Se fuld version : Cristiano Ronaldo
Helt ærligt? Vi var på daværende tidspunkt igang med at lave en historisk bedrift ved at kunne genvinde CL og at indhente Fools lorte rekord. Skulle Ronaldo oven på 8 måneders hård træning gå ud og sige: " Ja, kære verden. Jeg forlader klubben inden d. 30. juni, for jeg gider sgu ikke mere i United ". Så kunne pressen slås som dyr for at snakke om dårligt om Ronaldo og alt det sagalort inden CL-finalen.
I mine øjne synes jeg det er godt lavet af Fergie og Ronaldo, så fokusen blev holdt på CL og PL. Ronaldo ville jo have skudt sig selv i foden, hvis han sagde dengang, at han skifter efter denn sæson. Det burde da være logik for alle og enhver!
Han skulle have holdt sin kæft i stedet for igen at komme med hans latterlige udtalelser og interviews med ham selv med Sky Sports, hvor han tager det som en selvfølge at han bliver i klubben.
SantasLittleHelper
21-06-2009, 19:40
Han skulle have holdt sin kæft i stedet for igen at komme med hans latterlige udtalelser og interviews med ham selv med Sky Sports, hvor han tager det som en selvfølge at han bliver i klubben.
Ja, for hvis han bare havde sagt "ingen kommentarer" så havde den engelske presse selvfølgelig ikke brygget en hel masse ligesom de gjorde sidste år. Hvis Ronaldo gjorde noget forkert sidste år, hvilket jeg stadig ikke er overbevist om at han gjorde, jamen så gjorde han såsandelig noget rigtigt i år. Tosic har været ude og sige, at alle i klubben kendte til Ronaldo's planer, så den eneste måde for at klubben skulle få ro til at klare opgaverne var da at sige at han blev. Yderst prof.
Jeg har nu ikke noget at brokke mig over. Måden, han skiftede på, var helt fin. Det kom som et lyn fra en klar himmel og det var også langt det bedste, synes jeg.
United-Allan33
21-06-2009, 20:01
Ja, for hvis han bare havde sagt "ingen kommentarer" så havde den engelske presse selvfølgelig ikke brygget en hel masse ligesom de gjorde sidste år. Hvis Ronaldo gjorde noget forkert sidste år, hvilket jeg stadig ikke er overbevist om at han gjorde, jamen så gjorde han såsandelig noget rigtigt i år. Tosic har været ude og sige, at alle i klubben kendte til Ronaldo's planer, så den eneste måde for at klubben skulle få ro til at klare opgaverne var da at sige at han blev. Yderst prof.
Nu indrømme han jo selv idag at han lavede fejl sidste år, flot han vil indrømme det.. nu mangler vi bare hans fans er store nok til det samme.. :confused:
SantasLittleHelper
21-06-2009, 20:23
Mon ikke det er folks reaktion han er ked af og ikke hans egen ageren. Desuden er indrømmelsen jo "gratis" så for en mand der året igennem ikke har troet på noget som helst af hvad Ronaldo har sagt lægger du godt nok meget vægt på de udtalelser.
Jeg siger ikke, at han ikke kunne have ageret anderledes, men jeg har nemmere ved at forstå hvorfor han gjorde som han gjorde end jeg har ved at forstå folks latterlige overreaktion.
Måske. Men det er hans egen skyld, at folk ikke tror på Ronaldo med "ingen kommentarer" kommentaren efter hans show sidste sommer. Derudover kan jeg ikke tage seriøst, at han laver et interview, hvor han interviewer sig selv og får det til at lyde som en selvfølge, at han bliver i klubben. Det er usmageligt og mangel på respekt for fansne. Men igen. Intet nyt når det kommer for Ronaldo.!
United-Allan33
21-06-2009, 20:38
Mon ikke det er folks reaktion han er ked af og ikke hans egen ageren. Desuden er indrømmelsen jo "gratis" så for en mand der året igennem ikke har troet på noget som helst af hvad Ronaldo har sagt lægger du godt nok meget vægt på de udtalelser.
Jeg siger ikke, at han ikke kunne have ageret anderledes, men jeg har nemmere ved at forstå hvorfor han gjorde som han gjorde end jeg har ved at forstå folks latterlige overreaktion.
Latterlige overreaktion??? At man ikke føler det er iorden at han skide op og ned af United Fans??? At man sætter spillere over United fans er Latterligt
At Ronaldo skifter til Real er sportsligt self. trist, men jeg VED at Fergie tager røven på os alle igen, og erstatter ham på en måde, der vil få os fans til at blive tilfredse igen, på et tidspunkt. Hans håndtering er jeg ligeglad med, som Dines siger, er det typisk Ronaldo. Jeg kan godt se at det godt han ikke nævnte det i pressen, men stadig er der pisset meget på os fans. Det jeg er blevet mest sur over i Ronaldo sagen, er hans manglende tak til alle os fans, som har gjort os selv hæs fordi vi har sunget "viva ronaldo". Indtil videre har jeg ikke hørt ronaldo sige en enkel gang, at han vil takke uniteds fans. Det overrasker mig ikke hvis han ikke gør det, men det pisser mig af, for vi United fans hjalp ham efter hans saga med Rooney efter EM. Det er så tilgrin hvis/at han ikke takker United fans, som altid siden hans debut mod Bolton for 6 år siden, havde troen på, at han en dag ville blive den største, på trods af at folk som fx Real fans kaldte ham "fake Ronaldo".
Jeg ved ikke om han bliver loyal overfor real, fordi det nok er anderledes iforhold til med united, fordi real var hans drømmeklub fra starten!
United till i die!
Holmskov
21-06-2009, 21:57
Latterlige overreaktion??? At man ikke føler det er iorden at han skide op og ned af United Fans??? At man sætter spillere over United fans er Latterligt
Det er da i overkanten at sige han skider op og ned ad Manchester United fans. Du er mave-sur og leder efter en undskyldning du højst sandsynligt ikke får herinde.
Skriv til ham personligt og be' ham undskylde i al offenlighed. Det er åbenbart det du mangler.
Vi må ikke se bort fra han er ansat af Manchester United og, hvis der har været en aftale, Real Madrid og Manchester imellem,(hvilket er åbenbart har været) så får han selvfølgelig mundkurv på af klubben for ikke at skabe alt for meget uro.
Du virker smart og kløgtig nok, Allan, til at kunne se hvilket scenarie vi havde haft hvis han efter sidste sæson stillede sig frem og sagde han smuttede til Real Madrid året efter.!!
Eller hva'?
Hvad skal/skulle manden ha' gjort?
SantasLittleHelper
22-06-2009, 00:01
Det er da i overkanten at sige han skider op og ned ad Manchester United fans. Du er mave-sur og leder efter en undskyldning du højst sandsynligt ikke får herinde.
Skriv til ham personligt og be' ham undskylde i al offenlighed. Det er åbenbart det du mangler.
Vi må ikke se bort fra han er ansat af Manchester United og, hvis der har været en aftale, Real Madrid og Manchester imellem,(hvilket er åbenbart har været) så får han selvfølgelig mundkurv på af klubben for ikke at skabe alt for meget uro.
Du virker smart og kløgtig nok, Allan, til at kunne se hvilket scenarie vi havde haft hvis han efter sidste sæson stillede sig frem og sagde han smuttede til Real Madrid året efter.!!
Eller hva'?
:exactly:
Ironien driver jo nærmest når man afviser en latterlig overreaktion med en latterlig overreaktion.
Dines, helt ærligt. Jeg nægter at tro, Ronaldo vil bringe noget så åbenlyst på banen. Det er jo en "forfatter" der har pimpet alt det lort op, hvad han skulle sige, og så skulle han selv svarer, fordi Ronaldos glansbillede er, at han er en egotripper, der kun tænker på sig selv, og det udnytter Sky Sports bare af for at danne et komisk interview.
Udover det interview har Ronaldo aldrig gået ud og sagt, at han vil til Real. Det er ligefør, jeg synes, det var endnu mere genialt af ham, at han nærmest dræbte skiftet, da han udtalte sig, at hans Realdrøm er uddødt den 2. maj (Altså i den mest afgørende periode for klubben på daværende tidspunkt i sæsonen). Det gav jo sådan set en ro over klubben, så pressen ikke skulle til at skrive at han snart var Realspiller lige før CL-finalen. Det er IMO yderst proffesionelt gjort, at han har ageret sådan.
Måske. Men det er hans egen skyld, at folk ikke tror på Ronaldo med "ingen kommentarer" kommentaren efter hans show sidste sommer. Derudover kan jeg ikke tage seriøst, at han laver et interview, hvor han interviewer sig selv og får det til at lyde som en selvfølge, at han bliver i klubben. Det er usmageligt og mangel på respekt for fansne. Men igen. Intet nyt når det kommer for Ronaldo.!
Nej, nej og atter nej. Hvis en journalist stiller en spiller spørgsmålet, om han skifter i den kommende sæson, og han så efterfølgende svarer "Ingen kommentar". Så burde det da kraftdeme per automatik lyse oppe i pæren hos det almene menneske, at han gerne vil væk eller planlægger et skifte til sommer. Men hvis han derimod siger, at han bliver, så er der for pressen ikke mere at stille om, og det går så videre til det næste bytte i håb om at sælge aviser.
Moralen i dette: Man kan aldrig stole på en fodboldspiller. Jeg stoler ikke engang på Wayne Rooney, som går ud og siger ih åh og ah United dit og dat. Som Troelsgaard engang så flot udtrykte det.
Robben er enormt usympatisk, men det var en hvis portugisisk playboy også, uden at det forhindrede mig i at være glad, når vi igen igen vandt, så skulle han nu ende i klubben, så bliver jeg ikke ked af det, og det samme gælder med Huntelaar. Problemet med Robben kan så være hans mange skader, men man kan jo håbe det bedste, for på dagen er han en af de bedste wings i verden, hvilket han også tit viste, de få gange han ikke var skadet i Chelsea. At han så valgte dem dengang i stedet for os, det vil jeg skide på, jeg sagde heller ikke nej til Essien, bare fordi han gjorde det samme, for at de valgte os fra, har intet at gøre med en kærlighed til Chelsea, de fik bare et bedre tilbud, og hverken Robben eller Essien har nogen følelser for United eller Chelsea, de spiller ligesom 98% af vores trup det sted, hvor deres individuelle mål kan nåes, og af samme grund køber jeg heller ikke Rooneys såkaldte kærlighed til United, han er og bliver en blå scouser, som stadig spillede i Everton den dag i dag, hvis de vandt mesterskaber og andre titler.
United-Allan33
22-06-2009, 02:38
Eller hva'?
Nu ville du have set at jeg rent faktisk ikke mener han lavede noget galt i 2009 udgaven af Ronaldo transferen.. Jeg mener blot han måske skulle have valgt slet ikke at udtale sig. Især hvis man skal tage hans seneste udtalelse for en smule serøst, at han godt var klar over at han bar en stor del af skylden for hele sagaen i sidste sæson.. Og så må man sige at han har lært af sine fejl.. Iøvrigt mener jeg Tevez har pisset mere op og ned af ryggen på United fans i denne sæson end Ronaldo gjorde sidste sæson..
Og ja, jeg mener han pisset op og ned af United fans i sidste sæson, og så mener jeg ikke det er en latterlig overreaktion, jeg mener faktisk det er latterligt at forsvare spilleren på den måde.. For mig er det :
KLUB
FANS
SPILLERE
Og sådan burde alle se på det, men desværre er der folk der har spillerne som nr 1.. men sådan er man så forskellige som fans..
Dines, helt ærligt. Jeg nægter at tro, Ronaldo vil bringe noget så åbenlyst på banen. Det er jo en "forfatter" der har pimpet alt det lort op, hvad han skulle sige, og så skulle han selv svarer, fordi Ronaldos glansbillede er, at han er en egotripper, der kun tænker på sig selv, og det udnytter Sky Sports bare af for at danne et komisk interview.
Udover det interview har Ronaldo aldrig gået ud og sagt, at han vil til Real. Det er ligefør, jeg synes, det var endnu mere genialt af ham, at han nærmest dræbte skiftet, da han udtalte sig, at hans Realdrøm er uddødt den 2. maj (Altså i den mest afgørende periode for klubben på daværende tidspunkt i sæsonen). Det gav jo sådan set en ro over klubben, så pressen ikke skulle til at skrive at han snart var Realspiller lige før CL-finalen. Det er IMO yderst proffesionelt gjort, at han har ageret sådan.
Nej, nej og atter nej. Hvis en journalist stiller en spiller spørgsmålet, om han skifter i den kommende sæson, og han så efterfølgende svarer "Ingen kommentar". Så burde det da kraftdeme per automatik lyse oppe i pæren hos det almene menneske, at han gerne vil væk eller planlægger et skifte til sommer. Men hvis han derimod siger, at han bliver, så er der for pressen ikke mere at stille om, og det går så videre til det næste bytte i håb om at sælge aviser.
Moralen i dette: Man kan aldrig stole på en fodboldspiller. Jeg stoler ikke engang på Wayne Rooney, som går ud og siger ih åh og ah United dit og dat. Som Troelsgaard engang så flot udtrykte det.
Jeg har intet problem med, at Ronaldo skifter væk, men er træt af, at han så laver de interviews med Sky Sports, hvor han interviewer sig selv om han gerne vil blive, han har flere gange sagt, at han vil blive en Manchester United-legend, at han føler sig tilpas her og vil vinde mere her, for at han så skifter få uger efter sæsonen. Der har helt sikkert været en aftale mellem United og Real Madrid, men kan han så ikke bare have holdt sin kæft i stedet for sige ting med ingen sandhed i.
Kan vitterlig ikke se, hvordan mange kan tage Ronaldo til sig? Også efter det han gjorde sidste sommer. Hvordan kunne han gøre det? Jeg mener det "only God knows" i flere uger, der så toppede med, at han kaldte sig selv en slave. En slave! Hvordan kunne han sige det, når massere af Mancunians kæmper en desperat kamp for at få råd til at se deres hold hver anden weekend, mens han tjener var det 1,4 mio kr ugentligt - og stortset blev hyldet som en konge? - efter alle de gange fansne har taget ham til sig igen, efter alle de gange han har skabt sig nede på banen.
Hvordan kunne han gøre det overfor klubben og især Sir Alex Ferguson? Efter alt hvad den mand, har gjort for ham i tidens løb. Det var Fergie, der har udviklet ham som den fodboldspiller han er i dag. Fergie har stået bag Ronaldo så mange gang - episoden mod Ruud, hvor han støttede op om Ronaldo, efter VM 2006 overtalte Fergie ham til at fortsætte på trods af, at han var lagt for had af hele nationen med hans opførsel overfor Rooney og hans efterfølgende blink ud til bænken, Fergie har stået bag Ronaldo igennem alt hans pinlige show og iscensættelse af sig selv nede på banen osv osv osv.. Og så kalder han sig fandme en slave... På trods af, at han er en fremragende fodboldspiller, så vil han aldrig blive Manchester United legende med den opførsel. Ronaldo skylder Manchester United og Ferguson meget for den spiller, at han er nu. Det glemmer han nok, bare han hæver sine 1,8 mio kr. om ugen og får nogle nye diamant øreringe.
You're also failing to show any respect to either Alex Ferguson or the Manchester United fans.
To be honest, I'm embarrassed for you.
You're now 23 and you should not be acting quite so immature.
You've been at Old Trafford for five years but it's only the last two seasons you've set the place on fire.
Previous to that, Fergie stuck with you. Despite your diving and despite the fact you would always try to take on a defender rather than pass to a team-mate. When you acted a right winker at the World Cup two years ago, your club manager once again showed extreme loyalty to you, along with United's fans.
They could have turned on you after your behaviour during the England match in Germany but they didn't.
- Ian Wright juni 2008. Helt enig med ham. Dette var endda før slave udtalelsen.
dannigizmo
22-06-2009, 18:04
Jeg har nu ikke noget at brokke mig over. Måden, han skiftede på, var helt fin. Det kom som et lyn fra en klar himmel og det var også langt det bedste, synes jeg.
Hahaha, så har man hørt det med. Lyn fra en klar himmel, at Ronaldo skulle skifte til Real Madrid. Har du levet under en sten det sidste halvandet års tid? :D
Nå. På den ene side siger pressefolk omkring Ronaldo, at alle udtalelser, der er kommet fra ham siden 11. juni, hvor tilbuddet blev accepteret, ikke passer, da han har fået mundkurv på.
På den anden side siger portugisisk presse, at Ronaldo nu taler ud om skiftet.
Det kan ses heeeer (http://www.liverpooldailypost.co.uk/sport/national-sport/2009/06/22/ron-keeping-quiet-advisors-92534-23945676/) og heeeeer (http://portugoal.net/index.php/more-real-madrid-news/2226-ronaldo-breaks-silence-on-madrid-move)
Hahaha, så har man hørt det med. Lyn fra en klar himmel, at Ronaldo skulle skifte til Real Madrid. Har du levet under en sten det sidste halvandet års tid? :D
Nå. På den ene side siger pressefolk omkring Ronaldo, at alle udtalelser, der er kommet fra ham siden 11. juni, hvor tilbuddet blev accepteret, ikke passer, da han har fået mundkurv på.
På den anden side siger portugisisk presse, at Ronaldo nu taler ud om skiftet.
Det kan ses heeeer (http://www.liverpooldailypost.co.uk/sport/national-sport/2009/06/22/ron-keeping-quiet-advisors-92534-23945676/) og heeeeer (http://portugoal.net/index.php/more-real-madrid-news/2226-ronaldo-breaks-silence-on-madrid-move)
Det er da et lyn fra en klar himmel, når han fra den ene dag til anden skifter. Der var en lang periode, hvor jeg havde på fornemmelsen, at han ville blive, men så skete det så alligevel.
Jeg læste som regel kun overskrifterne på de forskellige artikler vedrørende ham, da langt det meste af det bare er løgn. I dag benægter han, at han overhovedet har givet interviews siden "skiftet".
Cristiano Ronaldo’s management company have issued a statement insisting he has given no interviews to the press
“Given the strident way that statements allegedly attributed to Cristiano Ronaldo have been printed, particularly in the English media, Gestifute reiterates what it recently stated: Cristiano Ronaldo has been silent since he went on holiday, and all statements (in which he is supposedly quoted) are totally false and abusive.
“The best player in the world – who is spending the off-season with his family - has not, to date, given any interviews, nor will he in the next few days.
“As a result, it can be restated here that any statements that are still being attributed to him are devoid of truth and authenticity and must not be taken seriously.”Derfor var det et lyn fra en klar himmel, synes jeg.
EDIT: Jeg gad sgu ikke lige læse hele dit indlæg, men kan nu se, at du allerede har skrevet, hvad jeg skrev nederst i det oprindelige indlæg :D
SantasLittleHelper
22-06-2009, 23:44
Nu ville du have set at jeg rent faktisk ikke mener han lavede noget galt i 2009 udgaven af Ronaldo transferen.. Jeg mener blot han måske skulle have valgt slet ikke at udtale sig. Især hvis man skal tage hans seneste udtalelse for en smule serøst, at han godt var klar over at han bar en stor del af skylden for hele sagaen i sidste sæson.. Og så må man sige at han har lært af sine fejl.. Iøvrigt mener jeg Tevez har pisset mere op og ned af ryggen på United fans i denne sæson end Ronaldo gjorde sidste sæson..
Og ja, jeg mener han pisset op og ned af United fans i sidste sæson, og så mener jeg ikke det er en latterlig overreaktion, jeg mener faktisk det er latterligt at forsvare spilleren på den måde.. For mig er det :
KLUB
FANS
SPILLERE
Og sådan burde alle se på det, men desværre er der folk der har spillerne som nr 1.. men sådan er man så forskellige som fans.. Endnu en gang antyder du, at der er nogle der sætter Ronaldo over klubben. Men jeg vil gerne vide hvordan du drager denne konklusion? Hvilken tankeprocess er det der ligger bag? For det virker vitterligt som noget der er grebet ud af luften i et akavet forsøg på at distancere sig fra Ronaldo og hans fans. Ikke fordi dette ikke er fuldt legalt, det virker som sagt bare akavet, unødvendigt og nærmest attentionshungrende.
Det at man kan sætte sig ind i en spillers situation og dermed forstå, og acceptere dennes handlemåde er jo ikke at sætte denne spiller over klubben. Det er bare ganske basal indsigt i humanvidenskab.
United-Allan33
23-06-2009, 08:25
Endnu en gang antyder du, at der er nogle der sætter Ronaldo over klubben. Men jeg vil gerne vide hvordan du drager denne konklusion? Hvilken tankeprocess er det der ligger bag? For det virker vitterligt som noget der er grebet ud af luften i et akavet forsøg på at distancere sig fra Ronaldo og hans fans. Ikke fordi dette ikke er fuldt legalt, det virker som sagt bare akavet, unødvendigt og nærmest attentionshungrende.
Det at man kan sætte sig ind i en spillers situation og dermed forstå, og acceptere dennes handlemåde er jo ikke at sætte denne spiller over klubben. Det er bare ganske basal indsigt i humanvidenskab.
