PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

ChristianR
08-04-2010, 18:15
Fiiiiiiixed!

Det er så i orden. Nu skal jeg nok lade være med at være efter dig.

NtotheT
08-04-2010, 18:17
Koldt vand i blodet. Nu kommer han jo fra Mexico, så han skal da hvert fald bruge et halvt til et helt år på at falde på plads. Nu er det jo ikke nogen ´superstar´ vi har købt, så det ville da i mine øjne være fuldstændig hul i hovedet at sælge en af de to rutineret herre grundet en ung mexiansk knægt. Tilvænning er et nøgleord når man snakker latino talent til en engelsk liga. -Skal dog siges at jeg da ikke vil udelukke et salg af en af de to, blot at det ville være utrolig dumt at gøre det grundet et ukendt talent fra et vamt land.

Jamen enig, men vi kan jo ikke have 7 angribere til en plads, få gange 2. Der er Rooney, Berbatov, Owen, Diouf, Welbeck og Macheda og nu Hernandez. Så vil jeg hellere have solgt tre af dem og hente en virkelig klasseangriber. Og især slet ikke, når Rooney er vist den fantastiske form fra i år, så skal de seks andre være glade for, hvis de hver får 100 minutter per sæson.

Den skal jeg lige have igen. Det er sjældent, at du hører om een, som du ikke har hørt om før?

Hvordan hører du så om dem første gang? :D

Det er så i orden. Nu skal jeg nok lade være med at være efter dig.

Forhelvede, Christian. Ikke vær efter mig, når jeg har lavet lektier hele natten og kun fået 30 minutters søvn. Tror jeg holder mig fra forummet i dag, for jeg formulerer som lort i dag! :D

snegl
08-04-2010, 18:19
Iøvrigt enig i at en proven klassespiler ville være den bedste løsning. Fint nok med en masse ungt blod til at føre United videre den dag SAF stopper, men jeg så nu også hellere en David Villa / Benzema, da det er den slags klassespillere der afgør de store kampe. Men nu må vi se hvad han kan. Jeg forventer dog ikke at han spiller sig ind i startopstillingen i hans første sæson.

Men nu er de første 7-12 mio brugt. Hvad betyder det? Jeg tror max vi bruger en 50 mio ialt, og hvis vi virkelig vil investere i en spiller med høj klasse bliver det nok kun til én spiller mere. Her ser jeg Akinfeev, David Silva, Gourcouff, Hamsik som muligheder. Forsvaret har vi købt ind til, og nu også angrebet.

NtotheT
08-04-2010, 18:27
Iøvrigt enig i at en proven klassespiler ville være den bedste løsning. Fint nok med en masse ungt blod til at føre United videre den dag SAF stopper, men jeg så nu også hellere en David Villa / Benzema, da det er den slags klassespillere der afgør de store kampe. Men nu må vi se hvad han kan. Jeg forventer dog ikke at han spiller sig ind i startopstillingen i hans første sæson.

Men nu er de første 7-12 mio brugt. Hvad betyder det? Jeg tror max vi bruger en 50 mio ialt, og hvis vi virkelig vil investere i en spiller med høj klasse bliver det nok kun til én spiller mere. Her ser jeg Akinfeev, David Silva, Gourcouff, Hamsik som muligheder. Forsvaret har vi købt ind til, og nu også angrebet.

Tja, jeg har i hvert fald lige indset, at vores næste indkøb bliver en, der spiller i den kinesiske 3. division.

Jeg har hele tiden troet på Benzema en dag ville blive United-spiller. Men jeg må nu indrømme, at den sidste optimisme vedrørende Benzema som United-spiller er røget. Jeg nægter at tro på, at Ferguson vil have 8 angribere. Og i så fald nægter jeg at tro på, at han sælger Berbatov og Owen. Det er han "for stolt til", hvis man kan sige det sådan.

RAppel
08-04-2010, 18:29
Ja, tak. Jeg er godt klar over, hvad ordet betød. Det var ikke derfor, jeg skrev det ;)

Men jeg forstår altså ikek hvorfor den sætning var forkert, he he :)

Rosgaard
08-04-2010, 18:31
Hvad skal vi dog med Benzema? God spiller, men manden har valgt Real.. Gider ikke overtage vores feeder-klubs spiller :-) Lad os nu se, Hernandez virker spændende. Hurtig modsat en vis bulgarer..

MaradonaCruyff
08-04-2010, 18:35
Den nye spiller lyder lidt som en lottokupon i mine øjne og særligt til prisen. Men man kan da håbe på at blive overrasket. Det må næsten betyde et farvel til Owen.:lolol:

Vi kan lige så godt droppe snakken om Villa eller Benzema? Hvorfor skulle de skifte til os? Og hvornår har vi sidst købt en stjerne fra den spanske og italienske liga? De allerstørste stjerner ved vi godt hvor ender og det er desværre Barca og Real.:devill:

Benzema kan dog for engangs skyld måske bryde denne tendens, da han jo indtil videre har været noget af et flop i Real, så måske er de villige til at sælge ham. Men hans førstevalg var ikke os, så min holdning til et evt. køb er sådan lidt...

Gourcuff er den eneste jeg kan komme i tanke om, så vi ville kunne købe, hvis vi snakker den absolutte elite. Han er dog måske ikke en del af den endnu, men det bliver han 100%, hvis vi køber ham.

Men jeg bliver godt nok skuffet, hvis denne Javier bliver det eneste indkøb til angrebet....

ChristianR
08-04-2010, 18:38
Men jeg forstår altså ikek hvorfor den sætning var forkert, he he :)

Nu lovede jeg NtotheT, at jeg ikke ville være efter ham, så det er udelukkende mellem dig og mig nu ;) Og endda nok en smule off topic. Men:

"Det er IMO utopi at give en spiller skylden for, at United er for tynde."

Det markedere kan da ikke gå ud for at være en drømmeverden eller noget uopnåelig godt :)

JakobR
08-04-2010, 18:41
Har vi ikke lige rigeligt med unge angribere nu? Welbeck, Macheda, Diouf og nu Hernandez. Vi har jo også tre etablerede angrebsnavne.

Der må blive solgt en eller to til sommer.

Men velkommen til ham, selvom det ikke lige var en ung spiller, jeg så blive tilført.

henning_b_j
08-04-2010, 18:43
12 mill pund. hva' f....... sker der lige. har aldrig set eller hørt om manden før. synes godt nok det er mange benge for en spiller man aldrig har hørt om.

RAppel
08-04-2010, 18:44
Nu lovede jeg NtotheT, at jeg ikke ville være efter ham, så det er udelukkende mellem dig og mig nu ;) Og endda nok en smule off topic. Men:

"Det er IMO utopi at give en spiller skylden for, at United er for tynde."

Det markedere kan da ikke gå ud for at være en drømmeverden eller noget uopnåelig godt :)

Nååå, men jeg læser "utopi" som "uvirkeligt" så synes da det giver mening. Men du har ret. Vi ligger alt for fjernt fra emnet ;)

MaradonaCruyff
08-04-2010, 18:47
12 mio pund? Det er vel forhåbentlig løgn.

Men mon ikke Ferguson endnu engang har ramt plet? Man kan håbe det.

Cfg
08-04-2010, 18:49
Jamen enig, men vi kan jo ikke have 7 angribere til en plads, få gange 2. Der er Rooney, Berbatov, Owen, Diouf, Welbeck og Macheda og nu Hernandez. Så vil jeg hellere have solgt tre af dem og hente en virkelig klasseangriber. Og især slet ikke, når Rooney er vist den fantastiske form fra i år, så skal de seks andre være glade for, hvis de hver får 100 minutter per sæson.

Det åbner jo helt klart op for nogle muligheder! evt. at smide en/to af de tre unge herre på et udlån, som jo aldrig har skadet. Men vi jo så også ret uenige om vi skal have en klasseangriber eller ej, hvor du er for er jeg imod, da jeg allerede mener vi har to yderst gode angribere i Rooney & Berbatov, og en fin back up i Owen. Min mening er jo at Rooney & Berbatov er rigtig gode sammen, hvor Berbatov selvfølgelig halter når han skal spille alene, men det kan han jo ikke tage skylden for. Det ikke alle der kan alene.

Skal vi have en angriber er jeg jo klar fortaler for at vi henter en som Saha, som jo efterhånden er begyndt at være lidt mindre skadet, og ville bestemt ikke have noget imod at se en Alan Smith igen. Jeg syntes nødvændigvis ikke at vi behøver to angriber der står for 30+ scoringer hver sæson (det skader selvfølgelig ikke), så længe de supplere hinanden på en god måde. Saha og Rooney har jo fx vist at de spiller super godt sammen, Cole & York agtigt. Alan Smith er en klasse indpisker, jeg er overbevist om at en kamp som United - München havde endt anderledes, hvis en Alan Smith havde været på banen, for han sløset aldrig (måske med scoringerne). Og igår da så vi jo virkelig hvordan vi har det med at tage det lidt for meget med ro, når man først er foran, og det går en Smith bare ikke med til, for der skal kæmpes til sidste minut, og det inspirere andre til at give den lige så meget gas.

Alt i alt, syntes jeg bare ikke en klasseangriber (Benzema/Villa/Higuaín) er lige hvad vi har brug for, da det vi har kan fungere godt, hvis bruges rigtigt, og skaderne ikke går helt amok. -Vupti !

Tue B
08-04-2010, 18:49
Har hørt lidt om ham, men det er kun, at han bomber, men det er vel heller ikke en dårlig ting? :D
Han skal da have velkommen herfra, og lad os da glæde os til en forhåbentlig brilliant spiller.

NtotheT
08-04-2010, 18:52
Nu synes jeg, at Ljajic-handlen er endnu mere fucked op. Hvis Hernandez får arbejdsbetingelse, så tror jeg virkelig, at der er mere bag kulisserne hos United end det de har givet udtryk for i Ljajic-sagen.

Jev
08-04-2010, 18:53
Jeg kan heller ikke rigtig se, hvad vi skulle bruge Benzema til. Vi har en masse angribere på vej frem, vi har Rooney og Berbatov, og vi spiller alligevel altid 4-5-1 i de store kampe. Nu har vi så en overflod af unge angribere, men det øger vel bare muligheden for, at minimum én kan blive stamspiller på sigt. Lad os så i stedet få en midtbanespiller i topklasse (gerne lidt ung også (Hamsik)), så ser det fint ud. Evt. en fløj, men jeg kan ikke se os købe mere end én spiller ekstra, nu hvor Smalling og miniærten ankommer til sommer.

nielzon21
08-04-2010, 19:00
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6647972

Heheh hva sker der lige for Pretty-boy??? ligner godt nok en deltager fra paradise hotel :P

Anyways, velkommen til ham. Er spændt på at se hvad han kan. Der ligger lidt youtube-klip med ham, men det er ikke altid nok til at bedømme ham.
Men 21 mål i 27 kampe er vel okay for en spiller. Men ved ikke lige hvor stærk den mexicanske liga er.

NtotheT
08-04-2010, 19:04
Jeg kan heller ikke rigtig se, hvad vi skulle bruge Benzema til. Vi har en masse angribere på vej frem, vi har Rooney og Berbatov, og vi spiller alligevel altid 4-5-1 i de store kampe. Nu har vi så en overflod af unge angribere, men det øger vel bare muligheden for, at minimum én kan blive stamspiller på sigt. Lad os så i stedet få en midtbanespiller i topklasse (gerne lidt ung også (Hamsik)), så ser det fint ud. Evt. en fløj, men jeg kan ikke se os købe mere end én spiller ekstra, nu hvor Smalling og miniærten ankommer til sommer.

Tja, jeg vil nu hellere have en mobil angriber som reserve for Rooney end en Berbatov, hvis Ferguson fra nu af spiller 4-3-3. Det er så pisse irriterende, at Berbatov ikke er et lyn, for så var han jo en drømmeangriber.

MaradonaCruyff
08-04-2010, 19:05
NtotheT

Det er meget muligt du har ret, håber det dog ikke. Men SAF har foretaget nogle besynderlige indkøb på det seneste i mine øjne.

Hans kommentar om det nuværende markeds situation skulle man nok have taget lidt mere alvorligt. Jeg tror sku ikke på de store indkøb, især når denne Javier og en eller anden andenholdsspiller fra Fulham (Smolling) vist er blevet hentet....:tumble:

Fletcherfan
08-04-2010, 19:05
Det åbner jo helt klart op for nogle muligheder! evt. at smide en/to af de tre unge herre på et udlån, som jo aldrig har skadet. Men vi jo så også ret uenige om vi skal have en klasseangriber eller ej, hvor du er for er jeg imod, da jeg allerede mener vi har to yderst gode angribere i Rooney & Berbatov, og en fin back up i Owen. Min mening er jo at Rooney & Berbatov er rigtig gode sammen, hvor Berbatov selvfølgelig halter når han skal spille alene, men det kan han jo ikke tage skylden for. Det ikke alle der kan alene.

Skal vi have en angriber er jeg jo klar fortaler for at vi henter en som Saha, som jo efterhånden er begyndt at være lidt mindre skadet, og ville bestemt ikke have noget imod at se en Alan Smith igen. Jeg syntes nødvændigvis ikke at vi behøver to angriber der står for 30+ scoringer hver sæson (det skader selvfølgelig ikke), så længe de supplere hinanden på en god måde. Saha og Rooney har jo fx vist at de spiller super godt sammen, Cole & York agtigt. Alan Smith er en klasse indpisker, jeg er overbevist om at en kamp som United - München havde endt anderledes, hvis en Alan Smith havde været på banen, for han sløset aldrig (måske med scoringerne). Og igår da så vi jo virkelig hvordan vi har det med at tage det lidt for meget med ro, når man først er foran, og det går en Smith bare ikke med til, for der skal kæmpes til sidste minut, og det inspirere andre til at give den lige så meget gas.

Alt i alt, syntes jeg bare ikke en klasseangriber (Benzema/Villa/Higuaín) er lige hvad vi har brug for, da det vi har kan fungere godt, hvis bruges rigtigt, og skaderne ikke går helt amok. -Vupti !

Jeg kan godt forstå, at du vil se Glasben igen, men Smith??? Det kan du ikke mene seriøst??? Skal vi så ikke også købe Rajko Lekic eller Sibusiso Zuma???

Jev
08-04-2010, 19:08
I øvrigt spiller Smudge mig bekendt kun midtbane for Newcastle nu om dage. Det må være en spøg. Saha kunne dog være lidt sjovt, synes jeg.

MosaverB
08-04-2010, 19:16
Spænderne køb ..
Han har scoret nogle flotte mål, for sin klub ..
Lad os håbe, at han kan gøre det samme i PL ..

Velkommen til klubben.

MosaverB

Cfg
08-04-2010, 19:17
Jeg kan godt forstå, at du vil se Glasben igen, men Smith??? Det kan du ikke mene seriøst??? Skal vi så ikke også købe Rajko Lekic eller Sibusiso Zuma???

Forskellige meninger vil der altid være. Jeg er dog af den holdning at Alan Smith' talent er guld værd, og nej han score ikke mange mål, han er heller ikke et teknisk vidunder osv. Men han er et løvehjerte, en ren kæmper, og det er som jeg sagde guld værd, hvert fald i mine øjne.

I øvrigt spiller Smudge mig bekendt kun midtbane for Newcastle nu om dage. Det må være en spøg. Saha kunne dog være lidt sjovt, synes jeg.

Jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over at en spiller var alsidig.

MaradonaCruyff
08-04-2010, 19:19
Alan Smith. Come on, hvad bliver det næste? Duncan Ferguson og Andy Gray på toppen?

Vi har aldrig manglet vilje på banen eller udenfor. Kan ikke se nogen grund til at købe endnu en "slæder". Dem har vi nok af.

NtotheT
Forskellige meninger vil der altid være. Jeg er dog af den holdning at Alan Smith' talent er guld værd, og nej han score ikke mange mål, han er heller ikke et teknisk vidunder osv. Men han er et løvehjerte, en ren kæmper, og det er som jeg sagde guld værd, hvert fald i mine øjne.

Jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over at en spiller var alsidig.

Smith har ikke berettigelse til vores trup. I hvert fald ikke ud fra filosofi og det spil, vi spiller samt de spiller, der er i truppen. Der er han kilometer efter

Don Kafai
Sikke dog en besynderlig handel.

Umiddelbart virker det som om, at der er gået lidt Benitez i den. Hvis vi skal have spillere, så synes jeg lige nu, at det skal være kvalitet, og ikke "lige-ved-og-næsten-spillere", for selvom der er stort potentiale i dem, så har vi for mange pt.

Jeg håber at han er en klasse over Welbeck og Macheda. Ellers giver det absolut ingen mening, især med købet af Diouf in mente. Men det er selvfølgelig svært at vurdere, i hvert fald til næste sæson går i gang.

Det jeg synes United har brug for, er noget kreativ og kraftfuldt til midtbanen, og derfor forstår jeg virkelig ikke købene af Smalling og Xavier Hernandez, omend de begge kan blive store spillere.

MaradonaCruyff
08-04-2010, 19:22
FULDSTÆNDIG ENIG!

Der må for alt i verden ikke gå for meget "Wenger" og "Benitez" i den. Men lad os nu slå koldt vand i blodet til vi har set ham i aktion og den officielle pris er blevet nævnt.

Men ja, det havde da været bedre med en Robben og Sneijder på midten....

Cfg
08-04-2010, 19:27
.............................

Vi har aldrig manglet vilje på banen eller udenfor. Kan ikke se nogen grund til at købe endnu en "slæder". Dem har vi nok af.

Ja, det så vi jo mod München. Og her snakker jeg ikke efter udvisningen, men efter 2-0 målet, hvor lader München komme godt ind i kampen, da vi åbenbart mente at arbejdet var gjort.

Smith har ikke berettigelse til vores trup. I hvert fald ikke ud fra filosofi og det spil, vi spiller samt de spiller, der er i truppen. Der er han kilometer efter

Smith har vist at han har kunne være med, og det er set før, det er ren benægtelse, hvis man påstår at han ikke har haft nogle vigtige kampe for os.

Jeg siger ikke at de to spillere jeg nævnte er første prioritering, jeg syntes måske slet ikke en angriber er at gå efter til at starte med. Men jeg vil heller have én af de to end jeg vil have nogle af de såkaldte klasseangribere der bliver nævnt.

MaradonaCruyff
08-04-2010, 19:35
Hold nu op. Ferdinand, Vidic, Valencia, PARK, Evra, FLETCHER og ROONEY mangler da ikke ligefrem den egenskab. Og Anderson og Hargreaves...

Vi mangler langt mere noget kreativitet, fremfor "slidere". Det må du da for dælen kunne se.

Og hvad skulle vi bruge ALAN SMITH til? Synes du vi mangler angribere (7 pt) og midtbanespillere?

NtotheT
08-04-2010, 19:39
Jeg tror, Cfg er tilhænger af den gode gammeldags kick 'n rush fodbold, hvor 95 procent af holdet bestod af slidere og halvtidspsykopater. :P

MaradonaCruyff
08-04-2010, 19:42
Hehe. Jeg kan da også godt lide "slidere", men majoriteten må ikke bestå af disse. MEN, vi har brug for sådan nogle typer på holdet, særligt når vi spiller i PL, MEN jeg synes allerede vi har dem.

Nogen nævnte tidligere Hamsik som muligt køb. Det lyder meget spændende i mine øre. Han virker som en spiller, der kunne tage overfor Scholes, hvilket jo ikke ligefrem er dårligt.:)

Sgoales
08-04-2010, 19:46
Jeg kender ikke chilidrengen, men det kan der måske være en grund til, nemlig at han ikke er noget helt specielt. Det kan også være en anden grund, nemlig at jeg ikke er specielt velbevandret i fodbold og talenter... jeg håber virkelig det sidste.
Jeg synes bare at vi de sidste år har lavet nogle FULDSTÆNDIG ABSURDE handler i angrebet... Manucho, Owen, Diouff og offensive spillere som Obertan. Spillere vi har købt men som ikke får chancen. I stedet sælger vi megatalenter som Rossi og Pique og vi kunne også ligeså godt have beholdt Forlan i stedet for...

Jeg håber jeg tager fejl, men vil til enhver tid mene at vi har seriøst brug for en kreativ "verdensstjerne" og jeg synes vi skal købe Ashley Young... Sneijder, Joe Cole og Robben vil jeg hellere have, men det anser jeg som usandsynligt.

Cfg
08-04-2010, 19:59
Jeg tror, Cfg er tilhænger af den gode gammeldags kick 'n rush fodbold, hvor 95 procent af holdet bestod af slidere og halvtidspsykopater. :P

Ja, den skal jeg da ikke være bleg for at indrømme. Vil hellere se på nogle ordenlige tacklinger og aggresivitet end jeg vil se på Messi & Ronaldo fimse rundt. Ikke at det ikke er flot, jeg er nok bare mere til det andet, eller en god blanding.

Jeg syntes bare netop til tider vi mangler den indpiskning, og det er set så mange gange at vi efter at komme lidt foran bare sætter os lidt tilbage i kampen, og invitere modstanderen ind i kampen igen. Og det inddikere jo at vores slidere nok ikke gør det helt godt igen. Vi så det så sent som igår, hvor vi efter vores anden scoring lader München om initiativet, og den indstilling hader jeg.

Don Kafai
08-04-2010, 20:11
Al snak om Javier Hernandez kan fortsætte i den dertil-oprettede tråd :D

Ludvig
08-04-2010, 22:07
Ham Javier Hernandez ser ud som at være et lovende talent.
Der bliver tit snakket om store talenter der rygtes til de store klubber.
Lad os nu håbe at han kan bevise at der er noget i det.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Wjg06sHnDwA&hl=en_US&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Wjg06sHnDwA&hl=en_US&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Ulrik Vida Vinther
08-04-2010, 23:52
Alan Smith har scoret 11 mål i alle turneringer, siden han forlod Leeds for 6 år siden, og desuden er han midtbanespiller - nu må det altså stoppe :)

Mange nævner at de gerne så Benzema i United, og jeg kan da umuligt erklære mig uenig. Men når det så er sagt, så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor en mand af Benzemas kaliber skulle komme til Manchester og slå sig til tåls med at sidde på bænken (omend det også er der han tilbringer mest af sin tid, i Madrid) - for det er da efterhånden ingen hemmelighed at vi spiller 4-5-1/4-3-3, og at der kun er plads til én central angriber: verdens pt. farligste, Wayne Rooney som er mere end elsket af tilhængerne. Jeg har lidt en idé om, at Chicharito bliver vores 2.valg til den centrale angrebspost.

På den anden side virker han ret lille, hvilket for mig at se måske ikke er det bedste som enlig angriber. På den anden, anden side er Rooney jo heller ikke den største, men har dog en genial fysik.
Hvor jeg dog vil hen er, at jeg DESVÆRRE ikke tror, at vi får en Benzema at se i United-trøjen, hvor meget jeg end ønsker det..

NtotheT
09-04-2010, 01:24
Alan Smith har scoret 11 mål i alle turneringer, siden han forlod Leeds for 6 år siden, og desuden er han midtbanespiller - nu må det altså stoppe :)

Mange nævner at de gerne så Benzema i United, og jeg kan da umuligt erklære mig uenig. Men når det så er sagt, så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor en mand af Benzemas kaliber skulle komme til Manchester og slå sig til tåls med at sidde på bænken (omend det også er der han tilbringer mest af sin tid, i Madrid) - for det er da efterhånden ingen hemmelighed at vi spiller 4-5-1/4-3-3, og at der kun er plads til én central angriber: verdens pt. farligste, Wayne Rooney som er mere end elsket af tilhængerne. Jeg har lidt en idé om, at Chicharito bliver vores 2.valg til den centrale angrebspost.

På den anden side virker han ret lille, hvilket for mig at se måske ikke er det bedste som enlig angriber. På den anden, anden side er Rooney jo heller ikke den største, men har dog en genial fysik.
Hvor jeg dog vil hen er, at jeg DESVÆRRE ikke tror, at vi får en Benzema at se i United-trøjen, hvor meget jeg end ønsker det..

Tja, hvis du har teknikken, så er fysik ikke noget vigtigt noget. Kig bare på Messi, som voldtager det ene hold efter det andet. Altså forstå mig ret. Robinho har også gjort det godt, taget hans skrøbelige fysik i betragtning. Teknik er det vigtigste i fodbold, men hvis du har mangler inden for det, så kan fysikken kompensere.

Jeg tror desværre også, at Ferguson ikke henter Benzema. I så fald at han gør det, så forstår jeg slet slet slet ikke, hvad det er der foregår. Så har vi 8 angribere til en 1½ plads (det halve kommer af de få kampe, vi kommer til at spiller 4-4-2).

Men det kunne måske være, at Ferguson måske har indset, at Berbatov kunne rykkes længere tilbage på banen og derfor hente en ny angriber.

Men igen, jeg forstår ikke det, der sker nu. Vi har alt for mange "Om-4-år-vil-han-MÅSKE-gøre-godt-angribere" i Macheda, Welbeck, Diouf og nu Hernandez. Så har vi en Owen, der er Saha in disguise, og Rooney. Berbatov ved vi ikke noget om, før transfervinduet er slut til sommer.

Jeg overlever ikke denne sommer. Allerede nu er jeg nervøs for næste sæson.

robinho
09-04-2010, 06:03
Jeg kender ikke chilidrengen, men det kan der måske være en grund til, nemlig at han ikke er noget helt specielt. Det kan også være en anden grund, nemlig at jeg ikke er specielt velbevandret i fodbold og talenter... jeg håber virkelig det sidste.
Jeg synes bare at vi de sidste år har lavet nogle FULDSTÆNDIG ABSURDE handler i angrebet... Manucho, Owen, Diouff og offensive spillere som Obertan. Spillere vi har købt men som ikke får chancen. I stedet sælger vi megatalenter som Rossi og Pique og vi kunne også ligeså godt have beholdt Forlan i stedet for...

