PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Stratego Thomas
25-05-2010, 12:27
har ikke set det store til suarez, men eftersom han er kommet op at vende i forhold til united, har jeg lige tjekket ham ud (som spiller..) på youtube...................... I know, I know....

men ikke destomindre lagde jeg mærke til, at han ved mange af sine mål har to tre berøringer/driblinger før han afslutter, hvilket er flot og tilsyneladende effiktivt, men godt kunne muliggjort af den rigelige plads en angriber får i den hollandske liga.. i england hvor forsvaret lægger et langt større pres på angriberne er pladsen trængere og en spiller som suarez vil måske ikke virke helt så enestående..

spørgsmålet er om han på trods af denne antagelse dog har kvaliteterne til at gøre sig gældende i pl

MC86
25-05-2010, 13:15
Nu lyder til til Chelsea går efter at få Benzema
http://onside.dk/nyheder/premier-league/benzema-skal-vaere-fremtidens-chelsea-angriber

-Og rygterne sender Van der vaart til os. Jeg ville ikke have nået imod at se ham i Man Utd
http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-united-vil-kobe-ind-i-real-madrid

Benzet
25-05-2010, 13:36
Lad endelig Chelsea få Benzema. Jeg synes, han er helt utrolig overvurderet. Det er yderst sjældent, han spiller bare nogenlunde.

Benzet
25-05-2010, 13:39
Hvor meget har du egentlig set til Suarez i den forgangne sæson? Ja, han har præsteret på et Ajax mandskab som har scoret vanvittigt mange mål i denne sæson, men igen, i den Hollandske liga - to cifrede sejre er ikke kun noget der forekommer hvert andet år, og tenniscifre er vist meget normalt. De kampe jeg har set, har han haft utroligt mange chancer og har brændt alt for mange af dem.
Jeg tvivler på om han vil kunne gøre sig i PL. Virkelig.

Edit: Nu kiggede jeg lige kampprogrammet igennem, og to-cifrede sejre var måske at skyde over målet. Men tenniscifre ses næsten hver runde.

Jeg har faktisk set ham nogle gange efterhånden i løbet af foråret. Således har jeg fulgt Ajaxs kampe, da Eriksen brød frem, da jeg synes, det var spændende at følge ham nærmere. I øvrigt bombede RVN også i Holland, før han kom til United, og et eller andet sted skal man jo starte, før man kommer til en stor liga og klub. Jeg tror på, at Suarez efter en indkøringsperiode kunne blive en stor gevinst for os. Men der findes selvfølgelig aldrig nogen garanti.

Jeg har været meget imponeret over alsidigheden i Suarezs mål. Nogle er vanvittige enmandspræstationer, mens han til andre tider har en evne til at stå, hvor bolden dukker op. Han kan afslutte på mange forskellige måder, og er en dygtig kombinationsspiller. Ligeledes spiller han tit medspillere i gode positioner. Han kan næsten det hele, men er måske ikke så fysisk stærk, hvilket han skal arbejde på, hvis han kommer til United.

unitedforreal
25-05-2010, 13:41
Lad endelig Chelsea få Benzema. Jeg synes, han er helt utrolig overvurderet. Det er yderst sjældent, han spiller bare nogenlunde.

Har det på samme måde. Havde det også sådan med Berbartov, de passer ikke i United. Men hvis han kommer så vil jeg byde ham velkommen og held og lykke.

Håber mere på Silva som sagt til mitbanen, også skal vi satse på dem vi har op foran. Medmindre vi finde en rigtig angriber..

MC86
25-05-2010, 13:42

Nu er det heller ikke særlig meget de giver ham chancen i Real. Ville nu gerne se ham. Og Van der Vaart er også velkommen, men silva er stadig min første priotet..

Pils
25-05-2010, 13:55
http://onside.dk/nyheder/premier-league/benzema-skal-vaere-fremtidens-chelsea-angriber

-Og rygterne sender Van der vaart til os. Jeg ville ikke have nået imod at se ham i Man Utd

Rygterne omkring Van der vaart håber jeg er sande. Jeg har altid godt kunne li´den mand siden han brød igennem hos Ajax. Tror han ville passe perfekt ind i vores system.
Med hensyn til Benzema, ville jeg blive rigtig ærgerlig hvis Chelsea får fat i ham. Jeg synes han har alt hvad der skal til for, at begå sig i PL og CL. Ydermere synes jeg også, at han ville være den perfekte makker til Rooney oppe i front. Så er vi ude efter en angriber er jeg helt klart mest på Benzema eller Dzeko.

marc_93
25-05-2010, 14:49
Sjovt som du formår at quote nogen uden at læse hvad vedkommende skriver. Man kommer som oftest ikke på landsholdet hvis ikke man får lov til at spille, så man rent faktisk kan vise sit talent, og selv hvis hans talent ikke er udviklet nok nu, så kan det, som NtotheT skriver, sagtens være at det kommer om en uge eller om nogle år, og at klubben bør være tålmodig i forhold til talenterne så der ikke bliver smidt flere Pique'r og Rossi'r ud til spotpriser.

Såsom Leeds? Det var i FA-cuppen at vi mødte Leeds, hvorimod vi netop vandt CC med talenterne på banen i mange hvis ikke alle kampe.

Eller falder og brækker 4-5 hofter. Come on, Hvis de ikke har det mentale til at spille fodbold i en kamp som ikke er vigtig fordi klubben allerede var videre, så er det på tide at få dem sorteret fra og smidt væk.

Det er jo så spørgsmålet, for det var han nok ikke, da Evans var lejet ud i store dele af de par sæsoner hvor Pique var inde og snuse til førsteholdet. Jeg tror derimod at Pique skiftede fordi han hellere ville spille i Barca.

Fordi du er røvdårlig til fobål :p
Ferguson har flere gange bevist, at han ikke er bange for at give 16-18 årige chancen på førsteholdet, så man må vel mene, at han giver dem chancen hvis han synes de er gode nok, og omvendt.

Hvor Gibson har vist frygtelige mangler har vi jo netop ikke set noget fra Pogba - du aner ikke om han går hen og spiller godt sammen med stjernespillere, eller om noget førsteholdserfaring får ham til at udvikle sig voldsomt, og derfor er der flere herinde, som synes han ihvertfald skal have chancen, f. eks. en kamp eller to, på samme måde som Gibson har fået det.

Ja, han er et lysende talent, men spørgsmålet er stadig om han går fra at være talent til at være verdensklasse, eller om han altid vil være et talent. En spillere behøver ikke være et kæmpe lysende talent hvis de til gengæld udvikler sig og bliver klassespillere - her er Fletcher vel et godt eksempel.
jeg er udemærket klar over jeg ikke er god nok, men det mener jeg heller ikke Pogba er endnu har ikke sagt han aldrig skal spille, da jeg så u17 frankrig-spanien var han stort set usynlig, og derfor mener jeg ikke han har niveauet endnu

zhagzi
25-05-2010, 15:07

- Eeeeej, come on. Det tror jeg altså ikke på. Vil meget hellere have Silva så.

Men måske et præg om at Ferguson vil have en 4-4-2 opstilling..

Vi burde stille med en 5-5-5 opstilling med alle de angribere! :) :lolol:

(Er på arbejde, og havde først pause nu, men jeg så ARTIKLEN først! :))

Acsadac
25-05-2010, 15:08

Ville meget gerne have have begge to... Men...

Van der Vaart passer perfekt ind i en 4-3-3. Benzema passer kun til 4-4-2..

Og da jeg håber vi går mod 4-3-3 er jeg tilhænger af Van der Vaart..

Acsadac
25-05-2010, 15:09
Ireland vil på salgslisten (http://onside.dk/nyheder/premier-league/city-profil-vil-pa-transferlisten)

Hvis ikke vi kan få Van der Vaart vil Ireland også være et super signing..

anderson888
25-05-2010, 15:50
Ireland vil på salgslisten (http://onside.dk/nyheder/premier-league/city-profil-vil-pa-transferlisten)

Ja, vil meget gerne se ham hos os, dog tror jeg ikke, han vil til os.

http://onside.dk/nyheder/ireland-godt-united-vragede-mig

United DK
25-05-2010, 16:06
Jeg vidste sgu ikke, at vi har haft Ireland i vores ungdomsrækker. At han aldrig har fået chancen hos os, kan man så ærge sig over, men vi har jo før vendt det blinde øje til spillere som Peter Beardsley og David Platt, som heller ikke var gode nok til os.

Kasper United
25-05-2010, 16:10

Jep, det er gode muligheder.

snegl
25-05-2010, 16:19
Jeg har kun set et par compilations med Van Der Vaarts mål og assists så jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om ham. Youtube videoer viser som regel kun spilleres topniveau, og jeg må sige det ser fornuftigt ud med hans mål og tricks. Omvendt har jeg ikke lagt så meget mærke til Van Der Vaart de gange jeg har set Real Madrid (5-7 gange)..

Nogen der har fulgt Real Madrid og kan komme med en lidt dybere analyse af hvad manden kan, og om han er United værdig?

henning_b_j
25-05-2010, 17:16
Rafael van der vaart. Hva' plads spiller han i Real. Er det ikke mest på kante han spiller.? Så at sige han skal erstatte Scholes lyder lidt skørt for mig.!? Men det jeg har set på youtube ser da okay ud. Han kunne vel også fåes til okay penge.

mufufu
25-05-2010, 17:22
Jeg har kun set et par compilations med Van Der Vaarts mål og assists så jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om ham. Youtube videoer viser som regel kun spilleres topniveau, og jeg må sige det ser fornuftigt ud med hans mål og tricks. Omvendt har jeg ikke lagt så meget mærke til Van Der Vaart de gange jeg har set Real Madrid (5-7 gange)..

Nogen der har fulgt Real Madrid og kan komme med en lidt dybere analyse af hvad manden kan, og om han er United værdig?

Jeg har set en del. Det er så begrænset hvor meget han har været med, det har hjulpet på det i sidste halvdel af sæsonen. Jeg synes han har gjort det flot, har god dynamik i sit angrebsspil og kan ligge nogle gode afleveringer, og også vist han kan lave mål, endda på nogle vigtige tidspunkter. Men jeg tror bare det er endnu et åndsvagt rygte uden så meget hold i.

mufufu
25-05-2010, 17:24
Rafael van der vaart. Hva' plads spiller han i Real. Er det ikke mest på kante han spiller.? Så at sige han skal erstatte Scholes lyder lidt skørt for mig.!? Men det jeg har set på youtube ser da okay ud. Han kunne vel også fåes til okay penge.

Han er også tit blevet brugt som central offensiv midtbane. Marcelo og Ronaldo plejer at være kant.

henning_b_j
25-05-2010, 17:32
Han er også tit blevet brugt som central offensiv midtbane. Marcelo og Ronaldo plejer at være kant.

Ja okay. ved heller ikke så meget om ham. men ja kan han spille i midden og lægge de gode sukker-baller som Scholes er han meget velkommen til at tage over.

United DK
25-05-2010, 17:46
Nu er jeg foretaler for 4-3-3, og mig bekendt er Van der Vaart omrindeligt 10'eren i den hollandske model af systemet, som også er den vi mere eller mindre praktisere, når vi spiller systemet. Så derfor vil han passe fint ind.

VDS
Neville - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Scholes (Anderson, Carrick eller hvem man nu lyster)
Van der Vaart
Valencia - Rooney - Nani

Lossen
25-05-2010, 18:27

Og alligevel giver det rigtig god mening. Vi mangler en kreativ midtbanespiller + vi er nogle nærige bæster = hollænder der ikke kan spille sig på hold i galehus.

Acsadac
25-05-2010, 18:42
Nu er jeg foretaler for 4-3-3, og mig bekendt er Van der Vaart omrindeligt 10'eren i den hollandske model af systemet, som også er den vi mere eller mindre praktisere, når vi spiller systemet. Så derfor vil han passe fint ind.

VDS
Neville - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Scholes (Anderson, Carrick eller hvem man nu lyster)
Van der Vaart
Valencia - Rooney - Nani

Agree agree... Det kunne være en super opstilling.

Og Van der Vaart kunne være en god mand til 10'er pladsen..

Kasper United
25-05-2010, 18:47
Er der nogen, der har en realistisk pris på Van Der Vaart?

Acsadac
25-05-2010, 18:52
Er der nogen, der har en realistisk pris på Van Der Vaart?

Jeg vil skyde på 150 mio danske.. Har læst priser på ham mellem 65 og 200 mio..

United DK
25-05-2010, 18:56
Kliché-agtigt vil jeg nævne, at prisen altid hæves når det er os, men lad os bare antage, at Real Madrid vil gøre os en tjeneste, nu hvor vi konsekvent sælger alle vores profiler til dem, og går med til et bud på 200 mio. Det ville i mine øjne være en ganske udemærket pris.

Jeg har egentlig aldrig været den store fan af Van der Vaart, som jeg altid har opfattet som lidt af en primadonna, men hans indstilling i den forgangene sæson kan jeg kun tage hatten af for. Intet brok, han har bare kæmpet, og blev i sidste ende belønnet.

henning_b_j
25-05-2010, 19:18
Van der Vaart har spillet i alt 277 kampe og scoret 98 kasser. det er rigtig godt af en på midtbanemand. men som nogen siger hvis han kommer bliver det 4-3-3 vi kommer til at spille med ham på banen.

Kasper United
25-05-2010, 19:27
Jeg vil skyde på 150 mio danske.. Har læst priser på ham mellem 65 og 200 mio..

Det jeg har set til ham, så synes jeg ikke, han er 200 mio. værd. Jeg håber, Real vil holde en ekstra tilbudspris på omkring de 120 mio. Vi må heller ikke glemme, han er 27 år..

Junker
25-05-2010, 19:46
Personligt har jeg altid været stor fan af Van der Vaart. Jeg håber rigtig meget rygterne er sande.. jeg syntes han passer rigtig godt ind i Uniteds spillestil, han tilfører også en del kreativitet + han er målfarlig, som efter min mening vi mangler inde på midten.

NtotheT
25-05-2010, 19:50
Hvis vi skal punge 175 til 200 mio. kr. ud på Van der Vaart, så synes jeg, at vi skal droppe det og investere i en, der er lidt yngre og har flere udviklingsmuligheder. Spillere som Hamsik, Gourcuff, Silva, Ireland, Moutinho har den rette alder (De er enten 23-24 år), hvilket gør, at de har den fornødne erfaring plus de har den perfekte alder til at forstærke holdet direkte på. Van der Vaart er en god spiller, men hvis det er hans prisklasse, synes jeg, at pengene skal bruges bedre. Især når man tænker på, at vi åbenbart ikke har så mange penge. Så ville det IMO være bedre at benytte dem på den nævnte bande, så har vi ham dem i en del år!

Zubbi
25-05-2010, 19:53
Rafael van der Vaart er en klassespiller, og han villle pynte meget på vores hold. Han løftede HSVs ufattelig højt, og de faldt og stod med ham, da han spillede der i sin tid.

Han har også været god for Real, men ja, han kan ikke gøre for at han spiller for Cirkus Madrid.

Han er super kreativ, har et godt spark(også frispark osv.) og så er han dynamisk. Han ville være en klar forstærkning, og jeg ville være den første til at købe en trøje med ham, hvis handler bliver en realitet!

Ready123
25-05-2010, 19:54
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/sneijder-maske-retur-til-real
Kunne det da ikke lige være vi skulle ninjae ham fra dem :) eller ivertfald forsøge:)

Dahlmann
25-05-2010, 19:54
Van Der Vaarts pris skal da overhoved ikke være noget i nærheden af 200 mio kr.. Hvad købte Real ham for? ca. 150 mio og der havde han præsteret gang på gang for HSV og var 25 år, nu er der så gået 2 år hvor han skiftevis har været i startopstillingen og siddet på bænken... VDV burde ikke koste mere end 100 mio nu..

Stratego Thomas
25-05-2010, 19:59
Van der Vaart har spillet i alt 277 kampe og scoret 98 kasser. det er rigtig godt af en på midtbanemand. men som nogen siger hvis han kommer bliver det 4-3-3 vi kommer til at spille med ham på banen.

han spillede tit som angriber i hsv

henning_b_j
25-05-2010, 20:12
han spillede tit som angriber i hsv

Nå okay det vist jeg ikke. Ja det endre jo lidt på det. men stadig okay snit.

Ulrik Vida Vinther
25-05-2010, 20:33
Kigger man på van der Vaart vs. Ireland, ser jeg aller helst, at vi henter Ireland, hvis muligt.
Han viste i 08/09-sæsonen, at han kunne gøre en forskel i Premier League, og han kan både fungere i 4-4-2 og 4-3-3, hvis ikke jeg tager meget fejl. Desuden er han ung, med masser af udviklingspotentiale.

Herudover må det formodes at han kan hente forholdsvist billigt, eftersom ham har siddet på bænken hele sæsonen. VdV lader derimod til at koste en hel del mere, end han burde - i mine øjne.

MC86
25-05-2010, 20:56
Jeg kunne sagtens se Van der vaart spille for Man utd. Kunne sagtens forestille mig han overraskede ligesom snejder gjorde da han kom til Inter. Han viste jo også hvilken klasse spiller han var da han fik chancen inter. Hvis van der vaart for chancen tror jeg han ville gøre det fremragende, og han kan bidrage med en nogle af de ting vi mangler. (Kreativitet,skud fra distancen og dødbolde). Plus han nok ikke er vanvittig dyr. Også kan han både bruges på kanten, og centralt og i angrebet. han var angriber i HSV, og der gjorde han det rigtig godt.

Kasper United
25-05-2010, 20:56
Kigger man på van der Vaart vs. Ireland, ser jeg aller helst, at vi henter Ireland, hvis muligt.
Han viste i 08/09-sæsonen, at han kunne gøre en forskel i Premier League, og han kan både fungere i 4-4-2 og 4-3-3, hvis ikke jeg tager meget fejl. Desuden er han ung, med masser af udviklingspotentiale.

Herudover må det formodes at han kan hente forholdsvist billigt, eftersom ham har siddet på bænken hele sæsonen. VdV lader derimod til at koste en hel del mere, end han burde - i mine øjne.

Ja, enig. Især både økonomisk og til fremtiden vil Ireland kan bruges bedre, end Van Der Vaart kan.

United DK
25-05-2010, 21:06
Det er sjovt som folk kun vil have erfarene spillere, der er i alderen 21-24. Folk tror åbenbart, at de spillere bliver hængende i 10-15 år, selvom man efterhånden kender proceduren med, at de på et eller andet tidspunkt synes et skifte til Spanien kunne være rart. Van der Vaart har trods alt været forbi Real Madrid.

NtotheT
25-05-2010, 21:45
Det er sjovt som folk kun vil have erfarene spillere, der er i alderen 21-24. Folk tror åbenbart, at de spillere bliver hængende i 10-15 år, selvom man efterhånden kender proceduren med, at de på et eller andet tidspunkt synes et skifte til Spanien kunne være rart. Van der Vaart har trods alt været forbi Real Madrid.

Tja, det handler mere om, hvad du får for pengene. Hvis valget står mellem Van der Vaart og eksempelvis Ireland, så håber jeg da, at Ireland bliver købt, idet han har mere udviklingspotentiale, og har flere år til at være på toppen på. Van der Vaart er virkelig en klassespiller, men for mig handler det mere om, hvad jeg kan få for pengene.

Vi er jo ikke ligefrem en klub, der har massevis af penge, og derfor mener jeg, at vores handlinger skal være gennemtænkt og ikke kortsigtede handlinger.

Men igen, Van der Vaart, Gourcuff, Hamsik, Silva og Ireland er alle spillere, der kan forstærke vores hold. Men jeg vil helst foretrække, at de har en god alder med sig, når de ankommer.

Don Kafai
25-05-2010, 22:07
Folk tror åbenbart, at de spillere bliver hængende i 10-15 år, selvom man efterhånden kender proceduren med, at de på et eller andet tidspunkt synes et skifte til Spanien kunne være rart.