Du kunne starte med at se på din egen person.. Du mener ikke Ronaldo gjorde noget forkert i sidste sæson og du mener det er en latterlig overreaktion at mene at han gjorde.. Jeg tror langt de fleste fans uanset om man kan lide Ronaldo eller ej, er enige om at Ronaldo ikke klarede sidste sæsons saga på en værdig måde.. Jeg mener derimod at han pisset op og ned af ryggen på United fans, med i hans forsøg på at generere et skifte.. (ingen grund til at komme ind på metoderne) men jeg er sikker på at ALT der skete sidste sommer var styret af Ronaldo lejren.. Hver gang der blev lidt stille, så kom Ronaldo med en eller anden mystisk udtalelse, som så gav medierne noget at skrive om.. Og som jeg også har skrevet før, så skulle det have været en sommer i triumf over vores sejre i PL & CL, men det kunne Ronaldo kan tage hensyn til, han ville have det skifte.. Og i min verden er det at pisse på os fans, og derved mener jeg han sætter sig selv over fansene.. Og i min verden er der ingen over klubben og fansene.. At du så forsvarer Ronaldo, viser du måske ser det anderledes, hvilket også er fint, men det er måske grunden til at vi ser så forskelligt på Ronaldo som vi gør.. Og i min verden er det helt forkert og jeg kan simpelhen ikke forstå hvordan folk på den måde ser spillerne som værende så vigtige...
Og så synes jeg du måske skulle læse de mange spillertråde igennen, eller MOM tråde, hvordan mange er ved at komme i bukserne over Ronaldo, selvom han på ingen måder var den bedste spiller.. Og den måde folk bliver ved med at sige det vreden skyldes han vil væk, selvom det er blevet skrevet mange gange at det intet har med sagen at gøre...
Eller udtalelser som at "jeg vil altid være fan af Ronaldo" "Jeg vil skelle med det ene øje til Madrid", "Jeg stemmer på Ronaldo fordi jeg kan" osv.. Og når man har det syn på den slags, så er det fuldstændig forkert.. Når en spiller forlader United så betyder denne spiller intet og jeg gør intet for at følge hans karriere.. Og jeg har bare svært ved at se hvorfor folk vil bruge tid på spillere som ikke spiller i United, og som endda gerne ville væk...
Håber det gav et lille indblik i hvordan jeg ser hele denne situation...
SantasLittleHelper
23-06-2009, 09:55
Du kunne starte med at se på din egen person.. Du mener ikke Ronaldo gjorde noget forkert i sidste sæson og du mener det er en latterlig overreaktion at mene at han gjorde..
Det har jeg aldrig sagt. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor folk mener, at han har gjort noget forkert. Jeg mener det er en latterlig overreaktion at sige at han har pisset op og ned af os fans, samtidig med at man bliver helt pigesur eller nærmest koger over af raseri er en klar og tydelig overreaktion. Nogle folk ville jo nærmest stege ham over et bål.
Jeg tror langt de fleste fans uanset om man kan lide Ronaldo eller ej, er enige om at Ronaldo ikke klarede sidste sæsons saga på en værdig måde.. Jeg mener derimod at han pisset op og ned af ryggen på United fans, med i hans forsøg på at generere et skifte.. (ingen grund til at komme ind på metoderne) men jeg er sikker på at ALT der skete sidste sommer var styret af Ronaldo lejren.. Hver gang der blev lidt stille, så kom Ronaldo med en eller anden mystisk udtalelse, som så gav medierne noget at skrive om.. Og som jeg også har skrevet før, så skulle det have været en sommer i triumf over vores sejre i PL & CL, men det kunne Ronaldo kan tage hensyn til, han ville have det skifte.. Det er da i noget højere grad Manchesters kommune der er skyld i, hvis sommeren ikke kom til at handle om vores PL eller vores CL triumf. Der er jo ikke nogle festligheder som Ronaldo ødelagde. Hvis du pga Ronaldo ikke har nået at glæde dig over vores sejr er det da i høj grad din egen skyld og det kan han da ikke tage sig af. Eller hvad havde du tænkt dig at tilbringe Silly Season med? Gå rundt i Århus i en unitedtrøje og synge "We are the Champions"?
Og i min verden er det at pisse på os fans, og derved mener jeg han sætter sig selv over fansene.. Og i min verden er der ingen over klubben og fansene.. At du så forsvarer Ronaldo, viser du måske ser det anderledes, hvilket også er fint, men det er måske grunden til at vi ser så forskelligt på Ronaldo som vi gør.. Og i min verden er det helt forkert og jeg kan simpelhen ikke forstå hvordan folk på den måde ser spillerne som værende så vigtige... Jeg kan stadig ikke se koblingen. Når man forsvarer Ronaldo's gøremåde, fordi man forstår den og kan følge hans synspunkter, så indtager man automatisk også en stilling hvor man mener at han er større end klubben? Det er da noget af en udmelding i hvert fald, og jeg synes simpelthen du er forkert på den. Man sætter jo ikke en spiller før klubben bare fordi man godt kan forstå at han gerne vil have nye udfordringer. Hele sætningen "Han er større end klubben" er simpelthen så klichéfyldt at jeg er ved at brække mig. Man må jo forstå at der for spillerne er ting der er vigtigere end klubben. Deres familie f.eks. Hvis du er på arbejde mens der er kamp, sætter du så i virkeligheden dit arbejde før klubben? Eller familien hvis du er til familiefest? Forståelsen af "Ingen over klubben" er jo noget diffus og hvordan man vil tolke det er jo i høj grad individuelt. Derfor kan du heller ikke konkludere, at nogle fans sætter Ronaldo højere end klubben fordi de forsvarer ham. Keane ville gerne slutte i Celtic og Scholes vil gerne slutte i Oldham. Sætter du dem så over klubben hvis du på et sentimentalt grundlag godt kan forstå det? Sætter man Schmeichel over klubben fordi man er fan af ham selvom han skiftede? Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i tankegangen bag dit noget radikale synspunkt.
Hele situationen bunder vel i, at du mener at Ronaldo bør vise mere ydmyghed. Men er det ikke en lidt jantelovspræget, omend typisk dansk, tankegang?
Og så synes jeg du måske skulle læse de mange spillertråde igennen, eller MOM tråde, hvordan mange er ved at komme i bukserne over Ronaldo, selvom han på ingen måder var den bedste spiller.. Og den måde folk bliver ved med at sige det vreden skyldes han vil væk, selvom det er blevet skrevet mange gange at det intet har med sagen at gøre...
Eller udtalelser som at "jeg vil altid være fan af Ronaldo" "Jeg vil skelle med det ene øje til Madrid", "Jeg stemmer på Ronaldo fordi jeg kan" osv.. Og når man har det syn på den slags, så er det fuldstændig forkert.. Når en spiller forlader United så betyder denne spiller intet og jeg gør intet for at følge hans karriere.. Og jeg har bare svært ved at se hvorfor folk vil bruge tid på spillere som ikke spiller i United, og som endda gerne ville væk... Jeg husker skam nok hvordan du partout skulle kommentere på alle der stemte på Ronaldo. Du husker tydeligvis ikke min begrundelse for at stemme på Ronaldo fordi jeg kunne, som sikkert ligger et stykke tilbage i denne tråd. For at opsummere var det fordi han lige havde været skadet og fordi han vel var banens bedste. Jeg mener da også han vandt afstemningen uden at jeg lige gider at checke. Om han så også var den bedste Så kan jeg virkelig ikke forstå at du bestrider resultatet på den måde. Det virker da formålsløst, men det var måske for at skræmme folk til ikke at stemme på Ronaldo? Men okay, hvis dit liv former sig omkring MOM-tråden og at folk ikke må stemme på Ronaldo, så skal du da have lov til det.
Håber det gav et lille indblik i hvordan jeg ser hele denne situation... ja, det gjorde det da. Omend jeg stadig mener at du tager fejl og at dit menneskesyn er mindre perverteret.
Det har jeg aldrig sagt. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor folk mener, at han har gjort noget forkert. Jeg mener det er en latterlig overreaktion at sige at han har pisset op og ned af os fans, samtidig med at man bliver helt pigesur eller nærmest koger over af raseri er en klar og tydelig overreaktion. Nogle folk ville jo nærmest stege ham over et bål.
Det er da i noget højere grad Manchesters kommune der er skyld i, hvis sommeren ikke kom til at handle om vores PL eller vores CL triumf. Der er jo ikke nogle festligheder som Ronaldo ødelagde. Hvis du pga Ronaldo ikke har nået at glæde dig over vores sejr er det da i høj grad din egen skyld og det kan han da ikke tage sig af. Eller hvad havde du tænkt dig at tilbringe Silly Season med? Gå rundt i Århus i en unitedtrøje og synge "We are the Champions"?
Jeg kan stadig ikke se koblingen. Når man forsvarer Ronaldo's gøremåde, fordi man forstår den og kan følge hans synspunkter, så indtager man automatisk også en stilling hvor man mener at han er større end klubben? Det er da noget af en udmelding i hvert fald, og jeg synes simpelthen du er forkert på den. Man sætter jo ikke en spiller før klubben bare fordi man godt kan forstå at han gerne vil have nye udfordringer. Hele sætningen "Han er større end klubben" er simpelthen så klichéfyldt at jeg er ved at brække mig. Man må jo forstå at der for spillerne er ting der er vigtigere end klubben. Deres familie f.eks. Hvis du er på arbejde mens der er kamp, sætter du så i virkeligheden dit arbejde før klubben? Eller familien hvis du er til familiefest? Forståelsen af "Ingen over klubben" er jo noget diffus og hvordan man vil tolke det er jo i høj grad individuelt. Derfor kan du heller ikke konkludere, at nogle fans sætter Ronaldo højere end klubben fordi de forsvarer ham. Keane ville gerne slutte i Celtic og Scholes vil gerne slutte i Oldham. Sætter du dem så over klubben hvis du på et sentimentalt grundlag godt kan forstå det? Sætter man Schmeichel over klubben fordi man er fan af ham selvom han skiftede? Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i tankegangen bag dit noget radikale synspunkt.
Hele situationen bunder vel i, at du mener at Ronaldo bør vise mere ydmyghed. Men er det ikke en lidt jantelovspræget, omend typisk dansk, tankegang?
Jeg husker skam nok hvordan du partout skulle kommentere på alle der stemte på Ronaldo. Du husker tydeligvis ikke min begrundelse for at stemme på Ronaldo fordi jeg kunne, som sikkert ligger et stykke tilbage i denne tråd. For at opsummere var det fordi han lige havde været skadet og fordi han vel var banens bedste. Jeg mener da også han vandt afstemningen uden at jeg lige gider at checke. Om han så også var den bedste Så kan jeg virkelig ikke forstå at du bestrider resultatet på den måde. Det virker da formålsløst, men det var måske for at skræmme folk til ikke at stemme på Ronaldo? Men okay, hvis dit liv former sig omkring MOM-tråden og at folk ikke må stemme på Ronaldo, så skal du da have lov til det.
ja, det gjorde det da. Omend jeg stadig mener at du tager fejl og at dit menneskesyn er mindre perverteret.
FIGHT! ...eller er det forkert at håbe på det? :whine:
FIGHT! ...eller er det forkert at håbe på det? :whine:
Altså jeg håber jeg kan nå at lave nogle popcorn!
dannigizmo
23-06-2009, 10:36
Kommentarer om perverterede menneskesyn vil vi meget gerne være foruden her på forum. Ellers er det en livlig debat, som gerne må fortsættes - bare uden kommentarer, der nærmest tigger om et ":rant:"-svar
Martinsen
23-06-2009, 10:58
Nogle folk ville jo nærmest stege ham over et bål.
Build a bonfire, build a bonfire
put Ronaldo on the top,
put Man. City in the middle
and we'll burn the fucking lot.
Det passer sku fint ind:lolol:
United-Allan33
23-06-2009, 11:03
Ja i din verden er det måske en overreaktion, men det er det ikke i min verden, der føler jeg det total latterligt at man overhovedet kan finde et forsvar for Ronaldo's opførsel.. Og det viser bare hvor meget Ronaldo fanboy man er.. Når man opfører sig sådan og andre forsvare den slags, må man også acceptere at folk ikke bare gider sætter sig i en rundkreds og spille guitar..
Det er da i noget højere grad Manchesters kommune der er skyld i, hvis sommeren ikke kom til at handle om vores PL eller vores CL triumf. Der er jo ikke nogle festligheder som Ronaldo ødelagde. Hvis du pga Ronaldo ikke har nået at glæde dig over vores sejr er det da i høj grad din egen skyld og det kan han da ikke tage sig af. Eller hvad havde du tænkt dig at tilbringe Silly Season med? Gå rundt i Århus i en unitedtrøje og synge "We are the Champions"?
Du forsøger med dine indlæg at virke klog, så det må man jo gå ud fra du er, så du ved også udemærket hvad jeg mener. Men skulle jeg tage fejl, så vil jeg gerne forklare dig det igen.. Vi havde knap nået at få pokalen, før Ronaldo mente han skulle sætte sig selv i fokus, ved at udtale sig om hans fremtid, og sådan blev han ved at kører United gennem muderet i hele silly season, og det kan godt ske at du er ligeglad, men det er jeg ikke..
Jeg kan stadig ikke se koblingen. Når man forsvarer Ronaldo's gøremåde, fordi man forstår den og kan følge hans synspunkter, så indtager man automatisk også en stilling hvor man mener at han er større end klubben? Det er da noget af en udmelding i hvert fald, og jeg synes simpelthen du er forkert på den. Man sætter jo ikke en spiller før klubben bare fordi man godt kan forstå at han gerne vil have nye udfordringer. Hele sætningen "Han er større end klubben" er simpelthen så klichéfyldt at jeg er ved at brække mig. Man må jo forstå at der for spillerne er ting der er vigtigere end klubben. Deres familie f.eks. Hvis du er på arbejde mens der er kamp, sætter du så i virkeligheden dit arbejde før klubben? Eller familien hvis du er til familiefest? Forståelsen af "Ingen over klubben" er jo noget diffus og hvordan man vil tolke det er jo i høj grad individuelt. Derfor kan du heller ikke konkludere, at nogle fans sætter Ronaldo højere end klubben fordi de forsvarer ham. Keane ville gerne slutte i Celtic og Scholes vil gerne slutte i Oldham. Sætter du dem så over klubben hvis du på et sentimentalt grundlag godt kan forstå det? Sætter man Schmeichel over klubben fordi man er fan af ham selvom han skiftede? Jeg har meget svært ved at sætte mig ind i tankegangen bag dit noget radikale synspunkt.
At bringe mit arbejde ind i sagen er jo fuldstændig latterligt, Vi fans kan ikke tillade os at sætte klubben over alt. Os der har et arbejde, har bare ikke den luksus at kunne fravælge arbejdet for at følge vores hold.. Det er jo ikke sådan at man bare kan smutte fra et par forlæsninger for at følge United..
Og hvor mange gange skal man forklare dig at det ikke er fordi han vil rejse, men pga af måden han forsøgte at få skiftet igennem på, der gør folk er sure?? Hvad er det i de ord som du ikke kan forstå??
Og desuden mener jeg at Ronaldo sætter sig selv i en situation der gør ham vigtigere end fansene og på højde med klubben.. Og det at du forsvare den måde han forsøgte at få hans skifte på, viser jo bare du er enig i det synspunkt.. Og det er der hele uenigheden ligger i.. Jeg synes fansene er vigtigere end spillerne, og det gør du ikke.. Og jeg mener Ronaldo holdte fansene for nar sidste sommer..
Og mht at han er over klubben, så er min mening at det er han vokset sig, måske ikke bevidst, men ikke destro mindre så er han det.. Førhen var spillerne kendt for at spille i Manchester United, nu er det nærmest omvendt, feks.. Hvem er Bryan Robson svar Ham der spiller i Manchester United contra Hvem er Manchester United, klubben hvor Ronaldo spiller..
Og efter hans kritik af SAF efter CL, så er det min opfattelse at det ikke skyldes vores nederlag, men at han selv blev overstrålet af Messi.. dette er dog min egen opfattelse
du mener at Ronaldo bør vise mere ydmyghed. Men er det ikke en lidt jantelovspræget, omend typisk dansk, tankegang?
Nej, jeg mener bare han ikke behøver bringe sig selv i en position der gør at han fremstår som større end Manchester United og fansene.. Og har du et problem med dansk tankegang???
Jeg husker skam nok hvordan du partout skulle kommentere på alle der stemte på Ronaldo. Du husker tydeligvis ikke min begrundelse for at stemme på Ronaldo fordi jeg kunne, som sikkert ligger et stykke tilbage i denne tråd. For at opsummere var det fordi han lige havde været skadet og fordi han vel var banens bedste. Jeg mener da også han vandt afstemningen uden at jeg lige gider at checke. Om han så også var den bedste Så kan jeg virkelig ikke forstå at du bestrider resultatet på den måde. Det virker da formålsløst, men det var måske for at skræmme folk til ikke at stemme på Ronaldo? Men okay, hvis dit liv former sig omkring MOM-tråden og at folk ikke må stemme på Ronaldo, så skal du da have lov til det.
Ikke destro mindre så udtalte du netop disse ord, og først efter et stykke tid fik lyst til at forklare dig.. Og med udsagn som dit kunne man jo ikke tage hans mange stemmer for seriøst, især når folk ingen gang kunne give en ordenlig forklaring på hvorfor man valgte at stemme på ham.. (i kampe hvor det var tydelig for enhver at Ronaldo ikke var den bedste, og dem var der mange af)
ja, det gjorde det da. Omend jeg stadig mener at du tager fejl og at dit menneskesyn er mindre perverteret.
:lolol: Så er vi tilbage i rundkredsen med guitaren... Fordi man ikke lige deler dit menneskesyn så er man mindre perverteret, har man ikke hørt om den slags før???
SantasLittleHelper
23-06-2009, 12:13
Kommentarer om perverterede menneskesyn vil vi meget gerne være foruden her på forum. Ellers er det en livlig debat, som gerne må fortsættes - bare uden kommentarer, der nærmest tigger om et ":rant:"-svar
Jeg mente naturligvis ikke perverteret som i pervers men som i forskruet, eller besynderlig. Jeg beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok af sammenhængen.
@ Allan - Jeg svarer lige senere da jeg skal til eksamen om et par timer.
United-Allan33
23-06-2009, 12:18
Jeg mente naturligvis ikke perverteret som i pervers men som i forskruet, eller besynderlig. Jeg beklager hvis det ikke fremgik tydeligt nok af sammenhængen.
@ Allan - Jeg svarer lige senere da jeg skal til eksamen om et par timer.
Hehe det er iorden.. Og så held & lykke
Jacob FG
26-06-2009, 21:09
http://spn.dk/fodbold/intfodbold/article1738441.ece
Så skulle det være ganske vist.. 6 år i Cirkusset.. Mon ikk han lærer nogle nye cirkusnumre dernede ..
Christiano Ronaldo er og bliver min yndlings spiller håber han for succes og vender hjem hvor han høre til nemlig manchester i en rød trøje med nummer 7 på ryggen. held og lykke i madrid
Christiano Ronaldo er og bliver min yndlings spiller håber han for succes og vender hjem hvor han høre til nemlig manchester i en rød trøje med nummer 7 på ryggen. held og lykke i madrid
Så er jeg meget imponeret over, at du ikke engang kan stave hans navn rigtigt, siden du proklamerer, at han er dit idol.
Så er jeg meget imponeret over, at du ikke engang kan stave hans navn rigtigt, siden du proklamerer, at han er dit idol.
:lolol:
Kunne evt. foreslå CR hvis det andet skaber for mange problemer.
Ronaldo bliver vist nok præsenteret i aften på Bernabeu med trøje nummer 9. Klubben regner med ca. 75 tusind tilskuere.
Holmskov
06-07-2009, 18:44
Ronaldo bliver vist nok præsenteret i aften på Bernabeu med trøje nummer 9. Klubben regner med ca. 75 tusind tilskuere.
Der er en helt vild stemning på Bernabeu, og der er totalt udsolgt. Det er lidt vildt at over 80000 mennesker vil se en mand trække en trøje over hovedet.
Sjovt at Ronaldo hele dagen har båret Nike tøj da Real Madrid er sponsoreret af Adidas.
Der er en helt vild stemning på Bernabeu, og der er totalt udsolgt. Det er lidt vildt at over 80000 mennesker vil se en mand trække en trøje over hovedet.
Sjovt at Ronaldo hele dagen har båret Nike tøj da Real Madrid er sponsoreret af Adidas.
Ja det er et helt vildt show. Faktisk lidt fedt synes jeg, at man gøre lidt ud af det for fansenes skyld også, for de er også meget interesseret i de nye spillere deres klub henter.
Hvis man vil se "showet" er der et link her:
http://www.realmadrid.com/cs/Satellite?pagename=RealMadrid/Page/iframePromociones&cid=1202774982994&site=RealMadrid&language=en"
Tja. Ronaldo er jo sponsoreret af Nike.
Holmskov
06-07-2009, 19:02
Tja. Ronaldo er jo sponsoreret af Nike.
Det er jeg udemærket klar over.
Det bliver sjovt at se om han "får lov" til stadig at bære Nike gear og ikke Adidas. Det var det jeg hentydede til.
Det er jeg udemærket klar over.
Det bliver sjovt at se om han "får lov" til stadig at bære Nike gear og ikke Adidas. Det var det jeg hentydede til.
Berbatov spiller da i nike tøj og med adidas støvler. Det samme gjorde beckham også i united til sidst.
Holmskov
06-07-2009, 19:07
Berbatov spiller da i nike tøj og med adidas støvler. Det samme gjorde beckham også i united til sidst.
Kan godt være han får lov, men syntes bare det virkede provokerende han troppede op til dagens lægetjek i en trøj med et stort NIKE logo og tryk på.
Men fred være med det.
Troede hans trøje skulle hedde C. Ronaldo - 9 og ikke "bare" Ronaldo - 9 pga trøjesalget. Efter hvad jeg lige så i et kort glemt her i reklamepausen i Mythbusters så havde han en trøje på hvor der stod netop Ronaldo - 9. Man skulle tro at en klub som Real Madrid havde råd til at trykke en trøje med alle bogstaverne...
