Se fuld version : Cristiano Ronaldo
Det lyser ud af dig at du er af nyere generation af united fan... Men fair nok.. Vi enig om Christiano er en af verdens allerbedste.. Men det vel op til den enkelte at vurdere hvem man bedst har ku lide...
Men ingen vil gøre Cantonas kunststykke efter i United.. Det var jo en revolution ligesom den Ronaldinho har lavet i Barca siden han kom.
Enig med alle jer, som siger at man ikke kan tage noget fra Cantona - han var den største - ligesom Giggs, Scholes osv., har selvfølgelig også en stor plads i alle Unitedfans hjerter!
Men udover det, så kan Ronaldo noget helt specielt, som gør at Ferguson mener han har den største skaberevne af de Unitedspillere han har haft - det er jeg meget enig i, men man kan ikke tage fra Cantona at han på daværende tidspunkt var den som gjorde det, Ronaldo er i stand til på nuværende tidspunkt - på hans egen måde! de er to forskellige spillere, som man ikke rigtig kan sammenligne
Cantona vil altid være over Ronaldo i mit hjerte, fordi han betød noget helt specielt - det var ham som gjorde mig til United fan (måske sammen med Schmeichel ;))!!!
tror ikke den tæller som assist, da det jo var et selvmål..
Giver dig ret i, at det var et selvmål, men underligt nok er det blevet talt som Tevez, så Ronaldo må derfor få assisten til ham.
Giver dig ret i, at det var et selvmål, men underligt nok er det blevet talt som Tevez, så Ronaldo må derfor få assisten til ham.
Blev den virkelig talt som Tevez' mål? jeg synes da klart at det var selvmål - men det gør da ikke noget at det tæller som Tevez' ;)
thegreatdanems
30-11-2007, 08:58
Blev den virkelig talt som Tevez' mål? jeg synes da klart at det var selvmål - men det gør da ikke noget at det tæller som Tevez' ;)
uefa.com, bold.dk etc. skriver alle tevez som målscorer, selvom det tydeligt er selvmål som jeg ser det
Ronaldo er god nu.. rigtig go, men jeg synes det kræver længere tid før man kan sige noget om han bliver en united great.
PerRonaldo
30-11-2007, 11:17
Ja Ronaldo er god, men han er i et tidligt stadie i hans liv.. Hvis han skal fortsætte hans opadgående formkurve, tror jeg han skal blive i United, og så er det vitigt at han holder sig som en holdspiller og ikke begynder at sætte sig over holdet, men så længe vi har Fergie, så ved han i hvert fald hvad der sker, hvis han lader alt andet end fodbolden tale, og det har Ronaldo brug for at vide tror jeg!
Men hvis han fortsætter sin udvilking og så kryder det med erfaring, så kan den mand nå nye højder som ikke er set før i fodbold historien!
Kaka, Ronaldo og Messi er på Fifas "shortlist" over verdens bedste fodboldspillere.
17. december sker retfærdigheden fyldest ;)
Glory Man United
30-11-2007, 14:25
Kaka, Ronaldo og Messi er på Fifas "shortlist" over verdens bedste fodboldspillere.
Sikkert ja....Kaka vinder
thegreatdanems
30-11-2007, 14:31
Sikkert ja....Kaka vinder
jeg synes kun det ville være fair hvis kaka vinder.. han virker klart mere moden, og laver ikke flere finter og tricks end nødvendigt. Virker klart mere hold-orienteret, men kan også være fordi han spiller mere centralt.
jeg synes kun det ville være fair hvis kaka vinder.. han virker klart mere moden, og laver ikke flere finter og tricks end nødvendigt. Virker klart mere hold-orienteret, men kan også være fordi han spiller mere centralt.
Man skal bare huske at det kun var i CL sidste at Kaka spillede (rigtig) godt, i modsætning til Ronaldo som spiller godt ligegyldigt om det er ligaen, CL eller landsholdet...og på grund af det, så synes jeg at Ronaldo har fortjent titlen, i det han er langt mere konstant i sine præstationer end Kaka (imo), men det bliver desværre nok Kaka, som tager prisen :mad:
...og Ronaldo uden sine lidt for mange finter og tricks ville ikke være det samme! Synes han har fundet en meget godt balance nu, man må ikke begrænse ham for meget, for så forvinder det der gør ham speciel.
Tankevækkende at top tre vurderes til at være 3 spillere fra nogenlunde samme position på banen.
thegreatdanems
30-11-2007, 15:20
Den/de position(er) som kaka, ronaldo og messi spiller er vel den mest underholdende og den mest fremtrædende og nok derfor de alle er storfavorit til at tage den
Jeg synes også at man skal tænke på at det jo er kåringen af verdens bedste spiller for hele 2007 og ikke sæsonen 2006/2007. I år har Ronaldo igen været fremragende for manchester united mens Kaka og AC Milan ligger som nr. 9 i seria a og har i dt hele taget store problemer der.
Så tvivler stærkt på at kaka i denne sæson har været lige så god som ronaldo...
Glory Man United
30-11-2007, 15:22
Jeg synes også at man skal tænke på at det jo er kåringen af verdens bedste spiller for hele 2007 og ikke sæsonen 2006/2007. I år har Ronaldo igen været fremragende for manchester united mens Kaka og AC Milan ligger som nr. 9 i seria a og har i dt hele taget store problemer der.
Så tvivler stærkt på at kaka i denne sæson har været lige så god som ronaldo...
Måske, men han vinder
Holmskov
30-11-2007, 15:36
Cristiano har ikke en kinamands chance.
Bare det fact at han spiller i Premier League og ikke en af de "store" ligaer er nok til at han ikke vinder.
Jeg håber inderligt han vinder da han klart har overskygget de andre over HELE sæsonen og ikke kun i CL eller ligaen.
Men tror desværre ikke det sker, da det jo næsten er obligatorisk vinderen skal komme fra den spanske eller italienske liga.
Kaka vinder. Ingen tvivl der, han spiller jo ikke i Premier League. Allerede der er Ronaldo ude af kampen om førstepladsen.
Selv om jeg mener Ronaldo er den reele vinder, da han har præsteret på et utrolig højt niveau stort set hver gang, og har været utrolig vigtig for sin klub og også for Portugal.
Men tror desværre det bliver Kaka fra Serie A..
Ronaldo skal ende som nr 2 efter Kaka som nok vinder.
Messi er en fantastisk spiller no doubt, men synes kun han har spillet på sit kanonhøje niveau over de seneste 4-5 mdr, hvorimod ronaldo snart har spillet godt i halvandet år i et hug. Synes i øvrigt også at Ronaldo er mere komplet end Messi i og med at han har styrken og hovedspillet oveni, plus at han er rigtig god med begge ben. Messi har så heller ikke det tryk på sig som ronaldo har. Messi får sine frispark hele tiden bare han blinker med øjnene, mens ronaldo må tage imod en masse tæv han intet får for. Og Ronaldo er en nøgle hos united. Hvis han ikke spiller godt så mister united flere point, mens Barcelona har så mange at messi deler opmærksomheden med så mange at det er nemmere at være ham.
Jeg vil dog i forbindelse med denne nominering idag Juble over at fodboldens store tekniske mestre krones. Slås kan vi alle. Det lærte vi i folkeskolen i skolegården.
Ingen tvivl om at Kaká formentlig vinder prisen, selvom han ikkefortjener den.. Han er uden tvivl en fantastisk spiller, men hans samlede præstationer i ligaen (8-9 mål i sidste sæson - 4 af dem på straffe vist) , CL (fair nok, det vandt Milan) og landshold (skidt VM) gør at han ikke fortjener at komme i betragtning til sådan en pris... Milan er vist heller ikke godt kørende i år?
Messi har kun været bare nogenlunde konstant siden La Liga startede, og han var lige så svingende i sine præstationer som Barca var i sidste sæson... Men at han spiller i Spanien og for hele fodboldeuropas kæledægge FC Barcelona er vel det der gør at han overhovedet er kommet i betragtning?
Men hvad er denne pris egentlig værd når Cannavaro er indehaveren af titlen... Så burde Hangeland vel være nomineret denne gang:D
I mine øjne burde hæderen tilfalde enten Ronaldo eller Drogba - men Drogba er ikke engang nomineret i top 3... Go figure?
Flax_Generous
30-11-2007, 17:35
Jeg har regnet lidt på det og jeg er nået frem til følgende tal:
Cristiano Ronaldo:
42 kampe og 22 mål og 10-15 assists (desuden 6 mål på en uge, men det var fra 23/12 til 30/12). Desuden har han lavet 5 mål på landsholdet i 2007. Han nærmer sig altså 30 mål og de 20 assist i omkring 55 kampe.
Han har endvidere vundet det engelske mesterskab (i mine øjne den bedste liga i verden sidste år - 3 hold i Champions League-semifinalerne f.eks.). Han var desuden i FA Cup-finalen og i Champions League-semifinalen.
Af personlige priser vandt han i år PFA Players' Player of the Year, PFA Young Player of the Year, PFA Fans' Player of the Year, Football Writers' Association Award, Barclays Player of the Season og selvfølgelig året spiller i portugisisk fodbold.
Kaka:
Kaka har været lidt sværere at få tal på, men mit bud er, at han har lavet maksimalt 20 mål i år (heraf halvdelen i Champions League) for Milan. Han har desuden lavet et par mål på landsholdet. Samlet set vil jeg skyde på, at han har lavet maksimalt 20 mål i maksimalt 50 kampe. Jeg ved ikke hvor mange assists han har lavet, men de ligger nok over de 10-15 stykker. Måske også over 20. Men det er ikke til at vide.
Som alle ved vandt han Champions League med Milan. Mere blev det dog ikke til. En skuffende sæson i Serie A, hvor Milan (trods lidt minuspoint) fik en 4. plads og Kaka kun lavede 8 mål i hele sæsonen er blevet krydret med en katastrofal sæsonstart fra Milan, hvor de allerede nu er på vej ud af mesterskabskampen. Han var ikke med til at vinde Copa America med Brasilien.
Af personlige priser vandt Kaka UEFA Champions League Top Scorer, UEFA Champions League Best Forward, UEFA Club Footballer of the Year og FIFPro World Player of the Year.
Lionel Messi:
Messi spillede ikke før marts 2007, men siden da har han scoret mål på samlebånd. Han scorede 11 mål i de sidste 13 ligakampe sidste år (heriblandt et hattrick mod Real Madrid). Han lavede årets bedste mål mod Getafe i pokalturneringen. I denne sæson har han 12 mål i 18 kampe (heriblandt 5 mål på én uge). Han har desuden scoret et par mål i Copa America (hvor Argentina kom helt til finalen). Han har også lavet en del assists, men det har jeg ingen tal på. Samlet set vil jeg gætte på, at han har lavet omkring de 25 mål i 35 kampe. Oveni dette skal man nok lægge omkring 10-15 assists.
Messi har ikke vundet nogle priser eller turneringer.
Hvem har så været den bedste i 2007 af de 3? Jeg vil mene, at det er Ronaldo. Kaka har været skuffende i Serie A og hans 11-13 mål i Serie A i 2007 er mindst halvdelen kommet på straffe. Han har slet ikke kunne løfte sit spil til samme niveau som han havde i Champions League. Og så er det også værd at bemærke, at i denne sæson af Champions League er Ronaldo faktisk topscorer. Messi har været forrygende i alle turneringer, men han mistede en fjerdedel af året og har intet vundet, hverken personligt eller med klubben eller landsholdet. Han havde dog fortjent at vinde Copa America (og blive kåret til turnerigens bedste spiller - den pris gik vist til Robinho).
Flax_Generous
30-11-2007, 17:36
Andre har andre tal for Ronaldos og Kakas sæsoner. goal.com skrev dette (http://goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=477780) tidligere i år:
Ronaldo has now scored 26 goals in 51 outings for club and country since January 1 this year. With 12 more games to come, he is expected to comfortably hit the 30 goal mark. Kaka, meanwhile, has scored less than 15, and is also trailing in assists.
thegreatdanems
30-11-2007, 18:01
Drogba synes jeg tilgengæld er helt ude af billedet. specielt efter den nye sæson. men tror ikke de kigger så meget på mål pr. kamp.
Man kan sige, at Kaka muligvis er en bedre holdspiller end Ronaldo, men spørgsmålet er, om man ikke ofte har brug for invidualister, der ikke bare falder sammen, sammen med resten af holdet, når det går dårligt.
Lionel Messi ser jeg desværre for lidt til, men af det jeg har set, så er mit indtryk, at han er ufattelig god til at holde bolden til sig, lynhurtig og driblestærk. Han er vist kun 20 år; fortsætter han sin udvikling, så er jeg ikke i tvivl om, at han kan blive en af fodboldens største spillere.
Kaka' første mål mod United var af absolut verdensklasse; han laver et træk og straks har han sat 2 forsvarere på hælene. Jeg er måske lidt uening i, at han alene var årsagen til, at Milan vandt Champions League; uden spillere som Seedorf havde det været en umulig opgave. Men ingen tvivl om hans betydning.
Jeg håber inderligt, at det bliver Ronaldo. Det kan godt være, at man bliver nomineret udfra ens status fremfor ens kvaliteter, men jeg synes ikke, at det ville være helt uretfærdigt, hvis Ronnie blev verdens bedste.
Vinderen bliver Kaká, ene og alene pga at Milan vandt champions Legaue sidste år.
Også uden de røde united briller mener jeg at Cristiano Ronaldo er den bedste af de 3 og har været det gennem de sidste 12 måneder, så titlen bør gå til vores portugisiske ven, selvom jeg tror rækkefølgen bliver:
1. Kaká
2. Messi
3. Ronaldo
Vinderen bliver Kaká, ene og alene pga at Milan vandt champions Legaue sidste år.
Også uden de røde united briller mener jeg at Cristiano Ronaldo er den bedste af de 3 og har været det gennem de sidste 12 måneder, så titlen bør gå til vores portugisiske ven, selvom jeg tror rækkefølgen bliver:
1. Kaká
2. Messi
3. Ronaldo
Messi vandt jo ikke et eneste trofæ sidste sæson. Så vidt jeg husker, så var han også en del skadet i starten.
Jeg er også bange for Kaka vinder, men jeg vælger at være optimist, og tro på Ronaldo-sejr.
Det føles som var det igår, at han gik ind i sin debut og legede tagfat med Bolton spillerne.
United DK
30-11-2007, 22:14
Hvis vi kigger på de hidtidige vindere af FIFA's pris, så har de alle spillet i enten Italien eller Spanien, og allerede dér, tegner det sort for Ronaldo.
Vinderne samt to'er og tre'er har været:
1991: Lothar Matthäus (Inter), Jean-Pierre Papin (Marseille), Gary Lineker (Tottenham)
1992: Marco van Basten (Milan), Hristo Stoichkov (Barcelona), Thomas Häßler (Roma)
1993: Roberto Baggio (Juventus), Romário (Barcelona), Dennis Bergkamp (Ajax/Inter)
1994: Romário (Barcelona), Hristo Stoichkov (Barcelona), Roberto Baggio (Juventus)
1995: George Weah (Milan), Paolo Maldini (Milan), Jürgen Klinsmann (Bayern München/Tottenham)
1996: Brasilianer Ronaldo (Barcelona), George Weah (Milan), Alan Shearer (Blackburn/Newcastle)
1997: Brasilianer Ronaldo (Inter), Roberto Carlos (Real Madrid), Dennis Bergkamp (Arsenal)
1998: Zinedine Zidane (Juventus), Brasilianer Ronaldo (Inter), Davor Šuker (Real Madrid)
1999: Rivaldo (Barcelona), David Beckham (Manchester United), Gabriel Batistuta (Fiorentina)
2000: Zinedine Zidane (Juventus), Luís Figo (Barcelona/Real Madrid), Rivaldo (Barcelona)
2001: Luís Figo (Real Madrid), David Beckham (Manchester United), Raúl (Real Madrid)
2002: Brasilianer Ronaldo (Inter/Real Madrid), Oliver Kahn (Bayern München), Zinedine Zidane (Real Madrid)
2003: Zinedine Zidane (Real Madrid), Thierry Henry (Arsenal), Brasilianer Ronaldo (Barcelona)
2004: Ronaldinho (Barcelona), Thierry Henry (Arsenal), Andriy Shevchenko (Milan)
2005: Ronaldinho (Barcelona), Frank Lampard (Chelsea), Samuel Eto'o (Barcelona)
2006: Fabio Cannavaro (Juventus/Real Madrid), Zinedine Zidane (Real Madrid), Ronaldinho (Barcelona)
(Rækkefølgen er selvfølgelig efter hvem der sluttede nr. 1, 2 og 3 i afstemningen)
Tendensen er jo helt klar. Med undtagelse af nogle få sekundære placeringer til spillere, fra engelske, tyske, franske og hollandske klubber, så er det spillere fra italienske og spanske klubber, der sidder på flæsket i disse afstemninger, og sådan bliver det nok også i år. Altså:
1. Kaká
2. Ronaldo
3. Messi
I øvrigt var jeg chokeret over, at se Beckham som nr. 2, i både 1999 og 2001. Det siger lidt om den afstemning.
Hvis vi kigger på de hidtidige vindere af FIFA's pris, så har de alle spillet i enten Italien eller Spanien, og allerede dér, tegner det sort for Ronaldo.
Vinderne samt to'er og tre'er har været:
1991: Lothar Matthäus (Inter), Jean-Pierre Papin (Marseille), Gary Lineker (Tottenham)
1992: Marco van Basten (Milan), Hristo Stoichkov (Barcelona), Thomas Häßler (Roma)
1993: Roberto Baggio (Juventus), Romário (Barcelona), Dennis Bergkamp (Ajax/Inter)
1994: Romário (Barcelona), Hristo Stoichkov (Barcelona), Roberto Baggio (Juventus)
1995: George Weah (Milan), Paolo Maldini (Milan), Jürgen Klinsmann (Bayern München/Tottenham)
1996: Brasilianer Ronaldo (Barcelona), George Weah (Milan), Alan Shearer (Blackburn/Newcastle)
1997: Brasilianer Ronaldo (Inter), Roberto Carlos (Real Madrid), Dennis Bergkamp (Arsenal)
1998: Zinedine Zidane (Juventus), Brasilianer Ronaldo (Inter), Davor Šuker (Real Madrid)
1999: Rivaldo (Barcelona), David Beckham (Manchester United), Gabriel Batistuta (Fiorentina)
2000: Zinedine Zidane (Juventus), Luís Figo (Barcelona/Real Madrid), Rivaldo (Barcelona)
2001: Luís Figo (Real Madrid), David Beckham (Manchester United), Raúl (Real Madrid)
2002: Brasilianer Ronaldo (Inter/Real Madrid), Oliver Kahn (Bayern München), Zinedine Zidane (Real Madrid)
2003: Zinedine Zidane (Real Madrid), Thierry Henry (Arsenal), Brasilianer Ronaldo (Barcelona)
2004: Ronaldinho (Barcelona), Thierry Henry (Arsenal), Andriy Shevchenko (Milan)
2005: Ronaldinho (Barcelona), Frank Lampard (Chelsea), Samuel Eto'o (Barcelona)
2006: Fabio Cannavaro (Juventus/Real Madrid), Zinedine Zidane (Real Madrid), Ronaldinho (Barcelona)
(Rækkefølgen er selvfølgelig efter hvem der sluttede nr. 1, 2 og 3 i afstemningen)
Tendensen er jo helt klar. Med undtagelse af nogle få sekundære placeringer til spillere, fra engelske, tyske, franske og hollandske klubber, så er det spillere fra italienske og spanske klubber, der sidder på flæsket i disse afstemninger, og sådan bliver det nok også i år. Altså:
1. Kaká
2. Ronaldo
3. Messi
I øvrigt var jeg chokeret over, at se Beckham som nr. 2, i både 1999 og 2001. Det siger lidt om den afstemning.
