PDA

Se fuld version : DSR Efterår 08 - Regler

Don Kafai
08-09-2008, 20:00
Efter mange klager fra Glory Man United, vil jeg gerne starte konkurrencen op igen. Reglerne er som altid enkle: Gæt på resultatet, samt første målscorer i Uniteds kamp.

Regler:
Som altid giver et rigtigt tegn (1X2) 2 point og et rigtigt resultat giver 4 point.

Der er dog kommet en revidering af første målscorer-reglen:
Første målscorer giver point, alt efter hvem der laver målet. En point-ranking følger herunder:

5 John O’Shea og alle andre (inkl. selvmål).
4 Ferdinand, Vidic, Brown, Evra, "Ingen mål"
3 Anderson, Hargreaves, Fletcher, Park
2 Scholes, Nani, Giggs, Carrick, Manucho
1 Rooney, Ronaldo, Tevez, Berbatov

Dvs man kan opnå 11 point i alt, pr kamp.

Modstanderens point kommer op til den pågældende kamp, og kan ses i selve gættetråden. (Går også op til 5).

I år har jeg fjernet bonus-pointene, og gjort det mere taktisk ved at sige, at i tilfælde af pointlighed, så er det personen der først nåede det antal point, der vinder. Nåede de det efter samme runde, er det personen der først gættede i runden, der har fordel. Herved bliver tidspunkt for gæt også en taktisk faktor.

Varighed:
Konkurrencen starter fra den 13. september med kampen mod Liverpool og slutter efter årets sidste kamp, mod Middlesbrough d. 28. december 2008. Uniteds kampe i PL, CL, VM og FA-cuppen kommer med.

Sådan deltager du:
Der er en hel sektion på OldTrafford.dk’s forum, der er beregnet til denne konkurrence. Scorerummet indeholder alle tråde vedrørende spillet, og hver gang United skal spille en kamp, vil der komme en tråd op med pågældende kamp. Denne tråd vil altid starte med ”[DSR]”, så den ikke er til at forveksle med kamptråden. Det eneste du skal gøre for at deltage, er at smide et gæt på resultatet af kampen og første målscorer. Løbende vil jeg opdatere den samlede stilling, for til sidst at kåre vinderen omkring nytår.

Gæt:
Der har været lidt forvirring sidst omkring selve gættet. Jeg præciserer lige:
Første målscorer kan være 3 ting.

[Spillers navn]
[Ingen mål]
[Selvmål]

Det er KAMPENS første målscorer, og den behøver IKKE hænge sammen med resultatet.
Skriver I bare et resultat (fx 3-1) så formoder jeg at det er Uniteds ciffer der er det førstnævnte, selvom vi spiller på udebane. Jeg vil dog gerne opfordre til at I skriver så klart som muligt for at undgå forvirrelser. Fx.:

Liverpool 0-1 Manchester United
Første målscorer: John O'Shea

Vinder United 1-0 ved O'Shea, så optjenes der følgende point for ovenstående bud: Tegn (2) + Resultat (4) + FM (5) = 11

Jeg vil i øvrigt lige gøre opmærksom på at al snak om taktik, formation, spillertrup osv osv foregår i kamptrådene og ikke i DSR trådene.

Præmier:

Præmier mm. følger, så snart en aftale er sat i stand med Unisport.

Held og lykke til jer allesammen

(Denne tråd er beregnet til diskussioner omkring selve konkurrencen. For at afgive et gæt gøres det i pågældende DSR kamptråd)

Glory Man United
08-09-2008, 20:10
Efter mange klager fra Glory Man United, vil jeg gerne starte konkurrencen op igen.

A hva? Du forveksler mig vist med en anden! Anywayssss feeeedt Kafai :devill:

Flax_Generous
09-09-2008, 20:06
Får man nogle point, hvis man gætter på ingen mål og det ender sådan (altså udover at have gættet tegnet og eventuelt resultatet)? Hvordan fungerer det lige?

I øvrigt: Skide godt, at du har startet DSR igen. :)

ChristianR
09-09-2008, 20:24
Får man nogle point, hvis man gætter på ingen mål og det ender sådan (altså udover at have gættet tegnet og eventuelt resultatet)? Hvordan fungerer det lige?

I øvrigt: Skide godt, at du har startet DSR igen. :)

4 point står der i reglerne;)

Flax_Generous
09-09-2008, 20:40
4 point står der i reglerne;)
Der var jeg lidt for hurtig, ja. :)

4 point lyder helt rimeligt.