EDIT: Cristiano Ronaldo is here! His number is 9, as expected. The name on the back of his shirt is 'Ronaldo' and not 'C.Ronaldo' but that might still change. The crowd goes wild!!!!!!!
Ohhhh...
Tak for alt hva du har givet klubben.. Egentlig dejligt at vide at det er ens sidste indlæg her inde..
Viva Ronaldo.
Troelsgaard
06-07-2009, 21:16
Lidt et mærkeligt nummer at give ham, når han nu ikke er angriber, men tallene har selvfølgelig ikke så stor signalværdig længere.
United0805
06-07-2009, 21:57
Jeg sidder og får det pisse dårligt af at se verdens bedste fodboldspiller, og en af mine yndlingsspillere i den klamme hvide trøje. Ronaldo hører til i United, uanset hvad folk siger..
En fantastisk spiller, med et enormt talent, og IMO en af de største i Uniteds historie.
Tak for alt du har givet klubben og os fans.
THAT BOY RONALDO MAKES ENGLAND LOOK SHITE !
Kan godt være han får lov, men syntes bare det virkede provokerende han troppede op til dagens lægetjek i en trøj med et stort NIKE logo og tryk på.
Men fred være med det.
Det er da bare Nike, der lige har smidt en million på bordet og sagt til ham, at han skulle bære den trøje ;) By the way - jeg synes jeg så et billede af Ronaldo, der kyssede Real Madrid logoet, men nu forsvandt billedet, da jeg prøvede at finde det igen.. Dét er hurtigt han har fået klubkærligheden.
Det er da bare Nike, der lige har smidt en million på bordet og sagt til ham, at han skulle bære den trøje ;) By the way - jeg synes jeg så et billede af Ronaldo, der kyssede Real Madrid logoet, men nu forsvandt billedet, da jeg prøvede at finde det igen.. Dét er hurtigt han har fået klubkærligheden.
Han har jo altid haft kærligheden for Real. Vi må bare indse at det har været hans drøm at komme til den klub, og efter 6 års mere eller mindre tro tjeneste er det vel egentlig fair nok.
I øvrigt, her er en video af præsentationen. Bemærk i øvrigt omkring 1:30 da han får hele Bernabeu med på hans "1, 2, 3, hala Madrid!"
Det med at bruge klublogoet på trøjen, når man fejrer mål, eller som generelt symbol på klubkærlighed, er jo det nemmeste der findes. Jeg mindes Tevez har gjort lidt det samme f.eks., så generelt ligger jeg ikke noget i det med mindre der er tale om en ægte klubspiller. Typisk kan en sådan fejring også let genkendes da en ægte klubmand nemt risikerer en disciplinærdom efterfølgende...
Ønsker ham alt muligt held og lykke, han forlader på ingen måde klubben som Tevez gør. Ronaldo har givet os alt, og vi har givet ham igen ! Han har været tro mod os, og kommer herfra på den helt rigtige måde, vi kan bare glæde os over at fodboldverdenen stadig vil komme til at se hans tryllerier, dog i den forkerte trøje.. That's life !
Held og lykke Ronnie ! Forever in our red hearts !
Ønsker ham også alt mulig held og lykke, på nær naturligvis hvis vi møder Real i CL! Så vil jeg formentlig ønske ham hen hvor peberet gror;)
Men er ikke i tvivl om at han slår til, der findes ikke en liga hvor en enmandshær af hans kaliber ikke ville slå til!!
ChristianR
07-07-2009, 11:36
Jeg ønsker ham ikke en skid held. I min verden er han glemt, ligesom resten af Real Madrids spillere. Han var aldrig rigtig klubpassioneret, loyal eller bare ret sympatisk.
Jeg kunne ønske P. Neville og Beckham held, men hvad personlighed og klubfølelse angår var de også i en helt anden liga end Ronaldo.
Parkohargo
07-07-2009, 11:38
Selvfølgelig al held og lykke til Ronaldo.. Han har givet os en masse i klubben med hans fantastiske uforudsigelige spil.. og vokset ind i himlen efter at han kom til os. Han blev dog for stor til vores klub til sidst..og ingen spillere er større end United. Det var mine sidste ord i denne tråd:)
Lidt et mærkeligt nummer at give ham, når han nu ikke er angriber, men tallene har selvfølgelig ikke så stor signalværdig længere.
Altså tror da at Madrid har tænkt sig at bruge ham lidt ligesom United brugte ham til tider, på en lidt fri rolle oppe i angrebet.
Som jeg ser der bliver det en:
Ronaldo - Kaka - Robben/Higuain
Benzama
Man kan snakke så meget man vil om klubfølelse, men manden har ydet sit bedste for klubben gennem 6 sæsoner, været bagmanden bag 3 mesterskaber og CL triumfen, har scoret 84 mål i 196 kampe og i det hele taget været essentiel for klubben i de seneste år. Jeg har meget svært ved at se hvordan man kan have så ondt i røven over ham, som tilfældet er med mange herinde.
Man kan snakke så meget man vil om klubfølelse, men manden har ydet sit bedste for klubben gennem 6 sæsoner, været bagmanden bag 3 mesterskaber og CL triumfen, har scoret 84 mål i 196 kampe og i det hele taget været essentiel for klubben i de seneste år. Jeg har meget svært ved at se hvordan man kan have så ondt i røven over ham, som tilfældet er med mange herinde.
Det er fordi at ifølge mange er united den største sandhed og nærmest et nirvana. At man kan finde på at forlade den klub og i det hele taget tænke på andre klubber er en synd.
Troelsgaard
07-07-2009, 12:34
Altså tror da at Madrid har tænkt sig at bruge ham lidt ligesom United brugte ham til tider, på en lidt fri rolle oppe i angrebet.
Som jeg ser der bliver det en:
Ronaldo - Kaka - Robben/Higuain
Benzama
Jeg mener bare det ville være mere ideelt, at give nr. 9 til Benzema, når han nu er angriber, og jeg mener at have læst, at Ronaldo helst ville spille i nr. 17, og med tanke på Ruuds situation dernede, så burde det kunne lade sig gøre.
EDIT: Ifølge Wikipedia er nr. 17 nu optaget af en Dani Parejo (kender ham ikke).
I øvrigt sjovt som alle udelukker Raul fra start 11'eren, for nok er han ikke hvad han har været, men jeg tror stadig han er at finde blandt de 11 startende, man smider ikke bare anføreren ud uden videre, selvom Real til tider er en spøjs klub.
Casillas
Sergio Ramos - Pepe - Albiol - Marcelo
Diarra
Ronaldo - Kaka - Raul
Benzema - Higuain
Ovenstående kunne meget vel blive start 11'eren, såfremt der ikke købes mere ind, og selv hvis man henter Villa eller Ribery, så tror jeg Higuain ofres, så Raul stadig er på banen fra start. Udover Casillas er der heller ingen oplagte anførere, heller ikke med tanke på, at Reals anfører altid er en, der har spillet i klubben igennem mange år, og helst også en, der kom igennem egne rækker.
Jeg mener bare det ville være mere ideelt, at give nr. 9 til Benzema, når han nu er angriber, og jeg mener at have læst, at Ronaldo helst ville spille i nr. 17, og med tanke på Ruuds situation dernede, så burde det kunne lade sig gøre.
Har vel også noget med Ronaldos brand at gøre.
CR9 > CR17
EDIT: Ifølge Wikipedia er nr. 17 nu optaget af en Dani Parejo (kender ham ikke).
I øvrigt sjovt som alle udelukker Raul fra start 11'eren, for nok er han ikke hvad han har været, men jeg tror stadig han er at finde blandt de 11 startende, man smider ikke bare anføreren ud uden videre, selvom Real til tider er en spøjs klub.
Casillas
Diarra
Ronaldo - Kaka - Raul
Benzema - Higuain
Ovenstående kunne meget vel blive start 11'eren, såfremt der ikke købes mere ind, og selv hvis man henter Villa eller Ribery, så tror jeg Higuain ofres, så Raul stadig er på banen fra start. Udover Casillas er der heller ingen oplagte anførere, heller ikke med tanke på, at Reals anfører altid er en, der har spillet i klubben igennem mange år, og helst også en, der kom igennem egne rækker.
Arrrrhhhhhhhhhh, det er måske lige heftigt at stille med 5 angribere/second strikers. De har godt nok købt heftigt ind til de offensive pladser, men man er vel ikke så inkompetent fra Pellegrini og den sportslige ledelses side at man fuldstændig tilsidesætter enhver form for balance på holdet. Man spillede jo også med både Gago og Lass i de fleste af kampene i sidste sæson på trods af de mange offensive kvaliteter, der var til rådighed. Selvfølgelig tilsidesætter man ikke "bare lige" Raul, men jeg tror nu heller ikke at man vil inkludere ham i startopstilling alene af den grund.
Don Kafai
07-07-2009, 13:24
Tak for alt hva du har givet klubben.. Egentlig dejligt at vide at det er ens sidste indlæg her inde..
Viva Ronaldo.
Arrh er der en ting vi har lært mht. Ronaldo, så er det at kraftige ord som altid og aldrig, ikke skal bruges.
Troelsgaard
07-07-2009, 13:25
Har vel også noget med Ronaldos brand at gøre.
CR9 > CR17
Han spillede jo i flere år med nr. 17 for Portugal, så han har mere tilknytning til nr. 17 end nr. 9, så egentlig vil jeg mene, at der er mere krudt i CR17, også fordi nr. 9 er et typisk stjernenummer.
Troelsgaard
07-07-2009, 13:28
Arrrrhhhhhhhhhh, det er måske lige heftigt at stille med 5 angribere/second strikers. De har godt nok købt heftigt ind til de offensive pladser, men man er vel ikke så inkompetent fra Pellegrini og den sportslige ledelses side at man fuldstændig tilsidesætter enhver form for balance på holdet. Man spillede jo også med både Gago og Lass i de fleste af kampene i sidste sæson på trods af de mange offensive kvaliteter, der var til rådighed. Selvfølgelig tilsidesætter man ikke "bare lige" Raul, men jeg tror nu heller ikke at man vil inkludere ham i startopstilling alene af den grund.
Nu synes jeg Gago er elendig, og var jeg Real fan ville jeg da foretrække, at man hentede Alonso, som der har været snak om, men selv med ham eller Gago, er der plads til Raul.
Casillas
Diarra - Gago/Alonso
Ronaldo - Kaka - Raul
Benzema
Benzema spillede så vidt jeg ved meget alene i angrebet med succes i Lyon, så det kan han vel også i Real, specielt med de tre lige bag ham.
ChristianR
07-07-2009, 13:57
Jeg har nu ikk svært ved at sige tak for en god indsats, for han har spillemsæssigt været helt fantastisk for klubben. Derfra og til at ønske ham held og lykke for vores europæsike rivaler, har jeg svært ved at forstå, hvorfor jeg skulle gøre.
@Robinho:
Ja, Unitedfans holder med United. At de sympatiserer bedst med klubloyale spillere, der ikke skaber sig, når de bliver skiftet ud og hvad der ellers er af usympatiske træk ved Ronaldo, kan man ikke fortænke dem i.
Jeg er Unitedfan og følger United ogf deres spillere og ønsker dem held og lykke. Mener du, det er mærkeligt at jeg ikke følger og ønsker al mulig held og lykke til Ronaldo, Nistelrooy og Heinze??:titte:
United-Allan33
07-07-2009, 14:35
Det er fordi at ifølge mange er united den største sandhed og nærmest et nirvana. At man kan finde på at forlade den klub og i det hele taget tænke på andre klubber er en synd.
Jeg ved ikke hvor mange gange der er blevet sagt at det INTET har med at han ønskede sig væk. Hvorfor er det så svært at forstå??
Eller bliver i ved med at bruge den for at kaste smus på de folk der ikke lige har hovedet begravet i Ronaldo røv??
Vil lige tilføje at Ronaldo har sagt et flot farvel i forhold til Tevez
Meget sindsygt saa mange mennesker en spiller kan traekke, men paa en maade ogsaa meget fedt, at de bliver introduceret paa saadan en maade - men det var lidt overdrevet noget, der passer godt til Real Madrid som klub. Lidt klamt at Ronaldo kysser logoet efter at have vaeret spiller for dem i ca. en uge.
DnSqZwsy9dM
Do NOT stalk Ronny when hes with his mummy!
Hvis den er ægte, så thumbs up for Ronaldo :lolol:
Troelsgaard
07-07-2009, 16:57
Han er mere tough udenfor banen end indenfor. :lolol:
Casillas
Diarra
Ronaldo - Kaka - Raul
Benzema - Higuain
Mon ikke Benzema får nr 10 som han også havde i Lyon? Raul spiller bedst oppe i feltet, ingen tvivl der, også derfor han "blomstrede" op igen i sidste sæson, fordi han netop blev rykket op i feltet istedet for at spille som den "hængende". Så mon ikke Raul bliver en rotation's spiller? At sælge Robben ville være at skyde sig selv i foden. Med ego'er som Kaka, Benzema og selvfølgelig Ronaldo ville det jo nok være smartest at have en med så godt et overblik for sine medspillere, som Robben. Iogmed at med de tre flakende oppe foran, kommer de til at mangle en der kan iscenesætte dem, og det kan Robben da i den grad. Og som det vidst nok også blev påpeget spiller Benzema med fin stil alene oppe foran. Men så alene bliver han jo heller ikke, med tanke på Ronaldo's position på en bane, hvis ser på hvordan han lå i United.
Holmskov
07-07-2009, 17:25
Kæft han er hurtig :-)
Hvis den er ægte, så thumbs up for Ronaldo :lolol:
Det er den vist. Ronaldo har selv udtalt sig om situationen efterfoelgende, saa tror, at den er god nok. Meget godt hug, den hoejre fod er verdens farligste. :)
man.utd25
07-07-2009, 17:33
Synes ikke den ser ægte ud, den bil de filmer ude fra, er næppe den bil de filmer inde fra, den ligner jo en gammel Mazda inde fra hehehe
ChristianL
09-07-2009, 15:14
Djemba-Djemba siger Ronaldo er Barca-fan (http://http://www.bold.dk/nyt/Djemba-Djemba-Ronaldo-er-Barca-fan)
Mega sjovt, og mega nice, hvis det er rigtigt..
Er lige kommet hjem fra ferie, så så nogle videoer med Ronaldos præsentation, og hold kæft hvor er Real Madrid dog inkompetente af helvede til. De forventer at Ronaldo skal skabe et stort trøjesalg, men jeg så den eneste, der kan tænke på, at de bare i princippet kan tage den brasilianske Ronaldos trøje på, når de skal ind og se Real? Der står jo nøjagtigt det samme på trøjen. De spanske fans er jo ikke folk med så mange penge igen, og jeg ville da tro, at mange vill lave det nummer.
Jeg håber for Ronaldos skyld, han skriver C. Ronaldo på trøjen.
Glory Man United
12-07-2009, 11:23
Er lige kommet hjem fra ferie, så så nogle videoer med Ronaldos præsentation, og hold kæft hvor er Real Madrid dog inkompetente af helvede til. De forventer at Ronaldo skal skabe et stort trøjesalg, men jeg så den eneste, der kan tænke på, at de bare i princippet kan tage den brasilianske Ronaldos trøje på, når de skal ind og se Real? Der står jo nøjagtigt det samme på trøjen. De spanske fans er jo ikke folk med så mange penge igen, og jeg ville da tro, at mange vill lave det nummer.
Jeg håber for Ronaldos skyld, han skriver C. Ronaldo på trøjen.
Hvis trøjesalget fortsætter, som det gjorde de første to dage, skulle de 700 mil være tjent ind på 55 dage
Hvis trøjesalget fortsætter, som det gjorde de første to dage, skulle de 700 mil være tjent ind på 55 dage
Det må være en omsætning på 700 mio? Dertil skal omkostningerne ved at producere trøjerne trækkes fra.
Det må være en omsætning på 700 mio? Dertil skal omkostningerne ved at producere trøjerne trækkes fra.
Dertil skal man nok også regne med at Adidas også får en del af kagen, så den der med at trøjesalg tjener transfersummerne hjem tror jeg slet ikke på. Det har måske været tilfældet med Beckham, men han kostede også en tredjedel og han kunne promoveres alene, hvorimod Kaka, Ronaldo og Benzema alle skal deles om "opmærksomheden" og trøjesalg.
Ved ikke om det passer, men jeg læste at der på 2 timer røg ca. 2.000 Ronaldo trøjer, og så yderligere 300 der blev stjålet. Vidste jeg ikke bedre ville jeg tro han var skiftet til Fools...
Glory Man United
12-07-2009, 11:51
Og mon ikke der er 80-85 % fortjeneste på sådanne trøjer? Almindeligvis er der 70% avance på tøj, men nuvel så siger vi 70 dage
Og mon ikke der er 80-85 % fortjeneste på sådanne trøjer? Almindeligvis er der 70% avance på tøj, men nuvel så siger vi 70 dage
Nu findes der også andre omkostninger end blot de variable. Dels er der renteomkostningerne ved lånet på de 700 millioner, markedsføringsomkostninger, svind osv. osv.
Martinsen
16-07-2009, 17:52
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division/ronaldo-giver-real-oekonomiske-hovedbrud
Lidt sjov historie. Og troede egentlig de havde styr på den slags inden de underskrev kontrakter osv.
Rasmus-K-J
29-07-2009, 15:53
efter at set highligts med Ronaldo efter han 3 kampe, må jeg sige jeg savner ham satme! Det han lavede i går var intet mindre end genialt. Han tryner lige nogle spillere, og så bliver de nød til at nedlægge ham! DET kommer vi til at mangle hvis nani ikke træder i karakter! ELLER ANDRE!
Kasper United
29-07-2009, 16:10
efter at set highligts med Ronaldo efter han 3 kampe, må jeg sige jeg savner ham satme! Det han lavede i går var intet mindre end genialt. Han tryner lige nogle spillere, og så bliver de nød til at nedlægge ham! DET kommer vi til at mangle hvis nani ikke træder i karakter! ELLER ANDRE!
Helt enig. Jeg savner ham helt vildt, jeg har fulgt lidt med i Asian Tour kampene, og der mangler jeg virkelig ham. Men synes det er godt, at Nani har vist sig en del under Asian Tour med noget lignende af Ronaldo. Uniteds spillestil ændrer sig nok en del uden ham Ronaldo. Nu er det ikke Ronaldo, som er den største, nu ligger hele Uniteds hold meget jævnbyrdes. Har et lille håb på, at Nani får gennembruddet, for jeg tror han har evnerne til et blive noget i nærheden af Ronaldo. Nani er trods alt kun 22 - 1½ år yngre end Ronaldo.
Men hvis United kan trække en PL titel hjem (igen) :trophy:, en FA-Cup finale og en minimum kvartfinale i CL er jeg nu meget tilfreds.
RuudVanNissetøj
29-07-2009, 16:49
Et hvert hold ville savne Ronaldo - han er jo ubeskrivelig unik med en bold. Men ærlig talt så savner jeg ham ikke så frygteligt meget. Nu er det nok meget tidligt at komme med spådomme, men tror dette skifte er perfekt for ham selv, vores hold og ikke mindst klubbens økonomi.
Personligt tror jeg vi kommer styrket ud af afgangen med Ronaldo, selvom vi nok ikke kommer til at se lige så mange genialiteter på banen som før.
Martinsen
29-07-2009, 17:06
Det eneste jeg kommer til at savne fra Ronaldo er hans mål(hvilket selvfølgelig også er en vigtig ting). Resten kommer jeg overhovedet ikke til at savne og er glad for at det ikke er min klub der skal sættes i forbindelse med det længere. Her tænker jeg mest på hans snyd og pigesur attituder på banen det var pinligt at se på og fik mig til at krumme tæer ret ofte.
Manchester United
29-07-2009, 17:08
Et hvert hold ville savne Ronaldo - han er jo ubeskrivelig unik med en bold. Men ærlig talt så savner jeg ham ikke så frygteligt meget. Nu er det nok meget tidligt at komme med spådomme, men tror dette skifte er perfekt for ham selv, vores hold og ikke mindst klubbens økonomi.
Personligt tror jeg vi kommer styrket ud af afgangen med Ronaldo, selvom vi nok ikke kommer til at se lige så mange genialiteter på banen som før.
Altså, vi har Berbatov og Nani.. De skal nok sørge for lækkerier.
PatriceEvra3
25-09-2009, 11:02
Godt at hører vores gamle helt (Ronaldo) ikke har glemt os:)
"Every time I can I try to watch United's games on television," he told the Daily Mirror.
"I still like to know what's happening at Old Trafford. And despite being at Real I'm always happy when I know when United have won.
"I've also seen Nani is playing much more than he was last season when I was there. That's good for him and he will benefit from that.
"Now he has more opportunities he will be able to show the fans just how great a player he is. We still speak regularly on the phone and it's good to see United's fans are starting to appreciate him more.
"Nani is an excellent player. There's a lot more to come from him and I'm sure that in a few yeas he will be amongst the best players in the world."
VIVAAAAAA Ronaldooo!!!!
Håber vi møder Real i Chl, og Ronaldo får en konge-modtagelse på Old Trafford; og så at vi selvfølgeliglige lige klasker dem ud bagefter;)
Parkohargo
25-09-2009, 11:22
Respekt for det han siger om klubben men Nani som en af verdens bedste spiller i løbet af nogle få år!? argh.. den tvivler jeg sku på.
Jeg tror da egentlig også at han vil få en god modtagelse på OT hvis han kommer med Real selvom han dog fuckede meget op for os fans med at sige det ene og det andet inden han til sidst smuttede.. men fra min side er det dog ved at være glemt og det er godt at høre han følger med fra spanien af.. og ikke laver en Tevez, som svinede hele klubben til da han smuttede!
