PDA

Se fuld version : I Manchester... MetroXpress

jasonmraz
09-12-2008, 08:46
Hvis der var nogen af jer der læste MetroXpress igår, faldte i sikkert over nyheden: I Manchester holder folk med City

Der bliver der blandt andet sagt "Vil du finde united-supportere? O.k. , så skal du gå ned til togstationen, også tage toget ud af Manchester. Så finder du Uniteds fans."

Er det virkelig sådan for real? Der står også at kun omkring 20 % af Manchesters befolkning holder med United, resten City. Det lyder rimelig voldsomt. Men hvis det er rigtigt, hvorfor forholder det sig så sådan?

Hvorfor er det at det er sådan? Man skulle da tro det var 50/50 hvis ikke mere overtil United, eftersom de har vundet mere osv.?

Hald
09-12-2008, 09:02
Jeg er lige kommet hjem fra Manchester, og jeg læste godt artiklen igår. jeg fatter det ikke. I de to dage jeg var der ovre, så jeg 3. og det er ikke fis, 3 city fans. Jeg ved ikke om de ikke bære deres klubs logo eller bare holder sig forholdsvis civilt, men der var United logoer overalt, på børn, mænd selv kvinder, man så dem overalt. Så forstår ikke den artikel!!

SJuul
09-12-2008, 09:04
Jeg har godt nok ikke læst den omtalte artikel, men har læst andre steder at det bestemt ikke forholder sig sådan. Hvis du er lidt engelsk kyndig kan du læse denne artikel:

http://therepublikofmancunia.com/manchester-is-red-even-city-fans-agree/

Den er godt nok lidt farvet idet det er en decideret United blog, men så vidt jeg kan se stammer hans data fra en pålidelig kilde.

Ali
09-12-2008, 09:06
Jeg læste også artiklen igår, den var meget interessant. Må selv indrømme jeg ikke selv kan se hvordan det passer, jeg mødte på 9 dage i Manchester (sidst jeg var der) en City fan, resten var United fans. Så mindst en person med united trøje på dagligt, det var helt vanvittigt. Dog skal det siges, at det ikke kun er metroexpress, men også mange andre kilder der hævder at der er flere city fans end united. Det virker ikke sådan på mig, efter jeg har været i manchester to gange, men det kan godt være at det passer. men vi ved jo alle at united har fans i alle verdenshjørner, det kan city ALDRIG hamle op med!

jasonmraz
09-12-2008, 09:27
Jamen situationen som den ser ud for mig er, at det tæller meget mere i England? Altså at fansene kommer fra egen by så at sige, og at bydelen i hvert fald støtter op om klubben?

Men det virker lidt underligt for jeg har også set flere undersøgelser omkring det. Men ved ikke om det er fordi united fans bærer mere deres farver end City gør?

Thomas
09-12-2008, 10:25
Det kan godt tænkes, at Manchester har flere City fans end United, men i de små byer udenfor er der til gengæld mange United-fans, har jeg hørt - især i byen Salford, som skulle være en ren United hær.. bl.a er Scholes også fra byen :b

Tue B
09-12-2008, 11:10
Det kan godt tænkes, at Manchester har flere City fans end United, men i de små byer udenfor er der til gengæld mange United-fans, har jeg hørt - især i byen Salford, som skulle være en ren United hær.. bl.a er Scholes også fra byen :b

Ja det tror jeg du har ret i. Der er sikkert en del in the "city" der holder med netop shitty :D Men sådan generelt set er United fans nok mere udbredt vi skulle jo have den største fan base på verdens plan så, hvis city "styrer" byen, "styrer" vi verden :lolol::devilll:

NtotheT
09-12-2008, 12:38
Artiklen passer bestemt. Jeg har nogle venner i Manchester og de siger i byen holder man med Shitty. United-fansene kommer enten udfra eller fra småbyerne rundt omkring. Så de rammer ikke helt ved siden af de journalister.

Andersen
09-12-2008, 13:27
Det er vel bare en journaliststuderende (eller praktikant), som prøver at være interessant. Der er jo intet nyt i den artikel. Nothing at all!!!!!

