Se fuld version : CL: Internazionale - Manchester United
Inden kampen ville jeg godt ha solgt den for en 0-0'er. Men når man tænker tilbage på Inters første halvleg, kan jeg ikke la være med at være lidt ærgelig. Havde vi da bare fået 1-1, så havde det været et kanont resultat. Men nu kan Inter "nøjes" med at få 1-1 på Old Trafford. Jeg tror stadig vi går videre (Cesar kan ikke stå sådan en kamp to gange i træk), men det udebanemål havde fandme været rart...
Jeg har netop sendt denne mail til tv3@viasat.dk.
Det er ikke lyrik, men jeg gad ikke gøre mere ved det...
Hej
Jeg har netop siddet og set en CHL kamp mellem Inter og Manchester United. Det var en intens og glimrende fodboldkamp som jeg havde glædet mig til lige siden lodtrækningen for nogle måneder siden.
Kampen igennem, bliver jeg dog generet af en ualmindelig dårlig medkommentator - Preben Elkjær.
Alle hans meritter, hans folkelighed og charme til trods, så bør han aldrig hyres som kommentator igen. Kampen - specielt 1. halvleg - igennem kommenterede han Inters indsats som dårlig, uengageret og fuld af fejl, mens alle andre - også neutrale - seere kunne se, at det var fordi United var markant bedre.
Der er INGEN der gider høre på sådanne kommentarer!
Han skal kommentere kampen og ikke udstille sin egen mangel på fodboldforstand og hans ekstreme forkærlighed for Italiens fodbold.
Prøv at læs forum på www.oldtrafford.dk om denne kamp, så vil I se at jeg ikke er alene om denne holdning.
Og ja, jeg er Unitedfan, men selv en Interfan ville blive irriteret af hans dilettantagtige kommentering.
Hej
Jeg har netop siddet og set en CHL kamp mellem Inter og Manchester United. Det var en intens og glimrende fodboldkamp som jeg havde glædet mig til lige siden lodtrækningen for nogle måneder siden.
Kampen igennem, bliver jeg dog generet af en ualmindelig dårlig medkommentator - Preben Elkjær.
Alle hans meritter, hans folkelighed og charme til trods, så bør han aldrig hyres som kommentator igen. Kampen - specielt 1. halvleg - igennem kommenterede han Inters indsats som dårlig, uengageret og fuld af fejl, mens alle andre - også neutrale - seere kunne se, at det var fordi United var markant bedre.
Han skal kommentere kampen og ikke udstille sin egen mangel på fodboldforstand og hans ekstreme forkærlighed for Italiens fodbold.
Prøv at læs forum på www.oldtrafford.dk om denne kamp, så vil I se at jeg ikke er alene om denne holdning.
Og ja, jeg er Unitedfan, men selv en Interfan ville blive irriteret af hans dilettantagtige kommentering.
Sorry, men han har da fuldstændig ret i at Inter ikke hang sammen i første halvleg - iøvrigt korrekt observeret at Inter efter de blev mere kompakte, havde større chance. Han roste da også gentagne gange os i første halvleg. Man ser det man gerne vil se.
0 - 0 Super resultat. (Ja vi havde chancer, men lad os nu se på hvad vi ville have solgt den for før kampen)
Nu kan vi tage til OT og spille 4-4-2 med en god gang selvsikkerhed. Jeg tror på vi går videre.
Hej
Godt skrevet og er helt enig i det. og selv os united fans er trætte af at høre på schmeichel nogle gange.
Men nok om preben elkjær og kommentaterne. Sys vi spillede fint idag vi kunne dog sagtens have afgjort kampen allerede i første halvleg. men nu skal vi bare ikke lukke mål ind på old trafford og en 1-0 føring tror jeg vil knække dem.
Flax_Generous
24-02-2009, 22:21
Hvis du læser på Inters danske fanklubs forum om kampen (http://www.inter.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=2767) vil du korrekt kunne læse, at de også mente, at Elkjær var forfærdelig at høre på. Lad os håbe, at de også sender et par emails.
Fantastisk! Intet mindre...
Havde solgt kampen for en uafgjort inden kampstart uden at blinke.
Selvfølgelig ærgerligt at vi ikke scorer når vi har ALT spillet de første 20-25 min, men jeg har nu stadig et smil på læben for er sikker på vi hiver en sejt hjem på OT om 14 dage :)
UNITED!
Hvis du læser på Inters danske fanklubs forum om kampen (http://www.inter.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=2767) vil du korrekt kunne læse, at de også mente, at Elkjær var forfærdelig at høre på. Lad os håbe, at de også sender et par emails.
De andre på forumet skriver jo at han har ret i det han siger. Men det er jo ikke Elkjær den her tråd skal handle om.
Et ok resultat og nok den bedste 0-0 kamp jeg har set længe. Men hvor var jeg dog irriteret over Berbatov. At han ikke blev pillet ud efter den første time kan vel betegnes som et mindre mirakel, for han var vel banens dårligste næst efter ham der blev pillet ud i pausen. Lad os håbe, at Neville eller Rafael er klar til returen, for Zlatan kørte godt nok rundt med O'Shea utallige gange. MOM må vel være Evra eller Fletcher. Tror det bliver Evra, for han var super stærk på venstrekanten og Inter havde intet at komme med i den side..
Hørt! Det er netop pga. af disse kampe her, jeg ikke betegner ham som verdensklasse. (Hentydning til hans beundrede herinde på forummet). Det var ikke et alt for godt aktion af Berba i denne kamp.
Tror i godt United kan få annuleret Rooneys gule kort?
Flax_Generous
24-02-2009, 22:45
De andre på forumet skriver jo at han har ret i det han siger. Men det er jo ikke Elkjær den her tråd skal handle om.
Hans kritik af Inter i starten var vel også korrekt, men hans fuldstændig absurde ensidighed var frustrerende både for United-fans og for Inter-fans. Og så var der selvfølgelig også hans sympati-udbrud til støtte for Inter.
Hans kritik af Inter i starten var vel også korrekt, men hans fuldstændig absurde ensidighed var frustrerende både for United-fans og for Inter-fans. Og så var der selvfølgelig også hans sympati-udbrud til støtte for Inter.
Jeg synes bare tit han er offer for folks smålighed, og idag er vel ingen undtagelse. Havde det været en hvilken som helst anden der havde sagt et par små ting forkert, havde der jo aldrig været ramaskrig.
Han er pro-italian, og charme og menneskelighed kan sgu gøre meget. Egentlig åndsvagt at små-forsvare ham, for han har i mine øjne ikke gjort andet end at være på samme niveau som de øvrige kommentatorer.
United DK
24-02-2009, 22:55
Man kender jo Elkjærs udgangspunkt, som er pro-italiensk, og derfor har jeg intet imod, at han taler godt om de italienske hold osv., og når han sammentidig roser os, så virker det bare som om, at folk igen igen skal have noget, at have ondt i røven over.
Kamper71
24-02-2009, 22:56
Et ok resultat og nok den bedste 0-0 kamp jeg har set længe. Men hvor var jeg dog irriteret over Berbatov. At han ikke blev pillet ud efter den første time kan vel betegnes som et mindre mirakel, for han var vel banens dårligste næst efter ham der blev pillet ud i pausen. Lad os håbe, at Neville eller Rafael er klar til returen, for Zlatan kørte godt nok rundt med O'Shea utallige gange. MOM må vel være Evra eller Fletcher. Tror det bliver Evra, for han var super stærk på venstrekanten og Inter havde intet at komme med i den side..
Berbatov arbejdede godt...spillede på top alene og skulle holde fast i boldene og vente til folk kom med..Overlap, i dybden mm. Havd forlanger du af ham ?????? Han var ikke ringe men spillede en klog taktisk kamp !!!!! Men ok, så snart en angriber ikke scorer mål hvergang er han dårlig !! UFATTELIGT !
Man kender jo Elkjærs udgangspunkt, som er pro-italiensk, og derfor har jeg intet imod, at han taler godt om de italienske hold osv., og når han sammentidig roser os, så virker det bare som om, at folk igen igen skal have noget, at have ondt i røven over.
Hvor har du ret. Han taler jo også dårligt om italienske hold selvom han er pro-italiensk. Havde han været total subjektiv, havde han jo slet ikke talt dårligt om italienske hold.
Flax_Generous
24-02-2009, 23:03
Jeg synes bare tit han er offer for folks smålighed, og idag er vel ingen undtagelse. Havde det været en hvilken som helst anden der havde sagt et par små ting forkert, havde der jo aldrig været ramaskrig.
Jeg har intet imod Preben Elkjær som person. Faktisk har han mere humor og charme end de fleste andre kommentatorer, hvilket er ganske prisværdigt.
Jeg mener bare ikke, at det var et par små ting som blev sagt forkert. Faktisk tror jeg ikke engang, at han havde én eneste faktuel fejl. Det er der mange som kan lære noget af.
Nej, det var derimod hans vinkling af kampen som var belastende. I hele 1. halvleg lød det som om han var kommentator på Inters officielle tv. Der var absolut ingen fokus på United eller ingen interesse for hvad United foretog sig. En sjælden gang imellem kommenterede han Uniteds spil, men det var mest fordi det var så åbenlyst iøjefaldende, at man ikke kunne lade være med det. Den generelle tendens var, at alt skulle vendes og drejes i et særligt Inter-lys - som om det var det eneste relevante. Santon blev analyseret i mange situationer, mens man dårligt nok var sikker på, at Evans var på banen (på trods af, at sidstnævnte faktisk leverede kampens mest bemærkelsesværdige indsats). Det var en klar ensidig vinkel på kampen som man ellers kun finder på tv-kanaler som MUTV og lignende. Dette generede også Inters fans, da det jo godt kan være trættende at høre 45 minutters hård kritik af sit hold.
Derudover havde han til tider også svært ved at skjule sin sympati for Inter. Det var et andet problem - som dog er lige så slemt. Det blev mest tydeligt i 2. halvleg, hvor han f.eks. ikke ville kritisere Cordoba for sin sindssyge 'tackling' af Rooney, som Rooney fejlagtigt blev straffet for eller hvor han gentagne gange pointerede, at det var en lige kamp (alle statistikker og opfattelser af kampen fra neutrale peger i en anden retning).
En kommentators rolle er udover at være neutral (hvad Elkjær ikke formåede i 2. halvleg) også at dele sol og vind lige (hvad Elkjær ikke formåede i 1. halvleg). Forestil dig en politisk kommentator som udover at have en rimelig tydelig sympati for én part samtidig også kun ønsker at tale om denne ene part. Det er dybt, dybt uprofessionelt.
Igen: Jeg synes det er så små ting alltogether at jeg kategoriserer det som flueknepperi.
Det er jo helt klart at han fx snakker mest om Inters venstreback når han VED så meget om ham. Jeg er da glad for at få at vide at han normalt virkede uimponeret, og at han havde spillet de seneste 6-7 kampe. Ville Carsten Werge nogensinde vide det?
Som medkommentator er hans rolle også at være ekspert i de italienske spillere. Det er ikke Elkjærs fejl at Evans ikke bliver rost, når han basically sikkert er hyret til at uddybe en masse italienske fejl og måske har fået til opgave at komme med små input om det han ved mest om (Ja, det er jo sjovt nok italiensk). Han kunne godt have rost Evans, men hvad betyder det når han roser vores hold gentagne gange. I virkeligheden ville vi United fans jo bare have kæftet endnu mere op, hvis Elkjær roste Evans for hans stabilitet, og så Evans havde haft et par lortekampe forinden. Han er på en mission impossible, og de små "fejl" han laver bliver forstørret helt vildt op.
Man må altså bare have noget forståelse for at han snakker om hvad han ved mest om. Han var altså slet ikke bange for at rose United, og det er jo kun en subjektiv og total unproven fact at han roste United fordi han var nødt til det. Gu var han da ej - var han virkelig subjektiv, havde han kun snakket Inter og slet ikke rost os. Han roste os gentagne gange, og jeg synes det er tyndt at så meget skal handle om ham, fordi han (som alle andre kommentatorer gør ENDNU mere) siger noget forkert i 2. halvleg. Det behøves jo ikke være fordi han er pro-italiensk at han laver fejl, som alle andre gør det.
Anyways vi bliver sgu nok ikk enige, men fred være med det.
Cristian9000
24-02-2009, 23:28
Berbatov arbejdede godt...spillede på top alene og skulle holde fast i boldene og vente til folk kom med..Overlap, i dybden mm. Havd forlanger du af ham ?????? Han var ikke ringe men spillede en klog taktisk kamp !!!!! Men ok, så snart en angriber ikke scorer mål hvergang er han dårlig !! UFATTELIGT !
ENIG.. HELT HELT ENIG.. Synes Berba kæmpede mere end nogensinde og spiller faktisk en udemærket kamp.. Han vinder også en del hovedstødsdueller..
el-insaciable
25-02-2009, 00:49
Bare rolig drenge, vi tager dem på Old Trafford. Jeg har tjekket.
Fletcherfan
25-02-2009, 02:00
Jeg synes, at United spillede en kanonkamp i aften... I første halvleg blev Inter rundbarberet på HJEMMEBANE, og det må man sige er imponerende... Berba, Giggs (to eller tre gange) og Ronaldo (et par gange) kunne godt have scoret... Det eneste Inter havde at byde på, synes jeg, var en halvchance til Adriano... Den chance hvor Cambiasso får brystet bolden ind på stregen er ikke nogen særlig chance, da det ville have været pisseheldigt hvis den gik ind... Men Inter startede rigtig godt i anden havleg, men det holdt kun i 15 min. så koørte United maskinen igen. Måske jeg har MEGET røde briller på, men hvis kampen sluttede 6-3 til United synes jeg ikke det ville have været ufortjent.
Jeg vil dog sige, at Evra helt klart havde en af sine helt dårlige dage (og det tager jeg helt klart som noget positivt)...
Min vurdering spiller for spiller (skala 1-10):
VDS: 8. Fejlfrit, men havde en overraskende stille dag.
O'Shea: 6. Blev overspillet lige lovlig let et par gange og havde et par dumme boldtab. Var dog en af årsagerne til, at Muntari nok var kampens DÅRLIGSTE spiller.
Evra: 6. Var mildt sagt elendig den første time med helt utrolig mange dumme boldtab. Men derimod spillet han sige rigtig meget op den sidste halve time.
Evans: 9. Godt nok fik Zlatan og Adriano bolden nogle gange og vandt nogle luftdueller, men samarbejdet mellem Evans og Rio gjorde, at de aldrig blev farlige. Og han ekspederede bolden fornuftigt væk HVER gang. Super kamp.
Rio: 8. Dækkede rigtig godt op for Zlatan og Adriano. Men havde et par enkelte dumme boldtab hvor specielt den ene godt kunne været blevet farlig.
Carrick: 10. MOM by a mile. Hold da en helt lang sommerferie som han var god og vigtig. Vandt rigtig mange bolde og satte de fleste angreb i gang. I aften viste han virkelig hvilken fabelagtig spiller han er.
Ronaldo: 8. Fik ikke så meget ud af anstrengelserne, men det er tydeligt, at hans form er rigtig god i øjeblikket. Kunne også med lidt held fået et eller flere mål. Alt i alt en god kamp som måske kunne have givet et 9-tal.
Fletcher: 9. Nu blev jeg ikke specielt overrasket over hans indsats, men han spillede altså en flot kamp og tog fuldstændig pynten af Cambiasso. Men et par mærkelige afleveringer tæller en karakter ned. Men var meget god til at vinde bolde i aften.
Giggs: 8. Giggs Giggsy. Han oplever fuldstændig en helt ny ungdom inde centralt hvor hans øje for spillet virkelig bliver udnyttet... Men tæller altså lidt ned, at han ikke får scoret mål i dag, da han har to kæmpechancer. jeg før dømt ham ude, men i forhold til sidste sæson så er han en af de helt få, der er bedre i denne sæson...
Park: 9. Helt utrolig energi den mand har. Og så spillede han fuldstændig Zanetti væk af banen. Man må næsten kun elske ham som United-fan. En slider i verdensklasse, der tog pis på rigtig mange Inter-spillere i dag:-D
Berbatov: 8. Jeg synes det var en fornuftig kamp af vores ensomme angriber. Han fik måske ikke så mange chancer som han burde, men han arbejdede rigtig godt for holdet i dag. Og jeg begynder så småt, at forstå, at jeg måske tog fejl, da jeg syntes, at han ikke var god nok til United...
Rooney: 8. Han var kilde til konstant uro i den korte stund han var på banen. Men hans indsats lover meget godt for resten af sæsonen, hvis man spørger mig.
SAF: 9. Den eneste fejl, han MÅSKE lavede, var, at han ikke satte Rooney på banen lidt før... Men føj hvor var det en genistreg, at han satte 5 på midtbanen og brugte både Park og Berba. Jeg regner med, at grunden til, at Berba var valgt foran Rooney i aften var hans styrke i luftspillet. Og vi så også rigtig mange chancer til United på hovedstød... Som en sagde: "Mærkeligt, at Rooney ikke starter, men jeg tvivler ALDRIG, på SAF's dispositioner!"
Alt i alt et rigtig godt resultat. Og jeg regner med en sikker sejr på Gold Trafford selvom Inter nok spiller utrolig defensivt der... United vinder 6-1 på GT...
Før kampen ville jeg gerne have solgt resultatet for en 0-0, men det irriterer mig grænseløst, at vi ikke fik det vigtige udebanemål, der ville have været fortjent. Det er sjældent, at jeg har set os skabe så mange store chancer i CL mod et andet storhold. Det var jo nærmest komisk de første 25 minutter.
Nå, men når det så er sagt, så er 0-0 er okay. Taget forsvarsproblemerne i betragtning, så er det flot, men resultatet er så farligt, det ved vi. Scorer Inter, skal vi op og lave 2 mål. Så derfor kræver det både en god indsats af angrebet og forsvaret om 2 uger.
Angående Inter skuffer de mig. Er det, hvad som de kan præstere eller var det bare en regulær offday? Jeg interesserer mig ikke så meget for italiensk fodbold, men hold da op, hvor var deres niveau lavt. Det spiller på hjemmebane, og formår ikke at dominere på nogen måde. De spiller primitivt ved at slå lange bolde op til Zlatan og Adriano, der er to dygtige angribere, men deres forsvar og midtbane imponerer mig ikke. De kan takke deres målmand for, at den ikke blev 0-3 eller sådan noget. Jeg er rimelig overbevist om, at vi sætter dem på plads på Old Trafford, hvis spillerne er lige så tændte som iaften.
Tilfreds, men samtidig lidt skuffet over vores manglende kynisme.
Preben Elkjær på aldrig kommentere mere, da han så farvet, at det gør helt ondt. Generelt er danske kommentatorer elendige.
Umiddelbart står vi stadigvæk med fordelen, i og med at vi "bare" skal vinde en hjemmekamp.
Den første halve time af kampen var decideret fremragende.
Hvis vi ender med at ryge ud, så har vi ihvertfald lært den lektie at i de kampe her i CL hvor det er knivskarpt, så skal man altså scorer i sine gode perioder, specielt på udebane hvor der ikke kommer 10 af dem.
Men som sagt så ser jeg stadigvæk os som favoritter.
God kamp. United spillede fremragdende de første 30-35 min, mens Inter var bedre i anden halvleg.. Eneste minus er, at vi ikke fik scoret et vigtigt udebanemål. Vi havde chancerne til det, så lidt skuffende.. Men ros til midtbane og forsvar, for endnu engang at stå fremragende..
