham, og ikke sige at hun hader engelsk fodbold og at hun kan lægge sig til at dø hvis bare hun ser ham spille for Real.. det er stærke ord..
Så er det jo godt at Ronaldo har sin Far (Queiroz) og onkel (fergie) i united :titte:
Ja virkelig underlig ageren af hans mor.. Hun må da ha fået storhedsvanvid, hvis hun tror hun skal styre sin søns liv..
Det minder om Victoria Beckham, måske bare værre.. Victoria gik ik så åbenlyst ud i medierne og sagde det vist.. men okay det er News of the world.. det kan være sagen slet intet har på sig
ChristianR
22-01-2008, 18:06
Ja virkelig underlig ageren af hans mor.. Hun må da ha fået storhedsvanvid, hvis hun tror hun skal styre sin søns liv..
Det minder om Victoria Beckham, måske bare værre.. Victoria gik ik så åbenlyst ud i medierne og sagde det vist.. men okay det er News of the world.. det kan være sagen slet intet har på sig
Nej, det er også det jeg mener. Victoria var aldrig rigtig ude og kommentere Davids fodboldkarriere på den måde, og hun har aldrig udtrykt sådanne ønsker offentligt. Det har de vel sammen diskuteret i privaten, hvor man må gå ud fra, at det er hovedpersonen, der har haft det sidste ord.
Jeg synes det virker dybt absurd fra moderens side at blande sig på den måde og på den måde give udtryk for en opprioritering af sine egne ønsker. Hun bør blot være glad på sin søns vegne og droppe sine egne ønsker - Idet mindste offentligt.
Hun putter unødvendigt brænde på transferrygtebålet.
Den dag parterne vil skilles, kan hun komme med sine drømme.
Mors dreng. ;)
schousboe9
22-01-2008, 19:26
For min skyld må Ronaldo da gerne optræde for Real inden moren kradser af. De kan overtage hans milliongage når han runder 35 - der har hun vel næppe stillet træskoene endnu!? ;)
ChristianR
22-01-2008, 21:13
For min skyld må Ronaldo da gerne optræde for Real inden moren kradser af. De kan overtage hans milliongage når han runder 35 - der har hun vel næppe stillet træskoene endnu!? ;)
Næh. Ellers så skyd hende nu, så har han ikke noget, han skal nå:D Ej, det må man ikke sige.
Næh. Ellers så skyd hende nu, så har han ikke noget, han skal nå:D Ej, det må man ikke sige.
Men alligevel en interessant tankegang;)
Jeg bliver sgu også lidt gal, da jeg læste moderens udtalelser! Hun har jo ikke fodboldøjne nok til at se, hvad hendes søn går og foretager sig! Han er lige nu i gang med at slå alle rekorder, føre os til det 2. mesterskab i træk - måske the treble? og til sidst men ikke mindst, så er han blot få centimenter fra at blive kåret til årets spiller næste år! Sådan ser jeg i hvert fald på det, for hvis han fortsætter sin stime, og der lige ryger et par pokaler ind på kontoen, så er han en sikker vinder.
Så jeg synes lige hun skulle til at stramme ballerne, for det lort hun fyrer af, kan hun holde for sig selv, eller indenfor husets fire rammer!
Men alligevel en interessant tankegang;)
Præcis.. lidt forbudt og sige det, men alligevel en fascinerende tanke:o
Flax_Generous
22-01-2008, 22:41
Så vidt jeg er orienteret, så er Ronaldos mor vist nok syg og hendes ønske om at se Ronaldo spille for Real Madrid inden hun dør kan godt tolkes som en hentydning til hendes sygdom. Det gør det dog ikke ligefrem mere sympatisk.
Her kan man se et interview på portugisisk med spanske undertekster, hvor hun også hygger sig med et billede af Ronaldo i en Real Madrid-trøje (http://www.as.com/futbol/articulo/futbol-mama-cristiano-ronaldo-manda/dasftb/20080122dasdaiftb_36/Tes) (fast-forward til slutningen).
Jeg er 100% sikker på, at Real Madrid har haft mere end en enkel finger med i spillet her. Jeg hader den klub så uendeligt meget og jeg har altid gjort det. Det er utroligt, at UEFA eller FIFA ikke kommenterer deres perverse og aggressive måde at skaffe sig spillere på. Det er forrykt.
Anyways, jeg tror ikke, at det har den store effekt på Ronaldo. Han er sikkert glad for sin mor og han vil næppe kommentere historien offentligt, men han vil ikke lade hende diktere hans fodboldkarriere. Der har også tidligere været rygter om uenigheder imellem de to og det vil ikke overraske mig hvis sådanne rygter opstår igen.
schousboe9
29-01-2008, 18:48
Faldt lige over denne video af That boy Ronaldo!
http://www.youtube.com/watch?v=ww1aQ_1tuBQ
Kæft, en sæson den dreng egentlig har haft!
PerRonaldo
29-01-2008, 19:03
Synes dem som kårer verdens bedste lige burde se den video, for så får de et sammendrag af hvad vi ser uge efter uge!
Det er i hvert fald svært at se mange svageder hos den spiller! Han har i denne sæson scoret alle former for mål: Hovedstød, scoret med begge ben, Frispark, straffe og så selvfølgelig med hælen!
Ja ingen kan stoppe ham.. Kaka og messi er verdensklasse spillere, men synes snart Ronaldo fortjener den kredit de får... Han har konstant øget sit niveau det seneste år.. Det kan de to andre ikk prale af..
Pt scorer han mål som ruud og med i alt det fremadrettet spil. desuden er han blevet meget bedere til at styre sit skuespil, og han har fået meget bedre syn for medspillerne... Fortsætter hans form så løfter vi uden tvivl en eller flere pokaler til sommer
Synes dem som kårer verdens bedste lige burde se den video, for så får de et sammendrag af hvad vi ser uge efter uge!
Det er i hvert fald svært at se mange svageder hos den spiller! Han har i denne sæson scoret alle former for mål: Hovedstød, scoret med begge ben, Frispark, straffe og så selvfølgelig med hælen!
Det mål med hælen blev anulleret .. men ja han er bedste spiller i verden so far i den her sæson.. men det der normalt tæller mest i sådanne afstemninger, er CL, EM og VM.. så lad os håbe United når langt i CL..
Flax_Generous
29-01-2008, 20:00
Hans målsnit i år er bedre end hvad jeg har set store stjerner som Ruud, Henry, Owen, Fowler og Shearer præstere. Det er helt absurd. Han er jo kantspiller.
