PDA

Se fuld version : Peter Schmeichel

Rafa86
12-05-2007, 17:06
http://dnausers.d-n-a.net/dnetmQXk/legends/schmechCup.jpg

Peter Schmeichel
Født: 18. november 1963
Land: Danmark

Hej

Lige til at starte med, så vil jeg blot sige, at jeg godt ved, at jeg har posteret dette emne forkert. Grunden til, at jeg har sat den inde under generelt er, fordi jeg ikke kan oprette en tråd, under tidligere spillere. Håber nogle kan flytte den eller lignende.

Der en ting der har undret mig længe ved Peter Schmeichel. Når man ser ham i CL studiet, sammen med Preben og Brian, så er der ingen tvivl om, hvem Peter holder med (United, hvis nogen skulle være i tvivl :)). Han siger også, at han følger med i alle Untieds kampe osv..
Konklusionen er altså, at United er hans klub (nu og da han spillede).

Det jeg så undre mig over er, hvordan kunne Peter skifte til City?
Peter har nogenlunde de samme holdninger til Liverpool, Chelsea osv. som os fans har. Hvordan kunne han så (med så store følelser for United) skifte til City, som jo er en kæmperival til United?

Ser vi på spillere som Giggs, Neville, Scholes, Fowler, Steve McManaman osv. så er jeg 120 % sikker på, at de ikke kunne finde på, at skifte til rivaliserende klubber. Hvordan kunne Peter dette? Var det pengene? Dog er City ikke den rigeste klub, så jeg er ret sikker på, at han kunne vælge og vrage mellem andre.
Havde Peter kun spillet f.eks. 2 år for os, så kunne jeg forstå det. Men mandens karriere startede i United og han vandt alt hvad der kunne vindes med os.

p.s. Jeg ved godt, at Peter skiftede fra Sporting til City og dermed ikke direkte fra United til City.

JakobR
12-05-2007, 17:13
Nåede han ikke at runde Aston Villa inden City, eller er det mig der husker forkert?

Jeg kan huske han udtalte i et interview engang, at han aldrig har set City som en rival. Det sagde han mens han lavede et smil, der indikerede at han godt vidste den ikke ville lande i god jord (sådan tolkede jeg det lidt).

Schmeichel er iøvrigt en af mine all-time-favourites player. Han indeholdte mange af de samme lederegenskaber som Keane + han jo var en genial keeper. Det eneste jeg bebrejder ham for var skiftet til City.

lange
13-05-2007, 01:53
Nåede han ikke at runde Aston Villa inden City, eller er det mig der husker forkert?

Big Peter spillede i Aston Villa før han skiftede til Man City.

Tror i hans søn kan nå sin fars nivaeu ??

Efter min mening er Schmeichel allerbedste keeper der har optråt for United.:devill:

Buch
13-05-2007, 11:47

Efter min mening er Schmeichel allerbedste keeper der har optråt for United.:devill:

Jeg tvivler på at Kasper Schmeichel kan nå farmands niveau, da det er tæt på det umulige :devilll:
Men hvis han bare nærmer sig hans fars niveau mener jeg da klart at vi skal hente ham til Old Trafford.

United DK
13-05-2007, 12:09
Denis Law skiftede også til City i 1973, men han regnes alligevel som én af de største legender i Manchester Uniteds historie, og han har ovenikøbet fået en statue af sig selv på Stretford End, og det som sagt på trods af, at han skiftede til City.

Law spillede dog for City, før han kom til United.

Rafa86
13-05-2007, 17:01
Denis Law skiftede også til City i 1973, men han regnes alligevel som én af de største legender i Manchester Uniteds historie, og han har ovenikøbet fået en statue af sig selv på Stretford End, og det som sagt på trods af, at han skiftede til City.

Law spillede dog for City, før han kom til United.

Nu synes jeg ikke det er så slemt, når en spiller kommer fra en rival, fremfor at smutte til en rival.

Skulle vi gå hen og købe Richards, så ville jeg ikke hade ham, fordi han er kommet fra Shity.

Dog ville jeg f.eks. hade Fletcher, hvis han smuttede til Shity eller lignende.

Stuhrdrengen
23-05-2007, 18:26
Nu er det måske også for meget sagt at sige at City var en stor konkurrent til United, da Schmeichel spillede for dem. Så vidt jeg husker spillede de for overlevelse i rækken. Da Schmeichel kom til Old Trafford med City, blev han klappet på banen, hvilket viser forståelse for at Schmeichel ville ende sin karriere i Premier League. På det tidspunkt vidste alle at karrieren var ved at være slut, og efter alt hvad han har givet United, burde der vel være forståelse for dette valg. Uniteds soloridt i 90´erne skyldtes i høj grad denne mand.

JDK
31-05-2007, 10:50
Selvfølgelig blev Schmeichel klappet på banen - han har gjort så meget for os, og det ved enhver United fan! Alt andet vil være dårlig stil!

City har og vil altid være store rivaler, i og med at City og United kommer fra samme by - selvom de lå til nedrykning, vil der altid være noget specielt over kampe mellem to hold, fra samme by!

Jeg tror ikke på at Kasper kan blive lige så stor en keeper, som Peter - han skal nok klare sig godt og måske komme i landsholddragten, men at skulle få en så stor karrierer, som hans fader er næsten umuligt! der er selvfølgelig et vist pres i navnet Schmeichel, men at forvente Kasper skal blive lige så stor som Peter er direkte syndt for ham!

Kofoed
31-05-2007, 18:14
jeg har intet imod at schmeichel skiftede til city... han ville slutte sin karriere af i en god liga og ikke smutte til danmark eller noget og så må man benytte sig af det bedste tilbud man kan få og det har nok været city.. det er fair nok..

