PDA

Se fuld version : Alan Smith

Boock
30-04-2007, 21:19
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWJAuX9jeqvuZ_6-_EBe-xYv3RabOTl7os9jm_yuRCi_Tc-8dB

Alan Smith
Født: 28. oktober 1980
Land: England
Klub: Newcastle United

Forlod Manchester United den 3. august 2007.

$nowman
02-05-2007, 15:15
Her på det sidste synes jeg Smith spiller fint nok. Han fortjener at få noget mere spilletid

Dines
02-05-2007, 19:50
Ja, han er kommet fint tilbage efter den lange pause han holdte. Iaften synes jeg han skal starte på bænken, da han ikke er så god i spillet og kontra, men hvis vi kommer bagud skal han ind og presse.

$nowman
02-05-2007, 19:55
Dines - Enig

ho
03-05-2007, 15:08
smith har spillet 1 god kamp i år og resten har været lidt la la han kæmper rigtig godt men får intet ud af det ,det bliver til alt for lidt mål og alt for mange brændte chancer.

KristianB
03-05-2007, 15:10
Synes smith er en god spiller at have i truppen.
Han giver sig altid 120% og er en rigtig god presspiller, hvilket vi bl.a så mod Roma, hvor han konstant lagde pres på Mexes og Chivu.

Sirballe
03-05-2007, 15:13
Jeg er enig i at han er en god fighter, men jeg syntes at han mangler lidt for at, kunne være fast mand ved siden af rooney.
Der er for mange kampe hvor han falder helt ud, er god at have som reserve.

JDK
06-05-2007, 01:11
Eing med at han falder lidt ud i nogle kampe - men hvor mange angriber (udover måske Rooney) gør ikke lige det? at han ikke scorer så mange mål, hænger måske sammen med at han har været ude i et år og mangler noget kamptræning og noget selvtillid - jeg har og har altid haft stor tillid til Smudger og han skal nok vise sit værd igen!

Smaakage
06-05-2007, 11:22
Dines - Enig

Ligegyldigt indlæg.

TT

Smith er en god mand at have i truppen. Han skal ikke være fast mand, det er han simpelhen ikke god nok til. Men han er en god reserve at have, for at giver virkelig alt hvad han har når han kommer ind.
Han er specielt god i presspillet, da han tonser rundt konstant oppe foran. Sådan en spiller er også guld værd at have, for hvis han bliver brugt rigtigt så kan det vende kampen. Der var noget af det i Roma kampen.
Derudover er han meget bedre i hovedspillet end Rooney, og vil på den måde supplere ham der

$nowman
06-05-2007, 12:44
Det kan godt være det er lidt ligegyldigt, men hvis du kigger på nogle andre spillere vil du se at jeg ikke er den eneste såå

netch
08-05-2007, 00:12
Smith er for mig en genial spiller. godt nok er han ikke ronaldo fantastisk men hans fighterevne og vilje slår ronaldos med flere længder og det er noget vi har brug for i modgang, han er vigtig for moralen på holdet da han med hans energi og vildskab kan piske spillerne op når der er brug for det...imo er han 100& red devil

Rafa86
08-05-2007, 17:24
Dette synes jeg fandme er for dårligt.

Hvem har opfundet sådan en dårlig regel?

http://www.united.no/index.php/news/nyheter/2007/faar_ikke_gullmedalje

Synes helt klart at Smudge fortjener en medalje. Han har bidraget med masser af vilje på Uniteds hold.

$nowman
08-05-2007, 17:55
Det er da ærgeligt og syndt for Smith. Det kan godt være han ikke har spillet 10 kampe, som det kræver men det er efter min mening ligemeget. Den regel synes jeg de kan lave om til at man "bare" skal have spillet 5 PL kampe.

Stuhrdrengen
08-05-2007, 18:51
Smith er i mine øjne et af de helt store fejlkøb de seneste tre sæsoner. Ikke fordi han har været skadet, men fordi han aldrig har haft klassen til at være i United truppen, heller ikke da han spillede for Leeds. Ingen tvivl om at han kæmper 120 procent, som nogle af I andre skriver, men hvis United vil være blandt verdens allerbedste, kræver det altså en af verdens bedste targetspillere. Det havde vi i fx. Nistelrooy, men Smith er det altså ikke. Når dette er sagt, må jeg dog også sige at såfremt Ferguson satser på ham, jamen så tager jeg hatten af, for så må han jo være fyldt med potentiale. Så meget har jeg lært igennem tiderne.

Thomas
08-05-2007, 19:05
Dette synes jeg fandme er for dårligt.

Hvem har opfundet sådan en dårlig regel?

http://www.united.no/index.php/news/nyheter/2007/faar_ikke_gullmedalje

Synes helt klart at Smudge fortjener en medalje. Han har bidraget med masser af vilje på Uniteds hold.

Alle dem, der har været med i kamp for 1. hold burde få en. Om det er 16 eller 17, der får en guldmedalje vælter forhåbentlig ikke økonomien. Hvem er det egentlig der laver de medaljer og sender dem ud? Det er altså for ringe, når man også tænker på at Smith rent faktisk HAR scoret, og var med til at nedlægge Roma og et videre avancement i CL. Så får han forhåbentlig en FAC guldmedalje, når vi kommer så langt ;)

Benzet
11-05-2007, 11:53
United har nu søgt om dispensation, så Smith og Henke kan få en medalje. Smith vil i kampen mod Hammers spille sin 9 kamp, hvis han kommer på banen. Officielt skal man spille min. 10 kampe på en sæson for at få medalje, men den regel prøver United nu at omgåes lidt, så Smith fortjent kan få en medalje.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1006/1006723_title_medal_hope_for_red_giants.html

Smaakage
11-05-2007, 12:13
United har nu søgt om dispensation, så Smith og Henke kan få en medalje. Smith vil i kampen mod Hammers spille sin 9 kamp, hvis han kommer på banen. Officielt skal man spille min. 10 kampe på en sæson for at få medalje, men den regel prøver United nu at omgåes lidt, så Smith fortjent kan få en medalje.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1006/1006723_title_medal_hope_for_red_giants.html

Vil håbe at i hvert fald Smith får medaljen, for synes egentligt nok at han har fortjent det.
Kan godt se logikken i det med 10 kampe, dog synes jeg at den er sat lidt højt, og der kommer til tider folk i klemme.
En medalje til Smith ville være fantastisk

Mikkelsen
11-05-2007, 14:52
Jeg tror at Smith skal være glad for 10 kamps reglen og ikke efter fortjeneste. Så havde han kunne se i vejviseren efter den.

Angriber i United - 8 kampe i træk og 0 mål.

JDK
11-05-2007, 15:35
Han har da lavet andet end ikke at score! det er en fejl kun at sige en angriber skal score mål - han er vildt arbejdsom og skaber plads for de andre spillere! han er lige kommet tilbage fra et års skadespause plus genoptræning - så skal man ikke forvente mange mål! desuden spillede han midtbane for et år siden!

Han har lavet så meget andet end mål - han fortjener medaljen (ligesom Henke)

Dines
11-05-2007, 16:17
Synd for Smith hvis han ikke får medalje, men sådan er det nu engang.

Faktisk sad jeg den anden dag og tænkte på hvormange spillere, der får sin første PL-titel: Ronaldo, Rooney, Heinze, Evra, Vidic, Saha, VDS, Park, Darren Fletcher, Carrick, Richardson.

Alligevel en del synes jeg.

Smaakage
11-05-2007, 19:38
Han har da lavet andet end ikke at score! det er en fejl kun at sige en angriber skal score mål - han er vildt arbejdsom og skaber plads for de andre spillere! han er lige kommet tilbage fra et års skadespause plus genoptræning - så skal man ikke forvente mange mål! desuden spillede han midtbane for et år siden!

