PDA

Se fuld version : Adem Ljajic

KennyN
04-01-2009, 20:34
http://img87.imageshack.us/my.php?image=ljajictosicvidicartikkelw0.jpg
Adem Ljajic
Nr.: Tiltræder først i United januar 2010
Fødselsdag: 29/09/1991
Land: Serbien

NtotheT
04-01-2009, 20:41
Tiltræder han ikke til sommer?

Unitedalisme
04-01-2009, 21:00
Tiltræder han ikke til sommer?

i følge en gammel nyhed fra bold.dk så er det først om 18måneder, hvilket heller ik gør noget da han kun er 17.. http://www.bold.dk/nyt/Dobbelt-op-paa-serbere-til-United

Høgsted
04-01-2009, 21:09
Var jeg den eneste der lagde mærke til at Ljajic er blevet klippet fuldstændig skaldet ? :) Han sad i dag på tribunen sammen med Tosic....

Tue B
04-01-2009, 21:32
Var jeg den eneste der lagde mærke til at Ljajic er blevet klippet fuldstændig skaldet ? :) Han sad i dag på tribunen sammen med Tosic....

Han vil jo nok gerne være så sej som Vidic "Rocking"

Ovlesen
04-01-2009, 21:37

Sikker på det ikke var Richard Eckersly (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={586F3BDA-BAD0-484E-AA1B-C0464DF06DF7}&section=playerProfile&teamid=435&bioid=91978) fra reserverne? Jeg synes han lignede ham meget, men kan være de er ret ens uden hår:)

Høgsted
04-01-2009, 21:42
Sikker på det ikke var Richard Eckersly (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={586F3BDA-BAD0-484E-AA1B-C0464DF06DF7}&section=playerProfile&teamid=435&bioid=91978) fra reserverne? Jeg synes han lignede ham meget, men kan være de er ret ens uden hår:)

Det var ikke Eckersly og ved heller ikke lige hvad han skulle lave på tribunen med Tosic ? :D Er sikker på det var Ljajic - første gang jeg så det var jeg også i tvivl men anden gang de zoomede ind var der ingen tvivl i mit sind....;)

KennyN
04-01-2009, 21:50
Var ikke Ljajic i dag ved siden af Tosic. Han var langhåret da han blev præsenteret forleden dag.. Det var Tom Cleverley der sad ved siden af Tosic på tribunen ved dagens kamp i Southampton. Han var nemlig også med dernede, og var en del af den store trup der rejste til Soton, men blev så siet fra inden de 18 mand til kamp blev udtaget..

Kofoed
05-01-2009, 12:58
Jeg var ellers helt sikker på at det var Craig Cathcart der sad med en skaldet Tom Cleverley på tribunen..!!!!

KennyN
05-01-2009, 13:01
Cathcart er jo stadig udlånt til Plymouth, og spillede dagen før mod Arsenal..

Baunie
05-01-2009, 13:43
Kunne også have været ham den serbiske scout, der absolut skal med på alle billeder af de to. Som om det er noget stort fund af ham at anbefale to spillere fra Serbiens udgave af Brøndby.

Høgsted
05-01-2009, 14:16
Kunne også have været ham den serbiske scout, der absolut skal med på alle billeder af de to. Som om det er noget stort fund af ham at anbefale to spillere fra Serbiens udgave af Brøndby.

Det var bestemt ikke ham da han er godt 50 år mens ham jeg så ved siden af Tosic var en meget und person. Er 100 % på at det var Ljajic :)

KennyN
05-01-2009, 14:56
Det var bestemt ikke ham da han er godt 50 år mens ham jeg så ved siden af Tosic var en meget und person. Er 100 % på at det var Ljajic :)

Ljajic er jo ikke United spiller før 2010.. Det var Cleverley..

Parkohargo
05-01-2009, 17:20
Aner ikke ret meget om ham.. men det jeg har hørt har da kun været positivt. Måske erstatning for Nani i fremtiden.:)

mufufu
05-01-2009, 17:24
Aner ikke ret meget om ham.. men det jeg har hørt har da kun været positivt. Måske erstatning for Nani i fremtiden.:)

Ljajic er Angriber. Det er Tosic du tænker på.

Parkohargo
05-01-2009, 17:32
Ljajic er Angriber. Det er Tosic du tænker på.

Tjekkede Wiki og der står han som Attacking midfielder.. hmm kender ham ikke. Han er måske købt som angriber!? sry.. noget jeg ikke har læst så:)

KennyN
05-01-2009, 17:48
Ljajic er offensiv central midtbane, og kan også spille på højrekanten..

Mikke7
05-01-2009, 18:20
Har lige set lidt youtube med ham - umiddelbart er han god til at dække bolden, har godt øje for sine medspillere, samtidig med at han er god til at løbe i position... ved dog godt, man kan få alle (stort set) til at se gode ud på youtube, men synes alligevel han virker som en meget spændende spiller, der tager stor del i spillet..

Høgsted
05-01-2009, 18:41
Ljajic er jo ikke United spiller før 2010.. Det var Cleverley..

Nej men han er stadig pt i England kunne jeg forestille mig da han var i England i fredags for at skrive kontrakt så mon ikke han var i England søndag også ? Tror altså ikke det var Cleverley ? :) Nogle der har billedet har ikke kunne finde det selv ?

Bergmann
05-01-2009, 19:12
Det var Cleverley :)

NtotheT
05-01-2009, 19:14
Jeg må sige jeg er en anelse begejstret ved Ljajic. Efter at have snakket med mine balkan-venner, så har jeg fået vide, at det er en helt exceptionelt spiller der er tale om. De snakkede også godt om Tosic, men de var endnu mere oppe og køre vedr. Ljajic, som mange har rigtige store forventninger til.

Jeg håber, at vi har lavet os et scoop :)

Høgsted
05-01-2009, 19:17
Det var Cleverley :)

Pis ! :mad: :D

MadsSkovgaard
05-01-2009, 20:01
Jeg må sige jeg er en anelse begejstret ved Ljajic. Efter at have snakket med mine balkan-venner, så har jeg fået vide, at det er en helt exceptionelt spiller der er tale om. De snakkede også godt om Tosic, men de var endnu mere oppe og køre vedr. Ljajic, som mange har rigtige store forventninger til.

Jeg håber, at vi har lavet os et scoop :)

Det lyder rigtig spændende. Især er det rart at høre, at nogle kan bekræfte os i alle spekulationer om, om Ljajic og Tosic er værd at bruge penge på. Super!

Cristian9000
05-01-2009, 20:51

Det var ikke Ljajic.. Jeg er ret overbevist om, at det var Tom Cleverley? :)

scoutreporter
15-01-2009, 21:11

Jeg vil nu ikke sige at de var Serbiens udgave af Brøndby, jo måske Deres 'voksen' hold, men Partizans fodbold skole producerer nogle af de bedste spillere i verden. Efter Ajax' skole regnes Partizans som den bedste i Europa.... De 'spytter' den ene talent ud efter den anden, hvilket man ikke kan sige om Brøndby (Agger den enste undtagelse, da han virkellig er en kæmpe talent især da han blev solgt )

For at nævne nogle spillere altså det er kun U21 og U19 og U17 spillere vi snakker om her som Partizan har solgt indenfor de seneste par år:

Gulan(18 eller 19 er han) og Jovetic( tror også han er omkring 19-20år) til fiorentina,
Sulejmani til Herrenveen som 17 årig for 250.000 euro, sæsonen efter solgte heerenven ham til ajax for 16millioner euro., der kan man sige de dummede sig gevaldigt.
smiljanic til espanol han er også 20 nu blev solgt for et år siden.
Rukavina til dortmund han er lidt ældre, 23-24 år nu men var vist 22 da han blev solgt.
Tosic og Ljajic kender vi...
Det er bare spillere 1 år tilbage, hvis vi nu gik 2-3 år tilbage kunne jeg finde endnu flere eksempler. Men personligt synes jeg at det de gør er totalt dumt, de kunne have haft et virkelig godt hold og tjente vikrelig godt på alle de spillere hvis de bare venter et par år med at sælge dem...

Jesus
15-01-2009, 21:28
Scoutreporter

Man kan ikke holde på kæmpetalenter.. Selv Lyon, som er en meget etableret klub, har svært ved at holde på guldfuglene, derfor er der ikke den store chance for, at de kunne have beholdt nogen af de spillere.

Mht. Serbiens Brøndby, så vil jeg gerne se, om du kan finde nogle danske talenter, der er så gode som disse serbere, for hvis vi havde haft det, så var de kommet til Brøndby, og blevet solgt videre til udlandet.

Bergmann
15-01-2009, 21:42
I en scoutreport fra oktober sidste år blev han beskrevet således:

“Little Kaka”
01/10/2008

Adem Ljajic is a name to remember. The 16-year-old has already established himself as a squad player for local giants Partizan Belgrade. Ljajic is one of the most talented young players in Serbia, he has all the qualities required of a complete, creative right winger or central attacking midfielder.

According to the IMScouting database, Adem Ljajic’s estimated market value is €2,000K and his estimated salary per year is €50K.

The Serbian media have given him the moniker “little Kaka,” due to his similarities with the Brazilian attacker and the youngster admits that the AC Milan forward is his favourite player. Similar to Kaka, Ljajic is an excellent technician and can play in almost all attacking positions in the team; he is a very brave young player and a great dribbler.

Ljajic was brought to Partizan five years ago by one of the greatest youth coaches in Serbia, Dusan Trbojevic, who had seen him in action in a youth tournament. Shortly after his arrival he started to display his magic in Partizan's youth teams.

Last year, several European giants tried to sign the young midfielder. Inter Milan and Spartak Moscow offered Ljajic tempting terms, far better than Partizan’s and it seemed that the youngster would leave the Serbian giants. But the new management board secured him to a three-year contract, with an option to extend for another three years, despite a number of other clubs watching him, including Arsenal, Ajax and Manchester United.

Ljajic, commented on the interest from these big clubs in July of this year: “My father and I decided it would be best for me to stay and try and make a name for myself at Partizan and in Serbian football first. I’d like to give something back to a club that gave me everything and without whom I wouldn’t be where I am now.”

In the summer of 2008 Ljajic trained with the senior squad at Partizan for the first time. The older players in the team were immediately impressed and nicknamed him "Cira," because he reminded them of Dragan Ciric, the former Partizan player who played for Barcelona and was a magnificent technician - a real genius.

But in truth, Ciric was a lazy player and he didn't achieve as much as he should have during his career. In comparison, Ljajic has a different character; he works hard and is always willing to learn. By virtue of wearing the number 22 shirt at Partizan, Ljajic has also been compared to another creative attacking midfielder in Sasa Ilic, who was the last player to wear this number for the Belgrade giants.

It looks like Ljajic will only play a few games for Partizan’s first XI this season as the club has a very strong side aiming for a domestic double and progression in the UEFA Cup. The 16-year-old right-sided attacking midfielder also has some impressive players in front of him. Zoran Tosic is now arguably in the best form of his career and Milos Bogunovic has been a huge revelation.

But, in every game that Partizan are winning comfortably, Slavisa Jokanovic will bring on Ljajic for at least 20 minutes to gain some valuable experience. He has already made five appearances this season, including playing time in the Champions League qualifiers and he also represented Serbia at Under-19 and Under-21 level.

Although Ljajic is 6.0ft, he admits that his main weaknesses are defending and heading, due to a lack of strength, but with the right training and development this should improve as he gains more experience. Ljajic did though recently score a header for the Serbian Under-21 team in their 1-0 win over their Swedish counterparts.

With his great vision, complete technique and strong character, it's only a matter of time before Adem Ljajic makes a big move to an elite European club.

scoutreporter
15-01-2009, 21:42
Scoutreporter

Man kan ikke holde på kæmpetalenter.. Selv Lyon, som er en meget etableret klub, har svært ved at holde på guldfuglene, derfor er der ikke den store chance for, at de kunne have beholdt nogen af de spillere.

Mht. Serbiens Brøndby, så vil jeg gerne se, om du kan finde nogle danske talenter, der er så gode som disse serbere, for hvis vi havde haft det, så var de kommet til Brøndby, og blevet solgt videre til udlandet.

