PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54

Baunie
19-08-2010, 23:33
Jeg håber virkelig Gibson ryger på lån i Stoke. Så kan alle se ham falde igennem med et brag hos et midterhold, og al snak om at han bare har en brøkdel talent nok til at begå sig i United kan forstumme. Manden er elendig.

Han floppede fælt hos Wolves for et par sæsoner, og han har ærlig talt ikke vist skyggen af kvaliteter, som er meget over Championship-niveau. Altså hvis man lige ser bort fra et skud ud af 10.

K and the big B
19-08-2010, 23:54
Jeg håber virkelig Gibson ryger på lån i Stoke. Så kan alle se ham falde igennem med et brag hos et midterhold, og al snak om at han bare har en brøkdel talent nok til at begå sig i United kan forstumme. Manden er elendig.

Han floppede fælt hos Wolves for et par sæsoner, og han har ærlig talt ikke vist skyggen af kvaliteter, som er meget over Championship-niveau. Altså hvis man lige ser bort fra et skud ud af 10.

Ja vi skal hvert fald ikke håbe, at han ville bevise kritikerne det modsatte. Det ville da være forfærdelig, hvis han faktisk slog igennem, og havde det talent nogen snakkede om.

Lad os ønske det værste for den mand!

Liverpool_sucks
20-08-2010, 01:18
Ønsker Possebon held og lykke med fremtiden, Jeg vil gerne vide hvad der sket med ham efter hans lejeaftale med braga, siden han ikke er god nok længere, da jeg var meget imponeret af hans spil :(

United-Allan33
20-08-2010, 08:18
Ja vi skal hvert fald ikke håbe, at han ville bevise kritikerne det modsatte. Det ville da være forfærdelig, hvis han faktisk slog igennem, og havde det talent nogen snakkede om.

Lad os ønske det værste for den mand!

Fuldstændig enig... Måske er han ikke god nok til United, men hvorfor fanden håber man ikke at han slår igennem og kommer tilbage som en stor gevinst for United... men nej, man håber han flopper, så man kan have håne retten over de fans der måske var villige til at give ham chancen for at bevise sit værd

Acsadac
20-08-2010, 09:15
Jeg så gerne Van der Vaart i united, syntes virkelig han er en speciel spiller.
Han gjorder jo også handlen af Kaka til skaffe sidste sæson, slog i en periode kaka af start 11. selvom han var klar..
Tror godt han kunne fungere som en kant der arbejder rigtig meget ind i banen, som Malouda? han er for langsom til kanten, men hvis han må lave sine løb ved feltet kan han være dødbringene.

Men det er vel ikke meget anderledes end med Özil. Om man har Özil eller Van der Vaart på den centrale i en 4-4-2 er vel lige vidt. Deres evner vil bedst komme til udtryk som en fri 10´er

Personligt så jeg gerne Meireles i truppen, er stor fan af ham og tror han vil kunne gøre det rigtig gode med Fletcher, Anderson, Scholes og de andre krigere. Også mod de store hold, selvom der spilles 4-4-2.

Barker
20-08-2010, 09:31
Om han hedder VDV, özil eller meireles er for mig underordnet - synes bare vi mangler en kreatør på midten..

United DK
20-08-2010, 10:00
Fuldstændig enig... Måske er han ikke god nok til United, men hvorfor fanden håber man ikke at han slår igennem og kommer tilbage som en stor gevinst for United... men nej, man håber han flopper, så man kan have håne retten over de fans der måske var villige til at give ham chancen for at bevise sit værd

Eller lade ham slå igennem, så vi kunne sælge ham for en god sum. Blev han nu en vigtig spiller for Stoke, så ville det da være alletiders for os, medmindre man bare ikke kan klare ham, hvilket man får indtrykket af, at nogen ikke kan.

Lige p.t. skal han i givet fald kæmpe med Glenn Whelan, Tom Soares, Salif Diao, Dean Whitehead, Michael Tonge og Rory Delap om pladserne centralt. Hvis han har noget at komme med, så burde han have nogle muligheder. Delaps indkast og Gibsons hestespark, hmm...

RAppel
20-08-2010, 10:43
Jeg så gerne Van der Vaart i united, syntes virkelig han er en speciel spiller.
Han gjorder jo også handlen af Kaka til skaffe sidste sæson, slog i en periode kaka af start 11. selvom han var klar..
Tror godt han kunne fungere som en kant der arbejder rigtig meget ind i banen, som Malouda? han er for langsom til kanten, men hvis han må lave sine løb ved feltet kan han være dødbringene.

Han vil i hvert fald gerne til klubben. Eller det siger rygterne i hvert fald.

http://msnsport.skysports.com/story/0,19528,12040_6324592,00.html

Krede
20-08-2010, 11:01
Hvis Gibson er så elendig, hvorfor spiller han så i United? Giv dog manden en chance!!!! Fletcher var også meget udskilt. Iøvrigt slog Lampard og Gerrard også først igennem i en sen alder. Centrale midtbane spillere er ofte dem, der slår igennem i den seneste alder, da det er en meget vanskelig position at spille - Scholes var iøvrigt 21 inden han debuterede på førsteholdet.

Så røg Possebon, hvilket vel også var logisk. Mon vi ifm handlen har talt om Ganso eller Neymar?

VdV tror jeg ikke på. Vi spiller 442 og derfor behøver vi ikke en kreatør på 10'er pladsen. Det vi behøver er box-to-box spillere, altså spillere der kan noget begge veje. Hvis bare Anderson og Hargreaves ikke var skadede, så er truppen komplet, med virkelig mange gode centrale spillere. Især er det ærgeligt, at vi ikke har fået mere ud af Hargreaves, da jeg mener han er en fantastisk god spiller.

Barker
20-08-2010, 11:27
Tror det kommer an på hvilken slags 4-4-2 man vil spille. Hvis vi forsat vil veksle mellem den kontrollerende og den pressende 4-4-2 så er det nok bedst med den type spillere.. Men hvis vi vil spille en offensiv 4-4-2 aka 4-3-1-2 så ville en kreatør da være dejligt at have på holdet..

Personligt så jeg gerne et mere offensivt United hold (4-3-1-2) - hvor vi kan kontrollere ved at skabe flot offensiv fodbold. Jeg synes vores fodbold bliver lidt alsidigt til tider...

ChristianR
20-08-2010, 12:02
Tror det kommer an på hvilken slags 4-4-2 man vil spille. Hvis vi forsat vil veksle mellem den kontrollerende og den pressende 4-4-2 så er det nok bedst med den type spillere.. Men hvis vi vil spille en offensiv 4-4-2 aka 4-3-1-2 så ville en kreatør da være dejligt at have på holdet..

Personligt så jeg gerne et mere offensivt United hold (4-3-1-2) - hvor vi kan kontrollere ved at skabe flot offensiv fodbold. Jeg synes vores fodbold bliver lidt alsidigt til tider...

Hvad vil du så stille op med vores kanter i Nani og Valencia, som for tiden er de af vores offensive spillere, der præsterer mest frem ad banen?

United DK
20-08-2010, 12:40
Jeg går udfra Barker mener ensidig og ikke alsidig, for i mine øjne er der intet i vejen med, at have en alsidig måde at spille fodbold på. Hvis man både mestre spillet langs jorden, og lidt mere direkte spil, så er det da i mine øjne en stor kvalitet.

Jeg er i øvrigt enig med ChristianR. Villa kan få samme problem, nu hvor de har købt Ireland, fordi han fungere bedst lige bag angriberne, men i sådanne formationer er der ikke meget kantspil, medmindre man spiller 4-3-3/4-5-1, og netop de opstillinger er vel også mere ligetil udfra den trup vi har, end et mere tillukket system som 4-3-1-2.

VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Carrick - Scholes
Van der Vaart (eksempelvis)
Rooney - Berbatov

Folk tror tit, at man bare kan sætte, i vores tilfælde, Valencia og Nani på Fletcher og Scholes' pladser, men hvis man vil spille med kanter på de pladser, så bliver den centrale midt utrolig tynd med kun en mand, da 10'eren jo ikke er den mest defensive.

ChristianR
20-08-2010, 12:56
Alternativt kunne eksempelvis Van der Vart godt passe ind i den 4-3-3, vi spillede en del i sidste sæson.

----------VDS---------
Rafael - Rio - Vidic - Evra

---Fletcher - Scholes----
-------Van der Vart------
Valencia-----------------Nani
----------Rooney---------

Den formation kunne nok fungere. Den stemmer bare ikke særlig godt overens med det overflødighedshorn af angribere, vi har rendene rundt uden for banen, hvor Berbatov, Hernandez og Macheda nok hurtigt ville kede sig og Owen nok ville overveje pension.

IMO er VdV nok det tætteste, man kommer på value in the market for tiden. Men han ville nok ikke passe godt ind på vores hold, med mindre han pludselig bliver et niveau mere defensivt orienteret og kan fungere på den centrale i en 4-4-2.

dannigizmo
20-08-2010, 13:04
Coming to a stadium near you - Real's rejects!

På sit ugentlige pressemøde har Ferguson netop meldt ud, at der ikke kommer flere spillere til i dette transfervindue.

United DK
20-08-2010, 13:09
Nu er Real's rejects ikke rejects, fordi de ikke hører til i en topklub.

Anelka, Makelele, Owen, Cambiasso, Juan Mata, Sneijder, Robben og sikkert en del flere.

ChristianR
20-08-2010, 13:11
Coming to a stadium near you - Real's rejects!

På sit ugentlige pressemøde har Ferguson netop meldt ud, at der ikke kommer flere spillere til i dette transfervindue.

Og så kommer der ikke flere! Man kan altid stole på de udmeldinger ;)

dannigizmo
20-08-2010, 13:37
Nu er Real's rejects ikke rejects, fordi de ikke hører til i en topklub.

Anelka, Makelele, Owen, Cambiasso, Juan Mata, Sneijder, Robben og sikkert en del flere.

Jeg siger ikke, at de ikke sender gode fodboldsspillere ud. Men de er vel blevet afvist (læs: rejected) i Real. Altså "Real's rejects." ;)

Præcis! Jeg stoler på alt, hvad jeg læser. Og især på transfer-historier. (:D)

VonKoblenz
20-08-2010, 14:05
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2010/08/20/2079205/real-madrid-star-rafael-van-der-vaart-admits-it-would-be-hard-to-

Acsadac
20-08-2010, 14:25

Ja, for når Ferguson siger at han ikke handler - så handler han altså ikke!

Bugge
20-08-2010, 14:38
Hvem skal man tilbyde sit anus til for at få Rafael van der Vaart i United trøjen?!

Jeg tager gerne en for holdet.

ChristianR
20-08-2010, 14:50
Hvem skal man tilbyde sit anus til for at få Rafael van der Vaart i United trøjen?!

Jeg tager gerne en for holdet.

Ja, hovedpersonen selv er tilsyneladende ganske villig.

... Altså til at spille for United. Det andet skal jeg ikke kunne udtale mig omkirng.

KennyN
20-08-2010, 14:51
Hvad skulle vi bruge ham til, jeg kan helt ærligt ikke se hvor han skulle gå ind på vores hold.. I mine øjne er han overvurderet, og ikke god nok til United. Men mon ikke også det med at han nu synger op om, at han drømmer om United nok mest af alt handler om, at fange interesserede midterklubbers interesse for ham, her inden transfervinduet lukker..

ChristianR
20-08-2010, 15:10
Hvad skulle vi bruge ham til, jeg kan helt ærligt ikke se hvor han skulle gå ind på vores hold.. I mine øjne er han overvurderet, og ikke god nok til United. Men mon ikke også det med at han nu synger op om, at han drømmer om United nok mest af alt handler om, at fange interesserede midterklubbers interesse for ham, her inden transfervinduet lukker..

Jeg vil nu mene, at han gang på gang har bevist, at han er en fantastisk fodboldspiller. Og hvis prisen er 70 mio kr. er han helt sikkert et scoop og mere value for money, end Ferguson ellers taler om. En spiller, der har gjort en forholdsvis stor forskel for Hollands landshold og Real Madrid i den forgangne sæson til samme pris som en spiller, der ikke har spillet på højere niveau end den 3. bedste portugisiske liga.

Men at han som type ikke lige passer ind på vores hold er jeg helt enig i, selvom det næsten er synd at lade sådan et tilbud gå.

Iøvrigt synes jeg han lyder rigtig fornuftig og ydmyg i sine seneste udtalelser.

Donnichlas
20-08-2010, 16:17
Jeg er faktisk ikke helt sikker, jeg tror muligvis godt han kunne fungere i en 4-4-2.
Side om side med en fletcher eks. Han har en kreativitet som få andre spillere, madrid ser det åbenbart ikke.. Men hver gang han er på banen ser man ham lave små genistreger. Selvfølgelig ville den midtbane blive for svag i topbrag, men den kunne godt være forskel på 0-0 som eks. mod blackburn i 3.sidste runde? sidste år.
De store brag er dem som folk snakker om, men pokalen bliver hentet mod de øvrige hold.

Til den pris skulle man da næsten satse? Hvis han ikke dur kan man vel få 50mill for ham igen? han er i bedste alder, og de fleste ved hvor dødbringene han kan være.

schousboe9
20-08-2010, 16:43
Jeg vil nu mene, at han gang på gang har bevist, at han er en fantastisk fodboldspiller. Og hvis prisen er 70 mio kr. er han helt sikkert et scoop og mere value for money, end Ferguson ellers taler om. En spiller, der har gjort en forholdsvis stor forskel for Hollands landshold og Real Madrid i den forgangne sæson til samme pris som en spiller, der ikke har spillet på højere niveau end den 3. bedste portugisiske liga.

Men at han som type ikke lige passer ind på vores hold er jeg helt enig i, selvom det næsten er synd at lade sådan et tilbud gå.

Iøvrigt synes jeg han lyder rigtig fornuftig og ydmyg i sine seneste udtalelser.
Ferguson har for ikke så mange dage siden defineret, hvad han helt præcis mener med det udtryk:
"We could have bought one or two players for a lot of money in the summer but I didn't necessarily see that they were going to make us really so much better," he said.

"Take away the money side of it; the actual players we looked at would not have done what Eric Cantona did for us for instance, or Wayne Rooney or Cristiano Ronaldo.

"That is what I am talking about. You are trying to make that quantum leap to another level."
Det er selvfølgelig nogle store krav at sætte til nye signings, men omvendt vil jeg sgu give manden ret. Ingen af de henover sommeren nævnte spillere ville have taget holdet til et helt nyt niveau som de tre gjorde/gør. De ville bare være sovs på kartoflerne, skum på fløden, prikken over i'et. Ikke noget helt ekstraordinært.

Bugge
20-08-2010, 16:48
Ingen af de henover sommeren nævnte spillere ville have taget holdet til et helt nyt niveau som de tre gjorde/gør. De ville bare være sovs på kartoflerne, skum på fløden, prikken over i'et. Ikke noget helt ekstraordinært.

Det er der vel ingen der ved på forhånd?

Hvem havde regnet med at Cristiano Ronaldo ville udvikle sig så ekstremt og blive så ekstraordinært god?

Og hvem siger at fx Özil ikke skulle kunne udvikle sig i lignende grad? (bare et eksempel)

I øvrigt synes jeg slet ikke at der er så overdrevet meget kvalitet på fx midtbanen at VDV ikke ville kunne gøre en forskel. Der er Scholes og Fletcher som er de sikre kort, resten kan både blive en dreng og en pige (hargo, anderson, carrick, gibson). Der er masser af kvantitet til gengæld.

Det er nemt nok at være monday morning quarterback :devill:

United DK
20-08-2010, 17:21

Jeg er enig i, at vi ikke for alt i verden mangler ham, men han er bestemt ikke overvurderet. Han er bare blevet endnu et offer for Real Madrids tragikomiske indkøbspolitik, for spillemæssigt har han bestemt gjort en god figur, specielt i løbet af foråret.

Kasper United
20-08-2010, 17:27
Mange mener, at truppen er god, som den er nu. Det er jeg da også delvis enig i, og vi fik jo også en god start mod Newcastle sidste weekend og Chelsea i Community Shield. Men Van der Vaart er en spiller, som jeg mener, vi mangler, om truppen er bred nok eller ej. Og nu når han selv har udtalt (eller er det bare rygterne?), at han gerne vil til United, så lad ham da komme. Prisen er vel ikke så høj med udsalget i Real, så jeg tror ikke, det er det, som har den store betydning.
En anden ting er selvfølgelig, at Fergie også kan se ham i hans planer, og det ved vi jo ikke, om han kan..

United DK
20-08-2010, 17:32
Jeg synes bare vi først skulle have trimmet truppen, fremfor at blive ved at lægge på. Hargreaves og Anderson kunne have været droppet, og så var der bedre plads til Van der Vaart, omvendt afventer jeg også, om Cleverley har hvad der skal til, for det kan altså ikke udelukkes, og så er Van der Vaart ganske overflødig.

Pils
20-08-2010, 17:45
Jeg synes det er sjovt som mange herinde nu siger, at Van der vaart lige er den spiller som vi står og mangler og at med den pris han angiveligt render rundt med ville det være dumt ikke at købe ham.

Det er så stort set de samme mennesker som mente, at Özil slet slet ikke ville kunne fungere hos United fordi han var den klassiske 10´er og ikke kunne begå sig i en 4-4-2. Så kan jeg ikke se hvordan Vdv skal kunne begå sig hos. Han er som hollænder om nogen opvokset med 4-3-3. Bare lige en sjov tanke når man nu tænker på at Özil blev solgt for små 120 mio kr og er endda 5-6 år yngre en Vdv.

ChristianR
20-08-2010, 17:51
Jeg synes det er sjovt som mange herinde nu siger, at Van der vaart lige er den spiller som vi står og mangler og at med den pris han angiveligt render rundt med ville det være dumt ikke at købe ham.

Det er så stort set de samme mennesker som mente, at Özil slet slet ikke ville kunne fungere hos United fordi han var den klassiske 10´er og ikke kunne begå sig i en 4-4-2. Så kan jeg ikke se hvordan Vdv skal kunne begå sig hos. Han er som hollænder om nogen opvokset med 4-3-3. Bare lige en sjov tanke når man nu tænker på at Özil blev solgt for små 120 mio kr og er endda 5-6 år yngre en Vdv.

Skulle han være bedre eller mere værd af den grund?

United DK
20-08-2010, 17:59

Har du ikke fundet ud af endnu, at Özil ER FUCKING VERDENSKLASSE???!!!

ChristianR
20-08-2010, 18:11
Har du ikke fundet ud af endnu, at Özil ER FUCKING VERDENSKLASSE???!!!

Min bøf. Han er fucking verdensklasse. Og derfra kan det selvfølgelig kun gå op ad hver eneste sæson i kraft af hans alder.

Bugge
20-08-2010, 18:28

Nej, men mon ikke han flere år på toppen i sig når han er væsentligt yngre.

Tænke tænke..

ChristianR
20-08-2010, 18:44
Nej, men mon ikke han flere år på toppen i sig når han er væsentligt yngre.

Tænke tænke..

Jo. Skulle vi så ikke finde endnuflere millioner og købe en på 16? tænketænke.

Nu har han Özil jo i kraft af sin alder heller ikke meget erfarring, han har kun bevist sit værd i et antal topkampe, der kan tælles på få fingre modsat Van der Vart, der har styret offensiven i flere store klubber, iflere ligaer.

Desuden er det efterhånden sjældent, at en 21 årig, der kommer til en klub, bliver der til han skal pensioneres. Så hvis den pågældende spiller alligevel kun er der i 4-5 år, så kan man vel ligeså godt have ham i hans bedste 4-5 år.

Eller hvad? Tænke tænke...

United DK
20-08-2010, 18:46
Breaking news!!! (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/8932930.stm)

Pils
20-08-2010, 18:57

Nu er det jo engang sådan at holder de sig begge to skadesfri, ja så har Özil jo nok en længere karriere foran sig end Vdv. Det skal man altså ikke være det helt store geni for at gennemskue. Men ok, nu har jeg så udpenslet det.

Jo. Skulle vi så ikke finde endnu flere millioner og købe en på 16? tænketænke.

