PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Acsadac
16-04-2010, 14:08
Vi stillede med rooney og berbatov i front på anfield i ligakampen i denne sæson

Er overbevist om at vi sagtens til kunne spille en hel sæson i 4-4-2. (Måske lige på nær mod Chelsea)

Det kræver bare at den centrale ikke består af Scholes og Carrick. Men nogle der kan arbejde og er fysiske og som overlader det offensive arbejde til kanterne og de to angribere..

Kasper United
16-04-2010, 14:14
Er overbevist om at vi sagtens til kunne spille en hel sæson i 4-4-2. (Måske lige på nær mod Chelsea)

Det kræver bare at den centrale ikke består af Scholes og Carrick. Men nogle der kan arbejde og er fysiske og som overlader det offensive arbejde til kanterne og de to angribere..

Enig. Men så har vi jo kun Fletcher og Anderson/Hargo, der er skadet, hvor to af dem skal udfylde de to centrale pladser. Mange (inklusiv mig selv) mener, at vi skal have en kreativ/offensiv midtbane, men måske mangler vi også en hårdtkæmpende midtbanespiller, som har sin force på den defensive del af midtbanen.

Tue B
16-04-2010, 14:18
Det er da noget vrøvl at alle dygtige fodboldspillere kan spille begge kanter. Valencia på venstrekanten kommer aldrig til at ske. Han er ALT for etbenet

Lige meget, hvor etbenet du er, så kan du spille på modsat kant. Se på Robben. Han er da den mest etbenet i verden næsten :) Ikke dermed sagt, at Valencia skal det, men han kan det. Kald du det vrøvl, hvis du synes det.

Acsadac
16-04-2010, 14:25
Enig. Men så har vi jo kun Fletcher og Anderson/Hargo, der er skadet, hvor to af dem skal udfylde de to centrale pladser. Mange (inklusiv mig selv) mener, at vi skal have en kreativ/offensiv midtbane, men måske mangler vi også en hårdtkæmpende midtbanespiller, som har sin force på den defensive del af midtbanen.

Problemet er, at sådan som fodbolden har udviklet sig skal man have to hårdtarbejdende centrale midts i en 4-4-2 for ikke at blive kørt ned fysisk. Desværre er de hårdtarbejdende og kreative midts en mangelvarer.

Derfor vil det alt andet end lige være lettere at stable en 4-3-3 på benene end en 4-4-2

Edit: Specielt vores nuværende materiale taget i betragtning.

Haslund
16-04-2010, 14:46
Lige meget, hvor etbenet du er, så kan du spille på modsat kant. Se på Robben. Han er da den mest etbenet i verden næsten :) Ikke dermed sagt, at Valencia skal det, men han kan det. Kald du det vrøvl, hvis du synes det.

men du kan jo ikke sige at, bare fordi Robben kan - så kan Valencia også. Selvfølgelig "kan" han spille venstrekant, han kan også spille målmand. Robben og Valencia er meget forskellige spillere, og Valencia har en meget mere direkte spillestil, hvor de fleste af hans aktioner er et træk modbaglinjen og så et indlæg. Det ville han jo ikke gøre på venstrefløjen, og jeg har bare svært ved at se hvilken effekt han ville kunne have på den plads :)

Tue B
16-04-2010, 15:09
men du kan jo ikke sige at, bare fordi Robben kan - så kan Valencia også. Selvfølgelig "kan" han spille venstrekant, han kan også spille målmand. Robben og Valencia er meget forskellige spillere, og Valencia har en meget mere direkte spillestil, hvor de fleste af hans aktioner er et træk modbaglinjen og så et indlæg. Det ville han jo ikke gøre på venstrefløjen, og jeg har bare svært ved at se hvilken effekt han ville kunne have på den plads :)

Nej siger jeg heller ikke. Nævner bare Robben som et rigtig godt eksempel. Valencia kunne sagtens trække ind og i banen og klappe til den mod mål. Han har altså et godt skud. Men har skal da blive på højrekanten, klart der, hvor vi får mest ud af ham. Som du nævner er han god til at rykke mod baglinjen og slå en farlig bold.
Det var bare mere, hvis en Pato skulle komme til, så i de kampe, hvor vi spiller en 4-3-3 ville det være muligt at flytte Valencia på modsat kant, hvis man skulle gøre plads til Pato i det system.

I tilfælde af vi spiller 4-4-2 vil der være plads til begge, hvilket ville være fedt. Jeg tror hvis vi fik en stærk defensiv midt og Pato, så kunne en 4-4-2 godt blive rigtig god for os.

Haslund
16-04-2010, 16:19
Nej siger jeg heller ikke. Nævner bare Robben som et rigtig godt eksempel. Valencia kunne sagtens trække ind og i banen og klappe til den mod mål. Han har altså et godt skud. Men har skal da blive på højrekanten, klart der, hvor vi får mest ud af ham. Som du nævner er han god til at rykke mod baglinjen og slå en farlig bold.
Det var bare mere, hvis en Pato skulle komme til, så i de kampe, hvor vi spiller en 4-3-3 ville det være muligt at flytte Valencia på modsat kant, hvis man skulle gøre plads til Pato i det system.

I tilfælde af vi spiller 4-4-2 vil der være plads til begge, hvilket ville være fedt. Jeg tror hvis vi fik en stærk defensiv midt og Pato, så kunne en 4-4-2 godt blive rigtig god for os.

Men hvis Pato blev købt, og han fik slået Valencia af højrefløjen, så ville det jo alligevel ikke være Valencia der blev valgt til venstrefløjen...Som du selv siger ville han jo være en helt anden spiller i venstre side end i højre, og man ville slet ikke udnytte fx hans gode indlæg ordentligt.

Mht. 4-4-2 har du på sin vis ret, men med en Fletcher ved siden af en ny defensiv midt, som du vil have, kunne man vel godt frygte at der kommer til at mangle lidt kreativitet

MosaverB
16-04-2010, 16:35

Dvs. det du I realiteten siger, er at vi bare skal lade Nani være, efter han er begyndt at præstere så godt, og er ved at vise sin bedste tid her hos United?

Stratego Thomas
16-04-2010, 20:20
Men tror du, at pato vil finde sig i at være forvist til bænken i de sidste 25% vigtige kampe? Jeg tror, vi skal være glade for, at en spiller som Berbatov accepterer en rolle.

hvis vi nu er rigtig heldige er han skadet i de kampe, hvor han ellers skulle have været sparet..

marc_93
16-04-2010, 22:47
Robben er den næstmest etbenede i verden, den mest etbenet spiller er ham med nummer 10 fra barca han spiller hvis også højre kant for det meste. så det har ikke noget med det at gøre problemet med Valencia er at han ikke er en spiller der score mange mål selv men er bedre til at gå til baglinjen og ligge indlægget derfor kan han kun spille i højre

marc_93
16-04-2010, 22:51

jeg mener pato vil passe bedre på venstre fordi han er angriber af natur og ikke kantspiller der vil til baglinjen, men det blir ikke noget problem for united får ikke pato

Runaldo
17-04-2010, 04:46
Gad godt se United skrev under med Joe Cole for at få noget stabiliseret erfaring i nogle CL kampe.

Sammen med ham, ville en erhvervelse af James Milner og Ashley Young ikke være dårligt, de er begge engelske spillere og ville gøre holdet mere effektivt når vi ikke kører 4-3-3 fordi begge spillere + Joe Cole er gode til at presse igennem midten af banen og ikke på kanterne.

Men det sker jo ikke..

Kasper United
17-04-2010, 08:58
Gad godt se United skrev under med Joe Cole for at få noget stabiliseret erfaring i nogle CL kampe.

Sammen med ham, ville en erhvervelse af James Milner og Ashley Young ikke være dårligt, de er begge engelske spillere og ville gøre holdet mere effektivt når vi ikke kører 4-3-3 fordi begge spillere + Joe Cole er gode til at presse igennem midten af banen og ikke på kanterne.

Men det sker jo ikke..

Hvis vi spiller med Cole og Young på højre/venstre midtbane, så tror jeg, vi bliver kørt over ren defensivt.

ChristianR
17-04-2010, 09:46
Hvis vi spiller med Cole og Young på højre/venstre midtbane, så tror jeg, vi bliver kørt over ren defensivt.

Fordi de ikke er så defensivt stærke som Valencia og Nani? ;)

Kasper United
17-04-2010, 10:14
Fordi de ikke er så defensivt stærke som Valencia og Nani? ;)

Nej, men han skriver, at de kan bruges i en 4-3-3. Så går jeg udfra, at han ikke afskriver Nani og Valencia, så han flytter dem op på angrebspladserne ved siden af Rooney. Synes vores opstilling bliver for offensiv, hvis vi spiller sådan med de forreste spillere:

Nani - Rooney - Valencia

Young/Cole - Fletcher - Cole/Young

Det synes du måske ikke..?

Tue B
17-04-2010, 10:58
jeg mener pato vil passe bedre på venstre fordi han er angriber af natur og ikke kantspiller der vil til baglinjen, men det blir ikke noget problem for united får ikke pato

Det kan du så have ret i, men hvor ved du fra, at United ikke får Pato. Du har måske nogle kilder i Milan ;)?
Grunden til at Pato overhovedet bliver nævnt i en 4-3-3 er fordi, at vi har spillet den nogle gange. Så Pato kunne godt bruges i den konstellation, men spiller vi 4-4-2 mener jeg, at Pato ville være en god handel.
Alle vores handler i år, handler omkring, hvordan SAF vil spille. Vi kunne godt bruge en stærk def midt, men også en kreative offensiv. Vi får ikke begge og angrebet er jeg meget i tvivl om, for beholde vi Berbatov, så kommer der nok ingen handler. Hernandez bliver også interessant at følge, hvilken rolle han får og hvordan han kommer til at stå i vores angrebs hierarki.

Daniel
17-04-2010, 10:59
Nej, men han skriver, at de kan bruges i en 4-3-3. Så går jeg udfra, at han ikke afskriver Nani og Valencia, så han flytter dem op på angrebspladserne ved siden af Rooney. Synes vores opstilling bliver for offensiv, hvis vi spiller sådan med de forreste spillere:

Nani - Rooney - Valencia

I den opstilling du lige har sat er Cole og Young jo ikke kantspillere, det er Valencia og Nani derimod.

Jeg ville juble hvis vi hentede Joe Cole og Stephan Ireland, men desværre kan jeg ikke rigtig forestille mig at det sker. Cole ender nok med at forlænge med Chelsea i sidste ende, og hvis ikke fravælger han os sikkert for City, der har gode chancer for også at lokke med en CL plads + flere penge end vi vil give ham.

Ireland ser jeg bare som usandsynlig, da jeg ikke tror City vil sælge til os. Forsvaret må være på plads, ligesom vi ikke kan hente en Lloris eller Akinfeev, da Van der Sar stadig er i truppen og ingen af de to førnævnte vil være tilfredse med at sidde på bænken. Så er angrebet naturligvis også stadig et spørgsmåltegn, jeg er meget skeptisk for købet af Hernandez.

ChristianR
17-04-2010, 11:05

Nani - Rooney - Valencia

Jeg går ikke ud fra, at det var det han mente. For jeg er da ganske enig i, at den der opstilling aldrig ville kunne gå.

Kasper United
17-04-2010, 11:30
I den opstilling du lige har sat er Cole og Young jo ikke kantspillere, det er Valencia og Nani derimod.

Jeg ville juble hvis vi hentede Joe Cole og Stephan Ireland, men desværre kan jeg ikke rigtig forestille mig at det sker. Cole ender nok med at forlænge med Chelsea i sidste ende, og hvis ikke fravælger han os sikkert for City, der har gode chancer for også at lokke med en CL plads + flere penge end vi vil give ham.

Ireland ser jeg bare som usandsynlig, da jeg ikke tror City vil sælge til os. Forsvaret må være på plads, ligesom vi ikke kan hente en Lloris eller Akinfeev, da Van der Sar stadig er i truppen og ingen af de to førnævnte vil være tilfredse med at sidde på bænken. Så er angrebet naturligvis også stadig et spørgsmåltegn, jeg er meget skeptisk for købet af Hernandez.

Nej, men denne opstilling, er jo overhovedet ikke noget, jeg ønsker, jeg forsøger blot at svare et indlæg. Du mener måske, at vi skal hente Young og Cole og rykke Valencia eller Nani på bænken..? Jeg mener ikke, at vi skal spille med Cole i midten, hvis vi skal hente ham. Gider ikke at følge Chelsea spillere/kampe, men det jeg kender til ham er, at han spiller fløj eller venstre/højre midtbane.

Daniel
17-04-2010, 11:37
Nej, men denne opstilling, er jo overhovedet ikke noget, jeg ønsker, jeg forsøger blot at svare et indlæg. Du mener måske, at vi skal hente Young og Cole og rykke Valencia eller Nani på bænken..? Jeg mener ikke, at vi skal spille med Cole i midten, hvis vi skal hente ham. Gider ikke at følge Chelsea spillere/kampe, men det jeg kender til ham er, at han spiller fløj eller venstre/højre midtbane.

Jeg skriver på intet tidspunkt at jeg mener vi skal hente Ashley Young.

Det er sjældent at man kan få spillere i Joe Coles klasse helt gratis og selvom han naturligvis vil trække en stor løn, vil jeg virkelig ærgrer mig, hvis vi lader denne chance gå og han vælger en anden engelsk topklub. Valencia er min starter på højrekanten ingen tvivl om det, men det kan selvfølgelig godt gå hen og blive problematisk med så mange kantspillere. Min førstepriotet var at vi solgte Nani, men han har gjort det forrygende på det seneste og klubben har netop forlænget med ham. Vi må se hvad Ferguson vælger.

Acsadac
17-04-2010, 12:04
Bliver Berbatov ikke solgt tror jeg ikke at der sker der helt vilde til sommer. Vi vil blive fastlåst i 4-4-2 og kan ikke rigtig lave de indkøb som vil gavne en 4-3-3.

Så lad os starte med at få Berbatov og Owen solgt, så tror jeg på en spændende sommer..

Kasper United
17-04-2010, 12:55
Stort set alle mener, at vi både mangler offensiv kreatør og samtidig lidt en defensiv "oprydder". Carrick har haft en skidt sæson, Scholes har været udmærket til tider, Gibson har et ok skud, men ellers?, Anderson og Hargo er skadet. IMO har Fletcher haft en god sæson, han har et fantastisk løbearbejde og har også vist gode præstationer fremad, men er IMO lidt for langsom til at kreere og være en hurtig spillerfordeler offensivt.

Og hvis vi kigger rundt på nogle af de øverste engelske PL hold, så har de jo minimum en af hver på den centrale midt. Har kun taget wings med, der også spille offensiv midtbane:

Chelsea: Defensiv: Essien/Mikel (følger ikke Chelseas kampe så meget, men er Essien ikke også en god spiller offensiv?) Offensiv: Lampard og Malouda. Andre: Ballack og Deco.

Arsenal: Defensiv: Alex Song. Offensiv: Massere, men de bedste må være Fabregas og Arshavin --> (benyttes sommetider på den offensive midtbane). Mange unge offensive midt, men placér dem i Andre: Denilson, Diaby, Merida, Ramsey, Rosicky og Nasri.

Liverpool: Defensiv: Mascherano. Offensiv: Gerrard. Andre: Benayoun, Aquailani og Lucas.

Tottenham: Defensiv: Palacios. Offensiv: Modric og Kranjcar. Andre: Hundlestone, Jenas.

- Et hold som Tottenham har en rigtig "oprydder" i Palacios, mens de også har en offensiv kreatør i Modric. Uniteds midtbane ser jeg mere i kategorien andre, hvor midtbanespillere kan lidt begge veje. Man kan godt placere Fletcher på den defensive midtbane og Anderson på den offensive, men synes ikke rigtig, det er en meget stærk oprydder og en kreativ offensiv spiller. Synes vores største problem i denne sæson har været den centrale midtbane, mens Rooney har gjort det super i angrebet, Valencia/Nani har været gode til tider, og forsvaret/VDS også har haft en udmærket sæson.
Er jeg den eneste, der ser det samme problem..?

tjarligdrengen
17-04-2010, 12:57
Jeg synes vi skal vente og se på godt Chicharito spiller til VM før vi går ud og invisterer i en "klasseangriber" og sælger Berbatov.. Jeg synes Berba gør det fint når han har en makker der holder sig i boksen, hvis Chicharito gør det, kan de sagtens komme til at udgøre et godt angrebspar, når Rooney skal spares eller (Gud forbyde det) er skadet.

Vi SKAL ud at have en "kreatør", det må simpelthen være førsteprioriteten for os. Ved ikke hvem det bliver, men jeg er villig til at bruge (næsten) hele transferbudgettet på sådan én.

Synes den med en ny målmand er rigtig svær, så gerne Lloris eller Akinfeev, men hvor gode er Amos eller Zieler? Ved godt de ikke skal spille førstehold her og nu, men hvis de nu bliver klasse klasse om tre år - vil det være trist at have brugt en formue på en ung målmand... Så måske skulle vi kigge efter andre end de to, Frey, Buffon eller lign?

Runaldo
17-04-2010, 14:30

Nani - Rooney - Valencia

Hvis du nu ikke var ************* også, ville du læse at jeg skriver det ville være fedt med Milner/Young + J Cole på kanterne, når vi IKKE SPILLEDE 4-3-3.
Fordi de er mere defensivt anlagt og J Cole har mere erfaring/rutine.

Forhelvede, læs nu hvad der bliver skrevet, istedet for at læse hvad du selv vil! Prøv at læse min originale kommentar i denne tråd, og så se hvad du har skrevet. Hvad er forskellen .. Fucksake!

United DK
17-04-2010, 15:52
Hvis du nu ikke var pisse blind og idiot også, ville du læse at jeg skriver det ville være fedt med Milner/Young + J Cole på kanterne, når vi IKKE SPILLEDE 4-3-3.

Forhelvede, læs nu hvad der bliver skrevet, istedet for at læse hvad du selv vil! Prøv at læse min originale kommentar i denne tråd, og så se hvad du har skrevet. Hvad er forskellen .. Fucksake!

:boon:

Lorensen
17-04-2010, 15:55
:boon:

:exactly:

Bugge
17-04-2010, 15:57
Hvis du nu ikke var pisse blind og idiot også, ville du læse at jeg skriver det ville være fedt med Milner/Young + J Cole på kanterne, når vi IKKE SPILLEDE 4-3-3.

Rooooliiiiig..

Kasper United
17-04-2010, 16:26

Fair nok, min fejl at jeg misforstod dit indlæg, eller jeg blot ikke fik læst "ikke".

Men hvis United IKKE skulle spille 4-3-3, hvilken formation ville du så spille, hvis du mener, at det ville være fedt med Milner/Young og Cole? (Går udfra, at du synes, det kunne være fedt, hvis United købte dem)..?

Rizk
18-04-2010, 12:53
Kan slet ikke lide den sidste sætning citat SAF : We may buy another player this summer, maybe two at the very most, because that’s where we are, our structure is good. We may look at one or two things, but nothing serious."
Håber det er en del af strategien lad som om intet stort vil ske, og så slå til når ingen forventer det... Efter al den snak om Villa og Silva glæder jeg mig til at se kampen i aften.. Cirkus Madrid vs Valencia. vil da holde et vågent øje med de to....

Acsadac
18-04-2010, 13:07
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/786508/BAYERN-READY-TO-RESCUE-BERBATOV.html

Avisen er mere upålidelig end noget andet - Men nøj hvor jeg håber det er sandt..

Evt. bytte med Ribery?

Kasper United
18-04-2010, 19:43
Kan slet ikke lide den sidste sætning citat SAF : We may buy another player this summer, maybe two at the very most, because that’s where we are, our structure is good. We may look at one or two things, but nothing serious."
Håber det er en del af strategien lad som om intet stort vil ske, og så slå til når ingen forventer det... Efter al den snak om Villa og Silva glæder jeg mig til at se kampen i aften.. Cirkus Madrid vs Valencia. vil da holde et vågent øje med de to....

Silva spiller helt forrygende pt. Sidste kamp mod Bilbao, scorede han begge mål i 2-0 sejren, og han fik karaktereren 9, som selvfølgelig var den højeste, der blev givet. Han kunne være en super spiller at hente til sommer, da han stort set kan spille overalt på de offensive pladser på midtbanen. Det jeg tror, vil være det største problem, må være om han passer til engelsk fodbold og selvfølgelig prisen..

Daniel Ganji
18-04-2010, 20:48
Hvorfor er det folk hele tiden nævner stjerner som Villa, Silva og Benzema som indkøb?
Vi er ikke en klub der ikke køber stjerner og lad os blive ved med det. Det er noget vi kun kan være stolt af!!
Og set i bakspejlet, har det fungeret meget godt!

Bud Spencer
18-04-2010, 20:51
Hvis du nu ikke var ************* også, ville du læse at jeg skriver det ville være fedt med Milner/Young + J Cole på kanterne, når vi IKKE SPILLEDE 4-3-3.

OMG.. Hahahahaha

Kasper United
18-04-2010, 21:16
OMG.. Hahahahaha

Ja, jeg fik hele turen :)
- Kan stadigvæk ikke se, hvad han vil med Young/Milner og Cole på kanterne, når vi allerede har Valencia og Nani, som gør det godt. Jeg vil ikke ligefrem sige, at Milner/Young er mere defensiv anlagt.

robinho
18-04-2010, 21:17
Hvorfor er det folk hele tiden nævner stjerner som Villa, Silva og Benzema som indkøb?
Vi er ikke en klub der ikke køber stjerner og lad os blive ved med det. Det er noget vi kun kan være stolt af!!
Og set i bakspejlet, har det fungeret meget godt!

Hold dog op med kun at stirre jer blindt på et skide prædikat tildelt af fans og presse. Det handler om forretning. Det handler om hvorvidt man kan finde en spiller som passer ind og kan byde ind med noget og til den rette pris.

Hvis dygtige spillere kan erhverves for hvad man synes er en rimelig pris og virker som en god investering rent aldersmæssigt, hvorfor fanden skulle man så lade dem ligge?

Silva eller Benzema for en 25 mio pund er da gode investeringer også fremadrettet.

United DK
18-04-2010, 21:23
Hold dog op med kun at stirre jer blindt på et skide prædikat tildelt af fans og presse. Det handler om forretning. Det handler om hvorvidt man kan finde en spiller som passer ind og kan byde ind med noget og til den rette pris.

Hvis dygtige spillere kan erhverves for hvad man synes er en rimelig pris og virker som en god investering rent aldersmæssigt, hvorfor fanden skulle man så lade dem ligge?

Silva eller Benzema for en 25 mio pund er da gode investeringer også fremadrettet.

Du får dem bare ikke til den pris.

snegl
18-04-2010, 21:30
Nu har Vucinic endnu engang afgjort en kamp for Roma. 2-1 over Lazio, og Roma styrer mod det italienske mesterskab. Han har satedme scoret vigtige mål for Roma i de sidste 8-9 kampe.

dlOzptQ7YlA

Slask

Kasper United
18-04-2010, 21:36
Nu har Vucinic endnu engang afgjort en kamp for Roma. 2-1 over Lazio, og Roma styrer mod det italienske mesterskab. Han har satedme scoret vigtige mål for Roma i de sidste 8-9 kampe.

dlOzptQ7YlA

Slask

Ja, han spiller fuldstændig fantastisk pt. Han scorer mål på stribe, og det er meget vigtige mål, han laver!

