Se fuld version : Transfers (United)
Howitzer
20-05-2010, 14:48
Problem 1 og 2? Problemet er jo bare det antal nederlag i fik i år. Desuden synes jeg, det var nemt for modstanderen at dække op for United, hvis de bare holdt Rooney ude. Der kom næsten ingen kreativitet fra midten, og i havde ikke en bomber der kunne supplere Rooney. Det bliver meget bedre da Nani blomstrede op i 2010, og der kom den uforudsigelighed der skal til, da Nani både kunne lægge op til mål, og score selv, men uheldigvis blev Rooney skadet, og så var United forudsigelige igen.
Hvis man f.eks har en kreativ midt, der har mål i støvlerne og en bomber udover Rooney, samtidig med at man har Nani i topform, så tvinger man modstanderen til at tænke endnu mere, og de er nødt til altid at tage stilling til, hvem de skal dække, da faren kommer fra flere steder på banen.
Sorry - troede du havde læst:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=183244&postcount=9729
1. År 1 efter Ronaldo => spillestilen skulle lægges om. Flere pasninger og indlæg, mindre direkte spil.
2. Massive problemer med skader i forsvaret og deraf manglende stabilitet.
Vi var så satans tæt på :)
Og dog langtfra :p
Ehm, du tænker vist på sidste år?
Inter milan slog Barca ud i år, og finalen står mellem Bayern - Inter?
Så, du tænker nok på sidste år? :D
Gud ja, nu klokker jeg vist i den :)
Nå, jamen så er vores udfordringer vel bare i næste sæson at vinde CHL, eller ihvertfald komme langt :)
Problem 1 og 2? Problemet er jo bare det antal nederlag i fik i år. Desuden synes jeg, det var nemt for modstanderen at dække op for United, hvis de bare holdt Rooney ude. Der kom næsten ingen kreativitet fra midten, og i havde ikke en bomber der kunne supplere Rooney. Det bliver meget bedre da Nani blomstrede op i 2010, og der kom den uforudsigelighed der skal til, da Nani både kunne lægge op til mål, og score selv, men uheldigvis blev Rooney skadet, og så var United forudsigelige igen.
Hvis man f.eks har en kreativ midt, der har mål i støvlerne og en bomber udover Rooney, samtidig med at man har Nani i topform, så tvinger man modstanderen til at tænke endnu mere, og de er nødt til altid at tage stilling til, hvem de skal dække, da faren kommer fra flere steder på banen.
Synes at du er inde på det helt rigtige Pep. Mener også en kreativ midt vil hjælpe meget, og især en farlig angrebsmakker til Rooney. Synes også vi var for nemme at regne ud i år. Og jeg håber stadig på vi spiller 4-4-2.
VDS
Rafael-Rio-Vidic-Evra
Valencia-Fletcher-Ny mand-Nani
Rooney-Ny mand
MosaverB
20-05-2010, 14:52
Ja derfor siger jeg, at det burde ikke være et mål i sig selv for United næste år, at sørge for Barca ikke vinder C.L to år i træk.
Nej, det skal det heller ikke være. De skal bare koncentrere sig om sit, og håbe på at Barcelona ryger ud , inden vi møder dem - hvis vi møder dem :-)
Vi var så satans tæt på :)
Ja, men det er bare, at tæt på ikke er nok i den her verden :/
United DK
20-05-2010, 14:56
Jeg siger ikke, at vores problemer partout løses ved spillerkøb, men den markerede sætning skriger til mig, at man er ligeglad med sportslig succes- Bare vi er med.
Det kan forståes sådan, men jeg havde mere i tankerne, at hvis vi absolut skal ud og købe hele verden for at slå Chelsea, fordi de henter den ene og den anden stjerne, så vil jeg hellere forære dem mesterskabet.
Jeg ved dog, at stjerneindkøb an mas ikke er løsningen, for det har den ikke været i alle de år. Dermed ikke sagt, at vi skal flette fingre denne sommer, der skal en, måske to ind af kvalitet, samtidig med at der skal luftes ud. Sker de ting, så kan Chelsea hente Aguero, Gerrard og andre, vi vil stadig være med i titelkampen.
UnitedDK - Du har en lidt mærkværdig debatstil, hvor du ynder at tillæge dine modstandere alle mulige motiver som de overhovedet ikke ejer.
Hvem helvede advokerer for, at United skal ud at købe stjernespillere én massé eller den ene stjerne efter den anden?
INGEN. Det er en præmis du selv opstiller og som du selv må rode med.
De kritiske røster herinde kører derimod på, at Ferguson bør skære ned i antallet af spillere han henter og i stedet hente ganske få spillere, som dog vitterligt kan bidrage med kvalitet i truppen. Ferguson henter mange spillere og hælder den ene million efter den anden ud af vinduet på totale lotto-kuponer i ren Liverpool-stil. Hvad med at hente færre, men kvalitetsspillere? Kvalitetsspillere er ikke lig med stjernespillere ala Messi, Ronaldo eller Kaka. Men kvalitetsspillere er typer som kan højne niveauet i start 11'eren. Jeg snakker ikke om, at vi skal spendere 2 mia. eller hente 5 stjernespillere. Jeg ønsker derimod, at vi kun henter 1 eller 2 spillere hvert transfervindue, som dog kan styrke startopstillingen.
.. Og dem der snakker om, at vi har haft en fin sæson har jeg kun én ting at sige til; En sæson hvor vi taber 7 ligakampe er ikke tilfredsstillende.
Jeg fatter, iøvrigt, ikke, at man henter så mange talenter ude fra. Vi skal kun hente talenter hvis de er ekstraordinære såsom Rooney, Ronaldo eller Rafael. Ellers bør vores egne talenter kunne varetage rollerne som breddespillere i truppen.
Det hænger ikke sammen, at I på den ene side argumentere for at United skal være en klub med et veludviklet akademi og på den anden side, samtidig, forsvarer at Ferguson henter den ene unge spiller efter den anden ude fra, som blot skubber vores egne talenter bag i køen.
schousboe9
20-05-2010, 15:12
Vores egne talenter skal jo også være gode nok til at kunne varetage 'breddespiller-rollen'. De skal ikke bare i førsteholdstruppen for romantikkens skyld. Jeg tør ikke tænke på, hvor vi havde været, hvis Sylvan Ebanks-Blake, Luke Chadwick, Danny Higginbotham og Luke Steele havde ageret back-ups idag... Der skal også være kvalitet til stede!
Men synes du ærlig talt ikke, at Ferguson har vurderet rimelig rigtigt det seneste lille kvarte århundrede mht. at rykke spillere op, hente ind udefra og sende andre videre? Jeg tror godt han og trænerstaben kan se, om vores egne er gode nok eller om truppen skal suppleres udefra.
UnitedDK - Du har en lidt mærkværdig debatstil, hvor du ynder at tillæge dine modstandere alle mulige motiver som de overhovedet ikke ejer.
Hvem helvede advokerer for, at United skal ud at købe stjernespillere én massé eller den ene stjerne efter den anden?
De kritiske røster herinde kører derimod på, at Ferguson bør skære ned i antallet af spillere han henter og i stedet hente ganske få spillere, som dog vitterligt kan bidrage med kvalitet i truppen. Ferguson henter mange spillere og hælder den ene million efter den anden ud af vinduet på totale lotto-kuponer i ren Liverpool-stil. Hvad med at hente færre, men kvalitetsspillere? Kvalitetsspillere er ikke lig med stjernespillere ala Messi, Ronaldo eller Kaka. Men kvalitetsspillere er typer som kan højne niveauet i start 11'eren. Jeg snakker ikke om, at vi skal spendere 2 mia. eller hente 5 stjernespillere. Jeg ønsker derimod, at vi kun henter 1 eller 2 spillere hvert transfervindue, som dog kan styrke startopstillingen.
.. Og dem der snakker om, at vi har haft en fin sæson har jeg kun én ting at sige til; En sæson hvor vi taber 7 ligakampe er ikke tilfredsstillende.
Jeg fatter, iøvrigt, ikke, at man henter så mange talenter ude fra. Vi skal kun hente talenter hvis de er ekstraordinære såsom Rooney, Ronaldo eller Rafael. Ellers bør vores egne talenter kunne varetage rollerne som breddespillere i truppen.
Det hænger ikke sammen, at I på den ene side argumentere for at United skal være en klub med et veludviklet akademi og på den anden side, samtidig, forsvarer at Ferguson henter den ene unge spiller efter den anden ude fra, som blot skubber vores egne talenter bag i køen.
Roooooolig nu..
Folk der synes det er en fin sæson er folk der ikke har de store forventninger til deres hold. Jeg vil skide et langt stykke på vi kun var et point efter chelsea. Det får vi jo ikke mesterskabet på. Og det med vi var uheldige mod Bayern. Vi røg ud. Jeg fatter heller ikke fergie bliver ved med kun at købe unge spillere.Han er nødt til at supplere det med nogle forstærkninger.
Man kan selvfølgelig stille det på denne måde, som du gør. Men jeg synes godt man kan vende den om, og sige.
Ja selvom Chelsea skulle købe Aguero, så vil han ikke kunne gøre det bedre end Drogba, men hvem siger han skal? Han skal bare supplere Drogba, og tilføje mere kvalitet. Ballack og Deco har ikke været alt for god i år, så en anden kvalitet midtbanespiller, ( Hamsik,Gourcuff,Silva og alle andre der er rygtet til dem) vil også kunne tilføre mere kvalitet, så det er ikke bare nogle spillere, der "bare" går ind, og ikke kan gøre det bedre. Et hold kan ALTID forbedre sig, om det via er via spillerkøb eller om de gamle spillere arbejder endnu hårdere for at forbedre sig, er lidt underordnet.
Desuden kan man ikke rigtig sige, at Ancelotti ikke kan gøre det bedre end han har gjort i år. Han kan måske ikke gøre det bedre trofæ-mæssigt, men fordi han nu har haft et år i P.L, hvor han har vænnet sig til spillet, spillestilen, og kender de mindre kendte modstandere som Everton, Sunderland, Wolves, Wigan, Bolton osv osv, og kender deres spillestil. Spillerene på hans hold har vænnet sig til hans spillestil, nu ved de helt præcis, hvad de skal gøre, og hvad deres rolle er. Det suppleret med nogle få forstærkninger, så bliver de desværre meget stærkere.
Grunden til at United kunne følge sig med Chelsea så længe i år var, at det var en mærkelig sæson. Chelsea, United, Arsenal var slet slet ikke stabile, hvis United til næste år lider 7 nederlag igen, så vil de slet ikke være i nærheden af mesterskabet tror jeg, ihvertfald ikke hvis man kigger på statistikken, altså bortset fra den netop overstået sæson.
Og hvis United ikke skal lide 7 nederlag igen, så skal de simpelthen forstærke sig på nogle enkelte pladser, de behøver ikke at bruge Milliarder på spillere, det ville være uklogt, men 2-3 kvalitetsspillere vil gøre truppen komplet. Så mere kvalitet end kvantitet mår være nøgle ordet for Sir Alex når han skal agere på transfermarkedet.
Vi kan hurtigt blive enige om at United ikke skal tabe 7 gange igen hvis de vil vinde mesterskabet, men min pointe med ovenstående indlæg er at United utvivlsomt(i min bog, i hvert fald) er stærkere næste sæson! De køber måske en enkelt spiller, mere synes jeg egentlig ikke er nødvendigt, og ellers så skal Fergie nok sørge for at nogle spillere får hævet sig lige et sidste niveau.. Vi har en trup med mange unge spillere, jeg kan f.eks. se Macheda lige så stille begynde at kræve mere spilletid og dermed blive en bedre spiller.. Måske laver Anderson samme nummer som Nani og tager skridtet op og bliver en spiller der kan begynde at gøre en forskel, samtidig med at Gibson måske banker mål ind fra starten af sæsonen.. Jeg siger ikke alt dette sker, men jeg forventer at der sker en udvikling hos United og jeg kan bare ikke se den samme udvikling hos Chelsea..
Synes at du er inde på det helt rigtige Pep. Mener også en kreativ midt vil hjælpe meget, og især en farlig angrebsmakker til Rooney. Synes også vi var for nemme at regne ud i år. Og jeg håber stadig på vi spiller 4-4-2.
VDS
Rafael-Rio-Vidic-Evra
Valencia-Fletcher-Ny mand-Nani
Rooney-Ny mand
Hvem vil du så smide på bænken i de store opgør og CL? Rooney eller den nye bomber? Og hvem vil du købe til midtbanen? Hvis du tænker på en Silva/Gourcuff får Fletcher godt nok travlt..
Vil til enhver tid håbe på at vi skal spille 4-3-3.. Det kan gøre midtbanen langt mere målfarlig samtidig med at den ene angriber selvsagt også er farlig..
Vi kan hurtigt blive enige om at United ikke skal tabe 7 gange igen hvis de vil vinde mesterskabet, men min pointe med ovenstående indlæg er at United utvivlsomt(i min bog, i hvert fald) er stærkere næste sæson! De køber måske en enkelt spiller, mere synes jeg egentlig ikke er nødvendigt, og ellers så skal Fergie nok sørge for at nogle spillere får hævet sig lige et sidste niveau.. Vi har en trup med mange unge spillere, jeg kan f.eks. se Macheda lige så stille begynde at kræve mere spilletid og dermed blive en bedre spiller.. Måske laver Anderson samme nummer som Nani og tager skridtet op og bliver en spiller der kan begynde at gøre en forskel, samtidig med at Gibson måske banker mål ind fra starten af sæsonen.. Jeg siger ikke alt dette sker, men jeg forventer at der sker en udvikling hos United og jeg kan bare ikke se den samme udvikling hos Chelsea..
Hvorfor kan du ikke se den samme udvikling hos Chelsea? Som jeg forklarede, de og Ancelotti har alle forudsætninger for, at det bliver endnu bedre næste år?
Som sagt, han har nu fået et år til at danne sig et førstehånds indtryk af ligaen og de forskellige hold, han kender dem endnu bedre. Hans spiller kender hans spillestil bedre, i år skulle de jo vænne sig til en ny spillestil. Grundstammen på holdet vil være den samme, Cech, Terry Alex/Carvalho, Lampard, Malouda og Drogba. Hvis man supplerer dem med Aguero eller Torres, og en midtbanekreatør, så bliver det for alvor farligt.
Jeg tror også på at der sker en udvikling hos United, men det samme sker også i Chelsea. Jeg synes ikke man kan påstå, at United kan kun blive bedre men samtidig sige at Chelsea kun bliver dårligere fra nu af.
Hvem vil du så smide på bænken i de store opgør og CL? Rooney eller den nye bomber? Og hvem vil du købe til midtbanen? Hvis du tænker på en Silva/Gourcuff får Fletcher godt nok travlt..
Vil til enhver tid håbe på at vi skal spille 4-3-3.. Det kan gøre midtbanen langt mere målfarlig samtidig med at den ene angriber selvsagt også er farlig..
Hvorfor tror folk ikke at United køber en makker til Rooney? Såvidt jeg ved, så har både Sir Alex og Rooney været ude og sige, at der skal en ny makker til Rooney, og en af grundene til den manglende succes i år har været, at Rooney har manglet en makker?
Rooney har sagt, at han synes United kan bruge en stjerneangriber mere, og det samme har Sir Alex, derfor forstår jeg ikke dem, der udelukker denne mulighed?
Hvorfor tror folk ikke at United køber en makker til Rooney? Såvidt jeg ved, så har både Sir Alex og Rooney været ude og sige, at der skal en ny makker til Rooney, og en af grundene til den manglende succes i år har været, at Rooney har manglet en makker?
Rooney har sagt, at han synes United kan bruge en stjerneangriber mere, og det samme har Sir Alex, derfor forstår jeg ikke dem, der udelukker denne mulighed?
Som jeg skrev i mig indlæg. Hvem skal smides på bænken? Der spilles altid 4-3-3 i de større opgør. Og næsten konsekvent i CL. Hvordan skal det forklares til en Benzema fx? Du må gerne spille mod Hull og Wigan men ikke mod Liverpool og Chelsea..
Problemet kan løses ved at gå permanent over i 4-3-3 og sælge Berbatov.
Samtidig vil jeg mene at 4-3-3 er vejen frem generelt i international fodbold, så hvorfor ikke tilpasse truppen efter det..
Glory Man United
20-05-2010, 15:41
Folk der synes det er en fin sæson er folk der ikke har de store forventninger til deres hold. Jeg vil skide et langt stykke på vi kun var et point efter chelsea. Det får vi jo ikke mesterskabet på. Og det med vi var uheldige mod Bayern. Vi røg ud. Jeg fatter heller ikke fergie bliver ved med kun at købe unge spillere.Han er nødt til at supplere det med nogle forstærkninger.
Med dit nick antager jeg, at du er fra 1986 og dermed er 23-24 år. Ren spekulation. Men hvis min antagelse er korrekt, er du vel United fan i 50-55 år. Og så må jeg konkludere, at du får mange hårde år fremover, for vi vinder ved gud ikke mesterskabet HVERT år. Faktisk vil jeg sige: heldigvis for det vil sgu være kedeligt.
Prøv nu at være realistisk. Vi solgte Ronaldo og købte Valencia. Det burde give færre points. Og det gjorde det så også. Om dette transfervindue er negativt igen, må vi jo afvente og se.
Som du vil jeg ved gud også have et stort navn her til sommer. Men det behøver altså ikke kaste noget af sig. Kig nu på Real Madrid. Eller på os i 2001. Vi havde vundet mesterskabet tre år i træk og købte RVN og Veron. Resultatet: vi blev nr. 3, hvilket var det dårligste resultat siden 1990-1991. At Fergie satser på nogle unge spillere hænger jo sammen med, at vi har 3-4 spillere, som slutter til sommer, og at vi ikke kan købe de bedste. Villa, Benzema osv er simpelthen blevet for dyre for når først Barca, Real, City og Chelsea er interesserede, så skrues prisen urimeligt op....
Som jeg skrev i mig indlæg. Hvem skal smides på bænken? Der spilles altid 4-3-3 i de større opgør. Og næsten konsekvent i CL. Hvordan skal det forklares til en Benzema fx? Du må gerne spille mod Hull og Wigan men ikke mod Liverpool og Chelsea..
Problemet kan løses ved at gå permanent over i 4-3-3 og sælge Berbatov.
Samtidig vil jeg mene at 4-3-3 er vejen frem generelt i international fodbold, så hvorfor ikke tilpasse truppen efter det..
Det kunne f.eks være, at den nye bomber får den samme rolle som Rooney eller Tevez havde for 2 år siden. Og så kan Valencia og Nani deles om spilletid på den anden kant.
Med dit nick antager jeg, at du er fra 1986 og dermed er 23-24 år. Ren spekulation. Men hvis min antagelse er korrekt, er du vel United fan i 50-55 år. Og så må jeg konkludere, at du får mange hårde år fremover, for vi vinder ved gud ikke mesterskabet HVERT år. Faktisk vil jeg sige: heldigvis for det vil sgu være kedeligt.
Prøv nu at være realistisk. Vi solgte Ronaldo og købte Valencia. Det burde give færre points. Og det gjorde det så også. Om dette transfervindue er negativt igen, må vi jo afvente og se.
Som du vil jeg ved gud også have et stort navn her til sommer. Men det behøver altså ikke kaste noget af sig. Kig nu på Real Madrid. Eller på os i 2001. Vi havde vundet mesterskabet tre år i træk og købte RVN og Veron. Resultatet: vi blev nr. 3, hvilket var det dårligste resultat siden 1990-1991. At Fergie satser på nogle unge spillere hænger jo sammen med, at vi har 3-4 spillere, som slutter til sommer, og at vi ikke kan købe de bedste. Villa, Benzema osv er simpelthen blevet for dyre for når først Barca, Real, City og Chelsea er interesserede, så skrues prisen urimeligt op....
