Se fuld version : PL: Chelsea - Manchester United
Det er mig en KÆMPE gåde at Rooney får 90 minutter når vi har en Tevez i form siddende på bænken.
I det hele taget er det mig en KÆMPE gåde Rooney får spilletid. Han er vel angriber på papiret, men hvorfor tumler han så rundt 10-15 meter på egen banehalvdel konstant. ??
Ah, nu må du vist lige se ud over dine "Jeg hader Rooney" briller. Vi kan let blive enige om at han har været en skygge af sig selv i hele sæsonen, men han gjorde det fint i dag. Hvis der var nogen der skulle tages ud var det da nærmere Berbatov som slet ikke fik noget til at køre i dag - hvorfor i alverden ville du skifte Rooney ud før ham?
Grunden til at han lå langt ned de sidste 10-15 minutter burde være klar for enhver som så kampen. Park og Hargo var vigtige på kanterne i dag fordi de fulgte Chelsea's backs når de kom frem på banen - dette er jo ikke noget Ronaldo er kendt for at gøre (hvilket var ved at koste et rødt kort til Neville fordi han var alene 2 gange i træk), og så var der jo en anden der måtte gøre det.
En sejr i de sidste 9 kampe,
samme start som sidste sæson. og det gik jo fint,
Jeg syntes bare at forskellen er at vi spillede godt i en del af de kampe som ve satte point til i sidste sæson,
det har vi ikke gjort i år, langt fra endda, men vi har så godt nok i de 9 kampe
mød Pool og Zenit + Chelsea 3 gange,
Men det begynder snart at være tid til en sejr i mod en klasse modstander
Aquarium
21-09-2008, 16:10
Jeg er latså ved at blive træt af de folk herinde som er altid så negative og snakker om hvor skidt vi spiller osv. jeg sidder og undrer mig over om vi har set den samme kamp? Rooney dårlig? jamen han var over alt og kæmpede bravt både i forsvar og i angreb. Berbatov? han vandt så mange høje bolde for os, en ting som vi har manglet i et stykke tid. Den her resultat en altså en kæmpe en! vi spiller ude mod chelsea som ikke har tabt på hjemmebane i 85 kampe nu. nu mangler bare aresenal ude og så har vi spillet ude til the big 4. Jeg synes at vi spillede rigtig godt idag og viste nogle gode takter. at vi giver et mål væk er jeg også skuffet over, men det er ikke en grund til at svine holdet til. denne her kamp markere dagen hvor vi fandt vores styrke frem, og jeg er sikker på sejr stribe fra næste kamp. tillykke med en flot flot udebane resultat mod et hold som har startet med lyn og torden.
der er scouser derby på lørdag, der tror jeg på liverpool smider. vi skal bare sørge for ikke at komme for langt bagefter inden jul, så æder vi dem op!
PerRonaldo
21-09-2008, 16:11
Tadaaa ;)...
havde aldrig troet jeg skulle høre dig tale negativt om Ronaldo, men det må selv den største Ronaldo fan da i dag.
Jeg er ikke kæmpe Ronaldofan, tror jeg heller ikke lige frem jeg ligger skjul på. ;)
Hvis vi havde spillet med denne energi i de andre kampe, så havde vi vundet dem.. 1-1 er fint nok på Stamford Bridge, selvom en sejr ville have været at foretrække.. De næste par kampe tager vi med flotte sejre!
Og så var det skønt at se rigtig engelsk fodbold igen! Der var nogle vilde tacklinger!
Flax_Generous
21-09-2008, 16:18
Jeg ville med glæde have taget før 1-1, men alligevel er jeg ikke 100% tilfreds. Det skyldes næppe, at United spillede suveræn fodbold, for det gjorde de ikke, men snarere fordi Chelsea havde på en lille offday. Hvis vi havde listet os frem fra vores skyttegrav, som i de første 25-30 minutter, er jeg ret sikker på, at vi kunne have vundet. Teknisk og tempomæssigt var vores angreb i høj klasse til at starte med, men langsomt overlod vi initiativet til Chelsea, og i 2. halvleg blev vi reelt bare ringere og ringere. Vi kunne have vundet den her kamp, hvis vi ikke havde pakket os efter føringsmålet. Ligesom vi burde have forsat med at spille fodbold efter vi kom foran mod Liverpool...
Rio, Evans, Evra, Fletcher og til dels Rooney og Park var gode. Berbatov, Neville og Ronaldo var skuffende. Alt i alt en acceptabel præstation, som dog godt kunne have givet mere med lidt mere gejst, mod og held.
... og så lige til sidst ... Evans bliver altså en verdensklasse forsvarsspiller om et par år.
Hvordan vi nogensinde fortjente 7 advarsler er mig en gåde, specielt når Chelski så kun får en enkelt:confused:
Mike Riley må være blevet mobbet i skolen som barn, for han kunne da slet ikke tåle den mindste kommentar.
Synd vi mister målet på en dødbold, men med de andre chancer de misser, så er det et fint resultat. Vi har været igennem en god del af de grimme udekampe allerede, så nu er der plads til en lang omgang sejre!
Holmskov
21-09-2008, 16:20
Ah, nu må du vist lige se ud over dine "Jeg hader Rooney" briller. Vi kan let blive enige om at han har været en skygge af sig selv i hele sæsonen, men han gjorde det fint i dag. Hvis der var nogen der skulle tages ud var det da nærmere Berbatov som slet ikke fik noget til at køre i dag - hvorfor i alverden ville du skifte Rooney ud før ham?
Grunden til at han lå langt ned de sidste 10-15 minutter burde være klar for enhver som så kampen. Park og Hargo var vigtige på kanterne i dag fordi de fulgte Chelsea's backs når de kom frem på banen - dette er jo ikke noget Ronaldo er kendt for at gøre (hvilket var ved at koste et rødt kort til Neville fordi han var alene 2 gange i træk), og så var der jo en anden der måtte gøre det.
Jeg hader ikke Rooney, jeg mener bare at en anden, denne gang i form af Tevez, kunne ha' gjort det bedre. Rooney er med for at score mål og det har han meget meget svært ved. Derfor siger jeg som jeg gør.
Og så er det ikke de sidste 10-15 minutter jeg hentyder til. Han er konstant for langt bagude og det begriber jeg ikke. Rooney følger sikkert bare Fergies instrukser så et eller andet sted kan man ikke klandre ham for noget, men syntes godt nok vi spiller en underlig kamp.
Ferguson udtalte inden kampen at de kunne vinde på broen, men med så defensiv en opstilling, og indstilling, så tror jeg Ferguson er mere end tilfreds med en uafgjort. Det er bare ikke godt nok.
Jeg er latså ved at blive træt af de folk herinde som er altid så negative og snakker om hvor skidt vi spiller osv. jeg sidder og undrer mig over om vi har set den samme kamp? Rooney dårlig? jamen han var over alt og kæmpede bravt både i forsvar og i angreb. Berbatov? han vandt så mange høje bolde for os, en ting som vi har manglet i et stykke tid. Den her resultat en altså en kæmpe en! vi spiller ude mod chelsea som ikke har tabt på hjemmebane i 85 kampe nu. nu mangler bare aresenal ude og så har vi spillet ude til the big 4. Jeg synes at vi spillede rigtig godt idag og viste nogle gode takter. at vi giver et mål væk er jeg også skuffet over, men det er ikke en grund til at svine holdet til. denne her kamp markere dagen hvor vi fandt vores styrke frem, og jeg er sikker på sejr stribe fra næste kamp. tillykke med en flot flot udebane resultat mod et hold som har startet med lyn og torden.
Vi Mesterne vi er Championsleague vindere,
skal vi så være tilfredse med 1 point mod Pool og Chelski, godt nok på
ude bane, men hvor vi kun er med i kampen i 25 min af hver kamp,
og oven i købet må indkassere et hav af gule kort,
Når man tænker på at vi er kommet foran i begge opgør så
er jeg altså ikke inponeret,
el-insaciable
21-09-2008, 16:22
Kæft, hvor er jeg pissed lige nu...
Anyway, de første 25 minutter sidder vi fuldstændigt på kampen, og det ser rigtigt godt ud. Tempoet er vanvittigt højt, og kombinationsspillet ved Parks mål fåes ganske enkelt ikke bedre. Dog lidt ærgeligt, at der skal et semidrop af Cech til at score, i stedet for at Berba-drengen selv putter den ind.
