Se fuld version : Transfers (United)
Nanis topniveau er langt højere end Parks. Tilgengæld er Parks bundniveau kilometer bedre end Nanis. Hvis vores portugiser rigtigt slår til i næste sæson, så står vi umiddelbart med 2 dygtige kanter og nogle udemærkede backups.
Jeg ser lidt Obertan som samme "sats" som da vi hentede Nani for et par år siden. En ung spiller, der gerne skulle markere sig på længere sigt.
Han rammer det bare næsten aldrig... Men det må vi så håbe at han gør i den kommende sæson.
Han rammer det bare næsten aldrig...
Det er også derfor, han aldrig spiller. Jeg krydser fingre for, at han laver en uvending og spiller ordentligt fodbold i næste sæson.
Der er dog stadig rygter i kulissen om en overgang til Inter, hvilket måske kan være en forklaring på, at Valencia ikke har fået et nummer endnu. Vi har også 5 wings (6, hvis man tæller Rooney med).
Truppen er god nok. Så fint med mig, at vi ikke henter flere, og er okay tilfreds med indkøbene. Ferguson har styr på det.!
Vi får forhåbentlig Hargreaves og Brown tilbage fra skader, og de kan begge bidrage med masser i løbet af sæsonen. De unge spillere som Macheda, Fabio, Rafael, Welbeck og Evans vil være mere og mere klar til endnu mere tid på førsteholdet. Tosic er forhåbentlig nu vendet til England og vil være klar til at kæmpe om pladserne, plus Ljalic kommer til januar. Han regnes jo for et af Europas største talenter. Så det er jo endnu et indkøb til sæsonen.
Obertan skal udvikles, Owen vil kunne bidrage med fart og mål, mens Valencia vil give nye muligheder på kanterne.. Så jeg mener det ser fint ud frem mod sæsonen. Ja, vi kan risikere ikke at vinde guld i PL og CL, men det kunne sku også ske med Ronaldo og Tevez på holdet. Og vi kan jo ikke forvente at vinde hvert år, men jeg er sikker på, vi nok skal få trofæer i skabet i den kommende sæson, og nok skal være med der hvor det er sjovt.
Vi er hundrende 100% enige. Der er heller ingen mening i at købe bare for at købe, når vi har fået samlet en meget store talenter i klubben. Jeg er meget glad for at rygterne om Eto'o og Zlatan blot var papertalk. Jeg tror virkelig Owen bliver en god gevinst. Derudover gælder jeg mig til at se Rooney og Berba, hvor de ikke skal tilpasse deres spil efter Ronaldo. Men mest af alt gælder jeg mig til at se Nani, Tosic, Obertan, Ljajic, Macheda, Welbeck, Valencia, Petrucci, etc. Det skal nok være nogle af dem, der virkelig overrasker og virkelig spiller sig ind i vores bevisthed.
Ikke flere indkøb, kan let betyde intet pl-trofæ af fejre til maj. Mange vil sikkert synes, at det lyder pessimistisk, men det lader til, at United svækker truppen, mens andre styrker deres.
Ikke flere indkøb, kan let betyde intet pl-trofæ af fejre til maj. Mange vil sikkert synes, at det lyder pessimistisk, men det lader til, at United svækker truppen, mens andre styrker deres.
Så hvis vi høvler £50m efter (eks.) Ribery, så vinder vi PL eller hvad?
Der er ingen garantier i fodbold selvom du køber stjerner (som ikke engang har PL-erfaring!)
Vi har solgt verdens bedste spiller ja - om Messi så vil det eller ej -, og hans evner er da et tab, uden tvivl.
MEN ind er kommet nye kræfter med motivationen og lysten efter at vinde store trofæer, og disse faktorer er alt andet lige vigtige i fodbold uanset niveau!!
Tevez´s 5 mål i ligaen kommer ingen af os vel til at savne, så det ryger ikke engang i kategorien "tab" for mit vedkommende. M.Owen skal nok levere - form is temporary, class is forever!
Tevez´s ego endte jo med at være større end Ronaldo´s - en mand der trods alt havde noget at have det i...!
Forventer succes i næste sæson, tror mange af vores andre spillere vil overraske og gå niveau(er) op:devill:
Troelsgaard
13-07-2009, 22:32
Den sang er hørt før, uden at den nødvendigvis var rigtig, men man kan jo ikke andet end at gentage sig selv, for ligeså optimistiske jeg er hele tiden, ligeså pessimistisk er du, og en hel del andre. Vi må lade sæsonen afgøre, hvem der er klogest, pessimisterne eller Fergie.
Fergie har altid betonet vigtigheden af at have en sulten trup. Jeg synes, handlerne i dette transfervindue antyder, at han følte, denne sult var ved at fortage sig. To spillere, der umiddelbart spillede mere for sig selv end for holdet, er blevet afsat, og ind er kommet to unge, ærgerrige spillere, samt Michael Owen, der efter flere pauvre sæsoner må være opsat på at genfinde fordums styrke. Resultatet er ideelt set et mere homogent og sammentømret mandskab. Spiller for spiller går vi uomtvisteligt svækket ud af dette transfervindue. Forhåbentlig står vi styrket som hold. At afskrive Premier League-titlen, inden den første kamp er spillet, er en ekstrem overdramatisering.
Så vidt jeg ved har hverken Chelsea eller Liverpool indtil videre købt nogle spillere som skal gå ind i startopstillingen, mens Arsenal vel kun har købt en enkelt forsvarsspiller. Samtidig så rygtes Alonso jo for alvor væk fra Liverpool eftersom han ifl. Liverpool Echo har sagt til Rafa at han vil til Madrid. Af de forskellige hold i den øverste halvdel af PL, så er det vel sådan set kun City som virkelig har forstærket sig indtil videre.
Derudover så står vi i en helt anden situation end både Liverpool og Chelsea - vi har tildels et hold som stadig har potentiale end det har vist (Rooney og Berbatov kan blive bedre, mens spillere som Anderson, Tosic, Nani og Rafael som stadig er unge og gerne skulle forbedre sig hver sæson nogle år endnu) og nogle unge talenter som også er på vej frem (specielt Welbeck og Macheda kan nævnes her, men vi har også nogle der er lidt yngre som ser meget lovende ud).
Aquarium
13-07-2009, 23:19
Jeg er sikker paa at jeg bliver grillet for det her, but here goes:
Jeg synes at vi har en bedre chance for at vinde PL igen i aar i forhold til starten af saesonen sidste aar. Folk glemmer at vi ikke havde Ronaldo med den foerste maaned eller saadan, og ja det gik ogsaa daarligt, men man skal ogsaa huske paa at vi ikke blev saa meget bedre da han kom tilbage! JEg synes ikke Ronaldo spillede saa fantastisk sidste saeson, og for det meste af tiden saa var det direkts frustrerende at se hans brok og opgivende attitude. Jeg er glad for at vi endeligt kan komme af med denne ego og jeg synes det er fint at vi henter relativt ukendte spillere. Mange af jer tror at benzema kunne have reddet vores saeson, men jeg tror ikke han har evnen eller mentaliteten til det. med hensyn til villa, aguero og hvad de nu hedder saa var de urealistiske i forvejen. Klubberne vil ikke saelge deres stjerner, og det betyder ikke en skid at maegtige manchester united banker paa doeren med mange penge. Jeg har stor respekt for Bayern for deres staedighed med hensyn til ribery, en mentalitet som man ogsaa har i united. Man skal bare haabe paa at vi kan faa spillet holdet sammen og hvis det lykkes for os, saa synes jeg vi har et hold der er meget staerkere end det hold der havde ronaldo anno 2008 med i, for forskellen er at vi har 11 spillere der er fysisk og psykisk i manchester og ikke 10 der er det og saa en der er fysisk i manchester men psykisk i madrid.
JumpingCarrot
13-07-2009, 23:24
Fergie har altid betonet vigtigheden af at have en sulten trup. Jeg synes, handlerne i dette transfervindue antyder, at han følte, denne sult var ved at fortage sig. To spillere, der umiddelbart spillede mere for sig selv end for holdet, er blevet afsat, og ind er kommet to unge, ærgerrige spillere, samt Michael Owen, der efter flere pauvre sæsoner må være opsat på at genfinde fordums styrke. Resultatet er ideelt set et mere homogent og sammentømret mandskab. Spiller for spiller går vi uomtvisteligt svækket ud af dette transfervindue. Forhåbentlig står vi styrket som hold. At afskrive Premier League-titlen, inden den første kamp er spillet, er en ekstrem overdramatisering.
Helt enig. Kollektivet skal sejre i denne sæson. Det vil, som jeg ser det, kunne medføre to typer af sæsoner:
Enten bliver det en kæmpe succes. Vi skubber alle de der forbistrede 1-0-sejre i skammekrogen og vinder i stedet med større margin. Alene fordi det er hele holdet, der skal skabe hele lortet.
Eller også kommer vi ind i en overgangssæson, hvor de unge skal løfte sit niveau til et, hvor de kan være helt med i sæsonen 10/11.
Jeg kan personligt slet ikke se, hvordan vi skulle gå ned i denne sæson. Det er uendeligt meget at kræve, vi skal vinde det fjerde mesterskab i træk. Men vi har så sindssygt stærkt et hold. På forhånd havde jeg slet ikke behøver nogle indkøb. Nu røg Ronaldo, så skulle der hentes en eller anden fløj, men jeg synes, det ser fornuftigt ud. Personligt ser jeg stadig gerne Young, hvis det endelig skal være. Men ellers er jeg meget tilfreds med den nuværende trup.
Spillet bliver anderledes. Men jeg tror ikke, det bliver dårligere.
Jeg synes at vi har en bedre chance for at vinde PL igen i aar i forhold til starten af saesonen sidste aar. Folk glemmer at vi ikke havde Ronaldo med den foerste maaned eller saadan, og ja det gik ogsaa daarligt, men man skal ogsaa huske paa at vi ikke blev saa meget bedre da han kom tilbage! JEg synes ikke Ronaldo spillede saa fantastisk sidste saeson, og for det meste af tiden saa var det direkts frustrerende at se hans brok og opgivende attitude. Jeg er glad for at vi endeligt kan komme af med denne ego og jeg synes det er fint at vi henter relativt ukendte spillere. Mange af jer tror at benzema kunne have reddet vores saeson, men jeg tror ikke han har evnen eller mentaliteten til det. med hensyn til villa, aguero og hvad de nu hedder saa var de urealistiske i forvejen. Klubberne vil ikke saelge deres stjerner, og det betyder ikke en skid at maegtige manchester united banker paa doeren med mange penge. Jeg har stor respekt for Bayern for deres staedighed med hensyn til ribery, en mentalitet som man ogsaa har i united. Man skal bare haabe paa at vi kan faa spillet holdet sammen og hvis det lykkes for os, saa synes jeg vi har et hold der er meget staerkere end det hold der havde ronaldo anno 2008 med i, for forskellen er at vi har 11 spillere der er fysisk og psykisk i manchester og ikke 10 der er det og saa en der er fysisk i manchester men psykisk i madrid.
Ronaldo var uden tvivl en vigtig mand for os i sidste sæson - det beviste han med mange afgørende mål (ude mod Porto i CL, 2 mål ude mod Arsenal ligeledes i CL, 2 mål mod Aston Villa i en kamp hvor vi var elendige - for at nævne et par stykker). MEN, vi har et bedre hold uden ham - jeg er sådan set ikke i tvivl om at vi i næste sæson vil se andre spillere hæve deres niveau.
Det er lidt underligt at folk allerede har glemt for dårligt vi rent faktisk spillede i PL sidste år - vi vandt ligaen, men der var mange kampe hvor spillet slet ikke fungerede.
Edit: Glemte helt at skrive at jeg er meget enig i dit indlæg. :P
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Men som skrevet før, vi har enormt mange spørgsmåltegn i truppen.
Personligt tror jeg stadig lige så meget på mesterskabet nu som jeg gjorde i maj. "salget" af Tevez er ikke noget tab, i stik modstæning til Ronaldo. Men vi har Rafael, Valencia, Tosic, Nani, Anderson, Obertan, Rooney, Berbatov og Owen, som vi ikke kan bedømme 100% endnu.
En beskrev, at SAF ofte leder efter sulten i truppen. Dette ser jeg også store tegn på ifm. handlerne.
SAF har suppleret truppen således, at andre får mulighed for at træde i karakter. Valencia er købt for at give angriberne bedre betingelser, Nani og Anderson vil få plads til at udfolde deres offensive talenter og vores øvrige talenter vil få chancen, mens folk som Neville, Giggs og Scholes stadig kan bakke dem op.
Glæder mig helt vildt til sæsonen, tror mesterskabskampen er fuldstændig åben - bliver en vild sæson.