Hold da k... Høj standard vi lægger for dagen.

Nu har han Özil jo i kraft af sin alder heller ikke meget erfarring, han har kun bevist sit værd i et antal topkampe, der kan tælles på få fingre modsat Van der Vart, der har styret offensiven i flere store klubber, iflere ligaer.

Desuden er det efterhånden sjældent, at en 21 årig, der kommer til en klub, bliver der til han skal pensioneres. Så hvis den pågældende spiller alligevel kun er der i 4-5 år, så kan man vel ligeså godt have ham i hans bedste 4-5 år.

Eller hvad? Tænke tænke...

Nu vil jeg ikke påstå, at det er Vdv der har styret offensivn i real. Det gjorde han derimod i Ajax og HSV.

Man kan aldrig vide hvornår en spiller topper. Nogle gør det som 20-22 årige andre senere. Ronaldinho er vel kun omkring de 30, men han toppede vel som 24-25 årig i barca. Han er i hvertfald aldrig kommet tilbage på det niveau han havde dengang.

ChristianR
20-08-2010, 19:04
Nu er det jo engang sådan at holder de sig begge to skadesfri, ja så har Özil jo nok en længere karriere foran sig end Vdv. Det skal man altså ikke være det helt store geni for at gennemskue. Men ok, nu har jeg så udpenslet det.
Jeg havde jo nok regnet ud, at det var din simplificerede holdning, at en fodboldspiller var mere værd som 21årig end som 26årig, fordi du forestiller dig, at klubben skal nyde godt af spillerens kvaliteter resten af karrieren. Ofte forholder det sig ikke sådan i virkligheden.
Desuden falder mange af de såkaldte talenter igennem, hvor de mere etablerede oftest holder et nogenlunde stabilt, højt niveau.

Hold da k... Høj standard vi lægger for dagen.
Det er tilsyneladende din logik, at man er mere værd som fodboldspiller, jo yngre man er. Det er jeg ikke enig i.

Nu vil jeg ikke påstå, at det er Vdv der har styret offensivn i real. Det gjorde han derimod i Ajax og HSV.

Man kan aldrig vide hvornår en spiller topper. Nogle gør det som 20-22 årige andre senere. Ronaldinho er vel kun omkring de 30, men han toppede vel som 24-25 årig i barca. Han er i hvertfald aldrig kommet tilbage på det niveau han havde dengang.

Det er vist bare lidt af en sludder for en sladder, er det ikke? VdV har igennem flere år vist sig som en særdeles habil fodboldspiller efter europæiske standarder. Det har Özil bestemt ikke.

Pils
20-08-2010, 20:15
Jeg havde jo nok regnet ud, at det var din simplificerede holdning, at en fodboldspiller var mere værd som 21årig end som 26årig, fordi du forestiller dig, at klubben skal nyde godt af spillerens kvaliteter resten af karrieren. Ofte forholder det sig ikke sådan i virkligheden.
Desuden falder mange af de såkaldte talenter igennem, hvor de mere etablerede oftest holder et nogenlunde stabilt, højt niveau..

Det er altid dejligt, at få at vide fra andre hvad man mener. Men hvor skriver jeg, at når vi henter en spiller skal han spille resten af sin karriere hos United. Det mindes jeg ikke lige, at have skrevet. Men hvis man som du gør, overfortolker det hele, ja så kan man få hvad man nu ønsker frem i hvert indlæg.
Det er da klart at de mere etablerede spillere holder et mere stabilt niveau. De har jo fået masser af rutine gennem et utal af kampe. Det kan man ikke forvente at en ung spiller skal kunne mestre.

Det er tilsyneladende din logik, at man er mere værd som fodboldspiller, jo yngre man er. Det er jeg ikke enig i..

Igen det har jeg ikke skrevet. Men ifølge United er det ikke helt forkert. Ifølge flere medier skulle vi have indført en transferpolitik med hensyn til at gå efter "ældre" spillere da disse har meget svært ved, at hente de beløb ind igen som vi engang betalte for dem.
Ronaldo er jo et godt eksempel. Vi købte ham for ca 15 mio pund og solgte ham for ca 70 millioner pund. Vi gav 30 millioner pund for Berbatov. Hvor mange af dem tror du vi ville få ind hvis vi skulle sælge ham igen?

Det er vist bare lidt af en sludder for en sladder, er det ikke? VdV har igennem flere år vist sig som en særdeles habil fodboldspiller efter europæiske standarder. Det har Özil bestemt ikke.

Vdv er da en helt igennem fornuftig spiller. Det har jeg heller aldrig sat spørgsmålstegn ved. Jeg konstaterer bare, at mange var imod et køb af Özil da de ikke mente han kunne fungere i et 4-4-2 system, men derimod kun i et 4-3-3. Så er det bare jeg konstaterer, at mange gerne vil have Vdv til klubben, selvom han er opvokset i 4-3-3 systemet og stort set aldrig har spillet andet.
Desuden synes jeg heller ikke, at du kan bebrejde Özil for ikke at have vist klassen i en årrække. Manden er altså kun 21 år.

schousboe9
20-08-2010, 21:26
Det er der vel ingen der ved på forhånd?

Hvem havde regnet med at Cristiano Ronaldo ville udvikle sig så ekstremt og blive så ekstraordinært god?

Og hvem siger at fx Özil ikke skulle kunne udvikle sig i lignende grad? (bare et eksempel)
Smalling, Hernandez og Bebe kunne også lave samme nummer, det er der heller ingen, der ved. Men det er sagen uvedkommende, for det er ikke det, han snakker om. Han snakker om at punge stort ud for etablerede spillere, hvilket han jo siger, vi havde mulighed for (og det må man så tro om, hvad man vil).

Ingen af de spillere, vi har været sat i forbindelse med, ville med garanti tage os det næste skridt op ad stigen, så der ville ikke være nogen idé i, at lægge fire renteafdrag for én spiller. Vedkommende ville da tilføje lidt kvalitet og lidt flere taktiske muligheder, men ikke forstærke holdet, som f.eks. Torres forstærkede Liverpool. I hvert fald ikke som je gser det, men dér ser vi så nok forskelligt på tingene.

Fabregas er et godt eksempel på manglende value; han gør ikke Barcelona det meget bedre, men de vil alligvel punge latterligt stort ud for ham. Bevares, manden er dygtig, men come on... Det samme kan siges om Ibrahimovic, Yaya Touré og Kolarov.

Nu er United en klub, der gerne 'laver' sine egne stjerner som med Ronaldo, Vidic osv., og de kan ganske rigtigt på længere sigt hæve holdets niveau. Men det er jo bare bonus, når vi i forvejen ikke har betalt så meget for dem, i hvert fald relativt. Ronaldo var måske lidt dyr umiddelbart, men viste sig jo så som et steal. :)

I øvrigt synes jeg slet ikke at der er så overdrevet meget kvalitet på fx midtbanen at VDV ikke ville kunne gøre en forskel. Der er Scholes og Fletcher som er de sikre kort, resten kan både blive en dreng og en pige (hargo, anderson, carrick, gibson). Der er masser af kvantitet til gengæld.

Det er nemt nok at være monday morning quarterback :devill:
Arh, nu syntes jeg, du strammer den lidt. Carrick har efter 3 gode sæsoner én halvsløj sæson og pludselig er han "dreng eller pige"? Anderson er lidt svingende, men han er stadig ung, og har så selvfølgelig lige været skadet. Nu snakker man om, at Gibson kan lave en 'Fletcher', men det kan Anderson vel også? Efter en vis kamp på Anfield var man ligeså sikker på hans kvaliteter, som man nu er usikker, så der skal ikke så meget til. Henter vi VDV pisser vi desuden Cleverley op og ned af ryggen efter at have beholdt ham, så det ville ikke give meget mening.

Hargo og Gibson er jeg dog enig i, men for god ordens skyld: hedder det så "en pige", når de ikke slår igennem? :D

RAppel
20-08-2010, 22:22
Ifølge dette link (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=nl&u=http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/44295/van-velzen-16-vertrekt-naar-man-utd-.html&ei=ubxuTPeLHo-T4ga55aXfCA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBUQ7gEwAA&prev=/search?q=http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/44295/van-velzen-16-vertrekt-naar-man-utd-.html&hl=en&client=firefox-a&hs=CWB&rls=org.mozilla:en-GB:official) skulle vi have signet Gyliano van Velzen. En 16-årig kantspiller fra Ajax.

EDIT: Den linker åbenbart ikke til noget. Klik på den øverste historie i menuen til højre.

United DK
20-08-2010, 22:39
Hargo og Gibson er jeg dog enig i, men for god ordens skyld: hedder det så "en pige", når de ikke slår igennem? :D

Der er det man skal spørge sig selv om, hvad man inderst inde helst vil have, hvis ens kæreste/kone var gravid, en dreng eller en pige? Selvom man ikke siger det højt, så vil man jo selvfølgelig helst have en dreng, ergo er en dreng altid det gode/bedste.

Mht. Özil vs. Van der Vaart vil jeg foretrække sidstnævnte, fordi han har vist gennem 6-7 år, at han kan begå sig på allerhøjeste niveau. Özil har i min verden kun vist noget ved VM (og det ikke i alle kampe), og så må han selvfølgelig også have vist noget i Bundesligaen, siden han er på landsholdet. Hverken Özil eller Van der Vaart passer umiddelbart ind i en flad 4-4-2, men det virker på mig som om, at Van der Vaart har mere fysik at komme med, og derfor en fordel ift. Özil, hvis det var.

NtotheT
20-08-2010, 23:50
@ Schousbø (;))

Alle vil da have en dreng! Jeg ved ikke, om det er mig, men hvis jeg fik en datter, ville jeg blive sindssyg. Især hvis hun var en rundetrunte, som hev nye drenge hjem hver weekend. Kraftdeme nej. Så hellere have en søn, der er player. (Ja, jeg ved godt, at det er møgdobbeltmoralsk af mig, men jeg ville have det svært ved at have en pige. Især hvis hun var attraktiv :D (Og nej, ike at jeg selv ville hoppe på hende, men at tonsvis af drenge ville være efter hende)

Mht. Özil vs. Van der Vaart vil jeg foretrække sidstnævnte, fordi han har vist gennem 6-7 år, at han kan begå sig på allerhøjeste niveau. Özil har i min verden kun vist noget ved VM (og det ikke i alle kampe), og så må han selvfølgelig også have vist noget i Bundesligaen, siden han er på landsholdet. Hverken Özil eller Van der Vaart passer umiddelbart ind i en flad 4-4-2, men det virker på mig som om, at Van der Vaart har mere fysik at komme med, og derfor en fordel ift. Özil, hvis det var.

Om van der Vaart har mere fysik eller ej, er det ikke det, der gør udslaget. Problemet er, at de to ikke yder et defensiv arbejde som så, og at de mangler box-to-box-genet, hvor de er gode overalt som en Fletcher er det. Og så er der Scholes, men han lever på sine vanvittige afleveringer, vilde overblik og rutine. Han var heller ikke central midt i sine unge dage. For så kunne Cristiano Ronaldo også være central midt med den vilde fysik han har.

Kasper United
22-08-2010, 11:03
http://tipsbladet.dk/nyhed/buffon-kan-blive-man-utds-nye-maalmand

Synes det lyder lidt som et gæt rygte. Det er jo klart, at vi skal have ny keeper til næste sæson, når VDS stopper, og de så "gætter" på Buffon må være fordi, Juve har været så ringe. Buffon er en klassekeeper, men han er 32 år, og af det jeg har set, så har han haft sin storhedstid. Selvfølgelig er han stadig en god keeper, men han har jo haft en del skader. Mener ikke, vi skal ud at have en uerfaren keeper på 20 år, men en med mere erfaring, som ikke er for gammel.

Keepere plejer at holde længe, men det er ikke alle som VDS, der kan stå verdensklasse til, man er 40 år, uden man for alvor har haft de helt store skader hos os.

Acsadac
22-08-2010, 11:39
Jeg vil langt hellere have buffon i 5 år end satse på neuer, adler, akinfeev.. Skal vi købe en målmand i den aldersgruppe skal staben virkelig være sikre på deres kvalitet - men det er der ikke mange almindelige fans der kan..

DavidMadsen
22-08-2010, 12:10
Kildekritik, TAK! Det er igen caughtoffside der er bag rygtet. Siden der har rygtet langt over 100 spillere til United i transfervinduet. Og det er ikke en overdrivelse overhovedet.

robinho
22-08-2010, 12:14
Fergie sagde faktisk i et interview forleden hvor han blev konfronteret med deres indkøbspolitik, at på trods af at de købte meget ungt, så forudså han at de nok skulle købe en erfaren spiller inden for den næste tid.

Han sagde ikke noget om tid eller position.

Men kunne vel sagtens være keeper-posten han har tænkt på. Buffon eller ej, så er det ikke helt dårligt at have lidt erfaring på den post.

Pils
22-08-2010, 12:38

Synes det lyder lidt som et gæt rygte. Det er jo klart, at vi skal have ny keeper til næste sæson, når VDS stopper, og de så "gætter" på Buffon må være fordi, Juve har været så ringe. Buffon er en klassekeeper, men han er 32 år, og af det jeg har set, så har han haft sin storhedstid. Selvfølgelig er han stadig en god keeper, men han har jo haft en del skader. Mener ikke, vi skal ud at have en uerfaren keeper på 20 år, men en med mere erfaring, som ikke er for gammel.

Keepere plejer at holde længe, men det er ikke alle som VDS, der kan stå verdensklasse til, man er 40 år, uden man for alvor har haft de helt store skader hos os.

Buffon har helt sikkert været en af de allerbedste målmænd set over de sidst 10 års tid. Men jeg er enig med dig i, at han ser ud som om han har haft sin storhedstid og nu er på vej ned rent niveau mæssigt. Han har desuden også raget flere og flere skader til sig over de seneste par sæsoner.

zhagzi
22-08-2010, 13:14

Der må jeg sige Buffon ville i den grad pynte på vores mandskab. Han er 32 år, og det er stortset den bedste alder for en keeper IMO.
Buffon er stadigvæk en klasse keeper, without a doubt. Og hvis han kan hentes som 33 årig, som erstatning for VDS, så ser jeg ingen problematik der. VDS var 35-36 da vi hentede ham? Og Buffon har en masse år i sig endnu.

Med en klasse keeper som ikke bliver bedre med alderen fra nu af, så har vi Amos og Kuzz til at prøve igen og igen. Og om 2-3 år, ved vi forhåbentlig om de to egentlig bliver til noget i United. Kuzz er lovende, men ikke af VDS, Schmeichel, Casillas eller Buffon kvalitet.
Buffon ville være utrolig god at have, og så mixe mellem de to andre.

Kildekritik, TAK! Det er igen caughtoffside der er bag rygtet. Siden der har rygtet langt over 100 spillere til United i transfervinduet. Og det er ikke en overdrivelse overhovedet.

Vi skal sgu da også have noget at debattere om. Det jo derfor vi har en transfers tråd. Hvis vi skulle holde os til de 2-3 aviser/websites som har haft rygter med kød på, så ville denne tråd være lidt størknet.
Og vi har ikke ligefrem kunnet sidde og vente på en officiel transfer, da der går uger imellem.

Jeg synes det helt iorden at vi tager alt slags rygte, og debattere det herinde. Det er derfor jeg er her ihvertfald.

MOHoegsted
22-08-2010, 13:55
Der er det man skal spørge sig selv om, hvad man inderst inde helst vil have, hvis ens kæreste/kone var gravid, en dreng eller en pige? Selvom man ikke siger det højt, så vil man jo selvfølgelig helst have en dreng, ergo er en dreng altid det gode/bedste.

Nu ved jeg godt statistikker ikke siger det hele, men Özil var altså den der leveret flest assist i hele bundeligaen. Han er en hurtig midtbanespiller, som også kan spille venstre kant, og han kan sgu også score mål. Han har da også bevist mindst lige så meget, når man ser på alderforskellen.

Jeg vil meget hellere foretrække Diego så, men var helt væk i et køb af Özil.

ChristianR
22-08-2010, 14:36
Nu ved jeg godt statistikker ikke siger det hele, men Özil var altså den der leveret flest assist i hele bundeligaen. Han er en hurtig midtbanespiller, som også kan spille venstre kant, og han kan sgu også score mål. Han har da også bevist mindst lige så meget, når man ser på alderforskellen.

Jeg vil meget hellere foretrække Diego så, men var helt væk i et køb af Özil.

Det kan man da ikke sige. Kan en lilleput spiller så have vist ligeså meget som Özil, når man ser på aldersforskellen?

Det er værd at bemærke, at Özils navn ikke var nævnt EEN eneste gang på dette forum før slutrunden. Det er utroligt så få kampe, der skal til, før halvdelen af forummet pludselig kender alt til en spiller, som de har ønsket sig i laaaang tid - Uden at have nævnt ham med et ord før.

Desuden er spillere som Gourcuff, Hamsik og hvad de ellers hed før sommerferien fuldstændig glemt. Det kunne blive dyrt, hvis Ferguson skulle skifte mening så ofte.

Stuf90
22-08-2010, 14:48
Vi skal sgu da også have noget at debattere om. Det jo derfor vi har en transfers tråd. Hvis vi skulle holde os til de 2-3 aviser/websites som har haft rygter med kød på, så ville denne tråd være lidt størknet.
Og vi har ikke ligefrem kunnet sidde og vente på en officiel transfer, da der går uger imellem.

Jeg synes det helt iorden at vi tager alt slags rygte, og debattere det herinde. Det er derfor jeg er her ihvertfald.

Selvfølgelig skal det altid være tilladt at debattere evt. spillere til klubben, men når kilden er caughtoffside, er chancen for at det sker, lige så stor, som hvis en af os herinde gættede på hvem vi ville hente..

At et køb af buffon måske slet ikke er så usandsynligt, er så en anden ting :)

United DK
22-08-2010, 15:59
Den største grund til, at vi skal have en erfaren målmand er, at han bedre han håndtere det massive pres det er, at stå for United. Hvis vores målmand laver den mindste fejl, så hviler kameraet på ham, og hans fejl vil blive påpeget, selvom han også lavede tre klasseredninger.

Ulrik Vida Vinther
22-08-2010, 16:10
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/08/22/2082058/real-madrid-midfielder-rafael-van-der-vaart-denies

Rafael van der Vaart udtaler, at de ting han er blevet citeret for at skulle have sagt er fabrikerede, og at han er interesseret i at blive i Real og kæmpe for sin plads. Hvad siger folk til det?

MOHoegsted
22-08-2010, 17:12
Det kan man da ikke sige. Kan en lilleput spiller så have vist ligeså meget som Özil, når man ser på aldersforskellen?

Det er værd at bemærke, at Özils navn ikke var nævnt EEN eneste gang på dette forum før slutrunden. Det er utroligt så få kampe, der skal til, før halvdelen af forummet pludselig kender alt til en spiller, som de har ønsket sig i laaaang tid - Uden at have nævnt ham med et ord før.

Desuden er spillere som Gourcuff, Hamsik og hvad de ellers hed før sommerferien fuldstændig glemt. Det kunne blive dyrt, hvis Ferguson skulle skifte mening så ofte.

Enig i din påstand om at Hamsik og Gourcuff er glemt..
Gourcuff svært at bedømme ham under en dårlig slutrunde pga. hele holdet spillede jo elendigt. Ham har jeg ikke glemt :)
Hamsik kender jeg ikke meget til, men han er langt mindre spændende end özil syntes jeg, desuden har jeg aldrig syntes vi skulle købe ham.

Desuden så var Özil's navn faktisk nævnt flere gange før slutrunden :)
Hvor folk dog sagde de ikke kendte til ham, og bla bla bla.

EDIT:
Sidder lige og ser nogle videoer af Ronaldinho, eftersom han har toppet kunne han da måske være lidt spændende at købe :)
Han kan da godt agerer som offensiv midt midt.
Anderson har jo tit været samlignet med ham, og spille sammen kan måske hjælpe på Andersons udvikling.