Jep det er korrekt. Jeg er 23 år. Så den havde du regnet godt ud:P
Jeg mener bare at fergie har brugt sine penge lidt forkert de sidste par år. Som mange andre også siger, så burde vi hellere have købt mere kvalitet, frem for kvantitet. Selvfølgelig er det fint at købe nogle unge folk, og håbe de kan blive vigtige brikker i løbet af nogle år. Men jeg mener også vi er nødt til at forstærke start 11'eren til næste sæson. I mine øjn synes jeg vi er for meget svækket hvis Rooney bliver skadet. Så mener helt sikkert en ny angriber er første priotet. Ikke for sjov Rooney og Ferguson selv har været ude og sige det.
En ny Kreativ midt vil også være en god investering, men ellers har vi Anderson tilbage igen efter en skadespause. Kan jo være han laver det samme nummer som Nani i foråret, og pludselig går hen og blomstre helt op. ( Han har kvaliteterne til det, men mangker selvfølgelig at lave nogle mål, men det kan jo komme, hvis han får en mere fri rolle)
Det kunne f.eks være, at den nye bomber får den samme rolle som Rooney eller Tevez havde for 2 år siden. Og så kan Valencia og Nani deles om spilletid på den anden kant.
Anser det bestemt ikke som en mulighed at Rooney skal ned i den rolle igen.
Det kunne være en mulighed at købe en angriber som Suarez/Pato som kan spille både kant og angriber i en 4-3-3. Så han ikke nødvendigvis afskæres i en 4-3-3. Men en spiller som Benzema eller Dzeko anser jeg som meget usandsynlig.. Derudover er det nok også betinget af et salg af Berbatov..
Hvis der er hold i det her, så får vi ikke Silva desværre.
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/real-madrid-vil-have-valencia-stjerne-hurtigt
Hvis der er hold i det her, så får vi ikke Silva desværre.
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/real-madrid-vil-have-valencia-stjerne-hurtigt
Tilgengæld betyder det, at Angel Di Maria bliver ledig, hvis vi kunne tænke os ham.
Tilgengæld betyder det, at Angel Di Maria bliver ledig, hvis vi kunne tænke os ham.
Det ville ikke gøre mig noget:) Han er mere en velkommen:)
Manager Ferguson
20-05-2010, 16:31
Jeg er meget enig i at mange synes, at Ferguson bruger for mange penge på talenter, som ikke giver nogen form for bidrag til start 11éren.
I 2007 hentede vi Anderson & Nani ( Talenter som kunne bidrage noget til start 11éren og som begge spillede en champions league finalen). Vi hentede også hagreaves og Tevez som begge havde stor betydning for start 11éren. Efter vi hentede disse 4, vandt vi CL+PL+FA Cup finale(tabte den FA Cup finalen).
Nu er vi begyndt at hente mange ubrugelige spillere, som vi ikke bruger. Det går ikke vi køber talenter for flere 100 millioner. Ved godt de ikke har fået særligt meget spilletid, men vi har en meget stor trup, med en masse ubrugelige spillere, som ikke kan bidrage med noget.
Diouf, King, Welbeck er jo ikke klasse talenter. Det er jo ikke sådan, at flere klubber er ude efter dem. En spiller som Cleverly er sikkert god, men til Uniteds førstehold - nej. Tosic er ubrugelig. Gibson har spillet nogle gode kampe, men han er jo ikke i nærheden af blive klassespiller. Han er jo kun i truppen fordi han er en spiller af egen avl.
Og nu er vi jo ikke den eneste, som sælger spillere, som derefter bliver bedre. Eks: Forlan, Rossi. Synes det er tilfældigt, for der er bare nogle spillere som ikke slår til i united. Real sælger Robben og Snejider til Bayern og Inter, hvor de er blomstret op.
Hvis man sammeligner vores midtbanespillere med Barcelonas:
Barcelona: Keita, Iniesta, Xavi, Busquets, Toure. 5 stam-midtbanespillere, hvor 3 af dem spillere og enkelte gange kommer der et talent og spiller en kamp.
United:
Park, Giggs, Gibson, Carrick, Anderson, Hagreaves, scholes, fletcher. Og når vi spillere 4-4-2 kan man også skrive Nani og Valencia. Park og Giggs spillere nogle gange kant. Det er mange spillere og det giver mindre kvalitet . Jeg vil dog sige, at vi Uniteds spillere spiller flere kampe og Uniteds trup er bred og fantastisk.
Det går bare ikke med indkøb af ubrugelige talenter. Smalling virker mega ringe den ene kamp jeg har set. Han har kun spillet et par kampe i Fulham. Javier Hernandez virker spænende, men ikke overdrevet imponerende, tror ikke mange der har hørt om ham. Der har jo ikke rigtigt været krig om ham fra andre klubber. Han bliver en Guiseppe Rossi-type.
Ferguson har været ude og sige at der ikke bliver købt stort ind i sommerens tranfervindue, men har været ude og sige at Ronney behøver en ny makker op foran. Det samme har Rooney sagt.
Tranfers sommeren 2010:
Ud:
Tosic: Tysk interresse og har ikke fysikken til at spille i England.
Diouf, Welbeck: Talenter, som ikke bliver andet end talenter.
Owen: Manden er plaget af skader og der skal være plads til Macheda og Hernandez.
Cleverly, Cathcart: Mange kunne da få lidt penge for dem, for de kommer aldrig i nærheden af en start 11 ér.
Ind:
Jeg skriver ikke alle skal ind hentes, men alle kunne være muligheder.
Hulk: Fysisk fremragende og på tide han skifter til en storklub. Ville løse vores problem med en makker til Rooney og ville både kunne spille 4-4-2 og 4-3-3, hvor han hendholdvis ligger ved siden af Rooney og ligger på kanten.
Sergio Aguero: Ham her bliver stor. Han bare så god. Ville også kunne ligges på kanten i en 4-3-3.
Silva: Har udtalt, hvis han fik tilbuddet vil han ikke kunne sige nej til united. han ville passe perfekt ind. Kunne ligge på midtbanen og på kanten.
Alexis Sanchez: Ved ikke om man kan kalde ham for talent. Han er ung og han står foran en stor fremtid. Hvis vi købte ham ville han minde om købet af Nani i 2007. Sanchez er ung, men ville stadig kunne bidrage med en masse i start 11éren.
Milner og Hamsik: Begge har et fantastisk løbepensum. Ville dog foretrække Hamsik.
Gourcuff: Vil formentlig væk til sommer da de ikke spiller i CL eller EL. Frisparkspecialist og bare fantastisk.
Mit bud på indkøb: Håber på Hulk og Gourcuff. Hulk kan agere på strikerpositionen og på kanten. Gourcuff på den offensive midt.
United DK
20-05-2010, 16:33
Man får da nogengange det indtryk, at folk helst så vi forstærkede os med flere stjerner, for at kunne følge med konkurrenterne, selvom det historisk set ikke har været nødvendigt.
De folk herinde der mener, at vi er langt efter Chelsea, og denne sæson har været en gigant fiasko, er efter min bedste overbevisning en flok sortseere. At man hænger sig i det faktum, at vi tabte mesterskabet (med et sølle point), og tabte sammenlagt til Bayern i CL, uden at gå dybere ind i tingene, synes jeg er helt til grin.
Desuden er det lidt sært, at typer som dig Maahn kun dukker op herinde, når der er noget negativt at berette. Det må da være forfærdeligt, at følge United i 8 ud af 10 sæsoner.
Man får da nogengange det indtryk, at folk helst så vi forstærkede os med flere stjerner, for at kunne følge med konkurrenterne, selvom det historisk set ikke har været nødvendigt.
De folk herinde der mener, at vi er langt efter Chelsea, og denne sæson har været en gigant fiasko, er efter min bedste overbevisning en flok sortseere. At man hænger sig i det faktum, at vi tabte mesterskabet (med et sølle point), og tabte sammenlagt til Bayern i CL, uden at gå dybere ind i tingene, synes jeg er helt til grin.
Desuden er det lidt sært, at typer som dig Maahn kun dukker op herinde, når der er noget negativt at berette. Det må da være forfærdeligt, at følge United i 8 ud af 10 sæsoner.
Hva fik vi ud af og tabe med 1 point til Chelsea, og ryge uheldigt ud til Bayern? INTET.Det gav ingen pokaler. Det kan vi ikke hænge os i. Vi må bare ikke tabe 7 kampe på en sæson.
Der er da ingen der siger det er en Gigant fiasko denne her sæson, men det er da lidt skuffende at et hold som man utd kun vinder anders and cuppen. Også ryger vi ud hjemme til leeds. Det må bare ikke ske.
Tranfers sommeren 2010:
Ud:
Owen: Manden er plaget af skader og der skal være plads til Macheda og Hernandez.
Cleverly, Cathcart: Mange kunne da få lidt penge for dem, for de kommer aldrig i nærheden af en start 11 ér.
Ind:
Jeg skriver ikke alle skal ind hentes, men alle kunne være muligheder.
Hulk: Fysisk fremragende og på tide han skifter til en storklub. Ville løse vores problem med en makker til Rooney og ville både kunne spille 4-4-2 og 4-3-3, hvor han hendholdvis ligger ved siden af Rooney og ligger på kanten.
Sergio Aguero: Ham her bliver stor. Han bare så god. Ville også kunne ligges på kanten i en 4-3-3.
Silva: Har udtalt, hvis han fik tilbuddet vil han ikke kunne sige nej til united. han ville passe perfekt ind. Kunne ligge på midtbanen og på kanten.
Alexis Sanchez: Ved ikke om man kan kalde ham for talent. Han er ung og han står foran en stor fremtid. Hvis vi købte ham ville han minde om købet af Nani i 2007. Sanchez er ung, men ville stadig kunne bidrage med en masse i start 11éren.
Milner og Hamsik: Begge har et fantastisk løbepensum. Ville dog foretrække Hamsik.
Gourcuff: Vil formentlig væk til sommer da de ikke spiller i CL eller EL. Frisparkspecialist og bare fantastisk.
Mit bud på indkøb: Håber på Hulk og Gourcuff. Hulk kan agere på strikerpositionen og på kanten. Gourcuff på den offensive midt.
Cleverly: Har du overhovedet set ham spille. Han er altså et af de største talenter hos os, overhovedet. Han blev desuden valgt til årets spiller i watford, hvor han har været udlejet gennem hele sæsonen. Så noget må han da kunne.
Hulk: Vil du virkelig have ham til United. Det bliver altså et rungende NEJ TAK fra min side. Der er mindst 10 angribere der er bedre end ham. Desuden koster han også kassen. Det gør Benzema og Dzeko f.eks. også men de er i mine øjne utroligt meget bedre.
Aguero: Jeg synes virkelig den mand er gået totalt i stå i sidste og denne sæson. Han er dog stadig ung og måske behøver han bare en anden udfordring på nuværende tidspunkt. Men prisen på ham er jo grotesk. Minimun 400 mio kr. Det er han simpelthen ikke værd
Hva fik vi ud af og tabe med 1 point til Chelsea, og ryge uheldigt ud til Bayern? INTET.Det gav ingen pokaler. Det kan vi ikke hænge os i. Vi må bare ikke tabe 7 kampe på en sæson.
Der er da ingen der siger det er en Gigant fiasko denne her sæson, men det er da lidt skuffende at et hold som man utd kun vinder anders and cuppen. Også ryger vi ud hjemme til leeds. Det må bare ikke ske.
Så det du siger er at du forventer vi vinder alt hvert år?
schousboe9
20-05-2010, 16:52
Diouf, King, Welbeck er jo ikke klasse talenter. Det er jo ikke sådan, at flere klubber er ude efter dem. En spiller som Cleverly er sikkert god, men til Uniteds førstehold - nej
Først og fremmest et spændende argument for, at de tre første ikke er gode nok til United. Klubberne står mig bekendt heller ikke i kø efter Nani? Siger det noget om hans niveau?
Rent hypotetisk, så tror jeg ikke Welbeck skulle lede længe efter en ny klub, hvis han blev gjort tilgængelig, men faktum er (oh no, you didn't!) at han stort set lige har forlænget og Ferguson har flere gange understreget sine store forventninger til ham, så evt. interesserede klubber ville ikke få meget ud af deres anstrengelser.
Cleverley ved ingen af os jo reelt noget om, vi har ikke fulgt ham kamp efter kamp i Watford, men man bliver ikke årets spiller som 20-årig i en Championship-klub, hvis man er talentløs. Jeg er helt på det rene med, at der er himmelvid forskel på Championship og Premier League, men knægten skal jo starte et sted, og skulle vi ikke lige give ham en reel chance i klubben, inden vi smider ham på porten?
Nej det er ikke det jeg siger. Forventer bare at vi efter sådan en sæson, går ind og forstærker os hvor vi mangler.
Du mener bare vi skal køre på samme måde næste sæson?
Cleverly: Har du overhovedet set ham spille. Han er altså et af de største talenter hos os, overhovedet. Han blev desuden valgt til årets spiller i watford, hvor han har været udlejet gennem hele sæsonen. Så noget må han da kunne.
Hulk: Vil du virkelig have ham til United. Det bliver altså et rungende NEJ TAK fra min side. Der er mindst 10 angribere der er bedre end ham. Desuden koster han også kassen. Det gør Benzema og Dzeko f.eks. også men de er i mine øjne utroligt meget bedre.
Aguero: Jeg synes virkelig den mand er gået totalt i stå i sidste og denne sæson. Han er dog stadig ung og måske behøver han bare en anden udfordring på nuværende tidspunkt. Men prisen på ham er jo grotesk. Minimun 400 mio kr. Det er han simpelthen ikke værd
Hvor meget har du selv set ham spille?
United DK
20-05-2010, 16:57
Nu er det jo sådan, at der er andre klassehold der kæmper om de forskellige titler, og det ville være umenneskeligt altid at være det bedste hold. Forskellen på os, Chelsea, Barcelona og de andre storklubber er så lille, at det tit mere er marginaler der afgøre udfaldet, end regulær klasseforskel.
Fact er i sidste ende, at vi tabte med 1 point til Chelsea over 38 kampe, og det er uanset hvordan man vender og dreje det ikke en katastrofe, der appellere til den store rulle, så man kan få malet fanden så meget på væggen så muligt. Nederlaget til Bayern kom mest af alt på baggrund af personlige fejl fra spillere, der ellers normalt hører til blandt de bedre (Evra, Carrick, VDS), og havde Ferguson valgt Neville fremfor Rafael i returen, så tror jeg vi var gået videre. Det er hvis og hvis, men sådan er det altid. Der er jo heller ingen der ved, om vi havde fået samme sæson med Ronaldo i truppen.
Nu vil du sikkert igen påpege, at alt er ligegyldigt når slutfacitet er en Liga Cup, 2. plads i PL, exit i CL-kvartfinalen og en pinlig FA Cup-exit, men der er vi så uenige.
Ud:
Er det fordi deres frisurer ikke er seje nok, at du vil af med dem?
Tosic @ Der måske mere løbearbejde i England, men det er jo ikke fordi han har rendt rundt blandt en masse svæklinge i Bundesligaen og imponeret. Desuden er han jo ikke specielt gammel, så det kan jo nås endnu, hvis det endelig er.
Diouf, Welbeck @ Jeg må gå udfra, at du har set mere end den times tid, Diouf indtil videre har fået i den røde trøje, og derfor er nået frem til den konklusion, at han aldrig bliver til noget. (?) Welbeck imponerede stort på sit lejeophold, indtil han ødelagde sit knæ. I vores egen trøje, vil jeg da mene, at han også har gjort det godkendt. At afskrive ham virker som en desperat løsning for at skovle penge ind til et stjernekøb.
Cleverley, Cathcart @ Førstnævnte har ligeledes gjort det fremragende og bliver blandt Watfords fans nærmest regnet som hovedårsagen til, at de ikke rykkede ned. Samtidig fik han også scoret en del mål. Hvis man skal tro selvsamme fans, så gjorde Cathcart det tilgengæld ikke specielt godt.
Jeg synes der er forskel på at være skuffet over denne sæson, og så helt blindt at forvente at vi vinder hvert år.
Jeg er skuffet over denne sæson - fordi jeg synes vi i alt for få kampe har styret tingene. Alt for sjældent har man siddet og triumferet over hvor smukt vi kunne spille vores eget spil etc.
På papiret er det for mig ikke en katastrofe at tabe ligaen med et enkelt point eller at ryge ud i CL som vi gjorde. Men det har ikke været rart at se os hive 1-0 sejre hjem mod små hold, eller knække nakken på Sunderland og Leeds.
Jeg tror på en bedre sæson næste år, da jeg ser en opmuntring i Nani og Valencias stigende form. Det vil være for underligt med samme antal skader i forsvaret. Og så går jeg og håber på at Anderson og Hargreaves leverer til midtbanen.
Men det er usikkert. Et eller to køb, der er mere end bare "noget til fremtiden", men som man ku forvente forstærker os nu, vil gøre mig mere tryg. Og gør vi det ikke, mener jeg kun økonomien kan være en forklaring. (Eller at SAF er 100% sikker på at Hargo, Anderson og Hernandez (og Rios ryg) klarer den).
United DK
20-05-2010, 17:07
Jeg sidder med fornemmelsen af, at Manager Ferguson lavede et ironi uden smiley-indlæg.
Hvis ikke, må jeg godt nok ryste på hovedet.
Nej det er ikke det jeg siger. Forventer bare at vi efter sådan en sæson, går ind og forstærker os hvor vi mangler.
Du mener bare vi skal køre på samme måde næste sæson?
Jeg er da enig med Ferguson i, at et par justeringer her og der skulle være nok. Hvorfor gå ud og udbasunere sig på markedet? Det har jo stort set aldrig den ønskede effekt (se på Real).
Så jeg gerne Villa, Gourcuff, Akinfeev, Lloros, Hamsik, Di Maria, Silva, Chiellini, Young, Milner, Rodwell, Lahm, Dzeko i klubben? Tja, det gjorde vi vel alle sammen, men tror næppe på det ville hjælpe en skid.
Hvis det hele kommer an på spillermaterialet så ser jeg gerne en forklaring på hvorfor Hoffenheim blev 'Herbstmeister' sidste år? Hvorfor Hull lå 4. ved juletid sidste sæson, Hvordan Wolfsburg kunne blive mester? Hvordan Fulham kunne komme i finalen i EL i år? Hvordan Newcastle kunne rykke ned på bekostning af hold som Stoke, Hull, Wigan (and so on, der er mange hold der har en dårligere spillertrup end Newcastle).Tja, der er vist eksempler nok. Faktum er (Rafa anyone?), at det ikke er spillermaterialet der er afgørende i sidste ende, men som United_DK siger handler det om marginaler.
Jeg synes der er forskel på at være skuffet over denne sæson, og så helt blindt at forvente at vi vinder hvert år.
Jeg er skuffet over denne sæson - fordi jeg synes vi i alt for få kampe har styret tingene. Alt for sjældent har man siddet og triumferet over hvor smukt vi kunne spille vores eget spil etc.
På papiret er det for mig ikke en katastrofe at tabe ligaen med et enkelt point eller at ryge ud i CL som vi gjorde. Men det har ikke været rart at se os hive 1-0 sejre hjem mod små hold, eller knække nakken på Sunderland og Leeds
Jeg er helt enig. Jeg er skuffet over spillet. Synes på ingen måde det har været noget at råbe hurra samlet set.
Når det så er sagt er det ikke spillet på banen der bliver udvist skuffelse over, men det faktum at den eneste pokal der kom i skabet i år er "Anders And-cuppen".
Jeg er da enig med Ferguson i, at et par justeringer her og der skulle være nok. Hvorfor gå ud og udbasunere sig på markedet? Det har jo stort set aldrig den ønskede effekt (se på Real).
Så jeg gerne Villa, Gourcuff, Akinfeev, Lloros, Hamsik, Di Maria, Silva, Chiellini, Young, Milner, Rodwell, Lahm, Dzeko i klubben? Tja, det gjorde vi vel alle sammen, men tror næppe på det ville hjælpe en skid.