Jo, men af den grund bør vi vel ikke lade være med at købe forstærkninger. At de en dag vil til Real Madrid eller Barcelona er bare en risiko vi må tage, og man kan vende dem om og sige, at kan vi få 80 mio for dem hver gang, så er det et okay plaster på såret.

Kasper United
25-05-2010, 22:14
Tja, det handler mere om, hvad du får for pengene. Hvis valget står mellem Van der Vaart og eksempelvis Ireland, så håber jeg da, at Ireland bliver købt, idet han har mere udviklingspotentiale, og har flere år til at være på toppen på. Van der Vaart er virkelig en klassespiller, men for mig handler det mere om, hvad jeg kan få for pengene.

Vi er jo ikke ligefrem en klub, der har massevis af penge, og derfor mener jeg, at vores handlinger skal være gennemtænkt og ikke kortsigtede handlinger.

Men igen, Van der Vaart, Gourcuff, Hamsik, Silva og Ireland er alle spillere, der kan forstærke vores hold. Men jeg vil helst foretrække, at de har en god alder med sig, når de ankommer.

Præcis..

United DK
25-05-2010, 22:14
Jo, men af den grund bør vi vel ikke lade være med at købe forstærkninger. At de en dag vil til Real Madrid eller Barcelona er bare en risiko vi må tage, og man kan vende dem om og sige, at kan vi få 80 mio for dem hver gang, så er det et okay plaster på såret.

Økonomisk er det helt sikkert en god forretning at være farmerklub for Real Madrid, omvendt er det vel kun Ronaldo vi har fået rigeligt med penge for ift. kvaliteten. Både Beckham og Ruud røg for billigt, specielt Beckham som er en formue værd udenfor banen.

Spørgsmålet er bare om folk vil være med til det i længden? Personligt finder jeg det da lidt frusterende, at alle skal til Spanien på et eller andet tidspunkt. Der er lidt lejesvend over det hele.

United DK
25-05-2010, 22:17

Forskellen på Van der Vaart og de andre (måske ikke Silva) er, at han har vist klassen på allerhøjeste niveau. De andre ved man ikke rigtig med. Specielt Gourcuff og Hamsik kan jeg have min tvivl om, men det skyldes nok mere det, at jeg ikke har set mere end et par kampe med dem.

zhagzi
25-05-2010, 22:26
*slettet*

ChristianL
25-05-2010, 22:29
Faktum er, at hvis vi skulle have hentet Van der Vaart skulle vi have gjort det da han skiftede fra Ajax.. Han skulle have røget til en storklub allerede der..

Dog vil jeg sige at han helt klart er en klassespiller, og kunne tilføje vildt meget til vores hold.. Har fulgt ham meget og har altid været facineret af ham, og mellem ham, Silva og Gourcouff ser jeg helt klart at Van der Vaart vil have nemmest ved at tilvende sig Premier League..

Han er en mand med idéer og erfaring, både som nøglespiller i Ajax og HSV, en hel del landsholdserfaring og så en tid i Franco Madrid, hvor han, trods alt, har lært at kæmpe for sin plads..

Min vurdering: KØB; KØB KØB!! :):):)

zhagzi
25-05-2010, 22:29

Troede altså du var en af dem som ikke ville have de 'gode om 2-3 års talenter' .. Kan da så ikke se pointet i denne udmelding. :titte:

Don Kafai
25-05-2010, 22:30
Økonomisk er det helt sikkert en god forretning at være farmerklub for Real Madrid, omvendt er det vel kun Ronaldo vi har fået rigeligt med penge for ift. kvaliteten. Både Beckham og Ruud røg for billigt, specielt Beckham som er en formue værd udenfor banen.

Spørgsmålet er bare om folk vil være med til det i længden? Personligt finder jeg det da lidt frusterende, at alle skal til Spanien på et eller andet tidspunkt. Der er lidt lejesvend over det hele.

Det er da uden tvivl frustrerende, men jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skulle være et kriterie når man handler spillere. Der er jo, trods alt, også eksempler på spillere som ikke har taget til Spanien, og husk også på, at Heinze, Beckham og RvN-handlerne vel ikke udelukkende handlede om, at de gerne ville til Madrid. Uden at have de rigtige informationer, så vil jeg da formode at de mere bare ville væk fra United pga splid med Ferguson.
Så i princippet er det kun Ronaldo der vil derned, selvom vi i den grad har haft mange der har spøgt i kulissen (Evra, Vidic, Rooney osv). Det sidste tror jeg mere hænger sammen med den spanske rygtemølle.

marc_93
25-05-2010, 23:37
Nå okay det vist jeg ikke. Ja det endre jo lidt på det. men stadig okay snit.
på papiret men det gør gourcuff også nogle gange i Bordeaux, han lå altid bag forreste mand

Pils
26-05-2010, 00:21
Faktum er, at hvis vi skulle have hentet Van der Vaart skulle vi have gjort det da han skiftede fra Ajax.. Han skulle have røget til en storklub allerede der..
Dog vil jeg sige at han helt klart er en klassespiller, og kunne tilføje vildt meget til vores hold.. Har fulgt ham meget og har altid været facineret af ham, og mellem ham, Silva og Gourcouff ser jeg helt klart at Van der Vaart vil have nemmest ved at tilvende sig Premier League..

Han er en mand med idéer og erfaring, både som nøglespiller i Ajax og HSV, en hel del landsholdserfaring og så en tid i Franco Madrid, hvor han, trods alt, har lært at kæmpe for sin plads..

Min vurdering: KØB; KØB KØB!! :):):)

Hmm hvad mener du egentlig. Du starter med at skrive at HVIS vi skulle have hentet VDV så skulle det have været da han skiftede fra Ajax. Og så slutter du af med at skrive at vi skal købe ham...

Dines
26-05-2010, 00:23
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/sneijder-maske-retur-til-real
Kunne det da ikke lige være vi skulle ninjae ham fra dem :) eller ivertfald forsøge:)

Komisk hvis Sneijder tager tilbage til Real Madrid, da han ikke virkede særlig begejstret for klubben, da han var det sidst. Det var ihvertfald ikke mange roser den fik et interview jeg læste for et par dage siden. Se hvor meget en manager betyder i moderne fodbold.

Stratego Thomas
26-05-2010, 06:45

ideen er jo netop, at united skal spare penge og spille sikkert spil ved at købe en spiller, der er lidt ældre og har vist at han kan aklimatisere sig efter et klubskifte. modargumentet, som du osse kommer med, er at spillere i starten af tyverne har større udviklingspotentiale - og måske osse gensalgsværdi - hvorfor de er en bedre investering.. hertil vil jeg bare sige, at det, at en spiller kun er 24 (som ex silva) er ikke en garanti for udvikling, mens en 28-30-årigs fodboldkvaliteter omvendt ikke bøhøver at være stagneret.
to eksempler: milito i inter er et glimrende eksempel på dette. aguero er ung og meget dygtig, men har ikke udviklet sig synderligt det sidste år, hvilket måske kunne tyde på, at han bare i en tidlig alder har fundet sit leje..

derudover mener jeg, at der en stor gevindst ved at have spillere, der spiller i klubben til de stopper (hvilket er mere sandsyneligt hvis spillerne er lidt ældre), da dette signalerer loyalitet og giver en ro truppen.

robinho
26-05-2010, 06:53
Jeg kan ikke helt forstå den der heller med at de skal have en bestemt alder.

Jo altså jeg vil nok ikke betale 300 mio kr for en på 32 år.

Men altså en spiller på 27-28 år har da stadig en del år tilbage på toppen. Specielt hvis de er gjort af samme stof som scholes eller giggs.

En spiller må da gerne købes ind med henblik på at han skal ende sin karriere her.

Jeg synes det er lidt trist hvis samtlige indkøb er af typen hvor man skal sidde og vente på dem i 2 år, før man får set noget til dem sådan rigtigt.

Man må også gerne købe for at forstærke sig her og nu.
For lige at vende snakken om ireland kontra van der vaart, så tror i vel ikke at city vil sælge ireland til os billigt?

Desuden er van der vaart bedre end ireland efter min mening, selvom han så er et par år ældre.

MC86
26-05-2010, 07:52
Jeg vil også mene at man tit er nødt til at forstærke sig her og nu. Man kan sagtens købe unge talentfulde spillere, men man skal også krydre det med noget erfaring.

Jeg nægter også at tro City vil sælge Ireland billig til os, og desuden giver jeg ROBINHO ret i at Van der Vaart er bedre.

Men bliver spændende at se hvem der kommer her i sommer. Jeg forventer at vi ser mindst 1 køb som kan forstærke start 11'eren, hvilket jeg også mener er nødvendigt.

ChristianR
26-05-2010, 08:32
Jeg hælder til et køb af Vand der Vart, som i den grad har vist sit værd på absolut højeste plan. Han er den offensive midtbanespiller, vi mangler, der kan støde med frem og score mål samtidig med, at han er en fremragende pasningsspiler - En rigtig fornuftig erstatning for en aldrende Scholes.

Lad nu være med at få det til at lyde som om, han er pensionsmoden. Hvis han udfylder en eventuel kontrakt med os, så har han stadig flere gode år tilbage. Det vil IMO være en bedre løsning, end at satse på, at spillere som Hamsik, Gourcuff eller Ireland skal oppe deres niveau.

MC86
26-05-2010, 08:45
Jeg hælder til et køb af Vand der Vart, som i den grad har vist sit værd på absolut højeste plan. Han er den offensive midtbanespiller, vi mangler, der kan støde med frem og score mål samtidig med, at han er en fremragende pasningsspiler - En rigtig fornuftig erstatning for en aldrende Scholes.

Lad nu være med at få det til at lyde som om, han er pensionsmoden. Hvis han udfylder en eventuel kontrakt med os, så har han stadig flere gode år tilbage. Det vil IMO være en bedre løsning, end at satse på, at spillere som Hamsik, Gourcuff eller Ireland skal oppe deres niveau.

Plus han kan spille mange pladser, også er han stærk på dødbolde, hvilket er noget jeg mener vi også mangler en der er. Ved godt hargreaves også kan når han kommer tilbage.

Krede
26-05-2010, 08:55
Det positive ved Van der Vaart er, at hans alder er perfekt. Han er modnet som spiller og person. Eksempelvis har tidligere haft lidt primadonnaer nykker, men han har de senere år udvist langt større vilje til at arbejde defensivt. Langt mere end eks. Sneijder. Det er en positiv kvalitet. Derudover har han ikke brokket sig over at være bænket i Real. Den sidste positive ting jeg vil bemærke er VdV egenskaber på venstrekanten. Jeg har set et par kampe med Real, hvor han har gjort det fremragende. Dette er et kæmpe plus. Hvis eks. Valencia er ude, så kan Nani spille højre og VdV venstre. Det giver ihvertfald flere taktiske muligheder. Hvis vi kan få VdV til en fornuftig pris, så tror jeg det vil være et rigtig godt køb. Kan Anderson ramme formen, så vil en trio af VdV, Anderson og Fletcher være virkelig godt. Fysisk, kreativitet, løbevillighed og målfarlighed.

Glory Man United
26-05-2010, 10:40
De seneste rygter samlet på den officielle hjemmeside:

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6649017&page=1

MOHoegsted
26-05-2010, 11:46
Det er svært og sige hvad der sker i sommerens transfervindue, for mange klubber ved at de kan få mere få en spiller hvis de sælger dem til City eller Madrid. Der er nok også derfor vi på det seneste har købt en del talenter, som Smalling, Diouf, Tosic og Hernandez.

Der er blevet sagt at united nok henter en spiller mere i sommmerens transfervindue.

Angreb: Kunne godt tænke mig at vi købte Aguero eller Benzema, men det virker meget usansynligt, da vi har Rooney, som mange gange spiller alene på toppen. Berba og Owen, som ligger efter Rooney. Hernandez som kunne blive Rooney kommende makker i angrebet og så har vi Welbeck, Diouf, Macheda. Det er enormt mange og det skader for vores talenters udvikling at vi ikke bruger dem mere.

Forsvar: Her virker det stabilt også med indkøbet af Smalling (ik den store fan af ham), men her bliver der nok ikke investeret mere.

Målmand: VDS tager et år mere, så vi kunne evt købe akinfeev eller lloris og leje en af dem ud til hendholdvis CSKA og Lyon i et år, hvor vi så får en af dem.

Midtbane: synes vi er godt besat, men det kunne godt være her vi forstærker os. håber vi satser mere på Anderson, men kunne godt tænke mig Gourcuff eller Hamsik. Gourcuff forsætter nok ikke da han ikke skal europæisk næste år. Hamsik virker sindsygt lovende.

En ond midtbane: Hamsik - Fletcher - Anderson.

http://www.youtube.com/watch?v=fWPncEFb5tI. tjek denne video ud.

Salg:

Synes godt vi kunne trimme lidt ud i truppen: evt, Tosic, Gibson, Diouf, Cleverly.

Gibson? Han har vist utrolig lovende takter i denne sæson, han har spillet langt over Carrick's niveau f.eks. han er kun 21 eller 22 år? Han har bevist at han godt kan spille med på dette niveau, for ikke at snakke om hans utrolige skud.

Diouf? Har spillet utroligt godt på reserveholdet, hvor han har scoret hattrick og er reserve holdets topscore, på bare en halv sæson. Han har også fået scoret 1 mål på førsteholdet, og har ikke haft meget spilletid. Han skal sgu da ikke sælges, kun 1 halvt år efter?

Cleverly har vi ikke engang set i førsteholdstrøjen endnu, og bare fordi han ikke har fm stats på 10 eller hvad i siger, det betyder ikke han er talentfuld, fordi fm har nemlig altid ret? Det har de nemlig ikke. Det kun trænerstaben i United der må vide hvor talentfuld han er, så giv ham en chance.

Tosic må gerne sælges ja.

Og en der satte spørgsmålstegn på Giggs, og Scholes præstationer i næste sæson, hvad med Neville? Giggs har været rigtig vigtig i den her sæson, og spiller som en på 26, hvilket man os mener hos United. Scholes har også været vigtig, med afgørende mål. De kommer begge to til at holde i år, men de kan ikke vare ved. Nu har de 1 år tilbage, og tror ikke de bliver forlænget igen, men kan sagtens lade sig gøre. (Kommer an på præstationerne) Neville, syntes han har været utrolig dårlig, og det efter hans skade i 2007, tror jeg nok, der har Rafael gjort det meget bedre. Rafael har vist sit talent i denne sæson, og gjort det bedre end Neville. Men Neville er bare et utroligt godt forbillede for andre unge spillere, han er værd at se op til. 1 af grundene til Ferguson forlænger med Neville, og hvorfor han er anfører, og skal ses op til er, at han altid bliver ved med at kæmpe. Skaden i 2007 kunne let være punktet hvor hans karriere var slut, i sær pga. hans høje alder, men han blev ved med at kæmpe sig fra sin skade.

Mine forhåbninger til hvad vi køber i år er:
David Silva, skal bruges som midtbane, ikke på kanten, en plads han har haft i Valencia i denne sæson, mens Mata var på venstre kant, Nani har nemlig været vigtig i år.
Hugo Lloris/Igor Akinfeev, ser dog helst Hugo Lloris i klubben, syntes han laver nogle vanvittige redninger, mens Akinfeev egentlig bare altid står der rigtige sted.
Benzema/Higuain/Suarez, de 2 sidstnævnte ser jeg helst i klubben, Higuain virker bare meget usandsynlig, men det har været på tale, pga. Ronaldo og hans forhold til hinanden ikke rigtig fungerer. Suarez har scoret utroligt mange mål i ligaen tæller det på: 33 mål på 31 kampe mener jeg, mens han har scoret i alt: 41 mål på 43 kampe. Men spørgsmålet er om han kan præstere på et helt andet niveau.
Benzema ´håber jeg dog stadig på, da når han har tilpasset sig, tror jeg han vil blive en af de bedste angriber i verdenen, han er en meget genert person. Men han er en spiller der kræver tid, tror jeg, men han skal også bruges ordenligt.

Jeg mener ikke vi har vanvittig meget brug for en angriber, da vi lige har købt Javier, og vi har Macheda og Welbeck, de alle ser meget lovende ud.

MC86
26-05-2010, 11:52
Lyder til muligheden for at få David Silva ikke er helt nem desværre.

http://www.bold.dk/nyt/Valencia-Silva-er-ikke-til-salg (Det er vist gået lidt for stærkt for den der har skrevet denne artikel, eller også har han røget for meget bønne.

MC86
26-05-2010, 11:55
Gibson? Han har vist utrolig lovende takter i denne sæson, han har spillet langt over Carrick's niveau f.eks. han er kun 21 eller 22 år? Han har bevist at han godt kan spille med på dette niveau, for ikke at snakke om hans utrolige skud.

Diouf? Har spillet utroligt godt på reserveholdet, hvor han har scoret hattrick og er reserve holdets topscore, på bare en halv sæson. Han har også fået scoret 1 mål på førsteholdet, og har ikke haft meget spilletid. Han skal sgu da ikke sælges, kun 1 halvt år efter?

Cleverly har vi ikke engang set i førsteholdstrøjen endnu, og bare fordi han ikke har fm stats på 10 eller hvad i siger, det betyder ikke han er talentfuld, fordi fm har nemlig altid ret? Det har de nemlig ikke. Det kun trænerstaben i United der må vide hvor talentfuld han er, så giv ham en chance.

Tosic må gerne sælges ja.

Og en der satte spørgsmålstegn på Giggs, og Scholes præstationer i næste sæson, hvad med Neville? Giggs har været rigtig vigtig i den her sæson, og spiller som en på 26, hvilket man os mener hos United. Scholes har også været vigtig, med afgørende mål. De kommer begge to til at holde i år, men de kan ikke vare ved. Nu har de 1 år tilbage, og tror ikke de bliver forlænget igen, men kan sagtens lade sig gøre. (Kommer an på præstationerne) Neville, syntes han har været utrolig dårlig, og det efter hans skade i 2007, tror jeg nok, der har Rafael gjort det meget bedre. Rafael har vist sit talent i denne sæson, og gjort det bedre end Neville. Men Neville er bare et utroligt godt forbillede for andre unge spillere, han er værd at se op til. 1 af grundene til Ferguson forlænger med Neville, og hvorfor han er anfører, og skal ses op til er, at han altid bliver ved med at kæmpe. Skaden i 2007 kunne let være punktet hvor hans karriere var slut, i sær pga. hans høje alder, men han blev ved med at kæmpe sig fra sin skade.

Mine forhåbninger til hvad vi køber i år er:
David Silva, skal bruges som midtbane, ikke på kanten, en plads han har haft i Valencia i denne sæson, mens Mata var på venstre kant, Nani har nemlig været vigtig i år.
Hugo Lloris/Igor Akinfeev, ser dog helst Hugo Lloris i klubben, syntes han laver nogle vanvittige redninger, mens Akinfeev egentlig bare altid står der rigtige sted.
Benzema/Higuain/Suarez, de 2 sidstnævnte ser jeg helst i klubben, Higuain virker bare meget usandsynlig, men det har været på tale, pga. Ronaldo og hans forhold til hinanden ikke rigtig fungerer. Suarez har scoret utroligt mange mål i ligaen tæller det på: 33 mål på 31 kampe mener jeg, mens han har scoret i alt: 41 mål på 43 kampe. Men spørgsmålet er om han kan præstere på et helt andet niveau.
Benzema ´håber jeg dog stadig på, da når han har tilpasset sig, tror jeg han vil blive en af de bedste angriber i verdenen, han er en meget genert person. Men han er en spiller der kræver tid, tror jeg, men han skal også bruges ordenligt.

Jeg mener ikke vi har vanvittig meget brug for en angriber, da vi lige har købt Javier, og vi har Macheda og Welbeck, de alle ser meget lovende ud.

Hold nu op med alt det FM snak. Den er alt for brugt herinde. Man kan godt have anderledes holdninger en andre, uden det har nået med FM og gøre. Jeg har også før hørt den med FM til noget jeg har skrevet. Det sjove af det hele er bare at jeg ikke spiller FM:)

Acsadac
26-05-2010, 11:57
Hvis jeg måtte vælge fra alle hylder ville jeg erstatte Berbatov med Van der Vaart eller Ireland..

