Se fuld version : Xavi
MSN-8900
12-11-2008, 11:16
dagens største nyhed i de engelske aviser er at united har xavi som deres største transfer mål, hvilket jeg synes ville være en fantastisk tilføjelse til holdet?
hvad mener i?
Jurgensen
12-11-2008, 11:18
dagens største nyhed i de engelske aviser er at united har xavi som deres største transfer mål, hvilket jeg synes ville være en fantastisk tilføjelse til holdet?
hvad mener i?
Ja tak siger jeg. Han er en af verdens bedste midtbane spillere, og ville da uden tvivl kunne tilføre os utrolig meget. Om det så er sandt tvivler jeg mere på, men ville da bestemt ikke gøre mig noget hvis han kom.
Hvor er den nyhed fra, har du ikke en kilde?
Det ville overgå alt hvis vi kunne hente ham, dog tror jeg ikke det lykkedes, for det første:
- barca vil kræve et astronomisk beløb for at vi kan købe ham.
- De vil højst sandsynligt begynde på at lave en byttehandel ud af det, med Ronaldo + en masse millioner.
Det vil være fantastisk køb..
Men hvor mange midtbane spiller skal vi lige ha ?
Vi har altså Carrick, Scholes, Anderson, Giggs, Nani, Ronaldo, Hargreaves, Park og Flecther.. Og så Xavi ?
Jeg tror bare det er en drøm at se ham spille for United
han har da næsten lige udtalt at Barcelona er der han vil være hele sin karriere..
MSN-8900
12-11-2008, 12:59
Hvor er den nyhed fra, har du ikke en kilde?
Det ville overgå alt hvis vi kunne hente ham, dog tror jeg ikke det lykkedes, for det første:
- barca vil kræve et astronomisk beløb for at vi kan købe ham.
- De vil højst sandsynligt begynde på at lave en byttehandel ud af det, med Ronaldo + en masse millioner.
det stod under indkast og rygter og så så jeg det på en af de engelske avisers hjemmeside, kan ikk huske hvad det var for en?
http://www.goal.com/en/news/1710/manchester-united/2008/11/12/960289/sir-alex-wants-xavi-to-be-his-midfield-x-factor
Det står på Goal.com også - men man kan ikke andet end at gå udfra at det er gossip. Intet konkret er blevet linket på historien ud over et simpelt gætteri om at Xavi kan blive ny mand da Hargreaves er skadet. Nem og ret usaglig journalistik.
Men helt sikkert - Ja tak til Xavi hvis han er på tale. Super spiller der er alsidig og teknisk.
JumpingCarrot
12-11-2008, 13:06
http://www.blackpoolgazette.co.uk/sports-news/United-target-20m-Barcelona-star.4684048.jp
Tja. Ved ikke om det er særligt nemt at tro på. Der er et par forskellige sider, der har samme nyhed.
200 millioner vil jeg, hvis jeg var United (det er jeg), smide på bordet lynhurtigt, hvis det kan sikre os Xavi. Han ville gå direkte ind og blive en af vores vigtigste spillere. Det ville i hvert fald være hensigten.
Efter min mening kan vi gøre to ting pga. Hargos skade. Enten skal vi intet gøre, fordi vi har stærke back-ups og ikke behøver agere købeklub, bare fordi vi løber ind i en lille krise. Den anden mulighed er at købe en spiller, men det skal være en decideret forstærkning, hvis det skal gøres. Ikke et 4./5. valg mere, dem har vi nok af pt. Derfor vil Xavi være oplagt, hvis der skal handles.
Jeg tror dog ikke, der sker noget med dette rygte. Det skulle undre mig en del, hvis Barca skulle slippe Xavi. Specielt til en så rimelig sum. Han er trods alt omkring sin bedste alder.