Damien
18-04-2010, 23:20
andre end mig der syntes det kunne være for vildt hvis vi fik Ever Banega fra Valencia. Den mand er virkelig verdensklasse.

mufufu
19-04-2010, 00:19
andre end mig der syntes det kunne være for vildt hvis vi fik Ever Banega fra Valencia. Den mand er virkelig verdensklasse.

Et lidt stort ord at bruge i den her situation synes jeg. Og nej jeg synes ikke det ville være for vildt. Det uden at sige et ondt ord om ham.

Don Kafai
19-04-2010, 01:18
Ever Banega er en dygtig spiller, men han er i min optik ikke den spiller United mangler. Han minder mig for meget om Xabi Alonso, eller Michael Carrick. Pasningsdygtige spillere, men ikke nogle der kan gøre en afgørende forskel.

Derudover vil han koste 200 mio kr som minimum. Det er simpelthen et forkert sted at bruge de penge.

Damien
19-04-2010, 12:04
Han er meget mere offensivt anlagt end Alonso og Carrick. Plus han er meget driblestærk og utrolig kreativ. Tror ham og fletcher ville kunne skabe en komplet midtbane.

Kasper United
19-04-2010, 12:31
Han er meget mere offensivt anlagt end Alonso og Carrick. Plus han er meget driblestærk og utrolig kreativ. Tror ham og fletcher ville kunne skabe en komplet midtbane.

Det tror jeg også. Banega er virkelig dygtig, og han vil også være en god spiller fremtidsmæssigt.

FredeNM
19-04-2010, 14:52
Jeg mener at en spille som Bordeaux playmaker, Yoann Gourcuff kunne være spænende at erhverve, han er hurtig, fantastisk teknik, mål farlig også laver han alt for mange assist!
Han har endelig slået til som det store talent ac milan hentede men ikke fik noget ud af, det er der vist flere eksempler på i bla Bordeaux lange Chl i år, et mesterskab sidste år og en top placering i år taler for sig selv eftersom Bordeuax er et af de nyere erhverver i fransk top fodbold.
En spiller som ville passe godt ind på holdet evt til at ligge lige bagved Rooney som kunne køre den enlige angriber rolle som han har gjort så fantastisk i denne sæson.
Han vil dog nok koste en pæn sum :-).

Krede
20-04-2010, 11:02
Jeg mener at en spille som Bordeaux playmaker, Yoann Gourcuff kunne være spænende at erhverve, han er hurtig, fantastisk teknik, mål farlig også laver han alt for mange assist!
Han har endelig slået til som det store talent ac milan hentede men ikke fik noget ud af, det er der vist flere eksempler på i bla Bordeaux lange Chl i år, et mesterskab sidste år og en top placering i år taler for sig selv eftersom Bordeuax er et af de nyere erhverver i fransk top fodbold.
En spiller som ville passe godt ind på holdet evt til at ligge lige bagved Rooney som kunne køre den enlige angriber rolle som han har gjort så fantastisk i denne sæson.
Han vil dog nok koste en pæn sum :-).

Hej Frede.

Jeg er helt enig med dig i, at Gourcuff er en fremragende spiller, men jeg tvivler på, at vi er interesseret.

Fergie plejer at være mere vild med box-to-box centrale midtbanespillere, all-action typerne, der kombineret med et fighterhjerte også gerne må være teknisk stærke. Jeg tror at James Milner og Marek Hamsik er mere realistiske. Jeg har en ide om, at vi køber en af de to. Måske bliver det Rodwell istedet, hvis ikke Fergie mener, at vi mangler forstærkning til startformationen med det samme.

Krede
20-04-2010, 11:05
Iøvrigt er der nogle der har set Gareth Bale den seneste måned?

Hvorfor var det lige, at han valgte Tottenham og ikke os?

Det ærger mig mega meget, at vi bød på Walcott, Bale og Ramsey, men ikke fik en eneste af dem. Især de to walisere burde vi havde fået, så de kunne gå i Giggs fodspor. Ærgeligt!! Ramsey og Bale kunne være de nye Giggs og Scholes plus de er briter og ville sikkert være i klubben hele karrieren. Sådanne spillere må vi ikke misse!!!

Derfor synes jeg også, at vi burde købe Rodwell. Han er vel umiddelbart det eneste kæmpetalent pt.

Glory Man United
20-04-2010, 11:07
Iøvrigt er der nogle der har set Gareth Bale den seneste måned?

Hvorfor var det lige, at han valgte Tottenham og ikke os?

Det ærger mig mega meget, at vi bød på Walcott, Bale og Ramsey, men ikke fik en eneste af dem. Især de to walisere burde vi havde fået, så de kunne gå i Giggs fodspor. Ærgeligt!! Ramsey og Bale kunne være de nye Giggs og Scholes plus de er briter og ville sikkert være i klubben hele karrieren. Sådanne spillere må vi ikke misse!!!

Derfor synes jeg også, at vi burde købe Rodwell. Han er vel umiddelbart det eneste kæmpetalent pt.

1) Der har været heftig debat her på forum om Bale, så ja
2) Hvem siger, at vi bød på ham?

MC86
20-04-2010, 11:20
Håber sku der er hold i den her artikel, og man måske ville kunne få en Pato en i handlen. Den mand kan både spille ene angriber, og sammen med en makker, plus han kan spille kant:)

http://onside.dk/nyheder/premier-league/avis-united-stjerne-til-milan

MC86
20-04-2010, 11:24
Håber ikke der er hold i den her. Vi skal ikke af med Vidic. Og slet ikke Vidic plus en pose penge.

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/buffon-i-chokskifte-til-united

Jurgensen
20-04-2010, 11:29
Håber ikke der er hold i den her.

Håber sku der er hold i den her artikel, og man måske ville kunne få en Pato en i handlen. Den mand kan både spille ene angriber, og sammen med en makker, plus han kan spille kant:)

Skizofren?

snegl
20-04-2010, 11:50
Håber ikke der er hold i den her.

Var du ik ret opsat på at han skulle forlade klubben hurtigst muligt?

Kilden er iøvrigt selveste The Sun.

MC86
20-04-2010, 11:54
Skizofren?

Hovsa. Min fejl. Ændre det lige. Det gik vist for stærkt for mig der.

MC86
20-04-2010, 11:56
Var du ik ret opsat på at han skulle forlade klubben hurtigst muligt?

Kilden er iøvrigt selveste The Sun.

Det skulle have været det link med Buffon, som jeg ikke håbede på. Jo jeg håber skam Berbatov han ryger. Det vil jeg ikke ligge skjul på...

Acsadac
20-04-2010, 11:58
Håber ikke der er hold i den her. Vi skal ikke af med Vidic. Og slet ikke Vidic plus en pose penge.

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/buffon-i-chokskifte-til-united

Sælg sælg sælg...

snegl
20-04-2010, 12:00
sælg alle!!!

http://www.russellheimlich.com/blog/wp-content/uploads/2007/11/man-screaming-on-phone.jpg

MosaverB
20-04-2010, 12:04
sælg alle!!!

http://www.russellheimlich.com/blog/wp-content/uploads/2007/11/man-screaming-on-phone.jpg
Hvor meget mon vi kan få for Ferguson?

MC86
20-04-2010, 12:20
Sælg sælg sælg...

Netop. Til grin hvis berba for en tredje chance også. Man Utd er for stor en klub til at man kan rende rundt og have sådan et flop på holdet.

JakobR
20-04-2010, 12:50
Hate, hate, hate :)

Thepostman
20-04-2010, 12:56
Netop. Til grin hvis berba for en tredje chance også. Man Utd er for stor en klub til at man kan rende rundt og have sådan et flop på holdet.

På hvilken måde, er det du mener at han er et flop?

MosaverB
20-04-2010, 12:59
På alle måder ..

Thepostman
20-04-2010, 13:00
På alle måder ..

Kom nu med noget konkret, istedet for bare at hate. Hvorfor mener du at han har været et flop?

MosaverB
20-04-2010, 13:03
Kom nu med noget konkret, istedet for bare at hate. Hvorfor mener du at han har været et flop?
Fordi, han ikke har levet op til det folk havde forventet ..
Han går rundt på banen, råber og laver ingen ting..
Han har scoret mål, ja, men mål hvor han bare lige ska prikke til den.
Han er kynisk når han har bolden, men han har ikke levet op til forventningerne ..

Glory Man United
20-04-2010, 13:08
Fordi, han ikke har levet op til det han har forventet ..
Han er kynisk når han har bolden, men han har ikke levet op til forventningerne ..

Men har han levet op til forventningerne?:titte:
Sjovt du nævner det med målene, for jeg er af modsat opfattelse: han brænder for mange af de "nemme", men han har om nogen lavet gudekasser

Thepostman
20-04-2010, 13:08
Fordi, han ikke har levet op til det han har forventet ..

At nævne det samme argument to gange, gør det ikke nødvendigvis ikke mere rigtigt. Men hvad var forventningerne til ham? At han skulle være ny topscore?
Se det er der jeg synes problemet ligger hos 'Berbatov'haters'. Når han ikke score, er det ikke godt nok. Og når han så score, er målene for nemme. der er ikke nemt at være ham.

MosaverB
20-04-2010, 13:09
Men har han levet op til forventningerne?:titte:
Sjovt du nævner det med målene, for jeg er af modsat opfattelse: han brænder for mange af de "nemme", men han har om nogen lavet gudekasser
Jeg lavede lige en større fejl i min første sætning :-)
gudekasser? gider du uddybe den lidt mere?

Glory Man United
20-04-2010, 13:11
Jeg lavede lige en større fejl i min første sætning :-)
gudekasser? gider du uddybe den lidt mere?

Gudekasse=fantastisk mål

MosaverB
20-04-2010, 13:12
At nævne det samme argument to gange, gør det ikke nødvendigvis ikke mere rigtigt. Men hvad var forventningerne til ham? At han skulle være ny topscore?
Se det er der jeg synes problemet ligger hos 'Berbatov'haters'. Når han ikke score, er det ikke godt nok. Og når han så score, er målene for nemme. der er ikke nemt at være ham.
Forventningerne var vel, at han ville være til nytte for holdet, og at han på banen ville arbejde mere, istedet for at råbe og skælde ud..
Han går jo rundt, når det ikke lige lykkes, og nogle gange er han slet ikke med i feltet.. Hvis han ikke kan klare det, der skal til for at spille i United, så skal han ikke spille her?
Og derfor mener jeg at vi skal sælge ham til sommer ..

MosaverB
20-04-2010, 13:13
Gudekasse=fantastisk mål
Kæft, du er kreativ..
Måske, du evt. gad at nævne nogle eksempler hvor han har lavet disse såkaldte "gudekasser"?

Glory Man United
20-04-2010, 13:17
Kæft, du er kreativ..
Måske, du evt. gad at nævne nogle eksempler hvor han har lavet disse såkaldte "gudekasser"?

First in mind:
Hjemmekampene mod Sunderland og Blackburn og udekampen mod Wigan. Gider ikke google flere....be my guest!

Thepostman
20-04-2010, 13:17
Forventningerne var vel, at han ville være til nytte for holdet, og at han på banen ville arbejde mere, istedet for at råbe og skælde ud..
Han går jo rundt, når det ikke lige lykkes, og nogle gange er han slet ikke med i feltet.. Hvis han ikke kan klare det, der skal til for at spille i United, så skal han ikke spille her?
Og derfor mener jeg at vi skal sælge ham til sommer ..

Han er da i den grad også til nytte når han er på banen. Hvis du lægger mærke til det, så har han næsten altid en fod med i spillet, når der bliver scoret, eller der bliver en store chance. Og så meget går han nu altså heller ikke rundt mere. Og selvfølgelig går han lidt rundt, han er ikke Park eller Flethcer der skal løbe hele banen rundt.

Vi kan tage et lille eksempel fra Carling Cup finalen mod Aston Villa. Ved det første mål, er det ham der tackler bolden fra en Aston Villa forsvar, som få sekunder senere gør at Owen kan score til 1-1. I anden halvleg er det ham som laver en fantastisk aflevering til Valencia, som smukt ligger den ind i panden på Rooney, som gør det til 2-1.

Og netop de afleveringer, som i det førnævnte eksempel, er der ingen andre fra holdet der kan, eller tør lave. Han kan de afleveringer, og afslutninger, som ingen andre kan. Han ser spillet utrolig godt, og står bag rigtig mange chancer.

BadgerMan
20-04-2010, 13:19
Hvorfor i alverden skulle vi sælge ham, hans værdi er jo styrtdykket efter hans tid i United. Kan vel næppe få mere end 5 millioner pund for ham. Jeg tror også at han er skarp næste år. Så er han indstillet og så kommer der sukker samba bold fra Berba.

Har folk desuden set at Aguero flirter med Chelsea. Er nu sikker på at han vil se bedre ud i en rød trøje.

MC86
20-04-2010, 13:22

Han har ikke leveret varen. Han har ikke scoret nok mål. Hans attitude på banen er til at brække sig over. Han griber ikke chancen når han får den. Og man er nødt til at tænke på man har givet omkring 300 mio for ham.

Ingen tvivl om han har kvaliteter, men synes bare der er for langt mellem snapsene. Synes han har fået nok chancer.

Du mener måske ikke han er et Flop?

MosaverB
20-04-2010, 13:22
Han er da i den grad også til nytte når han er på banen. Hvis du lægger mærke til det, så har han næsten altid en fod med i spillet, når der bliver scoret, eller der bliver en store chance. Og så meget går han nu altså heller ikke rundt mere. Og selvfølgelig går han lidt rundt, han er ikke Park eller Flethcer der skal løbe hele banen rundt.

Vi kan tage et lille eksempel fra Carling Cup finalen mod Aston Villa. Ved det første mål, er det ham der tackler bolden fra en Aston Villa forsvar, som få sekunder senere gør at Owen kan score til 1-1. I anden halvleg er det ham som laver en fantastisk aflevering til Valencia, som smukt ligger den ind i panden på Rooney, som gør det til 2-1.

Og netop de afleveringer, som i det førnævnte eksempel, er der ingen andre fra holdet der kan, eller tør lave. Han kan de afleveringer, og afslutninger, som ingen andre kan. Han ser spillet utrolig godt, og står bag rigtig mange chancer.
Det er lidt af det jeg siger, altså han er meget kynisk med bolden, og laver geniale afleveringer, og har haft 3. fod på mange mål ( Overraskende nok, at valencia har haft sidste fod inden målet ) , men jeg synes bare at han ikke har levet op til sine forventningerne som en angriber i United.
Men, folk har nok hver deres mening, og jeg er IKKE en Berbatov-hater, jeg elsker når manden har bolden. Men, det er ikke en undskyldning for at han skal blive på holdet..
Det er lidt ligesom Nani .. Mange mange på OT var mega Nani-haters, men nu hvor han spiller mega genialt på banen, så elsker alle ham.
Jeg har heller aldrig været Nani hater, eller Berba hater, ELLER Carrick hater, jeg mener bare ikke at Berbatov er god nok til holdet.
Han har altså også misset mange bolde, som han bare skulle ha scoret på.
Bolde, som jeg med glæde vil sparke ind gratis ..

Thepostman
20-04-2010, 13:26
Han har ikke leveret varen. Han har ikke scoret nok mål. Hans attitude på banen er til at brække sig over. Han griber ikke chancen når han får den. Og man er nødt til at tænke på man har givet omkring 300 mio for ham.

Ingen tvivl om han har kvaliteter, men synes bare der er for langt mellem snapsene. Synes han har fået nok chancer.

Du mener måske ikke han er et Flop?

Jeg mener på ingen måde han er et flop. Ja, han kunne have scoret flere mål. Men han kan så mange ting, som ingen andre på holdet kan. Hans overblik, og generelle spil, er fantastisk. Og det med attituden, synes jeg nu ikke er så slem mere. Han er begyndt at kæmpe mere end tidligere.

Og så langt er der nu heller ikke mellem snapsene. Men det er da klart at han ikke er på topniveau hele tiden, når han ikke laver andet end at sidde på bænken, og kun en gang imellem komme lidt ind til sidst. Så er det altså svært at skulle bevise sit værd.

Men lad nu være med at give prisen skylden, den har han jo ikke noget at gøre med.

MC86
20-04-2010, 13:28
Hvis man kritisere Berba,så bliver man stemplet som BERBA-HATERS.

Jeg synes efterhånden det er blevet for meget med de BERBA-LOVERS, som er helt oppe og køre bare fordi han kan lave en fræk aflevering i ny og næ.

Thepostman
20-04-2010, 13:29
Det er lidt af det jeg siger, altså han er meget kynisk med bolden, og laver geniale afleveringer, og har haft 3. fod på mange mål ( Overraskende nok, at valencia har haft sidste fod inden målet ) , men jeg synes bare at han ikke har levet op til sine forventningerne som en angriber i United.
Men, folk har nok hver deres mening, og jeg er IKKE en Berbatov-hater, jeg elsker når manden har bolden. Men, det er ikke en undskyldning for at han skal blive på holdet..
Det er lidt ligesom Nani .. Mange mange på OT var mega Nani-haters, men nu hvor han spiller mega genialt på banen, så elsker alle ham.
Jeg har heller aldrig været Nani hater, eller Berba hater, ELLER Carrick hater, jeg mener bare ikke at Berbatov er god nok til holdet.
Han har altså også misset mange bolde, som han bare skulle ha scoret på.
Bolde, som jeg med glæde vil sparke ind gratis ..

Alle spillere brænder store chancer. Også Rooney.

Men hvorfor er det du vil sælge en spiller, som tydeligvis laver så mange chancer til de andre spillere? Det forstår jeg simpelthen ikke.

MosaverB
20-04-2010, 13:29
Jeg mener på ingen måde han er et flop. Ja, han kunne have scoret flere mål. Men han kan så mange ting, som ingen andre på holdet kan. Hans overblik, og generelle spil, er fantastisk. Og det med attituden, synes jeg nu ikke er så slem mere. Han er begyndt at kæmpe mere end tidligere.

Og så langt er der nu heller ikke mellem snapsene. Men det er da klart at han ikke er på topniveau hele tiden, når han ikke laver andet end at sidde på bænken, og kun en gang imellem komme lidt ind til sidst. Så er det altså svært at skulle bevise sit værd.

Men lad nu være med at give prisen skylden, den har han jo ikke noget at gøre med.
Men, selvfølgelig kæmper han mere, nu da alle rygterne går på at han bliver solgt ..
Men, til tider har han gjort et godt stykke arbejde ..
Også er der så også dem, der ikke giver prisen skylden ..

MC86
20-04-2010, 13:30

Prisen har sku da meget at sige også. Der er forskel på om man giver 70 eller 300 mio. Forventningerne til en spiller som koster 300 mio, er bare det større en 1 til 70 mio. jeg synes han er et flop, og det står jeg ved..

Thepostman
20-04-2010, 13:32
Prisen har sku da meget at sige også. Der er forskel på om man giver 70 eller 300 mio. Forventningerne til en spiller som koster 300 mio, er bare det større en 1 til 70 mio. jeg synes han er et flop, og det står jeg ved..

Jamen prisen kan Berbatov da ikke gøre noget ved. Det er ikke ham der har forhandlet den der op. Derfor kan du jo ikke give ham skylden for at han har været dyr.

Fair nok du synes han er et flop. Jeg synes bare det er et hårdt ord at bruge mod en spiller, der faktisk har gjort det fint.

MosaverB
20-04-2010, 13:44
Alle spillere brænder store chancer. Også Rooney.

Men hvorfor er det du vil sælge en spiller, som tydeligvis laver så mange chancer til de andre spillere? Det forstår jeg simpelthen ikke.
Ja, alle brænder store chancer, men "alle" scorer også mange mål ..
Altså, vores helt egen "selvmål" har scoret flere mål end Berba ..
Ja Rooney brænder også store chancer, men Rooney har scoret 34 ( :confused: ) mål for os i den her sæson?

BadgerMan
20-04-2010, 13:48
Nu får selvmål jo også mere spilletid end Berba:)

MosaverB
20-04-2010, 13:53
Nu får selvmål jo også mere spilletid end Berba:)
:haha: rigtig nok :P

Thepostman
20-04-2010, 14:04
Ja, alle brænder store chancer, men "alle" scorer også mange mål ..
Altså, vores helt egen "selvmål" har scoret flere mål end Berba ..
Ja Rooney brænder også store chancer, men Rooney har scoret 34 ( :confused: ) mål for os i den her sæson?

Berbatov er den 2. mest scorende på vores hold. Og nej, selvmål har ikke alvet flere. Selvmål står for 10 scoringer, imens Berbatov har lavet 12.
Og fordi at Rooney har lavet mange mål gør jo ikke Berbatov dårligere. Var Rooney så dårlig da Ronaldo lavede 42 mål?

MosaverB
20-04-2010, 14:15
Berbatov er den 2. mest scorende på vores hold. Og nej, selvmål har ikke alvet flere. Selvmål står for 10 scoringer, imens Berbatov har lavet 12.
Og fordi at Rooney har lavet mange mål gør jo ikke Berbatov dårligere. Var Rooney så dårlig da Ronaldo lavede 42 mål?
I hvor mange kampe har han scoret 12 mål?
Nej, han var ikke dårlig, men han var heller ikke specielt "god" ..

Glory Man United
20-04-2010, 14:15
DRENGE: Kan I ikke bruge Berbatov tråden???

RAppel
20-04-2010, 14:16
Var Rooney så dårlig da Ronaldo lavede 42 mål?

Ja!!!

Thepostman
20-04-2010, 14:17
I hvor mange kampe har han scoret 12 mål?
Nej, han var ikke dårlig, men han var heller ikke specielt "god" ..

Som Glory United skriver, så hopper vi over i Berbatov tråden. Svare dig der.

RAppel
21-04-2010, 11:30
Hvad med Milner? Aston Villa vil gerne forlænge hans kontrakt, her til sommer. Hans nuværende kontrakt udløber sommeren 2012.

Hvis han ikke vil forlænge er Villa vel klar til at sælge ham?

EDIT: En ting der taler for han vil blive i Villa er dog:

He stated that his time at Villa is the "most settled" period of his career so far, having played under thirteen managers and caretakers despite being only 23. (han er 24)

Glory Man United
21-04-2010, 11:31
Hvad med Milner? Aston Villa vil gerne forlænge hans kontrakt, her til sommer. Hans nuværende kontrakt udløber sommeren 2012.

Hvis han ikke vil forlænge er Villa vel klar til at sælge ham?

Nej Don Kafai vil ikke have Milner, og så er det vist uddebatteret :Smackden:

RAppel
21-04-2010, 11:33
Nej Don Kafai vil ikke have Milner, og så er det vist uddebatteret :Smackden:

Ja okay, så er den skid slået. Så er der ikke mere at komme efter. Oh well :)

United DK
21-04-2010, 13:54
Don Kafais viden om fodbold ligger på et absolut minimum, så alt hvad han siger af fodboldrelaterede ting, skal man ikke tage særligt seriøst.

