Se fuld version : PL: Sunderland - Manchester United
Glory Man United
13-04-2009, 08:45
problemet er bare at vi mere eller mindre har spillet kedeligt og uinspireret hele sæsonen.
Bortset fra hjemmekampene mod Chelsea og Stoke og så en halvleg her og der, så kan jeg ikke se vi har leveret god fodbold i år.
Der er jo altid problemer, ikke? Det var der jo også i sidste sæson og forrige også....altså ifølge dig :whine:
problemet er bare at vi mere eller mindre har spillet kedeligt og uinspireret hele sæsonen.
Bortset fra hjemmekampene mod Chelsea og Stoke og så en halvleg her og der, så kan jeg ikke se vi har leveret god fodbold i år.
Det er rigtig nok. Det er ikke fordi, at vi har spillet flot fodbold i den her sæson. I det nye år, er det vist kun 3 PL-kampe, vi har vundet med mere end 1 mål. Det var mod Chelsea, WBA og Fulham hjemme. Jeg ved ikke hvorfor, at vi er begyndt at spille så mere på defensiven end offensiven. Det er altså kun 2 år siden, at vi spillede noget af det bedste fodbold i Europa med Rooney, Ronaldo, Saha, Carrick, Giggs, Scholes og Park, der alle scorede mange mål. Men så igen, der ingen tvivl om, at jeg helst vil vinde trofæer end at se flot fodbold, hvor man ikke vinder noget.
Der er jo altid problemer, ikke? Det var der jo også i sidste sæson og forrige også....altså ifølge dig :whine:
Det har vel ikke meget at gøre med det indlæg, du quoter. Robinho har helt ret; vi har bestemt ikke bjergtaget med vores champagnefodbold i denne sæson og kan primært takke van der Sar, Rio Ferdinand og især Nemanja Vidic for de trofæer, vi skulle få.
Det er egentlig ironisk nok, at medierne har pumpet os mere og mere op gennem de seneste par sæsoner, selvom vi spillede flottest og mest overbevisende i 06/07-sæsonen. Vores trup er stærkere nu end dengang, men vi fungerede bedre som hold - dog ikke defensivt - for to år siden.
Lige nu handler det imidlertid kun om de tre point hver gang, og jeg skal ikke klage over sejren over Sunderland. Men hvis vi ikke forbedrer vores spil drastisk, vinder vi ikke Premier League uden fejltrin fra Liverpools side.
RuudVanNissetøj
13-04-2009, 10:27
Lige nu handler det imidlertid kun om de tre point hver gang, og jeg skal ikke klage over sejren over Sunderland. Men hvis vi ikke forbedrer vores spil drastisk, vinder vi ikke Premier League uden fejltrin fra Liverpools side.
Og fejltrin fra Pool skal nok komme og formentligt allerede i næste kamp mod Arsenal :devilll:
Jeg er fortsat optimistisk, da jeg fortsat kan undre mig over, at vi vinder kampe med det spil vi præsterer. Igen, vi kan umuligt spille meget dårligere end lige nu. Men der var altså fremgang at spore i Sunderland kampen, så hvorfor skulle vi ikke så småt finde tilbage til formen igen ?
Desuden har vi nok alle med rette været efter forsvaret på det sidste. Men jeg synes måske også, at vores centrale midtbane har en stor del af skylden. Jeg synes simpelthen der mangler noget fysik og gennemslagskraft når vi har tabt bolden netop der (jeg ser bort fra Fletcher der har gjort det hæderligt). Men ellers har Giggs, Scholes og Carrick virket direkte underlegne i det fysiske spil i forhold til modstanderne.
United DK
13-04-2009, 11:40
Robinho (skal det brugernavn for øvrigt ikke ændres?!) er mere pessimistisk og krævende end gennemsnittet, men han rammer ikke langt fra. Vi har set over hele sæsonen, spillet som en sæk kartofler, og sådan synes jeg også det var sidste sæson, selvom folk lader sig narre af, at vi både mesterskab og CL.