MSN-8900
12-11-2008, 13:06
http://www.goal.com/en/news/1710/manchester-united/2008/11/12/960289/sir-alex-wants-xavi-to-be-his-midfield-x-factor
Det står på Goal.com også - men man kan ikke andet end at gå udfra at det er gossip. Intet konkret er blevet linket på historien ud over et simpelt gætteri om at Xavi kan blive ny mand da Hargreaves er skadet. Nem og ret usaglig journalistik.
Men helt sikkert - Ja tak til Xavi hvis han er på tale. Super spiller der er alsidig og teknisk.
det var på daily star jeg så det
Flax_Generous
12-11-2008, 13:31
Xavi er lige nu verdens bedste midtbanespillere. Jeg tror ikke et sekund på rygterne, men hvis de viser sig at være sande vil jeg juble som havde vi vundet et mesterskab. Han er fantastisk.
Tror ikke på at vi kan hente ham, men han vil være en super tilføjelse, hvis det kan lade sig gøre, da han pt. er verden klart bedste centrale midtbanespiller!
Vi har altså Carrick, Scholes, Anderson, Giggs, Nani, Ronaldo, Hargreaves, Park og Flecther.. Og så Xavi ?
Hvis man cutter din liste ned til centrale midtbane spillere - som vel er det interessante i denn sag kommer vi ned på Carrick, Scholes, Anderson, Hargreaves, Fletcher og Giggs, hvilket giver 6. Hargo er pt. ude resten af sæsonen og det er vel også tvivlsomt hvorvidt han kan komme op på sit gamle niveau hvilket er krævet - derudover har Scholes og Giggs ikke mange år tilbage (Scholes var/er (når han bliver klar igen) vigtig, men han bliver jo ikke yngre, desværre) hvilket fører os ned på 3. Dertil er Fletcher ikke HELT oppe på niveau til en fast startplads, som jeg ser det - han har dog været vigtig i nogle store kampe (og en glimrende backup). Med de skader man nu engang får (bare se pt. hvor vi er rimelig tyndt besat centralt) synes jeg nu ikke det ville være en så dårlig idé at hente en ny central midtbane - men jeg er dog enig i at Xavi nok er ønsketænkning.
Hvis man cutter din liste ned til centrale midtbane spillere - som vel er det interessante i denn sag kommer vi ned på Carrick, Scholes, Anderson, Hargreaves, Fletcher og Giggs, hvilket giver 6. Hargo er pt. ude resten af sæsonen og det er vel også tvivlsomt hvorvidt han kan komme op på sit gamle niveau hvilket er krævet - derudover har Scholes og Giggs ikke mange år tilbage (Scholes var/er (når han bliver klar igen) vigtig, men han bliver jo ikke yngre, desværre) hvilket fører os ned på 3. Dertil er Fletcher ikke HELT oppe på niveau til en fast startplads, som jeg ser det - han har dog været vigtig i nogle store kampe (og en glimrende backup). Med de skader man nu engang får (bare se pt. hvor vi er rimelig tyndt besat centralt) synes jeg nu ikke det ville være en så dårlig idé at hente en ny central midtbane - men jeg er dog enig i at Xavi nok er ønsketænkning.
Hvis det er, så skal man også lige tænke på, at det er to pladser man snakker om. Og i den omfang, så mangler man lige at tænke på kapaciteterne på reserveholdet - her tænker jeg mest på Possebon, som jeg ser som et meget stort potentiale. Så i den omfang, så er vi egentligt godt besat på midter midten, men så igen, så er Xavi jo ikke nogen man bare siger nej til sådan der.
Xavi bliver i Barcelona hele karrieren. Det vil være noget af en sensation, hvis han pludselig skifter. Og gør han det, så skal man matche frikøbsklausulen, hvilket er langt over 200 millioner.
Det ville da være en fin forstærkning, men jeg er en langt større fan af Iniesta. Som i øvrigt nok heller ikke kan købes, selvom han ikke er catalaner.
Xavi er en god fodboldspiller. Bestemt! Et fodboldgeni, men kan på ingen måder se ham styre vores hold.
