PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

JakobR
05-09-2009, 10:04
Jonas Borring is set to sign a 5-year-deal with Manchester United (The Guardian)

Manchester United
05-09-2009, 10:12
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=57031

Whatt ??? !!! jeg faar ondt af at bare laese det selvom jeg ikk tror paa det

Det er da bare de journalister som vil sætte gang i rygterne.

mojtaba
05-09-2009, 10:49
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=57031

Whatt ??? !!! jeg faar ondt af at bare laese det selvom jeg ikk tror paa det

bla bla. Sådan noget tager man altså ikke tungt. Og slet ikke når det kommer fra den "troværdige" The Sun, ha! At sige United er interesseret i et salg af Rio p.g.a at han er tit skadet har jeg kun le tilovers. Og jeg har svært ved at se grunden til hvorfor Barcelona nu skal være interesseret, da de ikke har brug for endnu en forsvarsspiller? Desuden så tror jeg heller ikke, at Rio er interesseret i et skifte. Hvor ved man endelig at hans "forretning er gået i hak"?

Jev
05-09-2009, 11:11
Hvis vi kunne få et tilbud i omegnen af det, vi i sin tid betalte, er det værd at overveje. Ryggen er skrøbelig, han er 30 år, og vi har Jonny Evans på vej frem. Jeg vil nødig se Rio gå, men jeg kan sagtens se perspektiver i et salg, hvis prisen er rigtig.

Som udgangspunkt tror jeg dog ikke på rygtet.

JDK
05-09-2009, 12:06
Det passer ikke og vi mister ikke Ferdinand! Vidic kunne man friste til at han skulle frygtes væk, til Barcelona, men Ferinand? Nope...

snegl
05-09-2009, 13:13
Jeg ku forestille mig at Ferdinand var den type der ikke VILLE forlade klubben om så han blev bedt om det. Selvfølgelig er nyheden bare en and, men det fik da ihvertfald mindet mig om at man ikk skal tage den slags spillere for givet i en tid hvor alle vil væk, og skider højt og helligt på loyalitet.

Selv når han sidder skadet på tribunen kan man se ham gå op i Uniteds kampe med hud og hår. Fantastisk at have sådan en type på holdet.

Rizk
05-09-2009, 13:20
Og hvornår skulle salget af Rio finde sted???? Efter hvad jeg ved er transfer vinduet lukket.... Januar??? Dvs. de ikke kan bruge ham i CL.... Det vil sige først til næste sommer, hvor han så vil være 31... tjaa hvorfor ikke - vi har Evans, og har på det tidspunkt haft masser af tid til at kigge efter en erstatning, hvis det skulle blive nødvendigt... Hvor om alting er, så tror jeg som det er skrevet tidligere en and.... God weekend til alle og god kamp i aften ( Til jer som også følger med Nationalt :D )

Hald
05-09-2009, 13:34
Jonas Borring is set to sign a 5-year-deal with Manchester United (The Guardian)

Please sign him up :lolol:

schousboe9
16-09-2009, 14:46
Vores gamle fitness coach, Valter di Salvo (http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/09/16/1504658/real-madrid-release-fitness-guru-valter-di-salvo), er blevet fritstillet i Real Madrid. Skulle han ikke bare indstille GPS'en på Sir Matt Busby Way??:D

Går ud fra, det er den rigtige tråd...

JDK
16-09-2009, 15:19
Vores gamle fitness coach, Valter di Salvo (http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/09/16/1504658/real-madrid-release-fitness-guru-valter-di-salvo), er blevet fritstillet i Real Madrid. Skulle han ikke bare indstille GPS'en på Sir Matt Busby Way??:D

Derudover har Peter Kenyon opsagt med Chelsea - han skal dog ikke tilbage hertil!
http://www.bold.dk/nyt/Chelsea-direktoer-traeder-tilbage

CC
16-09-2009, 17:09

Ville i hvert fald ikke sige nej til at få ham tilbage, forudsat at han er bedre end det vi har..

Troelsgaard
16-09-2009, 17:14
Var der noget fantastisk over ham Di Salvo, eller hvordan? Jeg går ikke så meget op i den afdeling af klubben.

Skjøt
16-09-2009, 18:56
Jeg mener Di Salvo blandt andet arbejdede meget tæt med Ronaldo, og hans fysik kan der ikke sættes en finger på. Men er ikke helt sikker.

http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=7298

NtotheT
17-09-2009, 00:02
Walter Di Salvo er en yderst profileret herre inden for fitness-træning i fodboldverdenen, og hans metoder er guld værd. Han er om nogen manden bag Cristiano Ronaldos fremragende fysik - og da i 2006 lavede et helt skræddersyet program til Cristiano, kom udbyttet straks. For siden har Ronaldo jo været flydende.

Hvis Di Salvo kom, ville det være godt. Så kunne han arbejde med spillere som Tosic og Obertan. Og han kan også genoprette en afdeling hvor han er lederen. Akkurat som han gjorde det i Madrid, hvor han har lavet et helt stykke forrygende arbejde for Real Madrid, som også har sat pris på hans mærkværdige arbejde.

SantasLittleHelper
17-09-2009, 00:34
Fik han ikke en del af skylden for Saha's utroligt mange skader? Og samme med Solskjaers?

Jeg mindes i hvert fald, at der har været rettet hård kritik af ham, men jeg kan ikke på stående fod huske hvorfor.

Christensen
17-09-2009, 08:02
Hmm ved ikke lige med Saha og Solskjaer, men Beckham gav i hvert fald Di Salvo en del af skylden for dårlig form under EM i 2004..

Stratego Thomas
17-09-2009, 08:11
Walter Di Salvo er en yderst profileret herre inden for fitness-træning i fodboldverdenen, og hans metoder er guld værd. Han er om nogen manden bag Cristiano Ronaldos fremragende fysik - og da i 2006 lavede et helt skræddersyet program til Cristiano, kom udbyttet straks. For siden har Ronaldo jo været flydende.

Hvis Di Salvo kom, ville det være godt. Så kunne han arbejde med spillere som Tosic og Obertan. Og han kan også genoprette en afdeling hvor han er lederen. Akkurat som han gjorde det i Madrid, hvor han har lavet et helt stykke forrygende arbejde for Real Madrid, som også har sat pris på hans mærkværdige arbejde.

:) jeg mindes ikke ronaldo som værende flydende, meeen jeg kan huske forkert...

nå, noget andet er, at jeg ikke helt kan forstå, at di salvo skulle være så dygtig som du antyder - han bliver fristillet af real, hvilket somregel ikke tyder på en fenomenal indsats..

Acsadac
17-09-2009, 10:21
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/09/17/1506282/valencia-star-david-silva-manchester-united-would-be-hard-to

Kunne være glimrende. Pt har Nani og Valencia ikke den store konkurrence (Hvilket jeg dog håber at Obertan, Tosic og Ljalic kan lave om på) Men under alle omstændigheder vil Silva være et glimrende køb.

Er spændt på den centrale midt. Vi har Carrick, Flethcer, Anderson og Hargo, sammen med de to alders præsidenter. Kunne godt tænke mig at vide, om SAF satser på de førstnævnte 4 når giggs og Scholes går på pension, eller om der er et stjernefrø som skal ind at hjælpe til.

Grothen
17-09-2009, 11:19
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/09/17/1506282/valencia-star-david-silva-manchester-united-would-be-hard-to

Kunne være glimrende. Pt har Nani og Valencia ikke den store konkurrence (Hvilket jeg dog håber at Obertan, Tosic og Ljalic kan lave om på) Men under alle omstændigheder vil Silva være et glimrende køb.

Er spændt på den centrale midt. Vi har Carrick, Flethcer, Anderson og Hargo, sammen med de to alders præsidenter. Kunne godt tænke mig at vide, om SAF satser på de førstnævnte 4 når giggs og Scholes går på pension, eller om der er et stjernefrø som skal ind at hjælpe til.

David Silva ville være et drømmeindkøb for mig. Synes han er genial. Desuden kan han jo også både spille på venstrekanten og den offensive centrale.

Hvis vi antager Hargreaves ikke kommer tilbage - og da i hvert fald slet ikke i den form han fyrrede af i slutningen af 07-08 - har vi tre stærke centrale midtbaner: Fletcher, Anderson, Carrick. David Silva kan som sagt også agere på den centrale, hvis der skulle være behov for det, så vil vi have fire mand der. Det synes jeg vil være tilstrækkeligt. Og håber for alt i verden vi henter ham!

Glory Man United
17-09-2009, 11:29
Fik han ikke en del af skylden for Saha's utroligt mange skader? Og samme med Solskjaers?

Jeg mindes i hvert fald, at der har været rettet hård kritik af ham, men jeg kan ikke på stående fod huske hvorfor.

Tror faktisk du har ret. Og Cirkus Madrid havde vist også en del skader i sidste sæson, så jeg forstår umiddelbart ikke hvorfor vi skulle have ham tilbage.....

robinho
17-09-2009, 11:47
David Silva ville være et drømmeindkøb for mig. Synes han er genial. Desuden kan han jo også både spille på venstrekanten og den offensive centrale.

Hvis vi antager Hargreaves ikke kommer tilbage - og da i hvert fald slet ikke i den form han fyrrede af i slutningen af 07-08 - har vi tre stærke centrale midtbaner: Fletcher, Anderson, Carrick. David Silva kan som sagt også agere på den centrale, hvis der skulle være behov for det, så vil vi have fire mand der. Det synes jeg vil være tilstrækkeligt. Og håber for alt i verden vi henter ham!

Enig.

Han er en klassespiller med tiden foran sig, da han ikke er særlig gammel.

Han koster self. omkring de 25-30 mio pund. Men fergie må komme ud af sin lille lukkede bobbel og indse at det koster klassespillere altså idag, også selvom det ikke er noget der hedder real madrid og man city.

Flax_Generous
17-09-2009, 12:18
Han koster self. omkring de 25-30 mio pund. Men fergie må komme ud af sin lille lukkede bobbel og indse at det koster klassespillere altså idag, også selvom det ikke er noget der hedder real madrid og man city.
Han købte Berbatov sidste sæson for et lignende beløb. Der er ingen boble, kun en mangel på de rette spillere.

robinho
17-09-2009, 12:48
Han købte Berbatov sidste sæson for et lignende beløb. Der er ingen boble, kun en mangel på de rette spillere.

Hvis david silva ikke høre til under rette spillere så har jeg åbenbart et underligt syn på fodbold. Men hva pokker det kan jeg leve med, når jeg selv er overbevist om at silva er bedre end nogle af de kantspillere vi har.

Flax_Generous
17-09-2009, 13:02
Hvis david silva ikke høre til under rette spillere så har jeg åbenbart et underligt syn på fodbold. Men hva pokker det kan jeg leve med, når jeg selv er overbevist om at silva er bedre end nogle af de kantspillere vi har.
David Silva er en okay kantspiller, men han er klart bedre som offensiv midtbanespiller/hængende angriber. Hans driblinger og øje for de dybe stikninger kommer klart bedre til rette centralt på banen. Han minder faktisk på mange mange måder om den 'nye' Ryan Giggs eller måske Iniesta, uden dog helt at arbejde så meget tilbage i banen og uden at være helt så aggressiv.

Som kantspiller eller centralmidtbanespiller i en 4-4-2 er han i mine øjne ikke 250-300 mio. kr. værd. Ret simpelt. Han vil dog nok være det værd, hvis han fik lov til at spille længere fremme på banen og samtidig får hævet sit spil til hans normale niveau, som han har været en del under i den seneste sæsons tid.

De rette spillere er i min optik Ribery og co. Altså spillere der med garanti vil kunne gå direkte ind på holdet. Der er bare meget få af dem og de var meget, meget dyre her i sommers.

Grothen
17-09-2009, 13:25
[QUOTE=Flax_Generous;147328]David Silva er en okay kantspiller, men han er klart bedre som offensiv midtbanespiller/hængende angriber. Hans driblinger og øje for de dybe stikninger kommer klart bedre til rette centralt på banen. Han minder faktisk på mange mange måder om den 'nye' Ryan Giggs eller måske Iniesta, uden dog helt at arbejde så meget tilbage i banen og uden at være helt så aggressiv.QUOTE]

Jeg synes nu stadig, han er en klassespiller - også på kanten. Han hurtig, god teknik og driblinger, og så skal man heller ikke undervurdere hans løbepensum. Han spiller hovedsageligt kant for Spanien og gør det glimrende. Den eneste grund til han er rykket ind i en mere central rolle hos Valencia er, at Mata for alvor slog igennem på venstrekanten sidste år. Derudover synes jeg ikke, det er noget minus, at han samtidig er fantastisk på den centrale, hvor jeg engang imellem godt kan savne lidt offensiv kreativitet hos os.

Flax_Generous
17-09-2009, 13:44
Fabregas spiller også ofte kant hos Spanien, det gør ham ikke til en kantspiller. Desuden er Spaniens kanter noget helt, helt andet end Uniteds kanter.

Hvis David Silva skal spille på kanten regelmæssigt skal det i mine øjne være i en 4-2-3-1 (og 4-3-3) som United spillede i Ronaldo-tiden. I den mere klassiske 4-4-2 som tilsyneladende bliver praktiseret i denne sæson vil David Silva som kantspiller være en defensiv belastning og han vil være anonym i et hav af kampe. Han skal ind på midten og være med til at diktere spillet og skabe chancer med sit meget imponerende overblik, skarpe afleveringer og fremragende teknik, ligesom Iniesta eller den 'nye' Giggs. Med andre ord: Det er Berbatovs eller Giggs nuværende rolle, han skal forsøge at overtage, ikke Nanis eller Valencias.

Når han er i form og spiller i den foretrukne position er han en fremragende spiller, ingen tvivl om det, men spørgsmålet er om han er den rette til at udfylde Uniteds mangler.

Grothen
17-09-2009, 14:28
Jeg mener nu stadig, han har bevist, han kan begå sig som 'rigtig' kantspiller. Det var som sagt på den position, han slog igennem hos Valencia. Men ser jo ikke umiddelbart ud til, vi bliver enige. Det ændrer dog ikke på, der er gode muligheder for, jeg kommer i bukserne, hvis vi henter ham til januar/sommer, selvom det jo langt fra er sikkert.

Flax_Generous
17-09-2009, 14:32
He he, jeg vil nok heller ikke klage alt for meget, hvis United får fat i David Silva. Giggs og Scholes holder jo ikke evigt. Jeg håber bare ikke, at han bliver købt til kanten eller den centrale midtbane i en 4-4-2.

Troelsgaard
17-09-2009, 16:04
Silva eller ej, så kunne vi godt bruge en klassespiller på venstre kanten, for Nani er stadig meget svingende, han er ganske vist indirekte årsag til sejrsmålet mod Besiktas, men kampen som helhed var elendig fra hans side. Udover ham har vi Park, som kun er brugbar i udvalgte kampe, hvor vi ikke SKAL vinde, Tosic som stadig virker låst fast i ingenmandsland, og så Obertan, som for mig er et kæmpe spørgsmålstegn, jeg har aldrig set ham live, så tvivlen må komme ham til gode, trods alt. Ja, og så spillede Giggs godt nok på venstre kanten mod Spurs, og selvom han stadig har teknikken, så kræver det også hurtighed, at spille fast på kanten, og der er han langt fra fordoms styrke.

Hvis jeg skal komme med et bud på en venstre kant, så ville jeg gerne have Joe Cole, han kunne godt blive lidt udelukket, i Ancelottis meget centralbaseret 4-4-2 med diamant, det kommer til at koste klejner godt nok, men på dagen er han en af verdens bedste kantspillere, og udover den skade han har haft igennem lang tid nu, så mindes jeg ikke, at han har været voldsomt plaget af skade, men jeg kan huske forkert.

ChristianR
17-09-2009, 16:57
Som kantspiller eller centralmidtbanespiller i en 4-4-2 er han i mine øjne ikke 250-300 mio. kr. værd. Ret simpelt. Han vil dog nok være det værd, hvis han fik lov til at spille længere fremme på banen og samtidig får hævet sit spil til hans normale niveau, som han har været en del under i den seneste sæsons tid.

De rette spillere er i min optik Ribery og co. Altså spillere der med garanti vil kunne gå direkte ind på holdet. Der er bare meget få af dem og de var meget, meget dyre her i sommers.

Han er IMO blandt de allerbedste mulige tilføjelser til Uniteds trup for tiden og en fantastisk fodboldspiller med stort potentiale.
Du skal også have med i din beregning, at Silva kun er 23 år og dermed 3 år yngre end en spiller som Ribery, hvis markedspris vel ligger på omkring det dobbelte(!) med sommerens udtalelser in mente. Og jo, jeg vil mene Silva bør gå dirkete ind i vores start 11'er. Uden tvivl.

marc_93
18-09-2009, 22:19
Han er IMO blandt de allerbedste mulige tilføjelser til Uniteds trup for tiden og en fantastisk fodboldspiller med stort potentiale.
Du skal også have med i din beregning, at Silva kun er 23 år og dermed 3 år yngre end en spiller som Ribery, hvis markedspris vel ligger på omkring det dobbelte(!) med sommerens udtalelser in mente. Og jo, jeg vil mene Silva bør gå dirkete ind i vores start 11'er. Uden tvivl.

enig i din betragtning ser også hellere Silva fremfor Ribery, han kan spille alle pladser på midtbanen, er hurtig, sparker godt og score mål for tiden

NtotheT
21-09-2009, 15:58
Ifølge de seneste rygter er vi interesseret i Marek Hamsik fra Napoli, som vi angiveligt MEGET gerne vil hente til januar. Jeg har set Hamsik et par gange, og han er et stortalent. Der hersker ingen tvivl der. Men som situationen nu synes jeg ikke, vi skal tænke på den centrale midtbane. Men hvis vi kan få en god aftale i hus med Hamsik inden for en acceptabelt økonomisk ramme vil jeg slet ikke brokke mig. Scholes og Giggs ved vi ikke, hvor længe har tilbage og Hargo er evighedsskadet, så et talent som Hamsik ville gavne en del.

Kristensen
21-09-2009, 16:08
Ifølge de seneste rygter er vi interesseret i Marek Hamsik fra Napoli, som vi angiveligt MEGET gerne vil hente til januar. Jeg har set Hamsik et par gange, og han er et stortalent. Der hersker ingen tvivl der. Men som situationen nu synes jeg ikke, vi skal tænke på den centrale midtbane. Men hvis vi kan få en god aftale i hus med Hamsik inden for en acceptabelt økonomisk ramme vil jeg slet ikke brokke mig. Scholes og Giggs ved vi ikke, hvor længe har tilbage og Hargo er evighedsskadet, så et talent som Hamsik ville gavne en del.

Forstår ikke dit indlæg. Du siger vi ikke har brug for forstærkninger til midtbanen men kommer så med argumenter for det modsatte?!

Jeg syntes netop det er den centrale midtbane vi kunne få problemer på om 1-2 år. De spillere vi har i dag som er første valg (giggs og scholes) stopper deres karriere og derfor får vi ikke engang penge for dem til at gå ud og købe erstatninger.

NtotheT
21-09-2009, 16:26
Forstår ikke dit indlæg. Du siger vi ikke har brug for forstærkninger til midtbanen men kommer så med argumenter for det modsatte?!

Jeg syntes netop det er den centrale midtbane vi kunne få problemer på om 1-2 år. De spillere vi har i dag som er første valg (giggs og scholes) stopper deres karriere og derfor får vi ikke engang penge for dem til at gå ud og købe erstatninger.

Tillad mig at omformulere så. Jeg vil hellere kigge på en angriber, som måske er i samme kaliber som Benzema. Altså et angrebstalent, der kan blive noget helt ekstremt. Hvis Mr. Ferguson mener, at vi har nok i Welbeck og Macheda, så synes jeg vores næste priotet er kanterne. Hvis Nani og Obertan er skadet, mangler vi kreative folk. Valencia er dygtig, men synes ikke, han er den type, der kan skabe overtalssituationer, medmindre han får en bold i stikningen. Og heraf vil jeg mene, at vi skulle kigge på en centralmidtbanespiller.

Jeg synes, vi skal kigge på de to steder først, før vi køber en central en. Jeg er ligesom dig enig i, at vi skal kigge på den centrale først, men jeg er dog en smule skeptisk ved fløjspillet.

SantasLittleHelper
21-09-2009, 16:27
Jeg har nævnt Hamsik flere gange. Men var det ikke dig, NtotheT, der argumenterede for, at du ikke ville have ham, fordi du mente, at der var for meget FM over det?

schousboe9
21-09-2009, 16:50
Hamsik ville være et helt fantastisk indkøb! Har også set ham en del gange efterhånden, senest i Napolis 1-3 nederlag ude mod Genoa, hvor han stod for Napolis ene scoring. Han har en virkelig god spilforståelse, sparker godt med begge ben, god i hovedspillet og er generelt den dér moderne box-to-box-spiller. Inter skulle vist også være ude efter ham, så vi skal nok ikke tøve for længe.

Når Scholes stiller støvlerne på hylden, må Hamsik hellere end gerne gå lige i hælene på ham og tage dem ned igen! :D

NtotheT
21-09-2009, 17:24
Jeg har nævnt Hamsik flere gange. Men var det ikke dig, NtotheT, der argumenterede for, at du ikke ville have ham, fordi du mente, at der var for meget FM over det?