Der er et eller andet inde i mig, der tror, at Ronaldo ikke har spillet sin sidste kamp for vores klub. Han er stadig ung - 24 år - Real Madrid har ikke for vane at holde på deres spillere længe, så jeg kan godt se Ronaldo tilbage her om 3-4 år.
Tror ikke han vil tilbage til England. Hvis han skifter på et tidspunkt, kan det være han har lyst til at prøve kræfter med den italienske liga. Han har jo også selv sagt en af grundene til at han forlod United er at han havde vundet alt med klubben og derfor søgte nye mål.
dannigizmo
25-09-2009, 21:53
Jeg forstår personligt ikke, hvordan man så hurtigt kan glemme Ronaldos opførsel. Han gjorde, som han skulle, da han endelig skiftede, men alt op til det var da en ren skandale. Så jeg har da ikke det fjerneste imod, hvis Old Trafford buher ham ud, når han engang gæster stadion i en hvid trøje. Og jeg har da sådan set ikke noget imod, at han bliver væk. Jeg gider ikke have Reals reject, og han har ligesom valgt.
Havde han lagt kortene på bordet fra start, kommet med en ordentlig forklaring (i stil med: "Jeg vil gerne have en ny udfordring"), havde jeg da ikke noget at indvende, hvis han kom tilbage, men når man opfører sig som et forkælet barn og snakker om slavetilstande, kan han sgu godt blive i det spanske. Og så lige Real altså. Pffff. Bliv bare væk, superstar.
Jeg håber ikke at de ligefrem buher Ronaldo ud hvis vi møder Real i CL, men håber heller ikke at han får en "kongemodtagelse" som fanboys håber på. Så... en neutral modtagelse? =P
Jeg håber ikke at de ligefrem buher Ronaldo ud hvis vi møder Real i CL, men håber heller ikke at han får en "kongemodtagelse" som fanboys håber på. Så... en neutral modtagelse? =P
Han skal bues ud ja, var engang min ynglings spiller.
Men har mistet alt respekt for ham, kan ik accepterere han hellere vil spille der, efter alt hvad United har gjort for ham.
Tror han selv har haft det skifte i tankerne i de sidste par sæsoner, og derfor er hans udtalelser bare det rene spil, set i lyset nu.
Tænker nu, på både CL finalen sidste år, og dette år, hvor han begge gange laver en "åben" kommentar til at gå på sommere ferie på.
Men nu er jeg trods alt glad for han er væk. Vi virker som et rigtigt hold igen, og jeg ser Rooney som den nye Ronaldo. Resten af hans karriere!
Måske er det fordi han aldrig har været min yndlingsspiller at jeg hverken hader eller elsker Ronaldo efter hans skifte. Jeg synes dog det er en smule latterligt med alle de Ronaldo fanboys der bare har skiftet ham ud med Rooney og nu hylder ham som aldrig før.
Don Kafai
25-09-2009, 23:16
Jeg vil klappe af Ronaldo hvis han kommer ind på OT, og det er så det. Jeg er ikke decideret fan af ham, men beundrer af hans kvaliteter, og jeg synes klart han fortjener en god velkomst, for det han opnåede i klubben har været helt fantastisk.
Tevez-sagen er KOMPLET anderledes, og jeg gider ikke at skulle komme ind på den i en Ronaldo-tråd, men synes overhoved ikke Ronaldo fortjener et "had" fra fansene.
Selvom Ronaldo også selv sagde i medierne omkring et skifte, så var det altså 80% af tiderne medierne, der IKKE citerede Ronaldo, men deres "hemmelige kilder" og deres "viden" der ville have ham til at blive, til real, blive, til real, og vi som fans blev ufattelig forvirret..
Jeg tror personligt, aldrig der har været nogen tvivl om at Ronaldo skulle smutte. SAF skulle lige overbevise ham om at blive det sidste stykke tid, hvor han også gav alt for klubben, men derudover tror jeg overfor klubben at Ronaldo har spillet med åbnekort..
Vi skal bare huske når vi læser ting, hvad der er citeret og hvad medierne "selv finder på"....
Uanset hvad synes jeg ik vi kan være andet bekendt end at give Ronaldo en klapsalve når han vender tilbage til OT..
Jeg tror ik han kommer tilbage og spiller for United, men tror han laver det som et par legender har gjort, han skifter til Barcelona :)
Mikey-boy
26-09-2009, 09:34
Jeg vil også klappe af Ronaldo hvis jeg sad på OT, den dag Real skulle komme forbi. Forstår ikke helt det "had" som nogen har mod Ronaldo nu, han havde hele tiden sagt at han havde et "crush" på Real. Bare ved tanken om det han har gjort for United, han har spillet en stor rolle da vi vandt CL i Moscow, han har også spillet en stor rolle i PL, gør mig helt blød i knæene ;) så hadet mod ham er uforståligt i mine øjne, mens at det er fuldt forståligt at buhe af Tevez!! Fy ha Tevez, du har skuffet fælt..
Jeg håber Ronaldo klarer sig godt i Real Madrid, men at Real Madrid klarer sig elendigt og skuffer. Ronaldo bidrog med meget i sin tid her, det fortjener at blive anderkendt. Han havde sine positive og negative side, men han er en fantastisk fodboldspiller, der har været vital del af vores succes de sidste 3 år.
Rasmus-K-J
17-10-2009, 18:12
Trist at ronaldo er ude i 4-8 uger. har været på ferie og så kommer man hjem til sådan en nedern nyhed : ) havde ellers glædet mig til Real mod Milan : )
United DK
17-10-2009, 20:10
Lidt sjovt at han er begyndt at blive så forholdvist meget skadet i Real Madrid, når man tænker på hvor lidt han var skadet i sine 6 år hos os.
Lidt sjovt at han er begyndt at blive så forholdvist meget skadet i Real Madrid, når man tænker på hvor lidt han var skadet i sine 6 år hos os.
På det tidspunkt var han jo heller ikke forbandet af en heks vel;)
Jeg savner nu Ronaldo en dag som idag.
Især det sidste kvarter hvor vi er "presset" ville han være giftig med hans teknik og hurtighed.
Jeg synes det er fantastisk at være sluppet af med al den fokus på én så egocentreret spiller. Alt handlede til sidst fandme ikk om andet end Ronaldo, og jeg har det helt fint med at han er i Real Madrid. Rooney og Giggs får også opmærksomhed, men de er noget mere beskedne, og langt mindre egoistiske. Til sidst handlede alle interviews, mediedækning, kameravinkler og andet fandme ikk om andet end Ronaldo. Jeg er glad for at jeg nu ser på et hold hvor alle er i centrum, frem for kun én spiller.
Vi har lært at spille sammen som et hold, og vi fungerer indtil videre, bedre som hold end da Ronaldo spillede med, og alle bolde blev spillet hen til ham i forventning om at han nok skulle ordne sagerne. Selvfølgelig kan det være vi i CL og i andre kampe kommer til at mangle en individualist, det må tiden vise. Men lad os lige minde os selv om at vi er startet utrolig godt og ligger nr 1.
dannigizmo
19-10-2009, 09:45
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1221383/Real-Madrid-star-Cristiano-Ronaldo-finished-football-months-claims-voodoo-attacker.html?ITO=1490
"The witch who claims he was hired to put a hex on Cristiano Ronaldo reckons the Portugal star will have to quit football within four months.
The voodoo attacker, who calls himself Pepe, insists it is no coincidence that the Real Madrid forward suffered an ankle injury days after the so-called curse came to light.
And now he says there will be a further blow and that Ronaldo will 'have to stop for two or three months, and then will come the final injury."
Magen til manglende holdånd skal man da godt nok lede længe efter.
SantasLittleHelper
19-10-2009, 09:56
Godt nok er Pepe usympatisk, men det der er vel lige i overkanten.. Still kinda funny..
EDIT: beskrivelsen af hende der har ansat ham, er i øvrigt tydeligvis Paris Hilton. And the plot thickens :D
[QUOTE=snegl;150183]Jeg synes det er fantastisk at være sluppet af med al den fokus på én så egocentreret spiller. Alt handlede til sidst fandme ikk om andet end Ronaldo, og jeg har det helt fint med at han er i Real Madrid. Rooney og Giggs får også opmærksomhed, men de er noget mere beskedne, og langt mindre egoistiske. Til sidst handlede alle interviews, mediedækning, kameravinkler og andet fandme ikk om andet end Ronaldo. Jeg er glad for at jeg nu ser på et hold hvor alle er i centrum, frem for kun én spiller.
QUOTE]
Kun kraftedme ikke sige det bedre. Det sådan som jeg tænkte da han blev solgt. Jeg blev glad, fordi nu var der mere fokus på Manchester united, istedet for Ronaldo & Manchester united. Jeg er mere for navnet foran trøjen, end det bag på. ;)
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1221383/Real-Madrid-star-Cristiano-Ronaldo-finished-football-months-claims-voodoo-attacker.html?ITO=1490
"The witch who claims he was hired to put a hex on Cristiano Ronaldo reckons the Portugal star will have to quit football within four months.
The voodoo attacker, who calls himself Pepe, insists it is no coincidence that the Real Madrid forward suffered an ankle injury days after the so-called curse came to light.
And now he says there will be a further blow and that Ronaldo will 'have to stop for two or three months, and then will come the final injury."
Magen til manglende holdånd skal man da godt nok lede længe efter.
Det ville fanme være sjovt, hvis det blev en realitet. Så har real lige smidt 700 mil ud af vinduet, og vi har lige tjent dem :)
timberunited
19-10-2009, 13:07
Det ville fanme være sjovt, hvis det blev en realitet. Så har real lige smidt 700 mil ud af vinduet, og vi har lige tjent dem :)
Ved ikke hvordan kontrakten ser ud? Har United fået alle penge? Eller baseres de på den succes spilleren opnår? :confused:
"Skadefryd er selvfølgelig glæde", mener fynboerne i al fald. Men trælst for spilleren og også for fodbolden i det hele taget. Eller er jeg for lidt United-fan? :lolol:
Sort magi, er det mon noget UEFA gør noget ved?
schousboe9
19-10-2009, 13:12
Handlen er up front. Alle gysserne ER faldet!
EDIT: Bare lige for god ordens skyld: ;)
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA%2D9A47%2D47BC%2DB0 69%2D3F7A2F35DB70%7D&newsid=6634291
timberunited
19-10-2009, 13:15
Handlen er up front. Alle gysserne ER faldet!
Så er det spændende at se, om hans psyke også klarer det uden Fergusons hjælp? Den "dreng" han sørger altid for spænding på en eller anden måde.
Ved ikke hvordan kontrakten ser ud? Har United fået alle penge? Eller baseres de på den succes spilleren opnår? :confused:
Vi får vist nok udbetalt dem over flere år. Det har vi også gjort med andre store handler tidligere.
Vi får vist nok udbetalt dem over flere år. Det har vi også gjort med andre store handler tidligere.
Hvad?! Hvordan ved du det? Det sku da noget åndsvagt pjat. Synes vi burde få vores cash, NU!.. Desuden, så er det selvfølgelig syndt for fodbold verdenen at et talent som Ronaldo forsvinder, ihvertfald fra græsset. Men ikke desto mindre kan jeg ikke lade være med at hade Ronaldo, for hans attitude, omkring alt. Synes slet ikke om ham. Heller ikke dengang han var i United.
:titte:
Hvad?! Hvordan ved du det? Det sku da noget åndsvagt pjat. Synes vi burde få vores cash, NU!.. Desuden, så er det selvfølgelig syndt for fodbold verdenen at et talent som Ronaldo forsvinder, ihvertfald fra græsset. Men ikke desto mindre kan jeg ikke lade være med at hade Ronaldo, for hans attitude, omkring alt. Synes slet ikke om ham. Heller ikke dengang han var i United.
:titte:
Hade? Er du nu også en af de der Jantelov-folk, der ikka kan klare at se andre være god til noget? Jøsses, tag dig dog sammen. Man må gerne være arrogant, når man HAR NOGET AT HAVE DET I! Og han er ikke arrogant. Kun på banen. Hader du så også Cantona, vores største spiller gennem tiderne?
Hade? Er du nu også en af de der Jantelov-folk, der ikka kan klare at se andre være god til noget? Jøsses, tag dig dog sammen. Man må gerne være arrogant, når man HAR NOGET AT HAVE DET I! Og han er ikke arrogant. Kun på banen. Hader du så også Cantona, vores største spiller gennem tiderne?
Hold dog op. Fordi man ikke bryder sig om mandens attitude, og hellere vil se hele holdet i fokus end én spiller, er man da ikke nødvendigvis jantelovs-ridder. Til sidst da han var i klubben var United kun Ronaldo, alle fokuserede på Ronaldo, mediernes dækning handlede næsten kun om Ronaldo, og han elskede det og labbede det i sig med øjne og hænder mod himlen hver gang han scorede eller brændte. Ét stort Ronaldo-show, og ja undskyld, men vi er nogle der faktisk tror på at man kan have klasse uden nødvendigvis at være selvfikseret. At man kan være en beskeden og respekteret vinder ala Giggs og Maldini gør at man også bliver respekteret og husket af andre grunde end bare fodbold (og ikke sine poses) - nemlig mennesket bag målene og assistsne. Deres spil taler sgu bare for sig selv, uden at de gør så meget ud af at fortælle at de er den bedste hele tiden. Det giver iøvrigt også plads til at andre, og lidt mere højtidelige spillere (Ronaldo fx) kan tillade sig at være højtidelige og i fokus på og udenfor banen.
I modsætning til Ronaldo var Cantona iøvrigt også langt mere respekteret i omklædningsrummet end Ronaldo nogensinde har været tæt på at være. Stort menneske udenfor banen også, hvilket ingen vel betvivler, og vel netop også var derfor at så mange fans kunne leve med at han var den karakter han var på banen - for man vidste det ikke handlede om egen succes. Cantona var fx den første til at skrive autografer, og ofte også den sidste der gik. Det var på ingen måde den samme "se mig" filosofi som Ronaldo, Cantona var ydmyg til trods for at han spillede med kraven oppe. Iøvrigt tvivler jeg på at Ronaldo når han stopper karrieren, spiller fodbold med hjemløse, (så skulle det da for at blive set endnu engang)
Min pointe er at man kan være i fokus på forskellige måder. Cantona ville jo nok også ses, dog med baggrund i ære imo. Han svigtede sgu aldrig fans, eller medspillere om det var på banen eller i omklædningsrummet. Hvis du har oplevet begge personer i virkeligheden vil du måske forstå hvad jeg mener bedre.
Ronaldo skred til trods for at have sagt at han blev 2 uger forinden, kysset logoet, kastet med trøjen, og alt andet, der på overfladisk og manipulativ vis skulle give et indtryk af at han var loyal. Hvis det er en fed attitude ved jeg ikke hvad er en fed attitude er. Men ja han skal da stadig have en kæmpe ros for hvad han udrettede i United. Han var en hel fantastisk spiller, og vi får måske ikke et så unikt talent i de næste mange år. Svært at sige.
Man må gerne være arrogant, når man HAR NOGET AT HAVE DET I!
Okay, okay. Vi havde glemt facitbogen derhjemme.
Edit: Ja okay, formålet med Ronaldos trøjekast havde vel også det formål at vise sine mavemuskler og overkrop frem. :titte:
Real Madrid-kanten Cristiano Ronaldo ser ud til at blive den første fodboldspiller som bliver billionær, efter han angiveligt skulle tjene 160.000 kr. per minut. Den tidligere Manchester United-stjerne er blevet tilbudt 15 millioner per kamp af udenlandske finansfyrster, hvis han viser sit talent i en række venskabskampe.
(Daily Star)
Misundelser er en grim ting.
Misundelser er en grim ting.
Haha, endnu engang beviser Opkast, hvilken elendige "journalister" de er, når de har oversat billionaire til billionær. Jeg kan kun grine af det! :D
Jeg hader Janteloven, men jeg sætter pris på ydmyghed.
Tror vist lige du skal slappe lidt af her bassemand. For det første hvis ikke du har noget konstruktivt at sige til min kommentar så lade være med at sige noget overhovedet. Det her har absolut intet med Janteloven at gøre. Jeg hader bare Ronaldo. Cantona er noget andet, han havde en anden mentalitet, en anden være måde. Og du skal sku ikke belære mig om hvorvidt Ronaldo er arrogant på og ikke udenfor. For han er ligemeget hvor han er, arrogant.
Og dine subjektive holdninger, skal du holde for dig selv, ikke noget med at sige Cantona er vores største spiller gennem tiderne. Det dét du synes. Jeg har dog ikke givet udtryk for han ikke er det.
SantasLittleHelper
19-10-2009, 21:11
Tror vist lige du skal slappe lidt af her bassemand. For det første hvis ikke du har noget konstruktivt at sige til min kommentar så lade være med at sige noget overhovedet. Det her har absolut intet med Janteloven at gøre. Jeg hader bare Ronaldo. Cantona er noget andet, han havde en anden mentalitet, en anden være måde. Og du skal sku ikke belære mig om hvorvidt Ronaldo er arrogant på og ikke udenfor. For han er ligemeget hvor han er, arrogant.
Og dine subjektive holdninger, skal du holde for dig selv, ikke noget med at sige Cantona er vores største spiller gennem tiderne. Det dét du synes. Jeg har dog ikke givet udtryk for han ikke er det.
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at tage fat her. Jeg tror det her er det værste indlæg jeg nogensinde har læst. Her er hvorfor:
1) Du skriver, at han skal komme med noget konstruktiv kritik - men bagefter skriver du, at han ikke skal belære dig noget. Hvordan i alverden skal han så bære sig af med, at komme med konstruktiv kritik?
2) Ja, Cantona havde en anden mentalitet. Han var klart mere arrogant end Ronaldo nogensinde har været. Sættes der spørgsmålstegn ved det, har man en meget dårlig hukommelse eller også vælger man at være fuldstændig forblændet.
3) Du skriver, at NtotheT skal holde sine subjektive holdninger for sig selv, og skriver før det, at du hader Ronaldo? WTF MAN!? Det er et fanforum det her! Selvfølgelig er der plads til subjektive holdninger. Dobbeltmoral er der forhåbentlig ikke nogen der bifalder.
Jeg håber sgu du tænker dig om, før du skriver næste gang. Så kan vi rykke dine ulogiske argumenter fra hinanden til den tid, i stedet for at beskæftige os med semantik.
Enig. Han glemte vist at tænke da han skrev det. Dog vil jeg påstå at NtotheT's indlæg også var lort, men folk har jo forskellige meninger.
Don Kafai
19-10-2009, 23:07
Take a chill-pill guys :)
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at tage fat her. Jeg tror det her er det værste indlæg jeg nogensinde har læst. Her er hvorfor:
1) Du skriver, at han skal komme med noget konstruktiv kritik - men bagefter skriver du, at han ikke skal belære dig noget. Hvordan i alverden skal han så bære sig af med, at komme med konstruktiv kritik?
2) Ja, Cantona havde en anden mentalitet. Han var klart mere arrogant end Ronaldo nogensinde har været. Sættes der spørgsmålstegn ved det, har man en meget dårlig hukommelse eller også vælger man at være fuldstændig forblændet.
3) Du skriver, at NtotheT skal holde sine subjektive holdninger for sig selv, og skriver før det, at du hader Ronaldo? WTF MAN!? Det er et fanforum det her! Selvfølgelig er der plads til subjektive holdninger. Dobbeltmoral er der forhåbentlig ikke nogen der bifalder.
For det første siger jeg han ikke skal belære mig om hvorvidt ronaldo var arrogant på og udenfor banen. Lille mand, du skal også læse ordenligt først. Jeg siger ikke han ikke skal belære mig om noget, men derimod om Ronaldo.
Og for det andet, så skriver jeg jeg hader ronaldo, NtotheT, skriver at Cantona er vores bedste spiller nogensinde. Han skriver ikke "jeg synes" eller noget i den retning.
Og nej Cantona, var i mine øjne, (læg mærke til jeg siger i mine øjne) ikke mere arrogant end Ronaldo. Hele Cantonas attitude var mere ærlig, og han var sku ikke som Ronaldo.
Nej hvor pudsigt, jeg hader nemlig dig.
Nej hvor pudsigt, jeg hader nemlig dig.
Du skal da ikke begynde at være ked af det, bare fordi ikke alle elsker Ronaldo.
:whine:
dannigizmo
20-10-2009, 09:04
Don Kafai har fortalt jer, at I skal falde ned en gang, nu gør jeg det også. Næste gang er der gult kort.
Don Kafai har fortalt jer, at I skal falde ned en gang, nu gør jeg det også. Næste gang er der gult kort.
Det jo ikke mig der angriber de andre? Synes lige folk går amok nogle gange.
Never the less så det altså en færdig diskussion vi havde gang i.
Det jo ikke mig der angriber de andre? Synes lige folk går amok nogle gange.
Never the less så det altså en færdig diskussion vi havde gang i.
Jeg er ikke ked af det. Dog finder jeg dine udtalelser grænsende til det idiotiske.
Jeg er ikke ked af det. Dog finder jeg dine udtalelser grænsende til det idiotiske.
Du aner ikk hva du snakker om. Jeg synes bare det godt vi kom af med Ronaldo. Synes vores hold ligner et hold nu. Hvilket kun er godt.:trophy:
Du aner ikk hva du snakker om. Jeg synes bare det godt vi kom af med Ronaldo. Synes vores hold ligner et hold nu. Hvilket kun er godt.:trophy:
Haha, aner jeg ikke hvad jeg snakker om? Og så kan jeg vel gå ud fra at du har et indgående kendskab til spillerstaben, samt omgås denne privat?