Hvis det hele kommer an på spillermaterialet så ser jeg gerne en forklaring på hvorfor Hoffenheim blev 'Herbstmeister' sidste år? Hvorfor Hull lå 4. ved juletid sidste sæson, Hvordan Wolfsburg kunne blive mester? Hvordan Fulham kunne komme i finalen i EL i år? Hvordan Newcastle kunne rykke ned på bekostning af hold som Stoke, Hull, Wigan (and so on, der er mange hold der har en dårligere spillertrup end Newcastle).Tja, der er vist eksempler nok. Faktum er (Rafa anyone?), at det ikke er spillermaterialet der er afgørende i sidste ende, men som United_DK siger handler det om marginaler.
Det er da også rigtigt at maginalerne har meget at sige, men er rimelig sikker på at en ny angriber til Rooney vil gøre meget.
Hvorfor tror du selv Rooney er ude og sige de mangler en Stjerneangriber til? Og fergie også selv har været inde på det?
Siger heller ikke vi skal købe vildt ind, men 1 forstærkning synes jeg ikke burde være urealistisk at tro på. Har heletiden holdt mig til 1-2 forstærkninger, og det mener jeg også holdet har brug for. Men tit hvis man ønsker sig en forstærkning, så tror mange herinde at man vil skifte et halvt hold ud, og lave en real madrid osv.
Der er ingen grund til at overdrive.
Jeg er helt enig. Jeg er skuffet over spillet. Synes på ingen måde det har været noget at råbe hurra samlet set.
Når det så er sagt er det ikke spillet på banen der bliver udvist skuffelse over, men det faktum at den eneste pokal der kom i skabet i år er "Anders And-cuppen".
Noget af det der skuffede mig mest, var vores gennemgående form. Vi var ikke i stand til at opretholde i højt niveau over mange kampe i træk.
Vi var alt for svingende i vores præstationer, uanset om de så gav 3 point eller ej.
En ny angriber er tiltrængt. Med al respekt, så mangler vi en mand ved siden af Rooney, så han kan blive aflastet lidt. Berbatov hæver nok ikke sine mål, men altså henter vi endnu en angriber, har vi tilsammen: Rooney, Berba, Owen, Diouf, Macheda, Hernandez, Welbeck + en ny. Det er alt for mange til to, nogle gang en plads. Selvfølgelig er der skader, men jeg mener stadig, at vi skal skille os af med mindst en - men hvem, det ville jeg gerne høre jeres vurdering på. Welbeck og Macheda er efterhånden også kommet i en alder, hvor regelmæssigt førsteholdsfodbold er et must for deres udvikling.
Det er da også rigtigt at maginalerne har meget at sige, men er rimelig sikker på at at ny angriber til Rooney vil gøre meget.
Hvorfor tror du selv Rooney er ude og sige de mangler en Stjerneangriber til? Og fergie også selv har været inde på det?
Siger heller ikke vi skal købe vildt ind, men 1 forstærkning synes jeg ikke burde være urealistisk. Har hele tiden holdt mig til 1-2 forstærkninger, og det mener jeg også holdet har brug for.
Jeg har også selv givet udtryk for, på et eller andet tidspunkt, at jeg gerne ser 1-2 forstærkninger. Ville klappe i mine små hænder hvis dette blev ført ud:
http://www.goal.com/en-india/news/222/transfer-zone/2010/05/20/1934046/manchester-united-manager-sir-alex-ferguson-given-green-light-to-
Don Kafai
20-05-2010, 17:25
Pas på med de personlige kommentarer, det klæder ikke en ellers fornuftig diskussion.
Noget af det der skuffede mig mest, var vores gennemgående form. Vi var ikke i stand til at opretholde i højt niveau over mange kampe i træk.
Vi var alt for svingende i vores præstationer, uanset om de så gav 3 point eller ej.
Præcis. Selvom vi vandt og fik de 3 point som er et krav så gik man fra kampen (på pubben eller what ever) med en lidt flad fornemmelse. Det er sgu set bedre.
En ny angriber er tiltrængt. Med al respekt, så mangler vi en mand ved siden af Rooney, så han kan blive aflastet lidt. Berbatov hæver nok ikke sine mål, men altså henter vi endnu en angriber, har vi tilsammen: Rooney, Berba, Owen, Diouf, Macheda, Hernandez, Welbeck + en ny. Det er alt for mange til to, nogle gang en plads. Selvfølgelig er der skader, men jeg mener stadig, at vi skal skille os af med mindst en - men hvem, det ville jeg gerne høre jeres vurdering på. Welbeck og Macheda er efterhånden også kommet i en alder, hvor regelmæssigt førsteholdsfodbold er et must for deres udvikling.
Jeg mener også vi skal hente en stjerneangriber som kan aflaste Rooney, og som kan spille sammen med ham nogle gange.
Mener at Owen og Berba og Macheda burde ryge. Så giver det også ekstra penge til at købe en ny angriber.
Mener ikke vi kan få nok ud af Berba. han kommer aldrig til at score nok målæ for os.
Owen er for meget skadet.
Og Macheda ser jeg ikke det store i. Ved godt han har haft nogle gode indhop, men de få gange han har startet inde, har ikke været noget og råbe hurra for. Synes han virker tung og kluntet
Rooney,ny angriber,Hernandez,Wellbeck. Så er der 5 angribere. det burde være rigeligt.
Jeg har også selv givet udtryk for, på et eller andet tidspunkt, at jeg gerne ser 1-2 forstærkninger. Ville klappe i mine små hænder hvis dette blev ført ud:
http://www.goal.com/en-india/news/222/transfer-zone/2010/05/20/1934046/manchester-united-manager-sir-alex-ferguson-given-green-light-to-
Og mener du det er urealistisk at tro på.?
Rooney: En klar nummer et som jeg ikke vil af med af åbenlyse grunde så det behøver jeg vist ikke uddybe nærmere.
Berba: Er meget svær for der er flere ting der skal gå op, men hvis vi henter en ny tror/håber jeg han bliver solgt. Han ville blive 3. valg og det er der vist ingen der har interresse i. Hvis vi ikke henter en ny så håber jeg han bliver for selvom han er grundlag for stor frustration så er han sgu god.
Owen: Bedre 3. valg får man vist ikke. Han døjer dog meget med skader så det giver muligheder for de "nye".
Diouf: Har ikke set nok til ham til at sige om han skal blive eller væk så den er lidt svær, men håber han vil blive, men han går en svær fremtid i møde.
Macheda: Sælg! Synes ikke han er god nok. Han er alt for gumpetung når han er inde. Der er sikkert mange klubber der vil give en god sum penge for ham og det synes jeg vi skal udnytte. Er vil heller ikke tilfreds med at være "en blandt mange".
Hernandez: Spændende er det om han bliver til noget. Det er ikke til at vide, men håber da han får chancen.
Welbeck: Kanon spiller. Jeg kan godt lide hans tempo og overblik og så kan han også bruges på kanten. Hvis vi ikke får ham brugt i sæsonen er det nok det sidste vi ser til ham for han vil vel gerne videre med sin karriere.
+ en ny: Ak ja, det ønsker vi vist alle. Så det håber jeg.
Angreb 10/11: Rooney, en ny, Owen, Hernandez, Welbeck, Diouf.
Lyder lidt skørt hvis de kun betaler 17 mio for David Silva. På dagens marked vil jeg mene at Valencia kan få omkring 25 mio, hvis de vendte sig mod England.
Om så David Silva eller Di Maria bliver solgt og Real Madrid og Barca får tanket lidt op i spillertruppen, tror jeg vi altid vil have svære omstændigheder. City vil altid være en bejler til de spillere vi går efter, og de virker hjernedøde på transfermarkedet. Især den historie (http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/05/1909530/harry-redknapp-reveals-manchester-city-threatened-tottenham) der var ude omkring Spurs, hvor City truede med at købe Palacios uden at have brug for ham, hvis Spurs ikke trak sig fra at gå efter Craig Bellamy.
Og benzema vil være et klasse køb. Milner vil også være fint, selvom jeg hellere så Silva eller Di Maria.
Og mener du det er urealistisk at tro på.?
...nej? Har jeg nævnt det?
Kasper United
20-05-2010, 17:42
Jeg mener også vi skal hente en stjerneangriber som kan aflaste Rooney, og som kan spille sammen med ham nogle gange.
Mener at Owen og Berba og Macheda burde ryge. Så giver det også ekstra penge til at købe en ny angriber.
Mener ikke vi kan få nok ud af Berba. han kommer aldrig til at score nok målæ for os.
Owen er for meget skadet.
Og Macheda ser jeg ikke det store i. Ved godt han har haft nogle gode indhop, men de få gange han har startet inde, har ikke været noget og råbe hurra for. Synes han virker tung og kluntet
Rooney,ny angriber,Hernandez,Wellbeck. Så er der 5 angribere. det burde være rigeligt.
Jeg synes nu, Macheda har gjort det fint. Han er stadig ung, og han vil efter min mening være en god udskifter at have. Så synes jeg evt. godt, vi kunne leje Welbeck ud for en sæson igen.. Men Berbatov og Owen må også gerne ryge for min skyld.
Lyder lidt skørt hvis de kun betaler 17 mio for David Silva. På dagens marked vil jeg mene at Valencia kan få omkring 25 mio, hvis de vendte sig mod England.
Om så David Silva eller Di Maria bliver solgt og Real Madrid og Barca får tanket lidt op i spillertruppen, tror jeg vi altid vil have svære omstændigheder. City vil altid være en bejler til de spillere vi går efter, og de virker hjernedøde på transfermarkedet. Især den historie (http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/05/05/1909530/harry-redknapp-reveals-manchester-city-threatened-tottenham) der var ude omkring Spurs, hvor City truede med at købe Palacios uden at have brug for ham, hvis Spurs ikke trak sig fra at gå efter Craig Bellamy.
Kan heller ikke forstå hvis silva skulle koste så lidt. Men mener nu vi skal gå efter ham. Han vil gerne til man utd har han sagt, og han kan både spille kant og midt-midt.
...nej? Har jeg nævnt det?
Nej det har du ikke, men synes bare det lød på dig som om det var umuligt. Men du mener jo alligevel ikke det nytter noget og forstærke sig.
Nej det har du ikke, men synes bare det lød på dig som om det var umuligt. Men du mener jo alligevel ikke det nytter noget og forstærke sig.
På intet tidspunkt har jeg skrevet, at det ikke nytter at forstærke os...
Du starter selv en diskussion om hvorvidt en sæson hvor vi bliver 2. i PL, kvartfinalen i CL, ryger ud til en pinlig modstander i FA-cuppen og vinder "Anders And-cuppen" er godt eller dårligt. Så hold dig venligt til emnet du selv har fremlagt.
Kasper United
20-05-2010, 18:01
Hvis jeg ser realistisk på det, så tror jeg bare ikke, Fergie vil købe en angriber mere, når han har købt Hernandez for omkring 100 mio. (?)
Og nu når Berbatov har sagt, han vil blive osv. så synes jeg ikke ligefrem, chancen bliver større, men håber dog stadig Berbatov ryger. For mig at se, så skal vi bare have en midtbane spiller, som kan noget ligesom Zidane kunne. Han må evt. også kunne spille fløj, da det vil give flere muligheder.
Hvis der skulle komme en mere, kunne det måske godt være et talent.
Hvis jeg ser realistisk på det, så tror jeg bare ikke, Fergie vil købe en angriber mere, når han har købt Hernandez for omkring 100 mio. (?)
Og nu når Berbatov har sagt, han vil blive osv. så synes jeg ikke ligefrem, chancen bliver større, men håber dog stadig Berbatov ryger. For mig at se, så skal vi bare have en midtbane spiller, som kan noget ligesom Zidane kunne. Han må evt. også kunne spille fløj, da det vil give flere muligheder.
Jo men uanset hvem vi har tænkt os at byde på osv, så skal tingene også gøres.
Barcelona, Madrid, Chelsea og Man City vil være der de næste 10 år også, så hvis fergie skal sidde og være halvmuggen over markedets udvikling, jamen så får vi ikke fat i de store talenter.
Så kan vi så sige "jamen vi vil ikke betale de priser, og derfor så bruger vi bare vores egne talenter". Så vil jeg gerne spørge om hvorfor det ikke er de talenter storklubberne flokkes om ;)
Ulrik Vida Vinther
20-05-2010, 18:07
Jeg tror gerne Ferguson vil hente endnu en angriber :)
Valencias præsident skulle nemlig have udtalt følgende:
”Vi modtog et væsentligt tilbud fra en engelsk klub, og det var ikke Chelsea. Men Barcelona var det bedste for os og spilleren (David Villa, red.) selv. Villa har givet os meget, og han fortjener dette skifte, især taget i betragtning af, at han ønskede at blive i Spanien,”
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11571
Jeg har svært ved at se, hvem det kunne være udover os.
Det gør mig ikke noget, at vi ikke fik Villa. Men hvem ved hvad det så kan blive til? Dzeko, Benzema, Torres?
Ferguson lader i hvert fald til at være villig til at bruge et stort beløb på en klassespiller..
Jeg er dog meget enig med dig vedr. midtbanespilleren du beskriver :)
Håber satnme ikke vi IGEN prøver os med et, lettere ukendt talent. Talent er fint nok, i og for sig, men der skal jo også lige være noget som vi kender til, og har en klar forventning til hvordan vil vise sig at være købet værd.
Yoann Georcuff, tja han er jo også et talent, men et erfarent et af slagsen.
Det ville nok være meget bedre IMO. Med Obertan, Diouf, Kiko, Welbeck, Smalling og Hernandez, så synes jeg da nok lige man kunne smide 20-25£ mio efter en erfaren herre :)
Jo men uanset hvem vi har tænkt os at byde på osv, så skal tingene også gøres.
Barcelona, Madrid, Chelsea og Man City vil være der de næste 10 år også, så hvis fergie skal sidde og være halvmuggen over markedets udvikling, jamen så får vi ikke fat i de store talenter.
Så kan vi så sige "jamen vi vil ikke betale de priser, og derfor så bruger vi bare vores egne talenter". Så vil jeg gerne spørge om hvorfor det ikke er de talenter storklubberne flokkes om ;)
Fordi vores spejdere ikke er menneskelige. De kan fornemme alt muligt andet end de andre klubbers
-Se ind i talentes fremtid fx.!
:lolol:
Jeg tror gerne Ferguson vil hente endnu en angriber :)
Valencias præsident skulle nemlig have udtalt følgende:
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=11571
Jeg har svært ved at se, hvem det kunne være udover os.
Det gør mig ikke noget, at vi ikke fik Villa. Men hvem ved hvad det så kan blive til? Dzeko, Benzema, Torres?
Ferguson lader i hvert fald til at være villig til at bruge et stort beløb på en klassespiller..
Jeg er dog meget enig med dig vedr. midtbanespilleren du beskriver :)
City.
Ulrik Vida Vinther
20-05-2010, 18:14
City.
My bad, så langt var jeg ikke nået i min tankestrøm - det er selvfølgelig en åbenlys mulighed..
Men et eller andet sted håber jeg, at det er Fergie der har haft de store sedler fremme. Jeg synes vi trænger til noget aktivitet.
På intet tidspunkt har jeg skrevet, at det ikke nytter at forstærke os...
Du starter selv en diskussion om hvorvidt en sæson hvor vi bliver 2. i PL, kvartfinalen i CL, ryger ud til en pinlig modstander i FA-cuppen og vinder "Anders And-cuppen" er godt eller dårligt. Så hold dig venligt til emnet du selv har fremlagt.
Ikke direkte, men du mener jo ikke det vil hjælpe en skid hvis vi havde spillere som Villa, Gourcuff, Akinfeev, Lloros, Hamsik, Di Maria, Silva, Chiellini, Young, Milner, Rodwell, Lahm, Dzeko. Og de navne du nævner vil jeg kalde forstærkninger.
Jeg synes vores trup er god nok, da Chris Smalling og Javier Chicharito ankommer. Men synes stadig at vi mangler rigtig målmaskine mere. Berbatov kan tydeligvis ikke levere varen, da Rooney er skadet. Og vi ved ikke endnu om Chicharito bliver en succes. Ligeledes har jeg store forvetninger på at Kiko Macheda bliver bedre og bedre. Og hvad med Davide Petrucci.
Så derfor er det vel ikke meget mening i at købe flere spillere.
United var ikke for ringe til at vinde mesterskabet 2009/2010. 1 point kan vel gå den ene eller anden vej. Desværre for os gik den Chelsea's vej.
Som SAF siger. We'll be back...
United Forever
My bad, så langt var jeg ikke nået i min tankestrøm - det er selvfølgelig en åbenlys mulighed..
Men et eller andet sted håber jeg, at det er Fergie der har haft de store sedler fremme. Jeg synes vi trænger til noget aktivitet.
Ja så viser det ihvertfald han vil prøve. Men synes altid vi er lige bagefter. Både med Torres,Benzema og nu (måske) Villa. Så må man sku give det ekstra. hvis han så tit kan give så mange penge for ukendte talenter, så kan han vel også byde lidt ekstra på en stjerne angriber.
Kasper United
20-05-2010, 18:52
City.
Det tror jeg også..
Valencia har idag hentet Feghouli, offensiv midtbane, på en fri transfer fra Grenoble. Dette kunne give anledning til spekulationer om Silva er på vej væk, især med deres skrantende økonomiske tilstand. Han vil være et fantastisk aktiv for os, især i 4-3-3 som jeg håber vi går over til. Derudover har han selv ytret ønske om at komme til United og samtidigt tror jeg heller ikke han er fandens dyr. Jeg krydser fingre! :)
RuudVanNissetøj
20-05-2010, 19:48
Valencia har idag hentet Feghouli, offensiv midtbane, på en fri transfer fra Grenoble. Dette kunne give anledning til spekulationer om Silva er på vej væk, især med deres skrantende økonomiske tilstand. Han vil være et fantastisk aktiv for os, især i 4-3-3 som jeg håber vi går over til. Derudover har han selv ytret ønske om at komme til United og samtidigt tror jeg heller ikke han er fandens dyr. Jeg krydser fingre! :)
Muligheden er absolut til stede....men jeg forventer ærlig talt, at vi denne gang går all in på Rodwell og det så bliver det sidste indkøb. Med indkøbet af Javier er jeg ret overbevist om, at vi ikke henter flere angribere med mindre Owen eller Berba får sparket.
Jeg tror heller ikke han vil være så dyr, og han er jo ikke så gammel. Det er også ham jeg håber mest på vi henter. Udover en angriber. Men frygter bare at Real Madrid køber ham desværre:(
Men vi har en fordel i at han meget gerne vil til os. Er ret sikker på valencia sælger ham ihvertfald.
Muligheden er absolut til stede....men jeg forventer ærlig talt, at vi denne gang går all in på Rodwell og det så bliver det sidste indkøb. Med indkøbet af Javier er jeg ret overbevist om, at vi ikke henter flere angribere med mindre Owen eller Berba får sparket.
Jeg tror nu nok at enten berba eller owen ryger, men silva kan jo bruges centralt og på kanten, så det skader ikke vi beholder vores angribere. Silva skal alligevel ikke spille angriber.
Kasper United
20-05-2010, 20:00
Det gør jeg så sandeligt også.
Håber bare ikke, Real får fat i ham....
Lad os da endelig få fat i ham! Han kunne blive fantastisk for os! No doubt! :)
-Om han så bliver det er et andet spørgsmål. Jeg så ham ihvertfald gerne i klubben.
