PDA

Se fuld version : Federico Macheda

Sider : 1 [2]

Glory Man United
31-12-2010, 12:08
http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/10/12/31/SOCCER_Man_Utd_Macheda.html

Han lejes ud. Fast spilletid i PL vil selvfølglig være at foretrække, og hans agent tror åbenbart heller ikke på, at han kommer til Italien. Men for lidt siden var det også helt utænkeligt, at han overhovedet smuttede i januar...

Ved ikke rigtigt....hvis/når enten Rooney/Berbatov/Hernandez er skadet, så er han oplagt at have på bænken. I januar kan han også bruges på kanten, hvor vi lige nu ser sårbare ud

ChristianR
31-12-2010, 12:33
Ikke at jeg er den store tilhænger af Macheda på kanten, men jeg spekulerer også i, om ikke det vil være uforsigtigt at leje ham ud nu. Vi har så trods alt kun 3 kvalitetsangribere, og da vi på det seneste ofte har spillet med 2 af dem på banen på samme tid, så er der ikke meget plads til skader.

Det kræver i hvert fald en helt fit Owen. Og det er vel stadig noget, der ligger på skrøneniveau med lochness uhyret og big foot. Nogen mener det findes - Andre ikke.

RAppel
02-01-2011, 13:32
Kunne være super hvis han kom til en klub i PL med Villa, Wigan og WBA nævnt som bejlere. Ville foretrække at han tog en tur på leje i PL for at vænne sig til den engelske spillestil.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6630520,00.html

schousboe9
02-01-2011, 16:08
Ved ikke rigtigt....hvis/når enten Rooney/Berbatov/Hernandez er skadet, så er han oplagt at have på bænken. I januar kan han også bruges på kanten, hvor vi lige nu ser sårbare ud

Nani er vel tilbage tirsdag, og Obertan og Giggs må trods alt stadig stå foran Macheda på kanterne.

Han brug for regelmæssig spilletid, og så vil jeg langt hellere have Owen på bænken og give Macheda en masse kampe andetsteds. De kan begge komme ind og afgøre/ændre tingene, så om det er den ene eller den anden kommer ud på ét. Obertan kan i yderste konsekvens også spille angriber, så jeg tror ikke han vil blive 'savnet' som fyld på bænken.

MOHoegsted
02-01-2011, 16:18
Jeg er kun åben for en Macheda udlejning, helst til PRL, eller kun til det faktisk, der er forksel på Italiensk og på Engelsk, og han må meget gerne have en udlejning til et hold som Wigan hvor Cleverley er.

RAppel
03-01-2011, 12:29
Han skulle være på vej til Sampdoria. Kan ikke se hvad han skulle få ud af det i forhold til hans fremtid i engelsk fodbold.

United DK
03-01-2011, 12:33
Han skulle være på vej til Sampdoria. Kan ikke se hvad han skulle få ud af det i forhold til hans fremtid i engelsk fodbold.

Mit gæt er, at han gør det godt for Sampdoria, og så køber de ham til sommer.

RAppel
03-01-2011, 12:38

Kunne faktisk godt forestille mig han var på vej væk. Man må vel alt andet end lige antage at Welbeck kommer foran ham i køen i angrebet?

NtotheT
03-01-2011, 12:43
Lad ham blive lejet ud og håbe på, at han gør det godt, så Sampdoria kan betale nogle gryner for ham.

Jeg må indrømme, jeg ikke ser den store fremtid i ham. Han er for klodset, stationær og for useriøs til United.

Desuden vil jeg meget hellere have Welbeck i truppen end ham, i det Welbeck udover at være en bevægelig spiller, er dygtigere, men også mere fleksibel, da han også kan agere som kant.

United DK
03-01-2011, 12:43
Kunne faktisk godt forestille mig han var på vej væk. Man må vel alt andet end lige antage at Welbeck kommer foran ham i køen i angrebet?

Ja, og derudover er der jo Rooney, PLs topscorer og Hernandez. Så må vi se, hvad der sker med Owen.

MC86
03-01-2011, 12:54

Det tror jeg desværre godt du kan have ret i. Men med Hernandez,Berba,Rooney,Owen og Welbeck tilbage til sommer, så overlever vi nok.

RAppel
03-01-2011, 13:03
Ja, og derudover er der jo Rooney, PLs topscorer og Hernandez. Så må vi se, hvad der sker med Owen.

Og efter at SAF har meldt ud han ser Bébé som angriber nu så begynder det at blive trangt i angrebet. Tror SAF har store forventninger til ham. Desuden har vi nogle spændende talenter hos reserverne som Keane, Cofie, Ajose og King. Tror en udlejning til Italien er en indikator om at Macheda er på vej væk. Tror også snart han begynder at stille krav om at spille på førsteholdet og kan ikke se det ske i denne eller næste sæson.

EDIT: Vi kan vel også smide Diouf blandt angriberne, men synes ikke (det jeg har set til ham) han har det der skal til for at blive angriber hos United.

RAppel
03-01-2011, 13:18
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Cassano-er-Milan-spiller

Baner vejen for et Macheda-skifte.

schousboe9
03-01-2011, 13:29
Jeg kan ikke se, hvorfor et lejeophold hos Sampdoria skulle betyde farvel til sommer. Det gjorde det godt nok med Rossi, da han kom hjem fra Parma, men han mente, han skulle spille nærmest hver gang, og det krav tvivler jeg på, Macheda fremsætter allerede fra næste sæson. Ellers skydes han af af rent sportslige årsager, men så skulle Ferguson allerede nu have vurderet, at han ikke udvikler sig efter planen, og med al respekt for mandens evner på det punkt, så er det alt for tidligt at opgive ham. Knægten er 19 år!

Så nævnes King, Ajose, Keane og Cofie som "konkurrenter", men de er jo ikke aktuelle før om 2-3 år - hvis de altså overhovedet nogensinde bliver det. De kan lige så vel lave en 'Eikrem'.

Som jeg ser det er Owen og Diouf væk til sommer, og så hedder den Rooney, Berbatov, Hernandez, Macheda og Bebe. Welbeck regner jeg som kantspiller, og det tror jeg egentlig også Ferguson vil gøre. Han udvikler sig nok med tiden til angriber, som Henry, men til den tid er Berbatov nok heller ikke så aktuel mere.

Men ovenstående vil stadig betyde masser af chancer til Macheda, og så er det så også op til ham selv, at gøre sig svær at se bort fra. Hvis han ikke er i stand til det over de næste par år, så er han måske bare ikke god nok, men det er for tidligt at konkludere på nuværende tidspunkt.

MC86
03-01-2011, 14:04
Jeg kan ikke se, hvorfor et lejeophold hos Sampdoria skulle betyde farvel til sommer. Det gjorde det godt nok med Rossi, da han kom hjem fra Parma, men han mente, han skulle spille nærmest hver gang, og det krav tvivler jeg på, Macheda fremsætter allerede fra næste sæson. Ellers skydes han af af rent sportslige årsager, men så skulle Ferguson allerede nu have vurderet, at han ikke udvikler sig efter planen, og med al respekt for mandens evner på det punkt, så er det alt for tidligt at opgive ham. Knægten er 19 år!

Så nævnes King, Ajose, Keane og Cofie som "konkurrenter", men de er jo ikke aktuelle før om 2-3 år - hvis de altså overhovedet nogensinde bliver det. De kan lige så vel lave en 'Eikrem'.

Som jeg ser det er Owen og Diouf væk til sommer, og så hedder den Rooney, Berbatov, Hernandez, Macheda og Bebe. Welbeck regner jeg som kantspiller, og det tror jeg egentlig også Ferguson vil gøre. Han udvikler sig nok med tiden til angriber, som Henry, men til den tid er Berbatov nok heller ikke så aktuel mere.

Men ovenstående vil stadig betyde masser af chancer til Macheda, og så er det så også op til ham selv, at gøre sig svær at se bort fra. Hvis han ikke er i stand til det over de næste par år, så er han måske bare ikke god nok, men det er for tidligt at konkludere på nuværende tidspunkt.

Hvis Welbeck er kantspiller, så må Bebe vel også gå ind under den kategori?

schousboe9
03-01-2011, 14:15
Hvis Welbeck er kantspiller, så må Bebe vel også gå ind under den kategori?

Hvorfor? Ferguson mente for få dage siden, at han er angriber.

ChristianR
03-01-2011, 14:32

Præcis. Man skal lige have in mente, hvor ekstremt få reserveholdsspillere, der rent faktisk udvikler sig til at slå igennem på førsteholdet. Det er MEGET få og kun de absolut største talenter. Ja, selv flere af de absolut største talenter er blevet sendt videre.

MOHoegsted
03-01-2011, 14:45
Og efter at SAF har meldt ud han ser Bébé som angriber nu så begynder det at blive trangt i angrebet. Tror SAF har store forventninger til ham.

Nej han gjorde ikke! I fortolker det som noget helt andet, han sagde han godt kunne bruges som angriber, ligesom Nani, men hvor mange gange ser vi Nani som angriber?
- Desuden har han også selv udtalt flere gange at Macheda er en af de mest spændende spillere han har fået lov at arbejde med. Han ser et lige så stor lyspunkt i ham, som i Bébé.

MC86
03-01-2011, 14:45

Han sagde såvidt jeg husker, at han også kunne spille angriber. Jeg vil mere kalde ham en kant spiller. Det er også det Fergie har brugt ham som indtil videre.

MOHoegsted
03-01-2011, 14:49
Han sagde såvidt jeg husker, at han også kunne spille angriber. Jeg vil mere kalde ham en kant spiller. Det er også det Fergie har brugt ham som indtil videre.
Præcis.. Ligesom Nani er blevet brugt som kantspiller, og hvis han så ham som Boksspiller er jeg ret sikker på han ikke ville bruge ham hvergang på kanten.

Welbeck ved jeg ikke hvad bliver, men han er både og jo, nogle gange spiller han kant i Sunderland, og nogle gange angriber.

- Men en ting er sikkert, jeg ville sådan håbe Macheda blev lejet ud til en engelsk klub. Jeg ser et kæmpe lys i ham.

schousboe9
03-01-2011, 14:51
Nej han gjorde ikke! I fortolker det som noget helt andet, han sagde han godt kunne bruges som angriber, ligesom Nani, men hvor mange gange ser vi Nani som angriber?
- Desuden har han også selv udtalt flere gange at Macheda er en af de mest spændende spillere han har fået lov at arbejde med. Han ser et lige så stor lyspunkt i ham, som i Bébé.

"I've had a chat with him. I don’t want him to go but the way the squad is shaping up - Michael Owen is fit again, Chicharito is progressing well, Bebe will be a striker, and we can play Obertan there - Kiko needs games."

Obertan kan blive brugt som angriber, Bebe vil blive brugt som angriber.

Glory Man United
03-01-2011, 15:03
Obertan kan blive brugt som angriber, Bebe vil blive brugt som angriber.

Hvorfor skriver du det i Macheda tråden?

RAppel
03-01-2011, 15:04
Bebe vil blive brugt som angriber.

http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16460_6626330,00.html

00:47

Who I think will be a striker

schousboe9
03-01-2011, 15:10
Hvorfor skriver du det i Macheda tråden?

Fordi jeg vil udbredde min visdom så meget som muligt!

Men ellers burde svaret fremgå, hvis du læser indlæggene fra 14:29 til 15:51. :)

Who I think will be a striker

Ja? Om han siger tror eller synes ved vi vel ikke, men jeg hænger mig nu i ordet 'striker' og ikke det manglende 'winger'. Og hvorfor ellers nævne Bebe i et svar om Macheda, hvis han ikke skal regnes for angriber?

