PDA

Se fuld version : Uniteds all-time bedste XI

Belfast
07-04-2009, 16:27
Nappet fra Onside.dk

Den engelske avis The Independent har givet deres bud på Manchester Uniteds Dream Team. Mange store stjerner er udeladt, men en enkelt dansker er der alligevel blevet plads til.

Ligesom at begive sig ud i en Top 50 eller 100 over de bedste spillere, som fodboldverden nogensinde har set, er det heller ikke nogen taknemmelig opgave at lave et Dream Team for en klub med over 100 års historie. Og slet ikke, når det er en klub af Manchester Uniteds statur, med masser af pokaler i skabet og stjernespiller i klubtrøjen.

Ikke desto mindre er det hvad den velansete engelske avis The Independent har begivet sig ud i, forud for Uniteds kvartfinale-opgør mod Porto i Champions League. Og ikke helt overraskende er der mellem stængerne blevet plads til en vis højtråbende dansker.

Målmand: Peter Schmeichel (1991-1999, 292 kampe i Premier League/1. division)
Lettere overraskende har United aldrig haft de helt store målmandstraditioner. Man kan i hvert fald sige, at for hver Harry Gregg og Edwin van der Sar har der også været en Gary Bailey, Mark Bosnich eller Massimo Taibi. Ingen målmænd i Uniteds historie kommer dog i nærheden af The Great Dane, der fra bagerste kæde styrede United til et hav af triumfer gennem sine år i klubben. The Independent går endda så vidt til at kalde Schmeichel for den bedste målmand, som Premier League nogensinde har set.

Højre back: Gary Neville (1992-?, 376 kampe, 5 mål)
Ja, Gary Neville. Den ældste af Neville-brødrene har aldrig været en af United eller Englands mest populære spillere, men ikke desto mindre har han spillet fast i Uniteds højreside i den mest succesrige periode i klubbens historie og han har desuden samlet 85 landskampe for England til CV’et. Den undervurderede United-kaptajn havde et imponerende sammenspil med David Beckham i 90’erne og blev endda endnu bedre til at støde med frem, efter Beckham rejste til Madrid.

Centerforsvar: Martin Buchan (1972-1983, 456 kampe, 4 mål)
Utvivlsomt en af de mere ukendte på Uniteds Dream Team. Men The Independent lister alligevel den hårdføre Buchan foran storspillere som Stam, Ferdinand og Bill Foulkes. Buchan var en konstant performer hos United i 11 svingende år – blandt andet en nedrykning i 1973 og en sejr i FA Cuppen over Liverpool i 1977. Buchan var anfører for United i seks år og enkelte gange også for Skotland, som han repræsenterede 34 gange i karrieren.

Centerforsvar: Duncan Edwards (1953-58, 151 kampe, 20 mål)
Duncan Edwards spillede mere en midtbanerolle for The Busby Babes, men havde han overlevet München-ulykken, ville han sandsynligvis være blevet en boldførende centerforsvarer, der kunne have holdt Bobby Moore på bænken hos England i 1966. I hans alt for korte karriere, nåede Edwards at blive den yngste debutant for England og vinde to liga-titler med United. Hans enorme talent beskrives måske bedst af Bobby Charlton, der kaldte ham ”den eneste spiller, der fik mig til at føle mig underlegen” – og det vel at mærke inklusiv George Best og Pelé.

Venstre back: Dennis Irwin (1990-2002, 368 kampe, 22 mål)
Nogen havde måske tænkt Patrice Evra på venstrebacken, men to fremragende sæsoner var altså ikke nok i The Independents optik for at komme på Dream Team’et. De er i stedet gået med den mindre iøjnefaldende irer, Dennis Irwin, der netop aldrig trak de store overskrifter, men altid leverede en solid indsats for United i de tolv år, han var hos The Red Devils. Ferguson kaldte ham ”Mr. Dependable”, som var snu, hurtigere end han så ud, og ikke mindst farlig på dødbolde, både som frisparksskytte og ikke mindst som straffesparksskytte, hvoraf mange af hans 22 scoringer er kommet i hus.

Højre midtbane: David Beckham (1993-2003, 361 kampe, 62 mål)
I højre side af midtbanen var det et valg mellem to spillere, der er meget mere end fodboldspillere: Beckham eller Ronaldo? Begge glimrer på både billboards og banen, men Beckham vinder duellen på den fantastiske kvalitet af hans indlæg, hans undervurderede arbejdsraseri og større kontinuitet og træfsikkerhed på hans frispark. Avisen medgiver dog, at Ronaldo havde vundet pladsen, hvis han i denne sæson havde gentaget sidste års fantomsæson.

Central midtbane: Bobby Charlton (1954-1973, 606 kampe, 199 mål)
Bobby Charlton startede egentlig som en topklasse winger, men i hans bedste år fungerede han som motor og hjerte for United og England som verdens bedste centrale midtbanespiller. Han vandt blandt andet VM med England i 1966, Europa Cuppen med United i 1968 og blev kåret til Årets Spiller i Europa efter VM-triumfen. Spildikterende afleveringer, et fantastisk skud, glorværdige mål og hentehår af en anden verden gjorde Charlton til en af de mest genkendelige fodboldspillere i sin tid.

Central midtbane: Bryan Robson (1981-1994, 345 kampe, 74 mål)
Først og fremmest skal man adskille træneren Robson fra spilleren Robson. I 80’erne var han en naturkraft på både Uniteds og Englands midtbane, stormende fra boks til boks, med anførerbindet fast om armen. Hans all-action stil gjorde ham mere og mere skrøbelig for skader, men når han var fit og i form, piskede han sit hold frem med samme passion som Roy Keane, men mere målfarlig og uden de personlige vendettas.

Venstre wing: George Best (1963-1974, 361 kampe, 138 mål)
Hans karriere toppede som 26-årig, men på det tidspunkt havde hans hurtighed, ynde, dribleevne, balance, eminente teknik og selvtillid allerede gjort ham til den første ”celebrity” fodboldspiller ligesom vi kender det fra Beckham og Ronaldo i dag. Efter Uniteds Europa Cup-triumf i 1968, blev Best kåret til Årets Spiller i Europa. Hans fodboldspil var revolutionerende i sin tid, men ”Den femte Beatle” var lige så kendt for en kærlighed til alkohol og kvinder. Men hans legendestatus i Storbrittanien er utvivlsom, hvilket den lokale sætning ”Maradona good, Pelé better, George Best” vidner meget godt om.

Angriber: Eric Cantona (1992-1997, 144 kampe, 64 mål)
Profiler som Wayne Rooney, Andy Cole og Ruud van Nistelrooy må vige pladsen for den arrogante franskmand, der for alvor startede succesbølgen i United. Klubben cementerede sig endelig i toppen af engelsk og europæisk fodbold, da Cantona ankom med sin vision, selvtillid, vinderinstinkt og vitale mål – blandt andet sejrsmålet mod Liverpool i FA Cup-finalen i 1996, der sikrede klubben The Double.

Angriber: Denis Law (1962-1973, 309 kampe, 171 mål)
Beskrevet af Sir Matt Busby som ”den hurtigst tænkende spiller, jeg nogensinde har set”, bombede Law mål ind fra alle mulige og umulige vinkler for United i 11 år. Fantastiske reflekser, evner, mod og hurtighed gjorde ham dødsensfarlig i modstanderens felt og The Independent tøver ikke med at kalde Law for den bedste spiller, som Skotland nogensinde har produceret.

Kom med jeres bud på et United all-time teame.
Jeg skal nok komme med mit eget bud på dette senere.

JeppeHH
07-04-2009, 16:50
Schmeichel

G. Neville - Jaap Stam - Duncan Edwards - Dennis Irwin

Ronaldo - Bobby Charlton - Roy Keane - George Best

Cantona - Nistelrooy

En lille begrundelse for mine valg:

Schmeichel, Neville, Edwards og Irwin har The Independent fint beskrevet for mig, samt årsagerne til hvorfor disse er på holdet. Martin Buchan kender jeg mildest talt ikke meget til, og kan derfor ikke vælge manden. Stam er derfor valgt, da han imo er den bedste midterforsvarer vi har haft.

