PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Acsadac
06-06-2010, 13:35
Joe Cole hverken til Arsenal eller United (http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=792969&sec=transfers&cc=5739)

Ja, man aner vist snart ikke hvad man skal tro på længere...

Mht. angribere skal de unge have chancen.. Owen burde helt sikkert blive skudt af, og hvis vi så fortsætter i 4-4-2 burde Berbatov skiftes ud med en mere målfarlig herre hvis ikke SAF stoler på Hernandez's evner..

Cfg
06-06-2010, 13:43
Det skal ikke undre mig, at Owen er at finde i truppen når sæsonen går igang.

MOHoegsted
06-06-2010, 13:51
- Hvilket betyder, at han også skal have massere af spilletid.

Ja det er der ingen tvivl om! :)

Det kunne der godt ja, men ville Hernandez / Macheda så udvikle sig? I mine øjne vil de ikke. Da vi sidst havde 4 og det fungerede, var alle mere eller mindre stjerneangribere og kunne tåle at sidde på bænken fordi de var rutinerede/meget skarpe og der var god udskiftning i kampene.
Ja netop derfor ser jeg også vi skal skille os af med Berbatov og Owen, men KUN hvis Javier Hernandez kan slå til. Fordi ellers har vi jo kun en stjerne angriber. Syntes næsten også vi skal udleje Macheda denne sæson, og så udvikle Welbeck selv med førsteholdskampe.
__________________________________________________ ___________

Ærgeligt med Joe Cole pga. han er en free signing, men syntes der er mange andre spiller i havet der er mere spændende end ham.

MC86
06-06-2010, 14:04
Lyder fedt med Berbatov hvis der er hold i det:). Ville være kanon at komme af med ham.

Jeg håber som mange andre herinde på enten Joe Cole,Van der Vaart eller Silva. Alle nævnte spillere vil kunne gå ind og gøre en forskel i start 11,eren. Men heller nok mest til Van der Vaart.

snegl
06-06-2010, 14:07
Ja det er der ingen tvivl om! :)

Ja netop derfor ser jeg også vi skal skille os af med Berbatov og Owen, men KUN hvis Javier Hernandez kan slå til. Fordi ellers har vi jo kun en stjerne angriber. Syntes næsten også vi skal udleje Macheda denne sæson, og så udvikle Welbeck selv med førsteholdskampe.

Hvordan vil du bedømme om han kan det før sæsonen er startet, og transfervinduet dermed er lukket for at sælge Berbatov. De to ting modsiger hinanden - ihvertfald på kort sigt.

Et VM er ikke nok til at bedømme om han er bedre end Berbatov imo. Så skal han nærmest blive topscorer.

Kasper United
06-06-2010, 15:41
Berbatov linkes igen til Italien.. (http://www.caughtoffside.com/2010/06/05/manchester-united-ready-to-cash-in-on-18m-flop-sir-alex-set-to-accept-offers-as-berbatov-lines-up-italian-move/)

18 mio pund.. Ca samme sum som van der Vaart.. Super bytte..

Det vil helt klart være klasse at sælge ham til £18 mio. Jeg håber godt nok, det rygte har noget i sig. Jeg mener helt klart, vi skal slå til, hvis vi har/vil få et tilbud på denne pris.

NtotheT
06-06-2010, 19:23
Det syntes jeg nu det er, han er stadig en ung knægt, men det stadig ret sent at træde i karakter, så derfor skal det være nu. Kig på spillere som Rooney og Ronaldo, de var altid udråbt som stortalenter, eller mest Rooney. Ronaldo var lidt mere ukendt, men stadig udråbt som et. De spillede sig direkte ind på holdet, og fik massere af spilletid, så er bare lidt nervøs for hvor god Obertan kan blive. Han har vel tilpasset sig livet, og spillet i england nu her. Så det skal være i år han slår til!

Fuck hvor må mange spillere hade spillere som Messi, Rooney og Ronaldo for at hæve overliggeren til at slå igennem.

Du skal huske på, at mange spillere ikke er så sublime som de to. Rooney gik jo også i stå fra 21 år til 23 år, hvis du spørger mig, men kig nu. Nu er han en af verdens bedste, når han er i topform. Spillerne udvikler sig forskelligt.

Det kan jo være, om to år så er C. Ronaldo og Messi røv og nøgler og Nani er verdens bedste, eller at Diego fra Juventus er det.

21 år er stadigvæk en god alder, og der er IMO stadigvæk masser af tid til at træne en spiller i den alder.

Jeg kan f.eks. nævne, at Zidane var 26 år, da han slog for alvor igennem og i dag er han af en de allerbedste fodboldspillere, der nogensinde har spillet.

Det er ved at gå aldersdiskrimination i det, når man mener, at en spiller som 21 år skal til at træde i verdensklassekarakter, bare fordi et lille udvalg har gjort det. Det er nogle af verdens allerbedste fodboldspillere, der slog igennem i den alder, og selvom Obertan har et stort potentiale i mine øjne, så er han jo ikke på niveau med de tre, og det bliver han heller aldrig, medmindre der vil ske noget uventet. :) Men man skal heller ikke være på Messi, Ronaldo-niveau for at spille for United.

MOHoegsted
06-06-2010, 20:37
NtotheT:
Siger heller ikke han skal være på verdensklasse niveau, men han skal vise sit værd i klubben især under vores ledelse. Adem Ljajic fik heller ikke en chance, kort tid efter vi solgte ham blev han kåret til Serbiens største talent. Syntes bare Obertan skal vise han har potentiale hvilket jeg håber han er.

snegl:
Et vm kan da sagtens vise hvilket potentiale han har osv, men det jo heller ikke sikkert han kan fungere ´på et United hold.
så har ikke modsiget mig selv, hvis han har et godt VM og en god pre-season mener jeg vi skal skippe Berbatov, og under alle omstændigheder skal Owen også ud. Hvis han ikke har et godt VM eller en god pre-season mener jeg vi skal slå til i markedet f.eks. et køb af Benzema, helst Benzema, men det vil stadig også være et sats efter Benzema eftre han floppede i Real Madrid. Og efter vi har købt en angriber skal vi skibbe Berbatov, og self. Owen

ChristianR
06-06-2010, 20:43
NtotheT:
Siger heller ikke han skal være på verdensklasse niveau, men han skal vise sit værd i klubben især under vores ledelse. Adem Ljajic fik heller ikke en chance, kort tid efter vi solgte ham blev han kåret til Serbiens største talent. Syntes bare Obertan skal vise han har potentiale hvilket jeg håber han er.

Ham har vi aldrig ejet og derfor heller ikke solgt.

NtotheT
06-06-2010, 20:46
NtotheT:

Obertan er også en af de store kanttalenter i en særdeles talentproduktiv land som Frankrig. Det er altid en start.

Men jeg pointerer bare, at du kan ikke forvente at alle skal være superstjerner i en alder af 21 år eller bare en habil fodboldspiller. Folk er forskellige. Nani var jo uduelig som 21-årig, kig nu. Nu er han en fantastisk individualist for os, der slutter rigtig flot af.

MOHoegsted
06-06-2010, 21:50
Obertan er også en af de store kanttalenter i en særdeles talentproduktiv land som Frankrig. Det er altid en start.

Men jeg pointerer bare, at du kan ikke forvente at alle skal være superstjerner i en alder af 21 år eller bare en habil fodboldspiller. Folk er forskellige. Nani var jo uduelig som 21-årig, kig nu. Nu er han en fantastisk individualist for os, der slutter rigtig flot af.
Nani har da aldrig været uduelig, man troede bare man kom til at se noget andet af ham. Hvilket kom senere som du siger :)

Ham har vi aldrig ejet og derfor heller ikke solgt.
Det mener jeg vi har. Mener vi købte ham i en alder af 16, og så lejet ham tilbage til Partizan. Men pointen er også bare at han blev droppet af Ferguson.

Pils
07-06-2010, 00:08
Nani har da aldrig været uduelig, man troede bare man kom til at se noget andet af ham. Hvilket kom senere som du siger :)

Det mener jeg vi har. Mener vi købte ham i en alder af 16, og så lejet ham tilbage til Partizan. Men pointen er også bare at han blev droppet af Ferguson.

Vi havde første option på ham, men den valgte vi aldrig at bruge. Angiveligt pga hans udvikling ikke var gået som forventet (som klubben skrev på deres hjemmeside) eller pga han ikke kunne få arbejdestilladelsen i orden (hvad medierne hævdede).

Frederik
07-06-2010, 02:47
Det ser ud til at blive et utrolig spændende transfervindue hvis man er United-mand. Der er mange forskellige meninger om hvor vi skal forstærke os, og hvem vi skal forstærke os med.

I min optik er det dog kun højre backen og kanterne der behøver yderlig forstærkning.

Højre back
Rafael, O'shea, Neville og Chesney. Bevares, de er alle fire nogen gode fodboldspillere, men lad os se realiteterne i øjnene, der er ikke én af de fire, der ville brokke sig over at spille på et midterhold. Vi mangler simpelthen noget klasse, hvem der skal bidrage med den klasse er svært at sige, men mit bud ville være Phillip Lahm. Lahm spiller i Bundesligaen hvilket må siges at være det tætteste man kommer på PL. Han er stabil, hurtig, og acceptabel både offensiv og defensiv.

Højre Kant
Jeg var en af dem der råbte aller højest da Valencia blev hentet i sommers. Ironien stod ud af mig og ord plus udtryk som røverkøb, verdensklassespiller og en fodboldens casanova, blev benyttet i flæng når det drejede sig om ecuadorianeren. Han gjorde dog mine forventninger til skamme og spillede en fantastisk sæson. Der er dog brug for et ekstra alternativ foruden Park Ji-Sung. En mad der ligesom Valencia kan gøre ondt på de små hold og gøre grin med de store. Måske har Ferguson et ungt talent i kikkerten, hvem ved? Måske en ny CR7?

Venstre Kant
Det var sidste udkald for det der virkede som evighedstalentet - Nani. Nogen ville mente at Nani havde fået en chance for meget, men ikke destro mindre greb Nani chancen, og leverede en fin sæson med et par pragtpræstationer. Der var endda et par få weekender, hvor man nærmest glemte at CR7 havde forladt Manchester. På trods af dette mener jeg dog ikke vi har den fornødne klasse, hvis Nani går hen og bliver skadet. Nogen vil sige Obertan, men jeg tør simpelthen ikke stole på den mand! Der er dog en mand der kan løse det fælles problem som venstre og højre har, han er endda gratis, navnet er Joe Cole og jeg håber inderligt at Fergie smører tykt på, og får london drengen til Old Trafford.

Jurgensen
07-06-2010, 03:42
Kan slet ikke føle din tankegang mht højre back. Der er vi IMO mere end godt dækket ind.
Brown spillede fast det år vi vandt CL, O'Shea gjorde da vi blev nr. 2. Desuden er Rafael et godt talent, som nok skal blive noget stort på den position. Desuden er det vel utopi at tro at vi skal have verdesklasse spillere på hver position- At du sæ nævner Lahm gør det endnu mere useriøst. Han er da ikke klasser bedre end det vi har nu, hvis heldig en smule bedre end vores bedste. Det er dog ikke nok til jeg mener vi bør smide penge efter ham.
Mht kanterne er jeg enig, mener dog kun vi har brug for en, helst en der kan dække begge sider ligesom du skriver. Jeg ser igså gerne det blev Joe Cole, som kunne være løsningen der "fuldendte" vores midtbane, da han dækker alle offensive pladser.

Krede
07-06-2010, 09:00
Det er klart nok, at højre back ikke er lige så stærk som resten af forsvaret, men jeg vil tilgengæld mene, at VdS, Vidic, Rio og Evra, når disse er på toppen hører til blandt verdens bedste på deres position. Det kunne selvfølgelig være fedt med Maicon på højre backen, men vi har en Rafael, der er på vej frem, så det ville være direkte tåbeligt at købe en ny højre back. Især fordi Brown, O'Shea og Neville er dygtige spillere, når kan spille en rolle indtil Rafael er fuldt udviklet. Hvis man selvfølgelig ikke tror på Rafael, så er det da klart, at det er en position vi skal se nærmere på. Men eftersom Ferguson har brugt Rafael i så mange kampe, så virker det til, at han har tiltro til ham.

NtotheT
07-06-2010, 11:18
At købe en som Lahm er en falliterklæring. Vi har nok på højre back. Rafael spår jeg en meget stor fremtid, og han har en flok rutinerede spiller omkring sig til at vikarere, når modstanderen er alt for god i Neville, O'Shea og Brown.

Det vil være så dumt at ønske en højreback. Vi skal jo ikke efterligne R. Madrid og have verdensklassespiller på hver position. Vores forsvar er vores stærkeste kæde, og det behøves IMO ikke forstærkning. Medmindre Brown og Rio forsætter deres one-man-show i, hvem derk an være mest skadet i løbet af en sæson, så skal vi til at vurdere om Cathcart og Chester er modne nok til at kunne være 3. og 4. valg efter Evans og Vidic.

Frederik
07-06-2010, 11:22
Ingen kæde er stærkere end det svageste led. Et udtryk jeg vil mene passer meget godt ind i den her situation. Selvfølgelig er vores forsvar rigtigt godt som det er nu, men til gengæld ville det blive verdens bedste med en verdensklasse back til højreflanken. Det ville mildest talt blive ugennemtrængeligt.

@Krede
Du nævner at Rafael er blevet brugt i mange kampe. Han er kun blevet brugt i 8 liga kampe hvilket er halvt så mange som sidste år. Det er ikke ligefrem det jeg kalder tillid.

@Jurgensen
Useriøst at nævne Lahm? Manden er 26 år, og har allerede spillet 64 landskampe. Oven i hatten endte han også i Champions League finalen i år. Har været fast mand på det europæiske tophold Bayern München i de sidste 5 år. Desuden blev han i 2008 kåret til verdens bedste højre-back af både FIFA og UEFA.

Det er naturligvis i orden at være uenige, men jeg kan ikke forstå, hvorfor noget af transferbudgetet ikke skal bruges på en ny højreback.

NtotheT
07-06-2010, 11:30
Ingen kæde er stærkere end det svageste led. Et udtryk jeg vil mene passer meget godt ind i den her situation. Selvfølgelig er vores forsvar rigtigt godt som det er nu, men til gengæld ville det blive verdens bedste med en verdensklasse back til højreflanken. Det ville mildest talt blive ugennemtrængeligt.

@Krede
Du nævner at Rafael er blevet brugt i mange kampe. Han er kun blevet brugt i 8 liga kampe hvilket er halvt så mange som sidste år. Det er ikke ligefrem det jeg kalder tillid.

@Jurgensen
Useriøst at nævne Lahm? Manden er 26 år, og har allerede spillet 64 landskampe. Oven i hatten endte han også i Champions League finalen i år. Har været fast mand på det europæiske tophold Bayern München i de sidste 5 år. Desuden blev han i 2008 kåret til verdens bedste højre-back af både FIFA og UEFA.

Det er naturligvis i orden at være uenige, men jeg kan ikke forstå, hvorfor noget af transferbudgetet ikke skal bruges på en ny højreback.

Du har en Real Madrid-filosofi. Hvorfor fanden købe Lahm? Vi har jo en superstærk kæde, der er uigennemtrængelig, som du jo så gerne vil have, når de er i form. Vi var det bedste defensive hold sidste sæson, selvom vi spillede nogle kampe uden en reelforsvarsspiller udover Evra. Hvis det ikke er verdensklasse, så er du godt nok forkælet.

Problemet er op ad banen. Vi formåede ikke at score i 8-9 kampe, og nogle af dem var endda på hjemmebane! Det er da ikke forsvarets skyld, at angriberne ikke kan gøre deres job, når forsvaret enkelte gange lader et mål gå ind.

Krede
07-06-2010, 11:32

@Krede

@Jurgensen

Rafael er 19 år og har spillet ialt 44 kampe for førsteholdet. Dét er tillid!!!!!! Han var meget skadet i denne her sæson, hvorfor det ikke blev til flere ligakampe. Iøvrigt startede han overfor Ronaldinho og Ribery, det er muligt, at du ikke kalde det for tillid, men så er vi uenige.

Spørgsmålet er ofte om skal vi satse på vores unge talenter på en given position eller skal vi forstærke os. I Rafaels tilfælde mener Fergie, at vi skal satse på ham- her i er jeg helt enig.

RAppel
07-06-2010, 11:36
http://www.bold.dk/nyt/Direktoer-Diego-passer-ikke-ind-i-Juve

Kender ikke så meget til ham, men hvis de vil af med ham hvad siger I til det? For Werder scorede han 36 mål i 81 kampe.

Frederik
07-06-2010, 11:37
Du har en Real Madrid-filosofi. Hvorfor fanden købe Lahm? Vi har jo en superstærk kæde, der er uigennemtrængelig, som du jo så gerne vil have, når de er i form. Vi var det bedste defensive hold sidste sæson, selvom vi spillede nogle kampe uden en reelforsvarsspiller udover Evra. Hvis det ikke er verdensklasse, så er du godt nok forkælet.

Problemet er op ad banen. Vi formåede ikke at score i 8-9 kampe, og nogle af dem var endda på hjemmebane! Det er da ikke forsvarets skyld, at angriberne ikke kan gøre deres job, når forsvaret enkelte gange lader et mål gå ind.

Det har ikke noget med Real Madrid filosofi at gøre. Jeg mener bare vi burde skille os af med en dårlig spiller eller to, for at hente en verdensklassespiller og på den måde forbedrer vores hold. Lidt ligesom alle andre klubhold på verdensplan gør sommerperioden.

NtotheT
07-06-2010, 11:39
http://www.bold.dk/nyt/Direktoer-Diego-passer-ikke-ind-i-Juve

Kender ikke så meget til ham, men hvis de vil af med ham hvad siger I til det? For Werder scorede han 36 mål i 81 kampe.

Det kommer virkelig an på, hvad det er, Ferguson har af planer af formationer. Hvis han vil ændre til 4-3-3, så er Diego et godt køb med den forudsætning, at han genfinder sit tidligere spil frem. Hvis han spiller som han har gjort i Juventus, skal han holde sig langt væk fra.

Men i 4-4-2, som Direktøren her også siger det, så skal han ikke komme. Det vil være spild af penge.

NtotheT
07-06-2010, 11:42
Det har ikke noget med Real Madrid filosofi at gøre. Jeg mener bare vi burde skille os af med en dårlig spiller eller to, for at hente en verdensklassespiller og på den måde forbedrer vores hold. Lidt ligesom alle andre klubhold på verdensplan gør sommerperioden.

Hvem er dårlig? Rafael? Et af de største backtalenter i verden? Og hvis du ikke har Real Madrid filosofi i dig, når du vil have verdensklassespiller indkøb hele tiden, så ved jeg det ikke. Som United-fan burde du vide, at det ikke er Uniteds princip på et transfermarkedet. Og derefter har du en robust defensivorienteret back i Brown, og en habil allrounder i O'Shea. Og hvis det skulle være helt galt, så har vi Fabio, der kan vikarere i tifælde af en skadesepidemi.

Og nej, jeg vil blive sur, hvis dit ønske skulle gå i opfyldelse. Det er først og fremmest spild af penge, og det er for det andet et unødvendigt køb, når vi er godt dækket ind. Og slutteligt, så sker det ikke.

Ps. Hvis du lider så meget over, at de andre klubber (Læs: Barca og Real) vil hente den ene verdensstjerne efter den anden, så skift du bare klub. I United er reglerne ikke sådan. Det er ikke Fergusons stil at hoppe med på den vogn.

MartinNielsen
07-06-2010, 11:43
http://www.footylatest.com/wolfsburg-very-serious-about-man-utd-target/14678

Det begynder mere og mere at ligne et Berba exit ?

Acsadac
07-06-2010, 11:51

Det kunne være genialt.. Jo flere klubber der byder sig til jo større er chancen for at en af dem træffer et dårligt valg (Læs køber Berbatov)

Mht. vores højre back. Brown, O'shea og Rafael er glimrende til at dække højre back. Hvis du vil have to-gange maicon til at fræse op og ned af hver flanke, så får de to centrale godt nok travlt defensivt og vi kan virkelig komme til at sejle defensivt. Næ du, lad det kun være Evra der slider stregerne tynde og lade resten være forsvarsspillere.

Diego, ja, i en 4-3-3 vil han være fin hvis han kan finde sit gamle niveau, i en 4-4-2 vil hans fysiske styrke komme til kort.

Scholes og Giggs i en 4-4-2, den eneste grund til at de kan fungere der, er deres sublime tekniske kvaliteter. Problemet er, at hvis de bare bliver lidt rustne, så er det skidt. Scholes havde tendenser til det i år. Derfor jeg ikke mener vi skal satse på dem i en 4-4-2, hvorimod de sagtens kan gøre sig gældende i en 4-3-3 hvor de kan få lidt fysisk støtte...

Anderson_8
07-06-2010, 11:56
man skulle være hurtig og lave en byttehandel med wolfsburg omhandlende dzeko og berbatov, plus lidt penge til tyskerne... kunne være super

robinho
07-06-2010, 12:01
man skulle være hurtig og lave en byttehandel med wolfsburg omhandlende dzeko og berbatov, plus lidt penge til tyskerne... kunne være super

Jeg vil først gerne pointere at jeg er imponeret over Dzekos evner foran mål. Men jeg stiller lidt spørgsmålstegn ved hans tekniske evner.

Altså om han har det overskud med bolden til at spille i det tempo som united gerne vil når de omstiller osv. Tror i ikke bare det bliver en ny berba, som så måske vil lave flere mål, men vil være lige så sløvende for spillet?

Kasper United
07-06-2010, 12:03

Jeg håber klart, det bliver en realitet. Og så for £20 mio. Det vil IMO være et godt salg, selvom vi købte ham for en del mere. Men hvem ved. Hvis han skifter, så ender det sikkert med, at han får en klasse sæson i enten Bundesligaen eller Serie A, eller hvor han nu havner henne, hvis han da overhovedet skifter.

Krede
07-06-2010, 12:11
Jeg vil først gerne pointere at jeg er imponeret over Dzekos evner foran mål. Men jeg stiller lidt spørgsmålstegn ved hans tekniske evner.

Altså om han har det overskud med bolden til at spille i det tempo som united gerne vil når de omstiller osv. Tror i ikke bare det bliver en ny berba, som så måske vil lave flere mål, men vil være lige så sløvende for spillet?

Det tror jeg, at du har ret i. Jeg ser ikke Dzeko som den optimale spiller at tilføje vores offensiv. Især ikke når det ser ud til, at Rooney har fundet sig til rette som spidsangriber. I dette tilfælde vil det være bedre med en hængende angriber, der også kan spille på fløjen. Berbatov gør det egentlig udemærket rent kreativt som vores hængende angriber, men mangler mobilitet efter min mening.

Frederik
07-06-2010, 12:48
Hvem er dårlig? Rafael? Et af de største backtalenter i verden? Og hvis du ikke har Real Madrid filosofi i dig, når du vil have verdensklassespiller indkøb hele tiden, så ved jeg det ikke. Som United-fan burde du vide, at det ikke er Uniteds princip på et transfermarkedet. Og derefter har du en robust defensivorienteret back i Brown, og en habil allrounder i O'Shea. Og hvis det skulle være helt galt, så har vi Fabio, der kan vikarere i tifælde af en skadesepidemi.

Og nej, jeg vil blive sur, hvis dit ønske skulle gå i opfyldelse. Det er først og fremmest spild af penge, og det er for det andet et unødvendigt køb, når vi er godt dækket ind. Og slutteligt, så sker det ikke.

