PDA

Se fuld version : Rejse til United - Hull - transport tips?

Tore
22-09-2008, 17:38
Vi er to stks. som kraftigt overvejer at tage over og se United - Hull d. 1/11, men da jeg meget sjældent arrangerer den her slags ture er jeg relativt på bar bund mht. fly og offentlig transport i England.

Planen er at tage brug af travel2football's tilbud med billetter til stadion og hotel, men flybilletterne er jeg på bar bund over. Det virker ikke som om det kan gøres særligt billigt at tage direkte fra København til Manchester, hvorimod der er rigtigt mange tilbud direkte til London og så kunne man evt. tage toget til Manchester, men hvad vil sådan en togtur koste?

En tredje mulighed er at tage direkte til Leeds og så tage det offentlige derfra - vil det kunne betale sig?

Madsen
22-09-2008, 17:50
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men du kunne jo flyve fra København til Birmingham. Herfra kan man taget toget til Manchester som har direkte forbindelse fra lufthavnen til Manchester.
http://da.momondo.com/ (http://da.momondo.com/) finde fly
http://www.nationalrail.co.uk/ (http://www.nationalrail.co.uk/) finde tog tider

Tore
22-09-2008, 18:11
Well, det var faktisk næsten hvad jeg havde i tankerne, bortset fra at Momondo leder mig til Leeds Bradford og ikke Birmingham. Flybilletterne til Birmingham ligger i ca. 1-1.5k til både Leeds, London og Birmingham og alle tre har ca. 2-2½ times togtur hvor det dog er billigst med tog fra Birmingham, ca. €12 per mand.

Kan det virkelig passe at man kan rejse til tre forskellige lufthavne i England til den pris, men at det koster det dobbelte hvis man vil direkte til Manchester?

Madsen
22-09-2008, 18:15
Det er blevet dyrt at flyve drikekte til Manchester

Gronkjor
22-09-2008, 18:41
De gange jeg har været der med min bror har vi fløjet med Ryan Air fra Århus. Det plejer, at være pænt billigt, dog kommer du kun til London. Men der kører storset tog hele tiden mellem London og Manchester.

Tore
22-09-2008, 19:07
Det er rigtig dyrt, har endnu ikke set en enkelt billet Kastrup -> Manchester t/r til under 3.000 kr., hvorimod man kan få til London for 500 kr. og op. Som jeg ser det så ender man med at slippe 250-300 kr. for en togtur fra London til Manchester?

Casper
22-09-2008, 19:46
Well, det var faktisk næsten hvad jeg havde i tankerne, bortset fra at Momondo leder mig til Leeds Bradford og ikke Birmingham. Flybilletterne til Birmingham ligger i ca. 1-1.5k til både Leeds, London og Birmingham og alle tre har ca. 2-2½ times togtur hvor det dog er billigst med tog fra Birmingham, ca. €12 per mand.

Kan det virkelig passe at man kan rejse til tre forskellige lufthavne i England til den pris, men at det koster det dobbelte hvis man vil direkte til Manchester?

du kan også tage bussen fra birmingham... det tager 2.5 time, så vidt jeg husker. det har jeg selv gjort tidligere.

grunden til at Manchester er dyrere de dage er at Manchester United spiller hjemme. Det betyder at mange har booket de billige billetter. Presset bliver endnu større hvis liverpool også spiller hjemme.

Der er også rigtig mange nordmænd, som rejser via København til Manchester for at se United eller Liverpool.

Tore
29-09-2008, 11:40
Hvad er der af billet muligheder til stadion ud over www.travel2football.com eller at være medlem af One United f.eks?

Tore
29-09-2008, 17:50
Har valgt at bestille to billetter igennem travel2football.com til United - Celtic hvilket har kostet 5.7k for 2 stks. Det er vel en smule pebret, men synes ikke jeg har kunne se at det har kunne gøres synderligt meget billigere.

RasmusP
29-09-2008, 17:58
Jeg skal til Manchester til maj. Jeg har fundet ud af at Air Berlin flyver fra Hamburg til Manchester for under 1000 kr. Det kan vel ikke gøres billigere, kan det?

Tore
06-10-2008, 10:30
Som det ser ud nu, så tager vi til London et par dage før Celtic kampen, hvilket betyder jeg vil skulle se West Brom kampen på en pub i London. Har I nogen anbefalinger til hvor United fans typisk mødes?

Redguf
06-10-2008, 12:01
Jeg skal til Manchester til maj. Jeg har fundet ud af at Air Berlin flyver fra Hamburg til Manchester for under 1000 kr. Det kan vel ikke gøres billigere, kan det?