Jeg kan rent personligt bedre lide Beckham end Ronaldo, men den måske bedste fodboldspiller nogensinde, kan jeg ikke holde fra holdet. Beklageligvis går det ud over Becks, som så bestemt også har fortjent en plads på holdet.
Charlton giver i mine øjne sig selv. Roy Keane er foretrukket frem for Robson. Grunden til dette er igen, at jeg kender betydeligt mere til Keane, da jeg begyndte at følge United i starten af 90'erne. Ingen tvivl om at begge kunne tage pladsen på "The All Time Greatest", men Keane var alligevel styrmanden under klubbens mest succesfulde år.

Cantona er selvskreven og Nistelrooy kommer efter min mening ind foran Law. Jeg har det ikke godt med dette, da Law er en legende og betyder meget mere for mig. Men alt andet lige, så har jeg aldrig set en mand bombe så mange mål ind, som Ruud gjorde for os i den periode han var her - og så på dette niveau.

Sir Alex Ferguson som manager. Al respekt til den andenstørste manager denne verden har set - Sir Matt Busby.

Dines
07-04-2009, 17:38
Jeg synes, at det er svært at lave sådan en liste. For dels har jeg ikke set alle spillerne live og derudover har fodbolden ændret sig. Man kan ikke sammenligne niveauet i dag i forhold til tidligere. Jeg synes, at listen umiddelbart ser fin ud, men jeg vil nu nok skifte Beckham og Buchan ud med henholdsvis Giggs (hvor han så byttede med Best) og Bill Foulkes. Jeg er også i tvivl med Robson. Han var fantastisk vigtig for holdets gang i 80'erne, men Keane er altså også en anden mulighed, da han er klubbens mest vindende anfører. Den er 50/50 i mine øjne.

Cristian9000
07-04-2009, 17:44
Peter Schmeichel

G. Neville Pallister Vidic Irwin

Best Keane Cantona Giggsy

Denis Law Ruud v. Nistelrooy

Belfast
07-04-2009, 18:57
Peter Schmeichel

Gary Neville - Duncan Edwards - Jaap Stam - Dennis Irwine

David Beckham - Roy Keane - Bobby Charlton - George Best

Eric Cantona - Denis Law

Jeg var utrolig tæt på at smide Ruud van Nistelrooy ind istedet for Denis Law, men valgte i sidste ende Denis Law, pga. den legende status, som han har. Her ved jeg godt Ruud van Nistelrooy også har haft en flot karriere i klubben, men føler Denis Law har haft en flottere.

Det siger sig selv at spillere som Cristiano Ronaldo, Bryan Robsen og Ryan Giggs også var inde omkring holdet.

Til sidst vil jeg lige tilføje at Mark Boznich og Fabian Barthez også var utrolig tæt på at komme på istedet for Peter Schmeichel.. eller ikke! ;)

Sir Alex Ferguson og Sir Matt Busby må sammen dele pladsen, som manager for holdet.

Benzet
07-04-2009, 19:51
Hvor er Mads Timm? Hvorfor sætter ingen pris på hans bidrag?

Alvorligt talt, så er det uhyggeligt vanskeligt at sætte et sådant hold. For det først skal man blive enige om nogle kriterier, før man overhovedet kan holde en diskussion gående på et meningsfyldt plan. Eksempelvis vil der være mere at debattere, hvis man er enige om, hvad en spiller skal have opnået for United, før han kan komme i betragtning: Skal han nærme sig en legendestatus, eller skal han ganske enkelt være den bedste spiller, vi nogensinde har haft på den pågældende plads?

Dines
07-04-2009, 20:01
Hvor er Mads Timm? Hvorfor sætter ingen pris på hans bidrag?

Alvorligt talt, så er det uhyggeligt vanskeligt at sætte et sådant hold. For det først skal man blive enige om nogle kriterier, før man overhovedet kan holde en diskussion gående på et meningsfyldt plan. Eksempelvis vil der være mere at debattere, hvis man er enige om, hvad en spiller skal have opnået for United, før han kan komme i betragtning: Skal han nærme sig en legendestatus, eller skal han ganske enkelt være den bedste spiller, vi nogensinde har haft på den pågældende plads?

Jeg har legende status først. Det er derfor, at jeg har undladt Ronaldo og taget Giggs + Best på kanterne. For Ronaldo er måske en af de mest talentfulde spillere, der nogensinde har spillet i klubben.

Elkjaer
07-04-2009, 20:20
Har alt for svært ved at sætte sådan et hold.
Men der er alligevel et par spillere som betyder meget for mig:
Peter Schmeichel (fantastisk målmand og grunden til jeg blev United fan tilbage i midt 90'erne)
Duncan Edwards (har læst og set så meget om ham, trist han dødede han var i følgende alle en fantastisk spiller)
David Beckham (hans teknik og boldbehandling er og bliver fantastisK)
Eric Cantona (gud :D?)

Spillere der også har imponeret Ronaldo, Ruud, Scholes og Giggs.

Jurgensen
07-04-2009, 22:59
Jeg vil sætte mit hold ud fra spillere jeg har set spillet, dog kommer man nok uden om tidligere spiller man har hørt om.

4-4-2
Schmeichel. Den bedste keeper vi har haft de sidste tyve år, uden sammenligning.
Neville. Været med i mange år, og har altid holdt stabilt niveau.
Rio. Havde en svær start, men har efterhånden vist sig at være en af verdens 3 bedste på sin plads.
Stam. Var verdensklasse, ærgeligt han fik en forholdsvis kort karriere i United.
Irwin. En mand man altid kunne regne med, spillede nærmest aldirg en ringe kamp.
Best. Aldrig set manden spille, men hvad man har hørt skal han jo være med.
Keane. Manden gik altid forrest, en fornøjelse at have en spiller af hans kaliber.
Scholes. Været med i så mange år, en de mest pasnings sikre spiller i gennem tiderne, er altid spilbar, og laver de mest vidundelrige lange afleveringer.
Giggs. Umulig at undlade. Nærmer sig 800 kampe.
Cantona. Kongen, mere trænges der vel ikke at sige.
Rooney. Fordi han har potentialet til at blive en legende på lige fod med de største denne klub har set.

Glory Man United
08-04-2009, 09:24
Peter Schmeichel

Gary Neville - Duncan Edwards - Jaap Stam - Dennis Irwine

David Beckham - Roy Keane - Bobby Charlton - George Best

Eric Cantona - Denis Law

Duncan Edwards i midterforsvaret? Arghhh...og så både Charlton/Best på midtbanen? En anelse offensivt.
Og hvordan kan man sammenligne en spiller fra 60erne med en idag? Synes det er en anelse useriøst....

Troelsgaard
08-04-2009, 09:48
Hvordan kan folk anno 2009 i det hele taget lave dream teams, med spillere fra 50'erne og 60'erne? Det er de færreste der har set dem i aktion, og vurderer dem udelukkende udfra, hvad andre har fortalt, men det er jo ikke sikkert, at man selv synes vedkommende var god, hvis man havde set ham i aktion live.

Mit dream fra 98 og frem, hvor jeg har fulgt United.

Schmeichel
Neville - Ferdinand - Stam - Evra
Ronaldo - Keane - Scholes - Giggs
Rooney - Van Nistelrooy

KennyN
08-04-2009, 10:08
Total umuligt at lave sådanne hold og lister. Tiderne og fodbolden har ændret sig enormt i forhold til for bare 25 år siden. Kan slet ikke sammenlignes..

Fletcherfan
08-04-2009, 10:28
Det eneste jeg ikke fatter er hvordan folk kan udpege Stam... han var i klubben i 3 år... Godt nok spillede han fortræffeligt i 1,5 år, men han var bestemt ikke specielt god resten af tiden... Så har Pallister, Bruce, Rio, Brown og Vidic været bedre i længere tid...

Mit Dream-Team siden jeg begyndte at se United:

Schmeichel
Neville, Pallister, Rio, Irwin
Beckham, Keane, Robson, Giggs
Cantona, Solskjær

JeppeHH
08-04-2009, 10:46
Det er så morsomt, at der er nogle højhellige mennesker, som BARE IKKE VIL SÆTTE DETTE HOLD, da det jo er spillere fra forskellige generationer.