Haha, du har fuldstændig misforstået mig SLH.

Det var slet ikke sådan ment. Jeg siger bare, at det er ligesom mit FM 09, hver gang når jeg starter et nyt spil op. Der bliver Hamsik altid købt af United, Ronaldo af Real, Kaka af Real samt Chelsea altid købte Zhirkov, og så sagde jeg for sjov, at det eneste der manglede i sommerens transfervindue, var at City også købte Srna, for så var mit spil jo det virkelige managerspil :D

Hamsik er i mine øjne et kæmpe midtbanetalent :)

JDK
21-09-2009, 17:48
Spændende med Hamsik, da han er en rigtig god midtbanespiller og har fremtiden foran sig - og da vi i de kommende sæsoner, skal til at tænke på den centrale midtbane, synes jeg at Hamsik lyder som et spændende valg

NtotheT
21-09-2009, 17:49
Spændende med Hamsik, da han er en rigtig god midtbanespiller og har fremtiden foran sig - og da vi i de kommende sæsoner, skal til at tænke på den centrale midtbane, synes jeg at Hamsik lyder som et spændende valg

Men hvis rygtet passer, og Hamsik hentes til OT til vinter, må det da kun betyde, at vi skal afskippe en af vores centrale, og her kan jeg kun se, at valget er mellem Possebon eller Gibson? Jeg hælder mest til Gibson, som skal sælges, da jeg ikke mener, han er bedre end Possebon, selvom han har flere PL kampe hos sig end Possebon har.

Troelsgaard
21-09-2009, 18:15
Jeg har aldrig set ham spille, jeg ved han er slovak, og spiller for Napoli, og så rækker min viden om ham ikke længere, men jeg har hørt en del godt om ham, men om han er sagen, kan jeg ikke sige. Jeg er dog enig i, at vi godt kan se tynde ud på den centrale midt om nogle år, vi har 3(4) til fremtiden i Fletcher, Anderson og Carrick, Hargo tror jeg ikke på i længden, og Gibson er jeg sådan lidt både og med, han kunne godt udvikle sig til en ganske habil reserve. Man skal dog huske på, at der i løbet af de næste par år, vel godt kunne komme et eller andet fra egne rækker, det er vel ikke helt utvivlsomt?

Acsadac
21-09-2009, 21:59
Gibson står vel mere eller mindre i samme position som Fletcher gjorde tidligere.

Kender ikke til Hamsik, men ville hellere have en mere arbejdende midt som Essien eller en mere offensiv som Van der Vaart.

Håber at vores kanter snart viser om vi kan stole på dem eller ej. Bliver enormt spændende. Vi har talenterne i Obertan, Ljalic og Tosic. Nu er spørgsmålet bare om der kommer nogle stjerne ud af det.

"problemet" ved united er, at der er så mange ting vi ikke ved. Hvor længe holder Giggs og Scholes? Har vores young guns talentet osv?

NtotheT
21-09-2009, 22:39
Gibson står vel mere eller mindre i samme position som Fletcher gjorde tidligere.

Kender ikke til Hamsik, men ville hellere have en mere arbejdende midt som Essien eller en mere offensiv som Van der Vaart.

Håber at vores kanter snart viser om vi kan stole på dem eller ej. Bliver enormt spændende. Vi har talenterne i Obertan, Ljalic og Tosic. Nu er spørgsmålet bare om der kommer nogle stjerne ud af det.

"problemet" ved united er, at der er så mange ting vi ikke ved. Hvor længe holder Giggs og Scholes? Har vores young guns talentet osv?

Jeg synes, at Fletchers talent var nemmere at spotte end Gibson. Gibsons potentiale er ikke god nok til det her niveau.

Hvis du vitterlig ønsker dig en Essien-type, så kan jeg på stående fod ikke lige frem finde nogle, der har potentiale til at blive ham eller købe en spiller som ligner ham, som samtidig opfylder 25-års-reglen.

Hvis Hamsik kom, ville en Fletcher derfor blive lidt mere defensiv, og det tror jeg ville gavne holdet endnu mere. For så har vi en fantastisk defensiv midt i Fletcher og Hargo som sub. Så er der Hamsik og Anderson som box-to-box spillerne sammen med Carrick, og så er der Giggs, Scholes som den offensive, som primært skal bruge evnerne på at kreere noget uventet eller lave en assist.

Hald
25-09-2009, 18:12
http://onside.dk/node/42707

Kjær til United i Januar !
Selfølgelig bare tidlige sikkert også løse rygter. Men jeg ville bestemt ikke have noget imod hvis de hentede Kjær. Tror ham og Evans ville danne et superstærkt forsvar om nogle år, efter at ha' stået i lære hos Rio og Vida.
Så ligegyldigt at han er Scouser fan, det ville desuden være rigtigt lækkert med en Dansker i klubben igen.. ( som ikke er på Mads Tiim niveau )

Tevez
25-09-2009, 19:58
Jeg synes, at Fletchers talent var nemmere at spotte end Gibson. Gibsons potentiale er ikke god nok til det her niveau.

Hvis du vitterlig ønsker dig en Essien-type, så kan jeg på stående fod ikke lige frem finde nogle, der har potentiale til at blive ham eller købe en spiller som ligner ham, som samtidig opfylder 25-års-reglen.

Hvis Hamsik kom, ville en Fletcher derfor blive lidt mere defensiv, og det tror jeg ville gavne holdet endnu mere. For så har vi en fantastisk defensiv midt i Fletcher og Hargo som sub. Så er der Hamsik og Anderson som box-to-box spillerne sammen med Carrick, og så er der Giggs, Scholes som den offensive, som primært skal bruge evnerne på at kreere noget uventet eller lave en assist.

Er enig i din betragtning af et evt køb af Hamsik vil forstærke midtbanen og det ville supplere perfekt. Jeg synes dog ikke at Hamsik direkte falder i min smag - jovist virker han som en rigtig dygtig spiller med et stort talent, men jeg så langt hellere en Yoann Gourcuff fra Bordeaux i klubben. Han er efter min mening en fantastisk midtbane spiller med et fantastisk potentiale! Dribble stærk! Mål-næse! Kreatør! Umiddelbare ting som vores centrale midt må siges at mangle til en vis grad!

Jeg ville elske at se ham i den røde United trøje hvor han virkelig kan folde sig ud.

Angående Kjær ville han med den rigtige udvikling nok kunne danne en solid midterakse med evans for fremtiden, men det er en hel anden snak :)

NtotheT
25-09-2009, 20:08
Er enig i din betragtning af et evt køb af Hamsik vil forstærke midtbanen og det ville supplere perfekt. Jeg synes dog ikke at Hamsik direkte falder i min smag - jovist virker han som en rigtig dygtig spiller med et stort talent, men jeg så langt hellere en Yoann Gourcuff fra Bordeaux i klubben. Han er efter min mening en fantastisk midtbane spiller med et fantastisk potentiale! Dribble stærk! Mål-næse! Kreatør! Umiddelbare ting som vores centrale midt må siges at mangle til en vis grad!

Jeg ville elske at se ham i den røde United trøje hvor han virkelig kan folde sig ud.

Angående Kjær ville han med den rigtige udvikling nok kunne danne en solid midterakse med evans for fremtiden, men det er en hel anden snak :)

Jamen jeg er helt enig. Gourcuff er den midtbanespiller, jeg så allerhelst som vores næste indkøb til midten. Men da vi endnu ikek har hørt rygter om, at vi skulle være interesseret i ham, så ville en Hamsik slet ikke skade.

Don Kafai
25-09-2009, 20:32
Jeg synes at vi har for mange ubesvarede spørgsmål til at snakke om nye transfers.

Obertan, Hargreaves, Tosic, Ljalic er nok de 4 største her indenfor det næste halve års tid, og derfor tror jeg først store transfers kan komme på tale næste sommer.

Desuden tror jeg, at vi mister Neville og måske også Scholes efter denne sæson, så tror slet ikke Ferguson går og tænker mulige transfermål så længe der stadig er så meget der ikke ligger fast.

Tevez
26-09-2009, 10:59
Jeg synes at vi har for mange ubesvarede spørgsmål til at snakke om nye transfers.

Obertan, Hargreaves, Tosic, Ljalic er nok de 4 største her indenfor det næste halve års tid, og derfor tror jeg først store transfers kan komme på tale næste sommer.

Desuden tror jeg, at vi mister Neville og måske også Scholes efter denne sæson, så tror slet ikke Ferguson går og tænker mulige transfermål så længe der stadig er så meget der ikke ligger fast.

Kan du til dels have ret i, men det virker jo slet ikke til at Tosic er med i Fergusons fremtidige planer og Ljajic må vi nok indse skal have en 2 år før han kan betragtes i startopstillingen. Obertan tror jeg vi får en del at se når han kommer tilbage fra skade, især når man tænker på at Fergie har udtaget ham til CL truppen. Hargraeves er self svær at spå om eftersom vi ikke aner noget om mandens form, men heldigvis er han så alsidig at næsten uanset position vil han kunne gøre en forskel.

Min konklusion er altså, at Ljajic skal vente, Tosic får svært ved at komme i startopstillingen, Obertan skal nok få en indflydelse og Hargo er et spørgsmålstegn. Desuden er Tosic og Obertan kantspillere (til dels Ljajic). Jeg mener Gourcuff ville være perfekt at have på den centrale hvor jeg synes vi mangler forstærkning hvis vi kigger bare lidt frem i tiden!

NtotheT
26-09-2009, 11:41

Enig. Men mht din snak om Neville og Scholes. Neville er i mine øjne allerede erstattet, da vi har Rafael og Fabio, som kan overtage højrebacken, plus vi også har De Laet på venstre back, som derfra kan gøre, at Fabio også kan spille højre back, hvis vi virkelige er ude og skide med hensyn til skader.

Vedrørende Scholes er det noget andet. Der synes jeg, vi skal købe ind, og her kan der ikke være nogen tvivl om, at Gourcuff ville være den perfekte afløser for ham. Han er måske ikke i samme kaliber som Scholes er vedrørende afleveringer, men Gourcuff har et kæmpe potentiale. Og det ville være godt, hvis United allerede nu begyndte at flirte lidt med ham.

schousboe9
26-09-2009, 11:55
Jeg er ikke den store kender af fransk fodbold, men er Gourcouff ikke mere offensiv midt end central? Jeg tror ikke, det holder med en Kaká-type til at tage slagsmålene og vedligeholde balancen på midten. Jovist, så kunne man ha' en Hargo ved siden af, men til den centrale midt er Hamsik et langt bedre bud. Som jeg ser det. :)

Alternativt Joao Moutinho; bare en type, der kan noget begge veje.

NtotheT
26-09-2009, 11:58
Jeg er ikke den store kender af fransk fodbold, men er Gourcouff ikke mere offensiv midt end central? Jeg tror ikke, det holder med en Kaká-type til at tage slagsmålene og vedligeholde balancen på midten. Jovist, så kunne man ha' en Hargo ved siden af, men til den centrale midt er Hamsik et langt bedre bud. Som jeg ser det. :)

Alternativt Joao Moutinho; bare en type, der kan noget begge veje.

Jo, det er også det problemet er, men eftersom Ferguson oftere og oftere benytter 4-3-3, ville Gourcuff var helt perfekt til vores trup. Ved en 4-4-2, skal han måske spille hængende sammen med en Rooney på top og så Berba på bænken, men det tror ejg nu helelr ikke det sker.

schousboe9
26-09-2009, 13:05
4-3-3 er vi gået væk fra i denne sæson - bortset fra udekampe i CL - for at for det optimale ud af netop Berbatov. Derfor finder jeg det langt mere realistisk, at vi henter en rigtig box-til-box spiller fremfor en kreatør-type som Gourcouff. Ingen tvivl om, at midtbanen mangler lidt flair, men det skal også være den rigtige type spiller, ikke blot én med lidt teknik og offensiv tankegang.

FRL
26-09-2009, 13:27
Nu da der så heftigt bliver diskuteret diverse spilleres mulige kommende udfoldelser i en United-trøje, vil jeg gerne lige tilføje en spændende spiller.

Luis Suarez er en 22-årig angriber, der til dagligt slår sine folder som anfører for Ajax, hvor han i denne sæson har nettet 10 gange i blot syv kampe. I alt har han i 71 kampe scoret 49 mål, og har da også allerede spillet 23 kampe for Uruguay, hvor det er blevet til 11 mål. Lidt af en målfarlig herre vi her har med at gøre. Tidligere har diverse storklubber, heriblandt Barcelona, angiveligt været interesseret i ham, og da han både kan spille angriber og kant, synes jeg bestemt det er en interessant spiller.

Tevez
26-09-2009, 14:31
Lidt off-topic, men kan sgu ikke lade vær med at savne Saha når man ser ham for Everton her i dag mod Portsmouth hvor han scorer et rigtig dejligt og klassisk Saha mål :)

Ærgeligt han var så skadesplaget for han er sgu en fantastisk angriber!

RAppel
26-09-2009, 14:41
Lidt off-topic, men kan sgu ikke lade vær med at savne Saha når man ser ham for Everton her i dag mod Portsmouth hvor han scorer et rigtig dejligt og klassisk Saha mål :)

Ærgeligt han var så skadesplaget for han er sgu en fantastisk angriber!

Lidt?

Manden har sin egen tråd:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=16

Der er også en tråd til snak om fodbold generelt (hvor Saha allerede er nævnt):
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=3

Tevez
26-09-2009, 15:26
Lidt?

Manden har sin egen tråd:
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=16

Der er også en tråd til snak om fodbold generelt (hvor Saha allerede er nævnt):
http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=3

My bad bloke

Mikey-boy
27-09-2009, 15:35
Jeg synes der går flere og flere rygter om en ny målmand til klubben, her er 2 fra indkast.dk, ja jeg ved godt at indkast ikke er den mest pålidelige kilde, men tag da lige et kig :)

Manchester United har fået lov til at skrive kontrakt med Sporting Lissabons målmand Rui Patricio. (News of the World).

Ellers vil United forsøge sig med et 160 millioner kroner bud på Inters brasilianske målmand Juilo Cesar. (Sunday People)

Ved godt at chancen for at det er rigtig er minimal, men det er nogen rygter som jeg synes godt om :D

Edwin van der Sar synger i mine øjne på sidste vers, men det kommer også an på hvor godt han er kommet sig, efter sin skade.

Tenshu
27-09-2009, 15:39
Edwin van der Sar synger i mine øjne på sidste vers, men det kommer også an på hvor godt han er kommet sig, efter sin skade.

Huh? Han har været fremragende op til sin skade. Så hvis han synger på sidste vers, er det pga. skaden, men hvordan kan du så konkludere det, inden vi har set ham tilbage?

Mikey-boy
27-09-2009, 16:45
Huh? Han har været fremragende op til sin skade. Så hvis han synger på sidste vers, er det pga. skaden, men hvordan kan du så konkludere det, inden vi har set ham tilbage?

Jeg mener bare at "ældre" har sværer ved at komme sig 100% efter en længere skade, plus at han er ved at være oppe i alderen.. Men jeg håber da at han overrasker mig og vinder CL med United igen :D

Elrantiri
27-09-2009, 17:25
Nu da der så heftigt bliver diskuteret diverse spilleres mulige kommende udfoldelser i en United-trøje, vil jeg gerne lige tilføje en spændende spiller.

Luis Suarez er en 22-årig angriber, der til dagligt slår sine folder som anfører for Ajax, hvor han i denne sæson har nettet 10 gange i blot syv kampe. I alt har han i 71 kampe scoret 49 mål, og har da også allerede spillet 23 kampe for Uruguay, hvor det er blevet til 11 mål. Lidt af en målfarlig herre vi her har med at gøre. Tidligere har diverse storklubber, heriblandt Barcelona, angiveligt været interesseret i ham, og da han både kan spille angriber og kant, synes jeg bestemt det er en interessant spiller.

Tjo, det lyder egentlig udemærket, men selv Jon Dahl bomber dernede :p

Desuden har vi vist ret mange non-EU folk i truppen allerede, Anderson, Rafael, Fabio, Valencia, Vidic, og måske andre?

Acsadac
28-09-2009, 10:28
Ved ikke om Scholes stopper til sommer. Men kunne ikke forestille mig at Neville ikke gjorde.

Kunne godt tænke mig, at vi købte en stærk højre back. Vi er sårbare på backpladserne, specielt hvis Evra bliver skadet.

Derudover, er jeg ikke sikker på, at Nani spiller i klubben efter sommerferien. Tror tålmodigheden er ved at være brudt op, og det ville undre mig, hvis vi ikke hentede en ny kant. Vi kan ikke blive ved med at hænge hatten på Giggs.

Som skrevet har vi enormt mange spørgsmålstegn i truppen. Og jeg tror at det er derfor vi ikke har set nogle store indkøb.

Ønskeseddel: Maicon, Moutinho og Mata.

anderson888
28-09-2009, 10:37
Så nu gerne at afløserne for Neville, Scholes og Giggs bliver britiske, men det bliver sgu svært.

Zubbi
28-09-2009, 11:21
Så nu gerne at afløserne for Neville, Scholes og Giggs bliver britiske, men det bliver sgu svært.
Så gerne at afløseren for Scholes blev Jack Rodwell! Han er et giga talent, og har potentiale til at blive en af de bedste centrale midtbanespillere i verden!
Kan ikke komme på nogle britiske højrebacks, som kunne være spændende!
Mht til Giggs afløser kunne jeg godt tænke mig, at vi gik Lennon! Han er helt fantastisk, og på sigt kan han blive en klassespiller, og så kan er vi også bedre stillet hvis 6+5 reglen træder i kraft!

Cfg
28-09-2009, 11:24
Afløseren for Neville har vi vel i en Rafael/Fabio?
Ljal-whatever.. at stave.. uden at vide noget om hans potentiale og talent kunne vel godt gå ind og tage over for en Giggs? Han er hvertfald hypet til noget stort. På midten syntes jeg vi står fint med Fletcher, Carrick, Anderson, Hargreaves & Gibson.
Så syntes egentlig ikke vi behøver købe fuldblods erstatninger for de 3 nævnte, måske en Giggs.

Clemme
28-09-2009, 13:38
Jeg er også helt klar på Rodwell, United skal have de bedste Engelske talenter.
Lennon som fløj kunne også blive godt, han er dog allerede en klassespiller og bliver nok dyr.
Højreback bliver også svær. Hva med Lars Jacobsen (just kidding). Men Maicon (godt nok ikke engelsk) men han er sku god. Kunne også godt tænkte mig en bomber oppe foran, når Rooney skal have pause eller er skadet.

Daffy
28-09-2009, 14:02
Ja tak til Jack Rodwell. Vel det talent, jeg helst ser vi henter.

JakobR
28-09-2009, 14:16
Når alt kommer til alt, så er vi ikke fan af det engelske landshold, så det burde ikke ærgre nogen, hvis vi henter udenlandske supertalenter.

Troelsgaard
28-09-2009, 15:22
Jeg ser ingen grund til at hente Maicon, vi har noget fremtid i de to tvillinger, og indtil da gør Neville og O'Shea det fint på pladsen.

Mht. Rodwell så ved jeg nu ikke om han har så stort potentiale, jeg ved godt England er overbooket på den centrale midtbane mht. klassespillere (Gerrard, Lampard, Barry, Carrick m.fl.), men alligevel havde han nok i det mindste været udtaget en enkelt gang, hvis han var så god, og han er mig bekendt heller ikke fast mand i Everton. Han kan muligvis udvikle sig positivt, man behøves jo ikke at være et supertalent, for at have en chance i topfodbold, men ligefrem at udråbe ham som en mulighed blandt de bedste midtbanespillere i fremtiden, det er umiddelbart lige at strække den.

@JakobR

Det har du ret i, omvendt synes jeg også det handler om at bevare identiteten i klubben, så vi ikke ender som Arsenal og Liverpool.

JakobR
28-09-2009, 15:42
Hvad er identiteten i klubben? Klubben har i snart 2 årtier været et verdensomspændende brand med fans i alle dele af verden.

Vi har udenlandsk træner, udenlandske ejere, udenlandske fans. Sagen er vel den, at klubben efterhånden kun er engelsk, fordi den geografisk ligger i England.

henning_b_j
28-09-2009, 15:51
Rodwell har spillet alle kampe i Pl kamp for Everton i år. Den første som indskifter og rasten fra start.

Men jeg vil også gerne se ham noget mere enden vi henter ham... eller hvis vi henter ham...:)

Troelsgaard
28-09-2009, 15:56
Hvad er identiteten i klubben? Klubben har i snart 2 årtier været et verdensomspændende brand med fans i alle dele af verden.

Vi har udenlandsk træner, udenlandske ejere, udenlandske fans. Sagen er vel den, at klubben efterhånden kun er engelsk, fordi den geografisk ligger i England.

Engelsk er også så meget sagt, men så britisk, og politisk set er England jo en del af Storbritannien, og ikke et selvstændigt land.