Jeg er ked af at sige det, men det der baserer du på korttidshukomelse.
Smith spillede af rQv til da han kom tilbage. Remember?. Først de sidste par kampe er han kommet igang.
Han kunne ikk tæmme bolden, spille, eller løbe ordentligt før, så nej, rent præstationsmæssigt har han ikke fortjent medaljen så meget som nogle andre har

SantasLittleHelper
11-05-2007, 20:03
Jeg mener at jeg læste noget i Premier Leagues regelsæt om at Premier League udstedte 20 guldmedaljer efter en endt sæson og at klubben kunne bestille nogle flere såfremt den ønskede det. Der var en her fra forummet der pastede et link hvor jeg fandt det, så jeg kan desværre ikke huske hvor jeg fandt reglerne :p

Mikkelsen
11-05-2007, 20:59

En Target-Man måles på mål og ikke andet, BASTA

Efter et hurtigt regnestykke, mener jeg at han efter jul kun er scoret mod Roma, hvor stort set alle scorede ;-)

Det hjælper ikke noget at holde hånden over en angriber som ikke scorer, lige meget hvor britisk han er, i stil og fightervilje.

Det hjælper jo ikke at en målmand kæmper r____ ud af bukserne, men ikke kan gribe en bold.

Smith er ufarlig, og modstanderne vælger vel snart at spille på det, og så er United Fuc___.

Madsen
12-05-2007, 17:15
Jeg mener at reglen i mange år har været, at man skal have spillet 10 ligakampe for at få en guldmedalje.
I 1992/93 fik Dion Dublin dog dispensation efter kun at have spillet 3+4 ligakampe. Grunde var han først i sæsonen brækkede sit ene ben og var ude i lang tid. Der blev da uddelt 17 guldmedalje til Manchester Uniteds spiller (Peter Schmeichel, Paul Parker, Dennis Irwin, Steve Bruce, Lee Sharpe, Gary Pallister, Eric Cantona, Paul Ince, Bryan Robson, Andrei Kanchelskie, Mike Phelan, Clayton Blackmoore, Darren Ferguson og Dion Dublin).

I 2000/01 sæsonen da mesterskabet var sikkert, spillede Raimond van der Gouw med i de sidste kampe. Han kom da op på 5+5 ligakampe og fik derfor en fortjent guldmedalje.

Alan Smith kan kun få en guldmedalje hvis han får dispensation til det.

Casper
12-05-2007, 21:21
der stod på red news at smithy og larsson ville få medaljer af united.

SantasLittleHelper
12-05-2007, 22:08
http://www.premierleague.com/fapl.rac?command=forwardOnly&nextPage=enCompIntro I §10 står der ganske rigtigt at der bliver uddelt 21 medaljer til managere, officials og spillere, såfremt sidstnævnte har spillet 10 kampe, men at yderligere medaljer kan uddeles hvis Premier Leagues bestyrelse går med til det.. Det ville vel være lidt åndssvagt hvis Smith, TK og Henke ikke får en medalje.. Men så burde Eagles og Lee vel også få en?

JakobR
12-05-2007, 22:50
Jeg synes ikke man kan tale om hvem der har fortjent medaljer mere end andre. Hele Pl-triumfen er kommet i hus af en kanon holdpræstation. Om man så har spillet samtlige 38 kampe eller om man kun har været med i 1-2 stykker, er for mig underordnet.

JDK
02-06-2007, 12:36
Smitty til Tottenham og Anelka til United?

Håber ikke at vi sælger Alan, da han er en af mine yndlingsspillere i United

http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7197

United DK
02-06-2007, 12:43
Jeg kan gå med til, at vi sælger Smith, men så skal vi også have en topangriber, og ikke en afdanket spiller som Anelka.

JDK
06-06-2007, 09:21
Nu bliver der ikke forlænget med Smudger

http://oldtrafford.dk/index6.php?nyhed=show&id=7213

Han ryger nok her til sommer...

srixon
06-06-2007, 12:09
det er The Sun der siger det, tror vi skal tage det med et gran salt......

Smaakage
06-06-2007, 13:05
Ved nu ikke. Det lyder da meget fornuftigt at han ikke bliver tilbudt en ny kontrakt. Han er ikke fast spiller, og han har 2 år tilbage på den nuværende kontrakt. Hvorfor skulle United give ham en ny kontrakt ?
Så længe han ikke spiller fast er det svært at sige hvad der sker om 2 år. Kan være han er for langt fra 1. holdet der, og så vil det jo være dumt at forlænge allerede nu. Det eneste det vil give er sandsynligvis hr. Smith en ekstra pose penge hver måned

Damien
06-06-2007, 14:43
Det er ser ud til Smith er en færdig mand i United, lidt trist, men nødvendigt hvis du spørger mig.. Han scorer altså ikke nok..

MUFC=Champions
06-06-2007, 14:46
Enig med at han ikke scorer nok. Det eneste vi mangler er en angriber der scorer et hav af kasses, og det er ikke Smith.

JakobR
06-06-2007, 16:03
Jeg er sikker på han bliver i United i flere år endnu. Og heldigvis for det. Han er godt på vej tilbage og i næste sæson bliver han blandt holdes topscorere ;)

Så længe vi ikke handler angribere, tror jeg nu heller ikke vi sælger nogen angribere. Direkte latterligt hvis vi sælger ham. Vi finder ikke en spiller som ham, der arbejder så hårdt for holdet. Hvem skal vi ellers have? En der slår ud med armene, når han mister bolden?

Dines
06-06-2007, 18:11
Lad os nu vente og se med hvad der sker. Det er Thesun, der har startet rygtet, så man ved aldrig.

Madsen
06-06-2007, 18:41
Når nyheden kommer fra The Sun skal man ikke tage det for gode varer. Det ser lidt underligt ud at Manchester United køber midtbane spiller og vil sælge en angriber i stedet for.

Det er klar der vil blive solgt nogle spiller, her er nævnt Heinze og Richardson som emner der kunne forlade klubben.

Hvis vi ikke køber en angriber hvad jeg håber, vil Alan Smith blive en vigtig spiller i næste sæson. Louis Saha er for tit skadet og Ole Gunnar Solskjær er ikke hvad han har været. Giuseppe Rossi kunne være en mulighed for fremtiden, men jeg tror det vil være bedst at købe f.eks Darren Bent fra Charlton.

Daniel
06-06-2007, 18:49
Håber ikke at Smith bliver solgt. Med indkøb af Anderson og Nani kan der komme til at være færre og færre engelske spillere på holdet. Ingen arbejder som Smith og jeg vil for alt i verden have at han skal blive.

Foged
06-06-2007, 19:34
Kanon fighter for holdet, problemet er bare at han er angriber og det må man ikke kunne leve på i United derfor skal han sælges. En angriber skal lave mål og ikke være elsket pga. de taklinger han laver.

Sivebæk
13-06-2007, 11:12
Smith er måske alligevel på vej væk. Bliver han lovet spilletid, bliver han i klubben, hvis ikke, forlader han os.
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=471571&CPID=8&clid=1&lid=&title=Smith+to+'consider+options'&channel=&

Nu er Saha jo også ude indtil november, og henter vi ikke en ny angriber, tror jeg ikke, der bliver problemer med spilletid til Smith.

HamudiiC
13-06-2007, 11:42
Jeg så gerne Smith blive hos os.
Han spillede kanont til sidst i sæsonen.

Seba
13-06-2007, 12:28
Jeg har altid synes om Smith.
Han kæmper røven ud af bukserne til hver kamp..

Godt være han ikke score de mål han skal, men synes han nu bidrager med noget andet godt..

Bliver ikke glad hvis han bliver solgt, kan dog godt følge hans udtalese om at han vil have spilletid..
Men nu hvor Saha er skadet, får han nok noget mere.

JDK
13-06-2007, 12:43
Jeg tror at vi henter en ny angriber, men tror og håber ikke at Smudger bliver solgt, da Saha er ude den næste halve sæson

JakobR
13-06-2007, 17:11
Mulighederne for spilletid synes jeg ser rigtigt gode ud.

Wayne Rooney
Ole Gunnar Solskjær
Louis Saha
Alan Smith
Guiseppe Rossi
Dong Fangzhuo

Rooney er vel fast mand, Solskjær er gammel og svær at regne med, Saha er utilregnelig, Rossi er måske lidt for ung til en hel sæson og Dong vil jeg ikke sætte min lid til.

Jeg håber og tror Smith bliver hos os. Han har vist stor styrke efter han er kommet tilbage fra sit skadeshelvede og samtidig er han heller ikke helt gammel. 27 år, mener jeg.