Jeg kunne se ham spille 24 timer i døgnet. Jeg tror aldrig rigtig jeg ville blive træt af at se på det. Det er fantastisk, at han har valgt Manchester United.
den bedste film jeg har set med ronaldo hidtil.. jeg har lige besluttet mig for at jeg bliver nød til at ha hjemmebanetrøjen med ronaldo på.. jeg har godt nok lige fået udebanetrøjen med tevez, men det kan være sidste sæson vi ser ham i den røde trøje og den må jeg eje.. kan seriøst ikke finde en eneste mangel hos ham.. self kan man blive bedre til alting, men nu er han verdens bedste, og alt han forbedrer vil bare fører ham længere væk fra forfølgerne.. for dem som nu konkurrerer med ham nemlig messi og kaka bliver aldrig ligeså gode.. tror ikke kaka forbedrer sig så meget mere, og messi er for meget skadet og for ustabil.. helt sikkert verdensklasse men ikke samme niveau som ronaldo.. han har leveret konstant i denne sæson og til dels også i sidste..
Han er FANTSATISK! og at han ikke blev årets spiller i verden, går over min forstand! der skal gå meget galt, hvis han ikke tordner mod titlen anno '08 - for jeg tror simpelthen ikke på at han får et regulært formdyk!
Det han kan med en bold, og de mange mål han scorer beviser at han er verdens bedste spiller :devill:
Hvis han forsætter sit niveau og ikke får skader resten af sæsonen, vil han udentvil godt kunne nå 40 mål, hvilket vil være helt forrykt af en kantspiller! Bare 25 mål i 27 kampe er jo vanvittigt! Verdensbedste!
Han er FANTSATISK! og at han ikke blev årets spiller i verden, går over min forstand! der skal gå meget galt, hvis han ikke tordner mod titlen anno '08 - for jeg tror simpelthen ikke på at han får et regulært formdyk!
Det han kan med en bold, og de mange mål han scorer beviser at han er verdens bedste spiller :devill:
Jeg tror du har ret i at Ronaldo har gode chancer for at blive årets spiller '08. Dog skal det huskes at der er slutrunde, hvilket kan have betydning. Klarer Portugal og Ronaldo sig dårligt der, er der sikkert en anden der får titlen. Ligesom Cannavaro fik prisen for sit VM '06. Måske unfair, men sådan er det jo...
Glory Man United
30-01-2008, 15:03
Jeg tror du har ret i at Ronaldo har gode chancer for at blive årets spiller '08. Dog skal det huskes at der er slutrunde, hvilket kan have betydning. Klarer Portugal og Ronaldo sig dårligt der, er der sikkert en anden der får titlen. Ligesom Cannavaro fik prisen for sit VM '06. Måske unfair, men sådan er det jo...
Præcis. Hvis Portugal ryger ud i indledende pulje, så bliver Ronaldo ALDRIG årets spiller. Så bliver det garanteret en ny italiener
Flax_Generous
30-01-2008, 16:09
Præcis. Hvis Portugal ryger ud i indledende pulje, så bliver Ronaldo ALDRIG årets spiller. Så bliver det garanteret en ny italiener
Endnu en grund til at holde med Portugal...
Glory Man United
30-01-2008, 16:51
Endnu en grund til at holde med Portugal...
kan ikke lide dem, og i øvrigt: hvis det kun bliver tre kampe til Portugal, er han mere klar til næste sæson ;)
Glory Man United
31-01-2008, 07:13
http://arsenaldebat.dk/viewtopic.php?p=41545#41545
Så har man lavet en hyldesttråd til Ronaldo på Arsenals Debat Forum :juhuuuu:
Stuhrdrengen
31-01-2008, 13:00
Man kan sige meget, men det er en modig mand der har lavet den tråd. Den bliver, forståeligt nok, heller ikke vel modtaget haha.
hvis man har forstand på fodbold og er fan af fodbold, så må man kunne anerkende en spillers talent, uanset hvor spilleren spiller henne.
Er sgu heller ikke bleg for at sige jeg gerne ville bytte både saha og tevez for Torres. Og van der sar for cech
Man må også erkende hvis andre har nogle fantastiske spillere.
United DK
31-01-2008, 13:25
hvis man har forstand på fodbold og er fan af fodbold, så må man kunne anerkende en spillers talent, uanset hvor spilleren spiller henne.
Er sgu heller ikke bleg for at sige jeg gerne ville bytte både saha og tevez for Torres. Og van der sar for cech
Man må også erkende hvis andre har nogle fantastiske spillere.
Men ligefrem hylde Torres og Cech i en tråd? De er begge verdensklasse, men jeg kunne aldrig finde på at hylde dem i en tråd.
Martinsen
31-01-2008, 13:26
Men ligefrem hylde Torres og Cech? De er begge verdensklasse, men jeg kunne aldrig finde på at hylde dem i en tråd.
Der er jeg enig. Kunne aldrig finde på at hylde en af rivalernes bedste spillere, jeg kan godt anerkende hvis han er god, men så heller ikke mere. Det må de sku selv klare
Stuhrdrengen
31-01-2008, 13:29
Hehe jeg tror ikke der var nogen af jer der så Torres igår mod West Ham (og i en lang række andre kampe, i denne sæson). Torres er ikke verdensklasse, men en udmærket angriber, der med årene kan gå hen og blive verdensklasse.
Og ja, en ting er at sige at Peter Cech og Torres er gode, ingen tvivl om de er det, og en anden ting er at oprette en hyldesttråd til en af de værste konkurrenter??
Jeg ville aldrig bytte Torres, Cech, Fabregas eller nogen anden, med en United-spiller.... de skal aldrig til Old Trafford.
Glory Man United
31-01-2008, 13:35
Jeg ville aldrig bytte Torres, Cech, Fabregas eller nogen anden, med en United-spiller.... de skal aldrig til Old Trafford.
Hmmmm Fabregas til United? Sker jo nok ikke men jeg vil MEGET gerne indrømme, at det ville fedt. Det ville så være en dyr fornøjelse, men kunne vi ikke bare give Silvestre og Dong i bytte? :)
Respekt at kunne lave en hyldest tråd, selvom man holder med rivalholdet. Det er iorden, når spilleren (Ronaldo) virkelig er en umenneskelig fodboldspiller!
