PDA

Se fuld version : Blog - Helvedstur til Manchester

OleP
01-11-2008, 19:18
Jeg planlagde i slutningen af august, at jeg endelig ville en tur til Old Trafford, for at se ”The Red” devils. En af mine venner er flyttet til London et år, og har sabbatår ligesom jeg. Jeg bestilte flybilletter hos Sterling fra Aalborg til London t/r til den lette sum af ca. 850 kr.. Nu har de fleste sikkert lagt 2 og 2 sammen og forudset hvad det primære problem med denne tur var.

Dagen blev tirsdag den 28. oktober hvor jeg skulle afsted, jeg ankom til Aalborg lufthavn i god tid og alt gik som det skulle. Jeg ankom til Gatwick airport og fik købt en billet til Kings Cross st. Pancras og mødte min ven der. No problems so far, og vi får spillet noget fifa og gjort klar til afgang næste dag. Jeg bliver så vækket næste dag, og ser på min telefon at jeg har fået en besked fra mommy, hvor hun skriver at Sterling er krakket og jeg nok skal finde en anden måde at komme hjem på. Jeg tænker egentlig bare at der da må være noget at gøre, de kan jo ikke bare gå konkurs bare sådan.
Men efter noget tids læsning på div. Nyhedssider kan jeg konkludere at min hjembillet er ugyldiggjort, og jeg skal finde en ny måde at komme hjem på. Der var ikke rigtig noget at gøre ved det, og jeg få booket en billet hjem med Ryanair fra Stansted airport, dog en dag senere end forventet, hvilket også gør at jeg må ringe og forklare mit arbejde situationen. Prisen lå på ca. 950 kr., hvilket altså er mere end hvad jeg gav tur-retur med Sterling. Derudover skulle jeg nu lande i Aarhus i stedet for Aalborg, hvilket er en del længere væk når man bor i Frederikshavn. 205 kr. for tog + 90 kr. til lufthavnsbussen til Aarhus st. skal ligges til udgifterne til hjemturen.

Det bliver tid til at komme afsted mod Manchester, hvor vi har bestilt billet ved National Express. Det går også helt fint og 4½ time senere står vi i Manchester, og bevæger os ud mod Old Trafford. Efter en tur på Old Traffords museum og Pizza Hut, går vi ved 18 tiden ind på Old Trafford. Vi vinder sikkert 2-0 mod West Ham, i en kamp med rigtig fed stemning på stadion og officel udnævnelse af årets fodsboldspiller valgt af kollegaerne, Ronaldo ofc. og årets træner, SAF ofc.

Vi tager så med bussen hjem til London igen ved. 1.30 tiden, og næste dag planlægger jeg hvordan jeg skal komme til Stansted airport, da jeg ikke aner hvor den ligger da jeg jo som sagt kom fra Gatwick.

Men her vender alt lykke så.

Jeg skal flyve kl 7.10 så jeg sætter uret til 3.30, og regner med at have god tid til at komme derind, da min ven har forklaret mig hvordan jeg kommer derind. Bus til Liverpool Street station og tog derfra til Stansted.
Jeg havde pakket dagen før, så da jeg vågner kl 3.30 skulle sådanset bare have mine linser i, og tøjet på, så var jeg klar til afgang.
Her sker første ullykke så, da jeg finder ud af at jeg mangler mine nøgler. Dette nøglebundt indeholder nøgle til hoveddøren, cykel og nøgle til arbejdet, så den var ikke så sjovt at komme afsted uden.

