Se fuld version : Old Trafford stille?
Er jeg den eneste der synes at Old Trafford er for stille når der spilles hjemme? Altså man kan høre spillerne råbe og snakke for det meste når vi spiller Barclays PL, men i CL må jeg indrømme der er sku lyd på.
Andre som er enige?
det er blevet diskuteret mange gange herhjemme i diverse topics.. tror de fleste er enige
damnit, kan sku ikk huske det så ?
Jeg synes personligt, at Old Trafford er for stille. Der er kun rigtig god stemning 3-4 gange på en sæson, og det er kun i de vigtige kampe. Ellers er der elendig stemning, og det er pinligt at 70.000 kan blive overdøvet af storset hvergang vi spiller hjemme på Old Trafford. Jeg ved ikke hvorfor, at stemningen er blevet så dårlig? Først og fremmest tror jeg Keane har ret i det han sagde i sin tid, at dem der tager til Old Trafford ingen sange kender og knap nok er fans af holdet, men er mere interesseret i deres rejesandwich. Og derudover tror jeg, at mange af "de rigtige" fans, er stoppet med synge under kampene efter al den succes vi har haft de sidste 15 år...
Jeg er dog heller ikke specielt imponeret over stemningen, der er at finde på Anfield, Emirates og Stamford Bridge, skal det siges, men det forsvarer ikke, at Old Traffors stemning er for dårlig.
SantasLittleHelper
08-05-2009, 13:16
Spørgsmålet er vel om det i virkeligheden ikke er sådan vi vil have det? For at komme notoriske engelske hooligans til livs satte man vel prisen op og fortalte folk at de skulle sætte sig ned. Det kan da godt være en tam oplevelse, men er det ikke bedre end de scener der forekommer når f.eks. Millwall eller Cardiff spiller? Der er selvfølgelig en gylden mellemvej og det er meget sort/hvidt sat op, men skal man slække på kravene og risikere at folk kommer til skade?
Bare et lidt andet perspektiv på sagen.
Spørgsmålet er vel om det i virkeligheden ikke er sådan vi vil have det? For at komme notoriske engelske hooligans til livs satte man vel prisen op og fortalte folk at de skulle sætte sig ned. Det kan da godt være en tam oplevelse, men er det ikke bedre end de scener der forekommer når f.eks. Millwall eller Cardiff spiller? Der er selvfølgelig en gylden mellemvej og det er meget sort/hvidt sat op, men skal man slække på kravene og risikere at folk kommer til skade?
Reglerne til hvad man må på stadion har ændret sig meget, og det har selvfølgelig også sat sit præg på stemningen, men stadig kan der ikke være nogen diskussion om, at Old Traffords stemning er for dårlig taget kapaciteten i betragtning. Når man ser på Stoke spille på hjemmebane, så oplever man virkelig passion og stemning på den gode måde, og det ønsker jeg også på Old Trafford..
schousboe9
08-05-2009, 13:50
Jeg synes forklaringen er meget ligetil:
Liverpool praler med den fantastiske stemning på Anfield, men der sidder også 'kun' 40.000 ægte fans. På Old Trafford sidder der 40.000 ægte fans + 30.000 turister, og når det blandes sammen i én stor pærevælling er det svært at skabe en rigtig stemning. Specielt til mange ligakampe, hvor sejr er en selvfølge i manges øjne. Langt de fleste turister er ikke kommet for at synge, men for at blive underholdt, og sådan er det nu en gang.
De højere billetpriser har gjort, at den ægte United-fan fra arbejderklassen er blevet sluset ud stille og roligt, men omvendt må man også stille sig selv spørgsmålet: Vil man have et fyldt stadion, de bedste spillere og spille med i toppen hvert år eller vil man have et halvfyldt stadion, middelmådige spillere og tage til takke med 10./11.-pladsen hvert år?
Det er selvfølgelig sørgeligt, at mange fuldblodssupportere må vinke farvel til sæsonkortet, men det er ren forretning.
United DK
08-05-2009, 16:16
Det er latterligt, at man gør det at stå op til et problem.
Se f.eks. i Tyskland, der er ståafsnit på alle stadions, til de mest fanatiske fans, og der er aldrig uroligheder, andet end den stemning der bliver skabt, og jeg tør godt sige, at den bedste stemning i Europa, findes i Tyskland.
United-Allan33
08-05-2009, 16:47
Det er netop folk med den slags latterlige og vage holdninger der er skyld i at stemningen er forsvundet fra stort set alle stadions i England, og som er godt på vej til at fjerne den fra danske og andre europæiske stadions.. Eller for den sags skyld alle ting i samfundet der bliver trukket ned over os, uden nogen som helst spørgsmål..
Selvfølgelig skulle der gøres noget ved hooligans problemet, men hvorfor bare accepetere at 10% ødelægger det for resten, og så bare finde sig i at "staten" ødelægger ens passion??
Skal vi også bare accepetere at vi på ingen måder må synge?? fordi de fine herre i VIP ikke kan lide larm??