Jeg kan komme på et eksempel hvor Brøndby begik en kæmpe brøler, Christian Chivu var til prøvetræning i Brøndby da han var 17-18 år tror jeg, og de sagde til ham at de ikke kunne se potentiale i ham og at de ikke kunne bruge ham... Og han viste sig at være en af de mest eftertragtede højrebaks i verden bare et par år efter at de afslog ham.
Og så med hensyn til Danske spillere, Ok jeg må give det tommels op, for Agger og Kahlenberg som virkelig var gode spillere, Agger har så tilgengæld levet mere op til potentialet end Kahlenberg har gjort, selvom de begge har været skadet meget. Men sådan en som Duncan var jo spået kæmpe fremtid dan han bare var 16-17 år, synes heller ikke at han 'er på vej' til en storklub, han ender nok i en midterhold i bundesligaen eller premierleauge vil jeg tro...
Lad os se hvad der kommer til at ske med Krohn Dehli, selvom han er på vej op i alderen efterhånden...

scoutreporter
15-01-2009, 21:51
I en scoutreport fra oktober sidste år blev han beskrevet således:

I artiklen kan man læse at han blev spottet til en turnering, det viser bare at de har gode scouts partizan når de spotter en knægt der spiller for en eller anden landsbyshold der ligger i de dårligere rækker. Det er nok en af grundene til at de producerer så mange talenter fordi at de 'indsamler' alle talenter rundt i landet fra meget ungt alder... Forskellen på Serbien og Danmark er at de regner spiller for talenter fra de er 15-16 til de er max 21, efter de er 21 så er de ikke talenter mere men så 'burde' de være fuldbyrdet spillere, hvorimod i Danmark regner man spillere som er 23-24 år for talenter, der ligger den store forskel synes jeg... Hvis man bare ser på gennemsnits alderen på både Partizan's og Røde Stjernes hold så ligger gennemsnitsalderen på mellem 21-23 år, mens de yngste spillere i Brøndby og FCK er 23-24 år gamle... Jeg tror at da Vidic var i Røde Stjerne, da var gennemsnits alderen på holdet 20, og han var også anfører som 18 årig...

Jesus
15-01-2009, 22:20
Jeg kan komme på et eksempel hvor Brøndby begik en kæmpe brøler, Christian Chivu var til prøvetræning i Brøndby da han var 17-18 år tror jeg, og de sagde til ham at de ikke kunne se potentiale i ham og at de ikke kunne bruge ham... Og han viste sig at være en af de mest eftertragtede højrebaks i verden bare et par år efter at de afslog ham.
Og så med hensyn til Danske spillere, Ok jeg må give det tommels op, for Agger og Kahlenberg som virkelig var gode spillere, Agger har så tilgengæld levet mere op til potentialet end Kahlenberg har gjort, selvom de begge har været skadet meget. Men sådan en som Duncan var jo spået kæmpe fremtid dan han bare var 16-17 år, synes heller ikke at han 'er på vej' til en storklub, han ender nok i en midterhold i bundesligaen eller premierleauge vil jeg tro...
Lad os se hvad der kommer til at ske med Krohn Dehli, selvom han er på vej op i alderen efterhånden...

Chivu og Dunken er jo det modsatte af hinanden. Den ene virkede yderst talentfuld, men var det ikke, og det modsatte var så tilfældet for den anden..

Hr Hansen
23-04-2009, 21:52
Ljajic har scoret for Red Star idag

schousboe9
23-04-2009, 22:02
Ljajic har scoret for Red Star idag

Skidt at lave selvmål mod rivalerne. Han spiller nu i Partizan... ;)

DonThommy
24-04-2009, 10:38

det satme et godt maal :devill:

snegl
24-04-2009, 11:08
S14poFpDCsI

SLASK - vildt spark.

DonThommy
24-04-2009, 11:10
S14poFpDCsI

SLASK - vildt spark.

ja hvor svaert kan det vaere, haaber han toer tage de chancer ved os ogsaa :)

Hr Hansen
24-04-2009, 11:37

Nøj, man nu skal man sgu til at læse karektur på sine egne onelineres!:titte:

schousboe9
24-04-2009, 11:46
Nøj, man nu skal man sgu til at læse karektur på sine egne onelineres!:titte:

Ja, det efterhånden nogle høje krav der stilles på det forum her! :p

Men super kasse af Adem, håber han fortsætter sin udvikling så han er klar til at kæmpe med om pladserne om et års tid eller to.

Hr Hansen
26-04-2009, 19:40
idag har A. Ljajic så valgt at scorer for Partizan:-)

Belfast
26-04-2009, 19:57
idag har A. Ljajic så valgt at scorer for Partizan:-)

Hvor mange mål er han oppe på nu?

DonThommy
03-05-2009, 18:26
så har han scoret igen for partizan :D

scoutreporter
15-05-2009, 02:53
Ljajic har scoret igen for U19 Serbien mod Østrig, Serbien vandt 3-0, for to dage siden scorede han også mod Finland i 1-1 opgøret, direkte på frispark. Virkelig godt sparket ind, han blev også MOM. Serbien skal spille mod Ungarn på Søndag den sidste kamp, der bliver nok live streams på mp2p.eu, kl, 16:30...
Jeg håber også han kommer til U21 EM i Sverige her til juni, han har debuteret på U21 holdet og scorede iøvrigt på sin debut. Men intet er sikkert om han kommer i truppen endnu...

Danielsen
15-05-2009, 12:03
Ljajic har scoret igen for U19 Serbien mod Østrig, Serbien vandt 3-0, for to dage siden scorede han også mod Finland i 1-1 opgøret, direkte på frispark. Virkelig godt sparket ind, han blev også MOM. Serbien skal spille mod Ungarn på Søndag den sidste kamp, der bliver nok live streams på mp2p.eu, kl, 16:30...Jeg håber også han kommer til U21 EM i Sverige her til juni, han har debuteret på U21 holdet og scorede iøvrigt på sin debut. Men intet er sikkert om han kommer i truppen endnu...

Aaaaargh!! SYNDER!! Vi har en synder!! :fyi:

Damien
22-07-2009, 20:34
Til dem der ikke er tilfreds med vores transfers denne sommer... check this out..

_UOcFAFJ3zw

uAq3BzV9u6s

Hvad skal vi bruge Christiano til. knægten her viser et utroligt talent! Kan ikke vente med at se ham. Tror han bliver en fantastisk spiller... wauw

Hille
22-07-2009, 21:43
jeg syntes at ud fra de videoer der, ser han teknisk dygtig ud og har en god spilforståelse i forhold til han vel er 16 på videoen. Selvom jeg selvfølgelig kunne gøre det bedre :lolol:

Han ser ud til at have en god selvtillid, og og så har han en god fysik.

et rigtig super talent jeg er helt sikker på vi får set meget mere til! "Rocking"

Damien
23-07-2009, 03:01
Ja han var 16 ved disse optagelser. Imponerende

dannigizmo
23-07-2009, 12:48
Han kan også gå direkte ind og overtage Ronaldos plads som den mest velfriserede i truppen. For øvrigt et giftigt, giftigt trick han kan efter 4.17 i del to ;)

... Gad vide, om der altid kommer sådan en hvid ring omkring ham, lige inden han skal til at lave et træk...

Jev
23-07-2009, 13:16
... Gad vide, om der altid kommer sådan en hvid ring omkring ham, lige inden han skal til at lave et træk...

Haha :lolol: :haha:

Jeg giver ikke meget for YouTube-videoer, men har kun læst gode ting om Adem Ljajic og er spændt på, hvad han kan byde på i fremtiden. I det hele taget bliver det yderst interessant at se, hvor Rafael, Ljajic, Tosic, Obertan, Nani, Anderson, Fabio, Evans, Ljajic, Kiko, Welbeck, Petrucci, Diouf, Ra'vel Morrison m.fl. står om fem år.

Benzet
23-07-2009, 13:36
Han kan også gå direkte ind og overtage Ronaldos plads som den mest velfriserede i truppen. For øvrigt et giftigt, giftigt trick han kan efter 4.17 i del to ;)

Knallert, nu sad jeg og ventede til minut 4.17 i del 2 i forventning om at se et sindssygt træk, og så falder knægten over bolden ;-) Hehe

Hille
23-07-2009, 13:38

Jeg giver ikke meget for YouTube-videoer, men har kun læst gode ting om Adem Ljajic og er spændt på, hvad han kan byde på i fremtiden. I det hele taget bliver det yderst interessant at se, hvor Rafael, Ljajic, Tosic, Obertan, Nani, Anderson, Fabio, Evans, Ljajic, Kiko, Welbeck, Petrucci, Diouf, Ra'vel Morrison m.fl. står om fem år.

Nu du lige nævner det, har vi da potientale til at få et vildt hold om 5 -6 år!
det er nok en af grundene til Fergie ikke har købt det helt store, og det han har købt har fremtiden foran sig, lige undtagen Owen :D :lolol:

Uuuuh, elsker bare stortalenter!!

jasonmraz
23-07-2009, 13:57

Det ser godt nok ikke ud til vi får et særlig engelskpræget hold, hvis det er dem der skal udgøre stammen på vores hold.

ChristianR
23-07-2009, 14:30
Jeg får ikke så meget ud af de videoer, udóver det virker som om, han falder ligeså nemt som Ronaldo.

JakobR
23-07-2009, 14:59
Han virker som en løbevillig spiller, der hele tiden søger bolden. Bedømt udfra den video, er der bestemt lighedstræk mellem ham og Kaka rent typemæssigt.

Måske det er ham, der bliver vores nye nummer 18 om et år eller to :)

scoutreporter
27-07-2009, 19:34
Serbiens U19 er i semifinalen ved U19 EM efter 1-1 mod Frankrig, 2-1 sejr over Spanien og 1-0 sejr over tyrkerne idag. De er videre med 7 point som gruppe vindere paa trods af at de mangler hele 8 spillere! Frankrig er videre som toer med 5 point. Men det er Ljajic thread og jeg vil gerne skrive at ud af de 4 maal Serbien scorede i de forste 3 kampe har Ljajic assisteret alle 4!

SantasLittleHelper
27-07-2009, 21:32
Og så kom folk i bukserne fordi Rossi kunne afdrible 3 mand og sparke lige på målmanden for et par år siden. Det Ljajic har gang er, at sætte sig igennem. Det er sådanne talenter der kan blive til noget i United. Talenter der er bedre end deres aldersgruppe, og ikke blot på niveau.

Hille
20-08-2009, 17:38
nhD3My4tqDA

Minder på rigtig mange måder om Ronaldo.

Don Kafai
03-12-2009, 00:56
Meget mærkelig drejning denne her sag har taget, hvis det altså passer.

Jeg tvivler meget på, at det har noget decideret med hans talent at gøre, for han er uomtvisteligt talentfuld, og kun 18 år, men måske er prisen bare for dyr?

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10964

mufufu
03-12-2009, 01:18

Jeg tvivler meget på, at det har noget decideret med hans talent at gøre, for han er uomtvisteligt talentfuld, og kun 18 år, men måske er prisen bare for dyr?

Tjoo det kunne være, 10 mill £ lyder af ret meget. De satser nok på kiko og wellbeck i stedet, hvilket jeg synes er fint.

Men så kan det blive spændene og se, om det er noget man fotryder senere.

warming
03-12-2009, 01:19
Weird.
Især når der bliver spekuleret så meget i, at Ljajic var en af grundene til Tosic overhovedet kom hertil..

RasmusP
03-12-2009, 01:29

Eller også har talentspejderne bare fucked up, og det har de indset nu?

Men jeg forstår ikke helt. Handlen er da gennemført? Var det offentligt kendt at vi havde mulighed for at annullere? Og det kommer på et underligt tidspunkt synes jeg. Man ser ofte videoer af Ljajic scorer mål nede i Serbien, og det er da heller ikke så langt tid siden Sir Alex har snakket positivt om ham..

..og jeg synes det er lidt ærgerligt, at I er begyndt at bruge sensations overskrifter:) Som der også bliver skrevet i selve nyheden, så er intet jo bekræftet fra Uniteds side..

Don Kafai
03-12-2009, 01:34
..og jeg synes det er lidt ærgerligt, at I er begyndt at bruge sensations overskrifter:) Som der også bliver skrevet i selve nyheden, så er intet jo bekræftet fra Uniteds side..

Mja, men vi kan ikke rigtig selv vurdere en nyhed, desværre.

Når Telegraph, Independant og Guardian bringer historien, er det ikke helt løst. At Daily Mirror og The Sun også bringer den er vel ikke en stadfæstelse af, at det er sensations-journalistik.

Der kommer nok noget ud i morgen.

EDIT: Dér hvor det sensationelle kommer ind i billedet er, når Mirror skriver at vi dropper handlen så vi har råd til at hente Edin Dzeko i Wolfsburg. Den del af historien har vi så også valgt ikke at bringe :).

RasmusP
03-12-2009, 01:46
Mja, men vi kan ikke rigtig selv vurdere en nyhed, desværre.

Når Telegraph, Independant og Guardian bringer historien, er det ikke helt løst. At Daily Mirror og The Sun også bringer den er vel ikke en stadfæstelse af, at det er sensations-journalistik.