Mig bekendt har vi en ånd i klubben fra Busbys tid, hvor vi ikke bare skal vinde fodboldkampe, og det har vi ikke levet godt nok op til siden 06/07 sæsonen. Man kan selvfølgelig ikke spille godt hver gang, men når man ser på, hvor godt eksempelvis Barcelona spiller generelt, er vi da langt efter, for de spiller vel godt 8 ud af 10 kampe, det kan man ikke ligefrem sige om os, tværtimod. De er så også hjulpet af, at tempoet dernede ikke er så højt igen, og man derfor nemmere kan spille med hæl og tå, men det ændre sådan set ikke ved, at vi ikke spillemæssigt har ramt topniveauet, over en længere periode, selvom vi igen står til at vinde et mesterskab.
Glory Man United
13-04-2009, 11:43
Er helt på det rene med, at vi ikke spiller alt for godt pt, men med Robinho er det bare en copy/paste fra hans 1000 tidligere indlæg. Det er jeg vel bare træt af
Don Kafai
13-04-2009, 13:46
men når man ser på, hvor godt eksempelvis Barcelona spiller generelt, er vi da langt efter, for de spiller vel godt 8 ud af 10 kampe, det kan man ikke ligefrem sige om os, tværtimod. De er så også hjulpet af, at tempoet dernede ikke er så højt igen, og man derfor nemmere kan spille med hæl og tå, men det ændre sådan set ikke ved, at vi ikke spillemæssigt har ramt topniveauet, over en længere periode, selvom vi igen står til at vinde et mesterskab.
Sådan synes jeg ikke du kan stille det op. Hvis vi ser bort fra os selv, hvornår har et hold så sidst spillet champagnebold over en sæson?
Muligvis Arsenal i 03/04, men det var også en latterlig overlegen sæson de leverede, og hvor modstanden var langt dårligere end den er i dag.
3 ud af de sidste 4 år, er Barcelona røget ud af CL til Chelsea, Liverpool og United. Så har de vundet en finale 11 mod 10 (hvor de iøvrigt inden da var udspillet af Arsenal), og i samme sæson slog de Chelsea ud på vejen i to tætte kampe, hvor Del Hornos røde kort nok blev udslagsgivende.
Min pointe er ikke at fluekneppe, men jeg er uenig i at Barcelona ville være så overlegne hvis de fx spillede i Premier League. Nu så jeg Barcelonas kamp i weekenden mod Huelva, og jeg forstår sgu godt hvorfor Barcelona kan tillade sig at spille med så mange offensive kræfter, når modstanderen er så elendige.
Desuden er det to vidt forskellige kulturer og mentaliteter, så det er umuligt at spå om. Men hvis vi vendte den om, så ville United heller ikke klare sig synderligt godt i La Liga tror jeg. Vi så jo fx hvordan et hold som Porto kan holde på bolden og spille os rundt i manegen, og i Spanien spiller alle hold stort set på den måde, så her tror jeg også vi ville få vores problemer.
PerRonaldo
13-04-2009, 14:05
Kan godt være at stedet har meget at sige, men når man har spillere som xavi, iniesta, etoo, messi og henry på holdet er der kun en måde at spille på og det er fremad! De har så gode tekniske spillere at de er det eneste hold i verden der kan tillade sig at spille på den måde. Carrick og Scholes når ikke deres spanske ditto til sokkeholderne pt, og det er virkelig og i særdeleshed Iniestas fortjeneste at de spiller som de gør! Vi snakkede før sæsonen om at blive dødbringene med rooney-berba-ronaldo, men faktum er at henry-etoo-messi har tilsammen scoret mere end noget andet engelsk hold har scoret i alt i denne sæson. Det er lige meget hvor i verdenen man så spiller, det er meget imponerende, og bortset fra en kort periode her for noget tid siden har Barcelona overstrålet alt og alle set over hele sæsonen!
Glory Man United
13-04-2009, 14:18
Lad os nu vente med at rose Barca til de har slået Chelski ud i semien og derefter finalen. De har styret NADA i La Liga, det har været Real Madrid, der har vundet den. Og modsat en del herinde, mener jeg, at det altså titlerne, der er afgørende. Ikke om man kan slå et spansk bundhold med 4-0 eller 6-0
forstår ikke hvorfor folk hele tiden vil sammenligne os med barcelona... hvis folk er så vilde med det hold, så begynd at se deres kampe istedet for uniteds...
de interesserer i hvert fald ikke mig...
Glory Man United
13-04-2009, 14:26
forstår ikke hvorfor folk hele tiden vil sammenligne os med barcelona... hvis folk er så vilde med det hold, så begynd at se deres kampe istedet for uniteds...