Efter det overtager Chelsea fuldstændig kampen, og deres langt mere fysiske midtbane får et klart overtag. Men de skaber egentlig ikke rigtigt noget, men lever mest på tilfældigheder. Det er selvfølgelig også fint nok, når dommeren helt konsekvent dømmer alle 50/50 situationer i Chelseas favør. Det er helt fuldstændig forrykt, at United skal have syv advarsler, mens Chelsea får en enkelt i en kamp, der på ingen måde var hårdt spillet.
Objektivt set havde det mest fortjente nok været en Chelsea sejr på 2-1, men igen kan deres mål ærge mig noget så grusomt. Berba-drengen - som jeg ellers er stor fan af - spolerer fuldstændig vores offside-fælde ved at stå og glo to meter bagved resten af vores spillere. Kæmpe blunder. Det havde så ikke betydet noget, hvis Ferdinand havde fået et frispark for det gigantiske skub i ryggen, Kalou han laver. Men det var da meget godt headet ind...
Der er dog imo en del positive ting. Jeg synes, Johnny Evans så virkelig god ud i anden halvleg og det meste af første halvleg, ligesom hele holdet spiller fremragende i de første 25-30 minutter. Rooney var konstant farlig, selvom han fik sit obligatoriske gule kort, og Berbatov var fremragende i kombinationsspillet, selvom han godt kunne være lidt mere selvisk flere gange. Til gengæld var Gary Neville helt væk, og Van der Sar er igen, igen en evig kilde til usikkerhed i forsvaret.
Hl-Glory
21-09-2008, 16:24
Hvordan vi nogensinde fortjente 7 advarsler er mig en gåde, specielt når Chelski så kun får en enkelt:confused:
Mike Riley må være blevet mobbet i skolen som barn, for han kunne da slet ikke tåle den mindste kommentar.
Synd vi mister målet på en dødbold, men med de andre chancer de misser, så er det et fint resultat. Vi har været igennem en god del af de grimme udekampe allerede, så nu er der plads til en lang omgang sejre!
Ja det var da helt vildt, vi for endda en bøde fordi vi fik over 5 gule kort.
Mike Riley var elendig idag synes jeg, især hvad angår kort givning.
Lorensen
21-09-2008, 16:26
Hvorfor laver du egentlig halve sætninger?
Jeg er enig i at spillet ikke har set godt ud her i starten af sæsonen. Og jeg synes også selv at det er skuffende at vi har meldt os mere eller mindre ud af kampene efter 30 min. Men det er altså ikke helt uacceptabelt at vi stiller op lidt defensivt på Stamford Brigde og Anfield, hvor de færeste hold vinder. De sidste 3 år spillede vi heller ikke ligefrem prængende på Anfield, men fordi vi vandt klagede ingen over spillet.
PerRonaldo
21-09-2008, 16:27
... og så lige til sidst ... Evans bliver altså en verdensklasse forsvarsspiller om et par år.
Det er så godt set af fergie, og det er kun ham der tør at sætte så ung en spiller ind i en så betydningsfuld kamp, og han bliver belønnet med en toppræstation fra Evans side.. Men igen har det nok også meget at sige, man har verdens pt bedste forsvarsspiller ved siden side, for hold da op, hvor han bare styre den defensiv med hård hånd.
Havde det været rio der var ude, var Evans nok ikke startet inde. Men man ved aldrig.. Men 20 år og så spille så sikkert og roligt, det er imponerende!:D
United DK
21-09-2008, 16:31
Du har en utrolig høj standard, hvis du forventer, at vi spiller champagnebold, og vinder på Anfield og Stamford Bridge. Vi spillede dårligt i begge kampe, og vi fik kun et point ud af det, men sådan er det. De her indbyrdes kampe, er kun en brøkdel af hele sæsonen, og det er ikke de kampe, der alene afgør mesterskabet.
Martinsen
21-09-2008, 16:40
Der er uhyggeligt meget vi kan tage med fra den her kamp synes jeg. Vi kunne jo have afgjort kampen i de første 25 minutter, der spillede vi blændende og Chelsea sejlede rundt. Godt hjulpet på vej af Carvalhos skade naturligvis. Men efter scoringen vælger vi som altid, at pakke os ned. Vi formår dog alligevel i lang tid, at holde dem fra de helt store chancer, men som altid går det altså galt når man står nede i eget felt og bare losser væk i så lang tid. Vi havde ellers nogle gode kintramuligheder, men dem får vi desværre ikke udnyttet idag. Men ok kamp, og vi tabte heldigvis ikke for så havde det virkeligt set svært ud. Men jeg håber denne udmærket kamp, for alvor har sat os i gang i denne sæson.
Vores bedste spiller må vel være Evans eller Rio, Chelseas det var uden tvivl Mike Riley.
Synes, virkelig det var positivt at se os spille med den gejst og indstilling til kampen - vi kunne jo have ført 3/4-0 efter de første 25 min., hvis vi lige havde været skarpe. Dog trist at vi ikke fortsætter det flotte spil efter målet..
Men synes faktisk, der vistes gode takter i dag - Rooney gjorde det i mine øjne godt, Evans' spil mindede ikke om, at han ikke er fast mand eller ikke får så megen spilletid, det var squ en fin præstation af ham:), synes også Hargreaves viste sin klasse, synd det ikke resulterede i et mål ved hans første (mener jeg) indlæg i starten af kampen. Desuden synes jeg bare, at folk kæmpede rigtig godt for boldene.
Af negative ting vil jeg mene, at Nevilles manglende hurtighed stilles på prøve - og den vil modstanderne jo hurtigt finde ud af at spille på:(
Så synes jeg også godt, man kunne have ønsket sig en mere løbende Berba, men til hans forsvar havde det nok været mere ideelt med en Tevez inde, når man tager holdopstillingen i betragtning - altså mener, at Berbas kvaliteter kommer mest på prøve, når han får bolde i feltet at arbejde med. Dermed ikke sagt, at han ikke gjorde det godt, for synes også han viste gode ting og kombinationer, men man kunne have brugt lidt mere fighter (men havde han så løbet rundt som Rooney og Tevez gør, så havde den jo også været gal - det er squ ikek nemt:)).
Er jeg forresten ene om at have tænkt "nej, nej, nej", da jeg så startopstillingen - og så bænken!
Al ære og respekt for SAF - han kan virkelig udvælge de "rigtige" spillere til de forskellige kampe:D
forresten monster-afbrænder af Anelka - der slog hjertet lige et par ekstra slag og man stoppede med at trække vejret..
Det er mig en KÆMPE gåde at Rooney får 90 minutter når vi har en Tevez i form siddende på bænken.
I det hele taget er det mig en KÆMPE gåde Rooney får spilletid. Han er vel angriber på papiret, men hvorfor tumler han så rundt 10-15 meter på egen banehalvdel konstant. ??
For at hjælpe holdet! Hellere det end Ronaldo og Berbatov, der slår ud med armene, når de har mistet bolden. En godkendt præstation. Før kampen havde jeg med glæde solgt denne kamp for en uafgjort, at det så er ærgeligt at vi ikke holder til sidst er noget andet. Spillet var godt i de første 30 time, men siden stopper vi med og spille fodbold, og det er fortjent at Chelsea får udlignet. Et godt resultat, fremgang hos mange af spillerne heriblandt Park og Rooney, der var rigtig gode. Berbatov skuffede, Ronaldo er stadig ikke i form og Neville er simphelthen færdig på topplan. Så enkelt er det. Evans og Rio var endnu en gang fremragende, efter min mening bør Evans starte inde på lørdag, selvom Vidic er tilbage. Når han har gjort det så godt, fortjener han ikke at tages ud med det samme. Udemærket..
Chelseas det var uden tvivl Mike Riley.
Synes nu han dømte lige elendigt begge veje - vi fik flere gule kort, men vi fik godt nok også nogle billige frispark hvor Chelsea let kunne have fået en stor chance ud af det.
SantasLittleHelper
21-09-2008, 16:56
Riley var IMO langt fra så elendig som han plejer at være. Ja, det kan godt være at vi fik 7 gule kort, men han trak hele tiden tempoet ud af kampen, og det tror jeg kun kan have været til vores fordel.
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg mener at når vi er foran så skal vi sgu vinde uanset hvem modstanderen er. At man smider en føring væk mod portsmouth eller bolton er hvad der kan ske, men at gøre det mod Liverpool og Chelsea på udebane er simpelthen utilgiveligt, for de indbyrdes kampe er så sindsoprivende vigtige. Og ja, jeg var også rasende da Arsenal udlignede mod os sidste år.