Jeg lavede samme søgning med henblik på på kampen mod Aston Villa 4.4.09 og kunne finde billetter Hamburg-Manchester til ca. 1100 - sammenholdt med at fly fra Billund koster ca. 2100 så er det vist som jyde billigste mulighed.

jmyrini
06-10-2008, 12:29
Hver gang jeg har været der ovre, så har vi lejet bil. Det er faktiskt billigere at leje en bil end at bruge offentlig transport... og så er det selvfølgelig meget mere flexibelt.

Glory Man United
06-10-2008, 15:18
Hver gang jeg har været der ovre, så har vi lejet bil. Det er faktiskt billigere at leje en bil end at bruge offentlig transport... og så er det selvfølgelig meget mere flexibelt.

....til gengæld kan man ikke følges med sin ven Guiness

jmyrini
13-10-2008, 15:41
Jeg og en kammerat skal faktiskt selv til kampen, hvor vi skal have det lidt "sjovt" før, under og efter kampen. Så det er bare at sende en PM hvis I også skal have en festdag. :)

Tore
16-10-2008, 09:58
Er der nogen der kan komme med nogen tips til hvor man typisk vil kunne tage hen og se United - West Brom i London?

Treble007
16-10-2008, 12:37
Det er sku nice price.. som sagt er det dyrt at flyve til Manchester fra Kastrup, så hvis du bor i Jylland er det smart nok at køre til Hamborg. Det gjorde jeg os i sommers da jeg sku til Mallorca.
Da jeg har været på Old Trafford har jeg i år igen valgt at ta til Fulham kampen, har købt kamp billetten for 760 kr, fly for 800 t/r og HOTEL (ik hostel) 4 overnatter i london for 250 pr nat pr person.
Det giver alt i alt med transport fra lufthavnen til london en pris på lidt over 2000.. Very nice.. Uniteds away support er helt fantastisk. selvom billetterne er til det "neutrale" område på stadion, var det kun united fans der sang under hele kampen, (man sidder/står :) os på samme tribune som Uniteds fan)
Kan anbefales..
www.arteudland.dk

Treble007
16-10-2008, 12:41
....til gengæld kan man ikke følges med sin ven Guiness

Haha.. nej og slet ikke når de os køre i den forkerte side.. :)
Fuck jeg var ved at blive klippet af en sporvogn i Manchester en dag jeg fuldtes ;) ad med Guiness :titte:

conradsen
19-10-2008, 14:05
Man kan godt glemme at rejse fra Hamborg til Manchester. Air Berlin lukker ruten den 29. oktober, og der er ikke planer om at etablere den igen før evt. til næste sommer. Jeg har snakket med selskabet i dag.

Casper
19-10-2008, 14:22
kan samtidig nævnes at SAS skærer ned på ruten CPH-MAN fra på næste mandag.

Mener der er tale middagsflyet, som bliver grounded.

Det er en tendens på hele flybillet markedet at priserne stiger i øjeblikket...

BadgerMan
22-10-2008, 03:51
Første post, hurra hurra.
Jeg bor i Huddersfield som er et stenkast fra Manchester så har nogle tricks i ærmet. Naturligvis er sas til manchester det nemmeste men ofte dyrt. Hvis man er heldig kan man komme med Ryanair fra Billund til Birmingham og retur for 300 - 400 kr, men de har ikke så mange afgange. Derefter er det med bus til Manchester. Et selskab som National Express kører direkte til Manchester centrum. http://www.nationalexpress.com/.
Hvis det skal være billigt 4 real. Fly til London, fra London til Leeds med Megabus (http://www.megabus.com/uk) koster ca 10 pund og det er en tur på ca 5 timer uden stop. I Leeds er der direkte tog til Manchester hvert 20. minut. En lidt alternativ og lang rejse, men det er billigt.
Hmm, det blev et langt indlæg men hell, hvis der er noget kan i bare spørge.

SimpsonKing
22-10-2008, 21:45
Man kan godt glemme at rejse fra Hamborg til Manchester. Air Berlin lukker ruten den 29. oktober, og der er ikke planer om at etablere den igen før evt. til næste sommer. Jeg har snakket med selskabet i dag.

Vi flyver fra Hamborg d. 27 okt og lander igen 2 nov. Prisen for 2 personer var lidt over 2000 kr samlet! Det kræver desværre en mellem landing i Amsterdam, da vi flyver med KLM-Air.... De har dagligt flere afgange til Manchester fra Hamborg stadigvæk...