Dahlmann
13-07-2009, 23:40
Det sagde folk også for 3 år siden da carrick og PIG var eneste tilgang til truppen... Folk flamede nærmest ferguson og United.. Nu, 3 år senere, er det for længst glemt..
Mikkelsen
13-07-2009, 23:54
Jeg syntes faktisk ikke at de andre i top 4 i PL har styrket sig væsenligt.
United havde i forvejen en ung trup, med et par af de "gamle" (scholes - Giggs - Neville - VDS)
De unge spillere som United har, bliver ganske enkelt nød til at blive bedre, hvilket vel ikke er urimeligt eller urealistisk.
Truppen er faktisk ikke så dårlig endda (ud over de 4 "old timere"):
Foster - PIG
Brown - 2xDa silva - Rio - Evans - Vidic - Evra - O'shea
Fletcher - Valencia - Park - Carrick - Hargo - Nani - Anderson - Obertan - Gibson - Tosic
Rooney - Barbatov - Owen - Macheda - Welbeck.
25 gode spillere + de "4"
Men det er da klart, hvis 2 x Owen er skadet hele tiden og Rio ryg knirker - samt at Rooney og Berba ikke levere, ja så er der problemer, længere er den ikke.
Alle kan selvfølgelig også se, at med Rooney og Berbatov på toppen og OWen på bænken, kan der mangle kreativitet på midten, men her må Nani - Anderson - Valencia træde i karakter.
Men truppen er stor, med god bredde og masser af talent og erfaring. Om det er nok vil kun tiden vise - lad os håbe at de unge får chancen og ta'r den.
Inden folk begynder at male fanden på væggen, så skal man lige overveje situationen engang. Ville Ferguson sidde og sige "ja, vi er ude efter Eto'o, Agüero, Messi og Zlatan" til sådan et pressemøde og presse priserne helt ustyrligt i vejret. Nej, selvfølgelig ville han ikke det.
Ferguson kunne kun svare en ting på det spørgsmål, og det var at han synes det var for dyrt at købe flere. Nu tror jeg så ikke et sekund på, at vi alligevel ville få nogen stjerne, da vi aldrig køber de typer. Men falder Fergie over et eller andet, så får han nok også lov at købe det. Han sagde trods alt "anything is possible" og alt det sædvanlige, man nu siger på de pressemøder.
Men uanset hvad, så er jeg godt tilfreds. Jeg vil 100 gange hellere se Welbeck slå til, end se United købe sig ud af problemerne med Ribery. Ja, vi tager en chance ved ikke at give en fantatrillion for en eller anden trøjesælger fra syden, men det har vi gjort før. Og vi har vundet i lotteriet med langt svagere hold.
JumpingCarrot
14-07-2009, 01:22
Inden folk begynder at male fanden på væggen, så skal man lige overveje situationen engang. Ville Ferguson sidde og sige "ja, vi er ude efter Eto'o, Agüero, Messi og Zlatan" til sådan et pressemøde og presse priserne helt ustyrligt i vejret. Nej, selvfølgelig ville han ikke det.
Ferguson kunne kun svare en ting på det spørgsmål, og det var at han synes det var for dyrt at købe flere. Nu tror jeg så ikke et sekund på, at vi alligevel ville få nogen stjerne, da vi aldrig køber de typer. Men falder Fergie over et eller andet, så får han nok også lov at købe det. Han sagde trods alt "anything is possible" og alt det sædvanlige, man nu siger på de pressemøder.
Men uanset hvad, så er jeg godt tilfreds. Jeg vil 100 gange hellere se Welbeck slå til, end se United købe sig ud af problemerne med Ribery. Ja, vi tager en chance ved ikke at give en fantatrillion for en eller anden trøjesælger fra syden, men det har vi gjort før. Og vi har vundet i lotteriet med langt svagere hold.
Klart, klart. Jeg mindes også, at han så sent som sidste sommer sagde, der ikke kom indkøb. Ret tidligt i vinduet, ligesom nu. Så 'anything is possible'.
Sidste sæson var også noget af det ringeste vi har præsteret længe. Ja vi vandt men det var så også det.
Vi spillede kedeligt og lavede færre mål end vi plejer, og gik mere op i clean sheets. Men ok hvis det er trenden der skal fortsættes, så kan vi måske godt blive mestre næste år, for defensiven er jo den samme.
Man skal ikke tro på alt hvad man læser. Lad os nu se. Der er lang tid til endnu til vinduet lukker. :)
Jeg kan godt forstå at SAF ikke køber flere spillere i år. Jeg har meget svært ved at se hvem der skal hentes ind til en fornuftig pris - Ribery, Villa, Agüero, Zlatan, Young osv., deres pris er langt over niveau. (Hvem sagde finanskrise)
Markedet er blevet skruet helt i vejret i år pga. Real Madrid og deres pengepung , samtidig med at alle klubber ved at vi har ca. 700 mio. der ligger og brænder i lommen.
Så jeg synes egentlig at det er helt okay at SAF gemmer pengene til næste transfermarkedet og jagter den ene eller to spiller som vil gøre vores trup komplet. Til den tid er priserne forhåbentligt faldet tilbage til et normalt niveau.
Når det er sagt, så er der i min verden ikke nogen tvivl om at det her bliver en rigtig hård sæson, hvor spillet i mange kampe langt fra vil fungere som vi kender det. Dermed ikke sagt at vi ikke vinder noget, for det kan vi sagtens, dog vil jeg ikke betegne os som favorit til PL i år.
Kasper United
14-07-2009, 09:26
Man skal ikke tro på alt hvad man læser. Lad os nu se. Der er lang tid til endnu til vinduet lukker. :)
Ja, det har du ret i :)
Jeg er ærgelig over, at de ikke har købt Sergio Agüero, når de stadig væk har cirka 700 mio, og ikke har fundet en "rigtig afløser" for Ronaldo. Jo Valencia, men han er jo ikke på niveau med Ronaldo. Men på den anden side, så har United jo også en stor trup med gode spillere.
Med mindre 1-2 af de nye mænd i truppen virkelig overrasker stort, må dette gå over i historien som det dårligste tranfervindue nogensinde for United.
Med mindre 1-2 af de nye mænd i truppen virkelig overrasker stort, må dette gå over i historien som det dårligste tranfervindue nogensinde for United.
Synes du lige frem at det er værre end transfervinduet i 1995?
Når det så er sagt, så tror jeg ikke at vi er færdige med at hente spillere. Om det så bliver et talent eller en etableret stjerne er spørgsmålet. Men pressemødet var helt sikkert for at tale priserne på markedet ned.
For alle de Manager elskende der skriger efter en stjerne vil det måske være dårligt, men i mine øjne er man ikke i stand til at sige dom over vores transfers før vi er godt inde i den nye sæson, og måske først når den er slut.
Det hænger mig ud af halsen at skulle læse de første fem dommedagsprofetier hver dag, fordi vi ikke har mistet Ronaldo og ikke fået Benzema eller Aguero.
Der er absolut ingen garantier for at en 300+ millioner signing vil være bedre end det vi har nu, så lidt tiltro til de nye folk og manageren ville være en rar afveksling.
Martinsen
14-07-2009, 10:36
Som flere har nævnt er priserne formentlig skruet helt vild i vejret grundet madrids købekraft. En spiller som Xabi Alonso har angiveligt et prisskilt på 35 mio. pund:confused: Så var det jo stortset ingenting vi gav for Carrick i tidernes morgen :) Og derfor synes jeg heller ikke bare vi skal fare ud og spendere de penge Ronaldo salget har givet, så hellere vente et år og se hvordan det ser ud til den tid. Og jeg mener ikke det vil sætte os ud af mesterskabskampen og det ene og det andet, hvis vi ikke henter flere. Vores andre spillere har sku ikke glemt hvordan man spiller bold fordi Ronaldo ikke er der længere. Tror vores spil bliver mere underholdende i den kommende sæson, om det giver lige så mange sejre kan man kun gisne om, men jeg både tror og håber det.
Holmskov
14-07-2009, 10:51
Nu kan man læse i samtlige engelske medier at Beckham gerne vil tilbage til premier league for at styrke hans chancer for en plads til VM næste år.
Er jeg den eneste der gerne ser Becks med nummer 23 på ryggen i den røde trøje??
Ja.
Jonny Evans har vi mere brug for end Beckham.
Selvfølgelig vil der komme dommedagsprofetier, og selvfølgelig vil der komme folk der siger at holdet er godt nok og at vi ikke behøver at købe noget.
I mine øjne ser det sådan her ud:
Ronaldo er smuttet, vi mangler en eller flere nye individualister til at tage over når resten af holdet står stille. Chelsea, Barca, Arsenal, Real, United (pånær måske i 07) har stortset altid vundet mesterskabet fordi de havde en individualist der lige var lidt bedre end alle andre. Har vi sådan en nu? Vi har selvfølgelig Rooney, men på midtbanen mener jeg vi halter. Heldigvis har vi erfaring i Giggs og Scholes. Her taler jeg ikke nødvendigvis om på banen.
Nani, Ljajic, Tosic, Obertan, Anderson, Valencia skal gennemgå en hel sindssyg udvikling hvis bare én af dem skal blive den nye bærende kraft som andre spiller den hen til, når lortet brænder på. Vi er nødt til at løfte i flok, og for at være ærlig synes jeg faktisk det ser lidt sort ud når man tager sidste sæsons skuffende spil i betragtning. Vi kan dog håbe på at holdet vil bevise de er noget andet end bare Ronaldo og Co.
I angrebet mener jeg stadig ikke vi har fået hvad vi har brug for. Owen kan score mål, men vi har stadig ikke fået den her høje spiller ala Saha/Adebayor som vi havde brug for. Vi får et underligt angreb næste år.
Mit problem er at vi nu har 3-4 kanter der kan slå gode indlæg, men vi har ingen i feltet til rigtigt at tage imod det. Måske Macheda udvikler sig lidt, og jeg håber at Fergie giver Berbatov en rolle længere fremme på banen.
Jeg ser stadig ikke det helt store lys i Owen. Mest pga hans type/rolle, og placering på banen.
Men ja der er vel ikke så meget andet at gøre end at bakke 100% op, hvilket jeg håber spillerne føler når de går på banen. Jeg synes dog på en eller anden måde ikke at vi er favoritter.
Helt enig. Nogle gange skal vi ogsà satse lidt mere pà vores unge spillere istedet for den nemme og dyre lòsning, der er at give 600 mio kr. for Ribery eller Villa. Der er ingen tvivl om, at vi ville gà svaekket ud af dette transfervindue, nàr man mister en spiller som Ronaldo. Men nu har vi satset, og sà lad os se, hvad der sker til saesonen. Det her bliver imo en af de taetteste PL-saesoner meget laenge, sà jeg glaeder mig bare endnu mere til at se os starte igen d. 9 mod Chelsea i Community Shield.
Martinsen
14-07-2009, 11:06
Nu kan man læse i samtlige engelske medier at Beckham gerne vil tilbage til premier league for at styrke hans chancer for en plads til VM næste år.
Er jeg den eneste der gerne ser Becks med nummer 23 på ryggen i den røde trøje??
Jeg så ham også gerne tilbage. Han ville være et glimrende backup både på højrekanten og inde centralt. Men tror desværre ikke det sker så længe Fergie er ved roret :) Men dette transfer vindue har været noget besynderligt indtil videre, så hvem ved.
Jeg vil elske at fà Beckham tilbage. Hans indlaeg, dòdbolde og hjòrnespark ville vaere guld vaerd for os. Derudover er han en Manchester United-fan og han vil virkelig kaempe for klubben til hver kamp. Ja tak siger jeg bare, men meget meget urealistisk med Fergie desvaerre.
På et eller andet tidspunkt skal man også videre og ikke hænge fast i fortiden.
Vi har 6 wings, hvis man tæller Rooney med. Mange af dem er unge spillere, så på den måde, kan man godt argumentere for, at holdet er i en mindre overgangsfase. Jeg vil hellere give dem spilletid og tillid end jeg vil sætte en afdanket englænder foran dem.
Obertan, Valencia, Tosic og måske endda Nani er en stærk fremtid og en solid nutid.
Vi har i forvejen et par pensions-nærmende-spillere på den centrale, så det vi har brug for, hvis man spørger mig, er yngre kræfter, der kan tage over, når den gamle garde slutter.
Da vi solgte ham i 2003, sagde vi samtidig farvel til én type højrekant og goddag til en ny. Jeg vil langt hellere have speed og uforudsigelighed, end jeg vil have en boldflytter på kanten.
Beckham er en god spiller, men jeg synes overhovedet ikke, vi har brug for ham med det materiale, vi har i truppen.
Selvfølgelig vil der komme dommedagsprofetier, og selvfølgelig vil der komme folk der siger at holdet er godt nok og at vi ikke behøver at købe noget.