Dines
31-05-2007, 18:58
jeg har intet imod at schmeichel skiftede til united... han ville slutte sin karriere af i en god liga og ikke smutte til danmark eller noget og så må man benytte sig af det bedste tilbud man kan få og det har nok været city.. det er fair nok..

Nej, jeg har heller ikke noget imod Schmeichel skiftede til United. ;)

HamudiiC
31-05-2007, 22:38

Min målmandstræner, som har trænet Vejles målmand, og har rejset rundt for at se mange målmænd træne siger at Kasper bliver større end Peter. Bla. fordi at han er yngere end Peter var da han blev opdaget. Men også hans målmandegenskaber selvfølgelig.

Stuhrdrengen
01-06-2007, 12:20
Det lyder sgu ikke dårligt, men der er ingen der bliver større end Peter Schmeichel - det nægter jeg at tro på. Han var en ener.

Refstrup
01-06-2007, 15:26
Ja han var den bedste målmand vi har haft. Håber foster blev lige så god eller :) bedre

timberunited
24-06-2007, 10:20
:devilll: Det var dog fint, at han skiftede, mens han var på toppen. Desværre blev Van Der Sar hentet for sent. Tænk på alle de fjolser, der har vogtet buret siden 1999. Man gruede altid, når bolden var i den forkerte ende.

Tror det var af praktiske årsager, at PS kom til City. Han har sikkert haft sit netværk i Manchester, og efter Sporting ville han ikke have forstærket Uniteds hold. Der var der nogenlunde styr på målmandsposten med Barthez. Jeg sagde nogenlunde!

Tror ikke sønnen når niveauet. Men det ville være fint, hvis City kunne betale tilbage, så han kunne gå til United på en fri transfer.

JDK
09-07-2007, 01:57
Enig i at vi hentede VDS for mange sæsoner for sent! desværre... vi kunne måske have vundet nogle flere titler, med ham på mål

Glory Man United
02-10-2007, 15:50
Åååååååååååååååh disse minder :juhuuuu:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=6460583

JDK
02-10-2007, 16:10

Lækkert at se! han er den største og bedste målmand gennem tiderne - ingen overgår ham! :InLove

United DK
02-10-2007, 16:24
Selv den bedste kan fejle.

http://www.youtube.com/watch?v=phpcicLNgOE

Kofoed
02-10-2007, 18:38

Fuck mand.. Kanon video.. der ser man virkelig hvor god han var til at komme ud af sit mål.. og fuck noget udkast.. han kaster sku dobbelt så langt som jeg skyder... haha..

Er der egentlig noget han ikke var god til??? og er han kendt for nogle vigtige drop?? helt seriøst?? var ikke rigtig United fan da han spillede så har kun kunne set efterfølgende..

RAppel
02-10-2007, 18:49

Får helt kuldegysninger :lol:

Han var mit helt store idol da jeg selv var målmand :)

Hl-Glory
02-10-2007, 19:38

man får virkelig bare kuldegysninger. ham glemmer man aldrig på old trafford.
verdens bedste målmand - gennem alle tider.

JDK
02-10-2007, 19:50
Fuck mand.. Kanon video.. der ser man virkelig hvor god han var til at komme ud af sit mål.. og fuck noget udkast.. han kaster sku dobbelt så langt som jeg skyder... haha..

Er der egentlig noget han ikke var god til??? og er han kendt for nogle vigtige drop?? helt seriøst?? var ikke rigtig United fan da han spillede så har kun kunne set efterfølgende..

United DK viser nogle af hans store drops/fejl, på side 2 - udover det, var han 'kendt' for at have nogle panikudspark, som han blev en smule kritiseret for, det har han bl.a. skrevet om i sin bog 'The Great Peter' (men ved ikke om det var en rigtig stor svaghed :confused:)

Tim_rn
02-10-2007, 20:03
Jeg ville gerne spille for City =)

Og tager det ikke så tungt, manden ville sikkert meget gerne tilbage til england, han havde ikke andre valg sikkert, så hvorfor ikke? Vælger man Liverpool, Chelsea eller Arsenal så kan man også spille for alle andre klubber i england, men city - det tyder lidt på han nok var lidt gammel =).

Så ham om det, han er stadig en legende.

Parkohargo
08-11-2007, 16:46
Er det bare mig eller.. har kigget rundt inde på manutd.com under Legends men umiddelbart ingen Great dane og finde der. Sku da mærkeligt.Hvad den mand ikke gjorde for klubben burde han da om nogen være der..:)

Edit: Lol sorry.. fandt ham lige.:)

Benzet
09-01-2008, 14:40
Her er et interview med Schmeichel fra den engelske avis Independent:

Læs her avisens spørgsmål og Schmeichels svar.

En generel misforståelse af dig som person?

- At jeg er en stor voldelig, brølende bølle – det er jeg så langt fra. Det er derfor jeg er glad for at jeg deltog i ’Strictly Come Dancing’, fordi der kunne folk se mig, som jeg virkelig er. Det var en fantastisk oplevelse.

Jeg ville ønske folk tog mere hensyn til?

- Miljøet.

Det mest overraskende, der er sket for dig er?

- Som en fodboldspiller er man sikker på, at man kan vinde alt, så sejre kommer ikke som en overraskelse. At vinde The Treble med United og min redning af Bergkamps straffespark i FA Cup-semifinalen var ikke en overraskelse. Man er nødt til at tro på, man kan alt.

Hvis jeg var politiker?

- Så ville jeg have fokus på miljødebatten. I Danmark er vi gode til udfordringer omkring miljø – der er vi nogen år foran England, men I er på vej. Danmark er kun et lille land, og vi er afhængige af at hele verden erkender problemet og begynder at gøre noget ved det.

Du er god til?

