Se fuld version : Fm 09
McPherson
01-11-2008, 08:11
Eftersom det her er et fodbold forum, kan jeg forestille mig, at det ikke kun er mig der er fuldstændig og totalt vild med Football Manager!
Til jer kan jeg fortælle, at FM 09 demoen udkommer i aften/nat, kl 01. Jeg selv har tænkt mig at hente den på fmdanmark.dk, men den udkommer helt sikkert også andre steder!
Go' fornøjelse, og go kamp!
Haha, du er ikke den eneste.
Jeg vil gerne give den officiele meddelse at mit liv går i stå de næste mange mange uger. FM er jo som narkotikum! :D
jawharacoralia
01-11-2008, 22:50
nu kan jeg snaart heller ikke vente meget mere ... desuden kommer jeg nok til at vente liidt laengere paa at faa den fulde version eftersom jeg ikker er i DK og derfor bli'r noedt til at vente paa en kopiudgave .... :(:(
men fuuck hvor jeg bare glaeder mig ... hvornaar er det nu det udkommer i DK ??d.3 ?
Hinrichsen
02-11-2008, 01:37
den 14. så vidt jeg husker
FM demoen 09 er lige udkommet.
Så hent den på: www.footballmanager.net/
God weekend!!
glæder mig mere til d. 14 nov, end den 24 dec.. Det bliver så lækkert
Glory Man United
02-11-2008, 15:20
Kan knapt sætte hold med united fem kampe inde i sæsonen.....håber det bliver ændret :confused:
Kan knapt sætte hold med united fem kampe inde i sæsonen.....håber det bliver ændret :confused:
Jeg har også spillet 3-4 kampe og i hver kamp har jeg fået 3 skader. Jeg skal møde Chelsea i min første PL kamp og jeg skal tage spillere fra reserveholdet, for at kunne stille med et hold.
Mega stor bug.
jawharacoralia
02-11-2008, 17:40
er det demoen vi snakker om her ??
og hvad for en af demoerne er det i har valgt ?
og hvordan er demoen egentlig ??til hvornaar kan man spille og hva med databasen etc... ??
Glory Man United
02-11-2008, 19:19
er det demoen vi snakker om her ??
og hvad for en af demoerne er det i har valgt ?
og hvordan er demoen egentlig ??til hvornaar kan man spille og hva med databasen etc... ??
Ja demoen...spillet udkommer vist først om 10-14 dage. jeg har hentet det på fmdanmark.dk
Spillet udkommer d. 14 november, jeg kan ikke hente demoen, hvilket er træls, men så bevare jeg spændingen!!
Hej håber nogle kan hjælpe mig på den her.
Har downloadet demoen Vanilla eller hvad den hedder og det funker okay og dog..... jeg kan ikke se kampene og min skærm inde i spillet flimrer bare. Har mistanke om at det er grafikkortet den er gal med og har nemlig kun et 256 mb. Nogle der ved hvad der kræves for at det virker ( i det originale spil som kommer fredag btw ) og nogle der ved om der er forskel på demoen og det originale spil hvad angår hvor stort kortet skal være. På forhånd tak......
JumpingCarrot
11-11-2008, 14:28
Problemet med FM er vel altid, at man lige er nødt til at vente til første patch er kommet, før man virkelig få noget ud af spillet.
Pisse ærgerligt, eftersom jeg har fri mandag, tirsdag og onsdag i næste uge :E
Er jeg den eneste som ikke synes at stats er blevet ændret. Håber ikke at spillet ser sådan ud med stats for synes næsten ikke at nogle stats er blevet ændret overhovedet ??
jawharacoralia
14-11-2008, 19:13
saa burde det nye FM vaere udkommet ..
er der nogen der har koebt det ??
og hvordan er det egentliig ?? :D
Jeg har købt det :P Men venter med at installer det, for har hørt at der skulle være nogen registreringsproblemer, fordi der er alt for mange folk der installer spillet, også er det blevet overbelastet, har heller ikke helt forstået det selv ;) Så jeg venter 2-3 dage før jeg installer spillet
Lyder meget mærkværdigt. jeg havde inegen problemer, tror sagtens du kan starte det op!
Det var bare noget jeg læste inde på FmDanmark.dk, men der står nu at SIgames har fikset det :) Så tror jeg installer den i aften da jeg ikke lige har tid nu.
Hvordan er spillet? :D
Jeg har ingen problemer haft med regristeringen. Men nu vil jeg genloade det spil, jeg startede på i eftermiddags, og af en eller anden grund kan jeg ikke finde en exe. fil nogen som helst steder. Pisse irriterende. Jeg kan se, at andre har haft samme problem inde på fmdanmark.dk. Det kan ikke passe, at jeg skal geninstallere spillet, hver gang jeg vil spille, så er det i hvert fald ikke meget ved at gemme det.
Er det der 3d match view noget værd ?