Don Kafai
13-06-2007, 18:10
Mulighederne for spilletid synes jeg ser rigtigt gode ud.

Wayne Rooney
Ole Gunnar Solskjær
Louis Saha
Alan Smith
Guiseppe Rossi
Dong Fangzhuo

Rooney er vel fast mand, Solskjær er gammel og svær at regne med, Saha er utilregnelig, Rossi er måske lidt for ung til en hel sæson og Dong vil jeg ikke sætte min lid til.

Jeg håber og tror Smith bliver hos os. Han har vist stor styrke efter han er kommet tilbage fra sit skadeshelvede og samtidig er han heller ikke helt gammel. 27 år, mener jeg.

Ja det er rigtig at hvis vi spiller med 2 angribere så er der stor chance for spilletid til Smith. Men har du overvejet hvis vi kun stillede med 1 angriber som udgangspunkt?

Kun Ferguson ved hvordan han vil ryste holdet sammen, og før vi ved hvad ideal formationen er, så er det svært at spå om hvem der er plads til. Masser af spørgsmål vil blive besvaret sæsondag 1, men indtil da kan vi kun gætte...

Damien
13-06-2007, 18:15
Jeg har altid ku li' Smiths mentalitet, og hans udtaleser er forståelige og respektfulde...
Men syntes næsten nu vi skal skille os af med ham!

Edit: Saha ikke langtidsskadet alligevel, puuha troede lige :D

Dines
13-06-2007, 21:02
Jeg så gerne Smith blive hos os.
Han spillede kanont til sidst i sæsonen.

Kanon og kanon. Han scorede 1 mål i ca. 10 kampe, hvilket ikke er prangende for en angriber. I efteråret i Liga Cuppen var han utrolig ringe, mens han så fik rettet op i foråret, og spillede godt mod Roma og Watford især. Jeg håber han er at finde i truppen d. 1 september.

JakobR
13-06-2007, 21:12
Ja det er rigtig at hvis vi spiller med 2 angribere så er der stor chance for spilletid til Smith. Men har du overvejet hvis vi kun stillede med 1 angriber som udgangspunkt?

Kun Ferguson ved hvordan han vil ryste holdet sammen, og før vi ved hvad ideal formationen er, så er det svært at spå om hvem der er plads til. Masser af spørgsmål vil blive besvaret sæsondag 1, men indtil da kan vi kun gætte...

Tja, men så længe der ikke bliver købt en angriber, nægter jeg at tro vi sælger en.

Sign Owen!

KennyN
13-06-2007, 22:11
Smith er ikke god nok hvis vi vil have succes i Europa. Hans fightervilje og kampgejst er god, men ikke nok. Han kan jo ikke score mål, og hans deltagelse i spillet mangler meget.
Sælg gerne for 6 - 7 mio. £..

Mikkelsen
13-06-2007, 23:39
Kanon og kanon. Han scorede 1 mål i ca. 10 kampe, hvilket ikke er prangende for en angriber. I efteråret i Liga Cuppen var han utrolig ringe, mens han så fik rettet op i foråret, og spillede godt mod Roma og Watford især. Jeg håber han er at finde i truppen d. 1 september.

Siden jul har Smith scoret 1 mål CL (Roma) hvor alle scorede.:D
og i PL scorede han nul mål. Dog er der også noge der hedder assist i PL og her lavede han 1 i 9 kampe.

Joe
15-06-2007, 17:05
Alan er en god fighter men han er ikke skarp nok foran mål. Så kan man undskylde sig med, at han har været meget skadet. Jeg ville ikke have noget i mod at sælge alan, og købe en kommende stjerne, nu da vi ahr købt Anderson. - så har vi Rooney, Saha og Anderson samt Alan, og da Saha er skadet næsten hele tiden. så synes jeg ikke at Alan er god nok.

Dines
15-06-2007, 17:53
Siden jul har Smith scoret 1 mål CL (Roma) hvor alle scorede.:D
og i PL scorede han nul mål. Dog er der også noge der hedder assist i PL og her lavede han 1 i 9 kampe.

Det kan godt være du siger siden jul, men altså der var han ikke på holdet. Han kom først rigtigt ind i April, og spillede så stortset resten af kampene :D

JakobR
16-06-2007, 19:18
Boro er ifølge skysports ude efter Alan Smith og James Beattie.

JakobR
22-06-2007, 12:25
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1765_2442285,00.html

Åbner dette op for et Martins eller Owen køb? Jeg håber stadig på sidstnævnte bliver sommerens sidste transfersigning på Old Trafford. Han besidder de samme evner som Smith, dog er Owen en del mere skarp foran mål.

35 millioner kroner for Smith vil være en genial handel for Newcastle.

robinho
22-06-2007, 12:28
altså vi var på angrebsjagt inden det her, og hvis det viser sig at smith får lov at smutte, hvilket jeg støtter 100% op om, så kan det kune betyde 2 ting. 1: Fergie stoler på at saha kommer op igen, og at rossi er omkring holdet i år. 2: United er ved at hente en ny udefra

Men lad da Bare Sam Allerdyce hente Smith. Sikkert en spiller efter hans hoved. Kan intet rent fodboldmæssigt, men arbejde.

Benzet
22-06-2007, 12:30
Håber personligt at Smith bliver, da han forsat har meget at byde på. Den forgangne sæson kan han ikke bedømmes på, da den blev brugt på at komme sig over den slemme skade. Owen er en god angriber, men han har glasben ligesom Saha, og han bliver for nemt skadet.

maxim
22-06-2007, 14:46
uhh.. mit ønske: Smith i byttehandel med Martins, men hvor vi dog lige putter nogle ekstra mio. i puljen.. Så har vi to flik-flak nørder :) (Nani og Martins)

JDK
22-06-2007, 14:49
Jeg synes stadig det er ærgeligt hvis vi mister Smith - men må nok se i øjene at det kommer til at ske!

Sker det, håber jeg for det første at Rossi får chancen, og at vi evt. køber en ny angriber, da Saha er alt for meget skadet!

Kranse
22-06-2007, 14:50
Smith på vej til Newcastle.. Kan vel kun betyde en ting? Vi er igang med at købe en anden ny angriber! Jeg er lidt delt hvis vi vælger at sælge ham, da jeg egentlig godt kan lide Smudger! Jeg vælger at stille mig kritisk over for salget, men det hele kan gøres godt igen hvis vi køber en god angriber.. Hvem vi køber, lader jeg andre bedømme!

Dines
22-06-2007, 16:18
Jeg tror Smith skifter nu. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det. Hans stil kan jeg godt lide, men på den anden side så scorer han ikke nok mål, og der findes en masse gode angribere på markedet. Derfor mener jeg det er iorden, at han bliver solgt, selvom det da er svært at se ham kæmpe for et andet hold.

Holmskov
22-06-2007, 17:08
Jeg står med et ben i begge lejre.

Jeg elsker ham for hans fanden-i-voldske måde at gribe tingene an på. Han går forrest og er ikke bleg for en tackling i knæhøjde eller to. Det smitter af på hele holdet.

Omvendt syntes jeg han spillemæssigt har en evne til at falde helt og aldeles ud af kampene. Jeg ved han har været skadet, men jeg må indrømme, at jeg ikke syntes han er go' nok til det tempo der bliver spillet i.

Jeg hentede i tidernes morgen en bette film med Smith hvor denne tackling indgik. Fra det øjeblik var jeg solgt. :D
Og så er jeg ikke et sekund i tvivl om hvem der først ville ryge vandret hvis det havde udviklet sig.

http://www.youtube.com/watch?v=P9P7mxxdcuM

JakobR
22-06-2007, 17:39
Har set denne film tidligere. Den siger alt om Smith! Specielt det at Smith lige får losset til Terry mens han er på vej ned, fortæller at han er en mand, der ikke finder sig i hvad som helst.

Med hensyn til Smiths mulige skifte, tror jeg det vil være et skidt træk af United. Smith er ikke den store målscorer, men han bidrager med så meget andet. Eksempelvis gejst og fightervilje. Det hele handler om at vi muligvis skal se mulighederne bedre i Smith end vi gør på nuværende tidspunkt.

