PDA

Se fuld version : Dimitar Berbatov

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10

Bugge
26-01-2011, 14:02
Hvor vil du så placere Nani (som vel nok har været vores bedste spiller set over hele sæsonen). Han kan da godt operere i venstre side, men han er KLART bedst hvor han spiller nu.

Nani har så meget kvalitet at hans sagtens kan spille på venstre kant, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

Det er et spørgsmål om tilvænning, tror jeg.

Hvor mange mål har han ikke lavet i denne sæson hvor han trækker ind i banen og sparker den ind med venstre, vel og mærke med "det forkerte ben".
Det kan næsten kun blive ligeså uhyggeligt når han kan trække ind i banen og hamre den ind med højre.

Dermed ikke sagt, at du ikke har ret. Han har været bedst på højre og det er slet ikke utænkeligt at han er suverænt bedst der. Men jeg tror på han sagtens kan omstille sig.

Glory Man United
26-01-2011, 14:06
Nani har så meget kvalitet at hans sagtens kan spille på venstre kant, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

Vi lader dig ikke være i fred. Hvad vil du så gøre med vores mest formstærke spiller, som spiller venstre kant?

Bugge
26-01-2011, 14:13
Vi lader dig ikke være i fred. Hvad vil du så gøre med vores mest formstærke spiller, som spiller venstre kant?

Vi spiller 50+ kampe på en sæson, der skal nok blive plads til både Nani, Valencia, Park, Nani osv :D Både i venstre og højre side.

Fletcher, Scholes, Carrick, Anderson, Gibson deler jo også to pladser i midten.

Og mon ikke der også kommer et par skader/formdyk eller lignende ;)

Selvfølgelig skal Giggs have masser af kampe, han er jo 25 igen.

DavidMadsen
26-01-2011, 14:19
Hvor vil du så placere Nani (som vel nok har været vores bedste spiller set over hele sæsonen). Han kan da godt operere i venstre side, men han er KLART bedst hvor han spiller nu.
Forstå mig ret, jeg elsker Nani. Og han var fænomenal i starten af sæsonen. Men lige så vild som han var i starten, lige så ofte synes jeg han har været pisse ringe på det seneste. I må meget undskylde, og jeg bliver sikkert skudt ned her. Men det har slet ikke været ham, der har afgjort kampene på det seneste - slet ikke på samme måde som i starten af sæsonen. Vil mene at (mindst) både Vidic og Berbatov er foran ham mht. årets spiller (indtil videre).

United DK
26-01-2011, 14:23
Personligt synes jeg det er mærkeligt, hvis en så dygtig spiller som Nani kun kan bruges på en højre kant. Valencia kan man bedre forstå, fordi han ligesom Beckham ikke er den store dribler, men Nani har så meget at byde på, at han sagtens burde kunne spille begge kanter lige godt.

Bugge
26-01-2011, 14:26
Forstå mig ret, jeg elsker Nani. Og han var fænomenal i starten af sæsonen. Men lige så vild som han var i starten, lige så ofte synes jeg han har været pisse ringe på det seneste. I må meget undskylde, og jeg bliver sikkert skudt ned her. Men det har slet ikke været ham, der har afgjort kampene på det seneste - slet ikke på samme måde som i starten af sæsonen. Vil mene at (mindst) både Vidic og Berbatov er foran ham mht. årets spiller (indtil videre).

Disagree.

Det kan godt være det ikke er ham der sætter den sidste fod på bolden.
Men han er vital for vores offensiv.

Selv i de kampe hvor han har haft en tendens til at falde ud så har han alligevel ofte endt med at sparke bolden ind eller lave et afgørende assist.

At han er bagefter Vidic og Berbatov, det er vel ikke rigtig en kritik. Bare fordi de to er igang med kanon sæsoner behøver det vel ikke betyde at alle de andre har været for ringe.

KONGSTED17
04-02-2011, 14:55
Disagree.

Det kan godt være det ikke er ham der sætter den sidste fod på bolden.
Men han er vital for vores offensiv.

Selv i de kampe hvor han har haft en tendens til at falde ud så har han alligevel ofte endt med at sparke bolden ind eller lave et afgørende assist.

At han er bagefter Vidic og Berbatov, det er vel ikke rigtig en kritik. Bare fordi de to er igang med kanon sæsoner behøver det vel ikke betyde at alle de andre har været for ringe.

Jeg kunne ikke være mere enig, Nani har en meget vigtig rolle i Uniteds Offensiv, og det er tit ham som sætter det hele igang.

Christensen
05-02-2011, 11:08
Ex0VA7OrX4w

ChristianR
05-02-2011, 11:42
Naaaaaaaajs!

RAppel
05-02-2011, 11:55
Det er altid nemt at være bagklog...

Kommentarerne i starten af videoen var fra sidste sæson, mens alle målene er fra denne sæson. For mit vedkommende kunne et prisskilt på 30,75 mio £ ikke retfærdiggøres i de to første sæsoner han var i klubben. Nu gør han så det til skamme og det er jeg da kun glad for.

Men bagklogskab er sgu for åndssvagt at bruge som argumentation.

Jev
05-02-2011, 12:28

Kommentarerne i starten af videoen var fra sidste sæson, mens alle målene er fra denne sæson. For mit vedkommende kunne et prisskilt på 30,75 mio £ ikke retfærdiggøres i de to første sæsoner han var i klubben. Nu gør han så det til skamme og det er jeg da kun glad for.

Det er vel også mere en fortælling om, hvordan han efter at være blevet hudflettet af fans og eksperter i to sæsoner har taget skeen i den anden hånd og overbevist tvivlerne.

Jeg under virkelig Berbatov den succes, han nyder for tiden. Han er en enormt sympatisk fyr, der er tydeligt stolt over at være Manchester United-spiller, og jeg har altid forsvaret ham, fordi han har så mange åbenlyse kvaliteter i sit spil. Dem havde han også i sin første sæson og i sin anden sæson, men mange har den anakronistiske og armodige opfattelse, at en angriber kun er på banen for at score mål. Det gør han så nu, samtidig med at han fortsat fungerer som det vigtige bindeled mellem midtbane og angreb. Uden tvivl vores næstbedste spiller efter Vidic i denne sæson.

Der var måske lidt for langt mellem brandkampene i hans første sæson, men at sige, at Berbatov spillede en dårlig sæson i fjor, er slet og ret mangel på forstand.

ChristianR
05-02-2011, 12:43

Det synes jeg ikke. Det er naturligvis i orden 10 kampe i streg af give udtryk for, at en spiller har spillet dårligt, hvis det er tilfældet og dertil 10 kampe i streg at rose ham for flot spil, hvis det er tilfældet.

Mange af kommentarerne gik dog på, at han skulle langt ud af klubben og at han var en elendig fodboldspiller. De to postulater har han efterhånden i den grad gjort til skamme, og det kan dem, der har ønsket, at den elendige angriber forlod klubben godt tænke lidt over.

Alle dem, der blot har klaget over, at han ikke har spillet godt og som nu indrømmer, at han spiller rigtig godt har jo blot været saglige og skal ikke hånes.

Men han har vist, at det var godt, han ikke blev sendt a h... til, som nogen mente, han skulle, mens andre fortsat ville give ham chancen.

Nogen mente han var en elendig fodboldspillere. Andre mente, han var en fantastisk fodboldspiller, som bare ikke fik meget ud af det den første sæson eller 2. Jeg mener, at sidste gruppe har vist sig at have ret.

snegl
05-02-2011, 12:56
Jeg er selv mega Berbatov fan, og sidste sæson var bare ikke godt nok. I en lang periode var der meget langt mellem snapsene, selvom man så hvad han kunne i små glimt, og at han selvfølgelig var en god spilstation. Var han blevet solgt i sommers, tror jeg at jeg ville have fundet det naturligt. I 48 kampe, hvor han var på banen lavede han 17 mål og 6 assists. Det er ca at skabe et mål i halvdelen af kampene, hvor Rooney var med i et mål pr kamp ca. Allerede i år, har Berbatov ca skudt lige så meget på mål, som han gjorde i hele sidste sæson, og været med i et mål pr kamp ca. Det er en fordobling. Det skyldes en bedre formkurve men nok også at han har fået en ny og i mine øjne meget bedre rolle hos os.

Hvis det er målet at vi i United skal have to topangribere, som vi har haft i Yorke/Cole, Nistelrooy/Rooney, osv, så synes jeg godt man kan kalde sidste sæson for en dårlig sæson, når man holder den oppe mod hvad han har gjort og kan i denne sæson.

Fortsætter han sin geniale sæson frem til sommer, håber jeg på at hans pricetag bliver glemt som argument, i de fremtidige kampe, hvor han måske har en offday. Nu har han alligevel været her i 2,5 år så vi er da ved at få noget kvalitet pr sæson for ham, hvis han fortsætter i forhold til reelle flops som fx Babel. Indtil videre har han sammen med Nani/Vidic været den spiller der har ansvaret for at vi styrer mod en PL titel. Han burde løftes gennem Manchester i en kongestol hvis vi vinder titlen.

Hvis nogen er på twitter så kan han iøvrigt følges her (http://twitter.com/dimi_berbatov). Han er sgu classy.

Jev
05-02-2011, 13:46
Hvis nogen er på twitter så kan han iøvrigt følges her (http://twitter.com/dimi_berbatov). Han er sgu classy.

Meget, meget fake :-)

snegl
05-02-2011, 14:53
Meget, meget fake :-)

Er det bevist at det er en fake profil eller bare noget du gætter? Fandt linket i en RedCafe tråd om Unitedspillere på twitter så vidt jeg husker..

Bugge
05-02-2011, 15:20
Ex0VA7OrX4w

Får det dårligt efter Berbas mål til 3-1 mod Everton når kommentatoren siger "surely United are going to take all 3 points from this one".
Utilgiveligt overtids-fail :(

Læg mærke til det tredje (tror jeg) mål mod Blackburn. Først laver han hæl til Evra, får den igen, laver en klasse stikning til Nani og løber så selv op og smækker den ind. Det er høj klasse..

Jev
05-02-2011, 15:32
Er det bevist at det er en fake profil eller bare noget du gætter? Fandt linket i en RedCafe tråd om Unitedspillere på twitter så vidt jeg husker..

Det fremgår temmelig tydeligt ud fra beskederne.

En hurtig googling giver bl.a. dette link: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/2830104/Hilarious-fake-Dimitar-Berbatov-Twitter-account.html

snegl
05-02-2011, 16:26
Det fremgår temmelig tydeligt ud fra beskederne.

En hurtig googling giver bl.a. dette link: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/2830104/Hilarious-fake-Dimitar-Berbatov-Twitter-account.html

Hehe, ja okay den er falsk. Det virkede nu også lidt skørt hvor stor en feinschmecker han var på sin falske twitter profil

NtotheT
19-02-2011, 02:32
Kiggede lige rundt på statistikkerne for nogle af spillerne og opdagede noget trist.

Sidst Berbatov scorede et mål i Champions League var d. 21. oktober 2008 mod Celtic på hjemmebane.

Siden hen er der gået 10 kampe, hvor han ikke har spillet. En del af dem er kampe, hvor han er kommet ind.

Den statistik må han gerne bryde mod Marseille, hvis Ferguson bruger ham.

Acsadac
16-03-2011, 08:04
Ferguson hylder Hernandez og Rooney (http://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=2084249)

Umiddelbart ikke god læsning for Berbatov.

Personligt bliver jeg ikke længere overrasket hvis Berbatov er fortid i klubben til sommer. Underordnet om der skal fortsættes i 4-4-2 eller 4-3-3..

Stente
16-03-2011, 08:23
Jeg tror ikke på at SAF afskiber Berbatov her til sommer..

Jeg tror han er glad for at have 3 så forskellige angribere at vælge imellem og hvis ikke skaderne havde gjort at vi skulle bruge 2 udskiftninger på højre back'en, så tror jeg han ville have sat Berbatov ind i stedet for Chicharito omkring det 60.min (heldigvis han ikke kunne, så havde vi måske ikke fået nr.2) til at holde på bolden..

Der er ikke mange i verden der er så gode til at holde på bolden som Berbatov og med hans tekniske kunnen er han en fantastisk spiller at have..
At han ikke har fået så meget spilletid på det seneste tror jeg ikke der skal lægges så meget i - jeg tror blot det har været vurderet, at Berbatov ikke har passet til kampene..

snegl
16-03-2011, 08:37
Kan slet ikke se hvorfor han skulle være fortid til sommer.
1. Han er en anden type angriber end de to andre, hvilket gør at Fergie kan blande kortene
2. Han kan lave nogle usædvanlige ting og vende kampene på hovedet. Få spillere kan det
3. Han er topscorer i PL og har spillet en super sæson. Kan afgøre næste sæson igen.
4. Han misytrer sig ikke som Tevez og Nistelrooy når han sidder på bænken.

Kunne nok nævne en 10 punkter ialt, men de der må vel være de væsentligste

Vince
16-03-2011, 08:50
http://www.youtube.com/watch?v=cjGpQlOMvpM&feature=player_embedded

Meget sjovt klip. Ferguson er vist godt klar over, at Dimitar mindre tilfreds..

Acsadac
16-03-2011, 09:30
http://www.youtube.com/watch?v=cjGpQlOMvpM&feature=player_embedded

Meget sjovt klip. Ferguson er vist godt klar over, at Dimitar mindre tilfreds..

Jeg lagde godt mærke til det under kampen.. Ser lidt suspekt ud..

Som sådan enig i de punkter de stiller op. Håber heller ikke at han bliver solgt, vigtigt at have forskellige angribere i 4-4-2..

Skrev bare "Vil ikke blive overrasket hvis han bliver solgt".

Jumpingjack
16-03-2011, 15:50
Mon ikke Berbatov får spilletid - og forhåbentlig bliver afgørende - i nogle af sæsonens afsluttende kampe?

Det er vigtigt for Ferguson at holde sine spillere friske og klar, og Berbatov er da i hvert fald begge dele, og nu også sulten efter spilletid. Jeg tror han starter inde ved United næste optræden - uden på stående fod at kunne huske modstanderen (er i udlandet og kan alligevel ikke se kampene :/)

Anderson8
16-03-2011, 18:42
Jeg synes det er lidt synd for Berbatov, at han på en måde ikke får kredit for hans spil. Han har virkelig oppet sig i forhold til sidste år. Han har haft en super sæson, men kommer nu til at stå i skyggen af Hernandez' succes. Det synes jeg er lidt forkert. Der er en del herinde, som kommer til at glemme, hvor vigtig han har været i år. Misforstå mig ikke. Jeg elsker Javier Hernandez. Fantastisk at se, hvor hurtigt han har vænnet sig til England og vores spillestil. Elsker hans spil på banen, og især også hans personlighed. Fantastisk spiller.

Pointe: Glem nu ikke Berbatov. Det er ikke fair!

NtotheT
05-04-2011, 17:28
Ifølge arsenaldebat.dk er van Persie bedre end Berbatov.

Ak ja, jeg elsker de snævresynede Arse-fans. Wengers manipulation har virkelig været en succes.

Don Kafai
05-04-2011, 18:07

Ak ja, jeg elsker de snævresynede Arse-fans. Wengers manipulation har virkelig været en succes.

Van Persie er i hvert fald vigtigere end Berbatov. United har vist at de fint kan køre videre uden ham, og sætter ham endda på bænken fra start i en håndfuld kampe. Arsenals sæson afhænger af van Persie.

Bugge
05-04-2011, 20:46

Det er to meget forskellige typer.

Dermed ikke sagt at de fleste Arsenal fans ikke er dybt desillusionerede.

Kofoed
19-04-2011, 23:20
Hvorfor var Berba ikke i truppen idag?? Kan være det er skrevet i kamptråden men gider ikke læse den hele igennem?? Syntes ikke jeg har hørt noget om skader!

PatriceEvra3
19-04-2011, 23:27
Hvorfor var Berba ikke i truppen idag?? Kan være det er skrevet i kamptråden men gider ikke læse den hele igennem?? Syntes ikke jeg har hørt noget om skader!

Nogle medier i England melder det er på grund af sygdom. Der har dog ikke været en officiel forklaring (endnu)

Hulle #7
19-04-2011, 23:37
Nogle medier i England melder det er på grund af sygdom. Der har dog ikke været en officiel forklaring (endnu)

FM: Send spilleren hjem ellers er der risiko for at smitte andre på holdet :D

Bugge
20-04-2011, 08:41
Håber det skyldes sygdom, for jeg kan ikke se nogen grund til at skille os af med Berbatov.

Især ikke nu hvor han rent faktisk er begyndt at levere varen. Og med alle de kampe United spiller i løbet af én sæson, så burde der være plads til både Rooney, Hernandez og Berba.

Tenshu
20-04-2011, 08:50
I et interview lige før kampen sagde Ferguson, at Berbatov ikke havde haft det så godt i løbet af eftermiddagen.

MOHoegsted
20-04-2011, 09:10
Ja men er det måske bare et spil, han er måske på vej ud..

Rasmus-K-J
20-04-2011, 09:57
Lad os bare få solgt Berbatov. Alderen taler imod ham, ligesom hans niveau.
Kan ikke forstå hypen om ham på OT. Helt ærligt han har scoret 20 mål fordelt på hvad? 6-7 kampe? Kunne han så for fanden ikke score på mega chancerne imod City, hvilket havde sendt os videre!

Nej sælg ham og giv Welbeck nummer 9. Derudover kan vi så lige passende hente CR7 hjem, nu når Real går igennem endnu en sæson uden trofæer.

Og til sidst, men ikke mindst, kan vi også lige få hentet en central midtbane.

Glory Man United
20-04-2011, 10:18
Kan ikke forstå hypen om ham på OT. Helt ærligt han har scoret 20 mål fordelt på hvad? 6-7 kampe? Kunne han så for fanden ikke score på mega chancerne imod City, hvilket havde sendt os videre!

Nej sælg ham og giv Welbeck nummer 9. Derudover kan vi så lige passende hente CR7 hjem, nu når Real går igennem endnu en sæson uden trofæer.

1. Hvilken hype? Han er den mest udskældte spiller på OT
2. 21 mål fordelt på 10 kampe
3. Alderen? Han er lige fyldt 30. Han er på årets hold i PL

Rasmus-K-J
20-04-2011, 11:04
1. Hvilken hype? Han er den mest udskældte spiller på OT
2. 21 mål fordelt på 10 kampe
3. Alderen? Han er lige fyldt 30. Han er på årets hold i PL

1. Arhh synes netop, at mange er begyndt pga. hans mål, at sige han hører til i United
2. 21 mål fordelt på kun 10 kampe, er heller ikke godt nok! Og i disse 10 kampe er det vel kun Liverpool, som kan regnes for at være et storhold.
3. Ja han er 30 nu. Han er pisse langsom, og han bliver vel ikke hurtigere, men derimod langsommere. Og hans plads på årets hold, er slet slet ikke berettiget!

Glory Man United
20-04-2011, 11:07
1. Arhh synes netop, at mange er begyndt pga. hans mål, at sige han hører til i United
2. 21 mål fordelt på kun 10 kampe, er heller ikke godt nok!
3. Ja han er 30 nu. Han er pisse langsom, og han bliver vel ikke hurtigere, men derimod langsommere. Og hans plads på årets hold, er slet slet ikke berettiget!

1. Det gør han også (altså hører til). Han er United spiller. Sig det andet, når/hvis han bliver solgt
2. Hvor mange spillere i PL har scoret i 10 PL kampe?
3. Han er ikke hurtig, nej. Til gengæld er han vel den angriber i PL, der besidder den bedste teknik. Lige i modsætning til MexiGol, som er ekstrem hurtigt men har en elendig første berøring

Jev
20-04-2011, 11:09
2. 21 mål fordelt på kun 10 kampe, er heller ikke godt nok! Og i disse 10 kampe er det vel kun Liverpool, som kan regnes for at være et storhold.

2. Men alligevel nok til at være topscorer i verdens bedste liga.

Men det kan ikke overraske. Om så Berbatov scorede 50 mål pr. sæson ville der stadig være de, der sagde, at han ikke var god nok. Jeg synes, det er grinagtigt, at man fortsat kan så tvivl om Premier League-topscorerens berettigelse på holdet.

Personligt har jeg altid forsvaret Berbatov på grund af hans åbenlyse kvaliteter som kreativt input. Han er en nydelse at se spille fodbold, og jeg synes, det ville være sådan en skam at miste holdets mest seværdige spiller. Desværre begynder jeg at tro, at det er den vej, vinden blæser.

Dahlmann
20-04-2011, 11:30

Næh du.. Til sidst slukker du først FM. Så computeren. Og så går du bagefter ud og nyder det gode påskevejr..

Barker
20-04-2011, 12:02

Prøv så også at se på hvor mange kampe han har startet inde...

Skal vi igang med at snakke mega chancer? Så kan vi jo sælge alle vores angribere - Rooney da han ikke havde tur i den, Hernandez for at brænde sin kæmpe chance igår osv...

Berba har gjort det godt i år..

United DK
20-04-2011, 12:21
Så vidt jeg husker var Rasmus en af dem, der var på Tevez' side i sin tid, i den famøse Berbatov vs. Tevez debat der kørte, og bitterheden over den lade bulgarer er nok ikke forsvundet.

Det mærkelig ved Berbatov-sagen er, at 10/11 sæsonen er den første, hvor han har leveret varen i det store hele. Alligevel er det også den sæson, hvor han har fået mindst spilletid, mens han fik meget lang snor i de første par sæsoner. Rooney er fredet, men ellers har Hernandez selvfølgelig leveret varen i meget større grad, end nogen vel havde forestillet sig, og det sætter også Berbatov lidt tilbage. Jeg synes dog stadig det er mærkeligt, at han sidder så meget på bænken, ikke fordi vi lider specielt meget under det, men jeg tror aldrig en topscore i den bedste engelske række, nogensinde har siddet så meget på bænken. Normalt vil vedkommende være et sikkert 1. valg, men ikke under Ferguson. Det siges jo at der intet er galt, men det minder lidt om Beckham eller Ruud i sin tid, for de gjorde også deres arbejde, men det var ikke nok, grundet andre omstændigheder.

Danielsen
20-04-2011, 12:25
Næh du.. Til sidst slukker du først FM. Så computeren. Og så går du bagefter ud og nyder det gode påskevejr..

Den sad! Well spoken :)

Rasmus-K-J
20-04-2011, 13:07

Haha : ) Ronaldo ikke er særlig realistisk...... Men man har vel lov at drømme, nu når man netop sidder udenfor i det gode påskevejr.

Gider ikke sidde og forsvare, at jeg synes Berbatov er vældig overvurderet. Hvis han var så pisse god, og Chicharito havde et så mega dårligt touch, hvorfor er det så Berbatov ikke starter inde mere?

Og ja hvis jeg havde valget mellem at beholde Tevez og Berbatov, siger jeg stadigvæk Tevez. Det er KUN på baggrund af Tevez's åbenlyse kvaliteter, som er en del større end Berba's. Dermed ikke sagt, at jeg vil have Tevez tilbage efter den forkastlige måde han har opført sig som person. Kan slet ikke forstå nogle mener Berbatov er bedre en Carlos Tevez.

21 mål er 10 kampe er da super flot. Problemet er jo bare de mål ikke er i de helt store kampe, hvor et enkelt mål kan afgøre kampen. At han er topscorer i år, er jo primært fordi de andre topangribere har haft en elendig sæson, inklusiv vores egen Rooney, som først er kommet igang nu.

Men man kan jo ikke være enig omkring alt. Jeg vil ikke undskylde for jeg synes, at Berbatov hører til i en klub hvor han er stjernen (Alt under top 4)

MaxIImus
20-04-2011, 13:24
Jeg indrømmer også gerne jeg ikke vil græde hvis Berbatov bliver solgt til sommer. Han har et fantastisk første-touch men jeg synes han mangler en spidskompetence såsoms Chitarito's hurtighed, Rooneys arbejdsraseri, styrke og hastighed. Berbatov kan ikke benyttes til kontraspil idet han er for langsom. Han kan score mål, men når det ikke kører for ham, får man intet ud af ham, idet han ikke laver et arbejde som Rooney eller for den sags skyld, Chitarito gør.