Madsen
23-10-2008, 18:37
Sidst jeg var i Manchester var det fra Hamburg til Manchester og retur med Airberlin. Det kostede kun 1120 kr. og selvom om der var tre timens biltur derned, som jo kostede noget i benzin var det billigt. Man skal dog være opmærksom det at parkerer ved lufthaven kostede 48 euro.

conradsen
24-10-2008, 06:52
For jyder og fynboer kan en anden rejserute måske være god. Tag Sterling til Gatwick og skift terminal og tag British Airways til Manchester. Man skal vente to-tre timer i London. Det kan gøres for under 2000 kr.

Boock
24-10-2008, 17:47
man kan også flyve fra billund til Dublin, og så fra dublin til Manchester. Begge med Ryan Air.
Ellers kan man, i sommer halvåret, flyve med Aerlingus fra København til Dublin og så med Ryan Air videre til Manchester.

Bortset fra det, er der så nogen der skal over og se Hull kampen?
Jeg tager over fredag og hjem søndag...

Cristian9000
12-03-2009, 20:48
jeg har lige bestilt billetter til United - Portsmouth, og har bestilt flybilletter over www.norwegian.dk - Aalborg - Gatwick. det viste sig kun at koste 569,- tur retur, hvilket jeg synes lyder helt vildt.. Men de er bestilt og det var ikke en and. :)

har ligeledes bestilt tog fra london til manchester hos virgintrains.co.uk, gav ca. 500 tur/retur..

RasmusP
12-03-2009, 21:07
jeg har lige bestilt billetter til United - Portsmouth, og har bestilt flybilletter over www.norwegian.dk - Aalborg - Gatwick. det viste sig kun at koste 569,- tur retur, hvilket jeg synes lyder helt vildt.. Men de er bestilt og det var ikke en and. :)

har ligeledes bestilt tog fra london til manchester hos virgintrains.co.uk, gav ca. 500 tur/retur..

Hvordan kan du gøre det så billigt?
Jeg skal også tage toget fra London til Manchester. Jeg skal tage toget fra London til Manchester den 8. maj, og jeg skal tilbage igen den 11. maj. Når jeg taster dét ind på Virgintrains.co.uk, kan jeg ikke få det billige end lidt over 100 pund...

Cristian9000
12-03-2009, 21:23
Jeg skal også tage toget fra London til Manchester. Jeg skal tage toget fra London til Manchester den 8. maj, og jeg skal tilbage igen den 11. maj. Når jeg taster dét ind på Virgintrains.co.uk, kan jeg ikke få det billige end lidt over 100 pund...

Det har vist noget med tidspunktet at gøre.. Jeg skal over og se Portsmouth-kampen som er en onsdag.. Du skal afsted dér mod City går jeg ud fra? det er også en weekend kamp, og så stiger priserne åbenbart.. Jeg kom hver vej for 33 £ x 2 = 66 £

Hvilket flyselskab har du booket hos?

Casper
12-03-2009, 21:33

Det er på grund af udbud og efterspørgsel.

Ligesom flyselskaber, så benytter togselskaberne sig kraftigt af dynamiske priser.

RasmusP
12-03-2009, 21:37
Det har vist noget med tidspunktet at gøre.. Jeg skal over og se Portsmouth-kampen som er en onsdag.. Du skal afsted dér mod City går jeg ud fra? det er også en weekend kamp, og så stiger priserne åbenbart.. Jeg kom hver vej for 33 £ x 2 = 66 £

Hvilket flyselskab har du booket hos?

Ryanair. 1700 kr. for 3, tur/retur. Så toget kommer til at koste mere end flyveturen. Det virker lidt underligt, når man ikke er vant til at planlægge sådanne ture:)

RasmusP
12-03-2009, 21:42
..men det kan ikke gøres billigere end med virgintrains?
Jeg havde faktisk ikke troet at sådan en togtur kostede meget mere end at tage toget fra Aarhus til København...

Cristian9000
12-03-2009, 21:45
Ryanair. 1700 kr. for 3, tur/retur. Så toget kommer til at koste mere end flyveturen. Det virker lidt underligt, når man ikke er vant til at planlægge sådanne ture:)

Prøv eventuelt at tjekke nogle af de andre togselskaber, det kan jo være de, som Casper siger,måske kører nogle dynamiske priser/tilbud på de tider du skal afsted! :)

RasmusP
12-03-2009, 21:57
Prøv eventuelt at tjekke nogle af de andre togselskaber, det kan jo være de, som Casper siger,måske kører nogle dynamiske priser/tilbud på de tider du skal afsted! :)

Jeg kender kun til Virgintrains:confused: Hva hedder de andre togselskaber?

..og nu vi er ved det: Ved I hvilken station der er nærmest hotellet Princess On Portland? (det der hotel Travel2football bruger)?

