PDA

Se fuld version : CL: Manchester United - FC Porto

Sider : 1 [2]

United DK
08-04-2009, 06:59
Nu vil jeg så også gå med strømmen og sige, at forsvaret har sejlet noget så grusomt de sidste mange kampe.
Det kan godt være de fik lukket af så der ikke gik mål ind i 12-13 kampe, men at lukke 10 mål ind de sidste 4 kampe (heraf 8 på hjemmebane de sidste 3) siger noget om at hverken Gary Neville eller Jonny Evans sammen med VdS burde spille mere denne sæson.
Det er synd at en Ben Foster får tid på Bænken når han gør det godt, samtidig med at Rafael, Brown og Ferdinand er ude med skader. Dertil kommer det at Giggs også er "over the top" og heller ikk en af de bedst spillere længere. Fatter ikke at Sir Alex ikke gør brug af hverken Fabio, Tosic eller Macheda. De er også en del af fremtiden, og ved at give dem kamperfaring nu, hjælper det dem med at udvikle deres spil.

Jeg vil gerne give udtryk for, at jeg ikke længere tror på at United vinder flere titler denne sæson. PL går til LiverfoolsCL går til Barcelona og FA-cup går sgu nok til CSKA London.

Skal United løfte trofæer i næste sæson, skal de som minimum hente en eller 2 forsvarsspillere der ikke laller rundt som Evans og Neville. Og skal de løfte én mere denne sæson, så skal der godt nok en helt ny indstilling til i det forsvar. :smilings:,

Ja, ligesom Neville lallede rundt i den periode, hvor vi holdt nullet i en evighed, og ligesom Evans lallede rundt i de to kampe mod Inter, samt kampene mod Chelsea, for ikke at snakke om andre kampe. Ja, de er begge ubrugelig, ud med dem, og lad os så købe, for det er jo spændende med nye spillere, uha da.

Parkohargo
08-04-2009, 07:02
Puha en skidt kamp fra vores side IGEN igår. Porto spiller absolout flot og presser os helt ekstremt især i første halveg. Defensiven sejler noget så grusomt i det meste af kampen igennem og vi skal være virkelig glade for at der ikke står 3-0 til pausen. Lidt heldigt at de giver os det mål til 1-1. Vi spiller dog os op rigtig godt i anden halveg men endnu engang ffejler forsvaret og en Porto spiller kan nemt putte den i kassen til 2-2. Det lysnede ellers da Tevez scorede for os forinden.. Nu skal vi ud og spille på deres græs næste gang.. Jeg har virkelig mine bange anelser. Det er fjerde kamp i træk hvor vi bare slet ikke formår at spille på det niveau som vi kan.. Jeg undrer mig bare.!? Kommer der snart et turning point fra vores side?

nielzon21
08-04-2009, 07:11
Ja, ligesom Neville lallede rundt i den periode, hvor vi holdt nullet i en evighed, og ligesom Evans lallede rundt i de to kampe mod Inter, samt kampene mod Chelsea, for ikke at snakke om andre kampe. Ja, de er begge ubrugelig, ud med dem, og lad os så købe, for det er jo spændende med nye spillere, uha da.

Hvis du ser fra Liverfool kampen og frem, så har forsvaret været ikke-eksisterende. Det kan godt være at de har holdt nullet og spillet pragtkampe tidligere, men man burde forvente at på det her niveau, er der ikke råd til så store fejltagelser som de har leveret gang på gang. Det er ikke kun de sidste 4 kampe de har lallet i. Der er også mange andre kampe, hvor de med nød og næppe har hevet en sejr hjem, eller et point for den sags skyld.
Spørgsmålet er bare om Sir Alex's "hårtørrer" kan få liv i dem de sidste 7 liga kampe, og de næste par cup-kampe.

Clemme
08-04-2009, 07:12
Jamen Jamen,
Har vi overhoved spillet godt i 2009. Ganske vist gik det godt i starten rent resultatmæssigt, men spillet var da ikke fantisk. Mange 1-0 sejre.

Et er at vi mangler noget stabilitet. Specielt Carrick syntes jeg ser træt ud. Der bliver stort set intet vundet på midtbanen. Han er ellers my man. Min holdning er at det mere er midtbanen end forsvaret der sejler. Er Midtbanen oppe og køre, så kommer forsvaret også.

Noget andet er at der er alt alt for mange personlige fejl. Og sådanne bliver straffet.

Det værste syntes jeg dog er, at jeg kun kan huske 1 indlæg fra "baglinien" og det kom fra Neville. Hvor er alle indlæg blevet af - og hvem skal nicke dem i kassen ?
Ronaldo er vel den eneste der er rigtig farlig på hovedet. Men det er samtidig ham der skal gøre indlægget.
Ud på fløjen med Ronaldo og ind med Nani på den anden fløj. Og så 2 inde foran kassen. Rooney lidt bagved Berbatov når han er klar.

United-Allan33
08-04-2009, 07:37
Jamen Jamen,
Har vi overhoved spillet godt i 2009. Ganske vist gik det godt i starten rent resultatmæssigt, men spillet var da ikke fantisk. Mange 1-0 sejre.

Et er at vi mangler noget stabilitet. Specielt Carrick syntes jeg ser træt ud. Der bliver stort set intet vundet på midtbanen. Han er ellers my man. Min holdning er at det mere er midtbanen end forsvaret der sejler. Er Midtbanen oppe og køre, så kommer forsvaret også.

Noget andet er at der er alt alt for mange personlige fejl. Og sådanne bliver straffet.

Det værste syntes jeg dog er, at jeg kun kan huske 1 indlæg fra "baglinien" og det kom fra Neville. Hvor er alle indlæg blevet af - og hvem skal nicke dem i kassen ?
Ronaldo er vel den eneste der er rigtig farlig på hovedet. Men det er samtidig ham der skal gøre indlægget.
Ud på fløjen med Ronaldo og ind med Nani på den anden fløj. Og så 2 inde foran kassen. Rooney lidt bagved Berbatov når han er klar.

Hvad skulle det hjælpe?? Har du overhovedet set Nani spille i denne sæson?? Vil næsten hellere spille med 10 mand end med Nani, for så spilder man ikke en aflevering når han får bolden.. Den mand er uduelig.. Ellers giver jeg dig ret i at Ronaldo skal ud på fløjen og spille, synes vi får mest ud af ham der..

Parkohargo
08-04-2009, 07:42
Hvad skulle det hjælpe?? Har du overhovedet set Nani spille i denne sæson?? Vil næsten hellere spille med 10 mand end med Nani, for så spilder man ikke en aflevering når han får bolden.. Den mand er uduelig.. Ellers giver jeg dig ret i at Ronaldo skal ud på fløjen og spille, synes vi får mest ud af ham der..

Ja Nani gør mere skade end gavn når han er inde. Eneste alternativ vi har umiddelbart er Park som ellers har haft en fin sæson for os men altså havde en off dag igår, som så mange andre. Men ja Ronaldo ud på fløjen så han kan udfordre mand mod mand.. Nani har vel knap nok været inde omkring første holdet i det nye år..Rigtig rigtig skidt sæson for ham.

Casper
08-04-2009, 07:46
Nu vil jeg så også gå med strømmen og sige, at forsvaret har sejlet noget så grusomt de sidste mange kampe.
Det kan godt være de fik lukket af så der ikke gik mål ind i 12-13 kampe, men at lukke 10 mål ind de sidste 4 kampe (heraf 8 på hjemmebane de sidste 3) siger noget om at hverken Gary Neville eller Jonny Evans sammen med VdS burde spille mere denne sæson.
Det er synd at en Ben Foster får tid på Bænken når han gør det godt, samtidig med at Rafael, Brown og Ferdinand er ude med skader. Dertil kommer det at Giggs også er "over the top" og heller ikk en af de bedst spillere længere. Fatter ikke at Sir Alex ikke gør brug af hverken Fabio, Tosic eller Macheda. De er også en del af fremtiden, og ved at give dem kamperfaring nu, hjælper det dem med at udvikle deres spil.