Christensen
16-11-2008, 09:52
Slet ikke.. Jeg synes det er ekstremt grimt at se på..
jawharacoralia
24-11-2008, 11:22
er der nogen der har haft det problem med at naar man har installeret og alt muligt og saa naar man skal det der med aktiveringen saa siger den "tjek venligst din forbindelse" eller saa'n noget ...
hvad har i saa gjort og SKAL deet der aktiverings halloej goeres ??
Dahlmann
24-11-2008, 14:26
nogen der ved hvor tæt FC United er på blue square league?
Hej så har FM 09 efterhånden været ude lidt tid, så vil gerne høre jer, om i har skabt jer nogle gode erfaringer med united? Jeg har startet en sæson op, og nået til slutnigen af nov, men kan simpelthen ikk få gang i ronaldo, tevez, berba og rooney :/
Jeg har fået spillet i dag. Er ikke startet endnu, men glæder mig til weekenden, hvor der bruges meget spiltid foran skærmen. Jeg tror jeg starter en liga op med os, men det bliver som alle de andre gange kortvarigt. Jeg har for svært ved at ændre på truppen, f.eks. gør det ondt i mit hjerte at sælge Brown, da der findes bedre backs i spillet...
Synes Brown spiller godt i mit :)
Har en runde med City ( Undskyld men pengene frister :D ) og er lige startet på anden sæson. I første vandt jeg uefa cuppen og fik en 3 plads i ligaen. Mit hold som det ser ud nu:
Mamanda ( han er blevet sindssyg god og måtte da også slippe 240 mio kr i Marseille )
Diarra-Barzagli-Richards-Zhirkov
Diego-Palombo-Vaart
Aguero
Benzema-Robinho
Bænk: Asenjo-Veloso-Marcelo-Navas-Witsel-Mati Fernandez-Gilardino :)
Elrantiri
27-11-2008, 08:50
Hej så har FM 09 efterhånden været ude lidt tid, så vil gerne høre jer, om i har skabt jer nogle gode erfaringer med united? Jeg har startet en sæson op, og nået til slutnigen af nov, men kan simpelthen ikk få gang i ronaldo, tevez, berba og rooney :/
Jeg solgte Tevez for 300 mil, og kører pt med 1 angriber, 2 wings, 1 offensiv midt, 2 central mid (1 med pil ned på def mid), 2 backs og 2 centerforsvar.
Jeg bruger korte spilninger, ret højt tempo og offensiv spillestil.
Har ikke meget succes med Berbatov, men Rooney scorer en hel del når han er alene angriber.
Har desuden købt Arshavin, han er god som supersub på alle offensive pladser til de dage hvor Rooney ikke slår til.
Kører primært med Carrick og Fletcher på midtbanen, og solgte Hargreaves for 160 mil efter 8 mdr.
Ligger pt. nummer 3 i ligaen med 3 point op til nr 1, men det er mest pga. mange nederlag da jeg skulle finde frem til en god taktik.
nå jeg prøvede at starte en ny sæson, og har sq fået live i den, jeg har valgt at køre med en af de standardopstilllinger der er, nemlig 4-4-2 offensiv. Den virker so far rigtig godt, ligger nr 2 i ligaen (arsenal banker derudad, men er dog kun 2 point efter) er videre fra gruppespillet i cl.
Desuden var jeg så heldig at få xavi fra barca, da han havde problemer, så fik ham for 120 mio + fletcher, der valgte jeg med det samme at slå til.
Desuden har jeg købt balotelli fra inter. Min op stilling ser så ledes ud
VDS
Neville/rafael -- Rio -- Vidic -- Evra
Ronaldo -- Xavi -- Carrick -- nani/tevez
(pil frem) (pil frem) (Pil tilbage) (pil frem)
Rooney -- Berba
Dahlmann
27-11-2008, 21:34
Har lavet flere gode fornuftige billige indkøb som har resulteret i at jeg har kunnet sælge dem dyrt sæsonen efter.. derfor ser min opstilling efter 2 sæsoner ud således:
GK: Stekelenburg
RB: Zapata
LB: Evra
CB: Demichelis
CB: Vidic
RM: Ronaldo
LM: Messi
CM: Veloso
CM: Anderson
ST: Vela
ST: Rooney
S1: Asenjo
S2: Evans
S3: Camacho (Wonderkid defensiv og central midtbane)
S4: Nani
S5: Campbell
S6: Santon (Wonderkid højreback/fløj)
S7: Mattock (Wonderkid venstreback)
Egentlig har jeg også Bojan i truppen til angrebet, men han er lige blevet skadet i 5 måneder efter en landskamp selvfølgelig.. har en bredere trup end det der, men gider ikke til at vise min transferhistorie frem nu..
I første sæson vandt jeg CL og blev nr 2 i PL
I anden sæson vandt jeg PL, men røg ud i kvartfinalerne ved CL, da jeg stillede med reservehold fordi jeg skulle spare førsteholdet til kampen om førstepladsen i ligaen som var 3 dage efter... den vandt jeg så til gengæld også.. :D
Denne sæson satser jeg på igen at vinde ligaen, men newcastle har fulgt mig indtil videre og spillede uafgjort mod dem, så ligger stadig på 2. pladsen pga dårligere målscore..