Eller lade være med at tage vores røde United trøje på fordi samme mennesker ikke kan lide farven rød??
Selvfølgelig ikke, og allerede da disse latterlige regler blev sat i kraft skulle de have været udfordret, så man kunne have fundet regler som både hjalp imod hooligans problemet, samtidlig med det ikke ødelagde stemningen på stadion.. istedet for bare at indordne os..
SantasLittleHelper
08-05-2009, 17:02
Det er latterligt, at man gør det at stå op til et problem.
Se f.eks. i Tyskland, der er ståafsnit på alle stadions, til de mest fanatiske fans, og der er aldrig uroligheder, andet end den stemning der bliver skabt, og jeg tør godt sige, at den bedste stemning i Europa, findes i Tyskland.
Men Tyskland har vel også en lidt historik hvad angår hooliganisme, så det er vel ikke umiddelbart sammenligneligt.
Jeg tror det helt store problem består i, at man absolut ikke må stå op. Det er en del sværere at synge når man sidder ned, end når man står. Hvis man kunne se lidt igennem fingre med det, jamen så skal stemningen nok komme tilbage.
United DK
08-05-2009, 18:04
Men Tyskland har vel også en lidt historik hvad angår hooliganisme, så det er vel ikke umiddelbart sammenligneligt.
Nej, men kan du helt ærligt sige, at det var ståpladsernes skyld, at der var hooliganisme? Jeg kan personligt ikke forbinde de to ting, og hooliganisme ville stadig være et stort problem i dag, hvis ikke det var for ordensmagtens gode arbejde, for det var der skoen trykkede dengang.
Jeg tror det helt store problem består i, at man absolut ikke må stå op. Det er en del sværere at synge når man sidder ned, end når man står. Hvis man kunne se lidt igennem fingre med det, jamen så skal stemningen nok komme tilbage.
Det tror jeg ikke på, tværtimod kan det kun blive værre, som jeg ser det. Det at skulle sidde ned under en fodboldkamp, når man vil skabe stemning, svare til at skulle sidde ned under en rockkoncert, det ville også ødelægge en stor del af oplevelsen. Det at sidde ned hører steder, hvor man skal være stille til, altså steder som biografer, teatre osv.
SantasLittleHelper
08-05-2009, 18:28
Det tror jeg ikke på, tværtimod kan det kun blive værre, som jeg ser det. Det at skulle sidde ned under en fodboldkamp, når man vil skabe stemning, svare til at skulle sidde ned under en rockkoncert, det ville også ødelægge en stor del af oplevelsen. Det at sidde ned hører steder, hvor man skal være stille til, altså steder som biografer, teatre osv.
Det er også det jeg skriver. Jeg regner med du har læst mit indlæg forkert, ellers er det da lidt underligt at du på den ene side siger, at hooliganisme ikke har noget med det at man står op at gøre, og på den anden side siger, at problemet tager til hvis man godt må stå op.
United-Allan33
08-05-2009, 18:49
Var det i grunden ikke pga Hillsborough og ikke hooligans/Heysel at ståpladser blev gjort forbudt?? Der var ihvertfald ståpladser på Hillsborough da katastrofen skete??
Var det i grunden ikke pga Hillsborough og ikke hooligans/Heysel at ståpladser blev gjort forbudt?? Der var ihvertfald ståpladser på Hillsborough da katastrofen skete??
Jo, det var. Efter Hillsborough lavede klubberne deres tribuner om fra tribuner til sæder.
United DK
08-05-2009, 22:00
Det er også det jeg skriver. Jeg regner med du har læst mit indlæg forkert, ellers er det da lidt underligt at du på den ene side siger, at hooliganisme ikke har noget med det at man står op at gøre, og på den anden side siger, at problemet tager til hvis man godt må stå op.
Måske har jeg ikke skrevet det på en ordentlig måde, men når jeg skriver, at det kun bliver værre, så hentyder jeg til stemningen, altså den gode stemning, ikke hooliganismen. Jeg tror ikke stemningen bliver god generelt, før man får ståpladser tilbage på de engelske stadions.
morten k
08-05-2009, 23:43
Jo. Istedet for at kigge på om man kunne finde en løsning for ståpladserne, så trak man helt til den anden side og sagde siddepladser til alle. Hvor man ikke må stå op.
Der er sikkert nogen der også har kunnet se en crowd control fordel ved det. Det er unægteligt nemmere at komme til evt. ballademagere på sædderækker.
Jeg mener at det må være muligt at lave ståpladser der er helt sikre for folk.
Breakers i hele længden af tribunen for hver 2.-4. række og så er den skid vist slået. Så er der ikke nogen der bliver trampet ned.
Tror bare ikke de har lyst til at slippe den kontrol, der er ved at have folk på deres flade på et nummereret sæde.
United DK
09-05-2009, 11:31
Tror bare ikke de har lyst til at slippe den kontrol, der er ved at have folk på deres flade på et nummereret sæde.