Desuden har vi Anderson, som i mine øjne har potentialet til at blive verdens bedste på sin plads og Carrick og Fletcher som har nogle år endnu. Og så skal vi ikke glemme Possebon. Vi er kanon dækket ind, og jeg vil græde, hvis vi købte Xavi, da jeg mener det vil være spild af penge!
Xavi er en god spiller for Barca og han passer til spansk fodbold men tror han vil få svært ved at klare tempoet og fysikken i PL. Ligeledes er han 28 år og han bliver 29 år til januar så alderen går kun én vej for ham. Brug Giggs og Scholes så længe de er gode nok, håb på Hargo kommer tilbage til hans fantastisk niveau, lad Possebon få flere chancer det næste års tid, lad Fletcher udvikle hans store potential. Carrick er utrolig vigtig for holdet og Anderson har efter min mening potentialet til at blive verdens bedste centrale midtbanespiller. Kan helt ærligt ikke se hvad vi da skal bruge Xavi til. Vil meget hellere havde Anderson eller Hargo på er hold fremfor Xavi. Brug i stedet pengene på Carlos Tevez ! :)
Xavi er en god fodboldspiller. Bestemt! Et fodboldgeni, men kan på ingen måder se ham styre vores hold.
Desuden har vi Anderson, som i mine øjne har potentialet til at blive verdens bedste på sin plads og Carrick og Fletcher som har nogle år endnu. Og så skal vi ikke glemme Possebon. Vi er kanon dækket ind, og jeg vil græde, hvis vi købte Xavi, da jeg mener det vil være spild af penge!
Jeg kunne ikke være mere enig. Derudover er chancerne for at Xavi vil forlade Barcelona nok også meget små.
matthiepuh
12-11-2008, 15:57
Jeg synes ikke at man kan sige at Xavi vil svække holdet, eftersom han imo er verdens bedste pasningsspillere - hvilket altid vil gavne et hold som vil spille bold. Samtidig er han begyndt at tage løbene ind i feltet og lave mål. Han var klart en af de mest dominerende på det hold som vandt EM.
Hans defensive spil ville se skidt ud(i starten) hvis han kom til England fordi filosofierne i Eng og Spa er så forskellige, i england erobrer man bolde - i spanien bryder de afleveringerne..
Men synes at Scholes er blevet mindre og mindre bolderobrende og mere og mere minder mig om spansk fodbold, så derfor tror jeg også at Xavi ville blive en forstærkning.
vi har mange, ja, så nogle vil kalde ham overflødig - men verdens bedste pasningsspiller burde ikke være kunne blive overflødig.
Deco fik samme tur som i giver Xavi nu, men Deco har gjort det utrolig flot i Chelsea, Torres fik samme tur, han gør det også godt.
En spiller som teknisk er så overlegen som Xavi vil sagtens kunne klare sig i ligaen uden tvivl.
Der står ellers på Sporten.dk at United er ude efter Diarra fra Portsmouth.
Xavi er en god spiller for Barca og han passer til spansk fodbold men tror han vil få svært ved at klare tempoet og fysikken i PL. Ligeledes er han 28 år og han bliver 29 år til januar så alderen går kun én vej for ham. Brug Giggs og Scholes så længe de er gode nok, håb på Hargo kommer tilbage til hans fantastisk niveau, lad Possebon få flere chancer det næste års tid, lad Fletcher udvikle hans store potential. Carrick er utrolig vigtig for holdet og Anderson har efter min mening potentialet til at blive verdens bedste centrale midtbanespiller. Kan helt ærligt ikke se hvad vi da skal bruge Xavi til. Vil meget hellere havde Anderson eller Hargo på er hold fremfor Xavi. Brug i stedet pengene på Carlos Tevez ! :)
Kan konstatere at jeg er dybt enig..