RAppel
03-01-2011, 15:15
Cofie, 17 (fylder 18 om 18 dage)
Keane, 17 (fylder 18 om 8 dage)
King, 18 (fylder 19 om 12 dage)
Ajose 19 (bliver 20 den 21 oktober)

Januar er åbenbart den fede måned at have fødselsdag i :D

Martinsen
03-01-2011, 15:50
Jeg synes det er helt nytteløst at udleje Macheda til en serie A klub han skal have noget premier league erfaring. Lysten til at komme hjem bliver sikkert også kun større at et muligt succesfyldt lejemål i støvlelandet. Så en Premier league klub der vil give ham spilletid eller ingenting. Medmindre at udlejningen er med øje for et muligt salg til en italiensk klub.

snegl
03-01-2011, 15:59
Jeg så ham nu også hellere i en engelsk klub, da jeg er bange for at han en dag får hjemve og vil hjem til Italien permanent, hvis han får en succesfuld oplevelse på sit lejemål.

Men okay, hvis Cassano ryger til Milan, så er der forhåbentlig spilletid til Macheda. Udover Cassano består Sampdorias angreb åbenbart af Pazzini og Pozzi. Førstnævnte er fast mand, og sidstnævnte burde være nem at slå af for Macheda. Så alt i alt er det en god mængde spilletid, hvis der virkelig ikk er nogen PL klub der vil tage ham.

MOHoegsted
03-01-2011, 16:25
Fordi jeg vil udbredde min visdom så meget som muligt!

Men ellers burde svaret fremgå, hvis du læser indlæggene fra 14:29 til 15:51. :)

Ja? Om han siger tror eller synes ved vi vel ikke, men jeg hænger mig nu i ordet 'striker' og ikke det manglende 'winger'. Og hvorfor ellers nævne Bebe i et svar om Macheda, hvis han ikke skal regnes for angriber?

Måske er det ment som i nødsituationer. Nu hvor Macheda så bliver lejet ud, og i situation af der sker skader osv. og alle normale angribere (Rooney, Berbatov, Owen, Chicharito) ikke er valgbare, så kan det bruges som en nødløsning at bruge Bébé.

Lidt sjovt at Obertan faktisk er brugt som angriber før, og det er Bébé ikke endnu ;)

Kasper United
03-01-2011, 16:33
Har læst rygter om, at Everton også var interesseret i at leje Macheda. Jeg vil da helt klart også foretrække, at han kom til Everton, så han kunne få noget spilletid i Premier League. Everton har også brug for angribere, som kan lave mål, så jeg vil tro, han kunne få en del spilletid der. Men jeg tror, at Macheda selv gerne vil udlejedes til Italien, da han gerne vil spille i sit hjemland osv.

MOHoegsted
03-01-2011, 16:37
Har læst rygter om, at Everton også var interesseret i at leje Macheda. Jeg vil da helt klart også foretrække, at han kom til Everton, så han kunne få noget spilletid i Premier League. Everton har også brug for angribere, som kan lave mål, så jeg vil tro, han kunne få en del spilletid der. Men jeg tror, at Macheda selv gerne vil udlejedes til Italien, da han gerne vil spille i sit hjemland osv.
Nu er det jo Fergie der kan bestemme hvem han vil acceptere lejetilbud for, han kan såfremt også anullerer et accepteret tilbud (så vidt jeg ved). Så hvis Everton melder sig på banen, har Fergie jo også sagt at han ser ham mest i en Engelsk klub.

- At han ikke gider lejes ud til en engelsk klub, bevinder vel også om han begynder at få hjemve.

Kasper United
03-01-2011, 16:56
Nu er det jo Fergie der kan bestemme hvem han vil acceptere lejetilbud for, han kan såfremt også anullerer et accepteret tilbud (så vidt jeg ved). Så hvis Everton melder sig på banen, har Fergie jo også sagt at han ser ham mest i en Engelsk klub.

- At han ikke gider lejes ud til en engelsk klub, bevinder vel også om han begynder at få hjemve.

Har du et link til, at han ikke vil udlejes til en engelsk klub? Jeg skriver ingen steder, at han ikke gider at udlejes til en engelsk klub? Jeg skriver blot, at jeg tror, han gerne vil udlejes til Italien, men jeg tror da bestemt ikke, han udelukker at blive lejet ud til en anden engelsk klub, medmindre du har et link, som jeg har ikke har set.

MOHoegsted
03-01-2011, 18:47
Har du et link til, at han ikke vil udlejes til en engelsk klub? Jeg skriver ingen steder, at han ikke gider at udlejes til en engelsk klub? Jeg skriver blot, at jeg tror, han gerne vil udlejes til Italien, men jeg tror da bestemt ikke, han udelukker at blive lejet ud til en anden engelsk klub, medmindre du har et link, som jeg har ikke har set.

http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=12561
”Hvis der er en klub, der kan overbevise ham (Macheda, red.) og mig om, at han vil få fast spilletid, så vil vi overveje det. Han vil gerne til Italien, men jeg håber, han bliver i Premier League,”

Jeg ved nu heller ikke om han udelukker det, men hans chancer om at slå igennem i United, ser jeg meget højere, hvis han får prøvet sig af i PL, og ikke i Italiensk. Ellers ender det jo med han meget sjældent får en kamp, og så kan han sikkert ikke engang udrette noget. Tror bestemt ikke han udelukker noget, men nu er der flere Italienske klubber i kirketen efter ham, og hvis han angiveligt hellere vil til Italien, og hvis det stod mellem Barndomsklubben (Lazio) og Everton tror jeg helt seriøst ikke på han ville vælge Everton.

Martinsen
03-01-2011, 19:04
Nu er han så endegyldigt blevet lejet ud til Sampdoria. Kæmpe skuffelse komplet ubrugelig aftale set med vores øjne. Han skulle testes i PL før vi kunne bruge det til alverden

schousboe9
03-01-2011, 19:11
Nu er han så endegyldigt blevet lejet ud til Sampdoria. Kæmpe skuffelse komplet ubrugelig aftale set med vores øjne. Han skulle testes i PL før vi kunne bruge det til alverden

http://www.football-italia.net/jan03w.html

Ikke "endegyldigt" endnu, men Sampdoria skulle eftersigende have en 'option' på yderligere ét års leje, hvis man mener, han skal have mere bold. Og Ferguson skulle have sagt, at han i fremtiden ser Macheda som en de 10 bedste i Europa...

Stente
03-01-2011, 19:11
Jeg havde også hellere set ham blive lejet ud til PL og meget gerne til ét af de hold der allerede har en af vores "upcomings" rendende..
Jeg tror dog at spilletiden vil gøre ham godt, måske Fergie mener at han mangler nogle kvaliteter som særligt findes i Serie A - 10 mand bag bolden, f.eks.! ;)

Martinsen
03-01-2011, 19:13
http://www.football-italia.net/jan03w.html

Ikke "endegyldigt" endnu, men Sampdoria skulle eftersigende have en 'option' på yderligere ét års leje, hvis man mener, han skal have mere bold. Og Ferguson skulle have sagt, at han i fremtiden ser Macheda som en de 10 bedste i Europa...

http://www.bold.dk/nyt/Macheda-tager-over-for-Cassano

Ifølge Reuters er det sikkert

MOHoegsted
03-01-2011, 19:26
Tja.. Der er da nogle plusser, men et enkelt minus ved det, måske 2.

Nu får han jo kamperfaring, og viderebygger højst sandsynligt sit talent, og forbedrer sit spil, som han kan tage med til United. Han får spilleglæde og han skal nok få selvtillid, hvis de 5 måneder kører for ham, hvilket det vil tyde på, når der ikke er meget konkurrence.

Erfaring fra PL får han nu ikke, hvilket jeg ser værende skidt, men man kan nu også se på det sådan, at han behøver selvtillid, og alt det han måske kan få i Italien til at slå igennem i den hårdeste række i verden. - En anden ting er måske hjemve, som man kan læse mit synspunkt i nogle indlæg tilbage.

schousboe9
03-01-2011, 19:31
Nu skal vi heller ikke gøre Serie A værre end den er. Mange ville have Sneijder i sommer, og han var mig bekendt kommet fra Serie A, hvis vi havde hentet ham. Var han faldet igennem, hvis han var endt her, bare fordi han har udviklet sit talent i mindre konkurrencedygtige ligaer som Serie A, La Liga og Æresdivisionen?

Tror det eller ej, men ikke alle verdens funklender stjerner er udviklet i Premier League. Det kan også lade sig gøre andre steder.

Daniel
03-01-2011, 19:36
Nu skal vi heller ikke gøre Serie A værre end den er. Mange ville have Sneijder i sommer, og han var mig bekendt kommet fra Serie A, hvis vi havde hentet ham. Var han faldet igennem, hvis han var endt her, bare fordi han har udviklet sit talent i mindre konkurrencedygtige ligaer som Serie A, La Liga og Æresdivisionen?

Tror det eller ej, men ikke alle verdens funklender stjerner er udviklet i Premier League. Det kan også lade sig gøre andre steder.

Nu skyldes idéen med, at Macheda helst skulle udlejes til en PL klub ikke udelukkende at ligaen er Seria A overlegen. Fast spilletid i PL, ville modsat fast spilletid i Seria A, give Macheda muligheden i den liga, hvor han hvis alt går som håbet skal tilbringe sin fremtid. Det er jo ikke bare niveauet, men spillet er meget anderledes i England med fokus på fysik, højt tempo og hårde tacklinger der helt klart ville gavne Macheda og hans fremtidige chance i PL.

schousboe9
03-01-2011, 19:42
Det forstår jeg godt, men det kunne jo være han kunne udvikle sin taktiske forståen i Serie A fremfor sine brystmuskler i England? Det fysiske skal han nok komme efter, det handler ligeså meget om at lære at forstå spillet rigtigt mht. løbemønstre osv., og det kan han ligeså godt lærer med fast spilletid i Serie A.

Jeg havde da selv foretrukket PL, men et halvt(/halvandet?) år hos Sampdoria er nok heller ikke skidt.

Stente
03-01-2011, 19:52
I det mindste ser han frem til en masse spilletid, på den måde synes jeg klubvalget er ideelt..
Pazzini synes jeg er god, men de andre angribere i deres trup har jeg ikke hørt meget om..

Haslund
03-01-2011, 20:06
Tja.. Der er da nogle plusser, men et enkelt minus ved det, måske 2.

Nu får han jo kamperfaring, og viderebygger højst sandsynligt sit talent, og forbedrer sit spil, som han kan tage med til United. Han får spilleglæde og han skal nok få selvtillid, hvis de 5 måneder kører for ham, hvilket det vil tyde på, når der ikke er meget konkurrence.

Erfaring fra PL får han nu ikke, hvilket jeg ser værende skidt, men man kan nu også se på det sådan, at han behøver selvtillid, og alt det han måske kan få i Italien til at slå igennem i den hårdeste række i verden. - En anden ting er måske hjemve, som man kan læse mit synspunkt i nogle indlæg tilbage.

Hvis der ikke skal mere end et kort visit i Italien til, for at Macheda smutter, så ville han nok smutte under alle omstændigheder om et par år, hvis han slår igennem. Hvis han virkelig har lyst til at spille for klubben, så skulle en udlejning til Italien ikke være et problem.

RAppel
03-01-2011, 20:10
Så skulle den være bekræftet.

MOHoegsted
03-01-2011, 20:38

Det er vel også en forskel.
Macheda er et ungt talent, mens Sneijder har slået igennem.
- Selvfølgelig får han jo noget ud af det, men hvis han falder helt igennem under opholdet, så har det jo været helt "useless". Derimod om han faldt igennem i PL, ville han jo kunne bruge det i fremtiden.

Christensen
03-01-2011, 20:48
- Selvfølgelig får han jo noget ud af det, men hvis han falder helt igennem under opholdet, så har det jo været helt "useless". Derimod om han faldt igennem i PL, ville han jo kunne bruge det i fremtiden.

Hvad er det han ville kunne bruge? Kan ikke rigtigt se forskellen på, at falde igennem i England eller Italien..

schousboe9
03-01-2011, 20:54
Det er vel også en forskel.
Macheda er et ungt talent, mens Sneijder har slået igennem.
Ja, i den 'dårlige' Serie A. Men du understreger egentlig min pointe.

