PDA

Se fuld version : Rejse til Manchester United - Arsenal i CL

RazziC
20-04-2009, 00:00
Halløjsa derude.

Mig og en kammerat har fået planlagt (næsten da) en tur til Manchester Uniteds første semifinale i Champions League mod Arsenal på Old Trafford. Vi har købt billetter gennem Travel2Football og fået bestilt fly-billetter til London Gatwick tur/retur med Norwegian. Vi fik undersøgt priserne, og det kunne klart betale sig at tage over Gatwick og derfra tage tog til Manchester, selvom det tager lidt længere tid.

Har dog stadig et par spørgsmål med hensyn til turen. For det første, så kan jeg forstå at Travel2Footballs season tickets primært er på den øverste del af North-East standen. Ville blot høre, hvad folks erfaring er med denne sektion? Jeg har ikke været på Old Trafford før, men jeg forventer da at der er blæsende sang i det meste af kampen, men ved selvfølgelig ikke om det gælder for hele stadion eller ej :)

For det andet, ville det være rart at høre om vi med fordel kan bestille tog-billetter hjemmefra, eller om det kan betale sig at vente (og eventuelt spare de ekstra kroner, skulle flyet nu blive forsinket og vi missede toget) med at købe billetterne, til vi er derovre? Vi skal have et langdistance-tog direkte fra Gatwick til Manchester Picadilly (skulle være den tætteste på Portland-hotellet, right?), hvilket skulle tage en 3-3½ time. Tiden er essentiel, da vi ankommer på kampdagen.

Umiddelbart forestiller jeg mig at vi kigger lidt rundt omkring ved stadion/museet/shoppen og selvfølgelig kigger forbi Bishops Blaize inden kampen. Er der ellers nogle gode råd eller ting, man bare skal opleve?

På forhånd tak!

Dines
20-04-2009, 07:45
Når du har købt billetter gennem Travel2Football kommer du til at sidde op i North East Quadrant. Der er godt udsyn, men meget langt fra banen, men sådan er det.

Mht. til blæsende sang, så skal du nok forvente, at Old Trafford bliver sunget ud af Arsenal fansene. Det plejer alle Premier League hold at gøre, så forvent dig ikke det store. I North East Quadrant er der INGEN, der synger eller engagerer sig i kampen. Det erfarede jeg, da jeg var derovre. De sidder bare helt mundlamme og følger kampen.

Allan
20-04-2009, 08:02
Var ovre til Villa kampen og sad i netop North East Quadrant og der var der god stemning, tror jeg var heldig at sidde lige midt i en stor gruppe englændere der sang stort set hele kampen.

Casper
20-04-2009, 08:14
bestil togbilletter hurtigst muligt, da de bliver dyrere jo tættere på du kommer.

tjek evt. dette forum for erfaringer med T2f, siddepladserne og andre af dine spørgsmål

dannigizmo
20-04-2009, 09:06
Jeg mener, at det var North East, jeg sad på, da jeg var derovre også. Det var i hvert fald gennem T2F, så det har det jo nok været. Det var mod City sidste år, og stemningen var perfekt. Så kan slet ikke nikke genkendende til Dines' oplevelser.

Du nævner lige hurtigt Bishops, og nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan det ser ud på CL-dage, men kunne godt forestille mig, at I skal prøve et af de andre steder, for det er vist ikke sådan lige til at komme ind, med mindre man kommer i rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig god tid. - Igen ved jeg jo så heller ikke, hvornår I skal derover :)

Faktisk optog min ven en lille film, som du da lige kan lure. Det giver også et lille indblik i, hvordan man sidder i forhold til banen.

6Kvx-E0DPMw

Allan
20-04-2009, 09:24
Det skal lige nævnes at museet holder lukket på kamp dage, så det skal i ikke sætte næsen op efter.

Men shoppen og den fede stemning udenfor stadion kan i godt glæde jer til ;0)

Angående togbilletter kan i evt købe gennem arte udland.

Sivebæk
20-04-2009, 10:38
Jeg har været på Old Trafford to gange igennem Travel2Football, og begge gange sad jeg i North West Quadrant. Folkene omkring mig var ikke meget for at synge med, men til gengæld sidder man tæt på Stretford End, så det kan sagtens lade sig gøre at skråle med på nogle hymner.

RazziC
20-04-2009, 13:09
Ikke de mest optimistiske kommentarer, men så fik man da skruet lidt ned for forventningerne. Ud fra det som fremgår på T2Fs hjemmeside, er det i North-East quadrants man kommer til at sidde, altså i den modsatte ende af Stretford End. Håber i al fald at der bliver mulighed for at synge med, det er jo trods alt derfor man tager derover - for at støtte holdet.

Gronkjor
20-04-2009, 15:02
De sidste to gange jeg har været på Old Trafford, mod henholdsvis Arsenal (4-0) og Fulham her for et par uger siden. Begge gange har jeg siddet på Nort East quadrants. Udsynet er sådan set fint nok, og mod Arsenal var stemningen også over al forventning! (Vi sang de små Gunners ud af banen) :D Mod Fulham var stemningen egentlig også ok. Der er ikke vildt mange lige der som synger med, men ovre på East Stand er der massere der synger, og faktisk også en del der starter sangene.. :) Jeg plejer bare at skrålle med! Godtnok er der nogen der kigger lidt på én, men det er jeg nu pænt ligeglad med.. Hehe.