IMO er det, som du også nævner, et unødvendigt køb, da vi i forvejen har 6 centrale midtbanespillere, hvor fire af dem er unge, og i besiddelse af et kæmpe potentiale, jeg langt hellere ser udnyttet, end at bruge et så højt beløb på en snart 29-årig fodboldspiller, hvis fantastiske, ingen tvivl om det, spillestil muligvis ikke passer til engelsk fodbold.. Så langt hellere pengene brugt på eksempelvis Tevez, eller andre spændende spillere, og hellere på pladsere hvor vi er tyndt besat.
United DK
12-11-2008, 17:38
Xavi ville blive købt til startopstillingen, og der har vi ingen problemer, så nej tak.
I øvrigt er jeg enig med Baunie, han skifter ikke fra Barcelona, han er vores svar på Giggs, Scholes og Neville.
Drømmekøb omend meget usandsynligt :(
Der er større chance for at jeg ender i United end at Xavi gør.
RuudVanNissetøj
12-11-2008, 18:53
I mine øjne kan vi lige så godt gå efter Iniesta...synes han er bedre, men det er en smagssag. Ærlig talt, så tror jeg det er et flyvsk rygte. Ved godt vi har haft følehornene ude efter ham før, men kan ikke forestille mig vi vil betale det han koster - hvis han da overhovedet har en pris man kan komme i nærheden af?
Der er større chance for at jeg ender i United end at Xavi gør.
Fortæl det til News of the World, og du vil se løjer på morgendagens avisoverskrifter. :p
I mine øjne kan vi lige så godt gå efter Iniesta...synes han er bedre, men det er en smagssag. Ærlig talt, så tror jeg det er et flyvsk rygte. Ved godt vi har haft følehornene ude efter ham før, men kan ikke forestille mig vi vil betale det han koster - hvis han da overhovedet har en pris man kan komme i nærheden af?
Jeg er enig. Iniesta er lige præcis en type, vi virkelig mangler. Han er således stærk både defensivt og offentsivt, hvor vores dygtigste centrale mænd er bedst offensivt (Scholes og Anderson).
Hvor gammel er Xavi og Iniesta?? Kan godt finde ud af det, men nemmere hvis i gør:D Er Iniesta ikke tudsegammel??? Eller ser han bare sådan ud??
Ville satme gerne se ham i en United trøje! han er en fremragende spiller som kan gøre vores hold endnu stærkere :) så kan man altid diskutere om der mangler folk på midtbanen, men altså han er så god at han kan skubbe næsten samtlige af dem ud af start opstilling, hvis der skulle vælges.. Så som erstatning for Scholes ville det være perfekt, mener jeg.
Hvis vi stadigvæk vil være de bedste skal vi nok også forny os :) Så håber faktisk lidt på det, men igen det kan bare være tom snak fra pressen :/
United DK
12-11-2008, 21:09
Hvor gammel er Xavi og Iniesta?? Kan godt finde ud af det, men nemmere hvis i gør:D Er Iniesta ikke tudsegammel??? Eller ser han bare sådan ud??
Du har nok fundet ud af det, men han i hvert fald kun 24. At han så er den blegeste spanier der findes, og lidt tyndt håret, det er hvad det er. :D
Hverken Iniesta eller Xavi forlader Spanien i dette liv, de spaniere er nogle værre mama's boys.
Men jeg ville ikke have noget imod at have den ene af de to på holdet.
Du har nok fundet ud af det, men han i hvert fald kun 24. At han så er den blegeste spanier der findes, og lidt tyndt håret, det er hvad det er. :D
Nej, har faktisk ikke.. Men kun 24.. Jeg troede sku han nærmede sig de 30.. Han ser noget ældre ud..
Xavi skal bare ikke komme. I min verden når han aldrig Scholes til sokkerne. Og vi er så meget godt dækket ind på central midt. Vil hellere se pengene blive brugt på en central midterforsvar, som er en anelse ung eller Benzema/Tevez.
Men, iniesta, ja tak! En ganske gudsbenået fodboldspiller! Men han virker til at være Barca spiller for evigt, men det samme sagde man om Ronaldinho! Det skal bare gå lidt dårligt for Iniesta i Barca, så får han fansene på nakken.
