PDA

Se fuld version : Ny ejer i Shitty

Hinrichsen
01-09-2008, 10:15
Så er Shitty blevet overtaget af et arabisk firma..

Ham Shinatwra (aner ikke hvordan hans navn staves) solgte Shitty søndag nat

Hinrichsen
01-09-2008, 10:21
Abu Dhabi united group for development and investment er så navnet på denne arabiske nye ejer..

De siger at deres mål er at gøre Shitty til den største klub i PL, og at de forventer at Shitty ender i top 4 i denne sæson

RAppel
01-09-2008, 10:25
Så skulle de jo nok have været inde over noget før.

Der skal da heller ikke være en korrupt politiker som ejer af en fodboldklub

Feldthaus
01-09-2008, 10:27
top 4? hold da kæft, tror de skal starte med top 6.

Tvivler på at man lige sådan laver om på op 4 lige foreløbig, det har været rimelig fast de seneste år, og hold som Everton og Tottenham er vel også lidt foran shitty?

Hinrichsen
01-09-2008, 10:40
De skulle eftersigende være stinkende rige..

De snakker om at klubben kommer til at blive noget ala Chelsea dengang Abramovich overtog klubben

ChristianL
01-09-2008, 11:16
De skulle eftersigende være stinkende rige..

De snakker om at klubben kommer til at blive noget ala Chelsea dengang Abramovich overtog klubben

Det lyder fandme da irriterende, men de skal vist købe ordentligt ind i dag inden transfervinduet lukker, for et hold der knap nok kan komme forbi FC Midtjylland(DK's bedste hold) ender bare ikke i top 4 i PL..

RAppel
01-09-2008, 11:21
Det lyder fandme da irriterende, men de skal vist købe ordentligt ind i dag inden transfervinduet lukker, for et hold der knap nok kan komme forbi FC Midtjylland(DK's bedste hold) ender bare ikke i top 4 i PL..

Kan godt lide den måde du lige fik viftet med flaget på uden der var nogen der ligger mærke til det :D

Niko
01-09-2008, 13:24
fuck ikke flere rige spassere der bare vil ha noget nyt at lege med, og så lige Shitty af alle klubber. Men lige meget hvad vil vi altid være størst i Manchester! :mad:

United DK
01-09-2008, 14:52
Jeg er imod, at man via rigmænd køber sig til status, men det kunne nu være sjovt, hvis City rent faktisk kunne være med om mesterskabet, så Manchester-derbyet kunne få den ekstra dimension. Men udover Chelsea, kan jeg ikke komme på eksempler, hvor rigmænd har gjort en middelmådig klub, til en af verdens bedste, så lad os nu se.

Cap
01-09-2008, 15:52
Det er præcis sådan noget her der får mig til at miste lysten til at følge med - midterklubber (hvilket Chelsea vel ikke engang var) som pludselig får en masse penge udefra til at købe spillere og nu også Shitty. Jeg har som sådan ikke noget imod alle de penge som er i fodbold, da det er en naturlig del af en populær sport - klubberne tjener penge efter success, men sådan er det jo desværre ikke længere. Selvfølgelig er penge ikke alt - men hvis du kan købe hvem du vil (mere eller mindre) er det en ganske fornuftig start.

Hinrichsen
01-09-2008, 17:12
Så er det blevet bekræftet at City også har afgivet bud på Mario Gomez, David Villa og Robinho..

De har fanme ambitioner de arabere der!

Cap
01-09-2008, 17:36
17.26 Manchester City have lodged bids for Valencia's David Villa and Stuttgart's Mario Gomez.

Ligner mere og mere Chelski 2.

schousboe9
01-09-2008, 17:38
Jeg brækker fandme over alle de latterlige rigmænd, der lige får en fiks idé og vil lege lidt med en fodboldklub for at score en 'hurtig' fortjeneste og ikke en skid andet!

Burde satme forbydes ved lov! Det har intet med fodbold at gøre!

Gronkjor
01-09-2008, 18:02
Arrh flere rigmænd. Med de bud city har lagt på diverse spillere allerede skulle man tro, at det er de nye Chelsea:Smackden: Pisse træls at klubber uden "Historie" lige pludselig bare får fucking mange penge! :whine:

Nauer
01-09-2008, 18:06
Hørte lige at gruppen der har købt City er tre gange mere værd end Abramovich :confused:

Hinrichsen
01-09-2008, 18:09
Hørte lige at gruppen der har købt City er tre gange mere værd end Abramovich :confused:

Yup, de er stinkende rige.. De har også betalt "Cash" for klubben..

Så City har på ingen måde noget gæld

Gronkjor
01-09-2008, 18:10

Lyder dælme ikke godt:confused: Man må bare håbe spillerne vælger Shitty fra. Tror dog, at de nye ejere tilbyder dem så meget i løn, at de vil vælge Shitty:whine:

maxim
01-09-2008, 18:20
Det er sørgeligt efter min mening den drejning premier league er igang med.. om 10 år kan det jo være at city, stoke, west brom osv. er tophold, mens vi er midterhold..

Dog tror jeg ikke det når så vidt på så kort tid, men hvem ved? :'(

Hinrichsen
01-09-2008, 18:21
De har lavet en 3-års plan..

I år vil de ende i Top 4

Næste år vil de vinde PL

Og næste år igen vil de så vinde CL

Gronkjor
01-09-2008, 18:25

I år vil de ende i Top 4

Næste år vil de vinde PL

Men lad os nu se om de ikke skuffer, og der så sker det samme. Nemlig at araberne de skrider:)

Hinrichsen
01-09-2008, 18:30
Men lad os nu se om de ikke skuffer, og der så sker det samme. Nemlig at araberne de skrider:)

ja man kan da håbe..

Men de virker nu som en meget seriøs og proffesionel "organisation" eller hvad man nu skal kalde deres firma..

Efter sigende er direktøren arabiens Donald Trump, (det bliver han kaldt)
Og alt han sådan indtil videre har skudt penge i er efter sigende blevet en succes..

Men det bliver da spændende at se hvordan det går Shitty..
Hvis de skulle gå hen og blive et af topholdene i PL ville de jo også gøre lokal derbyet ekstra fedt

TrincoBoy
01-09-2008, 18:37

I år vil de ende i Top 4

Næste år vil de vinde PL

Lød Abramovic's plan ikke også således, da han købte Chelsea?

Hinrichsen
01-09-2008, 18:39
Lød Abramovic's plan ikke også således, da han købte Chelsea?

Noget lignende jo ;)

Men han har da også været tæt på

PerRonaldo
01-09-2008, 19:02
Ja nu går der rigtigt mange rygter imkring shitty.. seneste skud på stammen er at de er favorit til Robinho..

http://indkast.dk/index.php?nyhed=43701

Og det er officielt nu... Ja Robinho tænker kun på pengene...

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88627

TrincoBoy
02-09-2008, 08:44
Ja nu går der rigtigt mange rygter imkring shitty.. seneste skud på stammen er at de er favorit til Robinho..

http://indkast.dk/index.php?nyhed=43701

Og det er officielt nu... Ja Robinho tænker kun på pengene...

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88627

Mon ikke Robinho havde tænkt på fast spilletid, da han valgte City? Tror nu nok Chelsea kunne have tilbudt ham mere i løn end City.

Casper
02-09-2008, 09:03
Robinho fik bare at vide at "Manchester" var ude efter ham.

Jeg ville gerne se hans ansigt, når han finder ud af at det er City der var tale om :D

KennyN
02-09-2008, 09:17
Ja, gad sku os godt se Robinhos ansigtsudtryk når han står med den blå Shitty trøje fremfor Uniteds røde.. Selvfølgelig var han så utilfreds med Real Madrid, at han bare ville væk. Men hvor meget har han tænkt over City og deres niveau.? De kunne knap nok slå FC Midtjylland ud af UEFA Cuppen, og selv om FCM er et rigtig godt hold, er der langt fra dem til toppen af Europa og Premier League.. City kommer jo ikke i Champions League næste år, det er jeg ret sikker på..

En mand som nok ikke er specielt glad for de nye ejere af City, er UEFA præsident Michel PLATini. Generelt har jeg ikke meget tilovers for hans ideer og politik, men synes nu også det er ødelæggende med ejere som Abramovich og flere andre, der ødelægger sporten.. Selv om jeg ikke er meget for at sige det, er Uniteds ejere bedre på dette punkt end så mange andre.. Men Citys nye arabiske ejere, er vel næppe dårligere/bedre end Thaksin..

imc
02-09-2008, 09:19

Jeg ville gerne se hans ansigt, når han finder ud af at det er City der var tale om :D

Haha fandme klassegriner her til morgen. Har han så ikke 14 dages fortrydelsesret?

United DK
02-09-2008, 09:54

Var det ikke sådan historien var, da Anelka skiftede til City? George Weah blev vist også vildledt af det, men så kan folk jo bare kalde klubberne United og City, ligesom os andre.

Hinrichsen
02-09-2008, 11:13
Nå, men de har da lige været ude at markere at de vil være med hvor det er sjovest.. De har ikke engang ejet klubben i 24 timer og så gennemfører de den 5. største transfer i fodboldhistorien..