For det første er det ikke umuligt at sammenligne. Vi taler om fodboldspiller overfor fodboldspillere, og ikke gartnere og advokater. Det er trods alt det præcis samme erhverv.
Ja, det er forskellige generationer, men helt seriøst; hvis nogle af jer har set klips/kampe fra 50'erne og 60'erne (1968 vs. Benfica fx), så er niveauet betydeligt lavere, end det fx bare var i går vs. Porto. Fodbolden udvikler sig og alt respekt for Charlton og Best, men som de spillede dengang, så ville de have svært ved at komme på et midterhold i PL pr. d.d., da fodbolden er udviklet så meget mere, tempoet er blevet så utroligt meget højere og spillerne bare er bedre end de var dengang.
Fodboldspillere er blevet så meget bedre, og det er da også kun logisk, når trænere og lign. har haft 40-50 år til at udvikle træningsmetoderne og udstyret der spilles med.
Hvis man sammenligner Ronaldos teknik med Best's, så er der jo virkelig stor forskel.

Det er lidt det samme med folk som siger, at Pele er verdens bedste fodboldspiller nogensinde. Gu er han røv. Alverdens angribere nu til dags er enten lige så gode eller meget bedre.

Men det vi gør i denne tråd er ikke at sætte dem op mod hinanden som sådan. Man kan godt vurdere hvem der var størst i sin tid. Var Best større end Giggs er i hver deres respektive aktive periode? Havde han mere indflydelse og var han et større asset for holdet, end Giggs har været?
Det er sådan nogle spørgsmål man kan stille sig selv, og sådan man kan lave et sådant hold.

Så kom nu ned fra hesten med det der pjat med, at det er komplet umuligt at lave et sådant hold.

Det er jo bare lir, drenge. ;)

KennyN
08-04-2009, 11:04
JeppeHH:
Det har intet med at være højhellig at gøre. Men som du selv til dels skriver, man kan ikke sammenligne Best og Ronaldo. Der er en verden til forskel fra hvordan fodbolden var dengang og så idag. Det samme med Pele. Ville han være genial også i dagens fodbold, eller blot være middelmådig.? Er ikke til at vide. Det er komplet umuligt at sammenligne en spiller fra flere generationer tilbage og så til i dag..
Synes også det er underligt der på det hold avisen lavede, er plads til Beckham men ikke Ryan Giggs. Jo, Beckham er og var en glimrende spiller for United, en fremragende spiller, der tit ikke fik og får den kredit han fortjener. Men Giggs er bare bedre i mine øjne.

KennyN
08-04-2009, 11:17
Men for legens skyld, så er her da mit hold:
Peter Schmeichel

Tony Dunne - Duncan Edwards - Bill Foulkes - Denis Irwin

George Best - Sir Bobby Charlton - Bryan Robson - Ryan Giggs

Denis Law - Eric Cantona

Bænken: Alex Stepney, Steve Bruce, Gary Neville, Roy Keane, Billy Meredith, Dennis Viollet og Jack Rowley.

JeppeHH
08-04-2009, 11:20
Sådan KennyN :)

I øvrigt er jeg enig med, at Giggs mere fortjener en plads end Beckham.

Andersen
08-04-2009, 11:37
Spillere fra da jeg startede min karriere som Unitedfan (1975-76):

Schmeichel
Neville - McGrath - Vidic - Irwin
Coppell - Robson - Scholes - Giggs
Cantona - Solskjaer

bænk: Bailey, Bruce, Rio, Keane, McIlroy, Rooney, Hughes

Valgt med hjertet.

United DK
08-04-2009, 12:02
Det er så morsomt, at der er nogle højhellige mennesker, som BARE IKKE VIL SÆTTE DETTE HOLD, da det jo er spillere fra forskellige generationer.

For det første er det ikke umuligt at sammenligne. Vi taler om fodboldspiller overfor fodboldspillere, og ikke gartnere og advokater. Det er trods alt det præcis samme erhverv.
Ja, det er forskellige generationer, men helt seriøst; hvis nogle af jer har set klips/kampe fra 50'erne og 60'erne (1968 vs. Benfica fx), så er niveauet betydeligt lavere, end det fx bare var i går vs. Porto. Fodbolden udvikler sig og alt respekt for Charlton og Best, men som de spillede dengang, så ville de have svært ved at komme på et midterhold i PL pr. d.d., da fodbolden er udviklet så meget mere, tempoet er blevet så utroligt meget højere og spillerne bare er bedre end de var dengang.
Fodboldspillere er blevet så meget bedre, og det er da også kun logisk, når trænere og lign. har haft 40-50 år til at udvikle træningsmetoderne og udstyret der spilles med.
Hvis man sammenligner Ronaldos teknik med Best's, så er der jo virkelig stor forskel.

Det er lidt det samme med folk som siger, at Pele er verdens bedste fodboldspiller nogensinde. Gu er han røv. Alverdens angribere nu til dags er enten lige så gode eller meget bedre.

Men det vi gør i denne tråd er ikke at sætte dem op mod hinanden som sådan. Man kan godt vurdere hvem der var størst i sin tid. Var Best større end Giggs er i hver deres respektive aktive periode? Havde han mere indflydelse og var han et større asset for holdet, end Giggs har været?
Det er sådan nogle spørgsmål man kan stille sig selv, og sådan man kan lave et sådant hold.

Så kom nu ned fra hesten med det der pjat med, at det er komplet umuligt at lave et sådant hold.

Det er jo bare lir, drenge. ;)

Jeg vil nu mere sige, at det er mennesker mod mennesker. Dem der var gode i 60'erne, ville ikke være gode i dag, hvis man satte dem direkte ind i nutiden, men man skal jo huske på, at kravene dengang ikke var så store, og man kan derfor ikke vide, hvor god George Best ville være, hvis han var på sit højeste i dag. Ronaldo havde heller ikke været den samme, hvis han havde spillet i 60'erne, men det er jo heller ikke pointen med de her dream teams, pointen er jo at sammenligne dem udfra den tid de var aktiv i, og her kan man sagtens sætte Best på holdet, ligesom man kan sætte Ronaldo, for Best var ligesom Ronaldo verdens bedste, forskellen er bare, at FIFAs pris ikke var opfundet i 1968, og derfor måtte Best nøjes med titlen som Europas bedste.

JeppeHH
08-04-2009, 12:26
Jeg vil nu mere sige, at det er mennesker mod mennesker. Dem der var gode i 60'erne, ville ikke være gode i dag, hvis man satte dem direkte ind i nutiden, men man skal jo huske på, at kravene dengang ikke var så store, og man kan derfor ikke vide, hvor god George Best ville være, hvis han var på sit højeste i dag. Ronaldo havde heller ikke været den samme, hvis han havde spillet i 60'erne, men det er jo heller ikke pointen med de her dream teams, pointen er jo at sammenligne dem udfra den tid de var aktiv i, og her kan man sagtens sætte Best på holdet, ligesom man kan sætte Ronaldo, for Best var ligesom Ronaldo verdens bedste, forskellen er bare, at FIFAs pris ikke var opfundet i 1968, og derfor måtte Best nøjes med titlen som Europas bedste.

Det er jo også det jeg skriver.

United DK
08-04-2009, 13:12
Det er jo også det jeg skriver.

Ja, men jeg valgte så kun at læse det, jeg skrev et svar til. :o

TJ
08-04-2009, 20:44
..........

Madsen
08-04-2009, 20:54
Det er ikke fair over for tidligere spille at lave sådan en liste, da mange ikke har set dem spille.
Efter min mening kunne man lave en liste for hvert tiår, det ville være den bedste måde at lave det på.

TJ
08-04-2009, 21:10
..........

KristianB
08-04-2009, 21:59
Mit hold fra omkring 98 og frem.