Det jeg mener er, at han ikke har en spidskompetence at falde tilbage til når det ikke kører for ham. Hvis eksempelvis Drogba spiller dårligt, vil hans tilstedeværelse stadig presse modstanderens forsvar grundet hans styrke og selvom han spiller ringe en kamp, så tager han stadig fokus og gør de andre gode.

Dette har Berbatov bare ikke og dette savner jeg meget ved ham, for han har en gudbenådet teknik men oftest er det bare ikke nok.

Hvis han dog er tilfreds med situationen som den pt. ser ud, og godt kan acceptere at sidde på bænken, så er han jo en god spiller at have på bænken, han er bare ikke min foretrukne i start 11eren.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 13:30
Jeg indrømmer også gerne jeg ikke vil græde hvis Berbatov bliver solgt til sommer. Han har et fantastisk første-touch men jeg synes han mangler en spidskompetence såsoms Chitarito's hurtighed, Rooneys arbejdsraseri, styrke og hastighed. Berbatov kan ikke benyttes til kontraspil idet han er for langsom. Han kan score mål, men når det ikke kører for ham, får man intet ud af ham, idet han ikke laver et arbejde som Rooney eller for den sags skyld, Chitarito gør.

Det jeg mener er, at han ikke har en spidskompetence at falde tilbage til når det ikke kører for ham. Hvis eksempelvis Drogba spiller dårligt, vil hans tilstedeværelse stadig presse modstanderens forsvar grundet hans styrke og selvom han spiller ringe en kamp, så tager han stadig fokus og gør de andre gode.

Dette har Berbatov bare ikke og dette savner jeg meget ved ham, for han har en gudbenådet teknik men oftest er det bare ikke nok.

Hvis han dog er tilfreds med situationen som den pt. ser ud, og godt kan acceptere at sidde på bænken, så er han jo en god spiller at have på bænken, han er bare ikke min foretrukne i start 11eren.

Det du skriver, er præcis det jeg mener. Hvis han accepterer bænkpladsen, og vil acceptere at blive brugt som joker, skal han da beholdes. På trods af dette, synes jeg faktisk Berbatov er for god til at være joker. Derfor burde han søge væk til en lidt mindre klub, eller en tysk topklub.

Ingen kan betvivle mandens talent, problemet er bare, at han har for få kompetencer. Hans tekniske niveau kan der ikke pilles ved, men hurtighed, styrke, udholdenhed, arbejdestyrke og stabilitet besidder han ikke. Derudover stopper han ofte vores spil.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 13:38
Den sad! Well spoken :)

Ja hold da kæft den sad, en af jordens mest brugte når man ikke er enig. Så er det jo virkelig god trash talk, at bruge den gode gamle fm joke. Og så lige runde den af med at appellere til at komme udenfor, til en af dem herinde på OT som er mest aktiv.

Anderson8
20-04-2011, 13:45
Det er da kanon, at kunne have to så forskellige spillere som Berbatov og Hernandez i klubben. Det er da bare en gave. Berbatov har en fantastisk teknik, holder rigtig godt på bolden, vanvittig (!) førsteberøring. Disse ting har Hernandez ikke, dog nogle andre ting. Han er fantastisk i boksen og lynhurtig. Forstår ikke kritikken af Berbatov - han har da været super i år, og har helt sikkert fortjent en plads på årets hold!

Rasmus-K-J
20-04-2011, 13:52
Det er da kanon, at kunne have to så forskellige spillere som Berbatov og Hernandez i klubben. Det er da bare en gave. Berbatov har en fantastisk teknik, holder rigtig godt på bolden, vanvittig (!) førsteberøring. Disse ting har Hernandez ikke, dog nogle andre ting. Han er fantastisk i boksen og lynhurtig. Forstår ikke kritikken af Berbatov - han har da været super i år, og har helt sikkert fortjent en plads på årets hold!

Ja hvis jeg kigger bort fra mit "had" til berbatov, har han nok fortjent en plads på årets hold, men heller ikke mere. Han må gerne være udskifter i klubben, men han kommer aldrig til at være en stjerne for mig i United!

Hulle #7
20-04-2011, 14:05
Lad os bare hente Forlan, Tevez, Ebanks Blake osv. og smide Berbatov ud..
Kom så.

Dines
20-04-2011, 14:09
Alder er ikke et argument for at sælge Berbatov. Berbatov vil ikke ændre sin spillestil, selv når han er 35 år, da hans spil er baseret på teknik, overblik og first touches. Ikke hurtighed som f.eks. Ryan Giggs.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 14:15
Alder er ikke et argument for at sælge Berbatov. Berbatov vil ikke ændre sin spillestil, selv når han er 35 år, da hans spil er baseret på teknik, overblik og first touches. Ikke hurtighed som f.eks. Ryan Giggs.

Nu når han er så langsom som han er, tør jeg da slet ikke tænke på om 2 år. Han har svært ved at nå frem til bolde i dag. Så skal hans forudseenhed satme blive væsentlig bedre.

Anderson8
20-04-2011, 14:15
Ja hvis jeg kigger bort fra mit "had" til berbatov, har han nok fortjent en plads på årets hold, men heller ikke mere. Han må gerne være udskifter i klubben, men han kommer aldrig til at være en stjerne for mig i United!

Fair nok. Du indrømmede, at han fortjener en plads på årets hold, "men heller ikke mere". Hvad mener du med det? Ingen har sagt, at han er PL's bedste spiller eller ligende, men at han er en fantastisk spiller at have i klubben, så der kan roteres i angrebet.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 14:17
Lad os bare hente Forlan, Tevez, Ebanks Blake osv. og smide Berbatov ud..
Kom så.

Hvorfor hente gamle flop tilbage, hvis man smider et ud?

Don Kafai
20-04-2011, 14:18
Lad os antage vi sælger Berbatov. Laver vi en monster god handel, så får vi 10 mio pund for ham. Det var præcis det der skete med Ruud i sin tid.

10 mio pund i banken vs. de færdigheder Berbatov har?

Jeg har sagt det mange gange før, og jeg siger det gerne igen. Berbatov giver vores spil en hel ny dimension, og så sent som i går kunne han have åbnet et tætpakket Newcastle-forsvar.

Og så lige en sidenote til det dårligste argument jeg nogensinde har hørt, nemlig "han scorer kun mod de mindre hold". Siden hvornår er det mindre vigtigt at score mod små hold? Og hvis det er så ligegyldigt om han gør det eller ej, hvorfor står vi så kun med 1 point efter i går og ikke 3?

Manden er topscorer i verdens bedste liga, uden at tage straffespark og frispark som hans nærmeste forfølgere stort set gør.

Det er nemt at sige sælg, men overvej lige om det er de penge værd. Og se da for filan på det marked der er ude i verden. Du skal op over de 20 mio pund før du tilnærmelsesvis kan finde en angriber der har det format som Berbatov har. Man kan ikke bare plukke 2-3 Hernandez'er fra træerne i Mexico.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 14:23
Fair nok. Du indrømmede, at han fortjener en plads på årets hold, "men heller ikke mere". Hvad mener du med det? Ingen har sagt, at han er PL's bedste spiller eller ligende, men at han er en fantastisk spiller at have i klubben, så der kan roteres i angrebet.

Han får en plads på årets hold, som sikkert er god nok, da han personligt har haft en fin sæson. Men det betyder ikke, at han er god nok til at starte inde for os. For han har ikke nok kvaliteter. Rooney er da ikke på årets hold, men han er da stadig meget bedre end Berbatov. Drogba, Tevez, Suarez, Van Persie og selv Torres er da meget bedre end Berbatov. Drogba og Torres i form er da at foretrække. Form is Temporary, Class is Permanent! Berbatov i topform kan ikke måle sig med Drogba, Torres, Rooney osv i topform!

Og Don Kafai, det handler om, at det ikke er nok, at kun score mod de mindre hold. Det er dig selv der tolker argumentet anderledes end det er ment. Det er sjældent Berbatov scorer, eller for den sags skyld præsterer noget imod de store hold.

Bugge
20-04-2011, 14:31
Lad os antage vi sælger Berbatov. Laver vi en monster god handel, så får vi 10 mio pund for ham. Det var præcis det der skete med Ruud i sin tid.

10 mio pund i banken vs. de færdigheder Berbatov har?

Jeg har sagt det mange gange før, og jeg siger det gerne igen. Berbatov giver vores spil en hel ny dimension, og så sent som i går kunne han have åbnet et tætpakket Newcastle-forsvar.

Og så lige en sidenote til det dårligste argument jeg nogensinde har hørt, nemlig "han scorer kun mod de mindre hold". Siden hvornår er det mindre vigtigt at score mod små hold? Og hvis det er så ligegyldigt om han gør det eller ej, hvorfor står vi så kun med 1 point efter i går og ikke 3?

Manden er topscorer i verdens bedste liga, uden at tage straffespark og frispark som hans nærmeste forfølgere stort set gør.

Det er nemt at sige sælg, men overvej lige om det er de penge værd. Og se da for filan på det marked der er ude i verden. Du skal op over de 20 mio pund før du tilnærmelsesvis kan finde en angriber der har det format som Berbatov har. Man kan ikke bare plukke 2-3 Hernandez'er fra træerne i Mexico.

Fuldstændig enig.

Den sum penge vi kan få for Berbatov er pebernødder i forhold til hvad han bidrager med på banen.

Forstår ikke nogle folks trang til at sælge ud af spillere som Berba, Carrick, Park, Brown osv. Hvorfor er det vi skal skille os af med spillere når det i høj grad er vores bredde der betyder at vi kan holde en hel sæson?

Don Kafai
20-04-2011, 14:35
Og Don Kafai, det handler om, at det ikke er nok, at kun score mod de mindre hold. Det er dig selv der tolker argumentet anderledes end det er ment. Det er sjældent Berbatov scorer, eller for den sags skyld præsterer noget imod de store hold.

Jamen hvordan skal argumentet så fortolkes?

Når han laver 21 mål og er topscorer i PL, hvorfor så ikke beholde ham? Han har vel præsteret? Igen, det er jo ikke fordi vi kan få meget mere end 10 mio pund for ham.

At han ikke præsterer mod tophold kunne evt. hænge sammen med at han ikke starter i de kampe. Jeg har det helt fint med at vi kører en 4-5-1 med Rooney alene, eller en 4-4-1-1 hvor Hernandez er "knokleren" på toppen.

Vi spiller vel 10-15 topkampe på en sæson. De resterende 40 kan vi da sagtens bruge ham, fx i en kamp som i går.

ChristianR
20-04-2011, 14:38
Hvordan kan man være utilfreds med mandens præstationer denne sæson?

I Premier League er han kun startet inde i 23 kampe. Alligevel er det blevet til 17 mål og 3 assists. Derudover er han jo ikke en Jon Dahl type, der bare scorer målene. Han er vel blandt Premier Leagues absolut mest begavede spillere.

At man graver i statistikken og klager over, at han kun har scoret i 10 kampe (næsten 50% af dem han er startet inde) grænser IMO til det sindsyge.

Hvilken angriber i Premier League har gjort det bedre end Berbatov?

Og nej. Hvis man mener Berbatov er så elendig, så kan man ikke forsvare, at han er Premier Leagues bedste angriber med, at alle de andre har været dårlige.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 14:40
Jamen hvordan skal argumentet så fortolkes?

Når han laver 21 mål og er topscorer i PL, hvorfor så ikke beholde ham? Han har vel præsteret? Igen, det er jo ikke fordi vi kan få meget mere end 10 mio pund for ham.

At han ikke præsterer mod tophold kunne evt. hænge sammen med at han ikke starter i de kampe. Jeg har det helt fint med at vi kører en 4-5-1 med Rooney alene, eller en 4-4-1-1 hvor Hernandez er "knokleren" på toppen.

Vi spiller vel 10-15 topkampe på en sæson. De resterende 40 kan vi da sagtens bruge ham, fx i en kamp som i går.

Nej og grunden til, at han netop ikke starter de store kampe er fordi han ikke passer ind, eller ikke er god nok.

Det kan sgu da ikke passe vi har en spiller til 300 mil. som ikke kan spille store kampe. Grunden til jeg synes det er synd at beholde ham, er på grund af, at vi kan finde en der passer bedre. Hvis han var så mega god var hans værdi nok også mere end 10. mio. pund på nuværende tidspunkt!

Alle som ikke er United fans gider da ikke have ham, da de ikke mener han er særlig god. Så jeg er ikke alene med den mening, at hans niveau ikke er højt nok til en topklub!

Og det er sjovt hvordan folk lægger ord i munden på en, såsom at sige han er elendig? Det har jeg aldrig sagt.
Han har haft en god sæson, men hvordan var de to foregående?

OG der er en stor forskel på at være DEN BEDSTE PREMIER LEAGUE ANGRIBER, og så være den der har haft DEN BEDSTE SÆSON!

ChristianR
20-04-2011, 14:48

Hvilke kampe er det, du mener er storkampe, som han ikke har scoret i?

Eksempelvis har han jo ikke fået lov at starte inde mod Arsenal og Chelsea denne sæson. Den ene kamp startede han ikke inde mod City, mens han blev pillet ud i den anden. Mod Liverpool scorede han som bekendt det hattrick, der gjorde, at vi vandt kampen.

Når du bliver ved med at hagle ham ned på så latterlige små grundlag må du jo sammenligne ham med konkurrenter eller alternativer, og ingen af dem har gjort det bedre end Berbatov denne sæson. Det er det, man bør forholde sig til.

Hvordan Rooney, Drogba eller Henry for den sags skyld spillede for 3 sæsoner siden, kan vi da ikke bruge til en skid.

United-Allan33
20-04-2011, 14:49
Haha : ) Ronaldo ikke er særlig realistisk...... Men man har vel lov at drømme, nu når man netop sidder udenfor i det gode påskevejr.

1)Gider ikke sidde og forsvare, at jeg synes Berbatov er vældig overvurderet. Hvis han var så pisse god, og Chicharito havde et så mega dårligt touch, hvorfor er det så Berbatov ikke starter inde mere?

2)Og ja hvis jeg havde valget mellem at beholde Tevez og Berbatov, siger jeg stadigvæk Tevez. Det er KUN på baggrund af Tevez's åbenlyse kvaliteter, som er en del større end Berba's. Dermed ikke sagt, at jeg vil have Tevez tilbage efter den forkastlige måde han har opført sig som person. Kan slet ikke forstå nogle mener Berbatov er bedre en Carlos Tevez.

3) 21 mål er 10 kampe er da super flot. Problemet er jo bare de mål ikke er i de helt store kampe, hvor et enkelt mål kan afgøre kampen.

4)At han er topscorer i år, er jo primært fordi de andre topangribere har haft en elendig sæson, inklusiv vores egen Rooney, som først er kommet igang nu.

Men man kan jo ikke være enig omkring alt. Jeg vil ikke undskylde for jeg synes, at Berbatov hører til i en klub hvor han er stjernen (Alt under top 4)

1) Hvis du ikke mener Hernandez har et dårligt første touch, så ser du ALDRIG United spille, for det kunne minde om en 1 divison spiller.. Som spiller er Berbatov klasser over Hernandez, men Hernandez spillestil passer bare PT bedre til Rooney.. derfor spiller Hernandez, ikke fordi han er bedre..

2) Berbatov har spillet bedre i år end tevez gjorde i hans 2 år i United.. At Tevez har udviklet sig til en rigtig god spiller, kan du ikke bruge som begrundelse for at hellere ville have Tevez frem for Berbatov.. For hos City er holdet bygget op om ham, den rolle ville han aldrig have fået i United..

3) Hvor tit vil du bruge dette imod Berbatov, hvor tit er det at Berbatov spiller de store kampe?? Det er ikke så ofte, så at bruge det som argument, må være som mangel på bedre..

4)endnu et latterlig argumment, gør det Berbatov ringere at rooney har spillet dårlig?

Anderson8
20-04-2011, 14:55
Nej og grunden til, at han netop ikke starter de store kampe er fordi han ikke passer ind, eller ikke er god nok.

Det kan sgu da ikke passe vi har en spiller til 300 mil. som ikke kan spille store kampe. Grunden til jeg synes det er synd at beholde ham, er på grund af, at vi kan finde en der passer bedre. Hvis han var så mega god var hans værdi nok også mere end 10. mio. pund på nuværende tidspunkt!

Alle som ikke er United fans gider da ikke have ham, da de ikke mener han er særlig god. Så jeg er ikke alene med den mening, at hans niveau ikke er højt nok til en topklub!

Og det er sjovt hvordan folk lægger ord i munden på en, såsom at sige han er elendig? Det har jeg aldrig sagt.

OG der er en stor forskel på at være DEN BEDSTE PREMIER LEAGUE ANGRIBER, og så være den der har haft DEN BEDSTE SÆSON!

1) Vi kunne få 10-15 mio. pund for ham, hvis vi vælger at sælge ham. Dette 'lave' beløb er jo klart pga. hans alder. Jeg tror heller ikke, at Chelsea kan få mere for en Drogba på nuværende tidspunkt.

2) Det er tit, at han ikke starter inde i de store kampe, fordi han bliver offer for vores taktik. Det er umuligt, at sammenligne Berbatov og Henandez - så derfor kan du ikke sige, at Berbatov ikke er god nok til at starte inde. Han har bare ikke kompetencerne, til at starte inde i en stor kamp, når der skal arbejdes ekstremt meget på toppen, derfor vælges Hernandez oftere. Som fodboldspiller er Berbatov helt klart bedre - no doubt, ikke til diskussion. Men fordi han er bedre, er det ikke nødvendigvis lig med en start i hver kamp. Endnu en grund til, at han ikke starter inde, er jo selvfølgelig fordi, at Hernandez har scoret scoret en del kasser på det seneste. Min pointe er, at Berbatov i hvert fald er en klassespillere, og at du kun ligger vægt på hans dårlige øjeblikke, og ikke hans gode. Og det er synd, fordi han er en fantastisk spiller - det er helt sikkert.

3) Hvad har de to foregående med sagen at gøre? Det jo netop i denne sæson, at han er begyndt at vise hans kvaliteter og score mål. Hvorfor skal han så ud?

ChristianR
20-04-2011, 14:56
Uanset hvad, jamen hvad så? Som Kafai siger, så er det vel maks 25 % af vores kampe. Skal man sælges, fordi man kun passer ind i 75 % af kampene?

Det kan sgu da ikke passe vi har en spiller til 300 mil. som ikke kan spille store kampe.
Hans købssum er en sunk cost, og han kan i øvrigt ikke selv gøre for den. Købssummen bør da aldrig have indflydelse på, om man sælger et aktiv eller ej.

Grunden til jeg synes det er synd at beholde ham, er på grund af, at vi kan finde en der passer bedre. Hvis han var så mega god var hans værdi nok også mere end 10. mio. pund på nuværende tidspunkt!

Hvem passer bedre índ? Ingen spillere i Premier League er lige så effektive. Den lave pris har vel især også noget med hans alder at gøre. Desuden kan en spiller sagtens have en større værdi for ejeren, end hvad en eventuel køber vil betale.

Det er åbenbart højt nok til at blive topscorer i verdens bedste liga for verdens bedste klubhold, selvom han kun har startet inde i godt halvdelen af kampene. Så er man IMO per definition god nok til et tophold.

Hvorfor er foregående sæsoner væsentlige? Smalling spillede en dårlig sæson for Fullham sidste sæson. Og hvad så? Han er fantastisk for os nu. Fortiden kan ingen bruge til noget.

Ikke ret stor. Hvis det er 1 eller flere år siden, at nogen var bedre end ham, så er han vel ret beset den bedste. Han bomber stadig mål ind på stribe for os, og dine argumenter hænger ærlig talt ikke ret godt sammen.

Hvis indkøbsprisen og hans spil for over 12 måneder siden er blandt dine hovedpointer, så står du selvsagt ikke med en ret god sag.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 14:57
Jaja min argumenter er latterlige : ) Lad os da spørge andre end United fans, om de synes Berba er PL's bedste angriber, eller værdig til at starte hver weekend for United : ) Han har haft hans bedste sæson i hans tid i United, og derfor er han på årets hold!
Synes i virkelig Berbatov er en bedre angriber en Rooney? En spiller som Villa kostede det samme som Berbatov, han er ikke topscorer i hans Liga, så Berbatov er også en bedre angriber end ham.

Alle mine argumenter bliver fejltolket, men det er der ikke noget at gøre ved. Alle kan sidde og latterliggøre andres argumenter og pointer, hvilket ikke klæder forummet eller nogle personer. Jeg er uenig i jeres argumenter, men siger ikke de er latterlige. Jeg kan finde flere der giver mig ret end jer, hvis jeg ikke kun henvender mig til United fans. Men jeg diskuterer dette med United fans, da det er den klub jeg holder med.

Donnichlas
20-04-2011, 14:58
Jeg forstår ikke kritikken..

Ærlig talt, hvorfor skille sig af med en mand, som for nylig har været ude og sige han vil blive i Manchester United resten af sin karriere? Skønt at han kun spiller 50% af kampene.
Hvilket hold i verden vil ikke have en Angriber med det format til at sidde på bænken uden at brokke sig? Det da et trumfkort uden lige at kunne smide ind, og hvis han ikke er utilfreds med mængden af spilletid og skaber splid er det da fantastisk.
Jeg tror ikke jeg kan komme i tanke om andre spillere der har den klasse som sætter sig på bænken uden sure miner.

Som andre har sagt, 20mål+Assist vs 90 millioner kroner.
Jeg tvivler på det kommer til at gavne på nogen som helst måde hvis vi skal til at smide ham ud og få en ny mand ind. Hvilken anden top angriber (som er bedre end berbatov, det eftersøger folk jo.) Ville tage til takke med at Hernandez løb ind i de helt store kampe?

Og man kan ikke begrunde et evt. salg med at han ikke har præsteret i de 2 foregående sæsoner, det har han i denne, og han har en stor finger i hvis vi vinder mesterskabet. Han har præsteret i denne sæson, og hvem siger han ikke kan i næste..

Når man har et angreb der hedder Rooney, Hernandez, Owen og Berbatov og der ikke er nogle af de 3 sidste der brokker sig over at blive roteret konstant, så takker man den høje herre.

Syntes også det vanvid alle de rygter der går om Park, Gibson, Carrick, brown osv. skal sælges, Uden vores bredde ville vi aldrig lægge i toppen med de skader vi har været udsat for de sidste 2 sæsoner.

ChristianR
20-04-2011, 15:03
Jaja min argumenter er latterlige : ) Lad os da spørge andre end United fans, om de synes Berba er PL's bedste angriber, eller værdig til at starte hver weekend for United : ) Han har haft hans bedste sæson i hans tid i United, og derfor er han på årets hold!

Alle mine argumenter bliver fejltolket, men det er der ikke noget at gøre ved.
Så jeg stopper her, og nu ser vi til sommer hvor højt Ferguson vægter ham!

Der er vel ingen, der siger, at han skal starte inde for os hver weekend. Vi har 3 fantastiske angribere. Der er heller ingen, der siger, at han uden diskussion er Premier Leagues bedste angriber.

Der er et hav af mennesker, der ikke fatter, hvordan du på nogen måde kan se det fornuftige i at sælge vores topscorer og en af de vigtigste spillere for klubben for 100 mio kr.

Hvad han har kostet og hvordan han spillede i 2008 er da KOMPLET ligegyldigt. At han har scoret 17 mål og lavet 3 assists i Premier League denne sæson i 23 startende kampe er derimod ikke ret ligegyldigt.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:05
Det er ikke fair overfor Berbatov at henvise ham til bænken, og derfor skal han sælges. Udover dette optager han jo bare pladsen for en spiller som ville kunne bidrage med mere.