Don Kafai
09-09-2008, 21:14
Ja det giver 4 point.

Men er kommet lidt i tvivl om det kommer til at fungere mht modstanderholdenes point-givning. Jeg har ikke rigtig overskud til at skulle rangere hver enkelt spiller, når vi møder hold som Fulham, Stoke osv, og her med Liverpool, har jeg bare rangeret deres "profiler", og sagt at resten af holdet giver 5 point.

Ved ikke helt om det kommer til at skabe inflation, men altså, som jeg kunne høre på jeres forslag, så så I det hellere sådan en inflation, end at man pr automatik fik point for at gætte på Ronaldo som FM.

Edit: Tester det lige et par runder, og hvis det går helt galt, så er plan B, at det KUN bliver Uniteds første målscorer man gætter på, og ikke kampens.

Andersen
11-09-2008, 09:12
Ja det giver 4 point.

Men er kommet lidt i tvivl om det kommer til at fungere mht modstanderholdenes point-givning. Jeg har ikke rigtig overskud til at skulle rangere hver enkelt spiller, når vi møder hold som Fulham, Stoke osv, og her med Liverpool, har jeg bare rangeret deres "profiler", og sagt at resten af holdet giver 5 point.

Ved ikke helt om det kommer til at skabe inflation, men altså, som jeg kunne høre på jeres forslag, så så I det hellere sådan en inflation, end at man pr automatik fik point for at gætte på Ronaldo som FM.

Edit: Tester det lige et par runder, og hvis det går helt galt, så er plan B, at det KUN bliver Uniteds første målscorer man gætter på, og ikke kampens.

Det tager faktisk ikke ret lang tid at finde modstandernes bruttotrup og herfra "splitte" dem op i kategorier. Det gør i hvert fald at konkurrencen ikke bliver så triviel (læs: 2-0 til Utd med Ronaldo som FM).

Don Kafai
11-09-2008, 19:28
Det tager faktisk ikke ret lang tid at finde modstandernes bruttotrup og herfra "splitte" dem op i kategorier. Det gør i hvert fald at konkurrencen ikke bliver så triviel (læs: 2-0 til Utd med Ronaldo som FM).

Måske ikke, og der bliver nok flere valgmuligheder fremover, end de 4 jeg plukkede ud fra Liverpool.

Tror jeg gør det næste gang, at jeg plukker stjernerne ud, og så gives der topscorer (5 point) hvis man vælger en resten af holdet. Men så skal man også vælge en, og ikke bare sige "resten af holdet", som også var min plan til Liverpool-kampen, men den blev vist lidt misforstået.

Edit: Andersen, skriv lige hvad dine planer er mht pokal osv, så kan vi arrangere noget sammen på den front.

Don Kafai
14-09-2008, 18:41
Er du ude på at starte med minuspoint, Glory Man United?

http://www.oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=92908&postcount=4

Glory Man United
14-09-2008, 18:56
Er du ude på at starte med minuspoint, Glory Man United?

http://www.oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=92908&postcount=4

:p Næ bare giv mig 0. Hvad de enkelte spillere på søndag?

Don Kafai
14-09-2008, 21:25
Uniteds spillere er som de står i regel-tråden, mens jeg kraftigt overvejer hvad jeg gør med Chelseas.

Andersen
15-09-2008, 21:54
Måske ikke, og der bliver nok flere valgmuligheder fremover, end de 4 jeg plukkede ud fra Liverpool.

Tror jeg gør det næste gang, at jeg plukker stjernerne ud, og så gives der topscorer (5 point) hvis man vælger en resten af holdet. Men så skal man også vælge en, og ikke bare sige "resten af holdet", som også var min plan til Liverpool-kampen, men den blev vist lidt misforstået.

Edit: Andersen, skriv lige hvad dine planer er mht pokal osv, så kan vi arrangere noget sammen på den front.

Pokalen starter først, når vi træder ind i FA Cup'en i starten af januar. Den tid, den sorg. Husk at Danbri skal efterfølges med et lille (p) i den store stilling, så bliver han så glad:p

Andersen
15-09-2008, 21:59
Hold da kæft, hvor er regler irriterende!

Hvornår er 1-0 blevet til 0-1?

