PDA

Se fuld version : Ben Amos

KennyN
31-08-2008, 16:58
http://img166.imageshack.us/img166/7779/amosax6.jpg

Ben Amos
Nr.: 40
Født: 10. april 1990
Land: England

JDK
29-10-2009, 14:34
Så har Darren Ferguson lejet Ben til Petersborough

Fint har får lidt erfaring den vej, men det er vel begrænset hvor meget det klan nå at blive, da det kun er en måned frem og det er grundet at deres normale målmand har karantæne... Men han får i hvert fald kamp i weekenden mod Barnsley - som vi jo lige har slået :D

http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-junior-laaner-hos-farmand

Kasper United
29-10-2009, 14:45
Ja, vi må håbe, han bliver bedre, end den anden Ben. Der skal i hvert fald snart til at ske noget, eller så kan United godt få købt en ny keeper efter VDS!
Men når det er sagt, bliver det spændende at følge Amos. Håber på, at det bliver vores fremtids keeper :trophy:

United DK
29-10-2009, 14:49
Hvis Ben Amos skal blive 1. valg i United, så gå der jo nok en hel del år endnu. Han er kun 19, og det er meget ungt for en målmand. Han kunne være 2./3. valg de næste 5-6 år, og så få noget spilletid i Liga Cuppen, og måske endda FA Cuppen, og så må vi se hvordan og hvorledes.

Dines
29-10-2009, 19:49
Fint nok, at han kan få lidt mere erfaring. Det bliver svært for ham at blive førstemålmand i United, men Foster og TK har jo ikke just slået igennem og VDS holder nok ikke meget længe mere (han bliver 39 år i dag - tillykke btw) - derfor skal man aldrig sige aldrig med Amos og jo mere og jo tidligere førsteholdserfaring Amos får jo bedre.

Hille
03-06-2010, 12:15
http://indkast.dk/index.php?nyhed=66908&turnering=&hold=&nation=&

Åbanbart et halv stort talent vi har haft rendende på reserve holdet det sidste stykke tid! :D

RAppel
03-06-2010, 12:23
Hvad skal vi så med en ny målmand? :D

Thepostman
03-06-2010, 12:25

Åbanbart et halv stort talent vi har haft rendende på reserve holdet det sidste stykke tid! :D

Hvis de så bare gad at stave rigtig til Schmeichel :(

Kasper United
03-06-2010, 14:17

Nu har jeg ikke set noget til ham, men det lyder da spændende med sådan en ung talentfuld målmand. Jeg håber klart, han kan blive vores fremtids målmand, så vi ikke behøver at investere i en ny dyr målmand.

United DK
03-06-2010, 15:46
Vi taler så ikke om, at han i sin udlejningsperiode hos Molde har været Tippeligaens ringeste målmand rent statistisk. ;)

http://www.bold.dk/fodbold/Norge/Tippeligaen

Dines
03-06-2010, 18:38

Hvorfor skal indkast altid gøre et stort nummer ud af ingenting. Træt af det. Velkommen i førsteholdstruppen Amos!

MosaverB
03-06-2010, 18:42
Hvorfor skal indkast altid gøre et stort nummer ud af ingenting. Træt af det. Velkommen i førsteholdstruppen Amos!
Præcis.
- Velkommen I førsteholdstruppen.

Ludvig
08-12-2010, 09:42
Spillede en god fin kamp mod Valencia, og virkede okay sikker. Lige udover at fejl udspark.
Bliver spændende mellem Lindegaard og Amos.

Krede
08-12-2010, 09:58
Spillede en god fin kamp mod Valencia, og virkede okay sikker. Lige udover at fejl udspark.
Bliver spændende mellem Lindegaard og Amos.

Jeg synes også, at han gjorde en god figur. Amos er en meget ung fyr, men han virker alligevel forbløffende rolig. Jeg læste også for noget tid siden Eric Steele udtalte sig om Amos. Han så et meget stort talent i ham. Steele skulle jo gå for, at være den bedste GK coach i England. Han står blandt andet bag udviklingen af Joe Hart.