Nu er Ronaldinho jo ved at være gammel, så hvis han er billig kunne det da være meget spændende.
Hvis han bare leverer ligesom sidste sæson :)

Acsadac
23-08-2010, 09:21
Ronaldinho vil være kult som 10'er.. Men kommer aldrig til at ske, skulle være sket tilbage lige før han skiftede til Spanien.

Er der nogen der kan finde nyt om Meireles? Håber virkelig på ham, Flecher, Carrick, Anderson, Scholes og Meireles kunne virkelig gøre midten dynamisk.

RAppel
23-08-2010, 09:56
http://msnsport.skysports.com/story/0,19528,12876_6329510,00.html

Esbjergs keeper Lukas Hradecky er rygtet til klubben, men hvis han kommer til klubben må det være fordi han kan blive fremtidens mand. Amos kan ikke være helt tilfreds...

EDIT:
http://www.bold.dk/nyt/Intet-United-skifte-for-Hradecky-lige-nu

Skiftet er så blevet afvist af hans agent/far.

Benzet
23-08-2010, 09:56
United har åbenbart sikret sig en 16 årig hollænder fra Ajax, dog ikke uden protester fra dem.

http://www.guardian.co.uk/football/2010/aug/22/manchester-united-gyliano-van-velzen

MOHoegsted
23-08-2010, 10:06
United har åbenbart sikret sig en 16 årig hollænder fra Ajax, dog ikke uden protester fra dem.

http://www.guardian.co.uk/football/2010/aug/22/manchester-united-gyliano-van-velzen

Spændende! Men lad os nu ikke håbe der kommer en stor sag ud af det..

NtotheT
23-08-2010, 10:11

Fordi Gourcuff er gået så langt ned i niveau. Ingen har omtalt ham siden Frankrigs første VM-kamp, for der indså man, at han skal ikke komme på nuværende tidspunkt. Han skal lige lave et mellemlanding i en anden klub.

Hamsik kan man bare ikke få, da han flere gange har ytret sig, at han vil blive i Napoli, og han har også lige forlænget sin kontrakt.

ChristianR
23-08-2010, 14:01
Fordi Gourcuff er gået så langt ned i niveau. Ingen har omtalt ham siden Frankrigs første VM-kamp, for der indså man, at han skal ikke komme på nuværende tidspunkt. Han skal lige lave et mellemlanding i en anden klub.

Hamsik kan man bare ikke få, da han flere gange har ytret sig, at han vil blive i Napoli, og han har også lige forlænget sin kontrakt.

Nu var han det helt store hit hos mange herinde inden slutrunden. Så hvis der ikke skal mere end 3 slatne landsholdskampe til, før man helt dropper tanken om ham, så synes jeg folk herinde skal moderere sine udtalelser lidt mere.

Der er ikke ret langt fra at være den eneste fodboldspiller og det absolut bedsttænkelige indkøb for United til at ryge helt ud i kulden. Godt Ferguson ikke gik ud og betalte prisen for en spiller som Gourcuff på det tidspunkt, hvor rigtig mange herinde bad til, at han skulle gøre det.

- Deriblandt dig, vil jeg tro.

Kasper United
23-08-2010, 14:02
Enig i din påstand om at Hamsik og Gourcuff er glemt..
Gourcuff svært at bedømme ham under en dårlig slutrunde pga. hele holdet spillede jo elendigt. Ham har jeg ikke glemt :)
Hamsik kender jeg ikke meget til, men han er langt mindre spændende end özil syntes jeg, desuden har jeg aldrig syntes vi skulle købe ham.

Desuden så var Özil's navn faktisk nævnt flere gange før slutrunden :)
Hvor folk dog sagde de ikke kendte til ham, og bla bla bla.

EDIT:
Sidder lige og ser nogle videoer af Ronaldinho, eftersom han har toppet kunne han da måske være lidt spændende at købe :)
Han kan da godt agerer som offensiv midt midt.
Anderson har jo tit været samlignet med ham, og spille sammen kan måske hjælpe på Andersons udvikling.

Nu er Ronaldinho jo ved at være gammel, så hvis han er billig kunne det da være meget spændende.
Hvis han bare leverer ligesom sidste sæson :)

Ja, hans sidste sæson var fuldstændig forrygende. Han slog massevis af assist og lave også nogle gode og vigtige mål. Han blev på en måde "genfødt", da Milans daværende træner Leonardo gav ham tilliden. Han har det, vi mangler med at have en spiller, der for alvor kan gøre forskellen i en vigtig kamp. Det har vi ikke, hvis Rooney har en dårlig dag eller er skadet.
AC Milan har for et stykke tid siden været ude at sige, at hvis man bød ca. 75 mio. kr. for Ronaldinho, kunne man købe ham. Men med købet af ham, skal vi direkte over i en 4-3-3. Men så vil enten Nani eller Valencia nok ikke være opstillingen, hvilket jeg synes vil være ærgerligt. Men Berbatov i en byttehandel med Ronaldinho kunne IMO være klasse.

Men hvis man ser med sandsynlige briller, så tror jeg bestemt ikke, at vi ser Ronaldinho i klubben, selvom han sikkert godt vil kunne bidrage med noget godt i et par år.

Pils
23-08-2010, 14:46
Nu var han det helt store hit hos mange herinde inden slutrunden. Så hvis der ikke skal mere end 3 slatne landsholdskampe til, før man helt dropper tanken om ham, så synes jeg folk herinde skal moderere sine udtalelser lidt mere.
Der er ikke ret langt fra at være den eneste fodboldspiller og det absolut bedsttænkelige indkøb for United til at ryge helt ud i kulden. Godt Ferguson ikke gik ud og betalte prisen for en spiller som Gourcuff på det tidspunkt, hvor rigtig mange herinde bad til, at han skulle gøre det.

Nu var der altså også rigtigt mange herinde som var imod et eventuelt køb af Gourcuff, da han ikke har præsteret på et nogenlunde højt niveau siden han blev mester med Bordeaux. Så det er altså ikke kun baseret på 3 landskampe.

ChristianR
23-08-2010, 15:26
Nu var der altså også rigtigt mange herinde som var imod et eventuelt køb af Gourcuff, da han ikke har præsteret på et nogenlunde højt niveau siden han blev mester med Bordeaux. Så det er altså ikke kun baseret på 3 landskampe.

Så kan du jo nok godt selv regne ud, at det ikke er de personer, indlægget henvender sig til.

MOHoegsted
23-08-2010, 16:45
Ja, hans sidste sæson var fuldstændig forrygende. Han slog massevis af assist og lave også nogle gode og vigtige mål. Han blev på en måde "genfødt", da Milans daværende træner Leonardo gav ham tilliden. Han har det, vi mangler med at have en spiller, der for alvor kan gøre forskellen i en vigtig kamp. Det har vi ikke, hvis Rooney har en dårlig dag eller er skadet.
AC Milan har for et stykke tid siden været ude at sige, at hvis man bød ca. 75 mio. kr. for Ronaldinho, kunne man købe ham. Men med købet af ham, skal vi direkte over i en 4-3-3. Men så vil enten Nani eller Valencia nok ikke være opstillingen, hvilket jeg synes vil være ærgerligt. Men Berbatov i en byttehandel med Ronaldinho kunne IMO være klasse.

Men hvis man ser med sandsynlige briller, så tror jeg bestemt ikke, at vi ser Ronaldinho i klubben, selvom han sikkert godt vil kunne bidrage med noget godt i et par år.

Tror heller ikke det sker, men det sjovt at lege med tanken :)..
tror virkelig han kunne være sød ved en spiller som rooney.

Brock
23-08-2010, 17:07
Spændende! Men lad os nu ikke håbe der kommer en stor sag ud af det..

Efter Pogba sagen og Chelseas store straf (som dog blev nedsat), så må man virkelig håbe der er orden i sagerne og at United har rent mel i posen, for det andet er simpelthen for dumt og kommer til at fremstå meget usympatisk. Men ellers spændende, velkommen til!

Glory Man United
25-08-2010, 17:29
Bliver det en sidste øjebliks-signing???
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6335253,00.html

ChristianR
25-08-2010, 17:39

Har du set ham spille fodbold?

Glory Man United
25-08-2010, 20:10
Har du set ham spille fodbold?

Nej hverken fodbold eller ishockey

Broberry
25-08-2010, 21:40
@ChristianR

Jeg kan ikke, finde ud af, om du går mest op i at føre en konstruktiv debat, eller hakke ned på andre fans, og deres indlæg.

Tag dig sammen :whine:

DavidMadsen
25-08-2010, 21:56
Jeg tvivler lidt. Men man ved aldrig med Fergie. Og det kan både blive positivt og negativt. Manden har lige været skadet i lang tid (hvis han ikke stadig er det), og man ved ikke rigtigt hvilket niveau han kommer tilbage på. Ingen tvivl om at han har et stort potentiale, hvor et sindssygt løbepensum og gode lederegenskaber i en så ung alder skinner meget igennem. Et eller andet sted, tror jeg han bliver Scholes' erstatning på et tidspunkt.

zhagzi
25-08-2010, 21:57
Ja det virker så sandelig som om nogle har pisset på din sukkermad idag. Sig endelig til hvis jeg tager fejl.

@ Glory Man United, tror ikke dette bliver vore sidste øjebliks signing. Har en idé om at SAF har en ukendt (mediemæssigt) spiller til den titel. ;)

RAppel
25-08-2010, 21:59
en idé om at SAF har en ukendt (mediemæssigt) spiller til den titel. ;)

Bebes tvillingebror Bubba?

Acsadac
26-08-2010, 09:22
Tror på et indkøb af en central midt og et salg af Carrick til Tottenham

Om det skal være Defour eller Meireles vil jeg ikke udtale mig om - så meget har jeg ikke set dem..

ChristianR
26-08-2010, 09:46
@ChristianR

Jeg kan ikke, finde ud af, om du går mest op i at føre en konstruktiv debat, eller hakke ned på andre fans, og deres indlæg.

Tag dig sammen :whine:

Du må meget gerne quote, hvor du mener jeg skal tage mig sammen eller hakke ned på andre fans, når du kommer med sådanne beskyldninger.

GMU linker til en spiller, vi sættes i forbindelse med. Jeg har aldrig set ham spille og kender altså intet til hans egenskaber. Derfor spørger jeg lidt friskt, om han har set ham spille fodbold.

Men jeg ser fremt til at få skåret ud, hvor jeg hakker ned på andre fans´. Ellers synes jeg du skal tage dig sammen:whine:

Jev
26-08-2010, 10:11
Så vidt jeg ved er Sky Sports generelt rimelig pålidelige omkring deres egne oplysninger, men de skriver selvfølgelig også bare, at vi følger ham (hvilket vi vel alle vidste), og ikke, at en transfer nødvendigvis er lige oppe over.

For mig at se ville det bestemt ikke skade med en forstærkning til enten den centrale midtbane eller kanterne.

Broberry
26-08-2010, 11:30
Du må meget gerne quote, hvor du mener jeg skal tage mig sammen eller hakke ned på andre fans, når du kommer med sådanne beskyldninger.

GMU linker til en spiller, vi sættes i forbindelse med. Jeg har aldrig set ham spille og kender altså intet til hans egenskaber. Derfor spørger jeg lidt friskt, om han har set ham spille fodbold.

Men jeg ser fremt til at få skåret ud, hvor jeg hakker ned på andre fans´. Ellers synes jeg du skal tage dig sammen:whine:

Lad mig foreslå, at du kigger på dine indlæg, fra de sidste 5 sider.
Du kan simpelhen ikke skrive en kommentar, uden absolut at skulle virke bedre vidende, end andre.

Og eftersom andre brugere bekræfter mit indlæg, går jeg ud fra, at der er noget om snakken.

Så igen, tag dig sammen og hold dig til transfer snakken, uden nødvendigvis at skulle virke bedre virkende og, og komme med ligegyldige "spidse kommentarer"
:whine:

ChristianR
26-08-2010, 11:52
Lad mig foreslå, at du kigger på dine indlæg, fra de sidste 5 sider.
Du kan simpelhen ikke skrive en kommentar, uden absolut at skulle virke bedre vidende, end andre.

Og eftersom andre brugere bekræfter mit indlæg, går jeg ud fra, at der er noget om snakken.

Så igen, tag dig sammen og hold dig til transfer snakken, uden nødvendigvis at skulle virke bedre virkende og, og komme med ligegyldige "spidse kommentarer"
:whine:

Det gav dig tilsyneladende problemer at finde noget konkret. Sommetider mener jeg også, at jeg er bedrevidende. Hvis ikke, ville jeg ikke mene, at jeg kunne bidrage konstruktivt til debatten.

Så hvis ikke du kan komme med noget mere konkret end i tomme vendinger beskylde mig for at angribe alt og alle, så vil jeg fra nu af ignorere dine tøsefornæmede indlæg.

Broberry
26-08-2010, 12:35
Det gav mig da ikke på nogen måde problemer, jeg orker bare ikke sidde og quote din latterlige indlæg.
Eftersom andre brugere også kan se det, og bekræfter det, tror jeg desværre der er noget om snakken, hvilket er bevis nok for mig.

Back to topic.

NtotheT
26-08-2010, 12:42

Jeg vil stadigvæk gerne have Gourcuff, velvidende at Ferguson ville spille 4-3-3. Han er et kæmpetalent (hvis man stadigvæk kan sige det), men han er bvare gået i stå i det franske. Men han har i længere periode gjort det ikke så godt, og jeg kendetegner det som, at han har brug for en ny udfordring. Jeg håber, at Lyon genopblomstrer ham, for det skulle virkelig ikke under mig, at Aulas sælger ham igen for 35 mio. euro til næste år.

Men Özil har bare nogle bedre kvaliteter end Gourcuff har. F.eks. hurtighed, som vi kunne anvende på kanten. Özils fleksibilitet gjorde ham mere attraktiv end Gourcuff, som er en rendyrket 10'er og ikke er så fleksibel. Forstår du? :)

ChristianR
26-08-2010, 13:18
Jeg vil stadigvæk gerne have Gourcuff, velvidende at Ferguson ville spille 4-3-3. Han er et kæmpetalent (hvis man stadigvæk kan sige det), men han er bvare gået i stå i det franske. Men han har i længere periode gjort det ikke så godt, og jeg kendetegner det som, at han har brug for en ny udfordring. Jeg håber, at Lyon genopblomstrer ham, for det skulle virkelig ikke under mig, at Aulas sælger ham igen for 35 mio. euro til næste år.

Men Özil har bare nogle bedre kvaliteter end Gourcuff har. F.eks. hurtighed, som vi kunne anvende på kanten. Özils fleksibilitet gjorde ham mere attraktiv end Gourcuff, som er en rendyrket 10'er og ikke er så fleksibel. Forstår du? :)

Ja, jeg forstår sådan set godt argumentationen. Jeg håber blot, at der ligger mere end 3 VM kampe fra begge spilleres side til grund for vurderinngen.

Jeg har aldrig udtalt mig i ret voldsomme vendinger om hverken Gourcuff eller Özil, da mit kendskab til begge spillere er for begrænset. Jeg bed bare mærke i, at mange herinde så Gourcuff som den komplette signing før slutrunden, hvor ingen nævnte Özil.

Efter slutrunden var Gourcuff pludselig glemt og alle skreg efter Özil. Hvis man skal følge det generelle stemningsbarometer herinde, så skal man da være glad for at Ferguson ikke lyttede til dette forum, da alle skreg efter Gourcuff. For nu er han pludselig ikke mesias alligevel ;)

Det bedste jeg kan sige om begge spillere er, at jeg synes de begge er for store spørgsmålstegn i forhold til, hvad vi kan bruge nu. Hvis vi skal hente en spiller, skal vi helst kunne forvente et niveau, der berettiger ham til startopstilling. Det er man i højere grad sikret ved en mere etableret spiller som eksempelvis Van der Vart eller den slags spillere.

zhagzi
28-08-2010, 13:04
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-han-skal-aflose-mascherano-i-lfc

Så bliver han da ikke vores! Måske ikke så fedt han ryger til Liverpool, han er alligevel en 'decent' spiller. Men da bedre end hvis han kom hertil IMO. Vi mangler slet ikke sådan en slags spiller.

snegl
28-08-2010, 13:38
Rimelig godt køb synes jeg. Jeg forstår dog ikke Liverpools dispositioner når de ved de er i pengenød og så køber en spiller der formentlig ikke kan sælges videre igen.

Måske er det omvendt også det de søger, så spilleren ikke skrider fra Liverpool. Det kan dog være lidt det samme som at købe en ung ala Mascherano og sælge ham 4-5 år efter. I sidstnævnte scenarie vil de bare måske kunne tjene på spilleren.

MC86
30-08-2010, 11:08
Ville være fint med mig hvis der var noget i det her..
http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/united-vil-bytte-carrick-teenager

VDV var ikke med for Real igår. Han var slet ikke udtaget til truppen. Det kunne godt tyde på han måske har spillet sidste kamp. Måske vi kunne få ham billigt.

Kasper United
30-08-2010, 13:56

VDV var ikke med for Real igår. Han var slet ikke udtaget til truppen. Det kunne godt tyde på han måske har spillet sidste kamp. Måske vi kunne få ham billigt.

Ja, Rodwell rygterne har det været mange af, men mener lige han har forlænget kontrakten i år. Han kan selvfølgelig stadig købes, men tror vist, han udtalte, han ville blive i Everton. Men man ved jo aldrig. Hvis vi byttede Carrick med Rodwell og gav Everton lidt penge, ville det imo være et godt køb til fremtiden, men så bliver vi nød til at købe en spillere mere, som godt kunne være Van der Vaart, da Rodwell jo ikke er så erfaren som Carrick. Og det tror jeg ikke vil være realistisk.

DavidMadsen
30-08-2010, 14:23

Det kunne såmænd være fint nok, selvom Carrick ikke har virkeligt så dårlig - som sidste sæson - i år. Ser et kæmpe lys i Rodwell. VdV er selvfølgelig også en klassespiller, som jeg gerne så skifte til United. Men tror ikke vi skal forvente at få nogen af dem.

Måske en Usain Bolt som ny kant istedet? ;)
http://onside.dk/nyheder/premier-league/verdens-hurtigste-vil-spille-for-united

Haslund
30-08-2010, 14:54
Det kunne såmænd være fint nok, selvom Carrick ikke har virkeligt så dårlig - som sidste sæson - i år. Ser et kæmpe lys i Rodwell. VdV er selvfølgelig også en klassespiller, som jeg gerne så skifte til United. Men tror ikke vi skal forvente at få nogen af dem.

Måske en Usain Bolt som ny kant istedet? ;)
http://onside.dk/nyheder/premier-league/verdens-hurtigste-vil-spille-for-united

naah.. Jeg tror alligevel Hernandez er hurtigere

Ruunee
30-08-2010, 16:30
Rygtet om Jack Rodwell lyder sgu meget rart i mine ører. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor SAF har været så insisterende på at spille med Fletcher istedet for Carrick, da jeg synes sidstnævnte viste gode takter i forberedelserne. Hvis det er for at få Fletcher igang, giver det mening. Og hvis der virkelig er en plan om at erstatte Carrick (med f.eks. Rodwell), så er der jo heller ikke den store grund til at satse på ham i sæson starten. Men ellers synes jeg vi burde se om han ikke kunne blomstre op - ved at få noget tillid.

Skulle vi imorgen bytte Carrick ud med Rodwell, kan jeg nu alligevel ikke se mig fri for at synes det er spændende med noget nyt og ungt (det sagde hun også igår...).
Og så er han englænder og en gut der kan finde ud af at tackle....

zhagzi
30-08-2010, 19:01
Ja, Rodwell rygterne har det været mange af, men mener lige han har forlænget kontrakten i år. Han kan selvfølgelig stadig købes, men tror vist, han udtalte, han ville blive i Everton. Men man ved jo aldrig. Hvis vi byttede Carrick med Rodwell og gav Everton lidt penge, ville det imo være et godt køb til fremtiden, men så bliver vi nød til at købe en spillere mere, som godt kunne være Van der Vaart, da Rodwell jo ikke er så erfaren som Carrick. Og det tror jeg ikke vil være realistisk.