ChristianR, mine argumenter hænger fint sammen. Jeg siger ikke mig selv imod i nogle af dem. Og et argument kommer af ens holdning, så du kan godt droppe den der nedgørende tone, som der som sagt ikke klæder forummet. Fordi at sige at man kan regne med Berbatov scorer stabilt er løgn. Som kommentatorerne tit siger kommer det i stimer. Og når de kommer i stimer er man ikke stabil, hvilket 5 mål i en kamp, og ingen i de næste fem vidner om.
Hvis Berbatov ryger regner jeg med, som sagt før, at Welbeck bliver erstatningen.

Bugge
20-04-2011, 15:11
Det er ikke fair overfor Berbatov at henvise ham til bænken, og derfor skal han sælges. Udover dette optager han jo bare pladsen for en spiller som ville kunne bidrage med mere.

For det første er det vel ikke unfair at han sidder på bænken, så længe han selv kan affinde sig med det og leverer når han får chancen.

For det andet, hvis det handler om at få skabt plads i 25 mands truppen så kan jeg snildt nævne en håndfuld spillere jeg ville sortere fra før Berbatov. Fx Owen, Gibson, Hargreaves etc.

Jeg synes det er fedt at vi har 3 angribere af så høj kaliber og kan ikke se fordelen ved at skille os af med en af dem.

Donnichlas
20-04-2011, 15:17

Altså hvis Berbatov skal ud skal der vel en ny angriber ind? Jeg sætter ikke min lid til en Hernandez eller Owen Hvis rooney bliver skadet. Hernandez skal spille sammen med en, og som typer tror jeg ikke ham og Owen kan spille sammen på toppen. Så vi skiller os af med en berbatov uden brok, for at hente en endnu bedre angriber ind? Som vel også skal være på bænken, og så skal vi bare håbe han indfinder sig med det som berbatov har ?

Det naivt og tro vi kan finde noget der er bedre end berbatov uden spilleren vil kræve at starte i samtlige kampe. Nævn en angriber med berbatovs klasse der ikke er gået i medierne fordi han ikke er startet inde i (?) 8 kampe i streg?

Glory Man United
20-04-2011, 15:20
Jeg ærgrer mig egentligt over, at han ikke kun scorede 2 mod Blackburn og 2 mod Birmingham. Så havde han scoret 16 kasser i 10 forskellige kampe, og så havde det været sværere at kritisere ham

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:24
Jeg ærgrer mig egentligt over, at han ikke kun scorede 2 mod Blackburn og 2 mod Birmingham. Så havde han scoret 16 kasser i 10 forskellige kampe, og så havde det været sværere at kritisere ham

Ja ikke, og så istedet scoret mod city i weekenden? Og derudover scoret på nogle af de andre 100% chancer han har haft i andre kampe. Det er jeg helt enig i.

Glory Man United
20-04-2011, 15:30
Ja ikke, og så istedet scoret mod city i weekenden? Og derudover scoret på nogle af de andre 100% chancer han har haft i andre kampe. Det er jeg helt enig i.

Hold nu op Rasmus Modsat. Giggs brændte måske sæsonens største i går. Den havde mere eller mindre givet os mesterskabet. Hvorfor ikke komme af med ham? Han er 7-8 år ældre end Berbatov. Eller MexiSol? I går kom han ikke frem til meget, fordi hans førsteberøringer var på niveau med Duncans

ChristianR
20-04-2011, 15:31
Nu lyder du som kommentatoren fra kampen igår. Hvis spilleren har det fint med at være en del af et ratationssystem, hvor han ofte må sidde på bænken er der vel intet problem. For klubben er det da kun perfekt, at vi endelig har 3 fantastsike angribere, der kan score mål.

ChristianR, mine argumenter hænger fint sammen. Jeg siger ikke mig selv imod i nogle af dem. Og et argument kommer af ens holdning, så du kan godt droppe den der nedgørende tone, som der som sagt ikke klæder forummet.
Jeg siger ikke, at du modsiger dig selv. Men dine argumenter er enormt søgte. Og loggikken fra hans købspris, antal scorede kampe, hans niveau for 2 år siden og så til at han skal sælges er ikke til at følge.

Fordi at sige at man kan regne med Berbatov scorer stabilt er løgn. Som kommentatorerne tit siger kommer det i stimer. Og når de kommer i stimer er man ikke stabil, hvilket 5 mål i en kamp, og ingen i de næste fem vidner om.

Han har scoret i 10 forskellige kampe. Han er startet inde i 23. Så er problemet vist heller ikke større, når man scorer i omtrent hver anden kamp, man starter inde i. Det er vel næppe det, at han kan score 5 mål i en enkelt kamp, der er et problem.

Hvis Berbatov ryger regner jeg med, som sagt før, at Welbeck bliver erstatningen.

Jamen, du som hænger dig sådan i statistikker. Du kan jo fortælle os, om Wellbeck har scoret i flere kampe end Berbatov denne sæson? Eller sidste sæson, hvor Berbatov spillede skidt?

Wellbeck kan tage Owens plads...

Don Kafai
20-04-2011, 15:32
Det kan sgu da ikke passe vi har en spiller til 300 mil. som ikke kan spille store kampe.

Og det er altid det som argumenterne falder tilbage på.

Havde Berbatov blot kostet 100 mio mindre, så var alt perfekt, det er jeg sikker på.

Det er dog ikke hans skyld, at vi ventede til 31. august med at hente ham. Det er ikke hans skyld, at vi brød 2-3 transferregler og måtte kompensere Tottenham for ikke at sagsøge os. Det er heller ikke hans skyld at en flok arabere med utømmelig pengetank overtog City, og pressede hans pris op. Købsprisen på 30,75 mio pund var en konsekvens af mange ting. Var den i overkanten? Jaeh, det kan man vel sagtens argumentere for, men tager man markedet i betragtning, og det faktum at vi hentede ham sidste dag, og at vi faktisk måtte låne Tottenham en angriber for at de overhovedet kunne stille hold, så er den høje pris en naturlig konsekvens.

Det er virkelig ærgerligt at det hele tiden holdes imod ham. På samme måde har jeg det egentlig med Torres' 50 mio pund prisskilt. Uanset hvad Torres gør de næste 3 år, så vil vel han stadig betegnes som et flop.

Jeg kan godt se du ikke vil svare mere i denne tråd, men jeg holder stadig fast i, at du ikke har tænkt videre på din plan om at sælge ham. Hvem skulle vi erstatte ham med? Nævn mig et par angriber der er "sure things" og ikke koster over de 20-25 mio pund. Og selv hvis vi skulle hente (fx Benzema) for 25-30 mio pund, så opstår der vel samme problematik, idet man har en dyr angriber der skal have spilletid, samtidig med at Rooney spiller, og samtidig med at vi kører en 3-mands midtbane. Hvordan kommer det nogensinde til at gå op?

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:34
Hold nu op Rasmus Modsat. Giggs brændte måske sæsonens største i går. Den havde mere eller mindre givet os mesterskabet. Hvorfor ikke komme af med ham? Han er 7-8 år ældre end Berbatov. Eller MexiSol? I går kom han ikke frem til meget, fordi hans førsteberøringer var på niveau med Duncans

Fordi Giggs spiller generelt bedre kampe end Berbatov, og har bevist de side 20 år han hører til på United's bedste hold. Og hvis mine argumenter er latterlige, er dit eksempel da helt ude i hampen. En af de største spillere i PL's historie, sammenlignet med den dovne bulgarer.

Glory Man United
20-04-2011, 15:38
Fordi Giggs spiller generelt bedre kampe end Berbatov, og har bevist de side 20 år han hører til på United's bedste hold. Og hvis mine argumenter er latterlige, er dit eksempel da helt ude i hampen. En af de største spillere i PL's historie, sammenlignet med den dovne bulgarer.

Det er vel lige meget, hvad man HAR præsteret, ikke? Jeg er ikke efter Giggs, men det var sådan set bare for at vise, hvor langt ude du er kommet i argumentationerne. Iøvrigt spiller Berbatov jo godt næsten hver gang. Hans kritikere har så savnet mål, det har de(du) fået. Han er som sgt med på Årets Hold. Rasmus Modsat....du er løbet tør for argumenter, og det her minder mig bare om Benzets had af Carrick. Han var mod købet fra starten og har lige siden (med en enkelt undtagelse) påstået, at han har været elendig hver gang

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:40
Og det er altid det som argumenterne falder tilbage på.

Havde Berbatov blot kostet 100 mio mindre, så var alt perfekt, det er jeg sikker på.

Det er dog ikke hans skyld, at vi ventede til 31. august med at hente ham. Det er ikke hans skyld, at vi brød 2-3 transferregler og måtte kompensere Tottenham for ikke at sagsøge os. Det er heller ikke hans skyld at en flok arabere med utømmelig pengetank overtog City, og pressede hans pris op. Købsprisen på 30,75 mio pund var en konsekvens af mange ting. Var den i overkanten? Jaeh, det kan man vel sagtens argumentere for, men tager man markedet i betragtning, og det faktum at vi hentede ham sidste dag, og at vi faktisk måtte låne Tottenham en angriber for at de overhovedet kunne stille hold, så er den høje pris en naturlig konsekvens.

Det er virkelig ærgerligt at det hele tiden holdes imod ham. På samme måde har jeg det egentlig med Torres' 50 mio pund prisskilt. Uanset hvad Torres gør de næste 3 år, så vil vel han stadig betegnes som et flop.

Jeg kan godt se du ikke vil svare mere i denne tråd, men jeg holder stadig fast i, at du ikke har tænkt videre på din plan om at sælge ham. Hvem skulle vi erstatte ham med? Nævn mig et par angriber der er "sure things" og ikke koster over de 20-25 mio pund. Og selv hvis vi skulle hente (fx Benzema) for 25-30 mio pund, så opstår der vel samme problematik, idet man har en dyr angriber der skal have spilletid, samtidig med at Rooney spiller, og samtidig med at vi kører en 3-mands midtbane. Hvordan kommer det nogensinde til at gå op?

Jeg håber som jeg sagde i mit første indlæg Welbeck bliver erstatningen!
Og ja selvfølgelig har prisen noget med det at gøre. Synes du ikke at 50 mil. for Bebe er for meget? Hvis han bliver solgt for 15 mil om et år, vil jeg da være skuffet, da han slet ikke har spiller som en spiller der koster 50 mil.
For 300 mil. kunne vi have købt mange andre end Berbatov, som sikkert havde passet bedre ind. Jeg tror da selv Ferguson blev lidt overrasket over hvilken type Berbatov reelt var.

Anderson8
20-04-2011, 15:40
Rasmus kom nu videre. Dine argumenter holder ikke, og du er ved at køre diskussionen et helt andet sted, fordi du har indset, at du er latterlig at høre på.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:43
Det er vel lige meget, hvad man HAR præsteret, ikke? Jeg er ikke efter Giggs, men det var sådan set bare for at vise, hvor langt ude du er kommet i argumentationerne. Iøvrigt spiller Berbatov jo godt næsten hver gang. Hans kritikere har så savnet mål, det har de(du) fået. Han er som sgt med på Årets Hold. Rasmus Modsat....du er løbet tør for argumenter, og det her minder mig bare om Benzets had af Carrick. Han var mod købet fra starten og har lige siden (med en enkelt undtagelse) påstået, at han har været elendig hver gang

Giggs præsterer jo stadig, stort set HVER kamp. Ellers var han jo også stoppet. Og fis nu af med det Rasmus Modsat, man kan jo ikke altid være enig! Og det er vi bestemt ikke. Min argumentation er slet ikke langt ude. Jeg er heller ikke den eneste der bruger disse argumenter, faktisk bruger flertallet dem. Hvor tit hører man ikke eksperter sige PRÆCIS det samme som mig? Det gør man TIT! Faktisk rigtigt tit. Men jaja, jeg er HELT forkert på den!

Glory Man United
20-04-2011, 15:44
Jeg håber som jeg sagde i mit første indlæg Welbeck bliver erstatningen!
Og ja selvfølgelig har prisen noget med det at gøre. Synes du ikke at 50 mil. for Bebe er for meget? Hvis han bliver solgt for 15 mil om et år, vil jeg da være skuffet, da han slet ikke har spiller som en spiller der koster 50 mil.
For 300 mil. kunne vi have købt mange andre end Berbatov, som sikkert havde passet bedre ind. Jeg tror da selv Ferguson blev lidt overrasket over hvilken type Berbatov reelt var.

1) Tror du Welbeck laver over 20 mål i næste sæson?
2) Ja vi kunne sikkert have købt andre for 300 mil. Det gjorde vi bare ikke, så hvor vil du hen med det?
3) Nej Ferguson blev ikke en pind overrasket. Berba er en klassespiller og kom også på Årets Hold i Spurs i den ene sæson, hvor han ikke var i nærheden af 20 mål

Hvor tit hører man ikke eksperter sige PRÆCIS det samme som mig? Det gør man TIT! Faktisk rigtigt tit.
Hvilke eksperter? Den ene ekspert, der vitterligt ER ekspert, er morten Bruun. Og han fatter intet af, at Berbatov ikke spiller

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:47
1) Tror du Welbeck laver over 20 mål i næste sæson?
2) Ja vi kunne sikkert have købt andre for 300 mil. Det gjorde vi bare ikke, så hvor vil du hen med det?
3) Nej Ferguson blev ikke en pind overrasket. Berba er en klassespiller og kom også på Årets Hold i Spurs i den ene sæson, hvor han ikke var i nærheden af 20 mål

1. Jeg håber da på han laver 10+, og bidrager med mere fodbold end berbatov
2. Det er da bare ærgeligt at bruge 300 på ham, når der nu var bedre alternativer, efter min mening.
3. Jo han gjorde, han har selv udtalt han ikke vidste hvordan han skulle spille berbatov den første sæson.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 15:52
1) Hvilke eksperter? Den ene ekspert, der vitterligt ER ekspert, er morten Bruun. Og han fatter intet af, at Berbatov ikke spiller

Det er da sjovt, at den eneste du mener er ekspert, er United fan. Tilfælde? næppe!

Glory Man United
20-04-2011, 15:52
2. Det er da bare ærgeligt at bruge 300 på ham, når der nu var bedre alternativer, efter min mening.
3. Jo han gjorde, han har selv udtalt han ikke vidste hvordan han skulle spille berbatov den første sæson.

1) Mener du seriøst, at Berbatov ikke bidrager med noget fodbold? :titte:
2) Ja men det er sket, og så er den vel ikke længere? Det lyder lidt som en diskussion jeg har med min 3 årige søn. Sorry no offence....og dog, den kan vel ikke reddes
3) Jamen fint nok. Så ved han jo præcis, hvordan han skal bruges

Det er da sjovt, at den eneste du mener er ekspert, er United fan. Tilfælde? næppe!
Giv mig eksempler på gode "eksperter", der underbygger din holdning

Thepostman
20-04-2011, 15:58

ChristianR, mine argumenter hænger fint sammen. Jeg siger ikke mig selv imod i nogle af dem. Og et argument kommer af ens holdning, så du kan godt droppe den der nedgørende tone, som der som sagt ikke klæder forummet. Fordi at sige at man kan regne med Berbatov scorer stabilt er løgn. Som kommentatorerne tit siger kommer det i stimer. Og når de kommer i stimer er man ikke stabil, hvilket 5 mål i en kamp, og ingen i de næste fem vidner om.

Normalt begiver jeg mig ikke ind i debatten omkring Berbatovs tilstedeværelse i United, da jeg forlængst har opgivet at forsvare ham, men her hopper kæden simpelthen af for mig. Berbatov er den absolut mest kreative spiller vi har på holdet, og er vel ret beset, bortset fra Rooney og Nani, den eneste spiller man kan forvente gøre noget uventet i kampe hvor vi skal have lukket et tæt forsvar op. Og ham vil du have byttet ud med Welbeck?

Hvis Berbatov skal sælges, hvilket jeg ville være meget imod, kræver det at der bliver indkøbt en spiller der kan det samme som ham. En spiller der kan noget kreativt, og som kan noget uventet. Det type ser jeg på ingen måde Welbeck være. Som jeg ser det, er Welbeck en helt anden type spiller, og det vilel være en skam at fjerne noget af den minimale kreativitet vi har i holdet, ved at sælge Berbatov. Om man vil det eller ej, så kan manden altså noget som ingen andre på vores hold kan. Og hvis vi sælger det, skal der med sikkerhed punges ud ved kasse 1, for at få noget tilsvarende.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:00
1) Mener du seriøst, at Berbatov ikke bidrager med noget fodbold? :titte:
2) Ja men det er sket, og så er den vel ikke længere? Det lyder lidt som en diskussion jeg har med min 3 årige søn. Sorry no offence....og dog, den kan vel ikke reddes
3) Jamen fint nok. Så ved han jo præcis, hvordan han skal bruges

Giv mig eksempler på gode "eksperter", der underbygger din holdning

1. Jo, men synes også at han laver meget skade, såsom at tit stoppe vores opspil og have en træls attitude
2. Er du virkelig så gammel at du har børn? For dine argumenter er heller ikke fremragende, nu når vi kaster med mudder, som du så gerne vil for at få ret.
3. Ferguson har lært hvordan han skal bruges, hvilket alle de mål også vidner om. Det er også grunden til han ikke spiller store kampe.

Hele champions league redaktionen har netop taget fat i dette emne før, ligesom verdens bedste fodbold har gjort. Og det er ikke længe siden jeg hørte Claus Jensen sidde og kritisere Berbatov for at være en ikke stabil målscorer!

Glory Man United
20-04-2011, 16:00
http://www.youtube.com/watch?v=xxJ9wdXXbwY

He told City to F*** off

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:01
Normalt begiver jeg mig ikke ind i debatten omkring Berbatovs tilstedeværelse i United, da jeg forlængst har opgivet at forsvare ham, men her hopper kæden simpelthen af for mig. Berbatov er den absolut mest kreative spiller vi har på holdet, og er vel ret beset, bortset fra Rooney og Nani, den eneste spiller man kan forvente gøre noget uventet i kampe hvor vi skal have lukket et tæt forsvar op. Og ham vil du have byttet ud med Welbeck?

Hvis Berbatov skal sælges, hvilket jeg ville være meget imod, kræver det at der bliver indkøbt en spiller der kan det samme som ham. En spiller der kan noget kreativt, og som kan noget uventet. Det type ser jeg på ingen måde Welbeck være........

Udover Welbeck skal der netop købes en mere kreativ spiller, som dog skal have sit udgangspunkt på fløjen ELLER midtbanen.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:04
http://www.youtube.com/watch?v=xxJ9wdXXbwY

He told City to F*** off

Har aldrig tvivlet på Berbatov's kreativitet eller teknik? Så kan slet ikke se hvor du vil hen.

Men nu stopper jeg diskussionen, for synes jeg har givet udtryk for hvad jeg mener. At noget bliver fejltolket er ikke mit problem.

Anderson8
20-04-2011, 16:10
Har aldrig tvivlet på Berbatov's kreativitet eller teknik? Så kan slet ikke se hvor du vil hen.

Men nu stopper jeg diskussionen, for synes jeg har givet udtryk for hvad jeg mener. At noget bliver fejltolket er ikke mit problem.

Hvis alt bliver 'fejltolket', så prøv da, at formuler dine argumenter bedre!

Det er jo en joke, at du siger, at Berbatov ikke bidrager med noget.
Ja, stop du hellere diskussionen nu, for den har du tabt....for længst

ChristianR
20-04-2011, 16:17
Hele champions league redaktionen har netop taget fat i dette emne før, ligesom verdens bedste fodbold har gjort. Og det er ikke længe siden jeg hørte Claus Jensen sidde og kritisere Berbatov for at være en ikke stabil målscorer!

Du bruger det samme argument igen, igen og igen.

Han har scoret i 10 af de 23 Premier League kampe, han har startet inde i år. Det er blevet til 17 mål på de 23 kampe.

Fortæl mig igen, at han ikke er en stabil målscorer. Vi kan blive enige om, at han ikke scorede kontinuerligt i 2009, men vi kan vel også blive enige om, at det er ret ligegyldigt nu.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:17
Hvis alt bliver 'fejltolket', så prøv da, at formuler dine argumenter bedre!

Det er jo en joke, at du siger, at Berbatov ikke bidrager med noget.
Ja, stop du hellere diskussionen nu, for den har du tabt....for længst

Alt kan jo tolkes på forskellige måder? Jeg kan tolke alt det du skriver for at vende diskussionen, men det gør jeg ikke (selvom du siger jeg gør det)
Men problemet er folk læser det de vil, og kigger bort fra resten. Du har selv gjort det? Jeg har ikke sagt Berbatov ikke bidrager med noget. Det gør han, bare ikke nok i forhold til hvor meget han skader! Så læs istedet hvad jeg skriver i stedet for at finde på ting. Som sagt står jeg langt fra alene med denne holdning OG argumenter.
Det er svært at stoppe når du ligefrem forsøger at komme med personlige angreb.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:19
Du bruger det samme argument igen, igen og igen.

Han har scoret i 10 af de 23 Premier League kampe, han har startet inde i år. Det er blevet til 17 mål på de 23 kampe.

Fortæl mig igen, at han ikke er en stabil målscorer. Vi kan blive enige om, at han ikke scorede kontinuerligt i 2009, men vi kan vel også blive enige om, at det er ret ligegyldigt nu.

Hvis jeg bruger det samme argument igen og igen, hvorfor er det så du ikke læser det IGEN så du fatter det? Manden scorede 5 MÅL! 5 MÅL! i en kamp? hvis de nu havde været fordelt ud på 3-4 kampe havde mine argumenter være dårlige, men det er jo ikke sådan virkeligheden forholder sig!

Glory Man United
20-04-2011, 16:27
Hvis jeg bruger det samme argument igen og igen, hvorfor er det så du ikke læser det IGEN så du fatter det? Manden scorede 5 MÅL! 5 MÅL! i en kamp? hvis de nu havde været fordelt ud på 3-4 kampe havde mine argumenter være dårlige, men det er jo ikke sådan virkeligheden forholder sig!

Spørger da gerne igen: hvor mange spillere har rent faktisk scoret i 10 PL kampe (udover Tevez)? Og igen: selvom han kun havde lavet 2 mål i Blackburn kampen, så havde han stået på 18...flot ikke?

Anderson8
20-04-2011, 16:28
Alt kan jo tolkes på forskellige måder? Jeg kan tolke alt det du skriver for at vende diskussionen, men det gør jeg ikke (selvom du siger jeg gør det)
Men problemet er folk læser det de vil, og kigger bort fra resten. Du har selv gjort det? Jeg har ikke sagt Berbatov ikke bidrager med noget. Det gør han, bare ikke nok i forhold til hvor meget han skader! Så læs istedet hvad jeg skriver i stedet for at finde på ting. Som sagt står jeg langt fra alene med denne holdning OG argumenter.
Det er svært at stoppe når du ligefrem forsøger at komme med personlige angreb.

Først og fremmest må du ikke tro, at det er et personligt angreb. Det er det langt fra. Jeg synes bare ikke dine argumenter holder. Herinde på forummet er der ikke en, der deler samme mening med dig - så bliver jeg bare lidt irriteret over, at du ikke kan give dig, når du er blevet modargumenteret så meget. Det er jo et fact, at Berbatov er en klassespiller, ellers er han jo ikke topscorer i PL osv.

Undskyld, hvis jeg misforstod det så. Men du må da indrømme det er meget svært ikke at 'misforstå' denne sætning. Du hentyder til, at Welbeck ville kunne bidrage med en hel del mere end Berbatov - det er næsten det samme som at sige, at han ikke bidrager med særlig meget, bare med andre ord. Berbatov bidrager med en hel del pga. hans fantastiske tekniske kvaliteter.

ChristianR
20-04-2011, 16:28

EEN gang til for Prins Knud:

Det kan vel næppe være et decideret problem, at han har scoret 5 mål i en kamp. Skal vi også sælge Rooney, hvis han laver samme svineri?