Hl-Glory
31-01-2008, 14:08
synes det modigt han tør gøre det,
man kan sagtens synes de andre spillere er gode, men jeg kunne aldrig selv finde på at lave en hyldesttråd og en spiller fra en anden klub.
synes det modigt han tør gøre det,
man kan sagtens synes de andre spillere er gode, men jeg kunne aldrig selv finde på at lave en hyldesttråd og en spiller fra en anden klub.
kunne jeg sagtens, hvis spilleren var på sådan et niveau som Ronaldo.
Der er heller ikke meget at diskutere. Ronaldo er pt den bedste spiller i verden!
Jeg er i øvrigt snart træt af at høre på rivaliserende fans omtale Ronaldo som en tøs. Tror ikke der er en spiller der bliver fældet så meget som ham i PL! Ved godt der er flere eksempler på at han lader sig falde let, men der er måske 10x så mange hvor han bliver slagtet og rejser sig op bagefter. Det er faktisk helt utroligt at han har undgået at få alvorlige skader.
Se bare denne video:
http://youtube.com/watch?v=7NlCO3s_MMg
Glory Man United
31-01-2008, 14:27
Jeg er i øvrigt snart træt af at høre på rivaliserende fans omtale Ronaldo som en tøs.
Uenig. Jo mere de andre kalder ham en tøs, des mere overbevist bliver jeg om, at han er en klasse bedre end Fabregas, Lampard, Gerrard og hvad de ellers hedder
Ja, det er rigtigt nok. Er sådan set også ligeglad.
Jeg synes bare ikke deres kritik er berettiget.
En gang imellem synes jeg det er på sin plads med en hyldesttråd til rivalernes spillere... Som f.eks. sidste sæson hvor Sheva og Ballack helt klart fortjente en:lolol: Tror vi havde haft en del sværere ved at vinde mesterskabet hvis Chelsea havde købt kompetente spillere:D
schousboe9
31-01-2008, 14:50
Godt nok en sjov måde de sammenligner Ronaldo med deres Cesc på...
"Døøøøh, Ronaldo ville være elendig på den centrale midt, han er slet ikke i nærheden af Cesc's antal afleveringer og accuracy, døøøøh!"
Så skulle vi jo prøve at smide Cesc ud på hørekanten og se hvor mange mål han ville lave derfra eller hvad!? Komplet latterligt, og det bliver jo også påpeget af en anden Gooner derinde...
Og mht. "tøsen", så er det udelukkende fordi de ved hvor farlig han er, og fordi de udmærket godt ved, at de ikke har nogen, der overhovedet er tæt på hans klasse. Jeg sidder også og griner hver gang der bliver buhet af ham når vi spiller på udebane. Langt de fleste fans har garanteret glemt, hvorfor man overhovedet begyndte at buhe af ham til at starte med, og gør det helt sikkert kun fordi de tror det hyler ham ud af den. Og det hjælper jo tydeligvis! :) Keep up the good work! ;)
Er sgu heller ikke bleg for at sige jeg gerne ville bytte både saha og tevez for Torres.
Forklaring tak.. hva har torres lavet som tevez ikke har?? ud over han har scoret stort set det samme, men stort set ikke lavet nogle assist..
IMO er han er langt mere sympatisk fyr end f.eks Gerrard, Carragher, Drogba og Scholes!
Underligt selskab Scholes er havnet i...
Jeg undrer mig stadig over, hvordan man kan få en bold til at skrue og brække på den måde, og så stadig få den til at sidde så meget oppe i hjørnet.
Don Kafai
31-01-2008, 16:55
Det er rigtig stort, og virkelig klasse, at Arsenal hylder Ronaldo. Jeg elsker når jeg ser det, og selvom jeg nok aldrig vil kunne lave en tråd om fx Thierry Henry og hylde ham, så anerkender jeg da hans store klasse, og jeg er ærgerlig over han har forladt Arsenal. Henry er savnet af Premier League.
Kan huske United - R Madrid i 2003, hvor Ronaldo (tykke) bliver klappet af banen, selvom han lige har sendt United ud med sit hattrick. Det var et stolt øjeblik for en United-tilhænger som mig, og jeg vil da til hver en tid hellere sættes i forbindelse med det, end med at United-fansene overmaler Glazers huse osv.
ChristianR
31-01-2008, 17:12
Ved ikke om, man kan sige Arsenal hylder Ronaldo. Een laver en hyldesttråd, som de fleste er uenige i. Normalt kunne jeg heller ikke selv finde på det, og slet ikke med Gerrard, Drogba, Terry osv.
De spillere er dog nogen af verdens bedste fodboldspillere, men vi kan ikke allesammen hylde alle verdens bedste fodboldspillere. Jeg vil dog mene at Ronaldos niveau i øjeblikket ligger på noget nær det umenneskelige. Hans niveau er så sindsyg højt, at følesen hos modstanderfansne må skifte fra almindelig misundelse til beundring og ærefrygt.
Det er sjældent fodboldspillere opnår så højt niveau og endnumere sjældent, han kan opretholdet det i flere sæsonner. Ronaldinho var et godt eksempel, da han var på sit højeste. Der var virkelig ingen over og ingen ved siden af, hvilket der ikke var nogen diskussion om. At han kunne formå, at få samtlige Realfans til at rejse sig op og klappe fortjener respekt. Også for Realfansne, der erkender, at deres rival har givet dem en fodboldoplevelse ud over det sædvanlige.
Der er heller ikke meget at diskutere. Ronaldo er pt den bedste spiller i verden!
Jeg er i øvrigt snart træt af at høre på rivaliserende fans omtale Ronaldo som en tøs. Tror ikke der er en spiller der bliver fældet så meget som ham i PL! Ved godt der er flere eksempler på at han lader sig falde let, men der er måske 10x så mange hvor han bliver slagtet og rejser sig op bagefter. Det er faktisk helt utroligt at han har undgået at få alvorlige skader.
Se bare denne video:
http://youtube.com/watch?v=7NlCO3s_MMg
Hehe, det lyder sikkert dumt det her, men grundfen til han aldrig har været skadet, er for den fysiske pragteksemplar han er. Han er så fysisk stærk, at hans krop nærmest er immun overfor skader. Han har trænet sine indre muskler så stærke, at han kan modtage knubs, hvor vi andre "menneskelige mennesker" ville ømme hos og bruge en længere periode at komme over. Hans fuldstændige umenneskelige fodboldspil er decideret baseret på hans pragtfulde fysisk som han har fået i årene sammen den daværende fysisk træner, Walter Di Salvo, som af mange blev betegnet som verdens bedste til sit job. Han skræddersyede et specielt program til Ronaldo efter VM 2006 - ( det er jo så der hele det umenneskelige spil fra Ronaldo er startet) - Der kan man så sige at hans program har givet bonus, for hold kæft hvor er Ronaldo alle tiders. Jeg er kæmpe kæmpe fan af ham og tidl. har folk svinet ham til, men nu får han den respekt han fortjener og det er kun en fornøjelse, hehe :)
Jeg tænkte desuden over noget, måske lidt ligegyldigt, men så må vi håbe han beholder dem på.