Hvis han skifter, så vil det være rigtigt hårdt for mig, at se ham kæmpe på livet løs i en anden klub. Han er absolut en af mine favoritter!

Casper
22-06-2007, 17:44
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1765_2442285,00.html

Åbner dette op for et Martins eller Owen køb? Jeg håber stadig på sidstnævnte bliver sommerens sidste transfersigning på Old Trafford. Han besidder de samme evner som Smith, dog er Owen en del mere skarp foran mål.

35 millioner kroner for Smith vil være en genial handel for Newcastle.

Siden hvornår er Martins blevet en mulighed?
Ham håber jeg godt nok ikke kommer nær Old Trafford :rant:

Holmskov
22-06-2007, 17:47

Det havde da været rart med en begrundelse. ??

Casper
22-06-2007, 17:47
Jeg er en stor tilhænger af Smith, så jeg syntes det er ærgeligt hvis han skifter.
Syntes det er trist, at klubben ikke forlænger med ham. Han kunne have gjort det under hans skadesperiode, men valgte ikke at gøre det, da han var skadet. Sikke en taknemmelighed klubben viser for dette?

Men hvis Fergie ikke vil sætte sin lid til ham, så går jeg 100% ind for et salg. Ikke for fergies eller uniteds skyld, men for Alan Smiths. Han fortjener spilletid.

Det er trods alt ikke hans skyld, at Fergie ikke har kunne bruge ham ordentligt.

JakobR
22-06-2007, 17:52

Nævnte nu ikke Martins, fordi jeg som sådan ønsker ham, men fordi der har været tale om hans frikøbsklausul i medierne.

Thomas
22-06-2007, 18:05
Jeg har altid godt kunne lide Smith, og jeg har altid ment, han ville vende tilbage efter hans skade, og det gjorde han også, men dog ikke helt op til United standarden. Hans spillestil er helt fantastisk. Hård og kynisk, og så trækker han med tilbage af i banen for at opbygge spillet. Og så glemmer jeg ikke hans mål mod Norwich........ :)

Hvis vi sælger ham, så tror jeg sgu vi køber en angriber, og ikke bare en ukendt en, men jeg tror seriøst vi køber en af de 'store' angriber, netop fordi risikoen for at gøre et flopkøb er stort. Dog kan man ikke altid regne med at en stor spiller vil slå igennem i en storklub.. *host*Shevchenko*host* ;)

Alex
23-06-2007, 11:03
Vil sådan set ikke have noget særligt imod at Alan Smith skifter.
Han er en god fighter, men ikke en god nok fodboldspiller, som jeg ser det.

Desuden vil han nok også have mere glæde af at få succes i en mindre klub, end ved kæmpe for at komme på holdet i United.
For jeg mener ikke han er i nærheden af holdet. Rooney, Rossi, Solskjaer, evt. Andersson: Alle spillere mener jeg sådan set er foran i kampen om angrebet. + At der stadig er en mulighed for at vi køber en ny angriber...

Vores fløjsituation ser efterhånden også så godt ud, at skulle tingene være helt gale, kunne Ronaldo sættes i angrebet, hvis vi mangler en angriber til en kamp eller to...

Kofoed
23-06-2007, 11:16
jeg har det meget blandet med at vi skal sælge smith.. på den ene side elsker jeg hans spillestil, men han scorer bare ikke nok mål og det går ikke for vi kan ikke spille med både rooney og smith på banen samtidig og det vil betyde at han ikke får nok spilletid.. men på den anden side vil jeg hade at se ham kæmpe røve nud af bukserne for et andet hold i PL.. elsker hans gnist..

sandholt
24-06-2007, 01:28
Jeg er en stor tilhænger af Smith, så jeg syntes det er ærgeligt hvis han skifter.
Syntes det er trist, at klubben ikke forlænger med ham. Han kunne have gjort det under hans skadesperiode, men valgte ikke at gøre det, da han var skadet. Sikke en taknemmelighed klubben viser for dette?

Men hvis Fergie ikke vil sætte sin lid til ham, så går jeg 100% ind for et salg. Ikke for fergies eller uniteds skyld, men for Alan Smiths. Han fortjener spilletid.

Det er trods alt ikke hans skyld, at Fergie ikke har kunne bruge ham ordentligt.

Jeg må sige jeg er uenig omkring spørgsmålet ”hvor meget klubben skylder Smith”, at han ikke forlængere kan skyldes at Allan Smith regnede med at han ville være bedre stillet ved at vente. At forlænge en kontrakt mens man er skadet giver nogle ret dårlige forhandlingsvilkår for spilleren, sådan som jeg ser det ville det da være betydeligt bedre for Smith at forlænge mens han er i en god spillemæssig periode, alt and lige ville han da stå i en væsentlig bedre forhandlings situation.

Hvis tilfældet derimod er at Manchester United har tilbud ham en kontraktforlængelse mens han var skadet, virker da som en gestus fra klubbens side, så vidt jeg husker, på det tidspunkt var der stor usikkerhed omkring hvorledes han kom til at spille på højeste niveau igen.

Men for lige at vende tilbage til hans fremtid så har jeg ingen problemer med at se ham forlade klubben. Jeg har fra dag 1 da han kom til klubben tvivlet på at han havde niveauet til at spille på et tophold og det holder jeg stadig fast på, det har han altså ikke. Jeg giver folk ret i han har aggressivitet, humør og er vellidt blandt spiller og fans, men han mangler kreativitet, spilforståelse, kølighed, hurtighed og boldfølelse i hans spil og derfor er han bare ikke god nok til United.

Martinsen
24-06-2007, 12:30
jeg har aldrig for alvor holdt af ham siden han skiftede til os, så jeg ville ikke have noget imod hvis han skiftede... han er for dårlig som angriber til at spille på vores hold, og alt for dårlig på midtbanen...

Hl-Glory
25-06-2007, 12:55
Ville synes det ærgeligt hvis smith smuttede, men alligevel ikke så ville Rossi nok få chancen. men smith er en god hold spiller og kæmper det bedste han kan hver eneste gang han får spille tid.

robinho
25-06-2007, 13:04
så tager vi den lige en gang til for kong volmer og alle andre: At være angriber i manchester united kan man ikke kun ved at kunne fighte: Der skal være mål.

JakobR
25-06-2007, 13:15
Jeg synes man skal have lidt mere tålmodighed med en spiller, der har været skadet i et år. Det er ikke rimeligt at forvente sig guld og grønne skove, når han lige er kommet tilbage.

I øvrigt synes jeg man skal være bedre til at se mulighederne i Smith. Han bliver nok aldrig den store målscorer, men så må man se andre muligheder i ham, for jeg mener der er masser af potentiale i ham.

$nowman
25-06-2007, 14:00
De penge vi får for ham, kunne vi evt bruge til en ny angriber der kunne erstatte Saha ?

JakobR
03-07-2007, 13:25
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=474908&CPID=8&clid=1&lid=&title=Smith+eyes+United+future&channel=&

Smith øjner muligheden for at blive, i det United endnu ikke har underskrevet med en ny angriber.

JDK
03-07-2007, 14:40
Det er godt nok - hvis vi ikke køber en ny angiber skal Smudger selvfølgelig blive, men der er næsten 2 måneder tilbage af transfervinduet, så lad os se hvad der sker

Bergmann
02-08-2007, 14:48
Newcastle har bekræftet, at de er nået til enig med United om en overgangssum for Alan Smith.

snegl
02-08-2007, 14:51
Newcastle har bekræftet, at de er nået til enig med en overgangssum for Alan Smith.

Har du et Link?

Bergmann
02-08-2007, 15:00
http://www.nufc.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~1083371,00.html

jawharacoralia
02-08-2007, 15:02
jeg har i hvert fald læst på indkast.dk eller oldtrafford.dk (ka ikk helt huske det,heh) at det skulle være omkring de 50-60 mill. vi snakker om...
og så må jeg også sige at jeg heller ikke ville have nogen problemer med smith hvis han smuttede da jeg ,som mange andre,aldrig rigtig har syntes om ham..

snegl
02-08-2007, 15:04
Ærgeligt at se Smudgers smutte.. United må vel være indstillet på at han skal væk siden de angiveligt er blevet enige med Newcastle

Gid han havde scoret lidt flere mål, så man kunne elske ham for mere end den fighter han er..