I det hele taget bliver det spændende at se, hvad der sker på målmandsfronten til sommer. Amos og Lindegaard er sikre. TK ryger nok bort. Det føler jeg mig overbevist om. VdS stopper. Det må betyde, at vi er på udkig efter endnu en målmand. Hvem det bliver aner jeg simpelthen ikke. Man kunne forestille sig, at det bliver en mere rutineret keeper.

Zubbi
08-12-2010, 10:26
Jeg synes også, at han gjorde en god figur. Amos er en meget ung fyr, men han virker alligevel forbløffende rolig. Jeg læste også for noget tid siden Eric Steele udtalte sig om Amos. Han så et meget stort talent i ham. Steele skulle jo gå for, at være den bedste GK coach i England. Han står blandt andet bag udviklingen af Joe Hart.

I det hele taget bliver det spændende at se, hvad der sker på målmandsfronten til sommer. Amos og Lindegaard er sikre. TK ryger nok bort. Det føler jeg mig overbevist om. VdS stopper. Det må betyde, at vi er på udkig efter endnu en målmand. Hvem det bliver aner jeg simpelthen ikke. Man kunne forestille sig, at det bliver en mere rutineret keeper.
Lur mig, om vi ikke køber Buffon til sommer!
Fergie køber nok ikke en ung herre som Neuer, Adler eller de Gea. Jeg tror at vi køber Buffon, som IMO, er verdens klart bedste keeper!
Stensikker, gode reflekser, nogenlunde ved fødderne og så er han rigtig god ude i feltet også!
Ja, han minder mig en del om VDS!

United DK
08-12-2010, 14:12
Fergie køber nok ikke en ung herre som Neuer, Adler eller de Gea. Jeg tror at vi køber Buffon, som IMO, er verdens klart bedste keeper!
Stensikker, gode reflekser, nogenlunde ved fødderne og så er han rigtig god ude i feltet også!

Når man tænker på, hvor meget han har været skadet de senere år, så synes jeg man går for langt, når man kalder ham verdens bedste. Jeg så nu også hellere, at Lindegaard fik en ærlig chance, og ikke bare er hentet ind, for at spille 2. violin for et vrag.

MOHoegsted
08-12-2010, 15:25
tja det kunne også netop være spændende at købe en ung dom David de Gea, jeg er sikker på mindst 1 så slår igennem, og det er vel også rigeligt med spilletid til dem alle.

United DK
08-12-2010, 15:51
tja det kunne også netop være spændende at købe en ung dom David de Gea, jeg er sikker på mindst 1 så slår igennem, og det er vel også rigeligt med spilletid til dem alle.

Godt nok var der engang, hvor man ikke kunne forestille sig, at de 11 bedste ikke startede alle kampe, men jeg tror aldrig rotationshalløjet bliver en del af målmandsposten. Der skal være et klart 1. valg, og ikke 25 kampe til hver.

NtotheT
08-12-2010, 18:35

Verdens bedste? Er Rio også verdens bedste forsvarsspiller, selvom han ikke har spillet fodbold rigtigt i snart to år? Buffon har jo været mere på briksen hos fysio'en end på banen, og han har hellere ikke set så himmelsk ud for Juventus i forrige sæson og i sidste sæson.

Casillas er verdens bedste uden tvivl. Jeg ved godt, at man ikke skal anvende sine egne meninger som facitliste, men nogle gange er der bare nogle, man ikke burde sætte en finger på, og Casillas er jo bare fænomenal af en målmand!

Amos skal vi lige passe med at rose for meget. Han havde en god kamp, og jeg håber, han slår igennem, men vi skal huske på, at en målmand i United ikke kun er god, fordi han har gode skills. Hans mentale egenskaber skal også være gode. Dem mener jeg ikke, at vi lige fik det helt store indtryk af i går. Han er stadigvæk MEGET ond i målmandsår, så vi kan træne meget med ham. Jeg håber, at hans mentale egenskaber bliver vilde, for han gjorde et godt indtryk i går, og lad os håbe, at klubbens akademi en dag kan danne navn til at have skabt en verdensklasse målmand i Amos.