- Mit arbejde. Jeg er også et godt familiemenneske. Jeg er rimelig til golf – ikke fantastisk, men jeg spiller en del.

Du er dårlig til?

- Cricket.

Den perfekte aften ude?

- God mad, god vin og godt selskab. Jeg er ikke til diskoteker længere.

I et andet liv, ville du have været?

- Pianist. Min far var pianist. Jeg spiller kun for afslapningens skyld.

Din filosofi er?

- At være glad hver morgen, at være glad for at være til stede og få så meget ud af dagen som muligt.

mojtaba
08-08-2008, 12:10
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-14027085.html

Sådan Peter! Jeg kan rigtig godt lide ham, når han siger sådan noget.

KennyN
08-08-2008, 12:24
Han har ret tror jeg. Ferguson spiller helt bevidst på at tage lidt pres fra holdet, ved at komme med de udtalelser han gjorde forleden dag. Det er typisk Fergie, og er en del af ordkrigen der konstant kører mellem de store managers og hold.. Og Schmeichel har også ret i, at United truppen generelt er rigtig stærk og bred. Så vi jo sidste år, hvor Park kom ind og var fantastisk god i vigtige kampe sidst på sæsonen..

Sgoales
08-08-2008, 12:51
Schmeichel var en supermålmand, men han var en dårlig ledertype og jeg tror aldrig han var på tale som anfører. Keane i særdeles og også mange af de andre store spillere havde ikke ret meget respekt for ham.
Keane skriver direkte, at han var " a poser", altså en oppustet nar (eller noget i den retning), men fordi han leverede varen på banen slap han afsted med det.
Han er en dårlig TV vært og en selvhøjtidelig idiot, synes jeg. Det bekræftes jo også af historien om tiden på britisk tv (var det sky sport??) hvor han var ekspertkommentator. Kanalen bad ham flere gange deltage i kurser, så han kunne blive bedre til at optræde på TV, men det nægtede han og derfor blev han fyret. Når vi ser ham på TV3 kan man se, at han nok skulle have takket ja, for hold kæft hvor er han pinlig!
Han interviewede SAF en gang før en CL kamp og SAF kom ind i strålende humør og var helt vildt glad, men det fik Schmeichel ødelagt ved hans amatøragtige spørgsmål der mere handlede om at promovere ham selv og skjule hans usikkerhed, end det handlede om SAF. Det første spørgsmål tog ca. 2 minutter og så var SAF næsten lullet i søvn. Og hele seancen kunne besvares med "yes". Det var SÅ PINLIGT...

Pinlighederne er utallige, og heldigvis bliver der grint en gang i mellem... hvem husker ikke hans spørsgmål til BRIAN LAUDRUP, gående på:
Nå Brian, en stor kamp, der er dømt straffespark og angriberen kommer ned mod målmanden - hvad tænker man som målmand i sådan en situation?
Brian bryder heldigvis ud i grin og siger " det burde du da om nogen vide, Peter!"

Andre der har kommentarer om Peter Den Store (Klovn), så hører jeg gerne om det.

SantasLittleHelper
08-08-2008, 13:24
Schmeichel er den bedste keeper der ogensinde har trådt på en fodboldbane. Alt andet er for mig ligegyldigt og han er stadig kongen for mig.

snegl
08-08-2008, 13:43
Schmeichel er den bedste keeper der ogensinde har trådt på en fodboldbane. Alt andet er for mig ligegyldigt og han er stadig kongen for mig.

Jeg er os ret ligeglad med om han var en selvglad person uden for fodboldbanen. Synd for dem der spillede sammen med ham, men mon ikk de var ret ligeglade så længe han klarede jobbet på banen til UG.

Lorensen
08-08-2008, 13:47
Pinlighederne er utallige, og heldigvis bliver der grint en gang i mellem... hvem husker ikke hans spørsgmål til BRIAN LAUDRUP, gående på:
Nå Brian, en stor kamp, der er dømt straffespark og angriberen kommer ned mod målmanden - hvad tænker man som målmand i sådan en situation?
Brian bryder heldigvis ud i grin og siger " det burde du da om nogen vide, Peter!".

Har du aldrig byttet om på ordene eller lignende ? Hvis ikke må du gerne give mig et tip eller to, for jeg vil gerne vide hvordan du gør :)

Baunie
08-08-2008, 13:50
Schmeichel har uden tvivl ret i noget af det han siger, men vi må heller ikke glemme, at han er helt blind, når det kommer til United og Ferguson. Han kan simpelthen ikke finde fejl.

Når vores trup sidste år er intakt, er det jo klart, at vi står godt. MEN, vi starter altså sæsonen stort set uden kantspillere og vi mangler angribere. Sidste sæson kostede det os gevaldigt i sæsonindledningen, og jeg har svært ved at se os få en specielt god start i år.

Og så spillede vi i øvrigt ikke specielt fantastisk mod Espanyol.

Cap
08-08-2008, 13:53
Schmeichel var en supermålmand, men han var en dårlig ledertype og jeg tror aldrig han var på tale som anfører. Keane i særdeles og også mange af de andre store spillere havde ikke ret meget respekt for ham.

Var han ikke anfører i United i en periode?

Feldthaus
08-08-2008, 13:55
tja, nu er chl. værterne jo heller ikke de mest seriøse, og tak for det, jeg synes sgu det er underholdene at kigge på, og er jeg sikker på de også selv synes det er.

Hvis man ville have seriøsitet og prof. arbejde, skulle man nok ikke ansætte de 3 gutter.

robinho
08-08-2008, 14:13
Var han ikke anfører i United i en periode?

øhh, efter cantona stoppede og keane overtog bindet, var schmeichel da 2.valg.

Da keane fik sin alvorlige skade mod leeds dengang, var schmeichel da anføre, og da keane ikke var med i CL-finalen var schmeichel anføre. Ikke neville, ikke stam, ikke beckham.