Berbatov har fordelt sine 21 (Ja, 21 og ikke 17) mål udover 10 kampe. Han er kun startet inde i 23 kampe. Altså scorer han lige knap i halvdelen af de kampe, han starter inde.

Sidste gang: Rasmus-K-J, er man en ustabil målscorer, når man scorer hver anden kamp, man starter inde?

Og jeg håber endeligt, vi er blevet enige om, at hvad der skete i 2009 er ligegyldigt.

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:32
EEN gang til for Prins Knud:

Det kan vel næppe være et decideret problem, at han har scoret 5 mål i en kamp. Skal vi også sælge Rooney, hvis han laver samme svineri?

Berbatov har fordelt sine 21 (Ja, 21 og ikke 17) mål udover 10 kampe. Han er kun startet inde i 23 kampe. Altså scorer han lige knap i halvdelen af de kampe, han starter inde.

Sidste gang: Rasmus-K-J, er man en ustabil målscorer, når man scorer hver anden kamp, man starter inde?

Og jeg håber endeligt, vi er blevet enige om, at hvad der skete i 2009 er ligegyldigt.

Han scorer jo netop ikke i hver anden kamp. han scorer i stimer. Han kan have 3 kampe hvor han scorer 8 mål og så 6 kampe hvor han laver 0 mål.

Glory Man United
20-04-2011, 16:35
Han scorer jo netop ikke i hver anden kamp. han scorer i stimer. Han kan have 3 kampe hvor han scorer 8 mål og så 6 kampe hvor han laver 0 mål.

Jeg er ked af det. Men nu bliver jeg altså personlig. Hvad er det præcis i Christians spørgsmål du ikke forstår? :titte:

Han har scoret i 10 FORSKELLIGE kampe på 23 starter...det er knapt halvdelen

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:38
Først og fremmest må du ikke tro, at det er et personligt angreb. Det er det langt fra. Jeg synes bare ikke dine argumenter holder. Herinde på forummet er der ikke en, der deler samme mening med dig - så bliver jeg bare lidt irriteret over, at du ikke kan give dig, når du er blevet modargumenteret så meget. Det er jo et fact, at Berbatov er en klassespiller, ellers er han jo ikke topscorer i PL osv.

Jeg tror nu nok en del vil give mig lidt ret, men af frygt for at blive haglet ned i samme grad som jeg er blevet, tror jeg de undlader at poste. Jeg tænker mig da nok også lidt mere om næste gang jeg er uenig i noget. For det er da ikke værd at føre en saglig diskussion, for derefter og få at vide ens argumenter i UTROLIG tynde, og man er helt forkert på den : ) Men så snart man er et flertal, er det nemt at få ham uden opbakning (selvom der er stor opbakning, som bare ikke kommer til udtryk) til at fremstå forkert på den.

MaxIImus
20-04-2011, 16:39
<off-topic>
Hvorfor er det der skal smides sådan med mudder nu? Jeg kan sagtens følge hans holdning ligesom jeg også kan følge mange af Jeres holdninger. Må man nu ikke have en holdning modstridig med andres mere?
</off-topic>

Jeg synes heller ikke sådan om Berbatov, han irriterer mig ikke eller noget men jeg synes han er svær at blive klog på. Han har store kvaliteter men samtidig har han ligeså store mangler, hvilket gør ham uegnet til mange kampe hvor mange af dem, er de kampe der afgører sæsonen. Han spiller jo netop ikke mod vores store konkurrenter som Arsenal, Chelsea eller andre internationale knald-eller-fald kampe. At han så måske får kniven fordi vi spiller med 1 angriber som selvføgelig skal være Rooney, ja, det hjælper jo sådan set ikke på det.

Ja, synes det er en svær diskussion. :o)

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:40
Jeg er ked af det. Men nu bliver jeg altså personlig. Hvad er det præcis i Christians spørgsmål du ikke forstår? :titte:

Han har scoret i 10 FORSKELLIGE kampe på 23 starter...det er knapt halvdelen

Ja, det er i hver anden når du udregner matematisk. Men hvis du kigger på facts scorer han ikke hver anden kamp. Der er store mellemrum mellem hans stimer, men når han så scorer kommer der mange.

Glory Man United
20-04-2011, 16:42
Ja, det er i hver anden når du udregner matematisk. Men hvis du kigger på facts scorer han ikke hver anden kamp. Der er store mellemrum mellem hans stimer, men når han så scorer kommer der mange.

OK, jamen så er jeg løbet tør for argumenter. Jeg kan kun udregne matematisk....

Rasmus-K-J
20-04-2011, 16:49
OK, jamen så er jeg løbet tør for argumenter. Jeg kan kun udregne matematisk....

Og hvis du så gerne vil udregne matematisk, så har han været involveret i 20 kampe! og startet 23.

Hvis man udregner efter 23 kampe, er de 10 kampe han scoret i 43,5% af de kampe han har startet inde i.

Det er ikke engang hver anden vel?

Og hvis man gør det samme med alle de kampe han har været involveret i, giver det 34,5%

Så ja, jeg kan godt se mit argument falder til jorden!

United-Allan33
20-04-2011, 17:35

Så er vi tilbage ved sagens kerne, nemlig bitterheden over at det var Tevez der måtte forlade United og ikke Berbatov.. Bitter-Blue

Don Kafai
20-04-2011, 17:42
@Rasmus, jeg har læst en del af dine indlæg, og det du har skrevet er, at du håber Berbatov bliver solgt, og erstattes af Welbeck og en kreativ spiller på midten af banen.

Det betyder vores angrebstrup kommer til at se således ud:

1. Rooney
2. Hernandez
3. Welbeck
(4. Owen)
5. Macheda
(6. Diouf)

Hvoraf Owen og Diouf efter alt at dømme ikke er i vores trup længere pr. 1. september. Det vil bevirke, at United nok er i PL-bunden når man snakker angrebstrup.

Så jeg tror ikke jeg træder dig over tæerne ved at sige, at hvis dit ønske bliver opfyldt, og Berbatov bliver solgt til sommer, så skal vi hente en ny angriber der kan begå sig på dette niveau, også selvom vi henter Welbeck hjem.

Og det er her jeg synes dine argumenter falder til jorden. Du kan ikke negligere Berbatovs rolle på vores hold, om han så har været "heldig" i denne sæson eller ej.

Det er utrolig nemt at sige den, den og den ikke er gode nok, men det er straks sværere at komme med et par navne der skal erstatte vedkommende.

Det vil være at skyde os selv i foden hvis vi solgte Berbatov. Mit hovedargument for det er ikke at jeg synes han er fuldstændig fredet på vores hold, men derimod at vi 1) kommer til at mangle en angriber og 2) ikke får nok penge ind til at kunne erstatte ham med en kvalificeret angriber. Det problem synes jeg du springer over.

Skal jeg selv sætte mig i dine sko, og komme med nogle kvalificerede navne jeg synes der kan erstatte ham, så må jeg nok melde pas. Mit bedste bud vil være Benzema, og han vil altså ikke koste under 25 mio pund, og så er vi igen tilbage i den der onde cirkel, hvoraf vi har betalt overpris for en 2. angriber.

United-Allan33
20-04-2011, 17:50
Lad aldrig denne tråd stoppe... Jeg var en smule nede over kampen igår, men må da indrømme at jeg har siddet og grint mega meget af denne debat...

Hvorfor fanden stopper du ikke, du er noget det punkt hvor folk er stoppet med at grine og bare føler medlidenhed med dig..

Rasmus-K-J
20-04-2011, 18:01
Lad aldrig denne tråd stoppe... Jeg var en smule nede over kampen igår, men må da indrømme at jeg har siddet og grint mega meget af denne debat...

Hvorfor fanden stopper du ikke, du er noget det punkt hvor folk er stoppet med at grine og bare føler medlidenhed med dig..

Haha, jaja. Men du behøver ikke have medlidenhed med mig, for så skal du have medlidenhed med mange, da jeg ikke er alene med denne holdning. Men igen ser vi det personlige angreb. Men vi kan da tage en konkurrence i ALT, og jeg vil helt sikkert slå dig! Så kan du lægge dig i sengen og græde med din IQ på 100!
OG jeg er ikke bitter over Tevez. Når man ser på hvordan han har opført sig, er jeg glad for at det er i shitty han spiller. Men set ud fra hans evner havde jeg hellere set ham.

On topic: Kan godt se det vil blive problematisk hvis Welbeck, Owen eller Macheda ikke laver de mål som Berbatov efterlader, men det har jeg tiltro til de gør. Derudover forventer jeg en målfarlig fløj/midtbane, så tror ikke nødvendigvis man skal en decideret angriber. Da Ronaldo smuttede mistede vi en masse mål, men så er der jo bare andre der laver dem, og det har jeg tiltro til der sker hvis vi sælger Berbatov.

United-Allan33
20-04-2011, 18:12
Haha, jaja. Men du behøver ikke have medlidenhed med mig, for så skal du have medlidenhed med mange, da jeg ikke er alene med denne holdning. Men igen ser vi det personlige angreb. Men vi kan da tage en konkurrence i ALT, og jeg vil helt sikkert slå dig! Så kan du lægge dig i sengen og græde med din IQ på 100!
OG jeg er ikke bitter over Tevez. Når man ser på hvordan han har opført sig, er jeg glad for at det er i shitty han spiller. Men set ud fra hans evner havde jeg hellere set ham.

On topic: Kan godt se det vil blive problematisk hvis Welbeck, Owen eller Macheda laver de mål som Berbatov efterlader, men det har jeg tiltro til de gør. Derudover forventer jeg en målfarlig fløj/midtbane, så tror ikke nødvendigvis man skal en decideret angriber. Da Ronaldo smuttede mistede vi en masse mål, men så er der jo bare andre der laver dem, og det har jeg tiltro til der sker hvis vi sælger Berbatov.

Hehe denne tråd bliver bare bedre og bedre... Jeg håber du kan snakke kinesisk, for du må da snart støde på en med det store hul du graver dig ned i..

Iøvrigt hvis der er så mange der deler dine meninger om Berbatov, så er det da underligt at kun 1 har hjulpet dig lidt..

Rasmus-K-J
20-04-2011, 18:18
Hehe denne tråd bliver bare bedre og bedre... Jeg håber du kan snakke kinesisk, for du må da snart støde på en med det store hul du graver dig ned i..

Iøvrigt hvis der er så mange der deler dine meninger om Berbatov, så er det da underligt at kun 1 har hjulpet dig lidt..

Du kan jo se hvordan du angriber mig, så jeg kan da godt forstå folk ikke tør komme med deres mening : ) Det bliver da også kun denne ene gang jeg diskuterer så heftigt omkring et emne, da det ikke er det værd ellers. Næste gang skal jeg nok tænke mig om når jeg er uenig.

Jeg synes ikke mine argumenter er så slemme, og så usammenhængende da jeg på ingen måde siger mig selv imod, eller kommer med misvisende fakta. At man ikke er enig er fair, men det gør da ikke mine argumenter bliver mindre værd. Men som sagt før hjælper det ikke, når dem der er uenige åbner munden, og dem der er uenige tier.

Thepostman
20-04-2011, 18:19

On topic: Kan godt se det vil blive problematisk hvis Welbeck, Owen eller Macheda ikke laver de mål som Berbatov efterlader, men det har jeg tiltro til de gør. Derudover forventer jeg en målfarlig fløj/midtbane, så tror ikke nødvendigvis man skal en decideret angriber. Da Ronaldo smuttede mistede vi en masse mål, men så er der jo bare andre der laver dem, og det har jeg tiltro til der sker hvis vi sælger Berbatov.

Problemet bunder jo ikke blot i de mål Berbatov laver, men ligeså den kreativitet og uforudsigelighed han har. Som nævnt tidligere, kan Berbatov noget som ingen andre på det nuværende hold kan. Derfor skal der ud og findes en erstatning for ikke blot de mål Berbatov laver, men også den uforudsigelighed han har.

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen billig løsning, og man kan skal derfor overveje om salget af Berbatov er det værd. For man kan ikke komme udenom at Berbatov har noget som ingen af de andre angibere vi har i truppen kan, og hvis vi skal ud og finde det, tvivler jeg på at det bliver billigt.

Holmskov
20-04-2011, 18:22
[QUOTE=Rasmus-K-J;231420]Haha, jaja. Men du behøver ikke have medlidenhed med mig, for så skal du have medlidenhed med mange, da jeg ikke er alene med denne holdning. Men igen ser vi det personlige angreb. Men vi kan da tage en konkurrence i ALT, og jeg vil helt sikkert slå dig! Så kan du lægge dig i sengen og græde med din IQ på 100!OG jeg er ikke bitter over Tevez. Når man ser på hvordan han har opført sig, er jeg glad for at det er i shitty han spiller. Men set ud fra hans evner havde jeg hellere set ham.

Med sådan en udtalelse skriger det langt væk af du er i knæ og at dine argumentationer halter. Det er faktisk lidt patetisk !!

Rasmus-K-J
20-04-2011, 18:24
Problemet bunder jo ikke blot i de mål Berbatov laver, men ligeså den kreativitet og uforudsigelighed han har. Som nævnt tidligere, kan Berbatov noget som ingen andre på det nuværende hold kan. Derfor skal der ud og findes en erstatning for ikke blot de mål Berbatov laver, men også den uforudsigelighed han har.

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen billig løsning, og man kan skal derfor overveje om salget af Berbatov er det værd. For man kan ikke komme udenom at Berbatov har noget som ingen af de andre angibere vi har i truppen kan, og hvis vi skal ud og finde det, tvivler jeg på at det bliver billigt.

Det er her jeg håber på, at man kan finde en fløj/midtbane som kunne bidrage med mål, men selvfølgelig også uforudsigelighed. F.eks. kunne Hamsik bidrage både med mål, men med især uforudsigelighed. Jeg synes dog også Welbeck har det der "gamechanger" gen, og vil i den forstand også kunne bidrage. Tænk også på at hele denne sæson har foregået uden Valencia, og først nu er han tilbage.

Holmskov, kommentaren kommer som følge af, at jeg er ved at være træt af at blive talt ned til pga. en anden holdning.
Jeg har holdt en sober tone hele vejen igennem. Han siger så han har medlidenhed med mig, men det er faktisk ham der er sølle. Han kan ikke holde et ordenlig tone? Vi er uenige omkring et salg af Berbatov? Helt ærligt, man har da ret til at have en anden mening. Især nu når jeg ikke kommer med en masse dumme argumenter og fakta, synes jeg da det er sølle at synke ned på det niveau!
Nu har jeg sagt et par gange jeg stopper, så det må jeg nok hellere gør.

Thepostman
20-04-2011, 18:31
Det er her jeg håber på, at man kan finde en fløj/midtbane som kunne bidrage med mål, men selvfølgelig også uforudsigelighed. F.eks. kunne Hamsik bidrage både med mål, men med især uforudsigelighed. Jeg synes dog også Welbeck har det der "gamechanger" gen, og vil i den forstand også kunne bidrage. Tænk også på at hele denne sæson har foregået uden Valencia, og først nu er han tilbage.

Det er meget fint at vi så kan håbe på at en spiller Hamsik kan bidrage med mål og assist. Hamsik bliver ikke billig og han skal sandsynligvis bruge et godt stykke tid på at vænne sig til spillet og kulturen. Derfor kan vi stå i en situation hvor vi netop mangler en type som Berbatov, som kender til spillet og ligaen.

Derfor kan jeg ikke forstå at vi skal sælge Berbatov, og hænge vores hat på en spiller der først skal til at vænne sig til spillet.

Holmskov
20-04-2011, 18:34

Holmskov, kommentaren kommer som følge af, at jeg er ved at være træt af at blive talt ned til pga. en anden holdning.
Jeg har holdt en sober tone hele vejen igennem. Han siger så han har medlidenhed med mig, men det er faktisk ham der er sølle. Han kan ikke holde et ordenlig tone? Vi er uenige omkring et salg af Berbatov? Helt ærligt, man har da ret til at have en anden mening. Især nu når jeg ikke kommer med en masse dumme argumenter og fakta, synes jeg da det er sølle at synke ned på det niveau!

Bliv endelig ved. Du har helt ret i det du siger.

Der er visse folk herinde der gerne vil styre "showet" og de magter ikke at argumentere uden det bliver nedladende. Slet ikke hvis ens egen mening er imod "hans". Faktisk lidt sølle.

Holmskov
20-04-2011, 18:35

Dejligt argument og noget der burde tages til efterretning her på forumet, men det sker næppe. Desværre.

United-Allan33
20-04-2011, 18:41
Bliv endelig ved. Du har helt ret i det du siger.

Der er visse folk herinde der gerne vil styre "showet" og de magter ikke at argumentere uden det bliver nedladende. Slet ikke hvis ens egen mening er imod "hans". Faktisk lidt sølle.

Og det beviser du jo netop her...

Anderson_8
20-04-2011, 18:46
Rasmus, tror du helt seriøst, at man selv kan bestemme hvornår man scorer sine mål..? Da Berbatov laver 5 mål i en kamp, kan han altså ikke "gemme" 2 mål, og selv bestemme hvornår han vil score dem.

Er dybt dybt uenig med dig i, at Berbatov skal sælges. Alene hans stats for denne sæson gør ham fuld ud berettiget til at være i truppen, hvis ikke i start 11. Han har virkelig en dimension i sit spil, som ingen anden på holdet, og de ville være komplet åndssvagt at fjerne det.

Og bare fordi han angiveligt kostede 300mio, er der altså ingen garanti for, at havde man købt en anden, havde han slået til.

Denne sæson viser virkelig hvilken topspiller berbatov er.

Holmskov
20-04-2011, 19:16
Og det beviser du jo netop her...

:) Hvordan ??

Nu har jeg ikke deltaget på denne side i lang tid netop på grund af en ting. Dig!! Er man ikke enig er man ikke Manchester United tilhænger, Berba-hater´, ynkelig osv osv. Denne tråd er et glimrende eksempel. Rasmus prøver at argumentere for hans mening, alligevel skal han høvles i gulvet. Bevares, spar på kræfterne GF spiller i morgen.

Du er en af dem der gør jeg ikke orker dette forum mere. Det kan du så grine eller græde over, det rager mig langsomt uanset. Det er bare trist der ikke er plads til alles mening uden at en bestemt person skal sætte dagsordenen med personlige angreb.

Go' påske.

United-forever
20-04-2011, 19:45
Så vil jeg også lige være med i debatten ..
Personligt kan jeg ikke se, hvorfor Berba skulle sælges ... I sommers kunne jeg måske have forstået hvis folk havde ment det, selvom jeg personligt hele tiden har set et lys i hans flair for spillet og sublime teknik. I år har han ikke bare vist de evner, men han har også været en god, forholdsvis konstant målscorer, der endda er begyndt at score vigtige mål i vigtige kampe .. Det eneste ved Berba, der irriterer mig ved Berba for tiden er, at han ikke har fået mere spilletid, da jeg er bange for at han mister formen, gnisten og skarpheden igen ...

@Kafai: Jeg er uenig med dig i, at vores angreb vil være i bunden af PL, hvis vi "kun" har Rooney, Hernandez, Macheda og Welbeck tilbage .. Tre af dem har i hvert fald bevist sig som værende ganske produktive i PL, og den sidste har det forhåbentlig i sig, selvom hans sidste sæson eller to ikke har været super imponerende (det er Macheda, jeg snakker om her - hvis nogen skulle være i tvivl;)). Jeg mener dog stadigvæk det ville være fjollet, at udlade Berba fra tryuppen, da han jo elt kalrt er en stor forstækning af den ..

Forøvrigt tror jeg helt ærligt ikke der er nogen, der er bange for at skrive deres mening på et forum som det her, selvom de måske skulle høre for det - om ikke andet kan man bare lade være med nogensinde at åbne emnet igen, hvis man synes det er så slemt at få lidt hård feedback .. :)

MaxIImus
20-04-2011, 19:45
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan have en mening herinde uden man skal svines til. Manden har en holdning han udtrykker og gør det uden bevist at provokere ligesom man tit ser på fora.

Men folk, lad os nu holde dette sobert, vi får ikke meget ud af at smide med mudder efter hinanden.

snegl
20-04-2011, 19:51
Håber han snart får forlængelsen. En af de største faktorer til vores succes i den her sæson. Det må selv blinde mennesker kunne se. Berbatovs store sæson, skal bestemt ikke glemmes bare fordi Rooney og Hernandez er begyndt at brillere. Som fans har vi i mine øjne meget lidt at brokke os over hvad angår vores angreb i år.

Fedt at vi har 3 forskellige typer angribere. Det har vi ønsket i flere sæsoner snart. Vores angreb er næsten perfekt for tiden. Det kan blive helt perfekt med Welbeck i truppen også.

Glory Man United
20-04-2011, 19:52
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan have en mening herinde uden man skal svines til. Manden har en holdning han udtrykker og gør det uden bevist at provokere ligesom man tit ser på fora.

Men folk, lad os nu holde dette sobert, vi får ikke meget ud af at smide med mudder efter hinanden.

Det der fik mit pis i kog var, at Rasmus ikke var i stand til at argumentere for sin holdning. Det ene øjeblik havde Berba scoret i 6-7 kampe (det var så 10). Dernæst undgik han visse spørgsmål, og endelig skal der ikke købes erstatninger for Berbatov. Rasmus har åbenbart et horn i siden på Berbatov, men derfor behøv er man jo ikke kalde manden "doven" m.v.

For mig virker det klart som en provokation, og intet andet!

Don Kafai
21-04-2011, 00:05
Det var utroligt at man bare skal være væk i et par timer, før tråden begynder at handle om serieklubber på den jyske hede og den nye Vejle-Kolding-konstellation. Jeg har renset lidt ud.

Trådens emne er Dimitar Berbatov. Let's keep it that way.

Don Kafai
21-04-2011, 00:12
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan have en mening herinde uden man skal svines til.

Det synes jeg er en meget overdrevet udledning. (og nej, det er ikke en tilsvining af din holdning, men bare mit syn på det :D)

Man må dog regne med, at jo mere kontroversielt man udleder tingene, jo flere vil der være uenige med en. Går du ind i en tråd og mener at topscoren i verdens bedste liga skal sælges, så er det klart der vil komme stærke reaktioner.

Og som sidenote så er Berbatov-debatten sammen med Ronaldo-debatten (anno 2007, 08 og 09), og måske også lidt Rooney-debatten anno 2010 nogle af de der skilder vandene allermest blandt United-fans (Det er i hvert fald min opfattelse), og det er klart at det er disse emner der er "kød på".

Hvis du (eller andre) mener I bliver svinet til, så er det også i orden at sende en PM/mail/sms whatever til én af de 12-13 moderatorer der er på dette forum.

Nok om det, back to topic :)

Don Kafai
21-04-2011, 00:18
@Kafai: Jeg er uenig med dig i, at vores angreb vil være i bunden af PL, hvis vi "kun" har Rooney, Hernandez, Macheda og Welbeck tilbage .. Tre af dem har i hvert fald bevist sig som værende ganske produktive i PL, og den sidste har det forhåbentlig i sig

Problemet er jo ikke bare PL. Vi skal nok spille 60-65 kampe i næste sæson, og uanset hvor lovende takter Hernandez, Macheda og Welbeck har vist, så er det kun Rooney vi har af verdensklasseangriber, hvis vi sælger Berba.

Jeg ser stor fremtid i Macheda og Welbeck, men jeg må sgu indrømme, at jeg slet ikke ser det som realistisk at de bliver eneste supplement til Rooney og Hernandez. Som du kan høre er jeg ret overbevist om, at Owen og Diouf er fortid.

Mit store problem med denne debat er dog stadig, at jeg endnu ikke har hørt et godt argument omkring hvorfor vi skulle sælge Berbatov, hvis han er tilfreds med at spille (som i denne sæson) i størstedelen af kampene, og være bænket mod de store. Jeg synes det kører i ring når hans pris på 300 mio kr bliver nævnt igen og igen.