Milner beslutter sig først efter VM
http://onside.dk/nyheder/premier-league/milner-bestemmer-sig-efter-vm
Milner beslutter sig først efter VM
Ja, jeg ville faktisk blive rigtig tilfreds og glad, hvis vi fik Rodwell + enten Silva eller Milner, selvom det måske er lidt usandsynligt - Men ikke desto mindre fantastisk! =)
Kasper United
20-05-2010, 20:22
Ja, jeg ville faktisk blive rigtig tilfreds og glad, hvis vi fik Rodwell + enten Silva eller Milner, selvom det måske er lidt usandsynligt - Men ikke desto mindre fantastisk! =)
Rodwell er også et af de talenter, jeg håber på, vi køber til sommer.
Synes det var imponerede, da vi spillede mod Everton. Hans mål var jo klasse, og der viste han jo også offensive kvaliteter + han har et godt spark.
Og så kan han vidst også spille DM og FC.
Det samme her. Men vil helst have silva. Han er yngre, også tror jeg han kan bidrage med mere af det som vi mangler. han er mere kreativ en james milner.
Hvis Ferguson insisterer på et endnu angrebstalent, så er der IMO kun Romelu Lukaku, han skal satse på. Han ville kunne tilføje vores hold noget, som vi mangler, når vi møder Chelsea, hvor Terry m.fl. har det alt for nemt med at lukke Rooney ned, når Rio og Vidic hovedløst gang på gang vælger at tyre bolden op ad banen mod Rooney, som jo ikke kan vinde de dueller. Vi ville få en ekstra dimension. Men det er KUN hvis, Fergie ønsker et angrebstalent.
Jeg er dog helst for Benzema, Higuain eller Dzeko. Benzema helst, som jeg 100gange har formuleret det før.
Jeg er satme glad for, at Barca løb med David Villa. Så kan det kapitel være overstået for vores vedkommende, for vi har været linket til ham siden 2007. En befrielse.
Og noget siger mig, at Gourcuff kommer, medmindre han er en fodboldluder, der tænder på Citys oliepenge.
Ham og hans hold har lige misset CL, og Blanc, hans menter, har lige forladt klubben. 175 mio. kr. er IMO en rigtig god pris for en som Gourcuff. Det er IMO overkommeligt for vores budget at tilsidesætte de penge til Gourcuff. Men et køb af ham afhænger af om det er en 4-3-3, vi skal spille. Hvis ja, så skal han købes. Hvis ikke, så vil det være selvmord at hente ham, for han har ikke gode defensive kvaliteter, og det vil IMO ødelægge en som Fletcher, som vil blive solgt kamp efter kamp af offensiven.
Men min favorit er Stephen Ireland. Han har målnæsen, blikket for spillet, og han kender ligaen godt. Han har vist sin værdi, og med bedre spillere hos United, tror jeg, at han ville være bedre. Han er IMO en fantastisk fodboldspiller. Jeg forstår ikke, at Mancini ikke kan bruge ham. Og hvis rygtet om 35 mio. kr. er sandt, så skal der ikke tvivles. Køb forhelvede.
Kasper United
20-05-2010, 20:35
Det samme her. Men vil helst have silva. Han er yngre, også tror jeg han kan bidrage med mere af det som vi mangler. han er mere kreativ en james milner.
Silva er 4 dage yngre end Milner. Det er vel ikke det, der betyder noget :D
Men er ellers enig. Mener også, vi skal hente Silva, hvis kampen står mellem ham og Milner.
United har budt på Rodwell, men buddet blev afvist (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1349679.ece)
Det er IMO et godt signal at sende fra United. Vi skal have de bedste engelske spillere og de bedste engelske talenter. Altså dem der passer til filosofien, og Rodwell er en af dem. Han er stor, fysisk stærk, okay hurtig, god boldføling, og han er fleksibel, og vi kan udnytte hans kvaliteter. 1-2 år med oplæring hos Fletcher, Rio og Vidic vil forhåbentligt få ham til at udvikle sig til en kommende landsholdsspiller med potentiale til at blive en af de bedste på sin plads. Lad os håbe, at Rodwell ankommer!
Men er ellers enig. Mener også, vi skal hente Silva, hvis kampen står mellem ham og Milner.
Igen, det afhænger af, hvad Ferguson vil af formation. Hvis vi fastholder 4-4-2, så vil jeg mene, at Milner er mere attraktiv og bedre for holdet, idet han har gode fysiske evner samt, han er ideal til den plads IMO.
I en 4-3-3 vil det være bedre med Gourcuff og Silva-typen, idet de vil blive "baby-sittet" af to stærke midtmidt'er, der har gode evner i det defensive. Silva eller Gourcuff i en 4-4-2 vil IMO være direkte selvmord. Ikke i kampe mod Hull, Wolves, Bolton, Wigan, men mod Arsenal, Chelsea og europæiske topkampe mod Barca, Inter eller Real vil IMO være vores død, hvis midtbanen er Silva og Fletcher.
Haha, nej det har ikke rigtig så meget at sige. Troede faktisk silva var yngre, men holder nu stadig mere på Silva en Milner, men får vi Milner vil jeg absulut ikke klage.
Igen, det afhænger af, hvad Ferguson vil af formation. Hvis vi fastholder 4-4-2, så vil jeg mene, at Milner er mere attraktiv og bedre for holdet, idet han har gode fysiske evner samt, han er ideal til den plads IMO.
I en 4-3-3 vil det være bedre med Gourcuff og Silva-typen, idet de vil blive "baby-sittet" af to stærke midtmidt'er, der har gode evner i det defensive. Silva eller Gourcuff i en 4-4-2 vil IMO være direkte selvmord. Ikke i kampe mod Hull, Wolves, Bolton, Wigan, men mod Arsenal, Chelsea og europæiske topkampe mod Barca, Inter eller Real vil IMO være vores død, hvis midtbanen er Silva og Fletcher.
Det vil jeg give dig ret i. Milner ville være bedre i en 4-4-2. Det er der ingen tvivl om, og Silva vil være bedre i en 4-3-3. Det bliver sku spændende at se hvad der sker. Men får Milner et godt VM kan han sku blive en dyr herre.
Kasper United
20-05-2010, 21:35
Ja, kan godt følge jer. Jeg håber selv mest på en 4-3-3, da jeg synes, den vil åbne flest chancer til de spillere, jeg håber kommer til sommer.
Broberry
21-05-2010, 01:13
Tror stærkt på at vi får endten Silva eller Di Maria.
Begge er dog eftertragtede mænd, især af Circus Madrid, men eftersom de vel max køber én af dem og begge gerne så sig selv i United mener jeg vi har gode chancer.
Og så hent dog for guds skyld Gourcuff ;)!
Og Ja, jeg ved godt at vi ikke henter både en Di Maria/Silva + Gourcuff.
Men ingen har sagt at det er forbudt at drømme :)
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1280007/United-striker-Dimitar-Berbatov-tracked-Juventus-Milan-Wolfsburg.html
Bytte med Dzeko? Ja, hvorfor ikke!!! Kan i hvert fald ikke forestille mig at vi køber endnu en angriber medmindre at Berbaslow er en del af handlen og Dzeko kunne i mine øjne godt blive et stort hit i United.
Glory Man United
21-05-2010, 08:22
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6649017&page=1
Vælg selv hvilke historier, I tror på...
Glory Man United
21-05-2010, 10:59
Fergie sakset fra manutd.com:
Sir Alex says:
"There may be one signing and maybe we'd like to get a good player to the club, of course. But it's not easy in the present-day climate.
"The structure of our squad is good in terms of ages, the balance and the numbers. And there are a lot of good young players."
Jeg kan se, at vi igen og igen bliver linket til Jack Rodwell fra Everton. Nu vil jeg så lige høre folk som har set mere til ham og Everton end jeg har, hvad de synes om ham. For jeg har vel set en 6-8 kampe tilsammen hvor han har spillet. Og i de kampe har han langt fra imponeret mig. Og hvis Everton forlanger små 250 mio kr for ham, så synes jeg godt nok vi skal holde nallerne væk fra ham.
Er han så stort et talent som der påstås, eller er han over-hyped. For til 200-250 mio kr så vil han jo næsten koste lige så meget som Rooney. Og allrede som 17 årig synes jeg man kunne se, at den mand var noget specielt. Samme følelse har jeg ikke med Rodwe.ll
Hvis og jeg gentager HVIS ferguson er på jagt efter en makker til rooney, så er jeg ikke enig med ham i at markedet er svært.
Tag en spiller som Fabiano for eksempel. Han har et år tilbage af sin kontrakt og kan derfor formodes at kunne erhverves for en pris mellem 10-15 mio pund. Han er "kun" 29 år så der er 3-4 år gode år tilbage i ham.
Han har oven i købet talt positivt om united og ferguson og har stor lyst til at spille her.
Hvis fergie ikke kigger på en angriber, så er fabiano self ikke relevant. Men hvis der ikke forholder sig sådan, så skulle fergie da være ret kræsen hvis han ikke mener at fabiano ville pynte på vores nuværende angrebs-stand.
Howitzer
21-05-2010, 13:10
Hvis og jeg gentager HVIS ferguson er på jagt efter en makker til rooney, så er jeg ikke enig med ham i at markedet er svært.
Det tror jeg ikke, han er. Ikke med Berbas udmeldinger. Specielt efter landsholdsstoppet er jeg blevet ret sikker på, at han bliver i United.
Noget andet er, at jeg heller ikke synes det er nødvendigt.
Lad os håbe nogle af de klubber vil købe berba.
http://onside.dk/nyheder/premier-league/berbatov-i-italiensk-og-tysk-sogelys
Flax_Generous
21-05-2010, 13:35
Tag en spiller som Fabiano for eksempel. Han har et år tilbage af sin kontrakt og kan derfor formodes at kunne erhverves for en pris mellem 10-15 mio pund. Han er "kun" 29 år så der er 3-4 år gode år tilbage i ham.
Fabiano fylder 30 i efteråret og skal bruge mindst et år til at falde til (hvis man kigger på hans præstationer i tidligere klubber). Så er Owen et billigere og mere sikkert bud på en Rooney-reserve.
Men derudover er det næppe angribere som United kigger på lige nu. Der er masser af talent og uforløst potentiale på den front, som kan og bør step up. Det er den centrale midtbane, der er svageste punkt, særligt når Scholes ikke er med eller ikke lige rammer dagen.
Kasper United
21-05-2010, 13:47
Lad os håbe nogle af de klubber vil købe berba.
http://onside.dk/nyheder/premier-league/berbatov-i-italiensk-og-tysk-sogelys
Ja, lad dem endelig købe ham :)
Elrantiri
21-05-2010, 14:46
Fabiano fylder 30 i efteråret og skal bruge mindst et år til at falde til (hvis man kigger på hans præstationer i tidligere klubber). Så er Owen et billigere og mere sikkert bud på en Rooney-reserve.
Men derudover er det næppe angribere som United kigger på lige nu. Der er masser af talent og uforløst potentiale på den front, som kan og bør step up. Det er den centrale midtbane, der er svageste punkt, særligt når Scholes ikke er med eller ikke lige rammer dagen.
Fuldstændig enig, det afhænger dog meget af, hvordan Hargo er til august. Men umiddelbart kunne midtbanen vel altid bruge en mand mere.
Er virkelig skuffet over, at SAF har udtalt Berba ikke bliver solgt.
Vi har så mange unge angribere i truppen, de har ikke en chance for at slå igennem med Berba i truppen, han vil til enhver tid stå forrest når Rooney skal have en makker.
Håbede virkelig at vi Berba blev solgt. Vil våge at påstå at Berba's mål sagtens kan overtages af de unge. Men sådan skal det ikke være. Gør bare SAF's indkøb mere underlige.
Håber på at jeg bliver glædelig overrasket over et Berba salg..
Er virkelig skuffet over, at SAF har udtalt Berba ikke bliver solgt.
Vi har så mange unge angribere i truppen, de har ikke en chance for at slå igennem med Berba i truppen, han vil til enhver tid stå forrest når Rooney skal have en makker.
Håbede virkelig at vi Berba blev solgt. Vil våge at påstå at Berba's mål sagtens kan overtages af de unge. Men sådan skal det ikke være. Gør bare SAF's indkøb mere underlige.
Håber på at jeg bliver glædelig overrasket over et Berba salg..
Hvad havde du da forventet at han skulle gå ud og sige... Går han i medierne og fortæller at Berbatov skal sælges, ja så styrtdykker prisen jo endnu mere end den forvejen har gjort. Og skulle han allgevel ikke blive solgt, så har han jo direkte udtalt, at han ikke tror manden kan gøre noget for klubben.
Kunne Kaka være en mulighed? Lyder ikke til de er helt tilfredse med ham i Madrid.
schousboe9
21-05-2010, 23:04
Ja, det kunne han sagtens i min verden - hvis Berbatov smutter. De spiller samme plads, og så har vi ikke plads til to lazy faces.
Kasper United
21-05-2010, 23:26
Kunne Kaka være en mulighed? Lyder ikke til de er helt tilfredse med ham i Madrid.
Han er meget dygtig, men har haft en skidt sæson i Real med en masse skader. Derudover er han 28 år, og så er han sikkert heller ikke billig...
Ja, det kunne han sagtens i min verden - hvis Berbatov smutter. De spiller samme plads, og så har vi ikke plads til to lazy faces.
Synes der er flere mulige spillere til at overtage Berbatovs plads.
Kaka, Gourcuff, Hamsik, Modric og Sneijder ville være rigtig gode replacements..
Men nu skal han jo først lige sælges..
Udover at Kaka nok kommer til at koste kassen, selvom han ikke har haft en fantastisk sæson i Madrid, og at han selv skal have en kæmpe løn, så er der en anden vigtig faktor, der burde tale imod et Kaka køb.
De seneste sæsoner har han været utrolig skadesplaget, i hans to sidste sæsoner i Milan og især hans sidste, var han meget skadesplaget! I Madrid har han haft samme problemer med de skader, og de skader han få, det burde bekymre holdene. Det er knæs problemer, og muskelskader, og disse skader har det med at vende tilbage, ligemeget hvor meget man arbejde med dem.
http://www.caughtoffside.com/2010/05/22/manchester-united-consider-move-for-22m-real-madrid-playmaker-sir-alex-keen-on-rafael-van-der-vaart/
Var en kæmpe beundrer af Van der Vaart i Ajax tiden. Kan ikke lige finde hans stats men mener han lavede ca 20 mål for Ajax som 19 årig på den offensive midt.
Har ikke fulgt ham så meget i Real, så aner ikk hvordan han har udviklet sig. Umiddelbart dog ikke en midt i den kaliber jeg håber skal erstatte Berbatov..
http://www.caughtoffside.com/2010/05/22/manchester-united-consider-move-for-22m-real-madrid-playmaker-sir-alex-keen-on-rafael-van-der-vaart/
Var en kæmpe beundrer af Van der Vaart i Ajax tiden. Kan ikke lige finde hans stats men mener han lavede ca 20 mål for Ajax som 19 årig på den offensive midt.
Har ikke fulgt ham så meget i Real, så aner ikk hvordan han har udviklet sig. Umiddelbart dog ikke en midt i den kaliber jeg håber skal erstatte Berbatov..
Han startede som en reserve for Kaka, ja ledelsen ville helst af med ham, men Pellegrini insisterede på at beholde ham, og han fik sin vilje tilsidst og Van Der Vaart blev i klubben. Han tog kampen op, og med Kakas dårlig form og skadesproblemer, så fik Van Der vaart stille og roligt kæmpet sig tilbage i start 11'er. Han har været en af de bedre i år for Real, han har scoret vigtige mål, lagt op til mål og så har der været mere flow i spillet, når VDV har spillet.
Han er stadig bestemt en klassespiller, og så er han heller ikke så gammel, hvad er han nu? 25-26 år gammel?
http://en.wikipedia.org/wiki/Rafael_van_der_Vaart
27 år, 52 mål i 117 kampe for Ajax. Google is your friend :D
EDIT: Han lavede 22 mål i 28 kampe da han vare 19 :)
Kasper United
22-05-2010, 14:35
I de kampe, jeg har set med Real, hvor han har været med, har han gjort det godt og scoret nogen gode mål. Han har i følge soccernet scoret 6 mål og lavet 7 assist i 26 kampe i La Liga. Det er ikke dårlig..
http://en.wikipedia.org/wiki/Rafael_van_der_Vaart
27 år, 52 mål i 117 kampe for Ajax. Google is your friend :D
EDIT: Han lavede 22 mål i 28 kampe da han vare 19 :)
Er bedst venner med ESPN.. Der kan man se en masse ting..
Men tak for info :D
I følge rygterne så er Yaya Toure utilfreds med manglende spilletid hos FC Barcelona, og det har gjort, at han angiveligt skulle være tæt på en aftale med Chelsea.
Kunne det ikke være godt, hvis vi lige kom ind i billedet og tog ham? Han er en af de få defensive midtbanespillere, som kan spille fodbold. Han er ikke den gammeldags defensive midtbanespillere, der kun var på banen for at flække og rydde op, men han kan også noget offensivt.
Jeg er sikker på, at vi til næste sæson står uden Giggs og Scholes (medmindre at de to oplever endnu en renæssance :D). Dette er deres sidste sæson. Desuden kan de ikke spille mere end 25-35 kampe i år, og Hargo er et stort spørgsmålstegn. I mine øjne kunne et køb af Toure være vanvittig, idet han vil give spillere som den nye kreatør eller Anderson flere offensive frirum til at lave lækkerier i. Desuden er Toures fantastiske fysik et kæmpe plus, når vi f.eks. møder Chelsea. Et køb af ham må i første omgang betyde et salg af en midtbanespiller. Her er Gibson mit første bud på en udlejning eller salg.
En midtbane, der hed
Toure
Fletcher - Den nye kreatør/Anderson
Det er en løbevillig, dominerende og stærk midtakse.
Og når vi så spiller 4-4-2 kan ham og Fletcher tage midten, hvilket ville gøre, at de offensive ikke skulle bruge så mange kræfter på at forsvare sig, for de to gør det godt. Forstå mig ret, de skal stadig løbe og presse, men med de to ville det blive en anelse lettere :)
Hvad siger folk til dette?
United DK
23-05-2010, 11:49
Jeg synes slet ikke vi har brug for en defensiv midtbanespiller, specielt ikke hvis nu Hargreaves kommer tilbage i form. Vi er tilstrækkeligt dækket ind i det defensive, og det er offensiven der skal styrkes.
Jeg synes slet ikke vi har brug for en defensiv midtbanespiller, specielt ikke hvis nu Hargreaves kommer tilbage i form. Vi er tilstrækkeligt dækket ind i det defensive, og det er offensiven der skal styrkes.
Læs nu hvad jeg skriver, kære United DK. Jeg siger, at der skal være nogle ting, der skal klinge, før jeg vil have Toure. :)
Men på den anden side føler jeg også, at vi har ham kreatøren i Anderson. Det eneste, han mangler, er tillid fra Ferguson, som den Nani har fået. Altså at Anderson får 10-20 kampe i træk stortset med fuld tillid, og han har to bag sig, der kan hjælpe ham i at forsvare (Toure og Fletcher). Til næste sæson bliver vi 2-3 midtbanespillere fattigere. Det skal vi også huske på.
Glory Man United
23-05-2010, 11:56
Læs nu hvad Fergie skriver/siger kære Ntothe :)
Han køber max en spiller mere, ergo skal det som united.dk skriver være i den offensive del. Gerne en central midtbanespiller, der kan lave 15-20 mål
RuudVanNissetøj
23-05-2010, 11:59
Suarez er svaret !!
Læs nu hvad Fergie skriver/siger kære Ntothe :)
Han køber max en spiller mere, ergo skal det som united.dk skriver være i den offensive del. Gerne en central midtbanespiller, der kan lave 15-20 mål
Hvem siger det? :) Og jeg er helt enig, at kreatøren/lampard-typen er første prioritet, men det skal heller ikke være for enhver pris. Så vil jeg hellere give Anderson chancen.
Glory Man United
23-05-2010, 12:01
Hvem siger det? :) Og jeg er helt enig, at kreatøren/lampard-typen er første prioritet, men det skal heller ikke være for enhver pris. Så vil jeg hellere give Anderson chancen.
