Se fuld version : Franck Ribéry
http://cultureofsoccer.com/wp-content/uploads/2007/10/franck_ribery.jpg
Ronaldo ud, Ribery ind
Så går rygterne på Ronaldo ud og vi så henter Ribery.
Det er Riberys egen agent der har meldt dette ud, for mig er Ribery og Agüero nok de to eneste jeg ser vile kunne erstatte Ronaldo, så hvis han smutter til sin flirt Madrid til sommer, ser jeg meget gerne det muslimske scarface i den røde trøje !
For mig er Ribery blandt de 5 bedste spillere i verden, og sært han ikke var blandt de nomineret til FIFAs pris !
Hvad siger i, skal vores næste 7'er være Franskmand?
Flax_Generous
03-03-2009, 01:03
Tevez, Rooney og Ribery? Jeg ville nødig være ham som har lovet United-eye-candy til kæresten for at få love til at lade fjernsynet vise fodbold konstant ... det bliver der sgu ikke meget af med de tre.
ribery er en af de få wings som er på et teknisk niveau der er højt nok til at erstatte ronaldo. Ronaldo er noget stærkere på kroppen og sparker med begge ben. Til gengæld har Ribery som kant et meget skarpere indlæg, og laver stadigvæk pænt med mål.
Men nu sælges Ronaldo vel ikke, så spørgsmålet er lidt overflødigt....
Tevez, Rooney og Ribery? Jeg ville nødig være ham som har lovet United-eye-candy til kæresten for at få love til at lade fjernsynet vise fodbold konstant ... det bliver der sgu ikke meget af med de tre.
:lolol: Hawt!
Vil gerne se Ribery i United, men ikke på bekostning af Ronaldo da, he he :)
Hvis det er artiklen fra indkast.dk som de har fundet på Bild.de så...:
- Det er en spiller, som Alex Ferguson rigtig godt kan lide, og som United vil købe, hvis Cristiano Ronaldo bliver solgt, siger Alain Miglaccio ifølge avisen Bild.
Håber det bliver ved hvis :)
SantasLittleHelper
03-03-2009, 10:28
Er det ikke ham om hvem man siger, at arret han har i hovedet er fra da gud fjernede hans hjerne og kom den ned i fødderne? Altså at han er snotdum, men en fantastisk fodboldsspiller? Der er sgu ikke meget pondus i at drille Gallas mere så ;)
Ronaldo for Ribery? Det kommer vel lidt an på prisen. Ronaldo er vel i omegnen af det dobbelte værd, så får vi 700 mio. for Ronaldo og slipper 300 for Ribery og en mere, så er den vist godkendt. Men så tror jeg stadig at vi skal forberede os på et år uden pokaler, for det er sgu ikke lige sådan at erstatte Ronaldo. Det kommer selvfølgelig meget an på hvem den anden spiller bliver, men hvis holdet skal forstærkes overall skal vi nok stadig hente en verdensstjerne. Jeg er ikke den store fan af Aguero og med hans størrelse tror jeg han får det mere end svært i England. Det vil simpelthen være for nemt at tage ham ud af kampen. Der er bare så få alternativer der er realistiske.
Er det ikke ham om hvem man siger, at arret han har i hovedet er fra da gud fjernede hans hjerne og kom den ned i fødderne? Altså at han er snotdum, men en fantastisk fodboldsspiller? Der er sgu ikke meget pondus i at drille Gallas mere så ;)
Ronaldo for Ribery? Det kommer vel lidt an på prisen. Ronaldo er vel i omegnen af det dobbelte værd, så får vi 700 mio. for Ronaldo og slipper 300 for Ribery og en mere, så er den vist godkendt. Men så tror jeg stadig at vi skal forberede os på et år uden pokaler, for det er sgu ikke lige sådan at erstatte Ronaldo. Det kommer selvfølgelig meget an på hvem den anden spiller bliver, men hvis holdet skal forstærkes overall skal vi nok stadig hente en verdensstjerne. Jeg er ikke den store fan af Aguero og med hans størrelse tror jeg han får det mere end svært i England. Det vil simpelthen være for nemt at tage ham ud af kampen. Der er bare så få alternativer der er realistiske.
Du mener ikke Ribery er en verdenstjerne?
Og du tror ikke vi vinder pokaler uden Ronaldo. Det må vi jo så nok vænne os til, fordi tror desværre ikke vi har knægten mere til Sommer.
SantasLittleHelper
03-03-2009, 11:05
Og du tror ikke vi vinder pokaler uden Ronaldo. Det må vi jo så nok vænne os til, fordi tror desværre ikke vi har knægten mere til Sommer. Jeg kan se hvordan det kan misfortolkes, men jeg mente at den anden spiller også skal være en verdensstjerne. Den eneste måde at erstatte Ronaldo er altså, IMO at forstærke 2 pladser.
Det er jeg så enig i ! Hvis ikke 3 pladser : ) Ronaldo udgør jo af og til et helt hold selv ..
Så har vi David Silva i Valenia, der har været snak om, ham ser jeg så slet ikke ville kunne erstatte Ronnie. Den mest fair erstatning ville vel nærmest være Messi, men der er sgu større chance for at Neville rejser til Liverpool end vi får fat i Messi . Han forlader ikke Barcelona !
Ville Rooney være en mulig midtbane/kant hvis Ronaldo forlader os? Vi brokker os ofte over at han er for uskarp, han deltager i forvejen meget i det opbyggende og i forsvarsarbejdet. Jeg synes til tider han har dele af Scholes' spil i sig. De lange afleveringer, knaldhårdt spark og det gode blik for spillet.
Ribery og Rooney på kant med noget der ligner Berbatov/Tevez/Benzema(or the like) som de to angribere? Mon ikke også en eller begge af tvillingerne kan blive en god højre wing? (kunne være lir med to helt ens på den højrekant, defenders seeing double:lolol:)
Ronaldo kan ikke erstattes, han er til tider en one man army, og derfor kan der i mine øjne også være mere mening i at ligge spilkonceptet delvist om, hvis vi pludselig står uden ham.
Ville Rooney være en mulig midtbane/kant hvis Ronaldo forlader os? Vi brokker os ofte over at han er for uskarp, han deltager i forvejen meget i det opbyggende og i forsvarsarbejdet. Jeg synes til tider han har dele af Scholes' spil i sig. De lange afleveringer, knaldhårdt spark og det gode blik for spillet.
Ribery og Rooney på kant med noget der ligner Berbatov/Tevez/Benzema(or the like) som de to angribere? Mon ikke også en eller begge af tvillingerne kan blive en god højre wing? (kunne være lir med to helt ens på den højrekant, defenders seeing double:lolol:)
Ronaldo kan ikke erstattes, han er til tider en one man army, og derfor kan der i mine øjne også være mere mening i at ligge spilkonceptet delvist om, hvis vi pludselig står uden ham.
Vi vil ikke få det maksimale ud af Rooney, hvis han spillede på kanten. Han vil arbejde godt, men hans hurtighed og driblinger er ikke gode nok. Han passer bedst som hængende angriber.
United DK
03-03-2009, 15:56
Vi kommer sikkert til, at skulle gennemføre en tilvænningsfase, hvis Ronaldo smutter, for han fylder meget, og selvom det måske i sidste ende koster mesterskabet den ene gang, så herre gud, man kan jo alligevel ikke vinde hvert år, og jeg går ikke i spåner over, at vi ikke tager mesterskab nr. 19, ved først givende lejlighed.
schousboe9
03-03-2009, 16:20
Og du tror ikke vi vinder pokaler uden Ronaldo. Det må vi jo så nok vænne os til, fordi tror desværre ikke vi har knægten mere til Sommer.
For at korte den ned: Jo, vi har.
Det er udelukkende Uniteds beslutning, hvorvidt vi beholder Ronaldo eller ej, og Ferguson har adskillige gange gjort det klart, at Ronaldo bare ikke sælges! Hvor meget mere skal det skæres ud?
Flax_Generous
03-03-2009, 16:39
Lige nu kan jeg heller ikke se, at Ronaldo er på vej væk. Tværtimod. Men hvis det endelig skulle være så ville Ribery da ikke være en dårlig erstatning. Han er i hvert fald en fremragende fodboldspiller.
Jeg kan ikke forestille mig Ronaldo rejse, hvis vi vinder alle titler i år, så må han godt nok være dum :) Han kan rejse til Madrid, men for hvad?
Medierne bliver åbenbart aldrig trætte af denne endeløse historie, men tror ikke på noget af det, der er blevet som ikke komme fra Ronaldos egen mund.
Meget få spillere kan åbne et forsvar som Ribéry. Han er en helt anden type - langt mere målfarlig, men også langt mere uselvisk, men der er ingen tvivl om, at han er et af de oplagte emner, hvis Ronaldo skulle blive solgt. Han er min personlige favorit til at tage over efterfulgt af Ashley Young.
schousboe9
03-03-2009, 17:56
Meget få spillere kan åbne et forsvar som Ribéry. Han er en helt anden type - langt mere målfarlig, men også langt mere uselvisk, men der er ingen tvivl om, at han er et af de oplagte emner, hvis Ronaldo skulle blive solgt. Han er min personlige favorit til at tage over efterfulgt af Ashley Young.
End Ronaldo? Skal vi lige lade den hænge et øjeblik...
Jeg kan ikke forestille mig Ronaldo rejse, hvis vi vinder alle titler i år, så må han godt nok være dum :) Han kan rejse til Madrid, men for hvad?
Medierne bliver åbenbart aldrig trætte af denne endeløse historie, men tror ikke på noget af det, der er blevet som ikke komme fra Ronaldos egen mund.
Det var jo derfor han ville væk sidst. Fordi han følte han ikke kunne vinde mere med united og derfor trængte til en ny udfordring. Men det er jo ikke sikkert han har samme holdning nu. Sidste gang jeg hørte en målsætning fra hans side, så var det at vinde flere individuelle priser, og noget med at United var en ideel klub og gøre det i. Det er det der kan irretere mig lidt, at han somme tider går mere op i at han selv præstere godt end at holdet gør det, Det kan man se på den forløsning han nogle gange får når han scorer efter en mindre god periode.
Men der er selvfølgelig også en positiv side ved det, at han er så ambitiøs. Og altid forsøger at blive bedre og gøre sit bedste. Og så et minus ved han opfører sig som en idiot når det ikke køre for ham.
Stratego Thomas
03-03-2009, 19:12
jeg kunne osse godt forestille mig, at ronalde på et tidspunkt om et par år ville søge nye græsgange (real madrid), og jeg mener hertil det er noget fis at skrive, at det udelukkende skulle være sir alex, der bestemmer om han får lov at rejse eller ej - det er klart, at ferguson har en kolossal indflydelse, men hvis en spiller gør tilstrækkelig meget vrøvl offentligt tror jeg, at han vil få sparket. det ville osse være sket hvis ronaldo havde været mere determineret i sin real-flirt..
lige nu jeg ser ribery som en glimrende erstatning for ronaldo, men hvis skiftet først skulle falde om to år eller mere, er jeg bange for, at han (med sine på det tidspunkt 27 år) vil være en for kortsigtet løsning.. - 27 år er en fin alder, men for en wingspiller, der lever af sit antrit, daler kvaliteten ofte i sluttyverne.. ribery er for dyr til at være treårsløsning!!
schousboe9
03-03-2009, 19:38
Seføli kan Ronaldo nægte at forlænge sin kontrakt og derved tvinger klubben til salg, større magt har vi heller ikke over ham. Men nu blev der spekuleret i et salg til sommer og det sker bare ikke. Uanset hvordan Ronaldo måtte opføre sig.
Jeg kan stadigvæk ikke forstå, at Fergie købte Nani og ikke Ribery. Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men jeg synes bare Ribery i mange år har været et kæmpe talent som så foralvor har rullet sig ud for Bayern.