Og så lade resten være som det er..

nielzon21
26-05-2010, 12:03
Hvis jeg måtte vælge fra alle hylder ville jeg erstatte Berbatov med Van der Vaart eller Ireland..

Og så lade resten være som det er..

HØRT!!! :trophy:

chrisserUnited
26-05-2010, 12:10
Og hvad så når Rooney er skadet? Mener at hve hørt vi ikke har arbejdstilladelse på Javier Hernandez, så er der Owen, som jeg ikke mener har skarpheden mere... Diouf, Welbeck og Macheda, alle 3 spillere som nok godt kan score mål, men ikke afgøre det som Rooney... De 3 andre mener jeg ikke kan spille alene i en 4-3-3..

Acsadac
26-05-2010, 12:16
Og hvad så når Rooney er skadet? Mener at hve hørt vi ikke har arbejdstilladelse på Javier Hernandez, så er der Owen, som jeg ikke mener har skarpheden mere... Diouf, Welbeck og Macheda, alle 3 spillere som nok godt kan score mål, men ikke afgøre det som Rooney... De 3 andre mener jeg ikke kan spille alene i en 4-3-3..

Den ene kamp jeg har set med Hernandez (Ikke landskampen) spillede han rigtig godt som ene angriber. Derudover har vi Kiko og Diouf..

På et eller andet tidspunkt skal de have tillid, og jeg tror de kan udrette gode ting hvis de får tilliden.

Har ikke hørt Hernandez ikke har arbejdstilladelse, så det kan jeg ikke udtale mig om..

chrisserUnited
26-05-2010, 13:17
Synes at Kiko virker meget lad... Tror ikke på han slår igennem, desværre... Var meget sikker på han skulle blve stor forrige sæson hvor han reddede nogle gode point til os, men siden har han ikke vist noget som helst.. og han har haft chancen, han greb den ikke... Diouf derimod vil jeg sige han ikke har fået chancen, og han skal selvfølgelig have den... Welbeck er en af de største angrebs talenter i England, pt tror jeg ikke han har niveauet, men tæt på, jeg ser ham dog stadig som større spiller end Macheda...

Derfor tror jeg at hvis vi sælger Berba (som jeg dog ikke tror vi gør) Så skal vi hente en vi ved kan score, det skal ikke være en dyr klasse angriber, gerne godt oppe i årene, så han ikke bremser vores talenters chance for at slå igennem. Men Rooney og så de 4 andre (Owen, Diouf, Welbeck og Macheda), synes jeg ikke lyder skræmmende overhovedet.

ChristianL
26-05-2010, 13:18
Hmm hvad mener du egentlig. Du starter med at skrive at HVIS vi skulle have hentet VDV så skulle det have været da han skiftede fra Ajax. Og så slutter du af med at skrive at vi skal købe ham...

Det var vist en tænketorsk.. Ville bare have slået fast at han burde have været i en storklub meget tidligere end hvad det endte med.. Synes vi skal hente ham, som vi også burde have gjort tidligere..

Thepostman
26-05-2010, 13:29
Synes at Kiko virker meget lad... Tror ikke på han slår igennem, desværre... Var meget sikker på han skulle blve stor forrige sæson hvor han reddede nogle gode point til os, men siden har han ikke vist noget som helst.. og han har haft chancen, han greb den ikke... Diouf derimod vil jeg sige han ikke har fået chancen, og han skal selvfølgelig have den... Welbeck er en af de største angrebs talenter i England, pt tror jeg ikke han har niveauet, men tæt på, jeg ser ham dog stadig som større spiller end Macheda...

Derfor tror jeg at hvis vi sælger Berba (som jeg dog ikke tror vi gør) Så skal vi hente en vi ved kan score, det skal ikke være en dyr klasse angriber, gerne godt oppe i årene, så han ikke bremser vores talenters chance for at slå igennem. Men Rooney og så de 4 andre (Owen, Diouf, Welbeck og Macheda), synes jeg ikke lyder skræmmende overhovedet.

Macheda fået chancen? Han har spillet 5 kampe i Premier League i denne her sæson. Det kalder jeg ikke at få chancen, og det er da overhovedet ikke fair at dømme ham ude allerede nu. Han er trods alt kun 18 år, så der er masser af tid til at udvikle sig i endnu. Personligt tror jeg han kan blive en rigtig god spiller, og håber i den grad at vi får ham at se noget mere i næste sæson.

Welbeck håber jeg også bliver brugt mere i næste sæson. Og hvis han ikke er tiltænkt en plads på holdet, håber jeg han bliver udlejet så han kan få noget hår på brystet.

robinho
26-05-2010, 13:58
Macheda fået chancen? Han har spillet 5 kampe i Premier League i denne her sæson. Det kalder jeg ikke at få chancen, og det er da overhovedet ikke fair at dømme ham ude allerede nu. Han er trods alt kun 18 år, så der er masser af tid til at udvikle sig i endnu. Personligt tror jeg han kan blive en rigtig god spiller, og håber i den grad at vi får ham at se noget mere i næste sæson.

Welbeck håber jeg også bliver brugt mere i næste sæson. Og hvis han ikke er tiltænkt en plads på holdet, håber jeg han bliver udlejet så han kan få noget hår på brystet.

Det der er et stort problem synes jeg, det er at vi nu står med 4 "unge" angribere i Diouf, Welbeck, Macheda og Hernandez, og vi har alle store forhåbninger for dem. Fergie har også et godt øje til dem, men hvordan f..... skal de alle udvikle sig i united?

Jeg synes at vi til næste sæson skal leje 2 af dem ud.

De udvikler sig ikke af at spille for vores 2.hold, og de kan ikke alle 4 få tilstrækkeligt med spilletid for at udvikle sig.

Kasper United
26-05-2010, 13:58

Præcis. Han er kun 18 år, og han har været skadet meget af sæsonen. Derudover har han, som du siger, kun spillet 5 kampe i PL, hvor han efter min hukommelse har scoret et mål (mod Chelsea) og lavet et flot assist.

Welbeck ved jeg ikke med, men håber også, han bliver udlejet, eller får chancen hos os i CC-Kampene o.lign., så han kan udvikle sig noget mere.

Thepostman
26-05-2010, 14:05
Det der er et stort problem synes jeg, det er at vi nu står med 4 "unge" angribere i Diouf, Welbeck, Macheda og Hernandez, og vi har alle store forhåbninger for dem. Fergie har også et godt øje til dem, men hvordan f..... skal de alle udvikle sig i united?

Jeg synes at vi til næste sæson skal leje 2 af dem ud.

De udvikler sig ikke af at spille for vores 2.hold, og de kan ikke alle 4 få tilstrækkeligt med spilletid for at udvikle sig.

Det giver jeg dig helt ret i. Også derfor jeg forslår at Welbeck bliver udlejet. Det samme kunne Diouf blive. Jeg synes Macheda har bevist at han godt kan være med, og fortjener en chance.

Pils
26-05-2010, 14:06

Hahaha, den grinte jeg sgu lidt over. Du vil altså have Lloris fremfor Akinfeev fordi han laver nogle spetakulære redninger :lolol:
Jeg vil til enhver tid hellere have en målmand der, som du selv skriver, altid står det rigtige sted :)

Kasper United
26-05-2010, 14:16
Hahaha, den grinte jeg sgu lidt over. Du vil altså have Lloris fremfor Akinfeev fordi han laver nogle spetakulære redninger :lolol:
Jeg vil til enhver tid hellere have en målmand der, som du selv skriver, altid står det rigtige sted :)

Det må jeg indrømme, jeg foretrækker også, at man står det rigtige sted :D

robinho
26-05-2010, 14:45
Det må jeg indrømme, jeg foretrækker også, at man står det rigtige sted :D

Kan jeg kun give dig ret i.

Svarer inddirekte til at man foretrækker foster foran VDS.

Dog synes jeg Lloris indeholder mere end bare pragtredninger.

MC86
26-05-2010, 15:20
Lyder til at Mourinho bliver præsenteret i aften i real. Der er ihvertfald pressemøde. Får de ham, bliver det spændende hvem der ryger i real.

higuain,van der vaart og benzema er måske nogle muligheder. Og kan være man kan købe en af dem for billige penge.

Kasper United
26-05-2010, 15:23
Lyder til at Mourinho bliver præsenteret i aften i real. Der er ihvertfald pressemøde. Får de ham, bliver det spændende hvem der ryger i real.

higuain,van der vaart og benzema er måske nogle muligheder. Og kan være man kan købe en af dem for billige penge.

Ja, det er rigtigt. Nu kender jeg ikke, Mourinhos indkøbspolitik så godt, men mon ikke, der ryger en stjerne eller to, nu når han sandsynligvis har 850 mio. til spillerindkøb.

United DK
26-05-2010, 15:36
Ja, det er rigtigt. Nu kender jeg ikke, Mourinhos indkøbspolitik så godt, men mon ikke, der ryger en stjerne eller to, nu når han sandsynligvis har 850 mio. til spillerindkøb.

Ud: M. Diarra, Benzema, Guti (den er sikker), Drenthe, Van der Vaart

Ind: Ashley Cole, Cambiasso, Di Maria, en reserve for Higuain

Umiddelbart tror jeg ikke han går helt amok, men omvendt er den nuværrende Real Madrid-trup kun på 22 mand, og holder mine spådomme stik, så er truppen nede på 21 mand, hvilket ikke er ret meget i moderne topfodbold. Vores er til sammenligning på 28, og her har jeg ikke talt Cleverley, og andre talenter med.

Glory Man United
26-05-2010, 15:50
Ud: M. Diarra, Benzema, Guti (den er sikker), Drenthe, Van der Vaart

Ind: Ashley Cole, Cambiasso, Di Maria, en reserve for Higuain

Ind: Lampard???

MOHoegsted
26-05-2010, 16:04

Nej Lampard bliver i Chelsea, der er jeg ikke et sekund i tvivl :)

Cambiasso tror jeg egentlig også bliver i Inter.

United DK
26-05-2010, 16:06

Kun hvis Kaka smutter.

Mourinho plejer altid at spille 4-3-3/4-5-1, så derfor:

Casillas
Sergio Ramos - Pepe - Albiol - Cole
Alonso - Cambiasso
Kaka
Ronaldo - Higuain - Di Maria

Jeg kan have min tvivl om Di Maria i det aspekt, om han er arbejdsom nok. Mourinho plejer gerne at have en wing/kant, der knokler røven ud af bukserne som f.eks. Joe Cole og Duff i Chelsea, eller Pandev i Inter. Man fristes til at tænke på Kuyt, men så alligevel ikke, selvom han om nogen er en kant der arbejder for sagen. Man kan heller ikke udelukke, at Raul finder sin anden eller tredje ungdom. Zanetti var i virkeligheden ved at være brændt ud i Inter indtil Mourinho blev træner, og han lige pludselig fandt den form han havde i sine unge dage.

Lorensen
26-05-2010, 16:12

Casillas
Alonso - Cambiasso
Kaka
.

Vanvittigt hold på papiret. Bedre end Barcas imo.

Når du siger at Guti helt sikkert forlader klubben, er det så de sædvanlige rygter om at han ikke er god nok og derfor på vej væk? Eller er der kommer noget anderledes frem i år?

United DK
26-05-2010, 16:29
Vanvittigt hold på papiret. Bedre end Barcas imo.

Når du siger at Guti helt sikkert forlader klubben, er det så de sædvanlige rygter om at han ikke er god nok og derfor på vej væk? Eller er der kommer noget anderledes frem i år?

Han tog afsked med tilskuerne på Bernabeu, efter sin sidste kamp der for nogle uger siden. Så han må jo være på vej væk.

Kasper United
26-05-2010, 16:45
Kun hvis Kaka smutter.

Casillas
Alonso - Cambiasso
Kaka

Jeg kan have min tvivl om Di Maria i det aspekt, om han er arbejdsom nok. Mourinho plejer gerne at have en wing/kant, der knokler røven ud af bukserne som f.eks. Joe Cole og Duff i Chelsea, eller Pandev i Inter. Man fristes til at tænke på Kuyt, men så alligevel ikke, selvom han om nogen er en kant der arbejder for sagen. Man kan heller ikke udelukke, at Raul finder sin anden eller tredje ungdom. Zanetti var i virkeligheden ved at være brændt ud i Inter indtil Mourinho blev træner, og han lige pludselig fandt den form han havde i sine unge dage.

Ja, det må man sige, det er et klasse hold.
Der var også nogle rygter om, at Maicon ville med Mourinho til Real, men jeg tror ikke, at de sælger Ramos, eller lader ham sidde på bænken.

MOHoegsted
26-05-2010, 16:50
Nu siger jeg det igen, Kasper United.
Ramos vil ikke blive brugt på bænken, hvis man beslutter at købe Maicon!
Ramos fungerer brilliant på backen, men han gør det lige så godt på central forsvaret, faktisk bedre end Pepe og Albiol.
Over flere dele af sæsonen har han også været i central forsvaret, og i sevilla spillede han fast der. Så han bliver hverken solgt, eller bænket.
Vil dog sige at der ikke behøves at købe Maicon.

Hald
26-05-2010, 17:06
Tror faktisk ikke vi skal regne med en masse store indkøb fra Mourinho til Real, han er mere seriøs, og har aldrig virket desperat i sine køb, tror mere på at han hiver en spiller eller to med sig fra inter, som han gjorde med carvalho i Chelsea.
Så tror også at enten Cambiasso eller Maicon ryger med, og ja mon ikke han så henter Di maria !

Kasper United
26-05-2010, 17:37
Nu siger jeg det igen, Kasper United.
Ramos vil ikke blive brugt på bænken, hvis man beslutter at købe Maicon!Ramos fungerer brilliant på backen, men han gør det lige så godt på central forsvaret, faktisk bedre end Pepe og Albiol.
Over flere dele af sæsonen har han også været i central forsvaret, og i sevilla spillede han fast der. Så han bliver hverken solgt, eller bænket.
Vil dog sige at der ikke behøves at købe Maicon.

Hvor ved du det fra? Jeg tror da heller ikke, de vil bænke Pepe eller Albiol? Så skulle de da sælge en af dem..

Manager Ferguson
26-05-2010, 17:58
Kan United for helvede ik bare købe Aguero og Gourcuff.

United DK
26-05-2010, 18:02

Åbenbart ikke.

Krede
26-05-2010, 18:05
Dzekos frikøbsklausul udløber åbenbart på mandag.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6173298,00.html

Mon han skifter klub? Real har jo været rygtet som værende interesseret. Han kunne godt minde lidt om en Drogba i spillestil, så det er muligt Mourinho er interesseret i ham.

MOHoegsted
26-05-2010, 18:15
Hvor ved du det fra? Jeg tror da heller ikke, de vil bænke Pepe eller Albiol? Så skulle de da sælge en af dem..

Tror de vil bænke en af dem, når Ramos gør det bedre :)
Men vi må jo se, Ramos har altid været god på begge pladser, og syntes han har gjort det meget bedre end dem i forsvaret. Ved ikke så meget med Pepe, har han ikke været meget skadet?

MOHoegsted
26-05-2010, 18:17
Dzekos frikøbsklausul udløber åbenbart på mandag.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6173298,00.html

Mon han skifter klub? Real har jo været rygtet som værende interesseret. Han kunne godt minde lidt om en Drogba i spillestil, så det er muligt Mourinho er interesseret i ham.

Han er da ikke på nogle måder en Drogba type, ikke af hvad jeg syntes, ellers hvad syntes du der minder om hinanden?
Rumelu Lukaku, minder tilgengæld utroligt meget om Drogba, og kunne sikkert også være en meget solid handel.

EDIT:
Tror desværre ikke kan lade sig gøre, har læst at Agüero's frikøbsklasul er på 440 mio. (tror jeg), og de vil ikke have mindre for ham. Det meget usandsynligt da det ville være uniteds største handel nogensinde, og den nuværende på 250 mio. er Berbatov som bare slet ikke har været pengende værd, tror Ferguson også vil være bange for han så flopper. Men når man så også skal købe Gourcuff, vil bare gøre det dyrere, og gør det bare mere usandsynligt. Desuden floppede han i A.C. Milan, hvem siger han ikke gør det i United? :)

Manager Ferguson
26-05-2010, 18:39
Han er da ikke på nogle måder en Drogba type, ikke af hvad jeg syntes, ellers hvad syntes du der minder om hinanden?
Rumelu Lukaku, minder tilgengæld utroligt meget om Drogba, og kunne sikkert også være en meget solid handel.

EDIT:

Tror desværre ikke kan lade sig gøre, har læst at Agüero's frikøbsklasul er på 440 mio. (tror jeg), og de vil ikke have mindre for ham. Det meget usandsynligt da det ville være uniteds største handel nogensinde, og den nuværende på 250 mio. er Berbatov som bare slet ikke har været pengende værd, tror Ferguson også vil være bange for han så flopper. Men når man så også skal købe Gourcuff, vil bare gøre det dyrere, og gør det bare mere usandsynligt. Desuden floppede han i A.C. Milan, hvem siger han ikke gør det i United? :)

Kan united for helvede så ik bare købe van der vart og Lukaku

Runaldo
26-05-2010, 18:52
Goal.com rapporterer at Alex Ferguson har sat øjnene mod Brasilien, nærmere Santos FC på spilleren Paulo Henrique Lima. Han skulle vist være 'den næste Kaka' type, men det jeg har set på Youtube virker han langt mere som en Zidane. Fysikken fejler intet og med hans højde ville han nemt kunne begå sig i Premier League.

Men mon dog ikke et sådan evt. køb ville skubbe Anderson endu længere ud af holdet? Eller muligvis Carrick.

Haslund
26-05-2010, 18:55

EDIT:

Nu var Gourcuff også i Milan på samme tid, som Kaka var i topform, så det var lidt svært at slå til :)
Jeg er enig i at det ville være dumt, at købe Agüero, alene pga. pris+løn.
Gourcuff har jeg tilgengæld hørt skulle hae en ret lav klausul (20 mil £ tror jeg), så hvis Ferguson mener han er den rette spiller, skulle prisen ikke være en hindring

MC86
26-05-2010, 19:05
Goal.com rapporterer at Alex Ferguson har sat øjnene mod Brasilien, nærmere Santos FC på spilleren Paulo Henrique Lima. Han skulle vist være 'den næste Kaka' type, men det jeg har set på Youtube virker han langt mere som en Zidane. Fysikken fejler intet og med hans højde ville han nemt kunne begå sig i Premier League.

Men mon dog ikke et sådan evt. køb ville skubbe Anderson endu længere ud af holdet? Eller muligvis Carrick.

Håber så meget det er løgn. Ikke flere af de unge spillere nu. Vi skal have en forstærkning her og nu. Vi har rigeligt med talenter hvilket er super godt. men nu skal vi altså have en der kan gå ind i start elleveren med det samme. Lad os hellere købe en spiller som vi ved har klasse istedet for alt det andet.

Manager Ferguson
26-05-2010, 19:07
Håber så meget det er løgn. Ikke flere af de unge spillere nu. Vi skal have en forstærkning her og nu. Vi har rigeligt med talenter hvilket er super godt. men nu skal vi altså have en der kan gå ind i start elleveren med det samme. Lad os hellere købe en spiller som vi ved har klasse istedet for alt det andet.

Præcis.

MosaverB
26-05-2010, 19:14
Enig. Det ville være dumt, at købe endnu et talent, da vi har en hel bondegård af dem. Vi har brug for en der kan hjælpe Rooney.

tjarligdrengen
26-05-2010, 19:21
Zigic og Villa væk fra Valencia.. Skal de ikke ud at have en angriber? Berba + guld = Silva?

Håber jeg i hvert fald :trophy:

Kasper United
26-05-2010, 20:45
Tror de vil bænke en af dem, når Ramos gør det bedre :)
Men vi må jo se, Ramos har altid været god på begge pladser, og syntes han har gjort det meget bedre end dem i forsvaret. Ved ikke så meget med Pepe, har han ikke været meget skadet?