Christensen
28-09-2009, 16:43
Mht. Rodwell så ved jeg nu ikke om han har så stort potentiale, jeg ved godt England er overbooket på den centrale midtbane mht. klassespillere (Gerrard, Lampard, Barry, Carrick m.fl.), men alligevel havde han nok i det mindste været udtaget en enkelt gang, hvis han var så god, og han er mig bekendt heller ikke fast mand i Everton. Han kan muligvis udvikle sig positivt, man behøves jo ikke at være et supertalent, for at have en chance i topfodbold, men ligefrem at udråbe ham som en mulighed blandt de bedste midtbanespillere i fremtiden, det er umiddelbart lige at strække den.

Rodwell er altså kun 18 år, og har vel kun lige slået i gennem hos Everton i denne sæson, og har spillet i alle Evertons kampe i år. At han ikke er udtaget til landsholdet i så ung en alder, er da et dårligt argument for at han ikke er et supertalent og kan blive en af de bedste i fremtiden, og kan slet ikke se hvorfor en manglende landsholdsudtagelse gør ham til et mindre talent. Især ikke nu, hvor han har fået ros for at være et af de største talenter.

Troelsgaard
28-09-2009, 17:16
Rodwell er altså kun 18 år, og har vel kun lige slået i gennem hos Everton i denne sæson, og har spillet i alle Evertons kampe i år. At han ikke er udtaget til landsholdet i så ung en alder, er da et dårligt argument for at han ikke er et supertalent og kan blive en af de bedste i fremtiden, og kan slet ikke se hvorfor en manglende landsholdsudtagelse gør ham til et mindre talent. Især ikke nu, hvor han har fået ros for at være et af de største talenter.

Jeg udelukker heller ikke noget, jeg har bare set så mange lovende engelske spillere blive udråbt til dit og dat, for så ikke at udvikle sig derefter. James Milner scorede og spillede fast for Leeds (der dengang lå i PL) som 16-årig, men han er jo ikke en af verdens bedste i dag, han er en ganske god spiller, men der er langt op til de allerbedste.

weeman
28-09-2009, 17:29

Det synes jeg lidt er noget mærkeligt at sige.

1. Sir Alex Ferguson er Skotte, altså derfor britisk..

2. Udenlandske fans? Jo vist, det har alle hold da, men fordi vi sidder i Danmark som nogle fodbold tosser og elsker United, eller kineserne går helt amok når de ser Beckham, Ronaldo eller Park, er det jo stadig et hold der stammer fra England fra sidst i 1800 tallet.. Ligeledes bliver det spillet i det land hvor det hele startede. Historien er bag mange af holdene i engelsk fodbold, og der er United et af dem. Så fordi flere millioner over hele verden følger dette hold, dette brand, så er det stadig britisk..

3. Jeg synes vi har været heldig med vores "rig mand".. Synes ik det har ændret værdierne og mentaliteten i United..

Kasper United
28-09-2009, 19:57

Ja, enig. Jeg tror heller ikke, at man skal regne med, at han kan slå Carrick, Milner, Young, Gerrard, Lennon, Lampard osv af deres plads på midtbanen..

Baunie
28-09-2009, 23:42
Ah, ligefrem heldige med Glazer kan man vel ikke sige, vi har været.

Manchester United klarede sig fint alene, vi behøvede ikke Glazers voksende gæld. Muligvis har det ikke haft indflydelse på vores købekraft, da han kun er her for at gøre produktet mere værd, men det har betydet skyhøje prisstigninger på billetter, noget som udenlandske fans jo ikke mærker noget til. Han er stadig et totalt overflødigt irritationsmoment.

At han så trods har ladet sine landsmænd i Liverpool om at starte en comedy-klub, det er da nogenlunde prisværdigt.

Hald
29-09-2009, 01:33
Tror ikke på nogle køb i Januar. Kun hvis der sker skader på vigtige spillere, på vigtige pladser !
Så vidt jeg kan huske, har vi aldrig købt særligt meget ind i Januar ?
Er der nogle der sidder med en liste eller bare kan huske nogle køb vi gjorde i Januar viduerne ?

warming
29-09-2009, 02:11
Evra og Vidic i januar 2006.
Kan ikke huske noget særligt efter det..

Troelsgaard
29-09-2009, 06:25
Det er også svært at købe stort ind i januar, da mange af de bedste spillere gerne spiller europæisk i løbet af efteråret, og derfor er spærret i løbet af foråret, såfremt de skifter til os, og det er gerne det der holder mange klubber væk. Det er heller ikke nogen fordel for spillerne, at blive kastet ind midt i sæsonen, de så vi også med Evra og Vidic, der ikke lignende ret gode indkøb det første halve år.

Hald
29-09-2009, 09:02
Var Heinze egentligt ikke også et januar køb ?.
Vildt at 2 af verdens absolut bedste forsvars spillere, hvis ikke de to bedste, de blev købt i Januar og for et beløb der ikke var skræmmende !

Christensen
29-09-2009, 12:30
Var Heinze egentligt ikke også et januar køb ?.

Nej, han blev købt sommeren 2004.

Høgsted
29-09-2009, 16:37
Tror ikke selv på nogle januar-køb dog skal det siges at muligheden i år er større hvis man kan sige det så'n da der er en vm slutrunde næste sommer hvor mange af de gode spillere vil spille sig op i værdi grundet øget interesse. Prismæssigt og konkurrencemæssigt vil det være mest hensigtsmæssigt at købe dem i januar såfrem muligheden byder sig men glem ikke at vi får tilført to nye ansigter i forvejen i form af Diouf og Ljajic som jeg personligt glæder mig rigtigt meget til at se i aktion

NtotheT
29-09-2009, 16:47
Tror ikke selv på nogle januar-køb dog skal det siges at muligheden i år er større hvis man kan sige det så'n da der er en vm slutrunde næste sommer hvor mange af de gode spillere vil spille sig op i værdi grundet øget interesse. Prismæssigt og konkurrencemæssigt vil det være mest hensigtsmæssigt at købe dem i januar såfrem muligheden byder sig men glem ikke at vi får tilført to nye ansigter i forvejen i form af Diouf og Ljajic som jeg personligt glæder mig rigtigt meget til at se i aktion

Husk lige tegnsætning.

timberunited
29-09-2009, 19:35

Det ville ellers være smart at sikre sig et par stjerner inden slutrunden. Det er sjældent de bliver billigere i løbet af en sådan. Desuden vil Real og Shitty nok stå i kø for at overbyde hinanden med astronomiske summer. Men begge klubber står jo også i den grad og mangler - især offensive - spillere. :devill:

Men Ferguson fortsætter nok sin tilbageholdende linie, er jeg bange for.

Hr Hansen
29-09-2009, 19:56
Hvad er der at være BANGE FOR???

Hvis du kigger på tabellen ligger Manchester United pt nr 1, gået videre i liga cuppen og er uden nederlag i CL!

Jeg er yderst tilfreds med Ferguson's tilbageholdene linie hvis det betyder at man ikke bruger 500-600 Mio på Ribery eller går i budkrig med Real Madrid om Benzema!

Hvis Alex Ferguson virkelig havde følt for der manglede et eller andet tror du så ikke han gør alt for at forstærke det inden for rimelighedens grænser?

Stratego Thomas
29-09-2009, 21:53
slettet

Stratego Thomas
29-09-2009, 21:54
Hvad er der at være BANGE FOR???

Hvis du kigger på tabellen ligger Manchester United pt nr 1, gået videre i liga cuppen og er uden nederlag i CL!

Jeg er yderst tilfreds med Ferguson's tilbageholdene linie hvis det betyder at man ikke bruger 500-600 Mio på Ribery eller går i budkrig med Real Madrid om Benzema!

Hvis Alex Ferguson virkelig havde følt for der manglede et eller andet tror du så ikke han gør alt for at forstærke det inden for rimelighedens grænser?
hvor rigtigt!!

det er alligevel meget federe at lave sin egen succes end at købe sig til storhed..

det er ligsom med med madlavning: en lasagne man selv har stået og bakset med i flere timer udfra egne ideer om kogekunst føles meget bedre at spise end en gang dyr fiske-tang-rollade fra sticks n' sushi!!

Høgsted
29-09-2009, 22:09
Det ville ellers være smart at sikre sig et par stjerner inden slutrunden.

Det er også det jeg mener :) Men tror ligesom dig heller ikke på at Fergie i et januar-transfervindue går ud og investerer i en stjernespiller. Men som der også bliver pointeret herinde så er der heller ingen grund til dette. Vi ligger nummer 1 og det kan være utrolig svært at spille nye kræfter ind på holdet midt i en sæson. Men jeg ville nu ikke blive ked af hvis Silva blev hentet ind...:devill:

MadsG
29-09-2009, 22:30
Husk lige tegnsætning.

:whine:

PrinceAshti
05-10-2009, 11:25
Jeg mener faktisk kun united burde gå ud og investere i en klasse keeper..
Altså VDS er efterhånden en ældre herre (38 I believe) og han holder ik for evigt .. Så jeg siger ja tak til enten Julio Cesar eller Gianluigi Buffon .. Dog et STORT NEJ TAK til Manuel Neuer .. Han havde en fantastisk sæson, men har måske det tyske målmandssyndrom - 1 god sæson og det er det (Bare se Timo Hildebrand ;) )

En mand jeg egentligt også gerne så i United var Sergio Agüero .. Kunne være fedt at få ham til klubben, da jeg personligt tror han ville kunne udvikle sig til en absolut verdensklasse spiller under SAF ..

NtotheT
05-10-2009, 11:32
Jeg mener faktisk kun united burde gå ud og investere i en klasse keeper..
Altså VDS er efterhånden en ældre herre (38 I believe) og han holder ik for evigt .. Så jeg siger ja tak til enten Julio Cesar eller Gianluigi Buffon .. Dog et STORT NEJ TAK til Manuel Neuer .. Han havde en fantastisk sæson, men har måske det tyske målmandssyndrom - 1 god sæson og det er det (Bare se Timo Hildebrand ;) )

En mand jeg egentligt også gerne så i United var Sergio Agüero .. Kunne være fedt at få ham til klubben, da jeg personligt tror han ville kunne udvikle sig til en absolut verdensklasse spiller under SAF ..

Jeg håber også på Sergio Aguero, og jeg tror faktisk, han bliver billigere til sommer, hvis situationen som den er nu fortsætter. For hvis Atletico spiller lige så ringe, som de gør for tiden, og derved misser kvalifikationen til CL næste sæson, så går Atletico glip af rigtigt mange penge, og det kan betyde farvel til Aguero. Samtidig er VM overstået der, og jeg kan godt forstå, hvis Aguero ikke har turde at skifte til en klub lige inden VM.

Derfor tror jeg, at der næste sommer er mega meget kamp om Aguero.

chrfigoraul
05-10-2009, 12:00
Jeg håber også på Sergio Aguero
Jeg håber godt nok også meget på ham, Jeg har faktisk lige købt ham til United i fifa 2010 hvor han scorer en masse mål :devill:

Daffy
05-10-2009, 12:23
Jeg håber også på Sergio Aguero, og jeg tror faktisk, han bliver billigere til sommer, hvis situationen som den er nu fortsætter. For hvis Atletico spiller lige så ringe, som de gør for tiden, og derved misser kvalifikationen til CL næste sæson, så går Atletico glip af rigtigt mange penge, og det kan betyde farvel til Aguero. Samtidig er VM overstået der, og jeg kan godt forstå, hvis Aguero ikke har turde at skifte til en klub lige inden VM.

Derfor tror jeg, at der næste sommer er mega meget kamp om Aguero.

Jeg er fuldstændigt enig, men hvis der bliver heftig kamp om ham, så er det vist ikke givet, at han bliver billigere. Altså ud fra udbud og efterspørgsel så må en intensivering af kampen om hans underskrift alt andet lige sætte hans prisskilt i vejret.

PrinceAshti
05-10-2009, 12:35
Jeg er fuldstændigt enig, men hvis der bliver heftig kamp om ham, så er det vist ikke givet, at han bliver billigere. Altså ud fra udbud og efterspørgsel så må en intensivering af kampen om hans underskrift alt andet lige sætte hans prisskilt i vejret.

Fuldstændigt enig.. Altså hvis 4-5 af Europas topklubber kæmper om ham ka prisen lynhurtigt STIGE med flere 100 % .. Hvilket gør ham dyrere og derfor mener jeg man allerede nu burde prøve at forhandle en forhåndsaftale hjem med At. Madrid og Agüero fra Sommeren 2010 .. Så vi er på forkant med situationen hvis At. Madrid sku misse europæisk fodbold .. ;) Det ku være rigtigt godt ..

Hvem ser I btw. som arvetageren for VDS ..?? Hvem synes så I gerne vi købte eller mener I Foster og PIG er gode nok??

Tevez
05-10-2009, 13:14
Selvom Aguero uden tvivl er en fantastisk spiller med et kæmpe potentiale så har jeg måske lidt svært ved at se Fergie gå efter ham, specielt når man tænker på fergies filosofi om at der skal være plads til de unge talenter. Vi har på nuværende tidspunkt Rooney og Berba der ligger på startpositionerne og derudover har vi Owen som tredjemand. Umiddelbart ville Aguero være oplagt at smide penge efter, da Owen er midlertidig løsning, men eftersom at spillere som King, Welbeck og Macheda står i kø for at prøve kræfter på første holdet ville en investering af Aguero blot sætte vores ungdomsspillere i en dårligere situation.

Igen er det lidt det samme scenarie omkring David Silva. Hvis Fergie har store forventninger til Tosic, Obertan, Nani, Valencia og Ljajic tror jeg ikke vi vil se Ferguson intensivere jagten på Silva. Hvis han derimod begynder at afskrive nogle af ovenstående spillere som sæsonen skrider frem kunne man måske forestille sig Silva i den røde trøje :)

På nuværende tidspunkt synes jeg dog det er meget svært at forudsige hvad der reelt set sker i fremtidige transfers da vi stadig har rigtig mange spørgsmålstegn angående truppen. Men som sæsonen skrider fremad kan vi begynde at danne os et billede af hvor der skal forstærkes, men det kræver self også at vi får de unge spillere at se for at kunne vurdere.

Til sidst må jeg dog sige at jeg både synes at Silva og Aguero er fremragende transfermål hvis vi skulle få efter dem - specielt hvis vi kan få dem for småpenge :D.

Acsadac
05-10-2009, 14:33
Tror United henter en klasse kant til sommer. Kan ikke forestille mig Nani i klubben efter sommeren 2010, og at Tosic ikke er med i CL truppen viser vel også, at han ikke er en der satses på.

Håber Valencia, Obertan og Ljalic viser format. Det vil bane vejen for at Nani og Tosic skiftes ud med en klasse kantspiller, eller en med et enormt potientiale.

Mht. angriberne, vil et køb af Aguero kræve en afgang fra fx Berbatov eller en systemændring. Kunne nærmere forstille mig, at vi købte en med et kæmpe udviklingspotentiale, og skilte os af med Owen.

Ville gerne have Alexis Sanchez eller Ribery til kanten i stedet for Nani, og en goalgetter type i stedet for Owen. Fx en type som Forlan eller Saha.

Troelsgaard
05-10-2009, 15:44
Hvis Aguero skal hentes skal Berbatov ud, det kan ikke være anderledes, det dur ikke med ham på bænken, det skaber kun problemer, selvom det ville lyde flot med Berbatov og Owen som reserver. Rooney er naturligvis fredet i en hver sammenhæng.

Tesla
05-10-2009, 16:08
Jeg tror vi henter en ny målmand samt en ny kant.
Hvem det bliver, tør jeg ikke spå om, selvom jeg gerne så Silva i United.

Foster er en god målmand uden tvivl, men det er bare ikke tilstrækkelig nok for United. Det var et sats, da vi købte ham, og det har bare ikke båret frugt.
Jeg ville kigge efter en erfaren målmand, der har nerverne og kan holde hovedet koldt i selv de aller største kampe.

Med hensyn til kanterne, synes jeg heller ikke Valencia og Nani på hver sin side er tilfredsstillende nok. Valencia, synes jeg, fungerer bedre som en frisk indskifter og Nani har haft chancen, og har ikke udfoldet sig godt nok.
Det er derfor latterligt, at vi skal sætte vores lid til 2 uprøvede unge kræfter i henholdsvis Obertan og Ljalic.

Rizk
05-10-2009, 22:37
Hvornår er Obrtan egentlig spille klar????

Giver thumps up til Både Silva og Sergio Auguro!!!!

Stratego Thomas
05-10-2009, 22:55
Jeg tror vi henter en ny målmand samt en ny kant.
Hvem det bliver, tør jeg ikke spå om, selvom jeg gerne så Silva i United.

Foster er en god målmand uden tvivl, men det er bare ikke tilstrækkelig nok for United. Det var et sats, da vi købte ham, og det har bare ikke båret frugt.
Jeg ville kigge efter en erfaren målmand, der har nerverne og kan holde hovedet koldt i selv de aller største kampe.

Med hensyn til kanterne, synes jeg heller ikke Valencia og Nani på hver sin side er tilfredsstillende nok. Valencia, synes jeg, fungerer bedre som en frisk indskifter og Nani har haft chancen, og har ikke udfoldet sig godt nok.
Det er derfor latterligt, at vi skal sætte vores lid til 2 uprøvede unge kræfter i henholdsvis Obertan og Ljalic.

det behøver de jo sådan set ikke at være når næste transfervindue indtræffer.. især hvis tager man tager i betragtning, at vi sjældent køber i januar, hvorfor alle vores potentielle backs vil have rig mulighed for at blive prøvet - medmindre de altså ikke har kvaliteten, hvilket jo på nuværende tidspunkt er svært at svare på..

Acsadac
11-10-2009, 00:02
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-chase-10m-Russian-goalkeeper-article184611.html

Kunne enormt godt tænke mig at se denne Igor Akinfee i aktion. Han lyder til at være noget særligt, nogle der kender til nogle gode videoer med ham?

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-plotting-cut-price-move-for-Middlesbrough-starlet-in-January-article185211.html

Hvis der er noget i dette, så forstår jeg det virkelig ikke. Nani, Park, Valencia, Obertan, Tosic, Ljalic og Diouf til at dække to pladser, burde være rigeligt.

CC
11-10-2009, 01:06
Diouf er angriber..

robinho
11-10-2009, 08:02
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-chase-10m-Russian-goalkeeper-article184611.html

Kunne enormt godt tænke mig at se denne Igor Akinfee i aktion. Han lyder til at være noget særligt, nogle der kender til nogle gode videoer med ham?

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-plotting-cut-price-move-for-Middlesbrough-starlet-in-January-article185211.html

Hvis der er noget i dette, så forstår jeg det virkelig ikke. Nani, Park, Valencia, Obertan, Tosic, Ljalic og Diouf til at dække to pladser, burde være rigeligt.

Jo men nu kunne det jo tænkes at nogen af dem du remser op der er fergie ikke tilfreds med...

Man kan jo altid sige når man linkes til en spiller: "Jamen vi har allerede på den plads". Jo men hvad hvis ham her er bedre????

United DK
11-10-2009, 11:35
Man kan så spørge sig selv, om Adam Johnson er bedre end det vi har. Det jeg har set af ham har ikke imponeret mig synderligt, han er lidt en fattigmandsudgave af Downing, og ham synes jeg ikke engang det store om. Han ville være en glimrende reserve umiddelbart, men jeg synes vi mangler det klare 1. valg på den plads (venstre kanten). Nani er bare ringe, Park er god i perioder, og i de "rigtige" kampe, Valencia er for et benet, Obertan er en Lotto kupon, Tosic er tilsyneladende ikke god nok og Ljalic skal være et supertalent, hvis man skal tage ham seriøst i første omgang. Vi har mange kantspillere, men de er også af begrænset kvalitet.

Acsadac
11-10-2009, 12:24
Jo men nu kunne det jo tænkes at nogen af dem du remser op der er fergie ikke tilfreds med...

Man kan jo altid sige når man linkes til en spiller: "Jamen vi har allerede på den plads". Jo men hvad hvis ham her er bedre????

Han er jo bestemt ikke bedre, han er en ordniær spiller, der om muligt, er dårligere offensivt end Park.

Vi burde rense ud i truppen hvad angår kantspillere, burde gøres til sommer.

Men når en ordinær spiller rygtes til klubben, der ikke er bedre end det vi har, så har vi vitterligt ikke plads til ham. Vi har 6 deciderede kantspillere, men ikke nogen af dem er helt oppe at ringe.

Stod det til mig, skulle Tosic og Nani skydes afsted til sommer, og så skal der hentes en kant af høj kvalitet.

jmyrini
15-10-2009, 09:58
Jeg fald over en nyhed på BBC'shjemmeside, at Tottenham er tilbudt Flamengo's Adriano (tidligere Inter). Det er en spiller jeg altid har været fascineret over - specielt i Parma tiden. Nogen som har gjort sig nogle tanker om, hvordan han kunne fungere i Manchester? Tænker på fodboldsmæssigt samt udenfor banen med en Ferguson i hælene.

Hvis det er rigtigt, at han er budt til Tottenham for småpenge, så mener jeg det er noget vi skal tænke over - for han kan noget den mand, både godt og ondt, men rent fodboldsmæssiget synes jeg han kan bidrage med andre facetter end dem vi har i øjeblikket.

PS. Ja jeg har tænkt over at Diouf kommer i januar, men desværre, ser ham som vores á la Angola træk her forleden.