Det er sikkert en af grundene, men ellers tror jeg det stikker helt tilbage til Hillsborough, for den officielle skyld blev lagt på Liverpools fans, og man havde derfor grobund for at straffe alle, men havde man lagt skyldes på de rigtige (ordensmagten), så havde man ikke samme grobund, for at straffe alle fodboldfans, tværtimod havde man bare fået udstillet den uduelighed, som var indenfor politiet på det tidspunkt, og alt det vil blive bekræftet, hvis man genindfører ståpladser på de engelske stadions, og det er der skoen trykker, som jeg ser det, for ellers er der jo ingen beviser for, at det at stå op er farligt, medmindre tribunen er faldefærdig, og det stod der jo også i The Taylor Report (http://en.wikipedia.org/wiki/Taylor_Report).
Enggolf89
09-05-2009, 12:01
Min teori handler også om at det er blevet for dyrt for de rigtige fans at komme til hjemmekampene. Manchester United er verdens største klub og den klub med flest fans i verden. Derfor er det ofte turister som kommer til kampene, en oplevelse som man skal have med når man er i manchester og omegn. De rigtige fans er dem som er til udebanekampene, hvor man altid kan hører fansene med masser af råb og sange. Og medmindre billetpriserne kommer tilbage på vanligt niveau (før Glazer), så vil vi se den tendens i fremtiden på OT. DESVÆRRE. for er lidt pinligt!!!
SantasLittleHelper
09-05-2009, 12:34
Men atmosfæren på OT var jo netop under kritik allerede før Glazer, selvom billetpriserne dengang var blandt de laveste i England. Så priserne kan heller ikke få skylden for det, selvom det vel ikke har hjulpet.
På den anden side er det vel lidt hyklerisk at sidde og brokke sig over turister på stadion, når vi nu selv er det.
United-Allan33
09-05-2009, 12:43
På den anden side er det vel lidt hyklerisk at sidde og brokke sig over turister på stadion, når vi nu selv er det.
Jeg synes nu der er en væsenlig forskel på at tage til england for at se fodbold, og at tage til England og se fodbold.
Gronkjor
09-05-2009, 12:45
Der er mange turister på stadion, men såvidt jeg ved er der da solgt ca. 60000 sæsonkort? Så tror ikke helt man kan give turisterne skylden..
schousboe9
09-05-2009, 12:57
Det, jeg mener med med turister, er folk, som blot har et sæsonkort, fordi man bor i nærheden af stadion og har råd til det, og folk, som blot kommer for oplevelsen af Manchester United live. Eksempelvis sidder der et par fine herrer i turban (eller hva' det er) lige ved siden af udskiftningsbænken til hver kamp og jeg går derfor ud fra, at de har sæsonkort til lige netop de pladser. Men jeg tvivler stærkt på, de synger med på sangene eller på anden vis skaber stemning.
Dét er bl.a. en 'turist' i min bog. Og dem er der mange af på Old Trafford.
United DK
09-05-2009, 13:06
Jeg ved ikke lige hvordan det præcis fungere, men det burde være sådan, at man samlede de mest hardcore United-fans på Stretford End, og helst den nederste sektion, så de kan ses. Hvordan man så udvælger de mest hardcore ved jeg ikke, men det burde være logisk, at man samlede folk forskellige steder, alt efter hvad deres formål er, så man f.eks. havde en tribune, for de familier der kun kommer for at få en hyggelig eftermiddag.
Enggolf89
09-05-2009, 13:34
Det, jeg mener med med turister, er folk, som blot har et sæsonkort, fordi man bor i nærheden af stadion og har råd til det, og folk, som blot kommer for oplevelsen af Manchester United live. Eksempelvis sidder der et par fine herrer i turban (eller hva' det er) lige ved siden af udskiftningsbænken til hver kamp og jeg går derfor ud fra, at de har sæsonkort til lige netop de pladser. Men jeg tvivler stærkt på, de synger med på sangene eller på anden vis skaber stemning.
Jeg er helt enig. Det er dem som jeg også kalder turister, de behøver ikke komme fra asien til en kamp, nej der findes mange af dem i Manchester, som lige præcis ser kampene fordi de har råd.
Og vi er bestemt ikke turister når vi komme over og ser en kamp. Nu har jeg personligt ikke selv set en kamp endnu, men når jeg skal - skal jeg både synge med og huje og buhhh af modstanderen og juble når vi score og være med til at skabe god stemning og det er da fordi jeg er en fan og ikke en turist.
Danielsen
09-05-2009, 13:36
Hvorfro tvivler du på det? Hvor ved du fra at de ikke synger med??
Mikkelsen
09-05-2009, 13:40
Jeg synes forklaringen er meget ligetil:
Liverpool praler med den fantastiske stemning på Anfield, men der sidder også 'kun' 40.000 ægte fans. På Old Trafford sidder der 40.000 ægte fans + 30.000 turister, og når det blandes sammen i én stor pærevælling er det svært at skabe en rigtig stemning. Specielt til mange ligakampe, hvor sejr er en selvfølge i manges øjne. Langt de fleste turister er ikke kommet for at synge, men for at blive underholdt, og sådan er det nu en gang.