Men Carrick spiller sgu heller ikke godt for tiden. Han virkede utrolig usikker i lørdags, da han kom ind, i en sikker sejr. Ved godt han ikke har spillet meget, men manden træner jo hver dag, og burde slet ikke være så nervøs som han så ud.

Men vi henter ''garanteret'' Van Der Vaart. Bare lidt synd han ville være en prut i England. Vaart = Fart.

Skulle vi imorgen bytte Carrick ud med Rodwell, kan jeg nu alligevel ikke se mig fri for at synes det er spændende med noget nyt og ungt (det sagde hun også igår...).
Og så er han englænder og en gut der kan finde ud af at tackle....

Nååå, det var derfor hun gik? :) hehe

zhagzi
30-08-2010, 19:02
**slettet**

Ruunee
30-08-2010, 21:19
Nååå, det var derfor hun gik? :) hehe

Ja, og så sad man der....:smilings:

Jeg synes sgu det er synd hvis vi udlejer Cleverly. Men hvis vi gør, så håber jeg virkelig han får en masse spilletid - og imellemtiden, ku der så måske være plads til en Van der Vart eller Rodwell handel...
Jeg havde egentlig accepteret at det ikke ville blive til flere handler i denne omgang, men må indrømme at jeg alligevel kommer til at holde et lidt spændt øje på markedet imorgen

United DK
30-08-2010, 21:35
Rodwell er der ikke brug for, medmindre vi skiller os af med Carrick. Han er ikke en spiller, der giver os noget ekstra, ift. hvad vi har i forvejen. Et stort talent er han, men den der med, at vi død og pine skal have alle med talent, er skudt helt ved siden af. Man er også nødt til at se på, om vi har brug for vedkommende.

KennyN
30-08-2010, 21:48
Tror ikke selv på rygterne, men 10/15 mio. pund + Carrick til Everton, for Jack Rodwell ville være en god handel for os. Glimrende spiller, med mere dynamik i spillet end Carrick. Men tvivler på det sker.

Pils
31-08-2010, 00:39
Rodwell er der ikke brug for, medmindre vi skiller os af med Carrick. Han er ikke en spiller, der giver os noget ekstra, ift. hvad vi har i forvejen. Et stort talent er han, men den der med, at vi død og pine skal have alle med talent, er skudt helt ved siden af. Man er også nødt til at se på, om vi har brug for vedkommende.

Er helt enig. Skal vi hente en spiller så skal vedkommende have et stort talent samt give os noget som ingen på holdet kan i forvejen. Ellers er det spild af penge.

Don Kafai
31-08-2010, 01:09
Jeg må indrømme, at jeg tror på en kanin i hatten!

Det ville ligne Ferguson så meget at bruge dagen i dag på at snakke om Hargreaves-dilemmaet, og så signe en ny spiller i morgen. Det lyder usandsynligt ovenpå en relativ stille sommer, men det kunne ligne Fergie at hive en spiller frem i 11. time.

Van der Vaart er stadig en spiller der vil væk, og kan erhverves relativt billigt.

JumpingCarrot
31-08-2010, 04:20
Jeg siger bare: Let's go for Titus!

Dines
31-08-2010, 07:15
Jeg er ked af at være lyseslukker, men jeg tror ikke på nogle nye spillere. Det ville være sjovt, hvis der skete noget, men på den anden side, så har vi en rimelig bred trup nu, så et salg af f.eks. Carrick skulle så også gå igennem. Vi får se, håber da lidt, at vi hiver en kanin op af hatten.

mufufu
31-08-2010, 10:02
Jeg siger bare: Let's go for Titus!

haha ja! vi går all-in.

Tror ikke der sker noget fra vores side, hvis det endelig var, så tror jeg på van der vaart.

Acsadac
31-08-2010, 13:19
haha ja! vi går all-in.

Tror ikke der sker noget fra vores side, hvis det endelig var, så tror jeg på van der vaart.

Kan ikke se hvad vi skal bruge VDV til. Med den mængde af angribere vi har, burde vi nærmere forsøge at spille konsekvens 4-4-2 og finde centrale midts som kan dette.

Glory Man United
31-08-2010, 13:24
Kan ikke se hvad vi skal bruge VDV til. Med den mængde af angribere vi har, burde vi nærmere forsøge at spille konsekvens 4-4-2 og finde centrale midts som kan dette.

Er Van Der Vaart nu angriber :titte:? Jeg vil så give dig ret i, at han nok ikke er løsningen i en 4-4-2

Donnichlas
31-08-2010, 13:32
Det mener jeg nu nok han kunne være.
Han kunne ligge lige foran en Fletcher/Carrick/Anderson i en "4-1-3-2"
Hvor han selvfølgelig ikke vil være en 10'er men nærmere offensiv midtbane med få defensive pligter. Den opstilling kunne spare spillere som Scholes og Giggs til de store kampe, hvor den der opstilling ikke ville være så god.
Men jeg tror faktisk den kunne være dødbringende mod alle hold som ikke har Torres/drogba osv.

Acsadac
31-08-2010, 13:39
Er Van Der Vaart nu angriber :titte:? Jeg vil så give dig ret i, at han nok ikke er løsningen i en 4-4-2

Hvem kalder VDV angriber?

Skriver at vi med vores mængde af angribere skal spille 4-4-2.. Og vi nærmere skal lede efter midt som skan spille centralt i en flad 4-4-2..

Acsadac
31-08-2010, 13:41
Det mener jeg nu nok han kunne være.
Han kunne ligge lige foran en Fletcher/Carrick/Anderson i en "4-1-3-2"
Hvor han selvfølgelig ikke vil være en 10'er men nærmere offensiv midtbane med få defensive pligter. Den opstilling kunne spare spillere som Scholes og Giggs til de store kampe, hvor den der opstilling ikke ville være så god.
Men jeg tror faktisk den kunne være dødbringende mod alle hold som ikke har Torres/drogba osv.

En 4-1-3-2 opstilling vil da sådan set kun gøre det hele værre for VDVs makker end hvis de spillede en flad 4-4-2.

Stakkels Fletcher/Anderson m.m.

Glory Man United
31-08-2010, 13:59
Hvem kalder VDV angriber?

Troede jeg du gjorde....men kan godt se, at det kan forstås anderledes nu :)

Donnichlas
31-08-2010, 14:00
Man kunne jo godt kalde det en 4-4-2 men når først de er på banen, ville det nok mere ligne en 4-1-3-2. Van der vaart kan tildeles få defensive pligter, og med ham på banen syntes jeg man udelukker at både nani og valencia skulle være på samtidig.
Van der vaart kan godt spille 4-4-2 mod dårligere hold, hvor fletcher så fungere mere som ankermand jo, men det kun mod midterhold og nedefter vil jeg tro.

Ulrik Vida Vinther
31-08-2010, 14:27
Man kunne jo godt kalde det en 4-4-2 men når først de er på banen, ville det nok mere ligne en 4-1-3-2. Van der vaart kan tildeles få defensive pligter, og med ham på banen syntes jeg man udelukker at både nani og valencia skulle være på samtidig.
Van der vaart kan godt spille 4-4-2 mod dårligere hold, hvor fletcher så fungere mere som ankermand jo, men det kun mod midterhold og nedefter vil jeg tro.

Jeg forstår ærligt talt overhovedet ikke, hvor du vil hen med 4-1-3-2..
Fletcher som defensiv midt, Nani/Park/Giggs/Obertan på den ene kant, van der Vaart i midten og Valencia på den anden kant (således 3 fuldstændig offensivt indstillede midtbane spillere - og så tilmed 2 angribere foran disse).

Under alle omstændigheder ville det da blive et helvede for Fletcher, som en anden også skriver. Det virker for mig lidt som om, du har mistet jordforbindelsen i forhold til, hvad der rent faktisk kan lade sig gøre på en fodboldbane. Og jeg tror heller ikke engang, det ville virke i FM....

RAppel
31-08-2010, 14:38
4-1-3-2 virker faktisk rigtig godt i fm he he. Men ja, lyder lidt til at der er gået noget tabt for tror ikke den ville virke i virkeligheden. Hvis man spillede med én angriber og så en mand ved siden af fletcher så måske

United DK
31-08-2010, 15:27
Jeg er ked af at være lyseslukker, men jeg tror ikke på nogle nye spillere. Det ville være sjovt, hvis der skete noget, men på den anden side, så har vi en rimelig bred trup nu, så et salg af f.eks. Carrick skulle så også gå igennem. Vi får se, håber da lidt, at vi hiver en kanin op af hatten.

Personligt er jeg nu fint tilfreds, hvis truppen i morgen ser ud som i dag. Skal vi hente en ny spiller, skal der også en ud. Dvs. hvis vi henter Rodwell, så skal vi også af med f.eks. Carrick.

NtotheT
31-08-2010, 15:52
Den bedste løsning, hvis vi skulle hente Rodwell i dag, er, at man henter Rodwell og lejer Gibson ud til en PL-klub.

Her kan man så i et år se, om Gibson kan finde noget af det talent frem, som en del herinde har fidus til hos den pågældende PL-klub.

I mellemtiden kan Rodwell læne sig op af rutinerede spillere som Giggs, Rio, Vidic, Carrick og Scholes og få sin spilletid. Især når Rio og Brown ikke ligefrem er de mest pålidelige centerbacks, da de konstant er skadet.

Og så til næste sæson, hvor jeg personligt tror, at Scholes og Giggs er stoppet, så kan vi se om Gibsons angivelige spilletid hos den klub, han har været udlejet til, har båret frugt eller ej.

NtotheT
31-08-2010, 15:55
Desuden!

Jeg forstår slet ikke, at folk lige pludselig vil have Van der Vaart, når de ikke vil have Özil eller Gourcuff af den grund, at vi skal spille 4-4-2 og at de ikke passer ind på holdet.

Jeg ved godt, at van der Vaart har en bedre defensiv motor end de to unge gutter i Özil eller Gourcuff, men det er IMO det samme. Hvis vi skifter til 4-3-3, så er van der Vaart bestem en fantastisk mulighed, men så længe vi holder os til 4-4-2, så er disse typer IMO ikke velkomne.

Jeg så derfor hellere Marek Hamsik til vores 4-4-2. Han spiller altid den centrale midt i en 4-4-2, og det gør han IMO rigtig godt. Han er en tovejsspiller, som også er målfarlig. Noget vi har savnet siden Scholes scoringstatistik dalede.

Miguel Veloso (som er blevet købt af Genoa), Raul Meireles, Yaya Toure, Marek Hamsik, Gareth Barry, Essien osv. Det er sådan en type, vi har brug for. Ikke de ren og skær offensive spillere.

United DK
31-08-2010, 16:15
Desuden!

Jeg forstår slet ikke, at folk lige pludselig vil have Van der Vaart, når de ikke vil have Özil eller Gourcuff af den grund, at vi skal spille 4-4-2 og at de ikke passer ind på holdet.

Jeg ved godt, at van der Vaart har en bedre defensiv motor end de to unge gutter i Özil eller Gourcuff, men det er IMO det samme. Hvis vi skifter til 4-3-3, så er van der Vaart bestem en fantastisk mulighed, men så længe vi holder os til 4-4-2, så er disse typer IMO ikke velkomne.

Jeg så derfor hellere Marek Hamsik til vores 4-4-2. Han spiller altid den centrale midt i en 4-4-2, og det gør han IMO rigtig godt. Han er en tovejsspiller, som også er målfarlig. Noget vi har savnet siden Scholes scoringstatistik dalede.

Miguel Veloso (som er blevet købt af Genoa), Raul Meireles, Yaya Toure, Marek Hamsik, Gareth Barry, Essien osv. Det er sådan en type, vi har brug for. Ikke de ren og skær offensive spillere.

Nej, så hellere endnu en ren og skær defensiv spiller, der højest er god for 5-6 mål på en sæson.

rocatis
31-08-2010, 17:05
Så er det bekræftet at Cleverley skal på lån i Wigan for hele denne sæson..

Donnichlas
31-08-2010, 19:07
Nå..
Det var så det transfervindue!
Er folk tilfredse med de forskellige køb?

RAppel
31-08-2010, 19:14
Nå..
Det var så det transfervindue!
Er folk tilfredse med de forskellige køb?

Kl er da ikke 23.59 er den?

Kasper United
31-08-2010, 19:19

Nej..? :)

Jeg må indrømme, jeg heller ikke rigtig kan finde rundt i det? Synes jeg har læst, at det lukker kl. 19.00.. Men der kommer da stadig OFFICIAL: op på goal.com.. Men kl. 23.59 er også først der, jeg tror, vinduet lukker.

DavidMadsen
31-08-2010, 19:48
Tror folk på noget i sidste øjeblik fra Fergusons side? Ja/nej - hvis ja, hvem?
Personligt tror jeg Fergie holder fast i den nuværende trup. Medmindre alt håb er ude for Owen Hargreaves, hvorfor vi så evt. kunne få en erstatning at se.

ChristianR
31-08-2010, 19:48

Nej. Vinduet lukkede vist også kl 19. På UEFAS hjemmeside, skriver de, at det er lukket nu.

henning_b_j
31-08-2010, 20:20
Jeg er så skuffet over vi ikke har købt messi, xavi, villa og iniesta. ej jeg er skuffet.

Eller nej. jeg er glad for klubben jeg holder med hedder manchester united og ikke city.

det jeg vil sige er jeg har det ok med de køb vi har levet og er sikker på sæsonen nok skal blive en go' en vi vil huske frem over.

RAppel
31-08-2010, 20:34
Nej. Vinduet lukkede vist også kl 19. På UEFAS hjemmeside, skriver de, at det er lukket nu.

http://www.thefa.com/TheFA/NewsAndFeatures/2010/transfer-window-060510

Du har ret. Det er da ret fesent. Troede lige der var spænding endnu, men nu er det bare forbi. Oh well, vi har da været mere aktive end jeg havde regnet med, men vi har jo ikke hentet nogle decideret forstærkninger som jeg havde håbet på.

DavidMadsen
31-08-2010, 20:44
På den anden side ved man vel aldrig, om United allerede har købt og registreret en spiller, uden at oplyse medierne endnu. :D

Christensen
31-08-2010, 20:58
På den anden side ved man vel aldrig, om United allerede har købt og registreret en spiller, uden at oplyse medierne endnu. :D

Desperate much? ;)

Hald
31-08-2010, 21:06
Er en smule skuffet over at vi vælger at udleje Cleverley her til sidst, uden at vi henter en spiller, havde håbet på at Rodwell / Carrick handlen ville være sand, eller i det mindste bare have haft beholdt Cleverley, nu vælger vi at se bort fra et kæmpe talent hele næste sæson, uden at hente en ny ind.. Så jeg tror det trækker op til et Januar køb, alt efter hvordan truppen ser ud på det tidspunkt.

- Min største skuffelse dette vindue har været, at vi ikke formår at hente en eneste af de spillere vi har været sat i forbindelse med, og har været tæt på et skifte til os, ifølge alle medier. Og for det ikke skal være løgn, så bliver de købt af vores størse rivaler. Det har gjort ondt.

Balotelli - City
Silva - City
Yaya - City
J.Cole - Liverpool
Meireiles - Liverpool

Siger ikke vi skulle ha købt dem alle, men bare en eneste af disse navne havde jeg været tilfreds med hele sommeren..

Donnichlas
31-08-2010, 21:16
Balotelli - City
Silva - City
Yaya - City
J.Cole - Liverpool
Meireiles - Liverpool

Siger ikke vi skulle ha købt dem alle, men bare en eneste af disse navne havde jeg været tilfreds med hele sommeren..

Silva - han har vel ikke været sat så meget i forbindelse med os denne sommer? jeg har ihvertfald ikke hørt det store.
Yaya - Sidste år? ikke i år
Cole - Efter rygterne afviste fergie ham da han henvendte sig til os.

og hvad med Ozil?

Det eneste jeg personligt er skuffet over, må være Cleverly lejeaftalen..
Vores midtbane så helt fin ud, med ham på holdet. god bredde og balance mellem rutine og ungdommen. Nu ser det lidt småtyndt og slapt ud. Taget i mente at Fletcher ikke har leveret indtil videre, carrick har ikke rigtig spillet. Anderson/Hargreaves skadet. har vi kun Scholes med rutine som har leveret acceptabelt. at han så har været verdensklasse skal man ikke tage så højtideligt når de andre spiller som en sæk lort(Yes i said it)

Hald
31-08-2010, 21:43
Nu kan Van der vaart så også skrives på listen, ham er Spurs lige rendt med....
HVAD SKER DER HER...
Er vi blevet bollet i R#ven igennem hele sommeren af alle vores konkurrenter..
Jeg tør godt side her nu og sige, at vores hold er ikke så godt som Fergie åbentbart tror, at vi ikke vil forstærke vores midtbane er mig virkelig en gåde. Hargo ude til, Hvem ved hvornår ?. Scholes spiller ikke hele sæsonen, det samme med Giggs. Nani har Ferguson jo med at se sig sur på, Gibson ? ( er han virkelig bedre end Meireles/Özil ? ).
Hvis Premier League godkender denne handel med Van der vaart, ja, så er jeg virkelig endnu mere skuffet.. Så har det hold vi har nu virkelig også bare at overbevise !

Bugge
31-08-2010, 21:46
HVAD SKER DER HER...
Jeg tør godt side her nu og sige, at vores hold er ikke så godt som Fergie åbentbart tror, at vi ikke vil forstærke vores midtbane er mig virkelig en gåde. Hargo ude til, Hvem ved hvornår ?. Scholes spiller ikke hele sæsonen, det samme med Giggs. Nani har Ferguson jo med at se sig sur på, Gibson ? ( er han virkelig bedre end Meireles/Özil ? ).
Hvis Premier League godkender denne handel med Van der vaart, ja, så er jeg virkelig endnu mere skuffet.. Så har det hold vi har nu virkelig også bare at overbevise !

Måske tror Ferguson bare nok på Anderson til at han ikke vil hente nye folk og skubbe brasilianeren længere væk fra startopstillingen. For sådan som jeg ser det så er det lige præcis hvad der kan ske hvis vi henter en ny mand til midtbanen.

Da vi hentede Anderson i sin tid, der var jeg lige ved at komme i bukserne (undskyld sproget). Og jeg er sgu heller ikke klar til at erklære ham ubrugelig endnu..

Hald
31-08-2010, 22:02
Måske tror Ferguson bare nok på Anderson til at han ikke vil hente nye folk og skubbe brasilianeren længere væk fra startopstillingen. For sådan som jeg ser det så er det lige præcis hvad der kan ske hvis vi henter en ny mand til midtbanen.

Da vi hentede Anderson i sin tid, der var jeg lige ved at komme i bukserne (undskyld sproget). Og jeg er sgu heller ikke klar til at erklære ham ubrugelig endnu..

Det samme er jeg heller ikke, jeg håber stadig på et gennembrud, spørgsmålet er bare hvornår vi får lov at se det..
Ved godt man skal give egne spillere chancen, og ikke bare købe for at købe..
Men tænker sådan lidt, med vores ambitioner, Champions League og ligaen vil vi jo gerne vinde. har vi så råd til at ikke hente en stjerne ind til den nye trup, en spiller der ville kunne løfte holdet, mere end et uerfarent talent.
Nu har vi ikke set Bebe i aktion, men indtil nu vil jeg mene at dette køb er pengegrisseri, en klub med vores gæld henter en ung og helt ukendt spiller ind til 70 mil, uden at manageren selv har set ham. Vi kunne ha købt Poulsen for ca det halve, ikke fordi vi behøver ham, men alle kender hasn evner. Ingen kender Bebe.. 70 mil.. Hmm. :confused:
Jeg sidder bare tilbage med en mærkelig følelse af dette transfermarkede, eneste lyspunkt er Chicharito som jeg vil glæde mig til..
Godnat. :)

DavidMadsen
31-08-2010, 22:11
Jeg tvivler på at Fergie har budt på alle de navne der lige er blevet nævnt, hvis han overhovedet har budt på nogen af dem. Tror nu ikke vi er blevet røvrendt af samtlige spillere.