Smaakage
25-02-2009, 07:16
Ganske acceptabel kamp. Kunne virkelig godt have brugt et mål, især i starten, men er ganske tilfreds.
Utroligt flot endnu engang af unge Evans at stå så sikkert, og jeg mener i hvert fald at han oftest stod bedre i forsvaret end Rio gjorde. Fantastisk hvad vi får ud af ham.
Også en super kamp af Carrick. Delte virkelig boldende flot rundt, og viser igen hvor vigtig han er for vores pasningsspil
Helt fin kamp. Jeg var positivt overrasket over vi var så godt med. Vi spillede godt og kom til chancer, men fy for den lede vi brænder alt, alt, alt for mange chancer! Det var lidt uhyggeligt vi ikke scorede.
Forsvaret og midtbanen var i top. Angreb gjorde det godt, men med alle de spildte chancer kan man kun gramme sig.
Jeg syntes det fremragende vi holder Inter fra at score. At vi ikke score havde jeg nok ikke regnet med, men håbet på. Efter kampen vil jeg dog sige, at jeg hellere havde set en 1-1 udebane mål er bare uhyr vigtige og det kan vise sig at bide os selv i halen.
schousboe9
25-02-2009, 08:31
(...)Rooney starter ganske enkelt ikke ude i de her kampe. Han er klar efter skade og er den vel nok mest sikre starter.(...)
Jeg sagde det jo...:o
Dén havde jeg ikke set. Med både Carrick og Giggs inde troede jeg godt nok vi skulle bruge lidt mere arbejdskraft på kanterne til fordel for en Berbatov. Men godt set af den gamle (igen!). Vi sad fuldstændig på dem i 1. halvleg, og selvom de uundgåeligt kom bedre med i anden er 0-0 ikke det værste resultet for nogle af holdene. Dog må Inter være klart mest tilfreds.
SantasLittleHelper
25-02-2009, 10:51
Tak for din kommentar, som naturligvis giver mig muligheden for at uddele en ordentlig overhaling til Berbatov. Han var øjensynligt sat på banen for at holde på bolden, og fordi han kunne gøre noget uventet. Der dumpede han med et brag og virkede gennem hele kampen langsom og formåede ikke at skabe noget. Han løb unødvendigt i offside 3-4 gange (jeg regner med det er de overlap du tænker på), og fik endnu en gang bevist at han skal have bolden i fødderne, for han kan helt reelt ikke heade til en bold. Derudover var hans pasninger fornærmende ringe på dagen, men det kan vel tilskrives at han var helt på linie med spillerne i går. Det undrer mig, at folk ikke brokker sig når det er Berbatov der slår ud med armene og brokker sig over medspillerne. Alle har selvfølgelig ret til deres mening, men jeg mener virkelig han var dårlig i går. Det gjorde dem jeg sad med i øvrigt også, så det er ikke fordi jeg er ene om netop den holdning.
United-Allan33
25-02-2009, 11:30
Tak for din kommentar, som naturligvis giver mig muligheden for at uddele en ordentlig overhaling til Berbatov. Han var øjensynligt sat på banen for at holde på bolden, og fordi han kunne gøre noget uventet. Der dumpede han med et brag og virkede gennem hele kampen langsom og formåede ikke at skabe noget. Han løb unødvendigt i offside 3-4 gange (jeg regner med det er de overlap du tænker på), og fik endnu en gang bevist at han skal have bolden i fødderne, for han kan helt reelt ikke heade til en bold. Derudover var hans pasninger fornærmende ringe på dagen, men det kan vel tilskrives at han var helt på linie med spillerne i går. Det undrer mig, at folk ikke brokker sig når det er Berbatov der slår ud med armene og brokker sig over medspillerne. Alle har selvfølgelig ret til deres mening, men jeg mener virkelig han var dårlig i går. Det gjorde dem jeg sad med i øvrigt også, så det er ikke fordi jeg er ene om netop den holdning.
Ifølge SAF blev Berbatov brugt frem for Rooney fordi han frygtede de manglede styrke i luften, hvis Evans ikke kunne holde/spille log der vurderede SAF så altså at Berbatov var at foretrække.. Så helt ringe med hovedet kan han altså ikke være.. men igen så er det jo også kun SAF der udtaler sig..
He said: “I felt we would have a weakness in our aerial defending set-piece plays without Jonny and I had to have Dimitar Berbatov in.
“I had already prepared Ryan Giggs to play so Dimitar played on his own up front, and I thought he was fantastic.”
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2270140.ece
Berbatov spillede måske ikke sit livs kamp, men bliver alligevel nødt til at forsvare ham lidt.
Du har ret i han løb en del i offside, men det er bare den type angriber han er. Se Nistelrooy, Inzaghi, Toni osv. Og at sige at han ikke kan heade til en bold, er mangel på viden om ham. Berbatov er udemærket i luften.
Evra: 6. Var mildt sagt elendig den første time med helt utrolig mange dumme boldtab. Men derimod spillet han sige rigtig meget op den sidste halve time.
Helt enig. Troede jeg var den eneste der synes han spillede langt under niveau.
Flax_Generous
25-02-2009, 12:52
De spiller primitivt ved at slå lange bolde op til Zlatan og Adriano...
I de kampe jeg har set dem spille i denne sæson har de konsekvent haft perioder i kampene, hvor det har været deres eneste taktik. Op til Zlatan med bolden og så må han heade den videre eller skabe noget på egen hånd (det kan han så også ofte).
Deres styrke - udover Zlatan - er i mine øjne deres centrale midtbane med Zanetti og Cambiasso som er bomstærk og virkelig dygtig til at bryde spillet. Mod United virkede de dog bare som om de blev overspillet fuldstændig - de kunne simpelthen ikke følge med.
Faktisk minder de lidt om Mourinhos Chelsea. De har enkelte individualister, som meget afhænger af (Zlatan, Maicon, Adriano vs. Robben, Drogba, Lampard), de er ikke bange for at benytte sig af lange bolde, de står som regel meget kompakt og er fysisk utroligt stærke. De virker bare ikke helt til at være lige så gode som Mourinhos Chelsea. Hjemmebanenederlaget til Panathinaikos og den spillemæssige ydmygelse i de første 30 minutter mod United viser dette.
Stuhrdrengen
25-02-2009, 12:53
Enig, Enig og Enig!!
Berbatov er simpelthen for langsom. Enhver angriber af nogenlunde kvalitet kan score mål, med de spillere der spiller bag angrebet hos United.
Sammenligner vi med konkurrenterne, så kan jeg ikke se han er i samme klasse som Eto, Torres, Drogba, Anelka, Nistelrooy, Raul, Del Piero, m.v.
Berbatov er god, men ikke god nok!
Synes også at Park, desværre, ikke er god nok. Fuck hvor han løber og kæmper, og elsker hans spillestil - men han er ganske simpelt ikke et stort nok talent til verdens største klub.
Kamper71
25-02-2009, 13:00
Det er jo så dejligt at vi alle har forskellige meninger, giver en fin nuanceret debat ! Mht. Berbatov så mener jeg, modsat dig, og ligesom Sir Alex at han gjorde en fin figur under svære arbejdsbetingelser. De overlap jeg refererer til er ikke hans off side løb !!! Men nærmere den manglende evne fra medspillerne til at tage de løb son er farlige og som en Berbatov er mester i at se og reagere på ! Han holdt fint på bolden og er en mester i at droppe dybt og finde plads i små rum !! Det gjorde han fremragende igår. Det gav vores spil en ekstra dimension da Inter overhovdet ikke kunne dæmme op for det i de første 35 !! Han falder lidt ud af kampen til tider men syntes at han giver os det ekstra i vores offensive spil som vi har manglet. Han render ikke rundt og forsøger at erobre bolde som en Tevez, men han bruger sine spidskompetencer effektivt, intelligent og tit med stor omtanke !!!
schousboe9
25-02-2009, 13:07
Enig, Enig og Enig!!
Berbatov er simpelthen for langsom. Enhver angriber af nogenlunde kvalitet kan score mål, med de spillere der spiller bag angrebet hos United.
Sammenligner vi med konkurrenterne, så kan jeg ikke se han er i samme klasse som Eto, Torres, Drogba, Anelka, Nistelrooy, Raul, Del Piero, m.v.
Synes også at Park, desværre, ikke er god nok. Fuck hvor han løber og kæmper, og elsker hans spillestil - men han er ganske simpelt ikke et stort nok talent til verdens største klub.
Nu ligger landet bare sådan, at ethvert hold har brug for spillere som Park: Ikke den store verdensstjerne, men professionel til fingerspidserne, accepterer en bænkplads i ny og næ og arbejder som besat når han får chancen.
Nej, han er ikke videre spektakulær, og som mange andre er jeg også småirriteret over hans manglende skarphed foran mål, men vi har brug for typer som ham hvis der skal være balance - simple as that!
Hver mand sin mening, men jeg er ved at være lidt træt af, at man ikke kan sætte pris på en spiller af Parks type bare fordi han ikke gang på gang sætter sin direkte modstander og smækker kuglen i krogen på kommando. Ferguson kender Parks kvaliteter og næsten hver gang Park er med, er det for at arbejde, og den opgave klarer han til UG med kryds og slange hver gang. Jeg vil dog samtidig mene, at Park ikke er en type man kan lade stå udækket, for så slår han alligevel til og også derfor er han så irriterende at spille overfor.
RuudVanNissetøj
25-02-2009, 13:15
Med hensyn til Berbatov og hans hurtighed, så forstår jeg egentlig ikke problemet. Skid hul i hans hurtighed, han holder jo på bolden som meget få spillere kan i verdenen. Derimod undrer det mig meget, at vi ikke fik smidt Rooney ind noget før, så vi fik noget såkaldt hurtighed i angrebet ??
Personligt synes jeg hans indsats var mere end godkendt, han havde to giftige hovedstød mod mål og lavede igen igen igen lækre detaljer i forhold til pasningsspillet. Bare tænk på det klasse indlæg han sendte ind over Inters forsvaret sidst i halvlegen og pufffff.....der var Rooney helt fri foran mål!!
Enig, Enig og Enig!!
Park er selvfølgelig mere end god nok til United. Det bør enhver idiot kunne se. Han er ikke nogen Lionel Messi, men nu kan holdet bare heller ikke bestå af 11 af Messis type. Jeg gad vide, hvor mange færre bolde vi ville erobre uden Park. Det eneste, man kan kritisere ham for er, at han af en kant at være scorer for få mål.
SantasLittleHelper
25-02-2009, 14:33
Berbatov spillede måske ikke sit livs kamp, men bliver alligevel nødt til at forsvare ham lidt.
Du har ret i han løb en del i offside, men det er bare den type angriber han er. Se Nistelrooy, Inzaghi, Toni osv. Og at sige at han ikke kan heade til en bold, er mangel på viden om ham. Berbatov er udemærket i luften. Jeg er med største selvfølgelighed dybt uenig og kan vel kun forholde mig til, at Berbatov vel ikke har scoret med hovedet endnu, selvom han unægteligt har haft chancerne til det. Jeg tror, at den hovedstødsstyke du refererer til må udspringe af hans højde, og ikke springkraft, hovedstødsstyrke og evne til at dirigere bolden, som normalt vil betegne som en god hovedstødsskytte. Nogle gange virker det nærmere som om, at han venter på at bolden skal ramme ham i hovedet, fremfor at møde den og heade til den. At sammenligne Berbatov med Toni, Inzaghi og Nistelrooy er forhåbentlig en joke, for der er IMO ikke et eneste sammenligningspunkt i deres individuelle spillestil.
Det er jo så dejligt at vi alle har forskellige meninger, giver en fin nuanceret debat ! Mht. Berbatov så mener jeg, modsat dig, og ligesom Sir Alex at han gjorde en fin figur under svære arbejdsbetingelser. De overlap jeg refererer til er ikke hans off side løb !!! Men nærmere den manglende evne fra medspillerne til at tage de løb son er farlige og som en Berbatov er mester i at se og reagere på ! Han holdt fint på bolden og er en mester i at droppe dybt og finde plads i små rum !! Det gjorde han fremragende igår. Det gav vores spil en ekstra dimension da Inter overhovdet ikke kunne dæmme op for det i de første 35 !! Han falder lidt ud af kampen til tider men syntes at han giver os det ekstra i vores offensive spil som vi har manglet. Han render ikke rundt og forsøger at erobre bolde som en Tevez, men han bruger sine spidskompetencer effektivt, intelligent og tit med stor omtanke !!! Det undrer mig lidt, at vi har set det samme, men at vi har et forskelligt syn på det og du fortjener vel at forklare dig. Når Berbatov laver en fejlaflevering mener jeg at det kan tilskrives, at han ikke er spillet ordenligt ind på holdet. Han har vist, at han har evnerne til at se og udføre den fantastiske aflevering i dybden, men jeg mener ikke at det er de 9 andre spilleres opgave at justere sig efter Berbatovs tankegang. Det er nærmere omvendt. Den logiske konsekvens af dette må derfor nødvendigvis være, at det er Berbatov der spiller skidt - og ikke alle de andre. Jeg mindes i øvrigt ikke, at berbatov modtog bolden i dybden - uden at være i offside position, hvilket i øvrigt også er hans ansvar. Men kredit til Inters forsvarer, for de var tydeligvis klogere end ham i går. Skal man i øvrigt pege på en spiller der om nogen var årsagen til vores fremragende 35 minutter, ville jeg i øvrigt pege på Ronaldo - ikke Berbatov.
Jeg er med største selvfølgelighed dybt uenig og kan vel kun forholde mig til, at Berbatov vel ikke har scoret med hovedet endnu, selvom han unægteligt har haft chancerne til det.
Berbatov scorede sejrsmålet mod Bolton på hovedstød. Jeg synes, at kritikken er Berbatov er ude i hampen, for at sige det mildt. Manden har været fremragende de sidste 3 måneder og så fordi, at han har en mindre god kamp, skal han slagtes fuldstændigt?
Igår, hvor vi primært satser på kontra, er der ikke en kamp for Berbatov, da han ikke har den nødvendige fart. Tilgengæld vinder han flere hovedstødsdueller og giver mere kamp i luftrummet end Rooney og Tevez vil gøre. Desuden synes jeg ikke, at vi fik ham involveret nok. Han fik ikke bolden nok i fødderne, hvor vi ved, at han er bedst. Så egentlig kan man sige, at Berbatov blev ofret til fordel for taktikken.
Desuden glemmer nogle nok den aflevering Berbatov slår til Rooney til sidst i kampen, hvor det kun er godt målmandsspil, der forhindrer Rooney i at have frit mål. Det var vel nok en af kampens detaljer.
SantasLittleHelper
25-02-2009, 14:59
Berbatov scorede sejrsmålet mod Bolton på hovedstød. Jeg synes, at kritikken er Berbatov er ude i hampen, for at sige det mildt. Manden har været fremragende de sidste 3 måneder og så fordi, at 1)han har en mindre god kamp, skal han slagtes fuldstændigt?
Igår, hvor vi primært satser på kontra, er der ikke en kamp for Berbatov, 2)da han ikke har den nødvendige fart. Tilgengæld vinder han flere hovedstødsdueller og giver mere kamp i luftrummet end Rooney og Tevez vil gøre. Desuden synes jeg ikke, at vi fik ham involveret nok.3) Han fik ikke bolden nok i fødderne, hvor vi ved, at han er bedst. Så egentlig kan man sige, at Berbatov blev ofret til fordel for taktikken.
Desuden glemmer nogle nok den aflevering Berbatov slår til Rooney til sidst i kampen, hvor det kun er godt målmandsspil, der forhindrer Rooney i at have frit mål. Det var vel nok en af kampens detaljer. Jeg er enig i nogle af dine iagttagelser, og det markerede illustrerer meget godt det som diskussionen omhandler.
1. Berbatov spillede ikke godt i går, og det er det kritikken går på.
2. Berbatov har ikke den nødvendige fart til sådan en kamp.
3. Berbatov skal ikke spilles i fødderne og ikke i hovedet, for der mangler han ganske enkelt kompetencerne. I visse kampe har han dog kompenseret ved at være overlegen med fødderne.
Jeg er i øvrigt enig i, at vi har set en opblomstring fra Berbatovs side i de sidste 3 måneder, men det har mest af alt været i kraft af hans mål. Når han ikke scorer og ikke løfter sit spillemæssige niveau optimalt er det naturligvis relevant at kritisere ham, ligesom det er med enhver anden spiller.
United DK
25-02-2009, 15:12
Jeg synes egentlig Berbatov gjorde det fint, og jeg bebrejder mere Ferguson, for Rooney ville have passet bedre ind, i sådan en kamp, men nu fik vi et resultat med hjem, og så er alt vel fint.
Jeg synes egentlig Berbatov gjorde det fint, og jeg bebrejder mere Ferguson, for Rooney ville have passet bedre ind, i sådan en kamp, men nu fik vi et resultat med hjem, og så er alt vel fint.
Det kan man sige, men Rooney havde kun haft 120 minutter i benene indenfor den seneste måned, mens Berbatov havde sprudlet og er bedre i hovedspillet.
Fletcherfan
25-02-2009, 15:20
Selv om Berba helt klart IKKE er en af mine favoritter så må jeg forsvare ham lidt. Det kan godt være, at han ikke var blandt de bedste og lavede nogle fejlafleveringer m.m. Men at sige, at Rooney skulle starte er at spille bagklog synes jeg. Fordi jeg tror ikke, at selveste SAF med ønskedrømme kunne drømme sig til, at United ville spille Inter så fuldstændig ud af banen. Det var MEGET overraskende. Og derfor ville det muligvis have været smartere med Rooney eller Tevez eller måske endda Welbeck, fordi de er hurtigere end Berba. Men jeg tror, at SAF gik udfra, at United skulle spille MEGET mere på dødbolde end de gjorde. Man kan måske diskutere om Berba er stærk i luftspillet eller ej. Men han er hvertfald klart stærkere end de tre alternativer. Jeg synes det var meget klogt, at starte med Berba, men set på kampen ville United nok have fået mere ud af de 2-3 andre muligheder med en enlig angriber, men det var før man vidste, at Stankovic, Cambiasso, Rivas, Chivu og de andre skulle spille sååå elendigt...
Kamper71
25-02-2009, 15:22
Berbatov scorede sejrsmålet mod Bolton på hovedstød. Jeg synes, at kritikken er Berbatov er ude i hampen, for at sige det mildt. Manden har været fremragende de sidste 3 måneder og så fordi, at han har en mindre god kamp, skal han slagtes fuldstændigt?
Igår, hvor vi primært satser på kontra, er der ikke en kamp for Berbatov, da han ikke har den nødvendige fart. Tilgengæld vinder han flere hovedstødsdueller og giver mere kamp i luftrummet end Rooney og Tevez vil gøre. Desuden synes jeg ikke, at vi fik ham involveret nok. Han fik ikke bolden nok i fødderne, hvor vi ved, at han er bedst. Så egentlig kan man sige, at Berbatov blev ofret til fordel for taktikken.
Desuden glemmer nogle nok den aflevering Berbatov slår til Rooney til sidst i kampen, hvor det kun er godt målmandsspil, der forhindrer Rooney i at have frit mål. Det var vel nok en af kampens detaljer.
Jeg er helt enig med dig Dines.....At sige Berbatov spillede dårligt igår er helt ude i hampen, men vi ser jo forskelligt på de enkelte spillere og de opgaver de skal udføre ! Jeg mener han var god og jeg lader andre mene det modsatte...Vi bliver aldrig enige !