NtotheT
08-12-2010, 18:37
Godt nok var der engang, hvor man ikke kunne forestille sig, at de 11 bedste ikke startede alle kampe, men jeg tror aldrig rotationshalløjet bliver en del af målmandsposten. Der skal være et klart 1. valg, og ikke 25 kampe til hver.

Tja, gårdagens kamp var nummer 150 i træk, hvor Ferguson havde lavet mindst en ændring i forhold til kampen før. Benitez, you dumb piece of shit.

K and the big B
08-12-2010, 18:39
Casillas er verdens bedste uden tvivl. Jeg ved godt, at man ikke skal anvende sine egne meninger som facitliste, men nogle gange er der bare nogle, man ikke burde sætte en finger på, og Casillas er jo bare fænomenal af en målmand!

Så det er facit? Jeg mener f.eks. VDS er verdens bedste.

NtotheT
08-12-2010, 18:44
Så det er facit? Jeg mener f.eks. VDS er verdens bedste.

Det er selvfølgelig din mening, men jeg synes bare, at Casillas burde være indiskutabelt, men det er i orden du har den mening. Jeg opfatter bare Casillas som fuldstændig outstanding. Inden Mourinhos ankomst til Real, har han haft et hovedløst forsvar, hvor især en Marcelo slet ikke aner, hvad defensiv placering i forhold til modstanderen er. Tillæg dette med Ramos alt for offensive spil og Pepes manglende overblik (som Carvalho flot i denne sæson har assisteret ham godt med), så har Casillas haft et IMO lorte forsvar foran ham, som solgte ham for meget i sidste sæson. Alligevel hev han utallige redninger frem.

VDS er selvfølgelig også en møggod keeper, men han har også nogle ekstrem dygtige defensive spillere i Evra, Vidic, Rio samt Fletcher og Carrick.

United DK
08-12-2010, 18:50
Tja, gårdagens kamp var nummer 150 i træk, hvor Ferguson havde lavet mindst en ændring i forhold til kampen før. Benitez, you dumb piece of shit.

Jo, men hvor mange af de 150 kampe, er VDS startet inde i alligevel? Han har tabt nogle kampe, grundet den skadespause han havde i starten af sidste sæson, men hvis kampen har stor betydning, så ved man altid, hvem der vogter målet.

Mht. verdens bedste målmand, vil jeg også mene, at Casillas lige er lidt bedre end resten. Jeg kan dog bedre lide VDS' mere klassiske målmandstil, hvor det ikke ser så flot ud, og man står i en langærmet trøje, og med trøjen i bukserne, modsat Casillas der kaster sig rundt i kortærmet trøje, og hvor det hele hænger og flagre.

K and the big B
08-12-2010, 18:57
Det er selvfølgelig din mening, men jeg synes bare, at Casillas burde være indiskutabelt, men det er i orden du har den mening. Jeg opfatter bare Casillas som fuldstændig outstanding. Inden Mourinhos ankomst til Real, har han haft et hovedløst forsvar, hvor især en Marcelo slet ikke aner, hvad defensiv placering i forhold til modstanderen er. Tillæg dette med Ramos alt for offensive spil og Pepes manglende overblik (som Carvalho flot i denne sæson har assisteret ham godt med), så har Casillas haft et IMO lorte forsvar foran ham, som solgte ham for meget i sidste sæson. Alligevel hev han utallige redninger frem.

VDS er selvfølgelig også en møggod keeper, men han har også nogle ekstrem dygtige defensive spillere i Evra, Vidic, Rio samt Fletcher og Carrick.

Jeg husker kun VDS for en hovedløs indgreb, hvor Casillas derimod har haft flere mærkelige indgreb. Han laver en del flere sindssyge redninger end VDS, men VDS giver mere ro bagi, samtidig med han er så standard og kedelig, at man aldrig bliver overrasket(på den gode måde). Husker bare stadig flere episoder med Casillas, hvor han har gået ud med hovedet under armen, og det sjove er at de ofte kommer i samme kamp.

kedde79
08-12-2010, 19:30
Jeg husker kun VDS for en hovedløs indgreb, hvor Casillas derimod har haft flere mærkelige indgreb. Han laver en del flere sindssyge redninger end VDS, men VDS giver mere ro bagi, samtidig med han er så standard og kedelig, at man aldrig bliver overrasket(på den gode måde). Husker bare stadig flere episoder med Casillas, hvor han har gået ud med hovedet under armen, og det sjove er at de ofte kommer i samme kamp.