Tror nu ikke det bliver i denne sæson, men hvis de kaster om sig med penge på den måde, tror jeg ikke det var længe før jeg tror at Liverpool ikke længere er med i "The Big Four"

Holmskov
02-09-2008, 11:54
Robinho er en gold-digger.

han udtalte for noget tid siden at han ville væk fra Madrid, for der kunne han ikke udvikle sig til verdens bedste spiller da det er hans store mål. Hvad helvede laver du så i Shitty din natpotte ??!!

Han har følt sig tilsidesat da Real igen måtte indse at de ikke formår at trække verdens bedste spillere til deres cirkus mere i form af Ronaldos transfersaga.

Stakkels lille Robinho får ikke opmærksomhed nok. Glæder mig til at se ham i Premierleague. Tror overhovedet ikke han har fysikken til det, og når det går op for ham at trøjen er blå og ikke rød, så hyler han sgu nok igen.

Tim_rn
02-09-2008, 12:43
Robinho er en gold-digger.

han udtalte for noget tid siden at han ville væk fra Madrid, for der kunne han ikke udvikle sig til verdens bedste spiller da det er hans store mål. Hvad helvede laver du så i Shitty din natpotte ??!!

Han har følt sig tilsidesat da Real igen måtte indse at de ikke formår at trække verdens bedste spillere til deres cirkus mere i form af Ronaldos transfersaga.

Stakkels lille Robinho får ikke opmærksomhed nok. Glæder mig til at se ham i Premierleague. Tror overhovedet ikke han har fysikken til det, og når det går op for ham at trøjen er blå og ikke rød, så hyler han sgu nok igen.

Lennon og SWP er da mindre =)

Men hvis man lige lader tvivlen komme ham til gode. Han havde udsigt til at være i real i minimum 6 mnd hvor han tydeligvis ikke er værdsat mere, og sikkert har gjort sig nogle fjender ved at være så direkte som han er - eller han kan smutte til city som var hans sidste udvej og vænne sig til det engelske liv. Enten melder city sig ind i kampen om europas top pladser, ellers så kan han drage videre til chelsea derfra.

Han har nogle store ambitioner, for høje for nogle, men han skal da endeligt følge dem efter min mening. Det ser bedre ud for ham i city end det gør i real i mine øjne.

Dines
02-09-2008, 12:50
Fryder mig lidt, at Robinho ender i City. Jeg tror hverken ligaen eller Citys niveau matcher hans krav, så efter få år, er jeg sikker på, at han er væk igen. Robinho virker ikke til at have en stærk psyke, og han skal nok lige vende sig til, at der i England bliver gået til vaflerne. Jeg tror han får det svært, men på dagen er han en klassespiller. Dog for svingende i præstationerne.

Martinsen
02-09-2008, 13:40
Robinho i Chelsea tror jeg ville være et godt match, men Robinho i Shitty det kan jeg ikke se noget godt i. Hvis Hughes fortsætter hans stil som manager, kan jeg overhovedet ikke se hvordan Robinho skal kunne komme til at passe ind. Det ville have fungeret noget bedre under Scolaris vinger. Men alt i alt er jeg selvfølgelig glad for at fjolset valgte City fremfor Chelsea, da han ville have været en noget større trussel i Chelsea end han pt. er i City

Rasmus-K-J
02-09-2008, 14:21
Nu siger mange det er spildt at tage deril. tror han har tænkt primært på spilletid. Og hvis i kigger på Citys hold begynder de at se rimelige farlige ud.

Hart
Kompany
Richards
Dunne
Corluka
Zabelta
Garrido
Ben Haim
Onuoha
Ball
Elano
Johnson
SWP
Petrov
Robinho

Evans
Benjani
Ireland
Vassel
Bojinov
Sturridge

Synes fundamentet ser rimelig stærkt ud! synes de begynder at se bedre ud på papiret END liverpool, og med en angriber til og en central midt og måske en venstre og højre back ser det rigtigt stærke ud!

Men hvis Zabelta slår til tror jeg han bliver virkelig god! en Hargo type og en rooney type ville pynte.

United DK
02-09-2008, 14:31
Jeg tror heller ikke City er uden evner, hvis Mark Hughes får tid til at bygge holdet op.

Hart
Zabaleta - Dunne - Richards - Ball
SWP - Johnson - Elano - Petrov
Jo - Robinho

Det er vel nogenlunde deres start 11'er, og på papiret ser det fornugtigt ud, men jeg er spændt på at se Robinho i PL, for han er ret klejn, og der er jo nogle bjerg i de forskellige PL-forsvar, ikke mindst vores egne Rio og Vidic.

Benzet
02-09-2008, 14:33
Shittys hold ser ganske rigtig rimlig ud, og jeg er sikker på, at de nok skal få tiltrukket en masse navne til vinter. Hvis de virkelig er verdens rigeste klub nu, skal vi vel desværre til at regne dem for endnu en plastik-fantastisk klub i PL, der via en ordenlig indsprøjtning penge bagi kan vokse sig farlige ud af direkte ingenting. Man kan ikke helt kalde det for den grimme ælling, der bliver til en smuk svane. Men måske en grim ælling, der bliver endnu grimmere.

Vince
02-09-2008, 14:42
Corluka

Han er skiftet til Tottenham.

Damien
02-09-2008, 14:46
det lyder som om Abu Dhabi har store planer med City.. Måske er disse endnu vildere end Abramovich's projekt..Tør slet ikke tænke på hvor mange penge de vil pumpe i klubben

Husk City vil altid være en provins i fodboldens manchester...

Benzet
02-09-2008, 14:48
det lyder som om Abu Dhabi har store planer med City.. Måske er disse endnu vildere end Abramovich's projekt..Tør slet ikke tænke på hvor mange penge de vil pumpe i klubben

Husk City vil altid være en provins i fodboldens manchester...

Selv om det geografisk set er United, der ligger i provinsen, mens Shitty ligger i centrum :titte:

NtotheT
02-09-2008, 14:52
Jeg tror heller ikke City er uden evner, hvis Mark Hughes får tid til at bygge holdet op.

Hart
Zabaleta - Dunne - Richards - Ball
SWP - Johnson - Elano - Petrov
Jo - Robinho

Det er vel nogenlunde deres start 11'er, og på papiret ser det fornugtigt ud, men jeg er spændt på at se Robinho i PL, for han er ret klejn, og der er jo nogle bjerg i de forskellige PL-forsvar, ikke mindst vores egne Rio og Vidic.

Mener denne forsvarskæde er stærkere

Hart
Zabaleta/Onouha - Kompany/Dunne - Richards - Ball

United DK
02-09-2008, 15:12
Mener denne forsvarskæde er stærkere

Hart
Zabaleta/Onouha - Kompany/Dunne - Richards - Ball

Hvad er forskellen, andet end at du har garderet dig?

unitedforreal
02-09-2008, 15:22
Jeg må indrømme efter købet af city, så går der ikke længe før vi er den fattig klub i ligaen. Ja vi tjerner meget mere end de andre, men vores ejer har intet at falde tilbage på.

City = olie
Chelsea = olie
Liverpool, snart i olie hænder.
Manchester i den største gæld af alle de stor klubber, + vi har nogen lorte regler på vores stadion.

Jeg mener der skal nyt kød i toppen af united. En der elsker klubben / fodbold, og ikke kun tænker på penge.

Jeg mener at billterne skal blive billigere, fans har lov til at stå op og juble mere end 5 sec af gangen, eller hvad fanden reglen siger.

anyway mit pointe er, Vi skal have nyt kød snart i toppen, Holdet skal trods alt være i toppen af fodbolden i lang tid og ikke kun de næste 5-10 år.

RasmusP
02-09-2008, 15:26
Selv om det geografisk set er United, der ligger i provinsen, mens Shitty ligger i centrum :titte:

..deraf ordet "city" ;)

Men jeg tror nu også det varer et par år før folk ændre holdning til, hvem der er HOLDET i Manchester. Når man siger Manchester tænker langt de fleste jo automatisk Manchester United, mens færre tænker Manchester City. Og det tror jeg ikke ændre sig i de næste mange år.

Tim_rn
02-09-2008, 15:45
city er for min skyld velkommen til at blive verdens bedst klub. Be my guest, men for fanden. Hvis de begynder at smide 1,5 mia efter ronaldo, 1 mia efter torres, osv så er jeg fandme den første der står og taler for indførsel af diverse regler mod de skide rigmænd der skal lege med levende fodbolddukker.

KennyN
02-09-2008, 15:50
city er for min skyld velkommen til at blive verdens bedst klub. Be my guest, men for fanden. Hvis de begynder at smide 1,5 mia efter ronaldo, 1 mia efter torres, osv så er jeg fandme den første der står og taler for indførsel af diverse regler mod de skide rigmænd der skal lege med levende fodbolddukker.

Enig i at det er skidt med så mange udelandske ejere, der bare vil smide penge væk for sjov..
Håber United inden for få år, (og fodbolden generelt) bliver ejet af fansene..