JakobR
02-08-2007, 15:15
I Smiths tilfælde vil jeg nu hellere blive i United. Konkurrencen i Newcastle er langt hårdere end i United. Selvfølgelig har de ikke spillere i Rooney-klassen, tilgengæld er de mange flere om fadet. Og hvis de forventer han skal score mål, så bliver de nok en anelse skuffet.

Men jeg ønsker Smith alt muligt held og lykke, og mens han endnu er Unitedspiller, så vil jeg lige poste det her mål.

http://youtube.com/watch?v=AGk0m0W6TQk

Dines
03-08-2007, 11:37
Held og lykke til Smith i fremtiden. Hans fighterhjerte var helt fantastastisk, mens han manglede noget i det fodboldmæssige og så skulle han have scoret flere mål. En spiller jeg godt kan lide, men jeg må også være ærlig at sige at konkurrencen nu med Tevez bliver for hård for ham, og så har han heller ikke helt CL-klasse.

Trankjær
03-08-2007, 13:54
På Newcastles hjemmeside (www.nufc.co.uk) er skiftet nu bekræftet. Han har underskrevet en 5-årig kontrakt. Held og lykke til Smudger herfra...

JakobR
03-08-2007, 14:04
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/javaImages/94/8/0,,10278~3344532,00.gif

Bergmann
03-08-2007, 14:06
ManUtd.com har også bekræftet.

Smudger har altid været loyal og kæmpet for klubben, det skal han have tak for.
Jeg håber, han opnår succes i Newcastle og får fast spilletid, som vi ikke kunne give ham i United.

Hl-Glory
03-08-2007, 14:07
held og lykke Smith.
kommer til at savne din energi og fight.'
lykke frem over til dig, Smith :)

schousboe9
03-08-2007, 14:19
Det gør sku lidt ondt at se ham gå... Han gav altid alt og det ragede ham, hvad folk syntes om hans lidt hårde spil! God stil i England!

Men ganske rigtigt, så er han desværre nivauet under Champions League og Tevez og Saha havde nok begrænset hans muligheder gevaldigt. Så fint, han får den spilletid, han alligevel fortjener, i Newcastle.

robinho
03-08-2007, 14:43
der ryddes gódt op i de tynde elementer med salgene af smith og richardson.

Hvis vi så kunne få tevez i stalden indenfor samme døgn som vi skippede smith afsted, så må det siges at være en af de mest produktive dage i uniteds transferhistorie

Andersen
03-08-2007, 14:55
der ryddes gódt op i de tynde elementer med salgene af smith og richardson.

Hvis vi så kunne få tevez i stalden indenfor samme døgn som vi skippede smith afsted, så må det siges at være en af de mest produktive dage i uniteds transferhistorie

Satans Robinho, du kom mig i forkøbet. Ja, to verdensklasse salg!

Gronkjor
03-08-2007, 15:07
Held og lykke til Smithy i Newcastle, hvor der bliver kamp til stregen om pladserne i front.

GloryManUtd2730
03-08-2007, 15:10
held og lykke Smith.
kommer til at savne din energi og fight.'
lykke frem over til dig, Smith :)

God Sagt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Dines
03-08-2007, 15:37
Jeg kan godt forstå Smith skiftede klub, da han manglede spilletid, men valget af Newcastle synes jeg dumt, da de har Martins, Owen og Viduka allerede?

KristianB
03-08-2007, 16:32
Jeg kan godt forstå Smith skiftede klub, da han manglede spilletid, men valget af Newcastle synes jeg dumt, da de har Martins, Owen og Viduka allerede?

enig.
jeg kan ikke se udsigten til spilletid i newcastle er meget bedre end her.

men held og lykke smith :)

Hald
03-08-2007, 17:30
Tak for alt Smudge, du viste virkelig et ægte United Hjerte, dit mod og dit temperement!!
Lidt ærgerligt at vi skal sige farvel til ham, men hey, goddag til Tevez, det er et plaster på såret

Don Kafai
03-08-2007, 18:41
Held og lykke i Newcastle Smudge.

Jeg er sikker på han nok skal få succes der. Newcastle er en arbejderklub og en ting man ikke kan benægte om Smith er han arbejder røven ud af bukserne...

Grønholdt.
03-08-2007, 18:52
Held og lykke Smudge!!!!

Du gav dig altid 100% for klubben!!!! :devilll:

Bugge
03-08-2007, 23:39
Held og lykke til Smith..

Han var ikke i nærheden af at være god nok til en fast plads på holdet, men han gjorde sit bedste når han spillede og han gik satme til den!

timberunited
11-03-2008, 12:23
:devill: Endnu engang havde Ferguson set rigtigt. Det er ikke meget, Smith har lavet i Newcastle.

Men det kan jo komme.

Dines
11-03-2008, 12:43
Newcastle har også været elendige, og Smith har faktisk været en af de bedste for dem. At han ikke scorer mål vidste vi på forhånd, for det var heller ikke meget han nettede her.

Martinsen
11-03-2008, 13:05
Newcastle har også været elendige, og Smith har faktisk været en af de bedste for dem. At han ikke scorer mål vidste vi på forhånd, for det var heller ikke meget han nettede her.

En ting er at han ikke laver mål på samlebånd, men han er stortset ikke kommet frem til en eneste afslutning de kampe jeg har set ham, hvor de har brugt ham som angriber. Og jeg synes langt fra han har været en af de bedste på et meget svagt Newcastle hold! Heller ikke blandt de dårligste, men han kan på ingen måde gøre en forskel for holdet, de eneste tidspunkter jeg rigtig lægger mærke til ham er når han for gud ved hvilken gang trækker et tåbeligt gult kort!

Bugge
11-03-2008, 13:17
Det er vist meget få Newcastle spillere der kan være tilfredse med deres præstationer.. Generelt har de været elendige over hele linjen..
Både Owen og Smith er jo totalt ufarlige..

Dines
11-03-2008, 14:20
En ting er at han ikke laver mål på samlebånd, men han er stortset ikke kommet frem til en eneste afslutning de kampe jeg har set ham, hvor de har brugt ham som angriber. Og jeg synes langt fra han har været en af de bedste på et meget svagt Newcastle hold! Heller ikke blandt de dårligste, men han kan på ingen måde gøre en forskel for holdet, de eneste tidspunkter jeg rigtig lægger mærke til ham er når han for gud ved hvilken gang trækker et tåbeligt gult kort!

Har set ret meget Newcastle, og jeg synes han gør det udemærket. Han er bare fejlplaceret på midtbanen. Han kæmper som vi ved for sagen, men hans manglende kvaliteter skinner igennem ofte, ja.

Martinsen
11-03-2008, 14:32
Har set ret meget Newcastle, og jeg synes han gør det udemærket. Han er bare fejlplaceret på midtbanen. Han kæmper som vi ved for sagen, men hans manglende kvaliteter skinner igennem ofte, ja.

Han har jo også fået hans kampe som angriber, og der har han som sagt ikke skabt noget som helst. Så vil ikke sige han er fejlplaceret, han er bare elendig. Og kan stadigvæk ikke fatte hvad vi skulle med ham i tidernes morgen! Har aldrig kunnet lide ham som person, og som spiller har han aldrig haft klasse til et tophold i England.

Glory Man United
11-03-2008, 14:38
Han har jo også fået hans kampe som angriber, og der har han som sagt ikke skabt noget som helst. Så vil ikke sige han er fejlplaceret, han er bare elendig. Og kan stadigvæk ikke fatte hvad vi skulle med ham i tidernes morgen! Har aldrig kunnet lide ham som person, og som spiller har han aldrig haft klasse til et tophold i England.

Enig i at han er elendig i Newcastle og han heller ikke var god for os (bortset fra det første halve år måske). Men jeg forstår godt, hvorfor vi købte ham. Han var ung, han ville væk fra Leeds, og i Leeds scorede han en del

Parkohargo
11-03-2008, 14:51
Smith har da slet ikke fået ud af noget på det Newcastle hold.. men de er så også fantastisk elendige lige pt. Butt er heller ikke nævneværdig..