Han er vel scouser eller en ABU'er, som der er gået ekstremt meget mode i, både indenfor fodboldfans, journalisterne samt i FA.

Hver gang jeg har været i Manchester (og jeg startede i 1985), har jeg set mindst ligeså mange røde som blå også når det ikke har været tæt på en kampdag. Går Cityfans oftere med deres trøje og lign tildækket end Unitedfans? Taler vi om selve Manchester by eller om Greater Manchester?
Har opholdt mig meget i Ramsbottom mindre by(del) på grænsen mellem Lancashire og Greater Manchester, den var ren rød! Omvendt er der naturligvis også områder, hvor det nok ikke er det smatteste at slendre rundt i en rød trøje (altså den RIGTIGE røde trøje!!!).

Jeg benægter ikke at der kan være flere Cityfans i Manchester end United, men jeg nægter at tro på dette størrelsesforhold, som de fleste journalister beskriver.

United DK
09-12-2008, 14:43
Det er vist rigtigt nok, at City har flere fans i byen Manchester, da City, som navnet antyder, hører til i byen, mens United holder til i Manchester-forstaden Trafford (http://en.wikipedia.org/wiki/Trafford). Jeg tror City har flest fans i byen Manchester, mens United har flest fans i Manchester-forstæderne.

Men midt i alt det her, skal man jo altid huske på, at er man ikke United-fan, så har man et had til United, en eller anden grad. Sådan er det, og det vil altid skinne igennem, i den slags artikler.

Gronkjor
09-12-2008, 15:10
Da jeg var i Manchester sidste gang så jeg en City fan på tre dage. Han var iøvrigt hjemløs og tiggede om penge, ikke så smart at svine min trøje til samtidig.. Hehe. Man ser mange flere gå rundt med United trøjer, men det er måske noget med at City fans ikke går så meget med trøjerne? Ihvertfald er jeg sikker på at der ikke er 80% City fans, det kan simbelthen ikke passe:D

Glory Man United
09-12-2008, 15:30
Da jeg var i Manchester sidste gang så jeg en City fan på tre dage. Han var iøvrigt hjemløs og tiggede om penge, ikke så smart at svine min trøje til samtidig.. Hehe. Man ser mange flere gå rundt med United trøjer, men det er måske noget med at City fans ikke går så meget med trøjerne? Ihvertfald er jeg sikker på at der ikke er 80% City fans, det kan simbelthen ikke passe:D

Dit engelske er måske skidt, det var nok ikke penge, han tiggede om, derimod en pokal vundet i dette årtusinde ;)

Gronkjor
09-12-2008, 16:10
Dit engelske er måske skidt, det var nok ikke penge, han tiggede om, derimod en pokal vundet i dette årtusinde ;)

Haha ja det skulle man næsten tro:b

Baunie
09-12-2008, 16:18
Ikke desto mindre viste en undersøgelse for nogle år siden, at der er flere folk fra selve Manchester på Old Trafford end Citys hjemmebane kan tage ved fuldt hus, så vidt jeg husker.

Nicholaj
09-12-2008, 18:03
Artiklen passer bestemt. Jeg har nogle venner i Manchester og de siger i byen holder man med Shitty. United-fansene kommer enten udfra eller fra småbyerne rundt omkring. Så de rammer ikke helt ved siden af de journalister.

Artiklen passer bestemt ikke. Jeg har nogle venner i Manchester, og de siger, at i byen holder man med UNITED. city-fansene kommer alle fra Stockport. Så de rammer (igen) helt ved siden af de journalister.

Sikke en gang ævl. Hvorfra kommer sådanne tåbelige postulater (ikke NtotheT's indlæg, men artiklen i ME)? Velsagtens en city-skabt skrøne på lige fod med "Denis Law scorede med hælen og sendte UNITED ned i 2. division"? Bare fordi Metro Express' udsendte har talt med en enkelt sindsforvirret blå, så drages der hovedløse konklusioner.