Der kommer nok noget ud i morgen.

EDIT: Dér hvor det sensationelle kommer ind i billedet er, når Mirror skriver at vi dropper handlen så vi har råd til at hente Edin Dzeko i Wolfsburg. Den del af historien har vi så også valgt ikke at bringe :).

Det med Dzeko bliver der faktisk skrevet om på manutd.com...:)

ja, det er pisse irriterende at historien skal komme ud så sent på dagen:) Der er nok ikke den store chance for at det bliver be- eller afkræftet, før i morgen.

Men jeg synes sgu det hele virker lidt underligt.. Hvornår har en udtalelse fra "A United spokesman" omkring transferrygter sidst haft noget på sig?...

Don Kafai
03-12-2009, 02:00
Det med Dzeko bliver der faktisk skrevet om på manutd.com...:)

ja, det er pisse irriterende at historien skal komme ud så sent på dagen:) Der er nok ikke den store chance for at det bliver be- eller afkræftet, før i morgen.

Men jeg synes sgu det hele virker lidt underligt.. Hvornår har en udtalelse fra "A United spokesman" omkring transferrygter sidst haft noget på sig?...

Nu tænkte jeg jo på en side der er bedre end manutd.com, nemlig OldTrafford.dk :).

Og ja, den burde være kommet i morgen tidlig, så kunne Ferguson eller en mere officiel talsmand end "kilde fra klubben", kommentere på det.

Men selve historien synes jeg er meget malplaceret. Vi ved selvfølgelig ikke hvordan han præsterer, men forlydningerne går på, at han kun bliver bedre og bedre, og Ferguson har selv påpeget dette.

CC
03-12-2009, 02:02
Tror ikke en skid på det.. lad os prøve at kigge lidt logisk på det..

1. Den eneste officielle kilde er en "United spokesperson" som kun har valgt at udtale sig til en avis som sidenhen er blevet citeret af en hel stak andre engelske aviser i løbet af aftenen/natten.. United er ikke kommet med nogen udmelding omkring det..

2. Partizans præsident har ikke hørt noget om det.
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/sport/story/89730/Partizan+gubi+10+miliona+evra+od+Ljaji%C4%87a.html

Google Translate = - Jeg læste nyheder i vores medier om muligheden for, at Adem Ljajic ikke overstige i Manchester. Alt dette er inden for spekulationer. Sandheden er, at Manchester United har endnu ikke arrangeret en arbejdstilladelse for at vores spillere, men hidtil har ingen af dem nægtet. Måske nyheden kom, da Manchester United er i økonomisk krise, men tro mig, vi har ikke fået noget officielt - sagde formanden for Partizan Press Dragan Djuric.

3. Partizans manager har ikke hørt det:
- Så vidt jeg ved, det eneste problem er arbejdstilladelse. Manchester til hurtigt kan løse. Journalister ringede til mig og spurgte, hvad der foregik, men jeg er sikker på, at alt vil være OK i bedste, og at der fra januar Ljajic officielt Manchester United spiller.

4. Hvad Fergie sagde 3. September:
"Adem Ljajic is another player who we have on loan, at Partizan Belgrade, and he’ll join us in January. He’s doing very well. He was the star of the tournament for Serbia at the UEFA Under-19 Championships over the summer."

5. Hvad han selv siger:
When did you first hear about United’s interest and how excited are you at the prospect of playing for the club?
I first heard they were interested in me about a year-and-a-half ago, which I was very excited about. I spent a week at Carrington training with the first team, which I really enjoyed, and I feel very happy to be a Manchester United player. Everyone at the club has made me feel very welcome and I’m looking forward to joining in January.

Så jeg tror ikke en skid på det:devill:

Flax_Generous
03-12-2009, 08:08
Der er vel reelt to muligheder: Enten har den engelske sportspresse ikke styr på hvad de skriver om eller også er United i så store økonomiske problemer, at Ljajic-aftalen på en eller anden underlig måde er blevet (unilateralt?) afbrudt. Jeg tror, at der er (klart) størst chance for førstnævnte.

Dines
03-12-2009, 08:14
Det lyder mærkeligt. At man få uger før man "får" spilleren springer fra - nu er det kun spekulationer, men når alle de engelske medier melder om det, så kan det godt være, at der måske er sandhed i det. Vi må se hvad, der sker de næste par dage.

Michael
03-12-2009, 10:02
Hvis vi ikke får en pressemeddelse i dag som be/afkræfter rygterne, så får vi det nok på pressemødet i morgen med Mike Phelan. Bliver at se hvad klubben har at sige til det! :)

Michael
03-12-2009, 10:25
Der er vel reelt to muligheder: Enten har den engelske sportspresse ikke styr på hvad de skriver om eller også er United i så store økonomiske problemer, at Ljajic-aftalen på en eller anden underlig måde er blevet (unilateralt?) afbrudt. Jeg tror, at der er (klart) størst chance for førstnævnte.

Eller at pengene måske skal bruges anderledes! :)
Men det er alt sammen gætværk! Glæder mig til en afklaring på rygtet!

Casper
03-12-2009, 10:46
jeg tror ikke det er en and :>

Casper
03-12-2009, 10:48
Hvem lægger 100 kr i kassen på at følgende sker til fredagens pressemøde:

Ferguson bliver spurgt om ljajic:
"I'm here to talk about the match"

Bliver spurgt igen og så blir journalisten banned for life :D

klassiker!

Flax_Generous
03-12-2009, 10:54
Ben Hibbs (http://twitter.com/benhibbs) siger, at købet er blevet annulleret. Han plejer at have nogenlunde styr på hvad der sker i klubben. Cleverley og Gibson får altså chancen fremfor Ljajic.

RAppel
03-12-2009, 10:55
Jeg forstår ingenting. Nu siger rygterne at vi sælger Tosic også.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-kill-Adem-Ljajic-deal-to-free-up-transfer-funds-for-Wolfsburg-striker-article241981.html

Michael
03-12-2009, 10:57
Ben Hibbs (http://twitter.com/benhibbs) siger, at købet er blevet annulleret. Han plejer at have nogenlunde styr på hvad der sker i klubben. Cleverley og Gibson får altså chancen fremfor Ljajic.

Yeps! Han han plejer sjældent at tag fejl!

Flax_Generous
03-12-2009, 10:57
Så må vi se om det er for at spare penge eller om det oprigtigt er fordi der er tilstrækkeligt med unge talenter i klubben. Måske en kombination. Ljajic virkede ellers ret lovende.

Michael
03-12-2009, 11:12
Reds won't pursue Ljajic (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6643712)

Stente
03-12-2009, 11:13
Så har BenHibbs bekræftet på sin Twitter, med link til denne:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={F9E570E6-407E-44BC-800F-4A3110258114}&newsid=6643712

schousboe9
03-12-2009, 11:13
Officielt (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6643712)

EDIT: Sorry, Michael... :)

Michael
03-12-2009, 11:15
SUCK IT, B*TCHES! :lolol:

robinho
03-12-2009, 11:19
Det virker meget underligt det her. En spiller som vi ville betale så mange penge for i så ung en alder, burde være et stortalent.

Men han må jo være gået tilbage i udviklingen, men han er dog stadigvæk kun 18 år......

De må jo have kunne se i træningen når han har besøgt united, at han ikke er bedre end de unge gutter vi har selv.

Godt nok en bitter pille at sluge for sådan en ung spiller. Gå et helt år og glæde sig til man tiltræder i man utd, og så 4 uger før det sker trækkes stikket ud.

Flax_Generous
03-12-2009, 11:28
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om Ljajic er god nok til United eller ej (jeg synes dog personligt, at han har virket lovende de få gange, jeg har set ham og jeg mindes også, at Ferguson har rost ham), men uanset hvad er det skidt behandling af Ljajic og Partizan, og udviser en klar mangel på professionalisme og integritet.

Derudover får det jo en til at blive lidt bekymret for økonomien. Hvis der ikke er råd til at hente en ung spiller for 60-100 mio. kr., så ser det unægtelig skidt ud.

Det er svært ikke at se denne udvikling fra en negativ vinkel...

En mulig positiv vinkel er naturligvis, at Uniteds unge spillere som Gibson, Cleverley, Anderson, Morrison, Petrucci, Eikrem, Obertan og hvad de ellers hedder, er virkelig meget talentfulde. En anden semi-positiv vinkel er, at pengene skal spares til et større indkøb. I don't know... Det virker ikke helt så overbevisende.

Dines
03-12-2009, 11:28
Lidt svært at forholde sig til, når man ikke kender Ljalics talent. Men jeg kan godt forstå United, hvis han man tvivler på talentet. For der er 10 mio £ altså mange penge selv i dag og selv for United, derfor kan jeg godt følge dem, hvis de ikke anser ham som værende talentfuld nok. Specielt også, når vi har spillere som Gibson og ikke mindst Cleverley, der gør det godt.

Købet af Tosic virker da så helt vildt mærkeligt, hvis han ikke snart får flere chancer.

Daffy
03-12-2009, 11:40
Lidt svært at forholde sig til, når man ikke kender Ljalics talent. Men jeg kan godt forstå United, hvis han man tvivler på talentet. For der er 10 mio £ altså mange penge selv i dag og selv for United, derfor kan jeg godt følge dem, hvis de ikke anser ham som værende talentfuld nok. Specielt også, når vi har spillere som Gibson og ikke mindst Cleverley, der gør det godt.

Købet af Tosic virker da så helt vildt mærkeligt, hvis han ikke snart får flere chancer.

Enig. 10 mil pund er meget for en 18-årig, som vi ikke tror helt på. Når det så er sagt, så er det virkeligt rådden behandling af AL. Kan ikke bebrejde ham, hvis United bliver hans hadeklub nummer 1 nu.

robinho
03-12-2009, 11:59
16,5 mio pund for to spillere: Den ene droppes nu og den anden får ingen spilletid og sælges/lejes nok her i januar.

Virker mærkeligt.

Så fantastiske er vores egne talenter altså heller ikke.

KennyN
03-12-2009, 12:22
Jamen vi kan jo komme med et hav af gæt og spekulationer. Men et bud kunne vel være, at United rent faktisk mener de 10 mio. £ er for meget, da de har set med Tosic at det ikke er top kvalitet man har skrevet med.. Og ja, så ville jeg sku heller ikke smide penge efter Ljajic, når man netop har smidt penge forgæves på Tosic handlen..

Flax_Generous
03-12-2009, 12:24
For 6 uger siden sagde Ferguson, at han så frem til at arbejde med Ljajic, fordi Ljajic netop havde spillet i en international ungdomsturnering, hvor han var den absolutte stjerne. Men nu er han ikke god nok? Uniteds kantspillere består af Park, Nani, Obertan, Valencia og Giggs, mens Cleverley, Morrison og et par andre venter i kulissen. Det er altså ikke superstjerner eller teenage-wonderkids hele bundtet.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se det her som andet end en økonomisk (frem for en spillemæssig) beslutning, hvilket er ret bekymrende.

Og uanset hvad er det elendig opførsel fra Uniteds side overfor Ljajic og Partizan.

Frankeh
03-12-2009, 12:26
Syntes det er en god beslutning de har lavet, hvis de ikke tror på ham, 10mio pund er mange penge, som lige så godt ku gå til en anden spiller, som de tror 100% på. Men ingen tvivl om, at hvis man selv var Ljajic idag, ville man hade United.

Damien
03-12-2009, 12:26
Syntes det er utrolig ærgeligt vi dropper Ljajic. Han er et kæmpe talent og gør det rigtig godt for Partizans førstehold.. Tror virkelig vi misser en usleben diamant..

nielzon21
03-12-2009, 12:27
Jeg synes godt nok også det er en mærkelig udmelding at komme med, godt 4 uger før han tiltræder.
Gad vide om det samme kommer til at gøre sig gældende med Diouf?

Ps. Kan godt være at han var FOR dyr for en 18årig, men mon ikk Glazer har haft en finger med i spillet pga. hans herlige gæld?

Daffy
03-12-2009, 12:39
Jeg synes godt nok også det er en mærkelig udmelding at komme med, godt 4 uger før han tiltræder.
Gad vide om det samme kommer til at gøre sig gældende med Diouf?

Ps. Kan godt være at han var FOR dyr for en 18årig, men mon ikk Glazer har haft en finger med i spillet pga. hans herlige gæld?