Det har Fergie meldt ud FLERE gange. Derudover ser jeg ingen grund til at byde på en spiller, som Chelsea vil have. Waste of time
Suarez er svaret !!
Det var Mateja Kezman, Dirk Kuyt, Afonso Alves også ..... sagde man.
- Jeg er en anelse skeptisk ved de hollandske ligabombere (Junker 3. topscorer med 21 mål), men jeg håber, at hvis Suarez bliver købt, at han bliver en ny bomber for os. Men jeg er godt nok skeptisk.
Det har Fergie meldt ud FLERE gange. Derudover ser jeg ingen grund til at byde på en spiller, som Chelsea vil have. Waste of time
At han har udtalt det, er jo ikke ensbetydende med, at det er det, der sker. Vi kender sgu da Ferguson. Han er lidt snu den mand, ikke også?
Hvorfor ikke? Hvis vi kan lokke ham med vores filosofi, verdens bedste trænere, rolige omstændigheder (dvs. ikke konflikter såsom at Ancelotti vil blive fyret, hvis han bliver nummer 2 næste sæson. Hos United er der tro og tillid på Ferguson) og stærke medspillere så lad os da gøre et forsøg. Ikke at vi skal ud i en decideret budkrig med Chelski, for så bliver vi smadret, men hvis vi antog, at Toure kun vil til United, så har Chelsea ikke så meget at sige. Det er dog en anelse hypotetisk, det jeg lige har skrevet.
United DK
23-05-2010, 12:05
Læs nu hvad jeg skriver, kære United DK. Jeg siger, at der skal være nogle ting, der skal klinge, før jeg vil have Toure. :)
Ikke desto mindre synes jeg stadig ikke han skal hentes.
Men på den anden side føler jeg også, at vi har ham kreatøren i Anderson. Det eneste, han mangler, er tillid fra Ferguson, som den Nani har fået. Altså at Anderson får 10-20 kampe i træk stortset med fuld tillid, og han har to bag sig, der kan hjælpe ham i at forsvare (Toure og Fletcher). Til næste sæson bliver vi 2-3 midtbanespillere fattigere. Det skal vi også huske på.
Anderson har måske nogle tekniske færdigheder, men 1 mål på tre sæsoner siger vel alt om, at han ikke er den kreatør+målscore vi står og savner.
Jeg vil mere sætte Anderson således:
Fletcher - Anderson
"Lampard"
Jeg synes primært Andersons kvaliteter ligger i et enormt løbearbejde, og derfor vil ham og Fletcher (som jo også løber solen sort) som de "defensive", være det bedste som jeg ser det.
I følge rygterne så er Yaya Toure utilfreds med manglende spilletid hos FC Barcelona......
Toure
Fletcher - Den nye kreatør/Anderson
....
Hvad siger folk til dette?
IMO, så ville jeg langt hellere gøre fortsat brug af Carrick, som jeg mener er en bedre spiller end Yaya og laver endda færre boldtab - selv i forhenværende sæson, som absolut ikke har været Carrick's bedste!
Tror heller ikke vi kommer til at købe to center midtbanespillere ind, og slet ikke, når det er der, hvor vi er bedst besat.
Nuværende defensiv midtbanen er yderst OK, men der bliver hurtigt enighed om, at det er på den fremadrettede/kreative, som vi mangler. Jeg mener ikke, vi har nok med Anderson på den plads. En Sneijder ville være ønskespilleren, dog urealistiskt, da vi er ca. 1 år for sene på den efter Sneijder. Men en Gourguff kunne absolut være en mulighed
Fletcher - Carrick/Hargo
Valencia - Gourguff - Nani
Derudover råder vi over spillere so Scholes, Giggs, Anderson, Park, Obertan (nej, jeg nævner ikke Gibson, da han sleeeet ikke er god nok).
Med Rooney på toppen har vi en af verdens bedste angribere, men man kan debatere om back up'erne har niveauet eller ej. Men ét er i hvert fald klart, at hvis vi skal gøre os forhåbninger om forstærkninger i angrebet, så skal der afskippes først. Evt. Kiko eller Wellbeck udlån OG salg af en Owen, Diouf eller Berbatov.
- Jeg er en anelse skeptisk ved de hollandske ligabombere (Junker 3. topscorer med 21 mål), men jeg håber, at hvis Suarez bliver købt, at han bliver en ny bomber for os. Men jeg er godt nok skeptisk.
Kan godt forstå din skepsis, men glem ikke Ruud som viste sig som en klasse angriber her. :) Suarez er ung og spændende, 74 mål i 97 kampe for Ajax, han er anfører for Ajax, Og har scoret 10 mål i 29 kampe for uruguay. vi har efterhånden en del unge angribere, så tvivler på han bliver hentet. Han har faktisk i denne sæson nettet 49 gange i 48 kampe !
Kasper United
23-05-2010, 14:23
Ja, jeg er også rimelig skeptisk med de der topscorer i Holland. En tilføjelse og andet eksempel er Hundelorten.. Han har fået chancen i både Real og Milan, men han er jo ikke blevet til noget.
MosaverB
23-05-2010, 14:25
Ja, jeg er også rimelig skeptisk med de der topscorer i Holland. En tilføjelse og andet eksempel er Hundelorten.. Han har fået chancen i både Real og Milan, men han er jo ikke blevet til noget.
Ja, og som det ser ud nu, så bliver han heller ikke til noget.
Han er en Berbatov/Zlatan type.
Kasper United
23-05-2010, 14:39
Ja, og som det ser ud nu, så bliver han heller ikke til noget.
Han er en Berbatov/Zlatan type.
Det ved jeg ikke, om han er. Synes han kæmper rimelig godt, men han er bare ikke god nok.
United DK
23-05-2010, 15:43
Huntelaar har trods alt lavet 15 mål i 46 kampe for Real Madrid og Milan, og ingen af stederne har han været stamspiller. Jeg har set værre statistikker.
ChristianL
23-05-2010, 16:27
Fået chancen? Han er startet inde i 11 kampe for Milan over en hel sæson hvor han ikke har været skadet.. 11 starter og 14 gange som indskifter og han har scoret 7 mål.. Han klarer den da hvert fald bedre end Berba..
Lad os nu bare få hentet Silva, og måske Benzema.
Smaakage
23-05-2010, 16:50
Hundelorten ? Come on, er vi 11 år her inde eller hvad ?
United DK
23-05-2010, 16:51
Og det kommer fra en der kalder sig Småkage. ;)
Smaakage
23-05-2010, 16:59
Og det kommer fra en der kalder sig Småkage. ;)
Touché :(
Kasper United
23-05-2010, 17:26
Fået chancen? Han er startet inde i 11 kampe for Milan over en hel sæson hvor han ikke har været skadet.. 11 starter og 14 gange som indskifter og han har scoret 7 mål.. Han klarer den da hvert fald bedre end Berba..
Det lyder ikke til, du har set Milan i denne sæson..
Kasper United
23-05-2010, 17:27
Det er jeg ked af Småkage :lolol:
Ja ja, der er heller ikke langt fra Huntelaar til Hundelorten jo.
Berbatov har da scoret 12? og det er kun i PL :confused:
Elrantiri
23-05-2010, 19:02
Berbatov har da scoret 12? og det er kun i PL :confused:
Hvor vover du at bruge saglige argumenter såsom tal i denne diskussion din.... KÆTTER!!!
Hvor vover du at bruge saglige argumenter såsom tal i denne diskussion din.... KÆTTER!!!
Ups :lolol:
Kasper United
23-05-2010, 19:18
Ja ja, der er heller ikke langt fra Huntelaar til Hundelorten jo.
Ja. Det var en stavefejl :titte:
Manager Ferguson
23-05-2010, 23:35
Som en har skrevet herinde, synes jeg også vi skulle give Anderson chance, ligesom Nani har fået chancen. Vi har købt Smalling, som jeg personligt, synes er fantastisk ubrugelig og Javier Hernandez, som virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham.
Tror heller ikke berba bliver solgt, så har lidt svært ved at se vi skal investere i en spiller til. Vil meget gerne have en angriber, offensiv midt eller noget, men truppen bliver bare for bred og derfor skal der altså også sælges, da talenterne ikke kommer til at få meget spilletid, som de egentlig skal have. Det er ikke nok at man en gang imellem stiller med nogle unge i carling cuppen.
Don Kafai
23-05-2010, 23:47
Vi har købt Smalling, som jeg personligt, synes er fantastisk ubrugelig og Javier Hernandez, som virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham.
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår logikken af din kritik.
At andre klubber ikke er ude efter en spiller betyder vel ikke at spilleren ikke kan blive god - især når vi snakker talenter.
Og hvis vi antager, at din tese med interesse fra andre klubber passer, hvorfor er Smalling så ubrugelig? Vi snuppede ham da for næsen af Arsenal, som er en klub der oftest ved hvad de laver når de henter talenter.
Javier Hernandez, som virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham.
Jeg er helt enig med Don Kafai. Bare fordi andre klubber ikke offentligt har været nævnt i forbindelse med Hernandez, så er dette ikke ensbetydende med at spilleren ikke kan blive god for os.
Jeg indrømmer dog også, at jeg absolut intet kender til manden udover hvad jeg har læst og set på youtube. Men forhåbentlig får han chancen i morgen aften (mandag) i test landskampen mellem England og Mexico.
Manager Ferguson
24-05-2010, 00:54
Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår logikken af din kritik.
At andre klubber ikke er ude efter en spiller betyder vel ikke at spilleren ikke kan blive god - især når vi snakker talenter.
Og hvis vi antager, at din tese med interesse fra andre klubber passer, hvorfor er Smalling så ubrugelig? Vi snuppede ham da for næsen af Arsenal, som er en klub der oftest ved hvad de laver når de henter talenter.
Bare fordi Arsenal har været ude efter ham, er det jo ikke ensbetydende med at han bliver god. Arsenal har hentet en del talenter, som ikke er blevet til en skid. Han er da sikkert en god spiller, men taget i betragtning at han er på vej til 21 og ikke engang spiller fast i fulham. Han har været i Fulham i 2 år og han er ikke engang nået op på 15 kampe og han har aldrig været i blandt A-landsholdet.
MosaverB
24-05-2010, 01:20
Som en har skrevet herinde, synes jeg også vi skulle give Anderson chance, ligesom Nani har fået chancen. Vi har købt Smalling, som jeg personligt, synes er fantastisk ubrugelig og Javier Hernandez, som virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham.
Tror heller ikke berba bliver solgt, så har lidt svært ved at se vi skal investere i en spiller til. Vil meget gerne have en angriber, offensiv midt eller noget, men truppen bliver bare for bred og derfor skal der altså også sælges, da talenterne ikke kommer til at få meget spilletid, som de egentlig skal have. Det er ikke nok at man en gang imellem stiller med nogle unge i carling cuppen.
Bare fordi, at andre klubber ikke har været efter ham, gør ham jo ikke dårlig.
Her er Ronaldo en godt eksempel. Hvis hukommelsen ikke driller, så var der ikke andre efter Ronaldo, og se hvad United gjorde ham til I de 6 år han var her.
Det tog Ronaldo 6 år, at score over 100 mål, mens det tog Giggs&Scholes over 20 år .. Det er klasse. Verdensklasse.
Manager Ferguson
24-05-2010, 01:30
Her er Ronaldo en godt eksempel. Hvis hukommelsen ikke driller, så var der ikke andre efter Ronaldo, og se hvad United gjorde ham til I de 6 år han var her.
Det tog Ronaldo 6 år, at score over 100 mål, mens det tog Giggs&Scholes over 20 år .. Det er klasse. Verdensklasse.
Arsenal var også ude efter ham. http://www.bt.dk/sport/ferguson-snoed-wenger-i-kampen-om-ronaldo.
Kan vist også huske at Ronaldo også var jaget af Real. Hernandez bliver en giueseppe Rossi type, som tager til spanien om to år.
MosaverB
24-05-2010, 01:34
Arsenal var også ude efter ham. http://www.bt.dk/sport/ferguson-snoed-wenger-i-kampen-om-ronaldo.
Kan vist også huske at Ronaldo også var jaget af Real. Hernandez bliver en giueseppe Rossi type, som tager til spanien om to år.
Ja, fair nok så.
Men, altså det var mere det jeg mente, som jeg prøvede at fortælle.
Det er jo lidt plat at sige, at en spiller er dårlig, fordi andre klubber ikke jager ham.
Manager Ferguson
24-05-2010, 01:39
Ja, fair nok så.
Men, altså det var mere det jeg mente, som jeg prøvede at fortælle.
Det er jo lidt plat at sige, at en spiller er dårlig, fordi andre klubber ikke jager ham.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at Hernandez var dårlig. Jeg skrev at han virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham. Kan bare godt lide når flere klubber er ude efter en spiller. Han virker bare ikke så kendt, som andre stortalenter. Mange kalder ham et talent, han er ung, men han fylder altså 22 om nogle dage.
Jurgensen
24-05-2010, 01:42
Jeg har på intet tidspunkt skrevet at Hernandez var dårlig. Jeg skrev at han virker spænende, men andre storklubber har jo ikke været ude efter ham. Kan bare godt lide når flere klubber er ude efter en spiller. Han virker bare ikke så kendt, som andre stortalenter. Mange kalder ham et talent, han er ung, men han fylder altså 22 om nogle dage.
Den der med andre klubber ikke jagter en spiller giver jeg ikke så meget for. Det vil du kunne finde utallige eksempler på, men hvor spilleren faktisk er blevet en kæmpe succes.
Når det så er sagt er der vel ikke nogen af os der aner hvem manden er. Vi kan jo bare håbe det bedste, og så give manden en chance før vi "hagler" ham ned.
Don Kafai
24-05-2010, 03:22
Bare fordi Arsenal har været ude efter ham, er det jo ikke ensbetydende med at han bliver god. Arsenal har hentet en del talenter, som ikke er blevet til en skid. Han er da sikkert en god spiller, men taget i betragtning at han er på vej til 21 og ikke engang spiller fast i fulham. Han har været i Fulham i 2 år og han er ikke engang nået op på 15 kampe og han har aldrig været i blandt A-landsholdet.
Fuldstændig enig, det er også derfor jeg ikke helt fattede hvorfor du gik så meget op i hvad andre klubber mente om Hernandez.
Jeg må indrømme at Smalling er et ubeskrevet blad for mig, men jeg har set ham, og han virker som en der har de rigtige forudsætninger for at blive god. Han er blandt andet hurtig og teknisk dygtig, og meldingerne sammenligner ham med Rio Ferdinand - altså en type der lever på sin placering og forudseenhed.
Nu vi snakker om Ferdinand, så startede hans udvikling fra talent til verdensklasse først efter hans karantæne, og det var først i 06/07 han for alvor fik en fejlfri sæson der rangerede ham blandt de bedste i verden. Der var han altså 27 år gammel. John Terry var også 25 før man nævnte ham i de sammenhænge. Vidic var 25, Nesta var 25-26, Stam var 26, og sådan tror jeg egentlig man kan blive ved.
Midterforsvaret er en position der meget er baseret på rutine og kamperfaring, og det får man ikke i så ung en alder, så jeg synes ikke man kan bruge alderen imod ham.
Nu ved jeg godt man ikke skal lægge meget i udtalelser fra andre, men Wenger var åbenlyst ærgerlig over ikke at få Smalling, og Hodgson har spået ham en kæmpefremtid i United, mens Ferguson også har rost ham meget.
Indtil vi ser ham for vores klub kan vi ikke rigtig bedømme ham, og som sagt har han efter min overbevisning alle forudsætninger for at blive en god midterforsvarer. I hvert fald synes jeg, at kalde ham fantastisk ubrugelig er at male fanden på væggen, når vi endelig har hentet et britisk talent.
United DK
24-05-2010, 09:27
Der var et tidspunkt hvor Manager Ferguson lavede et indlæg, som jeg helt ærligt troede var ironisk, fordi det simpelthen var for åndsvagt til at være seriøst, men nu kan jeg se, at den nok var god nok.
Som flere andre har nævnt kan det da være ligemeget, om andre storklubber også var ude efter et talent. Den type talenter er somregel de der wonderkids som f.eks. Rooney, men mindre kan også gøre det. Mange gange er visse talenter også enormt hyped, og her vil jeg tillade mig at nævne Evertons Jack Rodwell, som jeg ikke mener er så stort et talent som han gøres til, og slet ikke til de der 250 mio., som der har været snak om.
Ikke desto mindre synes jeg stadig ikke han skal hentes.
Anderson har måske nogle tekniske færdigheder, men 1 mål på tre sæsoner siger vel alt om, at han ikke er den kreatør+målscore vi står og savner.
Jeg vil mere sætte Anderson således:
Fletcher - Anderson
"Lampard"
Jeg synes primært Andersons kvaliteter ligger i et enormt løbearbejde, og derfor vil ham og Fletcher (som jo også løber solen sort) som de "defensive", være det bedste som jeg ser det.
Andres Iniesta, som jeg synes er verdens bedste kreatør og verdens bedste fodboldspiller sammen med Messi og Ronaldo, er jo hellere ikke ligefrem en måltyv af dimensioner. F.eks. scorede han kun et mål i 42 kampe i år, men hans arbejde på banen er så vanvittig god for hele holdet, fordi han er så exceptionel god til at servicere de andre, og han er sammen med Xavi assist-kongerne.
Det samme med Anderson. Det, som jeg mener holdet mangler, er en, der kan sprætte et hold op, når de pakker sig. Vi så det mod Leeds, Burnley, Chelsea på Stamford Bridge, Fulham osv osv. Så snart vi kommer bagud, så kører det ikke for holdet, og det er her, vi mangler en, der har kvaliteterne til at kreere, og det mener jeg, at Anderson har. Med tiden vil han med garanti udvikle sin målsans. Lampard/Gerrard scorede jo hellere ikke i Andersons alder så vildt, som de har gjort. Det kommer med tiden. Forhåbentligt.
Jeg synes bare, at Anderson-typen er så vanvittig at have. Han kan forsvare, drible, servicere de andre og han kan løbe jorden rundt på en dag uden pauser plus han er ekstrem hurtig. Hvis han var 185+ cm høj, så tror jeg dybtseriøst, det var den perfekte midtbanespillere vi havde, hehe. Det eneste han mangler er Ferguson 100 % tillid. Så snart Anderson spiller en middelmådig kamp eller en, der er dårlig, så er han ud af holdet, hvorimod Giggs, Rooney, Nani får en længere snor. Selvfølgelig skal Anderson holde et vis niveau, men det er jo knap så godt for ham, at han har så kort et snor at vise sit talent på. Bare kig på Nani. Så snart han har fået langt snor, så har han spillet virkelig flot!
Arrrrrrgh! Ronaldo var jagtet af alverdens klubber. Liverpool, Juventus, Arsenal, Inter var tæt på at skrive kontrakt med ham, plus at Barcelona og Real Madrid overvågede ham, men heldigvis fik vi ham.
Er du en af de få, som gerne så mere UNGT uerfarent kød i United?
Jeg mener personligt denne alder er rigtig passende. Ikke som en 18-19-20 årig, som er meget mere ustabil. Ihvertfald størstedelen.
-22 is good.
Mange gange er visse talenter også enormt hyped, og her vil jeg tillade mig at nævne Evertons Jack Rodwell, som jeg ikke mener er så stort et talent som han gøres til, og slet ikke til de der 250 mio., som der har været snak om.
Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg kan simpelthen heller ikke se at Rodwell skulle være så stort talent som mange medier gerne vil gøre ham til. Og prisen. 250 mio kr er han ikke i nærheden at være værd.
Andres Iniesta, som jeg synes er verdens bedste kreatør og verdens bedste fodboldspiller sammen med Messi og Ronaldo, er jo hellere ikke ligefrem en måltyv af dimensioner. F.eks. scorede han kun et mål i 42 kampe i år, men hans arbejde på banen er så vanvittig god for hele holdet, fordi han er så exceptionel god til at servicere de andre, og han er sammen med Xavi assist-kongerne.