SantasLittleHelper
15-10-2009, 10:01
Man frygter jo, at han ikke kommer hvis det regner. Lidt skidt når man nødvendigvis skal bo i England. Bare lad Tottenham hente ham, så kan han floppe der.

RAppel
15-10-2009, 10:10
Hvis man ser bort fra det faktum, at vi lige pt ikke har brug for en angriber, så er han da en spændende spiller som SAF enten kan få afrettet eller som vil væk efter 5 min sammen med SAF.

Christensen
15-10-2009, 11:39
Har en fornemmelse af at han helst ville væk efter 5 minutter ;)

Og hvad skulle vi dog med en angriber der gang på gang opfører sig som en baby? Må så alligevel sige, at da han var på toppen var han jo fantastisk, men han har tydeligvis ikke hovedet til at spille på topplan (i længere tid af gangen).

United DK
15-10-2009, 15:22
Adriano er det man kalder afdanket, og hans personlighed er heller ikke noget at råbe hurra for, så klart nej fra min side.

Jeg synes heller ikke vi er helt ude at skide i angrebet. Hvis Rooney fortsætter stilen, Berbatov finder Bulgarien-formen frem, og Owen også kan score hist og her, så er det ganske udemærket.

RAppel
15-10-2009, 22:49
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-skriver-til-skadet-belgier

jmyrini
16-10-2009, 07:48
Adriano er det man kalder afdanket, og hans personlighed er heller ikke noget at råbe hurra for, så klart nej fra min side.

Jeg synes heller ikke vi er helt ude at skide i angrebet. Hvis Rooney fortsætter stilen, Berbatov finder Bulgarien-formen frem, og Owen også kan score hist og her, så er det ganske udemærket.

IMO, så er Adriano nu ikke mere "afdanket" end f.eks. Owen. Hvis Adriano kan fås for nogenlunde samme "pris" som Owen, så ville jeg faktiskt mene, at det ville være en endnu større genistreg end Owen handelen. Men problemet, som du jo siger, er Adrianos personlige side, ikke det fodboldmæssige. Alkohol var ved at ende hans karriere, men nu ser den ud til at være på rette spor igen i Flamengo. Og SAF kunne jo godt lide disse Gudsbenådede fodboldspillere á la Gazza, Cantona, Best etc., også selvom de havde nogle dårligere "uvaner".

Og så det faktum, at Adriano rent faktiskt scorer det man kalder "mange mål". Noget vi IMO ikke har set fra vores angribere i længere tid.

Er absolut åben for et Adriano skifte, men nu er jeg nok også noget bias, forde han på en eller anden måde har vundet mig over som fan.

schousboe9
16-10-2009, 09:08
IMO, så er Adriano nu ikke mere "afdanket" end f.eks. Owen. Hvis Adriano kan fås for nogenlunde samme "pris" som Owen, så ville jeg faktiskt mene, at det ville være en endnu større genistreg end Owen handelen. Men problemet, som du jo siger, er Adrianos personlige side, ikke det fodboldmæssige. Alkohol var ved at ende hans karriere, men nu ser den ud til at være på rette spor igen i Flamengo. Og SAF kunne jo godt lide disse Gudsbenådede fodboldspillere á la Gazza, Cantona, Best etc., også selvom de havde nogle dårligere "uvaner".

Og så det faktum, at Adriano rent faktiskt scorer det man kalder "mange mål". Noget vi IMO ikke har set fra vores angribere i længere tid.

Er absolut åben for et Adriano skifte, men nu er jeg nok også noget bias, forde han på en eller anden måde har vundet mig over som fan.

Jeg synes lige, du skal have en chance for at fjerne Adriano fra den kategori igen...

jmyrini
16-10-2009, 09:24
Jeg synes lige, du skal have en chance for at fjerne Adriano fra den kategori igen...

Jo jo, han kommer nok ikke i den katagori - min fejl, skulle hellere ikke forstås sådan, men hellere som at vise på, at hvis SAF ser et talent, så har er han ikke bange for at for den udfordring, at få spillerens privatliv på ret køl.

schousboe9
16-10-2009, 09:38
Nej, det har du ret i. Er spillerens kvaliteter så uovertruffent store på banen, ser han ofte gennem fingre med åbenlyse mangler uden for. Men det mener jeg bestemt ikke er tilfældet for Adriano. Jeg har altid været vild med ham, og specielt sæsonen, hvor Inter tævede Valencia 5-1 ude står lysende klart for mig, men han har efterhånden bevist, at han ikke har mentaliteten til at spille fodbold på absolutte topplan, desværre.

RAppel
16-10-2009, 14:43
Andriy Shevchenko has said he turned down the chance to join Barcelona and Manchester United 11 years ago in favour of a move to Milan.
Shevchenko spent seven years with the Rossoneri from 1999 to 2006 before an unsuccessful spell at Chelsea, which saw him loaned back to Milan last term and came to an end when he rejoined his first club, Dynamo Kiev, over the summer.
But the 33-year-old, who missed a first-half penalty in Ukraine's 1-0 World Cup qualifying win over England on Saturday, has revealed his career could easily have followed a different path.
"I had the opportunity to play for Barça and Manchester United when I was 22, but I chose Milan," he said. "And the club were successful, winning everything possible – including the Champions League – and I won the Ballon d'Or. I'm proud of my career.
"Nothing lasts forever. I'm 33 and I don't know how long I'll be fit enough to play. But for the final few years of my career I want to be on the pitch where I started my career. "

Det ville have været guld!

United DK
16-10-2009, 14:55
IMO, så er Adriano nu ikke mere "afdanket" end f.eks. Owen.

Jo, for selvom Owen ikke har det store navn mere, så har han stadig vist, at han ved hvor målet står i PL. Derudover har han ikke en usympatisk personlighed som Adriano.

United DK
16-10-2009, 14:56
Det ville have været guld!

Både og. Vi klarede os jo fint uden ham, og vi fik en bedre angriber i Ruud senere hen.

Don Kafai
16-10-2009, 15:10
http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-skriver-til-skadet-belgier

Egentlig meget spændende, jeg ved ikke hvor ofte han gør det, men v. Nistelrooy-historien taler vel for sig selv.
Jeg tror ikke Ferguson absolut vil have Defour, men hvis han skulle udvikle sig over næste sæson, så må man jo sige vi kunne være i førersædet.

NtotheT
16-10-2009, 16:35
I mit mit FM 10-demo-spil har vi (Man Utd, red.) købt David James. Og alle ved, at det der sker i FM, at det er det, der sker i virkeligheden.

Punktum.

JumpingCarrot
16-10-2009, 16:46
Nice!!!

RAppel
19-10-2009, 09:29
Atletico Madrid ligger på en ikke prangende 15. plads i Primera Division. Så det er nu spekulanterne om, at vi skal hente Aguero skal frem fra deres skjul igen. Kan dog ikke se hvad vi skal med endnu en angriber.

NtotheT
19-10-2009, 09:44
Atletico Madrid ligger på en ikke prangende 15. plads i Primera Division. Så det er nu spekulanterne om, at vi skal hente Aguero skal frem fra deres skjul igen. Kan dog ikke se hvad vi skal med endnu en angriber.

Dem skal vi sådan set bruge til at score mål. Rooney er pt. i et formdyk, og Berbatov har bevist, at han ikke er en målmager. Agüero derimod har mange af de vigtigste facetter, som en nymoderne angriber skal have. Jeg ville slet ikke brokke mig, hvis Agüero blev hentet. Jeg vil heller skippe en af vores egne, så der er plads til ham. Så længe vi kan finde en interessant spiller, der har potentiale til at blive en af det helt store kanoner, så skal der ikke tvivles. Hent ham, Fergie!

schousboe9
19-10-2009, 09:55

Hvis vi henter Aguero, vil vi have 4 klasseangribere, præcis som den gamle ønsker det. 3 til at slås om de to startpladser, og Owen som back-up. Så vil Welbeck evt. kunne ryge en sæson på lån.

Michael Owen vil desuden være fint tilfreds med rollen som 4.-valg.
"The manager's said to me that I'll play my fair share of games. In any case,' he points out, 'if you'd said to me in the summer, 'You're going to go to Manchester United and be the fourth-choice striker and start ten games and come off the bench ten times, and that's your lot', then I would have snapped your hand off."

RAppel
19-10-2009, 10:24
Men hverken Rooney eller Berbatov vil være tilfreds med ikke, at spille stort set hver gang (Undtagen CC osv). Synes Rooney og Aguero er for ens til, at de skal være på banen samtidig, mens Rooney er så vigtig for holdet, at han skal ikke "sættes af". Så hvad skal vi med Aguero? Det ville da være fedt med Nistelrooy no. 2 der bare bomber derudaf, men synes ikke vi har plads sådan en spiller i truppen lige pt.

Lige pt har vi 9 spillere der har scoret for os i PL.

6 Wayne Rooney
3 Dimitar Berbatov
2 Michael Owen
2 Darren Fletcher
1 Nani
1 Anderson
1 Ryan Giggs
1 John O'Shea
1 Luis Antonio Valencia

Det er ikke lige så prangende som Arsenal f. eks, men vil da langt hellere vi deler scoringerne ud på flere frem for vi er afhængige af en spiller (Var der nogen der sagde Ronaldo?).

weeman
19-10-2009, 10:44
Men hverken Rooney eller Berbatov vil være tilfreds med ikke, at spille stort set hver gang (Undtagen CC osv). Synes Rooney og Aguero er for ens til, at de skal være på banen samtidig, mens Rooney er så vigtig for holdet, at han skal ikke "sættes af". Så hvad skal vi med Aguero? Det ville da være fedt med Nistelrooy no. 2 der bare bomber derudaf, men synes ikke vi har plads sådan en spiller i truppen lige pt.

Lige pt har vi 9 spillere der har scoret for os i PL.

6 Wayne Rooney
3 Dimitar Berbatov
2 Michael Owen
2 Darren Fletcher
1 Nani
1 Anderson
1 Ryan Giggs
1 John O'Shea
1 Luis Antonio Valencia

Det er ikke lige så prangende som Arsenal f. eks, men vil da langt hellere vi deler scoringerne ud på flere frem for vi er afhængige af en spiller (Var der nogen der sagde Ronaldo?).

Jeg synes klart du har ret... Men nu er vi i starten af sæsonen, og det vi har set mod Burnley og Sunderland (og de kampe kommer der flere af) at vi har brug for en der kan score de vigtige mål for os.. Så en spiller som Aguero synes jeg kunne være et godt valg.. Men igen, kommer også an på hvordan Mr.Glas klare sæsonen...

Tror sagtens vi kan få det balanceret med Rooney, Aguero, Berba og Owen.. Rooney (selvom han ik er glad for det) kan godt spille kantspiller, og Berba kunne få en rolle som en offensiv midtbane spiller (som han jo egentlig allerede har)...

Synes ik man skal afskrive muligheden helt :P

Baunie
19-10-2009, 11:20
Det er ikke lige så prangende som Arsenal f. eks, men vil da langt hellere vi deler scoringerne ud på flere frem for vi er afhængige af en spiller (Var der nogen der sagde Ronaldo?).[/

Vi har da bestemt været afhængige af en enkelt spiller, Mr. Ryan Giggs. Det kan godt være, han har holdt scoringerne til en enkelt, men han har så lagt op til så godt som alle andre.

Vi har været et helt andet hold med og uden Giggs.

United DK
19-10-2009, 15:45
Jeg er enig med RAppel i, at Aguero minder for meget om de angribere vi har, og vi kunne godt bruge en angriber, der kan være med i hovedspillet i boksen, så vi kunne få mere ud af indlæg fra fløjen.

schousboe9
19-10-2009, 15:48
Rooney og Argentine Twat var jo også alt for ens og fungerede på ingen måde sammen. Spillet blev alt for forudsigeligt.

NtotheT
19-10-2009, 15:59
Som Baunie siger det, så har vi altså (igen fristes man til at sige) været afhængig af Giggs i denne sæson. Han har reddet os for flere point. Han har måske ikke samme betydning, som Ronaldo havde, da ALT skulle gå igennem ham, men han er godt på vej til det stadie, vi var på, da Ronaldo var i truppen. Det er lidt dårligt, men det viser også, at Giggs er en klassespilller.

Dog er jeg en af dem, der mener, at Agüero og Tevez slet ikke minder om hinanden. Hvor Tevez havde et løvehjerte af dimensioner, så er Agüero individualisten, der kan afgøre det hele på egen hånd. Han er tilmed også skarpere end Tevez, og hans offensive kvaliteter er bedre. Tevez havde ofte en tendens til at spolere efter angreb, fordi han manglede det kreative overblik. Her synes jeg, at Aguero er bedre til at sætte sig selv i scene og de andre offensive kræfter.

Men! Jeg håber stadig den dag i dag, at Benzema flopper totalt i Real Madrid, så Florentino Perezs tålmodighed udløber, og han så sælger ham næste sæson til os for spotpris. Se, det ville være et fantastisk køb!

United DK
19-10-2009, 16:06
Giggs har da været en god man for os, men jeg synes ikke vi er oppe på Ronaldo-afhændig.

Det er lidt som i treble-sæsonen, hvor Beckham også var en rigtig god mand for os, med en masse assist, og en pæn del mål. Han var i mine øjne mere vigtig end Yorke og Cole i den sæson, men stadig ikke på samme måde som med Ronaldo.

NtotheT
19-10-2009, 16:16
Giggs har da været en god man for os, men jeg synes ikke vi er oppe på Ronaldo-afhændig.

Det er lidt som i treble-sæsonen, hvor Beckham også var en rigtig god mand for os, med en masse assist, og en pæn del mål. Han var i mine øjne mere vigtig end Yorke og Cole i den sæson, men stadig ikke på samme måde som med Ronaldo.

Det er også det jeg siger. At vi ikke er på Ronaldo-stadie, men at hvis det fortsætter sådan her, så bliver det, da spillerne igen bare giver bolden til Giggs og håber, han kan lave en sukkerball eller sparker den selv ind.

Og enig vedr. Beckham. Det er for mig stadig uforståeligt, at Beckham ikke blev kåret til verdens bedste i '99, da han vandt The Treble og havde en stor andel i vores offensiv.

Hald
19-10-2009, 17:12
Så var der rygterne fremme idag igen med et sommer køb af David Silva.
Ikke fordi jeg ikke er tilfreds med sommerens indkøb, så ved vi alle at der stadig ligger en bunke Ronaldo penge og kan bruges. Mener helt klart at vi skal byde på Silva, han har selv nævnt United nu, og han skulle jo eftersigende stå øverst på Ønskelisten.
jeg ville mene det ville være en kanon deal at byde en god sum penge + Nani, som Valencia nok godt kunne bruge efter et salg af Silva..

NtotheT
19-10-2009, 18:52
Så var der rygterne fremme idag igen med et sommer køb af David Silva.
Ikke fordi jeg ikke er tilfreds med sommerens indkøb, så ved vi alle at der stadig ligger en bunke Ronaldo penge og kan bruges. Mener helt klart at vi skal byde på Silva, han har selv nævnt United nu, og han skulle jo eftersigende stå øverst på Ønskelisten.
jeg ville mene det ville være en kanon deal at byde en god sum penge + Nani, som Valencia nok godt kunne bruge efter et salg af Silva..

Hvis du kan ændre Nani om til Park, så er jeg jublende lykkelig.

Dines
19-10-2009, 20:44
Jeg synes, at vi spiller langt mere som et hold efter Ronaldo. Nogle siger, at vi er afhængige af Giggs, men er der ikke altid en spiller, der skinner mere i øjnene for et hold. Liverpool er afhængige af Torres og Gerrard, Arsenal Fabregas, Barcelona Messi osv osv. Fletcher, Rooney, Evra, Berbatov og især Giggs har løftet deres niveau markant efter Ronaldo. De får mere ansvar og p.t har de formidlet det ansvar flot. Hvis vi får Nani og Valencia mere med også, så bliver vi et uhyggeligt hold at have med at gøre. Jeg vurderer os til at være 20%-25% fra at være for vores max. niveau. Kanterne og forsvarspillet skal igang og så er vi, hvor vi skal være. Men husk nu på, at det kun er oktober. Vi topper somregel omkring december, januar og februar. De sidste par sæsoner har vi på den her tid allerede været bagefter de andre hold. Nu lægger vi snævert nr. 1, men det er da en stor forbedring i forhold til sidste sæson - og især når alt og alle dømte os ude af topstriden efter Tevez og især Ronaldos afgang. Vi kan være stolte af vores holds indsats.

Acsadac
19-10-2009, 21:16
Drengene har sq gjort det godt, men Nani skal virkelig til at igang, ellers ser jeg hjertens gerne Silva i klubben.

Park vil jeg ikke kommentere, har svinet ham rigeligt.

Håber på Obertan, tror han kan vise sig at være en guldfugl.

Men vi mangler en kant, og til sommer formentlig en målmand og måske en central forsvar. Glazer må bare ikke sidde på pengene til sommer!

United DK
19-10-2009, 21:18
Hvis du kan ændre Nani om til Park, så er jeg jublende lykkelig.

Park kan trods alt bruges i de der fedterøvskampe i CL, fordi han har så stor en arbejdsradius, noget Nani heller ikke har.

zhagzi
20-10-2009, 11:51
Drengene har sq gjort det godt, men Nani skal virkelig til at igang, ellers ser jeg hjertens gerne Silva i klubben.

Park vil jeg ikke kommentere, har svinet ham rigeligt.

Håber på Obertan, tror han kan vise sig at være en guldfugl.

Men vi mangler en kant, og til sommer formentlig en målmand og måske en central forsvar. Glazer må bare ikke sidde på pengene til sommer!

Center Back?? Hvor kommer den lige fra? Synes da vi klarer os med Evans, Vidic, Rio og engang imellem O'shea eller Neville på midten når nu det virkelig brænder på. Men øhm, ny målmand, ja tak!

Obertan er rigtig lovende i mine øjne. Tror meget mere på ham, end Valencia. Og han er tilmed franskmand :) Dem har vi ikke just dårlige erindringer om: Cantona, Blanc, silvestre, Evra osv osv.. :devilll:

Acsadac
21-10-2009, 22:56
Center Back?? Hvor kommer den lige fra? Synes da vi klarer os med Evans, Vidic, Rio og engang imellem O'shea eller Neville på midten når nu det virkelig brænder på. Men øhm, ny målmand, ja tak!

Obertan er rigtig lovende i mine øjne. Tror meget mere på ham, end Valencia. Og han er tilmed franskmand :) Dem har vi ikke just dårlige erindringer om: Cantona, Blanc, silvestre, Evra osv osv.. :devilll:

Som du måske lagde mærke til udgik Rio igen idag. Rio er ikke den mest stabile pt, og selv SAF har været ude at så tvivl om ham. Det hele afhænger vel af Rafael og Fabio's udvikling. For de vil kunne holde Brown og evt O'shea som back up på midten, i så fald behøves ingen center forsvar.

Som du skriver, vi har ikke dårlige erfaringer med franskmænd, så man kunne håbe på, at Obertan bliver en guldfugl.

Som skrevet mange gange, forventer jeg en ny klassefløj i truppen i stedet for Nani. Park så jeg gerne blive byttet ud med en arbejdshest der også har lidt teknik, like Kuyt.

Og så self. en ny keeper hvis VDS stopper..

NtotheT
21-10-2009, 23:23
Park kan trods alt bruges i de der fedterøvskampe i CL, fordi han har så stor en arbejdsradius, noget Nani heller ikke har.

Jamen enig, men nu hvor Ronaldo er væk, så kan jeg ikke se det store i Park mere. Desværre, det er min holdning. Når vi spillede fedterøvsfodbold, hvor Ronaldo altid var på top, så var det ligesom at spille med 9 markspillere + målmand, for Ronaldo gad jo ikke at kæmpe. Nu hvor Ronaldo er væk, er holdet blevet mere arbejdsomt og mere en kollektiv. Så her kan alle kompensere for hinanden. Park kompenserede for Ronaldos manglende tilbageløb og defensive pligter, Ronaldo for Parks vitale mangler i offensiv fodbold.

Jeg har ikke mere stor fidus til Park, medmindre Obertan bliver en, der kun skal bruge sine kræfter på det offensive, hvilket jeg ikke tror bliver til et emne i United.

Acsadac
22-10-2009, 11:57
Jamen enig, men nu hvor Ronaldo er væk, så kan jeg ikke se det store i Park mere. Desværre, det er min holdning. Når vi spillede fedterøvsfodbold, hvor Ronaldo altid var på top, så var det ligesom at spille med 9 markspillere + målmand, for Ronaldo gad jo ikke at kæmpe. Nu hvor Ronaldo er væk, er holdet blevet mere arbejdsomt og mere en kollektiv. Så her kan alle kompensere for hinanden. Park kompenserede for Ronaldos manglende tilbageløb og defensive pligter, Ronaldo for Parks vitale mangler i offensiv fodbold.

Jeg har ikke mere stor fidus til Park, medmindre Obertan bliver en, der kun skal bruge sine kræfter på det offensive, hvilket jeg ikke tror bliver til et emne i United.