Don Kafai
21-04-2010, 14:06
Inden heksejagten på min skalp går i gang, må jeg hellere bruge søgefunktionen igen:

Jeg kan se mange nævner James Milner. Det forstår jeg simpelthen ikke. Han er blevet omskolet fra fløj til at spille centralt af nød, og selvom han udfører sin rolle upåklageligt, så synes jeg slet ikke det fungerer i længden, og især ikke i en klub som United.

Det svarer til Alan Smith der røg ned på den defensive. Det fungerede udmærket, men han kom til kort i længden. Desuden synes jeg, at vi skal bruge kreativitet på vores midtbane, og det tvivler jeg på Milner kan bidrage med i stor grad.

Vores udgangspunkt må være, at vi har en talentfuld midtbanespiller i Cleverley. Med to-cifrede mål og assist-stats i Watford, så er han den type spiller vi skal bruge. Hvis vi ikke kan finde en etableret spiller, så kan vi ligesågodt bruge ham.

Jeg må nok også hellere understrege, at jeg ikke har set alle Aston Villas kampe i år, så mit indtryk af ham er også præget en del af hans tid i Leeds og især Newcastle, hvilket nok heller ikke er helt fair.

Evra, he's to fast to furious!
22-04-2010, 09:40
Personligt mener jeg James Milner vil være et dumt køb. Vi har allerede arbejdsomme gutter i Fletcher og Park (har virkelig vist sit store talent).
Og hvis der mangler en type som Milner, vil jeg til en hver tid foretrække Hamsik.

Jeg mener derimod vi mangler, som mange andre herinde, en kreatør i sand Laudrup stil.

Et eksempel kunne være Yoann Gourcuff, Joao Moutinho eller Steven Defour (Standard Liege), som alle er i besiddelse af en sublim fodboldhjerne + kreativitet!

Med hensyn til fløj problemerne, mener jeg vi bør gå efter Joe Cole! Angel de Maria er blevet enormt dyr, pga. City. Og Cleverly er ikke klar til at tage over endnu.

Til sidst kan man løse problemet med en goalgetter ved enten at købe Vucinic eller Jovatic, som begge kan spille kant også.
Og så skal vi selvfølgelig sælge Berbatov, og overveje et lån af Macheda, Owen eller Diouf.

Når ja, glemte helt keeper.. Lloris er lige nu absolut ønske købet, og der er 150 - 200 mio. ikke en overpris.

Bugge
22-04-2010, 15:50
Personligt mener jeg James Milner vil være et dumt køb. Vi har allerede arbejdsomme gutter i Fletcher og Park (har virkelig vist sit store talent).
Og hvis der mangler en type som Milner, vil jeg til en hver tid foretrække Hamsik.

Jeg mener derimod vi mangler, som mange andre herinde, en kreatør i sand Laudrup stil.

Et eksempel kunne være Yoann Gourcuff, Joao Moutinho eller Steven Defour (Standard Liege), som alle er i besiddelse af en sublim fodboldhjerne + kreativitet!

Med hensyn til fløj problemerne, mener jeg vi bør gå efter Joe Cole! Angel de Maria er blevet enormt dyr, pga. City. Og Cleverly er ikke klar til at tage over endnu.

Til sidst kan man løse problemet med en goalgetter ved enten at købe Vucinic eller Jovatic, som begge kan spille kant også.
Og så skal vi selvfølgelig sælge Berbatov, og overveje et lån af Macheda, Owen eller Diouf.

Når ja, glemte helt keeper.. Lloris er lige nu absolut ønske købet, og der er 150 - 200 mio. ikke en overpris.

Hvis det der skal kunne lade sig gøre så skal du først gå ind i din editor og ændre Uniteds gæld til 0,- og så måske fordoble transferbudgettet.

JakobR
22-04-2010, 15:53
Cleverly er ikke klar til at tage over endnu.

Af ren nysgerrighed kunne det være interessant at høre, hvor mange kampe, du har set med ham?

United DK
22-04-2010, 16:09
Af ren nysgerrighed kunne det være interessant at høre, hvor mange kampe, du har set med ham?

Når man ikke er et hyped talent, så er man faktisk ikke klar, før man har rundet de 23.

schousboe9
23-04-2010, 12:48
Personligt ville jeg helst se Huntelaar bygge sit repetoire og form op igen ved fx at skifte til Spurs, Villa eller Everton - hvorefter han kan blive et emne i United
Hvis vi skulle til at hente ham herfra, vil han jo koste Berba-mønt - og vil vel ret beset stadig være et sats, i og med han trods alt skal spilles ind på et nyt hold. Jeg mener, ethvert indkøb er jo et sats.

Sidder man på bænken i Milan, kan det ikke just forventes at man går ind i en 4-4-2 i United eller erstatter Rooney i en 4-5-1 ved fravær. Jeg kan heller ikke huske hvornår vi sidst har købt en spiller der sad mest på bænken, og som mange ville sige havde forspildt chancen.Ja, det kan du have ret i, og det er nok bl.a. af den årsag, hvis vi ender med ikke at hente ham. Jeg tror dog ikke, jeg eller RAppel er de eneste, der vil være ked af at se ham i Arsenal, City, Liverpool eller Chelsea.

Jeg synes ikke han er et byt med Berbatov værd umiddelbart. Vi kommer bare til at mangle en spiller der kan skabe noget kreativt når nu det ikke kommer fra den centrale midtbane, og istedet får vi 3-4 afsluttere i Hernandez, Owen, Rooney og Huntelaar.Hvis det når så vidt, at vi afskibber Berba, så tror jeg ikke Ferguson er dummere, end at han så også henter noget kreativt til midtbanen. Andet vil i mine øjne være idioti, for det mangler vi i forvejen.

Problemet med Huntelaar er i bund og grund at han er et sats. United behøves ikke at være i en position hvor man satser, og vi har allerede købt to unge spillere som vi reelt ikke ved bliver en Tosic eller en Vidic. Hellere købe noget der forstærker os direkte end endnu en afslutter, som vi ikke med sikkerhed ved kan stå distancen. Lad ham bevise sit værd i en ny klub hvor han spiller regelmæssigt.Han har altid bevist sit værd, når han har spillet regelmæssigt. Det er godt nok kun sket i Æresdivisionen og på landsholdet foreløbig, men som det er nævnt andetsteds, så var han ikke nogen verdensstjerne da han kom til Real Madrid (= ingen chance!) og i Milan har Leonardo mildt sagt ikke fået det bedste ud af sine spillere. Jeg synes, det er lidt unfair, at dømme ham helt ude på baggrund af ophold i lige netop de klubber, hvor tingene på ingen måde har hængt samme de seneste 2-3 år.

Edit: Som en bruger på RedCafe udtrykker det: Hvis vi snakker med Milan, så gå dog efter PatoHvis vi frit får lov at vælge mellem de to, er jeg selvfølgelig også på Pato. Men vil han sidde på bænken? Kan han fungere med Rooney? Skal vi smide Valencia på bænken? Og er han reelt ikke for urealistisk at håbe på? Det bliver i hvert fald næppe et direkte bytte med Berba.

schousboe9
23-04-2010, 12:56
Nu aner jeg ikke hvor Daily Express rangerer på troværdighedsskalaen, men for lige at smide en gammelkending (http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/170945/Brazilian-Luis-Fabiano-after-Manchester-United-move) tilbage i bowlen...

Jeg ved ikke rigtig. Han laver mål, men med ét år tilbage af kontrakten, så burde prisen i hvert fald kunne presse lidt, hvis det endelig skulle være.

snegl
23-04-2010, 13:16
Hvis vi skulle til at hente ham herfra, vil han jo koste Berba-mønt - og vil vel ret beset stadig være et sats, i og med han trods alt skal spilles ind på et nyt hold. Jeg mener, ethvert indkøb er jo et sats.

Ja, det kan du have ret i, og det er nok bl.a. af den årsag, hvis vi ender med ikke at hente ham. Jeg tror dog ikke, jeg eller RAppel er de eneste, der vil være ked af at se ham i Arsenal, City, Liverpool eller Chelsea.

Hvis det når så vidt, at vi afskibber Berba, så tror jeg ikke Ferguson er dummere, end at han så også henter noget kreativt til midtbanen. Andet vil i mine øjne være idioti, for det mangler vi i forvejen.

Han har altid bevist sit værd, når han har spillet regelmæssigt. Det er godt nok kun sket i Æresdivisionen og på landsholdet foreløbig, men som det er nævnt andetsteds, så var han ikke nogen verdensstjerne da han kom til Real Madrid (= ingen chance!) og i Milan har Leonardo mildt sagt ikke fået det bedste ud af sine spillere. Jeg synes, det er lidt unfair, at dømme ham helt ude på baggrund af ophold i lige netop de klubber, hvor tingene på ingen måde har hængt samme de seneste 2-3 år.

Hvis vi frit får lov at vælge mellem de to, er jeg selvfølgelig også på Pato. Men vil han sidde på bænken? Kan han fungere med Rooney? Skal vi smide Valencia på bænken? Og er han reelt ikke for urealistisk at håbe på? Det bliver i hvert fald næppe et direkte bytte med Berba.

At han beviser sit værd når han spiller regelmæssigt et andet sted end æresdivisionen, er i mine øjne også alfa omega for enhver angriber der skal kunne fungere week in week out på et United hold. Derfor håber jeg han ryger til en ikke top 4 klub. Ryger han så til en top 4 klub, vil jeg måske pånær i Arsenal tro, at han stadig kun forbliver indskifter, da de andre klubber har bedre angribere.

Jeg er helt enig med dig i at han stadig har et potentiale, men det vil uden tvivl være et sats. Og der kan du så have ret i at ethvert indkøb er et sats - Det er i mine øjne bare meget mere sikkert at købe en spiller der allerede er igang med at score mål hver weekend, end en spiller der ikke får meget spilletid. Hvis han ikke griber chancen, og slår folk af i Milan er det i mine øjne et tegn på at han er et større sats end enhver anden aktuel angriber. Det vil derimod ikke være ét sats at bevare Berbatov / Rooney, som vi ved virker i en 4-4-2, og så spille en ny angriber, eller offensiv midtbane ind - istedet for at bevare Rooney og spille to angribere ind.

Jeg er selvfølgelig enig i at hvis vi bytter/sælger Berbatov skal der købes noget til den centrale midtbane, men alt i alt synes jeg at den kabale virker svær at få til at gå op med klubber som City og Real på banen (hvis vi skal have noget der er verdensklasse). Det går ikke at hente Huntelaar først og så håbe på at Gourcouff/Hamsik/osv skulle vælge os frem for City, Chelsea eller Real. Ingen af dem har noget tilhørsforhold til andet end den klub der giver flest penge alligevel.

Pato er der langt større sandsynlighed for at vi ikke får, men i mine øjne er det den slags spillere vi mangler og bør gå efter. Spillere der kan afgøre kampe på egen hånd og skabe ting, og som i forvejen præsterer ret godt og ret stabilt.

schousboe9
23-04-2010, 14:05
Pato er der langt større sandsynlighed for at vi ikke får, men i mine øjne er det den slags spillere vi mangler og bør gå efter. Spillere der kan afgøre kampe på egen hånd og skabe ting, og som i forvejen præsterer ret godt og ret stabilt.

Jeg quoter kun det nederste, for jeg er i bund og grund enig det andet. Men jeg må hellere understrege, hvilken rolle, jeg ville hente Hunte Klaas-Jan til. (:p)

Hele snakken med en ny angriber går lige så meget på kvalitet som på om vedkommende vil accpetere, at sidde på bænken. Det er her jeg bl.a. mener, at Huntelaar er et bedre alternativ end så mange andre, for han er 'vant til' at sidde på bænken (i mangel af bedre udtryk).

Pato vil ikke sidde på bænken og om han overhovedet kan klare den i Premier League aner vi ikke. Nu vil jeg ikke sammenligne ham med Shevchenko, for jeg mener, han har langt bedre forudsætninger for at få succes i England (alder og hurtighed som de vigtigste), men alligevel er risikoen jo til stede.

Huntelaar skulle altså hentes som supplement i en 433 og makker i en 442 til Rooney, med Macheda og Welbeck i kulissen. Owen må så få de kampe, der er tilbage og i mit hoved er Diouf og Hernandez udlejet til næste sæson.

Jeg mener bare, at når vi går mere og mere over til 433, så er der ikke længere hverken plads eller råd til at have en spiller som Berba på bænken. Det ville både være synd for ham og for spillet, som jo trods alt altid kan bruge en Dimitar Berbatov i hopla! :)

Det kommer han nok bare aldrig hos os, og så mener jeg, vi må cut our losses.

PatriceEvra3
23-04-2010, 14:56
Ser rigtig gerne Fabiano i United. Fast mand på det brasillienske landshold og regelmæssig målscorer. De sidste to sæsoner har han dog været en del skadet. I modsætning til Berba så kan Fabiano noget på egen hånd. Han er hurtig, har evnen til at sætte en mand af, og så scorer han mål. Og så er han også en større trussel i luftrummet.

Huntelaar er jeg ikke så stor fan af. Han minder meget om Van Niselrooy, bare klassen under. Der var jo en grund til vi solgte Ruud i sin tid. Efter han smuttede spillede vi meget mere sprudlende og skabte meget mere. Problemet var lidt at han stod for meget i boksen, og at holdet så lige måtte arbejde lidt hårdere. Fabiano er også boksspiller, men han kan også noget på egen hånd, i modsætning til Huntelaar. Når Rooney er væk så mangler vi i den grad en mand der kan noget på egen hånd, og her er KJH ikke svaret.

Fabiano-Rooney konstelationen ser jeg sgu gode muligheder i. Tror Fabiano ville koste mellem en 150-200 mil. Tilgændgæld tror jeg så også vi får en klasseangriber

schousboe9
23-04-2010, 15:15
Tror Fabiano ville koste mellem en 150-200 mil. Ikke med blot et enkelt år tilbage af kontrakten.

MC86
23-04-2010, 15:16
Ser rigtig gerne Fabiano i United. Fast mand på det brasillienske landshold og regelmæssig målscorer. De sidste to sæsoner har han dog været en del skadet. I modsætning til Berba så kan Fabiano noget på egen hånd. Han er hurtig, har evnen til at sætte en mand af, og så scorer han mål. Og så er han også en større trussel i luftrummet.

Huntelaar er jeg ikke så stor fan af. Han minder meget om Van Niselrooy, bare klassen under. Der var jo en grund til vi solgte Ruud i sin tid. Efter han smuttede spillede vi meget mere sprudlende og skabte meget mere. Problemet var lidt at han stod for meget i boksen, og at holdet så lige måtte arbejde lidt hårdere. Fabiano er også boksspiller, men han kan også noget på egen hånd, i modsætning til Huntelaar. Når Rooney er væk så mangler vi i den grad en mand der kan noget på egen hånd, og her er KJH ikke svaret.

Fabiano-Rooney konstelationen ser jeg sgu gode muligheder i. Tror Fabiano ville koste mellem en 150-200 mil. Tilgændgæld tror jeg så også vi får en klasseangriber

Jeg er fuldstændig enig. Fabiano ville være et klasse køb synes jeg. Huntelaar ser jeg nødig i klubben. Så vil jeg hellere beholde Berbatov.

Og det gør det jo ikke ringere af at han har været ude og udtale sig positivt om klubben:)
http://onside.dk/nyheder/premier-league/luis-fabiano-taler-varmt-om-man-u

United DK
23-04-2010, 15:17
Taler varmt om Man U...

For satan da!!!

PatriceEvra3
23-04-2010, 15:24
Ikke med blot et enkelt år tilbage af kontrakten.

Den havde jeg lige misset. Nu er der jo ingen undskyldninger for ikke at gå all-in til sommer :)

Ludvig
23-04-2010, 15:35
Ser rigtig gerne Fabiano i United!
15 millioner pund kan være en okay pris for en virkelig god bomber. Så vi heller ikke behøver at gå ud og bruge 3 gange så meget, for måske en spiller på næsten samme niveau.

Ludvig
23-04-2010, 15:37
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/04/23/1891410/brazil-sevilla-star-luis-fabiano-claims-hed-like-to-play-for

mufufu
23-04-2010, 15:42
Fabiano lyder ret interessant og ikke helt usandsynligt. Men der skal nok komme mange andre der "taler varmt" om os. Mange angribere vil blive linket til os da vi mangler på det område.

RuudVanNissetøj
23-04-2010, 15:49
Fabiano er velkommen til klubben...men kun for en slik eller på fri. Han er dygtig og meget atyspisk af en brasilianer at være. Men tror simpelthen ikke på, at han vil kunne bidrage med noget ekstraordinært i forhold til de angribere vi har. Så heller gå efter en yngre model med mere verdensklasse quality !!

Bugge
23-04-2010, 16:07
Taler varmt om Man U...

For satan da!!!

Og ikke nok med at det er en fornærmelse, så ser det samtidig også så ualmindelig dumt ud.
Kan det være så svært eventuelt bare lige at tilføje et 'td' efter det 'U'

Pils
23-04-2010, 17:12
Fabiano er en glimmrende angriber. Men er han ikke omkring 29 år...
Af alle de angribere der nævnes i forbindelse med United, så ser jeg helst at vi får enten Benzema eller Dzeko. Begge to har en framragende fysik og teknik og vil derfor umiddelbart ikke få de store problemer med at tilpasse sig PL. Desuden synes jeg også disse to spillere har præcis noget af det som vi står om mangler rent angrebsmæssigt. Desuden er de også relativt unge begge to. Det eneste problem bliver selvfølgelig prisen, da de to herrer nok ikke bliver særligt billige. Men kvalitet koster!! Og jeg ser hellere vi bruger nogle millioner mere på kvalitet end at vi smider mange små beløb ud på "håbere" så som Diouf, Hernandez og Manucho.

henning_b_j
23-04-2010, 18:33
Jaa ved ikke hva' man skal lægge i det her. Ved også godt det lyder meget skøret men min far har været et smut i Valencia for at slappe af på ferie og var ude at se det nye stadion de er ved at bygge. "han er lige som mig stor united fan" de blev vist rundt og på rundturen stod han lige pluslig et par meter fra David Gill plus et par andre i United jakkesæt. Ved godt det nok ikke betyder noget. Men hva' laver Gill i Valencia.!?! kan man håbe det er deres nr. 7 eller nr. 21 han har været nede at byde lidt på????:devill:

Anderson_8
23-04-2010, 19:53
Jaa ved ikke hva' man skal lægge i det her. Ved også godt det lyder meget skøret men min far har været et smut i Valencia for at slappe af på ferie og var ude at se det nye stadion de er ved at bygge. "han er lige som mig stor united fan" de blev vist rundt og på rundturen stod han lige pluslig et par meter fra David Gill plus et par andre i United jakkesæt. Ved godt det nok ikke betyder noget. Men hva' laver Gill i Valencia.!?! kan man håbe det er deres nr. 7 eller nr. 21 han har været nede at byde lidt på????:devill:

Det kunne være så mega fedt hvis han lod 4-500 millioner ligge på deres bord, men fik david og david med sig til manchester.. ville være sommerens absolut bedste køb i mine øjne.

Rygter sender nu pato på vej til chelsea, endda rimeli kraftigt... var han værd at gå efter? Ung angriber, der allerede har præsteret på højeste niveau. Jeg siger ja tak.

robinho
23-04-2010, 20:15

Tja det er jo en af de mere brugbare rygter, hvis der er hold i det, for mig bekendt er der ikke nogle større møder i uefa eller lign. der kræver gills deltagelse i valencia pt.

Men som med alt andet ved vi først noget den dag der sker.......

Men altså valencia har et par interessante unge offensive profiler i silva og mata som kunne styrke enten startopstilling eller bredde samt en david villa, som jeg dog ikke tror på pga alderen.

Tror mere at en evt. rekruttering fra valencia skal findes blandt de to førstnævnte.

Runaldo
23-04-2010, 20:50
Det kunne være så mega fedt hvis han lod 4-500 millioner ligge på deres bord, men fik david og david med sig til manchester.. ville være sommerens absolut bedste køb i mine øjne.

Rygter sender nu pato på vej til chelsea, endda rimeli kraftigt... var han værd at gå efter? Ung angriber, der allerede har præsteret på højeste niveau. Jeg siger ja tak.

Ja David Silva ville være fint, men David Villa kan vi godt undvære. Ferguson har allerede sagt at Owen & Rooney ikke fungerer sammen, hvorfor skulle Villa så med Rooney? Eneste måde det skulle virke var hvis Rooney gik tilbage til den rolle han havde da Cristiano var i klubben og det tvivler jeg på.

Det er samme problem som England har - De bruger helst ikke Defoe & Rooney sammen fordi de er for ens. Også derfor at Spanien har så god en offensiv, fordi Torres & Villa er så forskellige. Samme problem kan blive lokaliseret ved Argentina. Higuain & Tevez er også meget lig hinanden og det fungerer ikke så vildt godt.

Så vil jeg hellere have Juan Mata, men det vil give for mange spillere kamp om pladserne.

RAppel
24-04-2010, 10:01
http://www.caughtoffside.com/2010/04/23/manchester-united-target-issues-15m-come-and-get-me-plea-sir-alex-set-for-luis-fabiano-move/

Fabiano vil vist gerne til OT.

United DK
24-04-2010, 10:20
http://www.caughtoffside.com/2010/04/23/manchester-united-target-issues-15m-come-and-get-me-plea-sir-alex-set-for-luis-fabiano-move/

"99% of players want to play for Manchester United and the rest are liars"

- Gordon McQueen

Kasper United
24-04-2010, 10:29

Selvom han er 29 år, burde man kunne få ham billigt. Han scorer massere af mål, men der skal ikke bruges mange hundrede millioner, men han vil være en god back-up, eller i en 4-2-2 med Rooney ved siden af sig.

tjarligdrengen
24-04-2010, 11:37
Kan Fabiano hentes billigt, synes jeg helt bestemt det skal gøres. Synes han er en klasseangriber og han kan kun blive bedre ved at komme til et ordentlig hold (nej, det er Sevilla ikke!).
Eneste minus er hans alder - men det vil måske passe meget godt, at han kan spille nogle år og så er Kiko, Chicharito og Wellbeck klar til at fuldt overtage?

Ville passe mig rigtig godt, at vi ikke bankede store beløb af på angribere, synes, som jeg har skrevet mange gange, ikke det er der vi SKAL forstærkes. Hvis det er rigtigt at Gourcuff har en frikøbsklausul på 175mio. så synes jeg kun det kan gå for langsomt at hive ham til Manchester.

Med hensyn til Valencia FC- historien, så kunne det være lækkert hvis det fordi vi skrev med Silva - jeg kan godt undvære Villa. Banega er også nævnt herinde et par gange. Han kunne også være spændende.

henning_b_j
24-04-2010, 14:23
Tja det er jo en af de mere brugbare rygter, hvis der er hold i det, for mig bekendt er der ikke nogle større møder i uefa eller lign. der kræver gills deltagelse i valencia pt.

Men som med alt andet ved vi først noget den dag der sker.......

Men altså valencia har et par interessante unge offensive profiler i silva og mata som kunne styrke enten startopstilling eller bredde samt en david villa, som jeg dog ikke tror på pga alderen.