Bugge
31-08-2010, 22:29
Jeg tvivler på at Fergie har budt på alle de navne der lige er blevet nævnt, hvis han overhovedet har budt på nogen af dem. Tror nu ikke vi er blevet røvrendt af samtlige spillere.

Jeg tror helt ærligt ikke rigtigt vi har budt på nogen af dem.

Det eneste jeg undrer mig over er hvordan spillere som Van der Vaart og Özil kan ryge for samme pris som en spiller fra portugisisk tredje div.
Men den diskussion har jo været oppe og vende en 1400 gange allerede.

Håber jeg kommer til at æde min ord igen når Bebe kommer på banen.. Men jeg synes bare det er en underlig disposition. Men SAF ved for det meste bedst.

K and the big B
31-08-2010, 22:41
HVAD SKER DER HER...

Nani er wing, og det virker derfor lidt dumt at sammenligne ham med de andre. Udover det kan du heller ikke sætte Gibson overfor Meireles eller Özil, da han trods alt er vokset op i United, og han udover det fungerer som breddespiller. Det vi har og gøre med på den centrale midtbane er:

- Scholes
- Giggs
- Fletcher
- Carrick
- Gibson
- Anderson( kan dog ikke huske hvor langtid han er ude)
- O'shea( som nødløsning)

Hvis vi alligevel spiller 4-4-2, så burde det være mere end nok. Og i en 4-5-1(4-3-3) kan vi tilføje

- Park

Folk tvivler på Carrick og hans evner, men det gør Fergurson åbenbart ikke, så vi må håbe og tro han ved mere til hans end situation end os. Jeg tror dog personlig stadig på ham, og mener af den grund heller ikke det er nødvendig at hente endnu en spiller.

Hvis vi kigger på andre storhold, så er det vel kun Real Madrig og City der har mere bredde end os på de centrale pladser.

Don Kafai
31-08-2010, 23:12
Jeg har studset over en detalje i et stykke tid. Nu nævner mange at VdV har kostet det samme som Bebe, og det er også sandt et stykke af vejen, men ikke når vi tæller det med der er blevet vigtigere end transfersummen - nemlig lønnen.

Et eksempel:

X (fx. Bebe) købt for 70 mio kr, og får en kontrakt på 20-30.000 £ om ugen.
Y (fx. van der Vaart) købt for 70 mio kr, og får en kontrakt på 100.000 £ om ugen.

Efter tre år, har X kostet 105 mio kr., mens Y har kostet 210 mio kr. Altså dobbelt så dyr.

Nu ved jeg godt at der er andre aspekter i det, fx trøjesalg, markedsføring, signalværdi osv, men jeg tror sgu lønnen er blevet så markant i fodbold, at Uniteds strategi er blevet ændret på det punkt. Vi har muligvis for mange af de løntunge spillere. Det er nok derfor, at Hernandez, Bebe, Smalling, Diouf og Obertan har været de fem seneste indkøb.

Når Neville, Giggs, Scholes engang stopper (jeg siger ikke at de ikke fortjener deres løn), så tror jeg nok at vi skal se de store transfers igen.

Stratego Thomas
31-08-2010, 23:16
Er en smule skuffet over at vi vælger at udleje Cleverley her til sidst, uden at vi henter en spiller, havde håbet på at Rodwell / Carrick handlen ville være sand, eller i det mindste bare have haft beholdt Cleverley, nu vælger vi at se bort fra et kæmpe talent hele næste sæson, uden at hente en ny ind.. Så jeg tror det trækker op til et Januar køb, alt efter hvordan truppen ser ud på det tidspunkt.

- Min største skuffelse dette vindue har været, at vi ikke formår at hente en eneste af de spillere vi har været sat i forbindelse med, og har været tæt på et skifte til os, ifølge alle medier. Og for det ikke skal være løgn, så bliver de købt af vores størse rivaler. Det har gjort ondt.

Balotelli - City
Silva - City
Yaya - City
J.Cole - Liverpool
Meireiles - Liverpool

nu er cleverly jo kun væk i en season, hvor han i mellemtiden gerne skulle udvikle sig yderligere, hvorfor et køb af rodwell enten vil være spild eller på bekostning af netop cleverly når han vender tilbage ved næste season start.. jeg tror, ferguson mener, at carrick har noget at byde på indtil cleverly når et tilstrækkeligt niveau. at løbe rodwell ville blot være spild af hvad vi allerede har opbygget og desuden en osse en satsning som ikke nødvendigvis vil give pote - det virker lidt somom mange herinde tror, at visse spillere er en garanti for succes.

K and the big B
31-08-2010, 23:21
Jeg har studset over en detalje i et stykke tid. Nu nævner mange at VdV har kostet det samme som Bebe, og det er også sandt et stykke af vejen, men ikke når vi tæller det med der er blevet vigtigere end transfersummen - nemlig lønnen.

Et eksempel:

Y (fx. van der Vaart) købt for 70 mio kr, og får en kontrakt på 100.000 £ om ugen.

Efter tre år, har X kostet 105 mio kr., mens Y har kostet 210 mio kr. Altså dobbelt så dyr.

Nu ved jeg godt at der er andre aspekter i det, fx trøjesalg, markedsføring, signalværdi osv, men jeg tror sgu lønnen er blevet så markant i fodbold, at Uniteds strategi er blevet ændret på det punkt. Vi har muligvis for mange af de løntunge spillere. Det er nok derfor, at Hernandez, Bebe, Smalling, Diouf og Obertan har været de fem seneste indkøb.

Når Neville, Giggs, Scholes engang stopper (jeg siger ikke at de ikke fortjener deres løn), så tror jeg nok at vi skal se de store transfers igen.

Jeg er enig, der er dog en ting som ikke hænger sammen. Siden X får 1/4 af Y, så må Y også tjene 4 gange så meget

x = 1/4Y eller y=4X

Har dog ikke regnet lønnen efter 3 år igennem, så kan ikke give det nøjagtige beløb.

Flueknepperi

Djon
31-08-2010, 23:22
Ja, det var så det vindue.. Uha, den her gang må vi godt nok håbe at Alex får ret i sine antagelser om ikke at forstærke truppen yderligere. Det bliver spændende at se - heldigvis har han det jo med at have ret.

Det, der især frusterer mig, er dog, hvis Spurs, hvilket det ser ud til, får hentet Van der Vaart. Han er en klassespiller, som Sir Alex tidligere har været vild med, hvilket bare gør det endnu mere ubegribeligt, at vi ikke har forsøgt at få ham. Han har før udtalt hvor meget han holder af United og at han så tager til Spurs er jo trist.

Vi ved naturligvis ikke om Alex har prøvet at snuppe ham, men med en pris på omking 70 mio. kr. er det altså et tilbud, man næsten ikke kan sige nej til. ÆV!

Mht. Bebe-handlen bliver det interessant at se om det, som det desværre ligner, er 70 mio. kr. ud af vinduet. Det eneste positive ved den handel er indtil videre, at hvis vi vitterligt ingen penge havde haft, ville Alex ikke have fået lov at bruge så stort et beløb på en ukendt spiller. Handlen indikerer altså, at der ER penge til spillerindkøb trods the Glazers.

Men.. "in Sir Alex we trust!!"

For pokker, vi må håbe, han har bedømt sin trups niveau korrekt denne sommer..

Don Kafai
31-08-2010, 23:37
Jeg er enig, der er dog en ting som ikke hænger sammen. Siden X får 1/4 af Y, så må Y også tjene 4 gange så meget

x = 1/4Y eller y=4X

Har dog ikke regnet lønnen efter 3 år igennem, så kan ikke give det nøjagtige beløb.

Flueknepperi

Lønnen er 35 mio. kr. for X, og 140 mio. kr. for Y.

Dvs. x = 1/4Y eller y=4X, så jeg forstår ikke helt dit flueknepperi :D

DavidMadsen
31-08-2010, 23:54

Et eksempel:

Er helt enig med dig. Det har jeg også selv prøvet at påpege engang.
Og desuden glæder jeg mig til at se hvad der sker på markedet, når det uundgåelige engang sker - nemlig at Scholes, Giggs, Neville og VDS (evt. Hargo) stopper karrieren. 'Glæder' er måske ikke det rigtige ord, da jeg bestemt ikke har lyst se den gamle garde gå på pension, uanset hvor gamle og dårlige de måtte blive.

Brock
01-09-2010, 00:03
Konklusionen må være, at Ferguson har udvist kæmpe tillid til den nuværende trup og formentlig indgået en mundtlig aftale med Berbatov om at han går i world class-mode i den her sæson :-)

Bliver dog lidt bitter, hvis VDV havner i Sperz.

BadgerMan
01-09-2010, 00:35
Så er VdV i Spurs. Et superkøb af dem, men det går mig nu ikke så meget på. Vi har spillere nok til den plads. Men på den anden side, 70 millioner for en sikker investering.
Kan godt være at Bebe kun skal have det kvarte i løn, men VdV har bevist at han kan spille med mod de bedste.

Men fuck nu det, vi har en trup der sagtens kan vinde mesterskabet, CL osv. men det betyder også der skal mere kynisme ind i spillet. Der er mange spillere som skal bevise hvorfor de spiller i United i år. (Berbatov, Anderson, Rafael og Carrick) Jonny Evans kommer også til at få en masse spilletid i år så han skal vise noget kontinuitet. Og alt godt spil fra vores nyindkøb skal bare tages som en glædelig overraskelse.

Pils
01-09-2010, 01:03
Så er VdV i Spurs. Et superkøb af dem, men det går mig nu ikke så meget på. Vi har spillere nok til den plads. Men på den anden side, 70 millioner for en sikker investering.
Kan godt være at Bebe kun skal have det kvarte i løn, men VdV har bevist at han kan spille med mod de bedste.

Men fuck nu det, vi har en trup der sagtens kan vinde mesterskabet, CL osv. men det betyder også der skal mere kynisme ind i spillet. Der er mange spillere som skal bevise hvorfor de spiller i United i år. (Berbatov, Anderson, Rafael og Carrick) Jonny Evans kommer også til at få en masse spilletid i år så han skal vise noget kontinuitet. Og alt godt spil fra vores nyindkøb skal bare tages som en glædelig overraskelse.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, hvis vi undgår skader, karantæner og formdyk. Som jeg har sagt før, så synes jeg at vores angreb og forsvar ser stærkt ud. Vores fløje og også klasse. Som Scholes spiller lige pt er han jo også outstanding. Men, jeg tror ikke på han kan holde niveauet over en hel sæson og jeg frygter, at vi er utroligt tyndt besat på den centrale midtbare i det lange løb og at dette kan komme til, at koste os titler.

CC
01-09-2010, 01:20
Personligt er jeg rigtig tilfreds med truppen som den ser ud nu, jeg antager at de fleste spillere foretager en positiv udvikling, heriblandt Gibson, Hernandez, Rafael, Fabio, Nani og specielt Anderson tror jeg på i år..

Kan godt være de ikke bliver verdensklasse i løbet af sæsonen, men tror på at de hæver niveauet.
Hvis vi kigger på stærkeste startopstilling vil jeg sige at det eneste hold der kan matche os i ligaen er Chelsea og jeg er af den overbevisning at de på ingen måde kan matche os i bredden! Kan godt være de havde en god start med 14 mål i 3 kampe men de har så heller ikke mødt det der ligner modstand..
Giv dem 2 skader i angrebet og de skal til at bruge Borini og Kakuta..

imc
01-09-2010, 01:40
Hvis vi kigger på stærkeste startopstilling vil jeg sige at det eneste hold der kan matche os i ligaen er Chelsea og jeg er af den overbevisning at de på ingen måde kan matche os i bredden! Kan godt være de havde en god start med 14 mål i 3 kampe men de har så heller ikke mødt det der ligner modstand..
Giv dem 2 skader i angrebet og de skal til at bruge Borini og Kakuta..

Prøv at give dem 1 skade i forsvaret og det ser straks værre ud. Hvem har de reelt af forsvarer tilbage? Ivanovic, Terry, Alex, Cole og Bosingwa. Bliver Terry eller Alex skadet har de ingen kvalificeret midterforsvarer.

Desuden er Terry og Ivanovic faktisk ude i ca 2 uger hver, men det kommer jo ikke til at gå ud over ligakampene, men det er jo ikke sikkert de er tilbage i samme omdrejninger...

robinho
01-09-2010, 06:21
Ja, det var så det vindue.. Uha, den her gang må vi godt nok håbe at Alex får ret i sine antagelser om ikke at forstærke truppen yderligere. Det bliver spændende at se - heldigvis har han det jo med at have ret.

Det, der især frusterer mig, er dog, hvis Spurs, hvilket det ser ud til, får hentet Van der Vaart. Han er en klassespiller, som Sir Alex tidligere har været vild med, hvilket bare gør det endnu mere ubegribeligt, at vi ikke har forsøgt at få ham. Han har før udtalt hvor meget han holder af United og at han så tager til Spurs er jo trist.

Vi ved naturligvis ikke om Alex har prøvet at snuppe ham, men med en pris på omking 70 mio. kr. er det altså et tilbud, man næsten ikke kan sige nej til. ÆV!

Mht. Bebe-handlen bliver det interessant at se om det, som det desværre ligner, er 70 mio. kr. ud af vinduet. Det eneste positive ved den handel er indtil videre, at hvis vi vitterligt ingen penge havde haft, ville Alex ikke have fået lov at bruge så stort et beløb på en ukendt spiller. Handlen indikerer altså, at der ER penge til spillerindkøb trods the Glazers.

De næste to kampe mod Everton og Liverpool kunne meget vel give os en fingerpeg om, hvordan vi står i forhold til rivalerne. Dette er to hold jeg forventer skal kæmpe med omkring top 4-5, så de må jo betegnes som nogle topopgør, selvom jeg vurdere kampene mod arsenal, chelsea og city som større.

Dr. Adams
01-09-2010, 07:38
De næste to kampe mod Everton og Liverpool kunne meget vel give os en fingerpeg om, hvordan vi står i forhold til rivalerne. Dette er to hold jeg forventer skal kæmpe med omkring top 4-5, så de må jo betegnes som nogle topopgør, selvom jeg vurdere kampene mod arsenal, chelsea og city som større.

Så skal de virkelig til at oppe sig lidt, ovenpå 3 mildest talt elendige kampe, mod middelmådige hold

Dr. Adams
01-09-2010, 07:41

Hvordan kan du allerede konkludere det? Hvor mange kampe for United har du set ham spille? Knægten skal vel lige have 1-2 sæsoner før du begynder at konkludere, at man har smidt 70 mio. ud af vinduet.

Annand
01-09-2010, 10:41
70 millioner ud af vinduet? Ja ,hvorfor ikke. Bebe kommer fra den 3 beste liga i Portugal og er aldrig blevet set af Sir Alex. Så jo, i min verden er det vel en meget meget underlig handel.
På den anden side, plejer Fergie at bevise det uopnåelige. Så det skulle ikke undre mig at Bebe måske bliver en god spiller. Men det er for tidligt at dømme ham nu. Han har jo ikke engang formået at spille sig på reserve holdet endnu.

Men jeg vil dog mene, at det er yderst underligt at United smider 70 millioner efter en spille som de ikke har set, og istedet går spillere som United har haft kig på før til rivaler og andre småklubber for sølle summer.
Raul Meireles til Liverpool, Klas-Jan Huntelaar til Schalke 04 og nu vistnok også Rafael van der Vaart til Tottenham. Det synes jeg virker yderst mærkeligt, da vi jo har problemer på midtbanen, idet at United ikke synes at Michael Carrick er god nok mere, Anderson er skadet, og stakkels Hargreaves bliver vel aldrig en top spiller igen, da han nu har siddet udenfor i 2 år og er blevet 29 år. Paul Scholes har fundet lidt ekstra power, men han holder jo ikke hver kamp eller flere sæsoner.

Så en Meireles og van der Vaart ville jeg gerne have på midtbanen ,og en Huntelaar til angrebet, da man jo ikke ved hvor længe at Berbatov kan holde sig vågen og i p.t. form. Rooney skal nok komme sig. Han er lavet af massivt stål. Chicharito og Macheda tror jeg på, hvis bare de får chancherne. Og så har vil Michael Owen, som jeg godt kan lide, men er så skide bange for hans skader. Vi havde jo Louis Saha dengang.

Så alt i alt, synes jeg det er mærkelige 70 millioner at bruge, i forhold til hvad SAF kunne havde fået for omkring de penge.

Jev
01-09-2010, 13:41
Men derfra og så til at stemple ham som "penge ud af vinduet", uden at nogen af os nogensinde har set ham spille på noget som helst niveau, er lidt af et spring.

Jeg havde gerne set en enkelt forstærkning til enten den centrale midtbane eller kanterne, men jeg er overbevist om, at vores nuværende trup er stærk nok til at kæmpe med om både PL- og CL-trofæet.

I øvrigt: Huntelaar? Seriøst?

Djon
01-09-2010, 14:54
Hvordan kan du allerede konkludere det? Hvor mange kampe for United har du set ham spille? Knægten skal vel lige have 1-2 sæsoner før du begynder at konkludere, at man har smidt 70 mio. ud af vinduet.

Jeg skrev at det lignede penge ud af vinduet. Jeg håber så sandelig ikke, det viser sig at være det selvom jeg har mine bange anelser. Og det skal ses i lyset af at transfersummen var det samme (og jeg ved godt af Van der Vaart er dyrere i løn end Bébe).

Mr. Sjakbajs
01-09-2010, 15:16
Van der Vaart har, hvis man tror på det samme som jeg gør, ikke været et emne i United denne sommer. Hvorfor ? simpelthen fordi hans alder er for fremskreden, hans tempo for lavt, og hans defensive kvaliteter for ringe, til at spille centralt eller kant i en 442. 70 mio er måske ikke det store for en med hans cv, men Sir Alex har udtrykt stor tro på Gibson, som i mine øjne har en del af de samme forcer som VDV, så hvorfor købe en der er 5-6 år ældre?

_Huntelaar mener jeg slet, slet, slet ikke har niveau til United. Han er faldet igennem med et brag i de to store klubber han har været i, men at jeg har tro på at han bliver en succes i schalke er så en anden sag. Det er måske heller ikke lige der, Uniteds niveau skal være.. :)

Glory Man United
01-09-2010, 15:21
Fremskreden alder? Er han ikke 27???

Mr. Sjakbajs
01-09-2010, 15:27
Jo, han er fra 1983, så faktisk ikke helt så fremskreden som jeg troede da jeg skrev min lille post.. havde gættet mig til 28... Gibson er fra 1987, så i den kontekst er han ældgammel. :)

Pils
01-09-2010, 15:45
Van der Vaart har, hvis man tror på det samme som jeg gør, ikke været et emne i United denne sommer. Hvorfor ? simpelthen fordi hans alder er for fremskreden, hans tempo for lavt, og hans defensive kvaliteter for ringe, til at spille centralt eller kant i en 442. 70 mio er måske ikke det store for en med hans cv, men Sir Alex har udtrykt stor tro på Gibson, som i mine øjne har en del af de samme forcer som VDV, så hvorfor købe en der er 5-6 år ældre?

Ahh han er vidst ikke mere end 27-28 år. Hvis det er for fremskreden en alder så får vi det godt nok svært i fremtiden på transfermarkedet. Hans tempo har åbenbart været godt nok til til, at spille for Real, Hsv osv. Mange real fans er i hverrtfald sure over, at de har solgt ham, da han kæmper for holdet og ikke kun for sig selv.

Jeg er ikke verdens største fan af VDV men hvordan du kan sammenligne ham og Gibson er mig en gåde. Det eneste lighedspunkt mellem de to jeg kan finde er, at begge spiller på midtbanen. VDV er simpelthen klasser over Gibson i alt.

Kasper United
01-09-2010, 15:54
VDVs alder er kun 27-28 år, hvilket jo ikke er gammel på en fodboldbane. Men jeg tror alligevel, alderen har haft en finger med i spillet, hvorfor vi ikke købte ham. Fergie har (hvis jeg husker rigtigt) udtalt, at han ikke vil købe spillere på +25 år. Og det har han jo heller ikke gjort? Personligt synes jeg da, det er godt med nogle unge talenter til fremtiden, men mener i den grad også, vi skal have erfarne spillere, og det kunne vi have fået i VDV. Tror bare Fergie hellere vil have fat i de unge, og så træne dem op sammen med spillere som Giggs og Scholes og få erfaringen.