Eneste der måske kan fremhæves er en som N'zogbia. Men det en anden historie.

Smithey
11-03-2008, 15:09
nu er jeg selv en stor fan, ja for mig er han vel nærmest kult, men ingen tvivl om at han har været et flop i toones indtil videre. vil godt vove at påstå at han kunne have scoret et par kasser (to-tre stks :) ) hvis det havde været ronaldo eller giggs der fodrede med indlæg. Newcastles kanter skaber generalt ikke nok til deres angribere.
Målfarlig har Smithey jo aldrig været, men vil nu selv aldrig glemme hans helflugter mod Norwich i hans første sæson, mad-brilliant!!

United DK
11-03-2008, 16:29
James Milner er den eneste Newcastle-spiller, der har været nogenlunde i denne sæson. Resten har været ringe, intet mindre.

maxim
11-03-2008, 16:33
NZogbia har også været rimelig god.

Bugge
11-03-2008, 17:23
Smith er i mine øjne heller ikke en af verdens største fodboldbegavelser og jeg tror ikke han er typen der kan stråle igennem så længe Newcastle spiller så horribelt.. Det er svært at sætte et ordentligt præg på holdet når de spiller så ringe..
Men jeg er enig i at N'Zogbia og især Milner har spillet fornuftigt..

zhagzi
02-09-2010, 17:14
Jeg savner tit den indstilling Smith havde. Han figtede fanme for den bold, som hvis dens besidelse betød hans mors liv eller død. Og vi mangler virkelig sådan en slags spiller synes jeg. Fletcher er slet slet ikke sådan en spiller. Scholes.. Tja, det er gået lidt ned i mængden af tacklinger synes jeg. Hargreaves havde lidt af det.

I miss it! :)

K and the big B
02-09-2010, 17:33
Jeg savner tit den indstilling Smith havde. Han figtede fanme for den bold, som hvis dens besidelse betød hans mors liv eller død. Og vi mangler virkelig sådan en slags spiller synes jeg. Fletcher er slet slet ikke sådan en spiller. Scholes.. Tja, det er gået lidt ned i mængden af tacklinger synes jeg. Hargreaves havde lidt af det.

I miss it! :)

Rooney er ofte set løbe fra den ene ende af banen og til den anden for at hente en tabt bold. Udover det synes jeg også spillere som Fletcher og Park kæmper røven ud af bukserne,, for at genvinde tabte bolde. Måske de ikke kaster sig hovedløs ned i glidende taklinger, men de er i røven af spilleren konstant.

Og ved nu ikke med Fletcher, jeg har ofte set ham kaste sig frygtløs ind i taklinger. Men hvis vi mangler en type som Smith på midtbanen, så er det da heldig at vi ikke fik Van Der Vaart, Gourguff eller Özil.

Edit: Sidst men ikke mindst, så mener jeg kun det er hold fra den nedre del af ligaen, som har behov for typer som Smith. Han er ikke en speciel god fodboldspiller, og må ærlig indrømme at jeg ikke synes han havde kvaliteterne til at spille på den centrale midt i en klub som Manchester. Hans type er der mere behov for mod hold hvor bolden skal genvindes, og hvor kampen bliver styret af det modsatte hold. Men elskede nu stadig den mand i den rødetrøje

JakobR
02-09-2010, 17:34
Det var næsten også det eneste, han kunne til sidst. Man kan vende den om og sige, at det måske slet ikke er nødvendigt med så mange "aggressive" spillere, når vi nu har større teknikere på holdet, der ikke mister den.

Jeg satte da pris på Alan Smith og han skal da have tak for sin indsats, men det var ærlig talt på tide at komme videre.

zhagzi
02-09-2010, 17:51
Jeg må så erklære mig uenig i begge indlæg. Jeg syes Smith klarede det fotrineligt sidste sæson for Newcastle (En af de få klubber jeg følger udover United) i Championship, og har også virket udemærket sammen med Nolan eller Barton på midten.

Og udover det, synes jeg virkelig vi mangler teknikere. Hvordan du (Jakob) kan mene vi har teknikere nok som ikke mister den. Nu snakker jeg slet ikke om Ronaldo/Nani typer. Men typer som kan holde på bolden, vende rundt osv selvom en modspiller kom mod dig. Vi har tit givet bolden væk når en modspiller er for tæt på. Og nu skal vi altså ikke være ligesom Spaniens landshold, men klubber i Spanien, som Valencia, Mallorca, Sevilla har stortset teknikere på hele banen.
Når man ser på deres flow i spillet, hvis en enkelt spiller bremser op på contra eller noget i den stil, så kan de snildt holde på den, lave nogle finter osv. Det mangler vi altså i United. Berba har lidt den stil, Rooney smider den væk i dueller, eller ligger den ind over ved at trække tilbage.

Og det er nok mere det at jeg elsker at se en figther på midten. Og min opfattelse af Fletcher er måske ikke som i andres. Jeg mener han er sikker i bold omgang, ligger gode indlæg. Men han er hverken en Smith/barton eller Iniesta. Og kald det bare drømme scenarie, eller urealistisk, men så helst EN af delene i ham.
Der er intet som at se en brite gå hårdt i bolden! Love it, love it LOVE it.

But that's my opinion. :)

K and the big B
02-09-2010, 18:11
Jeg må så erklære mig uenig i begge indlæg. Jeg syes Smith klarede det fotrineligt sidste sæson for Newcastle (En af de få klubber jeg følger udover United) i Championship, og har også virket udemærket sammen med Nolan eller Barton på midten.

Og udover det, synes jeg virkelig vi mangler teknikere. Hvordan du (Jakob) kan mene vi har teknikere nok som ikke mister den. Nu snakker jeg slet ikke om Ronaldo/Nani typer. Men typer som kan holde på bolden, vende rundt osv selvom en modspiller kom mod dig. Vi har tit givet bolden væk når en modspiller er for tæt på. Og nu skal vi altså ikke være ligesom Spaniens landshold, men klubber i Spanien, som Valencia, Mallorca, Sevilla har stortset teknikere på hele banen.
Når man ser på deres flow i spillet, hvis en enkelt spiller bremser op på contra eller noget i den stil, så kan de snildt holde på den, lave nogle finter osv. Det mangler vi altså i United. Berba har lidt den stil, Rooney smider den væk i dueller, eller ligger den ind over ved at trække tilbage.

Og det er nok mere det at jeg elsker at se en figther på midten. Og min opfattelse af Fletcher er måske ikke som i andres. Jeg mener han er sikker i bold omgang, ligger gode indlæg. Men han er hverken en Smith/barton eller Iniesta. Og kald det bare drømme scenarie, eller urealistisk, men så helst EN af delene i ham.
Der er intet som at se en brite gå hårdt i bolden! Love it, love it LOVE it.

But that's my opinion. :)

Nu mangler vi både en mere teknisk spiller og samtidig en fighter på den centrale midt?

En mand som Fletcher, vender spillet fantastisk, og når han bliver sat under pres på midtbanen, laver han en del hurtige vendinger væk fra modstanderen. Selvfølgelig ville det være dejlig med en type som Xavi eller Iniesta, men vores spil er nu ikke bygget op som Barca/Spanien(som du siger).

Jeg synes der er en perfekt balance på vores hold, med to teknisk dygtige angribere, hvor den ene holder bedre på bolden end den anden. Udover det har vi to hurtige og drible stærke wings, som samtidig besidder en god teknik. Vores to centrale spillere på midten er alle boldsikre, og formår at styrre spillet.

Måske Scholes, Carrick og Fletcher ikke lige sætter modstanderen med finter, men de formår enten at lave et hurtig træk til siden eller spille den hurtigt videre.

En spiller som Allan Smith, ville bare ikke fungere i det spil, da han netop ville sænke farten på spillet, og ville være usikker når han blev presset. Han er ikke en speciel god pasnings spiller, han placere sig ikke særlig godt på banen og han mangler overblik for sine medspillere. Han kan takle og kæmpe røven ud af bukserne, men han har slet ikke evnerne til at kunne spille den centrale midt i en 4-4-2 for United.