Jeg endevender hele bulen, og må vække min vens rumbo der havde set dem et sted og gik ned og fandt dem til mig. På det tidspunkt var klokken ca. 3.55. Bussen jeg havde planlagt at komme med skulle gå 4.14, og jeg iler kraftigt mod stedet hvor min ven beskrev stationen lå. Når dog ikke lige den planlagte bus og ser så på planen at der ingen afgang er 4.14, og bliver så enig med mig selv om at det nok var en fejl på nettet, 4.30 kommer bussen med samme nummer så, og der står på den at den går til et eller andet sted jeg ikke kan huske, via Liverpool Street Station. Jeg tænker så at alt er godt og stiger ind. Men til min store forbavselse stiger chaufføren ”Last stop” et eller andet random sted i London, og jeg må jo så stige af. Alene i London er ikke altid lige sjovt.
Dagen før forsvandt signalet på min telefon, og jeg kunne hverken modtage eller sende beskeder, eller opkald. 3 havde lukket for min telefon ved en fejl. Så jeg står i London alene uden telefon og er pænt blank om hvad jeg skal gøre. Men jeg ser så at bussen lige drejer om hjørnet og holder ved et andet stop. Jeg går derover og ser at bussen køre 5 min. efter, og jeg stiger da igen på og ankommer efter lidt tid ved Liverpool Street station. Jeg køber en billet til lufthavnen, og damen ved skranken påminder mig om at jeg virkelig skulle til at skynde mig, da klokken på det tidspunkt var 5.40.
Ca. 6.25 ankommer jeg til lufthavnen og sprinter hen til check in skrankerne. Jeg ser på den store tavle og der står heldigvis ”Aarhus Open”. Jeg kigger så lige på den anden side hvor der så til min store forbavselse står ”Aarhus Closed”. Efter et kig på den anden side igen, kan jeg så se at statusen lige er skiftet, og jeg bliver nu for alvor nærvøs. Det ville næsten ikke være til at bære hvis jeg skulle betale for ENDNU en billet, og flyet ville så oven i købet først gå næste dag.
Jeg styrter hen til skranken, og damen siger heldigvis til mig at hvis jeg er hurtig vil hun godt checke mig ind, primært på grund af at jeg ingen bagage havde, udover håndbagage. Igen bliver jeg bedt om at skynde mig.

Jeg skal så igennem security, hvor jeg kommer til efter lidt kø. Damen spørger mig om jeg har noget flydende med mig, og jeg siger at jeg har en toilet taske med noget hårvoks og noget tandpaste, hvor efter hun konfiskere mit tandpasta (fordi det kan jeg jo slå 15 mand ihjel med!!!?). I alt tomulten med toiletsagerne går jeg bare igennem metaldetektoren som bipper kraftigt, hvorefter jeg opdager at jeg stadig har min telefon og min pung (kortholder i metal) på mig, jeg går tilbage og ligger det på båndet igen, hvorefter jeg går igennem uden problemer. Men manden der står der vælger alligevel at udføre en fuldbyrdet kropsvoldtægt på mig, og scanne mig med hans metaldetektor ting.
Jeg når så endelig igennem og kommer på flyet og er virkelig glad, og flyveturen går helt fint. Jeg ankommer i Aarhus og kommer med bussen til Aarhus st.. Efter lidt ventetid kan jeg stige på toget, men der er ikke flere sæder, og jeg må stå op fra Aarhus til Randers. Chaufføren af toget fortæller så at toget er 10 min. forsinket, hvilket gør at toget jeg skulle med videre til Frederikshavn med er kørt. Efter en times ventetid stiger jeg på toget, og får mig en plads.

En udenlandsk mand og sin søn (2-4 år?) sætter sig overfor mig. Her viser det sig så at jeg er så heldig at sætte mig overfor verdens måske mest uopdragne dreng. Han skiftevis tramper på min taske, kalder mig ”dumme mand”, sparker mig på benet og spytter på mig. Det er dog alle folk omkring mig det går ud over. Jeg har egentlig mest lyst til at pande møgdyret én, men forbarmer mig om ham, da hans far ikke rigtig holder igen med afstraffelse.
Så er der ikke rigtig mere at fortælle, jeg kommer hjem og går tidligt i seng, da jeg har været på farten i ca. 13 timer.
Lige nu ærger jeg mig rimelig meget over turen, da jeg synes at de dårlige ting overskyggede de gode ting, og jeg holder Sterling forsvarlig for alt dårligt der er sket på denne tur. Alt det negative der er sket, er kun sket som konsekvens af Sterlings konkursmelding, havde de fløjet som normalt havde jeg ikke været nogle af de steder hvor de dårlige ting var sket, og turen havde været en hel del bedre.
Jeg håber, og tror, dog på at jeg vil få det meget bedre omkring turen om et par dage, eller måneder.

Det blev sku' lidt langt, så jeg lyster ikke rigtig at læse det igennem efter stave- og grammatikfejl, så håber det er tilnærmelsesvis læseligt.

Bugge
01-11-2008, 19:25
Haha, hold kæft du havde det ikke nemt. :D
Jeg kan lige se ham den bette knægt for mig. Hold kæft jeg havde revet ham midt over og pandet hans far én, bare for god ordens skyld..

Glory Man United
01-11-2008, 19:50
Forstår ikke helt problemet....United vandt 2-0, ikke? :p

mufufu
01-11-2008, 20:58
haha prøv og overvej hvis de så også havde tabt hjemme mod west ham, så havde det bare været en stor lortetur man betalte penge for :P

Men du oplevede jo Manchester og Old trafford, og det er altid en oplevelse.

OleP
01-11-2008, 21:04
Men du oplevede jo Manchester og Old trafford, og det er altid en oplevelse.