Det er egentlig ret mærkeligt. Men man kunne også se det på en anden måde:
Måske bliver Ronaldo den første til at bryde dette mønster. Måske vinder han den endda flere år i træk. Jeg er i hvert fald slet ikke i tvivl om, at han vinder den mindst to gange.:D:D:D
Men du har ret. Statistikerne taler for sig selv, og det er svært at bryde mønstre. For at gøre det, skal man være en utrolig dygtig fodboldspiller. Men det er Cristiano Ronaldo også, så jeg tror på, at hvis nogen skal bryde det, så skal det være ham.:devilll:
Jeg ved ikke om I er enige, men det håber jeg da. Jeg tror virkelig på, at han bliver kåret som årets og/eller sæsonens bedtse spiller i verden og/eller Europa. Han har kvaliteterne den knægt!!:devill:
Hvis han skiftede til real ville han blive kåret til verdens bedste... Nok ikke før...
Hvis han skiftede til real ville han blive kåret til verdens bedste... Nok ikke før...
Der er jeg så fuldstændig uenig. Madrid har ''ødelagt'' de fleste stjerner, de har købt (med få undtagelser som Nistelroy; ekx United spiller :D).
Jeg tror ikke Ronaldo ville blive nævnt i sammenhæng med verdens bedste fodboldspiller, hvis han skiftede til Real Madrid. Tvært imod.
Hvis han bliver i United, så bliver han snart den bedste. Bare vent også :juhuuuu:
Jeg siger ikke at han ville blive den bedste spiller, kun at han ville blive kåret til det... Der er en kæmpe forskel, Madrid ville fucke ham op i en sådan grad at han ikke ville være til at kende igen... Men tror han ville få titlen...
Det har du måske ret i. Men jeg håber godt nok ikke, at han bliver solgt. Det er der vel ingen United fans, som gør. Han er en af (hvis ikke dén) vigtigste brik på vores hold. You decide :)
PerRonaldo
04-12-2007, 22:23
Ronaldo skifter om nogle år til real eller barca og så bliver han kåret som verdens bedste..
Martinsen
04-12-2007, 22:33
Ronaldo skifter om nogle år til real eller barca og så bliver han kåret som verdens bedste..
Det tror jeg meget vel du kunne få ret i, har svært ved at se ham være i United i mange år. Selvom jeg håber det, men tror de varme lande trækker lidt i ham. Og havde han leveret det spil for Real Madrid, eller Barcelona som han har leveret for os i år, er jeg ikke et sekund i tvivl om at han var blevet verdens bedste valgt fremfor Kaka og Messi
Glory Man United
05-12-2007, 10:10
Desværre tror jeg, at du har ret! Håber så vi får 1/2 milliard for ham
Desværre tror jeg, at du har ret! Håber så vi får 1/2 milliard for ham
Det tror jeg ikke vi gør... Synes vi har en kedelig tendens til at sælge verdensklasse spillere til ingen penge... RvN og Beckham(han var især spotpris fordi pengene de brugte blev tjent ind på trøjesalg i løbet af et par dage)!
Det tror jeg ikke vi gør... Synes vi har en kedelig tendens til at sælge verdensklasse spillere til ingen penge... RvN og Beckham(han var især spotpris fordi pengene de brugte blev tjent ind på trøjesalg i løbet af et par dage)!
tja, kan du muligvis have ret i. Men der er vel den forskel at det var spillere vi skildte os af med, som vi ikke ville have længere pga. omstændighederne så selvfølgelig får vi ikke fuld pris for dem. Der er jo forskel på om sælgeren har lyst til at sælge og derfor skal "overtales" eller om sælgeren mere elelr mindre har sat spilleren til salg. Og ja det skal tages med et gran salt for så vidt jeg ved var vi ikke ude og sige direkte vi ikke gad at have dem i truppen længere. men håver i kan forstå principet i det jeg siger:P
Vil give dig ret i at de var faldet i værdi som følge af at vi ville skille os af med dem, men synes stadig vi skulle have haft mere, især for nistelrooy! Han er verdens suverænt bedste boksspiller og vi burde have fået væsentlig mere for ham!
Utroligt folk bliver ved med at sige, at Ronaldo smutter til Barca eller Real. Hvorfor ikke bare glæde sig over, at man har så dygtig en spiller i sin trup, der er tilfreds med livet i klubben?
Han ville væk i sommeren 2006, det er der ingen tvivl om. Men han er ung og urutineret; Han har aldrig prøvet at være under så skarp beskydning, så det nemmeste var da klart at søge væk fra problemerne.
Nu er Nani og Anderson kommet til klubben så Ronaldo har fået nogle at snakke portugisisk med og hvis United fortsætter det gode spil og måske vinder CL i år og kører med klatten de næste par år, så tror jeg ikke Ronaldo skifter foreløbigt..
Heldigvis er det også længe siden der har været rygter om ham..
Iøvrigt kunne Querioz også være medvirkende til at holde ham. De to har et tæt forhold, så hvis han blev manager efter Fergie, tror jeg også han íkke vil længes hjem til Spanien og Portugal. Afhænger selfølglelig alt sammen også af om vi får succes de næste år i PL og CL.
PerRonaldo
05-12-2007, 18:53
Utroligt folk bliver ved med at sige, at Ronaldo smutter til Barca eller Real. Hvorfor ikke bare glæde sig over, at man har så dygtig en spiller i sin trup, der er tilfreds med livet i klubben?
Han ville væk i sommeren 2006, det er der ingen tvivl om. Men han er ung og urutineret; Han har aldrig prøvet at være under så skarp beskydning, så det nemmeste var da klart at søge væk fra problemerne.
Hmm.. han har jo selv udtalt på et tidspunkt at han gerne vil spille i spanien. Det er jo det samme som når Tevez udtaler at han gerne vil tilbage til boca og spille. Selvfølgelig er jeg glad for at have ham i klubben, men tror han skifter til real eller barca, der vil han tydeligvis også have en større mulighed for at blive verdens bedste.
Nu har jeg lige siddet og set kampen mod Derby igen, og derfor også situationen omkring straffesparket. Jeg synes det er utrolig dårlig stil af Ronaldo, at han ikke lader Tevez tage det! Det kan godt være, at det ikke betyder så meget denne ene gang, men hvis han bliver ved med at stille sig selv foran holdet, så tror jeg godt det kan give interne problemer. Jeg håber Ferguson har fortalt ham hvad han mente om situationen. Ferguson har jo også været ude i presse omkring den omtalte situation, og forklare hvad han mente. Så jeg kunne også godt forstille mig Ferguson har fortalt Ronaldo på en lidt mere kontant måde, hvad han synes om situationen (eller det håber jeg i hvert fald).
Flax_Generous
10-12-2007, 15:54
Nu har jeg lige siddet og set kampen mod Derby igen, og derfor også situationen omkring straffesparket. Jeg synes det er utrolig dårlig stil af Ronaldo, at han ikke lader Tevez tage det! Det kan godt være, at det ikke betyder så meget denne ene gang, men hvis han bliver ved med at stille sig selv foran holdet, så tror jeg godt det kan give interne problemer. Jeg håber Ferguson har fortalt ham hvad han mente om situationen. Ferguson har jo også været ude i presse omkring den omtalte situation, og forklare hvad han mente. Så jeg kunne også godt forstille mig Ferguson har fortalt Ronaldo på en lidt mere kontant måde, hvad han synes om situationen (eller det håber jeg i hvert fald).
Ferguson har støttet Ronaldo. Jeg kan se to årsager til det:
1) Det er vigtigt, at holde Ronaldos målscoringsstime i gang.
2) Ronaldo er straffesparkstageren og et mål fra pletten giver højere selvtillid. Hvem ved - måske skal han forsøge sig igen mod Liverpool på samme tidspunkt i kampen?
Tevez' hattrick er ligegyldigt. Det er ikke miniputfodbold, hvor hattrick giver en bamse og en sodavand. Ronaldo skal selvfølgelig tage den. At lade Tevez tage den er netop at sætte Tevez foran holdet.
SantasLittleHelper
10-12-2007, 16:42
Selvfølgelig skal Ronaldo sparke.. Vi sætter jo heller ikke VDS til at sparke bare fordi han ikke har scoret endnu.. Det er da vigtigt at vide hvem der har ansvaret på holdet og endnu vigtigere at han scorer.
Ferguson har støttet Ronaldo. Jeg kan se to årsager til det:
1) Det er vigtigt, at holde Ronaldos målscoringsstime i gang.
2) Ronaldo er straffesparkstageren og et mål fra pletten giver højere selvtillid. Hvem ved - måske skal han forsøge sig igen mod Liverpool på samme tidspunkt i kampen?
Tevez' hattrick er ligegyldigt. Det er ikke miniputfodbold, hvor hattrick giver en bamse og en sodavand. Ronaldo skal selvfølgelig tage den. At lade Tevez tage den er netop at sætte Tevez foran holdet.
Tjaa....det kan du sige, men jeg tror ikke det er selvtillid, som Ronaldo mangler for tiden. Synes stadigvæk situationen er underlig, og er på ingen måde god for holdånden, og som jeg også sagde, så betyder denne ene episode ikke så meget, men problemet er bare hvis vi kommer til at se det mere og mere.
Denne kommentar fra Ferguson opfatter jeg som om, Ferguson gerne havde set at Tevez tog straffet, men samtidig vil han ikke hænge Ronaldo ud og sige det han gjorde var forkert.
"Cristiano is our regular penalty-taker so I can understand why he wanted to take it but it would have been great for Carlos if he had scored a hat-trick."
Glory Man United
10-12-2007, 16:59
Hvorfor skulle Ronaldo ikke sparke? Han er skytte nr.1
Tja. Jeg siger ikke jeg er uenig med at ronaldo skulle sparke. Men i en kamp som vel godt kunne sige at vi havde vundet er det jo ikke livsnødvendigt at der bliver scoret på det straffe og selv om det ikke er miniput fodbold er det jo altid fedt for en spiller at få lov til at score sit først hattrik.
Jeg synes at det er 100% fair at det var Cristiano som skød det straffespark - han er vores straffesparksskytte, og skal også være det i en kamp mod Derby, også selvom vi er foran og måske allerede har vundet kampen på det tidspunkt!
At Tevez kunne have fået sit første hattrick for United ville have været fedt, men det skal ikke have været på det straffespark - det har vi Cristiano til (og dernæst har vi vel Saha!)
Jeg synes også det var fint nok at Ronaldo sparkede. Han er 1. skytten og så skal han sparke. Fordi en mand har scoret 2 mål i en kamp og vil have sit hattrick, er det ikke en grund for han skal have sparket. Så kunne vi også sætte Anderson til det fordi han ikke har scoret et mål endnu... Ronaldo sparker og dernæst Saha
hvem har vi hvis Ronaldo ikke skal skyde og saha er skadet?
Don Kafai
10-12-2007, 17:48
Nu har jeg lige siddet og set kampen mod Derby igen, og derfor også situationen omkring straffesparket. Jeg synes det er utrolig dårlig stil af Ronaldo, at han ikke lader Tevez tage det! Det kan godt være, at det ikke betyder så meget denne ene gang, men hvis han bliver ved med at stille sig selv foran holdet, så tror jeg godt det kan give interne problemer.
Det er vel også en mulighed, at Tevez kan tage sig en smule sammen og scorer mere på de kæmpechancer han får i kampene? Hvis han fx havde scoret på den gigantiske mulighed han havde på Reebok så havde United nok ikke tabt og vi lå nr 1. Hvad er det for noget vrøvl med at han skal nasse sine mål fra andre? Havde det været noget jubilæum, eller fx en spillers sidste kamp i United-trøjen, så kunne man snakke om det, men ellers sparker den bedste!
Og det er da i ligeså stor grad at sætte Tevez over holdet ved at lade ham sparke fremfor den normale skytte?. Jeg forstår ikke der er så meget snak om det. Man burde hellere fokuserer på de kæmpechancer Tevez brænder, end på dem han ikke får!
Så kan Tevez måske komme til - men mener også at Hargreaves er en god straffeskytte, ligesom Anderson vist også er :)
PerRonaldo
10-12-2007, 18:01
Scholes når han er klar.. Så tror jeg det bliver Rooney hvis scholes heller ikke er der.
Flax_Generous
10-12-2007, 18:03
Det er interessant at høre holdningerne herinde. På de fleste engelske fora er den generelle holdning, at Tevez skulle have skudt. På stadion kunne man også høre fansene råbe Argentina, Argentina og kommentatorene på MUTV mente, at Ronaldo skulle have ladet Tevez sparke. Jeg kan simpelthen ikke forstå det.
Det er vel også en mulighed, at Tevez kan tage sig en smule sammen og scorer mere på de kæmpechancer han får i kampene? Hvis han fx havde scoret på den gigantiske mulighed han havde på Reebok så havde United nok ikke tabt og vi lå nr 1. Hvad er det for noget vrøvl med at han skal nasse sine mål fra andre? Havde det været noget jubilæum, eller fx en spillers sidste kamp i United-trøjen, så kunne man snakke om det, men ellers sparker den bedste!
Og det er da i ligeså stor grad at sætte Tevez over holdet ved at lade ham sparke fremfor den normale skytte?. Jeg forstår ikke der er så meget snak om det. Man burde hellere fokuserer på de kæmpechancer Tevez brænder, end på dem han ikke får!
Helt enig i at Tevez målscoringsproblem er langt større. Jeg synes da også det er helt fair Ronaldo tager straffet, synes bare når kampen reelt er afgjort, så kunne Tevez eller for den sags skyld Anderson godt tage. Tror man på længere sigt ville få mere ud at det, i og med at de spillere, som ikke helt er kommet i gang med målscoringen måske får lidt mere selvtillid. Måske havde et Tevez hattrick betydet, at han ville få noget med selvtillid og han ville holde op at misse de store chancer, og så have vi løst det problem :skaaal:
NChristiansen
10-12-2007, 18:21
Christiano Ronaldo er og bliver verdens pts bedste spiller i øjeblikket . Han er uundværlig for holdet . det kunne mærkes da han havde karantæne for holdet . de spillede mildest talt ikk prangende fodbold , men efter han var tilbage sprudlede de derud af igen . og de kunne ses her med Derby , hvor glad han er for at spille for United . Ronaldo vs Kaka = Super Ronaldo !!
PerRonaldo
10-12-2007, 18:29
Måske havde et Tevez hattrick betydet, at han ville få noget med selvtillid og han ville holde op at misse de store chancer, og så have vi løst det problem :skaaal:
Hvis det var så simpelt sat op, så tror jeg også han havde fået lov til at sparke, men nu er det sådan at Ronaldo kæmper med om en pris der hedder topscorer og ligger på en delt 1. plads, så synes det er helt fair han tog det. Og hvis Tevez ikke kan få selvtilld ved at score to mål i samme kamp, så tror jeg heller ikke et hattrick ville hjælpe meget.;)
Hvis det var så simpelt sat op, så tror jeg også han havde fået lov til at sparke, men nu er det sådan at Ronaldo kæmper med om en pris der hedder topscorer og ligger på en delt 1. plads, så synes det er helt fair han tog det. Og hvis Tevez ikke kan få selvtilld ved at score to mål i samme kamp, så tror jeg heller ikke et hattrick ville hjælpe meget.;)
Nu var det også mest sagt i sjov, men det tror jeg også du fangede :Bouncing:
Don Kafai
10-12-2007, 18:52
Måske havde et Tevez hattrick betydet, at han ville få noget med selvtillid og han ville holde op at misse de store chancer, og så have vi løst det problem :skaaal:
Nu lavede Tevez faktisk 2 mål, hvor det andet var rigtig rigtig flot sparket ind, så det er jo ikke fordi han er i kulkælderen hvad selvtillid angår.
Det er ikke serie 3 eller miniput bold. Enig med Robinho, som han skrev tidligere. Hattrick medfører sku ikke en is i kantinen efter kampen.
Ronaldo er fast skytte, så selvfølgelig skal han sparke. Uanset om der er et hattrick på spil eller ej.
Det er bedst at den faste skytte sparker hver gang, så han holder rytmen osv. Desuden er Tevez fint kørende med mål, så han mangler jo ikke selvtillid, som dengang stakkels Forlan fik lov at sparke et straffespark..
Flax_Generous
11-12-2007, 19:29
Stem på Ronaldo! (http://www.fifapoll.com/poll.php) Ingen betydning, men gør det alligevel.
Svendsen
17-12-2007, 07:35
Hvis man spurte folk her inde: "Hvem er Uniteds største profil?" Så vil 90% nok svar: Ronaldo!
Men der er en ting der irreterer mig. I de store kampe slår han ikke til. Han var ikke specielt god i nogen af kampene mod Chealsea, Arsenal, Liverfool og Milan sidste år. Og kampene mod de 3 store i England i år har ikke været bedre. Hvorfor?
United DK
17-12-2007, 07:59
Hvis man spurte folk her inde: "Hvem er Uniteds største profil?" Så vil 90% nok svar: Ronaldo!
Men der er en ting der irreterer mig. I de store kampe slår han ikke til. Han var ikke specielt god i nogen af kampene mod Chealsea, Arsenal, Liverfool og Milan sidste år. Og kampene mod de 3 store i England i år har ikke været bedre. Hvorfor?
Fordi han er overvurderet...
Ej, jeg undre mig også over hans manglende præstationer i de store kampe, men på den anden side, så gør det jo ikke så meget når vi vinder, og i øvrigt scorede han og lagde op til et mål mod Arsenal på Emirates. Så selvom han spillemæssigt ikke gjorde det så godt i den kamp, så var han alligevel afgørene, og det er tegn på klasse.
United-Allan33
17-12-2007, 08:03
Fordi modstanderne også er meget bedre i de kampe. Igår var der konstant 3 mand omkring ham.. Kewell, Riise og Marcharano var konstant tæt omkring ham.. Jeg synes også man kan se en forskel på vores spillestil i de kampe, vi spiller en smule mere afventende end vi ville gøre mod feks Wigan, og så har spillet en tendens til at blive trukket ind i banen...