Schmeichel

Neville - Rio - Stam - Evra

Rooney - Van Nistelrooy

cse
08-06-2009, 09:17
Det er sku altid svært at sætte sådan et hold, men her er dem som jeg mener har gjort det allerbedst udfra hvad jeg har læst og set mig til :)

Peter Schmeichel
neville - rio - bill foulkes - evra
ronaldo - edwards - giggs
andy cole - dwight yorke

jeg syntes at mange glemmer cole og yorke's samspil i denne debat! ;)

Dines
08-06-2009, 09:52
Det er sku altid svært at sætte sådan et hold, men her er dem som jeg mener har gjort det allerbedst udfra hvad jeg har læst og set mig til :)

Peter Schmeichel
neville - rio - bill foulkes - evra
ronaldo - edwards - giggs
andy cole - dwight yorke

jeg syntes at mange glemmer cole og yorke's samspil i denne debat! ;)

Cole og Yorke var fantastiske i The treble sæsonen og de to år efter, hvor vi blev mestre, men jeg synes, at angribere som George Best, Dennis Law, Tommy Taylor, Cantona, Van Nistelrooy, Wayne Rooney, David Herd, Ole Gunnar Solskjær, Jack Rowley, Dennis Viollet og Mark Hughes er mindst ligeså gode alternativer hvis ikke bedre. Især Cantona, Best og Law kan man ikke komme uden om.

McPherson
08-06-2009, 10:45
Schmeichel
Neville - Stam - Rio - Evra
Cantona - v. Nistelrooy

Bænk: VDS, Vidic, Best, Rooney, Charlton, Edwards, Law

MadsG
08-06-2009, 10:54
Schmeichel
Neville - Rio - Stam - Evra

Beckham - Scholes - Keane - Giggs

Cole - Yorke

Cole og Yorke var måske ikke bedre fodboldspillere end en Cantona, men de to kunne finde hinanden i blinde.

Lorensen
08-06-2009, 11:01
Schmeichel

Neville - Edwards - Rio - Irwin

Ronaldo - Charlton - Keane - Giggs

Cantona - Best

Jeg ville både Giggs og Ronaldo med, og derfor Best i angrebet. Jeg har "selvfølgelig" aldrig set Best, Charlton og Edwards spille, men alene deres rygte gjorde at de naturligvis skulle med på holdet.

timberunited
08-06-2009, 11:11
Det er ikke fair over for tidligere spille at lave sådan en liste, da mange ikke har set dem spille.
Efter min mening kunne man lave en liste for hvert tiår, det ville være den bedste måde at lave det på.

Enig. Så her følger et 10-12 år tilbage.

------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------Schmeichel--------------------------------------

-----Brown-----------------Rio----------------Vidic---------------------Evra--------------

-----Ronaldo-------------Scholes------------Keane-----------Giggs--------------------

---------------Rooney-----------------------Van Nistelrooy------------------------------

Reserver: Van der Sar, Neville, Beckham, Solskjær og Tevez.

cse
08-06-2009, 12:33
Cole og Yorke var fantastiske i The treble sæsonen og de to år efter, hvor vi blev mestre, men jeg synes, at angribere som George Best, Dennis Law, Tommy Taylor, Cantona, Van Nistelrooy, Wayne Rooney, David Herd, Ole Gunnar Solskjær, Jack Rowley, Dennis Viollet og Mark Hughes er mindst ligeså gode alternativer hvis ikke bedre. Især Cantona, Best og Law kan man ikke komme uden om.

det vil jeg give dig helt ret i, de angribere er bedre individuelt, men cole og yorke havde en forståelse for hinanden som ingen andre havde. de var nok det bedste angreb i united's historie.:)

SantasLittleHelper
08-06-2009, 12:39
:eek:Neville på bænken og Brown i start-11'eren :eek:

Flax_Generous
08-06-2009, 12:58
Det er umuligt.

Hvordan kan man få presset Charlton, Robson, Scholes, Keane, Edwards, Best og Giggs ind på samme midtbane? For ikke at nævne Ronaldo, Beckham og Stiles? Og hvad med forsvaret? Er Byrne, Foulkes, Carey og Brennan bedre end Neville, Bruce, McGrath, Stam, Irwin og Ferdinand? Og hvad med Cantona, Law, Nistelrooy, Solskjær, Rowley, Viollet og Taylor? Eller en gammel spiller som Meredith? Eller en ung spiller som Rooney? Og jeg har sikkert allerede glemt nogen...

Sgoales
08-06-2009, 13:09
Times har denne liste over de bedste 50 spillere i United.

Jeg er rimelig enig og det syyygt så mange gode spillere vi har haft... og har!

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/manchester_united/article6415819.ece

Jeg har dog Roy Keane som min all time favourite, men jeg er også lidt syg i hovedet... jeg var bare vild med hans engagement og kompromisløshed. Og så var han meget meget bedre teknisk end mange folk mener.

11 bedste er noget i retningen af:

Schmeichel

Neville, Stam, Bruce, Irwin

Best, Keane, Charlton, Giggs

cantona, Law

SAF som træner

bænken: Beckham, Scholes, Rio, VDS, Bryan Robson, Nistelroy, Parker, Crerand, Duncan Ferguson, Evra, Ronaldo, Pallister, Mark Hughes (er jeg ved at være der???)

RasmusP
08-06-2009, 13:17
Jeg må give Madsen ret her. Jeg synes det er totalt til grin at så mange skriver Duncan Edwards, Sir Bobby Charlton, George Best, Dennis Law osv. på sådan en liste der. Der er ikke nogen der skal komme og fortælle mig at hovedparten herinde har set Duncan Edwards spille. Man kan have set en hulens masse videoer med dem, og hørt en masse sige at Duncan Edwards er det største talent, der har spillet i United osv. Men det giver da ikke mulighed for at vurdere dem på samme måde, som Ronaldo. Man kan ikke vurdere en spiller med andres øjne. Jeg tror end ikke halvdelen herinde er gamle nok til kunne huske Cantona. Jeg er 17 og da Cantona stoppede i maj 97 var jeg fem år gammel. Jeg tror ikke mange følger United seriøst som 5-årig. Jeg gjorde i hvert fald ikke, og jeg kan ikke huske jeg har set ham spille live.
Så jeg synes det er til grin og useriøst at så mange tror de ved nok om en spiller, bare fordi man måske har set season reviews, og læst en masse en United.

Mit bud:
Scmeichel
Neville - Rio - Vidic - Evra
Beckham - Scholes - Giggs
Ronaldo - Rooney
Van Nistelrooy

Bænk:
VDS, Stam, Brown, Keano, Solskjær

Flax_Generous
08-06-2009, 13:43
Så jeg synes det er til grin og useriøst at så mange tror de ved nok om en spiller, bare fordi man måske har set season reviews, og læst en masse en United.
Det kan være svært at skaffe kampe med de ældste spillere, men det er nu ikke umuligt. Så sent som i går så jeg f.eks. '77 FA Cup-finalen, hvor United forhindrede Liverpool i at vinde The Treble.

Men derudover mener jeg da godt, at jeg kan hævde, at Pelé f.eks. er en af de bedste spillere nogensinde selvom jeg aldrig har set en fuld kamp med ham. Det er delt viden. Det findes der masser af i vores verden. Derfor kan jeg også - både på baggrund af hvad jeg selv har set og hvad jeg har læst, men bestemt også på baggrund af hvad andre ved - hævde, at Bobby Charlton var en bedre og mere legendarisk spiller end Eric Djemba-Djemba eller Liam Miller.

Jeg vil dog godt medgive, at det ikke ligefrem bliver præcise skøn. Og slet, slet ikke når det strækker sig henover fundamentalt forskellige tidsepoker.

RasmusP
08-06-2009, 14:04
Det kan være svært at skaffe kampe med de ældste spillere, men det er nu ikke umuligt. Så sent som i går så jeg f.eks. '77 FA Cup-finalen, hvor United forhindrede Liverpool i at vinde The Treble.
Men giver den kamp dig nogen som helst mulighed for at vurdere en spiller? Hvis spilleren tilfældigvis havde en lortedag, og spillede som Djemba-Djembe eller Liam Miller, ville det så være dét du vurderede hans talent på, og derfor ikke tog ham med på dit allstart hold?