Jeg vil gerne give udtryk for, at jeg ikke længere tror på at United vinder flere titler denne sæson. PL går til LiverfoolsCL går til Barcelona og FA-cup går sgu nok til CSKA London.

Skal United løfte trofæer i næste sæson, skal de som minimum hente en eller 2 forsvarsspillere der ikke laller rundt som Evans og Neville. Og skal de løfte én mere denne sæson, så skal der godt nok en helt ny indstilling til i det forsvar. :smilings:,

Jeg syntes du har en naiv indstilling til både nye og gamle spillere.
Det er rigtig nok, at vi er i en mindre krise i øjeblikket, men du vil simpelthen smide Jonny Evans af holdet, men samtidig have flere unge spillere på holdet for at give dem kamperfaring? Du vil samtidig også smide VDS af holdet, på trods af han gang på gang har reddet vores kampe og gjorde det så sent som i søndags.
Gary Neville har jeg ingen kommentarer til, da det er naturligt at han ikke kan opretholde sin tidligere form pg.a. skader og dette blot var hans anden kamp siden sin seneste skade. Desværre har vi ikke andre spillre p.t. med erfaring og niveau.

alle titler kan ende hvorsomhelst i knockouts og i ligaen ligger vi stadig nummer 1, husk det.

Giggs har været en af Uniteds bedste spillere denne sæson. det er ikke kun mig, som mener dette, hvis du kigger udover den brede fodboldskare, så mener andre det også. Han er en af favoritterne til årets spiller med vidic.

Du vil have Ben Foster på banen, men sætte vores bedste målmand i mange år og mest erfarne målmand nogensinde på bænken? Den forstår jeg simpelthen ikke.

Hvis Tosic er god nok, så skal han nok komme til at spille, bare rolig.

For 3 dage siden kendte du slet ikke til Macheda. yderligere kommentar om ham er der vidst ikke, da ingen af os ved om han kan klare at spillere mere end 30 minutter på topplan.

timberunited
08-04-2009, 07:57
Jamen Jamen,

Synes vi har spillet flere gode kampe. I øjeblikket er det cirka hver anden eller tredje kamp. Men hvis vi kun spiller godt og vinder hver anden gang, så er vi ude af CL, men vi vinder da i Sunderland. :lolol:

Ronaldo har læst aviser igen og svæver igen i Porto-kampen i sin uovervindelighedsfiktion om, at han var rigtig god sidste år. Han koster os et mål og lykkes med meget lidt offensivt. Godt han bliver i United næste år, og der ikke er nogen international turnering til sommer. Han skylder efterhånden at være rigtig god over en længere periode. For verdens bedste 2007/08 er ikke noget talent længere.

Neville er ingen midtstopper. Hvis Ferguson ikke har fattet det nu, så... :overkill:

Jeg forbander den dag, hvor Neville blev vores kaptajn. Det har sat holdet mindst et år tilbage i dets udvikling. Vi er bedre tjent med et midtstoppertalent nu og her. Gaz' "erfaring" er bare ikke nok. Spørgsmålet er, om Neville overhovedet kan spille på United-niveau mere? Jeg mener det ikke! Og vi kan ikke spille med en mand, der skal spille sig i form hele tiden og laver så mange fejl. Dette er ikke kun baseret på Porto-kampen.

Nå, men fx 3-2 i Porto er ingen umulighed. For de graver sig sikkert ned som udgangspunkt. Til den tid er Rio og Berbatov tilbage. Måske er Fabio også. Og jeg kan i al fald se, hvor meget vi mangler Berbatov - eller bare en mand, der kan tæmme bolden indenfor spillerafstand på modstandernes banehalvdel. Hold op hvor var Park ude af form.

Men med et par dages hvile inden Porto-kampen, kan de knuses af vores normale tempo. De fik kun lige lidt af smagen på det i aftes. :devill:

Clemme
08-04-2009, 08:12

Rigtigt. Nani har ikke spillet godt. Men han har et godt spar og gode indlæg. Ved ikke rigtig vem det ellers skulle være. Giggs er ved at være for gammel til at løbe op og ned derude.

Man kunne også sætte Rooney ud på fløjen og så har Berbatov og Tevez i angrebet.
Park har jeg detsværre ikke så meget fidus til. Han er en arbejdshest, men syntes ikke der kommer så meget kreativt fra ham.

Men. Om krafterne er der, så syntes jeg vi skal holde en fast stamme de næste 2-4 kampe, for at få rytme i spillet igen.

Kofoed
08-04-2009, 08:13
Nu så jeg ikke kampen, men har lige set Porto's mål, og især andet mål så jeg et par gange..
Mener på ingen måde man kan klandre Neville eller O'shea.. Som jeg ser det er det Evra's "skyld".. Som jeg kan se det, laver han ikke tilbageløbet hvilket gør at Vidic må tage hans mand.. Det gør at hele kæden må rykke et hak venstre, hvilket gør at der naturligt vil blive rum over i højre side..
Så et slagte Neville for dette mål syntes jeg er lige voldsom nok hetz, selvom jeg da heller ikke er helt tosset med ham for tiden..

Udover det, må jeg sige at jeg syntes Tevez gør det kanon for tiden.. Kæmper som en gal, og hans attitude og fight er så fedt at se.. Fatter slet ikke dem der kan sige at han har været en af sæsonens dårligste!!!

United-Allan33
08-04-2009, 08:16
Jeg fatter simpelhen ikke denne kritik af Neville.. Han har ikke spillet op til hans bedste, hvilket er klart når han har været skadet i mere eller mindre 2 år.. Det underlige er at da Ronaldo kom retur efter skade, så var det helt iorden han ikke fra dag 1 var oppe i samme niveua som sidste år, og nu 6 mdr senere er han stadig ikke på samme niveau, men det er åbenbart helt iorden!!! Desuden er der ingen der stiller spørgsmålstegn til Evra og Ronaldo der har været stærkt indvolveret i 2-3 af scoringerne

Og det er bestemt ikke Nevilles skyld at Fergie vælger at spille ham overfor en 2 meter høj spiller, som han vel kun når til knæerne!!!
Og til sidst, hvem skulle have spillet i stedet for Neville??? En ung urutineret spiller med få minutters kampe???

dawzdawz
08-04-2009, 08:27
Jeg tror seriøst at Ferguson får rettet op på spillernes attitude, drager til Portugal og snupper den sejr intet engelsk hold har fået før.
United kan gøre det umulige, det er set så mange gange før. Nu får vi vel også Ferdinand tilbage, måske også Berba.
Tror sq på det :)
Men intet destomindre et meget meget dårligt resultat igår! Simpelthen for ringe!

Dines
08-04-2009, 08:32
Nu har jeg lige fået en overraskende godt nats søvn ovenpå nederlaget. Og jeg må sige, at jeg er lidt skuffet, men samtidig optimistisk. Jeg er skuffet over, at spillerne ikke viste mere gejst og udstråling efter det fantastiske come back i søndags. Jeg havde troet, at det nu var vendepunktet, men det ser desværre ikke lige sådan ud. Den her sæson kan blive hvad som helst; en fiasko, hvor vi taber alt på gulvet eller en succes, hvor vi står med 1 eller 2 titler.

Lige nu ser det ikke positivt ud, men snart får klassespillere som Rio og Berbatov tilbage. Derudover er jeg skuffet over, at vi på den måde giver Porto et mål til sidst. Det er for amatør agtigt. Vi spillede i mine øjne en god andenhalvleg offensivt og defensivt, men det er altså skidt, at vi laver det til sidst. Som jeg sagde igår, så vil jeg ikke skylde skylden på 1 mand, for det er tydeligt at Ronaldo, Fletcher, Neville og O'Shea sammen laver en indbyrdes fejl.