Kan godt være at schmeichel ikke var vellidt. Det skal jeg ikke spå om, for kender ham ikke. Men store spillere har mange gange specielle personligheder, og schmeichel måtte for min skyld være så speciel han ville. Man fandt ikke en større vinder på banen, og han har reddet uniteds røv et utal af gange.

Ville også gerne have set hvad der var sket med mogens krogh på mål mod tyskerne i 1992

mojtaba
08-08-2008, 14:16
Schmeichel har uden tvivl ret i noget af det han siger, men vi må heller ikke glemme, at han er helt blind, når det kommer til United og Ferguson. Han kan simpelthen ikke finde fejl.

Når vores trup sidste år er intakt, er det jo klart, at vi står godt. MEN, vi starter altså sæsonen stort set uden kantspillere og vi mangler angribere. Sidste sæson kostede det os gevaldigt i sæsonindledningen, og jeg har svært ved at se os få en specielt god start i år.

Ja, men hvorfor skal vi så ikke benytte nogle af vores unge talenter. Jeg synes de gjorde det udemærket taget deres "ungdomspotentiale" i betragtning. Når vi nu mangler nogle spillere i sæsonstarten erstatter vi bare de skadede med de unge som fx. Campbell og de to tvillinger. Jeg ved ikke, hvorfor ingen tør at satse på de unge, men de har overrasket mig i Pre-Season, og jeg synes de er mere giftige foran mål end vores førsteholdsmidtbanespillere - set udefra Pre-Season og sidste sæson. For at være helt ærlig, så synes jeg ikke der er stor forskel mellem Arsenals talenter og vores. Vi giver bare ikke vores chancen for at spille PL-bold!

Holmskov
08-08-2008, 14:37
Schmeichel er den bedste målmand klubben og måske verden har set. At han så er knap så skarp som vært eller folk ikke kunne li' ham i United tiden kan jeg ikke bruge til noget.

Hvis han præsterer på banen så er det alfa-omega for mig, og det gjorde han i stor stil.

Glory Man United
08-08-2008, 14:50

Nani er med i anden kamp, og hjemme mod Newcastle kan vi så stille op med Giggs og enten Fletcher eller Martin. Det burde altså række. Forsvarskæden er intakt, så et mål pr kamp giver jo nok alligevel 3 points....

Bugge
08-08-2008, 14:51

Så smukt og så sandt..

Jeg vil skide på hvordan han er som vært.. Han er ikke nogen Hans Pilgaard, men han er heller ikke værre end klaphatte som Dan Engelsted som intet har præsteret i hele sit liv udover at ligne en retarderet..
Selvom de fleste har ondt i røven over dem (ikke herinde), så synes jeg sgu Peter, Preben og Brian gør det ganske udmærket i CL-studiet..

Peter Schmeichel er kongen og den bedste målmand i det 20. århundrede..

Baunie
08-08-2008, 14:55
Nani er med i anden kamp, og hjemme mod Newcastle kan vi så stille op med Giggs og enten Fletcher eller Martin. Det burde altså række. Forsvarskæden er intakt, så et mål pr kamp giver jo nok alligevel 3 points....´

Nanis karantæne gælder ikke i Community Shield, så han er væk i de to første kampe. Vi er enige om vi stadig kan stille med et stærkt hold, men det er altså ikke så genialt, som Schmeichel prøver at gøre det til.

jacobdahl8
22-12-2008, 23:08
Er der nogen der har nogen fornemmelse af Schmeichels respekt i England og mere interessant i Manchester?
Hvis man ser hans videoer på Youtube, er der mange Scousser som andre fodboldfans som skriver positive undlæs om ham.

For mig og se var der Okay, han skiftede til Aston villa og opholdte sig i Birmingham, men at han derefter vendte tilbage til Manchester for så at spille for City, må da i mange United hjerter gøre ondt.

Glædelig Jul

Mikke7
22-12-2008, 23:25
Er der nogen der har nogen fornemmelse af Schmeichels respekt i England og mere interessant i Manchester?
Hvis man ser hans videoer på Youtube, er der mange Scousser som andre fodboldfans som skriver positive undlæs om ham.

For mig og se var der Okay, han skiftede til Aston villa og opholdte sig i Birmingham, men at han derefter vendte tilbage til Manchester for så at spille for City, må da i mange United hjerter gøre ondt.

Glædelig Jul

Tror faktisk, engelske United-fans har stor(rimelig med respekt for ham...
I Aaæborg snakkede jeg ganske kort med to engelske fans, og de lød som om, de forbandt med noget yderst positivt (velfortjent - selvom han skiftede, synes jeg)...

Martinsen
23-12-2008, 07:26
Da jeg var der ovre mod Newcastle kampen hvor vi vandt 6-0 :) Fik jeg indtrykket af at de respekterede ham meget for hans evner i målet. Men på det personlige plan tror jeg ikke de var så vildt begejstrede for ham. Da vi blev vist rundt på OT rullede vores rundviser ihvertfald lidt med øjnene da han skulle omtale Schmeichel og hans vaner før en kamp, og hans plads i omklædningsrummet.

Glory Man United
23-12-2008, 09:12
Ved godt at jeg postede den for et stykke tid siden, men alligevel:

Men som Martinsen er inde på: Som person var han generelt ikke elsket. Bl.a Keano synes han var lidt af en opblæst nar. Men kvaliteterne kunne ingen tage fra ham!

United DK
23-12-2008, 12:11
Schmeichel er måske et arrogant svin, men også den bedste målmand nogensinde. Casillas, Buffon, Cech, Kahn, VDS og alle de andre klassemålmænd. Go home!

hBrp3sKtRL0

RasmusP
24-12-2008, 00:01
Klasse video du linker til dér Glory Man United!!

