PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54

NtotheT
03-08-2010, 17:54
Det går da ellers meget godt for ham der Wayne Rooney.

Nu var Rooney også et supertalent, en one of a kind som Ronaldo og Messi. Men ja okay. Nu var Rooney også vant til Premier League. Özil eller Benzema, hvis de bliver hentet, skal jo vænne sig til hele lortet, og jo længere tid der går med det pis, desto værrere er det for alle parter.

el-insaciable
04-08-2010, 03:00
Det går da ellers meget godt for ham der Wayne Rooney.Og omvendt kan det diskuteres, hvor meget valuta man har fået for pengene ved købene af Anderson, Nani og Hargreaves helt i starten af transfervinduet.

NtotheT
04-08-2010, 10:13
Og omvendt kan det diskuteres, hvor meget valuta man har fået for pengene ved købene af Anderson, Nani og Hargreaves helt i starten af transfervinduet.

Anderson og Hargo viste en del af deres værdi i deres første sæson. Især Hargo. Nani har så været en sen starter, men det er emget bedre at hente en spiller, som får noget tid med truppen istedet for at blive kastet for løverne med det samme. Det er ikke holdbart.

el-insaciable
04-08-2010, 17:51
Anderson og Hargo viste en del af deres værdi i deres første sæson. Især Hargo. Nani har så været en sen starter, men det er emget bedre at hente en spiller, som får noget tid med truppen istedet for at blive kastet for løverne med det samme. Det er ikke holdbart.I forhold til hvad man kunne forvente, har ingen af dem bidraget med nok. På trods af at de havde en hel preseason til at blive integreret i truppen. Pointen er, at man ikke kan konkludere noget ud fra, at Berbatov ikke har levet op til sit prisskilt, ligesom man ikke kan konkludere noget ud fra, at hverken Nani, Anderson eller Hargreaves har bidraget med, hvad man kunne forvente.

Jeg vil påstå, at om en spiller bliver købt tidligt eller sent på sommeren mere eller mindre kun har betydning på kort sigt - altså de første par måneder af den følgende sæson.

tjarligdrengen
04-08-2010, 19:21
Nå, jeg vælger lige at hoppe tilbage til topic.

Las til United = nej tak! Kan virkelig ikke se hvad vi skulle bruge ham til. Hvis, og kun hvis, det skulle blive til noget - så skal han være noget nær der ligner gratis.

Ötzil er igen nævnt flere steder, men nu som bytte med Anderson + guld. Det håber jeg egentlig heller ikke på. Ötzil, som er kontraktfri næste sommer, er imo ikke mere værd end Anderson. Og jeg ser stadig et stort lys i Anderson...

Hvis det er sådanne handler der skal ske, vil jeg hellere at der ikke bliver handlet. :tumble:

Hvad synes I?

Runaldo
04-08-2010, 20:05
Nu var Rooney også et supertalent, en one of a kind som Ronaldo og Messi. Men ja okay. Nu var Rooney også vant til Premier League. Özil eller Benzema, hvis de bliver hentet, skal jo vænne sig til hele lortet, og jo længere tid der går med det pis, desto værrere er det for alle parter.

Har svært ved at se hvad en spiller som Mesmut Özil skal vænne sig til hvis han flytter til Premier League kontra det at spille i Bundesliga. Tempoet er højt nok i Tyskland og taklingerne bliver kun minimalt hårdere i England, vil da 100% mene det er nemmere at gå fra Bundesliga til Premier League end fra Liga BBVA eller Serie A til Premier League, mest fordi de tænker mere på teknik over alt andet.

Jeg kan heller ikke se hvorfor vi evt skal lade Anderson gå for at hente Özil til klubben når man tænker på det udviklingspotentiale der er i Anderson. Hans første sæson var jo fænomenal som defensiv midtbane-slider, hvor han udkonkurrerede Gerrard, Lampard & Fabregas ved hver eneste lejlighed, selvom han er som ungdomsspiller skolet til at være den offensive type, er han trodsalt kun i starten af sin karriere og har en massivt potentiale - kombineret med nogle af vores andre unge spillere såsom Gibson eller Cleverly kan det blive en farlig kombination i fremtiden i både den offensive del samt defensive. Eneste mangel er hans scoringssnit, men Keane scorede heller ikke vildt meget fra hans defensive position - og kan Anderson køres i position til at overtage derfra, ser jeg ingen klager.

DavidMadsen
04-08-2010, 20:25
Læste lige på bold.dk, at Bristol City fra CCC havde henvendt sig om at leje Danny Welbeck. Angiveligt skulle vi have sagt 'niks, men I kan låne Michael Owen'. Dog faldt jeg lige over en fejl af dimensioner i nyheden. Find fejlen;

Citat, bold.dk: "Ifølge Daily Mail henvendte Bristol sig til Manchester City for at leje unge Danny Welbeck, men fra United fik man et noget overraskende svar på den forespørgsel."

Pils
04-08-2010, 20:32
Har svært ved at se hvad en spiller som Mesmut Özil skal vænne sig til hvis han flytter til Premier League kontra det at spille i Bundesliga. Tempoet er højt nok i Tyskland og taklingerne bliver kun minimalt hårdere i England, vil da 100% mene det er nemmere at gå fra Bundesliga til Premier League end fra Liga BBVA eller Serie A til Premier League, mest fordi de tænker mere på teknik over alt andet.

Jeg kan heller ikke se hvorfor vi evt skal lade Anderson gå for at hente Özil til klubben når man tænker på det udviklingspotentiale der er i Anderson. Hans første sæson var jo fænomenal som defensiv midtbane-slider, hvor han udkonkurrerede Gerrard, Lampard & Fabregas ved hver eneste lejlighed, selvom han er som ungdomsspiller skolet til at være den offensive type, er han trodsalt kun i starten af sin karriere og har en massivt potentiale - kombineret med nogle af vores andre unge spillere såsom Gibson eller Cleverly kan det blive en farlig kombination i fremtiden i både den offensive del samt defensive. Eneste mangel er hans scoringssnit, men Keane scorede heller ikke vildt meget fra hans defensive position - og kan Anderson køres i position til at overtage derfra, ser jeg ingen klager.

Jeg har altid godt kunne lide Anderson siden han kom til United. Jeg tror måske bare at han havde for stor succes det første år, så han troede, at det hele bare kom af sig selv. For siden hans første sæson har han slet ikke været i nærheden af det niveau. Med alle de historier der har været omkring ham virker det som om han er lidt for glad for livet udenfor banen, og det kan godt bekymre mig lidt. Spørgsmålet er, om vi nogensinde får det fulde potentiale at se fra Anderson. Jeg kan godt have mine tvivl. Meget kommer i hvertfald til at afhænge af den kommende sæson.

Runaldo
04-08-2010, 20:59
Jeg har altid godt kunne lide Anderson siden han kom til United. Jeg tror måske bare at han havde for stor succes det første år, så han troede, at det hele bare kom af sig selv. For siden hans første sæson har han slet ikke været i nærheden af det niveau. Med alle de historier der har været omkring ham virker det som om han er lidt for glad for livet udenfor banen, og det kan godt bekymre mig lidt. Spørgsmålet er, om vi nogensinde får det fulde potentiale at se fra Anderson. Jeg kan godt have mine tvivl. Meget kommer i hvertfald til at afhænge af den kommende sæson.

Du har fat i en del af mine bekymringer.

Jeg håber bare han bliver smidt i ilden og bedt om at præstere noget - sker det ikke får han en ordentlig omgang af Ferguson og smidt på bænken og se hvordan han kan lide det. Noget som jeg faktisk godt gad se hos et par andre spillere, såsom Carrick.

Hvis United bliver nødsaget til at spille med en mindre livlig Anderson i et par kampe og vi endelig får et svar på om han virkelig er god nok eller har lysten så må det være svaret, for alternativet at han bare aldrig viser noget eller Ferguson aldrig får svar på dette er værre.

Kasper United
04-08-2010, 21:00
Læste lige på bold.dk, at Bristol City fra CCC havde henvendt sig om at leje Danny Welbeck. Angiveligt skulle vi have sagt 'niks, men I kan låne Michael Owen'. Dog faldt jeg lige over en fejl af dimensioner i nyheden. Find fejlen;

Citat, bold.dk: "Ifølge Daily Mail henvendte Bristol sig til Manchester City for at leje unge Danny Welbeck, men fra United fik man et noget overraskende svar på den forespørgsel."

Fundet! Den var ikke svær at finde - fy bold.dk :Smackden:

Må indrømme, jeg ikke kan se det store talent i Welbeck, så hvis han kunne lejes til en anden Premier League klub, hvor han kunne få fast spilletid, kunne det imo være godt, da man ud fra det, kan se, om han er god til ligaen.
Og Bristol spiller jo ikke i Premier League...

Hald
04-08-2010, 21:07
Der er da slet ikke noget at sige til at Bold.dk lavder den fejl.. Bliver der snakket om andet en City i øjeblikket da ?. Næh egentligt ikke.. :)
Men Owen til Bristol på lån. Slet ikke dumt, han har ikke rigtigt nogen fremtid her. Vi kunne jo ved at låne ham ud, se om han stadig duer, spiller han skidt i Bristol, så må vi jo bare snakke om et salg istedet for lån!

KennyN
04-08-2010, 21:15
Hvorfor skulle vi låne Owen ud.? Hans kontrakt løber så vidt jeg erindrer ud til næste sommer. Og mener vi ikke han er god nok, så må han jo sælges nu. At leje ham ud ville ikke gavne os..
Jeg har svært ved at tro på den historie, det er vist Bristol der drømmer, efter kontrakten med David James og håb om topplacering i The Championship..

DavidMadsen
04-08-2010, 21:21
Hvorfor skulle vi låne Owen ud.? Hans kontrakt løber så vidt jeg erindrer ud til næste sommer. Og mener vi ikke han er god nok, så må han jo sælges nu. At leje ham ud ville ikke gavne os..
Jeg har svært ved at tro på den historie, det er vist Bristol der drømmer, efter kontrakten med David James og håb om topplacering i The Championship..
Hvem skulle gide at købe Owen? Hvis Bristol betaler lønomkostninger, kan han sagtens lejes ud, hvis han ikke er med i planerne. Gør han det super - og spiller regelmessigt - kan vi så forlænge kontrakten. Hvis ikke, kan vi lade ham gå kvit og frit.

RAppel
04-08-2010, 22:14
*slettet*

Dines
04-08-2010, 23:56
Der er da slet ikke noget at sige til at Bold.dk lavder den fejl.. Bliver der snakket om andet en City i øjeblikket da ?. Næh egentligt ikke.. :)
Men Owen til Bristol på lån. Slet ikke dumt, han har ikke rigtigt nogen fremtid her. Vi kunne jo ved at låne ham ud, se om han stadig duer, spiller han skidt i Bristol, så må vi jo bare snakke om et salg istedet for lån!

Haha, et udlån af en mand, der er 30 år, vil være den dummeste løsning, hvad skal det gøre godt for. Var Owen ikke en del af Fergies planer, så var hans kontrakt blevet fristillet nu, men det er han - og han er god nok. Han er blandt vores 4 bedste angribere, og når Macheda og Welbeck ikke er bedre, så står han ikke i vejen for dem. Derfor behold ham et år, og lad ham gå. Husk på, at han spiller på en kontrakt, der giver ham løn, efter hvor mange kampe han får.

Krede
05-08-2010, 10:11
Mht Owen så er tingene jo ikke så sort/hvid. Der er jo de nye regler i spil, hvor der kun må registreres 25 over 21, hvor de 8 skal være af egen avl. Det kunne evt være for at gøre plads i truppen, at Owen skulle lejes ud. Han ville kunne få spilletid og holde sig skarp. Hvis vi så til nytår har oplevet skader eller alvorlige formsvigt, jamen så kan vi kalde en skarp Owen hjem. Det er dog sandsynligvis en kæmpe and. Mon ikke det hedder Rooney og Berba, med Hermandez og Owen som backup og så Kiko i baghånden og til liga cup. Så er vi rigtig fint dækket ind som jeg ser det. Så må Welbeck og Diouf på udlån. Iøvrigt tror jeg, at Welbeck kan have virkelig meget gavn af et udlån, så tror jeg han kan komme i betragtning til førsteholdet i næste sæson. Jeg ser ham som en mere komplet spiller end Macheda.

ChristianR
05-08-2010, 12:50
Mht Owen så er tingene jo ikke så sort/hvid. Der er jo de nye regler i spil, hvor der kun må registreres 25 over 21, hvor de 8 skal være af egen avl. Det kunne evt være for at gøre plads i truppen, at Owen skulle lejes ud. Han ville kunne få spilletid og holde sig skarp. Hvis vi så til nytår har oplevet skader eller alvorlige formsvigt, jamen så kan vi kalde en skarp Owen hjem. Det er dog sandsynligvis en kæmpe and. Mon ikke det hedder Rooney og Berba, med Hermandez og Owen som backup og så Kiko i baghånden og til liga cup. Så er vi rigtig fint dækket ind som jeg ser det. Så må Welbeck og Diouf på udlån. Iøvrigt tror jeg, at Welbeck kan have virkelig meget gavn af et udlån, så tror jeg han kan komme i betragtning til førsteholdet i næste sæson. Jeg ser ham som en mere komplet spiller end Macheda.

Da Owen går ind under kategorien 'egen avl' ser jeg absolut ingen grund til at udleje ham. Enten er han god nok til at være en del af 25 mands truppen og blandt vores 4 foretrukne angribere, eller også er han ganske enkelt ikke god nok og burde være blevet fritstillet eller solgt denne sommer.

Så jeg tror bestemt ikke på, at Owen forlader os på en lejekontrakt.

schousboe9
05-08-2010, 13:18
Bliver spændende om der nu sker noget omkring Paulo Henrique 'Ganso'. Ikke bare mht. os, men generelt. Santos spillede i nat pokalfinale (tabte 1-2 til Vitoria), så hans sæson er nu ovre. Samtidig skulle Citys forkøbsret pr. 4/8-2010 være udløbet, så der skulle ikke stå noget i vejen for et skifte.

Måske det er ham, vi har ventet på?? ;)

jQrgensen
05-08-2010, 13:43
For mig ligner det mere og mere at Ferguson ikke vil forstærke truppen og satser på dem vi har.

Generelt er truppen stærk og er blevet stærkere i form af ungdomsspillerne, som har fået mere hår på brystet samt en ankomst af Javier og Smalling.

Dog mener jeg at ferguson skal afgive et bud på Özil, hvis han kan hentes så billigt som mange aviser antyder.

Haslund
05-08-2010, 13:50

Så har han godt nok en svag psyke for SÅ stor succes havde han altså heller ikke. Problemet med Anderson er vel at han blev købt som offensiv midt, blev brugt som defensiv midt og nu nærmest er ingen af delene.

Hargreaves er et dårligt eksempel. Man kan ikke regne skader med når man gør sådan noget op, for lige præcis på det punkt er der vel ingen tvivl om, at der er samme risiko uanset hvornår man bliver købt.

Ved Nani synes jeg vi har fået valuta for pengene - men meget sent, så argumentet holder vel stadig.

NtotheT
05-08-2010, 14:01
Truppen mangler på nuværende tidspunkt to centrale midtbanespillere. Giggs og Scholes er jeg sikker på, at de er stoppet til næste år. Jeg mener, at der er to fantastiske afløsere i Ireland for Scholes og Özil for Giggs.

Hvis disse to blev hentet, så ville truppen væørkounkurrence dygtig og god nok til alle de turneringer, vi er med i. Så er kvaliteten i truppen også fantastisk. Så mangler vi bare at afskippe Berbatov, men det kan gøres til næste sæson.

Benzema kan vi godt sglemme. Mourinho har taget ham til sig, og dermed må vi ty til andre transfermuligheder en gang, når vi skal hente en ny angriber. For jeg har ikke mere tiltro til BBerbatov, når manden ikke engang gider at gøre en god figur i Preseason-kampe og ter sig som en bitch.

jQrgensen
05-08-2010, 14:12
Truppen mangler på nuværende tidspunkt to centrale midtbanespillere. Giggs og Scholes er jeg sikker på, at de er stoppet til næste år. Jeg mener, at der er to fantastiske afløsere i Ireland for Scholes og Özil for Giggs.
Hvis disse to blev hentet, så ville truppen væørkounkurrence dygtig og god nok til alle de turneringer, vi er med i. Så er kvaliteten i truppen også fantastisk. Så mangler vi bare at afskippe Berbatov, men det kan gøres til næste sæson.

Benzema kan vi godt sglemme. Mourinho har taget ham til sig, og dermed må vi ty til andre transfermuligheder en gang, når vi skal hente en ny angriber. For jeg har ikke mere tiltro til BBerbatov, når manden ikke engang gider at gøre en god figur i Preseason-kampe og ter sig som en bitch.

Jeg tror simpelthen ikke på at Ferguson vil hente 2 midtbanespillere.
Taget i betragtning af at truppen skal nedskærres til 25 spillere, er der alt for mange midtbane spillere med Özil og Ireland i truppen også
Özil, Ireland, Giggs, Scholes, Carrick, Fletcher, Anderson, Gibson, Cleverly og Hargreaves (Ja ved godt han er kronisk skadet - men skal tælles med)

Kasper United
05-08-2010, 14:17
Taget i betragtning af at truppen skal nedskærres til 25 spillere, er der alt for mange midtbane spillere med Özil og Ireland i truppen også
Özil, Ireland, Giggs, Scholes, Carrick, Fletcher, Anderson, Gibson, Cleverly og Hargreaves (Ja ved godt han er kronisk skadet - men skal tælles med)

Det kan da godt være, vi har mange spillere på midtbanen, men tjek lige kvaliteten. Det er ingen hemmelighed at Scholes og Giggs ikke er så stabile mere. Og som NtotheT skriver, så er det næsten sikkert, de stopper efter sæsonen, vi skal til at i gang med. Derudover er der Carrick, der blev skadet i går (ved ikke hvor lang tid) + han har spillet en meget svingende sæson. Fletcher har til gengæld været fremragende, mens Anderson har været skadet meget af sæsonen, Hargreaves spillet 16 min. eller sådan noget, Cleverly udlejet og Gibson utrolig svingende ligesom Carrick.

Af de midtbane spillere, vi har pt. er det kun Fletcher, der imo har været "god nok".

United-Allan33
05-08-2010, 14:18

Det var så dagens gode transfer nyhed... Vi har en angriber der er ikke kan klare sig på højeste niveau, hvorfor bytte ham ud med en anden, der heller ikke kan... Hvis vi skal have en angriber skal det være af højeste kvalitet, ikke en man satser på kan udvikle sig under Fergie.. slet ikke til den pris Benzema vil koste.. så kan man lige så godt satse på at Berbatov pludselig bliver super duper..

Lorensen
05-08-2010, 14:33
Jeg synes truppen er stærk nok som den ser ud nu. At vi ikke, forhåbentlig, ikke får flere tranfers at se i det her vindue, håber jeg betyder at vi oftere vil stille med den samme midtbane 2 eller, ja det lyder godt nok helt åndsvagt, 3 gange i streg. Når Evra kan spille samtlige kampe på en sæson, kan jeg ikke se hvorfor det er nødvendigt at stille med en ny midtbane hver gang.

Fletcher kan sagtens spille hver weekend, og ofte også i midtugen, og på pladsen ved siden af ham kan Cleverly, Scholes, Giggs, Anderson, Carrick og Gibson sagtens klare tjansen. Selvfølgelig kan flere af dem også vikariere for Fletcher, hvis han nu endelig skulle have brug for en pause.

NtotheT
05-08-2010, 14:42
Det var så dagens gode transfer nyhed... Vi har en angriber der er ikke kan klare sig på højeste niveau, hvorfor bytte ham ud med en anden... Hvis vi skal have en angriber skal det være af højeste kvalitet, ikke en man satser på kan udvikle sig under Fergie.. slet ikke til den pris Benzema vil koste.. så kan man lige så godt satse på at Berbatov pludselig bliver super duper..

Nu er Berbatov i en alder, hvor han burde gøre sig gældende. Især når han skal til at igang med sin 5. sæson i England, og han stadigvæk ikke har gjort sig gældende i United. Hans forfærdelige attitude hjælper heller ikke på det, når han er på banen. Jeg kan godt lide hans personlighed uden for banen, for han ytrer sig aldrig, men det er hans spil man bedømmer ham på, og her vakler han.

Mht. Benzema. Manden er et kæmpetalent, og ikke engang Kaka har gjort sig gældende i La Liga. Benzema har haft et dårligt år, og hvis det er sådan, man bedømmer spillere, hvorfor sælger vi så ikke bare halvdelen af holdet? Benzema er 22 år og har ufattelig meget udviklingspotentiale, i modsætning til Berbatov, som er 29 år nu og mangler det endelige gennembrud.

Jeg synes, det er for dårligt af Berbatov. Manden er en god fodboldspiller, men han .... ja, han har bare bevist, at ham og United er som to magnetnordpoler. Det går bare ikke.

MartinNielsen
05-08-2010, 14:42
3 Målmænd - Van der sar, Kuszczak, Amos
8 Forsvar - Ferdinand, Evra, Vidic, Evans, Smalling, O'Shea, Brown, Neville
10 Midtbane sillere - Carrick, Fletcher, Gibson, Scholes, Giggs, Valencia, Nani, Park, Anderson, Hargreaves
4 Angribere - Owen, Chicharito, Berbatov, Rooney

Spillere under 21 er tilgængelige uden at være registreret.
Derfor bliver der jo ikke hentet to spillere, der bliver højest hentet én, og så må vi antage at Hargreaves ikke kommer til at blive indlemmet i truppen?

Rafael - Fabio - Macheda - Obertan - Welbeck - Cleverly vil alle være tilgængelige uden at være registreret :)

NtotheT
05-08-2010, 14:44

Hvis de to hentes, så vil jeg straks sælge Gibson. Så er der plads til de to. Især når enten Hargo eller Andy ikke får PL-berettigelse i denne halve sæson. Og jeg synes bare ikke, at vi kan lade to så dygtige fodboldspillere som Özil og Ireland gå til andre klubber. Når Ferguson snakker så meget om, at der ikke er værdi på markedet, så håber jeg virkelig ikke, at han mener om Ireland og Özil. Özil til 12-15 mio. euro efter en så god VM ville normalt have kostet 30-35 mio. euro, og Ireland til 10. mio. pund. er også et fantastisk billigt køb.

robinho
05-08-2010, 15:14
Okay lad os så antage at offensiven er i orden.

Flere herinde skrev mange gange sidste sæson, hvor meget vi savnede hargreaves. Særdeles i europa.

Nu er han skadet i 100 år igen, og måske får vi aldrig gutten at se igen på acceptabelt niveau.

Kunne en erstatning for ham så komme på tale. Altså en klassisk defensiv midtbanemand.

jQrgensen
05-08-2010, 15:26
Hvis de to hentes, så vil jeg straks sælge Gibson. Så er der plads til de to. Især når enten Hargo eller Andy ikke får PL-berettigelse i denne halve sæson. Og jeg synes bare ikke, at vi kan lade to så dygtige fodboldspillere som Özil og Ireland gå til andre klubber. Når Ferguson snakker så meget om, at der ikke er værdi på markedet, så håber jeg virkelig ikke, at han mener om Ireland og Özil. Özil til 12-15 mio. euro efter en så god VM ville normalt have kostet 30-35 mio. euro, og Ireland til 10. mio. pund. er også et fantastisk billigt køb.

Misforstå mig ikke, vil gerne have begge til klubben, men tror ikke det sker. Ferguson må virkelig se noget skjult potentiale i Gibson eftersom han bliver brugt forholdsvis meget :(

United-Allan33
05-08-2010, 15:58
Nu er Berbatov i en alder, hvor han burde gøre sig gældende. Især når han skal til at igang med sin 5. sæson i England, og han stadigvæk ikke har gjort sig gældende i United. Hans forfærdelige attitude hjælper heller ikke på det, når han er på banen. Jeg kan godt lide hans personlighed uden for banen, for han ytrer sig aldrig, men det er hans spil man bedømmer ham på, og her vakler han.

Mht. Benzema. Manden er et kæmpetalent, og ikke engang Kaka har gjort sig gældende i La Liga. Benzema har haft et dårligt år, og hvis det er sådan, man bedømmer spillere, hvorfor sælger vi så ikke bare halvdelen af holdet? Benzema er 22 år og har ufattelig meget udviklingspotentiale, i modsætning til Berbatov, som er 29 år nu og mangler det endelige gennembrud.

Jeg synes, det er for dårligt af Berbatov. Manden er en god fodboldspiller, men han .... ja, han har bare bevist, at ham og United er som to magnetnordpoler. Det går bare ikke.