Siden han fik de nye Nike Mercurial Vapor IV støvler i orange i Vapor IV-premiere kampen mod Newcastle 12. januar 2008, har manden scoret 8 mål i 4 kampe. Det jo helt genialt man. Den mand er ustoppelig!
Hehe, det lyder sikkert dumt det her, men grundfen til han aldrig har været skadet, er for den fysiske pragteksemplar han er. Han er så fysisk stærk, at hans krop nærmest er immun overfor skader. Han har trænet sine indre muskler så stærke, at han kan modtage knubs, hvor vi andre "menneskelige mennesker" ville ømme hos og bruge en længere periode at komme over. Hans fuldstændige umenneskelige fodboldspil er decideret baseret på hans pragtfulde fysisk som han har fået i årene sammen den daværende fysisk træner, Walter Di Salvo, som af mange blev betegnet som verdens bedste til sit job. Han skræddersyede et specielt program til Ronaldo efter VM 2006 - ( det er jo så der hele det umenneskelige spil fra Ronaldo er startet) - Der kan man så sige at hans program har givet bonus, for hold kæft hvor er Ronaldo alle tiders. Jeg er kæmpe kæmpe fan af ham og tidl. har folk svinet ham til, men nu får han den respekt han fortjener og det er kun en fornøjelse, hehe :)
Er du nu sikker på, at det er pga. Walter Di Salvo, at han aldrig rigtigt er skadet? Han arbejdede trods alt med andre spillere end Ronnie. Desuden kan man sagtens komme til skade, selvom man har store muskler.
Ja, det manglede jeg måske at skrive. Det er nemlig netop pga Ronaldos imponerende fysik at jeg synes det er latterligt at kalde ham en tøs.
Jeg er desuden begyndt at forstå hvorfor Ronaldo altid har fået lov at sparke frispark ;) Det er ikke ret lang tid siden, at han altid ramte muren eller sparkede den 10 meter over. Nu formår han endelig at få noget ud af det.
Er du nu sikker på, at det er pga. Walter Di Salvo, at han aldrig rigtigt er skadet? Han arbejdede trods alt med andre spillere end Ronnie. Desuden kan man sagtens komme til skade, selvom man har store muskler.
Hehe, ja du kan sagtens få skader når du har store muskler - Men mange af de der typer du ser med store muskler, de har nødvendigvis ikke stærke INDRE muskler. Det er det, der gør forskellen :) Du kan se på Ronaldo at han har trænet de indre muskler, så stærke i forhold til mange af de andre United spiller. En af grundene til at Ronaldo ikke er så meget skadet som de andre, selvom de har haft Walter, er at det er ingen hemmelighed at Ronaldo gør meget ud af sig selv, og at have en velbygget krop, ja, det har bare været hans stræben, så ja det har givet bonus må man sige, hehe :)
Ja, det manglede jeg måske at skrive. Det er nemlig netop pga Ronaldos imponerende fysik at jeg synes det er latterligt at kalde ham en tøs.
Jeg er desuden begyndt at forstå hvorfor Ronaldo altid har fået lov at sparke frispark ;) Det er ikke ret lang tid siden, at han altid ramte muren eller sparkede den 10 meter over. Nu formår han endelig at få noget ud af det.
Hehe, det er det der har været det sjove. For før han er begyndt også at imponere på frispark - Så under opvarmningerne, så har han altid bare banket den ind som han gjorde igår mod Portsmouth. Med mur og det hele. OM det så har været præstationensangsten under dødbolde han har lært bedre her på det seneste, ja det er mig en gåde :)
Indre muskler? Det er jo bare almindelig træning i bedre at kunne holde balancen og stå fast, når man modtager skub.
Bevares han har en god fysik, men jeg kan ikke se han er noget ekstraordinært på det punkt, sammenlignet med de andre førsteholdsspillere. No offence...
Michael Laudrup var jo heller aldrig skadet, så jeg vil mere kalde det held, for man kan ikke træne sig til ikke at blive skadet.
Flipperen
31-01-2008, 23:18
Hehe, det er det der har været det sjove. For før han er begyndt også at imponere på frispark - Så under opvarmningerne, så har han altid bare banket den ind som han gjorde igår mod Portsmouth. Med mur og det hele. OM det så har været præstationensangsten under dødbolde han har lært bedre her på det seneste, ja det er mig en gåde :)
Han er bare blevet bedre.. Han øver det hver eneste dag til træning har jeg læst et sted :)
Indre muskler? Det er jo bare almindelig træning i bedre at kunne holde balancen og stå fast, når man modtager skub.
Bevares han har en god fysik, men jeg kan ikke se han er noget ekstraordinært på det punkt, sammenlignet med de andre førsteholdsspillere. No offence...
Michael Laudrup var jo heller aldrig skadet, så jeg vil mere kalde det held, for man kan ikke træne sig til ikke at blive skadet.
Jeg så engang en dokumentar om Laudrup, hvor han forklarede hvorfor han aldrig blev skadet. Han havde selvfølgelig en god fysisk struktur, men han vidste også hvordan hans krop skulle være i balance når han blev tacklet, og hvordan han skulle falde. Det var faktisk noget han havde tænkt en del over. Måske gør Ronaldo det samme. De tacklinger man ser på ham gør selvfølgelig ondt, men han kommer sjældent i klemme i en saks eller lignende fordi han er så hurtig på fødderne, og er i så god balance.
Hehe, ja du kan sagtens få skader når du har store muskler - Men mange af de der typer du ser med store muskler, de har nødvendigvis ikke stærke INDRE muskler. Det er det, der gør forskellen :) Du kan se på Ronaldo at han har trænet de indre muskler, så stærke i forhold til mange af de andre United spiller. En af grundene til at Ronaldo ikke er så meget skadet som de andre, selvom de har haft Walter, er at det er ingen hemmelighed at Ronaldo gør meget ud af sig selv, og at have en velbygget krop, ja, det har bare været hans stræben, så ja det har givet bonus må man sige, hehe :)
Hvad er det der fænomen du kalder INDRE muskler :D??? Er det brusken imellem knoglerne eller hvordan?