Den her er også meget sjov :)
cN1LCLynkAM

mufufu
24-12-2008, 01:32
Klasse video du linker til dér Glory Man United!!

Den her er også meget sjov :)
cN1LCLynkAM

haha den har jeg sku ikke set før. Fandme nice lavet.

timberunited
27-12-2008, 12:58
Fedt at se de to spillere fra Galatasaray har heller ikke lyst til at lægge sig ud med ham. :lolol:

Et eller andet sted bør man vel være ligeglad med, hvordan de andre spillere har det med Schmeichel og magtkampe om parkeringspladser og hvad har vi.

Han gjorde jobbet. Det eneste der ikke var så smart var klubskiftet til City. Det kunne jeg godt have undværet. :devill: Men han havde vel en drøm om at være i Manchester igen.

snegl
11-01-2009, 14:37
Jeg er ved at læse Kurt Thyboes selvbiografi "Kurt. Storyteller" - og han fyrer den ene tvivlsomme sandhed af efter den anden. Meget sjovt, men man ved godt nok heller ikke hvad der er sandt og hvad der er usandt.

Jeg faldt over en rimlig bemærkelsesværdig situation omkring Schmeichel i finalen i 99 hvor tilskuerne kaster ting efter ham:

Jeg var der, på Camp Nou, den nat, Peter Schmeichel vandt Champions League-finalen med Manchester United i et hysterisk drama, da Manchester United scorede to mål i overtiden ... og United med den bedrift fuldførte den magiske triple ... mesterskab, pokaltitel og Champions ... men stærkest fra den nat står evigt det billede, da Peter varmer op, og publikum kyler al mulig frugt efter ham, og til sidst flyver sateme en stol gennem luften og ind på græsset ... og jeg ser Peter så pissecool samle den stol op, vende sig om, sætte sig med ansigtet vendt mod publikum og så metodisk begynde at kyle al den frugt tilbage i hovedet på pøbelen ... der til sidst overgiver sig, rejser sig og gi'r den supercool Peter stående ovationer

Er der nogen der har hørt om den situation skulle have fundet sted?

Danielsen
11-01-2009, 14:44
Jeg er ved at læse Kurt Thyboes selvbiografi "Kurt. Storyteller" - og han fyrer den ene tvivlsomme sandhed af efter den anden. Meget sjovt, men man ved godt nok heller ikke hvad der er sandt og hvad der er usandt.

Jeg faldt over en rimlig bemærkelsesværdig situation omkring Schmeichel i finalen i 99 hvor tilskuerne kaster ting efter ham:

:lolol: nej! Men jeg skal da lige ha' fat i dem jeg kender der også var dér!

snegl
11-01-2009, 14:45
Hehe det lyder helt absurd. Men fandme godt lavet hvis det er sket.

Dr. Adams
11-01-2009, 14:58
Schmeichel er måske et arrogant svin, men også den bedste målmand nogensinde. Casillas, Buffon, Cech, Kahn, VDS og alle de andre klassemålmænd. Go home!

hBrp3sKtRL0

Jeg er helt vild med den her video. Det er fedt hvordan han efter hver en klasseredning han laver, lige uddeler verbale øretæver til sine holdkammerater!

United-Allan33
11-01-2009, 15:02

Jeg må indrømme jeg tvivler stærkt på det, det skulle være underligt at den historie ikke havde fundet vej til den engelske eller danske presse.. eller i diverse selvbiografier

poullen
11-01-2009, 17:45
Jeg tvivler på at Kasper Schmeichel kan nå farmands niveau, da det er tæt på det umulige :devilll:
Men hvis han bare nærmer sig hans fars niveau mener jeg da klart at vi skal hente ham til Old Trafford.

ja han gør det trods alt meget godt selvom han har det efternavn og sin far at leve op til :d

poullen
11-01-2009, 18:17
Jeg er helt vild med den her video. Det er fedt hvordan han efter hver en klasseredning han laver, lige uddeler verbale øretæver til sine holdkammerater!

Får Manchester nogensinde en bedre målmand? Jeg tror det ikke :P

Christensen
11-01-2009, 19:06
Får verden nogensinde en bedre målmand? Jeg tror det ikke.

poullen
11-01-2009, 19:17
nej du har nok ret :D

RAppel
18-02-2009, 09:57
http://www.bold.dk/nyt/Schmeichel-Verdens-bedste-defensiv

Enten så er Schmeichel helt galt på den eller så er intervieweren mht Rio/Vidic-forholdet. :)

Hr Hansen
18-02-2009, 10:04
http://www.bold.dk/nyt/Schmeichel-Verdens-bedste-defensiv

Enten så er Schmeichel helt galt på den eller så er intervieweren mht Rio/Vidic-forholdet. :)

Rio Ferdinand er da blevet en af verdens bedste hvis ikke verdens bedste forsvarsspiller efter han har taget Vidic koldblodighed til sig i presset situationer! før prøvede Rio at spille bolden væk eller drible selvom han var presset af 2-3 modstandere, nu losser han den udover stregen hvis det er nødvendigt!

Sp jeg kan helt klart godt følge den vudering som Peter giver!

Glory Man United
18-02-2009, 10:10
Og her er så originalinterviewet fra BBC (og denne gang er oversættelsen vist god nok fra bold.dk).

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/7895343.stm

Nauer
18-02-2009, 13:22
Nogen burde henvise Schmeichel til "Man U" tråden.

Casper
10-08-2009, 22:03
Lidt apropos diskussionen om målmanden på unites hold i øjeblikket
Pl8P2w0OjoE

RAppel
14-08-2009, 16:09
Ha ha, vidste sgu ikke han hed Boleslaw til mellemnavn :D

Det siger wiki i hvert fald

dannigizmo
16-04-2011, 00:29
Det her kan egentlig både postes her og i Rooney-tråden, men jeg synes, vi skal have fat i den gamle tråd.