Glory Man United
17-12-2007, 08:08
Tænk, jeg sad igår og tænkte det samme.....synes vitterligt Ronaldo mangler noget i de store kampe. Som united.dk siger var han afgørende mod Arsenal i år, men ellers er meget langt imellem snapsene.....
thegreatdanems
17-12-2007, 09:12
Nu kan manden jo altså ikke trylle - selvom nogen nok mener det er tæt på. ;)
Igår blev han konstant omringet af 2½-3 liverpoolspillere hvis han fik bolden, og det kan han åbenbart kun klare når modstandere ikke er på så højt niveau som liverpool..
Men ja, han lavede ikke ret meget i går - og det var surt, men der er ingen tvivl om at han er utrolig vigtig for United. Han skal bare lære, hvis han ikke lige rammer dagen, og alligevel trækker 2-3 spillere til sig, at spille bolden videre for pokker!!
Svaret på hvorfor han falder sådan ud, er meget enkelt efter min mening. Han bliver markeret meget tættere af bedre spillere end mod andre hold. Men når han trækker 3 spillere til sig, så kommer der jo automatisk meget emre plads til de andre spillere, og det er der de andre spillere skal træde i karakter, som f.eks. Giggs eller Nani alt efter hvem der er på banen. Det skete så ikke igår, men vi vandt alligevel. Det er klasse.
Ronaldo skal stadig kunne hæve sit spil til et højere niveau. Derfor er han ikke god nok til hverken verdens eller europas bedste spiller.
thegreatdanems
17-12-2007, 10:41
Svaret på hvorfor han falder sådan ud, er meget enkelt efter min mening. Han bliver markeret meget tættere af bedre spillere end mod andre hold. Men når han trækker 3 spillere til sig, så kommer der jo automatisk meget emre plads til de andre spillere, og det er der de andre spillere skal træde i karakter, som f.eks. Giggs eller Nani alt efter hvem der er på banen. Det skete så ikke igår, men vi vandt alligevel. Det er klasse.
Ronaldo skal stadig kunne hæve sit spil til et højere niveau. Derfor er han ikke god nok til hverken verdens eller europas bedste spiller.
Vil nu mene, at det er de færreste fodboldspillere der er ligeglade hvis de bliver triple-markeret af et storhold. Han river jo 8 eller 9 ud af 10 PL-forsvarer rundt
Arrgh, det passer ikke helt det med store kampe. I de andre forgangne sæsoner, der har han altså leget med dem. Specielt mod Chelsea engang. Husker stadig hvordan han leger med Makelele, Terry, Ferreira og Carvalho på en gang og satte dem af .. Men det nu det glæder. Men altså, han er jo blevet læselig. Det har også kun taget 4 år :) Det samme er sket for Ronaldinho jo. I starten var han fuldstændig ustoppelig, men med dagens teknik, altså hvordan assistenter videokigger modstanderens kampe, så er det jo bare et spørgmsål om tid før man stopper enhver fodboldspiller. Tror det er sådan det forløber. For igår var der konstant 2-4 mand på Ronaldo, og det er jo svært for ham og han har jo også et vis temperament, hvis det ikke lige lykkedes for ham. Men hvis det fortsætter, så må man måske begynde at tænke på at udnytte Ronaldo evne. Altså hvis han kan tiltrække 2-4 spillere til sig hver kamp, så må de andre løbe i hullerne eller lignende. Så er Ronaldo stadig brugbar :D hehe
- Men mod Arsenal viste han glimter, ved oplægget og sit mål og mod Liverfool igår viste han i anden halvleg nogle få enkelte rush, hvor en Rooney i form havde prikket Ronaldos ellers formidable arbejde ind i nettaget.
Men så er det godt at vi har fået nani, tevez og anderson. Så må vi håbe at det også tager modstanderen 4 år at finde et vej at stoppe dem.
Glory Man United
17-12-2007, 11:07
Altså denne her med: "Der var hele tiden 3-4 mand på ham" holder altså ikke. Så let er det ikke. For hvorfor kan vi så ikke vinde stort, når vi på resten af banen er 10-7? :confused:
Der er ingen tvivl om, at Ronaldo mangler noget mod de "store". Jeg synes han i højere grad skal spille 1-2 fremfor at forsøge sig selv....en hurtig, kort aflevering og så af sted....
Altså denne her med: "Der var hele tiden 3-4 mand på ham" holder altså ikke. Så let er det ikke. For hvorfor kan vi så ikke stort, når vi på resten af banen er 10-7? :confused:
Der er ingen tvivl om, at Ronaldo mangler noget mod de "store". Jeg synes han i højere grad skal spille 1-2 fremfor at forsøge sig selv....en hurtig, kort aflevering og så af sted....
Hvis du siger at du kan præstere i en topkamp, når du er omringet af 2-4 forholdsvis gode presspil(mascherano bl.a.) og du kan lave det du ønsker, så er du også verdens bedste fodboldspiller. Ronaldinho, Rooney, Ronaldo, Fede Ronaldo, Zidane, Figo. Alle topstjerner har spillet forholdsvis ringe kampe, så snart der 2-4 mænd på dem. Så @Glory Man United - Må desværre skuffe med at din udtalelse ikke helt passer. Det er utålmodigt svært med at præstere som fans og andre forventer, når man lige så snart modtager bolden så har du to stykker på dig, der presser dig, sparker dig, river dig, flår dig osv. :)
Glory Man United
17-12-2007, 11:25
Hvis du siger at du kan præstere i en topkamp, når du er omringet af 2-4 forholdsvis gode presspil(mascherano bl.a.) og du kan lave det du ønsker, så er du også verdens bedste fodboldspiller. Ronaldinho, Rooney, Ronaldo, Fede Ronaldo, Zidane, Figo. Alle topstjerner har spillet forholdsvis ringe kampe, så snart der 2-4 mænd på dem. Så @Glory Man United - Må desværre skuffe med at din udtalelse ikke helt passer. Det er utålmodigt svært med at præstere som fans og andre forventer, når man lige så snart modtager bolden så har du to stykker på dig, der presser dig, sparker dig, river dig, flår dig osv. :)
Hvis Liverpool skal bruge 3 mand på Ronaldo, fatter jeg ikke, hvorfor vi ikke har mere plads andre steder. NtotheT, du burde kalde dig oraklet, for du mener konstant, at dit ord er magt. Til din ros skal så siges, at du ikke kalder folk for idioter mere:)
Men du må da indrømme, at han ikke præsterer nok (hvis han vil være verdens bedste) mod de "store"
United DK
17-12-2007, 11:37
Man kan komme med alle mulige undskyldninger, men hvis man er verdens bedste fodboldspiller, så levere man også varen selvom man er omringet af 2-3 mænd. Tag en spiller som Zidane, han brillerede stort set altid i de store kampe, og det er fordi han var verdensklasse, og hvis Ronaldo ikke kan mod andre end Wigan, Fulham osv., så bliver han aldrig verdens bedste.
Hvis Liverpool skal bruge 3 mand på Ronaldo, fatter jeg ikke, hvorfor vi ikke har mere plads andre steder. NtotheT, du burde kalde dig oraklet, for du mener konstant, at dit ord er magt. Til din ros skal så siges, at du ikke kalder folk for idioter mere:)
Men du må da indrømme, at han ikke præsterer nok (hvis han vil være verdens bedste) mod de "store"
Hvis du ikke holder den lige tone, sä skal jeg nok begynde at komme med mindre päne ord ;)
HAr jeg sagt mäske at han prästere i topkampene? NEJ det har jeg ikke. Jeg siger blot, at det er svärt for manden at prästere, när han har 3-4 mand konstant i nakken i topkampe plus at dommeren ikke lige just er Ronaldos kop te. Läs hvad jeg ksriver. Men at i siger han aldrig har prästeret i topkampe er en direkte lögn.
I mange chelsea kampe, city, roma-kampen(tälles med fordi det var en skäbnekamp), arsenal, liverpool för. Sä kan ikke väre enige med jer herinde at i mener han ikke prästere til topkampe. Det stemmer ikke :)
Men i sä fald, hvis det sädan vi ser pä Ronaldo. Hvorfor körer man ikke kritikken mod Rooney? ;) Han var slet ikke god i gär og andre topkampe har han ikke vist sig :) men hver sin sag jo. Ronaldo er jo den der altid der skal ave kritik när der ogsä render 10 andre spillere pä banen.
Glory Man United
17-12-2007, 12:11
Hvis du ikke holder den lige tone, sä skal jeg nok begynde at komme med mindre päne ord ;)
HAr jeg sagt mäske at han prästere i topkampene? NEJ det har jeg ikke. Jeg siger blot, at det er svärt for manden at prästere, när han har 3-4 mand konstant i nakken i topkampe plus at dommeren ikke lige just er Ronaldos kop te. Läs hvad jeg ksriver. Men at i siger han aldrig har prästeret i topkampe er en direkte lögn.
I mange chelsea kampe, city, roma-kampen(tälles med fordi det var en skäbnekamp), arsenal, liverpool för. Sä kan ikke väre enige med jer herinde at i mener han ikke prästere til topkampe. Det stemmer ikke :)
Men i sä fald, hvis det sädan vi ser pä Ronaldo. Hvorfor körer man ikke kritikken mod Rooney? ;) Han var slet ikke god i gär og andre topkampe har han ikke vist sig :) men hver sin sag jo. Ronaldo er jo den der altid der skal ave kritik när der ogsä render 10 andre spillere pä banen.
City er ikke en topkamp, mod Roma mødte vi et serie C hold. Find kampe mod de store, og Ronaldo skuffer. Rooney? Hmmm han har da scoret et par gange mod Arsenal og Milan
City er ikke en topkamp, mod Roma mødte vi et serie C hold. Find kampe mod de store, og Ronaldo skuffer. Rooney? Hmmm han har da scoret et par gange mod Arsenal og Milan
Ved ikke om du har gelmt det, men Ronaldo scorede mod Arsenal på Emirates sidst, så..
Glory Man United
17-12-2007, 12:28
Ved ikke om du har gelmt det, men Ronaldo scorede mod Arsenal på Emirates sidst, så..
Næ ved jeg godt
Svendsen
17-12-2007, 12:32
so what? 1 mål på 4-5 sæsoner? grunden til jeg tog det op er at han desværre ikke leverer i store kampe. jeg synes han er fantastisk, men vil han op på zidane, ronaldinho, messi og kaka skal han altså være bedre i "the big matches"
United DK
17-12-2007, 12:33
City er ikke en topkamp
Det ved jeg nu ikke, for de ligger rent faktisk nr. 4 p.t., og Liverpool kan højest komme op på siden af dem, hvis de vinder deres udsatte kamp. Så City er et tophold, i hvert fald p.t.
Glory Man United
17-12-2007, 12:37
Det ved jeg nu ikke, for de ligger rent faktisk nr. 4 p.t., og Liverpool kan højest komme op på siden af dem, hvis de vinder deres udsatte kamp. Så City er et tophold, i hvert fald p.t.
Jeg tror, du ved hvad jeg mener! De store er Arsenal, Liverfool, Chelski og i Europa f.eks Real M, Barca, Juve, Milan, Inter
United DK
17-12-2007, 12:49
Jeg tror, du ved hvad jeg mener! De store er Arsenal, Liverfool, Chelski og i Europa f.eks Real M, Barca, Juve, Milan, Inter
Jo jo, men en kamp mod City er jo ikke bare en hvilken som helst kamp.
Glory Man United
17-12-2007, 12:55
Jo jo, men en kamp mod City er jo ikke bare en hvilken som helst kamp.
Så tager vi Shitty med. Han var vist ikke med i år (karantæne). Sidste år scorede han så på udebane på straffe. Året inden fik han rødt på Maine Road, så vist ingen forandringer der!
Ronaldo bliver markeret tæt i de store kampe af 2-3 mand konstant han har bolden, fordi modstanderen kender han kvaliteter. Derfor giver det mere plads til de andre på holdet, men som den spiller Ronaldo nu er vil han konstant drible, selvom det er næsten umuligt. Slipper han bolden hurtigere som f.eks. Rooney gør når han bliver markeret, så giver det 1. chancer til de andre spillere, og for det andet vil modstanderen være i tvivl hver gang de gik op i Ronaldo. Han bliver ganske enkelt for forudsigelig, når han i de store kampe prøver at kører forbi 3 mand, og selvom han kan mod Wigan og Fulham, er kvaliteten en anden på topholdene. De prikker boldene fra ham..
thegreatdanems
17-12-2007, 14:40
Ronaldo bliver markeret tæt i de store kampe af 2-3 mand konstant han har bolden, fordi modstanderen kender han kvaliteter. Derfor giver det mere plads til de andre på holdet, men som den spiller Ronaldo nu er vil han konstant drible, selvom det er næsten umuligt. Slipper han bolden hurtigere som f.eks. Rooney gør når han bliver markeret, så giver det 1. chancer til de andre spillere, og for det andet vil modstanderen være i tvivl hver gang de gik op i Ronaldo. Han bliver ganske enkelt for forudsigelig, når han i de store kampe prøver at kører forbi 3 mand, og selvom han kan mod Wigan og Fulham, er kvaliteten en anden på topholdene. De prikker boldene fra ham..
SPOT on!
han skal lære at spile bolden videre, og tænke på holdet i kampe hvor han ikke rammer formen, eller hvor hans modstandere er af en sådan kaliber, at han ikke kan trylle sig forbi 2-3 mand efter hinanden.
Holmskov
17-12-2007, 19:11
Det er i aften, Cristiano Ronaldo kan vinde FIFA player of the year.
Han er nomineret med Kaka og Messi, og mon ikke Kaka igen kan vinde på baggrund af en god turnering og ikke tre??!! Uhyggeligt, men sandt.
Det kan i øvrigt ses direkte på Eurosport. (as we speak)
Han blev nr. 3, mens Kaká vandt. Da Ronaldo gik på scenen tog han fejlagtigt sølvtrofæet. Det er fandeme også utroligt, at Messi fik flere stemmer end ham...
Jeg kan seriöst kun grine af jer herinde. En kamp sä er ens holdning en helt anden om uniteds störste stjerne, hva? :)
Jeg kan seriöst kun grine af jer herinde. En kamp sä er ens holdning en helt anden om uniteds störste stjerne, hva? :)
Selv "meanmachines" skal have kritik, sorry.
United DK
17-12-2007, 20:36
Det der måske i virkeligheden gør, at Ronaldo ikke vinder er, som vi har snakket om tidligere i dag, at han ikke præstere mod de store. Her lagde Kaká jo os ned ene mand, og Messi scorede et hattrick mod Real Madrid. Noget lignende mangler vi at se fra Ronaldo.
Holmskov
17-12-2007, 20:45
Det der måske i virkeligheden gør, at Ronaldo ikke vinder er, som vi har snakket om tidligere i dag, at han ikke præstere mod de store. Her lagde Kaká jo os ned ene mand, og Messi scorede et hattrick mod Real Madrid. Noget lignende mangler vi at se fra Ronaldo.
Det er noget pis.
Jeg vil hellere ha' en spiller der præsterer stabilt over et helt år, end en der bare er der i nogle få kampe.
Hvorfor skal Ronaldo "vægtes" over få kampe og ikke over flere kampe??
Sælg ham da. Han var piv-ringe imod Liverpool. Det nytter da ikke at ha' sådan en måge rendende. Og da slet ikke når man tænker på hvordan han mere eller mindre afgjorde mesterskabet til vores fordel sidste år.
Og så husker du to kampe med hensyn til Messi Og Kaka. Hvad har du mere om de to??
United DK
17-12-2007, 21:02
Det er noget pis.
Jeg vil hellere ha' en spiller der præsterer stabilt over et helt år, end en der bare er der i nogle få kampe.
Hvorfor skal Ronaldo "vægtes" over få kampe og ikke over flere kampe??
Sælg ham da. Han var piv-ringe imod Liverpool. Det nytter da ikke at ha' sådan en måge rendende. Og da slet ikke når man tænker på hvordan han mere eller mindre afgjorde mesterskabet til vores fordel sidste år.
Og så husker du to kampe med hensyn til Messi Og Kaka. Hvad har du mere om de to??
Nu er mit indlæg ikke udtryk for min egen holdning, men jeg tror det kunne være grunden til, at han ikke ender højere end nr. 3.
Dem der skal kårer vinderen, ligger nok mere mærke til vedkommende, når han spiller godt i en CL-semifinale mod Manchester United, end når han spiller godt mod Wigan i 21. spillerunde af PL.
Holmskov
17-12-2007, 21:10
Nu er mit indlæg ikke udtryk for min egen holdning, men jeg tror det kunne være grunden til, at han ikke ender højere end nr. 3.
Dem der skal kårer vinderen, ligger nok mere mærke til vedkommende, når han spiller godt i en CL-semifinale mod Manchester United, end når han spiller godt mod Wigan i 21. spillerunde af PL.
Hvad er din ærlige mening så omkring Ronaldos indsats i PL, CL, CC og The Fa-cup kontra det Kaka vinder på, nemlig CL. ??
Det er intet med meanmachines at göre din tumpe. Du glemmer vist hurtigt hvem der har reddet vores röv flere gange blot i löbet af dette är? senest her med to gange mäl i to kampe? men närh nej, i dömmer kun ud fra en stor kamp. Han har bollet alt og alle i andre topkampe. Jeg vil fandme gerne se jer intetvidende med hensyn til fodbold väre mandsopdäkket af flere klassepillere og stadigväk prästere til topniveau. Jeg vil vädde med halvdelen af jer höjest har spillet serie 4 fodbold, hvor i stedet for at koncentrere jer om spillet og fatte hele konceptet, sä koncentrerer i jer om at drikke den bajer, hvis i nu skulle score et mäl. I kan ikke kritisere over Cristiano pga en kamp hvor det er rigtigt han var anonym .. Men alligevel valgte han at spille skovtrolden helt fri og fuldständigt brändte uforstäeligt. Jeg kan se at i ogsä körte pä at Tevez er skod i sine afslutninger hvor han brändte mod Bolton, men nu bliver hans rost af jer alle sammen i hans debat. FLOT. i fatter jo dybtseriöst intet. I er blot nogle folk der ridder pä enkampsvurderingsbölgen. Simpelthen slemt at i kan kalde jer for united fans, när i sviner en manden til, der har reddet os flere gange i dene säson indtil videre. Men ja, hver sin side af sagen :)
United DK
17-12-2007, 21:43
Hvad er din ærlige mening så omkring Ronaldos indsats i PL, CL, CC og The Fa-cup kontra det Kaka vinder på, nemlig CL. ??
Jeg mener Ronaldo burde have vundet, for han har været den mest stabile af de tre nominerede i 2007.