I mine øjne ser det sådan her ud:
Ronaldo er smuttet, vi mangler en eller flere nye individualister til at tage over når resten af holdet står stille. Chelsea, Barca, Arsenal, Real, United (pånær måske i 07) har stortset altid vundet mesterskabet fordi de havde en individualist der lige var lidt bedre end alle andre. Har vi sådan en nu? Vi har selvfølgelig Rooney, men på midtbanen mener jeg vi halter. Heldigvis har vi erfaring i Giggs og Scholes. Her taler jeg ikke nødvendigvis om på banen.
Nani, Ljajic, Tosic, Obertan, Anderson, Valencia skal gennemgå en hel sindssyg udvikling hvis bare én af dem skal blive den nye bærende kraft som andre spiller den hen til, når lortet brænder på. Vi er nødt til at løfte i flok, og for at være ærlig synes jeg faktisk det ser lidt sort ud når man tager sidste sæsons skuffende spil i betragtning. Vi kan dog håbe på at holdet vil bevise de er noget andet end bare Ronaldo og Co.
I angrebet mener jeg stadig ikke vi har fået hvad vi har brug for. Owen kan score mål, men vi har stadig ikke fået den her høje spiller ala Saha/Adebayor som vi havde brug for. Vi får et underligt angreb næste år.
Mit problem er at vi nu har 3-4 kanter der kan slå gode indlæg, men vi har ingen i feltet til rigtigt at tage imod det. Måske Macheda udvikler sig lidt, og jeg håber at Fergie giver Berbatov en rolle længere fremme på banen.
Jeg ser stadig ikke det helt store lys i Owen. Mest pga hans type/rolle, og placering på banen.
Men ja der er vel ikke så meget andet at gøre end at bakke 100% op, hvilket jeg håber spillerne føler når de går på banen. Jeg synes dog på en eller anden måde ikke at vi er favoritter.
Jeg er enig i det meste. Hvis ikke holdet kollektivt rejser sig som i 06/07 så bliver det en sløj sæson. Jeg er optimist og tror at Ronaldos afgang giver plads til at vores nuværende spillere kan blomstre (eks. Rooney, Berba, Nani), men gør de ikke det er det et stort problem.
Owen mener jeg nu stadig er et røverkøb, synes han har et goalgetter instinkt. At han så ikke har Huntelaars kvaliteter og alder og at Fergie ikke henter ham, må vel bare betyde at Fergie ikke vil blokere for vores unge drenges spilletid (Wellbeck & Macheda). At Owen får nummer 7 skal jeg bruge et langt stykke tid på at sluge, men okay, han vurderer vel at presset på den nye 7er (eksempelvis på Obertan) ville ødelægge drengens sæson. Pressen og fansene kører i forvejen i selvsving over hvem der skal erstatte Ronaldo.
Det jeg synes United oplagt mangler, er manden der tager ansvaret på midten og afgør kampen. Chelsea har Lampard, Liverpool har Gerrard, Arsenal har Arshevin. Ronaldo kunne gøre det, desværre kan jeg ikke se manden der er den oplagte matchvinder for os. Her har jeg i lang tid siddet og kigget på Ashley Young, en meget imponerende spiller, som scorer udefra og tør at tage udfordringerne konstant. Han var en stor del i Villas fantastiske start på sæsonen, synes ikke man kan bebrejde ham at han går ned sammen med resten af holdet i foråret. Så håber Fergie køber engelsk og får hentet vores matchvinder.
Ja. Mere behøves den vel ikk uddybes.
Martinsen
14-07-2009, 11:30
Det jeg synes United oplagt mangler, er manden der tager ansvaret på midten og afgør kampen. Chelsea har Lampard, Liverpool har Gerrard, Arsenal har Arshevin. Ronaldo kunne gøre det, desværre kan jeg ikke se manden der er den oplagte matchvinder for os. Her har jeg i lang tid siddet og kigget på Ashley Young, en meget imponerende spiller, som scorer udefra og tør at tage udfordringerne konstant. Han var en stor del i Villas fantastiske start på sæsonen, synes ikke man kan bebrejde ham at han går ned sammen med resten af holdet i foråret. Så håber Fergie køber engelsk og får hentet vores matchvinder.
Og vi har Rooney?
dannigizmo
14-07-2009, 11:53
He cannot kick with his left foot, can't head the ball, can't tackle and he doesn't score enough goals. Otherwise he's all right. http://www.prosportsdaily.com/forums/images/smilies/rimshot.gif
Og vi har Rooney?
Rooney er i mine øjne slet ikke den spiller som jeg netop efterlyser der. Han er, måske pga. Fergies taktiske dispositioner, en fantastisk dynamo som arbejder på hele banen. Men helt ærligt, tæl hvor mange mål han hamrede ind udefra sidste år eller hvor mange han lavede hvor hele holdet spillede dårligt. Jeg er stor fan af Rooney, men mener simpelthen ikke hans rolle er den samme som de tre eksempler jeg kom med. Muligvis vil han kunne gøre det, hvis Fergie bruger ham konsekvent i angrebet.
schousboe9
14-07-2009, 12:22
http://www.prosportsdaily.com/forums/images/smilies/rimshot.gif
Den til dato absolut fedeste smiley! :D
For alle de Manager elskende der skriger efter en stjerne vil det måske være dårligt, men i mine øjne er man ikke i stand til at sige dom over vores transfers før vi er godt inde i den nye sæson, og måske først når den er slut.
Det hænger mig ud af halsen at skulle læse de første fem dommedagsprofetier hver dag, fordi vi ikke har mistet Ronaldo og ikke fået Benzema eller Aguero.
Der er absolut ingen garantier for at en 300+ millioner signing vil være bedre end det vi har nu, så lidt tiltro til de nye folk og manageren ville være en rar afveksling.
Trykker på MEGET enig!
Fuldstændig enig mht. Lampard og Gerrard. Vi mangler en type som dem. En der kysser logoet inden de går i seng, er loyal og enormt fremtræden, både hvad angår udstråling og evner.
Gerrard lavede 16 mål og 9 assists i 31 kampe, hvor Lampard nøjedes med 12 mål og 10 assists i 36 kampe. Begge vel og mærke kun i PL.
Sådan en type central midt, mangler vi. Skal ærligt indrømme, at jeg ikke kan komme i tanke om hvilken spiller i verden der kan udfylde den position.
Kanterne og angrebet er fint for mig. Men kunne godt tænke mig at den centrale midt blev optimeret. Evt. med både en målscorenede og en arbejdende type.
schousboe9
14-07-2009, 13:05
Men kunne godt tænke mig at den centrale midt blev optimeret. Evt. med både en målscorenede og en arbejdende type.
Jeg synes ikke, vi mangler de typer, du nævner her. Problemet er, som jeg ser det, taktikken fra den gamle. Det virker ikke som om, han vil have, at den centrale midt støder for meget med frem og dermed efterlader huller midt i banen, så før det bliver lavet om, får vi nok aldrig denne 'målscorende midtbane'. Hvis vi køber en sådan type, vil han vel blive pålagt samme defensive pligter som de andre, så det ændrer nok ikke noget.
Arbejderen har vi i Fletcher og selvfølgelig Hargreaves, når han er klar. Målscoren har vi potentielt i Anderson. Hvis han fik mere frihed til at støde med frem, er jeg overbevist om, han snildt kunne lave 10 mål pr. sæson. Man kan så sige, at én 'Anderson' er for lidt, så Moutinho, Sneijder, Hamsik eller måske Kacar så jeg meget gerne indlemmet i truppen.
Fuldstændig enig mht. Lampard og Gerrard. Vi mangler en type som dem. En der kysser logoet inden de går i seng, er loyal og enormt fremtræden, både hvad angår udstråling og evner.
Gerrard lavede 16 mål og 9 assists i 31 kampe, hvor Lampard nøjedes med 12 mål og 10 assists i 36 kampe. Begge vel og mærke kun i PL.
Sådan en type central midt, mangler vi. Skal ærligt indrømme, at jeg ikke kan komme i tanke om hvilken spiller i verden der kan udfylde den position.
Kanterne og angrebet er fint for mig. Men kunne godt tænke mig at den centrale midt blev optimeret. Evt. med både en målscorenede og en arbejdende type.
Det er det vi skal håbe på Anderson gør. Manden har kvaliteterne og det hele, men han manglede bare for slået huld på bylden. Men du har ret i det er svært at finde sådan en spiller som Gerrard og Lampard.
Taget i betragtning at Fergie åbenbart allerede i januar vidste at chancen for Tevez blev i klubben ikke var særlig stor er det bare endnu mere skuffende at der ikke er blevet købt en kvalitets-erstatning
Glory Man United
14-07-2009, 13:42
Taget i betragtning at Fergie åbenbart allerede i januar vidste at chancen for Tevez blev i klubben ikke var særlig stor er det bare endnu mere skuffende at der ikke er blevet købt en kvalitets-erstatning
Enig, men derfor kan du altså godt slette/ændre din signatur. Den er lige til en brækspand
United-Allan33
14-07-2009, 13:56
Han har købt Owen og har dermed mere end rigeligt dækket de 4-5 mål Tevez (fuck dig Tevez) bidrog med i sidste sæson.. Problemet er at vi ikke har fundet en ordenlig afløser for Ronaldo...
tjah det der taler for beckham, er at han stadig er en rigtig go spiller, at han har United i hjertet, og at han ville kunne indbringe os store summer i trøje salg og reklame indtægter. Der ville han tror jeg overgå ronaldos trøjesalg. men mest af alt fordi han er en af vor egne ;)
men det der desvære nok taler lidt imod, er Fergie så det sker nok ikke, :)
Han har købt Owen og har dermed mere end rigeligt dækket de 4-5 mål Tevez (fuck dig Tevez) bidrog med i sidste sæson.. Problemet er at vi ikke har fundet en ordenlig afløser for Ronaldo...
Er udemærket klar over at Owen er købt men han er et stort sats (trods han er blevet hentet på en fri) og med de 700 mio. kr. vi fik for Ronaldo mener jeg det havde været passende at bruge en del af de penge på en angriber med mere kvalitet og som har årene foran sig. Aguero havde været det perfekte køb efter min mening men han kan jo stadig nå at komme hertil....
Generelt synes jeg det er ret uambitiøst at hente Owen og Valencia ind som erstatninger for Tevez og Ronaldo men Fergie har gjort det før og håber han overrasker os endnu en gang. Glæder mig til at se kollektivet næste sæson mens jeg er sikker på at spillere som Nani, Anderson, Rooney og Berbatov vil lyse op efter afgangene af Tevez og Ronaldo
dannigizmo
14-07-2009, 14:42
Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor folk hele tiden kræver en stjernesigning til angrebet. Vi brugte sidste sæson 30 millioner pund på Berbatov. Om hans første sæson er bestået eller ej gider jeg ikke diskutere her, for nu handler det trods alt om transfers, men man kan jo ikke komme udenom, at han var det, man vil kalde en stjernesigning - i hvert fald prismæssigt.
Derfor må vi jo så også gå ud fra, at Rooney og Berbatov er førstevalg til angrebet, hvis Rooney får sit ønske om favoritpositionen opfyldt. Det bliver jo også bakket op af Tevez' plads på bænken i store dele af sidste sæson. Så hvorfor er det lige, vi skal have en stjernesigning til angrebet? Det er som om, at folk fuldstænding har glemt Berbatov.
Jeg har set folk skrive, at det kan gå hen og blive en gevinst for England, at Owen er kommet til United, for så kan ham og Rooney blive vænnet til at spille sammen - men hallo, Owen er altså købt til en klokkeklar plads på sidelinjen. Han er den backup, Tevez ikke kunne leve med at være. Jeg ser så meget hellere, at vi satser på de unge, vi har, i stedet for at købe en spiller som Agüero. Welbeck og Macheda falder måske igennem og vi vinder intet - fair nok. Det kan jeg leve med, for så har vi prøvet. Måske bliver en af de to den næste store stjerne i Uniteds angreb, fordi de får chancen og ikke bliver "købt ud" af en eller anden stjernespiller fra syden.
Har du ikke andet at "bidrage" med end dommedags one-liners? Du gider ikke engang svare igen på de spørgsmål som kommer til disse one-liners - havde sgu forventet en højere standard fra en person som burde holde disse ting væk fra boardet.
Tror egentlig vi står stærkere i år en sidste år. Tevez er væk, men bliver efter min mening ikke svær at erstatte i det vi har owen. Ronaldo er væk, men til at ersatte ham er Obertan,og Valencia. Det er selvfølgelig nok ikke en forstærkelse. men nu får vi også Owen hargreaves klar og brown igen. det gør rigtig meget. Hargreaves kan godt gå en og få en meget vigtig rolle på den centrale midtbane. Og som mange andre siger, så tror jeg også at mange spillere hæver deres niveau efter ronaldos farvel. tror især Nani bliver bedre, og Rooney og ikke mindst berbatov.