Jeg håber jeg tager fejl, men vil til enhver tid mene at vi har seriøst brug for en kreativ "verdensstjerne" og jeg synes vi skal købe Ashley Young... Sneijder, Joe Cole og Robben vil jeg hellere have, men det anser jeg som usandsynligt.

Fordi vi henter ham her gutten her betyder det jo ikke der ikke kommer en midtbanemand.

Nu har vi allerede hentet 2 til næste sæson for den nette samlede sum af ca 16-20 mio pund hvis man tror medierne. Derfor skulle der være råderum til en midtbanespiller også. Desuden ved vi jo heller ikke om der kommer penge ind i form af salg.

Acsadac
09-04-2010, 12:31
Jeg synes 4-4-2 bliver for skabelon-agtig.

Nej når 4-3-3 spilles som den blev igår i 1.halvleg med massere af bevægelse og løb i dybden, så er den meget sværer at læse.

Det her ville være spændende synes jeg.

Kan godt være at 4-4-2 vil give 2 angribere, men det skubber til gengæld kanterne længere tilbage i banen og vi får ikke brugt deres speed i dybden, da de mere får bolden i fødderne og selv skal bære den op. Vi har ikke nær så god kontrol på kampen og bolden da 2 mand på midten skal dække et stort område, hvorimod 3 mand altid vil være enten ligevægtig eller i overtal iforhold til modstanderen.
.

Vil give dig ret, men mener ikke at det er det rigtige i vores situation. Vi er alle enige om, at Berbatov ikke skal ligge alene på toppen. Men hvad gør vi så når Rooney er skadet. Hvis vi fx købte Benzema, tror du så han ville acceptere ikke at spille i alle de store kampe - nej vel?

4-3-3 er betinget af, at du har nogle enormt alsidige spillere. Fx Messi og Van Persie, som lige så vel kan spille på kanten som centralt. Disse typer har vi ikke i klubben, med mindre vi vil ofre Rooneys spidskompetencer.

Alsidigheden og det anti-skabelon-agtige i en 4-4-2 kommer i spillersammensætningen. Spiller du med to gange Beckham på kanten og Crouch og Zigic på toppen - ja så er det skabelon agtigt. Men kan ikke se det skabelon-agtige i Nani, Valencia, Rooney og Berbatov.

Samtidig vil jeg mene, at vi med de seneste køb skal bevæge os i en 4-4-2, ellers er det fuldstændige hovedløse indkøb vi er igang med at foretage os.

Jev
09-04-2010, 13:05
Vi spiller ikke 4-5-1, fordi vores angribere ikke er gode nok. Det er altså en misforståelse. Det er snarere, fordi vores midtbane ikke er god nok.

Mest af alt skyldes det dog fodboldens udvikling. I de store kampe er det altafgørende, at man får overtaget midt på banen, og jo flere midtbanespillere, man har, des større er muligheden for det. Se blot Chelseas formation; de spiller somme tider med fire arbejdsheste på midtbanen i de største kampe, fordi det er så vigtigt, at man sætter sig på midtbanen. Desuden giver de fem midtbanespillere som nævnt mere bevægelse og større uforudsigelighed.

Tiden, hvor man besejrede verdens bedste hold med en traditionel 4-4-2, er efter min bedste overbevisning forbi.

Acsadac
09-04-2010, 13:20
Vi spiller ikke 4-5-1, fordi vores angribere ikke er gode nok. Det er altså en misforståelse. Det er snarere, fordi vores midtbane ikke er god nok.

Mest af alt skyldes det dog fodboldens udvikling. I de store kampe er det altafgørende, at man får overtaget midt på banen, og jo flere midtbanespillere, man har, des større er muligheden for det. Se blot Chelseas formation; de spiller somme tider med fire arbejdsheste på midtbanen i de største kampe, fordi det er så vigtigt, at man sætter sig på midtbanen. Desuden giver de fem midtbanespillere som nævnt mere bevægelse og større uforudsigelighed.

Tiden, hvor man besejrede verdens bedste hold med en traditionel 4-4-2, er efter min bedste overbevisning forbi.

Ud over Chelsea, hvem stiller så med en kompakt central midtbane?

Mange af de der spiller 4-3-3 eller 4-5-1 har en offensiv midt som arbejder lige så lidt defensivt som en angriber, så det lige så vel kan være en 4-4-2..

Jev
09-04-2010, 14:13
Ud over Chelsea, hvem stiller så med en kompakt central midtbane?

Mange af de der spiller 4-3-3 eller 4-5-1 har en offensiv midt som arbejder lige så lidt defensivt som en angriber, så det lige så vel kan være en 4-4-2..

Hvem har en offensiv midtbanespiller, der arbejder lige så lidt defensivt som en angriber? Inter måske, men her kompenserer resten af holdet ved at være ekstra defensive. Fabreas i Arsenal, Gerrard i Liverpool, Lampard i Chelsea og Xavi i Barca udfører alle deres arbejde rent defensivt.

De seneste gange, vi i nyere tid har haft succes med 4-4-2 i de største kampe, var med Tevez og Rooney helt fremme. Og de er vel at mærke de to måske mest arbejdsomme angribere i verden. Desuden er Rooney blevet langt mere giftig, efter at han er blevet fritaget for en række defensive pligter. Gik vi over til 4-4-2, ville han igen skulle knokle på midten af banen.

RAppel
09-04-2010, 15:51
http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion/blogs/mirror-football-blog/David-Villa-James-Milner-and-Karim-Benzema-to-join-Manchester-United-Dimitar-Berbatov-Michael-Carrick-and-Anderson-to-leave-Who-s-coming-and-going-in-the-Old-Trafford-summer-squad-overhaul-article385337.html

Har lige cremet i bukserne. Hvis bare de ikke var lige så utroværdigt som Ulven Peter.

Hille
09-04-2010, 15:58
Aston Villas James Milner er Manchester Uniteds helt store transfer-mål denne sommer, sammen med Hugo Lloris fra Lyon og Real Madrids Karim Benzema. (Daily Mirror)

Hvis Daily Mirror ikke er det samme som Mirror Football er den også her :)

United DK
09-04-2010, 16:07
Skulle vi hente både Milner og Villa, så er det også fordi vi sælger ud af "profilerne", altså f.eks. Carrick og Berbatov som der nævnes. Jeg er ikke helt på den der med, at vi ingen penge har til store indkøb, men jeg tror dog stadig det bliver sådan, at der skal penge i kassen først, før vi køber ind big time, også fordi truppen i forvejen er enorm.

I øvrigt lidt klamt, at RAppel fortæller om sine udløsninger, men det er måske bare mig?

Flax_Generous
09-04-2010, 17:21
Jeg er enig, med den undtagelse som hedder Barca, hvor de spiller 4-4-3 eller noget som ligner 4-2-4 selv i de store kampe.

Det er primært også på den centrale midtbane, at jeg synes, at United mangler noget. Ribery, Villa og hvad de ellers hedder er i mine øjne ikke svaret.

Hald
09-04-2010, 18:16
"Hold øje med os" - David Gill
Det lyder som om der er noget under opsejling, jeg tror også vi henter et stort navn. Håber virkelig på Lloris eller Benzema/Villa/Silva.. :-)

I så fald vi køber stort ind, er det jo nok også et håb for Glazers og Gill at der nok falder lidt ro på fansene hvis vi henter et stort navn, som om vi lige skal spises af med en Benzema og så er der stille på Old Trafford igen..

Hartvigsen
09-04-2010, 18:35
Giv mig Hamsik i stedet for Carrick, Silva til at overtage efter Scholes og Giggs og Llores til at overtage fra VDS. Jeg syntes ikke vi behøves en angriber, jeg så meget gerne at der blev satset på de 4 unge vi nu har i truppen!

Kasper United
09-04-2010, 19:07
Giv mig Hamsik i stedet for Carrick, Silva til at overtage efter Scholes og Giggs og Llores til at overtage fra VDS. Jeg syntes ikke vi behøves en angriber, jeg så meget gerne at der blev satset på de 4 unge vi nu har i truppen!

Jaa, det er jeg egentlig meget enig i :D

- Til alle jer, som gerne ser Gourcuff i klubben, har han meddelt, at hvis Laurent Blanc (Bordeauxs træner) forlader Bordeaux til sommer, vil Gourcuff også skifte klub.

Men frikøbsklausulen er på 175 mio. Er der nogen, som synes, at den pris er god? Jeg ved det ikke rigtig selv, jeg synes nu, at det er meget for ham, men hvis vi skiller os af med et par stykker (blandt andet Carrick), så ser jeg ham gerne i klubben, men som Hartvigsen skriver, så er Hamsik helt sikkert også en fremragende mulighed til den centrale midt / offensive midt.

Parkohargo
09-04-2010, 19:42
Gourcuff og Benzema.. Ville være fantastisk. Af de to ville jeg dog helst have Gourcuff da jeg godt kunne forestille mig at vi i næste sæson får det sidste at se til Scholes og Giggs, samtidig med at der endnu ikke er nogen som helt ved præcist hvordan Anderson og Hargo står. Og med den nuværende formkurve set fra Carrick begynder man at tvivle på hvorledes han passer ind hos os.. men lad os nu se.

Ulrik Vida Vinther
09-04-2010, 20:28
Jaa, det er jeg egentlig meget enig i :D

- Til alle jer, som gerne ser Gourcuff i klubben, har han meddelt, at hvis Laurent Blanc (Bordeauxs træner) forlader Bordeaux til sommer, vil Gourcuff også skifte klub.

Men frikøbsklausulen er på 175 mio. Er der nogen, som synes, at den pris er god? Jeg ved det ikke rigtig selv, jeg synes nu, at det er meget for ham, men hvis vi skiller os af med et par stykker (blandt andet Carrick), så ser jeg ham gerne i klubben, men som Hartvigsen skriver, så er Hamsik helt sikkert også en fremragende mulighed til den centrale midt / offensive midt.

Hamsik eller Gourcuff ville være en genial tilføjelse til vores trup. Det er præcis den type vi står og mangler på midtbanen :)

NtotheT
09-04-2010, 20:53
Tja, først og fremmest er Gourcuff og Hamsik fantastisk dygtige begge to, og de har kæmpe potentiale for at blive den næste nye verdensstjerne af midtbanespillere. Og 175 mio. kr. for Gourcuff er en rigtig god pris.

Men jeg synes, at der er et større problem, og det er, hvad for en formation vi tyer til. Jeg synes personligt, at 4-3-3 er den bedste formation, hvis du har spillerne til det, fordi man på den måde har dækket alle områder op på banen, og man kan spille den mod de store hold. Før i tiden havde vi vel den bedste angriber til en 4-3-3 i Ronaldo, men nu har vi fået en fuldblodserstatning i form af Rooooooooooooney!

Men jeg har altid ment, at det er 4-4-2, der karakteriserer United bedst, for det er Fergusons strategi - den han kan til fingerspidserne, den han har prakteriseret i så mange år, og den formation jeg symboliserer med United.

Og hvis Ferguson fastholder sin 4-4-2, så er indkøb som Milner, Gourcuff og Hamsik IMO direkte selvmord, hvis vores midtbanekæde skal hedde Fletcher-Gourcuff. Vi vil i kampe mod Barcelona og Chelsea blive baglæns jordet ud af banen, for vi vil tabe kampen på midten. Det er derfor, jeg synes, Carrick elelr Hargo er savnet i deres topform, for så kunne vi sagtens spille 4-4-2 mod de store hold.

Og hvor jeg dog fandme ikke håber, at vi får David Villa. Manden skal have 25 chancer for at score et mål (overdrivelse fremmer forståelsen og han er 28 år). For 30 mio. pund vil jeg hellere have en yngre angriber som Dzeko eller Benzema, som vel nok er de eneste gode angribere, der er til rådighed.

Don Kafai
10-04-2010, 00:40
Ved ikke hvor afgørende det er, om vi spiller 4-3-3 eller 4-4-2. Vi har jo overordnet ikke haft en taktik vi har sværget til ligesom fx Arsenal eller Barcelona.

Vi skifter alt efter hvor store kampene er, og i de sidste 5 kampe tror jeg vi vil se både 4-4-2 og 4-3-3 (4-5-1) i aktion.

Mit store problem med United er midtbanen. Det har jeg sagt flere gange, men det er som sådan ikke det jeg synes der er det værste. Det værste er, at jeg ikke kan se hvem vi skal hente. Gourcuff er vel det populistiske svar, men han er et kæmpe spørgsmålstegn. Han har haft en super sæson, men jeg har en fornemmelse at han er blevet hyped rigtig meget pga. Bordeauxs succes.

Når jeg ser på Aston Villa, Tottenham eller Everton (som burde være steder vi kunne finde en fremtidig midtbane-profil), så synes jeg heller ikke der er nogle oplagte emner.

Bliver spændende at se hvem vi henter, hvis vi altså overhovedet henter nogen.

snegl
10-04-2010, 04:35
Hvor er jeg dog enig Kafai. Jeg skulle selv tidligere til at poste et indlæg tidligere med hvem der skulle tage over, og om der overhovedet var nogen på markedet der kunne gå ind og tage over direkte. Jeg kan ikke umiddelbart se hvem det skulle være. Bevares, Gourcouff og Hamsik er lovende, men hvorfor skulle de ikke være overhypede? (modbevis mig gerne)

Jeg har set Gourcouff på landsholdet, hvor jeg synes han virkede anonym og lidt i bordeaux hvor han virkede okay. Hamsik har jeg kun set i et par kampe, hvor han stod på det rette sted på det rette tidspunkt. Jeg synes ikke det er "nok" at være niveauet over god, for så kan vi lige så godt beholde Carrick, Anderson, Scholes, Giggs, osv. Jeg vil se noget der fejer benene væk under mig før jeg synes det er "godt nok" til United, og jeg har bare ikke set det. Dog virker Pogba for reserverne/academy spændende om et par år.

Skal vi finde en midtbane, er det vel noget med ansvar vi leder efter (hvis vi skal spille en 2 mands midtbane). Dvs vi leder efter en ledertype. Jeg synes ikke Gourcouff eller Hamsik umiddelbart er ledertyper, men bare stærke offensivt.

Ulrik Vida Vinther
10-04-2010, 06:23
Hvor er jeg dog enig Kafai. Jeg skulle selv tidligere til at poste et indlæg tidligere med hvem der skulle tage over, og om der overhovedet var nogen på markedet der kunne gå ind og tage over direkte. Jeg kan ikke umiddelbart se hvem det skulle være. Bevares, Gourcouff og Hamsik er lovende, men hvorfor skulle de ikke være overhypede? (modbevis mig gerne)

Jeg har set Gourcouff på landsholdet, hvor jeg synes han virkede anonym og lidt i bordeaux hvor han virkede okay. Hamsik har jeg kun set i et par kampe, hvor han stod på det rette sted på det rette tidspunkt. Jeg synes ikke det er "nok" at være niveauet over god, for så kan vi lige så godt beholde Carrick, Anderson, Scholes, Giggs, osv. Jeg vil se noget der fejer benene væk under mig før jeg synes det er "godt nok" til United, og jeg har bare ikke set det. Dog virker Pogba for reserverne/academy spændende om et par år.

Skal vi finde en midtbane, er det vel noget med ansvar vi leder efter (hvis vi skal spille en 2 mands midtbane). Dvs vi leder efter en ledertype. Jeg synes ikke Gourcouff eller Hamsik umiddelbart er ledertyper, men bare stærke offensivt.

Hvem siger, at vi skal spille en 2mandsmidtbane? Det lader til at Sir Alex er blevet smaskforelsket i 4-5-1, og det er jo netop noget offensiv kvalitet vi mangler på den 5mandsmidtbane.

http://www.youtube.com/watch?v=FD7s3z2Bmwk&feature=related

Kunne ikke dy mig at linke til det mål. Hvis det ikke er tryllebindende, så ved jeg ikke hvad det er. Og ja, jeg ved godt det kun er et enkelt mål, men hatten af til trods for det :)

Kasper United
10-04-2010, 07:49
Hvem siger, at vi skal spille en 2mandsmidtbane? Det lader til at Sir Alex er blevet smaskforelsket i 4-5-1, og det er jo netop noget offensiv kvalitet vi mangler på den 5mandsmidtbane.

Kunne ikke dy mig at linke til det mål. Hvis det ikke er tryllebindende, så ved jeg ikke hvad det er. Og ja, jeg ved godt det kun er et enkelt mål, men hatten af til trods for det :)

Blev vist også årets bedste mål i Ligue 1, og det er der ikke noget at sige til :)

Benzet
10-04-2010, 09:00
Med mindre vi virkelig for alvor skal til at satse på Possebon, Gibson og Anderson, mener jeg, at vi virkelig har brug for en central midtbanespiller. Scholes spiller forsat mange fantastiske kampe, men der er desværre begyndt at komme flere og flere underlige udfald i hans spil, ligesom Carricks niveau er noget middelmådigt, hvilket mange vist har fået øjnene op for i denne sæson.

I øjeblikket har vi følgende spillere, der er decideret centrale midtbanefolk (dermed ikke Giggs medregnet): Carrick, Scholes, Possebon, Anderson, Gibson, Fletcher og Hargreaves. 3 af disse er talenter, der MÅSKE slår til, Hargreaves`niveau fremover er ukendt for os fans efter den lange skade, Scholes nærmer sig en afslutning på karrieren, Fletcher er en fantastisk spiller både nu og formodenligt i mange år endnu mens Carrick svinger noget i præstationerne.

Glory Man United
10-04-2010, 09:10
På midtbanen SKAL der forstærkes. Spørgsmålet er så, hvad vi har råd til. Lige nu er jeg lidt i chock over, at vi har købt en midterforsvarer og en angriber, og det må altså være fordi, der skal nogen den anden vej. Vi kan ikke have 7 angribere i truppen, det er utænkeligt. Og vi har altså også mange forsvarsspillere nu. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror, at det er serberen, der ryger sydpå.

Men tilbage til midtbanen: Vi har set MEGET slidte ud. Scholes kan ikke spille alle de kampe. Carrick har været piv ringe i en måned, Anderson har knapt spillet, Hargo glemmer vi, og Gibson er svingende. Vi skal have en der er i stand til at løfte holdet i mindst 45 kampe om året. Hvem kan det? Og skal det ikke være en, der samtidigt kan score 12-15 kasser? Jeg peger gerne på Milner. Han har kvaliteten til at løfte et halvgodt Villa hold. Han har ikke været prangende på det seneste, nej. Men holdet virker også fuldstændigt uden struktur og glæde i øjeblikket. Måske han vil til en større klub? Problemet er nok snarere pengene....

United-Allan33
10-04-2010, 10:25
På midtbanen SKAL der forstærkes. Spørgsmålet er så, hvad vi har råd til. Lige nu er jeg lidt i chock over, at vi har købt en midterforsvarer og en angriber, og det må altså være fordi, der skal nogen den anden vej. Vi kan ikke have 7 angribere i truppen, det er utænkeligt. Og vi har altså også mange forsvarsspillere nu. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror, at det er serberen, der ryger sydpå.

Men tilbage til midtbanen: Vi har set MEGET slidte ud. Scholes kan ikke spille alle de kampe. Carrick har været piv ringe i en måned, Anderson har knapt spillet, Hargo glemmer vi, og Gibson er svingende. Vi skal have en der er i stand til at løfte holdet i mindst 45 kampe om året. Hvem kan det? Og skal det ikke være en, der samtidigt kan score 12-15 kasser? Jeg peger gerne på Milner. Han har kvaliteten til at løfte et halvgodt Villa hold. Han har ikke været prangende på det seneste, nej. Men holdet virker også fuldstændigt uden struktur og glæde i øjeblikket. Måske han vil til en større klub? Problemet er nok snarere pengene....

Jeg peger også gerne på Milner, synes han har været rigtig god for et Villa hold som jeg på ingen måder er imponeret af.. Tror han ville kunne udvikle sig bedre hos os end hos Villa.. En anden spiller kunne være Stephen Ireland, måske usansynligt, men stadig en god spiller, som vil i mine øjne kunne forstærke os og give nogle mål fra midten..

Jeg tror der ryger 2-3 af disse spillere

Foster
Vidic
Carrick
Anderson
Berbatov
Diouf

Thepostman
10-04-2010, 10:33

Du har ret i at det er utænkeligt at vi står med 7 angribere til næste sæson. Det tror jeg heller ikke på. Men jeg håber godt ikke du får ret i at serberen ryger syd på. Det vil jeg ihvertfald være ked af, hvis det skulle være tilfældet.

Omrking midtbanen har du ret. Jeg tror dog at Fergie afventer med at hente en ny midtbane, før han ved om Hargreaves nogensinde kommer til at spille top fodbold igen. Hvis Hargreaves kommer tilbage, så tror jeg ikke at han går ud og køber en stor stjerne til mange millioner. Udover Hargreaves, kommer Anderson også tilbage, samtidig med at det virker som om at han også giver Gibson chancen til næste sæson.

Så derfor ser jeg kune to muligheder, hvis vi skal ud og hente en ny midtbane spiller. Og det er hvis Hargreaves ikke kommer tilbage, eller at Carrick bliver smidt på porten. Ellers tror jeg ikke på at han går ud og henter en etableret midtbane spiller.

Så ærlig talt, er jeg meget i tvivl om hvad Fergie gør til sommer. Men det bliver uden tvivl spændende at følge.

EDIT: Glemte helt at nævne Clerverly. Hvis han kommer tilbage efter sin skade, så tror jeg også at han ryger ind på førsteholdet, og får chancen.

Tue B
10-04-2010, 11:11
Du har ret i at det er utænkeligt at vi står med 7 angribere til næste sæson. Det tror jeg heller ikke på. Men jeg håber godt ikke du får ret i at serberen ryger syd på. Det vil jeg ihvertfald være ked af, hvis det skulle være tilfældet.

Omrking midtbanen har du ret. Jeg tror dog at Fergie afventer med at hente en ny midtbane, før han ved om Hargreaves nogensinde kommer til at spille top fodbold igen. Hvis Hargreaves kommer tilbage, så tror jeg ikke at han går ud og køber en stor stjerne til mange millioner. Udover Hargreaves, kommer Anderson også tilbage, samtidig med at det virker som om at han også giver Gibson chancen til næste sæson.

Så derfor ser jeg kune to muligheder, hvis vi skal ud og hente en ny midtbane spiller. Og det er hvis Hargreaves ikke kommer tilbage, eller at Carrick bliver smidt på porten. Ellers tror jeg ikke på at han går ud og henter en etableret midtbane spiller.

Så ærlig talt, er jeg meget i tvivl om hvad Fergie gør til sommer. Men det bliver uden tvivl spændende at følge.

EDIT: Glemte helt at nævne Clerverly. Hvis han kommer tilbage efter sin skade, så tror jeg også at han ryger ind på førsteholdet, og får chancen.

Ja det et helt puslespil, som skal gå op. Umiddelbart tror jeg dog ikke Carrick ryger på porten, det ville sgu ikke være fair i min optik. Jeg tror den hænger på Hargo. Hvor mange kampe kan han spiller pr. sæson, eller kommer han nogensinde tilbage?
Anderson tror jeg kommer tilbage og bliver god. I hans skadefravær arbejder de forhåbentlig med ham taktisk og mentalt, så når han er i topform, så bliver han fantastisk, hvis han får den offensive rolle som han burde. Jeg tror nu alligevel SAF kigger efter en midtbane spiller. Her burde han måske kigger mod Tottenham, hvor Krancjar og Modric render rundt og spiller fremragende.

Du nævner en Clerverly, som jeg glæder mig til at se. Det ville da været med en ny generation af rigtige United spillere.

Angrebet håber jeg og tror, at Berba ryger. Han har fået sin tid og er simpelthen i mine øjne i "vejen" for Welbeck og Kiko, som forhåbentligt i næste sæson er klar til at prøve deres chance af. Samtidig har vi lige købt Javier Hernandez, som også bliver spænende at følge. Det er lidt svært at sige, hvilken rolle han får. Owen og Diouf er to spørgsmålstegn. Diouf kan måske blive en dygtig spiller, men Owen ligner en mand på vej ud, hvilket nok ville være bedst for Owen også.

snegl
10-04-2010, 11:52

I mine øjne er det ret nødvendigt at vi kan spille en 2 mands midtbane, så vi fx slipper for at skulle spille med en angriber der ligger og laver den offensive midtbanes job ved at være kreativ (Berbatov). Om så vi har en offensiv midtbane i en tre mands midtbane ændrer det ikke på at vi så kun har én mand i boksen, når Nani og Valencia laver indlæg, og det ville være meget farligere med to i boksen. Så simpelt nok: Vi skal kunne spille en 2 mands midtbane for at kunne være farligere i boksen. Mod bund- og midterhold spiller vi alligevel heller ikke oftest en 4-5-1.

Men ja vi kunne dog også godt bruge en stærk kreatør i en 4-5-1 i de store kampe som Gourcouff. Hvis frikøbsklausulen passer med 175 mio, så synes jeg det er en meget fair pris især for en klub som United, som altid skal give en 60-100 mio oven i.

Stephen Ireland havde jeg helt glemt - han ville til gengæld passe rigtig godt ind spillemæssigt. Desværre er han nok City spiller så længe han kan blive det, og iøvrigt lidt af en tosse.

Thepostman
10-04-2010, 12:53
Ja det et helt puslespil, som skal gå op. Umiddelbart tror jeg dog ikke Carrick ryger på porten, det ville sgu ikke være fair i min optik. Jeg tror den hænger på Hargo. Hvor mange kampe kan han spiller pr. sæson, eller kommer han nogensinde tilbage?
Anderson tror jeg kommer tilbage og bliver god. I hans skadefravær arbejder de forhåbentlig med ham taktisk og mentalt, så når han er i topform, så bliver han fantastisk, hvis han får den offensive rolle som han burde. Jeg tror nu alligevel SAF kigger efter en midtbane spiller. Her burde han måske kigger mod Tottenham, hvor Krancjar og Modric render rundt og spiller fremragende.

Du nævner en Clerverly, som jeg glæder mig til at se. Det ville da været med en ny generation af rigtige United spillere.