De højere billetpriser har gjort, at den ægte United-fan fra arbejderklassen er blevet sluset ud stille og roligt, men omvendt må man også stille sig selv spørgsmålet: Vil man have et fyldt stadion, de bedste spillere og spille med i toppen hvert år eller vil man have et halvfyldt stadion, middelmådige spillere og tage til takke med 10./11.-pladsen hvert år?
Det er selvfølgelig sørgeligt, at mange fuldblodssupportere må vinke farvel til sæsonkortet, men det er ren forretning.
Jeg elsker når nogen prøver at sige, at den ægte fan kommer fra arbejder-klassen :haha: - det intelligens på højeste niveau.:)
Det koster ca. 7000,- kr. for et sæsonkort, hvilket er en latterlig lav pris.
Og så mener jeg at der er 52.000 sæsonkort, resten er fordelt på fans rundt omkring i verdenen. Så nej der er ikke 30.000 turister, du er meget langt fra.
@Schousboe9, lad os antage at Manchester United lå 500 meter fra dit hjem, ville du så give 7000 kr. for et sæsonkort ?
a) Aldrig i livet, det er fandme for dyrt
b) Selvfølgelig, jeg drikker bare 5 arbejder-bajere mindre pr. kamp;)
Zhaggzi
Altså man kan høre spillerne råbe og snakke for det meste når vi spiller Barclays PL, men i CL må jeg indrømme der er sku lyd på.
Jeg vil mene at det er omvendt - de 52.000 sæsonkortholdere som er til alle PL kampe, har ikke aut. billet til CL - stemningen er uden tvivl bedre til PL.
Dog kan man forestille sig at CL semi, køber flere sæsonkortholdere billet end hvis det havde været gruppespillet.
Mikkelsen
09-05-2009, 13:45
Du kan sgu da ikke kalde manden med turbanen for turist, han har sæsonkort og rød trøje på.
Han er fandme United-fan.
Det er jo ikke X-factor det her, så for at være fan skal man ikke synge og så videre for at være "ægte-fan" Vi taler om respekt her, hvilket du mangler.:smilings:
Jeg anser ikke mig selv som turist. Jeg kender til klubben og dets historie, og følger klubben dagligt, mange af dem på Old Trafford er der kun for at blive underholdt og ved ikke en skid om, hvad det hele drejer sig om.
jeg har ikke læst folks argumenter osv., men det handler vel i bund og grund om de der tager på old trafford kommer for at opleve stemningen eller deltage.
Glory Man United
09-05-2009, 14:40
Jeg anser ikke mig selv som turist. Jeg kender til klubben og dets historie, og følger klubben dagligt, mange af dem på Old Trafford er der kun for at blive underholdt og ved ikke en skid om, hvad det hele drejer sig om.
Har da hørt det før, men derfor behøver det jo ikke være rigtigt. Hvor ved du det fra?
United DK
09-05-2009, 15:53
Jeg kender ikke præcis de forskellige definationer, men ret beset er man vel altid turist, uanset om man kender alt til stedet eller ej. Tager jeg til Kreta, og kender alt til øen, og dens historie, så er jeg jo stadig turist.
jacobdahl8
09-05-2009, 16:16
Hvordan definere i turister?
Jeg kender selv klubbens historie, spillere osv. samt er One united medlem. envidere kan jeg 80% af alle deres sange og prøver så vidt jeg kan at stå pa Strefford End, derfor føler jeg mig bestemt ikke som turist.
Glory Man United
09-05-2009, 16:22
Jeg kender selv klubbens historie, spillere osv. samt er One united medlem. envidere kan jeg 80% af alle deres sange og prøver så vidt jeg kan at stå pa Strefford End, derfor føler jeg mig bestemt ikke som turist.
Her er definationen på en turist:
http://da.wikipedia.org/wiki/Turist
Jeg kender ikke præcis de forskellige definationer, men ret beset er man vel altid turist, uanset om man kender alt til stedet eller ej. Tager jeg til Kreta, og kender alt til øen, og dens historie, så er jeg jo stadig turist.
Måske. Men jeg støtter op om holdet, og det er der ihvertfald 35.000, der ikke gør på Old Trafford, og det er dem jeg er træt af og som jeg synes skal manne sig mere op.
Mikkelsen
09-05-2009, 20:17
I min verden er du United-fan, hvis du en dag glemmer alle sangene, er du stadig United-fan :)
Hvis man tager fra Uganda til Manchester for at se United banke City med 3 - 0, så er man ikke turist, men United-fan - det er sgu da ikke så svært at fatte :smilings:
Problemet er, at nogle fans tror at de er noget specielt fordi de kan synge et par slagsange:rolleyes:
Jeg må indrømme, at jeg har det noget ambivilent mht at skabe en god stemning, når jeg er ude for at se en kamp - om det så er United, Aab eller FCK jeg ser. Det skyldes ganske enkelt, at jeg kommer på stadion for at se en fodboldboldkamp og ikke for at synge fællessang. Omvendt ved jeg, at publikums opbakning virkelig betyder noget for holdet, så derfor synes jeg alligevel, det er fedt, når det endeligt lykkes at skabe en god stemning på OT.