Objektivt set har vi 2 point mindre i de kampe vi har spillet nu, i forhold til de tilsvarende kampe sidste år og det er i sig selv ikke en katastrofe, men det er virkelig unødvendigt at gøre det så svært for os selv. Vi kan sagtens nå det endnu, men det er mere end bekymrende at vi spiller så dårligt som vi har gjort plus at vi allerede har sat 2 føringer over styr.
var det kun mig og de ca. 30-40 andre på pubben, som var rimelig uforstående overfor den afslutning, det blev på kampen - os Unitedfans svinede Riley, og der var råben/diskuteren med de par chelskifans, der var, men alt sammen uden grund, for "lige pludselig" var kampen slut og folk havde byttet trøjer:confused:
Jeg kan ikke fatte, at folk piver over resultatet lige nu. Vi får 1-1 på den sværeste bane i PL, vi møder det p.t. bedste hold i PL og vi er selv ikke i topform. Det er ærgeligt, at vi ikke vinder, men det er stadig fuldt fortjent at Chelsea får scoret. Det irriterer mig lidt, at vi trækker os så langt tilbage hvergang, efter vi bringer os foran på sværre udebaner. Men det er åbenbart vores stil, og mange gange er det jo lykkedes med at holde resultatet. Synes også at det er tamt, at folk brokker sig over at O'Shea bliver taget ind. Det er da klart, at vi skal forsvare os til sidst i kampen, og ikke begynde at sætte offensive kræfter ind. Derudover irriterer det mig, at folk igen skal kommentere på Rooney. I dag var han sgu god. Er sammen med Evra arkitekten bag vores scoring, kæmper godt og er med i opspillet til Rios chance. Derudover er det ham, der kæmper sig frem til en stor mulighed, som Berbatov fucker op. Synes snart kritikken er gået over til hetz, som der var mod Giggs i foråret. Måske mangler målene, men så længe han spiller godt nok, så er kommer målene i anden række for en spiller som ham! Han er ikke manden, der skal lave 30 mål i denne sæson, og det ved alle også godt.
Du har en utrolig høj standard, hvis du forventer, at vi spiller champagnebold, og vinder på Anfield og Stamford Bridge. Vi spillede dårligt i begge kampe, og vi fik kun et point ud af det, men sådan er det. De her indbyrdes kampe, er kun en brøkdel af hele sæsonen, og det er ikke de kampe, der alene afgør mesterskabet.
Kald det bare utrolig høj standard, men jeg anser os for at være en klasse
over Pool, og jeg mener at vi tabte kampen fordi at vi var langt under vanlig
standard, vi kommer foran tidligt i kampen, og Pool er uden Torres og Gerrard
hvis man ikke må forvente 3 point i sådan en kamp så ved jeg sgu ikke
hvornår man må, Stoke fik 1 point med samme taktik som vi prøvede på,
Vi kommer foran mod Chelsea, og giver så alt initiativet til dem, Jeg
indrømmer at et point på forhånd var rimeligt, men når vi spiller som om vi
var et bundhold der prøver desperat at klammer sig til en uventet føring, så
syntes jeg at det er skidt.
Riley var IMO langt fra så elendig som han plejer at være. Ja, det kan godt være at vi fik 7 gule kort, men han trak hele tiden tempoet ud af kampen, og det tror jeg kun kan have været til vores fordel.
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg mener at når vi er foran så skal vi sgu vinde uanset hvem modstanderen er. At man smider en føring væk mod portsmouth eller bolton er hvad der kan ske, men at gøre det mod Liverpool og Chelsea på udebane er simpelthen utilgiveligt, for de indbyrdes kampe er så sindsoprivende vigtige. Og ja, jeg var også rasende da Arsenal udlignede mod os sidste år.
Objektivt set har vi 2 point mindre i de kampe vi har spillet nu, i forhold til de tilsvarende kampe sidste år og det er i sig selv ikke en katastrofe, men det er virkelig unødvendigt at gøre det så svært for os selv. Vi kan sagtens nå det endnu, men det er mere end bekymrende at vi spiller så dårligt som vi har gjort plus at vi allerede har sat 2 føringer over styr.
Jeg ved ikke hvad du forventer på PL's sværeste bane, men er det, at vi skal køre dem rundt i 90 min? Vinder vi vores udsatte kamp mod Fulham, er vi kun 4 point bag Arsenal og har overstået nogle af de hårdeste kampe allerede, så vi er bestemt med i kampen endnu.
RuudVanNissetøj
21-09-2008, 17:02
Neville er simphelthen færdig på topplan
Jeg er ret uenig, synes egentligt Neville viste at han fortsat kan være med på højeste niveau. Han er vores anfører og gør sit arbejde ordentligt hver gang. Han mangler måske speed, men derimod kan man ikke tage hans gode spilforståelse fra ham. Synes han dækkede godt op om Malouda og senere Kalou.
Ellers er jeg pis hamrende irriteret over, at vi må trække os med en uafgjort til sidst. Synes vi spiller en rigtig flot anden halvleg, selvom vi trækker os tilbage i defensiven i slutningen første og starten af anden. Typisk at vi skal inkasere et skod mål på en dødbold, hvor man tydligt ser Ferdinand brokke sig til dommeren før sparket pga. hænder og albuer i hovedet!!! Riley var meget kritisabel i dag.....
Men vi kan i det mindste tage meget godt med fra denne kamp - især pasningsspillet som fungerede super i især førstehalvleg.
Til sidst må jeg indrømme, at jeg sjældent har været glad for en skade på holdet. Men efter vi fik Kusz ind på kassen i stedet for Van D Sar, så kom der heldigvis ro på resten af kampen. Synes han stod en fremragende kamp....
Jeg er ret uenig, synes egentligt Neville viste at han fortsat kan være med på højeste niveau. Han er vores anfører og gør sit arbejde ordentligt hver gang. Han mangler måske speed, men derimod kan man ikke tage hans gode spilforståelse fra ham. Synes han dækkede godt op om Malouda og senere Kalou.
Ellers er jeg pis hamrende irriteret over, at vi må trække os med en uafgjort til sidst. Synes vi spiller en rigtig flot anden halvleg, selvom vi trækker os tilbage i defensiven i slutningen første og starten af anden. Typisk at vi skal inkasere et skod mål på en dødbold, hvor man tydligt ser Ferdinand brokke sig til dommeren før sparket pga. hænder og albuer i hovedet!!! Riley var meget kritisabel i dag.....
Men vi kan i det mindste tage meget godt med fra denne kamp - især pasningsspillet som fungerede super i især førstehalvleg.
Til sidst må jeg indrømme, at jeg sjældent har været glad for en skade på holdet. Men efter vi fik Kusz ind på kassen i stedet for Van D Sar, så kom der heldigvis ro på resten af kampen. Synes han stod en fremragende kamp....
Er uenig med Neville. Han er ved at koste et par gange. Første gang i førstehalvleg, hvor hans tilbagelægning med hovedet er for kort, og en situation, der er på nippet til straffespark. I andenhalvleg laver han også sine fejl, b.la. da Neville skyder den ud i fødderne af Kalou lige efter hans udligning. Udover det bliver hans manglende fart og teknik udstillet. Så efter min mening, er Neville ikke god nok til at starte inde i de her kampe mere, desværre.
Er enig i det sidste, VDS har været uhyggelig ringe kørende i sæsonstarten, og alt blev meget bedre da TK kom ind.
SantasLittleHelper
21-09-2008, 17:09
Jeg ved ikke hvad du forventer på PL's sværeste bane, men er det, at vi skal køre dem rundt i 90 min? Vinder vi vores udsatte kamp mod Fulham, er vi kun 4 point bag Arsenal og har overstået nogle af de hårdeste kampe allerede, så vi er bestemt med i kampen endnu.
Jeg forventer at vi vinder når vi kommer foran. Det er IMO ikke for meget at forlange når man er verdens bedste klubhold. Jeg er ligeglad med hvad jeg havde solgt den for inden kampen, for som den forløber sig skal vi vinde. Hvis rooney scorer på den megachance som Ronaldo skaber, så er kampen død. Selvfølgelig er vi stadig med, men jeg er dybt skuffet over at vi bliver ved med at gøre det svært for os selv.
el-insaciable
21-09-2008, 17:15
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg mener at når vi er foran så skal vi sgu vinde uanset hvem modstanderen er. At man smider en føring væk mod portsmouth eller bolton er hvad der kan ske, men at gøre det mod Liverpool og Chelsea på udebane er simpelthen utilgiveligt, for de indbyrdes kampe er så sindsoprivende vigtige. Og ja, jeg var også rasende da Arsenal udlignede mod os sidste år.Det må næsten bare være dig. Det giver altså ikke meget mening, at det er ok at sætte føringer over styr mod betydeligt dårligere hold, mens det er direkte utilgiveligt at gøre det mod nogle af verdens bedste klubhold. Det er ganske enkelt usammenhængende.