Hvis vi nu ser bort fra din - igen - mindre begavede kommentar, så ja, der er da helt sikkert gode sider ved salget af Ronaldo. Dog kan jeg ikke forstå hvordan man kan blive påvirket så meget af medierne, så der sågar kan opfylde sig et had til denne fantastiske fodboldspiller. Og slet ikke når han har gjort så meget for den fodboldklub man elsker (hvilket man må antage du gør (dog nok i en mild grad) siden du befinder dig på dette forum).
Att: admins. Skulle dette indlyse et såkaldt gult kort, så fred være med det. Det var et professionelt frispark, der var nødvendigt at tage.
http://www.youtube.com/watch?v=PfkeD1IxGdk så kan man sku ikk undgå at savne ham lidt
schousboe9
30-10-2009, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=PfkeD1IxGdk så kan man sku ikk undgå at savne ham lidt
Joeh...
(Indsæt her gif-fil (http://img267.imageshack.us/i/dollar.gif/) med roterende dollartegn, som jeg ikke selv kan finde ud af at lægge op, trods Thomas' vældig fine instruktion andetsteds på forummet)
schousboe9
05-11-2009, 12:41
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1250022.ece
Var der nogen, der sagde voodoo?
Færingen
05-11-2009, 13:05
Har ingen sympati for ham....
Har ingen sympati for ham....
Mærkelig kommentar. Det var jo ikke det der blev spurgt om.
Men ja, det er da helt vildt at hende heksen før kampen var ude og sige at der var nogen der havde betalt hende for at få ham skadet i den kamp. Men det skulle dog ikke være en alvorlig skade, og sådan så den jo heller ikke ud til at være i starten. Synes sgu det er skummelt
United DK
05-11-2009, 14:40
Godt vi solgte ham.
United0805
05-11-2009, 14:43
Vil altid elske den mand! Helt igennem fantastisk fodboldspiller, og supercool personlighed! Messi, Kaka osv., når ham ikke til sokkeholderne.
schousboe9
05-11-2009, 15:00
Mærkelig kommentar. Det var jo ikke det der blev spurgt om.
Men ja, det er da helt vildt at hende heksen før kampen var ude og sige at der var nogen der havde betalt hende for at få ham skadet i den kamp. Men det skulle dog ikke være en alvorlig skade, og sådan så den jo heller ikke ud til at være i starten. Synes sgu det er skummelt
Ja.
Jeg tror nu ikke selv det mindste på den slags pladder, og mon ikke det mere skyldes Reals uduelige lægestab, men heksens påstand må siges at være meget godt timet...
Færingen
05-11-2009, 16:19
Vi har nok set det bedste af ham
Rasmus-K-J
05-11-2009, 18:34
Vi har nok set det bedste af ham
Hold nu op med de ligegyldige kommentare. Du vil tydeligvis bare starte et skænderi med en!!.
Hvis du en dag bliver ramt af en skade har jeg heller ingen sympati med dig, for du har fortjent at blive skadet. Pfff, pade!
Egentlig sjovt eller besynderligt, når man tænker på, at han aldrig var skadet hos os udover den ankeloperation sidste år. Jeg er normalt ikke så overtroisk, men jeg synes sgu det er lidt sygt, når en heks siger, at Ronaldo vil få problemer med skader de næste 5 måneder og han så er ude nu i 2-3 måneder måske.
United-Allan33
05-11-2009, 21:58
Hold nu op med de ligegyldige kommentare. Du vil tydeligvis bare starte et skænderi med en!!.
Hvis du en dag bliver ramt af en skade har jeg heller ingen sympati med dig, for du har fortjent at blive skadet. Pfff, pade!
Der er da intet negativt i det han sagde.. Det er da bestemt ikke urealistisk at man har set det bedste fra Ronaldos side.. Han har haft 3 kanon sæsoner for United som i sig selv er svært at overgå, og hvis han nu begynder at blive skadet, så bliver det da endnu sværere.. Og desuden er der jo intet i Færingens indlæg der siger at han er glad for Ronaldos skade..
Ja.
Jeg tror nu ikke selv det mindste på den slags pladder, og mon ikke det mere skyldes Reals uduelige lægestab, men heksens påstand må siges at være meget godt timet...
Jeg tror, der er nogle ting, der er gået forbi din næse.
Hele hekse-episoden er ikke opstået efter han fik sin skade. Denne heks, som kalder sig selv for Pepe, udtalte sig før Marseille-kampen, at Ronaldo ville få en skade i Marseille-kampne, som ville holde ham ude i noget tid, og efter nogle uger har hans "klient"(som siges at være selveste Paris Hilton) betalt ham mere for at gøre det af med Ronaldos karriere.
Og som situationen er nu, så er det skræmmende, at alt det denne heks har sagt, passer
Der er da intet negativt i det han sagde.. Det er da bestemt ikke urealistisk at man har set det bedste fra Ronaldos side.. Han har haft 3 kanon sæsoner for United som i sig selv er svært at overgå, og hvis han nu begynder at blive skadet, så bliver det da endnu sværere.. Og desuden er der jo intet i Færingens indlæg der siger at han er glad for Ronaldos skade..
Til en vis grad enig, men som han startede sin sæson scoringsmæssigt, lignede det, at han ville sætte en ny personlig rekord og ville slå sin 42 målsrekord.
schousboe9
05-11-2009, 22:39
Jeg tror, der er nogle ting, der er gået forbi din næse.
Hele hekse-episoden er ikke opstået efter han fik sin skade. Denne heks, som kalder sig selv for Pepe, udtalte sig før Marseille-kampen, at Ronaldo ville få en skade i Marseille-kampne, som ville holde ham ude i noget tid, og efter nogle uger har hans "klient"(som siges at være selveste Paris Hilton) betalt ham mere for at gøre det af med Ronaldos karriere.
Og som situationen er nu, så er det skræmmende, at alt det denne heks har sagt, passer
Ja, det er jeg udmærket klar over. Jeg citerer:
Jeg tror nu ikke selv det mindste på den slags pladder [...] men heksens påstand må siges at være meget godt timet...
... og indikerer dermed diskret, at det nok ikke er helt tilfældigt, at Ronaldo, efter heksens påstand om en forbandelse, nu pludselig er skadet, selvom jeg ikke tror det mindste på den slags pladder. You see?:)
Du kommer i det mindste med en argumentation hvorfor du mener det om Ronaldo. Og ikke bare en enkelt sætning som Færingen gør. At underbygge sine argumenter kommer man sgu længst med og ikke disse latterlige one-liners som vi ikke kan bruge til noget som helst.
Vores alle sammens Peter Schmeichel sagde lige fornyligt i CL-studiet, at han i en samtale med SAF tog Ferguson i at sige, at Ronaldo er den bedste spiller, han nogensinde har haft under sig.
Jeg er enig. Hvad er I andre? Er Kongen den største eller har Ronaldo overhalet ham?
SantasLittleHelper
25-11-2009, 22:54
Du må lige specificere dit spørgsmål. Mener du den bedste, eller den største. Ronaldo er bedste, men Cantona er størst.
Jeg nåede aldrig at se Cantona live, så jeg må nøjes med at sige Ronaldo eller Giggs.. Men det er sgu umuligt at afgøre sådan noget, synes jeg. Jeg kan ikke engang afgøre det med mig selv :o
Du må lige specificere dit spørgsmål. Mener du den bedste, eller den største. Ronaldo er bedste, men Cantona er størst.
Jeg mener selvfølgelig den bedste af fodboldmæssige kvaliteter. My bad.
Jeg mener selvfølgelig den bedste af fodboldmæssige kvaliteter. My bad.
Det er lidt svært at svare på, da de hver isæt var suveræne til flere aspekter. Man kan generelt ikke sige hvem der er "bedst" , man kan derimod selv have en mening om det.
og mht. til fodboldmæssige kvaliteter vil jeg klart sige Ronaldo, han spillede som ingen anden 07/08. Hans mål og statistikker kan ingen pille ved.
Læg mærke til hva kommentatoren siger
"He may not have Rooney's eyes for goal"
Time changes huh? :):devilll:
P.s kunne ikke få youtube koden til at virke.
Jeg opdagede lige, at Ronaldo foreløbig har scoret flere mål, end han har spillet kampe for Real Madrid. Godt gået.
Hans CL-mål mod Marseille var bestemt heller ikke skidt.
Ja, det er super godt klaret af ham. Han har spillet 5 kampe indtil videre, hvor han har scoret 2 gange.
Jeg griner lidt over dem, der sagde, at Ronaldo ville få det svært ved at klare sig i Spanien. Når man er dygtig, så er det underordnet hvad for en liga, man befinder sig i.
Kasper United
23-12-2009, 11:00
Ja, mange troede bare, at han var færdig osv., og at han kun skulle ned i solen med en god løn.. Men nææ nej, jeg synes, at han har bevist, at han stadig er blandt de 3 bedste i verden.. Synd at han fik den skade, men han er nu alligevel vendt stærkt tilbage..
Håber at han vender tilbage til United engang, selvom chancen vel ikke er så høj..
Jeg er stadig stor fan af ham, selvom han ikke spiller i den helt rigtige klub mere :devilll:
Ja, det er super godt klaret af ham. Han har spillet 5 kampe indtil videre, hvor han har scoret 2 gange.
Jeg griner lidt over dem, der sagde, at Ronaldo ville få det svært ved at klare sig i Spanien. Når man er dygtig, så er det underordnet hvad for en liga, man befinder sig i.
At du griner er jo bare beviset på at det altid er nemt at være bagklog. Hvis han klarede det skidt skulle der så grines af dig?
Ja, Ronaldo har virkelig været imponerende god i Real Madrid - modsat Kaka og Benzema, der slet ikke leverer det, der var forventet af dem, så har Ronaldo slået igennem fra dag 1, og han er godt igang med at betale pengene tilbage som Real Madrid gav for ham. Han har lavet næsten 15 mål. Det er en vanvittig statistik omkring juletid, men når man tager med, at han var ude i et par måneder med en skade, så er det forrygende godt klaret.
NaniTheDoN
23-12-2009, 15:50
Intet at vise
;)
At du griner er jo bare beviset på at det altid er nemt at være bagklog. Hvis han klarede det skidt skulle der så grines af dig?
Det er IKKE jer herinde fra jeg hentyder til. Jeg hentyder mere til den generelle fodboldbefolkning. Dem som hadede Ronaldo var sikker på, at han i Spanien ville blive et flop og ikke kunne slå igennem, hvor jeg var en af dem, der sagde, at han ville være et større hit i Spanien end England, fordi han er så god til at udnytte den plads, der er i Spanien. Der er jo intet forsvar i det land.
ChristianR
24-12-2009, 00:10
Nu mener jeg dog bare, at der er kanp så meget at være bagklog over.
Personliogt tror jeg, at verdenspressen og de fleste fodboldintreresserede som jeg selv, troede på, at Ronaldo ville slå til i Spanien. Hans fysik, genrelle alsidighed og generelt hans uovertrufne egenskaber på en fodboldbane ville ikke andet end kunne brilliere i Spanien. Modsat Messi eksempelvis har Ronaldo nemlig ingen brister.
Messis største mangel er åbentlyst det fysiske aspekt, og herfor kunne han muligvis fejle i det brittiske. Hvorvidt han ville gøre det eller kompensere for det via andre spidskompetencer er svære at spå om. Men Messi har i det mindste een svaghed - I modsætnig til Ronaldo, som vel tangerer det perfekte.
På den personlige side, ønsker jeg ikke Ronaldo skal klare sig godt i Real, blandt andet fordi jeg synes det er latterligt, at bare fordi Real engang var klubben over alle klubber med stjernerne, så skal det endelige mål for verdens bedste spillere være at komme dertil. Hvorfor det ikke United? Ja måske har vi ikke 9 ChL pokaler, men vi er jo klubben der ingen der er større end, eller er det bare fanatisk at snakke sådan? :)
Men for fodboldens skyld, synes jeg han skal klare den endnu bedre, han skal vise alle at no matter what, så er han verdensklasse. And my God, is he! :)
På den personlige side, ønsker jeg ikke Ronaldo skal klare sig godt i Real, blandt andet fordi jeg synes det er latterligt, at bare fordi Real engang var klubben over alle klubber med stjernerne, så skal det endelige mål for verdens bedste spillere være at komme dertil. Hvorfor det ikke United? Ja måske har vi ikke 9 ChL pokaler, men vi er jo klubben der ingen der er større end, eller er det bare fanatisk at snakke sådan? :)
Men for fodboldens skyld, synes jeg han skal klare den endnu bedre, han skal vise alle at no matter what, så er han verdensklasse. And my God, is he! :)
Fordi man i madrid kan opleve lidt bedre vejr, men også for at have muligheden for at spille for et hold som vil spille noget smuk fodbold, eller ihvertfald forsøge på det.
Og så drømmer mange stjerner jo også om at spille på hold med andre stjerner så.
United DK
25-12-2009, 20:12
Forskellen på os og Real Madrid er primært klubbernes beliggenhed. Manchester er som by ikke så attraktiv som Madrid, og uanset hvordan man vender og drejer det, så er Real Madrid det ypperste indenfor fodbold.
Bud Spencer
25-12-2009, 20:23
Forskellen på os og Real Madrid er primært klubbernes beliggenhed. Manchester er som by ikke så attraktiv som Madrid, og uanset hvordan man vender og drejer det, så er Real Madrid det ypperste indenfor fodbold.
Du har så evigt ret. Forstår bare ikke hvorfor Real Madrid er det ypperste, og alle vil spille der. Jeg vil klart foretrække Manhcester United, hvis det kom dertil. Men det har sjovt nok også noget at gøre med, at jeg har svært ved at se objektivt på tingene åbenbart.
United DK
25-12-2009, 20:26
Du har så evigt ret. Forstår bare ikke hvorfor Real Madrid er det ypperste, og alle vil spille der. Jeg vil klart foretrække Manhcester United, hvis det kom dertil. Men det har sjovt nok også noget at gøre med, at jeg har svært ved at se objektivt på tingene åbenbart.
Kig på pokalskabet og historien generelt. Vi er store, men Real Madrid er bare større, simpelthen.
Kig på pokalskabet og historien generelt. Vi er store, men Real Madrid er bare større, simpelthen.
Men om vi så lige vandt 5 PL titler, 5 FA cups, og 2 Chl (man ska også være LIDT realistisk :) ), og alligevel ville folk stadigvæk kigge mod Madrid, og kalde dem los galacticos, og det synes jeg bare er så ærgeligt. Kan virkelig ikke forstå hvorfor United aldrig vil blive set med samme øjne. Ja vejret. Men hvem vil ikke spille med Rooney (=Benzema), Giggs (=Raul), Vidic (=Sergio Ramos 'Vidic er dog bedre), Rio (=Pepe) osv osv.. Det jo ikke fordi vi ikk har stjerner!
Alt der så kan håbes, er klimaet snart vender og drejer, så det bliver modsat. :lolol:
VonKoblenz
26-12-2009, 02:08
har
min ven, du skal også tænke på.. Selvom United er giganternes klub, så har madrid den fordel at have solskin :D
United DK
26-12-2009, 09:38
Men om vi så lige vandt 5 PL titler, 5 FA cups, og 2 Chl (man ska også være LIDT realistisk :) ), og alligevel ville folk stadigvæk kigge mod Madrid, og kalde dem los galacticos, og det synes jeg bare er så ærgeligt. Kan virkelig ikke forstå hvorfor United aldrig vil blive set med samme øjne. Ja vejret. Men hvem vil ikke spille med Rooney (=Benzema), Giggs (=Raul), Vidic (=Sergio Ramos 'Vidic er dog bedre), Rio (=Pepe) osv osv.. Det jo ikke fordi vi ikk har stjerner!
Alt der så kan håbes, er klimaet snart vender og drejer, så det bliver modsat. :lolol:
Det er jo klart, at hvis vi de næste 20 år vinder 18 mesterskaber, 10 FA Cups, og 4-5 CL-titler, mens Real Madrid mere eller mindre står stille på den front, så kan man snakke om, at vi nok er de største, men det scenarie bliver næppe til virkelighed.
Personligt rører det mig ikke, at Real Madrid er større, sådan er det bare, og jeg ville da helt ærligt også krumme tæer, hvis vi kom i deres position, og købte på samme måde som dem. Det giver sikkert mange en tryghedsfornemmelse, at købe den ene stjerne efter den anden, og de mindreårige fans kan prale i skolen af, hvor store United er, fordi de kan købe et hold, der er bedre end man kan lave i FM. For mig personligt er det mere spændende, at vinde på den måde som vi generelt har gjort, med spillere som vi selv har gjort store, fremfor at have købt dem på toppen.
SantasLittleHelper
28-12-2009, 11:35
Check lige lege-drengene :d
Nb4wjYmM1yY
Der er vist en der læser eb.dk :p
United DK
28-12-2009, 15:01
check Lige Lege-drengene :d
nb4wjymm1yy
Fergie sign him up!!!
Det er jo klart, at hvis vi de næste 20 år vinder 18 mesterskaber, 10 FA Cups, og 4-5 CL-titler, mens Real Madrid mere eller mindre står stille på den front, så kan man snakke om, at vi nok er de største, men det scenarie bliver næppe til virkelighed.
Personligt rører det mig ikke, at Real Madrid er større, sådan er det bare, og jeg ville da helt ærligt også krumme tæer, hvis vi kom i deres position, og købte på samme måde som dem. Det giver sikkert mange en tryghedsfornemmelse, at købe den ene stjerne efter den anden, og de mindreårige fans kan prale i skolen af, hvor store United er, fordi de kan købe et hold, der er bedre end man kan lave i FM. For mig personligt er det mere spændende, at vinde på den måde som vi generelt har gjort, med spillere som vi selv har gjort store, fremfor at have købt dem på toppen.
Jeg mindes ikke jeg snakker om at købe stjerne efter stjerne spiller.. Den idiotiske taktik, vil jeg slet ikke have heller. Jeg synes det ødelægger for meget for de unge og nye spændende talenter i klubben. Men altså, det jeg mener er bare, jeg synes generelt Manchester United skal ses som det bedste man kan komme ud for! And IMO it IS! :trophy:
morten8832
28-12-2009, 20:59
Check lige lege-drengene :d
Nb4wjYmM1yY
Det er godt nok en ringe boldomgang ronaldo besidder der.. Men sådan ender man jo i Madrid
SantasLittleHelper
28-12-2009, 21:16
Det er godt nok en ringe boldomgang ronaldo besidder der.. Men sådan ender man jo i Madrid
Nåh, okay. Smid en video op hvor du tryller, så kan vi sammenligne :)
Don Kafai
28-12-2009, 21:21
Mja, på papiret har du nok ret, men er man ikke nød til, at sætte pokalerne i et mindre bredt perspektiv?
Fx så er 5 af Reals 9 CL-titler kommet fra 1955-1960, kan du nogensinde forestille dig, at et hold i dag vinder 5 CL-titler i træk? Ingen har endnu formået at genvinde turneringen. Deres vej til finalen i 1956 var bl.a. med sammenlagt 8-1 over Antwerp, 10-2 over Sevilla osv. og sådan var det generelle billede dengang.
Jeg vil indskrænke vurderingen til "moderne" fodbold, så har der (i min bog) været nogle storhold, startende med Ajax, Bayern, og så den engelske dominans med Liverpool, før Italien og Spanien tog teten med Milan, Juventus, Barcelona og Real Madrid. Siden har engelske hold vist sig stærkest med os selv og Chelsea, og det er de hold jeg mener, man kan sammenligne på samme skala. United, Real Madrid og Barcelona er de tre der klart skiller sig ud fra mængden, og skal jeg pege på én der har været mest dominerende, så må det være Barcelona.
Jeg synes ikke det giver det korrekte billede bare at kigge på et pokalskab, og vurdere derudfra, især når den starter i 1930'erne.
United DK
28-12-2009, 21:41
Mja, på papiret har du nok ret, men er man ikke nød til, at sætte pokalerne i et mindre bredt perspektiv?
Fx så er 5 af Reals 9 CL-titler kommet fra 1955-1960, kan du nogensinde forestille dig, at et hold i dag vinder 5 CL-titler i træk? Ingen har endnu formået at genvinde turneringen. Deres vej til finalen i 1956 var bl.a. med sammenlagt 8-1 over Antwerp, 10-2 over Sevilla osv. og sådan var det generelle billede dengang.
Jeg vil indskrænke vurderingen til "moderne" fodbold, så har der (i min bog) været nogle storhold, startende med Ajax, Bayern, og så den engelske dominans med Liverpool, før Italien og Spanien tog teten med Milan, Juventus, Barcelona og Real Madrid. Siden har engelske hold vist sig stærkest med os selv og Chelsea, og det er de hold jeg mener, man kan sammenligne på samme skala. United, Real Madrid og Barcelona er de tre der klart skiller sig ud fra mængden, og skal jeg pege på én der har været mest dominerende, så må det være Barcelona.
Jeg synes ikke det giver det korrekte billede bare at kigge på et pokalskab, og vurdere derudfra, især når den starter i 1930'erne.
Du kan heller ikke bare feje tidligere bedrifter væk med alle mulige søforklaringer. En titel er en titel, uanset hvordan den er vundet, hvornår den er vundet osv. Man kan jo heller ikke begynde at sige, at Liverpool reelt kun har vundet en mesterholdstitel, bare fordi de fire andre blev vundet i en tid, hvor kun mesterholdene fra de forskellige deltog, og derved var konkurrencen ikke ligeså stor som i dag.