Jeg tror og håber på at Ronny bliver, så mon ikke Ribery ender i Barcelona?? Og så håber jeg satme, at jeg om et par kan skrive - godt Fergie valgte Nani og ikke Ribery....
timberunited
16-03-2009, 10:44
Jeg kan stadigvæk ikke forstå, at Fergie købte Nani og ikke Ribery. Men det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men jeg synes bare Ribery i mange år har været et kæmpe talent som så foralvor har rullet sig ud for Bayern.
Jeg tror og håber på at Ronny bliver, så mon ikke Ribery ender i Barcelona?? Og så håber jeg satme, at jeg om et par kan skrive - godt Fergie valgte Nani og ikke Ribery....
Hoeness har udtalt, at de ikke vil slippe ham, fordi han er tilskuernes yndling. Så skal vi have ham, bliver det nok et tovtrækkeri a la det, vi havde omkring Owen Hargreaves. På den anden side - sådan er det altid. :devilll:
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10029
Synes virkelig vi skal købe ham. Ligemeget om Ronaldo bliver eller skifter. Så kan vi bare sælge Nani istedet, for at være helt ærlig. Ribery og Ronaldo på hver sin side.. Får vi muligheden, mener jeg Fergie bør slå til. Sådan et tilbud kommer ikke hvergang, hvis rygterne altså passer.
Ribery gider ikke høre mere på det: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/tyskfodbold/article1140364.ece
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10029
Synes virkelig vi skal købe ham. Ligemeget om Ronaldo bliver eller skifter. Så kan vi bare sælge Nani istedet, for at være helt ærlig. Ribery og Ronaldo på hver sin side.. Får vi muligheden, mener jeg Fergie bør slå til. Sådan et tilbud kommer ikke hvergang, hvis rygterne altså passer.
Jeg kan heller ikke se problemet i at have både Ribery og Ronaldo på samme hold. Vi ville kunne få det vildeste kantspil med de to. Ribery har også talentet til at udvikle sine offensive kvaliteter ved at bruge ham som hængende angriber, samt han vil kunne bruges på begge kanter. Offensive verdensklasse spillere er i mine øjne altid velkomne i united.
United DK
16-03-2009, 15:48
Ribery ind, Nani ud.
What a deal!
Det virker umiddelbart til, at Ronaldo har fundet ud af, at det sner mere i Manchester, og derfor ikke har travlt med, at komme ned til cirkusset i Madrid, så hvis Ribery hentes, så må det være et farvel til Nani, for Park levere trods alt varen, og Tosic har endnu ikke fået chancen.
Glory Man United
16-03-2009, 15:49
Ribery ind, Nani ud.
What a deal!
Jo tak....men vil det ikke koste os 3-400 mil?
United DK
16-03-2009, 15:54
Jo tak....men vil det ikke koste os 3-400 mil?
Jo, og hvis vi sammentidig skal sikre os Tevez, eller en evt. ny angriber, så bliver vores gæld ikke betalt ud med det samme. Jeg synes også efterhånden, vi har lidt for mange spillere i truppen, så man kunne godt holde lidt udsalg, og så få solgt det værste, heriblandt Nani, som vi dog nok ikke tjener penge på, ift. hvad han kostede i sin tid.
Jo, og hvis vi sammentidig skal sikre os Tevez, eller en evt. ny angriber, så bliver vores gæld ikke betalt ud med det samme. Jeg synes også efterhånden, vi har lidt for mange spillere i truppen, så man kunne godt holde lidt udsalg, og så få solgt det værste, heriblandt Nani, som vi dog nok ikke tjener penge på, ift. hvad han kostede i sin tid.
Personligt holder jeg på at vi skulle lade Nani gå... Selvom han ikke har slået igennem, er ingen i tvivl om hans talent. Mon ikke Bayern ville være interesseret i en byttehandel, hvis bare Nani var interesseret i at skifte til tysk fodbold... Så kunne de seføli godt oveni få lidt ekstra penge, måske 200 mio...
Og så Benzema ind i stedet for Tevez, så ville jeg få alt hvad jeg ønskede mig:)
Men vil være mere end tilfreds med bare at fortsætte med nuværende hold, er ikke i tvivl om at Tosic, Fabio og Welbeck tryller fra starten af næste sæson og derefter kommer Ljajic ind og viser hvad han kan og før vi ved af det har vi glemt alt om Ribery;)
Skal en spiller ud, ser jeg også gerne Nani, og især for at få Ribery ind, hvis vi så samtidigt holder på Ronaldo, det ville være yderst dødbringende. Hvis Tevez smutter til sommer, hvilket jeg ikke håber han gør, tror jeg heller ikke vi får fat i Benzema desværre, han er for dyr, og vi skulle nødigt spilde hele sommeren på at hente ham, og han så i sidste ende smutter til spanien, som vi så med Ronaldinho transferen.. Men håber meget Ribery kommer til Sommer, desværre tror jeg at vi bliver mindre aktive på markedet, men Fergie har det med at hive en Kanin op af hatten.. Tevez ud, Forlan eller Rossi ind er også en mulighed ? Eller vi dropper Ribery og score David Villa !
Jeg tror ikke vi får Ribery, men ingen tvivl om, at det kunne være vanvittig frækt.
Ribery er rigtig god defensiv, så vi vil ikke være så sårbare på venstrekanten, da han vil hjælpe Evra meget mere end en Ronaldo. Ribery arbejder stenhårdt for holdet og selvom han er stjerne, så er han ikke for fin til en god gammeldags glidende tackling. Fedt...
En yderligere fordel ved en Ribery er, at når Giggs er stoppet, så vil Ribery kunne spille på den plads Giggs har haft i en del kampe, altså bagved den enlige angriber men to defensive midtbanefolk bag sig. Altså eksempelvis som vi så mod Inter i den første kamp:
---------Berbatov--------
-----------Giggs------------
Park-Carrick-Fletcher-Ronaldo
Den rolle som Giggs har vil Ribery også kunne have. Jeg har set ham i denne rolle flere gange på den franske landshold. Alt i alt en mand, der har meget at byde på. Jeg tvivler dog i den grad på, at vi kan få ham.
Frankrig vandt deres to kval-kampe, begge med 1-0 og begge gange med Ribery som matchwinner....
Hvis vi skal handle til sommer, så er Franck Ribery den spiller jeg håber vi køber. Men jeg er dog lidt i et dilemma, fordi Tevez skulle gerne blive og jeg tvivler på, at der er penge til begge. Optimalt kunne salg af Campbell, Nani og Manucho sikre os Tevez og Ribery, så vil det fandme se godt ud.
Anyways, Franck Ribery han er satme genial....
Frankrig vandt deres to kval-kampe, begge med 1-0 og begge gange med Ribery som matchwinner....
Hvis vi skal handle til sommer, så er Franck Ribery den spiller jeg håber vi køber. Men jeg er dog lidt i et dilemma, fordi Tevez skulle gerne blive og jeg tvivler på, at der er penge til begge. Optimalt kunne salg af Campbell, Nani og Manucho sikre os Tevez og Ribery, så vil det fandme se godt ud.
Anyways, Franck Ribery han er satme genial....
Det du nævner der ville bare være absolut ønske scenarie. En tilføjelse af en klassespiller samt Ribery + kontrakt med Tevez og kunne man så skille sig af med overflødige spillere som Campbell, Nani og Manucho ville det være perfetkt.
vi kunne også bare bytte Nani med Aaron Lennon, også købe tevez fri. Tror Lennon vil passe perfekt til holdet, med sin speed og udfordringer .
vi kunne også bare bytte Nani med Aaron Lennon, også købe tevez fri. Tror Lennon vil passe perfekt til holdet, med sin speed og udfordringer .
Lennon??? Så vil jeg hellere have Nani. Vores trup er så stærk og der er flere unge spillere på vej, derfor skal vi ikke handle meget til sommer, men tilføjelsen af en klassespiller er med til at bibeholde konkurrencen og denne spiller er Ribery som jeg ser det.
Lennon??? Så vil jeg hellere have Nani. Vores trup er så stærk og der er flere unge spillere på vej, derfor skal vi ikke handle meget til sommer, men tilføjelsen af en klassespiller er med til at bibeholde konkurrencen og denne spiller er Ribery som jeg ser det.
Ja, og især Riberys egen personlige kontrakt med Nike kan styrke Uniteds muligheder for at købe ham. Men hvis vi kunne få Ribery, så er min eneste bekymring en centralforsvarsspiller.
Vi har Brown, Rio, Vidic og Evans af dem, jeg vil betegne som gode. Neville og O'Shea vil altid give mig nervøse vejrtrækninger, hvis de agerer som centraleforsvarsfigurerer en hel sæson igennem, hvis Vidic eller Rio løb ind i en korsbånd skade. Og med Browns skrøbelige krop, så har vi kun tre fuldblodsmidterforsvarere, og med Rios alder en mente, så synes jeg også vi skal satse på den midterforsvar.
Jeg har desværre ikke set nok til Chester og Cathcart, men hvad jeg har læst, så skulle Cathcart være et stort talent på højde med Evans. Hvis det skulle passe, så skal vi selvfølgelig ikke investere i en ny dyr forsvarsspiller. Men jeg synes det er forsvarets som har 1. prioritet samt Tevez' usikre fremtid.
Glory Man United
04-04-2009, 13:57
Kan begge ikke bare fravælges? :confused:
Ja, og især Riberys egen personlige kontrakt med Nike kan styrke Uniteds muligheder for at købe ham. Men hvis vi kunne få Ribery, så er min eneste bekymring en centralforsvarsspiller.
Vi har Brown, Rio, Vidic og Evans af dem, jeg vil betegne som gode. Neville og O'Shea vil altid give mig nervøse vejrtrækninger, hvis de agerer som centraleforsvarsfigurerer en hel sæson igennem, hvis Vidic eller Rio løb ind i en korsbånd skade. Og med Browns skrøbelige krop, så har vi kun tre fuldblodsmidterforsvarere, og med Rios alder en mente, så synes jeg også vi skal satse på den midterforsvar.
Jeg har desværre ikke set nok til Chester og Cathcart, men hvad jeg har læst, så skulle Cathcart være et stort talent på højde med Evans. Hvis det skulle passe, så skal vi selvfølgelig ikke investere i en ny dyr forsvarsspiller. Men jeg synes det er forsvarets som har 1. prioritet samt Tevez' usikre fremtid.
Jeg synes forsvaret ser rigtig fint ud. Du nævner midterforsvaret som et svagt punkt, men fremhæver samtidigt, at du mener Brown, Rio, Evans og Vidic er gode, så vil jeg fremhæve, at du finder nok ikke bedre nummer fem end O'Shea. Hvis vi stadigvæk skal give de unge en tro på, at de har mulighed for at få spilletid, så skal vi ikke have flere.
Der er masser af unge talenter på vej. Chester har fået debut, Cathcart skulle være yderst lovende, Corry Evans har også vist potentiale og endelig læste jeg en artikel om Reese Brown, som er Wes Browns 17 årige lillebror og denne Reese skulle også være et stort talent.
Derudover har vi på backs Eckersley og Da Silva brøderne der er på vej (Glem ikke der er også Hargo på backen), så med Neville som den eneste, der nærmer sig et karriererstop, så mener jeg ikke, at det giver nogen mening at købe endnu en back up.
Derfor er min holdning stadigvæk, at det må være en værdig afløser for Giggs på venstre wing vi mangler --> Ribery. Så vil vi have Ronaldo, Ribery og Park som de primærer spillere, derudover talenter som Tosic, Welbeck(har tildels spillet wing), Ljajic og supertalentet Morrison. Dette passer fint rent aldersmæssigt, da Park nærmer sig de 30 år og Ronaldo er her nok på lånt tid, dvs. at det forhåbentlig passer med, at vi selv har afløserne klar - omend ikke andet, så giver det vores egne talenter en chance for at slå igennem.
Kan begge ikke bare fravælges? :confused:
Jo for satan - Ribery all the way. Han er seriøst en god spiller. Han er nok den, der minder mest om en ung Giggs, der er ihvertfald lidt af samme speed og driblestyrke plus Ribery virker som en, der spiller for holdet og ikke kun sig selv.