RuudVanNissetøj
21-09-2008, 17:24
Er uenig med Neville. Han er ved at koste et par gange. Første gang i førstehalvleg, hvor hans tilbagelægning med hovedet er for kort, og en situation, der er på nippet til straffespark. I andenhalvleg laver han også sine fejl, b.la. da Neville skyder den ud i fødderne af Kalou lige efter hans udligning. Udover det bliver hans manglende fart og teknik udstillet. Så efter min mening, er Neville ikke god nok til at starte inde i de her kampe mere, desværre.
Er enig i det sidste, VDS har været uhyggelig ringe kørende i sæsonstarten, og alt blev meget bedre da TK kom ind.
Jeg giver ret i, at den med Malouda ikke var god :Smackden: Men synes ikke man kan sige noget til "Anelka droppet" - der er ingen forsvarer der vil regne med, at manden skulle misse sådan en chance. Bolden kommer med god fart, og så skal man bare impulsivt ramme den. Det som jeg dog mere lagde mærke til vedr. Neville var hans løb op af højre siden. Synes han fik smækket et par gode bolde indover og pressede fint op, samtidig med han stod godt i defensiven....men vi kan godt være enige om, at Neville nok ikke har mange sæsoner tilbage i sig.
Mhs. til Kusz så mener jeg seriøst, at man skulle begynde at overveje at give ham chancen fra start. Van Der Sar har været rystende i sine bedømmelser af bolde i denne sæson. Han kunne let have kostet et mål i dag i løbet af sine små 20 min. Kunne dog ikke lade være med at grine af Rio, da han efter VDS første "drop" gik hen mod ham og sagde "What the fuck is going on??" :)
Det må næsten bare være dig. Det giver altså ikke meget mening, at det er ok at sætte føringer over styr mod betydeligt dårligere hold, mens det er direkte utilgiveligt at gøre det mod nogle af verdens bedste klubhold. Det er ganske enkelt usammenhængende.
Han har på sin vis ret. Der burde ikke være nogen undskyldning for koncentrationssvigt mod de store hold, og det var målet desværre.
Når det så er sagt, så holder jeg stadig på at målet var kommet lige gyldigt hvad. Chelsea er ganske enkelt et bedre hold end os for tiden.
Martinsen
21-09-2008, 17:25
Synes nu Neville gjorde det ok. Ikke prægende, men synes bestemt ikke at han viser, som nogle mener, at han er færdig på topplan. Brown er førstevalget uden tvivl.
United-Allan33
21-09-2008, 17:27
Fuldstændig enig, men det kan vel ikke komme bag på dig at folk har den holdning??
Jeg synes også vi kan tage meget med fra denne kamp, vi spillede kanon i de først 25 min, og så lader vi os presse tilbage og formår desværre ikke at vende det.. men det er jo ikke ligefrem Wigan vi spiller imod.. Chelsea spillede jo også godt...
Og at Rooney spillede dårligt, lugter jo langt væk af had mod ham, hvis Rooney spillede dårlig, hvad gjorde Ronaldo så ik?
Hvis Ballack ikke havde været så venlig at hoppe og løbe efter bolden var Neville blevet vist ud pga. han kom ca. en halv time for sent 2 gange inden for få minutter. Det var i det tidsrum hvor han ikke havde fuld backup fra sin højre midtbane - det er i mine øjne ikke særlig holdbart at have en højre back som gang på gang bliver overløbet når han ikke har en fuldtids hjælpespiller. Det er jo kun imod de store hold at vi spiller med så defensive midtbanekanter som vi gjorde i dag - i alle andre kampe har vi brug for en back som kan klare sig selv, og det kunne Neville tydeligvis ikke.
RuudVanNissetøj
21-09-2008, 17:46
Hvis Ballack ikke havde været så venlig at hoppe og løbe efter bolden var Neville blevet vist ud pga. han kom ca. en halv time for sent 2 gange inden for få minutter. Det var i det tidsrum hvor han ikke havde fuld backup fra sin højre midtbane - det er i mine øjne ikke særlig holdbart at have en højre back som gang på gang bliver overløbet når han ikke har en fuldtids hjælpespiller. Det er jo kun imod de store hold at vi spiller med så defensive midtbanekanter som vi gjorde i dag - i alle andre kampe har vi brug for en back som kan klare sig selv, og det kunne Neville tydeligvis ikke.
Jeg synes der desværre (min mening og opfattelse) er lidt for mange, der ikke giver Neville den respekt han fortjener. At sige han ikke er god nok til topplan er direkte mærkligt at sige - hvorfor er han så vores anfører ?? Eller er det bare Fergusson der er helt væk ?
Det mest kritisable jeg kan finde på Neville i dag er hans for korte tilbagelægning til VDS. At han gang på gang bliver overløbet synes jeg nu ikke jeg så i kampen - men man ser jo også fodbold forskelligt :) Jeg så flere aktioner fra Neville i løbet af kampen, hvor han formåede at beskytte og holde bolden fint. Bl.a. fik han trukket et frispark på Drogba. Tacklingen mod Ballack var ikke smart, men vil påstå at en spiller som Scholes lænede sig mere op af et andet gult kort end Neville.
At han får "dækning" fra midtbanen er vel ganske normalt. Hvis ikke vi havde Park eller en anden midtbanespiller til at gå ned i venstre siden, så havde Evra for alvor været på skideren. Evans reddede hans røv en enkelt gang eller to i anden halvleg hvor han kom for langt frem.
Alt i alt vil jeg bare mene, at Neville fortsat har en funktion på holdet. Det overraskede dog mig som mange at Brown ikke startede inde, da han har gjort det fremragende på backen.
Parkohargo
21-09-2008, 17:49
Alt i alt kan vi godt være pænt tilfredse med at få 1-1 på broen. Sådan som vores spil har kørt det sidste stykke tid. De positive ting vi kan tage med fra denne kamp er resultatet..og:
Rooney er kommet igang igen og kæmper og arbejder som en gal og er faktisk med i alt opbyggende spil. Deltager i det defensive rigtig flot.
Generelt en god holdindsats hvor mange spillere udstråler god vilje og gejst som vi har manglet indtil videre.
Kuzzen kommer ind og gør et kanon indhop istedet for vds. Synes han var rigtig sikker idag. Hvor kalou scorer skulle han måske godt ha taget chancen og forsøge bokse væk..
Det mere negative er så...
at Berba slet ikke får noget ud af kampen.. i de sidste 50-60 min var han næsten usynlig, og slog allermest bare ud med armene.. Det var slet ikke hans dag.
Ronaldo kommer ind og laver et par dives og gider ikke deltage i det defensive arbejde overhovedet. Det er sku en sløj indsats som indskifter. Stram dig op Ronaldo!
Syv gule kort..:)
Alt i alt en godkendt kamp, hvor vi får et OK resultat med os... Rigtig ærgeligt at vi ikke holder den hjem, men det havde jeg ikke forventet før kampen..
Pole in goal, overraskede mig idag.. Bilder mig ind at det er kampen med Foster om reservepladsen der gør det, men han virkede MEGET mere rolig i sine indgreb en han plejer, og han tog sig af alt der var.. Han havde lige en enkelt gang hvor det var lige ved og næsten, men det er ikke noget at være urolig for.. Rigtig solid kamp af ham..
Neville overrasker mig ved at spille ok.. Brown er stadig mit førstevalg, og man kunne godt se at Neville stadig mangler noget timing i sine indgreb.. Lidt farlige tacklinger indimellem hvor han er heldig ikke at ramme manden.. Men ellers gjorde han det rigtig godt, og lukkede godt af og så kunne han følge Droba i fart retur mod målet:D
Rooney gjorde det kanon, og jeg kan ikke forstå hvordan man kan syntes han gjorde det skidt idag..
Hele forsvaret gjorde det generelt super godt, og Evra er min klare MoM.. Kæft hvor er han bare dejlig..
OG Evans og Rio var rock solid, og Evans spillede som om han havde spillet flere sæsoner fast.. Rigtig dejligt at se, og hvis dette er hans generelle niveau vil jeg ingen bekymringer ha med at smide ham ind i tilfælde at skader..