Det ville være det ondeste køb, ikke et ondt ord om Carrick, scholes og Anderson, men et køb af Xavi ville være helt sindsygt!!
Det ville være det ondeste køb, ikke et ondt ord om Carrick, scholes og Anderson, men et køb af Xavi ville være helt sindsygt!!
Hvorfor ville det det? Hvem skulle han slå af? Det ville IMO være så meget spild af penge. Manden er snart 29 år og han har intet, der minder om fysik til at spille PL.
Jeg mener at Xavi er blandt de bedste i verden på sin position, det vil sige bedre end Carrick, og Anderson. så kan det diskuteres med scholes, men kom han til klubben ja, så ville han være en sikkert valg til midten. Så ja, Carrick eller Anderson måtte vige pladsen for ham, selvom han snart er 29, kan han stadig spille mange år endnu og afløse scholes! tror da du ville være den eneste der ikke kunne se det fornuftige i et køb af ham.
Aquarium
13-11-2008, 05:19
vi har for mange midtbane spillere. Xavi for barcelona er som scholes eller giggs for os. det er altså utænkeligt at se ham smutte derfra. hvis han smutter så tror jeg at Fool vi stå forrest i køen, så chelski så os....
ChristianR
13-11-2008, 09:23
Man har da så vidt jeg erindrer aldrig set Giggs, Scholes eller Nevilles (Ja, han har ingen) agent gå ud og true klubben med at forlade den, hvis ikke de vil betale den ønskede lønforhøjelse.
Så på det punkt ser jeg ingen sammenligning med ham og eksempelvist Neville. I moderne dages fodbold er de efterhånden allesammen så grådige, at ægte klubfølelse er et særsyn og ofte kun noget man ser hos den ældre generation.
Glory Man United
13-11-2008, 09:44
Hvorfor ville det det? Hvem skulle han slå af? Det ville IMO være så meget spild af penge. Manden er snart 29 år og han har intet, der minder om fysik til at spille PL.
Ikke at jeg bifalder et køb af Xavi, men problemer fysisk? Altså halvdelen af spillerne, der render rundt i PL er udlændinge. Og jeg synes Xavi var EMs bedste spiller. Han har vel 10x mere fysik end Nani
vi har for mange midtbane spillere. Xavi for barcelona er som scholes eller giggs for os. det er altså utænkeligt at se ham smutte derfra. hvis han smutter så tror jeg at Fool vi stå forrest i køen, så chelski så os....
Det er da ligemeget, hvem der står forrest i køen det betyder jo ikke han vælger det :) Han måske nok helst til leverpølse fordi de har så mange spanier, men, hvis han vil vinde og spille på det bedste hold kan han nok godt se United er det naturlige valg :)
Ikke at jeg bifalder et køb af Xavi, men problemer fysisk? Altså halvdelen af spillerne, der render rundt i PL er udlændinge. Og jeg synes Xavi var EMs bedste spiller. Han har vel 10x mere fysik end Nani
10 gange mere fysik end ham her? Jeg tvivler :titte:
http://cache3.asset-cache.net/xc/75973316.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19328A71BF6FE301F7DD5F719647CBA2221
10 gange mere fysik end ham her? Jeg tvivler :titte:
http://cache3.asset-cache.net/xc/75973316.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19328A71BF6FE301F7DD5F719647CBA2221
hehe nu kan jeg ikke se billedet, men kan næsten regne ud det er det hvor man ser hans vaskebræt, nu tror jeg heller ikke selv at Xavi er stærkere fysisk end Nani, en toptrimmet sportsmand, der har dyrket Capoeira siden barndommen burde da været temmelig fysisk i orden!
Fordi Deco har nemlig masser af fysik. Og det samme med Robinho, ikke?
Hvis man er så teknisk dygtig og så fantastisk en pasningsspiller som Xavi, så er det fuldstændig underordnet hvor man spiller henne.
Han er en verdensklassespiller.