Danielsen
28-11-2008, 05:32
Har lavet flere gode fornuftige billige indkøb som har resulteret i at jeg har kunnet sælge dem dyrt sæsonen efter.. derfor ser min opstilling efter 2 sæsoner ud således:
GK: Stekelenburg
RB: Zapata
LB: Evra
CB: Demichelis
CB: Vidic
RM: Ronaldo
LM: Messi
CM: Veloso
CM: Anderson
ST: Vela
ST: Rooney
S1: Asenjo
S2: Evans
S3: Camacho (Wonderkid defensiv og central midtbane)
S4: Nani
S5: Campbell
S6: Santon (Wonderkid højreback/fløj)
S7: Mattock (Wonderkid venstreback)
..
Er Demichelis bedre end Rio? Og har du solgt ham!? Nu har jeg dog ikke selv FM09 men undrede mig bare lidt :-) også over du kun har én engländer på dit hold.... HOST Arsenal HOST!! ;)
Dahlmann
28-11-2008, 08:47
Er Demichelis bedre end Rio? Og har du solgt ham!? Nu har jeg dog ikke selv FM09 men undrede mig bare lidt :-) også over du kun har én engländer på dit hold.... HOST Arsenal HOST!! ;)
Ja demichelis er sindssyg i det spil... :D og lønningsbudgettet er meget lettere med ham på holdet end rio..
Englænderne er alt for dyre i det spil, så jeg har købt de bedste udenlandske spillere og nu er jeg så ved at skaffe masser af engelske talenter til klubben, før de bliver endnu dyrere...
16casper
10-12-2008, 16:55
hey drenge..
er der nogen der ved hvordan man spiller "multiplayer" i fm... har hørt man skal kunne det.. håber på der er nogen der kan hjælpe med det:confused:
Martinsen
12-12-2008, 22:58
Damn. Jeg har svært ved virkelig at få mit United hold til at ringe. Ligger i topfire men det er jo ikke nok med United. Jeg styrer sådan set alle mine kampe ude som hjemme. Men de får altid et dumt mål på en dum chance og så er det op ad bakke. Har lige nu prøvet at sætte mine 2 centrale forsvare på "tight marking" i håb om at det vil hjælpe en smule.
Jurgensen
12-12-2008, 23:06
Damn. Jeg har svært ved virkelig at få mit United hold til at ringe. Ligger i topfire men det er jo ikke nok med United. Jeg styrer sådan set alle mine kampe ude som hjemme. Men de får altid et dumt mål på en dum chance og så er det op ad bakke. Har lige nu prøvet at sætte mine 2 centrale forsvare på "tight marking" i håb om at det vil hjælpe en smule.
Kender godt problemet. Har nu 4 gange startet et spil op med United, uden den store succes endnu.
Jeg har også startet en karriere op med Manchester United. Jeg er gået lidt kold, har ikke spillet den sidste uge, men jeg synes det har gået udemærket. De første måneder var en katastrofe, hvor jeg hele tiden spillede 0-0, jeg skabte for få chancer. Pludselig begyndte Ronaldo og Berbatov at komme igang, så jeg nu ligger på en respektabel 2. plads. 5 point foran Chelsea på 3. pladsen, men dog hele 11 point bag Arsenal, der er helt overdrevet gode. De har tabt 1 kamp (til mig) og spillet 4 uafgjorte og vi er i midten af februar. Jeg møder Barcelona i ottendedelsfinalen. Den første kamp på Old Trafford endte 1-1, så det bliver nok en svært at gå videre. Jeg er stadig med i Fa Cuppen efter sejre over Boro, City og Liverpool. Liga Cuppen røg jeg ud af i første runde, men det var også fordi jeg stillede med komplet ungdomshold. Jeg solgte Tevez for 30 mill£ til Real Madrid. I starten kom de med 15 mill, hvorefter jeg sagde 30 mill. Det accepterede de og selvfølgelig også jeg. Som erstatning købte jeg Huntelaar, men han har ikke slået igennem. 3 mål er det blevet til i 15 kampe, og han er somregel slet ikke udtaget til bænken, da han er så elendig. Jeg har 4 højdepunkter i sæsonen. Det første var mod Arsenal, der er ubesejret, da jeg møder dem. På Old Trafford vinder jeg 3-1, Rooney scorer et mål og Fletcher to. Det andet var mod Chelsea. Jeg vinder kampen på Old Trafford, men det smukke af det hele er, at jeg scorer dybt inde i overtiden til sejrsmålet 3-2 på mål af Berbatov. Den tredje succes oplevelse var mod City. Jeg havde få dage forinden tabt 1-2 på hjemmebane, men på deres bane i Fa Cuppen, vinder jeg 3-2, efter at have været bagud to gange. Carrick scorer på langskud sent i kampen. Det sidste og bedste minde må nok være kampen mod Liverpool i ligaen på Old Trafford. Jeg er bagud i pausen 0-1 og har ikke spillet godt. Jeg advarer mine spillere om, at vi simphelthen skal have et resultat ud af den her kamp. Spillerne lytter til mine ord, da de i andenhalvleg køre Liverpool ud af banen med en 5-1 sejr. Smukt. Min lineup ser sådan ud:
Foster
O'Shea - Rio - Vidic - Evra
Ronaldo - Fletcher - Carrick - Giggs
Rooney - Berbatov
Fremragende spil, selvom det tager lang tid.