Jeg frygter det samme. Ikke med Diouf, han var vist ikke så dyr, at det skal annulleres, men jeg frygter, at Glatnakken Glazer har en finger med i spillet. Det vil forklare en del med hensyn til sommerens handler efter Ronaldo-salget, og man kan da frygte, at SAF ikke har fået de 80 mil pund til sin rådighed, men de i stedet er røget til utålmodige kreditorer.
Spekulationer, gætterier og ikke særligt rart, men jeg frygter lidt

schousboe9
03-12-2009, 12:59
Jeg synes, man skal passe på med at male fanden alt for tydeligt på væggen mht. gælden. Der bliver skrevet 'utålmodige kreditorer' - ingen personlige angreb - men det er jo ikke fordi, vi ikke betaler til tiden. Gælden bliver afviklet med enorme rater, hvilket naturligvis mildest talt er noget skidt, men kreditorerne får deres penge, så de står næppe på nakken af os for at forlange betaling nu og her. Man har jo selv indgået aftale om afbetalingsvilkår osv.

Og mht. indkøbene i sommer (eller de manglende, om man vil), så var den officielle udmelding fra Ferguson, at han mente, truppen var stærk nok til at konkurrere på alle fronter. Indtil videre har jeg ikke set noget, der peger i en anden retning.

Flax_Generous
03-12-2009, 13:11
Jeg synes, man skal passe på med at male fanden alt for tydeligt på væggen mht. gælden.
Jeg hører ikke til anti-Glazer-segmentet, og selvom gælden utvivlsomt er en begrænsning for Uniteds finansielle aktiviteter, har jeg aldrig set de helt store tegn på, at det står meget galt til i klubben. Det her kan dog let tolkes som en sådan smoking gun. Jeg har i hvert fald svært ved at se det som en fodboldmæssig beslutning - det hænger simpelthen ikke sammen og ligner slet ikke United. Så jeg for en gangs skyld har jeg forståelse for doom-and-gloom-prædikanterne.

Lad os håbe, at Phelan lukker munden på alle ved pressemødet i morgen. Jeg ved ikke hvordan han kan gøre det, men et eller andet skal han sige.

United-Allan33
03-12-2009, 13:20
Det er svært man vil jo gerne tro på det ikke er økonimien, men det sportslige der er årsagen.. Men uanset hvad så synes jeg at i disse tider så er 10 millioner meget for en uprøvet spiller, når man kigger på spillere som Nani og Tosic som slet ikke har slået igennem.. Og ser Fergie noget ligende potensiale i det han har allerede, så er det squ fint at de trækker sig.... Selvom jeg måske synes det er lidt sent, men igen vi ved jo ikke helt hvordan handlen har været skruet sammen.. Vi troede jo alle han var købt, nu viser det sig at vi har kun haft købt option på ham..

Runaldo
03-12-2009, 13:25
Jeg er skuffet.

Jeg havde set ham til ungdoms EM og VM og synes godt nok han spillede flot. Han er helt klart en spiller for fremtiden og selvom vi har gode spillere i Gibson, synes jeg godt vi kunne bruge et offensivt talent som ham. Det er SÅ SKUFFENDE at han ikke kommer til klubben når klubbe ikke engang gider at skrive under med store spillere på markedet allerede pga "prisen er for høj" så er talenter da helt klart vejen frem.

Betvivler efterhånden om ledelsen ved hvad de laver ...

Acsadac
03-12-2009, 13:36
Svært at tage stilling til hvorfor handlen er aflyst. Det vil jeg mene at meget subjektivt. Man kan vælge at tro der er økonomiske problemer, eller man kan vælge at han bare ikke er pengene værd.

Personligt vil jeg mene, at vi ikke har brug For Ljalic. Obertan, Valencia, Nani og til dels Park er fint nok. Kombineret med vores young stars. Vil også mene, at vi bevæger os nærmere end 4-3-3 hvis vi henter fx Dzeko eller en anden bomber.

Har ikke nogen grund til at tro at det er pga. dårlig økonomi at handlen er aflyst. Kunne overhovedet ikke forestille mig, at SAF ville acceptere det.

SantasLittleHelper
03-12-2009, 13:43
Det kan jo være, at de 10 mio er bedre brugt et andet sted. Who knows, måske er det planen at vi skal have den lidt større tegnedreng frem.

Hvad er hans muligheder i øvrigt, hvis Valencia, Nani, Obertan, Park, Giggs, Rooney, Welbeck og Morrison alle er bedre, eller større talenter end ham?

Runaldo
03-12-2009, 13:49
Det kan jo være, at de 10 mio er bedre brugt et andet sted. Who knows, måske er det planen at vi skal have den lidt større tegnedreng frem.

Hvad er hans muligheder i øvrigt, hvis Valencia, Nani, Obertan, Park, Giggs, Rooney, Welbeck og Morrison alle er bedre, eller større talenter end ham?

Ravel Morrison? Udover Football Manager hvor er for du så din viden fra at han er et større talent end en fodboldspiller som var på alles læber under Ungdomsspillernes VM?

Park er jo ikke ligefrem en stor spiller med et kæmpe talent, han er mere en stabil spiller. Desuden spiller Ljajic på en offensive midt, mens alle de spillere du har nævnt er enten wingers eller angribere. Det synes jeg er lidt interessant at du giver det som grund for at han ikke bliver købt.

Pils
03-12-2009, 13:55
Jeg har i hvert fald svært ved at se det som en fodboldmæssig beslutning - det hænger simpelthen ikke sammen og ligner slet ikke United. Så jeg for en gangs skyld har jeg forståelse for doom-and-gloom-prædikanterne.

Det må da lige præcis være en fodboldmæssig beslutning. For selv om United skulle være på røven økonomisk, så har vi under alle omstændigheder råd til, at betale 70-100 mio kr for en spiller, hvis talentet skulle være stort nok. Tror bare uniteds træner stab har vurderet, at AL ikke har udviklet sig som håbet, og at det derfor ikke giver nogen mening at smide så mange penge efter ham. Disse penge kan så i stedet bruges mere fornuftigt på andre forstærkninger. For vi skal huske på at vi har en Tosic rendende rundt på reserve holdet, og hvis AL også kun kommer til dette er det jo spildte penge. Det er første holdstruppen som skal forstærkes og ikke reserveholdet.

United-Allan33
03-12-2009, 13:59

Fuck mand!!!!!!!!!!! der er squ noget vi er enige om:)

Så er 10 millioner mange penge at give ud til som så er tænkt som 4-5 valg...

Og skyldes det økonomiske problemer, så er det squ ikke at vi mister Ljajic, men derimod for vores overlevelse der skal bekymre os.. For 10 millioner er INTET i det budget vi kører med, og er vi dernede hvor det er et problem, så er vi squ FUCKED... Hvilket så er grunden til at jeg ikke ser så sort på denne sag.. Jeg nægter at tro at at vi er i SÅ store problemer, og kunne ikke forestille mig at Glazer ville udstille det så stydeligt som denne sag helt sikkert gør..

mufufu
03-12-2009, 14:09
Det kan være man hellere vil have ham her. Milos Krasic

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA%2D9A47%2D47BC%2DB0 69%2D3F7A2F35DB70%7D&newsid=6643665

Han er linket til England af flere aviser. Ham den blonde som spillede sindsygt mod os i 3-3 kampen, i chl gruppespillet. Jeg tvivler på vores egen interesse, så skulle det være fordi vi solgte nani, og tosic.

Flax_Generous
03-12-2009, 14:25
Tror bare uniteds træner stab har vurderet, at AL ikke har udviklet sig som håbet, og at det derfor ikke giver nogen mening at smide så mange penge efter ham.
For et par måneder siden sagde Ferguson, at han så frem til, at Ljajic skiftede til klubben i januar og lovpriste hans præstationer i en ungdomsturnering:
Adem Ljajic is another player who we have on loan, at Partizan Belgrade, and he’ll join us in January. He’s doing very well. He was the star of the tournament for Serbia at the UEFA Under-19 Championships over the summer.
Det var også omtrent det tidspunkt, at han afslørede, at klubben var i gang med at ansøge om en arbejdstilladelse.

Der skal godt nok gå meget galt med Ljajics evner, hvis han på få måneder lige pludselig beslutter sig for, at Ljajic alligevel ikke er god nok. I mine øjne er det langt mere sandsynligt, at handlen blev annulleret på baggrund af økonomiske overvejelser fremfor sportslige overvejelser om Ljajics talent.

Det er meget sandsynligt, at aftalen er blevet aflyst, fordi United hellere vil bruge de 70-100 mio. kr. på andre spillere, men det betragter jeg også som en udpræget fattigrøvsbeslutning. Med omkring 700 mio. kr. stående på kontoen efter Ronaldo-salget samt de penge som blev frigjort ved, at Tevez ikke blev købt, skulle man ikke tro, at det var nødvendigt at aflyse handler med spillere, som ellers mere eller mindre er blevet introduceret i klubben, for at få råd til andre spillere.

Jeg ved ikke om Ljajic ville være en forstærkning af holdet eller ej, men det er sagen underordnet og det er som sådan ikke det som bekymrer mig. Faktum er, at Ferguson har rost ham og glædet sig til at arbejde med ham, han har sågar introduceret ham med en trøje på klubbens officielle hjemmeside, for så lige pludselig at røvrende knægten og trække sig ud af aftalen. Det er for mig ret plausibelt, at denne uvending skyldes økonomiske restriktioner. Og dét er bekymrende.

KennyN
03-12-2009, 14:25
Betvivler efterhånden om ledelsen ved hvad de laver ...

Og hvad bygger du lige det på. Blot fordi United vælger ikke at skrive kontrakt med Ljajic eller hvad ?

SantasLittleHelper
03-12-2009, 14:26
Ravel Morrison? Udover Football Manager hvor er for du så din viden fra at han er et større talent end en fodboldspiller som var på alles læber under Ungdomsspillernes VM?

Park er jo ikke ligefrem en stor spiller med et kæmpe talent, han er mere en stabil spiller. Desuden spiller Ljajic på en offensive midt, mens alle de spillere du har nævnt er enten wingers eller angribere. Det synes jeg er lidt interessant at du giver det som grund for at han ikke bliver købt.

Bliver Ravel Morrison da god i Football Manager? Han er flere steder her på siden nævnt som et kæmpe talent og nu har klubben jo sagt at de hellere vil satse på egne talenter. Men det var måske bare for at få fyret Football Manager klicheen af..?

Hvis du har set så meget til Ljajic, hvorfor ved du så ikke, at han også spiller wing? Og hvis du ser så meget til United, hvorfor ved du så ikke at ALLE de spillere jeg nævnte, kan spille wing?

schousboe9
03-12-2009, 14:31
Det her kan dog let tolkes som en sådan smoking gun. Jeg har i hvert fald svært ved at se det som en fodboldmæssig beslutning.

Uanset baggrunden for beslutningen, så kan vi jo alle sammen kun forsøge at resonere os frem til en rimelig forklaring. Den enes bud er ligeså godt som den andens.

Min teori går dog på, at man rent faktisk har vurderet, at han ikke er noget helt ekstraordinært i forhold til pris og klubbens egne talenter. Man hører jo konstant om den ene pragtpræstation efter den anden af enten Eikrem, King, Petrucci, Morrison eller en helt femte, så hvorfor skal disse ikke have chancen? Specielt Morrison virker i hvert fald spændende. At man så har trukket den til 4 uger før 'overtagelse' med at trække sig er temmelig uheldigt, det er jeg helt enig med dig i. Hvis vi ikke har været tilfreds med hans udvikling over de sidste 12 mdr., har vi nok også vidst for 3 mdr. siden, at vi ikke ville få brug for ham. Men på den anden side: der var tale om en option. Det er så vidt mit juridiske kendskab rækker ikke nogen forpligtelse.

At det i sidste ende gavner transferøkonomien ser jeg blot som en sidegevinst, ikke et decideret beslutningsgrundlag.

Faktum er, at Ferguson har rost ham og glædet sig til at arbejde med ham, han har sågar introduceret ham med en trøje på klubbens officielle hjemmeside, for så lige pludselig at røvrende knægten og trække sig ud af aftalen.

Mikel sad også ved Fergusons side i en United-trøje...

Flax_Generous
03-12-2009, 14:36
Hvis vi ikke har været tilfreds med hans udvikling over de sidste 12 mdr., har vi nok også vidst for 3 mdr. siden, at vi ikke ville få brug for ham.
Det besynderlige er, at Ferguson for under to-tre måneder siden roste Ljajic og sagde, at han glædede sig til, at Ljajic sluttede sig til truppen i januar. Han afslørede endda også, at United var i gang med at ansøge om arbejdstilladelse.