Zubbi
02-09-2008, 16:02
Han er godt nok optimist ham den nye ejer .. Først vil han lige købe Ronaldo(Cristiano), og så napper han også lige Fabregas og Torres .. Mon ikke at de også snubber Rio og Vidic, og Casillas for den sags skyld ?:lolol:

weber
02-09-2008, 16:17
haha jo sikkert. men uanset hvad bliver de aldrig støre end de største nemlig MANCHEESTER UNITED:devilll::devill::lolol:"Rocking"

Gronkjor
02-09-2008, 16:39
Lad da bare Shitty få succes. Hvis de virkelig bliver så gode som de selv siger. Hvis de vinder noget med de Arabere vil det jo være mega falskt på en måde. Jeg tror ikke en gang City fans ville være stolte af, at købe sig til succes.

Uefa/Fifa må sku snart gøre noget overfor de rigmænd. Hvor kunne det iøvrigt være fedt hvis alle os fans samlede penge sammen til, at købe United:devill:

United DK
02-09-2008, 17:27

Hold nu op med det fis.

Vi er ikke et hak bedre selv, jo vi har bygget de fleste af vores meritter på egen avl, men anno 2008 er vi ikke meget bedre end Chelsea, City osv. Vi kaster om os med dyre indkøb.

Carrick, £18,6 mio.
Hargreaves, £17 mio.
Nani, £17 mio.
Anderson, £18 mio.

Samlet: £70,6 mio. på to år.

Derudover mangler vi Tevez, som vel heller ikke er helt billig.

Hvis man vil frem i fodboldverdenen anno 2008, og man er en mindre klub, så er man nødt til at få en rigmand forbi, der kan købe de bedste spillere, for det er utopi at tro, at City kan blive en potentiel mester med egen avl, og indkøb i Petrov-klassen. Jeg hilser udfordringen fra City velkommen, ikke fordi det hur mig, den måde de kommer frem i verden på, men rigmændene er ikke det største problem ved moderne fodbold, det er til gængæld, at fodboldklubber er blevet forretninger, og hvem var den første klub, der blev en forretning? Manchester United. Så vi kan takke "os selv" for, at rigmænd i dag vinder indpas i forskellige fodboldklubber.

Dines
02-09-2008, 17:35
Hold nu op med det fis.

Vi er ikke et hak bedre selv, jo vi har bygget de fleste af vores meritter på egen avl, men anno 2008 er vi ikke meget bedre end Chelsea, City osv. Vi kaster om os med dyre indkøb.

Carrick, £18,6 mio.
Hargreaves, £17 mio.
Nani, £17 mio.
Anderson, £18 mio.

Samlet: £70,6 mio. på to år.

Derudover mangler vi Tevez, som vel heller ikke er helt billig.

Selvfølgelig bruger vi også mange penge i dag, for at følge med tiden, men forskellen er, at vi har kæmpet os frem til vores økonomi og status. Det har Manchester City og Chelsea ikke. De har fået en rigmand, der pumper penge i klubben efter behag - før Glazer var vi verdens rigeste klub. Så der en forskel. Derudover ønsker vel 99% Glazer ud af vores klub, mens Chelsea og City er taknemmelige for, at de kan købe sig til succes. At vi så desværre ikke satser på vores egne talenter, er en skam. Men der må man jo vælge. Satse på egne talenter, og håbe på de slår igennem eller prøve sig af med store navne, der indtil videre har vist sig at være en god løsning. Mange ønskede Berbatov (inklusiv mig selv), men vi kunne ligeså godt have forsøgt os med Welbeck eller Campbell og givet dem chancen.

Så kunne det godt være, at det vil betyde færre trofæer, men der må man jo vælge. I dag, tror jeg, at det er umuligt at have et halvt homeground hold, der kan spille med om trofæerne. Derudover var og er Class of 92 kulet noget helt specielt, som måske kommer hvert 50 år?

PerRonaldo
02-09-2008, 17:38
Lad da bare Shitty få succes. Hvis de virkelig bliver så gode som de selv siger. Hvis de vinder noget med de Arabere vil det jo være mega falskt på en måde. Jeg tror ikke en gang City fans ville være stolte af, at købe sig til succes.

Uefa/Fifa må sku snart gøre noget overfor de rigmænd. Hvor kunne det iøvrigt være fedt hvis alle os fans samlede penge sammen til, at købe United:devill:

Jeg tror da at de fleste Chelsea fans er stolte over det, så hvorfor skulle det være så meget anderledes med Shitty??

Kranse
02-09-2008, 17:45
Jeg er delt over det her City shit..

For: Prøv og tænk jer nogle sindsygt vilde derby det kommer til at blive? I forvejen er de vilde, men med et City hold der (næsten) kan matche vores vil det jo nå op til helt nye højder!

Imod: Jeg er mere og mere bekymret for denne udvikling med en masse rigmænd der overtager middelmådige klubber og giver dem kassen. Tror dog bare ikke der er så meget at gøre ved det.

Derudover kunne jeg sagtens se City få nogle verdensklasse spillere til vinter/næste sommer. Grund: Penge betyder rigtig meget. Næsten alle spillere tænker på penge først, og derefter på hvilken klub osv.

United DK
02-09-2008, 17:50
Selvfølgelig bruger vi også mange penge i dag, for at følge med tiden, men forskellen er, at vi har kæmpet os frem til vores økonomi og status. Det har Manchester City og Chelsea ikke. De har fået en rigmand, der pumper penge i klubben efter behag - før Glazer var vi verdens rigeste klub. Så der en forskel.

Selvfølgelig, men vi blev jo ikke verdens rigeste klub, på den gammeldags måde, nej, vi tjente til gængæld en masse penge, på alt udenfor grønsværen, og så kan man selvfølgelig hylde klubben for det, men om man tjener sine penge, ved at klemme dem ud af fansene, i form af den nye udebanetrøje, CL-trøje osv. hvert år, eller om man bare får pengene af en, der har en masse penge, det er for mig det samme. Ingen af delene, er i den rette ånd.

Don Kafai
02-09-2008, 17:54
Hvis man vil frem i fodboldverdenen anno 2008, og man er en mindre klub, så er man nødt til at få en rigmand forbi, der kan købe de bedste spillere, for det er utopi at tro, at City kan blive en potentiel mester med egen avl, og indkøb i Petrov-klassen. Jeg hilser udfordringen fra City velkommen, ikke fordi det hur mig, den måde de kommer frem i verden på, men rigmændene er ikke det største problem ved moderne fodbold, det er til gængæld, at fodboldklubber er blevet forretninger, og hvem var den første klub, der blev en forretning? Manchester United. Så vi kan takke "os selv" for, at rigmænd i dag vinder indpas i forskellige fodboldklubber.

Jeg er fuldstændig enig, men en vigtig pointe, som Dines også er inde på, er, at det Chelsea hold vi kender i dag, er skabt på 3-4 år. Man hentede verdens bedste træner, og gav ham frit valg på alle hylder.

United har brugt mange penge i samme klasse, men Glazer kom ikke og gav Ferguson frit valg på samtlige hylder. Havde han gjort det, havde vi nok ikke købt Van der Sar (2 millioner) og Park (3,5 millioner) i Glazers første transfervindue.

Vi har fået ny gigasponsor, vi har vundet Premier League back-to-back, og sidste sæson vandt vi den største turnering man kan vinde som klub. Overdrevent sagt er det derfor den største selvfølge i verden, at vi kan opruste med spillere af Berbatovs kaliber.

City lå i 1. division for ikke så mange år tilbage. United var verdens største klub da Glazer overtog.

Don Kafai
02-09-2008, 17:57
eller om man bare får pengene af en, der har en masse penge, det er for mig det samme. Ingen af delene, er i den rette ånd.

Det kan være det ikke er i den rette ånd, men det er da i den grad ikke det samme.

At man har en dygtig ledelse som skaber en god forretning er en ting, men at man får pengene foræret udefra har da intet med det andet at gøre.

Oscar
02-09-2008, 17:58
Fodbold er jo også en forretning. Hvis ikke det var en forretning, havde professionel fodbold aldrig set dagens lys, og så var Manchester United stadig Newton Heath med frivillige spillere.
Jeg synes (uden at det lyder for selvforherligende), at United falder uden for kategorien af ny-rige pengemaskiner. Pengene er først og fremmest kommet på baggrund af sportslig succes, derefter af en kompetent stab, der har formået at promovere Utd. Det er ikke muligt at sælge noget, der ikke er noget ved - ergo brandet Manchester United (evt også Manchester United FC) er grundlagt på grønsværen, siden markedsført over hele verden.

Det jeg virkelig ikke kan tage ved shitty overtagelsen er, at inden for 2 år render alle drenge uden fodboldhjerne rundt i deres kvalmende lyseblå trøje fordi de har købt den ene eller den anden stjerne. Chelsea var slemt, men lidt acceptabelt fordi den ikke virkede helt gal i starten - se bare nu. At det så endda er shitty...vor herre bevares, nu skal bindippers også bare have succes, så ser vi noget jeg ikke havde troet vi skulle opleve i den nære fremtid.

PerRonaldo
02-09-2008, 18:02
Jeg syesn virkelig også det er en kedelig tildens, med alle de rigmænd. Men de har været med til at gøre England til verdensbedste liga, uden Chelsea til at sætte nye standarder, så tror jeg ikke på at England var den stærkeste idag.