Angrebet håber jeg og tror, at Berba ryger. Han har fået sin tid og er simpelthen i mine øjne i "vejen" for Welbeck og Kiko, som forhåbentligt i næste sæson er klar til at prøve deres chance af. Samtidig har vi lige købt Javier Hernandez, som også bliver spænende at følge. Det er lidt svært at sige, hvilken rolle han får. Owen og Diouf er to spørgsmålstegn. Diouf kan måske blive en dygtig spiller, men Owen ligner en mand på vej ud, hvilket nok ville være bedst for Owen også.

Jeg tror personligt heller ikke at Carrick ryger på porten. Han har ganske vist ikke været god i længe, men tror nu der skal mere til før Fergie sætter ham af. Håber du har ret i Anderson. Ham kan jeg rigtig godt lide og håber han kommer stærkt tilbage. Men som dig, glæder jeg mig også til at se Cleverly. Han skulle have spillet super godt i Watford, så jeg tror bestemt at Fergie vil give ham chancen, når han bliver klar igen. Han skulle være en ret målfarlig spiller, og det er lidt det jeg synes vi mangler. Altså en midtbanespiller som også godt kan lave mål.

Ang. angrebet er jeg også en del i tvivl. Berbatov kunne måske godt ryge til sommer, men jeg har stadig min tvivl. Owen tror jeg til gengæld har spillet sin sidste kamp for os. Han er da en god angriber, og jeg er stadig dybt taknemmelig for hans mål mod City, men han bliver ikke yngre, og skader kan han nok heller ikke undgå i løbet af næste sæson, så jeg kan ikke se grunden til at han skal blive. Hvis Diouf bliver solgt, må det siges at være et af de mærkeligste køb nogensinde. Jeg tror ikke på at han allerede bliver solgt, han har trodsalt kun været her siden januar, med begrænset spille tid. Så jeg kunne godt forstille mig at han fik en sæson til, for at vise at han kan blive god nok. Ellers forstår jeg simpelthen ikke at de valgte at købe ham, hvis han ikke får flere chancer.

Hartvigsen
10-04-2010, 13:14
Jeg håber virkelig ikke vi sælger Anderson, jeg har savnet ham ufatteligt meget i de to kampe mod Bayern. Det er lige før jeg vil gå så langt at sige, at hvis vi havde haft Anderson på banen i stedet for Carrick havde vi ikke kun spillet PL nu.

Derfor håber jeg vi holder på ham til sommer!

snegl
10-04-2010, 13:22
Jeg håber virkelig ikke vi sælger Anderson, jeg har savnet ham ufatteligt meget i de to kampe mod Bayern. Det er lige før jeg vil gå så langt at sige, at hvis vi havde haft Anderson på banen i stedet for Carrick havde vi ikke kun spillet PL nu.

Derfor håber jeg vi holder på ham til sommer!

Ahh, Anderson havde før sin skade vel heller ikke just haft sin bedste sæson for United. I mine øjne hans dårligste/mindst succesfulde.

En skam han blev skadet for vi kunne godt have brugt lidt mere rotation nu hvor Scholes ikke virker til at kunne spille så mange kampe i træk.

Broberry
10-04-2010, 13:25
Jeg er bange for at vi gaar et sort tid i moede, hvis vi ikke snart faar fat i en verdensklasse midtbane, der kan vaere spilopbygger og score maal.

Jeg ved godt det er usandsynligt, men jeg ville elske at faa Sneijder til klubben! Han har et utrolig farligt skud, kan skyde geniale frispark og der sker altid noget naar han har bolden!
En spiller som Fabregas ville ogsaa vaere fantastisk, men det ved vi vidst allesammen godt ikke sker, eftersom baade Real Madrid og Barcelona er MEGET interesseret. Arsenal har annoncereret at han vil kunne koebes for den lette sum af 400 milioner, hvilket ogsaa er mere en SAF vil betale for en enkelt spiller.
Personligt saa jeg helst at vi fik Sneijder til klubben og skildte os af med Berbatov i en fart!

Hvad siger i til Sneijder?

NtotheT
10-04-2010, 13:30
Agüero måske til England (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1327328.ece)

Interessant, men .... jeg vil bare have en forholdsvis høj angriber, selvom Rooney har forbedret sit hovedspil markant. Aguero er fantastisk fodboldspiller, og en lige så fremragende individualist, men jeg vil hellere have Dzeko eller Benzema eller Lukaku. En stor angriber, så Rooneys nye makker kan støtte ham i andre facetter.

Thepostman
10-04-2010, 13:47
Jeg er bange for at vi gaar et sort tid i moede, hvis vi ikke snart faar fat i en verdensklasse midtbane, der kan vaere spilopbygger og score maal.

Jeg ved godt det er usandsynligt, men jeg ville elske at faa Sneijder til klubben! Han har et utrolig farligt skud, kan skyde geniale frispark og der sker altid noget naar han har bolden!
En spiller som Fabregas ville ogsaa vaere fantastisk, men det ved vi vidst allesammen godt ikke sker, eftersom baade Real Madrid og Barcelona er MEGET interesseret. Arsenal har annoncereret at han vil kunne koebes for den lette sum af 400 milioner, hvilket ogsaa er mere en SAF vil betale for en enkelt spiller.
Personligt saa jeg helst at vi fik Sneijder til klubben og skildte os af med Berbatov i en fart!

En sort tid i møde? Hvad er det præcis der for dig til at tro det?

Fabregas tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter. Han ender ikke i United, det tror jeg du kan være ganske sikker på.

Jeg ved ikke helt med Sneijder, det er måske en mulighed. Og så er jeg lidt uenig i at Berbatov skal sendes væk. Hvis han skal det, skal det ihvertfald være på bekostning af en anden god angriber.

snegl
10-04-2010, 13:48
Hvor blev Agüeros fodboldsjæl af? Var det ikke ham der for godt og vel et eller to år siden udtalte at han kun ville til klubber med en stor historie, og at han ikke gav meget for købeklubber som Chelsea (/City).

Noget siger mig han ikke er anderledes end de andre argentinere. Iøvrigt enig i at vi ikke har brug for endnu en lav angriber. Hernandez er vist også kun 1,77 mener jeg at have læst.

Kasper United
10-04-2010, 14:14
Agüero måske til England (http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1327328.ece)

Interessant, men .... jeg vil bare have en forholdsvis høj angriber, selvom Rooney har forbedret sit hovedspil markant. Aguero er fantastisk fodboldspiller, og en lige så fremragende individualist, men jeg vil hellere have Dzeko eller Benzema eller Lukaku. En stor angriber, så Rooneys nye makker kan støtte ham i andre facetter.

Jeg mener heller ikke, at han passer godt ind i klubben.

Stratego Thomas
10-04-2010, 14:17
Ahh, Anderson havde før sin skade vel heller ikke just haft sin bedste sæson for United. I mine øjne hans dårligste/mindst succesfulde.

En skam han blev skadet for vi kunne godt have brugt lidt mere rotation nu hvor Scholes ikke virker til at kunne spille så mange kampe i træk.

jeg ved ikke om jeg er helt enig i dine tanker om anderson, for jeg synes bestemt ikke han være ringe, selvom jeg dog godt er klar over, at han på ingen måder heller har været ekstravagant.. MEN han fighter aggresivt hele tiden og det er noget jeg synes hører til uniteds midtbane og i hans fravær er virker scholes sgu lidt for træt og carrick for tandløs..

fletcher fik mange år, hvilket i den grad har kunne betale sig og jeg håber at det samme vil være tilfældet med anderson, som trods alt er ret dygtig med bolden allerede nu..

Broberry
10-04-2010, 14:32
En sort tid i møde? Hvad er det præcis der for dig til at tro det?

Fabregas tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter. Han ender ikke i United, det tror jeg du kan være ganske sikker på.

Jeg ved ikke helt med Sneijder, det er måske en mulighed. Og så er jeg lidt uenig i at Berbatov skal sendes væk. Hvis han skal det, skal det ihvertfald være på bekostning af en anden god angriber.

Grunden til at jeg mener vi gaar en sort tid er at vores midtbane simpelthen er faar daarlig. Jeg mener vi har en enkelt midtbane spiller der i mine oejne er vaerdig, Fletcher. Jeg syntes simpelthen ikke at Carrick, Scholes, Giggs, Park osv. er gode nok. Carrick har haft en daarlig season, Scholes og Giggs ben er ikke hvad de har vaeret og Park er ikke komplet nok, desuden har ingen det maaloeje jeg syntes vi mangler paa midten, vi mangler en midtbane der kan smaekke + 10 maal i ligaen.

Mange af de andre store hold har en meget dygtig spilfordeler der traekker holdet

Chelsea har Lampard
Liverpool har Gerrard (Liverpool er ikke et tophold pt nej, men alligevel)
Arsenal har Fabregas.
Barcelona har Xavi, Iniesta
Real Madrid har Alonso osv.
Inter har Sneijder
Milan har Pirlo
Bayern har mange!
Her mener jeg Fletcher er vores eneste bud men er mere en traekhest end en dygtig og maalfarlig spilfordeler.

Omkring det med Berbatov saa har vi lige har faaet Javier Hermandez hvilket er en fin erstatning. Et salg af Berbatov ville give mange penge i kassen til en verdensklasse midtbane

Ulrik Vida Vinther
10-04-2010, 14:40
I mine øjne er det ret nødvendigt at vi kan spille en 2 mands midtbane, så vi fx slipper for at skulle spille med en angriber der ligger og laver den offensive midtbanes job ved at være kreativ (Berbatov). Om så vi har en offensiv midtbane i en tre mands midtbane ændrer det ikke på at vi så kun har én mand i boksen, når Nani og Valencia laver indlæg, og det ville være meget farligere med to i boksen. Så simpelt nok: Vi skal kunne spille en 2 mands midtbane for at kunne være farligere i boksen. Mod bund- og midterhold spiller vi alligevel heller ikke oftest en 4-5-1.

Men ja vi kunne dog også godt bruge en stærk kreatør i en 4-5-1 i de store kampe som Gourcouff. Hvis frikøbsklausulen passer med 175 mio, så synes jeg det er en meget fair pris især for en klub som United, som altid skal give en 60-100 mio oven i.

Stephen Ireland havde jeg helt glemt - han ville til gengæld passe rigtig godt ind spillemæssigt. Desværre er han nok City spiller så længe han kan blive det, og iøvrigt lidt af en tosse.

Jeg er egentlig til dels enig i det du siger. Jeg har også altid set United som stærkest i en 4-4-2, og kanterne kommer først til deres fulde ret, når vi har flere mænd i feltet, det er rigtigt. Men jeg ved ikke om 4-4-2 er tilstrækkeligt mod de stærke klubber, hvor kampene ofte vindes på midtbanen.

Jeg synes også at omkring 150 mio lyder fair for Gourcuff, omend han så har haft et lille formdyk i denne sæson. I sidste sæson var han vel at mærke nøglepersonen i Bordeauxs succes.

Men er vi ude efter en målscorende midtbanespiller, ser jeg egentlig mere Hamsik som det bedste alternativ ift. Gourcuff og Milner. Han er enormt spændende i det offensive spil, og har desuden en del landskampe og landskampsmål på bagen, til trods for hans beskedne 22 år.
Han har scoret 11 mål i 32 ligakampe for Napoli i denne sæson, og 9 i samme antal kampe sidste sæson.

Ireland er gledet lidt ud af billedet efter at Mancini er kommet til, men han var fantastisk i store dele af sidste sæson, og ham kan jeg rigtig godt lide.
Hvis City ikke har i sinde at bruge ham, ser jeg ikke rigtig andre forhindringer end rivaliseringen, hvis United vifter en kontrakt i hovedet af ham.

Ulrik Vida Vinther
10-04-2010, 14:44

Sneijder er fuldstændig genial! Men spørgsmålet er, om vi ikke skulle have snuppet ham, da han spillede i Madrid..

Pils
10-04-2010, 14:48
Her er en spændende liste over nogle af de mest talentfulde spillere fra sydamerika. En del af dem er vi blevet linket til. Jeg må indrømme, at jeg langt fra kender allesammen, men det kunne være interessant hvis nogle herinde kendte mere til dem.

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=64946

Thepostman
10-04-2010, 15:01
Grunden til at jeg mener vi gaar en sort tid er at vores midtbane simpelthen er faar daarlig. Jeg mener vi har en enkelt midtbane spiller der i mine oejne er vaerdig, Fletcher. Jeg syntes simpelthen ikke at Carrick, Scholes, Giggs, Park osv. er gode nok. Carrick har haft en daarlig season, Scholes og Giggs ben er ikke hvad de har vaeret og Park er ikke komplet nok, desuden har ingen det maaloeje jeg syntes vi mangler paa midten, vi mangler en midtbane der kan smaekke + 10 maal i ligaen.

Mange af de andre store hold har en meget dygtig spilfordeler der traekker holdet

Chelsea har Lampard
Liverpool har Gerrard (Liverpool er ikke et tophold pt nej, men alligevel)
Arsenal har Fabregas.
Barcelona har Xavi, Iniesta
Real Madrid har Alonso osv.
Inter har Sneijder
Milan har Pirlo
Bayern har mange!
Her mener jeg Fletcher er vores eneste bud men er mere en traekhest end en dygtig og maalfarlig spilfordeler.

Omkring det med Berbatov saa har vi lige har faaet Javier Hermandez hvilket er en fin erstatning. Et salg af Berbatov ville give mange penge i kassen til en verdensklasse midtbane

Du har ret i Giggs og Scholes, men de er dog stadig rigtig gode spillere. Det kan gdot være at Carrick ikke har spillet op til hvad han kan i denne sæson, men han har tidligere vist hvad han virkelig kan. Og så er han altså rigtig rigtig god. Park ikke komplet nok? Park er da en af de bedste spillere vi har, specielt i de store kampe. Han er begyndt at score mål, og ofre sig både offensivt og defensivt. Jeg tror ikke på at du finder en spiller der løber meget mere end han gør. Jeg elsker virkelig Park, for den måde han ofre sig 100 % for holdet skyld, lige som Fletcher gør. Det er spillere som på ingen måde skal undervurderes. Den måde Park spillede i Milan kampene, var fantastisk. Den måde han fik lukket Pirlo ned, var verdensklasse.

Og sige at vi har fået en erstatning for Berbatov i Javier Hernandez, er godt nok for tidlit at sige. Han har ingen kampe spillet for os endnu. Og lad nu være med at gøre Berbatov dårligere end han er. Han er helt fantastisk til at slå de afleveringer som ingen andre på holdet kan. Efter min mening er han blevet spillet forkert, når han har spillet alene i front, for det er ikke hans stærke side. Han gør de andre gode.

Jev
10-04-2010, 15:04
Jeg er enig i, at vi godt kunne bruge en ny midtbanespiller (jeg mener dog ikke, at Sneijder er svaret), men ligefrem at forudse, at vi går en "sort tid i møde", fordi vi har den midtbane, som har vundet os det engelske mesterskab tre år i træk og ført os i CL-finaler de to seneste år, er lidt voldsomt. Det er utroligt, så dårlig hukommelse mange fodboldfans har.

Lorensen
10-04-2010, 15:27
Haha. At sige at Bayern har mange gode spilfordelere er da vidst en overdrivelse af dimensioner. Deres centrale midtbane består af Schweinsteiger og Bommel, og hvori er det lige du ser de store spilfordelere der? Gerrard er desuden ligeså meget angriber som midtbane, så er også uenig i at Liverpool er i besiddelse af en playmaker. Ham mistede de i Alonso.

Btw. Ja jeg ved godt at Bayern slog os, men det var bestemt ikke på grund af deres playmakere på midten.

Jev
10-04-2010, 15:32
Scholes og Carrick er i øvrigt bedre spilfordelere end de fleste på listen.

Hr Hansen
10-04-2010, 16:05
Manuel Neuer fra Schalke 04 er rystene usikker idag mod Hannover. Valgte at slå op på eurosport2 for at følge ham efter som han er rygtet til Old Trafford, han har i de første 34 min været rystene usikker.

Don Kafai
10-04-2010, 16:33
Manuel Neuer fra Schalke 04 er rystene usikker idag mod Hannover. Valgte at slå op på eurosport2 for at følge ham efter som han er rygtet til Old Trafford, han har i de første 34 min været rystene usikker.

Det er netop min pointe med en spiller som Gourcuff. Det er nemt at overhype en spiller efter en eller flere gode optrædener i CL (Hvem glemmer nogensinde Neuers fantomredninger mod Fenerbahce), men det er desværre ikke altid det rigtige billede. Neuer er uden tvivl en god keeper, men af det jeg har set til ham, der er han slet ikke på niveau med de allerbedste i verden. Der er ingen grund til at købe en med potentiale, når vi i forvejen har Foster og TK.

Don Kafai
10-04-2010, 16:37
Jeg kan se mange nævner James Milner. Det forstår jeg simpelthen ikke. Han er blevet omskolet fra fløj til at spille centralt af nød, og selvom han udfører sin rolle upåklageligt, så synes jeg slet ikke det fungerer i længden, og især ikke i en klub som United.

Det svarer til Alan Smith der røg ned på den defensive. Det fungerede udmærket, men han kom til kort i længden. Desuden synes jeg, at vi skal bruge kreativitet på vores midtbane, og det tvivler jeg på Milner kan bidrage med i stor grad.

Vores udgangspunkt må være, at vi har en talentfuld midtbanespiller i Cleverley. Med to-cifrede mål og assist-stats i Watford, så er han den type spiller vi skal bruge. Hvis vi ikke kan finde en etableret spiller, så kan vi ligesågodt bruge ham. Ligesom jeg ikke forstår købet af Javier Hernandez, medmindre han er en klasse over Diouf, Macheda og Welbeck, hvilket jeg tvivler rigtig meget på.

Broberry
10-04-2010, 16:57
Ligesom jeg ikke forstår købet af Javier Hernandez, medmindre han er en klasse over Diouf, Macheda og Welbeck, hvilket jeg tvivler rigtig meget på.

Nu har SAF andre angribere ikke rigtig bestaaet eksamen mod Chelsea (Ja Macheda scorede) og det meste af 2. kamp mod Bayern hvor de har vaeret foruden Rooney. Jeg tror at han er blevet presset til at aendre visse ting i angrebstruppen.

Jeg er overbevidst om at han er en klasse over Diouf, Macheda og Welbeck. Han har foerst og fremmest scoret 21 maal i 28 kampe (den mexicanske liga er maaske ikke den bedste, men alligevel) og har faaet fast plads paa landsholdet i en ung alder hvor han ogsaa har gjort det godt. Jeg tror bestemt paa knaegten!

Ulrik Vida Vinther
10-04-2010, 17:01
Det er netop min pointe med en spiller som Gourcuff. Det er nemt at overhype en spiller efter en eller flere gode optrædener i CL (Hvem glemmer nogensinde Neuers fantomredninger mod Fenerbahce), men det er desværre ikke altid det rigtige billede. Neuer er uden tvivl en god keeper, men af det jeg har set til ham, der er han slet ikke på niveau med de allerbedste i verden. Der er ingen grund til at købe en med potentiale, når vi i forvejen har Foster og TK.

Jeg er enig i at mange spillere bliver overhyped, men jeg tror du tager fejl mht. Gourcuff. Han spillede en rigtig flot sæson i 08/09, har dog haft lidt svært ved at finde takterne i denne.

Don Kafai
10-04-2010, 17:11
Nu har SAF andre angribere ikke rigtig bestaaet eksamen mod Chelsea (Ja Macheda scorede) og det meste af 2. kamp mod Bayern hvor de har vaeret foruden Rooney. Jeg tror at han er blevet presset til at aendre visse ting i angrebstruppen.

Jamen, ingen af "SAFs andre angribere" har jo fået chancen.

Macheda fik 20 mins mod Chelsea, han lavede et mål og ændrede vores spil totalt. Han fik jo 0 mins mod Bayern, så jeg forstår godt hvis Macheda undrer sig over købet af Hernandez.

Welbeck lejer vi ud, i en tid hvor vi henter Diouf i stedet. Diouf har lavet mål på samlebånd for reserverne, og kommet frem til en pæn portion chancer i de meget få kampe han har fået for førsteholdet. Han har vel knap nok spillet 90 mins sammenlagt for os, og alligevel er han kommet frem til mange chancer og lavet 1 mål. Hvorfor bygger vi ikke videre på det?

Én ting er at de ikke er gode nok. Hvorfor køber vi dem så? Det giver absolut ingen mening.

Jeg er overbevidst om at han er en klasse over Diouf, Macheda og Welbeck. Han har foerst og fremmest scoret 21 maal i 28 kampe (den mexicanske liga er maaske ikke den bedste, men alligevel) og har faaet fast plads paa landsholdet i en ung alder hvor han ogsaa har gjort det godt. Jeg tror bestemt paa knaegten!Jamen, Diouf lavede da også mange mål i Norge, ligesom han allerede har lavet et par hattricks for reserverne.

Statistikker er meget gode, men når spillerne ikke får chancen, så er det ret ligegyldigt.

Holder vi fast i Diouf, så pisser mig af, at vi smider ham ind de sidste 10 mins et par kampe, og så slet ikke ser til ham i en måned. Pludselig er Macheda foran ham i køen. Macheda kommer så ind og laver en god præstation mod Chelsea, og vi får ham vel ikke at se igen resten af sæsonen. Og for lige at gøre det hele komplet, så henter vi en 21-årig (snart 22) mexicaner som ingen har hørt om.

På den måde synes jeg da, at Liverpools N'Gog er meget heldig. Han har en klub hvor han over en længere periode har fået meget spilletid. Hvad Liverpool gør med ham til sommer, vil være baseret på en fornuftig vurdering af hans udvikling. Hvad vi gør med Diouf, Macheda, Welbeck og Hernandez til sommer er jo bare en gut-feeling fra SAF. Og han har (desværre) ikke altid ret...

Don Kafai
10-04-2010, 17:16
Jeg er enig i at mange spillere bliver overhyped, men jeg tror du tager fejl mht. Gourcuff. Han spillede en rigtig flot sæson i 08/09, har dog haft lidt svært ved at finde takterne i denne.

Jeg håber da, at han kan være vores nye midtbane-profil. Jeg har lagt mærke til, at han også sparker dødbolde hvilket ville være fantastisk.

Det er bare irriterende, at han er eneste der bliver nævnt. Det viser vel bare, at hans slags ikke lige er til at plukke ned fra træerne.

Thepostman
10-04-2010, 17:18

Jeg er overbevidst om at han er en klasse over Diouf, Macheda og Welbeck. Han har foerst og fremmest scoret 21 maal i 28 kampe (den mexicanske liga er maaske ikke den bedste, men alligevel) og har faaet fast plads paa landsholdet i en ung alder hvor han ogsaa har gjort det godt. Jeg tror bestemt paa knaegten!

Nu synes jeg det er lige hårdt nok at sige de ikke har bestået eskamen. Hverken Diouf, Macheda eller Wellbeck, har fået nok spilletid til at kunne bedømmes om de er gode nok imo. Jeg synes dog at både Macheda og Wellbeck virker som store talenter, der bestemt skal have chancen i næste sæson, til at vise at de er gode nok.

Broberry
10-04-2010, 17:19
Jeg kan bestemt godt se hvad du mener med at de ikke faar chancen, og som vi spiller pt med 4-3-3 eller 4-5-1 har vi ikke rigtig brug for flere angribere, jeg synes ogsaa at det er specielt at gaa ud og invistere i en angriber eftersom det er midtbanen der halter, men jeg tror at knaegten er god og det siger statistikkerne jo ogsaa.

Men for guds skyld, giv os Sneijder!

Don Kafai
10-04-2010, 17:21
Vi kunne jo håbe at Mourinho tog Sneijder med sig til United, eller Blanc tog Gourcuff med sig.

Benitez må dog gerne holde sig væk, selvom han skulle have Torres under armen..

Ulrik Vida Vinther
10-04-2010, 17:25
Det er bare irriterende, at han er eneste der bliver nævnt. Det viser vel bare, at hans slags ikke lige er til at plukke ned fra træerne.

Ja, det skyldes vel bare, at der ikke findes så mange veletablerede, kreative midtbanespillere, som stadig er forholdsvis unge og derudover er tilgængelige.

Bugge
10-04-2010, 17:30
Jamen, ingen af "SAFs andre angribere" har jo fået chancen.

Macheda fik 20 mins mod Chelsea, han lavede et mål og ændrede vores spil totalt. Han fik jo 0 mins mod Bayern, så jeg forstår godt hvis Macheda undrer sig over købet af Hernandez.

Welbeck lejer vi ud, i en tid hvor vi henter Diouf i stedet. Diouf har lavet mål på samlebånd for reserverne, og kommet frem til en pæn portion chancer i de meget få kampe han har fået for førsteholdet. Han har vel knap nok spillet 90 mins sammenlagt for os, og alligevel er han kommet frem til mange chancer og lavet 1 mål. Hvorfor bygger vi ikke videre på det?

Én ting er at de ikke er gode nok. Hvorfor køber vi dem så? Det giver absolut ingen mening.

Jamen, Diouf lavede da også mange mål i Norge, ligesom han allerede har lavet et par hattricks for reserverne.

Statistikker er meget gode, men når spillerne ikke får chancen, så er det ret ligegyldigt.

Holder vi fast i Diouf, så pisser mig af, at vi smider ham ind de sidste 10 mins et par kampe, og så slet ikke ser til ham i en måned. Pludselig er Macheda foran ham i køen. Macheda kommer så ind og laver en god præstation mod Chelsea, og vi får ham vel ikke at se igen resten af sæsonen. Og for lige at gøre det hele komplet, så henter vi en 21-årig (snart 22) mexicaner som ingen har hørt om.

På den måde synes jeg da, at Liverpools N'Gog er meget heldig. Han har en klub hvor han over en længere periode har fået meget spilletid. Hvad Liverpool gør med ham til sommer, vil være baseret på en fornuftig vurdering af hans udvikling. Hvad vi gør med Diouf, Macheda, Welbeck og Hernandez til sommer er jo bare en gut-feeling fra SAF. Og han har (desværre) ikke altid ret...

