Se fuld version : PL: Manchester United - Tottenham
Folk stiger sig blinde på resultatet, og bedømmer en kamp udfra det. Havde vi nu ikke fået prikket det første ind i går, og havde tabt 2-0, men umiddebart havde spillet den samme kamp offensivt bare uskarpt, så havde i andre også været over dem.
Jeg siger jo ikke vi ikke skabte en masse osv. Jeg siger vi ikke var klar og at vi var skødesløse, men det er jo først og fremmest en kritik rettet mod forsvaret, for vi kan jo nok ikke regne med at vi i de resterende kampe scorer 4-5 mål i hver, selvom det ville være nok så underholdende.
Prøv dog for pokker at se kampene som en helhed og kig på det vi skal forbedre også, istedet for som en "jubelidiot" bare at klappe af alt man får serveret, bare det munder ud i 3 point. VI skal jo også vurdere om indsatsen er bæredygtig fremover. Defensivt var den på ingen måde igår. Det kan alle se, ellers vil de ikke se det.
Jeg er nok ikke den eneste der har bemærket en evinderlig kritik fra din side af, når vi skaber chancer, men ikki skorer... Og nu skorer vi 5 på nogle få minutter, men det er heller ikke godt nok?!
Der lækker sgu mellem teori og praksis.
Ja, der er ikke meget højderne, men man kan sgu ikke klandre præstationen i går, det var sgu drømmefodbold i lange perioder. Og når man så har charmen med, at man vender 0-2 til 5-2, så bliver det bare en endnu større oplevelse.
Now let's go on and win the damn thing. :trophy:
United DK
26-04-2009, 09:45
Vi må på intet tidspunkt igen lave de samme fejl, som igår førte til scoringerne, specielt 0-1. Hvis man ikke kan se det, er man sku for naiv. Forsvaret laver fejl en gang imellem, og så'n er det. Problemet er bare, at det hver gang lader til at være kæmpemæssige brølere, som fører til mål imod, og det skal der rettes op på. Come back eller ej, så er det ikke godt nok, og hvorfor skal vi sætte os selv i sådan en situation til at starte med?
Det skal vi i princippet heller ikke, men jeg kan ikke se, hvorfor det skal overskygge det, at vi lavede fem mål?
Jeg vil ikke tage noget fra sejren igår, for i sidste ende er jeg sku ligegald om det er 5-0 eller 5-2. Vi rev dem rundt, og sejren kunne sagtens være blevet større. Vi har utvivlsomt materialet til at lave en helvedes bunke mål, men gennem hele sæsonen har vi tit ikke været i stand til at score på vores mange chancer, så hvis man ikke er skarp nok oppe foran, må man være tilsvarende god til at lukke af bagude. Det er simpel logik. Selvom vi skaber et utal af chancer, kan vi ikke regne med at scorer på dem alle - hvis nogen overhovedet -, hvilket vi har set utallige eksempler på.
Jeg tror så den manglende skarphed skyldes manglende koncentration, fordi situationens alvor sjældent er ret stor, men når vi kommer bagud 2-0, så begynder spillerne at tage sig sammen, og så levere de varen.
Holy crap du er jo Nani's ubestridte største fan ever 0_o :D
Spøjs kommentar. Enten er du vel bitter over at jeg har smidt lidt positive facts på bordet om Nani, eller også er det sagt med et glimt i øjet.
Men nøh, det er faktisk bare interessant at se kampene igen. Jeg gør det tit. Man får meget mere med end når man ser kampen live. Hvis du ser mange af mine tidligere indlæg, skriver jeg faktisk at Nani meget vel kan ryge til sommer da han ikke har præsteret nok. Jeg har bare ikke en forudindtaget holdning om at Nani hver gang er dårlig. Når manden opper sig skal han have noget kredit.
(og nu kan du så strege sidstnævnte linje ud med fed, og komme med endnu en oneliner om at han "SÅ IKKE OPPEDE SIG OVERHOVEDET", lisom dine sidste 2 besvarelser til mig som ikke indeholder andet end svar der ikke har noget uddybende indhold eller den helt store argumentation)
United-Allan33
26-04-2009, 10:23
Spøjs kommentar. Enten er du vel bitter over at jeg har smidt lidt positive facts på bordet om Nani, eller også er det sagt med et glimt i øjet.
Men nøh, det er faktisk bare interessant at se kampene igen. Jeg gør det tit. Man får meget mere med end når man ser kampen live. Hvis du ser mange af mine tidligere indlæg, skriver jeg faktisk at Nani meget vel kan ryge til sommer da han ikke har præsteret nok. Jeg har bare ikke en forudindtaget holdning om at Nani hver gang er dårlig. Når manden opper sig skal han have noget kredit.
(og nu kan du så strege sidstnævnte linje ud med fed, og komme med endnu en oneliner om at han "SÅ IKKE OPPEDE SIG OVERHOVEDET", lisom dine sidste 2 besvarelser til mig som ikke indeholder andet end svar der ikke har noget uddybende indhold eller den helt store argumentation)
Jeg tror ikke nogen har den forudindtagede holdning at Nani spiller ringe hver gang, det er blot eftr kampen at man bar må konstatere at han igen spillede dårligt.. Jeg medgiver at han bestemt ikke spillede sin dårligste kamp igår, men at kalde det en god kamp fra Nanis side, er efter min mening en overdrivelse af de helt store... Det er jo heller ikke tilfældigt at ikke et eneste medie mener Nani spillede en god kamp.. (og lidt til grin at begynde med at beskylde avisen for at få alle karaktere forkert)
Og synes det underligt at man synes han spiller en god kamp fordi han laver to assist til chancer, når feks Berbatov svines til ´på trods af at han er en af dem med allerflest assist..
Jeg tror ikke nogen har den forudindtagede holdning at Nani spiller ringe hver gang, det er blot eftr kampen at man bar må konstatere at han igen spillede dårligt.. Jeg medgiver at han bestemt ikke spillede sin dårligste kamp igår, men at kalde det en god kamp fra Nanis side, er efter min mening en overdrivelse af de helt store... Det er jo heller ikke tilfældigt at ikke et eneste medie mener Nani spillede en god kamp.. (og lidt til grin at begynde med at beskylde avisen for at få alle karaktere forkert)
Og synes det underligt at man synes han spiller en god kamp fordi han laver to assist til chancer, når feks Berbatov svines til ´på trods af at han er en af dem med allerflest assist..
Jeg orker simpelthen ikke at gentage den Nani diskussion som Glory, Flax og jeg lige har haft. Grunden til jeg lavede den gennemgang af Nanis spil var fordi jeg fik indlæg præcis som det du lige har skrevet. Se kampen igen - Nani var sammen med Ronaldo den spiller der var mest involveret i vores offensive og målrettede ting igår før pausen. Men han lavede stadig fejl defensivt, og et par grundfejl (3) i simple pasninger. Han deltog bare i flere positive aktioner end negative aktioner, og mistede til trods for simple dumheder faktisk ikke bolden særlig meget som han plejer at gøre. Ydermere spillede han bolden sikkert rundt i de resterende pasningsaktioner han har, hvor han normalt plejer at lave deciderede dumme driblinger eller lignende.