Nu skal vi heller ikke stramme den mere end nødvendigt. At kalde Iniesta assist-konge lige lidt for meget. 5 assists i denne sæson er ikke bedre end Berbatov. Men Xavi med 14 er tilgengæld okay at kalde assist-konge.
-Hvad Iniesta gør, er han skaber et fantastisk flow i spillet, og er spilleren som sætter en kant i løb, og afleverer til angriberen, som så scorer. Det er hvad han er genial til.
Manager Ferguson
24-05-2010, 12:44
Så har han endelig forlænget med Everton, Jack Rodwell. Så kan den overvuderede spiller blive i Everton.
Great! Så kan man kigge på ham om 1-2 år. Så skal vi se hvor god han egentlig er/bliver.
Kasper United
24-05-2010, 13:29
Great! Så kan man kigge på ham om 1-2 år. Så skal vi se hvor god han egentlig er/bliver.
Ja, og så kan vi fortryde til den tid, at vi ikke købte ham, fordi han bliver verdensklasse, og hans pris vil være 350-400 mio. :D
Nu skal vi heller ikke stramme den mere end nødvendigt. At kalde Iniesta assist-konge lige lidt for meget. 5 assists i denne sæson er ikke bedre end Berbatov. Men Xavi med 14 er tilgengæld okay at kalde assist-konge.
-Hvad Iniesta gør, er han skaber et fantastisk flow i spillet, og er spilleren som sætter en kant i løb, og afleverer til angriberen, som så scorer. Det er hvad han er genial til.
I det mindste kan Iniesta gøre sig bedre gældende, når forsvarsspillerne ikke hedder kegle 1 og 2 :)
- Misforstå mig ej, selvfølgelig er 5 ikke godt, men hna har været skadet i år en del, men det jeg hentydede til, at ham og Xavi styrer alt spillet, og de kan til enhver tid sprætte et defensiv op.
United-forever
24-05-2010, 13:48
http://www.bold.dk/nyt/Pienaar-afviser-Everton
Pienaar har kontraktudløb næste sommer og kan sandsynligvis anskaffes forholdsvist billigt .. Kunne han ikke være et emne?
Everton kan ikke tillade at skrue hans pris urealistisk op, han er dygtig teknisk, forholdsvis målfarlig og i sin bedste fodboldalder ...
Spørgsmålet er, om Fergie måske alligevel ser ham som for gammel - og om der er plads til flere midtbanespillere i truppen pt, men lige umiddelbart synes jeg han kunne være en interessant signing ..
Synes ikke vi skal købe "bare" for at købe. Synes vi har nok af hans type spillere i truppen. Selvom det måske ville være godt med et frisk pust. Tvivler dog på om hans kvaliteter rækker.
http://www.bold.dk/nyt/Flere-storklubber-vil-have-Maicon
Maicon jagtet af flere storklubber.
Hmm.. Chelsea har nok i forvejen, Barca har Dani Alves.. Af store klubber er der vel så næsten kun os tilbage hvis man skal tro på agenten?
City: Ikke en storklub - men er sikkert interesseret.
Arsenal: Køber sjældent så dyrt ind
Liverpool: Kunne bruge deres penge bedre andre steder på holdet
Milan: Virker som om de er i salgsmode, men kunne godt være interesseret.
Bayern: Tjo, men de har Lahm.
Tror han ryger til Real Madrid anyways - Han virker ikke afvisende på hans udtalelser.
Altså definitionen på en storklub er vel ret flydende, men mon ikke det er hold der spiller med i CL gennem længere tid?
Jo. Det vil også passe udemærket på ovennævnte. Men jeg går nu ikke udfra at agenten mener Lyon, Sevilla, CSKA, Juve osv. Den slags klubber vil nok aldrig byde da det enten pga sportslig omdømme eller økonomi nok ikke ville kunne lade sig gøre at hente Maicon.
RuudVanNissetøj
24-05-2010, 15:01
Rodwell virker til, at ville skrive under på en ny kontrakt med Everton. Så han virker efterhånden ret fjern. Håber dog fortsat på, at vi henter en god central midt.
Ja, og så kan vi fortryde til den tid, at vi ikke købte ham, fordi han bliver verdensklasse, og hans pris vil være 350-400 mio. :D
Ja eller vi kan prise os lykkelige, ved ikk at have købt en spiller som måske aldrig bliver bedre end han er nu :)
http://www.bold.dk/nyt/Flere-storklubber-vil-have-Maicon
Maicon jagtet af flere storklubber.
Hmm.. Chelsea har nok i forvejen, Barca har Dani Alves.. Af store klubber er der vel så næsten kun os tilbage hvis man skal tro på agenten?
City: Ikke en storklub - men er sikkert interesseret.
Arsenal: Køber sjældent så dyrt ind
Liverpool: Kunne bruge deres penge bedre andre steder på holdet
Milan: Virker som om de er i salgsmode, men kunne godt være interesseret.
Bayern: Tjo, men de har Lahm.
Tror han ryger til Real Madrid anyways - Han virker ikke afvisende på hans udtalelser.
Tror ikke han vipper Sergio af pinden.
Kasper United
24-05-2010, 15:23
Ja eller vi kan prise os lykkelige, ved ikk at have købt en spiller som måske aldrig bliver bedre end han er nu :)
Haha ja. Det er noget af et dilemma :D
MOHoegsted
24-05-2010, 15:31
Tror ikke han vipper Sergio af pinden.
zhagzi: Sergio Ramos ryger ikke af pinden, bare fordi Maicon bliver købt ind.
Sergio Ramos har spillet centralt flere gange gennem denne her sæson, og har også spillet fast på den centrale da han var i sevilla. Det ville være idéelt at hente maicon, da ramos er den eneste der har gjort sig mest bekendt i den defensive i denne sæson. Ramos har bestemt ikke farten som back, men har har tilgengæld nogle andre kvaliteter, der gøre ham mere gældende som centrale forsvarer. Så nej han ryger ikke af pinden, han rykker bare en tand til venstre.
United DK
24-05-2010, 15:44
Jeg vil faktisk mene, at Ramos er bedst på backen, af samme grund som Brown er det for os. De lider begge af evnen til at have hjerneblødninger, og dem kan man bedre tillade sig at lave på en back.
Hvis Real Madrid tradition tro skal ud og smide om sig med penge, så var det nok bedre de hentede en ny venstre back, som der også har været snak om med Ashley Cole, ligesom en midterforsvar nok heller ikke ville skade. Fremme af banen mangler de absolut intet, men det kan man nok ikke fortælle dem.
zhagzi: Sergio Ramos ryger ikke af pinden, bare fordi Maicon bliver købt ind.
Sergio Ramos har spillet centralt flere gange gennem denne her sæson, og har også spillet fast på den centrale da han var i sevilla. Det ville være idéelt at hente maicon, da ramos er den eneste der har gjort sig mest bekendt i den defensive i denne sæson. Ramos har bestemt ikke farten som back, men har har tilgengæld nogle andre kvaliteter, der gøre ham mere gældende som centrale forsvarer. Så nej han ryger ikke af pinden, han rykker bare en tand til venstre.
Tror jeg sgu ikke. Ramos er blevet sat ud som højre back i de to sidste sæsoner, og der er han jo kommet, fordi han netop besider kavliteter til at spille back. Real sætter ham jo ikke derud fordi han er bedst centralt. (Nu skal jeg så ikke kunne sige hvad der foregår i den galeanstalt)
Men hvorfor så ikke tage en anden hjøre back og sætte Ramos ind centralt.
Hvis denne artikel er rigtig, så kunne det betyde at Benzema er fortid i Real.
Jeg kan i hvertfald ikke se, hvad de skal med to spillere som har samme kompetencer. Det giver i hvertfald ingen mening at beholde begge to. Men nu giver real jo sjældent mening..
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=66583
Fedt. Lad os håbe vi slår til på Benzema så.. Jeg havde ellers troet Real Madrid gik efter spillere med større kommerciel værdi end Dzeko.. Eller måske hørte om der var nogle spillere der samtidig havde en høj kommerciel værdi som passede ind i Mourinhos spillestil.
Manager Ferguson
24-05-2010, 17:14
Hvis denne artikel er rigtig, så kunne det betyde at Benzema er fortid i Real.
Jeg kan i hvertfald ikke se, hvad de skal med to spillere som har samme kompetencer. Det giver i hvertfald ingen mening at beholde begge to. Men nu giver real jo sjældent mening..
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=66583
Tror bare ikke vi køber Benzema, da det ville sætte vores talenter endnu længere ned i hiearkiet. Men ville da gerne have vi købte Benzema, da jeg er stor fan af ham.
Ser et køb af Karim som utrolig usandsynligt.. Ferguson ville nok ikke have hentet Javier hvis han ventede på Benzema.
Han vil have spillere før VM.
Desuden, så tror jeg ikke Real Madrid vil sælge før, efter VM. Og så tror jeg sgu også Real er ligeglade med om han har gjort det godt eller ej. Det jo en tosseanstalt :)
Tror heller ikke vi ser en angriber da jeg tror på de udmeldinger der kommer at vi beholder Berbatov.
Ser et køb af Karim som utrolig usandsynligt.. Ferguson ville nok ikke have hentet Javier hvis han ventede på Benzema.
Desuden, så tror jeg ikke Real Madrid vil sælge før, efter VM. Da slutrunden sagtens kunne få hans pris til at stige gevaldigt. Og så tror jeg sgu også Real er ligeglade med om han har gjort det godt eller ej. Det jo en tosseanstalt :)
Jamen, han er jo ikke udtaget? Så hvis prisen stiger er det i hvert fald ikke på grund af hans egne præstationer.
Desuden, så tror jeg ikke Real Madrid vil sælge før, efter VM. Da slutrunden sagtens kunne få hans pris til at stige gevaldigt. Og så tror jeg sgu også Real er ligeglade med om han har gjort det godt eller ej. Det jo en tosseanstalt :)
Kan blive lidt svært, da han ikke er udtaget til frankrigs vm hold :lolol:
Kasper United
24-05-2010, 17:48
Jeg vil faktisk mene, at Ramos er bedst på backen, af samme grund som Brown er det for os. De lider begge af evnen til at have hjerneblødninger, og dem kan man bedre tillade sig at lave på en back.
Hvis Real Madrid tradition tro skal ud og smide om sig med penge, så var det nok bedre de hentede en ny venstre back, som der også har været snak om med Ashley Cole, ligesom en midterforsvar nok heller ikke ville skade. Fremme af banen mangler de absolut intet, men det kan man nok ikke fortælle dem.
Enig, at de mere mangler en på venstrebacken. Og det tror jeg bliver Lazios Kolarov.
Manager Ferguson
24-05-2010, 17:59
Det er svært og sige hvad der sker i sommerens transfervindue, for mange klubber ved at de kan få mere få en spiller hvis de sælger dem til City eller Madrid. Der er nok også derfor vi på det seneste har købt en del talenter, som Smalling, Diouf, Tosic og Hernandez.
Der er blevet sagt at united nok henter en spiller mere i sommmerens transfervindue.
Angreb: Kunne godt tænke mig at vi købte Aguero eller Benzema, men det virker meget usansynligt, da vi har Rooney, som mange gange spiller alene på toppen. Berba og Owen, som ligger efter Rooney. Hernandez som kunne blive Rooney kommende makker i angrebet og så har vi Welbeck, Diouf, Macheda. Det er enormt mange og det skader for vores talenters udvikling at vi ikke bruger dem mere.
Forsvar: Her virker det stabilt også med indkøbet af Smalling (ik den store fan af ham), men her bliver der nok ikke investeret mere.
Målmand: VDS tager et år mere, så vi kunne evt købe akinfeev eller lloris og leje en af dem ud til hendholdvis CSKA og Lyon i et år, hvor vi så får en af dem.
Midtbane: synes vi er godt besat, men det kunne godt være her vi forstærker os. håber vi satser mere på Anderson, men kunne godt tænke mig Gourcuff eller Hamsik. Gourcuff forsætter nok ikke da han ikke skal europæisk næste år. Hamsik virker sindsygt lovende.
En ond midtbane: Hamsik - Fletcher - Anderson.
http://www.youtube.com/watch?v=fWPncEFb5tI. tjek denne video ud.
Salg:
Synes godt vi kunne trimme lidt ud i truppen: evt, Tosic, Gibson, Diouf, Cleverly.
United DK
24-05-2010, 18:08
Jeg forstår sgu ærligtalt ikke, hvorfor Cleverley for alt i verden ikke må få chancen. Ja, han er ikke jagtet af Real Madrid og Barcelona, men giv ham dog en chance, fremfor at smide ham ud, fordi han ikke er et stort navn (endnu?).
Elrantiri
24-05-2010, 18:13
Jeg forstår sgu ærligtalt ikke, hvorfor Cleverley for alt i verden ikke må få chancen. Ja, han er ikke jagtet af Real Madrid og Barcelona, men giv ham dog en chance, fremfor at smide ham ud, fordi han ikke er et stort navn (endnu?).
Hans FM stats er ikke engang tæt på at være en -10 spiller, så ud med ham.
Er enig med dig, håber også at se ham på førsteholdet, om ikke andet så for at se om han kan noget.
GloryGloryMU
24-05-2010, 18:18
Jeg er enig i at Hamsik ser rigtig spændende ud, og har meget af den kreativitet som vi mangler på midten, og i endnu højere grad når Scholes går på pension.
Mht. evt. salg, synes jeg vi skal gå langt for at få spillere som Gibson og Cleverly til at fungere på førsteholdet. Det er naturligvis billigere og man behøver vel ikke argumentere yderligere for det positive i egen avl. De giver for det meste 110% og forstår værdien af at spille for os!
GloryGloryMU
24-05-2010, 18:20
Hans FM stats er ikke engang tæt på at være en -10 spiller, så ud med ham.
Er enig med dig, håber også at se ham på førsteholdet, om ikke andet så for at se om han kan noget.
Hov, i kom mig i forkøbet:)
Kan dog ikke være mere enig, som jeg også giver udtryk for i ovenstående.
Salg:
Synes godt vi kunne trimme lidt ud i truppen: evt, Tosic, Gibson, Diouf, Cleverly.
Ja for Gibson, Diouf og Cleverly har jo vist på 1. holdet at de slet ikke er til at regne med..
Disse spillere kan hver i sær blive guld værd i en 4-3-3.. Vil ikke mene nogen af dem har spillet sig af holdet.. Vil faktisk heller ikk mene Tosic har spillet sig af.
Selvfølgelig skal Cleverly også have chancen hvis SAF mener han er god nok. Men jeg synes simpelthen, at vores midtbane har nogle rigtigt store spørgsmålstegn op til den kommende sæson.
Hargreaves: Kommer han rigtigt tilbage. Tør han gå ned i en glidende tackling og kan hans knæ holde til at spille flere kampe i træk?
Carrick: Havde en utrolig dårlig 09/10 sæson. Hvilket niveau kommer han op på i den nye sæson.
Giggs og Scholes: Hvor meget kan de to legender biddrage med i den kommende sæson.
Anderson: Kommer han tilbage på det niveau hvor han var i hans første sæson, og kan han være manden der kan styre vores offensive spil igennem en hel sæson.
Den eneste af vores midtbanespillere som kan sættes på holdkortet hver gang er Fletcher. Derfor synes jeg, at vi virkelig skal forsøge at finde den kreative profil som kan styre vores offentsive spil samt bidrage med nogle mål (hvis ikke vi stoler nok på at Anderson kan gøre dette).
Kan blive lidt svært, da han ikke er udtaget til frankrigs vm hold :lolol:
Fuck mig. Ups'er :)
Kasper United
24-05-2010, 19:14
Enig, og har han ikke også gjort det godt i Watford?
Jeg har svært ved at tro på, at United køber flere spillere, end de 2 vi allerede har fået fat i til sommerpausen. Skulle der komme flere til, tror jeg, det bliver unge talentfulde spillere til fremtiden. Jeg synes, der ligger i luften, at United leder efter spillere, de kan forme og bygge fremtiden på fremfor spillere, der er gode her og nu, hvilket vi fx forsøgte ved indkøbene af Berbatov, Owen, Rio mm.
Lige mht Rio gik det jo fantastisk. Evra, Vidic, Vds og (tildels) Carrick ligeså.
K and the big B
24-05-2010, 19:26
Lige mht Rio gik det jo fantastisk. Evra, Vidic, Vds og (tildels) Carrick ligeså.
Ja det gik med Vds og Carrick, og dels Vidic, men Evra var ikke noget særlig fra dag et af.
Jeg er enig i at Hamsik ser rigtig spændende ud, og har meget af den kreativitet som vi mangler på midten, og i endnu højere grad når Scholes går på pension.
Mht. evt. salg, synes jeg vi skal gå langt for at få spillere som Gibson og Cleverly til at fungere på førsteholdet. Det er naturligvis billigere og man behøver vel ikke argumentere yderligere for det positive i egen avl. De giver for det meste 110% og forstår værdien af at spille for os!
Undskyld, men hvordan kan folk blive ved med at nævne ham? Okay, det her kan virke som en hetz, idet jeg altid skal beskrive hans mangler, men hvordan kan I virkelig stille Jer tilfreds med den mand?
Han mangler det helt essentielle i fodboldspillet, nemlig boldomgang. Han spiller på banens vigtigste plads, og når han ikke engang kan slå en aflevering over 5 meter uden at den rammer modstanderen, så er man ikke god på den plads. Derudover er han så rystende usikker, når han får bolden, at det smitter af på de andre. Udover hans til tider gode sparketeknik, så er han IMO slet ikke United-klasse. United-dreng eller ej, den mand må snart ikke være i truppen. Han er IMO fyld i truppen, og hvis han gerne vil forblive United-mand resten af sin karriere, så skal han altså mestre pasningsspillet og det kølige overblik. Hvis ikke, geradeaus!
K and the big B
24-05-2010, 19:50
Undskyld, men hvordan kan folk blive ved med at nævne ham? Okay, det her kan virke som en hetz, idet jeg altid skal beskrive hans mangler, men hvordan kan I virkelig stille Jer tilfreds med den mand?
Han mangler det helt essentielle i fodboldspillet, nemlig boldomgang. Han spiller på banens vigtigste plads, og når han ikke engang kan slå en aflevering over 5 meter uden at den rammer modstanderen, så er man ikke god på den plads. Derudover er han så rystende usikker, når han får bolden, at det smitter af på de andre. Udover hans til tider gode sparketeknik, så er han IMO slet ikke United-klasse. United-dreng eller ej, den mand må snart ikke være i truppen. Han er IMO fyld i truppen, og hvis han gerne vil forblive United-mand resten af sin karriere, så skal han altså mestre pasningsspillet og det kølige overblik. Hvis ikke, geradeaus!
Det er din mening, men nu har du også været efter ham hele denne sæson. Han kan til tider se aldeles tung ud, og lave dumme ting, men jeg har stadig forhåbninger.
Jeg tror ikke selv han bliver den nye Poul Scholes, eller en fremtrædende United stjerne, men han har dog potentiale til at være en udemærket squad player for os.
Nu er han også langt fra at være første valg på midten, men ser ingen ide i at sælge ham nu, da vi tidligere har set med Fletcher og O'shea at de udvikler sig til spillere med nok kvalitet til United. Gibson har vist fine takter, desvære også det modsatte, men giv ham nu chancen, han er stadig ung.
Det lyder lidt som noget der kunne være sagt om Fletcher i Gibson's alder..
Det er din mening, men nu har du også været efter ham hele denne sæson. Han kan til tider se aldeles tung ud, og lave dumme ting, men jeg har stadig forhåbninger.
Jeg tror ikke selv han bliver den nye Poul Scholes, eller en fremtrædende United stjerne, men han har dog potentiale til at være en udemærket squad player for os.