Det er ikke særlig mange storhold der har en type som ham på midtbanen, og det er nok ikke for sjovt?

Edit:Og at han spillede godt i Championship, giver ham stadig ikke evnerne til at spille på en af verdens bedste hold

zhagzi
02-09-2010, 18:41
Nu mangler vi både en mere teknisk spiller og samtidig en fighter på den centrale midt?

En mand som Fletcher, vender spillet fantastisk, og når han bliver sat under pres på midtbanen, laver han en del hurtige vendinger væk fra modstanderen. Selvfølgelig ville det være dejlig med en type som Xavi eller Iniesta, men vores spil er nu ikke bygget op som Barca/Spanien(som du siger).

Jeg synes der er en perfekt balance på vores hold, med to teknisk dygtige angribere, hvor den ene holder bedre på bolden end den anden. Udover det har vi to hurtige og drible stærke wings, som samtidig besidder en god teknik. Vores to centrale spillere på midten er alle boldsikre, og formår at styrre spillet.

Måske Scholes, Carrick og Fletcher ikke lige sætter modstanderen med finter, men de formår enten at lave et hurtig træk til siden eller spille den hurtigt videre.

En spiller som Allan Smith, ville bare ikke fungere i det spil, da han netop ville sænke farten på spillet, og ville være usikker når han blev presset. Han er ikke en speciel god pasnings spiller, han placere sig ikke særlig godt på banen og han mangler overblik for sine medspillere. Han kan takle og kæmpe røven ud af bukserne, men han har slet ikke evnerne til at kunne spille den centrale midt i en 4-4-2 for United.

Det er ikke særlig mange storhold der har en type som ham på midtbanen, og det er nok ikke for sjovt?

Edit:Og at han spillede godt i Championship, giver ham stadig ikke evnerne til at spille på en af verdens bedste hold

Tjah, jeg ved ikke om vi MANGLER en teknisk og aggresiv spiller, men mere teknik på midtbanen kunne komme i form af Anderson. Og aggresivitet ja, den ved jeg så ikke hvor skal komme fra.

Men læg mærke til, jeg ikke ønsker Smith i klubben, blot at jeg savner en spiller med hans mentalitet og fighter hjerte.

United DK
02-09-2010, 18:46
Jeg savner nok mere Keane.

En god blanding mellem fight, hjerte, psykose og klasse.

K and the big B
02-09-2010, 19:38

Men Keane var også en god og klog fodboldspiller, og ja han var pure class.

Dines
02-09-2010, 21:45

Enig. Smith blev aldrig den nye Keane, og som angriber var han ikke målfarlig nok, men jeg kunne lide ham. Hans indstilling var hård, men på den rigtige side af grænsen de fleste gange. Og mod Chelsea i november 2005, spillede han en af hans bedste kampe nogensinde. Der var han fantastisk, og vi vandt 1-0 - især takket være hans heroiske indsats.

zhagzi
02-09-2010, 23:21

Præcis. Men nu nævner jeg så bare Smith, for sad lige og læste noget om ham. Selvfølgelig savner jeg Keane. Men jeg efterlyste blot en spiller med den indstilling de begge havde ift. fight og vilje.

Runaldo
02-09-2010, 23:44
Det var næsten også det eneste, han kunne til sidst. Man kan vende den om og sige, at det måske slet ikke er nødvendigt med så mange "aggressive" spillere, når vi nu har større teknikere på holdet, der ikke mister den.

Jeg satte da pris på Alan Smith og han skal da have tak for sin indsats, men det var ærlig talt på tide at komme videre.

Synes ikke det var noget godt tidspunkt vi lod ham gå på - Og slet ikke at vi begyndte at bruge ham som midtbane spiller, selvom han jo godt kunne spille der uden problemer. Man skal også lige tænke på at før Leeds blev tvangsnedrykket var han altså ligeså omtalt som Michael Owen, og de vil helt klart gå ind i bøgerne som nogle af de største angrebstalenter i engelsk fodbold siden 90'erne.

Personligt savner jeg den vilje han lagde for døren, for han fik skut mange chancer i startopstillingen men når han endelig gjorde udfoldede han sig som den aggressive spiller vi stod og manglede efter Roy. Jeg savner virkelig den indstilling hos Carrick og til tider Fletcher. Anderson har den, men det sidste år har den været i skjul, og Owen Hargreaves havde jo samme indstilling i mangfoldighed, så man skal ikke afspise den slags typer med et vink, for det er helt klart brugbart i Premier League, selv i toppen.

Se nu Bellamy hvor stor en faktor han var for Man City sidste år og i hans alder, var han nok deres bedste spiller hvis man kigger på andet end mål. At Mancini så er en tabernar af en træner som kun har fået trofæer foræret fordi andre hold er blevet tvangsfjernet point er en anden side af sagen, men det er da klart at sådanne typer står som forbillede for mange unge spillere.

Man kan også vende den om og spørge om man hellere vil bare flere spillere som fx Gibson som ikke er den store takler men mere en box-to-box, eller som Cleverly som egentlig også er box-to-box, men samtidig ikke bange for at gå ind i tacklingerne, som jeg synes Gibbo mangler lidt af - Der er jeg klart medholder af 2'eren.

Mht. Alan Smith, så er han yderst vigtig for Newcastle, endda på mange punkter. Mest ford han har udvist loyalitet, noget som han også viste i United ved at sidde på bænken og aldrig sige noget til pressen, men også fordi han er en 'herlig fighter', og han har talent for at lede et hold, når han spiller på midtbanen - At han desværre har mistet al sans for hans målnæse må man sige er en skam, men man kan ikke omskole mange spillere fra angreb til defensiv midtbane, og der synes jeg han gør det genialt. Tænk hvis Mickey Owen skulle erstatte Scholes, det ville jo være grinagtigt.

Haslund
03-09-2010, 02:27
Synes ikke det var noget godt tidspunkt vi lod ham gå på - Og slet ikke at vi begyndte at bruge ham som midtbane spiller, selvom han jo godt kunne spille der uden problemer. Man skal også lige tænke på at før Leeds blev tvangsnedrykket var han altså ligeså omtalt som Michael Owen, og de vil helt klart gå ind i bøgerne som nogle af de største angrebstalenter i engelsk fodbold siden 90'erne.

Personligt savner jeg den vilje han lagde for døren, for han fik skut mange chancer i startopstillingen men når han endelig gjorde udfoldede han sig som den aggressive spiller vi stod og manglede efter Roy. Jeg savner virkelig den indstilling hos Carrick og til tider Fletcher. Anderson har den, men det sidste år har den været i skjul, og Owen Hargreaves havde jo samme indstilling i mangfoldighed, så man skal ikke afspise den slags typer med et vink, for det er helt klart brugbart i Premier League, selv i toppen.

Se nu Bellamy hvor stor en faktor han var for Man City sidste år og i hans alder, var han nok deres bedste spiller hvis man kigger på andet end mål. At Mancini så er en tabernar af en træner som kun har fået trofæer foræret fordi andre hold er blevet tvangsfjernet point er en anden side af sagen, men det er da klart at sådanne typer står som forbillede for mange unge spillere.

Man kan også vende den om og spørge om man hellere vil bare flere spillere som fx Gibson som ikke er den store takler men mere en box-to-box, eller som Cleverly som egentlig også er box-to-box, men samtidig ikke bange for at gå ind i tacklingerne, som jeg synes Gibbo mangler lidt af - Der er jeg klart medholder af 2'eren.

Mht. Alan Smith, så er han yderst vigtig for Newcastle, endda på mange punkter. Mest ford han har udvist loyalitet, noget som han også viste i United ved at sidde på bænken og aldrig sige noget til pressen, men også fordi han er en 'herlig fighter', og han har talent for at lede et hold, når han spiller på midtbanen - At han desværre har mistet al sans for hans målnæse må man sige er en skam, men man kan ikke omskole mange spillere fra angreb til defensiv midtbane, og der synes jeg han gør det genialt. Tænk hvis Mickey Owen skulle erstatte Scholes, det ville jo være grinagtigt.

Jeg er nu uenig i det meste. Alan Smith var da nævnt som et kæmpetalent ja, men Owen var jo et talent helt oppe i Rooney-klassen og der var Smith aldrig - Han scorede jo heller ikke mange mål for Leeds.

