PDA

Se fuld version : Dimitar Berbatov

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

we'remanunited
28-07-2011, 17:57
please stay Berbagod. Han er simpelthen for genial. Han leverer på banen og er et foregangseksempel uden for - tror Fergie sætter stor pris på manden.

Flax_Generous
03-08-2011, 09:04
Berbatov må ikke skifte til PSG (http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/939365/sir-alex-ferguson--plays-down-wesley-sneijder-talk?cc=5739). :(

Sælg Diouf, Macheda og (meget gerne) Owen, om nødvendigt. Bare Berbatov bliver.

timberunited
03-08-2011, 09:13
Berbatov må ikke skifte til PSG (http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/939365/sir-alex-ferguson--plays-down-wesley-sneijder-talk?cc=5739). :(

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor han ikke var med i CL-finalen på Wembley.

På den anden side - så har vores manager selvfølgelig mere end nogen anden evnen til at se, hvornår en spiller er over the top. For eksempel undrede jeg mig meget over salget af Silvestre i sin tid. Belært af den erfaring gætter jeg dog på at Brown og O'Shea er blevet sluppet i rette tid også.

Berbatov må dog hellere end gerne blive en sæson mere - så må der hellere blive udlejet en spiller eller to. :devill:

Glory Man United
03-08-2011, 09:15

Jeg har om nogen skulle forsvare Berbatov her på forummet. Men altså: hvis PSG vil smide 15 mil £ efter ham, er jeg tilbøjelig til at sige: sælg. Han bliver ikke yngre, og hvis det er det, som skal til for at hente en klasse midtbanespiller, så er det med at komme i gang.

Jeg tvivler så faktisk på, at Berba vil til Frankrig...

United DK
03-08-2011, 09:23
Man må et eller andet sted gå udfra, at vi med et køb af Sneijder går permanent over til 4-3-3, og frontangriberen her bliver jo nok Rooney, med Sneijder på 10'er pladsen. Nr. 2 til angrebet vil så være Hernandez, hvilket vil begrænse Berbatovs spilletid yderligere, og derfor vil det ikke være helt hen i vejret, at tage imod £15 mio., for han bliver ikke mere værd end det.

Jev
03-08-2011, 09:28

Fergie blev interviewet af en fransk journalist med yderst begrænsede kundskaber udi det engelske sprog, og hvis man ser interviewet, er det helt tydeligt, at han ikke forstår et ord og bare fyrer den der af for at slippe væk.

Så os Berbatov-beundrere kan foreløbigt være rolige, men med det sagt, så er jeg tilbøjelig til at tro, at klubben ville takke ja til et tilbud på £15-20 mio.

RAppel
03-08-2011, 09:31
Jeg har om nogen skulle forsvare Berbatov her på forummet. Men altså: hvis PSG vil smide 15 mil £ efter ham, er jeg tilbøjelig til at sige: sælg. Han bliver ikke yngre, og hvis det er det, som skal til for at hente en klasse midtbanespiller, så er det med at komme i gang.

Jeg tvivler så faktisk på, at Berba vil til Frankrig...

Troede jeg heller ikke Pastore ville, men det tyder det da på. Penge har magt.

timberunited
03-08-2011, 09:40

Spillerne skal vel også lige vænne sig til tanken til et skifte.

Uagtet dette - bør vi have 4 angribere af absolut topklasse. Det var en god opskrift i 1999. Michael Owen er nok en lidt mere ydmyg type. Selvom Berbatov heller ikke er nogen diva.

Hverken Diouf eller Macheda har været stabile nok endnu. Og Owen har på nær enkelte gange heller ikke kunnet ændre kampe - i min optik. :devilll:

Runaldo
03-08-2011, 09:42

PSG har altså også fremmet en masse andre talenter, heriblandt Ronaldinho. Kan godt være de ikke er samme klub som i 2003, men de har altid været en god klub hvor talenter kan udvikle sig. Desuden, kigger man på Pastore, så bytter han en Serie A-klub der ikke skal spille EuroLeague med en Le Championat-klub der skal spille EuroLeague, plus han er 100% garanteret spilletid, noget jeg tvivler på at han ville kunne få altid i Chelsea, når de har Ramires, Lampard, Mikel og McEachran.

Men selvf. har pengene meget at sige. Se nu blot på Malaga, som har erhvervet sig Toulalan bl.a.

Skulle vi få £15m+ for Berbatov vil jeg hellere sælge hvis det kan gøre vi retfærdiggøre de høje lønninger til enten Nasri eller Sneijder.

Glory Man United
03-08-2011, 09:45
Fergie blev interviewet af en fransk journalist med yderst begrænsede kundskaber udi det engelske sprog, og hvis man ser interviewet, er det helt tydeligt, at han ikke forstår et ord og bare fyrer den der af for at slippe væk.

http://www.youtube.com/watch?v=wC1VsXII2lE

Hahahhahahah

"Could Berbatov play with Paris?"
Fergie: "Yeah" *så hører jeg ikke de næste par ord* "no problem"

Nu er franskmænd ikke kendte for at have sprogøre, men seriøst? Journalisten der? Mon cheferne har skulet lidt til udseendet? :Smackden:

Jacob FG
03-08-2011, 09:53
Det er simpelthen for latterligt, at der virkelig er nogen, der spinder en transfer-historie på den baggrund.. Det forklarer jo tydeligt, hvordan der kan komme så mange rygter hver dag: alt, virkelig alt, bliver vendt og drejet. Også selvom det er en åbenlys joke, som i det her tilfælde..

Længe leve sladder og rygter!

United DK
03-08-2011, 10:02

Hahahhahahah

Nu er franskmænd ikke kendte for at have sprogøre, men seriøst? Journalisten der? Mon cheferne har skulet lidt til udseendet? :Smackden:

Siger han ikke: "Yes absolutely no problem"

Og mht. til franskmænd og deres sprogkundskaber, så er det sådan generelt i de fleste lande synes jeg. Det er nærmest kun os skandinavere og hollændere der til en hvis grad mestre engelsk, andre nationaliter snøvler, eller formår ikke at ændre lidt på deres accent. Eksempelvis er det forfærdeligt, at høre en spanier snakke engelsk med den der hurtige spanske accent.

Få styr på accenten!
nDaTTVR2JXY

timberunited
03-08-2011, 11:46
Siger han ikke: "Yes absolutely no problem"

Og mht. til franskmænd og deres sprogkundskaber, så er det sådan generelt i de fleste lande synes jeg. Det er nærmest kun os skandinavere og hollændere der til en hvis grad mestre engelsk, andre nationaliter snøvler, eller formår ikke at ændre lidt på deres accent. Eksempelvis er det forfærdeligt, at høre en spanier snakke engelsk med den der hurtige spanske accent.

Få styr på accenten!

Titlen er fra Frankie Goes To Hollywood.

Du har ret. Det er ikke ligefrem Surrey-engelsk eller regionalsprog. Det er dog meget charmerende og kræver, at man virkelig koncentrerer sig. :lolol:

Carragher behøver dog ikke en accent for at virke usympatisk. :devilll:

MOHoegsted
03-08-2011, 13:15

Hahahhahahah

Første gang jeg så videoen i går troede jeg hun spurgte om han stadig ville spille hos United, er helt sikker på Fergie hørte forkert ligesom jeg gjorde.

Meeeeeen... Man sku' være et svin for ikke lige... den der journalist.

Glory Man United
04-08-2011, 16:13
Fantastisk artikel om Berbatov:

http://redflagflyinghigh.com/2011/08/blogs/thank-you-dimitar-berbatov

Martinsen
06-08-2011, 10:27
http://www.skysports.com/football/transfer_clockwatch/0,23710,14896,00.html

Fergie bekræfter nu at han misforstod spørgsmålet ang. Berbatov og PSG og har ingen intention om at sælge ham. Han koncentrerede sig nok ikke rigtig om spørgsmålene :)

ChristianR
06-08-2011, 10:39
http://www.skysports.com/football/transfer_clockwatch/0,23710,14896,00.html

Fergie bekræfter nu at han misforstod spørgsmålet ang. Berbatov og PSG og har ingen intention om at sælge ham. Han koncentrerede sig nok ikke rigtig om spørgsmålene :)

Nooooooo way! Den havde jeg ikke set komme!

Det var ellers friskt svaret under interviewet. Sjældent man ser ham SÅ direkte :D

Svanen94
11-08-2011, 22:33
Citat Mark_93 fra Danny Welbeck tråden:
jeg regner med berbatov bliver solgt til PSG og det håber jeg faktisk osse da jeg synes vi har alt for mange angribere, vores angrebshierarki burde være:
1. Rooney
2. Hernandez
3. Welbeck
4. Berba (ud via salg)
5. Owen
6. Machada (udleje til PL-klub eller blive)
7. Diouf (udleje til PL-klub sidste chance)

Hvorfor tror du Berbatov bliver solgt? Den eneste grund til der har været rygter til PSG har jo været fordi Ferguson misforstod journalisten, og både ham og Berba virker tilfredse.

marc_93
11-08-2011, 22:37
Hvorfor tror du Berbatov bliver solgt? Den eneste grund til der har været rygter til PSG har jo været fordi Ferguson misforstod journalisten, og både ham og Berba virker tilfredse.
Det er heller ikke noget jeg tror det er noget jeg håber og der har været et rygte om det, for mig er det ligemeget hvor hen, jeg synes han har gjort det fint i united, men synes ikke vi har brug for ham mere! Tak for alt BerbaLove

Svanen94
11-08-2011, 22:56
Det er heller ikke noget jeg tror det er noget jeg håber og der har været et rygte om det, for mig er det ligemeget hvor hen, jeg synes han har gjort det fint i united, men synes ikke vi har brug for ham mere! Tak for alt BerbaLove

Du skrev bare du regnede med det ;) Jeg har det meget blandet med Berbatov. Når han spiller godt elsker jeg ham, men hold da kæft, hvor kan jeg blive sur i de kampe, hvor han brænder alt. Men det er fedt, at have ham i klubben, fordi vi har så mange forskellige typer angribere.

marc_93
11-08-2011, 23:18
jeg synes bare 7 angribere er for meget, mener det er nok med 4 ideelt set er det Roo, Chica, Welbeck og Owen, Diouf og machada udlejet til pl-klubog berba solgt, regner med vi køber sneijder og i tilfælde af mange skader kan han spille den position rooney havde sidste år bag forreste angriber.

Svanen94
12-08-2011, 08:38
jeg synes bare 7 angribere er for meget, mener det er nok med 4 ideelt set er det Roo, Chica, Welbeck og Owen, Diouf og machada udlejet til pl-klubog berba solgt, regner med vi køber sneijder og i tilfælde af mange skader kan han spille den position rooney havde sidste år bag forreste angriber.

Ja, jeg er godt klar over du synes vi har for mange angribere. Det har vi også. Jeg bed bare mærke i din sætning: "jeg regner med berbatov bliver solgt til PSG..."
Jeg tror ikke berbatov skifter, og jeg ser klart hellere Diouf og Owen ude, før Berbatov.

RAppel
12-08-2011, 09:23
Den eneste grund til der har været rygter til PSG har jo været fordi Ferguson misforstod journalisten, og både ham og Berba virker tilfredse.

Det er ikke rigtigt. Rygterne der sendte Berba til PSG har der været skrevet om stort set hele sommeren og så det var et rygte der opstod før interviewet ed SAF. Der kom så mere brænde på bålet grundet det interview.

Det ældeste rygte jeg kunne finde i de første 10 hits på google var fra den 3. juni.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1394060/United-striker-Dimitar-Berbatov-wanted-PSG.html

Så rygtet har været længe undervejs. Det var jo fordi rygtet var der SAF blev spurgt ind til det.

Svanen94
12-08-2011, 09:44
Det er ikke rigtigt. Rygterne der sendte Berba til PSG har der været skrevet om stort set hele sommeren og så det var et rygte der opstod før interviewet ed SAF. Der kom så mere brænde på bålet grundet det interview.

Det ældeste rygte jeg kunne finde i de første 10 hits på google var fra den 3. juni.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1394060/United-striker-Dimitar-Berbatov-wanted-PSG.html

Så rygtet har været længe undervejs. Det var jo fordi rygtet var der SAF blev spurgt ind til det.

Nå for søren, det var jeg ikke klar over... Jeg tror stadig ikke på det ;)

RAppel
12-08-2011, 09:46
Nå for søren, det var jeg ikke klar over... Jeg tror stadig ikke på det ;)

Det gør jeg skam heller ikke :p

henke
22-08-2011, 07:14
Hmm. 30 år og 3-måske 4 valg efterhånden og PSG byder 12 millioner pund.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2028618/Manchester-United-turn-Paris-St-Germains-12m-bid-Dimitar-Berbatov.html

TAKE THE MONEY AND RUN!!!

Bugge
22-08-2011, 08:27
Hmm. 30 år og 3-måske 4 valg efterhånden og PSG byder 12 millioner pund.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2028618/Manchester-United-turn-Paris-St-Germains-12m-bid-Dimitar-Berbatov.html

TAKE THE MONEY AND RUN!!!

Den havde jeg nok også sagt "ja tak" til.

Buttler
22-08-2011, 08:28
Jeg kunne ikke være mere enig. Han er god, men det er pengene også. Man kan godt frygte at vi bliver lidt tynde i angrebet kvalitetsmæssigt, men Welbeck er startet godt, Macheda har været dygtig før, Owen er altid garant for lidt mål, Diouf er en helt anden type angriber end vi ellers har i truppen, og så har vi Rooney og Chicarito. Sælg og put lidt af pengene oveni en Sneijder handel, så vinder vi The Treble i år eller næste år :p

Acsadac
22-08-2011, 08:40
Jeg kunne ikke være mere enig. Han er god, men det er pengene også. Man kan godt frygte at vi bliver lidt tynde i angrebet kvalitetsmæssigt, men Welbeck er startet godt, Macheda har været dygtig før, Owen er altid garant for lidt mål, Diouf er en helt anden type angriber end vi ellers har i truppen, og så har vi Rooney og Chicarito. Sælg og put lidt af pengene oveni en Sneijder handel, så vinder vi The Treble i år eller næste år :p

Mener ikk det burde være nødvendigt med mere end 5 angribere.

Rooney, Chicarito, Welbeck og Macheda er fremtiden. Så er spørgsmålet bare om det skal være Owen, Diouf eller Berbatov der har den sidste plads. Diouf er spændende som 5. valg da han også kan spille kant i en 4-3-3, lige som Welbeck.

Men 100 mio for Berbatov.. Hmm, burde været blevet solgt for den pris.

Jumpingjack
22-08-2011, 09:14
Berbatov er/bør være tredjevalg i United, og hvilket tredjevalg. Han er i mine øjne kun tredjevalg fordi Rooney fungerer bedre med Hernandez der kan skabe plads til ham med dybdeløb.