United DK
25-02-2009, 15:26
Det kan man sige, men Rooney havde kun haft 120 minutter i benene indenfor den seneste måned, mens Berbatov havde sprudlet og er bedre i hovedspillet.
Jo jo, men i de her kampe, hvor der skal kæmpes mere, end der skal spilles flot fodbold, vil jeg foretrække Rooney, trods manglende spilletid, for man får ikke ret meget ud af Berbatov, i de her kampe. Havde han nu haft samme målinstinkt som Ruud, så kunne jeg bedre forstå valget, men skidt nu med det, for som sagt, så fik vi vores resultat, og så er det vel egentlig det.
schousboe9
25-02-2009, 15:49
Jeg synes folk bliver ved med at sige "i de her kampe". Hvad mener man med det? Der er vel ikke kun én måde at spille 'de her kampe' på?
Hvis Ferguson har tænkt, at han hellere ville have boldsikre, der kan spille kuglen rundt og ellers holde i den for at aflaste det svækkede forsvar så meget som muligt, er Berbatov den eneste rigtige at have i front. Hvis vi ville satse på kontra og ellers stå og skærme af hele kampen, havde Ronney nok startet på kanten med Ronaldo på toppen og Berba på bænken.
Det hele afhænger af det taktiske oplæg, og jeg hælder mest til, at valget igår faldt på førstnævnte.
Haha, jeg er sku ikke dobbeltmoralsk ;) Hvis ikke du synes Rooney skal skiftes ind, så er du da mindre fodboldretaderet.
- Og lad mig kommentere det jeg vil. Du kan evt. sætte dig ned i din sofa, lukke for din bærbar og se kampen, istedet for at følge den herinde! Aight
Lige mine ord. man bestemmer selv hva man skriver. Er meget enig i Rooney skulle være inde noget før. Det var ikk lige berbatovs dag synes jeg. den kommer nok næste gang.
United DK
25-02-2009, 17:14
Jeg synes folk bliver ved med at sige "i de her kampe". Hvad mener man med det? Der er vel ikke kun én måde at spille 'de her kampe' på?
Nej, men det er vel efterhånden bevist, at den bedste måde at spille "de her kampe" (hvilket er en svær udekamp) på, er ved at spille lidt tilbagetrukken, ikke nødvendigvis defensivt, men heller ikke bare fuldt fart frem, og få afgjort lortet i første forsøg.
schousboe9
25-02-2009, 17:24
Nej, men det er vel efterhånden bevist, at den bedste måde at spille "de her kampe" (hvilket er en svær udekamp) på, er ved at spille lidt tilbagetrukken, ikke nødvendigvis defensivt, men heller ikke bare fuldt fart frem, og få afgjort lortet i første forsøg.
Vi spillede tilbagetrukket med et på papiret svagt forsvar mod Milan for to år siden mens vi spillede mere offensivt og kontrollerende med et på papiret svagt forsvar igår mod Inter. Så må den enkelte bedømme, hvad der fungerede bedst.
Ja, et mål. Det gør ikke en til en stjerne i det.
- Ja, han har været god.
Vedr. du snakker om han spiller en dårlig kamp, så bliver han slagtet. Så vil ejg gerne bede dig om at kigge de topics igennem, når Ronaldo spiller en kamp på samme niveau i går som Berba, så flækker folk fuldstændig Ronaldo. Det er altså en anelse dobbeltmoralsk at sige det sådan.
Det der irritererde mig i går, var at flere situationer i går, der gik Berba, istedet for at løbe ind i feltet. Flere gange slog Ronaldo, Evra, Giggs indlæg, men der var ingen i feltet til at gå dem i møde. Den første her til at bebrejde er Berba, dernæst Ronaldo. Det kan godt være han er doven og alt det der, og det er også fint nok, men når Evra eller de andre backs eller kanter klatten ved kanten og skal slå den indover, så skal Berba være i det skide felt.
Jeg synes det er på tide at der kommer en Interfan herind for at nuancere debatten herinde, selvom de fleste af jer virker rimelige fornuftige (stor overraskelse ;)).
Mht. Preben Elkjær har jeg altså bare at sige "tud tud". Ja han snakkede meget om Inter og ja han fremhævede at Inter spillede dårligt fremfor utd godt den første halve time, men hvad havde i regnet med? I vidste vel på forhånd at han var blevet valgt som kommentator, fordi at han er den ENESTE danske kommentator, som faktisk ser italiensk fodbold. Hvor var det dog dejligt at høre på en mand der faktisk vidste hvad han snakkede om når det kom til Inter, fremfor alle de andre hundehoveder som kun kender zlatan på vores hold.
Jeg vil dog give jer ret i at der i perioder blev snakket lige lovligt meget Inter, fremfor utd, men helt ærlig plejer det ikke at være omvendt? i 99% af gangene hvor utd er det ene hold på banen, vil det være dem der bliver snakket om i 2/3 af kampen, så tror bare i er sure fordi i er for godt vendt.
Til sidst skal det lige nævnes at det da er naturligt at fremhæve hvor rystende ringe vi var i den første halve time, fremfor hvor gode i var, da det var på en ufattelig billig baggrund. Vi spillede jo som om vi til dagligt spillede i serie 5.
Til kampen:
Som sagt var den første halve time forfærdelig for os. Jeg har aldrig set vores hold være så meget på hælende, så længe. Intet fungerede og helt ærlig virkede det som en kollektiv omgang sceneskræk og en dårlig taktisk tilgang til kampen.
Jo i spillede flot i den periode, men igen, på en meget, meget billig baggrund.
Resten af kampen var mere lige, med fordel til os i perioder, men samlet set skal vi være glade for 0-0, set i lyset af de chancer i får tilspillet jer først i kampen.
Adriano spiller en kanonkamp og er, imo, vores bedste spiller. Ingen af jeres forsvarsspillere havde en chance mod ham, når bolden bliver spillet op til ham. Det er så bare ærgeligt at vi vælger kun at angribe med ganske få spillere så han ikke havde nogen at spille boldene til. Selv når i prøvede at sætte 2 forsvarsspillere på ham fik han stadig hevet bolden ind til sig, imponerende.
Cesar synes jeg generelt bliver gjort lidt vigtigere for os i denne her kamp, end han rent faktisk var. Hans fodparade mod Rooneys friløber var verdensklasse, men resten af hans redninger var altså skud lige på ham, udover ronaldos hovedstød, som dog også lå ganske tæt på hans udgangsposition.
I er et bedre hold spiller for spiller og faktisk også spillemæssigt, så i er klart favoritterne til at gå videre, men hvis vi rammer dagen, som vi meget sjældent gør, så kan i sagtens ryge ud allerede i 1/8 - delsfinalerne.
Ps. I snakker meget om at Vidic er tilbage for jer på OT, men i glemmer at vores Samuel formentlig også er tilbage der og han er mindst lige så vigtig for vores defensiv som vidic er for jeres! Desuden er vieira forhåbentlig også klar så Muntari kan få sparket op på tribunerne
Pps. Håber virkelig i starter med berbatov fremfor tevez og rooney i næste kamp også, for han er da godt nok ringe! Udover det så har Inter det generelt meget sværere mod små hurtige typer, end mod de store centerforwards. Godt Ferguson ikke så det inden kampen.
Håber ikke jeg var for Inter fikseret, ligesom "Clever" Elkjær, men synes lige jeg ville give mit besyv med i debatten.
ChristianR
25-02-2009, 18:21
- Ja, han har været god.
Vedr. du snakker om han spiller en dårlig kamp, så bliver han slagtet. Så vil ejg gerne bede dig om at kigge de topics igennem, når Ronaldo spiller en kamp på samme niveau i går som Berba, så flækker folk fuldstændig Ronaldo. Det er altså en anelse dobbeltmoralsk at sige det sådan.
Hvordan f...... kan det være dobbeltmoralsk? IMO er det helt forkert på den måde at svine Berbatov efter en middelmådig kamp, som nogen gør.
At nogen så sviner Ronaldo på samme måde efter en middelmådig kamp, gør det da på ingen måde dobbeltmoralsk at tage afstand fra den alt for hårde Berbatovkrittik.
Nu har jeg ikke lagt mærke til, at Dines har slagtet Ronaldo efter mindre gode kampe, men jeg tror det ikke. Så jeg kan slet ikke se, hvorfor Ronaldo skal blandes ind i det?
Jeg synes det er på tide at der kommer en Interfan herind for at nuancere debatten herinde, 1)selvom de fleste af jer virker rimelige fornuftige (stor overraskelse ;)).
Mht. Preben Elkjær har jeg altså bare at sige "tud tud". Ja han snakkede meget om Inter og ja han fremhævede at Inter spillede dårligt fremfor utd godt den første halve time, 2)men hvad havde i regnet med? I vidste vel på forhånd at han var blevet valgt som kommentator, fordi at han er den ENESTE danske kommentator, som faktisk ser italiensk fodbold. Hvor var det dog dejligt at høre på en mand der faktisk vidste hvad han snakkede om når det kom til Inter, fremfor alle de andre hundehoveder som kun kender zlatan på vores hold.
Jeg vil dog give jer ret i at der i perioder blev snakket lige lovligt meget Inter, fremfor utd, men helt ærlig plejer det ikke at være omvendt? i 99% af gangene hvor utd er det ene hold på banen, vil det være dem der bliver snakket om i 2/3 af kampen, så tror bare i er sure fordi i er for godt vendt.
Til sidst skal det lige nævnes at det da er naturligt at fremhæve hvor rystende ringe vi var i den første halve time, fremfor hvor gode i var, da det var på en ufattelig billig baggrund. Vi spillede jo som om vi til dagligt spillede i serie 5.
Til kampen:
Som sagt var den første halve time forfærdelig for os. Jeg har aldrig set vores hold være så meget på hælende, så længe. Intet fungerede og helt ærlig virkede det som en kollektiv omgang sceneskræk og en dårlig taktisk tilgang til kampen.
3)Jo i spillede flot i den periode, men igen, på en meget, meget billig baggrund.
Resten af kampen var mere lige, med fordel til os i perioder, men samlet set skal vi være glade for 0-0, set i lyset af de chancer i får tilspillet jer først i kampen.
Adriano spiller en kanonkamp og er, imo, vores bedste spiller. 4)Ingen af jeres forsvarsspillere havde en chance mod ham, når bolden bliver spillet op til ham. Det er så bare ærgeligt at vi vælger kun at angribe med ganske få spillere så han ikke havde nogen at spille boldene til. Selv når i prøvede at sætte 2 forsvarsspillere på ham fik han stadig hevet bolden ind til sig, imponerende.
Cesar synes jeg generelt bliver gjort lidt vigtigere for os i denne her kamp, end han rent faktisk var. Hans fodparade mod Rooneys friløber var verdensklasse, men resten af hans redninger var altså skud lige på ham, udover ronaldos hovedstød, som dog også lå ganske tæt på hans udgangsposition.
I er et bedre hold spiller for spiller og faktisk også spillemæssigt, så i er klart favoritterne til at gå videre, men hvis vi rammer dagen, som vi meget sjældent gør, så kan i sagtens ryge ud allerede i 1/8 - delsfinalerne.
5)Ps. I snakker meget om at Vidic er tilbage for jer på OT, men i glemmer at vores Samuel formentlig også er tilbage der og han er mindst lige så vigtig for vores defensiv som vidic er for jeres! Desuden er vieira forhåbentlig også klar så Muntari kan få sparket op på tribunerne
6)Pps. Håber virkelig i starter med berbatov fremfor tevez og rooney i næste kamp også, for han er da godt nok ringe! Udover det så har Inter det generelt meget sværere mod små hurtige typer, end mod de store centerforwards. Godt Ferguson ikke så det inden kampen.
Håber ikke jeg var for Inter fikseret, ligesom "Clever" Elkjær, men synes lige jeg ville give mit besyv med i debatten.
Først og fremmest, velkommen herind Inter-fan :)
1) Hehe, jamen det er kun scouserne, som er dumme at høre på. Vi herinde er mere menneskelige! :D
2) Jeg tror du har misforstået det. Det vi fleste herinde af os var irriteret over, at han hele snakkede om Inter. Selvom hvis United til tider viste fremragende kombinationsspil, hvor de udspillede Inter sagde han noget lignende med, at det var Inter, som stod dårligt på banen, og ikke at det var Uniteds fortjeneste, at de blev udspilelt sådan.
Han kronede til sidst sin aften med denne udtalelse om Fletcher, hvor han bliver stemplet af Stankovic(hvis jeg husker rigtigt) i knæhøjde. " Ja, det er jo Champions League, og der skal man gå til den ", hvorefter han var dobbeltmoralsk i den sag med Rio vs Adriano, hvor Adriano diver.
3) Jeg vil nu ikke sige, det var på et billigt baggrund. Jeg vil nærmere betegne det som klogt spil af United. Vi stillede jo med et hold, hvor vi havde to arbejdsheste i Park og Fletcher, som begge besidder et ekstraordinært løbepensum. Lige så snart Inter fik bolden, så var disse de to første til at presse, og de stressede åbenbart Inter-spillerne. Desuden viste United deres rutine gennem størstedelen af kampen, at man ikke skal stresse, som Inter gjorde tit i går.
Derfor, at sige det var på et billigt baggrund er jeg ikke enig i, i og med United viste rutine og klogt spil mod Inter i de første 35 minutter, samt at Ronaldo var overtændt.
4) Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forstå denne? Mener du i nærkampe eller en-mod-en? Adriano er et fysisk pragteksempler, og da han havde sin storhedstid betegnede jeg ham som den komplette angriber, men det er tydeligt han ikke er i topform. Jeg synes bestemt han var til at tale med, og Rio og unge Evans fik flot lukket for ham. Men i nærkampene vandt han over Evans, det er rigtigt, men det medførte ikke de helt store chancer, pånær den hvor ZLatan flot springer over, og Adri sparker den komisk over.
5) Jovist er Samuel en vital del af jeres forsvar, det er rigtigt. Men Vidic vil jeg vædde med ville til tider jorde Adriano i nærkampe. Evans har ikke så meget fyld på som Vidic, og mht. savnet, så er meningen i at Rio og Vidic supplerer hinanden så godt, at man føler sig endnu mere trygt end kombinationen Rio-Evans.
6) Du har ret at gårdagens kamp var ikke en af de helt store Berbatov, men at sige han er ringe er ikek rigtigt. Berba havde nogle gode aktioner, men ikeke god nok til at give ham den gode kamp ud af det. Man kan så sige, at Berba led under de taktiske dispostioner som Fergie har udtænkt. Men at sige han er ringe er jeg langt fra enig i.
God kamp til dig, når vi mødes igen d. 11 :D
United-Allan33
25-02-2009, 18:34
Folk har ikke lavet andet end at snakke om Berbatov og om han skulle skulle ikke have spillet, ikke en har kommeneteret på SAF begrundelse på hvorfor han havde valgt Berbatov frem for Rooney.. Istedet prøver folk at spille kloge og vise deres "store" taktiske viden... En ting er at være uenig i hvad SAF gør, men forhold jer for fanden til hans begrundelse og tag udgangspunkt i det... istedet for at lade jeres personlige holdning styre kritikken.
Hvordan f...... kan det være dobbeltmoralsk? IMO er det helt forkert på den måde at svine Berbatov efter en middelmådig kamp, som nogen gør.
At nogen så sviner Ronaldo på samme måde efter en middelmådig kamp, gør det da på ingen måde dobbeltmoralsk at tage afstand fra den alt for hårde Berbatovkrittik.
Nu har jeg ikke lagt mærke til, at Dines har slagtet Ronaldo efter mindre gode kampe, men jeg tror det ikke. Så jeg kan slet ikke se, hvorfor Ronaldo skal blandes ind i det?
Jeg har hellere ikke sagt Dines svinede ham til, jeg sagde andre gjorde! Men Berbatov var bare mindre uheldig igår. Han led af de taktiske dispositioner, men som sagt var det der irriterede mig at han ved flere lejligheder var savnet i boksen, når det gjaldt, samt han ved andre lejligheder bare gik(bogstaveligt talt gik) for sig selv ude på fløjen, når Park eller Ronaldo tog deres raid gennem midten af banen. Sådan noget irriterer mig.
- Ja, han har været god.
Det der irritererde mig i går, var at flere situationer i går, der gik Berba, istedet for at løbe ind i feltet. Flere gange slog Ronaldo, Evra, Giggs indlæg, men der var ingen i feltet til at gå dem i møde. Den første her til at bebrejde er Berba, dernæst Ronaldo. Det kan godt være han er doven og alt det der, og det er også fint nok, men når Evra eller de andre backs eller kanter klatten ved kanten og skal slå den indover, så skal Berba være i det skide felt.
Siger jeg, at Berbatovs mål mod Bolton gør ham til verdensstjerne? Det var til svar Santas Little Helper, der mente at Berbatov ikke havde scoret på hovedstød. Det har han gjort.
Ingen slagter Ronaldo, men man er måske bare skuffet over, at han til tider har virket uinspireret og ligeglad, når man ved hvad han kan præstere. Gør Ronaldo sit bedste, men det bare ikke er dagen, så er det iorden. Men virker han egoistisk, uinspireret og slår ud med armene, så er det fair nok, at han må høre for det, for han er trods alt verdensbedste fodboldspiller, der tjener 1,4 millioner kr. om ugen. - Berbatov har haft en dårlig kamp ud af mange gode på det sidste, mens Ronaldo har haft mange dårlige kampe i træk her i på det sidste, og derfor bliver kritiseret. I efteråret var der med rette også kritik af Berbatov, da han var lidt nede.
Jo tak :D
2. Nej jeg har ikke misforstået dig eller nogen andre, men hvis min mening ikke kom rent igennem, så er det selvfølgelig, my bad.
Jeg mener i har ret i at han snakker mere om inter end om utd, men samtidig mener jeg altså også at det primært er i første halveg hvor Inter spillerne, som skrevet, spiller som en pose lort, så det er da klart at man som kommentator vælger at snakke om dette fremfor at snakke om et hold der kommer til chancer på en billig baggrund.
At han havde nogen uheldige udtalelser i løbet af kampen, som det eks. du nævner, giver jeg dig helt ret i, men hvilken kommentator her ikke det? En kommentators job er om muligt mere utaknemmeligt end managerens. Alle har en holdning til det du siger, og generelt er det umuligt at være objektiv, så lige meget hvad vil folk altid være uenig i meget af det du siger.
3. Jeg har set samtlige Inter kampe hele sæsonen, og den præstation vi leverer i starten er aldrig set så ringe! Det er muligt at i er et bedre hold end Milan og Juve, men så meget bedre at i formår at udspille os i den grad, uden at vi underpræstere, big time, er i altså ikke. Vi kan i bedste fald mødes på halvvejen, men så har jeg sgu også strækt mig mmmeeegggeeetttt langt!
4. Jeg mener generelt at lige meget hvad i sendte efter ham, så havde i ikke en chance for at komme først på bolden fordi han simpelthen er så stærk. Jeg har set Vidic spille og han er altså ikke så meget stærkere end ferdinand (hvis han overhovedet er), så jeg tvivler kraftigt på at han fysisk kan gøre noget ved adriano som dem i stillede med i kampen ikke kunne. At han taktisk kan vinde duellerne er så noget helt andet.
generelt synes jeg han spillede fantastisk, dog mangler han stadig skarpheden foran målet, men han er også lige kommet tilbage, så det kommer.