Fletcherfan
21-04-2011, 01:53
Ja, Berbatov er meget ømt emne... Men netop det gør, at jeg vil komme med en kommentar også :D

Først skal vi kigge på de angribere som vi pt. har:
Wayne Rooney
Chicarito
Dimitar Berbatov
Federico Macheda
Danny Welbeck
Mame Biram Diouf
Joshua King
Michael Owen

Efter denne sæson er jeg rimelig sikker på, at både Diouf og Owen er fortid i klubben, da jeg mener, at de helt klart ikki har klassen i United... Diouf får mellem helt lidt og slet ingen spilletid i Blackburn, mens Owen ganske enkelt er pissehamrende elendig og derudover er Chicarito samme slags spiller som Owen, men mexicaneren er bare flere klasser over Owen... Derudover regner jeg med, at King enten får lov til at forlade klubben eller forhåbentlig bliver udlejet...

Så er vi tilbage med Rooney, Chicarito, Macheda, Wellbeck og Berbatov... Rooney og Chicarito bliver hvertfald ikke solgt... Så af de tre andre bliver det nok med garanti, at en af dem bliver solgt... Og egentlig så er jeg pissehamrende ligeglad om det bliver Berba eller Macheda...

Macheda er altså blevet virkelig dårlig det sidste år og det er i mine øjne kun et spørgsmål om tid før han er væk... Han er langsom, vinder ikke specielt mange luftdueller selvom han er rimelig stor, han er ikki fysisk stærk, han har ikke en specielt god teknik... Han er lidt samme type som Owen og Chicarito, men ikke helt ens, da han er bedre til det opbyggende spil... Han er dog ikke god nok til United...

Så er det Berbatov... Ham vi elsker eller elsker at hade... Han spillede i to år elendigt eller i bedste fald ok... I denne sæson lagde han stærkt ud, men så faldt han igen ned til niveauet fra sine to første år... Siden kom han stærkt igen, før han så blev overhalet af Chicarito som pludselig eksploderede helt voldsomt i februar/mars (mener jeg det var)... Det har så kostet på selvtilliden, indsatsen og ikke mindst målene...

For at gøre billedet lidt nuanceret så kan vi først kigge på nogle af de ting han kan... Det er hvertfald ikke mange, der har bedre teknik end Berba (jeg mener han har PL's bedste teknik), det gør så han kan nogle ting, som få andre kan... Det så vi et rigtigt godt eksempel på da han blev indskiftet mod West Ham... Så har han en enormt god spilforståelse, der igen kan være en af hans svagheder for det her hold, fordi der er altså mange, der ikke er helt med på hvad det er han laver når han laver noget (en aflevering, et løb eller hvad det skal være)... I denne sæson har han så vist, at han også ved hvor målet står... Så har vi opskriften på en United-legende... Det bliver Berba bare aldrig... Og så kan man spørge sig hvorfor???

Hvis vi nu skal kigge på hans svage sider så har han altså ikke specielt mange svage sider... Det kan godt være, at han måske ikke løber så meget eller ikke hjælper så meget til i det defensive (det er hvertfald to ting, som bliver brugt mod ham)...

Men alligevel mener jeg, at Berbatov godt KAN sælges og undværes... For det første så er Rooney og Chicarito allerede foran så hvis United skal have en ny angriber så skal han enten være bedre end de to eller være afklaret med at være 3. valg... Der synes jeg så, at Wellbeck er bedre egnet... Wellbeck har fået sit gennembrud i denne sæson og kommer i de næste mange år at præge PL... Det kan godt være, at han i de første to-tre sæsoner ikke kommer på de ca. 20-25 mål, som Berba kommer på i denne sæson... Men man skal altså huske, at det tog Berba to år at nå det tal...

Så er der mange, der snakker om hans kreativitet og, at han har den der egenskab, so gør, at han lige pludselig kan afgøre en kamp selvom han har været pivelendig... Det er jeg enig i... Men de kvaliteter kan købes ind til andre pladser, og der tænker jeg specielt på den centrale midtbane... En som Hamsik ville være god at have løbende rundt der... Det kunne måske også hjælpe til, at de andre cm fik scoret flere mål...

Jeg mener ikke, at Berbatov har spillet nogen prangende sæson (det har så ingen andre i PL eller i United heller ikke gjort)... Han er over de 30 år hvor det begynder at gå nedad og spiller på en plads hvor United er godt fyldt med rigtig store talenter, som må have chancen nu, og som virkelig er gode... Hvis Owen og Berba forsvinder i sommer så er Rooney ældste angriber med 25 år... Så det kan blive en angrebstrio/kvartet/kvintet i de næste mange år... Så sælg Berbatov og køb en offensiv central midt, der er kreativ, målfarlig og tør at skyde udefra...Så er United kommet godt styrket ud af alt det her...

Ellers er min mening den, at lige siden Berba kom har han været kraftigt overvurderet, specielt herinde, så det er dejligt, at der er nogle som Rasmus, der tør stå imod de fanatiske Berba-lovers (undskyld, men jeg kunne ikke lade være :D det var mest ment som en sjov sidebemærkning)...

United-Allan33
21-04-2011, 09:19
Ellers er min mening den, at lige siden Berba kom har han været kraftigt overvurderet, specielt herinde, så det er dejligt, at der er nogle som Rasmus, der tør stå imod de fanatiske Berba-lovers (undskyld, men jeg kunne ikke lade være :D det var mest ment som en sjov sidebemærkning)...

Berbatov er bestemt ikke overvurderet, han er en af PL absolut bedste tekniske spillere, og ikke 1 i United når ham til sokkerholdene.. Hvis man mener andet er det fordi man er bitter eller blændet af had til manden..

Når det så er sagt, så kan vi godt blive enige om, at i de to først år, fik vi ikke det optimale ud af Berbatov.. Så derfor tror jeg at op til denne sæson var en make or break sæson for Berbatov..

I denne sæson har han haft en flot sæson, topscore i PL, men alligevel vil folk ikke anerkende at han har haft en flot sæson.. Han har scoret flere mål end Tevez, som ellers efter manges mening har haft en fantastisk sæson.. så uanset om man kan lide det eller ej, så har Bérbatov haft en flot sæson.. Og det er vel ikke hans skyld at anre har været ringe??

Jeg har tit og ofte forsvaret berbatov, og også blevet kaldt berba-lover:(
men jeg forsvarer ikke Berbatov fordi han er Berbatov, men fordi han er United spiller.. Helt fair at komme med kritik af Berbatov, der har været mang kampe hvor kritik er berettet, men synes den meget af den kritik han har fået er fukldstændig latterlig og bærer præg af bitter-blue..

*han ryger
*hans attitude stinker
*han er doven
*han score 5 mål i en kamp
*han score ikke imod storhold (her ignoreres det så at han sjældent spiller mod de store hold
*folk ønsker ham skadet
*han er kun god fordi alle andre er elendige

Hvad betyder ovenstående når han så leverer på banen med 21 mål..

Jeg kan lide Berbatov fordi han har accepteret at sidde på bænken og ikke tuder som en Tevez eller Van N, og iforhold til bl.a Ronaldo gerne ville spille i United.. Jeg tror dog at han ryger til sommer, for der må være mere bag hans pludselige bænkning.. men jeg synes ikke vi skal sælge ham bare for at sælge ham... for hvem i PL har et 3 valg på samme niveau som Berbatov, og kan han accepterer rollen på bænken, kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle sælge ham.

timberunited
21-04-2011, 10:01
Berbatov er bestemt ikke overvurderet, han er en af PL absolut bedste tekniske spillere, og ikke 1 i United når ham til sokkerholdene.. Hvis man mener andet er det fordi man er bitter eller blændet af had til manden..

Når det så er sagt, så kan vi godt blive enige om, at i de to først år, fik vi ikke det optimale ud af Berbatov.. Så derfor tror jeg at op til denne sæson var en make or break sæson for Berbatov..

I denne sæson har han haft en flot sæson, topscore i PL, men alligevel vil folk ikke anerkende at han har haft en flot sæson.. Han har scoret flere mål end Tevez, som ellers efter manges mening har haft en fantastisk sæson.. så uanset om man kan lide det eller ej, så har Bérbatov haft en flot sæson.. Og det er vel ikke hans skyld at anre har været ringe??

Jeg har tit og ofte forsvaret berbatov, og også blevet kaldt berba-lover:(
men jeg forsvarer ikke Berbatov fordi han er Berbatov, men fordi han er United spiller.. Helt fair at komme med kritik af Berbatov, der har været mang kampe hvor kritik er berettet, men synes den meget af den kritik han har fået er fukldstændig latterlig og bærer præg af bitter-blue..

*han ryger
*hans attitude stinker
*han er doven
*han score ikke imod storhold (her ignoreres det så at han sjældent spiller mod de store hold
*folk ønsker ham skadet

Jeg kan lide Berbatov fordi han har accepteret at sidde på bænken og ikke tuder som en Tevez eller Van N, og iforhold til bl.a Ronaldo gerne ville spille i United.. Jeg tror dog at han ryger til sommer, for der må være mere bag hans pludselige bænkning.. men jeg synes ikke vi skal sælge ham bare for at sælge ham... for hvem i PL har et 3 valg på samme niveau som Berbatov, og kan han accepterer rollen på bænken, kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle sælge ham.

Jeg er enig i de meste af ovenstående. Dog kan jeg huske, at han scorede mod Liverpool, og om så scouserne spiller for at undgå nedrykning, så er det altid ekstra vigtige mål.

Selvom Berbatov ryger, kan han alligevel sit kram. Og selvom det er en anden tid, så kan jeg huske, at Preben Elkjær mindst skulle have 10 smøger dagligt.

En sublim teknik har han. Og det er muligt han ser ugidelig ud. Det gentager alle fodboldkommentatorer også i en kedsommelig uendelighed hver eneste kamp, Berbatov ikke leverer ud over det sædvanlige.

Jeg har skrevet det før, og gør det gerne igen. Nogle gange er hans dovenskab et plus. Hvis han så har det ekstra at give i afgørende situationer. Park og Anderson løber. Det er deres force og deres bidrag. Til gengæld er de mildest talt generelt mere uskarpe, end Berbatov var mod City. DESVÆRRE. Her var Berbatov ikke bedre end nogen. Her var størstedelen bare ringe.

Jeg håber ikke, det er United-fans, der ønsker at se en United-spiller skadet? Det ville være for langt ude.

Zubbi
21-04-2011, 10:34
Jeg har opgivet at forsvare Berbatov, da nogle mennesker er så blændet af deres had til manden, at de ikke kan/vil se lyset i ham! - men nu vil jeg dog prøve for en sidste gang!

Det er utroligt, at manden ikke får anerkendelse og at folk vil have ham solgt, selvom han er topscorer i Premier League med 21 kasser.
Hvad skal han præstere, før i synes, at han er god nok?

Nævn mig en spiller på vores hold, som har hans overblik, teknik og kreativitet. Ingen.
Derfor irriterer det mig, at nogle mennesker herinde, bare skal snakke lort om ham, for at snakke lort.
Det er faktisk ret sjov læsning, og jeg fanger mig selv i at grine lidt, når jeg læser mange af Berba-haters indlæggene.

- Det er for skidt, at han vælger at score 5 mål i en PL kamp! Han skulle have fordelt dem!
- Det er for skidt, at han aldrig scorer imod de store. (Folk glemmer bare, at han aldrig spiller imod de store! Han får 10 minutter maks pr. gang.)
Han scorede dog 3 mål i mod Liverpool, da han fik chancen fra start!

Folk begynder at svine Berbatov til, og glemmer ham lidt, fordi Rooney og Hernandez har ramt et rigtig højt niveau.
Men glem nu ikke, hvor elendig Rooney var tidligere på sæsonen, og hvem scorede alle vores mål, og var vores frelser gang på gang? Det var Berbatov!

Det her bliver jeg rigtig upopulær på at sige, men jeg vil mene, at Berbatov er en bedre fodboldspiller end Hernandez.
Hernandez er en fantastisk angriber, som altid står det rigtige sted, og svigter aldrig når han får chancen, men hans teknik, spilforståelse og kreativitet er langt fra Berbatovs.

Derfor vil jeg også mene, at Berbatov er langt vigtigere for vores spil, end Hernandez er. Berbatov kan nogle ting, som meget meget få angriber i verden kan.
Derfor ville det være dumt at sælge ham, når han ikke engang selv har vist utilfredshed med, at han ikke spiller alle kamp!

Glory Man United
21-04-2011, 10:47
Helt fair at komme med kritik af Berbatov, der har været mang kampe hvor kritik er berettet, men synes den meget af den kritik han har fået er fukldstændig latterlig og bærer præg af bitter-blue..

*han ryger
*hans attitude stinker
*han er doven
*folk ønsker ham skadet

Sjovt du lige quoter klipfisken :p:

Passer det, at Berbatov skal opereres og sidde udenfor i 3 måneder???

For hvis det passer så er det en af de allerbedste nyheder for United i laaang tid... Ikke, at det er dejligt det sker på denne måde, men det er om noget positivt, at vores "elskede" bulgarer ikke skal være med i en vigtig periode...

Juhuuu...

Ruunee
21-04-2011, 11:24
Jeg forstår ikke hvorfor det er at være Berbalover eller hvad der ellers bliver sagt, fordi man mener det er en dårlig ide at sælge Berbatov for enhver pris.

Jeg kan da godt se at så det sådan her ud: Hvis vi sælger Berbatov så betyder det at en Welbeck kan få hans plads - og han kommer så ind og leverer varen på højt niveau. Sælger vi ikke Berbatov så får Welbeck aldrig chancen. Ja, så kunne jeg da også have lyst til at få Berbatov ud.
Jeg synes også hans niveau er for svingende. Han har efter min mening ikke udelukkende været en succes og sin transfer værd, siden han kom. At han er PL topscorer betyder ikke i min bog, at han er selvskrevet til at være en fuldstændig fantastisk spiller. Men det betyder at han er værdifuld for klubben.

Helt ærlig, handler det her ikke om at se realistisk på situationen?

Welbeck har da gjort det udemærket i denne sæson, men det får da ikke mig til at føle mig sikker på at han bliver en stjerne i United. Han skal have chancen, helt sikkert. Men det vil jeg da også mene han kan få - hvad enten vi beholder Berbatov eller ej. Hvorfor skulle han ikke det? Jeg er sikker på Fergie ikke havde regnet med at Hernandez skulle starte så mange kampe i denne sæson. Men han viste at han kunne levere.
Jeg mener iøvrigt at Welbeck og Berbatov er to så forskellige typer spillere, at man bestemt ikke kan tale om at den ene erstatter den anden.

Jeg er enig med Don Kafai og andre der mener at en angrebs trup bestående af Rooney, Hernandez, Welbeck og Macheda - simpelthen er for tyndt til en klub som vores (Og her går jeg så også ud fra at Owen og Diouf forsvinder til sommer - og kunne måske endda også se det ske for Macheda). Det kan være Welbeck på sigt udvikler sig til en stjerne angriber, men jeg kan ikke forestille mig det sker lige med det samme. Derfor mener jeg vi mangler en til de næste to sæsoner. Kunne vi så lige bytte Berbatov ud med en der er meget bedre, en der holder højt niveau, arbejder lidt mere, men stadig har en super teknik og scorer 20 mål på en sæson - ja, så er jeg med på den. Men kan de der mener at Berbatov skal ud, så ikke være så venlige at pege på den person derude på markedet?
Jeg vil mene det skulle være en til en overkommelig pris, for pengene bør koncentreres på alle andre steder på banen end angrebet. Ellers giver det jo ikke meget mening at have høje tanker om f.eks. Welbeck - hvis vi alligevel synes vi skal ud og hente en 30+ millioner pund.

Jeg synes det er vanvittigt at begræde at vi har en Berbatov i truppen. Jer der har det sådan, var I nogle af dem der ville have haft Dzeko til klubben, eller Torres eller Balotelli? Vil I hellere have dem end Berbatov?

Så længe Berbatov ikke laver ballade over at sidde på bænken (hvilket vi jo ikke ved om han gør), hvad er det så der er argumentet for at han er til skade for klubben? Hvordan er det f.eks. at han ødelægger Welbecks chancer? Og hvordan ser "udregningen" (som der er talt en del om) ud, hvis vi havde haft Welbeck i stedet for Berbatov i denne sæson? Eller to Welbeck'er for den sags skyld?

jacobdahl8
21-04-2011, 12:36
Med hensyn til at Berba skal sælges, så kan det måske være samme situation som da vi solgte Jaap Stam.

Fergie om Jaap Stams salg: "We got the offer from Lazio, £16.5m for a centre-back who was 29. It was an offer I couldn't refuse" Taget dette udsagn i betragtning - ALT ANDET LIGE - så er det måske samme historie der er ved at gentage sig om Berba.
Et højt bud fra en anden klub, vil selvfølgelig friste Fergie, taget Berbatovs 30 år i betragtning (antaget at pengene går til genkøb).

Personligt vil jeg gerne beholde Berbatov, han er en kreativ angrbier og det er herligt at have en variasion på 3 forskellige angriber i truppen.

Pils
21-04-2011, 13:22
Her er faktisk lidt interessant statestik angående vores 3 bedste angribere: Rooney, Berbatov og Hernandez.

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/fokus_paa_spissene

Jeg synes, at vi i de 3 angribere har et helt fantastisk mix af spillere som vi kan gøre brug af i forskellige situationer overfor de forskellige forsvar vi nu engang møder.

snegl
21-04-2011, 16:15
Med hensyn til at Berba skal sælges, så kan det måske være samme situation som da vi solgte Jaap Stam.

Fergie om Jaap Stams salg: "We got the offer from Lazio, £16.5m for a centre-back who was 29. It was an offer I couldn't refuse" Taget dette udsagn i betragtning - ALT ANDET LIGE - så er det måske samme historie der er ved at gentage sig om Berba.
Et højt bud fra en anden klub, vil selvfølgelig friste Fergie, taget Berbatovs 30 år i betragtning (antaget at pengene går til genkøb).

Personligt vil jeg gerne beholde Berbatov, han er en kreativ angrbier og det er herligt at have en variasion på 3 forskellige angriber i truppen.

Synes helt klart også Berbatov har fortjent en forlængelse, men når alt kommer til alt så er han aldrende, og en 18-20 mio pund for en PL topscorer tror jeg Glazers vil have svært ved at sige nej til. Det er på en måde forståeligt nok når det kører så godt for de andre to angribere og vi yderligere har Welbeck.

Hvis man ser bort fra at Abramovic har røven fuld af guld, så har Chelsea nok også været halvdårlige købmænd med deres trup, hvor de nok burde have solgt et par imens de stadig kunne shippes afsted for større summer. I Liverpool kan Gerrard vel også nævnes.

Anyways håber han bliver. Han er en af mine yndlingsspillere, når det kører for ham. Det har det sgu gjort i den her sæson.

snegl
21-04-2011, 16:19
Her er faktisk lidt interessant statestik angående vores 3 bedste angribere: Rooney, Berbatov og Hernandez.

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/fokus_paa_spissene

Jeg synes, at vi i de 3 angribere har et helt fantastisk mix af spillere som vi kan gøre brug af i forskellige situationer overfor de forskellige forsvar vi nu engang møder.

Den overordnede konklusion på den statistik må vel være at alle 3 angribere har spillet ca lige godt over en hel sæson (minutter vs mål). (Man skal nok lige have Rooneys assists med i overvejelserne). Og at de alle samtidig har bidraget med ret meget. Not bad.

Fletcherfan
23-04-2011, 04:03
Sjovt du lige quoter klipfisken :p:

Den er for dårlig, og den kan du også gøre bedre...

1) Jeg skriver NEMLIG, at jeg IKKE ønsker ham skadet, men det har du bare ikke lyst til at fatte, da du elsker Berba mere end nogen anden her i verden...

2) Det er ældgammelt citat...

Berba har gjort det godt i denne sæson... Og der er ingen tvivl, at han på alle måder er klart bedre end Macheda, Diouf og Owen... Og de kommende 2-3 år også klart bedre end King...

Og Berba er også klart bedre fodboldspiller end Chicarito, som er en såkaldt poacher...

I sommers ønskede jeg Berba langt væk fra OT, men nu er jeg tilfreds med, at han bliver... Men jeg ville ikke begræde hans afgang eller ihvertfald ikke hvis vi fik en spiller (ikke nødvendigvis en angriber), som kan nogle af de ting Berba kan... Det eneste kritikpunkt jeg mener man kan sætte på Berba i denne sæson er, at han ikke har været helt stabil... først en knaldgod måned i august/september, så var han væk i 10 kampe i oktober/november for siden at eksplodere til nytår... Hvorefter han kom igen i en lille "krise", som nok var medvirkende til, at han er blevet overhalet af Chicarito, som så igen har ødelagt den sidste måned eller halvanden for ham...

HVIS Berba skal fortsætte i klubben så skal det være fordi han er tilfreds med at sidde rigtig meget på bænken (og i så fald vil han være verdens bedste bænkevarmer) og ikke være i vejen for videre udvikling af Uniteds talenter, fordi uanset hvad man synes om Berba så er det altså kun et spørgsmål om hvor mange år han holder til fodbold på så højt niveau... Jeg er ganske sikker på, at han ikke har det niveau om 3 år... Hvis han spiller i United til den tid håber jeg, at jeg tager fejl...

Don Kafai
23-04-2011, 13:34
Vores angreb de sidste 3 halvlege har skreget på Berbatov. Jeg håber han snart er klar igen, ellers bliver det en alt for tæt afslutning på Premier League.

Damien
25-04-2011, 11:32
uhhh ha... Berbatov er vel for alvor på vej ud nu ?? Lyder egentlig fint med mig, da hans dovne attitude kan hidse mig op som intet andet. Den mand løber bare ikke nok.

United DK
25-04-2011, 11:39
uhhh ha... Berbatov er vel for alvor på vej ud nu ?? Lyder egentlig fint med mig, da hans dovne attitude kan hidse mig op som intet andet. Den mand løber bare ikke nok.

Hvor har du så det fra? Fordi han ikke er med i flyveren til Tyskland, fordi han har en skade i lysken?

Runaldo
25-04-2011, 12:16
Vores angreb de sidste 3 halvlege har skreget på Berbatov. Jeg håber han snart er klar igen, ellers bliver det en alt for tæt afslutning på Premier League.

Hvor har de skrig kommet fra? Det er jo ikke fordi han står mere fri end Hernandez, og hans tæmninger af bolden har heller ikke været af bedste side i længere tid. Desuden har han en tendens til at løbe direkte ind i 2-4 modstandere fremfor at spille bolden videre eller bare hamre den i røven.

Kan kun se ham i aktion hvis Nani eller Valencia bliver ofret og Hernandez/Rooney skal spille på kanten.

Don Kafai
25-04-2011, 12:26
Hvor har de skrig kommet fra?

At vi ikke kunne åbne to forsvar i store perioder, som bare stod nede i feltet og headede væk. Først på en fejl af Distin får vi scoret et mål, og det var på et hængende hår.

Det kan nok godt forsvares at Berba ikke spiller de såkaldt "store" kampe, men de offensive løsninger han har mod hold som Everton og Newcastle var stærkt savnet.

Og at mene Berbas førsteberøringer ikke er bedre end fx Hernandez' er ikke helt korrekt.

Dines
25-04-2011, 13:07
Berbatov skal bestemt ikke sælges. Vi kan max få 15 mill £ for ham, og med dagens priser, er det ikke særlig meget for en spiller med helt andre evner end mange andre angribere. Han har i år lavet 21 PL-mål, og hvis han ikke var bænket, havde man lavet nogle flere. Det er imponerende, og hvis man ser bort for City kampen, så har Berbatov altså været klasse i år.

Bugge
25-04-2011, 14:21
At vi ikke kunne åbne to forsvar i store perioder, som bare stod nede i feltet og headede væk. Først på en fejl af Distin får vi scoret et mål, og det var på et hængende hår.