Ved det første mål, er det også en fejl. Mange siger Evans, men læg mærk til Ronaldo, der taber bolden på vores banehalvdel IGEN pga. en dårlig aflevering. Nu er det 2 gang på 2 kampe, at det koster mål. Han er ikke en god holdspiller, og selvom Evans så også laver en fejl, så starter det hos verdens bedste fodboldspiller.

Af positive ting fra igår:

- Det er ikke umuligt. Vi er Manchester United, og hvis vi ikke kan vinde i Porto, så fortjener vi heller ikke at gå videre. Jeg vil langt hellere ryge ud i kvartfinalen end i semi'en, for så kan koncentrere os fuldt ud om PL og Fa Cuppen.

- Rooneys indsats. Han virker til at være den mand med de mest friske ben. Han var ihvertfald livlig igår aftes og var manden bag begge mål.

- Til næste kamp er Bebatov, Rio og Anderson forhåbentligt tilbage.

- Trods at spillet ikke er for kønt, så virker vi effektive for tiden. Vi scorer når chancerne byder sig.

- Vi så nok Portos topniveau. Selvom de nok vil være 100% tændte nede i Porto, så tror jeg, at de i aftes viste deres bedste side.

- Ferguson har nok fået hårtørren igang efter Portos sene udligning.

- Tevez kommer ind og scorer igen.

Negativt:

- Ingen fremgang rent defensivt at spore i forhold til Villa kampen.

- De to håbløse mål vi giver væk.

- Flere spillere sender bekymrende trætheds signaler.

- Målet til sidst kan give en negativ effekt på selvtilliden, desværre.

PerRonaldo
08-04-2009, 08:34
Jeg fatter simpelhen ikke denne kritik af Neville.. Han har ikke spillet op til hans bedste, hvilket er klart når han har været skadet i mere eller mindre 2 år.. Det underlige er at da Ronaldo kom retur efter skade, så var det helt iorden han ikke fra dag 1 var oppe i samme niveua som sidste år, og nu 6 mdr senere er han stadig ikke på samme niveau, men det er åbenbart helt iorden!!! Desuden er der ingen der stiller spørgsmålstegn til Evra og Ronaldo der har været stærkt indvolveret i 2-3 af scoringerne

Og det er bestemt ikke Nevilles skyld at Fergie vælger at spille ham overfor en 2 meter høj spiller, som han vel kun når til knæerne!!!
Og til sidst, hvem skulle have spillet i stedet for Neville??? En ung urutineret spiller med få minutters kampe???

Helt enig.. Og jeg synes faktisk der skete noget offensivt da neville kom ind, han plejer ikke at ku lave et eneste godt indlæg, men det til rooney, som bare skulle sætte hovedet på er fantastisk.. Det første mål klandre jeg ene og alene Ronaldo, tåbeligt boldtab, hvorefter han stopper op og slår ud med armene! Det er bare ringe af ham i sådan en kamp.

Jeg synes dog ikke man skal give enkelte spillere skylden, for det er sgu lige meget hvem vi stiller med i det forsvar, så sejler det. Mod fools havde vi vidc-rio og de var også fuldstændig væk i den kamp! Folk snakkede om at Fletch var indpiskeren mod villa, det håber jeg han kan blive ved med, men igår ku vi virkelig godt bruge en keane type til at gå forrest!

Dines
08-04-2009, 08:35
Jeg tror seriøst at Ferguson får rettet op på spillernes attitude, drager til Portugal og snupper den sejr intet engelsk hold har fået før.
United kan gøre det umulige, det er set så mange gange før. Nu får vi vel også Ferdinand tilbage, måske også Berba.
Tror sq på det :)
Men intet destomindre et meget meget dårligt resultat igår! Simpelthen for ringe!

Hehe. Det lyder som om, at Porto bliver umulige at slå. Altså come on. De spillede flot, men deres defensiv er meget nem at ryste. Får vi stabiliseret vores, så mener jeg, at vi har en god chance. Meget af det afhænger selvfølgelig af Rio. Igår havde vi kun en trussel op foran i Rooney. Ronaldo og Park var nærmest ikke synlige, og stadig kom vi frem til fornuftige muligheder og 2 mål.

RuudVanNissetøj
08-04-2009, 08:35
Jeg fatter simpelhen ikke denne kritik af Neville.. Han har ikke spillet op til hans bedste, hvilket er klart når han har været skadet i mere eller mindre 2 år.. Det underlige er at da Ronaldo kom retur efter skade, så var det helt iorden han ikke fra dag 1 var oppe i samme niveua som sidste år, og nu 6 mdr senere er han stadig ikke på samme niveau, men det er åbenbart helt iorden!!!

Lad os bare konstatere, at samtlige spillere pt. ikke spiller op til deres niveau. Ronaldo var bestemt en stor skuffelse igår og kritik mod ham er berettiget - på samme måde som Neville i sidste kamp. Ingen er "hellige køer"......bare respekten i sit sprog er til stede under kritikken.

Jeg har funderet lidt over vores nuværende form nedgang og mener selv jeg har fundet 2 generatorer på det:

STABILITET: Vi mangler stabilitet. En god omgang skader og generel udskiftning har gjort især vores forsvar hæmmet. Jeg mente det også sidste år, men har vi en ideal opstilling ? Har vi overhovedet stillet samme hold to gange i træk i år ? Liverpool har fundet deres optimale set-up i år, hvilket tilsyneladende giver dem en succes pt. Vi ved dog godt hvem der trækker det længste strå igen i PL ;)

MENTALITET: Sulten skal helt tilbage igen. Når spillet ikke kører må vi trække viljen frem og ikke mindst koncentrationen. Alle på holdet inkl. Ronaldo må nu til at træde i karakter. Der er helt sikkert en synergi mellem det stabile og mentale der indbyrdes påvirker hinanden - men det er ikke godkendt uanset hvilke omstændigheder med det spil vi har vist på det sidste.

Clemme
08-04-2009, 08:38
STABILITET: Vi mangler stabilitet. En bred trup, en god omgang skader og generel udskiftning har gjort især vores forsvar hæmmet. Jeg mente det også sidste år, men har vi en ideal opstilling ? Har vi overhovedet stillet samme hold to gange i træk i år ? Liverpool har fundet deres optimale set-up i år, hvilket tilsyneladende giver dem en succes pt. Vi ved dog godt hvem der trækker det længste strå igen i PL ;)

MENTALITET: Sulten skal helt tilbage igen. Når spillet ikke kører må vi trække viljen frem og ikke mindst koncentrationen. Alle på holdet inkl. Ronaldo må nu til at træde i karakter. Der er helt sikkert en synergi mellem det stabile og mentale der indbyrdes påvirker hinanden - men det er ikke godkendt uanset hvilke omstændigheder med det spil vi har vist på det sidste.

Helt enig.
2-3-4 kampe med samme opstilling, så der kommer rytme ind.
Og hvis man ikke kan spille sig igenne, så må man sku kæmpe. Og det ser jeg bare Rooney och Fletcher gøre.

Kofoed
08-04-2009, 08:51
Giggs har været en af Uniteds bedste spillere denne sæson. det er ikke kun mig, som mener dette, hvis du kigger udover den brede fodboldskare, så mener andre det også. Han er en af favoritterne til årets spiller med vidic.

Er helt enig i alt det du skriver, men ville bare lige bakke den her op, da jeg syntes der er utroligt mange der slet ikke giver Giggs den respekt han fortjener i denne sæson.. Han har været en af de spillere der har holdt sit niveau oppe tort set hver gang han kommer på banen, og er sindsygt positivt overrasket over at han igen i denne sæson formår at holde hans niveau oppe..

Troelsgaard
08-04-2009, 08:53
Vi har vundet større steder end Dragao, og vi er nu engang United, så jeg tvivler på, at vi er på randen af elimenering. 2-2 er ikke det bedste resultat, men vi skal trods alt "bare" vinde dernede, havde vi nu tabt 2-1, så skulle vi score to, og så havde det været en anden sag, men jeg tror på mit hold, de har gjort det før, og kan sagtens gøre det igen.