De har altså Pique. En helt fantastisk spiller :lolol:
PerRonaldo
13-04-2009, 14:33
De har altså Pique. En helt fantastisk spiller :lolol:
Kan godt være det ironisk ment, men han ku sgu helt sikkert godt bruges i vores forsvar pt.
Og ja casper jeg ser også barcas kampe, og ja jeg bliver også hamrende imponeret af den måde de spiller på.. Men derfor behøver jeg vel ikke være fan af dem?? Kan bare godt lide og se god teknisk fodbold, og der er de markant bedre end alle andre pt. Lidt lige som når Brasillien spiller, nyder forestillingen uden at have følelser med i det..
enig, men folk snakker generelt om at det ku være åhh så dejligt at spille som barcelona...
Glory Man United
13-04-2009, 14:39
Mig bekendt ha Barca vundet lige så meget de sidste to år som Fools har......
PerRonaldo
13-04-2009, 14:42
Mig bekendt ha Barca vundet lige så meget de sidste to år som Fools har......
Ja og hvor vil du hen med det?? Jeg har ikke sagt noget om at de er det bedste hold i verdenen.. Men lige pt overstråler de alle spillemæssigt og har gjort dette set over hele sæsonen, men ja de har intet vundet endnu.. Men derfor er det vel stadig okay at være imponeret over deres spil!
Glory Man United
13-04-2009, 14:44
Ja og hvor vil du hen med det?? Jeg har ikke sagt noget om at de er det bedste hold i verdenen.. Men lige pt overstråler de alle spillemæssigt og har gjort dette set over hele sæsonen, men ja de har intet vundet endnu.. Men derfor er det vel stadig okay at være imponeret over deres spil!
Har jeg quotet dig?
PerRonaldo
13-04-2009, 14:50
Har jeg quotet dig?
Gik udfra det var mig da du har skrevet et par one-liners efter jeg har skrevet.. Men du debattere måske lidt med dig selv?? ;)
hehe det er en interessant debat :)
Glory Man United
13-04-2009, 14:54
Gik udfra det var mig da du har skrevet et par one-liners efter jeg har skrevet.. Men du debattere måske lidt med dig selv?? ;)
Lidt skizo er man vel ;) Næ men ligesom Casper undrer jeg mig også en smule over folks fascination herinde over Barca. Og som jeg siger, er jeg ved gud ikke imponeret over en sejr over Mallorca, Getafe eller hvad de nu hedder.
Klart at hvis de tager CL i år, så er det flot. Men jeg tror stadigvæk, det bliver os eller Chelski
PerRonaldo
13-04-2009, 15:04
Lidt skizo er man vel ;) Næ men ligesom Casper undrer jeg mig også en smule over folks fascination herinde over Barca. Og som jeg siger, er jeg ved gud ikke imponeret over en sejr over Mallorca, Getafe eller hvad de nu hedder.
Klart at hvis de tager CL i år, så er det flot. Men jeg tror stadigvæk, det bliver os eller Chelski
Ja jeg vil også se dem mod et engelsk tophold vil udråbe dem til vindere af noget som helst! Men derfor er jeg stadig imponeret over deres spil.. :) forhåbentlig giver det ingen titler, men så har man da nydt forestillingen så længe det varede.. Og blir det ikke os der vinder håber jeg da for fodbolden at det blir barca.
Danielsen
13-04-2009, 15:18
Hört!!
Klart, at det havde väret rart med en masse 4-0/5-0 sejre....men det vigtigeste for mig, er og komme op på 18 ligatitler...om det så skal betyde 1-0 resten af säsonen...so be it.
Vi har haft målscorings problemer denne säson, og det kan der så blive rettet op på til näste...nu skal den pokal bare i hus, koste hvad det koste vil!
ChristianR
13-04-2009, 15:44
Man kan alligevel ikke lade være med at imponeres lidt over deres tilgang til tingene.
De gennembanker Bayern München 4-0, mens vi med nød og næppe for hevet 2-2 hjem mod Porto. Så lidt international format har de altså.
Vi kan hurtigt blive enige om, at de ikke er selvskrevne CL-vindere og at endestationen sagtens kan blive Chelsea, Arsenal eller os. Det er deres offensive tilgang til stort set alle kampe, jeg synes er prisværdig.
Jeg tror de færreste imponeres over et par sejre over spanske bundhold. Det flotte ligger i, at de vinder mange af kampene 5-0, 6-1 osv.