Hvor er det lige Benzema har vist noget?? hverken hos Real, eller på det franske landshold har han formået at vise noget af det kæmpe talent du snakker om han har.. Udfra hvad jeg så i Lyon tiden, har han bestemt talent, men så heller ikke mere.. I min verden ser jeg ikke nogen ung Rooney, Messi eller Ronaldo i ham.. Mindre kan selvfølgelig også gøre det, men til den pris det vil koste at hente Benzema, så er han altså ikke pengene værd.. Kan vi få ham til 15-20 mill. så kan vi snakke om det..

Kasper United
05-08-2010, 16:00

Flere herinde skrev mange gange sidste sæson, hvor meget vi savnede hargreaves. Særdeles i europa.

Nu er han skadet i 100 år igen, og måske får vi aldrig gutten at se igen på acceptabelt niveau.

Kunne en erstatning for ham så komme på tale. Altså en klassisk defensiv midtbanemand.

Tror også det bl.a. er derfor, at Lass Diarra er rygtet til klubben en del gange..
Der er dog også andre spændende spillere som Gago (der måske ryger billigt væk fra Real i transfervinduet) og Banega, hvor jeg især synes Banega ser spændende ud. Selvom han havde en defensiv rolle i Valencia sidste sæson, formåede han alligevel at være i toppen af assist listen. Mener han passer bedre ind i noget hårdere spil, som man finder i Premier League, da han tit laver mange frispark og trækker kort op af dommerens lomme. Synes La Liga er for "blød" for ham.
Han kunne være en god spiller at købe, da han er en hårdt kæmpende defensiv midt, men også kan lægge gode afleveringer og vigtigst af alt - har et klasse langskud!.. Minusset er måske, at han er lidt for uerfaren, da han kun er 22 år..

Kunne godt se ham som en erstatning i stedet for Gibson.

RAppel
05-08-2010, 17:27
http://www.bold.dk/nyt/Bristol-City-Vi-jagter-ogsaa-Messi

Det er sgu humor, he he. Tror dog ikke Owen skal nogen steder. Tror han får en fast plads på bænken i denne sæson.

NtotheT
05-08-2010, 17:38

Hvis Hargo bliver erklæret invalid, og vi så mister en mand på det, og Ferguson beslutter sig for at hente en ny en, så håber jeg, at han kigger i det franske. Her er der en spiller, som jeg har set nogle få kampe med, nemlig Etienne Capoue. Han er en stor gut, 189 cm. Han har en rigtig god teknik, han har en virkelig god boldføling. Han er arbejdsom, han har box-to-box egenskaber, og han er kun 20 år eller 21. Kan ikke lige huske det.

Han kunne i mine øjne være en god spiller at følge, for jeg synes, at vi mangler en nymoderne defensiv midt. Før i tiden var en ankermand, som bare var bolderobrer (Mascherano f.eks.) rigtig attraktive, men de er ikke fem potter pis værd, når du så har bolden og skal spille den rundt. Derfor håber jeg, at typer som Lassana Diarra, Etienne Capoue, Miguel Veloso (som nu er blevet solgt til Genoa) bliver hentet. Det er sådan en vi mangler. Hargo er lige denne type. En teknisk stærk, arbejdssom defensiv midt.

Misforstå mig ikke, vil gerne have begge til klubben, men tror ikke det sker. Ferguson må virkelig se noget skjult potentiale i Gibson eftersom han bliver brugt forholdsvis meget :(

Ja, Gibson må virkelig give den gas på træningsbanerne, når han ofte får chancen. Jeg håber virkelig ikke, at Gibson får pladsen foran en Cleverley f.eks.

Men vi skal også huske på, at vi har Matt James, Petrucci og Pogba, som nok snart banker på og får deres kampe i Carling Cup og måske bryder en af dem igennem og slår sig fast i 1. holdstruppen. Det ville være dejligt, hvis en af vores youngsters gjorde det.

Hvor er det lige Benzema har vist noget?? hverken hos Real, eller på det franske landshold har han formået at vise noget af det kæmpe talent du snakker om han har.. Udfra hvad jeg så i Lyon tiden, har han bestemt talent, men så heller ikke mere.. I min verden ser jeg ikke nogen ung Rooney, Messi eller Ronaldo i ham.. Mindre kan selvfølgelig også gøre det, men til den pris det vil koste at hente Benzema, så er han altså ikke pengene værd.. Kan vi få ham til 15-20 mill. så kan vi snakke om det..

Benzema i Lyon var fantastisk. Han var også god over for de store hold såsom os f.eks. Han var også god mod Barcelona, da de mødte dem. Manden kom bare til den forkerte klub på det forkerte tidspunkt. Hvis du ikke kan se talentet i Benzema, så synes jeg, at du får det svært fremover, hvis du skal spotte talent. Og jeg er sikker på, at hvis han kommer til en klub som vores, hvor alt er under styr under Ferguson og ikke et mediecirkus som Real Madrid nu er, så vil han få de rolige omstændigheder for at få ham til udvikle sig godt.

Man behøves heller ikke at være den nye Ronaldo, Messi og Rooney for at komme til United. De tre spillere er er nogle, som er så sjældne.

Benzema har bare nogle vanvittige spidskompetencer, når han er i form. Han er utrolig hurtig, driblestærk, sparker godt med begge ben, han er bevægelig og han er en klog angriber. Disse ville kun gavne United.

United-Allan33
05-08-2010, 18:19
Benzema i Lyon var fantastisk. Han var også god over for de store hold såsom os f.eks. Han var også god mod Barcelona, da de mødte dem. Manden kom bare til den forkerte klub på det forkerte tidspunkt. Hvis du ikke kan se talentet i Benzema, så synes jeg, at du får det svært fremover, hvis du skal spotte talent. Og jeg er sikker på, at hvis han kommer til en klub som vores, hvor alt er under styr under Ferguson og ikke et mediecirkus som Real Madrid nu er, så vil han få de rolige omstændigheder for at få ham til udvikle sig godt.

Man behøves heller ikke at være den nye Ronaldo, Messi og Rooney for at komme til United. De tre spillere er er nogle, som er så sjældne.

Benzema har bare nogle vanvittige spidskompetencer, når han er i form. Han er utrolig hurtig, driblestærk, sparker godt med begge ben, han er bevægelig og han er en klog angriber. Disse ville kun gavne United.

Jeg kan vel sige at det godt du ikke skal spotte talent for forskellige klubber!!!

men som jeg skrev, så kan jeg såmænd godt se at Benzema har talent, men ikke stort nok til at jeg vil give 30-35 mill for ham..

NtotheT
05-08-2010, 18:44
Jeg kan vel sige at det godt du ikke skal spotte talent for forskellige klubber!!!

men som jeg skrev, så kan jeg såmænd godt se at Benzema har talent, men ikke stort nok til at jeg vil give 30-35 mill for ham..

Tror heller ikke det beløb er det, der kræves for ham, hvis Real ville af med ham. Men han ville under alle omstændigheder pynte vores angreb. Hans kvaliteter ville blive dødbringende med Rooneys fandenivoldskhed og indpisken.

United-Allan33
05-08-2010, 19:38
Tror heller ikke det beløb er det, der kræves for ham, hvis Real ville af med ham. Men han ville under alle omstændigheder pynte vores angreb. Hans kvaliteter ville blive dødbringende med Rooneys fandenivoldskhed og indpisken.

Tjae det må tiden så vise, jeg vil ihvertfald indtil videre forholde mig til at han ikke har levet op til de skyhøje forventninger som du har til ham

Pils
05-08-2010, 20:05
Ifølge alle rygterne (hvis man nu kan stole på dem :)) ser det ud som om Welbeck er på vej til Sunderland og Cleverly på vej til Wigan/Bolton/Newcastle på lån. Hvis dette viser sig, at være sandt mon så ikke det peger i retning af en indkøb på midtbanen... Hvis ikke, ja så ser jeg ingen fornuft i at udleje især Cleverly.

Pils
05-08-2010, 20:15

Nu er det så også uhyggeligt svært at vise noget på det franske landshold, set over de sidste 2-3 år. Det hele har jo åbenbart været en stor børnehave og det hele blev styret af den største gøgler i Domenech. Jeg synes faktisk at Benzema var et af de meget få lyspunkter i det franske hold under Em08. I real gjorde han det vel egentligt ok indtil han blev skadet. Men man må så også konstatere, at han er oppe mod nogle fantastiske angribere i Ronaldo og Higuain. Og de to slår man ikke lige af.

Jeg er ligesom NtotheT fuldstændig overbevist om, at Benzema ville blive fantastisk for os. Han har altså nogle af de ting som vi står og mangler. Og vi skal ikke glemme, at han kun er 22 år og dermed langt fra er det færdige produkt.

Haslund
05-08-2010, 20:43
Tror også det bl.a. er derfor, at Lass Diarra er rygtet til klubben en del gange..
Der er dog også andre spændende spillere som Gago (der måske ryger billigt væk fra Real i transfervinduet) og Banega, hvor jeg især synes Banega ser spændende ud. Selvom han havde en defensiv rolle i Valencia sidste sæson, formåede han alligevel at være i toppen af assist listen. Mener han passer bedre ind i noget hårdere spil, som man finder i Premier League, da han tit laver mange frispark og trækker kort op af dommerens lomme. Synes La Liga er for "blød" for ham.
Han kunne være en god spiller at købe, da han er en hårdt kæmpende defensiv midt, men også kan lægge gode afleveringer og vigtigst af alt - har et klasse langskud!.. Minusset er måske, at han er lidt for uerfaren, da han kun er 22 år..

Kunne godt se ham som en erstatning i stedet for Gibson.

Jeg er helt enig i at Banega er en meget interessant spiller. Og noget af det bedste ved et køb af ham er, at eftersom han er meget komplet med styrker i både det offensive og defensive, så vil han meget vel også kunne fungere rigtig godt i en 2 mands midtbane. Måske ved siden af Fletcher.

NtotheT
05-08-2010, 20:45
Ifølge alle rygterne (hvis man nu kan stole på dem :)) ser det ud som om Welbeck er på vej til Sunderland og Cleverly på vej til Wigan/Bolton/Newcastle på lån. Hvis dette viser sig, at være sandt mon så ikke det peger i retning af en indkøb på midtbanen... Hvis ikke, ja så ser jeg ingen fornuft i at udleje især Cleverly.

Fedt, så skal vi ty os til Gibson. Behold nu Cleverley, Fergie. Alt andet er IMO totalt hjernedødt, når Anderson og Hargos tilstand for tiden er en lottokupon og Carricks skade kan koste ham en god sæson samt Giggs og Scholes aldre gør, at de ikke kan spille hele tiden. Vi er lidt fucked på den centrale midtbane lige pt., synes jeg.

MC86
05-08-2010, 21:05
Fedt, så skal vi ty os til Gibson. Behold nu Cleverley, Fergie. Alt andet er IMO totalt hjernedødt, når Anderson og Hargos tilstand for tiden er en lottokupon og Carricks skade kan koste ham en god sæson samt Giggs og Scholes aldre gør, at de ikke kan spille hele tiden. Vi er lidt fucked på den centrale midtbane lige pt., synes jeg.

Hvis det ender sådan så er vi nødt til at hente en central midtbane. Det andet er ikke holdbart til både CL,PL,liga cup og FA cup. Man kan jo også være uheldig at der kommer flere skader. Kom nu fergie. Hent en midtbane som vi kan bruge i start 11'eren.

dannigizmo
05-08-2010, 21:18
Årh, hold nu op med det konstante sortsyn. Det er da lige til at ødelægge humøret op til sæsonstart.

Vi klarede os i sidste sæson med nøjagtig de midtbanefolk, vi har nu. Vi blev nummer to i Premier League, vi nåede semifinalen i Champions League, vi vandt Liga Cuppen og røg så alt for hurtigt ud i FA Cuppen på en pinlig indsats imod Leeds. Så ringe er vores hold altså ikke, uanset hvor meget nogle af jer åbenbart gerne vil have det til at være.

Vi kan sagtens forstærke os på midtbanen, hvis Ireland eller Özil for det første har lyst til at komme til klubben, for det andet kan finde det niveau, de tidligere har vist. Men køber vi ikke nogen, er det altså ikke ensbetydende med, at vi ikke klarer os.

Argumenterne er, at Giggs og Scholes ikke kan spille hele tiden. Det kunne de heller ikke i sidste sæson, men det gik alligevel. Et andet argument er, at vi kan blive ramt af skader. Det blev vi sikkert også i sidste sæson, og der gik det også.

Et tredje argument er, at Carricks skade kan ødelægge en god sæson. Ja, det kan den vel, men hvem siger, at den gør det? Det er virkelig "glasset halvt tomt" herinde for tiden, og det er simpelthen så trættende.

Prøv dog at vende situationen på hovedet. Vi var med helt fremme sidste sæson. Hvorfor skulle vi ikke være det igen? Vi har fået en ny angriber, der ser ud til, at han kan bidrage foran. Så vil det være fedt, hvis vi køber en ny midtbane. Men det behøver ikke være klubbens undergang, hvis vi ikke gør det.

Som en stor poet engang sagde; op med humøret. Ja, op med en pilsner.

MC86
05-08-2010, 21:31
Årh, hold nu op med det konstante sortsyn. Det er da lige til at ødelægge humøret op til sæsonstart.

Vi klarede os i sidste sæson med nøjagtig de midtbanefolk, vi har nu. Vi blev nummer to i Premier League, vi nåede semifinalen i Champions League, vi vandt Liga Cuppen og røg så alt for hurtigt ud i FA Cuppen på en pinlig indsats imod Leeds. Så ringe er vores hold altså ikke, uanset hvor meget nogle af jer åbenbart gerne vil have det til at være.

Vi kan sagtens forstærke os på midtbanen, hvis Ireland eller Özil for det første har lyst til at komme til klubben, for det andet kan finde det niveau, de tidligere har vist. Men køber vi ikke nogen, er det altså ikke ensbetydende med, at vi ikke klarer os.

Argumenterne er, at Giggs og Scholes ikke kan spille hele tiden. Det kunne de heller ikke i sidste sæson, men det gik alligevel. Et andet argument er, at vi kan blive ramt af skader. Det blev vi sikkert også i sidste sæson, og der gik det også.

Et tredje argument er, at Carricks skade kan ødelægge en god sæson. Ja, det kan den vel, men hvem siger, at den gør det? Det er virkelig "glasset halvt tomt" herinde for tiden, og det er simpelthen så trættende.

Prøv dog at vende situationen på hovedet. Vi var med helt fremme sidste sæson. Hvorfor skulle vi ikke være det igen? Vi har fået en ny angriber, der ser ud til, at han kan bidrage foran. Så vil det være fedt, hvis vi køber en ny midtbane. Men det behøver ikke være klubbens undergang, hvis vi ikke gør det.

Ja, men sidste sæson var sku heller ikke en godkendt sæson. Vi vandt kun anders and cup. Det var tydeligt vi manglede en midtbanespiller med mål i. En som kunne bidrage med noget kreativt. Angrebet og forsvaret er som det skal være. Især med Chicharito i den for han viser nu. Men holder stadig på vi skal hente en midtbane-spiller.

Som det ser ud nu skal vi ikke rende ind i de skader som vi har gjort de sidste 2 sæsoner. Ved godt det mest har været i bagkæden, men det kunne jo også ske på midtbanen. Synes ikke Gibson har det niveau der skal til for at spille for verdens bedste klub.

Men det er mit syn på det. Du har dit. Sådan er vi sku så forskellige.....

RAppel
05-08-2010, 21:31
Helt enig med dig dannigizmo. Ingen grund til at være sortseer. Vi skal da lige have spillet en kamp eller 20 før vi kan udlede noget...

Flax_Generous
05-08-2010, 21:32
Enig med dig. Men vi nåede nu ikke helt til semifinalen sidste år... Ikke at det var vores midtbanes skyld.

Derudover mener jeg, at vi godt kan forvente, at Carrick (og måske Anderson?) ligefrem får et bedre år i år. Carrick er en god spiller, som tidligere har bidraget mere og stadig kan bidrage mere - så det er ikke helt hen i vejret at forvente dette.

Jev
05-08-2010, 21:33

Amen to that. Pessimismen er voldsomt trættende.

Men ... vi nåede altså ikke semifinalen i CL. Krise.

Og som en lille tilføjelse vil jeg bare nævne, at jeg begynder at fornemme, at der er tyngde i Özil-rygterne. Han ville godt nok ikke løse vores påståede problemer på den centrale midtbane, men om ikke andet give os flere strenge at spille på (eller rettere én streng mere), idet vi med ham kan spille 4-2-3-1.

NtotheT
05-08-2010, 21:56
@ Dannigizmo.

Det er ikke for at være sorteper, generelt prøver jeg at være optimistisk, men med Hargo, Anderson og Carrick ude med skader - og Gud ved, hvilken tilstand de vender tilbage i, især Hargo og Andy - jamen, så har vi bare ikke spillere nok til at spille 60 kampe om året. Det er mere det, ejg tænker på. Og når de resterende spiller ikke kan spille alle kampene, og en af dem ikke har niveauet, så synes jeg, at vi er alt for tynde.

Sidste sæson var acceptabel, når vi lige havde solgt vores bedste matchwinner gang på gang og en anden spiller, som scorede vigtige mål. Men vi kan stille os tilfreds med det igen.

KennyN
05-08-2010, 22:10
Helt enig med Danni. Det er så deprimerende at læse den ene dommedags profeti efter den anden herinde. Blot fordi vi ikke har brugt kassen denne sommer, en spiller er skadet, eller Ferguson vælger en spiller fremfor en anden. Men som flere siger, så gik det vel ikke så ringe sidste sæson. Og har vi ikke en enkelt gang eller to, set Ferguson have ret godt styr på hvad han render og laver..

Og selvfølgelig var sidste sæson da godkendt. Kan slet ikke forstå man kan sige andet, og kalde det en fiasko at vi kun vandt Carling Cuppen. Det er sku for forkælet. Jo, jeg ville da elske hvis vi havde vundet PL og CL samt FA Cuppen også. Men hey, det er sku ikke muligt at vinde samtlige kampe og titler hvert år. Det er vist ikke mange klubber der kan præstere dette.
Der er trods alt andre klubber i toppen af Europa og Premier League, som er stærke. Og så kan det være småting der afgør en kamp i løbet af sæsonen. Så nej, det er slet ikke så skidt i United.. Ikke hvis jeg skulle sige det.!

schousboe9
05-08-2010, 22:32
Jeg er enig. Vi er ikke ligefrem voldsomt stærkt besat på midtbanen i forvejen. Så hvis vi udlejer Cleverly uden at hente en ny ind forstår jeg det ikke helt.
Hvis vi henter en ny midtbane ind nu, har vi mere eller mindre afskrevet enten Gibson, Anderson eller Hargreaves, med sidstnævnte som den mest sandsynlige. Ikke at vi ikke godt kunne bruge en mand mere, men det er ikke livsnødvendigt, som jeg ser det. Jeg synes, vi er fint dækket ind:

VDS, Kuszczak, Amos, O'Shea
Rafael, Rio, Vida, Evra, Neville, O'Shea, Brown, Fabio, Evans, Smalling, De Laet
Valle, Nani, Anderson, Carrick, Fletcher, Scholes, Giggs, Obertan, Park, Gibson, O'Shea (og Hargreaves)
Rooney, Hernandez, Owen, Berbatov, Macheda, Diouf, Welbeck, O'Shea

Så ryger et par af angriberne nok på lån, men stadigvæk? Vi rammes jo ikke af samme skadesomfang igen! (7-9-13)

Stente
05-08-2010, 22:32
Er glad for at jeg ikke er den eneste der er ved at være småirritereret over de forvildede sjæle der konstant maler fanden på væggen og forventer indkøb i en stil som kun Shitty og Circus Madrid kan præstere..

De konstante udmeldinger om at SAF er røven af en zebra hvis ikke han henter "dén og dén og dén og lader ham og ham og ham blive hjemme fra lån" er også lige til at stikke derop hvor solen aldrig skinner!!

Ahh, al den galde man kan samle sammen!

Donnichlas
05-08-2010, 22:34
Godt skrevet.. Alt for mange har allerede opgivet håbet om noget som helst, i den her sæson..

Sagen er den, at vi har bedre midler end sidste sæson.
Sidste sæson snakkede alle om vores angreb, ikke om midtbanen.. Og Scholes og giggs kan altså godt klare en del kampe i år også. Og selvom folk elsker at hade ham, så er gibson også midtbane, og han er en udmærket spiller som stadig udvikler sig.
Han fik sin debutsæson sidste sæson (Ellers så har jeg misset den, kan ske) og hvad mere forventer vi? en spiller som faktisk kom ind, og leverede mål og assist? godt være han ikke havde 30 gode kampe, men altså.. han har et højt topniveau, vi så det mange gange som eksempelvis mod bayern, måske bliver han endnu mere stabil i den her sæson, og så kan han altså godt blive en god mand ved siden af fletcher.

Og sidste sæson spillede vi ofte med 5 midtbaner, og med vores forbedrede angrebssituation, må vi forvente at spille med 2 angribere. Det gør at vi faktisk kun skal bruge 2(!) midtbane folk som kan give den gas af gangen, Nani/Valencia/park skal nok tage sig af kanterne. Fletcher er selvskreven, så har vi Giggs/Scholes/Gibson/Carrick og nok anderson om nogle måneder. til 2 positioner.
Ozil ville forstærke os ja, men jeg føler vi har truppen til at vinde det hele uden dem. Vi har et hold som er mere sammenspillet end noget andet i prl. og måske i verden..

Pils
05-08-2010, 22:37

Jeg synes som sådan at sidste sæson var ganske accetabel. Men der er vel kun ganske få af os der ikke mener, at vores midtbane mangler noget kreativt. Selvfølgelig kan Giggs og Scholes da spille vigtige roller i vores kommende sæson. Men når alle nu siger: "Vores unge har klaret det rigtigt godt og har fået et år mere på bagen". Ja så må vi ikke glemme, at det har vores rutinerede spillere altså også fået. Det er sgu begrænset hvor mange gange de kan få deres "anden ungdom".

Jeg synes selv, at jeg altid prøver at anskue tingene positivt. Men man er altså også nødt til at se kritisk på tingene nogle gange. Og lige pt har vi en central midtbane hvor Fletcher overskygger alle.
Carricks skade er forhåbentlig ikke for alvorlig, så han kan være hurtigt tilbage. Men nu har han altså spille 1.5-2 sæsoner langt under niveau, så spørgsmålet er om han kan hive sig op igen.

Anderson er skadet indtil September, men hvilken forfatning kommer han tilbage i.

Det helt store minus ved ikke at have en midtbane som scorer en del mål er, at vi lægger et voldsomt pres på især Rooney. Forhåbentlig har vi i Hernandez fået endnu en angriber som kan finde vej til målet.

Tilbage til midtbanen så synes jeg, at vi i sidste sæson så at vi havde meget svært ved, at nedbryde ret mange af vores modstandere (både ude og hjemme) da vores midtbane ikke kunne skabe det fornødne pres hele tiden. Mange gange var det enkeltmands præstationer fra især Rooney, men også Valencia og sidst på sæsonen også Nani som reddede os.

Og som en lille tilføjelse vil jeg bare nævne, at jeg begynder at fornemme, at der er tyngde i Özil-rygterne. Han ville godt nok ikke løse vores påståede problemer på den centrale midtbane, men om ikke andet give os flere strenge at spille på (eller rettere én streng mere), idet vi med ham kan spille 4-2-3-1.

Hvis han ikke løser nogle af vores mangler, hvorfor i alverden skal vi så bruge penge på ham?

Broberry
05-08-2010, 22:39
Jeg ved ikke om jeg synes, at vi decideret skuffede i sidste sæson, som nogle herinde mener. Man kunne selvfølgelig godt have håbet på lidt mere end en kvartfinale i CL, taget de forrige års CL præstationer i betragtning. Ligaen kan vi ikke vinde hvert år, sådan er det bare. I FA cuppen ramte vi bare ikke dagen og måtte lide et pinligt nederlag til Leeds, men det sker altså også for andre af Europas absolutte topklubber, eks. Real Madrid.

Jeg tror alt i alt, at man bare havde "for høje" forventninger omkring trofæer, taget de sidste 3 sæsoner i betragtning :)

Så skal det også lige nævnes, at vi trods alt, skulle lukke hullet efter verdens bedste spiller, uden at hente forstærkninger. Ronaldo reddede os evigt og altid på den ene eller anden måde.

Fin sæson i mine øjne, og jeg er 98% sikker på, at vi nok skal hente trofæer hjem i næste sæson.

Pils
05-08-2010, 22:43
Er glad for at jeg ikke er den eneste der er ved at være småirritereret over de forvildede sjæle der konstant maler fanden på væggen og forventer indkøb i en stil som kun Shitty og Circus Madrid kan præstere..
De konstante udmeldinger om at SAF er røven af en zebra hvis ikke han henter "dén og dén og dén og lader ham og ham og ham blive hjemme fra lån" er også lige til at stikke derop hvor solen aldrig skinner!!