Jeg synes det er respektløst, når folk begynder på alle deres postulater mod fodbold fra før 2000, som om at alt fodbold i gamle dage var pisse nemt, og spillerne dengang var røv og nøgler ift. i dag, og turneringerne var elendige ift. i dag osv. At Real Madrid har vundet 5 af deres 9 mesterholdstitler over en 5-årig periode, det er fuldstændig ligegyldigt, for de vandt fordi de var det bedste hold i Europa dengang, og dengang var turneringen sat sådan op. Ingen kan vide, om vi evt. selv havde vundet to eller tre mesterholdstitler dengang med vores Busby Babes, men det ændre jo ikke på at Real Madrid vandt, og sådan er det bare.
Don Kafai
28-12-2009, 21:52
Du kan heller ikke bare feje tidligere bedrifter væk med alle mulige søforklaringer. En titel er en titel, uanset hvordan den er vundet, hvornår den er vundet osv. Man kan jo heller ikke begynde at sige, at Liverpool reelt kun har vundet en mesterholdstitel, bare fordi de fire andre blev vundet i en tid, hvor kun mesterholdene fra de forskellige deltog, og derved var konkurrencen ikke ligeså stor som i dag.
Jeg synes det er respektløst, når folk begynder på alle deres postulater mod fodbold fra før 2000, som om at alt fodbold i gamle dage var pisse nemt, og spillerne dengang var røv og nøgler ift. i dag, og turneringerne var elendige ift. i dag osv. At Real Madrid har vundet 5 af deres 9 mesterholdstitler over en 5-årig periode, det er fuldstændig ligegyldigt, for de vandt fordi de var det bedste hold i Europa dengang, og dengang var turneringen sat sådan op. Ingen kan vide, om vi evt. selv havde vundet to eller tre mesterholdstitler dengang med vores Busby Babes, men det ændre jo ikke på at Real Madrid vandt, og sådan er det bare.
Jeg fejer den jo heller ikke væk med en søforklaring, jeg tager dem bare væk fra den pågældende vurdering, fordi man ikke kan sammenligne æbler og pærer.
I min bog er en CL-titel sværere at vinde i 2010 end Europa Cuppen var i 1955. Den er faktisk så meget sværere, at jeg ikke synes de er sammenlignige på den måde du bruger dem. Du kan så komme og sige, at man så ikke kan sammenligne noget som helst, fordi man altid kan finde forskelle, men jeg mener den i det her tilfælde er så markant, at den ikke bare kan negligeres.
Jeg har desuden ikke sagt noget om niveauet, for så meget ved jeg slet ikke om fodbold dengang, men altså bare formater og deltagelser i diverse turneringer synes jeg er nok til, at man bør sætte nogle spørgsmålstegn.
United DK
28-12-2009, 22:04
Jeg fejer den jo heller ikke væk med en søforklaring, jeg tager dem bare væk fra den pågældende vurdering, fordi man ikke kan sammenligne æbler og pærer.
I min bog er en CL-titel sværere at vinde i 2010 end Europa Cuppen var i 1955. Den er faktisk så meget sværere, at jeg ikke synes de er sammenlignige på den måde du bruger dem. Du kan så komme og sige, at man så ikke kan sammenligne noget som helst, fordi man altid kan finde forskelle, men jeg mener den i det her tilfælde er så markant, at den ikke bare kan negligeres.
Jeg har desuden ikke sagt noget om niveauet, for så meget ved jeg slet ikke om fodbold dengang, men altså bare formater og deltagelser i diverse turneringer synes jeg er nok til, at man bør sætte nogle spørgsmålstegn.
Skal vi så sidde og vurdere alle vores 18 mesterskaber mod Liverpools 18? Man kan vende og dreje det som man vil, men en titel er og bliver en titel, og jeg synes det er decideret latterligt, at man i det hele begynder at stille spørgsmålstegn ved et holds tidligere bedrifter. Vi kan da hurtigt blive enige om, at CL er sværere at vinde end den gamle Europa Cup, men fordi turneringsmodellen var anderledes før i tiden, skal man ikke tage noget fra den vindende klub. Rent hypotetisk kunne Real Madrid jo stadig have vundet fem i streg, selvom de fire bedste fra Spanien, England, Italien osv. deltog.
Nåh, okay. Smid en video op hvor du tryller, så kan vi sammenligne :)
Fatter ikke hvorfor du går på ham på den måde, og siger han ikke kan gøre det bedre, og så kommer med en defensiv stand, som er fuldstændig unødvendig.
Han siger jo bare Ronaldo ikke liiiige rammer de fede skills der.
-Giver ham i og for sig også ret i det. ;)
Don Kafai
28-12-2009, 23:33
Man kan vende og dreje det som man vil, men en titel er og bliver en titel, og jeg synes det er decideret latterligt, at man i det hele begynder at stille spørgsmålstegn ved et holds tidligere bedrifter.
Igen, jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved deres bedrifter. De har et pokalskab i Madrid der nok skal sætte enhver tvivl på plads. Ligesom Liverpool har 18 mesterskaber, og vi har 18 mesterskaber.
Jeg sætter derimod spørgsmålstegn ved dit regnestykke, der førte til resultatet at Real Madrid er større end os. Måske er de større, det regnestykke synes jeg er hårfin, men ikke fordi de har det største pokalskab.
Sheffield F.C. er vel heller ikke den mest traditionsbundne klub i verden pr automatik, fordi de er verdens ældste.
EDIT: Jeg er godt klar over, at topic bevæger sig væk fra Ronaldo, men jeg synes stadig den kan høre hjemme her, især fordi Ronaldo er skredet til Madrid.
Ronaldo failer i Real Madrid. Bare vent.
SantasLittleHelper
29-12-2009, 08:19
Fatter ikke hvorfor du går på ham på den måde, og siger han ikke kan gøre det bedre, og så kommer med en defensiv stand, som er fuldstændig unødvendig.
Han siger jo bare Ronaldo ikke liiiige rammer de fede skills der.
-Giver ham i og for sig også ret i det. ;)
Jeg tror du har misforstået mig lidt :) Jeg kan da love for, at det Ronaldo gør ikke er noget jeg vil kunne gøre, og jeg ved ikke om folk forventer at der kommer fyrværkeri ud af støvlerne hver gang Ronaldo rører bolden, men IMO er det der en fremragende motorisk forestilling.
Under alle omstændigheder kan vi vel blive enige om, at det ikke er "ringe boldomgang", og at man ikke bliver dårligere teknisk af at skifte til Real Madrid. Ergo er begge hans påstande forkerte, og det virkede ærlig talt bare som om han ville skyde en uberettiget stikpille af mod Ronaldo og Real.
EDIT:
Ronaldo failer i Real Madrid. Bare vent.
Lad mig i øvrigt komplimentere din fremragende argumentationsteknik. Den er jo nærmest ikke set lige siden førnævnte eksempel.
United-Allan33
29-12-2009, 08:58
Jeg tror du har misforstået mig lidt :) Jeg kan da love for, at det Ronaldo gør ikke er noget jeg vil kunne gøre, og jeg ved ikke om folk forventer at der kommer fyrværkeri ud af støvlerne hver gang Ronaldo rører bolden, men IMO er det der en fremragende motorisk forestilling.
Under alle omstændigheder kan vi vel blive enige om, at det ikke er "ringe boldomgang", og at man ikke bliver dårligere teknisk af at skifte til Real Madrid. Ergo er begge hans påstande forkerte, og det virkede ærlig talt bare som om han ville skyde en uberettiget stikpille af mod Ronaldo og Real.
EDIT:
Lad mig i øvrigt komplimentere din fremragende argumentationsteknik. Den er jo nærmest ikke set lige siden førnævnte eksempel.
Jeg vil nu tillade mig at give ham ret i at det bestemt ikke er en boldomgang, man havde forventet af Ronaldo... Jo det er flot, og mange kunne ikke gøre det efter, men han bliver klart overskygget af en 8-10 årig knægt, og han virker usikker, og laver flere fejl. Og inden folk farer i flint, så er det ikke ment som en kritik af Ronaldo, jeg tror du kan finde mange der kan den slags triks bedre end mange af de "rigtige" spillere, men som så ikke kan bruge det i en kamp, som Ronaldo jo mestre..
Kunne det tænkes at Ronaldo slækkede lidt på boldkunsten så det kunne fremstå som om den 12-årige knægt var kongen? Nu ser jeg ikke Ronaldo som den mest sympatiske på vor kære jord, men mon ikke han bare i et par minutter kan sætte en knægts lykke fremfor hans egen?
United-Allan33
29-12-2009, 09:54
Kunne det tænkes at Ronaldo slækkede lidt på boldkunsten så det kunne fremstå som om den 12-årige knægt var kongen? Nu ser jeg ikke Ronaldo som den mest sympatiske på vor kære jord, men mon ikke han bare i et par minutter kan sætte en knægts lykke fremfor hans egen?
Det ved man aldrig, men det ændre ikke på at hans boldomgang ikke var hvad man kunne forvente af en Ronaldo, selvom den var noget bedre end hvad mange kan...
1. Det Ronaldo viser i videoen, er ikke fremragende. Man burde forvente mere, fordi han kan mere. Og det Ronaldo gør der, kender jeg en del (5-6 stk) der kan. Jeg siger ikke det ringe, men det fanme ikke imponerende. Der er ingen grund til at hentyde til at folk der siger noget negativt om videon, SELV skal kunne gøre det bedre. Det jo komplet patetisk.
2. Anden indlæg, er bare noget jeg ville indskyde. Der står ingen steder på forummet, man ALTID og EVIGT skal argumentere for sit indlæg. Jeg konstaterer blot, at Ronaldo failer i Real. Måske ikke LIGE nu, but he will.
Det ved man aldrig, men det ændre ikke på at hans boldomgang ikke var hvad man kunne forvente af en Ronaldo, selvom den var noget bedre end hvad mange kan...
Han laver en slags 'jorden rundt' ved 0:26, ellers kender jeg nogle som kan alle andre. Det bare mærkeligt at se ham, ikke være så sikker.
United DK
29-12-2009, 11:13
Igen, jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved deres bedrifter. De har et pokalskab i Madrid der nok skal sætte enhver tvivl på plads. Ligesom Liverpool har 18 mesterskaber, og vi har 18 mesterskaber.
Jeg sætter derimod spørgsmålstegn ved dit regnestykke, der førte til resultatet at Real Madrid er større end os. Måske er de større, det regnestykke synes jeg er hårfin, men ikke fordi de har det største pokalskab.
Hvordan udmåler man en klubs storhed? Jeg vil jo mene at man først og fremmest gør det udfra titler, de spillere der er, og har været i klubben, og hvordan de klare sig pr. dags dato.
Real Madrid har vundet massere af titler som de fleste nok ved, de har haft nogle af de største spillere i fodboldhistorien (Puskas, Kopa, Di Stefano, Laudrup, Zidane, Ronaldo (dem begge), Figo, Kaka, Raul, Hierro, Roberto Carlos, Suker og mange flere), og de hører til i toppen af europæisk fodbold, selvom de ikke har vundet CL siden 2002. Jeg har personligt svært ved at se, hvorfor vi eller eksempelvis Barcelona skulle være større generelt. Det kan godt være at vi mødte Barcelona i CL-finalen, og begge klubber blev nationale mestre, mens Real Madrid ikke vandt noget, men alle klubber har deres dårlige sæsoner, uanset hvor store de er.
Så er det jo heldigt, at Ronaldo ikke skal bedømmes ud fra hans kunstner med bolden, men ud fra hans evner på banen. Der er en lille forskel :)
United-Allan33
29-12-2009, 13:33
Så er det jo heldigt, at Ronaldo ikke skal bedømmes ud fra hans kunstner med bolden, men ud fra hans evner på banen. Der er en lille forskel :)
Der er vel heller ingen der dømmer ham ud fra det klip (måske lige bortset fra SLH).. Alle er da godt klar over Ronaldos kunnen, men det ændre ikke på at der ikke er noget specielt over det videoklip, udover at Ronaldo ikke virker som verdens bedste..
SantasLittleHelper
29-12-2009, 14:04
1. Det Ronaldo viser i videoen, er ikke fremragende. Man burde forvente mere, fordi han kan mere. Og det Ronaldo gør der, kender jeg en del (5-6 stk) der kan. Jeg siger ikke det ringe, men det fanme ikke imponerende. Der er ingen grund til at hentyde til at folk der siger noget negativt om videon, SELV skal kunne gøre det bedre. Det jo komplet patetisk.
2. Anden indlæg, er bare noget jeg ville indskyde. Der står ingen steder på forummet, man ALTID og EVIGT skal argumentere for sit indlæg. Jeg konstaterer blot, at Ronaldo failer i Real. Måske ikke LIGE nu, but he will.
1. De leger jo bare. Skal han ydmyge ham i stedet, eller hvad? Lidt situationsfornemmelse har sgu aldrig skadet nogen. Jeg har i øvrigt ikke set videoer hvor han gør det meget bedre, men det kan jo være, at du kan fremskaffe dem. Hvis det da ikke er for meget at forlange. Om det er patetisk eller ej vil jeg da holde mig udenfor for at det ikke skal ende i en stor diskussion om semantik - men jeg vil da stadig opfordre dig og andre til at vise jeres skills hvis i har dem. Og så undskylder jeg da på forhånd hvis nogen ser det som et eklatant angreb på deres person.
2. Jo der gør:
Vær saglig i dit indlæg. Gennemtænk dit indlæg, [...] Lad være med at poste one-liners.
Der er vel heller ingen der dømmer ham ud fra det klip (måske lige bortset fra SLH).. Alle er da godt klar over Ronaldos kunnen, men det ændre ikke på at der ikke er noget specielt over det videoklip, udover at Ronaldo ikke virker som verdens bedste..
Høh. Jeg dømmer ham jo netop ikke udfra klippet. Jeg skriver jo netop at de leger. Hold dig lige til sandheden, for nu at bruge et af dine egne halvhjertede argumenter mod dig selv.
United DK
29-12-2009, 15:17
Nu er Messi officielt verdens bedste, men lad os sige at Ronaldo er det, så ændres den status da ikke af, at han ikke lige kan nogle tricks. Hvad kan man bruge alle de der tricks til i en fodboldkamp? Ham knægten bliver måske verdens bedste i fremtiden? Arrh...
United-Allan33
29-12-2009, 15:23
1. De leger jo bare. Skal han ydmyge ham i stedet, eller hvad? Lidt situationsfornemmelse har sgu aldrig skadet nogen. Jeg har i øvrigt ikke set videoer hvor han gør det meget bedre, men det kan jo være, at du kan fremskaffe dem. Hvis det da ikke er for meget at forlange. Om det er patetisk eller ej vil jeg da holde mig udenfor for at det ikke skal ende i en stor diskussion om semantik - men jeg vil da stadig opfordre dig og andre til at vise jeres skills hvis i har dem. Og så undskylder jeg da på forhånd hvis nogen ser det som et eklatant angreb på deres person.
2. Jo der gør:
Høh. Jeg dømmer ham jo netop ikke udfra klippet. Jeg skriver jo netop at de leger. Hold dig lige til sandheden, for nu at bruge et af dine egne halvhjertede argumenter mod dig selv.
Nå så begynder man at trække i land.. Ja de leger, det er vi squ da godt klar over... Og at begynde at udfordre andre til at skulle gøre det bedre selv er squ da til grin.. Burde du så ikke også vise at du kan gøre det bedre end Berbatov og Hart når du siger at de bare ikke er gode nok??? Iøvrigt er der ingen der siger at det er dårligt af Ronaldo, og kan også godt ske han holder igen, men det ændre ikke på at netop på den video du viser, er det ikke den bedste boldomgang fra Ronaldos side..
Jeg vil nu da mene at du dømmer det ret kræftig når du kan komme med sådan en reaktion imod folk der ikke lige mener at det er det ypperste af teknisk kunnen..
SantasLittleHelper
29-12-2009, 17:12
Nå så begynder man at trække i land.. Ja de leger, det er vi squ da godt klar over... Og at begynde at udfordre andre til at skulle gøre det bedre selv er squ da til grin.. Burde du så ikke også vise at du kan gøre det bedre end Berbatov og Hart når du siger at de bare ikke er gode nok??? Iøvrigt er der ingen der siger at det er dårligt af Ronaldo, og kan også godt ske han holder igen, men det ændre ikke på at netop på den video du viser, er det ikke den bedste boldomgang fra Ronaldos side..
Jeg vil nu da mene at du dømmer det ret kræftig når du kan komme med sådan en reaktion imod folk der ikke lige mener at det er det ypperste af teknisk kunnen..
Jeg skriver allerede, "Check lege-drengene" i det første indlæg. Hvis ordet "lege" ikke bør indikere, at de "leger", så har jeg ikke et bedre ord for det. Hvordan er det at trække i land? At man begynder at forvente, at Ronaldo skal gøre det bedre, at kalde præstationen er "ringe", eller uimponerende vidner da, for det første, i høj grad om, at man lige ville markere, at man stadig er tøsesur over, at Ronaldo skiftede til Real Madrid; og for det andet giver det den bedømmelse, du efterlyser i dit tidligere indlæg.
Jeg opfordrer ham i øvrigt ikke til at gøre det bedre, jeg opfordrer ham til at gøre det. Så kan det være han finder ud af hvor svært det i virkeligheden er, så han kan få klassificeringen på plads. Hvis det Ronaldo laver er "ringe", hvad er det du og jeg kan så ikke? Hvis det henviser til, at det blot er ringe af Ronaldostandard, ville det da være rart med et belæg for det, for jeg har personligt ikke selv set videoer hvor han gør det meget bedre. Det kan selvfølgelig være, at han overdriver, eller det kan være et udtryk for hans manglende fodboldanalytiske evner, eller at han misforstår situationen, men det er slet ikke det, det handler om. Som nævnt virker han slet ikke interesseret i præstationen. Det virker i stedet som om han havde brug for udløb for sine frustrationer over, at Ronaldo skred. Det er denne hensigt (for hvad skulle den ellers være?), og måden han udfører den på, jeg stejler over. At antyde, at man for at kunne kritisere andre, skal kunne gøre det bedre selv, er selvfølgelig en ganske latterlig tanke, men det har da heller aldrig været min hensigt, og det håber jeg da, at du (og andre) har forstået nu. Hvis du da gider at forstå det, hvilket man ofte kommer i tvivl om.
Don Kafai
29-12-2009, 17:28
Hvordan udmåler man en klubs storhed? Jeg vil jo mene at man først og fremmest gør det udfra titler, de spillere der er, og har været i klubben, og hvordan de klare sig pr. dags dato.
Real Madrid har vundet massere af titler som de fleste nok ved, de har haft nogle af de største spillere i fodboldhistorien (Puskas, Kopa, Di Stefano, Laudrup, Zidane, Ronaldo (dem begge), Figo, Kaka, Raul, Hierro, Roberto Carlos, Suker og mange flere), og de hører til i toppen af europæisk fodbold, selvom de ikke har vundet CL siden 2002. Jeg har personligt svært ved at se, hvorfor vi eller eksempelvis Barcelona skulle være større generelt. Det kan godt være at vi mødte Barcelona i CL-finalen, og begge klubber blev nationale mestre, mens Real Madrid ikke vandt noget, men alle klubber har deres dårlige sæsoner, uanset hvor store de er.
Jeg er enig i, at Real Madrid er blandt de største. Kan dog ikke se hvorfor de er de største, foran Barcelona og os, selvom de har flere titler gennem historien.
Jeg synes Barcelona i dag er en større klub end Real Madrid, efter de sidste 5 års (mere eller mindre) opblomstring. Måske det nye Real Madrid sætter tingene på plads de næste mange år, men indtil da, synes jeg ikke de kan leve på forhistoriens trofæer, omend jeg ikke prøver at fjerne de triumfer. De sidste 20-30 år, har klubber som bl.a. Liverpool, Milan, United, Barcelona osv. været mindst lige så store (målt på de samme kriterier som du nævner: Titler, spillere osv).
Glory Man United
29-12-2009, 17:30
Jeg er enig i, at Real Madrid er blandt de største. Kan dog ikke se hvorfor de er de største, foran Barcelona og os, selvom de har flere titler gennem historien.
Jeg synes Barcelona i dag er en større klub end Real Madrid, efter de sidste 5 års (mere eller mindre) opblomstring. Måske det nye Real Madrid sætter tingene på plads de næste mange år, men indtil da, synes jeg ikke de kan leve på forhistoriens trofæer, omend jeg ikke prøver at fjerne de triumfer. De sidste 20-30 år, har klubber som bl.a. Liverpool, Milan, United, Barcelona osv. været mindst lige så store (målt på de samme kriterier som du nævner: Titler, spillere osv).
Må jeg lige minde om at dette er Ronaldo tråden og ikke Barca/Madrid tråden? :Smackden:
EDIT: Jøsses 7191 indlæg om en Real spiller
United-Allan33
29-12-2009, 17:45
Jeg skriver allerede, "Check lege-drengene" i det første indlæg. Hvis ordet "lege" ikke bør indikere, at de "leger", så har jeg ikke et bedre ord for det. Hvordan er det at trække i land? At man begynder at forvente, at Ronaldo skal gøre det bedre, at kalde præstationen er "ringe", eller uimponerende vidner da, for det første, i høj grad om, at man lige ville markere, at man stadig er tøsesur over, at Ronaldo skiftede til Real Madrid; og for det andet giver det den bedømmelse, du efterlyser i dit tidligere indlæg.