Glory Man United
01-02-2008, 10:03
Desuden kan man sagtens komme til skade, selvom man har store muskler.
Det er jeg et glimrende bevis på :lolol:
Hvad er det der fænomen du kalder INDRE muskler :D??? Er det brusken imellem knoglerne eller hvordan?
Det' forholdsvist svært at forklare, men det passer. Det kommer an på den måde du træner på, f.eks. i vægtløftning - Hvis du løfter hele tiden i hurtigt tempo, får du kun store muskler, men hvis du gør det langsomt og noget andet specifik, får du trænet dem både større og stærke og de indvendige muskler bliver toptrænet .. :) Det svært at forklare.
- Og selvfølgelig, faldeteknikken inden du bliver slagtet, er også rigtigt. Det glemte jeg lige at pointere, hehe :)
Det' forholdsvist svært at forklare, men det passer. Det kommer an på den måde du træner på, f.eks. i vægtløftning - Hvis du løfter hele tiden i hurtigt tempo, får du kun store muskler, men hvis du gør det langsomt og noget andet specifik, får du trænet dem både større og stærke og de indvendige muskler bliver toptrænet .. :) Det svært at forklare.
- Og selvfølgelig, faldeteknikken inden du bliver slagtet, er også rigtigt. Det glemte jeg lige at pointere, hehe :)
Kan nok heller ikke hjælpe dig med den store videnskabelige forklaring, men i hvert fald lige underbygge din påstand.
Der er mange dele af en muskel der ikke bliver trænet ved de normale øvelser. De dele af musklen som du bruger til at stabilisere dine arme feks i bænkpres får ikke en direkte træning, men mere en sekundær. Det er ofte det der gør forskellen i en skuldertakling, og ikke størrelsen af dit bryst, dine biceps eller rygmuskler. De spiller deres egen rolle, men hvis man ikke kan håndtere det når musklerne bliver sat på prøve i en anden vinkel end man er vant til fra øvelserne, vidner det om man ikke har trænet stabiliseringen.
Så noget må den kære ronaldo gøre rigtigt =)
Nu er jeg ingen fysiolog, men lige meget hvordan man træner, så kan alle vel brække en knogle, få en fibersprængning, flække et korsbånd eller lignende.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der træner hen imod at blive immun overfor skader.
SantasLittleHelper
01-02-2008, 12:18
Det er svært at forklare, fordi det ganske simpelt ikke passer. En muskel kan i princippet kun 2 ting, nemlig blive større eller mindre. En større muskel har naturligvis større styrkepotentiale, men det betyder ikke nødvendigvis at man er stærk. Der findes træningsprogrammer både for ren styrketræning og for bodybuilding der altså gør at man ser større ud. Man kan ikke træne en del af en muskel så den bliver længere, eller en del af en indre/ydre muskel (på nær biceps der er delt i 2, en indre og ydre del). Det du forklarer er blot forskellen på et hhv bodybuilding og styrketræningsprogram hvor man med bodybuilding kører korte, hurtige sæt med høj eksplosivitet og forholdsvis lav vægt og for styketræning længere sæt med knap så høj eksplosivitet, men relativ høj vægt.
Selvfølgelig er det nemmere at undgå skader når man er fit, og Ronaldo's skadesfrekvens er vel nærmest ikke-eksisterende og det handler naturligvis også om faldteknik og forudseenhed for ikke at blive ramt og smidighedstræning blandet med en god bunke held.
ChristianR
01-02-2008, 14:40
Det er svært at forklare, fordi det ganske simpelt ikke passer. En muskel kan i princippet kun 2 ting, nemlig blive større eller mindre. En større muskel har naturligvis større styrkepotentiale, men det betyder ikke nødvendigvis at man er stærk. Der findes træningsprogrammer både for ren styrketræning og for bodybuilding der altså gør at man ser større ud. Man kan ikke træne en del af en muskel så den bliver længere, eller en del af en indre/ydre muskel (på nær biceps der er delt i 2, en indre og ydre del). Det du forklarer er blot forskellen på et hhv bodybuilding og styrketræningsprogram hvor man med bodybuilding kører korte, hurtige sæt med høj eksplosivitet og forholdsvis lav vægt og for styketræning længere sæt med knap så høj eksplosivitet, men relativ høj vægt.
Selvfølgelig er det nemmere at undgå skader når man er fit, og Ronaldo's skadesfrekvens er vel nærmest ikke-eksisterende og det handler naturligvis også om faldteknik og forudseenhed for ikke at blive ramt og smidighedstræning blandet med en god bunke held.
Oftest vil en, der træner med henblik på bodybuilding træne med tungere vægt, idet han kører med færre repetetioner og højere eksplosivitet.
Når der trænes efter styrke køres der længere sæt, altså flere repetetioner og og vægten bliver derfor nødt til at være lavere.
Altså, næsten rigtigt det du skriver, men bodybuildere kan altså løfte tungere vægte end styrkeløftere, idet de ikke skal løfte ligeså mange gange:) Lidt OT, måske:)
Ja, han vil lige have lidt opmærksomhed nu i forbindelse med Ronaldos enorme succes.. Og samtidig starter han mind-game krigen mod Fergie allerede nu op mod FA-Cup kampen..
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/a/arsenal/7222616.stm
ChristianR
01-02-2008, 15:46
Synes, Wenger "Bitcher", hver eneste gang han åbner munden. Brok, brok,brok...!
Streubel
01-02-2008, 15:48
Okay...
Styrke afhænger af om du har mange/få, udholdende/Stærke, Røde/Hvide muskelfibre...
Ved at løfte meget tunge vægte, få gange, kaldet max træning.. gør du først og fremmest dit nervesystem hurtigere og kan derfor bruge dine synergister (hjælpende musker, små) bedre i til at hjælpe dine agonister (store muskler)... Derudover bliver dine muskelfirbre større, du konverterer nogle af dine røde fibre til hvide som er de eksplosive. Du får ikke specielt mange flere de bliver bare større. Du bliver meget stærk!
Ved at løfte mindre mange gange, kaldet punpe metoden som bruges til bodybuiding.... Her er det først og fremmest dine agonister (store muskler) som trænes og her trænes de røde muskel fibre primært og deres evne til at optage ilt bliver større. Antallet af muskelfibre bliver markant større.. Dette gør at de store muskler er dem som man ummidelbart kan se bliver meget større. Du bliver altså ikke ligeså stærk, men du bliver meget større ved max træning derfor bodybuilding..