Det er der altså ingen som har skrevet. Så den må stå for din egen regning.

Og selvom folk elsker at hade ham, så er gibson også midtbane, og han er en udmærket spiller som stadig udvikler sig.
Han fik sin debutsæson sidste sæson (Ellers så har jeg misset den, kan ske) og hvad mere forventer vi? en spiller som faktisk kom ind, og leverede mål og assist? godt være han ikke havde 30 gode kampe, men altså.. han har et højt topniveau, vi så det mange gange som eksempelvis mod bayern, måske bliver han endnu mere stabil i den her sæson, og så kan han altså godt blive en god mand ved siden af fletcher.

Det kan han da helt sikkert. Men i mine øjne skriger den centrale midtbane i så fald på kreativitet.
Stiller vi op med Gibson og Fletcher, ja så er presset på Nani, Valencia og Rooney enormt stort. For hvordan skal vi åbne de utrolig kompakte hold som bare parkerer bussen foran deres eget mål.

Donnichlas
05-08-2010, 22:50
Der er gibson altså en vigtig brik. Jeg tror at alle hold i england, ved hvilket skud gibson gemmer på, det vil tvinge dem til at komme lidt længere frem, så han ikke får lov at affyre en kanon.
Det vil skabe plads længere fremme, hvor en hurtigt aflevering kan give fatal plads til vores angreb.
Jeg tror meget på gibson, og tror han kan være nøglen, i kommende sæson.

For mig har han united fighterånd, og en tro på sig selv, som få andre af vores midtbanespillere.

MC86
05-08-2010, 22:56
Helt enig med Danni. Det er så deprimerende at læse den ene dommedags profeti efter den anden herinde. Blot fordi vi ikke har brugt kassen denne sommer, en spiller er skadet, eller Ferguson vælger en spiller fremfor en anden. Men som flere siger, så gik det vel ikke så ringe sidste sæson. Og har vi ikke en enkelt gang eller to, set Ferguson have ret godt styr på hvad han render og laver..

Og selvfølgelig var sidste sæson da godkendt. Kan slet ikke forstå man kan sige andet, og kalde det en fiasko at vi kun vandt Carling Cuppen. Det er sku for forkælet. Jo, jeg ville da elske hvis vi havde vundet PL og CL samt FA Cuppen også. Men hey, det er sku ikke muligt at vinde samtlige kampe og titler hvert år. Det er vist ikke mange klubber der kan præstere dette.
Der er trods alt andre klubber i toppen af Europa og Premier League, som er stærke. Og så kan det være småting der afgør en kamp i løbet af sæsonen. Så nej, det er slet ikke så skidt i United.. Ikke hvis jeg skulle sige det.!

Det er ikke noget med vi ikke har brugt kassen. Det behøver vi skam heller ikke gøre. Mener bare vi har brug for en kreativ midtbane. Når Hargreaves og Anderson kommer tilbage, så er det jo ikke i topform. Der går længe inden de er det.

Pils
05-08-2010, 23:05
Der er gibson altså en vigtig brik. Jeg tror at alle hold i england, ved hvilket skud gibson gemmer på, det vil tvinge dem til at komme lidt længere frem, så han ikke får lov at affyre en kanon.
Det vil skabe plads længere fremme, hvor en hurtigt aflevering kan give fatal plads til vores angreb.

For mig har han united fighterånd, og en tro på sig selv, som få andre af vores midtbanespillere.

Han skal jo tro på sig selv. Ingen andre gør det :) Nej spøg til side. Ja Gibson har et framragende skud. Men som jeg og andre har skrevet før, så er hans teknik, blik for spillet samt afleveringer så langt ikke gode nok. Han taber simpelthen alt alt for mange bolde når han presses. Dette stiller utroligt store krav til Fletcher som skal være ekstra opmærksom på dette.

NtotheT
05-08-2010, 23:32

Der er ingen, der har skrevet, at de vil have have 10 nye spillere, hvor to af dem er Messi og Ronaldo. Nu må du lige. Vi diskuterer, at vores midtbane alt for hurtig kan blive for tynd. Jeg ved ikke med dig, men i en 4-3-3, hvor midtbanen er Fletcher, Gibson og Park mod Barcelona, så ville jeg have et hjerteslag på 347 i millisekundet. Selvfølgelig kan alt ske i fodbold, hvor Gibson på dagen bomber 4 langskudsmål ind, Park neutraliserer både Iniesta og Xavi alene. Overdrivelse fremmer forståelsen, men sådan en midtbane mod topeliten vil ikke være holdbar. Især ikke, når Gibsons talent ikke er stort nok.

Godt skrevet.. Alt for mange har allerede opgivet håbet om noget som helst, i den her sæson..

Sagen er den, at vi har bedre midler end sidste sæson.
Sidste sæson snakkede alle om vores angreb, ikke om midtbanen.. Og Scholes og giggs kan altså godt klare en del kampe i år også. Og selvom folk elsker at hade ham, så er gibson også midtbane, og han er en udmærket spiller som stadig udvikler sig.

Og sidste sæson spillede vi ofte med 5 midtbaner, og med vores forbedrede angrebssituation, må vi forvente at spille med 2 angribere. Det gør at vi faktisk kun skal bruge 2(!) midtbane folk som kan give den gas af gangen, Nani/Valencia/park skal nok tage sig af kanterne. Fletcher er selvskreven, så har vi Giggs/Scholes/Gibson/Carrick og nok anderson om nogle måneder. til 2 positioner.
Ozil ville forstærke os ja, men jeg føler vi har truppen til at vinde det hele uden dem. Vi har et hold som er mere sammenspillet end noget andet i prl. og måske i verden..

Vi forventer en midtbanespiller, som kan give holdet noget ro, og ikke en, der taber bolden selv i de mest afslappede situationer eller spiller bolden lige i fødderne på en Wesley Sneijder eller Lampard i en afgørende kamp.

Selv i vores kamp mod Chivas, var Gibson ikke engang god. Det er mod et alment fodboldhold - så hvad fanden bliver det ikke til, når modstanderne er endnu bedre? Manden ejer ikke rolighed, overblik og boldomgang. Hans teknik er direkte forfærdelig.

Jeg kan desværre ikke stautere et eksempel fra en kamp, da jeg ikke kan huske, hvem det var i mod, men der var 2-3 gange, hvor Gibson helt uprovokeret spillede til en modstander. Så var der også en anden gang, hvor det tog ham 9 krige og 6 måneder før han vendte om, og da han gjorde det, blev bolden erobret og det gav en kæmpe mulighed for modstanderen at score.

Jeg mindes ikke en midtbanespiller med så en dårlig teknik og boldomgang som Gibson i mit liv som United-fans. Nicky Butt og Liam Miller er Herkules, hvis man sætter dem op i mod Gibson.

NtotheT
05-08-2010, 23:46
Det seneste rygte. Tror ikke en skid på det.

Hvis Manchester United ikke får fat i Mesut Özil, vil de forsøge sig med Hamburgs Piotr Trochowski. (caughtoffside.com)

Jeg tror, der er større chance for, at jeg får et blowjob af Megan Fox og Jessica Alba samtidig ved første øjekast på et diskotek i Varde, end at United skulle interessere sig for Trochowski.

MC86
06-08-2010, 00:05
Der er ingen, der har skrevet, at de vil have have 10 nye spillere, hvor to af dem er Messi og Ronaldo. Nu må du lige. Vi diskuterer, at vores midtbane alt for hurtig kan blive for tynd. Jeg ved ikke med dig, men i en 4-3-3, hvor midtbanen er Fletcher, Gibson og Park mod Barcelona, så ville jeg have et hjerteslag på 347 i millisekundet. Selvfølgelig kan alt ske i fodbold, hvor Gibson på dagen bomber 4 langskudsmål ind, Park neutraliserer både Iniesta og Xavi alene. Overdrivelse fremmer forståelsen, men sådan en midtbane mod topeliten vil ikke være holdbar. Især ikke, når Gibsons talent ikke er stort nok.

Vi forventer en midtbanespiller, som kan give holdet noget ro, og ikke en, der taber bolden selv i de mest afslappede situationer eller spiller bolden lige i fødderne på en Wesley Sneijder eller Lampard i en afgørende kamp.

Selv i vores kamp mod Chivas, var Gibson ikke engang god. Det er mod et alment fodboldhold - så hvad fanden bliver det ikke til, når modstanderne er endnu bedre? Manden ejer ikke rolighed, overblik og boldomgang. Hans teknik er direkte forfærdelig.

Jeg kan desværre ikke stautere et eksempel fra en kamp, da jeg ikke kan huske, hvem det var i mod, men der var 2-3 gange, hvor Gibson helt uprovokeret spillede til en modstander. Så var der også en anden gang, hvor det tog ham 9 krige og 6 måneder før han vendte om, og da han gjorde det, blev bolden erobret og det gav en kæmpe mulighed for modstanderen at score.

Jeg mindes ikke en midtbanespiller med så en dårlig teknik og boldomgang som Gibson i mit liv som United-fans. Nicky Butt og Liam Miller er Herkules, hvis man sætter dem op i mod Gibson.

Jeg kan ikke være mere enig. Folk er trætte af nogle herinde ønsker en ny spiller. (heriblandt mig). Jeg er træt af og høre på folk der siger man er forkælet pga man forventer der kommer en forstærkning. Forventer ikke vi bruger kassen som Barcelona,City og Real. Det har vi slet ikke brug for. Jeg mener det er vigtigt vi får en ny midtbane spiller som kan være med til at åbne forsvare op, og sætte noget tempo i spillet. Synes ikke man er forkælet fordi man forventer vi henter en midtbane spiller som vi iøvrigt har meget brug for. Skal vi op mod større hold så er Gibson jo nærmest mere med til at ødelægge det, frem for at gavne det. Han mister for mange nemme bolde, og er alt for langsom i vendingerne. Han har et super skud, men mere har han vist heller ikk. og det mener jeg ikke er nok, hvis man skal spille for Man Utd.

jmyrini
06-08-2010, 00:48

Jeg tror aldrig nogensinde jeg har oplevet at være så uenig i noget indlæg, som ovenstående.

At nogen kan få øje på, at Gibson skal være nøglen i kommende sæson må være fodbold for videregående, for det kan jeg sgu da ikke få øje på. I aller aller bedste konsekvens kan han være yderste mandat på bænken, men jeg så langt hellere, at en Cleverley blev brugt (for sent nu) eller en forstækning købt (usandsyneligt).

RAppel
06-08-2010, 09:31
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1300677/Manchester-United-face-battle-sign-Anders-Lindegaard.html?ITO=1490

Sir Alex Ferguson has his sights on the Aalesund star as a potential successor to Edwin van der Sar, who will be 40 in October.

Hvis vi signer Lindegaard for at afløse VDS er alle udtalelserne om at "vi har nok penge", "vi behøver ikke nogen" og hvad de ellers finder på lige til at lukke op og skide i. Det er jo ligesom at sammenligne en skruetvinge med et kongen af danmark bolche!

Hald
06-08-2010, 09:32
Jeg tror aldrig nogensinde jeg har oplevet at være så uenig i noget indlæg, som ovenstående.

At nogen kan få øje på, at Gibson skal være nøglen i kommende sæson må være fodbold for videregående, for det kan jeg sgu da ikke få øje på. I aller aller bedste konsekvens kan han være yderste mandat på bænken, men jeg så langt hellere, at en Cleverley blev brugt (for sent nu) eller en forstækning købt (usandsyneligt).

Så er det jeg tænker, hvor meget har du set til Cleverley, han har jo slet ikke samme erfaring med førsteholds fodbold som Gibson, han har haft et rigtigt godt leje ophold i Watford, mens Gibson har spillet flere gode kampe i PL såvel som i CHL. Og scoret flere gode mål, selvfølgelig er Cleverley et kæmpe talent, men ligefrem at bruge ham istedet for Gibson i den nye sæson ville være hjernedødt !

Hald
06-08-2010, 09:34
[QUOTE=RAppel;190947]http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1300677/Manchester-United-face-battle-sign-Anders-Lindegaard.html?ITO=1490

Hvis vi signer Lindegaard for at afløse VDS er alle udtalelserne om at "vi har nok penge", "vi behøver ikke nogen" og hvad de ellers finder på lige til at lukke op og skide i. Det er jo ligesom at sammenligne en skruetvinge med et kongen af danmark bolche!

Sådan havde du sikkert også sagt hvis du kunne huske dengang vi signede Schmeichel ?

United-Allan33
06-08-2010, 09:51
Jeg synes det så fedt at se hvor meget tillid folk herinder har til Ferguson.. Det er squ underligt at han ikke er blevet fyret og erstattet af nogen af brugerne her på Old Trafford.dk..

Hvad er det for en gang ævl om at vores sæson sidste år ikke var godkendt?? Selvfølgelig var den det.. Selvom vi er United har vi IKKE krav på at vinde hver turnering vi deltager i.. Vi tabte PL med 1 point til Chelsea og røg ud af CL fordi vores alle sammens Brasilianer tabte hovedet..

Vi havde sagt farvel til verdens bedste spiller, og sagt farvel til 5 liga mål, og læser man tilbage, så var samme folk som nu tuder op om mislykket sæson, hurtig ude at afskrive os, og at vi skulle være glade hvis vi havde noget at spille om i April mdr..

Vi var ramt af en skades epedimi ikke set siden pesten hærgede Europa, alligevel endte vi kun 1 point efter Chelsea. Vi spillede til tider bedre fodbold end vi havde gjort sæsonen før, hvor vi havde Ronaldo og 5 liga mål med..

Og nu er fergie ved at falde af på den, fordi han ikke køber nye spillere, eller hvis Rooney bliver skadet, skal vi til at spille om midterplaceringer i bedste fald.. Vi er United, vi skal nok klare os med eller uden ny indkøb.. Tror alle er klar over at det ikke vil skade United hvis vi henter en offensiv midt, men det er ved at være pinligt at se hvordan folk tuder over de manglende indkøb...

Hvis Fergie mener at Gibson er manden der kan tage os turen op over Chelsea, så har jeg tillid til ham, det har tiden siden 80erne lært mig.. Jeg tror mere på hvad Fergie siger om Gibson, end hvad selv udnævnte managers mener om Gibson, han havde ikke spillet for United hvis han kun kan skyde og ikke kunne begå sig blandt de bedste..

RAppel
06-08-2010, 09:52
[QUOTE=RAppel;190947]http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1300677/Manchester-United-face-battle-sign-Anders-Lindegaard.html?ITO=1490

Sådan havde du sikkert også sagt hvis du kunne huske dengang vi signede Schmeichel ?

Du kan da vel seriøst ikke mene, at du vil være tilfreds med Lindegaard som afløser for VDS?

Hvorfor skulle jeg tænke sådan dengang vi hentede Schmeichel? Han vandt 4 ud af 5 mulige mesterskaber med Brøndby, han blev stemt ind som den 10. bedste målmand i verden i 1991 hvorefter vi købte ham. Hvad kan Lindegaard præstere? En plads som andenmålmand for OB og et mesterskab med Aalesund?

RuudVanNissetøj
06-08-2010, 10:09
Hvis Fergie mener at Gibson er manden der kan tage os turen op over Chelsea, så har jeg tillid til ham, det har tiden siden 80erne lært mig.. Jeg tror mere på hvad Fergie siger om Gibson, end hvad selv udnævnte managers mener om Gibson, han havde ikke spillet for United hvis han kun kan skyde og ikke kunne begå sig blandt de bedste..

Tak...er bestemt enig. Forstår ikke den store modstand mod Gibson. Han er et projekt - på samme niveau som Fletcher, der langtfra var heldig i hver kamp som Gibson. Jeg kan endda huske, at jeg så mere kvalitete og fremtid i Kieran Richardson end Fletcher en gang.....gud bevare mig!!

Gibson skal bruge et par sæsoner, indlemmes stille og roligt og få den fornødne tillid m.m. Gibson har kvaliteter, han er vores egen og han er trofast og loyal. Hvad mere kan man ønske sig ? Han er ikke i start 11, men er en god indskifter/indhopper på nuværende tidspunkt. Hvorfor hulen så sælge ham ?

Og ja, jeg stoler også på Ferguson. På en eller anden måde ønsker jeg næsten, at vi ikke henter flere. Tager PL og griner op i ansigterne på Man Citys "Vi køber alt der rører sig koncept".

Vigtigst for mig er bare, at vores forsvar forbliver indtagt og ikke skadet som det helvede vi var igennem sidste år. Så skal det nok gå.

schousboe9
06-08-2010, 10:17

Det er sku højsæson for galdeudbrud herinde, hva'!? :D

Joke aside, jeg quoter kun ovenstående, fordi jeg er rørende enig i alt det andet. Jeg er som sådan også enig i ovenstående, men jeg hører utvivlsomt til blandt dem, som mener, at der virkelig er plads til forbedring i Gibsons spil. Det er muligt, at han har niveauet, da han ellers ikke ville være på kontrakt i United, men omvendt har vi andre jo også ret, når han langt fra spiller hver gang.

At Ferguson roser en af sine spillere skal man jo som regel tage med et gran salt. Det betyder ikke nødvendigvis, at vedkommende er klubbens fremtid. Verón var jo også en "f***ing great player".

United-Allan33
06-08-2010, 10:32
Det er sku højsæson for galdeudbrud herinde, hva'!? :D

Joke aside, jeg quoter kun ovenstående, fordi jeg er rørende enig i alt det andet. Jeg er som sådan også enig i ovenstående, men jeg hører utvivlsomt til blandt dem, som mener, at der virkelig er plads til forbedring i Gibsons spil. Det er muligt, at han har niveauet, da han ellers ikke ville være på kontrakt i United, men omvendt har vi andre jo også ret, når han langt fra spiller hver gang.

At Ferguson roser en af sine spillere skal man jo som regel tage med et gran salt. Det betyder ikke nødvendigvis, at vedkommende er klubbens fremtid. Verón var jo også en "f***ing great player".

Jeg er enig, og mener da også Gibson sagtens kan forbedre sig, og at han nok ikke hører til blandt de 11 bedste, men jeg mener når Fergie bruger ham, så er det fordi han har visse kvaliteter, og ikke er den Serie 6 spiller, som mange kloge hoveder her på OT mener at vide at han er.. Og hvis Fergie mene at se noget godt i ham, så ser jeg ingen grund til at tvivle på Fergie..

Det var heller ikke så meget ud fra Fergies udtalelser jeg bragte Gibson på banen, da Fergie jo aldrig ville gå ud i pressen at svine en spiller, men mere det at han fik så meget spilletid i sidste sæson..

Niko
06-08-2010, 11:33
Gibsons tid skal nok komme, syntes han var rigtig go imod Bayern hvor han imponerede mig meget. håber på vi henter en kreativ midt, hvilket helt sikkert stadig kan nå at lade sig gøre, vinduet er stadig åbent. Men gør vi ikke så går det skam nok alligevel, regner med vi 7-9-13 kan undgå et skadeshelvede, af samme omfang som sidste år, og så håber jeg at denne sæson kan blive gennembrudet for Anderson, og at Nani og Valencia fortsætter de gode takter fra sidste sæson, Carrick må også gerne komme helt op i omdrejninger igen, så syntes jeg sku det ser fint ud. vi har en fornuftig bredde i truppen en go blanding af talent og rutine, og en snu mand på bænken jeg tror sku på endnu en go sæson for vores vedkommende! ;)

schousboe9
06-08-2010, 13:27
Hvor mange har fulgt Anders Lindegaard i Aalesund, siden man tilsyneladende bare ved, at han sutter de helt store kartofler? Er det den sædvanlige jantelov, der gør, at danske spillere bare ikke kan tænkes at begå sig i en storklub som United eller er det fordi han blev solgt pga. manglende rutine i OB og derfor heller ikke er god nok nu?

Jeg har ikke selv fulgt ham i Norge, jeg ville selv spærre øjnene noget op, hvis vi hentede ham, og jeg ville i dén grad undre mig, men jeg har så absolut ingen grund til at tro, at manden ikke har talent. Hvor mange gange skal det snart bevises, at bare fordi alle vi eksperter ikke kender det mindste til spilleren, behøver han ikke nødvendigvis være uduelig?

Jeg behøver vel ikke bringe ham mexicaneren på banen? Eller ham kendte vi måske alt til?

jmyrini
06-08-2010, 13:29
Så er det jeg tænker, hvor meget har du set til Cleverley, han har jo slet ikke samme erfaring med førsteholds fodbold som Gibson, han har haft et rigtigt godt leje ophold i Watford, mens Gibson har spillet flere gode kampe i PL såvel som i CHL. Og scoret flere gode mål, selvfølgelig er Cleverley et kæmpe talent, men ligefrem at bruge ham istedet for Gibson i den nye sæson ville være hjernedødt !

Ca. lige så meget som Gibson... Dog er jeg af den overbevisning, at det er brugen Gibson, som er hjernedødt.

Det er ved at komme til, at det ikke er tilladt at have en anden mening en SAF, men nu er det nu engang sådan, at det har jeg - og endda uden at have ambitioner om at være træner i Man Utd eller noget, som nogen endda proklamerer. Dårlig stil, jeg ved det godt, men det må jeg så bare lære at leve med :titte:

Jeg kan ikke få mig selv til at forstå, hvorfor nogle brugere skal sammenligne Gibson med Fletcher. OK, Fletcher var udskældt til tider, men han viste laaangt større potentiale end Gibson gør. Og Gibson er altså ikke en knægt længere. IMO, så ligner Gibson langt hellere en Liam Miller og er langt værre end en Kleberson.... som iøvrigt SAF også bragte til klubben og brugte i flere kampe end Gibson.

United-Allan33
06-08-2010, 13:54
Hvor mange har fulgt Anders Lindegaard i Aalesund, siden man tilsyneladende bare ved, at han sutter de helt store kartofler? Er det den sædvanlige jantelov, der gør, at danske spillere bare ikke kan tænkes at begå sig i en storklub som United eller er det fordi han blev solgt pga. manglende rutine i OB og derfor heller ikke er god nok nu?

Jeg har ikke selv fulgt ham i Norge, jeg ville selv spærre øjnene noget op, hvis vi hentede ham, og jeg ville i dén grad undre mig, men jeg har så absolut ingen grund til at tro, at manden ikke har talent. Hvor mange gange skal det snart bevises, at bare fordi alle vi eksperter ikke kender det mindste til spilleren, behøver han ikke nødvendigvis være uduelig?

Jeg behøver vel ikke bringe ham mexicaneren på banen? Eller ham kendte vi måske alt til?

Han er jo ikke et kendt navn, og det er jo det de unge vil have nu om stunder..

Vores seneste verdensklasse målmand, blev også købt som ukendt, (selvfølgelig ikke ukendt i DK).. OGS var der heller ikke mange der kendte ret meget til før han kom hertil.. Samme kan vel også siges om Vidic, selvom han dog var mere etableret end feks OGS.

KennyN
06-08-2010, 13:59
Solskjær var i Motherwell igår, for at nærstudere Lindegaard, da Aalesund tabte 3-0 i Euro League kval.kampen.. Lindegaard skulle dog ikke have været involveret i nogle af målene.
LINK: http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6296949,00.html

Jev
06-08-2010, 15:11
Så det ville være helt fint med dig hvis Rooney blev erstattet af Nordstrand for eksempel?

Jeg synes ikke helt, det er det, han skriver. Det er utroligt som alle indlæg bliver ekstremiseret (det er ikke et ord, nej, men det kunne det være) herinde. Det gælder i øvrigt begge veje.

Personligt har jeg ikke set nok til Lindegaard til at vurdere, om han har niveauet. Han blev sådan set ikke slået af i OB, Roy Carroll var blot et mere sexet navn. De norske medier udpeger stort set Lindegaard til kampens spiller efter hver eneste Aalesund-kamp.

schousboe9
06-08-2010, 15:11
Så det ville være helt fint med dig hvis Rooney blev erstattet af Nordstrand for eksempel?

Nu har jeg set nok til Nordstrand til at kunne udtale mig om, at han på ingen måde er god nok til United. Det er ikke tilfældet med Anders Lindegaard. Mit spørgsmål lød, om nogen reelt har fulgt ham og har noget grundlag for at afskrive ham fuldstændig?

EDIT: Og så slettede du, din røver! ;)

schousboe9
06-08-2010, 16:29
Jeg tror ikke, moderatorerne er så glade for dine ligegyldige one liners... Som denne, f.eks. :p

Don Kafai
06-08-2010, 16:37
Det har du fuldstændig ret i, schousboe9, og det er nået til et punkt, hvor vi synes det er spild af tid at skulle slette 5-10 indlæg dagligt med begrundelser som "one-liner", "irrelevant" og "off-topic".