De, der så Champions League-optakt for nylig, ved, at Schmeichel udtalte sig (for United-fans) noget underligt omkring Rooney. Jeg så det ikke selv, men han skulle angiveligt have sagt, at Rooney burde søge en anden klub en United, fordi han (altså Rooney) ikke ser glad ud i Manchester. Hentet fra FourFourTwo sagde han følgende:

"It would be good for him to play for another club. Real Madrid, under [Jose] Mourinho, is someone that could handle him and get the best out of him.

"

"It is painful to say that the best player you have - which he is at United - is better off trying something new.

"

"United will probably not sell him to another English club, but a change of scenery would help."

Nu har den kære Schmeichel så forsøgt at glatte lidt ud ved at klarificere, hvad han mente. Ifølge FourFourTwo har Schmeichel skrevet følgende på Twitter:

"Was asked what would make Rooney happy. Only suggested a new challenge would make him happy. Never said he SHOULD move."

"I don't want anyone, especially Rooney, leaving United but he doesn't look happy at the place."

Haslund
16-04-2011, 03:19
Det her kan egentlig både postes her og i Rooney-tråden, men jeg synes, vi skal have fat i den gamle tråd.

De, der så Champions League-optakt for nylig, ved, at Schmeichel udtalte sig (for United-fans) noget underligt omkring Rooney. Jeg så det ikke selv, men han skulle angiveligt have sagt, at Rooney burde søge en anden klub en United, fordi han (altså Rooney) ikke ser glad ud i Manchester. Hentet fra FourFourTwo sagde han følgende:

"It would be good for him to play for another club. Real Madrid, under [Jose] Mourinho, is someone that could handle him and get the best out of him.

"

"It is painful to say that the best player you have - which he is at United - is better off trying something new.

"

"United will probably not sell him to another English club, but a change of scenery would help."

Nu har den kære Schmeichel så forsøgt at glatte lidt ud ved at klarificere, hvad han mente. Ifølge FourFourTwo har Schmeichel skrevet følgende på Twitter:

"Was asked what would make Rooney happy. Only suggested a new challenge would make him happy. Never said he SHOULD move."

"I don't want anyone, especially Rooney, leaving United but he doesn't look happy at the place."

Helt ærlig kan jeg sgu ikke se den udtalelse skulle være så forfærdelig. DA han sagde det var det tydeligt, at han netop mente, at det kunne være godt for Rooney snarere end godt for United - eller for så vidt at det var noget han håbede ville ske.

Når det så er sagt synes jeg egentlig det var en ret dum udtalelse. Men det skyldes mere dette:"Mourinho, is someone that could handle him and get the best out of him". Det virker jo nærmest som om han har glemt hvem det er der er manager for United :)

Glory Man United
16-04-2011, 09:40
Fuldstændig tåbelig udtalelse. Som jeg ser det, er det Schmeichel som ikke føler sig tilpas. Det kribler jo i ham for at være EKSPERTEN. Altså Laudrup og Elkjærs job. Så får han chancen, fordi Elkjær (tydeligvis aftalt og iscenesat) spørger ham. Den kære Peter vil så gerne lave en kontroversiel udtalelse og siger PRÆCIS som FourFourTwo beskriver det. Schmeichel havde vel ikke regnet med, at historien dagen efter var at læse på SkySports o.lign.

Skulle Mourinho være bedre for Rooney end Fergie? Så er det da vist godt Balotelli ikke kom til United, for ham kunne Mourinho ikke styre overhovedet...

Fjols hvis du spørger mig

Bugge
16-04-2011, 10:02
Fuldstændig tåbelig udtalelse. Som jeg ser det, er det Schmeichel som ikke føler sig tilpas. Det kribler jo i ham for at være EKSPERTEN. Altså Laudrup og Elkjærs job. Så får han chancen, fordi Elkjær (tydeligvis aftalt og iscenesat) spørger ham. Den kære Peter vil så gerne lave en kontroversiel udtalelse og siger PRÆCIS som FourFourTwo beskriver det. Schmeichel havde vel ikke regnet med, at historien dagen efter var at læse på SkySports o.lign.

Skulle Mourinho være bedre for Rooney end Fergie? Så er det da vist godt Balotelli ikke kom til United, for ham kunne Mourinho ikke styre overhovedet...

Fuldstændig enig.

Schmeichel var en fantastisk målmand, men han er svagt begavet og evner på ingen måde at være på TV. Den eneste grund til at jeg ikke tager mit eget liv når jeg ser CL optakt er at han er United fan, hvilket dulmer min selvmordstrang.

Og hvad er det i øvrigt for et latterligt tidspunkt han kom med den udtalelse på? Rooney er on fire og havde lige scoret en ultra vigtigt mål mod Chelsea på udebane og gik helt i selvsving da han scorede.

Hvorfor skal han kæfte op på sådan et tidspunkt? Ikke nok med at udtalelsen er så idiotisk at han burde spærres inde for den, han vælger også at brække den op på det mest upassende tidspunkt.

What a wank..

schousboe9
16-04-2011, 10:23
Schmeichel havde vel ikke regnet med, at historien dagen efter var at læse på SkySports o.lign.

Ikke lige 'dagen efter', men alligevel... http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6860701,00.html

zhagzi
16-04-2011, 10:33
Det tydeligører blot den forfærdelige tendens der er kommet med, hvis man er pensioneret fodboldspillere, så er man selvskreven til at blive 'ekspert' i et studie med optakt. Det helt forkert efter min mening.

robinho
16-04-2011, 10:39
Det tydeligører blot den forfærdelige tendens der er kommet med, hvis man er pensioneret fodboldspillere, så er man selvskreven til at blive 'ekspert' i et studie med optakt. Det helt forkert efter min mening.