Fuldstændig enig.
Jeg har tænkt det samme en million gange, men jeg er bare for sprogfattig til at udtrykke mig uden at blive misforstået.

Jeg synes spillere som Macheda og Diouf har gjort det rigtig fornuftigt når de har fået chancen. Og nu ved jeg ikke hvad der sker til træning osv, men baseret på deres præstationer med førsteholdet i et meget begrænset antal minutter på banen så synes jeg det er pisse trist at vi ikke ser dem noget mere.

Og den der med at det er fordi vi er nødt til at følge med i toppen og ikke har "råd" til at tage for mange chancer, den køber jeg ikke.
Hvis Barcelona kan tage chancen med Pedro, Busquets og hvad de ellers hedder, så kan vi vel også med Diouf og Macheda osv.

ChristianR
10-04-2010, 17:31
Vi kunne jo håbe at Mourinho tog Sneijder med sig til United, eller Blanc tog Gourcuff med sig.

Benitez må dog gerne holde sig væk, selvom han skulle have Torres under armen..

Haha. Point taken!

Desværre vil det nok betyde, at der går endnu et år, før vi får vores midtbanegeneral. Jeg tror ikke, der kommer en ny træner til klubben før om et år, hvor Ferguson har overhalet Liverpools antal engelske mesterskaber, så han kan stoppe med god samvittighed.

ChristianR
10-04-2010, 17:33
Jeg synes lige, det skal med til historien, at Macheda altså har fået chancen nogen gange efterhånden, hvor han bestemt ikke har imponeret. Derudover kan jeg godt skepsisen over, at vi køber endnu en ung gut, når vores ellers andre unge angribere med stort potentiale aldrig får chancen.

Kasper United
10-04-2010, 17:37
Ja, det skyldes vel bare, at der ikke findes så mange veletablerede, kreative midtbanespillere, som stadig er forholdsvis unge og derudover er tilgængelige.

Jeg synes nu, der findes en del:

F.eks. Yoann Gourcuff, Stevan Jovetic, Marek Hamsik og (Javier Pastore og Özil - måske ikke så veletableret, men de er stadig muligheder),

Følger tæt Jovetics spil pt. for Fiorentina. Nøøøøj, hvor spiller han bare godt. Han har stort set en fod med i hver mål/mulighed, fordi han skaber den offensive del forrygende. Desuden kan han benyttes som midtbane offensiv, wing og angriber. Derudover gør Marek Hamsik det også rigtig godt i Napoli, og han kan nemmere bruges i f.eks. 4-4-2, fordi jeg mener, han bedre kan spille midtbane central, end de andre af de ovennævnte kan.

K and the big B
10-04-2010, 17:41

Spørgsmålet er om vi skal kalde Welbeck angriber eller kant? De sidste mange gange han har spillet for os, har han spillet ude på kanten. Jeg synes også han som spiller mere minder om en kant end en angriber, og han har heller ikke vist sig skarp foran målet.

Don Kafai
10-04-2010, 18:35
Spørgsmålet er om vi skal kalde Welbeck angriber eller kant? De sidste mange gange han har spillet for os, har han spillet ude på kanten. Jeg synes også han som spiller mere minder om en kant end en angriber, og han har heller ikke vist sig skarp foran målet.

Skyldes det ikke mere, at vi skulle hvile Ronaldo? Jeg kan da huske vi i en del kampe (mest FA cup), smed Welbeck ned på kanten, fordi han kunne dække pladsen, og vi lige manglede én dér.

Welbecks kvaliteter synes jeg ikke rigtig passer til kanten. Måske vil han kunne være en Henry-agtig venstre kant for os i perioder, men jeg kan ikke se ham som permanent fløj.

Don Kafai
10-04-2010, 18:40
Jeg synes lige, det skal med til historien, at Macheda altså har fået chancen nogen gange efterhånden, hvor han bestemt ikke har imponeret. Derudover kan jeg godt skepsisen over, at vi køber endnu en ung gut, når vores ellers andre unge angribere med stort potentiale aldrig får chancen.

Altså, jeg er enig i at han har spillet en håndfuld kampe efterhånden. Også hele kampe, som dem mod Hull og Besiktas, og liga cup-kampene i efteråret. Men jeg synes ikke at han decideret har skuffet. Umiddelbart er der også et eller andet over ham, hvor han pludselig kan dukke op og blive farlig, og det synes jeg er værd at udvikle.

I hvert fald synes jeg, at han sagtens kan få nogle flere kampe fra start når Rooney er skadet.

Runaldo
10-04-2010, 19:04
Jeg forstår heller ikke hvad Ferguson & co. har gang i for tiden.

Rooney, Berbatov & Owen + Macheda, Diouf, Welbeck og nu Hernandez?

Det er jo ikke ligefrem fordi at man i england er kendt for at give unge talenter chancerne oppe foran, modsat i Spanien eller Italien, hvor unge spillere som Pedro & Bojan eller Pastore får lov til at spille sig ind på førsteholdet og ihvertfald få en 8-15kampe i løbet af en sæson.

Jeg frygter virkelig at Diouf ender som Manucho, en spiller vi aldrig får at se. Endnu værre ender det nok med Macheda, som Ferguson siger er en af de største talenter i hans tid i Manchester United, men han vælger derefter ikke at bruge ham på hjemmebane mod Munchen, efter at have kommet frem til gode muligheder mod Chelsea - istedet bliver Berbatov sat ind og sløver spillet.

Diouf kom ind - og det lader til at han scorer for reserveholdet - men får chancer på førsteholdet og scoringsmuligheder, men scorer ikke og bliver så sat af holdet.

Welbeck blev udlejet, men han er jo en fantastisk ung spiller, han løber og spiller sig selv fri heletiden og mod Besiktas, selvom vi tabte, så spillede han ganske godt - det er skuffende at vores egne talenter virkelig ikke får chancerne i klubben, medmindre de er kæledægge for Ferguson med navn som O'Shea der kan spille på hele banen og aldrig beklager sig.

Det ville i min mening være yderst trist hvis Macheda & Welbeck ender i samme situation som Rossi og Pique, som var favoritter hos mange fans og som nu er store spillere i deres nye klubber og har vist det på den europæiske scene.

'Chicharito' Hernandez er sikkert en udemærket angriber, men mon ikke han skal bruge 1-2år i England for at 'bygge muskler' som jo er den undskyldning Ferguson gang på gang brugte for at ikke bruge Zoran Tosic, som jo egentlig var på landsholdet da vi købte ham, men ikke engang kunne være indskifter for os. Gabriel Obertan, hvornår får vi ham at se igen? Det er yderst skuffende, for han virker som en yderst kompetent winger, men når vi sætter spillere med ringe teknik højere end talent, så kan jeg godt se det bliver svært.

Og endnu værre bliver det med en spiller som Will Keane, som nok aldrig får lov til at spille en kamp på førsteholdet, og han er en af de bedre på ungdomsholdet.

K and the big B
10-04-2010, 19:16
Det er jo ikke ligefrem fordi at man i england er kendt for at give unge talenter chancerne oppe foran, modsat i Spanien eller Italien, hvor unge spillere som Pedro & Bojan eller Pastore får lov til at spille sig ind på førsteholdet og ihvertfald få en 8-15kampe i løbet af en sæson.
e

Det er da klart at du ikke kan tillade dig det samme i den engelske liga, som den spanske. Den spanske lige har to gode hold(Barcelona og Madrid) som er langt bedre end de andre, udover det har de så 2-3 hold som har europa league klasse og ellers er de resterende hold ikke meget værd.

Derimod er den engelske liga noget bedre, hvor der self. er de 3-4 tophold som sædvanlig, men så har du også hold som Villa, Everton, Fullham, City og Tottenham, som man skal spille op til sit bedste, for at vinde over. Udover det, finder du også hold under top 10, hvor hvis man besøger dem på udebane, skal man også ramme et hvis niveau for at få en sejr i hus.

Generelt skal du levere næsten hver gang i den engelske liga, for de fleste hold har en bundsolid forsvar, og en god defensiv struktur. Hvor du i den spanske ser hvordan mange af bundholdende ligner en flok hovedløse høns når de skal dække op. Så det er da klart at man kan tillade sig at give sine talenter det mere spilletid i den spanske, da der ikke er ligeså man risikoer for at tabe point som i den engelske.

Jev
10-04-2010, 19:20
Jeg frygter virkelig at Diouf ender som Manucho, en spiller vi aldrig får at se. Endnu værre ender det nok med Macheda, som Ferguson siger er en af de største talenter i hans tid i Manchester United, men han vælger derefter ikke at bruge ham på hjemmebane mod Munchen, efter at have kommet frem til gode muligheder mod Chelsea - istedet bliver Berbatov sat ind og sløver spillet.

Du mener, vi burde have skiftet Macheda ind i den situation? Det er svært for Berbatov at sløve spillet ned, når vi ikke rører bolden. Berbatov kom naturligvis ind for at holde fast i bolden, fordi Bayern havde den hele tiden. Teknisk er han Macheda overlegen.

'Chicharito' Hernandez er sikkert en udemærket angriber, men mon ikke han skal bruge 1-2år i England for at 'bygge muskler' som jo er den undskyldning Ferguson gang på gang brugte for at ikke bruge Zoran Tosic, som jo egentlig var på landsholdet da vi købte ham, men ikke engang kunne være indskifter for os. Gabriel Obertan, hvornår får vi ham at se igen? Det er yderst skuffende, for han virker som en yderst kompetent winger, men når vi sætter spillere med ringe teknik højere end talent, så kan jeg godt se det bliver svært.

Hvem hentyder du til her? Park? Mener du helt alvorligt, at Obertan er bedre at benytte i den periode end Park? Det kan jeg ikke rigtig tage seriøst.

Bortset fra det er jeg enig i det meste af dit indlæg.

NtotheT
11-04-2010, 14:09
Du mener, vi burde have skiftet Macheda ind i den situation? Det er svært for Berbatov at sløve spillet ned, når vi ikke rører bolden. Berbatov kom naturligvis ind for at holde fast i bolden, fordi Bayern havde den hele tiden. Teknisk er han Macheda overlegen.

Hvem hentyder du til her? Park? Mener du helt alvorligt, at Obertan er bedre at benytte i den periode end Park? Det kan jeg ikke rigtig tage seriøst.

Bortset fra det er jeg enig i det meste af dit indlæg.

Jeg tror, han mener Darron Gibson. :)

Men Obertan, tror jeg, slår igennem næste sæson. Jeg tror faktisk, at Ferguson har beskyttet ham lidt fra denne sæson, som er jo år 1 efter Ronaldos afgang. Jeg kunne forestille mig, at hvis han hele tiden startede inde, og han spillede jævntligt dårligt ville pressen slagte ham og sige, at han aldrig når Ronaldo. Det er jo lidt hårdt for en ung spiller.

Jeg håber, at det er sådan det står til. Og selvfølgelig også fordi, at Obertan ikke har gjort det godt i de kampe han har fået pånær de to første kampe plus Wolfsburg-kampen.

VonKoblenz
11-04-2010, 16:45
Nu har vi igennem 2 uger set hvor forfærdelig vi kan spille i fraværet af vores stjernespiller Rooney.

Jeg påpeger det er på tide vi sælger ud og fjerner brodne kar.

Spiller som: Owen, Berbatov, Neville, Anderson & Gibson fylder.

Owen, Berbatov, Anderson og Gibson skal vi bare få solgt.

Neville kan rykkes ned på 2.holdet vi sælger ham ikke :) - Han er jo ligesom vores egen udgave af Raul.

Vi må få nyt blod ind - Ind ordenlig kant i form af benficas Di Maria eller David Silva fra Valencia.

På midtbanen har vi brug for en stærk kreativ person som kan være en god playmaker. Vi spiller lige nu med 3 midtbanespillere udelukkende fordi vores midtbane halter. Vi har brug for en som Yoan Gourcuff (FCGB) eventuelt Misimovic(Wolfsburg)

I angrebet må vi klart forstærke os med stærke og gode angriber.
Her har vi David Villa (Valencia) Sergio Agüero(Atl Madrid), Karim Benzema(Real Madrid), Luis Fabiano(Sevilla) glemte Dzeko(Wolfsburd)

Til sidst er vores 2.målmænd bare ikke top klasse som VDS derfor mener jeg vi burde gå ud og købe en stærk målmand. Her kan vi tale om Igor Akineev(CSKA), Manuel Neuer(Schalke) eller René Adler(Leverkusen)

United DK
11-04-2010, 16:56
Jeg synes jo ikke Neville skal ud for enhver pris, for det er ikke defensiven der generelt fejler, det er en meget tandløs offensiv, når Rooney er væk, og det er der vi mangler noget først og fremmest.

RAppel
11-04-2010, 17:11
Ironisk nok spillede vi bedre da hele forsvaret var skadet så det er ikke Neville der skal have skylden.

mastko
11-04-2010, 17:32
VDS (eller ny keeper)/Kusz - Rafael/Brown/O'Shea, Vidic (hvis ikke han ryger afsted)/Evans, Rio (fohåbentlig undgår han skader)/Smalling, Evra/Fabio - Valencia/Park, Fletcher, Hargo/Anderson/Gibson, Nani/Obertan - Rooney, Berba/Hernandez/Kiko/Diouf

Foster og Carrick skal afsted, hvis det står til mig for at give plads til andre.

Wellbeck og muligvis også Diouf bør udlejes, da de skal have fast spilletid, så de kan udvikle sig, hvilket de ikke får på førsteholdet.

Giggs, Scholes og Gary skal tilføre rutine og gejst, men bør umiddelbart få endnu mindre spilletid næste sæson, så f.eks. Rafael virkelig kan få lov til at slå igennem og oparbejde noget rutine.

Vi skal muligvis investere i en spiller eller to af kvalitet, men mon ikke Fergie har en plan. Gerne en keeper og en kreativ midtbane eller fløj.

Hald
11-04-2010, 17:44
UD

Neville
Owen
Foster

IND

Lloris
Benzema

Også er vi klar til en ny sæson, med Hargo og Anderson i kanonform på midten, hvilket jeg glæder mig til. Og Chicharito som forhåbentligt bliver en guldfugl for os !

United DK
11-04-2010, 17:54
Ud:

Hargreaves, Owen, Anderson, Berbatov, Tosic

Ind:

Smalling, Hernandez, Cleverley (tilbage fra leje), angriber, kreatør

Så tror jeg vi er der, det kan i hvert fald kun blive bedre.

Tue B
11-04-2010, 17:58
Jeg vil ikke gå helt amok med, at de og de skal sælges efter en dårlig kamp i dag.
Jeg syntes at Owen og Berbatov skal ud til sommer. Vi har købt en ny angriber i Hernandez, men om der skal satses på ham, det ved jeg ikke. Neville og Scholes må gerne forlænge og tage et år mere. De skal være med til at overhale fools.
Vi mangler en second goalgetter. Berbatov er bare ikke, hvad man kunne have håbet på og han skal simpelthen ikke have mere snor.

Kasper United
11-04-2010, 18:01
Ud:

Hargreaves, Owen, Anderson, Berbatov, Tosic

Ind:

Præcis.
- Håber på det samme.

NtotheT
11-04-2010, 18:08
Jeg må ærlig talt sige, at jeg ikke forstår, at folk vil af med Anderson? Hvilken ung talent ville i sin første sæson pisse op og ned af stjerner som Gerrard og Cesc på den centrale midtbane? I sin første sæson?

Hvem har vi udover ham, der burde kan være defensiv kompromisløs og en fantastisk offensivspiller (når det kører og når han ikke skal skyde på mål)
. Dog har denne sæson været mere eller mindre elendig, men han er ung og har et stort potentiale. Jeg håber, at han i næste sæson får samme tiltro som Nani har fået. Det vil gøre store gerninger, for hans type er så ufattelig sjældent i fodbold i dag.

United DK
11-04-2010, 18:17
Jeg må ærlig talt sige, at jeg ikke forstår, at folk vil af med Anderson? Hvilken ung talent ville i sin første sæson pisse op og ned af stjerner som Gerrard og Cesc på den centrale midtbane? I sin første sæson?

Hvem har vi udover ham, der burde kan være defensiv kompromisløs og en fantastisk offensivspiller (når det kører og når han ikke skal skyde på mål)
. Dog har denne sæson været mere eller mindre elendig, men han er ung og har et stort potentiale. Jeg håber, at han i næste sæson får samme tiltro som Nani har fået. Det vil gøre store gerninger, for hans type er så ufattelig sjældent i fodbold i dag.

Han kan være en god defensiv spiller, men offensivt er han mildt sagt røv og nøgler. Hans manglende evne til at score er fornærmende ringe, og der burde overlæggeren altså være højere i United. Jeg vil faktisk hellere have en boldmongol som Gibson, der trods alt kan lave mål, fremfor en udemærket teknikker, der ikke evner spillets vigtigste facet. Jeg synes i forvejen vi har mange, der har teknikken i orden, men alt for få, der kan score mål.

Jeg mener i øvrigt også, at Anderson spære vejen for Cleverley, som øjensynligt er mere målfarlig, ganske vist kun bevist et niveau under PL, men stadig for et bundhold i den division. Kan han holde nogenlunde samme gennemsnit, så mener jeg Anderson er ganske overflødig, medmindre Anderson er flere klasser bedre end Cleverley generelt, hvilket jeg personligt ikke tror.

FRL
11-04-2010, 19:23

Hvor er jeg dog fuldstændig enig!
Jeg ser ligeså stadig et stort potentiale, og et sådant potentiale kræver spilletid, hvilket jeg håber han får efter tilbagekomsten fra sin skade.

Ludvig
11-04-2010, 19:31
Ville starte med at sige at Anderson ikke skal væk! Noget af det dummeste der kunne gøres.

Men som vi alle så efter kampen idag med Blackburn, så skal der fandme ud og handles. Forsvaret står okay stærkt, og det har jeg ingen problemer med.
Men altså midtbanen er bare ikke dominerende nok. Og Angrebet? hvad fanden sker der for Dimitar.

Altså jeg vil ærligt indrømme at jeg altid har kæmpet på Berba's side, og har sagt kritikkerne imod.
Men efter idag! SÅ ER DET NOK. Gider ikke det sløve spil mere.
Ud med ham - og så ind med en ny angriber.

Ulrik Vida Vinther
11-04-2010, 19:41

Jeg vil starte med at sige, at jeg kan sindssygt godt lide Anderson. Han er en sand knokler.
Men jeg bliver nødt til at sige min mening om hans offensive kompetencer: han har simpelthen ikke leveret en dyt, rent offensivt. Det skyldes til dels den rolle han er blevet tildelt som central/mere eller mindre defensiv midtbanespiller. Men når han endelig har haft chancerne og går med i det fremadrettede spil, mener jeg at det eneste positive er hans hurtighed. Hans afleveringer er upræcise, afslutninger elendige og overblik ikke specielt imponerende. Fact.

Med det ikke sagt, at han ikke har en fremtid i United. Jeg ser ham bare ikke som den offensivspiller som skal lukke det gabende hul vi har på midtbanen.

Og lige noget helt andet:
http://www.tribalfootball.com/man-utd-boss-ferguson-current-squad-best-i-have-had-762121

DET MÅ DA VÆRE EN APRILSNAR?????

zhagzi
11-04-2010, 19:59
Og lige noget helt andet:
http://www.tribalfootball.com/man-utd-boss-ferguson-current-squad-best-i-have-had-762121

DET MÅ DA VÆRE EN APRILSNAR?????

Altså der står, at artiklen er skrevet d. 12.04.. Og det kan jo ikke passe. ;)

Dines
11-04-2010, 20:23
Folk snakker om, at man vil af med Berbatov, men hvem tror I seriøst vil købe ham? Og hvor meget tror I, at det er realistisk at få for ham? Jeg må sige, at jeg også er ved at være træt af, at han ligger mere som defensiv midtbane end angriber, men altså kan virkelig ikke se, at vi ville få nok ud af et salg. Men en ny angriber, skal ind. Det er helt sikkert!

JakobR
11-04-2010, 20:31
Folk snakker om, at man vil af med Berbatov, men hvem tror I seriøst vil købe ham? Og hvor meget tror I, at det er realistisk at få for ham? Jeg må sige, at jeg også er ved at være træt af, at han ligger mere som defensiv midtbane end angriber, men altså kan virkelig ikke se, at vi ville få nok ud af et salg. Men en ny angriber, skal ind. Det er helt sikkert!

Det er med statsgaranti Ferguson, der har bedt ham om at ligge dybt i banen, så på den måde er det svært at bebrejde Berbatov noget.

Personligt synes jeg, at han bidrager med noget helt unikt til holdet, da han er eminent god til at holde fast i bolden og se mulighederne i det opbyggende spil via frække stikninger; idag kunne han eksempelvis nemt have været dagens mand i skysovs, hvis Valencia kunne få den forbi Robinson.
Tit og ofte har han også en afgørende 3. eller 4. berøring, der resulterer i et farligt angreb. Folk har en mærkværdig tendens til udelukkende at hænge sig i mål og noget så banalt som assists (den "3. og 4." berøring er mindst ligeså vigtig). Når det så er sagt, så skal han selvfølgelig score mere, men der var ikke mange, der ville sælge Rooney efter 12 mål de sidste 2 sæsoner.

Det er selvfølgelig også bare nemmere at svine manden til og komme med spydige kommentarer om ham hele tiden. Det er jo fuldstændig åbenlyst, at han er grunden til, at vi intet vinder denne sæson...................

K and the big B
11-04-2010, 20:48
Det er med statsgaranti Ferguson, der har bedt ham om at ligge dybt i banen, så på den måde er det svært at bebrejde Berbatov noget.

Personligt synes jeg, at han bidrager med noget helt unikt til holdet, da han er eminent god til at holde fast i bolden og se mulighederne i det opbyggende spil via frække stikninger; idag kunne han eksempelvis nemt have været dagens mand i skysovs, hvis Valencia kunne få den forbi Robinson.
Tit og ofte har han også en afgørende 3. eller 4. berøring, der resulterer i et farligt angreb. Folk har en mærkværdig tendens til udelukkende at hænge sig i mål og noget så banalt som assists (den "3. og 4." berøring er mindst ligeså vigtig). Når det så er sagt, så skal han selvfølgelig score mere, men der var ikke mange, der ville sælge Rooney efter 12 mål de sidste 2 sæsoner.

Det er selvfølgelig også bare nemmere at svine manden til og komme med spydige kommentarer om ham hele tiden. Det er jo fuldstændig åbenlyst, at han er grunden til, at vi intet vinder denne sæson...................

Well said!!!

For 2-3 uger siden hvor vi lå på første pladsen i PL og lige havde kvalificeret os til kvartfinalerne i CL, var folk faktisk generelt positiv omkring ham, og folk sporrede fremskridt hos ham.

Jeg siger ikke at han har spillet godt på det sidste, men hans arbejdsbetingelser har ikke været optimale, f.eks. mod Chelsea og Bayern. Folk er ret hurtige til at give ham skylden for vores katastrofale slutfase

Don Kafai
11-04-2010, 20:51
Ind:

Har du et bud på ham kreatøren, uden at sige Gourcuff?

Kasper United
11-04-2010, 20:59

Tanken har også strejfet mig.

Men med en ny angriber vil Berbatov højst sandsynlig komme på bænken, selvom vi nok skiller os af med Owen. Jeg tror ikke, at han vil være tilfreds med at være 3. angriber, og nogle af de unge skal sikkert også have en chance en gang i mellen. Det er noget af et dillemma, men jeg synes lige så godt, at vi kan komme af med ham. Det kan f.eks. være, han kan være med i en byttehandel.

F.eks. Berbatov for Jack Rodwell plus penge..?

Kasper United
11-04-2010, 21:01

Det har jeg :)

Pastore, Hamsik, Jovetic eller måske en Sneijder?

United DK
11-04-2010, 21:08

Nej, ellers havde jeg skrevet et navn. Det samme gælder en ny angriber.

Jeg følger ikke med i meget andet end engelsk fodbold, og mit kendskab til f.eks. Gourcuff er ikke ret stort, det er vel højest en 3-4 kampe jeg har set ham, og det har ikke været en åbenbaring, så man kan snakke om en ny Zidane.

Jeg ved dog så meget, at vi mangler en type, der kan noget andre ikke kan, specielt nu hvor vi mere og mere spiller 4-3-3/4-5-1. I de gode gamle dage med firemandsmidtbanen Beckham, Keane, Scholes og Giggs var der ikke det samme behov, for vi havde først og fremmest nogen giftige angribere (fire af slagsen ovenikøbet), men midtbanen bidragede også med en hel del mål. Det er jo noget som vi i den grad savner i dag, hvor vi vel højest når op på 10-12 mål på en hel sæson.

Jeg er udemærket klar over, at denne kreatør ikke hænger på træerne, men der må da være nogen i denne verden, der ikke er ligesom Fletcher, Carrick, Scholes, Giggs osv. Man kunne evt. håbe, at Cleverley er svaret, men nu skal vi selvfølgelig også spise brød til, selvom det kunne være fandens dejligt.

mastko
11-04-2010, 21:32
Hvis man tager udgangspunkt i, at vi de fleste kampe spiller 433 med Nani, Rooney, Valencia på de tre forreste pladser og med Fletcher og enten Hargo/Anderson/Gibson/Carrick (som jeg dog håber vi skiller os af med) på de to kontrollerende midtbane pladser, så ville jeg ikke blive utilfreds, hvis man turde satse på et offensivt kreativt talent som kan spille på den klassiske 10'er plads fra en af de større ligaer og som har fået en del kampe rimelig højt niveau ala Pjanic fra Lyon, Hazard fra Lille (spiller også fløj), Rakitic fra Schalke eller Özil fra Werder Bremen. Om disse spillere vil kunne gøre det i Premier League og vil kunne klare presset i en af verdens største klubber skal være uvist... Disse spillere vil jeg ednvidere umiddelbart vurdere til at være billigere end f.eks. spillere fra Premier League eller Premiera Division.
Men når alt kommer til alt: Fergie knows best! Og alt andet er spekulationer og gættere...

