PDA

Se fuld version : Optimale start 11'er

Dyreborg
07-03-2009, 12:10
mit bud er :

VDS

Rafael Rio Vidic Evra

Ronaldo Carrick Scholes Nani

Berbatov Rooney

ChristianR
07-03-2009, 12:33
For mit vedkommende afhænger det meget af den enkelte kamp. Sommetider er Raphael at foretrække på højrebacken, andre gange er det Neville, der er brug for.
Den centrale midtbane afhænger også af, hvilken kamp, der skal spilles. Nogen gange er der brug for en type som Fletcher - andre gange er der ikke. Umidelbart står Park forrest på min liste til den anden fløjspiller udover Ronaldo, men i nogle kampe er der måske mere brug for Nanis udfordren end Parks løbearbejde.
Hertil kommer spørgsmål om dagsform osv., hvor kampen på nogle enkelte pladser er meget lige.
Så IMO er der intet facit, omend der er nogle spillere som bør være sikre:

VDS, Rio, Vidic, Evra, Ronaldo, Rooney og Berbatov.

Tevez har efterhånden spillet sig om bagved Rooney og Berba i rækken IMO.

Smaakage
07-03-2009, 12:34
Kommer jo rigtig meget an på modstanderen. Om vi skal spille hurtigt og udfordrende, lægge stort pres, holde på bolden eller spille på omstillingssspil.

Synes vi har så stor en trup, at vi kan tillade os at lave ændringer ud fra dette, og derfor jeg kan ikke sætte en optimal

Dines
07-03-2009, 12:36
Jeg ved virkelig ikke hvilken startopstilling, der er vores stærkeste. Vi har så bred en trup, og vores opstilling handler meget om, hvem modstanderen er. Personligt mener jeg, at Fletcher skal spille på onsdag, da han er en big game player. Men Scholes - Carrick er vel egentlig stadig vores foretrukne midtbane? På venstrekanten er Park førstevalget, men jeg mener ikke, at han har det fornødne, der skal til, når vi f.eks. møder Blackburn på hjemmebane. Der er en type som Nani bedre. Og hvad med Giggs og Anderson. Giggs har jo gjort det fortrinligt i denne sæson, og er jo også en stærk kandidat til midtbanepladsen. På højreback er jeg også i tvivl. Rafael har gjort det rigtig godt i den her sæson, men det er som om, at han de sidste par måneder er gået lidt ned iforhold til i efteråret. Inden Neville blev skadet/syg, havde han virkelig spillet sig op igen. Brown spillede en klasse sæson sidste år, men har haft den ødelagt lidt af skader - O'Shea har gået ind, og gjort det godt på venstre og højreback, og fortjener jo næsten ikke en bænkplads med hans nuværende spil.

Starting lineup idag:

VDS

Neville - Rio - Vidic - Evra

Ronaldo - Carrick - Scholes - Giggs

Rooney - Berbatov

2 år frem i tiden:

Foster

Rafael - Rio/Evans - Vidic - Evra/Fabio

Ronaldo - Carrick - Anderson - Nani

Rooney - Berbatov

Flax_Generous
07-03-2009, 12:50
Uniteds optimale start 11'er afhænger af modstanderen og kampprogrammet. Som vi så mod Inter er ikke engang Rooney sikker på en startplads. Van der Sar, Ferdinand, Vidic, Evra og Ronaldo er vel de eneste som er 100% sikre.

Tim_rn
07-03-2009, 14:10
Min første tanke var klar:

United anno 2009 kan ikke stilles op i de 11 stærkeste. Det er endelig et hold med mange sider og et kæmpe regnestykke is ig selv hver gang det skal på prøve.

Så dejligt at se at andre ikke giver et endelig bud men holder sig til at se på realiteterne som varierende.

Madsen
07-03-2009, 14:19
Den optimale start 11'er den Sir Alex Ferguson vælger at bruge.

Hald
07-03-2009, 14:35
Den optimale start 11'er den Sir Alex Ferguson vælger at bruge.

Det kan vel ikke siges mere præcist madsen. Han må om nogen mennesker i verden vide hvordan den optimale start 11'er ser ud !

Benzet
07-03-2009, 14:46
Det kan sikkert ikke diskuteres, at Fergie har bedre forstand på en optimal start-11´er i forhold til nogen af os. Men det skal ikke hindre mig i at komme med et bud alligevel:

------------Vds-----------

Neville---Rio---Vidic----Evra

Ronaldo--Hargreaves-Scholes--Park

---------Rooney--Berbatov---------

Bænk: Foster, Brown, O`Shea, Carrick, Fletcher, Giggs, Tevez.