Uanset ens tidligere status som spiller eller ej, er alle berettiget til at have deres egen mening. Bare fordi en udtalelse går imod united skal man ikke indskrænke overfor folk at undgå den slags. Det er jo ikke det gamle sovjet ;)

United DK
16-04-2011, 10:39
Det Schmeichel kunne i målet, kan han ikke på mange andre områder. Han er sgu et fjols når det kommer til stykket, og jeg kan ikke se hvilke store problemer der gør, at Rooney skulle smutte ned til Madrid, eller et andet land. Folk er altid efter ham i England, men sådan vil det også blive i Spanien, han er en type der er nem at hade for modstanderne, fordi han af og til laver en svinestreg. I mine øjne skal han bare bruge den dårlige atmofære, til at fyre op under sig selv, på samme måde som Ronaldo gør det, og han bliver jo også altid piftet ud.

Glory Man United
16-04-2011, 11:11
Uanset ens tidligere status som spiller eller ej, er alle berettiget til at have deres egen mening. Bare fordi en udtalelse går imod united skal man ikke indskrænke overfor folk at undgå den slags. Det er jo ikke det gamle sovjet ;)

Hhahahahahhaha. Har jo intet at gøre med, hvem "han holder med". Hans udtalelse bar præg af manglede intelligens, intet andet! Og dit indlæg er så endnu et i rækken, som vel bare skal kategoriseres som et Rasmus-modsat et

MC86
16-04-2011, 11:38

Fuldstændig enig. Det giver slet ingen menig af ham at sige..

Kan det ikke passe han også har sagt 2 gange nu at Rooney ville til City?

Det mindes jeg aldrig at have hørt Rooney sige. Tværtimod.

MOHoegsted
16-04-2011, 11:43
Rooney virker da ellers glad nu, måske ikke da det ikke kørte for ham, men han virker utrolig glad nu.

MC86
16-04-2011, 11:46
Rooney virker da ellers glad nu, måske ikke da det ikke kørte for ham, men han virker utrolig glad nu.

Jeg synes også han virker meget glad nu, og det er en fornøjelse at se. Virkelig træls han ikke er med i dag, men vi skal nok vinde alligevel:)

Grothen
16-04-2011, 12:32
Fuldstændig enig. Det giver slet ingen menig af ham at sige..

Kan det ikke passe han også har sagt 2 gange nu at Rooney ville til City?

Det mindes jeg aldrig at have hørt Rooney sige. Tværtimod.

To gange kan på ingen måde gøre det. Hver eneste gang de har talt om Rooney i år, siger Schmeichel, at Rooney ville til City, og at aftalen mere eller mindre var på plads.

Hvilke kilder han har den historie fra, skal jeg ikke kunne sige. Men han skal være glad for, at han havde talent i målet, for det besidder han ikke på ret mange andre områder.

JakobR
16-04-2011, 12:41
Han burde holde sig til at lægge gulve. Manden er en komplet idiot og har egentlig aldrig haft nogen stor stjerne hos mig.

Det irriterer mig grænseløst, at nogen, der egentlig burde kende til, hvad der sker omkring klubben, i virkeligheden ikke ved en skid.

Men det er vel bare sandt, hvad Keane skrev i sin bog. Schmeichel er en medieluder.

Baunie
16-04-2011, 12:58
Schmeichel aner intet om, hvad der foregår i engelsk fodbold. Han vil bare gerne se sådan ud.

Han kan dog leve længe på kommentaren for nogle år siden i forbindelse med en Liverpool-kamp, hvor han sagde noget lignende.

"Velkommen tilbage fra reklamepausen. Nu nåede vi heldigvis ikke at høre You'll Never Walk Alone"

zhagzi
16-04-2011, 13:03

Det handler om at være vært på et fodbold magasin. Ikke at have sin holdning. Jeg synes ikke en vært skal komme med sine subjektive holdninger omkring spillere eller omvendt. Det irriterer mig faktisk at man så tydeligt kan høre Peter er United fan, når han snakker inden en United kamp.

Som vært bør man være neutral i min bog, og så lade de andre 'eksperter' snakke.

Casper
16-04-2011, 13:37
Det handler om at være vært på et fodbold magasin. Ikke at have sin holdning. Jeg synes ikke en vært skal komme med sine subjektive holdninger omkring spillere eller omvendt. Det irriterer mig faktisk at man så tydeligt kan høre Peter er United fan, når han snakker inden en United kamp.

Som vært bør man være neutral i min bog, og så lade de andre 'eksperter' snakke.

Hvis alt var sort-hvidt, så ville et fodboldprogram blive kedeligt. Ser dog aldrig CL-programmerne eller andre fodboldprogrammer selv.

schousboe9
16-04-2011, 13:45

Det kan jeg ikke se noget problem i. Jeg kan godt forstå, at du vil have en neutral vært, men ingen kan fortænke ham i at være United-mand. Ligesom Mølby er Liverpool, Kjeldberg er Chelsea og Elkjær vistnok er italiensk. Det har altsammen en meget logisk forklaring, og hvis de oven i købet kan smide lidt gas efter hinanden på den konto, så synes jeg nu, det er fint nok.

MOHoegsted
16-04-2011, 13:53
Det er nu også svært at få en vært eller ekspert som ikke er fan af et hold.
De skal jo have noget viden om fodbold, og det har man mest af tidligere erfaring.

Man kan næsten ikke undgå at få en ekspert eller vært der holder med et hold.
Det kan mærkes på Schmeichel men det er ikke noget der går mig på, om jeg så var Liverpool fan.