Enig. Park var der ofte til at dække Ronaldo's røv af. Men da vi ikke har nogle spillere som skal have en barnepige med på banen, så er Park uoverflødig. Desværre har han lige forlænget sin kontrakt :(

RAppel
22-10-2009, 12:33
Enig. Park var der ofte til at dække Ronaldo's røv af. Men da vi ikke har nogle spillere som skal have en barnepige med på banen, så er Park uoverflødig. Desværre har han lige forlænget sin kontrakt :(

Hvad betyder det ikke? Ikke-overflødig?

United DK
22-10-2009, 14:03

Jeg vil lade det komme an på en prøve, før jeg konkludere noget. Hvis vi stiller med Berbatov på toppen, så er vi lige vidt.

Acsadac
22-10-2009, 14:16
Hvad betyder det ikke? Ikke-overflødig?

Tak for en som sædvanlig saglig debat ;)

Når det er oplagt, må man gerne bare læse hvad folk mener, i stedet for at lave dumsmarte bemærkninger.

AlenM
22-10-2009, 14:28
vi mangler i hvert fald en venstre kant.. der vil så gerne se david silva i klubben .. han kan alt .. god til at drible, hurtig, kæmpe godt, trække godt ind i banen, ligger gode afleveringer og indlæg,,
- højre kant er vi vel godt besat.. vi har valencia, en obertan der kommer tilbage fra en skade, og så stortalentet adem ljaljic som jeg har stor fidus til.. tror han bliver stor...
- men hvad sker der for at vi har købt tosic og aldrig bruger ham.. han har jo ikk fået chancen til at vise noget, så man kan ikke kalde ham et flop..?

Acsadac
22-10-2009, 15:07
vi mangler i hvert fald en venstre kant.. der vil så gerne se david silva i klubben .. han kan alt .. god til at drible, hurtig, kæmpe godt, trække godt ind i banen, ligger gode afleveringer og indlæg,,
- højre kant er vi vel godt besat.. vi har valencia, en obertan der kommer tilbage fra en skade, og så stortalentet adem ljaljic som jeg har stor fidus til.. tror han bliver stor...
- men hvad sker der for at vi har købt tosic og aldrig bruger ham.. han har jo ikk fået chancen til at vise noget, så man kan ikke kalde ham et flop..?

Meget enig mht. Silva. Kunne være enormt spændende... Men glæder mig til at se Obertan og Ljalic, tror der er krummer i de knægte.

Mht. Tosic, ved sq snart ikke hvad jeg skal sige. Det undrer mig meget at han ikke får chancen. Det kunne tyde på at han var et sats og en hjælp til at få Ljalic til klubben..

Martinsen
22-10-2009, 15:09
Ljalic må fandme være god hvis man bruger 9 mio pund for at få en af hans venner med :lolol:

RAppel
22-10-2009, 15:30
Tak for en som sædvanlig saglig debat ;)

Lige over.

Når det er oplagt, må man gerne bare læse hvad folk mener, i stedet for at lave dumsmarte bemærkninger.

Eller så kunne det være et ord som jeg ikke kendte og så kunne du give mig en forklaring på hvad det betød?

EDIT: Skriv PM. hvis du vil. Hører ikke hjemme her ;)

schousboe9
01-11-2009, 11:34
Jeg ville bare li' sparke det ud i planum, så folk evt. kan diskutere det med hinanden og så vende tilbage... Mit sørgsmål til jer lyder:

Hvordan får man fat i Marek Hamsik?
Han var igen igår hovedmanden bag en Napoli-sejr, og var denne gang med til at vende 0-2 til 3-2 ude mod Juve. Først en reducering, sidenhen sejrsmålet. Han laver så vanvittigt mange mål fra den centrale midtbane, så jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg meget gerne så ham som vores næste 18'er. ;)

... I kan jo ringe eller... skrive.

Heisel
01-11-2009, 11:57
Jeg ville bare li' sparke det ud i planum, så folk evt. kan diskutere det med hinanden og så vende tilbage... Mit sørgsmål til jer lyder:

Han var igen igår hovedmanden bag en Napoli-sejr, og var denne gang med til at vende 0-2 til 3-2 ude mod Juve. Først en reducering, sidenhen sejrsmålet. Han laver så vanvittigt mange mål fra den centrale midtbane, så jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg meget gerne så ham som vores næste 18'er. ;)

... I kan jo ringe eller... skrive.

Jeg har set ham i nogle kamp i år og jeg mener ikke at han på nuværende tidspunkt passer ind i United's spille stil, men måske kan han tilpasses vores system.
I Napoli har han en meget fri rolle og spiller enten foran en flad midtbane eller som hængende angriber. Hvis han skal til United skal han kunne spille på en flad midtbane og også tage løbene tilbage og ikke kun frem? Han virker meget offensiv og det er bestemt der han har sine forcer som er vilde. Han sparker som en hest til en bold og er teknisk rigtig dygtig, men ligesom Scholes ikke den største på en fodboldbane.

SantasLittleHelper
01-11-2009, 12:01
Vi kidnapper ham fanme... Helikopter midt på træningsbanen! Det er der sgu aldrig nogen der er blevet bonget for.

Spøg til side - jeg håber vi henter ham. Han er et af de mest lysende midtbane talenter i verden og jeg har efterhånden nævnt ham mange mange gange.

United DK
01-11-2009, 12:27
Er Hamsik ikke mere en 10'er? Den type spiller vi jo ikke rigtig med fast, vi kan gøre det, når vi spiller 4-5-1, men det sker alligevel ikke så tit. Jeg skal dog indrømme, at jeg savner en central midtbane med mål i støvlerne, og det lader det umiddelbart til at Hamsik har, så jeg er ikke imod et køb, jeg spekulere bare på, om han typemæssigt passer ind.

schousboe9
01-11-2009, 12:32
Jeg har set ham i nogle kamp i år og jeg mener ikke at han på nuværende tidspunkt passer ind i United's spille stil, men måske kan han tilpasses vores system.
I Napoli har han en meget fri rolle og spiller enten foran en flad midtbane eller som hængende angriber. Hvis han skal til United skal han kunne spille på en flad midtbane og også tage løbene tilbage og ikke kun frem? Han virker meget offensiv og det er bestemt der han har sine forcer som er vilde. Han sparker som en hest til en bold og er teknisk rigtig dygtig, men ligesom Scholes ikke den største på en fodboldbane.

Han er på ingen måde hængende angriber. Napoli spiller 3-5-2 og han er sammen med Luca Cigarini én af de to offensive centrale midt i den formation, med Walter Gargano som den defensive. Han er en box-til-box-spiller i Fletcher-klassen, men med langt større offensive kvaliteter og naturligvis målfarlighed.

At han ikke er stor er ikke direkte forkert, men han er heller ikke ligefrem lille. Dog kan jeg ikke se det relevante, for ingen af vores nuværende midtbanefolk er store. Essien, Fabregas, Mascherano eller Iniesta er heller ikke store?

Problemet kommer dog, hvis SAF absolut vil fastholde sine to stationære centrale midtbanespillere, for så kommer Hamsiks styrer ikke til udtryk, og så kan det være det samme. Den taktik synes jeg så til gengæld, han bør give lidt afkald på, og ikke fokusere så meget på at kontrollere kampene, men det er en anden snak.

schousboe9
05-11-2009, 23:57
Everton 0 - 2 Benfica (http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5676992,00.html)

Gad vide om vi er rykket tættere på en ny venstrekant? Benfica rundbarberede i hvert fald Everton endnu en gang i aften, og igen med Angel Di Maria som én af de store profiler kampen igennem.

Ferguson (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/11/05/1605728/manchester-united-target-benficas-angel-di-maria-report) skulle eftersigende have været på plads på Goodison for at følge netop ham.

Don Kafai
06-11-2009, 00:02
Ferguson (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/11/05/1605728/manchester-united-target-benficas-angel-di-maria-report) skulle eftersigende have været på plads på Goodison for at følge netop ham.

United have struggled to replace Ronaldo so far this season. Antonio Valencia has looked solid, but Nani's form is variable at best and Zoran Tosic does not look quite ready for the first team.

Siger vel alt om den artikel at de vælger at se bort fra Park og Obertan, som vel pt er de to bedste bud på en fast mand resten af sæsonen?

Danielsen
06-11-2009, 00:38
Hehe... fedt vi er på side 666 \m/ (ja jeg ved det er off topic ;) )

NtotheT
06-11-2009, 00:59
United have struggled to replace Ronaldo so far this season. Antonio Valencia has looked solid, but Nani's form is variable at best and Zoran Tosic does not look quite ready for the first team.

Siger vel alt om den artikel at de vælger at se bort fra Park og Obertan, som vel pt er de to bedste bud på en fast mand resten af sæsonen?

Park? Manden må ikke starte inde! Det skal være Valencia, som er ved at oppe sig, og Obertna, der skal være førstevalgene til vores kanter. Nani og Park giver mig grå hår over inkompentent spil.

Don Kafai
06-11-2009, 01:25
Park? Manden må ikke starte inde! Det skal være Valencia, som er ved at oppe sig, og Obertna, der skal være førstevalgene til vores kanter. Nani og Park giver mig grå hår over inkompentent spil.

Jeg har kun set Obertan spille i 30 mins, og muligvis er han lovende, men det er for tyndt et grundlag at vurdere det på.

Park er en fremragende squadplayer, og du har nok ret i han ikke skal starte, men han er sgu længere fremme i køen end Tosic.

robinho
06-11-2009, 06:05
men han er sgu længere fremme i køen end Tosic.

Jo men det er jeg også. Tror ikke Tosic ser holdet. Der har være rigeligt med lejligheder, både skader og sparede spillere, til at vi burde have set noget til ham

nielzon21
06-11-2009, 07:35
Jeg har længe bidt mærke i, at når det kommer til transferrygter rettet mod United, er det for det meste offensive spillere der rygtes til klubben.

Jeg kan til dels forstå det, eftersom vi ikke har været alt for skarpe mht. til den offensive midtbane, som vi har været i de tidligere sæsoner med Ronaldo på banen.

Ikke fordi jeg har noget imod, at vi evt. investere i David Villa og David Silva, men vi skal også tænke lidt på pladserne bagude.
Van der Sar runder snart pensionsalderen, og med Foster og Kuszczaks til tider svingende præstationer på målmandsposten, vil det være ideelt at hente en som Akinfeev til klubben til vinter, og lad ham stå nogle kampe, evt. i FA og Carling cuppen, samt mod nogle af de lavere rangerende hold. Dette kan give ham et indblik i den engelske spillestil, så han kan blive bedre rustet til at efterfølge Van der Sar.

Mht til forsvaret. Vi har et af verdens bedste forsvar, når Vidic og Rio spiller op til deres bedste. Men Rio, der snart er midt i 30'erne, er meget skadee og svingende i præstationerne, og Vidic er stærkt rygtet til Barca. Det giver pladserne til O'Shea, Brown og Evans. O'shea og Brown har været med i mange år, og sidstnævnte er også meget skadet. Evans synes jeg har gjort det fint de kampe han har spillet, på nær nogle få svipsere.
Men hvem der lige skal afløse Vidic og Rio i centerforsvaret ved jeg ikke helt. Men det vil være rart, at Sir Alex også snart begynder at kigge efter et par defensive krigere, gerne i stil med Vidic.

RAppel
06-11-2009, 08:52
http://indkast.dk/index.php?nyhed=59240 (kildekritik!)

Ville folk have noget imod hvis vi hentede ham? Han er fantastisk!

ChristianL
06-11-2009, 09:11

Hvis Torres nogensinde skifter væk fra Liverfool vil jeg være utroligt skuffet hvis vi ikke får ham, men tror sgu ikke på at han skifter før han engang vil hjem til Spanien igen..

schousboe9
06-11-2009, 09:11

Retorisk eller hvordan...? For jeg synes bestemt ikke, det er sjovt... :Smackden:

Stratego Thomas
06-11-2009, 10:22
Retorisk eller hvordan...? For jeg synes bestemt ikke, det er sjovt... :Smackden:

jeg fatter intet??

men derudover synes jeg, at torres skal holde sig væk fra oldtrafford hvad enten han er liverpoolspiller eller ej..

køb en anden - hvis der skal købes

schousboe9
06-11-2009, 10:26
jeg fatter intet??

men derudover synes jeg, at torres skal holde sig væk fra oldtrafford hvad enten han er liverpoolspiller eller ej..

køb en anden - hvis der skal købes

Hvad jeg mener eller hvad?

Jeg mener, som du selv, at Torres skal holde sig langt væk fra Old Trafford, medmindre han er med på modstanderholdet. Nogen spillere er bare udelukket som transfermål.

RAppel
06-11-2009, 10:27
Er du sur på Owen?

Stratego Thomas
06-11-2009, 10:33
Hvad jeg mener eller hvad?

Jeg mener, som du selv, at Torres skal holde sig langt væk fra Old Trafford, medmindre han er med på modstanderholdet. Nogen spillere er bare udelukket som transfermål.

næsten enige.. da jeg mener at, torres gerne må holde sig væk i særdeleshed..

angående owen havde jeg det faktisk lidt svært med, at vi købte ham, men omstændighederne (fri transfer og lav løn) taget i betragtning har jeg affundet mig med ham..

TJ
06-11-2009, 10:58
Er du sur på Owen?

Jeg synes heller ikke vi skal hente ham og en forskel på Owen og Torres kan måske være at Torres var Liverpool fan før han kom til klubben(og vel stadig er det i høj grad?) hvorimod det viste sig at Owens forhold til klubben egentlig ikke betød så meget for ham ellers havde han nok ikke skrevet under med deres rivaler.

Michael
06-11-2009, 11:14
Tror nu godt du kan regne med at Owen er Liverpool-fan. Men manden er jo ikke idiot, og ser hans fodboldkarriere som et arbejde. Hvem ville sige nej til CL-bold, og måske et muligt mesterskab, bare fordi man ikke kan lide logoet?

schousboe9
06-11-2009, 11:36
Er du sur på Owen?

Nej, overhovedet ikke. Men Owen er heller ikke en usympatisk diver, der tuder så snart tingene går ham lidt imod, og som så gerne vil spille stærk mand, men ikke kan tåle at få lidt igen.

Og han har jo mere end én gang antydet, at han aldrig ville overveje, at spille for os. Og ligesom Robben, der allerede har afvist os én gang, bør Torres aldrig mere blive et emne for os. Dygtige spillere, men så må vi gå glip af dem.

ChristianR
06-11-2009, 12:21
Jeg synes heller ikke vi skal hente ham og en forskel på Owen og Torres kan måske være at Torres var Liverpool fan før han kom til klubben(og vel stadig er det i høj grad?) hvorimod det viste sig at Owens forhold til klubben egentlig ikke betød så meget for ham ellers havde han nok ikke skrevet under med deres rivaler.

Det samme kan vel siges om Torres, hvis han ender med at skrive under for os?:titte:

TJ
06-11-2009, 12:25
Tror nu godt du kan regne med at Owen er Liverpool-fan. Men manden er jo ikke idiot, og ser hans fodboldkarriere som et arbejde. Hvem ville sige nej til CL-bold, og måske et muligt mesterskab, bare fordi man ikke kan lide logoet?

Tja, han er sikkert stadig lidt Liverpool-fan men det er nok ikke særlig meget efterhånden(en 'die hard' Liverpool-fan havde ikke skiftet til United) Tror ikke Torres har lyst til at spille for os men det kan jo også være at han skifter mening en dag. Jeg synes dog stadig ikke at vi skal prøve på at hente ham.

United DK
06-11-2009, 14:52
Jeg er sådan set kold i røven over, hvem de forskellige spillere var fan af som barn. Carragher var Everton-fan som barn, men fremstår i min verden som den spiller i Liverpools trup, der bløder mest for klubben. Rio og O'Shea skulle også have været Liverpool-tilhængere som knægte, men det har ikke forhindret dem begge i at lege Scousebusters.

Hvis spillerne har evnerne, så må det være det, der vægter højest. Det er jo heller ikke sådan, at selvom Torres skulle være Liverpool-fan, så ville han brænde samtlige chancer for os, hvis han kom til at spille for os, for så går det jo udover hans karriere.

Dines
06-11-2009, 16:25
Enig med United DK. Hvem diverse fodboldspillere, har været fan af som børn, er glemt når de tiltræder i en klub i samme række. For der kan præstationer og følelser ikke fungere sammen, og det vil gå udover deres karriere.

ChristianR
06-11-2009, 18:19
Tja... Både og kan man sige.

Vi har jo et ret godt eksempel i en vis portugiser. Ham havde vi ganske rigtigt overordentlig stor gavn af i et par sæsonner.
Dog gav det også nogle problemer den anden vej, da 'drømmeklubben' begyndte at tilbyde sig.
Så helt irrelevant er det ikke altid.

TJ
06-11-2009, 18:54
Jeg er sådan set kold i røven over, hvem de forskellige spillere var fan af som barn.

Det var vel egentlig heller ikke det vi snakkede om.. :titte:

Glory Man United
06-11-2009, 19:01
Jeg er sådan set kold i røven over, hvem de forskellige spillere var fan af som barn. Carragher var Everton-fan som barn, men fremstår i min verden som den spiller i Liverpools trup, der bløder mest for klubben. Rio og O'Shea skulle også have været Liverpool-tilhængere som knægte, men det har ikke forhindret dem begge i at lege Scousebusters.

Hvis spillerne har evnerne, så må det være det, der vægter højest. Det er jo heller ikke sådan, at selvom Torres skulle være Liverpool-fan, så ville han brænde samtlige chancer for os, hvis han kom til at spille for os, for så går det jo udover hans karriere.
Det var vel egentlig heller ikke det vi snakkede om.. :titte:

Joooow var det ikke?:

TJ
06-11-2009, 19:18
Joooow var det ikke?:

Næh. Vi snakkede først om muligheden for at hente Torres og derefter om en(måske)forskel på ham og Owen. Jeg skrev at han var Pool fan før han kom til klubben fordi jeg kan huske at han tabte anførerbindet i kamp for Atletico for et par år siden og der på indersiden stod "You'll Never Walk Alone". Aner ikke om han også var fan af dem som barn men det har heller ikke rigtig noget med det at gøre.

Glory Man United
06-11-2009, 19:20
Næh. Vi snakkede først om muligheden for at hente Torres og derefter om en(måske)forskel på ham og Owen. Jeg skrev at han var Pool fan før han kom til klubben fordi jeg kan huske at han tabte anførerbindet i kamp for Atletico for et par år siden og der på indersiden stod "You'll Never Walk Alone". Aner ikke om han også var fan af dem som barn men det har heller ikke rigtig noget med det at gøre.

Potato-potato

Kasper United
06-11-2009, 19:26
Håber på et par nye transfers i enten vinter eller sommer..
Keeper: Akinfeev, Neuer eller helst René Adler..
Forsvar: Er rimeligt stabil i forvejen, men en Simon Kjær eller noget i den retning til fremtiden.. Om 5 år - Rafael - Kjær - Evans - Fabio.. - lyder ikke dårligt..
Midtbane: En fløj evt. Silva og Nani i bytte + 25-50 mio..?
Angreb: Agüero..? - Ellers en rigtig bomber, som er farlig.. måske Peter Utaka? :)
Så håber jeg også på et talent, måske en Douglas Costa eller noget i den retning, ellers ser jeg frem til Obertan.. Tror virkelig han kan blive god og vigtig om et par år.. :trophy:

Tesla
06-11-2009, 19:32
Jeg skrev at han var Pool fan før han kom til klubben fordi jeg kan huske at han tabte anførerbindet i kamp for Atletico for et par år siden og der på indersiden stod "You'll Never Walk Alone". Aner ikke om han også var fan af dem som barn men det har heller ikke rigtig noget med det at gøre.

Skulle det ikke efter sigende have været noget photoshop gøgl?

ChristianR
06-11-2009, 19:43
Midtbane: En fløj evt. Silva og Nani i bytte + 25-50 mio..?

Top! det lyder som et røverkøb.

TJ
06-11-2009, 19:57
Skulle det ikke efter sigende have været noget photoshop gøgl?

Næh.. hvor har du læst det? :confused:

http://www.lfchistory.net/redcorner_articles_view.asp?article_id=2744

Quote:
Tell us the story of your captain's armband..

"A good friend of mine does tattoos and my group of friends wanted to have the same tattoo. They decided on: "We''ll never walk alone" like in the Liverpool song. I said I couldn't have this tattoo because I didn't know If I would come to Liverpool and to have a Liverpool sentence is difficult for me. They gave me an armband where this is inside. In one game a photographer took a picture of it and it was in every newspaper. It was a difficult moment, but I knew the real story and that I had a contract with Liverpool was not true."

http://img692.imageshack.us/img692/2909/torresynwaarmband.jpg

Meyer84
06-11-2009, 20:46
Ser gerne dortmunds subotic som afløser for ferdinand han er virkelig god og bliver kaldt for den næste vidic:)

Tesla
07-11-2009, 20:59
Næh.. hvor har du læst det? :confused:

http://www.lfchistory.net/redcorner_articles_view.asp?article_id=2744

Ah, mente bare at have læst nogle indlæg om, at det var et par kreative Liverpool fans, der have smækket teksten på armbåndet, så det skulle forestille, at han allerede var tilhænger af Liverpool, inden han skiftede.