Det bedste mulige andenhold:

------------Foster-----------

Rafael---Brown--Evans---O`Shea

Fletcher---Carrick--Giggs--Nani--

----------Wellbeck--Tevez-------

Her er der ikke blevet plads til suveræne spillere som Anderson, Possebon og Fabio, hvilket vidner om den uhyggelige brede, der er i klubben. Elsker ellers disse 3 spillere, som kan komme til at danne vores fremtid.

United DK
07-03-2009, 14:47
I dag er der ikke noget, der hedder en optimal start 11'er, for rotationsprincippet har overtrumfet idéen om, at de bedste 11 spiller hver gang, og som andre også nævner, så handler det også om, hvem man møder. Rafael er god at have mod de hold, der ikke vil noget, hvorimod Neville/O'Shea er bedre at bruge, i de kampe hvor vi bliver presset defensivt. Jeg har dog også den idé, at rotationsprincippet ødelægger mulighed for god fodbold, over en længere periode, fordi der konstant er nye spillere i startopstillingen, og man derfor aldrig får spillet 11 spillere 100% sammen, så de kan yde det absolut bedste.

Flax_Generous
07-03-2009, 15:15
Jeg sagde tidligere, at det afhang af modstanderen, men hvis man forestiller sig, at man ikke kender modstanderen, men kun de seneste 4-5-6 måneders form vil mit hold nok se sådan her ud:

VDS
O'Shea - Rio - Vidic - Evra
Ronaldo - Carrick - Fletcher - Park
Rooney - Berbatov

Rafael, Neville, Brown, Scholes og Giggs er dog alle meget tæt på at komme med på enten højre back eller som Carricks partner. I fremtiden vil Hargreaves, Anderson og Nani nok også presse på.

Oscar
07-03-2009, 15:47
VDS
Brown/Neville - Rio - Vida - Evra

Hargo - Carrick - Scholes - Ronaldo

Rooney - Berbatov

Højrebacken er jeg ikke helt sikker på, da vi har haft meget rotation. Rafael er klart fremtiden, men lige nu synes jeg ikke han er den bedste vi kan mønstre, også selvom brown har været ude med en skade i lang tid. Han var jo storslået sidste år.
Giggs fortjener nok også en plads, men det skulle være på den centrale midtbane, og der er lidt bedre folk på de pladser pt..

Dines
07-03-2009, 16:02
Uniteds optimale start 11'er afhænger af modstanderen og kampprogrammet. Som vi så mod Inter er ikke engang Rooney sikker på en startplads. Van der Sar, Ferdinand, Vidic, Evra og Ronaldo er vel de eneste som er 100% sikre.

At Rooney startede ude mod Inter skyldes nok mest, at han kun havde 120 minutter i benene, så jeg vil tillade mig at kalde Rooney for sikker i startopstillingen. Han spiller jo 9 ud af 10 topkampe.

Glory Man United
07-03-2009, 16:06
At Rooney startede ude mod Inter skyldes nok mest, at han kun havde 120 minutter i benene, så jeg vil tillade mig at kalde Rooney for sikker i startopstillingen. Han spiller jo 9 ud af 10 topkampe.

....og Carrick også!!!

Flax_Generous
07-03-2009, 16:10
....og Carrick også!!!
Hvad så med Chelsea-kampen, hvor Giggs og Fletcher startede på midtbanen?

Flax_Generous
07-03-2009, 16:11
Ferguson udtalte ellers, at han foretrak Berbatov fremfor Rooney pga. højden, ikke pga. konditionen, hvilket giver god mening. Mere sikker er han åbenbart ikke.

Glory Man United
07-03-2009, 16:12
Hvad så med Chelsea-kampen, hvor Giggs og Fletcher startede på midtbanen?

Det er vel så også den eneste store kamp, hvor han ikke var med....hvilket Vidic jo så heller ikke var ;)

Flax_Generous
07-03-2009, 16:17
Det er vel så også den eneste store kamp, hvor han ikke var med....hvilket Vidic jo så heller ikke var ;)
Vidic var da med (og scorede). Ferdinand var ikke med, men han var også ude med en skade i kampene op til, så vidt jeg husker.

Carrick blev sat af holdet, fordi han ikke passede til kampen ifølge Sir Alex. Ligesom Rooney blev sat af mod Inter og Bolton tidligere på sæsonen.

Jeg er enig med, at Carrick og Rooney er essentielle spillere på Uniteds hold, men de er ikke 100% urørlige.

Dines
07-03-2009, 16:17
Ferguson udtalte ellers, at han foretrak Berbatov fremfor Rooney pga. højden, ikke pga. konditionen, hvilket giver god mening. Mere sikker er han åbenbart ikke.

Hvem ved om det ikke bare var en undskyldning for at have Berbatov inde istedet for Rooney, der havde scoret de to sidste kampe. Rooney er faststarter.