Midtbanen gjorde det rigtig godt, og Hargo er bare en fryd at følge.. Nøj, han gør det godt.. Et rigtig højt bundniveau, og han er så stor en hjælp for forsvaret.. Og så taber han aldrig bolden.. O'shea gjorde ingen forskel da han kom ind og var meget usynlig ud over at han smed bolden væk som noget af det første da han kom ind..
Park, gjorde en kanon figur, og kæmper som altid, og er der hvor det brænder, og derfor scorer han idag.. Ærgeligt at han ikke får timet sit indløb da Berba aflevere på tværs i feltet, men sådan er det..
Syntes der var 3 skuffelser idag.. Berba, Ronaldo og SAF..
1, Berba: Hvorfor ligger han BAG ved Rooney mange gange?? Jeg kan ikke helt se ideen.. Og hvor var han?? Gjorde lidt figur af sig i starten, da holdet spillede rigtig godt, men han virker på ingen måde som en der kan vende en kamp, og han stod totalt i skyggen af Rooney idag..
2, Ronaldo: Hvad har han gang i.. Jo han er da en gudsbenået fodboldspiller, og han har så meget kreativitet og fart i hans spil, og han satte også meget gang i den da han kom ind, men alligevel kan jeg ikke andet en at græmmes ved ham efter sådan en præstation..
Nøj, hvor var jeg pinlig over at holde med at hold der har sådan en spiller, da han lod som om han blev fældet af Lampard.. FY for helvede, hvor er det klamt at se på.. At han så tusind andre gange i den tid han er inde, stopper op og slår ud med armene, samtidig med at han flere gange taber bolden uden at være specielt presset.. Så vil jeg fanme tillade mig at være skuffet.. Føj..
3, Sir Alex Ferguson: Ja det er ang. punkt 1. Berba, at jeg er skuffet over SAF.. Berba falder helt ud af kampen i 2. halvleg, og så sidder han og gemmer på Tevez ude på bænken der er i sit livs form, og så sent som i lørdags scorede mod Liverpool.. Hvorfor?? Syntes fanme det er synd for Tevez.. Skal han virkelig sættes på bænken HELE kampen frem for en Berba der lige er kommet til klubben og ikke har vidst noget!!! Fair nok at SAF vil starte med Berba, men når han så ser at Berba gjorde lige så meget nytte på banen som han ville kunne fra bænken i 2. halvleg så skuffer det mig fanme, og det må også skuffe Tevez, hvorfor han ikke bliver sat ind..
Og nej dette er ikke et angreb på SAF overall, men syntes det var en skidt disposition.. Men ellers en glimragende opstilling han havde sat, og godt set at smide 3 centrale ind fra start hvor vi skal have overtaget på midten, hvilket vi virkelig også havde.. Det var ikke meget man så til Lampard den første halve time..
At vi får 7 gule kort kan jeg ikke hidse mig op over.. Det viser hvor tændte folk er, og jeg syntes ikke nogle af dem var for svinestreger.. Og jeg må indrømme at det kan godt være det bare var mig der blinkede, men er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig hvad Rio og Evra fik gult kort for?????
Alt i alt er jeg tilfreds med resultatet og spillet, men alligevel skuffet, fordi jeg mener at vi med andre udskiftninger, kunne have vundet kampen..
Jeg synes der desværre (min mening og opfattelse) er lidt for mange, der ikke giver Neville den respekt han fortjener. At sige han ikke er god nok til topplan er direkte mærkligt at sige - hvorfor er han så vores anfører ?? Eller er det bare Fergusson der er helt væk ?
Det har jo ikke noget at gøre med at give ham den respekt han fortjener. Der er vel ingen der kan være uenige i at han har været en utrolig vigtig mand for klubben i mange mange år, men det er jo bare ikke nok hvis vi stadig vil vinde de fine titler - at Neville er anfører i dag er vel heller ikke så underligt, anfører-bindet bliver jo ikke givet til banens bedste spiller og vi ved alle både at Fergie er meget glad for Neville og at Neville har været anfører før, så på sin vis ville det vel være underligt hvis han ikke var.
At han får "dækning" fra midtbanen er vel ganske normalt. Hvis ikke vi havde Park eller en anden midtbanespiller til at gå ned i venstre siden, så havde Evra for alvor været på skideren. Evans reddede hans røv en enkelt gang eller to i anden halvleg hvor han kom for langt frem.
Selvfølgelig er hjælp fra midtbanen (og andre spillere) vigtigt, jeg synes bare det var lidt alarmerende at i de få minutter Neville ikke fik hjælp fra vores højremidtbane, så er han ved at hive 2 gule kort til sig - det er, som sagt, slet ikke holdbart hvis han skal spille i samme side som Ronaldo/Nani på nogle tidspunkter, der bliver han nød til at kunne klare sig selv uden at være ved at få gult kort hver gang.
PerRonaldo
21-09-2008, 18:11
Kofoed:
Ang. det med at han ikke skifter Berba ud, er nok taktiske oversager.. Han havde besluttet sig for at Ronaldo skulle spille lige meget hvad. Nu var vi foran 1-0 og havde kun en udskiftning tilbage, han kan se at efter Ronaldo er kommet ind er Neville efterladt fuldstændig alene, så han vælger at sætte o'shea ind. Det synes jeg godt kan forsvares. Han havde med garanti sat tevez ind hvis VDS ikke var blevet skadet.
KaptajnKjaer
21-09-2008, 18:13
Det mest kritisable jeg kan finde på Neville i dag er hans for korte tilbagelægning til VDS. At han gang på gang bliver overløbet synes jeg nu ikke jeg så i kampen - men man ser jo også fodbold forskelligt :) Jeg så flere aktioner fra Neville i løbet af kampen, hvor han formåede at beskytte og holde bolden fint. Bl.a. fik han trukket et frispark på Drogba. Tacklingen mod Ballack var ikke smart, men vil påstå at en spiller som Scholes lænede sig mere op af et andet gult kort end Neville.
Alt i alt vil jeg bare mene, at Neville fortsat har en funktion på holdet. Det overraskede dog mig som mange at Brown ikke startede inde, da han har gjort det fremragende på backen.
Helt enig, synes også han i en lang periode gjorde det helt fornuftigt i kampen, og tror han skulle kompensere lidt med rutine, i og med Giggs var henvist til bænken.
Da han laver sit stunt på Ballack 2 gange, synes jeg det ser ud som om han er ved at blive træt, indtil da har han fint styr på det, men pludselig knækker koncentrationen og ser lidt slidt ud. Og i og med han har været længe ude med en skade tror jeg også det var det der skete, og forstår ikke han ikke blev skiftet ud der, men det har nok noget at gøre med hans position på banen samt anførerbåndet.
Men kritikken synes jeg er alt, alt for hård.
Kofoed:
Ang. det med at han ikke skifter Berba ud, er nok taktiske oversager.. Han havde besluttet sig for at Ronaldo skulle spille lige meget hvad. Nu var vi foran 1-0 og havde kun en udskiftning tilbage, han kan se at efter Ronaldo er kommet ind er Neville efterladt fuldstændig alene, så han vælger at sætte o'shea ind. Det synes jeg godt kan forsvares. Han havde med garanti sat tevez ind hvis VDS ikke var blevet skadet.
Syntes stadig ikke det er fair:( Ville til hver en tid foretrække at smide Tevez ind frem for Ronaldo med den form han er i for tiden..
3, Sir Alex Ferguson: Ja det er ang. punkt 1. Berba, at jeg er skuffet over SAF.. Berba falder helt ud af kampen i 2. halvleg, og så sidder han og gemmer på Tevez ude på bænken der er i sit livs form, og så sent som i lørdags scorede mod Liverpool.. Hvorfor?? Syntes fanme det er synd for Tevez.. Skal han virkelig sættes på bænken HELE kampen frem for en Berba der lige er kommet til klubben og ikke har vidst noget!!! Fair nok at SAF vil starte med Berba, men når han så ser at Berba gjorde lige så meget nytte på banen som han ville kunne fra bænken i 2. halvleg så skuffer det mig fanme, og det må også skuffe Tevez, hvorfor han ikke bliver sat ind..
Og nej dette er ikke et angreb på SAF overall, men syntes det var en skidt disposition.. Men ellers en glimragende opstilling han havde sat, og godt set at smide 3 centrale ind fra start hvor vi skal have overtaget på midten, hvilket vi virkelig også havde.. Det var ikke meget man så til Lampard den første halve time.