Ps. Hvis du lider så meget over, at de andre klubber (Læs: Barca og Real) vil hente den ene verdensstjerne efter den anden, så skift du bare klub. I United er reglerne ikke sådan. Det er ikke Fergusons stil at hoppe med på den vogn.

Vi er uenige omkring Rafael, jeg mener han er faldet igennem i mange kampe, og er alt for dårlig defensiv. Det er jo så fair nok, der skal være plads til at være uenige.

Hvis vi bruger dit princip med at så længe der er en habil back-up, hvor vil du så købe ind til? For jeg vil da mene at der er lige så gode back-ups på alle andre pladser, som der er til højrebacken, jeg ser bare den plads som der hvor vi har det laveste niveau.

Det sidste forstår jeg ikke. Du mener jeg skal skifte klub? Du kan åbenbart ikke føre en saglig debat, uden at komme med et personligt angreb. Jeg kunne forstå hvis det var en ny bruger, men en mand som dig (der ud fra din indlægscounter at dømme) har været lang tid på siden, burde have lært at være saglig.

I øvrigt ville det være rart, hvis du lod vær med at tage ord ud af min mund. Jeg har aldrig nogensinde sagt, at vi skulle hente den ene verdensklassespiller efter den anden, jeg har bare sagt at jeg vil have en ny højreback.

PS. Køber United aldrig verdensklassespillere ind til positioner der allerede er dækket ind? Hvad med Veron? Hvad med Berbatov? Hvad med Carrick? Jeg spørger bare..

zhagzi
07-06-2010, 13:30
PS. Køber United aldrig verdensklassespillere ind til positioner der allerede er dækket ind? Hvad med Veron? Hvad med Berbatov? Hvad med Carrick? Jeg spørger bare..

*flabet*, men Carrick var ikke verdensklasse da vi købte ham ;) Men ellers god pointe(r).

Acsadac
07-06-2010, 13:37
Jeg håber klart, det bliver en realitet. Og så for £20 mio. Det vil IMO være et godt salg, selvom vi købte ham for en del mere. Men hvem ved. Hvis han skifter, så ender det sikkert med, at han får en klasse sæson i enten Bundesligaen eller Serie A, eller hvor han nu havner henne, hvis han da overhovedet skifter.

Ja gør han sikkert. Men det skal ikke afholde os fra at sælge ham.

NtotheT
07-06-2010, 13:40
Vi er uenige omkring Rafael, jeg mener han er faldet igennem i mange kampe, og er alt for dårlig defensiv. Det er jo så fair nok, der skal være plads til at være uenige.

Vi er enige, at Rafael har defensive mangler, men manden blev først professionel, da han kom til United. Han spillede kun i ungdomsrækkerne, da ham og hans bror spillede for Fluminense. Han har kun spillet 44 kampe i hele hans liv, og hvis du spørger mig, så synes jeg, at Rafael gør det godt taget i betragtning af, hvor meget han mangler tid hna har tilbage. Offensiv synes jeg, at han gør det upåklageligt. Men Evra var jo heller ikke god til det defensive, da han var Monaco-spiller. Det defensive lærer han i takt med alderen.

Og hvis du gerne vil købe en Lahm eller Maicon her, så ødelægger du Rafaels udviklingsmuligheder, plus at det enten skal betyde, at Brown eller O'Shea skal sælges. Du skal ligeledes huske på, at vi maks må have 25 spillere, der er over 21 år fra denne sæson af. IMO er defensiven det sidste vi skal kigge på. Jeg foretrækker nærmere en midterforsvar frem for en back, nu hvor Rio Ferdinand åbenbart er kommet ind i en ond spiral, hvor den ene skade overlapper den anden.

Hvis vi bruger dit princip med at så længe der er en habil back-up, hvor vil du så købe ind til? For jeg vil da mene at der er lige så gode back-ups på alle andre pladser, som der er til højrebacken, jeg ser bare den plads som der hvor vi har det laveste niveau.

Du misforstår mig. Jeg siger, at vi på backposition - en position, du gerne vil forstærke - har en langstiderstatning i Rafael, som IMO bliver bedre og bedre for hver kamp, der går, og når forsvarskæden er Rio og Vidic til at støtte ham, når han er så grøn, som han er.

Vi har gode spillere på mange af positionerne, men angriberpladsen og kreatøren mangler vi. Hvis der bliver købt en der til hver position, så er der også habile backups. Men disse habile backups er ikke spillere, du kan regne med over 60 kampe, som vi gør med en Rooney f.eks. (Læs: Obertan, Gibson, Wlebeck, Macheda). Ergo skal der erstatninger ind her. Men i forsvarskæden kan du sagtens regne med, at i hvert fald Brown og O'Shea kan styrke holdet i 50-60 kampe. Derudover har du en rutineret spiller i Neville, der er god for 20-25 kampe, og en Rafael, der også kan tage 40 kampe.

Det sidste forstår jeg ikke. Du mener jeg skal skifte klub? Du kan åbenbart ikke føre en saglig debat, uden at komme med et personligt angreb. Jeg kunne forstå hvis det var en ny bruger, men en mand som dig (der ud fra din indlægscounter at dømme) har været lang tid på siden, burde have lært at være saglig.

Nej, jeg siger, at din indstilling til transfermarkedet ikke er det samme som United. United henter ikke disse spillere, hvis du mener det andet, er jeg ked af det, men det var ikke min hensigt. Men jeg bliver irriteret, når folk siger, at vi skal have Maicon, Messi, Iniesta og David Silva (Overdrivelse fremmer forståelsen) for 1. det er ikke vores stil at hente ind i den klasse, 2. vi har åbenbart ikke pengene til at hente superstjerner, hvilket er fint med mig, og 3. Ferguson er for nærig til at hoppe med på silly season-trendet.

I øvrigt ville det være rart, hvis du lod vær med at tage ord ud af min mund. Jeg har aldrig nogensinde sagt, at vi skulle hente den ene verdensklassespiller efter den anden, jeg har bare sagt at jeg vil have en ny højreback.

Du siger, at du vil have en verdensklasseback, når vi IMO har tre verdensklassespillere i Rio, Vidic og Evra. Derfor synes jeg ikke, at højrebacken behøves at være verdensklasse for at kunne samarbejde med de tre her. Neville har aldrig været verdensklasse i sin karriere, men han har nu gjort det meget godt, hvis du spørger mig.

Ikke for noget, men hvis du mener, at Berbatov er i samme klasse som Drogba, Torres, C. Ronaldo-klassen, som jeg mener er verdensklasseangribere, så har jeg åbenbart misforstået verdensklasse-begrebet. Og hvis du ligeledes mener, at Carrick i Tottenham var i samme klasse som Lampard, Gerrard, Pirlo, Xavi-klassen, som er verdensklassemidtbanespillere, så ved jeg snart ikke. Det er kun Veron, der kan indlemmes i begrebet.

Kasper United
07-06-2010, 13:52
Ja gør han sikkert. Men det skal ikke afholde os fra at sælge ham.

Nej, det er jeg også enig i. Jeg mener, han har fået nok chancer hos os.

NtotheT
07-06-2010, 13:55
Berbatov skal ikke sælges, bare fordi vi skal have penge. Han skal sælges, hvis vi kan finde en kreatør, der er skarp og stabil og kan gøre sig gældende, når modstanderen er af topklasse. For Berbatov er god at have, men at sælge ham uden at hente en, der har mod på kreative indslag vil IMO være direkte selvmord.

MOHoegsted
07-06-2010, 13:56
FREDERIK:
Forstår slet ikke hvorfor du vil forstærke dig de steder?
Venstre kant, højre kant og den værste højre back?

Vi har helt bestemt et af de største højrebacks talenter i verdenen, og syntes og han har fået nok med spilletid og gjort det godt.
Han har været lidt skadet. Men når du ser bort fra det, så syntes jeg han præstationer har været glimrende. Både offensiv og har vist i år han også kan defensivt selvom det er det der mangler. I champions league overfor Ronaldinho, havde han godt nok nogle problemer. Men startet så inde mod Bayern München hvor han faktisk spillede en RIGTIG god kamp, Ribery var fuldstændig lukket af. Læg mærke til han er en af verdens bedste spiller i verdenen på den position. Han brændte måske en chance, og han fik 2 gule kort. Men alt det skal nok forbedres, han er stadig ung. Hvis man køber Maicon eller Lahm, vil være spild af penge, vi er godt nok lukket godt af. Men Rafael's udvikling går i stå, og får ikke det nødvendige spilletid. Hvilket vil være spil af penge af købe en af de 2 og bruge en masse penge når vi måske har en der bliver ligeså god om et par år.

Højre kant og venstre kant.
Nani og Valencia har været ekstremt vigtige, men også for Rooney det dem der ligger de bolde til ham. Giggs kan godt være backup men er ved at blive gammel, Park kan spille både central, venstre og højre kant. Men mener også vi skal have en mere klasse spiller som Joe Cole som også er alsidig.

Syntes bare ikke det er så meget det vi skal bekymre os om, men en central eller offensiv midtbane spiller. Kommer an på hvordan vi skal spille 4-3-3 skal han være offensiv, men en defensiv kan også være ok, for at give Anderson spilletid. Men Diego har jeg netop også haft op som et emne. Men i Juventus syntes jeg bare han er brugt forkert, han skal bruges i en offensiv midtbane, han duer ikke i en 4-4-2.

Til sidst: Hellere Berbatov end Dzeko.

hoen
07-06-2010, 13:57
Ikke for noget, men hvis du mener, at Berbatov er i samme klasse som Drogba, Torres, C. Ronaldo-klassen, som jeg mener er verdensklasseangribere, så har jeg åbenbart misforstået verdensklasse-begrebet. Og hvis du ligeledes mener, at Carrick i Tottenham var i samme klasse som Lampard, Gerrard, Pirlo, Xavi-klassen, som er verdensklassemidtbanespillere, så ved jeg snart ikke. Det er kun Veron, der kan indlemmes i begrebet.

Nu var Lampard,Drogba og for den sags skyld Torres jo heller ikke verdensklasse da de blev købt.
Men igen det kommer jo an på hvad man forstår ved verdensklasse

Frederik
07-06-2010, 14:10
Vi er enige, at Rafael har defensive mangler, men manden blev først professionel, da han kom til United. Han spillede kun i ungdomsrækkerne, da ham og hans bror spillede for Fluminense. Han har kun spillet 44 kampe i hele hans liv, og hvis du spørger mig, så synes jeg, at Rafael gør det godt taget i betragtning af, hvor meget han mangler tid hna har tilbage. Offensiv synes jeg, at han gør det upåklageligt. Men Evra var jo heller ikke god til det defensive, da han var Monaco-spiller. Det defensive lærer han i takt med alderen.

Han har helt sikkert klaret det godt. Men han vil sagtens kunne stå i skyggen af en anden klasse-back. Han er kun 18 år. Der er henholdsvis 10 og 8 års forskel til Maicon og Lahm. Det ville da være to rigtig gode mentorer. Vi er tydeligvis rigtig uenige omkring Nevilles niveau. Han har spillet fint i slutningen af sæsonen, men jeg tror at han har præsteret over niveau. Lad manden stoppe med æren i behold. Wes Brown er alt for skadet, og samtidig så laver han tit nogen rigtig dumme fejl, for dårligt af en mand, der burde have rutine. John O'shea kan jeg godt lide. En United mand der spiller hvor han får besked på, jeg ser dog ikke hans niveau til en start-11.

Ergo: Neville burde stoppe og blive træner og Brown skal væk, Lahm eller Maicon ind.

Og hvis du gerne vil købe en Lahm eller Maicon her, så ødelægger du Rafaels udviklingsmuligheder, plus at det enten skal betyde, at Brown eller O'Shea skal sælges. Du skal ligeledes huske på, at vi maks må have 25 spillere, der er over 21 år fra denne sæson af. IMO er defensiven det sidste vi skal kigge på. Jeg foretrækker nærmere en midterforsvar frem for en back, nu hvor Rio Ferdinand åbenbart er kommet ind i en ond spiral, hvor den ene skade overlapper den anden.

Jeg synes ikke hans udviklingsmuligheder bliver ødelagt. Obertan kan da også sagtens udvikle sig selv om der er andre, der pt. står foran ham i køen til start-11'eren. Jeg tror ikke det bliver noget problem mht. til alderen. Jeg forstår så ikke hvorfor du vil købe ekstra back-up til midterforsvaret: O'shea, Smalling, Evans, virker for mig som gode alternativer.

Du misforstår mig. Jeg siger, at vi på backposition - en position, du gerne vil forstærke - har en langstiderstatning i Rafael, som IMO bliver bedre og bedre for hver kamp, der går, og når forsvarskæden er Rio og Vidic til at støtte ham, når han er så grøn, som han er.

Her er vi så uenige. Rafael sprudler offensivt i hver eneste kamp, men defensivt har han ikke udviklet sig meget, og laver minimum en hasarderet tackling i løbet af en kamp.

Vi har gode spillere på mange af positionerne, men angriberpladsen og kreatøren mangler vi. Hvis der bliver købt en der til hver position, så er der også habile backups. Men disse habile backups er ikke spillere, du kan regne med over 60 kampe, som vi gør med en Rooney f.eks. (Læs: Obertan, Gibson, Wlebeck, Macheda). Ergo skal der erstatninger ind her. Men i forsvarskæden kan du sagtens regne med, at i hvert fald Brown og O'Shea kan styrke holdet i 50-60 kampe. Derudover har du en rutineret spiller i Neville, der er god for 20-25 kampe, og en Rafael, der også kan tage 40 kampe.

Angribere? Vi har Berbatov, Owen, Rooney, Macheda, Wellbeck, Fernandez og Diouf.

Jeg kan godt følge dig i, hvorfor du gerne vil have en kreatør til midtbanen. Jeg synes dog ikke at spillere som f.eks. Diego fungerer i United. Sidste gang vi prøvede med sådan en type spiller var Veron, og det gik grueligt galt. Desuden vil jeg mene at: Carrick, Scholes, Fletch, Anderson, Hargo, Gibson og Possebon er fornuftigt. Jeg vil dog ikke græde snot over Touré.

Nej, jeg siger, at din indstilling til transfermarkedet ikke er det samme som United. United henter ikke disse spillere, hvis du mener det andet, er jeg ked af det, men det var ikke min hensigt. Men jeg bliver irriteret, når folk siger, at vi skal have Maicon, Messi, Iniesta og David Silva (Overdrivelse fremmer forståelsen) for 1. det er ikke vores stil at hente ind i den klasse, 2. vi har åbenbart ikke pengene til at hente superstjerner, hvilket er fint med mig, og 3. Ferguson er for nærig til at hoppe med på silly season-trendet.

Nej, du overdrev mere end det er acceptabelt. Jeg synes nu min indstilling passer fint på Uniteds, det er da ikke det overdrevet at købe 1-2 fornuftige spillere i et transfervindue. Husker du 2007? Tevez, Nani og Anderson.

Du siger, at du vil have en verdensklasseback, når vi IMO har tre verdensklassespillere i Rio, Vidic og Evra. Derfor synes jeg ikke, at højrebacken behøves at være verdensklasse for at kunne samarbejde med de tre her. Neville har aldrig været verdensklasse i sin karriere, men han har nu gjort det meget godt, hvis du spørger mig.

Ingen af disse tre verdensklassespillere spiller på højreback. Jeg vil dog modsat dig mene, at Neville var en af de allerbedste i slut 90'erne og start 00'erne.

Ikke desto mindre ligger alle tre spillere i samme prislejde som et eventuelt køb af Lahm ville, hvilket IMO er mere væsentligt i denne debat.

Du må i øvrigt undskylde, hvis jeg ikke svarer med det samme, da jeg er i gang med at forberede mig til min fransk-eksamen. Men jeg synes diskussionen er yderst interessant, så jeg vil meget gerne se dit svar.

Frederik
07-06-2010, 14:13
FREDERIK:
Forstår slet ikke hvorfor du vil forstærke dig de steder?
Venstre kant, højre kant og den værste højre back?

Højre kant og venstre kant.
Nani og Valencia har været ekstremt vigtige, men også for Rooney det dem der ligger de bolde til ham. Giggs kan godt være backup men er ved at blive gammel, Park kan spille både central, venstre og højre kant. Men mener også vi skal have en mere klasse spiller som Joe Cole som også er alsidig.

Til sidst: Hellere Berbatov end Dzeko.

Så er vi vel også enige, eftesom jeg nævner Cole som den mulige løsning. Prøv at læs hvad jeg skriver.

Enige er vi også når det kommer til Berbatov kontra Dzeko.

MC86
07-06-2010, 14:14

Har også læst den nyhed en del steder. Der går mange rygter om han skal væk, og det håber jeg også, men jeg tvivler desværre bare på det. Men man har vel lov at håbe. Og kan vi få 180 mio for berba, så er det bare at sælge, så de penge kan gå til et køb af Van Der Vaart:)

RAppel
07-06-2010, 15:32

Alt afhænger af øjet der ser.
http://www.trulyreds.com/20100529/rooney-and-berbatov-rated-best-players-at-united/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TrulyRed+%28The+Manchester+Un ited+fans+blog+%29

MOHoegsted
07-06-2010, 15:52
Nu var Lampard,Drogba og for den sags skyld Torres jo heller ikke verdensklasse da de blev købt.
Men igen det kommer jo an på hvad man forstår ved verdensklasse

Torres var mere eller mindre en stjerne, der stadig havde endnu mere potentiale i sig.

Jeg synes ikke hans udviklingsmuligheder bliver ødelagt. Obertan kan da også sagtens udvikle sig selv om der er andre, der pt. står foran ham i køen til start-11'eren. Jeg tror ikke det bliver noget problem mht. til alderen. Jeg forstår så ikke hvorfor du vil købe ekstra back-up til midterforsvaret: O'shea, Smalling, Evans, virker for mig som gode alternativer.
Obertan får i mine øjne heller ikke nok spilletid, og men han kan dog få mere end Rafael.
Obertan kan nemlig godt benyttes i højre og venstre kant, mens de mange af de andre kantspillere kan det samme, plus de kan spille i centralt hvilket kan give Obertan mere spilletid.

Rafael skal kæmpe om spilletid mod: John O'Shea Maicon/Lahm og Wes Brown.
Som back er det ikke altid lige let at spille på venstre back når man er højrebenet så derfor kan man heller ikke rykke ham derover og give ham spilletid. Man kan godt, men ikke sikkert vi ser det bedste af ham. Desuden skal Richie de Laet også kæmpe om spilletid der mod O'Shea og Evra.

zhagzi
07-06-2010, 16:19
Obertan får i mine øjne heller ikke nok spilletid, og men han kan dog få mere end Rafael.
Obertan kan nemlig godt benyttes i højre og venstre kant, mens de mange af de andre kantspillere kan det samme, plus de kan spille i centralt hvilket kan give Obertan mere spilletid.

Rafael skal kæmpe om spilletid mod: John O'Shea Maicon/Lahm og Wes Brown.
Som back er det ikke altid lige let at spille på venstre back når man er højrebenet så derfor kan man heller ikke rykke ham derover og give ham spilletid. Man kan godt, men ikke sikkert vi ser det bedste af ham. Desuden skal Richie de Laet også kæmpe om spilletid der mod O'Shea og Evra.

Helt enig, synes han har potentialet, og han skal bare bruges ligeså meget som Ronaldo gjorde. Men man kan jo så omvendt, se tilbage og se vi ikke havde nogle bedre alternativer. Nu har vi Nani og Valencia. Højre midt manglede vi en, efter Beckhams KÆMPE store hul.
Tror sgu stadigvæk på den høje franskmand.

Hvor får du de navne fra???

Haslund
07-06-2010, 16:29
Helt enig, synes han har potentialet, og han skal bare bruges ligeså meget som Ronaldo gjorde. Men man kan jo så omvendt, se tilbage og se vi ikke havde nogle bedre alternativer. Nu har vi Nani og Valencia. Højre midt manglede vi en, efter Beckhams KÆMPE store hul.

Nu ved jeg ikke om du fulgte Ronaldo i hans første år i klubben, men der er en verden til forskel på hvad Obertan har vist og hvad Ronaldo viste dengang - på trods af at Ronaldo endda var yngre. Ronaldo var på holdet fordi han var den bedste vi havde på den plads. Det samme bør gælde for Obertan - han kan skal ikke være fast, før han er god nok til det og indtil videre har han ikke vist noget særligt.

MOHoegsted
07-06-2010, 16:50

Ja fordi vi har bevist i United man ikke bliver til noget medmindre man får nok spilletid, hvilket Ronaldo og Rooney har fået, og derfor er de blevet til dem de er i dag.

Hvilke navne? :)

Nu ved jeg ikke om du fulgte Ronaldo i hans første år i klubben, men der er en verden til forskel på hvad Obertan har vist og hvad Ronaldo viste dengang - på trods af at Ronaldo endda var yngre. Ronaldo var på holdet fordi han var den bedste vi havde på den plads. Det samme bør gælde for Obertan - han kan skal ikke være fast, før han er god nok til det og indtil videre har han ikke vist noget særligt.

Kan godt se et lille problem, da vi har nogle der pt. er bedre end Obertan på positionen, og vi har mange kanter. Jeg syntes Obertan har vist det samme som Ronaldo gjorde i sin start af sæsonen, Ronaldo viste mest at han var hurtigt og ekstrem god med bolden, han fik dog også et par mål, med fast spilletid, hvilket var klart. Vi havde et stort hul efter Becham. Pga. Obertan har fået så lidt spilletid ved vi heller ikke hvad han kan blive til endnu, og det er måske derfor målene mangler, men han har da bestemt bevist det samme som Ronaldo i sin første sæson på trods af han fik mindre spilletid end ham, hvis han fik lige så meget spilletid, så hvem ved? Så havde han måske vist det samme.
Desuden er det lige meget med alderen, da det er forskelligt fra spiller til spiller hvornår de når deres topniveau.

zhagzi
07-06-2010, 17:00
Ja fordi vi har bevist i United man ikke bliver til noget medmindre man får nok spilletid, hvilket Ronaldo og Rooney har fået, og derfor er de blevet til dem de er i dag.

Hvilke navne? :)

Kan godt se et lille problem, da vi har nogle der pt. er bedre end Obertan på positionen, og vi har mange kanter. Jeg syntes Obertan har vist det samme som Ronaldo gjorde i sin start af sæsonen, Ronaldo viste mest at han var hurtigt og ekstrem god med bolden, han fik dog også et par mål, med fast spilletid, hvilket var klart. Vi havde et stort hul efter Becham. Pga. Obertan har fået så lidt spilletid ved vi heller ikke hvad han kan blive til endnu, og det er måske derfor målene mangler, men han har da bestemt bevist det samme som Ronaldo i sin første sæson på trods af han fik mindre spilletid end ham, hvis han fik lige så meget spilletid, så hvem ved? Så havde han måske vist det samme.
Desuden er det lige meget med alderen, da det er forskelligt fra spiller til spiller hvornår de når deres topniveau.

Maicon og Lahm

Det med Obertan, er præcis det jeg vil ind på. Han VILLE blive fantastisk med masser af spilletid. At spille for reserve holdet, giver ikke kæmpe fans opbakning, og det slet ikke samme niveau. Knægten skal også havde selvtillid, og det får du også meget fra fansne.
Jeg synes stadigvæk Obertan har vist nok, til at få flere kampe, end som så.