Den eneste lille bitte mikroskopiske trøst jeg kunne finde efter lørdagens forfærdelige nederlag, var mit 1-0 til de unævnelige i DSR'en også får jeg ikke engang "mine" points, fordi jeg kun havde skrevet 1-0.

Don Kafai
15-09-2008, 22:41
Hold da kæft, hvor er regler irriterende!
Hvornår er 1-0 blevet til 0-1?

Har nævnt det i reglerne:

Skriver I bare et resultat (fx 3-1) så formoder jeg at det er Uniteds ciffer der er det førstnævnte, selvom vi spiller på udebane. Jeg vil dog gerne opfordre til at I skriver så klart som muligt for at undgå forvirrelser. Fx.:

Andersen
16-09-2008, 08:45
Har nævnt det i reglerne:

Jeg ved det og det er derfor, jeg lige har fået et surt opstød...

Mikkelsen
16-09-2008, 09:44
Hvad med CL på onsdag skal der ikke tippes der ?

Don Kafai
16-09-2008, 11:28
Nej, jeg må åbenbart have set forkert på BBC's hjemmeside, og synes der er for kort varsel, til at tage kampen mod Villareal med.

Så det bliver en vi springer over.

ChristianR
23-09-2008, 19:25
Jeg sad lige og tænkte...

Hvis jeg nu gætter første målscorer rigtigt 4 kampe i træk og har holdt mig til de mest sandsynlige målscorere, har jeg stadig kun scoret det samme, som hvis jeg gættede resultatet èen gang.

Er det ikke noget nemmere at gætte 1-0 een gang fremfor den rigtige første målscorer 4 gange? Man kunne jo sætte alle målscorerne et point op, for at gøre det lidt vigtigere og mere spændende.

IMO er det alligevel en del mere imponerende, at gætte at O'Shea vil score det første mål, fremfor at gætte resultatet rigtigt.

Just a thought:D

Don Kafai
23-09-2008, 20:29
Jeg sad lige og tænkte...

Hvis jeg nu gætter første målscorer rigtigt 4 kampe i træk og har holdt mig til de mest sandsynlige målscorere, har jeg stadig kun scoret det samme, som hvis jeg gættede resultatet èen gang.

Er det ikke noget nemmere at gætte 1-0 een gang fremfor den rigtige første målscorer 4 gange? Man kunne jo sætte alle målscorerne et point op, for at gøre det lidt vigtigere og mere spændende.

IMO er det alligevel en del mere imponerende, at gætte at O'Shea vil score det første mål, fremfor at gætte resultatet rigtigt.

Just a thought:D

Mja, kan godt følge din tankegang, men det har været en vurdering fra min side, hvor jeg har sat pointene efter spillertype og plads.

Det er sådan set også en prøvesæson med det nye system, og til december vil jeg vurdere, om hvorvidt det har været en god tilføjelse, eller ej.

Til det du siger med O'Shea, synes jeg ikke det er den rigtige måde at stille op på. Hvis du derimod betragtede FM som ren bonus, hvor tegn og resultat var det vigtigste, så ville man se, at det er fair nok O'Shea giver 4, hvis Tevez, Rooney, Ronaldo og Berbatov giver 1 fx...

Kald mig konservativ, men vil lige afvente til december, før jeg tager store ændringer i forhold til den nuværende struktur.

ChristianR
23-09-2008, 20:46
Mja, kan godt følge din tankegang, men det har været en vurdering fra min side, hvor jeg har sat pointene efter spillertype og plads.

Det er sådan set også en prøvesæson med det nye system, og til december vil jeg vurdere, om hvorvidt det har været en god tilføjelse, eller ej.

Til det du siger med O'Shea, synes jeg ikke det er den rigtige måde at stille op på. Hvis du derimod betragtede FM som ren bonus, hvor tegn og resultat var det vigtigste, så ville man se, at det er fair nok O'Shea giver 4, hvis Tevez, Rooney, Ronaldo og Berbatov giver 1 fx...

Kald mig konservativ, men vil lige afvente til december, før jeg tager store ændringer i forhold til den nuværende struktur.

Umidelbart lyder det som om, at du misforstår min pointe. Jeg er som sådan enig i alt det du skriver.

Jeg tænkte bare på, om man ikke kunne gøre det endnumere spændende at gætte rigtige målscorer, istedet for at resultatet, er klart det vigtigste.

Altså, så Berbatov, Ronaldo, tevez og Rooney gav 2 point.
Nani, Scholes og hvem der nu kommer gav 3 point.
Og O'Shea ville så give 5 point istedet for de 4.