Tror mere at en evt. rekruttering fra valencia skal findes blandt de to førstnævnte.

ja det kunne være fedt hvis vi bare fik en af dem. lidt andet sjovt da far ville tage et billede af ham og Gill måtte han ikke. men ja lad os nu se hva' der sker til sommer..

Runaldo
24-04-2010, 16:43
Darren Bent.Scorer igen idag for Sunderland, er oppe på over 24 sæsonscoringer såvidt jeg ved. Som enkelt angriber foran for Sunderland synes jeg det er ret imponerende. Han virkelig til at have mange af de samme kvaliteter som Louis Saha havde som gjorde ham populær på Old Trafford, og kan godt være han ikke er testet internationalt, men det kan han blive.

Dines
24-04-2010, 17:18
Han var et stort flop i Tottenham, så det kan være, at det passer ham bedre at spille for en mindre klub, hvor presset er mindre. Charlton var han jo blandt andet også en stor succes.

mufufu
24-04-2010, 18:55
Han var et stort flop i Tottenham, så det kan være, at det passer ham bedre at spille for en mindre klub, hvor presset er mindre. Charlton var han jo blandt andet også en stor succes.

Såvidt jeg husker så plejede han at score når han en sjælden gang fik chancen.

United DK
24-04-2010, 19:03
Han lavede 25 mål i 79 kampe for Spurs. Til sammenligning har Berbatov indtil videre lavet 26 mål i 84 kampe for os.

Jeg ved dog ikke om han er svaret på en god makker til Rooney, som generelt er svær at finde en makker til. Hvis vi dog bare lige kunne finde en Saha II, minus de mange skader.

Runaldo
24-04-2010, 19:26
Han lavede 25 mål i 79 kampe for Spurs. Til sammenligning har Berbatov indtil videre lavet 26 mål i 84 kampe for os.

Jeg ved dog ikke om han er svaret på en god makker til Rooney, som generelt er svær at finde en makker til. Hvis vi dog bare lige kunne finde en Saha II, minus de mange skader.

Tevez var en fin makker. Tror nemt at Bent og/eller Carlton Cole kunne være ligeså gode.

Acsadac
25-04-2010, 10:50
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2945898/Rafa-gets-Real-over-6m-Van.html

Hvis dette er prisen burde han købes ind og Gibson udlejes.

Så kan Gibson komme tilbage når Giggs og Scholes stopper.

Ser ingen grund til at købe Fabiano. Berbatov skal sælges og en kreativ midt skal købes. Så har vi stadig rigeligt med angribere i en evt 4-4-2 men hvor der satses på 4-3-3...

snegl
25-04-2010, 10:56
Darren Bent er for vild i denne sæson. Det er omkring halvdelen af alle Sunderlands mål han har scoret.

Jeg har ikke fulgt ham særlig meget i denne sæson, men så vidt jeg husker er han mere en afslutter end en kreatør? Hvis vi skal beholde Rooney i den rolle han har nu, og have en ny mand der helst skal være lidt allround/kreatør/afslutter/løbevillig ala Saha så tror jeg ikke han helt er typen. Men enhver der har scoret så mange mål må kunne komme i betragtning til de store klubber.

Ulrik Vida Vinther
25-04-2010, 14:52
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2945898/Rafa-gets-Real-over-6m-Van.html

Hvis dette er prisen burde han købes ind og Gibson udlejes.

Så kan Gibson komme tilbage når Giggs og Scholes stopper.

Ser ingen grund til at købe Fabiano. Berbatov skal sælges og en kreativ midt skal købes. Så har vi stadig rigeligt med angribere i en evt 4-4-2 men hvor der satses på 4-3-3...

Jeg nægter simpelthen at tro, at Van der Vaart kan få lov til at gå så billigt.

Jeg er enig i at vi skal have fat i en kreativ midtbane (a la Gourcuff, Hamsik, Ireland, Sneijder, Modric, Özil, Jovetic, måske Pjanic). Jeg tror dog ikke, at de penge vi kan få fra en eventuel Berbatov-transfer vil stå måls med den dimension han tilføjer til vores offensive spil, omend han ikke scorer ligeså mange mål, som mange havde håbet..

Jeg har altid godt kunnet tænke mig at se Fabiano i United. Godt nok har han været plaget af skader på det seneste, men han er en ægte goalgetter som også kan gøre en forskel i hovedspillet.
Omend han spiller bedst i en 4-4-2 formation, tror jeg dog han har styrkerne til at spille som enlig angriber. Og i fald at han kan erhverves for £15 mio. som rygtet lyder på, synes jeg han kunne være interessant at se i United.

Jeg ville dog have svært ved at se, hvilken rolle Berbatov, Chicharito, Owen, Macheda og Welbeck skulle spille, hvis Fabiano blev hentet til klubben, hvorfor jeg ikke tror Fergie går ud og henter ham.. Desværre.

Acsadac
26-04-2010, 09:54
Joe Hart til United for 10m (http://www.caughtoffside.com/2010/04/26/manchester-united-keen-on-making-cheeky-move-for-10m-manchester-city-youngster/)

Aguero til United for 35m (http://www.caughtoffside.com/2010/04/26/manchester-united-ready-to-beat-chelsea-to-35m-la-liga-striker/)

Så hellere Joe Hart i United end Lloris... Vi har brug for en målmand som har vist sit værd i PL.. Samtidig er der ikke noget der taler imod at Joe Hart kan udvikle samme kompetencer som Lloris..

Mht. Aguero vil man altid kunne spørge om han bliver for ens med Rooney. Umiddelbart vil han være et glimrende køb idet han både kan indgå i en 4-3-3 på kanten og en 4-4-2 med Rooney eller en af de unge.

Dog er hans køb betinget af at Berbatov bliver solgt.

Runaldo
26-04-2010, 10:16
James Milner er nu blevet kåret til årets unge spiller i Premier League, hvilket er lidt morsomt når han trodsalt er 24år og kun 1år yngre end Rooney.

Jeg synes han skal være et must-indkøb istedet for Gourcuff, Pastore, Pjanic, Robben eller hvem der eller er ude på markedet, fordi at Milner netop er testet i Premier League fodbold og ikke kræver den store tilvænning. Desuden er han en genial spiller og samtidig meget all-round.

Derudover synes jeg også at et indkøb af Joe Hart ville være at foretrække fremfor Adler, Neuer eller Frey. Men jeg synes stadig at Lloris eller Akinfeev som er kaptajn for landsholdet og klubhold, ville være et køb af foretrække.

United-Allan33
26-04-2010, 10:48
Tevez var en fin makker. Tror nemt at Bent og/eller Carlton Cole kunne være ligeså gode.

Ja, i den 1. sæson, i den anden sæson var han elendig, desuden ønskede Tevez ikke at fortsætte i United... Han ønskede pengene i City.. Kom nu videre, Tevez er fortid

Kristian Krystal
26-04-2010, 10:59
Ja, i den 1. sæson, i den anden sæson var han elendig, desuden ønskede Tevez ikke at fortsætte i United... Han ønskede pengene i City.. Kom nu videre, Tevez er fortid

Kom selv videre, der snakkes om angrebs konstellationer og om hvorvidt de kan fungere eller ej med to forholdsvist ens typer.

Mht. tror jeg ikke det nødvendigvis er dårligt med to ens typer, det kræver bare de har en enorm god spilforståelse for hinanden således de ikke løber i vejen for hinanden. Om to spillere vil have det, er dog svært at spå om, og det er vel op til Ferguson og co. at vurdere det.

Runaldo
26-04-2010, 11:07

Hvad med at du holder dig til emnet? Vi snakker om samarbejdsmuligheder og jeg nævner en af de bedre vi har haft siden Yorke-Cole / Sheringham-Solskjaer tiden, og så hakker du bare ned?

Overvej lidt inden du skriver.

United-Allan33
26-04-2010, 12:16
Hvad med at du holder dig til emnet? Vi snakker om samarbejdsmuligheder og jeg nævner en af de bedre vi har haft siden Yorke-Cole / Sheringham-Solskjaer tiden, og så hakker du bare ned?

Ja alt med Tevez skal hakkes ned....... Tevez skal ikke nævnes i forbindelse med gode ting i United...:smilings:

Beklager at jeg måske var for hurtig ude så...:devill:

K and the big B
26-04-2010, 12:32

Synes heller ikke man skal overdrive deres samarbejde, for så god var den nu heller ikke. Mindes at vi spillede med Ronaldo på toppen i de store kampe, og Rooney på venstrekant. Det var ikke Rooney og tevez som makkerpar der gjorde vores hold uhyggelig det år, men derimod vores defensiv og ronaldo.

De havde dog en god aktion jeg husker, hvor tevez laver en hæl aflevering til Rooney, men ellers står deres makkerskab ikke som noget specielt for mig...

Ellers skulle det da være deres løbepensum og fightervilje, du har bedømt makkerparret ud fra.

Don Kafai
26-04-2010, 13:45
Synes heller ikke man skal overdrive deres samarbejde, for så god var den nu heller ikke. Mindes at vi spillede med Ronaldo på toppen i de store kampe, og Rooney på venstrekant. Det var ikke Rooney og tevez som makkerpar der gjorde vores hold uhyggelig det år, men derimod vores defensiv og ronaldo.

Spot on!

I City er Tevez stjernen, og derfor kan han blomstre. Se bare hvad Rooney kan for os, når han er vores 1. angriber...

Jeg giver ikke det store for hans sæson, for han havde ikke fungeret i United. Berbatov - Rooney supplerer hinanden langt bedre end Rooney - Tevez gør det. Det er også derfor Tevez ikke blev foretrukket i sidste sæson.

NtotheT
26-04-2010, 13:47
Det, som gjorde Tevez speciel, var hans evne til at score, når vi havde brug for det. Flere gange scorede han målet, der satte det hele igang, når lokummet brændte på. Ronaldo var selvfølgelig den, der ofte reddede vores røv, men hvis hans afslutninger ikke var gode på dagen, så overtog Tevez og lige scorede det vigtige mål.

Det er det egenskab, vi mangler. Hvis vi havde den, så vil jeg vædde med, at vi ikke havde tabt point mod Sunderland, Burnley og Blackburn m.fl. Det er sådan en, vi har brug for.

Og hvordan kan det være, at I vil have Joe Hart i stedet for Hugo Lloris? Joe Hart er da overeksponeret af den engelske presse. At Thomas Vermaelen kan indgå i årets hold siger vist det hele og en godtspillede Frank Lampard ikke kan. Vermaelen fatter ikke at forsvare, og det eneste, han har gjort godt, er hans gode evne til at score mål som forsvarsspiller. For jeg synes sgu ikke, han har gjort det værdigt nok til en plads i Årets Hold. Det er bare min mening.

United-Allan33
26-04-2010, 14:22
Det, som gjorde Tevez speciel, var hans evne til at score, når vi havde brug for det. Flere gange scorede han målet, der satte det hele igang, når lokummet brændte på. Ronaldo var selvfølgelig den, der ofte reddede vores røv, men hvis hans afslutninger ikke var gode på dagen, så overtog Tevez og lige scorede det vigtige mål.

Det er det egenskab, vi mangler. Hvis vi havde den, så vil jeg vædde med, at vi ikke havde tabt point mod Sunderland, Burnley og Blackburn m.fl. Det er sådan en, vi har brug for.

Og hvordan kan det være, at I vil have Joe Hart i stedet for Hugo Lloris? Joe Hart er da overeksponeret af den engelske presse. At Thomas Vermaelen kan indgå i årets hold siger vist det hele og en godtspillede Frank Lampard ikke kan. Vermaelen fatter ikke at forsvare, og det eneste, han har gjort godt, er hans gode evne til at score mål som forsvarsspiller. For jeg synes sgu ikke, han har gjort det værdigt nok til en plads i Årets Hold. Det er bare min mening.

Med 5 mål i den anden sæson, er det vel begrænset hvor mange gange han reddede vores røv...

Mht Vermaelen så mener jeg at det var spillerne selv der valgte Vermaelen og ikke pressen, så der kan du ikke skyde skylden på den engelske presse, men bortset fra det er vi enig..

Mht Hart og ham Lloris er der udfra det jeg har set ikke meget i mellem disse to, fordelen ved Hart er at han kender til PL, det gør Lloris ikke. Hvorimod han har erfaring i CL... Så efter min mening er det bare et spørgsmål om smag hvem man ønsker.. Men synes det noget fis med at han er "skrevet god" af den engelske presse.. Han har vist hos Birmingham at han er en klasse keeper

Don Kafai
26-04-2010, 14:30
Og hvordan kan det være, at I vil have Joe Hart i stedet for Hugo Lloris? Joe Hart er da overeksponeret af den engelske presse.

Min fornemmelse siger mig også, at Lloris er overeksponeret af den internationale presse. Neuer blev også gjort til verdens bedste keeper efter et par redninger i CL.

Jeg ved ikke om jeg decideret foretrækker Joe Hart, men jeg synes da det er tankevækkende, at vi har en decideret ung, talentfuld britisk målmand, der de seneste tre sæsoner har nogenlunde stået fast i Premier League og fået mange roser. Hans pris er vel 1/3 af hvad Lloris vil koste.

Jeg ved godt man ikke skal spare penge på målmandsposten, og at Hart måske ser god ud fordi han står for en mindre klub, men jeg betragter det ikke som nogen joke at han er inde i billedet.

Jeg synes i hvert fald han skal overvejes.

NtotheT
26-04-2010, 15:06
Med 5 mål i den anden sæson, er det vel begrænset hvor mange gange han reddede vores røv...

Mht Vermaelen så mener jeg at det var spillerne selv der valgte Vermaelen og ikke pressen, så der kan du ikke skyde skylden på den engelske presse, men bortset fra det er vi enig..

Mht Hart og ham Lloris er der udfra det jeg har set ikke meget i mellem disse to, fordelen ved Hart er at han kender til PL, det gør Lloris ikke. Hvorimod han har erfaring i CL... Så efter min mening er det bare et spørgsmål om smag hvem man ønsker.. Men synes det noget fis med at han er "skrevet god" af den engelske presse.. Han har vist hos Birmingham at han er en klasse keeper

Du hæfter dig kun ved Tevez' ene sæson. Hvad med den hvor han scorede 19 mål i alt? Faktum er det, at Tevez' mål ikke altid var fyld. Du må bare anerkende, at hans mål var guld værd omend hans sidste sæson ikke var så fyldig, som den burde. Du burde i stedet for at hade ham også erkende, at han gjorde en god figur hos os. At han så ikke er hos os længere og er en pengegrisk hund er noget andet. Man skal bare ikke forkaste hans mål hos os, for IMO var de guld værd. Der var flere kampe, hvor han fik vendt kampen med sine mål.

At Joe Hart kender ligaen er selvfølgelig et plus, men når du kan se den forskel, der er mellem den udefrakommende målmand og den hjemlige spiller, skal du ikke tage efter fordi han har spillet i samme land. Vi kan faktisk her inddrage Tevez vs. Torres. Torres er den udefrakommende spiller og Tevez var ham, der lige havde spillet en sæson. Den dag i dag ved jeg godt, hvem jeg ville have - Ja, Torres!

Hart er god, men han er IMO ikke god nok til United. Han er ligesom Foster, Quaresma. De er kun gode for klubber, hvor presset ikke er så højt. De har bare ikke mentaliteten til det. F.eks. synes jeg ikke, at Hart gjorde det besynderlig godt for Shitty, og at han fik verdens mest undervurderede målmand som konkurrent i Shay Given blev dødsstødet.

@ Don Kafai.

Neuer har jeg altid set som en almindelig målmand. Der er SLET intet specielt ved ham - det er rigtigt, at det er typisk pressen, at de overeksponerer, men ved Lloris kan du se hans kvaliteter. Han har udstrålingen, feberredningerne, reflekserne osv. til at blive klassemålmand. Neuer var bare en ko på glatis den dag mod Porto. Det var mere held end forstand.

Kasper United
26-04-2010, 15:17
Det kan godt se ud som om, vi får lidt konkurrence til sommer:

http://indkast.dk/index.php?nyhed=65531

Jeg håber sgu ikke, det rygte har noget på sig :)

- Han skulle helst til os i stedet.

United DK
26-04-2010, 15:37
Hmm Joe Hart...

Jeg prøver lige en anden, bare for at se reaktionen.

Hvad med Robert Green? Englands nr. 1, i fodsporene på Banks, Shilton, Clemence og Seaman. Det lyder da godt?

United-Allan33
26-04-2010, 15:48
Du hæfter dig kun ved Tevez' ene sæson. Hvad med den hvor han scorede 19 mål i alt? Faktum er det, at Tevez' mål ikke altid var fyld. Du må bare anerkende, at hans mål var guld værd omend hans sidste sæson ikke var så fyldig, som den burde. Du burde i stedet for at hade ham også erkende, at han gjorde en god figur hos os. At han så ikke er hos os længere og er en pengegrisk hund er noget andet. Man skal bare ikke forkaste hans mål hos os, for IMO var de guld værd. Der var flere kampe, hvor han fik vendt kampen med sine mål.

At Joe Hart kender ligaen er selvfølgelig et plus, men når du kan se den forskel, der er mellem den udefrakommende målmand og den hjemlige spiller, skal du ikke tage efter fordi han har spillet i samme land. Vi kan faktisk her inddrage Tevez vs. Torres. Torres er den udefrakommende spiller og Tevez var ham, der lige havde spillet en sæson. Den dag i dag ved jeg godt, hvem jeg ville have - Ja, Torres!

Hart er god, men han er IMO ikke god nok til United. Han er ligesom Foster, Quaresma. De er kun gode for klubber, hvor presset ikke er så højt. De har bare ikke mentaliteten til det. F.eks. synes jeg ikke, at Hart gjorde det besynderlig godt for Shitty, og at han fik verdens mest undervurderede målmand som konkurrent i Shay Given blev dødsstødet.

Jeg synes bestemt at Tevez gjorde en rigtig god figur for United i hans første sæson, desværre for ham var det den anden sæson hvor SAF skulle vurdere om han ville smide 25 mill efter ham.. Jeg var faktisk af den mening at vi skulle have købt ham, men jeg er også af den opfattelse at det var Tevez der fravalgte United og ikke omvendt.. Synes dog folks opfattelse af Tevez ofte er overdrevet, så meget aftryk satte han altså heller ikke..

Mht Hart vs Lloris har jeg ikke nogen favorit, det var bare svar på hvorfor folk måske kunne foretrække Hart frem for Lloris.. I min verden er der ikke den store forskel... Og set i lyset af vores økonomi så er 10 mill for Hart måske værd at overveje.. for så meget dårligere er han heller ikke..

schousboe9
26-04-2010, 15:51
Og set i lyset af vores økonomi så er 10 mill for Hart måske værd at overveje.. for så meget dårligere er han heller ikke..

Nu skal du huske, at han jo er ejet af City... Og vi er som bekendt United... :)

Don Kafai
26-04-2010, 15:52
Hmm Joe Hart...

Jeg prøver lige en anden, bare for at se reaktionen.

Hvad med Robert Green? Englands nr. 1, i fodsporene på Banks, Shilton, Clemence og Seaman. Det lyder da godt?

Der har så været en del andre i mellemtiden efter Seaman og før Green, men dem synes du nok ikke er værd at nævne :)

Green er over de 30, og jeg synes ikke han har kunnet bevare et topniveau gennem en sæson. Han må vel gå under betegnelsen en færdigudviklet keeper, og hos dem bør der være flere krav end de "talenter" der nævnes.

Lloris (23), Akinfeev (lige fyldt 24), Hart (23)...

weber
26-04-2010, 18:02
http://www.sporten.dk/node/1237317

Hvad siger i til den bytte handel?

Muligvis ikke den mest troværdige hjemmeside og de manglende kilder skriger lidt i retning af at det er taget fra The Sun. Men hvis der skulle være noget i det, så synes jeg ikke vi skal takke ja. Vi har to af Premier Leagues bedste kanter og jeg føler ikke vi har brug for en ny kant, men derimod en ny midt midt og en angriber.

Thepostman
26-04-2010, 18:17

Muligvis ikke den mest troværdige hjemmeside og de manglende kilder skriger lidt i retning af at det er taget fra The Sun. Men hvis der skulle være noget i det, så synes jeg ikke vi skal takke ja. Vi har to af Premier Leagues bedste kanter og jeg føler ikke vi har brug for en ny kant, men derimod en ny midt midt og en angriber.

Jeg synes vi skal takke pænt nej tak. For det første kan jeg ikke lide Ribery. For det andet synes jeg at Berbatov er en fantastisk fodbold spiller. Og for det tredje, har vi Nani og Valencia til kanterne. Valencia er utrolig stabil, og spiller næsten altid godt. Og Nani har i denne her sæson vist at han har niveauet i kampe mod Tottenham, Bayern og Arsenal. Og jeg tror kun at Nani bliver bedre i næste sæson.

United DK
26-04-2010, 18:42
Kan vi ikke bytte Berbatov med Olic?

Glory Man United
26-04-2010, 18:46

Nej..

Martinsen
26-04-2010, 18:48
Jeg synes vi skal takke pænt nej tak. For det første kan jeg ikke lide Ribery. For det andet synes jeg at Berbatov er en fantastisk fodbold spiller. Og for det tredje, har vi Nani og Valencia til kanterne. Valencia er utrolig stabil, og spiller næsten altid godt. Og Nani har i denne her sæson vist at han har niveauet i kampe mod Tottenham, Bayern og Arsenal. Og jeg tror kun at Nani bliver bedre i næste sæson.

Der vil jo blive rigelig med kampe til dem alle 3. Men er selv lidt i tvivl kommer an på hvad vi skal punge ud med udover Berbatov. Jeg ønsker virkelig at Berbatov slår igennem hos os, for han er en fantastisk spiller, men jeg begynder mere og mere at tvivle. Der er simpelthen for langt mellem hans gode kampe. Så hvis vi kan få skåret en del af Riberys pris ved at tilbyde Berbatov oveni kan jeg sagtens se fornuften i det.

weber
26-04-2010, 18:57

Nej..

Kongen har talt:lolol:

RAppel
26-04-2010, 18:59
Den eneste måde, at bekæmpe ironi er med ironi!

MC86
26-04-2010, 19:02

Jeg håber sku der er hold i det:) Kunne være så klasse:) Han er ske en der kan afgøre kampe for os.

Var det ikke i den her uge Ribery vil offentliggøre hvor han spiller næste sæson?

NtotheT
26-04-2010, 19:38
Vi er ikke engang nået til maj måned, og rygterne kører allerede. Jeg klarer sgu da ikke denne sommer her. Det ender sikkert med, at Atiba Hutchinson og Peter Utaka bliver købt - så kan Glazer-familien hive årets profit lige ned i kisten.

schousboe9
26-04-2010, 19:42
Vi er ikke engang nået til maj måned, og rygterne kører allerede. Jeg klarer sgu da ikke denne sommer her. Det ender sikkert med, at Atiba Hutchinson og Peter Utaka bliver købt - så kan Glazer-familien hive årets profit lige ned i kisten.