Jeg synes ikke det er positivt og at England overhovedet kan være stolte over at have verdens stærkeste liga, for som man også kan se ved dette transfer vindue, så bliver der købt mange mange udlændninge, for mange mange penge, og det synes jeg ikke er særligt positivt.

5 mia har engelske klubber brugt på spiller indkøb i dette vindue, det er jo sindsygt!!

Ud af 130 nye spillere er 93 udlændinge!

Dines
02-09-2008, 18:17
Ud af 130 nye spillere er 93 udlændinge!

Ser ikke godt ud. Er det ikke noget med, at 70% af dem der spillede i Premier League sidste sæson var udlændinge? Personligt er jeg stolt over, at vi kan i vores ideel opstilling mønstre mindst 5 nogle gange 6 englændere på banen. Godt nok er det de bedste engelskespillere i landet, men hellere det end Arsenal, hvor man kun har Walcott som reel englænder, der spiller. Noget af det jeg frygter meget ved en ny manager efter Ferguson, er netop, at han vil smide mange af de britiske spillere af holdet... Fletcher, O'Shea, Neville og Brown vil nok aldrig have muligheder i truppen, hvis træneren hed Arsene Wenger.

Benzet
02-09-2008, 18:48
Fedt motivationsgrundlag for størstedelen af Citys spillere, når deres nye ejer allerede siger, at de vil hente omkr. 18 nye spillere til vinter. Så ved de fleste vel godt, hvad klokken er slået for deres fremtid i klubben.

SantasLittleHelper
02-09-2008, 19:15
Fedt motivationsgrundlag for størstedelen af Citys spillere, når deres nye ejer allerede siger, at de vil hente omkr. 18 nye spillere til vinter. Så ved de fleste vel godt, hvad klokken er slået for deres fremtid i klubben. Lad os håbe at de graver sig så langt ned, at Robinho, Gerrard, Torres, Villa, Gomez, osv kommer til at kæmpe i the Championship i stedet for om the Championship ;)

United DK
02-09-2008, 20:21
Jeg er fuldstændig enig, men en vigtig pointe, som Dines også er inde på, er, at det Chelsea hold vi kender i dag, er skabt på 3-4 år. Man hentede verdens bedste træner, og gav ham frit valg på alle hylder.

United har brugt mange penge i samme klasse, men Glazer kom ikke og gav Ferguson frit valg på samtlige hylder. Havde han gjort det, havde vi nok ikke købt Van der Sar (2 millioner) og Park (3,5 millioner) i Glazers første transfervindue.

Vi har fået ny gigasponsor, vi har vundet Premier League back-to-back, og sidste sæson vandt vi den største turnering man kan vinde som klub. Overdrevent sagt er det derfor den største selvfølge i verden, at vi kan opruste med spillere af Berbatovs kaliber.

City lå i 1. division for ikke så mange år tilbage. United var verdens største klub da Glazer overtog.

Det har ikke noget at gøre tiden siden Glazer, men tiden omkring starten af 90'erne, hvor vi ikke havde vundet et mesterskab i over 20 år, og var langt efter Liverpool, men så fandt man i United ud af, at man kunne tjene store penge, på ting udenfor grønsværen, og selvom der var det arbejde der skulle gøres, så gav det os stadig en kæmpe fordel overfor konkurrenterne, som blev sejlet agter ud. Liverpool kunne ikke følge med os, fordi vi havde mange flere penge, til at købe klassespillere, mens de måtte nøjes med Rigobert Song, Eric Meijer, Igor Biscan, Sean Dundee og en over the hill Karl-Heinz Riedle. Pointen er, at godt nok lå vi ikke i 1. division, men vi var heller ikke et tophold, da pengene begyndte at rulle ind fra ting, der ikke har noget med fodbold at gøre.

United DK
02-09-2008, 20:23
Det kan være det ikke er i den rette ånd, men det er da i den grad ikke det samme.

At man har en dygtig ledelse som skaber en god forretning er en ting, men at man får pengene foræret udefra har da intet med det andet at gøre.

Der er forskel, men begge ting er stadig røgne, altså ved at en fodboldklub er en forretning, hvor pengene er foran alt andet.

sreddy
02-09-2008, 20:42
Hold nu op med det fis.

.

Tak

Dejligt at der midt i sumpen af utrolig tåbelige "De andre er slemme, vi er engle"-kommentarer også var en fornuftens stemme.

Jeg elsker ikke rigmænd. Jeg så gerne man fik indført lønloft og alle mulige andre begrænsninger. Men mens man i United har nydt utrolig godt af den vilde kapitalisme som gjorde klubben så stjernerig fordi den havde succes på det rettetidspunkt, så har det jo samtidig gjort at det er UMULIGT for andre end den samme faste stamme af klubber at blande sig i toppen. Gabet har fået lov i den frie kapitalismes navn at vokse sig gigantisk mellem top3-4 og resten.

Med mindre man får ren rigmand indover. Men så er "nogen" pludselig meget stærk modstandere af kapitalismen og kapitalstrømmen.

For en mere neutral tilskuer er det befriende hvis Premier League kunne blive mere spændende end hvilken af 3 klubber der bliver mester. Og hvis vi ikke vil indføre NFL-tilstande, så kan jeg godt glæde mig over at der i det mindste er udsigt til bare lidt mere konkurrence i PL.

Benzet
02-09-2008, 20:58
Forskellen for mig er, at City får en ejer, der lige pludselig vil og måske kan forvandle en klub til noget helt andet, end den var tidligere. City vil ikke være til at kende, når tranfervinduet lukker til vinter, og City som dens fans kender den nu, vil aldrig komme igen. Derimod har den ordinære Unitedfan knap nok se på vores hold, at vi er blevet overtaget af en privat "mand". Intet ser ud til at være forandret på overfladen, selv om dele af vores oprindelige sunde forretningsgrundlag er smadret i atomer. Man kan på ingen måde sige, at United via overtagelsen har købt sig til en status eller standpunkt, som vi ikke havde før - snarere tværtimod. Derimod har/vil klubber som især Chelsea og City forvandle sig voldsomt pga de organisatioriske og økonomiske ændringer.

Selvfølgelig vil jeg gerne bytte Glazer lige over for Citys araber uden at blinke med øjenene. Men det skyldes udelukkende, at araberne næppe ville bringe United i samme økonomiske uføre, som Glazer har gjort. Faktisk så jeg helst, at sådanne overtagelser i det hele taget kunne forhindres.

Don Kafai
02-09-2008, 20:59
Det har ikke noget at gøre tiden siden Glazer, men tiden omkring starten af 90'erne, hvor vi ikke havde vundet et mesterskab i over 20 år, og var langt efter Liverpool, men så fandt man i United ud af, at man kunne tjene store penge, på ting udenfor grønsværen, og selvom der var det arbejde der skulle gøres, så gav det os stadig en kæmpe fordel overfor konkurrenterne, som blev sejlet agter ud. Liverpool kunne ikke følge med os, fordi vi havde mange flere penge, til at købe klassespillere, mens de måtte nøjes med Rigobert Song, Eric Meijer, Igor Biscan, Sean Dundee og en over the hill Karl-Heinz Riedle. Pointen er, at godt nok lå vi ikke i 1. division, men vi var heller ikke et tophold, da pengene begyndte at rulle ind fra ting, der ikke har noget med fodbold at gøre.

Jeg er ikke nogen ekspert i United-tiden for 20 år siden, men som jeg kan forstå, så var det penge som United tjente, og ikke fik foræret.

Der er jo forskel på finde en lotto-kupon på gaden der er 3 mio kr værd, og det at tjene pengene efter 10 års fuldtidsarbejde.

Det du i grunden så er utilfreds med, er jo som sådan ikke rigmænd in particular, men mere det faktum, at fodbold er blevet en forretning?

snegl
02-09-2008, 21:04
City's ejer er angiveligt 10 x rigere end Abramovic.

Utrolig synd for fodbolden at vi nu får 2 x Chelsea, og dermed 5 hold til at konkurrere om 4 CL pladser. Det vil uden tvivl gøre ligaen meget mere spændende, men hvordan et segunda hold som City fortjener at få en Joakim Von And forstår jeg ikke. Vi har i det mindste selv været gode købmænd (Det skal vi på ingen måde "klandres" for eller sidestilles med Abramovic/Abu Dhabi for)

Forestil jer det scenario, at vi en dag ryger uden for top 4. Det sker nok ik de næste 3-4 år, men det kan ske - og hvis det sker ryger hele Glazers budget. Det kunne også være Arsenal eller Liverpool der gik ned. I så fald kom der måske bare en ny arabisk investor?

Sorry hvis jeg lyder som en dommedagsprofet. Det er bare utænkeligt at City ikk vil få lige så stor succes som Chelsea når de har 10 x så mange penge. Min tankegang er heller ikke møntet på i år, men på de næste 5-10 år.

Jeg synes et internationalt lønloft vil være helt på sin rette plads. Der vil med sikkerhed komme lignende handler i fremtiden med ejerskab af klubber. Det ærgrer mig at det er så svært at gøre noget ved det.

snegl
02-09-2008, 21:05
Faktisk så jeg helst, at sådanne overtagelser i det hele taget kunne forhindres.