ChristianR
22-08-2011, 12:08
Berbatov er/bør være tredjevalg i United, og hvilket tredjevalg. Han er i mine øjne kun tredjevalg fordi Rooney fungerer bedre med Hernandez der kan skabe plads til ham med dybdeløb.

Enig. Han er en fantastisk angriber, der bringer kvalitet til angrebet fremfor kvantitet, der er så rigeligt af.

Han kan være forskellen på et mesterskab og en 3. plads og skal selvfølgelig ikke sælges. Førstevalget er, som du siger, Rooney/Hernandez, fordi de passer godt sammen. Men lur mig om ikke, de begge skal have en del pauser i løbet af 60 kampe.

Så er Berbatov altså stadig flere niveauer over Macheda, Diouf, Welbeck og Owen. Lad os se tiden an om et år eller to, når Welbaeck har udviklet sig.

Thomas
22-08-2011, 12:25
Lad nu Berbatov blive.. Rooney er klart 1.valg, men 2.valget er enten Berba eller Hernandez. Berba kan gå ind og gøre noget som Hernandez ikke kan, og selvfølgelig også omvendt, og desuden kan Rooney fungere glimrende med begge. Welbeck spillede en dårlig kamp sidst, ifølge min mening, og der skete endelig noget, da Berbatov kom ind i stedet for.. Så det er en fornøjelse at have tre stjerneangribere at vælge imellem, hvor man i kulissen har Welbeck, Macheda og Diouf stående..

Krede
01-09-2011, 09:40
I sidste halvdel af sæsonen var Rooney fremragende bagved Hernandez. I starten af denne sæson har Rooney været fremragende bagved Welbeck. Derudover har vi Owen, hvor Rooney også kan være den hængende angriber.

Grunden til at vi ikke se Berbatov mere er efter min mening, at han er bedst på Rooneys plads. Problemet for Berbatov er, at Rooney bare er bedre der. I må rette mig, hvis I er uenige, men jeg tror, at Berbatov er ment som reserve for Rooney. Jeg tror nemlig, at Berba kunne være fremragende bagved Welbeck og vi har jo allerede set, at han er det bag Hernandez.

Rooney er ufattelig kreativ. Det samme er Berba og han er det mere end Welbeck, Hernandez og Owen, der alle egner sig mest som 9'eren, hvorimod at jeg anser de to kreative, Rooney og Berba som 10'eren.

Jeg ved godt, at Rooney har haft en målrig sæson, hvor han spiller med Berbatov, men jeg mener samtidig, at han er bedre spiller, når han deltager mest mulig i spillet. Problemet har nogle gang været, at Rooney tit er skadet eller får et formdyk(måske fordi vi ikke husker at hvile ham). Hvis Welbeck og Hernandez kan være en succes på toppen, så kan Berbatov fint spille kampe istedet for Rooney som den hængende angriber.

Vi er alle enige om, at Berbatov ikke er den mest bevægelige spiller i verdenen, men i kampe, hvor vi er i overvægt af boldbesiddelse og hvor modstanderen "parkerer bussen", så kan vi ikke spille meget på kontra. I en sådan situation, hvor Rooney ikke er med, så vil Berbatov kunne dirigere spillet med og skabe en masse kreativt med hans ofte geniale afleveringer - især fordi vores "nye" hold skaber masser af bevægelse. Anderson og Cleverley tager gerne dybdeløb centralt. Hernandez/Welbeck løber gerne ind bag forsvaret. Derudover er Young og Nani enormt bevægelige og søger gerne ind i banen og spiller med, hvilket så igen giver plads til offensive backs. Alt dette gør, at jeg tror Berbatov kan blive en giftig spilstyrer og fremragende reserve for Rooney.

Det er også vigtigt at tage med, at Berbatov er 31 år, når sæsonen slutter. Vi har option på et år mere, hvor han altså bliver 32 år. Det betyder at han måske egentlig er kommet dertil i karriereren, at det er bedre at være reserve for en af verdens bedste angribere i af verdens bedste klubber, fremfor at være fast mand i PSG eller Anzhi. Det kan derfor ikke udelukkes, at Berbatov er en glad mand, selvom han er meget på bænken. Er dette tilfældet bør vi Unitedfans være glade, fordi det er svært at forestille sig mere talentfuld og rutineret reserve for Rooney.

Det er sådan jeg ser situationen. Det er selvfølgelig meget muligt, at Ferguson ser den helt anderledes;)

Runaldo
01-09-2011, 09:56
Han måtte gerne tage landsholdkarrieren op til overvejelse. Synes det ville være en god test for Jones, Smalling, Cleverley bl.a. at spille mod Berbatov i en gældende kamp. Kan godt være jeg ikke er fortaler for ham som klubspiller, men synes han er forrygende for Bulgarien.

Bugge
01-09-2011, 11:07
Kan godt være jeg ikke er fortaler for ham som klubspiller, men synes han er forrygende for Bulgarien.

Jeg mindes ikke at have set ham spille en god landskamp.. Eller bevæge sig mere end 200 meter i løbet af en landskamp for den sags skyld.

Han har til gengæld spillet en del gode kampe for United sidste sæson.

Men han går formentlig en laaang sæson i møde.

Stente
01-09-2011, 11:57
Jeg er meget enig med Krede (... og i øvrigt også Bugge - jeg mindes heller ikke én god landskamp for Bulgarien)

Udover at Berbatov kan agere en mere end kapabel reserve for Rooney, så er han også en lidt anden type end de andre, hvilket især er en fordel mod fysiske hold der pakker sig sammen i/omkring feltet..
Jeg er lettet over at der ikke var hold i rygterne om et PSG-skifte..

Runaldo
01-09-2011, 12:47
Jeg mindes ikke at have set ham spille en god landskamp.. Eller bevæge sig mere end 200 meter i løbet af en landskamp for den sags skyld.

Der har jeg det helt omvendt. Synes over hans landsholdkarriere, har han gjort det fantastisk, selvom han viser lidt af samme attitude som han ofte viser i United. Da han var i Spurs og holdte formen for Bulgarien, var han klart på sit farligste.

Han er også blevet nævnt som Bulgariens bedste spiller, samt overgår, Hristo Stoichkov.

snegl
01-09-2011, 13:17

Et eller andet må han have gjort rigtigt, for han har scoret 48 kasser i 76 kampe hehe. Pænt godt, især for et landshold i den boldgade.

MOHoegsted
01-09-2011, 14:21
Jeg er meget enig med Krede (... og i øvrigt også Kafai - jeg mindes heller ikke én god landskamp for Bulgarien)

Udover at Berbatov kan agere en mere end kapabel reserve for Rooney, så er han også en lidt anden type end de andre, hvilket især er en fordel mod fysiske hold der pakker sig sammen i/omkring feltet..
Jeg er lettet over at der ikke var hold i rygterne om et PSG-skifte..

Der var vel hold i det, fordi det er officielt at de har budt på ham.
Men hverken United eller Berbatov ville det samme.

Stente
01-09-2011, 15:27
Der var vel hold i det, fordi det er officielt at de har budt på ham.
Men hverken United eller Berbatov ville det samme.

Jeg ved godt at der var hold i interessen, men der blev også på et tidspunkt snakket om at et skifte (som jeg skriver) var på trapperne.. Det blev så siden afkræftet..

Bugge
01-09-2011, 15:33
Et eller andet må han have gjort rigtigt, for han har scoret 48 kasser i 76 kampe hehe. Pænt godt, især for et landshold i den boldgade.

Det må have været i de glade Leverkusen dage og evt. da han var i Spurs..

Ej, jeg ved det sgu ikke. Mindes bare ikke at have læst andet om ham i landsholdssammenhæng end trænere osv der whiner over ham og hans slatne præstationer.

dannigizmo
01-09-2011, 16:17

Ja, ja, men han scorede sikkert dem alle sammen i få kampe ... :smilings:

Runaldo
01-09-2011, 16:36
Ja, ja, men han scorede sikkert dem alle sammen i få kampe ... :smilings:

Uden tvivl Danniz0r!

RAppel
13-09-2011, 10:37
*slettet*

Bugge
13-09-2011, 15:37
*slettet*

Var det noget racistisk?

You can tell me..

RAppel
13-09-2011, 16:06
Var det noget racistisk?

You can tell me..

Du lover ikke at sige noget? Det var en lille jokes. Berba skrev på sin twitter (fake)

This time on bench has done wonders for my embroidery. I just mastered the chain stitch.

jQrgensen
04-10-2011, 15:59
Ud fra hans udtalelse til MUTV i artiklen der er lagt op, kan jeg ikke andet end at have respekt for manden.

Han har ikke slået til i de få chancer han har fået, og er vel nærmest 4 valg på holdet.

Alligevel beklager han sig ikke på noget som helst tidspunkt, og acceptere hans plads i hireakiet.

Vælger at tro på hans udtalelser, og håber at han er at finde i klubben efter jul også. Vi har mange kampe over hele året, og Berba skal nok få sine chancer, håber bare han griber dem bedre end han har gjort indtil videre.

dannigizmo
04-10-2011, 22:25
"Bulgarien har brug for Berbatov," lyder det fra Stilian Petrov, der håber på, at Berbalove vil genoverveje sit landsholdsstop.

http://fourfourtwo.com/news/restofeurope/87227/default.aspx?

LyngUnited
05-10-2011, 08:18
Ud fra hans udtalelse til MUTV i artiklen der er lagt op, kan jeg ikke andet end at have respekt for manden.

Han har ikke slået til i de få chancer han har fået, og er vel nærmest 4 valg på holdet.

Alligevel beklager han sig ikke på noget som helst tidspunkt, og acceptere hans plads i hireakiet.

Vælger at tro på hans udtalelser, og håber at han er at finde i klubben efter jul også. Vi har mange kampe over hele året, og Berba skal nok få sine chancer, håber bare han griber dem bedre end han har gjort indtil videre.

Men kan man ikke være lidt nervøs for at han er "for" tilfreds med ikke at spille? Savner lidt vilje og energi fra hans side.

jQrgensen
05-10-2011, 08:45
Men kan man ikke være lidt nervøs for at han er "for" tilfreds med ikke at spille? Savner lidt vilje og energi fra hans side.

Berba har alle dage haft den her meget afslappet slack attitude uden at lave det store arbejde - Man ser ham aldrig have samme gejst på banen som de andre angribere når de er på banen.

Håber godt nok heller ikke at Ferguson vil tillade Berba at sidde på bænken og modtage sin fede løn.

dannigizmo
05-10-2011, 09:36
Berba har alle dage haft den her meget afslappet slack attitude uden at lave det store arbejde - Man ser ham aldrig have samme gejst på banen som de andre angribere når de er på banen.

Håber godt nok heller ikke at Ferguson vil tillade Berba at sidde på bænken og modtage sin fede løn.

Aarh. Det er vel ikke noget, Berbatov selv vælger, og som Ferguson så kan tillade eller forbyde?

Det er 100 procent op til Ferguson - det er jo ikke, fordi Berbatov rækker hånden i vejret i omklædningsrummet og be'r om at få lov at sidde på bænken.

Jeg tror ikke, der er nogen professionelle fodboldspillere på det niveau, der ikke vil spille hver gang. At finde en, der så kan acceptere, at der er andre foran ham, er en gave for et fodboldhold. Især, når det er en spiller af en kaliber som Berbatov.

Så er det lidt synd, at han pludselig skal skydes i skoene, at han selv vælger at sidde på bænken og ikke gider at spille.

Kilroy Was Here
05-10-2011, 09:46
Jeg tror ikke, der er nogen professionelle fodboldspillere på det niveau, der ikke vil spille hver gang. At finde en, der så kan acceptere, at der er andre foran ham, er en gave for et fodboldhold. Især, når det er en spiller af en kaliber som Berbatov.

Sidder og tænker på Tevez :lolol:

dannigizmo
05-10-2011, 10:16
Haha, skal vi ikke kalde Tevez for "uden for kategori"? :D

schousboe9
05-10-2011, 10:33
Haha, skal vi ikke kalde Tevez for "uden for kategori"? :D

Og evt. smide hans frisure i samme kasse?

jQrgensen
05-10-2011, 12:00
Aarh. Det er vel ikke noget, Berbatov selv vælger, og som Ferguson så kan tillade eller forbyde?

Det er 100 procent op til Ferguson - det er jo ikke, fordi Berbatov rækker hånden i vejret i omklædningsrummet og be'r om at få lov at sidde på bænken.

Så er det lidt synd, at han pludselig skal skydes i skoene, at han selv vælger at sidde på bænken og ikke gider at spille.

Nej det siger jeg bestemt heller ikke. Er ikke mig der sætter spørgsmålstegn ved hans bænkplads. Siger bare at hans attitude er en hel anden fremfor de andre angribere i truppen.

United-Allan33
05-10-2011, 14:45

Det er Berbatov vi snakker om.. Han hører til dem som må svines uden grund.. Så selvfølgelig skal man finde noget negativt i seneste interview.. :confused:

MadsG
05-10-2011, 15:13
Det er Berbatov vi snakker om.. Han hører til dem som må svines uden grund.. Så selvfølgelig skal man finde noget negativt i seneste interview.. :confused:

Hvorfor må man ikke kritisere Berbatov? Han har jo ikke grebet chancen i de kampe han har fået, og derudover synes jeg ikke at han passer ind i klubbens spillestil fordi han er meget glad for at trække tempoet ud af kampene.

Når det er sagt, så elsker jeg ham stadig som fodboldspiller pga. den x-faktor han besider, og jeg synes egentlig lidt at han fortjener bedre end at sidde på bænken i United som 4. valg. Grundet hans spillestil har han stadig nogle år tilbage at give af, og jeg under ham virkelig regelmæssig succes i stedet for de up's and down's han har haft her.

United-Allan33
05-10-2011, 15:39
Hvorfor må man ikke kritisere Berbatov? Han har jo ikke grebet chancen i de kampe han har fået, og derudover synes jeg ikke at han passer ind i klubbens spillestil fordi han er meget glad for at trække tempoet ud af kampene.

Når det er sagt, så elsker jeg ham stadig som fodboldspiller pga. den x-faktor han besider, og jeg synes egentlig lidt at han fortjener bedre end at sidde på bænken i United som 4. valg. Grundet hans spillestil har han stadig nogle år tilbage at give af, og jeg under ham virkelig regelmæssig succes i stedet for de up's and down's han har haft her.

Det må man selvfølgelig også, men Berbatov får aldrig fair kritik. Uanset hvad han gør og siger så er det aldrig godt nok. Når han endelig begynder at vise sit værd, får han kritik for at score for mange mål over for få kampe. Når han viser sin glæde ved at få lov at spille i United så er han ikke sulten nok. Og sådan kunne jeg blive ved. Han får ikke den kredit for hans store andel i sidste sæsons nr 19 som han fortjener.