Men må indrømme, at jeg selv bliver så opslugt at selve kampen, at jeg ikke tænker meget på sang og råb.
United DK
09-05-2009, 21:17
Hvis man tager fra Uganda til Manchester for at se United banke City med 3 - 0, så er man ikke turist, men United-fan - det er sgu da ikke så svært at fatte :smilings:
Så hvis jeg tager til Hamburg for at se fodbold, så er jeg HSV-fan?
Problemet er, at nogle fans tror at de er noget specielt fordi de kan synge et par slagsange:rolleyes:
I min verden er sang det eneste, der kan hjælpe holdet til sejr i en svær periode, medmindre man har en type som Roy Keane på holdet, så jeg mener sang er en væsentlig del af det, at være fan.
synger altid med når jeg er på stadion, det hjælper på en eller anden måde på nerverne, at mærke fællesskabet fra sine medfans. Man mærker sammenholdet, og spillerne må det også gi en slags tryghed, man må tænke det her er vores fans de er bag os lige meget hvad. Derfor er sang, flag og dets lige vigtigt til fodbold ifølge mig.
unitedforreal
09-05-2009, 22:15
Seriøst nu må i fandme hold. Mange af de ting i siger er sku langt ud.
1: Hvis man siger at en rigtig fan SKAL synge, så er man sku da mærkelig. Hvad hvis man er stum ? Kan man så aldrig blive rigtig fan ?
2: At sige de fleste som besøger united "Old Trafford" er turister, og skal tag sig sammen og støtte holder mere, ved at synge osv. Det er sku da også noget lort at sige.
De køber en billet, de køber united trøjer osv = de støtter united økonomisk, + de vælger at rejse langt for at se dem spille. Så har det sku ingen betydning om man er fra New Zealand, eller om man er fra London. Manden fra London har jo ikke selv valgt at blive født der, og det sammen for manden i New zealand.
Så bare fordi en rejser 10000000km og den anden kun 100 m, så betyder det ikke, at ham der rejse mere er en større fan. eller mindre fordi han kun ser dem 1 gang hver 10 år.
En rigtig fan støtter sit hold, med medgang og modgang. I kan ikke vælge hvordan han skal støtte holdet. Nogen gøre det ved at tage en på en bar og synge og ser united spille bold. Andre ved at tage på stadion's også er der nogen der vælger at købe Canal+ pakke og ser den derhjemme.
Altså at sige man SKAL synge er langt ud, ja det er bedre at synge og vise sin glæde/støtte til holdet. Det skæber en bedre stemning, der er vi også enig. "Men hvad har liverpool fået af at synge "No never walk alone" Andet end en flok spanske spiller og træner der kan intet.
Alle har deres måder at være fan på, og mange har deres egen begreb af en rigtig fan.
For mig betyder United så meget, at hvis de ikke vinder. Ja så er min uge sku smadret, og har nedtur på end til de skal spille igen og vinder. Men hvis de taber, det betyder ikke at jeg elsker dem mindre. Men jeg bare ked af det / skuffet.
Sandheden er, at når man synger. SÅ er det får at vi mennesker bedre kan hygge os, det har meget lidt med at støtte holdet. "siger ikke at det ikke har".
Men hvis det er rigtigt, at man synger for at støtte sine spiller. "hvorfor synger man på en bar ?" Ja det er fordi så skaber man en bedre stemning og nedgøre Liverpool og shitty fans osv.
Håber i forstår mig, Undskylder mit dårlig sprog og grammatik. Har travlt... Ses på BW
unitedforreal
09-05-2009, 22:20
Glemte lig det sidste.
Ved ikke hvem det var som linkede begreb af turist. Men turister er alle.
Hvis en der bor i Manchester forlader sit hjem for at tag på old trafford, så er han turist. "han rejser fra sit hjem til et andet sted"
Hvis en der forlader sit hjem i Danmark i Åbyhøj :P for at se united. Så er han også Turist. "han er rejser fra sit hjem til Old trafford"
Man skal ikke ud og flyve eller rejse 1000000km for at være turist.
morten k
09-05-2009, 22:55
Glemte lig det sidste.
Hvis en der bor i Manchester forlader sit hjem for at tag på old trafford, så er han turist. "han rejser fra sit hjem til et andet sted"
Hvis en der forlader sit hjem i Danmark i Åbyhøj :P for at se united. Så er han også Turist. "han er rejser fra sit hjem til Old trafford"
Det er også en lidt omsonst diskussion at betragte det bogstaveligt. Med turister i denne sammenhæng, menes dem kommer for at se det som en seværdighed. Ikke fordi det betyder det store for dem om det ender med et resultat den ene eller den anden vej.
I den forstand er det rimeligt at snakke om dem som turister. Om så de kommer med bussen eller fly.