Hvad kan han bruge det til? Hvis han falder igennem i England, er han åbenbart ikke god nok, og hvis han falder igennem i den 'dårligere' Serie A er han vel slet ikke god nok.

imc
04-01-2011, 08:59
Nogen der har læst interviewet med Macheda i Gazzetta?

Han siger blandt andet at Fergie er en "Maestro", den bedste træner i verden, og at han er ked af at skulle forlade ham for en kort stund, men Fergie opfordrede til denne erfaring.
Længere henne siger han at han vil ankomme til Italien onsdag eller torsdag. Og om 6 måneder vil United have en stærkere spiller.

INTET tyder på at han eller Fergie har i sinde at denne aftale skulle blive permanent. Så er jeg roligere nu

MOHoegsted
04-01-2011, 09:25
Ja, i den 'dårlige' Serie A. Men du understreger egentlig min pointe.

Hvad kan han bruge det til? Hvis han falder igennem i England, er han åbenbart ikke god nok, og hvis han falder igennem i den 'dårligere' Serie A er han vel slet ikke god nok.

Fordi så får han et indblik i hvordan spillestilen er osv. Måske har han så ikke niveauet, men det kan jo også være hvis han falder igennem, at det fordi han ikke er tilpasset klubben, eller simpelt ikke kan falde til i ligaen. Det betyder vel ikke nødvendigvis man ikke har niveau, vi så det jo med Forlan.

Nogen der har læst interviewet med Macheda i Gazzetta?

Han siger blandt andet at Fergie er en "Maestro", den bedste træner i verden, og at han er ked af at skulle forlade ham for en kort stund, men Fergie opfordrede til denne erfaring.
Længere henne siger han at han vil ankomme til Italien onsdag eller torsdag. Og om 6 måneder vil United have en stærkere spiller.

INTET tyder på at han eller Fergie har i sinde at denne aftale skulle blive permanent. Så er jeg roligere nu

Gør også mig lidt rolig, og Fergie ser jo også ham som fremtiden, at Macheda så også selv gør det gør mig rolig.

Går lige ind og prøver at finde det.
EDIT: Kan ikke finde det, vil du ikke give link? :D

Acsadac
04-01-2011, 09:48
Synes folk skal passe meget på med at gøre Serie A dårligere end den er.

Samtidig får han værdifuld erfaring, umiddelbart bliver han fast mand. Ferguson har jo selv udtalt at Macheda skal sendes derhen hvor han er sikret spilletid. Og kunne man ikke finde nogen klud der betingelsesløst vil satse på ham, så vil jeg mene det er langt bedre at sende ham til Serie A.

Det er jo heller ikke fordi Macheda mangler at bevise sit værd i PL. Fysisk har han vist at han kan være med. Så han skal bare have noget erfaring, og her mener jeg Serie A kan være lige så god som PL...

schousboe9
05-01-2011, 14:55
Fordi så får han et indblik i hvordan spillestilen er osv. Måske har han så ikke niveauet, men det kan jo også være hvis han falder igennem, at det fordi han ikke er tilpasset klubben, eller simpelt ikke kan falde til i ligaen. Det betyder vel ikke nødvendigvis man ikke har niveau, vi så det jo med Forlan.

Ja, præcis. Forlan udviklede sig i en 'dårligere' liga via fast spilletid, og det kan Macheda ligesåvel gøre.

Er der nogen, der kan svare på, hvorfor der endnu ikke har været en endelig, officiel bekræftelse på lejemålet fra Uniteds side? Det har vi da fået på alle vores øvrige aftaler.

Edit: Han står heller ikke under angribere (http://www.sampdoria.it/index.php?option=com_teammanager&task=allplayers&year=2010&teamid=1&Itemid=110) endnu.

RAppel
06-01-2011, 11:25
http://www.football-italia.net/blogs/al172.html

Det er nogle lovende ord han får med på vejen må man sige.

Kofoed
07-01-2011, 22:26
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1404700_dont_let_macheda_be_another_rossi

Ja man kan ha sine bange anelser.. Jeg ku sagtens se Rossi i United.

Flax_Generous
09-01-2011, 10:28
Jeg ved ikke om dette spørgsmål hører til i denne tråd eller til Andre kampe-tråden, men er der nogle, der skal se Sampdoria-Roma her om en times tid, for at holde øje med Macheda? Det er okay opvarmning til dagens United-brag.

Kofoed
09-01-2011, 10:30
Jeg ved ikke om dette spørgsmål hører til i denne tråd eller til Andre kampe-tråden, men er der nogle, der skal se Sampdoria-Roma her om en times tid, for at holde øje med Macheda? Det er okay opvarmning til dagens United-brag.

Er han allerede dernede?? Ved du hvor man kan se den, hvis man ikke har kanalen??

schousboe9
09-01-2011, 10:35

Tror du allerede, han er med idag? Men jeg har ikke kanalen, så nej. På den positive side fik jeg da min officielle bekræftelse (igår)! :D

http://www.sampdoria.it/index.php?option=com_content&task=view&id=7562&Itemid=73

Flax_Generous
09-01-2011, 10:40
Han er til rådighed, i hvert fald, og på det Sampdoria-internetforum, jeg har kigget lidt på, mener de, at han skal starte. Deres bedste angriber, Pazzini, er vist også småsyg.

Flax_Generous
09-01-2011, 10:52
Marilungo og Pozzi starter i angrebet for Sampdoria, men Macheda er på bænken. Kampen starter 12.30.

snegl
09-01-2011, 11:09
Man sgu da lige være et skarn, hvis man ikke så kampen. Vucinic i sig selv er nogle gange værd at se Roma for. Iøvrigt er de lige så langsomt ved at kæmpe sig tilbage i titelræset efter en forfærdelig start. Macheda burde helt klart få spilletid idag.

Kofoed
09-01-2011, 11:09
Marilungo og Pozzi starter i angrebet for Sampdoria, men Macheda er på bænken. Kampen starter 12.30.

Er du sikker på han er på bænken?? Ikke ifølge dongbold!!

EDIT: De havde åbenbart uploadet opstillingen inden de havde fået alle på :) Nu er han også på bænken der..

Flax_Generous
09-01-2011, 11:12
Jeg ser optakt til kampen nu, og der har de sagt, at han er på bænken. Pazzini er til gengæld syg og ikke med. Men jeg er ikke sikker.

DavidMadsen
09-01-2011, 11:34
Han er på bænken. Det siger onside.dk's matchcentre også.
Gider ikke at se kampen, før Macheda kommer på banen.

Flax_Generous
09-01-2011, 12:47
1-1 nu. Pozzi har lige scoret på straffe for Sampdoria. Romas målmand er blevet vist ud. Macheda varmer op. Han skal ind og vinde kampen.

Flax_Generous
09-01-2011, 12:49
Nu lader det til, at Sampdoria smider småsyge Pazzini på banen i stedet. Øv.

ChristianR
09-01-2011, 12:59
Nu lader det til, at Sampdoria smider småsyge Pazzini på banen i stedet. Øv.

Så Macheda synes at være 4. valg og langt fra 3. valget...? Hvis det fortsætter, så forstår jeg ikke udlejningsaftalen. Førsteprioritet må være, at han får noget, der minder om fast spilletid. Bænkplads kunne han have fået i United.

Jurgensen
09-01-2011, 13:01
Så Macheda synes at være 4. valg og langt fra 3. valget...? Hvis det fortsætter, så forstår jeg ikke udlejningsaftalen. Førsteprioritet må være, at han får noget, der minder om fast spilletid. Bænkplads kunne han have fået i United.

Nu har vel også kun været der i noget der minder om et par dage. Mon ikke nok han skal få sin chance.

Flax_Generous
09-01-2011, 13:04
Han kommer på banen nu.

DavidMadsen
09-01-2011, 13:06
Macheda startede som sagt på bænken for Sampdoria i dag. Efter omkring en time blev en af deres angribere skiftet ud, men det var Pazzini der kom på banen frem for Macheda. Hvis han bare skal varme bænken i Sampdoria, kan det udlån sgu være pisse ligegyldigt. Han kom ind istedet for Pozzi i det 77. minut. Det er dog stadigvæk ikke meget bedre, end hvis han stadig var i United.

Flax_Generous
09-01-2011, 13:07
Så Macheda synes at være 4. valg og langt fra 3. valget...?
Han har dårligt trænet med holdet, så det er nok lidt tidligt at vurdere, hvor han er i hierarkiet. Men på Sampdoria-fansites mener de, at han bør starte sammen med Pazzini. Marilungo og Pozzi er åbenbart ikke så imponerende.

schousboe9
09-01-2011, 13:07
Nu har vel også kun været der i noget der minder om et par dage. Mon ikke nok han skal få sin chance.

Præcis. Det ville være at pisse på sine nuværende angribere, hvis en ny og ung gut bare blev kastet i kamp med det samme på deres bekostning.

Han scorer forresten efter 88, bare til orientering.

Flax_Generous
09-01-2011, 13:09
Han burde måske have scoret der. Men fin start af ham.

Flax_Generous
09-01-2011, 13:11
Sampdoria til 2-1. Macheda indblandet i målet, men mest af alt forfærdeligt forsvarsspil af Roma.

Zubbi
09-01-2011, 13:18
Sampdoria til 2-1. Macheda indblandet i målet, men mest af alt forfærdeligt forsvarsspil af Roma.
Macheda har været farlig siden han kom ind! Var tæt på at score på et hovedstød, og lavede en genial stikning i dybden, som hans angrebsmakker lige akkurat ikke nåede.
Og ellers har han været sikker med bolden.

Flax_Generous
09-01-2011, 13:18
Kampens tredje røde kort. Interessant dommer.

MOHoegsted
09-01-2011, 13:30
Var det egentlig ikke også nummer 41 Macheda havde, inden han fik nummer 27?

Hille
09-01-2011, 16:02
Var det egentlig ikke også nummer 41 Macheda havde, inden han fik nummer 27?

Det er jeg ret sikker på han havde :)

schousboe9
12-01-2011, 22:47
Bojinov til Sampdoria? (http://www.football-italia.net/jan12x.html)

Gad vide om de fortalte os om deres planer, inden der blev skrevet under med Macheda? På den positive side er Marilungo åbenabrt blevet udlejet/afhændet, men hvis Bojinov kommer til, kan der godt blive et stykke til fast spilletid for Kiko.

Ikke at jeg mener, Bojinov er en bedre spiller, men han har trods alt erfaringen med sig, og han har vist, at han kan bombe i Serie A.

Det må i værste fald efterlade Macheda som 3.valg foran ham Fornaroli, men selvfølgelig bag Pazzini/Bojinov, og det var vel ikke lige det, der var planen.

schousboe9
16-01-2011, 09:44
Spændende om han starter inde mod Lazio idag? :titte:

snegl
16-01-2011, 13:03
Ja, gad vide hvor meget stick han får fra Lazios fans. De er syge i potten. Har engang stået på Olimpico til Lazio vs Roma, omgivet af Laziofans. En skaldet italiener foran mig stod og heilede.

RAppel
16-01-2011, 13:19
Macheda starter inde.

MOHoegsted
16-01-2011, 13:43
Macheda starter inde.

Så skal han da helt sikkert følges... Lige indtil Spurs - United starter.

Kofoed
16-01-2011, 14:04
Ifølge dongbold starter han på bænken. Hva sir jer der ser den :)

Don Kafai
16-01-2011, 14:08
Han starter ude. RAppel skal se at få nogle bedre kilder :D

Danielsen
16-01-2011, 14:10
Ifølge dongbold starter han på bænken. Hva sir jer der ser den :)

Ifølge Skysports.com Score Centre, så er han på bænken. Og har nummer 41 ;)

RAppel
16-01-2011, 14:15
Han starter ude. RAppel skal se at få nogle bedre kilder :D

Sorry. Lorte kilder! :D

Så det bare på http://uk.eurosport.yahoo.com/football/. Det er heller ikke første gang de laver fejl i opstillingen så må hellere droppe dem. De har også lavet opstillingen til dagens kamp, men det må være gætværk.