Hvis man ser økonomisk på det, burde der også være flere penge i at købe unge talenter, træne dem op og så sælge dem. Ved godt man ikke kan regne med det, da en spiller som f.eks. "Bebe" jo blev købt i omegnen af de 70 mio. Det kan være, han flopper på groft, men modsat er også en mulighed. Måske forlanger klubber ofte mere, når det er United der viser interesse, men når der er en fodboldspiller, der har spillet i Manchester United, så burde man også være mere værd end "normalt"..

Donnichlas
01-09-2010, 15:56
Da huntelaar ligner en sød lille skoleknægt, og det sikkert snyder de fleste..
Så lad mig pointere at han altså er 27, og ikke noget decideret talent mere. Hvis han var 20-21 kunne man lave det køb, men der er altså mange angribere på den alder som har vist MEGET mere.

ChristianR
01-09-2010, 16:28
Fergie har (hvis jeg husker rigtigt) udtalt, at han ikke vil købe spillere på +25 år.

Det kan jeg så hurtigt afkræfte. Det har han aldrig sagt, og det ville da også være dumt, hvis han gjorde.

ChristianR
01-09-2010, 16:31
Hvis man ser økonomisk på det, burde der også være flere penge i at købe unge talenter, træne dem op og så sælge dem.

Jeg tror, der er langt større for, at man kan købe Van der Vart til en pris på £8mio og få 100 % avanace på ham et år eller 2 senere, end der er chance for at eksempelvis Obertan eller Bebe sælges til den pris. Så nej.

Nok er der større udviklingspotentiale i unge spillere, men der er også LANGT større usikkerhed omkring, hvorvidt de overhovedet slår til.

Glory Man United
01-09-2010, 16:56
Fergie har (hvis jeg husker rigtigt) udtalt, at han ikke vil købe spillere på +25 år.

Du blander det sikkert sammen med Wengers udtalelse om, at han ikke vil købe spillere uden fransk eller afrikansk pas

Brock
01-09-2010, 17:00
VDVs alder er kun 27-28 år, hvilket jo ikke er gammel på en fodboldbane. Men jeg tror alligevel, alderen har haft en finger med i spillet, hvorfor vi ikke købte ham. Fergie har (hvis jeg husker rigtigt) udtalt, at han ikke vil købe spillere på +25 år. Og det har han jo heller ikke gjort? Personligt synes jeg da, det er godt med nogle unge talenter til fremtiden, men mener i den grad også, vi skal have erfarne spillere, og det kunne vi have fået i VDV. Tror bare Fergie hellere vil have fat i de unge, og så træne dem op sammen med spillere som Giggs og Scholes og få erfaringen.

Hvis man ser økonomisk på det, burde der også være flere penge i at købe unge talenter, træne dem op og så sælge dem. Ved godt man ikke kan regne med det, da en spiller som f.eks. "Bebe" jo blev købt i omegnen af de 70 mio. Det kan være, han flopper på groft, men modsat er også en mulighed. Måske forlanger klubber ofte mere, når det er United der viser interesse, men når der er en fodboldspiller, der har spillet i Manchester United, så burde man også være mere værd end "normalt"..

Delvist korrekt, men sådan en klub skal vi vel ikke til at være? Når først vi handler med det perspektiv, at spilleren skal sælges videre for et højere beløb, så ser det da ikke særlig godt ud i mine øjne.

Brock
01-09-2010, 17:01
Du blander det sikkert sammen med Wengers udtalelse om, at han ikke vil købe spillere uden fransk eller afrikansk pas

Og aller helst begge dele.

FRL
01-09-2010, 18:01

Vi har en indkøbspolitik, hvilket Gill også har udtalt, der går på, at vi ikke køber spillere over 26 - hvilket jeg synes er en glimrende taktik. Berbatov var angiveligt det sidste af den slags 'over 26' køb.

United DK
01-09-2010, 18:13
Vi har en indkøbspolitik, hvilket Gill også har udtalt, der går på, at vi ikke køber spillere over 26 - hvilket jeg synes er en glimrende taktik. Berbatov var angiveligt det sidste af den slags 'over 26' køb.

Ja, så kan vi købe dem som 20-årig, og sælge dem til sydligere himmelstrøg når de runder 25, så vi kan få penge i konkursboet. :tumble:

ChristianR
01-09-2010, 18:47

Så vidt jeg husker, udtalte Gill efter Berbatovkøbet, at man i fremtiden havde en transferstrategi, der gik på, at man ikke betalte SÅ høje beløb for spillere på den alder. Man har altså ikke fra ledelsens side pure afvist nogensinde at købe en spiller over 26 år. Man vil bare ikke betale 300 mio kr. for en sådan.

Acsadac
01-09-2010, 21:01
Ja, så kan vi købe dem som 20-årig, og sælge dem til sydligere himmelstrøg når de runder 25, så vi kan få penge i konkursboet. :tumble:

Er det virkelig så tragisk? Vi kan vel hurtigt blive enige om at United har bedre resultater end RM de seneste 3-4 sæsoner. Så lad dem endelig betale overpris for vores spillere - det afgørende må være at der bliver indkøbt spillere for salgssummen så truppen får kvalitetssupplement..

United DK
02-09-2010, 05:58
Er det virkelig så tragisk? Vi kan vel hurtigt blive enige om at United har bedre resultater end RM de seneste 3-4 sæsoner. Så lad dem endelig betale overpris for vores spillere - det afgørende må være at der bliver indkøbt spillere for salgssummen så truppen får kvalitetssupplement..

Jeg synes bare det er noget sært noget, at vi som en klub, der på de fleste måde matcher Real Madrid, skal agere farmerklub for dem.

Mr. Sjakbajs
02-09-2010, 10:36
Ahh han er vidst ikke mere end 27-28 år. Hvis det er for fremskreden en alder så får vi det godt nok svært i fremtiden på transfermarkedet. Hans tempo har åbenbart været godt nok til til, at spille for Real, Hsv osv. Mange real fans er i hverrtfald sure over, at de har solgt ham, da han kæmper for holdet og ikke kun for sig selv.

Jeg er ikke verdens største fan af VDV men hvordan du kan sammenligne ham og Gibson er mig en gåde. Det eneste lighedspunkt mellem de to jeg kan finde er, at begge spiller på midtbanen. VDV er simpelthen klasser over Gibson i alt.

Ift hans tempo, skal det ses i sammenhæng med Uniteds fortræffelige omstillingsspil, som han efter min bedste overbevisning, ikke vil styrke. Spillestilen i de to ovennævnte klubber, er en hel anden, end den vi selv praktiserer. Mht hans alder, skød jeg som indrømmet over målet.

Min pointe omkring Gibson og ham, var ikke deres niveau, men de forcer de nu engang har som fodboldspiller. Her ser jeg ligheder i deres pasningsspil, skudstyrke og løbepensum. At VDV så er længere fremme i sin udvikling, er der ikke tvivl om. Jeg mener også at have skrevet at Fergie har udtalt sig om Gibson som værende en fremtidens mand, altså en spiller der har et udviklingspotentiale, og som i de kommende år vil slå igennem.

Glory Man United
02-09-2010, 10:43
Jeg synes bare det er noget sært noget, at vi som en klub, der på de fleste måde matcher Real Madrid, skal agere farmerklub for dem.

Måske...men de salg vi trods alt laver til Real er dem, som jeg vil rose Fergie mest for. Ronaldo og ham der argentineren røg for hjernedøde priser.

zhagzi
02-09-2010, 10:44
Synes det utrolig syndt at Van Der Vaart er kommet til Tottenham istedet for os. Og kan slet ikke klare det, hvis Bébé viser sig at være en fiasko (Og jeg understreger til folk som danner konklusioner om at jeg allerede har afskrevet ham, det har jeg ikke, jeg skriver HVIS det viser sig).
Men kan vitterligt ikke forstå hvordan man kan give 70 mio. for en spiller man ikke har set spille (Alex.), men så ikke vil have VdV til klubben for selv samme beløb. Det vil altid være mig en gåde. Men måske har Alex elsket det så meget med Ronaldo, at han køber unge spillere nu, og håber på de bliver vores nye 'bærende' stjerner.

Det skulle ihvertfald ikke undre mig, hvis han blev afhængig af den følelse det er, at opfostre den ung gut på 17-18 år, til en super stjerne. Jeg elsker netop Fifa spillene af denne grund. Elsker at købe unge spillere, og se dem blive stjerner!

Glory Man United
02-09-2010, 10:57
Synes det utrolig syndt at Van Der Vaart er kommet til Tottenham istedet for os. Og kan slet ikke klare det, hvis Bébé viser sig at være en fiasko (Og jeg understreger til folk som danner konklusioner om at jeg allerede har afskrevet ham, det har jeg ikke, jeg skriver HVIS det viser sig).
Men kan vitterligt ikke forstå hvordan man kan give 70 mio. for en spiller man ikke har set spille (Alex.)

Det er utroligt som folk suger alt hvad sensationspressen skriver. United har signet ham, fordi vore scouts + Quieroz har sagt god for ham. Hvorfor behøver Fergie så se ham?

At jeg så er enig i, at det ser meget mystisk ud, er en anden sag. Dog har dette køb intet at gøre med VDV. Han er vel ikke signet pga, at han ikke passer i en 4-4-2 (som vi spiller 4 ud af 5 gange) og fordi vi har rigeligt med spillere a la ham....

Barker
02-09-2010, 10:58
Men kan vitterligt ikke forstå hvordan man kan give 70 mio. for en spiller man ikke har set spille (Alex.), men så ikke vil have VdV til klubben for selv samme beløb. Det vil altid være mig en gåde. Men måske har Alex elsket det så meget med Ronaldo, at han køber unge spillere nu, og håber på de bliver vores nye 'bærende' stjerner.

Det skulle ihvertfald ikke undre mig, hvis han blev afhængig af den følelse det er, at opfostre den ung gut på 17-18 år, til en super stjerne. Jeg elsker netop Fifa spillene af denne grund. Elsker at købe unge spillere, og se dem blive stjerner!

Jeg er MEGET enig i det du skriver - dog vil jeg gerne twiste den lidt..

Bliver BEBE en stjerne, er det godt for os om 3-4 år , men VdV ville være god for os nu, og det mener jeg vi har brug for - og så for så billige penge...! :( :(

ChristianR
02-09-2010, 11:49
Måske...men de salg vi trods alt laver til Real er dem, som jeg vil rose Fergie mest for. Ronaldo og ham der argentineren røg for hjernedøde priser.

Vi skulle måske så nok have presset prisen lidt bedre ved Beckham og Nistelrooy.

Pils
02-09-2010, 12:18
Det er utroligt som folk suger alt hvad sensationspressen skriver. United har signet ham, fordi vore scouts + Quieroz har sagt god for ham. Hvorfor behøver Fergie så se ham?

Er det ikke fordi SAF udtalte, at det var første gang United har købt en spiller uden han selv har set manden spille. Det mener jeg, at han udtalte på et presssemøde efter Bebe var købt.

Glory Man United
02-09-2010, 14:01
Er det ikke fordi SAF udtalte, at det var første gang United har købt en spiller uden han selv har set manden spille. Det mener jeg, at han udtalte på et presssemøde efter Bebe var købt.

....derfor behøver det vel ikke være forkert?

ChristianR
02-09-2010, 14:39
....derfor behøver det vel ikke være forkert?

Men man kan vel godt være af den holdning, at handlen er lige stor/dyr nok til at øverstansvarlige for den afdeling ikke engang har set et videoklip af ham. Det behøver ikke have noget med sensationsmedierne at gøre.

Glory Man United
02-09-2010, 14:47
Men man kan vel godt være af den holdning, at handlen er lige stor/dyr nok til at øverstansvarlige for den afdeling ikke engang har set et videoklip af ham. Det behøver ikke have noget med sensationsmedierne at gøre.

Christian læs venligst indlæggende....jeg har INTET sagt om, at jeg støtter handlen, for jeg synes også, den virker mærkelig. Men som øverste ansvarlig skal du også stole på dine "mellemledere", og der har åbenlyst ikke været tid for Fergie til at se ham. Quieroz har en stor stjerne hos bossen, så når han + scoutsene har sagt, at her er der et usædvanligt talent, så bør det være nok!

ChristianR
02-09-2010, 14:55
Christian læs venligst indlæggende....jeg har INTET sagt om, at jeg støtter handlen, for jeg synes også, den virker mærkelig. Men som øverste ansvarlig skal du også stole på dine "mellemledere", og der har åbenlyst ikke været tid for Fergie til at se ham. Quieroz har en stor stjerne hos bossen, så når han + scoutsene har sagt, at her er der et usædvanligt talent, så bør det være nok!

Jeg har skam læst indlæggene. Det lød som om, du beskyldte nogen for at sluge sensationsmediernes overskrifter, når de synes, det var mærkværdigt, at man betaler så stort et beløb for en spiller, som den øverstansvarlige ikke kender det mindste til. Det kan jeg sagtens se pointen i.

Jeg kan også godt følge dit argument med, at det kan være nok at stole på sine scouts og Quieroz. I sidste ende er det altså bare en temprements- eller smagssag, hvor store handler, man mener, man kan eller bør overlade til de underordnede.

United DK
02-09-2010, 15:05

Jo jo, omvendt fik vi for lidt for både Beckham og Ruud.

zhagzi
02-09-2010, 16:50

At jeg så er enig i, at det ser meget mystisk ud, er en anden sag. Dog har dette køb intet at gøre med VDV. Han er vel ikke signet pga, at han ikke passer i en 4-4-2 (som vi spiller 4 ud af 5 gange) og fordi vi har rigeligt med spillere a la ham....

Fordi det er den første spiller United har købt under Alex, som han ikke har set spille. Ferguson har selv sagt det.

Tror sagtens Van der Vaart kunne fungere i en 4-4-2. Manden er jo en fodbodspiller af offensiv kvalitet, og det jo ikke fordi han bliver Serie 5 spiller ved at spille på kanten i en 4-4-2 eller som angriber.

zhagzi
02-09-2010, 16:56
Jo jo, omvendt fik vi for lidt for både Beckham og Ruud.

Ikke på daværende tidspunkt. 250 mio for Beckham var utrolig meget dengang. Ihvertfald indtil Roman tog over i Chelsea.

ChristianR
02-09-2010, 17:07
Ikke på daværende tidspunkt. 250 mio for Beckham var utrolig meget dengang. Ihvertfald indtil Roman tog over i Chelsea.

Ikke nok. Han tjente jo sigselv hjem igen på en weekend eller lignende via trøjesalg. Så med hans marketingprofil in mente fik vi slet ikke nok for en spiller, der på daværende tidspunkt blev regnet blandt verdens bedste - Og stadig kun omkring halv pris af Figo og Zidane. Chelsea har mig bekendt ikke sat nogen transferrekorder efter Romans overtagelse. De er næsten alle sat af Real Madrid.

zhagzi
02-09-2010, 17:19
Tjah, Chelsea fik en det engelske rekorder, plus de hævde gennemsnits prisen pr. spiller.
Men prisen steg også gevaldigt på spillere de efterfølgende år (efter Becks blev solgt), og nu er den helt i vejret. Men ja, jeg må sige med hans trøjesalg, merchandise, og blot folk som ville se ham spille, og fik TV abonnementer osv osv. i baghoved, var 250 måske for lidt. Men alene hans fodbold værdig (hvis vi havde 02/03 beckham i dag ville det nok være ca 350 mio.) var 250 rimelig højt i forhold til tiderne.

ChristianR
02-09-2010, 17:31
Tjah, Chelsea fik en det engelske rekorder, plus de hævde gennemsnits prisen pr. spiller.
Men prisen steg også gevaldigt på spillere de efterfølgende år (efter Becks blev solgt), og nu er den helt i vejret. Men ja, jeg må sige med hans trøjesalg, merchandise, og blot folk som ville se ham spille, og fik TV abonnementer osv osv. i baghoved, var 250 måske for lidt. Men alene hans fodbold værdig (hvis vi havde 02/03 beckham i dag ville det nok være ca 350 mio.) var 250 rimelig højt i forhold til tiderne.

Så sammenlign ham med tidligere Real Madridkøb på den tid. Figo, Zidane og Ronaldo var alle væsentligt dyrere end Beckham. Christian Vieri, Hernan Crespo, Veron osv blev handlet dyrere end Beckham.

Så prisniveauet var mindst lige så højt dengang. 250 mio var ikke synderlig højt, når en af verdens bedste fodboldspillere indgik i handlen. Og slet ikke, når vi taler om verdens absolut bedst profilerede spiller, men det er vi vist enige om.

Jev
03-09-2010, 11:21
Så sammenlign ham med tidligere Real Madridkøb på den tid. Figo, Zidane og Ronaldo var alle væsentligt dyrere end Beckham. Christian Vieri, Hernan Crespo, Veron osv blev handlet dyrere end Beckham.

Så prisniveauet var mindst lige så højt dengang. 250 mio var ikke synderlig højt, når en af verdens bedste fodboldspillere indgik i handlen. Og slet ikke, når vi taler om verdens absolut bedst profilerede spiller, men det er vi vist enige om.

Med al respekt for Beckham, så var Figo, Zidane og Ronaldo også væsentlig større boldtalenter.

Jeg synes, det er lidt voldsomt at omtale os om en farmerklub for Real Madrid. Ronaldo er den eneste spiller, vi nogensinde har solgt, alene fordi vi fik et tilbud vi ikke kunne afslå, og ikke fordi vi ville af med ham.

ChristianR
03-09-2010, 11:31
Med al respekt for Beckham, så var Figo, Zidane og Ronaldo også væsentlig større boldtalenter.

De 2 førstnævnte kostede jo også omkring det dobbelte af, hvad Beckham kostede. Pointen er bare, at prisen ikke var synderlig høj - Heller eller slet ikke i forhold til perioden.

Du kan jo også bare tage Hernan Crespo, Veron eller Vieri, som mig bekendt alle blev solgt dyrere end Becks på omkring den tid. Det er vel langt mere tvivlsomt, om de var væsentligt større boldtalenter end Beckham.

Jev
03-09-2010, 11:38
De 2 førstnævnte kostede jo også omkring det dobbelte af, hvad Beckham kostede. Pointen er bare, at prisen ikke var synderlig høj - Heller eller slet ikke i forhold til perioden.

Du kan jo også bare tage Hernan Crespo, Veron eller Vieri, som mig bekendt alle blev solgt dyrere end Becks på omkring den tid. Det er vel langt mere tvivlsomt, om de var væsentligt større boldtalenter end Beckham.

Det synes jeg egentlig, de var (hvilket ikke nødvendigvis er ensbetydende med at de spillede bedre end Becks), men pointen med mit indlæg var egentlig også bare, at vi kun én gang har solgt en spiller, vi gerne ville beholde, til Real, og at betegnelsen farmerklub for Real (det var vist ikke dig, der brugte den betegnelse) derfor ikke er rimelig.

Acsadac
03-09-2010, 11:56
Det synes jeg egentlig, de var (hvilket ikke nødvendigvis er ensbetydende med at de spillede bedre end Becks), men pointen med mit indlæg var egentlig også bare, at vi kun én gang har solgt en spiller, vi gerne ville beholde, til Real, og at betegnelsen farmerklub for Real (det var vist ikke dig, der brugte den betegnelse) derfor ikke er rimelig.

Enig.. Ser det som en negativ fastholdelse at kalde os farmerklub. Jeg vil aldrig kunne se problemet i at sælge vores bedste spiller, hvis holdet blev bedre af det.

Da RvN blev solgt blomstrede andre. Sidste år var vi så tæt på at vinde PL og komme langt i CL. Havde vi vundet PL og CL, var det så stadig negativt at sælge Ronaldo?