Prøv da hellere istedet at se lidt på fakta så som Dr. Adam Browns (Manchester Metropolitan University) rapport fra 2002, hvor tallene tydeligt viser, at UNITED har flere sæsonkortholdere i Manchester (postcode M) end city. Til gengæld kommer størstedelen af citys sæsonkortholdere fra postcode SK, som jo er Stockport. Der er linket til i rapporten i det link, som Juel allerede har givet een gang:

http://therepublikofmancunia.com/man...ty-fans-agree/

Jeg siger ikke, at der ikke er mange cityfans i Manchester, for det er der helt klart. Men grinagtige udsagn om at UNITED kun har få fans i byen, giver jeg ikke en skid for. Jeg har selv boet i byen og arbejdet i Manchester Lufthavn. Til trods for at det var på et tidspunkt, hvor UNITED var næsten lige så ringe som city (midtfirserne), var der mindst lige så mange UNITED fans som city fans blandt mine kolleger. I takt med UNITEDs succes er der utvivlsomt kommet mange udefrakommende "fans" til, men jeg tvivler på, at det har ændret på antallet af UNITED fans i Manchester.

MANCHESTER IS RED!

Nicholaj
HHWATBB

conradsen
10-12-2008, 09:07
Der er inden for de seneste ti år lavet to undersøgelser af tilskuerne på Old Trafford til en kamp, og det viste sig, at 80% af dem var født inden for 20 miles fra Old Trafford. Jeg tror, at det er det, Baunie henviser til tidligere i denne tråd. Jeg har arrangeret flere rejser for den danske afdeling af supporterklubben, hvor vi boede i Wilmslow, der ligger tæt ved City's gamle stadion Maine Road. Vi besøgte også et par pubber i området, hvor der var mange City-fans. Flere af dem sagde, at styrkeforholdet i Manchester var 70-30 i United's favør. Mærkværdigvis er mange taxichauffører City-fans. Iøvrigt er det jo egenligt noget, vi blot kan trække på smilebåndet af. På Manchester City's danske hjemmeside gør de selvfølgelig meget ud af det i deres FORUM; men de bruger næsten også flere kræfter på Manchester United end deres eget hold - ligesom tilhængerne af en anden klub, der ligger ved udmundingen af floden Mersey.

United DK
10-12-2008, 15:07
Der er sgu mange teorier om det ene og det andet, men det ender jo altid med, at man på en eller anden måde, får talt tingene til ens fordel, og ligesom Everton gør sig selv til folkets klub i Liverpool, så gør City det samme i Manchester, for et eller andet skal de jo finde på, når de deler by med de to, uden sidestykke, mest succesrige klubber i England, som de på ingen måde kan matche på fodboldbanen.

Baunie
10-12-2008, 16:01
Der er inden for de seneste ti år lavet to undersøgelser af tilskuerne på Old Trafford til en kamp, og det viste sig, at 80% af dem var født inden for 20 miles fra Old Trafford. Jeg tror, at det er det, Baunie henviser til tidligere i denne tråd.

Det skal nok passe, at det er den. Troede faktisk det var mindre end 20 miles, men der kommer da ikke desto mindre en del fra Manchester og omegn.

At se de der "This is our City"-skilte er så brækfremkaldende.

Casper
17-12-2008, 16:18
Undersøgelsen i 2001 blev lavet af Dr Adam Brown for Manchester University.
Den kan læses her:
http://www.e-space.mmu.ac.uk/e-space/bitstream/2173/12506/1/seasonticketreport%20-%20brown1.pdf

Casper
17-12-2008, 16:20
Manchester City har ofte gjort et stort nummer ud af at være den lokale klub i Manchester og gjorde ofte United til grin ved at kalde den for pride of singapore.

Deres ynk ar værst da de lavede this is our city-kampagne... Men så solgte de sig til Thailand og fejrede Thaksin Sinawatra ved at lave thaimad i byens centrum. Sikke en lokal klub :>

Casper
17-12-2008, 16:20
Hvis nogen af jer stadig har artiklen, så kan i jo sende et link til denne tråd til journalisten :)

jacobdahl8
17-12-2008, 16:59
Har selv en ven i Manchester som afkræfter det. Han siger den nye generation af unge er absolut United fans.