Hold sammen på holdet - sælg et par marginal spillere - køb Ribery. :devill:
United DK
04-04-2009, 16:40
Vi skal jo ikke have for mange midterforsvarer. 4-5 er rigeligt, for man roterer jo ikke sådan på de pladser, og problemet i denne sæson er kun opstået, fordi vi har haft ualmindeligt mange skader på den plads, samt at Vidic har været lidt for glad, for det røde kort. Normalt er Rio og Vidic stort set aldrig skadet, så Evans, O'Shea og Brown bør være rigeligt. Jeg kan ikke se idéen, ved at gå ud og hente en eller anden dyr midterforsvarer, når han med stor sandsynlighed, skal tilbringe det meste af tiden på bænken, og hvis endelig en af de normale er skadet, så har vi Evans, og et køb udefra ville sende ham ned som 4. valg, og så har spilletid endnu længere udsigter.
Efter udtalelserne fra taylor omkring Ronaldo Gentleman aftale med madrid, ja så begynder jeg så småt at hoppe med på den vogn. Det virker jo oplagt at ingen af parterne er meget i medierne mere for at snakke om det skifte. De vil jo helst slippe for alt hysteriet i pressen. Så til Sommer tror jeg han takker af og opfylder sine forældres og sit eget ønske om at blive madrid spiller en dag, i mellemtiden er han blevet Verdens Bedste fodboldspiller, og vil altid blive husket i United. Ikke som en legende men en helt !
Sælger vi ham så til sommer og får de før omtalte 800 mill. Så skal der virkelig hentes en klasse spiller/spillere.. Jeg ser kun Ribery tage over efter Ronaldo..
Tror faktisk ikke at Ronaldo forlader United mens Ferguson er ved roret. Ikke fordi han ikke vil men fordi jeg ikke tror at Ferguson vil sælge på noget tidspunkt. Det har han allerede givet udtryk for og jeg tror han står fast ved det. Dog kan jeg bestemt se det fornuftige i at sælge ham til sommer og kender jeg Cirkus Madrids ledelse ret, og det tror jeg nok jeg gør, står de klar med 600-700 millioner for ham i sommer og så mener jeg helt klart vi skal slå til.
Sælger vi Ronaldo mener jeg at en topklasse kantspiller skal hentes og der er det klart at Ribery er førsteprioriteten. En super dygtig spiller, gode driblinger, gode afslutninger, kan spille begge kanter. Derudover vil jeg mene at han arbejder klart mere for holdet end Ronaldo og er også mere kreativ som oplægger. Jeg har før vist stor interesse for Ashley Young og vil stadig godt se ham i United på et tidspunkt men hælder mest til Ribery i denne sammenhæng da han allerede er en decideret verdensklassespiller.
Jeg synes forsvaret ser rigtig fint ud. Du nævner midterforsvaret som et svagt punkt, men fremhæver samtidigt, at du mener Brown, Rio, Evans og Vidic er gode, så vil jeg fremhæve, at du finder nok ikke bedre nummer fem end O'Shea. Hvis vi stadigvæk skal give de unge en tro på, at de har mulighed for at få spilletid, så skal vi ikke have flere.
Der er masser af unge talenter på vej. Chester har fået debut, Cathcart skulle være yderst lovende, Corry Evans har også vist potentiale og endelig læste jeg en artikel om Reese Brown, som er Wes Browns 17 årige lillebror og denne Reese skulle også være et stort talent.
Derudover har vi på backs Eckersley og Da Silva brøderne der er på vej (Glem ikke der er også Hargo på backen), så med Neville som den eneste, der nærmer sig et karriererstop, så mener jeg ikke, at det giver nogen mening at købe endnu en back up.
Derfor er min holdning stadigvæk, at det må være en værdig afløser for Giggs på venstre wing vi mangler --> Ribery. Så vil vi have Ronaldo, Ribery og Park som de primærer spillere, derudover talenter som Tosic, Welbeck(har tildels spillet wing), Ljajic og supertalentet Morrison. Dette passer fint rent aldersmæssigt, da Park nærmer sig de 30 år og Ronaldo er her nok på lånt tid, dvs. at det forhåbentlig passer med, at vi selv har afløserne klar - omend ikke andet, så giver det vores egne talenter en chance for at slå igennem.
Kære ven, du snakker om forsvaret generelt, jeg snakker om midterforsvaret!! Og ja, jeg synes at vores forsvar er godt - men jeg tog højde for Rios snart trykkende alder (ja, jeg ved godt han kun er 30) og Browns skrøbelighed, så har vi altså kun Evans og Vidic. :)
Nani er jo kun markant hurtigere end o'shea, og ca. lige så stærk i udfordringerne. Hvorimod Lennon er ligaens hurtigeste spiller, og rigtig go i udfordringerne. Det skal lige siges jeg helt klart hellere vil have Ribery. Lennon var bare et noget billigere alternativ ;) men kunne vi nu få Ribery for 100-200 milioner og måske smække Nani oveni vil det være perfekt.
Danielsen
05-04-2009, 15:36
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10098
25-årige Ribery har netop signeret en personlig sponsoraftale med Nike frem til 2014, og netop Nike er også United tøj sponsor, hvilket kan ses som en fordel ved en mulig kommende transfer.
Jeg kan ikke se, hvorfor det er en fordel, Barcelona spiller også i Nike!
Jeg kan ikke se nogen anden ta' over for Ronaldo(hvis han smutter) så lad os bare se om vi ikke kan få fingre i ham...
Jeg tror faktisk, han vil komme til og lave flere ass. end Ronaldo gör, da jeg mener, han har bedre spilforståelse.
United DK
05-04-2009, 16:09
Jeg kan i det hele taget ikke se, hvorfor det skulle være en fordel, at vi har Nike som sponsor, selvom eksempelvis Real Madrid også skulle byde på Ribery.
Glory Man United
05-04-2009, 16:36
Kære ven, du snakker om forsvaret generelt, jeg snakker om midterforsvaret!! Og ja, jeg synes at vores forsvar er godt - men jeg tog højde for Rios snart trykkende alder (ja, jeg ved godt han kun er 30) og Browns skrøbelighed, så har vi altså kun Evans og Vidic. :)
Er 30 år et problem for en midterforsvarer? :lolol:
United DK
05-04-2009, 16:48
Er 30 år et problem for en midterforsvarer? :lolol:
Det er et problem for alle, bare se Giggs og Scholes.
For ikke at glemme Zidane ved VM '06, hvor han var en skygge af sig selv.
SimpsonKing
06-04-2009, 16:14
præcis... De fleste forsvars spillere topper som regel først, når de har rundet de 30 år....
Men lige tilbage til Ribery, så håber jeg virkelig inderligt at han afløser Ronaldo til sommer.....
Nani er jo kun markant hurtigere end o'shea, og ca. lige så stærk i udfordringerne. Hvorimod Lennon er ligaens hurtigeste spiller, og rigtig go i udfordringerne. Det skal lige siges jeg helt klart hellere vil have Ribery. Lennon var bare et noget billigere alternativ ;) men kunne vi nu få Ribery for 100-200 milioner og måske smække Nani oveni vil det være perfekt.
Lennon har da spillet et par fine kampe, men han er ikke United kvalitet i mine øjne. Rommedahl er et endnu billigere alternativ og han er også hurtigere en Nani. Det gælder i mine øjne om at finde spillere der passer ind i vores spillestil og kan forbedre vores hold - vi mangler ikke mere "fyld".
præcis... De fleste forsvars spillere topper som regel først, når de har rundet de 30 år....
Men lige tilbage til Ribery, så håber jeg virkelig inderligt at han afløser Ronaldo til sommer.....
Det håber jeg så sandelig ikke!!! Ronaldo skulle gerne blive i klubben. Men jeg håber vi også får Ribery. Vi har sagtens råd til ham, hvis det er den eneste spiller vi køber. Kunne man forestille sig, at Nani bliver inkluderet i handlen?? Hvilken pris vil vi så cirka lande på??
Det store spørgsmål er så Tevez. Køber vi Ribery ser det muligvis lidt tyndt ud med finanserne og Tevez koster 20mill pund. Vi kunne dog sælge folk som Campbell og Manucho. Alternativt kunne vi lade Tevez smutte også satse på Welbeck og Macheda, men jeg synes nu, at Tevez passer perfekt ind, så jeg ved det sgu ikke helt.
Jeg synes da både Giggs og Scholes har formået at holde et ret højt niveau siden de begge er blevet 30, i forhold til så mange andre spillere. Men det er selvfølgelig klart at de ikke spiller som var de 25 år længere, desværre.
Ikke for at være en flueknepper, men Zidane spillede fremragende i næsten alle Frankrigs kampe i VM 06' og blev faktisk kåret til turneringens bedste spiller. Senere samme år kom han på en andenplads i kåringen af Fifa World Player of the Year :)
Anyway det var off-topic, sorry ;)
United DK
06-04-2009, 21:04
Jeg synes da både Giggs og Scholes har formået at holde et ret højt niveau siden de begge er blevet 30, i forhold til så mange andre spillere. Men det er selvfølgelig klart at de ikke spiller som var de 25 år længere, desværre.
Ikke for at være en flueknepper, men Zidane spillede fremragende i næsten alle Frankrigs kampe i VM 06' og blev faktisk kåret til turneringens bedste spiller. Senere samme år kom han på en andenplads i kåringen af Fifa World Player of the Year :)
Anyway det var off-topic, sorry ;)
Nu er du ny herinde, så du skal lige lærer, at jeg laver ironiske indlæg uden smileys, og det indlæg du citer, er i høj grad ironisk. :)
Nu er du ny herinde, så du skal lige lærer, at jeg laver ironiske indlæg uden smileys, og det indlæg du citer, er i høj grad ironisk. :)
Nååh haha :) Synes godt nok også det var et underligt indlæg at diske op med, smileys er altid godt ;)
timberunited
07-04-2009, 20:22
Ronaldo kan ikke erstattes. Men vi bliver nok nødt til at være kreative på et tidspunkt. Neville, Scholes og Giggs skal også erstattes engang. Så hvad er det bedste bud? Tror ikke længere at det bedste bud på det er Ribery. Hvis han har så mange skader i Bundesligaen, er det ikke nogen erstatning for Ronaldo. For han er åbenbart lavet af californikum, med rubiner og kevlar i platin. :lolol:
SantasLittleHelper
07-04-2009, 20:43
Det undrer mig lidt, at folk ikke har tænkt på Rafael van der Vaart som en del af en eventuel Ronaldo handel.. Er han godt nok ikke bedre? Det vil være oplagt at han indgik imo. Sammen med en stor pose penge selvf. Vi har verdens bedste spiller - han skal også være verdens dyreste.
United DK
07-04-2009, 22:56
Van der Vaart er en primadonna, og i mine øjne også overvurderet. Hans evner kommer først til udtryk, når hele holdet er bygget op om ham, som det var tilfældet i HSV, men nu hvor han er kommet blandt stjerner i Real Madrid, så er han bænkevarmer.
Ronaldo er ikke min favorit, men hellere ham end Van der Vaart, for selvom de begge har dårlige attituder, så er Ronaldo en hel del bedre.
Om Ronaldo smutter. Jeg håber det ikke. Så vil jeg gerne se Zlatan. Han er en krukke som Ronaldo. Men han vil passe perfekt ind. God på hovedet og god teknik.
Og så Ribery bag ham.
Gider ikke Van der Vaart. Han er heller ikke på nogen måde kantspiller, og er da også røget fuldstændig ud af kulden i Madrid, da Ramos spiller med to defensive midtbanespillere i en 4-4-2.
Ribery er i mine øjne klart den bedste løsning. Gennembrudstærk, kreativ, arbejdsom, målfarlig. Det eneste deciderede minus jeg synes han har kontra Ronaldo, er at han nok ikke kommer til at score de samme mål for os, især på hovedstød. Udfordringsmæssigt er han vel ikke meget dårlige end Ronaldo pt, og derudover mestrer Ribery de afgørende afleveringer der skaber chancer, noget der langt fra er Ronaldos styrke. Og sidst men bestemt ikke mindst tror jeg at Ribery vil spille med en helt anden gejst. Han er en holdspiller, og tror ikke bare han vil stoppe op når han mister bolden.