KennyN
08-04-2009, 08:54
Skuffende kamp. Indstillingen var skidt, tempoet manglede, ingen kreativitet og alt for mange boldtab og fejl. Tyndt på det niveau, uanset om man spillede to dage før. Så skal man i en CL kvartfinale sku have motivationen og viljen til at køre Porto over..
Banens mest skuffende var vel Ronaldo. Smider bolde væk konstant, spiller aldrig det lette, og gør intet for at hjælpe sine holdkammerater ved at få bolden tilbage. Og så den der negative attitude konstant. Come on, ellers så må han en kamp på bænken. Det der hjælper sku ingen steder.

Vi manglede i den grad kreativitet fra midtbanen og kanterne igår. Fletcher er bedst centralt, Park kan ikke udfordre og Ronaldo er bare ikke god nok for tiden. Håber indstillingen og formen kommer hurtigt tilbage, det er et skidt tidspunkt af året at tabe det på..

Det er langt fra umuligt at vinde i Portugal. Der skal bare ske ændringer oppe i spillernes hoveder før det kan lykkes. Men det er sket før, at vi er draget afsted og fået gode resultater. Så tror på det..

mojtaba
08-04-2009, 09:40
Tror skam stadig på, at vi slår FC Porto. Det forventes at Brown og Ferdinand er tilbage i truppen allerede i weekenden. Og hvis vi er rigtig heldig så får vi også Berbatov klar til kampen. Så det ser lys ud især i forsvaret, hvor det har været usikkert.

srixon
08-04-2009, 10:03
Ronaldo forsøgte at skabe en masse, flere gode afleveringer, kommer til afslutninger, bare se hans glimrende hovedstød i første halvleg!
Carrick og Scholes var ikke prangende, men synes du gør dem værre end de er. Og grunden til at Evra var "usynlig" i dag var at han meget af kampen holdt sig nede defensivt, hvor jeg vil påstå han ikke satte en fod forkert. Synes det er hvad man kan forlange af en venstre back, alt offensivt er ren bonus.

Ganske enig!!!

Pikovic
08-04-2009, 10:16
Jeg er også optimist inden returkampen i næsteuge - det er vi forhåbentlig allesammen!
Men jeg synes virkelig, at der er en række spillere, der over en længere periode har underpræsteret. Om det er prisen for en lang og succesrig sæson vi betaler nu, skal jeg lade være usagt, men faktum er, at spillet ikke flyder som det tidligere har gjort.
Selvom denne sæson spillemæssigt ikke har kunne måle sig med sidste sæson, har vi dog formået at vinde de tætte kampe, især i kraft af en eksemplarisk forsvar, hvor de gamle dyder: fight, vilje og hjerteblod, har båret os frem i mange kampe.
Jeg er helt enig i kritikken af Gaz og O'Shea - jeg synes simpelthen ikke de har niveauet. Neville har gjort det fremragende i mange år, men han kommer aldrig op på samme niveau igen efter den skade, så han bør stoppe nu af hensyn til sit eftermæle. O'Shea har aldrig haft niveauet i mine øjne. Hans boldomgang er for langsom, bevægelserne for store, og han spiller med enorm risico i sit forsvarsspil. Selv som reserve er jeg ikke glad for O'Shea, da reserverne i kraft af det hårde kampprogram for en stadig større og vigtigere rolle i bestræbelserne på succes.

Men kom nu drenge - vi vinder selvfølgelig i Portugal, vi er, når alt kommer til alt: Manchester United FC:trophy:

MC86
08-04-2009, 10:42
Synes jeg kan se masser af vilje, både i denne kamp og i sidste. Vi har 60% af spillet i dag, folk løber for det og gør hvad de kan, men det er bare ikke let når vi er inde i en dårlig periode. Bare vent til Rio kommer tilbage og vi kan få lidt ro på det hele, så begynder det at ligne noget igen:)

Og nej, vi skal på ingen måde fyrer O'Shea, hvorfor i alverden skulle vi dog det? Han er gardering, ikke førstevalg til nogle af de pladser han spiller, vi kan sgu ikke have folk med stjernestatus helt ude som tredje-fjerdevalg til pladsen. Han bliver bare overmatchet i dag, og sådan er det. Så drop det der tuderi og bak lidt op i stedet...

Af positive ting i dag, synes jeg især Evra var klasse i dag, sgu dejligt at se ham tilbage på sit vanlige høje niveau. Vidic gør det også ganske udmærket, og Neville kan på ingen måde klandres for målet, den må O'Shea tage på sin kappe... Den der havde det sværest i dag var uden tvivl Evans, men man kan sgu ikke forvente stabilitet af en så urutineret spiller, det skal nok komme;)
Fletcher, Carrick, Scholes er da også udmærkede med, dog uden at være prangende, de vinder ikke for alvor noget, men de koster heller ikke noget.
Park fortsætter med sit sædvanlige vidunderlige arbejdsraseri, det er sådan det skal være;)
Rooney og Ronaldo spiller begge fortrinligt!
OG naturligvis er VDS sikkerheden selv, han tager alt det han kan!

Det var da vildt så positive ting du kan tage med fra den kamp. Evra var ikke specielt god, og park og scholes smed alt for mange bolde væk. Fletcher kæmpede godt, og rooney gjorde det godt. Ronaldo var også langt fra sin bedste idag. Synes Tevez gjorde en fin figur da han kom ind. Forstod heller ikke en skid af at Tevez og Rooney ikke startede sammen oppe i front. Evans var heller ikke for god idag, men manden er ung og urutineret. Han skal nok blive en stjerne:)
Ps, er helt med på at fyrer o'shea. Kan godt være han kan spille mange positioner, men vil mange af vores spillere kunne på det niveau john spiller på. Fletcher spiller bedre højre back.
Men tror nu nok vi skal vinde 1-0 dernede, men er nu ikk så sikker på cl pokalen, som for e måned siden.

Benzet
08-04-2009, 10:54
Jeg tror ikke på, at vi vinder i Portugal og går videre. Det bygger jeg på, at vi den seneste tid ikke har vist indikationer af noget, der kan få mig til at tro, at holdet kan spille så stærkt i tiden, som det vil kræves i den kamp. Normaltvis ville jeg tro på chancen, men normaltvis vinder vi heller ikke 1 ud af 4 kampe og bliver nedspillet i dele af samtlige kampe.

Niko
08-04-2009, 10:54
Med hensyn til publikum på Ot, kan jeg kun være enig det smerter voldsomt at høre udebane fansene, det skyldes tror jeg, blandt andet alt for meget kontrol over fansene der bliver bedt om at sætte sig ned!!!! for høje billet priser, der gør at den almindelige arbejder fan der synger hjerte og sjæl ud for klubben, ikke har råd til at komme til mere end 5-6 hjemme kampe på et år. Og så selvfølgelig alle de skide turister, der ikke kan sangene og ej heller vil lære dem. Jeg ved at skulle jeg til Ot, så skulle der synges så højt at de på den anden side af stadion vil bede mig om at dæmpe mig. Det er lidt synd med Ot, når vi nu har så gode udebane fans, læg mærke til hvor meget man kan hører united på away turene det er meget!

der er vist blevet sagt hvad der skulle siges om kampen, det var ikke godt, men jeg tror af hele mit hjerte på vi nok skal komme videre, som andre har skrevet vi er Manchester united vi giver aldrig op, og med Rio tilbage ved roret glæder jeg mig bare til at vise de små cunts, hvem der er kongerne af fodbold verdenen. Hvem trode på os i 99 kort inden tillægstiden? Hvem troede på sejr før klaphatten terry skulle sparke i moskva? Eller bare i søndags hvem troede på at vi kunne vende kampen på hovedet? Vel de færreste, men vi gjorde det og vi gør det igen ! UNITED ;) :devill:

