Se fuld version : Kinesisk bud på United
En gruppe kinesiske forretningsfolk har budt på United, for nogle måneder siden, men fik afslag fra Glazer.. Glazers siger fortsat at de er i United, for at få succes i det lange forløb.
http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/sport/sport1.shtml
ja, det lyder godt nok interessant. Især fordi Glazer har sagt nej. Jeg troede han ville tage pengene og skride. Enten tror han, at han om mange år, kan tjene mere på United, end de penge kineserne lagde, ellers også så betyder pengene ikke så meget for ham (hehe, tror jeg nok ikke)
Kilde: http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=19074
En tredje mulighed kan også være, at Glazer siger nej for at presse prisen op. Dette kunne i hvert fald ligne ham at forsøge at presse citronen til sidste dråbe. For et par år siden var jeg røget op i det røde felt, hvis jeg havde hørt, at nogle kinesere ville opkøbe United. Nu er det tæt på, at jeg virkelig håber, det kommer til at ske bare for at komme af med den amerikanske parasit.
Dahlmann
13-05-2007, 12:31
glazer købte united for 2 år siden for 8 mio kr.... (flot bold.dk) :D
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=68545&rss=true
jeg ved ikke helt... egentlig vil jeg helst beholde glazer, for det går godt lige nu, og hvis der skal til at rokeres om i bestyrelsen vil det nok få konsekvenser på banen, da kineserne jo nok vil bruge nogle asiatiske spillere på banen.. det frygter jeg i hvert fald, og det spil dong har vist indtil videre har været direkte elendigt...
Martinsen
13-05-2007, 12:37
En tredje mulighed kan også være, at Glazer siger nej for at presse prisen op. Dette kunne i hvert fald ligne ham at forsøge at presse citronen til sidste dråbe. For et par år siden var jeg røget op i det røde felt, hvis jeg havde hørt, at nogle kinesere ville opkøbe United. Nu er det tæt på, at jeg virkelig håber, det kommer til at ske bare for at komme af med den amerikanske parasit.
sådan har jeg det også! men alt må vel næsten være bedre end Glazer, og hvis de ellers har penge bag sig, og ligesom Glazer lader de folk der har forstand på det styre det fodboldmæssige... så håber jeg de får held med deres køb og får jaget Glazer laaaangt væk fra OT... det er ikke den optimale løsning for United, men kan ikke forestille at det skulle være værre end med the Glazers...
Det vil være utopi at tro, Glazer sælger nu. United er (forhåbentlig) i begyndelsen af en ny æra med folk som Rooney og Ronaldo, der kun vil blive bedre og bedre og større og større pengemaskiner.
Når der samtidig træder en ny kæmpe tv-aftale i kraft, mens de lukker den ene halvstore sponsoraftale efter den anden, ville det være fuldkommen latterligt at sælge nu, medmindre gælden er løbet løbsk, for så er det jo bare i mandens interesse at komme væk.
For at Glazer skal sælge på noget tidspunkt i løbet af de kommende år, så skal der nok være ekstrem konkurrence om klubben og så skal de have mange, mange flere penge end de kinesere tilbyder.
Mikkelsen
13-05-2007, 13:13
Enig med Baune, vis ikke han sælger nu, er det fordi at der er styr på økonomien i klubben.
At han viser at han er kommet for at blive er et godt signal. Ro i baglandet er altid en god ballast når en ny æra skal begynde. UDBYG SÅ DET TROFÆSKAB.
Tilhængerne har heldigvis vist Glazer hvor meget de elsker ham, ved at sidde på lægterne uge efter uge - 78.000 det kalder jeg god opbakning - selv alle tvivlerne sidder der - det er noget der varmer i et gammelt United-hjerte.
Og ja han henter den ene fede check hjem efter den anden. Så længe at det ikke går ud over det sportslige og Old Trafford beholder sit navn. Kan jeg ikke se nogen grund til at skille sig af med Glazer.
Hans eneste kriminelle handling so far, er vel egentlig at han har sat priserne op til det samme niveau som andre har for en dårligere vare.
Hvem melder ham til politiet ?
Og skulle han finde på at købe E'too til sommer, vil jeg hylde ham i min signatur resten af 2007/08 sæsonen.