Anyhow, du havde ret :)

Meyer84
08-11-2009, 11:03
Ifølge rygterne vil barcelona købe rooney for 85 millioner pund. Tror nu ikke det sker da rooney har udtalt at han gerne vil være i united resten af sin karriere. Men familien glazer sidder vel med julelys i øjnene hvis de endnu engang kan få 700 millioner til deres forpulede gæld. Det vil sku være for meget HVIS nu det skulle ske at vi både mistede både rooney og ronaldo.

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/11/08/1611460/barcelona-in-shock-85m-swoop-for-manchester-united-star

Kasper United
08-11-2009, 11:14
Ifølge rygterne vil barcelona købe rooney for 85 millioner pund. Tror nu ikke det sker da rooney har udtalt at han gerne vil være i united resten af sin karriere. Men familien glazer sidder vel med julelys i øjnene hvis de endnu engang kan få 700 millioner til deres forpulede gæld. Det vil sku være for meget HVIS nu det skulle ske at vi både mistede både rooney og ronaldo.

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/11/08/1611460/barcelona-in-shock-85m-swoop-for-manchester-united-star

Ja, det vil være et stort tab hvis vi mister ham, men vi kan nu altså købe Villa, Silva og måske en 3. spiller for beløbet..
"Hvis" han skifter til Barca for 700 mio (tror jeg ikke han gør), så åbner det også muligheder med hensyn til andre køb og salg.. Fx en Nani i bytte for Villa og Silva og selvfølgelig med en god pose penge.. Men lad os nu se, hvad der sker..

United DK
08-11-2009, 11:52
Hvad skal Barcelona med Rooney? Han passer slet ikke ind i deres type fodbold, og heller ikke ind i deres 4-3-3 system.

Det er mange penge vi kan få, men modsat Ronaldo har vi stadig ikke set det bedste til Rooney, og han har potentialet, til at blive verdens bedste. Derudover er han også englænder, og hvis vi siger, at der bliver indført kvoter indenfor nogle få år, så ville det være dumt, at skilde sig af med den mest talentfulde englænder.

anderson888
08-11-2009, 12:47

Det er højst sandsynligt bare en and

Danielsen
08-11-2009, 13:54
Ja, det vil være et stort tab hvis vi mister ham, men vi kan nu altså købe Villa, Silva og måske en 3. spiller for beløbet..
"Hvis" han skifter til Barca for 700 mio (tror jeg ikke han gør), så åbner det også muligheder med hensyn til andre køb og salg.. Fx en Nani i bytte for Villa og Silva og selvfølgelig med en god pose penge.. Men lad os nu se, hvad der sker..

Bare fordi vi har en masse penge betyder det ikke spillerene vil til klubben! Det har vi set för. senest med Benzema.
Og Rooney, er ikke bare lige sådan og erstatte. Han er indbegrebet af Man United og engelsk fodbold at miste ham, vil väre meget värre end at miste Ronaldo, i det lange löb...

Når det så er sagt. Kommer det aldrig nogensinde til at ske. Med mindre Fergie vil af med ham...Rooney forlader IKKE klubben af egen fri vilje. Og vivil ikke sälge ham. Så tror den er ganske död allerede nu!

NtotheT
09-11-2009, 00:52
For 85 mio. pund til Barca? Sælg med det samme! Vi kan minimum hente 2-3 verdensklassespillere for det beløb.

@ United DK
Du nævner, at vi ikke har set det bedste til Rooney? Han har været i United i 6 år til sommer, og siden 2007 har jeg ikke set noget fremgang. Jeg tror, det her er det bedste, vi ser til Rooney. Han er fænomenal, men IMO har jeg ikke set fremgang i hans spil siden da.

United DK
09-11-2009, 05:56
For 85 mio. pund til Barca? Sælg med det samme! Vi kan minimum hente 2-3 verdensklassespillere for det beløb.

@ United DK
Du nævner, at vi ikke har set det bedste til Rooney? Han har været i United i 6 år til sommer, og siden 2007 har jeg ikke set noget fremgang. Jeg tror, det her er det bedste, vi ser til Rooney. Han er fænomenal, men IMO har jeg ikke set fremgang i hans spil siden da.

Det er så også en kendt sag, at du aldrig har været den store fan af Rooney, og lur mig om ikke du er en af de få, der gerne vil af med ham. Rooney er vigtigere for holdet United, end Ronaldo var.

robinho
09-11-2009, 06:00

Nåh ja for vi så jo med ronaldos 80 mio pund, hvordan verdensklassespillerne blev hentet ind.....

C.TeveZ
09-11-2009, 12:17
Så er der sgu gang i rygtemøllen igen om Simon Kjær @ United.. Kunne da være godt at få en dansker til United igen, tror ham og Evans kunne danne fremtidens makkerpar..

Dines
09-11-2009, 12:26
Drop nu det åndsvage rygte med Rooney og Barca. Det er så useriøst, at vi ikke bør forholde os til det.

NtotheT
09-11-2009, 12:26
Det er så også en kendt sag, at du aldrig har været den store fan af Rooney, og lur mig om ikke du er en af de få, der gerne vil af med ham. Rooney er vigtigere for holdet United, end Ronaldo var.

Vent vent vent! Jeg er kæmpe fan af Rooney. Han er uden tvivlsom vores bedste spiller, så det der skal du helst ikke sige. Jeg har før i tiden kritiseret ham for ikke at score det mål, han skulle gøre. Bl.a. dengang i 07-08, hvor han brændte 12 100 % chancer i træk fordelt over 5-6 kampe. Det pissede mig af. Men ellers er han fænomenal.

Men når manden er god for 1-2 store skader i løbet af en sæson, og han ikke kan fortsætte kontinuerligt i sit spil udover 5-6 uger af gangen, så er det i sidste ende ikke godt nok, alså forstå mig ret.

Og hvem fanden siger nej til 85 mio. pund? Det er altså en spiller. Rooney er ikke Manchester United. Ronaldo var ikke Manchester United, Cantona var ikke, Beckham var ikke, Cole og Yorke var ikke, Keane var ikke, Best var ikke, Robson var ikke! Vi vil altid fortsætte ligemeget om vi så havde de tre bedste fodboldspillere på holdet.

NtotheT
09-11-2009, 12:29
Nåh ja for vi så jo med ronaldos 80 mio pund, hvordan verdensklassespillerne blev hentet ind.....

Jamen det er ikke fordi, at Ferguson ikke prøvede. Han prøvede jo bl.a. på Benzema, men Lyon ville have 330 mio. kr for ham, hvorimod Ferguson højest ville betale 270. De var også ude efter Ribery, men de krævede op til 600 mio kr.. Det er jo sygt i bægeret at forlange så meget. Reals sindssyge købslyster fordrejede markedet 1080 grader, så alle klubber krævede urealistiske priser. Hvis Ronaldo og Kaka var blevet solgt for mindre priser, så ville det ikke have undret mig, at vi i dag kunne have Ribery og Silva i truppen eller David Villa.

Ferguson har gjort det rigtige. Han skal ikke hoppe med på klubbernes spil men på sit eget.

Dines
09-11-2009, 12:40
Jamen det er ikke fordi, at Ferguson ikke prøvede. Han prøvede jo bl.a. på Benzema, men Lyon ville have 330 mio. kr for ham, hvorimod Ferguson højest ville betale 270. De var også ude efter Ribery, men de krævede op til 600 mio kr.. Det er jo sygt i bægeret at forlange så meget. Reals sindssyge købslyster fordrejede markedet 1080 grader, så alle klubber krævede urealistiske priser. Hvis Ronaldo og Kaka var blevet solgt for mindre priser, så ville det ikke have undret mig, at vi i dag kunne have Ribery og Silva i truppen eller David Villa.

Ferguson har gjort det rigtige. Han skal ikke hoppe med på klubbernes spil men på sit eget.

Helt enig i dette. Det var fint, at vi ikke gik ud og betalte overpris for en spiller. Selvfølgelig er det nemt at være bagklog efter et nederlag, men altså Ribery var alt for dyr som du nævner, så jeg synes også, at det var fornuftigt at vi undlod at deltage så meget og istedet lod City og Real stjæle overskrifterne.

United DK
09-11-2009, 15:39
Vent vent vent! Jeg er kæmpe fan af Rooney. Han er uden tvivlsom vores bedste spiller, så det der skal du helst ikke sige. Jeg har før i tiden kritiseret ham for ikke at score det mål, han skulle gøre. Bl.a. dengang i 07-08, hvor han brændte 12 100 % chancer i træk fordelt over 5-6 kampe. Det pissede mig af. Men ellers er han fænomenal.

Fair nok. Jeg må have misforstået et eller andet.

Og hvem fanden siger nej til 85 mio. pund? Det er altså en spiller. Rooney er ikke Manchester United. Ronaldo var ikke Manchester United, Cantona var ikke, Beckham var ikke, Cole og Yorke var ikke, Keane var ikke, Best var ikke, Robson var ikke! Vi vil altid fortsætte ligemeget om vi så havde de tre bedste fodboldspillere på holdet.

Alle spillere er til salg, så nej, jeg vil ikke holde på Rooney for £85 mio., men jeg tænker bare lidt fremad. En ting er, at Rooney aldrig udfylder sit potentiale til fulde, men hvis den der 6+5 regel bliver indført, så ville vi stå med et stort båthorn, ved at vi solgte den engelske spiller, der har mest talent.

Jeg mener så også at vi med både Beckham og Ronaldo havde fået et par spillere, der var blevet større end klubben. Det hele handlede efterhånden kun om dem i vores sammenhæng. Der er Rooney jo slet ikke, og jeg tror heller ikke Ferguson vil sælge Rooney, selvom han fik £85 mio., da han som sagt ikke fylder nær så meget som de ovennævnte, som var blevet meget mere end bare stjerner. Når man bliver større end Ferguson, så er der somregel kun en vej, og det er ud.

MadsG
09-11-2009, 18:05
Rooney passer jo overhovedet heller ikke ind i den spanske liga. Der vil jo blive dømt frispark mod ham hver gang han går ind i en duel grundet hans spillestil. Det er også kendt engelske spillere ikke slår til i Spanien.
Samtidig tror jeg ikke konen er meget for det, hun har først lige manifesteret sig i England og hun gider nok ikke starte forfra i Spanien og jeg gætter også på at de vil have deres nyfødte søn opfostret i England.

JakobR
09-11-2009, 18:12
Vi kan heller ikke blive ved med at være attraktive overfor stjernespillere, hvis vi bliver ved med at sælge dem, vi har i forvejen.
Med Ronaldo i truppen, havde vi en kæmpe appel til dygtige spillere fra mere eksotiske lande end regnvåde England.

Rooney er en glimrende spiller og når han engang hæver bundniveauet et niveau, så står han med alle muligheder for at blive en af klubbens bedste gennem tiderne. Hvorfor sælge ham?

I stedet burde vi sælge noget af klubbens dead wood og få nogle bedre spillere ind, så bredden bliver mere synlig.

United DK
09-11-2009, 19:33
I stedet burde vi sælge noget af klubbens dead wood og få nogle bedre spillere ind, så bredden bliver mere synlig.

Helt enig.

Vi har en alt for stor trup, med alt for lidt kvalitet generelt. Der må godt sorteres lidt fra, og så hentes noget med mere klasse.

C.TeveZ
09-11-2009, 19:35
Helt enig.

Vi har en alt for stor trup, med alt for lidt kvalitet generelt. Der må godt sorteres lidt fra, og så hentes noget med mere klasse.

Enig! Men hvem ska sælges? Nani og Gibson? Neville og Scholes på pension?

Rasmus-K-J
09-11-2009, 19:45

Ej nu må du altså : ) kan godt være rooney er god, og har stor betydning. Men ligemeget hvor sur du er på ronaldo og ikke kan lide ham. Så elskede spillerne på holdet ham, og han er vores måske største nogensinde. men den status får han aldrig pga. folk ikke kan acceptere drengen havde en drøm. Han har/havde større betydning end rooney, altså ronaldo. sådan er det bare. Holdet havde en helt anden optimisme med ham, end uden ham. DET ER FACTS

NtotheT
09-11-2009, 19:52
Vi kan heller ikke blive ved med at være attraktive overfor stjernespillere, hvis vi bliver ved med at sælge dem, vi har i forvejen.
Med Ronaldo i truppen, havde vi en kæmpe appel til dygtige spillere fra mere eksotiske lande end regnvåde England.

Rooney er en glimrende spiller og når han engang hæver bundniveauet et niveau, så står han med alle muligheder for at blive en af klubbens bedste gennem tiderne. Hvorfor sælge ham?

Fordi der er et bud på 85 mio. pund? (Altså her er der taget udgangspunkt i, at rygtet stemmer)

Hvem siger nej til det?

JakobR
09-11-2009, 19:57
Hvis vi bliver ved med at sælge vores nøglespillere, så er vi sgu ikke andet end en brugtvognsforhandler, der forsøger at skumme fløden rent økonomisk.

Lad os nu få noget nosser og få bygget et hold op. At sælge Rooney vil ikke være nogen start. Som sagt, burde vi skille os af med nogle, der aldrig bliver andet end fyld, og få dem erstattet med nogen mere konkurrencedygtige spillere.

NtotheT
09-11-2009, 20:00
Hvis vi bliver ved med at sælge vores nøglespillere, så er vi sgu ikke andet end en brugtvognsforhandler, der forsøger at skumme fløden rent økonomisk.

Lad os nu få noget nosser og få bygget et hold op. At sælge Rooney vil ikke være nogen start. Som sagt, burde vi skille os af med nogle, der aldrig bliver andet end fyld, og få dem erstattet med nogen mere konkurrencedygtige spillere.

Generelt er jeg også imod at sælge vores bedste og især salget af Ronaldo synes jeg stadig, at vi solgte ham for billigt. Men jeg synes at 85 mio pund er nok tre gange for meget for Rooney, så jeg ville ikke tøve et sekund, hvis de bud kom. Man skal ikke gøre det større end det er.

Men hvis vi skal sælge vores spillere, som kun er fyld (Nani, Park, Gibson, Kuzzen). Hvem vil du så hente?

KennyN
09-11-2009, 20:27
Det er tidligt på sæsonen at begynde at snakke om salg/køb af spillere, da vi sjældent skifter meget ud i januar vinduet, dermed er det først til sommer det kan komme på tale. Først og fremmest mener jeg, at det ville være hjernedødt at sælge Rooney også selv om det er for 85 mio. £. Så har vi indenfor kort tid tjent kassen, men solgt to af de bedste og mest vigtige spillere i verden. Rooney skal ingen steder.! Så kunne vi jo også sælge Vidic, Ferdinand, Evra osv for at tjene det helt vilde, og så betale gælden væk. Men hey, vi er ikke en salgs-klub, af vores store stjerner..
Men lad os lege med på det:
Jeg er enig, lad os skille os af med en del af de spillere, som ikke er helt gode nok og blot fyld.. Jeg ville sige farvel til Nani, Simpson, Tosic, Brandy, Gibson og Kuszczak. Samtidig kunne jeg forestille mig pension til van der Sar, Giggs, Scholes og Neville. Altså alle fire veteraner på samme tid. Realistisk eller ej.. Så altså en relativ stor udrydning i truppen.
Så kunne jeg se mere spilletid til Welbeck, Macheda, Petrucci, King og Brady samt andre af de unge store talenter vi har i klubben.
Reele indkøb vil der så være mange penge til. Jeg så gerne en ny målmand, Adler fra Leverkusen måske, som en due med Foster og så unge Amos som back-up. Rodwell fra everton til forsvar og midtbane. Toni Kroos fra Bayern (udlånt til Leverkusen) som offensiv midtbane. Ashley Young/McGeady som ny kantspiller, og så Stevan Jovetic til angrebet. Altså 4-5 nye spillere udefra.
Dermed vil holdet være stærkt i start 11'eren samt i bredden. Plus vi har en masse unge spillere i truppen, som ser godt ud for fremtiden..

Tesla
09-11-2009, 20:37
Nu hvor loyalitet i fodboldens sammenhæng snart er ved at være mere et historisk udtryk end en realitet, synes jeg det er vigtigt at holde på de få solidariske spillere, man har tilbage.
Rooney er ikke Manchester United, men han er en stor profil i klubben, og han tilfører klubben meget mere end det udadvendte øje ser. Han er derudover en af de få spillere i verden, der går ud hver gang til en United kamp og fighter som var det en VM finale for England.

Jeg ville for alt i verden ikke sælge Rooney, da han rummer så meget af Uniteds fodboldsfilosofi i form af fightervilje, udstråling, aggressivitet og teknik, at det ville være som at sælge et stykke af Manchester Uniteds personlighed væk.

United DK
09-11-2009, 22:00
Enig! Men hvem ska sælges? Nani og Gibson? Neville og Scholes på pension?

Ud med:

Hargreaves, Tosic, Nani, Gibson, Kuszczak, Cleverley og Gray.

Det burde være muligt, at afsætte disse spillere, specielt Cleverley, som gør det fremragende for Watford.

Jeg vil så ikke begynde at snakke om nytilkomne, for vi skal heller ikke ud i, at dem der ryger ud, skal erstattes af deciderede stjerner, men bare spillere der er bedre, måske bortset fra Kuszczak. Der må det være fint nok, at rykke Amos en tand op.

EDIT: Giggs, Neville og Scholes er trods deres høje alder ikke nogen, der skal sparkes ud. De vælger selv hvordan og hvorledes, og der går nok ikke mere end 2-3 år.

United DK
09-11-2009, 22:04
Ej nu må du altså : ) kan godt være rooney er god, og har stor betydning. Men ligemeget hvor sur du er på ronaldo og ikke kan lide ham. Så elskede spillerne på holdet ham, og han er vores måske største nogensinde. men den status får han aldrig pga. folk ikke kan acceptere drengen havde en drøm. Han har/havde større betydning end rooney, altså ronaldo. sådan er det bare. Holdet havde en helt anden optimisme med ham, end uden ham. DET ER FACTS

Jeg mener holdet blev mere og mere låst "under" Ronaldo. Det var tydeligt, at man efterhånden havde vænnet sig til, at man bare kunne spille ham, og så skulle det nok gå. Det gjorde det heldigvis også, men det er alligevel farligt, kun at spille på en hest.

C.TeveZ
09-11-2009, 22:16
Ud med:

EDIT: Giggs, Neville og Scholes er trods deres høje alder ikke nogen, der skal sparkes ud. De vælger selv hvordan og hvorledes, og der går nok ikke mere end 2-3 år.

Jeg ser nu ikke at Hargreaves sælges, men derimod får chancen.. Men jeg vil gerne gå så langt og sige at Berbatov eller Owen sælges for en ny angriber som kan gå ind i startopstillingen.. For vi har et seriøst problem i fronten.. Rooney trækker for meget ned i banen og berbatov render rundt som om han var en mur som bare spiller bolden tilbage..

Men derudover mangler vi også en frisparksskytte.. Pt. har vi Rooney, Scholes, Giggs osv..

Tesla
09-11-2009, 22:19
Ud med:

Det burde være muligt, at afsætte disse spillere, specielt Cleverley, som gør det fremragende for Watford.

Jeg ser Cleverley som et kæmpe talent, der kan nå store højder hvis han udnytter sit potentiale til det yderste. Men jeg kan godt forstå din pointe. Vi har 2 lovende angrebstalenter i Welbeck og Macheda, og selvfølgelig Rooney, der også har lang levetid endnu, hvilket medvirker at Cleverley bliver en smule unødvendig.

Men en talentfuld dreng er han sgu! :)

United DK
09-11-2009, 22:22
Hargreaves er jo god nok, men jeg har svært ved at se ham komme ordentlig tilbage, efter sådan en lang skadespause, hvis han i det hele taget kommer tilbage. Ret mig hvis jeg tager fejl, men han har ikke spillet siden CL-finalen sidste år.

Mht. angrebet, så er jeg lidt både og. Jeg er ikke en stor fan af Berbatov, han er for hængende angriber, og jeg så gerne en angriber, der bare scorede, når chancen bød sig. Jeg giver ham til sommer, og så må vi se. Owen synes jeg stadig er en fin reserve, da han også acceptere vilkårene. Finder han skarpheden, så er mere værd end Tevez var, og jeg tror det kommer, jo flere kampe han får. Man kan jo heller ikke forlange, at han skal vende en kamp mod Chelsea på Stamford Bridge på 10 minutter.

RasmusP
09-11-2009, 22:28
Jeg synes det ville være totalt hovedløst at sælge Hargreaves!
Det er jo ikke fordi han har glasben som Saha. Han har været ude i lang tid med en skade i knæet, og fordi det har været så lang tid, bliver vi også nødt til at respektere at han skal have tid til at komme tilbage..
Det er jo heller ikke fordi han spillede dårligt inden hans skade? Han har vist at han både kan spille højre back, højre wing og central midt. Og alle de pladser synes jeg han har gjort det godt på, og har ofte været én af vores bedste spillere.
Desuden gav vi også ret meget for ham, og hvis vi skulle sælge ham nu, ville vi nok ikke kunne få særlig meget for ham..

Daniel
09-11-2009, 22:41
Jeg ser Cleverley som et kæmpe talent, der kan nå store højder hvis han udnytter sit potentiale til det yderste. Men jeg kan godt forstå din pointe. Vi har 2 lovende angrebstalenter i Welbeck og Macheda, og selvfølgelig Rooney, der også har lang levetid endnu, hvilket medvirker at Cleverley bliver en smule unødvendig.