Pepe fik jo sin kæmpe karantæne på mega mange kampe, fordi han jo lavede den der voldstackling, hvor han sparkede ham modstanderen ned et par gange.

En ny Zidane, så kom med ham! Og ja, som du siger, højden og fysikken ser ikke tosset ud. Det kan godt være, han ikke er den spiller, vi mangler mest pt., men hvis vi evt. så kan få en af de spillere, vi mangler + et talent som ham, som er det jo helt kanon. Bare en drømmetænkning. Om 2 år, så har vi ham Lima og Anderson, der styrer alt det offensive på den den centrale del af midtbanen og bidrager med noget samba bold.
For mig at se, så skal Carrick sælges, men det tror jeg ikke, det er i Fergies planer.

Zigic og Villa væk fra Valencia.. Skal de ikke ud at have en angriber? Berba + guld = Silva?

Håber jeg i hvert fald :trophy:

Ja, kom med Silva. Han kan da træde direkte ind i startopstillingen og bidrage med det rent offensivt, som de fleste af os er enige i, at vi har manglet i denne sæson.
Silva + ham "Lima" aka "den nye Zidane" - fra Brasilien. :trophy:

United DK
26-05-2010, 21:10
I værste fald er Ferguson blevet smittet med virussen Wenger der gør, at man kun køber talenter.

Man skal som altid nævnt ikke tro på alt hvad man læser, og jeg vil da også mene, at vi på talentområdet er dækket så rigeligt ind. Jeg siger dog ikke nej, hvis han kan levere som Kaka/Zidane nu og her.

Kasper United
26-05-2010, 21:20
I værste fald er Ferguson blevet smittet med virussen Wenger der gør, at man kun køber talenter.

Man skal som altid nævnt ikke tro på alt hvad man læser, og jeg vil da også mene, at vi på talentområdet er dækket så rigeligt ind. Jeg siger dog ikke nej, hvis han kan levere som Kaka/Zidane nu og her.

Kun er et forkert ord at bruge. Jeg kan godt se, at vi har købt Smalling og Hernandez nu, men vores indkøb af ældre spillere her de seneste år, har vi jo heller ikke haft succes med.

Nej, det er selvfølgelig rigtig nok. Men har vi nogen talenter ud over Anderson, der er en kreativ midtbane fremadrettet, der så samtidig også kan score mål?

Apropos Hernandez. Han har ikke fået arbejdstilladelse endnu, kan det ske, at vi ikke får ham alligevel, eller?

Hr Hansen
26-05-2010, 21:27
jeg syntes det er fuldstændig sindsygt at som folk herinde betvivler Sir Alex Ferguson's indkøb, hvor mange år siden er det hvor Manchester United ikke var med i kampen om titler helt til slut og i år er Liga cuppen endda vundet...

Stjerner stjerner stjerner, JEG VIL HA STJERNER ellers falder jeg grædene ned på min knæ ligesom da jeg var 3 år og mor ikke gad give mig slik i brugsen! problemet er nok for de fleste af jer at hun overgav sig til sidst! men heldigvis hopper Ferguson ikke med på Stjerne/slik efter stjerne/slik vognen.

Hvis vi til næste år igen kun ender med Liga cuppen skal Ferguson så fyres?

Junker
26-05-2010, 21:30
Kun er et forkert ord at bruge. Jeg kan godt se, at vi har købt Smalling og Hernandez nu, men vores indkøb af ældre spillere her de seneste år, har vi jo heller ikke haft succes med.

Nej, det er selvfølgelig rigtig nok. Men har vi nogen talenter ud over Anderson, der er en kreativ midtbane fremadrettet, der så samtidig også kan score mål?

Apropos Hernandez. Han har ikke fået arbejdstilladelse endnu, kan det ske, at vi ikke får ham alligevel, eller?

Jeg er ret sikker vi har fået ham.. Det er normalt sådan at hvis han så ikke får arbejdstilladelse så skal han lejes ud til en af vores rugeklasseklubber, indtil han har fået det.

MosaverB
26-05-2010, 21:30
jeg syntes det er fuldstændig sindsygt at som folk herinde betvivler Sir Alex Ferguson's indkøb, hvor mange år siden er det hvor Manchester United ikke var med i kampen om titler helt til slut og i år er Liga cuppen endda vundet...

Stjerner stjerner stjerner, JEG VIL HA STJERNER ellers falder jeg grædene ned på min knæ ligesom da jeg var 3 år og mor ikke gad give mig slik i brugsen! problemet er nok for de fleste af jer at hun overgav sig til sidst! men heldigvis hopper Ferguson ikke med på Stjerne/slik efter stjerne/slik vognen.

Hvis vi til næste år igen kun ender med Liga cuppen skal Ferguson så fyres?
Det du skriver om det, slik eller super brugsen, eller hvad det er du vil frem til, er der ingen der har skrevet herinde. Det vi skriver er, at vi har mange talenter ( Macheda, Welbeck , Diouf, Hernandez , osv ) , og at det ikke er det vi har brug for i truppen lige p.t. Det vi har brug for, er en offensiv midt lidt á lá Anderson, men som kan score mål, ellers en angriber som passer godt med Rooney.

MOHoegsted
26-05-2010, 21:37
Kasper_United:
Han fik en karantæne på i alt 10 kampe, da sæsonen startede var de kun på 6, fordi han havde allerede siddet 4 over. Så blev han skadet, så det er ikke det der har udgjort det.

Kasper_United:
Ja det har vi, vi har en af de største talenter i verdenen lige nu. Poul Pogba.
Så vi har nogle der godt kan træde frem i det centrale midtbane. Dog kan der gå et par år :D

Forstår ikke hvorfor i mener det er så voldsomt vigtigt lige nu at købe spillere, vi var 1 point bag Chelsea. Hvor vi i starten af sæsonen var voldsomt ramt af skader:
Vidic, Ferdinand, Nani, O'Shea, Owen Hargreaves, Van der Saar. Det var dem der var skadet i starten at sæsonen, og er faktisk ret sikker på vi havde vundet PRL hvis vi ikke var så slemt ramt, fordi det ikke kun dem der blev skadet, for længere hen i sæsonen blev endnu flere skadet som: Welbeck, Owen, rooney op til flere gange, og sikkert flere. Men ja giver jer helt ret i, når Rooney er ude så fungerer spillet ikke. Han er vores talisman, men så længe han er skadesfrit har vi en fin trup, jeg mener dog også stadig at det ikke kun skal være en der skal bære et hold, og ja jeg holder også mest til vi køber ind, men det er ikke så alvorligt som i siger.

Javier Hernandez får vist sin arbejdstilladelse i dag, men der er intet at bekymre sig om, han er sikker.

United_DK:
Det snarrer Wenger der er blevet smittet af Ferguson. Ferguson har altid holdt mest af at købe talenter, men hvis han så nogle erfarne billige spillere købte han også dem. Nu er Ferguson jo ældst, været manager i længst tid. For ikke at snakke om han også har været i sin klub længere tid en Wenger som tæller på 23 år.

Vi har masser af talenter mener i? Ja det har vi, men vi har ikke en masse stortalenter syntes jeg ikke, jeg vil gerne have nogle talenter som en række storklubber kæmper for. Lige nu ser jeg bare vores talenter for lovende, bortset fra Pogba ;)

MOHoegsted
26-05-2010, 21:44
mosaverB:
Ja, men man behøver ikke at skal have det bedste af det bedste, hans pointe er at ferguson altid har formået at få os med i kampen om første pladsen de seneste par år, lige meget hvem han har købt.

Hr Hansen
Nej ingen tvivl om han skal fyres, ligaen har aldrig været hårdere (mine øjne), og det utroligt svært bare at få noget hjem hver sæson i den engelske. Carling Cup er nok mindre en FA, men det stadig flot vi overhovedet vandt sølvtøj i år.

MosaverB
26-05-2010, 21:53
mosaverB:
Ja, men man behøver ikke at skal have det bedste af det bedste, hans pointe er at ferguson altid har formået at få os med i kampen om første pladsen de seneste par år, lige meget hvem han har købt.
Det er jo også rigtigt nok, men at han begynder at skrive om slik og super brugsen gør hans argument bare mere forvirrende.
Men, det har han ret I.

United DK
26-05-2010, 21:55
United_DK:
Det snarrer Wenger der er blevet smittet af Ferguson. Ferguson har altid holdt mest af at købe talenter, men hvis han så nogle erfarne billige spillere købte han også dem. Nu er Ferguson jo ældst, været manager i længst tid. For ikke at snakke om han også har været i sin klub længere tid en Wenger som tæller på 23 år.

Vi har masser af talenter mener i? Ja det har vi, men vi har ikke en masse stortalenter syntes jeg ikke, jeg vil gerne have nogle talenter som en række storklubber kæmper for. Lige nu ser jeg bare vores talenter for lovende, bortset fra Pogba ;)

Forskellen på nu og før er, at vi før skabte dem selv, Nu henter vi dem fra nær og fjern, og det er i virkeligheden der jeg mener vi fejler. Man kan i princippet aldrig få talenter nok, men hvor jeg dog drømmer om, vi snart skaber en ny Giggs eller Scholes. Med alt respekt for Fletcher, O'Shea, Evans osv., så er det ikke verdensklassespillere, og i stedet for at hente alle mulige brasilianere, så var det bedre vi selv skabte noget, som dengang med Giggs og Scholes. Jeg håber så Cleverley kan udvikle sig til at være noget rigtig stort, men det må tiden så vise.

Krede
26-05-2010, 23:03
Forskellen på nu og før er, at vi før skabte dem selv, Nu henter vi dem fra nær og fjern, og det er i virkeligheden der jeg mener vi fejler. Man kan i princippet aldrig få talenter nok, men hvor jeg dog drømmer om, vi snart skaber en ny Giggs eller Scholes. Med alt respekt for Fletcher, O'Shea, Evans osv., så er det ikke verdensklassespillere, og i stedet for at hente alle mulige brasilianere, så var det bedre vi selv skabte noget, som dengang med Giggs og Scholes. Jeg håber så Cleverley kan udvikle sig til at være noget rigtig stort, men det må tiden så vise.

Et stort problem er jo den engelske 60 min regel. Du kan skrive under med unge spillere, der bor mere end 60 min væk. Det betød at var den gældende tidligere, så kunne vi ikke havde hentet Beckham op fra London. Det er en regel Ferguson ofte har kritiseret. Især ærgeligt da næsten alle unge britiske spillere vil spille i United. Da det kan være svært at finde verdens klassespillere indenfor 60 min, så må vi istedet se på udlandet eller vente til senere og så betale kassen, som eks rygterne gik på med Rodwell.

Haslund
27-05-2010, 03:31
Kasper_United:

Så vi har nogle der godt kan træde frem i det centrale midtbane. Dog kan der gå et par år :D

Nu må folk altså snart stoppe med at hype Pogba, så meget på det her forum. Han har da helt sikkert potentiale, men hvad får dig til at mene, at han er blandt de største i verden?
Da Fabregas var på Pogbas alder spillede han fast for Arsenal. Pogba spiller ikke engang fast for vores reserver, men derimod for akademiet - hvor han ingengang blev kåret som årets spiller for os. Han er inde omkring Frankrigs U17 landshold, men er åbenbart ikke vigtigere, end at han ind i mellem er bænket for dem.
Han er da en lovende spiller. Men folk som Tunnicliffe, James, Cleverley og Petrucci fx, har vel omtrent lige så store muligheder for at slå igennem. Men det hjælper selvfølgelig altid på ens rygte at have et udenlandsk navn sammenkoblet med en lang transfer saga :)

United DK
27-05-2010, 06:01
Et stort problem er jo den engelske 60 min regel. Du kan skrive under med unge spillere, der bor mere end 60 min væk. Det betød at var den gældende tidligere, så kunne vi ikke havde hentet Beckham op fra London. Det er en regel Ferguson ofte har kritiseret. Især ærgeligt da næsten alle unge britiske spillere vil spille i United. Da det kan være svært at finde verdens klassespillere indenfor 60 min, så må vi istedet se på udlandet eller vente til senere og så betale kassen, som eks rygterne gik på med Rodwell.

Ja, det er helt igennem en åndsvag regel. Hvis englænderne nu tænkte sig lidt om, så var det bedre de gjorde det ulovligt, at hente udlændinge ind på akademierne, så deres egne havde bedre mulighed for at slå igennem, som det var tilfældet før i tiden.

robinho
27-05-2010, 06:40
Ja, det er helt igennem en åndsvag regel. Hvis englænderne nu tænkte sig lidt om, så var det bedre de gjorde det ulovligt, at hente udlændinge ind på akademierne, så deres egne havde bedre mulighed for at slå igennem, som det var tilfældet før i tiden.

Det vil sige at for at få de engelske talenter nemmere igennem så skal man lukke af for dem fra udlandet.... Hvad er det for noget særbehandling?

Hvis de er gode nok kommer de igennem. Hvis der var rigeligt med gode lokale spillere, hentede fergie måske ikke så mange i udlandet.

Vi gør da os selv en bjørnetjeneste ved at slippe nogle gennem nåleøjet via positiv særbehandling, hvis gutterne så slet ikke er gode nok.

Jeg vil dog erklære mig enig med jer i at den regel der så er pt med kilometerne også er stjerneåndsvag

Hmmm. Jeg er kørt lidt træt i det der stjerneprædikat i sætter på lige så snart i synes en spille er for dyr.

Er Hamsik en STJERNE? Er Suarez?

Det jeg synes der skal være fokus på er at den eller de spillere vi henter der skal der være plads til at en af dem er tiltænkt at forstærke startopstillingen her og nu. Hvis manden så har et stjerneprædikat grundet medierne er jeg egentlig ligeglad med. Han skal bare have en effekt her og nu og ikke være en i en uendelig række af talenter vi først ser noget til om 2 år.

MC86
27-05-2010, 06:51
Kasper_United:
Han fik en karantæne på i alt 10 kampe, da sæsonen startede var de kun på 6, fordi han havde allerede siddet 4 over. Så blev han skadet, så det er ikke det der har udgjort det.

Kasper_United:

Forstår ikke hvorfor i mener det er så voldsomt vigtigt lige nu at købe spillere, vi var 1 point bag Chelsea. Hvor vi i starten af sæsonen var voldsomt ramt af skader:
Vidic, Ferdinand, Nani, O'Shea, Owen Hargreaves, Van der Saar. Det var dem der var skadet i starten at sæsonen, og er faktisk ret sikker på vi havde vundet PRL hvis vi ikke var så slemt ramt, fordi det ikke kun dem der blev skadet, for længere hen i sæsonen blev endnu flere skadet som: Welbeck, Owen, rooney op til flere gange, og sikkert flere. Men ja giver jer helt ret i, når Rooney er ude så fungerer spillet ikke. Han er vores talisman, men så længe han er skadesfrit har vi en fin trup, jeg mener dog også stadig at det ikke kun skal være en der skal bære et hold, og ja jeg holder også mest til vi køber ind, men det er ikke så alvorligt som i siger.

Javier Hernandez får vist sin arbejdstilladelse i dag, men der er intet at bekymre sig om, han er sikker.

United_DK:

Nu havde Chelsea også Ashley Cole,Bosingwa,Alex,Essien,Carvalho,Joe Cole,Cech skadet en del, plus drogba var til africa nations cup. Så sådan kan du ikke stille det op. Chelsea var lige det stand stærkere i år, og det kan vi ikk komme uden om. Synes man er blind hvis man ikke kan se vi skal have en kreativ midtbane som kan lave mål. Det mangler vi meget. Plus en angriber til Rooney. En som kan aflaste Rooney nogle gange.

Fint vi har unge talenter. Det er også vigtigt at have, men lige nu har vi nok af dem. Lige nu er det en forstærkning vi skal have.

RuudVanNissetøj
27-05-2010, 07:29
Jeg synes egentligt, at vores hold virker stærkt og godt balanceret. Så kan udmærket forstå Fergussons kommentar om, at vi nok kun henter en spiller i vinduet. For min skyld gerne Van Der Vaart, han har gode kvaliteter som offensiv midt. eller kan bruges på fløjene. Det bliver i hvertfald spændende at se, hvem vi henter.

MC86
27-05-2010, 08:20
Jeg håber ikke der er noget i det, selvom han er en god spiller. Mener ikke lige han er den type vi mangler. Der har vi hargreaves og fletcher.

http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-man-u-byder-pa-barca-spiller

MC86
27-05-2010, 08:22
Jeg synes egentligt, at vores hold virker stærkt og godt balanceret. Så kan udmærket forstå Fergussons kommentar om, at vi nok kun henter en spiller i vinduet. For min skyld gerne Van Der Vaart, han har gode kvaliteter som offensiv midt. eller kan bruges på fløjene. Det bliver i hvertfald spændende at se, hvem vi henter.

Hvem skal så lave målene i de kampe Rooney bliver sparet, eller hvis han bliver skadet.? vi kan ikke leve med kun at have ham som kan score mål af angribere. En stor klub som manchester united burde mindst have 2. Vi kan ikke forlange 4 spillere ligesom i 99 sæsonen, men vi kan godt forlange mere en 1.

Rooney har desværre vist tegn på mange skader på det seneste. Synes det er et stort sats at tage ikke at købe en ny. Kan ikke se hvem af dem vi har nu som skal kunne tage over. Måske om 1 år eller 2, men ikke i denne her sæson.

Glory Man United
27-05-2010, 08:22
Jeg håber ikke der er noget i det, selvom han er en god spiller. Mener ikke lige han er den type vi mangler. Der har vi hargreaves og fletcher.

http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-man-u-byder-pa-barca-spiller

Den tror jeg simpelthen ikke på. Han er en OK spiller, og så ikke mere. Og en defensiv midtbanespiller er ikke ligefrem, det vi mangler (med mindre vi ligefrem sælger både Carrick og Hargo).

MC86
27-05-2010, 08:31
Den tror jeg simpelthen ikke på. Han er en OK spiller, og så ikke mere. Og en defensiv midtbanespiller er ikke ligefrem, det vi mangler (med mindre vi ligefrem sælger både Carrick og Hargo).

Helt enig. mener heller ikke det er der vi skal gå ud og bruge pengene. Det er kun en kreativ midt-midt vi mangler som kan lave mål. Kanter og defensiven fejler bestemt intet.

Acsadac
27-05-2010, 09:03
Hvem skal så lave målene i de kampe Rooney bliver sparet, eller hvis han bliver skadet.? vi kan ikke leve med kun at have ham som kan score mål af angribere. En stor klub som manchester united burde mindst have 2. Vi kan ikke forlange 4 spillere ligesom i 99 sæsonen, men vi kan godt forlange mere en 1.

Rooney har desværre vist tegn på mange skader på det seneste. Synes det er et stort sats at tage ikke at købe en ny. Kan ikke se hvem af dem vi har nu som skal kunne tage over. Måske om 1 år eller 2, men ikke i denne her sæson.

Hvis vi køber en angriber håber jeg inderligt at Berbatov bliver solgt samtidig med at indkøbet kan begå sig på en kant i en 4-3-3. For det første kan vi blive tynde på kanten, og for det andet skal vi ikke have en 100% boksspiller da det vil stå i vejen for vores talenter.

Denne angriber måtte meget gerne blive Suarez, han har alle de kvaliteter jeg eftersøger.

MOHoegsted
27-05-2010, 09:19
MC86:
Ashley Cole blev først skadet inde i sæsonen, og Alex var da også rådighed fra sæsonens start, og tror faktisk heller ikke jeg har hørt noget om han blev skadet. Vil sige vi stadig var hårdere ramt en dem, der var tidspunkter i sæsonen hvor vi stillede op med Fletcher, Giggs, og Evra, i forsvaret, kan ikke huske den sidste.

Håber også på Suarez samt vi køber Silva.
Men tror kun Suarez bliver 2. mand, hans liga er jo slet heller ikke på niveau med vores. Men håber trods alt også han vil gøre det meget bedre end berbatov.