Ronaldo fulgte jeg jo, men Ronaldo som jeg sagde, var også eneste 'rigtige' alternativ som Højre kant/midt... Så det noget helt andet. Obertan er så heller ikke købt, til at gå ind og præstere med det samme, så hans skal have tid, og det er et MUST! :)

Haslund
07-06-2010, 17:10

Og den logiske forklaring på det, er jo meget enkelt, at dem der er gode nok til at spille fast, også er dem der har talent nok til at blive stjernespillere.

Det mener du vel forhåbentligt ikke? Selv i Ronaldos første sæsoner var det åbenlyst at han var et af de allerstørste talenter i verden og han var ganske enkelt overlegen ift. Obertan på alle punkter. Obertan er vel derimod blot et talent blandt mange alene i vores klub, for slet ikke at tale om i verden. I hvilke kampe er det helt præcist at du mener Obertan har vist et potentiale der kan måle sig med Ronaldos? eller for den sags skyld bare Nani fx i hans første sæson? Obertan kan da godt blive en stjerne, men han har MEGET lang vej endnu og jeg kan ikke se at han skulle have bedre forudsætninger for det end folk som Welbeck, Macheda, Cleverley eller lign.

MOHoegsted
07-06-2010, 17:37
Maicon og Lahm
Fordi det blev nævnt længere tilbage at man skulle købe enten Maicon eller Lahm, som jeg var imod.

Og den logiske forklaring på det, er jo meget enkelt, at dem der er gode nok til at spille fast, også er dem der har talent nok til at blive stjernespillere.
Ved du hvor mange supertalenter der har floppet pga. manglende spilletid?
Det ikke alle supertalenter der får fastspilletid. Indtil videre ser vi kun Obertan som et talent, men han har ikke fået nok spilletid til vi kan kunne sige om han er et supertalent.

Det mener du vel forhåbentligt ikke? Selv i Ronaldos første sæsoner var det åbenlyst at han var et af de allerstørste talenter i verden og han var ganske enkelt overlegen ift. Obertan på alle punkter. Obertan er vel derimod blot et talent blandt mange alene i vores klub, for slet ikke at tale om i verden. I hvilke kampe er det helt præcist at du mener Obertan har vist et potentiale der kan måle sig med Ronaldos? eller for den sags skyld bare Nani fx i hans første sæson? Obertan kan da godt blive en stjerne, men han har MEGET lang vej endnu og jeg kan ikke se at han skulle have bedre forudsætninger for det end folk som Welbeck, Macheda, Cleverley eller lign.

Ja det var da også åbentlyst for mig at Ronaldo var et kæmpetalent efter 1 sæson, men det havde jo nok også meget med at gøre hans spilletid, og han fik mere tid til at vise sit værd. Derfor kan du ikke sige at han er så meget overlegen end Obertan pga. hans manglende spilletid. Ronaldo scorede heller ikke ligefrem mange mål i Sporting Lissabon, men viste bare sin kreativitet og hurtighed, selfølgelig også mere, præcis som Obertan. Ronaldo var et billigt talent, og man så ham ikke som et "wonderkid" i Sporting Lissabon. Syntes de ligner hinanden på mange punkter, med bolden og deres kreativitet.

Welbeck og Macheda har da lige så gode chancer, det siger jeg bestemt heller ikke. Men det er igen samme problem, de skal også have spilletid.
Men en spiller som Cleverley er der højst sandsynligt en grund til han ikke får så meget spilletid, mens jeg ikke ser nogle grunde med Obertan.

Nani fik også mere spilletid, venstre kanten var ikke så hårdt dækket, kun af Giggs, og Park måtte også spille et par kampe der, hvor han oprindeligt er højre kant.

Hvilken kamp? Det første der slog mig der var kampen mod Wolfsburg.
2 assist.
http://www.youtube.com/watch?v=I10SFcGUoBI
^ Virker vist ikke men her er der et link: http://www.youtube.com/watch?v=I10SFcGUoBI

Syntes generelt bare når Obertan kommer ind på banen handler det kun om ham, han kan altid finde på noget kreativt, bare ikke altid det lykkedes.

imc
07-06-2010, 17:39
Så kan vi godt glemme Higuaín. Tror selv på at vi henter Benzema som den eneste udover dem vi har hentet. Silva, Gourcuff og di María kan vi godt glemme... Silva er for lille, Gourcuff er ikke god nok, og di María vil hellere spille for Mourinho i Real.

http://www.bold.dk/nyt/Topscorer-forlaenger-med-Real-Madrid

ChristianR
07-06-2010, 17:46
Men en spiller som Cleverley er der højst sandsynligt en grund til han ikke får så meget spilletid, mens jeg ikke ser nogle grunde med Obertan.

Enten tænker du på, at Cleverly har været udlejet, eller også har jeg meget svært ved at forstå dit postulat.

Haslund
07-06-2010, 18:03
Ved du hvor mange supertalenter der har floppet pga. manglende spilletid?
Det ikke alle supertalenter der får fastspilletid. Indtil videre ser vi kun Obertan som et talent, men han har ikke fået nok spilletid til vi kan kunne sige om han er et supertalent.

Nej det ved jeg ikke og jeg går heller ikke ud fra du ved det :)
Og mere konkret - hvor mange supertalenter har floppet i United pga det?
Og igen - For det meste hænger det nu en gang sådn sammen, at de talenter der viser nok til at få spilletid er dem der får spilletiden. Og dem der så ikke får spilletid har jo ikke floppet pga. manglende spilletid, men fordi de ikke har udviklet sig nok til at FÅ spilletid.

Ja det var da også åbentlyst for mig at Ronaldo var et kæmpetalent efter 1 sæson, men det havde jo nok også meget med at gøre hans spilletid, og han fik mere tid til at vise sit værd. Derfor kan du ikke sige at han er så meget overlegen end Obertan pga. hans manglende spilletid. Ronaldo scorede heller ikke ligefrem mange mål i Sporting Lissabon, men viste bare sin kreativitet og hurtighed, selfølgelig også mere, præcis som Obertan. Ronaldo var et billigt talent, og man så ham ikke som et "wonderkid" i Sporting Lissabon. Syntes de ligner hinanden på mange punkter, med bolden og deres kreativitet.

Obertan spiller jo sådan set kampe for reserveholdet og han har vel vist mindre der, end Ronaldo gjorde i PL. I Ronaldos første sæson kom han på UEFA team of the year. Obertan blev ingen gang årets spiller for reserverne.
Og Ronaldo blev da i den grad set som et 'wonderkid' og var overhovedet ikke billig. han kostede 12 mil £ i en tid for pundens værd var højere, og hvor prisen for uprøvede spillere var meget lavere end i dag.

Jeg kan huske at Liverpool fans hånede os for at bruge så mange penge for Ronaldo, når de havde købt et lige så stort talent næsten gratis. Det var så Anthony Le Tallec :D

Jeg er som sådan enig i at Obertan minder om en ung Ronaldo i den forstand at de har de samme styrker. Men Ronaldo var bare MEGET bedre for mig at se.

Welbeck og Macheda har da lige så gode chancer, det siger jeg bestemt heller ikke. Men det er igen samme problem, de skal også have spilletid.

Det er der nemlig... Han har været lånt ud til Watford, hvor han blev kåret som årets spiller i klubben. Og hvad har har du helt præcist tænkt dig? Hvis vi skal give tilstrækkelig spilletid til enhver der viser det mindste potentiale, så ender vi i sidste ende med bare at være en farmerklub for størrere klubber.

Nani fik også mere spilletid, venstre kanten var ikke så hårdt dækket, kun af Giggs, og Park måtte også spille et par kampe der, hvor han oprindeligt er højre kant.

Og Nani fik så den spilletid, du vil give Obertan, men hvad skal vi så gøre ved Nani nu? droppe ham til fordel for Obertan? og så droppe Obertan for det næste talent i rækken når Obertan bliver over 23 år gammel...

Hvilken kamp? Det første der slog mig der var kampen mod Wolfsburg.
2 assist.
http://www.youtube.com/watch?v=I10SFcGUoBI
^ Virker vist ikke men her er der et link: http://www.youtube.com/watch?v=I10SFcGUoBI

Det var så også den eneste kamp der kunne slå dig :)
Som sagt har Obertan vist ok takter i visse kampe - især i Wolfsburg kampen. Men han har haft lige så mange dårlige kampe. Og de første assist i den video der er vel det eneste virkelig ekstraordinære han har lavet; måske sammemed målet mod Liverpools reserver.

Syntes generelt bare når Obertan kommer ind på banen handler det kun om ham, han kan altid finde på noget kreativt, bare ikke altid det lykkedes.
Det er måske fordi du lægger ekstra meget mærke til ham ;)
Derudover har du en pointe med kreativiteten, da det er en egenskab, som desværre er en smule sjældent på vores nuværende hold. Men efter Nanis opblomstring har vi i ham fået en spiller der har samme iver efter at udfordre, samme kreativitet og et meget højere niveau.
Obertan er ganske enkelt ikke god nok til at spille ret meget mere end han gør, og for mig at se bør han blive udlejet i næste sæson.

Elrantiri
07-06-2010, 18:39
Nej det ved jeg ikke og jeg går heller ikke ud fra du ved det :)
Og mere konkret - hvor mange supertalenter har floppet i United pga det?

Rossi og Pique kunne jeg godt have set i United-trøjen dagen i dag som ganske værdige alternativer til Owen og Brown.

EDIT: fandt min staveplade.

MOHoegsted
Rossi og Pigue kunne jeg godt have set i United-trøjen dagen i dag som ganske værdige alternativer til Owen og Brown.

Ja 2 jeg egentlig også tænkte på, og der havde været rigtig meget konkurrence med Pique i dag, og også Rossi.
Pique fortjente mere spilletid, samme med Rossi.

Og igen - For det meste hænger det nu en gang sådn sammen, at de talenter der viser nok til at få spilletid er dem der får spilletiden. Og dem der så ikke får spilletid har jo ikke floppet pga. manglende spilletid, men fordi de ikke har udviklet sig nok til at FÅ spilletid.

Men de har måske ikke udviklet sig nok pga. den manglende spilletid. Det svært at vurdere om de har udviklet sig uden det. Han har også gjort det godt for reserverne ja, målet mod Liverpool var ret godt.

Obertan spiller jo sådan set kampe for reserveholdet og han har vel vist mindre der, end Ronaldo gjorde i PL. I Ronaldos første sæson kom han på UEFA team of the year. Obertan blev ingen gang årets spiller for reserverne.
Og Ronaldo blev da i den grad set som et 'wonderkid' og var overhovedet ikke billig. han kostede 12 mil £ i en tid for pundens værd var højere, og hvor prisen for uprøvede spillere var meget lavere end i dag.

Jeg kan huske at Liverpool fans hånede os for at bruge så mange penge for Ronaldo, når de havde købt et lige så stort talent næsten gratis. Det var så Anthony Le Tallec

Jeg er som sådan enig i at Obertan minder om en ung Ronaldo i den forstand at de har de samme styrker. Men Ronaldo var bare MEGET bedre for mig at se.

Ved ikke om han har vist mindre end Ronaldo gjorde i sin første sæson, men det må man jo gå ud fra når Ronaldo kom på årets hold. Nej Obertan gjorde ikke, vi havde 3 nominret til årets spiller, Richie De Laet, Oliver Gill og kan ikke huske den sidste. Så ja det må man konkludere. Men tilgengæld har jeg heller ikke set så mange reservekampe, og han er måske heller ikke oppe på sit niveau igen, efter hans rygskade i starten af sæsonen.

12 mio. Pund? Troede det var omkring 7 mio. pund, hvilket jeg mener er ret billigt. Faktisk også på 12 mio. pund når man ser på han blev verdens bedste fodboldspiller, og blev den dyreste. Men det min fejl, mindes bare det var 7 mio pund.

Det er der nemlig... Han har været lånt ud til Watford, hvor han blev kåret som årets spiller i klubben. Og hvad har har du helt præcist tænkt dig? Hvis vi skal give tilstrækkelig spilletid til enhver der viser det mindste potentiale, så ender vi i sidste ende med bare at være en farmerklub for størrere klubber.

Okay, kendte ikke så meget til Cleverly, så vidste heller ikke han var udlånt, men det var da en god nyhed han var en succes der.

Delvist mener jeg det, dem der præsterer godt nok skal have spilletid.

Og Nani fik så den spilletid, du vil give Obertan, men hvad skal vi så gøre ved Nani nu? droppe ham til fordel for Obertan? og så droppe Obertan for det næste talent i rækken når Obertan bliver over 23 år gammel...

Har jeg slet ikke sagt, Nani er i mine øjne første valg!
Men jeg syntes dog bare han mangler mere spilletid, siger ikke Obertan skal være førstevalg pga. Ronaldo var det og blev fantastisk, siger bare at hvis de skal forsætte deres udvikling skal de også have tid.

Det var så også den eneste kamp der kunne slå dig
Som sagt har Obertan vist ok takter i visse kampe - især i Wolfsburg kampen. Men han har haft lige så mange dårlige kampe. Og de første assist i den video der er vel det eneste virkelig ekstraordinære han har lavet; måske sammemed målet mod Liverpools reserver.

Nej ikke direkte den eneste, det den eneste han har spillet godt sammen med holdet, som jeg lige kan finde på. Men han viser altid når han er på banen sine tekniske evner. Igen godt mål mod Liverpool, som jeg ser som lovende takter. Men fordi jeg ikke kan finde på noget mere ekstraordinært på førsteholdet kan også tyde på han ikke har haft nok spilletid til at vise det. Desuden ved jeg ikke om du ser alle reserve kampene, går jeg ikke ud fra, men vi ved jo ikke hvor meget han har vist der.

Det er måske fordi du lægger ekstra meget mærke til ham
Derudover har du en pointe med kreativiteten, da det er en egenskab, som desværre er en smule sjældent på vores nuværende hold. Men efter Nanis opblomstring har vi i ham fået en spiller der har samme iver efter at udfordre, samme kreativitet og et meget højere niveau.
Obertan er ganske enkelt ikke god nok til at spille ret meget mere end han gør, og for mig at se bør han blive udlejet i næste sæson.

Man kan jo ikke lade være med at lægge mærke til ham når han spiller.
Syntes vi har savnet en spiller som ham siden Ronaldos afgang, en der konstant udfordre, og viser sin kreativitet. Så håber rigtig meget på Obertan!
Tror også vi skal udleje Obertan, bare de første 6 måneder, eller sidste 6 måneder. Men jeg syntes da han er god nok til at få mere spilletid.

Men generelt skal du slet ikke misforstå mig, jeg siger ikke Obertan vil blive et wonderkid hvis han fik mere spilletid. Ronaldo så jeg som et større talent end Obertan er nu.

Acsadac
Obertan skal bare have chancen. Han er et kæmpe talent. Men han udvikler sig ikke uden spilletid. Han er en af de spillere jeg tror på, på sigt, kan udføre noget af det ekstraordinære.

i Wolfsburg-kampen så vi også hvad vi håbede Owen kunne, desværre viser han det for sjældent. Så køb en angriber, Benzema, Fabiano e.lign. og sælg Berbatov og Owen.

Ferguson er mester til at give de unge chancen, og det fortjener de også. Det er spild af penge at hente de mange talenter hvis de alligevel bliver afskippet efter en halv til en hel sæson. Giv dem chancen.

MOHoegsted
07-06-2010, 18:43
Obertan skal bare have chancen. Han er et kæmpe talent. Men han udvikler sig ikke uden spilletid. Han er en af de spillere jeg tror på, på sigt, kan udføre noget af det ekstraordinære.

i Wolfsburg-kampen så vi også hvad vi håbede Owen kunne, desværre viser han det for sjældent. Så køb en angriber, Benzema, Fabiano e.lign. og sælg Berbatov og Owen.

Ferguson er mester til at give de unge chancen, og det fortjener de også. Det er spild af penge at hente de mange talenter hvis de alligevel bliver afskippet efter en halv til en hel sæson. Giv dem chancen.

Enig!
Bare ikke det med en angriber, tror vi har en lysende fremtid med Chicharito!
Vi skal jo også have Macheda og Welbeck til at have spilletid.
Derfor skal vi også skibbe Berbatov og Owen. Ved godt jeg har sagt vi skal skibbe Diouf afsted, men han skal også have chancen!
Diouf, Macheda og Welbeck, får ikke chancen hvis Owen og Berbatov er her, og måske heller ikke Chicharito.
Så ser derfor Chicharito som 2. valg! Men tror også det bliver nødvendigt at spille 4-4-2.

Pils
07-06-2010, 19:04
Enig!
Bare ikke det med en angriber, tror vi har en lysende fremtid med Chicharito!
Vi skal jo også have Macheda og Welbeck til at have spilletid.
Derfor skal vi også skibbe Berbatov og Owen. Ved godt jeg har sagt vi skal skibbe Diouf afsted, men han skal også have chancen!
Diouf, Macheda og Welbeck, får ikke chancen hvis Owen og Berbatov er her, og måske heller ikke Chicharito.
Så ser derfor Chicharito som 2. valg! Men tror også det bliver nødvendigt at spille 4-4-2.

Problemet er jo bare, at hvis vi sælger Owen og Berbatov, og så Rooney går hen og bliver skadet i en længere periode eller får et formdyk, så hænger hele vores angreb på nogle uprøvede spillere. Dette er simpelthen ikke acceptabelt i en af verdens største klubber.
Vi så jo, at vi tabte hele vores sæson, da Rooney blev skadet i CL kampen.

Haslund
07-06-2010, 19:37
Ja 2 jeg egentlig også tænkte på, og der havde været rigtig meget konkurrence med Pique i dag, og også Rossi.
Pique fortjente mere spilletid, samme med Rossi.

Hvornår? Rossi var udlejet i hans sidste to sæsoner, så det var svært at give ham spilletid der. Derefter skiftede han, fordi han ikke ville blive garanteret en startplads hos os, hvilket han jo staidg ikke er god nok til at få. Piqué fik da ok med spilletid, men Vi ville jo aldrig kunne holde på ham, når hans barnsdomsklub ville have ham, og endda kunne tilbyde større chancer for at så igennem, da vi havde verdens bedste forsvarsduo dengang.

Men de har måske ikke udviklet sig nok pga. den manglende spilletid. Det svært at vurdere om de har udviklet sig uden det. Han har også gjort det godt for reserverne ja, målet mod Liverpool var ret godt.

Han har gjort det ok. Men der er uendeligt mange spillere der har gjort det bedre end ham for reserverne de sidste par sæsoner.

Ved ikke om han har vist mindre end Ronaldo gjorde i sin første sæson, men det må man jo gå ud fra når Ronaldo kom på årets hold. Nej Obertan gjorde ikke, vi havde 3 nominret til årets spiller, Richie De Laet, Oliver Gill og kan ikke huske den sidste. Så ja det må man konkludere. Men tilgengæld har jeg heller ikke set så mange reservekampe, og han er måske heller ikke oppe på sit niveau igen, efter hans rygskade i starten af sæsonen.

Oppe på sit niveau igen? Hvornår har han nogensinde vist et højt niveau over en længere periode? Og hvorfor er det ikke De Laet, Eikrem eller Gill der skal have flere chancer, når de tilsyneladende har spillet bedre?

12 mio. Pund? Troede det var omkring 7 mio. pund, hvilket jeg mener er ret billigt. Faktisk også på 12 mio. pund når man ser på han blev verdens bedste fodboldspiller, og blev den dyreste. Men det min fejl, mindes bare det var 7 mio pund.

Selvfølgelig er det billigt i forhold til hvor god han blev, men sådan kan du jo ikke stille det op. Den eneste spiller på den alder jeg kan huske er blevet solgt for et betydeligt større beløb er faktisk Rooney.

Okay, kendte ikke så meget til Cleverly, så vidste heller ikke han var udlånt, men det var da en god nyhed han var en succes der.

Men kan du ikke se, at det er umuligt at give den spilletid du ønsker, at give dem, hvis alle der viser potentiale skal have det?
Delvist mener jeg det, dem der præsterer godt nok skal have spilletid.

Har jeg slet ikke sagt, Nani er i mine øjne første valg!
Men jeg syntes dog bare han mangler mere spilletid, siger ikke Obertan skal være førstevalg pga. Ronaldo var det og blev fantastisk, siger bare at hvis de skal forsætte deres udvikling skal de også have tid.

Men hvem skal så mindre spilletid?

Nej ikke direkte den eneste, det den eneste han har spillet godt sammen med holdet, som jeg lige kan finde på. Men han viser altid når han er på banen sine tekniske evner. Igen godt mål mod Liverpool, som jeg ser som lovende takter. Men fordi jeg ikke kan finde på noget mere ekstraordinært på førsteholdet kan også tyde på han ikke har haft nok spilletid til at vise det. Desuden ved jeg ikke om du ser alle reserve kampene, går jeg ikke ud fra, men vi ved jo ikke hvor meget han har vist der.

Men når du ikke har set ret meget ekstraordinært fra ham, hvad er det så helt præcist der for dig til at blive så begejstret for ham?

Man kan jo ikke lade være med at lægge mærke til ham når han spiller.
Syntes vi har savnet en spiller som ham siden Ronaldos afgang, en der konstant udfordre, og viser sin kreativitet. Så håber rigtig meget på Obertan!
Tror også vi skal udleje Obertan, bare de første 6 måneder, eller sidste 6 måneder. Men jeg syntes da han er god nok til at få mere spilletid.

Er Nani ikke den spiller?

Men generelt skal du slet ikke misforstå mig, jeg siger ikke Obertan vil blive et wonderkid hvis han fik mere spilletid. Ronaldo så jeg som et større talent end Obertan er nu.
Det var da altid noget, for indtil videre har du nemlig givet udtryk for det modsatte :)

Kasper United
07-06-2010, 20:57
Så kan vi godt glemme Higuaín. Tror selv på at vi henter Benzema som den eneste udover dem vi har hentet. Silva, Gourcuff og di María kan vi godt glemme... Silva er for lille, Gourcuff er ikke god nok, og di María vil hellere spille for Mourinho i Real.

http://www.bold.dk/nyt/Topscorer-forlaenger-med-Real-Madrid

Ja, Higuain må vi nok se bort fra, nu når han har forlænget. Men om vi henter Benzema, tror jeg afgøres ved, om Berbatov bliver solgt og evt. også Owen. Hvis Berbatov ryger, tror jeg også, vi køber Benzema, men ellers ikke.
Jeg synes, vi mangler noget kreativitet på den centrale midtbane, og det håber jeg også Fergie mener, vi mangler. Du har måske lidt ret i, at Silva er for lille, og Gourcuff måske ikke er god nok. Det tror jeg afgøres for alvor til VM. Han bliver klart en af de spillere, der skal bærer holdet, nu når de mangler Viera, Makelele, Zidane etc. Di Maria ender sikkert i Real, men jeg mener ikke, at de er de eneste 3 spillere, vi kan hente. Der er stadig spillere som Milner, Hamsik og nogle lidt yngre Pastore, Ganso, Jovetic etc. De yngre skal selvfølgelig "læres op", men jeg mener stadig klart, at især en spiller som Pastore og Jovetic kan leverer gode kampe i PL kampe.

Enten tænker du på, at Cleverly har været udlejet, eller også har jeg meget svært ved at forstå dit postulat.