Lorensen
14-12-2008, 10:58
Jeg har selvfølgelig et spil med United, men det spil jeg ligger mest vægt på lige nu er med Tottenham, hvor jeg er et godt stykke inde i 3. sæson.
Min startopstilling er som følger:
Asenjo
Opare - Woodgate - Corluka - Bale
J. Martinez - Nuri Sahin
Dos Santos - Modric - Sanchez
K. Cooper*
Andre spillere: Bentley, Vaart, Fleck, Hutton, Cuella, Hudlestone, Wilshire, Wijnaldum, Pavlyochenko osv.
Alt i alt er jeg godt tilfreds med min trup, men hvis der i det kommende transfermarked bliver budt på bl.a. Bentley er jeg klar til at sælge ham. Han var fast man i første sæson, hvor jeg derfor afslog et bud på over 200 mio. men derefter er Dos Santos gået helt i selvsving, og han spiller rigtig godt. Der udover er Van der Vaart gået lidt i stå, efter han i hans første halve år ca. scorede et mål pr. kamp.
Jeg er endt som nr. 2 de forrige år, med Arsenal som en klar vinder (De er bare ALT for gode). Umuligt at vinde når Arsenal i første sæson kun taber en kamp.
Jeg synes sgu altid Arsenal er overdrevent gode i de FM spil.
Jeg synes sgu altid Arsenal er overdrevent gode i de FM spil.
Ja, det er ret urealistisk og formentlig en fejl, når det gentager sig i alles spil
1 sæson med Man Utd
1 plads i PL (vandt 7 runder før tid)
1 plads i CL (1-0 over Real Madrid)
1 plads i FA (1-0 over Arsenal)
Tabte 3-0 til Plymouth i Liga cuppen (stillede med 2/3 hold)
Vandt VM for klubhold (6-0 over et eller andet sydamerikansk hold)
Vandt Charity Shield (3-0 over Porthsmouth)
2 sæson med Man Utd (halvejs, 1. jan)
2 plads i PL (8 point efter Arsenal. De er for syge!)
1/8 finalerne hvor jeg møder Juve (mener jeg det er)
Er med i FA, kan ikke huske hvor jeg er kommet til
Kan ikke huske om jeg stadig er med i Liga cuppen
Vandt VM for klubhold (5-0 over et eller andet mexicansk hold)
Vandt Charity Shield (0-0 over Arsenal (8-7 på straffe iirc. Nede med 1)
Martinsen
22-01-2009, 15:32
Har lige vundet mesterskabet med Spurs i første sæson! Jeg købte Javi Garcia og Guiseppe Rossi. Førte PL fra 7. spillerunde og blev så mester efter 38:)
Opstillingen:
Gomes
Hutton-Woodgate-King-Bale
Bentley-Javi Garcia-Jenas-Modric
Pavluychenko/Bent-Rossi/Bent
De 3 angribere var alle i super form så vekslede meget mellem dem.
Også et stærkt hold, men havde sku ikke overhovedet regnet med en PL titel! Jeg tabte kun 1 kamp undervejs det var hjemme mod Liverpool ca. 10 runder før slut.
Vinder PL i første sæson med Manchester United.
Tabte kun én kamp, gennem hele sæsonen, dog vandt jeg kun med tre point, ned til Arsenal, så ellers lå foran mig, store dele af sæsonen. I CL røg jeg ud i semifinalen, dybt ufortjent. Ronaldo solgte jeg for 700 mio. straks efter sæsonen, da han havde været skuffende, og kun lavet 7 mål i ligaen for mig. Agbonlahor (130 mio.), Ashley Young (170 mio.) og Kenwyne Jones (80 mio.) er hentet til klubben, som erstatning og forstærkning til den kommende sæson.
Første sæsons opstilling:
______________VDS______________
Brown___Ferdinand___Vidic_____Evra
_______Carrick____Scholes/Hargo____
Ronaldo____________________Rooney
________Berbatov_____Tevez_______
Martinsen
22-01-2009, 17:54
Kenwyne Jones har da ellers nogle utrolige dårlige tal i det rent tekniske, såsom afleveringer, afslutninger osv. har han ikke?
Kenwyne Jones har da ellers nogle utrolige dårlige tal i det rent tekniske, såsom afleveringer, afslutninger osv. har han ikke?
Han har ikke særlig vilde tal, det kan vi sagtens blive enige om, meeen.
Han scorede ufatteligt mange mål for Sunderland sidste sæson, og for 80 mio. mener jeg han er en ganske fornuftig reserve at have siddende på bænken.
Han har ikke særlig vilde tal, det kan vi sagtens blive enige om, meeen.