Han bliver sat af truppen til Cl finalen, alligevel har han kun lov ord overfor United, og så bliver der stillet spørgsmål om hans sult, mens holdets stjerne
offenligt ydmyger United, SAF og holdkammerater, men han skal bare tilgives og tiljubles.

Vi kan dog godt blive enige i at so far i denne sæson har han ikke grebet chancen, og det kan man med rette kritisere.

jQrgensen
05-10-2011, 15:41
Det må man selvfølgelig også, men Berbatov får aldrig fair kritik. Uanset hvad han gør og siger så er det aldrig godt nok. Når han endelig begynder at vise sit værd, får han kritik for at score for mange mål over for få kampe. Når han viser sin glæde ved at få lov at spille i United så er han ikke sulten nok. Og sådan kunne jeg blive ved. Han får ikke den kredit for hans store andel i sidste sæsons nr 19 som han fortjener.

Han bliver sat af truppen til Cl finalen, alligevel har han kun lov ord overfor United, og så bliver der stillet spørgsmål om hans sult, mens holdets stjerne
offenligt ydmyger United, SAF og holdkammerater, men han skal bare tilgives og tiljubles.

Vi kan dog godt blive enige i at so far i denne sæson har han ikke grebet chancen, og det kan man med rette kritisere.

Læg lige mærke til at jeg faktisk ønsker ham i klubben, og ikke bruger en eneste linje på at kritisere. Jeg elsker Berbatov både på banen og udenfor banen :)

United-Allan33
05-10-2011, 16:06
Læg lige mærke til at jeg faktisk ønsker ham i klubben, og ikke bruger en eneste linje på at kritisere. Jeg elsker Berbatov både på banen og udenfor banen :)

Mit indlæg var slet ikke rettet mod dig.

jQrgensen
05-10-2011, 16:27
Mit indlæg var slet ikke rettet mod dig.

Okay helt fair ;)

RAppel
17-11-2011, 10:56
Jeg ved godt det sikkert er usandsynligt da det står i Daily Mail, men der skal lyde et 'ja tak' her fra. Han har i denne sæson, bidraget med ca. ingenting og kan ikke se hvorfor det skulle ændre sig.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2062509/Dimitar-Berbatov-linked-Anzhi-Makhachkala.html

De nyrige russere har en masse penge de ikke ved hvad de skal bruge til så vi ville sikkert kunne få en god pris for ham. Den største hindring er vel hvorvidt han vil til Rusland eller ej.

schousboe9
17-11-2011, 11:21
Eh, ja'dak, ja'dak ooog ja'dak.

Hvis vi kan reducere hans netto-pris til det halve, så må han vel siges at have været en ok investering i 2008.

NtotheT
18-11-2011, 00:15
Han er muligvis PLs bedste teknikker sammen med David Silva, men forhelvede, hvor kan det irritere mig, at han ikke bare til tider arbejder for sin sag i stedet for den nonchalante stil. Hvis vi kan få 15-18 mio. pund fra de stive russere, så lad ham gå. Så har vi da ikke tabt de helt store penge på ham.

snegl
18-11-2011, 02:49
Berbatov er i teorien stadig god at have truppen, men han får for lidt spilletid i træk til at det giver mening at fortsætte med ham. Han er en spiller der typisk først er super god efter minimum 4-5 kampe i træk. Det var det der virkede så fantastisk i sidste sæson, hvor Hernandez så kunne tage over i anden halvdel af sæsonen. Han var faktisk også udemærket i pre-season.

Kan vi få 10-15 mio pund for ham så synes jeg det er en god handel. Vi har Will Keane semi-klar i kulissen. Berbatov er klart en af mine yndlingsspillere grundet hans teknik og fiskarlnezz, men når han alligevel ikke får 4-5 kampe til at spille sig op i, så er det lidt ligegyldigt at have ham rendende.

Frottle
18-11-2011, 08:10
Men kan vi også få det for ham? Gerne i den rigtige ende af de 10-15m, for hvis vi kun kunne få en 8-10 stykker for ham ville det næsten ikke være det værd da han som du selv siger stadig er god at have i baglommen. Vi ved jo heller ikke hvad der kan ske i løbet af sæsonen - hvis f.eks både Rooney og Hernandez bliver skadet får vi jo réelt brug for Berbatov, og så ville det være bittert at have solgt hvad der egentlig er en topangriber til discountpris. En ny angriber af hans kaliber koster jo mindst det dobbelte hvis vi ikke skal ud og finde en anden halvgammel en, og han er trods alt tilfreds med sin situation som bænkevarmer hvilket ville være en sjælden kvalitet at finde i en nyindkøbt kvalitetsspiller.

Barker
18-11-2011, 10:58
Han er muligvis PLs bedste teknikker sammen med David Silva, men forhelvede, hvor kan det irritere mig, at han ikke bare til tider arbejder for sin sag i stedet for den nonchalante stil. Hvis vi kan få 15-18 mio. pund fra de stive russere, så lad ham gå. Så har vi da ikke tabt de helt store penge på ham.

Ser nu Modric, Nasri og Silva til at være foran Berba..

Derudover er KUN også foran...

Vi skal have en skarp trio; Rooney, Hernandez og ? .. Owen er en fin breddespiller, men Berbatov ligner ikke en der kan klare opgaven...

RAppel
18-11-2011, 11:03

Agüero en bedre teknik end Berbatov? You must be joking.

Oh well, vi har hver især lov til, at have vores egen mening.

unitedforreal
18-11-2011, 11:14
Hvordan kan i tro vi får så meget, husker jeg rigtig så har han halvt år tilbage med os. Han kan vente til sommer og få en mega pose penge. Og på den anden side, så starter den russiske liga tidligt og de kan ikke vente til sommer.

Christensen
18-11-2011, 11:15
Vi skal have en skarp trio; Rooney, Hernandez og ? .. Owen er en fin breddespiller, men Berbatov ligner ikke en der kan klare opgaven...

Vi har en skarp trio - Rooney, Hernandez og Welbeck.

MOHoegsted
18-11-2011, 12:16

Agüero bedre teknik end Berbatov? Hvad er det helt præcis du betegner som teknik. Derudover er det vel kun Silva der højst har en bedre teknik end Berba.

Bugge
18-11-2011, 12:25
Agüero bedre teknik end Berbatov? Hvad er det helt præcis du betegner som teknik. Derudover er det vel kun Silva der højst har en bedre teknik end Berba.

Hvad er helt præcist formålet med den her teknik diskussion?

Fuldstændig ligegyldigt. John Faxe Jensen sparker sikkert også hårdere end David Silva, men who gives a shit?

Berba er 4-5. valg og bidrager pt ikke med noget som helst. Hans teknik er vel fuldstændig underordnet, så han ikke bruger den når han rent faktisk er på banen.

MOHoegsted
18-11-2011, 12:53
Hvad er helt præcist formålet med den her teknik diskussion?

Fuldstændig ligegyldigt. John Faxe Jensen sparker sikkert også hårdere end David Silva, men who gives a shit?

Berba er 4-5. valg og bidrager pt ikke med noget som helst. Hans teknik er vel fuldstændig underordnet, så han ikke bruger den når han rent faktisk er på banen.

Det er vel et debat forum, så må man vel diskutere hvad man har lyst :D
Relevant eller ikke. Men who gives a shit? Hmm.. Der er vel andre end mig der har deltaget i diskussionen, så folk giver måske noget for det. Bare lige for at være Rasmus Modsat.

Selvfølgelig kan jeg godt se du har ret.

RAppel
18-11-2011, 13:00
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14505

Det skal han jo sige. Hvis han siger "fuck han er doven. Vi vil af med ham for enhver pris" så falder prisen jo også.

Christensen
22-12-2011, 08:49
Baws.

http://cache.daylife.com/imageserve/03mvgg998E9nY/x610.jpg

jQrgensen
22-12-2011, 09:17
Baws.

http://cache.daylife.com/imageserve/03mvgg998E9nY/x610.jpg

Hahaha..

Elsker den der arrogante attitude Berba har.

Giv manden en sort trench-coat,og han kan spille med i de næste mafia film!

Bugge
22-12-2011, 09:17
http://1.bp.blogspot.com/-D-qLmK8NXMA/TbRaYC_DquI/AAAAAAAAAfk/4Evmz8f_yoQ/s1600/berba+3.jpg

og så kunne man lige hive den her på anlægget når han scorer på Old Trafford:

xKX67QNRwto

mufufu
22-12-2011, 10:13
Hahaha..

pjM3Q_6lB-0

Lorensen
22-12-2011, 11:15
pjM3Q_6lB-0

Stærkt :lolol:

Ham værten er godt nok street..

Glory Man United
22-12-2011, 14:58
I går scorede han mål nr 50....

http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Features/2011/Dec/video-dimitar-berbatov-50-goals.aspx

ChristianR
22-12-2011, 15:16
Hahaha..

Du har vist ikke set Godfather 3 så. Der er han med i...- Under dæknavnet Andy Garcia.

mufufu
22-12-2011, 16:04
I går scorede han mål nr 50....

http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Features/2011/Dec/video-dimitar-berbatov-50-goals.aspx

Ikke alene var det hans mål nummer 50. Han var også nummer 50 til at score 50 mål for united.

Thomas
26-12-2011, 17:36
Så fik han endnu et hattrick til CV'et! Smukt, Berbagooooal! :D

Thomas
31-12-2011, 14:49
Han fortsætter stimen med to mål og prøvede at kæmpe os til en 1. plads, meeeeeeen.. Godt nytår, Berba.. Så må defensiven tage sig sammen til næste år.

Frottle
31-12-2011, 14:56
Det trækker lidt ned at han også koster et fuldstændigt hjernedødt straffe, men der er ingen tvivl om at man bør overveje at give ham mere spilletid. Han er helt fin på dage som i dag hvor der som regel står halvandet hold foran modstanderens mål. Vi får ikke det store ud af Hernandez i denne sæson og Welbeck ser ud til kun at være stærk når han spiller ved siden af Rooney, så Berbatov kan blive vigtigere for os i anden halvdel af sæsonen end vi havde regnet med for nogle måneder siden.

Thomas
31-12-2011, 15:20
Han sikrer os to mål og koster os ét.. Det burde i min verden være godkendt.. Der er trods alt 9 andre på holdet, der kan score et enkelt mål, hvilket de ikke gjorde..

Bugge
31-12-2011, 15:47
Han sikrer os to mål og koster os ét.. Det burde i min verden være godkendt.. Der er trods alt 9 andre på holdet, der kan score et enkelt mål, hvilket de ikke gjorde..

Enig.

Det er høj klasse, at komme sig over et idiotisk straffespark og så lave 2 kasser.

ChristianR
31-12-2011, 15:50
Hva? Kan man godt mene, at uduelige 'Berbaflop' spillede en god kamp? Men han skal da vel stadig ikke forlænge sin kontrakt, vel?

ThomasUTD
31-12-2011, 16:01
Det var godt at se Berba i dag. I forhold til i så mange andre kampe, så var han flere gange nede og hente bolden, i forhold til bare at holde sig i feltet i hele kampen. 2 mål og et straffe begået, giver nu også plus i min bog, bare ærgerligt at det skulle ende sådan.

Don Kafai
31-12-2011, 16:06
Intet hold i verden har en bedre "4. angriber". Han er mindst en klasse over Hernandez og Welbeck (so far), men desværre har han ikke helt alderen med sig. Håber han får flere kampe på et hold med en ordentlig midtbane, så han ikke skal løbe og gøre hele arbejdet selv som han gjorde i dag. MoM by miles.

Michael
15-01-2012, 12:47
Bye-batov på vej til Leverkusen? Rygterne går på at han sidder på et fly på vej til Bayern.

http://www.dramabutton.com/ (Klik for dramatisk effekt!)

Her skulle "beviset" være
https://p.twimg.com/AjMNfjrCEAA8WyI.jpg

Personligt vil jeg synes det var en skam. Han er en fantastisk spiller, men nok også for god til at være 4. valg! :(

Glory Man United
15-01-2012, 12:51
:(:mad::Smackden::

Parkohargo
15-01-2012, 12:57
Bye-batov på vej til Leverkusen? Rygterne går på at han sidder på et fly på vej til Bayern.

Personligt vil jeg synes det var en skam. Han er en fantastisk spiller, men nok også for god til at være 4. valg! :(

Jeg kan ikke se meningen med at afskibe Berba i dette transfer vindue. Synes stadigvæk han er en fremragende spiller. Vi har Rooney og Welbeck der er i nogenlunde god form.. så er der Hernandez der ikke rigtig har haft tur i den i denne sæson, samt en skadet Owen. Kan ikke forestille mig klubben vil af med ham på nuværende tidspunkt.

Martinsen
15-01-2012, 13:18
Med Rooney, Welbeck og Owens skadeshistorik virker det fuldstændig vanvittigt at afskibbe ham nu. Udover de 3 nævnte har vi også Macheda udlejet. Så jeg forstår overhovedet intet af hvis vi sælger Berbatov. Så er vi sku nød til at hente en erstatning ind.

dannigizmo
15-01-2012, 13:22
Michael Kristjansen. OldTrafford.dk's wind up merchant nummer 1.

Jeg håber ikke, Berbatov forlader os. I hvert fald ikke lige nu. Han er for god til at sidde på vores bænk, men han må altså meget gerne blive i hvert fald indtil til sommer.

Parkohargo
15-01-2012, 13:23
Med Rooney, Welbeck og Owens skadeshistorik virker det fuldstændig vanvittigt at afskibbe ham nu. Udover de 3 nævnte har vi også Macheda udlejet. Så jeg forstår overhovedet intet af hvis vi sælger Berbatov. Så er vi sku nød til at hente en erstatning ind.

Præcis. Nu er der så heller ingen der ved noget som helst, andet end det billede der samt nogle rygter.

Har han overhovedet været med i truppen imod City og Bolton?

Edit: Var åbenbart på bænken igår.

MC86
15-01-2012, 13:32
Hvis han også ryger ligesom Gibson er gjort så må det da tyde på vi henter en eller anden. Med alle de skader vi har så kan det ikke passe vi ikke henter et eller andet. Ved godt der er nogle unge på vej frem, men ingen af dem er klar endnu.

Maahn
15-01-2012, 15:04
Det er dejligt at se, at Ferguson, startende i sommer, er begyndt at rydde op i al middelmådigen i truppen. O'Shea, Brown, Gibson, Macheda og Berbatov er fine spillere, men slet ikke United-materiale.

Verner
15-01-2012, 15:08
Ferguson kan jo ikke love manden fast spilletid, så det kan jo godt være et krav fra hans side at komme væk nu. Berbatovs største problem er, at han bare ikke passer særlig godt sammen med Rooney og der er vidst ingen tvivl om hvem der førstevalg af de to.

Jeg synes altid Ferguson har været god til at respektere spillere, som gerne vil væk grundet manglende spilletid, så hvis det er Berbatovs ønske så synes jeg man skal respektere det.