KennyN
11-04-2010, 22:05
Det har jeg :)

Pastore, Hamsik, Jovetic eller måske en Sneijder?

Hvem ??

Det er enormt svært at finde lige præcis den kreatør vi har brug for, og lige præcis den rette angriber til at supplere Rooney. Dels fordi de ikke altid er til rådighed på markedet, pris og løn kan til tider ikke harmonere med United, spillestil, indstilling osv skal også passe, og så videre. Det er svært lige at sætte fingeren ned på en / to spillere, som med det samme vil kunne gå ind og styrke os på de området. Spillere som Gourcouff osv vil efter min mening få det svært i Premier League, for det er sku noget andet end at rende rundt i den franske liga, eller hvor det nu er.

Ulrik Vida Vinther
11-04-2010, 22:46
Spillere som Gourcouff osv vil efter min mening få det svært i Premier League, for det er sku noget andet end at rende rundt i den franske liga, eller hvor det nu er.

Sidst set ved Michael Essien og Florent Malouda, som gør det rigtig skidt i Chelsea.. nåååå

Don Kafai
11-04-2010, 23:09
Sidst set ved Michael Essien og Florent Malouda, som gør det rigtig skidt i Chelsea.. nåååå

Eller Diarra og Benzema der er taget fra Lyon til Real...

Der er selvfølgelig ingen facitliste, men jeg er enig med KennyN i, at det altid er et lidt større sats at hente en udefra.

Det er også derfor det irriterer mig, at man intet kan finde i Everton, Villa, Tottenham eller nogle af de andre klubber for den sags skyld.

Baunie
12-04-2010, 00:52
Jeg har yderst svært ved at se os handle stort ind. Med City i Champions League vil markedet eksplodere igen, og så smider vi lige et VM som benzin på bålet. Der er altså ikke meget af det "value in market," som vi åbenbart går efter.

Det vil ikke undre mig, hvis man i øjeblikket er i konstant kontakt med Joe Coles agent for at få ham til at skifte.

Han er fri og han har det meste af det vi mangler. Han virker godt nok til at have set langt bedre dage, men det hindrede os jo ikke i at gå efter Owen. Får vi ham, så kan vi bruge penge på en defensiv midtbanemand og den angriber, som kan spille mutters alene fremme og som er godt over de 20 år.

Michael
12-04-2010, 01:00
Jeg har yderst svært ved at se os handle stort ind. Med City i Champions League vil markedet eksplodere igen, og så smider vi lige et VM som benzin på bålet. Der er altså ikke meget af det "value in market," som vi åbenbart går efter.

Det vil ikke undre mig, hvis man i øjeblikket er i konstant kontakt med Joe Coles agent for at få ham til at skifte.

Han er fri og han har det meste af det vi mangler. Han virker godt nok til at have set langt bedre dage, men det hindrede os jo ikke i at gå efter Owen. Får vi ham, så kan vi bruge penge på en defensiv midtbanemand og den angriber, som kan spille mutters alene fremme og som er godt over de 20 år.

Lyder meget plausibelt. En Morten Gamst Pedersen er også fri på markedet her til sommer. Skal heller ikke undre mig en historie eller to om ham og United. :tumble:

Edit: Eller alt der er uden kontrakt!

unitedforreal
12-04-2010, 01:01
Det er svært pt...

Først skal vi finde ud af om United bliver købt eller ej, rygter siger jo at de prøver efter season er over. Kommer United ud af Glazer's hænder, så er det en anden sag.

Men sælger vi Carrick-Berbartov og Gibson... så tjerner vi nok 200mio ind.. smider vi så 200 mio oveni, så har vi råd til 2 klasse spiller fra samme klub.

ps: Jeg tror ikke vi sælger nogen somhelst iår... Kan ikke se hvem eller hvordan vi skal komme af med de spiller....

Glæder mig til Vm og til at se hvad der sker med vores trup. Det kan blive et godt år.... trods alt...

NtotheT
12-04-2010, 01:51
Jeg forstår ikke, at folk vil af med Carrick efter en sløj sæson. Skulle vi så også af med Vidic og Rio, fordi de ikke har ramt formen, som de plejer?

Jeg ved godt, at Carrick har noget at bevise igen, og at han skal i form. Men om ikke andet, så er Carrick en fantastisk spiller at have som squad-player, hvis en Hargo kommer tilbage til fordumsstyrke igen plus, at vi henter kreatøren, og at Anderson vender tilbage. Så er der for alvor kamp om pladserne, og det kan gavne Carrick.

Berbatov har jeg det virkelgi svært ved. Han er lidt speciel, for hans teknik er fremragende, men nogle spillere passer bare ikke ind i klubben, og han er desværre en af dem. Han er langt fra at være holdets stjerne, og han er heller ikke fast mand. Han benyttes ikke i de store kampe, og han har stadigvæk svært ved at overbevise kritikerne. Jeg ville ønske, han var yngre, så vi kunne udvikle ham under mere rolige omstændigheder, men han er i sin bedste alder, og han burde gøre det bedste - især når man tænker på, at han forinden lige havde haft 2 gode år i Tottenham, så tilvænning til en ny liga er jo ikke undskyldningen.

Af kreatører er der nogle spændende nogle som Kasper United også pointere. Der er f.eks. en Javier Pastore, der siden jul har gjort det fortrinligt for Palermo. Der er også Gourcuff, der er noget unikt ved qua sine afleveringer, dødbolde, fart og fysik. Han ville dog stadig være bedst i en 4-3-3 med Hargo og Fletcher tilbage, så vi kan ikke købe en som ham, før Ferguson bestemmer sig for hvilken formation er bedst (4-4-2 el. 4-3-3). Og så er der også Stephen Ireland, som er en af mine favoritter. En fremragende spiller med et godt overblik og gode box-to-box-egenskaber. Han er derudover også målsøgende og målfarlig. Jeg synes bestemt, at Ferguson skulle forsøge, hvis araberne vil af med ham.

Jeg håber spillere som Fabio, Rafael, Anderson, Nani, Obertan hiver deres bundniveau til et højere stadie, så vi i fremtiden også kan regne med dem i de dårligspillende kampe og ikke konstant hænge vores hat på Rooney eller den gamle duo, Giggs og Scholes. Ligeledes håber jeg, at en Cleverley bliver en stor spiller.

En god formation for næste sæson

VDS
Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Hargo
Valencia - Gourcuff - Nani
Rooney

eller

VDS
Valencia - Fletcher - Hargo - Nani
Benzema - Rooney

4-4-2'eren med to hårdtarbejdende midtbanespiller som Hargo og Fletcher ville give lidt bedre betingelser for de offensive, i det de to nok skal vinde mange slag i 9 ud af 10 kampe.

Benzema og Rooney som duo, tror jeg, ville være så smukt. De ville kompensere for hinandens mangler, og ligeledes tror jeg, at en Benzema under Ferguson ville blomstre, hvis Benzema selvfølgelig kan vinde Fergies tillid og kan udvikle sig under rolige omstændigheder under en topprofessionel klub som Man Utd, der ikke har pressen imod sig og en magtliderlig præsident ved roret.

Men vi skal ligeså vel rense truppen.

Her må Foster, Neville (Pension), Gibson, Macheda, Owen/Berbatov gerne smutte.¨

Summa summarum
- Der skal finjusteres en del på truppen. Spillere som Scholes, Brown, Giggs & Hargo er det store spørgsmålstegn. Kan Hargo og Brown ryste skaderne af sig, så vi kan regne med dem over en hel sæson, og kan Giggs og Scholes finde en ny ungdom frem igen. Og kan vi finde en kreatør med potentiale til at blive verdensklasse og vippe en Xavi af pinden som den bedste kreatør i verden (selvom jeg anser det som værende umuligt)

Runaldo
12-04-2010, 03:19
Men sælger vi Carrick-Berbartov og Gibson... så tjerner vi nok 200mio ind.. smider vi så 200 mio oveni, så har vi råd til 2 klasse spiller fra samme klub.

du er dum hvis du håber på Gibson bliver solgt.

robinho
12-04-2010, 06:26

Det er jo derfor vi skal forsøge, i så høj grad vi nu kan og det tillades fra den anden klub, at hente så meget af det fergie har planlagt inden VM starter.

Bagefter stiger priserne og spillerne drager også lige på 3 ugers sommerferie og når vi så kan forhandle færdig med dem så står vi i de situationer hvor vi skal spille en spiller ind i løbet af sæsonen.

Acsadac
12-04-2010, 08:09
Tjah - så kan vi ikke længere overse manglerne i truppen - ironisk nok sker der først når det koster titler..

Ud:
Berbatov
Owen
Gibson (Leje)
Welbeck el. Diouf (Leje)
Foster

Ind:
En klasseangriber: En type som fx Benzema el. Dzeko.
Central midt: En type som Essien, ved ikke lige hvilke spillere det kunne være.
Kreativ fløj: Fx Di Maria.

Håber at vi går tilbage til en 4-4-2 hvor den centrale midt skal bestå af arbejdere og den offensive del skal udarbejdes af fløjene og de to angribere.

VDS
Valencia - Fletcher - Hargo - Nani
Ny - Rooney

Der er så mange talenter i truppen. Men imo kræver den optimale talentudvikling at vi går over til 4-4-2, ellers træder de hinanden over tæerne.

Broberry
12-04-2010, 11:39
Min drømme opstilling for næste season ville se sådan her ud

----VDS----
----Rafael--Rio--Vidic--Evra----
----Valencia--Fletcher--Sneijder--Nani----
--- Rooney -- Benzema ---

Jeg tror at Benzema og Rooney ville kunne gøre det fantastisk godt sammen på toppen og jeg mener at vi mangler en midtbane, som Sneijder med skud i støvlen der samtidig er en god kreatør! Sneijder ville også være god da han er suveræn på frispark hvilket ingen af vores andre spillere er pt.

Ud med Berbatov og Owen tak!
Ind med Sneijder og Benzema!

Hvad siger i til ovenstående?

Jev
12-04-2010, 11:45
Det ville aldrig fungere med Sneijder som del af en tomandsmidtbane i engelsk fodbold. Hvis vi skal hente Sneijder, skal han enten spille den forreste midtbanemand i en 4-5-1'er eller fløj. Han er simpelthen for klejn og for offensiv til at være en af bare to spillere i motorrummet.

Og desuden spiller vi 4-5-1 i de store kampe, fordi det er sådan man vinder de store kampe i moderne fodbold.

Jeg vil ikke helt afvise Benzema, men hvis vi skal bruge mange penge på en angriber, er jeg mere til Dzeko. Owen ud er jeg med på, Berbatov ser jeg helst, vi beholder.

Don Kafai
12-04-2010, 12:00
En lidt anden vinkel på Berbatov-snakken.

Lad os bare antage, at han er SÅ elendig og slet ikke er god nok som startende angriber i United ved siden af Rooney.
Hvor meget kan vi få for ham til sommer? 50 mio? Måske 70 hvis vi sælger til City? Hans markedsværdi kommer jo aldrig nogensinde meget højere op, og så tænker jeg lidt, at vi under alle omstændigheder bør beholde ham.

Han kan nogle ting som vores andre angribere ikke kan, det må selv de største kritikere af ham vel gå med til. Så jeg kan virkelig ikke se den der vinkel på "Berbatov raus", for det vil bare være dobbelt-dumt, selv hvis vi antager, at han ikke er god nok og verdens største flop ever.

Cfg
12-04-2010, 12:02
Jeg tror virkelig ikke Rooney ville fungere med en så egoistisk spiller som Benzema. Jeg tror Rooney nyder at det er op til ham at levere målene, så jeg tror han ville forsvinde igen, hvis en Benzema kom til klubben. Dog rent gætteri.

Don Kafai
12-04-2010, 12:06
men hvis vi skal bruge mange penge på en angriber, er jeg mere til Dzeko. Owen ud er jeg med på, Berbatov ser jeg helst, vi beholder.

Dzeko kunne være en fremragende mulighed, han kan nogle ting som Rooney ikke kan, og derfor vil han være en god tilføjelse. Desuden tror jeg ikke han bliver så dyr, medmindre vi går i budkrig med City. Vi burde nemt kunne snuppe ham for 150 mio, eller måske endda mindre. (Så må definitionen på "dyr" være subjektiv :D)

Rooney, Berbatov, Dzeko, Hernandez og maks to af Owen/Welbeck/Macheda/Diouf, vil være en glimrende angrebstrup at gå ind til næste sæson på.

Jev
12-04-2010, 12:20
Dzeko kunne være en fremragende mulighed, han kan nogle ting som Rooney ikke kan, og derfor vil han være en god tilføjelse. Desuden tror jeg ikke han bliver så dyr, medmindre vi går i budkrig med City. Vi burde nemt kunne snuppe ham for 150 mio, eller måske endda mindre. (Så må definitionen på "dyr" være subjektiv :D)

Rooney, Berbatov, Dzeko, Hernandez og maks to af Owen/Welbeck/Macheda/Diouf, vil være en glimrende angrebstrup at gå ind til næste sæson på.

Men problemet med Dzeko er jo selvfølgelig det samme som med så mange andre: Gider han sidde på bænken mod de store hold? Det mest optimale ville være at finde en angriber, som kan agere spydspids (hvad jeg jo må erkende, at Berbatov ikke kan, selvom jeg er en af hans tilhængere), men som ikke er så stort et navn, at han vil spille samtlige kampe. Er Hernandez, Diouf eller Macheda gode nok på dette tidspunkt? Det er tvivlsomt.

Don Kafai
12-04-2010, 13:41
Men problemet med Dzeko er jo selvfølgelig det samme som med så mange andre: Gider han sidde på bænken mod de store hold? Det mest optimale ville være at finde en angriber, som kan agere spydspids (hvad jeg jo må erkende, at Berbatov ikke kan, selvom jeg er en af hans tilhængere), men som ikke er så stort et navn, at han vil spille samtlige kampe. Er Hernandez, Diouf eller Macheda gode nok på dette tidspunkt? Det er tvivlsomt.

Jeg tror nu ikke, at Dzeko, eller enhver anden angriber, bare siger nej til United. Det er på tide, at Dzeko prøver sig med et hold der er et europæisk tophold, og er fast inventar i CL. Det er jo ikke fordi, at han har større muligheder i andre klubber. Medmindre at Bayern snupper ham.

Jeg tror slet ikke vi skal hænge nogen hat på Diouf, Macheda, Welbeck eller Hernandez. De skal kæmpe om 4. angriber-pladsen som det maksimale.

MikeMathiasen
12-04-2010, 13:48
Jeg mener vi mangler 2 mand for at fuldende United truppen. Da både Valencia og Nani viser god form for tiden, ville jeg undlade at købe en decideret kantspiller til at starte med.

Jeg synes helt sikkert vi skal hente en spiller med speed og gennemslagskraft. Gerne en offensiv midtbanespiller, der også kan tage over på kanten. For når Rooney ikke er der, mangler vi en hurtig mand der giver holdet et ekstra boost. Snejder lød ikke som en dumt bud, men han er dog lige skiftet til Inter, og vil kun fungere i 4-5-1 formation.
David Silva er heller ikke et dårligt bud. Han er dog en spinkel fyr, men har en eminent teknik, og sparker godt. Youann Gourcuff ville jeg gøre alt for at få til United - Helt fantastisk fodboldspiller.

Også mangler vi jo nok en angriber. Et alternativ til Berbatov/Macheda/diouff/Owen/Welbeck. Skal vi have en angriber skal der renses ud i alle dem vi har, men jeg ser dog gerne Berbatov blive.

Jeg er meget spændt på hvad Fergie gør, og jeg mener helt sikkert der skal ofres en stor sum på mindst en spiller. Og gerne én der allerede er slået igennem på europæisk niveau!

Ulrik Vida Vinther
12-04-2010, 14:33
Jeg tror nu ikke, at Dzeko, eller enhver anden angriber, bare siger nej til United. Det er på tide, at Dzeko prøver sig med et hold der er et europæisk tophold, og er fast inventar i CL. Det er jo ikke fordi, at han har større muligheder i andre klubber. Medmindre at Bayern snupper ham.

Problemet er bare, at Dzeko er blevet linket for groft til Milan i løbet af det sidste halve år. Hvad der er sandt og usandt skal jeg ikke kunne sige.

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=63336
- Agenten der ifølge Calciomercatonews.com(?) siger, at Dzeko med 100% sikkerhed skifter til Milan til sommer.

Don Kafai
12-04-2010, 14:38
Problemet er bare, at Dzeko er blevet linket for groft til Milan i løbet af det sidste halve år. Hvad der er sandt og usandt skal jeg ikke kunne sige.

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=63336
- Agenten der ifølge Calciomercatonews.com(?) siger, at Dzeko med 100% sikkerhed skifter til Milan til sommer.

Nu er jeg ikke ekspert i Milans spillestil, men med angribere som Ronaldinho, Huntelaar, Pato, Boriello og vel stadig Inzaghi, så er det ikke just nemmere for Dzeko at få spilletid dér.

Men tror bare det er rygter. Et hurtigt søg på Dzeko, og så kom denne frem:

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Transfer-news-Chelsea-Arsenal-Manchester-United-and-Manchester-City-target-Edin-Dzeko-refuses-to-rule-out-move-from-Wolfsburg-to-the-Premier-League-article377587.html

Så tror bestemt ikke han er umulig at få fat i. Om vi så vil have ham, det er en helt anden sag.

Ulrik Vida Vinther
12-04-2010, 15:22
Nu er jeg ikke ekspert i Milans spillestil, men med angribere som Ronaldinho, Huntelaar, Pato, Boriello og vel stadig Inzaghi, så er det ikke just nemmere for Dzeko at få spilletid dér.

Men tror bare det er rygter. Et hurtigt søg på Dzeko, og så kom denne frem:

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Transfer-news-Chelsea-Arsenal-Manchester-United-and-Manchester-City-target-Edin-Dzeko-refuses-to-rule-out-move-from-Wolfsburg-to-the-Premier-League-article377587.html

Så tror bestemt ikke han er umulig at få fat i. Om vi så vil have ham, det er en helt anden sag.

Jamen jeg håber da at du har ret, for jeg havde mere eller mindre opgivet ham :)

Men jeg tror desværre ikke at vores 4-5-1 (i fald det er det, vi kommer til at spille) tiltrækker klasseangribere i samme grad som 4-4-2, hvor to angribere er garanteret en plads i startopstillingen.

tjarligdrengen
12-04-2010, 16:52
Der menes jo at ham Chicharito er en lille usleben diamant, så jeg tror ikke at der bliver hentet én klasseangriber... Jeg synes også vi har så mange "upcommings" på toppen (Chicharito, Welbeck og Macheda) + Diouf og Berba så det burde være nok. (selv hvis Rooney er ude).
Jeg synes egentlig heller ikke det er der vi har "de største" problemer - det har vi på midtbanen, så det er her vi skal have forstærkning(er).

Spillere som: Hamsik, Gourcuff og Silva er på min ønskeliste. Ellers så jeg, som mange af jer andre, gerne Rodwell trække i vores trøje.

Jeg ville også gerne have en keeper, egentlig gerne inden VM - for ham jeg helst vil have (Lloris) kunne godt blive dyrere efter det. Ellers kunne Akinfeev også være rigtig spændene.

Så håber på nuværende tidspunkt.
Ud: Foster, Carrick, Tosic (med mindre han spiller et konge-vm :D), Owen

Ind: Én af de tre nævnte kreatørspillere, Rodwell og Lloris.

Kasper United
12-04-2010, 17:10
Stort set alle, som har skrevet deres "ønskeliste" til sommerens transfervindue mener, at vi skal have en midtbanekreatør.
- Det synes jeg naturligvis også.

Men tror i, at Fergie henter nogen af de spillere, som mange af os håber (Gourcuff, Hamsik osv.)..?

Desuden er jeg egentlig også i tvivl, om Gourcuff eller de andre vil passe ind i engelsk fodbold eller bare i Fergies planer rent taktisk osv.

mastko
12-04-2010, 17:14
Der menes jo at ham Chicharito er en lille usleben diamant, så jeg tror ikke at der bliver hentet én klasseangriber... Jeg synes også vi har så mange "upcommings" på toppen (Chicharito, Welbeck og Macheda) + Diouf og Berba så det burde være nok. (selv hvis Rooney er ude).
Jeg synes egentlig heller ikke det er der vi har "de største" problemer - det har vi på midtbanen, så det er her vi skal have forstærkning(er).

Spillere som: Hamsik, Gourcuff og Silva er på min ønskeliste. Ellers så jeg, som mange af jer andre, gerne Rodwell trække i vores trøje.

Jeg ville også gerne have en keeper, egentlig gerne inden VM - for ham jeg helst vil have (Lloris) kunne godt blive dyrere efter det. Ellers kunne Akinfeev også være rigtig spændene.

Så håber på nuværende tidspunkt.
Ud: Foster, Carrick, Tosic (med mindre han spiller et konge-vm :D), Owen

Ind: Én af de tre nævnte kreatørspillere, Rodwell og Lloris.

Er meget enig i dine betragtninger. Købet af Hernandez har også fået mig til at tro, at Fergie ikke vælger at investere i endnu en angriber, også selvom nogle af de unge skulle ryge afsted på udlån, og at Berba har skuffet ift. forventningerne (stadig en klassespiller i mine øjne!).

En ny keeper er helt central, om ikke andet senest næste sæson, da jeg tror Foster ryger afsted. VDS er ved at køre på det sidste krudt, selvom han bliver ved med at imponere, og tror ikke Kusz over en hel sæson og på sigt af manden, der skal stå fast for United.

Rodwell er helt klart også én af mine ønske spillere, bl.a. fordi han er engelsk, men tror dog han er dyr. Endvidere spiller han en plads, som jeg egentlig mener vi er ret godt besat på, dvs. forsvar og def midt, specielt, hvis Anderson og Hargo kan komme tilbage for alvor.

Den off målfarlige midt (evt. kant) er helt klart der, hvor jeg håber, der bliver investeret. Ikke at der nødvendigvis skal sparkes flere hundrede mio. kr. afsted, men er af den overbevisning, at det bl.a. er her vi har set lidt tynde ud på det sidste. Dette skal forstås således, at hvis ikke målene kun skal komme fra Rooney (hvis vi altså spiller 451 eller 433), så skal de fleste mål gerne komme fra 1. reserveangriberen, Nani, Valencia eller en ny off midt (hvem ved jeg ikke).
Kan ikke lade ar kaste blikket på Chelski, som i denne sæson har haft flere spillere, der har scoret mange mål, og derfor ikke har været afhængige af Drogba.

NtotheT
12-04-2010, 17:26
Hvis vi skal købe en målmand, så synes jeg, at vi skal gøre det nu.

Jeg har to kandidater. Akinfeev eller Lloris. Jeg hælder dog mest til Lloris.

Det bedste ville være, at vi købte dem nu, for deres pris vil stige enormt. Så kunne United købe en af dem nu, og så lad ham blive i hans klub i et år mere. På den måde vil vi allerede nu have sikret os fremtiden i mange, mange år, og vi skal ikke bruge usædvanlig mange penge på en klasse målmand. Det ville IMO være en kanon god idé, hvis man kunne købe en Lloris nu, og lej ham ud til Lyon igen, så kan han komme sommeren 2011.

MosaverB
12-04-2010, 17:29

Det bedste ville være, at vi købte dem nu, for deres pris vil stige enormt. Så kunne United købe en af dem nu, og så lad ham blive i hans klub i et år mere. På den måde vil vi allerede nu have sikret os fremtiden i mange, mange år, og vi skal ikke bruge usædvanlig mange penge på en klasse målmand. Det ville IMO være en kanon god idé, hvis man kunne købe en Lloris nu, og lej ham ud til Lyon igen, så kan han komme sommeren 2011.
Jeg foretrækker også mest Lloris .. Det er bare vigtigt at vi får ham inden VM, da Han kan gå hen og koste os mange penge efter VM ..

mastko
12-04-2010, 17:39

Synes det er utrolig vanskeligt at vurdere, hvem det skal være og hvem det ikke skal være. Både Lloris og Akinfeev er uden tvivl utrolig store talenter, som allerede har præsteret på højt niveau.

Årsagen til at man evt. skulle vente til næste sommer kunne være, at Fergie vil give Kusz en sidste chance for at tage over efter VDS, som vel står sin sidste sæson i 2010/11. Ingen tvivl om at prisen på Lloris og Akinfeev vil stige, ikke mindst på Lloris, hvis han står et godt VM.

Men der er vel reelt også flere mulige kandidater, som man vil kunne investere i efter næste sæson, hvis ikke Kusz har slået igennem for alvor uden at nævne navne, da meget kan ske.
Det skal dog siges, at jeg bestemt helst ser en anden end Kusz, men hvem det skal være afhænger jo af flere ting.

Fergie knows best!

MosaverB
12-04-2010, 17:48
Synes det er utrolig vanskeligt at vurdere, hvem det skal være og hvem det ikke skal være. Både Lloris og Akinfeev er uden tvivl utrolig store talenter, som allerede har præsteret på højt niveau.

Årsagen til at man evt. skulle vente til næste sommer kunne være, at Fergie vil give Kusz en sidste chance for at tage over efter VDS, som vel står sin sidste sæson i 2010/11. Ingen tvivl om at prisen på Lloris og Akinfeev vil stige, ikke mindst på Lloris, hvis han står et godt VM.

Men der er vel reelt også flere mulige kandidater, som man vil kunne investere i efter næste sæson, hvis ikke Kusz har slået igennem for alvor uden at nævne navne, da meget kan ske.
Det skal dog siges, at jeg bestemt helst ser en anden end Kusz, men hvem det skal være afhænger jo af flere ting.