MOHoegsted
16-01-2011, 14:20
Hvis Bojinov starter inde, så skal Macheda kaldes hjem!!!
- Det måske at tage munden for fulde, men jeg vil bare gerne have han skal starte inde for hver kamp, med ingen risici for at bliver overhalet af konkurrenter.

EDIT: Har Juventus ikke nok med angribere?

Flax_Generous
16-01-2011, 14:20
Jeg håber, at Macheda kommer ind igen i dag. Han var livlig sidst, mens Pozzi (og Marilungo, for den sags skyld) var ret ringe.

Bojinov til Sampdoria? (http://www.football-italia.net/jan12x.html)
Juventus har vist jagtet Pazzini i det seneste års tid, så måske smutter han. Og så giver det jo god mening for Sampdoria at hente en ny potentiel topangriber. Jeg ved ikke helt om Pozzi kan løfte den opgave. Uanset hvad, så sker der altså ting og sager i deres angreb for tiden. Jeg tror bestemt ikke, at det stiller Macheda dårligere, at der bliver skiftet så meget ud.

RAppel
16-01-2011, 15:34
Så kom han på banen. 20 min igen.

henning_b_j
19-01-2011, 17:37
ja ja så er han i gang. første kasse dejligt!

Kofoed
19-01-2011, 17:59
Smukt smukt. Og der er stadig en hel halvleg tilbage til flere kasser fra ham :)

MOHoegsted
19-01-2011, 18:04
Nu blev han så skiftet ud. I ca. det 73 minut.

RAppel
19-01-2011, 18:10
Kæft et lækkert mål! Rigtig Macheda mål. Tror på det hele vejen igennem.

uZCHTfOi8So

MOHoegsted
19-01-2011, 18:27
Ja det var et rigtigt flot mål.

Da Macheda blev skiftet ud, tog jeg mig den frihed at blive ved med at se kampen. Både for at se til Sanchez, og hvordan Pazzini spiller.

Men Udinese udlignet i det 90 minut, hvor Sanchez var assist. Ikke prangende forsvarsspil, men Sanchez står for alt offensivt som indhopper i stedet for di Natale.

Pazzini kommer frem til chancer, men er ikke en prangende afslutter i dag.

EDIT: 1-2 til Udinese. - Sanchez tager hjørne, en mand får hovedet på, og så får Denis det sidste hoved på.

Siden Macheda gik ud har Sampdoria ikke haft meget at byde på, andet en 1 stor chance til Pazzini

UPDATE:
Pazzini udligner til 2-2 på straffe.
Sanchez har så meget kreativt at byde på, men hvergang han ser en aflevering og løber i position, "blower" hans kammerater det op med et skud eller med at miste bolden.

UPDATE2: Sampdoria gik videre på 7-6 i straffesparks. Det vel fint nok mht. mere spilletid til Macheda så.
Sanchez, Pazzini og Pozzi scorede alle. Men Pozzi's var ikke specielt godt sat ind, og Macheda skal generelt ikke føle sig særligt presset af Pozzi.

Flax_Generous
19-01-2011, 20:25
Det er også mit indtryk, at Macheda godt kan slå Pozzi af i startopstillingen. I hvert fald i de få kampe, jeg har set med Pozzi. Macheda er mere livlig og oser af talent. Jeg håber, at han får et succesfuldt lån, og at han vender tilbage til United i stedet for at lave en Piqué eller Rossi. Han er nemlig på samme niveau talentmæssigt.

RAppel
23-01-2011, 11:09
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/01/22/2317824/sampdoria-striker-federico-macheda-admits-he-wants

Han vil gerne tilbage til klubben og gøre sig gældende, men studser over følgende:

First I want to see what prospects I have in England, and then if there aren't any...

Det kunne godt tyde på at hvis han ikke får massere af spilletid fra næste sæson så vil han søge nye græsgange.

schousboe9
23-01-2011, 11:24
Det kunne godt tyde på at hvis han ikke får massere af spilletid fra næste sæson så vil han søge nye græsgange.

Eller bare benytte sig af muligheden for at forlænge opholdet med et år, som er en del af aftalen?

MC86
23-01-2011, 13:49
Macheda er igen ikke med fra start idag mod Juventus. Han får godt nok ikke så meget spilletid i sampdoria..

DavidMadsen
23-01-2011, 14:09
Macheda er igen ikke med fra start idag mod Juventus. Han får godt nok ikke så meget spilletid i sampdoria..
Ser du kampen, eller? Onside.dks matchcentre og resultat.dk siger at han er med fra start.

MOHoegsted
23-01-2011, 14:17

Han startede inde i sidste kamp.

Der er jo kun gå 2-3 kampe siden han ankom, hvor han startede ude i første kamp, og var indblandet i deres mål, sidste kamp startede han også inde og scorede. Det her vil blive hans 3-4 kamp, om han starter ude eller inde, så skal han finde sig til rette ligesom Welbeck og Cleverley skulle.

Der går nok ikke lang tid.

EDIT: Han starter altså inde, og jeg ser kampen.

MC86
23-01-2011, 14:34
Ser du kampen, eller? Onside.dks matchcentre og resultat.dk siger at han er med fra start.

Ser den. Han starter inde alligevel istedet for Pozzi. Min fejl

Flax_Generous
23-01-2011, 14:44
Han har smidt bolden væk sådan ca. hver gang han har fået den. Sampdoria har generelt været forfærdelige offensivt set.

MC86
23-01-2011, 14:56
Han har smidt bolden væk sådan ca. hver gang han har fået den. Sampdoria har generelt været forfærdelige offensivt set.

Ja han gør det godt nok ikke ret godt. Men er der ingen fra sampdoria der gør..

Flax_Generous
23-01-2011, 15:04
Sampdoria er forfærdelige, ja. I det hele taget en rigtig langgaber af en kamp.

MOHoegsted
23-01-2011, 15:07
Men som Patrick Taronni siger, så har Macheda og Pazzini næsten ikke set bolden, eller rørt den. De har intet at arbejde med. De savner godt nok Cassano med det kreative til Pazzini.

Ulrik Vida Vinther
25-01-2011, 14:08
Så har Sampdoria hentet Massimo Maccarone fra Palermo. Inden han kom til Palermo, havde han nogle flotte sæsoner i bundklubben Siena, hvor han gerne lå og scorede omkring 10 mål i ligaen pr. sæson.

Købet må siges at være negativt for Machedas ophold i Sampdoria.

Flax_Generous
28-01-2011, 00:47
Til gengæld er Pazzini på vej til Inter (http://www.skysports.com/story/0,19528,11854_6702710,00.html). Sampdorias angreb er snart helt udskiftet i dette transfervindue. Hvis Macheda griber chancen kan han blive en bærende figur i de sidste par måneder af sæsonen.

Hulle #7
08-02-2011, 20:31
Macheda scorede på straffe til 1-0 i 89'min mod Englands u21 hold.

DavidMadsen
10-02-2011, 13:44
- Jeg tror, Sir Alex holder øje med mig. Jeg snakkede med ham over telefonen for tre uger siden, og inden jeg kom hertil. Han sagde ”hvis du har brug for noget, så bare ring til mig”. Jeg føler selvfølgelig, jeg er i hans langsigtede planer. Min ambition er at være en del af Manchester United. Jeg har seks måneders lån, og jeg håber at gøre det godt og komme tilbage endnu stærkere og vise, hvad jeg kan, siger Macheda ifølge ESPN.

- Jeg glæder mig til at komme tilbage til Manchester. Jeg kan ikke lide det engelske vejr, men jeg kan godt lide fish’n’chips. Det kan man ikke få i Italien, og jeg savner det, siger Macheda.

Dejligt at han lige vender den med vejret. Jeg var lige ved at blive bekymret, mens jeg læste. Men nu smiler jeg bare i stedet. :D

Daniel
10-02-2011, 17:07
Dejlige udtalelser fra Macheda, især den med at han næsten skulle snakke bedre engelsk end italiensk overrasker mig lidt, hans første interview taget i betragtning. Forhåbenligt får han succes i Serie A, men desværre for ham har jeg lidt svært ved at se ham få en plads på holdet til næste sæson, da Rooney, Berbatov, Chicharito og Welbeck i mine øjne bør fylde angrebspladserne ud.

schousboe9
06-06-2011, 20:15
http://www.football-italia.net/aa/aa-jun3b.html

MEN - via football italia - mener at vide, at Macheda kan få lov at skifte for £6 mio. En pris lige i underkanten, hvis man spørger mig.

Han bliver muligvis aldrig nogen angriber i absolut verdensklasse, men jeg mener ikke, det kan diskuteres, at han har potentialet til noget stort, så £7-8 mio. synes jeg nu nok, hans talent berettiger til, specielt med kig på øvrige handler rundt omkring. Men jeg er nu mere tilhænger af endnu et udlån, helst i Premier League, for jeg tror sagtens, han kan slå igennem på højeste niveau.

United DK
06-06-2011, 21:00
£6 mio.? Sælg! Der er ingen grund til at presse citronen på blindgyder.

Ulrik Vida Vinther
06-06-2011, 22:48
Hvad var det nu vi fik for Giuseppe Rossi? £6 mio. for en 20-årig? Og her, nogle år senere, er han på vej til Barca for hvad, £30 mio.?

Det kunne være vi skulle sørge for at få noget mere for Kiko, eller blot fortsætte med at leje ham ud. Vi skal have det optimale ud af ham, hvadenten det er money eller en lovende spiller for fremtiden.

RAppel
28-06-2011, 11:41
http://therepublikofmancunia.com/kiko-i-want-to-play-in-the-premier-league/

Udlejes til en PL klub næste sæson? Jo tak.

schousboe9
28-06-2011, 11:44
Ja, den er også på Sky Sports.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7008429,00.html

Hans agent har godt nok påstået, at han bliver hos os, men jeg kan ærlig talt slet ikke se ham få 5 kampe med de angribere, vi har. Afsted til WBA med sig!

MOHoegsted
28-06-2011, 13:18
Tror og håber virkelig vi ser den opblomstring fra Macheda hvis vi finder en klub i PL som han nærmest er garanteret spilletid. Hvilken klub har de ringeste angribere, og med en lille trup?

Det lyder giftigt med Welbeck og Macheda sammen, de kan supplere hinanden godt.

snegl
30-08-2011, 16:06
Machedas agent siger at United er interesseret i at leje ham ud. Newcastle skulle angiveligt føre foran QPR.

Begge steder ville være perfekt i mine øjne. Måske QPR er mest interessant, hvis han skal have spilletid ca hver uge?

Bugge
30-08-2011, 16:27
Machedas agent siger at United er interesseret i at leje ham ud. Newcastle skulle angiveligt føre foran QPR.

Begge steder ville være perfekt i mine øjne. Måske QPR er mest interessant, hvis han skal have spilletid ca hver uge?

Rigtig fint hvis han kan blive lejet ud til en PL klub.

Forhåbentlig drager han ligeså stor nytte af det som Welbeck gjorde. Sådan som situationen er i United lige nu så er der nok heller ikke udsigt til så meget spilletid. Både Rooney, Hernandez, Welbeck, Berbatov og formentlig også Owen er foran ham i hierarkiet.

schousboe9
30-08-2011, 16:42

Tjaeh, QPR har investeret i både Pladevender Campbell og Jay Boothroyd op til denne sæson, og så har de vel 3-4 øvrige angribere i truppen i forvejen, omend af tvivlsom kvalitet.

Newcastle har jo hentet Demba Ba og Obertan og har ellers Leon Best, Ameobi og Løvenkrands, selvom jeg ikke ser sidstnævnte som den store trussel. Ham må Macheda i givet fald være minimum på lige fod med.