Når, ikke hvis men når Ronaldo smutter, så lad os se grundigt på tingene, fremfor bare at købe det største navn der kan købes, for at please fansene. Ribery er uden tvivl god og ville være glimrende at få på holdet. Men van der Vaart kan sku ikke bruges, han er opreklameret. Det samme med Zlatan, han laver en gang om året et vildt mål med hælen eller lignende, ellers er han primært kendt for sit ego ikke sit spil..
Så hellere se på Ashley Young, kan han i løbet af en sæson udvikles endnu mere, og blive en fremragende tilføjelse til truppen. Det tror jeg bestemt han ville. Glimrende spiller.
Og så se i egne rækker, der kan med garanti også findes en god kantspiller, der er klar til at indtage ligaen i løbet af få år. Ra'vel Morrison nævner jeg lige hurtigt..
United DK
08-04-2009, 11:45
Når, ikke hvis men når Ronaldo smutter, så lad os se grundigt på tingene, fremfor bare at købe det største navn der kan købes, for at please fansene. Ribery er uden tvivl god og ville være glimrende at få på holdet. Men van der Vaart kan sku ikke bruges, han er opreklameret. Det samme med Zlatan, han laver en gang om året et vildt mål med hælen eller lignende, ellers er han primært kendt for sit ego ikke sit spil..
Så hellere se på Ashley Young, kan han i løbet af en sæson udvikles endnu mere, og blive en fremragende tilføjelse til truppen. Det tror jeg bestemt han ville. Glimrende spiller.
Og så se i egne rækker, der kan med garanti også findes en god kantspiller, der er klar til at indtage ligaen i løbet af få år. Ra'vel Morrison nævner jeg lige hurtigt..
Smutter Ronaldo er Ribery den eneste løsning, medmindre Morrison er den nye Messi, eller noget i den stil, og selv der ville jeg have betænkligheder, for det er meget at lægge på en ung spiller, at han skal overtage efter Ronaldo, selvom nogle få unge virker til at være bedøvende ligeglad med pres, og i stedet trives med det.
Young har sammen med Lennon og McGeady været nævnt, men der mangler noget stabilitet i deres spil, hvor de levere 9 ud af 10 gange, og generelt har jeg altid haft et lidt skidt øje til britiske kantspiller, fordi de altid lige mangler et eller andet. Det er også meget få britiske kantspillere, der kan nævnes blandt de allerbedste, set igennem fodboldhistorien. Der er Stanley Matthews, John Barnes, Best og Giggs, ellers kan jeg ikke komme på nogen.
Han kan altså nogle ting Ribery.
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2352873/
Flot kasse.
Jeg håber virkelig vi beholder Ronnie og henter Ribery til venstrekanten... Mon ikke Bayern lige står og mangler Nani? :Smackden:
Jeg har svært ved at forestille mig ribery sidde og fravælge barcelona hvis han sidder med os og dem som de to valg til sommer. Det eneste der taler for United for tiden er at han nok er sikret en førsteholdsplads hos os - men en spiller af hans kvalitet bør have troen på sig selv. så hvor langt den holder ikke.
En meget underlig beslutning i mine øjne hvis han vælger united til sommer hvis barca lover ham det samme antal minutter på banen. Men vi kan jo håbe.
Jeg har svært ved at forestille mig ribery sidde og fravælge barcelona hvis han sidder med os og dem som de to valg til sommer. Det eneste der taler for United for tiden er at han nok er sikret en førsteholdsplads hos os - men en spiller af hans kvalitet bør have troen på sig selv. så hvor langt den holder ikke.
En meget underlig beslutning i mine øjne hvis han vælger united til sommer hvis barca lover ham det samme antal minutter på banen. Men vi kan jo håbe.
Well. Hvis han vælger United, kommer han jo til at spille i verdens bedste liga. Desuden synes jeg da også det er værd at tage med, at han får en af sportens allerstørste som manager..
Men du har da ret i, at hvis han ikke har noget specielt forhold til engelsk fodbold eller United, så er det nok Spanien der trækker mest. -især for en offensiv spiller...
United DK
12-04-2009, 17:12
At skulle vælge mellem United og Barcelona, er objektivt set hip som hap, for begge klubber har de samme muligheder, spiller i to ligegode ligaer (efter min mening), og er med fremme hvert år i CL. Der er ikke den helt store forskel, som jeg ser det.
At skulle vælge mellem United og Barcelona, er objektivt set hip som hap, for begge klubber har de samme muligheder, spiller i to ligegode ligaer (efter min mening), og er med fremme hvert år i CL. Der er ikke den helt store forskel, som jeg ser det.
Jeg ved da godt hvad jeg ville vælge hvis jeg ikke havde noget forhold til united, helt klart barca. Det er der mest prestige i på nuværende tidspunkt, da det er det hold der har bevist gang på gang i løbet af mange år at de satser på flot og interessant fodbold - og de formår at få det til at køre. Man kan sige nok som meget som united fan for tiden, ja selv sidste sæson da det kørte - men barca er en klasse for sig selv i det spektakulære spil.
Jeg ved da godt hvad jeg ville vælge hvis jeg ikke havde noget forhold til united, helt klart barca. Det er der mest prestige i på nuværende tidspunkt, da det er det hold der har bevist gang på gang i løbet af mange år at de satser på flot og interessant fodbold - og de formår at få det til at køre. Man kan sige nok som meget som united fan for tiden, ja selv sidste sæson da det kørte - men barca er en klasse for sig selv i det spektakulære spil.
Det må vist stå for din egen regning. Jeg tror der er mindst lige så mange spillere som hellere vil spille for United. PL er den liga mange drømmer om - også spillere fra den spanske liga.
Selvom Ribery er en klassespiller, så forstår jeg ikke hvorfor, at Barca har brug for ham. Det er ikke offensivt, at de mangler noget, og de har da helt sikkert nok i Messi, Henry og Eto'o. Ribery kunne måske også blive mere fristet af, at han vil være mere centrum på vores hold end i Barca, hvor han mere vil være en af mange og langt fra vil være fast mand. Se bare på Hleb fra Arsenal, hvor svært, at han har haft det.
United DK
12-04-2009, 19:23
Nu handler det for mange spillere i dag også om, at vinde titler, og de sidste par sæsoner har vi været klart foran på den konto, trods det at Barcelona måske har spillet bedre fodbold, og Barcelonas form for fodbold er en anden, end den Ribery er vant til fra Bayern, og ikke mindst det franske landshold, og det er jo her han har blomstret, og jeg er ikke 100 på, at han passer perfekt ind i Barcelonas stive 4-3-3, hvor spillerne helst skal holde sig i deres positioner, hvorimod vores taktik giver mere frihed, og her tror jeg der er større chance for, at Ribery blomstre, men det er hypotetisk.
Nu handler det for mange spillere i dag også om, at vinde titler, og de sidste par sæsoner har vi været klart foran på den konto, trods det at Barcelona måske har spillet bedre fodbold, og Barcelonas form for fodbold er en anden, end den Ribery er vant til fra Bayern, og ikke mindst det franske landshold, og det er jo her han har blomstret, og jeg er ikke 100 på, at han passer perfekt ind i Barcelonas stive 4-3-3, hvor spillerne helst skal holde sig i deres positioner, hvorimod vores taktik giver mere frihed, og her tror jeg der er større chance for, at Ribery blomstre, men det er hypotetisk.
ja United har vundet mest de sidste par år, men jeg ser større potentiale i barca lige nu. De ligger nu til at vinde det spanske mesterskab, men også godt til champions league, bedre end vi gør.
At united har vundet de seneste par år og lå/ligger godt til det i år er noget jeg ser ophøre medmindre der sker nogle ændringer. Ribery kunne være en af dem, men så nytter det eksempelvis ikke at fyre ronaldo afsted til real, så er vi lige vidt, faktisk dårligere stillet i mine øjne. At vi stadig ligger godt i PL kan tilskrives nogle af ronaldos egenskaber og et par temmelig heldige (selvfølgelig flotte) indhop fra en 17-årig knægt. Hvad er chancen for at det sker igen næste sæson? Jeg tilskriver i hvert fald vores manglende dominans til de manglende kvaliteter på kanterne hvor det trods alt kun er ronaldo jeg ser som god nok når man kigger på gennemsnitsniveauet.
Så måske bliver ribery blændet af vores sidste sæson og starten af denne - han er om nogen manden der er brug for i united, spørgsmålet er bare om han selv ser det sådan, eller om han hellere vil hoppe med på en for tiden pænere vogn i solen?
United DK
12-04-2009, 21:24
ja United har vundet mest de sidste par år, men jeg ser større potentiale i barca lige nu. De ligger nu til at vinde det spanske mesterskab, men også godt til champions league, bedre end vi gør.
At united har vundet de seneste par år og lå/ligger godt til det i år er noget jeg ser ophøre medmindre der sker nogle ændringer. Ribery kunne være en af dem, men så nytter det eksempelvis ikke at fyre ronaldo afsted til real, så er vi lige vidt, faktisk dårligere stillet i mine øjne. At vi stadig ligger godt i PL kan tilskrives nogle af ronaldos egenskaber og et par temmelig heldige (selvfølgelig flotte) indhop fra en 17-årig knægt. Hvad er chancen for at det sker igen næste sæson? Jeg tilskriver i hvert fald vores manglende dominans til de manglende kvaliteter på kanterne hvor det trods alt kun er ronaldo jeg ser som god nok når man kigger på gennemsnitsniveauet.
Så måske bliver ribery blændet af vores sidste sæson og starten af denne - han er om nogen manden der er brug for i united, spørgsmålet er bare om han selv ser det sådan, eller om han hellere vil hoppe med på en for tiden pænere vogn i solen?
Vi ramte nok toppen sidste år, og derfra går det somregel kun en vej, ligesom vi så det med Barcelona, da de både vandt mesterskab og CL i 2006, hvilket så kan ske igen i år, og så er det dem, der har nået toppen, og derfra går det aldrig opad. Det vender så utroligt hurtigt i fodbold, og spillere kan gå fra verdensklasse, til at være mere eller mindre middelmådig, ligesom vi så det med Ronaldinho, og selvom Ronaldo har scoret sine mål, og vist magi i glimt, så er han også faldt af på den ift. sidste år, og ikke bare det naturlige fald, nej, det er et betydeligt fald spillemæssigt. Det samme kan nemt ske for Barcelona, for holdet i år er jo ikke betydeligt anderledes end de hold, der ikke har vundet noget de sidste par sæsoner, og potentialet i Barcelona kan jeg ikke se, for udover Messi er de bærende kræfter ved at være oppe i alderen, og her har vi i mine øjne mere potentiale, da vores bærende kræfter er noget yngre. Derudover har vi stadig en manager, der er noget længere fremme end den grønne Guardiola, og mange har haft succes en enkelt sæson, for så at fejle, og det er så der, Guardiola skal vise sit værd. Her har vi jo ingen tvivl på managerposten, vi har en der har prøvet det hele mere end en gang.
Lige p.t. er alt godt ved Barcelona, men sådan var det også hos os, for bare et par måneder, og som sagt, så kan det hurtigt vende, og jeg sætter ikke alt på, at Barcelona slår Chelsea ud i semifinalen (går stærkt udfra, at de begge går videre), dertil har Chelsea stadig enormt meget klasse, og måske den snuhed, som Barcelona grundet deres ensidige tankegang og spillestil mangler.
Enig med UnitedDK; Jeg synes også vores spillestil vil passe Ribery godt, og han vil blive garanteret en plads, hvilket han ikke vil være i Barca. Jeg mener at vi vil være det mest oplagte valg for ham, da han vil være centrum for spillet her, men Spaniens klima og Barcas individualister er vel neutralt set tiltrækkende. Han har bare viljen, styrken og driblingerne til at klare Premier League, så jeg håber han ser en større udfordring i den end at risikere ikke at blive omdrejningspunkt i Barca efter Xavi, Iniesta og Messi. (centralt + højre)
Pokaler vinder vi flest af pt, han vil få fast spilletid, en spillestil der passer ham, samt en høj løn, og verdens bedste træner, så jeg kan heller ikke helt se hvorfor han skulle være urealistisk. Det eneste store minus er at det næsten altid regner i Manchester.