Og nu tror jeg jeg har sagt alt jeg kan om Nanis kamp igår. Jeg gider dårligt flere besvarelser - folk kan alligevel ikke overbevises om at han oppede sig fra sit tidligere spil og spillede fint, selvom så man gennemgår alt han laver i kampen.
morten k
26-04-2009, 10:53
Eftersom jeg er en af Nani's største modstandere på det her forum så svarer jeg lige... Jeg har sagt det før og siger det igen... Nani var IKKE blandt de værste på banen i første halvleg, snarere tværtimod... Men han spillede ikke nogen specielt god kamp, alligevel er det hans bedste kamp i denne sæson... Og da jeg ikke synes han imponerede i sidste sæson heller så har man god grund til ikke at kunne lide ham... Mht. til fejlafleveringer så ved jeg ikke om du har kigget på hvor mange han mistede bolden af alle mulige årsager... Ud af de første 5 gange i kampen hvor han havde bolden tabte han den 3 gange...
Summa summarum: Jeg har fuldstændig mistet troen på ham og synes derfor han skal sælges til hurtigst bydende... Alt over 5 mio er ok... Han var ikke god i fjor (som blev reddet af hans assists, som mærkeligt nok blev mange) og i denne sæson har han været direkte rædselsfuld... Det er i orden, at man tror på, at han har evner, men at sige, at han ahr spillet bare nogenlunde i United er forkert...
Det er stort set også hvad jeg tænker. Han var på ingen måde ringe i første halvleg. Men har var heller ikke super konstruktiv.
Og det ellers fremragende statistiske arbejde der er udført her(jeg elsker tal) afslører ikke rigtigt hvad jeg finder er det største problem ved Nani.
Han har uhyggeligt lidt overblik over spillet når han har bolden. Det er meget "Mig og min bold" når han først går igang.
Omtanke er ordet jeg leder efter, tror jeg. Det udviser han ikke meget af.
Derfor lykkedes det ham alligevel at spille en halvleg igår der var passabel og han virkede som om han var med i meget. Eller rettere: Han VAR med i meget. Det er bare ikke så effektivt det der sker når han er det. Også selvom han ikke laver mange deciderede fejl.
Flax_Generous
26-04-2009, 11:33
Nogen der har link til klip med Palacios' vanvittige "tackling" i starten af kampen forresten? Jeg nåede ikke at se den.
http://img402.imageshack.us/img402/9347/palacios.gif
Glory Man United
26-04-2009, 11:38
.....og så siger man, at Ronaldo diver hver gang? Hvis han var gået en anelse mere ind i den tackling krydret med film, var Palacio smidt ud.....
ChristianR
26-04-2009, 11:40
Lækker kamp og helt fantastisk offensivt, hvor det virkede som om Ronaldo kom i tanke om, hvordan man er verdens bedste fodboldspiller og Rooney kom i tanke om, hvordan man scorer mål. De 2 faktorer kan blive yderst væsentlige, når det spidser til her mod sluttningen på sæsonen.
Og lad da være med at være efter en, som tager fat på de punkter, der skal rettes op på, fremfor som alle os andre sidde og skrive præcis de samme indlæg om "God kamp", "Godt spil". Han har jo ret i de fleste af hans observationer. Så se bort fra, at han ikke gør indlægget dobbelt så langt med intetsigende ros om vores offensiv.
@Snegl - hvor har du genset kampen?:)
Lorensen
26-04-2009, 11:50
Den havde da godt nok potentiale til noget rigtig grimt.... Godt at Ronaldo trækker sig!
Glory Man United
26-04-2009, 11:52
Han har jo ret i de fleste af hans observationer. Så se bort fra, at han ikke gør indlægget dobbelt så langt med intetsigende ros om vores offensiv.
Hvis du mener den debatør, jeg tror, så vil jeg fortsætte med at "være efter ham" for at bruge dit udtryk. Hans konstante negativitet om MIN klub er til at brække sig over. Og jeg har klart mine tanker om ham, som jeg måske gør klogest i at holde for mig selv ;)
Jeg siger jo ikke vi ikke skabte en masse osv. Jeg siger vi ikke var klar og at vi var skødesløse, men det er jo først og fremmest en kritik rettet mod forsvaret, for vi kan jo nok ikke regne med at vi i de resterende kampe scorer 4-5 mål i hver, selvom det ville være nok så underholdende.
Men vi kan derimod godt forvente at modstanderen scorer to mål, eller hva? I stedet for at betragte os som et hold der skal kickstartes af et straffespark, så prøv at tage et kig på truppen. Med det forsvar vi har (verdens bedste, når Evra ikke har tømmermænd), og det angrebsspil vi viste i går, og som vi alle ved vi kan spille, så ser jeg det altså som meget sandsynligt at vi i de næste kampe (selv mod Arsenal) får banket nogle kasser ind. Jeg tror vi laver en kanon slutspurt i resten af sæsonen.
Prøv dog for pokker at se kampene som en helhed og kig på det vi skal forbedre også, istedet for som en "jubelidiot" bare at klappe af alt man får serveret, bare det munder ud i 3 point. VI skal jo også vurdere om indsatsen er bæredygtig fremover. Defensivt var den på ingen måde igår. Det kan alle se, ellers vil de ikke se det.
Jeg er Unitedfan, og jeg klapper ad holdet, når de fortjener det, og det synes jeg egentlig også du skulle gøre. Man kan selvfølgelig derefter godt kigge på hvad der kan gøres bedre. Og det er der vel heller ikke nogle, der ikke gør?
Og jeg synes da vores defensiv i går var bæredygtig, og den bliver højst sandsynlig bedre. Et af Premier Leagues vel mest formstærke hold får under 5 chancer på 90 minutter. Det ville Barcelona ikke kunne gøre bedre....
ChristianR
26-04-2009, 12:25
Hvis du mener den debatør, jeg tror, så vil jeg fortsætte med at "være efter ham" for at bruge dit udtryk. Hans konstante negativitet om MIN klub er til at brække sig over. Og jeg har klart mine tanker om ham, som jeg måske gør klogest i at holde for mig selv ;)
Personligt ser jeg nu heller ikke så negatvt på tingene, men vi er vel alle forskellige, og det er vel et eller andet sted de mere interessante emner, han tager hul på. Det bliver trivielt i længden, at læse 100 ens indlæg med intetsigende ros.
At det så altid er den samme, der tager hul på de negative aspekter ved en kamp er så hvad det er. Ikke desto mindre, synes jeg det er mere intressant med sådanne betragtninger end "God kamp" og "Flot spil". Det må du da være enig i.
Er du sindsyg de ben er langt over jorden, men der er sjovt nok ingen medier (BBC viste heller ikke dette klip i deres "Match of the Day" har jeg læst mig til på redcafe) der fremhæver at Spurs skulle have spillet over 80 minutter med kun 10 mand når de snakker om Webb's kamp.
Selvom jeg tvivler på det sker, så håber jeg godt nok FA kigger på den sag - eftersom Palacios intet kort fik i situationen er den vel "free game" for dem? Kunne hurtigt have brækket et ben på Ronaldo med den fart og højde han kommer flyvende med - fuldstænding vanvittig tackling. Den er vel næsten på højde med Keane's bortset fra at Keane ramte.