Desuden hvis vi snakker om spark eller skulderskub... betyder teknik meget da det gør at du mindsker ko aktivering af dine antagonister (de modarbejdende muskler som bremser en bevægelse)
Håber at det gav svar på de uenigheder omkring styretræning... Jeg kan sige hvis du gerne vil være så stor som muligt skal du løfte med 50 procent af max 8x3 gange...
dette skal ikke være en undskyldning for ronaldos diving, men jeg tror at det har en indflydelse på hvorfor han aldrig bliver skadet.. han hopper hellere en gang for meget end en gang for lidt.. nogle gange er det så meget for meget, men tror det kan spare ham for mange knubs at han springer for livet" inden han bliver ramt..
Parkohargo
01-02-2008, 16:01
http://www.youtube.com/watch?v=7NlCO3s_MMg
Nu vi snakker om det.
Denne video viser nogle virkelig klamme tacklinger på ham.. et par enkelte hvor han dog oz diver.
ChristianR
01-02-2008, 16:03
http://www.youtube.com/watch?v=7NlCO3s_MMg
Nu vi snakker om det.
Denne video viser nogle virkelig klamme tacklinger på ham.. et par enkelte hvor han dog oz diver.
Er det ikk' den film, der blev postet i denne tråd så sent som igår aftes?
Parkohargo
01-02-2008, 16:05
Er det ikk' den film, der blev postet i denne tråd så sent som igår aftes?
haha lol har først lige set det nu sorry.:lolol:
Her er også et par klamme tacklinger på ronaldo:
http://www.youtube.com/watch?v=BxG6OaQUCgI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9IG-yBXUWZ4&feature=related
SantasLittleHelper
01-02-2008, 17:25
Okay...
Styrke afhænger af om du har mange/få, udholdende/Stærke, Røde/Hvide muskelfibre...
Ved at løfte meget tunge vægte, få gange, kaldet max træning.. gør du først og fremmest dit nervesystem hurtigere og kan derfor bruge dine synergister (hjælpende musker, små) bedre i til at hjælpe dine agonister (store muskler)... Derudover bliver dine muskelfirbre større, du konverterer nogle af dine røde fibre til hvide som er de eksplosive. Du får ikke specielt mange flere de bliver bare større. Du bliver meget stærk!
Ved at løfte mindre mange gange, kaldet punpe metoden som bruges til bodybuiding.... Her er det først og fremmest dine agonister (store muskler) som trænes og her trænes de røde muskel fibre primært og deres evne til at optage ilt bliver større. Antallet af muskelfibre bliver markant større.. Dette gør at de store muskler er dem som man ummidelbart kan se bliver meget større. Du bliver altså ikke ligeså stærk, men du bliver meget større ved max træning derfor bodybuilding..
Desuden hvis vi snakker om spark eller skulderskub... betyder teknik meget da det gør at du mindsker ko aktivering af dine antagonister (de modarbejdende muskler som bremser en bevægelse)
Håber at det gav svar på de uenigheder omkring styretræning... Jeg kan sige hvis du gerne vil være så stor som muligt skal du løfte med 50 procent af max 8x3 gange...
Der er mange delte meninger og vi kan evt tage den i Fitnesstråden, hvis jeg da kan finde den.
Streubel
01-02-2008, 17:30
Selvfølgelig kan du det... Skadesforebyggende er en kendt ting og styrke og pnf træning giver gode resultater inden for skadesforebyggelse... Man kan selvfølgelig aldrig helt undgå skader....
Men det gælder også om at man skal bruge hovedet, se en spiller som Rooney som spilder en kvart VM kamp med en brækket fod og forværrer sin skade. Nogen kalder det fighteregenskab jeg kalder det idioti
schousboe9
01-02-2008, 17:54
Hold nu kæft med jeres tudefjæs!!
http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/08/02/01/SOCCER_Arsenal_Nightlead.html
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_3101245,00.html
Og hva' så hvis I var tæt på?? Sidste gang var det Mourinho, der næsten hentede ham til Porto, men ikke havde råd. Hvad bliver det næste? Real, som skulle have haft ham til prøvetræning i sidste uge, men han nåede ikke flyet!?
Jeg er snart træt af alle de klubber, som "var så tæt på at hente Ronaldo". Luk nu for God's sake rektum og kom videre! Vi var også tæt på både Essien og Muntari, men det går vi da ikke stadig og tuder over!?!?
For severinsen, det kan pisse mig af, så'n noget dér!
En krop består af mere end bare muskler, så det er vel kun muskelskader, man kan forebygge ved at træne. Correct me if i'm wrong.
Ronaldo har ja en god evne til ikke at blive skadet, men jeg tror altså ikke på det er noget man kan træne sig til. Muskelskader og rygskader måske, men f.eks. brud i fødderne eller benene er jo intet med det at gøre. Så det er faktisk utroligt, at han intet har brækket endnu, når man tænker på de tacklinger han bliver udsat for. Måske fordi han når at hoppe inden? :)
Måske fordi han når at hoppe inden? :)
Præcis.. lidt sjovt at tænke på men som jeg også har skrevet før, så tror jeg det kan være en af grundene til de få skader..
Martinsen
01-02-2008, 20:10
http://ekstrabladet.dk/sport/article970693.ece
lidt sjov historie
lidt sjov historie
Link til samme historie, blot fra BBC, er postet tidligere i dag i denne tråd..
Derudover må vi tilbage til topic om Ronaldo, og ikke komme ud i nogle alt for tekniske styrketrænings teorier osv osv. Brug de rette tråde til den snak, og hold fokus på Ronaldo i denne tråd.!
Flax_Generous
02-02-2008, 01:27
Er der nogen, der ved hvor mange landskampe Ronaldo har spillet i denne sæson? Han har lavet 3 landskampsmål, så han har scoret 30 mål alt i alt. Men hvor mange kampe for Portugal er det blevet til?
I hvert fald har han siden den 22. august (første kamp efter sit røde kort - en landskamp mod Armenien) scoret 30 mål i hvad jeg tror er under 30 kampe...
http://youtube.com/watch?v=AFNI7rO2AMg
Nogle der vil nyde Ronaldo's perle mod Porsmouth igen ??? alt for nice!
lidt sjov historie
Vil bare kommentere. Det er da for grimt, at Wenger indrømmer sådan noget... Der må være en grund til, at han siger det nu efter Ronaldos fantastiske form. Grunden er helt sikkert fordi Wenger er misundelig, men det med at han kendte til Ronaldo LIDT synes jeg ikke er det største. Men nu er jeg trodsalt ligeglad, for United og Ferguson kender meget, meget mere til ham end Wenger gør LIDT!