Han scorede ufatteligt mange mål for Sunderland sidste sæson, og for 80 mio. mener jeg han er en ganske fornuftig reserve at have siddende på bænken.
Spillernes mål og præstationer er ligemeget ;) Det eneste du kan bruger i det spil, er stats og potentiale :D
Spillernes mål og præstationer er ligemeget ;) Det eneste du kan bruger i det spil, er stats og potentiale :D
Arsenal - Manchester United 0-1
92' - Kenwyne Jones.
Ord er vist overflødige. :)
Dahlmann
22-01-2009, 21:51
Arsenal - Manchester United 0-1
92' - Kenwyne Jones.
Ord er vist overflødige. :)
Ja nu finder vi jo aldrig ud af om alternativet havde scoret flere mål.. ;) men det er sgu også godt nok det der.. En sejr er jo en sejr.. Dit indkøb af Ashley Young kan jeg godt lide.. :) Nu prøver jeg så også mest på at skabe et meget nationalt hold og der er han en af mine favoritter..
Dit indkøb af Ashley Young kan jeg godt lide.. :) Nu prøver jeg så også mest på at skabe et meget nationalt hold og der er han en af mine favoritter..
Ja, jo flere britter, jo bedre (:
Jeg har forgæves forsøgt at hente Miguel Veloso også, men uden held. Mens Joao Moutinho allerede i første sæson, smuttede til City.
Nani har jeg valgt at lade sig leje ud til sin gamle klub Sporting.
Lorensen
25-01-2009, 19:27
Cool nok at du kunne købe Ashley Young for 180. Jeg skulle give 330, og det var endda efter jeg havde presset dem 100 mio. ned i pris.
Overvejer at hente Arteta til klubben.
Er der nogle der har gode erfaringer med ham? :)
Købe Camacho. Kæmpe talent i Atletico iirc
Saivet går du aldrig galt i byen med..
Dahlmann
26-01-2009, 00:31
Saivet går du aldrig galt i byen med..
Der synes jeg så omvendt at han aldrig bliver til noget sådan rigtig stort..
Der synes jeg så omvendt at han aldrig bliver til noget sådan rigtig stort..
Spørgsmål om hvor god du er til at læse stats ;) En spiller kan godt have mange flotte stats (mener Riquelme har vidunderlige stats), men alligevel ikke være så god som en hvor statsne er bedre placeret ;)
Hvad er det nu man skal slette for at det tyske landshold bliver med rigtige spillere?
Glory Man United
14-06-2009, 12:51
Ronaldo solgte jeg for 700 mio. straks efter sæsonen,
FM er så urealistisk
SantasLittleHelper
14-06-2009, 13:33
Så måtte jeg endelig bukke under for afhængigheden og hente FM. Jeg tænkte at jeg ville starte så langt nede som overhovedet muligt, så jeg valgte Gateshead fra Blue Square North (mener jeg). Jeg rykkede op hver sæson selvom det var hårdt at komme igennem Coca cola league 2 pga springet til ligafodbold. En rigtig god aftale med Newcastle fik dog vendt skuden ved juletid grundet 5 helt fantastiske unge spillere og jeg rykkede op på aller yderste mandat. Derefter fandt jeg en sand guldgrube ved at hente et hav af unge spillere fra premier league klubberne på fri transfer og sælge dem videre. I stedet for at scoute dem tilbød jeg dem en uges tid på prøve hvor jeg så kunne vurdere deres stats og se om de var gode nok. Året efter blev de solgt videre med kæmpe fortjeneste. Det bragte mig til overlevelse i min første sæson i Premier League som #17 og jeg fortsatte tricket samtidigt med at jeg købte Helder Barbosa og supplerede med Bogdan Stancu på fri transfer og en absolut fremragende angriber der hedder et eller andet med Velev. Efter en sæson med disse store talenter var 3 i forsvarskæden beskrevet som wonderkids og det samme var motorerne på midtbanen og 2 højrewings. Den sæson blev jeg nummer 6 og pengene væltede ind fra præmier og lave lønninger, samtidigt med at Velev og Stancu blev skudt af med en samlet profit på 30 mio. pund.
I sidste sæson kom katastrofen så. Det der absolut ikke måtte ske. Holdet toppede 3 år før tid og jeg blev mester på trods af at jeg kun hentede 75 point. Det må vel være det laveste point antal nogensinde for en mester. I sommerpausen skulle jeg have ny sponsorkontrakt, og selvom den eksisterende blev 3 doblet, er den kun på 200k. Hvordan skal man konkurrere når Uniteds er på 110 mio.? Jeg ville også have udvidet stadion, men det ville kommunen ikke tillade, så jeg er stuck med et skodstadion på lidt under 13.000 hvor 6k er reserveret til sæsonkortholdere. Men hvor sandsynligt er det, at jeg på et tidspunkt får bygget et nyt stadion?