RuudVanNissetøj
26-04-2009, 12:31
Heldigvis er Ronaldo en mester i at passe på sig selv - nogle gange lidt for meget ;) Men ja, jeg bandede også Palacios langt ind i Herlev efter den tackling. Minimum et gult kort i mine øjne selvom jeg såmen tror han går efter bolden som udgangspunkt!
Glory Man United
26-04-2009, 12:36
Personligt ser jeg nu heller ikke så negatvt på tingene, men vi er vel alle forskellige, og det er vel et eller andet sted de mere interessante emner, han tager hul på. Det bliver trivielt i længden, at læse 100 ens indlæg med intetsigende ros.
At det så altid er den samme, der tager hul på de negative aspekter ved en kamp er så hvad det er. Ikke desto mindre, synes jeg det er mere intressant med sådanne betragtninger end "God kamp" og "Flot spil". Det må du da være enig i.
Kort svar: Nej. Og hvis man focuserer på det negative i en fantastisk 5-2 sejr, så vil jeg have retten til at betvivle hans hensigt på forummet.
ChristianR
26-04-2009, 12:44
Kort svar: Nej. Og hvis man focuserer på det negative i en fantastisk 5-2 sejr, så vil jeg have retten til at betvivle hans hensigt på forummet.
Måske lægger man fokus på noget, der ikke er skrevet om tidligere?
Der er vel ikke den store mening med at skrive det samme, de sidste 10 har skrevet? Det kommer der i hvert fald ikke meget debat ud af.
Personligt, undlader jeg også selv at skrive i eksempelvis MoM-tråde, hvis jeg er enig med de første 15 indlæg. Det sjove er da, når man ikke er enig med resten. Så kan der komme noget god debat. Derfor mener jeg, det efter sådan en fantastisk kamp også kan være relevant at diskutere, hvad der var skidt og skal rettes op på til næste kamp.
Så det negative oplæg skal måske ses i lyset af, at der lige er blevet skrevet 15 sider med positive jubelråb, som naturligvis også hører sig til efter sådan en kamp, hvor mesterskabet muligvis blev vundet.
Martinsen
26-04-2009, 12:48
Fantastisk 2.halveg hvor vi totalt rykkede dem rundt, med et comeback som stortset kun United kan mestre. Jeg synes egentlig straffesparket som får os lidt igang er ok. Carrick får prikket bolden og Gomes nedlægger ham. Så jeg synes bestemt den kan forsvares.
Glory Man United
26-04-2009, 13:01
Så det negative oplæg skal måske ses i lyset af, at der lige er blevet skrevet 15 sider med positive jubelråb, som naturligvis også hører sig til efter sådan en kamp, hvor mesterskabet muligvis blev vundet.
Ej stop nu. Gider ikke diskutere med dig, om hvorfor han er ulidelig at høre på, for så tror jeg ikke du har set hans indlæg i de sidste 2-3 år. Jeg nægter at tro på, at han har haft et eneste positivt indlæg, og det gør, som jeg siger, at man tvivler på hans tilhørsforhold til klubben.
Enough said. Mere focus fortjener han ikke
Elrantiri
26-04-2009, 13:04
Nu har jeg siddet og kigget lidt på det straffe til 2-1 målet.
Carrick prikker bolden, Gomez rører (så vidt jeg kan se) IKKE bolden, men får fat i Carricks ene ben.
Så kan det straffe vel ikke være tvivlsomt? :confused:
Carrick prikker bolden, Gomez rører (så vidt jeg kan se) IKKE bolden, men får fat i Carricks ene ben.
Gomez skubber helt klart bolden væk.
Nu er det så bare sådan at Gomes rører bolden og selvom det kun er lidt, er der i straffe.
Hvis du ikke mener Gomes rører bolden, vil jeg foreslår dig at se situationen én gang mere.
Slap dog af, det var som du måske havde gættet sagt med et glimt i øjet.
Jeg har ikke en forudindtaget holdning om at Nani hver gang er dårlig, det synes jeg bare at han var i går hvilket alle medierne også var enige i. At du så synes at han opper sig, er enten forkert eller også siger det en del om hvordan han normalt spiller.
Elrantiri
26-04-2009, 13:29
Gomez skubber helt klart bolden væk.
Nu er det så bare sådan at Gomes rører bolden og selvom det kun er lidt, er der i straffe.
Hvis du ikke mener Gomes rører bolden, vil jeg foreslår dig at se situationen én gang mere.
I har ski ret, fandt et klip mere hvor man nemmere kunne se det + se at bolden triller og pludselig hopper efter Gomez rører den.
Sorry.
Jeg synes sku det er mærkeligt hvor megen fokus der bliver lagt på én dommerkendelse som kunne være gået begge veje. Uheldigvis for Spurs gik kendelsen denne gang imod dem. Men det undskylder vel ikke at man øser 4 mere mål ind baglæns???
DERFOR tabte Spurs. Ikke p.g.a. af den ene dommerkendelse.
Hvis vi United folk skal ned på Spurs,Arsenal og Liverpool standard ,så kunne vi jo passende spørge hvor straffesparket mod Welbeck i FA-Cup semfinalen blev af? Men det var ikke p.g.a. af dén dommerfejl at vi tapte.
Og hvad med når Howard Webb i 2 omgange har snydt os for regulært mål (Ronaldo hovedstødsmål mod Chelsea) og (Evans hovedstødsmål mod Blackburn) ? Og Webb endnu engang mod Chelsea i det 28 min ,da Carvalho hev Ronaldo omkuld i straffesparksfeltet?? United lod ikke 4 mål øse ind baglæns p.g.a. af alle de fejl ,vel?
Så det var DERFOR at Spurs tapte ,og ikke p.g.a. av straffesparket.
Det var sku' en flot præstation at hamre 5 mål ind ,efter 0-2 i halvlegen. basta ,United forever
schousboe9
26-04-2009, 13:40
Det skal vi i princippet heller ikke, men jeg kan ikke se, hvorfor det skal overskygge det, at vi lavede fem mål?
Det skal det heller ikke, det siger jeg også. Jeg vil ikke tage noget som helst fra vores sejr. Kommer man igen fra 0-2 til 5-2 på små tyve minutter, fortjener man i den grad de tre point, det kan ikke være anderledes. Fantastisk indsats hele vejen rundt!
Jeg tror så den manglende skarphed skyldes manglende koncentration, fordi situationens alvor sjældent er ret stor, men når vi kommer bagud 2-0, så begynder spillerne at tage sig sammen, og så levere de varen.
Ja præcis, og det er så her jeg peger fingre, stiller spørgsmålstegn og hvad vi ellers har. Vi gjorde det mod Liverpool, Porto, Fulham og til dels Sunderland (selvom vi ikke kom bagud) som blot de seneste eksempler. Hvorfor skal vi absolut lurpasse i starten af kampene og først 'gøre os gode' når lokummet brænder? Fedt, at vi så er i stand til at vende slagets gang, men det er unødvendigt. Kør på fra start, 2-0 til os ved pausen, game over!