Det er intet med meanmachines at göre din tumpe. Du glemmer vist hurtigt hvem der har reddet vores röv flere gange blot i löbet af dette är? senest her med to gange mäl i to kampe? men närh nej, i dömmer kun ud fra en stor kamp. Han har bollet alt og alle i andre topkampe. Jeg vil fandme gerne se jer intetvidende med hensyn til fodbold väre mandsopdäkket af flere klassepillere og stadigväk prästere til topniveau. Jeg vil vädde med halvdelen af jer höjest har spillet serie 4 fodbold, hvor i stedet for at koncentrere jer om spillet og fatte hele konceptet, sä koncentrerer i jer om at drikke den bajer, hvis i nu skulle score et mäl. I kan ikke kritisere over Cristiano pga en kamp hvor det er rigtigt han var anonym .. Men alligevel valgte han at spille skovtrolden helt fri og fuldständigt brändte uforstäeligt. Jeg kan se at i ogsä körte pä at Tevez er skod i sine afslutninger hvor han brändte mod Bolton, men nu bliver hans rost af jer alle sammen i hans debat. FLOT. i fatter jo dybtseriöst intet. I er blot nogle folk der ridder pä enkampsvurderingsbölgen. Simpelthen slemt at i kan kalde jer for united fans, när i sviner en manden til, der har reddet os flere gange i dene säson indtil videre. Men ja, hver sin side af sagen :)
Hvis vi ikke fatter noget, hvorfor gider du så spilde din tid på os? Det er jo ikke første gang du føler dig hævet over andre.
At være dækket af 4 mand skaber flere muligheder end det skaber begrænsninger. Det åbner en masse huller i spillet!
Synes du selv, at man kan tillade sig at brænde chancer i den størrelsesorden, som Tevez gør det, uden at skulle have kritik? Synes du selv det rimeligt, at vi stadig skal være sure på ham, når han spiller godt?
Men fra nu af vil jeg kysse dine fødder, og give dig ret i alt. Jeg håber andre herinde følger trop, for vi kan da ikke gå og have en anden mening end dig, det kan jeg da godt se.
kan godt være han ikke styrer alt spillet i de store kampe, men mener da at et 100% målgivende oplæg(hvor rooney så misbruger den på det groveste og på en eller anden måde laver en tevez!!), plus han havde også et par andre gode indlæg.. og hvis ronaldo kan lægge op til bare et enkelt mål(som det virkelig burde ha blevet til igår på rooneys chance), så mener jeg det er været en god kamp.. når hele holdet kan komme frem til 4-5 chancer er det sku godkendt at han står for opspillet til de 2..
Og så er det forresten lækkert med disse kommentarer fra ronaldo:
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=8035
Real Madrid er en fantastisk klub, det ved alle. Men jeg fastholder, at jeg er meget lykkelig i Manchester United, og jeg ønsker at blive her i mange år fremover,
Den spanske liga er også en meget god liga. Jeg kan rigtig godt lide den, og jeg interesserer mig meget for spansk fodbold, men lige nu synes jeg, at den engelske liga er bedre,
Don Kafai
17-12-2007, 22:25
Det er intet med meanmachines at göre din tumpe.
Jeg vil fandme gerne se jer intetvidende med hensyn til fodbold väre mandsopdäkket af flere klassepillere og stadigväk prästere til topniveau. Jeg vil vädde med halvdelen af jer höjest har spillet serie 4 fodbold, hvor i stedet for at koncentrere jer om spillet og fatte hele konceptet, sä koncentrerer i jer om at drikke den bajer, hvis i nu skulle score et mäl.
.... men nu bliver hans rost af jer alle sammen i hans debat. FLOT. i fatter jo dybtseriöst intet. I er blot nogle folk der ridder pä enkampsvurderingsbölgen. Simpelthen slemt at i kan kalde jer for united fans
Hey NtotheT
Nu vil jeg en gang for alle råde dig til at styre dit sprog fremover. Jeg har givet dig en advarsel, og næste gang ryger du simpelthen ud.
Du er mere end velkommen til at debatere herinde, men respekter venligst at folk kan være uenige med dig. Du er før blevet advaret, så nu får du det gule kort.
mvh. Don Kafai
Her er et længere interview med Ronaldo:
http://www.fifa.com/classicfootball/awards/gala/news/newsid=663385.html?cid=rssfeed&att=
Synes ikke det fortæller fortæller så meget, man ikke vidste i forvejen, men det er jo altid rart at høre, at han har det godt i klubben, og at han arbejder på at blive endnu bedre.
En ting jeg godt kunne tænke mig, er at han begynder overføre den vilje til at vinde, han har når han spiller for Portugal til United. Når han spiller for Portugal virker det som om, han vil vinde for en hver pris, hvilket nok også har været stærkt medvirkende til, at han er blevet anføre for portugal. I United han har tendens til at slå lidt for meget ud med armene de dage hvor det ikke køre for ham (imo).
Jeg tror (men håber) desværre aldrig Ronaldo vinder en af de helt store internationale priser, selv om hans spil fortjener det. Hans rygte om at filme (hvilket til dels også holder) tror jeg har bevirket, at mange har et negativ billede af ham. På folk der ikke følger United og kender lidt mere til ham, kan han nok også virke lidt som en primadonna, i modsætning til Kaka, som alle kan have sympati for.
Men det vigtigste er jo bare vi har verdens bedste fodboldspiller, at en stor del af verdens befolkning ikke ved det er jo deres eget problem.:juhuuuu:
PerRonaldo
18-12-2007, 00:25
Prøv nu at hør her.. Når en spiller ikke spiller godt nok, skal han have det at vide og det også fair nok, så længe man også husker at rose når han nu gør det godt. Og det er præcis hvad folk har gjort.. Tevez har sgu ikke været skarp nok, men nu har han scorede to mål i de seneste to kampe, så skal han da også roses! Og ja Ronaldo har spillet mange gode kampe, men han har også haft dårlige dage.. Ingen spillere er fredet for kritik, så længe den holder! Det jo ikke fordi der er nogen der skriver at ronaldo er en dårlig spiller, blot at han spillede en dårlig kamp!
Selvfølgelig kan man kalde sig United fan, selvom man ikke roser sine spillere kamp efter kamp. Skal vi så rose hele holdet når vi taber til Bolton??? Fordi vi spiller en super kamp inden den... Jeg forstår simpelthen ikke dine synspunkter, og synes ikke der er meget hold i dem, det eneste du er her for er for, at svine alle andre end dig selv til, så synes jeg ærlig talt du skulle finde dig Liverfool forum, der er de rigtige gode til at svine hinanden til!
Prøv nu at hør her.. Når en spiller ikke spiller godt nok, skal han have det at vide og det også fair nok, så længe man også husker at rose når han nu gør det godt. Og det er præcis hvad folk har gjort.. Tevez har sgu ikke været skarp nok, men nu har han scorede to mål i de seneste to kampe, så skal han da også roses! Og ja Ronaldo har spillet mange gode kampe, men han har også haft dårlige dage.. Ingen spillere er fredet for kritik, så længe den holder! Det jo ikke fordi der er nogen der skriver at ronaldo er en dårlig spiller, blot at han spillede en dårlig kamp!
Selvfølgelig kan man kalde sig United fan, selvom man ikke roser sine spillere kamp efter kamp. Skal vi så rose hele holdet når vi taber til Bolton??? Fordi vi spiller en super kamp inden den... Jeg forstår simpelthen ikke dine synspunkter, og synes ikke der er meget hold i dem, det eneste du er her for er for, at svine alle andre end dig selv til, så synes jeg ærlig talt du skulle finde dig Liverfool forum, der er de rigtige gode til at svine hinanden til!
Nej käre per. Jeg er bare trät af at läse at i kan lave en 180 pä kort tid. Det kan ikke väre rigtigt den ene dag er en spiller verdens bedste og den anden dag er han ikke engang värdi til top 3 over verdens bedste bla bla .. det burde folk mäske overveje ..
haha, kan godt lide det med liverfool. Giv mig et link, sä tror jeg at jeg vil begynde at slä telt der
Glory Man United
18-12-2007, 07:11
Nej käre per. Jeg er bare trät af at läse at i kan lave en 180 pä kort tid. Det kan ikke väre rigtigt den ene dag er en spiller verdens bedste og den anden dag er han ikke engang värdi til top 3 over verdens bedste bla bla .. det burde folk mäske overveje ..
haha, kan godt lide det med liverfool. Giv mig et link, sä tror jeg at jeg vil begynde at slä telt der
liverpoolfc.dk eller arsenaldebat.dk! Held og lykke ;)
NtotheT: Er du bekendt med udtrykket "en spiller er ikke bedre end sin sidste kamp" ;)?
Når klasse fodboldspillere stinker i en kamp, så er det vel fair at man kritiserer hans præstation.
Anyway, det er utroligt at man interviewer Ronaldo hvor han fortæller hvor godt han har det i United og at han gerne vil blive i klubben og så fordi han lige nævner Spanien så skal det tolkes som om han vil til Spanien lige nu og her..
PerRonaldo
18-12-2007, 11:02
Han kan jo bare lade vær med at være så god, så står han også nemmere for skud, når han så ikke præstere... ;)
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=30887
Er det Indkast.dk der tager fusen på os eller hvad. Ønsker Ronaldo virkelig at skifte til en spansk klub. Hvis han vil, så sker det helt sikkert, når hans kontrakt udløber. Hvad er han for en, så? Cristiano er da en idiot, hvis han gøre det. Jeg håbede på, at han ville blive i United, som Neville og Giggs. Men han elsker åbenbart mere Barcelona og Real Madrid. Damn, hvor jeg hader spansk fodbold + holdene.
... "Mange år i nu" siger han, som om det vil glæde de fleste United fans. Han tilføjer også hurtigt at Premier League er bedst, hvilke jeg tror er løgn. Hvorfor ikke sælger ham nu så, han siger jo det ikke er muligt lige nu - og hvis det var, så var det farvel og tak til det engelske hold. Det er jo hans drøm, så smut med ham. :(
Unitedalisme
18-12-2007, 16:03
Er det Indkast.dk der tager fusen på os eller hvad. Ønsker Ronaldo virkelig at skifte til en spansk klub. Hvis han vil, så sker det helt sikkert, når hans kontrakt udløber. Hvad er han for en, så? Cristiano er da en idiot, hvis han gøre det. Jeg håbede på, at han ville blive i United, som Neville og Giggs. Men han elsker åbenbart mere Barcelona og Real Madrid. Damn, hvor jeg hader spansk fodbold + holdene.
Som jeg har forstået det vil han blive i United mange år endnu (dejligt):D
men på et tidspunkt vil han gerne spille i den spanske liga, for at mærke forskellen, det mener jeg da er fair nok, man behøver jo ikke allesammen starte og slutte sin karrirer i united..
Synes det er fair nok, at han gerne på et tidspunkt vil skifte... Det har han sagt flere gange og det er jeg indforstået med... Havde dog håbet at han ville være mere konkret eller bare klappe kaje, mest af alt fordi jeg ikke gider høre alle de latterlige rygter så snart transfervinduet åbner...
Som jeg har forstået det vil han blive i United mange år endnu (dejligt):D
men på et tidspunkt vil han gerne spille i den spanske liga, for at mærke forskellen, det mener jeg da er fair nok, man behøver jo ikke allesammen starte og slutte sin karrirer i united..
Problemmet er, at der er mange United fans (og mig), at Ronaldo er deres idol. Det vil blive sværet for en, hvis han flytter til en spansk klub. Man vil selvfølgelig ikke droppe United bare fordi han har skiftet klub, men idolen spiller for den spanske klub.:( - Så vil jeg bare håbe Rooney forbliver i United. En af vores stjerner skal da være i United og slutte karrieren der. Rooney er et godt eksempel, tror jeg. Han er min anden idol. :)
ChristianR
18-12-2007, 16:14
Synes nu ikke, man skal gøre så meget ud af sådan nogle udtalelser. Han fedter jo bare lidt rundt og siger, han er rigtig glad for United, men at spansk fodbold også kunne være interessant om mange år. Han udelukker jo ikke noget, så slå koldt vand i blodet.
Måske gider vi slet ikke have ham om mange år?
PerRonaldo
18-12-2007, 16:56
Fordi en spiller skifter til en klub er det jo ikke ensbetydende med han elsker den over alt på jorden! Jeg kan sgu godt forstå han gerne vil spille i Spanien, hvis jeg var ham og heller ikke var kæmpe United fan, så havde jeg sgu også skiftet til en spansk klub, på et tidspunkt.. Men nu nyder han livet i United og det skal vi da bare være glade, men ville aldrig bebrejde ham, hvis han skiftede til en spansk klub!
Prøv at hør her.. Ronaldo spiller verdensklasse og er en af verdens absolut bedste spillere.. det er der mange der siger.. mange siger så også at han ikke er god nok til at blive kåret verdens bedste.. ikke fordi han ikke spiller godt nok, men fordi han ikke præsterer verdensklasse i de store kampe.. de siger jo dermed ikke at han er dårligere end sidste gang de roste ham, men at han bare falder lidt ud i de store kampe, hvilket jo ikke gør ham dårligere i de andre kampe..
Håber jeg er forståelig..
Han smutter ikke foreløbig.. Men han tager til spanien engang det vil jeg satse mit venstre ben på.. self vil han det.. hvorfor ikke.. han er en af verdens bedste spiller og han vil vel gerne behandles som en.. og det vil han blive i spanien.. og så er der klima, sprog, spillemåde, og alt muligt andet der passer perfekt til ham.. men han virker meget tilfreds med united, og jeg tror at han bliver solgt sommeren 2010 til barcelona, hvis han holder niveauet.. han bliver her ikke hele kontraktperioden og klubben vil self også være intra. i at hive en masse penge ud af en ny klub, og ikke bare sende ham afsted på en fri transfer..
ChristianR
23-12-2007, 15:50
Så blev vores Ronnie sgu topscorer:juhuuuu: Fergie skal vist være glad for, han ikke har indgået nogen væddemål i denne sæson.
Ja, det er utroligt at man som højremidtbane spiller kan være topscorer i både PL og CL. Det siger så meget om ham, og den klasse Ronaldo har. Tror godt på han kan nå de 30 mål iår, hvis han undgår alvorlige skader. Det ser ihvertfald lovende ud med 16 mål indtil nu. Fantastisk spiller!
Parkohargo
23-12-2007, 16:03
Sommetider bliver man sku irriteret på ham når han diver... men i dag viser han virkelig hvilken fantastiske spiller han er. Kommer til og græde snot når han en dag forlader United hvilket nok skal ske engang. Måske om en tre-fire år.
Hl-Glory
23-12-2007, 16:08
Ronaldo er bare verdens bedste, igen idag viser han hvorfor han score 2.
men det sidste 2min før tid på straffe, han ved hvor meget det vil betyde det spark og stadig er han så kold, uden tvivl verdens bedste spiller.
There only one Ronaldo!
Verdens bedste i mine øjne.. ingen tvivl.. Og vi har ham.. Desværre bliver det udstillet meget, da vi ikke laver noget offensivt der er RIGTIGT farligt uden ham..
Han er verdens bedste spiller lige nu - det er jeg ikke i tvivl om! 16 mål allerede i denne sæson, som højremidtbane beviser dette! han er stor og kun 22 år gammel!
Det viser tydeligt hans klasse at han i den grad kan stråle mellem så mange andre stjerner.
han er efter min mening allerede den bedste spiller nogensinde i United :D
Flipperen
23-12-2007, 16:53
Han er helt fantastisk.. Håber virkelig aldrig han forlader Old Trafford, men jeg tror han er for stor en spiller til at blive i den samme klub, selvom det er set før. Men håber han i mange år endnu vil kæmpe for United, indtil vi finder en der er ligesom ham, måske endnu bedre hvis det kan lade sig gøre. :)
i hans sidste 96 kampe har han scoret 49 mål
Fergie drools over Ronaldo:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3002809,00.html
Ja det kan man jo godt forstå..
United DK
23-12-2007, 17:09
Han bliver aldrig én af mine favoritspillere, men man må jo bare tage hatten af for ham, for han er jo verdensklasse, og at han har et målsnit på over 50%, i de sidste 96 kampe som kant/wing, det siger jo alt.
thegreatdanems
23-12-2007, 17:44
Han har min. lavet 5 doubles i år - det er sq flot.
Han bliver aldrig én af mine favoritspillere, men man må jo bare tage hatten af for ham, for han er jo verdensklasse, og at han har et målsnit på over 50%, i de sidste 96 kampe som kant/wing, det siger jo alt.
meget märkeligt at manden der redder united (dit hjerteklub) gang pä gang ikke kan väre en af dine favoritspillere, men okay. Det din smag, sä mä han bare böje sig for nicky butt, phil neville og scholes ;)
men igen igen - jeg konstaterer det nu. Han er den bedste jeg har set i en United tröje nogensinde og det er taget fra 98', hvor jeg begyndte at danne et langtidshukommelse. Jeg har aldrig set en sä stort et fänomen i uniteds tid. Derfor er han den bedste i uniteds historie IMO ..
Ps. 16 mäl i 20 kampe i denne säson? PL og CL-topscorer, kun gud ved hvoränr han topper :D
meget märkeligt at manden der redder united (dit hjerteklub) gang pä gang ikke kan väre en af dine favoritspillere, men okay. Det din smag, sä mä han bare böje sig for nicky butt, phil neville og scholes ;)
men igen igen - jeg konstaterer det nu. Han er den bedste jeg har set i en United tröje nogensinde og det er taget fra 98', hvor jeg begyndte at danne et langtidshukommelse. Jeg har aldrig set en sä stort et fänomen i uniteds tid. Derfor er han den bedste i uniteds historie IMO ..
Ps. 16 mäl i 20 kampe i denne säson? PL og CL-topscorer, kun gud ved hvoränr han topper :D
Ronaldo er skam heller ikke min yndlingsspiller. Fodbold vindes med musklerne, så derfor er jeg mere til britiske spillere, hvilket jeg også tror Unitedk er.
Scholes er en af de mest betydningsfulde spillere gennem de sidste 10 år, så derfor er det da absolut ikke underligt, hvis ens yndlingsspiller er Scholes. Men man skal jo have slikhår og kunne lave stepovers.
Men ja, Ronaldo er verdens bedste.
Godt nok vildt at er højrefløj og tilogmed kun 22 år gammel og kan have et sådan scoringsgennemsnit! han er verdensklasse!
Fodbold vindes med musklerne, så derfor er jeg mere til britiske spillere, hvilket jeg også tror Unitedk er.
Åh nej åh nej. Vælger at lade den kommentar passere. Mener du så det er derfor engelske hold dominere champions league, og det engelske landshold dominere europa????