Vi hiver med nød og næppe 2-1 hjem mod Englands bundhold. Det samme er vel typisk for Chelsea og bortset fra et par kampe på det sidste også for Liverpool. Jeg kunne også ønske, at vi mere konsekvent gik efter at vinde størst muligt i de kampe, hvor vi har haft et klart overtag fremfor at forsvare kampen hjem. (groft sagt)
EDIT: Det skal dog siges at mesterskabet er det klart vigtigste for mig, og jeg er udemærket klar over, at man ikke hver sæson kan forvente champagnebold og storsejre på stribe. Jeg forsøger bare at præcisere, hvori det flotte ved Barcelonas præstationer ligger.
United DK
13-04-2009, 15:48
Jeg vil da godt lige slå fast, at jeg ikke er til Barcelona på nogen måde, heller ikke deres spillestil, det er for smart til mig, og der er for mange afleveringer, men pointen er jo, uagtet at modstanderen måske er dårlig, at de formår at spille deres spil gennem en stor del af sæsonen, hvilket vi ikke gør, for vores spil er ikke det, som vi har leveret gennem store dele af denne sæson.
Desuden er jeg en af de få herinde, der har råbt op om antallet af sydlændinge (og ikke-britere generelt) på holdet, så jeg vil ikke anklages for, at være til den slags fodbold, tværtimod.
ChristianR
13-04-2009, 15:56
Jeg vil da godt lige slå fast, at jeg ikke er til Barcelona på nogen måde, heller ikke deres spillestil, det er for smart til mig, og der er for mange afleveringer, men pointen er jo, uagtet at modstanderen måske er dårlig, at de formår at spille deres spil gennem en stor del af sæsonen, hvilket vi ikke gør, for vores spil er ikke det, som vi har leveret gennem store dele af denne sæson.
Desuden er jeg en af de få herinde, der har råbt op om antallet af sydlændinge (og ikke-britere generelt) på holdet, så jeg vil ikke anklages for, at være til den slags fodbold, tværtimod.
Hvad den enkelte er til er vel ikke videre relevant. Jeg er også mest til britisk fodbold og brittere. Derfor er det naturligvis Premier League, jeg primært følger.
Men der er vel ingen af os, der ikke er til storsejre og masser af mål med fokus på angrebsfodbold? Det mener jeg Barcelona står for, og det er IMO beundringsværdigt, omend jeg heller ikke mener, det burde foregå helt på samme måde hos United. Men det behøver det så sandelig heller ikke, hvilket vi har bevist før.
United DK
13-04-2009, 16:21
Hvad den enkelte er til er vel ikke videre relevant. Jeg er også mest til britisk fodbold og brittere. Derfor er det naturligvis Premier League, jeg primært følger.
Men der er vel ingen af os, der ikke er til storsejre og masser af mål med fokus på angrebsfodbold? Det mener jeg Barcelona står for, og det er IMO beundringsværdigt, omend jeg heller ikke mener, det burde foregå helt på samme måde hos United. Men det behøver det så sandelig heller ikke, hvilket vi har bevist før.
Vi er alle til storsejre og massere mål, men der er forskellige måder at gøre det, og det er også det der debatteres. Personligt synes jeg 4-0 sejren over Arsenal sidste år, var pragteksemplet på måden, som United spiller fodbold på, når det er bedst, hvor vi med højt tempo knuste Arsenal, og 7-1 sejren over Roma skal heller ikke glemmes i den sammenhæng. De blev ikke knust med hæl og tå, men med tempo, tempo og så lige noget tempo, kryddet med det simple spil, fremfor alle cirkustricksene. Det var fodbold lige efter mit hoved.
De gennembanker Bayern München 4-0, mens vi med nød og næppe for hevet 2-2 hjem mod Porto. Så lidt international format har de altså.
Wolfsburg slog Bayern 5-1, så udfra den resultat-logik så ville Wolfsburg også klare sig glimrende i CL.
Cristian9000
13-04-2009, 17:46
Genial tråd om Sunderland - United :P
Så.. Nu blev Barcelona fodbold lige pludselig et fy-ord.
Nu tror jeg mere diskussionen opstår ved at vi ikke spiller særlig flydende, eller specielt godt offensivt, og det må vi vel bare erkende at vi ikke gør. At man så sammenligner med Barcelona er for mig lidt ligegyldigt - meningen med kritikken er vel at vi skal spille mere flydende og bedre fodbold, og at man med bedre offensiv fodbold har bedre chancer for at vinde kampene.