Han er skiftet til PSV på en tre-årig kontrakt. Følg nu med! :Smackden:

Kasper United
26-04-2010, 20:17
Jeg håber sku der er hold i det:) Kunne være så klasse:) Han er ske en der kan afgøre kampe for os.

Var det ikke i den her uge Ribery vil offentliggøre hvor han spiller næste sæson?

Det håber jeg også. Kan vi så ikke også få Toni Kroos med :D

Thepostman
26-04-2010, 20:22
Der vil jo blive rigelig med kampe til dem alle 3. Men er selv lidt i tvivl kommer an på hvad vi skal punge ud med udover Berbatov. Jeg ønsker virkelig at Berbatov slår igennem hos os, for han er en fantastisk spiller, men jeg begynder mere og mere at tvivle. Der er simpelthen for langt mellem hans gode kampe. Så hvis vi kan få skåret en del af Riberys pris ved at tilbyde Berbatov oveni kan jeg sagtens se fornuften i det.

Ja, der vil helt sikkert være nok kampe til dem alle tre. Og jeg kan da sagtens også se det smarte i at have 3 så gode kanter. Jeg kan bare ikke lide Ribery, og så har han vist også en tendens til at blive skadet. Derudvoer synes jeg at Berbatov gør det rigtig godt. I kampen mod Tottengam synes jeg at Berbatov hvad han kunne, og spillede godt, selvom han lå alene på toppen, i det meste af kampen. Og jeg synes det er en skam at skulle sælge en spiller, der kan ting som ingen andre fra holdet kan. Den aflevering han laver til Evra, som så får straffe, er genial, og det er de ting som han tør at lave. Og dem vil jeg nødig undvære.

Ribery har selvfølgelig en masse kvaliteter, og er en klasse spiller når alt kører for ham. Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg beholde Berbatov.

KingK
26-04-2010, 20:44
Ja, der vil helt sikkert være nok kampe til dem alle tre. Og jeg kan da sagtens også se det smarte i at have 3 så gode kanter. Jeg kan bare ikke lide Ribery, og så har han vist også en tendens til at blive skadet. Derudvoer synes jeg at Berbatov gør det rigtig godt. I kampen mod Tottengam synes jeg at Berbatov hvad han kunne, og spillede godt, selvom han lå alene på toppen, i det meste af kampen. Og jeg synes det er en skam at skulle sælge en spiller, der kan ting som ingen andre fra holdet kan. Den aflevering han laver til Evra, som så får straffe, er genial, og det er de ting som han tør at lave. Og dem vil jeg nødig undvære.

Ribery har selvfølgelig en masse kvaliteter, og er en klasse spiller når alt kører for ham. Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg beholde Berbatov.

Synes heller ikke Ribery gør det for mig. Ved ikke hvorfor, for han er en god spiller..Berbatov appelerer bare mere til mig, og synes han er værd at beholde og så krydre holdet med spillere, der matcher ham bedre - og som han kan gøre bedre.

Besides har Ribery jo friet til Real, og det virker jo bare uambitiøst..Ribery virker heller ikke til at være villig til at tage et defensivt løb, og det skal man gøre som kant(vigtigt at pointere, da en del Berbatov-basherre formentligt kommer frem nu :-)...)

Ser hellere Bale spille venstrekanten - han har nogle kanon kvaliteter!

NtotheT
26-04-2010, 21:03

Hvordan kan du sætte Ribery over for Berbatov? Den ene er angriber, den anden er kant? Hvad har Berbatov med Ribery at gøre?

Benzet
26-04-2010, 21:21
Vil ikke være interesseret at at få Ribery til klubben, jeg kan ikke se, hvad han skal bidrage med af kvaliteter, som vi ikke allerede har i klubben i forvejen. Han er ikke bedre end Nani, Valencia eller Park som han nok skulle kæmpe med.

Thepostman
26-04-2010, 21:34
Hvordan kan du sætte Ribery over for Berbatov? Den ene er angriber, den anden er kant? Hvad har Berbatov med Ribery at gøre?

Fordi at der blev spurt om hvad man synes at Ribery blev byttet med Berbatov? Jeg sætter dem jo ikke op imod hinanden, men kommer med mine argumenter for og imod byttet.

Thepostman
26-04-2010, 21:36
Synes heller ikke Ribery gør det for mig. Ved ikke hvorfor, for han er en god spiller..Berbatov appelerer bare mere til mig, og synes han er værd at beholde og så krydre holdet med spillere, der matcher ham bedre - og som han kan gøre bedre.

Besides har Ribery jo friet til Real, og det virker jo bare uambitiøst..Ribery virker heller ikke til at være villig til at tage et defensivt løb, og det skal man gøre som kant(vigtigt at pointere, da en del Berbatov-basherre formentligt kommer frem nu :-)...)

Ser hellere Bale spille venstrekanten - han har nogle kanon kvaliteter!

Jeg må sige at jeg er meget enig med dig. At Ribery så også har flirtet med Real Madrid gør det ikke bedre. Jeg har førhen ikke været så meget for Nani, men med hans spil i store dele i denne her sæson, så skal han have chancen.

NtotheT
26-04-2010, 21:54
Vil ikke være interesseret at at få Ribery til klubben, jeg kan ikke se, hvad han skal bidrage med af kvaliteter, som vi ikke allerede har i klubben i forvejen. Han er ikke bedre end Nani, Valencia eller Park som han nok skulle kæmpe med.

Mener du seriøst det der? Manden er - når han er i form - en af verdens allerbedste fodboldspillere. Indtil denne sæson har han haft et meget højt niveau med flot spil og mål. I denen sæson har han været plaget af en del skader, men det ændrer ikke ved, at hans kvaliteter er vanvittige. Han kan så sandelig bidrage med noget.

Bud Spencer
26-04-2010, 21:59

Enig. Ribery er mega dårligt og vil overhovedet ikke kunne bedrage med noget positivt i klubben. Har iøvrigt hørt rygter om at han skal på 2. holdet i Bayern, da de heller ikke kan bruge ham.

United-Allan33
26-04-2010, 22:08
Ribery håber jeg aldrig kommer til klubben... Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor vi skulle give så meget for en spiller, som måske kan yde en smule bedre end de kanter vi har i forvejen, men som har været meget plaget af skader.. Så hellere bruge pengene andre steder...

NtotheT
26-04-2010, 22:10
Ribery virker heller ikke til at være villig til at tage et defensivt løb, og det skal man gøre som kant(vigtigt at pointere, da en del Berbatov-basherre formentligt kommer frem nu :-)...)!

Bullshit.

Ribery er en af de få kanter, der har et løbepensum, der gør, at manden også yder sit i det defensive. Ved at sige det, du har skrevet ovenover, illustrerer bare, at du ikke har set kampe med ham.

NtotheT
26-04-2010, 22:11
Ribery håber jeg aldrig kommer til klubben... Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor vi skulle give så meget for en spiller, som måske kan yde en smule bedre end de kanter vi har i forvejen, men som har været meget plaget af skader.. Så hellere bruge pengene andre steder...

What? Hvordan kan du og andre blive ved med at sige, at vores kanter er næsten på niveau med Ribery?! Manden er sgu da i top 5-10 af verdens bedste fodboldspillere?

United-Allan33
26-04-2010, 22:20
What? Hvordan kan du og andre blive ved med at sige, at vores kanter er næsten på niveau med Ribery?! Manden er sgu da i top 5-10 af verdens bedste fodboldspillere?

Vel af samme grund som du kan blive ved med at sige det du gør.. Fordi vi synes det

Valencia kom på årets hold i den 1-2 bedste liga i verdenen, så synes bestemt ikke det er forkert at påstå at han hører blandt de bedste kanter i Europa.. Og Nani synes jeg der er mere frdemtid i (hvis han kan holde niveau) Og desuden synes jeg ikke Ribery har vist noget særligt i denne sæson i en ellers noget tynd liga..

Bugge
26-04-2010, 22:28

Jeg tror efterhånden du har præsteret at poste 10-12 indlæg med mere eller mindre det samme budskab.

Jeg har en lille ide om at du synes Ribery er en af verdens bedste spillere.

NtotheT
26-04-2010, 22:32
Jeg tror efterhånden du har præsteret at poste 10-12 indlæg med mere eller mindre det samme budskab.

Jeg har en lille ide om at du synes Ribery er en af verdens bedste spillere.

Argh, men når folk kommer med det ene farvede mening efter det andet, så skal man da skride til handling.

Vel af samme grund som du kan blive ved med at sige det du gør.. Fordi vi synes det

Valencia kom på årets hold i den 1-2 bedste liga i verdenen, så synes bestemt ikke det er forkert at påstå at han hører blandt de bedste kanter i Europa.. Og Nani synes jeg der er mere frdemtid i (hvis han kan holde niveau) Og desuden synes jeg ikke Ribery har vist noget særligt i denne sæson i en ellers noget tynd liga..

Så det vil sige, at Joe Hart er en af verdens bedste målmænd, James Milner er en af verdens bedste fodboldspiller og Lampard er slet ikke i samme kategori? Come on, fordi de er på holdet, er det ikke ensbetydende med, at de hører blandt europas bedste.

Valencia er en klassespiller - men Ribery har præsteret i alle henseender.

snegl
26-04-2010, 22:35
På dagen må jeg også indrømme at Ribery er noget af det bedste i verden. Han har haft en jævn sæson, hvilket er grunden til at mange nu er efter ham, men i mine øjne er det bare et spørgsmål om at han får lidt ro som privatperson, og kommer ind i en periode uden skader ofte. Det er nok først i næste sæson det sker - jeg synes faktisk han skulle tage et år mere i Bayern for hans egen skyld.

Han har et super godt løbepensum som NtotheT siger, omvendt gider jeg ikke have ham i United, for han vil åbenlyst hellere spille i Real Madrid. Køber man en spiller som ham (jeg tror heller ik han vil), risikerer man bare at have en spiller der ikke har hjertet 110% i klubben, og som efter et par år vil til Real Madrid.

NtotheT
26-04-2010, 22:44
På dagen må jeg også indrømme at Ribery er noget af det bedste i verden. Han har haft en jævn sæson, hvilket er grunden til at mange nu er efter ham, men i mine øjne er det bare et spørgsmål om at han får lidt ro som privatperson, og kommer ind i en periode uden skader ofte. Det er nok først i næste sæson det sker - jeg synes faktisk han skulle tage et år mere i Bayern for hans egen skyld.

Han har et super godt løbepensum som NtotheT siger, omvendt gider jeg ikke have ham i United, for han vil åbenlyst hellere spille i Real Madrid. Køber man en spiller som ham (jeg tror heller ik han vil), risikerer man bare at have en spiller der ikke har hjertet 110% i klubben, og som efter et par år vil til Real Madrid.

Enig.

Men jeg ville heller ikke have ham, da hans pris er urealistisk høj garanteret - og vi ved ikke, hvordan hans privatliv står til samt hans begyndende skadesfrekvens stiger. Men hvis vi kunne få ham for 200-300 mio. kr. skal vi slet ikke tøve. Men jeg tror sgu ikke, at det er muligt.

United-Allan33
26-04-2010, 23:06
Argh, men når folk kommer med det ene farvede mening efter det andet, så skal man da skride til handling.

Så det vil sige, at Joe Hart er en af verdens bedste målmænd, James Milner er en af verdens bedste fodboldspiller og Lampard er slet ikke i samme kategori? Come on, fordi de er på holdet, er det ikke ensbetydende med, at de hører blandt europas bedste.

Valencia er en klassespiller - men Ribery har præsteret i alle henseender.

Hvornår skrider du så til handling??

Jeg mener at Hart, Milner og Valencia har haft en sæson der gør at man skal regne dem med til toppen af poppen 2010.. En pop Ribery og Lampard allerede tilhører..
Og jeg mener det vil være spild af penge at hente Ribery, for det vil koste for meget ift hvor meget han vil kunne forstærke holdet..

Runaldo
26-04-2010, 23:16
Hvornår skrider du så til handling??

Jeg mener at Hart, Milner og Valencia har haft en sæson der gør at man skal regne dem med til toppen af poppen 2010.. En pop Ribery og Lampard allerede tilhører..
Og jeg mener det vil være spild af penge at hente Ribery, for det vil koste for meget ift hvor meget han vil kunne forstærke holdet..

Jah især når vi har både Valencia & Nani som, ligesom Ribery, fungerer som inside-forwards, kan jeg ikke se hvorfor vi skal bruge så mange penge på Ribery, når vi muligvis kan få en 24årig James Milner til halvt så mange penge som også er englænder samt kan spille den centrale midtbane også.

Don Kafai
26-04-2010, 23:24
Jeg må sige jeg delvist er enig med NtotheT. Ribery er en klassespiller, og han er i hvert fald en bedre offensiv spiller end Park :)

Problemet med Ribery er, at han virkelig har et rystende bundniveau. På dagen er han ustoppelig. Det minder mig lidt om Ronaldinho, hvilket er en spiller jeg slet ikke ønsker i United (der er også andre årsager involveret).

Og så vil han jo koste 300+ mio kr., og de penge synes jeg vi kan få mere for.

Runaldo
26-04-2010, 23:46
Jeg må sige jeg delvist er enig med NtotheT. Ribery er en klassespiller, og han er i hvert fald en bedre offensiv spiller end Park :)

Problemet med Ribery er, at han virkelig har et rystende bundniveau. På dagen er han ustoppelig. Det minder mig lidt om Ronaldinho, hvilket er en spiller jeg slet ikke ønsker i United (der er også andre årsager involveret).

Der er jo heller ingen tvivl om at et potentielt indkøb af Ribery ikke er for at erstatte Ji-Sung Park - Det skal være for at bruge istedet for Nani eller Valencia.

Potentielt kunne jeg godt se det, hvis vi begyndte at bruge Nani som offensiv midtbanespiller eller inside forward. Da vi spillede mod Tottenham viste han mange af de takter han viste i Sporting Lissabon, hvor han ofte spillede igennem midten, noget som Ronaldo gør oftere også og endda med stor succes. Men jeg synes heller ikke han er værd at spendere over 300mio. kr. på. Slet ikke med den rystende økonomi vi åbenbart har.

Derpå er der flere steder vi skal fornye holdet.

RasmusP
26-04-2010, 23:48
Jeg ville ikke klage hvis Ribery kom til klubben. Men det skulle aldrig være på bekostning af Park, som lige nu er ligner et 3. valg. Så bl.a. derfor er jeg ikke så vild efter at han skal komme til United.

Glory Man United
27-04-2010, 08:02

Eller om vores egen Nani? Derfor nej tak til Ribery. Han har toppet, tror jeg. Og at sige at han er i top 10 er grinagtigt

Krede
27-04-2010, 10:31
Jeg er temmelig overbevist om, at vi går efter James Milner til sommer. Han vil være et typisk Fergie køb. Han kan spille overalt på midtbanen, ja han kan sågar vikarierer på højre back. Men han har især vist sin styrke centralt, hvor jeg mener, at vi har set lidt tynde ud i år. Derudover er han engelsk og drømmer ikke om Real Madrid. Han er med 24 år i en perfekt alder og har vist at han kan begå sig i PrL. En rigtig box-til-box midtbanespiller, der kombinerer hårdt arbejde med fremragende teknik. En fabelagtig makker til Darren Fletcher.
Jeg kan ikke forestille mig andet end, at vi er meget interesseret. Det eneste der skulle holde os væk er prisen. Flere medier rapportere om 20 mill pund. Da Milner er en spiller med alle de kvaliteter Fergie plejer at gå efter, så vil jeg ikke tro, at det er en pris der skræmmer.

Hvad så med Carrick? Han har virkelig underpræsteret i år. Men selvom vi henter Milner, så spiller vi ofte med tre på midten. Dette giver os så Hargreaves, Anderson, Gibson og de gamle som back-up.
Milner og Fletcher vil være en verdensklasseduo, der vil kunne dominere de fleste hold. Det er virkelig saftigt. Michael Carrick kan potentielt blive en stærk tredje mand, hvor han kan fordele spillet fra en dybere rolle.
Spørgsmålet er dog, om det ikke ville være bedre, hvis Carrick kunne byttes til en offensiv midtbanespiller? Da vi med Milner og Fletcher vil være rigeligt dækket ind rent defensivt. I min verden vil Luka Modric være perfekt i denne rolle, især fordi han også kan spille venstrekant. Vi så mod netop Spurs, at Nani røg på højre og Giggs venstre. Men Giggs er altså en gammel mand, derfor vil da være smart at få en lignende spiller ind. Det jeg også kan lide ved Modric er hans arbejdsomhed. Han er ikke en typisk 10'er der ikke deltager rent defensivt. Det har heller aldrig være United stilen med den klassiske 10'er. Kunne vi bytte os til Modric for Carrick og penge ville jeg slå til.

Jeg føler at det er midtbanen, der behøver et frisk pust. Vi kan vente et år med VdS afløser, forsvaret ser solidt ud med tilgangen af Smalling, vores kanter er rigtige gode, angrebet er naturligvis meget afhængige af Rooney, men hvilket hold ville ikke være det. Der er også en masser unge folk på vej frem til angrebet, især Macheda som Fergie lyder til at være meget oppe at kører over.

Med Modric og Milner vil vi få ufattelig mange taktiske muligheder, da de er så fleksible.

Vores 433 kan se sådan ud:

----Modric------
Milner---Fletcher

Eller hvis vi vil have mere stål i en svær udekamp, så kan Anderson eller Hargreaves spille istedet for Modric. Dette åbner op for Modric på venstrekanten, Nani på højre. Eller en af Modric og Nani på bænken og Valencia inde. Masser af muligheder.
I en 442 hvor vi gerne vil have Berba inde for at åbne små kompakte hold op, jamen der kan Modric fint spille med eks. Fletcher. Vi så han spillede perfekt i en 442 mod Chelsea. Altså der er virkelig mange muligheder.

Derfor:
Milner 20 mill. pund.
Modric 15 mill. pund + Carrick.

RAppel
27-04-2010, 11:43
http://www.caughtoffside.com/2010/04/27/manchester-united-switch-attention-to-22m-premier-league-winger/

Vil foretrække Milner, da Milner kan spille centralt. Kan Young også det? Kan ikke se hvad vi skal med en winger...

schousboe9
27-04-2010, 11:56
Jeg har selv været stor fortaler for Young, men med Nanis opblomstring kan jeg simpelthen ikke se, hvorfor vi skulle smide £22 mio.(!) efter ham (eller Di María, som jeg også har været varm på). De er på nogenlunde samme niveau, med Nanis topniveau en tand over Youngs i mine øjne. Desuden skal Obertan vel også køres mere ind i næste sæson, og Park er her nok også stadigvæk. De penge kan bruges langt bedre andre steder.

Milner er et udmærket bud, men det afhænger nok foreløbig af, om Villa kommer i CL. Gør de det, er det jo ikke engang sikkert, at han er interesseret i et skifte og han vil sikkert blive dobbelt så dyr. Gør de ikke, er det naturligvis en anden snak.

mufufu
27-04-2010, 12:02
http://www.caughtoffside.com/2010/04/27/manchester-united-switch-attention-to-22m-premier-league-winger/

Vil foretrække Milner, da Milner kan spille centralt. Kan Young også det? Kan ikke se hvad vi skal med en winger...

Nej det vil jeg ikke sige. Han lever meget på sin hurtighed og på sine indlæg.

NtotheT
27-04-2010, 13:18
Eller om vores egen Nani? Derfor nej tak til Ribery. Han har toppet, tror jeg. Og at sige at han er i top 10 er grinagtigt

Toppet? Manden er lige fyldt 27. Han har haft sin første sæson med skader. Og nu er han på vej tilbage - hvis ikke hans private problemer skal ødelægge det. Hans kvaliteter er indiskutable, og han er sgu da en af verdens allerbedste individualister og fodboldspiller. Hvis han ikke er i top 10, så har jeg da aldrig i mit liv fattet fodbold.

Jeg er temmelig overbevist om, at vi går efter James Milner til sommer. Han vil være et typisk Fergie køb. Han kan spille overalt på midtbanen, ja han kan sågar vikarierer på højre back. Men han har især vist sin styrke centralt, hvor jeg mener, at vi har set lidt tynde ud i år. Derudover er han engelsk og drømmer ikke om Real Madrid. Han er med 24 år i en perfekt alder og har vist at han kan begå sig i PrL. En rigtig box-til-box midtbanespiller, der kombinerer hårdt arbejde med fremragende teknik. En fabelagtig makker til Darren Fletcher.
Jeg kan ikke forestille mig andet end, at vi er meget interesseret. Det eneste der skulle holde os væk er prisen. Flere medier rapportere om 20 mill pund. Da Milner er en spiller med alle de kvaliteter Fergie plejer at gå efter, så vil jeg ikke tro, at det er en pris der skræmmer.

Hvad så med Carrick? Han har virkelig underpræsteret i år. Men selvom vi henter Milner, så spiller vi ofte med tre på midten. Dette giver os så Hargreaves, Anderson, Gibson og de gamle som back-up.
Milner og Fletcher vil være en verdensklasseduo, der vil kunne dominere de fleste hold. Det er virkelig saftigt. Michael Carrick kan potentielt blive en stærk tredje mand, hvor han kan fordele spillet fra en dybere rolle.
Spørgsmålet er dog, om det ikke ville være bedre, hvis Carrick kunne byttes til en offensiv midtbanespiller? Da vi med Milner og Fletcher vil være rigeligt dækket ind rent defensivt. I min verden vil Luka Modric være perfekt i denne rolle, især fordi han også kan spille venstrekant. Vi så mod netop Spurs, at Nani røg på højre og Giggs venstre. Men Giggs er altså en gammel mand, derfor vil da være smart at få en lignende spiller ind. Det jeg også kan lide ved Modric er hans arbejdsomhed. Han er ikke en typisk 10'er der ikke deltager rent defensivt. Det har heller aldrig være United stilen med den klassiske 10'er. Kunne vi bytte os til Modric for Carrick og penge ville jeg slå til.

Jeg føler at det er midtbanen, der behøver et frisk pust. Vi kan vente et år med VdS afløser, forsvaret ser solidt ud med tilgangen af Smalling, vores kanter er rigtige gode, angrebet er naturligvis meget afhængige af Rooney, men hvilket hold ville ikke være det. Der er også en masser unge folk på vej frem til angrebet, især Macheda som Fergie lyder til at være meget oppe at kører over.

Med Modric og Milner vil vi få ufattelig mange taktiske muligheder, da de er så fleksible.

----Modric------
Milner---Fletcher

Eller hvis vi vil have mere stål i en svær udekamp, så kan Anderson eller Hargreaves spille istedet for Modric. Dette åbner op for Modric på venstrekanten, Nani på højre. Eller en af Modric og Nani på bænken og Valencia inde. Masser af muligheder.
I en 442 hvor vi gerne vil have Berba inde for at åbne små kompakte hold op, jamen der kan Modric fint spille med eks. Fletcher. Vi så han spillede perfekt i en 442 mod Chelsea. Altså der er virkelig mange muligheder.

Derfor:
Milner 20 mill. pund.