Jeg opfordrer ham i øvrigt ikke til at gøre det bedre, jeg opfordrer ham til at gøre det. Så kan det være han finder ud af hvor svært det i virkeligheden er, så han kan få klassificeringen på plads. Hvis det Ronaldo laver er "ringe", hvad er det du og jeg kan så ikke? Hvis det henviser til, at det blot er ringe af Ronaldostandard, ville det da være rart med et belæg for det, for jeg har personligt ikke selv set videoer hvor han gør det meget bedre. Det kan selvfølgelig være, at han overdriver, eller det kan være et udtryk for hans manglende fodboldanalytiske evner, eller at han misforstår situationen, men det er slet ikke det, det handler om. Som nævnt virker han slet ikke interesseret i præstationen. Det virker i stedet som om han havde brug for udløb for sine frustrationer over, at Ronaldo skred. Det er denne hensigt (for hvad skulle den ellers være?), og måden han udfører den på, jeg stejler over. At antyde, at man for at kunne kritisere andre, skal kunne gøre det bedre selv, er selvfølgelig en ganske latterlig tanke, men det har da heller aldrig været min hensigt, og det håber jeg da, at du (og andre) har forstået nu. Hvis du da gider at forstå det, hvilket man ofte kommer i tvivl om.
Jeg gider ikke ud i en længere debat om dette, noget jeg ikke reelt har haft noget med at gøre.. Jeg føler bare at kommentaren om Ronaldos "dårlige" boldomgang sagtens kan forsvares.. Også uden det skal være en kritik af Ronaldo, eller være sur over han skiftede til Real.. (ihvertfald fra mit vedkommene) Om Ronaldo så ikke er motiveret eller ikke gider eller slekker på koncentrationen er ligegyldigt, for på videoen er han usikker og boldomgangen er ikke hvad man er vant til fra hans side.. Dermed ikke sagt at det ikke er svært og flot det han kan/gør...
United DK
29-12-2009, 17:52
Jeg måler det udfra fodboldhistorien, og ikke udfra de sidste 20-30 år, for det mener jeg er alt for snævert, når der har været spillet fodbold i over 100 år.
Jeg tror ikke vi er så uenige igen, det handler bare om at du udmåler storhed anderledes end mig, men der er jo ikke nogen facitliste, andet end at Real Madrid blev kåret til århundrets klub af FIFA i 2000, men den kåring kan man jo tage som man vil.
Don Kafai
02-01-2010, 06:21
Jeg måler det udfra fodboldhistorien, og ikke udfra de sidste 20-30 år, for det mener jeg er alt for snævert, når der har været spillet fodbold i over 100 år.
Jeg tror ikke vi er så uenige igen, det handler bare om at du udmåler storhed anderledes end mig, men der er jo ikke nogen facitliste, andet end at Real Madrid blev kåret til århundrets klub af FIFA i 2000, men den kåring kan man jo tage som man vil.
Mja, men jeg er heller ikke fan af såkaldte all-time sammenligninger, der strækker sig over en alt for lang periode. Fodbolden har i de sidste 5-10 år alene været igennem en kæmpeudvikling, hvor mit nemmeste sammenligningspunkt er vores to hold fra 1999 og 2008.
Men jeg må vel et eller andet sted give dig ret i, at titler ikke er noget man kan sno sig udenom, selvom de stammer fra 50'erne, for så vil det jo ingen ende tage. Så kan man ligeså godt snakke om, at en FA cup titel i 2010 vil være mindre værd end Chelseas i 2009, hvis man har lodtrækningsheld og ikke møder et eneste PL-hold på vejen. En titel må vel være en titel, og ser man det sådan, så er Real de største.
Jeg bryder mig dog ikke om den sammenligning, så jeg tillader mig at starte min fodboldhistorie på et senere tidspunkt :D
Det var da noget af en kamp Ronaldo havde mod Malaga, 2 kasser, en af dem en klasse kasse, og så en albue der derefter giver rødt, uuuhaaa.. Men 9 mål er da ikke så dårligt indtil videre.
:lolol:
Cristiano Ronaldo, som blev udvist i weekenden for en forseelse mod Patrick Mtiliga, siger, at han i England lærte ikke at smide sig og snyde – good on you mate. (The Sun)
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2824608/Ron-Youre-a-bunch-of-cheats.html
Don Kafai
06-03-2010, 23:32
For første gang siden han skiftede, så havde jeg det rigtig dårligt med at se ham i en hvid trøje her til aften. Man kan sige rigtig meget om ham - på godt og ondt - men i min optik, så er han verdens bedste fodboldspiller. Jeg er ikke så vanvittig gammel at jeg kan huske spillere som Cryuff, eller Maradona, men jeg kan huske Zidane, fede Ronaldo, og har set Ronaldinho, Kaka og Messi være vanvittigt spillende for hhv. Barcelona og Milan, men ingen er ved siden af Cristiano Ronaldo.
Han er ALT på en fodboldbane. Han går ned og hjælper forsvaret, han henter bolden og agere spilstation, han tager løbene for sig selv og for andre, han sætter ENHVER mand af efter behag, han sparker udefra og indefra feltet, han laver mål på samlebånd og endda endnu flere assists. Sparker du ham ned, så rejser han sig og banker frisparket i nettet. Sparker du ham ned ude i siden, så header han den ind på den efterfølgende dødbold. Han er ustoppelig! Det han laver er fodboldkunst, og nøj hvor jeg savner ham :(
Jeg ved ikke hvad der har frembragt denne pludselige reaktion hos mig. Måske, at det var mere underholdende at læse en bog i folkeskolen end at se vores "kreative" spillere i aktion i dag mod Wolves. Måske, at Ronaldo igen i dag var hovedpersonen bag et af de der vanvittige comebacks (0-2 til 3-2) som kun United (Og Real M åbenbart) kan lave dem. Jeg ved det ikke helt, og inderst inde ved jeg godt, at det var "Guds skæbne" at Ronaldo skulle ende i Real Madrid, så jeg klandrer ikke nogen i United, men nøj hvor jeg savner verdens bedste fodboldspiller!
United Legende med stort L!
jacobdahl8
07-03-2010, 00:28
For første gang siden han skiftede, så havde jeg det rigtig dårligt med at se ham i en hvid trøje her til aften. Man kan sige rigtig meget om ham - på godt og ondt - men i min optik, så er han verdens bedste fodboldspiller. Jeg er ikke så vanvittig gammel at jeg kan huske spillere som Cryuff, eller Maradona, men jeg kan huske Zidane, fede Ronaldo, og har set Ronaldinho, Kaka og Messi være vanvittigt spillende for hhv. Barcelona og Milan, men ingen er ved siden af Cristiano Ronaldo.
Han er ALT på en fodboldbane. Han går ned og hjælper forsvaret, han henter bolden og agere spilstation, han tager løbene for sig selv og for andre, han sætter ENHVER mand af efter behag, han sparker udefra og indefra feltet, han laver mål på samlebånd og endda endnu flere assists. Sparker du ham ned, så rejser han sig og banker frisparket i nettet. Sparker du ham ned ude i siden, så header han den ind på den efterfølgende dødbold. Han er ustoppelig! Det han laver er fodboldkunst, og nøj hvor jeg savner ham :(
Jeg ved ikke hvad der har frembragt denne pludselige reaktion hos mig. Måske, at det var mere underholdende at læse en bog i folkeskolen end at se vores "kreative" spillere i aktion i dag mod Wolves. Måske, at Ronaldo igen i dag var hovedpersonen bag et af de der vanvittige comebacks (0-2 til 3-2) som kun United (Og Real M åbenbart) kan lave dem. Jeg ved det ikke helt, og inderst inde ved jeg godt, at det var "Guds skæbne" at Ronaldo skulle ende i Real Madrid, så jeg klandrer ikke nogen i United, men nøj hvor jeg savner verdens bedste fodboldspiller!
Jeg har det på samme måde. Men omvendt så sidder jeg som en stolt united fan og tænker at det kunstneriske fodbold manden spiller i Madrid, er et produkt af Fergies udvikling. Han er savnet og vi må bøje os for hans talent, for store spillere, kan levere hvor som helst og når som helst. Med las os vinde PL titlen for såvel CL titlen, så vi som fans kan "glemme" få ham ud af hovedet.
Nogle gange oplever vi bare et talent af guds nåde. Vi har heldigvis været så heldige, at vi har haft ham på vores hold i 6 år, hvor han henrykkede os alle.
Men hvor var det fantastisk at se den der magiske real madrid offensiv blive sluppet løs for alvor i en kamp, hvor de virkelig også var presset.
Fantastisk mængde chancer de skaber. Det er helt vildt.
Kasper United
07-03-2010, 07:36
Enig i næsten hele indlægget.
Flot skrevet.
United DK
07-03-2010, 07:37
Var du fuld da du skrev det?
Ikke at jeg er uenig med dig som sådan, det var bare ikke dig jeg forventede sådan en kærlighedserklæring til Ronaldo fra. :lolol:
Don Kafai
07-03-2010, 08:30
Var du fuld da du skrev det?
Ikke at jeg er uenig med dig som sådan, det var bare ikke dig jeg forventede sådan en kærlighedserklæring til Ronaldo fra. :lolol:
Nej det overrasker sgu også mig selv at jeg pludselig savner ham. Jeg har hele tiden sagt det var det rigtige at sælge - og det holder jeg fast i - men det er nok først nu det for alvor går op for mig, hvad det egentlig var vi havde i ham. Lidt ligesom en eks-kæreste man på overfladen er ret ligeglad med, men hvor man pludselig bliver overrasket over hvad man egentlig har mistet.
Hvad mon det næste bliver. Sikkert at jeg erklærer min kærlighed til Tevez!
Christensen
07-03-2010, 09:13
Eller Djemba-Djemba?!
dannigizmo
07-03-2010, 09:40
Jeg synes, det kunne være fedt, hvis man ikke smed om sig med ordet "legende." Så kunne man faktisk bruge det til dem, der fortjener det. Det mener jeg ikke, Ronaldo gør.
Kan ikke forstå, hvordan man kan mene, at han er en legende, når han forlod klubben på den måde. Jeg bærer som sådan ikke nag, jeg mener bare, at det var for ringe en opførsel i flere omgange til, at han for alvor kan blive en legende for mig.
Spillemæssigt er han en af de bedste, vi har haft nogensinde, men jeg mener, at der skal langt mere til for at blive betegnet en legende.
Så laver jeg lige en fed diskussionsfinte - gider ikke bruge mere tid på en Real-spiller, så læser eventuelle svar (Don ;)), men yderligere debat kommer ikke fra min side.
Jeg er enig med jer i at Ronaldo er verdens bedste. Han er vanvittig.
Jeg fastholder dog at det var korrekt at sælge ham. INGEN er 700 mio kr. værd... jeg synes det er stærkt, at vi ikke løber med på den bølge. (så kan man selvfølgelig argumentere for om berba så er 300 værd, men det var jo også et fejlkøb/for dyrt)
Når bayern fx taler om at de vil have 700 for Ribeiry, så griner jeg lidt indvendigt, for jeg synes det er for pinligt. Kaka 500 mio?? LMAO
United DK
07-03-2010, 10:16
Nu er det jo heller ikke fordi, at vi er faldet helt af på den uden Ronaldo. Det kan godt være vi kun ender med en Liga Cup-triumf, men jeg er overbevist, at vi er med helt til det sidste i PL og CL.
ChristianR
07-03-2010, 10:16
Jeg er enig med jer i at Ronaldo er verdens bedste. Han er vanvittig.
Jeg fastholder dog at det var korrekt at sælge ham. INGEN er 700 mio kr. værd... jeg synes det er stærkt, at vi ikke løber med på den bølge. (så kan man selvfølgelig argumentere for om berba så er 300 værd, men det var jo også et fejlkøb/for dyrt)
Når bayern fx taler om at de vil have 700 for Ribeiry, så griner jeg lidt indvendigt, for jeg synes det er for pinligt. Kaka 500 mio?? LMAO
Gennem hvilket regnestykke når du frem til det?
Ronaldo er, som du selv siger, fuldstændig vanvittig og by far verdens bedste fodboldspiller. Han kan forvandle samtlige fodboldhold i verden til noget, der minder om en enmandshær. Da han blev solgt til Real Madrid var han kun 23 år og havde dermed den typiske fodboldspillers bedste år foran sig.
Hvis Real Madrid vinder La Liga i år, så har han højst sandsynligt været den afgørende forskel. Det samme kan siges med Champions League.
Da Ronaldo underskrev en seksårig kontrakt har de papir på verdens bedste fodboldspiller 5 år endnu. Hvis han forsat sikrer trofæer, så begynder han så småt at blive de 700 mio kr. værd.
Hertil kan jo lægges trøjesalg og reklameværdi, osv.
Rasmus-K-J
07-03-2010, 10:20
Gennem hvilket regnestykke når du frem til det?
Ronaldo er, som du selv siger, fuldstændig vanvittig og by far verdens bedste fodboldspiller. Han kan forvandle samtlige fodboldhold i verden til noget, der minder om en enmandshær. Da han blev solgt til Real Madrid var han kun 23 år og havde dermed den typiske fodboldspillers bedste år foran sig............................................... .....................Bla bla bla...............................bla
Ronaldo var nu 24, han er lige fyldt 25 for lidt mere end en uge siden.
Jeg har det lidt omvendt end dig Kafai - bortset fra at man selvfølgelig godt kan bruge hans evner på en bane, så er jeg virkelig glad for at vi ikke har et stort Ronaldo cirkus, hvor medierne og visse fans omtale handler meget mere om Ronaldo end det gør om Manchester United. Jeg havde nok haft det anderledes, hvis vi ikke var med i mesterskabskampen, men vi spiller bedre fodbold end sidste år, hvor alle bare gav den til Ronaldo. Nu spiller vi mere som et hold, selvom vi godt kunne bruge en ny superstjerne til midtbanen/angrebet.
Men ja, man kan kun tage hatten af for det han gør i Real Madrid. Han spiller virkelig virkelig godt, og sammen med Higuain tror jeg også de får trofæet til Madrid.
http://www.fodbold.nu/index.php/tv/clip_id=25078
And the goal that turned the game around.
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en artikel, der handler om at Ferguson sagde da Ronaldo skiftede til Real, at han ville spille centerforward og ikke wing som i United? :D
Don Kafai
07-03-2010, 12:10
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en artikel, der handler om at Ferguson sagde da Ronaldo skiftede til Real, at han ville spille centerforward og ikke wing som i United? :D
Mener han sagde centerforsvarer :D, og mon ikke du kan finde den i OldTrafford.dks fine arkiv ?
Don Kafai
07-03-2010, 12:14
Jeg synes, det kunne være fedt, hvis man ikke smed om sig med ordet "legende." Så kunne man faktisk bruge det til dem, der fortjener det. Det mener jeg ikke, Ronaldo gør.
Kan ikke forstå, hvordan man kan mene, at han er en legende, når han forlod klubben på den måde. Jeg bærer som sådan ikke nag, jeg mener bare, at det var for ringe en opførsel i flere omgange til, at han for alvor kan blive en legende for mig.
Spillemæssigt er han en af de bedste, vi har haft nogensinde, men jeg mener, at der skal langt mere til for at blive betegnet en legende.
Så laver jeg lige en fed diskussionsfinte - gider ikke bruge mere tid på en Real-spiller, så læser eventuelle svar (Don ;)), men yderligere debat kommer ikke fra min side.
Nøj jeg hader når du skriver det der :D. Du kan ikke bare smide om dig med hentydninger, og så sige du ikke gider diskutere mere.
Jeg har før taget debatten omkring Ronaldo og legende andetsteds på dette forum. Dengang skrev jeg det her:
I mine øjne har ordet legende mistet betydningen. Hvis man brugte ordet som jeg ønsker det, så burde antallet af legender tælles på en hånd, når man fx ser tilbage på et århundrede.
Når spillere som Solskjaer, Neville, Scholes, Keane, Nistelrooy, Beckham osv nævnes som legender, så synes jeg bestemt også Ronaldo er en af dem.
Legende eller ej, Ronaldo er nok den mest "gifted player" der nogensinde har spillet i United, og det prædikat tror jeg der vil gå rigtig mange år, før han mister.
Så grundlæggende er jeg enig med dig omkring legende-begrebet, og jeg indrømmer, at jeg smurte lidt tykt på til sidst i mit indlæg i denne tråd for lige at stadfæste min pointe, men ja, det er sin helt egen diskussion det med legender.
Don Kafai
07-03-2010, 12:18
Jeg har det lidt omvendt end dig Kafai - bortset fra at man selvfølgelig godt kan bruge hans evner på en bane, så er jeg virkelig glad for at vi ikke har et stort Ronaldo cirkus, hvor medierne og visse fans omtale handler meget mere om Ronaldo end det gør om Manchester United. Jeg havde nok haft det anderledes, hvis vi ikke var med i mesterskabskampen, men vi spiller bedre fodbold end sidste år, hvor alle bare gav den til Ronaldo. Nu spiller vi mere som et hold, selvom vi godt kunne bruge en ny superstjerne til midtbanen/angrebet.
Ja, uden tvivl at vi er blevet et bedre hold, og jeg er også langt hellere det der cirkus foruden, men når det så er sagt, så ville jeg lyve hvis ikke jeg sagde at vi mangler ham som den spiller der løfter vores niveau til det ypperlige.
Det var også en sjælden gang man så Ronaldo spille for holdet og holdets succes til sejr, fremfor at spille for sin egen succes. Det klædte ham ret godt.
Han er en af de spillere, man er stolt over at have set live (selvom jeg har været uheldig og set hans nok 2 dårligeste præstationer i Unitedtrøjen ;)). Hvis han fortsætter den positive udvikling, så er der jo ingen tvivl om, at han bliver sidestillet med de helt store fodboldlegender, når han stopper.
Om han er en Unitedlegende, ved jeg ikke - jeg ærger mig nogle gange over, at jeg ikke satte mere pris på, da han var i den røde trøje. Uden tvivl den mest komplette spiller, klubben har set i mange, mange år.
Jeg savner på sin vis også Ronaldo. - jeg tror som JakobR også skriver, så glemte man nyde ham, mens han spillede for os. For ja, han var fantastisk. En af de mest komplette fodboldspillere verden nogensinde har set, og der er ingen tvivl om, at han vil nå en høj status i fodboldhistorien, hvis han forsætter sit høje niveau for resten af sin karriere. Det jeg elskede ved Ronaldo var hans mentale styrke. Når man blev losset ned, når folk buhede af ham eller dommeren ikke gad dømme frispark til ham, jamen det gjorde ham stærkere.. Det var så fedt, hvordan han ikke kunne kues ligegyldig hvad. Jeg ved ikke om Ronaldo er en United-legende. Han er en stor spiller, der har repræsenteret klubben, men altså han havde også negative sider. Hans tiltider selviske opførsel, hans film på banen, hans kontroverser med Real Madrid i 2008 osv. Det trækker meget fra i min bog.
Jeg noterer mig også, at vi siden Ronaldos afgang i sommers, har fået Wayne Rooney op i verdensklasse kategorien som spiller, en Antonio Valencia som besidder et fantastisk potentiale og en bedre Dimitar Berbatov. Vi har scoret langt flere mål, og offensiven har i mine øjne klaret sig fint uden verdens bedste fodboldspiller. Vi ligger stadig med i kampen om CL og PL, vi vandt Liga Cuppen. Vi skuffede i Fa Cuppen, men ellers synes jeg tabet af Ronaldo har været minimalt. Skulle vi ende med ikke at vinde enten PL eller CL, jamen så er det ikke offensive som har fejlet, det er de defensive problemer. Så med prisen vi fik for Ronaldo, så er jeg tilfreds med, at vi slap ham. Han ville jo spille dernede, og vi vidste, at vi havde ham på lånt tid. Jeg kan selvfølgelig savne ham som sagt, da han er i besiddelse af magiske evner, men jeg er tilfreds.
Viva Ronaldo.
ARRRRH spis lige brød til. Vi skal lige huske på at det var efter guti kom på banen, at real begyndte at røre på sig.
Don Kafai
11-03-2010, 20:44
ARRRRH spis lige brød til. Vi skal lige huske på at det var efter guti kom på banen, at real begyndte at røre på sig.
Nu snakkede jeg også om Ronaldo i forhold til mere end bare én kamp :)
Nu snakkede jeg også om Ronaldo i forhold til mere end bare én kamp :)
Igen, han har nogle skræmmende stats i denne sæson, især når det kommer mål pr. kamp antal. Han har dog ikke for alvor løftet holdet når det virkelig har brændt på, ligesom resten a klubbens øvrige nyindkøb. Han spillede godt, gut var dog igen den bedste i går i første halvleg, men han var anonym i anden halvleg og faldt fuldstændig igennem ligesom resten a holdet, da det virkelig brændt på og holdet havde brug for nogen der kunne tage fat og gå forrest.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6026140,00.html
Hvad siger i, vil vi overhoved have ham tilbage?
MosaverB
14-03-2010, 11:06
Uden tvivl.. Hvis Rooney holder sin nuværende form, og Nani spiller som han har gjort de seneste kampe, og vi så får Ronaldo tilbage? .. Så er det jo et rent dreamteam?..
men rooney vil jo ikke have ligeså meget plads med ronaldo på banen. det er jo derfor han er blevet så vigtig på holdet nu
Kasper United
14-03-2010, 11:20
Jeg er kæmpe Ronaldo fan.
- Ja, jeg vil meget gerne have, at vi køber ham tilbage, men...
Jeg synes højest, at vi skal give 400 mio. for ham, og hvis Real bare er lidt kloge, så tror jeg godt, at de kan se, at 700-400 mio. = Et tab på 300 mio.
Ellers vil vi måske kunne lokke ham tilbage med en byttehandel med Rooney, men jeg ser det hele lidt usandsynligt.
MosaverB
14-03-2010, 11:23
men rooney vil jo ikke have ligeså meget plads med ronaldo på banen. det er jo derfor han er blevet så vigtig på holdet nu
Det er også rigtigt, men vi ved alle at Ronaldo også kan finde ud af at spille angreb.. Han kunne jo danne par med Rooney.