Var selv en af dem der forventede vi ville hente en stjerne efter ronaldos farvel. men efter at have sovet på det et par dage, er jeg godt tilfreds som det ser ud nu. Men ville nu stadig blive glad hvis jeg så en spiller som aguero i klubben eller asley young:)
schousboe9
14-07-2009, 14:52
Welbeck og Machede falder måske igennem og vi vinder intet - fair nok. Det kan jeg leve med, for så har vi prøvet.
Sådan har jeg det også et eller andet sted. Det lyder måske lidt forkælet, at sige 'nåh ja, så vinder vi ikke i år - og hva' så?', men sådan har jeg det næsten.
Uanset hvor meget vi alle måtte ønske det, så vinder vi ikke Premier League hvert år, og med de priser vi ser i øjeblikket, er jeg mere tilhænger af at afprøve sit eget kuld end at forsøge at købe sig til succes.
Desuden vil vi være så meget stærkere, både sportsligt og økonomisk, hvis de unge slår igennem. Igen et 'hvis', men ikke desto mindre et, der er værd at satse på.
Har du ikke andet at "bidrage" med end dommedags one-liners? Du gider ikke engang svare igen på de spørgsmål som kommer til disse one-liners - havde sgu forventet en højere standard fra en person som burde holde disse ting væk fra boardet.
Må sige jeg er enig. Er lidt skuffet over en af de mere respekteret og mere aktive brugere herinde.
Nå, det var bare lige om kommentar der ikke har noget med tråden at gøre, sorry!
/end OT
Lad vaer med at kalde Gerrard loyal. Han har vidst ònsket sig vaek fra Liverpool et par gange. Lampard virker til at vaere rimelig loyal, men han var vidst taet pà Barca for et par àr siden. Jeg er sikker pà, at Rooney bliver her resten af karrieren, hvis vi fastholder vores succes. Jeg kan ikke se ham i udlandet - sà det skulle kun vaere tilbage til Everton jeg kunne se ham spille, sà lad os bygge holdet op Rooney. Han er 23 àr - han har mindst 10 rigtig gode àr pà topplan. Det er hans chance nu.
GloryManUtd2730
14-07-2009, 16:54
Det hænger mig ud af halsen at skulle læse de første fem dommedagsprofetier hver dag, fordi vi har mistet Ronaldo og ikke fået Benzema eller Aguero.
Jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor folk hele tiden kræver en stjernesigning til angrebet. Vi brugte sidste sæson 30 millioner pund på Berbatov. Om hans første sæson er bestået eller ej gider jeg ikke diskutere her, for nu handler det trods alt om transfers, men man kan jo ikke komme udenom, at han var det, man vil kalde en stjernesigning - i hvert fald prismæssigt.
Derfor må vi jo så også gå ud fra, at Rooney og Berbatov er førstevalg til angrebet, hvis Rooney får sit ønske om favoritpositionen opfyldt. Det bliver jo også bakket op af Tevez' plads på bænken i store dele af sidste sæson. Så hvorfor er det lige, vi skal have en stjernesigning til angrebet? Det er som om, at folk fuldstænding har glemt Berbatov.
Jeg har set folk skrive, at det kan gå hen og blive en gevinst for England, at Owen er kommet til United, for så kan ham og Rooney blive vænnet til at spille sammen - men hallo, Owen er altså købt til en klokkeklar plads på sidelinjen. Han er den backup, Tevez ikke kunne leve med at være. Jeg ser så meget hellere, at vi satser på de unge, vi har, i stedet for at købe en spiller som Agüero. Welbeck og Machede falder måske igennem og vi vinder intet - fair nok. Det kan jeg leve med, for så har vi prøvet. Måske bliver en af de to den næste store stjerne i Uniteds angreb, fordi de får chancen og ikke bliver "købt ud" af en eller anden stjernespiller fra syden.
LIGE MINE ORD:Bouncing:
Og med den Offensive midtbane, tror jeg Anderson og Carrick virkelig kan blomstre op. Vil så mere frihed, da Valencia er en mere en klassisk wing og holder sig primært på kanten. Og lidt det samme med Nani.
Skal vi ikke vente med at kalde dette for det dårligste transfervindue nogensinde (eller hvad det var) til vi rent faktisk har set Obertan spille fodbold. Jeg tvivler på, at ret mange herinde har set synderligt mange kampe med Valencia heller. Det er rent faktisk heller ikke udelukket, at Owen går i gennem den kommende sæson uden nævneværdige skader.
Jeg vil gerne vædde med, at Owen har scoret mere end 5 ligamål inden vi når jul. Han scorer så godt nok ikke 4 mål mod et amputeret Blackburn-hold i liga cuppen, men det må vi så affinde os med.
Skal vi ikke vente med at kalde dette for det dårligste transfervindue nogensinde (eller hvad det var) til vi rent faktisk har set Obertan spille fodbold. Jeg tvivler på, at ret mange herinde har set synderligt mange kampe med Valencia heller. Det er rent faktisk heller ikke udelukket, at Owen går i gennem den kommende sæson uden nævneværdige skader.
Jeg vil gerne vædde med, at Owen har scoret mere end 5 ligamål inden vi når jul. Han scorer så godt nok ikke 4 mål mod et amputeret Blackburn-hold i liga cuppen, men det må vi så affinde os med.
NEJ! Vi rykker ned med det hold vi har nu! Det må være konklusionen på transfervinduet! :(
:titte:
Elrantiri
14-07-2009, 19:36
NEJ! Vi rykker ned med det hold vi har nu! Det må være konklusionen på transfervinduet! :(
:titte:
Ja, og United får så få point, at de rykker direkte ned til League One. Dette krydret med at Liverpool får mindst 115 point i denne sæsons PL vil gøre det her til den værste sæson nogensinde.
Og I skal ikke tvivle den mindste smule på min påstand, for jeg har ret.
Så skal jeg da ellers lige love for, at transfer-strømmen gik i stå.
Downing er formentlig solgt til Villa, håber ikke at det er fordi vi er efter Young. Nani skal have chancen.
Fletcherfan
15-07-2009, 18:50
Jeg kunne godt tænke mig en central midtbanespiller til da jeg ikke regner det store med Scholes og Giggs... Derudover er jeg også meget skeptisk vedr. Hargo, måske han kommer tilbage, men så er det lidt så som så med formen... Og spørgsmålet er nok mere OM han kommer igen end hvornår... Så har vi Anderson (der skal spille bedre i denne sæson), Carrick, Fletcher, Gibson og så O'Shea som backup, og det ønsker jeg ikke at se... Men med 4 centrale midtbanespillere til to pladser skal man være ok heldig for ikke at komme i problemer pga. skader og karantæner...
Hvis rygter passer, og United har takket nej til Adebayor, forstår jeg ingenting.
Lorensen
16-07-2009, 08:45
Hvis rygter passer, og United har takket nej til Adbeayor, forstår jeg ingenting.
Jeg kan ikke lige gennemskue om det er ironi, men hvis du mener det er jeg helt uenig.
Adebayor er ikke noget der minder om 170.000 pund værd i ugen. I hans 3 sæsoner i Arsenal har han kun haft halvdelen af en sæson, efteråret 07/08, hvor han har været helt oppe i kategorien verdensklasse og resten af tiden har han været på et helt andet niveau. Det er jo ikke for sjov at mange Arsenal fans sagtens mener at Bendtner kan udfylde samme rolle som Adebayor i næste sæson.
Jeg er i hvert fald rigtig glad for at det er den lyseblå og ikke røde del af Manchester Adebayor ser ud til at skifte til, da jeg mener at han er ganske middelmådig. Eller i hvert fald slet ikke på United niveau.
Udover at være langt fra verdensklasse, så er Adebayor og en nar af rang hvis man skal bedømme ud fra hans udtalelser og den måde som Arsenal fans ofte omtaler ham. Har han ikke dementeret alle transferrygter et par gange i dette vindue allerede?
Send ham endelig til City, ham og Tevez bliver garanteret perleveninder. Man kan vel håbe at de med deres mange penge kan få råd til en personlighedstransplantation når sådan noget bliver muligt om nogle år...
Troelsgaard
16-07-2009, 09:41
Adebayor er god nok når det tager ham, men han har et meget lavt bundniveau, og det blandet med hans attitude gør, at jeg ikke sidder og græder snot nu.
Martinsen
16-07-2009, 09:44
Hvis man ikke kan forstå at United har takket nej til Adebayor til en ugeløn på 170.000 pund om ugen ja så fatter jeg ingenting! Det er han så langt fra at være værd. Og hvis man er utilfreds med det skal man vist bare brokke sig og være utilfreds. Men jeg kan dog have misset ironien i indlægget, hvilket jeg håber. For ellers hører alting sku op.
Glory Man United
16-07-2009, 09:46
Hvis rygter passer, og United har takket nej til Adebayor, forstår jeg ingenting.
Det er pis ikke? Vil du have Adepaymemore? Det vil sgu da være Tevez om igen. Derudover spiller han altid to dårlige kampe efter en god
Adebayor gider jeg heller ikke have. Dels fordi vi har rigeligt med angribere, dels fordi han bare er en klovn. Rigtig god angriber dog.
8.11 Manchester United chief executive David Gill is not ruling out the possibility of further new signings before the close of the transfer window.
Milan skulle være interesserede i Evra:
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/07/16/1385016/milan-want-manchester-uniteds-evra-or-corinthians-andre
Troelsgaard
16-07-2009, 09:57
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2009/07/16/1385016/milan-want-manchester-uniteds-evra-or-corinthians-andre
Sælg ham. Han er noget af det mest overvurderet jeg har set, og et salg af ham baner vejen for Fabio.
Glory Man United
16-07-2009, 09:58
Det er der vel 4-5000 andre klubber, der også er ;)
Glory Man United
16-07-2009, 09:59
Sælg ham. Han er noget af det mest overvurderet jeg har set, og et salg af ham baner vejen for Fabio.
Ja for pokker, han er dårlig. Og Fabio har man mindst set spille 10-15 kampe, så man rigtig har kunnet vurdere ham :whine:
Troelsgaard
16-07-2009, 10:00
Ja for pokker, han er dårlig. Og Fabio har man mindst set spille 10-15 kampe, så man rigtig har kunnet vurdere ham :whine:
Visse mennesker forstår kun ironi, når der er brugt smileys.
;)
Glory Man United
16-07-2009, 10:02
;)
Den var skæg
Jeg kunne godt tænke mig en central midtbanespiller til da jeg ikke regner det store med Scholes og Giggs... Derudover er jeg også meget skeptisk vedr. Hargo, måske han kommer tilbage, men så er det lidt så som så med formen... Og spørgsmålet er nok mere OM han kommer igen end hvornår... Så har vi Anderson (der skal spille bedre i denne sæson), Carrick, Fletcher, Gibson og så O'Shea som backup, og det ønsker jeg ikke at se... Men med 4 centrale midtbanespillere til to pladser skal man være ok heldig for ikke at komme i problemer pga. skader og karantæner...
kan godt være du siger at du ikke regner meget med Giggs og Scholes men når du siger at vi med 4 centrale midtbanespillere hurtigt kommer i problemer i forhold til skader og karantæner, så tror jeg godt at Giggs og Scholes kan spille i ny og næ hvis der er nogle der har karrantæne...
mon ikke de får lov at træne med så de er i form til det ;)
;)
det jo svært når du efterlader absolut ingen indikation af at det er ironi, og på tekst er det svært at tyde et tonefald ^^
Det var en joke på højde med den GMU skrev og jeg forstod den godt! :lolol::lolol::lolol::lolol:
Troelsgaard
16-07-2009, 10:32
det jo svært når du efterlader absolut ingen indikation af at det er ironi, og på tekst er det svært at tyde et tonefald ^^
At vælge Fabio fremfor Evra, det bør få et eller andet til at ringe, specielt hvis man tager min slagtning ovenpå "Welbeck vs. Owen"-vitsen med, hvor jeg bliver beskyldt for kun at fatte ironi, når der er anvendt smileys, eller anden form for hint. :)
Troelsgaard
16-07-2009, 10:33
Den var skæg
Ligeså skæg som Owen vitsen.
Glory Man United
16-07-2009, 10:36
Ligeså skæg som Owen vitsen.
Som så var Gary Nevilles, dernæst Caspers. Andre synes tydligvis den var sjov
Troelsgaard
16-07-2009, 10:41
Som så var Gary Nevilles, dernæst Caspers. Andre synes tydligvis den var sjov
Ja, ved første øjekast er den sjov, fordi man så Welbeck sidste sæson, og derfor umiddelbart tror, at han vandt titlen, og han var da med i sejrsfesten, men officielt har han ikke vundet titlen, og så er den ikke så sjov igen imo.