MOHoegsted
27-05-2010, 09:26
Haslund:
Det klart jeg ikke ved i virkeligheden hvor god han er, det mere medierne der opstiller det sådan, men når der er flere af de store klubber der har kæmpet om ham, må de vel også mene han har kæmpe potentiale.

En lille video fandt jeg med Poul Pogba, ikke så god kvalitet, men ser ud til han har mange færdigheder, lægger gode bolde, god teknik, frispark og afslutninger. :) Har meget tro på ham, og hvis han ikke bliver til noget bliver jeg pissed, da vi var ved at få forbud pga. hans signing.
http://www.youtube.com/watch?v=PBymmNEbZ-s

United DK:
Kender ikke så godt til Cleverly, men ellers er der jo også Gill, og Richie De Laet, som begge blev nomineret som Årets reserveholds spiller, samt. nomineret til årets spiller i reserverholds gruppen.

Krede
27-05-2010, 09:44
Hvis vi køber en angriber håber jeg inderligt at Berbatov bliver solgt samtidig med at indkøbet kan begå sig på en kant i en 4-3-3. For det første kan vi blive tynde på kanten, og for det andet skal vi ikke have en 100% boksspiller da det vil stå i vejen for vores talenter.

Denne angriber måtte meget gerne blive Suarez, han har alle de kvaliteter jeg eftersøger.

Jeg er meget enig i, at vi er meget afhængige af Rooney. Derfor mener jeg, at vi bør købe en angriber, der både kan spille 442(som vi oftest gør) samt på kanten og alene fremme i en 433. Dette vil dække os bedre ind. Jeg kan få øje på 4 spændende muligheder som kan være realistiske Suarez, Jovetic og Benzema/Higuain. Jeg tror Real skiller sig af med en af Benzema og Higuain.

De fire nævnte spillere kan alle bedst begå sig i 442, hvilket er en fordel, da vi som regel spiller denne formation. Men de kan alle også spille alene på toppen og bruges på kanten i en 433.

Mht. Berbatov så ser jeg ikke nødvendigvis nogen grund til at sælge ham. Altså vi kan jo nok ikke få særlig meget for ham og hvis han er tilfreds med at varme bænken en del, så er han jo en fremragende spiller at have i truppen. Måske han endda kan slutte karrieren hos os. Jeg tænker ham lidt som Bergkamp i Arsenal i hans sidste år. Han var ikke fast mand, men blev brugt en del og var vigtig til at lukke kompakte holds forsvar op.

Men spørgsmålet er også, hvor det ser ud med King, Macheda, Diouf, Hernandez og Welbeck. Fordi skal vi tro på nogle af dem, så går det bare ikke at hente endnu en angriber. Hvis Fergie tror på de unge spillere, så skal vi købe en central midtbanespiller, der kan begå sig i en 442, men samtidig være målfarlig og kreativ. Det ved jeg ikke hvem kunne være. Måske Scholes minus 10 år.

MC86
27-05-2010, 09:55
MC86:
Ashley Cole blev først skadet inde i sæsonen, og Alex var da også rådighed fra sæsonens start, og tror faktisk heller ikke jeg har hørt noget om han blev skadet. Vil sige vi stadig var hårdere ramt en dem, der var tidspunkter i sæsonen hvor vi stillede op med Fletcher, Giggs, og Evra, i forsvaret, kan ikke huske den sidste.

Håber også på Suarez samt vi køber Silva.
Men tror kun Suarez bliver 2. mand, hans liga er jo slet heller ikke på niveau med vores. Men håber trods alt også han vil gøre det meget bedre end berbatov.

Den sidste var Carrick. Om det er i starten eller inde i sæsonen kan være underordnet. Chelsea har været næsten ligeså hårdt ramt.

Jeg håber også på Silva, og håber at vi sælger berbatov, men tror ikke rigtig på nogen af delene, men man har lov at håbe:)

tjarligdrengen
27-05-2010, 10:02
Hvis vi tæller antallet af skader, kan det godt være Chelskij har været lige så hårdt ramt som os, men synes deres skader har været mere spredt. Hvor vores, især i forsvaret, har været meget i samme periode - og det er imo NOGET hårdede odds end at mangle én-to spillere i forskellige perioder.

Det er helt vildt og ekstremt at vi skal stille op med 3 deciderede midtbanespillere i forsvaret! Det er der ingen andre hold der har oplevet. Men det er ikke det der koster i år, synes jeg, men deriomd kampe som SKAL vindes (bBurnley, Sunderland og blackburn f.eks.) der ikke blev det.

MC86
27-05-2010, 10:20
Hvis vi tæller antallet af skader, kan det godt være Chelskij har været lige så hårdt ramt som os, men synes deres skader har været mere spredt. Hvor vores, især i forsvaret, har været meget i samme periode - og det er imo NOGET hårdede odds end at mangle én-to spillere i forskellige perioder.

Det er helt vildt og ekstremt at vi skal stille op med 3 deciderede midtbanespillere i forsvaret! Det er der ingen andre hold der har oplevet. Men det er ikke det der koster i år, synes jeg, men deriomd kampe som SKAL vindes (bBurnley, Sunderland og blackburn f.eks.) der ikke blev det.

Ja det er også rigtig nok, men de havde også Cavalho,Cole,Bosingwa og ivanovitch på engang. Men vil gerne give dig ret i at det nok er hårdere odds når det er hele forsvaret i en lang periode.

shrug
27-05-2010, 10:37
Huntelar skulle være rygtet til Benfica, da Cardozo nok skifter til Sevilla. Luis Fabiano til united? Jeg ville ikke brokke mig.

Jesus
27-05-2010, 13:26
Huntelar skulle være rygtet til Benfica, da Cardozo nok skifter til Sevilla. Luis Fabiano til united? Jeg ville ikke brokke mig.

Jeg ville. Han har ikke klassen til at begå sig i rigtige storklubber. Send hellere Berbatov den anden vej og brug talenterne, så må det bære eller briste.

MC86
27-05-2010, 13:30
Jeg ville. Han har ikke klassen til at begå sig i rigtige storklubber. Send hellere Berbatov den anden vej og brug talenterne, så må det bære eller briste.

Det er sku et for stort press på de unge nu. Vi skal mindst give dem 1 år til tror jeg. Men jeg vil ikke have noget imod at få fabiano, men ser nu heller higuain eller benzema.

Jesus
27-05-2010, 13:41
Det er sku et for stort press på de unge nu. Vi skal mindst give dem 1 år til tror jeg. Men jeg vil ikke have noget imod at få fabiano, men ser nu heller higuain eller benzema.

Ja, lad os dog endelig lade vores fantastiske talenter stå til, så de kan blive et år ældre, mens deres drøm smuldrer mere dag for dag, fordi vi henter *Indsæt navnet på en angriber efter eget ønske her* til overpris. Lad dog talenterne få en sæson, det er jo ikke sådan, at der sker noget, hvis de får chancen, måske endnu en sæson som den sidste, men dem bliver der vel også nød til at være nogle stykker af.

MC86
27-05-2010, 13:45
Ja, lad os dog endelig lade vores fantastiske talenter stå til, så de kan blive et år ældre, mens deres drøm smuldrer mere dag for dag, fordi vi henter *Indsæt navnet på en angriber efter eget ønske her* til overpris. Lad dog talenterne få en sæson, det er jo ikke sådan, at der sker noget, hvis de får chancen, måske endnu en sæson som den sidste, men dem bliver der vel også nød til at være nogle stykker af.

Jeg ser bare ikke nogle af dem have klassen til at komme på holdet i år, men henter vi en ny istedet for berba, så kan de stadig stå som tredje valg, og det skal nok give nogle liga cup kampe, og måske lidt mod de små hold, men sindsygt bare at have rooney, også sats på de unge talenter hvis nu Rooney bliver skadet. Det vil også være et alt for stort press at ligge på dem..

Krede
27-05-2010, 14:02
Jeg ser bare ikke nogle af dem have klassen til at komme på holdet i år, men henter vi en ny istedet for berba, så kan de stadig stå som tredje valg, og det skal nok give nogle liga cup kampe, og måske lidt mod de små hold, men sindsygt bare at have rooney, også sats på de unge talenter hvis nu Rooney bliver skadet. Det vil også være et alt for stort press at ligge på dem..

Det er et svært valg. Og et valg Fergie kun kan træffe, da han kender de unge spillere bedre end alle os. Hvis de er talentfulde nok iflg. hans overbevisning, så køber vi ikke en ny super angriber, fordi det bremser dem simpelthen. Hvis vi eks. køber Aguero, Benzema, Higuain, etc, så kommer Macheda, Welbeck, King, Diouf og Hernandez aldrig til.

Derfor står Ferguson overfor et valg - tror han nok på de unge eller er det bedre at investere i en ny angriber.

shrug
27-05-2010, 14:19
Spørgsmålet er jo blot, om vi tør satse næste sæson på talenter. Hvad nu hvis ingen slår til, og vi inter vinder? Vi har IKKE råd til at satse på den måde.

Dr. Adams
27-05-2010, 14:26
Spørgsmålet er jo blot, om vi tør satse næste sæson på talenter. Hvad nu hvis ingen slår til, og vi inter vinder? Vi har IKKE råd til at satse på den måde.

Hvorfor har vi ikke råd til det?

MosaverB
27-05-2010, 14:34
Hvorfor har vi ikke råd til det?
Det passer ligesom ikke en storklub som United, at gå hen og være *trofæløse 2 år i træk.

* = Liga cuppen betyder ikke det store, men det er et trofæ.

Dr. Adams
27-05-2010, 14:45
Det passer ligesom ikke en storklub som United, at gå hen og være *trofæløse 2 år i træk.

* = Liga cuppen betyder ikke det store, men det er et trofæ.

Men hvis det er med til at udvikle nogle talenter yderligere, så vi om 2 år står endnu stærkere, kan det så ikke være det værd? Hvad med de 2 sæsoner i træk hvor Chelsea vandt PL? Gik klubben i opløsning? Nej, i stedet udviklede klubben sig, spilkonceptet udviklede sig, og vi vandt de følgende 3 (næsten 4) PL trofæer, for ikke at nævne 1 CL trofæ.

Jeg mener det er et forsøg værd, ellers kan der gå for meget Alan Hansen i den. Det er jo absolut heller ikke sikkert, at fordi vi smider en £30 mio. for en Benzema/Higuan/anden, så vinder vi et eneste trofæ i næste sæson - de kunne jo vise sig at have en lige så stor indflydelse på resultaterne som Berbatov har haft i indeværende sæson.

Rizk
27-05-2010, 14:46
Nå så kan vi den 7. juni se om der er penge til transfer når en forhåbentlig saglig dokumentar om the Glazers bliver vist på BBC
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/27/1945005/exclusive-manchester-uniteds-finances-and-80m-cristiano

snegl
27-05-2010, 14:51
Fedt at der bliver lavet en dokumentar om det hele. Vigtigt at en masse fans bliver informeret om tingene i klubben, og ikke bare hopper med på Green and Gold fordi det er på mode. Lad os håbe den er saglig, kritisk og neutral.

MosaverB
27-05-2010, 14:54
Men hvis det er med til at udvikle nogle talenter yderligere, så vi om 2 år står endnu stærkere, kan det så ikke være det værd? Hvad med de 2 sæsoner i træk hvor Chelsea vandt PL? Gik klubben i opløsning? Nej, i stedet udviklede klubben sig, spilkonceptet udviklede sig, og vi vandt de følgende 3 (næsten 4) PL trofæer, for ikke at nævne 1 CL trofæ.

Jeg mener det er et forsøg værd, ellers kan der gå for meget Alan Hansen i den. Det er jo absolut heller ikke sikkert, at fordi vi smider en £30 mio. for en Benzema/Higuan/anden, så vinder vi et eneste trofæ i næste sæson - de kunne jo vise sig at have en lige så stor indflydelse på resultaterne som Berbatov har haft i indeværende sæson.
Det er faktisk helt rigtigt det du siger, men vi er efterhånden begyndt at få mange talenter, og det eneste vi mangler lige nu, er en angriber til Rooney.

Dr. Adams
27-05-2010, 14:57
Det er faktisk helt rigtigt det du siger, men vi er efterhånden begyndt at få mange talenter, og det eneste vi mangler lige nu, er en angriber til Rooney.

Det kan jeg godt give dig ret i, det kræver dog at Berba og/eller Owen ryger, da de ellers vil skubbe det væld af unge angribere vi har i klubben for langt tilbage i køen. Kunne godt fristes til at shippe både Berba og Owen ud, også satse på Rooney, ny angriber, Hernandez/Macheda/Diouf/evt. Welbeck

MosaverB
27-05-2010, 15:09
Det kan jeg godt give dig ret i, det kræver dog at Berba og/eller Owen ryger, da de ellers vil skubbe det væld af unge angribere vi har i klubben for langt tilbage i køen. Kunne godt fristes til at shippe både Berba og Owen ud, også satse på Rooney, ny angriber, Hernandez/Macheda/Diouf/evt. Welbeck
Altså, som alt tyder på lige nu, så bliver Berbatov ikke solgt, og det tror jeg hellere ikke at Owen gør, fordi man slet ikke hører noget om ham.
Det kunne være fedt, hvis vi fik penge fra den førstnævnte, og lade sidstenævnte blive som backup / angriber i de "mindre" kampe.
Men, en angriber til Rooney - ja tak!

United DK
27-05-2010, 15:16
Det vil sige at for at få de engelske talenter nemmere igennem så skal man lukke af for dem fra udlandet.... Hvad er det for noget særbehandling?

Hvis de er gode nok kommer de igennem. Hvis der var rigeligt med gode lokale spillere, hentede fergie måske ikke så mange i udlandet.

Jeg har før været indepå, at jeg gerne så, at man i alle lande fik indført regler om, at klubberne kun må bringe spillere fra klubbens oprindelsesland ind på akademierne. I Englands tilfælde kan man så sige, at der er tradition for, at man også har udviklet spillere fra Skotland (Fletcher), Wales (Giggs), Nordirland (Best) og Irland (O'Shea), så det vil der fortsat være mulighed for.

I min ideelle verden var f.eks. Pogba slået igennem på Le Havres 1. hold, og så herefter solgt videre, i stedet for at vi som den store klub henter ham som purung.

Vi gør da os selv en bjørnetjeneste ved at slippe nogle gennem nåleøjet via positiv særbehandling, hvis gutterne så slet ikke er gode nok.

Hvis vores britiske talenter ikke var gode nok, så fik de heller ikke chancen, men så ville man også rigtig kunne se, hvor ringe talentarbejdet i såfald var. En klub som United, der har stolte traditioner med egen producerede spillere, SKAL kunne producere BRITISKE talenter, ellers er det simpelthen for ringe. Pogba er i mine øjne ikke engang egen avl, han er et produkt af Le Havres talentudvikling, hvorefter vi måske finpudser kanterne.

Det sjove ved alt det her er, at det kun er i England, at man sådan henter 16-17 årige udlændinge ind på akademierne. Messi er selvfølgelig en undtagelse, og de franske klubber udnytter sikkert også de gamle kolonibund i Afrika, men ellers synes jeg ikke man ser andre kolonitilfælde i Spanien, Italien, Tyskland osv. Når en spansk klub bringer en ung gut op, så er han spanier, når en italiensk klub gør det, så er han italiener, og når en tysk klub gør det, så er han tysker. Når en engelsk klub gør det, er han nogengange franskmand eller italiener.

Ulrik Vida Vinther
27-05-2010, 15:18
Det er efterhånden alment anerkendt at vi mangler en offensiv midtbanespiller med kreativitet i støvlerne. Jeg ved at snakken om Douglas Costa er lidt forældet, og måske også useriøs eftersom han netop skiftede til Shakthar omkring nytår.
Det lader lidt til at han er gået i glemmebogen, og kan han egentlig stille noget op i Europa? Jeg søgte ham på google og fandt, at han har scoret 5 mål i 12 kampe, primært som indskifter så vidt jeg kunne forstå. Det lyder ikke helt skidt efter min mening.

På youtube fandt jeg denne video med nogle af de ting han har præsteret siden han ankom til Shakthar. Jeg er udemærket godt klar over, at youtube-klip ikke nødvendigvis viser sandheden, og jeg siger bestemt ikke at vi skal købe ham med henblik på at lukke det hul på midtbanen. Jeg er bestemt ikke overbevist om at han er den rigtige mand, bl.a. pga. hans alder og manglende erfaring. Men jeg blev nu alligevel så glad over et par af de ting han udretter med bolden i det her 8-9 min. klip. Tjek det ud hvis I har tid:

http://www.youtube.com/watch?v=XklVJroBSYM

EDIT: Jeg ved ikke hvad der sker med linket? Men her er det i hvert fald:
http://www.youtube.com/watch?v=XklVJroBSYM

United DK
27-05-2010, 15:22
Folk snakker altid nedladent om spillere fra Æresdivisionen, så hvordan skal vi omtale folk fra den ukrainske liga?

Verner
27-05-2010, 15:27
Det sjove ved alt det her er, at det kun er i England, at man sådan henter 16-17 årige udlændinge ind på akademierne. Messi er selvfølgelig en undtagelse, og de franske klubber udnytter sikkert også de gamle kolonibund i Afrika, men ellers synes jeg ikke man ser andre kolonitilfælde i Spanien, Italien, Tyskland osv. Når en spansk klub bringer en ung gut op, så er han spanier, når en italiensk klub gør det, så er han italiener, og når en tysk klub gør det, så er han tysker. Når en engelsk klub gør det, er han nogengange franskmand eller italiener.

Jeg tror nok man kan finde lidt mere end en ungdomspiller i Barcalona som var der siden 16-17 års alderen, Dos santos brødrene og Gai Asulin fx.

Det er jo lovgivningen i England, som gør det muligt at købe de spillere så unge, hvilket en værd klub selvfølgelig vil gøre for at spare en masse penge, når man nu her skal betale 2-300 millioner for en 21-årig, som ikke helt har vist sit fulde potentiale endnu..

Jesus
27-05-2010, 15:29

Ronaldo var heller ikke en spiller nogen turde smide for løverne, og han var også decideret elendig i begyndelsen, men han udviklede sig, og det viste sig, at han fik rigtig meget ud af 1. holds oplevelsen. Samme historie med alle talenter, hvis de ikke får spilletid, så er de dårlige.

MC86
27-05-2010, 15:41
Ronaldo var heller ikke en spiller nogen turde smide for løverne, og han var også decideret elendig i begyndelsen, men han udviklede sig, og det viste sig, at han fik rigtig meget ud af 1. holds oplevelsen. Samme historie med alle talenter, hvis de ikke får spilletid, så er de dårlige.

ja det var et fint eksempel, men tror ingen af dem har ronaldo klasse, plus ronaldo også var et enestående eksempel. Man ser ofte det går galt.

Kasper United
27-05-2010, 15:54

Helt enig. Og i sær "bare", at de kommer op på 1. holdet, giver spillerne bedre muligheder for at udvikle sig, selvom de måske kun får kampene i f.eks. CC-cuppen.

NtotheT
27-05-2010, 16:10
Folk snakker altid nedladent om spillere fra Æresdivisionen, så hvordan skal vi omtale folk fra den ukrainske liga?

Vi er kun skeptiske, når det er snakken om hollandske angribere, når folk bruger deres x-antal mål som argumentation for, at de vil slå igennem i de stærke ligaer. Spillere som er dygtige fodboldspillere er noget andet, hvis du forstår.

United DK
27-05-2010, 16:11
Vi er kun skeptiske, når det er snakken om hollandske angribere, når folk bruger deres x-antal mål som argumentation for, at de vil slå igennem i de stærke ligaer. Spillere som er dygtige fodboldspillere er noget andet, hvis du forstår.

Uanset ligaens niveau?

NtotheT
27-05-2010, 16:19
Uanset ligaens niveau?