Er jeg den eneste, som sidder tilbage med den holdning efter gårsdagens kamp, at vi bør gøre Rooney til permanent venstrewing og så beholde Tevez til angrebet. Rooney besidder alle de kvaliteter til at gøre det fantastisk på fløjen, har har overblikket, er god mand mod mand og så arbejder han defensivt, som var det Park med nye batterier. Jeg synes kampen vister at ingen af Rooneys kvaliteter går tabt ved at lægge ham ud i siden, og på denne måde kan vi også beholde Tevez og lade ham spille næste hver gang. På denne måde vi vi nok have verdens 2 bedste fløje! Ribery og Messi go home!
Flax_Generous
26-04-2009, 14:31
Rooney var i hvert fald fantastisk på fløjen i går. Selvom det ikke var en traditionel wing-rolle - snarere en venstre-angriber ligesom Henry er i Barca.
Er jeg den eneste, som sidder tilbage med den holdning efter gårsdagens kamp, at vi bør gøre Rooney til permanent venstrewing og så beholde Tevez til angrebet. Rooney besidder alle de kvaliteter til at gøre det fantastisk på fløjen, har har overblikket, er god mand mod mand og så arbejder han defensivt, som var det Park med nye batterier. Jeg synes kampen vister at ingen af Rooneys kvaliteter går tabt ved at lægge ham ud i siden, og på denne måde kan vi også beholde Tevez og lade ham spille næste hver gang. På denne måde vi vi nok have verdens 2 bedste fløje! Ribery og Messi go home!
Synes det lyder som en ganske fornuftig idé at smide Rooney på venstre kanten. Jeg har selv tidligere ytret ønske om at se ham i den position noget oftere, blandt andet fordi vi så også vil se meget mere til en Carlos Tevez.
Han kan hvertfald sagtens bruges der uden det er en svækkelse.. Og så kan vi også få smidt Nani op hvor solen aldrig skinner..
Er dog ikke sikker på Rooney i de kampe hvor vi som udgangspunkt skal ind og spille for et resultat.. I meget defensivt orienterede kampe tror jeg jeg vil foretrække Park... Hvertfald indtil jeg har set Rooney i den situation..
.....og så siger man, at Ronaldo diver hver gang? Hvis han var gået en anelse mere ind i den tackling krydret med film, var Palacio smidt ud.....
Han kunne og burde måske være smidt ud bare for intentionen i det.
Tjek lige den her:
qmTyPd5oqqg
Kom i tanke om den da jeg så tacklingen i går. Selvfølgelig er de begge hjernedøde tacklinger men Ronaldo bliver smidt ud bare for intentionen (han rammer ham kun med hovedet) og han bruger kun ét ben, ifht. Palacio der brugte begge ben. Synes derfor også at Palacio nok skulle have haft et rødt kort.
Han kan hvertfald sagtens bruges der uden det er en svækkelse.. Og så kan vi også få smidt Nani op hvor solen aldrig skinner..
Er dog ikke sikker på Rooney i de kampe hvor vi som udgangspunkt skal ind og spille for et resultat.. I meget defensivt orienterede kampe tror jeg jeg vil foretrække Park... Hvertfald indtil jeg har set Rooney i den situation..
Rooney spillede jo på kanten mod FC Porto og gjorde det godt. Offensivt så man ganske rigtig ikke meget til ham, men han gir sig for holdet og er hjemme hver gang.
Det kunne selvfølgelig være løsningen, men håber dog stadig at vi henter Ribery eller Young. Jeg synes dog stadig Rooney skal være en mulighed på venstrekanten i de kommende sæsoner og allerede i denne sæson er han nok vores bedste bud på en venstrekant til de afgørende PL og CL kampe.
Fletcherfan
26-04-2009, 16:54
Nu har der været meget fokus på det straffe i går...
Jeg synes faktisk det er lidt sjovt...
Vi kan tage kampen i går:
Ronaldos frispark hvor Bent bruger hånden, intet... Rigtigt dømt så ville det give gult...
Palacios tackling efter 5 min... Det er klokkeklart rødt... Det ændrede i DEN grad kampen, at Spurs fik lov til at spille hele kampen med 11 mænd...
Nu har jeg kun set højdepunkter fra Fools kamp... Men det første mål var et ekstremt billigt frispark... Det var helt klart en langt større fejl end det straffe til Carrick...
Og hvis vi så kigger en uge tilbage røg United ud af FA Cup pga. en kæmpe brøler af Mike Riley...
Nu er det ikke sådan, at jeg synes det forsvarer noget som helst... Men jeg synes det var klokkeklart straffe (har dog ikke set det igen), da Gomes bruger kroppen (eller maven) til at tage Carricks ben og derfor straffe... Og så er der også ligegyldigt om Gomes rørte bolden eller ej... Hvorfor Gomes så får det gule fatter jeg ikke... Det var ikke noget kort da han gik efter bolden og ikke tog en oplagt scoringsmulighed fra United...
Men ser vi bort fra straffet så er jeg sikker på, at United ville have vundet kampen alligevel... Måske ikke 5-2 med en så overbevisende indsats, men United kørte på fra starten af anden halvleg og jeg var sikker på, at når United først havde fået et mål så kom der flere...
Nu er det ikke sådan, at jeg synes det forsvarer noget som helst... Men jeg synes det var klokkeklart straffe (har dog ikke set det igen), da Gomes bruger kroppen (eller maven) til at tage Carricks ben og derfor straffe... Og så er der også ligegyldigt om Gomes rørte bolden eller ej... Hvorfor Gomes så får det gule fatter jeg ikke... Det var ikke noget kort da han gik efter bolden og ikke tog en oplagt scoringsmulighed fra United...
Det er så overhovedet ikke ligegyldigt - ifølge reglerne.
Hvis han tager bold før mand er der ikke straffe. Hvis han tager mand før bold er der straffe. Så simpelt.
Jeg mener så han rør bolden først, og at straffesparket dermed er tvivlsomt..
United DK
26-04-2009, 18:32
What a load of bullocks!
Jeg er rystet over mine medfans nogengange, når de forsvare diverse latterlige kendelser, som det straffespark vi fik. Der er IKKE straffespark, Gomes rammer bolden først, ergo er der ikke straffe, uanset om han så rammer Carrick efterfølgense, det kan fandme da ikke være så svært at indrømme. Prøv nu at droppe den åndsvage stolthed/stædighed, og erkend at vi et straffe foræret, i stedet for at komme med alle mulige teorier, som folk også tit gør, når Ronaldo diver. Det er patetisk at hører på, og jeg forstår godt, hvorfor så mange tit ryster på hovedet, når man siger man er United-fan, for de går partout udfra, at man også er ignorant, for sådan er der fandme mange United-fans der er. Vi er de bedste, basta, vi spiller det bedste fodbold, basta, spiller vi ikke det bedste fodbold, er det fordi Ferguson er genial, basta, og sådan kunne vi fortsætte.
What a load of bullocks!