Det er der vel 4-5000 andre klubber, der også er ;)
BSV f.eks? Er det egentlig stadig Klinge-bròdrene, der husere pà backpladserne? :)
Mht til Adebayor, sà er jeg lykkelig for, at vi ikke er interesseret i ham. Han er doven, han kender stortset ikke til offside reglen og sà samtidig har han en stor spildprocent af chancer. Desuden er han pengegrisk, og jeg tror aerlig talt, at han vil vaere en katastrofe for vores nu harmoniske trup. For 25 mio kan man finde andre bedre angribere, der vil passe bedre ind her. Derfor nej tak! Eneste plus ved Adebayor er, at han er god i hovedspillet og fylder godt inde i straffesparksfeltet.
Glory Man United
16-07-2009, 10:46
Ja, ved første øjekast er den sjov, fordi man så Welbeck sidste sæson, og derfor umiddelbart tror, at han vandt titlen, og han var da med i sejrsfesten, men officielt har han ikke vundet titlen, og så er den ikke så sjov igen imo.
Det tror jeg alle har fattet. Men Neville synes den er sjov, en del på FB har grinet, og nogle stykker her også. Og hvem ved om manden ikke fik en medalje? Alle med min 10 kampe får den AUTOMATISK, men derfor er det altså muligt alligevel
BSV f.eks? Er det egentlig stadig Klinge-bròdrene, der husere pà backpladserne? :)
Om 3 år er det vel dig? ;)
Troelsgaard
16-07-2009, 10:53
Det tror jeg alle har fattet. Men Neville synes den er sjov, en del på FB har grinet, og nogle stykker her også. Og hvem ved om manden ikke fik en medalje? Alle med min 10 kampe får den AUTOMATISK, men derfor er det altså muligt alligevel
Jo, men der står ikke "Premiership winner 08/09" ud for Welbecks navn, og det er det jeg forholder mig til. At han så muligvis har en medalje liggende derhjemme, det redder i mine øjne ikke joken, da den ikke er 100% gennemført.
Martinsen
16-07-2009, 10:54
Kunne det tænkes at i havde en forskellig form for humor?? Det kan sku da ikke diskuteres om det er sjovt eller ej. Det er heldigvis op til den enkelte.
Ja, tilbage til emnet.!
Så må humor/ikke humor diskuteres andetsteds..
Helt enig med Spalletti, som siger følgende i dagens medier:
Roma coach Luciano Spalletti has praised Manchester United for their summer market work.
Spalletti explained: "Teams like Manchester United are thinking in the right way.
"If an offer arrives that meets your expectations, then you must sell. But that doesn't mean you have to do the same and pay over the odds for a replacement.
"This is football now, there are no limits to what a club can pay for a player. But there are also clubs which will continue to focus on young players and support their coach long-term, like Manchester, or Genoa and Fiorentina."
Glory Man United
16-07-2009, 12:17
Helt enig med Spalletti, som siger følgende i dagens medier:
Roma coach Luciano Spalletti has praised Manchester United for their summer market work.
Spalletti explained: "Teams like Manchester United are thinking in the right way.
"If an offer arrives that meets your expectations, then you must sell. But that doesn't mean you have to do the same and pay over the odds for a replacement.
"This is football now, there are no limits to what a club can pay for a player. But there are also clubs which will continue to focus on young players and support their coach long-term, like Manchester, or Genoa and Fiorentina."
Hvordan kan man være enig med en mand, der er ansvarlig for et hold, som taber 7-1? :D
har lige læst at gill siger vi ikke er færdige med at købe ind:) god nyhed hvis det passer
Hvordan kan man være enig med en mand, der er ansvarlig for et hold, som taber 7-1? :D
Det er vel ironisk ment..? For selvfølgelig kan man jo det.
har lige læst at gill siger vi ikke er færdige med at købe ind:) god nyhed hvis det passer
Det er ikke direkte det Gill sagde. Og historien er 2-3 dage gammel..
Gill sagde, at han var overbevist om, at der skete noget på spillerfronten mens holdet er i Asien. Med det kan han mene nye spillere ja, men det kan jo lige så vel være forlængelse af nuværende kontrakter, udlejning af spillere, salg af spillere osv osv..
SantasLittleHelper
16-07-2009, 12:41
Jo, men der står ikke "Premiership winner 08/09" ud for Welbecks navn, og det er det jeg forholder mig til. At han så muligvis har en medalje liggende derhjemme, det redder i mine øjne ikke joken, da den ikke er 100% gennemført.
Selvfølgelig har man vundet noget hvis man har medaljen for den (med mindre man har nakket Dudeks selvf). Det er jo netop det medaljen betyder. Hvis United næste år bestiller en medalje til mig grundet min store indflydelse med at bestikke dommere og officials, vil jeg da i høj grad kunne kalde mig Premier League Winner.
Det er ikke direkte det Gill sagde. Og historien er 2-3 dage gammel..
Gill sagde, at han var overbevist om, at der skete noget på spillerfronten mens holdet er i Asien. Med det kan han mene nye spillere ja, men det kan jo lige så vel være forlængelse af nuværende kontrakter, udlejning af spillere, salg af spillere osv osv..
Har læst idag at han har sagt det her:
Manchester Uniteds direktør David Gill modsætter sin manager Sir Alex Ferguson – der har udtrykt det modsatte – at Uniteds trup måske stadig vil blive forstærket i dette transfervindue.
Troelsgaard
16-07-2009, 12:51
Selvfølgelig har man vundet noget hvis man har medaljen for den (med mindre man har nakket Dudeks selvf). Det er jo netop det medaljen betyder. Hvis United næste år bestiller en medalje til mig grundet min store indflydelse med at bestikke dommere og officials, vil jeg da i høj grad kunne kalde mig Premier League Winner.
Fint nok, I får ret, jeg får fred.
Nu skal man jo også tænke på hvem de spillede mod ;)
Måske Fergusons udtalelser skal forstås som, at han gerne vil lægge låg på det hele inden truppen drager til Asien. Det giver unægteligt lidt mere fred og ro, hvis folk tror, de er færdige med at handle.
Personligt forventer jeg stadig endnu en handel, men jeg tror ikke rigtigt på, at vi henter noget større navn. Douglas Costa bliver stadig rygtet til klubben.
Vi mangler også at sælge Manucho og Simpson, der er kommet i overskud i truppen.
JumpingCarrot
16-07-2009, 14:03
Måske Fergusons udtalelser skal forstås som, at han gerne vil lægge låg på det hele inden truppen drager til Asien. Det giver unægteligt lidt mere fred og ro, hvis folk tror, de er færdige med at handle.
Personligt forventer jeg stadig endnu en handel, men jeg tror ikke rigtigt på, at vi henter noget større navn. Douglas Costa bliver stadig rygtet til klubben.
Vi mangler også at sælge Manucho og Simpson, der er kommet i overskud i truppen.
Ja, come on. Fergie udtaler sgu da hele tiden, han er færdig med at købe ind. SELVFØLGELIG køber han spilleren, hvis muligheden og den rette pris dukker op. Men han køber slet, slet ikke for at købe. Mening med galskaben, som man siger.
Ja, come on. Fergie udtaler sgu da hele tiden, han er færdig med at købe ind. SELVFØLGELIG køber han spilleren, hvis muligheden og den rette pris dukker op. Men han køber slet, slet ikke for at købe. Mening med galskaben, som man siger.
selvfølgelig gør han det.
Men vi skal også huske på, at det ikke er Burnley der skal forstærkes. Det kræver spillere af en hvis kvalitet, hvis de skal kunne forstærke United. Og samtidig er der nogle positioner, hvor vi ikke har brug for forstærkning.
Som jeg ser det, skal vi op i klassen Maicon, Ribery, Aguero, Zlatan for at vi kan forstærkes.
En spiller som young vil vi ikke kunne bruge. Han er ikke bedre end det vi har, og så ser jeg ingen grund til hvorfor han skal skubbe en nuværende spiller ud.
Michaelkp
17-07-2009, 09:55
Så har vi sku slået Barca, Real og City. Vi har købt endnu en verdensstjerne:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6636386
Michaelkp
17-07-2009, 09:59
Så har vi sku slået Barca, Real og City. Vi har købt endnu en verdensstjerne:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6636386
Vi var vist i hård kamp med Brommapojkarna om hans signatur......
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=563621
Her er han.
Der er iflg. Molde tale om Mame Biram Diouf. Det var ham, FCK prøvede på at købe.
kilde: united.no
Ej, det virker i første omgang som et noget ligegyldigt indkøb.. Men hey, han kan måske overraske og blive en ny Solskjær. Men kan ikke lige se hvordan han skal kunne forstærke truppen..
Tja, navnet Diouf lover ikke godt :D Vækker minder om en tidligere Liverpool-spiller.
http://www.youtube.com/watch?v=C1gr6I5W1pM
Jeg syntes dette ser rigtig godt ud. Han laver altså nogle syge mål. Kan han føre dette over til PL, så bliver han alt for vild :D
Rosgaard
17-07-2009, 10:25
Jeg syntes dette ser rigtig godt ud. Han laver altså nogle syge mål. Kan han føre dette over til PL, så bliver han alt for vild :D
Bestemt! God fysik og speed. Ser ud til at være skabt til PL bold. Minder mig om Adebayor i sin spillestil, bare noget hurtigere.. Nogen der aner hvad vi har betalt for ham? Mit gæt er mellem 2-3 mill. pund
Selv jeg tager mig godt ud på en sammenklippet video ;)
Færingen
17-07-2009, 10:28
han skorede forleden fire mål i en kamp mod Brann
Det ser ud til, at han spiller med nummer 32, så det kunne nemt blive hans nummer i United :)
Med forbehold for at det er en Youtube video og den norske liga, så ser han da udemærket ud. Virker til at der både er fine fødder og et godt hovedspil. Dog virker tempo og fysik ikke vildt imponerende på videoen, men det kan der selvfølgelig arbejdes med.
Troelsgaard
17-07-2009, 10:38
Nu skal vi da vist også få solgt nogen. Vi har efterhånden 40 spillere i truppen, men vi kan kun tage 18 med til kamp.
Hvad angår Diouf, så er jeg noget skeptisk, men han kommer jo fra Molde ligesom Solskjær, så man kan da håbe, at der er lidt symbolik over det.
Selvom han først kommer i januar, så burde vi måske overveje at låne Welbeck ud. Macheda er lige et år yngre og er samtidig udlænding, så det er mest nærliggende at låne Danny ud.
Hvis ikke, så har vi 6 angribere i sidste halvdel af næste sæson. 7 med Manucho.
Selv jeg tager mig godt ud på en sammenklippet video ;)
Ja stil dig endelig op og lave sådan en film fra serie 4, så skal United nok hente dig :)
Nu skal vi da vist også få solgt nogen. Vi har efterhånden 40 spillere i truppen, men vi kan kun tage 18 med til kamp.
Hvor mener du vi er overbesat? A-truppen er vel reelt set kun ½-1 spiller større end sidste år. De to spillere vi har mistet var begge nærmest skadesfri og spillede en del kampe. Godt nok har vi folk der vender tilbage fra skader, men man må også indregne skader fremadrettet.
Folk som Macheda, Welbeck, Tosic, Ljadic, Obertan, Gibson og vores nye norske bomber skal næppe alle regnes som faste A-holdsspillere. De vil formentlig veksle mellem førsteholdet og reserverne, hvor de spillere der er brug for og i form kommer ind over førsteholdet.
Jeg synes ikke vi skal skære i truppen. Vores klare force over en sæson er bredden og giver vi køb på den, vil det være at lege med ilden.
Kasper United
17-07-2009, 10:53
Ja, jeg synes han ser rigtig god ud, i den norske liga. Men har han kvalitet nok, til at spille i PL og så da mester holdet:trophy: det må tiden vise. For mig ser jeg det som et sats.
Synes stadig, at United mangler den ene verdensstjerne. Med det køb, tror jeg min drøm om Sergio Agüero røg, da United jo har Rooney, Berbatov, Owen, Marcheda og nu 2 spillende fløj-angribere Welbeck og Obertan, og nu Diouf.
Hvis der ikke er nogle, af de 6-7 angribere der bliver lejet ud eller bliver solgt, tror jeg snart vi får et problem. Håber ikke vi ender, som City gør, med 8 angribere + de jagter den niende. Men mon ikke Ferguson har styr på det, som han plejer.
Men glæder mig til, at følge United i næste sæson, der burde da være nogen af alle de unge og nyindkøbte, der slår til.