Personligt rør det mig ikke p.t. så længe vi vinder mesterskabet i år, men vi skal da noget op i gear, hvis vi fremover vil vinde Premier League. Denne sæson er jo total utilregnelig med masser af pointtab, og 1-0 sejre. Jeg tvivler på det holder igen næste år, så vi må oppe os offensivt, og hvem vil ikke se flot fodbold? Derfor behøves man vel ikke være Barca fan. Alle kunne vel li 7-1 sejren over Roma.
Årets dumme indlæg, groft sagt.
- Hvad fanden er der nu galt i at spille flot fodbold? Er det misundelse jeg fornemmer? Det er da kun godt for fodbolden, at hold som Barca viser fanen. Fodbold er blevet for kedeligt, hvis du spørger mig. Vi er heller ikke det sprudlende hold, der flyver derud og vil underholde. Næh nej, vi skal jo forsvare og jeg ved ikke hvad, sågar mod de elendigste hold, som vi i 90'erne og starten af det 21. århundrede plejede at smadre i tusinder stykker.
Jeg forstår simpelthen ikke at hold som Uniteds format er blevet så kedelige. Men nu skal i ikke forstå mig som en fan, der kun er fan af champagnebold. Men at du kan forkaste Barcas spil på den måde, du gør i dit indlæg der, forstår jeg ikke en krone af.
Barca spiller ikke kun flot fodbold. De ydmyger deres modstandere i alt. Det er magtdemonstrationer, de viser gang på gang.
Men du er imponeret, når vi vinder over hold på samme niveau fra den engelske liga? Come on. Det jo dobbeltmoralsk det der.
United DK
14-04-2009, 06:54
Årets dumme indlæg, groft sagt.
- Hvad fanden er der nu galt i at spille flot fodbold? Er det misundelse jeg fornemmer?
Der er intet galt med flot fodbold, det er bare ikke mig. Jeg har aldrig været til det der tålmodighedsfodbold, hvor man spiller bolden rundt i en evighed, og problemet med flot fodbold er også, at kan du ikke udfører det ordentlig som Barcelona kan, så bliver det så jammerligt at se på, og desværre er mange trænere hoppede i popularitetsfælden, og prøver at praktisere flot fodbold, selvom de overhovedet ikke har materialet til det, eksempelvis kan man nævne vores eget landshold, AGF, West Brom osv., og popularitetsfælden er et ord der opstår, fordi det er blevet så populært, at gå ind for flot fodbold, at man helt glemmer, at det fodbold først og fremmest handler om, det er at score mål, men heldigvis har vi stadig managers som Stokes Tony Pulis, der ved hvad spillet drejer sig om, først og fremmest, hvilket ligenu gør, at Stoke også ligner et PL-hold næste sæson. De får så ikke alt den sympati, som hold der praktisere flot fodbold, men så må man vælge, vil man have sympati, eller vil man have point?
Glory Man United
14-04-2009, 07:12
Men du er imponeret, når vi vinder over hold på samme niveau fra den engelske liga? Come on. Det jo dobbeltmoralsk det der.
Har ikke sagt at jeg er imponeret over vores sejre (find endelig de indlæg). Men uden at kunne bevise det, tror jeg Sunderland ude er væsentlig sværere at slå end Getafe hjemme.
Og inden du kalder folk dumme, dobbeltmoralske mm. så læs tråden igennem. Jeg siger, at Barca INTET har vundet de foregående to sæsoner. Men som jeg nævnte, tager jeg hatten af for dem, hvis de vinder CL + La Liga i år. Det er trods alt næsten lige så flot, som vores sæson sidste år. Jeg har dog stadig Chelski og os som favoritter (hvis vi ellers kan klare den svære opgave imorgen)
bla bla bla....men så må man vælge, vil man have sympati, eller vil man have point?
Nemlig. Jeg har svært ved at tage "fodboldeksperter" seriøse, hvis man lovpriser et hold, som intet vinder eller sågar rykker ned. Hvis Stoke kan klare den, med de midler de har, så er jeg til gengæld imponeret
Genial tråd om Sunderland - United :P
kampen er spillet, så kan den ligeså godt bruges :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.