Min næstbedste midterforsvarer røg tilbage til United hvor jeg havde hentet ham og Helder Barbosa blev sendt til Real Madrid. Jeg solgte samlet set for 42.5 mio. Heldigvis er Liverpool og Newcastle ved at gå konkurs, så jeg har hentet et par af deres landsholdsstjerner for mindre end hvad jeg solgte mine talenter for. Fremragende! samlet set købte jeg for det samme som jeg havde solgt for. Men hvordan kan jeg forblive konkurrencedygtig med et dårligt stadion og stigende lønudgifter? Kan jeg overtale kommunen til at bygge mig et nyt stadion? Hvor meget skal jeg forvente at det koster mig? Hvordan kan jeg få en bedre sponsoraftale næste gang, hvis jeg ikke er gået konkurs inden? Nogle med et par økonomiske tips og et par skudsikre taktikker så jeg kan fortsætte udviklingen?
Mit hold pt:
GK Ben Foster (fri transfer, 33)
DR Phil Sharp (2.3 mio 20 wonderkid)
DL John Goossens (5 mio, 27)
DC Lucas Minton (Fri transfer, 21 var wonderkid)
DC Simon Cunningham (8.25 mio, 22)
MR Steve Brookes/David Barr (Fri transfer, 22/21, var wonderkids)
ML Ian Edwards (4.3 mio, 20, Wonderkid)
MC Gary Sweeney (C) (fri transfer, 23 var wonderkid)
MC Robert Bourne (11.5 mio, 25)
FC Dmitris Kontopoulos (15 mio. 22)
FC Pablo/Nathan Wicks (10 mio/Fri, 21/19, Wicks er wonderkid)
Og så har jeg et par kommende wonderkids mere som har stjålet i FC Porto. De skal bare have nogle kampe. Jeg hentede også mange (8-10) svenskere omkring år 2012 som er blevet sendt videre med stor, stor profit. Der er virkelig gods i dem.
schousboe9
16-06-2009, 15:59
Efter Real Madrids seneste kasten om sig med penge som var det snebolde i skolegården, kunne jeg ikke dy mig for at forsøge lidt af det samme.
Ud:
Guti
Van der Vaart
Heinze
Saviola
M. Diarra
Ind:
Nani
Anderson
Veloso
Moutinho
Chivu
Alexis Sanchez
Alle i første transfervindue, naturligvis. Men jeg gider simpelthen ikke forsøge at vinde noget som helst med de klaphatte, så nu får Sporting Gijon glæde af det åbenlyse talent i stedet!:D
SantasLittleHelper
15-07-2009, 18:53
Jeg tog sgu fejl mht. at holdet toppede for tidligt. Arsenal vandt sæsonen efter, men nu har jeg vundet 9 sæsoner i træk, heriblandt 3 trebles. Jeg var i chL finalen 5 år i træk, og jeg er nærmest uslåelig. Et vidne på dette kom i sidste sæson, hvor jeg formåede at vende et 4-0 nederlag mod Everton i Liga Cup Finalen, til en 6-4 sejr. Det er i øvrigt det største comeback jeg har præsteret i FM sammenhæng. Hvad er jeres største comeback? Og findes der en officiel rekordliste med comebacks? Check selv: http://img233.imageshack.us/img233/4900/ligacupcomebacko.jpg
Jeg fornemmer i øvrigt at spillet blivere lettere jo mere man spiller. mine konkurrenter i ligaen er sjældent med når klokken slår juletid, og jeg plejer uden det store besvær at vinde med 10-15 point. Selv når jeg stiller med reserverne trækker jeg sejren i land relativt ubesværet - selvfølgelig med den enkelte svipser.
Økonomisk har jeg formået at få klubben på nogenlunde rette spor, og uden indtægter fra transfersalg går det hele vel nogenlunde op selvom sponsorindtægterne ikke har rundet 2 mio pund. Som regel har jeg dog et overskud på transfermarkedet på 40-50 mio pund, og en egenkapital på 350 mio pund.
Min bedste spiller er i øvrigt af egen avl, og min mest scorende spiller blev hentet som 16-årig, så han er vel også egen avl. Sidstnævnte er i øvrigt ikke noget særligt hvad angår stats, men har alligevel lige formået en sæson med 54 mål, efterfulgt af en sæson med 41 mål og det er vel ganske godkendt i hans første 2 sæsoner som fast mand. En rigtig Jan Koller type - bare god. Hans bedste sæson kan ses her: http://img233.imageshack.us/img233/8818/unavngivetk.jpg
Min bedste spiller kan ses her: http://img233.imageshack.us/img233/8140/carlreed.jpg
Og han udvikler sig stadig lidt... Hvem er den bedste spiller fra jeres eget akademi? Jeres egen lille wonderkid, der nærmest spillede hver kamp som 16-17 årig? Lad os se nogle screens..