Glory Man United
17-07-2009, 11:02
.....Og Fergie sagde så, at dette var den sidste signing i dette transfervindue. Det bliver en hård sæson :rant:
Sagde han ikke også det for en uge siden, da owen, obertain og valencia blev præsenteret for pressen?
Ikke at jeg tror SAF er kategorisk lystløgner, men man ved sgu aldrig...
Jeg har stor fidus til Diouf, men for dælen hvor så jeg gerne Agüero på Old Trafford. Det sker formenlig ikke nu, som Kasper United også skriver, da Diouf er signet, men ser man på den liste angribere vi ligger inde med, så synes jeg der er grund til optimisme. Måske har andre hold købt sig til stjernespækkede startopstillinger, men united vil stadigt have det bedste hold :-)
Michaelkp
17-07-2009, 11:09
.....Og Fergie sagde så, at dette var den sidste signing i dette transfervindue. Det bliver en hård sæson :rant:
:(
Link:
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1126675_united_sign_young_striker
Glory Man United
17-07-2009, 11:13
Sagde han ikke også det for en uge siden, da owen, obertain og valencia blev præsenteret for pressen?
Jo men andre storklubber (deriblandt BIF og FCK) var ude med snøren og Fergie følte, at han måtte slå til nu
Tjaaa, så må vi håbe, at der blomstrer endnu en transferkrig op om Agüero, så vi igen er nødt til at kæmpe.
Indtil det sker, tror, håber og beder jeg til, at de nye, vi trods alt har hentet, slår til.
Vi har som sådan heller ikke brug for flere spillere. At han ikke løber ud og signer Young eller et andet stort navn, viser vel bare, at han har tillid til dem han netop har hentet.
Jeg gad godt vide, hvad vi har givet for ham Diouf. I følge en ældre artikel på www.eb.dk, så har Molde tidligere afvist et bud på 8 millioner kroner.
Det er hvertfald dejligt at vågne op til sådan en nyhed. Fra nu af, hører vi nok kun om salg, men det kan som sådan også være spændende nok.
Glory Man United
17-07-2009, 11:23
10:1 på at han ikke får et minut på banen for United i 2009
Gælder det alle kampe - også carling, fa osv.?
Troelsgaard
17-07-2009, 11:33
Hvor mener du vi er overbesat? A-truppen er vel reelt set kun ½-1 spiller større end sidste år. De to spillere vi har mistet var begge nærmest skadesfri og spillede en del kampe. Godt nok har vi folk der vender tilbage fra skader, men man må også indregne skader fremadrettet.
Folk som Macheda, Welbeck, Tosic, Ljadic, Obertan, Gibson og vores nye norske bomber skal næppe alle regnes som faste A-holdsspillere. De vil formentlig veksle mellem førsteholdet og reserverne, hvor de spillere der er brug for og i form kommer ind over førsteholdet.
Jeg synes ikke vi skal skære i truppen. Vores klare force over en sæson er bredden og giver vi køb på den, vil det være at lege med ilden.
I princippet har man kun brug for 25-30 spillere, medmindre man får 15 skader, og jeg mener også, at man kun må have 25 spillere til rådighed i CL, så jeg kan ikke se, hvorfor vi skal have langt over 30 spillere. Vi er muligvis ikke overbesat ift. klasse, men det er jo Fergies skyld.
Lidt firkantet sat op, så burde det være rigeligt med to spillere til hver plads, og så må man bytte lidt rundt, hvis begge til pladsen er skadet, og her synes jeg tit vi har set, at vi har spillere der kan spille mere end en plads.
Målet: Ed (Foster)
Forsvaret: Rafael (Neville), Rio (Brown), Vidic (Evans), Evra (O'Shea)
Midtbanen: Valencia (Nani), Carrick (Fletcher), Anderson (Giggs), Park (Obertan)
Angrebet: Rooney (Owen), Berbatov (Welbeck)
Derudover er der Hargreaves, Tosic, Scholes, Fabio, Simpson, Manucho, Gibson, Kuszczak, Amos, Macheda og senere hen Diouf, samt vores mange unge spillere/talenter. Jeg synes der er overbefolket, men det er vel en smagssag.
han kommer også først i 2010...
Glory Man United
17-07-2009, 11:36
Gælder det alle kampe - også carling, fa osv.?
Det gælder også de kampe, ja
Tak Boock - tror jeg springer over, hvis han først kommer i 2010 :-)
Glory Man United
17-07-2009, 11:53
Damn! :D
Som jeg skrev med min ven om så virker det ret meget som om Fergie vil lave en ny ungdomsgeneration til at tage over, hvilket i mine øjne lugter lidt af hans afsked som manager inden for en overskuelig fremtid, når diverse unge spillere måske er slået igennem.
Det virker ihvertfald ret meget somom at han vil køre en hel ny stamme ind på holdet, som kan vare i et stykke tid.
Jeg synes umiddelbart det lugter som en lidt trofæløs sæson. I princippet går han faktisk imod Glazers oprindelige planer (dem der blev leaked for et par år tilbage) om at købe store stjerner i en slags real madrid business-plan.
Men faktum er at vi skal løfte i flok. Personligt bliver jeg meget overrasket over hvis det sker i år med alle de nyerhvervelser og unge talenter. Jeg håber Giggs og Scholes får endnu en renæssance.
Tåbeligt hvis ham den nye tager spilletid fra vores unge angribere. Aner ikke hvad vi skal med ham. Og så skal vi da vist også snart skille os af med Manucho, det er sku en joke at han render rundt i vores klub. Selvfølgelig kan det have noget at gøre med, at der ikke er nogen interesserede.
Jeg ved ikke om man skal tolke de mange unge som et tegn på at han forbereder sin afgang. Jeg tror også det er en erkendelse af at vi er gået glip af vigtige talenter tidligere, og at vi oftest tjener på de spillere som ikke bryder igennem, og ender med at blive solgt.
Det virker måske uambitiøst og lidt opgivende, men hvis vi ser på Arsenal, Liverpool og Chelsea, så har de slet ikke forstærket endnu. De står måske endda til at miste nøglespillere og skal så ud på et dyrt marked for at finde erstatninger. Det nytter ikke noget at forvente en Ronaldo signing eller indkøb i Madrid-stil, for der er ingen oplagte forstærkninger som er til at komme i nærheden af for rimelige penge.
Tjah hvis vores køb i år ikke slår til, og vi får en sløj sæson, er der ihvertfald penge til 2010-2011. hvor markedet formentlig er lidt mere roligt, og priserne mere rimelige. Men tror på et godt år hvor vi napper en af de tre store hvis ikke flere. ;).
Åh nej, nu røg Manucho også, vi kan da ikke blive ved med at sælge ud af vores guld?
Han kommer nok til at figurere på listen over PLs dårligste indkøb nogensinde. Kun 1 sæson i PL, og han er solgt videre.
Vi mangler bare at sælge Danny Simpson, så tror jeg, vores sommerhandler er helt færdige.
Douglas Costa-handlen ser ud til at trække meget i langdrag. Ferguson vil eftersigende gerne se med egne øjne, hvad knægten kan. Jeg forstår ikke, hvorfor Gremio ikke bare sender ham herop i et par uger.
Hvor er det dog dybt irriterende, dagligt at høre på folks negative holdninger til noget man i virkeligheden ikke aner en skid om!
Vi aner ikke hvor holdet står til næste sæson. Men åbenbart, så har dagens indkøb gjort truppen 90% dårligere.
Skal vi ikke lave en tråd, hvor teenagedrenge med barnagtige statements kan diskutere, i stedet for at ødelægge konstruktive indlæg?!?!?
Vi står foran en sæson med absurd mange spørgsmålstegn. Det kan både blive en dreng og en pige. Og det er virkelig trættende, at nogle føler sig så ophævet over bl.a. SAF og mener at de er de bedste til at vurdere alle forhold omkring truppen.
Kan vi ikke bare acceptere, at vi ikke er hverken Real eller City. Måske ender vi med at købe et stjernenavn, men hvis ikke, så gør SAF det jo ikke for at skade klubben? So what, hvis vi ikke vinder mesterskabet for 4. år i træk. Havde vi beholdt Tevez og Ronaldo havde vi måske heller ikke gjort det. Men som om, at folk bruger det stjerneløse transfervindue til at svine klubben så meget som muligt.
Hvilke fans!
Skal vi ikke lave en tråd, hvor teenagedrenge med barnagtige statements kan diskutere, i stedet for at ødelægge konstruktive indlæg?!?!?
Hvilke fans!
Er det her så det første indlæg i den tråd? ;)
Åh nej, nu røg Manucho også, vi kan da ikke blive ved med at sælge ud af vores guld?
Han kommer nok til at figurere på listen over PLs dårligste indkøb nogensinde. Kun 1 sæson i PL, og han er solgt videre.
Tror vi har tjent på ham, siden vi fik ham gratis og har solgt ham videre:P Så jeg synes han har været et glimrende bekendtskab! Hvem ved, måske er det ham der finansierer Diouf!!
@Acsadac
Hvor er det dog dybt irriterende dagligt at høre på folk skrive, at man ikke må debattere. Det her er et debatforum!
Det er rigtigt, at Ferguson har mere viden om Man Utd end os. Det er rigtigt, at han måske er verdens bedste manager. Det er rigtigt, at han er en af de mest succesfulde managers nogensinde.
MEN han har også lavet fejl! Kleberson, Djemba-Djemba, Liam Miller osv. De indkøb var jo netop lidt i samme kategori som dette års indkøb. Folk kender dem ikke rigtigt, og enten vil de overraske positivt eller negativt. Derudover var jeg ikke videre imponeret over taktikken til CL-finalen i år.
Derfor kan man godt diskutere Fergusons mulige fejldispositioner. Han har jo lavet et par fejl før (meget få). Det er bestemt ikke det samme som at svine klubben til!
I følge et ældre nummer af United supporteren, så menes det, at vi sin tid gav £4M for Manucho. Det er nok ikke den mest seriøse kilde, men jeg tvivler på, at vi uden videre fik ham gratis af den angolanske klub. Han var trods alt på kontrakt.
Men held og lykke til Manucho i Valladolid. Det er blot endnu en grund til at glæde sig til La Liga starter igen (set fra et neutralt fodboldsynspunkt).
Hr Hansen
17-07-2009, 17:59
@Acsadac
Hvor er det dog dybt irriterende dagligt at høre på folk skrive, at man ikke må debattere. Det her er et debatforum!
Det er rigtigt, at Ferguson har mere viden om Man Utd end os. Det er rigtigt, at han måske er verdens bedste manager. Det er rigtigt, at han er en af de mest succesfulde managers nogensinde.
MEN han har også lavet fejl! Kleberson, Djemba-Djemba, Liam Miller osv. De indkøb var jo netop lidt i samme kategori som dette års indkøb. Folk kender dem ikke rigtigt, og enten vil de overraske positivt eller negativt. Derudover var jeg ikke videre imponeret over taktikken til CL-finalen i år.
Derfor kan man godt diskutere Fergusons mulige fejldispositioner. Han har jo lavet et par fejl før (meget få). Det er bestemt ikke det samme som at svine klubben til!
Og hvis Manchetser United havde scoret efter 3 min og havde vundet cl finalen så havde taktikken vret helt fantastisk.
de indkøb der er blevet lavet denne sommer ser jeg som rigtg spændene for fremtiden, og jeg gir fandme gerne et par pokaler væk de kommende år hvis vi så står rigtig stærkt i fremtiden.
som jeg har sagt før så kan jeg ikke forstå folk der vil bruge 500M på Ribery når han nu kun er 275M Værd, så er det da bedre at købe nogle unge gutter til fremtiden og bruge Ronaldo pengene når den helt rigtige spiller dukker op om 1-2-3 -10 år. eller ihvertfald når disse sindsyge priser har lagt sig lidt igen
@Acsadac
Det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke må diskutere.
Men hvor konstruktiv er det at skrive. "Fuck vi er dårlige - vi vinder intet i denne sæson"?
Er det her så det første indlæg i den tråd? ;)
Man må gerne uddybe sine statements i stedet for at komme med provokerende one liners?
Og hvis Manchetser United havde scoret efter 3 min og havde vundet cl finalen så havde taktikken vret helt fantastisk.
de indkøb der er blevet lavet denne sommer ser jeg som rigtg spændene for fremtiden, og jeg gir fandme gerne et par pokaler væk de kommende år hvis vi så står rigtig stærkt i fremtiden.
som jeg har sagt før så kan jeg ikke forstå folk der vil bruge 500M på Ribery når han nu kun er 275M Værd, så er det da bedre at købe nogle unge gutter til fremtiden og bruge Ronaldo pengene når den helt rigtige spiller dukker op om 1-2-3 -10 år. eller ihvertfald når disse sindsyge priser har lagt sig lidt igen
Lige netop!