ChristianR
09-05-2009, 22:59
Jeg ved ikke lige hvordan det præcis fungere, men det burde være sådan, at man samlede de mest hardcore United-fans på Stretford End, og helst den nederste sektion, så de kan ses. Hvordan man så udvælger de mest hardcore ved jeg ikke, men det burde være logisk, at man samlede folk forskellige steder, alt efter hvad deres formål er, så man f.eks. havde en tribune, for de familier der kun kommer for at få en hyggelig eftermiddag.
Der rammer du plet.
Jeg tror ikke priserne har indflydelse overhovedet. Om det så var fucking gratis at komme på Old Trafford, så vil det stadig være så verdensomspændt og populært, at turister, mappedyr, sponsorfolk og stille nordiske og asiatiske fans stadig ville udgøre en stor del af tilskuerskaren.
Der er nemlig masser af ægte fans på stadion, der meget gerne vil synge. Problemet er, at de ikke er samlet. De er og spredt blandt alle sponsorgutterne og mappedyrene, og så er der altså ikke stort belæg for at synge.
Jegselv er glødende Unitedfan, og da jeg for nylig var derovre havde jeg lige brugt flere timer på at synge lungerne ud på Bishops Blaize. På stadion sad jeg blandt folk i jakkesæt, der ikke engang rejste sig op, når der blev scoret. Min promille var på det tidspunkt ikke høj nok, til at jeg kunne ignorere den pinlige og akavede fornemmelse, der kom, hver gang jeg forsøgte mig med sang og skrål.
Det er IMO et af de største problemer.
Lav en stor syngetribune, en familietribune og en sponsortribune. Noget i den stil. Det lyder ikke helt så pænt, men jeg er stensikker på, at det ville hjælpe p¨å stemningen.
ChristianR
09-05-2009, 23:07
Glemte lig det sidste.
Jesus. Undskyld, men det er da en latterlig diskussion.
Selvfølgelig er sæsonkortholderen, der bor overfor Old Trafford da ikke at betragte som en turist. Man er ikke turist, ligeså snart man er en meter væk fra sin postkasse.
Desuden er definitionen af begrebet turist vel irrelevant. Det er et generelt problem, at mange skandinavere, asiatere, europæer osv. gerne vil se en kamp på Old Trafford, når de alligevel er i England. Størsteparten af dem synger ikke med og bidrager derfor ikke til stemningen. Nogen er neutrale, andre følger United måske nok i mindre grad end de fleste herinde.
At der er nogen danskere herinde, der også er at betegne som turister, men alligevel er loyale fans, der synger med, ændrer vel ikke på at STØRSTEPARTEn af turisterne ikke ligefrem bidrager til stemningen. For dem er de i teatret. Lidt ironisk i "The Theathre of Dreams"
United-Allan33
10-05-2009, 07:10
I min verden er du United-fan, hvis du en dag glemmer alle sangene, er du stadig United-fan :)
Ja man forstår godt hvorfor stemningen på OT er væk!! Det har squ intet med siddepladser eller andet at gøre, det har noget med holdningen blandt fans.. Føj siger jeg bare...
Ja, føj hvor er mange Unitedfans bare dårlige fans. Vi burde binde en klods om benene og hoppe i havnen, så der er plads til mere korsang.
Mikkelsen
10-05-2009, 08:00
Ja man forstår godt hvorfor stemningen på OT er væk!! Det har squ intet med siddepladser eller andet at gøre, det har noget med holdningen blandt fans.. Føj siger jeg bare...
:haha: Holdningen er at der skal være plads til alle, at du er imod dette kommer ikke bag på mig, det er har været kendt i lang tid:whine:
United-Allan33
10-05-2009, 08:03
Ja, føj hvor er mange Unitedfans bare dårlige fans. Vi burde binde en klods om benene og hoppe i havnen, så der er plads til mere korsang.
Jeg har ikke sagt noget om at man er dårlig fans, det er jo individuelt hvordan man er fan.. Hvad der er rigtig for mig, kan være helt forkert for dig..
For mig er det bare ikke nok at komme til OT for at se United vinde, for mig skal man deltage..
United-Allan33
10-05-2009, 08:11
:haha: Holdningen er at der skal være plads til alle, at du er imod dette kommer ikke bag på mig, det er har været kendt i lang tid:whine:
Har jeg skrevet noget om at der ikke skal være plads til alle?? Jeg skrev bare at jeg forstår godt hvorfor stemningen er væk, og at det intet har med siddepladser at gøre.. Jeg synes bare det er tyndt at man ikke stille større krav til det at være fan..
Jurgensen
10-05-2009, 09:07
Har jeg skrevet noget om at der ikke skal være plads til alle?? Jeg skrev bare at jeg forstår godt hvorfor stemningen er væk, og at det intet har med siddepladser at gøre.. Jeg synes bare det er tyndt at man ikke stille større krav til det at være fan..
Hvilke krav skal der stilles? Hevm skal stille de krav? Os selv, eller skal klubberne stå og spørge den enkelte ved indgangen om vedkommende vil synge eller ej? Folk vælger vel selv hvordan de vil agere som fans???