Ang. Sir Alex så er jeg helt enig i at Tevez burde have fået chancen - MEN! Vi bliver nød til at bruge vores første udskiftning på at få VDS ud. Derefter skifter han Scholes ud som allerede har fået et gult kort - og med den stil Riley lagde for dagen kunne han meget let have fået et til, så det egentlig en god udskiftning synes jeg og det er jo ikke Fergie's skyld at Ronaldo udover sin første dribletur slet ikke får noget ud af det han laver. Til sidst skifter han O'Shea ind for Park - som jeg ser det er det kun træthed som kunne hive Park fra banen da han spillede en kanon kamp og løb sindsygt meget, så jeg går udfra det var grunden. I så fald, endnu en fornuftig udskiftning synes jeg - da en træt spiller er det sidste man har brug for når man er under et sådan pres. Så egentlig synes jeg Fergie's udskiftninger i dag var ganske fornuftige - jeg ville bare ønske at han havde haft en enkel en til.
PerRonaldo
21-09-2008, 18:39
Syntes stadig ikke det er fair:( Ville til hver en tid foretrække at smide Tevez ind frem for Ronaldo med den form han er i for tiden..
Ja men det er sgu også vigtigt at ham ronaldo kommer op på sit niveau, og det gør han kun ved at spille kampe. Vi ved alle hvad han kan, at han så spiller en lorte kamp og kun laver ting vi væmmedes ved, kan man jo ikke vide, men set i bagklogskab, så er jeg enig i at tevez var at foretrække.
Men jeg var virkelig også skuffet over Berba han fylder godt, men udstråler ikke særlig meget spillelyst. Jeg kan godt forstå at det giver fergie hovedpine på den sunde måde.
Det er ikke nemt at vide hvem der fungere bedst sammen og det hele skal falde sammen i en større enhed. Berba er ikke særlig bevæglig, men han er en kanon spiller med ryggen til forsvaret og er med i rigtig mange luft dueller, er det ikke det vi har råbt og skreget på? Ham og Ronaldo op i gear og med rooney og tevez's nuværende form, ser det ikke helt skidt.
Berbatov har aldrig været kendt for at være som rooney og tevez, som spænder rundt på banen i 90 minutter.
Det har han aldrig været, så der er ikke noget at være overrasket over der.
Jeg vil så sige tilgengæld, at det havde været sundt for United at have spillet med Tevez i anden halvleg. Desværre gjorde VDS's skade at vi ingen udskiftning havde, men måske havde det været bedre at have ladet ronaldo blive istedet og så sætte Carlos ind.
Berbatov har aldrig været kendt for at være som rooney og tevez, som spænder rundt på banen i 90 minutter.
Enig. Dem der har fulgt lidt med i hans tid i Spurs, ved da at hans stil og udstråling kan være meget doven. Da vi købte Berbatov, købte vi også hans stil. Så han kan efter min mening være nok så lallende og kedelig at se på, så længe han scorer mål ligesom han gjorde i Tottenham, er jeg tilfreds med ham. -han bliver dog aldrig min favoritspiller med den stil, men det er jo også ligemeget:)
Ja men det er sgu også vigtigt at ham ronaldo kommer op på sit niveau, og det gør han kun ved at spille kampe. Vi ved alle hvad han kan, at han så spiller en lorte kamp og kun laver ting vi væmmedes ved, kan man jo ikke vide, men set i bagklogskab, så er jeg enig i at tevez var at foretrække.
Men jeg var virkelig også skuffet over Berba han fylder godt, men udstråler ikke særlig meget spillelyst. Jeg kan godt forstå at det giver fergie hovedpine på den sunde måde.
Det er ikke nemt at vide hvem der fungere bedst sammen og det hele skal falde sammen i en større enhed. Berba er ikke særlig bevæglig, men han er en kanon spiller med ryggen til forsvaret og er med i rigtig mange luft dueller, er det ikke det vi har råbt og skreget på? Ham og Ronaldo op i gear og med rooney og tevez's nuværende form, ser det ikke helt skidt.
Til dels enig, men det er ikke disse kampe man skal bruge for at spille folk iform, og derfor mente jeg også før kampen at det var hul i hovedet at stille med Neville istedet for Brown.. At han så gjorde det Ok er jo så positivt, men i disse sindsygt vigtige kampe skal man stille med dem med den bedste form PT. og så skulle det i mit hoved ha været Tevez og Brown istedet for Berba og Neville.. Men sådan er der så meget, og i sidste ende må man jo stole på at SAF ved hvad han laver.. Og de sidste 20 år kunne jo tyde på at han ikke er helt gal på den:devilll:
Enig. Dem der har fulgt lidt med i hans tid i Spurs, ved da at hans stil og udstråling kan være meget doven. Da vi købte Berbatov, købte vi også hans stil. Så han kan efter min mening være nok så lallende og kedelig at se på, så længe han scorer mål ligesom han gjorde i Tottenham, er jeg tilfreds med ham. -han bliver dog aldrig min favoritspiller med den stil, men det er jo også ligemeget:)
Jeg er helt afklaret med hvordan han spiller, og at man ikke ser ham løbe rundt efter bolden som en gal, og det er ikke der jeg mener problemet ligger.. Mit problem ligger i at vi INTET så til ham, fordi bolden ikke kom helt derop hvor det for alvor bliver farligt.. Og DER ville Tevez kunne gøre en forskel, nemlig få noget mere kreativitet i angrebet.. At vi så ville mangle Berba når bolden så blev spillet derop af Tevez fordi de to var byttet ud, ville så være en anden sag:D
PerRonaldo
21-09-2008, 20:19
Til dels enig, men det er ikke disse kampe man skal bruge for at spille folk iform, og derfor mente jeg også før kampen at det var hul i hovedet at stille med Neville istedet for Brown.. At han så gjorde det Ok er jo så positivt, men i disse sindsygt vigtige kampe skal man stille med dem med den bedste form PT. og så skulle det i mit hoved ha været Tevez og Brown istedet for Berba og Neville.. Men sådan er der så meget, og i sidste ende må man jo stole på at SAF ved hvad han laver.. Og de sidste 20 år kunne jo tyde på at han ikke er helt gal på den:devilll:
Han ved lige præcis hvad han gør, jeg var også hurtig ude og sige at det var en latterlig opstilling, men han fik hurtigt lukket munden på mig..
Han ved godt den her kamp ikke var altafgørende, og han var meget tæt på at alt lykkedes, men som sagt så gjorde det helt sikkert noget, taktisk, at VDS blevet skadet..
Kunne dog ikke lade være med at grine af Rio, da han efter VDS første "drop" gik hen mod ham og sagde "What the fuck is going on??" :)
Ja Rio er squ for herlig:) han udstråler virkelig den gejst, som har manglet - lækkert med nogen, der tager ansvar, og synes det smittede af på holdet, det var en fin indsats i dag, men vi skulle bare have holdt presset og ikke trukket os tilbage efter målet.. men man kan jo altid være bagklog.
Og at Rooney spillede dårligt, lugter jo langt væk af had mod ham, hvis Rooney spillede dårlig, hvad gjorde Ronaldo så ik?
nu kan det godt være, det bare er mig, som ikke forstår indlæggene eller læser dem forkert, men synes ikke, at folk sviner Rooney eller kritiserer ham - tværtimod. Og hvis man kigger i MoM-tråden, så roses han til skyerne - men som sagt, det kan være jeg har overset nogle indlæg, eller ikke læst dem ordentligt, men kani hvert fald finde mange, som roser Rooney.
At sige han ikke er god nok til topplan er direkte mærkligt at sige - hvorfor er han så vores anfører ?? Eller er det bare Fergusson der er helt væk ?
kan ligeså godt sige, jeg er fuldstændig uforstående overfor, hvorfor han er vores anfører - Rio er i mine øjne langt mere kompetent. Og ser udelukkende hans udnævnelse som anfører som noget flinke-ting - dermed ikke ment, jeg ikke har respekt for Neville, for han har spillet en vigtig rolle gennem mange år, men hans tid på topplan er i mine øjne slut.
Brown har gjort det fremragende - og hvis jeg var ham, ville jeg virkelig være skuffet over at vlre blevet bænket..
Og jeg må indrømme at det kan godt være det bare var mig der blinkede, men er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig hvad Rio og Evra fik gult kort for?????
jeg ville rigtig gerne fortælle det, hvis jeg vidste det.. men måske har det været pga. brok - men synes, det er tyndt, hvis det er derfor, men de gik jo heller ikke lige frem ind i nogle tacklinger, der kunne takseres til gult kort..
