PDA

Se fuld version : Barcelona tur

Hald
05-02-2009, 01:56
Jeg rejser til Barcelona på Fredag med en ven, vi skal ned og se Barcelona mod Sporting Gijon og være dernede til Mandag, vi har aldrig været i Barcelona, men vil høre om nogle af jer før har rejst derned og kender lidt til byen. Vi skal bo på Aragon catalonia.
Måske nogle der ved hvordan man nemt kommer til Camp nou eller om der er andre ting man ikke må gå glip af i byen?

Casper
05-02-2009, 07:13
Jeg har været dernede i sidste sæson for at se United mod Barcelona.

Pas på lommetyvene dernede...

Dines
05-02-2009, 07:39
Jeg var der i sommerferien sidste år, men kun 2-3 dage. Byen er fint nok, og jeg vil anbefale at tage ud forbi Gaudi kirken. Det er et smukt syn, både ud - og indenvendig. Jeg ved ikke, om jeg vil tage til Camp Nou. Da jeg var der, var det en stor skuffelse mht. til rundvisning af stadion. Du kom ind og sad på nogle VIP pladser, og ellers kom du op i rummet, hvor kommentatorene kommenterer. Ikke engang i omklædningsrummet. Deres bane var lignede heller ikke en fodboldbane på daværende tidspunkt, så det kan godt være, at det tog meget af indtrykket væk.

Hr Hansen
05-02-2009, 07:45
Der kører metro nsten lige til stadion og så vidt jeg husker hedder stationen Camp Nou! eller noget lgn.

Ellers er der jo Taxa det er ikke ret dyrt dernede hvis de altså kører den rigtige vej, og det gør de nok IKKE

Glory Man United
05-02-2009, 09:13
Var i Barcelona i 2007. En god idé er at tage "rundtur"-bussen. Køb billet til to dage. Det koster vist 12 Euros. Så kan I køre rundt i Barcelona, stå af der hvor I gerne vil hen.....Og den kører også til Nou Camp, som jo ligger i udkanten!

Jeg ved ikke, om jeg vil tage til Camp Nou. Da jeg var der, var det en stor skuffelse mht. til rundvisning af stadion.
Hald er vist tvunget til at tage til stadion, da han skal se Barca-Sporting :-)

Hald
05-02-2009, 09:16
Jeg har været dernede i sidste sæson for at se United mod Barcelona.

Pas på lommetyvene dernede...

Ha ha' ok læste godt nok også at man skal passe på de lang fingret mennekser dernede, blev du bestjålet ?

Hald
05-02-2009, 09:17
Var i Barcelona i 2007. En god idé er at tage "rundtur"-bussen. Køb billet til to dage. Det koster vist 12 Euros. Så kan I køre rundt i Barcelona, stå af der hvor I gerne vil hen.....Og den kører også til Nou Camp, som jo ligger i udkanten!

Ja, jeg kan nok ikke komme uden om det, og slet ikke da en stadion rundvisning var inkluderet i vores billet ! :)

ChristianR
05-02-2009, 09:22
Du skal ikke tage ind og se den fodboldkamp. Du skal holde dig langt fra Camp Nou. Man får ikke engang omklædningsrummene at se under en rundvisning - Hvad gemmer de så ikke for en under kampene?:D

SantasLittleHelper
05-02-2009, 10:55
Jeg rejser til Barcelona på Fredag med en ven, vi skal ned og se Barcelona mod Sporting Gijon og være dernede til Mandag, vi har aldrig været i Barcelona, men vil høre om nogle af jer før har rejst derned og kender lidt til byen. Vi skal bo på Aragon catalonia.
Måske nogle der ved hvordan man nemt kommer til Camp nou eller om der er andre ting man ikke må gå glip af i byen?