Hehe, Robinho og Nani de er jo mere på kanten og i angrebet. Ja, der er fysiske kampe der, men som midt midt bliver man altså udsat aller mest der, når man møder Joey Barton, Michael Essien, John Mikel, Steven Gerrard osv. Jeg tror simpelthen Xavi ville blive kørt over. Desuden har jeg aldrig set ham som den stor spiller i defensiven, og hvis du @Hald ønsker Xavi sammen med Scholes, så begår vi jo selvmord :)
Men smag og behag, så synes jeg stadig Deco er bedre end Xavi. Xavi er blot pasningspilleren, hvorimod Deco har dynamiken, temposkiftet i sine løb, pasningen i verdensklasse og overblikket som kun Riquelme, Ronaldinho og andre få mestrer :)
Ikke enig. Mener Xavi er langt bedre end Deco. Men hver sin stil jo :)
Angående Xavi til United, kunne det da være helt fantastisk. Men ved ikke helt hvor meget jeg tror på det. Jeg ser hans agents udmelding som, at de presser Barcelona en tand ekstra i deres kontraktforhandlinger. Og jeg tror han bliver der. Men er han villig til at komme til United, og prisen er den rette. Jamen så skal vi da slå til.. Så længe det bare ikke går ud over en spiller som Rodrigo Possebon, som jeg mener har et kæmpe potentiale, for at slå igennem på midten i United.
VonKoblenz
13-11-2008, 13:50
Xavi har et ekstremt dygtig evne til at se de rigtige huller osv lidt ligesom Carrick, hans fod er nærmest rørt af fodbold-guden. Han har nogle ekstremt flotte afleveringer og han har samtidig et godt overblik og er begyndt at scorer mål. Jeg stemmer helt klart for han kommer til klubben, tror også (som er blevet nævnt tidligere) at de vil have et meget højt beløb.
Xavi er en fantastisk spiller, men mener ikke vi kan bruge ham til den pris han vil koste. især os fordi vi er dækket rigtig godt på vores centrale midtbane. Ser hellere Fletcher og Possebon får noget mere spilletid!
Hehe, Robinho og Nani de er jo mere på kanten og i angrebet. Ja, der er fysiske kampe der, men som midt midt bliver man altså udsat aller mest der, når man møder Joey Barton, Michael Essien, John Mikel, Steven Gerrard osv. Jeg tror simpelthen Xavi ville blive kørt over. Desuden har jeg aldrig set ham som den stor spiller i defensiven, og hvis du @Hald ønsker Xavi sammen med Scholes, så begår vi jo selvmord :)
Men smag og behag, så synes jeg stadig Deco er bedre end Xavi. Xavi er blot pasningspilleren, hvorimod Deco har dynamiken, temposkiftet i sine løb, pasningen i verdensklasse og overblikket som kun Riquelme, Ronaldinho og andre få mestrer :)
Slet ikke enig. Scholes og Xavi på en midtbane ville være helt sindssygt. Ingen fejlafleveringer - begge slidere, og begge gode teknisk. Xavi med dybdeløb og Scholes trukket lidt tilbage som han er begyndt på i sine ældre år.
Generelt så synes jeg der er vildt mange fordomme om Xavis fysik. Det er helt lisom da man rakkede Robinho, Deco (tror jeg også selv jeg gjorde), Torres, osv, osv ned og sagde de ik havde fysik til PL. Det mange spillere måske mangler i Fysik kompenserer de tit ved at spille klogt og ikke miste bolde. Xavi må ihvertfald gå ind under kategorien "klog fodboldspiller". Dog er han kun 170 høj.
For lige at nævne en der minder meget om Xavi fysisk så må det vel være Fabregas. Same/same but younger
United DK
13-11-2008, 16:03
Slet ikke enig. Scholes og Xavi på en midtbane ville være helt sindssygt. Ingen fejlafleveringer - begge slidere, og begge gode teknisk. Xavi med dybdeløb og Scholes trukket lidt tilbage som han er begyndt på i sine ældre år.