Men en talentfuld dreng er han sgu! :)

I følge min overbevisning er Cleverley midtbanespiller, men ret mig hvis jeg tager fejl.

Nani, Gibson, Kuszscak, Diouf (Ved at han ikke har fået chancen endnu, men ser langt hellere chancen gives til de unge angribere vi pt. har i truppen Welbeck, Macheda, King). Derudover er der nok nogle stykker der begynder at overveje karrieren. Jeg har svært ved at sætte navne på indkøb, udover målmands positionen, hvor jeg umiddelbart hælder mest til Akinfeev, dog er mit kendskab lidt tyndt.

Pils
09-11-2009, 22:45
Hargreaves er jo god nok, men jeg har svært ved at se ham komme ordentlig tilbage, efter sådan en lang skadespause, hvis han i det hele taget kommer tilbage..

Han skal nok komme tilbage. Det er jeg sikker på. Derudover skal han vel lige have chancen til at bevise sig inden vi smider ham på porten

Hald
10-11-2009, 00:27
Nogle der har hørt mere om de seneste rygter med Simon Kjær. At vi skulle have haft en spejder på plads i weekenden, og have set Kjær score og at der efterfølgende har været snak med hans agent. Sådan lyder det hvist i Italienske medier !

Stratego Thomas
10-11-2009, 00:43
I følge min overbevisning er Cleverley midtbanespiller, men ret mig hvis jeg tager fejl.

Nani, Gibson, Kuszscak, Diouf (Ved at han ikke har fået chancen endnu, men ser langt hellere chancen gives til de unge angribere vi pt. har i truppen Welbeck, Macheda, King). Derudover er der nok nogle stykker der begynder at overveje karrieren. Jeg har svært ved at sætte navne på indkøb, udover målmands positionen, hvor jeg umiddelbart hælder mest til Akinfeev, dog er mit kendskab lidt tyndt.

du har ret.
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={586F3BDA-BAD0-484E-AA1B-C0464DF06DF7}&section=playerProfile&teamid=435&bioid=93299
han har bare været god til score i de halvstore kampe(iforhold til en reservekamp på en græsmark) han har været med i..

Runaldo
10-11-2009, 03:37
Personligt er jeg ret skuffet over klubbens transferpolitik ved at skrive under med spillere som Manucho og Diouf. Begge spillere var begge alt for "gamle" til at indgå under "talent"-beskrivelsen da de blev købt og jeg tvivler virkelig på at Diouf kan spille sig en plads på holdet som andet end random-indskifter.

Jeg forstår ikke hvorfor klubber bruger tid og penge på den slags spillere som jo ikke har niveauet til at spille i en klub som Manchester United! Ja, man kan håbe på at Diouf bliver en Solskjaer men den sandsynlighed er så lille. Der er så mange spillere af Afrikansk herkomst som ikke bliver til noget overhovedet i England. Og hvis de endelig bliver til noget kan jeg kun se det bliver under Arsene Wenger for han er nok den bedste til talent udvikling i England.

[...]

Tilgengæld gad jeg godt se at klubben promoverede det at skrive under med et par flere engelske spillere for at vi ikke kommer i problemer når Neville og Scholes stopper. Platini's indførelse af "Home Grown"-spillere bliver jo kun højere med tiden. Derfor gad jeg godt se at vi investerede i flere spillere med Engelsk baggrund. Tænker man tilbage på GloryDays fra 95-2002 så havde vi mindst 6 engelske spillere på banen som er oppe på det niveau vi skal bruge.

Dertil synes jeg heller ikke at Carrick er oppe på det niveau vi skal bruge. Man kan tydeligt se at Fletcher er langt mere effektiv både offensivt men også defensivt end Carrick er. Derfor glæder jeg mig rigtig meget til at se Owen Hargreaves komme tilbage på banen, for en Hargreaves in-form er Englands svar på den bedste midtbanespiller. Han har de samme kreative egenskaber som man ser i Steven Gerrard og Frank Lampard hvilket jeg kun ser som en god ting for klubben, og at afskaffe sig ham er kun dumt, og debilt at sige/skrive lign.

Mht. erhvervelsen af engelske spillere, gad jeg godt se at vi måske gik ind i kampen om en som fx Ashley Young. Synes han er en glimragende spiller og han er virkelig hurtig. Desuden er han en af de bedste engelske talenter der spiller på top Premier League niveau lige nu. Ellers kan jeg kun idetificere Jack Wilshere fra Arsenal som en der er god nok til United for fremtiden, men det virker som en nytteløs chance. Desuden er jeg ret skuffet over at Walcott valgte Arsenal, for han får nok ikke megen spilletid i Arsenal når man tænker på de offensive spillere de har.

Lee Cattermole og Gary Cahill ville også være gode spillere at evt. erhverve til at erstatte Michael Carrick og evt. Neville og bruge Brown på den favorable højreback plads. Begge to er fremragende spillere og helt klart for fremtiden på det engelske landshold.

[...]

Jeg undrer mig dog også lidt om hvorfor at en spiller som Zoran Tosic bliver købt og så bare bliver brugt som reservespiller heletiden. Han må efterhånden have opbygget den fysik der er til at spille på Premier League niveau ellers er der virkelig noget galt og så kan jeg ikke se hvorfor at Nani bliver ved med at fastholde den plads han gør (eller ikke gør...). Ikke at jeg er imod at Nani er på holdet for jeg synes helt klart han har egenskaberne der skal til, han skal bare have lov til at spillere lidt mere frit og tage de langskud han har brug for, for at opbygge den selvtillid han har VIRKELIG brug for.
Jeg er virkelig overbevist om at Tosic kan skinne igennem på holdet og endda tage en god plads på holdet og skabe lidt mere konkurrence for de andre spillere. Det vil måske også give holdet lidt mere "flow" at få en spiller ind som kan spille på begge kanter, for det er virkelig noget jeg synes Valencia mangler. Da vi havde Cristiano Ronaldo skiftede han tit til venstre side og lod Park eller Giggs gå på højre, men nu med Valencia så er han fastfrosset på den side og synes han svinger alt for meget i hans stil og det mod han udviser.

Lige for at runde af, så er jeg desværre bekymret for målmandsposten.
Når Edwin van der Sar beslutter at stoppe, så har vi Foster og Kuszczack som vi alle ved. Men jeg tror ikke jeg er den eneste der er af den mening at begge 2 ikke er gode nok til at opretholde det niveau der skal til.
Derfor forstår jeg dog godt at Ferguson ikke går ud at siger "JEG VIL HAVE AKINFEEV, ADLER, NEUER eller LLORIS". Måske er det en god ide at holde sådan nogle ting tæt til kroppen, men jeg håber bare at manden er åben for at der kommer en ny målmand til klubben, for Foster med 25-26år har været ALT for sløv til at skinne igennem.

G'night :)

Flax_Generous
10-11-2009, 03:47
Ud med:

Hargreaves er jeg villig til at give en chance til, mens Nani bør blive i klubben i hvert fald frem til sommeren for at vise hans værd.

Kuszczak, Tosic og Gibson har noget længere til startopstillingen, men de er alle fine breddespillere, som formentlig har et fint udviklingspotentiale. Jeg kan ikke se, at det skader at have dem i truppen, hvis de da ellers ønsker det og arbejder hårdt.

Gray har formentlig ikke den store fremtid i klubben. Cathcart har eftersigende været ganske middelmådig i den nye sæson for Watford, men han har tidligere vist gode takter i Plymouth, så den er lidt usikker. Rodrigo Possebon, Danny Simpson, Tom Heaton, Sam Hewson og måske Brandy (han er i hvert fald langt efter Macheda, Welbeck, King) kunne også godt være på vej ud. Drinkwater, Gill og Chester (som nok får det svært efter sin skade) kan sikkert også give lidt penge.

Cleverley er uden tvivl den mest lovende spiller, United har udlånt lige for tiden (medmindre Ljajic tæller med). Når man kigger på Uniteds reservekanter som Nani, Welbeck, Obertan, Park og Tosic, der ikke ligefrem er world-beaters lige nu, bør der være plads til at give Cleverley en lille chance. Der er selvfølgelig meget langt fra at være blandt de bedste i Championship og så til at spille for United, men han virker fokuseret, arbejdsom og har udviklet sig helt enormt i det seneste års tid. Så hvorfor ikke...

robinho
10-11-2009, 06:22
[QUOTE=Runaldo;153300] Der er så mange spillere af Afrikansk herkomst som ikke bliver til noget overhovedet i England. QUOTE]

Tjo men kan vi ikke blive enige om, at der også er mange der gør:

Drogba, Kalou, Adebayor, Toure, Song, Essien, Mikel, Okocha, Eboue, Muntari og Diop bare for at nævne et par stykker.

Synes den er forkert den med at udelukke folk pga. nationalitet, ligesom flere også har gjort med argentinere pga verons præstation og tevez´ opførsel.

Det eneste minus jeg ser ved køb af afrikanere er at de en gang imellem skal til slutrunde midt i en sæson som de nu skal her til januar. Det er en belastning.

Men rent fysisk og mentalitetsmæssigt er de jo klædt bedre på end rigtig mange andre lande.

MC86
15-11-2009, 15:54
Rimelig skidt efter min mening hvis vi ikke køber ind i januar vinduet.. Men virker til at vi ikke forstærker os.

http://onside.dk/node/46264

KennyN
15-11-2009, 16:11
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10891

Han udelukker ikke helt indkøb, som vi har skrevet her på siden.. Det skal dog, som altid, være rette mand til rette pris..

RAppel
15-11-2009, 16:29
Dejligt at få en somewhat officiel forklaring af rygterne. Mere af det, tak :)

Acsadac
15-11-2009, 17:28
Rimelig skidt efter min mening hvis vi ikke køber ind i januar vinduet.. Men virker til at vi ikke forstærker os.

Han udtaler jo i den artikel du henviser til at:
"- Jeg vil skam gerne gøre forretning, men kun hvis det er til den rette pris – og det er det sjældent i januar, siger Ferguson ifølge den engelske avis Daily Mail."

Så alt kan vel ske...

Clemme
15-11-2009, 18:44
[QUOTE=Runaldo;153300] Der er så mange spillere af Afrikansk herkomst som ikke bliver til noget overhovedet i England. QUOTE]

Tjo men kan vi ikke blive enige om, at der også er mange der gør:

Drogba, Kalou, Adebayor, Toure, Song, Essien, Mikel, Okocha, Eboue, Muntari og Diop bare for at nævne et par stykker.

Synes den er forkert den med at udelukke folk pga. nationalitet, ligesom flere også har gjort med argentinere pga verons præstation og tevez´ opførsel.

Det eneste minus jeg ser ved køb af afrikanere er at de en gang imellem skal til slutrunde midt i en sæson som de nu skal her til januar. Det er en belastning.

Men rent fysisk og mentalitetsmæssigt er de jo klædt bedre på end rigtig mange andre lande.

Vidste ikke Afrika var et land :)

Jev
15-11-2009, 19:01

Vi er med i mesterskabskampen og er videre fra gruppespillet i Champions League. Så sløjt ser det vel heller ikke ud?

Jeg mener ikke, at vi har alvorligt brug for nye folk, og vi kan sagtens vente til sommer med at handle, såfremt priserne er mere rimelige til den tid.

schousboe9
16-11-2009, 17:01
Vi skulle sammen med Chelsea eftersigende (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/11/16/1628408/chelsea-manchester-united-arsenal-queue-up-for-the-next-kaka) jagte 'den nye Kaká' Lucas Piazon (http://www.youtube.com/watch?v=LAeegmg--_g) fra Sao Paulo.

Han har åbenbart allerede været på Old Trafford (sidste link, 1:05). Spændende! Nogen, der kender ham? :D

Hald
16-11-2009, 18:04
Håber på at vi bruger lidt penge i Januar. Ikke fordi det køre skidt, men syntes ikke det ville gøre noget med en spiller.
Synts ikke vi skal ud og hente et talent, vi har masser af talenter for tiden, det skal være en spiller der kan bruges i førsteholdstruppen med det samme.
Samtidigt skal vi huske på at det skal helst være en spiller der ikke er spærret i Champions League. Derfor kan vi nok godt glemme Villa, Silva og Akinfeev til Januar. Men håber virkelig at Akinfeev kommer til Sommer, hvilket jeg tror der er meget stor chance for.

Januar : Simon Kjær og Carlton Cole.

Sommer : Akinfeev og David Silva

Overgaardmunk
16-11-2009, 18:13
Jeg mener at der skal sælges en smule ud.
især fløjene , kunne trænge til en oprydning.
Så mener jeg at vi skal tilføje en stabil fløj til truppen , som sammen med Valencia skal fungere som førstevalg på fløjene.
I og med at SAF ikke ligefrem er kendt for at købe de største og mest kendte spillere. Synes jeg man måske skulle kigge på en spiller som Eljero Elia, fra Hamburg. Han har en utrolig speed, og rigtig god teknik, og jeg kunne forestille mig at han kunne hentes for en rimelig pris. Han er dog desværre først for nyligt blevet hentet til Hamburg, så det kan måske først være muligt til sommer.

Jeg foretrækker dog en engelsk fløj. Så hvis man kunne få fat i Ashley young, Aron Lennon el. James Milner. tvivler dog lidt på de to sidst nævnte.

Andre transfermuligheder kunne være en målmand, helst Igor Akinfeev.
En angriber kunne måske være en mulighed, hvor jeg mener at Andre Pierre Gignac, ville være en god tilføjelse. En god Bomber. :) som back-up i fremtiden, mener jeg vores academy ser ud til at udviklede rigtig gode fremtidige førsteholdspillere. Robbie Brady, Ravel Morrison og John Cofie osv.

Jev
16-11-2009, 18:48
Håber på at vi bruger lidt penge i Januar. Ikke fordi det køre skidt, men syntes ikke det ville gøre noget med en spiller.
Synts ikke vi skal ud og hente et talent, vi har masser af talenter for tiden, det skal være en spiller der kan bruges i førsteholdstruppen med det samme.
Samtidigt skal vi huske på at det skal helst være en spiller der ikke er spærret i Champions League. Derfor kan vi nok godt glemme Villa, Silva og Akinfeev til Januar. Men håber virkelig at Akinfeev kommer til Sommer, hvilket jeg tror der er meget stor chance for.

Januar : Simon Kjær og Carlton Cole.

Sommer : Akinfeev og David Silva

Hvorfor skulle vi gå ud og bruge mellem 100 og 200 mio. kroner på en middelmådig spiller som Carlton Cole, der ikke ville have en chance for at slå hverken Berbatov eller Rooney af og vel højst er på niveau med vores tredjeangriber, og som i det hele taget blot ville gøre vilkårene endnu vanskeligere for vores unge opkomlinge? Jeg kan ikke se, hvad han kan bidrage med.

Det samme gælder egentlig for Simon Kjær. Nok er han talentfuld, men 90 mio. kroner for et femtevalg er 80 millioner for mange. Vi er for stærkt besat i midterforsvaret til at investere i Kjær, der i øvrigt ikke ønsker at forlade Palermo for en plads på bænken. Og den kan han ikke engang være sikker på hos os.

Men ellers er jeg enig; vi har generelt en stærk og bred trup med masser af talent, og vi har ikke brug for en lang række nye spillere. Skal vi handle, bør vi hente en spiller, der kan gå direkte ind i startopstillingen eller give os flere strenge at spille på. Jeg ser gerne Ribéry i klubben, og så kan vi stritte Nani ud senest til sommer.

snegl
16-11-2009, 18:53
Gignac virker også spændende af det få jeg har set med ham. 24 mål i sidste sæson, virker aktiv på en bane. Bedre backup end Owen.

En central midtbane er dog det allermest vigtige vi kan få. Jeg synes stadig vi bør gå efter Ribery. Det er vel den eneste reelle forstærkning der er mulighed for p.t. Jeg kan ihvertfald ikke lige se andre med Gerrard / Lampard / Iniesta niveau på markedet.

Jeg har nok heller ikke den store tiltro til at Anderson bliver en ny offensiv midtbanestjerne. Hans kvaliteter ligger tilsyneladende længere tilbage på banen, hvor han erobrer og slår afleveringer.

Så vi skal have: Central offensiv midtbane der kan score mål, individualist til fløjen (noget ala en ny ronaldo), og evt en Simon Kjær/andet forsvarstalent vi kan køre frem til når Rio / Vidic stopper.

Vi kan slet ikke få nok individualister, næste gang vi går på markedet. Så længe de bare kan spille som et hold.

Kasper United
16-11-2009, 19:39
Jeg ser gerne den tidligere United spiller og forsvar Ryan Shawcross i klubben, som vi har en rimelig stor chance for at få, hvis vi byder. Han har gjort det rimelig godt i Stoke efter det jeg ved. Og så er han kun 22 år.
På midtbanen ser jeg gerne, at vi kan få fat i Jack Rodwell, som vil være et godt køb til fremtiden. Som midtbane offensiv vil Yoann Gourcuff være et fremragende køb, som også har gjort det godt i CL. Han har startet sæsonen ud med nogle sukkerbolde og rimelig mange mål.. 11 kampe og 4 mål eller sådan noget?

Men i vinter eller sommer, ser jeg gerne en eller flere af disse spillere:
Målmand: Akinfeev eller Adlér
Forsvar: Shawcross eller Kjær
Midtbane: Silva, Rodwell, Young eller Gourcuff
Angreb: Villa, Agüero eller bare en der kan score mål!

Stratego Thomas
16-11-2009, 20:16
Jeg ser gerne den tidligere United spiller og forsvar Ryan Shawcross i klubben, som vi har en rimelig stor chance for at få, hvis vi byder. Han har gjort det rimelig godt i Stoke efter det jeg ved. Og så er han kun 22 år.
På midtbanen ser jeg gerne, at vi kan få fat i Jack Rodwell, som vil være et godt køb til fremtiden. Som midtbane offensiv vil Yoann Gourcuff være et fremragende køb, som også har gjort det godt i CL. Han har startet sæsonen ud med nogle sukkerbolde og rimelig mange mål.. 11 kampe og 4 mål eller sådan noget?

ening!! Yoann Gourcuffkan spille på de fleste offensive pladser, og kan derfor også bruges på fløjene, eller lige bag en enlig hængende angriber!!

ellers mindes jeg osse, at jovetic (for nyligt, men osse før sit skifte til fiorentina) blev linket til united.. han er super spændende og tilsyneladende god til at score mod liverpool - hvilket dog efterhånden ikke siger sååå meget....

Kasper United
16-11-2009, 20:21
ening!! Yoann Gourcuffkan spille på de fleste offensive pladser, og kan derfor også bruges på fløjene, eller lige bag en enlig hængende angriber!!

ellers mindes jeg osse, at jovetic (for nyligt, men osse før sit skifte til fiorentina) blev linket til united.. han er super spændende og tilsyneladende god til at score mod liverpool - hvilket dog efterhånden ikke siger sååå meget....

Ja, Jovetic kunne også være en god mulighed.

SantasLittleHelper
16-11-2009, 22:08

Velkommen til FM! Husk at tage en milliard i døren, når du checker ind.

Og hvad skal vi med en spiller, hvis navn umuligt kan udtales af en englænder som andet end "Jerk-off"? Det kunne da i hvert fald hurtigt give anledning en god omgang censur i bedste sendetid :)

I bliver jo nød til at se, hvem det er folkene skal slå af. VDS er i top5 af verdens bedste, Rio/Vidic er verdens bedste par og Evans er vel tæt på at være verdens bedste backup, en til kanten vil være at spille direkte fallit overfor Obertan, Ljajic og Valencia (som i vel næppe har set ved deres bedste) så hvorfor i alverden skal vi forstærkes der? og hvem tror i lige der skal sidde på bænken af Villa/Aguero, Berbatov, eller Rooney? Det oplagte svar ville selvfølgelig være Berbatov, men helt ærligt - manden er jo tydeligvis fredet.

Kom nu lidt. Hvis holdet skal forstærkes skal det jo være for fremtiden, og der er absolut ingen af de spillere, der er nævnt, der gider at sidde på bænken. Jeg nægter at tro på, at vi henter en der kan gå direkte ind i startopstillingen i det kommende transfervindue. Udover det, ser jeg overhovedet ikke, at det er nødvendigt.

MadsG
16-11-2009, 22:52
Kan ikke se idéen i at hente flere centrale midtbaner, vi har stort set den samme bredde der som Chelsea med Fletcher, Anderson, Scholes, Carrick, Giggs og Hargreaves når han kommer tilbage (Gibson kan også godt regnes med der.).

Tror heller ikke der bliver handlet i januar, den eneste plads jeg mener vi har mangler på er en fløjen, men hvis Obertan bliver ved med at vise gode takter og ham gutten (Ljalic?) fra Serbien overrasker, så er det vel klogest at investere i fremtiden.

robinho
17-11-2009, 06:39
Synes heller ikke det er på den centrale midt vi hænger udpræget.

Vi ser også med lampard nu i chelsea, at når han skal spille i en 4-4-2 så er målene ikke så hyppige som når han lå forrest på midten i en 4-2-3-1.

Så med anderson og fletcher på midten til at lægge et godt tryk, og self scorer i ny og næ, jamen så skal det primært komme fra fløje og angribere.