Nu er han også langt fra at være første valg på midten, men ser ingen ide i at sælge ham nu, da vi tidligere har set med Fletcher og O'shea at de udvikler sig til spillere med nok kvalitet til United. Gibson har vist fine takter, desvære også det modsatte, men giv ham nu chancen, han er stadig ung.
Jeg må blankt indrømme, at jeg altid har kunne se fidussen i Fletcher og O'Shea, som du indlemmer i denne diskussion. Problemet med dem var, at de var for svingende og til tider blev de udstillet. Qua kamperfaring og træning har de udviklet deres evner bedre. Og i modsætning til Gibson, så kunne de altså godt behandle en bold ordentligt.
Hos Gibson mangler bare de essentielle egenskaber, som kan udvikles. Manden er blottet for vision, hans afleveringer er rystende ringe, han er et nervevrag af dimensioner (dette siges, da jeg synes, han laver alt for mange unødvendige og rookie-fejl såsom Foster). Og når du spiller på banen, så skal du altså være en klog fodboldspiller, og det må jeg sige, at jeg slet ikke synes, Gibson er. Og en centralmidtbanespiller skal udstråle kølighed og autoritet. Disse "lederegenskaber" ejer Gibson slet ikke.
K and the big B
24-05-2010, 20:38
Jeg må blankt indrømme, at jeg altid har kunne se fidussen i Fletcher og O'Shea, som du indlemmer i denne diskussion. Problemet med dem var, at de var for svingende og til tider blev de udstillet. Qua kamperfaring og træning har de udviklet deres evner bedre. Og i modsætning til Gibson, så kunne de altså godt behandle en bold ordentligt.
Hos Gibson mangler bare de essentielle egenskaber, som kan udvikles. Manden er blottet for vision, hans afleveringer er rystende ringe, han er et nervevrag af dimensioner (dette siges, da jeg synes, han laver alt for mange unødvendige og rookie-fejl såsom Foster). Og når du spiller på banen, så skal du altså være en klog fodboldspiller, og det må jeg sige, at jeg slet ikke synes, Gibson er. Og en centralmidtbanespiller skal udstråle kølighed og autoritet. Disse "lederegenskaber" ejer Gibson slet ikke.
Jeg var også en af dem der forsvarede Fletcher og O'shea, men jeg mener nu stadig de lavede ligeså mange fejl som Gibson. Han har mange gode egenskaber, og kan med tiden blive mere stabil, ligesom de to overstående gjorde. Men okay vi har hver vores mening om ham, jeg håber og tror dog min viser sig og være sandt.
Men hvis du så gerne vil af med ham, hvad tror du så vi kan få for ham? Og hvem skal vi så hente ind som backup? Jeg mener allerede vi er ret tyndt besat på vores 3 mands midtbane, og hvis vi mister ham som squad spiller, ser det endnu værre ud.
Jeg var også en af dem der forsvarede Fletcher og O'shea, men jeg mener nu stadig de lavede ligeså mange fejl som Gibson. Han har mange gode egenskaber, og kan med tiden blive mere stabil, ligesom de to overstående gjorde. Men okay vi har hver vores mening om ham, jeg håber og tror dog min viser sig og være sandt.
Men hvis du så gerne vil af med ham, hvad tror du så vi kan få for ham? Og hvem skal vi så hente ind som backup? Jeg mener allerede vi er ret tyndt besat på vores 3 mands midtbane, og hvis vi mister ham som squad spiller, ser det endnu værre ud.
Jamen igen. De to havde det fundamentale på plads. De var bare begge to ekstrem middelmådige dengang, men de har - igennem hård arbejde og træning - udviklet sig til noget fantastisk.
Hos Gibson kan jeg ikke se dette potentiale i ham, når han ikke kan det nemme ordentligt.
Du siger, at han har mange gode egenskaber Gibson? Hvad for nogle er det? :)
Jeg synes, at vi skal sælge ham og give Paul Pogba pladsen som ham, der fylder. Så kan han få reservekampene, og når han skal aflaste de rutinerede og normale spillere.
Jeg har set nogle kampe med ham, og han er IMO et kæmpe aktiv for klubben. Jeg er efterhånden træt af, at du enten skal være brite eller 25 år år, før du får chancen hos United, hvis du har spillet på ungdomsholdene. Barcelona er fantastiske til at give deres spillere tro på, at de kan blive til noget, og det samme gør Arsenal og Ajax.
Forestil dig, hvis Cesc Fabregas var hos United, da han var 16. Jeg vil vædde min venstre testikel på, at han aldrig ville have fået den chance på holdet, selvom Keane, Scholes, Veron, Beckham, Butt var skadet. (Cesc fik chancen, da nogle af nøglespillerne var skadet, og han greb chancen).
Jeg håber, at Pogba snart bliver anvendt i små mængder. Han har IMO et kæmpe potentiale, der venter på at blive udløst.
Hvis vi ikke for købt en enkelt forstærkning, så tror jeg det er fordi vi ingen penge har, eller også er fergie ved at falde af på den. Vi har haft en sæson som har været skuffende, hvilket sir alex også selv har sagt. Vi trænger til at få noget nyt blod på den midtbane, plus vi mangler en angriber der kan lave mål.
K and the big B
24-05-2010, 20:54
Jamen igen. De to havde det fundamentale på plads. De var bare begge to ekstrem middelmådige dengang, men de har - igennem hård arbejde og træning - udviklet sig til noget fantastisk.
Hos Gibson kan jeg ikke se dette potentiale i ham, når han ikke kan det nemme ordentligt.
Du siger, at han har mange gode egenskaber Gibson? Hvad for nogle er det? :)
Jeg synes, at vi skal sælge ham og give Paul Pogba pladsen som ham, der fylder. Så kan han få reservekampene, og når han skal aflaste de rutinerede og normale spillere.
Jeg har set nogle kampe med ham, og han er IMO et kæmpe aktiv for klubben. Jeg er efterhånden træt af, at du enten skal være brite eller 25 år år, før du får chancen hos United, hvis du har spillet på ungdomsholdene. Barcelona er fantastiske til at give deres spillere tro på, at de kan blive til noget, og det samme gør Arsenal og Ajax.
Forestil dig, hvis Cesc Fabregas var hos United, da han var 16. Jeg vil vædde min venstre testikel på, at han aldrig ville have fået den chance på holdet, selvom Keane, Scholes, Veron, Beckham, Butt var skadet. (Cesc fik chancen, da nogle af nøglespillerne var skadet, og han greb chancen).
Jeg håber, at Pogba snart bliver anvendt i små mængder. Han har IMO et kæmpe potentiale, der venter på at blive udløst.
Darren Gibson har et godt skud, fighter hjerte, god løbepensum og gode defensive egenskaber, udover det mener jeg heller ikke han er så elendig til at flytte bolden, som du mener. Og tror der var mange som mente O'shea og Fletcher ikke havde de nødvendige kvaliteter, heldigvis havde vi begge to ret. Men hvem siger det ikke skal ske for Darren Gibson? Jeg mener ikke han har klassen til at være i nærheden af en fastplads lige nu, men jeg forstår stadig ikke hvorfor vi ikke skal give ham mere tid, han har kvaliteter, og det må Fergurson også se. Udover det har han også allerede haft sine kampe hvor han har været afgørende, f.eks. Totteham kampen.
Pogba ser lovende ud, og jeg håber også han får spilletid fra næste sæson. Det er også noget ævl med de udenlandske talenter, for så vidt jeg husker løber der en italiensk gut rundt oppe foran og 2 brasilianske på hver sin back.
Pogba ser lovende ud, og jeg håber også han får spilletid fra næste sæson. Det er også noget ævl med de udenlandske talenter, for så vidt jeg husker løber der en italiensk gut rundt oppe foran og 2 brasilianske på hver sin back.
Læs lige hvad jeg skriver. Jeg siger, at man ikke får chancen, hvis man har været igennem ungdomssystemet. Rafael og Fabio blev jo købt til 1. holdet.
- Ja, okay Macheda glemte jeg, men han får da heller ikke chancen, da vi havde brug for ham i den periode, Rooney blev skadet.
K and the big B
24-05-2010, 21:18
Læs lige hvad jeg skriver. Jeg siger, at man ikke får chancen, hvis man har været igennem ungdomssystemet. Rafael og Fabio blev jo købt til 1. holdet.
- Ja, okay Macheda glemte jeg, men han får da heller ikke chancen, da vi havde brug for ham i den periode, Rooney blev skadet.
Okay, men så var Pogba vel også købt? Var han ikke 17 da han kom til os?
Og det er jo ikke kun udenlandske talenter der har problemer med at få chancen, det gælder også de britiske.
Okay, men så var Pogba vel også købt? Var han ikke 17 da han kom til os?
Og det er jo ikke kun udenlandske talenter der har problemer med at få chancen, det gælder også de britiske.
Jeg skærer det lige ud i pap for dig, min ven.
Jeg sagde, at man enten skal være briter eller 25 år, før man får chancen på førsteholdet. Vi har de seneste år givet spillere som Bardsley, Simpson, Gibson, Campbell, Evans chancen.
Derfor håber jeg, at Pogba kan bryde dette og slå igennem, selvom jeg er meget skeptisk. For vi har mistet to åbenlyste talenter i Pique og Rossi, selvom Pique ville få det svært mod Rio og Vidic, hvorimod jeg mener, at der var plads til Rossi hos os.
Jeg synes bare, det er latterligt, at Ferguson vil være så sikker. Det er jo sjældent, at du har 19 talenter, der er så åbenlyse som Messi, Ronaldo, Rooney. Vi skal jo huske på, at Gerrard og Zidane først har slået igennem som 24-25 årig, Ronaldinho som 22-23 årig. Rom blev ikke bygget på en dag, og derfor håber jeg, at Ferguson giver talenter lidt flere chancer eller at han tør at satse lidt. Det ville gavne United på længere sigt. :)
Christensen
24-05-2010, 21:30
Har det mon noget at gøre med, at han var/lige havde været skadet?
Manager Ferguson
24-05-2010, 21:33
Nogen skal jo sælges, vi kan jo ikke blive ved med at købe spillere. Vores trup bliver alt for stor, så får de bedste talenter i truppen ikke for den spilletid, som de måske egentlig skal have.
Kasper United
24-05-2010, 21:39
Jeg håber lidt på, at alle vores middelmådige halvgamle spillere, som er udskiftere bliver solgt.(Jeg ved dog godt, det ikke er realistisk). I stedet for at have dem til at være bænkevarmere med høje lønninger, hvorfor så ikke få nogle unge talentfulde spillere ind i truppen og få et par kampe, eller bare blive indskifter, når vi i næste sæson alligevel kommer foran 5-0 over Blackpool.
Jeg ved godt, de er gode at have til bredden, men talenterne skal jo have chancen, før de kan blive til noget. Send Pogba og co. ind i truppen og lad dem få et par kampe.
Thepostman
24-05-2010, 21:40
Nogen skal jo sælges, vi kan jo ikke blive ved med at købe spillere. Vores trup bliver alt for stor, så får de bedste talenter i truppen ikke for den spilletid, som de måske egentlig skal have.
Jeg vil da netop mene at han ér en af de største talenter i truppen.
Og hvad mener du helt præcist med at vi ikke skal købe ham?
Thepostman
24-05-2010, 21:43
Jeg håber lidt på, at alle vores middelmådige halvgamle spillere, som er udskiftere bliver solgt.(Jeg ved dog godt, det ikke er realistisk). I stedet for at have dem til at være bænkevarmere med høje lønninger, hvorfor så ikke få nogle unge talentfulde spillere ind i truppen og få et par kampe, eller bare blive indskifter, når vi i næste sæson alligevel kommer foran 5-0 over Blackpool.
Jeg ved godt, de er gode at have til bredden, men talenterne skal jo have chancen, før de kan blive til noget. Send Pogba og co. ind i truppen og lad dem få et par kampe.
Pogba i førsteholdstruppen? Det synes du ikke er lige tidligt nok ?
K and the big B
24-05-2010, 21:45
Jeg sagde, at man enten skal være briter eller 25 år, før man får chancen på førsteholdet. Vi har de seneste år givet spillere som Bardsley, Simpson, Gibson, Campbell, Evans chancen.
Derfor håber jeg, at Pogba kan bryde dette og slå igennem, selvom jeg er meget skeptisk. For vi har mistet to åbenlyste talenter i Pique og Rossi, selvom Pique ville få det svært mod Rio og Vidic, hvorimod jeg mener, at der var plads til Rossi hos os.
Jeg synes bare, det er latterligt, at Ferguson vil være så sikker. Det er jo sjældent, at du har 19 talenter, der er så åbenlyse som Messi, Ronaldo, Rooney. Vi skal jo huske på, at Gerrard og Zidane først har slået igennem som 24-25 årig, Ronaldinho som 22-23 årig. Rom blev ikke bygget på en dag, og derfor håber jeg, at Ferguson giver talenter lidt flere chancer eller at han tør at satse lidt. Det ville gavne United på længere sigt. :)
Har forstået dig ven, men synes nu det er begrænset hvor store Bardsley og Simpsons chancer har været. Gibson, Campbell og Evans har dog fået tillid, og indtil videre er den ene røget. Men jeg mener stadig ikke der er forskelsbehandling på udenlandske og britiske talenter, hvis du har evnerne, så får du også chancen. Rossi fik et par kampe, men ville spille fast. Pique ville stå som 4 valg efter Evans, Macheda har fået mere spilletid end Welbeck, og en forsvar som Ritchi De Laat har fået mere spilletid i forsvaret end nogen britisk talent.
Jeg er også enig i at man ikke skal være som Messi eller Ronaldo, men der er alligevel professionelle trænere til at vurdere de unges talenter. At Fergurson skal give talenterne mere spilletid, er lidt en svær situation, siden vi har skulle kæmpe mere for vores sejre denne sæson.
Kasper United
24-05-2010, 21:45
Han kan da lige så godt komme ind omkring 1. holdet og få lidt erfaring og et par kampe i CC-Cuppen mod alle de der skodhold.
Hvad er det, der gør det tidligt? Lad ham dog få en slags belønning for at han har gjort det godt i ungdomsrækkerne. F.eks. kan han udtages til de lette hjemmebanekampe mod Blackpool. Hvis vi fører 4-0 efter 60-65 minutter, så giv dog Pogba chancen i stedet for Giggs eller Scholes, hvis de også sidder på bænken.
Jeg blev f.eks. også sur, da vi i decembermåned, hvor vi havde problemer med forsvaret, stillede op med Park-Fletcher-Carrick-Evra i forsvarskæden i en ligegyldig kamp mod Wolfsburg. Hvorfor fanden gav man ikke Oliver Gill eller andre forsvarstalenter chancen? Det kan jo være, at de får hår på brystet og så har vi udviklet et talent. Jeg vil se mere kærlighed til talenter fremfor den der halv slatne attitude, vi efterhånden har fået. Vi køber så mange talenter, men vi benytter dem ikke. Hmm ...
Har forstået dig ven, men synes nu det er begrænset hvor store Bardsley og Simpsons chancer har været. Gibson, Campbell og Evans har dog fået tillid, og indtil videre er den ene røget. Men jeg mener stadig ikke der er forskelsbehandling på udenlandske og britiske talenter, hvis du har evnerne, så får du også chancen. Rossi fik et par kampe, men ville spille fast. Pique ville stå som 4 valg efter Evans, Macheda har fået mere spilletid end Welbeck, og en forsvar som Ritchi De Laat har fået mere spilletid i forsvaret end nogen britisk talent.
Jeg er også enig i at man ikke skal være som Messi eller Ronaldo, men der er alligevel professionelle trænere til at vurdere de unges talenter. At Fergurson skal give talenterne mere spilletid, er lidt en svær situation, siden vi har skulle kæmpe mere for vores sejre denne sæson.
Jeg forstår stadig ikke, hvordan Evans nogensinde kunne være foran Pique i køen. I dag ser vi den forskel, der er. Pique er IMO en anelse bedre end Evans, som er eddermeme tungrøvet og har kæmpe koncetrationsproblemer, hvorimod Pique har udviklet sig helt vildt fantastisk og gør det fortrinligt for Barcelona.
Thepostman
24-05-2010, 21:51
Han kan da lige så godt komme ind omkring 1. holdet og få lidt erfaring og et par kampe i CC-Cuppen mod alle de der skodhold.
Der er ingen grund til at forhaste sig, og kaste ham ud i kampe hvor han sansynligvis ikke kan være med i alligevel. Det kan godt være du mener det er skod hold, men det er nu stadig et par niveauer over u16 bold, og de hold som han normalt spiller mod på akadamiet.
Thepostman
24-05-2010, 21:55
Hvad er det, der gør det tidligt? Lad ham dog få en slags belønning for at han har gjort det godt i ungdomsrækkerne. F.eks. kan han udtages til de lette hjemmebanekampe mod Blackpool. Hvis vi fører 4-0 efter 60-65 minutter, så giv dog Pogba chancen i stedet for Giggs eller Scholes, hvis de også sidder på bænken.
Jeg blev f.eks. også sur, da vi i decembermåned, hvor vi havde problemer med forsvaret, stillede op med Park-Fletcher-Carrick-Evra i forsvarskæden i en ligegyldig kamp mod Wolfsburg. Hvorfor fanden gav man ikke Oliver Gill eller andre forsvarstalenter chancen? Det kan jo være, at de får hår på brystet og så har vi udviklet et talent. Jeg vil se mere kærlighed til talenter fremfor den der halv slatne attitude, vi efterhånden har fået. Vi køber så mange talenter, men vi benytter dem ikke. Hmm ...
Jeg mener helt bestemt at det er for tidligt at smide en 16 årig (17?) knægt ind i sådane kampe. Lad ham da vente et år eller to, og lad ham spille lidt på reserve holdet.
Oliver Gill i en kamp i champions league? Der håber jeg sku at du joker.
Manager Ferguson
24-05-2010, 21:59
Jeg mener helt bestemt at det er for tidligt at smide en 16 årig (17?) knægt ind i sådane kampe. Lad ham da vente et år eller to, og lad ham spille lidt på reserve holdet.
Der er da mange talenter som får og er på førsteholdet i en klub, som 16, 17 årig. Det er vigtigt de får chancen allerede nu.
K and the big B
24-05-2010, 22:00
Jeg forstår stadig ikke, hvordan Evans nogensinde kunne være foran Pique i køen. I dag ser vi den forskel, der er. Pique er IMO en anelse bedre end Evans, som er eddermeme tungrøvet og har kæmpe koncetrationsproblemer, hvorimod Pique har udviklet sig helt vildt fantastisk og gør det fortrinligt for Barcelona.
Jeg synes nu ikke der er så meget forskel på dem, udover Pique måske er lidt bedre med bolden. De begge har dog problemer med koncentration, så det er ikke det som skal gøre forskellen.
En af grundende er nok også Pique er første valg til forsvaret, og at han spiller på et hold som har bolden i 70% af tiden.
Men som sagt, synes ikke United vrager udlændingene for britiske spillere.
Thepostman
24-05-2010, 22:03
Der er da mange talenter som får og er på førsteholdet i en klub, som 16, 17 årig. Det er vigtigt de får chancen allerede nu.
Det kan godt være at der er mange der gør det. Men en klub som United skal ikke ud og bruge 16 årige drenge på deres hold. De kan få chancen på akademiet og reserveholdet, eller evt. udlånes til klubber i de lavere rækker for at få erfaring.
Det kan godt være at der er mange der gør det. Men en klub som United skal ikke ud og bruge 16 årige drenge på deres hold. De kan få chancen på akademiet og reserveholdet, eller evt. udlånes til klubber i de lavere rækker for at få erfaring.
Hvorfor?
Førsteholdserfaring er da noget af den bedste ballast man kan give en ung spiller.
Der sker nok ikke så meget ved at bruge en 16-årig i en nem kamp mod en oprykker hvis de andre 10 på banen er erfarne førsteholdsspillere.