Han fik da også masser af spilletid udover lige i den sidste sæson, hvor han jo så også blev skadet. Men selvom havde havde masser af aggresivitet havde han endnu flere mangler i sit spil. Han var ueffektiv som angriber, og han havde naturligt nok svært ved at omstille sig til midtbanespiller. Han var i hvert fald overhovedet ikke god nok til at være fast for et tophold. Bellamy har meget mere talent end Smith, så det er klart at han får mere succes. Jeg er så tilgengæld enig i, at det er latterligt at droppe ham efter den sæson.
Og synes du Cleverley går mere ind i taklinger end Fletcher da?

Der er kæmpe forskel på at være vigtig for Newcastle og United. Loyaliteten kan man også stille spørgsmål ved. Har der været konkret interesse fra større klubber? Desuden skiftede han jo fra hans barndomsklub/favoritklub til deres nok største rivaler og han sad slet ikke så ofte på bænken som så mange andre spillere vi har, der heller aldrig brokker sig. Og det er da et mærkeligt argument med Owen/Scholes. Messi ville nok også være en dårlig defensiv midtbane, men det gør da ikke Smith til en bedre spiller. Den primære grund til at Smith blev omskolet var, at han for dårlig som angriber - så man prøvede at udnytte hans kvaliteter på en anden måde.

MC86
03-09-2010, 11:23
Jeg savner nu også Alan Smith. Han er virkelig en fighter, som man ikke ser mange af. Man var altid sikker på han gav sig 110 procent. Men jeg kunne nu bedre lide ham som angriber, istedet for midtbane. Husker ham tydeligt i kampen mod Roma hvor vi vandt 7-1. Der spillede han helt suverænt, og han fik virkelig stresset roma forsvaret. Når man ser ham i newcastle nu, ligger han nærmest mellem midtbanen og forsvaret, og bare fordele bolde. Det klæder ham ikke.

Cfg
03-09-2010, 12:07
Jeg savner nu også Alan Smith. Han er virkelig en fighter, som man ikke ser mange af. Man var altid sikker på han gav sig 110 procent. Men jeg kunne nu bedre lide ham som angriber, istedet for midtbane. Husker ham tydeligt i kampen mod Roma hvor vi vandt 7-1. Der spillede han helt suverænt, og han fik virkelig stresset roma forsvaret. Når man ser ham i newcastle nu, ligger han nærmest mellem midtbanen og forsvaret, og bare fordele bolde. Det klæder ham ikke.

Kunne nu godt lide ham i Chelsea kampen på midtbanen for nogle år siden.

MC86
03-09-2010, 13:52
Kunne nu godt lide ham i Chelsea kampen på midtbanen for nogle år siden.

Ja den husker jeg også godt. Der havde han en stor del i vores 1-0 sejr.

Her er lige 1.20 min af hans højdepunkter fra kampen af. Sgu en lækker indstilling han har til tingene:)http://www.youtube.com/watch?v=3gRN-v9lHl8

MC86
07-06-2011, 13:51
Mon han kan være på vej tilbage til Leeds United? Synes at have læst det et sted, men kan ikke finde det nu. Nogle som måske har set stedet hvor det stod?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/ex_leeds_united_star_alan_smith_told_he_can_leave_ newcastle_united_1_3454429

RAppel
07-06-2011, 13:53
Har læst at Big Sam vil have ham til West Ham.

MC86
07-06-2011, 13:55
Har læst at Big Sam vil have ham til West Ham.

Det ville også være en mulighed, idet at de har arbejdet sammen før. Men kunne nu være sjovt hvis han endte i Leeds hvor han startede sin karriere, og vel nok også havde sine bedste år.

United DK
07-06-2011, 14:58
Det er så bare det, hvordan Leeds-tilhængerne vil tage imod Smith. Det var jo mildt ikke populært, da han vendte dem rykken efter nedrykningen i 2004, og så skiftede til den klub de hader allermest. Det vil næppe være den fortabte søn der vender hjem.

MC86
07-06-2011, 15:37
Det er så bare det, hvordan Leeds-tilhængerne vil tage imod Smith. Det var jo mildt ikke populært, da han vendte dem rykken efter nedrykningen i 2004, og så skiftede til den klub de hader allermest. Det vil næppe være den fortabte søn der vender hjem.

Ja det er så det store spørgsmål, men jeg tror nu de vil tage godt imod ham. Det gjorde de for et års tid sidan da han var på Elland Road for at se en kamp med Leeds.

Simon Grayson har i hvertfald udtalt at han ville elske hvis Leeds hentede Woodgate og Alan Smith tilbage.

Jeg tror sagtens han ville kunne være Leeds spiller næste sæson. Han siger også selv han stadig følger klubben, og elsker den rigtig højt. Håber lidt på han kan komme dertil igen, også håber jeg vi vil få ham at se som angriber igen.

MC86
09-06-2011, 11:23
Nu kunne det godt tyde på at det blev Leeds han vendte tilbage til.
http://onside.dk/nyheder/premier-league/leeds-vil-hente-fortabt-son

zhagzi
09-06-2011, 11:41
Positivt for Leeds må jeg sige. En spiller med hans erfaring, er meget værd i sådan et tilfælde som Leeds er i.

Og må jeg lige sige, hold da fucking kæft, han er netop en type vi savner. Jeg siger type, ikke spiller med lige præcis hans kvaliteter, men den aggresivitet, fighter hjerte. Oh my lord, jeg elsker sådanne spillere.

MC86
09-06-2011, 12:06
Positivt for Leeds må jeg sige. En spiller med hans erfaring, er meget værd i sådan et tilfælde som Leeds er i.

Og må jeg lige sige, hold da fucking kæft, han er netop en type vi savner. Jeg siger type, ikke spiller med lige præcis hans kvaliteter, men den aggresivitet, fighter hjerte. Oh my lord, jeg elsker sådanne spillere.

Ja meget positivt for Leeds. Han vil være en super vigtig brik i deres bestræbelser på en oprykning til PL.

Ja vi kunne godt bruge en spiller med samme aggresivitet og vildskab som Smith havde. Den vildskab viste sig tit og give pote. Bla. mod Chelsea og Roma.

Men jeg håber nu meget på at se ham som angriber igen. Synes klart han havde sine bedste år på denne position. Smith ved siden af Becchio i Leeds angreb ville helt sikkert give en masse problemer til diverse forsvarer i Championschip.

zhagzi
09-06-2011, 12:45
Ja meget positivt for Leeds. Han vil være en super vigtig brik i deres bestræbelser på en oprykning til PL.

Ja vi kunne godt bruge en spiller med samme aggresivitet og vildskab som Smith havde. Den vildskab viste sig tit og give pote. Bla. mod Chelsea og Roma.

Men jeg håber nu meget på at se ham som angriber igen. Synes klart han havde sine bedste år på denne position. Smith ved siden af Becchio i Leeds angreb ville helt sikkert give en masse problemer til diverse forsvarer i Championschip.

Ja præcis. Især det med han bare ræser derud af, og presser modstanderen SÅ meget, at før eller siden laver de fejl. Elsker, elsker, ELSKER den video med ham mod Chelsea. <3

MC86
09-06-2011, 12:52
Ja præcis. Især det med han bare ræser derud af, og presser modstanderen SÅ meget, at før eller siden laver de fejl. Elsker, elsker, ELSKER den video med ham mod Chelsea. <3

Helt enig. Sådan en type spiller så jeg gerne vi fik igen. Han var klart min favorit spiller da han var i klubben. Men desværre ødelagde skaden mod Liverpool meget for ham. Og forståeligt nok han blive solgt, men synes nu stadig det var trist at sige farvel til en spiller som ham.

Her en også en fin video med ham:)
http://www.youtube.com/watch?v=kLMNXqTANxg

MC86
29-06-2011, 16:18
Meget kunne godt tyde på han ryger tilbage til Leeds. Spændende at se hvordan han så vil blive modtaget, eftersom han tog til United. Han har jo før sagt han aldrig ville spille for Man Utd.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3665249/Ell-of-a-lift-for-old-boy-Smith.html