PDA

Se fuld version : FAC: Everton - Manchester United

Sider : 1 [2]

TJ
20-04-2009, 10:00
Undskyld mig, men synes godt nok du kommer længere og længere ud hvor du ikke kan bunde... men jo det havde selvfølgelig været bedre hvis vi havde scoret på alle vores forsøg

Synes du ikke det er vigtigt at få en god start på en straffesparkskonkurrence? :confused: Det havde der været større chance for at vi havde fået hvis Tevez havde sparket en af de første. Det var især vigtigt i går da Berbatov valgte at sparke elendigt på det første. Undskyld mig, men jeg synes det er ret ligetil...

Glory Man United
20-04-2009, 10:04
Synes du ikke det er vigtigt at få en god start på en straffesparkskonkurrence? :confused: Det havde der været større chance for at vi havde fået hvis Tevez havde sparket en af de første. Det var især vigtigt i går da Berbatov valgte at sparke elendigt på det første. Undskyld mig, men jeg synes det er ret ligetil...

Fik Everton en god start? :lolol: Og er slutningen ikke ligeså vigtig? Seriøst, du spurgte om, hvorfor Tevez ikke sparkede. Da jeg så svarer, at han skulle sparke nr. 5, så vender du den pludselig om til, at de første spark er mere vigtige end de sidste. Det havde vist set bedre ud, hvis du bare havde sagt: "Ups nå ja, Tevez skulle have sparket. My mistake". Som Allan skriver, er du ude på dybt vand

schousboe9
20-04-2009, 10:07

Det er det da også. Hvis man sparker de fire første sikkert ind, kan modstanderen måske ikke stå for presset og vil måske selv brænde undervejs. Hvis de derimod også sparker deres sikkert ind, er rækkefølgen naturligvis underordnet, men det er jo ét stort psykologisk spil, så betydningen af en god start er nærmest indiskutabel.

TJ
20-04-2009, 10:25
Fik Everton en god start? :lolol: Og er slutningen ikke ligeså vigtig? Seriøst, du spurgte om, hvorfor Tevez ikke sparkede. Da jeg så svarer, at han skulle sparke nr. 5, så vender du den pludselig om til, at de første spark er mere vigtige end de sidste. Det havde vist set bedre ud, hvis du bare havde sagt: "Ups nå ja, Tevez skulle have sparket. My mistake". Som Allan skriver, er du ude på dybt vand

Det er sgu da klart at Everton heller ikke fik en god start, men jeg har da heller aldrig sagt at man ikke stadig kan vinde en straffesparkskonkurrence bare fordi man får en ikke god start. Jeg siger bare at det ofte er vigtigt om man får en god start. Jeg synes Tevez skulle have taget en af de første spark og ikke nr 5, fordi han er en af de bedste i truppen til straffespark og i går nåede vi jo ikke engang til det 5. spark fordi nogle af de foregående spillere, som normalt ikke er ligeså gode til at sparke straffespark (ihvertfald Rio, Berbatov er mere vant til det), havde brændt. Derfor synes jeg vores bedste straffesparksskytter bør sparke først og ikke sidst..

United-Allan33
20-04-2009, 10:26
Det er det da også. Hvis man sparker de fire første sikkert ind, kan modstanderen måske ikke stå for presset og vil måske selv brænde undervejs. Hvis de derimod også sparker deres sikkert ind, er rækkefølgen naturligvis underordnet, men det er jo ét stort psykologisk spil, så betydningen af en god start er nærmest indiskutabel.

Og det så vi jo tydeligt igår da Everton kom skidt fra start, men alligevel vandt...

Glory Man United
20-04-2009, 10:30
Det er sgu da klart at Everton heller ikke fik en god start, men jeg har da heller aldrig sagt at man ikke stadig kan vinde en straffesparkskonkurrence bare fordi man får en ikke god start. Jeg siger bare at det ofte er vigtigt om man får en god start. Jeg synes Tevez skulle have taget en af de første spark og ikke nr 5, fordi han er en af de bedste i truppen til straffespark og i går nåede vi jo ikke engang til det 5. spark fordi nogle af de foregående spillere, som normalt ikke er ligeså gode til at sparke straffespark (ihvertfald Rio, Berbatov er mere vant til det), havde brændt. Derfor synes jeg vores bedste straffesparksskytter bør sparke først og ikke sidst..