Jeg vil give dig ret i at fysikken selvfølgelig er et element i fodbold, og specielt i england, er det et element man skal have med i spillet til en hvis grad for at klare sig. Men vil du ikke mene Ronaldo har fysik???? Han er jo klasse i luften og stærk i duellerne. At han så filmer indimellem er noget andet, men han er jo nærmest bygget som en sværvægtsbokser( Ikke Brian Nielsen).
Og hvis fysikken vinder fodboldkampene, hvorfor er det så ikke hold som Bolton,Everton og måske Sunderland, som dominere ligaen men hold som United og Arsenal
ChristianR
25-12-2007, 10:20
Jaa, jeg vil da nok give Robinho ret. For det første følger Ronaldo ganske godt med rent fysisk, men teknik og flair for spillet osv har da mindst lige så meget at sige.
Enhver kan jo smide folk i et træningscenter dagen lang, så man kan have 11 Tøftinger på banen. Det er jo netop lidt det Bolton gør.
Spillere som Zidane, Figo, Ronaldnho og Ronaldo er jo alle spillere, der har kunnet noget som ingen andre har formået. De kan ligeledes vinde kampe helt på egen hånd.
Glory Man United
25-12-2007, 10:20
Jeg kan generelt også bedst lide de britiske spilllere....Scholes, Giggs, Rio osv osv. Jeg er opvokset med Tipslørdag. Derfor!
ChristianR
25-12-2007, 10:22
Jeg kan generelt også bedst lide de britiske spilllere....Scholes, Giggs, Rio osv osv. Jeg er opvokset med Tipslørdag. Derfor!
Det er da en helt fair og forståelig holdning. Ved heller ikke, om jeg har misforstået noget eller det er blevet formuleret forkert, men:
"Fodbold vindes med musklerne"...- Så derfor kan jeg bedst lide Brittiske spillere.
Det passer da vist ikke helt.
Glory Man United
25-12-2007, 10:27
Det er da en helt fair og forståelig holdning. Ved heller ikke, om jeg har misforstået noget eller det er blevet formuleret forkert, men:
"Fodbold vindes med musklerne"...- Så derfor kan jeg bedst lide Brittiske spillere.
Det passer da vist ikke helt.
Næ, og det siger jeg heller ikke. Ronaldo er klart vores bedste spiller. Men han er altså i mine øjne lidt for meget teenage idol
United-Allan33
25-12-2007, 10:44
Det kan godt ske at Ronaldo har reddet United mange gange i hans tid i United, men hvor mange titler har det givet, stillet op ved ´siden af Scholes, Butt, P. Neville og Giggs??? Så kan faktisk ikke forstå hvordan du kan være så vild med Ronaldo der "kun" har spillet 1 mesterskab til United.. Faktisk vil jeg sige det er fuldstændig absurt at begynde at snakke om den bedste spiller i United gennem tiderne, når han kun har 1 titel... Måske det har noget at gøre med din besættelse af sydlandske spillere...
Og så lige for at du ikke skal tro jeg hader Ronaldo, så synes jeg han er helt fantastisk, og efter min mening burde han have været årests spiller..
ChristianR
25-12-2007, 11:00
For det første har han jo i en alder af 22 år kun været få år i klubben, og det er vel dermed rimelig umuligt at kræve, han skulle have vundet 10 Pl-titler.
Desuden vinder man vel ikke titler ene mand? Henry vandt ikke mange titler hos Gunners, men man kan vel godt diskutere, om ikke han har været en af de bedste hos Arsenal nogensinde?
Selvom han ikke har været i United i 10 eller 15 år og vundet så meget som Phill Neville kan man vel godt argumentere for, at man aldrig har set en Unitedspiller spille så prangende, flot og effektivt?
Jeg gider ikke at diskutere om, han er den bedste. Jeg siger blot, at man godt kan spille som den bedste selvom man kun er 22. Man behøver ikke være 33 og langt forbi sin bedste alder.
Det kan godt ske at Ronaldo har reddet United mange gange i hans tid i United, men hvor mange titler har det givet, stillet op ved ´siden af Scholes, Butt, P. Neville og Giggs??? Så kan faktisk ikke forstå hvordan du kan være så vild med Ronaldo der "kun" har spillet 1 mesterskab til United.. Faktisk vil jeg sige det er fuldstændig absurt at begynde at snakke om den bedste spiller i United gennem tiderne, når han kun har 1 titel... Måske det har noget at gøre med din besættelse af sydlandske spillere...
Og så lige for at du ikke skal tro jeg hader Ronaldo, så synes jeg han er helt fantastisk, og efter min mening burde han have været årests spiller..
Kig også på alderen Ronaldo har. 22 år og har vundet alt i England undtagen CL. Hvis holdet forsætter, og han forsætter med sit fremragende spil skal trofæerne nok komme, og så kan han kandiderer til en af de bedste i historien.
Åh nej åh nej. Vælger at lade den kommentar passere. Mener du så det er derfor engelske hold dominere champions league, og det engelske landshold dominere europa????
Jeg vil give dig ret i at fysikken selvfølgelig er et element i fodbold, og specielt i england, er det et element man skal have med i spillet til en hvis grad for at klare sig. Men vil du ikke mene Ronaldo har fysik???? Han er jo klasse i luften og stærk i duellerne. At han så filmer indimellem er noget andet, men han er jo nærmest bygget som en sværvægtsbokser( Ikke Brian Nielsen).
Og hvis fysikken vinder fodboldkampene, hvorfor er det så ikke hold som Bolton,Everton og måske Sunderland, som dominere ligaen men hold som United og Arsenal
Det eneste der skal lægges i den kommentar, er at jeg hellere vil se hård fight end smarte driblinger.
Fordi hård fight ikke alene gør det. Se på spillere som Tevez og Rooney; kanone fightere og kanone teknikere. Der skal være en balance.
United-Allan33
25-12-2007, 11:17
For det første har han jo i en alder af 22 år kun været få år i klubben, og det er vel dermed rimelig umuligt at kræve, han skulle have vundet 10 Pl-titler.
Desuden vinder man vel ikke titler ene mand? Henry vandt ikke mange titler hos Gunners, men man kan vel godt diskutere, om ikke han har været en af de bedste hos Arsenal nogensinde?
Selvom han ikke har været i United i 10 eller 15 år og vundet så meget som Phill Neville kan man vel godt argumentere for, at man aldrig har set en Unitedspiller spille så prangende, flot og effektivt?
Jeg gider ikke at diskutere om, han er den bedste. Jeg siger blot, at man godt kan spille som den bedste selvom man kun er 22. Man behøver ikke være 33 og langt forbi sin bedste alder.
Jeg har heller aldrig krævet at han skal have vundet 4 mesterskaber i de sæsoner han har været i klubben, men det er lidt af en påstand at Ronaldo har gjort mere (reddet klubben gang på gang) for ens hjerteklub end spillere som har langt flere år og titler bag sig.. Jeg vil til hver en tid foretrække en spiller som Neville, eller for at vælge en sydlandsk spiller, 2xDjemba og 3 titler end Ronaldo og kun 1 titel..
Jeg har heller aldrig sagt at man ikke må mene at Ronaldo er den bedste gennem tiderne, jeg personligt mener bare det er for tidlig, og at ens succes rate også indebærer hvor mange titler man har hjulpet at vinde til klubben..
Og din sidste bemærkning er det en hentydning til Giggs eller Scholes?? Giggs spiller stadig klasser over hvad Nani har præsteret for United, og Scholes er jo skadet, men i sidste sæson var han jo klart den bedste midtbane spiller i PL... Så der skyder du lidt ved< siden af
United-Allan33
25-12-2007, 11:23
Kig også på alderen Ronaldo har. 22 år og har vundet alt i England undtagen CL. Hvis holdet forsætter, og han forsætter med sit fremragende spil skal trofæerne nok komme, og så kan han kandiderer til en af de bedste i historien.
Vi er enige om at Ronaldo er en fantastisk spiller, og fortsætter han og holdet sin udvikling, vil han bestemt kandiatere til historiens bedste spiller i United...Ingen tvivl om det.. Og folk må også gerne mene han allerede nu er den bedste.. Det er bare som om at hvis man stiller spørgsmålstegn til Ronaldo, Nani og Anderson så er man en idiot som ikke har forstand på noget som helst..:confused:
ChristianR
25-12-2007, 11:40
Og din sidste bemærkning er det en hentydning til Giggs eller Scholes?? Giggs spiller stadig klasser over hvad Nani har præsteret for United, og Scholes er jo skadet, men i sidste sæson var han jo klart den bedste midtbane spiller i PL... Så der skyder du lidt ved< siden af
Tjae, nu tager du selv Nani i stedet for Ronaldo. Ikke at de unge smarte sydeuropæer er bedre end de gode gamle englændere. Overhovedet ikke.
Jeg siger bare, at blot fordi Giggsy har været længere i klubben og vundet flere trofæer, så er vi vel enige om at han i denne sæson ikke spiller ligeså godt eller er en lige så vigtig spiller som Ronaldo? Sidste sæson, da Ronaldo kun var 21 spillede han nok også bedre end Giggs, på trods af Giggs har flere medaljer derhjemme..
Nu vil jeg ikke hugges ned af fanatiske Giggs-elskere, for det er ikke et angreb på ham. De fleste brugere herinde har dog flere gange givet udtryk for, at Ronaldo er bedre end Messi og Kaka i diverse kåringer. Så er han vel også bedre end Giggs.
United DK
25-12-2007, 12:50
Roy Keane er for mig den største i Uniteds historie, og allerede der kan du vel godt regne ud, hvorfor Ronaldo ikke bliver én af mine favoritter. Jeg kan bedst lide de spillere, der altid giver sig 120%, hvorimod jeg har aldrig har været vild med de der "cirkusspillere" som Ronaldo, Ronaldinho, Zlatan osv. De er gode, men tiltaler mig ikke på samme måde, som de hårdtkæmpende typer.
Jeg kan så godt regne ud, at du har det lige omvendt, men som du siger, hver sin smag.
allan, de gamle titler er jeg sä vitterlig liigeglade med. FOr mig er det nutiden der gälder, og her er det ROnaldo der er den oplysende enemändshär, som redder os gang pä gang. Hvor var titeldrengene i perioden 2003-2006? Der vandt vi ikke ligaen? Om man vinder ligaen, der fordi man har en invidualist og ja, jeg tillader mig at kalde en som Beckham for invidualist, for han kunne afgöre sine kampe pä indläg eller frispark og nu har vi Ronaldo der leger rundt igennem og scorer som det passer ham. Det blot sandheden.
Jeg kan sagtens sige han eruniteds bedste spiller, ligesä vel du pästär jeg er besat af sydlandske spillere?
Desuden gider jeg ikke lige som dig at se pä primäre spillere. Dem har jeg efterhänden set mange af og lad mig fortälle dig en ting. De rövkeder mig. En spiller, der kan alt krydret med andre fantastiske men mäske ikke lige sä tekniske spiller = god velorganiserede fodbold. Det er det jeg elsker. Men okay, hver sin smag, hvis man ikke kan lide manden der redder klubben gang pä gang pä gang og gang pä gang ..
United-Allan33
25-12-2007, 13:43
allan, de gamle titler er jeg sä vitterlig liigeglade med. FOr mig er det nutiden der gälder, og her er det ROnaldo der er den oplysende enemändshär, som redder os gang pä gang. Hvor var titeldrengene i perioden 2003-2006? Der vandt vi ikke ligaen? Om man vinder ligaen, der fordi man har en invidualist og ja, jeg tillader mig at kalde en som Beckham for invidualist, for han kunne afgöre sine kampe pä indläg eller frispark og nu har vi Ronaldo der leger rundt igennem og scorer som det passer ham. Det blot sandheden.
Jeg kan sagtens sige han eruniteds bedste spiller, ligesä vel du pästär jeg er besat af sydlandske spillere?
Desuden gider jeg ikke lige som dig at se pä primäre spillere. Dem har jeg efterhänden set mange af og lad mig fortälle dig en ting. De rövkeder mig. En spiller, der kan alt krydret med andre fantastiske men mäske ikke lige sä tekniske spiller = god velorganiserede fodbold. Det er det jeg elsker. Men okay, hver sin smag, hvis man ikke kan lide manden der redder klubben gang pä gang pä gang og gang pä gang ..
Jeg synes denne debat er unødvendig, der er vel ingen her på OT der ikke mener at Ronaldo er verdensklasse og også bedre end Giggs, og tror også de fleste herinde vil foretrække at se en Ronaldo fremfor en Phil Neville..
Jeg er også af den mening at Ronaldo set over en hel sæson og alle turneringer burde have vundet titlen som årets spiller..
Jeg er bare en modstander af den holdning som visse fans herinde har, at man ikke må kritisere sydlandske boldgenier, og at hårdtarbejdende englændere er kedelige og dårlige...
Nogengange tror jeg folk holder med Ronaldo og Anderson frem for at holde med Manchester United
Jeg er fan af flot fodbold og derfor er jeg selvfølgelig dybt fascineret af Ronaldo.. Jeg mener stadig han er en væsentligt mere komplet spiller end Messi og også bedre end Kaká som kun i glimt viser sin klasse..
Men man skal samtidig huske at fodbold er en holdsport og det er vigtigt at have flere forskellige typer fodboldspillere på holdet.. Det er jo også takket være hårdtarbejdende englændere at Ronaldo får den tid og plads til at gøre det han er bedst til, netop fordi han er på et hold bestående af verdensklasse fodboldspillere.. Man kan ikke have 11 x Ronaldo på holdet, det ville jo aldrig kunne fungere..
Don Kafai
25-12-2007, 14:59
Ronaldo har alle muligheder for at spille sig ind i historien som den bedste United-spiller nogensinde, men at snakke om han allerede er det nu, er at fornærme Uniteds historie big time.
Den bedste spiller i United (og nok også i verden) er Ronaldo pt., men manden er 22 år gammel. Han kan blive endnu bedre, og han kan måske blive elendig. Skrider han til Real Madrid til sommer, så er der jo ingen United-fans der har noget som helst tilovers for ham.
Om det er ens favoritspiller eller ej, er en subjektiv vurdering. Min favoritspiller i United gennem tiden er fx Schmeichel, og det hænger nok sammen med hans nationalitet. Sådan er der så meget.
Ronaldo har alle muligheder for at spille sig ind i historien som den bedste United-spiller nogensinde, men at snakke om han allerede er det nu, er at fornærme Uniteds historie big time.
Den bedste spiller i United (og nok også i verden) er Ronaldo pt., men manden er 22 år gammel. Han kan blive endnu bedre, og han kan måske blive elendig. Skrider han til Real Madrid til sommer, så er der jo ingen United-fans der har noget som helst tilovers for ham.
Om det er ens favoritspiller eller ej, er en subjektiv vurdering. Min favoritspiller i United gennem tiden er fx Schmeichel, og det hænger nok sammen med hans nationalitet. Sådan er der så meget.
hehe, jeg kan sagtens sige det, for jeg å indrømme, da Cantona, Robson osv spillede,da var jeg spæd - så jeg er vokset op med lidt mere ekvalibristiske fodboldspillere der er mere teknisk stærke i forhold til andre. Jeg husker fodbold fra 98 af og siden der fra er Ronaldo den bedste jeg har set i United og det mener jeggodt at jeg kan tillade mig at sige. Men fra andre mennesker hgar jeghørt at Cantona var simpelthen kongen, men for mig er det svært at bedømme, da jeg aldrig har set manden spille en kamp ..
Men til ALLAN ..
- Nej, det er ikke det jeg siger. Jeg siger at du vinder aldrig kampe med 11 hårdtarbejdende englænder. Der skal være invidualister og samtidig siger jeg også, en som ronaldo krydret med hårdtarbejdende englændere, det er det jeg elsker. Håber du forstår mig nu :)
Roy Keane er for mig den største i Uniteds historie, og allerede der kan du vel godt regne ud, hvorfor Ronaldo ikke bliver én af mine favoritter. Jeg kan bedst lide de spillere, der altid giver sig 120%, hvorimod jeg har aldrig har været vild med de der "cirkusspillere" som Ronaldo, Ronaldinho, Zlatan osv. De er gode, men tiltaler mig ikke på samme måde, som de hårdtkæmpende typer.
Jeg kan så godt regne ud, at du har det lige omvendt, men som du siger, hver sin smag.
Har det på samme måde. Jeg kan bedre lide at have britiske spillere inde istedet for sydlandske, hvis de er gode nok. Ved ikke helt hvorfor. Hænger nok sammen med at englændere ikke piver, og godt kan tåle der bliver gået hårdt til den. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide at se spillere som Ronaldo, for han er en fantastisk spiller og en fryd for øjet og ligaen. Men går der for meget sydlandske spillere i England, som der ved at komme tendenser til nu, så synes jeg det er ærgeligt. Min ynglingspiller bliver derfor Rooney, da han er en hårdtarbejde engelsk spiller, der samtidig kan spille fremragende fodbold.
Flax_Generous
25-12-2007, 18:10
Ronaldo har da en helt utrolig stærk fysik. Han kan matche de fleste backs i styrke og på det seneste er han også begyndt at lave nogle gode tilbageløb. Jeg synes også, at Nani er rimelig god til dette. Jeg synes ofte, at man ser ham jagte en spiller over en halv banelængde. At han så endnu ikke er så god til at tackle og positionere sig rent defensivt er så en anden sag. Og den gode Anderson er helt suveræn - han giver jo baghjul til de fleste britiske spillere hvad angår fysik, arbejdsindsats og dedikation. Jeg synes slet ikke, at de er så tøsede. De spiller/filmer måske lidt mere og deres ansigtsudtryk kan ofte være en anelse jamrende, men de er alle fysisk stærke, kan løbe meget og arbejder fint for holdet. Hellere dem end Savage, Smith og sådan nogle. Tevez er vel også en sydlandsk spiller og han er vel nok den der arbejder mest på hele holdet.
Jeg synes man skal være varsom med at dele spillertyper op efter hvilket kontinent de kommer fra.. Ronaldo er jo ikke pivet og han kan ikke bare skubbes omkuld, han forstår bare at falde rigtigt på de rigtige tidspunkter..
At mange anser det som film gider jeg ikke diskutere for jeg kan godt forstå man nemt skøjter rundt når man løber med 120 km/t og jeg synes ikke han er værre end så mange andre spillere i PL, han formår bare at få straffesparket i stedet for det gule kort..
Jeg er hverken fan af sambafodbold eller hårdt fysisk fodbold, jeg er tilhænger af at der findes et hav af forskellige typer spillere som formår at supplere hinanden perfekt på banen... Som det ser ud lige nu har vi et hold der spiller lynhurtigt, fysisk stærkt og teknisk formidabelt offensivt fodbold og det er sgu dejligt at se på..
Jeg synes man skal være varsom med at dele spillertyper op efter hvilket kontinent de kommer fra.. Ronaldo er jo ikke pivet og han kan ikke bare skubbes omkuld, han forstår bare at falde rigtigt på de rigtige tidspunkter..