5. Samuel er ikke bare en vital del - Han er vores forsvar. Uden at være helt sikker er jeg ret sikker på at det er første gang i denne her sæson hvor vi har holdt nullet, hvor han ikke har spillet.
Vidic synes jeg at jeg har svaret på.
6. Jeg synes personligt ikke at han har klassen til et hold som jeres, og tvivler på at han nogensinde får det. Han er selvfølgelig ikke decideret dårlig, men hvis jeg skulle vælge en angriber som i helst skal stille op med, mod os, så er det ham. Det kan så fortælle dig/jer hvad det nu vil ;)
Til Polak (Angående Vidic): Til den kommentar nummer 2, omkring Vidic/Ferdinand, vil jeg bare sige at Vidic ikke blot er stærkere end Ferdinand. Han har også en helt anden fanden-i-voldskhed, der gør han bare vil først på den bold, hvilket han også kommer 19 ud af 20 gange. Vidic giver vores forsvar så meget mere tryghed, og jeg er sikker på han nok skal pakke Adriano fuldstændig ned på OT :D
Det tvivler jeg stærkt på. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig nogen forsvarspiller, eller spiller i det hele taget der er fysisk stærkere end Adriano, der har mange kg på kroppen. Iflg. flere trænere fra Inter, faktisk for mange.
Igen vil jeg lige sige at jeg ikke udelukker at vidic kan lukke ned for ham, jeg tror bare ikke på at han kan gøre det vha. fysik.
Selvom Adriano måske er større og stærkere end Vidic. Så er Vidic altså så god til at komme forbi sin man og/eller tackle ham med det samme. Om Adriano måske kan lægge Vidic ned i brydning ved jeg ikke men det er altså fodbold vi ser på ;)
United har på en eller anden måde en helt specielt evne til at få tophold til at underpræstere i afgørende kampe, senest mod Chelsea, om det er United eller dem selv der gør det kan man jo diskutere i lang tid. Mourinho og Inter-spillerne havde bare, sjovt nok, undervuderet Uniteds arbejsomme midtbane med Fletcher Carrick og Park
Vidic har i denne sæson været den klart stærkeste spiller på Manchester Uniteds hold og jeg tvivler på at Adriano eller Zlatan kan ændre på hans spil.
Men nu må vi se... glæder mig til returkampen.
n3k: Så giver du mig jo også ret ;). Det eneste jeg siger at er han er fysisk stærkere og i den position som han bliver brugt på vores hold, så er det rimelig vigtigt, at han kan komme først på bolden og få den fordelt videre.
Når man har den fysiske overlegenhed, så skal der godt nok noget ekstraordinært til hvis en forsvarsspiller skal kunne komme først på bolden i en modtagningssituation.
Casper: Nu er vidic forsvarsspiller, så det handler på ingen måde om, for zlatan og adriano at ændrer på hans spil! Det er omvendt. Det er ham der skal ændrer på Adriano og Zlatans spil.
En anden ting der gør Adriano så vigtig for os, er at han giver mere plads til Zlatan i og med et forsvar ikke kun kan nøjedes med at koncentrere sig om ham, men bliver nødt til at fokusere lige så meget på Adriano (Inden hhan begyndte at spille godt havde vi ingen angriber der præsterede og det gjorde det meget svært for Zlatan). Det gør Zlatan bedre og der er intet midterforsvar i verden der alene kan lukke de to ned uden meget hjælp fra midtbanen. Det er så bare pisse ærgeligt for os at jeres midtbane hjælper meget til på det område ;)
Men ja lad os se i næste kamp. Jeg glæder mig i hvert fald, selvom jeg frygter det værste.
Flax_Generous
25-02-2009, 20:55
Velkommen polak. :)
2. Jeg mener i har ret i at han snakker mere om inter end om utd, men samtidig mener jeg altså også at det primært er i første halveg hvor Inter spillerne, som skrevet, spiller som en pose lort, så det er da klart at man som kommentator vælger at snakke om dette fremfor at snakke om et hold der kommer til chancer på en billig baggrund.
Inter var dårligere end normalt, men United spillede nu også ganske fremragende i den første halve time. Det er to komplementære sider af samme sag. Inter var under vanlig standard, men United var også fremragende. Det er der også bred enighed om i den italienske presse (http://www.guardian.co.uk/football/2009/feb/25/championsleague-internazionale1) og den engelske (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1154777/Martin-Samuel-Ronaldo-tricks-flicks-Ibrahimovic.html) presse (http://www.guardian.co.uk/football/2009/feb/24/inter-manchester-united-champions-league-report). Elkjær fattede bare ikke helt dette. Han roste United engang imellem og kaldte Uniteds spil og taktiske oplæg for clever (et beskedent prædikat), men det var ligesom det. Han brugte i stedet al sin energi og taletid på hans til sider sønderlemmende og særdeles udførlige kritik af Inter. En balanceret kommentator havde aldrig gjort dette.
Hvis han endelig absolut ville have Inter med i diskussionen, så kunne han forsøge at fortælle om Uniteds mulige svagheder som Inter skulle angribe: en 21-årig i midterforsvaret, O'Shea på højre back, Ronaldos manglende tilbageløb og så videre. Ingen af disse ting fremhævede han. Sandsynligvis fordi han ikke kender til United og på ingen måde interesserer sig for United.
Ensidige kampbetragtninger er sådan noget som man finder på MUTV og lignende kanaler. Og der har kommentatorerne en god grund til at være ensidige, da publikummet sandsynligvis ønsker dette.
At han havde nogen uheldige udtalelser i løbet af kampen, som det eks. du nævner, giver jeg dig helt ret i, men hvilken kommentator her ikke det? En kommentators job er om muligt mere utaknemmeligt end managerens. Alle har en holdning til det du siger, og generelt er det umuligt at være objektiv, så lige meget hvad vil folk altid være uenig i meget af det du siger.
Folk vil altid være uenige i analyser, ja, men dette er ikke (kun) Elkjærs problem. Hvilke analyser man vælger at formulere er også en væsentlig del i det at være en god kommentator, for ingen gider høre på en kommentator som konsekvent siger irrelevante og ligegyldige ting eller kun taler om ét hold. Elkjær falder i den sidste kategori.
Derudover havde han så nogle særdeles suspekte analyser, som de fleste forstandige personer forhåbentlig er uenige i, f.eks. omkring 'straffesparket' (Berbatov blev snydt for et langt større straffespark), omkring Cambiassos voldsomme tackling på Fletcher og omkring Rooneys komplet fejlagtige gule kort til sidst i kampen. Så vidt jeg husker sagde han, at Rooney selv bad om det gule kort - på trods af, at Cordoba forsøgte at brække hans ben.
Det er muligt at i er et bedre hold end Milan og Juve...
United var godt nok også meget bedre end Inter i går. Det er vist kun Inter-fans som ikke mener dette.
Jeg synes personligt ikke at han har klassen til et hold som jeres, og tvivler på at han nogensinde får det. Han er selvfølgelig ikke decideret dårlig, men hvis jeg skulle vælge en angriber som i helst skal stille op med, mod os, så er det ham. Det kan så fortælle dig/jer hvad det nu vil ;)
Jeg vil hellere have Berbatov end Adriano. Og så længe Ibrahimovic ikke formår at spille godt mod store hold, så vil jeg også foretrække Berbatov over ham (selvom svenskeren er en bedre spiller).
Flax_Generous
25-02-2009, 20:59
Det gør Zlatan bedre og der er intet midterforsvar i verden der alene kan lukke de to ned uden meget hjælp fra midtbanen. Det er så bare pisse ærgeligt for os at jeres midtbane hjælper meget til på det område.
Ibrahimovic, Cruz og Adriano skabte reelt ingen problemer mod et United-forsvar med Evans og O'Shea. Når Vidic, Uniteds bedste spiller, kommer tilbage i et Old Trafford-opgør, så har jeg ærlig talt svært ved at se angriberne i Inter gøre det særlig meget bedre.
Jeg tror, at du overvurderer Inter på baggrund af klubbens dominans i Serie A. Serie A er simpelthen bare ikke en liga på niveau med spansk og engelsk topfodbold. Det er i hvert fald hvad jeg har erfaret i de seneste par sæsoner.
Fletcherfan
25-02-2009, 21:01
Folk har ikke lavet andet end at snakke om Berbatov og om han skulle skulle ikke have spillet, ikke en har kommeneteret på SAF begrundelse på hvorfor han havde valgt Berbatov frem for Rooney.. Istedet prøver folk at spille kloge og vise deres "store" taktiske viden... En ting er at være uenig i hvad SAF gør, men forhold jer for fanden til hans begrundelse og tag udgangspunkt i det... istedet for at lade jeres personlige holdning styre kritikken.
Nu ved jeg ikke hvor bogstaveligt du mener det med fed skrift, men jeg synes, at have kommenteret om det...
Elers vedrørende snakken om Adriano vil jeg sige, at jeg er pisseligeglad om Adriano er stærkeste spiller i verden eller ej. Vi havde f.eks her på Færøerne en af de stærkeste mænd i verden, men han var altså ikke nær ved at blive en god fodboldspiller... Så at være fysisk stærk er ikke nok... Og derfor er jeg ret sikker på, at Vidic og Rio pakker Zlatan (som er en af verdens mest overvurderede spiller) o Adriano fuldstændig ind... Og hverken Cruz, Balotelli eller hvad de andre hedder har heller ingen chance...
Jeg siger ikke, at United ER videre, men det ser godt, og United burde også komme videre, da de er et klart bedre hold end Inter...
Man skal da være alvorligt beruset for at påstå at Inter er et bedre hold end United.
Man skal da være alvorligt beruset for at påstå at Inter er et bedre hold end United.
Nu hedder han jo også "Polak"
Arjon: Hvem har også sagt det? Jeg har ikke i hvert fald.
Læs mine indlæg igennem før du besvarer dem tak!
1. Jeg har indrømmet at han snakkede lige lovligt meget om Inter, men helt ærligt, det betyder sgu ikke at man skal have tudefjæs på og skriver klager til tv3+ og sige at han ødelægger sin kamp.
Desuden er det vel, som sagt, første gang at en kommentator ikke har taget utd.'s parti i en kamp hvor de er på banen og nøj hvor er det forfriskende at hører på en kommentator der faktisk ved maicon er! Det er ikke mange der ser italiensk fodbold og derfor bliver det svinet til og i cl bliver klubberne kommenteret af uvidende ignoranter der ikke fatter en skid om noget som helst. Det gjorde tv3 så gudskelov noget ved og tak for det.
2. Om han siger "irrelevante og ligegyldige ting" er vel en meget subjektiv vurdering og din egen holdning derpå gider jeg egentlig ikke rigtig svare på.
"De suspekte analyser", som du kalder dem, er vel igen en smags sag. "Berbatov blev snydt for et langt større straffespark" - er jeg helt uenig i. Der er ikke skyggen af straffe i nogen af situationerne.
MEN som jeg har sagt før så havde han nogen mærkelige meninger om nogen af begivenhederne på banen, men generelt set vil jeg langt hellere høre på ham end på de andre tågehoveder på tv3. Specielt Mølby som vel er subjektvivteten selv.
3. Hvis det kun er Interfans der mener at inter var ligeså gode som utd i denne her kamp er der godt nok mange interfans rundt omkring. Jeg har personligt ikke læst en eneste artikel eller snakket med en eneste person idag, som ikke har sagt at hver hold havde hver sin halveg.
4. Og nu vi er ved det. Hvis du seriøst mener at du hellere vil have berbatov end zlatan så vil jeg vende din tidligere bemærkning lidt om. Jeg tror ikke at der er en eneste person i hele verden andet end nogle utd fans(sikkert få) der hellere vil have jeres kære bulgarer end en af verdens bedste angribere. Det kan godt være at han ikke har scoret mål i de afgørende kampe i cl endnu, men han spillede stadig bedre end berbatov gjorde igår og hvor god er det lige berbatov er i de store kampe?
Adriano derimod er vel en smagssag. Jeg er Interfan så jeg vil selvfølgelig helst have ham når han er på toppen rent formmæssigt. Når han er i sin nuværende form: Ja faktisk stadig ham.
Ps. Den her elkjær snak gider jeg egentlig ikke gå mere op i da jeg finder det langt mere interessant at snakke om de forskellige hold og spillere end om i synes han var subjektiv i sin bedømning af kampen eller ej.
flax:
1. Nej vi skabte ikke vildt meget imod de to, men det skyldes så sandelig jeres meget arbejdssomme midtbane, fremfor de 2 forsvarer som du nævnet. Evans blev jo pillet i alle 1mod1 dueller. Evans spillede vel en god kamp, selvom han var fysisk underlegen.
En helt anden ting. Var Evans ikke en stor del af det forsvar som har været med til at sikre jeres clean sheet i mange kampe nu (bortset fra blackburn seff).
2. Hvis du læser mine indlæg igennem skriver jeg da at vi er jer underlegne, men så meget som i gør det til er det altså ikke. Lad jer ikke narre af at vi spiller fodbold på helt forskellige måder. Vi vil aldrig være et hold der har særlig meget spilovertag og det er bare forskellen på de 2 forskellige stilarter der er i Italien og England.
Og nej jeg overvurdere os ikke pga vores serie a succes. Meget af den succes skyldes dårlige konkurrence.
Flax_Generous
25-02-2009, 22:23
Læs mine indlæg igennem før du besvarer dem tak!
....
Om han siger "irrelevante og ligegyldige ting" er vel en meget subjektiv vurdering og din egen holdning derpå gider jeg egentlig ikke rigtig svare på.
Et råd til dig: Drop moraliseringen og læs mit indlæg ordentligt igennem. Jeg skrev:
Hvilke analyser man vælger at formulere er også en væsentlig del i det at være en god kommentator, for ingen gider høre på en kommentator som konsekvent siger irrelevante og ligegyldige ting eller kun taler om ét hold. Elkjær falder i den sidste kategori.
Desuden er det vel, som sagt, første gang at en kommentator ikke har taget utd.'s parti i en kamp hvor de er på banen og nøj hvor er det forfriskende at hører på en kommentator der faktisk ved maicon er!
Første gang? Har du tænkt dig at bakke den vilde påstand op med et bevis eller sagligt indicium eller er det bare noget du føler?
Alle fodboldkommentatorer ved i øvrigt hvem Maicon er. Selv os herinde på dette forum kender til ham og vi har ikke engang fodbold som vores job, men som hobby.
Jeg har personligt ikke læst en eneste artikel eller snakket med en eneste person idag, som ikke har sagt at hver hold havde hver sin halveg.
Okay, så skærer jeg det ud i pap for dig:
Læs her (http://www.guardian.co.uk/football/2009/feb/25/championsleague-internazionale1):
Manchester United were widely praised, with La Reppublica breathlessly delighting in "un magnifico Carrick", while Inter's performance was not so well received.
"United were missing half a defence but with Adriano and Ibrahimovic always with their backs to goal Inter made it easy even for Vidic's reserve," said the Corriere dello Sport.
"This was an intense match, full of danger and suffering for Inter, who were kept on the ropes by a stronger and more dangerous squad," said the Gazzetta dello Sport. "Ronaldo was a constant threat. His speed was hard to match and when Davide Santon succeeded, the fans cheered as if their team had scored."
The Roma-based La Repubblica, Italy's second-biggest selling newspaper, proved Inter's harshest critics. "Ferguson yet again failed to beat Mourinho – this was their 13th meeting, with a single win for the Scottish maestro – but that was the only consolation for Inter from an evening when everything seemed negative ... there was overwhelming evidence of the technical and tactical superiority of the European champions ... the first half was terrible ... the only downside for United was their failure to score ... Inter returned to their changing room stunned by this display of great football ... Manchester gave the impression of being superior to Inter in every area."
Skal jeg også citere den engelske presse eller kan du selv regne ud hvad de skrev? Jeg er klar til at skære i mere pap, hvis du har behov for det.
Ps. Den her elkjær snak gider jeg egentlig ikke gå mere op i da jeg finder det langt mere interessant at snakke om de forskellige hold og spillere end om i synes han var subjektiv i sin bedømning af kampen eller ej.
PS. Elkjær var ikke kun subjektiv, det er der mange som er, bl.a. Mølby, men også en decideret dårlig kommentator, fordi han ikke magtede at dele sol og vind lige og give bare én eneste United-analyse. Det var til tider som om Inter var det eneste hold på banen - og alligevel på en eller anden forunderlig vis var elendige.
"Berbatov blev snydt for et langt større straffespark" - er jeg helt uenig i. Der er ikke skyggen af straffe i nogen af situationerne.
Han får en rugby tackling - hvordan er det ikke straffe? Bare fordi Adriano falder som en 5-årig tøs betyder ikke at der ikke var straffe i den anden ende.
3. Hvis det kun er Interfans der mener at inter var ligeså gode som utd i denne her kamp er der godt nok mange interfans rundt omkring. Jeg har personligt ikke læst en eneste artikel eller snakket med en eneste person idag, som ikke har sagt at hver hold havde hver sin halveg.
Stort set alle medier jeg har læst (herunder også læst artikler hvor de henviser til andre medier) mener United var klart det bedste hold og at Inter var mere end heldige ved at klare 0-0. Inter var intet sted at finde de første 30 minutter fordi United kørte dem baglæns ud af banen - jeg er ligeglad med hvor ringe Inter spillede og at de ikke har spillet så ringe siden 1917, det var i stor grad Uniteds fortjeneste. Fergie havde taktikken spot on og jeres spillere kunne simpelthen ikke følge med - af uforklarlig grund gik vi dog ned i tempo (som så mange andre gange i denne sæson) og Inter kom mere ind i kampen. Der er dog ikke tale om at I dominerede anden halvleg - CL finalen sidste år var et eksempel på 2 hold som dominerede hver deres halvleg, kampen i går var ikke i nærheden af det. United sad på første halvleg og anden halvleg var lige.
Jeg glæder mig meget til kampen på OT - det var tydeligt i går at Inter på ingen måde kunne spille med United når tempoet blev sat op.
flax:
1. Nej vi skabte ikke vildt meget imod de to, men det skyldes så sandelig jeres meget arbejdssomme midtbane, fremfor de 2 forsvarer som du nævnet. Evans blev jo pillet i alle 1mod1 dueller. Evans spillede vel en god kamp, selvom han var fysisk underlegen.
Fortæl mig et hold med et solid forsvar, som ikke har en midtbane som hjælper til hele tiden. Hvis Evans blev "pillet i all 1mod1 dueller", så er det da utroligt at I ikke kunne udnytte det bedre - men måske er Adriano og Super-Zlatan ikke så fantastiske? Du mener også han er fysisk underlegen - igen vil jeg gerne høre lidt mere om det.
Fakta er at Inter blot kom frem til et par større chancer, trods at vi spillede med 4. valg på højreback og 3./4. valg centralt (alt efter om man mener Brown er bedre end Evans hvilket er svært at sige pt.) og alligevel sidder du her og snakker om hvor fantastisk Adriano er og hvordan Evans gang på gang blev overmatchet - jeg kan ikke helt se sammenhængen.
En helt anden ting. Var Evans ikke en stor del af det forsvar som har været med til at sikre jeres clean sheet i mange kampe nu (bortset fra blackburn seff).
Jo, Rio og Vidic har været ude på skift så Evans fik mange kampe, specielt hen og jul. Evans er et stort talent og har vist at han er en rigtig dygtig spiller også - men pt. er der ingen forsvarskombination der kan komme på højde med Rio og Vidic.