Cristian9000
12-03-2009, 22:01
Jeg kender kun til Virgintrains:confused: Hva hedder de andre togselskaber?

..og nu vi er ved det: Ved I hvilken station der er nærmest hotellet Princess On Portland? (det der hotel Travel2football bruger)?

Det er ikke fordi jeg kender specielt mange selskaber, men prøv at tjek den her ud: http://www.nationalrail.co.uk/

Bare vælg London-stationen: Euston og ved Manchester vælg Piccadilly..

Mener den station der ligger tættest er netop Piccadilly St. :)

RasmusP
12-03-2009, 22:04
Det er ikke fordi jeg kender specielt mange selskaber, men prøv at tjek den her ud: http://www.nationalrail.co.uk/

Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen;)

Cristian9000
12-03-2009, 22:09
Så kunne jeg passende spørge om, hvordan man kommer fra Gatwick Airport til selve London. Har læst mig til at det er ca. 35-40 km til det centrale london hvor euston ligger? :) nogen der ved det?

Det bliver vel alt for dyrt i en normal taxa, så tænkte på om der var andre billige, men forholdsvis hurtige måder at komme frem på?

Casper
12-03-2009, 23:35
Så kunne jeg passende spørge om, hvordan man kommer fra Gatwick Airport til selve London. Har læst mig til at det er ca. 35-40 km til det centrale london hvor euston ligger? :) nogen der ved det?

Det bliver vel alt for dyrt i en normal taxa, så tænkte på om der var andre billige, men forholdsvis hurtige måder at komme frem på?

Det er jo en af ulemperne ved at flyve med lavprisselskaber... Du ender ude på bøhlandet og skal som regel betale din besparelse i yderligere transport.

Jeg hjalp forleden en ven som sku via gatwick. Der går nogle busser til og fra london. Se mere på lufthavnens hjemmeside.

Casper
12-03-2009, 23:37

Det er korrekt... Fra Piccadilly st er det bare at gå ned mod Piccadilly gardens og så ned af portland st... så ligger Princess på venstre side.

conradsen
13-03-2009, 03:51
Der går tog og busser fra Gatwick til London hele tiden fra tidlig morgen til sen aften. Toget Gatwick Express går hver halve time fra South Terminal. Turen tager en halv time og koster £16.90. Du kommer til Victoria Station, hvorfra du tager undergrundsbanen til Euston Station. Du kan også tage bussen, der går hvert kvarter. Det koster £6.90. Du kan se alt ved at slå op på Gatwick Airport. God tur.

ChristianR
13-03-2009, 08:32
Hvis der ikke er pladser på Princess On Portland, er der så nogen, der kan anbefale et godt og forholdsvist billigt sted at bo?
Det vil være en fordel, hvis det lå tæt på Picadelly station, men ikke nødvendigvis et must.

Jeg har googlet en del og forsøgt lidt af hvert. Enten er det rigtig dyrt eller også er der ingen pladser. Jeg havde forestillet mig, man kunne bo til ca £20/nat/mand. Er jeg helt galt på den?:)

Cristian9000
13-03-2009, 11:55
Der går tog og busser fra Gatwick til London hele tiden fra tidlig morgen til sen aften. Toget Gatwick Express går hver halve time fra South Terminal. Turen tager en halv time og koster £16.90. Du kommer til Victoria Station, hvorfra du tager undergrundsbanen til Euston Station. Du kan også tage bussen, der går hvert kvarter. Det koster £6.90. Du kan se alt ved at slå op på Gatwick Airport. God tur.

Mange tak for hjælpen Helge! :) når jeg går ind for at bestille billet hos Gatwick Express, så kommer der slet ikke nogen tider frem, men er det fordi det er en slags dagsbillet, som gælder fra morgen til aften? :)

RasmusP
11-04-2009, 13:22
Vi er tre der skal med toget fra London til Manchester. Jeg har fundet en hjemmeside, hvor man kan købe et slags "turist-kort". Er der nogen der har prøvet det, og kan det anbefales? Og skal man bare stige på toget og vise kortet?

http://visitbritain.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=DK&wts.ACTION=loginguest&p=H?url=/shop
Main menu --> Train passes --> Flexible train passes --> England

RasmusP
11-04-2009, 20:04
Vi er tre der skal med toget fra London til Manchester. Jeg har fundet en hjemmeside, hvor man kan købe et slags "turist-kort". Er der nogen der har prøvet det, og kan det anbefales? Og skal man bare stige på toget og vise kortet?

http://visitbritain.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=DK&wts.ACTION=loginguest&p=H?url=/shop
Main menu --> Train passes --> Flexible train passes --> England

Jeg smider lige den her tråd ud på forsiden igen;)

Er der slet ikke nogen der har prøvet at køre med sådan en billet?