At mange anser det som film gider jeg ikke diskutere for jeg kan godt forstå man nemt skøjter rundt når man løber med 120 km/t og jeg synes ikke han er værre end så mange andre spillere i PL, han formår bare at få straffesparket i stedet for det gule kort..
Jeg er hverken fan af sambafodbold eller hårdt fysisk fodbold, jeg er tilhænger af at der findes et hav af forskellige typer spillere som formår at supplere hinanden perfekt på banen... Som det ser ud lige nu har vi et hold der spiller lynhurtigt, fysisk stærkt og teknisk formidabelt offensivt fodbold og det er sgu dejligt at se på..
nuff said..
fuldstændig rigtigt.
Og mht. at Ronaldo skulle være pivet, jamen den tror jeg sgu ikke på. Hvis Ronaldo var pivet, så prøv lige at se tilbage på alle de sindsyge tacklinger han er blevet udsat for. Hvis han var pivet så var han flyttet for længe siden
ChristianR
26-12-2007, 10:08
Jeg synes denne debat er unødvendig, der er vel ingen her på OT der ikke mener at Ronaldo er verdensklasse og også bedre end Giggs, og tror også de fleste herinde vil foretrække at se en Ronaldo fremfor en Phil Neville..
Jeg er også af den mening at Ronaldo set over en hel sæson og alle turneringer burde have vundet titlen som årets spiller..
Jeg er bare en modstander af den holdning som visse fans herinde har, at man ikke må kritisere sydlandske boldgenier, og at hårdtarbejdende englændere er kedelige og dårlige...
Nogengange tror jeg folk holder med Ronaldo og Anderson frem for at holde med Manchester United
Så lyder det som om, vi alligevel er enige. Jeg påpegede også blot, at det vel ikke er trofæerne, der er afgørende for, hvor god en spiller er. I en alder af 22 kan man af gode grunde jo ikke have vundet så mange titler som en på 33. Man kan jo også være den bedste fodboldspiller i en periode, hvor resten af holdet ikke er godt nok til at vinde PL.
Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af det sydlandske sambabold i hjertet. På min trøje står der Rooney. Det gør der nok fordi jeg generelt føler, han udstråle ern mere kæmpende og mere maskulin attitude end eksempelvis Ronaldo.
Når det så er sagt er der jo ikke noget galt med Ronaldos fysik. Han er jo også en af dem, der løber flest kilometer i løbet af sådan en kamp. Og så må man tage hatten af for Ronaldo og sige, at han er uerstattelig i en højere grad end måske alle andre Unitedspillere.
fuldstændig rigtigt.
Og mht. at Ronaldo skulle være pivet, jamen den tror jeg sgu ikke på. Hvis Ronaldo var pivet, så prøv lige at se tilbage på alle de sindsyge tacklinger han er blevet udsat for. Hvis han var pivet så var han flyttet for længe siden
Ronaldo bliver udsat for mange vanvittige tacklinger, men som jeg ser det, så bliver spillerne der gør det ikke straffet hårdt nok, og det er jo egentlig Ronaldos egen fejl. Ferguson bliver ved med at skrige op omkring, at dommerne skal passe på Ronaldo noget mere, men når han nu filmer halvdelen af gangene, han bliver tacklet, gør det dommerne i tvivl hvergang der en kendelse med Ronaldo, så på en måde gavner det ham jo ikke at filme, da dommerne altid er i tvivl om han snyder eller ej.
ChristianR
26-12-2007, 10:44
Ronaldo bliver udsat for mange vanvittige tacklinger, men som jeg ser det, så bliver spillerne der gør det ikke straffet hårdt nok, og det er jo egentlig Ronaldos egen fejl. Ferguson bliver ved med at skrige op omkring, at dommerne skal passe på Ronaldo noget mere, men når han nu filmer halvdelen af gangene, han bliver tacklet, gør det dommerne i tvivl hvergang der en kendelse med Ronaldo, så på en måde gavner det ham jo ikke at filme, da dommerne altid er i tvivl om han snyder eller ej.
Jeg synes så bestemt ikke, han filmer halvdelen af gangene længere. Jeg ved godt der var den store her for nyligt. Udover det synes jeg nu, at han er blevet meget bedre og vel ikke filmer mere end alle andre. Man lægger bare meget mærke til det, når det lige præcis er Ronaldo og han får straffe.
Jeg synes så bestemt ikke, han filmer halvdelen af gangene længere. Jeg ved godt der var den store her for nyligt. Udover det synes jeg nu, at han er blevet meget bedre og vel ikke filmer mere end alle andre. Man lægger bare meget mærke til det, når det lige præcis er Ronaldo og han får straffe.
Jeg ser alle United-kampe, og jo han filmer rigtig meget stadig. Det er kun når det er til straffe, at vi bemærker det, men ser vi generelt en kamp som i dag, er der nogle gange op til flere episoder, hvor kendelserne er til diskussion. F.eks. mod Liverpool kan jeg huske en situation, hvor han prøvede at ramme ind i en Liverpool-back med vilje, for at få frispark. Jo - han gør det stadig - og jo det er stygt. Se denne film fra sidste år:
http://www.youtube.com/watch?v=RXofO3IPS88
Jeg ved godt at alle klippene ikke er film, men mange er, hvilket er bevis på han stadig gør det.
Martinsen
26-12-2007, 10:57
Fuldstændig enig Dines! Ronaldo er en diver, og uden tvivl den største af hans slags i britisk fodbold. Jeg skammer mig når jeg ser hvordan han smider sig kamp efter kamp, en skam at en så fantastisk spiller, bliver mere omtalt på grund af hans film, end hans fantastiske fodbold spil
også enig med Dines.. det er den primære grund til at han aldrig bliver min favorit spiller.. jeg er self kanon glad for at vi har ham, og jeg mener da også han skulle ha været kåret til verdens bedste, men hver gang jeg ser ham filme, har jeg bare lyst til at vade ind på banen og gi ham en flad.. ikke for at det skal gøre ondt, men bare sådan en hans far kunne ha givet ham og vist hvor skuffet han var.. han gør det så meget svære for ham selv og opnå den anerkendelse han fortjener når han diver og det kaster lidt en skygge over fodbolden når det sker..
Unitedalisme
26-12-2007, 11:45
Jeg ser alle United-kampe, og jo han filmer rigtig meget stadig. Det er kun når det er til straffe, at vi bemærker det, men ser vi generelt en kamp som i dag, er der nogle gange op til flere episoder, hvor kendelserne er til diskussion. F.eks. mod Liverpool kan jeg huske en situation, hvor han prøvede at ramme ind i en Liverpool-back med vilje, for at få frispark. Jo - han gør det stadig - og jo det er stygt. Se denne film fra sidste år:
http://www.youtube.com/watch?v=RXofO3IPS88
Jeg ved godt at alle klippene ikke er film, men mange er, hvilket er bevis på han stadig gør det.
Nu må i godt nok stoppe.. Den der film der er totalt overdrevet og som du selv skriver fra sidste år og det er slet ik alle gangene han filmer, nogle gange mister han sgu da en skridt eller kommer ud af balance og falder lidt senere.. Det vi snakker om er at han ikke gør det i så stor grad mere og desuden har jeg ik noget imod at han filmer.. man kan sige at han så står lige med alle de grove taklinger der kommer så det gør mig bestemt ik noget..
United DK
26-12-2007, 12:00
Alle dem der siger, at Ronaldo ikke filmer så meget mere, de er fyldt med løgn, rent ud sagt. Ronaldo filmer når lejligheden byder sig. Det er så muligt, at han ikke filmer halvdelen af gangene, men han filmer stadig.
el-insaciable
26-12-2007, 12:09
Alle dem der siger, at Ronaldo ikke filmer så meget mere, de er fyldt med løgn, rent ud sagt. Ronaldo filmer når lejligheden byder sig. Det er så muligt, at han ikke filmer halvdelen af gangene, men han filmer stadig.Jeg er helt enig. Og det er altså en skam, at den spiller i verden med de mest komplette offensive evner skal ty til den slags. Det er selvfølgelig også en måde at beskytte sig selv mod alt for hårdhændet behandling af modstanderne, men det er stadig en skam, han ikke får den credit, han fortjener, fordi han filmer sådan. Denne artikel opsummerer meget godt mine følelser i forhold til Ronaldo og hans film:
[/URL]
Edit: Hmm, hvorfor fanden vil den ikke vise det link, jeg har sat ind?! Nå, her er adressen for dem, der skulle være interesserede: [url]http://therepublikofmancunia.com/ronaldos-dive-can-it-be-justified/ (http://therepublikofmancunia.com/ronaldos-dive-can-it-be-justified/)
http://therepublikofmancunia.com/ronaldos-dive-can-it-be-justified/
Kanon artikel.. især det sidste klip er det helt vildt at FA ikke går ind i den sag..: http://www.youtube.com/watch?v=56GVkhE6CVI
http://www.bold.dk/nyt/?vis=77824
Spot on..
Ja, de formåede endda at få 3 point mod selveste Derby og så endda på udebane.. Liverpool er godt nok et sølle taberhold, jeg har ondt af alle de folk der spilder deres tid med at støtte dem..
PerRonaldo
26-12-2007, 17:14
Så tror man at man skal ind og læse om Ronaldo og så er det liverfool der bliver snakket om...
Nu må i godt nok stoppe.. Den der film der er totalt overdrevet og som du selv skriver fra sidste år og det er slet ik alle gangene han filmer, nogle gange mister han sgu da en skridt eller kommer ud af balance og falder lidt senere.. Det vi snakker om er at han ikke gør det i så stor grad mere og desuden har jeg ik noget imod at han filmer.. man kan sige at han så står lige med alle de grove taklinger der kommer så det gør mig bestemt ik noget..
Kan slet ikke forstå hvorfor du synes det er iorden han filmer? Dels bryder jeg mig ikke om snyd, og for det andet skal vi ikke have ryg for at være et hold, der skal snyde sig til sejre og point. Det er ikke fair. Hvordan vil du ikke have det efter, at Liverpool havde snydt sig til et straffe de scorede på? Se det fra den side. Film og snyd hører ikke hjemme på en fodboldbane. Alle de grove tacklinger skal dommerne nok skride ind for, hvis de ved at Ronaldo ikke er typen der snyder. Som jeg har nævnt tidligere i tråden, så bliver de i tvivl hvergang der en situation med ham om han bliver ramt eller ej.
SantasLittleHelper
26-12-2007, 18:08
Tænk på de gange vi er blevet snydt fordi dommeren ikke har øjne i hovedet.. er det ikke også snyd så? Tror sgu det går lige op i sidste ende. Premier League er verdens bedste liga og Ronaldo er den bedste spiller i den. Det betyder så også at han bliver slagtet en gang imellem og mange af de tacklinger han har været udsat for har sagtens kunne ødelægge hans karriere og endda uden at jeg kan huske nogen der har fået rødt for dem. Er det ikke snyd? Hvis Ronaldo føler sig snydt og holdet føler sig snydt skal han da snyde alt det han kan. Det er bare en del af spillet og han gøgler imo ikke ret meget mere end alle andre spillere. Til gengæld har jeg svært ved at se straffet i dag. Lad os håbe at det ikke går ud over Ronaldo.
Er sikker på at medierne nok skal få det til at lyde som om at Ronaldo har lært filmeriet fra sig... Personligt er jeg overrasket over hvordan det kan være at Ronaldo bliver i England når han fortsat bliver slagtet fra tid til anden, og oveni købet får gult for det... Det er jo næsten tilladt for enhver spiller at hoppe på ham...
United DK
26-12-2007, 20:37
Er sikker på at medierne nok skal få det til at lyde som om at Ronaldo har lært filmeriet fra sig... Personligt er jeg overrasket over hvordan det kan være at Ronaldo bliver i England når han fortsat bliver slagtet fra tid til anden, og oveni købet får gult for det... Det er jo næsten tilladt for enhver spiller at hoppe på ham...
Hvilket er hans egen skyld...
Dommerne er kommet så meget i tvivl om Ronaldo, at andre spillere godt kan slagte ham, uden at det får de rigtige følger, for dommeren kan jo aldrig vide, om han bare filmer, for det har han jo gjort mange gange før.
Tænk på de gange vi er blevet snydt fordi dommeren ikke har øjne i hovedet.. er det ikke også snyd så? Tror sgu det går lige op i sidste ende. Premier League er verdens bedste liga og Ronaldo er den bedste spiller i den. Det betyder så også at han bliver slagtet en gang imellem og mange af de tacklinger han har været udsat for har sagtens kunne ødelægge hans karriere og endda uden at jeg kan huske nogen der har fået rødt for dem. Er det ikke snyd? Hvis Ronaldo føler sig snydt og holdet føler sig snydt skal han da snyde alt det han kan. Det er bare en del af spillet og han gøgler imo ikke ret meget mere end alle andre spillere. Til gengæld har jeg svært ved at se straffet i dag. Lad os håbe at det ikke går ud over Ronaldo.
Jamen stadig er det da ikke grund for ikke at snyde. Og synes nu generelt at dommerne er meget gode til at give os straffe og frispark. I de seneste par kampe, har vi ihvertfald fået en del straffe.
thegreatdanems
27-12-2007, 10:25
Jeg er da enig i at Ronaldo til tider spiller de mere ufine dele af fodboldspillet, men jeg synes helt klart han ikke filmer så meget som han har gjort - og nej, det er da ikke noget man er stolt af, men jeg synes helt klart man kan se en ændring i Ronaldos holdning i forhold til film.
Men som Ferguson har udtalt, så er det vigtigt at beskytte de dygtige og hurtige spillere i PL, ellers bliver det jo lavet om til en brydeklub
SantasLittleHelper
27-12-2007, 13:16
Jamen stadig er det da ikke grund for ikke at snyde. Og synes nu generelt at dommerne er meget gode til at give os straffe og frispark. I de seneste par kampe, har vi ihvertfald fået en del straffe. og hvis dommeren ser et straffe der ikke er der, er det en dommerfejl ligesom det er en dommerfejl hvis han ikke ser et straffespark. Det kan aldrig være Ronaldo's skyld, men det er alligevel ham det går ud over. Film er en del af spillet, ligesom tvivlsomme offsidekendelser, albuer i hovedstødsduellerne og hårde tacklinger. Selvfølgelig mener jeg at en spiller så vidt muligt skal blive på benene hvis han har muligheden for at score ligesom jeg mener at en spiller så vidt muligt skal undgå offsiden. Men hvis dommeren laver en fejl er det da ikke spillerens skyld.
Kan godt være det er dommerens fejl, men behøver Ronaldo eller for den sags skyld andre spillere at falde, når man ikke bliver rørt? Det hedder snyd, og sådan et hold skal vi ikke være!
ChristianR
27-12-2007, 14:14
Er da helt enig i Ronaldo stadig er en diver. Det er bare slet ikke så slemt som da han lige kom til klubben, hvor han faldt mere eller mindre konstant. Siden da, har han fået en fysik, så han ikke behøver filme så meget. Desuden har den negtavi effekt fra fans osv sandsynligvis påvirket ham.
Han filmer stadig, men ofter er det også for at undgå kontakt og sindsyge tacklinger.
Det kan vel ikke diskuteres, at det er en negativ ting at snyde/filme. Der er bare mange andre, som også filmer eller snyder på andre måder. Ronaldo filmer stadig for meget og er måske i den høje ende af filme-tabellen.
Hårde tacklinger, som medfører et gult kort er vel bare ligeså meget snyd, som film, der medfører et gult kort? Begge dele straffes i hvert fald med et gult kort, fordi dommeren mente det var snyd.
Manges helt Roy Keane snød i så fald da en helt del, da han vel var en af dem der lå i den høje ende, hvad snyd/for hårde tacklinger angår?
Bottomline: Er enig i Ronaldo stadig filmer for meget, men regner med han bliver bedre, da jeg ellerede mener at have set en positiv fremgang..- Og så sæt tingene lidt i perspektiv, før han bliver høvlet ned. Alle bruger forskellige midler på at komme længst frem rent fodboldmæssigt. Keane havde sine metoder. Ronaldo har hans.
Kan godt være du synes, at han er blevet bedre, men synes altså stadig at han er meget slem til at filme. Og jeg kan ikke forstå, hvorfor han ikke bare stopper med det helt - Det gavner ham i længden. Hans filmeri sætter ham i dårligere lys til kåringer som verdensbedste og lignende. Mht til hårde tacklinger, så bliver de også straffet hårdt nok synes jeg. I den engelske liga bliver der gået til den, men dommeren sætter også en stopper for det. Se f.eks. Carvalhos tackling han fik igår. Den koster ham 3 dages karantæne. Det mener jeg ikke er at snyde.
Jeg er helt enig med ChristianR, Ronaldo diver, det gør alle - men mange gør det ikke, som Ronaldo, for at undgå vanvittige tacklinger..
Noget andet: Hvem viser kanal 5 den 1/1 eller viser de en 31/12 ??
På lørdag viser de Everton - Arsenal og første nytårsdag viser de Fulham - Chelsea.
United DK
27-12-2007, 14:41
Jeg vil ikke kalde det film, når man prøver at undgå en vild tackling, så længe ens fald ikke bliver helt teatralsk, som det nogengange gør med Ronaldo.
Kan folk huske kampen mod Derby? Der filmer Ronaldo sig til et straffespark, og der skal folk ikke bilde mig ind, at han prøvede at undgå en hård tackling.
Rasmus-K-J
29-12-2007, 11:24
Så går der igen rygter om Ronaldo skal til Real Madrid i 2008, angiveligt vil de hente ham i dette vindue. Jeg tror personligt han bliver i Manchester, men på et tidspunkt tager han til Real Madrid, men det er først om noget tid, mindst 5 år tror jeg.
LINK: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=31488
Parkohargo
29-12-2007, 11:47
Ingen tvivl om at han nok smutter en dag men det bliver først om en 3-4 år ud i fremtiden. Håber dog når den dag sker at han vælger Barca fremfor Real Madrid. Ligenu kunne jeg ikke forestille mig United uden Ronaldo.
Hl-Glory
29-12-2007, 11:50
Så går der igen rygter om Ronaldo skal til Real Madrid i 2008, angiveligt vil de hente ham i dette vindue. Jeg tror personligt han bliver i Manchester, men på et tidspunkt tager han til Real Madrid, men det er først om noget tid, mindst 5 år tror jeg.
LINK: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=31488
de har jo været fremme igen og igen, jeg sikker på han ryger til spanien før eller siden.
men der går nok 3år før det sker tror jeg.
men selvfølgelig ingen ved ?
Ronaldo skifter ikke lige foreløbig. Han har det jo perfekt i Manchester. Han er holdets store stjerne, han og holdet har succes, han har trænernes fulde støtte, han har vennerne i form af Tevez, Nani og Anderson ved sin side osv osv. Så jeg er sikker på han bliver i United de næste par år, derefter er det svært at spå så langt ud i fremtiden..