Fra nu af er det advarsler og karantæner i stedet.

Er der utilfredshed med noget, så send mig en PM, da dette indlæg ikke skal diskuteres i denne tråd.

Donnichlas
06-08-2010, 17:33
Jeg husker da hvordan fletcher blev haglet ned, gang på gang. for blot 3 år siden..

Så lad os samligne med nani?

Nani har et rigtig lavt bundniveau, det samme har gibson.
Nani har et rigtig højt topniveau, det samme har gibson.
Nani er første begyndt at kunne holde niveauet nu, og gibson skal også vænne sig til det..
Han udviklede sig fantastisk meget sidste år, også derfor han var med mod bayern (Hvor han iøvrigt spillede en fantastisk kamp) hvis han forsætter den udvilkling, så kan han blive stor. Og hvis ikke han havde potentialet, til at blive en af de bedste på sin plads, ja så var han ikke i united. Thats just the way, fergie har ikke spillere som han ikke tror på, for så bliver de solgt.

Bugge
06-08-2010, 18:31
Jeg husker da hvordan fletcher blev haglet ned, gang på gang. for blot 3 år siden..

Så lad os samligne med nani?

Nani har et rigtig lavt bundniveau, det samme har gibson.
Nani har et rigtig højt topniveau, det samme har gibson.
Nani er første begyndt at kunne holde niveauet nu, og gibson skal også vænne sig til det..
Han udviklede sig fantastisk meget sidste år, også derfor han var med mod bayern (Hvor han iøvrigt spillede en fantastisk kamp) hvis han forsætter den udvilkling, så kan han blive stor. Og hvis ikke han havde potentialet, til at blive en af de bedste på sin plads, ja så var han ikke i united. Thats just the way, fergie har ikke spillere som han ikke tror på, for så bliver de solgt.

Hvad er det for et højt topniveau vi snakker om ved Gibson?

Jeg vil gerne indrømme at han sparker som en hest, men derudover kan jeg ikke se hvad det er han kan bidrage med. Han er ikke ligefrem den store pasningsspiller i min verden.

Nani har trods alt vist glimt af verdensklasse i adskillige kampe. Selvom du har helt ret i at han har et skræmmende lavt bundniveau.

snegl
06-08-2010, 18:32
Ca. lige så meget som Gibson... Dog er jeg af den overbevisning, at det er brugen Gibson, som er hjernedødt.

Det er ved at komme til, at det ikke er tilladt at have en anden mening en SAF, men nu er det nu engang sådan, at det har jeg - og endda uden at have ambitioner om at være træner i Man Utd eller noget, som nogen endda proklamerer. Dårlig stil, jeg ved det godt, men det må jeg så bare lære at leve med :titte:

Jeg kan ikke få mig selv til at forstå, hvorfor nogle brugere skal sammenligne Gibson med Fletcher. OK, Fletcher var udskældt til tider, men han viste laaangt større potentiale end Gibson gør. Og Gibson er altså ikke en knægt længere. IMO, så ligner Gibson langt hellere en Liam Miller og er langt værre end en Kleberson.... som iøvrigt SAF også bragte til klubben og brugte i flere kampe end Gibson.

Fletcher var virkelig ringe i sine første par sæsoner, og han havde svært ved bare at ramme folk på 2 meters afstand. Hans afleveringer var skræklige. Han fik en del kritik, og den var sådan set berettiget nok, men var alligevel af dem der fulgte reserveholdet, snakket op til at blive en ret udemærket spiller, som han også har vist sig at være.

mufufu
06-08-2010, 19:13
Fletcher var virkelig ringe i sine første par sæsoner, og han havde svært ved bare at ramme folk på 2 meters afstand. Hans afleveringer var skræklige. Han fik en del kritik, og den var sådan set berettiget nok, men var alligevel af dem der fulgte reserveholdet, snakket op til at blive en ret udemærket spiller, som han også har vist sig at være.

Ret udemærket? sniger den sig ikke lige henover godkendt hehe. Fletcher er efter min mening vores mest betydningsfulde midtbanespiller i dag. Jeg er specielt imponeret over så stærk defensiv han er, det er helt vildt. Så scorer han også nogle vigtige mål, men han er nok en tand for defensivt orienteret til at gå hen og blive en bærende offensiv kraft med mål i bagagen.

KennyN
06-08-2010, 19:21
Tilbage til trådens emne.!

schousboe9
06-08-2010, 23:07
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6298563,00.html

Diouf til Blackburn på lån næste sæson.

Pils
07-08-2010, 00:30
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6298563,00.html

Diouf til Blackburn på lån næste sæson.

Tror det er rigtigt fornuftigt. Af det som jeg har set til ham, tror jeg at han ville få meget begrænset spilletid for os i den kommende sæson.
Nu kan vi så se hvad han kan få ud af det hos Blackburn.

MC86
07-08-2010, 00:44
Tror Fergie satser på den trup vi har nu. Håber godt nok Cleverley bliver den mand på midtbanen vi har savnet i noget tid. En rigtig scholes type i gamle dage. Han har evnerne til det. Men det bliver nok allerede den her sæson. Men man har lov at håbe:)

http://indkast.dk/index.php?nyhed=69167&turnering=&hold=&nation=&emne=&grp=&

Rosgaard
07-08-2010, 11:14
Ret udemærket? sniger den sig ikke lige henover godkendt hehe. Fletcher er efter min mening vores mest betydningsfulde midtbanespiller i dag. Jeg er specielt imponeret over så stærk defensiv han er, det er helt vildt. Så scorer han også nogle vigtige mål, men han er nok en tand for defensivt orienteret til at gå hen og blive en bærende offensiv kraft med mål i bagagen.

Fletcher er blevet ekstremt god, i forhold til hvor meget den mand blev svinet før hen. Jeg mener at kunne huske at han havde en slem skade inden han blev senior, hvor Ferguson ellers havde sagt at han ville have brudt igennem på 1.holdet, og kaldte ham for den mest talentfulde i hans årgang. Jeg har ingen kilde til dette, kun min skrøbelige hukommelse! Synes han har udviklet sig til den bærende mand centralt på holdet, selvom det har taget mange år. Men omvendt kan det altså også være svært at se god ud, når midtbanekollegerne hedder Roy Keane, Scholes, Giggs og Beckham...

Runaldo
07-08-2010, 12:22
Hvad er det for et højt topniveau vi snakker om ved Gibson?

Jeg vil gerne indrømme at han sparker som en hest, men derudover kan jeg ikke se hvad det er han kan bidrage med. Han er ikke ligefrem den store pasningsspiller i min verden.

Nani har trods alt vist glimt af verdensklasse i adskillige kampe. Selvom du har helt ret i at han har et skræmmende lavt bundniveau.

Der er mange offensive midtbanespillere som ikke er de største pasningsspillere, men derimod er gode til at finde hullerne. Dertil kan du jo påskrive Ji-Sung Park, for hans pasningsevner er heller ikke for geniale, men genial til at finde hullerne i forsvaret og komme frem til chancer indeni og udenfor boksen, noget som vi virkelig så fra Gibbo til sidst i sæsonen.

Angående transfers, ser jeg ikke rigtig at der er nogle forstærkninger vi behøver at lave - dertil vil jeg dog gerne indrømme at jeg rigtig gerne så Mueller eller Özil komme til United som offensive forstærkninger, men vil 10x hellere have en defensiv midtbanespiller, desværre røg Toure til City, og ser ikke rigtig at der er nogle andre vi kan bruge som erstatning for Scholes.

Ulrik Vida Vinther
07-08-2010, 14:26
Jeg havde lige siddet og brugt en spandfuld minutter på at skrive et langt indlæg, for at finde ud af, at jeg i mellemtiden var logget ud, da jeg prøvede at poste det, så denne gang vil jeg gøre det kort:

I sidste sæson var det fuldstændig evident, at det der skildte os fra succes (udover færre skader) var en kreativ midtbanespiller af iscenesættende karakter, med mål og assists i støvlerne.

Dette har vi ikke fået. Vi har derimod fået 3 talentfulde spillere; Chris Smalling, Javier Hernandez og Tom Cleverley. Vi står bestemt stærkere end i sidste sæson med disse bredde-tilføjelser, men vores gabende hul på midtbanen bliver ikke lukket af Tom Cleverley og en Darron Gibson, som i NOGLES øjne er i klar fremgang (læs: ikke min egen mening). Disse er unge, uprøvede spillere, på hvis skuldre man ikke kan placere noget ansvar og derfor heller ikke have de store forventninger til.

Derfor er det så pissehamrende ærgerligt at den stædige Sir Alex ikke ser nogen idé i at investere i flere tilføjelser. At skulle se Özil smutte til en af vores konkurrenter, når han har netop det forcer som vi mangler, vil for mig være næsten ubærligt.

Pils
07-08-2010, 15:10
Jeg havde lige siddet og brugt en spandfuld minutter på at skrive et langt indlæg, for at finde ud af, at jeg i mellemtiden var logget ud, da jeg prøvede at poste det, så denne gang vil jeg gøre det kort:

I sidste sæson var det fuldstændig evident, at det der skildte os fra succes (udover færre skader) var en kreativ midtbanespiller af iscenesættende karakter, med mål og assists i støvlerne.

Dette har vi ikke fået. Vi har derimod fået 3 talentfulde spillere; Chris Smalling, Javier Hernandez og Tom Cleverley. Vi står bestemt stærkere end i sidste sæson med disse bredde-tilføjelser, men vores gabende hul på midtbanen bliver ikke lukket af Tom Cleverley og en Darron Gibson, som i NOGLES øjne er i klar fremgang (læs: ikke min egen mening). Disse er unge, uprøvede spillere, på hvis skuldre man ikke kan placere noget ansvar og derfor heller ikke have de store forventninger til.

Derfor er det så pissehamrende ærgerligt at den stædige Sir Alex ikke ser nogen idé i at investere i flere tilføjelser. At skulle se Özil smutte til en af vores konkurrenter, når han har netop det forcer som vi mangler, vil for mig være næsten ubærligt.

Jeg er fuldstændig enig. I år ser det ud til at vi har fået lukket hullet i angrebet med tilgangen af Hernandez. Og i forsvaret har vi hentet en talentfuld Smalling. Så alt i alt der de to afdelinger helt fine ud.

Men igen i år er vores "problem" at vores midtbane mangler noget kreativ kraft samt mål og assist. Jeg har meget svært ved at se nogen af vores centrale midtbane spillere score omkring de 10 mål i den kommende sæson.
Cleverly har gjort det framragende i preseason samt i Watford sidste sæson. Men der er altså stor forskel på preseason/Watford og så Premier League, så jeg er lidt i tvivl om hvad vi kan forvente fra ham i sæsonen.

robinho
07-08-2010, 15:29
Jeg er fuldstændig enig. I år ser det ud til at vi har fået lukket hullet i angrebet med tilgangen af Hernandez. Og i forsvaret har vi hentet en talentfuld Smalling. Så alt i alt der de to afdelinger helt fine ud.

Men igen i år er vores "problem" at vores midtbane mangler noget kreativ kraft samt mål og assist. Jeg har meget svært ved at se nogen af vores centrale midtbane spillere score omkring de 10 mål i den kommende sæson.
Cleverly har gjort det framragende i preseason samt i Watford sidste sæson. Men der er altså stor forskel på preseason/Watford og så Premier League, så jeg er lidt i tvivl om hvad vi kan forvente fra ham i sæsonen.

Tror nu godt Både Valencia, Nani og Gibson kunne være midtbanefolk med 10 mål i eller mere. Handler jo også om med en mand som gibson at han skal have spilletiden til det. Lampard laver måske 20 mål på en sæson men han får så også ca 50 * 90 minutter til det :)

Donnichlas
07-08-2010, 15:49
Gibson lover jeg, laver 10 mål hvis han får 25*90 min på banen.
Nani tror jeg også nemt kan score omkring de 10, valencia er ikke den typiske scorende wing, men han laver assist og plads til de andre.

Nani 8 assist og 4 mål, hvor han reelt havde 3 gode måneder (Februar, april, maj) og virker som en der virkelig er faldet til.

Må ærligt indrømme, at jeg syntes folk selv laver problemerne i forums som dette. Sidste sæson snakkede alle om 1 angriber der kunne tage over, og en ekstra forsvar eftersom ferdinand var så meget skadet. Det har vi nu fået, og nu går kritikken bare på midtbanen. Vi har styrket os rigtig godt 2 steder, næste sommer afgår 2 af de bedste midtbanespillere gennem tiderne, og så bliver der handlet hvis vi har brug for det.
Man kan altid blive bedre, men det er ikke dommedag fordi vores manager ser vores trup god nok. Hvilket jeg ikke er i tvivl om den er, tror på vi kan tage det hele i år. Vi ser stærkere ud, og uden at få en overdrevet skadessituation igen, så er vi klar på det hele.

Donnichlas
07-08-2010, 16:16
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-dropper-traening-for-Oezil
Hvis det er rigtigt, må det jo være fordi fergie overvejer det mere end kraftigt.

Don Kafai
07-08-2010, 16:22
....eller at han vil spionere lidt på vores første udebane-modstander i PL?

Der kan være rigtig mange grunde til, at han er på Craven Cottage. Kan jo også være han vil en helt 3. ting.

Dines
07-08-2010, 16:42
....eller at han vil spionere lidt på vores første udebane-modstander i PL?

Der kan være rigtig mange grunde til, at han er på Craven Cottage. Kan jo også være han vil en helt 3. ting.

Præcis. Fulham har fået ny manager i Hughes, så derfor er det vigtigt at observere dem før vi skal møde dem. Men mon ikke han også kigger lidt på Özil.

Donnichlas
07-08-2010, 16:43
Ja men ligefrem at udblive fra træning? for at se på en middelmådig modstander i prl?

Kasper United
07-08-2010, 17:03
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-dropper-traening-for-Oezil
Hvis det er rigtigt, må det jo være fordi fergie overvejer det mere end kraftigt.

Ja, der er IMO et lille håb forude. Selvom Fergie lige har udtalt, der ikke sker flere indkøb, så kan man aldrig vide sig sikkert. Der er lang tid til, at transfervinduet lukker endnu. Men hvis han henter Özil nu, vil det efter min mening have været meget klogere, hvis han havde købt ham i starten af transfervinduet, så han kunne være med i pre-season kampene osv.

Men omvendt, så tror jeg egentlig, at prisen er faldet en smule på Özil, da der ikke er nogen, der har købt ham endnu. Medmindre at Real har lavet en aftale, så de får ham, når hans kontrakt udløber næste sommer.

Pils
07-08-2010, 17:08
Tror nu godt Både Valencia, Nani og Gibson kunne være midtbanefolk med 10 mål i eller mere. Handler jo også om med en mand som gibson at han skal have spilletiden til det. Lampard laver måske 20 mål på en sæson men han får så også ca 50 * 90 minutter til det :)

Nu skriver jeg også den centrale midtbane og her spiller hverken Valencia eller Nani. Men ja, hvis vi snakker hele midtbanen så er jeg enig med dig i, at de to burde være mulige kandidater til at nå de 10 scoringer.

Jeg vil næsten sige, at de skal op på 10 scoringer hver, da vores centrale midtbane ikke scorer. Ellers er der simpelthen for stort et pres på Rooney og de øvrige angribere.

Donnichlas
07-08-2010, 17:11
Tror det er helt bevidst, at fergie (hvis han gør) først henter ham nu.
Det kan skyldes meget, werder ville nok kræve en del mere lige efter vm..
Nu skal man også tage i mente, at werder nok er mere desperate for at skyde ham af, end for 1 måned siden. Da var der jo ikke nogle der troed, at han ville være i werder når sæsonen gik igang..
Nu vil de nok bare gerne af med ham, så de da får lidt, hvis først han får en international kamp, så går han på fri.
Men man skal jo også tænke på overraskelses momentet, ligesom op til bayern kampen, hvor ingen troed rooney kom. Bayern var ikke klar på ham, og de havde problemer med at styre en rooney der stod stille (!) hvis man kan bruge det momentum godt kan det jo betyde sejre i mange kampe, blot fordi folk ikke ved hvordan man skal håndtere hans type.
Det skal forstås at jeg tror at når sådan en klassespiller bliver hentet, bliver det tævet fast i spillerne hvordan de skal lukke ham ned bedst.

maxim
07-08-2010, 18:30
forstår stadig ikke helt dengang vi droppede Llajic.. super talent.. i hans 4 pre season kampe for fiorentina har han scoret 7 mål :S.. hvorfor var det lige ferguson droppede ham ?

Don Kafai
07-08-2010, 18:36
forstår stadig ikke helt dengang vi droppede Llajic.. super talent.. i hans 4 pre season kampe for fiorentina har han scoret 7 mål :S.. hvorfor var det lige ferguson droppede ham ?

Vi havde ikke råd, han kunne ikke få arbejdstilladelse, eller vi vurderede ham ikke til at være god nok.

Førstnævnte tror jeg ikke på, da vi et par måneder senere hentede Smalling og siden Hernandez. Deres pris er hver højere end Ljajics.

Arbejdstilladelsen ved jeg ærlig talt ikke noget om, men det er mærkeligt at vi stort set har kunne få tilladelse til alle og enhver, deriblandt ham fra Angola, og vi så ikke skulle få en til Ljajic. Det har måske noget med landskampe at gøre, jeg ved det ikke.

Så jeg tror bare vi vurderede, at der ikke var brug for ham. Så kan man sige vi tog fejl, men én pre-season er nu ikke meget at basere det på.

Runaldo
07-08-2010, 19:23
Vi havde ikke råd, han kunne ikke få arbejdstilladelse, eller vi vurderede ham ikke til at være god nok.

Førstnævnte tror jeg ikke på, da vi et par måneder senere hentede Smalling og siden Hernandez. Deres pris er hver højere end Ljajics.

Arbejdstilladelsen ved jeg ærlig talt ikke noget om, men det er mærkeligt at vi stort set har kunne få tilladelse til alle og enhver, deriblandt ham fra Angola, og vi så ikke skulle få en til Ljajic. Det har måske noget med landskampe at gøre, jeg ved det ikke.

Så jeg tror bare vi vurderede, at der ikke var brug for ham. Så kan man sige vi tog fejl, men én pre-season er nu ikke meget at basere det på.

Måske kunne man også vurdere om hvorvidt at Ljajic ville passe ind på holdet, noget som Tosic ikke gjorde og det også var en af grundene til at skiftet aldrig blev til noget - i samarbejde med at ikke kunne få en arbejdstilladelse.

Acsadac
07-08-2010, 20:30
Medmindre at Real har lavet en aftale, så de får ham, når hans kontrakt udløber næste sommer.

Det ville jo så til gengæld være et klokkeklart brud på reglerne, da klubber ikke må forhandle med spillere før mellem 3 og 6 mdr inden kontraktudløb..

Runaldo
07-08-2010, 20:46
Det ville jo så til gengæld være et klokkeklart brud på reglerne, da klubber ikke må forhandle med spillere før mellem 3 og 6 mdr inden kontraktudløb..

Real Madrid har jo altid lavet mundtlige aftaler med spillere. De gjorde det med Figo, Zidane, Ronaldo & CR7.

Og de bryder altid reglerne..

JakobR
07-08-2010, 21:30

Det kunne måske have noget at gøre med, at Cleverleys udvikling var så god, at man vurderede, at der ikke var behov for at smide penge efter endnu et talent til midtbanen.

MOHoegsted
08-08-2010, 00:58
Nu vil jeg egentlig gerne vide hvad Cleverley egentlig fungerer som på midtbanen, for mig at se virker han lidt som en offensiv mand, men nogle der har noget at tilføje til ham?

Ang. Ljajic er jeg også super ærgelig over at vi ikke har den mand at finde i truppen, kåret som årets talent i serbien, og super pre-season. Jeg har hele tiden været så sikker på han vil blive noget stort (ikke at han er blevet det endnu), og hvis han bliver en af verdens bedste spillere bliver jeg så pige sur!

Ang. Özil håber godt nok vi signer ham med det samme, virker virkelig som et stort talent, som allerede kan træde ind i start 11'eren.Nogle der så kampen mellem Werder Bremen og Fulham, hvordan gik det for manden :)

United DK
08-08-2010, 11:43
Nu vil jeg egentlig gerne vide hvad Cleverley egentlig fungerer som på midtbanen, for mig at se virker han lidt som en offensiv mand, men nogle der har noget at tilføje til ham?

Så vidt jeg ved kan han spille lidt over det hele på midtbanen. Han er primært central midt, men han spiller mest på højre kanten for Englands U21 landshold.

dannigizmo
08-08-2010, 12:01
Man må da egentlig håbe for Özil, at han kan holde sit niveau fra VM. Mange kalder ham allerede en klassespiller, der kan gå direkte i startopstillingen for United, et af verdens bedste klubhold. Vel at mærke baseret på en slutrunde for manges vedkommende - går jeg i hvert fald ud fra.

Måske man skal holde sig for øje, at det jo altså ikke er garanti for noget, hvis vi køber Özil. Bare sådan forventningerne ikke er alt for høje, hvis det nu sker. Ellers kan han vel næsten kun skuffe.

Og lad mig så lige præcisere, at jeg skam bestemt mener, at han viste sit talent frem ved VM, og at vi sagtens kan bruge hans kvaliteter. Det er bare store ord, der bliver sat på ham allerede nu.

Stente
08-08-2010, 12:42
Så vidt jeg ved kan han spille lidt over det hele på midtbanen. Han er primært central midt, men han spiller mest på højre kanten for Englands U21 landshold.

Jeg tror du har ret - jeg mindes også at Ferguson har rost ham på hans alsidighed hvad angår pladser..

I Watford, hvor han havde ret stor succes, spillede han så vidt jeg husker centralt - sådan lidt box-to-box..

Donnichlas
08-08-2010, 12:47
Man skal også huske hvor hård en liga Prl er.
Man hører aldrig om spillere, som spillede fantastisk i prl, som ikke også gjorder det i de andre store ligaer.
Han klare sig godt i bundes liga ja, men kan han klare det fysisk rigtig hårde spil der er i prl?
Der er ingen forsvarsspillere som jeg hellere ville undgå, end Vidic, terry osv.
Bundesligaen er god ja, men han vil altså komme til en helt anden fodbold verden.

Hvad jeg tror, er at ozil ville kunne blive fast mand for os over 6 måneder, første tid ville hans spil svinge alt for meget, da han ikke er vandt til den fysik der bliver spillet med.

Kasper United
08-08-2010, 12:52

Fatter jeg godt nok heller ikke. Har fulgt ham lidt i Fiorentina sidste sæson, hvor han spillede ca. 5 kampe eller sådan noget. Synes han gjorde det fint i betragtning af, at han kun er 18 år. I år eller i hvert fald her det første halve år, vil han få en større rolle, da Fiorentinas, efter min bog bedste/vigtigste spiller offensivt - Stevan Jovetic har fået en slem skade, så han er ude i 6-7 måneder (+ sikkert mere med genoptræning etc.)

Jeg tror derfor, at Ljajic vil få en betydelig større rolle. Det vil ikke undre mig, hvis han får en 20-30 kampe i Serie A næste sæson. Og det giver klart erfaring. En spiller, der er spændende at følge i fremtiden. Tror Jovetic og Ljajic - specielt Jovetic, en dag vil blive blandt de 5-10 bedste i verden, hvis de begge kan holde sig nogenlunde væk fra skaderne.

Lorensen
08-08-2010, 12:52
Der er ingen forsvarsspillere som jeg hellere ville undgå, end Vidic, terry osv.
.

Det skulle da lige være Materazzi ;)

Donnichlas
08-08-2010, 13:37
Hehe, jo det ved jeg nu ikke..
Den gamle mand er der vel større chance for, at jeg kan løbe fra? :>
Men min frygt for især vidic, skyldes nok også at han ligner en serbisk dræbermaskine. Og at han bestemt ikke holder sig tilbage når han tackler ;)

Tror bare det kunne være et chok for ozil, så hurtigt spillere vil være om ham, og hvilken fysik de vil bruge mod ham. Så på længere sigt ville han (måske) kunne blive en nøglespiller for os, men han ville blive meget bedre i spanien. hvor han kan få lov at lave sine lækkerier, uden at et klump kød som terry, på ? 90 kg kommer med 30 km/t og jorder ham.
Han kunne blive god i prl, men han kunne blive en af de bedste i la liga.
Men han må gerne bevise mig forkert, og syntes det kunne være et godt køb, som man næsten med 100% sikkerhed kunne tjene på om nogle år. ligemeget om han viser sig fra sin bedste side eller ej.

Ulrik Vida Vinther
08-08-2010, 15:51
Nogle rygter lyder at Ferguson vil prøve at hente Özil på en Bosman, da han mener at prisen (angiveligt £8-15 mio.) er for høj.