SantasLittleHelper
13-05-2007, 13:26
Tilhængerne har heldigvis vist Glazer hvor meget de elsker ham, ved at sidde på lægterne uge efter uge - 78.000 det kalder jeg god opbakning - selv alle tvivlerne sidder der - det er noget der varmer i et gammelt United-hjerte.
www.loveunitedhateglazer.com
Den ene er ikke bedre end den anden. Det handler ikke om hvem klubben skal ejes af, men at den ikke skal ejes af en enkeltperson.
Enig med Baune, vis ikke han sælger nu, er det fordi at der er styr på økonomien i klubben.
At han viser at han er kommet for at blive er et godt signal. Ro i baglandet er altid en god ballast når en ny æra skal begynde. UDBYG SÅ DET TROFÆSKAB.
Og ja han henter den ene fede check hjem efter den anden. Så længe at det ikke går ud over det sportslige og Old Trafford beholder sit navn. Kan jeg ikke se nogen grund til at skille sig af med Glazer.
Hans eneste kriminelle handling so far, er vel egentlig at han har sat priserne op til det samme niveau som andre har for en dårligere vare.
Hvem melder ham til politiet ?
Og skulle han finde på at købe E'too til sommer, vil jeg hylde ham i min signatur resten af 2007/08 sæsonen.
Nu er der ingen som siger, at bare fordi man møder op på Old Trafford uge efter uge, at så er det lig med at man synes om Glazer. United har fans i hele verden, og derfor er Old Trafford lidt af en turistattraktion. Vil vædde med at en betydelig del af publikummet, ikke aner hvem Malcolm Glazer er, og desuden heller ikke interesser sig for det.
Vi har en gæld på 10 milliarder, så der skal dælme en stor del fede sponsorkontrakter til før det er væk.
Hvorfor spises af med en stor spiller? Unitedfans bliver ydmyget og hånliggjort af Malcolm Glazer, så synes det virker lidt ynkeligt at hylde ham.
Men jeg vil give dig ret i, at det fedt at have ro i baglandet. Blev vi solgt til Kina, ville jeg være ekstremt utryg. At være en klub, der skifter hænder konstant er aldrig rart.
Desuden tror jeg ikke på den Kina-historie. Jeg har ikke den store tillid til News of the world.
Mikkelsen
13-05-2007, 15:39
Nu har vi desværre ikke det gamle forum med alle fact, men jeg mener at der blev sat rekord i sæsonkort salg før sæsonen, ca. 50.000. Så lidt opbakning fra de samme mennesker må der da være.
Gælden var på overtagelses datoen 7 mia. resten ejede Glazer i forvejen. Hvad gælden er nu, har jeg ingen ide om, dog tror jeg ikke at han har nogen problemmer med afdragene, ovenpå en så stor sæson både sportsligt og økonomisk.
Flax_Generous
13-05-2007, 22:36
Hehe, det ville måske være mere nærliggende at hylde Gill og Ferguson i sådan en situation, men hva' pokker - jeg er med på den!
Jeg er ikke anti-Glazer eller pro-Glazer, men er det ikke snart et decideret faktum, at han (eller de?) kan finde ud af at drive en sportsforretning? Først var det Tampa Bay (det er trist, at vores diskussioner om Bucs er gået tabt!) og nu vores elskede United. Førstnævnte er selvfølgelig den største succes og Uniteds udvikling i det seneste halvandet år kan selvfølgelig have været et lykkeligt tilfælde, men jeg tror egentlig, at vi kan være relativt trygge med Glazer-familien i United. At han (/de) afviser et salgstilbud er jo også et rigtig sundt tegn, både som signal for klubbens økonomi og for klubbens sportslige fremtid.
SantasLittleHelper
13-05-2007, 22:53
Hehe, det ville måske være mere nærliggende at hylde Gill og Ferguson i sådan en situation, men hva' pokker - jeg er med på den!
Jeg er ikke anti-Glazer eller pro-Glazer, men er det ikke snart et decideret faktum, at han (eller de?) kan finde ud af at drive en sportsforretning? Først var det Tampa Bay (det er trist, at vores diskussioner om Bucs er gået tabt!) og nu vores elskede United. Førstnævnte er selvfølgelig den største succes og Uniteds udvikling i det seneste halvandet år kan selvfølgelig have været et lykkeligt tilfælde, men jeg tror egentlig, at vi kan være relativt trygge med Glazer-familien i United. At han (/de) afviser et salgstilbud er jo også et rigtig sundt tegn, både som signal for klubbens økonomi og for klubbens sportslige fremtid.