Casper
08-04-2009, 11:09
MENs bedømmelser for info:

Van der Sar - Could do little about Rodriguez’ opener or the late equaliser but was solid in between, making a couple of important saves and crucial interventions. 7

Evra - Couldn’t get forward as much as he’d like simply because Porto were so threatening on the counter attack. 6

Vidic - United looked as rocky with him as they did without him against Villa, with the big Serbian failing to assert himself in a rearguard that is suffering a crisis of confidence. 6

Evans - Nightmare start, gifting chances first to Lisandro and then Rodriguez to open the scoring inside the opening four minutes. 5

O’Shea - Allowed to get forward more than Evra and always looking to provide a cross or make something happen. 7

Fletcher - The most effective of United’s midfield, showing willingness to carry the fight to Porto, but not always to the best effect. 7

Carrick - The England midfielder hasn’t looked his usual self in recent weeks. Rarely found the incisive pass United craved, nor the calm head to quell a rampant Porto midfield. 6

Scholes - United were crying out for someone to keep hold of possession, but not even their best passer could help them seize control. 6

Park - United’s most inventive player from out wide, but rarely managed to provide telling crosses. One second half effort forced Helton into action. 6

Ronaldo - Sloppy on a number of occasions and too willing to hit the floor under the close attention of Porto. Showed more threat in the second half – but not much. 6

Rooney - Was clinical in firing past Helton and was as industrious and inventive as ever as a central striker. Brilliant flick for Tevez’ goal. 8

Subs

Giggs (for Park 59) - Gave United a threat they’d lacked for much of the match. 7

Tevez (for Scholes 72) - So nearly the hero with his late goal. 7

Neville (for Evans 72) - Showed more attacking threat in 18 minutes than any of the defenders who started the match. 7

agger01
08-04-2009, 11:20
Utrolig imporneret af Porto. Der er ikke mange hold der spiller så offentivt på OT, jeg ved godt at de satsede på kontra i store dele af anden halveg, men for satan de spillede godt. Og det er virkelig deres fortjeneste at United ikk spillede op til deres bedste. Jeg må indrømme at jeg ikke havde spåret Porto de store chancer igår, men jeg tog fejl.

Holdet spillede ikk særlig godt i første halveg, men kom lidt mere op i gear i anden halveg især vil jeg rose Evra, Vidic og Rooney.

I følge mine øjne griber SAF denne kamp forkert an. Det er ikke særlig tit at jeg er uenig med ham, men lige igår var jeg meget utilfreds:

1. Jeg er irreteret over at SAF ikke vælger at spille med 2 angriber i front istedet for 4-3-3. Ja, så ved jeg, at der er nogen der kan tænke at vi spillede med 3 angriber eller at Ronaldo gik meget ind i banen og var en anden spydspids. Men det kan jeg ikk bruge til en skid. For mig at se var der kun en angriber på banen, og det var Rooney, i øvrigt så spiller han klasse.

2. Han skulle have startet med Giggs. Lægger man mærke at vores midtbane ikke havde nogen gennembrudstærk spiller. Både Fletcher, Carrick og Scholes er dygtige pasningspiller, men i mine øjne så havde holdet ikke én central midtbanespiller der kunne tage bolden og sætte nogen mænd af også kunne man tage den derfra. Det er måske nemmere sagt en gjort, men jeg mener helt klart at Giggs, med hans dræv med bolden, kunne bruges til denne funktion. Det så vi imod Inter(returkampen) og Chelsea kampen (på OT)

3. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Tevez ikke får noget mere spilletid. Selv når Berbatov er skadet så starter han inde hver anden kamp og ellers bruges han som joker. Tevez levere altid varen når han kommer ind. Han scorer mål på 20 min. de fleste gange. (Endnu et eksempel igår). Vi har en verdensklasseangriber udenfor i mange min. og i mine øjne er han langt bedre end Berbatov. DEN MAND SKAL HAVE FAST SPILLETID.

Jeg er sikker på at United går videre, specielt hvis vi får RIO tilbage. Vi må vente en uge på at vise PORTO hvem vi er: Verdens Bedste hold.
Come on!

Glory Man United
08-04-2009, 11:34
MENs bedømmelser for info:

Så enig omkring Neville, hvilket klasseindlæg.....men han skal jo self gøres til syndebuk hos de yngre herinde, selvom han ikke har spillet i 2 mdr. Jo ikke hans skyld, at 3-4 forsvarsspillere mangler, så Fergie er nødt til at bruge ham!
Respektløs! Gary Neville = Legend

robinho
08-04-2009, 11:50
Så enig omkring Neville, hvilket klasseindlæg.....men han skal jo self gøres til syndebuk hos de yngre herinde, selvom han ikke har spillet i 2 mdr. Jo ikke hans skyld, at 3-4 forsvarsspillere mangler, så Fergie er nødt til at bruge ham!
Respektløs! Gary Neville = Legend

man kan være nok så stor en legende. Fejl er noget man laver og ligesom med andre spillere er det også noget at "legender" skal stå til ansvar for når de laver dem.

Mht den specifikke sag igår, så kan man placere skylden flere steder ved det sidste mål så.

Dines
08-04-2009, 11:57
Tror skam stadig på, at vi slår FC Porto. Det forventes at Brown og Ferdinand er tilbage i truppen allerede i weekenden. Og hvis vi er rigtig heldig så får vi også Berbatov klar til kampen. Så det ser lys ud især i forsvaret, hvor det har været usikkert.

Rio har bare snart at blive klar. For Evans ser ud til at være kommet ind i en personlig krise, hvor han i en presset situation mister hovedet. Igår mistede vi mange bolde grundet forsvarets usikkerhed, så det bliver vigtigt med Rio's ro og kølighed dernede. Brown ved jeg ikke med. Han havde vist brækket foden, så det er nok lidt satset at tage ham med allerede. Han har jo ikke spillet siden Everton kampen på Old Trafford.

Flax_Generous
08-04-2009, 11:59
Positiv vinkel nr. 3 er, at den næste kamp er mod et formsvagt hold på udebane, hvor Uniteds rigtige fans kan hjælpe holdet. Eller er det for søgt en vinkel?

Dines
08-04-2009, 12:04
Positiv vinkel nr. 3 er, at den næste kamp er mod et formsvagt hold på udebane, hvor Uniteds rigtige fans kan hjælpe holdet. Eller er det for søgt en vinkel?

Tjah med vores form, så er alle kampe ligesom Cup finaler. Man ved aldrig, hvad der kan ske. Jeg tror sagtens, at Sunderland kan volde os problemer. De kæmper altså stadig for nedrykning, og sådanne hold er aldrig rare at møde. Tilgengæld kan de nemt falde sammen, hvis man får scoret hurtigt. Det bliver svært, men jeg regner med United-sejr på lørdag. Det er trods alt en af de nemmeste kampe vi har tilbage på programmet, så den skal give 3 point, så vi kan bevare afstanden til Liverpool (eller formentlig generobre vores 1. plads, da Liverpool er den tidlige kamp).

Glory Man United
08-04-2009, 12:08
man kan være nok så stor en legende. Fejl er noget man laver og ligesom med andre spillere er det også noget at "legender" skal stå til ansvar for når de laver dem.

Mht den specifikke sag igår, så kan man placere skylden flere steder ved det sidste mål så.

Men oplagt, at teenagere kaster sig over en, der ikke kører i ferrari og har pomadehår. Han har ikke spillet i 2 mdr, Robinho. Selv du må da vide at man ikke bare kommer tilbage og så er alt ved det gamle. Målet til 2-2 igår kan aldrig være Nevilles fejl. Han står med 2 mand. og vælger self at dække den "farligste" op (dvs ham som står tæt under målet)..

Og som jeg skriver fik han på 18 mins lavet farligere indlæg end O´shea og Evra fik tilsammen på 95 mins.