Hvad siger I til det? Hvis det virkelig er tilfældet at han kan hentes for de £8-15 mio., synes I så det er værd at vente, hvis man tager risikoen for at han til den tid vælger en anden klub frem for os, i betragtning?

Link: http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Transfer-news-Mesut-Ozil-was-watched-by-Sir-Alex-Ferguson-as-he-searches-for-the-new-Paul-Scholes-article547271.html

MOHoegsted
08-08-2010, 16:01
Ja okay, spændende er han i hvertfald!

Man må da egentlig håbe for Özil, at han kan holde sit niveau fra VM. Mange kalder ham allerede en klassespiller, der kan gå direkte i startopstillingen for United, et af verdens bedste klubhold. Vel at mærke baseret på en slutrunde for manges vedkommende - går jeg i hvert fald ud fra.

Måske man skal holde sig for øje, at det jo altså ikke er garanti for noget, hvis vi køber Özil. Bare sådan forventningerne ikke er alt for høje, hvis det nu sker. Ellers kan han vel næsten kun skuffe.

Og lad mig så lige præcisere, at jeg skam bestemt mener, at han viste sit talent frem ved VM, og at vi sagtens kan bruge hans kvaliteter. Det er bare store ord, der bliver sat på ham allerede nu.

Tag nu ikke fejl af ham, medierne skriver kun at han viste sit talent under VM, men han var klart en af de bedste spillere for Werder Bremen sidste sæson.

DavidMadsen
08-08-2010, 16:34
Medmindre at Real har lavet en aftale, så de får ham, når hans kontrakt udløber næste sommer.
Hvem siger at det ikke er dét, vi har tænkt os at gøre?
Som Ulrik Vida Vinther skrev før, kunne vi jo lige så godt prøve det. Jeg tror faktisk et eller andet sted, at det er det, Fergie har gang i. Det ville jo være et sindssygt scoop at få ham gratis, samtidigt med at han kommer når vi virkeligt får brug for ham - ved Scholes' stop.

RAppel
08-08-2010, 19:13
Asked whether his visit to Craven Cottage on Saturday to watch Fulham v Werder Bremen. When asked if he was checking on United's early season opponents Fulham or Mesut Ozil Ferguson said: "I was there to look at Fulham.

"Ozil is interesting a lot of teams but at this moment I trust the ones I've got. I've got a really good squad of players."

http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1313391_ferguson_encouraged_by_united_form?rss=yes

Set ud fra kampen i dag har han jo helt ret. Vi har ikke brug for flere, men de er 3 uger til vinduet lukker så der kan nå at ske meget endnu.

Ulrik Vida Vinther
08-08-2010, 20:03
http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1313391_ferguson_encouraged_by_united_form?rss=yes

Set ud fra kampen i dag har han jo helt ret. Vi har ikke brug for flere, men de er 3 uger til vinduet lukker så der kan nå at ske meget endnu.

Ja set ud fra kampen i dag - men hvad kan vi i grunden bruge kampen i dag til?

Når vi spiller 4-3-3, som er nødvendig mod nogle af de europæiske hold vi kommer til at møde, står vi med store problemer ift. i dag, hvor vi mødte et forholdsvis tamt Chelsea-hold.
Hvem skal i de kampe fodre den enlige angriber? Scholes kan ikke længere spille 50 kampe på en sæson, samt blive MoM i hver enkelt, og der er ingen garanti for, at Carrick fortsætter med at præstere, som han gjorde i Community Shield i dag.

Jeg synes personligt, at det er en pisse ærgerlig udtalelse, Ferguson kommer med..

KennyN
08-08-2010, 20:39
Argh lad nu være at tage noget fra vores spil og vores sejr. Ja, Chelsea var ikke i 100% og i topgear. Men det var vi da bestemt heller ikke i en kamp ala denne. Begge hold kan og vil blive bedre i sæsonen.. Uanset om formationen er det ene eller andet.
Og vi kan da bruge kampen til en hel del, flere ting virkede da glimrende. Godt makkerskab mellem Hernandez og Berbatov, flot spil af Scholes og Valencia, forsvaret var okay osv osv..
Jeg mener ikke vi har behov for flere nye spillere i dette transfervindue..

dannigizmo
08-08-2010, 21:45
Ja set ud fra kampen i dag - men hvad kan vi i grunden bruge kampen i dag til?

Når vi spiller 4-3-3, som er nødvendig mod nogle af de europæiske hold vi kommer til at møde, står vi med store problemer ift. i dag, hvor vi mødte et forholdsvis tamt Chelsea-hold.
Hvem skal i de kampe fodre den enlige angriber? Scholes kan ikke længere spille 50 kampe på en sæson, samt blive MoM i hver enkelt, og der er ingen garanti for, at Carrick fortsætter med at præstere, som han gjorde i Community Shield i dag.

Jeg synes personligt, at det er en pisse ærgerlig udtalelse, Ferguson kommer med..

Haha, der er da heller ingen garanti for, at Carrick ikke kan holde sit niveau fra i dag. Et underligt argument. Glas halvt fyldt - glas halvt tomt om igen. Forstår ikke, hvorfor du vælger at se så negativt på det. Scholes spillede en brandkamp i dag, Carrick lignede en, der var ved at komme tilbage på niveau. Hvorfor ikke glæde sig over det, i stedet for at tro, det hele falder fra hinanden i morgen?

Argumentet her er ikke for/imod en ny spiller. Det er mod dommedagsprofetierne, som jeg ellers skulle mene blev modbevist i dag. Åbenbart til stor ærgrelse for mange.

United DK
08-08-2010, 22:02
Haha, der er da heller ingen garanti for, at Carrick ikke kan holde sit niveau fra i dag. Et underligt argument. Glas halvt fyldt - glas halvt tomt om igen. Forstår ikke, hvorfor du vælger at se så negativt på det. Scholes spillede en brandkamp i dag, Carrick lignede en, der var ved at komme tilbage på niveau. Hvorfor ikke glæde sig over det, i stedet for at tro, det hele falder fra hinanden i morgen?

Argumentet her er ikke for/imod en ny spiller. Det er mod dommedagsprofetierne, som jeg ellers skulle mene blev modbevist i dag. Åbenbart til stor ærgrelse for mange.

Tænk nu hvis folk ikke kunne købe deres OZIL 33 trøje, forbi Ferguson er et nærigt røvhul.

Ulrik Vida Vinther
08-08-2010, 23:13

Jeg glæder mig bestemt over både Scholes' og Carricks præstationer, men jeg forholder mig samtidig realistisk til Scholes' begrænsninger og Carricks præstationer set over længere tid end blot i dag.

Jeg mener desuden at mine overvejelser er mere realistiske end dine. Jeg mener netop IKKE at man kan konkludere resten af sæsonen ud fra denne ene kamp (ligesom tilfældet har været med mange af de pre season kampe vi har spillet). Ja, det ser lyst ud, men skal man så glemme alle andre overvejelser man har gjort om truppen indtil nu? Vi mangler jo stadig den offensive midtbanespiller.

EDIT: Desuden lader det for mig til, at du går du mere op i at være Rasmus Modsat, end du forholder dig til, hvad jeg skriver i mit indlæg..

schousboe9
08-08-2010, 23:29
Tænk nu hvis folk ikke kunne købe deres OZIL 33 trøje, forbi Ferguson er et nærigt røvhul.

Der er vel ingen, der køber trøjer!? :Smackden:

dannigizmo
09-08-2010, 06:01
Jeg glæder mig bestemt over både Scholes' og Carricks præstationer, men jeg forholder mig samtidig realistisk til Scholes' begrænsninger og Carricks præstationer set over længere tid end blot i dag.

Jeg mener desuden at mine overvejelser er mere realistiske end dine. Jeg mener netop IKKE at man kan konkludere resten af sæsonen ud fra denne ene kamp (ligesom tilfældet har været med mange af de pre season kampe vi har spillet). Ja, det ser lyst ud, men skal man så glemme alle andre overvejelser man har gjort om truppen indtil nu? Vi mangler jo stadig den offensive midtbanespiller.

EDIT: Desuden lader det for mig til, at du går du mere op i at være Rasmus Modsat, end du forholder dig til, hvad jeg skriver i mit indlæg..

Jeg påtager mig gerne rollen som Rasmus Modsat overfor argumenter som: "Der er ingen garanti for, at Carrick kan holde niveau." For der er saftsusemig heller ingen garanti for, at han falder tilbage igen.

Sidste gang, jeg kom med en lille opsang herinde, var argumentet, at Carrick var skadet, og det kunne ødelægge sæsonen. Nu spillede han så en fornuftig kamp mod Chelsea i går. Så er argumentet, at der ikke er garanti for, at han kan blive ved. Kan du se, hvor jeg vil hen?

Du ser realistisk på Carricks og Scholes præstationer og begrænsninger. Det er også okay. Men ser du så ikke bare bort fra Fletcher, Giggs og Gibson med vilje? De to førstnævnte er trods alt ikke de eneste midtbanefolk, vi har. At dine overvejelser er mere realistiske end mine, må være op til den enkelte at vurdere. Jeg har bare svært ved at se, hvorfor Carrick ikke skulle have fundet sit normale niveau igen. For vi er vel enige om, at sidste sæson ikke var hans vante niveau, ikke?

En midtbane bestående af Carrick og Fletcher, krydret med Scholes, Giggs, Gibson, Cleverley og Anderson på sigt synes jeg ikke ser så tåbelig ud. Også selvom jeg af og til godt kan tilskrive mig koret, der elsker at hade Gibson.

Jeg beder ikke nogen glemme tidligere overvejelser - jeg synes bare, der blandt flere er en tendens til at kigge på det negative i en grad, så det bliver helt irriterende. Faktum er, at vi i Community Shield - en glorificeret træningskamp, men dog en officiel kamp - satte Chelsea på plads. Godt og grundigt. Vinderen af den kamp har siden 2006 vundet Premier League (tak til United DK for statistik). Derfor ser jeg absolut ingen grund til det sortsyn, som flere har.

Som jeg skrev i min sidste 'opsang'. En offensiv midt ville da være rart. Det er bare ikke forskellen på liv og død. I hvert fald ikke i mine øjne. Rasmus Modsat eller ej.

Ulrik Vida Vinther
09-08-2010, 11:17
Jeg påtager mig gerne rollen som Rasmus Modsat overfor argumenter som: "Der er ingen garanti for, at Carrick kan holde niveau." For der er saftsusemig heller ingen garanti for, at han falder tilbage igen.

Sidste gang, jeg kom med en lille opsang herinde, var argumentet, at Carrick var skadet, og det kunne ødelægge sæsonen. Nu spillede han så en fornuftig kamp mod Chelsea i går. Så er argumentet, at der ikke er garanti for, at han kan blive ved. Kan du se, hvor jeg vil hen?

Du ser realistisk på Carricks og Scholes præstationer og begrænsninger. Det er også okay. Men ser du så ikke bare bort fra Fletcher, Giggs og Gibson med vilje? De to førstnævnte er trods alt ikke de eneste midtbanefolk, vi har. At dine overvejelser er mere realistiske end mine, må være op til den enkelte at vurdere. Jeg har bare svært ved at se, hvorfor Carrick ikke skulle have fundet sit normale niveau igen. For vi er vel enige om, at sidste sæson ikke var hans vante niveau, ikke?

En midtbane bestående af Carrick og Fletcher, krydret med Scholes, Giggs, Gibson, Cleverley og Anderson på sigt synes jeg ikke ser så tåbelig ud. Også selvom jeg af og til godt kan tilskrive mig koret, der elsker at hade Gibson.

Jeg beder ikke nogen glemme tidligere overvejelser - jeg synes bare, der blandt flere er en tendens til at kigge på det negative i en grad, så det bliver helt irriterende. Faktum er, at vi i Community Shield - en glorificeret træningskamp, men dog en officiel kamp - satte Chelsea på plads. Godt og grundigt. Vinderen af den kamp har siden 2006 vundet Premier League (tak til United DK for statistik). Derfor ser jeg absolut ingen grund til det sortsyn, som flere har.

Som jeg skrev i min sidste 'opsang'. En offensiv midt ville da være rart. Det er bare ikke forskellen på liv og død. I hvert fald ikke i mine øjne. Rasmus Modsat eller ej.

Jeg vil først og fremmest gerne fastslå, at jeg ikke er nogen dommedagsprofet eller sortseer.

Jeg mener, du piller Carrick-citatet ud af konteksten. Det var ikke som sådan en kritik af Carrick, men en protest mod at konkludere resten af sæsonen ud fra Community Shield-kampen (en kamp hvor vi laver 6 udskiftninger mere eller mindre uafhængigt af resultatet). Og ja, de sidste par år har Community Shield-vinderen vundet Premier League, men hver sæson er anderledes, så på det punkt tillader jeg mig at formode, at vi er enige (læs: Community Shield-sejren lover os ikke mesterskabet).

Jeg beklager og er ked af, at du bider mærke i mange negative/ligegyldige indlæg her på siden - dem hopper jeg let og elegant over, når jeg leder efter interessante indlæg, til hvilken kategori jeg mener mit eget hører.

Jeg har svært ved at se, hvordan du som fornuftig United-fan (som du tydeligvis er) kan sige, at en offensiv midtbanespiller ville være "rart". Efter sidste sæson er det da fuldstændig evident, at vi mangler en sådan type - selv med en hjemvendt Cleverley og en Carrick i fremgang.

Jeg er enig i at Giggs og Fletcher er fantastiske spillere, Fletchers "sene" udvikling og betydning har jo været fantastisk. Men omend Giggs er en fantastisk iscenesætter, afholder hans fremskredne alder ham fra at tage 10'er-rollen, som jeg så gerne ser vi henter. Og det er det jeg hele tiden forholder mig til - at vi mangler denne type.

Jev
09-08-2010, 13:40
Jeg synes ikke helt, dine pointer hænger sammen. Du vil have, at vi spiller 4-3-3 i de store kampe, fordi det er nødvendigt, men det skal være med to centrale midtbanespillere og én offensiv? Özil arbejder ikke mere defensivt end Javier Hernandez, og så kan vi sgu lige så godt spille 4-4-2. Vi spiller jo netop 4-3-3 for at pakke midtbanen med arbejdsomme folk for at styrke defensiven. Özil ville ikke hjælpe os i motorrummet.

Og nej, Scholes kan ikke spille alle kampe på en sæson. Men så længe han ikke er skadet, skulle der ikke være noget i vejen for, at han kan spille alle de store kampe.

Ulrik Vida Vinther
09-08-2010, 14:23
Jeg synes ikke helt, dine pointer hænger sammen. Du vil have, at vi spiller 4-3-3 i de store kampe, fordi det er nødvendigt, men det skal være med to centrale midtbanespillere og én offensiv? Özil arbejder ikke mere defensivt end Javier Hernandez, og så kan vi sgu lige så godt spille 4-4-2. Vi spiller jo netop 4-3-3 for at pakke midtbanen med arbejdsomme folk for at styrke defensiven. Özil ville ikke hjælpe os i motorrummet.

Og nej, Scholes kan ikke spille alle kampe på en sæson. Men så længe han ikke er skadet, skulle der ikke være noget i vejen for, at han kan spille alle de store kampe.

Først og fremmest: jo, Özil arbejder mere defensivt end Chicharito. Det siger sig selv, i og med han er midtbanespiller og Chicharito er angriber.

Desuden har problemet, hver eneste gang vi har spillet 4-3-3, været, at vi på midtbanen har været for ufarlige og ringe til at icenesætte vores offensive spillere.

Pointen i at spille 4-3-3 i de store kampe, må være at gardere sig defensivt med tre centrale midtbanespillere (hvoraf to er mere defensivt orienteret end den "frie" 10'er, som dog selvfølgelig også arbejder lidt tilbage i banen).
However vil vi have momentum rent boldbesiddelsesmæssigt qua de tre centralt placerede midtbanespillere. Den 3. centralt placerede midtbane er ville i dette tilfælde være Özil, som deltager i det opbyggende spil i langt højere grad, end Chicharito ville gøre fra en plads som en af to angribere.

Og jeg kan kun sige, at jeg håber du får ret, hvad Scholes angår.
______
Fra Telegraph:
But when asked directly if he was scouting Özil — who has one-year left on his contract at Bremen — Ferguson said: “A lot of clubs are interested in Özil. I have a great squad. I don’t need to add to it. But a lot of clubs would be interested in him.”
When asked if United were among those clubs, Ferguson said: “I don’t know.’’

- Typisk Ferguson-svar, og det lader således HELDIGVIS ikke til, at håbet er helt ude, ift. at hente Özil til klubben.

Acsadac
09-08-2010, 20:30
Özil meldes tæt på Barca (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1388216.ece)

Dog menes det at United og Werder har forhandlet.

Mht. til den ønskede 10'er.. Imo har vi ikke brug for ham med mindre Berbatov bliver solgt og vi går over i 4-3-3.. I en 4-4-2 burde kanterne/angriberne være nok til at stå for det offensive..

United DK
09-08-2010, 21:38
Først var han tæt på Barcelona, så var han på vej ind på Fergusons kontor, og nu er han så alligevel tæt på Barcelona.

Kan I se pointen? Ellers trænger I godt nok til briller.

Donnichlas
09-08-2010, 22:03
Ja jeg er stort set stoppet med at holde øje med rygterne.
Den dag der kommer noget officielt vil jeg bestemme mig for hvad jeg syntes.
Ozil ind eller ej, så har vi i 10/11 sæsonen, en trup der kan være med over det hele.
Når Scholes/giggs stopper kan vi tilgengæld rigtig godt bruge en som ham.

United DK
10-08-2010, 00:42
Scholes og Giggs stopper jo aldrig. Det er en illusion.

zhagzi
10-08-2010, 01:17
Man hører aldrig om spillere, som spillede fantastisk i prl, som ikke også gjorder det i de andre store ligaer.
Han klare sig godt i bundes liga ja, men kan han klare det fysisk rigtig hårde spil der er i prl?
Bundesligaen er god ja, men han vil altså komme til en helt anden fodbold verden.

Hvad jeg tror, er at ozil ville kunne blive fast mand for os over 6 måneder, første tid ville hans spil svinge alt for meget, da han ikke er vandt til den fysik der bliver spillet med.

Synes nu godt det er ved at tage overhånd, al den snak om PL er så hård i forhold til andre ligaer.
Synes en del herinde, ofte taler om at en spiller nok ikke har fysikken til PL, netop fordi denne spiller i en anden liga.

Det jo ikke ballet de andre spillere dyrker i udlandet. Det er trods alt fodbold, og fodbold vil altid være en meget fysisk sport. Men det bliver altså for meget, hvis folk, ved hver anden eller hver spiller, sætter spørgsmåls tegn ved denne, blot fordi spilleren ikke tørner ud på grønsværen i England.

Haslund
10-08-2010, 01:28
Synes nu godt det er ved at tage overhånd, al den snak om PL er så hård i forhold til andre ligaer.
Synes en del herinde, ofte taler om at en spiller nok ikke har fysikken til PL, netop fordi denne spiller i en anden liga.

Det jo ikke ballet de andre spillere dyrker i udlandet. Det er trods alt fodbold, og fodbold vil altid være en meget fysisk sport. Men det bliver altså for meget, hvis folk, ved hver anden eller hver spiller, sætter spørgsmåls tegn ved denne, blot fordi spilleren ikke tørner ud på grønsværen i England.

Lige præcis, det er lidt af en joke efterhånden. Især når man nu har set masser af spillere der ikke var specielt fysisk stærke komme til PL og få masser af succes. Og lige præcis bundesligaen er jo en ret fysisk liga og er vel den af de større ligaer der minder mest om PL.

Sgoales
10-08-2010, 07:06

David Beckham blev aldrig det samme igen.
Michael Owen, Ian Rush og Paul Ince og sikkert mange flere.

Det var 4 mega stjerner i PRL, Beckham var ikke en fiasko, men dog trods alt markant ringere og de tre sidste blev deciderede flop i hhv Spanien og Italien.

United DK
10-08-2010, 07:50
Ince fik en sløv start hos Inter, men endte med at levere varen, og fik tilbudt en forbedret kontrakt af Moratti i sommeren 1997, som han dog takkede nej til, fordi han som så mange andre engelske fodboldspillere led af hjemve.

Owen gjorde det også godt i Real Madrid, ift. den sparsomme spilletid han fik.

snegl
10-08-2010, 10:56
Ja jeg er stort set stoppet med at holde øje med rygterne.
Den dag der kommer noget officielt vil jeg bestemme mig for hvad jeg syntes.
Ozil ind eller ej, så har vi i 10/11 sæsonen, en trup der kan være med over det hele.
Når Scholes/giggs stopper kan vi tilgengæld rigtig godt bruge en som ham.

Samme her. Jeg gider ikke rigtigt følge med før der er noget officielt. Aviserne kører lidt i cyklus. Det gør folk egentlig også herinde, hvor der ca med en dags mellemrum kommer et nyt indlæg om hvor meget vi skal have Özil, eller om at han er en god spiller.

Pils
10-08-2010, 11:36
Ifølge dagens rygter så får vi heller ikke Özil da han skulle være på vej til Barcelona. Werder og Barca skulle være enige om en pris på små 8 mio £. Som jeg har skrevet før, så tror jeg at han ville være en fantastisk signing for os. Og til den pris er det jo fuldstændig latterligt hvis vi ikke i det mindste byder på ham.

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/paa_vei_til_barca

Dines
10-08-2010, 12:02
Ince fik en sløv start hos Inter, men endte med at levere varen, og fik tilbudt en forbedret kontrakt af Moratti i sommeren 1997, som han dog takkede nej til, fordi han som så mange andre engelske fodboldspillere led af hjemve.

Owen gjorde det også godt i Real Madrid, ift. den sparsomme spilletid han fik.

Owen var Real Madrids bedste angriber af Ronaldo og Raul, når man så på mål efter antal minutter. Han fik dog meget lidt spilletid, og blev mest brugt som en slags indskifter. Men han var god i Real Madrid, siden er det gået nedaf pga. skader.

Kasper United
10-08-2010, 14:53
Nu er jeg for alvor ved at hoppe af Özil-rygter-vognen. Jeg vil først tro på, hvem han skifter til, (hvis han da overhovedet skifter her i sommerens transfervindue), når transfervinduet lukker d. 31 august. Først der, kan man se, hvem han spiller for i næste sæson. Jeg vil dog stadig håbe, at det er i vores United trøje(r), han kommer til at spille i fremover.

Men det kan heller ikke altid være nok, at Fergie står og holder en trøje med en ny spiller (eksempel: Ljajic) eller, der står på diverse sider: OFFICIELT: (eksempel: Rajko Lekic).

DavidMadsen
11-08-2010, 15:16
Craig Cathcart til Blackpool.. Hvor mange havde set den komme?
Personligt er jeg lidt ligeglad, da der er en del foran ham i hierakiet. Talent eller ej, skal der meget til for at få spilletid i Uniteds midterforsvar.

Dines
11-08-2010, 17:05
Craig Cathcart til Blackpool.. Hvor mange havde set den komme?
Personligt er jeg lidt ligeglad, da der er en del foran ham i hierakiet. Talent eller ej, skal der meget til for at få spilletid i Uniteds midterforsvar.

Han vil få det svært, når fremtidens forsvar, hvis alt går vel allerede er dannet lige nu:

2015:
Rafael - Smalling - Evans - Fabio

Men held og lykke fremover, håber han får en flot karriere, det gør jeg altid med ex-United spillere, undtagen forræderne som Tevez og Heinze.

Kasper United
11-08-2010, 17:27
Han vil få det svært, når fremtidens forsvar, hvis alt går vel allerede er dannet lige nu:

2015:
Rafael - Smalling - Evans - Fabio

Men held og lykke fremover, håber han får en flot karriere, det gør jeg altid med ex-United spillere, undtagen forræderne som Tevez og Heinze.

Ja, det har du ret i. Han vil sikkert få det svært, da Corry Evans jo også er til rådighed, selvom han vel også kan spille midtbane. Men synes imo, det kunne være fint, hvis der var lavet en aftale, så han kunne hentes tilbage billigt. Kender ikke så meget til hans spil, så det kan godt være, at han ikke har "nok" kvalitet, til at han engang kan blive etableret spiller. Men vi har vel også allerede en aftale med Shawcross, hvis jeg husker rigtigt? - At vi kan hente ham tilbage "billigt"?

zhagzi
11-08-2010, 17:38
Ja, det har du ret i. Han vil sikkert få det svært, da Corry Evans jo også er til rådighed, selvom han vel også kan spille midtbane. Men synes imo, det kunne være fint, hvis der var lavet en aftale, så han kunne hentes tilbage billigt. Kender ikke så meget til hans spil, så det kan godt være, at han ikke har "nok" kvalitet, til at han engang kan blive etableret spiller. Men vi har vel også allerede en aftale med Shawcross, hvis jeg husker rigtigt? - At vi kan hente ham tilbage "billigt"?