Men derudover mener jeg da godt, at jeg kan hævde, at Pelé f.eks. er en af de bedste spillere nogensinde selvom jeg aldrig har set en fuld kamp med ham. Det er delt viden. Det findes der masser af i vores verden. Derfor kan jeg også - både på baggrund af hvad jeg selv har set og hvad jeg har læst, men bestemt også på baggrund af hvad andre ved - hævde, at Bobby Charlton var en bedre og mere legendarisk spiller end Eric Djemba-Djemba eller Liam Miller.
Ja, men det er dælme også at gå i yderligheder. Denne tråd handler om at bestemme 11 spillere, der er de bedste. Så du kan da ikke sidde og sammenligne en spiller som du har set live over flere sæsoner, med en spiller du har læst om og set videoklip med...

Flax_Generous
08-06-2009, 14:50
Men giver den kamp dig nogen som helst mulighed for at vurdere en spiller? Hvis spilleren tilfældigvis havde en lortedag, og spillede som Djemba-Djembe eller Liam Miller, ville det så være dét du vurderede hans talent på, og derfor ikke tog ham med på dit allstart hold?
Naturligvis ikke, men det var også blot et eksempel på, at det er muligt at finde gamle kampe, hvis man gider at søge lidt. :)

Ja, men det er dælme også at gå i yderligheder. Denne tråd handler om at bestemme 11 spillere, der er de bedste. Så du kan da ikke sidde og sammenligne en spiller som du har set live over flere sæsoner, med en spiller du har læst om og set videoklip med...
Din påstand er, at "man kan ikke vurdere en spiller med andres øjne", hvilket jeg mener er forkert, og for at demonstrere dette hev jeg nogle meget åbenlyse eksempler frem. Jeg indrømmer gerne, at det er utrolig svært at vurdere ældre spillere, men det er som princip ikke umuligt. Også selvom man kun har 'delt' eller 'andenhåndsviden' viden (hvilket vi jo oftest kun har om historien).

RasmusP
08-06-2009, 15:06
Din påstand er, at "man kan ikke vurdere en spiller med andres øjne", hvilket jeg mener er forkert, og for at demonstrere dette hev jeg nogle meget åbenlyse eksempler frem. Jeg indrømmer gerne, at det er utrolig svært at vurdere ældre spillere, men det er som princip ikke umuligt. Også selvom man kun har 'delt' eller 'andenhåndsviden' viden (hvilket vi jo oftest kun har om historien).

..og det er så her jeg synes det bliver useriøst. For du kan selvfølgelig godt sige: Pele; han var sørme en go spiller, og han var nok også bedre en gennemsnittet.. Men du vurderer ham, på en anderledes måde end du gør ved eksempelvis Rooney, som du har set alle kampe med (stort set). Du har både set hans bundniveau, og du har set hvordan han spiller mod dårlige og gode modstandere. -Ergo kan du vurderer Rooney på en helt anden (og mere kvalificeret!) måde end du kan med Pele, hvor du måske kun har set highlights fra en kamp hvor han scorede 3 mål...

McPherson
08-06-2009, 16:34
Taibi
Hogg - May - Fortune
Kleberson - Djemba-Djemba - Miller - Veron
Chadwick
Forlan - Bellion

Fletcherfan
08-06-2009, 16:42
Jeg gør nu et forsøg med at vælge de 11 bedste jeg har set rimelig meget af (eller kan huske som spillere)... Og derfor er spillere fra før 1990 ikke med, da jeg stortset kun husker Leighton, Strachan, Sivebæk og Olsen før 1990...

Målmand: Schmeichel (reserve: VDS)
Højreback: Wes Brown (reserve: Gary Neville)
Venstreback: Denis Irwin (kaptajn:D) (reserve: Patrice Evra)
Midterforsvar: Gary Pallister (reserve: Nemanja Vidic)
Midterforsvar: Rio Ferdinand (reserve: Steve Bruce)
Højre midtbane: David Beckham (reserve: Cristiano Ronaldo)
Venstre midtbane: Ryan Giggs (reserve: Lee Sharpe)
Central midtbane: Paul Scholes (reserve: Bryan Robson)
Central midtbane: Roy Keane (reserve: Michael Carrick)
Angriber: Eric Cantona (reserve: Ole Gunnar Solskjær)
Angriber: Ruud van Nistelrooy (reserve: Wayne Rooney)

Så kan jeg huske spillere som: Kanchelskis, Johnsen, Butt, Phil Neville, Andy Cole, Paul Parker, som var rigtig gode (jeg har måske nogle spillere)...

SantasLittleHelper
08-06-2009, 17:28
Jeg vil stadig meget gerne vide hvad der driver folk til at vælge Wes Brown fremfor Gary Neville, der IMO har været verdens bedste højreback i en stor del af hans karriere..? Er det virkelig kun på baggrund af 2007-2008 sæsonen? Anden reference har jeg svært ved at forestille mig.

Belfast
08-06-2009, 18:23
Duncan Edwards i midterforsvaret? Arghhh...og så både Charlton/Best på midtbanen? En anelse offensivt.
Og hvordan kan man sammenligne en spiller fra 60erne med en idag? Synes det er en anelse useriøst....

Ja, forfærdelig kamp mit all-star hold lige har spillet imod Liverpools, pga jeg stillede alt for offensivt op på den midtbane med både Charlton og Best.. Pis!

Jeg elsker simpelthen din evig og altid positive tilgang til alting herinde.. Ej, come on man. Den her tråd er oprettet for sjov, hvor folk kan lave deres all-star hold. Det kan godt være det ikke er verdens mest seriøse tråd, men altså.

Iøvrigt kan man da sagtens sammenligne spillere fra 60erne med spillere fra idag. Såvidt jeg ved er begge slags spillere mennesker, eller tager jeg fejl? Og ja, spillere idag har meget bedre vilkår osv, osv, osv.. men det må man jo bare tage med i en sammenligning. Som jeg allerede har nævnt, er tråden ikke lavet for at den skulle kåres som den mest seriøse tråd nogensinde.

Sgoales
08-06-2009, 20:31
selvfølgelig kan man have spillere fra gamle dage med på sit all star hold. Jeg har læst omrking 30-40 bøger om United og holdt det norske fanblad i 7-8 år, set 15-20 DVD'er og er abonnent på MUTV og jeg er 100% sikker på at George Best var i særklasse og bedre end Nicky Butt eller David Beckham.

Jeg har også læst en masse om Charlton, Crerand og mange andre og jeg er ret sikker på, at der er bare en lille smule sandhed i alle disse bøger og det er dermed rimelig valide data.

Det er da absurd at der er nogen der mener, at man ikke kan perspektivere.

Jeg har i øvrigt heller aldrig set Goebbels skyde nogen, så i mine øjne er han ok.... (ironi kan være anvendt)

timberunited
09-06-2009, 09:11
Jeg vil stadig meget gerne vide hvad der driver folk til at vælge Wes Brown fremfor Gary Neville, der IMO har været verdens bedste højreback i en stor del af hans karriere..? Er det virkelig kun på baggrund af 2007-2008 sæsonen? Anden reference har jeg svært ved at forestille mig.

Har også bemærket dine :eek:, og har også bemærket at rigtig mange, har ham som HØJREBACKEN, og det har han også været i en stor del af sin karriere.

Men den sidste sæson, 2007/08 og muligvis også tidligere endnu, har trukket meget ned i min vurdering. Viljen er tilstede hos Gary Neville, men evnerne er der nok ikke mere. Med hensyn til Neville er betoningen på "HAR VÆRET", hvilket du jo også skriver selv. Han er nummer 3 eller 4 lige nu.

At vælge ham som anfører var en fejl, for andre - især Giggs - har været kaptajn for ham.

Med hensyn til spillet, så var Neville bedre, da han spillede med Beckham. Her kunne han nemlig koncentrere sig om det defensive, fordi Becks var så markant offensiv og også defensivt. Netop offensivt er Neville ikke nogen Evra. Han kan ikke afdrible nogen og hans indlæg er langtfra prangende, og har sjældent - om nogensinde - været det.

Desuden kan både Brown, og for den sags skyld O'Shea indsættes flere steder end bare på backen, hvilket taler for dem. O'Shea og Brown er mere moderne backtyper, som bidrager bedre i offensiven.