Jeg er rystet over mine medfans nogengange, når de forsvare diverse latterlige kendelser, som det straffespark vi fik. Der er IKKE straffespark, Gomes rammer bolden først, ergo er der ikke straffe, uanset om han så rammer Carrick efterfølgense, det kan fandme da ikke være så svært at indrømme. Prøv nu at droppe den åndsvage stolthed/stædighed, og erkend at vi et straffe foræret, i stedet for at komme med alle mulige teorier, som folk også tit gør, når Ronaldo diver. Det er patetisk at hører på, og jeg forstår godt, hvorfor så mange tit ryster på hovedet, når man siger man er United-fan, for de går partout udfra, at man også er ignorant, for sådan er der fandme mange United-fans der er. Vi er de bedste, basta, vi spiller det bedste fodbold, basta, spiller vi ikke det bedste fodbold, er det fordi Ferguson er genial, basta, og sådan kunne vi fortsætte.
Øhh hva for noget?;)
Og nu er det ikke for at forsvare United (det må man jo åbenbart ikke?!), men fordi Gomes rammer bolden før han rammer Carrick, skal der ikke dømmes straffespark? Jeg er ikke selv dommer, men det lyder da som en underlig regel, synes jeg.. Har det ikke noget at sige, at Carrick når at prikke bolden?
Jeg er enig med ham her...
http://therepublikofmancunia.com/was-it-a-pen/
United-Allan33
26-04-2009, 19:16
What a load of bullocks!
Jeg synes nu ikke kun det er et problem United har, men derimod ALLE fodbold hold.. Du kan jo bla læse diverse indlæg på feks teamtalk, om Liverpool fans der snakker om aftalt spil osv, det finder jeg ligeså latterligt som at forsøge at bortforklare et straffe.. Eller Liverpool fans som de sidste 19 år har ment at deres hold har været det bedste, men kun uheld og dommerfejl har gjort de ikke har vundet noget..
Jeg synes ikke der var straffe, men skulle bruge 2-3 replays for at være sikker.. så derfor mener jeg ikke det er en klokkeklar fejl af dommeren, men bare et almindeligt fejlskøn..
United DK
26-04-2009, 19:18
Øhh hva for noget?;)
Hæng dig nu ikke for meget i detaljerne. ;)
Og nu er det ikke for at forsvare United (det må man jo åbenbart ikke?!), men fordi Gomes rammer bolden før han rammer Carrick, skal der ikke dømmes straffespark? Jeg er ikke selv dommer, men det lyder da som en underlig regel, synes jeg.. Har det ikke noget at sige, at Carrick når at prikke bolden?
Da ikke når han ikke prikker den udenfor Gomes' rækkevidde. Havde han prikket den forbi Gomes, og var blevet væltet, så var der straffespark, ellers ikke. Hvis du tackler, og rammer bolden først, men vælter manden efterfølgende, så er der jo heller ikke frispark.
Jeg er enig med ham her...
http://therepublikofmancunia.com/was-it-a-pen/
Det er jeg så sjovt nok ikke, men det overrasker mig ikke, at så mange alligevel synes, at der er straffe. Havde Carrick og Gomes været byttet ud med Jenas og VDS, så havde folk ikke sagt, at der var straffe.
United-Allan33
26-04-2009, 19:32
Hæng dig nu ikke for meget i detaljerne. ;)
Da ikke når han ikke prikker den udenfor Gomes' rækkevidde. Havde han prikket den forbi Gomes, og var blevet væltet, så var der straffespark, ellers ikke. Hvis du tackler, og rammer bolden først, men vælter manden efterfølgende, så er der jo heller ikke frispark.
Det er jeg så sjovt nok ikke, men det overrasker mig ikke, at så mange alligevel synes, at der er straffe. Havde Carrick og Gomes været byttet ud med Jenas og VDS, så havde folk ikke sagt, at der var straffe.
Nu er jeg ikke dommer, men synes at have hørt og set flere eksempler på at der dømmes frispark/straffe selvom spillere rører bolden først, men i samme moment tager spilleren med.. Der er jo ingen tvivl om at han vælter Carrick og derved hindre han Carrick i at forsætte sit løb efter bolden.. men som sagt så kender jeg ikke reglerne i sådan en situation..
RuudVanNissetøj
26-04-2009, 20:03
Alle har ret til at have deres mening. Umiddelbart i kampen og efter mente jeg også klart at der var straffe, men efter at have nørdet klippet med episoden igennem 10-15 gange kan jeg godt se den er en smule tvivlsom. Carrick når ret beset at prikke bolden venstre om Gomes, men han snitter bolden med højre hånden mere eller mindre i samme bevægelse som han smadrer ind i Carrick. (Mener selv det er objektivt analyseret)
Nå, er efterhånden lidt træt af bagateller....faktum var bare, at vi vandt kampen og det var både et retfærdigt og fortjent resultat. Hold kæft hvor skal vi bare glæde os over kampen, anden halvleg var simpelthen på højde med efterårets kamp mod Chelsea. Absolut klassespil.
fissirul
26-04-2009, 20:33
Rooney spillede jo på kanten mod FC Porto og gjorde det godt. Offensivt så man ganske rigtig ikke meget til ham, men han gir sig for holdet og er hjemme hver gang.
Det kunne selvfølgelig være løsningen, men håber dog stadig at vi henter Ribery eller Young. Jeg synes dog stadig Rooney skal være en mulighed på venstrekanten i de kommende sæsoner og allerede i denne sæson er han nok vores bedste bud på en venstrekant til de afgørende PL og CL kampe.
Ja, han spillede på kanten mod Porto, men der er stadig en forskel på disse to kampe, da vi i kampen mod Spurs spillede med to angribere (Tevez og Berbatov). Det er sådan jeg godt kan lide vi spiller, med Tevez og Berbatov helt oppe foran, og så to kanter (Rooney og Ronaldo f. eks.), så det er en helt traditionel 4-4-2, jeg synes helt klart at vi er bedst når vi stiller i den formation...
fissirul
26-04-2009, 20:38
What a load of bullocks!
Gomez tilsidesætter jo også hensynet til sin modstander, hvilket jo altså også skal med i betragtningen. Jeg er helt enig i at han går efter bolden, men det sker voldsomt, og han fælder uden tvivl Carrick (med risiko for han kunne blive skadet), og derfor synes jeg sagtens straffespark såvel som osten kan forsvares...
Gomez tilsidesætter jo også hensynet til sin modstander, hvilket jo altså også skal med i betragtningen. Jeg er helt enig i at han går efter bolden, men det sker voldsomt, og han fælder uden tvivl Carrick (med risiko for han kunne blive skadet), og derfor synes jeg sagtens straffespark såvel som osten kan forsvares...
Så skal der altså dømmes frispark/straffe hver gang der laves en ren glidende tackling hvor modtanderen bliver fældet efter bolden er spillet...?
Du vil vel ikke påstå, at Gomez er mere voldsom end en hvilken som helst tilfældig tackling et andet sted på banen?
Om Gomez snitter bolden eller får den bokset tydeligt er jo i og for sig ligegyldigt..
Nej, jeg har sagt det meget længe, at Rooney skal omskoles til venstrekant. For ved at gøre det, så forsvinder vores krav om at han skal score de 25-30 mål pr. sæson. Det vi får til gengæld er en formidabel fantastisk fodboldspiller, der vil dikterer kampen, være god for en tackling, samt være med i alle angreb, da han er så ivrig efter at kreere noget, der vil være en førende faktor på assist-listen. Han har i nu i flere kampe være god derude, så det er ikke kun en once apon a time-oplevelse med får med ham :)
Rooney på kanten ville være som at blande Nani og Park i et. Teknik og arbejdsomhed sammen i et.