At Ronaldo skulle skifte til januar sker ikke. Det er nok en af de største jokes jeg har hørt længe. Han er stjerne på holdet, har succes sammen med klubben, så han har ingen grund til at skulle skifte de næste år. Men på et eller andet tidspunkt, så tror jeg også han ryger. Den spanske liga tiltrækker ham, og som sydeuropæer kan jeg godt se, at han ikke vil ende alle sine dage op i muddredebaner i England. Så han om nogle år er han væk. Kunne godt forestillie mig, at han skiftede når Fergie stoppede. Det virker som om de har et tæt forhold til hinanden, så tror han skifter når Fergie trækker sig.
ChristianR
29-12-2007, 12:30
Håber da heller ikke, at United på nuværende tidspunkt så meget som kan finde på at overveje at sælge ham - Uanset beløbets størrelse. Han har hele sidste sæson samt denne vist, hvor uundværlig, han er for holdet.
Vi vil på dette tidspunkt falde drastisk i niveau, hvis vi mistede ham. Nu kender jeg jo ikke Glazer, men håber ikke han lader sig friste af den halve milliard.
Der er INGEN chance for han ryger til januar... Hvorfor skulle han gøre det, midt i en super sæson og så miste chancen i Champions league..
Men hvem ved senere hen, hvis vi nu vandt CHL og ligaen kunne det være han havde fået nok af England.. Tror helt sikkert han vil blive den dyreste spiller i historien hvis det sker..
Men må sige at jeg stadig vil have respekt for det han har givet os hvis han smutter videre om 2½ års tid.
Jeg vil altid have stor respekt for Ronaldo og vi må nok se i øjnene at han på et eller andet tidspunkt sikkert ryger til Real..
Men det bliver ikke foreløbigt.. Han har det fantastisk i Manchester United som han også selv har udtalt..
Og jeg er enig med Damien i at han helt sikkert bliver verdens dyreste fodboldspiller når han skifter..
Nogen der har nogle billeder af Ronaldo som jeg kan bruge til Avatar/Billede - helst fra i år 07/08
Nogen der har nogle billeder af Ronaldo som jeg kan bruge til Avatar/Billede - helst fra i år 07/08
Søg på google.
Søg på google.
Har jeg gjordt , men kan ikke rigtig finde noget?
Har fundet noget andet nu.
man.utd25
29-12-2007, 19:04
At Ronaldo skulle skifte til januar sker ikke. Det er nok en af de største jokes jeg har hørt længe. Han er stjerne på holdet, har succes sammen med klubben, så han har ingen grund til at skulle skifte de næste år. Men på et eller andet tidspunkt, så tror jeg også han ryger. Den spanske liga tiltrækker ham, og som sydeuropæer kan jeg godt se, at han ikke vil ende alle sine dage op i muddredebaner i England. Så han om nogle år er han væk. Kunne godt forestillie mig, at han skiftede når Fergie stoppede. Det virker som om de har et tæt forhold til hinanden, så tror han skifter når Fergie trækker sig.
tror mere han har et tæt forhold til vores ass. træner som der har været skrevet, fergie har tæt forhold til alle i sin truppe
Hvor jeg hader de rygter om, at Ronaldo skal skifte til spanske Real Madrid. Ronaldo har slået fast, at han vil være i United mange ÅR endnu.
tror mere han har et tæt forhold til vores ass. træner som der har været skrevet, fergie har tæt forhold til alle i sin truppe
Hmm også det. Men i Ronaldos egen bog står der, at han har et anderledes tæt forhold til Ferguson.
Hr Hansen
30-12-2007, 20:40
http://www.laliga.dk/news.php?readmore=1320
Så er der lige lidt fra en dansk side som handler om spansk fodbold!
Holmskov
30-12-2007, 21:33
Ja, og hans onkels aller bedste ven, som har en kusine, hvis morbrors tidligere elskerindes søsters mand, som har en gul bil siger at Ronaldo bliver i United.
Selvfølgelig siger Ronaldo ikke til hans portugisiske holdkammerater han spiller i Madrid fra næste sæson. Det er direkte naivt at tro på. (og det er direkte naivt at tro han bliver fordi det står i hans bog).
Når det så er sagt, så sælger Ferguson ham under ingen omstændigheder.
Real er linket til ALLE verdens bedste spillere hele tiden og hvem får de.?? Det største transfer mål var Kaka og ham var de ikke i nærheden af.
De skrev og skrev i medierne og det blev ikke til en skid. De fik Drenthe(who?), de fik Robben big-time overrated glass-legs og sikkert et par stykker mere der ikke er værd at nævne.
De er ikke i nærheden af C.Ronaldo.
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med hvad Ronaldo efter sigende skulle have sagt... For efter sigende har han nemlig sagt til mig at han bliver et par sæsoner endnu, nu hvor benzema efter sigende kommer... Desuden kommer Messi efter sigende også til united som efter sigende får lov til at spille med 12 markspillere fra næste sæson af(i kan selv spørge mine meget troværdige kilder(min kat(tror da i hvert fald det var det den mente, ellers var den nok bare sulten;))))
http://www.laliga.dk/news.php?readmore=1320
Så er der lige lidt fra en dansk side som handler om spansk fodbold!
Jeg tror ikke på det. Det er endnu engang en omgang falsk sladder. Ronaldo skifter ikke næste år. Godt være han gør det om nogle år, men ikke nu, hvor han er på toppen af sin karriere i Manchester United.
Glory Man United
31-12-2007, 11:30
Jeg må ærligt tilstå, at jeg godt kunne se ham smutte til sommer, specielt hvis vi vinder CL. SAF vil selvfølgelig prøve at overtale ham til at blive, men hvis en spiller VIL forlade klubben, ser SAF normalt ikke en fordel i at have en "utilfreds" spiller.....bare han ikke vælger en af de andre "top 3"
Jeg må ærligt tilstå, at jeg godt kunne se ham smutte til sommer, specielt hvis vi vinder CL. SAF vil selvfølgelig prøve at overtale ham til at blive, men hvis en spiller VIL forlade klubben, ser SAF normalt ikke en fordel i at have en "utilfreds" spiller.....bare han ikke vælger en af de andre "top 3"
Nu jeg tænker over det, så sagde Ronaldo ikke noget med, at han vil[/b] være i United mange år endnu. Han sagde, at han [i]forventer at være i klubben mange år endnu.:(
United DK
31-12-2007, 11:43
Hvis han vil til Real Madrid til sommer, så skal han da bare sælges. Gu er han da god, men jeg har altid holdt på, at man ikke skal beholde spillere mod deres vilje, for så kan de umuligt yder deres maksimale.
Men altså helt ærlig. Ronaldo har stortset lige forlænget, og sagt han vil blive i klubben i mange år fremover. Der er ikke problemer mellem ham og Fergie (nærmere tværtimod), han har personlig succes og hadet hos englænderne er ved at ophøre? Så hvor i hede hule skulle han skifte nu?
Hvis han vil til Real Madrid til sommer, så skal han da bare sælges. Gu er han da god, men jeg har altid holdt på, at man ikke skal beholde spillere mod deres vilje, for så kan de umuligt yder deres maksimale.
Det gør mig trist, hvis han nu skulle sælges allerede til sommer, og hans kontrakt med Man United endnu ikke er udløbet.
Jeg har altid haft den fornemmelse, at hvis United ikke opfylder Ronaldo forventninger (at vinde Champions League, foreksempel), så vil han skifte klub. Cristiano vil også opleve enddag at løfte CL-trofæet, og det ønske kan Real Madrid og FC Barcelona opfylde for ham.
Martinsen
31-12-2007, 12:07
Jeg har altid haft den fornemmelse, at hvis United ikke opfylder Ronaldo forventninger (at vinde Champions League, foreksempel), så vil han skifte klub. Cristiano vil også opleve enddag at løfte CL-trofæet, og det ønske kan Real Madrid og FC Barcelona opfylde for ham.
Hvis han kun er her for at vinde CL, kan han sku bare skifte! Bevares han er da en fantastisk fodboldspiller, og sikkert den bedste på vores hold. Men det skal sku stadig være en ære at spille hos United for enhver fodboldspiller. Og skulle det ske at han skifter til sommer, ja så er jeg sikker på at vi stadigvæk kan spille bold uden Ronaldo.
Glory Man United
31-12-2007, 12:24
Men altså helt ærlig. Ronaldo har stortset lige forlænget, og sagt han vil blive i klubben i mange år fremover. Der er ikke problemer mellem ham og Fergie (nærmere tværtimod), han har personlig succes og hadet hos englænderne er ved at ophøre? Så hvor i hede hule skulle han skifte nu?
Forlængningen gav MEGET mere i løn. Er hadet dalet??? :confused: Alle i England (bortset fra Uniteds fans hader ham da)
Det gør mig trist, hvis han nu skulle sælges allerede til sommer, og hans kontrakt med Man United endnu ikke er udløbet.
United er bedre end Real Madrid og Barcelona. Vi er vel noget nær den største favorit til Champions League i år.
Jeg er træt af at høre alle dem, der forventer, at han skifter. Ærlig talt, så har han ingen grund til det.
Den eneste grund til at folk forventer det er at han gang på gang har udtalt at han forventer at skifte på et tidspunkt... Tror ikke der findes en eneste fan af United som gerne så ham skifte, men faktum er at hvis han gerne vil prøve noget andet så det er jo lidt svært at stoppe ham...
ChristianR
31-12-2007, 14:10
Det kan United da ligeså godt som de spanske hold. Er da rimelig sikker på, at United i følge bookmakerne er en mindst ligeså stor favorit til CL-titlen. Er da sikker på, at han er tilfreds i United, men han gerne vil prøve kræfter med Spanien EN DAG UDE I FREMTIDEN.
Han har ikke nogen egentlig grund lige nu til at forlade os. Han vil gerne prøve Spanien en dag, men eftersom han kun er 22 kan det nemt vente op til 8 år endnu.
De interne problemer er jo forsvundet sammen med van Nistelrooy, så det kan ikke være det, der skulle få ham til at smutte ;)
Ej, pt vil det være dybt åndssvagt at smutte; han står til at blive en kæmpe legende og få skrevet sit navn ind i historiebøgerne i klubben + holdet har aldrig været stærkere. Desuden er det de færreste klubber i verden, der regnes for favoritter i alle turneringer de deltager i.
Jeg er overbevist om, at Ronaldo er her i mindst 3 sæsoner endnu. Hvis jeg skulle komme med et gæt, så kunne jeg forestille mig, at han smutter omkring 28-års alderen, da det vel er den alder, hvor man begynder at skrive sine sidste langtidskontraker. Hvis det holder stik, så har vi haft ham i 10 år, hvilket vel er ganske udmærket. Men det er jo kun et gæt, meget kan jo ske.
Forlængningen gav MEGET mere i løn. Er hadet dalet??? :confused: Alle i England (bortset fra Uniteds fans hader ham da)
Faktisk ja. Synes det er sjældent man hører piften efter Ronaldo, som det var lige efter VM. Måske er det fordi de ved, at den piften ikke hjælper dem med at få Ronaldo ud af den.
jeg er 100 på at ronaldo ikke bliver i united resten af karrieren men det tror jeg ikke har noget med trofæer at gøre.. det har noget at gøre med vejret.. for en sydlandsk spiller tror jeg ikke det er så fedt at bo 15 år af sin karriere i manchester - når ronaldo om nogle år har vundet alt hvad der er at vinde med united så tror jeg han skifter til real eller barca - det er der heller ikke noget unaturligt i.. set fra hans synspunkt er madrid eller barcelona lidt mere spændende byer end manchester er..
det ville være sørgeligt hvis han skiftede men jeg tror det bliver svært at holde på ham om nogle år - der er jo heller ikke noget ved at have en spiller der ikke gider at være der..
West Hams fans piftede lidt af Ronaldo, men ellers er det ikke så galt mere..
Folk har nok for travlt med at nyde en verdensklasse spiller i aktion :D
thegreatdanems
02-01-2008, 09:57
Jeg tror desværre han er fortid nu, hvis rygterne om et bud på £50 mio holder... Det er jo Glazers der bestemmer i sidste ende. Ret godt spin, de laver i artiklen med, at det nu skulle være mere sandsynligt fordi Galzers efter sigende skulle ha svært ved at refinansiere sin lån pga den internationale kreditkrise.
Jeg tror desværre han er fortid nu, hvis rygterne om et bud på £50 mio holder... Det er jo Glazers der bestemmer i sidste ende. Ret godt spin, de laver i artiklen med, at det nu skulle være mere sandsynligt fordi Galzers efter sigende skulle ha svært ved at refinansiere sin lån pga den internationale kreditkrise.
Det er jeg nu ikke så sikker på - godt nok er det mange penge, men United vil også miste mange penge ved at sælge Ronaldo. Merchandise, titler (jeg kan ikke se hvordan vi skulle hive PL eller CL hjem uden Ronaldo), mindre attraktiv for sponsorer bare for at nævne et par områder.
Glory Man United
02-01-2008, 13:26
Det er jeg nu ikke så sikker på - godt nok er det mange penge, men United vil også miste mange penge ved at sælge Ronaldo. Merchandise, titler (jeg kan ikke se hvordan vi skulle hive PL eller CL hjem uden Ronaldo), mindre attraktiv for sponsorer bare for at nævne et par områder.
Merchandise? Mikroskopisk i forhold til beckhams forsvinden i 03
Men det læser du kun her på denne side, det er ikke noget du ser på de større, og nogle ville sige, mere seriøse nyhedssider. Meget kan siges om oldtrafford.dk, men hver gang der er mulighed for at snige negative Glazer kommentarer ind i artiklerne, ja så kommer de. Også selv om det blot er dårlig spekulation, hvilket i mine øjne er meget useriøst journalistik.
Med det cashflow klubben har, og det gigantiske forventede overskud, er der ingen chance for at han bliver solgt pga. økonomiske problemer, om så det bliver kaldt international kreditkrise eller andet.
Don Kafai
02-01-2008, 16:06
Men det læser du kun her på denne side, det er ikke noget du ser på de større, og nogle ville sige, mere seriøse nyhedssider. Meget kan siges om oldtrafford.dk, men hver gang der er mulighed for at snige negative Glazer kommentarer ind i artiklerne, ja så kommer de. Også selv om det blot er dårlig spekulation, hvilket i mine øjne er meget useriøst journalistik.
Bemærk, at OldTrafford.dk IKKE laver deres egne nyheder. I hver nyhed er der angivet en kilde (som normalt er fra en større engelsk avis), og det er herfra nyheden er skabt. Du tager derfor fejl hvis du tror, at man bare spinder det op man nu synes er fedt at skrive. Det er netop her, kilden kommer ind i billedet.
ChristianR
02-01-2008, 16:14
Merchandise? Mikroskopisk i forhold til beckhams forsvinden i 03
Og hvad så?
Bare fordi Beckham var enorm på det område kan tabet på merchandise i Ronaldos situaton da stadig være af stor betydning?
Gider ikke lige lede efter kilder, men mener de lavede 250mill eller noget i den stil på ham den første dag?
Så hvis Ronniedrengen er bare halvejs oppe i den kaliber er det da så sandelig værd at tage med i beslutningen, om han skal sælges.
Den beslutning har vist ikke noget med Beckhamat gøre.
chrhein og thegreatdanems
Hvad er det for noget i bilder jer selv ind?
Jeg skriver en artikel om Ronaldo ud fra en artikel i The telegraph...
Jeg har aldrig nogensinde selv opdigtet noget og jeg føler mig godt ramt når i anklager mig for sådan noget vås.
Hvad er der af spin?
med det du skriver er det jo tydeligt at du ikke har nogen som helst idé om hvad der sker omkring Manchester United og gælden.
For et år siden skulle gælden have været refinansieret, men dette lykkedes ikke. Heller ikke i efteråret skete det. Dette skyldtes den internationale krise i finansverdenen.
Der er absolut intet spin over det. Det eneste der er over det er at du ikke selv følger med.
Med det cashflow klubben har, og det gigantiske forventede overskud, er der ingen chance for at han bliver solgt pga. økonomiske problemer, om så det bliver kaldt international kreditkrise eller andet.
Man hører i medierne at et historisk højt overskud er på vej... Det er sikkert rigtigt. Det skulle komme i denne måned så vidt jeg ved.
Men man skal huske på at det er før renter, afbetaling af gæld, skat osv.
Det tal der kommer ud er EBITDA (earnings before interest, tax, depreciation and amortisation), som selvfølgelig ser pænt ud.
Umiddelbart får vi ikke den store idé om hvordan det går med selskabet, idet ejeren af klubben, Red football ltd. ikke offentliggører deres regnskaber foreløbig.
http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml;jsessionid=GYZW50REB2A3BQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?xml=/sport/2008/01/01/ufnronaldo101.xml
Original-artiklen. Der står nøjagtigt det samme i.
http://www.bold.dk/nyt/?vis=77987
Der spilles for vildt i PL efter ronaldos menig..
I nogle situationer kan man godt gi ham ret, og så sent som i sidste kamp blev han sparket over knæet efter et par tricks på kanten..
Men kan godt være jeg bare er paranoia, men kan dette være noget spin så han har flere undskyldninger for at smutte fra england til real..???
United DK
02-01-2008, 17:18
Det er jo en kendt sag, at der bliver gået til den på de britiske øer, og hvis han ikke kan klarer det, så kan han da tage til Spanien.
Det er jo en kendt sag, at der bliver gået til den på de britiske øer, og hvis han ikke kan klarer det, så kan han da tage til Spanien.
Men stadig er der for mange tackling bagfra og med knopperne i knæ-højde der slipper igennem hos dommerne. Se nu f.eks. Tevez da han blev tacklet bagfra igår. Den burde give rødt imo.
Martinsen
02-01-2008, 18:52
Det kan vel umulig komme bag på Ronaldo at der bliver gået til den i PL?? Synes ikke der bliver spillet for hårdt, og synes ærlig talt at Ronaldo tuder lidt for meget, så vanvittig hårdt bliver han nu heller ikke behandlet. Han har jo også rimelig ofte smidt sig inden han bliver ramt:D
Dyreborg
02-01-2008, 19:29
Jeg må give lige netop ronaldo ret. I hans tilfælde, synes jeg tedensen er blandt mange forsvarsspillere, at de føler den eneste måde at få ronaldo til at stoppe med dribble på hans provokerende måde, er ved at slagte ham totalt.
Jeg synes generelt ikke der bliver spillet for hårdt, men kan sagtens se hvorfor ronaldo føler det.
schousboe9
02-01-2008, 19:48
Jeg tror ikke, man skal forstå det sådan, at det overrasker ham, at der spilles hårdt i England. Det ved han udmærket godt. Det han siger er, at der blive spillet for hårdt i dén forstand, at dommerne ikke beskytter teknikere som ham, Nani, Robben (da han var her) osv., og det er jo rigtigt!
