Se fuld version : the bishops blaize
jacobdahl8
14-12-2008, 22:04
Hej med jer
I min debut tur til Oldtrafford gik mine venner (United - Lyon) og jeg tilfædigvis forbi en pub, hvor der blev råbt: "Driiiink a driiink a drink for Eric the king..." straks stillede vi os om bag den 50 m. lange kø for at komme ind. I de øvrige pubber var der ingen stemning så nu håbede vi denne stemning ville vare ved. Pubben the bishops blaize var lige hvad vi kom efter - Ægte United fans som skrålede velkendte united sange ud.
Kunne da påforhånd selv en 10 sange, men det var absolut ikke nok, hvis man skulle være fuld aktiv på denne pub:) Det var en fantastisk oplvelse
...lige indtil vi kom hjem og lagde vores videoer ud fra the bishops blaize på youtube. Stemningen blev skarpt kritiseret - dårlig stemning, grundet for mange turister og ikke ægte united fans og "Pubben er ikke hvad den var engang". Så spørger jeg jer United fans som der har været på pubben.
Er der stemning til Hver PL kamp? er stemningen dalene?
Op til kampen går disse fans fra pubben samlet hen til stadionet, som man oplever i andre fanklubber? Jeg skal selv derover til kampen mod Boro og håber da at kunne opleve denne pub i live igen. For ikke at være en tursist skal det siges at jeg et gået intensiv sang træning.
Nogen der har oplevet en tavs stemning derinde?
Tak
Jacob
Jeg ved ikke hvad de andre er vante til, men jeg har i hvert fald været yderst tilfredst, hver gang jeg har været på BB. Man skal jo have kampbillet for at komme ind, så forudsætningerne er jo til stede, for at stemningen skal være i orden. Eneste minus er, at der ALTID er overfyldt, og derfor er svært at komme frem i baren :)
Jeg var der for første gang til Sunderland kampen. 1-0 - Vidic !!
Selvom det ikke var den største kamp, var der helt vild stemning, men jeg har selv hørt at stemningen er dalende, dels fordi Pete Boyle ikke synger så meget som de tidligere år, og en kineser ved navn Ying, også kaldet mr. Myaki er ved at tage over på sangtronen, og han skulle sammen med United holdet selvfølgelig trække en helvedes masse fans med fra Asien. Denne Ying havde jeg fornøjelsen af at køre i bus med, hjem til Picadilly efter Bishops havde lukket, han er livslang united fan og kan alle sangene, flydende vel at mærke! Og han skabte lynhurtigt også en stemning i Bussen, hvor vi begyndte at synge sangene der også !
Men hvis der ikke er stemning for tiden på Bishops så ville jeg gerne ha set det da der var. Fordi jeg kunne ikke sætte en finger på noget negativt den aften, selvom det var min første !! - og langt fra sidste !!
Bishops Blaize er meet populært og vi anbefaler også at gå dertil i vores rejseguides.
Pubben er som du selv siger yderst populær hos udenbys fans og det er nok også den væsentligste grund til at mange fans ikke gider gå derind.
Jeg tror spørgsmålet er om hvad man mest er til... Vil man sidde og drikke en øl inden kampen og snakke med andre fans eller venner, så er det ikke stedet og det er de mange foretrækker.
Man kan enten lide eller ikke lide Bishops Blaize. Mange mener pubben er synonym med Pete Boyle og det er det samme med ham. Alle har en mening om ham og folk det er til syvende og sidst op til en selv om man vil derind.
Når jeg er på old trafford tager jeg som regel derind, men forsøger også at nå forbi Sam Platts, som er endnu større og hvor jeg kender flest fans.
At der er mange turister er rigtigt og jeg ved det er en af de største grunde til folk ikke gider derind, inklusiv mig selv til nogle kampe.
Jeg ved ikke hvad de andre er vante til, men jeg har i hvert fald været yderst tilfredst, hver gang jeg har været på BB. Man skal jo have kampbillet for at komme ind, så forudsætningerne er jo til stede, for at stemningen skal være i orden. Eneste minus er, at der ALTID er overfyldt, og derfor er svært at komme frem i baren :)
henne til højre for indgangen kan man købe halvliters Stella på dåse billigt og betjeningen er hurtig sålænge du bare har pengene klar.
jacobdahl8
15-12-2008, 17:54
Sam Platts er der ligeså god stemning som på the Bischops?
Altså det klart når man endelig er derover, vil man gerne have luftet sangstemningen ;)
Og hvor ligger det henne af i forhold til Oldtrafford?
Sam Platts er der ligeså god stemning som på the Bischops?
Altså det klart når man endelig er derover, vil man gerne have luftet sangstemningen ;)
Og hvor ligger det henne af i forhold til Oldtrafford?
Sam Platts ligger nord for Old Trafford med udsigt over Manchester Ship Canal. På kampdage har medlemmer af IMUSA og MUST gratis adgang, andre må betale 1 pund for at komme ind.
jacobdahl8
15-12-2008, 18:27
Okay, men hvad med stemningen er den bedre på Sam Platts?
Der finders tre andre pubber tæt ved Old Trafford.
Gorse Hill som ligger på Chester Road ud mod Trettford
The Tollgate som ligger syd for stoppestedet Trafford Bar
The Quadrant som ligger sydvest for stoppestedet Old Trafford.
Det var her Tommy Taylor havde en aftale med bartenderen som diskret kom Gin i det glas som alle troede han kun drak tonic af.
For en uge siden var jeg der og der en minde tavle om dem der døde i München ulykken.
På min hjemmeside er der billeder derfra.
Det er mit indtryk at det alle er steder hvor familien kommer inden kampe for at hyggesnakke med andre og ikke store sang steder.
jacobdahl8
16-12-2008, 22:42
Okay, men hvordan er stemningen på Sam Platts? altså er der ligeså meget sang som på the bischops?
Der bliver ikke sunget meget på Sam Platts, så det er ikke der du skal gå hen hvis du vil skråle.
The Tollgate som ligger syd for stoppestedet Trafford Bar
Tollgate er et rigtig godt sted og bliver besøgt af mange loyale kunder flere timer før kampstart. Det er oftest her at sælgerne fra de forskellige fanzines hænger ud inden de tager ud for at sælge bladene.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.