Fergie knows best!
Det kan vel også passe, men jeg tror ærlig talt ikke at PIG kan overtage VDS's plads.. Jeg håber self på det, så vi sparer nogle penge, men så sku vi også ha den rigtige målmand ..
Men, hvem er så 2. målmand? ( Når VDS stopper, og PIG tager over? )

mastko
12-04-2010, 18:02
Det kan vel også passe, men jeg tror ærlig talt ikke at PIG kan overtage VDS's plads.. Jeg håber self på det, så vi sparer nogle penge, men så sku vi også ha den rigtige målmand ..
Men, hvem er så 2. målmand? ( Når VDS stopper, og PIG tager over? )

Det er derfor jeg reelt set håber, at der bliver investeret i en klassekeeper senest til sæsonen 2011/12. Men hvis tilfældet bliver, at Kusz så småt overtaget for VDS i næste sæson, og det viser han står kanon, så skal der vel ikke investeres?!
En reservekeeper til den tid kunne vel sagtens være Heaton, Amos, Zieler eller en helt fjerde afhængig af hvem der bliver vurderet som den bedste til den tid. Dette er selvfølgelig ud fra antagelsen om, at Foster ryger afsted.

Det dog helt sikkert, at der for alt i verden ikke må komme problemer på keeper-posten ala perioden mellem Schmeichel og VDS. Så jeg ser gerne, at der ikke bliver taget for mange chancer, hvad keeper-pladsen angår...

MosaverB
12-04-2010, 18:06
Det er derfor jeg reelt set håber, at der bliver investeret i en klassekeeper senest til sæsonen 2011/12. Men hvis tilfældet bliver, at Kusz så småt overtaget for VDS i næste sæson, og det viser han står kanon, så skal der vel ikke investeres?!
En reservekeeper til den tid kunne vel sagtens være Heaton, Amos, Zieler eller en helt fjerde afhængig af hvem der bliver vurderet som den bedste til den tid. Dette er selvfølgelig ud fra antagelsen om, at Foster ryger afsted.

Det dog helt sikkert, at der for alt i verden ikke må komme problemer på keeper-posten ala perioden mellem Schmeichel og VDS. Så jeg ser gerne, at der ikke bliver taget for mange chancer, hvad keeper-pladsen angår...
Vi bliver sku nødt til at finde en 2. målmand, som kan "finde ud af" at stå, fordi hvis PIG bliver skadet, og vi så bruger de urutineret målmand som du nu nævner, så kan det jo let gå galt.
Så helt klart en klassekeeper, og en reserve som vi kan stole på, og ikke en som Ben Foster.

mastko
12-04-2010, 18:28
Vi bliver sku nødt til at finde en 2. målmand, som kan "finde ud af" at stå, fordi hvis PIG bliver skadet, og vi så bruger de urutineret målmand som du nu nævner, så kan det jo let gå galt.
Så helt klart en klassekeeper, og en reserve som vi kan stole på, og ikke en som Ben Foster.

Det vil sige, at du reelt mener vi skal investere i en keeper uanset om PIG ender med at blive førstekeeper eller ej?

Personligt har jeg aldrig været fan at "købe for at købe", forstået på den måde, at hvis talentet er i truppen, så skal der satses på det. Der skal kun købes, hvis det vurderes nødvendigt og fordelagtigt både rent økonomisk og vigtigst ift. at vinde kampe og sidste ende titler. Netop dette mener jeg Fergie i det store hele har været fantastisk til.

Fergie har nævnt, at han aldrig har haft så mange gode keepere som det har været tilfældet til denne sæson, inklusive Heaton, Amos og Zieler, hvilket får mig til at tro, at der er fremtid i minimum én af de tre. De to førstnævnte er på udlån, og får derfor masser af kamptræning og erfaring. Selvom dette er på et lavere niveau, så mener jeg ikke det kan afvises, at én af de tre bliver andet valg inden for et par sæsoner, netop fordi de vurderes til at være gode nok.

Hvis vi antager, at Foster ryger afsted, og VDS stopper efter næste sæson, så er jeg ret overbevidst om, at PIG også vil fra klubben, hvis ikke han kommer til at få fast spilletid derefter. Dertil er han trods alt for dygtig, og vil desuden være eftertragtet af mange klubber.
Hvis PIG derimod bliver førstevalg grundet, at han gør det godt, så mener jeg ikke der er det store ræson i at købe en backup til PIG, hvis én af de tidligere nævnte keepere vurderes moden nok. Men det ved vi jo reelt først til den tid.
Igen: Fergie knows best!

Men for at slå al tvivl til side. Der skal ikke mangle kvalitet på keeper-pladsen, hvilket der jo reelt ikke skal nogen steder!

MosaverB
12-04-2010, 18:35
Det vil sige, at du reelt mener vi skal investere i en keeper uanset om PIG ender med at blive førstekeeper eller ej?

Personligt har jeg aldrig været fan at "købe for at købe", forstået på den måde, at hvis talentet er i truppen, så skal der satses på det. Der skal kun købes, hvis det vurderes nødvendigt og fordelagtigt både rent økonomisk og vigtigst ift. at vinde kampe og sidste ende titler. Netop dette mener jeg Fergie i det store hele har været fantastisk til.

Fergie har nævnt, at han aldrig har haft så mange gode keepere som det har været tilfældet til denne sæson, inklusive Heaton, Amos og Zieler, hvilket får mig til at tro, at der er fremtid i minimum én af de tre. De to førstnævnte er på udlån, og får derfor masser af kamptræning og erfaring. Selvom dette er på et lavere niveau, så mener jeg ikke det kan afvises, at én af de tre bliver andet valg inden for et par sæsoner, netop fordi de vurderes til at være gode nok.

Hvis vi antager, at Foster ryger afsted, og VDS stopper efter næste sæson, så er jeg ret overbevidst om, at PIG også vil fra klubben, hvis ikke han kommer til at få fast spilletid derefter. Dertil er han trods alt for dygtig, og vil desuden være eftertragtet af mange klubber.
Hvis PIG derimod bliver førstevalg grundet, at han gør det godt, så mener jeg ikke der er det store ræson i at købe en backup til PIG, hvis én af de tidligere nævnte keepere vurderes moden nok. Men det ved vi jo reelt først til den tid.
Igen: Fergie knows best!

Men for at slå al tvivl til side. Der skal ikke mangle kvalitet på keeper-pladsen, hvilket der jo reelt ikke skal nogen steder!
Det jeg mente var, at hvis vi antager at PIG bliver vores målmand, efter VDS's exit, så har vi jo brug for en backup målmand? Altså, fx. til cup-kampene ( Liga cup , Fa cup osv. ) fordi det ville jo være dumt, at bruge ham til disse kampe, hvor vi ellers kunne bruge vores 2. målmand, eller hvis PIG bliver skadet.
Du nævner, at der ligger en fremtid i de målmand, men de er stadig ikke rutineret nok til at stå for holdet, om 2 år ca. hvor VDS er stoppet.
Lad os antage at vi er i midten af sæson, og PIG så nu bliver skadet el.l. så kan vi jo ikke bruge de urutinerede målmand.

mastko
12-04-2010, 18:44
Det jeg mente var, at hvis vi antager at PIG bliver vores målmand, efter VDS's exit, så har vi jo brug for en backup målmand? Altså, fx. til cup-kampene ( Liga cup , Fa cup osv. ) fordi det ville jo være dumt, at bruge ham til disse kampe, hvor vi ellers kunne bruge vores 2. målmand, eller hvis PIG bliver skadet.
Du nævner, at der ligger en fremtid i de målmand, men de er stadig ikke rutineret nok til at stå for holdet, om 2 år ca. hvor VDS er stoppet.
Lad os antage at vi er i midten af sæson, og PIG så nu bliver skadet el.l. så kan vi jo ikke bruge de urutinerede målmand.

Med mindre de vurderes at være dygtigt nok! Mange klassekeepere er jo netop dygtige keepere fordi de har været dygtige nok og har fået til i en ung alder at få spilletid på højt niveau. Tag bare Lloris, Akinfeev, Neuer, Adler, Casillas, Valdes og vores egen VDS . Men du har ret i, at hvis de ikke vurderes at være gode nok, så skal der investeres i en bakcup

MosaverB
12-04-2010, 18:46
Med mindre de vurderes at være dygtigt nok! Mange klassekeepere er jo netop dygtige keepere fordi de har været dygtige nok og har fået til i en ung alder at få spilletid på højt niveau. Tag bare Lloris, Akinfeev, Neuer, Adler, Casillas, Valdes og vores egen VDS . Men du har ret i, at hvis de ikke vurderes at være gode nok, så skal der investeres i en bakcup
Lige præcis, men kun tiden vil vise hvad der sker. Lige nu har vi vores målmænd på plads, også kan vi bare håbe på , at Chelsea total skuffer mod Bolton her imorgen.

Ulrik Vida Vinther
12-04-2010, 22:55
Men helt ærligt gutter.. Tomasz Kuszczak har jo bevist, at han hverken har klassen eller talentet til at være 1.målmand i United?
For mig at se, er det indiskutabelt, at vi skal have en ny 1.målmand, når VDS stiller støvlerne, og det må meget gerne være Hugo Lloris.

Målmænd plejer, mig bekendt, heldigvis heller ikke at være ligeså dyre som markspillere.

RAppel
13-04-2010, 07:41
Synes nu ellers Kuszczak for stået bedre end jeg havde forventet. Synes bestemt ikke han er nogen dårlige andenmålmand. Foster derimod...

Men enig i at som førstemålmand er han ikke tilstrækkelig.

Benzet
13-04-2010, 10:46
Hvor er jeg glad for, at United ikke fik fat i Benzema, og at han ønsker at blive i Madrid. Indtil videre har han ikke været mere end varm luft.

MosaverB
13-04-2010, 12:15
Men helt ærligt gutter.. Tomasz Kuszczak har jo bevist, at han hverken har klassen eller talentet til at være 1.målmand i United?
For mig at se, er det indiskutabelt, at vi skal have en ny 1.målmand, når VDS stiller støvlerne, og det må meget gerne være Hugo Lloris.

Målmænd plejer, mig bekendt, heldigvis heller ikke at være ligeså dyre som markspillere.
PIG har faktisk stået godt i mange kampe, men jeg mener stadig at vi skal ha en målmand før ham..
Jeg ser også gerne Lloris..
Nej, det er de heller ikke, men han kan gå hen og blive dyr, hvis han står en god VM ..

MosaverB
13-04-2010, 12:16
Hvor er jeg glad for, at United ikke fik fat i Benzema, og at han ønsker at blive i Madrid. Indtil videre har han ikke været mere end varm luft.
Synes faktisk heller ikke, vi skal bruge pengene på ham ..
Han formår ikke at slå igennem for Real Madrid, så tror heller ikke han kommer til det for United..
Ser heller gerne Villa el.l.

Zubbi
13-04-2010, 12:19
Det er utroligt vigtigt, at en keeper kan dominere feltet i PL! Og det kommer Hugo Lloris ikke til at gøre pga sin højde, så derfor vil jeg ikke mene, at han er manden som der skal gås efter.

Vi har brug for en høj stabil keeper!

Ulrik Vida Vinther
13-04-2010, 13:23
PIG har faktisk stået godt i mange kampe, men jeg mener stadig at vi skal ha en målmand før ham..
Jeg ser også gerne Lloris..
Nej, det er de heller ikke, men han kan gå hen og blive dyr, hvis han står en god VM ..

Jeg siger blot at han ikke er god nok til at være 1.målmand, så med andre ord er du og RAppel enige i det jeg siger...

Men som Zubbi siger, kan det godt være, at Lloris får problemer med at dominere feltet i England? Mit indtryk er at han er enormt god 1-mod-1 og rent reaktionsmæssigt, men jeg har svært ved at danne mig et indtryk af, hvordan han klarer sig på dødbolde, f.eks. i feltet ved hjørnespark.
Jeg ved dog ikke om hans 188 centimeter er problemet i sig selv, for det må vel siges at være en OK højde for en målmand.

Men hvor kan vi ellers kigge, og hvad er vi ude efter? Flere års rutine og klasse eller en yngre med mere fremtid og klasse?
Skal man kigge mod Atlético Madrid hvor to unge, men fysisk velbyggede fyre, David de Gea (19) og Sergio Asenjo (20) har gjort sig positivt bemærkede, eller mod en mere rutineret Sebastien Frey i Fiorentina?
Eller måske René Adler eller Manuel Neuer i Tyskland?

MosaverB
13-04-2010, 14:27
Jeg siger blot at han ikke er god nok til at være 1.målmand, så med andre ord er du og RAppel enige i det jeg siger...

Men som Zubbi siger, kan det godt være, at Lloris får problemer med at dominere feltet i England? Mit indtryk er at han er enormt god 1-mod-1 og rent reaktionsmæssigt, men jeg har svært ved at danne mig et indtryk af, hvordan han klarer sig på dødbolde, f.eks. i feltet ved hjørnespark.
Jeg ved dog ikke om hans 188 centimeter er problemet i sig selv, for det må vel siges at være en OK højde for en målmand.

Men hvor kan vi ellers kigge, og hvad er vi ude efter? Flere års rutine og klasse eller en yngre med mere fremtid og klasse?
Skal man kigge mod Atlético Madrid hvor to unge, men fysisk velbyggede fyre, David de Gea (19) og Sergio Asenjo (20) har gjort sig positivt bemærkede, eller mod en mere rutineret Sebastien Frey i Fiorentina?
Eller måske René Adler eller Manuel Neuer i Tyskland?
Nu har vi jo begge ( Du og jeg ) hver vores mening om hvor mange centimeter man skal være før man er "høj nok" ..
Jeg ser overhovedet ingen problemer i en 188 centimeter høj målmand..
Vi kan eksempelvis bruge Casilias .. Iker Casilias er 185 centimeter, men blev kåret til verdens bedste målmand '07/'08 ..
Jeg ser helt klart Lloris som vores målmand, men smag og behag ..

Kasper United
13-04-2010, 14:44
Synes faktisk heller ikke, vi skal bruge pengene på ham ..
Han formår ikke at slå igennem for Real Madrid, så tror heller ikke han kommer til det for United..
Ser heller gerne Villa el.l.

Ja, men han er 28 år. Han er mega målfarlig - enig, men han vil koste kassen, og han kan jo ende som en ny Berbatov, selvom de er to vidt forskellige spillere (, men forstå mig ret)
- Jeg vil dog lige understrege, at jeg synes, Villa er en del målfarligere nu, end Berbatov var i Tottenham.

En anden ting vil være hans pris. Er den ikke på + 300 mio.?
Det vil jo stort set være umulig, at kunne sælge ham videre og dermed tjene på ham. Vil vi overhovedet kunne nå, at "bruge" de 300 mio. når han allerede bliver 29 år i december. Ved ikke, om Villa er en af de spillere, men det kan jo også ske, at han mister sin hurtighed, som jeg klart vil mene, er hans største force.
Har Uniteds ledelse ikke også sagt, at de ikke vil købe spillere over, er det 25 år eller sådan noget..?

MosaverB
13-04-2010, 14:47
Ja, men han er 28 år. Han er mega målfarlig - enig, men han vil koste kassen, og han kan jo ende som en ny Berbatov, selvom de er to vidt forskellige spillere (, men forstå mig ret)
- Jeg vil dog lige understrege, at jeg synes, Villa er en del målfarligere nu, end Berbatov var i Tottenham.

En anden ting vil være hans pris. Er den ikke på + 300 mio.?
Det vil jo stort set være umulig, at kunne sælge ham videre og dermed tjene på ham. Vil vi overhovedet kunne nå, at "bruge" de 300 mio. når han allerede bliver 29 år i december. Ved ikke, om Villa er en af de spillere, men det kan jo også ske, at han mister sin hurtighed, som jeg klart vil mene, er hans største force.
Har Uniteds ledelse ikke også sagt, at de ikke vil købe spillere over, er det 25 år eller sådan noget..?
Er faktisk helt enig i det du siger. Du har ret, når du siger at vi ikke kan få ligeså mange penge for ham, og han bliver dårligere med tiden.
Jo , Ledelsen har sagt, at de ikke vil bruge så mange penge på +26 årige spillere.
Men, der er stadig Dzecko hvilket ville være et udmærket køb..
Eller, hvad med en Huntelaar?
Har set ham (Huntelaar red.) spille for Milan, og han scorer flotte mål, og er ret målfarlig?

Pils
13-04-2010, 15:09
Er faktisk helt enig i det du siger. Du har ret, når du siger at vi ikke kan få ligeså mange penge for ham, og han bliver dårligere med tiden.
Jo , Ledelsen har sagt, at de ikke vil bruge så mange penge på +26 årige spillere.
Har set ham (Huntelaar red.) spille for Milan, og han scorer flotte mål, og er ret målfarlig?

Det der kan du ikke mene.. Han har scoret noget der ligner 7 mål for milan i 22 kampe i denne sæson (kilde: soccernet).
Og da vi mødte milan i CL var han jo decideret ringe. Han bombede godt nok mål ind for ajax, men siden han blev solgt, har han jo slet ikke levet op til de forventninger man havde til ham.
Og han er jo heller ikke just kendt for sin hurtighed. Og det er folk jo også efter med hensyn til Berbatov.
Så nej tak til ham.

MosaverB
13-04-2010, 15:11
Det der kan du ikke mene.. Han har scoret noget der ligner 7 mål for milan i 22 kampe i denne sæson (kilde: soccernet).
Og da vi mødte milan i CL var han jo decideret ringe. Han bombede godt nok mål ind for ajax, men siden han blev solgt, har han jo slet ikke levet op til de forventninger man havde til ham.
Og han er jo heller ikke just kendt for sin hurtighed. Og det er folk jo også efter med hensyn til Berbatov.
Så nej tak til ham.
Så må det nok være min fejl ..
Synes bare jeg så ham spille godt, men det var nok lige skæbnen, at han sku spille godt, mens jég kiggede på .. Han scorede 2 mål på 1 minut mod et hold, hvor de var bagud, i det 92' minut .. :)
Men, ellers er jeg blank..

Kasper United
13-04-2010, 15:17

Vil gerne give Pils ret i, at Huntelaar har været ringe i Milan, selvom han har scoret et par flotte mål.

Men Dzeko vil være en god spiller at få til klubben. Jeg er dog meget i tvivl, om vi overhovedet behøver en ny stjerneangriber.

MosaverB
13-04-2010, 15:23
Vil gerne give Pils ret i, at Huntelaar har været ringe i Milan, selvom han har scoret et par flotte mål.

Men Dzeko vil være en god spiller at få til klubben. Jeg er dog meget i tvivl, om vi overhovedet behøver en ny stjerneangriber.
Okay, så er Huntelaar ude af billedet.
Jeg kunne godt tænke mig Dzecko, men du har faktisk ret (Fed skrift red.)
Vi har 7 angribere nu, én af dem bliver et talent.. Også glæder jeg mig meget til at se nyindkøbet Hernandez..

Kasper United
13-04-2010, 15:38
Okay, så er Huntelaar ude af billedet.
Jeg kunne godt tænke mig Dzecko, men du har faktisk ret (Fed skrift red.)
Vi har 7 angribere nu, én af dem bliver et talent.. Også glæder jeg mig meget til at se nyindkøbet Hernandez..

Alt kommer vel også til at afhænge af, hvilken formation som Fergie vælger at spille med.
Jeg håber også meget på en positiv overraskelse med Hernandez.

Eksempler på ny stjerneangriber eller ny stjernemidtbane..?

Med en 4-5-1, vil jeg ikke mene, at vi mangler en ny stjerneangriber, men derimod en ny stjernemidtbane.

Med en 4-3-3, vil jeg derimod mene, at vi næsten bliver nød til at købe en ny stjerneangriber medmindre, at der bliver spillet med enten Valencia/Nani på angrebskanterne.

Med en 4-4-2, vil jeg nok mene, at det er en 50/50. Så umiddelbart synes jeg, det er svær, meget svær.

MosaverB
13-04-2010, 15:44
Alt kommer vel også til at afhænge af, hvilken formation som Fergie vælger at spille med.
Jeg håber også meget på en positiv overraskelse med Hernandez.

Eksempler på ny stjerneangriber eller ny stjernemidtbane..?

Med en 4-5-1, vil jeg ikke mene, at vi mangler en ny stjerneangriber, men derimod en ny stjernemidtbane.

Med en 4-3-3, vil jeg derimod mene, at vi næsten bliver nød til at købe en ny stjerneangriber medmindre, at der bliver spillet med enten Valencia/Nani på angrebskanterne.

Med en 4-4-2, vil jeg nok mene, at det er en 50/50. Så umiddelbart synes jeg, det er svær, meget svær.
Jeg er også selv meget meget spændt på at se hvad SAF gør ..
Du har egentlig ret I det du siger, men mener ikke vi mangler en stjernemidtbanep.. Vi har Fletcher som gør det utrolig godt for os lige nu, også har vi dem der laver fejl gang på gang. Men , vi har jo en skadet Hargreaves, og Anderson, som snart er tilbage, og jeg er ret sikker på at de viser klasse.. Men, som sagt, alt efter hvilken formation Ferguson vælger.
Hvis vi spiller 4-3-3, så mangler vi ikke noget, fordi Nani og Valencia på hver kant, og Rooney i front, er = Stjerneoffensiv.

Niko
13-04-2010, 16:42
Så gerne at vi hentede Igor Akinfeev, som har været nævnt herinde tidligere som vores næste keeper, indrømmet jeg ser ikke så meget rusisk fodbold, men at dømme efter hvad jeg har set i Cska's Champions League kampe, har han imponeret mig. Han har stået for cska siden han var 17 år gammel, og har været fast mand lige siden. Han er så vidt jeg ved anfører på det Rusiske landshold, og har vundet det meste med sin klub, uefa cup rusiske mesterskaber og pokal titler. Det gør man altså ikke som andenrangs keeper. Har også kun hørt eksperter tale godt om ham, 23 år gammel 185 høj tror han er biligere end Lloris, uden at vide det i say go for it. ;)

Så også gerne vi købte en ny angriber, Dzeko håber jeg meget på, da han er træfsikker og god i luften hvilket vi vil få gavn af med kanter som Valencia og Nani. Han er billigere end villa, og tror han vil passe bedere end i England end ham, for mig og se har han en bedere fysik, som vil gavne ham i premier league.

Har tænkt lidt over om man kunne omskole Berba til en offensiv midt/hængende angriber, da han alligevel trækker langt ned i banen tror jeg man kunne udnytte hans geniale afleveringer, og andre spidskompetencer her. selvfølgelig vil han aldrig blive en arbejdshest på nogen måde men det er måske heller ikke nødvendigt med de folk vi har til det på midten. ser man på en mand som Sneijder, tager han jo heller ikke del i det defensive arbejde, men koncentrerer sig om at skabe noget oppe foran. Men det var bare en lille ide jeg har tænkt lidt over, det skal nok blive spændende hvorrdan vi vil agere på markedet. :)

Anderson_8
13-04-2010, 16:44
http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2009-2010/ferguson-vil-af-med-berbatov

spændende hvis det passer.. silva og bensema, må siges at være to absolutte verdens stjerner.. kunne være spændende:trophy:

ChristianR
13-04-2010, 17:07
http://www.sporten.dk/fodbold/england-premier-league-2009-2010/ferguson-vil-af-med-berbatov

spændende hvis det passer.. silva og bensema, må siges at være to absolutte verdens stjerner.. kunne være spændende:trophy:

Hvorfor bliver det ved med at være sjovt at smide links til sladderpressen, der fuldstændig uden belæg sidder og forsøger at gætte sig til sommerens transfers?

The Sun er jo dybt useriøst, ligesom Sporten.dk's artikel er. Løse postulater som "Angriberen er dog placeret på bænken i Madrid og vil derfor gerne væk til sommer." har jo ingen hold i egentlige citater. Faktisk forholder det sig stik modsat, hvorfor sådanne spekulationer blot er rene spekulationer uden reelt indhold.

Tue B
13-04-2010, 17:13
Jeg synes ikke nødvendigvis, at vi behøves en angriber mere. Sælger vi Berbatov mister vi intet i mine øjne. Jeg tror, at hvis vi satser på de unge, vil de kunne udfylde "hullet" efter Berba. Arbejdsindsatsen kan de nemt overgå og målene er ikke ligefrem tæsket ind af bulgareren.
Jeg så gerne en forstærkning på midten. Gourcuff virker som det logiske valg, men der er også andre muligheder. Modric kunne jeg også godt tænke mig at se i United.
Skulle vi hente en til angrebet, så kunne det være Villa i min optik. Han er ikke helt ung, men vil faktisk hellere satse på det mere "sikre", selvom det ord næsten ikke eksisterer efter vores køb af Berba. Fremfor at smide en masse penge efter Benzema, som ikke rigtig har vist sit værd i Madrid.
Glæder mig til at se Hernandez, hvis han er så målfarlig som det siges, så behøves vi vel heller ikke Villa.

Kasper United
13-04-2010, 17:22

Et rygte er et rygte, men det kunne være klasse, hvis det skete til sommer.

Kasper United
13-04-2010, 17:24
Jeg synes ikke nødvendigvis, at vi behøves en angriber mere. Sælger vi Berbatov mister vi intet i mine øjne. Jeg tror, at hvis vi satser på de unge, vil de kunne udfylde "hullet" efter Berba. Arbejdsindsatsen kan de nemt overgå og målene er ikke ligefrem tæsket ind af bulgareren.
Jeg så gerne en forstærkning på midten. Gourcuff virker som det logiske valg, men der er også andre muligheder. Modric kunne jeg også godt tænke mig at se i United.
Skulle vi hente en til angrebet, så kunne det være Villa i min optik. Han er ikke helt ung, men vil faktisk hellere satse på det mere "sikre", selvom det ord næsten ikke eksisterer efter vores køb af Berba. Fremfor at smide en masse penge efter Benzema, som ikke rigtig har vist sit værd i Madrid. Glæder mig til at se Hernandez, hvis han er så målfarlig som det siges, så behøves vi vel heller ikke Villa.