In Manu we trust
13-04-2009, 04:36
Der er ingen tvivl om at Ronaldo er en gudsbenovet fodboldspiller - er der nogen som siger andet, så har de ikke forstand på fodbold.
Dog har jeg et negativ opkast at sige om Ronaldos spil og attetyder i denne sæson - han virker alt for ligegyldig og giver alt for let op i pressede situationer. Ville gerne se lidt mere fight og tro på, at han kan.. Det virker for mig som om han ikke giver sig 100% for holdet, men tænker for meget på egne præstationer.
Jeg vil dog ikke sige, at det har været en miserable sæson, han er trods alt delt etter på topscore listen og set i bagspejlet, kan man nok ikke forvente altid, at se den slags spil som han leverede sidste sæson :)
Men at evt. skulle se Ribery på OT ville være fantastisk, set i det lys, at Giggsy har fundet sin anden ungdom på den centrale midtbane, så mangler vi en fuldfed erstatning på denne plads. Jeg vil ikke tale negativt om Park, da han som en af de få altid levere en arbejds indsats ud over det sædvanlige...
Men skal Manutd fortsat holde sig i toppen af alt hvad vi er med i, bliver vi nok nødt at kaste nogle penge afsted efter en fast kontrakt med Tevez og en evt. Ribery..
Men så mener jeg oz, at vi er ret godt stillet på alle pladser, når vi selvfølgelig ikke har halvdelen af forsvaret og midtbanen på skades listen.
ser man på talenterne, ser det jo godt ud. Glæder mig til at se mere til Macheda og Tosic.
Manutd lives in us 4ever.
Glory Man United
13-04-2009, 08:23
Kunne man forestille sig, at et salg af Ronaldo + Nani ville give nok til at beholde Tevez (20 mil £), købe Ribery og endnu en klasse kantspiller???
Jeg er meget enig.
P.t. er der ikke nok kvalitet på kanterne. Ronaldo og Rooney er de eneste der holder - Og Rooney skal slet ikke derud. Park har ikke kvaliterne og Nani har skuffet mig meget i år.
Ribery vil passe rigtig godt. En super spiller.
Men. Kanterne er ju ofte til at smide den ind over. Hvem skal putte skallen på bolden ?
Mener vi mangler en mere selvvis målscore. F.eks. en Zlatan.
Zlaten har super kvaliteter i teknik, styrke og hovedspil. Han vil passe perfekt ind.
Og så har Ronaldo en han kan krukke sig sammen med ,o)
Endvidere tror jeg der er en chance at få de 2. De vil begge vinde CL, og det kan de ikke med Bayern og Inter
United DK
13-04-2009, 12:26
Kunne man forestille sig, at et salg af Ronaldo + Nani ville give nok til at beholde Tevez (20 mil £), købe Ribery og endnu en klasse kantspiller???
Hvem vil have Nani?
Glory Man United
13-04-2009, 12:34
Hvem vil have Nani?
Diyarbakirspor fra Tyrkiet og Arab Contractors fra Egypten skulle være interesserede....argh mon ikke en mellemklub i Spanien kunne holde ham ud? :)
den anden kantspiller bliver jo nok antonio valencia fra wigan, ham skulle vi efter sigende ha sikret os fra næste sæson. Om han har hvad der skal til for at slå igennem ved jeg ikke, men det skal blive spændende at følge ham ;)
Problemet er i mine øjne at der ikke er så mange klasse kantspillere at få udover Ribery (på det niveau). Ellers havde vi nok også diskuteret denne nu lisom vi gør med Ribery.
Jeg tror ikke på Ronaldo smutter til sommer. Nani virker dog realistisk nok til at smutte. Tror nu godt vi kan få afskediget Nani til enten en klub ala Tottenham, Newcastle, Villa, Everton, eller en spansk klub ala Sevilla, Real, Villareal, men vi kommer nok under alle omstændigheder til at tabe penge på ham hvis vi sælger.
Men jeg tror nok max vi skifter en halv stor / stor spiller ud og køber en eller to. vi plejer ikke at købe et helt nyt hold i sand Real Madrid stil. Ferguson har formentlig allerede med nuværende trup tænkt langsigtet.
Glory Man United
13-04-2009, 13:19
Problemet er i mine øjne at der ikke er så mange klasse kantspillere at få udover Ribery (på det niveau). Ellers havde vi nok også diskuteret denne nu lisom vi gør med Ribery.
Jeg tror ikke på Ronaldo smutter til sommer. Nani virker dog realistisk nok til at smutte. Tror nu godt vi kan få afskediget Nani til enten en klub ala Tottenham, Newcastle, Villa, Everton, eller en spansk klub ala Sevilla, Real, Villareal, men vi kommer nok under alle omstændigheder til at tabe penge på ham hvis vi sælger.
Men jeg tror nok max vi skifter en halv stor / stor spiller ud og køber en eller to. vi plejer ikke at købe et helt nyt hold i sand Real Madrid stil. Ferguson har formentlig allerede med nuværende trup tænkt langsigtet.
Og det gør vi jo også 9 1/2 gange ud af 10
Og det gør vi jo også 9 1/2 gange ud af 10
Nu var det heller ikke ment som noget der skulle afholde os fra at sælge ham.
PerRonaldo
13-04-2009, 15:17
Jeg tror sgu han smutter til Spanien, og mon ikke han får lyst til at spille for et hold der kan udspille det han spiller for nu? Bortset fra det er der Silva fra Valencia som jeg også ser som et kanon køb, men ikke som erstatning for Ronaldo.. Sælger vi ham skal vi ud og have to nye klasse wings, og hvor er de?? Vores hold skal til at spille på en hel anden måde hvis vi sælger Ronaldo, men hvem siger det skulle have en negativ virkning..?
Ja som PerRonaldo skriver, der er ingen der siger det skal være negativt at ændre lidt i spillet, vi år jo kunne i mange år uden ham, vundnet mange titler og spillet store kampe, og det skal vi jo stadig kunne, ellers så er truppen bare ikke god nok, så er den bygget op forkert, så burde man mene at spillerne er hentet ind så de kan passe til Ronaldos spil og ikke klubbens (Nani, Anderson f.eks ). Jeg gider ikke høre flere Ronaldo rygter, selvom jeg begynder at tro han snart er Madrid spiller, og Ribery trækker nok også mod Spanien, dog fatter jeg ikke hvor Barca vil putte ham ind henne, men de har jo altid plads til en ekstra.
vi får at se hvad der sker, måske sender Real, Van der Vaart + Arjen Robben til Old Trafford til fordel for Ronaldo..??
ChristianR
13-04-2009, 16:51
Jeg tror sgu han smutter til Spanien, og mon ikke han får lyst til at spille for et hold der kan udspille det han spiller for nu? Bortset fra det er der Silva fra Valencia som jeg også ser som et kanon køb, men ikke som erstatning for Ronaldo.. Sælger vi ham skal vi ud og have to nye klasse wings, og hvor er de?? Vores hold skal til at spille på en hel anden måde hvis vi sælger Ronaldo, men hvem siger det skulle have en negativ virkning..?
Jeg er helt sikker på, at den umidelbare konsekvens af et Ronaldosalg vil være negativ. Det tager lang tid at bygge et hold om, som man bliver nødt til, når holdets naturlige omdrejningspunkt forsvinder.
Det har vi set før, og det tager som regel minimum et års tid eller 2, før man er helt oppe at ringe igen.
Hvis vi skal af med Ronaldo skal det planlægges, og vi skal have en ny stærk inititativtager i verdensklasse spillet ind på holdet, inden vi sælger ham IMO.
Denne spiller kunne så komme til sommer, og et salg af Ronaldo kunne så passende finde sted sommeren efter, hvor han stadig gerne skulle være nogen slanter værd.
Jeg er helt sikker på, at den umidelbare konsekvens af et Ronaldosalg vil være negativ. Det tager lang tid at bygge et hold om, som man bliver nødt til, når holdets naturlige omdrejningspunkt forsvinder.
Det har vi set før, og det tager som regel minimum et års tid eller 2, før man er helt oppe at ringe igen.
Hvis vi skal af med Ronaldo skal det planlægges, og vi skal have en ny stærk inititativtager i verdensklasse spillet ind på holdet, inden vi sælger ham IMO.
Denne spiller kunne så komme til sommer, og et salg af Ronaldo kunne så passende finde sted sommeren efter, hvor han stadig gerne skulle være nogen slanter værd.
Tror desværre ikke han er at finde i klubben til den tid, selvom det ville være utroligt lækkert, men efter det han har præsteret denne sæson og taget hans sidste sæson i betragtning kan det næsten kun gå nedad, jeg ser ham gerne blive, men han er jo en fodboldspiller og skal levere varen som alle vores andre spillere, så titlen som verdens bedste betyder intet hvis han ikke lever op til det.. Ellers er det bare ud af vagten.
PerRonaldo
13-04-2009, 18:13
Det troede alle jo også da vi solgte ruud.. Men det fik en meget positiv effekt.. Ja selvfølgelig tager det tid at bygge et hold op på ny. Men nu skrev jeg også at vi skal have to nye klasse wings, og stillede spørgmålstegn ved hvor de er.. Finder vi dem kan vi da nemt, i og med vi har nogle verdensklasse angribere. At vi så måske skal til at spille mere 4-4-2 er vel ikke nogen revolution i United? Det hele afhænger jo af hvem erstatningerne bliver. Og er det Ribery, så tror jeg ikke det bliver et problem, uanset hvad skal vi have en ny venstre kant! Så ideen med at køre en ny ind, som erstatning, holder jo heller ikke, for så skal vi jo igen køre en ny ind næste sommer.. Men ja lad os da sprænge banken og købe ribery og beholde ronaldo.. :)
Stratego Thomas
13-04-2009, 19:07
selvom traaden handler om ribery, vil jeg lige sige, at silva scorede en kanon kasse for valencia her i weekenden - jeg ser ham sgu lidt som en (aaron) lennon-agtig type, der bare osse kan finde ud af score og aflevere!! eneste minus er, hvis man spoerger mig, at han ikke er fra UK..
Tror desværre ikke han er at finde i klubben til den tid, selvom det ville være utroligt lækkert, men efter det han har præsteret denne sæson og taget hans sidste sæson i betragtning kan det næsten kun gå nedad, jeg ser ham gerne blive, men han er jo en fodboldspiller og skal levere varen som alle vores andre spillere, så titlen som verdens bedste betyder intet hvis han ikke lever op til det.. Ellers er det bare ud af vagten.
Jeg vist jeg er ved at väre den eneste her på forum, som ikke kan se hvad Ronaldo har gjort galt.
Ok, når han mister bolden gör han intet. Det har han aldrig gjort og kommer nok heller ikke til.
Men det er altså ham der score de fleste kasser og ligger op til de fleste mål. Endvidere binder han et par modstandere på sig, så der bliver mere plads til de andre.
Sorry, ved godt det ikke er en Ronaldo tråd, men alligevel.
Nu läste jeg så "et eller andet sted" at Ribery helst vil til Barca. Håber sku han kommer til United. For mig at se er han en af de bedste kreatörer der er nu, og så giver han sig altid 100%.
Dos santos
13-04-2009, 21:50
Skal jeg være ærlig, så håber jeg sku vi beholder Ronaldo og køber Ribéry. Nani har skuffet fælt i denne sæson, Park kæmper altid røven ud af bukserne, men jeg synes ikke han har kvalitet nok til en stamplads. Mener derfor vi skal have en ny venstre kant, som kan iscenesætte angriberne. Så Bayerns kamp i weekenden, hvor de vandt 4-o. Ribéry scorede en fremragende kasse, og lagde derefter op til Tonis mål hvor han lagde en rigtig god aflevering til ham på frispark.