Dog var det lidt træls at jeg i kampen mod Fulham sad mellem en masse danskere. Det er lidt trist at rejse til Old Trafford, for så at sidde ved andre danskere. Det skal dog siges at de var gode til at synge med:) Sæderne er tilgængeld pænt nice, læder sæder med armlæn. Ikke at det betyder så meget, men fedt nok alligevel.. :devill:

Jeg gad så mega godt prøve at sidde på Stretford og virkelig skrålle med:trophy:

Smaakage
20-04-2009, 15:08
Ikke de mest optimistiske kommentarer, men så fik man da skruet lidt ned for forventningerne. Ud fra det som fremgår på T2Fs hjemmeside, er det i North-East quadrants man kommer til at sidde, altså i den modsatte ende af Stretford End. Håber i al fald at der bliver mulighed for at synge med, det er jo trods alt derfor man tager derover - for at støtte holdet.

Første gang jeg var på Old Trafford sad jeg direkte overfor Stretty, og var også lidt træt af det da jeg kom ind. Men tro mig, det var noget af det fedeste. Flere gange i løbet af kampen sang Stretty noget til os, hvorefter vi så "svarede" osv, så det kørte lidt ping-pong. Derudover sad vi jo så tæt på modstandernes (Liverpool) fans, så vi kunne råbe og synge efter dem så snart de begyndte på noget som helst. Det gav mig en god oplevelse

ChristianR
20-04-2009, 17:44
Da jeg var ovre og se kampen mod Villa, mener jeg også vi sad i North east quadrants - altså modsat Stretford End. Der var ikke megen stemning. Ved en slags fejl tror jeg, vi var endt blandt en flok mappedyr/sponsorer i jakkesæt. De var meget stive i det og rejste sig ikke engang op ved 3-2 målet.

Det var svært at høre meget fra Stretford End, og når man endelig hørte sang, var det meget uopfindsomt. Der blev bare råbt "United, United" efter målene.

Mht til tog købte vi bare vores billetter i London 10 min før afgang. Vi gav £140 tur/retur til Picadelly station. Det så umidelbart ikke ud som om, det havde været billigere, hvis vi havde forbestilt over nettet - tværtimod.

Dines
20-04-2009, 19:29
Jeg tror, at det er meget forskelligt sådan man oplever stemningen. Da var derovre, så var der meget få, der sang i det område jeg sad, og når man selv sang med på sangene, så kiggede de andre på en som om, man var en idiot. Tilgengæld blev der startet mange sange på East Stand bemærkede jeg, mens Stretford End selvfølgelig også giver lyd for sig - det er bare lidt langt væk fra en. Udsynet er helt iorden, man har et godt overblik, men jeg synes, at man sidder lidt langt væk fra banen og de mere hardcore fans, der synger med.

Manc
25-04-2009, 12:28
Jeg har købt fly billetter til returkampen i London, men fik ingen kampbillet. Er der nogen der har fået eller ansøgt til den kamp?

Gronkjor
25-04-2009, 13:56
Jeg har købt fly billetter til returkampen i London, men fik ingen kampbillet. Er der nogen der har fået eller ansøgt til den kamp?

Hehe det var da lidt dumt at købe flybilletter først:titte:

Casper
25-04-2009, 14:35
Hehe det var da lidt dumt at købe flybilletter først:titte:

Det er meget normalt hvis man vil have de billige billetter.
Tag nu bare kampen på onsdag... der er SAS's direkte fly udsolgt...

Casper
25-04-2009, 14:40
fik lige en togbillet fra birmingham til manchester for 10 pund på onsdag... not bad.

Så er jeg i manchester kl 13... tids nok til at drikke Boock under bordet før kampen.

Boock
25-04-2009, 15:44
Casper...Jeg er i Manchester kl. 7.30 onsdag. Selvom jeg starter med at drikke 5 en halv time før dig kan du jo alligevel ikke følge med (som vi har set så mange gange før)

Manc
25-04-2009, 17:28
Hvis der er nogen der kender nogen der skulle have mulighed eller lyst til at skaffe billetter til returkampen, til en pris omkring face-value eller lidt derover, så smid lige en besked.

Clemme
25-04-2009, 18:50
fik lige en togbillet fra birmingham til manchester for 10 pund på onsdag... not bad.

Så er jeg i manchester kl 13... tids nok til at drikke Boock under bordet før kampen.

Det sku da ikke svärt at drikke Boockeren under bordet.
Han har aldrig nået at se mig fuld.

BTW
Herligt at Nani er med. En lille eksamen i mine ögne.

Boock
27-04-2009, 09:59
Det sku da ikke svärt at drikke Boockeren under bordet.
Han har aldrig nået at se mig fuld.

Jeg har aldrig set dig drikke mere end 4 øl...

Clemme
27-04-2009, 21:10
Jeg har aldrig set dig drikke mere end 4 øl...

Präcis. Du er ju faldet om kuld inden.