Ved godt, at alt er rygter, men efter det jeg har læst, så skulle Villa være dyrere end Benzema :)

Tue B
13-04-2010, 17:28
Ved godt, at alt er rygter, men efter det jeg har læst, så skulle Villa være dyrere end Benzema :)

Det også lidt min pointe, at vi ikke skal bruge 200-250 mio på en Benzema, som ikke har været god, så hellere 300 mio på en Villa, som har vist klasse.
Det ville sgu være pænt trist, hvis vi lavede endnu en flop deal som med Berba.

Kasper United
13-04-2010, 17:33
Det også lidt min pointe, at vi ikke skal bruge 200-250 mio på en Benzema, som ikke har været god, så hellere 300 mio på en Villa, som har vist klasse.
Det ville sgu være pænt trist, hvis vi lavede endnu en flop deal som med Berba.

Ja, ved at købe 28-29 årige Villa :) ;)
- Villa er sindsyg farlig i La Liga, men man kan jo ikke "garantere" for, at Villa kan score lige så mange mål i Premier League, som han kan gøre i La Liga.

Tue B
13-04-2010, 17:38
Ja, ved at købe 28-29 årige Villa :) ;)
- Villa er sindsyg farlig i La Liga, men man kan jo ikke "garantere" for, at Villa kan score lige så mange mål i Premier League, som han kan gøre i La Liga.

Nej, men Villa synes jeg, er garanti for mål. Også på landsholdet og i internationale turneringer. Han er verdensklasse, hvilket jeg ikke mener Benzema er endnu. Så hellere investerer flere penge i Villa og forhåbentligt få en målmaskine :)

shrug
13-04-2010, 18:13
Til midtbanen kunne også nævnes Klasic, som Ferguson var meget imponeret af efter vores opgør mod CSKA. 26 år btw.

Acsadac
13-04-2010, 18:15
Nej, men Villa synes jeg, er garanti for mål. Også på landsholdet og i internationale turneringer. Han er verdensklasse, hvilket jeg ikke mener Benzema er endnu. Så hellere investerer flere penge i Villa og forhåbentligt få en målmaskine :)

Den beskrivelse kunne også passe på Shevchenko inden han røg til Chelsea.

Tue B
13-04-2010, 18:21

Tja det altid svært at sige. Alle kan jo floppe, jeg tror bare der er større chance for, at Villa ville blive et hit fremfor Benzema :)

Kasper United
13-04-2010, 18:23

Præcis :)

Han fik ikke lige frem succes.

MosaverB
13-04-2010, 19:40
Men, Villa er alt for gammel, så vi får ikke nok ud af ham.. Og han vil formegentlig blive dårligere med tiden, så det vi har brug for er en ung gut, som holder længe ..
Jeg ser gerne Dzecko da han er sindsyg målfarlig, og god i luften , da Valencia og Nani ligger nogle vilde indlæg, som ligger lige på panden ..

Tue B
13-04-2010, 19:51
Men, Villa er alt for gammel, så vi får ikke nok ud af ham.. Og han vil formegentlig blive dårligere med tiden, så det vi har brug for er en ung gut, som holder længe ..
Jeg ser gerne Dzecko da han er sindsyg målfarlig, og god i luften , da Valencia og Nani ligger nogle vilde indlæg, som ligger lige på panden ..

Du kan ikke vælge mellem de to grundet alder. Det er to meget forskellige spiltyper. Villa er altså 28, så helt håbløst er det heller ikke. Han burde stadig have 5 år, hvor han kan spille på sit top niveau.
Dzeko har jeg intet imod skulle komme til klubben. Han er dygtig, men jeg synes ikke, at han måske passer ind i vores måde at spille på. Han vil selvfølgelig åbne for nye muligheder, hvilket også kan være godt. Nogle gange er det bare mere effektivt at spille på lange bolde :)

Kasper United
13-04-2010, 19:53

Ja. Jeg håber også, at Valencia og Nani vil fortsætte på hver sine kanter, for så vil Dzeko være mega god at have i boksen. Derudover vil jeg også tro, at Rooney og Dzeko vil kunne danne et godt makkerpar.

Det hele afhænger næsten på priserne, og prisen på Dzeko er vel heller ikke hel lav.

MosaverB
13-04-2010, 19:58
Ja. Jeg håber også, at Valencia og Nani vil fortsætte på hver sine kanter, for så vil Dzeko være mega god at have i boksen. Derudover vil jeg også tro, at Rooney og Dzeko vil kunne danne et godt makkerpar.

Det hele afhænger næsten på priserne, og prisen på Dzeko er vel heller ikke hel lav.
Lige præcis, det er det jeg mener ..
Nej, regner sku ikke med at den er lav, men så høj kan den heller ikke ligge ...

schousboe9
13-04-2010, 20:18
Fra Rumour Room på TEAMTalk
News from Goodison, Everton will sign Ever Benaga from Valencia for 7.5 million, as it looks as if we will lose Arteta to Manure for 12.5 million. Also Jack Rodwell will move to Manure for 12 million and Michael Carrick, as it looks as if MoFro is going to Spain for mega money, there will be a few quid to spend. There will be bids for Donavan but LA want over 10 million for him. Beckford from Leeds has already signed and Steven Pienaar will also sign a new contract making him the highest paid at Goodison at 60k per week.

Jeg er godt med på, at langt de fleste rygter er fra tilfældige fans, der bare vil gøre sig interessante, men Arteta er efterhånden blevet nævnt et par gange derinde nu. Ville absolut ikke gøre mig noget, at erstatte Carrick med Arteta, han er en klassespiller, der løfter Evertons spil til ellers uopnåelige højder, når han er i form. Carrick har slet heller ikke været sig selv i år - og spillere topper jo også på et tidspunkt...

Kasper United
13-04-2010, 20:22
Fra Rumour Room på TEAMTalk

Jeg er godt med på, at langt de fleste rygter er fra tilfældige fans, der bare vil gøre sig interessante, men Arteta er efterhånden blevet nævnt et par gange derinde nu. Ville absolut ikke gøre mig noget, at erstatte Carrick med Arteta, han er en klassespiller, der løfter Evertons spil til ellers uopnåelige højder, når han er i form. Carrick har slet heller ikke været sig selv i år - og spillere topper jo også på et tidspunkt...

Følger ikke så meget med Everton, men er Arteta ikke skadet pt?
Og er han ikke en spiller som Hargreaves, der har problemer med skaderne stort set hele tiden?

schousboe9
13-04-2010, 20:30
Jo, han er skadet i øjeblikket, men det er Rooney også. Ellers har han været ude i et års tid med en knæskade og det er selvfølgelig en bekymring, men mange er kommet tilbage fra knæskader og i form er han utvivlsomt klasser over Carrick.

MosaverB
13-04-2010, 20:40
Jo, han er skadet i øjeblikket, men det er Rooney også. Ellers har han været ude i et års tid med en knæskade og det er selvfølgelig en bekymring, men mange er kommet tilbage fra knæskader og i form er han utvivlsomt klasser over Carrick.
Det er de fleste vel, a la den her sæson?

schousboe9
13-04-2010, 23:11
Naturligvis sammenlignet med Carrick i form. Og nej, det vil jeg ikke mene. Jenas, som mange vil have, er eksempelvis langt fra Carrick.

Fletcherfan
14-04-2010, 04:05
Jeg har tænkt over en ting vedr. ny målmand...

Jeg tror ikke, at United køber en ny målmand i sommer... Den mening har jeg fået efter at have læst lidt om Ben Amos som der er store forventninger til fra klubbens side... Så jeg tror, at enten Kusczcak eller Foster bliver solgt og så bliver Amos rykket op som 3. målmand eller måske endda som 2. målmand... For siden at afløse VDS om halvandet år...

Jev
14-04-2010, 10:32
Jeg vil sgu hellere have Ever Banega end Mikel Arteta, så jeg håber ikke, det rygte har noget på sig.

Don Kafai
14-04-2010, 11:12
Jeg har tænkt over en ting vedr. ny målmand...

Jeg tror ikke, at United køber en ny målmand i sommer... Den mening har jeg fået efter at have læst lidt om Ben Amos som der er store forventninger til fra klubbens side... Så jeg tror, at enten Kusczcak eller Foster bliver solgt og så bliver Amos rykket op som 3. målmand eller måske endda som 2. målmand... For siden at afløse VDS om halvandet år...

Ben Amos er nok talentfuld, men der kommer til at gå mange år, inden han kommer bare ind i billedet som ny 1. målmand.

Nu ved jeg ikke hvor du har læst at vi satser på ham, men er det ikke bare den vanlige jargon, hvor en ung spiller bliver rost?
Det ville jo lyde noget mærkeligt, hvis klubben fx udtalte at man ikke havde store forventninger til Amos...

Jeg tror ikke jeg decideret håber vi henter en ny keeper til sommer. Vi kan ligeså godt trække den så lang tid som muligt. For eksempel er der mange der nævner Akinfeev, Neuer og Lloris herinde. Når vi har VDS et år mere, kan vi ligeså godt sætte scouts på de tre emner, og så gøre et grundigt arbejde op til VDS' afgang.

Målmandsposten er meget sart, så jeg ser virkelig hellere at vi venter, betaler overpris, og i mellemtiden må "nøjes" med VDS (som imo stadig er flere klasser over de omtalte emner), for derefter at købe den "rigtige" keeper for United.

Kasper United
14-04-2010, 13:46
Jeg vil sgu hellere have Ever Banega end Mikel Arteta, så jeg håber ikke, det rygte har noget på sig.

Helt enig.
Ever Banega er en fantastisk spiller, ung - 21 årige og har været meget vigtig for Valencia i denne sæson. Har fulgt ham lidt, hvor han har gjort det solidt. Han spiller normalvis på den lidt defensive del af midtbanen, men har alligevel formået at score et par flotte kasser på langskud, men også nogle gode assist. Han er en meget hårdt arbejdende midtbane.
Synes dog, han laver for mange dumme frispark/gule kort, og han har også været ude i 3-4 kampe i Euro League, fordi han havde fået et rødt kort.

Han har "hårdheden" til at spille i engelsk fodbold, men ved nu alligevel ikke, hvor godt han vil passe i Uniteds/engelsk spillestil.

KennyN
14-04-2010, 15:00
Banega og Arteta er jo to forskellige typer, hvor Arteta er den mere offensive og kreative spiller. Hvad har Banega vist indtil videre over en længere periode, der gør man ser ham som fast i United ?
Arteta ville være en fin spiller at få til klubben, og nej han er ikke skades/ulykkesfugl som Saha osv. Han havde en alvorlig lang pause pga knæet, og kom så tilbage og har spillet en del inden en lille skade kom til. Alle spillere får sku skader i løbet af en sæson.. Så til rette pris, kunne han måske godt være en fornuftig tilføjelse til truppen..

ChristianR
14-04-2010, 16:02
Banega og Arteta er jo to forskellige typer, hvor Arteta er den mere offensive og kreative spiller. Hvad har Banega vist indtil videre over en længere periode, der gør man ser ham som fast i United ?
Arteta ville være en fin spiller at få til klubben, og nej han er ikke skades/ulykkesfugl som Saha osv. Han havde en alvorlig lang pause pga knæet, og kom så tilbage og har spillet en del inden en lille skade kom til. Alle spillere får sku skader i løbet af en sæson.. Så til rette pris, kunne han måske godt være en fornuftig tilføjelse til truppen..

Nu er jeg ikke inde lige i Artetas skade. Men det er ikke altid, at man bare kan feje sådan en knæskade af bordet, blot fordi den er 'overstået'. Ledbånd og korsbånd kan sommetider være så ødelagt, at de aldrig bliver rigtig gode igen eller der ganske enkelt bare skal meget lidt til, før en ny skade springer op.

NtotheT
14-04-2010, 19:18
Stephen Ireland rygtes til United igen (http://www.onefootball.dk/Article/Details/7595)

Ja, igen rygtes han til klubben. Jeg ved godt, at man skal være kildekritisk, men jeg ville juble, hvis vi kunne få Ireland til klubben. Han er sammen med Pastore, Hamsik og Gourcuff de mest interessante kreatør eller målfarlige midtbanespillere, der er til rådighed og har en god pris.

Jeg tror, han skifter til sommer, for han er ikke så vellidt af Mancini, der åbenbart ikke kan se hans åbenlyse talent.

Ireland ville være fantastisk i vores 4-3-3, hvis Ferguson vælger den taktik, for han er en målfarlig kreatør box-to-box spiller, der også har et godt øje til sine medspillere. Derudover bevarer vi de britiske identitet (Ja, jeg ved godt, han er irer, men det er sgu da det samme - næsten! ;))

Det ville være lækkert, hvis Cole (fri), Ireland og Rodwell blev hentet her til sommer. Så har vi lige tilført 4 britere til klubben (Smalling også) - nu hvor vi ser ud til at miste tre af dem her til sommer eller næste sommer (Giggs, Scholes og Neville)

VDS
O'Shea/Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Hargo/Anderson
Ireland/Anderson
Valencia - Rooney - Nani

Ovenstående er da god nok ..

Så er der kun angrebet tilbage ..

Her har jeg faktisk ændret synspunkt. Jeg har altid synes, at 4-3-3 er den bedste formation, hvis man vel og rette kan finde spillerne til det, og det synes jeg, vi har, hvis Anderson kan hæve sit bundniveau, og at Hargo kan overkomme sin skrøbelighed. Med de tos forhåbentligt comeback til næste sæson, så vil spillere som Valencia og Nani og Rooney selv få meget mere frihed, for Hargo, Anderson & Fletcher er fantastiske, defensive spillere.

Benzema er selvfølgelig mit drømmekøb, men hvad fanden kan vi lokke ham med, hvis vi spiller 4-3-3?

"Ja, Benzema, vi vil gerne have dig, men du skal nok regne med, at du starter ude i størstedelen af de sjove kampe, og du skal nok agere 2. violin for Rooney, hvis kultstatus snart når Fergusons. Vil du gerne bytte klub, men stadigvæk have samme forhold som du har i Real Cirkus?"

Det holder jo ikke. Ligeledes med Dzeko.

Derfor må vi heller købe en Lukaku. En angriber, vi kan forme til drømmeangriberen med årene. Ellers kunne vi købe ham nu og lade ham blive i Anderlecht til han er de 18-19 år og derfra hente ham tilbage, så han på den måde har udviklet sig under rolige omstændigheder.

Jeg føler bare, at det er syndt, hvis vi bruger 2-300 mio. kr. på en angriber, som alligevel skal starte ude, for jeg kan ærligt talt ikke se, hvem der skal slå Rooney af på toppen.

Forhelvede, jeg kan ikke vente til sommerhandlerne bliver færdigt. Man har så mange forslag, men vi må vente på, hvad mesteren har tænkt til næste sæson.

Martinsen
14-04-2010, 20:18
Forhelvede, jeg kan ikke vente til sommerhandlerne bliver færdigt. Man har så mange forslag, men vi må vente på, hvad mesteren har tænkt til næste sæson.

Eller hvad de svin der sidder på penge kassen har tænkt sig.

Ulrik Vida Vinther
14-04-2010, 21:29
Stephen Ireland rygtes til United igen (http://www.onefootball.dk/Article/Details/7595)

Ja, igen rygtes han til klubben. Jeg ved godt, at man skal være kildekritisk, men jeg ville juble, hvis vi kunne få Ireland til klubben. Han er sammen med Pastore, Hamsik og Gourcuff de mest interessante kreatør eller målfarlige midtbanespillere, der er til rådighed og har en god pris.

Jeg tror, han skifter til sommer, for han er ikke så vellidt af Mancini, der åbenbart ikke kan se hans åbenlyse talent.

Ireland ville være fantastisk i vores 4-3-3, hvis Ferguson vælger den taktik, for han er en målfarlig kreatør box-to-box spiller, der også har et godt øje til sine medspillere. Derudover bevarer vi de britiske identitet (Ja, jeg ved godt, han er irer, men det er sgu da det samme - næsten! ;))

Det ville være lækkert, hvis Cole (fri), Ireland og Rodwell blev hentet her til sommer. Så har vi lige tilført 4 britere til klubben (Smalling også) - nu hvor vi ser ud til at miste tre af dem her til sommer eller næste sommer (Giggs, Scholes og Neville)

Benzema er selvfølgelig mit drømmekøb, men hvad fanden kan vi lokke ham med, hvis vi spiller 4-3-3?

"Ja, Benzema, vi vil gerne have dig, men du skal nok regne med, at du starter ude i størstedelen af de sjove kampe, og du skal nok agere 2. violin for Rooney, hvis kultstatus snart når Fergusons. Vil du gerne bytte klub, men stadigvæk have samme forhold som du har i Real Cirkus?"

Det holder jo ikke. Ligeledes med Dzeko.

Derfor må vi heller købe en Lukaku. En angriber, vi kan forme til drømmeangriberen med årene. Ellers kunne vi købe ham nu og lade ham blive i Anderlecht til han er de 18-19 år og derfra hente ham tilbage, så han på den måde har udviklet sig under rolige omstændigheder.

Jeg føler bare, at det er syndt, hvis vi bruger 2-300 mio. kr. på en angriber, som alligevel skal starte ude, for jeg kan ærligt talt ikke se, hvem der skal slå Rooney af på toppen.

Enig i mange af dine betragtninger, specielt de offensive midtbanespillere du nævner. Det gode ved Ireland er, at han allerede har bevist, at han kan præstere i England, hvorfor der formentlig ikke vil være de store tilvænningsvanskeligheder.

Og jeg har haft de præcis samme tanker mht. angrebet: Det synes svært at lokke stjerner til, når der med vores fortrukne formation er udsigt til tid på bænken. Vi har naturligvis spillet meget i 4-4-2 mod de mindre hold, men vil det være nok for en klasseangriber?

Jeg synes Lukaku virker som en sindssygt spændende spiller. Det eneste der skræmmer mig, er hans enormt unge alder, for alt kan nå at ske med en så ung og skrøbelig (her taler vi naturligvis ikke om hans monsterfysik ;)) en spiller. OG mon ikke han alligevel går hen og bliver halvdyr, efter de smagsprøver han har givet os på sit kæmpetalent?

Problemet ved et eventuelt køb af Lukaku er, at det ikke ligefrem gavner vores angrebssituation lige nu, hvilket jeg formoder er det, du er interesseret i?

NtotheT
14-04-2010, 21:48
Og jeg har haft de præcis samme tanker mht. angrebet: Det synes svært at lokke stjerner til, når der med vores fortrukne formation er udsigt til tid på bænken. Vi har naturligvis spillet meget i 4-4-2 mod de mindre hold, men vil det være nok for en klasseangriber?

Jeg synes Lukaku virker som en sindssygt spændende spiller. Det eneste der skræmmer mig, er hans enormt unge alder, for alt kan nå at ske med en så ung og skrøbelig (her taler vi naturligvis ikke om hans monsterfysik ;)) en spiller. OG mon ikke han alligevel går hen og bliver halvdyr, efter de smagsprøver han har givet os på sit kæmpetalent?

Problemet ved et eventuelt køb af Lukaku er, at det ikke ligefrem gavner vores angrebssituation lige nu, hvilket jeg formoder er det, du er interesseret i?

Jamen 4-4-2 er jo ikke godt nok. Jeg synes, at vi skal forholde os til en formation, og derfra opbygge et hold op efter det. Så kan vi også opbygge ungdomsholdene op efter det, så spillere som Pogba, Morrison, James, Cathcart, Chester, King - hvis de får chancen at få lov til at spille på 1. holdet - så ved de, hvad filosofien er. Det synes jeg lidt, at vi mangler.

Jamen, jeg vil af med Macheda og Owen for Lukaku.

Macheda er et okay talent. Han er ikke noget wow-talent, hvor du straks kan se, at han har nogle fantastiske spidskompetencer, som skal slibes, så han kan det til perfektion. Du behøves selvfølgelig ikke at være den nye Ruud eller Messi for at slå igennem hos United, det er ikke det, jeg søger efter, men med de mange talenter i angriber-kategorien, synes jeg, at vi skal satse på andre end Macheda. Macheda har store mangler i fodboldforståelse, og jeg synes, at hans attitude er irriterende. Jeg håber, han en dag modbeviser mig og viser sine kvaltieter, men hvis jeg skal sammenligne ham med en Bojan eller Lukaku, så er Macheda allerede meget efter.

Owen vil af med, fordi at vi ikke kan regne med ham og ikke kan gøre brug af hans kvaliteter, når vi har brug for ham. Og det synes jeg ikke, der kan være plads til, når han er 3. og 4. valg angriber. Det er IMO for dyrt at have ham stående, når han bruger mere tid hos lægestaben end ved taktikbordet op til kampene. Hans kvaliteter er gode, men det kan ikke være rigtigt, at han kun er klar i 2 måneder af sæsonen og resten skal han enten bruge på at komme i form eller ude med skade. Det er ikke holdbart.

Så har du stjerneangriberen i Rooney, du har det fysiske aspekt i Lukaku, du har teknikkeren Hernandez, du har upcoming i Welbeck og du har Berbatov, som kan assistere alle de fire nævntes mål.

Benzema ville jeg gerne have, men som sagt. Jeg ved virkelig ikke, hvad vi skal kunne lokke ham med, da hans udsigt til spilletid her er lig med 0. I hvert fald hvis ROoney er her i klubben til sommer, og at The Glazers ikke har solgt ham til Real Madrid for få Manchester United til at køre rundt økonomisk. Men jeg ser det som næsten urealistisk at Rooney bliver solgt, for så graver Glazers deres egen grav - bogstaveligt talt.

Kasper United
14-04-2010, 21:48
Eller hvad de svin der sidder på penge kassen har tænkt sig.

Ja, sådan kunne man også vende den.
Jeg håber Glazer lige kan smide det beløb, som Fergie har brug for til at købe de spillere, han mener United mangler, og Glazer så sælger klubben derefter.

Det kunne da være genialt.

Ulrik Vida Vinther
14-04-2010, 22:21
Jamen 4-4-2 er jo ikke godt nok. Jeg synes, at vi skal forholde os til en formation, og derfra opbygge et hold op efter det. Så kan vi også opbygge ungdomsholdene op efter det, så spillere som Pogba, Morrison, James, Cathcart, Chester, King - hvis de får chancen at få lov til at spille på 1. holdet - så ved de, hvad filosofien er. Det synes jeg lidt, at vi mangler.

Jamen, jeg vil af med Macheda og Owen for Lukaku.

Macheda er et okay talent. Han er ikke noget wow-talent, hvor du straks kan se, at han har nogle fantastiske spidskompetencer, som skal slibes, så han kan det til perfektion. Du behøves selvfølgelig ikke at være den nye Ruud eller Messi for at slå igennem hos United, det er ikke det, jeg søger efter, men med de mange talenter i angriber-kategorien, synes jeg, at vi skal satse på andre end Macheda. Macheda har store mangler i fodboldforståelse, og jeg synes, at hans attitude er irriterende. Jeg håber, han en dag modbeviser mig og viser sine kvaltieter, men hvis jeg skal sammenligne ham med en Bojan eller Lukaku, så er Macheda allerede meget efter.

Owen vil af med, fordi at vi ikke kan regne med ham og ikke kan gøre brug af hans kvaliteter, når vi har brug for ham. Og det synes jeg ikke, der kan være plads til, når han er 3. og 4. valg angriber. Det er IMO for dyrt at have ham stående, når han bruger mere tid hos lægestaben end ved taktikbordet op til kampene. Hans kvaliteter er gode, men det kan ikke være rigtigt, at han kun er klar i 2 måneder af sæsonen og resten skal han enten bruge på at komme i form eller ude med skade. Det er ikke holdbart.

Så har du stjerneangriberen i Rooney, du har det fysiske aspekt i Lukaku, du har teknikkeren Hernandez, du har upcoming i Welbeck og du har Berbatov, som kan assistere alle de fire nævntes mål.

Benzema ville jeg gerne have, men som sagt. Jeg ved virkelig ikke, hvad vi skal kunne lokke ham med, da hans udsigt til spilletid her er lig med 0. I hvert fald hvis ROoney er her i klubben til sommer, og at The Glazers ikke har solgt ham til Real Madrid for få Manchester United til at køre rundt økonomisk. Men jeg ser det som næsten urealistisk at Rooney bliver solgt, for så graver Glazers deres egen grav - bogstaveligt talt.

Jamen jeg er da enig i meget af det du siger - lige udover at Macheda skal ud ad svingdøren. For sådan som Ferguson omtaler ham, lader det til, at han har nogle sider, som vi endnu ikke har fået helt at se. Desuden havde han med sine sene scoringer mod hhv. Villa og Sunderland stor andel i vores mesterskab sidste år, omend han også havde en god portion held med sig. Det må siges at være imponerende for så ung en spiller, hvorfor jeg har tiltro til, at han nok skal blive god for os.

Men grunden til, at jeg er kritisk mht. Lukaku er, at jeg ikke kender Javier Hernandez, og derfor ikke ved om vi er tilstrækkeligt rustede i angrebet. For som vi har set ud i slutningen af sæsonen (ChL- og meget sandsynligt også PL-exit), virkede det tydeligt, at vi manglede noget, i fald at Rooney var ukampdygtig.

Pils
15-04-2010, 11:09
Det her rygte kunne være rigtigt spændende hvis det var rigtigt. Det jeg har set til ham, har han været fantastisk imponerende.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1266040/Manchester-United-prepared-pay-15million-land-Lyon-stopper-Hugo-Lloris.html

Tenshu
15-04-2010, 12:21
Det her rygte kunne være rigtigt spændende hvis det var rigtigt. Det jeg har set til ham, har han været fantastisk imponerende.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1266040/Manchester-United-prepared-pay-15million-land-Lyon-stopper-Hugo-Lloris.html

Jeg vil som sådan gerne have, at VDS stod et år mere, men omvendt kan vi simpelthen ikke tillade, at en anden klub køber Lloris. Det er han alt for god til. Prisen virker dog så lav, at det må være varm luft.

Koby
15-04-2010, 12:34

Jeg har set en del fransk fodbold i år, og Lloris har også imponeret mig voldsomt. Han er rigtig dygtig, og især for sin alder synes jeg han viser et overblik og en kølighed som eksempelvis Akinfeev ikke gør.