Don Kafai
16-04-2011, 14:17
Måske er mit krav til TV-underholdning meget lavere end gennemsnittets, men jeg er stor fan af CL-optakten når den består af Laudrup, Elkjær og Schmeichel.

Jeg har heller ikke de store problemer med Peter S som vært, og som United-fan er det da kun en fornøjelse at der kommer fokus på vores hold.

Jeg vil da langt hellere have farvede værter og eksperter, end jeg vil have det de har på Canal 9, hvor en blank kvinde er vært, og Tøfting er den ubetingede ekspert på Premier League.

MC86
16-04-2011, 14:41
Måske er mit krav til TV-underholdning meget lavere end gennemsnittets, men jeg er stor fan af CL-optakten når den består af Laudrup, Elkjær og Schmeichel.

Jeg har heller ikke de store problemer med Peter S som vært, og som United-fan er det da kun en fornøjelse at der kommer fokus på vores hold.

Jeg vil da langt hellere have farvede værter og eksperter, end jeg vil have det de har på Canal 9, hvor en blank kvinde er vært, og Tøfting er den ubetingede ekspert på Premier League.

Jeg synes som sådan også det er meget godt, men tror det folk er trætte af, er Schmeichels kommentar om Rooney skulle tage til real, pga Mourinho osv, og at Rooney var mm. fra at skrive under med City. Det pissede også mig meget af, men ellers synes jeg nu det er fint nok med deres optakter.

ChristianR
16-04-2011, 15:15
Det kan jeg ikke se noget problem i. Jeg kan godt forstå, at du vil have en neutral vært, men ingen kan fortænke ham i at være United-mand. Ligesom Mølby er Liverpool, Kjeldberg er Chelsea og Elkjær vistnok er italiensk. Det har altsammen en meget logisk forklaring, og hvis de oven i købet kan smide lidt gas efter hinanden på den konto, så synes jeg nu, det er fint nok.

Helt enig. Det er kun fint med lidt spas og subjektivitet i studiet. Det er positivt, at de kan give lidt udtryk for, at der er følelser indblandet.

Kommentatoren under kampen skal derimod være objektiv. Det synes jeg eksempelvis Morten Bruun gør rigtig godt. Mølby har sommetider problemer med det, og han kommer i ny og næ til at kalde Liverpool for 'vi' og 'os'.

Grothen
16-04-2011, 15:46
Det er helt fint, at Schmeichel, Laudrup, Elkjær og de andre stikker til hinanden i studiet. Problemet for mig er det konkrete eksempel med Schemichel, hvor han efterhånden mange gange i løbet af sæsonen stålfast fortæller seerne, at der blot manglede en underskrift fra Rooney, før han var på vej til den blå del af Manchester.

Optakterne har i langt de fleste tilfælde været fin underholdning for mig, men det er ikke godt nok, at man som vært (adskillige gange) konkluderer, at Rooney var på nippet til at skifte til City. Og så er det sådan set ligegyldigt, om det er ham eller en hvilken som helst anden spiller. Schmeichel skal have styr på sådan en sag, hvis han vil udtale sig om den.

United DK
16-04-2011, 15:51
Helt enig. Det er kun fint med lidt spas og subjektivitet i studiet. Det er positivt, at de kan give lidt udtryk for, at der er følelser indblandet.

Kommentatoren under kampen skal derimod være objektiv. Det synes jeg eksempelvis Morten Bruun gør rigtig godt. Mølby har sommetider problemer med det, og han kommer i ny og næ til at kalde Liverpool for 'vi' og 'os'.

Hvis Mølby omtaler Liverpool som vi og os, så er det ikke noget jeg finder fornærmende. Modsat Bruun med United har Mølby jo spillet for Liverpool, så hans forhold til klubben er lidt mere vi-agtigt, end Bruuns og vores forhold til United er, da vi aldrig kommer til at have noget at gøre med klubben som sådan.

Derudover synes jeg netop Bruun og Mølby med afstand, er de bedste og mest underholdende medkommentarore vi har herhjemme. Der er helt sikkert en grund til, at TV2 nu har prøvet 4-5 forskellige makkere til Flemming Toft, siden Mølby forlod TV2 til fordel for TV3. De er begge befriende ærlige, og selvom jeg ikke altid er enige i deres holdninger, så er ærlighed altid en dyd.

snegl
16-04-2011, 15:55

Jeg synes egentlig også at CL-optakten er noget af det eneste jeg gider se. Måske netop fordi værterne er farvede, men stadig er saglige nok til at debatten bliver okay fornuftig. Det er nok mest pga Elkjær/Laudrup. Måske er Elkjær farvet, men han har sgu sin charme..

Ulrik Vida Vinther
16-04-2011, 17:17
Jeg krummer tæer, hver gang Schmeichel taler om United. Specielt hvis jeg ser optakten med kammerater, som ikke er United-fans, bliver jeg decideret pinlig over ham.

Jeg kunne sagtens undvære, at Schmeichel HELE TIDEN taler om United, og om at han selvfølgelig håber de vinder, osv. Det begynder egentlig at kede mig en smule, og jeg ville ønske, at han kunne forholde sig mere neutralt..

Daniel
16-04-2011, 17:57
Jeg krummer tæer, hver gang Schmeichel taler om United. Specielt hvis jeg ser optakten med kammerater, som ikke er United-fans, bliver jeg decideret pinlig over ham.

Jeg kunne sagtens undvære, at Schmeichel HELE TIDEN taler om United, og om at han selvfølgelig håber de vinder, osv. Det begynder egentlig at kede mig en smule, og jeg ville ønske, at han kunne forholde sig mere neutralt..

Helt enig. Det er da fair nok, at der til en vis grad er en konkurrence i studiet omhandlende hvem de holder med, men man ser jo ikke fx Elkjær konstant påpege, at han holder med de italienske hold.