Så mangler kun en Benzema, Eto'o-type, så er denne trup mere eller mindre komplet.
United DK
27-04-2009, 07:01
Arrh, der er ikke potentielt fare for et brækket ben, eller noget i den stil, og hvis det Gomes laver er for voldsomt, så er målmændene jo solgt i sådan en situation, og kan ligeså godt bare lade markspilleren løbe forbi dem.
Har endelig fundet et klip med Palacios vanvids tackling mod Ronaldo! Begge fødder med dupperne først! Man kan kun være glad for Ronaldo når at hoppe inden han bliver ramt.
Hver at bemærke at Ronaldo faktisk blev på fødderne! :P
Glory Man United
27-04-2009, 08:36
Tak Michael, men hvis det har taget lang tid, skulle du nok bare have checket tråden først :haha:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=1962&page=26
Nu troede jeg lige jeg var så sej! :( :trophy:
Glory Man United
27-04-2009, 08:46
Du er da sej :)
Fletcherfan
27-04-2009, 10:05
Er der nogen, der lige kan smide et link hvor man kan se straffesituationen igen???
morten k
27-04-2009, 10:38
Er der nogen, der lige kan smide et link hvor man kan se straffesituationen igen???
http://www.youtube.com/watch?v=yMNJG64SppA
Omkring 1:45 - ikke den bedste kvalitet.
Som jeg ser det, så prikker Carrick bolden til venstre - og så får Gomez så vidt jeg kan se lige fingerspidserne på. Men jeg er ikke 100% sikker.
Hvis han gør er der selvf. ikke straffe.
Det er på ingen måde en kendelse man kan klandre dommeren for, hvis man tager hans position i betragtning. Hele lørdagen var jeg helt sikker på at det var klokkerent straffe, indtil jeg så den igen flere gange søndag.
morten k
27-04-2009, 10:47
What a load of bullocks!
Jeg er rystet over mine medfans nogengange, når de forsvare diverse latterlige kendelser, som det straffespark vi fik.
Altså.. Jeg synes nu ikke kendelsen var latterlig. Den var dog, så vidt jeg kan efter gennemkig igen, ikke rigtig.
Men der er altså kun med spidserne at Gomez får rørt den og Carrick starter med at prikke bolden den vej - så jeg har fuld forståelse for at dommeren ser den som et straffe.
Og selv hvis han ser at han rør den, så kan han vurdere at han rammer Carrick først.
Husk på at Webb ikke ligefrem har den samme vinkel på situationen som vi har. Og slowmo-replay fra flere andre.
Linievogterne laver større fejl end det på offside kendelser, flere gange i løbet af en kamp.
Så længe der ikke er mulighed for at dommeren kan gøre brug af tv-billederne, så var det her i den grad inden for rammerne af hvad man må acceptere som fodboldfan. Vi blev snydt for et der var millarder gange mere klart sidste søndag.
Fletcherfan
27-04-2009, 11:11
Nu har jeg set situationen flere gange... Og som jeg ser det så prikker Carrick lige til bolden før Gomes rører den... Og hvis Gomes rører så er det en utrolig lille berøring, der er ligegyldig fordi Carrick ville MÅSKE have fået fat i bolden hvis han ikke var blevet fældet... Og jeg har VIRKELIG forsøgt at se det med det for øje, at Gomes rører bolden så der ikke var straffe, men det kan jeg altså ikke se...
Hvis man ser på videoen som morten k kommer med så synes jeg, at det stadig er et klokkeklart straffe... Se på 2:13, der synes jeg man kan se, at Carrick når lige at berøre så den kommer forbi Gomes, som derfor (og MEGET uheldigt for ham) kommer til at fælde Carrick...
morten k
27-04-2009, 11:28
Hvis man ser på videoen som morten k kommer med så synes jeg, at det stadig er et klokkeklart straffe... Se på 2:13, der synes jeg man kan se, at Carrick når lige at berøre så den kommer forbi Gomes, som derfor (og MEGET uheldigt for ham) kommer til at fælde Carrick...
Fandt en tidligere som var i langt bedre kvalitet og med en vinkel til. Den kan jeg bare ikke finde igen.
Der var jeg 99,9% sikker på at Gomes får fingrene på bolden efter at Carrick prikker til den.
Men bare det at man med så mange forskellige videoer og vinkler ikke kan komme til enighed her (omend vi nok er lidt farvede set samlet), siger vist lidt om hvad Webb havde at dømme ud fra.
Glory Man United
27-04-2009, 11:32
Gomes rammer bolden. For det første er det da let at se, og til dem, som ikke kan se det: undrer I jer ikke over, at bolden så pludseligt ryger til venstre (for Carrick)???
SantasLittleHelper
27-04-2009, 12:10
Jeg er chokeret over dem som ikke kan se, at der ikke var straffe. Jeg er helt enig med United_DK for en gangs skyld. Havde det været mig der var målmand i situationen var jeg da gået fuldstændig grasat, for jeg ville føle at jeg blev frataget en fremragende redning. Han går klart ud og tager bolden så Carrick, selv hvis han ikke faldt, ikke ville nå bolden. Det er fremragende målmandsspil, intet mindre. Der er ikke skyggen af straffe.
Har endelig fundet et klip med Palacios vanvids tackling mod Ronaldo! Begge fødder med dupperne først! Man kan kun være glad for Ronaldo når at hoppe inden han bliver ramt.
Hver at bemærke at Ronaldo faktisk blev på fødderne! :P
Og sjovt nok, så var Palacios sikkert blevet udvist hvis Ronaldo havde kastet sig som han har gjort så mange gange før. Moralen? De engelske dommere har ikke fortjent den respekt de prøver at køre kampagne for.
DonThommy
27-04-2009, 12:28
Jeg er chokeret over dem som ikke kan se, at der ikke var straffe. Jeg er helt enig med United_DK for en gangs skyld. Havde det været mig der var målmand i situationen var jeg da gået fuldstændig grasat, for jeg ville føle at jeg blev frataget en fremragende redning. Han går klart ud og tager bolden så Carrick, selv hvis han ikke faldt, ikke ville nå bolden. Det er fremragende målmandsspil, intet mindre. Der er ikke skyggen af straffe.
jeg synes nu det ser ud til at carrick spiller bolden udenom maalmanden... og da maalmanden saa fratager ham en oplagt maalchance saa er der vel straffe ? :)
og nu ser jeg med mine roede briller paa og siger at det vel egentlig var det straffe som satte os igang.. saa synes det er fair nok saa :)
Ang. straffesparket så er det tydeligt at Gomez skubber bolden før/samtidig med han rammer Carrick - hvis man ikke kan se det, så ser man det i for dårlig kvalitet eller også vil man ikke se det.