Om det så er at sidde på OT og råbe sine lungers fulde kraft, eller at sidde hjemme i sofaen og se kampen med en kop kaffe. Der er os dem der vælger at læse resultatet i aviserne. De kan vel stadig kalde sig fan uanset IMO. At der er nogen der er mere ekstreme (på en god måde) er der ingen tvivl om, men der skal være plads til alle.
Man burde jo lave en tribune som den på Brøndby Satdion eller Dortmund satdion. Her steminingen i top, fordi dem der vil synge kan stå samlet. Lur mig om ikke stemningen havde været væsentlig dårligere på overnævnte stadions, hvis dem der ville synge stod spredt.
United-Allan33
10-05-2009, 09:50
Hvilke krav skal der stilles? Hevm skal stille de krav? Os selv, eller skal klubberne stå og spørge den enkelte ved indgangen om vedkommende vil synge eller ej? Folk vælger vel selv hvordan de vil agere som fans???
Om det så er at sidde på OT og råbe sine lungers fulde kraft, eller at sidde hjemme i sofaen og se kampen med en kop kaffe. Der er os dem der vælger at læse resultatet i aviserne. De kan vel stadig kalde sig fan uanset IMO. At der er nogen der er mere ekstreme (på en god måde) er der ingen tvivl om, men der skal være plads til alle.
Man burde jo lave en tribune som den på Brøndby Satdion eller Dortmund satdion. Her steminingen i top, fordi dem der vil synge kan stå samlet. Lur mig om ikke stemningen havde været væsentlig dårligere på overnævnte stadions, hvis dem der ville synge stod spredt.
Jeg mener ikke at folk ikke må komme på stadion hvis ikke de synger, men så længe at folk bare har den vage holdning at så længe man bare møder op på OT så er man fan, så får man squ ikke et stemningsområde, du kan jo se på tribuner i Italien og for så vidt også i Brøndby, hvor stemmingsnydere nærmest bliver taget i hoved og røv og smidt ud, der bliver der stillet krav til fansene, men med holdninger som er vist her, så mener jeg ikke det vil hjælpe ret meget med et stemnings område, det vil jo bare blive fyldt med stemnings nydere, og så er vi jo lige vidt
Jurgensen
10-05-2009, 10:05
Jeg mener ikke at folk ikke må komme på stadion hvis ikke de synger, men så længe at folk bare har den vage holdning at så længe man bare møder op på OT så er man fan, så får man squ ikke et stemningsområde, du kan jo se på tribuner i Italien og for så vidt også i Brøndby, hvor stemmingsnydere nærmest bliver taget i hoved og røv og smidt ud, der bliver der stillet krav til fansene, men med holdninger som er vist her, så mener jeg ikke det vil hjælpe ret meget med et stemnings område, det vil jo bare blive fyldt med stemnings nydere, og så er vi jo lige vidt
Ja der kan jeg godt give dig ret i de "krav" du mener! Synger du ikke på faxe tribunen, så bliver du "smidt" ud. Der er vi helt på bølgelængde, at hvis der blev oprettet en stemningstribune, så måtte fansene gerne yde "selvtægt" så vi kan få den stemning som OT egentlig fortjener. Om det så en dag kommer til at ske er nok mere tvivlsomt, men man kan jo altid håbe.
Nu er Faxe tribunen ikke lige noget, som jeg vil sammenligne med OT. Men under alle omstændigheder synes jeg, det er en mærkelig form for smagsdommeri, at nogle skal sætte kriterierne for, om andre skal synge eller ej. Den eneste man kan bestemme over i dén sammenhæng er vist sig selv. Det giver ikke nogen mening, at man skal smide folk ud, hvis de ellers opfører sig fredeligt. Den frie vilje opfører ikke, fordi man køber en fodboldbillet.
Man kan kun have ansvar for, om man selv er medvirkende til at skabe en stemning, og man kan højst opfordre folk til at gøre det samme.
JumpingCarrot
10-05-2009, 10:43
Er der nogen, der har en opgørelse over, hvordan forholdende er på OT?
Jeg tænker på antal pladser til sæsonkortholdere, pladser til sponsorer (hvis nogle af disse ikke går ind under det samme), pladser til andet (små klubber eller et eller andet), pladser der er til salg i offentligheden osv.
United-Allan33
10-05-2009, 10:55
Nu er Faxe tribunen ikke lige noget, som jeg vil sammenligne med OT. Men under alle omstændigheder synes jeg, det er en mærkelig form for smagsdommeri, at nogle skal sætte kriterierne for, om andre skal synge eller ej. Den eneste man kan bestemme over i dén sammenhæng er vist sig selv. Det giver ikke nogen mening, at man skal smide folk ud, hvis de ellers opfører sig fredeligt. Den frie vilje opfører ikke, fordi man køber en fodboldbillet.
Man kan kun have ansvar for, om man selv er medvirkende til at skabe en stemning, og man kan højst opfordre folk til at gøre det samme.