TrincoBoy
08-04-2009, 12:47
Hvor er det ynkeligt at give Neville skylden ved målet til 2-2. Hva fanden skulle han have gjort ved situationen? Folk burde istedet kritisere Evra, da han er gået alt for langt fremme og lunter nærmest tilbage. Og det betyder så at hele forsvarskæden bliver tvunget til at rykke en tand mod Evras side.

Pikovic
08-04-2009, 13:24
Oprindeligt indsendt af Glory Man United
Men oplagt, at teenagere kaster sig over en, der ikke kører i ferrari og har pomadehår.
Bare fordi vi ikke er enige i dine synspunkter, behøver diskussionen jo ikke blive usaglig?? Altså jeg er også enig i kritikken af Gary Neville, måske ikke så meget med udgangspunkt i kampen i går. Overordnet set mener jeg at tvivlen om, hvorvidt Gaz kan komme tilbage til sit tidligere niveau er velbegrundet. Jeg har fulgt United lige så længe jeg kan huske, og Gaz har i mange år været garanti for godt og solidt forsvarsspil, men lige siden sin skade har han set skidt ud. Af hensyn til sit eftermæle føler jeg, at han bør stoppe nu, så vi alle husker ham som den inkarnerede United-mand, han fortjener at blive husket som.
Måske er diskussionen taget i det forkerte forum, for jeg tror store dele af kritikken af Neville er kulminationen på flere halvdårlige præstationer igennem sæsonen, og ikke så meget plantet på den specifikke præstation mod Porto.... ser frem til svar;)

OG! Er helt enig i, at Evra var meget meget dårlig rent defensivt i går!!

Glory Man United
08-04-2009, 13:27
Synes egentligt det meget godt illustrerer en del brugere her....Nøøøøj nu får jeg på puklen :smilings:

Pikovic
08-04-2009, 13:29
prøver bare at føre en saglig debat - vi holder trods alt med samme klub

Glory Man United
08-04-2009, 13:37
prøver bare at føre en saglig debat - vi holder trods alt med samme klub

Måske? og synes absolut ikke hetzen mod Gaz er saglig. Måske hedder du Pikovic oprindeligt, men med det brugernavn og din signatur, har jeg svært ved at tage dig helt seriøst. Dit navn kan jo være "uheldigt", men din signatur "Pikovic scorer alle damer....." er sgu nok bare en anelse for Paradiseagtigt til mig....men Mikkeline vil måske kommentere det? :D

Jev
08-04-2009, 13:37
Synes egentligt det meget godt illustrerer en del brugere her....Nøøøøj nu får jeg på puklen :smilings:

Hvis det er henvendt til indlægget foroven, er det da også en ualmindeligt dum kommentar. Men det er måske at foretrække at være bedrevidende og nedladende?

Pikovic ridser da situationen ganske fint op. Gary Neville gjorde det rigtig flot i går og var ikke medskyldig i 2-2-målet, men det har været op og ned fra ham i denne sæson, og han har ikke bevist, at han er den rette løsning. Han har haft mange fine kampe, men der har altså også været nogle kampe, hvor han har set meget, meget skidt ud. For mig er Brown vores bedste højre back.

Glory Man United
08-04-2009, 13:44
Hvis det er henvendt til indlægget foroven, er det da også en ualmindeligt dum kommentar. Men det er måske at foretrække at være bedrevidende og nedladende?

Se nu har jeg ALDRIG lagt fingrene imellem. Jeg kan være dybt uenig med nogle generelt. Men når folk mener, at Gaz skal have hovedansvaret for fejlene mod Villa og Porto, så er jeg med dine ord gerne "bedrevidende og nedladende". Vi havde samme problemer i Fool -og Fulham kampen, og der var han så ikke med. Mod Villa lavede Fergie klart en fadæse, at lade ham spille i midterforsvaret (Det ahr han indrømmet), og mod Porto? Tja som Casper jo quoter fik han fin kritik i England, og var den eneste, der udfordrede med gode indlæg (og han spillede altså kun 18 mins).
Så vær nu saglig i kritikken drenge....den er for lav!

Don Kafai
08-04-2009, 13:46
Efter Villa kampen synes jeg vi var svineheldige med at vinde - ikke fordi vi scorede sent, men fordi vi burde have tabt point set over kampen.

I dag mod Porto er vi altså om muligt endnu mere heldige. Kernen til problemerne er vores forsvar. Jeg ved ikke hvad problemet er, men det fungerer sgu ikke.

De næste par kampe må vi tage konsekvensen, og bruge en spiller som Fletcher på den defensive midtbane udelukkende, og se om det hjælper på det. Vores backs er blevet utrolig ringe til at orintere sig defensivt, og især Evras formdyk overrasker mig meget.

Og nej, det er ikke Nevilles skyld, for O'Shea og Evra har heller ikke magtet opgaverne i de sidste kampe. Krydr det med personlige bommerter som Vidic mod Liverpool, Rio (nok mere Scholes) mod Fulham, og Evans mod Porto, så er det klart hvor grunden ligger.

Men vores formdyk har nu varet 7 kampe, og jeg tror det snart vender. Vi ligger stadig i førersædet i PL, er en kamp fra en FA cup finale på Wembley, og vi skal til Portugal og "nøjes" med en 1-0 sejr. Scorer vi et hurtigt mål, og står den fx bare 1-1 i halvlegen, så er vi jo i den grad med igen...

Det kunne have været værre. Forestil jer vi fx kun fik 2-2 hjemme igår mod Liverpool, og skulle til Anfield i returen. Eller Stamford Bridge, Camp Nou, Allianz Arena og Emirates for den sags skyld. Godt nok har Porto ikke tabt mod engelske hold hjemme, men de odds foretrækker jeg, fremfor ovenstående.

Jev
08-04-2009, 13:48
Se nu har jeg ALDRIG lagt fingrene imellem. Jeg kan være dybt uenig med nogle generelt. Men når folk mener, at Gaz skal have hovedansvaret for fejlene mod Villa og Porto, så er jeg med dine ord gerne "bedrevidende og nedladende". Vi havde samme problemer i Fool -og Fulham kampen, og der var han så ikke med. Mod Villa lavede Fergie klart en fadæse, at lade ham spille i midterforsvaret (Det ahr han indrømmet), og mod Porto? Tja som Casper jo quoter fik han fin kritik i England, og var den eneste, der udfordrede med gode indlæg (og han spillede altså kun 18 mins).
Så vær nu saglig i kritikken drenge....den er for lav!

Pikovic (og jeg for den sags skyld) skriver netop også, at hans kritik ikke er møntet på gårsdagens kamp. Det vælger du at negligere, og i stedet angriber du ham personligt:

Måske? og synes absolut ikke hetzen mod Gaz er saglig. Måske hedder du Pikovic oprindeligt, men med det brugernavn og din signatur, har jeg svært ved at tage dig helt seriøst. Dit navn kan jo være "uheldigt", men din signatur "Pikovic scorer alle damer....." er sgu nok bare en anelse for Paradiseagtigt til mig....men Mikkeline vil måske kommentere det? :D

Jeg synes ærligt talt, man burde kunne forvente mere af en mand på 38. Specielt én, der generaliserende beskylder teenagere for at være poppede og umodne. Det dér er da om noget usagligt.

Glory Man United
08-04-2009, 13:51
Dobbelt post

Glory Man United
08-04-2009, 13:54
Efter Villa kampen synes jeg vi var svineheldige med at vinde.....bla bla bla

Rigtig godt indlæg. Selvfølgelig er det ikke slut i CL. Men det bliver svært. Og forsvaret skal op på hesten igen. Det er skidt, når Vidic, Evra m.fl. spiller, som de gør. De har om nogen klassen til at føre holdet frem, det funker bare ikke pt.

Jeg synes ærligt talt, man burde kunne forvente mere af en mand på 38. Specielt én, der generaliserende beskylder teenagere for at være poppede og umodne. Det dér er da om noget usagligt.

