Se fuld version : Den vigtigste kamp i Manchester Uniteds historie
United DK
12-04-2009, 22:48
En FA Cup 3. runde-kamp mod Nottingham Forest i januar 1990, lyder umiddelbart ikke som nogen historisk kamp, og isoleret set er kampen heller ikke en af de største, men det var sådan inden kampen, at Ferguson hang med røven i vandskorpen, efter tre år uden nævneværdig succes, og et nederlag i denne kamp, ville med alt sandsynlighed betyde farvel og tak, til endnu en, på det tidspunkt, i rækken af managers, der havde forsøgt at leve op til Sir Matt Busby, og selvom Forest fik et mål annulleret, vandt vi gudskelov kampen 1-0, og endte senere med at vinde FA Cuppen det år, og resten er som bekendt historie.
yHuUYa0sMnU
Ak ja, det var sådan fodbold så ud dengang man blev født! Men fuck hvor er det et godt indlæg! Den ligger lige der hvor den skal! Jeg tvivler på, at SAF ville blive fyret, men det er stadig lidt mærkeligt at tænke på, hvis han virkelig blev det, hvordan klubben så ville se ud..
Glory Man United
13-04-2009, 08:10
Ak ja, det var sådan fodbold så ud dengang man blev født! Men fuck hvor er det et godt indlæg! Den ligger lige der hvor den skal! Jeg tvivler på, at SAF ville blive fyret, men det er stadig lidt mærkeligt at tænke på, hvis han virkelig blev det, hvordan klubben så ville se ud..
Det ville han. Tilhængerne krævede allerede hans afgang, og som united.dk skriver, havde vi intet vundet i de tre første sæsoner med Fergie ved roret
Ja, det er mærkeligt, hvordan små ting kan få så stor en betydning. Uden Ferguson vil vi med stor sandsynlighed ikke have haft den her succes, vi har i dag og vil nok ikke være en af verdensstørste klubber.
Det var et vigtigt mål, med et rigtig flot oplæg! var det ikke Mark Robbins - ham der i en kort periode var i FCK - der scorede målet?
Glory Man United
13-04-2009, 12:08
Det var et vigtigt mål, med et rigtig flot oplæg! var det ikke Mark Robbins - ham der i en kort periode var i FCK - der scorede målet?
Jo, han reddede også senere i FA Cuppen det år. Men et par år efter smuttede han til Norwich, da han ikke kunne få en stamplads hos os
United DK
13-04-2009, 12:46
Jo, han reddede også senere i FA Cuppen det år. Men et par år efter smuttede han til Norwich, da han ikke kunne få en stamplads hos os
Nu er jeg ikke helt fra den tid, men skyldes hans manglende stamplads ikke, at der lige pludselig dukkede en ret talentfuld waliser op?
Glory Man United
13-04-2009, 13:18
Nu er jeg ikke helt fra den tid, men skyldes hans manglende stamplads ikke, at der lige pludselig dukkede en ret talentfuld waliser op?
Nej Giggs var jo venstre wing, og Robins var forward. De to angribere på det tidspunkt var McClair/Hughes, og da Robins skred købte vi Dion Dublin, som så aldrig fik succes
United DK
13-04-2009, 16:30
Nej Giggs var jo venstre wing, og Robins var forward. De to angribere på det tidspunkt var McClair/Hughes, og da Robins skred købte vi Dion Dublin, som så aldrig fik succes
Jeg kan bare se på denne startopstilling, fra en gammel kamp mod Liverpool, at Giggs er i angrebet, og McClair på midtbanen, så jeg gik udfra, at Giggs havde taget Robins' plads i angrebet, selvom jeg godt ved, at Dion Dublin også var i klubben omkring den tid, men som du selv siger, så blev han aldrig en succes, bl.a. fordi han ikke fik ret mange kampe, så ham skænkede jeg ikke en tanke.
xBDDi2pVUAM
Glory Man United
13-04-2009, 16:44
Jeg kan bare se på denne startopstilling, fra en gammel kamp mod Liverpool, at Giggs er i angrebet, og McClair på midtbanen, så jeg gik udfra, at Giggs havde taget Robins' plads i angrebet, selvom jeg godt ved, at Dion Dublin også var i klubben omkring den tid, men som du selv siger, så blev han aldrig en succes, bl.a. fordi han ikke fik ret mange kampe, så ham skænkede jeg ikke en tanke.
Skal jeg være ærlig tror jeg ikke grafikken holder. Ince som venstre kant???????? McClair kom senere ned som midtbanespiller, men jeg tror, at i denne kamp, at Ince/Robbo var på den centrale midtbane, Giggs på venstre kanten og McClair/Hughes i angrebet
United DK
13-04-2009, 16:50
Skal jeg være ærlig tror jeg ikke grafikken holder. Ince som venstre kant???????? McClair kom senere ned som midtbanespiller, men jeg tror, at i denne kamp, at Ince/Robbo var på den centrale midtbane, Giggs på venstre kanten og McClair/Hughes i angrebet
Det virker også mest logisk, men da Robins var fast mand, spillede McClair også på midtbanen, så jeg vil ikke blankt afvise det.
Glory Man United
14-04-2009, 08:38
Det virker også mest logisk, men da Robins var fast mand, spillede McClair også på midtbanen, så jeg vil ikke blankt afvise det.
Robins var ALDRIG fast mand. Og McClair kom først på midtbanen i 92-93 sæsonen, da Robson blev reserve, og en fransk konge kom til. Da Keano så kom i sommeren 93, blev McClair jo mere og mere anvendt som reserve
United DK
14-04-2009, 11:45
Robins var ALDRIG fast mand. Og McClair kom først på midtbanen i 92-93 sæsonen, da Robson blev reserve, og en fransk konge kom til. Da Keano så kom i sommeren 93, blev McClair jo mere og mere anvendt som reserve
Jeg vælger at give dig ret, du var trods alt fan dengang, så jeg vil ikke rode mig ud i en diskussion om noget, jeg ikke kan være 100% på. :)
Glory Man United
14-04-2009, 12:04
Jeg vælger at give dig ret, du var trods alt fan dengang, så jeg vil ikke rode mig ud i en diskussion om noget, jeg ikke kan være 100% på. :)
Skal man være fan af United for at være bruger? Og iøvrigt skuffende at du giver op så let. :trophy:
United DK
14-04-2009, 15:26
Skal man være fan af United for at være bruger?
Nu er jeg ikke helt med?
Og iøvrigt skuffende at du giver op så let. :trophy:
Man må jo erkende, når ens viden ikke rækker længere, modsat visse kværulanter. ;)
Don Kafai
14-04-2009, 17:20
Hvorfor blev Forests mål annulleret? Synes da ikke der er skyggen af offside...
Nicolas Redding
27-05-2009, 19:33
Hvorfor blev Forests mål annulleret? Synes da ikke der er skyggen af offside...
det var lee sharpe på lanten dengang og så kom russeren ovre i den anden side, sparky og macclair oppe foran, giggsy kom op foran af nød snere i 90erne inden cantona, solskær, teddy, cole, yorke osv kom til.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.