Som moderne fodboldklub skal man være både købende og sælgende.. Det vigtigste må være at man kommer styrke ud af et transfervindue.. Om vi er det vil jeg så lade stå som et åbent spørgsmål

ChristianR
03-09-2010, 12:09
Enig.. Ser det som en negativ fastholdelse at kalde os farmerklub. Jeg vil aldrig kunne se problemet i at sælge vores bedste spiller, hvis holdet blev bedre af det.

Da RvN blev solgt blomstrede andre. Sidste år var vi så tæt på at vinde PL og komme langt i CL. Havde vi vundet PL og CL, var det så stadig negativt at sælge Ronaldo?

Som moderne fodboldklub skal man være både købende og sælgende.. Det vigtigste må være at man kommer styrke ud af et transfervindue.. Om vi er det vil jeg så lade stå som et åbent spørgsmål

Der hersker vel ingen tvivl om, at vi efter sommeren, hvor vi skildte os af med Ronaldo og Tevez bestemt ikke kom styrket ud af transfervinduet, selvom vi klarede det helt ok.

At sælge verdens bedste fodboldspiller bliver holdet meget sjældent bedre af, og det blev det nok heller ikke i dette tilfælde. Dog var der nok ikke anden udvej end at lade manden gå, og så er det jo ikke Uniteds skyld, at man kommer til at agere lidt som farmerklub. Det er snarere indstillingen hos især mange sydlændinge om, at Real Madrid og Barcelona er det forjættede land.

ChristianR
03-09-2010, 12:15

Enig. Min pointe gik udelukkende på, at Becks blev solgt for billigt, ligesom verdens farligste angriber også blev det.

Men jeg er også af den holdning, at det snarere er tilfældigheder, der har gjort at mange af vores spillere er endt i det cirkus. Det er ikke sådan at vi sender alle spillere derned, ligeså snart de når et vist niveau.

Havde Real Madrid ikke været der, så havde vi bare sendt spillere som RvN, Beckham og Heinze et andet sted hen. Ronaldo havde som den eneste nok fået lov at blive, hvis han ønskede det.

DavidMadsen
05-09-2010, 16:26
Nu går rygterne endnu engang på at Sotiris Ninis er på vej til klubben. Vi skulle have indledt forhandlinger med Panathinaikos omkring Ninis. Vi vil angiveligt købe ham fri for 70 millioner, og han skal skifte enten til vinter eller efter sæsonen.

Onside.dk - "United forhandler om ung græker" (http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-united-forhandler-om-ung-graeker)

RAppel
05-09-2010, 16:33
Mon ikke vi ser Defour i klubben før vi ser Ninis?

DavidMadsen
05-09-2010, 16:37
Mon ikke vi ser Defour i klubben før vi ser Ninis?
Nok har Ferguson angiveligt set sig varm på ham, men man ved aldrig hvilken form han kommer tilbage i. Det er trods alt en seriøs skade han har (haft?), så der er ingen garantier.
Artiklen om Ninis stammer godt nok fra Sunday Mirror, så det er selvfølgelig heller ingen garanti - overhovedet.

Ulrik Vida Vinther
05-09-2010, 22:59
Nok har Ferguson angiveligt set sig varm på ham, men man ved aldrig hvilken form han kommer tilbage i. Det er trods alt en seriøs skade han har (haft?), så der er ingen garantier.
Artiklen om Ninis stammer godt nok fra Sunday Mirror, så det er selvfølgelig heller ingen garanti - overhovedet.

Det er absolut to spændende spillere. Så vidt jeg ved er de begge anfører for deres respektive klubber, til trods for kun at være 19-20 år. Det tyder således på at de er ledertyper, og det er næppe nogen ulempe, slet ikke i så ung en alder.

DavidMadsen
05-09-2010, 23:10
Det er absolut to spændende spillere. Så vidt jeg ved er de begge anfører for deres respektive klubber, til trods for kun at være 19-20 år. Det tyder således på at de er ledertyper, og det er næppe nogen ulempe, slet ikke i så ung en alder.
Defour er 22 år, men blev anfører i Standard som 19-årig. Dog aner jeg ikke om Ninis er anfører. Har du nogen kilde på det?

Pils
06-09-2010, 01:14
Defour er 22 år, men blev anfører i Standard som 19-årig. Dog aner jeg ikke om Ninis er anfører. Har du nogen kilde på det?

Here you go :)

"Ninis also became the youngest ever player to captain Panathiniakos at the age of 18 years and 125 days."

http://www.attackingsoccer.com/2010/09/all-you-need-to-know-and-more-about-sotiris-ninis/

Don Kafai
06-09-2010, 02:46
Men, hvorfor skulle vi pludselig investere i en af dem nu? Der er lige gået 3 måneder med transfervindue, og så skulle vi forhandle om en spiller 3 dage efter det lukkede?

Mon ikke det bare er søndagen der bringer disse rygter.

ChristianR
06-09-2010, 07:10
Men, hvorfor skulle vi pludselig investere i en af dem nu? Der er lige gået 3 måneder med transfervindue, og så skulle vi forhandle om en spiller 3 dage efter det lukkede?

Hvis det er et køb, der ikke haster for United, så bliver prisen måske bedre af at vente til transfervinduet er lukket. Så slipper man nok i højere grad for en budkrig.

snegl
06-09-2010, 12:28

Ifølge det første rygte jeg læste var det fordi der var en klausul der blev aktiveret på 8 mio pund om et år hvis det var en udenlandsk klub der købte ham.. Det har de danske gengivelser måske ikke helt fået med.

Men anyways er det stadig lidt sort at spekulere i en spiller om et helt år, men han er vel nok en spiller vi følger som alle andre unge talenfulde spillere.

RAppel
06-09-2010, 14:36

Og tråden ligger under det punkt der hedder 'Transfers & Rygter'. Så kan man så ligge det i det man vil ;)

MOHoegsted
13-09-2010, 18:19
Jeg sidder her og kigger lidt på Stephen Ireland's storhedstid. Han er jo kun 23 år, men har vist sit storetalent, hvor han også er samlignet med at være en ny Frank Lampard, bliver han nok næppe. Men efter Mark Hughes er blevet fyret i City har han jo ikke haft noget spilletid sidste sæson, og er jo skiftet til Aston Villa.
Tror egentlig ikke Ireland har noget sit fuldepotentiale, og derfor håber jeg og tror jeg at Ferguson vil scout Ireland i denne sæson, hvor jeg næsten syntes vi burde byde på ham hvis han bryder igennem.
Han har jo i hvertfald vist han godt kan begå sig i verdens stærkeste liga, hvad mener i? :)

Dr. Adams
13-09-2010, 18:47
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6644674&page=2
(http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6644674&page=2)
Ferguson udtaler, at han er tilfreds med holdet, men at der var én spiller han ønskede at hente i sommers. Denne spiller blev hentet af en anden klub tidligt i transfervinduet. Nogen bud?

MOHoegsted
13-09-2010, 18:56
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6644674&page=2
(http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6644674&page=2)
Ferguson udtaler, at han er tilfreds med holdet, men at der var én spiller han ønskede at hente i sommers. Denne spiller blev hentet af en anden klub tidligt i transfervinduet. Nogen bud?
Det var nok ikke Ireland så, men Khedira blev jo hentet efter VM og det var jo først der der var nogle der rigtigt købte ind. Så tidligt er jo nok efter VM.

Så måske Khedira, eller Àngel di Maria og Silva kunne også være 2 gode bud, som vi var tit linket sammen med.

Don Kafai
13-09-2010, 19:07
Mig bekendt så bød vi vist på David Villa, men mange anti-Glazers mener at det blot var et stunt for at vise at vi rent faktisk havde penge til en stor handel. Noget kunne dog tyde på at det var ham, siden han matcher kriterierne.

davidkamper
13-09-2010, 19:31
Jeg sidder her og kigger lidt på Stephen Ireland's storhedstid. Han er jo kun 23 år, men har vist sit storetalent, hvor han også er samlignet med at være en ny Frank Lampard, bliver han nok næppe. Men efter Mark Hughes er blevet fyret i City har han jo ikke haft noget spilletid sidste sæson, og er jo skiftet til Aston Villa.
Tror egentlig ikke Ireland har noget sit fuldepotentiale, og derfor håber jeg og tror jeg at Ferguson vil scout Ireland i denne sæson, hvor jeg næsten syntes vi burde byde på ham hvis han bryder igennem.
Han har jo i hvertfald vist han godt kan begå sig i verdens stærkeste liga, hvad mener i? :)

Her er et Interview med Ireland, om da han var paa proeve i United som 15-aarig.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-city/6209058/Manchester-United-are-scared-of-Manchester-Citys-ability-says-Stephen-Ireland.html

DavidMadsen
13-09-2010, 19:38
http://www.bold.dk/nyt/Veteraner-kan-tvinge-United-til-storkoeb
Det er egentligt sådan, jeg hele tiden har forestillet mig situationen. Det er også derfor jeg ikke har troet på store køb endnu.

MOHoegsted
13-09-2010, 20:02
Mig bekendt så bød vi vist på David Villa, men mange anti-Glazers mener at det blot var et stunt for at vise at vi rent faktisk havde penge til en stor handel. Noget kunne dog tyde på at det var ham, siden han matcher kriterierne.
Villa tænkte jeg faktisk også på om vi kunne have budt på :)

Ja vi har i hvertfald budt på David Villa, men da det blev afvist, så ville Ferguson så byde endnu mere, når man er 28 og derover - tror jeg nok det var - så ville de ikke bruge store summer på spillere.

Jev
13-09-2010, 20:05
http://www.bold.dk/nyt/Veteraner-kan-tvinge-United-til-storkoeb
Det er egentligt sådan, jeg hele tiden har forestillet mig situationen. Det er også derfor jeg ikke har troet på store køb endnu.

Under alle omstændigheder er det nogle løfterige udtalelser, for det er nogen, han vil blive hængt op på, hvis vi ikke henter etablerede spillere (og det er man nødt til, hvis man skal lukke hullerne efter Giggs og Scholes). Så han binder sig lidt til at finde spenderbukserne frem, medmindre han selvfølgelig forlader klubben samtidig med Giggs og Scholes (7-9-13).

DavidMadsen
13-09-2010, 20:27
Under alle omstændigheder er det nogle løfterige udtalelser, for det er nogen, han vil blive hængt op på, hvis vi ikke henter etablerede spillere (og det er man nødt til, hvis man skal lukke hullerne efter Giggs og Scholes). Så han binder sig lidt til at finde spenderbukserne frem, medmindre han selvfølgelig forlader klubben samtidig med Giggs og Scholes (7-9-13).
Der kommer vel også lidt luft i lønbudgettet, når Scholes, Giggs, Neville og VDS stopper i løbet af de næste par år. Jeg forventer helt sikkert at mindst to af de spillere - eller deres positioner - bliver erstattet af dygtige indkøb. Scholes og Giggs på midten samt VDS, kan formodentligt ikke erstattes af nogen i klubben. Man kan så håbe at Rafael slår igennem, så vi ikke behøver at hente nogen til backen, og derved kan minimere det til en central midt og en keeper.

Acsadac
13-09-2010, 20:39
Der kommer vel også lidt luft i lønbudgettet, når Scholes, Giggs, Neville og VDS stopper i løbet af de næste par år. Jeg forventer helt sikkert at mindst to af de spillere - eller deres positioner - bliver erstattet af dygtige indkøb. Scholes og Giggs på midten samt VDS, kan formodentligt ikke erstattes af nogen i klubben. Man kan så håbe at Rafael slår igennem, så vi ikke behøver at hente nogen til backen, og derved kan minimere det til en central midt og en keeper.

Det afhænger vel af flere ting? Gibson, Hargo, Anderson og Carrick.. Kan de holde niveau?

Som minimum forventer jeg at "de gamle" erstattes af en keeper og en klasse central midt. Men hvis de 4 ovennævnte ikke viser tilstrækkeligt niveau kan det komme på tale at hente to til den centrale.. Men spændende bliver det da..

United DK
13-09-2010, 22:08
Nu skal man heller ikke udelukke Cleverley, som indtil videre gør det godt, uanset hvor han spiller.

DavidMadsen
13-09-2010, 23:13
Nu skal man heller ikke udelukke Cleverley, som indtil videre gør det godt, uanset hvor han spiller.
Problemet er bare, at han ikke spiller på Uniteds førstehold. :D

Haslund
14-09-2010, 00:07
Problemet er bare, at han ikke spiller på Uniteds førstehold. :D

Det problemet er så heldigvis ret overkommeligt, da det jo alligevel først er aktuelt, når Giggs og Scholes stopper :)

robinho
14-09-2010, 09:24
Det problemet er så heldigvis ret overkommeligt, da det jo alligevel først er aktuelt, når Giggs og Scholes stopper :)

Han vil jo stadigvæk høre til blandt de unge.

Tror fergie har ret i når han siger at med den mængde af vigtige spillere, der stopper indenfor de næste par år med scholes, giggs og van der sar som de mest markante, så er det nødvendigt at erstatte dem med spillere som med det samme kan gå ind og spille på højt niveau.

Selvfølgelig kan man aldrig vide om folk slår til bare pga en alder osv.

Men har eksempelvis større tiltro til Buffon end til Lindegaard eller TK bare som eksempel.

tjarligdrengen
14-09-2010, 23:51
Læste, ligesom alle I andre, at Valencia - højst sandsynligt er ude i rigtig lang tid... (måske resten af sæsonen) i så fald..:

Skal der hives én fløj ind til Januar?

Jeg selv er lidt i tvivl, jeg gad godt at se Obertan, men det virker ikke til at han skal noget som helst.. Nani gør det glimrende på højrekanten, men kan vel ikke spille samtlige kampe.. Giggs kan tage venstrekanten, men kan slet ikke spille alle kampe. Park, så vi bl.a. idag IKKE skal spille kant. Obertan måske? Rooney kan måske blive nødt til det? Anderson? Bebe? Har jeg glemt nogle nævneværdige (kan sagtens være, jeg er træt...)

Det er altid nemt at være bagklog, men det havde været rart at have haft hentet Joe Cole nu..:(

DavidMadsen
15-09-2010, 00:09
Gad vide om man vil hente Welbeck og eller Cleverley tilbage fra deres udlån. Kan også være vi får en hurtig Hernandez at se lejlighedsvis på kanten.

Broberry
15-09-2010, 08:48
Jeg savner mål fra Uniteds side af. Ærgeligt at vi ikke fik Villa. Der er åbenlyst at vi mangler en forstærkning eller to.

MOHoegsted
15-09-2010, 10:28
Gad vide om man vil hente Welbeck og eller Cleverley tilbage fra deres udlån. Kan også være vi får en hurtig Hernandez at se lejlighedsvis på kanten.
Tænkte også på Cleverley og Welbeck, så kunne man vente til Januar og så udleje dem igen, når man måske har købt en hurtig erstatning. Som der blev sagt, Joe Cole, det var det første jeg tænkte da jeg så Valencia båret for banen, jeg tænkte hvor kunne det være godt hvis vi fik signed ham Joe Cole..

Kan også være de sætter deres lid til Bébé, Obertan har imponeret rigtig meget for reserverne, og gjorde det godt til pre-seasonen, tror virkelig han skal slå igennem. Park duer bestemt ikke som kant, han skal i mine øjne bare være en løbehest i en 4-3-3, han gjorde det faktisk også godt på midten under VM. Giggs kan ikke spille hele sæsonen, godt vi har nogle erstatninger, men kan de slå igennem? Nani, så skal han virkelig vise at han er arvtageren for United, og hvis han får de mål han behøver og viser lidt hvem han er, så er jeg sikker på han sagtens kan spille en hel sæson, han er altså ikke i sit livs efterår.

Utroligt ærgeligt vi heller ikke fik signet Gourcuff syntes jeg.. Ville også kunne fungere på kanten.. Men hvilke spillere er der tilbage som vi kender? Det jo tydeligt nu at Ferguson ikke skal ud og finde en "ukendt" i den her situation.

Hatem Ben Arfa er udlejet til Newcastle, dygtig spiller, gjorde det godt i Marseilles venskabskampe hvor han fik scoret nogle mål, og hans kammerater i Newcastle roser ham også. Men er et problembarn, kunne dog godt se ham i United, hvor han får den rigtige behandling han behøver..

Charles N'Zogbia, er den anden jeg lige kan tænke på som afløser, kan godt være jeg lige har glemt nogle, men han kunne også være super.

Men man skal også tænke på det er jo bare en kortvarig erstatning, eller er det en spiller der skal gå ind og få lidt konkurrence på holdet?

Don Kafai
15-09-2010, 13:38
Der er ikke rigtig noget at klage over. Talmæssigt har vi cover for Valencia, så det er overhovedet ikke dér problemet ligger. Problemet ligger mere i, at vi intet aner om de spillere vi har (indkøbene vi ikke har givet chancen)

Smid Nani over i højre (hvor han har haft sine bedste kampe). Vi har hentet Obertan og Bebe til venstrefløjen, og når Ferguson har vurderet de kunne forstærke os, så skal de også i kamp.

Park, Giggs, Nani, Bebe, til dels Chicarito og Rooney (i en 4-3-3), kan alle dække kanterne.

Jeg kan udmærket godt se manglerne på vores hold uden Valencia, men nu tvinger det også Ferguson til at smide hans scoutede spillere i kamp, hvilket er noget jeg har efterlyst i lang tid.

ChristianR
15-09-2010, 13:45
Smid Nani over i højre (hvor han har haft sine bedste kampe). Vi har hentet Obertan og Bebe til venstrefløjen, og når Ferguson har vurderet de kunne forstærke os, så skal de også i kamp.
Hvem siger, han har det? Måske har Ferguson vurderet, at de muligvis/sandsynligvis kan forstærke os på sigt. Det er jo ikke ensbetydende med, at han mener, de er gode nok til at spille i år.

Park, Giggs, Nani, Bebe, til dels Chicarito og Rooney (i en 4-3-3), kan alle dække kanterne.

Ja, det kan de. Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at det vil være deciderede nødløsninger. Nødløsninger er ikke rare at leve med en hel sæson. Så jeg kan godt fristes til at overveje, om ikke der skal ske noget i januar-vinduet, hvis ikke Hernandez eller måske Fabio viser sig som stærke erstaninger på venstrekanten.

RAppel
15-09-2010, 13:47
Smid Nani over i højre (hvor han har haft sine bedste kampe).

Hvis man skal finde noget positivt ved Valencias skade er det vel at Nani kommer til at spille højre. Det ser jeg frem til.

Don Kafai
15-09-2010, 13:52
Hvem siger, han har det? Måske har Ferguson vurderet, at de muligvis/sandsynligvis kan forstærke os på sigt. Det er jo ikke ensbetydende med, at han mener, de er gode nok til at spille i år.

Når en spiller er købt af United, så må der være et eller andet over ham. Jeg udelukker ikke at man ofte henter "måske'er" hvor man bare håber på det bedste, og egentlig ikke regner dem for det store, men da Ferguson er tilfreds med sin trup, så er der ikke rigtig noget at komme efter.

Ja, det kan de. Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at det vil være deciderede nødløsninger. Nødløsninger er ikke rare at leve med en hel sæson. Så jeg kan godt fristes til at overveje, om ikke der skal ske noget i januar-vinduet, hvis ikke Hernandez eller måske Fabio viser sig som stærke erstaninger på venstrekanten.

Det er helt klart nødløsninger, men min pointe er også mere, at Obertan og Bebe skal i kamp. De (især Obertan) kan ikke pakkes ind længere. Det vil imo være en falliterklæring af de store, hvis vi går over til en 4-3-3 permanent nu, smider Fletcher over på højrekanten, eller finder et andet smuthul for ikke at spille med vores backups på fløjene.

Så må man jo se på det til januar. Er de ikke gode nok, så skal de ud. Ligesom Foster.

snegl
15-09-2010, 16:53
Jeg ærgrer mig sgu over at vi ikke fik David Silva eller en anden der kunne agere kreativ midt og fløj.

Det summerer ret godt op hvad jeg synes vi har manglet so far, og hvad vi især kommer til at mangle nu hvor Valencia er skadet. Mod Everton scorede vi godt nok 3 mål, men alle vores midtbanespillere spillede nærmest central midt og ingen sad på den offensive midt til trods for at vi spillede 4-5-1.