....jeg skriver jo også at jeg kan tage fejl omkring brugernavnet, ikke? Ser også andre, der tvivler.

Flax_Generous
08-04-2009, 13:58
Men vores formdyk har nu varet 7 kampe, og jeg tror det snart vender. Vi ligger stadig i førersædet i PL, er en kamp fra en FA cup finale på Wembley, og vi skal til Portugal og "nøjes" med en 1-0 sejr. Scorer vi et hurtigt mål, og står den fx bare 1-1 i halvlegen, så er vi jo i den grad med igen...
Ja, lakmustesten er om man ville have taget nuværende situation før sæsonstart. Også selvom det betyder, at United skal til Portugal og vinde en kamp for at gå videre i Champions League.

Forsvaret er bare bekymrende ringe for tiden. Jeg kan slet ikke forstå hvad der er sket - fra verdens bedste forsvar til at lukke 10 mål ind (herfra flere meget, meget svage) på 4 kampe.

Dines
08-04-2009, 14:15
Efter Villa kampen synes jeg vi var svineheldige med at vinde - ikke fordi vi scorede sent, men fordi vi burde have tabt point set over kampen.

I dag mod Porto er vi altså om muligt endnu mere heldige. Kernen til problemerne er vores forsvar. Jeg ved ikke hvad problemet er, men det fungerer sgu ikke.

De næste par kampe må vi tage konsekvensen, og bruge en spiller som Fletcher på den defensive midtbane udelukkende, og se om det hjælper på det. Vores backs er blevet utrolig ringe til at orintere sig defensivt, og især Evras formdyk overrasker mig meget.

Og nej, det er ikke Nevilles skyld, for O'Shea og Evra har heller ikke magtet opgaverne i de sidste kampe. Krydr det med personlige bommerter som Vidic mod Liverpool, Rio (nok mere Scholes) mod Fulham, og Evans mod Porto, så er det klart hvor grunden ligger.

Det kunne have været værre. Forestil jer vi fx kun fik 2-2 hjemme igår mod Liverpool, og skulle til Anfield i returen. Eller Stamford Bridge, Camp Nou, Allianz Arena og Emirates for den sags skyld. Godt nok har Porto ikke tabt mod engelske hold hjemme, men de odds foretrækker jeg, fremfor ovenstående.

Enig. Det var ikke et godt udgangspunkt, men altså værre er det ikke. Vi skal "KUN" vinde dernede, og som jeg sagde igår - hvis man ikke kan vinde i Porto, så fortjener man heller ikke at gå videre. Altså vi er Manchester United, regerende europæiske mestre, Porto på udebane bliver svær, men bestemt ikke umulig. Godt nok har intet engelsk hold formået at vinde på deres hjemmebane, men altså statistiker er til for at blive brudt, så vidt kunne passende bryde den...

RuudVanNissetøj
08-04-2009, 14:21
Forsvaret er bare bekymrende ringe for tiden. Jeg kan slet ikke forstå hvad der er sket - fra verdens bedste forsvar til at lukke 10 mål ind (herfra flere meget, meget svage) på 4 kampe.

Det er bestemt lidt vildt så meget det kan nå at vende. Det eneste jeg kan finde positivt ved forsvaret er kun, at det umuligt kan blive værre. Desuden er langt hovedparten af målene vi har indkaseret personlige fejl - tag bare Pool kampen, vi blev jo ikke regulært udspillet men tabte på åndsvage beslutninger i forsvaret.

Pikovic
08-04-2009, 14:59
Oprindeligt indsendt af Glory Man United
Måske hedder du Pikovic oprindeligt, men med det brugernavn og din signatur, har jeg svært ved at tage dig helt seriøst.
Hverken mit navn eller min signatur har noget som helst med indholdet i mine indlæg at gøre. Jeg er helt på det rene med, at du lodret uenig i mine synspunkter, det bidrager bare til en debat, som jeg dog havde forvente skulle gå mere på Manchester United-relaterede emner i stedet for bruger navne o.l.
Kan forstå du sætter spørgsmålstegn ved min kærlighed til Unted - det synes jeg er for lavt... Siden det nu er kommet dertil, så lad mig da i dette forum slå fast, at min kærlighed til klubben er indiskutabel!
Er desuden helt på linje med Jev, Wes Brown er vores højre back.... han havde stor andel i triumferne i fjor...

Pikovic
08-04-2009, 15:07
Oprindeligt indsendt af RuudVanNissetøj
Desuden er langt hovedparten af målene vi har indkaseret personlige fejl - tag bare Pool kampen, vi blev jo ikke regulært udspillet men tabte på åndsvage beslutninger i forsvaret.

Helt rigtigt set. Det er de personlige fejl vi skal have minimeret. Vi skal huske på, at når alle mand er klar, så har vi stadig verdens bedste defensiv! Brown, Vidic, Ferdinand, Evra - det bliver sku ikke bedre!

Grønholdt.
08-04-2009, 16:47
Endnu en omgang jammerligt bræk!!! I hele første halvleg sejlede forsvaret rundt, og vi kunne ikke lave 3 sammenhængende afleveringer fremad banen. Anden halvleg blev en smule bedre trods alt. Evra var den bedste af spillerne i går syntes jeg. Nu bliver det kanon svært i den omvendte kamp i næste uge. De må snart til at komme op i omdrejninger igen, hvis de mener det alvorligt med de 5 titler i år. Kampen på lørdag ude mod Sunderland er trods alt vigtigere end kampen i går syntes jeg. For ligaen vejer tungere i min verden end CL. gør, trods alt...

Fletcherfan
08-04-2009, 17:38
Jeg synes, at kritikken af Nev er i orden, mens jeg synes, at kritikken af O'Shea er lidt hård...

Neville var ude nærmest hele sidste sæson, men han har spillet lidt i denne sæson, dog har han siden jul haft flere skader/sygdom... Men i de kampe han har spillet har han ikke været så imponerende, men det skal også siges, at efter Rafael slog til er Neville nok reduceret til 3. eller 4. valg på højrebacken og endnu længere nede på listen over midterforsvarere... Det skal dog også siges, at Neville i starten af sæsonen fik flere kampe i træk, hvor han begyndte at spille helt godt inden han blev skadet igen... Så forhåbentligt kan han undgå skader resten af sæsonen så han muligvis og forhåbentligt kan komme lidt op i gear...

Mht. O'Shea synes jeg, han var helt klart en af de bedste da han i januar afløste Evra på venstrebacken... Siden har han spillet flere kampe på højreback og også gjort udmærket... Men jeg tror nok også, at alle vil være enige om, at O'Shea hverken eller nogensinde kommer til at være en af verdens bedste på nogen plads (og det samme er gældende for Neville)... Men han er fin nok til at have som nr. 4 i køen på højre backen og nr. 5-6 i køen over midterforsvarere...

TJ
08-04-2009, 17:48

Jeg vil gerne give udtryk for, at jeg ikke længere tror på at United vinder flere titler denne sæson. PL går til LiverfoolsCL går til Barcelona og FA-cup går sgu nok til CSKA London.[/U][/U]

Skal United løfte trofæer i næste sæson, skal de som minimum hente en eller 2 forsvarsspillere der ikke laller rundt som Evans og Neville. :smilings :,

Ud fra dine indlæg ville jeg tro at du ikke er United fan, men blev i tvivl da jeg så din favoritspiller er Rafael :confused: Jeg tager muligvis fejl, men oplys mig venligst :)

Verner
08-04-2009, 18:03
Kan godt være Neville var dårlig mod Aston Villa, så ikke kampen og kan ikke kommentere noget udover at Ferguson selv har sagt Carew vs Neville måske lidt var hans fejl..

Jeg kan dog ikke se hvordan man kan kritisere ham for målet til sidst i går. Jeg synes det her inde ligner lidt en mangel på andre at give skylden og så giver man den bare til ham som er nærmest situationen hvilket er fuldstændig hjernedødt.. !!!