Bugge
15-01-2012, 15:11
Det er dejligt at se, at Ferguson, startende i sommer, er begyndt at rydde op i al middelmådigen i truppen. O'Shea, Brown, Gibson, Macheda og Berbatov er fine spillere, men slet ikke United-materiale.

Har du NOGENSINDE skrevet et indlæg herinde der ikke var negativt betonet :) ? I think not.

O'Shea og Brown var glimrende breddespillere. O'Shea kunne stort set spille alle pladser og Brown var fast højreback da vi vandt The Double i 07/08.

Du glemmer vist lige, at der skal være mere end 11 mand i en førsteholdstrup.

At du mener Berbatov "slet ikke er United-materiale", det magter jeg næsten ikke engang kommentere, fordi det simpelthen bare er for dumt.
Not surprised though.

jacobdahl8
15-01-2012, 15:34
Berba er en ekstra dimension til ethvert hold, taktisk såvel som teknisk, - en sjællen art, man ikke bør sælge.

Macheda (hvis han ikke var udlejet), Owen og Welbeck - kan erstattes af lignende angrebstyper.
Men Berba's type kan man ikke lige finde - der kommer nok heller aldrig en type som ham igen.

Behold ham dog!

PatriceEvra3
15-01-2012, 15:40
Medmindre Berba virkelig gerne vil væk, så giver det ingen mening at sælge ham. Hvem har i det hele taget en bedre 3/4 angriber? Han brokker sig ikke, når Owen bliver valgt frem for ham til Cl finalen, han brokker sig ikke selvom han ikke får nok spilletid, og når han kommer på banen viser han klassen. Han er en fremragende spiller at have, især når vi ikke kan score imod de mindre hold. Håber virkelig ikke han smutter, især ikke når Rooney med garanti får en skade på et tidspunkt, Hernandez er skidt kørende og Welbeck også er meget skadet.

Kasper United
15-01-2012, 15:47
Ved nu heller ikke, hvor meget man skal lægge i rygter og så det billede. Hvem siger, at destinationen i det fly er Tyskland? Eller et gammel billede for den sags skyld?

Når det er sagt, mener jeg faktisk, at det er et meget sandsynligt skifte. Har lidt en dobbeltholdning til det. Berbatov har godt nok ikke spillet meget, og den tid han fik i starten af sæsonen, formåede han ikke at vise noget positivt. Dog er han jo kommet ind og spillet nogle gode kampe med en del mål her i de seneste par måneder.

Skal Berbatov ud før, at vi får en ny kreatør ind på holdet, så siger jeg ok til det, men ellers ikke...

Michael
15-01-2012, 16:09
Michael Kristjansen. OldTrafford.dk's wind up merchant nummer 1.

Jeg håber ikke, Berbatov forlader os. I hvert fald ikke lige nu. Han er for god til at sidde på vores bænk, men han må altså meget gerne blive i hvert fald indtil til sommer.

Aaaawwwww YEEEEEAAAAAH!! Går aldrig af vejen for sladder. ;)

Jeg er forøvrigt helt enig med dig. Jeg håber bare det er fordi, at Berbaloveren bare havde lyst til en flyvetur!!

Cfg
15-01-2012, 17:20
Man forstår jo godt, hvis han søger fast spilletid. Han er bedre end bænken. Men håber han bliver. Super alternativ til Rooney, Welbeck og Chic.

Acsadac
15-01-2012, 18:06
Hvis Berbatov bliver erstattet, af en spiller af anden kaliber end Bebé, så synes jeg det er fornuft for alle parter. Om det så skal være en type som Götze eller en decideret angriber må den gamle finde ud af..

Men hvis meningen er at vi skal satse på Rooney, Welbeck og Hernandez, så kan det blive lidt tyndt nok...

Michael
15-01-2012, 18:07

Din vildledende idiot. Det er flyet til Frankfurt. :Smackden: :smilings:

Der er der mulighed for at komme videre til Sofia. Dog skulle hans agent være med. 7 dage til næste kamp mod Arsenal. Det er sgu spændende sager.

Bam bam BAAAAAAM!

Thomas
15-01-2012, 18:53
Photoshop. Han har sit eget fly, så det ville han nok bruge.

Martinsen
15-01-2012, 19:36
http://www1.skysports.com/football/news/11095/7434994/Berba-set-for-Leverkusen-talks

Skysports skriver nu om det. Og der plejer sku at være lidt om snakken når de skriver om det, de hopper ikke med på hvad som helst. Desværre.

United DK
15-01-2012, 20:16
Sådan et illoyalt svin! Puha jeg brækker mig!

Lynderup
15-01-2012, 20:51
Hvad mon Berba koster sådan pt?
Han er trods alt 3. eller 4. angriber for United og vil formentlig gerne væk, hvis nogen gider betale ham en ordentlig hyre.
Men hvad kan United få for en angriber som Uh-Ah?

Martinsen
15-01-2012, 21:05
Han er trods alt 3. eller 4. angriber for United og vil formentlig gerne væk, hvis nogen gider betale ham en ordentlig hyre.

Hans kontrakt udløber til sommer, så ikke en skid :) Vi har option på et år mere, men den er mig bekendt ikke udnyttet endnu. Ellers kan det være der kommer en lille kompensation fra Leverkusen. Det kommer selvfølgelig også an på om de vil have ham med det samme.

Lynderup
15-01-2012, 21:55
Hans kontrakt udløber til sommer, så ikke en skid :) Vi har option på et år mere, men den er mig bekendt ikke udnyttet endnu. Ellers kan det være der kommer en lille kompensation fra Leverkusen. Det kommer selvfølgelig også an på om de vil have ham med det samme.

Ah, ok. Lidt ærgerligt at vi må lade en spiller gå som vi gav 38.000.000 € i 2008.

Jim
16-01-2012, 04:05
Sådan et illoyalt svin! Puha jeg brækker mig!

Hvorfor er Berbatov Illloyal? han har brugt nogen af sine bedste år på at sidde på bænken og være 3-4-5 valg

Så jeg kan sgu godt forstå han vælger at smutte og ikke forlænge sin kontrakt.

Det er bare ærgerligt at han vælge lige nu hvor Rooney har svært ved at finde motivationen og spiller på et lavt blus.

Daniel
16-01-2012, 07:17
Hvorfor er Berbatov Illloyal? han har brugt nogen af sine bedste år på at sidde på bænken og være 3-4-5 valg

Det er bare ærgerligt at han vælge lige nu hvor Rooney har svært ved at finde motivationen og spiller på et lavt blus.

Ironi.

Jeg vil virkelig begræde et salg af Berbatov, men ud fra hans eget synspunkt forstår jeg det godt. Han er ikke rigtig blevet værdsat her i klubben, hverken af manageren eller en stor del af fansene. Forhåbentlig vælger han, at blive.

MOHoegsted
16-01-2012, 08:08
Har du NOGENSINDE skrevet et indlæg herinde der ikke var negativt betonet :) ? I think not.

O'Shea og Brown var glimrende breddespillere. O'Shea kunne stort set spille alle pladser og Brown var fast højreback da vi vandt The Double i 07/08.

Du glemmer vist lige, at der skal være mere end 11 mand i en førsteholdstrup.

At du mener Berbatov "slet ikke er United-materiale", det magter jeg næsten ikke engang kommentere, fordi det simpelthen bare er for dumt.
Not surprised though.

Tak Bugge, jeg sku' også liiiige til. Men den klarede du jo fint. :trophy:

Jeg troede alle ved United DK er "kongen" af ironi. Jeg synes virkelig også den var åbenlyst.

Thomas
16-01-2012, 09:42

700-800 millioner! Intet mindre!

Joko
16-01-2012, 10:05
700-800 millioner! Intet mindre!

Pund vel og mærke

RAppel
16-01-2012, 12:01
Det er vel begrænset hvad vi kan få for ham nu, nu hvor han har kontraktudløb til sommer.

ChristianR
16-01-2012, 12:16
Det er vel begrænset hvad vi kan få for ham nu, nu hvor han har kontraktudløb til sommer.

Nah. Vi har jo en klausul, der tillader at forlænge med ham i yderligere et år.

Så Leverkusen eller andre potentielle købere må skulle kompensere os for ikke at gøre brug af klausulen og netop holde på ham endnu et år.

Så i forhandlings-praksis må United opfattes som havende papir på spilleren frem til sommeren 2013.

RAppel
16-01-2012, 12:23
Nah. Vi har jo en klausul, der tillader at forlænge med ham i yderligere et år.

Så Leverkusen eller andre potentielle købere må skulle kompensere os for ikke at gøre brug af klausulen og netop holde på ham endnu et år.

Så i forhandlings-praksis må United opfattes som havende papir på spilleren frem til sommeren 2013.

Det ændrer ikke på at han har kontraktudløb til sommer hvis vi sælger ham nu. Vi har ikke gjort brug af klausulen (mig bekendt) og der er jo heller ingen der siger Berbatov vil forlænge.

Daniel
16-01-2012, 13:02
Det ændrer ikke på at han har kontraktudløb til sommer hvis vi sælger ham nu. Vi har ikke gjort brug af klausulen (mig bekendt) og der er jo heller ingen der siger Berbatov vil forlænge.

Så vidt jeg har forstået, er det en klausul som klubben kan aktivere, uden at Berbatov ønsker det, og derfor har vi ret beset papir på ham et år mere, hvis vi gør brug af den.

Svanen94
16-01-2012, 15:12
Men er det ikke noget med at klausulen først kan bruges til marts og andre klubber derfor ikke kan forhandle med ham før, fordi vi har førsteret?

schousboe9
16-01-2012, 15:21
Men er det ikke noget med at klausulen først kan bruges til marts og andre klubber derfor ikke kan forhandle med ham før, fordi vi har førsteret?

Andre engelske klubber kan ikke forhandle med ham før tre måneder inden udløb. Leverkusen kan derimod f.eks. godt.

Ferguson har dog sagt, at det er planen at gøre brug af optionen på et år mere, og at den træder i kraft til marts. Så jeg ved egentlig ikke helt hvordan reglerne er omkring forhandling med andre klubber uden vores tilladelse.

PatriceEvra3
16-01-2012, 18:19
Berbatovs agent skulle have sagt at han bliver sæsonen ud, og måske længere.

Vigtigt hvis det er rigtigt. Jeg kan ikke se nogen mening i at sælge ham før til sommer. Jeg vil dog på ingen måde Berbatov hvis han vil væk, men håber det er sandt at han bliver. Ellers så er vi ret tyndt beast i angrebet, da både Owen, Rooney og Welbeck er en del skadet.

Ved ikke hvor udtalelsen er henne, men det er United.no der skriver det http://www.united.no/nyheter/nyheter/mandagens_rykter

ChristianR
16-01-2012, 20:02

Som jeg har forstået det, kan United udnytte klausulen uden Berbatovs accept. I den forstand har United jo i en forhandlingsposition en væsentlig fordel, da man reelt har sikret sig spilleren i yderligere et år.

Men man skal nok have læst klausulen nærmere for at sige noget mere præsist.

Barker
08-02-2012, 11:40
Berbatov har for første gang i lang tid været ude at lufte sin frustration over manglende spilletid.

Hvad synes i?

Personligt mener jeg også han skal have flere kampe i streg. Når Rooney ikke spiller bedre end han gør for tiden, kunne han nok få dele af hans spilletid...

Glory Man United
08-02-2012, 11:56
Berbatov har for første gang i lang tid været ude at lufte sin frustration over manglende spilletid.

Hvad synes i?

Personligt mener jeg også han skal have flere kampe i streg. Når Rooney ikke spiller bedre end han gør for tiden, kunne han nok få dele af hans spilletid...

Nu spillede Rooney så en af sine bedste kampe i denne sæson mod Chelsea, så selvfølgelig er han med.

Hvad vil du have Berba skal svare? Hvis du synes, at det her er "at lufte sin frustration ud", så er der mange utilfredse rundt omkring:

”Jeg er Manchester United-spiller, men i øjeblikket får jeg ikke det antal kampe, jeg ønsker. Jeg er ikke tilfreds med, at jeg ikke spiller. Men jeg kan ikke skyde skylden på nogen, slet ikke i medierne. Når jeg har noget på hjerte, siger jeg det til manageren. Han bestemmer det hele,”

PatriceEvra3
08-02-2012, 12:05
Jeg synes ikke der er meget brok over det. Selvfølgeli er han utilfred med ikke at spille, der er intet kontroversielt i de udtalelser. Han siger jo bare han er utilfreds med ikke at spille. Pointing the obvious.

Stente
08-02-2012, 12:19
Hans udtalelse er, synes jeg, det samme som at sige "alle spillere vil gerne spille hver gang, det gør jeg ikke lige pt."

Jeg har været meget positiv over Berbas måde at håndtere sin "degradering" (fra PL topscorer --> 3/4 valg), og synes han har udvist stor professionalisme..
Vi kan vel alle blive enige om at Balotelli/Tevez ikke havde gået så stille med dørene som Berba :D

morten8832
08-02-2012, 12:45
Nu spillede Rooney så en af sine bedste kampe i denne sæson mod Chelsea, så selvfølgelig er han med.

Hvad vil du have Berba skal svare? Hvis du synes, at det her er "at lufte sin frustration ud", så er der mange utilfredse rundt omkring:

”Jeg er Manchester United-spiller, men i øjeblikket får jeg ikke det antal kampe, jeg ønsker. Jeg er ikke tilfreds med, at jeg ikke spiller. Men jeg kan ikke skyde skylden på nogen, slet ikke i medierne. Når jeg har noget på hjerte, siger jeg det til manageren. Han bestemmer det hele,”

Jeg synes godt man mellem linjerne kan fornemme en vis frustration/ærgrelse over den manglende spilletid (her vil jeg give Barker lidt ret), selvom det ikke fremgår direkte af hans udtalelser.. Men stor respekt for hans måde at tackle det på - han ønsker ikke at gå til pressen med sin frustration, men til manageren.. Det kunne mange fodboldspillere lære noget af, og det er det jeg kan lide ved Berbatov, at han er loyal og dedikeret til klubben - han gik fra at være delt topscorer i Premier League, til at være 4. valg på blot få måneder (sommerpausen).. Det giver anledning for de fleste til at være dyb frustreret og sure, men Berba har tacklet dette fantastisk..

Berbas statistik taler lidt for sig selv i PrL- han har scoret 7 mål i 10 kampe, hvor 5 af kampene har været som indskifter.. Personligt så jeg gerne at Berba fik en del flere kampe, da jeg virkelig beundrer ham..

Men jeg ønsker også at Hernandez får flere kampe, så vi kan se mere til den form han leverede i sidste sæson.. Jeg vil også gerne have Welbeck til at spille, da han er en United dreng fra barns ben, og det synes jeg er fedt, at få en spiller op fra egne rækker.. Rooney er næsten selvskrevet opstillingen, da han selv på bundniveau spiller udmærket og bidrager med en masse..