Jeg var i Barcelona med min gymnasieklasse for 4 år siden (mener jeg), men de fleste minder er indhyldet i en tåge af fuldskab og alvorlige tømmermænd. Souviniers og få billeder vidner dog om utroligt flotte kirker og katedraler hvis man interesserer sig for den slags. Jeg mindes også et rigtig flot museum med tilhørende bar, hvorfor navnet er forsvundet. Mener det var picasso museét. Og så mindes jeg et stort flot slot lige over for Españols stadion som er værd at se.

Stranden og havnen er nok ikke så meget værd på denne tid af året, men nattelivet fejler bestemt ikke noget, men pas på hvem der står bag jer i metroen, for de går i jeres tasker. Også selvom det er med lynlås.

Og pas på luderne, de kratter..

Andersen
05-02-2009, 13:19
Jeg har ikke været i Barcelona siden maj 1999 :p så jeg kan jo ikke huske noget...

Ramblaen kan du ikke undgå at støde på.

Et must er Gaudi's ufuldendte kirke Familia Segreda, hedder den vist. De har været igang med byggeriet siden ca 1920. Når man ser en gammel kirke/bygning fra "grønlangkål", der har været et par hundrede år undervejs, tænker man ikke særligt over det, men de har været igang med denne i godt 90 år selv med moderne kraner m.m. Det kan være at dine børnebørn oplever den færdig engang, det synes jeg er lidt flippet.

Ellers tjek andre bygninger af Gaudi, han har virkelig sat sit præg på bybilledet.

Det er en fed by, som jeg skal besøge igen, men sidste gang gik der lidt for meget fodbold i den:juhuuuu: til at jeg kan guide dig yderligere.

God tur Hald.

The Great Dane
05-02-2009, 13:30
Sidste år var jeg et smut i Barcelona!

Du skal besøge følgende steder:

- La grada de Famailia
- Park Guel
- Las Ramblas
- Ol Havnen [Det der de fedeste barer er]
- Prøve Metroen
- Køre med sightseeding bus

En tur camp nou er ikke noget specielt, men da du jo skal en at se dem, besøg for guds skyld deres fanshop!

Og ikke mindst fra Park Guel´s top, kan du se den berømte Barecelona penis :D

God tur.

Dines
05-02-2009, 13:56

Haha, ja det er selvfølgelig rigtig nok. Men rundvisning er ligegyldig. Rigtig uinteressant og meget dyrt.

Casper
05-02-2009, 14:40
Ha ha' ok læste godt nok også at man skal passe på de lang fingret mennekser dernede, blev du bestjålet ?
Mindst en i hver gruppe af united fans dernede blev bestjålet vil jeg tro.

Vi var blandt dem ja og stod uden kampbillet 3 timer før kampstart.
Heldigvis hjalp det med nogle forbindelser for os alle at komme ind.

Hald
05-02-2009, 19:27
Mindst en i hver gruppe af united fans dernede blev bestjålet vil jeg tro.

Vi var blandt dem ja og stod uden kampbillet 3 timer før kampstart.
Heldigvis hjalp det med nogle forbindelser for os alle at komme ind.

Surt nok!! Men tak for alle oplysningerne, nu vil jeg smutte i seng og stå op ok et par timer, så burde jeg være klar til barcelona.
Og skal nok passe på luderne og lommetyvene :lolol:

snegl
05-02-2009, 21:02
Park Guel er i mine øjne virkelig ikk noget specielt. Mega touriststed, som egentlig bare mindede om en stor forlystelsespark uden forlystelser. Lang gå tur op og ned ad bakke hvis du ikk har en bus lige til.

Men Barcelona er sku en fed by. Det indvendige af Sagrada Familia er en stor byggeplads, og ikke den helt store oplevelse - bortset fra at se deres arbejde i sten måske. Der er endda sodavandsmaskine INDENI kirken. Jesus.

Ramblaen, og de mange små steder og sidegader man kan sidde og æde/drikke og hygge er meget nice. Havnen er også et smukt syn, men du er sgu nok kommet afsted på forkerte årstid. :D