Hvis man ser situationen ordentlig efter så ser man at Neville, som han rigtig skal skubber ind i banen fordi Vidic slipper over mod venstre hvorefter O'shea overtager hans mand, og så går Neville ind til O'shea. Simpelt sideforskydning i et forsvar, MEN det problemet er at vores midtbane spillere ingen tilbageløb har, og dermed kommer forsvaret i undertal, så et eller andet sted skal man jo slippe, og det er alt i alt klogest at gøre bagerst i feltet!
Så kan slet ikke se, hvordan det er Nevilles fejl, det er nærmere Fletcher eller Carrick som intet tilbageløb har.. Hvis man kigger nærmere, så ser man at Fletcher bare stiller sig på kant af feltet i stedet for at deltage!
Generelt irriterer det mig at folk dømmer spillere på deres position i situationen i stedet for at se på hvad der reelt sker inden man dømmer en mand..

Hald
08-04-2009, 18:36
Lorte kamp, dårligt resultat.. Er lidt chokket.. Men venner, vi er jo Manchester United Det bliver en svær kamp. Men vi skal nok vinde .. Hvis vi virkelig ønsker at at tage dette trofæ igen i år, så gør vi det..

NtotheT
08-04-2009, 22:23
Nu har jeg muligheden for at komme med mit syn på gårdagens kamp!

1. Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen. Park er en god fodboldspiller, ingen tvivl. Men for fanden, manden skal ikke starte inde, når vi skal flyve med 120 km/t på hjemmebane. Og med dagen igår, hvor vi havde to balance-spillere i Fletcher og Scholes, kunne jeg slet slet slet ikke se idéen i at benytte Park! Selv en dårlgi Nani ville skabe mere. Lad dog forhelvede benytte Tevez i stedet for - ja, det ligefør jeg ville benytte Macheda. Det irriterer mig, at Fergie skal bremse United på den måde, som han gjorde i går!

2. Ronaldo. Manden er i mine øjne stadig verdens bedste fodboldspiller. Messi er lige efter, men med den latterlige mentalitet han har for tiden, den nytter ikke til en skid. Så er han kraftdeme ikke engang serie 6-værd! Jeg er så træt af, at se den måde han er på for tiden. Jeg savner at se hans entusiasme efter at vinde trofæer og priser. Jeg håber Fergie har nosser til at sætte ham på bænken i 3-4 kampe. For uden pis, det virker til at Rooney og Ronaldo har bukserne på, i forhold til Ferguson. Forstå den sætning ret.

3. Benyttelse af Fletcher. Jeg er en af Fletchers store fan, for han er sådan en fantastisk balancespiller. Men når man benytter ham som i går, så er det fandme ikke iorden. Han skal ikke spille en højre kant, som han gjorde igår. Han skulle være lige bag ved Carrick og Scholes, som derved kunne blomstre sig ud i det offensive. Ja, Ferguson er den klogeste, men det han gjorde igår, var knap så klogt.

Det eneste, der var godt i går var Rooney. Det er den spillemåde jeg længe har savnet at se fra Rooney. Konstant farlig, spilkreererende, og farlig. Bedre end før, måske for han lige har spillet for England, (hvor jeg mener han er bedre end når han spiller for United).

Desuden ville jeg ønske, at det var muligt man kunne fratage spillernes løn for 1-2 ugers tid når man leverer så en skrøbelig præstation igår og de seneste kampe. Det kan ikke være rigtigt, at Ronaldo kan tillade sig at være så ligeglad, men gå smilende ned til banken og hæve en fed hyre på 1.4 mio. kr.. Det er i min verden ligesom at spytte på fansene. Det ikke kun Ronaldo, men alle de andre pånær Rooney. Hold kæft, hvorj eg håber Fergie lige sætter dem alle sammen på plads!

Glory Man United
10-04-2009, 21:37
2. Ronaldo. Manden er i mine øjne stadig verdens bedste fodboldspiller. Messi er lige efter,

Vil du godt liiiige forklare den der?

NtotheT
10-04-2009, 21:48
Vil du godt liiiige forklare den der?

Ronaldo er mere komplet. Det er Messis første sæson, hvor han holder niveauet. Jeg er ikke som eksperter eller lignende, der siger at man er verdens bedste lige nu. For at være verdens bedste i mine øjne skal man have holdt konstant niveau i flere måneder, ja sågar op til to sæsoner, før jeg vil kendetegne ham som den bedste, og det har Ronaldo gjort i modsætning til Messi.

Messi og Ronaldo har byttet situationer denne sæson. Den ene har været skadet og vist knap så god spil og deres hold har ikek været gode, hvorimod den anden sprudler derud af.

RasmusP
10-04-2009, 22:09
jeg er ikke helt med. Hvorfor skal man holde niveauet i op til to sæsoner for at være verdens bedste foboldspiller?
For mig er det ret enkelt: Hvem er den bedste spiller lige NU: Messi.. -Hvem er den bedste spiller set over de sidste 2 år: Ronaldo.
Men hvem er interesseret i de sidste to år? Det er vel den spiller der spiller bedst lige for tiden, der er den bedste.

NtotheT
10-04-2009, 22:20
jeg er ikke helt med. Hvorfor skal man holde niveauet i op til to sæsoner for at være verdens bedste foboldspiller?
For mig er det ret enkelt: Hvem er den bedste spiller lige NU: Messi.. -Hvem er den bedste spiller set over de sidste 2 år: Ronaldo.
Men hvem er interesseret i de sidste to år? Det er vel den spiller der spiller bedst lige for tiden, der er den bedste.

Fordi hvad nu hvis Messi bliver skadet imorgen og er ude i 3 mdr eller at han ikke scorer i 4 kampe, og Barca taber tre af dem?? Hvem er så verdens bedste? Jeg hader at høre, når folk siger en vis person er verdens bedste ligenu. Det ord hader jeg i den sammenhæng

United DK
10-04-2009, 22:29
Messi er verdens bedste p.t., det bør der ikke være tvivl om, ellers har man simpelthen alt for tykke United-glas i sine briller. Ronaldo er muligvis på dagen stadig verdens bedste, men i denne sæson har Messi overstrålet ham på alle måde, senest i midtugen, hvor Ronaldo spillede af helvedes til, mens Messi lavede to mål mod Bayern.

RasmusP
10-04-2009, 22:32
Fordi hvad nu hvis Messi bliver skadet imorgen og er ude i 3 mdr eller at han ikke scorer i 4 kampe, og Barca taber tre af dem?? Hvem er så verdens bedste? Jeg hader at høre, når folk siger en vis person er verdens bedste ligenu. Det ord hader jeg i den sammenhæng

Man skal selvfølgelig vise at man er verdens bedste over mere end én kamp. Men det har Messi vist også gjort. Og hvis han knækker benet i morgen, så er det stadig ikke Ronaldo, der er verdens bedste. Men jeg synes sgu ikke der kan være nogen tvivl om at Messi er den bedste lige for tiden.
Men hvorfor skal det lige være målt over 2 sæsoner? Nu overdriver jeg selvfølgelig for at få budskabet igennem, men hvorfor kan man så ikke måle over 17 år? Så er Ryan Giggs jo verdens bedste.... (;))

Men jeg synes ikke man kan stille det så firkantet..

Dines
11-04-2009, 08:31
Messi er verdens bedste p.t., det bør der ikke være tvivl om, ellers har man simpelthen alt for tykke United-glas i sine briller. Ronaldo er muligvis på dagen stadig verdens bedste, men i denne sæson har Messi overstrålet ham på alle måde, senest i midtugen, hvor Ronaldo spillede af helvedes til, mens Messi lavede to mål mod Bayern.

Enig. Messi har niveauet Ronaldo havde sidste sæson, og der vi herinde ikke i tvivl om hvem, der var verdensbedste fodboldspiller. Ronaldo er måske mere komplet end Messi, men iøjeblikket er det altså den lille argentiner, der springer mest i øjnene.