Og så savner jeg også vi scorer fra nogle flere dødbolde. Specielt omkring vidic, evans og rio.

Men hvis jeg skulle pege på de områder hvor jeg gerne ville forstærkes, så er det en angriber, en venstre kant og evt. en central forsvar, hvis rio fortsætter med den skadesfrekvens.

Hvem det skal være er svært at svare på men simon kjær, david silva og dzeko er nævnt rimelig ofte pt til de 3 pladser.

De kommer så nok ikke allesammen til januar men så måske over 2 vinduer.

ChristianR
17-11-2009, 08:55
Kan ikke se idéen i at hente flere centrale midtbaner, vi har stort set den samme bredde der som Chelsea med Fletcher, Anderson, Scholes, Carrick, Giggs og Hargreaves når han kommer tilbage (Gibson kan også godt regnes med der.).

Ja, breddemæssigt er vi fint med på den centrale midtbane. Kvalitets og kreativitetsmæssigt hænger vi dog lidt det punkt i forhold til den øvrige europæiske top.
Ingen af vore midtbanespillere kan meget på egen hånd, og flere af de mest kreativespillere er faldet en smule i niveau.
IMO er det efterhånden længe siden, at Carrick og Scholes rigtigt har brillieret. Det er hverken Fletcher eller Anderson der disker op med mål eller det uventede i kampene, og Hargo ved vi vist ikke rigtigt, hvor vi har.

Så er der Giggs tilbage, som stadig bliver brugt på kanten i mangel af bedre. Han gør det sommetider fantastisk, men han kan på ingen måde spille hver gang.

Så vi kunne sagtens bruge en klasse midtbanekreatør, der kan gøre vores offensiv lidt mindre forudsigeligt med en ekstra streng at spille på. Om det så skubber Carrick eller Anderson bag i køen, kan vi jo ikke tage os af. De har ikke manglet chancer.

Jev
17-11-2009, 11:30
Ja, breddemæssigt er vi fint med på den centrale midtbane. Kvalitets og kreativitetsmæssigt hænger vi dog lidt det punkt i forhold til den øvrige europæiske top.
Ingen af vore midtbanespillere kan meget på egen hånd, og flere af de mest kreativespillere er faldet en smule i niveau.
IMO er det efterhånden længe siden, at Carrick og Scholes rigtigt har brillieret. Det er hverken Fletcher eller Anderson der disker op med mål eller det uventede i kampene, og Hargo ved vi vist ikke rigtigt, hvor vi har.

Så er der Giggs tilbage, som stadig bliver brugt på kanten i mangel af bedre. Han gør det sommetider fantastisk, men han kan på ingen måde spille hver gang.

Så vi kunne sagtens bruge en klasse midtbanekreatør, der kan gøre vores offensiv lidt mindre forudsigeligt med en ekstra streng at spille på. Om det så skubber Carrick eller Anderson bag i køen, kan vi jo ikke tage os af. De har ikke manglet chancer.

Paul Scholes startede sæsonen ganske glimrende, men er siden dalet lidt i niveau, og har heller ikke spillet så meget på det seneste. Den Paul Scholes, vi havde fra august til oktober, har i den grad noget at skulle have sagt, og han har stor betydning for vores organiserede angrebsspil i kampe mod mindre hold. Fysisk kan han ikke længere sætte sig igennem i de store kampe, men så har vi til gengæld Fletcher, Hargreaves og Anderson.

Carrick har ikke grebet chancen i denne sæson, nej, men jeg er ikke enig mht. Anderson. Han har da netop den dynamik og teknik, der skal til for at skabe ting på egen hånd, og det har vi flere gange set med hans raids op ad banen. Derudover forsøger han ofte (måske endda lidt for ofte) at lave den afgørende aflevering. Jeg mener helt bestemt, at du fejlvurderer Anderson, der efter min mening har meget at bidrage med i begge ender af banen, og desuden har været yderst velspillende den seneste måneds tid. Man kan godt være kreativ, bare fordi man ikke scorer mål.

Fletchers berettigelse er der vel efterhånden ingen, der betvivler.

Du ser ikke nogen engelske klubber spille med to angribere og alligevel have plads til en offensiv playmaker a la Kaka, Totti o.l. Dertil er Premier League for fysisk betonet; man er simpelthen nødt til at have minimum to centrale midtbanespillere, der kan deltage i slåskampene i motorrummet, og så må kreativiteten ellers komme fra fløjspillerne og angriberne - eller den ene angriber og en offensiv midtbanespiller. Vores Kaka hedder Dimitar Berbatov, og der er ikke mange spillere i Premier League med mere kreativitet. Jeg forstår ikke folks bekymring omkring vores påståede mangel på kreativitet: Rooney, Nani, Valencia, Berbatov, Anderson - hvem har mere kreativitet? Arsenal, ja, men Chelsea, som vi alle er så bange for, mangler da netop kreativitet og lever i høj grad på fysikken (i det hele taget spiller de en omgang noget primitiv fodbold), og Liverpool har absolut heller ikke flere spillere, der kan gøre det uventede. (Det gør forudsigelige Valencia godt nok heller ikke, men han får trods alt ting til at ske indtil videre.)

snegl
17-11-2009, 12:02
Carrick har ikke grebet chancen i denne sæson, nej, men jeg er ikke enig mht. Anderson. Han har da netop den dynamik og teknik, der skal til for at skabe ting på egen hånd, og det har vi flere gange set med hans raids op ad banen. Derudover forsøger han ofte (måske endda lidt for ofte) at lave den afgørende aflevering. Jeg mener helt bestemt, at du fejlvurderer Anderson, der efter min mening har meget at bidrage med i begge ender af banen, og desuden har været yderst velspillende den seneste måneds tid. Man kan godt være kreativ, bare fordi man ikke scorer mål.

Hvis du ser Anderson i Chelseakampen, spiller han utrolig mange bolde tilbage og mangler at tage initiativ på egen hånd, hvor han egentlig bør løbe imellem Chelseas midt og forsvar og blive farlig. Carrick og Fletcher har defensiven, og giver ham en fri rolle som han ikke udnytter lige så godt som han kunne. Samme tendens synes jeg man ser i en del kampe, men han laver til tider gode lange afleveringer til wings, hvilket er hvorfor jeg synes han passer bedre på den centrale midt med en Fletcher/Carrick. Af samme grund, mener jeg vi mangler en der kan være målfarlig, og gøre noget på egen hånd.

Ville bare lige nævne det jeg har observeret. Synes han tit bliver kritiseret for lidt fordi han er Anderson og generelt er vellidt. Han har en masse rå kvaliteter, men han scorer for lidt, og er for dårlig rent offensivt på egen hånd. Til gengæld brillerer han helt vildt i visse kampe, så jeg har egentlig ret svært ved at blive klog på ham.

Iøvrigt har Anderson vundet ja vel nærmest hver sæson i sin aktive karriere hvis man ikke tæller Gremio med.

Jev
17-11-2009, 12:16
Jeg synes tværtimod, Anderson var vores bedste fremadrettede spiller sammen med Fletcher og Evra. Ingen midtbanespillere har en fri rolle i en udekamp mod Chelsea, og Anderson satte sig flot igennem fysisk og var præcis i pasningsspillet. Han og Fletcher havde i mine øjne den største del af æren for, at vi i perioder nærmest belejrede Chelseas felt - og at vi set over hele kampen var holdet, der bestemte. Jeg ærgrer mig stadig gul og grøn over, at vi ikke fik det resultat, vi fortjente.

Holmskov
17-11-2009, 12:25
.Hvis du ser Anderson i Chelseakampen, spiller han utrolig mange bolde tilbage og mangler at tage initiativ på egen hånd, hvor han egentlig bør løbe imellem Chelseas midt og forsvar og blive farlig Carrick og Fletcher har defensiven, og giver ham en fri rolle som han ikke udnytter lige så godt som han kunne. Samme tendens synes jeg man ser i en del kampe, men han laver til tider gode lange afleveringer til wings, hvilket er hvorfor jeg synes han passer bedre på den centrale midt med en Fletcher/Carrick. Af samme grund, mener jeg vi mangler en der kan være målfarlig, og gøre noget på egen hånd.

Ville bare lige nævne det jeg har observeret. Synes han tit bliver kritiseret for lidt fordi han er Anderson og generelt er vellidt. Han har en masse rå kvaliteter, men han scorer for lidt, og er for dårlig rent offensivt på egen hånd. Til gengæld brillerer han helt vildt i visse kampe, så jeg har egentlig ret svært ved at blive klog på ham.

Iøvrigt har Anderson vundet ja vel nærmest hver sæson i sin aktive karriere hvis man ikke tæller Gremio med.

Lige præcis i den kamp havde Anderson svære betingelser frem ad banen da vi kun brugte en angriber i form af Rooney som vel nærmest fungerede som offensiv midtbanespiller. Typisk når vi er på udebane imod de "store". Der skal være nogen at spille bolden op på før man kan vurdere ham offensivt, og det er der sjældent på udebane. At han så formåede at sætte sig igennem trods alt viser netop hans klasse. Syntes han spillede en god kamp imod Chelsea.

De kampe hvor han er super god er de kampe hvor vi har initiativet og er spilstyrende. Så er han i mine øjne en af verdens bedste, eller tegningen er der ihvertfald til at han kan blive en af de helt store.

ChristianR
17-11-2009, 13:23
Jeg søger nu heller ingen Totti, Kaka eller anden form for klassisk 10'er, da jeg er enig i, vi ikke kan spille med en sådan, såfremt vi vil spille med 2 angribere, som jeg mener, vi bør.

Spillere som Lampard og Gerrard er måske nok de bedste eksempler på en spillertype vi kunne bruge; En klassisk leder, der kan kæmpe røven ud af bukserne og samtidig diske op med det uventede som at sætte 2 mand eller score på et langskud.

Jeg e klar over, disse 2 spillere ikke er mulige, men der må kunne findes alternativer. Anderson er IMO en ganske habil all round spiller, som ikke er handicappet i det offensive, men bestemt heller ikke fantastisk.

I mine øjne er hans forcer, at han er løbestærk og dygtig defensiv. Han kan tage lidt ture på egen hånd, men det er sjældent man ser ham lave det uventede, og han er vel blandt PL's dårligste startere til at skyde på mål. Det er trods alt ikke rent uheld, at han kun har scoret et reelt mål i åbent spil indtil nu.

Fletcherfan
17-11-2009, 14:05
Næste sæson kommer der nye regler i PL, som gør det, at United nok ikke køber nogen spiller i januar...

Kigger vi på spillertruppen så skal der 3 spillere over 21 år ud senest i sommer... De 3 er nok at finde blandt Scholes, Neville (som begge er dalet meget i niveau, og forhåbentlig stopper deres karriere som spillere), Nani og Foster eller Kusczcak. Spillere som Owen, Gibson, Hargreaves og Berbatov forsvinder nok ikke i dette transfervindue... Og hvis United så skal til at købe nogle spillere så skal der flere ud... Desuden åbner det også for flere udlån, noget som Man. Shitty bruger meget i denne sæson (5 spillere udlånt).
Hvis nogen er i tvivl så bliver reglen den, at truppen kun skal være 25 spillere over 21 år (Uniteds trup er på 28 i øjeblikket), hvoraf 17 skal være "egenproduserede", dvs. have været i klubben i min. 2 år før de bliver 21 år... Macheda og Anderson (mener jeg det var) bliver "egenproduserede" i sommer, mens tvillingerne bliver det fra sæson 2011/12 (hvis jeg husker rigtigt)...

NtotheT
17-11-2009, 14:49
Jeg synes generelt vores hold er stærk. Det vi mangler er det stabile. Ferguson varierer for meget mellem 4-4-2 og 4-3-3. Som Nani siger det, så ved man aldrig, om man er med i næste kamp, selvom man har spillet brandkamp. Det er ødelæggende rotationsprincippet og taktikskiftet.

Lad os kigge på Barca
Jeg henviser endnu engang til Barca, som jeg beundrer i mange faser. De holder stædigt fast i deres spil, som er 4-3-3, hvor de vil være spilledominerende. Og de har jo klaret sig utrolig flot de sidste par år. Sidste år kræver ingen reklamation, for de smadrede os i finalen bl.a., og var ufattelig dygtige mod Chelsea, selvom Chelsea blev en anelse snydt.

Jeg synes, at Ferguson skal holde fast i en taktik, og så laver rotationsprincip ud fra den. Jeg kan til visse tider godt forstå de spillere, der brokker sig. Jeg ved godt, at Rooney, Fletcher, Evra, Vidic & VDS er indiskustable, men perferispillere som Nani, der kan have en god kamp ikke blvier belønnet med en til efter. Selvtillid er det vigtigste i fodbold. Uden den er man nul og niks. Og ud fra den taktik skal vi så vælge de spillere vi vil have.

I en 4-3-3 har vi overskud af angribere, men underskud af produktive centralemidtbanespillere. I 4-4-2 har vi ikke noget produkt i angrebet, da vi ikke kan lægge presset på to teeangere. Der har vi kun Rooney og Berbatov, som vi kan "satse" på, da Owen relativt set er jo kun en joker, der har en ufattelig skadeshistorisk.

Jeg er stadig tilhængere af et indkøb til den centralemidtbane. Vi mangler en kreativt en, der kan noget med bolden, og som også er holdspiller.

Her tænker jeg på to spillere, som er de mest lysende talenter af centralemidtbanespillere. Yoann Gourcuff & Marek Hamsik. De har mange af de kvaliteter, som Lampard, Gerrard og Iniesta har. Hvis vi kan supplere vores midtbane med 10-12 mål, så fjernes pressen fra en Berbatov, som vi ofte udskælder for at være for målsløv, og Rooney, når han ikke er i målhumør.

Udover den centralemidtbane håber jeg, at vi slår til, så snart der kommer et angrebstalent i Ronaldo (R9) klassen. En modernistisk, kreerende, målfarlig og bevægelig angreb, der har en højde på 183+.

Hvis vi kan finde ham, så er vores trup IMO komplet. Vi kan så med tiden prøve at gå efter Jack Rodwell, som vil være guld værd, hvis vi skal have 6+5, eller næste år, når vi skal have vores egne talenter med. Altså hvis vi kan nå at indlemme Jack Rodwell i klubben, så han har været i klubben i tre år, når han er 21, er det guld værd, for så tæller han som egen produkt.

Runaldo
17-11-2009, 15:24
Jeg er stadig tilhængere af et indkøb til den centralemidtbane. Vi mangler en kreativt en, der kan noget med bolden, og som også er holdspiller.

Her tænker jeg på to spillere, som er de mest lysende talenter af centralemidtbanespillere. Yoann Gourcuff & Marek Hamsik. De har mange af de kvaliteter, som Lampard, Gerrard og Iniesta har. Hvis vi kan supplere vores midtbane med 10-12 mål, så fjernes pressen fra en Berbatov, som vi ofte udskælder for at være for målsløv, og Rooney, når han ikke er i målhumør.

Udover den centralemidtbane håber jeg, at vi slår til, så snart der kommer et angrebstalent i Ronaldo (R9) klassen. En modernistisk, kreerende, målfarlig og bevægelig angreb, der har en højde på 183+.

Hvis vi kan finde ham, så er vores trup IMO komplet. Vi kan så med tiden prøve at gå efter Jack Rodwell, som vil være guld værd, hvis vi skal have 6+5, eller næste år, når vi skal have vores egne talenter med. Altså hvis vi kan nå at indlemme Jack Rodwell i klubben, så han har været i klubben i tre år, når han er 21, er det guld værd, for så tæller han som egen produkt.

Er helt enig i det du siger.. Midtbanen skal være vejen frem, man ser det hos Chelsea, Liverpool & Barcelona. Det er dem der leverer spillet fremad og det ligner fremtiden for fodbolden.

Jeg synes dog det er værd at kigge på mange andre midtbanedynamoer end de 2 du valgte at nævne, for kigger man på en spiller som fx Yaya Toure, som egentlig er en defensiv midtbanespiller, så kommer han altid fremad på banen for Barcelona og skaber altid store chancer for enten sigselv eller resten af sit hold. Kunne være en ide at finde ud af en løsning med sådan en spiller. Du glemmer dog også Owen Hargreaves, selvom han kommer tilbage fra en 13+måneder skadespause, så vil han i form være den bedste midtbanespiller vi vil kunne få fat i indenfor de næste 3-5år.

En spiller som Steven Defour fra Standard ville også være en god spiller at muligvis tage en kontakt til og erhverve tidligt. Han har samme kvaliteter man ser som Steven Gerrard men bare lidt mere i den defensive afdeling. Hertil synes jeg også Joao Moutinho er et godt valg, selvom han ikke spiller for det Portugesiske landshold fordi de bruger Veloso, så er han en glimragende spiller og stadig ung, og er ikke en fuldkommen defensiv dynamo.

Men der er også andre pladser der skal fyldes, som du nævner, hertil gad jeg godt se en spiller som Alexis Sanchez, Udinese ... Hurtig spiller med et rigtig godt indlæg i foden som kan spille på begge sider.

Det er det vi mangler, en højrewing der kan swappe på den venstreside om omvendt med modparten og så få noget mere 'flow' i spillet. Det synes jeg vi mangler med Antonio Valencia. Han er alt for pladsformatiseret og kan ikke rigtig bevæge sig væk fra den kant. Modsat kunne man evt. prøve at bruge en Nani / Tosic / Obertan wingsammesætning i Cupkampene og lade dem skifte mellem pladserne og kører noget ingame-swap for at se om sådan en løsning vil kunne fungere, og hertil er det godt at se at det mål Portugal scorede mod Bosnien kom fra en højresidet spillende Nani.

SantasLittleHelper
17-11-2009, 15:27
Marek Hamsik Enig!

Udover den centralemidtbane håber jeg, at vi slår til, så snart der kommer et angrebstalent i Ronaldo (R9) klassen. En modernistisk, kreerende, målfarlig og bevægelig angreb, der har en højde på 183+. Det mener jeg faktisk allerede vi har. Han hedder Danny Welbeck. Det vil være fuldstændig uhørt hvor mange mål han ville have scoret, hvis han spillede mod ultra dårlige modstandere som der unægteligt findes i LA Liga. Danny har vel stort set opnået det samme som eksempelvis Messi da han var 18, så jeg synes bestemt ikke man bør undervurdere ham. Faktisk er jeg meget sikker på, at Welbeck er et ganske unikt talent på højde med Henry, Messi og hvem man nu ellers kan finde på. Det er vel i virkeligheden kun Kluivert, Rooney og Ronaldo der har opnået mere som 18-årig.

Dines
17-11-2009, 15:56
Lige præcis i den kamp havde Anderson svære betingelser frem ad banen da vi kun brugte en angriber i form af Rooney som vel nærmest fungerede som offensiv midtbanespiller. Typisk når vi er på udebane imod de "store". Der skal være nogen at spille bolden op på før man kan vurdere ham offensivt, og det er der sjældent på udebane. At han så formåede at sætte sig igennem trods alt viser netop hans klasse. Syntes han spillede en god kamp imod Chelsea.

De kampe hvor han er super god er de kampe hvor vi har initiativet og er spilstyrende. Så er han i mine øjne en af verdens bedste, eller tegningen er der ihvertfald til at han kan blive en af de helt store.

Vi har nu de sidste år haft stor succes med en 4-3-3 opstilling mod de store hold på udebane, så imo var det ikke underligt, at vi stillede sådan op imod Chelsea. At Rooney så bliver dobbelt så god med en makker er rigtigt, men imod Liverpool var det helt katastrofalt offensivt og midtbanen led i høj grad (Carrick - Scholes) af, at de var i undertal. Vi spillede jo også en udemærket mod Chelsea, skarpheden manglede og ja dommeren og heldet gik heller ikke vores vej.

På udebane mod de store hold, ser jeg ikke noget problem i, at man stiller op i en lidt kompakt og defensiv 4-3-3 - Vores angribere bruger dog for mange chancer til at score i forhold til f.eks. Torres, der ikke engang skal have en halv mulighed, før at han scorer. Med Nistelrooy f.eks. tror jeg, at 4-3-3 ville kunne fungere perfekt, men han var/er også en af de skarpeste angribere i verden.

Buttler
17-11-2009, 16:06
For mig at se er der ingen tvivl om at vi mangler kreativitet. Selvfølgelig har vi ikke set det bedste til Obertan, formentlig heller ikke Valencia, men jeg synes det virker som om at vi har Rooney der kan skabe noget. Ellers kommer den til Valencia som er mest farlig i omstillingen eller når han kommer til baglinjen. Han er ikke en mand der snyder 2 og sparker den i nettaget - ikke noget vi har set noget til endnu i hvert fald. Jeg så gerne en Gourcoff f.eks. eller en Sebastian Giovinco. Hvor Gourcoff efterhånden er et etableret navn og en stjerne der kan bidrage med utroligt meget, er Giovinco det nye stjerneskud i Italiensk fodbold - en ung Del Piero. Han kunne være utrolig god at hente, da han udover stærke drible egenskaber har et suverænt blik for sine holdkammerater. Forsvarmæssigt ser det fornuftigt ud og central på midtbanen mener jeg godt vi kan klare os, især da også hvis Hargo rammer noget der minder om en skadesfri periode.