De er begge fantastiske pasningsspillere, men slidere synes jeg ikke. Selvom Scholes kæmper godt, så kan man godt se, at han det meste af sin karriere, har været den offensive på midtbanen, for han er meget dårlig, til at time sine indgreb, og får derfor mange gule kort, og jeg kan ikke mindes, at Xavi har lavet en glidende tackling. Teknisk er de også klasse begge to, men de to sammen på midtbanen ville ikke fungere, for de ligner hinanden for meget, og når ingen af dem, besidder defensiv disciplin, så opstår der ubalance. Carrick er heller ikke en slider, men han har alligevel noget defensiv disciplin, omend den er lidt for passiv til tider.
Først og fremmest. Jeg tror ikke på rygtet, Xavi er catalaner og bliver nok i Barcelona resten af karrieren. Meget er sikkert bare snak for agenten og sladder i aviserne. Der er ingen tvivl om, at han besidder mange kvaliteter Xavi, men jeg synes ikke vi skal købe ham. Vi er godt dækket ind på den centralemidtbane, så efter min mening skal vi ikke forstærke den position i nogle år. Derfror nej tak til Xavi.!
MSN-8900
14-11-2008, 10:32
til jer der hellere vil have iniesta end xavi har vidst ikke set inieste spille uden xavi for så falder han helt igennem uanset hvem har ved sin side.
derimod spiller xavi altid forrygende bold, også uden iniesta.
timberunited
14-11-2008, 13:40
Tror ikke på at vi kan hente ham, men han vil være en super tilføjelse, hvis det kan lade sig gøre, da han pt. er verden klart bedste centrale midtbanespiller!
Helt enig. Han kunne sagtens slå et par af vores nuværende midtbane af. Scholes ved vi heller ikke, hvornår vi har tilbage, og det samme gælder Hargreaves.
Helt enig. Han kunne sagtens slå et par af vores nuværende midtbane af. Scholes ved vi heller ikke, hvornår vi har tilbage, og det samme gælder Hargreaves.
Scholes er muligvis tilbage til City kampen. Så det varer ikke længe..
Hargreaves kan sagtens bruges på højrekanten i stedet for centralt, da han næsten gør det bedre derude end inde centralt.
Men synes nu vi er stærke lige pt inde centralt. Og igen, tror det er avis spekulationer og agent startede rygter, vi er vidne til her..
Sorry at jeg bumper en ældgammel tråd, men...
.. Jeg lagde mærke til at Xavi ikke spillede i CL finalen i 2006 mod Arsenal, men derimod sad på bænken hele kampen.
Han har vel været i hans bedste alder på daværende tidspunkt og lige pt bliver han lovprist i hoved og røv.
Var han skadet dengang? Eller var det Rijkaard der bare ikke ratede ham?
Eller var han bare ikke god nok til at tage en startplads fra Deco/Van Bommel?
Jeg undrer mig bare over at en spiller der bliver betragtet som en af verdens bedste fodboldspillere idag, bliver nomineret til Ballon d'Or og mange steder bliver rated væsentligt højere end Scholes, Xabi Alonso osv. ikke var selvskreven til en startplads i en CL finale.
Da fx Scholes var i den alder var han vel det sikreste navn på holdkortet. Mit spørgsmål er derfor; Ingen tvivl om at Xavi er en klassespiller, men bliver han overvurderet når nogen betragter ham som en af verdens bedste spillere?
Don Kafai
06-04-2011, 13:58
Han spillede vel ikke af taktiske årsager kunne jeg forestille mig. Edmilson er vel et par hoveder højere, mens Bommel er mere aggressiv.
Messi spillede vel heller ikke dengang.
United DK
06-04-2011, 14:01
Sorry at jeg bumper en ældgammel tråd, men...
.. Jeg lagde mærke til at Xavi ikke spillede i CL finalen i 2006 mod Arsenal, men derimod sad på bænken hele kampen.
Han har vel været i hans bedste alder på daværende tidspunkt og lige pt bliver han lovprist i hoved og røv.