Hehe... (ja jeg er barnlig) :lolol:

Bugge
08-12-2010, 22:08
Hehe... (ja jeg er barnlig) :lolol:

Haha, nu fik du mig til at grine af det også.

FFS, din barnerøv :D

MOHoegsted
09-12-2010, 01:07

Jeg er uenig, men er også enig i at VDS ikke er den bedste, imo. er han den 3 bedste i verden.

Julio Cesar er mig ubegribelig at ingen nævner ham, han er pt. den bedste målmand. Casillas syntes jeg har været svingende sidste sæson, også lidt i år.
Vi så noget under VM, men også positive ting. Jeg syntes heller ikke han stod godt imod Barca. Og i starten af sæsonen sidste år var han da også utrolig svingende, og havde ingen rolighed.

Julio Cesar var den bedste det år imo.

Ludvig
09-12-2010, 09:22

Casillas er på ingen måde verdens bedste. Julio Cesar er ifølge mig, og mange andre medier og nyhedsmagasiner som f.eks. Uefa selv, verdens bedste keeper.
Ved ikke om du ser Serie A, men sidste år gjorde Julio Cesar sig selv til verdens bedste målmand. For det første stod han fantastisk, men han vandt også the treble.
Han har desværre været skadet i denne sæson, og kan være derfor der ikke er så meget fokus på ham mere.

RAppel
07-01-2011, 15:28
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/o/oldham_athletic/9348847.stm

Så blev Amos lejet ud. Må vel betyde at Kuszczak bliver til sommer.

KennyN
07-01-2011, 16:34
Kan forhåbentlig give ham masser af spilletid, hvilket er det vigtigste for unge keepere. Han er jo et ganske stort målmandstalent, men vil ikke få chancen i United de næste par år formentlig. Så en god halv-sæson i Oldham vil gøre ham godt, hvorefter han forhåbentlig så kan tage et skridt op og tage en hel udlåns-sæson næste år i måske the Championship.
Så godt skifte for ham, ingen grund til han udelukkende spiller reservefodbold i United jo..

Bugge
07-01-2011, 16:43
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/o/oldham_athletic/9348847.stm

Så blev Amos lejet ud. Må vel betyde at Kuszczak bliver til sommer.

Så er spørgsmålet så om det betyder Lindegaard som 3. målmand?

Altså det gør det vel på papiret, men jeg havde håbet han var tiltænkt en lidt større rolle. Jeg ser ikke det store lys i Kuzzen. Forholdsvis stabil, men ikke ekstraordinær på nogen måde.

RAppel
12-01-2011, 00:25
Oldham tabte her til aften 6-0 til Southampton. Det skulle dog ikke have været Amos skyld.

RAppel
15-03-2011, 17:37
Nogen der ved hvorfor Amos er blevet kaldt hjem fra lån med øjeblikkelig virkning?

Sivebæk
15-03-2011, 17:40
Nogen der ved hvorfor Amos er blevet kaldt hjem fra lån med øjeblikkelig virkning?
Der gættes på, at Lindegaard har fået en skade til en reserveholdskamp, men jeg er ikke sikker.

MOHoegsted
15-03-2011, 17:46
Man kunne jo håbe på i danske briller, at Lindegaard havde overhalet PIG..

Hvis det en skade, kan det godt lyde lidt alvorligt siden man ikke kan undvære en 2/3 keeper i så lang tid han er skadet.

RAppel
15-03-2011, 18:14
Der gættes på, at Lindegaard har fået en skade til en reserveholdskamp, men jeg er ikke sikker.

http://7cantonas.com/lindegaard-set-to-miss-season-and-amos-recalled-from-loan/

7Cantonas have been told by sources close to the club that Anders Lindegaard will have to undergo knee-surgery, and is set to miss the remainder of the season.

Det kunne godt tyde på du har ret hvis man skal tro siden.