Dines
07-03-2009, 16:19
Vidic var da med (og scorede). Ferdinand var ikke med, men han var også ude med en skade i kampene op til, så vidt jeg husker.

Carrick blev sat af holdet, fordi han ikke passede til kampen ifølge Sir Alex. Ligesom Rooney blev sat af mod Inter og Bolton tidligere på sæsonen.

Jeg er enig med, at Carrick og Rooney er essentielle spillere på Uniteds hold, men de er ikke 100% urørlige.

Men hvad er så 100% urørlige? Rooney specielt starter 9 ud af 10 topkampe. Så kan det godt være, at han starter ude mod Bolton, så Tevez får chancen. Det ændrer ikke på, at Rooney ikke er fast starter.

Flax_Generous
07-03-2009, 16:19
Hvem ved om det ikke bare var en undskyldning for at have Berbatov inde istedet for Rooney, der havde scoret de to sidste kampe. Rooney er faststarter.
Hvorfor skulle Sir Alex bruge en undskyldning? Hvis han betragtede Rooney som absolut urørlig havde han næppe sat ham af (hvilket i øvrigt ikke var første gang i denne sæson).

Rooney starter stort set alle vigtige kampe og er utrolig vigtig for Uniteds spil, ligesom Carrick, men der er kampe, hvor Rooney ikke er at finde i startopstillingen, også ligesom Carrick, på trods af, at de er parate og i god form.

Flax_Generous
07-03-2009, 16:22
Men hvad er så 100% urørlige? Rooney specielt starter 9 ud af 10 topkampe. Så kan det godt være, at han starter ude mod Bolton, så Tevez får chancen. Det ændrer ikke på, at Rooney ikke er fast starter.
Som sagt startede Rooney jo heller ikke mod Inter, hvilket vel var en af sæsonens allerstørste kampe.

100% urørlige i denne sæson har kun været VDS, Ferdinand, Vidic, Evra og Ronaldo. Carrick og Rooney er meget, meget tæt på. Park er også ganske tæt på at være sikker, mens Fletcher tilsyneladende også er rimelig sikker, i hvert fald i de større kampe.

Dines
07-03-2009, 16:25
Som sagt startede Rooney jo heller ikke mod Inter, hvilket vel var en af sæsonens allerstørste kampe.

100% urørlige i denne sæson har kun været VDS, Ferdinand, Vidic, Evra og Ronaldo. Carrick og Rooney er meget, meget tæt på. Park er også ganske tæt på at være sikker, mens Fletcher tilsyneladende også er rimelig sikker, i hvert fald i de større kampe.

Rooney havde 120 minutter i benene, og var lige kommet tilbage for skade. Derfor er det umuligt at vurdere om det var derfor, at han startede ude eller fordi, at taktikken passede bedre med Berbatov. Faktum er bare, at Rooney spiller 9 ud af 10 topkampe, og det vil jeg mene er at være fast starter.

CC
07-03-2009, 16:31
Vores stærkeste, mest seriøse startopstilling er vel, med få ændringer den vi stillede med i CL finalen mod Chelsea. Kan ikke huske den helt præcis, men det var vidst:

Vds

Brown - Rio - Vidic - Evra

Hargreaves - Carrick - Scholes - Ronaldo

Rooney - Tevez

Dog har vi fået Berba siden sidst, og nogle spillere har udviklet sig positivt så det jeg helst så vi stillede med til en kamp var:

Vds

Hargreaves - Carrick - Scholes - Ronaldo

Rooney - Berbatov

Bænken: Foster, Rafael, Evans, Fletcher, Park, Giggs, Tevez.

Synes det er vanvittigt så stærk en trup vi har. Jeg har ikke engang Neville(vores anfører!), Anderson, Nani, Oshea eller PIG med i truppen!

NtotheT
07-03-2009, 20:05
Jeg synes faktisk det er svært at sige den optimale start-11'er. For det hænger vel sammen med hvem vi møder. Når vi er på OT og spiller ligakampe, så kan vi stille med både Ronaldo og Nani. Men hvis vi møder mere kompente modstander a la Chelsea & Arsenal, så er Park mere optimalt, når Fergie vælger at benytte sin taktiske viden.

Men hvis vi skal se bort fra alt og alle, så er dette mit bud på den bedste start 11'er.

VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Park - Hargo - Carrick/Anderson - Ronaldo
Rooney - Tevez

Daniel Cantona
07-03-2009, 21:01
VDS
Ronaldo - Carrick - Scholes/Giggs - Park
Rooney - Berbi

Dyreborg
08-03-2009, 04:27
------------Vds-----------

Neville---Rio---Vidic----Evra

Ronaldo--Hargreaves-Scholes--Park

---------Rooney--Berbatov---------

Bænk: Foster, Brown, O`Shea, Carrick, Fletcher, Giggs, Tevez.