Til gengæld vil han nok være noget så dyr, men måske kan vi hente penge hjem med et salg af Nani.
Skal jeg være ærlig, så håber jeg sku vi beholder Ronaldo og køber Ribéry. Nani har skuffet fælt i denne sæson, Park kæmper altid røven ud af bukserne, men jeg synes ikke han har kvalitet nok til en stamplads. Mener derfor vi skal have en ny venstre kant, som kan iscenesætte angriberne. Så Bayerns kamp i weekenden, hvor de vandt 4-o. Ribéry scorede en fremragende kasse, og lagde derefter op til Tonis mål hvor han lagde en rigtig god aflevering til ham på frispark.
Til gengæld vil han nok være noget så dyr, men måske kan vi hente penge hjem med et salg af Nani.
Som vi alle ved og læste den anden dag har vi en million gæld. Som kan betyde vi skal sælge.. Sælger vi Nani til sommer, tror jeg desværre ikke vi score det helt store på ham. Slet ikke nok til at kunne lave en Ribery handel. hvis Ronaldo ikke bliver solgt, tror jeg simpelthen ikke vi henter noget stort navn. Berbatov handlen kunne jo virkelig mærkes på penge pungen, og tvivler på vi går ud og spendere samme beløb nu igen. fodbold verdenen er jo efterhånden ikke andet end penge mere. Har du penge kan du få, har du ingen må du gå !. Så i sidste ende kan det vel blive de højere magter i klubben der kan få det sidste ord omkring Ronaldo og Madrid. Men så ville det jo også være skandaløst hvis de ikke sørger for at hente en nu stjerne..
Ronaldo og Ribéry på hver kant - hold kæft det vil være giftigt.
Tror dog han vælger Barcelona eller at blive i Bayern, hvis noget sker.
Ja som PerRonaldo skriver, der er ingen der siger det skal være negativt at ændre lidt i spillet, vi år jo kunne i mange år uden ham, vundnet mange titler og spillet store kampe, og det skal vi jo stadig kunne, ellers så er truppen bare ikke god nok, så er den bygget op forkert, så burde man mene at spillerne er hentet ind så de kan passe til Ronaldos spil og ikke klubbens (Nani, Anderson f.eks ). Jeg gider ikke høre flere Ronaldo rygter, selvom jeg begynder at tro han snart er Madrid spiller, og Ribery trækker nok også mod Spanien, dog fatter jeg ikke hvor Barca vil putte ham ind henne, men de har jo altid plads til en ekstra.
vi får at se hvad der sker, måske sender Real, Van der Vaart + Arjen Robben til Old Trafford til fordel for Ronaldo..??
Ja de vil jo nok putte ham på venstrekanten, selvom Henry spiller fantastisk i øjeblikket. Dog er Henry bare ved at være gammel, og der snakkes heftigt om at han skal til USA og støtte deres projekt derovre (Han har en masse familie derover, åbenbart)
"men de har jo altid plads til en ekstra" - huh? Jeg er ikke sikker på hvad du mener med det. Jeg tolker det lidt som om at du sidder og siger at Barcelona bare køber spillere for at købe? Hvis det er det du mener, så er du da vidst lidt af en snegl.
Lorensen
23-04-2009, 21:59
Ja de vil jo nok putte ham på venstrekanten, selvom Henry spiller fantastisk i øjeblikket. Dog er Henry bare ved at være gammel, og der snakkes heftigt om at han skal til USA og støtte deres projekt derovre (Han har en masse familie derover, åbenbart)
"men de har jo altid plads til en ekstra" - huh? Jeg er ikke sikker på hvad du mener med det. Jeg tolker det lidt som om at du sidder og siger at Barcelona bare køber spillere for at købe? Hvis det er det du mener, så er du da vidst lidt af en snegl.
Jeg tror nu ikke at de vil sende Henry afsted allerede nu, da han som du siger har spillet fantastisk i år. Hvor Ribery skulle spille på det hold, er der vel ingen som ved? Men det var der jo heller ikke da de købe Henry og i forvejen havde Messi, Eto'o og en Dinho i noget nær topform. Der ændrede de system, med meget begrænset succes, og derfor er der vel en Real Madrid mand eller 2, som sidder og håber at de køber Ribery, så de igen vil være nød til at skifte væk fra det system som virker så adeles fremragende for dem.
Jeg tror nu ikke at de vil sende Henry afsted allerede nu, da han som du siger har spillet fantastisk i år. Hvor Ribery skulle spille på det hold, er der vel ingen som ved? Men det var der jo heller ikke da de købe Henry og i forvejen havde Messi, Eto'o og en Dinho i noget nær topform. Der ændrede de system, med meget begrænset succes, og derfor er der vel en Real Madrid mand eller 2, som sidder og håber at de køber Ribery, så de igen vil være nød til at skifte væk fra det system som virker så adeles fremragende for dem.
Mener nu stadig der sagtens ville være plads til ham. I denne sæson, har Barcelona været ualmindelig heldige med så få skader som de har haft. Ingen har rigtig været skadet i deres angreb, og skulle de pludseligt ske at Eto bliver skadet, så er de på den. Henry har spillet utrolig meget, og en spiller der kan rotere med ham, ville være fordelagtigt. Men ja, lad os se hvad der sker. Måske ryger han til United? Det er jo langt fra bestemt at han smutter til Barcelona.
schousboe9
05-05-2009, 10:55
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=100033
No F'ing Way!
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=100033
No F'ing Way!
Det nægter jeg simpelthen at tro på!
Ribery for 520 mio kr, samt et salg af Cristiano Ronaldo. Nej, nej, nej!
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ribery-skal-erstatte-Ronaldo-i-United
håber virkelig vi får ribery men dog ikke på bekostning af ronaldo! ville være fantastisk med ribery og ronaldo på hver deres kant.
EDIT: for langsom :)
DonThommy
05-05-2009, 11:05
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Ribery-skal-erstatte-Ronaldo-i-United
håber virkelig vi får ribery men dog ikke på bekostning af ronaldo! ville være fantastisk med ribery og ronaldo på hver deres kant.
og MEGET dyrt ...
men ville vaere laekkert med ribery og ronaldo ja :D man har vel lov til at droemme :D
http://www.onside.dk/node/32363
Tvivler på at Real Madrid både har råd til Zlatan og Ronaldo.
Koster vel lidt over en milliard for disse to spillere, samt de vel vil blive de to mest løntunge spillere, samtidig.
http://www.onside.dk/node/32363
Tvivler på at Real Madrid både har råd til Zlatan og Ronaldo.
Koster vel lidt over en milliard for disse to spillere, samt de vel vil blive de to mest løntunge spillere, samtidig.
Sagtens, med de præsidenter de har dernede, har de både råd til købe Barca og verdens 11 dyreste spillere.. Ved ikk hvor de præsidenter har trukket deres økonomisans fra?
Mht til Ribery, virker torske dumt at bruge over ½ millard på ham, er sikker på at vi kan få en kantspiller omend ikk ligeså god, men stadig god nok til United for det halve.. Bedre at bruge nolge penge til en målmand, når VDS går på pension.. For Dropzack ikk en 1/2 målmand værdig..
McPherson
05-05-2009, 11:28
Håber satme United får Ribery - men ikke på bekostning af Ronaldo! Men at have to wings der hedder Ribery - Ronaldo ville fandme ikke være dårligt!
Men det er nu en meget sjov tid vi går ind i.
Jeg elsker ihvertfald og læse om alle de rygter der florere i luften, specielt sidst på sæsonen, og i sommer pausen. Størstedelen af rygterne er der aldrig hold i, men jeg finder det nu alligevel meget underholdene at følge med i. Jeg nægter simpelthen at tror Real både køber Zlatan og Ronaldo, til trods for de jo nærmest at sikret begge spillere, ifl. medierne. Derudover betvivler jeg godt nok også, at vi vil kunne finde på at bruge over en halv milliard på Ribery. Men det er god underholdning. :)
Enggolf89
05-05-2009, 11:55
Jeg nægter også at tro at vi byder over 500 mil. for Ribery. Og slet ikke på bekostning af ronaldo. Tror heller ikke på ribery og ronaldo sammen, det bygger jeg på at Park lige har forlænget, vi skrev kontrakt med et kæmpe talent i tosic i januar (godt nok ikke spillet eller slået til) ENDNU!!!. Nani har ferguson sagt er at finde i klubben næste sæson og at det var helt sikkert. Rooney er for tiden, fuldstændig outstanding på venstre flanken og bedre end i angrebet. Så tror ikke Ribery kommer, men hvis er jeg også bange for at det bliver på bekostning af Ronaldo og det ønsker jeg ikke. Der er flere mål i Ronaldo og mål mangler vi da vi ikke har en decideret BOMBER!
timberunited
05-05-2009, 12:04
Men det er nu en meget sjov tid vi går ind i.
Jeg elsker ihvertfald og læse om alle de rygter der florere i luften, specielt sidst på sæsonen, og i sommer pausen. Størstedelen af rygterne er der aldrig hold i, men jeg finder det nu alligevel meget underholdene at følge med i. Jeg nægter simpelthen at tror Real både køber Zlatan og Ronaldo, til trods for de jo nærmest at sikret begge spillere, ifl. medierne. Derudover betvivler jeg godt nok også, at vi vil kunne finde på at bruge over en halv milliard på Ribery. Men det er god underholdning. :)
Men hvis er ude i at skulle lave en ny sommer-saga, kan jeg anbefale dansen om Ribéry med Uli Hoeness. Vores defensive midtbane burde dog blev styrket, når vi får ham den anden, vi købte i Bayern frem igen.
Så det er nok kreativitet pur, vi bør gå efter. :devill:
rugholm86
05-05-2009, 13:42
Ribery ville være en god tilføjelse.. meget gerne istedet for Nani..
Håber og tror at Ronaldo bliver i United ihvertfald indtil Fergie stopper..
Vi kunne dog godt bruge en wing mere i klubben.. Tosic ved jeg ikke så meget om..men forhåbenlig er han bedre end Nani..for han har skuffet mig meget.. Flecther og Park har gjordt det godt med de er ikke wings og Giggs selvom han har gjordt det super godt så kan han ikke spille alle kampene længere.. med vi har nok ikke råd til Ribery pt..så det bliver nok bare ved drømmen ;)
PS. andengående Real Madrid så skulle de nok tænke lidt mere på forsvaret med fabio cannavaro's kontrak der udløber derudover er der psyko Pepe udsikker fremtid.. plus de havde ikke verdens bedste forsvar før.. men det er jo typisk Real Madrid..tror man vinder noget ved kun at købe andre holds stjerner..kan ikke engang se hvorfor noget skulle gide at tage der til..de har ikke været med i toppen af europa i mange år nu..5 år i træk er det ikke lykkes dem at kommer længer en 1/8 finalerne i CL..
Enggolf89
05-05-2009, 14:07
Ja Nani har skuffet ingen tvivl om det, men det gjorde ronaldo også de første par år. han viste god teknik, men tænkte kun på sig selv. Nani skal også tænke mere på holdet end sig selv og vænne sig til niveaut. Jeg syntes Nani skal have chancen i en sæson mere, og så kan vi snakke om han skal væk eller ej.
Og jeg mener ikke vi skal have en ny wing, ikke for alt i verden. Så ingen Ribery hvis han koster det rygterne siger. Ny højreback (richards) og ny angriber.
Jeg tror The Guardian har misforstået det lidt. Som jeg kan forstå ud fra Barca-rygterne, så vil prisen på Ribery være langt mindre. Men samlet inkl. løn vil det være 500 mill.
Enggolf89
05-05-2009, 15:18
Jeg tror The Guardian har misforstået det lidt. Som jeg kan forstå ud fra Barca-rygterne, så vil prisen på Ribery være langt mindre. Men samlet inkl. løn vil det være 500 mill.
Ja se det lyder også mere fornuftigt/realistisk i mine ører. Og så kan jeg da se muligheden i at vi investere i ham.