Så medmindre man spiler med en 3-3-4, så bliver det svært at få alle i spil.. Ærgerlig for spillerne, et luksusproblem for Fergie, men vigtigt for chancen for at erobre mesterskabet, da vi har brug for en stor bredde i angrebet.. Selvfølgelig kunne man rotere mere i angrebet, men det er da også synd, når en spiller lige er kommet ind i en fantastisk stime, som f.eks. Welbeck har i denne sæson..

Barker
08-02-2012, 12:55
Jeg synes ikke der er meget brok over det. Selvfølgeli er han utilfred med ikke at spille, der er intet kontroversielt i de udtalelser. Han siger jo bare han er utilfreds med ikke at spille. Pointing the obvious.

Helt enig.. Det var heller ikke så meget hans udtalelser, for ingen tvivl om han er den mest sympatiske fyr..

Det var mere - skal manden spille mere, eller er vi bedre tjent med Welbeck og Rooney?? :)

PatriceEvra3
11-03-2012, 21:14
Igen i dag for han ikke så meget som ét minut på banen. Jeg skal ikke gøre mig klogere end SAF, for det er jeg ikke, men jeg synes det er underligt at han slet ikke får nogle minutter. I kampen imod Bilbao spillede Hernandez som en sæk rådne kartofler og får genvalg i dag. Han gør det dog fint i dag, dog uden at brillere, men det er alligevel underligt at han får genvalg efter en del jævne kampe.

Berba har leveret varen når han har været på banen, og alligevel bliver han pisset på. Jeg synes det er voldsomt syndt for manden, og jeg forstår ham udemærket hvis han smutter til sommer. Jeg forstår ikke at han f.eks. ikke bliver sat ind me den halv time tilbage i dag. Welbeck var skidt både imopd Norwich og Spurs alligevel sidder han på bænken imod Bilbao, mens Berba er rykket op på tribunen.

Jeg håber han får meget mere spilletid i de resterende kampe, og hatten af for hans professionelle attitude. Havde det været Tevez eller en anden ynkelig primadonna havde han svinet Ferguson og klubben til 78 gange i denne sæson. Jeg under ham at spille i en klub hvor han får den spilletid han fortjener.

NtotheT
11-03-2012, 21:18
Igen i dag for han ikke så meget som ét minut på banen. Jeg skal ikke gøre mig klogere end SAF, for det er jeg ikke, men jeg synes det er underligt at han slet ikke får nogle minutter. I kampen imod Bilbao spillede Hernandez som en sæk rådne kartofler og får genvalg i dag. Han gør det dog fint i dag, dog uden at brillere, men det er alligevel underligt at han får genvalg efter en del jævne kampe.

Berba har leveret varen når han har været på banen, og alligevel bliver han pisset på. Jeg synes det er voldsomt syndt for manden, og jeg forstår ham udemærket hvis han smutter til sommer. Jeg forstår ikke at han f.eks. ikke bliver sat ind me den halv time tilbage i dag. Welbeck var skidt både imopd Norwich og Spurs alligevel sidder han på bænken imod Bilbao, mens Berba er rykket op på tribunen.

Jeg håber han får meget mere spilletid i de resterende kampe, og hatten af for hans professionelle attitude. Havde det været Tevez eller en anden ynkelig primadonna havde han svinet Ferguson og klubben til 78 gange i denne sæson. Jeg under ham at spille i en klub hvor han får den spilletid han fortjener.

Det er kun Ferguson, der kan finde på at være så ...... "ondskabsfuld" over for sidste sæson PL-topscorer. Det er til tider direkte en gåde, hvordan Berbatov kan på rekordtid været gået fra firstplayer til vicevært på Old Traffords tribuner. Han har indiskutabelt truppens bedste teknik, og han er IMO også den eneste, der evner at holde fast i en bold under alle givne situationer.

Hvis bare den kære bulgarer var lidt mere løbevillig.

LyngUnited
11-03-2012, 21:55
Hvad hjælper det når han ikke passer ind i spillestilen pt?

Bugge
12-03-2012, 08:07
Jeg undrer mig over at Berbatov er så tålmodig. Stor ros til ham for at affinde sig med at være 4. valg.

Synes det er ærgerligt at han får så lidt spilletid.

RaDDeh
12-03-2012, 08:39
Jeg undrer mig over at Berbatov er så tålmodig. Stor ros til ham for at affinde sig med at være 4. valg.

Det er sku svært at finde plads til ham når Hernandez altid er så skide farlig og hurtig, samtidig med at Welbeck spiller så godt og virkelig yder en indsats, så at skulle finde plads til Berbatov, når vi har udspillet vores chancer i FA og Carling Cup.

Mit bud er at han ryger til Bundesligaen til sommer, og vi derved står med Hernandez, Rooney og Welbeck og som 4 valg Macheda.

Glory Man United
12-03-2012, 08:42

Enig. kampen igår var ellers klart en "Berbatov-kamp".

Mit bud er at han ryger til Bundesligaen til sommer, og vi derved står med Hernandez, Rooney og Welbeck og som 4 valg Macheda.

Macheda kan ikke engang komme på bænken i QPR nu. Han er nok også fortid. Udrensning til sommer i angrebet. De tre første, som du nævner er selvfølgelig åbenlyse. Og så tror jeg, at vi ser en ny mand i rødt...

United DK
12-03-2012, 08:46
Det er sku svært at finde plads til ham når Hernandez altid er så skide farlig og hurtig, samtidig med at Welbeck spiller så godt og virkelig yder en indsats, så at skulle finde plads til Berbatov, når vi har udspillet vores chancer i FA og Carling Cup.

Hvis vi sælger Berbatov, så skal vi helst have en ny nr. 9, og denne er bestemt ikke Macheda. Jeg så gerne Llorente, han har en ganske god teknik, og vil samtidig være en trussel i luften, noget vi generelt savner.

Glory Man United
12-03-2012, 08:49
Hvis vi sælger Berbatov, så skal vi helst have en ny nr. 9, og denne er bestemt ikke Macheda. Jeg så gerne Llorente, han har en ganske god teknik, og vil samtidig være en trussel i luften, noget vi generelt savner.

Udover kampen i torsdags, har jeg ikke se ham meget. Er han god nok i kombinationsspillet?

Acsadac
12-03-2012, 08:56
Mener helt klart Berbatov skal sælges til sommer.. En spiller med hans kvaliteter fortjener ikke at rådne op på bænken. Han burde få de sidste gode år af sin karriere i en af europas større klubber..

Hvem hans afløser skal være er så lidt sværere.. Personligt skal vi snart gøre holdet klar til at spille en sprudlende 4-3-3 ved at købe en rigtig 10'er.. Og så er det lige voldsomt nok at 4 rigtig gode angribere..

Skal der købes en erstatning håber jeg dog, at vi finder en der adskiller sig drastisk fra de andre.. Og dette måtte gerne være en stor targetman...

United DK
12-03-2012, 08:59
Udover kampen i torsdags, har jeg ikke se ham meget. Er han god nok i kombinationsspillet?

I hvert fald bedre end Hernandez (siger måske ikke så meget), men han vil som sagt give os en ekstra dimension offensivt, for vi skal altid spille os helt ind i feltet, for at blive farlige. Jeg kan godt savne de glade 90'erne/starten af 00'erne, hvor Beckham slog den ind fra højre, og så headede enten Yorke eller Cole den i mål, knap så sofistikeret, men ganske effektivt engang i mellem.

NtotheT
12-03-2012, 09:03

Vi får aldrig Llorente, medmindre han kan få en lille garanti om, at han er andet valg til angrebet (Rooney slår han nok aldrig af), hvilket jeg inderst inde ikke tror, Fergie vil, da han gerne vil udklække Welbeck helt og mere satse på ham i stedet for at brænde 250-300 mio. kr. af på Llorente. Han er fantastisk dygtig, men jeg kunne forestille mig, at Llorente vil til en klub, hvor han er sikker på spilletid uge efter uge.

Han er teknisk dygtig ja. Han gør det også fint for det spanske landshold i sammenspil med dværgene fra Barca.

Glory Man United
12-03-2012, 09:03
I hvert fald bedre end Hernandez (siger måske ikke så meget), men han vil som sagt give os en ekstra dimension offensivt, for vi skal altid spille os helt ind i feltet, for at blive farlige. Jeg kan godt savne de glade 90'erne/starten af 00'erne, hvor Beckham slog den ind fra højre, og så headede enten Yorke eller Cole den i mål, knap så sofistikeret, men ganske effektivt engang i mellem.

Ja Ok. Det kræver så, at Rooney eller Welbeck er med HVER gang. For Hernandez kan han nok ikke spille sammen med...

OneAndOnly
12-03-2012, 09:09
Ingen kan spille sammen med Hernandez, man kan spille Hernandez og så jagte bolden igen. Llorente er yderst teknisk dygtig iht. hans højde.
Jeg synes sku det er synd for Berbatov, at han ingen spilletid får.

LyngUnited
12-03-2012, 09:17
Ingen kan spille sammen med Hernandez, man kan spille Hernandez og så jagte bolden igen. Llorente er yderst teknisk dygtig iht. hans højde.
Jeg synes sku det er synd for Berbatov, at han ingen spilletid får.

Eller man kan spille Hernandez korrekt og få mål ;)

RAppel
12-03-2012, 09:25
Eller man kan spille Hernandez korrekt og få mål ;)

Jamen han står jo offside?

unitedforreal
12-03-2012, 09:48
Jamen han står jo offside?

Der er forskel mellem at stå i offside og løbe ind i en.. Han løber ind i dem, altså hvis afleveringer kommer 1 sec før, så vil han ikke være i offside...

United DK
12-03-2012, 10:09
Ja Ok. Det kræver så, at Rooney eller Welbeck er med HVER gang. For Hernandez kan han nok ikke spille sammen med...

Det samme gælder vel, når Berbatov spiller, for jeg synes heller ikke hans samarbejde med Hernandez, er noget at råbe hurra for. Jeg vil også mene, at når Llorente spiller på et hold som Bilbao, der spiller meget rundt langs jorden, så burde han også kunne fungerer hos os, han er ikke en spansk Carroll.

Sebastian1993
14-03-2012, 18:03
"Sir Alex Ferguson has confirmed Dimitar Berbatov is set to leave Man Utd in the summer. More on site soon." Fra Twitter..

RAppel
14-03-2012, 18:06
Jeg kan også :D

Having had chats with him, he wants 1st team football and we need to consider that at the end of the season

Fra Twitter

Svanen94
14-03-2012, 18:12
Jeg kan sagtens forstå, hvis Berbatov vil videre. Han er for god til at få så lidt spilletid. Selvom han er en helt speciel angriber og jeg elsker at have ham i truppen, så skal vi nok skille os af med ham, hvis han ønsker sig mere spilletid.

davidkamper
14-03-2012, 18:35
"Sir Alex Ferguson has confirmed Dimitar Berbatov is set to leave Man Utd in the summer. More on site soon." Fra Twitter..

18:14 Sir Alex on Berbatov: "He could play tomorrow but I have good options with front players. His contract situation is we will be taking up the renewal option on the contract, but having had chats with him, he wants to get first team football and we need to consider that at the end of the season. At the moment he remains at United. I'd listen to what he says. I think he's concerned he isn't getting enough first-team football but it's difficult for me to guarantee that. You can understand he wants that at 31. It may lead to him looking elsewhere."

Fra presse konferencen, San Mames

Daniel
14-03-2012, 18:40
Det ville være sørgeligt, at miste Berbatov, men tingene peger desværre i den retning. Det må også være skuffende for en så fantastisk spiller, at sidde ude på tribunen eller i bedste fald på bænken weekend efter weekend, på trods af han sidste år blev klubbens topscorer i PL.

LyngUnited
14-03-2012, 19:10
Det ville være meget vemodigt ja. Hans loyalitet overfor klubben var der mange spillere der kunne lære af. Håber i det tilfælde at han bliver solgt at han får lov at få en ordentlig afsked med fansene.

Thomas
14-03-2012, 19:22
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEE *træk vejret pause* EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! Fuck no! Han fortjener fandme at spille mere.. Der er mange gange, man sidder og tænker hvorfor han ikke kommer ind. Hernandez kan falde helt og aldeles ud af kampene, så hvorfor ikke nogle gange lige skifte mellem de to, i stedet for bare at tage for givet, at Berba er et dovent dræn, der står og fisker.. Hvis han ikke spiller i morgen, så kan jeg godt forstå Berba overvejer at skifte, for han bliver ikke behandlet, som han burde..

Cfg
15-03-2012, 01:23
Det ville måske være bedst for begge parter, hvis man brød samarbejdet, og sagde tak for godt samarbejde.

Berbatov fortjener, at slutte sin karrier med noget fast spilletid, og som den nøglespiller han kan være.

Men er det nok med Welbeck, Chic & måske en Will Keane til, at spille foran Rooney? Måske Keane havde bedst af, at få en sæson i Championship?

Det åbner op for, at få en noget yngre, men stadig rutineret målmaskine.

Martinsen
15-03-2012, 02:21
Uden Berba frygter jeg virkelig, hvis Rooney render i en skade næsten sæson. Men jeg forstår godt Berbatov vil væk, for han er alt for god til at rådne op på bænken. Men efter min mening skal vi ud at handle en angriber, hvis Berbatov skifter. Kan vi nappe Defoe for en slik, var han måske fin som backup, men det er vel det han vil væk fra i Spurs, men vi kan så lokke med lidt pokaler :)

Svanen94
15-03-2012, 05:43
Det ville måske være bedst for begge parter, hvis man brød samarbejdet, og sagde tak for godt samarbejde.

Berbatov fortjener, at slutte sin karrier med noget fast spilletid, og som den nøglespiller han kan være.

Men er det nok med Welbeck, Chic & måske en Will Keane til, at spille foran Rooney? Måske Keane havde bedst af, at få en sæson i Championship?

Det åbner op for, at få en noget yngre, men stadig rutineret målmaskine.

Spørgsmålet er om vi er på vej over i en 433. Hvis Berba bliver solgt har vi Rooney, Welbeck og Hernandez (Owen og Macheda) + nogle unge gutter. Det sammen med, at der bliver ved med at komme rygter om spillere som Hazard, Lucas osv, der ikke fungerer i en flad 442.

robinho
15-03-2012, 08:02
Spørgsmålet er om vi er på vej over i en 433. Hvis Berba bliver solgt har vi Rooney, Welbeck og Hernandez (Owen og Macheda) + nogle unge gutter. Det sammen med, at der bliver ved med at komme rygter om spillere som Hazard, Lucas osv, der ikke fungerer i en flad 442.

Det er en mulighed. Også en mulighed jeg har været fortaler for flere gange. Specielt når man også ser på hvor "få" kampe vi reelt i år kan sige vi har kontrol over. Kan godt være vi vinder en masse, men kontrollen synes jeg sjældent vi har.