Der er nok også en grund til, at publikum synger: "When Johnny goes down the wing...". Og netop O'Shea var også med i mine overvejelser.

JumpingCarrot
09-06-2009, 09:48
Taibi
Hogg - May - Fortune
Chadwick
Forlan - Bellion

:lolol::lolol::lolol:

Glory Man United
09-06-2009, 09:50
Ja, forfærdelig kamp mit all-star hold lige har spillet imod Liverpools, pga jeg stillede alt for offensivt op på den midtbane med både Charlton og Best.. Pis!

Jeg elsker simpelthen din evig og altid positive tilgang til alting herinde.. Ej, come on man. Den her tråd er oprettet for sjov, hvor folk kan lave deres all-star hold. Det kan godt være det ikke er verdens mest seriøse tråd, men altså.

Iøvrigt kan man da sagtens sammenligne spillere fra 60erne med spillere fra idag. Såvidt jeg ved er begge slags spillere mennesker, eller tager jeg fejl? Og ja, spillere idag har meget bedre vilkår osv, osv, osv.. men det må man jo bare tage med i en sammenligning. Som jeg allerede har nævnt, er tråden ikke lavet for at den skulle kåres som den mest seriøse tråd nogensinde.

Duncan Edwards var IKKE midterforsvarer, og jeg fatter så ikke, hvorfor du har sat ham der!
Men her er mit allstar hold:

-----------------Fabien Barthez
Jimmy Nicholl-David May-Gordon McQueen-Clayton Blackmore
Gordon Strachan-Remi Moses-Juan Sebastian Veron-Peter Barnes
------------Gary Birtles-Frank Stapleton

timberunited
09-06-2009, 09:50
:lolol::lolol::lolol:

Midt i al humoren - så kan jeg ikke lade være med at begræde Forlans navn lidt på denne liste. Muligvis er det farvet af, at han bare sætter dem ind på stribe i Spanien - og har gjort det et længere stykke tid. :)

Bortset fra det - så er det et forrygende hold. :devill:

SantasLittleHelper
09-06-2009, 11:25
Har også bemærket dine :eek:, og har også bemærket at rigtig mange, har ham som HØJREBACKEN, og det har han også været i en stor del af sin karriere.

Men den sidste sæson, 2007/08 og muligvis også tidligere endnu, har trukket meget ned i min vurdering. Viljen er tilstede hos Gary Neville, men evnerne er der nok ikke mere. Med hensyn til Neville er betoningen på "HAR VÆRET", hvilket du jo også skriver selv. Han er nummer 3 eller 4 lige nu.

At vælge ham som anfører var en fejl, for andre - især Giggs - har været kaptajn for ham.

Med hensyn til spillet, så var Neville bedre, da han spillede med Beckham. Her kunne han nemlig koncentrere sig om det defensive, fordi Becks var så markant offensiv og også defensivt. Netop offensivt er Neville ikke nogen Evra. Han kan ikke afdrible nogen og hans indlæg er langtfra prangende, og har sjældent - om nogensinde - været det.

Desuden kan både Brown, og for den sags skyld O'Shea indsættes flere steder end bare på backen, hvilket taler for dem. O'Shea og Brown er mere moderne backtyper, som bidrager bedre i offensiven.

Der er nok også en grund til, at publikum synger: "When Johnny goes down the wing...". Og netop O'Shea var også med i mine overvejelser.

Jeg ved ikk hvad jeg skal sige andet end at jeg efter at have læst din forklaring er endnu mere chokeret. Jeg kan ikke tro andet end at det er en joke eller en personlig hetz mod Neville der i alle sine år på Uniteds hold står som det mest indlysende valg som den all-time bedste højreback. Ingen over, ingen ved siden af - ja ingen er overhovedet i nærheden af hans præstationer, og jeg er 100% sikker på at nærmest alle eksperter er enige med mig.

Dahlmann
09-06-2009, 11:34
Midt i al humoren - så kan jeg ikke lade være med at begræde Forlans navn lidt på denne liste. Muligvis er det farvet af, at han bare sætter dem ind på stribe i Spanien - og har gjort det et længere stykke tid. :)

Bortset fra det - så er det et forrygende hold. :devill:

Jeg græder nu mere over at Veron er på det hold.. :( Jeg ved godt han ikke fik den bedste start og blev gjort til århundredets flop i medierne, men hvor mange kan egentlig huske hvordan han spillede til sidst? Han var fænomenal og jeg er stadig irriteret over at han blev solgt til Chelsea... Kan huske en træningskamp op til den sæson hvor han lavede en fuldstændig vild assist til Nistelrooy som bagefter sagde at han var den eneste i hele verden der vidste bolden ville komme op til ham..

RasmusP
09-06-2009, 12:02
Duncan Edwards var IKKE midterforsvarer, og jeg fatter så ikke, hvorfor du har sat ham der!
Men her er mit allstar hold:

-----------------Fabien Barthez
Jimmy Nicholl-David May-Gordon McQueen-Clayton Blackmore
Gordon Strachan-Remi Moses-Juan Sebastian Veron-Peter Barnes
------------Gary Birtles-Frank Stapleton

Et gæt ville være at man lyder pisse klog når man har Duncan Edwards på sit hold. For så må man jo ha set United spille de sidste 50 år, og man har virkelig styr på de gamle legenders kvaliteter (man har så misset hvor fanden han spillede henne på banen:whine: Men det er vel en bagatel..)
-andre vil mene at man er totalt til grin, når man tror man er klog på noget man ikke aner en pind om:)

Flax_Generous
09-06-2009, 12:06
..og det er så her jeg synes det bliver useriøst. For du kan selvfølgelig godt sige: Pele; han var sørme en go spiller, og han var nok også bedre en gennemsnittet.. Men du vurderer ham, på en anderledes måde end du gør ved eksempelvis Rooney, som du har set alle kampe med (stort set). Du har både set hans bundniveau, og du har set hvordan han spiller mod dårlige og gode modstandere. -Ergo kan du vurderer Rooney på en helt anden (og mere kvalificeret!) måde end du kan med Pele, hvor du måske kun har set highlights fra en kamp hvor han scorede 3 mål...
Naturligvis er det lettere for mig at udtale mig kvalificeret om Rooney og co., men det ændrer stadig ikke på, at der ikke er noget principielt forkert i at have viden på baggrund af andres viden. Og det gælder ikke kun fodbold og historie, men alt.

Derfor kan jeg f.eks. også sagtens vide, at Pelé (i forhold til dennes respektive tidsepoke) var bedre end Rooney.

Thomas
09-06-2009, 12:30
Taibi
Hogg - May - Fortune
Chadwick
Forlan - Bellion

Simpelthen så useriøst......... hvor er William Prunier på det hold!? :(

timberunited
09-06-2009, 21:13
Jeg græder nu mere over at Veron er på det hold.. :( Jeg ved godt han ikke fik den bedste start og blev gjort til århundredets flop i medierne, men hvor mange kan egentlig huske hvordan han spillede til sidst? Han var fænomenal og jeg er stadig irriteret over at han blev solgt til Chelsea... Kan huske en træningskamp op til den sæson hvor han lavede en fuldstændig vild assist til Nistelrooy som bagefter sagde at han var den eneste i hele verden der vidste bolden ville komme op til ham..

Jeg kan godt følge dig med hensyn til troldmanden Veron. Så stort et flop var han heller ikke. Der har garanteret været større. Men det er spektakulært at gøre grin, fordi han var et rekordindkøb.

Og da det kom til stykket, var det ikke the Juan (one), Ferguson wanted, hvilket træneren jo ellers udtalte kort tid før. Har set værre midtbanespillere. Desværre fik han ikke drysset nok tryllestøv.

KingCantona
13-10-2009, 21:31
Altid en udfordring at rulle ned af Memory Lane og sætte det ultimative drømmehold i rødt.
Jeg har sat mit hold ud fra en sund kombination af spillere jeg har set live siden jeg opdagede United tilbage i 1978 - sammenholdt med et par af de legender der efter min mening ikke kan kigges forbi - også selvom jeg kun har set sort/hvid klip og læst om deres bedrifter.
Rent opstillingsmæssigt har jeg valgt en 3-4-3 med offensivt drive..