Ja se det lyder også mere fornuftigt/realistisk i mine ører. Og så kan jeg da se muligheden i at vi investere i ham.
Rooney samlede lønpakke for en ny 5-årig kontrak er på omkring 30 mill pund. Jeg anser det som sandsynligt, at Rberys vil ligge i samme niveau. En købspris på 30 mill. pund virker heller ikke usandsynlig. Dette giver en halv milliard danske kroner.
Det virker ikke urealistisk, at Glazers har plads til 30 mill. pund i indkøb, hvis det er en spiller Fergie vil have. Det så vi med Berba.
Der er dog også den mulighed, at Barca er tæt på en handel, men Bayern forsøger at presse prisen op.
Det vil være fuldstændigt vanvittigt at smide så mange penge efter Ribery, efter min mening.
Han har været overlegen i den Franske Liga, og han har været rigtig flot spillende i flere kampe i Bundesligaen, men ingen ved hvordan han vil reagere i Premier Leauge/La Liga, hvor tempoet må siges at være højere.
Han har vist i landskampe, at han er hurtigt, målfarlig og meget kreativ.
Men jeg synes stadig det ville være ufatteligt dumt at bruge så mange penge på ham, så hellere Kaka, efter min mening, han har vist sig selv på top niveau i mange år.
Udover det, mener jeg stadig vi skal beholde Ronaldo, kæmpe ego eller ej, han er en farlig mand der afgøre kampe for os.
Tror ikke på de store handler i år, medmindre vi sælger Ronaldo.
United DK
05-05-2009, 16:18
"Vi køber os ikke til succes"
- United-fans da Chelsea sad på tronen, takket være dyre indkøb
Jeg vil gerne have Ribery, men ikke for en endnu større gæld, og selv med en sund økonomi, ville jeg nødigt se os punge så meget ud for en enkelt spiller, uanset hvor god denne er.
Hvis vi nu lader Tevéz gå som meget tyder på, så skal der vel hentes en angriber, selvom vi har Macheda og Wellbeck, så er det jo ingen hemmelighed at Fergie elsker angribere.
Så hvis Tevéz rejser forventer jeg vi bruger omkring 200 mio på en ny angriber, de penge er der jo budgeteret med alligevel da det ville være prisen for at holde Tevéz på Old Trafford.
ChristianR
05-05-2009, 18:44
Hvis vi nu lader Tevéz gå som meget tyder på, så skal der vel hentes en angriber, selvom vi har Macheda og Wellbeck, så er det jo ingen hemmelighed at Fergie elsker angribere.
Så hvis Tevéz rejser forventer jeg vi bruger omkring 200 mio på en ny angriber, de penge er der jo budgeteret med alligevel da det ville være prisen for at holde Tevéz på Old Trafford.
Ja, så kan du bruge de 200 mio kr og hertil skal du så ud og finde godt 300mio kr mere, for at rygtet skal holde stik. That's not gonna happen.
Manager Ferguson
23-06-2009, 02:37
Efter salget af Ronaldo og Tevez afsluttende lejeaftale er der hårdt brug for nye ansigter på Old Trafford.
Her er nogle muligheder:
Joao Moutinho. Sporting.
Douglas Costa. Gremio.
Samuel Eto`o. Barcelona.
Alexis Sanchez. Udinese.
Phillip Lahm. Bayern Munchen.
Iker Casilias. Real Madrid.
Franck Ribery. Bayern Munchen.
A. Valencia. Wigan.
Karim Benzema. Lyon.
Sergio Äguero. A. Madrid.
timberunited
24-06-2009, 09:17
Efter salget af Ronaldo og Tevez afsluttende lejeaftale er der hårdt brug for nye ansigter på Old Trafford.
Her er nogle muligheder:
Joao Moutinho. Sporting.
Douglas Costa. Gremio.
Samuel Eto`o. Barcelona.
Alexis Sanchez. Udinese.
A. Valencia. Wigan.
Karim Benzema. Lyon.
Iker Casilias falder selvfølgelig for aldersgrænsen på 26 år. Det gælder nok ikke for målmænd. Alligevel tror jeg aldrig, han forlader Real Madrid.
Philip Lahm holder sig lige akkurat indenfor aldersgrænsen og i princippet et spændende bud. Han er en meget boldfast wingback, der også har et farligt skud. Jeg har dog ikke læst nogen steder, at United skulle være interesseret. Har I?
Douglas Costa går selvfølgelig for at være det store talent. Men kan han så ung - som 18-årig - allerede folde sig ud på førsteholdet?
Joao Moutinho er anfører i Sporting og selvom han lige klarer alderskravet, tvivler jeg på, at han forlader den klub, han har spillet for det meste af sin seniorkarriere.
Franck Ribery er meget populær i München, og han drøm var jo egentlig Real Madrid. Men det er ikke lykkedes dem at hente ham, så han beholder sikkert sine lederhosen.
Valencia er vel den mest sandsynlige at finde på vores midtbane de kommende sæsoner. Har han kvaliteten? Jeg tvivler på, at han kan løfte arven fra Ronaldo alene. Det er dog et skridt på vejen.
Det samme kan siges om Äguero, Sanchez og Benzema. Disse tre så jeg allerhelst i United. Trods kriser lader det dog ikke til, at de to første vil komme og Benzema håber på en sæson mere i det franske.
Lad os håbe, det ændrer sig. For det bliver lidt tamt og meget risikabelt at skulle forsvare titlen med den eksisterende trup efter at Tevez og Ronaldo er væk. :devill:
matthiepuh
24-06-2009, 10:25
Iker Casilias falder selvfølgelig for aldersgrænsen på 26 år. Det gælder nok ikke for målmænd. Alligevel tror jeg aldrig, han forlader Real Madrid.
Philip Lahm holder sig lige akkurat indenfor aldersgrænsen og i princippet et spændende bud. Han er en meget boldfast wingback, der også har et farligt skud. Jeg har dog ikke læst nogen steder, at United skulle være interesseret. Har I?
Valencia er vel den mest sandsynlige at finde på vores midtbane de kommende sæsoner. Har han kvaliteten? Jeg tvivler på, at han kan løfte arven fra Ronaldo alene. Det er dog et skridt på vejen.
:devill:
Lahm har vel de seneste år været rygtet til hhv. Barca og Manchester United, hvor det til sidst lød som om at han havde valgt barca, men de seneste rygter siger jo at Barca ønsker at hente Riise(meget underligt)... - men tvivler nu på at Bayern vil lade ham gå selvom Lahm tidligere har udtalt han gerne vil spille for noget større(da han kom ifl. rygter valgte barca).. Jeg synes ikke han er så god som han bliver gjort til - offensivt har han mange kvaliteter, men 1 mod 1 defensivt mener jeg ikke han er dygtig, han vinder ofte blot på sin hurtighed mod ringere kanter - men et spændende indkøb kunne han blive, ja.
Valencia kender jeg ikke meget til, men jeg synes ikke at have hørt så meget til ham, at jeg kan tro han fra dag 1. kan gå ind og være en kæmpe forstærkning meget bedre end Tosic og Nani.
At vi både skulle hente Sergio og Benezema tvivler jeg stærkt på - Sanches er 20 Douglas er 18 - begge skulle være super talentfulde - Sanchez har vist det i serie A, og jeg mener han ville være en bedre mand end Douglas :)
En spændende måned vi kommer frem imod.
Stratego Thomas
24-06-2009, 11:24
Her er nogle muligheder:
Joao Moutinho. Sporting.
Douglas Costa. Gremio.
Samuel Eto`o. Barcelona.
Alexis Sanchez. Udinese.
A. Valencia. Wigan.
Karim Benzema. Lyon.
det giver ikke helt mening at nævne iker casilias, en målmand, som mulig erstatning for tevez og ronaldo..
Manager Ferguson
24-06-2009, 19:49
Jeg mente et eventuelt køb af Iker Casilias ville være erstatning for van der sar. Han er jo efterhånden en ældre herre.
I den foregående sæson har B. Foster tit været skadet og Kuscazk har ikke været nogen succes.
Det ville også være smart, hivs det lykkedes United at købe Casilias. Det ville være godt at få en målmand ind i absolut verdensklasse. Så får United ikke det samme problem som med at finde en erstatning for Ronaldo.
Elrantiri
24-06-2009, 21:00
Jeg mente et eventuelt køb af Iker Casilias ville være erstatning for van der sar. Han er jo efterhånden en ældre herre.
I den foregående sæson har B. Foster tit været skadet og Kuscazk har ikke været nogen succes.
Det ville også være smart, hivs det lykkedes United at købe Casilias. Det ville være godt at få en målmand ind i absolut verdensklasse. Så får United ikke det samme problem som med at finde en erstatning for Ronaldo.
Hvad får dig til at tro, at vi køber en spiller som Casilias, som virker meget loyal over for sin klub, er en virkelig god målmand, hos en klub der går efter at blive de næste Galacticos? Det er sgu da Casilias der skal sørge for, at fiaskoen i Madrid ikke bliver for voldsom.
det giver ikke helt mening at nævne iker casilias, en målmand, som mulig erstatning for tevez og ronaldo..
Jo da, for med salget af Ronaldo og Tevez, så kommer der garanteret ikke nær så mange mål oppe i angrebet, og det vil betyde, at der skal lukkes fuldstændig af nede bagved ;)
timberunited
25-06-2009, 07:13
Jeg kan se hvordan det kan misfortolkes, men jeg mente at den anden spiller også skal være en verdensstjerne. Den eneste måde at erstatte Ronaldo er altså, IMO at forstærke 2 pladser.
Det er nemlig rigtigt. United er ikke nogen farmerklub, og har ikke været det et stykke tid. :devill:
Han ville være en fin erstatning fir VDS, men samtidig nok også en af de mest urealistiske spillere at hente..
Casillias er urealistisk at tro på. Han er Real Madrid 100% igennem, og selvom det ville være en drøm at få ham, så synes jeg lige så godt, at vi kan droppe diskussionen for han skifter bare ikke.
The Sun skriver (ja, jeg ved godt, at det medie ikke er troværdigheden selv) at vi byder 35 mil. pund på Ribery, når han har fået sin loyalitetsbonus fra München.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2564761/Utd-line-up-35m-bid-for-Ribery.html
schousboe9
31-07-2009, 09:20
The Sun skriver (ja, jeg ved godt, at det medie ikke er troværdigheden selv) at vi byder 35 mil. pund på Ribery, når han har fået sin loyalitetsbonus fra München.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2564761/Utd-line-up-35m-bid-for-Ribery.html
'Loyalty bonus'?? :lolol:
Spar pengene, Kaizer Franz! Bayern kan jo dokumentere, at han har været alt andet end loyal de seneste måneder. Det skulle jo ikke undre nogen - som artiklen siger - at han bare venter på udbetalingen for så at indgive en skriftligt request efterfølgende.
Hehe - ja, jeg tænkte også på, at hvor loyal man skal være, for at få den bonus. Men mon ikke det bare er en tidsbestemt loyalitetbonus.
Anyway, så så jeg gerne Ribery i Man U, men forstår ikke, hvis vi kan få ham for 35 mil. pund. Har bayern ikke sagt nej til meget højere bud?
schousboe9
31-07-2009, 09:34
Joeh, men hvis der ligger sådan en bonus og venter på ham, har han jo en god grund til at blive hængende lidt endnu. Det har han så tilgengæld ikke når han har været et smut i banken... Og han har vel også været der i tre år efterhånden?
Manchester United
31-07-2009, 09:40
Har han ikke sagt at han hellere vil til spanien?
Er sikker på han ikke går for 300 mio. Bayern har lige afslået et bud fra real på 600 mio. De har også sagt at han koster 750 mio.
Han kom vist til 07-08. Men bayern kan da ikke have interesse i at sælge ham for 35 mil, når real har budt omkring det dobbelt (hvad jeg har læst).