Det kan nok godt forsvares at Berba ikke spiller de såkaldt "store" kampe, men de offensive løsninger han har mod hold som Everton og Newcastle var stærkt savnet.

Og at mene Berbas førsteberøringer ikke er bedre end fx Hernandez' er ikke helt korrekt.

Enig.

Berbatov er guld værd i de kampe hvor modstanderen står utroligt dybt i banen og hvor vi har brug for at få spillet os igennem med små hurtige pasninger.

Der er ikke meget plads til Hernandez' dybdeløb og hurtighed når Everton parkerer spillerbussen i eget felt.
Heldigvis er han bare eminent til at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og det gav pote igen i lørdags.

Cfg
25-04-2011, 18:10
.... bla

NtotheT
25-04-2011, 21:24
Jeg tager udgangspunkt i, at Berbatov er den nye Ruud vs Ferguson. Hvis det er tilfældet, så fatter jeg ikke en fucking skid.

De to første år er han en blandet pose bolsjer, men der får han den ufattelig meget tillid fra Ferguson.

Men i denne sæson har han IMO været rigtig god, har scoret 21 mål, og er fucking Premier League topscorer, men han starter på bænken? Det giver jo fucking ingen mening.

Det ligner godt n ok, at han er fortid til sommer. Det håber jeg ikke, for hans tekniske egenskaber er vigtige for os. Især mod hold, der ikke vil frem på banen, og at vi jagter point. Hans teknik og fodobldforståelse er godt for os.

Smaakage
28-04-2011, 23:32
Berbatov laver en Godfather impression:

http://therepublikofmancunia.com/video-berba-does-godfather-impression/

:D

Bugge
29-04-2011, 07:42
Berbatov laver en Godfather impression:

http://therepublikofmancunia.com/video-berba-does-godfather-impression/

:D

Haha, den sidder altså bare lige i skabet :D

Han ligner også Andy Garcia vanvittig meget.

Buttler
29-04-2011, 07:52
Jeg håber vi sælger ham til sommer.

Hans markedsværdi er uden tvivl steget, og med Welbeck, Macheda, Rooney, Hernandez og måske Owen i truppen, ja så er det med at sælge ham nu, imens pengene kan hentes. Hvis vi kan sælge Berbatov, så frigør det nogle midler til f.eks. en kreativ force på midtbanen eller en venstre kant.

Danielsen
29-04-2011, 08:40

Hans markedsværdi er uden tvivl steget, og med Welbeck, Macheda, Rooney, Hernandez og måske Owen i truppen, ja så er det med at sælge ham nu, imens pengene kan hentes. Hvis vi kan sælge Berbatov, så frigør det nogle midler til f.eks. en kreativ force på midtbanen eller en venstre kant.

Det går jeg da stærkt ud fra der er alligevel, selvom vi ikke sælger ham(hvilket jeg slet ikke tror kommer til at ske)

ChristianR
29-04-2011, 08:41

Ja, lad os sælge Berbatov, så vi kan købe noget kreativitet til holdet :tumble:

Stente
29-04-2011, 08:58

Jeg håber ikke vi sælger ham til sommer..

Hans markedsværdi er uden tvivl faldet i takt med at alderen stiger, og med hans teknik i truppen har vi endnu en streng at spille på.. Selvom vi beholder Berbatov burde der være rigeligt med midler til f.eks. en kreativ force på midtbanen eller en venstre kant, selvom jeg vil mene at Cleverley skal have chancen.. Ashley Young er dog velkommen :)

Buttler
30-04-2011, 19:53
Ja, lad os sælge Berbatov, så vi kan købe noget kreativitet til holdet :tumble:

Hvis du vil forholde dig til det jeg skriver, så læs det lige. Her snakker jeg om en kreativ force til midtbanen. Hvor meget kreativitet bidrager Berbatov med når han sidder på bænken?

Måske er hans markedsværdi faldet, men hvis man ikke kan få en fornuftig sum for en topscorer i Premier League, så skal man da ikke være sælger i hvertfald! Måske kan vi ikke få det samme for ham, som det vi købte ham for, men vi får aldrig mere for ham, end vi kan få nu her til sommer.

zhagzi
30-04-2011, 21:16
Håber så sandelig ikke Berbatov ryger til sommer. Hans erfaring oppe foran vil KUN gavne os fra nu af, og i de kommende år. Det nytter ikke noget vi skal sælge spillerne som kommer op i alderen. Erfaring som Fergie altid siger, er Alpha og Omega. Intet kan nogensinde røre erfaring.

Desuden så har han jo spillet rigtig godt, skidt pyt med han spiller en lorte 1/4 af sæsonen, så længe han scorer målene. Vi er ikke Barcelona eller Arsenal som VIL spille flot, selvom de kan koste resultatet.

ChristianR
01-05-2011, 10:27
Hvis du vil forholde dig til det jeg skriver, så læs det lige. Her snakker jeg om en kreativ force til midtbanen. Hvor meget kreativitet bidrager Berbatov med når han sidder på bænken?

Måske er hans markedsværdi faldet, men hvis man ikke kan få en fornuftig sum for en topscorer i Premier League, så skal man da ikke være sælger i hvertfald! Måske kan vi ikke få det samme for ham, som det vi købte ham for, men vi får aldrig mere for ham, end vi kan få nu her til sommer.

Jeg læser, hvad du skriver. Du ønsker kreativitet til holdet, og i den forbindelse ønsker du dig at afskaffe vores måske met kreative spiller.

Berbatov sidder jo lige netop ikke på bænken hele sæsonen, blot fordi Hernandez/Rooney foretrækkes oftest lige for tiden. En af nøglerne til succes denen sæson har NETOP været, at vi har haft 3 fantastiske angribere - Og det betyder oftest, at mindst en af dem på tage til takke med bænken. Lad os prise os lykkelige over, at vi er i en situation, hvor niveauet ikek dykker katastrofalt, selvom en af de 2 forreste angribere i hierakiet skades.

Og lad os prise os lykkelige over, at der på trods af den situation ikke er noget brok på sidelinien.

Jeg vil lægge pikken på blokken og sige, at vi max kan få 100 mio kr. for ham denne sommer. Hvilken kreativ midtbanespiller til 100 mio. kr. kan bidrage med mere end Berbatov?

Jeg er enig i, at det vil være fornuftigt at hente en offensiv midtbanespiller med kreative evner, men jeg fatter ikke, hvorfor det skal være på bekostning af vores topscorer, der er ydmyg nok til ikke at brokke sig over 10 bænkninger i streg.

MOHoegsted
01-05-2011, 10:50
Jeg læser, hvad du skriver. Du ønsker kreativitet til holdet, og i den forbindelse ønsker du dig at afskaffe vores måske met kreative spiller.

Berbatov sidder jo lige netop ikke på bænken hele sæsonen, blot fordi Hernandez/Rooney foretrækkes oftest lige for tiden. En af nøglerne til succes denen sæson har NETOP været, at vi har haft 3 fantastiske angribere - Og det betyder oftest, at mindst en af dem på tage til takke med bænken. Lad os prise os lykkelige over, at vi er i en situation, hvor niveauet ikek dykker katastrofalt, selvom en af de 2 forreste angribere i hierakiet skades.

Og lad os prise os lykkelige over, at der på trods af den situation ikke er noget brok på sidelinien.

Jeg vil lægge pikken på blokken og sige, at vi max kan få 100 mio kr. for ham denne sommer. Hvilken kreativ midtbanespiller til 100 mio. kr. kan bidrage med mere end Berbatov?

Jeg er enig i, at det vil være fornuftigt at hente en offensiv midtbanespiller med kreative evner, men jeg fatter ikke, hvorfor det skal være på bekostning af vores topscorer, der er ydmyg nok til ikke at brokke sig over 10 bænkninger i streg.

Er vi nu sikre på han vil sidde så meget på bænken?
Hans udtalelser kom efter han fik spilletid i næsten hver eneste kamp, og scoret mål på samlebånd. Nu det jo andre boller på suppen, og vi ved ikke hvad der foregår i huset.

Men jeg er da helt enig i han skal beholdes hvis han er tilfreds med at sidde så meget på bænken. Det jo nok også mest her i slutningen af sæsonen han ikke får meget spilletid, fordi kampene er så vigtige nu.

ChristianR
01-05-2011, 11:01
Hans udtalelser kom efter han fik spilletid i næsten hver eneste kamp, og scoret mål på samlebånd. Nu det jo andre boller på suppen, og vi ved ikke hvad der foregår i huset.

Men jeg er da helt enig i han skal beholdes hvis han er tilfreds med at sidde så meget på bænken. Det jo nok også mest her i slutningen af sæsonen han ikke får meget spilletid, fordi kampene er så vigtige nu.

Som udgangspunkt er han tilfreds, indtil andet er bevist. Han har i hvert fald ikke ytret sig negativt til pressen, som en tidligere argentiner ellers havde for vane.

MOHoegsted
01-05-2011, 11:08
Som udgangspunkt er han tilfreds, indtil andet er bevist. Han har i hvert fald ikke ytret sig negativt til pressen, som en tidligere argentiner ellers havde for vane.

Ja det jo altid positivt.
Jeg ville ligemeget hvad være ked af at se ham forlade klubben, der kommer aldrig en angriber som ham igen.

snegl
01-05-2011, 11:17

Han har tidligere siddet ude i meget vigtige perioder, og har spillet meget få store kampe over årene, så vi kan kun gå ud fra at han er en holdspiller, der gerne sidder på bænken. Han har nærmest kun udtalt sig positivt om at spille for United, så jeg tror helt klart ikke han udviser nogle Van Nistelrooy/Tevez agtige tegn.

zhagzi
23-05-2011, 21:36
Hvem får topscorer prisen?

United DK
23-05-2011, 21:37

Tevez fordi han scorede sidst. En mærkelig regel, men sådan er det.

GloryGloryMU
23-05-2011, 21:41
Så vidt jeg kan forstå så deler de den.
Ved godt det ikke er den bedste kilde, men har fundet samme konklusion flere andre steder.

Under fx VM afgjordes den officielle topscorer vist af antallet af assists. Mener Thomas Müller fik den. Dette lader dog ikke til at være tilfældet i PL. Ved faktisk ikke hvem er Barba og Tevez der har flest assists.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110519123016AATxiFH

United DK
23-05-2011, 22:02
I PL afgøres det 100% af målene, og derfor deler de den, ligesom det skete i både 97/98 og 98/99.

Både Dion Dublin, Michael Owen og Chris Sutton lavede 18 mål i 97/98, og året var det så Hasselbaink, Owen og Yorkes tur til at lave 18 hver.

DavidMadsen
23-05-2011, 22:10
De deler.

MadsG
23-05-2011, 22:14
Ev9bwZgNNh8&feature=player_embedded

RAppel
24-05-2011, 07:25
Ved faktisk ikke hvem er Barba og Tevez der har flest assists.

Tevez har lavet 6 og Berbatov har lavet 4. :)

MOHoegsted
24-05-2011, 07:49
Hvorfor er det ikke Berbatov der får den, han har trodsalt spillet færre kampe. Troede faktisk reglerne var sådan.

Beck
24-05-2011, 08:40
Hvorfor er det ikke Berbatov der får den, han har trodsalt spillet færre kampe. Troede faktisk reglerne var sådan.

Mener da også reglerne er sådan?

Glory Man United
24-05-2011, 08:44

Berbatov har spillet 32 PL kampe, Tevez 31

MOHoegsted
24-05-2011, 09:28
Berbatov har spillet 32 PL kampe, Tevez 31

Du har ret.
Troede jeg bare ikke, men det skyldes nok Tevez skadesperioder.

Dines
29-05-2011, 20:53
http://therepublikofmancunia.com/where-does-this-leave-berbatov/

Jeg var enig i startopstillingen igår, den havde virket med stor succes mod Schalke og Chelsea, men at Berbatov blev helt udeladt for de 18 mand, mener jeg var til grin. Ferguson er selvfølgelig ham der bestemmer, og han har ved mere end vi gør og ser den daglige træning osv, men som det her blogindlæg er inde på, så må det have været hårdt for Berba, når han har bidraget så meget i denne sæson. Hans bedste sæson af de 3 han har haft.

Tror han er færdig i klubben, desværre. Jeg vil komme til at savne ham, han er en fantastisk fodboldspiller og har altid respekteret klubben og fansne.

Flax_Generous
29-05-2011, 21:08
Jeg håber inderligt, at United skiller sig af med Owen, før klubben så meget som overhovedet overvejer at sælge Berbatov.

Daniel
29-05-2011, 22:08
Jeg tror desværre Berbatov har spillet sin sidste kamp i United. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det har været nødvendigt, at presse manden ud af klubben, han er trods alt topscorer og har stadig masser at bidrage med. Men hvis man bliver udeladt fra finalen på bekostning af Owen, kan Ferguson da umuligt have særlig store tanker om ham.

snegl
29-05-2011, 22:24
Sympatisk fyr.. Jeg må sige at jeg bare ikke forstår at tage Owen med i finalen. Skarp min bare røv, han var ikke engang bedre end de veteraner der spillede i Nevilles testimonial. Synes det er at pisse på Berbatov, som samtidig kan skabe ti gange mere end Owen. Jeg ville selv være utrolig frustreret, og hvis Berbatov ikke ytrer sig negativt, må man sku beundre ham for sin dedikation og disciplin på samme tid.

Hvis vi skal have et stort beløb ud af ham skal det være til sommer. Men jeg tror han bliver. Den her sæson har været helt perfekt angrebsmæssigt, så hvorfor ændre det store - vi har endda tre forskellige typer angribere, hvilket vi har higet efter i flere år.

Mister Berbatov sin selvtillid igen, er der satme ikke noget at sige til det.. Ferguson har på ingen måde hjulpet på det de sidste 3 måneder.

Don Kafai
29-05-2011, 22:42
Berbatov bliver solgt til sommer. Han må han have sagt et eller andet dumt til Fergie, eller de er i hvert fald kommet op at toppes, ellers giver det her absolut ingen mening. På samme måde som jeg tror der har været et opgør mellem Fergie og Brown.

Hvorom alt er, så sætter du ikke din topscorer ud af truppen i en CL-finale. Når du samtidig tager Owen ind og begrunder det med, at han har mere "erfaring" så vinker du farvel til Berbatov. Jeg kan simpelthen ikke se andre løsninger.

Hvis Hernandez viser sig at være et "one-season-wonder" så kan vi glemme alt om vores midtbaneproblemer, for så vil vi være håbløse på toppen.

En ting er at Rooney har genfundet sin form og Hernandez' mål gør det svært for Berba at starte. Men at gå derfra til fuldstændig at fryse ham ud af truppen kan kun være en straf-aktion fra Fergies side, og selvom det pt. lyder ubegrundet, så plejer Ferguson at vide hvordan man behandler spillere, og derfor har jeg fuld tiltro til hans valg, når han, som jeg ser det, har konkluderet at Berbatov skal sælges.

Bugge
29-05-2011, 23:08
Berbatov bliver solgt til sommer. Han må han have sagt et eller andet dumt til Fergie, eller de er i hvert fald kommet op at toppes, ellers giver det her absolut ingen mening. På samme måde som jeg tror der har været et opgør mellem Fergie og Brown.

Hvorom alt er, så sætter du ikke din topscorer ud af truppen i en CL-finale. Når du samtidig tager Owen ind og begrunder det med, at han har mere "erfaring" så vinker du farvel til Berbatov. Jeg kan simpelthen ikke se andre løsninger.

Hvis Hernandez viser sig at være et "one-season-wonder" så kan vi glemme alt om vores midtbaneproblemer, for så vil vi være håbløse på toppen.

En ting er at Rooney har genfundet sin form og Hernandez' mål gør det svært for Berba at starte. Men at gå derfra til fuldstændig at fryse ham ud af truppen kan kun være en straf-aktion fra Fergies side, og selvom det pt. lyder ubegrundet, så plejer Ferguson at vide hvordan man behandler spillere, og derfor har jeg fuld tiltro til hans valg, når han, som jeg ser det, har konkluderet at Berbatov skal sælges.

Jeg tør næsten godt garantere at Hernandez er the real deal.

Men mht Berbatov så tror jeg du har ret i at han er en færdig mand. Selvom Fergie har tendens til at træffe nogle mærkværdige beslutninger (som dog oftest ender med at være genistreger), så lugter det lidt når Berbatov pludselig bliver marginaliseret så markant.

Jeg synes det er trist, for i denne sæson har Berbatov endelig leveret som vi håbede og vidste at han kunne..

NtotheT
29-05-2011, 23:43
Sommetider kommer jeg virkelig ikke til at forstå Fergusons tankegang.

Manden har forsvaret Berbatov i to år, da han havde tilvænningsproblemer og manglende mål. Der fik han den endelig tillid fra Ferguson.

I denne sæson bliver han holdets topscorer både i Premier League, men også i hele truppen, og han er ikke engang med i CL-finalen? Hvornår fremkommer den røde tråd? Hvis man virkelig begynder at hakke på manden, når han endelig viser sit endelige niveau, som jeg virkelig beundrer (Jeg mener stadigvæk, at han er PLs bedste teknikker mht. til boldføling, førstegangsberøringer og holde fast i bolden). så skal han fryses ud.

Hvis det er fordi, at Berbatov skal sælges, så vi kan gøre plads til Macheda, så tager jeg sgu mit eget liv. Manden er så talentløs, og Kikos attitude er direkte forfærdelig.

Jeg beundrer Berbatov, hvis han ikke ytrer sig negativt snart og tage en sæson mere under de her yderst mærkværdige omstændigheder, som på mange måder minder mig om Ruud-episoden.

Runaldo
30-05-2011, 04:06

Når jeg sidder og læser dit indlæg, kan jeg ikke lade være til at tænke tilbage på samme situation med Nistelrooy. 'Undgået finaleplads - ud af klubben'.

Men hvem ville også have sat Berbatov ind mod Barcelona? Han er jo ikke hurtig, hans tekniske kunnen er ikke bedre end Barcelona's og jeg tvivler på at han ville kunne have gjort en forskel ved 3-1. Og den måde vi spillede på havde Michael Owen nok heller ikke gjort forskellen, for fejlen lå jo ikke i angrebet.

Men det var vel forventet at en lign. situation ville opstå, jeg havde dog troet at det ville ske med Nani også eftersom hans ego er ligeså stort som Cristiano's og en bænkplads nok ikke ville tilrettesætte ham, men det er tilsyneladende ikke sådan.

Vi kender jo alle problemet med Berbatov, og det er hans attitude med løbene. Hvis vi ikke spillede med kantspillere og ikke i forvejen havde hurtige spillere på backerne og kanterne ville han jo passe fint ind, men hvad nytter det at sætte kontra og vores 'øverste' mand, står nede på midten og fedter med sigselv fordi han ikke er hurtig nok til at følge med Evra, Nani, Fabio, Valencia etc. Han passer bare ikke ind i klubben, og det virker som om at hans momentum fra Spurs var en engangsforestilling eller at han bare har efterladt det hos Robbie Keane.

Men det ville jo også være synd at skulle af med sin topscorer, selvom i dette års Premier League var det jo ingen genialitet at nå 20 kasser. Og vi sidder vel allesammen og håber lidt på at vi får en Rooney tilbage som han var i 2009-2010 med alle de scoringer - jeg gør ihvertfald.

Disse rygter har nok også noget at gøre med at Benzema muligvis skal sælges i Real Madrid, og jeg tror mægtig gerne Ferguson vil skifte Dimitar med Karim. Desværre kan man ikke lade være med at tænke på den uhyggelige transfersum vi betalte Spurs for Dimitar og det vil være et uhyre økonomisk tab at sælge ham nu, især når vi nok kun han få £10-15m for ham, hvis det.

Runaldo
30-05-2011, 04:08
Sommetider kommer jeg virkelig ikke til at forstå Fergusons tankegang.

Manden har forsvaret Berbatov i to år, da han havde tilvænningsproblemer og manglende mål. Der fik han den endelig tillid fra Ferguson.

I denne sæson bliver han holdets topscorer både i Premier League, men også i hele truppen, og han er ikke engang med i CL-finalen? Hvornår fremkommer den røde tråd? Hvis man virkelig begynder at hakke på manden, når han endelig viser sit endelige niveau, som jeg virkelig beundrer (Jeg mener stadigvæk, at han er PLs bedste teknikker mht. til boldføling, førstegangsberøringer og holde fast i bolden). så skal han fryses ud.

Hvis det er fordi, at Berbatov skal sælges, så vi kan gøre plads til Macheda, så tager jeg sgu mit eget liv. Manden er så talentløs, og Kikos attitude er direkte forfærdelig.

Jeg beundrer Berbatov, hvis han ikke ytrer sig negativt snart og tage en sæson mere under de her yderst mærkværdige omstændigheder, som på mange måder minder mig om Ruud-episoden.

Jeg håber du har ret, en mindre Berbatov-jockey på forummet. (j/k) :D

Sgoales
30-05-2011, 06:13
Det var en skandale at udlade Berba. Jeg synes han formkurve er faldet drastisk på det seneste, men han er trods alt en bedre spiller end Owen. Desuden spillede Hernandez forfærdeligt med sine mange offside løb. Alle vores lange bolde lå ad pommern til, men hvis vi havde haft berba på banen kunne vi have spillet den direkte til ham i stedet.

Owen og berba er formentlig historie nu og det er også ok med mig. Wellbeck kommer til at få mange kampe og så skal vi vel bare supplere med en ekstra angriber. jeg har nemlig heller ikke den store tiltro til macheda.

Glæder mig i øvrigt gfot sindssygt til at se Cleverley får chancen!

snegl
30-05-2011, 08:22

Jeg synes det er at konkludere det hele på en gang ret hurtigt. Der er jo faktisk en reel grund til at han er startet ude i så mange kampe, og det er at Hernandez har været helt fænomenal.

Jeg tror så også at der må ligge noget under når han helt bliver udeladt til CL finalen, men jeg vil nok lige vente med at konkludere at det har stået på i 3 måneder.

For at være ærlig synes jeg virkelig ikke at den der med "Fergie Knows Best" kan bruges i alle tilfælde. Vi har PLs topscorer, som kunne have endt på flere mål end hvad han gjorde og vi har et nærmest perfekt angreb, og Ferguson piller komplet selvtilliden ud af ham, i en sæson hvor han endelig er slået til.

Vi ønsker alle loyale spillere, der gider sidde på bænken til trods for at de kan få meget mere spilletid andetsteds. Det har Berbatov gjort uden at brokke sig i 3 år, men den her loyalitet må sgu også gå den anden vej og derfor er det simpelthen at skide Berbatov i hovedet at udelade ham til en finale i en sæson, hvor han har været en af de største faktorer til at vi har haft en sæson som vi har haft.

Flax_Generous
30-05-2011, 10:17
Vi ønsker alle loyale spillere, der gider sidde på bænken til trods for at de kan få meget mere spilletid andetsteds. Det har Berbatov gjort uden at brokke sig i 3 år, men den her loyalitet må sgu også gå den anden vej og derfor er det simpelthen at skide Berbatov i hovedet at udelade ham til en finale i en sæson, hvor han har været en af de største faktorer til at vi har haft en sæson som vi har haft.
Ja. Jeg sidder ærlig talt også med en lidt dårlig smag i munden over behandlingen af Berbatov. Jeg har i hvert fald fuld forståelse, hvis han er skuffet og gerne vil væk.

ChristianR
30-05-2011, 10:23
Hvis Berbatov vitterligt er på vej ud af klubben, så kan jeg næsten få det helt dråligt af de tvetydige signaler, der er blevet sendt hans vej i den tid, han har været i klubben.

De første 2 år har SAF, jeg selv og mange andre forsvaret hans spil, der ikke levede op til forventningerne. Endelig det tredje år griber han chancen og scorer mål på samlebånd, mens han spiller flot fodbold og skaber en masse for de andre.