Så kom der et one-line indlæg i Transfer tråden fra dig ;)

Ulrik Vida Vinther
07-06-2010, 21:11
Ja, Higuain må vi nok se bort fra, nu når han har forlænget. Men om vi henter Benzema, tror jeg afgøres ved, om Berbatov bliver solgt og evt. også Owen. Hvis Berbatov ryger, tror jeg også, vi køber Benzema, men ellers ikke.
Jeg synes, vi mangler noget kreativitet på den centrale midtbane, og det håber jeg også Fergie mener, vi mangler. Du har måske lidt ret i, at Silva er for lille, og Gourcuff måske ikke er god nok. Det tror jeg afgøres for alvor til VM. Han bliver klart en af de spillere, der skal bærer holdet, nu når de mangler Viera, Makelele, Zidane etc. Di Maria ender sikkert i Real, men jeg mener ikke, at de er de eneste 3 spillere, vi kan hente. Der er stadig spillere som Milner, Hamsik og nogle lidt yngre Pastore, Ganso, Jovetic etc. De yngre skal selvfølgelig "læres op", men jeg mener stadig klart, at især en spiller som Pastore og Jovetic kan leverer gode kampe i PL kampe.

Så kom der et one-line indlæg i Transfer tråden fra dig ;)

Spørgsmålet er nok nærmere, om vi KAN hente Benzema. Jeg mener at have læst, at Mourinho har planer med Benzema.
Mourinho virker IMO også for klog til at lade en spiller med så stort potentiale forlade hans klub, til fordel for hans gamle rival United.

Haslund
07-06-2010, 21:23
Spørgsmålet er nok nærmere, om vi KAN hente Benzema. Jeg mener at have læst, at Mourinho har planer med Benzema.
Mourinho virker IMO også for klog til at lade en spiller med så stort potentiale forlade hans klub, til fordel for hans gamle rival United.

Jo mindre han har planer om selv at følge efter ham om et par års tid ;)

Ulrik Vida Vinther
07-06-2010, 21:30
Jo mindre han har planer om selv at følge efter ham om et par års tid ;)

Ja det ville være yderst belejligt! :) Men selv i det tilfælde kunne jeg forestille mig, at han gerne selv ville have muligheden for at arbejde med Benzema indtil da.

Kasper United
07-06-2010, 21:31

Det er selvfølgelig rigtig nok, men det er vel begrænset hvor mange angribere Real skal bruge. De 3-4 stykker de har nu er alle klasse angribere (Raul måske på vej væk, og er ikke "specielt" god i forhold til, da han var yngre). Men det afhænger vel også af, om Real køber en ny angriber, som evt. kunne være Milito, eller om de ikke gør. Hvis de gør, så tror jeg, Benzema skifter, hvis de ike gør, ja, så tror jeg, han bliver.

Men jeg kender ikke lige til Mourinhos planer.

RAppel
07-06-2010, 21:43
Mourinhos plan er at blive manager i United så han vil sælge Benzema til os for en slik.

Haslund
07-06-2010, 21:47
Mourinhos plan er at blive manager i United så han vil sælge Benzema til os for en slik.

Lige præcis.
Og mon ikke også han får fikset noget med Ronaldo på en eller anden måde?

snegl
07-06-2010, 21:58
Gourcouff koster i nærheden af 190 mio kr (http://www.bold.dk/nyt/Lyon-Gourcuff-er-for-dyr)

Jeg tvivler dog på at vi går efter ham.

MOHoegsted
07-06-2010, 23:27
Tror nu ikke Mourinho sælger spillerne til United inden han er manager i United, det ikke engang sikkert han bliver det. Så det ville være dumt af ham, han kan lige så godt bruge det han har i mens, og så tage nogle spillere med sig som han plejer at gøre.

Fra Porto til Chelski: Carvalho
Fra Chelski til Inter: Der er vist ingen, men der var meget snak om at hente Deco og en masse andre da han startede i Inter.
Fra Inter til Real: Nu snakker han om at hente Milito, Maicon og Sneijder.

Alle dem kan han hente nu pga. han har midlerne til dem, men også fordi han har bygget et godt forhold op til dem.

Men forstår virkelig ikke hvorfor vi skal hente Benzema, jeg håber virkelig Hernandez kan slå igennem! Vi skal ikke hente ham hvis vi kun mister Berbatov, det skal også være Owen. Jeg vil næsten også sige Diouf, men syntes vi skal prøve ham lidt mere af.

MOHoegsted
07-06-2010, 23:34

http://www.bold.dk/nyt/Topscorer-for...ed-Real-Madrid

Gourcuff ikke god nok?! Så lad da forhelvede vær at snak om han skal være den mand der skal bære Frankrig! Medmindre Frankrig er blevet sådan et dårligt hold at du mener Gourcuff er den bedste. I siger ikke det skal være Evra der skal bære dem, men han er da god nok til Man Utd?

(Til overstående: Undskyld hvis du ikke mener Gourcuff skal bære det franske landshold, men så er budskabet til jer andre.)

Personligt mener jeg af hovedpersonerne hos det franske landshold er: Evra, Hugo Lloris, Ribery og Gourcuff.

Silva for lille? Det har sgu da ikke stoppet Wesley Sneijder? Sneijder har 100 % været den bedste offensiv midtbanespiller i denne sæson! Så det noget vås.

Facemob
08-06-2010, 03:44
Mesut Özil vil gerne høre hvad i synes om ham.. Synes han er den perfekte afløser for Giggs og Scholes som nok ikke holder for evigt.. Han blir udrøbt til tyskernes stor håb,her til vm.. De gange jeg har set ham synes jeg han har gjordt der fremragende.. Og tror han vil passe perfekt ind på holdet.. Tror han blir en af verdens bedste spiller om nogen få år...

RAppel
08-06-2010, 08:37
Tror I de folk der har muligheden for at skifte til United tænker en ekstra gang over det grundet den økonomiske situation?

Glory Man United
08-06-2010, 08:45
Tror I de folk der har muligheden for at skifte til United tænker en ekstra gang over det grundet den økonomiske situation?

Sad og tænkte på det samme igår aftes. Og ja det er klart, at man vil tænke sig om inden et skift kommer på tale. Og hvad værre er: nogle vil måske væk?

Acsadac
08-06-2010, 08:51
Sad og tænkte på det samme igår aftes. Og ja det er klart, at man vil tænke sig om inden et skift kommer på tale. Og hvad værre er: nogle vil måske væk?

Tror først det bliver et problem, hvis det begynder at gå ud over spillerne.

Spørgsmålet er om det er Glazers skyld at der ikke blev handlet mere i sommers, eller om det var SAF's ønske. Personligt tror jeg det var SAF's ønske, ellers ville han ikke sige andet.

Men indtil der er klare konsekvenserne for spillerne så tror jeg ikke det har nogen effekt. Tror heller ikk det har nogen effekt i Liverpool at de har deres økonomiske kvaler, deres problemer er nærmere at de ikke kom i CL..

Kasper United
08-06-2010, 13:50
http://www.caughtoffside.com/2010/06/07/manchester-united-boss-prepared-to-offer-trio-for-25m-tottenham-star-sir-alex-ready-to-tempt-redknapp-into-selling-modric/

Glem det. Forhåbentlig er det bare en and. Jeg synes ikke engang, Modric er meget mere end 100 mio. kr. værd.

Krede
08-06-2010, 14:02
http://www.caughtoffside.com/2010/06/07/manchester-united-boss-prepared-to-offer-trio-for-25m-tottenham-star-sir-alex-ready-to-tempt-redknapp-into-selling-modric/

Glem det. Forhåbentlig er det bare en and. Jeg synes ikke engang, Modric er meget mere end 100 mio. kr. værd.

Selvfølgelig er det en and. Modric har lige forlænget kontrakten. Det er dog et kendt faktum at Fergie er lidt små vild med Modric, men det er jeg nu også.

Modric er da klart 100 mio værd. Han er en 200 mio.-spiller efter min mening.

Kasper United
08-06-2010, 14:21
Selvfølgelig er det en and. Modric har lige forlænget kontrakten. Det er dog et kendt faktum at Fergie er lidt små vild med Modric, men det er jeg nu også.

Jeg synes aldrig rigtig, han har imponeret mig. Alene Anderson synes jeg næsten, er lige så meget værd som Modric, men det skal dog lige siges, jeg ikke har fuldt Tottenham så meget.

MC86
08-06-2010, 14:33

Jeg synes heller ikke modric er meget mere værd end 100 mio.

Men bliver sku spændende hvad der sker ang transfer. Jeg tror vi sælger 1-2 spillere også køber vi en midtbane. Håber stadig på en angriber, men det afhænger af om berba bliver solgt, hvilket jeg ikke tror sker.

Lige nu håber jeg nærmest mest på vi kan beholde vores vigtige spillere pga den gæld vi har.

Christensen
08-06-2010, 15:36
Til jer der mener han ikke er mere end 100 mio værd.. har I nogen sinde set ham spille? Der er ingen tvivl om, at han er mere værd.

Jeg indrømmer gerne, at jeg, lige som Fergie, er lidt små-vild med Modric, og har tidligere også skrevet hvorfor. Jeg mener Modric kunne være den kreative midtbanespiller, som så mange herinde efterspørger, og jeg sendte gerne Carrick og PIG (vil gerne beholde Anderson ;)) til Nordlondon for at få Modric ind.

Manager Ferguson
08-06-2010, 16:54
http://onside.dk/nyheder/serie-a-italiensk/juve-vil-af-med-stjerne

Liggende lige bag Rooney = giftigt

Kasper United
08-06-2010, 17:27
http://onside.dk/nyheder/serie-a-italiensk/juve-vil-af-med-stjerne

Liggende lige bag Rooney = giftigt

Det kunne være godt, hvis Berbatov kunne indgå i en byttehandel med Diego, uden vi behøver at betale ekstra penge. Men omvendt, så ved jeg heller ikke, hvor godt Diego egentlig passer til engelsk fodbold. Man kan dog ikke komme uden om, at Diego var fremragende i Werder Bremen i Tyskland, men Berbatov var jo også klasse i Tottenham..

Pils
08-06-2010, 17:40
Det kunne være godt, hvis Berbatov kunne indgå i en byttehandel med Diego, uden vi behøver at betale ekstra penge. Men omvendt, så ved jeg heller ikke, hvor godt Diego egentlig passer til engelsk fodbold. Man kan dog ikke komme uden om, at Diego var fremragende i Werder Bremen i Tyskland, men Berbatov var jo også klasse i Tottenham..

Nej tak herfra. Han har været piv elendig for Juve i denne sæson. Hvorfor bytte en mand som mange mener ikke har klassen til United væk, for en anden mand som har været mildest talt elendig siden sit skifte til Juve.

Broberry
08-06-2010, 19:31
Diego kunne godt være den offensive midt vi mangler ja, men taget hans sidste season i betragning, ville det være dumt at købe ham tbh.

Tror ikke der kommer flere spillere til oldtrafford over sommeren :/

Elrantiri
08-06-2010, 21:11
Nej tak herfra. Han har været piv elendig for Juve i denne sæson. Hvorfor bytte en mand som mange mener ikke har klassen til United væk, for en anden mand som har været mildest talt elendig siden sit skifte til Juve.

Nogen herinde vil næsten betale for at få Berba ud :p

United DK
08-06-2010, 21:13
Nogen herinde vil næsten betale for at få Berba ud :p

Jeg har et par tusind. Flere bud?

NtotheT
08-06-2010, 22:33
Diego er en fantastisk fodboldspiller, men grunden til at han er faldet igennem i Juve, er IMO fordi, at han har spillet centralmidtmidt i en 4-4-2 i en meget taktisk præget liga. Derfor er han kun velkommen til United, hvis Fergie skifter til 4-3-3. Hvis han holder fast i 4-4-2, så vil jeg ikke røre Diego. Det vil være spild af penge.

Men IMO skal vi have en angriber. Vi har pt. en angriber, vi kan regne med, men ligeledes kan vi regne med, at Rooney også er ude gennemsnitligt 4-5 uger i løbet af en sæson. Så vi skal gardere os mod det. Hernandez ser lovende ud, men ...... Vi skal have en Benzema-type.

MOHoegsted
09-06-2010, 13:19
Diego er en fantastisk fodboldspiller, men grunden til at han er faldet igennem i Juve, er IMO fordi, at han har spillet centralmidtmidt i en 4-4-2 i en meget taktisk præget liga. Derfor er han kun velkommen til United, hvis Fergie skifter til 4-3-3. Hvis han holder fast i 4-4-2, så vil jeg ikke røre Diego. Det vil være spild af penge.

Skulle lige til at skrive det samme! Han er blevet brugt i en 4-4-2 opstilling, hvilket han ikke skal. Derfor kunne han passe perfekt til United hvis han blev brugt i en 4-3-3.
Personligt har jeg ændret synspunkt på opstillingen, jeg vil gerne køre en 4-4-2, sådan vores angrebstalenter også kan få spilletid. Så Modric vil også være perfekt at købe til klubben, han kan også spille på kanterne.

Tror netop han vil passe bedre i engelsk fodbold, end i den italienske. Italiensk fodbold spiller så kedeligt fodbold, og han vil spille kreativt og teknisk fodbold, hvilken vil være svært for ham i den italienske.

mojtaba
09-06-2010, 13:26
Joe Cole og Michael Ballack ser altså nu ud til at have spillet deres sidste kamp for Chelsea, forlyder det fra klubben:

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-31090699:ballack-og-cole-fortid-i-chelsea.html

Det ville være dejligt at få Joe Cole til klubben, men man ved endnu ikke helt hvilken klub han skifter til.

Kasper United
09-06-2010, 13:27

Jeg har sikkert ikke set Juventus' kampe lige så meget som dig, men jeg mener at kan huske, han har spillet en del kampe, hvor han har lagt lige bag den forreste angriber eller i en 4-3-1-2, hvor han har været bag de to forreste angribere.

NtotheT
09-06-2010, 14:01
Jeg har sikkert ikke set Juventus' kampe lige så meget som dig, men jeg mener at kan huske, han har spillet en del kampe, hvor han har lagt lige bag den forreste angriber eller i en 4-3-1-2, hvor han har været bag de to forreste angribere.

Jeg følger skam heller ikke Juventus, men har set få kampe med dem, men jeg ser meget ofte formationerne op til en kamp for storklubberne europa rundt, og her ser jeg ofte, at Juventus spiller en 4-1-2-1-2/4-4-2, og her mener jeg ikke, at man får det bedste ud af Diego, for han er en meget offensiv indstillet spiller. Med bolden er han fantastisk at have, men uden er han ikke fem potter pis værd, og det er her, at hans mangler kommer til udtryk, for Italien er jo en meget taktisk præget liga, hvor meget spil foregår uden bold. IMO skal han have to til at kompensere hans manglende defensive skills.

Pils
09-06-2010, 14:41
Chelsea skulle ifølge rygter være ude efter Schweinsteiger. Ham har jeg altid godt kunne li´ og har tidligere faktisk håbet på at vi ville byde på ham.

http://www.tribalfootball.com/chelsea-launching-%C2%A325m-bid-bayern-munich-star-schweinsteiger-895361

MOHoegsted
09-06-2010, 15:23
Chelsea skulle ifølge rygter være ude efter Schweinsteiger. Ham har jeg altid godt kunne li´ og har tidligere faktisk håbet på at vi ville byde på ham.

http://www.tribalfootball.com/chelse...steiger-895361
Han gjorde det vist super til vm 2006, men syntes han har været en skygge lige siden.
Ser ikke ham være i vores klub.

´Mange fra min familie er Juventus fan, så jeg får da tit set noget Juventus bold. De har sjældent spillet med en hængende angriber (offensiv midtbane, lige bag angriberne) Men når de endelig har gjort det, har Diego faktisk gjort det godt. De har spillet stortset 4-4-2 hele året rundt.

Kasper United
09-06-2010, 15:27
Han gjorde det vist super til vm 2006, men syntes han har været en skygge lige siden.
Ser ikke ham være i vores klub.

´Mange fra min familie er Juventus fan, så jeg får da tit set noget Juventus bold. De har sjældent spillet med en hængende angriber (offensiv midtbane, lige bag angriberne) Men når de endelig har gjort det, har Diego faktisk gjort det godt. De har spillet stortset 4-4-2 hele året rundt.

Okay, men har bare set en masse previews, hvor han spiller som den offensive midt i en 4-3-1-2.

NtotheT
09-06-2010, 15:32
Okay, men har bare set en masse previews, hvor han spiller som den offensive midt i en 4-3-1-2.

Så vidt som jeg ved, så er det mere 4-1-2-1-2, idet Marchisio (Staveplade) og Camoranesi ikke er centrale midtbanespillere, men mere udpræget kant. Dette tomrum skal så lille Diego og Sissoko eller Poulsen så udfylde, og det er her, at Diego falder igennem.

4-3-1-2 skal jo forstås som, at du har 3 centralemidtbanespillere, der alle sammen er bedst centralt. Det essentielle i formationen for at spille bredt kræver så nogle løbevillige og offensive backs. Det var noget, Milan var gode til i deres magtperiode fra 2002-2007.

Men i dagens fodbold der bliver næsten alle kampe vundet inde på midten af banen, og det er derfor, at Juventus er så elendige for tiden. Diego og hans makkere er kan ikke kalre sig derinde med de spillere de har til rådighed.

NtotheT
09-06-2010, 15:39
Pato er angiveligt i tvivl om fremtiden er hos Milan eller i en anden klub (http://www.bold.dk/nyt/Pato-Ved-ikke-om-jeg-bliver-i-Milan)

Bare kom, Pato. Her er der ...... koldt og meget gråt, men vi kan hjælpe dig med titlerne!

Pato ville styrke holdet en del. Ikke nok med, at han er god som spidsangriber - han kan også tage en af kanterne, og det ville gavne, hvis vi skifter til en 4-3-3. Så kan Valencia og Pato kæmpe om den kant, og når den ene er træt, kan der komme en rigtig god spiller, der lige kan tage over!

Kasper United
09-06-2010, 15:47
Pato er angiveligt i tvivl om fremtiden er hos Milan eller i en anden klub (http://www.bold.dk/nyt/Pato-Ved-ikke-om-jeg-bliver-i-Milan)

Bare kom, Pato. Her er der ...... koldt og meget gråt, men vi kan hjælpe dig med titlerne!

Pato ville styrke holdet en del. Ikke nok med, at han er god som spidsangriber - han kan også tage en af kanterne, og det ville gavne, hvis vi skifter til en 4-3-3. Så kan Valencia og Pato kæmpe om den kant, og når den ene er træt, kan der komme en rigtig god spiller, der lige kan tage over!

Ja, han kunne helt sikkert være en god mulighed, men han har været skadet meget for AC Milan i den netop sluttede sæson. Ved ikke rigtig, om vi skal satse på, det bare er små uheld, eller om han måske er en glasbensspiller. Derudover er der også prisen, som sikkert heller ikke er lav + bl.a. Chelsea har ifølge mange rygter været interesseret i ham. Men jeg tror næppe på, de både køber Agüero og Pato.

MC86
09-06-2010, 16:08

Det er jeg helt enig i:) Ham kunne vi sagtens bruge. Han kan både spille kant, og angriber. Tror nu ikke vi får ham, men ville blive glad hvis vi fik ham. Sælg owen og gør Pato det den nye 7'er:)

Acsadac
09-06-2010, 16:37

Kunne være et super køb.. Send Berbatov derned og sælg Owen...

Så er vi som sagt giftige i både 4-3-3 og 4-4-2.. Vil nærmest gøre et køb af Joe Cole overflødigt.

Pils
09-06-2010, 17:18
United skulle ifølge marca være klar til at byde på Lassana Diarra. Men var det ikke ham, der var truet af et karriere stop pga en eller anden arvelig sygdom...
Hvis jeg husker rigtigt, så skal vi da slet ikke nærme os den mand.

http://www.tribalfootball.com/man-utd-weigh-major-bid-real-madrid-midfielder-diarra-895741

RAppel
09-06-2010, 17:28
De er endda en dag foran med nyhedden! Så må det være rigtigt :D

United DK
09-06-2010, 17:56

Så er vi som sagt giftige i både 4-3-3 og 4-4-2.. Vil nærmest gøre et køb af Joe Cole overflødigt.

Jeg kan ikke se, at vi bliver giftigere i en 4-3-3, da Pato ikke er en oplagt 10'er. Ham vil vi stadig mangle.

MOHoegsted
09-06-2010, 18:19
Enig. Han vil være en fremragende 7'er! Sælg owen og byt Pato med Berbatov + en sum penge.

Ja, han kunne helt sikkert være en god mulighed, men han har været skadet meget for AC Milan i den netop sluttede sæson. Ved ikke rigtig, om vi skal satse på, det bare er små uheld, eller om han måske er en glasbensspiller. Derudover er der også prisen, som sikkert heller ikke er lav + bl.a. Chelsea har ifølge mange rygter været interesseret i ham. Men jeg tror næppe på, de både køber Agüero og Pato.
Han har været skadet 1 gang i denne sæson som skete tilbage i Februar. Han blev skadet lidt før returkampen mod united i CHL, tror det var i knæet. Han har ikke været på banen siden, og Milan har kun leveret dårlige resultater siden. Derfor er han heller ikke udtaget til brasiliens trup.

Tesla
09-06-2010, 20:34

Wishful thinking.
:)

Kasper United
09-06-2010, 20:36
Han har været skadet 1 gang i denne sæson som skete tilbage i Februar. Han blev skadet lidt før returkampen mod united i CHL, tror det var i knæet. Han har ikke været på banen siden, og Milan har kun leveret dårlige resultater siden. Derfor er han heller ikke udtaget til brasiliens trup.

Jeg er rimelig sikker på, han har været mere skadet. Jeg tror, han fik en muskelskade tilbage i december, og så var han ude i to måneder. Derudover havde han vist er par kampe, og så blev han skadet igen. Det var han så indtil den 2 eller 3 sidste Serie A kamp, som var i maj.

NtotheT
09-06-2010, 20:46
Jeg kan ikke se, at vi bliver giftigere i en 4-3-3, da Pato ikke er en oplagt 10'er. Ham vil vi stadig mangle.

Du behøves heller ikke at have en kreatør i en 4-3-3. Kig på Chelsea. De har nogle målfarlige herrer, der alle sammen ved, hvor et mål står. Desuden tror jeg, at hvis man rykker Anderson længere fremme, så har vi vores kreatør. Det kræver bare tillid fra Ferguson i mere end 60 minutter pr. kamp og så træne hans skudrate.

jmyrini
09-06-2010, 21:00
Du behøves heller ikke at have en kreatør i en 4-3-3. Kig på Chelsea. De har nogle målfarlige herrer, der alle sammen ved, hvor et mål står. Desuden tror jeg, at hvis man rykker Anderson længere fremme, så har vi vores kreatør. Det kræver bare tillid fra Ferguson i mere end 60 minutter pr. kamp og så træne hans skudrate.

Har det ikke lige været problemet over de senere par år, at vi kun har havt enkelte spillere, der har skoret nævneværdigt af mål?? Jeg kan godt nævne Rooney og Ronaldo, for at have sat navne på.

Hvis vi ikke skal have en kreatør, så skal vi altså se mere skarphed rundt om på banen, for vi er altså ikke giftige nok, selvom vi kommer til OK mange chancer.

Men at disse chancer falder for fødderne af Berbatov, Park, Carrick, Anderson etc., det betyder sgu ikke, at det ender med mål... desværre. Vi er i værende situation alt for afhængige af Rooney og jeg har svært ved at se, at vi med værende trup kan vriste pokalen hjem fra London af. Vi er ikke langt fra, højst et par forbedringringer - eller et par år til vores yngre spillere - men lige i øjeblikket mener jeg at Chelsea er en tand for stærke.

Men nu må vi se hvad SAF finder på over sommerferien. Jeg krydser i hvert fald fingre for en forstærkning i truppen.