Allan
11-04-2009, 20:59
Jeg smider lige den her tråd ud på forsiden igen;)

Er der slet ikke nogen der har prøvet at køre med sådan en billet?

Har lige været ovre og se United-Villa og der tog vi med toget fra London's Euston station og til Manchester Picadilly, der købte vi et såkaldt flexipass, hvor man kan rejse frit to valgfrie dage i en måned.

http://www.arteudland.dk/ud/ground_arrangement/cgi-bin/show_one_ground_arrangement.cgi?adults=1&availability=yes&basket_check=HKZDX&basket_id=2755107&ci_848_1_dh_dest_id=440002&ci_848_1_end_date=2010-04-11&ci_848_1_ga_category=transport&ci_848_1_start_date=2009-04-11&combo_id=5&combo_item_id=848&dh_dest_id=440002&end_date=2010-04-11&ga_id=1448&package_friend=1&start_date=2009-04-11

Det eneste man gør er at få stemplet billetten første gang man skal bruge den og så ellers bare udfylde de ønskede rejsedage, lettere bliver det ikke.

Og kan ikke sige andet end at en tur til Old Trafford er den vildeste oplevelse man kan tænke sig :)

RasmusP
11-04-2009, 21:22
Har lige været ovre og se United-Villa og der tog vi med toget fra London's Euston station og til Manchester Picadilly, der købte vi et såkaldt flexipass, hvor man kan rejse frit to valgfrie dage i en måned.

http://www.arteudland.dk/ud/ground_arrangement/cgi-bin/show_one_ground_arrangement.cgi?adults=1&availability=yes&basket_check=HKZDX&basket_id=2755107&ci_848_1_dh_dest_id=440002&ci_848_1_end_date=2010-04-11&ci_848_1_ga_category=transport&ci_848_1_start_date=2009-04-11&combo_id=5&combo_item_id=848&dh_dest_id=440002&end_date=2010-04-11&ga_id=1448&package_friend=1&start_date=2009-04-11

Det eneste man gør er at få stemplet billetten første gang man skal bruge den og så ellers bare udfylde de ønskede rejsedage, lettere bliver det ikke.

Og kan ikke sige andet end at en tur til Old Trafford er den vildeste oplevelse man kan tænke sig :)

Og med sådan et kort kan man bare vælge hvilket som helst tog på hvilket som helst tidspunkt, eller hvad?

Allan
11-04-2009, 21:51
Og med sådan et kort kan man bare vælge hvilket som helst tog på hvilket som helst tidspunkt, eller hvad?

Ja så kan du frit rejse to valgfrie dage, eks London-Manchester og retur, og vi blev fortalt at det ikke er nødvendigt at reservere hjemmefra da de fleste tog på ruten langtfra er udsolgt.

Og så tager det kun 2 timer og 5 minutter :)

RasmusP
11-04-2009, 21:56
Jamen det lyder jo super:) Det tror jeg da jeg vil bestille så. Er der noget man skal være opmærksom på? -altså bestemte pladser i toget osv..

Og billetterne bliver bare sendt til personen, der bestiller ikke?

Allan
11-04-2009, 22:01
Jamen det lyder jo super:) Det tror jeg da jeg vil bestille så. Er der noget man skal være opmærksom på? -altså bestemte pladser i toget osv..

Og billetterne bliver bare sendt til personen, der bestiller ikke?

Der er som sådan ikke noget at være opmærksom på andet end det er 2.klasse men det fremgår tydeligt af togene hvilke vogne der er til 1.klasse og 2.klasse.

Og så skal man lige huske at få billetten stemplet på stationen inden man går i toget, og så ellers bare udfylde rejsedatoerne, men det er enkelt da billetten er så simpel at man ikke kan lave fejl :)

Og jo billetterne bliver bare tilsendt direkte hjem til dig

RasmusP
11-04-2009, 22:04
Fedt fedt. Mange tak for hjælpen;)

ChristianR
12-04-2009, 11:32
[QUOTE=Allan;125408]Har lige været ovre og se United-Villa og der tog vi med toget fra London's Euston station og til Manchester Picadilly, der købte vi et såkaldt flexipass, hvor man kan rejse frit to valgfrie dage i en måned.

Hvad måtte I betale for sådan 2 billetter?

Jeg var også ovre at se kampen, og vi købte bare 2 tur/retur billetter fra Euston London til Manchester Picadelly. Rejsetidspunkter var ligeldes valgfri.

Vi betalte £70 pr mand for sådan en returbillet.