Flax_Generous
03-12-2009, 14:38
Mikel sad også ved Fergusons side i en United-trøje...
Mikel-affæren var meget, meget bizar. Jeg tvivler på, at den her sag er halvt så kompliceret. Som jeg ser det er den økonomiske ledelse, som har sat nogle ret stramme restriktioner på Uniteds budget, og det har så betydet, at Ljajic er blevet røvrendt. Man skulle ellers tro, at United - efter salget af Ronaldo og ingen storindkøb i sommers - havde en fin mængde transferpenge...

schousboe9
03-12-2009, 15:36
Det besynderlige er, at Ferguson for under to-tre måneder siden roste Ljajic og sagde, at han glædede sig til, at Ljajic sluttede sig til truppen i januar. Han afslørede endda også, at United var i gang med at ansøge om arbejdstilladelse.
Internt har man måske længe været i tvivl, men for ikke at skabe påstyr og undren har man bare udadtil forholdt sig til den oprindelige aftale og ansøgt om arbejdstilladelse. Nu har man så imidlertid udmeldt, hvad man måske hele tiden har tænkt. Det behøver der ikke ligge noget dystert i. Vi var som sagt ikke forpligtet til noget overfor Partizan eller Ljajic.

Mikel-affæren var meget, meget bizar. Jeg tvivler på, at den her sag er halvt så kompliceret. Som jeg ser det er den økonomiske ledelse, som har sat nogle ret stramme restriktioner på Uniteds budget, og det har så betydet, at Ljajic er blevet røvrendt. Man skulle ellers tro, at United - efter salget af Ronaldo og ingen storindkøb i sommers - havde en fin mængde transferpenge...
Der var nu heller ingen sammenligning i øvrigt med Mikel-historien, som var ganske unik. Blot en understregning af, at en præsentation i klubtrøjen ikke er et blåstempel af aftalens gyldighed.

Og mht. pludselige, stramme økonomiske restriktioner, så nægter jeg simpelthen at tro på, at Ferguson ville finde sig i at arbejde under sådanne vilkår. Budgettet ligger klart fra sæsonens start.

Pils
03-12-2009, 15:44
Som jeg ser det er den økonomiske ledelse, som har sat nogle ret stramme restriktioner på Uniteds budget, og det har så betydet, at Ljajic er blevet røvrendt. Man skulle ellers tro, at United - efter salget af Ronaldo og ingen storindkøb i sommers - havde en fin mængde transferpenge...

Ingen af os herinde har noget som helst grundlag for at bedømme om der er blevet sat nogle restriktioner på Uniteds budget. Jeg tvivler dog meget stærkt på at SAF ville arbejde under sådanne forhold.
Jeg tror da helt sikkert også at vi har en fin mængde transferpenge til rådighed. Men derfor behøver vi jo ikke smide små 100 mio kr efter AL hvis han ikke er bedre end det vi har. Vi er United og skal kun have det bedste af de bedste. Dette gælder også talenterne.
Måske synes SAF at det er bedre at bruge pengene på enten en David Silva eller en Krasic... Vi har jo stadig Obertan, Nani og Park der kan spille derude på fløjen

ChristianR
03-12-2009, 16:12
For et par måneder siden sagde Ferguson, at han så frem til, at Ljajic skiftede til klubben i januar og lovpriste hans præstationer i en ungdomsturnering:

Er det bare mig, eller siger han her, at vi har udlejet Ljajic her?

For det har sådan set også hele tiden været min opfattelse, selvom det åbenbart ikke har været tilfædet...

Escobar
03-12-2009, 16:31
Er det bare mig, eller siger han her, at vi har udlejet Ljajic her?

For det har sådan set også hele tiden været min opfattelse, selvom det åbenbart ikke har været tilfædet...

Troede også at vi egentlig havde købt ham, men han var udlånt til Partizan som en del af aftalen.

Håber vi får en anden ny spiller i januar i stedet, udover " Owen H. ". Da det vel ser ud til at Diouf bliver udlejet.

Flax_Generous
03-12-2009, 16:31
Jeg kan ikke forstå hvordan så mange kan tage det helt roligt med den her sag. Jeg har det lidt på den her måde (http://www.redcafe.net/f6/ljajic-watch-234087/index49.html#post7232299):
Finding the collective burying of heads in sand hilarious. Maybe this isn't due to financial reasons, but some of the 'omg we've got £100m in the bank just waiting to be used, it can't be financially motivated!!!11!' posts are gloriously naive.

Something about this doesn't add up. People can keep parroting that the club just didn't want him all they want, but the fact is we applied for a work permit for him one month ago and Sir Alex said how much he was looking forward to seeing him in January. Sorry to go all Rafa here but that's fact. I've yet to see a remotely convincing explanation for how the club's position has changed in that 3/4 weeks.

And at the very least, the one thing we should all be able to agree on is that this has been incredibly shoddily handled. If there's any doubt about a player signing (and if we believe that the club only had an option, there was loads of doubt), you do not display them posing holding the United shirt alongside Sir Alex on your official website. You do not interview them and ask them how it feels to be a Manchester United player. It's an embarrassing way of doing things, unprecedented as far as I can see, and for me leaves two possible conclusions - either the club have acted like complete clowns/cunts here, or something has happened that we're not being told about. Personally, I choose to believe the latter.
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har oplevet noget lignende med United. Jeg har utrolig svært ved at se det som udtryk for andet end, at der er lagt stramme restriktioner på transferbudgettet. Den her beslutning kommer som et lyn fra en klar himmel - i morges afviste både Ljajics agent eller Partizans ledelse, at historien var sand. Det er en 180 grader vending og det er skræmmende uprofessionelt. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at det skyldes, at Ljajic lige pludselig er blevet for dårlig. Det skyldes, at pengene til at købe ham ikke er der. Om det så er fordi de skal bruges på andre spillere eller om de skal bruges på gælden er et andet spørgsmål. Uanset hvad er det bare lidt underligt, at der ikke er 70-100 mio. kr. når klubben angiveligt har 700 mio. kr. + det normale transferbudget til rådighed...

Og dem som kender min holdning til Glazer og gælden vil vide, at jeg normalt ikke er særlig bekymret eller hysterisk, når det gælder det spørgsmål.

Flax_Generous
03-12-2009, 16:34
Jeg tror, at de fleste har opfattet det sådan. Det er bizart.

Martinsen
03-12-2009, 16:40
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har oplevet noget lignende med United. Jeg har utrolig svært ved at se det som udtryk for andet end, at der er lagt stramme restriktioner på transferbudgettet. Den her beslutning kommer som et lyn fra en klar himmel - i morges afviste både Ljajics agent eller Partizans ledelse, at historien var sand. Det er en 180 grader vending og det er skræmmende uprofessionelt. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at det skyldes, at Ljajic lige pludselig er blevet for dårlig. Det skyldes, at pengene til at købe ham ikke er der. Om det så er fordi de skal bruges på andre spillere eller om de skal bruges på gælden er et andet spørgsmål. Uanset hvad er det bare lidt underligt, at der ikke er 70-100 mio. kr. når klubben angiveligt har 700 mio. kr. + det normale transferbudget til rådighed...

Og dem som kender min holdning til Glazer og gælden vil vide, at jeg normalt ikke er særlig bekymret eller hysterisk, når det gælder det spørgsmål.

Fuldstændig enig! Det her er meget foruroligende synes jeg! Man går ikke ud som manager og roser en mand for to måneder senere at droppe og hente ham. Fergie har fået besked oven fra at denne handel skulle droppes. Stakkels knægt i øvrigt han har formentlig set frem til at skulle tiltræde i United og så en måned før det hele går løs bliver det droppet på en ussel og respektløs måde. Håber sku ikke Ljalic lider et knæk ved det her. Jeg krydser fingre for at han får en stor karriere og på den måde hævner sig på the glazers/Manchester United. Er skuffet over min klubs ageren i den her sag og det viser vel ret tydelig at Glazer familien er ufattelig skadelig for den her klub og jeg er bange for vi ikke har set det værste. langt fra.

Flax_Generous
03-12-2009, 17:03
Her er den førnævnte udtalelse fra Ferguson om Ljajics fremtid i United (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={87C73467-BE93-4D12-8E9E-152F1F1CC55D}&newsid=6638828&page=2) på Uniteds officielle hjemmeside. Det er ikke betryggende at vide, at Ferguson tilsyneladende ikke har styr på om Ljajic er på lån eller ej og om han kommer til januar eller ej...

NtotheT
03-12-2009, 18:00
Det er en falliterklæring det her. Vi mister en del af vores ry bl.a. andre talenter. Ljajic er jo et kæmpe talent, så den der med niveaufald tror jeg ikke på.

En spiller kan ikke gå fra "woow" til "just someone" på 3 måneder? Så skulle monstrene fra Space Jam have nakket Ljajics evner. Det her lugter ekstremt langt væk af manglende penge fra Uniteds side. Konsekven af Glazers latterlige overtagelse af United kommer først frem nu. Fuck me, det her er pinligt.

Stakkels Ljajic at blive røvrendt for en drøm, alle drømmer om....

Vi er jo en kæmpe taber i denne sag. Vi har brugt penge på at købe en OPTION på Ljajic plus vi har købt en personlig tjener til i form af Tosic. Spild af gode 15-16 mio. pund, som vi måske kunne have brugt på en Benzema i sommers eller en til sommer '10. Jeg er virkelig flov.

Hald
03-12-2009, 18:26
Det er jo en yderst kedelig sag den her. Først og fremmest har jeg ondt af Adem. Han sidder nok et sted i Serbien og græder.. Men det er som før skrevet utroligt skidt for Uniteds ry. Der går et par dage, så kommer Ljajic ud i pressen og fortæller hvor røvrendt han er blevt, og det skal nok komme til at give bagslag!! Hvis dette er glazers værk... ja, så frygter jeg fremtiden !

Daffy
03-12-2009, 19:33
Jeg synes, man skal passe på med at male fanden alt for tydeligt på væggen mht. gælden. Der bliver skrevet 'utålmodige kreditorer' - ingen personlige angreb - men det er jo ikke fordi, vi ikke betaler til tiden. Gælden bliver afviklet med enorme rater, hvilket naturligvis mildest talt er noget skidt, men kreditorerne får deres penge, så de står næppe på nakken af os for at forlange betaling nu og her. Man har jo selv indgået aftale om afbetalingsvilkår osv.

Og mht. indkøbene i sommer (eller de manglende, om man vil), så var den officielle udmelding fra Ferguson, at han mente, truppen var stærk nok til at konkurrere på alle fronter. Indtil videre har jeg ikke set noget, der peger i en anden retning.

Utålmodige kreditorer var en overdrivelse, den er jeg med på. Der skulle have stået en utålmodig Glazer, der ser gælden afviklet hurtigst muligt. Jeg tror også, vi betaler til tiden, men med det enorme beløb, vi/Glazer skylder, så tror jeg, det betyder at SAF ikke har de samme midler til at handle, som vi har set før.
Det er for så vidt en helt anden diskussion end den om AL, men jeg er bange for, at det er et tegn på, hvordan fremtiden kan komme til at se ud, så længe vi har Glazer og gælden hængende over hovedet.

Det er ikke tabet af AL, jeg er mest ked af lige nu, det er måden min klub har ageret på i den her sag...det er fucking pinligt, trist, uprofessionelt og ikke noget der hører til i United

Benzet
03-12-2009, 19:42
Jeg tror på spektulationerne om, at vi end ikke har råd til at hente et ungt talent længere, idet gælden er for stor. Det hænger fint samt med, at United i øjeblikket åbenlyst satser på så mange af klubbens nuværende unge, mens det har været en kendt sag, at de yngre talenter i klubben de seneste år har haft mere end svært ved at tilspille sig en plads på holdet.

United-Allan33
03-12-2009, 19:55
Der er squ da ingen grund til at have ondt af Ljajic, hvis han er så god som folk skriger op om, så får han da ingen problemer med at finde en anden klub.. Jeg har squ mere ondt af MANHESTER UNITED'S FANS

Og at snakke om at vi har spildt penge og haft råd til Benzema i sommers er langt ude, har vi ikke råd til 10 mill for Ljajic så havde vi squ heller ikke haft råd til 40+ i sommers..

En meget underlig sag, det virker vildt underligt at United ledelse vil udstille dem selv på den måde, hvis det virkelig står så slemt til.. Det er jo ikke i deres interesse at vise omverdenen hvor slemt det står til, og det har jo nemt kunne skjules.. feks ved at sælge Nani, som ingen ville have sat i forbindelse med salg pga økonomi, men mere pga af hans bust-up med Fergie osv, og så kunne pengene have gået til købet af Ljajic, uden at omverdenen havde fået nys om evt problemer...

Det er dog unægtelig svært at finde en vinkel der ikke har noget med økonomi at gøre..