Men hvis de accepterer, brokker jeg mig ikke
Det er jo med al sandsynlighed det rene lort The Sun finder på. Det skal immervæk være en ret så stor bonus for at den er værd at risikere hele transferen på, når man tænker på at han formentlig kunne fordoble hans nuværende løn ved at tage til Madrid. Lur mig om ikke også der er skattemæssige fordele, så enten er han ret dårlig til matematik, eller også er historien det rene digteri.
Kasper United
31-07-2009, 09:55
Det lyder underligt, hvis de kan få ham til 400 mio.
Håber i hvert fald de får ham, for han er klasse. United kan godt bruge en ny klasse spiller, om det så er Agüero, Ribery eller en anden, det må tiden vise :)
Men synes, det vil være dumt, hvis de bruger over 500 mio. på en..
Håber United tænker lidt økonomisk efter salget af Ronaldo, men omvendt.. Køber de Ribery for 500 mio. så tjener de det nok ind på trøjesalg, merchandise eller måske på, at de vinder titler, hvis de får ham? :)
schousboe9
31-07-2009, 10:14
Det lyder underligt, hvis vi kan få ham til 400 mio.
Håber i hvert fald vi får ham, for han er klasse. United kan godt bruge en ny klasse spiller, om det så er Agüero, Ribery eller en anden, det må tiden vise :)
Men synes, det vil være dumt, hvis vi bruger over 500 mio. på en..
Håber United tænker lidt økonomisk efter salget af Ronaldo, men omvendt.. Køber vi Ribery for 500 mio. så tjener vi det nok ind på trøjesalg, merchandise eller måske på, at vi vinder titler, hvis vi får ham? :)
Undskyld... ;)
Tror desværre det er en and.
Ribéry har jo sagt at han kun vil til Real hvis han skal skifte klub. Men spillere har holdning som viden blæser :)
Kasper United
31-07-2009, 11:21
Undskyld... ;)
Haha, det er godt med dig "vi" :)
ChristianR
31-07-2009, 12:55
Jeg spiller gerne alle mine lommepenge på, at det er en and... Endda leveret af en and;)
Ribery er urealistisk. Især for 35 mill £. Bayern forlanger jo mindst 100 mill euro og helt ærligt, det er han altså ikke værd. Ikke når man sammenlinger ham med Ronaldo, der er både yngre og bedre. Derfor tror jeg ikke på Ribery.
Ribéry har jo sagt at han kun vil til Real hvis han skal skifte klub. Men spillere har holdning som viden blæser :)
Præcis, det har vi jo set ske en del.
- Så det kunne gå hen op blive en mulighed hvis nu han gerne ville til England.
Martinsen
10-11-2009, 23:56
Ribery til United eller shitty for 30 mio. pund! Næppe. I så fald er det noget nær den dårligste handel Bayern nogensinde har lavet når man tænker på hvad de kunne få for ham i sommers. Og så er jeg i øvrigt 99% sikker på at han er i Spanien efter sommerferien og formentlig nok Madrid. Men for 30 mio pund ville jeg nu ikke sige nej til Ribery, men det lyder i mine øre decideret useriøst.
Tror du virkelig at manden er idiot nok til at vælge Real Madrid hvor han nok ikke vil få spilleplads? Hvorfor tror du ellers Robben flyttede fra Real Madrid? Fordi han ikke kunne øjne en fastspilleplads med det spillere der blev indkøbt. Selvom Robben var en af Madrids bedste spillere forrige sæson og sæsonen før det, så kunne han ikke engang nedkæmpe en fast plads. Mon ikke han vælger at tænke med hovedet?
Ribery til United eller shitty for 30 mio. pund! Næppe. I så fald er det noget nær den dårligste handel Bayern nogensinde har lavet når man tænker på hvad de kunne få for ham i sommers. Og så er jeg i øvrigt 99% sikker på at han er i Spanien efter sommerferien og formentlig nok Madrid. Men for 30 mio pund ville jeg nu ikke sige nej til Ribery, men det lyder i mine øre decideret useriøst.
Fakta: Bayern Munchen i fodboldmæssig krise i den tyske liga.
Fakta: Lav position i hjemmelig Liga og stor sandsynlighed for at blive sparket ud af CHL giver en MASSIVT underskud på bundlinien for tabte penge for TV i CHL samt spillede kampe men også de penge der måtte medføre et Ligatrofæ i den tyske liga.
Mon ikke alt dette arbejder for et salg af Ribery.
Jeg gad virkelig godt se at vi gik ud og "Splashed the Cash" som TheSun ville sige. Især på Ribery, for han er en fænomenal spiller. Desuden er der ikke noget at spille for, i hans henseende i Bayern. Ryger de som vi alle regner med, ud af Champions League ryger Riberys motivation nok også.
£30m lyder som en fornuftig pris. Han er jo ikke samme spiller som han var før i sommers. Han har været skadet så lang tid. I samme båd ville Madrid være hvis de skulle ud og sælge Ronaldo NU. De ville næppe få over €50m for ham jo. Skader har det med at ødelægge formen, sjovt nok, men også prismærket på spilleren.
Ribery i samarbejde med Giggs, Valencia, Obertan og Nani på kanterne i noget god rotationsarbejde tror jeg kan blive godt. Måske ikke Ronaldo-godt men stadig stabilt. Tror også at Ribery i klubben vil give Valencia lidt mere eftertanke for nu er han jo mere eller mindre fast mand og bliver ikke udkonkurreret, selvom at Obertan nemt kan spille højre også. Med en mand som Ribery som elsker at spille begge sider kan Valencia måske blive nødt til at imponere noget mere for at holde pladsen.
Martinsen
11-11-2009, 02:00
Tror du virkelig at manden er idiot nok til at vælge Real Madrid hvor han nok ikke vil få spilleplads? Hvorfor tror du ellers Robben flyttede fra Real Madrid? Fordi han ikke kunne øjne en fastspilleplads med det spillere der blev indkøbt. Selvom Robben var en af Madrids bedste spillere forrige sæson og sæsonen før det, så kunne han ikke engang nedkæmpe en fast plads. Mon ikke han vælger at tænke med hovedet?
Madrid ville nu nok finde plads til Ribery i startopstillingen, hvis de køber ham. Det er jeg ikke et sekundt i tvivl om.
Martinsen
11-11-2009, 02:03
Fakta: Bayern Munchen i fodboldmæssig krise i den tyske liga.
Fakta: Lav position i hjemmelig Liga og stor sandsynlighed for at blive sparket ud af CHL giver en MASSIVT underskud på bundlinien for tabte penge for TV i CHL samt spillede kampe men også de penge der måtte medføre et Ligatrofæ i den tyske liga.
Mon ikke alt dette arbejder for et salg af Ribery.
Bayern er 6 point fra 1. pladsen. Vi er 5 point fra første pladsen. Så hvis Bayern er i massiv krise, må vi jo også siges at være. Så slå lidt kold vand i blodet. Og mon ikke at Real er villig til at betale overpris igen til sommer. Det er jeg helt sikker på. bayern siger jo ikke nej til svimlende beløb en sommer for at sælge ham til halv pris til vinter. Det nægter jeg at tro på og jer er villig til at slå et væddemål af her og nu :)
United DK
11-11-2009, 06:00
Casillas
Sergio Ramos - Pepe - Albiol - Marcelo
Diarra - Alonso
Ribery - Kaka - Ronaldo
Higuain
Man har så bare svært ved at forestille sig Real Madrid uden Raul.
Casillas
Diarra - Alonso
Ribery - Kaka - Ronaldo
Higuain
Helt enig, og så har du også glemt Benzema.
Stratego Thomas
11-11-2009, 09:11
vi skal ikke købe ribery - hvis manden hellere vil spille i spanien så lad ham det..
unitedspillere bør være loyale og stolte af at spille for united. de skal ikke bare se det at skifte til united som midlertidigt ståsted inden turen går til spanien..
af samme grund tvivler jeg lidt på silva
vi skal ikke købe ribery - hvis manden hellere vil spille i spanien så lad ham det..
unitedspillere bør være loyale og stolte af at spille for united. de skal ikke bare se det at skifte til united som midlertidigt ståsted inden turen går til spanien..
Er fuldstændig enig. Synes ikke man skal vælge United fordi ens agent, eller klub hellere vil det, end du selv vil. Ribery skal vælge der hvor han helst vil spille. Tvivler dog på den klub hedder Manchester United. Kan også være han vælger Shitty? Who knows?
Jeg øjner en nok så stor fremtid for vores franskmand Obertan, i forvejen.
Synes han spiller rigtig godt på trods af, at han lige er kommet tilbage fra en skadespause.. eller lige og lige. Men you know what i mean.
Glory Man United
11-11-2009, 09:58
Ribery er intet andet end en køn udgave af Chadwick
timberunited
11-11-2009, 13:20
Ribery er intet andet end en køn udgave af Chadwick
:lolol: Så køn er han vist ikke engang.
Men han smider bedre og farligere indlæg fra midtbanen end både Nani og Valencia tilsammen. Hvis vi ikke vil lade den del af spillet hænge alene på O'Shea og Giggs, så må han da hellere trylle på OT end i trøjebutikken. Og jeg mener: Galaktiske Real Madrid - der har så mange fine kreative spillere, at de alligevel ikke kunne hamle op med et meget lavere rangeret hold over to kampe.
På den anden side er det lidt trælst at overtage ukampdygtige spillere fra Bayern. Vi gider ikke en ny Hargreaves-skæbne, gør vi? Det kunne jo også være, at Ribery kunne se andre muligheder end Realia Madrid. For kan de reellt få det til at hænge sammen.
Men Glory - den er lidt tricky den her. :confused:
United DK
11-11-2009, 16:09
Det er svært at sætte det sådan op. Det kan jo være Ribery bliver "forelsket" i United, og han dropper sine nuværrende idéer, men uanset hvad, så kan vi ikke altid kun hente spillere, der er villige til at blive i klubben resten af deres karriere. Det ville være dejligt, men markedet ville ikke være ret stort i såfald.
Stratego Thomas
11-11-2009, 17:33
Det er svært at sætte det sådan op. Det kan jo være Ribery bliver "forelsket" i United, og han dropper sine nuværrende idéer, men uanset hvad, så kan vi ikke altid kun hente spillere, der er villige til at blive i klubben resten af deres karriere. Det ville være dejligt, men markedet ville ikke være ret stort i såfald.
det var nu heller ikke helt sådan ment.. det er umuligt at kontrolere og læse en spillers fremtidsplaner og det er jo ikke fordi det skal være forbudt at skifte fra united, men jeg er bare ikke særlig vild med tanken om, at vi bruger penge og ressourcer på spillere, der har manchester united som 2. prioritet..
Martinsen
11-11-2009, 17:45
Casillas
Diarra - Alonso
Ribery - Kaka - Ronaldo
Higuain
Eller
Casillas
Ramos-Pepe-Albiol-Marcelo
Kaka-Diarra-Alonso-Ribery
Benzema/Raul-Ronaldo
Der ville på alle omstændigheder nok blive plads til Ribery det er jeg 100% sikker på.
Om det er rigtig, det man læser, at han koster over en ½mia, så kan jeg godt finde andre alternativer, så god er han sku ikke.
Martinsen
11-11-2009, 17:50
Om det er rigtig, det man læser, at han koster over en ½mia, så kan jeg godt finde andre alternativer, så god er han sku ikke.
Helt enig. Vi skal overhovedet ikke ud at give så mange penge for Ribery det ville være hjernedødt. Han skal ikke koste en krone over 300 mio. hvis vi skal hente ham efter min mening.
Han skal ikke gives over 400 mil IMO. Og selv dét, ville være uhørligt.
Prisen der blev sat på ham i sommers, var jo ren og sker, fordi klubber kæmpede om hvem som skulle have ham, og Bayern kunne i sommers, ganske enkelt tillade sig den pris, nu da Real var godt igang. Så kunne vi andre vel også liiiige punge lidt ud? :)
Han er en framragende fodbold spiller. Men som du og andre siger, så er den pris skudt helt ved siden af. Til den pris er en spiller som David Silva meget mere attraktiv. Eller Angel Di Maria. Plus det at Ribery stort set har været skadet hele denne sæson.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.