Jeg kan ikke se hvorfor et talent med stort potentiale skal babysittes når der findes ligegyldige turneringer som Carling Cuppen hvor der er en god mulighed for at benytte dem.
United DK
24-05-2010, 22:11
Var det så ikke bedre at få solgt Carrick, som vi også kan få en del mere for end Cleverley?
Jeg er i øvrigt enig i, at vi også skal have solgt ud, for truppen ER for stor, men jeg mener ikke Cleverley er den mest oplagte, selvom han ikke har navnet.
Thepostman
24-05-2010, 22:13
Hvorfor?
Førsteholdserfaring er da noget af den bedste ballast man kan give en ung spiller.
Der sker nok ikke så meget ved at bruge en 16-årig i en nem kamp mod en oprykker hvis de andre 10 på banen er erfarne førsteholdsspillere.
Jeg kan ikke se hvorfor et talent med stort potentiale skal babysittes når der findes ligegyldige turneringer som Carling Cuppen hvor der er en god mulighed for at benytte dem.
Er enig i at det er vigtigt med førsteholdserfraing. Men jeg mener på ingen måde det er hensigstmæssigt at smidde en 16 årig dreng på banen i en Premier leauge kamp, om det så er en oprykker eller ej. En 16 årig dreng kan i min verden aldirg nogensinde komme på tale på førsteholdet. Lad ham da modne stille og roligt, i stedet for at kaste ham for løverne med det samme.
United DK
24-05-2010, 22:16
Hvorfor?
Alder bør aldrig være en hindring. Er du god nok, er du gammel nok, og kan det ikke passe, at ham hormonvraget fra Anderlecht også kun er 16 (i hvert fald på papiret)? Ikke for at sammenligne Anderlecht med United, men Anderlecht spiller trods alt med i Europa, hvor han har lavet nogle mål.
Manager Ferguson
24-05-2010, 22:19
Var det så ikke bedre at få solgt Carrick, som vi også kan få en del mere for end Cleverley?
Jeg er i øvrigt enig i, at vi også skal have solgt ud, for truppen ER for stor, men jeg mener ikke Cleverley er den mest oplagte, selvom han ikke har navnet.
er ikke den store fan af Cleverly, men mener han burde få og skal have spilletid på førsteholdet. Det kræver så også bare at truppen bliver mindre, for så kan sådan nogle spillere blive endnu bedre. Det går ikke de spiller en eller 2 kampe i Carling cuppen. De skal også have chancen i premier league og måske CL. Mener selvfølgelig ikke de skal spille en hel kamp i en CL 1/8finale
http://www.goal.com/en-india/news/222/transfer-zone/2010/05/25/1940877/real-madrid-sign-benfica-winger-angel-di-maria-for-40
- hvad siger vi til det?
United DK
24-05-2010, 22:30
http://www.goal.com/en-india/news/222/transfer-zone/2010/05/25/1940877/real-madrid-sign-benfica-winger-angel-di-maria-for-40
- hvad siger vi til det?
Personligt: Sikke da en overpris.
- hvad siger vi til det?
Jeg er bare helt holdt op med at tage Real Madrid og Barcelona seriøst.
Europæisk topfodbold drejer sig fandme efterhånden kun om de 2 klubber og hvem der først får støvsuget Premier League, Serie A osv for alle der har noget der ligner verdensklasse.
(Ja, jeg har ondt i røven. Jeg kan ikke tolerere at det kun er de 2 klubber som åbenbart er "the place to be" i moderne fodbold. Alle andre klubber er bare rugeklubber hvis man spørger pressen eller de to klubber selv.)
Manager Ferguson
24-05-2010, 22:36
Jeg er bare helt holdt op med at tage Real Madrid og Barcelona seriøst.
Europæisk topfodbold drejer sig fandme efterhånden kun om de 2 klubber og hvem der først får støvsuget Premier League, Serie A osv for alle der har noget der ligner verdensklasse.
Håber de køber flere offensive, da der i næste sæson intet er defensivt. Håber det bliver så offensivt at snart ryger Kaka og Ronaldo på bænken. Synes kun det er fedt, da der bliver mega konkurrence og splid om de forreste pladser.
Personligt: Sikke da en overpris.
Kunne ikke være mere enig.
Hvorfor er det for tidligt? Hvis den unge spiller er bedre end dem, der spiller der, eller har et kæmpe potentiale, som venter på at blive udløst, skal han så ikke spille?
Alder er sgu da bare et skide tal.
Med din logik kan vi snart udvikle os til AC Milan.
Hvorfor skulle det være en joke? Vi var sikret videre avancement, og der var intet at tabe. Vi kan lige godt give dem spilletid jo. Alt andet er så pisse hyklerisk og patetisk.
Alder bør aldrig være en hindring. Er du god nok, er du gammel nok, og kan det ikke passe, at ham hormonvraget fra Anderlecht også kun er 16 (i hvert fald på papiret)? Ikke for at sammenligne Anderlecht med United, men Anderlecht spiller trods alt med i Europa, hvor han har lavet nogle mål.
Du tænker på Romelu Lukaku, som fyldte 17 år den 13. maj. Men ja, han blev topscorer i Belgien som 16 årig! Han scorede ligeledes to mål mod Ajax og et mod Hamburg. Det er godt klaret af en 16 årig.
Og rolig nu. Drengen er oprindelig. Han er født i Belgien!
- hvad siger vi til det?
Hvis det er prisniveauet denne sommer håber jeg ikke der sker noget med truppen - 305 mio.. Han er ikke 200 værd..
Omvendt, hvis Real bruger 305 på Di Maria kunne vi håbe på at de brænder deres penge af så hurtigt at det kan få prisniveauet ned på et normalt niveau.
Ønsker stadig Berba skiftet ud med en 10'er. Men det skal ske for fornuftige summer.
Hvis det er prisniveauet denne sommer håber jeg ikke der sker noget med truppen - 305 mio.. Han er ikke 200 værd..
Omvendt, hvis Real bruger 305 på Di Maria kunne vi håbe på at de brænder deres penge af så hurtigt at det kan få prisniveauet ned på et normalt niveau.
Ønsker stadig Berba skiftet ud med en 10'er. Men det skal ske for fornuftige summer.
Er også glad for at Di Maria bliver opkøbt af en anden klub, for jeg synes han er langt overvurderet, og slet ikke €40m værd, når han ikke har vist ret meget på Champions League niveau ..
jeg mener det vil være fuldstændig sindsygt at have Paul Pogba fremfor Gibson, Pogba starter ikke inde for det franske u17 landshold så jeg kan ikke rigtig se hvor du har din overbevisning fra omkring Pogba, det vil være det samme som at sige Lukaku er en bedre angriber end Berbatov fordi han har lavet hundredvis af mål i den belgiske liga.
såsom Leeds så man kan ryge tidligt ud igen, mener Gibson er langt bedre end Pogba lige nu
Det kan også være at de fejler totalt og mister alt gå på mod.
Var Evans foran Pique?
ok hvorfor har jeg så ikke fået chancen jeg er da også kun 16 år.
Hvorfor?
man kan da ikke bare sætte en spiller på banen pga. dåbsattesten det er en sindssyg holdning at Pogba sku være bedre end eksempelvis Gibson, når man ikke har set ham på højere niveau end reserveligaen. Gibson har spillet Champions League og andre 1. holdskampe
ja men han er jo også et lysende talent der har vist han kan spille på det niveau, i en mindre liga og mod mindre gode spillere, paul pogba starter ikke inde på frankrigs u17 hold, Lukaku har været suveræn for anderlechts ungdomshold.
Er også glad for at Di Maria bliver opkøbt af en anden klub, for jeg synes han er langt overvurderet, og slet ikke €40m værd, når han ikke har vist ret meget på Champions League niveau ..
Nogle gange synes jeg det er sjovt med priserne og folks reaktioner på disse. Mange kalder Di maria overvurderet og slet slet ikke små 300 mio kr værd. Imens siger de samme folk, at Rodwell bare er klasse og er villige til at lægge 250 mio kr for ham. Det jeg har set, så er Di maria klart bedre end Rodwell.
Min personlige mening er, at Di maria sagtens kunne gå hen og blive den næste store spiller fra Argentina.
P.s. Ovenfor nævnte er ikke lige skrevet med henblik på din kommentar, bare en generel bemærkning.
Manager Ferguson
25-05-2010, 00:12
Modent skrevet. Jeg har så heller ikke fået chancen, jeg er 17 år.
Jeg ved ikke, om det er blevet nævnt, men et andet transfer target (ifølge pressen) Jack Rodwell, kommer nok heller ikke til os, da han i dag har forlænget sin kontrakt. Fint med mig, da jeg ikke mener, at vi umiddelbart har brug for ham, og jeg anser ham ikke som værende et must have talent ala Rooney.
Di Maria til Real. Fair nok, for den pris, ville jeg ikke give for ham. Mange andre muligheder på markedet stadig. Ser gerne, at vi henter en ny topangriber, en ny midtbanespiller, mulig kant og så back up til Evra
glemte lige at skrive, hvad jeg mente om Real køber Di Maria..
Jeg er enige med mange af jer, at det er overpris.. nu har jeg ikke set så meget til ham, men det jeg har set syntes jeg ikke han har gjort det sådan man tænkte ''wow, han bliver stor.'' personligt syntes jeg ikke han er i nærheden af de penge, Real er villige til at give.. men fair nok, så kender man dem igen :)
Broberry
25-05-2010, 00:48
Er ked af at se et talent, som Di Maria, ryge til Real Madrid i en alder af 22 år. Mener der er MANGE andre klubber, der ville have været et bedre valg for ham. Men hvis rygtet er sandt, såer Silva vel fri igen :) ?
Så rammer vi snart 1000 sider :lolol:
Nogle gange synes jeg det er sjovt med priserne og folks reaktioner på disse. Mange kalder Di maria overvurderet og slet slet ikke små 300 mio kr værd. Imens siger de samme folk, at Rodwell bare er klasse og er villige til at lægge 250 mio kr for ham. Det jeg har set, så er Di maria klart bedre end Rodwell.
Min personlige mening er, at Di maria sagtens kunne gå hen og blive den næste store spiller fra Argentina.
P.s. Ovenfor nævnte er ikke lige skrevet med henblik på din kommentar, bare en generel bemærkning.
Som jeg husker det, har jeg ikke set folk være tilhængere af et Rodwell-køb, hvis han skulle ligge i det prisleje. Han er et stort talent, britisk og ung. Selvfølgelig skal vi vise interesse, men til den pris kan vi få en etableret spiller som kan gøre det bedre. Vi har som det vidst er blevet nævnt en gang eller to, nok talenter.
Nu genlæste jeg lige det du skrev, og så var mit svar egentlig ligegyldigt, bah. Men jeg synes nu faktisk at folk er rimelig realistiske i deres holdning til mulige United-køb, kontra deres pris.
unitedforreal
25-05-2010, 02:10
Rammer jeg side 1000 ? :D
Jeg har altid haft en drøm om at se Silva i en United trøje. Han har det som vi savner, og det bedste er at han kan spille flere steder på banen, og på denne måde give SAF bedre muligheder før en kamp. (vi ser det idag med Park)
Vi så det med Beckham og Giggs den gang, før alle hold begyndte at have 2 wings som kunne spille begge sider.
United DK
25-05-2010, 06:07
ja men han er jo også et lysende talent der har vist han kan spille på det niveau, i en mindre liga og mod mindre gode spillere, paul pogba starter ikke inde på frankrigs u17 hold, Lukaku har været suveræn for anderlechts ungdomshold.
Nu snakkede jeg mere generelt, og ikke om Pogba, som jeg ikke har set det store til.
Nu var Rooney en wonderkid, men jeg vil alligevel minde om, at han også kun var 16, da han lavede sit første professionelle mål, ovenikøbet mod de daværrende engelske mestre.
kNOcer5mNCA
Og hvis Real får Di Maria så tror jeg vi har gode chancer for at hente silva.
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/medie-real-har-kobt-di-maria
Og hvis Real får Di Maria så tror jeg vi har gode chancer for at hente silva.
http://onside.dk/nyheder/primera-division-spansk/medie-real-har-kobt-di-maria
Kræver vi byder ;)
Måske sidder fergie bare på sit kontor i disse dage med et kæmpe sageligt smil på over united fik en sponsoraftale i hus med den der chilenske vinproducent :) Det var ifølge ham "signing of the season"
Kræver vi byder ;)
Måske sidder fergie bare på sit kontor i disse dage med et kæmpe sageligt smil på over united fik en sponsoraftale i hus med den der chilenske vinproducent :) Det var ifølge ham "signing of the season"
Ja det er selvfølgelig rigtig nok:P Men håber vi gør det, men kan godt være fergie allerede er tilfreds pga sponsoraftalen:)
Nu snakkede jeg mere generelt, og ikke om Pogba, som jeg ikke har set det store til.
Nu var Rooney en wonderkid, men jeg vil alligevel minde om, at han også kun var 16, da han lavede sit første professionelle mål, ovenikøbet mod de daværrende engelske mestre.
Mht. Pogba tror jeg vi kommer til at se ham i denne sæson. Kunne godt være en spiller som skulle have chancen i carling cuppen eller i pre-season.
De kampe jeg har set med ham virker han bestemt også som en spændende spiller.
Elrantiri
25-05-2010, 09:38
jeg mener det vil være fuldstændig sindsygt at have Paul Pogba fremfor Gibson, Pogba starter ikke inde for det franske u17 landshold så jeg kan ikke rigtig se hvor du har din overbevisning fra omkring Pogba, det vil være det samme som at sige Lukaku er en bedre angriber end Berbatov fordi han har lavet hundredvis af mål i den belgiske liga.
Sjovt som du formår at quote nogen uden at læse hvad vedkommende skriver. Man kommer som oftest ikke på landsholdet hvis ikke man får lov til at spille, så man rent faktisk kan vise sit talent, og selv hvis hans talent ikke er udviklet nok nu, så kan det, som NtotheT skriver, sagtens være at det kommer om en uge eller om nogle år, og at klubben bør være tålmodig i forhold til talenterne så der ikke bliver smidt flere Pique'r og Rossi'r ud til spotpriser.
såsom Leeds så man kan ryge tidligt ud igen, mener Gibson er langt bedre end Pogba lige nu
Såsom Leeds? Det var i FA-cuppen at vi mødte Leeds, hvorimod vi netop vandt CC med talenterne på banen i mange hvis ikke alle kampe.
Det kan også være at de fejler totalt og mister alt gå på mod.
Eller falder og brækker 4-5 hofter. Come on, Hvis de ikke har det mentale til at spille fodbold i en kamp som ikke er vigtig fordi klubben allerede var videre, så er det på tide at få dem sorteret fra og smidt væk.
Var Evans foran Pique?
Det er jo så spørgsmålet, for det var han nok ikke, da Evans var lejet ud i store dele af de par sæsoner hvor Pique var inde og snuse til førsteholdet. Jeg tror derimod at Pique skiftede fordi han hellere ville spille i Barca.
Fordi du er røvdårlig til fobål :p
Ferguson har flere gange bevist, at han ikke er bange for at give 16-18 årige chancen på førsteholdet, så man må vel mene, at han giver dem chancen hvis han synes de er gode nok, og omvendt.
man kan da ikke bare sætte en spiller på banen pga. dåbsattesten det er en sindssyg holdning at Pogba sku være bedre end eksempelvis Gibson, når man ikke har set ham på højere niveau end reserveligaen. Gibson har spillet Champions League og andre 1. holdskampe
Hvor Gibson har vist frygtelige mangler har vi jo netop ikke set noget fra Pogba - du aner ikke om han går hen og spiller godt sammen med stjernespillere, eller om noget førsteholdserfaring får ham til at udvikle sig voldsomt, og derfor er der flere herinde, som synes han ihvertfald skal have chancen, f. eks. en kamp eller to, på samme måde som Gibson har fået det.
Ja, han er et lysende talent, men spørgsmålet er stadig om han går fra at være talent til at være verdensklasse, eller om han altid vil være et talent. En spillere behøver ikke være et kæmpe lysende talent hvis de til gengæld udvikler sig og bliver klassespillere - her er Fletcher vel et godt eksempel.
Hvis Di Maria har skrevet under med Real er det vel okay.. Det er da altid noget at både Real og Barca starter tidligt ud med køb af spillere, så hele kabalen på transfermarkedet har bedre muligheder for at gå op og vi ikke skal vente på at fx Valencia venter på et Real Madrid bud på Silva.
Spændende at se hvad der yderligere sker når Mourinho ryger til Real. Håber ikke de går efter Vidic.
Hvis Di Maria har skrevet under med Real er det vel okay.. Det er da altid noget at både Real og Barca starter tidligt ud med køb af spillere, så hele kabalen på transfermarkedet har bedre muligheder for at gå op og vi ikke skal vente på at fx Valencia venter på et Real Madrid bud på Silva.
Spændende at se hvad der yderligere sker når Mourinho ryger til Real. Håber ikke de går efter Vidic.
Jeg tror helt sikkert nok Vidic skal blive. Har han også selv sagt mange gange.
Ja det er også fint med mig de handler tidligt ind. Krydser bare fingre for vi henter David silva. Så kan han spille din 10'er vi mangler. Og han kan jo også bruges på kanten hvis det er nødvendigt...
Ja det er også fint med mig de handler tidligt ind. Krydser bare fingre for vi henter Villa. Så kan han spille din 10'er vi mangler. Og han kan jo også bruges på kanten hvis det er nødvendigt...
Går ud fra du mener Silva?
Håber dog også Vidic bliver, og satser bestemt på det.
Thepostman
25-05-2010, 11:02
Ja det er også fint med mig de handler tidligt ind. Krydser bare fingre for vi henter Villa. Så kan han spille din 10'er vi mangler. Og han kan jo også bruges på kanten hvis det er nødvendigt...
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvem Villa ?
Elrantiri
25-05-2010, 11:18
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvem Villa ?
David Villa da - at Barcelona har købt ham er bare en mindre forhindring.
Det vi gør er at ligge på lur, og når Barcelona så går forbi, så hopper vi frem, og så knepper vi dem, lige ind til at de giver os Villa.:Smackden:
Ser rigtig, rigtig gerne Suarez i Unitedtrøjen efter sommerferien. Han er en klasseangriber, og han har noget, som vi mangler: Små frække driblinger, målnæse og alsidighed i angrebsspillet. Rooney kan selvfølgelig også lidt af hvert, men Suarez vil alligevel vil en god tilføjelse til angrebet. Så kan Diouf, Hernandez og co. vente lidt på deres chancer ;)
Går ud fra du mener Silva?
Håber dog også Vidic bliver, og satser bestemt på det.
Jep det var silva jeg mente:) Det gik vist lidt for stærkt. Nægter at tro vidic smutter i år.
Ser rigtig, rigtig gerne Suarez i Unitedtrøjen efter sommerferien. Han er en klasseangriber, og han har noget, som vi mangler: Små frække driblinger, målnæse og alsidighed i angrebsspillet. Rooney kan selvfølgelig også lidt af hvert, men Suarez vil alligevel vil en god tilføjelse til angrebet. Så kan Diouf, Hernandez og co. vente lidt på deres chancer ;)
Hvor meget har du egentlig set til Suarez i den forgangne sæson? Ja, han har præsteret på et Ajax mandskab som har scoret vanvittigt mange mål i denne sæson, men igen, i den Hollandske liga - to cifrede sejre er ikke kun noget der forekommer hvert andet år, og tenniscifre er vist meget normalt. De kampe jeg har set, har han haft utroligt mange chancer og har brændt alt for mange af dem.
Jeg tvivler på om han vil kunne gøre sig i PL. Virkelig.
Edit: Nu kiggede jeg lige kampprogrammet igennem, og to-cifrede sejre var måske at skyde over målet. Men tenniscifre ses næsten hver runde.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.