Så ville vi jo blive sindsyg farligt offensivt..
dannigizmo
14-03-2010, 11:28
Det er også rigtigt, men vi ved alle at Ronaldo også kan finde ud af at spille angreb.. Han kunne jo danne par med Rooney.
Så ville vi jo blive sindsyg farligt offensivt..
Hvorfor skulle vi være farligere nu, end vi var i sidste og forrige sæson med den opstilling?
RuudVanNissetøj
14-03-2010, 11:55
Jeg var skeptisk da vi solgte Ronaldo, men jeg må indrømme at Ferguson igen har gjort det helt rigtige. Personligt savner jeg ikke Ronaldo mere (hverken ude for eller inde på banen). Vores hold er igen blevet harmonisk og velspillende bredt set (vi spillede virkelig nogle kedelige kampe sidste sæson). Ronaldo har en stor ære i vores fremgang, men på nuværende tidspunkt ønsker jeg ham ikke tilbage. Men forhåbentligt er det ved at gå op for ham hvad han trods alt har forladt (især med Reals exit mod Lyon).
ChristianR
14-03-2010, 12:01
Jeg savner ikke Ronaldo, men jeg har svært ved at se, at verdens bedste fodboldspiller ikke skulle være en klar forbedring til vores hold.
Så kunne man lokke ham tilbage til spotpris, så kunne det da nok fungere fint. Vi er trods alt meget tyndt besat i den kreative del af offensiven, og for tiden virker vi ret afhængige af Rooney.
Selvfølgelig vil det være en forstærkning af holdet hvis vi får Ronaldo tilbage. Han er jo (måske) verdens bedste fodboldspiller. Så kan han jo spille på forskellige pladser. Men vi skal ikke ud at byde 500-600 mio. for ham, så meget har vi heller ikke brug for ham.
Spørgsmålet er i mine øjne hvor hurtigt han vinder noget med Real Madrid og bliver mæt, samt hvad han koster.
Når nu Ferguson gerne vil have ham, virker det ikke utænkeligt at han en dag vender tilbage. 4,5 år tilbage af hans kontrakt så vidt jeg husker? Den dag vil Ferguson være 72-73 år.
Jeg har nok et lidt ambivalent forhold til at få ham tilbage. Man elsker og hader ham lidt på samme tid for at være lidt af en overfladisk idiot, men samtidig være så god med en bold.
Jeg forstå ikke dem som kalder Ronaldo for overfladisk, for om noget så synes jeg hans skifte til real har vist hvor meget United betyder for ham. Han har ikke udtalt sig en eneste gang negativ om United, men kommer næsten ugentligt med positive kommentarer omkring klubben spillerne, fansene, manageren osv. Selv om han efter hans skifte har rig mulighed til at komme med negative udtagelser, omkring han følte han blev tvunget til at blive mod sin vilje og andet som ikke var så godt i United.
Real var hans drøm og man kan ikke se sig sur på ham fordi han gerne ville udleve dem, for det har vi altid vidst. Når det så er sagt, så tror jeg det er gået (eller er ved) op for ham at alt ikke er så rosenrødt og han er ved at indse hvor godt han havde det i United i forhold til cirkus Madrid, og det skal nok blive forstærket nå der til sommer kommer ny træner og halvdelen af holdet bliver solgt og et nyt bliver købt.
Jeg vil aldrig sige nej til at få Ronaldo tilbage. Men det skal ikke betyde, at en som Rooney ofrer sig. Vi kan derfor danne et angrebspar, der hed Rooney og Ronaldo, hvor disse to blev fodret af Valencias vilde indlæg! Ronaldo er jo fremragende i luften og det ville pynte.
Hvis vi kunne sende Berbatov & Nani afsted plus 100-150 mio. kr., og det kunne lade sig gøre, så for fanden ja!
Tror ikke, det kommer til at ske, at han kommer tilbage, og som tingene er nu, så har vi heller ikke brug for ham - selvom det selvfølgelig vil være en forstærkning at have verdens bedste fodboldspiller på holdet, men hvis det så sætter Rooney "tilbage" i sit spil, så vil det ikke være det værd.
Men som sagt, tror ikke det kommer til at ske, en man ved selvfølgelig aldrig.
Ellers vil vi måske kunne lokke ham tilbage med en byttehandel med Rooney, men jeg ser det hele lidt usandsynligt.
Aldrig i livet!!
Jeg vil aldrig sige nej til at få Ronaldo tilbage. Men det skal ikke betyde, at en som Rooney ofrer sig. Vi kan derfor danne et angrebspar, der hed Rooney og Ronaldo, hvor disse to blev fodret af Valencias vilde indlæg! Ronaldo er jo fremragende i luften og det ville pynte.
Hvis vi kunne sende Berbatov & Nani afsted plus 100-150 mio. kr., og det kunne lade sig gøre, så for fanden ja!
lige i luften syntes jeg nu rooney har pyntet så rigligt i år
At kalde Ronaldo en United Legend er som at kalde Glazer det bedste der nogen sinde er sket for United.
Scholes, Giggs, Cantona, Busby, Charlton, Ferguson er legender, og at kalde Ronaldo en United legend i samme klasse som dem er en hån og hvis du kunne se Old Trafford lige nu, falder der en tåre fra Sir Matt Busbys statue.
Og har du i øvrigt glemt Ronaldo The Cry Baby, manden som render rundt og skælder folk ud når han selv har en dårlig dag.
Jeg savner ikke Ronaldo, men jeg har svært ved at se, at verdens bedste fodboldspiller ikke skulle være en klar forbedring til vores hold.
Så kunne man lokke ham tilbage til spotpris, så kunne det da nok fungere fint. Vi er trods alt meget tyndt besat i den kreative del af offensiven, og for tiden virker vi ret afhængige af Rooney.
Tjaaa, hvordan går det lige nu for United i forhold til Real Madrid.
Rooney er igen opblomstret og jeg vil personligt hellere have en ægte home-grown spiller end en penge-grisk portugisk fløde-bolle
Men med det sagt, så ville en spiller med Ronaldo´s kvalitet da være en gave til hvilket som helst hold, men hos United er den chance væk, og det eneste tidspunkt han skal træde ind på OT igen er som modspiller.
PatriceEvra3
14-03-2010, 18:26
Forstår virkelig ikke trangen til at kritisere Ronaldo herinde, og kalde ham flødebolle, og crybaby osv. Hvis man går rundt og er fornærmet over at han ikke ville være hos os for evigt, men istedet forfulgte sin drøm, så er det sgu os der er nogle Cry-babyer.
Synes ikke Ronaldo er en legende, og nogle gange har han opført sig åndsvagt, men sådan er han bare, så det kan man jo lige så godt acceptere. Sådan er han også i Madrid, når han ikke gider juble hvis det ikke er ham selv der scorer. Så den der med at han opførte sig arrogant og ugideligt, fordi han til sidst ikke gad spille i klubben, den køber jeg ikke, da de ting overhovedet ikke har ændret sig i Madrid. Hvis man må have Ronaldo på sit hold, så er det med hele pakken og ikke kun de gode sider. Og jeg synes sgu at han er det værd. Når jeg kigger tilbage på hans tid i United så kigger jeg på hans præstationer på banen, og ikke hans kommentarer i pressen. Har ligget syg et par dage, hvilket jeg har udnyttet ved at se 06/7 og 0/8 sæsonerne. Vi spillede noget af det bedste fodbold verden har set i nyere tid, og Ronaldo var bare priceless. Selvom vi har fået det bedst mulige ud hans afgang, og Ronney er begyndt at blomstrer op, så kan jeg sgu ikke lade hver med at savne ham, grundet at jeg aldrig har set så god en fodboldspiller før (nej, heller ikke Messi!!) Den med at vi spiller bedre fodbold uden ham, køber jeg heller ikke. I hans 2 første mesterskabs-sæsoner, spillede både Ronaldo og resten af holdet fuldstændig fantastisk, sidste sæson spillede vi så relativt mange dårlige kampe (som vi alligevel vandt, primært på grund af Ronaldo) Men jeg synes absolut ikke vi spiller bedre i denne sæson uden Ronaldo, end vi gjorde sidste sæson med Ronaldo. Vi har stadig nogle forfærdelige udfald, burnley, ude, Sunderland hjemme av ude og hjemme, og så wolves ude (ved godt vi vandt) er lige úmiddelbart de kampe jeg husker, men så kan vi jo også spille forygende, f.eks milan-kampen og arsenal-kampen. På den front ligner denne sæson meget sidste sæson, så der har Ronaldos afgang måske ikke ændret så meget.
At man kan hade Ronaldo på grund af hans kommentarer i pressen forstår jeg ikke rigtigt. Jeg synes da også han var latterlig og dum at hører på nogle gange, men mon ikke det skyldet umodenhed og naivitet. Tror ikke man kan være i tvivl om at Ronaldo gav alt hvad han havde i sin United-tid, og han har altid kun udtalt sig positivt om klubben, fansene og Fergie til trods for at han havde muligheden for at gøre det modsatte. Ville til enhver tid tage Ronaldo tilbage med åbne arme, og come on, det ville ALDRIG kunne være en svækkelse at have verdens bedste fodboldspiller på sit hold, uanset hvor selvglad han er. Noget andet er så hvad jeg tror der sker, og tror ikke han vender tilbage lige foreløbig. Bare fordi Madrid er røget ud af chl i år, så behøver det jo ikke betyde at han aldrig for muligheden for at vinde den igen. Som de jo så fint siger det i Liverpool, "der er jo altid næste sæson" og han kan trods alt stadig nå at vinde mesterskabet i år.
Tjaaa, hvordan går det lige nu for United i forhold til Real Madrid.
Rooney er igen opblomstret og jeg vil personligt hellere have en ægte home-grown spiller end en penge-grisk portugisk fløde-bolle
Men Ronaldo kunne da nok være en god ide, men nej tak, Ronaldo har forsplidt den chance og det eneste tidspunkt han træder ind igen på OT og mærket suset er som modspiller og ikke i en rødtrøje.
Du har da godt nok set dig sur på Ronaldo. Nu nævner du Rooney og "homegrown" i samme sætning. Så vidt jeg husker så kommer han fra Everton og er i den forstand ikke homegrown så som Scholes, Neville osv. Og hvorfor er Ronaldo pengegrisk? Så er Rio og Rooney jo det samme. Der rygtes jo også at United vil tilbyde Rooney en kontrakt på små 1,5 mio kr om ugen. Så han er vel også pengegrisk så ud med ham.... I hvertfald i følge din logik
Du har da godt nok set dig sur på Ronaldo. Nu nævner du Rooney og "homegrown" i samme sætning. Så vidt jeg husker så kommer han fra Everton og er i den forstand ikke homegrown så som Scholes, Neville osv. Og hvorfor er Ronaldo pengegrisk? Så er Rio og Rooney jo det samme. Der rygtes jo også at United vil tilbyde Rooney en kontrakt på små 1,5 mio kr om ugen. Så han er vel også pengegrisk så ud med ham.... I hvertfald i følge din logik
Nu mente jeg Home-grown i den forstand at han er englænder og fra nogenlunde det samme område.
Og altså hvis man kikker på United, er chancen for pokaler ca 8-10gange større, United har nøjagtig lige så stort et stadion og aktive fans.
Og med mindre man er lettere fodbold newbie, er der ingen stærkere liga i øjeblikket end den engelske.
Så vi er altså nede ved pengene, og her er der jo ikke nogen tvivl om at manden får mere i uge-løn end han kunne få i United.
Så manden er pengegrisk.
Du kan jo tjekke det her link
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1083584.ece
Forstår virkelig ikke trangen til at kritisere Ronaldo herinde, og kalde ham flødebolle, og crybaby osv. Hvis man går rundt og er fornærmet over at han ikke ville være hos os for evigt, men istedet forfulgte sin drøm, så er det sgu os der er nogle Cry-babyer.
Synes ikke Ronaldo er en legende, og nogle gange har han opført sig åndsvagt, men sådan er han bare, så det kan man jo lige så godt acceptere. Sådan er han også i Madrid, når han ikke gider juble hvis det ikke er ham selv der scorer. Så den der med at han opførte sig arrogant og ugideligt, fordi han til sidst ikke gad spille i klubben, den køber jeg ikke, da de ting overhovedet ikke har ændret sig i Madrid. Hvis man må have Ronaldo på sit hold, så er det med hele pakken og ikke kun de gode sider. Og jeg synes sgu at han er det værd. Når jeg kigger tilbage på hans tid i United så kigger jeg på hans præstationer på banen, og ikke hans kommentarer i pressen. Har ligget syg et par dage, hvilket jeg har udnyttet ved at se 06/7 og 0/8 sæsonerne. Vi spillede noget af det bedste fodbold verden har set i nyere tid, og Ronaldo var bare priceless. Selvom vi har fået det bedst mulige ud hans afgang, og Ronney er begyndt at blomstrer op, så kan jeg sgu ikke lade hver med at savne ham, grundet at jeg aldrig har set så god en fodboldspiller før (nej, heller ikke Messi!!) Den med at vi spiller bedre fodbold uden ham, køber jeg heller ikke. I hans 2 første mesterskabs-sæsoner, spillede både Ronaldo og resten af holdet fuldstændig fantastisk, sidste sæson spillede vi så relativt mange dårlige kampe (som vi alligevel vandt, primært på grund af Ronaldo) Men jeg synes absolut ikke vi spiller bedre i denne sæson uden Ronaldo, end vi gjorde sidste sæson med Ronaldo. Vi har stadig nogle forfærdelige udfald, burnley, ude, Sunderland hjemme av ude og hjemme, og så wolves ude (ved godt vi vandt) er lige úmiddelbart de kampe jeg husker, men så kan vi jo også spille forygende, f.eks milan-kampen og arsenal-kampen. På den front ligner denne sæson meget sidste sæson, så der har Ronaldos afgang måske ikke ændret så meget.
At man kan hade Ronaldo på grund af hans kommentarer i pressen forstår jeg ikke rigtigt. Jeg synes da også han var latterlig og dum at hører på nogle gange, men mon ikke det skyldet umodenhed og naivitet. Tror ikke man kan være i tvivl om at Ronaldo gav alt hvad han havde i sin United-tid, og han har altid kun udtalt sig positivt om klubben, fansene og Fergie til trods for at han havde muligheden for at gøre det modsatte. Ville til enhver tid tage Ronaldo tilbage med åbne arme, og come on, det ville ALDRIG kunne være en svækkelse at have verdens bedste fodboldspiller på sit hold, uanset hvor selvglad han er. Noget andet er så hvad jeg tror der sker, og tror ikke han vender tilbage lige foreløbig. Bare fordi Madrid er røget ud af chl i år, så behøver det jo ikke betyde at han aldrig for muligheden for at vinde den igen. Som de jo så fint siger det i Liverpool, "der er jo altid næste sæson" og han kan trods alt stadig nå at vinde mesterskabet i år.
Du ved vel godt at det nu er 6år i streg de er røget ud på det her tidspunkt?
Og altså Ronaldo er god, men han er altså ikke så god, han er en god angriber men ikke en god all-round spiller, som f.eks. Pele, Zidane og selv Laudrup.
Eller Cantona.
Desuden er Ronaldo 25 og har max 1-3år mere på toppen, så vil en nedafgående Ronaldo virkelig være velkommen i United?
Bare vent næste sæson eller næste igen vil vi se en svagere Ronaldo, nøjagtig som med Ronaldinho, Messi, Raul, Ronaldo o.s.v
Nu mente jeg Home-grown i den forstand at han er englænder og fra nogenlunde det samme område.
Og altså hvis man kikker på United, er chancen for pokaler ca 8-10gange større, United har nøjagtig lige så stort et stadion og aktive fans.
Og med mindre man er lettere fodbold newbie, er der ingen stærkere liga i øjeblikket end den engelske.
Så vi er altså nede ved pengene, og her er der jo ikke nogen tvivl om at manden får mere i uge-løn end han kunne få i United.
Så manden er pengegrisk.
Du kan jo tjekke det her link
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1083584.ece
Hvad er Rio og Rooney så? :)
du ved vel godt at det nu er 6år i streg de er røget ud på det her tidspunkt?
Og altså ronaldo er god, men han er altså ikke så god, han er en god angriber men ikke en god all-round spiller, som f.eks. Pele, zidane og selv laudrup.
Eller cantona.
Desuden er ronaldo 25 og har max 1-3år mere på toppen, så vil en nedafgående ronaldo virkelig være velkommen i united?
Bare vent næste sæson eller næste igen vil vi se en svagere ronaldo, nøjagtig som med ronaldinho, messi, raul, ronaldo o.s.v
Hvad i alverden snakker du om her?
Hvad er Rio og Rooney så? :)
De er nøjagtig lige så pengegriske, men heldigvis bliver de trods alt i klubben ;)
Hvad i alverden snakker du om her?
Nøjagtig det jeg skrev.
Kan ikke helt se hvorfor det overhovedet diskuteres. For Ronaldo tilbage til United er bare ikke realistisk. Det er jo blot kommet op nu, fordi Real Madrid er ude af CL, Ferguson sagde han da var velkommen tilbage, og medie/fan spekulation..
PatriceEvra3
14-03-2010, 19:26
Du ved vel godt at det nu er 6år i streg de er røget ud på det her tidspunkt?
Og altså Ronaldo er god, men han er altså ikke så god, han er en god angriber men ikke en god all-round spiller, som f.eks. Pele, Zidane og selv Laudrup.
Eller Cantona.
Desuden er Ronaldo 25 og har max 1-3år mere på toppen, så vil en nedafgående Ronaldo virkelig være velkommen i United?
Bare vent næste sæson eller næste igen vil vi se en svagere Ronaldo, nøjagtig som med Ronaldinho, Messi, Raul, Ronaldo o.s.v
Bare fordi de er røget ud 6 gange i træk, behøves det jo ikke være sådan for evigt. Engang skal jo være den første. Nej Ronaldo arbejder ikke just defensivt, men hvor mange angribere/wings gør det? Du kan ikke sammenligne Ronaldo med laudrup, zidane, da han er en helt anden type. Pele er jeg for ung til at have set spille; deres rolle var primært at krerere chancer til deres medspillere, hvilket de var fabelagtige til, men sådan en spiller er Ronaldo slet ikke. Det er det samme som at sammenligne Buffon med Jesper Grønkjær. Ronaldo er en meget mere komplet spiller en de 2 er tilsammen. Du bliver da nødt til at sige hvad det er du har mod Ronaldo, og du har tydeligvis noget mod ham, siden din manglel på objektivitet. Hvorfor skulle Ronaldo brænde ud?? Og mig bekendt er Messi ikke brændt ud. Jeg vil heller ikke sige at Raul er brændt, han har overlevet så mange stjerners ankomst gennem årene, og han er stadig en del af holdet. Han har ikke det samme niveau han havde engang, men det er nu meget naturligt med hans alder. Jeg forstår slet ikke dit indlæg, det er på grænsen til at være helt sort???
PatriceEvra3
14-03-2010, 19:28
Slettet*
Jeg forstå ikke dem som kalder Ronaldo for overfladisk, for om noget så synes jeg hans skifte til real har vist hvor meget United betyder for ham.
(...)
Real var hans drøm og man kan ikke se sig sur på ham fordi han gerne ville udleve dem, for det har vi altid vidst.
Så han viser hvor meget United betyder for ham, ved at skifte til Real? Vi kan vel godt blive enige om at hvis United betød så meget for ham var han blevet. Selvfølgelig betyder United en hel del for Ronaldo - Real Madrid og det at være i hele verdens fokus betyder bare mere. Ihvertfald lige nu, og da han skiftede.
Jeg synes helt klart man kan kalde Ronaldo for overfladisk. Kysser klublogoet, smider med trøjen og viser at United er ALT for ham, hvorefter han et par måneder efter skifter. Når klubben han vælger så nok er den mest overfladiske klub i verden, hvor alt handler om rigdom og berømmelse, så synes jeg nu godt man kan sige at han søger efter disse ting, hvilket selvfølgelig gør ham overfladisk. Man kan trods alt godt være rig og berømt på en moderat skala i United - Real Madrid er bare et narcissistisk cirkus.
Vi kan godt blive enige om at hans drøm altid har været at havne i Madrid, men at sige at alt det han har sagt, og den måde han har opført sig på, ikke er overfladisk - det synes jeg ikke er rigtigt. Den måde han fejrer sig selv på mere end han nogengange fejrer holdet, er i den grad også overfladisk.
Allersidst i dette interview, lyver han vel for os fans. Det var før hans sidste kamp i United trøjen. (med henblik på det andet jeg har streget ud med fed - Jeg synes faktisk ikke altid vi har vidst at han definitivt gerne ville til Real Madrid. Han har trods alt sagt I'll stay to gange):
Y12ARqVNQIY
Min pointe er bare at det er ulideligt som fan, at man ikke ved hvor man har en spiller. Om han bliver eller ej, og det er meget trættende at se på en sådan spiller forsøge at sælge sig selv i pressen ved at sige tvetydige ting som only god knows.
Hvis han så vendte tilbage, ville man nok vide hvor man havde ham, og slippe for alt det cirkus. Så jeg håber egentlig bare at han får alt det han gerne vil have i Real Madrid og udlever sin cirkusdrøm. Han ligner en spiller der kan blive verdens bedste EVER, hvis han viser samme kvaliteter han har gjort for os og Real Madrid so far.
dannigizmo
14-03-2010, 20:00
Kæden hoppede også helt af for mig, da jeg læste argumentet med, at hans skifte viser, hvor meget han holder af United. Så meget, at jeg helt droppede et indlæg. Nu har snegl så passende gjort det for mig. Jeg trykker hermed på "rørende enig"-knappen og siger tak for hjælpen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.