Elrantiri
02-02-2008, 08:55
Vil bare kommentere. Det er da for grimt, at Wenger indrømmer sådan noget... Der må være en grund til, at han siger det nu efter Ronaldos fantastiske form. Grunden er helt sikkert fordi Wenger er misundelig, men det med at han kendte til Ronaldo LIDT synes jeg ikke er det største. Men nu er jeg trodsalt ligeglad, for United og Ferguson kender meget, meget mere til ham end Wenger gør LIDT!
Hold nu op, jeg var sq da også lige ved at lure CR7 hjem til den Serie 5 klub jeg spillede i - han var bare ikke så glad for at få sin løn betalt i bajere.
Det er jo på ingen måde noget nyt at Wenger fyrer alskens fis og ballade af hele tiden - kun afbrudt af midlertidlig tuderi omkring hvor hadet hans hold er.
På side 28 i Berlingske tidendes hovedsektion er der en helsides artikel om frisparksspecialisten.. den kommer self ikke med noget nyt, men bekræfter endnu engang alt det vi godt vidste, men meget sjovt alligevel..
EDIT: har fundet den her..
Den uventede topscorer
I dag møder de forsvarende mestre fra Manchester United årets skuffelse Tottenham. I søndags stod de to hold over for hinanden i FA-cuppen, og her gjorde én spiller forskellen med to mål i de sidste 20 minutter, hvilket sikrede førerhundene en 3-1 sejr. Ligatopscorer Cristiano Ronaldo, er måske den bedste spiller i verden lige nu.
Cristiano Ronaldo tømmer lungerne for luft og venter koncentreret på, at muren bestående af Portsmouths samlede garde er gennet på plads lige på kanten af feltet. Den unge portugiser tager fire afmålte skridt i lige linje bagud, stiller sig med let spredte ben og venter på dommerens signal. Fløjten lyder, og kantspilleren tager en kort sprint og rammer bolden, der blæser over muren og en tusindedel af et sekund senere ubesværet dykker ned i målhjørnet. Tilløbet var beskedent. Udførelsen sublim.
»Jeg skyder på den måde, jeg gør, fordi det er min styrke. Jeg arbejder på det til træning og er lykkelig for så at score. Det var sandsynligvis mit bedste mål nogensinde,« sagde portugiseren efter kampen til en måbende sportspresse, der de seneste uger ikke har kunnet undgå at bemærke Cristiano Ronaldos superform og især hans forbedrede præcision på dødboldene.
Men det er ikke kommet ud af ingenting. Udførelsen er perfektioneret, øvet og timet på træningsbanen, når de fleste af holdkammeraterne for længst har smidt støvlerne og stillet sig under bruserne. Timer og atter timer i den britiske vinterkulde fordybet i udførelsen af et spark, der er klar til at blive taget i brug, når en Manchester United-spiller bliver væltet uden for feltet, og bolden lagt til rette for portugiseren. Således også i onsdags, hvor 75.415 tilskuere på Old Trafford holdt vejret med deres største helt.
Det er ikke kun fansene og en samlet presse, der er begejstrede, for de amerikanske klubejere i Manchester United hænger for tiden deres polstrede hatte på den endnu unge portugiser. Det er ikke mindst hans fortjeneste, at de forsvarende mestre har lukket det på et tidspunkt solide hul til sæsonens parløber, Arsenal, og lige nu fører rækken i kraft af en bedre målscore. Især på denne side af årsskiftet har Madeiras stolte søn præsteret i overbevisende stil, og i midtugen nøjedes han ikke med omtalte frisparksscoring, for kun tre minutter forinden havde han bragt de røde djævle på 1-0. Cristiano Ronaldos to scoringer blev kampens eneste, og de blev begge scoret inden for det første kvarter. Nok var nok.
Uventet evne
Selv om han er opkaldt efter den amerikanske ekspræsident, Ronald Reagan, er der nu intet konservativt over den måde, Cristiano Ronaldo udøver sin sport på. Tværtimod. Han har spillet alle offensive pladser på holdet, men i de fleste opgør er det fra sin plads på højre kant, at ekvilibristen splitter de ellers så solide engelske defensiver. Besnærende og legende driblinger iblandet tempomæssige eksplosioner har han måske til fælles med en lille håndfuld af tidens sublime kantspillere, men det er nu som bekendt heller ikke det eneste, Cristiano Ronaldo kan.
Med sine karakteristiske ryk ind i banen og overlegne sparketeknik kan han score mål som ingen anden kant. Det giver således genlyd overalt i fodboldverdenen, at Ronaldo netop nu indtager førstepladsen på ligaens topscorerliste med 19 mål fra netop den position på banen, og i alt er det blevet til 27 scoringer fra portugiserens hoved og fødder siden i sommers, hvis cup-turneringer og europæiske opgør tælles med.
I sidste sæson var 17 scoringer nok til at placere Cristiano Ronaldo på en fornem tredjeplads på topscorerlisten, hvor han måtte strække våben til sæsonens store oplevelse, strikeren Didier Drogba. På samme måde strækker de britiske tilhængere nu våben på diverse fanklubbers hjemmesider, hvor man uanset klubfarve er næsegrus i beundring over portugiserens evner. Selv Manchester Uniteds egen manager er overrasket over Cristiano Ronaldos evner til at score mål, som først trådte tydeligt frem fra sidste sæson:
»Man kan sige, at målene er en bonus. Jeg købte ham ganske enkelt som kantspiller og havde overhovedet ikke spottet hans potentiale som målscorer,« siger Sir Alex Ferguson ærligt til The Observer.
Manageren mente i øvrigt efter Ronaldos frisparksscoring i midtugen, at portugiserens sparketeknik nu mindst er på niveau med to koryfæers i klubbens nyere historie, Eric Cantona og selveste David Beckham.
Fodskifte for sjov
Cristiano Ronaldo skiller sig især ud ved sine træde-over finter og fodskiftet, der både bliver taget i brug med ryggen mod modstanderens mål på egen banehalvdel – bare for at lege – men som især vinder sin betydning med ryggen mod de fleste af sine medspillere på vej mod modstanderens baglinje med øje for legekammeraten Wayne Rooneys placering på midten. Selv de bedste defensive spillere har slået opgivende ud med armene, når fodskiftet, driblingerne, tempoet og især kombinationen af disse egenskaber nærmest har umuliggjort ethvert forsøg på modstand.