Don Kafai
15-07-2009, 20:01
Jeg tog sgu fejl mht. at holdet toppede for tidligt. Arsenal vandt sæsonen efter, men nu har jeg vundet 9 sæsoner i træk, heriblandt 3 trebles. Jeg var i chL finalen 5 år i træk, og jeg er nærmest uslåelig. Et vidne på dette kom i sidste sæson, hvor jeg formåede at vende et 4-0 nederlag mod Everton i Liga Cup Finalen, til en 6-4 sejr. Det er i øvrigt det største comeback jeg har præsteret i FM sammenhæng. Hvad er jeres største comeback? Og findes der en officiel rekordliste med comebacks? Check selv: http://img233.imageshack.us/img233/4900/ligacupcomebacko.jpg
Jeg fornemmer i øvrigt at spillet blivere lettere jo mere man spiller. mine konkurrenter i ligaen er sjældent med når klokken slår juletid, og jeg plejer uden det store besvær at vinde med 10-15 point. Selv når jeg stiller med reserverne trækker jeg sejren i land relativt ubesværet - selvfølgelig med den enkelte svipser.
Økonomisk har jeg formået at få klubben på nogenlunde rette spor, og uden indtægter fra transfersalg går det hele vel nogenlunde op selvom sponsorindtægterne ikke har rundet 2 mio pund. Som regel har jeg dog et overskud på transfermarkedet på 40-50 mio pund, og en egenkapital på 350 mio pund.
Min bedste spiller er i øvrigt af egen avl, og min mest scorende spiller blev hentet som 16-årig, så han er vel også egen avl. Sidstnævnte er i øvrigt ikke noget særligt hvad angår stats, men har alligevel lige formået en sæson med 54 mål, efterfulgt af en sæson med 41 mål og det er vel ganske godkendt i hans første 2 sæsoner som fast mand. En rigtig Jan Koller type - bare god. Hans bedste sæson kan ses her: http://img233.imageshack.us/img233/8818/unavngivetk.jpg
Min bedste spiller kan ses her: http://img233.imageshack.us/img233/8140/carlreed.jpg
Og han udvikler sig stadig lidt... Hvem er den bedste spiller fra jeres eget akademi? Jeres egen lille wonderkid, der nærmest spillede hver kamp som 16-17 årig? Lad os se nogle screens..
Uden at ville tage noget fra dine manegerial abilities, så ser jeg det som et problem at det er så "let". Selv da jeg fik spillet, synes jeg et hold som AFC Wimbledon lød utroligt spændende, og det tog mig ikke ret lang tid, før jeg havde etableret mig i PL (tror jeg missede 1 oprykning).
Efter jeg formåede at vinde Champions League så stoppede jeg gamet, fordi det simpelthen ikke var udfordrende nok. Samtidig, så var der også en del bugs i spillet der gjorde det lidt nedern, men dem har jeg hørt er fjernet i 9.0.3-versionen.
Jeg har ikke rigtig spillet siden, udover et MP game, men overvejer at prøve igen, og se om jeg stadig kan få sådan et eventyr ud af det. Jeg faldt over denne udfordring som jeg godt kunne finde på at tage op:
THE FERGUSON CHALLENGE
Start as East Stirling.
Move onto St. Mirren.
Then onto Aberdeen.
Finally to Man United.
During this challenge, you have to do exactly what Sir Alex Ferguson done;
Promotion with St. Mirren.
SPL, Scottish Cup, Scottish League Cup and UEFA Cup [or CL] with Aberdeen.
WITH MAN UTD...
... EPL x 8, FA Cup x 5, Carling Cup x 2, Community Shield x 5
Champions League x 1.
RULES
Use any Patch and any DB size!
You CAN add manager to a club and then retire and apply for the job.
EG:- You are at Aberdeen and ready to move on, you can add manager as Man Utd and then retire to apply for the Utd job.
You have to do it in order [Start at East Stirling, then St. Mirren, then Aberdeen then Man Utd!]
You MUST do it in the same time Alex Ferguson has done it in [33 years] but one of those year for Ferguson was manager of Scotland, so you have to do it in 32 years.
Haha, og så alligevel ser den ret uoverskuelig ud :D
SantasLittleHelper
15-07-2009, 20:37
Ja, det er desværre lidt nemt. Min rekordliste ser således ud:
PL 10 gange
FA 4 gange
CHL 6 gange
LC 1 gang
Community 5 gange
Argentina:
Confed-cup 1 gang, og #2 1 gang
Copa America 2 gange
World Cup #2 (Blev bollet af min daværende bedste angriber der scorede hattrick mod mig, mens et af mine talenter lavede 2 assists i 4-3 sejr til Grækenland. Var bagud 3-0 efter 20 minutter, fik udlignet og tabte på et mål 5 minutter inde i overtiden. Far var sur.)
Blev fyret fra Argentina fordi jeg kun nåede Semi'en i Confed cup. Havde ellers glædet mig til at prøve at vinde VM, men jeg må vente lidt endnu. Jeg overhalede Alex ferguson i Hall of Fame i 2025/26 og det har således taget mig 18 år.
Men The Alex ferguson Challenge lyder spændende. Dog lidt lamt at man må snyde ved at adde en ny manager. Solskjaer er i øvrigt united-manager og United er samtidigt det eneste storhold der ikke er rykket ned. Liverpool er rykket ned 3 gange.