Berbatov har nogle unikke værktøjer i forhold til de andre angribere i truppen. Men han passer bare ikke ind foran rooney. Når vi ser det fodbold vi praktiserede senest mod WBA, jamen så kan berbatov egentlig kun spille der, hvor rooney spiller, og det er umuligt at slå ham af.

Vi har set at en bevægelig welbeck eller hernandez bringer det bedste ud af rooney.

Flax_Generous
15-03-2012, 10:35
Sådan som Berbatov og Chicharito har spillet i denne sæson, så forstår jeg virkelig ikke, at Berbatov er bagerst i køen af de to. Ja, selv Welbeck har i perioder været lidt svingende og ufarlig foran mål. Det burde havde givet lidt mere plads til Berbatov. Men øv...

Verner
15-03-2012, 11:31
Jeg tror ikke han synes Berbatov og Rooney er en god kombination. Når Rooney trækker ned i banen vil United gerne have en angriber som løber noget mere oppe foran. Derfor tror jeg de er foran i køen, så sålænge Rooney spiller godt kommer Berbatov ikke på holdet fast..

ChristianR
15-03-2012, 13:37
Jeg forstår nu heller ikke, at man ikke forsøger sig med Berbatov, når Hernandez i nogle kampe kan forsvinde helt ud af en kamp. Specielt mod de mindre hold er Berba god i det opbyggende spil og kan lave det uventede, der iscenesætter Rooney eksempelvis.

Ydermere er han IMO uundværlig, hvis Rooney løber ind i en 3 måneders skade eller lignende.

Så jeg ærgrer mig over, at Ferguson ikke har gjort mere ud af at få Berba på banen, så vi kunne beholde så fantastisk en angriber i truppen. Især hans ydmyge tilgang findes sjældent hos så dygtig en angriber, der spiller så lidt.

Dines
15-03-2012, 15:37
Sådan som Berbatov og Chicharito har spillet i denne sæson, så forstår jeg virkelig ikke, at Berbatov er bagerst i køen af de to. Ja, selv Welbeck har i perioder været lidt svingende og ufarlig foran mål. Det burde havde givet lidt mere plads til Berbatov. Men øv...

Det er Fergies stædighed. Ferguson fik sidste år øjnene op for Rooney-Hernandez, der fik gang i vores angrebsspil og siden da, har han ikke vil gå tilbage til den lidt mere stationære type som Berba. Det er til trods for, at Berba har spillet bedre i de kampe han har spillet end Hernandez. Tror bare det hele drejer sig om, at Fergie ikke vil sætte ham tilbage på holdkortet, da det så vil være en erkendelse af, at han har taget fejl og med en 31-årig spiller, kan han tillade sig dette.

Stakkels Berba. Har stor respekt for måden han har håndteret det her på. En af mine absolutte ynglingsspillere, trods al kritik gennem årene.

Barker
15-03-2012, 16:08
Tror bare det hele drejer sig om, at Fergie ikke vil sætte ham tilbage på holdkortet, da det så vil være en erkendelse af, at han har taget fejl og med en 31-årig spiller, kan han tillade sig dette.

.
:stuuupid:
hahahahahahahahahaahhahahaha

Casper
15-03-2012, 22:56

Jeg er så rørende enig!!

RasmusP
18-03-2012, 19:39
Så er der twitter-rygter + quotes fra Berbatov's agent Emil Danchev:
EXCLUSIVE: Berbatov's agent Danchev confirmed today that Berbatov will leave the club in the summer transfer window!!!More to follow! #mufc

Berbatov agent said that the player won't stay at England.He'll be searching for a team in other country,but not in Japan,USA or UAE.

Danchev on Berbatov: 'Mitko appreciate the money and they were always second to him, he just wants to play.' #mufc

Emil Danchev: 'Sir Alex wants to change United's style of playing, to put more speed in the game.' #mufc

We accept that SAF is making the next Manchester United for the next 3-4 years and the future of #MUFC is not related to Berbatov'-Danchev
http://translate.google.com/translate?sl=bg&tl=en&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.novsport.com%2Fnews183197_1073. html&act=url

RAppel
18-03-2012, 19:41
Det er også et godt signal at sende til omverden, at sidste års Golden Boot vinder end ikke kan komme på bænken...

PatriceEvra3
18-03-2012, 19:48
Gad vide om han overhovedet får flere kampe i denne sæson, hvis det er besluttet han skal væk?

JusticeforBerbatov#

RasmusP
18-03-2012, 19:54
Hvor er jeg dog ærgerlig over, at han ikke har succes i United! Han er simpelthen så underholdende og fantastisk at følge på banen. Men han er simpelthen offer for tidens gang i vores klub. Og selvom han ikke har den mindste skyld i den situation han befinder sig i, kan man ikke være uenig i, at det bedste for ham er at smutte. Men det er fandme ufortjent :(

Om et års tid har han bombet 25-30 gange og kæmper om at blive liga-topscorer i enten Tyskland eller Italien. You heard it here first.

JWH
18-03-2012, 20:17
Så er der twitter-rygter + quotes fra Berbatov's agent Emil Danchev:
EXCLUSIVE: Berbatov's agent Danchev confirmed today that Berbatov will leave the club in the summer transfer window!!!More to follow! #mufc

Berbatov agent said that the player won't stay at England.He'll be searching for a team in other country,but not in Japan,USA or UAE.

Danchev on Berbatov: 'Mitko appreciate the money and they were always second to him, he just wants to play.' #mufc

Emil Danchev: 'Sir Alex wants to change United's style of playing, to put more speed in the game.' #mufc

We accept that SAF is making the next Manchester United for the next 3-4 years and the future of #MUFC is not related to Berbatov'-Danchev
http://translate.google.com/translate?sl=bg&tl=en&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.novsport.com%2Fnews183197_1073. html&act=url

Selv hans agent har klasse! Christ.

mojtaba
18-03-2012, 20:22
Jeg er virkelig trist, at han skal forlade os. En ellers fantastisk spiller og det er næppe hans skyld, at han ikke har fået spilletid - selv i tidspunkter, hvor vi stærkt havde brug for ham. Tænk engang, at han var en nøglefigur sidste sæson, hvem skulle nogensinde have troet, at han så i den kommende sæson, altså denne, slet ikke ville få spilletid. Håber det bedste for ham i hans næste klub. :(

Rafa86
18-03-2012, 20:25
Udløber hans kontrakt til sommer eller har han endnu ét år tilbage af kontrakten?

JWH
18-03-2012, 20:28
Udløber hans kontrakt til sommer eller har han endnu ét år tilbage af kontrakten?

Et år tilbage

mojtaba
18-03-2012, 20:28

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15449

Manchester United skulle ellers eftersigende have udnyttet en option i bulgarerens kontrakt, der kunne holde ham i klubben i endnu en sæson, men det lader ikke til, at Dimitar Berbatov vil tilbringe et ekstra år på bænken.

Og det er vel forståeligt nok.

Refstrup
18-03-2012, 20:47
En fantastisk fodboldspiller som har vist stor loyalitet over for klubben. Selvom han har været på bænken i lang tid så har der ikke været noget brok fra hans side. Man må dog bare erkende, at Rooney, Welbeck og Hernandéz er foran ham i køen nu, og der er ikke plads til fire klasseangribere.

En ting er sikkert, og det er at han kommer til at bombe for sin nye klub! BERBALOVE :trophy:

MagnusChristiansen
18-03-2012, 20:56
Så tror jeg at vi køber Götze, Hazard, Eriksen, noget i den dur - og så tit spiller 4-3-3 - så har vi tre angribere til én plads. Plus at Welbeck kan gå på venstrekanten.

NtotheT
18-03-2012, 21:53
Vi køber ham for 300 mio. kr. og lader ham gå frit.

Forhelvede, Ferguson. I kunne i det mindste have hentet nogle knapper på ham man.

Så ufattelig at en så teknisk begavet og fodboldklog spiller som Berbatov ikke kunne erobre Fergies taktiske hjerte.

Acsadac
19-03-2012, 07:01
Vi køber ham for 300 mio. kr. og lader ham gå frit.

Forhelvede, Ferguson. I kunne i det mindste have hentet nogle knapper på ham man.

Så ufattelig at en så teknisk begavet og fodboldklog spiller som Berbatov ikke kunne erobre Fergies taktiske hjerte.

Ahh.. Frit og frit...

Acsadac
19-03-2012, 07:03
Så tror jeg at vi køber Götze, Hazard, Eriksen, noget i den dur - og så tit spiller 4-3-3 - så har vi tre angribere til én plads. Plus at Welbeck kan gå på venstrekanten.

Enig..

Berba er genial.. Men imo skal vi være bedre i en 4-3-3 UDEN Park.. Og det må koste en angriber pladsen.. Og qua sin alder, er det logiske valg Berbatov..

RaDDeh
19-03-2012, 07:31
Fergie er ved at forny sit hold, Berba's agent har selv udtalt at fergie lader berba gå da han vil have mere speed ind på holdet, derfor de andre angribere har første valg for tiden. Men kan vi af den grund spå om nye offensive indkøb?

LyngUnited
19-03-2012, 07:43
Fergie er ved at forny sit hold, Berba's agent har selv udtalt at fergie lader berba gå da han vil have mere speed ind på holdet, derfor de andre angribere har første valg for tiden. Men kan vi af den grund spå om nye offensive indkøb?

Du siger det lidt selv. Fergerson ønsker mere speed på holdet. Kan Park og Giggs levere det?

we'remanunited
19-03-2012, 08:30
men vi lader ham vel ikke gå kvit og frit ? Er det ikke en gentleman aftale mellem os og berba - klubben udnytter optionen i hans kontrakt, men accepterer at sælge ham ?

eller har jeg forstået det forkert .. ?

ChristianR
19-03-2012, 08:39
men vi lader ham vel ikke gå kvit og frit ? Er det ikke en gentleman aftale mellem os og berba - klubben udnytter optionen i hans kontrakt, men accepterer at sælge ham ?

Umiddelbart er det også sådan, jeg forstår det. Der er dog ikke kommet officielle udmeldinger omkring, hvorvidt den klausul er blevet udnyttet eller ej.

Joko
19-03-2012, 08:40

Sådan har jeg også forstået det. Men det er vel stadig begrænset hvad vi får for ham

Fletcherfan
19-03-2012, 09:45
Når jeg læser denne sidste side herinde kommer jeg at tænke på Tevez (ja, jeg ved han er en twat, og at der er ikke mange sammenligninger mellem Tevez og Berba)...

Tevez kom til United, havde en fabelagtig sæson... Så købte United en fremragende spiller, der bare ikke passede til Uniteds spillestil (og heller aldrig helt har gjort det, selvom han sommetider har gjort det fantastisk)... Så valgte han at skifte klub... Men allerede før han ville skifte klagede folk over Tevez, men nu er det åååhhh så synd for Berba...

Men det skal dog siges, at jeg forstår Berba godt... Og jeg synes, som mange andre har nævnt, at rigtig mange fodboldspillere (specielt pengegrisen fra Argentina) kunne lære af hans holdning og opførsel... Derudover mener jeg også han til tider har været savnet i denne sæson...

Men hans afgang er ikke den største katastrofe da angrebet er et af de bedst besatte pladser hos United...

Det skal også bemærkes, at Owen nok forlader klubben til sommer når hans kontrakt udløber...

Og til jer, der allerede er klare med kritik af dette indlæg: læs det lige om igen...

Bugge
19-03-2012, 09:52
Når jeg læser denne sidste side herinde kommer jeg at tænke på Tevez (ja, jeg ved han er en twat, og at der er ikke mange sammenligninger mellem Tevez og Berba)...

Tevez kom til United, havde en fabelagtig sæson... Så købte United en fremragende spiller, der bare ikke passede til Uniteds spillestil (og heller aldrig helt har gjort det, selvom han sommetider har gjort det fantastisk)... Så valgte han at skifte klub... Men allerede før han ville skifte klagede folk over Tevez, men nu er det åååhhh så synd for Berba...

Men det skal dog siges, at jeg forstår Berba godt... Og jeg synes, som mange andre har nævnt, at rigtig mange fodboldspillere (specielt pengegrisen fra Argentina) kunne lære af hans holdning og opførsel... Derudover mener jeg også han til tider har været savnet i denne sæson...

Men hans afgang er ikke den største katastrofe da angrebet er et af de bedst besatte pladser hos United...

Det skal også bemærkes, at Owen nok forlader klubben til sommer når hans kontrakt udløber...

Og til jer, der allerede er klare med kritik af dette indlæg: læs det lige om igen...

Nu har jeg læst det et par gange og er stadigvæk ikke sikker på hvor du gerne vil hen med det.

ChristianR
19-03-2012, 09:53

Jeg har læst det to gange. Jeg har stadig ikke fanget din pointe. No offense, jeg vil gerne forstå den.

PatriceEvra3
19-03-2012, 09:56

Jeg ved ikke om du husker forløbet, men er var ikke nogle der klagede over Tevez fordi han forlod klubben, men på grund af måden han gjorde det på.

Skifter Berba til City og sviner derefter Ferguson og klubben til, så bliver han nok også upopulær.

Jeg forstår sagtens Tevez ikke var tilfreds, men det var hans brokkeri og hans tilsvining af Ferguson der gjorde udslaget, samt at han valgte at skifte til City.

United-Allan33
19-03-2012, 10:02

Forskellen er så at Tevez fik en del mere spilletid end Berbatov får nu, og alligevel var han utilfreds, og tudede i pressen osv.. Og hvis jeg ikke husker helt galt så har Berbatov endda scoret flere mål i denne sæson end tevez gjorde i hans sidste sæson..

mojtaba
19-03-2012, 10:19
Nu har jeg læst det et par gange og er stadigvæk ikke sikker på hvor du gerne vil hen med det.

"Like" +1

LyngUnited
19-03-2012, 10:24
Tevez var selv skyld i at han blev lagt for had.

Rigtig mange fans bakkede op om ham og ønskede at se ham få mere spilletid. At han så siger tak ved at skifte til Shitty og tilmed svine klubben og Ferguson, var rigtig dumt.

Tevez ligger som han har redt.

Berbatovs loyalitet overfor klubben har været en helt anden.

NtotheT
19-03-2012, 10:29
Ahh.. Frit og frit...

Det gør han jo? Hans kontrakt udløber til sommer, og United kan ikke forlænge den, når Berbatov bare siger nej? Hans agent siger jo også selv, at han skifter frit til sommer.

United-Allan33
19-03-2012, 10:44
Det gør han jo? Hans kontrakt udløber til sommer, og United kan ikke forlænge den, når Berbatov bare siger nej? Hans agent siger jo også selv, at han skifter frit til sommer.

Bliver hans kontrakt ikke automatisk forlænget med et år i denne måned.. Det giver os mulighed for at få lidt ind.. men derfor kan de jo godt have lavet en aftale om han kan gå?