Flax_Generous
25-02-2009, 22:51
Evans begik 2 frispark og vandt 6 bolde ifølge den her statistik (http://vg.jumpmediagroup.no/default.aspx?Link=24234&Mal=14&CID=2&pr=p37642&matchid=280622). Samtidigt fik Adriano kun lavet 20 afleveringer til medspillere på modstanderens banehalvdel, lavet 1 skudoplæg og havde 1 skud udenfor målrammen. Det er muligt, at du mener, at Adriano skabte problemer for Evans, men det var altså ikke tilfældet. Adriano havde konstant ryggen mod mål og det var præcis hvad United ville have. Så længe Adriano stod med ryggen mod mål kunne han jo ikke score.
Adriano var selvfølgelig ikke direkte dårlig, men jeg har indenfor det seneste år set mange spillere (heriblandt en middelmådig spiller som Dean Ashton) skabe langt, langt større problemer.
Jo, Evans spillede en del kampe, men det var sammen med Vidic, Uniteds bedste spiller.
Evans er dog heller ikke en dårlig spiller. Han er blandt de største forsvarstalenter på kloden (ligesom Davide Santon), men han var stadig blandt de mere usikre eller svage områder på Uniteds hold. Og det fik Inter slet ikke udnyttet.
...hvor god er det lige berbatov er i de store kampe?
Du vil ikke seriøst mene, at Ibrahimovic er bedre i de store kampe? Han har jo ikke engang scoret 20 mål i næsten 70 kampe i Europa og han er konsekvent stille og skuffende i de store hjemlige kampe. I går var vel en af hans bedre 'store' kampe.
Berbatov har derimod scoret masser af mål i Europa og har skabt mange vigtige mål mod de store hold, både for Leverkusen og for Tottenham (og hans mål mod Chelsea og oplæg mod Liverpool tyder på, at han fortsætter med dette for United).
Mod de middelmådige hold er Ibrahimovic klart bedre. Der er han faktisk ganske unik. Hvis han kunne bruge sine evner mod de gode hold, så ville han være en kandidat til verdens bedste spiller, men problemet er bare, at han simpelthen ikke er afgørende og skarp mod de gode hold. Det betyder meget for mig, at han ikke kan dette. Hvis holdets bedste spiller er dårlig i de vigtige kampe, hvordan skal holdet som helhed så klare sig? Håbe på, at deres målmand kan redde dem (som i går)?
Den dag Ibrahimovic slår til i en stor kamp, så kan han nævnes på helt samme niveau som Ronaldo, Messi, Villa og co. Hvis han da nogensinde gør det. Jeg håber bare ikke, at det bliver mod United. ;)
Hold da op der er mange ting at svare på.
Hvis jeg ikke får svaret på det hele er det fordi jeg ikke gider at bruge en time på at skrive det her indlæg. Men fedt nok der kommet lidt debat i hvert fald ;)
flax:
1. Jeg mener langfra at elkjær kun talte om et hold, men giver dig ret i at han snakkede mest om inter! Fordi det er det hold han kender mest til. I ved måske/måske ikke hvor irriterende det er at høre på en kommentator der kommenterer ens hold og hans fakta og viden om holdet er så pinlig ringe, at det gør fysisk ondt at høre på. Det var meget tydeligt at han var blevet ansat til den kamp fordi han vidste noget om inter og derfor snakker han selvfølgelig en del om dem.
Det var mit sidste ord i den sag. I synes han var ringe jeg synes han var ok. Det bliver vi nok aldrig enige om.
2. Det er lidt svært at bakke den påstand op da jeg ikke ligefrem optager utd kampe for at kunne give svar på tiltale overfor jer om hvor vidt kommentatorer har en forkærlighed til jer eller ej. Hvis du vil betegne det som noget jeg føler, så værsgo, men jeg ved/tror der er rigtig mange fodboldfans, andre end utd fans, der har det sådan. Det var igen lidt føleri ;)
3. Må indrømme at jeg ikke ligefrem læser italienske aviser, da mit italienske er ikke eksisterende, men jeg er ikke overrasket over at mange af dem vælger at svine inter til. Dog er jeg meget overrasket over at gazzetta gør det for de er normalt en avis der holder med inter og milan. De steder jeg har læst om kampen har de skrevet at det var en tæt affærer.
En anden ting som jeg lige vil slå fast med syvtommer søm! Ja i havde fortjent at vinde den kamp fordi i fik skabt så meget den første halve time, men spillemæssigt synes jeg altså at holdenes dominans var lige fordelt og vi havde da også et par store chancer.
4. At kalde os elendige i denne her kamp, udover den første halve time, kan ikke engang en utd fan påstå!
Til dit sidste indlæg:
1. At du vælger at bringe statistik på banen er mig fuldstændigt ligegyldigt. Jeg så hvad jeg så og det kan noget der er så sort og hvidt som statistik sgu ikke ændrer på. Desuden glemmer du at det langt fra var evans der havde glæde af adriano i hele kampen. Ferdinand var ligeså meget på ham.
Adriano skabte ikke så meget, andet end en masse plads til hans medspillere. Det er på ingen måde hans skyld at vores midtbane er/var så defensivt orienteret i store dele af kampen at DE ikke formåede at udnytte den. Det blev dog bedre som kampen skred frem.
at ashton skabte flere problemer skyldes nok overstående. Han havde nok noget hjælp så han fik noget plads og hans rolle var sikkert nok heller ikke at være modtager og spille bolden videre ( Uden at vide noget som helst om hverken ham eller den kamp du referer til).
2. Hvordan kan du/i mene at vidic er jeres bedste spiller når i har "verdens" bedste fodboldspiller rendende rundt på jeres midtbane?
3. Jeg vil mene at der er stor forskel på berbatov og zlatans vigtighed på holdet. Jeg mene at der er stor forskel på deres evner (til fordel til zlatan). Jeg vil mene at der er forskel på deres rolle på holdet. Og til sidst vil jeg mene at der er forskel på hvor meget modstanderen gør ud af spilleren!
Lad berbatov spille zlatans rolle i Inter og få samme opmærksomhed fra forsvarene og se ham falde igennem med et stort brag! Det er sgu også svært for zlatan når han skal lave det hele selv og i næsten alle kampe har to direkte modspillere på sig. Det er nok en stor grund til at han ikke leverer i de store kampe. De forskellige hold har da regnet ud at hvis man sætter ham helt ud af spillet, så sætter man med høj sandsynlighed også inter ud af det.
Til cap:
Som skrevet så får adriano og zlatan altså ikke meget hjælp fra deres midtbane, så det er mere dens skyld end deres, at vi ikke kommer frem til mange flere chancer. De gør deres job og imo. mere til. Jeg ville gerne se rooney og berbatov være alene om at skabe muligheder som zlatan og adriano på sin vis gjorde.
Jeg synes lidt at jeg har svaret på alle dine kommentarer i det ovenstående.
Glory Man United
26-02-2009, 12:46
Tak til polak. Sjældent ser man en så objektiv debatør. Respekt! Jeg orker ved gud ikke at kommentere alt, men her er en "godbid":
1) Omkring Elkjærs sympati, må jeg sige: what else is new? Og jeg ved godt, at det er os, der har skreget højt herinde (personligt rager det mig). Og at det så ogaå skulle blandes ind i en ellers altid spændende MOM på vort forum, er latterligt.
2) Jeg er enig, at en diskussion, hvorvidt Adriano var god eller ej, INTET har med statistik at gøre. Flax´s stærke side er statistik, men den kammer tit over, og bliver tilsvarende hans svage side som debatør. Adriano spillede en hæderlig kamp men heller ikke mere....
3) Omkring Inters præstation er jeg i tvivl. Jeg var rystet over jeres første halve time. Måske var det, fordi vi var gode, men alligevel. Derimod kom i jo stærkt igen uden at stilspille jer det store. Og jeg tror, at efter forskrækkelsen i starten af kampen, så blev et 0-0 resultat vel OK. Inden opgæret havde jeg os som ca 65-35 favorit. Med 0-0 i tirsdags har det så ikke ændret sig.
4) Omkring at Flax skriver, Vidic er vor bedste, skal du selvfølgelig ikke kigge på, at Ronaldo er kåret som verdens bedste. Flax har selvfølgelig kigget på denne sæson, og her mener de fleste, at Vidic har været bedst!
Fletcherfan
26-02-2009, 13:21
Hvis jeg ikke får svaret på det hele er det fordi jeg ikke gider at bruge en time på at skrive det her indlæg. Men fedt nok der kommet lidt debat i hvert fald ;)
flax:
1. Jeg mener langfra at elkjær kun talte om et hold, men giver dig ret i at han snakkede mest om inter! Fordi det er det hold han kender mest til. I ved måske/måske ikke hvor irriterende det er at høre på en kommentator der kommenterer ens hold og hans fakta og viden om holdet er så pinlig ringe, at det gør fysisk ondt at høre på. Det var meget tydeligt at han var blevet ansat til den kamp fordi han vidste noget om inter og derfor snakker han selvfølgelig en del om dem.
Det var mit sidste ord i den sag. I synes han var ringe jeg synes han var ok. Det bliver vi nok aldrig enige om.
2. Det er lidt svært at bakke den påstand op da jeg ikke ligefrem optager utd kampe for at kunne give svar på tiltale overfor jer om hvor vidt kommentatorer har en forkærlighed til jer eller ej. Hvis du vil betegne det som noget jeg føler, så værsgo, men jeg ved/tror der er rigtig mange fodboldfans, andre end utd fans, der har det sådan. Det var igen lidt føleri ;)
3. Må indrømme at jeg ikke ligefrem læser italienske aviser, da mit italienske er ikke eksisterende, men jeg er ikke overrasket over at mange af dem vælger at svine inter til. Dog er jeg meget overrasket over at gazzetta gør det for de er normalt en avis der holder med inter og milan. De steder jeg har læst om kampen har de skrevet at det var en tæt affærer.
En anden ting som jeg lige vil slå fast med syvtommer søm! Ja i havde fortjent at vinde den kamp fordi i fik skabt så meget den første halve time, men spillemæssigt synes jeg altså at holdenes dominans var lige fordelt og vi havde da også et par store chancer.
4. At kalde os elendige i denne her kamp, udover den første halve time, kan ikke engang en utd fan påstå!
Til dit sidste indlæg:
1. At du vælger at bringe statistik på banen er mig fuldstændigt ligegyldigt. Jeg så hvad jeg så og det kan noget der er så sort og hvidt som statistik sgu ikke ændrer på. Desuden glemmer du at det langt fra var evans der havde glæde af adriano i hele kampen. Ferdinand var ligeså meget på ham.
Adriano skabte ikke så meget, andet end en masse plads til hans medspillere. Det er på ingen måde hans skyld at vores midtbane er/var så defensivt orienteret i store dele af kampen at DE ikke formåede at udnytte den. Det blev dog bedre som kampen skred frem.
at ashton skabte flere problemer skyldes nok overstående. Han havde nok noget hjælp så han fik noget plads og hans rolle var sikkert nok heller ikke at være modtager og spille bolden videre ( Uden at vide noget som helst om hverken ham eller den kamp du referer til).
2. Hvordan kan du/i mene at vidic er jeres bedste spiller når i har "verdens" bedste fodboldspiller rendende rundt på jeres midtbane?
3. Jeg vil mene at der er stor forskel på berbatov og zlatans vigtighed på holdet. Jeg mene at der er stor forskel på deres evner (til fordel til zlatan). Jeg vil mene at der er forskel på deres rolle på holdet. Og til sidst vil jeg mene at der er forskel på hvor meget modstanderen gør ud af spilleren!
Lad berbatov spille zlatans rolle i Inter og få samme opmærksomhed fra forsvarene og se ham falde igennem med et stort brag! Det er sgu også svært for zlatan når han skal lave det hele selv og i næsten alle kampe har to direkte modspillere på sig. Det er nok en stor grund til at han ikke leverer i de store kampe. De forskellige hold har da regnet ud at hvis man sætter ham helt ud af spillet, så sætter man med høj sandsynlighed også inter ud af det.
Til cap:
Som skrevet så får adriano og zlatan altså ikke meget hjælp fra deres midtbane, så det er mere dens skyld end deres, at vi ikke kommer frem til mange flere chancer. De gør deres job og imo. mere til. Jeg ville gerne se rooney og berbatov være alene om at skabe muligheder som zlatan og adriano på sin vis gjorde.
Jeg vil vove at påstå uden at være alt for subjektiv, at Inter var så dårlige, fordi United var rigtig gode. Det er nok en af de bedste kampe United har spillet i lang, lang tid... Og det kan så være en trøst for dig, polak, da det nok bliver svært for United at være ligeså suveræne i returkampen...
Vedr. om det var et fair resultat eller ej så kan det siges, at siden ikke fik scoret så ja, det var det. Men havde United været heldige kunne det have stået mindst 5-0 i pausen (her tænker jeg på Giggs' friløber, gigachancen til Berba, to hovedstødsforsøg plus et frisparksforsøg fra Ronaldo)... Indrømmet havde United scoret på alle de chncer så havde United været helt utrolig heldige, men det ville derimod ikke være ufortjent. mens Inter i anden halvleg havde en chance til Adriano, som han på uforklarlig vis fik sparket en kilometer over mål... Chancen hvor bolden rammer Cambiasso på brystet ville være utroligt mål hvis den gik ind... Som jeg så kampen så var det KUN United i første halvleg, mens i de første 15 min af anden halvleg dominerede Inter totalt... Men i den sidste halve time var United igen klart bedre, men ikke så suveræne som i første halvleg... Og jeg synes, at hvis kampen havde sluttet 7-2 til United ville det ikke have været ufortjent... Og så vil jeg påstå, at det ville være MEGET effektivt af Inter... Men nu sluttede kampen 0-0, så nu er jeg (igen) utrolig nervøs for returkampen... For scorer Inter først (og det tror jeg helt klart er en mulighed, selvom Vidic er med) så tror jeg de klarer skærene... United er et bedre hold, både som hold og hvis tager mand for mand, og derfor SKAL United simpelthen komme videre... Men klicheen med at bolden er rund gør det så utrolig spændende...
Flax_Generous
26-02-2009, 13:33
Jeg håber bare, at du forstår hvorfor jeg er utilfreds med Elkjærs præstation (og at være utilfreds er ikke det samme som at have "tudefjæs på" som du kalder det).
Det er lidt svært at bakke den påstand op da jeg ikke ligefrem optager utd kampe for at kunne give svar på tiltale overfor jer om hvor vidt kommentatorer har en forkærlighed til jer eller ej. Hvis du vil betegne det som noget jeg føler, så værsgo, men jeg ved/tror der er rigtig mange fodboldfans, andre end utd fans, der har det sådan. Det var igen lidt føleri ;)
Min følelse er, at det ikke hænger sådan sammen. God debat, tak.
De steder jeg har læst om kampen har de skrevet at det var en tæt affærer.
Hvilke steder er det? Jeg kan - udover de mange italienske aviser - også nævne et hav af engelske aviser som deler samme opfattelse af kampen.
Det synes jeg ikke. United var klart dominerende i første halvleg, hvor Inter blev decideret udspillet i de første 30-35 minutter. I anden halvleg var kampen mere lige, måske med et plus til Inter, i hvert fald i de første 15 minutter.
At du vælger at bringe statistik på banen er mig fuldstændigt ligegyldigt. Jeg så hvad jeg så og det kan noget der er så sort og hvidt som statistik sgu ikke ændrer på.
Måske skulle du åbne dine øjne og leve i samme verden som alle andre så? Min pointe ved at henvise til fakta var, at du kunne få et mere nuanceret syn på kampen.
Jeg har på intet tidspunkt påstået, at Adriano var direkte dårlig i kampen, men du kan ikke komme udenom, at han ikke blev farlig og han ikke reelt skabte problemer for en 21-årig og en reserve-venstre back som spillede højre back. Jeg brugte tal til at understrege dette. Indtil videre er det mere end hvad du har leveret.
Du skrev, at Adriano "spillede fantastisk" og en "kanonkamp", men det mener jeg er forkert. Manden havde ét skud forbi mål, 20 succesfulde afleveringer og truede sjældent Uniteds centrale forsvar med et dybdeløb eller en dribling. Hvis der ikke skal mere til for at være "fantastisk" hvad er en angriber som scorer og skaber noget så? Overmenneskelig?
West Ham på Old Trafford den 3. maj 2008. Og nej, han fik bestemt ikke nogen støtte. Tværtimod blev West Hams midtbane udspillet i den tid hvor Ashton var på banen. Alligevel spillede Ashton fantastisk (scorede, skabte problemer og udfordrede forsvaret).
Ellers har Benni McCarthy og Bernard Mendy også skabt langt større problemer for United i denne sæson - uden særlig meget hjælp fra deres midtbane.
Adrianos præstation var meget, meget langt fra dette. Han var okay, særlig god til at holde på bolden, men han skabte intet og eftersom han konstant var med ryggen til mål kunne Uniteds forsvar være fint tilfreds med, at han havde bolden.
Hvordan kan du/i mene at vidic er jeres bedste spiller når i har "verdens" bedste fodboldspiller rendende rundt på jeres midtbane.
Fordi Vidic har været bedre.
De forskellige hold har da regnet ud at hvis man sætter ham helt ud af spillet, så sætter man med høj sandsynlighed også inter ud af det.
Verdens bedste spillere kan bare finde på noget alligevel. Ronaldo har gjort det mange gange, Messi gør det konstant og da Berbatov var stjernen i Leverkusen og Tottenham leverede han også ofte mod de store hold i de store kampe. Ibrahimovic gør det bare stort set aldrig. Det er en meget, meget stor svaghed.
Flax_Generous
26-02-2009, 13:44
2) Jeg er enig, at en diskussion, hvorvidt Adriano var god eller ej, INTET har med statistik at gøre. Flax´s stærke side er statistik, men den kammer tit over, og bliver tilsvarende hans svage side som debatør. Adriano spillede en hæderlig kamp men heller ikke mere....
Adrianos præstation har intet at gøre statistik omkring antallet af pirater i Østersøen eller statistik omkring sandsynligheden for, at man kan overleve et frit fald på 25 meter, hvis man har et træben. Det er naturligvis dybt irrelevant.
Men statistik (eller data) som i antal mål, antal måloplæg, antal skudforsøg, antal succesfulde driblinger, antal succesfulde afleveringer, antal succesfulde skudoplæg og så videre kan være med til at vise noget om kampen. At påstå andet er tåbeligt. I sådan en situation er dataen jo kun en koncentreret version af virkeligheden (hvis man så kampen kunne man selv tælle det).
Selvfølgelig viser sådan en statistik ikke om Adrianos bevægelse uden bolden var god og skabte problemer i dybden (det gjorde den dog ikke rigtig), om han arbejdede hårdt (det gjorde han heller ikke) eller om han var god til at holde på bolden under pres (det var han til gengæld). At totalt ignorere ovenstående statistiske indfaldsvinkel er dog stadig tåbeligt, uanset om den afdækker hele historien eller ej.
Min pointe er, at Adriano langt fra var "fantastisk" eller havde en "kanonkamp". Hvis der ikke skal mere til, så har jeg set ufattelig mange "kanonkampe" alene i de sidste par måneder. Adriano var okay, meget god til at bruge sin fysik, men på ingen måde ødelagde han Uniteds forsvar.