Cfg
03-12-2009, 19:56
Jamen vi kan jo komme med et hav af gæt og spekulationer. Men et bud kunne vel være, at United rent faktisk mener de 10 mio. £ er for meget, da de har set med Tosic at det ikke er top kvalitet man har skrevet med.. Og ja, så ville jeg sku heller ikke smide penge efter Ljajic, når man netop har smidt penge forgæves på Tosic handlen..

Jeg forstår ikke hvorfor man skal stemple Ljajic, grundet Tosic manglende succes. Men skal da være ærlige at sige at jeg intet har set med Ljajic overhovedet, så skal ikke udtale mig om hans potientale, talent osv.

Dahlmann
03-12-2009, 20:28
Vi er jo en kæmpe taber i denne sag. Vi har brugt penge på at købe en OPTION på Ljajic plus vi har købt en personlig tjener til i form af Tosic. Spild af gode 15-16 mio. pund, som vi måske kunne have brugt på en Benzema i sommers eller en til sommer '10. Jeg er virkelig flov.

Spild af penge!?! Hvor meget kostede Tosic? så dyr var han altså heller ikke.. mener det var 4 mio pund.. 15-16 mio. har vi jo netop ikke brugt ved at undlade at købe Ljajic...

Jeg er selv forvirret i den her sag ligesom mange af jer andre.. jeg troede sådan set også Ljajic allerede var eget af os og bare var udlånt indtil han blev 18, men sådan har det åbenbart vist sig at det ikke skulle være.. Ferguson har sagt noget for 3 måneder siden ja, men det er åbenbart vendt nu.. Jeg vil ikke komme med konspirationer ligesom jer andre, for der kan være 1000 grunde til det her.. Det bedste er vist bare at vente indtil der kommer en udmelding om det, i fald der kommer en..

KennyN
03-12-2009, 21:24
Man kan ikke kritisere Uniteds ledelse for at løbe fra en aftale. Hvis det, som nævnt flere steder på nettet, er en option United har haft på Ljajic, så har man jo bare undladt at gøre brug af denne option.. Præcis som den aftale Morten Nordstrand er sendt til Holland på lån med. De har til 1. marts mener jeg, til at bestemme om de vil købe til en fastsat pris eller ej. Så United er ikke løbet fra en aftale. Motivet kan så diskuteres til evighed jo..

Sgoales
03-12-2009, 21:33
Man kan ikke kritisere Uniteds ledelse for at løbe fra en aftale. Hvis det, som nævnt flere steder på nettet, er en option United har haft på Ljajic, så har man jo bare undladt at gøre brug af denne option.. Præcis som den aftale Morten Nordstrand er sendt til Holland på lån med. De har til 1. marts mener jeg, til at bestemme om de vil købe til en fastsat pris eller ej. Så United er ikke løbet fra en aftale. Motivet kan så diskuteres til evighed jo..
Enig... hvis pressen har skrevet forkert om aftalen eller om det er United der har kommunikeret forkert er ikke til at sige, men jeg tror på United i denne sag. Synd for knægten at han ikke vidste at det var en option, men det giver jo rigtig god mening at købe på option, for der kan ske meget i perioden og på den måde læber United heller ikke risikoen på eventuelle alvorlige skader. Det er cool business, men man kan jo ikke fortænke folk i at tænke sig om. Jeg håber dog at Ljalic får en god karriere et andet sted!

Dines
03-12-2009, 22:05
Jeg føler også Ljalic, men sådan er fodbolverdenen. Pure business. - Der er ingen tvivl om, at han må være knust, og jeg ønsker ham alt det bedste for fremtiden. United har ikke behandlet ham og Partizan på en ordentlig og fair måde, men somsagt hvis de 10 mio £ ikke anses for at være givet godt ud, kan jeg også godt forstå dem - men lidt uprofessionelt at melde det ud få uger før, at spilleren eventuelt skulle tiltræde i klubben.

Benzet
03-12-2009, 22:25
Jeg mener faktisk, at han har været Unitedfan hele livet. Det kan godt være, det har ændret sig nu ;)

Tevez
03-12-2009, 22:28
Hvis det virkelig er ren business som er grundlaget for at handlen falder igennem så forstår jeg da virkelig ikke hvorfor man har hentet spillere som Tosic og Diouf som højst sandsynligt aldrig vil få en stor betydning for truppen (dog skal det self ikke afvises fuldstændig). Ud fra hvad jeg har set med Ljajic synes jeg da hans udvikling virker til at være fænomenal. Men det er blot min egen vurdering.

Har stadig meget svært ved at forstå ledelsen her, men synes nu det hele virker umådelig mystisk.

Baunie
04-12-2009, 00:05
Uniteds begrundelse med, at man har mange talentfulde folk til højrekanten kan set på papiret sagtens være god nok. Men det er bare alt det, der ligger bag, som får det hele til at stinke langt væk af Glazers fingeraftryk.

Vi har i dag tre højrekantspillere, som tildels er usælgelige. Valencia og Obertan er lige kommet og Park har forlænget. Det betyder, at Ljajic enten skulle slå igennem på en position, der så vidt vides ikke er hans foretrukne, eller han skulle forbi to-tre mere eller mindre etablerede førsteholdsspillere. Har vi virkelig kun haft en option på ham, så havde jeg også holdt igen med at betale 10 mio. for en talentfuld 18-årig fra Serbien uden den helt store erfaring.

Men, men men. For bare at tage et eksempel:

Manutd.com plejer aldrig at interviewe spillere, før de har skrevet under på en gældende kontrakt. Nani, Anderson og Hargreaves blev principielt set købt i maj, men skrev først under ved transfervinduets start i juli og det var først her, at de udtalte sig om skiftet. Ljajic udtalte sig allerede i januar til manutd.com som om det var en done deal.

Samtidig har Partizan hele vejen igennem udlagt det som, at han var solgt, og det er jo tydeligvis kommet bagpå dem, at United har trukket sig. Det virker til, at United har lækket historien til pressen, før man overhovedet har orienteret Partizan om situationen.

Endelig, så havde man vel løbende gjort Partizan opmærksom på Ljajic' træningsindsats under Manchester-opholdene, hvis ikke man var tilfreds med den, og havde i sinde at skride fra det hele. Uniteds begrundelse med, at vi har mange muligheder til hans position(er) er såmænd fin nok, meeen jeg frygter nu også ret voldsomt for, at økonomiske kvaler ligger bag.

I øvrigt sjovt, at Mike Phelan lige netop i morgen skal tage pressemødet for Fergie. Måske er det et tilfælde, men det kan da umiddelbart virke lidt som om, at der er spørgsmål han helst vil være fri for at svare på.

JumpingCarrot
04-12-2009, 00:57
Enig... hvis pressen har skrevet forkert om aftalen eller om det er United der har kommunikeret forkert er ikke til at sige, men jeg tror på United i denne sag. Synd for knægten at han ikke vidste at det var en option, men det giver jo rigtig god mening at købe på option, for der kan ske meget i perioden og på den måde læber United heller ikke risikoen på eventuelle alvorlige skader. Det er cool business, men man kan jo ikke fortænke folk i at tænke sig om. Jeg håber dog at Ljalic får en god karriere et andet sted!

Nu nævner jeg det lige igen (selv om Baunie netop har gjort det, men jeg så gerne ville, inden jeg så hans svar). Han blev altså præsenteret med United-trøje OG interview på manutd.com. Dét gør altså optionsnakken meget, meget underlig og, efter min mening, helt urealistisk.

robinho
04-12-2009, 06:32
Kunne måske godt tyde på der er noget økonomi inde over det her, siden fergie ikke har kommenteret sagen overfor fansene.

Måske har han fået "mundkurv" på mht denne sag.

Men han skal vel give sit sædvanlige fredagsinterview idag op til weekendens kamp, så mon ikke der er en journalist eller to der spørger ind til det.

Flax_Generous
04-12-2009, 07:39
Men han skal vel give sit sædvanlige fredagsinterview idag op til weekendens kamp, så mon ikke der er en journalist eller to der spørger ind til det.
Phelan står (pudsigt nok) for dagens pressemøde.

robinho
04-12-2009, 07:58
Phelan står (pudsigt nok) for dagens pressemøde.

ahhh belejligt :)

schousboe9
04-12-2009, 09:39
Hold da ferie, det er godt nok konspirationsteoriernes holdeplads, det her! :)

1) Synd for Ljajic? Det er sur røv, ikke andet. Hvis han ikke har holdt niveau ifht. det forventede - hvilket jeg vælger at tro på - så er der ingen kære mor og så er £10 mio. alt for mange penge, stor gæld eller ej.

2) Partizan holdt for nar? Som jeg forstår det, var de og agenten confident, at han officielt ville blive United-spiller til januar (http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_5742387,00.html). En udtalelse, der ikke peger på en done deal. Ellers hedder det jo "låneaftalen udløber" til januar. Og selvfølgelig skal de tro på en handel. Hvem vil ikke gerne sælge til en europæisk supermagt?

Manchester can solve this quickly. Journalists called me, asking what was happening, but I am confident that everything will be OK at best and that from January Ljajic will be officially a Manchester United player.

3) Fergie har fået mundkurv? Ja... Efter at blive hundset rundt med i så mange år, hvorfor så ikke tage et par til?

EDIT:
Og nåh ja, 4) Fergie undgår et pressemøde, fordi han er bange for journalisternes spørgsmål?? :D

robinho
04-12-2009, 10:46
Hold da ferie, det er godt nok konspirationsteoriernes holdeplads, det her! :)

1) Synd for Ljajic? Det er sur røv, ikke andet. Hvis han ikke har holdt niveau ifht. det forventede - hvilket jeg vælger at tro på - så er der ingen kære mor og så er £10 mio. alt for mange penge, stor gæld eller ej.

2) Partizan holdt for nar? Som jeg forstår det, var de og agenten confident, at han officielt ville blive United-spiller til januar (http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_5742387,00.html). En udtalelse, der ikke peger på en done deal. Ellers hedder det jo "låneaftalen udløber" til januar. Og selvfølgelig skal de tro på en handel. Hvem vil ikke gerne sælge til en europæisk supermagt?

3) Fergie har fået mundkurv? Ja... Efter at blive hundset rundt med i så mange år, hvorfor så ikke tage et par til?

EDIT:
Og nåh ja, 4) Fergie undgår et pressemøde, fordi han er bange for journalisternes spørgsmål?? :D

Vores gæt er lige så godt som dit.

Det er sgu besynderligt at fergie ikke vil bekende kulør i denne sag, når han ved at rigtig mange fans står i kø for at høre den rigtige historie.

schousboe9
04-12-2009, 11:29
Formiddagens pressemøde
Friday 4 December

09:51 Mike has just been asked about why Serbian youngster Adem Ljajic is no longer joining the club. Apparently the club were unable to gain a work permit for Ljajic in time for when they had to make a decision about whether or not to sign him. He also added that money was not an issue. (GT)
Kunne det tænkes, at vi prøver igen senere?

Flax_Generous
04-12-2009, 11:48
Det ville give mening, hvis det er på grund af manglende arbejdstilladelse, men det er dybt bizart, at klubben ikke bare meldte dette ud til at starte med, i stedet for at lade en talsmand udtale sig til den engelske presse om Ljajics manglende evner - uden at Partizan og Ljajic selv tilsyneladende blev orienteret. Det gør bare hele affæren mere uprofessionel og pinlig.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man ikke kan se, at episoden i bedste fald er en skadelig skamplet på Uniteds omdømme og i værste fald fortæller noget om en økonomi, som måske ikke er helt så stærk som den burde være.

Don Kafai
04-12-2009, 12:06
Det er jo noget vrøvl.

United har stort set aldrig haft problemer med, at få arbejdstilladelser. I værste tilfælde sker det af to omgange, hvor det er naturligt, at første ansøgning bliver skrottet, og man så appellerer og får grønt lys i anden omgang.

Fx. en spiller som Anderson mener jeg gennemgik sådan en sag.

Hvis United ville, kunne de sagtens få en arbejdstilladelse via en appel. Jeg vil dog ikke gøre mig klog på, om der er kommet nye regler på området, men det tvivler jeg rigtig meget på.

Jeg tror slet ikke på sammenhængen mht tilladelsen, for så havde United meldt det ud meget tidligere, og den såkaldte talsmand havde udtalt sig anderledes.

RAppel
04-12-2009, 12:11
Hvis der havde været problemer med arbejdstilladelsen havde spilleren vel spillet i Antwerpen (samarbejdsklub så vidt jeg husker) indtil at spilleren havde spillet nok kampe i Europa til, at kunne få en arbejdstilladelse i England?