Ruunee
09-06-2010, 21:06

En form for kreatør skal man vel have i en 4-3-3, der skal vel være en bag de tre forreste der kan finde ud af at stikke den i dybden og se de skabende afleveringer. Men jeg synes du har ret i at det ikke behøver være en fuldstændig klassisk 10'er. Men Chelsea har Lampard (og/eller på en god dag Deco, Essien, Ballack). Og vi har på en god dag Scholes, og på en fuldstændig sindssyg dag Carrick.
Og jeg kunne også rigtig godt se Anderson i den rolle - eller jeg håber. Det er usikkert - men muligheden er der. Hvis ikke han magter det, har vi kun Scholes og Giggs, som jo ikke holder i længden.

United DK
09-06-2010, 21:12

De har sådan set kun Lampard, men Chelsea er som jeg ser det også et hold, der bedre formår at mose modstanderne, bl.a. fordi deres midtbane er så fysisk stærk (Lampard, Ballack, Essien, Mikel). Vi har ikke nogen fysiske pragteksemplar på midtbanen, så vi er nødt til at spille på en anden måde.

Mht. Anderson er han en defensiv bulldog, der grundet sin nationalitet har en hvis teknik, men slet ikke nok til at være Uniteds (første) 10'er. Jeg ser stadig Van der Vaart som den bedste mulighed, af de spillere der har været rygtet, linket, snakket, talt og andet om.

MC86
10-06-2010, 00:42
United skulle ifølge marca være klar til at byde på Lassana Diarra. Men var det ikke ham, der var truet af et karriere stop pga en eller anden arvelig sygdom...
Hvis jeg husker rigtigt, så skal vi da slet ikke nærme os den mand.

http://www.tribalfootball.com/man-utd-weigh-major-bid-real-madrid-midfielder-diarra-895741

Tror ikke på vi henter ham. Det ville virke mærkeligt, og desuden gider jeg ikke have ham. Sku kikset hvis vi bruger penge på ham..

Runaldo
10-06-2010, 02:34
Nu virker det som om at Joe Cole spiller på sidste dage af sin kontrakt i Chelsea FC. Og med Arsenal som ikke vil betale de høje lønninger håber jeg edderperkme han vælger Manchester United, fremfor Tottenham, alt andet vil fandme være en trist udmeldelse af Gill, Glazer & Ferguson.

Glory Man United
10-06-2010, 07:43
Seneste United rygter (samlet):

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6649017

zhagzi
10-06-2010, 09:39
Nu virker det som om at Joe Cole spiller på sidste dage af sin kontrakt i Chelsea FC. Og med Arsenal som ikke vil betale de høje lønninger håber jeg edderperkme han vælger Manchester United, fremfor Tottenham, alt andet vil fandme være en trist udmeldelse af Gill, Glazer & Ferguson.

Helt enig. Vil sgu gerne have cole i United. Tror virkelig han ville blive et scoop på trods af hans alder. :trophy:

robinho
10-06-2010, 09:59
http://www.goal.com/en-gb/news/2565/exclusives/2010/06/10/1967603/revealed-joe-cole-has-signed-a-contract-to-join-arsenal

Øv bøv.

Så undgår du ikke helt at bruge penge nærige fergie :)

Don Kafai
10-06-2010, 10:02
Det hele kommer vel også an på, om vi overhovedet vil have Joe Cole...

Peter Hill-Wood fra Arsenal har nogenlunde afvist at de skulle være interesserede i Cole (det kan selvfølgelig bare være spil fra galleriet), men jeg synes nu det virker troværdigt nok.

Redknapp er så den eneste der offentligt har meldt ud at der er interesse for Cole, og jeg tror egentlig også han ender i Tottenham. Hvis (og bemærk ordet hvis) vi vil have ham, så tror jeg ikke det er meget sværere end at Fergie lige ringer ham op, og så er han signet.

Problemet er, at vi ligesom sidste år vel har mange andre i kikkerten. Sidste år ville vi eftersigende have Benzema, men da han valgte Real, så skyndte Fergie sig at ringe til Michael Owen om onsdagen, hvor han så blev United-spiller om lørdagen. Mere eller mindre en "panik-signing" om man vil.

På samme måde tror jeg, at vi vil have andre offensive spillere end Joe Cole, men at vi sagtens kan byde ind. Det kan være, at vores shortlist hedder Angel Di Maria og David Silva. Førstnævnte ender nok i Real, og så kunne Silva evt. tage til Chelsea. Så tror jeg Fergie får dialet Joes nr...

Min pointe er, at hvis Joe Cole var vores førsteprioritet, så var han signet for længst. I disse dage hvor rigtig mange herinde snakker om signalværdier, og om at vi skal vise ambitioner på transfermarkedet og bruge masser af penge, så er det vel ikke helt ude i skoven, at vi trods alt ikke signer en gratis spiller bare fordi han er gratis.

RAppel
10-06-2010, 10:04
Intet officielt, men surt hvis vi ikke får Cole. Men VDV ville også være fint med mig

Don Kafai
10-06-2010, 10:04
http://www.goal.com/en-gb/news/2565/exclusives/2010/06/10/1967603/revealed-joe-cole-has-signed-a-contract-to-join-arsenal

Øv bøv.

Så undgår du ikke helt at bruge penge nærige fergie :)

Ja okay, så virker mit indlæg måske ret ligegyldigt når du lige poster sådan et link et par minutter før...

Jeg skal nok stadig se ham i en Arsenal-trøje før jeg er overbevist :D

RAppel
10-06-2010, 10:06
Ja okay, så virker mit indlæg måske ret ligegyldigt når du lige poster sådan et link et par minutter før...

Jeg skal nok se ham i en Arsenal-trøje før jeg er overbevist :D

Man kan være nok så klog :D

Don Kafai
10-06-2010, 10:08
Jeg synes stadig det virker underligt. Og kilden skal nok tages med forbehold indtil der kommer mere troværdige over det.

RAppel
10-06-2010, 10:13
Jeg synes stadig det virker underligt. Og kilden skal nok tages med forbehold indtil der kommer mere troværdige over det.

Me to, også derfor jeg starter med "intet officielt" :)

Kasper United
10-06-2010, 11:44
Hvis Joe Cole ikke bliver United spiller, så er den en negativ og positiv del:

Negative (for mig): Fergie vil slet have flere spillere.
Eller United vil ikke betale Coles løn, selvom han er på fri (ved ikke, hvor realistisk, den sidste er)

Positive (for mig): Han vil have en spiller med mere kvalitet.
Eller han vil have en mere central offensiv midtbane eller måske angriber.

Benzet
10-06-2010, 12:08
Får vi ikke forstærkninger til truppen, tror jeg ikke på, vi vinder PL næste sæson. Vores trup er ikke stærk nok. Joe Cole kunne være en udemærket tilføjelse, især set i lyset af at han er tranferfri, og vi ikke kan tillade os at viftge alt for meget med tegnedrengen.

robinho
10-06-2010, 12:10
Får vi ikke forstærkninger til truppen, tror jeg ikke på, vi vinder PL næste sæson. Vores trup er ikke stærk nok. Joe Cole kunne være en udemærket tilføjelse, især set i lyset af at han er tranferfri, og vi ikke kan tillade os at viftge alt for meget med tegnedrengen.

Nej men så skulle man måske lade være med at melde alt sit l... ud omkring hvor mange penge man har til transfer og det er fergies beslutning og bla bla bla.

Det er at holde fansene for nar, og hvis de er ligeglade med dem så er det også at holde sponsorerne for nar.

Don Kafai
10-06-2010, 12:21

Jeg kan godt følge dig, men vi tabte PL med et point i sidste sæson, og vi har, hvis vi ikke forstærker os, trods alt ikke solgt nogle spillere udover Foster.

Og selvom det er blevet en kliché så har vi købt 2 spillere, hvor Smalling måske kan gøre sig gældende allerede i 1. sæson med en injury prone Rio Ferdinand. Måske får vi endda Hargreaves tilbage i nogenlunde form?

Så jeg vil da mene vores hold logisk set er stærkere end året før på papiret, og da vi samtidig var ret uheldige med skader i samme kæde i sidste sæson, så vil jeg da ikke sige, at vi ikke kan tage titlen.

Jeg synes der er en del faktorer der ikke må glemmes:

De føromtalte med Smalling, Chicharito og Hargreaves
Nani ligger på nippet til gennembrud for alvor.
Carrick kan kun forbedre sig ovenpå en ekstremt skuffende afslutning
Vi får forhåbentlig et stærkt centerforsvar igen uden 8 skader
Rafael bliver (forhåbentlig) vores faste back

Eneste negative faktorer jeg kan se er Scholes, Giggs, Neville og Vds, der måske falder i niveau. Og så at Rooney ikke kan følge op på sin fremragende sæson, men vejer vi tingene op mod hinanden, så synes jeg stadig vi er bedre stillet.

United-Allan33
10-06-2010, 12:24
Nej men så skulle man måske lade være med at melde alt sit l... ud omkring hvor mange penge man har til transfer og det er fergies beslutning og bla bla bla.

Det er at holde fansene for nar, og hvis de er ligeglade med dem så er det også at holde sponsorerne for nar.

Jeg fatter simpelhen ikke at du ikke kan forstå at man ikke kan gå ud og sige at man ingen penge har.. Det vil have alt for store konsekvenser for United og Glazer... Det har jo været oppe flere gange

Man vil have svært ved at samle sponsorer, hvis de ved at United måske er på vej ned.. Det vil også næsten være umuligt at få købt nye spillere, da klubberne ved United ikke har så mange penge.. Plus Glazer vil blive endu mere upopulær, og prisen for United ville falde dramatisk.. (ikke det værste der kan ske i kampen imod Glazer)

Og selvfølgelig er det at holde sponsorere og tildels fans for nar, men sådan er livet i en hård forretningsverden.. Hvis man har problemer, så fortæller man intet til omverdenen..

zhagzi
10-06-2010, 13:00
Hvis Joe Cole ikke bliver United spiller, så er den en negativ og positiv del:

Negative (for mig): Fergie vil slet have flere spillere.
Eller United vil ikke betale Coles løn, selvom han er på fri (ved ikke, hvor realistisk, den sidste er)

Positive (for mig): Han vil have en spiller med mere kvalitet.
Eller han vil have en mere central offensiv midtbane eller måske angriber.

Men som Don siger, så skal Fergie heller 'bare' tage Cole, fordi han er ''gratis''.

Tror altså mest på Fergie har gang i nogle forhandlinger som vi ikke kender til. Det bliver en overraskelse, hvilket jeg elsker! :) Eller så satser han virkelig bare på de unge denne sæson.

snegl
10-06-2010, 13:00
Ingen kan vide om Joe Cole har været første eller andenprioritet hos os, men det er unægteligt ærgeligt hvis vi ikke får ham.

Vi skal have et stærkere hold så vi kan være bedre med i de store kampe (inkl. CL). Det indebærer i mine øjne 1-2 forstærkninger af holdet. Kan vi få en spiller gratis som er tæt på samme niveau som de andre vi kigger på, så vi kan bruge flere penge andetsteds (fx en berbatov erstatning), så er det tæt på dumt hvis vi ikke gør det.

Det kan selvfølgelig også være at Joe Cole så har fået tilbuddet af os, og bare har sagt nej eller at vi er tæt på en anden spiller til midtbanen. Men Goal rapporterer at Arsenal giver ham samme løn som i Chelsea.

Jeg synes netop at vi bør tage Joe Cole fordi han er gratis. Han har ca samme klasse som de andre vi nok kigger på. Så kan vi istedet bruge pengene andetsteds.

Ruunee
10-06-2010, 13:07
Jeg kan godt følge dig, men vi tabte PL med et point i sidste sæson, og vi har, hvis vi ikke forstærker os, trods alt ikke solgt nogle spillere udover Foster.

Og selvom det er blevet en kliché så har vi købt 2 spillere, hvor Smalling måske kan gøre sig gældende allerede i 1. sæson med en injury prone Rio Ferdinand. Måske får vi endda Hargreaves tilbage i nogenlunde form?

Så jeg vil da mene vores hold logisk set er stærkere end året før på papiret, og da vi samtidig var ret uheldige med skader i samme kæde i sidste sæson, så vil jeg da ikke sige, at vi ikke kan tage titlen.

Eneste negative faktorer jeg kan se er Scholes, Giggs, Neville og Vds, der måske falder i niveau. Og så at Rooney ikke kan følge op på sin fremragende sæson, men vejer vi tingene op mod hinanden, så synes jeg stadig vi er bedre stillet.

Jeg er enig med dig i alle dine forventninger til holdet kan præstere bedre end sidste år. Men jeg synes stadig at stillingen i PL i sidste sæson ser alt for rosenrød ud, i forhold til vores spil. Jeg tror altså ikke vi kan tillade os at smide point i 11 kampe igen. Og så synes jeg vi skal til at dominere kampene noget mere end vi har gjort på det seneste.

Men ja, hvis Scholes, Giggs, (Neville), Vds, og ikke mindst Rooney og Nani holder niveau.
Hvis Hargo er tilbage for fuld styrke.
Hvis Carrick og Anderson og Berbatov kan skubbe den et par gear op
Hvis Hernandez og Smalling ka noget - så er der ikke den store grund til bekymring.

Men det er et par hvis'er for meget, for min smag - og så er der endda et hvis gemt til skades situationen.

Ingen grund til at male fanden på væggen, men vi ska sgu være bedre end sidste sæson - ikke kun resultatsmæssigt.

Don Kafai
10-06-2010, 13:13
Personligt håber jeg ikke på nogle bestemte handler som mange andre gør.

Jeg har store forventninger de føromtalte spillere (Nani, Anderson osv), og jeg synes faktisk vi med 1 signing (en offensiv midtbanespiller) har en komplet trup.

Jeg havde også set at vi ikke havde købt Hernandez, og gået efter et mere etableret navn, men nu hvor vi har hentet ham, så skal han også have chancen. Er træt af at vi henter potentiale-angribere og så i sidste ende ikke giver dem chancen.

robinho
10-06-2010, 13:15
Jeg fatter simpelhen ikke at du ikke kan forstå at man ikke kan gå ud og sige at man ingen penge har.. Det vil have alt for store konsekvenser for United og Glazer... Det har jo været oppe flere gange

Man vil have svært ved at samle sponsorer, hvis de ved at United måske er på vej ned.. Det vil også næsten være umuligt at få købt nye spillere, da klubberne ved United ikke har så mange penge.. Plus Glazer vil blive endu mere upopulær, og prisen for United ville falde dramatisk.. (ikke det værste der kan ske i kampen imod Glazer)

Og selvfølgelig er det at holde sponsorere og tildels fans for nar, men sådan er livet i en hård forretningsverden.. Hvis man har problemer, så fortæller man intet til omverdenen..

Nej men den vender tilbage og rammer dem selv lidt, for de er da nok de mest glasklare idioter, hvis de forventer at hverken sponsorer, fans eller presse fatter mistanke.

Er de komplet ligeglade eller.... Altså pressen det er hvad det er. Dem skylder man ikke en skid.
Så er det fansene. 2/3 af dem der sidste sæson havde sæsonkort har endnu ikke fornyet.

Vi kan ikke bare komme derud hvor vi siger at vi bare må overleve på lige ved og næsten spillere, for der er en grund til de er det.

I moderne fodbold hvor mange af selv de små hold kan organisere sig ud af fodbold der bliver for forudsigeligt, jamen der har du brug for de spillere der kan lave det uventede og stikke hovedet frem fra mængden.

Vi har rooney. Måske en Nani når han er i humør til det.

MC86
10-06-2010, 13:43
Men som Don siger, så skal Fergie heller 'bare' tage Cole, fordi han er ''gratis''.

Tror altså mest på Fergie har gang i nogle forhandlinger som vi ikke kender til. Det bliver en overraskelse, hvilket jeg elsker! :) Eller så satser han virkelig bare på de unge denne sæson.

Juuhuuuuu. Satse på de unge. Måske vi bliver ligeså gode som Arsenal så. Vigtigt fergie ser op til wenger:P

Pils
10-06-2010, 13:55
Jeg er enig med dig i alle dine forventninger til holdet kan præstere bedre end sidste år. Men jeg synes stadig at stillingen i PL i sidste sæson ser alt for rosenrød ud, i forhold til vores spil. Jeg tror altså ikke vi kan tillade os at smide point i 11 kampe igen. Og så synes jeg vi skal til at dominere kampene noget mere end vi har gjort på det seneste.

Men ja, hvis Scholes, Giggs, (Neville), Vds, og ikke mindst Rooney og Nani holder niveau.
Hvis Hargo er tilbage for fuld styrke.
Hvis Carrick og Anderson og Berbatov kan skubbe den et par gear op
Hvis Hernandez og Smalling ka noget - så er der ikke den store grund til bekymring.

Men det er et par hvis'er for meget, for min smag - og så er der endda et hvis gemt til skades situationen.

Ingen grund til at male fanden på væggen, men vi ska sgu være bedre end sidste sæson - ikke kun resultatsmæssigt.

Jeg er helt enig med alt det du skriver. Der er alt alt for mange "hvis´er" i vores nuværende trup. Vi mangler et par spillere udover Rooney som kan træde frem foran mængden og afgøre vores kampe. Forhåbentlig fortsætter Nani sit imponerende spil fra foråret samt Valencia.

I den netop overståede sæson var det vel første gang i mange år at vi så de forskellige tophold smide så mange points til de "mindre" hold i ligaen. Det var helt klart en af grundene til at vi kun tabte til Chelsea med 1 points. For realistisk set, burde vi med vores spil set over hovedparten af sæsonen ikke have været så tæt på titlen som vi endte med. Jeg er overbevist om, at dette ikke kommer til at gentage sig i den kommende sæson. Derfor mener jeg, ligesom dig, at vi ikke kan tillade os at tabe 7!! kampe i næste sæson, samt at spille 4 uafgjorte.

@Robinho.

Jeg er også enig i dine betraktninger. Hvorfor skal Gill gå ud og fortælle alle, at Ferguson har så og så mange hundrede millioner til rådighed i transfervinduet. Selvfølgelig har United-allan en pointe i det han siger. Men hvorfor så ikke bare holde mund, i stedet. For går man offentligt ud og fortæller at man har mange penge til rådighed og man så ikke køber nogle kvalitetsspillere så kommer det hele til at se så tåbeligt amatøragtigt ud. Især når hovedparten af United fans samt forskellige "eksperter" kan se, at vi har nogle store mangler på holdet i det fremadrettede spil. Dette gælder især mod de mindre hold som står meget kompakt når vi møder dem. Dette gælder både ude og hjemme.

Benzet
10-06-2010, 14:08

Jeg ved godt, vi tabte med en smal margin, men jeg synes, at vi så flere beviser på, at vores trup er særdeles sårbar overfor skader. Her tænker jeg ikke nødvendigvis på den periode, hvor hele forsvaret var væk, da det var et ekstremt tilfælde.

schousboe9
10-06-2010, 14:19
Der er ingen tvivl om, at vi ikke kan erstatte Rooney, hvis han render ind i noget, og vi har heller ikke meget at skyde med fra kanterne, hvis Nani og Valencia ikke leverer.

Obertan kommer nok mere med, men han skal på den anden side også levere, når han endelig spiller, for udover Wolfsburg-kampen har det været halvtyndt. Specielt Leeds-kampen var pinlig... Park regner jeg ikke som kantspiller mere, og så er der Cleverly, som bliver spændende at følge (hvis vi beholder ham), men som vi nok ikke skal forvente os fyrværkeri fra lige med det samme. To fuldblods- og én på vippen-wing er ikke nok til 50-60 kampe.

Vucinic ville i min verden rette op på begge ovenstående problemer, men vi har jo en overflod af angribere, så det må blive ved tanken.

zhagzi
10-06-2010, 14:57
Bare rolig, Ferguson køber en spiller mere, det er jeg overbevist om. Og det bliver garanteret noget ingen kan regne med, og det overraskelsen der gør United til sådan en fantastisk klub. Unge talenter som alle er på nippet til gennembrud på top niveau, det er dét jeg elsker mest ved United. Vi har ikke en ''start 11'er''. Eller ihvertfald ikke fast.
Et hold som Everton, Wolves, Bolton, Blackburn har en fast start 11'er, med få undtagelser.
-Jeg er enig i Don's indlæg. Vi har altså en lys sæson forude, fordi vi har jo trods alt haft et rent skadeshelvede ved år-skiftet, og det var kun ramt i forsvaret, hvilket sjældent sker.

Ja, vi levede stortset på Rooney i en kæmpe del af sæsonen, men ikke desto mindre, så tror jeg virkelig det er Macheda's sæson der kommer nu. Hvis ikke også Welbeck. Og jeg tror virkelig det bliver nemmere at score nu da vores wings er inde i en god stime, og spiller rigtig godt.
Berbatov har også været tættere på at score i den sidste del af sæsonen, og det må da også give en forventning til næste sæson.
Og Rooney kan kun blive bedre.

Pils
10-06-2010, 15:02
Bare rolig, Ferguson køber en spiller mere, det er jeg overbevist om. Og det bliver garanteret noget ingen kan regne med, og det overraskelsen der gør United til sådan en fantastisk klub. Unge talenter som alle er på nippet til gennembrud på top niveau...

Poul Hübertz er vidst ledig på markedet :lolol:

zhagzi
10-06-2010, 15:13

Vi ska da ha' Heine Fernandez! Han tyrer nemlig.

At tyre = masser af mål :titte:

Acsadac
10-06-2010, 15:30
Vores transferaktivitet afhænger vel også af om Berbatov bliver solgt eller ej.

Gør han det har Ferguson frit valg på alle hylder vedr. hvilken formation han vil spille..

robinho
10-06-2010, 15:36

Han er for dyr.

zhagzi
10-06-2010, 15:38
Berbatov behøver vel ikke sælges for at vi kan købe en offensiv/kreativ midtbane spiller? Hvis Dimi er SÅÅÅÅ glad for at være i Manchester United, så må han vel også lige forstå hvis Ferguson nu køber en angriber (hvis nu det skete), og det så måtte betyde bænkvarmer til ham... Altså han skal sgu også forstå man skal kæmpe om pladserne i kampene.

@Robinho

Tja 250 mil kr er vel ikke for meget forlangt for en sådan kvalitets spiller.

United-Allan33
10-06-2010, 15:49
Nej men den vender tilbage og rammer dem selv lidt, for de er da nok de mest glasklare idioter, hvis de forventer at hverken sponsorer, fans eller presse fatter mistanke.

Er de komplet ligeglade eller.... Altså pressen det er hvad det er. Dem skylder man ikke en skid.
Så er det fansene. 2/3 af dem der sidste sæson havde sæsonkort har endnu ikke fornyet.

Vi kan ikke bare komme derud hvor vi siger at vi bare må overleve på lige ved og næsten spillere, for der er en grund til de er det.

I moderne fodbold hvor mange af selv de små hold kan organisere sig ud af fodbold der bliver for forudsigeligt, jamen der har du brug for de spillere der kan lave det uventede og stikke hovedet frem fra mængden.

Vi har rooney. Måske en Nani når han er i humør til det.

Vi er helt enige om at United behøver 1-2 spillere mere, for at kunne spille med i toppen af poppen.. Som Don, har jeg det at jeg også er ligeglade hvem han køber, bare det kan forstærke holdet.. Og der stoler jeg nok på fergie til at være nervøs..

Jeg frygter bare at vi ikke har nogen penge til indkøb, eller i bedste fald at SAF ikke mener vi behøver nogen..

Jeg svarede bare på hvorfor de melder sådan ud... Selvfølgelig vil sponsoerer og fans lugte lunten, men der har de lagt pengene.. Og det er jo ikke pga manglende spillerkøb at der ikke er blevet fornyet sæsonkort, det er pga Glazer..