Nu nævner jeg altså ingen navne på mine svar, men svarer bare på hvad jeg synes er væsentligst af de indlæg i har lavet.
Udover det så tak til glory man utd. At blive kaldt objektiv som debattør er vel det største skulderklap man kan få.
Jeg synes at jeg har forklaret det, men jeg prøver igen! Den måde Inter spiller fodbold på og især den måde vi spillede på mod jer kræver en type som Adriano som kan modtage de lange høje bolde og fordele dem videre og så løbe ind i feltet og vente på indlæg! Det gør han til ug og slange imod jer. Nej han dribler ikke 4 spillere og laver oplæg, nej han scorer ikke hattrick, nej han flækker den ikke op i krogen fra 40 m. afstand. Hvis det kun er disse ting der kan gøre at en spiller, spiller en kanonkamp, så kan jeg godt se at du er uenig flax. Men i min verden så handler det om at gøre det man får at vide af sin manager inden kampen så godt som muligt og det gjorde han fandeme! Nuvel han havde ikke andet end den ene rigtige chance, som han ikke lykkedes med, men igen så var han næsten alene i feltet i hele kampen mod 2-3 utd forsvar. Så er det sgu også svært! Ud fra de vilkår og arbejdsopgaver han havde spillede han fortrineligt!
En bonus oplysning til jer som ikke følger Inter (Som der nok ikke er en eneste der gør) Så var det lidt denne rolle som Zlatan havde før adriano kom tilbage og at han nu har en lidt mere fri rolle når adriano spiller er jeg sikker på kun gør ham stærkere!
At en af jer nævner at resultatet kunne have været 7-2 hvis inter var meget effektive eller at den kunne have stået 5-0 efter en halv time er dybt, dybt latterligt!
Lad os gå chancerne igennem (dem jeg kan huske, har sikkert glemt nogen)
Ronaldos frisparksforsøg var aldrig tæt på at gå ind! 2 af dem sad lidt på cesar og faktisk var det dårligt at han ikke holdt dem! Det sidste der rammer stolpen er han helt ude til og var aldrig gået ind. Ronaldos hovedstød var en stor chance, men det er jo ikke fordi at cesar leverer en verdensklasseredning der, men den var da flot. Giggs' hovedstød vil jeg vende om: Hvornår er det blevet en kæmpe chance når man laver et hovedstød fra udkanten af feltet? Jeg vil mere sige at det var ekstremt flot headet af giggs fremfor at sige at det var en kæmpe chance. Jeg har i hvert fald set rigtig mange spillere der har headet sådan en bold til indkast. Giggs friløber er en 100% chance og han aflsutter sløjt. Rooneys friløber er også stor, men når han overhovedet at røre bolden? Berbartovs gigachance som du nævner æringdrer jeg ikke (Den må være lykkeligt glemt;)).
Alt i alt ville i have været MEGET heldige hvis i havde scoret 3-4 mål i denne her kamp. Men det er selvfølgeligt også mere end nok. Jeg synes bare lige at de tal du nævnte der var så grinagtige at jeg ikke kunne lade dem stå hen.
"Jeg vil vove at påstå uden at være alt for subjektiv, at Inter var så dårlige, fordi United var rigtig gode" Denne her kommentar synes jeg at jeg har svaret på, så gider egentlig ikke rigtigt igen.
Hvad angår chancer for videre arrangement, så havde jeg, for at være helt ærlig, sat jer til 75% favorit inden kampen pga rigtigt mange forskellige faktorer, men primært fordi at vores spillere af en eller anden mærkelig grund ikke kan finde ud af hvad der er højre og venstre i knockout-fasen i cl.
Nu er i stadig favoritter, men som glory siger er den nok kommet op på 35-65!
schousboe9
26-02-2009, 15:49
Alt i alt ville i have været MEGET heldige hvis i havde scoret 3-4 mål i denne her kamp. Men det er selvfølgeligt også mere end nok. Jeg synes bare lige at de tal du nævnte der var så grinagtige at jeg ikke kunne lade dem stå hen.
Den dér er jeg nødt til at kommentere på. Meget heldige?? Giggs', kæmpechance, Ronaldos 2 hovedstød og frispark på stolpen, Rooneys halve chance og endelig kunne Park ligeså fodt have nået klatten ved forreste stolpe.
Det var foreløbig 6, og der er gode chancer for man ville vinde på oddset hvis man spillede den som 3 ud af 6. Så deciderede 'heldige' havde vi næppe været med 3 scoringer.
Mht. overvægt i spillet osv., så husker mange nok United som det dominerende hold kampen, fordi Inter nu engang havde fordel af hjemmebane, men på ingen måde udnyttede den, særligt ikke den første halve time. At de kommer bedre med i 2. halvleg sletter ikke det skuffende indtryk fra første halvleg.
Dog skal der ikke herske tvivl om, at jeg klart mente United var bedst. Det var på papiret en meget svær udekamp, men vi annullerede samtlige trusler I havde at byde på, i hvert fald i en god times tid.
ChristianR
26-02-2009, 16:12
Den dér er jeg nødt til at kommentere på. Meget heldige?? Giggs', kæmpechance, Ronaldos 2 hovedstød og frispark på stolpen, Rooneys halve chance og endelig kunne Park ligeså fodt have nået klatten ved forreste stolpe.
Det var foreløbig 6, og der er gode chancer for man ville vinde på oddset hvis man spillede den som 3 ud af 6. Så deciderede 'heldige' havde vi næppe været med 3 scoringer.
Mht. overvægt i spillet osv., så husker mange nok United som det dominerende hold kampen, fordi Inter nu engang havde fordel af hjemmebane, men på ingen måde udnyttede den, særligt ikke den første halve time. At de kommer bedre med i 2. halvleg sletter ikke det skuffende indtryk fra første halvleg.
Dog skal der ikke herske tvivl om, at jeg klart mente United var bedst. Det var på papiret en meget svær udekamp, men vi annullerede samtlige trusler I havde at byde på, i hvert fald i en god times tid.
Det er sq da fair nok, at kalde det "Meget heldige" hvis vi havde scoret 4 mål på de chancer, eftersom vi i virkeligheden ikke formåede at score et eneste. Andet er da flueknepperi - endda til den forkerte side. Så havde Inter jo ikke engang været heldige, hvis de havde scoret 3? Jo, for de formåede ikke at score et eneste.
Flax_Generous
26-02-2009, 16:18
At blive kaldt objektiv som debattør er vel det største skulderklap man kan få.
Nej, det er at have ret - og det har du ikke. ;)
Det gør han til ug og slange imod jer. Nej han dribler ikke 4 spillere og laver oplæg, nej han scorer ikke hattrick, nej han flækker den ikke op i krogen fra 40 m. afstand. Hvis det kun er disse ting der kan gøre at en spiller, spiller en kanonkamp, så kan jeg godt se at du er uenig flax.
Det har jeg selvfølgelig aldrig nogensinde krævet, vel? Jeg pointerede blot, at Adriano aldrig var farlig for Uniteds noget amputerede forsvar, og selvom han var god til at modtage bolden, så fik hverken han eller Inter noget ud af det, fordi United præcist vidste hvordan de skulle håndtere det. Og det viser alle tal omkring kampen også.
Adriano spillede som Emile Heskey på en middelmådig dag. Fysisk stærk, men hverken skarp, arbejdsom eller truende. Det er ikke nok til at være "fantastisk" - det er til et 6-7-tal på en 10-skala (at det så kun var Cesar og Cambiasso som var bedre end ham fortæller mere om Inter end om Adriano).
Du sætter i øvrigt også din standard for Adrianos spil meget lavt. Vi ved jo begge godt, at han kan være meget, meget mere farligere. Også på egen hånd. Eller mener du virkelig, at han bare en doven brasiliansk udgave af Heskey, som åbenbart ikke når Dean Ashton og Benni McCarthy til sokkeholderne?
Ud fra de vilkår og arbejdsopgaver han havde spillede han fortrineligt!
Mja, det synes jeg ikke. Men uanset hvad er der langt fra dette til at have en decideret "kanonkamp". Hvordan vil du så beskrive Ronaldos og Carricks præstationer i 1. halvleg? Jizz in pants-præstationer?
Nu er i stadig favoritter, men som glory siger er den nok kommet op på 35-65!
Inter er simpelthen gået forstærket ud af det her opgør? På trods, at klubben blev udspillet i 35 minutter på egen bane? Og Inter nu skal spille på udebane i Europa, hvor de generelt er dårlige, mod United på hjemmebane, hvor de generelt er gode?
Før kampen i Milano var det 55-45 i Uniteds favør. Nu er det 60-40 eller 65-35.
Jeg synes at jeg har forklaret det, men jeg prøver igen! Den måde Inter spiller fodbold på og især den måde vi spillede på mod jer kræver en type som Adriano som kan modtage de lange høje bolde og fordele dem videre og så løbe ind i feltet og vente på indlæg! Det gør han til ug og slange imod jer. Nej han dribler ikke 4 spillere og laver oplæg, nej han scorer ikke hattrick, nej han flækker den ikke op i krogen fra 40 m. afstand. Hvis det kun er disse ting der kan gøre at en spiller, spiller en kanonkamp, så kan jeg godt se at du er uenig flax. Men i min verden så handler det om at gøre det man får at vide af sin manager inden kampen så godt som muligt og det gjorde han fandeme! Nuvel han havde ikke andet end den ene rigtige chance, som han ikke lykkedes med, men igen så var han næsten alene i feltet i hele kampen mod 2-3 utd forsvar. Så er det sgu også svært! Ud fra de vilkår og arbejdsopgaver han havde spillede han fortrineligt!
Jeg forstår stadig ikke hvordan en angriber kan spille til "ug og slange" når han kun har et skud forsøg som går forbi og derudover ikke er den store trussel (og heller ikke hjælper resten af holdet med at være det) - ligegyldigt om det skyldes manglende backup fra midtbanen eller ej.
Udfra den logik kan vi jo også sige at Berbatov spillede en fantastisk kamp, fordi han holdte på bolden og fik spillet den godt videre et par gange - lad os endelig glemme at han slet ingen trussel var når det var virkelig vigtigt.
Fletcherfan
26-02-2009, 17:38
flax:
Til dit sidste indlæg:
Til cap:
Der er du helt forkert på den... Det var direkte dårligt, at Giggs ikke fik to mål og Berba et... Og, som jeg sagde (det havde du set hvis du læste mit indlæg rigtigt, men det gjorde du ikke fordi du, ligesom os, er subjektiv), hvis United havde været heldige så ville Ronaldo også min. haft to mål og Rooney et. Så er vi på 6... OG det er kun lige hurtigt tænkt igennem... Den chance Giggs havde i anden halvleg vil jeg næsten påstå var den største i kampen... Men der lavede Cordoba enormt flot forsvarsarbejde... Mens chancerne til Inter var Adriano's skud, som var langt, langt ved siden af og langt, langt over målet, mens en halv chance opstod til Cambiasso, som faldt indover bolden og ramte ham på brystet... Og med tre United-spillere på stregen, deriblandt VDS, ville det have været enormt heldigt og ekstremt dårligt forsvarsspil hvis den var gået ind... Jeg sagde 7-2, men jeg strækker mig til at sige: "Ok, det var for meget... Den skulle have sluttet 6-2!"
Jeg synes ikke du er objektiv på nogen som helst måde (det er man sjældent på forums som disse), men at påstå, at Inter på nogen som helst måde havde fortjent mere end de fik eller, at de ikke var enormt heldige med, at United var så uhyre ineffektive er direkte løgn/latterligt... Men det bevidner også dit udsagn om Adriano's "kanon"kamp... Evans og Rio (og for den sags skyld også Evra og O'Shea) dækkede faktisk Zlatan og Ibrahimovic perfekt op... Når de fik bolden var de hver gang nødt til at trække bagud med ryggen mod Unitedsmål og en forsvarsspiller lige bag sig hele tiden... Det gjorde ikke så meget, at de havde bolden, fordi de var fuldstændig ufarlige... Og Zlatan ER verdens mest overvurderede spiller sammen med M. Owen... Derimod vil jeg sige, at jeg var utrolig imponeret af Maicon, Santon og J. Cesar (og det er ikke fordi jeg ikke ved, at Maicon ikker rigtig god)... Og jeg synes også, at Cordoba fik rigtig styr på forsvaret i anden halvleg...
schous:
1. Hvis du læser hvad jeg skrev så er jeg dybt uenig med alle de chancer som du kalder store chancer og sådan er det vel bare.
2. At vi spiller bedre end jer i store dele af anden halveg sletter de dårlig indtryk af den første halve time (og ikke en hel halveg). Sådan ser jeg i hvert fald på det! Eller er dem der starter bedst automatisk dem der er bedst over en hel kamp eller hvordan? Og ja jeg har forstået at i ikke synes at inter var bedre i anden halveg, men det synes jeg. Altså vi er uenige og der er ingen grund til at snakke videre om dette da vi aldrig vil have nogen argumenter for vores påstande som vil kunne overbevise hinanden. Slut!
Flax:
Adriano fik lige præcis det ud af det, man kunne forvente under de forhold han nu spillede under. Eller han skulle have ramt mål på den chance han havde, men ellers er jeg meget tilfreds. Desuden synes jeg heller ikke du kan sætte en finger på hans arbejdsindsats, da han altså ikke er en rooney der går ind i alle tacklinger med 200%.
jeg synes nu heller ikke jeg sætter min standard lavt. Ja han har været en mere driblestærk spiller, men der spillede han også på et helt andre hold i en helt anden rolle. Den rolle han havde er nu tiltænkt zlatan, som alt andet lige er bedre til den!
Om jeg sætter ham på samme standard som de der andenrangsspillere må du jo selv gætte dig til, men ja han har samme rolle som heskey har.
Når jeg ser Inter spille, så går jeg meget mere op i at vurdere hvordan vi spiller, end vores modstandere, så dermed ligger jeg altså ikke mærke til om carrick spillede en god kamp eller ej. Om Ronalde kan jeg kun sige at han spillede godt da vi spillede elendigt og han fik for meget plads. Resten af kampen synes jeg ikke at han var noget specielt.
Ja jeg mener at Inter er gået op i chancer efter det her opgør. 0-0 på hjemmebane er et udemærket resultat, mod jer. En sejr ville selvfølgelig have været bedre, men der var mange ting som var ukendte i forhold til inden kampen som der nu er kommet svar på. Jeg har nævnt psyken på vores spiller i de her opgør og med al den snak der har været om denne her kamp frygtede jeg absolut at vi ville falde fuldstændigt sammen. Dels fordi vi har historie som et hold der ikke kan i de afgørende kampe i cl - med rette! Dels fordi Samuel var skadet, hvilket jeg troede ville blive fatalt. og dels fordi jeg var ret sikker på at i ville kunne score et mål, som ville have været meget skidt for os. En anden ting er hvordan vi ville reagere på jeres heftige presspil. Efter de første 30 min fik vi spillet os op og kom højere op på banen og fik matchet jer, hvilket jeg ser som et godt tegn. Og ja jeg tror det fordi vi spillede os op og ikke jer som gik ned, så gider ikke høre på hvor åndssvag jeg er fordi jeg påstår det.
En kendt faktor om Inter i denne her sæson er dog at alle vores gode præstationer i denne her sæson er kommet på udebane! Vi har været meget ringe hjemme og har ikke været i stand til at sætte vores modstandere under pres, hvorimod vi på udebane spiller helt anderledes frit og laver mange, mange flere mål.
Så alt i alt mener jeg at med tanke på disse ting at vi går styrket ud af denne her kamp.
cap.
Jeg synes jeg har begrundet mit svar på det du skriver der i mit forrige indlæg så gider ikke kommentere det igen!
Fletcher.
Jeg vil for nu af ikke besvare flere af dine indlæg da jeg finder dem direkte ringe og din mangel på debatforstålse og fodboldviden (At sige at zlatan er ligeså overvurderet som MC er simpelthen så dumt) er ligeså sørgelige. Jeg er dybt uenig og forstå nu for helvede! Jeg har aldrig sagt vi skulle have haft mere med fra denne her kamp. Jeg har derimod sagt at vi var heldige med at vi ikke tabte!
Flax_Generous
26-02-2009, 18:54
Adriano-snak...
Mener du stadig, at han havde en "fantastisk" "kanonkamp"? Man skal ikke bare have Inter-briller på for at påstå dette - man skal være decideret forelsket i Adrianos buttede krop for at mene det.
Han var middelmådig; strålende i enkelte facetter, ligegyldig i de fleste andre. Hans indflydelse på kampen var marginal og han udfordrede ikke Uniteds forsvar. Dette vil du også kunne læse i de fleste nyhedsmedier, hvis du var interesseret i at lære af analyser.
Når jeg ser Inter spille, så går jeg meget mere op i at vurdere hvordan vi spiller, end vores modstandere...
Og så mener du alligevel, at du kan udtale dig om Uniteds præstation? Hvordan kan du sige, at Adriano skabte problemer for Evans, hvis du ikke har lagt mærke til hvordan Evans har spillet? Hvordan kan du så hårdnakket påstå, at det var Inter som var skrækkelige og ikke United som var bedre end noget Inter har mødt i umindelige tider, hvis du ikke har lagt mærke til United? Kan du ikke se det selvmodsigende i dette?
Det er muligt, at man mest lægger mærke til det hold man holder med, men man skal være totalt blind, hvis man ikke bemærkede Ronaldos og Carricks præstationer, da de var absolut fremragende (engelske og italienske medier er i øvrigt enige om dette). Jeg bemærkede jo også Cambiasso og Cesar, som gjorde det rigtig godt. Eller Maicon, Cordoba og Santon som gjorde det godt i 2. halvleg. Eller Rivas og Muntari, som var elendige. Eller Adriano, som var middelmådig, ineffektiv og ligegyldig.
Om Ronalde kan jeg kun sige at han spillede godt da vi spillede elendigt og han fik for meget plads. Resten af kampen synes jeg ikke at han var noget specielt.
"Godt"? Men Adriano var "fantastisk"?
Læs eventuelt det her: Martin Samuel: Ronaldo tricks and flicks show up Ibrahimovic (http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1154777/Martin-Samuel-Ronaldo-tricks-flicks-Ibrahimovic.html). Ronaldo var et niveau over Inters stjerne og han var kampens oplevelse (sammen med Cesar), i særdeleshed i første halvleg.
En kendt faktor om Inter i denne her sæson er dog at alle vores gode præstationer i denne her sæson er kommet på udebane! Vi har været meget ringe hjemme og har ikke været i stand til at sætte vores modstandere under pres, hvorimod vi på udebane spiller helt anderledes frit og laver mange, mange flere mål.
Ja, 3-3 mod Anorthosis og 2-1-nederlag mod Werder Bremen i de seneste to udebanekampe i Champions League. Det er vist også blevet til udebanenederlag til Fenerbahce og Liverpool (klart endda) i sidste sæson. Og for nyligt vist også et nederlag til Atalanta.
United er ikke Bologna (som spillede næsten lige op med Inter her forleden). United er meget stærke på hjemmebane. United har vundet 29 ud af de seneste 32 hjemmebanekampe i Premier League og har ikke tabt på hjemmebane i Champions League i utrolig mange kampe (flere år, tror jeg faktisk). I mellemtiden er Barca, Roma (flere gange), Lyon, Milan, Chelsea, Arsenal, Liverpool og et par andre gode hold blevet sendt hjem fra Old Trafford med et nederlag.