Jev
04-12-2009, 12:16
Det er ikke en plausibel forklaring. Med tanke på, hvilke spillere, der før i tiden har fået arbejdstilladelse via special talent-reglen, spillere som Manucho, nægter jeg at tro på, at en 18-årig serber, der er blevet udråbt som den nye Kaka, spiller fast på et af de bedste hold i Serbien og er på landets U/21-landshold, ikke kan få en arbejdstilladelse. Og hvorfor skulle det afholde United for at gennemføre handlen, hvis han er så dygtig? Han kunne vel altid få den på et senere tidspunkt og blive lejet ud indtil da.

Og så kontrasterer udtalelsen fuldstændig den officielle udmelding i går. Da var Ljajic pludselig ikke længere et stort nok talent, men det er han så alligevel?

Jeg er helt enig med Flax; enten er denne sag ildevarslende mht. klubbens økonomi, og dermed også klubbens fremtid, eller også stiller den som minimum klubben i et rigtig dårligt lys. Hverken Partizan eller United-fansene og i særdeleshed ikke Ljajic fortjener denne behandling med pludselige kovendinger, vage udmeldinger og søforklaringer.

Annand
04-12-2009, 14:22
Jeg synes det stinker af fiasko fra Man United's side. Der er noget som foregår ,som ingen af os ved om. Jeg er lige kommet hjem fra en tur i Manchester ,hvor jeg var på Old Trafford og så United slå Spurs 2-0.
På vejen hjem ,hørte jeg at United ikke ville købe Ljajic. Der er meget der ikke hænger sammen. SAF har lige været ude og udtrykke sin begejstring for Ljajic's ankomst i januar. Og også for en måned siden ,roste United Adem Ljajic's for stor progress. Og nu synes man lige pludselig at man har bedre spillere på Old Trafford end Ljajic.
Jeg vil til min dommedag hævde at Danny Welbeck ikke er god nok ,til at snøre Ljajic's støvler engang.
Der er et par stykker som ikke kan leve op til noget af det Ljajic kan. Så jeg er meget skuffet ,hvis dette passer ,at Ljajic ikke kommer.
vent bare ,så ender han hos en af vores rivaler ,og sænker os engang :(

Og hvad med Zoran Tosic? Han er 10 gange bedre end Nani ,men Tosic er den som ikke for lov at spille. Og nu heller ikke Nani.

Jeg vælger dog at stole på ,at SAF ved hvad han gør. Dét plejer han :)

Men jeg gad godt at se Tosic og Ljajic spille for United på regulært basis :)

NtotheT
04-12-2009, 14:37
Spild af penge!?! Hvor meget kostede Tosic? så dyr var han altså heller ikke.. mener det var 4 mio pund.. 15-16 mio. har vi jo netop ikke brugt ved at undlade at købe Ljajic...

Jeg er selv forvirret i den her sag ligesom mange af jer andre.. jeg troede sådan set også Ljajic allerede var eget af os og bare var udlånt indtil han blev 18, men sådan har det åbenbart vist sig at det ikke skulle være.. Ferguson har sagt noget for 3 måneder siden ja, men det er åbenbart vendt nu.. Jeg vil ikke komme med konspirationer ligesom jer andre, for der kan være 1000 grunde til det her.. Det bedste er vist bare at vente indtil der kommer en udmelding om det, i fald der kommer en..

Tosic kostede 9 mio. pund ifølge mange aviser. Og en option på en spiller koster også penge. Men jeg tror, vi har købt ham men derved spildt penge derfra, for at få den option der. Vi har i hvert fald spildt 9 mio. pund på Tosic-handlen, for jeg er snart i tvivl om, han er kbøt for holdet skyld elelr for Ljajics skyld.

Jeg er bare tosset over denne forretningsmåde. Det her er måske startskuddet på de konsekvenser Glazers overtagelse ville koste os.

SantasLittleHelper
04-12-2009, 14:44
Jeg vil til min dommedag hævde at Danny Welbeck ikke er god nok ,til at snøre Ljajic's støvler engang.
Der er et par stykker som ikke kan leve op til noget af det Ljajic kan. Så jeg er meget skuffet ,hvis dette passer ,at Ljajic ikke kommer.
vent bare ,så ender han hos en af vores rivaler ,og sænker os engang :(

Og hvad med Zoran Tosic? Han er 10 gange bedre end Nani ,men Tosic er den som ikke for lov at spille. Og nu heller ikke Nani.

Må man spørge hvor du har set disse spillere i aktion? Jeg forestiller mig ikke, at billeder fra den Serbiske liga har så meget airtime på Færøerne. Men det er måske noget du har hørt, eller hvad? Welbeck er i øvrigt et af de største talenter i verden IMO, så hvis du VIRKELIG har set begge spillere i aktion, så undrer det mig i høj grad hvordan du kan nå frem til din konklusion.

Hvordan er Tosic i øvrigt bedre end Nani? Det er jo ikke fordi han kører over alt og alle i reserveligaen (hvor jeg regner med, at du har mulighed for at se ham), så hvorfor skulle han kunne det på førsteholdet?

Velkommen til i øvrigt.

Tosic kostede 9 mio. pund ifølge mange aviser. Og en option på en spiller koster også penge. Men jeg tror, vi har købt ham men derved spildt penge derfra, for at få den option der. Vi har i hvert fald spildt 9 mio. pund på Tosic-handlen, for jeg er snart i tvivl om, han er kbøt for holdet skyld elelr for Ljajics skyld.

Jeg er bare tosset over denne forretningsmåde. Det her er måske startskuddet på de konsekvenser Glazers overtagelse ville koste os.

Du synes ikke du overreagerer lidt? Jeg har i hvert fald svært ved at se sammenhængen mellem, at vi har spildt 16-17 mio pund, bare fordi Tosic ikke kan spille fodbold på et respektabelt niveau. Optionen var jo nok en del af den handel, tror du ikke?

Har nogen i øvrigt nogensinde tænkt på, at Tosic måske er købt for at holde på Vidic? Tanken har da i hvert fald strejfet mig. I så fald er det vel næppe spild af penge. Men okay, konspirationer er der jo nok af.

Mikke7
04-12-2009, 15:49
Ljalic må virkelig være skuffet - hvi shan da ikke selv har haft det på fornemmelsen, at dette ville ske.

Hvis det handler om, at der ikke er penge til rådgihed, så er det meget trist, men hvi s det er fordi, hans udvikling ikke har været optimal, så synes jeg det er fair, at vi hellere vil satse på egne talenter.

GloryManUtd2730
04-12-2009, 16:16
Det er jo noget vrøvl.

United har stort set aldrig haft problemer med, at få arbejdstilladelser. I værste tilfælde sker det af to omgange, hvor det er naturligt, at første ansøgning bliver skrottet, og man så appellerer og får grønt lys i anden omgang.

Fx. en spiller som Anderson mener jeg gennemgik sådan en sag.

Hvis United ville, kunne de sagtens få en arbejdstilladelse via en appel. Jeg vil dog ikke gøre mig klog på, om der er kommet nye regler på området, men det tvivler jeg rigtig meget på.

Jeg tror slet ikke på sammenhængen mht tilladelsen, for så havde United meldt det ud meget tidligere, og den såkaldte talsmand havde udtalt sig anderledes.

Syntes at jeg læst for noget tid siden at Maicon (højre backen fra Inter) ikke fik arbejdstilladelse, hos United. Så det kan godt være, men synd for knægten .
Jeg tror at det hele er en sag om at vi har fundet en anden spiller, som vi hellere vil ha. SAF ville aldrig blive i klubben hvis Glaizer sagde hvem han skulle købe og hvem han ikke skulle. Og han er nærig(siger han selv)
Jeg tror at vi henter en anden kant/offensiv midt, måske Krasic.
Og til økonomien hvorfor skulle der være problemer
1. Vi har vundet ligaen de sidste 3 år, været i chl finalen de sidste 2 år.:trophy:
2. Vi fik 700 mil for Ronaldo, og hvis vi så siger at de alle sammen er gået til gælden.
3. Vi har lige fået ny sponsor for næste år, som er rekord stort.
Så burde United have en god sjat penge til spillerhandler.

Benzet
04-12-2009, 18:38
Synes det lyder underligt, at United ikke kunne få arbejdstilladelse til Ljalic, når de kunne få det til Manucho og Djouf.

Annand
04-12-2009, 21:15
Må man spørge hvor du har set disse spillere i aktion? Jeg forestiller mig ikke, at billeder fra den Serbiske liga har så meget airtime på Færøerne. Men det er måske noget du har hørt, eller hvad? Welbeck er i øvrigt et af de største talenter i verden IMO, så hvis du VIRKELIG har set begge spillere i aktion, så undrer det mig i høj grad hvordan du kan nå frem til din konklusion.

Hvordan er Tosic i øvrigt bedre end Nani? Det er jo ikke fordi han kører over alt og alle i reserveligaen (hvor jeg regner med, at du har mulighed for at se ham), så hvorfor skulle han kunne det på førsteholdet?

Velkommen til i øvrigt.

Du synes ikke du overreagerer lidt? Jeg har i hvert fald svært ved at se sammenhængen mellem, at vi har spildt 16-17 mio pund, bare fordi Tosic ikke kan spille fodbold på et respektabelt niveau. Optionen var jo nok en del af den handel, tror du ikke?

Har nogen i øvrigt nogensinde tænkt på, at Tosic måske er købt for at holde på Vidic? Tanken har da i hvert fald strejfet mig. I så fald er det vel næppe spild af penge. Men okay, konspirationer er der jo nok af.

Jeg har set begge spillere ,eller lad os sige alle 4. Du vil blive overrasket over hvor meget vi kan se på den smukkere del af Danmark :))))
Men til sagen. Jeg har studeret Welbeck et stykke tid ,og at kalde ham for et kæmpe talent ,der sku' århundredest største overdrivelse. Okay ,jo han har scoret nogle mål. Men han har ikke overblik og næsten hvergang han får bolden ,stopper United's spil.
Der har Ljajic meget større potentiale. Prøv selv at studere de 2 ,som jeg har gjort de sidste 12 måneder.

Tosic vs. Nani:
Ja det er rigtigt at Tosic måske kun spiller reserve bold for tiden ,men det er da mere end Nani gør ,som ikke engang sidder på bænken. Tosic brillierer også på landsholdet. Nani er gået i stå. Om det er p.g.a. af Ronaldo's afgang skal være usagt. Men Tosic er en meget bedre spiller på langtsigt ,end Nani. Har flere kvaliteter. Hurtigere og meget bedre dribler.

PS: Tak for at være budt velkommen til ,men fakta er ,at jeg har skrevet her i flere år under navnet Sazoo. Men af personlige grunde ,valgte jeg at slette Sazoo ,eller ikke bruge det navn mere ,men istedet mit mellemnavn/kælenavn :)

RAppel
05-12-2009, 14:17
U8gcdvsN5ho

KingK
05-12-2009, 14:34
Syntes at jeg læst for noget tid siden at Maicon (højre backen fra Inter) ikke fik arbejdstilladelse, hos United. Så det kan godt være, men synd for knægten .
Jeg tror at det hele er en sag om at vi har fundet en anden spiller, som vi hellere vil ha. SAF ville aldrig blive i klubben hvis Glaizer sagde hvem han skulle købe og hvem han ikke skulle. Og han er nærig(siger han selv)
Jeg tror at vi henter en anden kant/offensiv midt, måske Krasic.
Og til økonomien hvorfor skulle der være problemer
1. Vi har vundet ligaen de sidste 3 år, været i chl finalen de sidste 2 år.:trophy:
2. Vi fik 700 mil for Ronaldo, og hvis vi så siger at de alle sammen er gået til gælden.
3. Vi har lige fået ny sponsor for næste år, som er rekord stort.
Så burde United have en god sjat penge til spillerhandler.

Mener bestemt også at vi allerede havde skrevet med Maicon, men at han ikke fik arbejdstilladelse da man ikke mente talentet var stort nok! Det er synd for Llajic ja, men - undskyld sproget - s*r r*v...!
Gibson's udvikling bl.a. gør at han fortjener chancen, og synes personligt at han har grebet chancen de gange han har fået den!

Jeg æder heller ikke den med at det er pengeproblemer der gør at vi trækker os, jeg er derimod helt overbevist om at SAF har en anden i kikkerten(Hamsik måske...) Vi har penge til at købe for da:
1: Vi havde tilbudt de m£ 25,5 for Tevez i sommers...
2: Det blev fra Lyons side bekræftet at vi havde budt på Benzema (men at Real lagde mere på bordet)

Derfor er pengene intet problem IMO, men det er selvfølgelig sjovere at male fanden på væggen og erklære United konkurs...