Evnen til at bruge begge fødder på noget nær samme høje niveau er en anden forklaring på Cristiano Ronaldos konstante løben om hjørner med forsvarsspillerne. To gode fødder giver ham samtidig anledning til at bytte plads med sin fløj-kollega, Ryan Giggs, undervejs i kampene, og det er endnu en facet i Manchester Uniteds spil, der forvirrer modstandernes forsvar og danner baggrund for adskillige af mesterholdets indtil videre 48 sæsonmål i ligaen.
Trods et brændende ønske lykkedes det ikke Real Madrid at lokke Cristiano Ronaldo sydover i det netop afsluttede transfervindue, og han kan således fortsætte sin hidtil mest succesfulde periode i Manchester United. Hvis den kreative kantspiller kan holde sit momentum og uge efter uge levere store præstationer, kan sæsonen meget let slutte med en topscorertitel og et mesterskab til den største stjerne i Premier League netop nu.
Det er godt fire år siden, Cristiano Ronaldo debuterede i den røde trøje med et syv-tal på ryggen. På tirsdag fylder han 23 år. En stjerne er ikke bare født. Han er ved at blive voksen.
Han har scoret præcist det samme antal mål som Rooney, Tevez og Saha har scoret til sammen i denne sæson.
Flipperen
02-02-2008, 11:12
Wow.. Lad os håbe han slår dem alle sammen i dag, kunne være for vildt.. tænk at vores fløjspiller har scoret flere mål end alle vores angribere til sammen :/ er det i alle turneringer du har talt med? fa, ligaen, chL, ligacup hvis der var nogle af dem som nåede at score i den?
Han har scoret præcist det samme antal mål som Rooney, Tevez og Saha har scoret til sammen i denne sæson.
Hehe.. ja det er meget sjovt.. det er også utroligt så hurtigt han har udviklet sig..:
Cristiano Ronaldo er bare blevet bedre og bedre til at score mål. Fra distancen, tæt under mål, på hovedstød, frispark og straffespark. Her ses portugiserens udvikling i Manchester United:
03-04: 6 mål i 40 kampe
04-05: 9 mål i 50 kampe
05-06: 12 mål i 47 kampe
06-07: 23 mål i 53 kampe
07-08: 27 mål i 28 kampe
Hvis han bliver ved med at score på den her måde vil han jo ende op med 40-50 mål.. og chancerne er vel ligeså store for at det sker som at det ikke sker(eller måske ikke helt;) ).. altså hvis man tænker på at han ikke løber ind i et formdyk burde det jo i realiteten være muligt..
Glory Man United
02-02-2008, 11:31
Ronaldo har ja en god evne til ikke at blive skadet, men jeg tror altså ikke på det er noget man kan træne sig til. Muskelskader og rygskader måske, men f.eks. brud i fødderne eller benene er jo intet med det at gøre. Så det er faktisk utroligt, at han intet har brækket endnu, når man tænker på de tacklinger han bliver udsat for. Måske fordi han når at hoppe inden? :)
Dines, er det dig, som har postet et indlæg på arsenal.debat.dk om Ronaldo? :p
Ja, det er det. Vil lige sige min mening over for Arsenal-fansne! :)
Ja, det er det. Vil lige sige min mening over for Arsenal-fansne! :)
Har du et link til tråden?
Her: - det jeg har skrevet er på side 3!
http://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?t=2656
kasper p
02-02-2008, 12:12
Sikke en debat der blev skabt begge steder bare fordi man roser en spiller som desværre har fortjent det.
Ps: Come on spurs
schousboe9
02-02-2008, 12:34
Sikke en debat der blev skabt begge steder bare fordi man roser en spiller som desværre har fortjent det.
Ps: Come on spurs
Haha, var du ikke Arsenal-fan? :)
Men mere seriøst: Du må om nogen kunne svare på, hvad i alverden der får jer Arsenal-fans til at påstå, at Ronaldo og Fabregas "over hele sæsonen er stort set lige"!? Hva' bygger I dog det på??
Jeg siger ikke, at du påstår det, men flere på jeres forum synes at mene det, så vil lige høre ét, bare ét, godt argument for at Cesc og Ronnie har haft en "sort set lige sæson hidtil"? ... For jeg kan godt nok ikke få øje på det.
Der er en der har skrevet noget med antal afleveringer Cesc har haft og hans accuracy på 80%. So F****ing what?? Cesc render rundt med medspillere indenfor en afstand af 4 meter, så det er da ingen pragtpræstation, at han rammer dem engang imellem? Han har givetvis en del assists, som vel på et eller andet plan er at tælle som en scoring, men alligevel: En stort set lige sæson? Èt godt argument, por favor...??
Nu skal du ikke presse ham til at komme med argumenter, når det ikke nødvendigvis er hans egen mening.
Og når ret skal være ret, så kan vi ikke rose Scholes for hans pasningsprocent og samtidig rakke ned på Fabregas. Når det så er sagt, så ser jeg ikke nok kampe med Cesc, til at kunne sige, om de fleste er hans afleveringer er småafleveringer, eller om han spiller mange lange bolde ligesom Scholes.
schousboe9
02-02-2008, 12:44
Mon ikke bare han sagde det, for at ryge fredspiben på forhånd, så han er sikker på at undgå et hav af dumme bemærkninger pga. hans tilhørsforhold.
Nu skal du ikke presse ham til at komme med argumenter, når det ikke nødvendigvis er hans egen mening.
Og når ret skal være ret, så kan vi ikke rose Scholes for hans pasningsprocent og samtidig rakke ned på Fabregas. Når det så er sagt, så ser jeg ikke nok kampe med Cesc, til at kunne sige, om de fleste er hans afleveringer er småafleveringer, eller om han spiller mange lange bolde ligesom Scholes.
Jeg skrev også, at jeg ikke påstod, kasper p selv mente det, men på deres forum må der da være givet nogle argumenter, og dem har han måske set.
Desuden bør man ikke sammenligne en central midtbanespillers pasningsprocent med en højrefløjs scoringsrate, eksempelvis.
Jeg mener: Hvad er højst, et tordenskrald eller Runde Tårn?
kasper p
02-02-2008, 16:57
Ikke så meget at skrive om drenge. Det går ikke at sammenligne Cesc og Ronaldo. De har 2 vidt forskellige roller på banen. Cesc og Scholes etc etc. kan man derimod sammenligne da de jo har ens roller på banen.
Dejligt med 3 point ned til jer inden denne lange 3 ugers pause.:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.