Og jeg vil vædde med, at de samme folk som laver one liners om hvor dårlige vi er, hvor dårlig manager SAF er pt osv., er de første til at sige "Det var jo det jeg sagde"...
Det er altid så let at rakke folk ned, når man ikke selv kan komme på noget bedre.
Selvfølgelig ser dette transfervindue ikke optimalt ud pt, men der fra os så til at det hele bare er noget lort, der må jeg sq stå af.
Er da godt klar over, at nogle ikke kan acceptere at jeg skriver som jeg gør, men hvis man var en smule konstruktiv i sin kritik, så ville det højne kvaliteten væsentligt.
Det handler ikk om at man skal være ukritisk.
man.utd25
17-07-2009, 18:23
Lige netop!
Og jeg vil vædde med, at de samme folk som laver one liners om hvor dårlige vi er, hvor dårlig manager SAF er pt osv., er de første til at sige "Det var jo det jeg sagde"...
Det er altid så let at rakke folk ned, når man ikke selv kan komme på noget bedre.
Selvfølgelig ser dette transfervindue ikke optimalt ud pt, men der fra os så til at det hele bare er noget lort, der må jeg sq stå af.
Er da godt klar over, at nogle ikke kan acceptere at jeg skriver som jeg gør, men hvis man var en smule konstruktiv i sin kritik, så ville det højne kvaliteten væsentligt.
Det handler ikk om at man skal være ukritisk.
Så så:) du er da helt oppe at støde idag, kan godt følge dig lidt, selvom jeg selv erlidt skuffet over vores transfer indtil videre, men du skal tænke på at de sidste par sæsoner har vi været med hel fremme, så nogen har store forventninger osv.
Efter markedets omstændigheder, så synes jeg faktisk vi har haft en anstændigt transfervindue indtil nu.
Salget af Ronaldo var uundgåeligt og kan vise sig at være et plus for truppen, da det vil give andre spillere meget større chance for at udnytte hele deres potentiale, hvilket nok er det perspektiv jeg glæder mig mest til at følge i den kommende sæson.
Owen, Obertan og Valencia har gjort vores trup om muligt endnu bredere, og på den kant synes jeg vi har forstærket vores position i forhold til de andre klubber i toppen (her medregnes selvfølgelig ikke City, som i mine øjne langt fra tilhører toppen endnu).
Det eneste man kan kritisere for, som mange andre også nævner, er den manglende klassespiller til kanten, men her må man sætte sin lid til at SAF kan trylle lidt med Valencia. Markedets omstændigheder (læs: Florentino Perez's moneyspraying), har jo gjort at en klassespiller koster 300 mill+, lige meget hvem det er.
Derfor synes jeg man skal glæde sig over at vi har en nogenlunde intakt trup, som i mine øjne er kæmpefavoritter til at snuppe titel nummer 19 og skubbe scouserne væk for good.
Flax_Generous
17-07-2009, 18:24
Han scorede vist 40% af Hulls mål i anden halvdel af sæsonen. Uden hans mål var de rykket ned. Særligt sejrsmålet i overtiden mod Fulham var vigtigt. Helt ringe var han ikke.
Der findes mange andre spillere som har haft mindre indflydelse på Premier League. Liverpools sats sidste sæson, Phillip Degen, er f.eks. et betydeligt dårligere indkøb.
Just for the record. ;)
henning_b_j
17-07-2009, 18:27
@Acsadac
Men ja kun godt med debat. Det her er et debatforum du har rat! alle har en mening. Godt at høre
SAF tør at tage chanser og det er derfor United er hvor de er den dag idag! Han laver fajl ja. Det gør alle mennesker. Men han er om nogen det United står for. At give unge muligheden for at hvis hvad de kan på højeste plan. Gary Neville, Philie Neville, Nicky Butt, Ryan Giggs, David Beckham, Paul Scholes og (Wes Brown) dem gave han muligheden tilbage i 90'erne og ja alle her inde ved jo så hva' skedte. Det er det jeg elsker Klubben og SAF for.! :devilll:
Glory Man United
17-07-2009, 18:31
asadac, nu er jeg så langt fra at være teenager. Men jeg kan ikke se, hvorfor du skal bestemme, om jeg skal være negativ stemt over Fergies færden (eller manglende) færden på transfermarkedet.
Selv om han somregel har ret, laver manden også fejl (Kleberson, Djembax2, Veron, Miller, Forlan, Barthez osv osv). Jeg mener KLART, at han laver en fejl ved ikke at hente verdensklasseforstærkninger, når han nu mister verdens bedste spiller.
Den franske midtbanespiller ved ingen noget om, men som jeg har skrevet, så er han nok ikke tiltænkt nogen vigtig rolle i år (nu er han så også skadet). Valencia er god, men United klasse? Jeg tvivler på, om han ikke bare bliver bænkevarmer. Det samme siger jeg så også om Owen.
Hvis jeg lige skulle bevæge mig ned på dit niveau, vil jeg sige, at du selv lyder som om, at det varer et par år, inden du bliver teenager.
Enggolf89
17-07-2009, 18:36
Ja vi mangler måske et verdensklasse indkøb. Men pga. Real Madrid som flere nævner har smadret alle transfers, i dette vindue. Er nok skyld i at vi ikke får den store stjerne som vi har efterlyst.
Dog mener jeg ikke at de handler vi har lavet er så ringe endda. er modstand af Owen, for mener han er over the top. Og han kan kun overraske i mine øjne, men det må han nu også godt. Obertan virker utrolig spændende og minder en del om ronaldo, har en fuldstændig fantastisk teknik og hans hurtighed er virkelig imponerende, samt har han højden til at kunne udvikle en form for hovedspil. tror han bliver spændende at følge, selvom han nok ikke får den store spilletid i denne sæson. Valencia har vist for Wigan at han er en man kan regne med og har holdt højt niveau og tror han bliver en stor gevinst. Og til sidst denne normand, ham ved jeg ikke rigtig med. fulgt ham i 2 år og er blevet henvist af Ole Gunnar, ja så hans talent da være stort. så bliver spændende med ham.
Vi har ikke fået nogle verdensklasse spillere, men vi har fået nogle enormt spændende spillere. Og tror på de nok skal imponere, samt er SAF den manager i verden der er bedst til at udnytte potentialet maksimalt i de forskellige talenter og de er ikke hentet for at spille en ubetydelig rolle, det nægter jeg at tro på.
Og hvis økonomien under kommunismen ikke var gået ned, havde kommunismen været fantastisk. Lad os nu holde os til, hvad der reelt er sket.
Jeg kan ikke se, hvorfor det at købe en stor stjerne til at erstatte en stor stjerne udelukker, at vi kan udvikle unge spillere og vinde mesterskaber i fremtiden.
Det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke må diskutere.
Men hvor konstruktiv er det at skrive. "Fuck vi er dårlige - vi vinder intet i denne sæson"?
De fleste, der skriver sådan, har argumenteret for deres holdninger andetsteds på forummet. Hvis man følger jævnligt med i diverse tråde, forstår man derfor også baggrunden bag disse udbrud.
Glory Man United
17-07-2009, 18:44
Og økonomien under kommunismen ikke var gået ned, havde kommunismen været fantastisk. Lad os nu holde os til, hvad der reelt er sket.
Jeg kan ikke se, hvorfor det at købe en stor stjerne til at erstatte en stor stjerne udelukker, at vi kan udvikle unge spillere og vinde mesterskaber i fremtiden.
Amen og skal vi miste trofæer, fordi vi ikke vil købe dyrt ind? Hvad indbringer en P titel ikke? Og en CL titel? Det kan godt være, at vi ikke er Madrid, men det vi sælger skal vi sgu da også investere. Eller vil folk hellere have Glazer snupper de 700 mil? Crazy!
Ja vi mangler måske et verdensklasse indkøb. Men pga. Real Madrid som flere nævner har smadret alle transfers, i dette vindue. Er nok skyld i at vi ikke får den store stjerne som vi har efterlyst.
Vi har lige solgt en spiller til overpris, så må vi også forvente, at vi skal købe til overpris. Alt andet er naivt.
Hvis vi sætter Aguero til 300 millioner, så er han 42 % Ronaldo. Det synes jeg bestemt er et godt køb.
schousboe9
17-07-2009, 18:50
Vi har lige solgt en spiller til overpris, så må vi også forvente, at vi skal købe til overpris. Alt andet er naivt.
Hvis vi sætter Aguero til 300 millioner, så er han 42 % Ronaldo. Det synes jeg bestemt er et godt køb.
300 mio. for Agüero ville også være et 'røverkøb', det slipper Atletico ham ikke for.
Pga. Ronaldos transfersum - og Reals øvrige hjernedøde handler - vil Agüero sandsynligvis stå i minimum 450 mio. Fuldstændig hul i hovedet!
Hr Hansen
17-07-2009, 18:53
Jeg så da meget gerne at der blev købt en stor stjerne, bare ikke til de motherfucker priser som der har vfæret denne sommer, så hellere købe en ung gut
man.utd25
17-07-2009, 18:53
Jeg vil mene han er mere end 42% Ronaldo:)
Jeg vil mene han er mere end 42% Ronaldo:)
Ja, det er det, der er min pointe :) De 42 % er rent prismæssigt.
@Scousboe9
Uden lige at have tjekket kilder, så melder de fleste medier en pris på mellem 300 mio. kr. og 350 mio. kr. (Er sidstnævnte ikke hans løskøbsklausul?).
man.utd25
17-07-2009, 18:59
Ja, det er det, der er min pointe :) De 42 % er rent prismæssigt.
okay så er jeg med:)
@Scousboe9
Uden lige at have tjekket kilder, så melder de fleste medier en pris på mellem 300 mio. kr. og 350 mio. kr. (Er sidstnævnte ikke hans løskøbsklausul?).
Mener faktisk den er på ca 450 mio, vis jeg ikke tager meget fejl...
Okay, men selvom markedet er ramt af hyperinflation, så tvivler jeg på, at der skal et bud på 450 millioner kr. til før Atletico slipper ham. Prisen tror jeg godt kan forhandles ned til 300-350 millioner kr. Så er han mellem 42 % og 50 % Ronaldo ;)
man.utd25
17-07-2009, 19:03
Okay, men selvom markedet er ramt af hyperinflation, så tvivler jeg på, at der skal et bud på 450 millioner kr. til før Atletico slipper ham. Prisen tror jeg godt kan forhandles ned til 300-350 millioner kr. Så er han mellem 42 % og 50 % Ronaldo ;)
Ja det kan vi godt blive enig om:) jeg ser gerne ham i United, da han er et kæmpe stort talent:) bare kom med ham
Ja, på grønsværen er Aguero mere end 42 % af Ronaldo, men man jo også forstå at Real Madrid også har betalt for et brand, et navn som sikrer klubben store indtæger på bl. a. merchandise, sponsor osv.
Derfor synes jeg denne sammenligning af prisen er lidt træls, da disse ekstra "kvaliteter" ikke fås ved et køb af Aguero, og derfor betaler man stort set "kun" (sjovt ordspil) for hans spillemæssige kvaliteter.
Hvis den pris så var 300 mill. så lad gå, men nærmer vi 450, som jeg også mener hans frikøbsklausul er, så synes jeg ikke det ville være fornuftigt.
olsen9670
17-07-2009, 19:07
jeg tror altså erstatningen for ronaldo blev købt i sidste sæson i berbatov. nu bliver spillet langt op på ham.. så tror jeg han bliver farlig
schousboe9
17-07-2009, 19:09
@Scousboe9
De priser er, hvad vi eftersigende skulle have budt på ham, men Atletico påstår, at de ikke har modtaget nogen bud.
Og hans klausul siges at ligge på 410 mio. kr. (http://www.goal.com/en/news/701/atletico-madrid/2008/06/07/726383/ag%C3%BCero-rejects-chelsea), så jeg var lige offensiv nok. ;)
Syns dog stadig, det er for mange penge - selvom han skal være hjertens velkommen for de nævnte 300.
@ Brock
Nu har jeg været nede i Madrid og se Atletico spille på Vicente Calderon, og der bliver Aguero virkelig forgudet. Så selvom han ikke er nogen verdensstjerne (endnu), så har han bestemt potentiale til at blive et særdeles attraktivt brand. Derfor synes jeg ikke, at prissammenligning er helt hen i været, selvom den selvfølgelig ikke er præcis og mest er lavet for sjov.
man.utd25
17-07-2009, 19:28
@ Brock
Nu har jeg været nede i Madrid og se Atletico spille på Vicente Calderon, og der bliver Aguero virkelig forgudet. Så selvom han ikke er nogen verdensstjerne (endnu), så har han bestemt potentiale til at blive et særdeles attraktivt brand. Derfor synes jeg ikke, at prissammenligning er helt hen i været, selvom den selvfølgelig ikke er præcis og mest er lavet for sjov.