Hørt. Gid alt var så vel.

bomber
02-09-2008, 21:06
Jeg vil da håbe at deres plan går fuldstændig i vasken for det er træls at der kommer en klub som bare kan købe spillere alt efter om de har lyst eller ej. tror bare desværre det lykkedes for dem. Men er spændt på om de nu får hentet de verdens stjerner som de snakker om de vil hente...chelsea hentede jo ikke de helt store stjerner som city vil til at hente..

RAppel
02-09-2008, 21:10
http://www.bold.dk/nyt/?vis=88662

Det er så sygt. De vil hente Ronaldo, Torres og Fabregas. De er syge i bolden. 18 nye spillere :D

De vil være større end Real og Madrid siger de. "Bare" fordi man har et godt hold skaber man ikke historie. Det tager mange år ;)

Mikke7
02-09-2008, 21:38
Synes, det er synd, at der kommer sådanne folk ind i fodboldverdenen - godt nok kommer der nye fans til, men for de "gamle" supportere vil det hele falde lidt til jorden, hvis hele holdet skiftes ud, hvilket vil ske, hvis man anskaffer sig 18 spillere.

Synes ikke, man kan sammenligne Glazers med shittys nye ejere - da Glazers ikke bare har givet ubegrænset med penge til SAF og Gill...

United DK
02-09-2008, 21:44
Jeg er ikke nogen ekspert i United-tiden for 20 år siden, men som jeg kan forstå, så var det penge som United tjente, og ikke fik foræret.

Rigtigt, men vi tjente ikke pengene (eller de fleste af dem) på fodbold, men på alt muligt andet. Det er ikke ulovligt, men det er heller ikke ulovligt, at få foræret penge.

Det du i grunden så er utilfreds med, er jo som sådan ikke rigmænd in particular, men mere det faktum, at fodbold er blevet en forretning?

Ja, det synes jeg heller ikke jeg har skjult. Jeg er godt nok fan af United, og det er jeg til min dødsdag, men i den perfekte verden, så var fodboldklubber ikke forretninger, der tjente penge på alt muligt andet end fodbold. Det er jo netop den overgang der har gjort, at feltet af potentielle mestre er så forsnævret, og man allerede inden sæsonen kan sige, at top 4 kommer til at bestå af os, Chelsea, Arsenal og Liverpool.

schousboe9
02-09-2008, 21:53
Jeg forstår ikke, hvorfor man har så dårlig samvittighed over, at vi nu har brugt massevis af penge på spillerindkøb igen.

Vi (klubben og forretningen Manchester United) har selv tjent hver eneste røde, reje vi har smidt efter Berbatov - og alle de øvrige indkøb - så at påstå, der ikke er forskel på os og de to nyrige wannabe-world dominators er mig komplet uforståeligt.

For der er da i dén grad forskel!

Det er allerede pointeret tidligere i tråden, at vi ikke bare en dag blev ringet op af en eller anden rigmand, der havde mistet sin røde brandbil og nu ville have et nyt stykke legetøj.
Bevares, vi blev så ringet op af en eller anden rigmand, der havde mistet sit amerikanske fodboldhold og istedet ville have et engelsk, men min pointe er motivet bag overtagelserne.

Glazer er her - desværre - i det lange løb. Han er ikke ude efter lidt hurtig underholdning og lidt spillen med pengemusklerne for skægs skyld. Han ser overtagelsen som en langsigtet investering, og vil sikkert først kunne høste frugten om min. 10 års tid.
Roman og Citys nye ejere vil derimod udelukkende lege kispus med klubben, dens fans og dens historie. De skider åbenlyst på, om de tjener på lortet, så længe de får lov at demonstrere deres enorme økonomiske formåen, er de godt tilfredse! De køber klubben uden tanke på de konsekvenser det får for de spillere og ansatte, som er der i forvejen, og undervejs har de fået ind i skallen, at man bare skal strø om sig med penge og vupti! Pludselig er man 'større end både Real Madrid og United'.

Jeg brækker mig sku!

Scolari havde fat i noget af det rigtige, da han sagde, at det sikkert ville tage Chelsea 50 år at nå op på Uniteds niveau i historisk og imagemæssig forstand. Det kommer sku ikke bare over en nat, jeg er ked af at sige det! Folk i reklamebranchen kalder det branding, og blot fordi en virksomhed over et par måneder smider adskillige kroner og øre i en reklamekampagne, betyder ikke, at man efter den pludselig er og opfattes som markedsleder. Sådan noget bygges op over længere tid, og det er lige præcis héri, at forskellen ligger:

United havde ikke brug for Glazer i sin tid, og vil heller ikke have det når han en dag smutter igen takket være vores meget sunde forretningsmæssige grundlag.

Hvis Araber-Allan eller Roman hev stikket ud i nat, ville begge klubber stryge i ruiner med en sådan hastighed, at selv Roskilde Bank ville fremstå stabilt!

Don Kafai
02-09-2008, 21:57
Ja, det synes jeg heller ikke jeg har skjult. Jeg er godt nok fan af United, og det er jeg til min dødsdag, men i den perfekte verden, så var fodboldklubber ikke forretninger, der tjente penge på alt muligt andet end fodbold. Det er jo netop den overgang der har gjort, at feltet af potentielle mestre er så forsnævret, og man allerede inden sæsonen kan sige, at top 4 kommer til at bestå af os, Chelsea, Arsenal og Liverpool.

Ja, men den verden du snakker om er jo komplet under jorden. Og det er ikke noget der er kommet med rigmænd, men blot er et resultat af, at fodbold er verdens mest berømte sport.

Det er jo mere emner som globalisering og kommunikation du pårører, end den rene fodboldånd.

United DK
02-09-2008, 22:11
Ja, men den verden du snakker om er jo komplet under jorden. Og det er ikke noget der er kommet med rigmænd, men blot er et resultat af, at fodbold er verdens mest berømte sport.

Det er jo mere emner som globalisering og kommunikation du pårører, end den rene fodboldånd.

Men rigmændene er kommet af, at fodbold er en forretning.

Don Kafai
02-09-2008, 22:50
Men rigmændene er kommet af, at fodbold er en forretning.

Præcis, og ikke omvendt.

At fodbold er en forretning var vel uundgåeligt. Du kan ikke finde andre popularitetshobbyer der ikke er gået kommerciel forretning i.

NaniTheDoN
02-09-2008, 23:43
De her araber er ikke kommet til shitty med den samme hensigt som Roman.

for Roman er det her en hobbie og intet med penge at gør, tvært imod er tilfældet ikke det samme med ARAB group. De er nogle af de rigste i verden og de bruger shitty til at markedsføre deres forretning, måske taber de på shitty men til gængæld tjener de dobbelt så meget på andet, og når de siger de vil byde 1,2 mia på ronaldo så er det ikke en spøg, en anden ting er at i Dubai og De arabiske emirates handler det også om respekt,

De nye ejer kommer til ændre meget i præmierleagues top 4 ingen tvil.

og de er kommet for at blive ( desværre )

Det er jeg helt sikker på,

Men ingen klub bliver større end THE RED :devilll: eller realmadrid de to klubber er på samme klasse

Flax_Generous
03-09-2008, 00:33
Roman Abramovichs personlige formue er på ca. 120 milliarder danske kroner. Abu Dhabi-familiens samlede værdi vurderes til at være mindst 2,5 billioner (2500 milliarder) danske kroner, mere sandsynligt 5 billioner danske kroner og måske endda hele 7-8 billioner danske kroner. De er altså et sted imellem 20 og 65 gange rigere end Abramovich. Det er lidt svært at afgøre præcist, men det er i hvert fald et svimlende højt beløb. Investorgruppen som købte City er dog næppe så meget værd, men bagmændene er altså.

Abu Dhabi er i øvrigt den rigeste stat i De Forenede Arabiske Emirater og er en af verdens absolut rigeste stater overhovedet. Det er den royale familie i denne stat som har købt City gennem en investeringsfond ledet af Sulaiman Al-Fahim. Jeg tror, at Citys midler er mere eller mindre ubegrænsede i forhold til alt andet vi har set i fodbold. Abramovichs Chelsea kommer til at ligne en amatørklub, hvis Abu Dhabi-familien virkelig agter at lade milliarderne rulle. Det kan f.eks. nævnes, at kongefamilien har brugt omkring 120 milliarder kroner, altså hvad der svarer til Abramovichs formue, alene på at udbygge Abu Dhabis kulturelle og turistmæssige tiltrækningskraft. At bruge 5 milliarder kroner på spillere til et fodboldhold er derfor ikke særlig meget. Det fortæller også lidt, at de på under 10 timer kunne stable verdens 5. dyreste spillerindkøb på benene. Forvent mere af den slags.

Det eneste som kan forhindre City i at blæse alle andre klubber ud af markedet rent økonomisk er, at Abu Dhabi-familiens investorgruppe rent faktisk er dette - en investorgruppe. Det betyder måske, at de forventer et eller andet af klubben på et eller andet tidspunkt og på en eller anden måde.

Når alt det er sagt er top 4 i år dog stadig komplet urealistisk. Mesterskab og Champions League indenfor 3 år er også et tåbeligt og kontraproduktivt mål at sætte sig. City er jo stadig grundlæggende det hold som tabte 8-1 til Middlesbrough for et par måneder siden + Robinho, Jo, SWP og Kompany.