Jeg havde inden kampen solgt den for et point, efter kampen ærgrer jeg mig en smule over vi ikke vandt, må jeg indrømme.
Men alt i alt, en fin kamp, hvor jeg synes vi kan være tilfredse.
Jeg er noget mere optimistisk på det hele, end jeg var inden kampen.
jeg ville rigtig gerne fortælle det, hvis jeg vidste det.. men måske har det været pga. brok - men synes, det er tyndt, hvis det er derfor, men de gik jo heller ikke lige frem ind i nogle tacklinger, der kunne takseres til gult kort..
Præcis.. Som jeg husker det med Evra's kort, så fik de hjørne og så filmede kammeraet et andet sted hen og så fik han ligepludselig gult???? Og det samme med Rio.. Man så ikk hva faen der skete..
timberunited
22-09-2008, 07:35
Præcis.. Som jeg husker det med Evra's kort, så fik de hjørne og så filmede kammeraet et andet sted hen og så fik han ligepludselig gult???? Og det samme med Rio.. Man så ikk hva faen der skete..
:devill: Den dommer var rædselsfuld. Hvis United's spillere bare bevægede sig, fik de et gult kort. Nevilles var der ikke så meget at sige til. Anelka snyder den efterhånden aldrende mand. Det samme kan siges om jubelnarren Jon Obi Mikels. Men var ellers var der flere af de andre kort, som sagtens kunne diskuteres.
Ferguson var også af den mening, læste jeg. Og hvis han nu tager sig et godt stykke stærkt tyggegummi, skulle han måske følge Chelseas eksempel med Terry og få et par af dem annuleret. :lolol:
PS Troede I også, at Rio fik rødt til allersidst? Det er den slags, der giver hjertebanken.
Hvad skete der til sidst med rio ferdinand? nogle der har set eller hørt noget?
Hvad sker der for opdækningne til målet til 1-1? Rio dækker både Kalou og Terry op. Hverken inden, under eller efter frisparket bliver taget får han hjælp. Han gør, for mig at se det rigtige, ved at holde sig til Terry. Det er skidt skidt forsvarsspil!
Hvordan kan en mand få lov at stå helt fri på det her niveau?
http://www.gratisupload.dk/download/16004/view/
Der var jeg vist for hurtig, he he. Det skal lige siges at yderste mand til venstre på billedet dækker en Chelseamand uden for billedet :)
Jeg havde solgt kampen for et point inden, men det er virkelig dårlig opdækning. Den skulle de altså ikke have scoret på!
United-Allan33
22-09-2008, 11:25
Jeg tror han selv troede han fik rødt kort, og derfor gik fra banen.. men jeg ved det selvfølgelig ikke, men troede også han var blevet smidt ud
Don Kafai
22-09-2008, 11:37
Jeg fattede ikke kampens afslutning. Jeg fik flashback til Anja Andersens tilbagetrækning af Slagelse-spillerne i håndbold. Jeg troede Ferguson trak sine spillere ind i omklædningsrummet, fordi han ikke gad den lortedommer mere.
Og troede, at Rio sagde stop, og marcherede ud som den første, efter han var uenig i dommerkendelsen...
Er stadig i tvivl om hvad der skete, for fløjtede Riley ikke frispark?
SantasLittleHelper
22-09-2008, 11:51
Jeg var bange for at Rio vidste at han fik et gult mere og derfor var på vej ud i bad. Men det er da nok meget godt at de ikke fik frispark i den situation..
Jeg var bange for at Rio vidste at han fik et gult mere og derfor var på vej ud i bad. Men det er da nok meget godt at de ikke fik frispark i den situation..
Er du sikker? Men det fik han jo ikke, så det var vel lidt pinligt af ham, at brokke sig ud af banen.
SantasLittleHelper
22-09-2008, 15:10
Er du sikker? Men det fik han jo ikke, så det var vel lidt pinligt af ham, at brokke sig ud af banen.
Ja, jeg er temmelig sikker på at jeg var bange for at Rio ville have fået sit andet gule kort i situationen. Ved ikke om jeg synes det var pinligt. I hvert fald ikke mere pinligt end at se Rooney brokke sig hver eneste gang.
United DK
22-09-2008, 15:36
Ja, jeg er temmelig sikker på at jeg var bange for at Rio ville have fået sit andet gule kort i situationen. Ved ikke om jeg synes det var pinligt. I hvert fald ikke mere pinligt end at se Rooney brokke sig hver eneste gang.
Det er sjovt som du hele tiden skal forsvare Ronaldo, fordi han er United-spiller, mens Rooney bare skal have det glatte lag, selvom han mig bekendt også spiller for United.
SantasLittleHelper
22-09-2008, 16:22
Det er sjovt som du hele tiden skal forsvare Ronaldo, fordi han er United-spiller, mens Rooney bare skal have det glatte lag, selvom han mig bekendt også spiller for United.
jeg er meget uenig. Jeg er meget begejstret for Rooneys spillestil - når det fungerer. Når det ikke fungere, er det på tide at prøve noget nyt. Rooney spillede fint og skabte godt med chancer, men kostede 2 gange. Ronaldo skabte en kæmpechance til Rooney som han virkelig burde have scoret på, men den er der åbenbart mange der ikke har set? Ja, det var selvfølgelig ikke sjovt at se Ronaldo smide sig i den ene situation, men han gør det jo også for at beskytte sig selv. Det er i hvert fald ikke værre end at Rooney nærmest kredser om dommeren for at fortælle ham hvem der skal deles kort ud til og hvorfor der var frispark der og i det hele taget tér sig respektløst. Det er virkelig på tide at han finder målet, ellers er det ud på bænken for det kan ikke passe at han skal bruge 10-15 kampe for at spille sig varm.
United DK
22-09-2008, 16:41
jeg er meget uenig. Jeg er meget begejstret for Rooneys spillestil - når det fungerer. Når det ikke fungere, er det på tide at prøve noget nyt. Rooney spillede fint og skabte godt med chancer, men kostede 2 gange. Ronaldo skabte en kæmpechance til Rooney som han virkelig burde have scoret på, men den er der åbenbart mange der ikke har set? Ja, det var selvfølgelig ikke sjovt at se Ronaldo smide sig i den ene situation, men han gør det jo også for at beskytte sig selv. Det er i hvert fald ikke værre end at Rooney nærmest kredser om dommeren for at fortælle ham hvem der skal deles kort ud til og hvorfor der var frispark der og i det hele taget tér sig respektløst. Det er virkelig på tide at han finder målet, ellers er det ud på bænken for det kan ikke passe at han skal bruge 10-15 kampe for at spille sig varm.
Rio kostede vel også så? Han brændte også en kæmpe chance.
Jeg har hellere ikke været begejstret for Rooney i denne sæson, men når han så spiller en god kamp, som i går, så skal han også roses, fremfor at prøve at finde alle mulige småfejl, for dem laver stort set alle spillere, i løbet af en kamp.
Hvis du så lægger mærke til, at Rooney også er arkitetekten bag vores scoring. Er ham der spiller Rio fri til en 100% chance, og vinder bolden fra Terry og kommer i en 3 mod 2 situation, hvor Berbatov så misser den afgørende aflevering. Ronaldo skaber chancen til Rooney, men udover det var det ikke meget vi så til Ronaldo - andet end film og et endnu værre gult kort for brok...
SantasLittleHelper
22-09-2008, 16:50
Rio kostede vel også så? Han brændte også en kæmpe chance.
Jeg har hellere ikke været begejstret for Rooney i denne sæson, men når han så spiller en god kamp, som i går, så skal han også roses, fremfor at prøve at finde alle mulige småfejl, for dem laver stort set alle spillere, i løbet af en kamp.
Cech lavede en fantastisk redning. Det kan ikke være rio's skyld. det var til gengæld godt oplæg af Rooney, men det viser samtidigt et klassisk eksempel på en angriber der er fuldstændig blottet for selvtillid. Han kunne sagtens selv have afsluttet ganske kompetent. Han har en glimrende sparketeknik og kunne sagtens have scoret selvom der stod en forsvarsspiller i vejen ved enten at ligge den forbi ham, eller afslutte og håbe på en heldig deflection.
Glory Man United
22-09-2008, 16:54
Cech lavede en fantastisk redning. Det kan ikke være rio's skyld. det var til gengæld godt oplæg af Rooney, men det viser samtidigt et klassisk eksempel på en angriber der er fuldstændig blottet for selvtillid. Han kunne sagtens selv have afsluttet ganske kompetent. Han har en glimrende sparketeknik og kunne sagtens have scoret selvom der stod en forsvarsspiller i vejen ved enten at ligge den forbi ham, eller afslutte og håbe på en heldig deflection.