Inter har selvfølgelig stadig en fin chance, men det er bestemt ikke til Inters fordel, at opgøret skal afgøres i Uniteds hule. Selvfølgelig er det ikke det. At du mener, at United er blevet mindre favoritter efter tirsdagens opgør fortæller mere om din kærlighed til Inter og hvilken indflydelse det har på din dømmekraft end det fortæller om virkeligheden.
Som sagt: Før Milano-kampen var det 50-50, nu har United en fordel, uden tvivl.
Flax_Generous
26-02-2009, 19:09
At vi spiller bedre end jer i store dele af anden halveg sletter de dårlig indtryk af den første halve time (og ikke en hel halveg). Sådan ser jeg i hvert fald på det!
Så Inter var bedre i 2. halvleg, selvom de reelt kun skabte to chancer? Mens United, i perioden hvor de åbenbart var dårligere end Inter, skabte betydeligt mere? Hænger det sammen?
Tjek de her highlights (http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2139071/), hvis du er i tvivl.
United udspillede Inter i de første 35 minutter, mens Inter forsøgte at kæmpe sig ind i kampen i de sidste 10 minutter i 1. halvleg. I de første 15 minutter af 2. halvleg havde Inter overtaget, men så gik deres presspil (og svinske tacklinger) dødt og United kunne rimelig let forsvare og forsøge sig på kontrachancer. Det betyder, at United - udover at være bedst i 1. halvleg - også var tættest på at score i 2. halvleg. Det var ikke en lige kamp. Den burde være endt med en sejr til United (og sandsynligvis på to mål).
Du kan ikke bilde mig ind, at Inter skabte meget og var en voldsom trussel mod United. Blackburn skabte langt større problemer få dage forinden. Jeg forventer derfor også meget mere af Inter i returopgøret - de kan nemlig sagtens spille meget bedre, også bedre end de gjorde i 2. halvleg.
At vi spiller bedre end jer i store dele af anden halveg sletter de dårlig indtryk af den første halve time
Igen må jeg stille mig uforstående over for din måde at tolke ting på - hvordan kan en lige anden halvleg (med Inter som marginalt bedre - men uden andet end et par chancer) vægte ligeså meget som totalt dominans den første halve time?
Du lagde meget godt ud herinde med nogle ok indlæg, men efterhånden som du skriver flere indlæg og prøver at uddybe dine pointer bliver det mere og mere tydelig at du på ingen måde kan tage dine Inter-briller af. Det er sådan set også ok - de fleste herinde kan heller ikke tage der United-briller af, selvom mange af os sikkert vil sige at vi kan. Men fakta er at du sidder på et United forum og prøver at overbevise jeres modstander fra sidste kamp at I spillede ligeså godt som os (på trods af at stort set alle medier og såkaldte eksperter er uenige med dig) samtidig med du prøver at overbevise os om at jeres to angribere som stort set intet skabte er absolut verdensklasse på baggrund af kampen.
Flax_Generous
26-02-2009, 21:45
Flere medier rapporterer nu, at Evans spillede på smertestillende injektioner. Det gør blot hans præstation endnu mere imponerende. Inter havde virkelig en gylden chance - en skadet 21-årig i det centrale forsvar og en reserve på højre back. Men rart at se, at Evans og O'Shea faktisk er to dygtige spillere.
Fletcherfan
27-02-2009, 02:35
Fletcher.
Jeg vil for nu af ikke besvare flere af dine indlæg da jeg finder dem direkte ringe og din mangel på debatforstålse og fodboldviden (At sige at zlatan er ligeså overvurderet som MC er simpelthen så dumt) er ligeså sørgelige. Jeg er dybt uenig og forstå nu for helvede! Jeg har aldrig sagt vi skulle have haft mere med fra denne her kamp. Jeg har derimod sagt at vi var heldige med at vi ikke tabte!
Jeg vil gerne have dig til at forklare det der... Ellers tager jeg det som om, at du giver mig ret... Og så er det også i orden... Men jeg må lige komme med en pointe: hvis du synes, at Adriano spillede en kanonkamp eller en fantastisk kamp er i mine øjne mindst ligeså dumt som at synes, at Zlatan og Owen er overvurderede... jeg ved du er ligeglad med statistiker, men jeg er nødt til at komme med denne her statistik over Zlatans karriere (det skal dog indrømmes, at det er uden assist og andre ting end mål... Så det kan være tallene lyver lidt)
Malmø FF 40 kampe/16 mål, Ajax 74/35, Juventus 70/23, Inter 75/46. Ialt 259 kampe og 120 mål... Det er godt (og jeg har aldrig sagt, at Zlatan er dårlig), men så er det heller ikke mere end det... Det er så min mening...
Så venligst forklar dig hvis du skal smide rundt med sådanne postulater kun fordi vi ikke er helt enige:-D
SantasLittleHelper
27-02-2009, 07:24
Jeg vil gerne have dig til at forklare det der... Ellers tager jeg det som om, at du giver mig ret... Og så er det også i orden... Men jeg må lige komme med en pointe: hvis du synes, at Adriano spillede en kanonkamp eller en fantastisk kamp er i mine øjne mindst ligeså dumt som at synes, at Zlatan og Owen er overvurderede... jeg ved du er ligeglad med statistiker, men jeg er nødt til at komme med denne her statistik over Zlatans karriere (det skal dog indrømmes, at det er uden assist og andre ting end mål... Så det kan være tallene lyver lidt)
Malmø FF 40 kampe/16 mål, Ajax 74/35, Juventus 70/23, Inter 75/46. Ialt 259 kampe og 120 mål... Det er godt (og jeg har aldrig sagt, at Zlatan er dårlig), men så er det heller ikke mere end det... Det er så min mening...
Så venligst forklar dig hvis du skal smide rundt med sådanne postulater kun fordi vi ikke er helt enige:-D
Hvis jeg lige må træde ind i diskussionen, så kan jeg godt følge mange af polak's synspunkter. Dine indlæg virker ofte ikke så gennemtænkte som de kunne, og det citerede indlæg er et meget godt eksempel.
Zlatan: 259 kampe, 120 mål = 0,46
Rooney: 296 kampe 107 mål = 0,36
Berbatov: 390 kampe, 185 mål = 0,47
Henry: 603 kampe, 292 mål = 0,48
Torres: 313 kampe, 133 mål = 0,42
Raul: 686 kampe 311 mål = 0,45
Som du kan se er Zlatan statistisk helt på linie med de bedste angribere i verden, så dit eksempel holder simpelthen ikke. Den eneste der falder udenfor denne kategori er Ruud, der har et helt fantastisk scoringsgennemsnit, men det kan man vel ikke forvente af nogen? Jeg stiller mig komplet uforstående overfor hvordan du kan kalde ham overvurderet, og det virker mere som en indgroet populistisk holdning fremfor et velargumenteret synspunkt. Selvfølgelig skal man passe på med statistikker som grundlag for sin argumentation, og jeg vil da også give Polak fuldstændig ret i, at Zlatan er en bedre angriber end Berbatov. Der stopper noget af enigheden også, for vi løb virkelig Inter over ende i første halvleg, mens resten af kampen var mere lige. Den kunne i princippet være endt 2-0 til Inter, men den kunne såsandelig også være endt 3-0 til os.
Glory Man United
27-02-2009, 07:34
Jeg er enig med SLH (ellers sjældent det sker :p). FLETCHER, Dine argumeter (hvis man kalde det argumenter) og statistikker er så tynde. Og at sidde og tælle chancer og så konkludere at vi skulle have vundet 7-2 er næsten grinagtigt.
Ingen tvivl om at vi skulle have vundet, men den gigantchance Inter fik mod slutningen (var det til Cambiosso?), gjorde at jeg ikke var grædefærdig med resultatet 0-0.
Jeg synes, at der er gået en latterlig mode i, at hver gang man argumenterer for noget, skal det dokumenteres af statistik. Flax har så talt op (eller læst), at Adriano havde så og så mange afslutninger, succesfulde afleveringer osv osv. Og dermed konkluderes der, at manden har været dårlig. Guys det er altså fodbold, hvor helhedsindtrykket oftest er det afgørende. Og jeg synes Adriano spillede en god kamp. Ikke prangende men god!
schousboe9
27-02-2009, 08:46
schous:
1. Hvis du læser hvad jeg skrev så er jeg dybt uenig med alle de chancer som du kalder store chancer og sådan er det vel bare.
2. At vi spiller bedre end jer i store dele af anden halveg sletter de dårlig indtryk af den første halve time (og ikke en hel halveg). Sådan ser jeg i hvert fald på det! Eller er dem der starter bedst automatisk dem der er bedst over en hel kamp eller hvordan? Og ja jeg har forstået at i ikke synes at inter var bedre i anden halveg, men det synes jeg. Altså vi er uenige og der er ingen grund til at snakke videre om dette da vi aldrig vil have nogen argumenter for vores påstande som vil kunne overbevise hinanden. Slut!
Du kan da ikke bare sige 'slut' fordi vi ikke er enige, så' det jo ikke sjovt.:)
Jeg syns nu det var store chancer, der - selvom de strøg fordi/blev reddet - ligeså godt kunne have gået ind. Giggs' skal i hvert fald udnyttes i de kampe her. Vi havde haft lidt tur i den med 3-4 scoringer, enig, men at vi havde været meget heldige synes jeg er en overdrivelse. Vi kunne snildt ha' lavet et par kasser. (og nej, dét er ikke flueknepperi - der er forskel på at 'have lidt tur i den' og være meget heldige!)
Mht. til indtrykket, så mener jeg bare, at mange - sikkert også dig - inden kampen nok forventede at Inter ville være det mest spilstyrende og angrebslystne hold da de var på hjemmebane, men når I bliver sat så eftertrykkeligt på plads i 1/3 af tiden på egen grund, så kan man sgu ikke undgå at sidde med en fornemmelse af, at United var det bedste hold over hele kampen, da de fra start satte sig på begivenhederne og Inter mere eller mindre legede catch-up resten af tiden for at indhente 'det tabte'.
At jeg synes vi var klart bedst skyldes måden vi turde spille kampen på. Som udehold kontrollerede vi tingene i overraskende store dele af kampen, og I var sjældent farlige, selvom det var jer - hjemmeholdet - der burde skabe kampen. Håber jeg har forklartet mig godt nok.
Fair nok, at du synes noget andet. Vi bliver nok ikke enige, men det er jo også lidt dét en debat går ud på.:)
Flax_Generous
27-02-2009, 10:53
Jeg synes, at der er gået en latterlig mode i, at hver gang man argumenterer for noget, skal det dokumenteres af statistik. Flax har så talt op (eller læst), at Adriano havde så og så mange afslutninger, succesfulde afleveringer osv osv. Og dermed konkluderes der, at manden har været dårlig. Guys det er altså fodbold, hvor helhedsindtrykket oftest er det afgørende. Og jeg synes Adriano spillede en god kamp. Ikke prangende men god!
Som jeg skrev tidligere:
Statistik (eller data) som i antal mål, antal måloplæg, antal skudforsøg, antal succesfulde driblinger, antal succesfulde afleveringer, antal succesfulde skudoplæg og så videre kan være med til at vise noget om kampen. At påstå andet er tåbeligt. I sådan en situation er dataen jo kun en koncentreret version af virkeligheden (hvis man så kampen kunne man selv tælle det).
Selvfølgelig viser sådan en statistik ikke om Adrianos bevægelse uden bolden var god og skabte problemer i dybden (det gjorde den dog ikke rigtig), om han arbejdede hårdt (det gjorde han heller ikke) eller om han var god til at holde på bolden under pres (det var han til gengæld). At totalt ignorere ovenstående statistiske indfaldsvinkel er dog stadig tåbeligt, uanset om den afdækker hele historien eller ej.
Lad nu være med at dreje mine ord. Jeg brugte data fra kampen til at kvalificere min oprindelige påstand om, at Adriano ikke havde en "fantastisk" "kanonkamp", men rent faktisk var ganske ordinær og hans indflydelse på kampen i hvert fald var særdeles marginal. Jeg ved godt, at mine tal ikke dækker hele virkeligheden, men de viser noget af den. Så simpelt er det.
Flax_Generous
27-02-2009, 11:18
Jeg er egentlig enig med dig i, at Zlatans målsnit er ganske godt, specielt i ligaen. Samtidig bidrager Zlatan med meget mere end blot mål, lidt ligesom Rooney. Hvis man skal basere sin vurdering af Zlatan udelukkende på hans spil i Serie A så vil jeg faktisk mene, at Zlatan hører til blandt de allerbedste i verden. Til gengæld er han verdens største big game-flop og han har aldrig nogensinde præsteret på den europæiske scene, hverken med mål eller bare med godt og farligt spil. Indtil han viser dette vil jeg mene, at de som mener, at han er verdens bedste spiller, overvurderer ham.
Zlatan: 64 kampe, 17 mål = 0,27
Rooney: 40 kampe, 15 mål = 0,38
Berbatov: 55 kampe, 32 mål = 0,58
Henry: 126 kampe, 56 mål = 0,44
Torres: 21 kampe, 8 mål = 0,38
Raul: 127 kampe, 65 mål = 0,51
Nistelrooy: 80 kampe, 60 mål = 0,75
Villa: 29 kampe, 12 mål = 0,41
Eto'o: 54 kampe, 22 mål = 0,41
Anelka: 57 kampe, 12 mål = 0,21
Owen: 56 kampe, 24 mål = 0,43
... og så et par ikke-angribere:
C. Ronaldo: 51 kampe, 12 mål = 0,24
Lampard: 81 kampe, 22 mål = 0,27
Gerrard: 98 kampe, 30 mål = 0,31
Kaka: 68 kampe, 24 mål = 0,35
Messi: 28 kampe, 13 mål = 0,46
Der er andet end mål som har betydning, men det er alligevel påfaldende hvor dårligt Zlatans målsnit i europæisk fodbold egentlig er. Det er sandsynligvis dette som får mange til at mene, at han er overvurderet.
Lad os så bare håbe, at han ikke får sit sene, europæiske gennembrud mod United på Old Trafford. ;)
Elkjær bager åbenbart nag over Uniteds dominans over Inter ved at sige engelske hold er købte. Muligvis, men så synes jeg lige han skulle tænke på at i Inter-start-11'er, var der kun EN italianer hvorimod United havde 6 britere med!
Link: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-20723369.html?rss
Puha, jeg kan godt se at at der ikke skal gå så lang tid imellem mine besøg herinde, hvis jeg skal nå at svare på det hele.
Vi begynder igen-igen med flax.
1. Ja, jeg mener stadig at Adriano spillede en rigtig god kamp. Efter at have tænkt lidt mere over det, så kan jeg godt se at den måske ikke fortjener ordet kanonkamp. Det jeg mener der var det specielle ved hans præstation er at han, imo, var den eneste spiller der faktisk spillede godt for os i hele kampen. da vi var under pres i første halveg var han en sikker mand at spille bolden op til så forsvaret og midtbanen kunne få en puster. En anden ting er så at han lige er kommet tilbage, og jeg som inter fan nyder at se det, da det gør vores trup så evindeligt meget bedre! Indrømmet måske har jeg lidt farvede briller på her, men han spillede, efter min mening, en strålende kamp.
2. Jeg har aldrig (er jeg ret sikker på) nævnt at adriano dominerede evans. Jeg har sagt at adriano fysisk var jeres forsvarer så meget overlegent at han kunne holde 2 mand bag sig i modtagningssituationer.
3. Det giver jo ingen mening det du skriver der! Jeg ser Inter hver weekend og ved hvordan vi spiller fodbold. Vores kendetegn er vores kompakthed og fysiske styrke og vores kompakthed var fuldstændigt væk den første halve time. Alle spillere løb rundt som hovedløse kyllinger og kunne slet ikke finde ud af at holde de pladser de normalt holder ganske godt!
Jeg har aldrig sagt at i ikke spillede godt, jeg har bare sagt at den måde vi spillede på den første halve tim, så var jeres spil på et billigt grundlag da vi fejlede i de mest elementære situationer. Udfra det synspunkt behøver jeg da ikke se på jeres spillere, men kan da se på de spillere som jeg kender til at de var helt ved siden af sig selv. Hvor er det modsigende i det?
4. Hvis man ikke decideret går efter at lægge mærke til det, så er det altså sjældent at en def midt er en spiller der springer mest i øjnene. Om Ronaldo kan jeg kun sige at jeg ikke synes han var så fantastisk da først vi fandt ud af at dække jer ordentligt op (og ja jeg hader den lille diver prins, så det er sikkert en farvet vurdering).
At du synes cambiasso spillede en god kamp fatter jeg intet af! Han var den suverænt dårligste i førstee halveg og var den direkte årsag til at vores defensiv på ingen måder fungerede. At han så spillede sig op i anden og vel næsten var vores bedste, kan altså ikke gøre ham til en af vores bedste!
5. Nej vores præstationer i CL har hverken været prangende på ude eller hjemmebane denne her sæson, men i serie a er der en verden til forskel på ude og hjemmebane for os i denne her sæson.
At i er gode hjemme er da heldigt for jer, men det rykker da ikke ved at vi, for det meste er et godt udehold og et dårligt hjemmehold?
Og en sidste ting. Er du ikke sød at droppe de der kommentare der enten direkte eller indirekte drager min fodboldviden i tvivl?
cap:
Jeg prøver på ingen måde at overbevise jer om at mine holdninger er de rigtige. Jeg beskriver bare min (og inters) side af sagen. Det er de fleste af jer der prøver at overbevise mig om at jeg ingen forstand har på fodbold. Det ville du også kunne se hvis du læste hele denne her debat.
Fletcher:
Zlatan kan så meget mere end at lave mål! Han er med til at skabe, stortset, alle vores chancer og har ligeså ofte næstsidste fod på bolden som han har den sidste.
Men i din verden er det vel kun mål der tæller. Inzaghi er jo en fantastisk angriber for han har et ok målgennemsnit. At han i alle spillets andre facetter så er en knold på en bane siger vi ikke til nogen!
Glory og santa.
Tak for backup, den var tiltrængt ;)
Og ja det var cambiasso, men i fletchers øjne havde det jo været decideret heldigt hvis den var gået ind, hvorimod ronaldos frisparksskud midt på mål var hjernedød sindssyge og kun verdensklasse redninger fra cesar holdt dem ude (ironi kan være anvendt).
Schous:
Jeg tror ikke at du finder en eneste interfan, der faktisk har set dem spille, forvente at vi ville have presset og bolden mest i den kamp. Sådan spiller vi ikke og sådan spiller man generelt ikke i Italien (foruden Roma). Jeg havde forventet at kampen ville forløbe sådan lidt på en blanding mellem første og anden halveg. Jer med presset i 2/3 af kampen og lige fordelte målchancer.
flax igen til sidst.
Vi kan da hurtigt blive enige om at hans målgennemsnit i Europa ikke er prangende og det må da også godt ændre sig hurtigst muligt. Det skal dog siges at han ikke altid har været en decideret målscore, som han er ved at udvikle sig til. Han er en type (second striker, i mine øjne, da han sjældent befinder sig særlig meget i boksen) der trækker langt ned i banen for at få bolden og skabe chancer. At han så er begyndt at udvikle sig til begge ting er i min verden klasse! Ikke mange andre angribere end Henry, da han var i arsenal, har kunne gøre dette over en hel sæson.