OK nu poster jeg så det sidste svar om vil nok det mest latterlige emne ever. Everton scorede på 4 spark, ergo skal vi så score på minimum 4 også. Om Rio så brænder det 2. eller 5. spark er vel underordnet.
Jeg vil omvendt sige, at mange ikke tør sparke nr. 5. Det gjorde Tevez åbenbart.

schousboe9
20-04-2009, 10:38
Og det så vi jo tydeligt igår da Everton kom skidt fra start, men alligevel vandt...

Sarcasm, gotta love it...

Deres dårlige start blev jo udlignet af vores tilsvarende dårlige start, så det fik ikke den store betydning for dem igår alligevel. Men havde Berba og Rio scoret, var udfaldet måske blevet et andet, så en god start er (næsten) alfa og omega.

Man kunne jo også vende den om og sige, at vi tabte pga. en dårlig start?? Det er i bund og grund umuligt at diskutere, for vi finder aldrig ud af om udfaldet var blevet et andet, men psykologisk overtag undervejs skal ikke undervurderes.

TJ
20-04-2009, 10:39
Om Rio så brænder det 2. eller 5. spark er vel underordnet.

Nej det er det så ikke for hvis vi havde scoret på de 4 første spark og Everton havde brændt 2, var vi slet ikke nået til det 5. spark..

Men er helt enig i at det er et latterligt emne og forstår godt hvis du ikke skriver tilbage.

United DK
20-04-2009, 10:57
At sige at vi udfra denne kamp skal ændre sangen Glory Glory Man United til Borring Borring Man United, synes jeg godt nok er en smule usagligt, for hvad havde folk forventet?? At dette hold skulle gå ud og spille nr 5-6 i PL af banen??

Nej, men i det mindste give det en chance, fremfor at vi igen skal spille kontrollerende, og leve på den gode defensiv. Jeg er ved at være træt, at vores bedste spillere gang på gang er Rio og Vidic, for det siger lidt om holdets præstation, og når vi sammentidig er hurtigt ude med riven overfor Liverpool (hvilket p.t. er en hån) og Chelsea under Mourinho, så må man også kigge indad, og spørge sig selv, om vi er et hak bedre, for det er jo ikke kun i denne kamp, hvilket altså kan have den undskylding, at det var et usammenspillet hold, men det er generelt over hele denne sæson, og i perioder også sidste sæson, hvor vi kommer foran, og så slapper vi af. Det er vel ikke tilfældigt, at vi har scoret så få mål i denne sæson, det er ikke bare uskarphed, det er en generel mentalitetsændring.

Flax_Generous
20-04-2009, 11:08
@ United_DK

Jeg kan sagtens forstå din kritik, men jeg synes, at den er rimelig malplaceret på baggrund af gårsdagens kamp. United stillede med 4 teenagere i startopstillingen samt Anderson og Gibson. Derudover synes jeg faktisk, at de gjorde det ret godt når man tænker på, at det er Englands pt. femtebedste hold med en af landets bedste forsvar. Der var perioder med fremragende kombinationsspil og masser af gode idéer, men Everton forsvarede sig flot og banen gjorde det til sidst umuligt at spille andet end route one-fodbold.

Flax_Generous
20-04-2009, 11:15
Selvfølgelig er man skuffet over at vi røg ud, men har det ok med at SAF tog chancen med et meget ungt hold og gav spillere med mange kampe i benene en pause.. På trods af at holdet var ungt og uprøvet var vi trods alt tæt på at gå videre, og så havde SAF været et geni.
Enig, de unge spillere gjorde det flot mod et stærkt hold. Jeg er glad for at støtte en klub som så helhjertet tør satse på sine unge spillere. Det ville have været dejligt at komme i en FA Cup-finale, men jeg mener ikke, at man kan klandre holdet eller Sir Alex for noget. Marginalerne var bare ikke på Uniteds unge holds side i går.

Derudover blev de store kanoner sparet, hvilket kan vise sig at blive meget værdifuldt, når man tænker på, at der skal spilles 10 kampe i de næste 30-35 dage.

Clemme
20-04-2009, 11:15
Kan ikke være mere enig! Vidic & Ferdinand defensive arbejde er mere underholdende at se på end hele vores angrebsspil.. Måske Ferguson skulle bruge en del tid resten af sæsonen og hele sommeren på at få Berbatov, Carrick, scholes, Anderson, Park og Tevez til at blive farlig i deres spil og ramme målet:confused:
Eneste to som kan være sin offensive indsats bekendt er Rooney og Ronaldo (Topscorer i PL)

Yup. Helt enig.
2 af dem mener jeg dog ikke skal have mange flere chancer.
Berbatov og Park holder ikke i min verden. Hellere ind med Welbeck og Macheda.