United DK
03-09-2008, 06:34
Præcis, og ikke omvendt.

At fodbold er en forretning var vel uundgåeligt. Du kan ikke finde andre popularitetshobbyer der ikke er gået kommerciel forretning i.

Ligeså er det med rigmændene i fodbold, når man gør klubber til forretninger. Det er bare en del af den udvikling.

Glory Man United
03-09-2008, 07:57
Sjovt at tænke at Hughes ville sige op for 3-4 uger siden, fordi der blev solgt en spiller eller to bag hans ryg

Kristensen
03-09-2008, 08:38
Sjovt at tænke at Hughes ville sige op for 3-4 uger siden, fordi der blev solgt en spiller eller to bag hans ryg

Ja og nu bliver han i stedet fyret om 3 kampe?!

De kan ikke købe spillere de næste 4 måneder så skal vi ikke tro at de vælger at bruge pengene på 4-5 forskellige managers over den tid i stedet!

Jacob FG
03-09-2008, 09:54
Roman Abramovichs personlige formue er på ca. 120 milliarder danske kroner. Abu Dhabi-familiens samlede værdi vurderes til at være mindst 2,5 billioner (2500 milliarder) danske kroner, mere sandsynligt 5 billioner danske kroner og måske endda hele 7-8 billioner danske kroner. De er altså et sted imellem 20 og 65 gange rigere end Abramovich. Det er lidt svært at afgøre præcist, men det er i hvert fald et svimlende højt beløb. Investorgruppen som købte City er dog næppe så meget værd, men bagmændene er altså.

Abu Dhabi er i øvrigt den rigeste stat i De Forenede Arabiske Emirater og er en af verdens absolut rigeste stater overhovedet. Det er den royale familie i denne stat som har købt City gennem en investeringsfond ledet af Sulaiman Al-Fahim. Jeg tror, at Citys midler er mere eller mindre ubegrænsede i forhold til alt andet vi har set i fodbold. Abramovichs Chelsea kommer til at ligne en amatørklub, hvis Abu Dhabi-familien virkelig agter at lade milliarderne rulle. Det kan f.eks. nævnes, at kongefamilien har brugt omkring 120 milliarder kroner, altså hvad der svarer til Abramovichs formue, alene på at udbygge Abu Dhabis kulturelle og turistmæssige tiltrækningskraft. At bruge 5 milliarder kroner på spillere til et fodboldhold er derfor ikke særlig meget. Det fortæller også lidt, at de på under 10 timer kunne stable verdens 5. dyreste spillerindkøb på benene. Forvent mere af den slags.

Det eneste som kan forhindre City i at blæse alle andre klubber ud af markedet rent økonomisk er, at Abu Dhabi-familiens investorgruppe rent faktisk er dette - en investorgruppe. Det betyder måske, at de forventer et eller andet af klubben på et eller andet tidspunkt og på en eller anden måde.

Når alt det er sagt er top 4 i år dog stadig komplet urealistisk. Mesterskab og Champions League indenfor 3 år er også et tåbeligt og kontraproduktivt mål at sætte sig. City er jo stadig grundlæggende det hold som tabte 8-1 til Middlesbrough for et par måneder siden + Robinho, Jo, SWP og Kompany.

Hvad er din kilde på de svimlende høje summer de eftersigende råder over? Det er jo helt vanvittigt i forhold til hvor meget verdens rigeste mænd råder over. Det er godt nok ikke enkeltpersoner vi snakker om her, men alligevel.

Hinrichsen
03-09-2008, 10:12
Ja jeg læste i avisen igår at Abu Dhabi var god for "1 trillion pounds"

Hvor meget det så er ,vil jeg lade jer om at finde ud af.. Men synes det lyder som en sjat

Hald
03-09-2008, 10:45
Vil ha Ronaldo !! ha ha Dream on Shitty...
Hader dem snart mere end Chelsea.. eller vent er det ikke den samme klub?? ..

Oscar
03-09-2008, 10:59
Hader dem snart mere end Chelsea.. eller vent er det ikke den samme klub?? ..

Tjoo.. Same shit, different name.

Danielsen
03-09-2008, 12:17

Pisser godt indläg!!

Og jeg vil gi' dig ret! Der skal meget mere til end en masse penge, for og komme i top 4 i år og vinde PL + CL inden for 3 år. Det kräver for det förste, den rette mand til og lede alle de super stjerne, vi må gå ud fra köber. Og, det tror jeg slet slet ikke Hughes er. Hvem er det? Er det ikke nästen kun Fergie og The Speciel One, som kan det?

Kranse
03-09-2008, 14:36
Nu er det da snart for vildt:

http://www.onside.dk/node/15511

Ved ikke om jeg tror på det, medierne er nok temmelig gode til at gøre det endnu vildere.. Men om ikke andet, stadig sindsygt!

Mikke7
03-09-2008, 14:41

Ved ikke om jeg tror på det, medierne er nok temmelig gode til at gøre det endnu vildere.. Men om ikke andet, stadig sindsygt!

jo måske koger pressen lidt mere på det - men ja, det er sindsygt. Og det skulle ikke undre, hvis historien om Ruud er sand - de er sq ikk for kloge de arabere...
Dermed ikke ment, at Ruud ikke er god, men synes det er vildt, det de har gang i.
Men de kan self have en plan - men skulle den gå i vasken betyder det nok heller ikke så meget..

Dines
03-09-2008, 15:44

Lad os håbe de giver os den samme check til Ronaldo, hvor vi så skriver £200 mill. bare for at se om de så vil acceptere det?

Gronkjor
03-09-2008, 16:01
Lad os se om vi ikke kan få 700 millioner pund for Ronaldo. Så er gælden da væk:devill: Det virker som om, at de der Arabere har nok penge til det:D

Flax_Generous
03-09-2008, 16:06
Hvad er din kilde på de svimlende høje summer de eftersigende råder over? Det er jo helt vanvittigt i forhold til hvor meget verdens rigeste mænd råder over. Det er godt nok ikke enkeltpersoner vi snakker om her, men alligevel.
Abu Dhabi United Group, som har købt City, er en del af Abu Dhabi Investment Authority. ADIA er en semi-statslig investeringsfond som du kan læse om her (http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_Investment_Authority) og her (http://www.economist.com/finance/displaystory.cfm?story_id=10533428). Denne fonds samlede værdi er på et par trillioner, men det er svært at afgøre hvor meget den royale familie i Abu Dhabi har alene (om end kvalificerede bud fra Forbes, WSJ og Economist er på de 5 billioner) og endnu sværere at afgøre hvor meget subinvesteringsfonden ADUG har med sig. ADUG står der en lille smule om på Wikipedia her (http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_United_Group), men ikke meget.

Det er dog sikkert, at Sulaiman Al-Fahim, som er Abu Dhabi United Groups ansigt i Citys bestyrelse og ham som er kommet med de lettere excentriske kommentarer om Ronaldo, Fabregas og Torres, er mangemilliardær og en af de mest magtfulde mænd i hele Mellemøsten. Når han sætter sig sammen med den royale familie af Abu Dhabi, hvis konge Sheikh Khalifa alene har en personlig formue som matcher Abramovichs, er det altså komplet sindssyge beløb, de har til rådighed ... hvis de da ønsker det.

Problemet er, at man ikke kan vide deres værdi præcist, da deres personlige formue, deres stats olieindtægter og deres diverse investeringsfonder og disses investeringer (i banker, ejendomme og alt muligt andet) alle blandes. Jeg tror dog godt, at vi kan regne med, at City har fået sig nogle af de mest pengestærke bagmænd som overhovedet findes på denne planet. Spørgsmålet er så om City er en investering, en spredning af deres oliemilliarder, branding eller blot legetøj.

snegl
03-09-2008, 16:36
Det værste er at Citys fans ikke selv lader til at være begejstret for overtagelsen (udfra hvad jeg har læst på Citys danske forum. Jeg har et eller andet sted forståelse for den holdning.

Jeg bliver også selv træt af at spille CM med snyd efter et par dage.

Gronkjor
03-09-2008, 16:49
Ifølge Manutd.com Vil city også købe Kaka, og Messi. De har vel bare tænkt sig, at købe alle de bedste spillere i verden. Det er jo sindsygt!! Deres fans synes jo heller ikke at det er fedt.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BC7DF7CEC%2D3BC3%2D4859%2DA3 FD%2DFE4AAD215DD8%7D&redirectorid=news_story&newsid=6617452

SantasLittleHelper
03-09-2008, 17:10
Det værste er at Citys fans ikke selv lader til at være begejstret for overtagelsen (udfra hvad jeg har læst på Citys danske forum. Jeg har et eller andet sted forståelse for den holdning.

Jeg bliver også selv træt af at spille CM med snyd efter et par dage.

Hvad? Findes der Cityfans i DK? de må gemme sig godt, for jeg kender ikke nogen..

Benzet
03-09-2008, 17:28
Jeg har en kollega, der er Cityfan. Han plejer at gå stille med dørerne, men mener nu at tiderne vil skifte, og City vil overhale alt og alle. Ellers kan han kun prale med, at City ligger i hjertet af Manchester, mens han hårdnakket påstår, at United slet ikke hører til Manchester, men udelukkende Salford. Jeg lader manden tale, da jeg ved, at der ellers ikke er så meget at prale af som City fan ;) Men ellers meget skægt at diskutere Manchester og deres 2 klubber med en Cityfan.