Men uanset synes jeg ikke, at han har udsigt til en mere eller mindre sikker startplads nogen af stederne. Norwich eller Swansea ville nok være bedre.

gizmo12312
09-10-2011, 12:47
Han skal bare have flere kampe team ham op med welbeck på toppen så skal han nok shine et kæmpe talent. Håber så meget vi kommer til og se mere til ham han kan blive vanvittig god!

RAppel
30-11-2011, 18:52
Phew, nåede lige at finde artiklen på ot.dk. Var lige ved at linke til bold.dk. Lucky me!

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14588

Anyway, kunne være super hvis Macheda blev lejet ud til en PL-klub

RAppel
14-12-2011, 23:07
Macheda på vej væk på lån? Håber det bliver til en PL-klub

http://www.sportsmole.co.uk/football/man-utd/transfer-talk/news/agent-federico-macheda-set-for-loan_10493.html

snegl
14-12-2011, 23:46
Hvad var det nu vi fik for Giuseppe Rossi? £6 mio. for en 20-årig? Og her, nogle år senere, er han på vej til Barca for hvad, £30 mio.?

Det kunne være vi skulle sørge for at få noget mere for Kiko, eller blot fortsætte med at leje ham ud. Vi skal have det optimale ud af ham, hvadenten det er money eller en lovende spiller for fremtiden.

Eller bare en fornuftig tilbagekøbsklausul. Håber at en PL klub vil tage ham. Helst en der kan spille lidt sammen uden lange bolde også. Kan kun forestille mig at han vil spille sig længere væk fra en startplads i den udlejede klub, hvis han skal lege Carew oppe foran.

Everton / Fulham ville være perfekt.

Bugge
15-12-2011, 08:18
Krydser fingre for en udlejning til en PL klub.

Det er i hvert fald ikke meget han udvikler sig ved at få splinter i røven på bænken og så komme ind med 15 minutter tilbage af en kamp.

Martinsen
02-01-2012, 10:40
Done deal:
Queens Park Rangers have confirmed the signing of Manchester United striker Federico Macheda on loan until the end of the season. Full story to follow shortly

Svanen94
02-01-2012, 11:01
Fedt at han bliver udlejet til en PL klub!

MagnusChristiansen
02-01-2012, 11:09
Fedt at han bliver udlejet, så slipper vi for at se på at se på ham, han er så pisse dårlig, jo...

United DK
02-01-2012, 11:27
Fedt at han bliver udlejet, så slipper vi for at se på at se på ham, han er så pisse dårlig, jo...

Ja, ligesom altså...

Warnock købte vist 3-4 nye angribere i sommer, men det er stadig Heidar Helguson der bruges, og hvis ikke Macheda kan komme på det hold, så er han endegyldigt færdig hos os. Omvendt kan man håbe, at han gør det så godt, at de køber ham til sommer.

Dahlmann
02-01-2012, 12:48
Endelig skete det... Machedas start i klubben hypede ham alt for meget. Nu har han en chance for at få noget spilletid og mere erfaring indenbords. Det burde være sket allerede i sommers det her. Han er nødt til at få spilletid i England i stedet for Italien for at vænne sig ordentligt til niveauet og tempoet. Macheda er et stort talent, men han skal slibes meget mere før han bliver en diamant i United.

NtotheT
02-01-2012, 13:50
Endelig skete det... Machedas start i klubben hypede ham alt for meget. Nu har han en chance for at få noget spilletid og mere erfaring indenbords. Det burde være sket allerede i sommers det her. Han er nødt til at få spilletid i England i stedet for Italien for at vænne sig ordentligt til niveauet og tempoet. Macheda er et stort talent, men han skal slibes meget mere før han bliver en diamant i United.

Stort talent? Say what? Mandens teknik er på niveau med et barn uden ben, og hans fodboldforståelse er for svag. Han har været i klubben i snart 3 år uden at vise noget som helst, der minder om fremgang i sin udvikling.

Hans start var åbenbart ren og skær fluke, for han har absolut intet vist siden.

Jeg håber, vi kan tjene på denne handel. Jeg har meget meget svært ved at se Macheda blive til noget i Uniteds kaliber. Han er en begrænset spiller i mine øjne.

Bugge
02-01-2012, 14:18
Suk, hvorfor klikkede jeg overhovedet ind på den her tråd.

Jeg kunne jo have regnet ud at den var smækfyldt med de sædvanlige Kloge Åge'r som ser alting i sort og hvidt og enten elsker eller hader vores enkelte spillere.

Macheda, Gibson, Evans og til dels også Rooney. 4 tråde man næsten bare skal holde sig fra hvis man vil undgå en depression.

Christensen
02-01-2012, 14:23
Macheda starter på bænken for QPR, der møder Norwich kl 16. Han har fået nr. 7.

NtotheT
02-01-2012, 14:27

Jeg kunne jo have regnet ud at den var smækfyldt med de sædvanlige Kloge Åge'r som ser alting i sort og hvidt og enten elsker eller hader vores enkelte spillere.

Macheda, Gibson, Evans og til dels også Rooney. 4 tråde man næsten bare skal holde sig fra hvis man vil undgå en depression.

Jeg hader nu ikke Macheda, men jeg mener bare ikke, at manden har en fremtid i United.

Prøv at høre her. Vi er en af de allerstørste klubber i verdenen, et kæmpe sportsbrand, vi har millioner af fans. Vi skal have nogle af de bedste spillere i truppen samt nogle af de største talenter i truppen.

Hvis du helt seriøst kan mene, at Machedas talent er berettiget til United-standard, så ser vi to spillet vidt forskelligt. Mandens udvikling har været nedadgående siden hans vanvittige start, og hans engagement, teknik og mentalitet har IMO været alt for svag til at han kan fortsatte i United.

Det er jo ikke en gavebod det her. Kan man ikke gribe chancen, så må man sælges. Der står jo 10.000 andre spillere rundt omkring og venter på at få en lignende chance hos United.

Macheda har spillet 35-40 kampe for United, og han har absolut intet vist. Det er IMO en lang tråd til at vise, at de dårlige kampe var uheld, men han har for mig bevist, at det er bare så langt hans talent rækker.

MOHoegsted
02-01-2012, 14:43
Stort talent? Say what? Mandens teknik er på niveau med et barn uden ben, og hans fodboldforståelse er for svag. Han har været i klubben i snart 3 år uden at vise noget som helst, der minder om fremgang i sin udvikling.

Hans start var åbenbart ren og skær fluke, for han har absolut intet vist siden.

Jeg håber, vi kan tjene på denne handel. Jeg har meget meget svært ved at se Macheda blive til noget i Uniteds kaliber. Han er en begrænset spiller i mine øjne.

Men så ser du jo noget andet end hvad Uniteds trænerstab gør, som ser ham hverdag. Hvis han ikke har haft fremgang eller udvikling i de 3 år, så er jeg sikker på han allerede var afskibbet. Det kan godt være han ikke slår igennem i United, og det har jeg også min tvivl på, men jeg er enig i han er et stort talent.

Det må nu heller ikke være helt let at være Macheda. Han er jo en stationær type i boksen, og så skal han ud og spille kant, HVERGANG han får chancen.

Helt enig, og du glemmer endda Berbatov. Mange BerbaLOVERS har fået vendt en del, men der er stadig mange der skriver BerbaFLOP, det så smagløst.

RAppel
02-01-2012, 14:51
http://desmond.yfrog.com/Himg736/scaled.php?tn=0&server=736&filename=sf85.jpg&xsize=640&ysize=640

Sissy girl? :p

Bonde15
02-01-2012, 14:55
Men så ser du jo noget andet end hvad Uniteds trænerstab gør, som ser ham hverdag. Hvis han ikke har haft fremgang eller udvikling i de 3 år, så er jeg sikker på han allerede var afskibbet. Det kan godt være han ikke slår igennem i United, og det har jeg også min tvivl på, men jeg er enig i han er et stort talent.

Det må nu heller ikke være helt let at være Macheda. Han er jo en stationær type i boksen, og så skal han ud og spille kant, HVERGANG han får chancen.

Helt enig, og du glemmer endda Berbatov. Mange BerbaLOVERS har fået vendt en del, men der er stadig mange der skriver BerbaFLOP, det så smagløst.

Det er blevet en kliché at anvende den der "Hvis Ferguson siger at han er god nok, så er han god nok", hvilket er umuligt at modargumentere. Han præsterer muligvis på et godkendt plan til hverdag, men det er i kampene at man skal vise, at man har niveauet til at begå sig i United.

Macheda har stort set ikke præsteret noget udover hans to første kampe mod Villa og Sunderland, hvori han blev matchvinder, så jeg synes det er fejlagtigt at betragte ham som et stort talent. Det er bare min mening.

MOHoegsted
02-01-2012, 15:02
Det er blevet en kliché at anvende den der "Hvis Ferguson siger at han er god nok, så er han god nok", hvilket er umuligt at modargumentere. Han præsterer muligvis på et godkendt plan til hverdag, men det er i kampene at man skal vise, at man har niveauet til at begå sig i United.

Macheda har stort set ikke præsteret noget udover hans to første kampe mod Villa og Sunderland, hvori han blev matchvinder, så jeg synes det er fejlagtigt at betragte ham som et stort talent. Det er bare min mening.

Nok er det en kliché, men omvendt er det jo også rigtigt. Det eneste i ser er 10 minutter, MAX 15 minutter af ham i en kamp, hvor han spiller på en uvant position, mens han er den type spiller der slet ikke kan begå sig på en kant.

Det var det samme med Chicharito, i starten roteret Fergie lidt rundt med ham, og han spillede nogle gange kant, alle ved at han ikke kan spille der. Da han kom op i angrebet, gik der ikke mange kampe før han var fast mand i angrebet fremfor Berbatov.

Man kan ikke modargumentere det, men så lad være at kommentere hans talent, når man ikke har set nok til ham, til at bedømme det. Det var jo nået helt andet hvis han havde spillet flere kampe i streg, og fået mange flere minutter end han har fået nu.

Bonde15
02-01-2012, 15:30
Nok er det en kliché, men omvendt er det jo også rigtigt. Det eneste i ser er 10 minutter, MAX 15 minutter af ham i en kamp, hvor han spiller på en uvant position, mens han er den type spiller der slet ikke kan begå sig på en kant.

Det var det samme med Chicharito, i starten roteret Fergie lidt rundt med ham, og han spillede nogle gange kant, alle ved at han ikke kan spille der. Da han kom op i angrebet, gik der ikke mange kampe før han var fast mand i angrebet fremfor Berbatov.

Man kan ikke modargumentere det, men så lad være at kommentere hans talent, når man ikke har set nok til ham, til at bedømme det. Det var jo nået helt andet hvis han havde spillet flere kampe i streg, og fået mange flere minutter end han har fået nu.

Nu er han jo også benyttet på hans vante plads, og jeg mindes ikke at har udført ting af afgørende betydning i angrebet, udover det førnævnte og et mål på Villa Park i sidste sæson.

Jeg mener at 30-40 kampe, hvor omtrent halvdelen nok er som starter, er nok til at bedømme ham. Han virker til at have evnerne, men samtidig får man fornemmelsen af, at der skal ske en betydelig forbedring i hans spilforståelse og hans mentalitet.

Anderson8
02-01-2012, 16:08
Macheda starter på bænken for QPR, der møder Norwich kl 16. Han har fået nr. 7.

Han er på bænken, ja - men regner da ikke med, at han har snuppet Adel Taarabts nr.? :titte:

dannigizmo
02-01-2012, 16:13
Han skulle have fået nummer 33 ifølge manutd.com.