Kæmpe set-back for vores danske keeper.

Martinsen
29-07-2011, 17:04
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_7067261,00.html

Ben Amos overvejer sin fremtid. Synes han ved flere lejligheder har bevist at han ikke er uden evner. Håber vi kan få ham udlejet de næste par sæsoner så har vi en bedre ide om hvor god han er. Og måske kan han vende tilbage og tage kampen op med en vis spanier :)

MOHoegsted
29-07-2011, 18:00
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_7067261,00.html

Ben Amos overvejer sin fremtid. Synes han ved flere lejligheder har bevist at han ikke er uden evner. Håber vi kan få ham udlejet de næste par sæsoner så har vi en bedre ide om hvor god han er. Og måske kan han vende tilbage og tage kampen op med en vis spanier :)

Helt enig.
Jeg ser et stort lys i ham, han er endda blevet sammenlignet med Peter Schmeichel, men det siger jo ikke noget om ham.

Vi er lidt i et luksus problem på keeper posten syntes jeg, Lindegaard kan i mine øjne sagtens blive førstevalg, nok ikke for altid, men er sikker på DdG skal passe på Amos hvis han bliver. Men hvis en ikke slår igennem i denne sæson, føler jeg mig sikker på vi har et godt andetvalg.

Svanen94
31-01-2012, 20:13
Nu kommer Ben Amos ind og overrasker og bliver vores nye førstevalg. Han er trods alt, ifølge indkast, den nye Schmeichel

Svanen94
31-01-2012, 23:03
Amos må være det nye førstevalg. I den her sæson har han indtil videre en redningsprocent på 100. Han må da have tangeret en eller anden rekord?

Frottle
31-01-2012, 23:10
Alene det at han ikke har rendt og brokket sig over at være 3. målmand gør at han næsten fortjener chancen, men det ville nok være lige i overkanten :P

morten8832
01-02-2012, 13:17
Nogen der ved hvor længe De Gea og Lindegaard er ude??

Men nu er det op til Amos at gribe chancen - det havde nu været awesome, hvis Amos stjal billedet og spilledet et par brandkampe mod Chelsea og Liverpool, så han kom foran Lindegaard og De Gea.. Så har vi hele 3 keepere vi i fremtiden kan køre hetz på ;)

Schwartz
01-02-2012, 13:43
Vi har måske en ny keeper rækkefølge på vej

Lindegaard
Amos
De Gea

Bud Spencer
01-02-2012, 14:09

Lindegaard
Amos
De Gea

Is på.. :)

morten8832
01-02-2012, 14:14

Lindegaard
Amos
De Gea

Tror den er usandsynlig - Nu skal det også siges, at Amos ikke fik chancen for at vise hvad han kunne igår - meget af tiden gik med at kigge fodbold.. Så derfor ser jeg ingen grund til, at rækkefølgen skulle ændres lige pt.

Generelt synes jeg det er en ærgerlig konkurrence, der er opstået på målmandsposten.. Det er selvfølgelig altid sundt med konkurrence, men spørgsmålet er om det ikke gør mere skade end gavn, hvis flere keepere står for døren til at konkurrere om pladsen.. En målmand skal helst være en af de spillere, der står fast, og for megen rotation gør også forsvaret usikkert, da en god kommunikation mellem målmand og forsvar opstår ved længere tid sammen på banen, og det bliver svært ved for meget rotation.

Bugge
01-02-2012, 15:03

Lindegaard
Amos
Kuszczak
Eric Steele
Van der Sar
Schmeichel
Ham der klippet græsset på Old Trafford
De Gea

Sådan der..

Jev
01-02-2012, 16:16
Generelt synes jeg det er en ærgerlig konkurrence, der er opstået på målmandsposten.. Det er selvfølgelig altid sundt med konkurrence, men spørgsmålet er om det ikke gør mere skade end gavn, hvis flere keepere står for døren til at konkurrere om pladsen.. En målmand skal helst være en af de spillere, der står fast, og for megen rotation gør også forsvaret usikkert, da en god kommunikation mellem målmand og forsvar opstår ved længere tid sammen på banen, og det bliver svært ved for meget rotation.