Det store spørgsmål i situationen er vel nærmere "hvor dårligt dømt er det?". Alle 3 berøringer (Carrick's skud til bolden, Gomez' skub til bolden og Carrick+Gomez' sammestød) sker så hurtigt efter hinanden så det mange gange nok bare er et "coin toss" i dommerens hoved hvad han skal dømme. Eftersom en KÆMPE situation (Palacios som ikke fik rødt efter en vanvids "tackling") gik imod os i første halvleg, så er det meget muligt at Webb - med rette - følte at han skyldte os noget, hvilket vi så fik.
United DK
27-04-2009, 14:51
Ved 2:13 i den højdepunkts video Morten K har postet, kan man se at Gomes rammer bolden, og som Glory Man United også siger, så virker det underligt, at bolden ryger så meget til Carricks venstre side, når Gomes ikke rører den.
Cristiano Ronaldo7
27-04-2009, 14:54
Ved 2:13 i den højdepunkts video Morten K har postet, kan man se at Gomes rammer bolden, og som Glory Man United også siger, så virker det underligt, at bolden ryger så meget til Carricks venstre side, når Gomes ikke rører den.
Han snitter bolden og det er i hvertfald ikke nok til at bolden skifter retning i mine øjne.
Klart straffespark
United DK
27-04-2009, 15:02
Han snitter bolden og det er i hvertfald ikke nok til at bolden skifter retning i mine øjne.
Klart straffespark
Åben nu øjnene!
Cristiano Ronaldo7
27-04-2009, 15:04
Åben nu øjnene!
Skal jeg åbne øjnene, åben dem selv kammerat
Christensen
27-04-2009, 15:07
I den her situation har folk virkelig IKKE brug for briller - tværtimod. Tag nu United-brillerne af og indrøm at der ikke var straffe. Hvis det havde været Liverpool, Chelsea eller Wigan der havde fået det straffe, havde i helt sikkert ment at der IKKE var straffe.. Man kan sgu godt være FOR farvet..
DonThommy
27-04-2009, 15:10
I den her situation har folk virkelig IKKE brug for briller - tværtimod. Tag nu United-brillerne af og indrøm at der ikke var straffe. Hvis det havde været Liverpool, Chelsea eller Wigan der havde fået det straffe, havde i helt sikkert ment at der IKKE var straffe.. Man kan sgu godt være FOR farvet..
man skal ha lov til at have sin mening, men vi kan blive enige om at maalmanden kommer for sent ud.. og derfor tar carricks ben..
men sket er sket og det var til uniteds fordel, saa er alt andet vel ligemeget ? ^^
Jurgensen
27-04-2009, 15:21
Carrick kommer jo stadig først på bolden og ikke Gomes. Jeg synes godt den kan dømmes, men den også forsvares ikke at dømmes.
Christensen
27-04-2009, 15:30
man skal ha lov til at have sin mening, men vi kan blive enige om at maalmanden kommer for sent ud.. og derfor tar carricks ben..
men sket er sket og det var til uniteds fordel, saa er alt andet vel ligemeget ? ^^
Selvfølgelig skal man have lov til at have sin egen mening, men nogle gange kan folk blive for farvet, hvilket JEG mener der er mange der er her ;)
Og ja.. godt det var til vores fordel, for jeg havde været rasende, hvsi det var sket i den anden ende :titte:
DonThommy
27-04-2009, 15:41
Selvfølgelig skal man have lov til at have sin egen mening, men nogle gange kan folk blive for farvet, hvilket JEG mener der er mange der er her ;)
Og ja.. godt det var til vores fordel, for jeg havde været rasende, hvsi det var sket i den anden ende :titte:
det fair nok :) men synes bare og uden at naevne navne at nogle er meget kritiske om det straffe, det fair nok, men lad nu ogsaa andre folks mening komme til rette :)
jeg glaeder mig nu stadig over den fantastiske sejer og det spil vi fik at se..
og jeg haaber og tror at det er det drengene mangler lige foer en alt afgoerende semi mod gunners ..
Smaakage
27-04-2009, 16:05
Jeg skal love jer for, at Old Trafford aldrig har gynget så meget som det gjorde i lørdags. Helt fantastisk var det at under de to Spursmål fortsætte vi med at synge, og da Spurs scorede til 2-0 stod alle Unitedfans op og råbte "UNITED! UNITED!". Intet mindre end fantastisk. I halvegen var der pænt stille, men jeg skal love for, at der efter godt 55 minutters spil var kaos. Fra 2-2 målet til 4-2 var det nærmest kun en stor krammer på Old Trafford, og det lykkedes mig endda at vælte sammen med nogle andre en 3-4 rækker ned. Intet mindre end vanvittigt.
Og goddag hvor kostede det øl om aftenen. Aldrig prøvet noget federe!
Glory Man United
27-04-2009, 16:08
Jeg skal love jer for, at Old Trafford aldrig har gynget så meget som det gjorde i lørdags. Helt fantastisk var det at under de to Spursmål fortsætte vi med at synge, og da Spurs scorede til 2-0 stod alle Unitedfans op og råbte "UNITED! UNITED!". Intet mindre end fantastisk. I halvegen var der pænt stille, men jeg skal love for, at der efter godt 55 minutters spil var kaos. Fra 2-2 målet til 4-2 var det nærmest kun en stor krammer på Old Trafford, og det lykkedes mig endda at vælte sammen med nogle andre en 3-4 rækker ned. Intet mindre end vanvittigt.
Og goddag hvor kostede det øl om aftenen. Aldrig prøvet noget federe!
Velkommen hjem...det må have været en halvgod kamp :D
Fletcherfan
27-04-2009, 16:37
Gomes rammer bolden. For det første er det da let at se, og til dem, som ikke kan se det: undrer I jer ikke over, at bolden så pludseligt ryger til venstre (for Carrick)???
Nej, fordi jeg synes det helt klart, at Carrick mindst skubber bolden lidt til venstre... De videoer jeg har set, 2-3 stykker, har godt nok ikke været verdens bedste kvalitet, men som jeg ser er det helt klart Carrick og ikke Gomes der rører bolden... Men om der er en video som viser, at Gomes uden nogen som helst tvivl skubber bolden, ja så vil jeg gerne se den... men jeg har endnu ikke set en eneste video, som for mig viser helt klart, at det er Gomes der flytter bolden...
Men som nogen har nævnt, skal man tænke på dommeren i denne situation... Han står langt væk fordi Rooney spiller en helt fantastisk aflevering til Carrick der ramler ind i målmanden (det er der ingen tvivl om)... Og så skal dommeren på et splitsekund tag en meget vigtig stilling...
Og for at lige at kommentere udsagnene om, at der er nogle, der kan blive FOR røde... Dette er et Manchester United forum, hvad havde I forventet??? Og jeg synes også det er utroligt, at det kun er fordi man har Man Utd briller på hvis man ikke er enig i en dom, der er gået til fordel for United...
Flax_Generous
27-04-2009, 16:41
Ja, hatten af for Old Trafford. Det lød fantastisk det meste af kampen igennem. Sådan skal det bare være!
schousboe9
27-04-2009, 16:44
Straffespark eller ej, skal vi ikke bare blive enige om, at begge hold var heldige med dommeren i den kamp?
Sket er sket, move on.
Flax_Generous
27-04-2009, 16:45
Straffespark eller ej, skal vi ikke bare blive enige om, at begge hold var heldige med dommeren i den kamp?