Christensen
02-01-2012, 16:24
Han er på bænken, ja - men regner da ikke med, at han har snuppet Adel Taarabts nr.? :titte:

Jeg hader Twitter :(

Buttler
04-02-2012, 12:06
Det er virkelig noget skidt for Macheda, at Warnock blev fyret. Vi kan ligeså godt hive ham hjem igen, da Q.P.R. har hentet Djibrill Cissé og Bobby Zamora i transfervinduet.

Danielsen
04-02-2012, 15:00
Det er virkelig noget skidt for Macheda, at Warnock blev fyret. Vi kan ligeså godt hive ham hjem igen, da Q.P.R. har hentet Djibrill Cissé og Bobby Zamora i transfervinduet.

Ja! Han er ikke engang på bænken idag! Kan jo også være en skade...

United DK
04-02-2012, 15:05
Ja! Han er ikke engang på bænken idag! Kan jo også være en skade...

QPR har Cisse, Zamora, Helguson, Bothroyd, og DJ Campbell, så han har ikke en chance, hvis jeg skal komme med min uforbeholdende mening. Han blev jo også hentet af Warnock, som så blev fyret få dage efter, og Hughes ser tilsyneladende ikke noget lys i ham, hvilket jeg sagtens kan forstå. Jeg håber han på en eller anden måde bliver solgt til sommer, så Will Keane kan rykkes en tak op i hierakiet.

RAppel
28-02-2012, 07:59
Macheda=Ravel?

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17178936

Nogen der ved hvad han skrev? Anyway, han har skrevet denne undskyldning

I didn't mean it in the homophobic way...I just answer to someone that insult me, and I didn't want to say gay, buy guy! That's it!

EDIT:

http://i.imgur.com/wm78D.png

dannigizmo
28-02-2012, 09:36
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15321

Men du er tilgivet. Den lå der trods alt kun et halvt døgn før dit indlæg. :p

robinho
28-02-2012, 09:47
QPR har Cisse, Zamora, Helguson, Bothroyd, og DJ Campbell, så han har ikke en chance, hvis jeg skal komme med min uforbeholdende mening. Han blev jo også hentet af Warnock, som så blev fyret få dage efter, og Hughes ser tilsyneladende ikke noget lys i ham, hvilket jeg sagtens kan forstå. Jeg håber han på en eller anden måde bliver solgt til sommer, så Will Keane kan rykkes en tak op i hierakiet.

Man kan så diskutere om han overhovedet kan blive god nok til manchester united hvis han ikke kan slå typer som Helguson,Bothroyd og Dj Campbell.

SantasLittleHelper
28-02-2012, 09:53

Faktisk en rimelig god forklaring. Det er i hvert fald min klare fornemmelse, at folk med et sydlandsk sprog har svært ved at høre forskel på u og a lyde og det kan være et problem når det skal staves. Så kan man selvfølgelig argumentere for, at Macheda har været i england lang tid nok til at kende forskellen, men hey, man skal jo gemme sig bag et eller andet, når man dummer sig.

RAppel
28-02-2012, 10:06

Nå nå nå, godt ord igen ;)

United DK
28-02-2012, 10:31
Man kan så diskutere om han overhovedet kan blive god nok til manchester united hvis han ikke kan slå typer som Helguson,Bothroyd og Dj Campbell.

Jeg finder ham heller ikke god nok til United. :)

I øvrigt synes jeg den homofob-sag er latterlig. Er det nu slemt at kalde en person for bøsse? Så må man vel heller ikke kalde folk for cunt eller wanker?

LyngUnited
28-02-2012, 15:57

I øvrigt synes jeg den homofob-sag er latterlig. Er det nu slemt at kalde en person for bøsse? Så må man vel heller ikke kalde folk for cunt eller wanker?

Gad vide hvad der sker hvis man råber hetero efter George Michael?

United-forever
28-02-2012, 16:16

Selvfølgelig er det slemt at kalde en person for bøsse, hvis det er ment som et skældsord, da man så implicit gør til noget skidt at være bøsse.

United DK
28-02-2012, 16:21
Selvfølgelig er det slemt at kalde en person for bøsse, hvis det er ment som et skældsord, da man så implicit gør til noget skidt at være bøsse.

Det er rigtigt, men sådan kan du også vende den, når du kalder en person en idiot eller spasser.

DavidMadsen
28-02-2012, 17:20
Det er rigtigt, men sådan kan du også vende den, når du kalder en person en idiot eller spasser.
Men det er der ikke nødvendigvis noget diskrimination over. Objektivt set, vil jeg tro, at "gay" er værre end "wanker" og "cunt", hvis den implicerede føler sig diskrimineret eller udstødt på nogen måde, da homofobi kan grænse til "racisme". De to sidstnævnte udtryk er bare en form for skældsord i min verden.

United DK
28-02-2012, 17:25
Men det er der ikke nødvendigvis noget diskrimination over. Objektivt set, vil jeg tro, at "gay" er værre end "wanker" og "cunt", hvis den implicerede føler sig diskrimineret eller udstødt på nogen måde, da homofobi kan grænse til "racisme". De to sidstnævnte udtryk er bare en form for skældsord i min verden.

Jeg kan da også føle mig stødt, når det at wanke bliver gjort til noget forkert. Folk må altså stramme bare en smule op, og lade være med at føle sig stødt hele tiden, og noget siger mig også, at det mest er heteroseksuelle, der mener ordet bøsse er stødende.

United-forever
28-02-2012, 17:34
Jeg kan da også føle mig stødt, når det at wanke bliver gjort til noget forkert. Folk må altså stramme bare en smule op, og lade være med at føle sig stødt hele tiden, og noget siger mig også, at det mest er heteroseksuelle, der mener ordet bøsse er stødende.

Det tror jeg du har ret i, til gengæld tror jeg der er mange homoseksuelle der bliver stødt over, at ordet bøsse ses som noget stødende blandt heteroseksuelle.

Selvfølgelig skal man ikke blive stødt over alt mellem himmel og jord, men man skal også passe på med at fremavle en ide om at det er noget forfærdeligt noget at være bøsse. Nøjagtigt ligesom man ikke skal bruge sort, neger, perker osv. som et skældsord, da det så betyder at personen er dårligere fordi vedkommende har givne karakteristika.

Acsadac
28-02-2012, 18:19

Jeg synes både bøsser og sorte mennesker skulle tage at stramme op og lade værre med at være så pigefornærmede.. Det kan sq ikke hjælpe noget at man bliver så fornærmet over alle nedladende udtryk, der bliver anvendt..

Når man hele tiden påberåber sig opmærksomhed på sådan nogle småting, så beder man sq selv om at blive set ned på..

Dermed ikke sagt at det er ok, men der er sq forskel på systematisk mobning/racisme og så nogle spydige bemærkninger i løbet af en kamp eller på twitter..

Clemme
28-02-2012, 18:43
total dårlig stil af ham.
og han er heller ikke tæt på, at være god nok.

men hvad har FA med tvitter at gøre ?

snegl
29-02-2012, 01:39
Som nævnt før har perker/neger/indsæt diskriminerende skældsord self utrolig meget at gøre med historie.

Personligt gider jeg ikke tage diskussionen igen. Man kan self sikkert sagtens have en gay joke to heteroseksuelle imellem for sjov, men cmon, ingen normale mennesker ville lave samme joke direkte overfor en bøsse, der måske kunne føle sig oprigtigt stødt over den (med mindre man er lettere afstumpet).

Det samme gør sig gældende for indvandrere/sorte. Er du opvokset med racisme eller stødt ind i det, er det formentlig ikke særlig sjovt at blive kaldt negro, perker, whatever. Hvad skal det iøvrigt gøre godt for? Hvorfor ikke bare synes det er dumt, istedet for halvakademiske forklaringer om at det er berettiget på den ene eller anden måde.

Det handler i bund og grund om at man er på god fod med dem man siger ordet til og at de ved at de skal tage det for sjov. Hvis ikke er det typisk bare hånende og hvorfor forsvare det?

ChristianR
29-02-2012, 07:16
Det handler i bund og grund om at man er på god fod med dem man siger ordet til og at de ved at de skal tage det for sjov. Hvis ikke er det typisk bare hånende og hvorfor forsvare det?

Der er vel ingen, der siger, at det ikke er håndende, når vi taler om tilfældende med Terry, Morrison og Macheda. Det er hånende, nedladende og forkert.

Folk opponerer bare imod, at det bliver blæst op til at være ih- og åh- så forfærdeligt, selvom der (sandsynligvis) absolut ikke ligger en implicit sviner til mioritetsgrupperne. Det er blot de skældsord, der flyver hurtigt ud, når bølgerne går højt.

Med andre ord er jeg enig i, at det er noget piveri, når hele verden falder på halen over et bestemt ordvalg, hvor ingen havde fortrukket en mine, hvis der var blevet sagt 'idiot' istedet.

United DK
29-02-2012, 08:45
Som nævnt før har perker/neger/indsæt diskriminerende skældsord self utrolig meget at gøre med historie.

Personligt gider jeg ikke tage diskussionen igen. Man kan self sikkert sagtens have en gay joke to heteroseksuelle imellem for sjov, men cmon, ingen normale mennesker ville lave samme joke direkte overfor en bøsse, der måske kunne føle sig oprigtigt stødt over den (med mindre man er lettere afstumpet).

Det samme gør sig gældende for indvandrere/sorte. Er du opvokset med racisme eller stødt ind i det, er det formentlig ikke særlig sjovt at blive kaldt negro, perker, whatever. Hvad skal det iøvrigt gøre godt for? Hvorfor ikke bare synes det er dumt, istedet for halvakademiske forklaringer om at det er berettiget på den ene eller anden måde.

Jeg spekulerer bare på, om det er så stødende? Jeg er udmærket klar over, at neger/nigger er stødende, fordi det er et nedsættende ord om sorte mennesker, men bøsse/gay er i min verden bare et accepteret slang for en homoseksuel mand.

snegl
29-02-2012, 12:54
Jeg spekulerer bare på, om det er så stødende? Jeg er udmærket klar over, at neger/nigger er stødende, fordi det er et nedsættende ord om sorte mennesker, men bøsse/gay er i min verden bare et accepteret slang for en homoseksuel mand.

Men på den måde fx Macheda siger det på, så er konteksten at han siger gay til en fremmed mand fordi han vil insinuere at bøsser ikke er lige så værdige som os heterosexuelle. I bund og grund er det sagt stødende, selvom jeg i de her internet days, nu heller ikke tror at ham i den anden ende er blevet synderligt stødt for at være ærlig.

Tror nu også Macheda har været helt bevidst om sit sprogbrug og måske er lidt småhomofob. I Italien diskrimineres bøsser stadig okay meget og bliver set ned på.

Det er vel bare lidt skørt offentligt at bruge bøsse som skældsord, da man så implicit siger at bøsser ikke er lige så værdige. Sprogbruget fordrer vel ikke ligefrem bøsser til at spille fodbold sammen med heterosexuelle, så jeg kan da godt forstå man slår ned på det.

ChristianR
29-02-2012, 13:43

'Black' er vel som udgangspunkt heller ikke stødende, men Terry er da havnet i noget af et stormvejr. Konteksten er naturligvis afgørende.

United DK
29-02-2012, 13:49
'Black' er vel som udgangspunkt heller ikke stødende, men Terry er da havnet i noget af et stormvejr. Konteksten er naturligvis afgørende.

Jo, men den sag er også kørt lidt af sporet i mine øjne.

ChristianR
29-02-2012, 16:09
Jo, men den sag er også kørt lidt af sporet i mine øjne.

Det er jeg jo enig i. Men jeg kan godt se, hvorfor det i situationen opfattes racistisk eller nedladende, ligesom jeg kan se 'bøsse' gør i Machedas tilfælde.

United DK
29-02-2012, 16:29
Det er jeg jo enig i. Men jeg kan godt se, hvorfor det i situationen opfattes racistisk eller nedladende, ligesom jeg kan se 'bøsse' gør i Machedas tilfælde.