Jeg tror heller ikke, det er sådan, at Ferguson nyder at rotere på målmandsposten. Jeg tror simpelthen, han har været i tvivl om, hvem der var hans bedste målmand. Og til sidst faldt valget altså på Lindegaard. Siden er der jo ikke blevet roteret - vi lader til at bruge samme model som Stoke; førstevalget, Lindegaard, står i Premier League, og reserven, de Gea, spiller pokal- og Europa League-kampe.

Glory Man United
02-02-2012, 12:30
Hvad baserer du på, at Amos nok er PrLs dårligste ude i feltet?

Faktisk ingenting. Men han virker forholdsvis lav (er han 1,85?). Detlagt sammen med manglende rutine gør, at jeg ikke tror, han lige med det samme kan dominere feltet

morten8832
02-02-2012, 12:46
Faktisk ingenting. Men han virker forholdsvis lav (er han 1,85?). Detlagt sammen med manglende rutine gør, at jeg ikke tror, han lige med det samme kan dominere feltet

Hehe, okay.. Jo mener også han er deromkring - Selvfølgelig har han en manglende rutine som kan spille ind, men vil stadig påstå at han er bedre i luften end de to andre ;) men nu må vi se imod Chelsea, hvis han kommer til at stå.

Michael
02-02-2012, 13:13

Soccerbase siger 188 cm (6ft 2in) (http://www.soccerbase.com/players/player.sd?player_id=49987), mens MEN siger 191 cm (6ft 3in) (http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1241960_amos_steps_up_for_united).

Et outside bet er AMERIKANSKE ESPN SOCCERnet. De siger 180 cm (5ft 9in) (http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/120863/ben-amos?cc=5739).

morten8832
02-02-2012, 13:26
Soccerbase siger 188 cm (6ft 2in) (http://www.soccerbase.com/players/player.sd?player_id=49987), mens MEN siger 191 cm (6ft 3in) (http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1241960_amos_steps_up_for_united).

Et outside bet er AMERIKANSKE ESPN SOCCERnet. De siger 180 cm (5ft 9in) (http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/120863/ben-amos?cc=5739).

Det ligner lidt mit pas - der står jeg er 191, selvom jeg kun er 175.. Men hans højde virker som et større mysterium.. ;) På øjemål vil jeg dog mest hælde til 191

DavidMadsen
02-02-2012, 13:53
Ifølge kommentatoren mod Stoke er han 1,80, men jeg tror nu, han er en smule højere.

United DK
02-02-2012, 14:57
Amos er tilsyneladende højere end Evans, der er 1.89 ifølge Wikipedia.

http://www2.pictures.zimbio.com/gi/Manchester+United+v+Kansas+City+Wizards+_Zpzce1y3_ El.jpg

Glory Man United
02-02-2012, 15:35
Amos er tilsyneladende højere end Evans, der er 1.89 ifølge Wikipedia.

Det er et gammelt billede. Dengang var Evans kun 1.83 :)

morten8832
02-02-2012, 23:19
Det er et gammelt billede. Dengang var Evans kun 1.83 :)

Men dengang var Amos da ligeledes det lavere??

Joko
03-02-2012, 12:22
Nu bliver jeg nødt til at hive den frem: i følge FM er han 191 cm

Refstrup
03-02-2012, 12:33
Det minder mig lidt om diskussionen med Phil Jones. Wikipedia, FM osv. fortæller forskellige højder. Det er underligt :lolol:

Glory Man United
03-02-2012, 12:54
Nu bliver jeg nødt til at hive den frem: i følge FM er han 191 cm

Fint du bruger FM som kilde, men hold venligst det første for dig selv

Flax_Generous
03-02-2012, 13:06
Ifølge kommentatoren mod Stoke er han 1,80, men jeg tror nu, han er en smule højere.
Ja, den studsede jeg også over. Den hører vist hjemme i bunken af kommentatoren-lukker-lort-ud-snak.

Svanen94
03-02-2012, 13:16

:lolol:

Joko
03-02-2012, 20:29

Jamen, jeg kan bare ikke stå for så høje mænd :InLove