Seriøst? Nej du joker vist. Rooney havde to mand foran sig, men vælger at spille Rio, der er helt fri. Og så er det pludselig flot målmandsspil? Nej Rios afslutning var ikke bedre end Rooneys afbrændere. At kritisere Rooney efter Chelski kampen, er det den lammeste kritik, jeg har set/hørt. Han var klasse
SantasLittleHelper
22-09-2008, 16:59
Seriøst? Nej du joker vist. Rooney havde to mand foran sig, men vælger at spille Rio, der er helt fri. Og så er det pludselig flot målmandsspil? Nej Rios afslutning var ikke bedre end Rooneys afbrændere. At kritisere Rooney efter Chelski kampen, er det den lammeste kritik, jeg har set/hørt. Han var klasse
Hver sin mening. Jeg kan dog fortælle at jeg er dybt uenig og tror du skal se kampen en gang til.
Fuldstændig enig. At kritisere Rooney er for latterligt, sådan som han spillede igår. Han var en af vores bedste, og den farligste i offensiven. At man kritiserer ham, for ikke at afslutte selv, er jo latterligt. Han har to Chelsea spillere foran sig, mens Rio står helt blank - så er det da klart, at han vælger at spille chancen større i stedet for afslutte selv. Enig!
Jef troede, der blev dømt frispark, samt at han fik gult - men dommeren skulle vist have fløjtet af inden. så alt tumulten var uden grund :)
Jeg fattede ikke kampens afslutning. Jeg fik flashback til Anja Andersens tilbagetrækning af Slagelse-spillerne i håndbold. Jeg troede Ferguson trak sine spillere ind i omklædningsrummet, fordi han ikke gad den lortedommer mere.
Og troede, at Rio sagde stop, og marcherede ud som den første, efter han var uenig i dommerkendelsen...
Er stadig i tvivl om hvad der skete, for fløjtede Riley ikke frispark?
Ja, det var en virkelig underlig afslutning.
Tænkte også baree "åh nej", da SAF kom på banen, men ja kampen var slut :confused:
Så vidt jeg har fået at vide, så havde Riley fløjtet af, inden vi alle frygtede frispark og advarsel..
Fuldstændig enig. At kritisere Rooney er for latterligt, sådan som han spillede igår. Han var en af vores bedste, og den farligste i offensiven. At man kritiserer ham, for ikke at afslutte selv, er jo latterligt. Han har to Chelsea spillere foran sig, mens Rio står helt blank - så er det da klart, at han vælger at spille chancen større i stedet for afslutte selv. Enig!
Helt sikkert - Rooney var klart blandt vores bedste i den kamp.
At han ikke afslutter selv, men spiller Rio fri, viser da bare, at han har overblikket og køligheden til at spille sine medspillere i gode positioner..
Fortsæt det gode arbejde Rooney:)
el-insaciable
22-09-2008, 17:46
jeg er meget uenig. Jeg er meget begejstret for Rooneys spillestil - når det fungerer. Når det ikke fungere, er det på tide at prøve noget nyt. Rooney spillede fint og skabte godt med chancer, men kostede 2 gange. Ronaldo skabte en kæmpechance til Rooney som han virkelig burde have scoret på, men den er der åbenbart mange der ikke har set? Ja, det var selvfølgelig ikke sjovt at se Ronaldo smide sig i den ene situation, men han gør det jo også for at beskytte sig selv. Det er i hvert fald ikke værre end at Rooney nærmest kredser om dommeren for at fortælle ham hvem der skal deles kort ud til og hvorfor der var frispark der og i det hele taget tér sig respektløst. Det er virkelig på tide at han finder målet, ellers er det ud på bænken for det kan ikke passe at han skal bruge 10-15 kampe for at spille sig varm.Prøv og check Rooneys helt fantastiske oplæg til Ronaldo i anden halvleg, hvor Ronaldo har masser af tid til at tilpasse sit tilløb ved bageste chance og få et helt frit hovedstød fra omkring straffesparkspletten, men fuldstændig mistimer sit opspring. I det mindste fik Rooney afsluttet...
Ellers er jeg enig i, at Ronaldos spring mere var fordi, han forventede en glidende tacking fra Lampard end et forsøg på film. Men det så nu stadig dumt ud.
United-Allan33
22-09-2008, 19:39
Hver sin mening. Jeg kan dog fortælle at jeg er dybt uenig og tror du skal se kampen en gang til.
Det er så sjovt, det er altid de andre der skal se kampen igen, det er aldrig dig der tager fejl..
Og man kan kun grine af dit forsvar for Ronaldos film.. beskytter sig selv, så er tonen hvis lagt...
United DK
22-09-2008, 20:05
I den position Rio var i, er der ingen undskyldninger, den skal ind, også selvom han er midterforsvar. At Rooney så skulle have afsluttet selv, det siger man jo kun, fordi Rio ikke scorede.
Rasmus-K-J
22-09-2008, 21:21
Det er så sjovt, det er altid de andre der skal se kampen igen, det er aldrig dig der tager fejl..
Og man kan kun grine af dit forsvar for Ronaldos film.. beskytter sig selv, så er tonen hvis lagt...
Synes også rooney gjorde det acceptabelt. ingen tvivl. han var ikke den helt vilde oplevelse, men var bestemt en af de bedste hvis ikk den bedste.
Derimod kan jo godt bakke lidt op om det film ronaldo lavede. Sad lige og så kampen igen, hvor man kan se han hopper lidt af frygt for han bliver flækket, som han også var blevet gjordt. MEEEEN, det ændrer ikke på at det er for ring han lægger sig ned og lader som om han er blevet ramt. Ingen tvivl om han håber for at ikk blive flækket midt over. men som sagt, der er ingen undskyldning for at han filmer bagefter.
Meen, efter at have set kampen igen, synes jeg egentlig at de første 30-35 min, spiller vi helt fantastisk. OG især berba kæmper godt for det og laver gode afleveringer og går ned i 4-5 glidene hvor han ikk kan nå bolden men får prikket den videre. Synes tilgengæld at park spiller skod. Meget muligt han scorer, men forhelvede han smed mange bolde væk de første 35 min. Syntes egentlig alle gjorde det kun med undtagelse af neville, og lidt scholes, som laver lidt for mange frispark. Men synes det er en ring tendes vi går i stå når vi presser på og får scoret.
Som del bosque udtalte da han var træner i real. "Den bedste måde at vinde en kamp, er at ikke pakke sig ind, men score flere mål"
Og det har han fandme helt 100% ret i.
Jeg kan ikke se hvorfor Rooney bliver en dårligere angriber af at skabe en oplagt målchance for en anden, som vedkommende, Rio, burde score på.. Idet han er angriber betyder det han skal sørge for målene ja, men jeg er da ligeglad med om han selv scorer det, eller laver assist'en.. Bare han sørger for at der bliver mål.. Jeg vil sige det er klasse at kunne se at en anden har en markant større chance for at score end ham, og så aflevere..
Ja, det var selvfølgelig ikke sjovt at se Ronaldo smide sig i den ene situation, men han gør det jo også for at beskytte sig selv.
Ellers er jeg enig i, at Ronaldos spring mere var fordi, han forventede en glidende tacking fra Lampard end et forsøg på film. Men det så nu stadig dumt ud.
Hehe.. De to kommentarer fik jeg en dejlig griner af.. Ronaldo beskytte ikke sig selv i den situation, og det var den dårligste imitation af et rejehop jeg længe har set.. Haha, det var ren og skær film fordi han blev pigefornærmet.. Klamt..
Ang. kampen imorgn, nu hvor der ikke er nogen kamptråd så bliver Manucho og Fabio ikke klar.. NEDTUR.. Havde sådan glædet mig til Manucho..
el-insaciable
22-09-2008, 22:59
Hehe.. De to kommentarer fik jeg en dejlig griner af.. Ronaldo beskytte ikke sig selv i den situation, og det var den dårligste imitation af et rejehop jeg længe har set.. Haha, det var ren og skær film fordi han blev pigefornærmet.. Klamt..Ok, jamen det var da rart, du lige kunne afgøre det. Så er der jo ikke mere at diskutere.
Ok, jamen det var da rart, du lige kunne afgøre det. Så er der jo ikke mere at diskutere.
Tag det nu roligt.. Det er bare min mening..
Peace out
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.