Alligevel er det først på tredjeåret, at han helt kan udelukkes fra bænken og næsten alle kampe de sidste 3 måneder. Hernandez er da fantastisk og alt det, men Berbatov er som fodboldspiller niveauer over, og han kan altså i langt højere grad åbne et kompakt Blackburn-forsvar. Jeg forstår ikke, at Chicharito konsekvent er blevet foretrukket her i foråret, for jeg ser langt større fordele i at variere.

Når det er sagt, så mener jeg, at en af nøglerne til succes denne sæson har været, at vi endelig har haft 3 klasseangribere. Bliver Berbatov droppet for et upcoming talent, så har vi med al sandsynlighed smidt denne fordel.

Glory Man United
30-05-2011, 10:25
Hvis Berbatov vitterligt er på vej ud af klubben, så kan jeg næsten få det helt dråligt af de tvetydige signaler, der er blevet sendt hans vej i den tid, han har været i klubben.

De første 2 år har SAF, jeg selv og mange andre forsvaret hans spil, der ikke levede op til forventningerne. Endelig det tredje år griber han chancen og scorer mål på samlebånd, mens han spiller flot fodbold og skaber en masse for de andre.

Alligevel er det først på tredjeåret, at han helt kan udelukkes fra bænken og næsten alle kampe de sidste 3 måneder. Hernandez er da fantastisk og alt det, men Berbatov er som fodboldspiller niveauer over, og han kan altså i langt højere grad åbne et kompakt Blackburn-forsvar. Jeg forstår ikke, at Chicharito konsekvent er blevet foretrukket her i foråret, for jeg ser langt større fordele i at variere.

Når det er sagt, så mener jeg, at en af nøglerne til succes denne sæson har været, at vi endelig har haft 3 klasseangribere. Bliver Berbatov droppet for et upcoming talent, så har vi med al sandsynlighed smidt denne fordel.

Jeg er 100% enig....and you know it ;)!!!

schousboe9
30-05-2011, 12:13
Ja. Jeg sidder ærlig talt også med en lidt dårlig smag i munden over behandlingen af Berbatov. Jeg har i hvert fald fuld forståelse, hvis han er skuffet og gerne vil væk.

Der er sgu ingen garantier i det her game uanset hvad, og hvis chefen har vurderet, at der var brug for andre kvaliteter, så var det sådan. Hvis han så bliver muggen over det, så er han heller ikke værd at samle på.

Han er selvfølgelig skuffet og sikkert småsur, og det skal han også være, men hvis han ligefrem vil smække med døren pga. det, så lad da barnet. Faktum er, at han er blevet slået af holdet, og han kunne på ingen måde bare forvente en plads i truppen.

Men vi kender selvfølgelig ikke historien og jeg vil lade tvivlen komme Berba tilgode foreløbig. Han må meget gerne blive en sæson mere for min skyld. Han kan stadig bruges i langt de fleste af vores kampe.

Flax_Generous
30-05-2011, 12:14
Berbatov har set rimelig tilfreds ud under regnvejrsparaden i Manchester. 19!

Hulle #7
31-05-2011, 01:43
Berbatov har set rimelig tilfreds ud under regnvejrsparaden i Manchester. 19!

Det bed jeg også mærke i. Han filmede og tog en masse billeder.. Minder til fremtiden, hvor han ikke kommer til at vinde mesterkskaber for sin nye klub... :lolol:

Men jeg håber han bliver. Kan ikke se, hvorfor vi skulle skille os af med ham. Det er vel kun Spurs der har brug for ham, men et byttehandel mellem Berbatov og Modric, og lidt penge til Spurs kunne alligevel være kanon.

Runaldo
31-05-2011, 12:28
Newcastle har eftersigende budt £7.5m for Berbatov, hvilket er sølle 1/4 af hvad vi betale for ham, og når man tænker på at han er topscorer i Premier League, synes jeg virkelig det er lavt af både Newcastle men også Manchester at de ikke forlanger et højere beløb.

Dines
31-05-2011, 14:45
Newcastle har eftersigende budt £7.5m for Berbatov, hvilket er sølle 1/4 af hvad vi betale for ham, og når man tænker på at han er topscorer i Premier League, synes jeg virkelig det er lavt af både Newcastle men også Manchester at de ikke forlanger et højere beløb.

Kan du give et link til det?

Runaldo
31-05-2011, 14:50
Kan du give et link til det?

Mener jeg læste det på Mirrorfootball, TheSun, Tribalfootball, Teamtalk, ESPN Soccernet... Nu skrev jeg også 'eftersigende' hvilket jo ikke er konkret eller noget.

Casper
31-05-2011, 19:23

Samtidig mener niclas bendtners far at sønnike er 100 mio værd............
:Bouncing:

NtotheT
31-05-2011, 19:41
Der er sgu ingen garantier i det her game uanset hvad, og hvis chefen har vurderet, at der var brug for andre kvaliteter, så var det sådan. Hvis han så bliver muggen over det, så er han heller ikke værd at samle på.

Han er selvfølgelig skuffet og sikkert småsur, og det skal han også være, men hvis han ligefrem vil smække med døren pga. det, så lad da barnet. Faktum er, at han er blevet slået af holdet, og han kunne på ingen måde bare forvente en plads i truppen.

Men vi kender selvfølgelig ikke historien og jeg vil lade tvivlen komme Berba tilgode foreløbig. Han må meget gerne blive en sæson mere for min skyld. Han kan stadig bruges i langt de fleste af vores kampe.

Jeg ville have afreageret på nøjagtig samme måde, som Berbatov angiveligt har gjort. Michael Owen får pladsen for dig, selvom du er Premier League og dit eget holds topscorer? Det giver jo slet ingen mening. Jeg synes slet ikke, at Ferguson på nogen som helst måde kan forsvare sit valg.

jacobdahl8
31-05-2011, 19:53
Jeg ville have afreageret på nøjagtig samme måde, som Berbatov angiveligt har gjort. Michael Owen får pladsen for dig, selvom du er Premier League og dit eget holds topscorer? Det giver jo slet ingen mening. Jeg synes slet ikke, at Ferguson på nogen som helst måde kan forsvare sit valg.

Jeg er tildels enig. Der er dog det; men, at de sidste kampe hvor man så Berbatov var han uhyggelig uskarp (City, Blackpool) og han lignede ikke ligefrem lignede en PL topscorer i de kampe.
Til gengæld er jeg helt enig i at, hans kvaliteter ikke er at tage fejl af, og han skulle selvfølgelig have haft en bænk plads.

Jeg håber han bliver, United har 3 meget forskellige angriber, hvilket naturligvis medfører rigtig mange angrebsmuligheder, formationer osv.
Stay!

zhagzi
31-05-2011, 20:23
Når en spiller som Dimitar ikke får så mange chancer på det seneste, og nogle få ind imellem, så kan jeg sagtens forstå han ikke præsterer helt ufatteligt når han så får chancen.
Same with Gibson. En spiller skal have nogle kampe i fødderne (undtagen Chicharito, apparently).

Jeg kan som mange andre, heller ikke forstå hvorfor han er blevet sat ud i kulden. Helt forståeligt han reagerer på denne måde. Men ja han er PL topscorer, men har det nogensinde stoppet Ferguson i at sende en spiller væk? Nej, and it won't this time either. Kun Wayne får 'special' treatment.

Havde godt nok fortrukket Berbatov i en kamp mod Barcelona. Og det ikke pis, eller bagklogskab. Det havde jeg virkelig inden, hands down. Vi havde brug for til at holde på den bold, køre lidt rundt med Piqué eller Abidal.

Håber sgu manden bliver, og får noget spilletid.

Christensen
31-05-2011, 20:26
Må have misset et eller andet.. når I siger, at I godt kan forstå Berba reagerer på "denne måde", hvad mener I så? Har han smidt støvler efter Fergie? Truet Rooney med at smide ham ud over kanten på bussen i går? Hvad har han lavet? ;)

NtotheT
31-05-2011, 20:47
Må have misset et eller andet.. når I siger, at I godt kan forstå Berba reagerer på "denne måde", hvad mener I så? Har han smidt støvler efter Fergie? Truet Rooney med at smide ham ud over kanten på bussen i går? Hvad har han lavet? ;)

Det siges, at Berbatov var så skuffet over fravalget, at han hverken mødte op på tribunerne til at se kampen, heller ikke på banen til at få sølvmedaljerne eller noget som helst med holdet. Da han fik at vide, at han ikke var med i truppen, tog han hjem. Uden så meget at se et sekund af kampen på stadion.

Christensen
31-05-2011, 20:51
Aha.. well I don't blame him.. Det må have været noget af en lussing at få..

NtotheT
31-05-2011, 20:53
Aha.. well I don't blame him.. Det må have været noget af en lussing at få..

Jeg kunne forstå, hvis det var for en bedre spiller, men Owen? Manden der er konstant skadet, ikke har bidraget med en skid til denne sæson i det hele taget, er scouser og hverken er topscorer i PL og for Manchester United i hele sæsonen?

Det giver ingen mening. Jeg støtter 99,9 procent Ferguson, men lige det her. Den er vist helt gal. Der ser man, hvor kynisk fodboldsporten er.

United DK
31-05-2011, 21:00
Uanset hvad må man altså respektere sin managers vurderinger, også selvom de af og til kan virke sære. Jeg vil altid finde det krukket, hvis en spiller på den måde forlader showet, og dermed gør sig vigtigere end holdet.

NtotheT
31-05-2011, 21:10
Uanset hvad må man altså respektere sin managers vurderinger, også selvom de af og til kan virke sære. Jeg vil altid finde det krukket, hvis en spiller på den måde forlader showet, og dermed gør sig vigtigere end holdet.

Man er vel menneske? Han ville jo være en sten, hvis han ikke viste sine følelser ved at blive vraget til den største kamp, du kan opnå som fodboldspiller på klubplan?

United DK
31-05-2011, 21:17
Man er vel menneske? Han ville jo være en sten, hvis han ikke viste sine følelser ved at blive vraget til den største kamp, du kan opnå som fodboldspiller på klubplan?

En ting er at være muggen, noget andet er at skride som en anden kælling, fordi tingene ikke går ens vej. Der er ikke nogen undskyldning for sådan noget.

ChristianR
31-05-2011, 21:27
En ting er at være muggen, noget andet er at skride som en anden kælling, fordi tingene ikke går ens vej. Der er ikke nogen undskyldning for sådan noget.

Man må vel have forståelse for, at en spiller også tænker en smule på sig selv og netop også er drevet af følelser og vindermentalitet.

Normalt vil jeg være enig med dig i, at mangerens ord er lov og at spillerne bare skal indrettet sig under det forhold uden brok. SAF's veje er uransagelige, som man siger.

I Ruuds og Tevez' tilfælde er jeg enig. Men Berbatov har i denne sæson i den grad bare leveret både mål på samlebånd og flot spil. Han bliver så sat af holdet hele foråret for vores unge mexicaner. Ikke éen eneste gang brokker Berbatov sig. Han indfinder sig med sin rolle og tager bænkpladsen uden at beklage sig.

At man så lige til den absolut vigtigste kamp hele sæsonen vælger at give ham det sidste stød ud i kulden og slet ikke invitere ham på bænken er IMO hjertekoldt. Fair at han er udeladt fra start 11'eren, men jeg forstår skuffelsen, når han bliver vraget til fordel for en spiller, der ikke har præsteret halvt så meget denne sæson.

United DK
31-05-2011, 21:34
Man må vel have forståelse for, at en spiller også tænker en smule på sig selv og netop også er drevet af følelser og vindermentalitet.

Normalt vil jeg være enig med dig i, at mangerens ord er lov og at spillerne bare skal indrettet sig under det forhold uden brok. SAF's veje er uransagelige, som man siger.

I Ruuds og Tevez' tilfælde er jeg enig. Men Berbatov har i denne sæson i den grad bare leveret både mål på samlebånd og flot spil. Han bliver så sat af holdet hele foråret for vores unge mexicaner. Ikke éen eneste gang brokker Berbatov sig. Han indfinder sig med sin rolle og tager bænkpladsen uden at beklage sig.

At man så lige til den absolut vigtigste kamp hele sæsonen vælger at give ham det sidste stød ud i kulden og slet ikke invitere ham på bænken er IMO hjertekoldt. Fair at han er udeladt fra start 11'eren, men jeg forstår skuffelsen, når han bliver vraget til fordel for en spiller, der ikke har præsteret halvt så meget denne sæson.

Jeg ved ikke om jeg fik det gjort klart, at jeg godt kan forstå skuffelsen hos ham, og jeg synes også det var en mærkelig disposition af Ferguson, uagtet at Berbatov nok ikke ville kunne have gjort den store forskel i kampen. Jeg synes dog ikke det er i orden, at skride fra det hele, der må man trods alt lige bide i det meget sure æble, og så tage plads på tribunen, hvor man så ellers kan surmule.

ChristianR
31-05-2011, 21:43
Jeg ved ikke om jeg fik det gjort klart, at jeg godt kan forstå skuffelsen hos ham, og jeg synes også det var en mærkelig disposition af Ferguson, uagtet at Berbatov nok ikke ville kunne have gjort den store forskel i kampen. Jeg synes dog ikke det er i orden, at skride fra det hele, der må man trods alt lige bide i det meget sure æble, og så tage plads på tribunen, hvor man så ellers kan surmule.

Jaja. Den fik jeg godt. Det jeg forsøgte at formidle var bare, at jeg ikke ser det som primadonnaagtigt at skride fra kampen. Jeg ser det mere som helt forståelig menneskelig skuffelse over en beslutning, der vel overraskede os alle.

Anderson8
31-05-2011, 22:21
Jeg har ellers hørt, at Ferguson har udtalt, at Berbatov var i omklædningsrummet efter kampen, og at han ikke forlod Wembley, som flere engelske aviser havde skrevet.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=80692

NtotheT
01-06-2011, 00:46
Jeg har ellers hørt, at Ferguson har udtalt, at Berbatov var i omklædningsrummet efter kampen, og at han ikke forlod Wembley, som flere engelske aviser havde skrevet.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=80692

Måske er det bare mig, der er kreativt til at skabe teorier, men kan det ikke også tænkes, at Ferguson prøver at nedtone historien, så eventuelle købere ikke ved, at der er problemer mellem Ferguson og Berbatov, som køberen kan bruge som modargument på en evt. høj prisskilt fra United, når Berbatov måske vil væk? På den måde kan køberne ikke prutte prisen ned.

Jeg tror seriøst, der er ballade. Det virker mærkeligt, at manden ikke er til stede under årets største kamp. Men hvor er det dog sørgeligt, hvis det er sandt, at Ferguson har frosset ham ude. Virkelig, virkelig sørgeligt.

RuudVanNissetøj
01-06-2011, 07:22
Jeg er og var enig i, at Berbatov ikke skulle starte inde i finalen. Men det var tydeligt for enhver, at vi skulle have haft ham inde i starten af anden halvleg senest. Vi smed bolden væk konsekvent hele tiden, hvorfor han kunne have været ankeret i front eller længere tilbage der kunne have holdt på bolden og passeret den sikkert videre.

Som så mange andre forstår jeg abosolut ikke, hvorfor han skulle slagtes fuldkomment på trods af en fremragende sæson. Synd for en ellers sympatisk og loyal angriber.

zhagzi
01-06-2011, 09:09
Synes dog også i bund og grund at det er iorden at Dimitar også viser sin utilfredshed. Han kan jo ikk blot blive ved med at tage det i sig, uden at brokke sig eller vise anden utrilfredshed med hele situationen.

Kan jo også være han var ligeglad mht. kampen i lørdags, hvis manden godt ved han forlader Old Trafford til sommer. Who knows?!

Kunne snildt forestille mig, Ferguson er blevet sur over Dimitars pludselige arrogante måde at reagere på banen, eller muligvis uden for banen, pga. han nu har fået gang i mål-næsen. Det kan nemt ske for de fleste, når de scorer mange mål så forventer de en højere respekt osv.

Don Kafai
01-06-2011, 09:36
Uanset hvad Berbatov bliver udsat for, så skal han aldrig forlade stadion og tage hjem før en CL-finale. Det er ikke team-spirit, og selvom man føler manageren er en nar, så skal man blive og vise holdet støtte.

Når det så er sagt så er der ingen der aner om det rent faktisk er det der er sket. Det lyder lidt som om det bare er pressen der har haft godt gang i skriveblokken, så derfor er der ingen grund til at dømme ham.

RuudVanNissetøj
01-06-2011, 09:38
Eller også er det uenighed om kontraktforlængelse/løn. Jeg kunne godt forestille mig, at Berbatov og agenten lægger op til en klækkelig lønforhøjelse pga. sæsonens mange mål.

Alt i alt er det jo bare spekulationer. Men det skulle undre mig en del, hvis ikke Berbatov bliver solgt i løbet af sommeren, eller han selv ønsker det.

Flax_Generous
01-06-2011, 10:21
Ifølge bulgarske medier (http://www.thebulgariannews.com/view_news.php?id=128820):

Bulgarian football star Dimitar Berbatov has made it clear he is unlikely to quit Manchester United despite his exclusion from the Champions League final squad.

"I will stay. I will fight for the 20th title. If I were an easy quitter, I would never have made it this far. Everything at Manchester United starts from scratch for me on July 4," Berbatov said in an interview for 24 Hours daily.

"I want to apologize to everyone for not taking part in the final. I hoped to make the whole of Bulgaria happy with my play. This did not happen and I can only say I am sorry for myself and for the Bulgarians, who expected to see me," Berbatov told bTV private channel.

"There will be new finals and we will be fighting for new titles. I am moving ahead. When you go through difficult times, you should not quit," he said.

The Bulgarian international did not hide he is still licking his wounds after being left out of Manchester United's Champions League final squad.

"The truth is that I stayed at the dressing room and watched the Champions League final there, on a TV screen. I was really disappointed. I was ashamed that I was not part of the team and did not want people to see how sad I feel," Berbatov

As Manchester United's season came to an end, rumors have claimed that Dimitar Berbatov's time at Old Trafford was nearing an end.

Premiership club Newcastle, German squad Borusia Dortmund, Juventus, Roma, Bayern Munich and his former club Tottenham are said to be ready to offer the 30-year-old an escape route from his current tough situation in the team, even though he has stated on multiple occasion he wants to end his career at Old Trafford.
Hvis ovenstående passer må man sige, at han har en stærk attitude. Jeg har næsten ondt af ham.

Daffy
01-06-2011, 13:57
Ifølge bulgarske medier (http://www.thebulgariannews.com/view_news.php?id=128820):

Hvis ovenstående passer må man sige, at han har en stærk attitude. Jeg har næsten ondt af ham.

Enig. Av det må gøre ondt at sidde i omklædningen... Men hvis han har tænkt sig at blive og kæmpe for pladsen, tror jeg vi går en spændende sæson i møde - et stærkt motiveret Berbatov - uhyggeligt!

Runaldo
01-06-2011, 14:07
Øv, havde håbet alle nyheder om man bestod i at han havde indleveret sit adgangsbevis til Old Trafford.

United-forever
01-06-2011, 14:35
Berbatov viser helt klart en stærk attitude, og det synes jeg generelt han har gjort i sin tid på OT. Måske ikke altid så meget på banen, men væk fra banen viser han en stærk fightervilje, og er på ingen måde den primadonna, som mange (især ikke United-fans) gerne ser ham som ..

United-Allan33
01-06-2011, 14:43
Hvis nyheden på OT.dk holder vand, så har jeg kun et spørgsmål

Hvordan kan man andet end have respekt for denne mand.. Jeg er sikker på at Rooney, tevez, ronaldo eller Messi ville have reageret på samme måde, men jeg er så også sikker på at de ALDRIG ville spille i klubben igen, og villet have tudet endnu.. Ikke Berbatov, han vil kæmpe for sin plads og for den 20. titel.. Fantastisk spiller, bare sørgeligt at ikke alle fans lever op til Berbatov's United hjerte..

Jumpingjack
01-06-2011, 15:04
Respekt, Berbatov - men en ting er at sige det, noget andet er at gøre det, lad os se om det sker.

Daniel
01-06-2011, 15:07
Hvis nyheden på OT.dk holder vand, så har jeg kun et spørgsmål

Hvordan kan man andet end have respekt for denne mand.. Jeg er sikker på at Rooney, tevez, ronaldo eller Messi ville have reageret på samme måde, men jeg er så også sikker på at de ALDRIG ville spille i klubben igen, og villet have tudet endnu.. Ikke Berbatov, han vil kæmpe for sin plads og for den 20. titel.. Fantastisk spiller, bare sørgeligt at ikke alle fans lever op til Berbatov's United hjerte..

Fuldstændig enig. Berbatovs attitude på banen kan måske diskuteres, men man skal altså ikke tage fejl af ham. Berbatov elsker, at spille i klubben og han er villig til fortsætte og kæmpe videre, også selvom tingene pt. ikke lige går hans vej. Jeg er lykkelig for, at vi beholdte Berbatov og i stedet skilte os af med det utaknemmelige svin Tevez.

PatriceEvra3
01-06-2011, 15:34
Respekt til manden, det er sgu stærk. Jeg har da stadig min tvivl om han er her, når sæsonen starter op, men hvis han ender med at skifte så har jeg forståelse for det. Håber han mener det han siger.

Uanset hvad så er det stærkt han hverken brokker eller beklager sig. Hans attitude uden på banen er ofte til diskussion, men hans attitude uden for banen kan man ikke sætte spørgsmålstegn ved.

Bugge
01-06-2011, 15:54
Øv, havde håbet alle nyheder om man bestod i at han havde indleveret sit adgangsbevis til Old Trafford.

Hvad skal du have for at indlevere dit adgangsbevis til OT.dk forummet?

Åndssvag kommentar.

snegl
01-06-2011, 21:38

Ja, føj en grim 19. titel han skaffede os hjem til Manchester.

Thomas
01-06-2011, 22:15
SÅDAN, BERBA! Elsker den mand for hans præstationer på banen, og for første gang i lang tid - måske nogensinde - har jeg betvivlet SAF, da han konsekvent valgte Rooney og Hernandez som startere.. dog vandt vi alligevel den vigtigste pokal i sæsonen, og så håber jeg at Berba kører os United fans helt over næste sæson og giver den gas med mål, finter og Berba-factor..

unitedforreal
01-06-2011, 22:41
SÅDAN, BERBA! Elsker den mand for hans præstationer på banen, og for første gang i lang tid - måske nogensinde - har jeg betvivlet SAF, da han konsekvent valgte Rooney og Hernandez som startere.. dog vandt vi alligevel den vigtigste pokal i sæsonen, og så håber jeg at Berba kører os United fans helt over næste sæson og giver den gas med mål, finter og Berba-factor..

???? vil godt vædde alt på at Berbartov aldrig kommer til at score 20 kasser for os igen.... 2 gode grund,

1: Hans stil passer ikke ind i vores system i alle kampe.

2: Tror ikke SAF har den tillid til ham, som en angriber skal have.

Man forlænger med Owen.. det skal tages som et tegn. Regner sku ikke med at Welbeck skal være 5 valg ?..

Thomas
01-06-2011, 23:01
???? vil godt vædde alt på at Berbartov aldrig kommer til at score 20 kasser for os igen.... 2 gode grund,

1: Hans stil passer ikke ind i vores system i alle kampe.

2: Tror ikke SAF har den tillid til ham, som en angriber skal have.

Man forlænger med Owen.. det skal tages som et tegn. Regner sku ikke med at Welbeck skal være 5 valg ?..

Vi vædder sgu en bajer på det - du er også på Bridgewater sommetider? Jeg holder på, at Berba er den United spillere der har scoret flest mål, når vi går ind i det nye år.. Du kan holde på alle andre spillere (;

Thomas
02-06-2011, 14:52
Mærker ingen respons fra Unitedforreal angående vores væddemål ):

RAppel
18-06-2011, 09:37
Ifølge hans agent vil Berba blive

http://www.goal.com/en-india/news/222/transfer-zone/2011/06/18/2537184/dimitar-berbatovs-agent-manchester-united-have-not-been-in-touch-

Stuf90
18-06-2011, 16:28
Jeg har stor respekt og beundring både for mandens ydmyghed, samt hans til tider fantastiske boldegenskaber. Men jeg ser ham desværre ikke som en del af truppen længere, og jeg håber egentlig at vi sælger ham.