RAppel
03-09-2008, 18:06
Hvis diskuterer I? Vi er røde de er blå?

srixon
03-09-2008, 22:42
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/oasis-united-fans-finansierer-city-indkoeb
- Det er vidunderligt at vide, at hver liter benzin, der købes af en United-fan, vil være med til at finasiere vores indkøb, afslutter Gallagher hånligt.

sikke en klovn :lolol:

RAppel
03-09-2008, 22:43
Ha ha, Cityfan eller ej så synes jeg det var griner :D

Jacob FG
04-09-2008, 06:37
Abu Dhabi United Group, som har købt City, er en del af Abu Dhabi Investment Authority. ADIA er en semi-statslig investeringsfond som du kan læse om her (http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_Investment_Authority) og her (http://www.economist.com/finance/displaystory.cfm?story_id=10533428). Denne fonds samlede værdi er på et par trillioner, men det er svært at afgøre hvor meget den royale familie i Abu Dhabi har alene (om end kvalificerede bud fra Forbes, WSJ og Economist er på de 5 billioner) og endnu sværere at afgøre hvor meget subinvesteringsfonden ADUG har med sig. ADUG står der en lille smule om på Wikipedia her (http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Dhabi_United_Group), men ikke meget.

Det er dog sikkert, at Sulaiman Al-Fahim, som er Abu Dhabi United Groups ansigt i Citys bestyrelse og ham som er kommet med de lettere excentriske kommentarer om Ronaldo, Fabregas og Torres, er mangemilliardær og en af de mest magtfulde mænd i hele Mellemøsten. Når han sætter sig sammen med den royale familie af Abu Dhabi, hvis konge Sheikh Khalifa alene har en personlig formue som matcher Abramovichs, er det altså komplet sindssyge beløb, de har til rådighed ... hvis de da ønsker det.

Problemet er, at man ikke kan vide deres værdi præcist, da deres personlige formue, deres stats olieindtægter og deres diverse investeringsfonder og disses investeringer (i banker, ejendomme og alt muligt andet) alle blandes. Jeg tror dog godt, at vi kan regne med, at City har fået sig nogle af de mest pengestærke bagmænd som overhovedet findes på denne planet. Spørgsmålet er så om City er en investering, en spredning af deres oliemilliarder, branding eller blot legetøj.

Mange tak for det præcise svar!

Har netop læst her til morgen, at Evertons ejer, Bill Kenwright, "råber" op efter en milliardær, fordi at klubben ikke kan følge med. Synes det er noget svineri at udstille sin klub på den måde, men det bliver nok desværre tendensen fremover.

Gronkjor
04-09-2008, 15:57
Fedt sagt af Giggs:D Man kan købe ikke bare sig til, at være verdens største klub. Det sker over mange år. Derfor kan de selvfølgelig godt blive et klasse hold, men de vil aldrig blive lige så anderkendt som United.

Dines
04-09-2008, 16:37

Så kan man også sige, at hver Budweiser, Pepsi eller Nike produkt, er med til at finansiere vores indkøb.

RuudVanNissetøj
04-09-2008, 16:48
Endnu en grund til, at jeg mener Oasis er verdens mest overvurderede bands....de snakker lort hele tiden. 40 års trofasthed....hmmm, og så sælger de deres sjæl til fanden hele to gange i løbet af et lille år!!

Uanset hvad, kan dette køb have store konsekvenser for fodboldverdenen. Man kan købe sig til succes, men det kræver tid og tålmodighed - spørgsmålet er om de overhovedet har det sidste hos ejerne. De første 2-3 år er jeg umiddelbart ikke bekymret for, da det tager tid at få et mesterhold op at stå. Derfra bliver det spændende, hvis altså de nye ejere vil smide så mange penge i klubben som de praler med!!

Baunie
04-09-2008, 17:07
Notice to all Manchester City Season Ticket Holders

Please note that over the coming weeks, you may see people occupying the seats near yours. Do not panic as we expect the situation to return to normal by October at the latest.

Kind regards,
MCFC

RAppel
04-09-2008, 17:08
tihi fnis

Danielsen
04-09-2008, 17:43
Notice to all Manchester City Season Ticket Holders

Please note that over the coming weeks, you may see people occupying the seats near yours. Do not panic as we expect the situation to return to normal by October at the latest.

Kind regards,
MCFC

LMAO!! :lolol:

snegl
04-09-2008, 19:34
Hvad? Findes der Cityfans i DK? de må gemme sig godt, for jeg kender ikke nogen..

http://www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php?t=995&mforum=manchesterc

Ja.. den er god nok.. De har deres eget forum. Var jeg heller ikke selv klar over før en måned siden.

United DK
04-09-2008, 20:03
Det er da godt at se, at Citys fans ikke bare vil have succes for en hver pris, og hylder deres nye ejere, som man så med Liverpools fans, da de to amerikanere købte deres klub.

RasmusP
04-09-2008, 20:39
Det er da godt at se, at Citys fans ikke bare vil have succes for en hver pris, og hylder deres nye ejere, som man så med Liverpools fans, da de to amerikanere købte deres klub.
Ja, det bemærkede jeg også, da jeg lige kiggede derinde. De gider ikke at se på små drenge der går i citytrøjer, og som ikke aner hvad det er for en klub.
Jeg synes faktisk også det er fedt med den trøje der er blevet lavet, hvor der står: we were here when we were shit.

Så nu har Cityfansene både magtet at tie i et minut, den 10. februar, og de har vist at de ikke bare lader sig rive med, fordi de bliver købt. Man begynder jo næsten at få respekt for de cityfans:D

Glory Man United
04-09-2008, 20:43
På den anden side: 90% af alle fans starter sådan. En lille dreng, der har et idol i en stor klub. 9 ud af 10 herinde er da også fans af United pga succesen og ikke historien eller andet. Av turde jeg virkelig skrive det? :p

Krede
04-09-2008, 20:49
På den anden side: 90% af alle fans starter sådan. En lille dreng, der har et idol i en stor klub. 9 ud af 10 herinde er da også fans af United pga succesen og ikke historien eller andet. Av turde jeg virkelig skrive det? :p

Præcis - personligt startede det med The King. Historien, legenderne og myter har jeg slugt lige siden.

United DK
04-09-2008, 20:49

Det er da rigtigt nok, men hvor vil du hen med det?

ChristianR
04-09-2008, 20:50

Tjae.. fascinationen starter jo et sted, og det er da sjældent, at en 10-årig knægt kender meget til en fodboldklubs historie. De kan dog godt fornemme, hvem der er de helt store personligheder og fodboldspillere som Cantona, Schmeichel osv. De kan også se, hvem der vinder trofæerne.

Glory Man United
04-09-2008, 20:52
Det er da rigtigt nok, men hvor vil du hen med det?

At Liverfools fans i bund og grund bare ville have trofæer. Havde vi heller ikke vundet mesterskabet siden....siden....siden...siden 1990, så ville en milliard eller to fra et par amerikanere måske være mere velset

Tjae.. fascinationen starter jo et sted, og det er da sjældent, at en 10-årig knægt kender meget til en fodboldklubs historie. De kan dog godt fornemme, hvem der er de helt store personligheder og fodboldspillere som Cantona, Schmeichel osv. De kan også se, hvem der vinder trofæerne.

Var vel i bund og grund også det jeg skrev!

ChristianR
04-09-2008, 20:57
Var vel i bund og grund også det jeg skrev!

Jojo. Misforstod nok bare hensigten med dit indlæg så med det der "Turde jeg virkelig skrive det". For jeg tror da, at de fleste er enige.

United DK
04-09-2008, 20:58
At Liverfools fans i bund og grund bare ville have trofæer. Havde vi heller ikke vundet mesterskabet siden....siden....siden...siden 1990, så ville en milliard eller to fra et par amerikanere måske være mere velset

Om vi så ikke havde vundet mesterskabet siden 1967, så ville jeg ikke ønske, at vi blev købt af nogen, bare så vi havde større mulighed for nogle titler. Det er for falsk til mig.

Glory Man United
04-09-2008, 21:01
Om vi så ikke havde vundet mesterskabet siden 1967, så ville jeg ikke ønske, at vi blev købt af nogen, bare så vi havde større mulighed for nogle titler. Det er for falsk til mig.

Se det er jo heldigvis aldrig noget, vi kan komme til at se ;) Skrev jo også, hvordan det generelt ville være.
PS jeg er ligeså frelst som dig. Fra 79-92 oplevede jeg 3 FA Cups, 1 Liga cup, og 1 europa Cup for Pokalvindere....så jeg er der også i modgang :p

United DK
04-09-2008, 21:08
Se det er jo heldigvis aldrig noget, vi kan komme til at se ;) Skrev jo også, hvordan det generelt ville være.
PS jeg er ligeså frelst som dig. Fra 79-92 oplevede jeg 3 FA Cups, 1 Liga cup, og 1 europa Cup for Pokalvindere....så jeg er der også i modgang :p

Et eller andet sted kunne det være godt, med en virkelig downtid, hvor vi ikke kvalificere os til CL, og er langt fra mesterskabet, for at teste ens loyalitet, for i mine 13 år som United-fan, har den dårligste ligaplacering været en 3. plads, og vi har vundet otte mesterskaber, tre FA Cups, to CL-titler og en Liga Cup. Så lejligheden til at vise sin loyalitet, har ikke været der, og sådan som fodbold er skruet sammen i dag, så kommer den måske aldrig.