Kasper United
10-06-2010, 15:51
Vores transferaktivitet afhænger vel også af om Berbatov bliver solgt eller ej.

Gør han det har Ferguson frit valg på alle hylder vedr. hvilken formation han vil spille..

Han kan da bare smide ham af holdet, så er der også frit valg på alle hylder med formationen ;)

MC86
10-06-2010, 16:50
Han kan da bare smide ham af holdet, så er der også frit valg på alle hylder med formationen ;)

Haha. Det var også en mulighed. Vi har ihvertfald brug for 1-2 forstærkninger. Og det er uanset om Berba bliver solgt, eller om han bliver.

NtotheT
10-06-2010, 16:55
Har det ikke lige været problemet over de senere par år, at vi kun har havt enkelte spillere, der har skoret nævneværdigt af mål?? Jeg kan godt nævne Rooney og Ronaldo, for at have sat navne på.

Jo, vi har kun haft enkelte spillere til at score målene, men forskellen på i år og de andre år har været, at vores defensiv har været gældende i de svære kampe. I år har det vaklet en del, hvis du spørger mig. Og denne debat startede på, at Pato skulle komme for at krydre holdet med sit talent, hvilket ville kunne ske ved en 4-3-3, så han kunne fylde 15-20 mål på. IMO er de det 10-15 mål, vi manglende i den forgangne sæson til at blive vindere af PL og CL :)

Hvis vi ikke skal have en kreatør, så skal vi altså se mere skarphed rundt om på banen, for vi er altså ikke giftige nok, selvom vi kommer til OK mange chancer.

Her er vi helt enige, at vi skal have mere skarphed, men mon ikke det kommer i år? Jeg tror lidt på, at den ekstrem voldsomme skadesituation bredte sig til panik hos de andre spillere. Før i tiden vidste Rooney og co., at med et mål kunne man lukke kampen, men når Rio, Vidic og O'Shea, som er meget vigtige dele i vores defensive spil, var ude, så blev denne normale tro omdannet til tvivl, og det smitter af.

Men at disse chancer falder for fødderne af Berbatov, Park, Carrick, Anderson etc., det betyder sgu ikke, at det ender med mål... desværre. Vi er i værende situation alt for afhængige af Rooney og jeg har svært ved at se, at vi med værende trup kan vriste pokalen hjem fra London af. Vi er ikke langt fra, højst et par forbedringringer - eller et par år til vores yngre spillere - men lige i øjeblikket mener jeg at Chelsea er en tand for stærke.

Men nu må vi se hvad SAF finder på over sommerferien. Jeg krydser i hvert fald fingre for en forstærkning i truppen.

Igen helt enig, og det er derfor, jeg mener, at Pato ville supplere United perfekt, idet manden kan både tage en wingplads i en 4-3-3, og være angrebspartner for Rooney i en 4-4-2. Så kan vi komme lidt af med den afhængighed, vi angiveligt har fået skabt i denne sæson, der lige er sluttet.

En form for kreatør skal man vel have i en 4-3-3, der skal vel være en bag de tre forreste der kan finde ud af at stikke den i dybden og se de skabende afleveringer. Men jeg synes du har ret i at det ikke behøver være en fuldstændig klassisk 10'er. Men Chelsea har Lampard (og/eller på en god dag Deco, Essien, Ballack). Og vi har på en god dag Scholes, og på en fuldstændig sindssyg dag Carrick.
Og jeg kunne også rigtig godt se Anderson i den rolle - eller jeg håber. Det er usikkert - men muligheden er der. Hvis ikke han magter det, har vi kun Scholes og Giggs, som jo ikke holder i længden.

Det ved jeg nu ikke. Altså alle midtbanespillere kan i ny og næ lave en stikning, som giver et mål, og hvis du har flere angriber, der er skarpe, så kan det ende mere flere mål, end det gjorde her. Problemet i denne sæson var, at Berbatov ikke kunne score om så hans liv afhang af det, og at midtbanen er for bange til at prøve chancen samt at være offensive i deres mentalitet. Det efterlader nogle urimelige krav til Rooney, som inditl sin ankelskade egentlig løste kravene meget godt, men det gik som bekendt galt, da han blev skadet, idet Berbatov og co. ikke kan ramme en elefant med en badebold 30 cm fra elefanten.

Og det med Anderson er jeg enig i. Jeg er sikker på, at hvis Anderson får den frie rolle foran de to midtbanespillere, så ser vi flere offensive indslag fra ham. Jeg menes at have læst, at det var Anderson, der i pressen omtalte, at det at være central midtbane i Fergusons filosofi er ekstrem krævende, og det hæmmer ens offensive spil. Derfor er det IMO godt, hvis United havde hentet Yaya Toure, for så har vi Toure og Fletcher til at tage de to pladser bag ved 10'eren, som så kunne være Carrick, Anderson og Giggs, hvor den bedste af de tre spiller så mange kampe så muligt. Carrick har jeg altid ment, at han bliver en anelse forkert brugt, i det hans kvaliteter er, når han skal føre bolden. Mange gange står han på egen bane halvdel og skal fordele, og det er IMO ikke godt nok. Men hans afleveringer på den sidste 1/3 del af banen plejer altid at være vanvittige.

De har sådan set kun Lampard, men Chelsea er som jeg ser det også et hold, der bedre formår at mose modstanderne, bl.a. fordi deres midtbane er så fysisk stærk (Lampard, Ballack, Essien, Mikel). Vi har ikke nogen fysiske pragteksemplar på midtbanen, så vi er nødt til at spille på en anden måde.

Det kan der være noget om, men faktum er, at Chelsea har flere skarpe spillere end en, som vi jo havde i Rooney. Det beviser vores scoringstabel, hvor Selvmål er nummer 2 med vores 2. angriber Berbatov bag sig. Det er IMO ikke godt nok, hvis du vil gøre dig gældende i flere turneringer. Chelsea spiller en skjult 4-3-3, og det kører meget godt for dem, selvom Lampard ikke er en kreatør men mere den her målfarlige midtbanemand.

Mht. Anderson er han en defensiv bulldog, der grundet sin nationalitet har en hvis teknik, men slet ikke nok til at være Uniteds (første) 10'er. Jeg ser stadig Van der Vaart som den bedste mulighed, af de spillere der har været rygtet, linket, snakket, talt og andet om.

Anderson er ikke en defensiv orienteret mand, som jeg synes, du får det til at lyde som. IMO bliver Anderson misbrugt i Fergusons koncept, hvor de to centrale har alt for mange defensive pligter. Jeg vil vædde med, at hvis United var så heldige at hente Iniesta til United, og han skulle spille midtmidt, så ville han ikke være så vanvittig, som han er hos Barcelona, idet han har nogle, der gør det beskidte arbejde for ham, hvis du forstår.

Anderson har vision, teknikken, hurtigheden og overblikket til at være vores sublime 10'er. Derudover har han de defensive egenskaber, hvilket er et kæmpe plus i mine øjne. Jeg håber, at Ferguson angiveligt har indset, at Anderson skal have en mere offensiv rolle (Synes det kom til udtryk, da han startede på venstrekant i den kamp, han blev korsbåndskadet i). I følgende formation tror jeg, at vi ville få meget mere glæde ved Anderson svingende spil, hvor han den ene dag kan tørre røv i verdensklassespillere som Gerrard og Lampard og den anden dag bliver owned af Dean Whitehead.

VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Hargo
Anderson
Valle - Rooney - Nani

Ovenstående viser, at vi såmænd ikke behøves at købe ind for at have 10'eren. Ham har vi i Anderson.

Kasper United
10-06-2010, 17:00
Haha. Det var også en mulighed. Vi har ihvertfald brug for 1-2 forstærkninger. Og det er uanset om Berba bliver solgt, eller om han bliver.

Ja, men jeg synes truppen bliver for stor, hvis vi henter 1-2 spillere mere, som der skal spille i start 11'eren. Så jeg synes også, der skal sælges nogen, selvom det måske ikke bliver Berbatov.

snegl
10-06-2010, 17:00
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2010/06/10/1968833/manchester-united-manchester-city-go-to-war-as-palermo

Det her er simpelthen torskedumt hvis det er sandt. Han havde en klausul i sin kontrakt som løb ud for ikke særlig lang tid siden. Dårlig research af United (og City) hvis sandt.

Og det er ikke fordi det er Simon Kjær. Det er bare uproffesionelt ligegyldigt hvilken spiller det er, når man burde vide sådan noget om kontraktforhold på de spillere man er ude efter.

NtotheT
10-06-2010, 17:03
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2010/06/10/1968833/manchester-united-manchester-city-go-to-war-as-palermo

Det her er simpelthen torskedumt hvis det er sandt. Han havde en klausul i sin kontrakt som løb ud for ikke særlig lang tid siden. Dårlig research af United (og City) hvis sandt.

Og det er ikke fordi det er Simon Kjær. Det er bare uproffesionelt ligegyldigt hvilken spiller det er, når man burde vide sådan noget om kontraktforhold på de spillere man er ude efter.

Det er sandt, at hans klausul på 90 mio. kr. udløb. Det gjorde den vist i sidste uge. Så nu kan de snildt hive 150 mio ind på Kjær.

Men det her må da indikere, at Ferguson har mistet troen på Rio, siden han henter endnu en forsvarsspiller?

Jeg synes nærmere, at United skal hente en boldspillende midterforsvarer, og her er der kun en, jeg kan komme i tanke om. David Luiz fra Benfica. Han har en eminent teknik, og han er en dygtig forsvar. Elelrs er der også Chiellini, som er verdensklasse, hvis I spørger mig. HAn har også gode evner inden for at føre en bold op ad banen.

Kasper United
10-06-2010, 17:12

Jeg tror nu ikke, vi køber Kjær, når vi allerede har Evans og nyindkøbte Smalling til fremtiden. Derudover har vi vel også et par unge på reserveholdet/ungdomsholdet, der måske kan blive til noget. Hvis vi køber en midterforsvar mere, tror jeg, det bliver en mere rutineret en, der skal erstatte Ferdinand eller Vidic, hvis en af dem bliver solgt.

Manager Ferguson
10-06-2010, 17:18
Jeg tror nu ikke, vi køber Kjær, når vi allerede har Evans og nyindkøbte Smalling til fremtiden. Derudover har vi vel også et par unge på reserveholdet/ungdomsholdet, der måske kan blive til noget. Hvis vi køber en midterforsvar mere, tror jeg, det bliver en mere rutineret en, der skal erstatte Ferdinand eller Vidic, hvis en af dem bliver solgt.

Micah Richards kunne være en mulighed at hente, som er frosset ud i city.

Kasper United
10-06-2010, 17:28

Jeg ved nu ikke, hvor rutineret jeg synes, han er. Men han kan vel også spille højre back? Håber dog alligevel, Rafael kan spille en højre back i næsten hele næste sæson -5-10 kampe, hvor han har karantæne -.-

NtotheT
10-06-2010, 18:04

Richards har været hamrende elendig i to år nu. Før i tiden forsvarede jeg ham, at han var et supertalent, der måske var i en dårlig periode, men nu virker det til, at han måske ikke er bedre.

Dog kunne han være en god fyld spiller at have i truppen, men det skulle være for meget billige penge. Højest 6 mio. pund - ellers vil jeg ikke røre ham.

Ruunee
10-06-2010, 18:14
VDS
Fletcher - Hargo
Anderson
Valle - Rooney - Nani

Ovenstående viser, at vi såmænd ikke behøves at købe ind for at have 10'eren. Ham har vi i Anderson.

Ja, det vil også være min drømme opstilling - udfra den nuværende trup. Men der er hvis'er i Hargos fremtid, og i om Anderson kan levere på den plads (synes virkelig også han ska ha chancen) og i om Nani er den rette til venstresiden. Og der skal ikke mange skader til før vi kommer til at se lidt tynde ud.
Men jo for fanden, det ku da være sejt hvis vi om et halvt år kan grine af vores nuværende bekymringer. Hvis Hargo og Anderson spiller op til deres allerbedste, ville de kunne opleves som to nye super indkøb. Lige det vi står og mangler. Tik tok... man blir utålmodig. Håber VM lægger en dæmper på mit 'United-stress'

tjarligdrengen
10-06-2010, 18:21
Ja, det vil også være min drømme opstilling - udfra den nuværende trup. Men der er hvis'er i Hargos fremtid, og i om Anderson kan levere på den plads (synes virkelig også han ska ha chancen) og i om Nani er den rette til venstresiden. Og der skal ikke mange skader til før vi kommer til at se lidt tynde ud.
Men jo for fanden, det ku da være sejt hvis vi om et halvt år kan grine af vores nuværende bekymringer. Hvis Hargo og Anderson spiller op til deres allerbedste, ville de kunne opleves som to nye super indkøb. Lige det vi står og mangler. Tik tok... man blir utålmodig. Håber VM lægger en dæmper på mit 'United-stress'

WORD! :devill:

Clemme
10-06-2010, 19:34
VDS
Fletcher - Hargo
Anderson
Valle - Rooney - Nani

Super opstilling.
Har dog 3 spørgsmålstegn - omkring skader.
Det er Rio, Hargo og Anderson.
Kommer de nogensinde tilbage - Jeg håber da inderligt, men har mine tvivl.
Specielt som nærmest er konstant småskadet.

Om de 3 mangler er der Carrick, Scholes og Giggs til at over, på nogle a pladserne.

Kunne dog godt se 3-4 engelske spillere som blev suppleret ind.
Tror dog ikke på de kommer $$$$$$$ men... man kan jo drømme.
De 3-4 er:
Rodwell
Millner
J.Cole
M. Richards

Christensen
10-06-2010, 19:59
Har dog 3 spørgsmålstegn - omkring skader.
Det er Rio, Hargo og Anderson.
Kommer de nogensinde tilbage - Jeg håber da inderligt, men har mine tvivl.
Specielt som nærmest er konstant småskadet.

Forstår godt hvorfor du er i tvivl om Hargreaves, og jeg kan godt følge dig i Rio (selvom jeg tror, at han genfinder sit niveau), men hvorfor skulle Anderson ikke blive 100% fit efter sin skade?

snegl
10-06-2010, 20:39
Anderson har vision, teknikken, hurtigheden og overblikket til at være vores sublime 10'er. Derudover har han de defensive egenskaber, hvilket er et kæmpe plus i mine øjne. Jeg håber, at Ferguson angiveligt har indset, at Anderson skal have en mere offensiv rolle (Synes det kom til udtryk, da han startede på venstrekant i den kamp, han blev korsbåndskadet i). I følgende formation tror jeg, at vi ville få meget mere glæde ved Anderson svingende spil, hvor han den ene dag kan tørre røv i verdensklassespillere som Gerrard og Lampard og den anden dag bliver owned af Dean Whitehead.

VDS
Fletcher - Hargo
Anderson
Valle - Rooney - Nani

Jeg må sige jeg er ret målløs over den argumentation. Så kunne man i teorien også rykke Carrick derop fordi han har vision og teknik. Skal vi ikke kræve lidt mere af en 10'er / offensiv midt? For eksempel mål og konstant høj form?

Jeg ved godt vi nok har to forskellige syn på Anderson, men du må altså lige uddybe hvorfor Anderson skulle være at foretrække på den offensive midt frem for at have en angriber, eller en meget målscorende offensiv midtbane. Han har spillet én god kamp på fløjen for nylig, korrekt. Omvendt har han også tidligere spillet 2-3 ikke optimale kampe på fløjen, samt et nederlag mod Chelsea som offensiv midt, hvor han stortset samtlige gange spillede bolden bagud når han endelig fik bolden imellem Chelseas midtbane- og forsvarskæde.

12 assists er hvad han har lavet på 3 sæsoner. Han plejer ikke engang at være den defensive af de to der normalt ligger inde på midtbanen. Hans styrke er fysisk og defensivt vil jeg dog alligevel mene, og det er der han skal have chancen i en del kampe i træk i mine øjne.

Pils
10-06-2010, 21:32
Så er FIFAs 6+5 regel som skulle træde i kraft fra 2012 droppet.
Det er nok til glæde for de fleste af Europas storklubber.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/article1360766.ece

snegl
10-06-2010, 21:39
Interessant. Jeg ved ikke helt selv om det var godt eller skidt med den regel alligevel. Det ville nu være fedt med flere englændere i England, selvom det nok ikke de mange første år havde højnet kvaliteten i kampene.

Acsadac
10-06-2010, 21:42
Anderson er en mulig 10'er. Men ville hellere have ham som en af de to bagerste i en 3-mands midtbane.

Håber som sagt Berbatov bliver solgt. Erstatningen må meget gerne være en klon af: Aguero, Pato, Vucinic, Van Persie og Suarez..

Som flere nævner, den optimale kandidat kan både være angriber og kant i en 4-3-3...

Ved ikke hvem den optimale 10'er kan være. Håber nok mest på van der Vaart..

Vidic overvejer fremtiden (http://www.bold.dk/nyt/Vidic-overvejer-fremtiden)

Personligt har jeg i længere tid ikke troet på at Vidic er i truppen efter sommer, desværre.. Jeg ved ikke lige hvem der kunne erstatte ham. Men vi er nødt til at hente en erfaren og direkte forsvarer hvis Vidic bliver solgt..

jmyrini
10-06-2010, 21:53
Anderson er en mulig 10'er. Men ville hellere have ham som en af de to bagerste i en 3-mands midtbane.

Håber som sagt Berbatov bliver solgt. Erstatningen må meget gerne være en klon af: Aguero, Pato, Vucinic, Van Persie og Suarez..

Som flere nævner, den optimale kandidat kan både være angriber og kant i en 4-3-3...

Ved ikke hvem den optimale 10'er kan være. Håber nok mest på van der Vaart..

Vidic overvejer fremtiden (http://www.bold.dk/nyt/Vidic-overvejer-fremtiden)

Personligt har jeg i længere tid ikke troet på at Vidic er i truppen efter sommer, desværre.. Jeg ved ikke lige hvem der kunne erstatte ham. Men vi er nødt til at hente en erfaren og direkte forsvarer hvis Vidic bliver solgt..

Enig, desværre må jeg sige. Er samtidig bange for, at den erstatning hedder Smalling. Det medfører, at vi har Wes, Rio, Evans og Smalling til de to midterforsvarer pladser, og det lyder ikke ligefrem af verdensklasse, specielt med Rios skadeshistorik det senere år i mente. Men håber virkelig, at vi ser Vidic en Man Utd trøjen pr. 1 september...

MartinNielsen
10-06-2010, 21:56
Såfremt at Vidic forlader United, er jeg så den eneste der kan se en fordel i at sende ham til Milan?

Hvis Fergie vil købe en 10'er, hvorfor så ikke forsøge at hente erstatningerne i Milan ?

- Ved godt det virker usandsynligt urealistisk, men hvis nu vi sendte Vidic og Berbatov, samt en pose penge til Milano, og så fik Pato, Thiago Silva, og Pirlo den anden vej, ville alle de ''problemer'' som folk snakker om, så ikke reelt være løst ?

Acsadac
10-06-2010, 22:03
Såfremt at Vidic forlader United, er jeg så den eneste der kan se en fordel i at sende ham til Milan?

Hvis Fergie vil købe en 10'er, hvorfor så ikke forsøge at hente erstatningerne i Milan ?

- Ved godt det virker usandsynligt urealistisk, men hvis nu vi sendte Vidic og Berbatov, samt en pose penge til Milano, og så fik Pato, Thiago Silva, og Pirlo den anden vej, ville alle de ''problemer'' som folk snakker om, så ikke reelt være løst ?

Er med på ideen omkring Pato. Men er ikke superfan af Silva eller Pirlo.

Der er ikke mange der kan erstatte Vidic. Chiellini er vel en af de eneste..

Af spændende alternativer kunne være Shawcross, Kjær eller Hangeland..

United DK
10-06-2010, 22:08
Smutter Vidic håber jeg vi finder erstatningen i PL. Det er noget andet at være midterforsvar i PL end i andre lande, og vi var umådeligt heldige med Vidic i sin tid, selvom han havde store problemer i starten. Omvendt vil det være Evans' store chance, problemet er bare Rios konstante skader.

MartinNielsen
10-06-2010, 22:08
Er med på ideen omkring Pato. Men er ikke superfan af Silva eller Pirlo.

Der er ikke mange der kan erstatte Vidic. Chiellini er vel en af de eneste..

Af spændende alternativer kunne være Shawcross, Kjær eller Hangeland..

Tjae, chiellini ville heller ikke være et dårlig bud :)

Kan ikke se Pirlo skulle være negativt, vi mangler en mand der kan sparke frispark, hvilket Pirlo bestemt kan, samtidigt med at han er en stabil defensiv arbejdshest :)

Kasper United
10-06-2010, 22:14

Hvis vi droppede Pirlo og pengene, og gjorde det, du ellers skrev, så synes jeg, det var en god handel. Thiago Silva har gjort det rigtig godt i midterforsvaret i år, og han har udviklet sig meget. Pirlo synes jeg er blevet for gammel og for langsom. Men Berbatov + Vidic for Thiago Silva og Pato, synes jeg er en fin handel, selvom vi ikke får det, jeg mener, vi mangler mest: Den kreative centrale midtbane.

RAppel
10-06-2010, 22:17
Hvis Vidic ryger kommer der ingen den anden vej af samme kaliber. Ingen penge ingen køb. :(

MOHoegsted
10-06-2010, 22:32
Thiago Silva for en NEMANJA VIDIC?! Du må være skudt i låget?
Nemanja ses for mange over hele verden for at være verdens bedste forsvarsspiller, han har haft et par få dårlige kampe i år, men man skal også lige tage i betragtning af han har været skadet! Vil slet ikke have Thiago Silva for Vidic. Pato for Berbatov er en anden sag ;) Men så SKAL Owen også ud.

Jeg vil ikke græde snot over vi ikke købte endnu en spiller, da jeg stoler fuld og fast på Anderson kunne gøre det genialt som den offensive midtbanespiller. Han skal bare have tillid.
Men hvis vi kørte en 4-4-2 så skal vi købe en defensiv midtbanespiller.
Vi var kun 1 point bagud sidste sæson, og mange spiller har formentlig udviklet sig siden. Så vi kan måske godt konkurrerer med Chelsea. Tror Javier Hernandez har været et genialt køb.

Benzet
10-06-2010, 22:32
Dette tror jeg på bliver den nye tendens i United: Mange af de større spillere tager til Madrid/Barca, og vi køber billige satsninger ind i stedet. Eksempelvis Simon Kjær ind i stedet for Vidic, hvor Evans så helt sikkert vil være den nye fortrukne makker til Rio.

Men håber dog på at det kun er taktik fra agentens side for at skaffe Vidic en bedre løn.

Pils
10-06-2010, 22:40
Dette tror jeg på bliver den nye tendens i United: Mange af de større spillere tager til Madrid/Barca, og vi køber billige satsninger ind i stedet. Eksempelvis Simon Kjær ind i stedet for Vidic, hvor Evans så helt sikkert vil være den nye fortrukne makker til Rio.

Men håber dog på at det kun er taktik fra agentens side for at skaffe Vidic en bedre løn.

Agenter er sgu nogen fanden har skabt. Jeg er simpelthen så træt af alle de agenter der skal udtale sig til enhver journalist i verden. Spilleren har underskrevet en kontrakt som agenten har været med til at forhandle på plads. Så overhold da denne for pokker.

ChristianR
10-06-2010, 22:43
Jeg har godt nok meget svært ved at forstå, hvorfor de fleste folk herinde tilsyneladende tror, at Anderson over sommeren bliver ramt af et trylleslag og pludselig bliver vores nye, fantastiske offensive midtbanespiller.