Ærgeligt at Obertan og Bebe skal smides for løverne på denne måde. Jeg tror ikke det gavner deres udvikling på nogen måde at have et tårnhøjt forventningspres på deres skuldre hver gang de får bolden. Det har vi tidligere set Berbatov og Nani ikke har lidt godt af, hvor der opstår situationer hvor spilleren prøver for meget, og prøver noget hver gang fordi der er en forventning fra fansne om at der skal ske noget konstant spilleren har bolden. Sorry, men Obertan og Bebe bliver ikke overnight en Ronaldo der tager ansvar og laver de allervigtigste ting - så havde de nok allerede spillet ca hver kamp.

MOHoegsted
15-09-2010, 17:10

Og det er heller ikke nogle nødløsning at vi sætter Hernandez og Fabio på venstrekant? Fabio normal back, ser jeg som måske kunne ske, kunne faktisk være meget rart hvis han kunne det.
Men Hernandez er 100 % en nødløsning, en spiller der faktisk ikke gjorde det så overbevisende på højrekanten i går da han blev smid derned, han er ikke en der rigtig dribler på den måde. Alligevel var det måske også svært at overbevise igår, men han vil leve på sin hurtighed.

Rooney på venstrekant, så takker jeg nej, for han er den eneste rigtige målscorer vi har i klubben, og det udnytter vi ikke med at han spiller kant. Berbatov har lige sprunget ud, men det holder han ikke hele sæsonen, og han kommer ikke til at scorer 30 mål, hvilket Rooney kan når han kommer igang, tror endda han slår sin egen rekord på 34. Det hele ser bare mere akavat ud nu, fordi Valencia var den virkelige feeder på Rooneys hovedstødsmål sidste sæson..

Bugge
15-09-2010, 17:52
Rooney og Hernandez er angribere. Fabio er venstre back. I

Alle de der lappeløsninger bryder jeg mig slet ikke om.
Et hold af Uniteds kaliber skal ikke finde nødløsninger IMO. Der er plads til forstærkning og når der også (ifølge ferguson osv) er penge til spillerindkøb, så go ahead.

Ikke at der nødvendigvis skal forstærkes lige nu og her (dvs januar), men jeg bryder mig ikke om det der med at rokere folk rundt og lade dem spille uvante pladser i stedet for at forstærke sig på de respektive positioner.

C.TeveZ
15-09-2010, 19:24
Med Valencia ude, er der:

Giggs, Nani, Obertan og Park, hvor Park er den jeg helst ser får mindst spilletid, medmindre at en Obertan falder igennem.

Dertil kan Rooney sagtens bruges på en kant position i 4-3-3 opstilling, hvor berbatov indtager centerpostionen.

Men mon ikke at SAF nok skal få det bedste ud af situationen også håber jeg personligt at Obertan får en masse spilletid og kan vise sit værd.

snegl
15-09-2010, 20:07
Iøvrigt lidt sjovt at det første folk snakker om er Obertan, Bebe, Rafael, osv. Park bliver vel reelt set den spiller som får mere tid pga Valencias skade.

Normalt vil jeg gerne slå koldt vand i blodet når vi får en god spiller skadet, men jeg synes godt nok det er noget lort for vores titel og cl håb. Valencia lavede så mange vigtige oplæg i sidste sæson, og det kan jeg bare ikke se Park eller Obertan gøre (Bebe er i mine øjne slet ikke inde i billedet)

Giggs skal nok levere tror jeg, men han kan ikke spille hver kamp. I det mindste tror jeg at Nani bliver fuldt udviklet og måske kan komme tættere på et Ronaldo stadie når han nu ca skal spille en sæson på højre side. Det er meget positivt.

Spørgsmålet er lidt om man skal gå på markedet i vinter. Det virker bare lidt som en forhastet løsning, som vil skabe en overskudsspiller når Valencia er tilbage.

JumpingCarrot
15-09-2010, 20:17
Men det smækker også et gevaldigt pres over på Nanis skuldre. Nu SKAL han død og pine fandme præstere - og blive ved! Han har været kanon i opstarten, men bliver han ved?

For hvis han ryger ind i en downperiode - som så ofte før - så er vi HELT væk på fløjene. Så er vi væk.

Valencias skade betyder et overordentligt pres på Nani og Berbatov, fordi Rooney nok kommer mere på fløjen nu. Begge er startet helt formidabelt ud, men de skal holde ved, ellers kan det blive uhyrligt svært.

Kasper United
15-09-2010, 21:00
Som alle jer andre er jeg selvfølgelig også ærgerlig over Valencias skade, men vi kan ikke lave det om, og der er stort set intet dårligt, der ikke er godt for noget andet. De andre og især de unge kan få chancen, men det åbner også lidt op for et vinterkøb. Hvis vi kunne finde en spiller, der kunne overtage Scholes' rolle, men samtidig også kunne spille kant ville være suverænt. Det er så ikke så nemt, men det burde være muligt.

Men overlader det til Fergie, da han som altid burde have styr på situationerne.

NtotheT
16-09-2010, 00:49
Vores bedste mulighed på venstrefløjen er i mine øjne Anderson. Giggs kan vi ikke have 100 % tiltro til, da vi jo ikke kan forvente af ham, at han bliver 15 år yngre pga. Valencias skade. Det er for meget at forlange. Så er der Obertan og Park, og jeg vil ikke have, at Park skal gøre græsplanen medmindre Barcelona er modstanderen, eller at vi skal spille 4-3-3 mod en svær modstander på udebane.

United DK
16-09-2010, 06:08
Det sjove er jo, at vi har verdens største trup, men alligevel skal vi blive med at fylde på. Hvorfor køber vi egentlig Obertan og Bebe, hvis vi alligevel ikke bruger dem, når deres plads er tom, hvis vi antager, at Nani rykkes over i højre siden? Så kan vi da ligeså godt sælge dem, når muligheden byder sig, for så er de jo ikke gode nok.

robinho
16-09-2010, 06:42
Det sjove er jo, at vi har verdens største trup, men alligevel skal vi blive med at fylde på. Hvorfor køber vi egentlig Obertan og Bebe, hvis vi alligevel ikke bruger dem, når deres plads er tom, hvis vi antager, at Nani rykkes over i højre siden? Så kan vi da ligeså godt sælge dem, når muligheden byder sig, for så er de jo ikke gode nok.

Enig.

Hvad er formålet med at vi henter dem, hvis de så får en chance, og så ser man dem ikke det næste halve år.

Synes egentlig Obertan gjorde det ok i de træningskampe jeg så med ham i USA. Hvor er han henne nu? Lad ham da prøve. Vi kan ikke slå på at være en klub for de unge, og så ikke lade dem prøve.

DavidMadsen
16-09-2010, 19:41
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-man-u-jagter-den-nye-c-ronaldo
Jagter vi ikke altid den nye Cristiano Ronaldo efterhånden? Det er som om alle skal sammenlignes med ham, hvis de har teknik og talent, og ifølge aviserne er på vej til United.

snegl
17-09-2010, 00:01
Jagter vi ikke altid den nye Cristiano Ronaldo efterhånden? Det er som om alle skal sammenlignes med ham, hvis de har teknik og talent, og ifølge aviserne er på vej til United.

Hehe jo, præcis som spillere bliver kaldt den nye Kaka, Zidane, den nye Vieira (som regel hvis spilleren er sort; ellers er det den nye Keane), osv.

Men interessant - endnu en angriber til at fylde vores ellers meget tyndbemandede frontlinje op. Vi har kun 7-8 stks.

By the way, så virkede Stekelenburg som en klassemålmand igår, som havde ro på til trods for niveauet. Ham kunne jeg godt se som VDS afløser.

Pils
17-09-2010, 01:07

Jeg er også helt enig med dig. Vi henter det ene talent ind efter det andet, men de får aldrig rigtigt chancen. Bare se på Macheda. Ferguson har tidligere sagt, at han er en af de bedste og mest spændende angribere han har arbejdet med. Men alligevel bliver han aldrig brugt. Ja tit sidder han endda ikke engang på bænken. Og hvis han endelig sidder derude, ja så smider vi en ofte total annonym Owen ind i stedet. Giv dog manden nogle chancer hvis han er så god, som Ferguson siger!

Don Kafai
17-09-2010, 01:07

p8dei9F5UFM
UPr3Z8g4Gqo

Køb! Køb! Køb! (især musikvalget i den sidste video overbeviste mig!)

snegl
17-09-2010, 01:26
Vanvittig afslutning i den sidste video. Vanvittig.

MOHoegsted
17-09-2010, 18:22
vil godt nok lige indrømme der skal mere end bare 2 mål til lige at overbevise mig.

Men syntes afslutninger er meget spektakulærer, meget effektivt, og snyder jo målmanden for vildt, men lige nu har jeg ikke set hvor han udfordrer sådan en-mod-en, men hans løbepensum. Men han ser også nice ud, og tror da også at han godt kunne vise noget i United, men vil nok se lidt mere til ham.

DumleAndersen
17-09-2010, 19:01
Wilson Eduardo virker som en spændende spiller på længere sigt og derfor ikke en direkte afløser til valencia, United har tidligere kigget på Alexis Sanchez en gos ung spiller med meget potetiale som kan gå direkte ind på førsteholdet, dette ville være midt emne til januar hvis man vælger at købe ind, men jeg mener vi bør bruge egen trup, Obertan, Park og Giggs er mine klare førstevalg, men lad os nu se hvad SAF hiver op af posen

KennyN
17-09-2010, 19:44
Inden folk går helt i selvsving over en eller anden portugiser, der er god i en youtube video, skulle man måske give de spillere som rent faktisk allerede er i United chancen.. Bebe er ganske vist ikke en stjerne endnu, hverken på banen eller youtube. Men han fortjener en fair chance. Obertan var god under pre-season og skal have mulighed for at komme til også.. Så lad os vente med at købe, før vi ved om dem vi har er gode nok. Samt ikke lade os rive med, af en video på nettet og et par mål. Der skal sku mere til.!

MOHoegsted
17-09-2010, 19:59
Wilson Eduardo virker som en spændende spiller på længere sigt og derfor ikke en direkte afløser til valencia, United har tidligere kigget på Alexis Sanchez en gos ung spiller med meget potetiale som kan gå direkte ind på førsteholdet, dette ville være midt emne til januar hvis man vælger at købe ind, men jeg mener vi bør bruge egen trup, Obertan, Park og Giggs er mine klare førstevalg, men lad os nu se hvad SAF hiver op af posen

Alexis Sanchez kan ikke gå direkte ind i vores startopstilling?
Altså jo, men kun mens Valencia er ude med skade, han kunne også give lidt mere konkurrence på bredden. Men ser man bort fra Valencia's skade, så ville han ikke gå direkte ind i startopstillingen.

Park så vi ikke duer kreativt på kanten, så stemmer klart nej for det. Obertan har vi ikke set meget til i lang tid, men han skal bestemt have chancen, men tror dog næppe at han vil overshine. Giggs kan ikke spille hele året. Men så har vi også Bébé, som tydligvis ikke er klar endnu. En ting der måske kan være godt - misforstå mig nu ikke - det er at Anderson kan få lidt mere tid, og prøve sig an på venstrekanten. Hvis det hele flasker sig med den trup vi har, synets jeg heller ikke vi skal ud og spéndere med pengepungen, vi har jo egentlig en ret bred trup.

Inden folk går helt i selvsving over en eller anden portugiser, der er god i en youtube video, skulle man måske give de spillere som rent faktisk allerede er i United chancen.. Bebe er ganske vist ikke en stjerne endnu, hverken på banen eller youtube. Men han fortjener en fair chance. Obertan var god under pre-season og skal have mulighed for at komme til også.. Så lad os vente med at købe, før vi ved om dem vi har er gode nok. Samt ikke lade os rive med, af en video på nettet og et par mål. Der skal sku mere til.!
Du har helt ret i det du skriver, og man kan jo også let se godt ud på YouTube. - Tag nu heller ikke fejl, jeg syntes også vi skal bruge af vores egen trup, og give Bébé en chance, fordi når vi giver så meget for ham skal han også leve op til den sum vi har betalt ham for.
Du skal heller ikke tro jeg mener vi skal ud og købe den portugiser, og det var bestemt ikke det jeg skrev. Der er kun 2 der har skrevet virkelig godt om ham, så syntes heller ikke vi er gået i selvsving - endnu.

Så ja, der er lang tid til transfermarkedet, men Fergie holder nok et vågent øje med spillere lige nu, sådan vi ikke skal ud i en kamp om at få spillerne, men de kantspillere vi har nu, kan altså bruge tiden på at bevise hvem de er i truppen.

DumleAndersen
17-09-2010, 20:21
MOHoegsted giver dig ret hvis Valencia ikke var skadet ville han ikke vade ind i starteren, men med ham ude er Alexis sanchez ret relevant, og hvis han spillede fra januar af, kunne jeg godt se ham som fast mand selv når Valencia kommer tilbage.

Jeg forstår tilgængeld ikke i tror på Bebe, Obertan er af meget højere klasse hvis nogen skulle have pladsen nu, burde det være ham, altså kun hvis han præsterer, Ja Giggs holder ikke hele sæsonen hvis han skal spille hver kamp, men er altid et stærkt input

Er enig i man burde have nok spillere i truppen til at klare den uden Valencia, synes heller ikk det har været mål der har manglet indtil videre, men derimod en stærkere defensiv

MOHoegsted
17-09-2010, 20:56
MOHoegsted giver dig ret hvis Valencia ikke var skadet ville han ikke vade ind i starteren, men med ham ude er Alexis sanchez ret relevant, og hvis han spillede fra januar af, kunne jeg godt se ham som fast mand selv når Valencia kommer tilbage.

Jeg forstår tilgængeld ikke i tror på Bebe, Obertan er af meget højere klasse hvis nogen skulle have pladsen nu, burde det være ham, altså kun hvis han præsterer, Ja Giggs holder ikke hele sæsonen hvis han skal spille hver kamp, men er altid et stærkt input

Er enig i man burde have nok spillere i truppen til at klare den uden Valencia, synes heller ikk det har været mål der har manglet indtil videre, men derimod en stærkere defensiv

Kommer an på så meget, som det ser ud nu er han bag Valencia og Nani, kan dog godt ændre sig med så meget spilletid han måske kan få. Spørgsmålet er om vi skal bruge så mange penge på en spiller, som vi måske har i Obertan og Bébé, og hvis Valencia har kvittet sin skade i slutningen af februar som der var noget snak om - hvilket jeg ikke tror sker.

Hvorfor vi tror så meget på Bébé, er at vi har betalt 70 mio. kr for ham, og vi ved egentlig ikke hvor langt han er bag Obertan. - s

snegl
17-09-2010, 21:33

Måske du liiige skulle tjekke videoen :). Der var ihvertfald ret meget sarkasme i mit indlæg, og det tror jeg os der var i Don Kafais. Det er jo to helt regulære normale mål, som ikke rigtigt gør ham bedre end Osman Jallow.

PatriceEvra3
17-09-2010, 23:54
Genoa har også kigget på ham. Åh nej. Køb køb køb køb, før det for sent!! Hvis der er andre intresserede så er han mindst 150 millioner værd!.. Lad os lige byde 200 bare for en sikkerheds skyld. Bare vi nu når det:titte:

MOHoegsted
18-09-2010, 00:05
Genoa har også kigget på ham. Åh nej. Køb køb køb køb, før det for sent!! Hvis der er andre intresserede så er han mindst 150 millioner værd!.. Lad os lige byde 200 bare for en sikkerheds skyld. Bare vi nu når det:titte:

Jamen han er jo en vanvittig spiller, jamen det er han.. :lolol:
- Men nu for at være lidt mere seriøs, er der nogle der har nogle der har et emne på hvad vi kunne købe til vinter?

Don Kafai
18-09-2010, 00:19
Der var ihvertfald ret meget sarkasme i mit indlæg, og det tror jeg os der var i Don Kafais.

Vi må lære at bruge de skide smiley'er :).

Selvfølgelig skal han da ikke købes, det troede jeg egentlig ville være en smagssag at få bred enighed om. Omend musikken YouTube-video nr. 2 stadig lyder overbevisende! (:))

PatriceEvra3
18-09-2010, 00:21
slettet*

Kasper United
18-09-2010, 08:41
Jamen han er jo en vanvittig spiller, jamen det er han.. :lolol:
- Men nu for at være lidt mere seriøs, er der nogle der har nogle der har et emne på hvad vi kunne købe til vinter?

Umiddelbart vil jeg sige en erstatning til Valle, men da han måske er tilbage i februar, ved jeg ikke, om vi så ikke lige så godt kan vente til, at Valle er tilbage eller så købe ind næste sommer, hvis Fergie mener, vi mangler en forstærkning på kanten.

Jeg synes lige, vi skal se lidt mere af sæsonen an, før jeg mener, om vi mangler forstærkninger eller ej. Men Rooney skal til at i gang, for tror ikke, at Berbatov kan fortsætte sin målstime, som Rooney gjorde i sidste sæson.

Men ellers mener jeg stadig, vi skal have en kreativ central midt, der kan spille på midten i en 4-4-2, så han også kan hjælpe lidt til det defensive.
Et godt bud vil stadig være Hamsik, men han er svær at få væk fra Napoli.

United DK
18-09-2010, 10:34
Vi skal ikke købe til januar, medmindre vi sælger 3-4 stykker. Vi har fodboldhistoriens største trup, og det kan ikke være rigtigt, at vi ud af 30-35 spillere, kun kan bruge 20 af dem. Så kan man da snakke om elendigt arbejde fra de ansvarliges side, deriblandt vores ellers fantastiske manager.

mojtaba
18-09-2010, 10:35
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11949

Nu hvor Valencia er skadet, så synes jeg alligevel vi er tyndt besat på kanterne. Vi har virkelig brug for en Joe Cole nu - som udover at være en rigtig god spiller også var gratis. Det her kan endnu engang betegnes som en Fergie-mistake.

United DK
18-09-2010, 10:53
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11949

Nu hvor Valencia er skadet, så synes jeg alligevel vi er tyndt besat på kanterne. Vi har virkelig brug for en Joe Cole nu - som udover at være en rigtig god spiller også var gratis. Det her kan endnu engang betegnes som en Fergie-mistake.

Så må Obertan og Bebe jo vise, hvorfor de blev hentet til klubben, for hvis de ikke er gode nok, hvad laver de så på Carrington?

Jev
18-09-2010, 10:55
Alexis Sanchez er røget lidt i glemmebogen. Ham kunne jeg godt tænke mig at se i klubben, en spændende spiller, som får ting til at ske.

Men jeg er enig med United DK. Vi har en kæmpestor trup, og hvis det kun er 20-25 spillere, der er gode nok til førsteholdet, så må vi lade 5-10 overflødige spillere gå. Men det er vel resultatet, når man bliver ved med at købe spillere med det håb, at de måske en dag kan blive noget, der minder om United-kvalitet.

Maahn
18-09-2010, 12:14
Alt er åbenbart svært og kompliceret i Fergusons verden.

Transfermarkedet er vanskeligt fordi spillernes priser er astronomiske, men søreme om det ikke også er yderst kompliceret at hente en ganske gratis spiller.

snegl
18-09-2010, 12:21
Så må Obertan og Bebe jo vise, hvorfor de blev hentet til klubben, for hvis de ikke er gode nok, hvad laver de så på Carrington?

Obertan kan man nok godt klandre og have en skepsis overfor, men Bebe?

Det er da os for dårligt at han ikke bare kan gå ind fra portugisisk 3. division på ca 3 måneder til at være en vital del af verdens største klub i et fingerknips.

Når jeg siger vital, så siger jeg det, fordi jeg går ud fra du mener at det vi sætter på banen skal være bedre end Park, ellers var der jo ikke noget at brokke sig over.

Jeg ser nu heller ikke nogen ny Ronaldo i Bebe, men han skal vel lige spille sig op og gribe/have chancen, før der skal lægges ansvar og forventninger på ham. Hvis der er nogen der har et ansvar for at vi ikke er bedre rustet er det ikke Bebe eller Obertan - det er David Gill / Alex Ferguson.