Carrick synes jeg ikke, at vi skal sælge. Så vil jeg da hellere fyre Gibson af, selvom Carrick er en del ældre end ham. Carrick virker til at være tilfreds med en reservetjans, og hans kvaliteter er stadigvæk gode. Han skal vel bare ud af denne sæson, og i næste sæson vil han vise sit sande jeg igen. IMO virker han til at være den bedste reserve vi kan få. Han ytrer sig aldrig i medierne, og han er meget ydmyg, og han er desuden englænder, hvilket er god for de kommende regler.

Og ja, han er bare noget bedre end Gibson, der stadig efter 20 kampe ikke har rykket sig en millimeter, hvad der angår det mentale eller boldomgang.

Jeg vil ikke have Modric. Han er en fremragende fodboldspiller, men jeg synes stadig ikke, at han virker til at være en spiller, der kan klare sig i en klub af Uniteds kaliber. At købe Modric er selvfølgelig teoretisk set et bedre køb end Gourcuff, Pastore, Pjanic og hvad de nu ellers hedder. Men for mig at se betegner jeg ikke Modric som ham vi mangler. Han mangler lige det sidste, der gør ham alt for spændede. Det er bare min mening :)

Uenig. Hvordan kan vi nogensinde være sikker på, at tilgangen af Smalling kan gøre vores forsvar solidt? Forsvaret er min 2. prioritet, for Rio er pisse utilregnelig med hans skrøbelig ryg, Brown er født skadet, Hargo ved vi ikke en skid om (Jeg antager, at han kan spille højre back), O'Shea er tilregnelig, Rafael og Fabio skal vi nok ikke regne med kan spille en hel sæson grundet dumme røde kort og alt for mange gule, Vidics sjæl ved vi ikke, hvem der tilhører og Evans har i denne sæson ikke været så god som sidste år. Og Ferguson tør åbenbart ikke at give de unge chancen, selvom Cathcart spås til at blive noget stort.

Vores kanter ved vi heller ikke så meget, for Obertan kan blive en flop, hvis han ikke udnytter det kæmpe potentiale, der er i ham, og Park SKAL ikke være fast mand, da hans kvaliteter er kun gode i nogle kampe. Nani kan vi først regne med, hvis han kan fortsætte de rigtige gode takter siden nytår, hvis han viser det samme i den nye sæson. Så er der kun Valencia, og han virker til at blive pålidelig.

Summa summarum. Jeg synes, at der er i truppen er alt, alt, alt for mange spørgsmålstegn. Anderson & Hargos fremtid afhænger af indkøb. Berbatov kan viges fra, hvis Ferguson henter Dzeko eller Benzema, forsvaret ser skrøbelig ud emd alle de skader og kort og midtbanen er ved at skrumpe ind ved Scholes og Giggs manglende ressourcer til at spille en hel sæson på højeste niveau.

United-Allan33
27-04-2010, 14:00
Toppet? Manden er lige fyldt 27. Han har haft sin første sæson med skader. Og nu er han på vej tilbage - hvis ikke hans private problemer skal ødelægge det. Hans kvaliteter er indiskutable, og han er sgu da en af verdens allerbedste individualister og fodboldspiller. Hvis han ikke er i top 10, så har jeg da aldrig i mit liv fattet fodbold

:trophy:selv erkendelse er en god ting!!!!

Ulrik Vida Vinther
27-04-2010, 14:16

----Modric------
Milner---Fletcher

Derfor:
Milner 20 mill. pund.

Jeg er enig i at Milner og Modric er to gode midtbanespillere som vi sagtens kan bruge i vores trup. For mig at se, er vi tyndt besatte på midtbanen - godt nok har vi mange spillere, man alt for få har vist den ønskede klasse over hele sæsonen, ift at vi vil vinde titler og lege med i toppen.

Jeg er dog uenig i at Milner skal hentes som en defensiv forstærkning. Det er positivt at han er en boks-til-boks spiller med forcer begge veje, og at han er fleksibel og kan bruges på hele midtbanen, men primært er det de offensive forcer vi står og mangler. Derfor ved jeg heller ikke, om det vil kunne betale sig at hente både ham og Modric som ej heller rigtigt har slået igennem i PL endnu - hans potentiale er dog i mine øjne indiskutabelt.

Til slut: personer der går så langt som at kalde det grinagtigt, at Ribery skulle blande sig i top 10 over verdens bedste fodboldspillere, må enten bruge umådeligt store mængder ironi eller være komplet fodbolddumme..

United-Allan33
27-04-2010, 14:46
Til slut: personer der går så langt som at kalde det grinagtigt, at Ribery skulle blande sig i top 10 over verdens bedste fodboldspillere, må enten bruge umådeligt store mængder ironi eller være komplet fodbolddumme..

Jamen så er det jo godt vi har dig til at fortælle os hvad vi skal mene... :Smackden:

Jeg kan nu sagtens nævne 10 spillere som JEG mener er bedre end Ribery..

Ronaldo, Messi, Rooney, Ibrahimovic, Torres, Gerrard, Lampard, Drogba, Robben, Iniesta, Xavi..

På en god dag kan Ribery nemt blande sig i top 5, men der er bare for langt imellem, så derfor synes jeg ikke han er i top 10...

Fletcherfan
27-04-2010, 14:58
Jamen så er det jo godt vi har dig til at fortælle os hvad vi skal mene... :Smackden:

Ronaldo, Messi, Rooney, Ibrahimovic, Torres, Gerrard, Lampard, Drogba, Robben, Iniesta, Xavi..

På en god dag kan Ribery nemt blande sig i top 5, men der er bare for langt imellem, så derfor synes jeg ikke han er i top 10...

Han mente nu nok ikke, at det var forkert, hvis man mente, at han ikke er i top 10... Men at sige, at det er grinagtigt hvis nogen mener han er i top 10, det er da lidt plat...

Jeg mener ikke, at Ibra hører til top 10, nok heller ikke top 20, men jeg vil ikke påstå, at det er grinagtigt, at du mener det...

Og hvis du ønsker, at vide hvilke spillere jeg mener er bedre:

De andre ni du nævner + Higuain, Silva, Villa, Tevez, Kaká, Eto'o, Pirlo, Ronaldinho, Totti, Ribery og Fletcher... Så er vi på 20, som jeg mener er bedre... Så kan du godt mene, at det er latterligt dem jeg nævner er latterligt, men jeg er kun uenig med dig...

Fletcherfan
27-04-2010, 15:00
En ting som jeg synes det virker som om folk herinde har glemt er, at truppen til næste sæson skal være 25 spillere... Derfor skal der sælges min. 3 spillere i sommer... Og så skal der sælges en spiller for hver spiller over 21 år, der bliver købt...

Derfor ud med: Gibson, Neville og enten Berba/Owen eller Hargreaves hvis han ikke bliver helt klar...

United DK
27-04-2010, 15:04
Ribery er p.t. ikke hvad han var for et års tid siden, men lad ham nu lige falde helt af på den, før vi giver ham over the hill-titlen.

Mht. Young så mener jeg som andre heller ikke, at vi er i akut mangel på en kantspiller. Valencia har gjort det fremragende, Nani virker langt om længe til, at være på vej i den rigtige retning, og så kan man håbe det bedste ift. Obertan. Derudover spiller Cleverley for det meste højre kant for Englands U21-landshold, så han kan også spille derude.

Vi mangler først og fremmest en kreatør, og så skal vi også have luget ud i truppen, som er alt for stor, med mere kvantitet end kvalitet.

Glory Man United
27-04-2010, 15:14
Hvis han ikke er i top 10, så har jeg da aldrig i mit liv fattet fodbold.

Vi kan da godt lade sætningen stå, hvis du vil :)

Kasper United
27-04-2010, 15:19
Ribery er p.t. ikke hvad han var for et års tid siden, men lad ham nu lige falde helt af på den, før vi giver ham over the hill-titlen.

Mht. Young så mener jeg som andre heller ikke, at vi er i akut mangel på en kantspiller. Valencia har gjort det fremragende, Nani virker langt om længe til, at være på vej i den rigtige retning, og så kan man håbe det bedste ift. Obertan. Derudover spiller Cleverley for det meste højre kant for Englands U21-landshold, så han kan også spille derude.

Vi mangler først og fremmest en kreatør, og så skal vi også have luget ud i truppen, som er alt for stor, med mere kvantitet end kvalitet.

Præcis!
- Håber dog også lidt, vi køber et talent til fremtiden.

United-Allan33
27-04-2010, 15:49
Han mente nu nok ikke, at det var forkert, hvis man mente, at han ikke er i top 10... Men at sige, at det er grinagtigt hvis nogen mener han er i top 10, det er da lidt plat...

Jeg mener ikke, at Ibra hører til top 10, nok heller ikke top 20, men jeg vil ikke påstå, at det er grinagtigt, at du mener det...

Og hvis du ønsker, at vide hvilke spillere jeg mener er bedre:

De andre ni du nævner + Higuain, Silva, Villa, Tevez, Kaká, Eto'o, Pirlo, Ronaldinho, Totti, Ribery og Fletcher... Så er vi på 20, som jeg mener er bedre... Så kan du godt mene, at det er latterligt dem jeg nævner er latterligt, men jeg er kun uenig med dig...

Jeg skal lærer at blande mig udenom.. :Smackden: Personligt mener jeg ikke Ribery er i nærheden af top 10, men mener dog heller ikke det er grinagtigt at nogen mener det... Men synes nu ikke man behøver være dum for at mene det er grinagtigt, da bedømmelse jo er en individuel ting..

NtotheT
27-04-2010, 15:56

Jeg synes, det er meget sjovt, at du inkluderer Gerrard, når vi tager hans form for denne sæson. Er det ikke det, du bedømmer Ribery på?

Ibrahimovic hører ikke til den kategori. Hvornår har manden vist sin klasse i europæisk sammenhæng?

United-Allan33
27-04-2010, 16:35
Jeg synes, det er meget sjovt, at du inkluderer Gerrard, når vi tager hans form for denne sæson. Er det ikke det, du bedømmer Ribery på?

Ibrahimovic hører ikke til den kategori. Hvornår har manden vist sin klasse i europæisk sammenhæng?

Gerrard og Ribery har begge haft en dårlig sæson, så det må vel gå lige op så. Jeg går ud fra du bedømmer en Ribery i form for ellers er det squ grinagtigt at mene Ribery er i Top 10.

Som jeg skrev tidligere så er bedømmelser af spillere individuelle, og man lægger måske vægt på forskellige ting når man bedømmer en spiller. Og der er vel ingen facitliste om hvad er rigtig eller forkert

Ready123
27-04-2010, 16:50
Gerrard og Ribery har begge haft en dårlig
Som jeg skrev tidligere så er bedømmelser af spillere individuelle, og man lægger måske vægt på forskellige ting når man bedømmer en spiller. Og der er vel ingen facitliste om hvad er rigtig eller forkert
Helt rigtigt

dog syntes jeg det er sjovt Ingen nævner nogensomhelst forsvarsspiller af nogen art overhovdet så hvis man er forsvars spiller kan man ikke være blandt verdensbedste eller hvad?

NtotheT
27-04-2010, 16:50
Gerrard og Ribery har begge haft en dårlig sæson, så det må vel gå lige op så. Jeg går ud fra du bedømmer en Ribery i form for ellers er det squ grinagtigt at mene Ribery er i Top 10.

Ja, det er netop det jeg siger. Jeg siger, det er en anelse mærkeligt, at du siger, at grundet Riberys knap så gode sæson, så er han ikke blandt i top 10, men du derimod indlogerer Gerrard i din liste, som har været på samme niveau som Ribery eller dårligere, gør det en anelse dobbeltmoralsk. Men i min verden er de begge i top 10, når de er i form. Ingen tvivl der.

Ja, det er personligt, men der er bare visse spillere, der ikke er i tvivl om. Spillere som Ronaldo, Messi, Robben, Ribery. Spillere der er så vanvittige gode som individualister.

United-Allan33
27-04-2010, 17:03
Ja, det er netop det jeg siger. Jeg siger, det er en anelse mærkeligt, at du siger, at grundet Riberys knap så gode sæson, så er han ikke blandt i top 10, men du derimod indlogerer Gerrard i din liste, som har været på samme niveau som Ribery eller dårligere, gør det en anelse dobbeltmoralsk. Men i min verden er de begge i top 10, når de er i form. Ingen tvivl der.

Ja, det er personligt, men der er bare visse spillere, der ikke er i tvivl om. Spillere som Ronaldo, Messi, Robben, Ribery. Spillere der er så vanvittige gode som individualister.

Nu vurderer jeg dem begge i topform altså ud fra hvad vi ved de kan, derfor er Gerrard med og på trods af det er Ribery stadig ikke med.. da jeg mener der er for langt mellem de sublime kampe fra Ribery, på trods af han spiller i en svagere liga

Og der er jo stadig tvivl om Ribery, da ikke alle er enige i dig... Hvorimod alle herinde nok er enig i Messi og Ronaldo..

NtotheT
27-04-2010, 17:07
Nu vurderer jeg dem begge i topform altså ud fra hvad vi ved de kan, derfor er Gerrard med og på trods af det er Ribery stadig ikke med.. da jeg mener der er for langt mellem de sublime kampe fra Ribery, på trods af han spiller i en svagere liga

Og der er jo stadig tvivl om Ribery, da ikke alle er enige i dig... Hvorimod alle herinde nok er enig i Messi og Ronaldo..

Det virker til, at du ikke har set kampe med ham. Manden har altid været den bedste på deres hold. Han er kreatøren og ham, der iscenesætter det hele. Robben har i denne sæson taget over (det overrasker forhåbentlig ingen) efter Riberys problemer og en del skader. Men at sige, at der er for langt mellem snapserne er IMO en ren illustration, at du har bedømt ham på få kampe. For han har været sublim for de tyske hunde.

Jeg synes, det er mærkeligt. For knap et år tilbage ville alle herinde have ham. Og nu - et par skader og en luderhistorie efter - vil ingen røre ham med en ildtang.

Hvis det her er logikken, så er Rio heller ikke god mere.

Don Kafai
27-04-2010, 17:22
Jeg synes, det er mærkeligt. For knap et år tilbage ville alle herinde have ham. Og nu - et par skader og en luderhistorie efter - vil ingen røre ham med en ildtang.

Nu gør du jo ret mærkelige antagelser. Jeg er sikker på, luderhistorien endda trækker plusser hos mange herinde :D

En fair begrundelse kunne være, at Valencia har været helt fantastisk. Han er faldet i mange United-fans' hjerter, og jeg tror ikke der er mange der vil have en ny højrekant til næste sæson.

På samme tid har Nani vist vanvittigt niveau i en 5-6 kampe, mens hans bundniveau er trukket gevaldigt op. Han har endnu ikke været god over en hel sæson, men det sidste halve år er meget mere end bare godkendt fra hans side.

Udover alt dette, så har Rooney været årets spiller.

Jeg tror i hvert fald det mere er disse ting (som vi ærlig talt ikke vidste for et år siden) der gør udslaget, fremfor de ludere Ribery angiveligt har været sammen med.

MosaverB
27-04-2010, 17:35
Hmm, Hvad med Sergio Aguero?
Han er da en fremragende angriber .. Han er 22 år gammel, meget ung ..
Han er en rigtig vigtig spiller for Athletico Madrid, eftersom de solgte Torres.
Han har spillet 112 for AM og scoret 42 kasser, samt spillet 18 kampe for det Argentinske landshold, og scorede 6 mål der.
Jeg ser ham som en fremragende spiller, og kunne godt se ham I United..
Der er bare lige 2 ting ..
1) Han er rygtet til Chelsea :( ..
2) Kommer han ikke til at koste rigtig meget?

Kasper United
27-04-2010, 17:56
Hmm, Hvad med Sergio Aguero?
Han er da en fremragende angriber .. Han er 22 år gammel, meget ung ..
Han er en rigtig vigtig spiller for Athletico Madrid, eftersom de solgte Torres.
Han har spillet 112 for AM og scoret 42 kasser, samt spillet 18 kampe for det Argentinske landshold, og scorede 6 mål der.
Jeg ser ham som en fremragende spiller, og kunne godt se ham I United..
Der er bare lige 2 ting ..
1) Han er rygtet til Chelsea :( ..
2) Kommer han ikke til at koste rigtig meget?

1) Ja, jeg tror også, han skifter til Chelsea.
2) Det gjorde han sidste sæson, men hans sæson i år har ikke været lige så god, som sæsonen i de forrige år (efter det jeg har hørt/set). Han koster stadig klejner, men jo vil stadig tro han koster mellem 200 og 250 mio. Hvis Chelsea ikke køber Pato, tror jeg, de køber Agüero. Og jeg tror egentlig, Chelsea er villige til at betale 200-250 mio. for Agüero.
3) Jeg tror ikke, han passer så godt i United med Rooney ved siden af sig.

MosaverB
27-04-2010, 18:04
1) Ja, jeg tror også, han skifter til Chelsea.
2) Det gjorde han sidste sæson, men hans sæson i år har ikke været lige så god, som sæsonen i de forrige år (efter det jeg har hørt/set). Han koster stadig klejner, men jo vil stadig tro han koster mellem 200 og 250 mio. Hvis Chelsea ikke køber Pato, tror jeg, de køber Agüero. Og jeg tror egentlig, Chelsea er villige til at betale 200-250 mio. for Agüero.
3) Jeg tror ikke, han passer så godt i United med Rooney ved siden af sig.
Jeg læste nemlig at Chelsea har været ude omkring ham her for tiden, og hans agent siger også selv, at når Chelsea's transferkarantæne ikke er der mere, så kan det hurtigt blive en realitet at Aguero skifter til Chelsea ..

3) Det skal man selvfølgelig også tage stilling til. Jeg tror faktisk at de vil danne et godt par, hvor de begge er løbevillige, og rigtige skarpe foran mål..
Den her taktik evt. :

Vds

Rafael - Rio - Vidic - Evra

Valencia - Flethcer - Anderson/Hargo - Nani

Aguero - Rooney

Krede
27-04-2010, 18:20
Jeg vil ikke have Modric. Han er en fremragende fodboldspiller, men jeg synes stadig ikke, at han virker til at være en spiller, der kan klare sig i en klub af Uniteds kaliber. At købe Modric er selvfølgelig teoretisk set et bedre køb end Gourcuff, Pastore, Pjanic og hvad de nu ellers hedder. Men for mig at se betegner jeg ikke Modric som ham vi mangler. Han mangler lige det sidste, der gør ham alt for spændede. Det er bare min mening :)

Du siger at Modric er teoretisk set bedre end en masse andre. Hvorfor er Modric så ikke den vi mangler? Jeg kan ikke få øje på en lignende type.

Hvad med Milner? Hvad mener du om ham?

[QUOTE=MosaverB;180027]Jeg læste nemlig at Chelsea har været ude omkring ham her for tiden, og hans agent siger også selv, at når Chelsea's transferkarantæne ikke er der mere, så kan det hurtigt blive en realitet at Aguero skifter til Chelsea ..

3) Det skal man selvfølgelig også tage stilling til. Jeg tror faktisk at de vil danne et godt par, hvor de begge er løbevillige, og rigtige skarpe foran mål..
Den her taktik evt. :

Vds

Aguero - Rooney

Aguero vil fint kunne spille i front med Rooney - ligesom Rooney og Tevez, der var rigtig giftigt. Men vil han sige på bænken i de store kampe?

Jeg kan ikke se, at vi henter en stjerne angriber til truppen, da vi for det meste spiller med Rooney alene på toppen og når vi endelig spiller 442, oftest imod nemmere modstandere, så fås der ingen bedre end Berbatov.

Problemet er at vi i år har haft usandsynlig mange skader i forsvaret. Dette sker ikke igen og vi er ekstra dækket ind med Smalling. Derudover har problemet især været, at vores centrale midtbane ikke har domineret kampene som sidste sæson. Der var jo kampe sidste år, hvor Anderson, Fletcher og Carrick fuldstændig dominerede. Jeg gad stadig godt havde set CL-finalen med Fletcher, fordi de tre var flying.
Derfor er det eneste vi mangler set med mine øjne et par køb til midtbanen. Gerne et par spillere der ikke længere er talenter med klar til at spille fast. Derudover skal det gerne være et par fleksible typer, da vi rent taktisk laver mange små tweaks, derfor er de fleksible typer meget brugbare. Derfor peger jeg på Milner og Modric som vores to indkøb i sommerpausen. De bidrager hver især med kvaliteter vi mangler.

Hvordan ville folk have det med, at mit ønske blev en realitet? Og er der bedre bud og hvorfor?

MosaverB
27-04-2010, 18:24
=Hvordan ville folk have det med, at mit ønske blev en realitet? Og er der bedre bud og hvorfor?

Måske kunne vi godt trænge til én stærk midtbane spiller ..
Vi har jo trods alt : Anderson , Carrick, Fletcher, Hargreaves, Park, osv.
Og til Carrick : Fordi, han har spillet en elendig sæson, betyder det ikke han skal sælges. Carrick skal bare ud af den her sæson, så skal han nok vise klasse i næste sæson..
Vi har mange midtbane spillere, men jeg tror at Anderson og Hargo kommer til at gøre det suverænt for os.

Fletcherfan
27-04-2010, 18:24
Det ville ikke være så ringe endda, med Modric og Milner, faktiskt ville det være rimelig fedt... Men jeg er altså mere bekymret for angrebet...

NtotheT
27-04-2010, 18:27

Du siger at Modric er teoretisk set bedre end en masse andre. Hvorfor er Modric så ikke den vi mangler? Jeg kan ikke få øje på en lignende type.

Hvad med Milner? Hvad mener du om ham?

Modric er en dygtig fodboldspiller, og grunden til jeg siger, at han er teoretisk bedre skyldes, at han kender Premier League og har spillet her nu i 2 år. Men i praksis mener jeg, at vi har brug for en som Gourcuff. Stor, høj og teknisk fremragende. Det er mig, der måske flueknepper. Men hvis en kreatør er høj, er det et kæmpe plus hos mig.

Milner er en dygtig fodboldspiller, og han er interessant qua hans nationalitet, da vi snart skal indlemmes under de nye regler. Vi skal helst have de bedste britiske spillere i truppen for at bevare vores identitet og ikke bliver det nye Arsenal.

Men jeg vil i første omgang heller kigge på en rendyrket kreatør som Gourcuff, Iniesta-typen. Milner er slet ikke så fodboldklog, men mere en fodboldmaskine qua sin råstyrke, som gør ham dygtig. Typer som kreatør er ikke noget, du kan skabe via træning. Det er noget, man er født med. Og den kreatør kunne vi i princippet have i Berbatov, men det kræver bare en løbestærk midtbane bag ved ham i en tremandsmidtbane. Så skal det være Fletcher - Hargo/Anderson.

Altså - først kreatøren og derefter Milner.

Kasper United
27-04-2010, 19:15
Jeg læste nemlig at Chelsea har været ude omkring ham her for tiden, og hans agent siger også selv, at når Chelsea's transferkarantæne ikke er der mere, så kan det hurtigt blive en realitet at Aguero skifter til Chelsea ..

Den her taktik evt. :

Vds

Aguero - Rooney

Det kan godt være, de kan lave et godt makkerskab. Man ved jo det aldrig 100% før, de spiller ved siden af hinanden :)

MosaverB
27-04-2010, 19:20
Det kan godt være, de kan lave et godt makkerskab. Man ved jo det aldrig 100% før, de spiller ved siden af hinanden :)
Præcis ..
Men, prisen er vel det eneste ..