Jeg har bare svært ved at gøre det værre, end hvis man kalder et andet menneske for retard, hvad flere engelsksprogede mennesker (og enkelte danskere) gør engang i mellem. Et eller andet sted synes jeg det er værre, at kalde en overvægtig person for fede svin, men det kommer der jo nok ikke en sag ud af i såfald.

ChristianR
29-02-2012, 16:40
Jeg har bare svært ved at gøre det værre, end hvis man kalder et andet menneske for retard, hvad flere engelsksprogede mennesker (og enkelte danskere) gør engang i mellem. Et eller andet sted synes jeg det er værre, at kalde en overvægtig person for fede svin, men det kommer der jo nok ikke en sag ud af i såfald.

Helt enig. Min pointe var bare, at selvfølgelig er 'bøsse' nedladende i konteksten. - Også nedladende overfor homoseksuelle.

Men jeg er enig i, at hysteriet er større, når det går udover sorte mennesker og homoseksuelle, end når det går udover handicappede eller overvægtige mennesker.

For tiden er det inden for politisk korrekthed bare mere moderne at forarges over noget, der kan opfattes homofobisk eller racistisk end noget, der er nedladende over for andre minoriteter.

Men jeg er enig i, at der er for meget hysteri over små ord, der smutter i kampens hede, som alle kan se, der ikke er nogen dybere signalværdi i.

Suarez tilsyneladende udtalelser var derimod langt mere velovervejdede og vel indbegrebet af racistiske udtalelser. - Uanset hans personlige overbevisning.

RAppel
03-03-2012, 19:05
Macheda har vist fået nok. Professionalisme er ikke noget han besider.

Totally pissed off...this is not what i deserve! F..k all!!!!!

Ovenstående slettede han og skrev dette her:

I'm gonna delete my twitter! Take care u all!

Der er vist en der har primadonnanykker

MadsG
03-03-2012, 19:18
Jeg kan egentlig godt forstå hans frustration. Warnock har jo sikkert lovet Macheda spilletid, men da han så bliver fyret dage efter skal Macheda pludselig til at overbevise en manager, der formentlig sjældent har haft ham i sine tanker, oveni at der også bliver købt to relativt rutinerede angribere, der nok er at foretrække for en klub, der kæmper for overlevelse.

Jeg har egentlig lidt ondt af ham. Det er næsten Sampdoria-lånet all-over. Jeg gad godt se hvad han kunne drive det til, hvis han fik tillid fra en manager.

Fletcherfan
03-03-2012, 21:26
Nu er det måske en forkert tråd, men hvad er forskellen på at sige "fucking neger/homo" og "fucking spasser/idiot"...

Hvis man med de ord gør sorte og homoseksuelle så nedgør man også spastikere og de dumme... Og homoseksuelle og sorte er altså ikke mere værd end spastikere (og omvendt)...

Hvis en neger (ikke rasistiskt ment) sparker mig ned i en fodboldkamp så mener jeg altså, at råbe "Hvad laver du din forpulede neger?" er ligeså slemt som "Hvad laver du din forpulede dansker?" eller "Hvad laver du din forpulede ginger?"

PatriceEvra3
03-03-2012, 21:47
Nu er det måske en forkert tråd, men hvad er forskellen på at sige "fucking neger/homo" og "fucking spasser/idiot"...

Hvis man med de ord gør sorte og homoseksuelle så nedgør man også spastikere og de dumme... Og homoseksuelle og sorte er altså ikke mere værd end spastikere (og omvendt)...

Hvis en neger (ikke rasistiskt ment) sparker mig ned i en fodboldkamp så mener jeg altså, at råbe "Hvad laver du din forpulede neger?" er ligeså slemt som "Hvad laver du din forpulede dansker?" eller "Hvad laver du din forpulede ginger?"

Så vidt jeg ved har Spastikere, rødhårede og dumme mennesker ikke en historie med slaveri og undertrykkelse. Vi skal ikke meget mere end 50-60 år tilbage før sorte ikke måtte sidde ned i bussen og ikke havde nogle rettigheder.

Det er altså klart at sorte er lidt mere følsomme, og generelt irritere det mig at den almene remulade dansker skal bestemme hvor følsomme de sorte må være. Jeg bryder mig betsemt ikke om folk der hele tiden smider racekortet, tværtimod, men jeg forstår heller ikke når folk stiller spørgsmålstegn ved forskellen på at sige "grimme lorte ginger" og "grimme lorteneger"

Det er jo heller ikke racistisk, hvis bare du nævner hudfarven, men hvis du siger det i en kontekst så det fremstår racistisk... ja så er det racistisk. Suarez blev heller ikke dømt for at sige "neger", men for sammenhængen han sagde det i. Negro er i sig selv ikke nødvendigvis racistisk, men når du siger "jeg sparker dig fordi du er sort" så er det selvsagt en racistisk sætning.

RAppel
04-03-2012, 07:53
I stedet for at have slettet sin Twitter-profil har han nu skrevet

Destinazione ROMA....distruggiamoli! Ved ikke lige hvad distreggiamoli betyder, men det første er vel "destination Roma"?

anderson888
04-03-2012, 09:25

Ved ikke lige hvad distreggiamoli betyder, men det første er vel "destination Roma"?

Han skal vel ned og se Rom-derbyet i dag?

ChristianR
04-03-2012, 09:29

Ved ikke lige hvad distreggiamoli betyder, men det første er vel "destination Roma"?

Eller bare 'destination Rom'

Det kan ligeså godt være, han bare skal på en forlænget weekend eller ferie til byen Rom, end at det er klubben, der menes. Han er trods alt italiener.

Men en kegle, det er han. Jeg spår ham i hvert fald ikke en fremtid hos United.

schousboe9
04-03-2012, 11:03
Så vidt jeg kan sjusse mig frem til betyder det 'ødelæg dem!', og han er jo fra Lazios ungdomsafdeling...

Fletcherfan
04-03-2012, 11:54
Så vidt jeg ved har Spastikere, rødhårede og dumme mennesker ikke en historie med slaveri og undertrykkelse. Vi skal ikke meget mere end 50-60 år tilbage før sorte ikke måtte sidde ned i bussen og ikke havde nogle rettigheder.

Det er altså klart at sorte er lidt mere følsomme, og generelt irritere det mig at den almene remulade dansker skal bestemme hvor følsomme de sorte må være. Jeg bryder mig betsemt ikke om folk der hele tiden smider racekortet, tværtimod, men jeg forstår heller ikke når folk stiller spørgsmålstegn ved forskellen på at sige "grimme lorte ginger" og "grimme lorteneger"

Det er jo heller ikke racistisk, hvis bare du nævner hudfarven, men hvis du siger det i en kontekst så det fremstår racistisk... ja så er det racistisk. Suarez blev heller ikke dømt for at sige "neger", men for sammenhængen han sagde det i. Negro er i sig selv ikke nødvendigvis racistisk, men når du siger "jeg sparker dig fordi du er sort" så er det selvsagt en racistisk sætning.

Som regel når man smider racismekortet er det fordi "man gør forskel pga. hudfarven"... Hvis man så råber "skide spasser" eller "skide idiot" så er det sådan noget som kan ske... Det forstår jeg altså ikke...

schousboe9
05-03-2012, 20:31
http://www.teamtalk.com/news/2483/7571650/Fed-fined-for-Twitter-comments

Bøde på £15,000 for homo-kommentar på twatter.

ChristianR
05-03-2012, 20:43

Kæft, en bøsserøv...

United DK
05-03-2012, 20:47

Og selvfølgelig nogen bitre kommentarer fra scumbags fra Merseyside, der lige skal prøve at sammenligne med Suarez-episoden. It's never your faaaaault!

morten8832
28-03-2012, 13:08
http://www.bold.dk/nyt/Skadet-italiener-retur-til-United

Trist for Macheda, selvom det nu alligevel kunne gå ud på et med hensyn til spilletiden.. Han var allerede færdig i QPR pga. deres nylige forstærkninger i angrebet og trænerfyringen af Neil Warnock - Hughes har ikke ville satse på ham.. Personligt mener jeg, at Machedas karriere i United er løbet lidt ud i sandet.. Tror ikke han hverken har potenialet eller muligheden for at slå igennem i United, da der efterhånden er så mange folk foran han i rangstien, og dette QPR-ophold har stort set kostet ham et helt års udvikling..

NtotheT
28-03-2012, 13:18
Macheda skal bare væk. Spild af tid, plads og ressourcer at han er at finde i truppen. Hans talent er ufattelig middelmådigt, han er tilmed fodbolddum og han har ikke vist tegn på udvikling siden hans to første kampe. Hans førstegangsberøringer er mere elendig end Chicharitos, og det siger alt.

Tak for alt og få nogle pund i kassen, Kiko.

morten8832
28-03-2012, 13:26
Macheda skal bare væk. Spild af tid, plads og ressourcer at han er at finde i truppen. Hans talent er ufattelig middelmådigt, han er tilmed fodbolddum og han har ikke vist tegn på udvikling siden hans to første kampe. Hans førstegangsberøringer er mere elendig end Chicharitos, og det siger alt.

Tak for alt og få nogle pund i kassen, Kiko.

Er ikke overrakset over din kommentar, men det er måske også at overdrive den (med hensyn til hans talent) - hans viste positive takter i de kampe han havde i sidste sæson, og lidt talent og evner må han have, når Fergie gav ham flere kampe - Men er da helt enig i at han skal sælges - Nu er han 20 og han udvikling er fuldstændig gået i stå pga. dette års fiasko..

Svanen94
28-03-2012, 14:08
Jeg synes virkelig Macheda har spillet dårligt i de kampe jeg har set med ham, men jeg ville nu ønske at han kunne få regelmæssig spilletid et sted. Vi har set, hvad det har gjort ved Evans på det sidste.

NtotheT
28-03-2012, 23:17
Er ikke overrakset over din kommentar, men det er måske også at overdrive den (med hensyn til hans talent) - hans viste positive takter i de kampe han havde i sidste sæson, og lidt talent og evner må han have, når Fergie gav ham flere kampe - Men er da helt enig i at han skal sælges - Nu er han 20 og han udvikling er fuldstændig gået i stå pga. dette års fiasko..

Jeg synes nu ikke, jeg er hård. Når man ikke kan se en nævneværdig forandring og udvikling hos en spiller i små 3 år, så har vedkommende ikke en skid at lave i klubben. Det er ikke en gavebod det her, men benhård konkurrence i en af verdens allerstørste klubber. Det er kun de bedste af de bedste, der normalt figurerer her.

Jeg magter bare ikke, at visse spillere skal få så mange chancer, når de ikke har talentet til det og hellere ikke viser tegn på udvikling. Nu kommer folk sikkert med et modargument, som hedder Anderson, men lige netop Anderson har vist, han har talentet, men han er konstant skadet og har sjældent spillet 5 kampe i træk.

Macheda har nu spillet hos United, QPR og Sampdoria med det resultat, at han har været elendig. SÅ herfra: Tak for alt og videre i konteksten. Macheda var bare en af de der talenter, der var god, når han spiller med jævnaldrende, men han har slet ikke niveauet til elitefodbold hos de allerbedste og garvede spillere.

Acsadac
29-03-2012, 08:16
Jeg synes nu ikke, jeg er hård. Når man ikke kan se en nævneværdig forandring og udvikling hos en spiller i små 3 år, så har vedkommende ikke en skid at lave i klubben. Det er ikke en gavebod det her, men benhård konkurrence i en af verdens allerstørste klubber. Det er kun de bedste af de bedste, der normalt figurerer her.

Jeg magter bare ikke, at visse spillere skal få så mange chancer, når de ikke har talentet til det og hellere ikke viser tegn på udvikling. Nu kommer folk sikkert med et modargument, som hedder Anderson, men lige netop Anderson har vist, han har talentet, men han er konstant skadet og har sjældent spillet 5 kampe i træk.