Har ventet et år på at Berbatov kom igang. Det er ikke sket endnu.
Park knokler, men er slet ikke givende nok.

SantasLittleHelper
20-04-2009, 11:52
Yup. Helt enig.
2 af dem mener jeg dog ikke skal have mange flere chancer.
Berbatov og Park holder ikke i min verden. Hellere ind med Welbeck og Macheda.

Har ventet et år på at Berbatov kom igang. Det er ikke sket endnu.
Park knokler, men er slet ikke givende nok. Hehe, først brokker du dig over at vores offensiv ikke fungerede i går, og så vil du gud hjælpe mig hellere starte med Macheda der vel var banens dårligste og en venstrekant der er højrebenet... Det giver ikke rigtig nogen mening, synes du?

Glory Man United
20-04-2009, 11:55
Undrer mig også. Skulle man i den afgørende fase satse på Welbeck/Macheda??? Ikke at jeg kritiserer de to igår, for de havde vel "alt at vinde, intet....". Men de udrettede ZIP på 120 mins

TJ
20-04-2009, 12:01
Synes godt nok at det ville være at skyde sig selv i foden ved at satse på Macheda og Wellbeck fremfor Berbatov og Park i den afgørende fase af sæsonen... det ville være naivt faktisk

Jesus
20-04-2009, 12:10
Helt ærligt, så burde alle kunne se, at Wellbeck's ventreben er værre end Nani's.. Jeg ved godt der er mange herinde, som gerne så Nani flytte, og ikke mener, han overhovedet skal have spilletid, men jeg tror virkelig, at han kunne have udrettet noget i denne her kamp, han ville jo have gjort Evertons langsomme forsvarere helt rundtossede :D

Kristensen
20-04-2009, 12:36
Undrer mig også. Skulle man i den afgørende fase satse på Welbeck/Macheda??? Ikke at jeg kritiserer de to igår, for de havde vel "alt at vinde, intet....". Men de udrettede ZIP på 120 mins

Det beskreivelse kan vel med rette gå på alle offensive spillere... Tevez forsøger at gå ned i banen og få plads men hvis vi snakker sidste 1/3 af banen er han ikke i stand til at ligge en aflevering. Men det er selvfølgelig også svært at afslutte/aflevere når man bliver nød til altid at kigge ned på bolden hele tiden! Syntes virkeligt han mangler et naturligt flow med bold og overblik er en by i rusland for ham i øjeblikket!

United-Allan33
20-04-2009, 12:44
Helt ærligt, så burde alle kunne se, at Wellbeck's ventreben er værre end Nani's.. Jeg ved godt der er mange herinde, som gerne så Nani flytte, og ikke mener, han overhovedet skal have spilletid, men jeg tror virkelig, at han kunne have udrettet noget i denne her kamp, han ville jo have gjort Evertons langsomme forsvarere helt rundtossede :D

Det har du nok ret i, men efter han har gjort dem rundtossede så giver han dem bare bolden...

Jeg tror efter kampen igår at Nani helt sikkert ryger til sommer, for når han ingen gang kan få en plads på sådan et hold, så kommer han squ ikke på mere

Clemme
20-04-2009, 12:49
Hehe, først brokker du dig over at vores offensiv ikke fungerede i går, og så vil du gud hjælpe mig hellere starte med Macheda der vel var banens dårligste og en venstrekant der er højrebenet... Det giver ikke rigtig nogen mening, synes du?

Det var heller ikke helt det jeg mente.
However. Der kom sku da mere ud af de 2 end ud af Berbatov og Park.

Det jeg mente. Jeg ville have f.eks. en af de unge på sammen med det etablerede hold, fremfor Park eller Berbatov. De prøvede i alle fald.
Altså, der er mere at satse på med de 2 unge for fremtiden, end de 2 gamle.
Berbatov syntes jeg er ligefrem pinlig at se på.

Til slutfasen, mener jeg dog ikke vi skal satse på mange af de 4.
Rooney og Ronaldo på fløjene. Tevez som hængende angriber. Har bare svært ved at finde en fuldgod top angriber i truppen.

SantasLittleHelper
20-04-2009, 13:36
Det var heller ikke helt det jeg mente.
However. Der kom sku da mere ud af de 2 end ud af Berbatov og Park.