Spørgsmålet er jo så om piben ikke ville have fået en anden lyd hvis der så rent faktisk havde været et konkret bud på bordet. Gav han ikke 10 milliader? For så ville det da være fuldstændig tåbeligt at sælge til 8 milliarder - det kan enhver da regne ud...
Han gav 790 mio. kontra deres 850.
Men nu har der åbenbart ikke været noget decideret bud, så om de ville sælge til den pris, får vi ikke svar på nu og her. Men jeg tvivler stærkt. Du sætter dig ikke i personlig gæld for to år senere at sælge videre. De fleste kører nok med en mere langsigtet plan i et sådant tilfælde.
Nu ved jeg godt gælden officielt er Uniteds, men det er stadig Glazer, der lånte pengene i første omgang, så bliver de penge ikke betalt, så bliver han upopulær i jetset-verdenen.
Der spekuleres i, at Glazer er interesseret i at sælge United, da han ikke mener, at klubben forretningsmæssigt har levet op til hans forventninger (øøhhhh, lyder underligt). Egentligt er det vel fantastisk, hvis han sælger United, men samtidigt vil det efterlade klubben i en situation, hvor den skylder rigtig mange penge væk, og dens fremtid vil være usikker og afhængig af, hvem der evt. opkøber den. Lad os håbe den kan kommer i hænderne på Uniteds fans med tiden.
Dog kan jeg personligt godt tvivle noget på salgsrygterne.
Kilde: http://manchesterunited.rivals.net/default.asp?sid=891&p=2&stid=8447594
Glazers har allerede afvist, så det bliver nok ikke til noget foreløbig.
Jeg kunne da godt tænke mig at være foruden Glazer, men på den anden side aner man ikke hvilke typer, der kunne finde på at overtage, så de må sådan set gerne blive for min skyld så længe man ikke ved om der er bedre ejere i farvandet.
Jeg ved, at dette indlæg straks vil medføre en KÆMPE diskussion, men den må føres videre i en mere egnet tråd! Dette indlæg er ment som et svar til, at jeg ikke vil håbe der kommer andre ejere - hverken kinesere, amerikanere eller andre!
Hvis vi skal skille os hurtigst muligt af med den gæld vi har, tror jeg ikke vi kan finde en bedre ejer end Glazer (ved godt det er ham der selv har skabt gælden, men det ville han jo ikke gøre hvis han ikke havde en veldokumenteret og grundigt undersøgt forretningsplan)..
Jeg er ikke direkte glad for Glazer, men hader ham heller ikke, og tror bestemt ikke at han har købt United for at sælge den hurtigt igen! Han er ikke typen der giver op på halvvejen, og jeg tror på at han elsker udfordringen i at få United bragt til toppen af fodboldverdenen igen!
Manden har immervæk en god forretningssans, selvom ikke alle fans er vilde med at han bruger den "mod" fansne, for at skrabe de penge ind, som der skal til for at holde klubben kørende som en rentabel forretning!
Og samtidig med det lader han Ferguson styre alt det, som Ferguson er god til!
Konklusion: Lad Glazer være ejer indtil klubben igen er gældfri - det kommer til at tage nogle år, men sådan er det nu engang! Ejer-skift vil blot medføre endnu større gæld (medmindre det er Roman' bror eller lignende, der selv ligger inde med et par milliarder på kistebunden) samt en masse usikkerhed og tumult!
http://tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=138844
hmm hvaaa, hvad er forskellen på de 2 nyheder?
En gruppe kinesiske forretningsfolk har budt på United, for nogle måneder siden, men fik afslag fra Glazer.. Glazers siger fortsat at de er i United, for at få succes i det lange forløb.
http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/sport/sport1.shtml
ROFL, endnu en historie fra et blad uden troværdighed, men hvis det er sandt tager jeg hatten af for Glazer, de lede kinesiser skal ikke overtage United nogen sinde.
Grillbaren ved hver hjørne og alt det andet kina gejl :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.