Vi har ændret spillestil i sidste sæson, til en mere kynisk og effektiv omstillingsbaseret taktik, og her passer den kære Berbatov desværre bare slet ikke ind.

Han kan spille fremragende i kampe mod mindre modstandere, hvor vi har bolden det meste af tiden, og det er også i disse kampe, at han har scoret sine mål. Men mod de bedre modstandere, hvor vi trækker os tilbage og spiller omstillingsfodbold, har han sjældent spillet godt.

Ruunee
18-06-2011, 16:45
Jeg har stor respekt og beundring både for mandens ydmyghed, samt hans til tider fantastiske boldegenskaber. Men jeg ser ham desværre ikke som en del af truppen længere, og jeg håber egentlig at vi sælger ham.

Vi har ændret spillestil i sidste sæson, til en mere kynisk og effektiv omstillingsbaseret taktik, og her passer den kære Berbatov desværre bare slet ikke ind.

Han kan spille fremragende i kampe mod mindre modstandere, hvor vi har bolden det meste af tiden, og det er også i disse kampe, at han har scoret sine mål. Men mod de bedre modstandere, hvor vi trækker os tilbage og spiller omstillingsfodbold, har han sjældent spillet godt.

Jeg har det egentlig også lidt på samme måde, men er det ikke mere den måde det har foregået i foråret på, kulminerende med CL finalen, at man har det sådan? At fordi det opleves som om Fergie er begyndt at se bort fra ham, så gør vi det også. Det kunne jo skyldes mange ting.
Hvad nu hvis han går ind og laver 25 mål i næste sæson, fra bænken? Så ville den pris vi ku få for ham nu, jo være at snyde os selv.
Noget i mig har også lyst til at fortsætte den her "luften ud i truppen" som man lidt oplever nu, og så satse på at Welbeck kunne udfylde Berbatovs rolle. Men er han parat til det?
Hvis Fergie har mistet troen, så er det klart bedst for alle at han kommer væk med det samme.

Thomas
18-06-2011, 23:14
Jeg er skuffet over folk, der mener vi burde sælge Berbatov... Og jeg var lige logget på netbank for at overføre penge til den nye sæson med United Supporteren, da jeg ser Berbatov har fået 4 ud af 6 mulige points.. Så blev netbank lukket igen.. Dét kan jeg ikke tage seriøst.

United-forever
18-06-2011, 23:32
Jeg er skuffet over folk, der mener vi burde sælge Berbatov... Og jeg var lige logget på netbank for at overføre penge til den nye sæson med United Supporteren, da jeg ser Berbatov har fået 4 ud af 6 mulige points.. Så blev netbank lukket igen.. Dét kan jeg ikke tage seriøst.

Jeg forstår det heller ikke .. Folk råber og skriger på kreativitet og en spiller, der kan åbne modstanderens forsvar, og samtidig mener størstedelen at vi skal sælge Berba .. Jaja, Fergie foretrækker tilsyneladende Hernandez i de store kampe (og med de mål han har leveret, er det jo svært at klandre ham), men der skal jo også være nogen der kan score målene mod de "dårligere" modstandere, der stiller sig langt tilbage på banen. Her er Berba altså en klasse for sig på United holdet, og når han er i hopla er han jo en nydelse at se på. Det ville være ærgeligt at miste hans tekniske lækkerier.

Runaldo
19-06-2011, 03:18
vil 10x hellere have kreative kantspillere end en angriber som ikke kan løbe når det gælder. Mon Berbatov ville passe ind på et hurtigt hold som Arsenal eller Barcelona? Tvivler. Resten af vores spillere bærer præg af hurtighed, noget Dimitar ikke kan blære sig med.

Køb Sanchez, sælg Dimitar,

United-Allan33
19-06-2011, 04:36
vil 10x hellere have kreative kantspillere end en angriber som ikke kan løbe når det gælder. Mon Berbatov ville passe ind på et hurtigt hold som Arsenal eller Barcelona? Tvivler. Resten af vores spillere bærer præg af hurtighed, noget Dimitar ikke kan blære sig med.

United skal squ da ikke købe spillere der passer ind på holdet i Arsenal eller Barca, men i United..

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så travlt med at få berbatov solgt, alene det at han er en af de eneste der bare viser en smule loyalitet til klubben, burde være nok til at han blev i klubben..

Red Storm Rising
19-06-2011, 09:03
Jeg forstår ikke denne her diskussion. For det første var Berbatov klubbens topscorer i sidste sæson. For det andet fatter jeg slet ikke al den snak om, at han skulle have en dårlig attitude på banen. For det første løber han faktisk temmelig meget i løbet af en kamp, for det andet behøver alle spillere jo ikke at være Park Ji-Sung-kloner. Derudover er han en fremragende target player, fordi hans første-berøringer og evne til at holde på bolden under pres er på et helt andet niveau end vores andre angribere. Jeg vil medgive, at han formentlig ikke kommer til at spille så mange af de store kampe, fordi SAF (fuldt forståeligt) foretrækker at bruge Hernandez sammen med Rooney. Men nu er det jo altså sådan, at hvis vi vil vinde mesterskabet, skal vi også kunne slå Wigan og Norwich, og i sådanne kampe, hvor et tætpakket forsvar skal dirkes op, er Berbatov en klassespiller at have.

K and the big B
19-06-2011, 11:13

Hernandez, som er fastmand hos os, han ville heller ikke kunne passe ind hos Barca, det er hans teknik for dårlig til. Men alligevel fungerer det hos os.

Don Kafai
19-06-2011, 11:47

Og du klager over hvordan Gibson bliver urimeligt kritiseret af fansene? Dobbeltmoralen længe leve.

Ikke komme på holdet i Arsenal? Tror du selv et sekund på at de ikke ville ønske de havde Premier Leagues topscorer?. At man ikke kan komme på holdet i Barcelona som offensiv spiller siger vel ikke så meget. Kan Rooney komme på? Næppe.

Du glemmer vist at der skal være en til at putte boldene i kassen. Ellers kan man jo købe nok så mange kanter og slå nok så mange indlæg.

Vi har en spiller der scorer regelmæssigt pr sæson, og lavede over 20 i seneste. Vi behandler ham som lort ved at sætte ham af hver anden uge og udtage spillere som Owen foran ham til årets vigtigste kamp. Alligevel ytrer han kun ønsker om at blive og viser kun respekt overfor klubben (noget fx van Nistelrooy ikke kunne finde ud af). Hvorfor sælge ham?

Nogle antagelser må være gjort:

Hernandez laver 25+ mål i næste sæson
Vi kan få meget mere end 10 mio pund for Berba
Vi kan nøjes med et angreb der hedder Rooney, Hernandez, Owen (Diouf?, Welbeck?, Macheda?)

Jeg er uenig i alle. Jeg håber da Hernandez kan bombe løs, men han har spillet 1 sæson (on and off) i Europa. Det er godt nok tidligt at sætte alt lid til, at han bliver en stjerne på niveau med de største. Selvom han kun har fået 20 kampe fra start i år så virkede han godt slidt til sidst, så sælger vi Berba så skal vi hente en erstatning. Det gør bare problemerne større.

Ydermere er fuldstændig enig med Red Storm Risings synspunkter.

snegl
19-06-2011, 12:25
Jeg må indrømme at selvom jeg får våde bukser af at læse om Sanchez i United, så synes jeg vi har den helt rette angrebskonstellation netop nu. Berbatov har nogle funktioner, som ret få angribere i PL og i verden har. Netop at have fysik og teknik på samme tid. Og så har vi ikke to angribere der har samme spidskompetencer, hvilket gør os alsidige og får vores spillere til at arbejde bedre sammen løbemæssigt. Og så har vi Welbeck der også skal ind, så det er fint at vi har folk i angrebet der ikke bliver rasende over ikke at spille hver kamp.

Jeg tror så "desværre" at Berbatov ryger mere ud i kulden end i år, i og med at jeg tror Hernandez kommer til at blive topscorer i PL. Hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke vi får den den gode Berba fra denne sæson at se. Han skal spille en del kampe i træk, hvis man skal have det maksimale ud af ham.

MadsG
19-06-2011, 13:56
United skal squ da ikke købe spillere der passer ind på holdet i Arsenal eller Barca, men i United..

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så travlt med at få berbatov solgt, alene det at han er en af de eneste der bare viser en smule loyalitet til klubben, burde være nok til at han blev i klubben..

Neville og Butt viste da om noget loyalitet da de var i klubben, men de blev solgt, fordi de ikke mere var en del af fremtidsplanerne for klubben dengang.
Nu rygtes Gibson, Brown og O'Shea også væk fra klubben, spillere som jeg også synes har været utroligt loyale over for klubben.
Så hvorfor skal loyalitet belønnes med en plads i truppen? Det er en konkurrencesport. Og hvis en spiller ikke passer ind i fremtidsplanerne eller spillestilen, så ville det da være bedst for begge parter at gå hver sine veje.

Derudover er jeg ikke for et Berbatov-salg. Han har noget vores andre angribere ikke har, og jeg har ladet mig fortælle, at det er godt at have forskellige typer angribere i truppen. :tumble:

United-Allan33
19-06-2011, 14:15
Neville og Butt viste da om noget loyalitet da de var i klubben, men de blev solgt, fordi de ikke mere var en del af fremtidsplanerne for klubben dengang.
Nu rygtes Gibson, Brown og O'Shea også væk fra klubben, spillere som jeg også synes har været utroligt loyale over for klubben.
Så hvorfor skal loyalitet belønnes med en plads i truppen? Det er en konkurrencesport. Og hvis en spiller ikke passer ind i fremtidsplanerne eller spillestilen, så ville det da være bedst for begge parter at gå hver sine veje.

Derudover er jeg ikke for et Berbatov-salg. Han har noget vores andre angribere ikke har, og jeg har ladet mig fortælle, at det er godt at have forskellige typer angribere i truppen. :tumble:

Bortset fra Gibson, var der heller ikke mange fans der ønskede de nævnte spillere væk fra klubben, og slet ikke efter sådan en sæson som Berbatov har haft.. Og når man har en spiller som åbenlyst er interesseret i at tage kampen op om pladsen, så ser jeg squ ingen grund til at sælge ham

Glory Man United
19-06-2011, 14:25

De bad altså selv om at blive solgt :titte:

MadsG
19-06-2011, 14:30
De bad altså selv om at blive solgt :titte:

Som en konsekvens af at de ikke spillede så meget mere.

MadsG
19-06-2011, 14:31
Bortset fra Gibson, var der heller ikke mange fans der ønskede de nævnte spillere væk fra klubben, og slet ikke efter sådan en sæson som Berbatov har haft.. Og når man har en spiller som åbenlyst er interesseret i at tage kampen op om pladsen, så ser jeg squ ingen grund til at sælge ham

Jeg er også enig med dig, men du får det til at lyde som om man har en plads i truppen så længe man er loyal over for den.

Glory Man United
19-06-2011, 14:36
Som en konsekvens af at de ikke spillede så meget mere.

Præcis. Så hvad har det med Berbatov at gøre, når han selv gerne vil blive?

MadsG
19-06-2011, 14:47
Præcis. Så hvad har det med Berbatov at gøre, når han selv gerne vil blive?

Intet. Jeg forstår jo heller ikke hvorfor man vil af med ham. Han giver holdet en anden form for kreativitet. Og så kan det godt være han ikke har spillet så meget her i foråret som han sikkert også har forventet, men faktum er jo, at han ikke præsterer i store kampe, modsat Hernandez åbenbart. Og vi har haft en del svære kampe i foråret, hvorfor det er min idé om hvad der skyldes Berbatovs manglende kampe.

At vinde et Premier Leauge mesterskab er jo også et spørgsmål om hvor stærk ens trup er, og ikke start-11'eren, så jeg kan heller ikke se noget problem i at have de angribere i truppen vi har nu. Forudsat at en Diouf bliver solgt og at Macheda ryger på lån igen.

Så kan Berbatov få lov til at spille kampene mod hold der pakker sig ned, hvor Hernandez ofte ikke er det store værd. Og så kan Hernandez få lov at spille nogle af de kampe, hvor spilfordelingen er lidt mere ligeligt fordelt.

Kynisk? Måske. Men det er sådan jeg ville foretrække fordelingen af kampene, for udover kampen mod Liverpool, så har jeg svært ved at erindre Berbatov levere en superkamp mod et tophold.

RAppel
19-06-2011, 15:28
Newcastle er ifølge Sky Sports favoritter til at overtage Berbatov... :tumble:

EDIT: Nu med link
http://www.skybet.com/betting/football/transfer-specials/e13010103.html&aff=4321&SS_TRANSFERCHAT

schousboe9
19-06-2011, 15:39
Ben Arfa - Tioté - Cabaye - Jonás
Demba Ba - Berbatov

... (Jeg skulle lige grine færdig)

Det ser nu rimelig giftigt ud på papiret.

edit: og så en kommentar til sladderen:

Jeg har et lidt ambivalent (right?) forhold til Berbatov, for jeg har aldrig været vild med ham som type, men omvendt kan man ikke tage hans kvaliteter fra ham, og hvis han skibbes af, skal de jo erstattes. Udover hans spillemæssige kvaliteter må man også se på de menneskelige; han er en fast del af et sammentømret mandskab og han har uvurderlig erfaring fra både Premier League og Champions League. Noget, vi har sagt farvel til en helvedes masse af de sidste par måneder. Hvis han gerne selv vil blive til trods for, at det også må være gået op for ham, at han er nr. 3 i hierarkiet, så er den for mit vedkommende ikke længere; så bliver han selvfølgelig (medmindre nogen byder £30.75 mio!).

Jeg vil dog ikke ligge søvnløs, hvis vi sælger ham, for nok har han nogle ganske unikke kvaliteter, men det er jo i mange kampe ikke lykkes at få iscenesat ham, og hvorfor så død og pine beholde ham? Young vil rette delvist op på tabet af den førnævnte rutine, og som skrevet andetsteds, så mener jeg godt, at Welbeck kan overtage hans rolle som mere dybdeliggende angriber. Men det er en anden snak.

Når det er sagt, så tror jeg ikke på, vi sælger ham. Han har ikke - offentligt - udvist tegn på utilfredshed, faktisk tværtimod. Han vil blive og kæmpe, også selvom der endnu ikke har været snak om forlængelse. Han kunne nemt skifte klub for en sikker startplads et andet sted, men han vil slutte karrieren hos os, og "dø" med støvlerne på. Det kan man sgu kun respektere! Selvfølgelig er Dimitar også djævel til september.

Kasper United
19-06-2011, 15:49
Til Newcastle? Er det egentlig ikke noget med, at Sky Sports er ret pålidelige? Hvis han skifter, havde jeg nu ikke lige regnet med Newcastle..?

Men Newcastle må have nogen penge efter deres salg af Andy Carrol. Demba Ba er allerede købt, men de har vel stadig nogle penge til overs til for eksempel til Berbatov. Når det er sagt, tror jeg ikke, Berbatov bliver solgt til Newcastle.

Barker
26-07-2011, 18:10
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=13685

STOR respekt til Berba..

Håber han bliver lige så vigtig i år som sidste år - en masse mål (forhåbentligt delt ud på lidt flere kampe)...

IMO er det afgørende at vi får gang i alle 3 angribere igen i år.. Det er det vi vinder på, pauserne i perioder hvor de har spillet mange kampe, eller er skadet :)

snegl
26-07-2011, 18:13
Han virker til at have en okay cool personlighed også..

Ser frem til den nye sæson. I mine øjne skal han ingensteder. Vi har en nærmest perfekt angrebskonstellation p.t. - en angrebskonstellation med forskellige typer angribere, som vi har skreget på i årevis.

Bugge
26-07-2011, 19:23
Hans til tider arrogante udstråling på banen stemmer slet ikke overens med hans personlighed.

Han virker gennemført sympatisk og ydmyg ift. at spille for selveste Manchester United, ikke noget storhedsvanvid og selvfed attitude som så mange andre. Han forstår i hvert fald at sige de rigtige ting..

Jeg håber (og er sikker på) at han bliver. En klasseangriber (når han gider ;)) og det er et luksusproblem at have både ham, Rooney og Hernandez

Stente
26-07-2011, 19:52
Hans til tider arrogante udstråling på banen stemmer slet ikke overens med hans personlighed.

Han virker gennemført sympatisk og ydmyg ift. at spille for selveste Manchester United, ikke noget storhedsvanvid og selvfed attitude som så mange andre. Han forstår i hvert fald at sige de rigtige ting..

Jeg håber (og er sikker på) at han bliver. En klasseangriber (når han gider ;)) og det er et luksusproblem at have både ham, Rooney og Hernandez

.. og Welbeck, Macheda, Owen og Diouf! ;)

Derudover må jeg give dig ret, hans personlighed uden for banen lugter langt væk af en mand der har hjernen i orden.. Velformuleret, ingen dumme udtalelser, kølig overblik (i situationer hvor han er blevet valgt fra) etc.
At han på det tekniske niveau er et unikum er så bare en bonus! ;)

Kristian Krystal
28-07-2011, 17:10
Har lige hapset det her Q&A fra RedCafe.

Q and A with Mancherster United's Dimitar Berbatov - Man Utd FC - Sport News - Daily Post North Wales

Q and A with Mancherster United's Dimitar Berbatov

Dimitar Berbatov very rarely speaks in public. It is an attitude that has contributed to the air of mystique surrounding the 30-year-old Bulgarian, who remains Sir Alex Ferguson’s record purchase.

However SIMON STONE, with United on their tour of the US, was granted an exclusive interview with one of the most talked about players of his generation.

Q Last season you won Golden Boot but were left out of European Cup squad. How do you assess that?

A I don’t want to go back to that. What it is, it was - does that make any sense? Now I am looking to the future. I was pretty happy we did the historical thing about the 19th title. I was part of it. I was the top goalscorer of the team. For me, the personal thing was great. I come from a small country and I always dreamt big. I was pretty happy when we did all these things.

Q You think a lot about things and their wider meaning. Was it the hardest blow you have had to overcome in your career? Everything else has seemed so easy.

A I still have time. Sometimes in the future it happens I am sure.

Q You scored a hat-trick against Liverpool, the first time anyone had done it for 64 years. What did that mean to you?

A You didn’t see that one coming, eh? It was a good game for me obviously. I didn’t know scoring three goals against Liverpool would mean so much to so many people. It was just a game for me. Even if it had finished 1-0 and I had scored the goal, it would have been fine. Obviously three goals - and the second one was a bit special - it will stay in my memory for ever. When they see me, people always ask about that day and that goal. It is nice.

Q Would you like to think if someone else does it in 64 years’ time people will remember you and say Dimitar Berbatov was a good player for Manchester United?

A Who would not like that? Most players play with a dream that some day, when they have finished, people will tell their grandchildren that they were a good player. I am the same. But I don’t think it will be 64 years before someone does it again. Maybe the next one will be next year. Football is changing. There are so many great players. It is not easy to do but it is not as difficult. I always kept believing in myself - and after that I scored five goals!

Q It was only the fourth time for that – that is what I mean about last season, there were so many magnificent highs for you.

A It was. Five goals was great.

Q What did you think as they were all going in?

A When I scored my second I thought probably here is another hat-trick for me. But five? Probably after the fourth, I was thinking about five. Surprisingly, people ask me why I didn’t get a sixth. I would have been the only one to do that. First of all, I never thought about it. I never think about things like this. I just try to enjoy. Secondly, Andy Cole and Alan Shearer would be mad at me if I scored six goals. To be in their company is nice. And what makes me really proud is that there have been so many foreigners playing in English football, I am the only one with five goals.

Q Quite an achievement?

A Yes. But it is something I have to push to the back of my mind. For me, the thing is about the team. As you said, last season I had highs in my career. But what if we didn’t win the title? Then these things wouldn’t matter so much. But we won it. That is it. It was great.

Q From a team perspective, trying to win title number 20, making up for what happened against Barcelona – are they the things that will drive you on?

A We are not afraid of the challenge. Of course it will drive me on. The good thing about football is that there is always next year. You can make things right. Obviously, Barcelona and Manchester United are the top teams in the world right now. Title number 20 and the Champions League are the main priorities. That is what we want to win. This is what we will try to do. In the end, what is Manchester United about, winning everything there is to win. It is normal.

Q As someone who can play and control the ball, what do you think about Barcelona?

A I am not going to say anything different from other players. They play great football probably because they keep it simple. One or two touches all the time. Movement all over the pitch. Playing in the spaces. That is it.

Q Some people look at their style and reach conclusions, other people look at your style and reach conclusions and say you don’t care enough. Does that bother you?

A Yes. You are not going to see me puffing around the pitch. There is a saying in Bulgaria that great quality doesn’t require much effort.

Q Is that your natural way of playing?

A I always play like this. That is what got me here. Last season was proof that even if you have some downs in your career, if you believe in the way you play, in your style of play, you can do it as well.

Q You have a year left on contract. Would you like to stay beyond that?

A That is a personal thing that we only discuss with the boss and the chairman.

Q You have said anyone who leaves Manchester United is taking a step down. Do you still believe that?

A Of course. Manchester United is the top. Smaller clubs might be able to match Manchester United with the way they play, with their organisation, everything. But Manchester United are at the top. Where can you go from there? Only down. Maybe Barcelona. At the moment, I don’t see anything else. If you go somewhere it is a big step down. For me, I always went up, up, up in my career. I am happy.

Q How would you like to be remembered by the Manchester United supporters?

A As a good player, trying to do good things on the pitch. Just doing things the fans enjoyed. I always tend to think my goals are beautiful goals. That is what I want to score; beautiful goals, and create beautiful chances for my team-mates. The things that every player will tell you if they ask you that question.

Q But not every player does say that. Not every player says they want to do beautiful things.

A Every player is different probably. Like I told you, you are not going to see me puffing around the pitch.

Q That is not your way?

A No.

Q There are seven strikers on this tour, does the challenge of getting into the team, playing regularly, winning the Golden Boot, excite you, or is there something else that drives you on?

A I am not 21 any more. There are many young and talented players now, including some from the academy. You can see that if you watch games on TV. All my life I have tried to prove myself. I have worked hard. Given a chance, I have tried to show what I can do. The last season is in the past. The goals I scored, what I did, I have done it. This is a new season. It starts all over again.

Q Does the process of proving yourself start all over again? Not just because of the European Cup. Is it the same at the start of every season?

A Yes. Probably this thinking keeps me motivated and concentrated, not to allow myself to be satisfied with what I have already achieved. Next season I will have new goals to score as many as possible, probably more than last season. Win everything there is to win. That is it. I look at myself. I look at Ryan Giggs. He has so many titles. In the time I have at Manchester United, if I win as many as possible, it would be good for me.

Q I am fascinated by that attitude. How can someone like Ryan win 12 titles and still want more?

A That is what keeps him hungry. He is older than me. You see that motivation in training. He wants to show he is still capable of doing things like he did when he was 25. It is still there. If I was him, I would do the same – stay at one club, Manchester United. Why would you want to go anywhere else? But for me it is different. I come from a small country. I have the good fortune to play for Manchester United. For the time I am here I try to do my best and win everything there is to win. There is no other way I can play.

Q That drive is still there in your mind? People don’t associate you with fierce determination.

A I am a very proud person. I don’t like to show my weaknesses in public. I don’t want to show my emotions in public. That is why people probably sometimes misjudge me. But that is ok.

Q It is misjudgement of your character?

A Yes.

Super godt interview hvor han siger alt det rigtige. Tror han er rigtig sulten og at han brænder på at bevise sit værd næste sæson. Håber bare han får chancen.