Indeed, men alt det vi havde planlagt på forhånd gik jo helt perfekt.. Det gik så jo perfekt indtil Island fremlagde næste punkt i planen om at rive hele verden med ned...

Men ja, det var rigtig fedt derinde.. Og begge mål blev scoret i 1. halvleg, tæt på hvor vi sad :) så det var pisse fedt.. Så så genialt ud det berbatov lavede ved 2. mål :)

Mikke7
01-11-2008, 21:32
sikke en tur, men det er sådanne oplevelser, du vil grine af, når du fortæller den videre til børnebørn (eller hva ved jeg) - det er da sådan man siger ikk:p

Ej uanset hva så er det fedt at være på OldTrafford - tror snart de gode oplevelser vil overskygge de dårlige..

Var på OT at se dem mod Bayern og der havde min far booket tog fra London til Manchester, men det var så en måned for sent, han havde booket til, men med lidt charme, så fik vi 3 pladser i toget - ikk samme oplevelse som dig, men puhh man blev lidt nervøs,men så er det godt, der findes flinke mennesker:) men fik set kampen og det var herligt - bortset fra det lidt kedelige resultat..

Glory Man United
02-11-2008, 06:56
sikke en tur, men det er sådanne oplevelser, du vil grine af, når du fortæller den videre til børnebørn (eller hva ved jeg) - det er da sådan man siger ikk:p

Ej uanset hva så er det fedt at være på OldTrafford - tror snart de gode oplevelser vil overskygge de dårlige..

Var på OT at se dem mod Bayern og der havde min far booket tog fra London til Manchester, men det var så en måned for sent, han havde booket til, men med lidt charme, så fik vi 3 pladser i toget - ikk samme oplevelse som dig, men puhh man blev lidt nervøs,men så er det godt, der findes flinke mennesker:) men fik set kampen og det var herligt - bortset fra det lidt kedelige resultat..

Hvilken kamp var det? Den vi tabte 0-1?

Hald
02-11-2008, 09:30
What a day !!! Jeg føler virkelig med dig, det kunne der jo nærmest laves en film om, Lonely in London !! Haha. det har været surt show!!

Mikke7
02-11-2008, 11:21
Hvilken kamp var det? Den vi tabte 0-1?

det var kampen i 2002 - den endte 0-0...
men det var en fin installation, som var lavet på museet til kampens anledning - en lille gang, hvor man kunne følge CL 98/99 og for enden af den lille gang (eller hva man vil kalde det) hang en skærm, hvor de sidste minutter af finalen kørte hehe:)

OleP
02-11-2008, 18:49
det var kampen i 2002 - den endte 0-0...
men det var en fin installation, som var lavet på museet til kampens anledning - en lille gang, hvor man kunne følge CL 98/99 og for enden af den lille gang (eller hva man vil kalde det) hang en skærm, hvor de sidste minutter af finalen kørte hehe:)

Den er der stadig :D

Redguf
02-11-2008, 19:15
Jeg kan kun sige en ting - TUDEKIKS!!!

Hvis der virkelig ikke skal mere end de mere eller mindre selvforskyldte problemer til at ødelægge din tur så har du sku fortjent nogen flere af den slags dage indtil du lærer at sætte pris på det du har!

Mikke7
02-11-2008, 19:58
Den er der stadig :D

Hehe:D
Det var nu herligt at se Bayern-fansne gå igennem der :lolol:

OleP
02-11-2008, 20:02
Jeg kan kun sige en ting - TUDEKIKS!!!

Hvis der virkelig ikke skal mere end de mere eller mindre selvforskyldte problemer til at ødelægge din tur så har du sku fortjent nogen flere af den slags dage indtil du lærer at sætte pris på det du har!

Mindre af dig tak..! Alle problemer er vel selvforskyldte hvis man tænker som sig.. Så kunne jeg jo også bare være fløjet med et andet selskab... suk..

Treble007
05-11-2008, 20:37
Forstår ikke helt problemet....United vandt 2-0, ikke? :p

HAHA.. klasse kommentar..
Kan godt forstå du er træt af Sterlings konkurs, jeg overvejede at bestille billetter til london i marts med sterling, men valgte heldigvis Ryanair udelukkende pga. flyafgangende...

OleP
13-11-2008, 17:59
Synes så ryanair er lidt fesent.. 1 afgang om dagen, fra Århus, og skal man hjem fra london skal man flyve 7.10.. = man skal alt for tidligt op :(..
Men skal helt sikkert derover igen i starten af næste år.. håber så det går lidt bedre..