Køb ham.

KennyN
15-04-2010, 13:10

Der bliver nu spillet efter samme system på både første, reserve og u-18 holdet. Her spilles ofte blot med en angriber helt fremme, plus de unge spillere lærer at spille mere end en position. Så det der holder sku ikke helt. Selvfølgelig er der styr på det i United, og de unge gøres klar til evt debut på førsteholdet..!

RazziC
15-04-2010, 13:13
Jeg har set en del fransk fodbold i år, og Lloris har også imponeret mig voldsomt. Han er rigtig dygtig, og især for sin alder synes jeg han viser et overblik og en kølighed som eksempelvis Akinfeev ikke gør.

Køb ham.

Wooord? Akinfeevs største styrke er lige præcis hans evne til at være fuldstændig kold i de afgørende øjeblikke.

Jeg har længe ment at Akinfeev ville være den bedste afløser til van der Sar da han besidder præcis de kvaliteter en god målmand skal have og så er han både ung og robust, så han ville bestemt kunne klare sig i Premier League.

Det sagt så er hans prisskilt overproportioneret mere end normalt og med et marked med så mange gode, unge målmænd (Lloris, Adler, Neuer m.fl.) som alternativer, er han et urealistisk transfermål med mindre hans pris ændrer sig markent.

Lloris til £15m lyder derimod mere attraktivt.

RAppel
15-04-2010, 13:55
Lloris til £15m lyder derimod mere attraktivt.

Men urealistisk.

Tue B
15-04-2010, 14:29
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Milan-vil-ofre-Pato

Jeg mener altså, at vi skal slå til. Pato ville være fantastisk! Han er en fremragende spiller med mål i støvlerne og kommer han til en rigtig godt hold, så kan han formodentligt bombe :)

ChristianR
15-04-2010, 14:33

Jeg mener altså, at vi skal slå til. Pato ville være fantastisk! Han er en fremragende spiller med mål i støvlerne og kommer han til en rigtig godt hold, så kan han formodentligt bombe :)

Held og lykke i priskrig med Shitty, Chelsea og Cirkus Madrid.

Men han er da en fantastisk spiller.

schousboe9
15-04-2010, 14:36
Nu nævner de selv Kaká, og hvis det er noget pejlemærke rent prismæssigt, så tror jeg bare vi stille og roligt finder en anden...

Tue B
15-04-2010, 14:37
Ja prisen kan godt ende ret højt, men hellere 3-400 mio efter Pato end Villa og Benzema til nogenlunde samme pris?

Tenshu
15-04-2010, 14:49
Ja prisen kan godt ende ret højt, men hellere 3-400 mio efter Pato end Villa og Benzema til nogenlunde samme pris?

Mon ikke Benzemas pris er faldet voldsomt siden skiftet til Real Madrid? Realistisk er hans pris nok 150-200 mio. nu.

Tue B
15-04-2010, 14:52
Mon ikke Benzemas pris er faldet voldsomt siden skiftet til Real Madrid? Realistisk er hans pris nok 150-200 mio. nu.

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C2572DA3-8A1C-457F-9926-899EA5639CB4}&redirectorid=news_story&newsid=6648145

Ifølge vores egen hjemmeside står han til 30 mio pund. Hvilket er ca. 260 mio. Ved godt det bare er rygter, men det virker i min verden meget realistisk. Kan heller ikke se, hvorfor prisen skulle være faldet så voldsomt. Han er ikke floppet totalt, men er bare faldet lidt igennem.

Kasper United
15-04-2010, 15:20

Enig, ham skal vi klart gå efter. Han er verdensklasse og er kun 20 år. Han har desværre være skadet i meget af denne sæson, men har alligevel scoret en del kasser.

Ham i en evt. 4-3-3, hvor han spiller højre angriber ville være mega giftigt.

United DK
15-04-2010, 15:46
Enig, ham skal vi klart gå efter. Han er verdensklasse og er kun 20 år. Han har desværre være skadet i meget af denne sæson, men har alligevel scoret en del kasser.

Ham i en evt. 4-3-3, hvor han spiller højre angriber ville være mega giftigt.

Hvad så med Valencia, en af vores bedste i denne sæson?

Fletcherfan
15-04-2010, 15:53
Det ville være fedt med en tilføjelse af Pato, men tror desværre, at han ender i Chelsea hvis han kommer til PL... Derfor er det endnu en årsag til, at et mesterskab ville være nyttigt...

Tænk jer, at holdet så i næste sæson ville se sådan ud:

VDS
Brown, Rio, Evans, Evra
Fletcher, Carrick, Anderson/Hargo
Pato, Rooney, Nani...

Med Carrick forventer jeg, at han kommer igen i næste sæson...

MC86
15-04-2010, 15:58
Synes Pato ville være et klasse køb. Han kan både spille ene angriber, og med en makker. Plus han også kan spille føj. Han vil ikke komme til at sidde meget på bænken. Spiller Rooney alene på toppen, kan han spille kant, og skal Rooney spares kan han spille ene angriber. Manden er kun 20 år, så det er mange gode år i ham. Smid Berbatov+100 mio. Berba har selv udtalt han er stor Milan fan så mon ikke han gerne vil:)

Kasper United
15-04-2010, 16:02
Hvad så med Valencia, en af vores bedste i denne sæson?

Har tænkt på en 4-3-3 med:

Nani - Rooney - Valencia, men Pato mener jeg vil passe bedre.
Man kan jo også spille med andre formationer - 4-4-2, hvor Valencia er højre fløj. Eksempel:

Rooney - Pato

Nani - Fletcher - Carrick? - Valencia

ChristianR
15-04-2010, 16:02
Hvad mener alle dem, der går helt amok over det løse Pato-rygte, så at vi skal stille op med Valencia?

Pato passer unægteligt bedst ind på højrekanten i en 4-3-3, hvor Valencia spiller. Alternativt skal han ligge på toppen, hvor Rooney normalt spiller.

Skal vi bruge 2-3-400 millioner på en spiller, der kan spille 2 af de pladser, hvor vi er absolut bedst besat pt?

ChristianR
15-04-2010, 16:04
Har tænkt på en 4-3-3 med:

Nani - Rooney - Valencia, men Pato mener jeg vil passe bedre.
Man kan jo også spille med andre formationer - 4-4-2, hvor Valencia f.eks. er højre fløj. Eksempel:

Rooney - Pato

Nani - Fletcher - Carrick? - Valencia

Vores midtbane er gentagende gange i denne sæson blevet overspillet, selv når vi har stillet i en 3/5 mands midtbane. Ovenstående formation vil næppe gøre det problem mindre.

Kasper United
15-04-2010, 16:24
Hvad mener alle dem, der går helt amok over det løse Pato-rygte, så at vi skal stille op med Valencia?

Pato passer unægteligt bedst ind på højrekanten i en 4-3-3, hvor Valencia spiller. Alternativt skal han ligge på toppen, hvor Rooney normalt spiller.

Skal vi bruge 2-3-400 millioner på en spiller, der kan spille 2 af de pladser, hvor vi er absolut bedst besat pt?

På toppen, alene? Nej. Han kan sagtens spille i en 4-4-2 ved siden af Rooney.

Vores midtbane er gentagende gange i denne sæson blevet overspillet, selv når vi har stillet i en 3/5 mands midtbane. Ovenstående formation vil næppe gøre det problem mindre.

Snakker du, at Carrick er problemet? Nani (her på det seneste), Fletcher, Valencia, og Rooney har for mig spillet en god sæson. Jeg satte et ? ved Carrick, da jeg mener, at der skal købes en ny ind i stedet for ham, medmindre han ikke snart begynder at præstere igen. Jeg kunne personlig godt tænke mig, at United prøvede at spille en 4-1-3-2, hvor jeg også mener, at både Pato, Nani og Valencia kan være med.
Hvad er dit bud da på en startopstilling/formation?

ChristianR
15-04-2010, 16:43
På toppen, alene? Nej. Han kan sagtens spille i en 4-4-2 ved siden af Rooney.

Snakker du, at Carrick er problemet? Nani (her på det seneste), Fletcher, Valencia, og Rooney har for mig spillet en god sæson. Jeg satte et ? ved Carrick, da jeg mener, at der skal købes en ny ind i stedet for ham, medmindre han ikke snart begynder at præstere igen. Jeg kunne personlig godt tænke mig, at United prøvede at spille en 4-1-3-2, hvor jeg også mener, at både Pato, Nani og Valencia kan være med.
Hvad er dit bud da på en startopstilling/formation?

Carrick har da bestemt ikke hjulpet på midtbanens problem denne sæson, men det er vel et mere generelt midtbaneproblem, vi har haft. Midtbanen har været for slap og for vag, selv i nogle af de kampe, hvor vi er stillet op med 3 centrale midtbanespillere. Når vi stiller op i en 4-4-2 kan rigtig mange hold pludselig køre vores midtbane fuldstændig over.

IMO er den formation, der fungerer bedst for os i øjebleikket en fleksibel 4-3-3. Her er Rooney selvskreven på toppen, ligesom Valencia vel har krav på højrekanten. Vi kan vel så håbe på, at Nani med sit spil i længden vil gøre krav på venstrekanten.

Problemet er vel blot, at der ikke findes videre kompetente afløsere i truppen til de 3 pladser. Jeg tvivler bare på, at Pato er den rette spiller at smide ind i en afløsertjans, og det vil næsten være synd at smide Valencia i den. Hvis Pato kan spille på venstrekanten er det nok en anden sag. Isåfald har vi 3 kompetente spillere til 2 kantpladser.

Runaldo
15-04-2010, 17:09

Vil hellere have vi bruger £40m på midtbanen, vi mangler rutinerede spillere som kan erstatte Giggsy, Scholes & Park.

Pato synes jeg heller ikke har spillet bedre denne sæson for AC Milan end Antonio Valencia har for Manchester United. Pato er helt klart bedst som en forward, til at ligge lige under en evt boksspiller, netop som de bruger Huntelaar til.

Runaldo
15-04-2010, 17:17
Carrick har da bestemt ikke hjulpet på midtbanens problem denne sæson, men det er vel et mere generelt midtbaneproblem, vi har haft. Midtbanen har været for slap og for vag, selv i nogle af de kampe, hvor vi er stillet op med 3 centrale midtbanespillere. Når vi stiller op i en 4-4-2 kan rigtig mange hold pludselig køre vores midtbane fuldstændig over.

IMO er den formation, der fungerer bedst for os i øjebleikket en fleksibel 4-3-3. Her er Rooney selvskreven på toppen, ligesom Valencia vel har krav på højrekanten. Vi kan vel så håbe på, at Nani med sit spil i længden vil gøre krav på venstrekanten.

Problemet er vel blot, at der ikke findes videre kompetente afløsere i truppen til de 3 pladser. Jeg tvivler bare på, at Pato er den rette spiller at smide ind i en afløsertjans, og det vil næsten være synd at smide Valencia i den. Hvis Pato kan spille på venstrekanten er det nok en anden sag. Isåfald har vi 3 kompetente spillere til 2 kantpladser.

Pato er ikke Balotelli - Han er ikke trænet til at spille på begge kanter. Desuden kan man drage relation til Thierry Henry, som faktisk er ret uduelig på kanten, selvom han startede som venstrewing i Juventus men blev brugt som angriber i Arsenal.

Men, nej, Carrick har ikke hjulpet på problemerne på midtbanen iår. Vi har virkelig manglet en defensiv midtbane, som Hargreaves til at rydde op og vinde boldene tilbage. Scholes & Fletcher har gjort det fint, men det kan gøres langt bedre. Foruden Anderson & Hargreaves, synes jeg ikke vi besidder en midtbanespiller med de største defensive kvaliteter, og Anderson fik ikke megen spilletid før hans skade - Selvom han er opvokset som offensiv midt, er han jo fantastisk på den defensive. Carrick er lidt ligesom en gammel hund, der ikke kan lære nye tricks :P Han virker desuden til at være bedst som box-to-box.

Men kigger man på markedet af midtbanespillere med de kvaliteter vi mangler for at have en velfungerende midtbane bestående af 2 eller 3, er det svært at påpege spillere. Det skulle gerne være nogen i stil med Mascherano, Xabi Alonso, Xavi, Essien eller Sissoko.

Kigger man på egne rækker, ville jeg gerne se at en spiller som Pogba, som mange drager relationer til Patrick Vieira, får nogle kampe. Det er overraskende at Chelsea kan finde på at bruge Gael Kakuta, når de har så mange gode spillere, men vi ikke kan finde på at bruge en så lovende defensiv midt i selv Carling cup kampene..

snegl
15-04-2010, 18:46
Pato - JA TAK. Han er noget af det vildeste der dukker op i mine våde United drømme.

300 mio er fint med mig. Pato og Rooney up front ville være genialt.

MosaverB
15-04-2010, 20:15
Vi har da Valencia på højre angreb, så der kan I nok se at Pato ikke kan spille, da Valencia har været én af vores bedste i denne sæson? ..
Evt. en 4-4-2 passer såvel meget godt ..

snegl
15-04-2010, 20:55
Vi har da Valencia på højre angreb, så der kan I nok se at Pato ikke kan spille, da Valencia har været én af vores bedste i denne sæson? ..
Evt. en 4-4-2 passer såvel meget godt ..

Højre angreb? Han kommer fra en position som højre midt (hverken for offensiv eller defensiv), og har så spillet i en 4-5-1 få gange mod store modstandere. Jeg kan ikke se at ham og Pato spiller helt samme plads.

ChristianR
15-04-2010, 21:13
Højre angreb? Han kommer fra en position som højre midt (hverken for offensiv eller defensiv), og har så spillet i en 4-5-1 få gange mod store modstandere. Jeg kan ikke se at ham og Pato spiller helt samme plads.

Ikke desto mindre er vi gået længere og længere væk fra 4-4-2 formationen. Så hvis vi antager, at vi i større udstrækning kommer til at spille i vores 4-3-3, så er det vel netop Valencias plads, Pato vil gøre krav på.

Tue B
15-04-2010, 21:40
Ikke desto mindre er vi gået længere og længere væk fra 4-4-2 formationen. Så hvis vi antager, at vi i større udstrækning kommer til at spille i vores 4-3-3, så er det vel netop Valencias plads, Pato vil gøre krav på.

Han kan ligeså vel tage Nanis plads. Vi spiller måske heller ikke så meget 4-3-3, hvis vi har spillerne til en 4-4-2. Så på det punkt er jeg ikke nervøs. Pato ville være en rigtig god spiller for United. Prisen kan dog komme i vejen.

Runaldo
15-04-2010, 21:42
Pato - JA TAK. Han er noget af det vildeste der dukker op i mine våde United drømme.

300 mio er fint med mig. Pato og Rooney up front ville være genialt.

Jeg håber det bliver i dine drømme. Vi kommer aldrig til at spille 4-4-2 igen, slet ikke når samtlige af de største hold også kører 4-3-3 med en stærk midtbane.

snegl
15-04-2010, 21:55
Hold da helt fast. Har folk oven på vores 3 kampe mod storhold glemt at vi har spillet 4-4-2 i størstedelen af sæsonen? 4-5-1 bliver brugt mod store hold og på udebane i Europa, og så få gange i ligaen.

Det lyder jo nærmest på folk som om vi kun skal have en angriber + backup efterhånden.

NtotheT
16-04-2010, 01:24
Jeg er lidt i tvivl om Pato. Hans skadehistorik er på størrelse med Sahas allerede, og vi har ikke råd til at betale 300 mio. kr., som bruger 80 % af sin tid på skader. Hvis vi skal hente ham, skal det virkelig være velovervejet, for jeg orker ikke at spendere 300 mio. kr. igen på en angriber, der ikke kan gøre nogen forskel.

Og jeg er ligeledes i tvivl om Pato passer til United. Han har så sandelig hurtigheden, men han er en af de type spillere, der skal serviceres, og som situationen er nu, så har vi ikke nogle til at servicere ham, som han har i en Pirlo, der er verdensmester i at iscenesætte spillere. For Pato har just ikke ligefrem gode indlæg, som Valle nu har, som en Rooney har nydt rigtig godt af.

Men hvis Ferguson vælger 4-4-2, så ville Pato derimod være et bedre køb, men i 4-3-3 som højre wing har jeg mine tvivl grundet mangler på den position såsom indlægegenskaber.

Hold da helt fast. Har folk oven på vores 3 kampe mod storhold glemt at vi har spillet 4-4-2 i størstedelen af sæsonen? 4-5-1 bliver brugt mod store hold og på udebane i Europa, og så få gange i ligaen.

Det lyder jo nærmest på folk som om vi kun skal have en angriber + backup efterhånden.

Ja, vi har spillet 4-4-2 mod bundhold og i ligacuppen, men så snart modstanderen har international klasse, så har Ferguson straks skiftet til 4-3-3, for at vi ikke skal blive smadret inde på midten. Og jeg tror nu ikke, at Pato har lyst til at være 2. violin for en Rooney, som jo har 6-8 supergode år foran sig endnu. Pato skal ikke gøre nogen forskel i bundkampe, for dem kan og burde vi vinde uden en type som ham. Men i storkampene ville han være god, men igen. Jeg har mine tvivl. For hans kvaliteter er kun gode som spidsangriber, og her vil han aldrig slå Rooney af, og som wing har han mangler til at kunne slå Valencia af.

ChristianR
16-04-2010, 07:32
@Snegl. Arr, her på det sidste har det altså ikke kun været mod hold som Chelsea og Bayern München. Af de seneste hold, vi har mødt, har vi bl.a. stillet op i en 4-3-3 mod hold som Bolton, Liverpool og Wolves, som ikke ligefrem er Europæiske tophold.

Det er korrekt, at det så ofte bliver til en 4-4-2 mod hold som Fulham og Blackburn, men det vil en Pato næppe affinde sig med.

RAppel
16-04-2010, 09:44
United rejected the chance to sign Zinedine Zidane to buy Poborksy from Slavia Prague.

Auch.

snegl
16-04-2010, 09:52
@Snegl. Arr, her på det sidste har det altså ikke kun været mod hold som Chelsea og Bayern München. Af de seneste hold, vi har mødt, har vi bl.a. stillet op i en 4-3-3 mod hold som Bolton, Liverpool og Wolves, som ikke ligefrem er Europæiske tophold.

Det er korrekt, at det så ofte bliver til en 4-4-2 mod hold som Fulham og Blackburn, men det vil en Pato næppe affinde sig med.

Men hvorfor? Fordi Rooney var skadet/ude og fordi det var Liverpool (jeg betegner dem som et stort hold).

Jeg er nærmere enig i at vi og andre hold laver opstillingerne efter de spillere man har (fx Ronaldo (wing), Messi (wing), osv) end at det er pga europæisk snilde/frygt at vi spiller 4-5-1. Dont get me wrong, det er klogt nok at spille 4-5-1 i mange tilfælde, men havde vi haft to stjerneangribere ville 4-4-2 fungere lige så godt til visse hold. I 99' lå vi også med alle mænd bag bolden og jagtede, så rent defensivt tror jeg simpelthen bare det er fis i en hornlygte at 4-5-1 er den eneste formation der virker. Rooney og Pato kan begge fungere nogenlunde på fløjene og når de trækker ned i banen, så jeg kan ikke se der skulle være et problem i det.

Glory Man United
16-04-2010, 10:12
Enig med Snegl. Mod Liverpool har vi i flere år stillet i 4-3-3. Og mod Bolton var det vist af nød. 75% af kampene stiller vi altså med to angribere

Stratego Thomas
16-04-2010, 11:05
Jeg er lidt i tvivl om Pato. Hans skadehistorik er på størrelse med Sahas allerede, og vi har ikke råd til at betale 300 mio. kr., som bruger 80 % af sin tid på skader. Hvis vi skal hente ham, skal det virkelig være velovervejet, for jeg orker ikke at spendere 300 mio. kr. igen på en angriber, der ikke kan gøre nogen forskel.

Og jeg er ligeledes i tvivl om Pato passer til United. Han har så sandelig hurtigheden, men han er en af de type spillere, der skal serviceres, og som situationen er nu, så har vi ikke nogle til at servicere ham, som han har i en Pirlo, der er verdensmester i at iscenesætte spillere. For Pato har just ikke ligefrem gode indlæg, som Valle nu har, som en Rooney har nydt rigtig godt af.

Men hvis Ferguson vælger 4-4-2, så ville Pato derimod være et bedre køb, men i 4-3-3 som højre wing har jeg mine tvivl grundet mangler på den position såsom indlægegenskaber.

Ja, vi har spillet 4-4-2 mod bundhold og i ligacuppen, men så snart modstanderen har international klasse, så har Ferguson straks skiftet til 4-3-3, for at vi ikke skal blive smadret inde på midten. Og jeg tror nu ikke, at Pato har lyst til at være 2. violin for en Rooney, som jo har 6-8 supergode år foran sig endnu. Pato skal ikke gøre nogen forskel i bundkampe, for dem kan og burde vi vinde uden en type som ham. Men i storkampene ville han være god, men igen. Jeg har mine tvivl. For hans kvaliteter er kun gode som spidsangriber, og her vil han aldrig slå Rooney af, og som wing har han mangler til at kunne slå Valencia af.

synes du har nogen rigtig gode pointer hvorfor vi ikke bør sende +300mio efter pato. men jeg vil nu osse lige selv tilføje en: ser kun selv milans kampe sporadisk og som regel kun i cl, men jeg kender en, der er inkarneret milanfan og som ser hver og en af deres kampe. han siger, på trods af sin blinde tro på alle milans spillere, at pato brænder mange - rigtig mange - chancer, hvilket bestemt ikke er noget united har brug for at investere i. så jeg går udfra at alle dem der normalt argumenterer for en ekstra angriber med mål i støvlerne, enten er imod et evt pato-køb, tror på at han vil være blive skarpere i united eller satser på, at han vipper valencia af pinden, hvilket i mine øjne ville være super mærkeligt..

ChristianR
16-04-2010, 11:46
Enig med Snegl. Mod Liverpool har vi i flere år stillet i 4-3-3. Og mod Bolton var det vist af nød. 75% af kampene stiller vi altså med to angribere

Men tror du, at pato vil finde sig i at være forvist til bænken i de sidste 25% vigtige kampe? Jeg tror, vi skal være glade for, at en spiller som Berbatov accepterer en rolle.

Glory Man United
16-04-2010, 11:52
Men tror du, at pato vil finde sig i at være forvist til bænken i de sidste 25% vigtige kampe? Jeg tror, vi skal være glade for, at en spiller som Berbatov accepterer en rolle.

Aner det ikke, kender ham ikke. Men i de sidste 25% af kampene, kan han vel også konkurrere om en af kantpladserne? Og forøvrigt har jeg aldrig sagt, at jeg ønsker Pato. Vi har rigeligt med angribere...

ChristianR
16-04-2010, 12:08
Aner det ikke, kender ham ikke. Men i de sidste 25% af kampene, kan han vel også konkurrere om en af kantpladserne? Og forøvrigt har jeg aldrig sagt, at jeg ønsker Pato. Vi har rigeligt med angribere...

Ja, det kan han vel. Indvendingen mod Pato var bare, at i 25% af kampene er der ikke en umidelbar plads til ham. Isåfald ville han skulle sende enten Valencia eller Rooney på bænken - 2 af denne sæsons bedste spillere.

Tue B
16-04-2010, 12:49
Ja, det kan han vel. Indvendingen mod Pato var bare, at i 25% af kampene er der ikke en umidelbar plads til ham. Isåfald ville han skulle sende enten Valencia eller Rooney på bænken - 2 af denne sæsons bedste spillere.

Han kan også bruges på venstre. Det kan Valencia sådan set også. Så dygtige fodboldspillere kan bruges på begge kanter, men Pato er ikke kant spiller. Han kan dog bruges der. Man kan bare sige, at jeg meget hellere så Pato end Berba. Pato er mere fleksibel, hvad angår positioner også er han bare meget bedre. Han er stadig ung og kan udvikle sig til noget helt fantastisk. Sammenlignet med alternativerne f.eks. Villa og Benzema, så ser jeg helst Pato af dem.
Det kan diskuteres om vi skal have en angriber mere. Men ryger Berbatov og Owen, så er det enten fordi vi satser på de unge eller vel formodentlig køber en ny angriber?

Haslund
16-04-2010, 13:51
Han kan også bruges på venstre. Det kan Valencia sådan set også. Så dygtige fodboldspillere kan bruges på begge kanter, men Pato er ikke kant spiller. Han kan dog bruges der. Man kan bare sige, at jeg meget hellere så Pato end Berba. Pato er mere fleksibel, hvad angår positioner også er han bare meget bedre. Han er stadig ung og kan udvikle sig til noget helt fantastisk. Sammenlignet med alternativerne f.eks. Villa og Benzema, så ser jeg helst Pato af dem.
Det kan diskuteres om vi skal have en angriber mere. Men ryger Berbatov og Owen, så er det enten fordi vi satser på de unge eller vel formodentlig køber en ny angriber?

Det er da noget vrøvl at alle dygtige fodboldspillere kan spille begge kanter. Valencia på venstrekanten kommer aldrig til at ske. Han er ALT for etbenet

Acsadac
16-04-2010, 13:58
Det handler vel først og fremmest om hvilken formation vi vil spille. Og den formation vi vælger skal vi spille permanent.

Skal vi spille 4-3-3 koster det nogle afgange i angrebet. (Håber på Owen og Berbatov) Og så skal der satses på at de angribere vi har foruden Rooney kan klare det.

Samtidig skal der købes en skrællemand til den defensive midt og en kant.

Kan vi få typer som Essien/Robben når de er bedste til disse to pladser, så behøver der ikke ske mere. Vi skal bare have frigjort Fletcher og Hargo (Hvis han kommer tilbage) fra skrællemandsrollen, så har vi fine spillere til de mere kreative centrale midts.

robinho
16-04-2010, 14:03

Vi stillede med rooney og berbatov i front på anfield i ligakampen i denne sæson