Det jeg mente. Jeg ville have f.eks. en af de unge på sammen med det etablerede hold, fremfor Park eller Berbatov. De prøvede i alle fald.
Altså, der er mere at satse på med de 2 unge for fremtiden, end de 2 gamle.
Berbatov syntes jeg er ligefrem pinlig at se på.

Til slutfasen, mener jeg dog ikke vi skal satse på mange af de 4.
Rooney og Ronaldo på fløjene. Tevez som hængende angriber. Har bare svært ved at finde en fuldgod top angriber i truppen.
Jeg ved godt der var mange der synes at Rooney gjorde det godt på fløjen mod Porto.. Om det var påvirkning fra kommentatorerne eller hvad det nu var ved jeg ikke, men jeg er dybt uenig. Det skar i mit hjerte at se ham derude. Det var forfærdeligt og et håbløst misbrug af hans kvaliteter. Han er langt bedre i sin normale rolle på Unitedholdet, og endnu bedre i sin rolle på det engelske landshold, men desværre har vi ikke kvaliteterne til at spille lige så naivt stenalderfodbold som england har gjort det sidste lange stykke tid før Capello. Vi ville i hvert fald ikke vinde ret meget.

Og det med Berbatov er jo ikke rigtigt. Jeg ved godt at folk har set sig sur på ham for hans forfærdelige straffespark, men han var langt langt bedre end Macheda og på 30 minutter skabte han mere end Welbeck og Macheda tilsammen. Det var et rigtig godt indhop og det kunne nemt være det der havde afgjort kampen hvis Welbeck ellers kunne ramme en bold der kom trillende mod ham - men ak.. Park kan vi godt blive enige om ikke spillede en god kamp og blev retfærdigvis pillet ud selvom jeg gerne havde set Nani komme ind i stedet. Det er i øvrigt ikke meget ved at satse på unge spillere i en situation som vores og selvom de samlet set leverede en godkendt præstation så var det i høj grad Rio/Vidic's fortjeneste at Everton ikke fik scoret og Andersons fortjeneste at vi kunne fastholde presset når vi fik etableret det. Det var i hvert fald ikke Welbecks og Machedas.

Clemme
20-04-2009, 13:42
He he,

Jeg er både enig og uenig med dig santa,

1. Rooney er ikke bedst ude på fløjen. Men detsværre syntes jeg ikke vi har så mange andre der er gode nok derude. Giggs jo. Men holder han til det.
2. Mht. Welbeck og Macheda. Jeg mener for fremtiden. Om de holder, skal jeg ikke kunne sige på det jeg har set.
3. Fremtid igen - der kan jeg bare ikke se Berbatov. Syntes han var fantastisk hos Spurs, jeg har bare ikke set det hos os endnu. Han har kvaliteterne, han må bare til og vise det.
4. Ferdinand og specielt Vidic var fandme gode. Det lover godt for slutspillet.

United DK
20-04-2009, 14:55
@ United_DK

Jeg kan sagtens forstå din kritik, men jeg synes, at den er rimelig malplaceret på baggrund af gårsdagens kamp. United stillede med 4 teenagere i startopstillingen samt Anderson og Gibson. Derudover synes jeg faktisk, at de gjorde det ret godt når man tænker på, at det er Englands pt. femtebedste hold med en af landets bedste forsvar. Der var perioder med fremragende kombinationsspil og masser af gode idéer, men Everton forsvarede sig flot og banen gjorde det til sidst umuligt at spille andet end route one-fodbold.

Det er da en undskyldning, men fordi man stiller med mange reserver og teenagere, så kan man godt mentalitetsmæssigt, tænker på at ville score nogle mål, og det med kombinationsspillet er et af problemerne, for hvad fanden er det for noget?! Problemet er jo, at vi ikke spiller rigtigt United'sk, altså fremad af banen i højt tempo, og vel og mærke fremad med simpelt spil, ikke alt muligt smart, specielt ikke når spillerne ikke har klassen til den slags. Tempoet var jo urimeligt lavt i går, og man satser ikke på det hurtige omstillingsspil, som man har gjort i stort set alle de år, jeg har været United-fan.

morten k
20-04-2009, 15:35
Det er da en undskyldning, men fordi man stiller med mange reserver og teenagere, så kan man godt mentalitetsmæssigt, tænker på at ville score nogle mål, og det med kombinationsspillet er et af problemerne, for hvad fanden er det for noget?! Problemet er jo, at vi ikke spiller rigtigt United'sk, altså fremad af banen i højt tempo, og vel og mærke fremad med simpelt spil, ikke alt muligt smart, specielt ikke når spillerne ikke har klassen til den slags. Tempoet var jo urimeligt lavt i går, og man satser ikke på det hurtige omstillingsspil, som man har gjort i stort set alle de år, jeg har været United-fan.