Manden har de seneste 2 sæsoner vist, at han ikke kan ramme målet, om han så stod placeret inde mdt i det. Det er ikke fordi, han så tilgængæld leverer et hav af assists, for dem producerer han bestemt heller ikke mange af. Set i relation til den europæiske top, så er han vel heller ikke det tekniske vidunder, mange havde håbet efter diverse Youtube-videoer fra Porto-tiden.

Andersons forcer lægger sig IMO ikke langt fra Fletchers. Han er en hårdtarbejdende, bomstærk midtbanemand, som fungerer godt fra boks til boks. Han har desuden et ok overblik frem ad banen, men det er helt sikkert hans defensive kvaliteter, der gør ham til United-material.

Vores spil næste sæson forbedres ikke ved at satse på, at Anderson pludselig trækker en kanin op af hatten og klarer alle vores offensive problemer.

ChristianR
10-06-2010, 22:47
Agenter er sgu nogen fanden har skabt. Jeg er simpelthen så træt af alle de agenter der skal udtale sig til enhver journalist i verden. Spilleren har underskrevet en kontrakt som agenten har været med til at forhandle på plads. Så overhold da denne for pokker.

Lad være med at læs det. Eller lad være med at lægge noget i det.

Der bliver sagt så meget lort, og det er klart at agenterne gør deres arbejde og altid forsøger at pressi citronen uanset situation for at score flest penge.

I sidste ende er det dog de omstændigheder, du selv er inde på, der afgør tingene. Hvorvidt Vidic skal nogen steder, afhænger udelukkende af Vidic' egne ønsker samt Úniteds vurdering af, om de overhovedet vil slippe ham, og om de kan kompenseres tilstrækkeligt økonomisk, da de jo som bekendt har papir på spilleren.

Så hvad agenten render og fabler om, kunne da ikke være mig mere ligegyldigt.

snegl
10-06-2010, 22:50
Det er fandme noget lort hvis Vidic smutter. Der er så få af den slags klassespillere i verden, og det bliver absolut ikke nemt at erstatte ham. Hvis vi da overhovedet kan det til fulde. Han kom rigtig stærkt tilbage i sidste halvdel af sæsonen.

Evans + en konstant skadet Rio = Forsvarskoks. Chiellini er en mulighed, men det er stadig ikke Vidic.

Jeg tror dog ikke helt på at Vidic vil væk før der kommer mere gang i rygterne, og hvis han begynder at blive tavs / ikke udelukker noget.

Ulrik Vida Vinther
10-06-2010, 22:50
Jeg har godt nok meget svært ved at forstå, hvorfor de fleste folk herinde tilsyneladende tror, at Anderson over sommeren bliver ramt af et trylleslag og pludselig bliver vores nye, fantastiske offensive midtbanespiller.

Manden har de seneste 2 sæsoner vist, at han ikke kan ramme målet, om han så stod placeret inde mdt i det. Det er ikke fordi, han så tilgængæld leverer et hav af assists, for dem producerer han bestemt heller ikke mange af. Set i relation til den europæiske top, så er han vel heller ikke det tekniske vidunder, mange havde håbet efter diverse Youtube-videoer fra Porto-tiden.

Andersons forcer lægger sig IMO ikke langt fra Fletchers. Han er en hårdtarbejdende, bomstærk midtbanemand, som fungerer godt fra boks til boks. Han har desuden et ok overblik frem ad banen, men det er helt sikkert hans defensive kvaliteter, der gør ham til United-material.

Vores spil næste sæson forbedres ikke ved at satse på, at Anderson pludselig trækker en kanin op af hatten og klarer alle vores offensive problemer.

Meget enig. Dette er fra et indlæg jeg skrev for nogle måneder siden - tror også det var til NtotheT (den største Anderson-lover herinde ;)), dengang:

Jeg vil starte med at sige, at jeg kan sindssygt godt lide Anderson. Han er en sand knokler.
Men jeg bliver nødt til at sige min mening om hans offensive kompetencer: han har simpelthen ikke leveret en dyt, rent offensivt. Det skyldes til dels den rolle han er blevet tildelt som central/mere eller mindre defensiv midtbanespiller. Men når han endelig har haft chancerne og går med i det fremadrettede spil, mener jeg at det eneste positive er hans hurtighed. Hans afleveringer er upræcise, afslutninger elendige og overblik ikke specielt imponerende. Fact.

Med det ikke sagt, at han ikke har en fremtid i United. Jeg ser ham bare ikke som den offensivspiller som skal lukke det gabende hul vi har på midtbanen.

_____

Og jeg mener i høj grad ligesom du, at hans forcer ligger i det defensive, ligesom Fletchers.

Stratego Thomas
11-06-2010, 06:02

er helt med på dine antagelser vedr. folks forhåbninger i forbindelse med anderson, og kan sagtens se rationaliteten i din argumentation. dog må jeg sige, at jeg har en fornemmelse af, at han har mere i sig.. der er ca halvandet år fra ham og op til nani, som har fået de fleste herinde til at vende på en tallerken, selvom han som først lige er begyndt at præstere.. før jul var det sgu rimelig sjældent, der var nogen, der gjorde andet end at ønske nani så langt væk som muligt og nu er han det nye håb.. min pointe er bare, at når anderson trods alt stadig er så ung og har været så forholdsvis dyr, kan man lige så godt give ham chancen til vise sine måske glimrende offensive kvaliteter på en mere offensive position..

robinho
11-06-2010, 06:23

Hvis du udføre et arbejde og får penge for det, og andre arbejdspladser så kontakter dig fordi de er tilfredse med dit arbejde og vil tilbyde dig flere penge for det samme arbejde.

Hvad vil du så gøre? Bare afvise dem hver gang, fordi du er ih så åh så glad for din nuværende arbejdsplads eller hva?

robinho
11-06-2010, 06:31
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/article1360766.ece

Placere lige det her link i denne tråd, da det jo kan have indflydelse på vores indkøbspolitik.

Pyyha Wenger ånder lettet op :)

Martinsen
11-06-2010, 07:48
Hvis vi vitterlig går efter Simon kjær nu er det jo dybt godnat vi ikke slog til da han havde en frikøbsklausul på 75 mio. Det er sku ikke særlig godt købmandsskab. Simon kjær har potentiale til at blive en klassespiller, men vil ikke bytte ham for Vidic.

robinho
11-06-2010, 08:04
Hvis vi vitterlig går efter Simon kjær nu er det jo dybt godnat vi ikke slog til da han havde en frikøbsklausul på 75 mio. Det er sku ikke særlig godt købmandsskab. Simon kjær har potentiale til at blive en klassespiller, men vil ikke bytte ham for Vidic.

Nej men hvis I mener at vidic er den bedste midterforsvar i verden, er der jo ikke nogen man vil bytte for vidic. Ikke desto mindre skal manden jo erstattes med en eller anden HVIS han flytter.

Simon Kjær er en af de mest talentfulde centerforsvare i europa.

Vidic var i starten af sin united-karriere heller ikke noget at råbe hurra for.
Men han er kommet efter det. Det samme vil en simon kjær også kunne, da jeg tror han har energien og viljen til PL.

MartinNielsen
11-06-2010, 08:31
http://www.bold.dk/nyt/United-og-City-boed-ikke-nok-for-Kjaer

zhagzi
11-06-2010, 11:00
*slettet*

23Becks
11-06-2010, 12:10
Vi skal ikke have Simon Kjær.. Han er en god spiller med kæmpe potentiale, men han er inkarneret scousser sympatisør, så han skal aldrig trække united trøjen over hovedet..

MOHoegsted
11-06-2010, 12:23
Hvis han vil have mere i løn, så kan man da bare diskutere det med klubbens ledelse. Men tror sgu ikke det er det.
Tror bare han har en idiot af en agent, det var også ham der satte alle de rygter i gang sidste gang, hvor Vidic selv måtte ud og benægte det. Fyr ham nu for fanden!

weber
11-06-2010, 12:30
Vi skal ikke have Simon Kjær.. Han er en god spiller med kæmpe potentiale, men han er inkarneret scousser sympatisør, så han skal aldrig trække united trøjen over hovedet..

Latterlig grund synes jeg. Var Solskjaer ikke også Liverpool fan som knægt??? Skulle vi så heller ikke have købt ham?

Kasper United
11-06-2010, 13:13
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/06/11/1970592/manchester-united-want-juventus-midfielder-diego-report

- Så kom rygtet om Diego til os igen.

Acsadac
11-06-2010, 13:14

Det kan vel være fuldstændig ligegyldigt hvem han holder med.

Han har udtalt at han hellere vil spille i United end Liverpool på trods af at han er Liverpool fan. Derudover, hvilken spiller i hele verden kunne du forestille dig skrive under med en klub bare for at ødelægge det for dem og derved gøre det lettere for det hold man holder med?

Come on.. Kjær er et kæmpe talent, og kan man anskaffe ham for en fin sum, så er han bestemt et godt køb..

MOHoegsted
11-06-2010, 13:14
Latterlig grund synes jeg. Var Solskjaer ikke også Liverpool fan som knægt??? Skulle vi så heller ikke have købt ham?
Tror der er noget om snakken der.
Utroligt vigtigt køb af Solskjaer.
Men vil give ham ret i jeg ikke syntes vi skal købe ham, det mest fordi jeg ikke tror så meget på Kjær.

MOHoegsted
11-06-2010, 13:16
http://www.goal.com/en/news/11/trans...r-diego-report

- Så kom rygtet om Diego til os igen.
Jeg tror mere og mere på det ham vi køber! :)
Men der har da ikke været noget rygte om han skulle til os før nu har der?
Kun at han var til salg og sådan mener jeg :)

Kasper United
11-06-2010, 13:22

http://www.caughtoffside.com/2010/06/09/manchester-united-set-sights-on-22m-rated-brazilian-playmaker-ferguson-keen-on-juventus-star-diego/

-Den har været før, men den her er "kun" for to dage siden :D

Pils
11-06-2010, 13:25

Det var dog en mærkelig udtalelse. Så vi skal altså kun have spillere på vores hold der er og har været United supportere gennem hele deres opvækst. Som weber skriver, så var Solskjær vidst også Liverpool fan da han var yngre.

Acsadac
11-06-2010, 13:45

Kan han genfinde sit "gamle" niveau vil han være rigtig god som vores 10'er. Og hvis prisen på €20 mio passer, så er det jo i nærheden af et røverkøb..

RAppel
11-06-2010, 13:57
Kan han genfinde sit "gamle" niveau vil han være rigtig god som vores 10'er. Og hvis prisen på €20 mio passer, så er det jo i nærheden af et røverkøb..

=Joe Cole?

Acsadac
11-06-2010, 14:00
=Joe Cole?

Joe Cole vil også være i nærheden af et røverkøb for den klub der signer ham gratis..

MC86
11-06-2010, 14:09
Jeg tror Vidic ryger i sommerpausen, og er meget bange for vi ikke køber flere spillere pga vore lorte økonomi. Men håber jeg bliver overrasket. Ligenu håber jeg mest bare på vi kan beholde vores stamspillere:)

RuudVanNissetøj
11-06-2010, 14:15
Vidic skal bare blive. Tror egentlig ikke han selv vil smutte som sådan, men er der ikke noget med en irriterende kone der ikke bryder sig om England ?

Når det er sagt, så er rygtet om Kjær interessant. LFC fan eller ej, så kan jeg udmærket se ham blive en succes i engelsk fodbold - men det vil tage mindst to sæsoner i mine øjne !! Desuden har vi jo også hentet Ferdinand der spillede i Leeds...så det bør ikke holde os tilbage.

Men et salg af Vidic være katastrofalt i mine øjne....verdens klasse midterforsvarer i sin bedste alder.

MOHoegsted
12-06-2010, 11:13
Jeg tror Vidic ryger i sommerpausen, og er meget bange for vi ikke køber flere spillere pga vore lorte økonomi. Men håber jeg bliver overrasket. Ligenu håber jeg mest bare på vi kan beholde vores stamspillere:)
Tror du bliver overrasket, han bliver i United, har agenten vist nok udtalt nu.

Tror heller ikke vi køber flere spillere, og tror heller ikke vi sælger, selvom jeg gerne vil af med Berbatov og Owen. Han sælger bestemt ikke Berbatov uden vi får en ny angriber, det et for stort et risiko at løbe med Chicharito. Tror udemærket godt Fergie ved vi mangler en offensiv midtbane, og tror også vi får en inden transfervinduet slutter, husk nu det ikke engang startet endnu, så bare vær rolige drenge.

schousboe9
12-06-2010, 13:28
Ville den oplagte transfer til sommer ikke være Berbatov og Vidic for Diego og Chiellini? Straight swap, lige over, uden pis. Førstnævnte er ikke, hvad de har været, og Diego og Chiellini skal tværtimod til at toppe de næste år. Værdimæssigt går det vel også meget lige op.

snegl
12-06-2010, 14:04
Nej. Ingen af dem er bedre. Simple as that.

Chiellini er ret god, men Vidic er bedre.

K and the big B
12-06-2010, 14:31
Ville den oplagte transfer til sommer ikke være Berbatov og Vidic for Diego og Chiellini? Straight swap, lige over, uden pis. Førstnævnte er ikke, hvad de har været, og Diego og Chiellini skal tværtimod til at toppe de næste år. Værdimæssigt går det vel også meget lige op.

Nej tak fra min side

Kan egentlig godt lide Chiellini, men Diego er derimod ikke hvad han har været. Diego har godt nok spillet i en 4-4-2, men de har i visse kampe og spillet 4-3-3 og der har han ikke slået til. Manden har talent, men tror chancen er større for at Berbatov slår til næste år end Diego, hvis vi nu skulle få ham.

MOHoegsted
12-06-2010, 15:03
Nej! Hvor syntes jeg den plan lyder dum! Behold nu vores forsvar forfanden, det behøver vi ikke at pille ved. Diego for Berbatov håber jeg dog mere på.

United DK
12-06-2010, 19:38
Jeg er lidt delt ift. sådan en som Chiellini, for jeg har hele tiden anset Evans som Vidic' erstatning, og hvis vi antager, at Rio holder sine skader nede på så få så muligt, så bliver Evans igen presset ned, fordi vi skal stille med to internationale profiler. Jeg så hellere en mindre profileret erstatning for Vidic, en der ikke bærer et tungt prædikat som Italiens bedste midterforsvarer.

Manager Ferguson
12-06-2010, 21:29
Tror efterhånden mere på, at united ikke bliver særligt aktive på transfermarkedet. Hernandez og Smalling kommer til klubben og det er det. Kan så være at vi signer Joe Cole.

NtotheT
13-06-2010, 00:31
Jeg er lidt delt ift. sådan en som Chiellini, for jeg har hele tiden anset Evans som Vidic' erstatning, og hvis vi antager, at Rio holder sine skader nede på så få så muligt, så bliver Evans igen presset ned, fordi vi skal stille med to internationale profiler. Jeg så hellere en mindre profileret erstatning for Vidic, en der ikke bærer et tungt prædikat som Italiens bedste midterforsvarer.

Ikke for noget, men så skal Evans virkelig stramme sig an, for jeg synes godt nok, han i mange kampe har problemer med koncentrationen, hvilket er essentiel som United-spiller i defensiv, idet vi ofte er dominerende, og så ka ndet være, at modstanderen lige pludselig får en kontra, og her skal man være vågen. Jeg synes ofte, at Evans er for lalleglad i sit spil. Det skal han oppe en del, hvis han vil være fast mand. For hvis Vidic sælges, så skal Chiellini hentes. For Rio er snart heller ikke ung mere, og Brown er lavet af glas.

Shawcross eller Chiellini ville IMO være superkøb for klubben.

Btw. Hvorfor kunne vi ikke holde på Pique? :( En teknisk god boldførende midterforsvar, der havde højden og det kompromisløse stil med sig.

MOHoegsted
13-06-2010, 00:51
Kunne sagtens se Pique være i United trøjen igen i hvertfald :(

Enig, Evans skal stramme an, og hvis vi sælger Vidic kan det måske godt være han kan erstatte ham, men det tror jeg ikke, men så skal vi stadig kigge efter en ny afløser til Rio. Derfor mener jeg vi skal købe Chillieni, han minder jo også utroligt meget om Vidic i sit spil. Jeg tror ikke rigtigt på Chris Smalling, men han skal jo også have tid, derfor skal der findes en erstatning.

K and the big B
13-06-2010, 01:27
Ikke for noget, men så skal Evans virkelig stramme sig an, for jeg synes godt nok, han i mange kampe har problemer med koncentrationen, hvilket er essentiel som United-spiller i defensiv, idet vi ofte er dominerende, og så ka ndet være, at modstanderen lige pludselig får en kontra, og her skal man være vågen. Jeg synes ofte, at Evans er for lalleglad i sit spil. Det skal han oppe en del, hvis han vil være fast mand. For hvis Vidic sælges, så skal Chiellini hentes. For Rio er snart heller ikke ung mere, og Brown er lavet af glas.

Btw. Hvorfor kunne vi ikke holde på Pique? :( En teknisk god boldførende midterforsvar, der havde højden og det kompromisløse stil med sig.

Pique har da netop som Evans sine kampe med koncentrations problemer, så han havde vel ikke været svaret.

schousboe9
13-06-2010, 09:12
Nej! Hvor syntes jeg den plan lyder dum! Behold nu vores forsvar forfanden, det behøver vi ikke at pille ved. Diego for Berbatov håber jeg dog mere på.
Mange tak.

Nej, det behøver vi ikke. Men hvis Vidic ('s kone) vil til varmere lande, så lad dog barnet. Han har endnu ikke helt fundet sin gamle form frem igen og med hans alder kan det efterhånden også kun gå én vej. Vi har haft 4 gode år med Vidic, men det skal jo stoppe på et tidspunkt. Får vi én som Chiellini, får vi en klasseforsvarer på vej frem, modsat Vidic, der langsomt er på vej ned igen. Og hvis han som sagt slet ikke ønsker/må være her alligevel...

Jeg kan slet ikke se, hvorfor Evans skulle blive presset ned. Ferdinand vil næsten med statsgaranti rende ind i ligeså mange skader næste sæson og/eller få en del hvil hist og her. Derudover er karantæne og andre 'små' kampe og så den reelle risiko for, at Evans rent faktisk vipper én af de to andre af pinden. Evans skal nok få masser af kampe, det er jeg slet ikke i tvivl om. Smalling skal vi ikke regne med endnu.

United DK
13-06-2010, 10:08

Evans har efterhånden så mange kampe, at det ikke bør ses som et sats at lade ham være stamspiller. Han har stadig sine knap så heldige momenter, men den fejlfri indsats kommer først med tiden, ligesom i Rios tilfælde. Jeg så hellere f.eks. Shawcross blive hentet ind, da det ville være mere udlignet, fremfor at hente et kæmpe navn som Chiellini, som måske ikke engang kan begå sig i PL.

Mht. Pique kan man nemt være bagklog, men han er jo så heller ikke fejlfri.

robinho
13-06-2010, 11:26
På trods af vores status som storklub osv, så lever klubber også af at hente lidt penge ind på spillere i ny og næ og at sælge spillerne på de rigtige tidspunkter.

Jeg vil mene at hvis madrid vil ligge 30 mio pund som der nævnes i flere medier idag for en 28 årig vidic jamen så siger jeg værsgo.

Han er rigtig god ja, men jeg kan nu godt finde folk som jeg tror kan udføre et lige så godt job i vores bagkæde med tiden, når de er spillet ind.

Og spillere har trods alt en værdi selvom de er vigtige. Så vi sidste sommer ;)

schousboe9
13-06-2010, 11:41
Med endnu to år tilbage af kontrakten og hans stautus på holdet kan den godt presses op på £35-40 mio. De skal ha' lov at betale, for det gør de jo gladeligt!

Til den pris vil vi (igen) have lavet årets handel; henter ukendt spiller til £8 mio og sælger ham med fortjeneste på over 400%, når manden har toppet. Shrewd piece o' buid'ness!

NtotheT
13-06-2010, 12:04
Pique har da netop som Evans sine kampe med koncentrations problemer, så han havde vel ikke været svaret.

Koncentrationsbesvær? Manden har jo lavet en raketudvikling hos Barca. Han har lukket størstedelen af ligaens superteknikkere og målherrer såsom Ronaldo, Aguero, Villa ned. Det er altså godt klaret af en ung forsvarsspiller. Han har fandme været stabil for Barca. Derudover er Pique ligesom Rio, en klog, boldførende forsvarsspiller, der har det tekniske med sig.

Men igen, jeg kan godt forstå, han ville skifte, når han på daværende tidspunkt var oppe i mod Rio og Vidic.

Evans har efterhånden så mange kampe, at det ikke bør ses som et sats at lade ham være stamspiller. Han har stadig sine knap så heldige momenter, men den fejlfri indsats kommer først med tiden, ligesom i Rios tilfælde. Jeg så hellere f.eks. Shawcross blive hentet ind, da det ville være mere udlignet, fremfor at hente et kæmpe navn som Chiellini, som måske ikke engang kan begå sig i PL.

Mht. Pique kan man nemt være bagklog, men han er jo så heller ikke fejlfri.

Først og fremmest, Evans er et stort talent, men han skal altså lære af de fejl, han foretager sig. Jeg ved, at man som forsvarsspiller bliver bedre med årene, men jeg frygter virkelig, at Evans bliver den nye Gary Neville, forstået på den måde, at manden aldrig udvikler sin koncentrationsniveau. I en klub som United, hvor du ofte er dominerende, og en kontra fra modstanderen kan gi' et mål, så skal du altså være vågen, og jeg har i flere kampe i år set Evans koste mål og ved at koste mål.

Ja, vi er enige med Shawcross, han er et større talent end Evans, hvis du spørger mig, og han er tilmed mere målfarlig end hele vores forsvar til sammen,, og han ville give vores luftstyrke en del mere.

Med endnu to år tilbage af kontrakten og hans stautus på holdet kan den godt presses op på £35-40 mio. De skal ha' lov at betale, for det gør de jo gladeligt!

Til den pris vil vi (igen) have lavet årets handel; henter ukendt spiller til £8 mio og sælger ham med fortjeneste på over 400%, når manden har toppet. Shrewd piece o' buid'ness!

Enig. Jeg vil helst ikke sælge Vidic, for han er fantastisk, men hvis buddet er på 35-40 mio. pund, så vil jeg gerne acceptere et salg. Der er en del unge spillere derude, der venter på at få en kontrakt med United (Kjær, Shawcross, Chiellini).

Meget sjovt, at offensiven var vores førsteprioritet, men det virker sgu snart til, at forsvaret blvier det, når Rio gang på gang er skadet, og Vidics kone vil have varme, plus at Brown er skadet konstant. Fuck.

United DK
13-06-2010, 12:29
Først og fremmest, Evans er et stort talent, men han skal altså lære af de fejl, han foretager sig. Jeg ved, at man som forsvarsspiller bliver bedre med årene, men jeg frygter virkelig, at Evans bliver den nye Gary Neville, forstået på den måde, at manden aldrig udvikler sin koncentrationsniveau. I en klub som United, hvor du ofte er dominerende, og en kontra fra modstanderen kan gi' et mål, så skal du altså være vågen, og jeg har i flere kampe i år set Evans koste mål og ved at koste mål.

Neville er nok et særtilfælde, og jeg tror kun Evans bliver bedre af at få chancen big time, og ikke bare når vi har skader. Han skal ind i en kamprytme, og samtidig føle, at han ikke bare er reserve, men rent faktisk en del af stammen hos United.