Elrantiri
15-07-2009, 21:55
Men The Alex ferguson Challenge lyder spændende. Dog lidt lamt at man må snyde ved at adde en ny manager. Solskjaer er i øvrigt united-manager og United er samtidigt det eneste storhold der ikke er rykket ned. Liverpool er rykket ned 3 gange.
Tja, i FM kan du jo ikke rigtig snakke med en bestyrelse hvis de allerede har en manager, så det vil være et spørgsmål om held hvis ikke man må fyre manageren i den pågældende klub.
Men ja, det er nu stadig lidt snyd - ihvertfald ikke et trick Ferguson havde i hans arsenal :p
@ SantasLittleHelper
Hvis du nogensinde skulle komme i økonomisk krise igen, så kan du lige få mit bedste bud på at rette det op igen. Her skal du bare søge om en rugekasseklub. Så når bestyrelsen har håndplukket de bedste, skal du vælge at lave en samarbejde med den klub, hvori der i beskrivelsen står, at din merchandise-salg vil stige.
Dette tricks gør, at jeg jævnligt kan hæve 100-200 mio. om måneden i merchandise.
SantasLittleHelper
16-07-2009, 01:02
Jeg gør det på et lidt mere kold måde. Jeg signer gratis spillere og sælger dem/lejer dem ved først givne lejlighed. Jeg spiller nærmest ikke mod hold der ikke har en af mine tidligere spillere. Heller ikke i europa. Jeg har samtidigt været storleverandør til listen af skuffende indkøb - hver gang på den rigtige side af handlen.
Men tak tor tippet, jeg har længe villet revurdere mit samarbejde med Qindao, for de har absolut ingen spillere jeg vil have.
SantasLittleHelper
27-07-2009, 12:50
Startede lige et nyt spil med Napoli her den anden dag... Og sikke et hold jeg har samlet! Kæft hvor er det sindssygt.. Og de fleste er købt for slik.. Købte Asenjo for 7.5 mio pund, Camacho for 2.5 (!) Bojan for 5.5 (!), Balotelli for 5.5 (!) og suppleret med Fabio Cannavaro der udgjorde en dødelig duo i midterforsvaret med hans bror i sidste sæson. I år er ingen af dem bare gode nok. Gennemsnitsalderen på holdet er vel omkring de 22, og det koster godt nok nogle kampe ind imellem, men den gevinsten kommer en af de næste sæsoner. Det håber jeg da, for de to sæsoner jeg har spillet, har jeg lagt mig op af en fyring..
De bedste 11:
Asenjo (Wonderkid (WK))
Cassani
Jeremy Mathieu
N'Koulou
Mats Hummels
Pjanic (WK)
Matias Fernandez
Diego Buonanotte
Ignacio Camacho (WK)
Mario Balotelli (WK)
Bojan (WK)
Subs:
Salvatore Foti
Contofalsky
Jiranek
Luigi Vitale
Feghouli
Daniel Aquino
Andrea Poli
Derudover har jeg også Ekani, der virkelig er ved at udvikle sig til en klassespiller. Men om han nogensinde slår Pjanic af er tvivlsomt. Jeg er i øvrigt ved at være dødtræt af, at Inter, Juve, Fiorentina, Roma og AC Milan konsekvent byder på Bojan, Pjanic, Feghouli, Asenjo og Camacho en gang om ugen hele transfervinduet. Det er så irriterende, at jeg håber det er en bug.
Jeg startede med at være Manchester United, hvor jeg gennem de første fire år førte United til 4 PL, 4 CL, 3 FA Cup, 3 CC, 4 CS, 4 VM. Det har hele tiden været min plan, at jeg ville starte hos en storklub, så jeg derfra kunne tage en klub fra den dårligste liga i England. Her faldt mit valg på Southport.
Da jeg fandt frem til at Southport var klubben jeg ville styre, valgte jeg af Unitesd budget lige købe en af deres spiller for 900 mio. kr., så jeg har lidt i skattekisten i Southport, når jeg ankom. Handlen gik igennem, og da den gjorde det, skiftede jeg 2-3 dage efter til Southport. Men selvom jeg har en økonomisk balance på 900 mio kr. har jeg stadig en anelse svært ved at lokke talenter. Så de fleste af mine indkøb er mine supertalenter fra min tid i Manchester United, da jeg hos de fleste af talenterne er angivet som deres favoritpersonale, hvilket gør mine indkøb meget lettere. Jeg gjorde også det nummer, at de spillere jeg måtte have med, gav jeg en ny kontrakt, hvor de fik en stor lønforhøjelse, men samtidig en frikøbsklausul på under 10 mio. kr., så jeg ikke fik mine tilbud afvist af den nye manager i Man Utd. Det er en fed måde at spille FM på, synes jeg :).
Når jeg har ført til Southport til PL- og Cl-herredømmet, vil mit næste skridt være Italien, hvor jeg igen vil tage den dårligste klub og føre dem til top og sådan vil denne procedur fortsætte indtil jeg slutter i Danmark, hvor jeg vil føre LFA til toppen af Europa. Det tager vel nok 20-25 år i spillet at gennemføre! :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.