Præcis.
ChristianR
27-04-2009, 16:59
Sket er sket, move on.
Ja, jeg kan nu heller ikke forstå sådan et piveri over, at der for engans skyld var en kendelse i straffesparket, der gik til vores side. Jeg har set langt større fejlkendelser i denne sæson (og samme kamp", der gik i mod os.
Dette er jo lidt en 50/50 situation, hvor kun nærstudering af tvbilleder viser, at Gomez for et par fingre på bolden. Så IMO ikke den store dommerfejl, omend kendelsen måske ikke var korrekt. Vi havde vist alligevel en til gode. Så retfærdighed sker fyldest.
Ja, jeg kan nu heller ikke forstå sådan et piveri over, at der for engans skyld var en kendelse i straffesparket, der gik til vores side. Jeg har set langt større fejlkendelser i denne sæson (og samme kamp", der gik i mod os.
Dette er jo lidt en 50/50 situation, hvor kun nærstudering af tvbilleder viser, at Gomez for et par fingre på bolden. Så IMO ikke den store dommerfejl, omend kendelsen måske ikke var korrekt. Vi havde vist alligevel en til gode. Så retfærdighed sker fyldest.
Grunden til den store opstandelse er fordi det måske er et meget afgørende moment i mesterskabskampen. Havde united ikke fået det tidlige mål, så var det måske ikke komme tilbage og fået 3 point, og så havde alt været åbent.
Og så foregår det på old trafford, så alle mener jo united fik det foræret. Men jeg vil give dig ret i at jeg har også set meget mere kontroversielle domme. Han rammer bolden lidt ja , men også manden. Ville nok have været lidt sur hvis den var fløjtet mod united, for mener ikke den er der, men har set dem dømt meget tyndere.
Og som flere siger. Det er pudsigt at ingen går op i at palacios skulle have haft rødt kort for den sindsyge tackling på ronaldo hvor han gudskelov ikke ramte, for det kunne være gået helt galt.
Flax_Generous
27-04-2009, 17:35
Rimelig klart rødt kort. Det nævnes dog ikke.
Derudover "fik" Liverpool også et par billige mål i deres kamp mod Hull. Det hører man heller intet om.
ChristianR
27-04-2009, 17:54
Havde han ramt Ronaldo i den situation, ville det nok få Taylors tackling mod Eduardo til at ligne en tøsetackling, og så havde sagen nok taget en helt anden vending.
Desuden blev vi ret beset også snydt for et straffespark i semifinalen i FAcuppen, hvilket må siges blev fatalt. Det klager folk ikke over, hvilket er fair nok, da sådan piveri ikke hjælper noget.
Dog har jeg netop derfor svært ved at forstå, folk kan have så ondt i røven over, at en enkelt svær kendelse falder til vores side.
United DK
27-04-2009, 20:01
Rimelig klart rødt kort. Det nævnes dog ikke.
Derudover "fik" Liverpool også et par billige mål i deres kamp mod Hull. Det hører man heller intet om.
Hvorfor skal vi også altid koncentrere os om de andre? Jeg er bedøvende ligeglad med, om Liverpool får det og det foræret, sådan er det nogengange, og jeg nægter simpelthen at give dommerkendelserne skylden, når det hele står sort på hvidt efter 38 kampe.
Elrantiri
27-04-2009, 20:12
Hvorfor skal vi også altid koncentrere os om de andre? Jeg er bedøvende ligeglad med, om Liverpool får det og det foræret, sådan er det nogengange, og jeg nægter simpelthen at give dommerkendelserne skylden, når det hele står sort på hvidt efter 38 kampe.
Det er heller ikke et spørgsmål om, at vi prøver at diskutere de andre hold, men bare pointen i, at folkene på Liverpools danske forum sviner dommeren for det straffespark, mens de selv får en masse foræret.
Men hvad skulle man ellers forvente af en gang scouser-wannabees :lolol:
Nej, fordi jeg synes det helt klart, at Carrick mindst skubber bolden lidt til venstre... De videoer jeg har set, 2-3 stykker, har godt nok ikke været verdens bedste kvalitet, men som jeg ser er det helt klart Carrick og ikke Gomes der rører bolden... Men om der er en video som viser, at Gomes uden nogen som helst tvivl skubber bolden, ja så vil jeg gerne se den... men jeg har endnu ikke set en eneste video, som for mig viser helt klart, at det er Gomes der flytter bolden...
http://rapidshare.com/files/225734523/Manchester_United_V_Tottenham_Hotspur_25.04.09_Mot D_highlights_f54.avi
Link fra redcafe - jeg vil tro at det er ret god kvalitet.
http://rapidshare.com/files/225736088/Manchester_United_V_Tottenham_Hotspur_25.04.09_Mot D_interviews_and_analysis_f54.avi
Hvis I vil se Alan Hansen tude som en lille pige. :D
Grunden til at så mange har koncentreret sig om andre over denne weekend er at medierne ikke har gjort det. Hvis du læser engelske medier så handler det KUN om at United fik hele kampen foræret - der er ingen snak om at Liverpool fik foræret to mål, der er ingen snak om at Palacios burde være blevet udvist efter 7 minutter og der er ingen snak om at United havde op til flere store muligheder før straffesparket og at Spurs var på røven fra det sekund 2. halvleg startede. Derfor føler mange folk herinde (inkl. mig selv) at det billige straffespark og ABU mediernes dækning er et interessant (og aktuelt) emne at snakke om.
Under alle omstændigheder, så er det her et debat forum - hvilket betyder at folk vil debatere en masse forskellige ting. Det er ganske sikkert at ikke alt sammen er interessant fra dit synspunkt (og hvis dette er tilfældet synes jeg det er fjollet at du bliver ved med at læse de posts - og ydermere bruger tid på at kommentere dem), men set udfra aktiviteten i denne tråd er det tydeligvis interessant for en del andre.
Jeg er ved at vaere traet af, at alle fokuserer paa de dommerkendelser, der gaar vores vej. Ja, vi faar mange tvivlsomme kendelser, men det goer Chelsea, Liverpool og Arsenal altsaa ogsaa i mange andre kampe. Det er bare fordi, at vi har siddet paa tronen de sidste par saesoner, og man derfor skal finde undskyldninger for, at vi er de bedste. Men det goer mig ikke noget, for jeg ved, at tabellen aldrig lyver i sidste ende.
KristianB
27-04-2009, 21:34
Jeg er ved at vaere traet af, at alle fokuserer paa de dommerkendelser, der gaar vores vej. Ja, vi faar mange tvivlsomme kendelser, men det goer Chelsea, Liverpool og Arsenal altsaa ogsaa i mange andre kampe. Det er bare fordi, at vi har siddet paa tronen de sidste par saesoner, og man derfor skal finde undskyldninger for, at vi er de bedste. Men det goer mig ikke noget, for jeg ved, at tabellen aldrig lyver i sidste ende.
Hvis det ikke gør dig noget, hvorfor er du så træt af det? :D
Glory Man United
29-04-2009, 11:04
Så tror den ged er barberet. Howard Webb har indrømmet, at Gomes RØRTE BOLDEN, inden han og Carrick "stødte sammen"
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5254190,00.html
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.