Såfremt Rio fortsætter sin skadesstime, og Vidic smutter til de varme lande, så kunne jeg godt se en ny æra med Shawcross og Evans som det nye stopperpar, ligesom man kun kan håbe det bedste med Smalling. Det er muligvis en chance, men jeg er ikke 100% overbevist om Chiellini, mest af alt fordi jeg ikke ser ret mange af Juventus' kampe.

NtotheT
13-06-2010, 13:08
Neville er nok et særtilfælde, og jeg tror kun Evans bliver bedre af at få chancen big time, og ikke bare når vi har skader. Han skal ind i en kamprytme, og samtidig føle, at han ikke bare er reserve, men rent faktisk en del af stammen hos United.

Såfremt Rio fortsætter sin skadesstime, og Vidic smutter til de varme lande, så kunne jeg godt se en ny æra med Shawcross og Evans som det nye stopperpar, ligesom man kun kan håbe det bedste med Smalling. Det er muligvis en chance, men jeg er ikke 100% overbevist om Chiellini, mest af alt fordi jeg ikke ser ret mange af Juventus' kampe.

Jamen, vi er enige. Neville virker til at være et særtilfælde, nårm an har så mange år og kampe bag sig og stadigvæk så elendig i sin koncentration. Jeg håber bare ikke, at Evans udvikler samme tendens, for bliver det ikke godt, idet de to midterforsvare skal være tilregnelige, som Vidic og Rio har været inditl Rios skadeshelvede begyndte.

Tja, så kan jeg kun give dig det råd, at du skal se Italiens kampe her under VM. Chiellini er IMo en af de allerbedste forsvarsspillere i verden, for han er udover at være dygtig til at forsvare også en utrolig klog forsvarsspiller. Han har IMO det, der skal til for at være spiller hos United. Jeg ville græde af glæde, hvis han blev købt.

Men hvad med James Chester og Craig Cathcart? Er der nogle, der ved, hvad deres fremtid er? Blvier de udlånt eller bliver de fyret?

Smaakage
13-06-2010, 13:30

Synes det er sjovt Shawcross er så meget oppe i debatten. Manden er en gang blevet vejet og fundet for let. Glem ikke at han har været ungdomsspiller hos os, og var oppe og snuse til førsteholdet. Og ja, han kan brække ben og tackle igennem, men synes ikke han er nogen verdensklasseforsvarer. Der ser jeg meget mere talent i Evans, og endda i Cathcart på ungdomsholdet, sammenlignet med dengang Shawcross spillede der.

Broberry
13-06-2010, 14:09
Faldt lige over de her news på "Indkast.dk"

Uruguayeren Luis Suaréz siger, at han vil forlade hollandske Ajax Amsterdam, hvis Manchester United spørger efter ham. Den 23-årige angriber scorede intet mindre end 49 mål i 48 kampe i den forgangne sæson. (News of the World)

Manchester United overvejer at lade den bulgaske angriber Dimitar Berbatov, som et middel til at lande VfL Wolfsburgs 24-årige bosniske angriber - Edin Dzeko. (Caughtoffside.com)

Hvem af ovenstående så i helst trække i rødt? Dzeko/Suaréz ? Begrund gerne ;)

Ps. nogen der har et kvalificeret bud på Suaréz pris ?

MOHoegsted
13-06-2010, 14:42
Så helst Suarez, selvom jeg slet ikke tror han vil gøre sig gældende i PRL. Men en af de 2 skulle det være Suarez, men ingen af dem helst :)

Kasper United
13-06-2010, 16:08
Faldt lige over de her news på "Indkast.dk"

Uruguayeren Luis Suaréz siger, at han vil forlade hollandske Ajax Amsterdam, hvis Manchester United spørger efter ham. Den 23-årige angriber scorede intet mindre end 49 mål i 48 kampe i den forgangne sæson. (News of the World)

Manchester United overvejer at lade den bulgaske angriber Dimitar Berbatov, som et middel til at lande VfL Wolfsburgs 24-årige bosniske angriber - Edin Dzeko. (Caughtoffside.com)

Hvem af ovenstående så i helst trække i rødt? Dzeko/Suaréz ? Begrund gerne ;)

Ps. nogen der har et kvalificeret bud på Suaréz pris ?

Jeg vil nok vælge Dzeko, da han har bevist, at han kan begå sig i en bedre liga og mod et meget bedre forsvar end i Eresdivisionen. Han er ikke kun meget målfarlig, men laver også en del assist, som f.eks. Rooney vil have glæde og gavn af. Men jeg siger ligesom som MoHoegsted - helst ingen af dem. Og hvis vi spiller i en 4-3-3, behøver vi IMO ingen angribere.

United DK
13-06-2010, 17:03
Synes det er sjovt Shawcross er så meget oppe i debatten. Manden er en gang blevet vejet og fundet for let. Glem ikke at han har været ungdomsspiller hos os, og var oppe og snuse til førsteholdet. Og ja, han kan brække ben og tackle igennem, men synes ikke han er nogen verdensklasseforsvarer. Der ser jeg meget mere talent i Evans, og endda i Cathcart på ungdomsholdet, sammenlignet med dengang Shawcross spillede der.

Nu har vi før kastet guld på gaden (groft sagt). Beardsley, Platt, Pique, Shawcross og såmend også Stephen Ireland, hvis ikke flere jeg lige har glemt.

Det tager jeg ikke så seriøst igen, for man kan vurdere folk forkert, og det siger trods alt noget om Shawcross, at han bare gik fra ungdomsfodbold i United til fast mand i Stoke i PL uden problemer, ligesom han også var udtaget til Englands trup, da de mødte Egypten i marts. Han er naturligvis ikke fuldt udviklet, men der lader til at være noget på vej. Cathcart fik efter mine oplysninger ikke mere end 12-15 kampe for Watford, så det kan være han ikke har hvad der skal til. I modsætning til Shawcross har han i hvert fald ikke den samme erfaring fra PL.

Thepostman
13-06-2010, 17:40
Så helst Suarez, selvom jeg slet ikke tror han vil gøre sig gældende i PRL. Men en af de 2 skulle det være Suarez, men ingen af dem helst :)

Så du vil altså hav en spiller, som du er ret sikker på ikke kan slå til? Hvilken logik.

NtotheT
13-06-2010, 21:18

Hvem har snakket om verdensklasse forsvarer? Shawcross har et stort potentiale, og han kan blive en af Englands bedste midterforsvarer, hvis han får den rette udvikling.

Og fordi han er engang blevet fundet for let, betyder det ikke, at han vil være dårlig resten af sit liv? Vil det så sige, at fordi vi engang ikke hentede Zidane som 18-årig, fordi United ikke mente, han var god nok, at han aldrig har været god? Bullshit. Det samme kan du sige om Real Madrid med Juan Mata fra Valencia og Esteban Granero, som de hentede tilbage. Ligesom med Ruben De La Red og andre. Nogle spillere har brug for det spark i røven for at blive bedre!

mabu
13-06-2010, 22:54
så lige tyskland spille og blev helt forelsket i ham der mesut özil kunne virkelig godt se ham være vores nye 7'er og han spiller både kant, angreber og offensivmidt:trophy:

United DK
13-06-2010, 22:56
Han spiller godt mod Australien, og lige pludselig skal han erobre verden. Det er alligevel imponerende. :D

RAppel
13-06-2010, 22:56
Har det på samme måde. Skal bare se én kamp med en spiller så er jeg solgt. Andreas Albers scorede hattrick for Skive i dag woop woop!

mabu
13-06-2010, 23:00
ja ja... :) men synes han har noget der minder mig om messi og han er ung mener bare dette kunne være et frækt køb. men lad os nu se om han ikke bliver ved med at spille godt og tyskland står i finalen :trophy:

Pep
13-06-2010, 23:04
Har det på samme måde. Skal bare se én kamp med en spiller så er jeg solgt. Andreas Albers scorede hattrick for Skive i dag woop woop!

Nej, men nu spiller han jo ret godt for Werder også, han har spillet godt for Tyskland også, ikke kun i aften. Jeg er lidt ligeglad med om United henter ham eller ej, men at han er en klassespiller, kan man ikke sætte spørgsmålstegn ved. Han har præsteret mod store hold, og man kan se at han har blik for medspillere og har visioner i spillet.

Selvom det var Australien han spillede imod, så var hans overblik og førsteberøringer verdensklasse. Hans vendinger var også fantastiske, og sådan spiller han normalt, ikke kun i aften.

United DK
13-06-2010, 23:16
Nej, men nu spiller han jo ret godt for Werder også, han har spillet godt for Tyskland også, ikke kun i aften. Jeg er lidt ligeglad med om United henter ham eller ej, men at han er en klassespiller, kan man ikke sætte spørgsmålstegn ved. Han har præsteret mod store hold, og man kan se at han har blik for medspillere og har visioner i spillet.

Selvom det var Australien han spillede imod, så var hans overblik og førsteberøringer verdensklasse. Hans vendinger var også fantastiske, og sådan spiller han normalt, ikke kun i aften.

Du taler om Özil, ikke Berbatov, vel?

Pep
13-06-2010, 23:17
Du taler om Özil, ikke Berbatov, vel?

Nej jeg taler om Ôzil faktisk, hvem er Berbatov? Er han en fodboldspiller?

Ruunee
13-06-2010, 23:19
Nej jeg taler om Ôzil faktisk, hvem er Berbatov? Er han en fodboldspiller?
Nej, ikke for tiden

snegl
13-06-2010, 23:35
Han spiller godt mod Australien, og lige pludselig skal han erobre verden. Det er alligevel imponerende. :D

Özil er selv citeret for at sige at vi har været meget tæt på at få ham da han spillede i Schalke. Han har udtalt at vi bød på sidste dag i transfervinduet Januar 2008, men at det istedet blev Werder da han havde givet dem hans ord.

Så han er trods alt materiale som klubber som os kigger på.

snegl
13-06-2010, 23:43
Den her bliver jeg sgu nok ikke populær på, men jeg gad godt se Raul i United på en fri transfer. Luna Kristofis yndlingsavis Marca er ude med rygtet.

Men det skal så også kræve et Owen exit. Hellere Raul som ikke er så meget skadet, og som har en sejere teknik og er mere med i spillet. Men Raul gider jo nok ikke sidde på bænken igen og vi har vel også et par spillere der snart skal udvikles.

mufufu
14-06-2010, 00:22
Kan ikke se hvorfor det skulle være upopulært at mene. Det ville bare været et mærkeligt skifte, han er ved at være færdig, han har spillet i Madrid, den største del af hans liv, og han kan knap nok spille 90 minutter mere. Tror ikke han har lyst til at bygge noget helt nyt op i en hel anden kultur, og så bare for at få en bænkplads.

Men ja, manden kan altså finde ud af at score. Så hvorfor ikke for os. Men det kommer nok aldrig til at ske.

Don Kafai
14-06-2010, 02:14
Jeg forstår i den grad godt hvorfor du vil blive upopulær. Hvad kan Raul tilføre en trup som Uniteds? Udover, at vi snakker om en spiller der igennem 800 førsteholds kampe aldrig har spillet i andre lande end Spanien, så snakker vi også om en 33-årig angriber, der bestemt har set sine bedste dage. Jeg tror vi ved at beholde Owen kan få et langt bedre supplement til de startende, end hvis vi henter Raul.

henke
14-06-2010, 07:04
Føj! Det ville bare være for ulækkert...Det må bare ikke ske.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1286260/Manchester-United-join-race-sign-free-agent-Michael-Ballack.html

Acsadac
14-06-2010, 09:06
Føj! Det ville bare være for ulækkert...Det må bare ikke ske.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1286260/Manchester-United-join-race-sign-free-agent-Michael-Ballack.html

Der må jeg sq nok sige at jeg er tvekønnet.. Ballack har fysikken til at være den mand der vil kunne stabilisere end 4-4-2 og 4-3-3..

Så hvis man kun ser på ham som fodboldspiller, så ville jeg sig køb køb, også selvom manden er ved at være gammel..

Men han har en forhistorie jeg ikke er helt fan af...

Acsadac
14-06-2010, 09:08
Subotic til United (http://www.caughtoffside.com/2010/06/13/manchester-united-plan-14m-bundesliga-raid-sir-alex-ferguson-lines-up-move-for-serbian-wonderkid-subotic/)

Er der nogen der har set ham spille? Der er rigtig mange storklubber der har været ifølge medierne har været interesseret i ham..

Han har ihvertfald størrelsen til at begå sig i PL..

snegl
14-06-2010, 09:19
Jeg forstår i den grad godt hvorfor du vil blive upopulær. Hvad kan Raul tilføre en trup som Uniteds? Udover, at vi snakker om en spiller der igennem 800 førsteholds kampe aldrig har spillet i andre lande end Spanien, så snakker vi også om en 33-årig angriber, der bestemt har set sine bedste dage. Jeg tror vi ved at beholde Owen kan få et langt bedre supplement til de startende, end hvis vi henter Raul.

Det skal lige pointeres igen at det så skal være istedet for Owen. Jeg synes godt vi kan tillade os at have ca 4 angribere, som i 99, hvis den éne er okay gammel og alligevel ikke kan spille 40+ kampe på et år. Hvis han så er klasse og erfaren, så synes jeg at Raul er et bedre bud end Owen, da Raul simpelthen har mere teknik, er mere med i spillet, og samtidig spiller samme plads som Owen gør. Oven i det er han ikke så skadesplaget som Owen har været, og vil nok godt bevise at han stadig kan på højeste niveau.

At han aldrig har spillet udenfor Spanien gør ikke mig det store. Han har spillet utallige kampe på højt internationalt niveau, så han kender selvfølgelig andre spillestiler end den spanske.

I forrige sæson var Raul stadig okay vild, i år var han ikke med i planerne. Men jeg må have et eller andet crush på gamle legender ala Raul og Ronaldo. Jeg har stadig bare ikke den der Sheringham fornemmelse omkring Owen.

Dines
14-06-2010, 10:47
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11627

OMFG.. Håber virkelig, at her rygte er en and. Jeg vil aldrig nogensinde se Ballack i klubben, efter at han afviste os sidste gang. Aldrig! Jeg ønsker ikke, at vi skal hente spillere, der er afdankede og ikke ønsker at spille for vores klub. Raul er stadig en fin spiller, men stadig er han afdanket, og med i forvejen 7 angribere, er han heller ikke nødvendig at hente.

Ruunee
14-06-2010, 10:48
I forhold til Ballack, så spiller følelserne mere ind for mig, end det han evt kunne tilføre holdet. Jeg bryder mig virkelig ikke om ham og hans attitude. Jeg opdagede at jeg sad og holdt med Tyskland igår. Det ka jeg ikke huske jeg har prøvet før. Og jeg tror det er fordi Ballack ikke er med (tror også det hjalp på deres spil). Så jeg siger nej tak, hvis man spørger mig (og det gør man jo:) )

NtotheT
14-06-2010, 11:37
@ Dines.

Ikke for noget, men er det ikke dobbeltmoralsk af dig, når du argumenterer med, at du ikke vil have Ballack i truppen, da han afviste os i sin tid, inden han skiftede til Chelsea, men du gerne så Karim Benzema i United, som angiveligt afviste os? :)

IMO vil jeg ikke have noget med Michael Ballack at gøre. Jeg har sjældent set en så usympatisk spiller. Når han flækker en spiller, siger han til dem, at de skal rejse sig op, og når han selv bliver tacklet (Han er jo et stort brød), så ligger han og piver, og han vil endda have dem i retten pga. en skade.

Nej til Ballack. Om han så var den sidste spiller i verden. Det kom endda til udtryk i går, da jeg så Tyskland. De spillede eddermeme flot og direkte fodbold, og IMO kan det skyldes, at Ballack ikke er derinde til at hønse rundt med de andre. Men okay, det var mod Australien, men alligevel.

Kasper United
14-06-2010, 11:47
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11627

OMFG.. Håber virkelig, at her rygte er en and. Jeg vil aldrig nogensinde se Ballack i klubben, efter at han afviste os sidste gang. Aldrig! Jeg ønsker ikke, at vi skal hente spillere, der er afdankede og ikke ønsker at spille for vores klub. Raul er stadig en fin spiller, men stadig er han afdanket, og med i forvejen 7 angribere, er han heller ikke nødvendig at hente.

Nej, jeg mener godt nok heller ikke, vi skal have fat i de spillere. Raul er for gammel og har toppet sin karriere. Og Ballack har jeg aldrig set det store i, og jeg mener også, at hans niveau er faldet meget. IMO så hellere lad være med at købe nogen end at købe de to.

RAppel
14-06-2010, 12:06
Det er en falliterklæring hvis vi henter Ballack/Raul ind i stedet fior nogle reelle forstærkninger. Kan ikke se hvad vi skal bruge dem til.

United DK
14-06-2010, 12:14
Jeg er heller ikke med på Ballack/Raul-tingen. Vi skal have 1-2 nye spillere, men det SKAL være nogen, hvor man føler sig nogenlunde overbevist om, at de er forstærkninger. Både Ballack og Raul er i min verden passé, og de vil bare være mere fyld, i en allerede overfyldt trup.

Pep
14-06-2010, 12:21
@ Dines.

Ikke for noget, men er det ikke dobbeltmoralsk af dig, når du argumenterer med, at du ikke vil have Ballack i truppen, da han afviste os i sin tid, inden han skiftede til Chelsea, men du gerne så Karim Benzema i United, som angiveligt afviste os? :)

IMO vil jeg ikke have noget med Michael Ballack at gøre. Jeg har sjældent set en så usympatisk spiller. Når han flækker en spiller, siger han til dem, at de skal rejse sig op, og når han selv bliver tacklet (Han er jo et stort brød), så ligger han og piver, og han vil endda have dem i retten pga. en skade.

Nej til Ballack. Om han så var den sidste spiller i verden. Det kom endda til udtryk i går, da jeg så Tyskland. De spillede eddermeme flot og direkte fodbold, og IMO kan det skyldes, at Ballack ikke er derinde til at hønse rundt med de andre. Men okay, det var mod Australien, men alligevel.

Ikke helt rigtigt. Tyskland har spillet på denne måde i nogle år efterhånden, selv med Ballack på holdet. Det var ikke Ballacks fravær, der gjorde at de lige pludselig blomstrede op, det er bare deres spilletil, og har været det, først under Klinsmann og defter under Löw.

robinho
14-06-2010, 12:23
Ikke helt rigtigt. Tyskland har spillet på denne måde i nogle år efterhånden, selv med Ballack på holdet. Det var ikke Ballacks fravær, der gjorde at de lige pludselig blomstrede op, det er bare deres spilletil, og har været det, først under Klinsmann og defter under Löw.

Jo men tror nu nok det betød lidt for spillet alligevel, da jeg tror ballacks erstatning i startopstillingen er özil.

Han har et helt andet drive end ballack, hvilket tyskland benyttede sig rigtig meget af igår.

Pep
14-06-2010, 12:28
Jo men tror nu nok det betød lidt for spillet alligevel, da jeg tror ballacks erstatning i startopstillingen er özil.

Han har et helt andet drive end ballack, hvilket tyskland benyttede sig rigtig meget af igår.

Nej, Ballacks erstatning er Khedira. Özil har spillet, også når Ballack har været klar. Det er Khedira der har taget over efter Ballack.

robinho
14-06-2010, 12:33
Nej, Ballacks erstatning er Khedira. Özil har spillet, også når Ballack har været klar. Det er Khedira der har taget over efter Ballack.

Så har ballack godt nok fået en mere defensiv rolle på landsholdet siden jeg så dem sidst :)

Men han begynder jo nok at lide af scholes-syndromet, hvor man ikke kan nå med i feltet ;)

Pep
14-06-2010, 12:38
Så har ballack godt nok fået en mere defensiv rolle på landsholdet siden jeg så dem sidst :)

Men han begynder jo nok at lide af scholes-syndromet, hvor man ikke kan nå med i feltet ;)

He He ja, synes også han er mere en defensiv midtbane type, eller hvis man skal være meget gode ved ham, så er han en boks til boks type, han har aldrig haft god nok teknik til at være den typiske 10'er, som Özil f.eks. er, synes heller ikke han har kreativitet i sit spil. Han er bare en maskine, der maser igennem.

Jeg synes det er dejligt at vi slipper for ham til VM, han er en af de spillere, jeg slet ikke kan klare.

zhagzi
14-06-2010, 12:44
Subotic til United (http://www.caughtoffside.com/2010/06/13/manchester-united-plan-14m-bundesliga-raid-sir-alex-ferguson-lines-up-move-for-serbian-wonderkid-subotic/)

Er der nogen der har set ham spille? Der er rigtig mange storklubber der har været ifølge medierne har været interesseret i ham..

Lyder ihvertfald virkelig som om knægten har det helt store talent. Hvis en klub som Borussia vil kæmpe for ham i den grad, som Daily Mail ctierer, så tror jeg sgu også der er noget om snakken. Kan utrolig godt lide serbere. Jeg føler de har den rette respekt for klubben, og de sløser ikke.

Men i sidste ende, vil det slet ingen mening give. Vi har Rio, Evans, Vidic, Smalling, Brown, O'shea.
Medmindre Vidic ryger, så synes ikke det er passende at gå ud og spenderer på et nyt talent.

Ikke at jeg ikke ønsker et større udvalg af potentiele stjerneforsvarer, men jeg ville nok hellere have pengene blev brugt på noget offensivt.

Dines
14-06-2010, 12:47
@ Dines.

Ja, det er rigtig nok, men det er nok også fordi, at jeg virkelig hader Ballack som person. Han er så gennemført usympatisk og efter hans overfald på Evra i Community Shield sidste sæson, har jeg virkelig intet tilovers foran ham.

Men jeg står ved, at jeg ikke bryder mig om, at vi henter spillere til klubben, der har afvist os før. Mht til Benzema, er det dog et særtilfælde, da jeg virkelig tror på, at han vil kunne fuldende en fantastisk angrebsduo med Rooney.

zhagzi
14-06-2010, 12:59
Ja, det er rigtig nok, men det er nok også fordi, at jeg virkelig hader Ballack som person. Han er så gennemført usympatisk og efter hans overfald på Evra i Community Shield sidste sæson, har jeg virkelig intet tilovers foran ham.

Men jeg står ved, at jeg ikke bryder mig om, at vi henter spillere til klubben, der har afvist os før. Mht til Benzema, er det dog et særtilfælde, da jeg virkelig tror på, at han vil kunne fuldende en fantastisk angrebsduo med Rooney.

Jeg har det PRÆCIS på samme måde. Glemmer aldrig den svinestreg.

shrug
14-06-2010, 13:04
Ballack nej tak. Jeg hader Ballack. Bayern, Chelsea, TYSKLAND. NEJ TAK. Jeg har altid haft et enormt HAD til den mand - en af de mest usympatiske spillere overhovedet.

Og så er han blevet for gammel.

zhagzi
14-06-2010, 13:08
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/suarez-gider-kun-united-eller-barca

OUI MERCI!

Ulrik Vida Vinther
14-06-2010, 13:19
ballack nej tak. Jeg hader ballack. Bayern, chelsea, tyskland. Nej tak. Jeg har altid haft et enormt had til den mand - en af de mest usympatiske spillere overhovedet.

Og så er han blevet for gammel.

hørt!

Kasper United
14-06-2010, 13:22

Spændende. Måske en erstatning for Vidic?

RAppel
14-06-2010, 13:51
Hvis vi ikke henter Van der Vaart bliver jeg sur!

Kasper United
14-06-2010, 14:22
Hvis vi ikke henter Van der Vaart bliver jeg sur!

Det er ikke godt! :)
Har du ikke andre alternativer end ham?