Ferguson har også sagt det flere gange før - dommerne skal være langt hurtigere, måske ikke med de røde, men i hvert fald med de gule kort, for det er virkelig direkte svinsk, det man til tider ser fra primitive engelske forsvarer!
Vidic spiller hårdt, men ikke svinsk, Terry spiller hårdt, men ikke svinsk, Carragher spiller hårdt, men ikke svinsk!
Ser man derimod på spillere som Winnie Jones... Ja, behøver man sige mere? Der er trods alt forskel...
PS.: Ronaldo skal ingen steder! United sælger ikke og han er overhovedet ikke selv interesseret i et skifte, det er jeg 137% sikker på!! Selvfølgelig har jeg ingen insiderviden af nogen slags, men som nogen siger har han lige forlænget, og han udtaler konstant, at han vil være her mange, mange år endnu!
Hans agent, Jorge Mendes, ved også udmærket godt, at United er den rigtige klub for ham, og det var jo også Mendes, der havde en kæmpe stor finger med i spillet efter VM... Han bliver hér, det er jeg ikke ét sekund i tvivl om!!:D
United DK
02-01-2008, 20:24
Men stadig er der for mange tackling bagfra og med knopperne i knæ-højde der slipper igennem hos dommerne. Se nu f.eks. Tevez da han blev tacklet bagfra igår. Den burde give rødt imo.
Jeg synes ikke den tackling var så hård igen. Godt nok blev Tevez skadet, men det er hvad der sker.
Nu kommer Ronaldo med undskyldninger? Han siger først at Premier League er bedre end La Liga, og nu hvor Real er villig til at købe ham for £50 mio. giver han den undskyldning, at PL er et hårdt sted at være? Han skal bare være glad for, at han ikke er blevet skadet. Jo hvis han blev, så var der en grund til at sige det. Men er det sket? Nej! Så hvorfor siger han det? Han vil til Real derfor.:( - Der vil måske komme flere undskyldninger fra Ronaldo inden transfervinduet lukker, og det kan betyde at han vil til Real Madrid - men intet er sikkert endnu.
United DK
02-01-2008, 20:27
Jeg må give lige netop ronaldo ret. I hans tilfælde, synes jeg tedensen er blandt mange forsvarsspillere, at de føler den eneste måde at få ronaldo til at stoppe med dribble på hans provokerende måde, er ved at slagte ham totalt.
Jeg synes generelt ikke der bliver spillet for hårdt, men kan sagtens se hvorfor ronaldo føler det.
Jeg kan så godt se det fra forsvarspillernes side. Der er ikke noget værre, end når man spiller overfor en spiller som Ronaldo, som leger så meget med bolden. Til sidst bliver man hidsig, og så laver man somregel frispark.
Jeg tror ikke, man skal forstå det sådan, at det overrasker ham, at der spilles hårdt i England. Det ved han udmærket godt. Det han siger er, at der blive spillet for hårdt i dén forstand, at dommerne ikke beskytter teknikere som ham, Nani, Robben (da han var her) osv., og det er jo rigtigt!
Og den udtagelse Ronaldo kommer med er først nu, hvor han måske vil til La Liga allerede nu (da Real har budt på ham), så han kan undgå alvorlige skader i PL? Jeg er ikke sikker, men det kunne jo være, ik'?
Sä kan vi ligesä godt droppe vores intentioner om at vinde the treble i laaaang tid og have forhäbninger om at väre et stort hold i de her näste 2-4 är og muligvis lidt längere endnu ..
Sä kan vi ligesä godt droppe vores intentioner om at vinde the treble i laaaang tid og have forhäbninger om at väre et stort hold i de her näste 2-4 är og muligvis lidt längere endnu ..
Ja, for United er en enmandshær.
United DK
02-01-2008, 20:52
Jamen hvad skulle der gøres? Skulle man ændre på den britiske spillestil, fordi en eller anden portugiser med for meget olie i håret, synes der bliver gået for hårdt til den?
Kan ikke helt se hvorfor der pludselig er blevet så stor diskussion herinde, på grund af et tilfældigt og fuldstændig mærkeligt rygte i en avis.
Se på hvor mange gange Ronaldo er sat i forbindelse med Real Madrid og Barcelona de sidste 2 år. Det er sku tæt på 10 gange rygtet har været fremme. Men er han solgt.? Nej, han er United spiller, og har for ikke særlig lang tid siden skrevet under på en lukrativ og LANG kontrakt.
Giggs er også et hav af gange sat i forbindelse med Inter, men han skiftede aldrig. United har været koblet sammen med et hav af spillere, men hvor mange af rygterne er sande.? Aviserne skal have noget at skrive for at sælge, og en historie om Ronaldo til Real Madrid sælger jo godt.
Desuden, United er ikke en en-mands-hær. Ronaldo er vigtig for holdet, men vi er et HOLD, og det er derfor vi har succes. Se blot da vi solgte Ruud, Beckham, Keane og Stam. Holdet overlever, vi rykker sku ikke ned eller må opgive mesterskabsdrømmene i flere år, blot pga et spillersalg.
Så slå koldt vand i blodet..
ChristianR
02-01-2008, 21:17
Kan ikke helt se hvorfor der pludselig er blevet så stor diskussion herinde, på grund af et tilfældigt og fuldstændig mærkeligt rygte i en avis.
Se på hvor mange gange Ronaldo er sat i forbindelse med Real Madrid og Barcelona de sidste 2 år. Det er sku tæt på 10 gange rygtet har været fremme. Men er han solgt.? Nej, han er United spiller, og har for ikke særlig lang tid siden skrevet under på en lukrativ og LANG kontrakt.
Giggs er også et hav af gange sat i forbindelse med Inter, men han skiftede aldrig. United har været koblet sammen med et hav af spillere, men hvor mange af rygterne er sande.? Aviserne skal have noget at skrive for at sælge, og en historie om Ronaldo til Real Madrid sælger jo godt.
Desuden, United er ikke en en-mands-hær. Ronaldo er vigtig for holdet, men vi er et HOLD, og det er derfor vi har succes. Se blot da vi solgte Ruud, Beckham, Keane og Stam. Holdet overlever, vi rykker sku ikke ned eller må opgive mesterskabsdrømmene i flere år, blot pga et spillersalg.
Synes måske både Beckham og Keane og især Stamsalget medførte et fald i niveau. Eksempelvis vil ingen vel modsige, at vi havde store forsvarsproblemer, da han røg til Lazio. Det samme kan vel til en vis grad siges, da vi tog afsked med Schmeichel.
Vi rykker selvfølgelig ikke ned uden Ronaldo. Men han løfter måske lige holdet de sidste 5%, der gør at vi er det bedste hold i verden og ikke det 3. bedste. Det er spillere, der kan løfte holdet netop de 5%, der koster så mange gryn.
United er ikke en enmandshær, men Ronaldo er stadig meget vigtig for os, og jeg tror ikke, vi ville have vundet mesterskabet sidste år uden ham, og jeg har svært ved at se hvordan vi skulle gøre det i år uden ham.
Synes måske både Beckham og Keane og især Stamsalget medførte et fald i niveau. Eksempelvis vil ingen vel modsige, at vi havde store forsvarsproblemer, da han røg til Lazio. Det samme kan vel til en vis grad siges, da vi tog afsked med Schmeichel.
Vi rykker selvfølgelig ikke ned uden Ronaldo. Men han løfter måske lige holdet de sidste 5%, der gør at vi er det bedste hold i verden og ikke det 3. bedste. Det er spillere, der kan løfte holdet netop de 5%, der koster så mange gryn.
United er ikke en enmandshær, men Ronaldo er stadig meget vigtig for os, og jeg tror ikke, vi ville have vundet mesterskabet sidste år uden ham, og jeg har svært ved at se hvordan vi skulle gøre det i år uden ham.
Nu skal det ikke lyde som om jeg modsiger dig, men det samme sagde man jo da RvN blev skudt afsted, det samme sagde man da Henry smuttede fra Arsenal, det samme med ... fra .... :)
Historien har vist at det ikke altid er de store navne der vinder titlerne. Real Madrid og deres Galacticos-show er et fremragende eksempel. Zidane, Figo, Beckham osv. fungerede bare ikke sammen. Grækenland vandt EM i 2004 uden en eneste rigtig verdensstjerne på holdkortet.
Jeg vil på ingen måde se Ronaldo skifte til Real Madrid men omvendt kunne det måske være det der lige fik Giggs, Scholes, Rooney osv. til at give 5-10% ekstra. Måske ville Eagles, Park, Nani eller en anden spille over vanligt niveau. Måske, måske, måske.. Alt kan ske i fodbold - for lige at bruge den mest slidte fodbold-kliche.
Flax_Generous
02-01-2008, 23:29
Hvis United er en enmandshær, så er det Sir Alex Ferguson, der er den ene mand. :)
forskellen pä beckham og de andre stjerner kontra ronaldo er at ronaldo kan afgöre kampen ren og skär alene. Det kunne de andre ikke. Der har aldrig i fodboldens verden väret en som ronaldo.
- Blot se hvor mange gange ronaldo har reddet os i denne säson. Vi kan ikke uden ham, de sä vi endda mod bolton hvor han ikke var med .. derfor, jeg vil ikke have at den engelske liga skal laves om, men det da dumt at du kräver manden solgt, som redder uniteds röv hver gang.
I mange situationer i år har Ronaldo været en enmandshær.. Vi bør have flere individualister på vores hold, og jeg håber virklig Nani udvikler sig, så hele vores styrke ikk bare ligger på højrefløjen (Giggs har været rimelig usynlig i år).
Det er så utroligt hvor meget vi nogengange kan gå ned når Rooney og Ronaldo ikk er med.
Grunden og forskellen til at vi vandt mesterskabet sidste år findes i at Ronaldo oppede sig helt enormt, og at holdet begyndte at spille meget mere målrettet. (Mere end vi gør nu imo)
Selvom man så en modsat effekt ved Van Nistelrooy salget, tvivler jeg stærkt på at holdet som helhed vil ku blive bedre uden Ronaldo.. Jeg forstår ikk folk der mener at han bare kan smutte hvis han ikk kan li engelsk fodbold. Han er vores redningsmand i så mange situationer
Ja, for United er en enmandshær.
som vi ser ud i denne sæson, JA!
Glory Man United
03-01-2008, 07:12
forskellen pä beckham og de andre stjerner kontra ronaldo er at ronaldo kan afgöre kampen ren og skär alene. Det kunne de andre ikke. Der har aldrig i fodboldens verden väret en som ronaldo.
- Blot se hvor mange gange ronaldo har reddet os i denne säson. Vi kan ikke uden ham, de sä vi endda mod bolton hvor han ikke var med .. derfor, jeg vil ikke have at den engelske liga skal laves om, men det da dumt at du kräver manden solgt, som redder uniteds röv hver gang.
Altså....det går heller for godt uden Rooney (og han er sgu engelsk :juhuuuu: )
thegreatdanems
03-01-2008, 08:59
chrhein og thegreatdanems
Hvad er det for noget i bilder jer selv ind?
Jeg skriver en artikel om Ronaldo ud fra en artikel i The telegraph...
Jeg har aldrig nogensinde selv opdigtet noget og jeg føler mig godt ramt når i anklager mig for sådan noget vås.
lige for at få noget på det rene, har jeg aldrig nævnt noget om digtning her.. :p Jeg skulle faktisk lige til at sige til chrhein at I altid angiver en kilde - som regel en engelsk avis.. Har dog ikke fuldstændig styr på det med de eng. aviser, men mener da at daily telegraph, mail osv. er i samme klasse som berlingske, JP osv.
Det skal dog siges, at jeg kender en, der via sit gamle job har kontakter til de fleste større danske fodboldspillere, og han siger, at agenter og journalister er rigtig slemme til hurtigt at få lavet en masse rygter ud af ingenting - et eksempel er fx da Martin Albrechtsen blev rygtet til BIF. min bekendt ringede til Martin og han havde ik hørt om det før.. Så uanset hvilken avis der skriver det, er det aldrig sikkert
men tilabge til Ronaldo.. Der bare en ting jeg ikke forstår ved sagen.. hvis Manchester United får den kæmpeoverskud, der er i udsigt, lyder det da underligt, at de stadig er bagud med betalingen. Håber godt nok ikke de har budgetteret så stramt at de skal sætte rekord ved hvert regnskabsår.
Desuden sys jeg der er synd og ærgerligt, at vi ikke kan snakke/diskutere sammen uden man straks skal blive sur, hvis man ikke er enig. har slet ik sagt at det du skriver, casper, ikke er rigtigt. Men altså artiklen i Telegraph eller hvor den kom fra, har jo været udsat for journalistisk frihed inden.
Og så kan jeg kun opfordre til, at alle læser deres indlæg igennem inden de poster dem - man har en kedelig tendens til at være skarp i tonen, uhøflig og lignende ting, når man sidder bag en computerskærm. det håber jeg vi alle kan blive enige om, som det iøvrigt står i forumrules, der vist nok er skrevet af en der hedder Casper :)
Præcis, man kan altid finde en kilde man kan citere, men man bør måske også tænke lidt over kvaliteten af kilden. Jeg kan også lave en hjemmeside hvor jeg sidder og digter historier på, hvis Oldtrafford.dk så citerer min side, gør det ikke ok.
Det er da fint at en kilde I har læst bruger den internationale kreditkrise som et undskyldning for at Ronaldo skal sælges, men det svarer i mine øjne lidt til at man bruger enhedslistens argumenter for en skattereform, istedet for at bruge et bredere gennemsnit af holdninger / meninger.
Man kan altid finde et argument for sine holdninger, og altid et citat andre steder fra. Oldtrafford finder samtlige negative Glazer citater, og putter dem i deres nyheder. Sådan er det bare.
Bemærk, at OldTrafford.dk IKKE laver deres egne nyheder. I hver nyhed er der angivet en kilde (som normalt er fra en større engelsk avis), og det er herfra nyheden er skabt. Du tager derfor fejl hvis du tror, at man bare spinder det op man nu synes er fedt at skrive. Det er netop her, kilden kommer ind i billedet.
Igen, du kan finde en kilde på alt. Det gør det ikke bedre. Siden her udvælger nøje hvilke ting man "omskriver." Det er da 100 % sikkert at positive Glazer artikler fra andre aviser ikke kommer herpå siden, men når det er negative artikler, så er de her med det samme.
Man hører i medierne at et historisk højt overskud er på vej... Det er sikkert rigtigt. Det skulle komme i denne måned så vidt jeg ved.
Men man skal huske på at det er før renter, afbetaling af gæld, skat osv.
Det tal der kommer ud er EBITDA (earnings before interest, tax, depreciation and amortisation), som selvfølgelig ser pænt ud.
Umiddelbart får vi ikke den store idé om hvordan det går med selskabet, idet ejeren af klubben, Red football ltd. ikke offentliggører deres regnskaber foreløbig.
Yes Yes, men som før skrevet her på siden er renteomkostningerne årligt omkring de 300 mio, og med et overskud på 600 mio (eller deromkring som der spekuleres i), så burde det ikke blive et problem at betale dem. Om de 300 mio, går til renter, eller som i gamle dage udbytte til aktionærer, er bedøvende ligemeget.
Faktum er at de dommedagsproffesier i lavede da Glazer købte klubben ikke er sket. Alt det i forudsage dengang, er ikke sket. Der er faktisk sket det modsatte. Klubben er i en fremragende økonomisk udvikling - og den sportslige udvikling siden Glazers tog over taler vist for sig selv.
thegreatdanems
03-01-2008, 10:12
Nu er det ikke sådan lige til at spå om - du kan dog ligeså godt ha ret som mig.. Men eftersom de trak united af børsen har de ikke pligt til at offentliggøre regnskaber på samme måde, og derfor kan vi bare se et overskud, men ikke se om der har været udbytte til aktionærer o.l. Vi kan heller ikke se hvordan det går med gælden, om de er foran, abgud eller der hvor de skal være - og derfor er det svært at sige om det går godt.
Jeg vil dog give dig ret i at ot.dk har bekendt kulør hvad angår Glazer - men det er jo ikke anderledes end vi har "røde" og "blå" aviser i DK. Tror JP og Berlingske har fhv. flere borlige læsere end fx politiken, information osv.
Jeg er bare bekymret for Untied - hvem ville ikke være det med så stor en gæld. Det du siger med at der er 300 mio tilbage, så mangler du lgie skatten osse.
Gronkjor
03-01-2008, 10:15
Yes Yes, men som før skrevet her på siden er renteomkostningerne årligt omkring de 300 mio, og med et overskud på 600 mio (eller deromkring som der spekuleres i), så burde det ikke blive et problem at betale dem. Om de 300 mio, går til renter, eller som i gamle dage udbytte til aktionærer, er bedøvende ligemeget.
Faktum er at de dommedagsproffesier i lavede da Glazer købte klubben ikke er sket. Alt det i forudsage dengang, er ikke sket. Der er faktisk sket det modsatte. Klubben er i en fremragende økonomisk udvikling - og den sportslige udvikling siden Glazers tog over taler vist for sig selv.
Billetpriserne siden Glazers køb af United taler også for sig selv. Mange har ikke råd til at have sæsson kort mere derfor må de dele det med andre for at have råd til at se United...jeg frygter lidt at det der skete med Leeds United også kommer til at ske hos os. Det er jo et enormt lån og der er ikke meget der må gå galt rent økonomisk før der er problemer med at betale gælden af.
Mikkelsen
03-01-2008, 10:24
Jeg kan så godt se det fra forsvarspillernes side. Der er ikke noget værre, end når man spiller overfor en spiller som Ronaldo, som leger så meget med bolden. Til sidst bliver man hidsig, og så laver man somregel frispark.
Så hvis man laver en dribling, så er det ok at "save" en spiller over ?
Det var da noget af det tåbe...... indlæg jeg længe har læst, og du har endda lavet over 2000 af slagsen.
En ting er at der bliver gået til stålet i England, dette er der ingen der har noget imod, det som er problemet er hårde tacklinger bagfra, samt "two Foot Tackles" og de skal give rødt, og det har ikke noget med Ronaldo at gøre.
Vi har i denne sæson set en del røde kort, grundet hårde tacklinger, og jeg er sikker på, at vi i næste sæson vil se endnu flere.
Men at retfærdigøre, at man skader en modstander fordi han dribler ? det holder sku' ikke.
schousboe9
03-01-2008, 10:38
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=72117
Ved godt tribalfootball som regel kun har sladderhistorier, men der er trods alt citater i den her, modsat deres mange andre, latterlige artikler.
Han vil ikke nogen steder, så luk nu røven, Real!!!
Og alle jer, der kommer med alle mulige konspirationsteorier om timingen i Ronaldos udtalelser, og at han vil undgå skader nu hvor Real vil ha' ham... Helt ærlig!?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.