SantasLittleHelper
05-12-2009, 14:40
Derfor er pengene intet problem IMO, men det er selvfølgelig sjovere at male fanden på væggen og erklære United konkurs...

Bullseye!

Acsadac
09-12-2009, 12:16
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10990

Heldigt at folk nåede at komme med deres pessimistiske bud på sagen ;)

schousboe9
09-12-2009, 12:19
Den der udtalelese er det pure opspind. Faktum er, at vi er på vej ned, vi har ingen penge, vi er det nye Leeds. Vi ses på den anden side!

GraZiaZ
09-12-2009, 12:26
Den der udtalelese er det pure opspind. Faktum er, at vi er på vej ned, vi har ingen penge, vi er det nye Leeds. Vi ses på den anden side!

:haha:

Acsadac
09-12-2009, 13:27

Ok, jeg giver mig

ChristianR
09-12-2009, 13:55
Ikke desto mindre, hjælper Ljajic' udtalelse ikke på min forståelse af Uniteds officielle forklaring, der lød på, at knægten ikke havde niveauet til United og derfor ikke blev købt.

NtotheT
09-12-2009, 14:29
Ikke desto mindre, hjælper Ljajic' udtalelse ikke på min forståelse af Uniteds officielle forklaring, der lød på, at knægten ikke havde niveauet til United og derfor ikke blev købt.

Enig. Der er ikke nogen sammenhæng mellem de Ljajic har sagt, og det United sagde om Ljajic. Jeg er i hvert fald ikke blevet klogere af Ljajics udtalelse.

Don Kafai
09-12-2009, 15:05
Virkelig sensationelt hvis vi ikke har kunnet få arbejdstilladelse til knægten. Hele den juridiske afdeling burde fyres.

Glory Man United
09-12-2009, 15:06
Virkelig sensationelt hvis vi ikke har kunnet få arbejdstilladelse til knægten. Hele den juridiske afdeling burde fyres.

Ved du noget om jura? :confused:

unitedforreal
09-12-2009, 15:29
Kan ikke forstå hvorfor det kan være så svært at få arbejdstilladelse. Klubben betaler hans løn, klubben tager sig af alt det knægten har brug for. Landet tjener penge på det han skal betale i skat. Det er jo ikke sådan at hanskal have arbejdstilladelse også skal lede efter job.

Forstår virkelig ikke hvorfor reglen findes i fodbold, ens job er jo sikret de næste 4-5 år. Man kan jo give den til en spiller også skal den fornyes næste gang man laver en kontrakt. (har man spillet / været i landet over 5år, og det hele er fint. Så får man den resten af livet.. Kan ikke være så svært.

Men tilbage til Transfer, Tror i at vi køber ind til januar? Kjær kan jo godt bruges i CL, hvis det skulle gå galt i forsvaret.

NtotheT
09-12-2009, 16:10
Det er en joke fra den engelske side, at man giver en talentforladt spiller som Manucho arbejdstilladelse, og at man ikke giver en 18-årig dreng, som er på det serbiske U/21-landshold som fastmand og er omkring det serbiske A-landshold.

Jeg forstår ikke denne saga. United må faile et eller andet sted med det juridiske, hvis man før i tiden kunne overbevise regeringen, at Manucho var et talent, og at man så 1½ år efter ikke kan det gøre det samme med Ljajic.

Escobar
09-12-2009, 17:01
Det er en joke fra den engelske side, at man giver en talentforladt spiller som Manucho arbejdstilladelse, og at man ikke giver en 18-årig dreng, som er på det serbiske U/21-landshold som fastmand og er omkring det serbiske A-landshold.

Jeg forstår ikke denne saga. United må faile et eller andet sted med det juridiske, hvis man før i tiden kunne overbevise regeringen, at Manucho var et talent, og at man så 1½ år efter ikke kan det gøre det samme med Ljajic.

Kan det ikke være fordi Manucho havde spillet den procentdel landskampe, inden for de sidste 2 år, som det kræver. Og Ljajic ikke har?
Så er det vist op til forbundet, at vudere om hans talent er
" ekstraordinært " så han kan få tilladelse alligevel.
Mener det var sån Anderson fik tilladelse, da han heller ikke havde spillet nok landskampe.

Baunie
09-12-2009, 17:23
Man kan hive alle igennem på den der 'special talent-klausul. Forklaringerne hænger bare overhovedet ikke sammen fra klub eller spiller. Ifølge Partizan var det eneste problem, inden United brød aftalen, at de ikke havde søgt om arbejdstilladelse endnu.

Men vi får jo nok svar på det store spørgsmål, når City eller en anden engelsk klub prøver at gå efter ham...

Escobar
09-12-2009, 18:06
Man kan hive alle igennem på den der 'special talent-klausul. Forklaringerne hænger bare overhovedet ikke sammen fra klub eller spiller. Ifølge Partizan var det eneste problem, inden United brød aftalen, at de ikke havde søgt om arbejdstilladelse endnu.

Men vi får jo nok svar på det store spørgsmål, når City eller en anden engelsk klub prøver at gå efter ham...

Ok.
Men jeg tror i sidste ende at det er Fergie der har valgt at afbryde handlen. Så det stoler jeg på er den bedste beslutning, han kender trods alt talent.
Og med en Gibson som har været intet andet end fremragende på det sidste, selv om jeg havde set ham ude for lang tid siden. Er sikkert ikke den eneste her inde.

scoutreporter
24-02-2010, 12:42
Han endte altså i Fiorentina, og har allerede debuteret i seria A, har spillet i 4 ud af de sidste 6 kampe... Har læst lidt fra italiens sports sider, og de roser ham allerede rigtig meget, og spår ham et stort fremtid. De skriver enda at han allerede nu kan regnes som 'joker' hvis det ikke kører godt for dem og hvor han kan 'afgøre' det ved at komme ind fra bænken. I sidste kamp mod Livorno, kom han ind ved halvlegen hvor Fiorentina var bagud 0-1, han lagde op til den første mål til Vargas, og det frispark der blev lavet på ham lidt senere resulterede i rødt kort, han lagde ovenikøbet op til friløber til Gilardino som brændte, men kampen endte altså 2-1 til Fiorentina, og Ljajic var en af de spillere der fik højest rating efter kampen... Det ærger mig lidt at vi lod ham gå....

Casper
24-02-2010, 13:28
Han endte altså i Fiorentina, og har allerede debuteret i seria A, har spillet i 4 ud af de sidste 6 kampe... Har læst lidt fra italiens sports sider, og de roser ham allerede rigtig meget, og spår ham et stort fremtid. De skriver enda at han allerede nu kan regnes som 'joker' hvis det ikke kører godt for dem og hvor han kan 'afgøre' det ved at komme ind fra bænken. I sidste kamp mod Livorno, kom han ind ved halvlegen hvor Fiorentina var bagud 0-1, han lagde op til den første mål til Vargas, og det frispark der blev lavet på ham lidt senere resulterede i rødt kort, han lagde ovenikøbet op til friløber til Gilardino som brændte, men kampen endte altså 2-1 til Fiorentina, og Ljajic var en af de spillere der fik højest rating efter kampen... Det ærger mig lidt at vi lod ham gå....

hvorfor det? Det hjælper da ikke at han kom til united, hvis de ikke havde råd eller ikke kunne bruge ham? det ville være spild af penge og talent hvis han alligevel ik ku komme på holdet.

Det hjælper ikke at sidde som en 13-årig og ønske alle spillere til klubben bare fordi de spiller god for deres hold.

RAppel
24-02-2010, 13:47
Var det ikke fordi han ikke kunne få arbejdstilladelse han ikke kom til klubben? I så fald lod vi ham jo ikke gå.

Kasper United
24-02-2010, 14:02
hvorfor det? Det hjælper da ikke at han kom til united, hvis de ikke havde råd eller ikke kunne bruge ham? det ville være spild af penge og talent hvis han alligevel ik ku komme på holdet.

Det hjælper ikke at sidde som en 13-årig og ønske alle spillere til klubben bare fordi de spiller god for deres hold.

Det forstår jeg ikke, det du mener?

Ljajic er en midtbanespiller, som vi mangler? Han har kvaliteterne allerede nu til, at komme ind i en Serie A kamp i en anden halveg og være en af de bedste på banen. Han er en af de afgørende på holdet, der vender 0-1 til 2-1 med et assist + andre betydelige ting (så selv noget af kampen)..

Jeg undrede mig også over, at vi ikke havde råd til ham, men så må vi glemme blot at købe nogen, som adskillige herinde drømmer om til sommer (inklusiv mig selv), hvis det altså var derfor.. Jeg tror måske, at der var noget andet bag - Rappel nævner arbejdstilladelse, som jeg også tror..

Og... Synes du ikke, at det er surt, at vi var MEGA tæt på at få Ronaldinho, men blev købt for øjnene os?

Om man er 13 år eller ej, så synes jeg da, at det var ærgeligt, at man kan se, at Ljajic gør det godt for sin klub, når han MÅSKE kunne være en god "joker" på United - holdet. For jeg synes, at vi mangler en offensiv central midtbanespiller, som der kan gør en forskel offensivt, hvis Fletcher, Carrick eller Scholes ikke har den bedste dag offensivt.

Jeg ved, at der ikke er en garanti på, at han ville spille godt i United, men det er da stadig ærgeligt f.eks. med Ronaldinho, som var verdens bedste 2 år i træk..

NtotheT
24-02-2010, 15:14
Det virker mærkeligt, at rygterne siger, at vi ikke har råd, når vi har hentet Smalling for det samme beløb, selvom vi er bedre garderet i forsvaret end på kanterne. Denne Ljajic-sag kan jeg ikke finde rundt i.

Ulrik Vida Vinther
24-02-2010, 17:08
@Casper

Jeg må altså erklære mig enig med mange af de andre - synes du vrøvler..

Ikke havde råd til ham? Eftersom flere personer i Uniteds ledelse har været ude og dementere rygterne om at money er et issue i United (til trods for vores enorme gæld), sammenlagt at vi måneder efter går i en priskrig om Chris Smalling, må €8 mio. siges at være en drømmepris for Adem Ljajic.

Han har i de seneste kampe vist, at han er fuldstændig klar til at træde ind i Serie A og endda gøre en forskel - og så i en alder af 18. Og nu er Fiorentina vel heller ikke et hvilket somhelst hold, men et hold som på trods af et lille formdyk i den hjemlige liga må siges at klare sig rigtig flot i Champions League.

Jeg ærgrer mig bestemt også over, at vi forpassede chancen (hvis vi gjorde), for det må være tydeligt for alle, at vi står og mangler en midtbanekreatør, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om at implementere 4-3-3-formationen, og så til perfektion.

Men som flere nævner, må den fornuftige forklaring være problemer med arbejdstilladelsen. Men forfanden hvor er det dog trist at se sådan et talent smutte for næsen af os, når vi heller ikke havde held med at hente en Canales.

Don Kafai
25-02-2010, 01:13

Nej, men når vi kan købe Smalling for det dobbelte, så er det da underligt vi ikke skulle have råd. Økonomisk set er det da heller ikke det klogeste at smide en (formentlig) dyrt købt first option i vasken ved at lade ham gå..

Om han kunne komme på holdet kan ingen vel spå om. I sidste kamp startede Anderson på kanten, og han blev skadet. Nani har karantæne, og Giggs er også skadet. Han kunne nok godt have fået nogle minutter i de seneste par kampe, eller vi kunne i bedste fald have lejet ham ud til en klub.

Nu har jeg aldrig set ham i aktion, så aner ikke hvor god han er. Men når han allerede gør en impact i Fiorentina - et af Europas 16 bedste hold - så er han nok ikke helt talentløs - også i United-sammenhænge.

Runaldo
25-02-2010, 03:18
Nej, men når vi kan købe Smalling for det dobbelte, så er det da underligt vi ikke skulle have råd. Økonomisk set er det da heller ikke det klogeste at smide en (formentlig) dyrt købt first option i vasken ved at lade ham gå..

Var det ikke noget med at vi købte Tosic for at kunne få første option på netop Ljajic? Det er da ihvertfald sådan jeg har forstået det hele, men hæng mig nu ikke op på noget. Men ja, det er sjovt at vi kan få Smalling og vi kan gå ud og blive rygtet i mulige køb med Villa og Benzema, men ikke få råd til en 'supposedly'-firstoption.

@Casper:
Uanset om man er er 13 eller 23, så kan man da stadig sidde og ønske visse spillere til den klub man er supporter af, uden at man skal blive gjort nar med, det ville da ihvertfald være min mening. Respektløs kommentar at komme med.