Hvorfor er det så vigtig at få noget for ham?? Vi havde ikke fået nr 19 uden hans bidrag i sidste sæson, det er meget fint, og derfor kan vi da godt belønne ham for hans loyalitet ved at ikke at stå i vejen for ham..

MOHoegsted
19-03-2012, 10:48

Det ligger 100 % op til United, HVIS de har en option på, at forlænge med ham. Berbatov har egentlig ikke så meget, at sige hvis de så udnytter den option. Jeg er dog sikker på, HVIS United har og bruger den option, at de har indgået en gentleman aftale, så han bliver solgt til sommer.

Jeg kan ikke se noget citat i de artikler jeg har læst, hvori der står han skifter kvit og frit til sommer. Han siger derimod han har haft 3 møder med United, om et salg af Berbatov, og United tog det godt, og vil ikke stå i vejen for et skifte.

NtotheT
19-03-2012, 10:55
Bliver hans kontrakt ikke automatisk forlænget med et år i denne måned.. Det giver os mulighed for at få lidt ind.. men derfor kan de jo godt have lavet en aftale om han kan gå?

Hvorfor er det så vigtig at få noget for ham?? Vi havde ikke fået nr 19 uden hans bidrag i sidste sæson, det er meget fint, og derfor kan vi da godt belønne ham for hans loyalitet ved at ikke at stå i vejen for ham..

Fordi han er for en god spiller til at lade gå frit?

Fordi Berbatov har bidraget stort sidste sæson med nummer 19, så skal vi lade ham gå? Skulle vi også have gjort det med Ronaldo?

Berbatovs talent og alder rækker stadigvæk til en god sjat penge.

Selvom jeg hellere ville have ham i truppen, for han er så dygtig.

ClausJorgensen
19-03-2012, 10:57
http://vbox.bg/Dimitar-Berbatov-50-goals-for-Manchester-United-v-65026

United-Allan33
19-03-2012, 11:32
Fordi han er for en god spiller til at lade gå frit?

Fordi Berbatov har bidraget stort sidste sæson med nummer 19, så skal vi lade ham gå? Skulle vi også have gjort det med Ronaldo?

Berbatovs talent og alder rækker stadigvæk til en god sjat penge.

Selvom jeg hellere ville have ham i truppen, for han er så dygtig.

Nej, vi kan lade ham gå fordi han har været loyal overfor United.. Du er efter Rooney pga hans kontrakt saga, fordi han var respektløst overfor United.. Det skal dog gå begge veje.. Vi kan godt vise respekt for at Berbatov ikke har opført sig som en Tevez, og ikke stå i vejen for et skifte

Og så kan man da sige at istedet for en transfer sum fik vi nr 19.. Det tager jeg gerne..

Jeg så også gerne han blev, men nu kommer han jo ingen gang på bænken, og så kan man squ godt som klub være lidt menneskelig, og ikke bare tænke på penge

Jurgensen
19-03-2012, 12:05
Nej, vi kan lade ham gå fordi han har været loyal overfor United.. Du er efter Rooney pga hans kontrakt saga, fordi han var respektløst overfor United.. Det skal dog gå begge veje.. Vi kan godt vise respekt for at Berbatov ikke har opført sig som en Tevez, og ikke stå i vejen for et skifte

Og så kan man da sige at istedet for en transfer sum fik vi nr 19.. Det tager jeg gerne..

Jeg så også gerne han blev, men nu kommer han jo ingen gang på bænken, og så kan man squ godt som klub være lidt menneskelig, og ikke bare tænke på penge

Her må jeg være enig. Uanset så tror jeg ikke prisen er så høj uanset. Der ville det klæde United og sige tak for god tro og tjeneste. Især med tanke på Berbatovs bidrag de seneste par år, og hans måde at opfører sig på. Hvad kan vi tjene på ham hvis det er? Max 5 millioner pund?
Selvfølgelig er det værd at tage med, men at forlænge hans kontrakt med et 1 år blot for at tjene lidt håndøre, arh det burde vi sku forholde os for gode til.
Dog skal jeg ikke kunne sige om det foreligger en sådan som Berba evt. selv har godkendt.

Acsadac
19-03-2012, 12:08

Berbatov har ingen mulighed for at nægte forlængelsen ifl. det jeg har læst på nettet.. United har en option på forlængelse i ét år.. Det har Ferguson også nævnt i et interview på et tidspunkt..

Men at de nok ikke kræver 200 mio, er så en anden snak..

NtotheT
19-03-2012, 12:37

Jeg kan nu desværre ikke helt se ligheden mellem Berbatov og Rooneys. Mit problem med Rooney bunder ud i, at han sagde, at klubben ikke var ambitiøst i forhold til hans hovedet, selvom vores trofæhøst de sidste 20 år har vist noget andet og vores manager er så sejrshungrende. Alt dette for at tjene nogle flere mønter.

Jamen, jeg siger nu helelre ikke, vi skal stå i vejen for et skifte. Berbatov er for god til at rådne op og sådan, og når selv Owen bliver valgt frem for ham, så er den virkelig slem.

NtotheT
19-03-2012, 12:38
Berbatov har ingen mulighed for at nægte forlængelsen ifl. det jeg har læst på nettet.. United har en option på forlængelse i ét år.. Det har Ferguson også nævnt i et interview på et tidspunkt..

Men at de nok ikke kræver 200 mio, er så en anden snak..

Så United kan faktisk bare forlænge med ham, uden Berbatov har nogen reel indflydelse på det eller hvad? Har altid troet, at selv spilleren skal være med på det i sådanne henseender.

RAppel
19-03-2012, 12:49
Så United kan faktisk bare forlænge med ham, uden Berbatov har nogen reel indflydelse på det eller hvad? Har altid troet, at selv spilleren skal være med på det i sådanne henseender.

Jep, vi kan forlænge hvis vi ønsker uden Berba har noget at skulle have sagt.

morten8832
19-03-2012, 12:52

Det er jo netop det en option går ud på - hvis ikke det var tilfældet, så var optionen jo meningsløs (hvis spilleren skulle godkende forlængelsen). For så var hele optionsmuligheden været ligestillet med en almindelig kontraktforlængelse, og så ville det ikke give meget mening at have en option i spillernes kontrakter

ClausJorgensen
19-03-2012, 12:54
"En option er en finansiel kontrakt, et værdipapir, der giver den ene part (køber) en ret, men ikke en pligt, til at købe (eller sælge) et givet aktiv, f.eks. en aktie, til en bestemt pris (aftalekursen), på eller før et bestemt tidspunkt i fremtiden (udløbsdatoen)"

morten8832
19-03-2012, 13:00
"En option er en finansiel kontrakt, et værdipapir, der giver den ene part (køber) en ret, men ikke en pligt, til at købe (eller sælge) et givet aktiv, f.eks. en aktie, til en bestemt pris (aftalekursen), på eller før et bestemt tidspunkt i fremtiden (udløbsdatoen)"

Så fik vi den også formuleret med fagsprog ;) Berba er et aktiv og han har for længst overskredet udløbsdatoen

United-Allan33
19-03-2012, 13:08
Jeg kan nu desværre ikke helt se ligheden mellem Berbatov og Rooneys. Mit problem med Rooney bunder ud i, at han sagde, at klubben ikke var ambitiøst i forhold til hans hovedet, selvom vores trofæhøst de sidste 20 år har vist noget andet og vores manager er så sejrshungrende. Alt dette for at tjene nogle flere mønter.

Jamen, jeg siger nu helelre ikke, vi skal stå i vejen for et skifte. Berbatov er for god til at rådne op og sådan, og når selv Owen bliver valgt frem for ham, så er den virkelig slem.

I mine øjne er det nu helt det samme.. Rooney viste ikke repsekt for United ved at presse dem for penge, hvor United ved at forlange store summer penge for en spiller der ingen gang kan komme på bænken, ikke viser respekt for Berbatovs loyalitet og opførsel..
Iøvrigt kan vi, som andre også skriver, ikke få det store for ham alligevel.. Så hvorfor skulle vi tænke på penge?? Ville det ikke være opløftende at vi siger tak for god tjeneste ved at lade ham gå?
Og det er jo heller ikke sådan at vi har smidt 30 millioner ud, uden at få noget for det, han har trods alt haft en kæmoe andel i nr 19..

Bugge
19-03-2012, 13:12
I mine øjne er det nu helt det samme.. Rooney viste ikke repsekt for United ved at presse dem for penge, hvor United ved at forlange store summer penge for en spiller der ingen gang kan komme på bænken, ikke viser respekt for Berbatovs loyalitet og opførsel..
Iøvrigt kan vi, som andre også skriver, ikke få det store for ham alligevel.. Så hvorfor skulle vi tænke på penge?? Ville det ikke være opløftende at vi siger tak for god tjeneste ved at lade ham gå?
Og det er jo heller ikke sådan at vi har smidt 30 millioner ud, uden at få noget for det, han har trods alt haft en kæmoe andel i nr 19..

Hvis det ville umuliggøre et salg af Berbatov hvis vi forlængede kontrakten med ham, så ville jeg formentlig være enig i dig.

Men at vi forlænger med ham og kræver 50 millioner eller hvad ved jeg, det tror jeg ikke vil skræmme klubberne væk. Han er trods alt stadigvæk en klassespiller som ville kunne gøre en forskel for de fleste hold og han er ikke helt på alder med Giggs endnu.

morten8832
19-03-2012, 13:21
Men når alt kommer til alt er der vel ingen tvivl om at vi ikke har fået det maksimale afkast ud af ham - Hvis det udelukkende skal ses ud fra et økonomisk perspektiv, så mener jeg ikke, at det har været en rentabel forretning..

Han er uden tvivl en fantastisk spiller, men både hans svingende præstationer på banen og Fergies til tider manglende tillid til ham, har gjort, at han ikke er blevet den stamspiller som mange håbede - han er lidt stået i skyggen i de andre angribere i klubben - i denne sæson synes jeg dog ikke hans manglende spilletid har været berettiget - jeg havde gerne set ham få mere spilletid, dels pga. at han bidrager med noget de andre ikke gør, og dels fordi vores andre angribere (Rooney, Chicharito og Welbeck) ikke igennem hele sæsonen har set lige gode ud.. Jeg kan undre mig over Fergies beslutning omkring den manglende spilletid til Berba, men jeg vil ikke betvivle ham for hans valg - Berba er nok i dag ikke den spillertype Fergie ønsker i angrebet, men det høje prisskilt vi gav for ham i sin tid kan dog stadig undre mig

Han har helt klart lavet mange gode præstationer på banen, men med det prisskilt på ryggen, er han vel aldrig helt blevet den succes man havde håbet på..

Kommer helt klart til at savne Berba, men hvis han alligevel ikke er med i Fergies tanker, vil jeg hellere se ham få karrieren på rette kurs igen og bombe løs i en anden liga.

ClausJorgensen
19-03-2012, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=pqcii4bzOeU

United DK
19-03-2012, 13:55
He's running!

http://www.youtube.com/watch?v=X9y_SVvaA1Y

MadsG
19-03-2012, 14:01
Men når alt kommer til alt er der vel ingen tvivl om at vi ikke har fået det maksimale afkast ud af ham - Hvis det udelukkende skal ses ud fra et økonomisk perspektiv, så mener jeg ikke, at det har været en rentabel forretning..

Det synes jeg nu nok han har været. Han har været med på et hold der er kommet i to finaler i Champions League, godt nok har han ikke deltaget i dem, men han har stadig gjort sit til at det kunne ske.
Derudover har han vundet to Premier League titler, hvoraf han i den seneste titel var en af hovedkatalysatorerne bag den sejr. Nu ved jeg ikke hvor meget man får for at vinde Premier League, men det er nok ikke småpenge, og når han så aktivt var med i at sikre det mesterskab, så er jeg næsten 100 % sikker på, at de penge vi købte ham for er blevet tjent ind på bidrag af ham selv.

Hvis du leder efter en forretning der ikke er rentabel, så tag et kig over på Merseyside, hvor Queen Kenny har formået det mange troede var umuligt, at købe en spiller ind for så mange penge, og så samtidig gøre holdet dårligere. Det burde han næsten få en medalje for.

NtotheT
22-03-2012, 20:02
Det synes jeg nu nok han har været. Han har været med på et hold der er kommet i to finaler i Champions League, godt nok har han ikke deltaget i dem, men han har stadig gjort sit til at det kunne ske.
Derudover har han vundet to Premier League titler, hvoraf han i den seneste titel var en af hovedkatalysatorerne bag den sejr. Nu ved jeg ikke hvor meget man får for at vinde Premier League, men det er nok ikke småpenge, og når han så aktivt var med i at sikre det mesterskab, så er jeg næsten 100 % sikker på, at de penge vi købte ham for er blevet tjent ind på bidrag af ham selv.

Hvis du leder efter en forretning der ikke er rentabel, så tag et kig over på Merseyside, hvor Queen Kenny har formået det mange troede var umuligt, at købe en spiller ind for så mange penge, og så samtidig gøre holdet dårligere. Det burde han næsten få en medalje for.

Jeg takker så meget for dette grin. Hold kæft, det er godt skrevet! Just fucking love it!

morten8832
22-03-2012, 21:00

Nu vil jeg heller ikke disse eller nedtone Berbatovs bidrag i United – Men for mig har Berba kun i perioder vist glimt af sit ellers kæmpe potentiale – Mener man i en handel til 300 mio. i højere grad burde se en spiller der skaber en større ryggrad i Uniteds spil – Denne kritik skal dog ikke kun klandres på Berba, da denne hovedbeskyldning lige såvel nok skal findes på Fergies (i hvert fald i denne sæson) manglende tillid til Berba.

Set ud fra et økonomisk perspektiv, er den selvfølgelig svær at beregne bogstaveligt - Konkret skulle man så beregne summen af præmiepenge og marketingspenge (merchandise-indtægter osv på spillerne) divideret med forholdet mellem spillernes prisskilte/løn/spillede kampe samt flere andre faktorer - det er umuligt..

(Præmiepengene i PrL er meget "lige fordelt" i forhold til f.eks. den Spanske liga - i PrL får f.eks. top 3 i ligaen næsten det samme (tror intervallet ligger på 10 mio. DKK) - Præmiepengene for en vunden PrL-titel ligger på ca. 130-140 mio DKK mener jeg.. )

Men generelt set i forhold til den succes Berba haft i Untied, synes jeg stadig de 300 mio. var en meget overbetalt pris for en spiller, som jo nærmest har været en breddespiller gennem hele hans karriere i United - sidste sæson var han en af hovedfigurerne bag Uniteds mesterskab, men derudover har Berba IMO ikke levet op til prisskiltet - men som jeg skrev ovenover skal kritikken ikke kun gå til Berba, da han i mange situationer slet ikke har fået chancen for at bidrage med noget til holdet grundet manglende spilletid...