Det er selvfølgelig fair du har den mening, men så kan du bestemt ikke tillade dig at tude over den manglende stemning på ot(hvilket jeg heller ikke ved om du gør)
Jeg kan bare sige at du ikke kommer til mange fodbold kampe udover England, hvor denne form for "selvjustist" forekommer ofte. Og man kan jo så spørge sig selv om hvorfor stemningen på feks brøndby stadion er så meget bedre end på ot. Jeg mener at når United spiller ude har de noget af det samme.
Igen kan jeg kun sige at det er holdningen blandt fans og ikke Klubben der gør stemningen ringe på OT
Jeg tuder skam ikke over den - til tider - manglende stemning på OT, da jeg som tidligere specificeret har en noget delt mening til emnet. Jeg synger og skriger nemlig ikke selv til kampe, da jeg oftest bliver opslugt af selve kampen, men ved omvendt godt at stemning kan løfte et godt, hvorfor jeg sætter pris på det, når Uniteds fans kan høres.:confused:
SantasLittleHelper
10-05-2009, 20:22
Der var i øvrigt en fra arsenaldebat der sagde noget med, at Uniteds fans kun sang om spillerne og ikke om selve klubben. Synes i der er hold i det?
Der var i øvrigt en fra arsenaldebat der sagde noget med, at Uniteds fans kun sang om spillerne og ikke om selve klubben. Synes i der er hold i det?
Nej egentlig ikke. Det var en barnlig kommentar fra vores ven hleb13 i kampens hede forleden dag. Rent sangmæssigt så er "United are the team for me" "We'll never die" "United road" vel nogle af de sange, der bliver sunget mest på Old Trafford, og det er sange til/om klubben.
han kan da kigge i sangsektionen... der er sku mange om klubben og det er oftere dem der blir sunget fremfor spillersange.
Men sjovt at en arsenal fan diskuterer uniteds sange og stemning... det eneste man hører fra deres fans under kampe er "and its arsenal fc"
Undskyld jeg blander mig i diskussionen selvom jeg ret beset aldrig har været på OT. Dog synes jeg lige jeg vil påpege et par af de sandheder der har været igennem denne tråd:
1. Siddepladser ift ståpladser betyder ikke meget. Jeg selv står op 1/3 af tiden i de kampe jeg har set på Anfield.
2. Prisen er nogen steder (OT/Stamford Bridge) omkring 50-60 pund. Andre steder (Anfield) kan de fås til 25-33 pund. Hvad betyder det? Det betyder at ikke alle har råd til at se 19 hjemmekampe selvom man boede i baghaven af stadion. Pointen er at så køber man nok et sæsonkort for ikke at miste det pga lang kø, og så sælger man billetterne til folk ude fra byen (kald dem turister hvis i vil, men det er sagen ligegyldigt).
3. De fleste af dem som kun besøger stadion en gang hvert eller hvert andet år pga lang rejsetid og prisen, de deltager ikke i samme grad i stemningen, men er der for at opleve den. Er man en rigtig fan hvis man ikke synger? Igen ligegyldigt, men faktum er at stemningen daler hvis ikke man deltager i stemningen.
Alt i alt er det et trade off. Flere penge i kassen til transfer og lønninger men til gengæld mindre stemning. Hvad der er rigtigst/bedst skal jeg ikke kunne sige. Det ekstreme ses vel i Chelsea hvor der blev "fashionabelt" at se dem, men "fansene" kandte knap nok holdet. For 5 år siden kendte jeg en dansker i London som tog ind og så Chelsea engang imellem, men han anede intet om fodbold når man først stak lidt i ham. Han fuldte dem kun for at være "smart". Dengang kostede en standard billet på langsiden mod Boro 55 pund. (til 11,20 kr) Folk som ham spytter en del i kassen, men gavner stemningen? Nej.
2. Prisen er nogen steder (OT/Stamford Bridge) omkring 50-60 pund. Andre steder (Anfield) kan de fås til 25-33 pund. Hvad betyder det? Det betyder at ikke alle har råd til at se 19 hjemmekampe selvom man boede i baghaven af stadion. Pointen er at så køber man nok et sæsonkort for ikke at miste det pga lang kø, og så sælger man billetterne til folk ude fra byen (kald dem turister hvis i vil, men det er sagen ligegyldigt).
Unites billigste billet koster for en voksen: £25.45
Uniteds dyreste billet koster for en voksen: £46.98
Det er vel meget det samme som Liverpools? Selvom billetpriserne stiger og stiger, og formentlig om nogle år vil være de dyreste i Premier League, så synes jeg ikke, at priserne er overdrevet i sammenligning med andre PL klubber lige nu.
Unites billigste billet koster for en voksen: £25.45
Uniteds dyreste billet koster for en voksen: £46.98
Det er vel meget det samme som Liverpools? Selvom billetpriserne stiger og stiger, og formentlig om nogle år vil være de dyreste i Premier League, så synes jeg ikke, at priserne er overdrevet i sammenligning med andre PL klubber lige nu.
Sorry. Jeg mente at have læst priserne på OT var over 50 for de dyreste. Dog er det stadig tæt på 50% mere end 33/35 pund for de dyreste på Anfield (og har læst for et par dage siden at priserne ikke skulle stige til næste sæson)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.