Er enig! Fidusen med at han burde kunne købes tilbage til samme sum som købt for, eller billigere. Man ved aldrig om han er den næste Piqué.
Men det skulle dog ikke undre mig, hvis der var lavet en lille detalje omkring det.
Fergie begår næppe samme fejltagelse som med Piqué.

Donnichlas
11-08-2010, 17:56
Syntes det er fint han skiftede, vi har et rigtig godt forsvar.
Fejl som pique? Syntes at evans er længder foran ham, pique laver mange satsninger som skaffer holdet i problemer (eks. Vm finalen hvor robben løber fri) Pique ville ikke være i manchester mere, og en spiller som ikke vil være i verdens største klub(havde lige vundet cl) skal bare ud, så respekterer man nemlig ikke holdet. Han fik vel ca. ligeså mange kampe som evans.
Han kunne måske være blevet en af de største forsvarsspillere. Men så skulle han ikke være skiftet til et hold der spiller på den måde.

For at omformulere mick øgendahls citat
"Man skal ikke græde over spildt mælk, men man må gerne juble over fundet "
Man skal ikke græde over pique er væk, men man må gerne juble over at Hernandez er fundet . :lolol:

United-Allan33
11-08-2010, 20:07
Er enig! Fidusen med at han burde kunne købes tilbage til samme sum som købt for, eller billigere. Man ved aldrig om han er den næste Piqué.
Men det skulle dog ikke undre mig, hvis der var lavet en lille detalje omkring det.
Fergie begår næppe samme fejltagelse som med Piqué.

Hvilken fejltagelse var det??

Pique ville selv til Barca, da han så udsigterne til fast spilletid var begrænset, da vi jo i forvejen havde Vidic og Rio, samt en Evans som SAF mente var på samme niveau som Pique... Så det var helt ok at SAF lod ham smutte.. At han så viser sig at få succes, er jo bare godt for ham

Refstrup
11-08-2010, 20:13
Ved godt det er Indkast.dk, men håber ikke at det er rigtigt. Kun Pep skal godkende købet, før en handlen er på plads. Lad os håbe, at Pep afviser det, da han har sagt, at han vil satse på sine talenter fra Barca.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=69323

Kasper United
11-08-2010, 20:31
Ved godt det er Indkast.dk, men håber ikke at det er rigtigt. Kun Pep skal godkende købet, før en handlen er på plads. Lad os håbe, at Pep afviser det, da han har sagt, at han vil satse på sine talenter fra Barca.

Utroligt. Der har snart været flere rygter om, at Özil skal spille i Barca, Real, Chelsea eller os, end der var om, at Ronaldo skiftede til Real sidste år. Igen, det kan være, det er 98% sikker, han skifter til Barca i aften, mens det er 99%, han kommer til at spille for Chelsea i morgen, hvor han så er 100% Manchester United spiller i over morgen.

Men jeg håber da ligesom dig, at det rygte ud af de 577 andre rygter, der har været er forkert, så han i den sidste ende bliver vores. Men det kunne lige passe, at der så ikke skete en skid, og han så blev i Werder Bremen..

henke
11-08-2010, 20:34
Ja hvis Øzil ikke skal til United ( og vi virkelig jagter en offensiv midt? ) hvorfor så ikke Diego? Flop sæson i Italien ( som resten af Juve-holdet) men super i Werder. Mener kun han er 25 og prislejet er vel ca det samme. Hmm ja lige en ny hårfarve så ku jeg godt se ham som den nye Scholes.

MOHoegsted
11-08-2010, 20:36
Syntes det er fint han skiftede, vi har et rigtig godt forsvar.
Fejl som pique? Syntes at evans er længder foran ham, pique laver mange satsninger som skaffer holdet i problemer (eks. Vm finalen hvor robben løber fri) Pique ville ikke være i manchester mere, og en spiller som ikke vil være i verdens største klub(havde lige vundet cl) skal bare ud, så respekterer man nemlig ikke holdet. Han fik vel ca. ligeså mange kampe som evans.
Han kunne måske være blevet en af de største forsvarsspillere. Men så skulle han ikke være skiftet til et hold der spiller på den måde.

For at omformulere mick øgendahls citat
"Man skal ikke græde over spildt mælk, men man må gerne juble over fundet "
Man skal ikke græde over pique er væk, men man må gerne juble over at Hernandez er fundet . :lolol:
Så kan vi lige vende den om, Evans mister alt for tit sin koncentration..
Jeg vil til enhver en tid helst have en spiller af Pique's talent, til fordel for Evans.. Pique kunne få en masse spilletid, pga. skader i vores forsvar..
På den tid kunne han måske også blive fast mand..

Håber fandeme ikke det er sandt..
Özil til 90-112 mio kr. er fandme et kup, Fergie kan i det mindste byde på ham når det er så billigt..
Vil fandme blive så sur på Fergie hvis han slet ikke har prøvet at få ham.

RAppel
11-08-2010, 21:13
Ja hvis Øzil ikke skal til United ( og vi virkelig jagter en offensiv midt? ) hvorfor så ikke Diego? Flop sæson i Italien ( som resten af Juve-holdet) men super i Werder. Mener kun han er 25 og prislejet er vel ca det samme. Hmm ja lige en ny hårfarve så ku jeg godt se ham som den nye Scholes.

http://www.bold.dk/nyt/Diego-afklaring-om-et-par-dage

rocatis
11-08-2010, 23:01
Så erder købt endnu endnu en angriber...Tiago Manueline Dias Correia også kaldet Bebe er blevet købt fra Vitoria de Guimaraes... Jeg har aldrig hørt om ham før, men spændende køb, han er kun 20 år... Skal have lægetjekket overstået på fredag... Han er købt for £7.4m..

United DK
11-08-2010, 23:02
Der mangler ligesom et "to" efter Bebe, for at jeg er begejstret.

RAppel
11-08-2010, 23:03
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={F9E570E6-407E-44BC-800F-4A3110258114}&newsid=6651318

Med et navn som Bebe kan man ikke undgå at blive en succes! :D

jmyrini
11-08-2010, 23:11
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BFE60904B-C2A8-4E60-9B05-700DBBC29BBC%7D&section=playerProfile&teamid=&bioid=94383

www.metro.co.uk skriver om ovenstående link, hvor officielle Man Utd hjemmesiden åbenbart har lagt Mesut Ozil ud på hjemmesiden i dag som første holds spiller for Man Utd... det er dog rettet nu.

Nogen der ved, om det er et hoax, eller hvad der sker??

EDIT: Link til nyheden på metro http://www.metro.co.uk/sport/football/837768-mesut-ozil-manchester-united-transfer-confirmed-by-official-website

rocatis
11-08-2010, 23:16
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BFE60904B-C2A8-4E60-9B05-700DBBC29BBC%7D&section=playerProfile&teamid=&bioid=94383

www.metro.co.uk skriver om ovenstående link, hvor officielle Man Utd hjemmesiden åbenbart har lagt Mesut Ozil ud på hjemmesiden i dag som første holds spiller for Man Utd... det er dog rettet nu.

EDIT: Link til nyheden på metro http://www.metro.co.uk/sport/football/837768-mesut-ozil-manchester-united-transfer-confirmed-by-official-website

Det er noget med, at alle som er blevet rygtet til United for sådan en plads, så tror ikke der skal ligges for meget i det..

ChristianR
11-08-2010, 23:17

Den slags fejl sker stort set hver eneste sæson. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han skifter til klubben.

Med hensyn til Bebe, så er jeg helt oppe at støde. Han er IMO LIGE PRÆCIS den angriber vi mangler. Jeg har længe gået og håbet på, at vi ville købe ham!

Eller noget... Synes efterhånden vi har mange 'middelmådige' angribere eller upcomings. Jeg kan ikke se, hvad vi skal med flere.

Don Kafai
11-08-2010, 23:20
Al snak om Bebe

http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?p=191563#post191563

Don Kafai
11-08-2010, 23:29

www.metro.co.uk (http://www.metro.co.uk) skriver om ovenstående link, hvor officielle Man Utd hjemmesiden åbenbart har lagt Mesut Ozil ud på hjemmesiden i dag som første holds spiller for Man Utd... det er dog rettet nu.

Når en spiller bliver oprettet i rygtebørsen på manutd.com, så får de også et unikt ID som spillertråd. Skriver du den ID ind, så kan du få ovenstående skærmbillede frem, så det betyder bare, at Özil er blandt rygterne i denne sommer, ligesom man vil kunne lave ovenstående skærmbillede med Sneijder, Akinfeev, Anders Lindegaard og alle de andre der har været linket til United.

schousboe9
12-08-2010, 15:09
*slettet*

MOHoegsted
12-08-2010, 19:38
http://www.bold.dk/nyt/Diego-afklaring-om-et-par-dage

Lige pt. foretrækker jeg Özil, men jeg vil ikke græde over Diego, tror han ville være super.
Ved godt han floppet i Juventus, men det har nok noget at gøre med hele holdet gjorde det, det hele var i hvertfald ikke hans skyld, desuden er den engelske nok en bedre liga for en spiller som ham bedre for ham. :)

DavidMadsen
12-08-2010, 21:00
Så er det vidst officielt at Welbeck skal til Sunderland i et års tid. Det bliver rigtigt spændende at følge ham i en Premier League-klub, hvor han formodentligt bliver 3. valg til angrebet.

RAppel
12-08-2010, 21:09
Lige pt. foretrækker jeg Özil, men jeg vil ikke græde over Diego, tror han ville være super.
Ved godt han floppet i Juventus, men det har nok noget at gøre med hele holdet gjorde det, det hele var i hvertfald ikke hans skyld, desuden er den engelske nok en bedre liga for en spiller som ham bedre for ham. :)

Linket var nu heller ikke ment som at jeg synes vi skulle hente Diego, selvom sandsynligheden for han kunne være god er til stede. Det var nu mere henvist til henke at det nok ikke var sandsynligt vi hentede Diego nu hvor han nok var tæt på Wolfsburg :)

schousboe9
13-08-2010, 10:21
Smalling, Hernandez, Bebe... Uden at blive for sentimental og filosofisk kunne man sagtens have Ferguson mistænkt for at ville sætte et sidste præg på klubben, inden han går på pension.

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at han kommer nærmere og nærmere den frygtede dato, og der står i den grad "fremtidens mand" i panden på alle de seneste indkøb. Han har stortset altid tænkt meget langt frem, når han handler, så måske det her er en slags sidste skud i bøssen fra hans side i et forsøg på at sikre klubbens fremtid nu, måske fordi han, som de fleste af, har lidt bange anelser hvad angår transfermidler og mulighederne på længere sigt... Det er nok at male fanden lidt rigeligt på væggen, men han udtalte jo for ikke så længe siden lige præcis de ord; at klubbens fremtid nu var mere eller mindre sikret med indkøbene af Smalling og Hernandez plus Evans, tvillingerne, Macheda, Welbeck og Cleverley.

Giggs og alle de andre gamle mener så, han kan fortsætte til langt over 70, så jeg kan jo som altid sagtens være helt ude i tågen med ovenstående, men det skulle ikke undre mig det mindste, at det (også?) er tanken bag indkøbspolitikken på det seneste.

Umiddelbart kan jeg ikke finde anden fornuftig forklaring, for det er jo ikke folk, der på nogen måde forstærker start 11'eren, måske bortset fra Chicharito. Jeg mener også at have læst Ferguson udtale, at han aldrig nogensinde ville gå pension, hvis han ikke var sikker på, at klubben var i gode hænder og mere eller mindre sikret de næste mange år. Er han ved at lade op nu?

United DK
13-08-2010, 10:55
Ferguson har det med nogengange at udfordre fornuften.

Da han sælger Hughes, Ince og Kanchelskis i 1995, og erstatter disse med unge talenter, tror jeg de færreste klappede, for det gør man jo ikke normalt. Først og fremmest sælger man ikke tre så store profiler på en sommer, og hvis man gør, så går man ud og finder i hvert fald to erstatninger, og så kan man have et talent i baghånden.

Dernæst sælger han klodens største fodboldikon, og en af vores bedste spillere gennem 7-8 år, og henter som erstatning en ung portugiser, der godt nok hedder Ronaldo, men jeg var nok ikke den eneste der blev skuffet, da jeg fandt ud af, at det ikke var brasilianer Ronaldo.

Sidste sommer sælger han så Ronaldo, hvis ikke verdens bedste, så i hvert fald lige efter Messi, og henter som erstatning en ecuadorianer (eller hvad folk fra Ecuador hedder) fra Wigan. Det kan jo umuligt gå alt for godt, og ganske vist vinder vi ikke mesterskabet, eller en anden stor titel generelt, men det kan ikke tilskrives Valencia, som jeg tror alle har fået et andet syn på, end for 12 måneder siden.

Ferguson har lavet lidt af hvert gennem årene, for han har jo også sprunget banken med Stam, Ruud, Veron, Rio, Rooney og senest Berbatov. Så han kan jo finde på lidt af hvert, alt afhændig af hvordan han ser tingene, og indtil videre har han ikke vurderet, at et køb af Özil eller et andet hotshot er nødvendigt. Han har før taget fejl, men 11 mesterskaber, 5 FA Cups og 2 CL-titler (samt en del andet) vidner om, at han for det meste har ramt plet med sin gøren og laden.

schousboe9
13-08-2010, 11:20
Han har før taget fejl, men 11 mesterskaber, 5 FA Cups og 2 CL-titler (samt en del andet) vidner om, at han for det meste har ramt plet med sin gøren og laden.

Jo jo, og mandens dømmekraft skal da heller ikke betvivles som sådan. Jeg tror bare den store skepsis opstår, når vi udover succeshistorierne også har set skrækscenarierne som Taibi, Miller, Bellion, Manucho osv. Selvom han har vundet alt og langt hen ad vejen har haft ret, så laver han selvfølgelig også fejl, så det er som sådan reelt nok, at stille spørgsmålstegn fremfor bare at sige: "Han har vundet alt, så han har altid ret! Hvor vover du at tvivle på hans evner!?". :)

Han modbeviser muligvis kritikerne med Bebe, men de, der forinden tvivlede på alle fejlkøbene, fik jo i dén grad ret.

dannigizmo
13-08-2010, 11:22
"OB enige med Özil
Af Mr. X
Ifølge danske Sprot så bliver OB's stjerneparade en stjerne rigere, da Mesut Özil skulle være blevet enig med "de stribede".
OB skulle have taget teten i jagten på den kommende tyske superstjerne, Mesut Özil, der skulle have fravalgt klubber såsom Manchester United og Chelsea. Den 21-årige offensiv-spiller skulle koste mellem 90-112 mio. kr.

Hos den fynske kub venter man på, at træner Olsen godkender en sådan handel med Özil, hvis kontrakt udløber næste sommer. Såfremt Lars skulle godkende købet, så skulle resten af handel være en formalitet.

Ifølge Tiderne slår FCM sig dog ikke tilfredse med denne handel og de skulle være villige til at punge ud af den midtjyske guldkrukke, der denne sommer ikke har været nær så rødglødende som tidligere. Midtjyllands forhandlinger bliver imidlertid ført af agenten Danni Larsen, der absolut ingen forbindelser har til Bremen-direktøren Klaus Allofs."

Og den er god nok! Jeg har det fra en anonym kilde!

United DK
13-08-2010, 11:23
Jeg tror nu heller ikke Bebe bliver nogen succes, og jeg synes heller ikke dette køb minder om nogen af de køb vi har lavet tidligere, hvor vedkommende ikke var et stort navn inden vi købte ham, men endte med at blive det som f.eks. Ronaldo og Valencia, og måske også Hernandez.

PSJ
13-08-2010, 12:08
Han modbeviser muligvis kritikerne med Bebe, men de, der forinden tvivlede på alle fejlkøbene, fik jo i dén grad ret.

Bliver man ved med at danse regndansen længe nok, skal det såmænd nok begynde at regne på et eller andet tidspunkt. :)

schousboe9
13-08-2010, 12:44
Bliver man ved med at danse regndansen længe nok, skal det såmænd nok begynde at regne på et eller andet tidspunkt. :)

Ja, præcis. Og man skal heller ikke kaste med glashuse, når katten er ude, for så danser julemanden i sengen, hvis man leger med ild, eller det dér.

Men det modsiger jo ikke, hvad jeg skriver. Når der uundgåeligt vil være fejlkøb iblandt, vil selv den mest notoriske pessimist jo få ret før eller siden. Bare spørg robinho! :D

zhagzi
13-08-2010, 12:51
Bebe bliver nok heller ikke nogen success i form af Ronaldo, Rooney eller andre tidlige opblomstrende talenter vi har haft.
Men et elle andet har han (SAF.) jo set i Bebe. Tror bare ikke vi får meget at se til.
Og Schouseboe9's udmelding om at Fergie blot vil sætte det sidste fremtidige præg på holdet, synes jeg holder godt sammen. Det skulle heller ikke undre mig hvis dette var han plan.
Manden er tydeligvis bange for hvordan det skal gå holdet efter han træder af, eller bliver tvunget af alderdommen.
Men ingen tvivl om at holdet de næste 5-10 år, kommer til at være meget præget af Fergusons valg de næste to sæsoner.
Medmindre, den nye træner vil have sit helt eget præg, og skiller sig af med nogle spillere.

dannigizmo
14-08-2010, 10:56
Real Madrid fik afvist Özil-bud (http://www.bold.dk/nyt/Real-Madrid-fik-afvist-Oezil-bud)

Nu skal vi selvfølgelig ikke diskutere Real Madrids gøren og laden alt for meget i denne tråd, men det er blot et lille indspark til alle dem, der mener, at Ferguson har tabt småkagerne, fordi han endnu ikke har hentet Özil. Det kunne måske ligne, at Werder Bremen ikke er heeeelt så villige til at sælge som først antydet. Eller at Özil måske ikke er helt så billig, som mange går og tror.

NtotheT
14-08-2010, 12:33
Real Madrid fik afvist Özil-bud (http://www.bold.dk/nyt/Real-Madrid-fik-afvist-Oezil-bud)

Nu skal vi selvfølgelig ikke diskutere Real Madrids gøren og laden alt for meget i denne tråd, men det er blot et lille indspark til alle dem, der mener, at Ferguson har tabt småkagerne, fordi han endnu ikke har hentet Özil. Det kunne måske ligne, at Werder Bremen ikke er heeeelt så villige til at sælge som først antydet. Eller at Özil måske ikke er helt så billig, som mange går og tror.

Omvendt er Werder Bremen retaderet, hvis de forlanger - lad os sige - 250 mio. kr., når han har et år tilbage af kontrakten og ingen af klubberne er villige til at betale. For så smutter han bare til næste sæson ganske frit, og det ville være ufatteligt dumt af Werder Bremen at miste så mange penge på et brandvarmt salgsobjekt, som Özil er.

Jeg tror meget på, at han kan hentes i prisklassen 12-18 mio. euro. Medmindre Werder Bremen har Shittys oliesheiks fætter som hemmelig surrogatpengemand og er skide ligeglad med penge og at drive deres forretning rundt

United DK
14-08-2010, 12:40
En mulighed er vel, at Özil ikke selv vil væk, men er så loyal overfor Werder Bremen, at han næste sommer forlænger sin kontrakt, og bliver i klubben resten af sin karriere.

NtotheT
14-08-2010, 12:57
En mulighed er vel, at Özil ikke selv vil væk, men er så loyal overfor Werder Bremen, at han næste sommer forlænger sin kontrakt, og bliver i klubben resten af sin karriere.

Der er større chance for, at Danmark vinder VM med Jon Dahl som angrebstræner, end at ovenstående nogensinde ville komme til at ske.

Donnichlas
14-08-2010, 17:14
Omvendt er Werder Bremen retaderet, hvis de forlanger - lad os sige - 250 mio. kr., når han har et år tilbage af kontrakten og ingen af klubberne er villige til at betale. For så smutter han bare til næste sæson ganske frit, og det ville være ufatteligt dumt af Werder Bremen at miste så mange penge på et brandvarmt salgsobjekt, som Özil er.

Jeg tror meget på, at han kan hentes i prisklassen 12-18 mio. euro. Medmindre Werder Bremen har Shittys oliesheiks fætter som hemmelig surrogatpengemand og er skide ligeglad med penge og at drive deres forretning rundt

Du skal også lige tage en anden ting i observation.
Navnet ozil er på alles læber, hans popularitet er vel højere end nogensinde?
Så kan man kigge på trøjesalg - Mange millioner at hente på en spiller som alle snakker om. Hvis han kan være med at sikre dem chl deltagelse, og måske 1/8 dels finale, så er der altså allerede RIGTIG mange millioner tjent ind.
Du siger de er dumme at forlange 250 millioner for ham? Men hvis de mener at kunne tjene 200 mill i løbet af sæsonen, pga. han er populær, og har evnerne til at bringe dem langt i tuneringen, så lader de ham ikke gå for mindre, werders navn bliver jo også større hvis man når langt.

NtotheT
14-08-2010, 18:19
Du skal også lige tage en anden ting i observation.
Navnet ozil er på alles læber, hans popularitet er vel højere end nogensinde?
Så kan man kigge på trøjesalg - Mange millioner at hente på en spiller som alle snakker om. Hvis han kan være med at sikre dem chl deltagelse, og måske 1/8 dels finale, så er der altså allerede RIGTIG mange millioner tjent ind.
Du siger de er dumme at forlange 250 millioner for ham? Men hvis de mener at kunne tjene 200 mill i løbet af sæsonen, pga. han er populær, og har evnerne til at bringe dem langt i tuneringen, så lader de ham ikke gå for mindre, werders navn bliver jo også større hvis man når langt.

Nu skal du også huske på, at tonsvis af klubberne ikke har de samme økonomiske midler som bare for 3 år siden - blandt grundet finanskrisen.

Hvis Werder forlanger 250 mio. kr., så vil jeg vædde med, at de interesserede klubber venter til næste sæson, hvor han så koster det løn, han skal hæve.

Werder har temmelige dårlige kort på sig mht. Özil, når hans kontrakt kun har et år tilbage. Hvis der var 3-4 år tilbage, så er vi helt enige om, at han nok ville blive hnadlet ind for mindst 250, men når Werder i realiteten kun har dette transfervindue tilbage til at få penge for ham for, så skal de være lykkelige, hvis de kan hive 120-150 mio. kr. ind.

Pils
14-08-2010, 18:22
Nu skal du også huske på, at tonsvis af klubberne ikke har de samme økonomiske midler som bare for 3 år siden - blandt grundet finanskrisen.

Hvis Werder forlanger 250 mio. kr., så vil jeg vædde med, at de interesserede klubber venter til næste sæson, hvor han så koster det løn, han skal hæve.

Werder har temmelige dårlige kort på sig mht. Özil, når hans kontrakt kun har et år tilbage. Hvis der var 3-4 år tilbage, så er vi helt enige om, at han nok ville blive hnadlet ind for mindst 250, men når Werder i realiteten kun har dette transfervindue tilbage til at få penge for ham for, så skal de være lykkelige, hvis de kan hive 120-150 mio. kr. ind.

Lige præcis. Skal werder tjene nogle penge på Özil skal han afsted i dette transfervindue. Hvis de f.eks. bare venter til Januar, ja så får de slet ingen penge for ham.
Så hellere få skudt ham af nu og så bruge pengene på en anden spiller som kan føre dem frem over de næste par sæsoner.

Donnichlas
14-08-2010, 18:30
Pils - De får altid penge for ham, så længe han er i klubben..
En spiller er jo noget værd for klubben, og en spiller som ham kan være forskellen mellem succes og fiasko. Og foskellen mellem succes og fiasko er penge.
Ja det her kan være sidste chance for at sælge ham, men hvem siger ikke de kan tjene 100 mill på trøjesalg, chl, liga placering osv. fordi han har evnerne til at fører dem langt?

Lad os sige han tjener 100 mill. ind til klubben, for at komme i chl, nummer 2 i liga osv. så har klubben fået et større rygte, og kan hente størrer spillere. Hvis de sælger ham nu, tjener de måske 120 mil, men klubben er ikke blevet "størrer" i andre folks øre.
Chl gruppe med manchester united, de slår os, deres fanbase vil voksestøt? de har jo lige slået united??? de fans vil da have ozil trøjer, eftersom han scorede hattrick. Real madrid kalder man jo et tøjmærke, fordi de køber spillere som har en stor fanbase, nu har werder sådan en spiller. og jeg forstår dem hvis de udnytter der.

Håber i kan følge mig.

Bugge
14-08-2010, 18:44
En spiller er jo noget værd for klubben, og en spiller som ham kan være forskellen mellem succes og fiasko. Og foskellen mellem succes og fiasko er penge.
Ja det her kan være sidste chance for at sælge ham, men hvem siger ikke de kan tjene 100 mill på trøjesalg, chl, liga placering osv. fordi han har evnerne til at fører dem langt?