Så ville det blive en smule vigtigere og federe at ramme målscorer rigtigt. Hvis man gætter en af de 4 mest sandsynlige rigtigt nu får man jo rent faktisk kun en sjettedel af et rigtigt resultat.

Glory Man United
08-10-2008, 09:52
Hvis man "kommer til" at gætte to gange (som BENZET har gjort til WBA kampen :D), er det så det første eller det andet gæt, som gælder???

ChristianR
08-10-2008, 14:14
Det mest rigtige:D

Ej, det sidste bud er jeg rimelig sikker på.

Don Kafai
08-10-2008, 17:02
Det er det seneste gæt...

Men man skal helst edit'e ens bud, så jeg ikke hele tiden skal tilbage og tjekke :D

Don Kafai
08-12-2008, 21:25
Hvis tiden og sponsorerne tillader det, vil jeg prøve at lave noget sjovt ud af VM for klubhold. Måske sådan en mini-cup eller lign, som varer over de to kampe, og hvor alle deltager på lige fod med hinanden.

Så kan man med lidt snilde sikre sig en ekstra julegave :D

Glory Man United
09-12-2008, 08:03
Hvornår slutter "sæsonen"? Ved nytårstid? Iøvrigt en SKANDALE du fører Sam :Smackden:

Don Kafai
09-12-2008, 17:40
Ja, turneringen slutter efter Middlesbrough-kampen, kort inden nytår.

Stillingen lyver aldrig, og med fire runder igen, må du til at hæve niveauet, hvis du fortsat vil have håneretten i behold :D

Glory Man United
09-12-2008, 17:43
Ja ja! Men hvis intet er afgjort inden sidste spillerunde, så bliver det af gode grunde svært at gætte hemmeligt :lolol:

Don Kafai
09-12-2008, 19:30
Ja ja! Men hvis intet er afgjort inden sidste spillerunde, så bliver det af gode grunde svært at gætte hemmeligt :lolol:

Hehe, hvis du ikke er hægtet langt fra inden sidste spillerunde, får vi en tredjepart til at varetage de hemmelige gæt fra de der er med i kampen om titlen, hvis altså jeg ikke går helt kold :D

Glory Man United
26-12-2008, 17:54
I år har jeg fjernet bonus-pointene, og gjort det mere taktisk ved at sige, at i tilfælde af pointlighed, så er det personen der først nåede det antal point, der vinder. Nåede de det efter samme runde, er det personen der først gættede i runden, der har fordel. Herved bliver tidspunkt for gæt også en taktisk faktor.

Først når pointsene? Altså hvis du i sidste runde får 2 points, og jeg får 6 points, ligger vi lige, men vi når jo det endelige på samme tidspunkt. Og personen, der gætter først? Altså du opretter jo tråden, og vil dermed ALTID gætte først :p

Don Kafai
26-12-2008, 18:00
Først når pointsene? Altså hvis du i sidste runde får 2 points, og jeg får 6 points, ligger vi lige, men vi når jo det endelige på samme tidspunkt. Og personen, der gætter først? Altså du opretter jo tråden, og vil dermed ALTID gætte først :p

hehe, men jeg havde jo ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg var med til det sidste :D

Don Kafai
26-12-2008, 18:01
Jeg har snakket med Bo, som ligeledes er moderator, og det med hemmelige gæt skal han nok administrere.

Men ved pointlighed som du skriver, går jeg stærkt ud fra, vi tager en tie-breaker i FA-cup-kampen eller lign. Men det skal jeg nok gøre klart, når jeg opretter tråden..

Desuden er jeg nød til at lave en recount af alle top 4's point antal, for jeg gider ikke få en korruptionssag på nakken:p

Glory Man United
26-12-2008, 19:21
Jeg har snakket med Bo, som ligeledes er moderator, og det med hemmelige gæt skal han nok administrere.

Men ved pointlighed som du skriver, går jeg stærkt ud fra, vi tager en tie-breaker i FA-cup-kampen eller lign. Men det skal jeg nok gøre klart, når jeg opretter tråden..

Desuden er jeg nød til at lave en recount af alle top 4's point antal, for jeg gider ikke få en korruptionssag på nakken:p

Så altså, slutter to spillere på samme pointtal, så er der "omkamp"?

Don Kafai
26-12-2008, 19:30
Ja, medmindre du fx skulle vinde runden 4-0.