Målmand: Peter Schmeichel - no-one above; hans tilstedeværelse var katalysatoren der bragte os ud af mørket og bragte pokaler tilbage på OT.

Forsvarer: Kevin Moran - The Irish Rover - og en super centerforsvarer i en periode hvor klubben ikke vandt så meget som holdets spil og styrke berettigede til.

Forsvarer: Steve Bruce - den ene af de to siamesiske tvillinger der gjorde at United igennem 90erne havde styr på defensiven - og siger man Bruce siger man automatisk:

Forsvarer: Gary Pallister - den anden siamesiske tvilling!

Midtbane: Bryan Robson - Captain Marvel var mit første store United idol - han fik desværre alt for lidt triumfer i den periode han bar anførerbindet

Midtbane: Bobby Charlton - maskinrummet på Sir Matts hold fra München til Wembley - en ener!

Fløj: Ryan Giggs - en levende legende og topmålet af alt hvad en ægte United spiller skal være!

Fløj: George Best - El Beatle: Pain is so close to pleasure - Bob Bishops ord: “Boss, I think I’ve found you a genius” er den største underdrivelse i fodboldens historie!

Angriber: Eric Cantona - han vil for mig altid stå som personificeringen af alt det fantastiske jeg oplevede igennem 90erne som United fan - hans comeback efter karantænen og scoringen mod the scouser scum i FA Cup finalen fik mig til at græde af glæde - Life is simple and beautiful!

Angriber: Brian McClair - igen een af de spillere der gjorde 90erne til et fantastisk årti at være United fan. Han fik valget foran Mark Hughes med et hårsbredde....

Angriber: Wayne Rooney - The Zone - han er blevet en af de spillere jeg glæder mig allermest til at se træde ind på banen hver gang- hans attitude og energi er verdensklasse!

Manager: Sir Alex Ferguson - skotsk kvalitet på alle plan!

Udskiftningsbænken: Gary Bailey - Bill Foulkes - Gordon McQueen - Roy Keane - Paul Scholes - Andy Cole

Tribunen: Gary Neville - David Beckham - Christiano Ronaldo - Ruud Van Nistelroy

zhagzi
06-12-2009, 13:14
de var nok det bedste angreb i united's historie.:)

-united's historie?

Du mener vel nærmer, verdens historien! Der har bare aldrig været en bedre duo, end de to! :trophy:

zhagzi
06-12-2009, 13:31
Uniteds bedste hold gennem den tid jeg har været fan!

GK: Ben Foster

RB: Rafael

CB: Laurent Blanc

CB: Mikael Sild-venstre? (hvad!!)

LB: Gabriel Heinze
---------------------
RM: Kleberson! :trophy:

CM: Djemba-Djemba

CM: Luke Chadwick (Han skal fanme med!)

LM: David Bellion
--------------------

LS: Forlan

RS: Garry Birtles (utroligt den man kun var i United 2 år! I mean come on!)

:boon:

Dahlmann
06-12-2009, 15:42
Uniteds bedste hold gennem den tid jeg har været fan!

GK: Ben Foster

RB: Rafael

CB: Laurent Blanc

CB: Mikael Sild-venstre? (hvad!!)

LB: Gabriel Heinze
---------------------
RM: Kleberson! :trophy:

CM: Djemba-Djemba

CM: Luke Chadwick (Han skal fanme med!)

LM: David Bellion
--------------------

LS: Forlan

RS: Garry Birtles (utroligt den man kun var i United 2 år! I mean come on!)

:boon:

Uddybelse modtages med kyshånd.. ;)

United DK
06-12-2009, 15:49
Imponerede at man kan have et hold med spillere, der har spillet for United indenfor de sidste 10 år, og så slutte af med Garry Birtles.

Runaldo
06-12-2009, 17:27
Utrolig svært team at sætte. Er så mange man skal udelade.

Red Storm Rising
10-12-2009, 03:38
Schmeichel

Gary Neville - Rio Ferdinand - Steve Bruce - Patrice Evra

David Beckham - Roy Keane - Paul Scholes - Ryan Giggs

Cristiano Ronaldo - Wayne Rooney

Bænk: Van der Sar, Vidic, Irwin, Robson, Fletcher, van Nistelrooy, Cantona

Sgoales
10-12-2009, 05:43
schmeichel

Neville - duncan - Rio - Irwin

Best - Keane - Charlton - Giggs

Law - Cantona

Bænk: Ronaldo, VDS, Evra, Robson, Rooney, Bruce, Beckham

(jeg bliver nødt til at sætte Best på højre, da holdet skal have både Giggs og ham på holdet - hårdt at undlade; Stam, Scholes, Hughes)

Clemme
17-12-2009, 14:13
Holdet, for de spillere jeg har set spille.

Schmeichel

Gary Neville - Rio Ferdinand - Steve Bruce - Gary Pallister

David Beckham - Roy Keane - Paul Scholes - Ryan Giggs

Cristiano Ronaldo - Cantona

Bænk: Van der Sar, Irwin, Rooney, Solskärd, van Nistelrooy, Cole, Yorke

Tenshu
17-12-2009, 14:40
@Clemme

Relativt offensiv bænk ;)

United DK
17-12-2009, 14:52
Ja ja, Pallister på venstre back. :D

Fletcherfan
17-12-2009, 16:39
Jeg tror jeg sætter to hold i dag:

Hold 1:
Gary Walsh
Michael Clegg, David May, William Prunier, Michael Silvestre
David Bellion, Eric Djemba-Djemba, Liam Miller, Kieran Richardson
Erik Nevland, Daniel Nardiello
Bænk: Mark Bosnich, Danny Webber, Nani, Jordi Cruyff, Karel Poborsky, Kleberson, Simon Davies.

Hold 2:
Peter Schmeichel
Gary Neville, Gary Pallister, Wes Brown, Dennis Irwin
David Beckham, Roy Keane, Darren Fletcher, Ryan Giggs
Ole Gunnar Solskjær, Eric Cantona.
Bænk: Edwin van der Sar, Steve Bruce, Ronny Johnsen, Andrej Kanchelskis, Cristiano Ronaldo, Mark Hughes, Andy Cole.

Jeg har med vilje undladt spillere fra før min tid af gode årsager. Og derudover har jeg valgt at undlade spillere som Jesper Olsen, Brian McClair og Gordon Strachan da jeg helt ærligt ikke kan huske hvordan de klarede sig i den røde trøje.

Tenshu
17-12-2009, 17:14
@Fletcherfan

- Vil du udelade både Ferdinand og Vidic helt fra holdet (dvs. også bænken), når Brown starter inde?
- Du rangerer altså Brown højere end Bruce, Ferdinand og Vidic?
- Fletcher højere end Scholes?
- Solskjær højere end Ronaldo, Hughes, Cole, Yorke, Nistelrooy og Rooney?

ChristianR
17-12-2009, 17:43
@Fletcherfan

- Vil du udelade både Ferdinand og Vidic helt fra holdet (dvs. også bænken), når Brown starter inde?

Kun mindre detaljer og tilfældigheder gjorde, at Solskjaer ikke blev verdens dyreste fodboldspiller i en handel på £100 mio:D

Ej, det skal siges, at jeg også studsede en hel del over især Brown og Solskjaer.

Carl-keane
17-12-2009, 18:09
Har valgt de spillere der er fra min tid :-) (96-09)

------Schmeichel-----
Nevill-Stam-Vidic-Irwin
----Keane-Scholes----
Ronaldo----------Giggs
--Cantona-Nistelrooy--

Bænk:
Vds, Rio, Evra, Beckham, Robson (lidt før, men kender ham alligevel godt) Solskjær og Rooney...

johansen7182
17-12-2009, 19:53
All-time:

Schmeichel
Gary Neville - Rio - Duncan edwards - Evra
Best - Charlton - keane - Giggs
Ronaldo - Cantona

Bænk: Steve Bruce, Hughes, Robson, Law, Pallister, Scholes, Van nistelrooy

JakobR
17-12-2009, 19:56
Duncan Edwards
Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards
Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards
Duncan Edwards

Jeg har valgt en fræk 4-5-1 opstilling, så Duncan Edwards oppe foran virkelig får støtte fra midtbanen.