Lad os sige han tjener 100 mill. ind til klubben, for at komme i chl, nummer 2 i liga osv. så har klubben fået et større rygte, og kan hente størrer spillere. Hvis de sælger ham nu, tjener de måske 120 mil, men klubben er ikke blevet "størrer" i andre folks øre.
Chl gruppe med manchester united, de slår os, deres fanbase vil voksestøt? de har jo lige slået united??? de fans vil da have ozil trøjer, eftersom han scorede hattrick. Real madrid kalder man jo et tøjmærke, fordi de køber spillere som har en stor fanbase, nu har werder sådan en spiller. og jeg forstår dem hvis de udnytter der.

Håber i kan følge mig.

Jeg tror ikke du skal regne med at det er særlig mange andre end Werder fans der køber deres merchandise, uanset om Özil er i klubben eller ej. Du får det til at lyde som at trøjesalget eksploderer i Bremen fordi de har Özil.
Det kan jeg godt garantere dig ikke kommer til at ske.

Hvad er formålet med at afvise et salg af Özil fordi han kan være medvirkende til at man tjener cirka 150 millioner via CL og liga succes?
Så kan man da ligeså godt sælge ham og være sikre på at få nogle store penge i kassen i stedet for at beholde ham og så krydse fingre for at man får succes.

Så risikerer man bare at han skrider kvit og frit.

Donnichlas
14-08-2010, 18:46
De får flere fans a klubben, ved at have en så populær spiller på holdet.
Jamen klubben får også et større navn.
Jeg mener jo bare at de måske vudere at han kan være mange penge værd, at have i klubben i en sæson mere.

Pils
14-08-2010, 18:56
De får flere fans a klubben, ved at have en så populær spiller på holdet.
Jamen klubben får også et større navn.
Jeg mener jo bare at de måske vudere at han kan være mange penge værd, at have i klubben i en sæson mere.

Jeg tror ikke der er mange fans der farer ud og køber trøjer med Özil på ryggen hvis de allerede nu ved, at han er væk til næste sæson. For jeg kan ikke rigtigt forestille mig at han forlænger sin kontrakt med dem når flere store klubber er ude efter ham.

Donnichlas
15-08-2010, 10:58
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11832 - Jeg tror da det er en and.

Hvorfor i alverden skulle han være imod at købe Ozil for 12 mil. som også kun er 21 år. Men gerne ville spytte 15 mill. for en spiller som er 27 og ikke kan de samme ting.

Det virker for mig som pure opsind.

Acsadac
15-08-2010, 11:02
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11832 - Jeg tror da det er en and.

Hvorfor i alverden skulle han være imod at købe Ozil for 12 mil. som også kun er 21 år. Men gerne ville spytte 15 mill. for en spiller som er 27 og ikke kan de samme ting.

Hvis Ferguson ikke ønsker at spille 4-3-3 vil jeg frygte for Özil's fysik. Hvorimod Meireles er mere fysisk på den centrale midt.

Hvis angriberne i en 4-4-2 tager andel i det første pres vil man ikke komme i undertal på midten. Og med to angribere vil der ikke være samme krav til antallet af mål fra den centrale midt..

zhagzi
15-08-2010, 11:09

Håber i kan følge mig.

Har du fået arbejde i Manchester Shitty? Real Madrid måske?

United DK
15-08-2010, 11:25
Meireles ville da være et overflødigt køb, men dem er vi jo efterhånden vant til, selvom vi jo ingen penge har, som folk så dystert siger. Fuck off.

zhagzi
15-08-2010, 11:29
Det ville ikke være en overraskelse at vi hentede Rauk Meireles.. Selvom det garanteret er en and. Either way, så er det ja, overflødigt.

ChristianR
15-08-2010, 11:31
Argumentationen i artiklen finder jeg en smule mærkværdig.

SAF vil som udgangspunkt helst have Özil, men han nægter at betale mere end £8 mio for ham. Derfor vender SAF sig om mod hans 2. valg eller 2. prioritering om han vil, hvor han pludselig skulle være interesseret i at smide kanp den dobbelte pris, som han var beredt på at betale på 1. valget :titte:

Mit kendskab til såvel Raul Meireles og Özil er relativt begrænset. Antallet af kampe, jeg har set med begge 2 kan vel indskrænkes til et par CL-kampe og nogle VM-kampe. Dog vil jeg mene, at der er mere 'value in the market' ved at betale £12 mio for Özil fremfor £15 mio for Meireles.

Pils
15-08-2010, 11:47
Argumentationen i artiklen finder jeg en smule mærkværdig.

SAF vil som udgangspunkt helst have Özil, men han nægter at betale mere end £8 mio for ham. Derfor vender SAF sig om mod hans 2. valg eller 2. prioritering om han vil, hvor han pludselig skulle være interesseret i at smide kanp den dobbelte pris, som han var beredt på at betale på 1. valget :titte:

Mit kendskab til såvel Raul Meireles og Özil er relativt begrænset. Antallet af kampe, jeg har set med begge 2 kan vel indskrænkes til et par CL-kampe og nogle VM-kampe. Dog vil jeg mene, at der er mere 'value in the market' ved at betale £12 mio for Özil fremfor £15 mio for Meireles.

Enig det giver umiddelbart ingen mening at ville give det dobbelte for en spiller som Meireles. Men hvis vi antager, at artiklen er sand så er det simpelthen for tåbeligt. Hvis forskellen på hvad vi vil give og hvad werder vil have er 4 millioner pund, ja så forstår jeg simpelthen ikke at vi bare betaler. Det handler jo kun om små 35 millioner kr. Det må vi sgu kunne finde et sted når vi nu angiveligt har smidt 70 millioner for Bebe.
Ellers ender vi bare op med endnu en Ronaldinho historie, hvor barca/real/chelsea byder de få penge mere og løber med spilleren.

Donnichlas
15-08-2010, 11:51
Har du fået arbejde i Manchester Shitty? Real Madrid måske?

Latterlig kommentar.
Er fodbold ikke efterhånden alt for meget om penge?

Pils :
Lad det bare være en ny "ronaldinho" fordi så er bebe den nye ronaldo (:

Pils
15-08-2010, 11:54
Latterlig kommentar.

Pils :

Hehe vi har da altid lov at håbe :)

Thepostman
15-08-2010, 11:55

Nu er der altså ingen af os herinde, som rent faktisk ved om det er det konkrete beløb for Ozil.

Donnichlas
15-08-2010, 12:08
Nej ingen af os ved det, men alt tyder på en pris mellem 10-15.

Og en anden ting er, at det ville være atypisk vores transfer vindue at købe Raúl M, da han er forholdsvis gammel. Transfers i det her vindue tyder på, at fergie laver en stamme af unge spillere som kan blive ved i 10 år, så den nye manager har gode betingelser til den tid.

zhagzi
15-08-2010, 13:53
Latterlig kommentar.

Pils :

Tror bare du skal vænne dig til humoren herinde. Kan være svært når det hele foregår på skrift.

Nå men spøg til side, så er jeg stærkt uenig. Penge er ikke grænsen mellem success eller fiasko. Jeg vil vove at påstå at Birmingham har mindre kredit i kisten, end Sunderland, Bolton eller Blackburn for den sags skyld. Alligevel klarede ny oprykkede Birminham sig bedre end ovenstående. Og Manchester City har jo også flere penge end United, Arsenal og Tottenham. Alligevel klarede pigerne det ikke over end sur 5. plads.

Men du kan have ret i, penge er over 50% af fodbold i dag, det bare ikke grænsen mellem fiasko og success.

Donnichlas
15-08-2010, 14:24
Tror bare du skal vænne dig til humoren herinde. Kan være svært når det hele foregår på skrift.

Nå men spøg til side, så er jeg stærkt uenig. Penge er ikke grænsen mellem success eller fiasko. Jeg vil vove at påstå at Birmingham har mindre kredit i kisten, end Sunderland, Bolton eller Blackburn for den sags skyld. Alligevel klarede ny oprykkede Birminham sig bedre end ovenstående. Og Manchester City har jo også flere penge end United, Arsenal og Tottenham. Alligevel klarede pigerne det ikke over end sur 5. plads.

Men du kan have ret i, penge er over 50% af fodbold i dag, det bare ikke grænsen mellem fiasko og success.

Tror du misforstod mit indlæg en smule så (;
Det jeg mente var, at succes giver mange penge, fiasko kan give et kæmpe økonomisk tab. Så jeg mente at Werder kunne tjene mange penge på ozil, og kunne tabe mange penge ved at sælge ham.
Ved godt penge ikke køber succes med det samme, men i det lange løb gør det.
Jeg så optakt til City - Tottenham og en reporter sagde noget lignende
" Jeg tror ikke at city vinder mesterskabet i år, men inden for 2-3 år tror jeg at de står som mestre"

Man kan vende og dreje det og sige.
Penge køber ikke succes, succes køber penge :p

Pils
15-08-2010, 14:29

Er Birmingham ikke ikke ejet af en eller anden rig kineser/asiat.. Så jeg vil da umiddelbart gætte på at de har flere midler til rådighed end de øvrige midterhold du nævner.

zhagzi
15-08-2010, 14:46
Er Birmingham ikke ikke ejet af en eller anden rig kineser/asiat.. Så jeg vil da umiddelbart gætte på at de har flere midler til rådighed end de øvrige midterhold du nævner.

In July 2007, Hong Kong-based businessman Carson Yeung bought 29.9% of shares in the club, making him the biggest single shareholder, with a view to taking full control in the future. Uncertain as to his future under possible new owners, Bruce left in mid-season to become manager of Premier League rivals Wigan Athletic. His successor, Scotland national team manager Alex McLeish, was unable to stave off relegation, but achieved promotion back to the Premier League at the first attempt, and a ninth-place finish, their best for 51 years, the following season.

Kilde: Wikipedia.

Er ret sikker på ham kineseren ikke skyder penge til tranfers osv endnu. Så vil stadigvæk vove at påstå klubben har mindre penge til rådighed end de andre nævnte, som eller har været i PL i et godt stykke tid nu. Yeung er jo ikke ligesom Roman, eller Abullah-da-lim-lim-min-røv i City.

Jev
15-08-2010, 14:49
Er ret sikker på ham kineseren ikke skyder penge til tranfers osv endnu.

"The Hong Kong-based multimillionaire pledged £40million for strengthening Alex McLeish's squad during the January transfer window - and the same again next summer."

;-)

Ang. de seneste rygter, så må jeg erkende, at jeg ikke kender det store til Meireles ud over hans navn og rygte, men som type passer han bedre til United end Özil.

zhagzi
15-08-2010, 14:50
Tror du misforstod mit indlæg en smule så (;
Det jeg mente var, at succes giver mange penge, fiasko kan give et kæmpe økonomisk tab. Så jeg mente at Werder kunne tjene mange penge på ozil, og kunne tabe mange penge ved at sælge ham.
Ved godt penge ikke køber succes med det samme, men i det lange løb gør det.
Jeg så optakt til City - Tottenham og en reporter sagde noget lignende
" Jeg tror ikke at city vinder mesterskabet i år, men inden for 2-3 år tror jeg at de står som mestre"

Man kan vende og dreje det og sige.
Penge køber ikke succes, succes køber penge :p

Ja det var ikke lige præcis sådan jeg forstod dit indlæg. Tror alligevel ikke City står med en skid om nogle år. Måske mickey mouse-cuppen?

Vi har gamle veteraner i vores klub, som giver klubben noget specielt. Giggs, Neville, Scholes og solskjærs tildstedeværelse betyder enormt meget. City har nothing!

Pils
15-08-2010, 15:40
"The Hong Kong-based multimillionaire pledged £40million for strengthening Alex McLeish's squad during the January transfer window - and the same again next summer."

;-)

Ang. de seneste rygter, så må jeg erkende, at jeg ikke kender det store til Meireles ud over hans navn og rygte, men som type passer han bedre til United end Özil.

Hvordan i alverden kan du konkludere dette, da du starter med at sige at du ikke kender det store til ham?

Jev
15-08-2010, 16:41
Hvordan i alverden kan du konkludere dette, da du starter med at sige at du ikke kender det store til ham?

Jeg mente blot, at jeg ikke har set ham i aktion ret mange gange. Jeg ved, at han modsat Özil kan spille central midtbane, og at han er en dygtig pasningsspiller, så det er derfor :-)

Jeg har stadig svært ved at se, hvordan Özil skulle passe ind på vores hold. Der er blevet pisket en stemning om omkring ham, og det er efterhånden blevet sådan, at alle andre indkøb end ham er fejlkøb. Og det er selvfølgelig en helt forfejlet opfattelse.

NtotheT
15-08-2010, 16:43
Hvis Ferguson fastholder 4-4-2-konceptet, hvilket jeg formoder, han gør, når vi har så mange angribere, så er Raul Meireles bedre at hente end Mesut Özil, idet Raul Meireles er en rigtig dygtig central midtbanespiller, som er hårdtarbejdende, teknisk dygtig, og har et godt skud. Han er også rigtig god til at komme løbende ind i bolden og opsnappe andenbolde - noget som vores midtbanespillere ikke er så gode til, så her kunne han give sit input til holdet.

Han er bestemt dygtig, men det afhænger af, hvad for en formation Ferguson hælder til i fremtiden.

Med 4-3-3 vil jeg til enhver tid foretrække Özil, hvorimod i en 4-4-2 er en type som Meireles bedre at foretrække, idet en midtbanekombination med Özil og Fletcher om 2 år i en 4-4-2 vil blive alt for nemt at overmatche. Ja, jeg ved godt, at Tottenham klarer det fint nok med Modric og Huddlestone, hvor den ene er den lille kreatør og den anden er maskinen, der rydder op, men i den lange bane holder det ikke.

Jev
15-08-2010, 16:49
Er det ikke ret tydeligt, hvilken formation Ferguson vil spille? Vi har syv-otte angribere i førsteholdstruppen, og vi spiller altid 4-4-2, når vi er favoritter. Vi bruger udelukkende 4-5-1'eren i de vanskelige kampe, fordi det her er afgørende at vinde kampen om midtbanen. Og det vil Özil, som jeg skrev for et par dage siden, ikke hjælpe med, idet han er en udpræget kreatør, der ikke ville hjælpe til i motorrummet. Så jeg kan ikke se, hvordan han skulle hjælpe os, selvom han unægtelig er en dygtig spiller.

Pils
15-08-2010, 20:43
Jeg mente blot, at jeg ikke har set ham i aktion ret mange gange. Jeg ved, at han modsat Özil kan spille central midtbane, og at han er en dygtig pasningsspiller, så det er derfor :-)

Jeg har stadig svært ved at se, hvordan Özil skulle passe ind på vores hold. Der er blevet pisket en stemning om omkring ham, og det er efterhånden blevet sådan, at alle andre indkøb end ham er fejlkøb. Og det er selvfølgelig en helt forfejlet opfattelse.

Som jeg har skrevet før så spiller Özil altså ofte på den central midtbane hos werder. Han har dog den force, at han kan spille mange pladser på holdet. Desuden er Özil altså også en fantastisk pasningsspiller der samtidig giver rigtigt mange assists.

Her er et citat fra Republic of Manchunia.
"Mesut Özil assisted a goal every 199.9 minutes last season, which was the 12th best rate of all players in the top five European leagues. This means that even at an inferior team, Ozil still had a better assist rate than Xavi, according to OptaJoe"

Det kan godt være, at der er pisket en stemning op omkring ham, men det som jeg har set til ham over de sidste to sæsoner, så er det også helt fortjent.

Pils
18-08-2010, 15:01
Ser måske ud til at vores påståede interesse i Raul Meireles er god nok. Forstår dog stadig ikke hvis vi skulle købe ham i stedet for Özil, som både er billigere, bedre og yngre.

http://www.tribalfootball.com/man-utd-pounce-porto-withdraw-meireles-euro-action-1054261

Acsadac
18-08-2010, 15:05
Ser måske ud til at vores påståede interesse i Raul Meireles er god nok. Forstår dog stadig ikke hvis vi skulle købe ham i stedet for Özil, som både er billigere, bedre og yngre.

http://www.tribalfootball.com/man-utd-pounce-porto-withdraw-meireles-euro-action-1054261

Den logiske forklaring kan være at Ferguson har vælgt 4-4-2 som sit primære system. I dette tilfælde vil jeg mene Meireles passer bedre ind end Özil.

Kasper United
18-08-2010, 15:32
Den logiske forklaring kan være at Ferguson har vælgt 4-4-2 som sit primære system. I dette tilfælde vil jeg mene Meireles passer bedre ind end Özil.

Ja, det er helt sikkert en af grundene. Men han er også meget mere erfaren end Özil er. Under VM synes jeg, Meireles var rigtig god offensivt, men han er jo også en spiller, der kan meget mere end Özil defensivt. Özil er jo meget sjældent nede at rydde op, og Meireles ville passe super ved siden af Fletcher, da Meireles har mere hurtighed end Fletcher og derudover også kan slå gode afleveringer og gode skud offensivt.

Og nu når vi forhåbentlig har to gode offensive unge midtbanespillere i Cleverley og Bebe og forhåbentlig Gibson i udvikling, der også kan spille defensivt, vil Meireles være er godt køb. Men så mener jeg stadig, vi skal sælge Carrick eller vente til næste sæson, hvor Scholes nok ikke er med mere.

DavidMadsen
18-08-2010, 15:40
Det er ikke for at være på tværs af Hargo-fans; men hvis Meireles bliver købt, betragter jeg ham som en erstatning for Hargreaves, da han vel et eller andet sted skal udfylde den rolle Hargo var tiltænkt - med både at deltage defensivt såvel som offensivt.

Bugge
18-08-2010, 15:53
Raul Meireles? Er han virkelig god nok?

Jeg kender meget lidt til ham.

DavidMadsen
18-08-2010, 15:59
Raul Meireles? Er han virkelig god nok?

Jeg kender meget lidt til ham.
Ud fra hvad jeg har set, vil jeg mene at han har klassen. Kunne forestille mig at en central midtbane med Fletcher og Meireles vil være sindssygt dynamisk, da begge kan gå med frem, men også kan forsvare. Med disse to centralt, kan vi IMO sagtens tillade os at spille 4-4-2 i de store kampe også.

Bugge
18-08-2010, 16:03
Ud fra hvad jeg har set, vil jeg mene at han har klassen. Kunne forestille mig at en central midtbane med Fletcher og Meireles vil være sindssygt dynamisk, da begge kan gå med frem, men også kan forsvare. Med disse to centralt, kan vi IMO sagtens tillade os at spille 4-4-2 i de store kampe også.

Men er Meireles og Fletcher ikke meget samme type?

Vil vi ikke komme til at savne en kreativ spiller i stil med Scholes hvis det er de to på den centrale midt?

Hvis vi henter Meireles så er det vel fordi han er god nok, så meget tiltro har jeg dog trods alt til Sir Alex. Men jeg kunne da godt finde et par kreative typer jeg hellere så hentet.

Ruunee
18-08-2010, 16:08
...
Og nu når vi forhåbentlig har to gode offensive unge midtbanespillere i Cleverley og Bebe og forhåbentlig Gibson i udvikling, der også kan spille defensivt, vil Meireles være er godt køb. Men så mener jeg stadig, vi skal sælge Carrick eller vente til næste sæson, hvor Scholes nok ikke er med mere.

Jeg synes Carrick skal have en sidste chance i denne sæson. Jeg synes faktisk han har vist gode takter på denne side af sommerferien. Mere fremadrettet og positiv.
Lige nu synes jeg faktisk han ser bedre ud end Fletcher. Altså ikke noget ondt om Fletch, han er selvfølgelig vores mand - men Carrick kunne måske overraske og vise at han ikke er færdig.Hvis han får chancen, tilliden og spilletiden.

En Meireles kunne i teorien være god at have i baghånden så længe det ser så skidt ud med Hargreaves. Men kan Scholes gøre som han gør lige nu - i bare hver anden kamp - og kan Carrick løfte sig ud af de sidste halvandet års tumpethed - ja, så ser det ikke så skidt ud. Og nu siges det at Anderson er klar om en måneds tid... hvad mon han kommer tilbage med?

DavidMadsen
18-08-2010, 16:10

Vil vi ikke komme til at savne en kreativ spiller i stil med Scholes hvis det er de to på den centrale midt?

Hvis vi henter Meireles så er det vel fordi han er god nok, så meget tiltro har jeg dog trods alt til Sir Alex. Men jeg kunne da godt finde et par kreative typer jeg hellere så hentet.
Tjo, på en måde. Vil mene at Meireles er mere teknisk anlagt end Fletcher, ligesom Fletcher nok er en tand bedre defensivt. Vi vil nok uden tvivl savne Scholes, men det ville vi vel uanset hvad, med den form han lægger for dagen lige pt.

NtotheT
18-08-2010, 16:49
Meireles er en fantastisk box to box spiller, som har gode evner både inden for det offensive og det defensive. Jeg så dog hellere, at Anderson fik muligheden ved siden af Fletcher i en 4-4-2.

Og folkens. Özil blev nok ikke købt, for han passer ikke ind i en 4-4-2. Vi ville få det største omgang tæsk, hvis vi mødte op til en kamp mod Chelsea eller Barcelona i en CL-finale med de to. Scholes kan da i det mindste godt forsvare sig en vis grad, hvorimod Özil er en udpræget 10'er, der helst ikke skal have snavs på tøjet. Vi kunne desværre ikke bruge ham, selvom han er fantastisk. Hvis vi havde skiftet filosofi til 4-2-3-1, så skulle vi gå all-in på Özil. Men efter vi har 35 angribere, så er det nok 4-4-2, Ferguson holder fast på, og så de 2-3 gange 4-3-3 i CL.

Pils
18-08-2010, 17:41

Jeg er helt enig. Jeg ser nemlig også Fletcher og Meireles som stort set samme type. Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor pokker vi skal spille med to holding midfielders. Det begrænser os utroligt meget i offensiven. Fletcher er fantastisk til sit arbejde og jeg er bare bange for, at vi kommer til at savne kreativitet hvis vi henter Meireles eller en anden lignende spiller.

Pils
18-08-2010, 17:44
Og folkens. Özil blev nok ikke købt, for han passer ikke ind i en 4-4-2. Vi ville få det største omgang tæsk, hvis vi mødte op til en kamp mod Chelsea eller Barcelona i en CL-finale med de to. Scholes kan da i det mindste godt forsvare sig en vis grad, hvorimod Özil er en udpræget 10'er, der helst ikke skal have snavs på tøjet. Vi kunne desværre ikke bruge ham, selvom han er fantastisk. Hvis vi havde skiftet filosofi til 4-2-3-1, så skulle vi gå all-in på Özil. Men efter vi har 35 angribere, så er det nok 4-4-2, Ferguson holder fast på, og så de 2-3 gange 4-3-3 i CL.

Jeg er stadig overbevist om, at vi stadig kommer til at stille op i en 4-5-1 formation mod de store hold og på udebane i CL. Desværre. For jeg så virkelig også at vi satsede på en 4-3-3 eller 4-4-2.

United DK
18-08-2010, 17:53
Medmindre Carrick virkelig er faldet af på den, så mener jeg ikke Meireles er til større gavn, ift. hvad vi har i forvejen. Jeg ved godt mange bliver glade, bare vi køber et eller andet stort navn, men jeg kan bare ikke se, hvad Meireles kan gøre så meget bedre, end eksempelvis en Carrick i form, en Scholes der stadig kan, og en Giggs der sikkert også stadig har noget at byde på. Derudover håber jeg Cleverley får sine chancer, og hvem ved, måske han også kan bruges i det lange løb.

Haslund
18-08-2010, 18:30
Medmindre Carrick virkelig er faldet af på den, så mener jeg ikke Meireles er til større gavn, ift. hvad vi har i forvejen. Jeg ved godt mange bliver glade, bare vi køber et eller andet stort navn, men jeg kan bare ikke se, hvad Meireles kan gøre så meget bedre, end eksempelvis en Carrick i form, en Scholes der stadig kan, og en Giggs der sikkert også stadig har noget at byde på. Derudover håber jeg Cleverley får sine chancer, og hvem ved, måske han også kan bruges i det lange løb.

Helt enig. Vores trup er allerede alt for stor og fyldt med spillere, man ikke helt ved hvor vi har. Det virker besynderligt bare at blive ved med at købe flere og flere af den slags spillere - i hvert fald jo mindre vi sælger lidt ud.

Pils
18-08-2010, 18:34

Helt enig. Skal vi købe nogen skal det var vores førstevalg og ikke andet eller tredje. Og da jeg så Özil som vores førstevalg, synes jeg ikke vi skal gå på kompromis. Så hellere give Carrick og Cleverly chancen.