Jeg er stort set enig. Vi har et fantastisk pasnings/kombinationsspil. I denne her sæson (og i de sidste par stykker ligeså) bliver det dog alt for tit udnyttet til at spille bolden frem og tilbage på kanten af feltet.
Det er helt uhyggeligt hvor meget den bold bliver skubbet frem og tilbage. Det er som om ingen tør skyde på kassen. Det bliver ikke udnyttet til at få hurtige gennembrud, men til at forsøge at mase sig igennem for mange spillere på for lidt plads.

Det skal så måske også set i lyset af at fodbold og forsvar specielt ER blevet mere organiserede over hele linien.

Mod Porto i onsdags var der dog heldigvis flere eksempler på hvordan vi udførte det på den "gamle" måde.

Man kan også vende den lidt om, og det her er måske lidt selvimodsigende, og mene at vi spiller alt for utålmodigt når vi har bolden fremme på banen og modstanderne er på plads.

I de gode gamle Ince/Robson dage blev bolden kørt frem og tilbage fra wing til wing indtil hullet i forsvaret var der. Idag forsøger vi alt for hurtigt at slå en 3% aflevering ind til vores forward(s).

Generelt forsøger jeg måske at sige at kombinationsspillet og evnerne dertil er til stede - og det for størstedelen er fint - men at det bliver eksekveret med et alt for lille øje for effektivitet.

morten k
20-04-2009, 15:44

De fik en bedre start end vi gjorde. De starter med en afbrænder, vi starter med to. Om noget støtter det argumentet for en god start.

Der er så også et argument i at holde de sikre til de sidste spark, der må antages at foregå under et lidt højere pres end de første.

morten k
20-04-2009, 15:50

Ja, det var ikke prangende.

Men de fik heller ikke ligefrem masser at arbejde med på en dag hvor midtbanen leverede på den lave side af gennemsnitligt offensivt set og Tevez havde store problemer med at fange og beholde bolden.

Og jeg forstår så heller en placering af Wellbeck i venstre side. Tror det havde været langt farligere hvis ham og Macheda havde ligget omvendt.

Jeg vil tøve noget med at bedømme de to ud fra den kamp. Jeg er næsten mest ærgelig over at Macheda måske har fået et lille hak i selvtilliden. Man kan bare håbe at det opvejes af en karakteropbyggende effekt.

Er dog helt enig i at vi ikke lige er i en situation hvor det er nødvendigt eller produktivt at satse på de to på nogen måde.

Dines
20-04-2009, 18:44
Nu hvor jeg har tænkt kampen igennem, så er jeg egentlig kommet frem til, at jeg forstod Ferguson valgte at spare spillere, for PL og CL er vigtigst. Jeg synes dog stadig, at hans brug af 5 spillere med færre end 10 førsteholdskampe var for overdrevent, og jeg forstod ikke hvorfor, at vi ikke kunne bruge Ronaldo, Evra, Nani og Scholes fra start?

Angående vores kedelige spil igår, så er det vel forståeligt med sådan et hold mod et rigtig godt mandskab, men min frustration bunder mere i vores spillestil i den her sæson. Vi har sgu været for defensive og fedtet for mange snævre sejre hjem. Godt nok kan man give flere årsager til dette, men vores indstilling til måden fodbold skal spilles på, er ved at ændre sig grueligt, og det ligger altså ikke til Manchester Uniteds ånd. På onsdag mod Portsmouth har vi ingen undskyldninger for ikke at vinde komfortabelt mod et hold, der ikke rigtigt har så meget mere at spille for (de er næsten sikre på PL næste år), så medmindre David James har en fantom dag, så forventer jeg altså, at vi slår dem med mere end 1 mål.

Jeg har kommet mig over skuffelsen, for vi har stadig massere af vigtige kampe, så jorden går ikke under grundet nederlaget igår, men ærgrer mig bare, at vi er så tæt på den Fa Cup finale, og ikke lige kunne have kommet dertil.