Altså man bliver ikke den bedste fodboldspiller i verden, hvis du er total overlegen i den danske liga. Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger bare, at der er forskel på, om du har en dygtig fodboldspiller, om du er en dygtig målsluger. Spillere som Douglas Costa, der lever på deres fodboldkunnen, er mere attraktive end en hollandsk bomber, hvis du spørger mig.

Kasper United
27-05-2010, 16:26
http://www.bold.dk/nyt/Lassana-Diarra-karrieretruet

Nu skal vi ikke engang overveje at købe ham.

MosaverB
27-05-2010, 16:29
http://www.bold.dk/nyt/Lassana-Diarra-karrieretruet

Nu skal vi ikke engang overveje at købe ham.
Det er godt opfanget, Sherlock holmes :) ..
Han har meldt fra til VM, og det ligner et karrierestop, så nej vi skal ikke købe ham.
Men, god bedring til ham.

United DK
27-05-2010, 16:49
Altså man bliver ikke den bedste fodboldspiller i verden, hvis du er total overlegen i den danske liga. Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger bare, at der er forskel på, om du har en dygtig fodboldspiller, om du er en dygtig målsluger. Spillere som Douglas Costa, der lever på deres fodboldkunnen, er mere attraktive end en hollandsk bomber, hvis du spørger mig.

Tjah, jeg vil dog mene, at der er en grund til, at en brasilianer ender i ukrainsk fodbold, ligesom der er med dem der ender her i Danmark. Det plejer gerne at fortælle noget om, at de ikke er på højde med nogen af deres fantastiske landsmænd.

FRL
27-05-2010, 18:14
Tjah, jeg vil dog mene, at der er en grund til, at en brasilianer ender i ukrainsk fodbold, ligesom der er med dem der ender her i Danmark. Det plejer gerne at fortælle noget om, at de ikke er på højde med nogen af deres fantastiske landsmænd.

Ja, det er der nok - dog har han i 13 kampe scoret 5 mål, så også i den ukrainske imponerer han.

NtotheT
27-05-2010, 18:28

Nu snakkede jeg om generelt. En bomber er jo ikke garanti for mål i en anden liga. Men en fodboldspiller, som har det fundamentale og det tekniske i orden, har større chance for at gøre sig gældende i en anden liga, hvis du spørger mig. Det var mere det, jeg snakkede om :)

Lagoni
27-05-2010, 19:35
tror du nærmere luka modric ville være et godt bud :) tror han ville passe perfekt ind i vores offensiv. kan spille alle offensive pladser.!

MartinNielsen
27-05-2010, 19:41
Tror ikke Modric kommer til United, så dog gerne en Van Der Vaart, og eventuelt Fabiano slutte sig til os :)

Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om denne ''Dodo'' som vi har købt i Corinthians ?

http://www.goal.com/en-us/news/85/england/2009/04/23/1224858/report-manchester-united-to-sign-corinthians-dodo

Kasper United
27-05-2010, 20:29
Tror ikke Modric kommer til United, så dog gerne en Van Der Vaart, og eventuelt Fabiano slutte sig til os :)

Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om denne ''Dodo'' som vi har købt i Corinthians ?

http://www.goal.com/en-us/news/85/england/2009/04/23/1224858/report-manchester-united-to-sign-corinthians-dodo

Jeg vidste ikke engang, at vi havde købt ham. :lolol:

United DK
27-05-2010, 22:19
Nu snakkede jeg om generelt. En bomber er jo ikke garanti for mål i en anden liga. Men en fodboldspiller, som har det fundamentale og det tekniske i orden, har større chance for at gøre sig gældende i en anden liga, hvis du spørger mig. Det var mere det, jeg snakkede om :)

Der findes også mange gode teknikere i Serie 1, men derfor kan de ikke nødvendigvis gøre sig i 1. division.

Der er trods alt en verden til forskel på den ukrainske liga og PL, ikke mindst i tempoet, så der skal du tænke dobbelt så hurtigt, for at dine tricks lykkedes.

schousboe9
27-05-2010, 23:23
[/B]

Jeg vidste ikke engang, at vi havde købt ham. :lolol:

Vi har været sat i tæt forbindelse med ham i et godt stykke tid snart, senest sidste sommer.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1181223/Sir-Alex-signs-Dodo--Manchester-United-boss-swoops-5-4m-Brazil-starlet.html

Der lader dog til at være uenighed om hans alder. Goal siger 17, Daily Mail siger 17 sidste år.

K and the big B
27-05-2010, 23:43
Vi har været sat i tæt forbindelse med ham i et godt stykke tid snart, senest sidste sommer.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1181223/Sir-Alex-signs-Dodo--Manchester-United-boss-swoops-5-4m-Brazil-starlet.html

Der lader dog til at være uenighed om hans alder. Goal siger 17, Daily Mail siger 17 sidste år.

Han kan vel godt være 17 i år, og stadig havde været det sidste år?

snegl
27-05-2010, 23:48
Er det nogensinde blevet bekræftet af ManUtd.com at vi har købt Dodo? Den virker ret uafsluttet den sag

schousboe9
27-05-2010, 23:49
I artiklen fra Daily Mail - som er fra 14. maj 2009 - skriver de:

The defender recently turned out for his country in their victorious South American Under 17 Championship campaign and would pitch up at Old Trafford when he turns 18 next February.

Det skulle så være en 3 mdr. siden.

Manager Ferguson
28-05-2010, 00:26
det vidste jeg ikke !!

https://secure.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/top-11-stjernerne-som-sas-ligaen-missede?page=0%2C4

Acsadac
28-05-2010, 07:48
det vidste jeg ikke !!

https://secure.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/top-11-stjernerne-som-sas-ligaen-missede?page=0%2C4

Læste, da nyheden kom frem, at Brøndby afviste det...

Acsadac
28-05-2010, 09:26
Det var da en usædvanlig stille morgen i silly season..

Kom nu med den nyhed at Berbatov og Owen er solgt og erstattet med en alsidig angriber (Suarez, Higuain e.lign) og en offensiv midt (VdV fx)..

Så kunne jeg læse statistik med ro i sindet..

RAppel
28-05-2010, 09:29
Det var da en usædvanlig stille morgen i silly season..

Kom nu med den nyhed at Berbatov og Owen er solgt og erstattet med en alsidig angriber (Suarez, Higuain e.lign) og en offensiv midt (VdV fx)..

Så kunne jeg læse statistik med ro i sindet..

Minder mig om jeg drømte i nat at Owen scorede 4 mål og jeg hoppede rundt og råbte "Jeg sagde jo han var god". Håber vi holder på ham :D

Nå, det var OT.

Don Kafai
28-05-2010, 09:42
Er det nogensinde blevet bekræftet af ManUtd.com at vi har købt Dodo? Den virker ret uafsluttet den sag

http://www.southamericanfootball.co.uk/files/articles.php?article_id=723

Vi har åbenbart ikke benyttet os af "first optionen".

Dog er der en anden artikel, hvor Dodo selv mener, at optionen løber til han fylder 21 år:

http://www.whoateallthepies.tv/man_utd/18881/corinthians-defender-dodo-reveals-man-utd-deal.html

Såeh... Mon ikke den er nogenlunde død..

MC86
28-05-2010, 09:44
Det lyder meget interesant.

http://www.bold.dk/nyt/Gill-Ferguson-har-penge-nok

Acsadac
28-05-2010, 09:50
http://www.southamericanfootball.co.uk/files/articles.php?article_id=723

Vi har åbenbart ikke benyttet os af "first optionen".

Dog er der en anden artikel, hvor Dodo selv mener, at optionen løber til han fylder 21 år:

http://www.whoateallthepies.tv/man_utd/18881/corinthians-defender-dodo-reveals-man-utd-deal.html

Såeh... Mon ikke den er nogenlunde død..

Virker ihvertfald mærkeligt at de ikk har benyttet optionen. Men hvis de har en option indtil han fylder 21 er det vel ikke uklogt at vente..

robinho
28-05-2010, 10:59
Det lyder meget interesant.

http://www.bold.dk/nyt/Gill-Ferguson-har-penge-nok

Tja.

Nytter jo ikke noget hvis han ikke har tænkt sig at bruge dem.

Jeg må indrømme jeg forstår ikke det tempo der bliver arbejdet med i den klub her mht transfers.

Jeg trækker gerne den her kommentar tilbage hvis det bare forløber i baggrunden og medierne ikke ved en skid, men langt de fleste tilfælde de seneste år selvom united gerne handler i det stille, så får medierne nys om det, og skriver om at der forhandles eller er afgivet bud.

Som det ser ud pt tror jeg ikke engang united har forhørt sig på nogen hvis jeg skal være helt ærlig.

JakobR
28-05-2010, 11:16
Talksport siger, at det er 99 % sikkert, at Joe Cole skifter til os.

Var det ikke også dem, der afslørede vores Owen handel?

Sgoales
28-05-2010, 11:20
Joe Cole ville være guld... han er i mine øjne undervurderet og han vil løfte holdet med de ekstraordinære ting han kan... bare noget pis at han scorede et mål som sidenhen kostede os mesterskabet...:(

Det er også fedt med nogle unge talenter med perspektiv i, men vi mangler lige at krydre massen med noget ekstraordinært.
Jeg synes ikke det behøver at være megastjerner vi køber, men det skal være stensikker kvalitet.
Vi købte talenter som Ronaldo, Nani og Anderson for nogle år siden.
1 blev verdens bedste
1 er ved at udvikle sig til en stor stjerne (Nani)
1 er gået lidt i stå, men kan stadig nå det.

pris i alt ca. 400 mio kr. (hvilket efter salget efterlader os med to gode spillere og 300 mio kr. på bogen!!!)

DET er metoden vi skal bruge - de var ikke billige, men de var alle pengene værd og mere til.

Vi har de seneste år købt 6 megastjerner /mega transfers
3 er/blev mega succes (Nistelrooy, Rio og Rooney)
3 blev fiasko (Hargreaves, Veron og Berbatov)

1,5 mia kr. (jeg kan ikke huske hvad vi fik for Nistelrooy og Veron, men det har været en massiv udgift)

Vi har også købt nogle gode mellemvarer som har gjort det rigtig godt og sidenhen er blevet noget der ligner store stjerner:
Valencia, Carrick, Vidic og Park

Meget driftsikre spillere som vel tilsammen har kostet 400 mio kr. og som sikrer stabilitet på holdet, men ikke løfter holdet på samme måde som Nani, Ronaldo og Rooney kan gøre det.

Min konklusion er altså, at vi bør være omhyggelige når vi køber verdensstjerner og helst kun en enkelt og ellers bør vi satse på stjerner in spe.

MC86
28-05-2010, 11:25

Mener os det var dem:) Kunne være så nice hvis vi fik ham:) Kunne bare ikk forestille mig de vil sælge ham til os..

robinho
28-05-2010, 11:28
Mener os det var dem:) Kunne være så nice hvis vi fik ham:) Kunne bare ikk forestille mig de vil sælge ham til os..

Når det er fri transfer kan chelsea jo sige hvad de vil. Det er op til cole selv.

MC86
28-05-2010, 11:29
Når det er fri transfer kan chelsea jo sige hvad de vil. Det er op til cole selv.

Nåhh ja:) min fejl.

robinho
28-05-2010, 11:34
Nåhh ja:) min fejl.

Faktisk tror jeg at man kan tage kontakt til en spiller når der er 6 mdr. tilbage af hans kontrakt, uden at spørge klubben først :) Men er ikke sikker.

Men hvis det her skulle være rigtigt giver det jo meget god mening.

Fergie er nærig ad h til, og vi får en englænder mere ad hensyn til fremtidige regler.

Det med fergie er dog mest sagt i sjov i dette tilfælde. Cole er en klassespiller, og hvis man ikke kunne tænke sig at erhverve ham, oven i købet uden transfersum, så er man da godt tosset.

RAppel
28-05-2010, 11:35
Faktisk tror jeg at man kan tage kontakt til en spiller når der er 6 mdr. tilbage af hans kontrakt, uden at spørge klubben først :) Men er ikke sikker.

Det kan du godt være for det er rigtigt :)

robinho
28-05-2010, 11:55
Joe Cole ville være guld... han er i mine øjne undervurderet og han vil løfte holdet med de ekstraordinære ting han kan... bare noget pis at han scorede et mål som sidenhen kostede os mesterskabet...:(

Det er også fedt med nogle unge talenter med perspektiv i, men vi mangler lige at krydre massen med noget ekstraordinært.
Jeg synes ikke det behøver at være megastjerner vi køber, men det skal være stensikker kvalitet.
Vi købte talenter som Ronaldo, Nani og Anderson for nogle år siden.
1 blev verdens bedste
1 er ved at udvikle sig til en stor stjerne (Nani)
1 er gået lidt i stå, men kan stadig nå det.

pris i alt ca. 400 mio kr. (hvilket efter salget efterlader os med to gode spillere og 300 mio kr. på bogen!!!)

DET er metoden vi skal bruge - de var ikke billige, men de var alle pengene værd og mere til.

Vi har de seneste år købt 6 megastjerner /mega transfers
3 er/blev mega succes (Nistelrooy, Rio og Rooney)
3 blev fiasko (Hargreaves, Veron og Berbatov)

Synes måske det er lidt hårdt at erklære hargreaves for en fiasko, når han ikke spiller pga et skadeshelvede. Når han har været fit, har han jo været klasse.

Du kan jo finde mindst lige så mange hvis ikke flere indkøb blandt de ukendte/ unge som også har været fiaskoer: Djemba, Forlan, Kleberson, Manucho, Miller osv.

Man snakker bare ikke så højt om dem pga prisskiltet. SÅ gør det knap så nas.

Men med prisskiltet følger jo også mange gange en årsag til det. Det er fordi spillerne har gjort det fantastisk på en eller anden måde, eller har et kæmpe stort talent. At det så ikke lige kan gentages i alle klubber er jo en risiko man løber.
Rooney og Ronaldo var så store talenter, så vi vidste jo godt de ville blive fremragende. At Ronaldo så ville blive så uhyggelig havde jeg ikke lige set. Men hvem siger de havde slået igennem i alle klubber?

Vi kan sagtens blive ved med at hente B-spillere som Park og talenter i den billige prisklasse, og så sige når det går galt " ah men det er knap så slemt for de har ikke været dyre". Men på den måde får vi jo heller ikke de bedste spillere. Og jo man skal have nogle af dem for også at have det bedste hold.

Dines
28-05-2010, 13:23

Giv et link!

Personligt er jeg lidt sådan med Joe Cole. Han er en rigtig dygtig fodboldspiller, men skader de sidste år, har ødelagt noget for ham. Han vil dog under alle omstændigheder være en god back up til kanten, og det mener jeg godt, at vi har savnet. På den anden side, er kanterne ikke der, at vi virkelig mangler en ny mand - så hvis det betyder, at vi gemmer pengene til en ny angriber og en central midtbanespiller, så er jeg glad nok for.

Kasper United
28-05-2010, 13:50
Giv et link!

Personligt er jeg lidt sådan med Joe Cole. Han er en rigtig dygtig fodboldspiller, men skader de sidste år, har ødelagt noget for ham. Han vil dog under alle omstændigheder være en god back up til kanten, og det mener jeg godt, at vi har savnet. På den anden side, er kanterne ikke der, at vi virkelig mangler en ny mand - så hvis det betyder, at vi gemmer pengene til en ny angriber og en central midtbanespiller, så er jeg glad nok for.

Han er jo på fri transfer, men der er selvfølgelig lønnen, der skal betales :)

Acsadac
28-05-2010, 14:17
Et køb af Joe Cole vil være ok.. Men det ødelægger lidt min drøm om 4-3-3.

Det ændrer dog ikke på, at jeg stadig håber Owen og Berbatov får sparket. Men havde hellere set en alsidig angriber som også kan spille kant end en kant der ikke kan spille angriber.

Don Kafai
28-05-2010, 14:39
Der er vist ikke rigtig nogle links endnu, da de der talksport vist er en radiostation. Det lyder mest af alt som et medieskabt rygte ud af ingenting, ligesom i forgårs da alle troede Hangeland skulle til Arsenal.

nielzon21
28-05-2010, 14:49
De fleste sider er jo kun rygter (én fjer bliver let til 10 høns)...

Men om der er hold i dem, er så en anden side af sagen.
Har også læst et rygte et sted, at United regner med at præsentere én spiller inden VM starter... men det kan hurtigt også vise sig at være en and :)

Pep
28-05-2010, 14:56
Det med præsentation af en ny spiller før VM behøver ikke at være en and. I har købt Smalling og Javier, men såvidt jeg ved er de ikke blevet officielt præsenteret i klubben. Derfor kunne det nemt være en af dem eller dem begge, der er de spillere, som bliver præsenteret før VM.

United DK
28-05-2010, 14:59
Et køb af Joe Cole vil være ok.. Men det ødelægger lidt min drøm om 4-3-3.

Hvorfor?

Acsadac
28-05-2010, 15:13
Hvorfor?

Jeg så gerne at vores kantspillere er enten "eksotiske" eller angribere.
Joe Cole kan selvfølgelig overraske så han kommer ind under den "eksotiske" kategori.

Det jeg ser som Barcelonas fordel er alsigheden i de 3 forreste, det spetakulære. Derfor ser jeg gerne en type som Nani på kanten eller en angriber som også kan spille kant, for enten at have det målfarlige eller kreative alternativ på kanterne..

Spillere som Diouf, Welbeck, Obertan og måske Hernandez falder ind under denne kategori.

Derimod synes jeg Joe Cole er lidt for kontrolleret engelsk i sit spil. Men igen, han kan overraske mig positivt.

zhagzi
28-05-2010, 15:14

Det også forkert at gøre. Spillere fra Æresdivisionen er ikke dårlige, bare fordi niveauet ikke et på PL niveau.

Og nogle harda også sagt at Suarez's 41 mål i 42 kampe, intet er, når han er fra æresdivisionen. Det fanme en spade som siger det.

Nistelrooy bombede da videre! fx. Og 41 mål i 42 kampe er jo vanvittigt! :O

Don Kafai
28-05-2010, 15:15
Derimod synes jeg Joe Cole er lidt for kontrolleret engelsk i sit spil. Men igen, han kan overraske mig positivt.

Men Joe Cole var nærmest den største stjerne i Chelseas 4-3-3 i 2005-2008. Hvad får dig til at tro han har "mistet" de evner?

hoen
28-05-2010, 15:16
Synes måske det er lidt hårdt at erklære hargreaves for en fiasko, når han ikke spiller pga et skadeshelvede. Når han har været fit, har han jo været klasse.

Du kan jo finde mindst lige så mange hvis ikke flere indkøb blandt de ukendte/ unge som også har været fiaskoer: Djemba, Forlan, Kleberson, Manucho, Miller osv.

Man snakker bare ikke så højt om dem pga prisskiltet. SÅ gør det knap så nas.

Men med prisskiltet følger jo også mange gange en årsag til det. Det er fordi spillerne har gjort det fantastisk på en eller anden måde, eller har et kæmpe stort talent. At det så ikke lige kan gentages i alle klubber er jo en risiko man løber.
Rooney og Ronaldo var så store talenter, så vi vidste jo godt de ville blive fremragende. At Ronaldo så ville blive så uhyggelig havde jeg ikke lige set. Men hvem siger de havde slået igennem i alle klubber?

Vi kan sagtens blive ved med at hente B-spillere som Park og talenter i den billige prisklasse, og så sige når det går galt " ah men det er knap så slemt for de har ikke været dyre". Men på den måde får vi jo heller ikke de bedste spillere. Og jo man skal have nogle af dem for også at have det bedste hold.

Når du nu endnu engang bringer Park på banen som en b-spiller bliver jeg nødt til at minde dig om at lige inden vi købte ham var du ved at flade på halen over ham og var vildt lykkelig da vi købte ham og på det tidspunkt blev han af dig ikke betegnet som en b-spiller, men nærmer en vi bare skulle købe.:lolol:

tilbage sidder jeg og tænker, har den altid negative robinho selv taget fejl af en spiller ? og kan det overhovedet lade sig gøre ?