Det bedste mulige andenhold:

------------Foster-----------

Rafael---Brown--Evans---O`Shea

Fletcher---Carrick--Giggs--Nani--

----------Wellbeck--Tevez-------

.

Er enig i størstedelen måske Carrick sku være på førsteholdet IMO, men synes det grineren er at vi kan stille 2 hold i år, som begge ville kunne spille med de bedste hold i Europa :) :lolol:

Grønholdt.
08-03-2009, 11:53
For mit vedkomne burde det være denne opstilling.

van der Sar

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

Ronaldo - Carrick - Scholes - Giggs

Tevez - Rooney

og bænken burde være denne.

Foster - Evans - O'Shea - Hargreaves/Fletcher - Anderson - Park - Berbatov

Mikkelsen
08-03-2009, 12:11
van der Sar

Neville - Ferdinand - Vidic - Evra

Ronaldo - Carrick - Giggs - Park

Berbatov - Rooney

Jeg vurderer starting 11 på baggrund af hele denne sæson og mod de stærkeste hold har opstillingen været meget tæt på ovenstående.

I det lys vil Hargreaves ikke engang være på bænken:
Foster - Rafael - Evans - Scholes - Anderson - Fletcher - Tevez

timberunited
08-03-2009, 12:14
---------Van der Sar-----------

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

---------Hargreaves*-----------

-------Scholes - Giggs----------

-----------Ronaldo--------------

------Tevez - Berbatov---------

Opstillingen bedes ikke læst som en 4-1-2-1-2.
Fodbold er mere end numeriske formationer. :devill:

Anderson og Carrick er kommet tættere på Hargreaves, Scholes og Giggs end nogensinde før. Men jeg har taget startopstillingen til en CL-finale. Derfor ryster jeg ikke på hånden. Foster er også kommet tættere på. Park er flittig - men scorer for lidt. Alt efter modstanderen kunne Fletcher også have værdi. Det samme gælder O'Shea.

Rooney er også meget tæt på Tevez, men hans spildprocent trækker ned.

* Desværre er Hargreaves skadet, og han erstattes af Anderson.

morten k
08-03-2009, 12:14
Jeg synes faktisk det er svært at sige den optimale start-11'er. For det hænger vel sammen med hvem vi møder. Når vi er på OT og spiller ligakampe, så kan vi stille med både Ronaldo og Nani. Men hvis vi møder mere kompente modstander a la Chelsea & Arsenal, så er Park mere optimalt, når Fergie vælger at benytte sin taktiske viden.

Præcis. Der er ikke _en_ optimal opstilling.
Og de eneste der er sikre på at spille er de 4 der nu måtte være klar til forsvaret og VDS.

Jev
08-03-2009, 12:25
Jeg er enig i, at vi som udgangspunkt ikke har en optimal startopstilling, og at vi har forskellige strenge at spille på alt efter modstanderen.

Men efter min mening er vores elleve bedste spillere i en 4-4-2:

VDS

Neville - Rio - Vidic - Evra

Ronaldo - Carrick - Scholes - Park

Rooney - Berbatov

Stratego Thomas
08-03-2009, 12:48
jeg tror på, at denne her opstilling vil blive et hit i fremtiden:

foster

rafael - ferdinand/evans - vidic - evra/fabio

hargreaves/nani - fletcher/andreson - carrick-ronaldo

rooney - berbatov/tevez

Flax_Generous
08-03-2009, 13:07
I det lys vil Hargreaves ikke engang være på bænken:
Enig. Lige nu er Hargreaves vel den spiller som er længest fra startopstillingen i United. Jeg kan ikke forstå, at så mange har ham i deres optimale start 11'er, da han jo reelt næsten intet har vist (Fletcher har i samme periode haft flere gode kampe, imo).

timberunited
08-03-2009, 17:43
Enig. Lige nu er Hargreaves vel den spiller som er længest fra startopstillingen i United. Jeg kan ikke forstå, at så mange har ham i deres optimale start 11'er, da han jo reelt næsten intet har vist (Fletcher har i samme periode haft flere gode kampe, imo).

Det er lidt svært at vurdere Hargreaves niveau. For hvor mange af dem, der kritiserer ham, har set ham spille? Hvis Berbatov var blevet skadet i anden kamp var han vel også blevet solgt her på dette forum.

Jeg vil gerne fastholde, at Hargreaves er en usædvanlig god spiller. Han er god defensivt såvel som offensivt. Og så er han en god afløser for Ronaldo og Giggs på dødbolde. :devill:

Det er nok ikke for sjov, at Ferguson har kæmpet så hårdt for at vriste ham ud af Bayerns klør.