Macheda har nu spillet hos United, QPR og Sampdoria med det resultat, at han har været elendig. SÅ herfra: Tak for alt og videre i konteksten. Macheda var bare en af de der talenter, der var god, når han spiller med jævnaldrende, men han har slet ikke niveauet til elitefodbold hos de allerbedste og garvede spillere.

Som jeg er enig i det meste af dit indlæg, så kan jeg ikke lade vær' med at tænke på... Hvor mange angribere på 20 år spiller stabilt godt i en af de store ligaer?

Ja, han har ikke vist de store fremskridt, og jeg er personligt ikke begejstret for hans attitude.. Men dømmer vi ham for tidligt?

Jurgensen
29-03-2012, 09:58
Som jeg er enig i det meste af dit indlæg, så kan jeg ikke lade vær' med at tænke på... Hvor mange angribere på 20 år spiller stabilt godt i en af de store ligaer?

Ja, han har ikke vist de store fremskridt, og jeg er personligt ikke begejstret for hans attitude.. Men dømmer vi ham for tidligt?

Tja det er godt spørgsmål. Men når vedkommende ikke har vist nævne værdige fremskridt de sidste par år, skal man så blive ved med at give ham chancer? Han kunne ikke tilspille sig spille tid i Sampdoria eller QPR (begge klubber skiftede dog træner kort efter ankomst), så kan han vel heller ikke i United. Jeg synes også det er på tide man sælger ham, har ikke den store fidus til han bliver god nok.

Acsadac
29-03-2012, 10:13
Tja det er godt spørgsmål. Men når vedkommende ikke har vist nævne værdige fremskridt de sidste par år, skal man så blive ved med at give ham chancer? Han kunne ikke tilspille sig spille tid i Sampdoria eller QPR (begge klubber skiftede dog træner kort efter ankomst), så kan han vel heller ikke i United. Jeg synes også det er på tide man sælger ham, har ikke den store fidus til han bliver god nok.

Igen som sådan enig... Men der er så mange eksempler på angribere der topper sent.. En stor del af fodbold er tilfældigheder..

Personligt mener jeg, at vi måske nok burde give ham en chance mere, en sidste udlejning hvor drengen skal vise nogle fremskridt...

Send ham til en mindre klub hvor han med garanti spiller hvis han kommer igang - og så må man vurdere ham derefter. Dette kunne fx være klubber som Ajax og PSV eller en topklub i TC..

Selvom jeg ikke er imponeret, så synes jeg det er for tidligt at skode ham.. Man er ikke dårlig når man kan imponere på ungdomsniveau i United, så det må "bare" dreje sig om, at man skal finde ud af om han er en "late starter" eller en "never starter"...

United DK
29-03-2012, 10:46
Selvom jeg ikke er imponeret, så synes jeg det er for tidligt at skode ham.. Man er ikke dårlig når man kan imponere på ungdomsniveau i United, så det må "bare" dreje sig om, at man skal finde ud af om han er en "late starter" eller en "never starter"...

Macheda er nok heller ikke elendig, men jeg tror mere han er en ny Richardson/Bardsley/Simpson, der aldrig slår igennem i United, men ender med at få en fin karriere andetsteds. Dem der slår igennem i United, er dem der på lejeophold imponerer, ligesom f.eks. Welbeck og Evans gjorde i Sunderland, da de var udlejet dertil. Cleverley gjorde det også godt i Wigan sidste sæson, inden han blev skadet.

MadsG
29-03-2012, 10:54
Han har sgu heller ikke været heldig med sine udlån. Skifter til Sampdoria, der efter kort tid fyrer deres træner samtidig med at holdet går i opløsning og rykker ned. Man kan næppe klandre en 19-årig lejesvend for det.

Så tager han til QPR, der også fyrer træneren der hentede ham, kort tid efter. Og man må jo formode at Ferguson og Warnock havde indgået en aftale om at han skulle have et vis antal kampe.
At Hughes så skider på det og investerer i to "proven" Premier League angribere er bare heller ikke heldigt for Macheda. Man kan ikke forvente at en manager der kæmper for at blive oppe i Premier League vælger en ung gut frem for bl.a. Zamora og Cisse.

Jeg synes ikke vi skal opgive ham. Nok også fordi jeg godt kan lide ham, men han skal bare til lån i en klub der passer ham, hvor han ikke bliver spillet på diverse uvante positioner, som har været tilfældet i lang tid i United, hvor han både på 1. holdet og hos reserverne for det meste er sat ud på venstrekanten. Hvilket jeg ikke fatter, for det han er god til er at score mål.
Det optimale ville være hvis han kunne komme til en klub, der havde spillere der faktisk kan levere nogle nøgleafleveringer til ham, så han ikke skal bruge for meget tid på selv at skabe sig chancer, for det er han ikke god nok til.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der sker, men kunne man ikke også tænke, at Macheda måske bliver i klubben næste sæson og kommer til at kæmpe med Will Keane og at være 4. angriber, hvis vi nu antager at både Berba og Owen ryger?

NtotheT
29-03-2012, 11:46
Igen som sådan enig... Men der er så mange eksempler på angribere der topper sent.. En stor del af fodbold er tilfældigheder..

Personligt mener jeg, at vi måske nok burde give ham en chance mere, en sidste udlejning hvor drengen skal vise nogle fremskridt...

Send ham til en mindre klub hvor han med garanti spiller hvis han kommer igang - og så må man vurdere ham derefter. Dette kunne fx være klubber som Ajax og PSV eller en topklub i TC..

Der er jo været en del spillere, der har imponeret i Uniteds ungdomsrækker, fordi de spiller sammen med jævnaldrende, men som i sidste ende ikke har talentet til det professionelle spil, fordi det er så meget krævende at spille topfodbold. Derfor har jeg endeligt svært ved at sige, at fordi han har været god i ungdomsrækkerne, så er han god nok til en chance til. Vi har jo set med Pogba og Morrison, at de to kunne videreføre deres imponerende spil fra ungdomsfodbold til Uniteds førstehold, mens Macheda stadigvæk ikke kan lave en retningsbestemt tæmning. Det er mit problem der. Det er her, ufattelig mange talenter falder igennem. At videreføre deres spil fra ungdomsfodbold til det rigtige topfodbold.

MadsG
29-03-2012, 12:08
@ NtotheT

Omend benovet over at du bruger mit citat som signatur, så må jeg erklære mig uenig i at Pogba og Morrison har præsteret bedre på 1. holdet end Macheda. De få gang de har været på banen, har de ikke været andet end marginalspillere, der kun er kommet på banen fordi sejren var sikret. Eller der ikke var mere at spille for.
Macheda har derimod vist sig at være en god indskifter til når der har skullet lægges ekstra pres på for at få et mål. Og så er hans job heller ikke smy om sig med lækre førstegangsberøringer, det er at ligge i boksen og score mål, og den rolle har han sjældent får lov til at udfylde. Hernandez er jo heller ikke en ørn til det der med retningsbestemte tæmninger ;)

NtotheT
29-03-2012, 12:47
@ NtotheT

Omend benovet over at du bruger mit citat som signatur, så må jeg erklære mig uenig i at Pogba og Morrison har præsteret bedre på 1. holdet end Macheda. De få gang de har været på banen, har de ikke været andet end marginalspillere, der kun er kommet på banen fordi sejren var sikret. Eller der ikke var mere at spille for.
Macheda har derimod vist sig at være en god indskifter til når der har skullet lægges ekstra pres på for at få et mål. Og så er hans job heller ikke smy om sig med lækre førstegangsberøringer, det er at ligge i boksen og score mål, og den rolle har han sjældent får lov til at udfylde. Hernandez er jo heller ikke en ørn til det der med retningsbestemte tæmninger ;)

Jeg mener ikke nødvendigvis, at de har præsteret bedre, men at de har formået at tage deres spil med til det næste niveau. Pogba har vist i sine kampe, at han er villig til at vise sig frem, og han har fuldkommen styr på de mest basale ting i sit spil. Morrison viste i sine få indskiftninger, at der var krummer i ham.

Machedas fodboldmæssige kvalitet er lav. Tillæg det her med en ugidende attitude, hvor han bare går rundt og ikke skaber en skid og herunder i 3 år ikke har vist tegn på udvikling. Pogba har startet i år, og hvis han hellere ikke viser tegn på udvikling i små 3 år, så er det også ud med ham. Jeg har bare krav til unge spillere, og det er, at vedkommende udvikler sig. Jeg kræver nu ikke, at Macheda bliver den nye Van Nistelrooy, men når man ikke kan spotte en forandring i spilleren i en periode på 3 år, og at vedkommende har fejlet i 2 klubber udover United, så er det der man spørger sig selv, om hans talent er berettiget til United, og her er mit svar et stort, klart, rungende nej!

Acsadac
29-03-2012, 13:01
I Macheda's tilfælde er det også vigtigt at bedømme ham ud fra hvad hans primære opgave skal være - og det er KUN at score mål.. Han har om muligt en dårligere teknik end Hernandez...

Men jeg er sq i tvivl om, hvorvidt han skal skodes eller have flere chancer.. Og samtidig, hvad har vi at miste ved at smide ham på udlån 2 sæsoner mere?

NtotheT
29-03-2012, 13:41
I Macheda's tilfælde er det også vigtigt at bedømme ham ud fra hvad hans primære opgave skal være - og det er KUN at score mål.. Han har om muligt en dårligere teknik end Hernandez...

Men jeg er sq i tvivl om, hvorvidt han skal skodes eller have flere chancer.. Og samtidig, hvad har vi at miste ved at smide ham på udlån 2 sæsoner mere?

Måske kan han udlejes i nogle år, men han skal bare ikke bruges sådan, at Ferguson ikke vil hente en ny en, fordi han tænker på Macheda. Af hvad han har vist, er konklusion desværre, at hans talent er for begrænset til Uniteds kaliber.

Flax_Generous
05-04-2012, 22:15
Vi kan vist lige nå det... I dag for tre år siden scorede Macheda mod Aston Villa i en af sæsonens vigtigste kampe. Jeg vil altid huske det mål.

zpa0KuaG8Rs

MOHoegsted
05-04-2012, 23:34
Vi kan vist lige nå det... I dag for tre år siden scorede Macheda mod Aston Villa i en af sæsonens vigtigste kampe. Jeg vil altid huske det mål.

zpa0KuaG8Rs

Skulle du absolut finde den værste kvalitet af alle :D

Bugge
06-04-2012, 07:40
Skulle du absolut finde den værste kvalitet af alle :D

Til hans forsvar så SKAL den altså ses med Martin Tyler som kommentator.
Ligesom alle CL highlights skal ses med Clive Tyldesley hvis man skal kunne nyde det 100% :D

Kæft, et vigtigt mål. Især fordi det var Liverpool der åndede os i nakken og fuck no om de skulle have lov til at vinde Premier League.

Kasper United
06-04-2012, 07:41

zpa0KuaG8Rs

Var på Old Trafford denne dag! Det var fantastisk! :trophy:

snegl
06-04-2012, 09:19
Kæft, et vigtigt mål. Især fordi det var Liverpool der åndede os i nakken og fuck no om de skulle have lov til at vinde Premier League.

Og nu har de totalt glemt at spille det offensive spil, som faktisk gjorde at de kunne være med om titlen med et ikke særlig bredt hold. Thank you Kenny :trophy:

Bugge
06-04-2012, 12:50
Og nu har de totalt glemt at spille det offensive spil, som faktisk gjorde at de kunne være med om titlen med et ikke særlig bredt hold. Thank you Kenny :trophy:

Ja, de kunne ikke overhale os med Xabi Alonso og Javier Mascherano på midtbanen med Gerrard foran dem og Torres på toppen.

.. Det bliver en kold dag i helvede før de vinder Premier League med den syndflod af lort de kalder en trup idag.

Flax_Generous
06-04-2012, 15:26
Var på Old Trafford denne dag! Det var fantastisk! :trophy:
Snyd.

Stadig et af mine yndlingsmesterskaber.