Kasper United
27-04-2010, 19:28
NtotheT:

Ligesom alle os andre, mener du, vi skal have fat i Gourcuff.
Har du fulgt ham tæt denne sæson..?

De kampe, jeg har set med ham i år, har han langt fra været imponerende i forhold til sidste sæson.

- Du nævner også altid Javier Pastore :)
Ham følger jeg en del oftere, og han gør det fantastisk. Igen i sidste spillerunde i Italien, kom han på Rundens Hold.
Jeg er helt enig i, at højden er vigtig for en kreatør/offensiv midtbane.
185 er Gourcuff & 187 er Pastore, hvilket er gode højder. Det er dog overhovedet ikke så vigtig, som det er for en målmand. I den spanske liga, betyder højden på de offensive midtbane spillere ikke det store, men derimod vil jeg mene, det vil være vigtigere i PL.

Thepostman
27-04-2010, 19:36
Præcis ..
Men, prisen er vel det eneste ..

Selvfølgelig har prisen utrolig meget at sige. Men det jeg tror der spiller den største rolle, er om Berbatov bliver. Jeg tror simpelthen ikke at Aguero, eller andre stjerne angribere, kommer til klubben så længe Berbatov er her. Og jeg tvivler en del på at Berbatov bliver solgt her til sommer. Jeg har ihvertfald ikke hørt at Fergie har skulle have antydet at han vil sælge Berbatov, og med det seneste spil som Berbatov har vist, så tror jeg ikke der er grundlag for et salg.

Og så kommer Aguero højst sandsynligt til at sidde på bænken i de store kampe, hvis vi kun spiller med én angriber. Og det tror jeg ikke han vil. Og kan ikke se hvorfor vi skal smide 200+ mill. på ham for at han skal hjælpe med at slå de små hold.

Derfor tror jeg ikke det er angrebet der bliver styrket ydligere til sommer, med mindre vi ser en afgang af Berbatov. For med Welbeck, Macheda, Hernandez og Owen, kan jeg ikke hvad vi skal med flere angribere. Specielt Macheda synes jeg gjorde det super godt da han kom ind mod Tottenham og fortjener ikke at side så meget på bænken til næste sæson.

Pils
27-04-2010, 22:09
I kraft af, at vi skulle møde bayern så fulgte jeg lidt med i deres kampe op til de to opgør vi spillede mod dem. Her lagde jeg især mærke til Schweinsteiger. Jeg synes han gør det rigtigt fornuftigt på den centrale midtbane samt at han har et godt blik for sine medspillere og ofte kommer til skudforsøg. Også for det tyske landshold spiller han rigtigt godt, i de kampe jeg har set.

Nu da Carrick ikke har haft sin bedste sæson og der har været rygter omkring ham, samt at Scholes og Giggs ikke bliver yngre, så kunne jeg sagtens se ham som en mulig mand på vores midtbane.

Men hvad synes i andre. Kunne han være et muligt transfer emne for os til sommer?

Paaske
27-04-2010, 22:20
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-jagter-argentinsk-maaltyv

Har ALDRIG hørt om ham, og jeg syntes næsten at jeg kender alle spillere :P

Jeg håber ikke de får ham, da jeg ikke håber de køber en middelmådig angriber, hvis de nu skal have en, men en stjernespillere, der også har slået igennem internationalt.

RAppel
27-04-2010, 22:23
Selv jeg har hørt om ham og det siger ikke så lidt :p

En ny Forlan? (ja ja, han er ikke fra Uruguay, men det er tæt på!)

shrug
27-04-2010, 22:33
Selv jeg har hørt om ham og det siger ikke så lidt :p

En ny Forlan? (ja ja, han er ikke fra Uruguay, men det er tæt på!)

Endnu en af, undskyld udtrykket, Fergusons "han-udvikler-sig-til-en-stjerne!"-køb, ala Manucho og evt Diouff. Sådan virker det ihvertfald på mig!
Men spændende, men det tyder stadigvæk utroligt meget på en Berbatov exit. Eller et salg af Rooney til 1 milliard til Cirkus Madrid - IKKE at jeg håber eller tror det sker, men vi kender jo trodsalt the Glazerzzzzzz.

Hvis vi får ham har vi følgende angribere:
Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Wellbeck, Diouff og så altså Mauro Boselli.
7. 7 angribere i truppen, hvilket imo er alt for meget.

Owen, Berbatov ud, samt en af de unge på udlån? Jeg håber stadig på en stjerneangriber mere.

Don Kafai
27-04-2010, 22:43
Hvis vi får ham har vi følgende angribere:
Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Wellbeck, Diouff og så altså Mauro Boselli.
7. 7 angribere i truppen, hvilket imo er alt for meget.

Owen, Berbatov ud, samt en af de unge på udlån? Jeg håber stadig på en stjerneangriber mere.

Og så glemmer du faktisk vores seneste angrebs-indkøb :D

shrug
27-04-2010, 22:55
Ah ja, vidste der var en eller anden! Så ryger 2 ud af de tre HELT unge nok på leje.
Og hva' med Fabiano? Ham tror jeg et eller andet sted helt vildt meget på at vi gafler.

Benzet
27-04-2010, 23:05
Bliver han købt, håber jeg, Uniteds fans dropper "Argentina, Argentina" råbene efter ham, da jeg efterhånden forbinder disse råb med Heinze og Tevez, der ikke just hører til blandt mine farvoritter.

snegl
27-04-2010, 23:59
Han virker som en okay sikker mand foran målet Boselli - i Rooneys rolle, men det må ærlig talt snart være tid til at give Macheda chancen for alvor, hvis han skal udvikle sig i United. Ellers skal han udlejes. 4 angribere er allerede nok, hvis vi tæller de vigtigste med/dem med størst chance for en fremtid i United: Rooney, Berbatov, Hernandez, Macheda.

Iøvrigt ligner Macheda en spiller der kan udvikle sig til at blive den allround agtige spiller vi i så lang tid har ledt efter siden Saha. Han løber for tingene, han kan afslutte, og har en god evne til at positionere sig + han i en ung alder har en rigtig stærk fysik. Han mangler i mine øjne bare en masse kampe hvor han spiller selvtillid i sig på højeste niveau, og starter ud med at gøre de simple ting så han ikke ender i en Nani situation.

PatriceEvra3
28-04-2010, 00:31
Vi har ingen penge??? Hvordan har vi så råd til hele tiden at bruge dem i små sjater. Kunne godt tænk mig at vi "sparede op" til en stjerne (Villa, Silva, Fabiano, Ribery, Benzema osv.) istede for hele tiden at klatte 50-90 millioner væk på ukendte afrikanere/ sydamrikanere

Diouf- 50 mil
Charito (staveplade) 75 mil
Tosic-125 mil
(boselli)- 85 mil

=250 (335) mil= David villa/ Benzema ??

Jeg forstår simpelthen ikke den indkøbspolitik vi kører med? Vi skal bestemt ikke lege Real, men at blive ved med at bruge mellem 50-100 millioner på en eller anden ukendt spiller, giver for mig ingen mening?

Runaldo
28-04-2010, 00:37
Cristiano Ronaldo har åbenbart anbefalt til Jorge Valdano at Real Madrid skal sigte efter at smide £20m i hovedet på David Gill & Manchester United for Patrice Evra.

Tvivler på det sker - desuden er han langt mere værd end det.

Thepostman
28-04-2010, 07:35
Vi har ingen penge??? Hvordan har vi så råd til hele tiden at bruge dem i små sjater. Kunne godt tænk mig at vi "sparede op" til en stjerne (Villa, Silva, Fabiano, Ribery, Benzema osv.) istede for hele tiden at klatte 50-90 millioner væk på ukendte afrikanere/ sydamrikanere

Diouf- 50 mil
Tosic-125 mil
(boselli)- 85 mil

Jeg forstår simpelthen ikke den indkøbspolitik vi kører med? Vi skal bestemt ikke lege Real, men at blive ved med at bruge mellem 50-100 millioner på en eller anden ukendt spiller, giver for mig ingen mening?

Jeg ved ikke hvor længe du har fulgt United. Men hvis du har fulgt United i længere tid, vil du vide at det ikke er Uniteds/Fergies indkøbspolitik at gå ud og købe store navne som David Villa og lign. De største navne vi har købt de seneste år er vel Berbatov, Hargreaves og Ferdinand. Men det er mere Fergies stil at gå ud og købe talenter, for at gøre dem til verdensstjerner.

Jeg skal ikke udelukke at det sker her til sommer, men det er meget længe siden Fergie gik ud og købte en af de store verdensstjerner. Fergie vil heller lave dem selv.

shrug
28-04-2010, 11:32

Diouf- 50 mil
Tosic-125 mil
(boselli)- 85 mil

Vi har massere af penge. Hvor har du din info fra?

Stente
28-04-2010, 11:51
Cristiano Ronaldo har åbenbart anbefalt til Jorge Valdano at Real Madrid skal sigte efter at smide £20m i hovedet på David Gill & Manchester United for Patrice Evra.

Tvivler på det sker - desuden er han langt mere værd end det.

Ja, jeg så den også godt på MEN:
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1236131_real_madrid_set_sights_on_evra

Jeg synes også £20m er lidt i underkanten for verdens bedste venstre back..
Hvis der stod £30-35m i stedet, så ville det sgu være en god handel for os..

Ikke at jeg synes vi har en spiller der er i nærheden af at kunne erstatte Evra, men £30m er altså en ret god pris for en spiller der nærmer sig de 30år..

Pep
28-04-2010, 12:15
Jeg ved ikke hvor længe du har fulgt United. Men hvis du har fulgt United i længere tid, vil du vide at det ikke er Uniteds/Fergies indkøbspolitik at gå ud og købe store navne som David Villa og lign. De største navne vi har købt de seneste år er vel Berbatov, Hargreaves og Ferdinand. Men det er mere Fergies stil at gå ud og købe talenter, for at gøre dem til verdensstjerner.

Jeg skal ikke udelukke at det sker her til sommer, men det er meget længe siden Fergie gik ud og købte en af de store verdensstjerner. Fergie vil heller lave dem selv.

Og Veron, og Van Nistelrooy, og Stam. Desuden var United ude efter Ronaldinho, Kaka osv.osv. Det er nærmest en myte, når folk siger, at Sir Alex's indkøbspolitik er, kun at købe lovende talenter. Selvfølgelig vil han købe en verdensstjerne, hvis han har pengene til det, og hvis stjernen selv vil til klubben.

I årenes løb har United desuden været efter Maldini, Zidane ( da han spillede i Juve) Cannavaro ( lige før han skiftede til Juve) Nesta ( Lige før hans skifte til AC Milan), Thuram var han også efter, det er jo ikke ligefrem nogle unge talenter vi snakker om her, men mere etablerede verdensstjerner.

Jeg er også ret sikker på, at Sir Alex ikke siger nej til en David Villa, hvis han har penge til købet, og hvis spilleren selv vil til klubben. Eller for den sags skyld en Ribery, eller D. Silva.

Jeg må give Evra ret her, for udenfor stående er det lidt svært at forstå, hvorfor man bruger så mange penge på nogle ukendte spillere. Det kan da godt være, at de bliver verdensstjerner, men der er bare den risiko forbundet med dem, at de kan blive den næste Manucho, Kleberson, Djemba-Djemba, Dong osv osv. Derfor synes jeg, han skal gå efter en, der er nogenlunde sikker, en hvor man ved, hvad man får hvis man køber ham.

Desuden har United efterhånden en rimelig bred trup, hvorfor ikke satse på kvalitet fremfor kvantitet?

schousboe9
28-04-2010, 13:03
Og Veron, og Van Nistelrooy, og Stam. Desuden var United ude efter Ronaldinho, Kaka osv.osv. Det er nærmest en myte, når folk siger, at Sir Alex's indkøbspolitik er, kun at købe lovende talenter. Selvfølgelig vil han købe en verdensstjerne, hvis han har pengene til det, og hvis stjernen selv vil til klubben.Af de nævnte, var det kun Verón, der var en såkaldt verdensstjerne på daværende tidspunkt. Nistelrooy var vel hvad Huntelaar var i Ajax og Stam blev også hentet som forholdsvis ukendt i PSV i sin tid. Han var i hvert slet ingen verdensstjerne i den forstand. Ronaldinho havde heller ikke nær den status i PSG, som han senere fik i Barcelona, og at vi skulle have været interesseret i Káká er bare avisskriverier. Der har aldrig været noget konkret. På den konto er vi vel også interesseret i Pato, Robben og Agüero, men det er Wigan nok også. Hvem ville ikke være det?

I årenes løb har United desuden været efter Maldini, Zidane ( da han spillede i Juve) Cannavaro ( lige før han skiftede til Juve) Nesta ( Lige før hans skifte til AC Milan), Thuram var han også efter, det er jo ikke ligefrem nogle unge talenter vi snakker om her, men mere etablerede verdensstjerner.Igen kan det diskuteres, hvor mange verdensstjerner, der er her. Ja, alle spillerne var/er kendte, men det gør dem vel ikke til 'Galacticos', som jeg går ud fra der menes med verdensstjerner? Zidane er vel den eneste, der falder under den kategori her. Måske også Cannavaro og Nesta, men der valgte vi så Ferdinand i stedet. Og igen, hvem ville ikek være interesseret i Nesta, når hans klub er tvunget til salg?

Jeg er også ret sikker på, at Sir Alex ikke siger nej til en David Villa, hvis han har penge til købet, og hvis spilleren selv vil til klubben. Eller for den sags skyld en Ribery, eller D. Silva.Du siger det selv: hvis han har pengene. Eller rettere, hvis prisen er rigtig. Han giver ikke 400 mio. kr. for David Villa, det er 100% sikkert. Det samme med Ribery. Silva vil jeg ikke udelukke, men det skyldes hans unge alder, der stadig kan gøre ham til en god investering på trods af prisen.

Jeg må give Evra ret her, for udenfor stående er det lidt svært at forstå, hvorfor man bruger så mange penge på nogle ukendte spillere. Det kan da godt være, at de bliver verdensstjerner, men der er bare den risiko forbundet med dem, at de kan blive den næste Manucho, Kleberson, Djemba-Djemba, Dong osv osv. Derfor synes jeg, han skal gå efter en, der er nogenlunde sikker, en hvor man ved, hvad man får hvis man køber ham.

Desuden har United efterhånden en rimelig bred trup, hvorfor ikke satse på kvalitet fremfor kvantitet?Jaeh, jeg har nu tænkt det samme. Umiddelbart efter har jeg dog også tænkt 'Patrice Evra', 'Nemanja Vidic' og 'Ronaldinho vs. Ronaldo i 2003' og så er jeg overbevist.

Når det så er sagt, så er det da rigtigt, at vi også er interesseret i store navne af og til, det er da klart. Vi er trods alt stadig en topklub. Men vi kan vist hurtigt blive enige om, at stjerneindkøbene er holdt på et minimum i forhold til så mange andre storklubber. Og det er jo gået meget godt.

Thepostman
28-04-2010, 14:01
Og Veron, og Van Nistelrooy, og Stam. Desuden var United ude efter Ronaldinho, Kaka osv.osv. Det er nærmest en myte, når folk siger, at Sir Alex's indkøbspolitik er, kun at købe lovende talenter. Selvfølgelig vil han købe en verdensstjerne, hvis han har pengene til det, og hvis stjernen selv vil til klubben.

I årenes løb har United desuden været efter Maldini, Zidane ( da han spillede i Juve) Cannavaro ( lige før han skiftede til Juve) Nesta ( Lige før hans skifte til AC Milan), Thuram var han også efter, det er jo ikke ligefrem nogle unge talenter vi snakker om her, men mere etablerede verdensstjerner.

Jeg er også ret sikker på, at Sir Alex ikke siger nej til en David Villa, hvis han har penge til købet, og hvis spilleren selv vil til klubben. Eller for den sags skyld en Ribery, eller D. Silva.

Desuden har United efterhånden en rimelig bred trup, hvorfor ikke satse på kvalitet fremfor kvantitet?

Du har ret i Veron. Ham kom jeg også lige i tanke om da jeg havde sendt indlæget. Men samtidig kan man jo sige at Berbatov heller ikke er nogen verdenstjerne. Van Nistelroyy var jo ingen verdensstjerne da han blev hentet. Så jeg mener bestemt ikke det er en myte. Fergie henter tit 'middel' spillere og gør dem gode. Carrick, Valencia, Evra og Vidic er alle eksempler i den nuværende trup som er blevet hentet til klubben uden at være verdensstjerner, men nu er en stor del af holdet. Jeg tror ikke der var nogle, inklusiv mig selv, der havde troet af f.eks. Valencia ville gøre det så godt. Og netop Valencia ser jeg som et typisk køb af Fergie. Altså en spiller som ingen andre topklubber kigger på, men som gør det rigtig godt.

Og det er da meget fint du nævner en masse spillere som vi har kigget på. Men hvor mange af dem du nævner, er kommet il United? Så vidt jeg kan se, ingen. En klub af Uniteds størrelse vil altid blive sat sammen med navne som du nævner.

Og så nævner du et par spillere som ikke slog i gennem hos os. Men sådan vil det jo altid være. Der vil være nogle som ikke slår igennem, og så kan man sige at man måske satsede forkert. Men så vil der også være spillere som slår igennem, og bliver en kæmpe succes.

Så jeg synes bestemt ikke det er en myte at United ikke køber verdensstjerner.

Kasper United
28-04-2010, 14:11
Ja, jeg så den også godt på MEN:
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1236131_real_madrid_set_sights_on_evra

Jeg synes også £20m er lidt i underkanten for verdens bedste venstre back..
Hvis der stod £30-35m i stedet, så ville det sgu være en god handel for os..

Ikke at jeg synes vi har en spiller der er i nærheden af at kunne erstatte Evra, men £30m er altså en ret god pris for en spiller der nærmer sig de 30år..

Helt enig. Så kan vi jo også købe Gareth Bale til en direkte erstatning + vi stadig har Fabio og et par stykker andre, der kan bruges på venstre backen.

Dines
28-04-2010, 14:26
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-jagter-argentinsk-maaltyv

Har ALDRIG hørt om ham, og jeg syntes næsten at jeg kender alle spillere :P

Jeg håber ikke de får ham, da jeg ikke håber de køber en middelmådig angriber, hvis de nu skal have en, men en stjernespillere, der også har slået igennem internationalt.

Ikke endnu en ukendt angriber, der ikke er blevet prøvet på den store scene. Selvfølgelig, er der en chance for, at det kan være en ny Higuain, men jeg vil hellere have en etableret verdensstjerne til angrebet, da jeg mener, at vi mangler det.

Kasper United
28-04-2010, 14:28
Ikke endnu en ukendt angriber, der ikke er blevet prøvet på den store scene. Selvfølgelig, er der en chance for, at det kan være en ny Higuain, men jeg vil hellere have en etableret verdensstjerne til angrebet, da jeg mener, at vi mangler det.

Det er jeg helt enig. Jeg undrede mig godt nok over købet af Javier Hernandez og nu en mere..? Nej tak, fra min side.

Pils
28-04-2010, 14:38
Helt enig. Så kan vi jo også købe Gareth Bale til en direkte erstatning + vi stadig har Fabio og et par stykker andre, der kan bruges på venstre backen.

Bale er simpelthen flere klasser under Evra. Så nej tak herfra. Desuden er bale jo blevet brugt på fløjen siden nytår, hvor han har haft stor succes. Som back, er han simpelthen ikke i nærheden af verdensklasse som Evra er.

PatriceEvra3
28-04-2010, 15:09

Det er jeg udemærket godt klar over :) Men i ny og næ har vi dog hentet en såkaldt strejnespiller, og i min verden er tiden inde til at hente et stot navn.

De spillere jeg nævner i mit indlæg er jo på ingenmåde åbenlyse talenter. Boselli er 24, så han kan vel næppe gå under "talent" mere. Det er også svært at lave verdensstejner ud af de spillere. Diouf kunne sikkert blive en udemærket angriver i Wolves, men jeg tvivler på han nogensinde bliver til noget i United ; 50 mil. Ham mexicaneren har jeg aldrig hørt om, så jeg vil ikke sidde og udtale mig om hans potientale. Jeg synes bare det er et mærkeligt køb når vi har så mange unge angribere, og hvis vi skal hente en angriber til sommer, så skal det være en "stjerne". Tosic og Ljacic, spiller fik aldrig chancen i United. Det er da også mærkeligt at bruge 125 mil på disse 2 og så aldrig give dem en fair chance. Nani, Ronaldo, Rooney, Anderson er alle åbenlyse talenter, som mere eller mindre alle er blevet til noget. De har da sikkert også været en kende dyrer, men jeg vil hellere betale mere for en spiller som slår til, en jeg vil sparer 50 mil. på en spiller, som så bliver solgt videre et år efter

Pils
28-04-2010, 16:30
Det ville godt nok være et ordentligt spark i løgene, hvis dette viser sig, at være rigtigt.
http://www.tribalfootball.com/man-utd-ace-rooney-spotted-real-madrid-shirt-802001

RAppel
28-04-2010, 16:33
:pics:

Pics or it didn't happen!

MosaverB
28-04-2010, 16:34
Det ville godt nok være et ordentligt spark i løgene, hvis dette viser sig, at være rigtigt.
http://www.tribalfootball.com/man-utd-ace-rooney-spotted-real-madrid-shirt-802001
Det tror jeg simpelthen ikke på.
Altså, for det første så er Rooney ikke den slags type.
Også, er det totalt usportsligt. Jeg tror ikke på, at det er rigtigt.

Pep
28-04-2010, 16:36
Af de nævnte, var det kun Verón, der var en såkaldt verdensstjerne på daværende tidspunkt. Nistelrooy var vel hvad Huntelaar var i Ajax og Stam blev også hentet som forholdsvis ukendt i PSV i sin tid. Han var i hvert slet ingen verdensstjerne i den forstand. Ronaldinho havde heller ikke nær den status i PSG, som han senere fik i Barcelona, og at vi skulle have været interesseret i Káká er bare avisskriverier. Der har aldrig været noget konkret. På den konto er vi vel også interesseret i Pato, Robben og Agüero, men det er Wigan nok også. Hvem ville ikke være det?

Igen kan det diskuteres, hvor mange verdensstjerner, der er her. Ja, alle spillerne var/er kendte, men det gør dem vel ikke til 'Galacticos', som jeg går ud fra der menes med verdensstjerner? Zidane er vel den eneste, der falder under den kategori her. Måske også Cannavaro og Nesta, men der valgte vi så Ferdinand i stedet. Og igen, hvem ville ikek være interesseret i Nesta, når hans klub er tvunget til salg?

Du siger det selv: hvis han har pengene. Eller rettere, hvis prisen er rigtig. Han giver ikke 400 mio. kr. for David Villa, det er 100% sikkert. Det samme med Ribery. Silva vil jeg ikke udelukke, men det skyldes hans unge alder, der stadig kan gøre ham til en god investering på trods af prisen.