Hald
18-08-2010, 18:38
Ville ikke overraske mig overhovedet hvis vi lavede et lyn salg af Carrick, Tottenham kunne være en mulighed, for at styrke sig til Champions League hvis de kommer med, desuden ville jeg heller ikke blive overrasket hvis Hargo stoppede karrieren, så er vi to midtbane spillere færre, desuden tror jeg at Fergie har mistet lidt af sin tålmodighed med de to. Så jeg så da gerne Meireles blive hentet, har altid syntes godt om ham, ikke mindst hans Nice tats ;)

srixon
18-08-2010, 18:46
Meireles er en fantastisk box to box spiller, som har gode evner både inden for det offensive og det defensive. Jeg så dog hellere, at Anderson fik muligheden ved siden af Fletcher i en 4-4-2.

Anderson skal da kun være reserve for Scholes, så længe sidstnævnte holder så højt niveau som han gør lige nu :)

Dines
18-08-2010, 19:07
Jeg synes, at Meireles er en udemærket spiller af det jeg har set i VM og EM. Han laver rimelig med mål, og er meget stabil. Dog ved jeg ikke, om det er et køb, der ville forstærke os yderligere i forhold til f.eks. Carrick som jeg stadig tror har noget at tilbyde. Vi må vente og se.

NtotheT
18-08-2010, 19:12
Anderson skal da kun være reserve for Scholes, så længe sidstnævnte holder så højt niveau som han gør lige nu :)

På længere sigt. Scholes, tror jeg, stopper efter denne sæson. I så fald så om to sæsoner er han stoppet. Anderson er fremtiden, og han har udover de offensive indslag såsom kreativitet og overblik samt flotte afleveringer det defensive, såsom i tacklinger, arbejdsradius og fandenivoldskhed i sig. Han er fremtiden.

Dog må jeg sige, at jeg er fandme ked af, at Ferguson ikke hentede Ireland. Manden kunne godt klinge med en Fletcher eller Anderson i en 4-4-2.

Dines
18-08-2010, 19:18
På længere sigt. Scholes, tror jeg, stopper efter denne sæson. I så fald så om to sæsoner er han stoppet. Anderson er fremtiden, og han har udover de offensive indslag såsom kreativitet og overblik samt flotte afleveringer det defensive, såsom i tacklinger, arbejdsradius og fandenivoldskhed i sig. Han er fremtiden.

Jeg tror ikke på, at han er fremtiden, før han har bevist noget som helst. En god førstesæson, er blevet efterfulgt af mange skuffelser. Jeg er ked af at sige det, men det her er Anderson make or break sæson. Skuffer han igen, så skal han væk - og det virker som om, at Fergie deler samme opfattelse som mig.

Ulrik Vida Vinther
18-08-2010, 19:23

Dog må jeg sige, at jeg er fandme ked af, at Ferguson ikke hentede Ireland. Manden kunne godt klinge med en Fletcher eller Anderson i en 4-4-2.

Jeg vil starte med at sige, at jeg kan sindssygt godt lide Anderson. Han er en sand knokler.
Men jeg bliver nødt til at sige min mening om hans offensive kompetencer: han har simpelthen ikke leveret en dyt, rent offensivt siden han ankom i Manchester. Det skyldes til dels den rolle han er blevet tildelt som central/mere eller mindre defensiv midtbanespiller.

Men når han endelig har haft chancerne og går med i det fremadrettede spil, mener jeg at det eneste positive er hans hurtighed. Hans afleveringer er upræcise, afslutninger elendige og overblik ikke specielt imponerende. For mig at se: fact.

Med det ikke sagt, at han ikke har en fremtid i United. Jeg ser ham bare ikke som den offensivspiller som skal lukke det gabende hul vi har på midtbanen.

Ireland ville være ønskespilleren nu, men han er desværre tabt.

Pils
18-08-2010, 20:29
Jeg synes, at Meireles er en udemærket spiller af det jeg har set i VM og EM. Han laver rimelig med mål, og er meget stabil. Dog ved jeg ikke, om det er et køb, der ville forstærke os yderligere i forhold til f.eks. Carrick som jeg stadig tror har noget at tilbyde. Vi må vente og se.

Stabil ja, men mål laver han fandenme ikke mange af. Set over de sidste to sæsoner i den portugisiske liga har han scoret 6 mål og lavet 8 assists. Og det endda på vel nok portugals bedste klub over de seneste år samt mod megen beskeden modstand fra de lavere rangerende klubber.

Carrick har til sammenligning over de to sidste sæsoner i PL scoret 7 mål og lavet 7 assists. Så det er ikke ligefrem nogen Lampard vi har fat i her. Men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

Og hvis prisen er omkring de 15 millioner pund, ja så synes jeg det er mange penge at betale for en spiller som ikke kommer med noget helt andet end hvad vi allerede har i truppen. Så hellere satse på at Carrick finder sit gamle jeg og samtidig give Cleverly chancen i nogle kampe.

C.TeveZ
18-08-2010, 22:13
Jeg vil starte med at sige, at jeg kan sindssygt godt lide Anderson. Han er en sand knokler.
Men jeg bliver nødt til at sige min mening om hans offensive kompetencer: han har simpelthen ikke leveret en dyt, rent offensivt siden han ankom i Manchester. Det skyldes til dels den rolle han er blevet tildelt som central/mere eller mindre defensiv midtbanespiller.

Men når han endelig har haft chancerne og går med i det fremadrettede spil, mener jeg at det eneste positive er hans hurtighed. Hans afleveringer er upræcise, afslutninger elendige og overblik ikke specielt imponerende. For mig at se: fact.

Med det ikke sagt, at han ikke har en fremtid i United. Jeg ser ham bare ikke som den offensivspiller som skal lukke det gabende hul vi har på midtbanen.

Er langt fra enig med dig i dette punkt. Anderson har vist han har et stort overblik, men problemet ligger i de upræcise afleveringer, han er utrolig god til at se åbninger til de dybe afleveringer, men mangler præcisionen. Derimod mangler han at forbedre sit skud på mål, for dette er ikke meget værd, men på den anden side, ingen af vores midtbanespiller (bortset fra Gibson) kan ramme målet særligt ofte udefra feltet:(

Håber Anderson bliver klar engang i efteråret og kan få et par CC kampe også må vi håbe at han viser sit fulde potentiale i foråret og gerne før. Scholes kan absolut ikk holde niveau hele sæson og Carrick er ikk en mand, jeg vil sætte min lid til i det lange løb.

NtotheT
18-08-2010, 22:47

Uenig. Jeg synes, at Anderson ved flere lejligheder har vist, at han har et godt overblik og er god til lange afleveringer, der splitter forsvarskæden ad. Jeg synes mere, at problemet hos Anderson ligger i koncentration i det offensive samt stabilitet. Sidstnævnte skyldes nok den store konkurrence, men også IMO den manglende tillid fra Ferguson.

Det er især svært for Anderson, når Fergusons to yndlinge, Giggs og Scholes, er hans to konkurrenter. Misforstå mig ej, de to er fantastiske, når det kører. Men jeg synes mere, at selvom Anderson spiller en god kamp, så ved man næsten på forhånd, at han ikke får den næste kamp, for der skal Scholes eller Giggs spille.

Anderson har brug for Fergusons tillid, og jeg vil græde mig ihjel, hvis Ferguson solgte Anderson. Hans potentiale er enormt, og hans type er sindssyg sjældent. Hellere bruge Anderson med et brækket ben og klap for øjet end en Gibson på 100 %, som har usædvanlig meget tillid fra Ferguson. Så hellere, at noget af de tillid fik Anderson.

zhagzi
18-08-2010, 23:19
Håber virkelig Raúl M. ryger til en anden klub end Manchester United. Vi har slet ikke brug for ham. Det ville give unødvendig konkurrence, og resultere i at 1-2 stykker finder en ny klub.

Det noget rod det her.

Pils
18-08-2010, 23:36
Uenig. Jeg synes, at Anderson ved flere lejligheder har vist, at han har et godt overblik og er god til lange afleveringer, der splitter forsvarskæden ad. Jeg synes mere, at problemet hos Anderson ligger i koncentration i det offensive samt stabilitet. Sidstnævnte skyldes nok den store konkurrence, men også IMO den manglende tillid fra Ferguson.

Det er især svært for Anderson, når Fergusons to yndlinge, Giggs og Scholes, er hans to konkurrenter. Misforstå mig ej, de to er fantastiske, når det kører. Men jeg synes mere, at selvom Anderson spiller en god kamp, så ved man næsten på forhånd, at han ikke får den næste kamp, for der skal Scholes eller Giggs spille.

Anderson har brug for Fergusons tillid, og jeg vil græde mig ihjel, hvis Ferguson solgte Anderson. Hans potentiale er enormt, og hans type er sindssyg sjældent. Hellere bruge Anderson med et brækket ben og klap for øjet end en Gibson på 100 %, som har usædvanlig meget tillid fra Ferguson. Så hellere, at noget af de tillid fik Anderson.

Spot on. Det Anderson mangler er tillid fra Ferguson. Han skal ligesom Nani vide, at selv om han spiller en mindre god kamp så starter han også næste kamp. Hvis en spiller ikke har tillid fra træneren så spiller han på det sikre og tør derved ikke, at åbne for de kvaliteter som han besider.

Haslund
18-08-2010, 23:40
Spot on. Det Anderson mangler er tillid fra Ferguson. Han skal ligesom Nani vide, at selv om han spiller en mindre god kamp så starter han også næste kamp. Hvis en spiller ikke har tillid fra træneren så spiller han på det sikre og tør derved ikke, at åbne for de kvaliteter som han besider.

Han kunne jo også starte med at vise, at han gider. Han skulle jo eftersigende ikke være specielt engageret i træningen, og han kunne nu også godt trænge til at tabe et par kilo...
Og hvem skal vi så smide af holdet for at Anderson kan få tillid?

Unitedalisme
18-08-2010, 23:42
Han kunne jo også starte med at vise, at han gider. Han skulle jo eftersigende ikke være specielt engageret i træningen, og han kunne nu også godt trænge til at tabe et par kilo...

nemt! Carrick! Scholes spiller jo alligevel ik alle kampe, så hvis man ville, kunne man sagtens give Anderson noget tillid..

NtotheT
19-08-2010, 00:59

Er du hans personlige ven, som ved, at han er blevet tyk? Manden ser fit ud. Han er bare et skrøbeligt talent uden nogen former for selvtillid.

Det er ikke for at forsvare Anderson, men jeg kan sagtens forstå, at manden har svært ved at holde fokus. Manden gør sit bedste for at vise sig frem, men han har bare ikke tilliden. Selvfølgelig så jeg, at han bare blev ved med at kæmpe for pladsen, men det er umuligt for drengen at vise sig frem for Ferguson.

F.eks. kan jeg huske, at i en af kampene mod Liverpool i hans første sæson, ownede han Gerrard fuldstændig vanvittig, og han fik ros fra aller leder og kanter. Men i den næste kamp var han ikke med. Hvis jeg husker forkert, så skriv. Men selv Messi ville få smadret sin selvtilldi, hvis han ikke var med i den næste kamp efter sådan en pragtkamp.

Jeg savner at se Ferguson give tillid.

Og hvem vi skal smide af holdet for at Anderson får mere tillid? Tjoooooooo. Gibson.........

Haslund
19-08-2010, 02:44
Er du hans personlige ven, som ved, at han er blevet tyk? Manden ser fit ud. Han er bare et skrøbeligt talent uden nogen former for selvtillid.

Det er ikke for at forsvare Anderson, men jeg kan sagtens forstå, at manden har svært ved at holde fokus. Manden gør sit bedste for at vise sig frem, men han har bare ikke tilliden. Selvfølgelig så jeg, at han bare blev ved med at kæmpe for pladsen, men det er umuligt for drengen at vise sig frem for Ferguson.

F.eks. kan jeg huske, at i en af kampene mod Liverpool i hans første sæson, ownede han Gerrard fuldstændig vanvittig, og han fik ros fra aller leder og kanter. Men i den næste kamp var han ikke med. Hvis jeg husker forkert, så skriv. Men selv Messi ville få smadret sin selvtilldi, hvis han ikke var med i den næste kamp efter sådan en pragtkamp.

Jeg savner at se Ferguson give tillid.

Og hvem vi skal smide af holdet for at Anderson får mere tillid? Tjoooooooo. Gibson.........

Nææh jeg har såmænd bare kigget på ham. Han ser fx ikk specielt tynd ud her (http://img827.imageshack.us/img827/7141/img10360212143.jpg) og han har også tidligere haft lidt problemer med vægten hvis jeg husker rigtigt.
Og hvis han har så skrøbelig en psyke er han vel alligevel ikke meget værd. Der er intet værre end en humørspiller der kun fungerer ved medgang.
Og hvorfor mener du ikke, at han har fået tillid? Jeg synes nu han overordnet har fået okay med spilletid, når han har været fit og i form. Og indtil videre har han altså ikke bevist at han fortjener at være fast. Han var så skadet, mens Carrick viste dårlig form sidste sæson, hvilket selvfølgelig er uheldigt.

Mht. Liverpool kampen er hans indsats i den kamp for det første ret overvurderet. Han viste masser af potentiale for et helt nyt talent, men han 'ownede' overhovedet ikke Gerrard.
Og det var altså Anderson's første sæson, som du selv siger, og Ferguson forsøger generelt at sluse de yngre spillere stille og roligt ind på holdet. Det gælder alle spillere. Når man så tager in mente, at Ferguson også roterer rigtig meget og han havde en del spillere at holde tilfredse på den plads kan jeg egentlig ikke se problemet. Det var jo ikke ligefrem fordi han frøs ham totalt ude af holdet pga. en kamp. Han brugte ham bare ikke lige i den næste.

Sidste sæson spillede Gibson 15 kampe, Anderson spillede 14 på trods af at være lang tid ude med skader. Alle foregående sæsoner har Anderson fået flere kampe end Gibson har i denne. Anderson kan ikke erstatte Gibson, da han sandsynligvis allerede er over ham i hierakiet.

nemt! Carrick! Scholes spiller jo alligevel ik alle kampe, så hvis man ville, kunne man sagtens give Anderson noget tillid..

Hvorfor?
Carrick er jo stadigvæk en bedre fodboldspiller end Anderson, så hvorfor ikke vise HAM lidt tillid?
Nå nej.. jeg glemte at Carrick og Berbatov er de nye 'scapegoats'...

ChristianR
19-08-2010, 07:13
Anderson har da fået et hav af kampe for Manchester United. Alligevel er det efterhånden rigtig lang tid siden, han har vist spil, der berettiger ham til en plads i startopstillingen.

United er en klub, hvor man kva sit spil skal gøre sig fortjent til spilletid. Det er ikke en social hyggeklub, hvor man kan sætte spillere på banen, så de kan få lidt selvtillid osv. Man skal i øvrigt være opmærksom på, at man skuffer folk, hver gang man sætter en start 11'er. Sådan er fodbold.

Anderson skal virkelig oppe sig denne sæson, hvis han vil være en bærende figur eller i nærheden af det. Det er ene og alene Andersons ansvar at levere det spil og ikke Fergusons problem at smide ham ind i tide og utide udelukkende for at fylde ham lidt med selvtillid.

Hvis ikke han har mentaliteten ti United, så er der nok nogen andre til at tage i mod ham.

Glory Man United
19-08-2010, 08:44
Anderson har da fået et hav af kampe for Manchester United. Alligevel er det efterhånden rigtig lang tid siden, han har vist spil, der berettiger ham til en plads i startopstillingen.

United er en klub, hvor man kva sit spil skal gøre sig fortjent til spilletid. Det er ikke en social hyggeklub, hvor man kan sætte spillere på banen, så de kan få lidt selvtillid osv. Man skal i øvrigt være opmærksom på, at man skuffer folk, hver gang man sætter en start 11'er. Sådan er fodbold.

Anderson skal virkelig oppe sig denne sæson, hvis han vil være en bærende figur eller i nærheden af det. Det er ene og alene Andersons ansvar at levere det spil og ikke Fergusons problem at smide ham ind i tide og utide udelukkende for at fylde ham lidt med selvtillid.

Hvis ikke han har mentaliteten ti United, så er der nok nogen andre til at tage i mod ham.

Enig. Nu har jeg (vistnok modsat dig) aldrig været den store Anderson fan. Simpelthen fordi at han kun scorer i 1/80 kamp, han spiller. Og når han så også, som du påpeger, heller ikke spiller op til en habil United-standard, så får man ikke mange kampe....

Jeg kunne sagtens forestille mig, at denne sæson er Andersons sidste chance...

United DK
19-08-2010, 09:23
Nu hvor jeg går med høje (måske for høje) tanker om Cleverley som Scholes' sande afløser, så giver det sig selv, at jeg ser en central midt med Fletcher og Cleverley om et par år, og jeg skal ikke være bleg for at indrømme, at blev Anderson solgt, så vil jeg ikke græde snot. Carrick havde en dårlig sæson ja, men generelt mener jeg han er en mere pålidelig performer end Anderson, som svinger utrolig meget.

Rizk
19-08-2010, 11:19
Skal al den snak om Anderson ikke snart over i tråden for den pågældene spiller?? :-) Tilbage til topic, (bliver nok lynchet for dette spørgsmål) Har lige læst et interview med Mancini, hvor han fortæller at Robinho, Given og Santa C har lov til at søge nye græsgange... Har ikke styr på hvor gammel Given er, men kunne det være en mulig erstatning til VDS. Og hvad med Robinho, ved godt vi har omkring 5466 angriber men kunne han være en mulighed?? Hvad tænker i?

Pils
19-08-2010, 12:27
Skal al den snak om Anderson ikke snart over i tråden for den pågældene spiller?? :-) Tilbage til topic, (bliver nok lynchet for dette spørgsmål) Har lige læst et interview med Mancini, hvor han fortæller at Robinho, Given og Santa C har lov til at søge nye græsgange... Har ikke styr på hvor gammel Given er, men kunne det være en mulig erstatning til VDS. Og hvad med Robinho, ved godt vi har omkring 5466 angriber men kunne han være en mulighed?? Hvad tænker i?

Nej tak til all de tre. Robinho er på sine bedste dage en fantastisk spiller. Men jeg kan ikke rigtigt se at vi kan bruge ham. Hverken i angrebet eller på fløjene. Problemet med ham er jo også, at hvis han ikke spiller hver gang, ja så skaber han sig som et fornærmet barn.

Given er generelt en klassemålmand. Men skulle vi have hentet ham skulle de have været gjort inden han skiftede til city. Og Santa Cruz synes jeg ganske enkelt ikke er god nok til en klub som United.

United DK
19-08-2010, 13:33

Da jeg læste det markerede afsnit tænkte jeg: "Nu må folk altså til at stramme op, og bruge bare den ene side af hjernen!"

Given er sådan set et fornuftigt bud, da han "kun" er 34 (VDS var det samme da vi hentede ham), men Robinho-idéen må være et udtryk for et forvrænget glansbillede af, at han engang så god ud på Youtube med alle sine stepovers, overfor uduelige brasilianske forsvarsspillere i den hjemmelige liga.

Robinho er en kæmpe krukke, og en humørspiller af rang. På alle måde nej tak, så hellere Jon Parkin (http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/10/article-1093666-02C08AD3000005DC-489_306x407.jpg).

KingK
19-08-2010, 13:44
Robinho er for dyr i løn, og yder ikke meget..nej tak!

Given kan til gengæld tage med fingre, og han ville være et rigtigt godt og fornuftigt alternativ (PL erfaren, rutineret, "big-game performer")..VDS kører på dampene og polakken giver mig kuldegysninger så snart han er iført et par handsker..

Santa Cruz burde tage til Tottenham, der ville han være enormt giftig sammen med Defoe. Han har ikke klassen til United længere, ellers er han en OK angriber.

Hvad sker der med de Meireles rygter? jeg kan ikke finde mange links til at bakke historien op? anyone?
Desuden vil jeg hellere have Gibson i truppen, da jeg ikke mener at Meireles er voldsomt god eller farlig (til trods for hans mega-seje Daniel Agger lignende tatoveringer...)

Acsadac
19-08-2010, 14:31
Hvad sker der med de Meireles rygter? jeg kan ikke finde mange links til at bakke historien op? anyone?
Desuden vil jeg hellere have Gibson i truppen, da jeg ikke mener at Meireles er voldsomt god eller farlig (til trods for hans mega-seje Daniel Agger lignende tatoveringer...)

Vil mene Meireles er klasser over Gibson.. Det jeg så ved VM var langt bedre end hvad jeg har set Gibson præstere..

Om Gibson har talent til mere end det han leverer nu, skal jeg så ikke udtale mig om

Kasper United
19-08-2010, 14:47
Vil mene Meireles er klasser over Gibson.. Det jeg så ved VM var langt bedre end hvad jeg har set Gibson præstere..

Om Gibson har talent til mere end det han leverer nu, skal jeg så ikke udtale mig om

Det er jeg enig i. Mener heller ikke, man skal begynde at sammenligne Gibson med en spiller som Meireles. Meireles er klart bedre. Men Gibson er jo stadig kun 22 år, så han fortsat kan udvikle sig, mens Meireles er 27 (udvikler sig nok ikke så meget mere). Så på sigt kan det nemt ske, at Gibson bliver meget bedre, men det kan man jo ikke gøre sig klog på endnu. Men man kan da håbe.

NtotheT
19-08-2010, 14:52

I det mindste kan Meireles godt lave flere succesfulde afleveringer og ikke spille bolden i fødderne på modstanderen eller bruge en krig på at vende med bolden. Det er fint nok, at nogle har tillid Gibson. Fred være med det, men at overeksponere ham så meget er lige grænsen.

Haslund
19-08-2010, 14:58
I det mindste kan Meireles godt lave flere succesfulde afleveringer og ikke spille bolden i fødderne på modstanderen eller bruge en krig på at vende med bolden. Det er fint nok, at nogle har tillid Gibson. Fred være med det, men at overeksponere ham så meget er lige grænsen.

Nu skrev han jo ikke at Gibson var bedre - bare at han hellere ville have ham i truppen. Det kunne jo også have noget at gøre med at Gibson er egen avl, og ikke koster 15 millioner pund £.

United-Allan33
19-08-2010, 15:01

Lige som det at nedgøre ham også lige er på grænsen...

Hvis han ikke kunne andet end at skyde havde han heller ikke fået så mange kampe, som det er tilfældet... Som andre også siger, så lyder det som om Gibson bliver brugt som første valg hos United.. det bliver han ikke, han er nærmest 4-5 valg, og til det job, der er han squ god nok..

Synes nu også der er langt flere der gør Gibson dårligere end han er, end omvendt..

KingK
19-08-2010, 15:09
Nu skrev han jo ikke at Gibson var bedre - bare at han hellere ville have ham i truppen. Det kunne jo også have noget at gøre med at Gibson er egen avl, og ikke koster 15 millioner pund £.

Præcis! Kan da godt være at Meireles er bedre nu, men overhovedet ikke en jeg vil smide £15 m. efter..så er han da heller ikke bedre!?
Husker ham ikke for noget synderligt under VM, og heller ikke i kvalkampene..de Cl-Kampe jeg har set med Porto virker han heller ikke videre rutineret og stærk...

Hellere arbejde videre med de spillere vi har (Gibson og Cleverly) og så få Anderson tilbage igen..

Daniel
19-08-2010, 15:21
Raul Meireles er en super dygtig spiller, der i mine passer rigtig godt ind i vores 4-4-2. Han er en tovejs-spiller, der arbejder stenhårdt defensiv og gladeligt gå ind i tacklingerne, men samtidig er en rigtig dygtig pasningsspiller med glimrende teknik og et godt overblik.

Nå det så er sagt, skal vi selvfølgelig ikke købe for bare at købe. Midtbanen er i mine øjne som den skal være og derfor mener jeg ikke, at der på trods af Meireles kvaliteter, er plads til ham.

Daffy
19-08-2010, 18:23
Han har været oppe at vende før, van der vart, men med Morinho ude og sige, at truppen skal trimmes, så er der vel åbnet op for et yderligere salg. Hvis prisen er de 70 mio, som nogle medier spekulerer i, så er det en no brainer, mener jeg.
En offensiv midt i sin bedste alder - i de kampe, han har spillet for Madrid, har han været super.
Jeg håber på ham.

Donnichlas
19-08-2010, 19:18
Jeg så gerne Van der Vaart i united, syntes virkelig han er en speciel spiller.
Han gjorder jo også handlen af Kaka til skaffe sidste sæson, slog i en periode kaka af start 11. selvom han var klar..
Tror godt han kunne fungere som en kant der arbejder rigtig meget ind i banen, som Malouda? han er for langsom til kanten, men hvis han må lave sine løb ved feltet kan han være dødbringene.