Fletcherfan
27-02-2009, 13:17
Ok, jeg regnede med, at de andre angribere, der er nævnt havde en væsentlig bedre scoringsrate... Men et af mine grundlag for, at jeg kaldte Zlatan overvurderet er, at han har været på grænsen til det usynlige i de kampe jeg har set ham spille... Jeg kan dog godt indrømme, at det er godt nok ikke mange kampe, men det er nogle kampe... til min vurdering af Zlatan som overvurderet så kan jeg kun sige, at jeg tog fejl... MY BAD...
Og til GMU: Jeg siger ikke, at United SKULLE have vundet 6-2 eller 7-2, men havde United været heldige (eller måske endda meget heldige) så kunne det have været resultatet... Og hvis man kigger på chancer og spil så synes JEG ikke det ville have været uretfærdigt... Ganske enkelt fordi United havde muligheder til at score 5, 6 eller 7 mål... Og jeg kan kun komme i tanker om 1, 5 chancer til Inter... Jeg er også tilfreds med 0-0, selvom jeg synes, at det resultat kan give Inter bedre chancer... Og ja, jeg synes det er pisseærgeligt, at United ikke fik nogle mål, fordi mulighederne var der...
schousboe9
27-02-2009, 13:39
Schous:
Jeg tror ikke at du finder en eneste interfan, der faktisk har set dem spille, forvente at vi ville have presset og bolden mest i den kamp. Sådan spiller vi ikke og sådan spiller man generelt ikke i Italien (foruden Roma).
1. Schousboe, por favór.
2. I forsøgte da i 2. halvleg, og Milan gjorde det i begge opgør for to år siden, så dén der kan jeg ikke genkende. Det var måske en enlig svale?
Jeg tvivler ikke på, at du ved mere om Serie A end mig, men at italienske hold ikke vil være spilstyrende er slet ikke den opfattelse, jeg har. Milan har de seneste år været glade for at spille kontrolleret på den kedlige måde og ellers overladt det kreative til trekløveret og Pirlo. Det har så været op til modstanderen at stresse dem og begå fejlene.
Som du siger spiller Roma gerne på samme måde, omend med en noget større grad af kamikaze. Juve og Fiorentina vil også gerne holde bolden i egne rækker (i hvert fald i de 4-5 kampe jeg har set i år), så de store hold virker på mig som om de gerne vil styre tingene. De mindre hold vil nok ikke forsøge på det, men det gør de heller ikke i England, og af samme årsag: De har ikke spillerne til det.
Glory Man United
27-02-2009, 14:01
Som jeg skrev tidligere:
Lad nu være med at dreje mine ord. Jeg brugte data fra kampen til at kvalificere min oprindelige påstand om, at Adriano ikke havde en "fantastisk" "kanonkamp", men rent faktisk var ganske ordinær og hans indflydelse på kampen i hvert fald var særdeles marginal. Jeg ved godt, at mine tal ikke dækker hele virkeligheden, men de viser noget af den. Så simpelt er det.
Næ det er nemlig ikke så simpelt. Og jeg drejer sådan set ikke dine ord. Du bruger din statistik ikke hver gang men HVER ENESTE gang, du skal redegøre for din kritik af en spiller. Og det er bare for lamt, så simpelt er det!
United DK
27-02-2009, 14:22
Elkjær bager åbenbart nag over Uniteds dominans over Inter ved at sige engelske hold er købte. Muligvis, men så synes jeg lige han skulle tænke på at i Inter-start-11'er, var der kun EN italianer hvorimod United havde 6 britere med!
Link: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-20723369.html?rss
Han har jo ret. Jeg mener at kun 36% af spillerne i PL er engelske, til sammenligning stiller de italienske hold (minus Inter) gerne op med mindst 5-6 italienere hver gang, og på bundholdene er det 9-10, ja nogengange en ren italiensk start 11'er. Det samme gør sig mere eller mindre gældende i Spanien.
Meget sjovt statistik. Vores gamle angriber Ruud van Nistelrooy, har dette gennemsnit:
499 kampe, 317 mål = 0,64 - Det er virkelig skræmmende så godt et gennemsnit, at det er taget i betragtning af alle de andre store angribere, der nævnes. Ruud van Nistelrooy a prolific goalgetter!
United DK
27-02-2009, 14:36
Tillad mig så at præsentere fodboldhistoriens største bomber, Gerd Müller fra Vesttyskland.
1963-1964, TSV 1961 Nördlingen, 32 kampe, 51 mål
1964-1979, Bayern München, 453 kampe, 398 mål
1979-1981, Fort Lauderdale Strikers, 80 kampe, 40 mål
565 kampe, 489 mål = 0,86
1966-1974, Vesttyskland, 62 kampe, 68 mål = 1,09
Owned!
Schousboe:
Ja vi vil gerne kontrollere kampen, meni mit hoved er der forskel på det og at presse og være spilstyrende. Jeg kan f.eks. huske en kamp på nou camp hvor liverpool, ikke satte deres ben over midterlinjen en eneste gang, men fik 0-0 uden barca kom til chancer. Det er vel også at kontrollere kampen?
Det du skriver var "forventede at Inter ville være det mest spilstyrende og angrebslystne hold da de var på hjemmebane" og det passer altså ikke rigtigt på andre hold end roma og milan(Som dog er blevet så dårlige at de ikke fatter at de ikke kan gøre det mere).
Ja vi forsøgte lidt på at presse jer højt i anden halveg, men det er absolut ikke noget vi praktiserer til dagligt. Derfor var jeg faktisk lidt små imponeret over at det lykkedes så godt som det gjorde i anden halveg. Selvom det selvfølgeligt gav chancer den anden vej.
Flax_Generous
27-02-2009, 14:47
Næ det er nemlig ikke så simpelt. Og jeg drejer sådan set ikke dine ord. Du bruger din statistik ikke hver gang men HVER ENESTE gang, du skal redegøre for din kritik af en spiller. Og det er bare for lamt, så simpelt er det!
Hver eneste gang? Det er jo naturligvis ikke sandt, vel? Tag dig nu sammen. Hvis du vil diskutere, så vær i det mindste redelig.
Derudover vil jeg mene, at statistik kvalificerer langt mere end banale og ligegyldige påstande om, at X har været god eller dårlig. Hvis vedkommende bevisligt har smidt bolden væk mange gange, mislykket mange driblinger, løbet meget lidt og brændt chancer, så kan rå data være med til at vise dette. Hvis man benægter dette har man et meget særligt forhold til virkeligheden.
I øvrigt er det sjældent, at jeg kritiserer spillere. Det, jeg synes, at jeg bruger mest tid på, er at forsvare Uniteds spillere mod United-fans (hvor dumt det end lyder!).
Tillad mig så at præsentere fodboldhistoriens største bomber, Gerd Müller fra Vesttyskland.
1963-1964, TSV 1961 Nördlingen, 32 kampe, 51 mål
1964-1979, Bayern München, 453 kampe, 398 mål
1979-1981, Fort Lauderdale Strikers, 80 kampe, 40 mål
565 kampe, 489 mål = 0,86
1966-1974, Vesttyskland, 62 kampe, 68 mål = 1,09
Owned!
Det er rigtig nok en flot statistik, men jeg mener ikke, at man kan sammenligne ham med nogle fra nyere tid, da fodbolden er en helt anden i dag iforhold til dengang.
Flax_Generous
27-02-2009, 15:18
Indrømmet måske har jeg lidt farvede briller på her, men han spillede, efter min mening, en strålende kamp.
Jeg tror bare, at vi har forskellige standarder for hvad vi kalder "fantastisk", "strålende" og "kanonkamp". Jeg synes, at Carrick havde en kanonkamp og Ronaldo var strålende og fantastisk i 1. halvleg (selvom kommentatorerne blev ved med at påstå, at både ham og Zlatan var skuffende). Inter havde Julio Cesar, som gjorde det rigtig godt, mens der var et par spillere som leverede en okay præstation, heriblandt Adriano.
Jeg har sagt at adriano fysisk var jeres forsvarer så meget overlegent at han kunne holde 2 mand bag sig i modtagningssituationer.
Ja, det er nok sandt, men jeg tror ikke, at Uniteds forsvar var særlig kede af, at Adriano stod med bolden ved fødderne med ryggen til mål og uden nogle at spille til. Det kunne bestemt være meget, meget værre for United.
Alle spillere løb rundt som hovedløse kyllinger og kunne slet ikke finde ud af at holde de pladser de normalt holder ganske godt!
Hvornår har Inter sidst mødt et hold med samme pasningsstyrke, samme aggressive pres og samme bevægelse som United (i øvrigt Uniteds måske største styrker offensivt set)? Er det slet ikke tænkeligt, at Uniteds fart og flair var med til at trække Inters kompakte system i stykker?
Som jeg sagde til at starte med tror jeg, at det er to sider af samme sag. At påstå, at det primært var Inter som var ukarakteristisk ringe, er i mine øjne ukorrekt. Inter var dårligere end jeg har set dem tidligere, men det hænger jo uløseligt også sammen med modstanderen, nemlig United.
Hvis man ikke decideret går efter at lægge mærke til det, så er det altså sjældent at en def midt er en spiller der springer mest i øjnene. Om Ronaldo kan jeg kun sige at jeg ikke synes han var så fantastisk da først vi fandt ud af at dække jer ordentligt op (og ja jeg hader den lille diver prins, så det er sikkert en farvet vurdering).
Det er da godt, at du selv kan se, at du er dybt usaglig.
At du synes cambiasso spillede en god kamp fatter jeg intet af! Han var den suverænt dårligste i førstee halveg og var den direkte årsag til at vores defensiv på ingen måder fungerede.
Den er lige skrap nok, ik? Rivas var katastrofal, men hele holdet havde enorme vanskeligheder i den første halve time. Da Cambiasso trådte frem og Cordoba kom på banen begyndte det at se bedre ud for Inter (om end United stadig havde flere chancer!). De to løftede i mine øjne holdet.
At i er gode hjemme er da heldigt for jer, men det rykker da ikke ved at vi, for det meste er et godt udehold og et dårligt hjemmehold?
Men tror du selv, at Inters udesejre over Bologna og co. gør, at Inter lige pludselig har en bedre chance mod United på Old Trafford end mod United i Milano?
Come on, United har vel været Europas bedste hjemmebanehold i det seneste års tid (jeg gider ikke lige regne efter, men det er i hvert fald tæt på). Men Inter har simpelthen fået en bedre chance nu hvor det skal afgøres på Old Trafford? Nej, jeg holder stadig på ca. 50-50 før Milano-kampen, men nu 60-40 i Uniteds favør.
Og en sidste ting. Er du ikke sød at droppe de der kommentare der enten direkte eller indirekte drager min fodboldviden i tvivl?
Mjah...
Vi kan da hurtigt blive enige om at hans målgennemsnit i Europa ikke er prangende og det må da også godt ændre sig hurtigst muligt.
Nu strammer du den lige, synes jeg. ;)
Det skal dog siges at han ikke altid har været en decideret målscore, som han er ved at udvikle sig til.
Jeg pointerede også gentagne gange, at målsnit selvfølgelig ikke siger noget andet end antallet af mål scoret i forhold til antallet af kampe spillet. Og der halter han så forbløffende meget efter (han er på omkring samme niveau som en decideret midtbanespiller som Lampard).
Jeg vil så i øvrigt også postulere, at han ikke bidrager med særlig meget i det hele taget i de store europæiske kampe. I ligaen er han fantastisk og strålende (i min fortolkning af ordet), men han er ikke den samme spiller, når det virkelig gælder. Og lad det endelig forblive sådan!
schousboe9
27-02-2009, 15:23
Schousboe:
Ja vi vil gerne kontrollere kampen, meni mit hoved er der forskel på det og at presse og være spilstyrende. Jeg kan f.eks. huske en kamp på nou camp hvor liverpool, ikke satte deres ben over midterlinjen en eneste gang, men fik 0-0 uden barca kom til chancer. Det er vel også at kontrollere kampen?
Det du skriver var "forventede at Inter ville være det mest spilstyrende og angrebslystne hold da de var på hjemmebane" og det passer altså ikke rigtigt på andre hold end roma og milan(Som dog er blevet så dårlige at de ikke fatter at de ikke kan gøre det mere).
Ja vi forsøgte lidt på at presse jer højt i anden halveg, men det er absolut ikke noget vi praktiserer til dagligt. Derfor var jeg faktisk lidt små imponeret over at det lykkedes så godt som det gjorde i anden halveg. Selvom det selvfølgeligt gav chancer den anden vej.
Jeg vil ikke mene, at man nogensinde kan være i kontrol når modstanderen har bolden. Vi lukkede også af mod Barcelona sidste år, men at påstå vi var i decideret kontrol tør jeg godt nok ikke.
Mht. defineringen af 'spilstyrende' og 'angrebslysten', så skal vi nok ikke ud i noget ordkløveri hvad det angår. Personligt havde jeg bare forventet mere af Inter, men hvad der til daglig er jeres spillestil vil jeg ikke gøre mig for klog på. Der ved du nok bedre!:)
1. Nej de var nok ikke vildt kede af at han "fik" lov til at modtage bolden foran deres felt gang på gang, men lur mig om ikke det havde været et problem de ikke ville have kunne gøre noget ved, hvis bare vores 4 defensiv centrale midtbanespillere (ved godt at de ikke er det på papiret, men de spiller fandeme sådan) gad at lette røven og give lidt støtte i angrebet.
2. Igen, som jeg har sagt, spillede i selvfølgelig bedre end det vi er vandt til at spille mod, men ikke et hold bestående af 11 messi'er ville kunne få vores hold til at se sådan ud, hvis vi bare præsterede på normalen (overdrivelse fremmer forståelsen ;))
3. Mener du dybt usaglig i det hele taget eller bare bemærkningen om tudeprinsen?
4. Rivas var dårlig ja, men cambiasso erorbrede vel ikke en eneste bold i første halveg?
Glemte forresten lige Muntari som var vores dårligste spiller by far, men efter ham kommer cambi altså i min bog.
5. Nu er det altså ikke kun bologna vi har vundet over på udebane mester. Desuden så har vi ikke en eneste gang, i serie a, vundet med mere end et mål på hjemmebane, hvorimod vi har gjort det en del gange på udebane. Bl.a. 4-0 over roma.
Igen så bliver jeg altså nødt til at bede dig læse mine argumenter i mine tidligere indlæg om hvorfor jeg ser os komme styrket ud af det her! Jeg skrev (copy pasted) "Ja jeg mener at Inter er gået op i chancer efter det her opgør. 0-0 på hjemmebane er et udemærket resultat, mod jer. En sejr ville selvfølgelig have været bedre, men der var mange ting som var ukendte i forhold til inden kampen som der nu er kommet svar på. Jeg har nævnt psyken på vores spiller i de her opgør og med al den snak der har været om denne her kamp frygtede jeg absolut at vi ville falde fuldstændigt sammen. Dels fordi vi har historie som et hold der ikke kan i de afgørende kampe i cl - med rette! Dels fordi Samuel var skadet, hvilket jeg troede ville blive fatalt. og dels fordi jeg var ret sikker på at i ville kunne score et mål, som ville have været meget skidt for os. En anden ting er hvordan vi ville reagere på jeres heftige presspil. Efter de første 30 min fik vi spillet os op og kom højere op på banen og fik matchet jer, hvilket jeg ser som et godt tegn. Og ja jeg tror det fordi vi spillede os op og ikke jer som gik ned, så gider ikke høre på hvor åndssvag jeg er fordi jeg påstår det.
Så alt i alt mener jeg at med tanke på disse ting at vi går styrket ud af denne her kamp."
Hvis du ikke forstår det denne her gang heller, så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg kan gøre.
Til sidst vil jeg lige sige at jeg slet ikke forstår hvorfor vi har denne her diskussion? Jeg har sat procenterne til at være 35-65 hvilket gør jer til større favoritter i min bog end i din.
Schousboe.
Hvis man kan holde modstanderholdet fra chancer i en hel kamp uden at gøre de helt store anstrengelser og samtidig putte en enkelt en, så vil jeg da mene at man har kampen under fuldstændig kontrol?
Schousboe.
Hvis man kan holde modstanderholdet fra chancer i en hel kamp uden at gøre de helt store anstrengelser og samtidig putte en enkelt en, så vil jeg da mene at man har kampen under fuldstændig kontrol?
Den eneste måde at have en kamp under fuldstændig kontrol er ved at have bolden. Så længe modstanderen har bolden har man ikke kontrol over hvad de gør med den og man har derfor ikke kampen under fuldstændig kontrol.
Flax_Generous
27-02-2009, 20:09
Nej de var nok ikke vildt kede af at han "fik" lov til at modtage bolden foran deres felt gang på gang, men lur mig om ikke det havde været et problem de ikke ville have kunne gøre noget ved, hvis bare vores 4 defensiv centrale midtbanespillere (ved godt at de ikke er det på papiret, men de spiller fandeme sådan) gad at lette røven og give lidt støtte i angrebet.
Det er jo rimelig spekulativt (men muligt, selvfølgelig). Faktum er vel bare, at Adriano ikke rigtig lavede noget særligt bemærkelsesværdigt i kampen. Et sløjt skudforsøg og ingen farlige afleveringer var slutproduktet.
Mener du dybt usaglig i det hele taget eller bare bemærkningen om tudeprinsen?
Din bemærkning om Ronaldo var latterlig.
Rivas var dårlig ja, men cambiasso erorbrede vel ikke en eneste bold i første halveg?
Spørger du om jeg har de præcise tal eller hvad? Jeg er frisk nok på at grave dem frem, selvom jeg ikke troede, at du kunne li' statistik. ;)
Jeg mener ikke, at Cambiasso var blandt jeres allerdårligste i 1. halvleg, men det er nok rigtigt, at han kun erobrede et par bolde i 1. halvleg og desuden ikke helt kunne finde ud af at skille sig af med den. Han var dog på et helt andet niveau i 2. halvleg, både hvad angår bolderobringer og spilfordeling - han fik ligefrem lukket fornuftigt ned for Uniteds omdrejningspunkt, Michael Carrick. Cambiasso var i mine øjne både stærk i sine tacklinger (undtagen en enkelt gang hvor han nakkede Fletcher!) og forudseende i sine indgreb i 2. halvleg, og det hjalp Inter enormt meget.
Glemte forresten lige Muntari som var vores dårligste spiller by far, men efter ham kommer cambi altså i min bog.
Cambiasso som jeres næstdårligste i hele kampen? Det synes jeg nu bestemt ikke. Han var som sagt rigtig god i 2. halvleg, om end du nok har ret i, at han var rimelig ringe i 1. halvleg. Det medgiver jeg dig gerne. Men var størstedelen af Inters hold ikke det i 1. halvleg?
Muntari var i øvrigt jeres dårligste i hele kampen, ja. Hvis Rivas havde fået lige så meget spilletid havde han dog nok givet ham kamp til stregen. Derudover mener jeg også, at Stankovic viste enorme mangler i sit spil.
Det med Inters påståede fordel ved at få 0-0 på hjemmebane må jeg vende tilbage til senere. Jeg har ikke tid til det lige nu.
Nej det var selvfølgelig ikke ment som hele kampen, men om første halveg. Jeg mener at grunden til jeg skrev det var fordi du nævnte ham som en af voers bedste spillere, hvor jeg så skriver at det ville han aldrig kunne blive pga. hans første halveg.
Ps. Jeg synes virkelig at jeg skal gentage mig selv mange gange når jeg skal svare dig. Kan du ikke lige give dig lidt bedre tid til at læse mine indlæg igennem, i stedet for at finde en sætning som du tager helt ud af kontekst?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.