Jaeh, jeg har nu tænkt det samme. Umiddelbart efter har jeg dog også tænkt 'Patrice Evra', 'Nemanja Vidic' og 'Ronaldinho vs. Ronaldo i 2003' og så er jeg overbevist.

Når det så er sagt, så er det da rigtigt, at vi også er interesseret i store navne af og til, det er da klart. Vi er trods alt stadig en topklub. Men vi kan vist hurtigt blive enige om, at stjerneindkøbene er holdt på et minimum i forhold til så mange andre storklubber. Og det er jo gået meget godt.

1: Nistelrooy var meget meget mere end hvad Huntelaar var i Ajax, i betalte jo heller ikke noedder for ham, da i hentede ham i sin tid. Han var maaske ikke verdensstjerne, men han var en spiller, alle de store klubber var interesserede i. Det er jo ikke fordi, han var en fuldstaendig ukendt spiller i sin tid i PSV, og det var Sir Alex, der praesenterede ham for omverdenen. Det samme kan siges om Stam. Alle de store klubber havde ham paa radaren, og alle var overbeviste om hans enorme kvaliteter som forsvarsspiller, altsaa hovedspil, utrolig hurtig af sin stoerrelse, kompromisloeshed, god spilforstaaelse.

2: At sige, Ronaldinho var naermest ukendt, eller ikke havde den samme status, som han fikl i Barca, passer ikke helt. Manden var sammen med Rivaldo og Ronaldo, den absolut baerende spiller paa et barsiliansk landshold, der vandt verdens mesterskab i 2002. Han var en kaempe stjerne, det var jo ogsaa derfor, Barca slog til, da det gik op for ham at han var mulig at hente. Paa den maade kunne de berolige fansene, der forlangte en aegte verdensstjerne, som de jo saa fik med Ronaldinho.

3: Ja som du selv siger, og Nesta og Canavarro og Maldini ogsaa. Hvordan kan du sige Maldini ikke var en verdensstjerne? Manden er maaske den bedste venstreback hvordan har set hidtil. I mine oejne er han verdens bedste venstreback gennem tiderne. Det er egentlig lidt ligegyldigt, at alle klubber ville vaere interesserede i at hente Nesta, men der kom et bud fra Sir Alex's side paa ham, det samme skete med Canavarro.

Det med rette pris, der er vel ingen manager i verden, medmindre man er manager i City, der gider betale overpris for spillere. Det er da klart, at ingen vil betale overpris for en spiller, min pointe er blot, at Sir Alex har betalt mange mange penge og forsoegt at hente og i nogle tilfaelde har hentet nogle dyre spillere, spillere der allerede var etablerede navne i deres respektive klubber.

@ Theposstman.

Berba var et etableret navn, en Barca var ude efter. Carrick var ogsaa en, de fleste store hold var interesserede i, og Sir Alex betalte ogsaa i omegnen af 200 mio for ham, hvis jeg ikke husker forkert? Det samme kan siges om Hargo, Chelsea var bl.a meget interesserede i ham, og det var vi faktisk ogsaa i Barca.

Konklusionen maa vaere, at hvis prisen er den rette, saa vil Sir Alex absoult hente en dyr veletableret spiller til klubben. Det er jo trods alt Sir Alex, der har betalt britisk rekord sum for en spiller, det af flere omgange med Veron, Rio ( som ogsaa var verdens rekord sum for en forsvarsspiller) og Berbas transfer mener jeg er den dyreste i engelsk fodbold til dato, men jeg kan tage fejl?.

Altsaa naar man siger, at Sir Alex ikke henter stjerne spillere eller etablerede spillere, vil svare til at jeg sagde, Pep udelukkende satser paa hjemmelige talenter. Det passer jo heller ikke helt, ethvert stort hold og dets manager vil altid vaere interesseret i at hente et stort navn, forudsat han passer til spillestilen og passer i klubprofil, og at manageren har kapitalen til raadighed.

NtotheT
28-04-2010, 16:54
Adebayor, Wright-Phillips, Bridge og Stephen Ireland er angiveligt sat til salg for at skrabe penge sammen til Fernando Torres. (http://indkast.dk/index.php?nyhed=65603)

Kære Sir Alex Ferguson.

Køb nu Stephen Ireland. Det ville pynte en del på holdet. Han har nogle vilde kvaliteter og er en fantastisk fodboldspiller. Køb ham inden det er for sent.

Din for evigt, NtotheT.

@ Pep.

Mht til din postulater om Uniteds store stjernekøb.

Ruud Van Nistelrooy var bare en klassespiller. Ikke en verdensklasse. Der er altså forskel. Hargo - synes jeg - var en ganske almindelig fodboldspiller i Bayern Munchen, men han har så sandelig hevet niveauet op, da han kom til United. Den eneste stjerne, vi kan pege på, er Veron. Udover ham kan man diskutere Rooney var en stjerne. Hvis vi antager han var en stjerne, så var El Hadji Diouf også en stjerne grundet VM-slutrunden. Rooney satte sit navn fast i fodboldverden gennem slutrunden og ikke en hel sæson. Så synes, den er tricky.

Ferguson køber spillere, der ikke er færdigudviklet og helst dem, som har et stort potentiale. Du har aldrig set os købe spillere i Ronaldinho, Iniesta, Kaka, Messi, Gerrard, Lampard-klassen. Om det skyldes, at de fleste af dem spiller for vores rivaler i både national og international henseende kan vi diskutere om, men det ændrer ikke ved, at United meget sjældent køber deciderede verdensklassespiller. Den eneste, jeg tror, Ferguson kunne finde på at købe er Messi, hvis han fik muligheden. Det er bare ikke The Ferguson Way at købe stjerner. Han vil hellere selv skabe dem, så han på denne måde kan banke noget af sin egen filosofi i spilleren - istedet for en, der er stædig og holder fast i sine egne principper.

VonKoblenz
28-04-2010, 16:54
Hmm.. Vil nu bare have vi henter Yoann Goucruff :)

MosaverB
28-04-2010, 16:56
Adebayor, Wright-Phillips, Bridge og Stephen Ireland er angiveligt sat til salg for at skrabe penge sammen til Fernando Torres. (http://indkast.dk/index.php?nyhed=65603)

Kære Sir Alex Ferguson.

Køb nu Stephen Ireland. Det ville pynte en del på holdet. Han har nogle vilde kvaliteter og er en fantastisk fodboldspiller. Køb ham inden det er for sent.

Din for evigt, NtotheT.
Amen.

VonKoblenz
28-04-2010, 16:57
Amen.

Kære Sir Alex Ferguson.

Din for evigt, NtotheT.

Bah en fra Shitty nej tak. Desuden er indkast ikke den mest pålidelig kilde i verden :)

Pep
28-04-2010, 17:08

Kære Sir Alex Ferguson.

Din for evigt, NtotheT.

@ Pep.

Mht til din postulater om Uniteds store stjernekøb.

Ruud Van Nistelrooy var bare en klassespiller. Ikke en verdensklasse. Der er altså forskel. Hargo - synes jeg - var en ganske almindelig fodboldspiller i Bayern Munchen, men han har så sandelig hevet niveauet op, da han kom til United. Den eneste stjerne, vi kan pege på, er Veron. Udover ham kan man diskutere Rooney var en stjerne. Hvis vi antager han var en stjerne, så var El Hadji Diouf også en stjerne grundet VM-slutrunden. Rooney satte sit navn fast i fodboldverden gennem slutrunden og ikke en hel sæson. Så synes, den er tricky.

Ferguson køber spillere, der ikke er færdigudviklet og helst dem, som har et stort potentiale. Du har aldrig set os købe spillere i Ronaldinho, Iniesta, Kaka, Messi, Gerrard, Lampard-klassen. Om det skyldes, at de fleste af dem spiller for vores rivaler i både national og international henseende kan vi diskutere om, men det ændrer ikke ved, at United meget sjældent køber deciderede verdensklassespiller. Den eneste, jeg tror, Ferguson kunne finde på at købe er Messi, hvis han fik muligheden. Det er bare ikke The Ferguson Way at købe stjerner. Han vil hellere selv skabe dem, så han på denne måde kan banke noget af sin egen filosofi i spilleren - istedet for en, der er stædig og holder fast i sine egne principper.

Arrrh, det passer jo ikke helt? Manden var eftertragtet i mange store klubber, og han var ihvertfald ikke " en ganske almindelig spiller", som saa er blevet stjerne i United. Og hvis han var bare en almindelig spiller, havde Sir Alex heller ikke betalt over 200 mio for ham i sin tid.

Jeg vil vove den paastand, at hvis Sir Alex havde pengene til det, og mulighed for at hente Lampard eller en ukendt talent der mindede om Lampard, vil han altid vaelge den foerste, alt andet vil jo vaere maerkeligt.

Jeg siger det igen, Sir Alex har vist gennem tiderne, at han er parat til at betale store summer for en spiller, hvis han mener, spilleren er den rette til klubben.

NtotheT
28-04-2010, 17:08
Hmm.. Vil nu bare have vi henter Yoann Goucruff :)

Gourcuff er fantastisk, men Ireland kan noget som Gourcuff ikke gør så ofte. At score mål. Siden Scholes' alder er begyndt at trykke på, så har vi manglet en målfarlig midtbanespiller, som er god for de 12-20 mål per sæson. Liverfool har Gerrard, Arsenal er Cesc, Chelski har Lampard, og Barcelona har tilsammen en målfarlig midtbane - eller assistkonger i Iniesta og Xavi. Det samme har Cesc (Manden har scoret 18 mål og lagt op til 20 i år = 38 mål!) og Inter har Sneijder.

Jeg ville ikke græde snot, hvis Gourcuff blive købt, for han er en assistkonge, men vi skal have en målfarlig type mere end kun Rooney, og her er Ireland fantastisk. Især hvis han hiver sidste sæsons form frem igen.

Bah en fra Shitty nej tak. Desuden er indkast ikke den mest pålidelig kilde i verden :)

Nårh ja - for Indkast er det nyhedsmedie, der kommer først med alle nyheder i verden. Husk nu på at de nakker det fra de oprindelige nyhedsbureauer og lige kører teksten igennem med Google Translate, oversætter det og tilsætter nogle af deres grammatisk forkert placeret kommaer, og så kører bussen. De er jo bare et Copy-paste-nyhedsbureau.

NtotheT
28-04-2010, 17:13
Arrrh, det passer jo ikke helt? Manden var eftertragtet i mange store klubber, og han var ihvertfald ikke " en ganske almindelig spiller", som saa er blevet stjerne i United. Og hvis han var bare en almindelig spiller, havde Sir Alex heller ikke betalt over 200 mio for ham i sin tid.

Jeg vil vove den paastand, at hvis Sir Alex havde pengene til det, og mulighed for at hente Lampard eller en ukendt talent der mindede om Lampard, vil han altid vaelge den foerste, alt andet vil jo vaere maerkeligt.

Jeg siger det igen, Sir Alex har vist gennem tiderne, at han er parat til at betale store summer for en spiller, hvis han mener, spilleren er den rette til klubben.

200 mio. kr. for 3 år siden var en almindelig pris for en almindelig fodboldspiller. Vi købte Valencia for 160 mio kr. Var han så en klassespiller i Wigan? Nej, vel?

Når den interesserede hedder Man Utd, City, Chelsea, Juventus, Barcelona eller Real Madrid, så kommer lige storklubsbonussen på i købpris, for man skal jo malke køberen. Jeg har tidligere ytret min utilfredshed med vores indkøbspolitik, når vi betaler - men den orker jeg ikke at tage igen. For i 2007 betalte vi overpris, hvis du spørger mig. 550-600 mio. kr. for tre spillere (Anderson, HArgo og Nani) på daværende tidspunkt var alt for meget, hvis du spørger mig :)

Ja, selvfølgelig vil han hente en Lampard, for hans kvaliteter er vanvittige gode. Men hvis denne Lampard-wannabe har udviklet sig til en indiskutabel verdensstjerne, så vil jeg vædde med, at Ferguson ikke vil have ham. Det er jo Real Madrid-metoden.

Altså - selvfølgelig henter han en verdensstjerne, hvis Rooney, Rio og Evra bliver solgt i morgen til hhv. Real, Tottenham og Real. Eller, det håber jeg, han vil gøre. Men som situationen næsten altid har været, så skal der altid bare småjusteres i United og ikke lave kæmperokader, og her har Ferguson hentet enten en upcoming talent, krydret hans fodboldhjerne med sin egen fodboldfilosofi og den vindermentalitet, han har plaget United med i de sidste 24 år, og deraf skaber en ny stjerne. Det er Ferguson i en nøddeskal.

Hr Hansen
28-04-2010, 17:16

Vil langt hellere ha Ireland end Gourcuff.

Gourcuff har jo kun spillet 1 super sæson i hele hans karriere og så falder alle folk på halen, lilgeså snrt det gik nedaf bakke for hans klub spiller han selv elendigt.

Ireland er en super Box to box player som både kan lave assist og mål, han kender ligaen, han mangler bare en træner der tror på ham

schousboe9
28-04-2010, 17:16
1: Nistelrooy var meget meget mere end hvad Huntelaar var i Ajax, i betalte jo heller ikke noedder for ham, da i hentede ham i sin tid. Han var maaske ikke verdensstjerne, men han var en spiller, alle de store klubber var interesserede i. Det er jo ikke fordi, han var en fuldstaendig ukendt spiller i sin tid i PSV, og det var Sir Alex, der praesenterede ham for omverdenen. Det samme kan siges om Stam. Alle de store klubber havde ham paa radaren, og alle var overbeviste om hans enorme kvaliteter som forsvarsspiller, altsaa hovedspil, utrolig hurtig af sin stoerrelse, kompromisloeshed, god spilforstaaelse.

Det er her bliver så sidste kommentar herfra i denne diskussion, for det er tydeligvis en smagssag, hvornår en spiller er 'verdensstjerne'.

I min bog henter man en verdensstjerne, når man henter store navne på toppen af deres karriere. Uanset hvordan du vender og drejer den, og ligegyldigt hvor godt du kendte Nistelrooy, Stam og alle de andre i sin tid, så kan du ikke påstå at de var store navne på toppen af deres karriere i Europa.

Mht. Maldini, så har jeg aldrig sagt, at han ikke var en verdensstjerne. Jeg valgte bare at udelade ham, for nu handler det om, hvorvidt det at hente verdensstjerner eller ej er en del af politikken i United - og Maldini er aldrig endt i United, selvom vi måske skulle have vist interesse.

Som jeg sagde, så er vi selvfølgelig interesseret i store navne - ligesom vi nok har været det i Maldini - men vi henter yderst sjældent spillere på toppen af deres karriere, for det er hverken Fergusons eller klubbens filosofi af hente "afdankede" (i mangel af bedre ord) spillere. Vi henter stortset kun spillere med stort udviklingspotentiale, hvor Maldini, Verón og Berbatov så havde/har været de enkelte undtagelser.

Pep
28-04-2010, 17:20
200 mio. kr. for 3 år siden var en almindelig pris for en almindelig fodboldspiller. Vi købte Valencia for 160 mio kr. Var han så en klassespiller i Wigan? Nej, vel?

Når den interesserede hedder Man Utd, City, Chelsea, Juventus, Barcelona eller Real Madrid, så kommer lige storklubsbonussen på i købpris, for man skal jo malke køberen. Jeg har tidligere ytret min utilfredshed med vores indkøbspolitik, når vi betaler - men den orker jeg ikke at tage igen. For i 2007 betalte vi overpris, hvis du spørger mig. 550-600 mio. kr. for tre spillere (Anderson, HArgo og Nani) på daværende tidspunkt var alt for meget, hvis du spørger mig :)

Ja, selvfølgelig vil han hente en Lampard, for hans kvaliteter er vanvittige gode. Men hvis denne Lampard-wannabe har udviklet sig til en indiskutabel verdensstjerne, så vil jeg vædde med, at Ferguson ikke vil have ham. Det er jo Real Madrid-metoden.

Altså - selvfølgelig henter han en verdensstjerne, hvis Rooney, Rio og Evra bliver solgt i morgen til hhv. Real, Tottenham og Real. Eller, det håber jeg, han vil gøre. Men som situationen næsten altid har været, så skal der altid bare småjusteres i United og ikke lave kæmperokader, og her har Ferguson hentet enten en upcoming talent, krydret hans fodboldhjerne med sin egen fodboldfilosofi og den vindermentalitet, han har plaget United med i de sidste 24 år, og deraf skaber en ny stjerne. Det er Ferguson i en nøddeskal.

Saa er vi enige, omend jeg ikke er heelt enige med dig i, i den foerste del a dit indlaeg, men er stort set enig med dig iden del, jeg har markeret med fed skrift.

Hele denne diskussion startede jo med, at Patriceevra3 efterlyste en stjerne spiller i stedet for at man brugte 50 mio her og 100 der paa nogle ukendte spillere. Saadan som jeg forstod hans indlaeg, saa mente han at de penge skulle spares, saa man kunne koebe en aegte verdensstjerne, hvis Berba blev solgt, og det er jeg enig i. Der er ingen grund til eller fornuft i at have 24 verdensklassse spillere rendende rundt i klubben. Det kan kun skabe negative spaendinger, men hvis man f.eks skal saelge Berba, saa skal man hente et etableret navn, for at erstatte ham med. Og det mener jeg Sir Alex har bevist foer, at han er i stand til at goere.

Pep
28-04-2010, 17:26
Det er her bliver så sidste kommentar herfra i denne diskussion, for det er tydeligvis en smagssag, hvornår en spiller er 'verdensstjerne'.

I min bog henter man en verdensstjerne, når man henter store navne på toppen af deres karriere. Uanset hvordan du vender og drejer den, og ligegyldigt hvor godt du kendte Nistelrooy, Stam og alle de andre i sin tid, så kan du ikke påstå at de var store navne på toppen af deres karriere i Europa.

Mht. Maldini, så har jeg aldrig sagt, at han ikke var en verdensstjerne. Jeg valgte bare at udelade ham, for nu handler det om, hvorvidt det at hente verdensstjerner eller ej er en del af politikken i United - og Maldini er aldrig endt i United, selvom vi måske skulle have vist interesse.

Som jeg sagde, så er vi selvfølgelig interesseret i store navne - ligesom vi nok har været det i Maldini - men vi henter yderst sjældent spillere på toppen af deres karriere, for det er hverken Fergusons eller klubbens filosofi af hente "afdankede" (i mangel af bedre ord) spillere. Vi henter stortset kun spillere med stort udviklingspotentiale, hvor Maldini, Verón og Berbatov så havde/har været de enkelte undtagelser.

Saa er vi enige. Det er vel i bund og grund kun Real, Chesea og så City, der henter spiller, der er paa toppen af deres karriere. United kan godt finde paa at hente en stor stjerne, og betale store summer for ham, men udgangspunktet i klubben er, at man vil udvikle spillerene selv. Den model har jeg meget mere respekt for, end city,Real eller Chelsea modellen, skal det lige siges.

NtotheT
28-04-2010, 17:29
Saa er vi enige, omend jeg ikke er heelt enige med dig i, i den foerste del a dit indlaeg, men er stort set enig med dig iden del, jeg har markeret med fed skrift.

Hele denne diskussion startede jo med, at Patriceevra3 efterlyste en stjerne spiller i stedet for at man brugte 50 mio her og 100 der paa nogle ukendte spillere. Saadan som jeg forstod hans indlaeg, saa mente han at de penge skulle spares, saa man kunne koebe en aegte verdensstjerne, hvis Berba blev solgt, og det er jeg enig i. Der er ingen grund til eller fornuft i at have 24 verdensklassse spillere rendende rundt i klubben. Det kan kun skabe negative spaendinger, men hvis man f.eks skal saelge Berba, saa skal man hente et etableret navn, for at erstatte ham med. Og det mener jeg Sir Alex har bevist foer, at han er i stand til at goere.

Ja, han er i stand til at gøre det, ligesom alle andre manager i topklubber. Men det er sjældent han gør det, for det er bare ikke romantisk for ham. At han har hentet Veron og siden floppet, har måske skræmt ham at sætte sit image på spil, at han ikke kan få verdensstjerne til at fungere hos ham. Han vil hellere hente en spiller med talent i, som han kan finpudse, så når denne talent blvier en verdensstjerne ikke er en, der er ligeglad med Ferguson, men i stedet for vil give hans højre arm for Ferguson og klubben, fordi det er Ferguson og United, der har skabt spilleren.

Hvis Ferguson hentede en Zlatan Ibrahimovic - som har jo stjernenykker - så ville det være problematisk, for hvis Zlatan siger a og Ferugosn vil have, han skal sige b, så bliver der spændinger og så blvier der kun problemer. Forstår du?

Pep
28-04-2010, 17:35
Ja, han er i stand til at gøre det, ligesom alle andre manager i topklubber. Men det er sjældent han gør det, for det er bare ikke romantisk for ham. At han har hentet Veron og siden floppet, har måske skræmt ham at sætte sit image på spil, at han ikke kan få verdensstjerne til at fungere hos ham. Han vil hellere hente en spiller med talent i, som han kan finpudse, så når denne talent blvier en verdensstjerne ikke er en, der er ligeglad med Ferguson, men i stedet for vil give hans højre arm for Ferguson og klubben, fordi det er Ferguson og United, der har skabt spilleren.

Hvis Ferguson hentede en Zlatan Ibrahimovic - som har jo stjernenykker - så ville det være problematisk, for hvis Zlatan siger a og Ferugosn vil have, han skal sige b, så bliver der spændinger og så blvier der kun problemer. Forstår du?

Saa er vi straks igen uenige. Jeg synes du undervurderer Sir Alex og hans evner lidt. Jeg tror ikke han er skraemt fra at hente store stjerner, fordi de maaske ikke vil parrere hans ordre.

Jeg er ret sikker paa, at han med al sin erfaring og det omdoemme han har bygget, er i stand til at haandtere navne som Ibra og saette dem plads, hvis det kraever. Selvom han og de andre der maaske skulle komme til, er ikke nogen, Ferguson har udviklet.

NtotheT
28-04-2010, 17:36
Saa er vi straks igen uenige. Jeg synes du undervurderer Sir Alex og hans evner lidt. Jeg tror ikke han er skraemt fra at hente store stjerner, fordi de maaske ikke vil parrere hans ordre.

Jeg er ret sikker paa, at han med al sin erfaring og det omdoemme han har bygget, er i stand til at haandtere navne som Ibra og saette dem plads, hvis det kraever. Selvom han og de andre der maaske skulle komme til, er ikke nogen, Ferguson har udviklet.

Jeg siger ikke, at det er. Jeg siger, at det kan være en af mulighederne :) Faktum er bare det, at det er sjældent, at Ferguson henter en stjerne. Hvorfor - det kan vi kun gisne om, men for mig virker det som om, at han hellere vil skabe sin egen end at have en, som er på toppen.

MosaverB
28-04-2010, 17:58
Jeg siger ikke, at det er. Jeg siger, at det kan være en af mulighederne :) Faktum er bare det, at det er sjældent, at Ferguson henter en stjerne. Hvorfor - det kan vi kun gisne om, men for mig virker det som om, at han hellere vil skabe sin egen end at have en, som er på toppen.
Giggs, Ronaldo, Scholes, Neville, Rooney, (Rafael & Obertan , Upcomings stars ) right?