Var han skadet dengang? Eller var det Rijkaard der bare ikke ratede ham?
Eller var han bare ikke god nok til at tage en startplads fra Deco/Van Bommel?
Jeg undrer mig bare over at en spiller der bliver betragtet som en af verdens bedste fodboldspillere idag, bliver nomineret til Ballon d'Or og mange steder bliver rated væsentligt højere end Scholes, Xabi Alonso osv. ikke var selvskreven til en startplads i en CL finale.
Da fx Scholes var i den alder var han vel det sikreste navn på holdkortet. Mit spørgsmål er derfor; Ingen tvivl om at Xavi er en klassespiller, men bliver han overvurderet når nogen betragter ham som en af verdens bedste spillere?
De stillede med Edmilson som den defensive, og så med Van Bommel og Deco på de to pladser, som Xavi og Iniesta spiller på i dag lidt længere fremme på banen. Hvorfor det så var sådan? Tja, på det tidspunkt var Deco jo en ganske habil spiller, og så ville Rijkaard vel forstærke midtbanen defensivt med både Edmilson og Van Bommel. På det tidspunkt var Barcelona ikke nær så dominerende i samtlige kampe, som de er i dag, hvor man kan sætte to dukker op i midterforsvaret, og stadig vinde. Der skulle lidt mere til defensivt dengang, og det var nok grunden til Xavis bænkeplads.
Det er egentlig lidt utroligt, at en spiller som Van Bommel faktisk har spillet for Barcelona, men det var så også kun den ene sæson.
Han spillede vel ikke af taktiske årsager kunne jeg forestille mig. Edmilson er vel et par hoveder højere, mens Bommel er mere aggressiv.
Messi spillede vel heller ikke dengang.
Nej, men Messi var vel heller ikke mere end 18-19 år dengang trods alt?
Jeg kan bare ikke se logikken i at sætte så vital en spiller på bænken af taktiske årsager.
Hvis Xavi er (og var på daværende tidspunkt) en af verdens bedste fodboldspiller, så burde han vel næsten være selvskreven i en CL finale. Uanset hvem vi spillede mod i CL finalen i 99 så ville Scholes vel også være i startopstillingen hvis han ikke havde karantæne.
United DK
06-04-2011, 14:07
Hvis Xavi er (og var på daværende tidspunkt) en af verdens bedste fodboldspiller, så burde han vel næsten være selvskreven i en CL finale. Uanset hvem vi spillede mod i CL finalen i 99 så ville Scholes vel også være i startopstillingen hvis han ikke havde karantæne.
Da Keane også havde karantæne så ville han helt sikkert, men ellers var Nicky Butt også meget i spil dengang, og spillede stort set ligeså meget som Keane og Scholes, så den er ikke 110% sikker. Scholes havde vel heller ikke ramt sin absolutte top i 1999, det var vel først da vi gik ind i det nye årtusinde, at han virkelig blev markant, specielt i 02/03 sæsonen var han helt formidabel.
Messi var ikke med i finalen, da han var havde været ude i 2-3 måneder lige inden finalen, og var derfor slet ikke i form. Det var jo den sæson, hvor han for alvor slog navnet fast i fodbold europa, og han var jo fast mand.
morten k
06-04-2011, 14:55
Da Keane også havde karantæne så ville han helt sikkert, men ellers var Nicky Butt også meget i spil dengang, og spillede stort set ligeså meget som Keane og Scholes, så den er ikke 110% sikker. Scholes havde vel heller ikke ramt sin absolutte top i 1999, det var vel først da vi gik ind i det nye årtusinde, at han virkelig blev markant, specielt i 02/03 sæsonen var han helt formidabel.
Scholes og Keane var om nogen mændene bag de sidste kampe op til finalen, hvis jeg ikke husker dem helt galt.
Måske ikke 110% sikker - men et sted mellem 98% og 100%. Jeg kan ikke se Ferguson vælge Butt over Scholes til den kamp.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.