United DK
28-05-2010, 15:21
Jeg så gerne at vores kantspillere er enten "eksotiske" eller angribere.
Joe Cole kan selvfølgelig overraske så han kommer ind under den "eksotiske" kategori.

Det jeg ser som Barcelonas fordel er alsigheden i de 3 forreste, det spetakulære. Derfor ser jeg gerne en type som Nani på kanten eller en angriber som også kan spille kant, for enten at have det målfarlige eller kreative alternativ på kanterne..

Spillere som Diouf, Welbeck, Obertan og måske Hernandez falder ind under denne kategori.

Når Joe Cole er bedst, er han faktisk en meget atypisk engelsk spiller. Han er uden tvivl den engelske spiller, der har mest flair, og det er ikke teknikken der fejler noget hos ham. Han kan mange finurligheder, hvilket jeg går udfra er "eksotisk"?

zhagzi
28-05-2010, 15:33

Men hvis det her skulle være rigtigt giver det jo meget god mening.

Fergie er nærig ad h til, og vi får en englænder mere ad hensyn til fremtidige regler.

Det med fergie er dog mest sagt i sjov i dette tilfælde. Cole er en klassespiller, og hvis man ikke kunne tænke sig at erhverve ham, oven i købet uden transfersum, så er man da godt tosset.

Hvem i alverden skulle kunne holde øje med det? Hvad nu hvis en united mand skjulte sig selv som pizza bud, og afleverede en pizza, og fik sig en snak med herren? Hva så hvis Cole vil se en ven i Wigan, og mødes med en united mand.. tsk.

robinho
28-05-2010, 15:36
Hvem i alverden skulle kunne holde øje med det? Hvad nu hvis en united mand skjulte sig selv som pizza bud, og afleverede en pizza, og fik sig en snak med herren? Hva så hvis Cole vil se en ven i Wigan, og mødes med en united mand.. tsk.

Ligeså åndsvag regel som den med at det er ulovligt at begå selvmord.. :Smackden:

Det er da muligt det er åndsvagt.

Og ja man kan da sagtens bryde reglen ligesom man kan med et hav af andre regler. Som regel er det bare forbundet med nogle konsekvenser.

Junker
28-05-2010, 15:44
Jeg vil rigtig gerne have Joe Cole, han er teknisk rigtig dygtig og han fighter godt. Han skal bare lige op i form igen, hvilket jeg ikke tror bliver noget problem. Også hvis vi får ham på free transfer, ligner det en rigtigt godt scoop af ferguson, men er ikke helt sikker, er der noget med han tit er skadet, eller hvad??

Acsadac
28-05-2010, 15:44
Når Joe Cole er bedst, er han faktisk en meget atypisk engelsk spiller. Han er uden tvivl den engelske spiller, der har mest flair, og det er ikke teknikken der fejler noget hos ham. Han kan mange finurligheder, hvilket jeg går udfra er "eksotisk"?

Ok, det var positiv læsning.. Nu må vi se om det går igennem...

Men ved en signing af Cole vil det imo være afgørende at komme af med Berbatov og Owen og indkøbe en alsidig angriber.

Ellers kan vi lige så godt leje en 2-3 af de unge folk ud..

snegl
28-05-2010, 15:49
Tja.

Nytter jo ikke noget hvis han ikke har tænkt sig at bruge dem.

Jeg må indrømme jeg forstår ikke det tempo der bliver arbejdet med i den klub her mht transfers.

Jeg trækker gerne den her kommentar tilbage hvis det bare forløber i baggrunden og medierne ikke ved en skid, men langt de fleste tilfælde de seneste år selvom united gerne handler i det stille, så får medierne nys om det, og skriver om at der forhandles eller er afgivet bud.

Som det ser ud pt tror jeg ikke engang united har forhørt sig på nogen hvis jeg skal være helt ærlig.

Aaarh hva? Så du tror ikke at David Gill og co har forhørt sig eller skimtet markedet for muligheder og derefter forhørt sig? Eller at Sir Alex har givet en liste med muligheder? Det ville nu lugte utrolig meget, hvis alle vores transfers først blev sat igang til allersidst, når Fergie er hjemme fra Ferie, VM er overstået, osv. Det ville i mine øjne overhovedet ikke afspejle den proffesionalisme jeg synes vi som klub såvel som forretning står for. Tænk hvis al scouting arbejdet der bliver foretaget hele året rundt bare lige blev stoppet i de vigtigste måneder i transferåret fordi Fergie skulle på ferie, eller fordi David Gill havde lyst til at kigge lidt på nogle papirer istedet. Jeg tvivler.

ChristianR
28-05-2010, 16:03

Så tror jeg, at du skal kigge lidt i historiebøgerne. For flere har fået en ordentlig en over snuden ved at ignorere denne regel. Flere igen har været tæt på, at få ørerne i klemme ved den.

Ashley Cole blev blandt andet straffet for at føre ulovlige forhandlinger med Chelsea, da han var i Arsenal.

I øvrigt har robinho ret i, at denne regel frafalder, når spilleren kun har ½ år tilbage af sin kontrakt. Så i teorien har United haft mulighed for at forhandle med Joe Cole i flere måneder.

ChristianR
28-05-2010, 16:05
Aaarh hva? Så du tror ikke at David Gill og co har forhørt sig eller skimtet markedet for muligheder og derefter forhørt sig? Eller at Sir Alex har givet en liste med muligheder? Det ville nu lugte utrolig meget, hvis alle vores transfers først blev sat igang til allersidst, når Fergie er hjemme fra Ferie, VM er overstået, osv. Det ville i mine øjne overhovedet ikke afspejle den proffesionalisme jeg synes vi som klub såvel som forretning står for. Tænk hvis al scouting arbejdet der bliver foretaget hele året rundt bare lige blev stoppet i de vigtigste måneder i transferåret fordi Fergie skulle på ferie, eller fordi David Gill havde lyst til at kigge lidt på nogle papirer istedet. Jeg tvivler.

Ikke desto mindre ville det ikke være første gang, at SAF efter en stille sommer ville stå og have meget travlt på sidste transferdag og føle sig tvunget til at skrive en check, der er alt for stor i forhold til det produkt, han køber ;)

Glory Man United
28-05-2010, 17:43
Joe Cole skylder os et mesterskab efter hans mål på OT, så jeg forventer, at han spiller fantastisk.....hvis han ellers kommer

Glory Man United
28-05-2010, 17:50
Seneste rygter fra manutd.com:

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6649017

snegl
28-05-2010, 18:03
Ikke desto mindre ville det ikke være første gang, at SAF efter en stille sommer ville stå og have meget travlt på sidste transferdag og føle sig tvunget til at skrive en check, der er alt for stor i forhold til det produkt, han køber ;)

Det er heller ikke min pointe. Når det sker på sidste spilledag er det bare et tegn på at sælgerklubben har is i maven på transfermarkedet . Berbatov og andre har vi nok forhørt os om / budt på liidt mere end kl 10 minutter i 12 ved lukketid.

Edit: Når handlerne sker til allersidst kan det også være tegn på at intentionen slet ikke har været at sælge spilleren i første omgang (Hvilket tit er grunden til at man ikke bare kan købe ind så tidligt man vil). Samt at der sker en masse bag kulisserne - fx at spilleren kun vil skifte, samt at sælgerklubben vil have ekstra mange penge fordi de så ikke selv når at købe en rigtig erstatning for den solgte spiller.

Men det er da noget lidt andet hvis man køber ind hos en svingdørsklub som Real Madrid.

ChristianR
28-05-2010, 18:53
Det er heller ikke min pointe. Når det sker på sidste spilledag er det bare et tegn på at sælgerklubben har is i maven på transfermarkedet . Berbatov og andre har vi nok forhørt os om / budt på liidt mere end kl 10 minutter i 12 ved lukketid.

Edit: Når handlerne sker til allersidst kan det også være tegn på at intentionen slet ikke har været at sælge spilleren i første omgang (Hvilket tit er grunden til at man ikke bare kan købe ind så tidligt man vil). Samt at der sker en masse bag kulisserne - fx at spilleren kun vil skifte, samt at sælgerklubben vil have ekstra mange penge fordi de så ikke selv når at købe en rigtig erstatning for den solgte spiller.

Men det er da noget lidt andet hvis man køber ind hos en svingdørsklub som Real Madrid.

Ja, det er klart. Nu var smileyen der også for at indikere, at mit indlæg var sagt med et smil. Naturligvis sker der ting bag kullissen. Ikke desto mindre har United en tendens til at få vigtige handler gennemført utrolig sent, hvor andre hold åbenbart kan klare alt det formelle på dag 1.

Eksempelvis skulle det ikke tage Barcelona lang tid at hente David Silva. Hvis United er interesseret i en spiller som Joe Cole har de som sagt haft snart et halvt år til at klare det formelle. Så jeg kan sagtens følge dem, der mener, at United til tider kan synes sløve i deres ageren på transfermarkedet.

Pep
28-05-2010, 18:59
Grunden til at United måske er lidt tilbageholdende på årets marked kan have noget at gøre med klubbens økonomi. Sådan som jeg har forstået det, så har Sir Alex ikke mange penge til rådighed, selvom klubben påstår noget andet udadtil. United er derfor tvunget til at hive spillere der har kontraktudløb (spillere som Cole f.eks) eller de spillere, som enten er talenter eller spillere der hører til kategorien lige under de absolut stjerner, sådan så det ikke gøre ondt på økonomien.

Hvis man skal tro denne artikels indhold, så har Sir Alex ikke mange penge til rådighed.

http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/28/1947511/exclusive-manchester-united-spent-40m-refinancing-debt-following-

Kasper United
28-05-2010, 20:30
Grunden til at United måske er lidt tilbageholdende på årets marked kan have noget at gøre med klubbens økonomi. Sådan som jeg har forstået det, så har Sir Alex ikke mange penge til rådighed, selvom klubben påstår noget andet udadtil. United er derfor tvunget til at hive spillere der har kontraktudløb (spillere som Cole f.eks) eller de spillere, som enten er talenter eller spillere der hører til kategorien lige under de absolut stjerner, sådan så det ikke gøre ondt på økonomien.

Hvis man skal tro denne artikels indhold, så har Sir Alex ikke mange penge til rådighed.

http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/28/1947511/exclusive-manchester-united-spent-40m-refinancing-debt-following-

Jeg mener nu alligevel, at 350 mio. plus minus 50 mio. er OK. Vi skal ikke efter min mening ud at købe spillere, som koster de 350-400 mio.
Hvis vi kan få David Silva eller en anden kreativ midtbane til 200 mio. + et talent til 150 mio., så vil det være fint med mig.
Jeg mener ikke, vi skal købe spillere som f.eks. Benzema, Kaka, Villa, Zlatan, Ronaldo og (Fabregas) til +300 mio., som I, og Real f.eks. gør.
United ledelse må være blevet klogere, efter en hvis bulgarier.

MosaverB
28-05-2010, 20:43
Jeg mener nu alligevel, at 350 mio. plus minus 50 mio. er OK. Vi skal ikke efter min mening ud at købe spillere, som koster de 350-400 mio.
Hvis vi kan få David Silva eller en anden kreativ midtbane til 200 mio. + et talent til 150 mio., så vil det være fint med mig.
Jeg mener ikke, vi skal købe spillere som f.eks. Benzema, Kaka, Villa, Zlatan, Ronaldo og (Fabregas) til +300 mio., som I, og Real f.eks. gør.
Det er også mange penge, til køb af spillere. Som du selv nævner, så går vi jo ikke ud, og køber verdensstjerner til 300+ mil. .. Sådan har SAF aldrig gjort, og jeg tror hellere ikke han kommer til det, pga. en "skidt" sæson.
Det ville også være dumt, at gå ud og sige, at de har massere af penge, til køb af spillere.

ChristianR
28-05-2010, 20:58
Det er også mange penge, til køb af spillere. Som du selv nævner, så går vi jo ikke ud, og køber verdensstjerner til 300+ mil. .. Sådan har SAF aldrig gjort, og jeg tror hellere han kommer til det, pga. en "skidt" sæson.
Det ville også være dumt, at gå ud og sige, at de har massere af penge, til køb af spillere.

1. Det har han nu gjort nogen gange efterhånden
2. Det har David Gill nu været ude at sige, at man har.

MosaverB
28-05-2010, 21:01
1. Det har han nu gjort nogen gange efterhånden
2. Det har David Gill nu været ude at sige, at man har.
Ja, det kom jeg faktisk selv i tanker om, lidt efter jeg skrev min kommentar :D

United DK
28-05-2010, 21:12

Jeg tror nu vi har penge nok, men vi har helt sikkert ikke uendelige midler. Det er også derfor, at Ferguson skal tænke grundigt over, hvad han smider pengene efter. I bagklogskabens lys skulle vi nødigt lave en ny Berbatov, hvor købsprisen aldrig bliver retfærdiggjort.

ChristianR
28-05-2010, 21:35
Jeg tror nu vi har penge nok, men vi har helt sikkert ikke uendelige midler. Det er også derfor, at Ferguson skal tænke grundigt over, hvad han smider pengene efter. I bagklogskabens lys skulle vi nødigt lave en ny Berbatov, hvor købsprisen aldrig bliver retfærdiggjort.

Det er klart. Men sådanne fejlkøb laver alle klubber og trænere jo for tid til anden. Heldigvis har United og SAF jo tidligere haft stor succes med at betale en høj pris for rigtig dygtige spillere.

Det er også lidt som svar på en tidligere post, hvor en postulerede, at man ikke skulle købe en spiller til 300 mio kr, fordi man burde have lært af en vis bulgarer. Det er IMO noget vås. For så kunne man lige så godt lære noget af en vis ung englænder eller portugiser, der blev købt for en god håndfuld år siden.

snegl
28-05-2010, 22:21
Ja, det er klart. Nu var smileyen der også for at indikere, at mit indlæg var sagt med et smil. Naturligvis sker der ting bag kullissen. Ikke desto mindre har United en tendens til at få vigtige handler gennemført utrolig sent, hvor andre hold åbenbart kan klare alt det formelle på dag 1.

Eksempelvis skulle det ikke tage Barcelona lang tid at hente David Silva. Hvis United er interesseret i en spiller som Joe Cole har de som sagt haft snart et halvt år til at klare det formelle. Så jeg kan sagtens følge dem, der mener, at United til tider kan synes sløve i deres ageren på transfermarkedet.

Hehe ved godt det var sagt med et smil, men der var lige brug for en uddybning. I mine øjne vil jeg hellere i vores økonomiske situation være afventende med køb istedet for at bruge silly money som Barcelona, Real Madrid og City gør. At Barca gav 40 mio + Eto'o for Zlatan, Real Madrid ca 70 mio for Kaka, City uendeligt mange penge for deres spillere, og at spillerne derefter ikke lever op til forventningerne, synes jeg bare viser at man ikke økonomisk eller sportsligt behøves at være desperat på markedet. Det vil i klubbens økonomiske situation være endnu dummere hvis vi bare møder første høje pris vi bliver mødt med, når vi ved at de store klubber kun skal proviantere én til to spillere før resten af markedet eventuelt sænker sig i pris fordi samme klubber ikke er der længere til at presse prisen op.

Enig i at Joe Cole burde kunne klares hurtigt når man har haft et halvt år, men man kan måske derfor også konkludere at han enten selv har været i tvivl om et skifte (at han fx helst vil blive i Chelsea), eller at han har været en andenprioritet hos United. Tænk hvis vi går efter David Silva, og Valencia har bedt om 30-35 mio fordi de mener at Real Madrid / City vil kunne klare den pris, og så Real Madrid istedet køber Di Maria (eller vice versa). Så står vi måske som de eneste der gider at købe ham, hvis spilleren ikke gider til City. Det sænker naturligvis indkøbsprisen og samtidig de tårnhøje forventninger til spilleren som fx Berbatov lider under.

Der er således en fidus i at vente på at Real Madrid / Barca har gjort deres handler, hvis vi mere eller mindre går efter samme transfermål som de andre store, og der er overskud i spillere kontra klubber der er interesseret på markedet. Det mener jeg der er nu plus at der bliver overskudslager i Barca og Real, og derfor er det klogt at afvente. Vi bør gå efter mest value for money, men jeg er så helt enig i at vi nok får mest af det hvis vi bare kunne hive Joe Cole hjem hurtigt.

Pils
28-05-2010, 22:58

Aha så fordi Berbatov ikke har levet op til de forventninger som var stillet til ham, så mener du altså at vi fremover helt skal droppe at købe at købe etablerede spillere fra den øverste hylde. Det var da en logik der vil noget. Så fordi en ikke har slået til, så betyder det jo helt sikkert at alle andre også vil fejle...

Jeg kan forstå dine argumenter hvis vi snakkede om spillere som koster ronaldo niveau, for der er vi helt enige. Men når vi snakker om spillere som Benzema, Dzeko, Villa osv som koster omkring 300 mio kr, så skal vi da helt klart være en kandidat til de spillere. Nogle gange må man bare indse, at kvalitet som regel koster. Og hvis vi tager din ide, ja så varer det altså ikke mange sæsoner før mange klubber har overhalet os fordi de får de bedste spillere.

Plus det at man ikke skal glemme, at hvis vi har profiler på holdet som Rooney, Rio, Vidic, Giggs,Ronaldo (da han var hos os) ja så står vi altså i en gunstig position med hensyn til store sponsorater når det gælder hovedsponsor, trøjesponsor osv... Og de penge kunne vi virkelig godt bruge som situationen ser ud for tiden med Glazer.

Don Kafai
28-05-2010, 23:03
Hvem siger vi ikke allerede har sikret os Joe Cole? Chamakh blev præsenteret i Arsenal for nogle dage siden, men mon ikke den var tied up omkring januar, eller endda før det?

Jeg synes ikke kritikken er fair. Ferguson har leveret varen på markedet de sidste mange år. Han har ikke brugt så store summer som City, Chelsea, Madrid og Barca, men jeg synes vi har fået value for vores penge.

Selvfølgelig kan man snakke om Djemba-Djemba, Liam Miller osv og nogen ville måske sige Diouf, Berbatov og Hernandez (som vi vel at mærke ikke har set endnu) i den nuværende trup.

Men glemmer folk vores start 11'er? Udover dem fra egen avl, så er det jo mange geniale indkøb der er i blandt Vds, Evra, Vidic, Ferdinand, Rafael, Carrick, Valencia, Rooney, mens jeg synes man med rette også kan sige Nani og Anderson, som jeg har store forventninger til i næste sæson.

Min pointe er, at den pludselige kritik af United er ret mærkelig. Det der med at Ferguson soler sig i Frankrig i stedet for at følge med i verden er decideret vrøvl. Nu findes der jo også telefoner, og med et opkald til David Gill, så er United aktive.

VM starter om 14 dage, så mon ikke vi køber en inden da? Og hvem ved, måske er vores topprioritet en spiller der ikke engang er med i Sydafrika, og så er fristen jo ret ligegyldig.

Pep
28-05-2010, 23:07
Hvem siger vi ikke allerede har sikret os Joe Cole? Chamakh blev præsenteret i Arsenal for nogle dage siden, men mon ikke den var tied up omkring januar, eller endda før det?

Jeg synes ikke kritikken er fair. Ferguson har leveret varen på markedet de sidste mange år. Han har ikke brugt så store summer som City, Chelsea, Madrid og Barca, men jeg synes vi har fået value for vores penge.

Selvfølgelig kan man snakke om Djemba-Djemba, Liam Miller osv og nogen ville måske sige Diouf, Berbatov og Hernandez (som vi vel at mærke ikke har set endnu) i den nuværende trup.

Men glemmer folk vores start 11'er? Udover dem fra egen avl, så er det jo mange geniale indkøb der er i blandt Vds, Evra, Vidic, Ferdinand, Rafael, Carrick, Valencia, Rooney, mens jeg synes man med rette også kan sige Nani og Anderson, som jeg har store forventninger til i næste sæson.

Min pointe er, at den pludselige kritik af United er ret mærkelig. Det der med at Ferguson soler sig i Frankrig i stedet for at følge med i verden er decideret vrøvl. Nu findes der jo også telefoner, og med et opkald til David Gill, så er United aktive.