Kan rigtig godt lide Berba, og han skal ikke sammenlignes med indkøb af boldmongoler som f.eks. Andy Carrol, men hvis jeg virkelig skal anstrenge mig, kan jeg godt finde indkøb af spillere, som har givet et bedre "afkast" end Berba – Det har i mine øjne ikke ligefrem været et røverkøb – han har spillet udmærket i hans United-karriere men synes ikke ligefrem han karriere har været gloværdig

MadsG
23-03-2012, 11:38
Nu vil jeg heller ikke disse eller nedtone Berbatovs bidrag i United – Men for mig har Berba kun i perioder vist glimt af sit ellers kæmpe potentiale – Mener man i en handel til 300 mio. i højere grad burde se en spiller der skaber en større ryggrad i Uniteds spil – Denne kritik skal dog ikke kun klandres på Berba, da denne hovedbeskyldning lige såvel nok skal findes på Fergies (i hvert fald i denne sæson) manglende tillid til Berba.

Set ud fra et økonomisk perspektiv, er den selvfølgelig svær at beregne bogstaveligt - Konkret skulle man så beregne summen af præmiepenge og marketingspenge (merchandise-indtægter osv på spillerne) divideret med forholdet mellem spillernes prisskilte/løn/spillede kampe samt flere andre faktorer - det er umuligt..

(Præmiepengene i PrL er meget "lige fordelt" i forhold til f.eks. den Spanske liga - i PrL får f.eks. top 3 i ligaen næsten det samme (tror intervallet ligger på 10 mio. DKK) - Præmiepengene for en vunden PrL-titel ligger på ca. 130-140 mio DKK mener jeg.. )

Men generelt set i forhold til den succes Berba haft i Untied, synes jeg stadig de 300 mio. var en meget overbetalt pris for en spiller, som jo nærmest har været en breddespiller gennem hele hans karriere i United - sidste sæson var han en af hovedfigurerne bag Uniteds mesterskab, men derudover har Berba IMO ikke levet op til prisskiltet - men som jeg skrev ovenover skal kritikken ikke kun gå til Berba, da han i mange situationer slet ikke har fået chancen for at bidrage med noget til holdet grundet manglende spilletid...

Kan rigtig godt lide Berba, og han skal ikke sammenlignes med indkøb af boldmongoler som f.eks. Andy Carrol, men hvis jeg virkelig skal anstrenge mig, kan jeg godt finde indkøb af spillere, som har givet et bedre "afkast" end Berba – Det har i mine øjne ikke ligefrem været et røverkøb – han har spillet udmærket i hans United-karriere men synes ikke ligefrem han karriere har været gloværdig

Jeg er egentlig enig, følte mig bare lidt trådt på da Berbatov blev nævnt som en underskudsfabrik.

Jeg synes og syntes også at hans pris på 300 mio. var lige lovlig pebret, men det var jo Tottenham man forhandlede med og så endda på sidstedagen. Derfor har jeg også altid haft ondt af at en spiller som ham har skullet rende rundt med det prisskilt på ryggen sammen med en masse fans der brokkede sig over at han ikke levede op til det han blev købt ind for. Derfor er det fedt at se, at han de sidste to sæsoner har fået delvist lukket munden på mange af hans kritikere og også har fået så meget sympati og medfølelse fra så mange fordi han har opført sig så eksemplarisk - selvom han overhovedet ikke har fået den spilletid han har været berettiget til (synes jeg).

Jeg læste også en artikel med hans agent, hvor agenten var blevet citeret for at sige, at Berbatov havde det dårligt med at få så meget i løn, men samtidig ikke bidrage nok til holdet. :InLove

mojtaba
26-03-2012, 00:03
http://www.oldtrafford.dk/nyheder/owen-er-stadig-i-fergusons-tanker

Ej, nu holder du, Ferguson. Berbatov > Owen, længere er den altså ikke. Jeg vil hellere se Berba blive og få spilletid, han er klasser over Owen.

Martinsen
26-03-2012, 01:22
http://www.oldtrafford.dk/nyheder/owen-er-stadig-i-fergusons-tanker

Ej, nu holder du, Ferguson. Berbatov > Owen, længere er den altså ikke. Jeg vil hellere se Berba blive og få spilletid, han er klasser over Owen.

I det lange løb er Berbatov naturligvis en bedre spiller, men jeg kan dog godt følge Fergies tankegang lidt. Hvis vi mangler et mål mod slutningen af en kamp ville jeg nok også vælge at smide Owen ind i stedet for Berbatov.

ClausJorgensen
27-03-2012, 13:10
Når man i går ser Welbeck, og endnu mere når man ser Hernandez, så fatter jeg simpelthen ikke, at Berbatov overhovedet ikke spiller. En Berbatov på 80% er i øjeblikket at foretrække fremfor vor unge mexicaner

morten8832
27-03-2012, 15:49
I det lange løb er Berbatov naturligvis en bedre spiller, men jeg kan dog godt følge Fergies tankegang lidt. Hvis vi mangler et mål mod slutningen af en kamp ville jeg nok også vælge at smide Owen ind i stedet for Berbatov.

Kommer sandelig an på hvilken kamp vi snakker om - ville til enhver tid smide Berbatov ind i de sidste 20 minutter mod Stoke f.eks. fremfor Owen.. Owen har inden chance mod de kæmper i midterforsvaret.. Så vil mene, at det kommer meget an på modstanderen og hvilken taktik Fergie ønsker at køre med.. Personligt foretrækker jeg dog Berba - på trods af at owen har spillet nogle gode kampe for United, så falder han meget ofte igennem i kampene.. Lidt det samme sker nogle gange med Berba, men han er en bedre spilstation end owen

Martinsen
27-03-2012, 16:03
Kommer sandelig an på hvilken kamp vi snakker om - ville til enhver tid smide Berbatov ind i de sidste 20 minutter mod Stoke f.eks. fremfor Owen.. Owen har inden chance mod de kæmper i midterforsvaret.. Så vil mene, at det kommer meget an på modstanderen og hvilken taktik Fergie ønsker at køre med.. Personligt foretrækker jeg dog Berba - på trods af at owen har spillet nogle gode kampe for United, så falder han meget ofte igennem i kampene.. Lidt det samme sker nogle gange med Berba, men han er en bedre spilstation end owen

Jeg skrev jo også at Berbatov er en bedre spiller i det lange løb, så det siger lidt sig selv jeg også ville vælge Berbatov fremfor Owen gør det ikke?? Men jeg holder stadig på at med den målscoringsevne Owen besidder ville jeg smide ham ind, hvis vi desperat jagtede et mål til sidst. Glem alt om startplads, falde igennem i kampene osv. Det eneste det handler om er en scoring som kan redde os til slut i kampen.

morten8832
27-03-2012, 16:19
Jeg skrev jo også at Berbatov er en bedre spiller i det lange løb, så det siger lidt sig selv jeg også ville vælge Berbatov fremfor Owen gør det ikke?? Men jeg holder stadig på at med den målscoringsevne Owen besidder ville jeg smide ham ind, hvis vi desperat jagtede et mål til sidst. Glem alt om startplads, falde igennem i kampene osv. Det eneste det handler om er en scoring som kan redde os til slut i kampen.

Synes bare ikke man kan snakke om generel målscoringsevne - igen handler det om spiltypen og hvilken modstander man står overfor - Berba og Owen har forskellige spidskompetencer og spiller bedst mod en bestemt type modstander/forsvar

Som vi f.eks. så i går, så har Hernandez normalt en fantastisk målnæse, men når man sætter Hernandez ind på banen, så skal holdets taktik også stemme overens med den angrebstype man har i angrebet - f.eks. er Hernandez ikke god i en 4-3-3, da Hernandez hermed tager meget del i det opbyggende spil.. Hernandez skal have en Rooney ved siden af sig, så han kan koncentrere sig om at være i feltet på det rigtige tidspunkt... Som i går, så nytter det ikke meget, at have Hernandez i en 4-3-3, når han samtidig skal fungere som spilstation (grundet hans dårlige boldomgang)

Det samme gælder jo for Berba og Owen - Både modstanderen og forsvarstyperne samt holdets generelle taktik har meget at sige i diskussionen omkring hvilken spiller der er mest optimal til at score mål i de sidste 20 minutter

snegl
10-04-2012, 23:37
Hvor mange kampe er det man skal have spillet for at få en medalje? Mener det er 10, men er ikke sikker. Det antal har Berba lige præcist ramt.

Nu har vi ikke vundet endnu, meeen det er snublende tæt på og Mr Bulgaria fortjener sgu en medalje.

Jens_Muff
11-04-2012, 00:05
Hvor mange kampe er det man skal have spillet for at få en medalje? Mener det er 10, men er ikke sikker. Det antal har Berba lige præcist ramt.
fortjener sgu en medalje.

Det ér 10 man skal have spillet.. Ku være fedt med lidt minutter til ham i morgen. Han lavede trods alt 3 basser sidst vi mødte Wigan.

ClausJorgensen
11-04-2012, 07:25
Hvis mesterskabet er i hus, når vi møder Swansea, så er jeg sikker på, at han for minutter på banen der. Han skal sgu hyldes...

RasmusP
11-04-2012, 07:30
Det er godt klubben kan søge om at få medaljer. Ellers ville Vidic, Fletcher og Lindegaard ikke få nogle, og det synes jeg alligevel de fortjener. Rafael mangler en enkelt kamp for at nå op på 10 kampe - det skal han nok nå. Det samme med Cleverley, der mangler tre kampe. Fabio mangler fem, og Pogba mangler syv. Owen, Will Keane og Fryers, der også har spillet førsteholdskampe i PL og som stadig er i truppen, skal nok ikke regne med at få en medalje, hvis jeg har forstået reglerne rigtigt.

morten8832
15-04-2012, 12:40
Er der nogen der har en idé om, hvorfor Fergie egentlig fuldstændig har valgt at se bort fra Berbatov her i foråret?? - Selvom han er en færdig mand til sommer, argumenterer det jo ikke for, at man ikke kan bruge hans kvaliteter på banen indtil da..

Jeg er på kanten til at mene, at det er respektløst af Ferige at se bort fra Berbatov, når de øvrige angribere i hierarkiet har valgt at gå på tidlig sommerferie.. Berba har vist stor loyalitet og har aldrig brokket sig over hans postion i klubben - At han vælger at skifte til sommer vil være helt forståeligt, men giv dog manden en god afslutning på hans karriere i United - Især nu, hvor enhver kan se at vi har bedre gavn af Berba på banen end Welbeck og Chica..

Jeg synes egentlig det er synd for ham og en smule uretfærdigt, da der ikke virker til at være den store logik i Fergie beslutninger.. Nok skal Welbeck og Hernandez udvikle sig, og det gør de ved at spille førsteholdsfodbold, men når vi nu er igang med den afgørende fase i titelræset, så er jo dog meget mere tryg ved at bruge den sikre løsning i Berba.. Specielt i mod de mindre hold, hvor Berba plejer at spille rigtig godt.

Ruunee
15-04-2012, 12:55
Er der nogen der har en idé om, hvorfor Fergie egentlig fuldstændig har valgt at se bort fra Berbatov her i foråret?? - Selvom han er en færdig mand til sommer, argumenterer det jo ikke for, at man ikke kan bruge hans kvaliteter på banen indtil da..

Jeg er på kanten til at mene, at det er respektløst af Ferige at se bort fra Berbatov, når de øvrige angribere i hierarkiet har valgt at gå på tidlig sommerferie.. Berba har vist stor loyalitet og har aldrig brokket sig over hans postion i klubben - At han vælger at skifte til sommer vil være helt forståeligt, men giv dog manden en god afslutning på hans karriere i United - Især nu, hvor enhver kan se at vi har bedre gavn af Berba på banen end Welbeck og Chica..

Jeg synes egentlig det er synd for ham og en smule uretfærdigt, da der ikke virker til at være den store logik i Fergie beslutninger.. Nok skal Welbeck og Hernandez udvikle sig, og det gør de ved at spille førsteholdsfodbold, men når vi nu er igang med den afgørende fase i titelræset, så er jo dog meget mere tryg ved at bruge den sikre løsning i Berba.. Specielt i mod de mindre hold, hvor Berba plejer at spille rigtig godt.

Jeg tænker nøjagtig det samme som dig. Det giver ikke mening, og umiddelbart fortjener Berbatov da ikke den behandling.
Vi ved selvfølgelig ikke hvad der foregår bag lukkede døre - så måske har Fergie sine grunde (det har han jo haft før). Men igen, vi skal bare se tilbage på kampen i onsdags - der kunne det da ha været rigtig spændende at se hvad vores nr 9 ku ha lavet.
Lidt trist udgang på hele historien om ham.

LyngUnited
15-04-2012, 12:57
Vi aner netop ikke hvad der er sket. Selv om jeg savner Berba på banen så er jeg sikker på Ferguson har sine grunde. Akkurat de samme grunde som han også har til at se bort fra Pogba og vælge en mildest talt elendig Giggs på midten.

Ferguson er modsat Mancini, ikke en mand der sælger sin egen troværdighed og klubbens ære, blot for at få større chancer i en enkelt kamp.
Og ærlig talt så er jeg glad for det.

morten8832
15-04-2012, 13:10
I kan selvfølgelig have ret i, at der kan være sket noget bag lukkede døre, men man kan samtidig også godt frygte lidt, at det blot er Fergies stædighed der gør, at Berba er helt ude af billedet.. Det er jo ingen hemmelighed, at Fergies stædighed til tider kan medføre beslutninger, som ift. fansene ikke altid virker lige logiske..

Berba's agent udtalte jo, at United ønsker at spille hurtigere fodbold, og hermed var Berba ikke inde i billedet i næste sæson - Kunne det være denne taktikændring som har medført, at Fergie stædigt tror på Chica's og Welbeck's hurtigere tempo, selvom deres form er elendig?? For hvis det er denne faktor der spiller ind, så virker det lidt latterligt, da Welbeck og Chica ikke altid leverer et hurtigere tempo i kampene - i hvert fald sidstnævnte som knapt nok kan holde på bolden..

Man kan i hvert fald ikke andet end at virke lidt skeptisk over for Fergies beslutning, - især når Berba udadtil altid har vist en stor loyalitet og anerkendt Fergies beslutninger om hans position i klubben - Men kan dog godt være, at Berba har vist større utilfredshed over for Fergie bag lukkede døre, som har medført at han er blevet degraderet.. Men dog så bare mærkeligt, at han stadig er en del af førsteholdstruppen, hvis det er tilfældet, at han er draget uklar med Fergie

snegl
17-05-2012, 10:32
Hvor tror folk egentlig at Berba tager hen?

Er Spurs helt urealistisk, nu hvor Adebayors lønkrav og pris nok er for høje?

Martinsen
17-05-2012, 10:42
Hvor tror folk egentlig at Berba tager hen?

Er Spurs helt urealistisk, nu hvor Adebayors lønkrav og pris nok er for høje?

Hans agent siger at han vil prøve en anden liga. Mit gæt er Juventus eller en rig klub som en af de russiske.