ChristianR
17-12-2009, 20:40
Duncan Edwards
Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards
Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards - Duncan Edwards
Duncan Edwards

Jeg har valgt en fræk 4-5-1 opstilling, så Duncan Edwards oppe foran virkelig får støtte fra midtbanen.

Jeg havde nu valgt en anden venstreback...

marc_93
17-12-2009, 21:05
All-time:

Schmeichel
Gary Neville - Rio - Duncan edwards - Evra
Best - Charlton - keane - Giggs
Ronaldo - Cantona

Bænk: Steve Bruce, Hughes, Robson, Law, Pallister, Scholes, Van nistelrooy

enig udover beckham nok fortjener en plads på bænken, og måske bytte keane Robson

Fletcherfan
18-12-2009, 01:17
@Fletcherfan

Jeg vil vove at påstå, at Solskjær er en af de farligste angribere i Uniteds historie, fordi han var så dygtig til at læse spillet... Og af angriberne i min tid så er det altså kun van Nistelrooy, der havde et bedre for målet... Og derfor synes jeg, at han er en af de bedste angribere, som jeg har set... Og selvfølgelig hjælper det en hel del, at han var virkelig en Manchester United-spiller helt ind til hjertet...
Brown er den forsvarsspiller (sammen med Irwin) som efter min mening spiller forholdsvis mange gode kampe... Og lige på det område synes jeg, at mange United-fans stirrer sig lidt blinde på Rio... Han har gennem sin United-karriere godt og grundigt betalt sin enorme transfersum tilbage, fordi han har været så god, men jeg mener at kigger man på gode kampe kontra dårlige så har Brown flere gode...
Fletcher-Scholes var nu også den sværeste af dem alle... Men jeg valgte Fletcher fordi, at så vidt jeg husker så kunne jeg ikke tåle Scholes før han blev flyttet ned til midtbanen (ja, han startede karrieren som angriber), og efterhånden er det nok 2. eller 3. sæson hvor jeg synes, at Scholes ikke har gjort det godt nok...

JumpingCarrot
18-12-2009, 01:34
Jeg vil vove at påstå, at Solskjær er en af de farligste angribere i Uniteds historie, fordi han var så dygtig til at læse spillet... Og af angriberne i min tid så er det altså kun van Nistelrooy, der havde et bedre for målet... Og derfor synes jeg, at han er en af de bedste angribere, som jeg har set... Og selvfølgelig hjælper det en hel del, at han var virkelig en Manchester United-spiller helt ind til hjertet...
Brown er den forsvarsspiller (sammen med Irwin) som efter min mening spiller forholdsvis mange gode kampe... Og lige på det område synes jeg, at mange United-fans stirrer sig lidt blinde på Rio... Han har gennem sin United-karriere godt og grundigt betalt sin enorme transfersum tilbage, fordi han har været så god, men jeg mener at kigger man på gode kampe kontra dårlige så har Brown flere gode...
Fletcher-Scholes var nu også den sværeste af dem alle... Men jeg valgte Fletcher fordi, at så vidt jeg husker så kunne jeg ikke tåle Scholes før han blev flyttet ned til midtbanen (ja, han startede karrieren som angriber), og efterhånden er det nok 2. eller 3. sæson hvor jeg synes, at Scholes ikke har gjort det godt nok...

Det er jo ikke det, denne tråd handler om. Det handler om, hvem der er din all time best XI. Det giver ABSOLUT ikke den fjerneste mening at have Fletcher på, fordi du engang ikke kunne li' Scholes, og du nu senere mener, at han ikke har imponeret de seneste par sæsoner. Så dømmer du jo udelukkende ud fra de sidste 2-3 sæsoner i stedet for at dømme ud fra all-time, hvilket stikker i den komplet modsatte retning af meningen med denne tråd.

Jeg kan til gengæld godt forstå din holdning omkring Brown. Det er imo en helt fin holdning at have, selv om mange andre vil være uenige. Jeg husker også lange perioder, hvor Brown til tider udstrålede Rio, men jeg mener nu ikke, han er bedre overall. Og her bruger du ikke et argument som med Scholes/Fletcher, der efter min mening er pænt ude i hampen.

United DK
18-12-2009, 06:21
United all star 1995-

Schmeichel
Cantona
Ruud

Bedre fåes det ikke uden Yorke og Cole.

Fletcherfan
18-12-2009, 10:03
Det er jo ikke det, denne tråd handler om. Det handler om, hvem der er din all time best XI. Det giver ABSOLUT ikke den fjerneste mening at have Fletcher på, fordi du engang ikke kunne li' Scholes, og du nu senere mener, at han ikke har imponeret de seneste par sæsoner. Så dømmer du jo udelukkende ud fra de sidste 2-3 sæsoner i stedet for at dømme ud fra all-time, hvilket stikker i den komplet modsatte retning af meningen med denne tråd.

Jeg kan til gengæld godt forstå din holdning omkring Brown. Det er imo en helt fin holdning at have, selv om mange andre vil være uenige. Jeg husker også lange perioder, hvor Brown til tider udstrålede Rio, men jeg mener nu ikke, han er bedre overall. Og her bruger du ikke et argument som med Scholes/Fletcher, der efter min mening er pænt ude i hampen.

Jeg forsøgte at forklare, at årsagen til, at jeg valgte Fletcher fremfor Scholes er den, at Scholes har haft forholdsvis mange dårlige sæsoner i forhold til Fletcher... Det er så min mening, selvom jeg ved, at i hvertfald 99,5 % af forummet er uenige...

Flax_Generous
18-12-2009, 11:02
United all star 1995-

Schmeichel
Cantona
Ruud

Enig.

johansen7182
18-12-2009, 11:10
Det er jo et utroligt dårlig argument! Scholes er næsten 10 år ældre en Fletcher. Ergo har Scholes haft utroligt mange flere sæsoner at spille i og derfor også flere sæsoner at gøre det mindre godt i hvis man skal køre videre i dit mindre gode argument! Jeg mener personligt ikke scholes har haft nogle specielt dårlige sæsoner!
Fletcher kan aldrig nogensinde på nuværende tidspunkt sættes på et "all-time United"-hold! Der er så uendeligt mange som har spillet flere sæsoner end fletcher, spillet bedre og været vigtigere!
Men okay hermed ikke sagt at han ikke kan nå det for han er jo kun 25 år og har 10 år til at bevise sit værd over en længere periode!
Spillere som jeg personligt mener er foran Fletcher i kampen om den centrale midtbane: Scholes Charlton, Robson, keane, plus mange fler

RAppel
18-12-2009, 11:19
United all star 1995-

Schmeichel
Cantona
Ruud

Enig.

Enig. (Sorry Becks)

Edit: Og så alligevel ikke. Jeg vil lige skifte Vidic ud med Stam. :)

Flax_Generous
18-12-2009, 11:27
Ja, okay, Vidic og Stam er ikke helt let. Måske napper Stam den lige. Vidic har dog mange år i sig endnu (forhåbentlig).

United DK
18-12-2009, 15:29
Jeg vil så mene, at forsvaret har mere solidt i Vidic' tid end i Stams, men det kan også have noget at gøre med mentalitetsændringen de senere år, hvor vi mange gange har holdt os tilbage, når vi er kommet foran.

ChristianR
18-12-2009, 15:55
Jeg vil så mene, at forsvaret har mere solidt i Vidic' tid end i Stams, men det kan også have noget at gøre med mentalitetsændringen de senere år, hvor vi mange gange har holdt os tilbage, når vi er kommet foran.

Jeg vil nu også vove den påstand, at Vidic har haft bedre makker/makkere end Stam, mens Stam også de sidste par år af sin United-tid ikke havde en verdensklassekepper bag sig, som Vidic har haft.

Og selvfølgelig som du selv er inde på, får Vidic nok mere stabil hjælp fra midtbanen, hvor der i Stams tid var større fokus på offensiven.