Glory Man United
04-09-2008, 21:10
Et eller andet sted kunne det være godt, med en virkelig downtid, hvor vi ikke kvalificere os til CL, og er langt fra mesterskabet

May you rest in piece...

Kofoed
04-09-2008, 21:15
Et eller andet sted kunne det være godt, med en virkelig downtid, hvor vi ikke kvalificere os til CL, og er langt fra mesterskabet, for at teste ens loyalitet, for i mine 13 år som United-fan, har den dårligste ligaplacering været en 3. plads, og vi har vundet otte mesterskaber, tre FA Cups, to CL-titler og en Liga Cup. Så lejligheden til at vise sin loyalitet, har ikke været der, og sådan som fodbold er skruet sammen i dag, så kommer den måske aldrig.

Kan godt følge dig.. Jeg har ikke været fan så forfærdelig længe, og har udelukkende været med i modgang, og kunne et eller andet sted også godt tænke mig noget rigtig modgang, så jeg kunne bevise over for mig selv og andre at jeg ikke blot er her pga. pokalerne.. Og så kunne det være sjov at se hvem der ligeså stille listede ud herfra..
Men på den anden side håber man jo ikke at klubben kommer i modgang, bare så man kan bevise noget for sig selv..

United DK
04-09-2008, 21:19
Men på den anden side håber man jo ikke at klubben kommer i modgang, bare så man kan bevise noget for sig selv..

Nej, for som fan skal man jo også håbe det bedste for ens klub.

snegl
04-09-2008, 21:47
Ja, det bemærkede jeg også, da jeg lige kiggede derinde. De gider ikke at se på små drenge der går i citytrøjer, og som ikke aner hvad det er for en klub.
Jeg synes faktisk også det er fedt med den trøje der er blevet lavet, hvor der står: we were here when we were shit.

Så nu har Cityfansene både magtet at tie i et minut, den 10. februar, og de har vist at de ikke bare lader sig rive med, fordi de bliver købt. Man begynder jo næsten at få respekt for de cityfans:D

Hehe det skal lige siges at jeg ikke tror at holdningen på det danske city forum nødvendigvis er hvad den generelle City holdning er. Der er garanteret folk der er yderst lykkelige for endelig at komme til at slåsse med om mesterskaber gennem oliepenge. Heriblandt Oasis mongolerne.

Tim_rn
04-09-2008, 22:33
May you rest in piece...

Om det er et eller to stykker er vel ligegyldigt..

Gronkjor
05-09-2008, 15:23
Man burde lave en regel som gjorde, at alle klubber skulle køre med overskud. Fx at hvis City tjener 200 Mio på et år må de ikke bruge mere end det. Kunne være en fed regel der ville gøre, at man skulle kæmpe for at få succes:devill:

weber
05-09-2008, 22:58
faktisk god ide.

RasmusP
05-09-2008, 23:07
faktisk god ide.
Ejjj, weber, det ville altså være skide rart, hvis du gad argumentere for dine holdninger. Det bliver mere interessant for os andre at læse hvad du skriver, hvis du argumenterer.

Bare et råd :)

EDIT:
..Og nu glemte jeg sgu at skrive det jeg først ville ha skrevet. Flot..

Man burde lave en regel som gjorde, at alle klubber skulle køre med overskud. Fx at hvis City tjener 200 Mio på et år må de ikke bruge mere end det. Kunne være en fed regel der ville gøre, at man skulle kæmpe for at få succes
Kan du ikke prøve uddybe hvad du mener. For hvad så hvis en klub har underskud (ligesom os)?

Det lyder lidt som Platinis ideer. Altså, sådan noget med at klubber ikke må bruge penge de ikke har..

Casper
05-09-2008, 23:10
Man burde lave en regel som gjorde, at alle klubber skulle køre med overskud. Fx at hvis City tjener 200 Mio på et år må de ikke bruge mere end det. Kunne være en fed regel der ville gøre, at man skulle kæmpe for at få succes:devill:

Det vil ikke være holdbart på nogen måde og vil kun føre til at klubberne bliver ødelagt endnu mere, da klubberne så skal ud og finde pengene et andet sted

SantasLittleHelper
05-09-2008, 23:24
Det vil ikke være holdbart på nogen måde og vil kun føre til at klubberne bliver ødelagt endnu mere, da klubberne så skal ud og finde pengene et andet sted

Udover det er der vel også mange klubber der kører med underskud. Hvad skal der så ske med dem? Det vil vel egentlig bare cementere de store klubbers position, mens de små/middelklubberne bare ville glide længere væk fra toppen grundet mangel på midler. Men den seneste udvikling skal helt klart stoppes IMO, men det bliver bare svært uden man for alvor pisser klubberne af. Hvis de eksempelvis bliver udelukket af Champions League, ville Chelsea, AC Milan og United da være de første til at slå sig sammen om en ny europæsik liga der uden tvivl nok skal få opbaknig med kæmpemæssige sponsoraftaler grundet de klubber der kommer til at spille i den. Et fair lønloft er jeg heller ikke overbevist om vil kunne fungere, uden et decideret draft-system og det vil være næsten umuligt at implementere i hele verden. Udover det forhindrer det jo ikke rigmændene i at udbetale store bonusser, forskellige former for kompensation og signon-fees. Men hvad kan vi ellers forsøge os med?

Interessant er det dog hvorfor disse rigmænd netop vælger engelske klubber. Er der et hul i netop den engelske lovgivning der kan gøre at rigmændene ikke har den samme risiko for at miste deres penge?

Gronkjor
06-09-2008, 10:26
Ejjj, weber, det ville altså være skide rart, hvis du gad argumentere for dine holdninger. Det bliver mere interessant for os andre at læse hvad du skriver, hvis du argumenterer.

Bare et råd :)

EDIT:
..Og nu glemte jeg sgu at skrive det jeg først ville ha skrevet. Flot..

Kan du ikke prøve uddybe hvad du mener. For hvad så hvis en klub har underskud (ligesom os)?

Det lyder lidt som Platinis ideer. Altså, sådan noget med at klubber ikke må bruge penge de ikke har..

Ja ved godt vi har underskud, men vi tjener jo stadig mere end vi bruger. Chelsea har jo fx flere hundrede millioner i underskud hvert år, fordi de bruger langt flere penge end de tjener.

Elrantiri
06-09-2008, 14:35
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1052163.ece

Alt for grineren hvis det er sandt :lolol:

OnlyUnited
06-09-2008, 14:43
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1052163.ece

Alt for grineren hvis det er sandt :lolol:

Det er sandt, så det selv på video
Idiot han er, det viser bare at han skulle hurtigst muligt væk fra real madrid og så vælger han city fordi de giver nok mere i løn end de gør i chelsea

Tim_rn
06-09-2008, 14:56
Gid vore spillere og resten af folkene omkring verden ville være lige så ærlige som den kære Fabregas.

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88825

Nicholaj
06-09-2008, 16:53
En af mine gode venner i Manchester har netop sendt mig et billede af siddy's nye spilledragt:

http://img246.imageshack.us/img246/5076/shittyhl3.png

Nicholaj
HHWATBB

Feldthaus
06-09-2008, 16:57
hahaha nice

RasmusP
06-09-2008, 17:04
Ja og de har sgu også fået nyt logo.

http://img402.imageshack.us/img402/6203/newmancitycrestqm7.jpg

Logoet symboliserer Thaksin som er fra Thailand, og den nye trøje symboliserer de nye ejere som er fra Arabien..

Baunie
08-09-2008, 14:19
Citys nye ejere har netop holdt pressemøde.

http://www.youtube.com/watch?v=I9bQs2t-3P0

ChristianR
08-09-2008, 14:42
Citys nye ejere har netop holdt pressemøde.

http://www.youtube.com/watch?v=I9bQs2t-3P0

Hahaha:lolol:

SantasLittleHelper
09-09-2008, 10:57

Aprospros Oasis:

http://www.youtube.com/watch?v=xtfliWt2EsQ&feature=related

UNITED, UNITED, UNITED!

United DK
09-09-2008, 11:07
Aprospros Oasis:

http://www.youtube.com/watch?v=xtfliWt2EsQ&feature=related

UNITED, UNITED, UNITED!

Tag den, wanker! :D

Oscar
11-09-2008, 16:36
De vil være verdens største klub.. der er lige 30 års arbejde foran jer:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=30081924&o=all&op=1&view=all&subj=9116785302&aid=-1&id=1374993431&oid=9116785302#pid=3450201&id=671710370

Og der mangler endda lige et ChL trofæ.

Youthsquad
19-09-2008, 18:35
Enig, men bare formanden hos dem der har overtaget c... er 10 gange rigere end Abramosick...syntes devære også de virker lydhøre idet det er lykkedes Hughes at overbevise dem om ikke at signe gamle Ronaldo...:(