VM starter om 14 dage, så mon ikke vi køber en inden da? Og hvem ved, måske er vores topprioritet en spiller der ikke engang er med i Sydafrika, og så er fristen jo ret ligegyldig.

Det passer ikke, selvom man skulle tage sidste år med, så har United brugt flere penge på spillerkøb fra 2000-2009, end Barca har. Jeg fatter ikke, hvorfor United fans tror at Sir Alex ikke bruger mange penge på spillerkøb, for det gør han.

Don Kafai
28-05-2010, 23:13
Det passer ikke, selvom man skulle tage sidste år med, så har United brugt flere penge på spillerkøb fra 2000-2009, end Barca har. Jeg fatter ikke, hvorfor United fans tror at Sir Alex ikke bruger mange penge på spillerkøb, for det gør han.

Alt er relativt, at du vælger at tage den fra 2000 er én mulighed. Tog du den fra 1986 hvor Ferguson tiltrådte, er det måske en anden, mens hvis du tog den for de sidste to uger så har du ligeledes noget tredje.

Ser vi på det hold United har, så er der ingen signinger fra år 2000. Jeg tager den fra ca de seneste 5 år, siden vores nuværende hold blev etableret.

Hinrichsen
28-05-2010, 23:28

Uden egentligt at vide det ville mit gæt være at vi til gengæld også har fået en god del penge den anden vej i forhold til Barca.

Det er klart at når man sælger spillere for mange millioner, bliver du nødt til at å ud og erstatte det hul det skaber.

Hvis vi nu kigger på hvor mange penge de to klubber har brugt på spillerindkøb kontra det beløb de er kommet ind via salg, så ville mit bud være at Barca stod med det største minus.

Men må indrømme, har intet at ha det i, blot hvad jeg mindes igennem de senere år.

Pep
28-05-2010, 23:38
Alt er relativt, at du vælger at tage den fra 2000 er én mulighed. Tog du den fra 1986 hvor Ferguson tiltrådte, er det måske en anden, mens hvis du tog den for de sidste to uger så har du ligeledes noget tredje.

Ser vi på det hold United har, så er der ingen signinger fra år 2000. Jeg tager den fra ca de seneste 5 år, siden vores nuværende hold blev etableret.

Lad os tage et andet eksempel, lad os tage de spillere der er en del af de nuværende hold for hhv Barca og United. Barca har brug 1.4 Mia på de spillere, mens United har brugt 1.6, sådan groft regnet ud. Det skal lige siges at jeg ikke har regnet Smalling og Javier Hernandez med. Igen, det kan da godt være at man bruger penge anderledes, men Sir Alex bruger mange penge på spillerkøb, det skal man gøre i en storklub, især hvis man har ambitioner om at vinde trofæer, og det har man jo i en klub som United.

Pep
28-05-2010, 23:41
Uden egentligt at vide det ville mit gæt være at vi til gengæld også har fået en god del penge den anden vej i forhold til Barca.

Det er klart at når man sælger spillere for mange millioner, bliver du nødt til at å ud og erstatte det hul det skaber.

Hvis vi nu kigger på hvor mange penge de to klubber har brugt på spillerindkøb kontra det beløb de er kommet ind via salg, så ville mit bud være at Barca stod med det største minus.

Men må indrømme, har intet at ha det i, blot hvad jeg mindes igennem de senere år.

Det er jo Cristianos handel der trækker gevaldigt op, ellers er det næsten ens. Har dog ikke undersøgt sagen nærmere. Men man kan da også vende det om og sige, at klubberne tænker anderledes. United har ikke noget imod at sælge en af deres bedste spillere, men det har Barca. man kunne f.eks have fået 800 Mio for Ronnie i sin tid, men det gik Laporta ikke med til. Man kan vel også nemt får en Milliard for Messi, hvis man går med til at sælge ham, men det sker ikke, tror jeg.

Synes dog ikke man tage den anden vej, altså at man begynder at medregne, hvor meget man tjener på dem. Her bliver der bare diskuteret, hvor meget man bruger på spillerindkøb. Hvis man tager den anden del med, altså hvor meget man tjener på dem, når man videre sælger dem, så er der mange faktorer der spiller ind. F.eks skal man så tage højde for, hvor stor gæld er i klubben, eller hvordan mentalitet i klubben er, hvilke spillere man sælger, osv osv.

Don Kafai
28-05-2010, 23:49
Egentlig var det heller ikke pointen med mit indlæg. Omend det faktisk bekræfter min pointe om, at vi ikke er dovne på transfermarkedet.

Nu kan jeg så bruge som argument, at vi smider flere penge om os end Barca, og så skal jeg nok trumfe igennem i diskussionerne.

Pep
28-05-2010, 23:56
Egentlig var det heller ikke pointen med mit indlæg. Omend det faktisk bekræfter min pointe om, at vi ikke er dovne på transfermarkedet.

Nu kan jeg så bruge som argument, at vi smider flere penge om os end Barca, og så skal jeg nok trumfe igennem i diskussionerne.

Meningen med mit indlæg er heller ikke, "hah hvad sagde jeg, eller in your face" Jeg vil blot påpege, at kritikken af Sir Alex er uberettiget. Han har gjort og vil stadig gøre alt for at styrke holdet, hvis det betyder at han skal bruge penge, så gør han det også!

Det er selvfølgelig klart, at han ikke kan bruge ligeså mange penge nu, (hvor klubben er gældsplaget i den grad) end dengang hvor I ikke havde gæld af betydelig størrelse. Men Sir Alex er snu, mon ikke han henter et par forstærkninger i løbet af dette transfervindue, og her mener jeg spillere der forstærker start 11'eren, og ikke bare spillere der kun bedrager til bredden.

Lossen
29-05-2010, 01:46
Det er jo Cristianos handel der trækker gevaldigt op, ellers er det næsten ens. Har dog ikke undersøgt sagen nærmere. Men man kan da også vende det om og sige, at klubberne tænker anderledes. United har ikke noget imod at sælge en af deres bedste spillere, men det har Barca. man kunne f.eks have fået 800 Mio for Ronnie i sin tid, men det gik Laporta ikke med til. Man kan vel også nemt får en Milliard for Messi, hvis man går med til at sælge ham, men det sker ikke, tror jeg.

Det forstår jeg ikke noget af. Selvfølgelig har de noget i mod at sælge deres bedste spiller? Problemet var jo at Ronaldo troede at græstæppet på Bernabeu var grønnere. Manden ville jo væk. Sammenligningen med Messi er jo ikke valid, da manden på intet tidspunkt har ytret andet evig troskab til Barcelona.

Det skulle undre mig, om I død og og pine havde holdt fast i Messi, hvis han gennem flere år havde fremsagt ønsker om at spille for en anden klub.

Kasper United
29-05-2010, 09:48
http://www.caughtoffside.com/2010/05/28/manchester-united-hope-to-beat-arsenal-to-13m-rated-playmaker-ferguson-vs-wenger-in-hazard-chase/

Eden Harzard er et spændende talent, som har spillet rigtig godt i Ligue 1 for Lille. Da Lille f.eks. spillede mod Liverpool i Europa League, var det Eden Harzard, der scorede, så de røg ud.
Lidt over 100 mio. er ikke meget for ham, men er meget i tvivl, om hans fysik er god nok til Premier League.
Og mon ikke Arsenal snupper ham, som de plejer med sådanne talenter?

Acsadac
29-05-2010, 10:07
http://www.caughtoffside.com/2010/05/28/manchester-united-hope-to-beat-arsenal-to-13m-rated-playmaker-ferguson-vs-wenger-in-hazard-chase/

Eden Harzard er et spændende talent, som har spillet rigtig godt i Ligue 1 for Lille. Da Lille f.eks. spillede mod Liverpool i Europa League, var det Eden Harzard, der scorede, så de røg ud.
Lidt over 100 mio. er ikke meget for ham, men er meget i tvivl, om hans fysik er god nok til Premier League.
Og mon ikke Arsenal snupper ham, som de plejer med sådanne talenter?

Har kun set ham i Liverpool kampen hvor jeg synes han gjorde det godt. Men hvis der er hold i rygtet om Joe Cole så skal vi imo ikke have flere kantspillere. Brug i stedet noget tid på at få Berbatov solgt :P

Maicon rygtes til United (http://www.caughtoffside.com/2010/05/27/manchester-united-consider-move-for-world-class-20m-brazilian-to-fill-hole-sir-alex-may-opt-for-maicon-until-rafael-comes-of-age/)

Håber virkelig det er en and.. Vi har rigeligt med forsvarsspillere. Og hvis vi får ham det belgiske back-talent så har vi ikke brug for Maicon, selvom han da er en fantastisk spiller.

Kasper United
29-05-2010, 10:24
Har kun set ham i Liverpool kampen hvor jeg synes han gjorde det godt. Men hvis der er hold i rygtet om Joe Cole så skal vi imo ikke have flere kantspillere. Brug i stedet noget tid på at få Berbatov solgt :P

Maicon rygtes til United (http://www.caughtoffside.com/2010/05/27/manchester-united-consider-move-for-world-class-20m-brazilian-to-fill-hole-sir-alex-may-opt-for-maicon-until-rafael-comes-of-age/)

Håber virkelig det er en and.. Vi har rigeligt med forsvarsspillere. Og hvis vi får ham det belgiske back-talent så har vi ikke brug for Maicon, selvom han da er en fantastisk spiller.

Ja, enig. Ingen grund til at bruge et par hundred millioner på ham, når vi er dækket ok ind på pladserne i forsvaret.

Maahn
29-05-2010, 10:44
Valencia har netop bekræftet at de ligger i forhandlinger med City om en transfer omhandlende Silva, alt imens vi kan spises af med Fegusons evindelige brok over hvor svært transfermarkedet er.

Acsadac
29-05-2010, 10:46
Valencia har netop bekræftet at de ligger i forhandlinger med City om en transfer omhandlende Silva, alt imens vi kan spises af med Fegusons evindelige brok over hvor svært transfermarkedet er.

Du aner jo ikke hvad City har budt på Silva! Valencia var ude at sige der ingen chance var for at Silva blev solgt. Så det kunne jo sagtens tænkes at de har budt alt for meget på ham..

Derudover, hvem siger SAF ønsker Silva?

ChristianR
29-05-2010, 10:57
Du aner jo ikke hvad City har budt på Silva! Valencia var ude at sige der ingen chance var for at Silva blev solgt. Så det kunne jo sagtens tænkes at de har budt alt for meget på ham..

Derudover, hvem siger SAF ønsker Silva?

Problemet kan jo netop ligge i, hvis SAF ikke ønsker nogen spillere af en vis kvalitet.

United DK
29-05-2010, 11:22

Hvem siger at Ferguson ser Silva som en nødvendighed?

Han er vel mest af alt wing, og når Joe Cole angiveligt er i kikkerten, så er Silva unødvendig. Han kan så spille der her 10'er position, omvendt er det ikke hans favoritposition, og jeg vil hellere have en fuldblods 10'er, fremfor en der også kan spille pladsen.

Det er dog det sædvanlige brok, når nogen af konkurrenterne rører lidt på sig, så skal Ferguson have den store sviner for at drive den af.

MadsG
29-05-2010, 11:27
http://indkast.dk/index.php?nyhed=66748&turnering=0&nation=0&hold=0

Yes mand - lad os bruge pengene på:

Benzema, Silva, Rodwell og en spiller af ejet ønske!

Kasper United
29-05-2010, 11:33
http://indkast.dk/index.php?nyhed=66748&turnering=0&nation=0&hold=0

Yes mand - lad os bruge pengene på:

Benzema, Silva, Rodwell og en spiller af ejet ønske!

830 mio.?! Det kan godt være Gill, har sagt det, men jeg tror bare ikke, at Fergie går ud og bruger så mange penge, når han selv har sagt, han "kun" skal have små forstærkninger, 1-2 spillere. Men man har altid svært ved at regne med Fergies udtalelser omkring transfers, men jeg tror nu ikke, Fergie køber Benzema, Silva, Rodwell + en spiller af ejet ønske :)
Desuden mener jeg, at Rodwell har forlænget, så han bliver i Everton.

MadsG
29-05-2010, 11:35
Ups, glemte en ironisk smiley. Det ødelægger altid hele ens indlæg hvis man udelader sådan en.

United DK
29-05-2010, 11:59
Hvorfor ikke bare bruge alle 830 mio. plus Berbatov på Messi?

Kasper United
29-05-2010, 12:09
Hvorfor ikke bare bruge alle 830 mio. plus Berbatov på Messi?

Er det nok?

United DK
29-05-2010, 12:19
Er det nok?

Det er jo så det. Man kan dog altid prøve.

snegl
29-05-2010, 12:25
30 mio pund for Silva fra City.. Puhh.. Mange penge for Silva, selvom han selvfølgelig er god. En gratis signing af Cole kunne derimod frigøre penge til endnu en signing.

20-25 mio pund for Silva er hvad jeg mener vi bør give. Han vil forhåbentlig ikke til det næstbedste i Manchester, men Citys penge tiltaler desværre mange spillere. Valencia vil naturligvis sælge til højest bydende, City vil give ham en megakontrakt - ja, han havner sikkert i City.

United DK
29-05-2010, 12:45
Jeg tænker lidt på, om de forskellige spillere er klar over, at det er City de skriver med, og ikke United? I udlandet er det jo meget normalt, at man omtaler United som Manchester, men det kan jo også være City.

Det kunne være lidt komisk hvis det var tilfældet. :D

Dines
29-05-2010, 13:00

Du har tildels ret, vi har ikke en sund økonomi, og det kan mærkes på transferbudgettet. I sommers havde vi faktisk solgt for flere penge end købt siden Glazers overtagelse. Der har dog stadigvæk været ok succes.

Jeg tror ikke, at Fergie er helt uden transferpenge, og er der en spiller, han gerne vil have, så får han også pengene stillet til rådighed. F.eks bød vi jo også på Benzema sidste år og der har også været rygter om, at vi var ude efter Villa. Men som United.Dk også siger, så tvinger vores økonomi Fergie til at være omhyggelig med sine køb. Han kan ikke bare give 30 mio £ for en spiller, hvis det så ender som et flop. Derfor er han nok mere tilbageholdende. Og ja, det er klart, at vi ikke kan følge med City og Real Madrid prisklasser.

ChristianR
29-05-2010, 13:04
Jeg tænker lidt på, om de forskellige spillere er klar over, at det er City de skriver med, og ikke United? I udlandet er det jo meget normalt, at man omtaler United som Manchester, men det kan jo også være City.

Det kunne være lidt komisk hvis det var tilfældet. :D

Og så var der Robinho, der troede han var kommet til Chelsea :D

Cfg
29-05-2010, 13:40
Og så var der Robinho, der troede han var kommet til Chelsea :D

Seriøst?

Elrantiri
29-05-2010, 14:09
Seriøst?

Der var (så vidt jeg husker) et interview af Robinho da han var blevet købt af City, hvor Robinho kom til at sige Chelsea :p

ChristianR
29-05-2010, 14:11
Seriøst?

Jep. Dette var den første film, der lige poppede op.

Godt nok er interviewet på spansk og oversat til engelsk, men historien er god nok.

Kasper United
29-05-2010, 14:30
Jep. Dette var den første film, der lige poppede op.

Godt nok er interviewet på spansk og oversat til engelsk, men historien er god nok.

:lolol:

Don Kafai
29-05-2010, 14:44
Jeg synes nu mere om historien med Mascherano, der på præsentationen som Liverpool-spiller kom til at udtale at "hans livslange drøm om at blive en rød djævel nu var gået i opfyldelse".

Forståeligt nok det lige tog lidt tid før han var elsket på "The Kop"

MC86
29-05-2010, 16:21
Jeg synes nu mere om historien med Mascherano, der på præsentationen som Liverpool-spiller kom til at udtale at "hans livslange drøm om at blive en rød djævel nu var gået i opfyldelse".

Forståeligt nok det lige tog lidt tid før han var elsket på "The Kop"

Haha, den kan jeg godt huske. Må fandme være flovt for ham....

Håber ikke Man City for silva. Ser ham gerne i united. Kunne også være lækkert med Joe Cole. Manden er gratis. Han vil kunne spille venstre kant, som vi lidt mangler.

Også har vi stadig penge til en ny angriber, som jeg håber der også kommer. Men så skal berba også sælges. Håber stadig på Benzema/Higuain.

Men spændende om der er noget i det med Cole.

MosaverB
29-05-2010, 16:24
Haha, den kan jeg godt huske. Må fandme være flovt for ham....

Håber ikke Man City for silva. Ser ham gerne i united. Kunne også være lækkert med Joe Cole. Manden er gratis. Han vil kunne spille venstre kant, som vi lidt mangler.

Også har vi stadig penge til en ny angriber, som jeg håber der også kommer. Men så skal berba også sælges. Håber stadig på Benzema/Higuain.

Men spændende om der er noget i det med Cole.
Som vi mangler? Hvad får dig til, at skrive det?
- Har du slet ikke fulgt Nani her på det seneste, han er jo I storform?

Krede
29-05-2010, 16:56

MC86 har ret. Hvis Nani er skadet eller Valencia er ude, så Nani spiller der, så kunne vi godt være lidt tynde. Især hvis Giggs ikke længere kan anvendes på kanten. Obertan er usikker. Og Park vil i nogle kampe være for lidt kreativ. Her vil Cole være et kreativt alternativ.

MC86
29-05-2010, 16:57

Vi vil få meget mere ud af Nani på højre siden. Og hvis du ikke ved han er bedst der, så prøv og se nogle kampe.. Og ja ved godt valencia har gjort det klasse på højre siden, men det gør ikke noget at man kan varriere lidt. Både Nani og Valencia er bedst på højre kanten. Nani kan spille venstre, hvilket valencia ikke kan. Så mener vi mangler en til der kan spille venstre kant..

MC86
29-05-2010, 16:58
MC86 har ret. Hvis Nani er skadet eller Valencia er ude, så Nani spiller der, så kunne vi godt være lidt tynde. Især hvis Giggs ikke længere kan anvendes på kanten. Obertan er usikker. Og Park vil i nogle kampe være for lidt kreativ. Her vil Cole være et kreativt alternativ.

Nemlig. Det er fuldstændig korrekt. Man er nødt til at tænke på der kan komme skader.

MosaverB
29-05-2010, 17:40
Vi vil få meget mere ud af Nani på højre siden. Og hvis du ikke ved han er bedst der, så prøv og se nogle kampe.. Og ja ved godt valencia har gjort det klasse på højre siden, men det gør ikke noget at man kan varriere lidt. Både Nani og Valencia er bedst på højre kanten. Nani kan spille venstre, hvilket valencia ikke kan. Så mener vi mangler en til der kan spille venstre kant..
Jeg vil hellere spille med Nani på venstre, og Valencia på højre, end Cole på venstre, og Nani på højre?
- Valencia har gjort det klasse, og er meget bedre end Cole, så jeg tror ikke, at SAF vælger at sætte ham fra.

MC86
29-05-2010, 17:44
Jeg vil hellere spille med Nani på venstre, og Valencia på højre, end Cole på venstre, og Nani på højre?
- Valencia har gjort det klasse, og er meget bedre end Cole, så jeg tror ikke, at SAF vælger at sætte ham fra.

Nani og Valencia kan jo ikke spille alle kampe, og hvis Cole,Nani og Valencia deles om pladserne hvis det være Klasse. Cole kan spille begge sider.

MC86
29-05-2010, 17:47
Jeg tror sku vi får cole. Kunne være så klasse.

http://onside.dk/nyheder/premier-league/united-favorit-til-joe-cole

MosaverB
29-05-2010, 17:57
Nani og Valencia kan jo ikke spille alle kampe, og hvis Cole,Nani og Valencia deles om pladserne hvis det være Klasse. Cole kan spille begge sider.
Jeg ville ikke have noget imod, hvis Valencia/Nani blev udeladt, i de "mindre" kampe.