Aguero er om max 2-3 år i top 3-5 af de bedste spiller i verden, den knægt er jo helt vild, og hans speed er jo hel vild:)
@ Tenshu
Det kan sagtens være han udvikler sig til et særdeles attraktivt brand, ingen tvivl om det. Jeg forstår din pointe og tror også du forstår min.
@ Tenshu
Det kan sagtens være han udvikler sig til et særdeles attraktivt brand, ingen tvivl om det. Jeg forstår din pointe og tror også du forstår min.
Jep. Det er så dejligt, når man forstår hinandens pointer :D
Carl-keane
17-07-2009, 21:32
Synes vi burde købe El kun.
Berba og Rooney er fantastiske ifølge mig. Men hvad nu hvis en af dem bliver langstids skadede?
Kan Kiko, Owen og Welbeck løfte den arv?
Owen er en joker handel med en gratis chance der var værd at tage men han er trods alt 29 og kan højst holde 3-4 år endnu!
Kiko og Welbeck er begge unge er ikke helt gode nok endnu til at lave 8-15 kasser per sæson som jeg ved Aguero kan.
Desuden kan Aguero med Fergie som boss kan han blive verdens bedste inden for 3 år.
Obertan og Valencia og heller ikke helt store endnu, men igen også gode handler der bliver spændene men selvfølgelig en frygt i at Obertan først bliver fra næste år og Valencia bliver som Nani.
Diouf igen spændene, ligner lidt en hurtig Drogba fra hvad jeg har set på YT som ihvertfald i den norske liga! kommer også først til Januar så han bliver heller ikke gældene tror jeg ikke!
Synes derfor at en Aguero handel er det eneste rigtige! måske Nani den anden vej sammen med 180 mio?
Christensen
17-07-2009, 22:01
Synes vi burde købe El kun.
Berba og Rooney er fantastiske ifølge mig. Men hvad nu hvis en af dem bliver langstids skadede?
Kan Kiko, Owen og Welbeck løfte den arv?
Owen er en joker handel med en gratis chance der var værd at tage men han er trods alt 29 og kan højst holde 3-4 år endnu!
Ja, de kan løfte den arv. Jeg har stor tiltro til Welbeck, og Owen er jeg blevet mere positiv overfor. Han er en erfaren bomber, og jeg begynder så småt at kunne se det geniale (er ikke 100% overbevist før sæsonen er rigtig i gang igen). Jeg tror Welbeck ville steppe op og vise sit store potentiale, hvis han fik chancen i forbindelse med en skade til en af vores stjerneangribere. Jeg tror den knægt har et eller andet i sig, og det at Ferguson vurderer, at han kan være i Englands trup til VM næste år, siger lidt om hans potentiale.
Owens alder er jo også noget af det der gør at handlen er en god deal. Når Owen har kontraktudløb om 2 år, vil Macheda og Welbeck være mere modne og helt sikkert bedre spillere. Desuden vil Owen være en fremragende læremester for de to, de kan begge lære meget af sådan en gammel målræv. Derfor er det helt perfekt at Owen kun holder 3-4 år, og måske endda kun til kontraktudløb.
Carl-keane
17-07-2009, 22:23
Ja, de kan løfte den arv. Jeg har stor tiltro til Welbeck, og Owen er jeg blevet mere positiv overfor. Han er en erfaren bomber, og jeg begynder så småt at kunne se det geniale (er ikke 100% overbevist før sæsonen er rigtig i gang igen). Jeg tror Welbeck ville steppe op og vise sit store potentiale, hvis han fik chancen i forbindelse med en skade til en af vores stjerneangribere. Jeg tror den knægt har et eller andet i sig, og det at Ferguson vurderer, at han kan være i Englands trup til VM næste år, siger lidt om hans potentiale.
Owens alder er jo også noget af det der gør at handlen er en god deal. Når Owen har kontraktudløb om 2 år, vil Macheda og Welbeck være mere modne og helt sikkert bedre spillere. Desuden vil Owen være en fremragende læremester for de to, de kan begge lære meget af sådan en gammel målræv. Derfor er det helt perfekt at Owen kun holder 3-4 år, og måske endda kun til kontraktudløb.
Håber du har ret! i mine øjne lidt en 60/40 chance for succes. Hvorimod Aguero vil være 90/10 chance for succes
Christensen
17-07-2009, 22:55
Agüero vil bestemt været en fantastisk tilføjelse til holdet, og jeg mener selv, at han ville være være drømmekøbet! Der er dog intet der tyder på en signing af El Kun (desværre), specielt ikke med dagens (overraskende) signing, samt Welbeck og Macheda der så småt banker på til førsteholdet.
United-Allan33
17-07-2009, 23:07
jeg tror altså erstatningen for ronaldo blev købt i sidste sæson i berbatov. nu bliver spillet langt op på ham.. så tror jeg han bliver farlig
Jeg tror du har helt ret, jeg tror også Berbatov blev købt som erstatningen for Ronaldo.. Og jeg tror Fergies plan er at bygge spillet op omkring Berbatov og Rooney... Tror det derfor vi har hentet 3 wings inden for de sidste 8 mdr, så vi kan må noget mere bredde og derved skaffe mere plads til Berbatov og Rooney...
Elrantiri
17-07-2009, 23:54
Agüero vil bestemt været en fantastisk tilføjelse til holdet, og jeg mener selv, at han ville være være drømmekøbet! Der er dog intet der tyder på en signing af El Kun (desværre), specielt ikke med dagens (overraskende) signing, samt Welbeck og Macheda der så småt banker på til førsteholdet.
Tja...
Han er argentinsk, kald mig bare racist, men United har sgu ikke haft andet end problemer med dem :p
Han virker til at være en meget dyr herre, aviserne snakker om op til 1,6 mil om ugen da han forhandlede med Chelsea (hvis de historier er sande).
Han bliver nok også ret dyr at få til klubben i transfer-penge, ikke at United ikke har dem, men alligevel.
Sidst men ikke mindst har han en meget tæt relation til Maradona, og det tror jeg ikke er en fordel for United.
Glory Man United
18-07-2009, 10:40
Tja...
Han er argentinsk, kald mig bare racist, men United har sgu ikke haft andet end problemer med dem :p
Han virker til at være en meget dyr herre, aviserne snakker om op til 1,6 mil om ugen da han forhandlede med Chelsea (hvis de historier er sande).
Han bliver nok også ret dyr at få til klubben i transfer-penge, ikke at United ikke har dem, men alligevel.
Sidst men ikke mindst har han en meget tæt relation til Maradona, og det tror jeg ikke er en fordel for United.
Det med Maradona er noget fis. Han ville have Tevez væk, fordi han ikke var fast mand. Du har ret: Veron, Heinze og Tevez har ikke været succeser. Men alle gode gange fire. Vi har så mange penge, og da jeg hellere ser et stærkt United hold end at pengene ryger i Glazers lomme, håber jeg på en signing af Aguero. Det sker nok bare ikke, desværre
henning_b_j
18-07-2009, 10:59
Jeg tror dette år er sat af til og prøve nogle ting. SAF vil se hvor stærk truppen er uden Ronaldo. tror også han meget gerne ville have haft Benzema som en "lille" erstaning for Ronaldo og fordi han tror på Benzema på sigt. Men det lykkes ikke og han har måske ikke set andre spillere som kunne bruges uden at skulle betale vild overpris. Så han har istedet valgt at satse på at mange af de ? som er i truppen skal opklares. hvor go' er Nani nu hvor Ronaldo er væk. hva' med Anderson tager han det sidste stykke mod toppen i år. og hvad kan Welbeck, Macheda, Tosic, Rafael og Fabio. Det ville han gerne finde ud af og den eneste måde man kan det er ved at se dem spille. vil selvfølgelig blive ked af hvis det koster et mesterskab. men hvis nu de slår til eller bare 2-3 stykker har vi sparet en masse tranfer-penge og vi må bare indse vi ikke kan lege med Chelsea, City og Real hvis de leger lidt for meget med chekheftet.
Jeg så også gerne united købe en Agüero men bare ikke til 55£ mill som har været snakket om.
Kasper United
18-07-2009, 11:32
Jeg vil rigtig rigtig gerne have Sergio Agüero til United. Han er formidabel. Til dem af jer der ikke kan lide Maradona eller ikke ved det, så er Maradona Agüeros svigerfar :)
Elrantiri
18-07-2009, 12:21
Det med Maradona er noget fis. Han ville have Tevez væk, fordi han ikke var fast mand. Du har ret: Veron, Heinze og Tevez har ikke været succeser. Men alle gode gange fire. Vi har så mange penge, og da jeg hellere ser et stærkt United hold end at pengene ryger i Glazers lomme, håber jeg på en signing af Aguero. Det sker nok bare ikke, desværre
Helt sikkert at det var derfor han ville have Tevez væk, men Aguero kan jo nemt ende i samme situation hvis han ikke leverer, og så er balladen der igen.
Det er heller ikke fordi Maradona er lig problemer, men jeg er generelt ikke meget for, at Aguero måske skal vælge mellem at lytte til svigerfar eller til SAF.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor der ikke bliver gået en jagt ind på en spiller som 'Ibracadabra' for han er en genial angriber, helt klart den mest farlige foran målet i Italien, så kan man diskutere hvorvidt om hans gennembrud på den europæiske scene måske har mere at gøre med hans hold end hans egen præstationer.
Jeg ville mene at Zlatan ville være en perfekt erstatning for Ronaldo indenfor det tekniske område. Udover at han er boksspiller kan han også søge dybt ligesom Tevez gjorde og han kan også lave de rigtig indlæg. Især nu hvor Ronaldo er væk, og der stadig er nogen tvivl om Berbatov's 'assist'-egenskaber ville han være et godt indkøb.
Desuden har han hele den der BIG-PLAYER status og 'quality' som jeg synes lidt vi mangler. Kan godt være at Ferguson aldrig har været ude at købe de helt store etablerede spillere, ihvertfald ikke siden Veron blev indkøbt, hvor han fik brændt fingrene, men det tvivler jeg på ville kunne ske med Ibrahimovic. Ikke kun er han fysisk stærk men også hurtig og det er netop de kvaliteter jeg ser der kan gøre ham til Premier Leagues bedste spiller.
1-2-3; Discuss!
Så menes Liverpool at være gået ind i jagten på Young sammen med Tottenham.. 255 mio er prisskiltet.
Nu må vi håbe at SAF ikke føler sig fristet...
syntes nu det kunne være fedt hvis vi henter Beckham tilbage :devilll:
Troelsgaard
19-07-2009, 11:21
Så menes Liverpool at være gået ind i jagten på Young sammen med Tottenham.. 255 mio er prisskiltet.
Nu må vi håbe at SAF ikke føler sig fristet...
Havde vi ikke hentet Obertan, så kunne jeg sagtens se Young i United, men nu ville det virke noget overflødigt. Jeg er dog ret sikker på, at Young ryger afsted, for Villa har jo lige hentet Downing, og det kunne godt være et tegn på Youngs afgang, hvor El Pool ville være et godt bud, da de mangler noget konkurrence til Riera.
Havde vi ikke hentet Obertan, så kunne jeg sagtens se Young i United, men nu ville det virke noget overflødigt. Jeg er dog ret sikker på, at Young ryger afsted, for Villa har jo lige hentet Downing, og det kunne godt være et tegn på Youngs afgang, hvor El Pool ville være et godt bud, da de mangler noget konkurrence til Riera.
Jeg bliver misundelig på Tottenham hvis det får Young! Det bliver et par actionpacked fløje med Lennon og Young! Men nægte at tro at Villa sælger Young. Købet af Downing er nok ligeså meget for at skabe bredde på holdet end en reel erstatning for Young ved et evt. salg!
Jeg ville gerne have set Young til klubben, men der skal også være en mening med de køb vi allerede har fortaget os til wingen. Vi har lige hentet Valencia og Obertan, mens vi hentede Tosic i januar.
Hvis prisen på Young nærmer sig 225 millioner, så håber jeg da for guds skyld at vi holder nallerne langt væk.
Så kan man da virkelig lige så godt ligge de 100-150 mill oven i og få noget valuta for pengene.
Hov hvor kom den fra at vi har budt på Villa???? :o efter min mening er det da ikke endnu en angriber som vi har brug for.... Det må vel igen være et eller andet pjat presse pladder fordi de ikke har andet spændene at skrive om..
Hvis prisen på Young nærmer sig 225 millioner, så håber jeg da for guds skyld at vi holder nallerne langt væk.
Så kan man da virkelig lige så godt ligge de 100-150 mill oven i og få noget valuta for pengene.
og hvilken kantspiller gider til United lige nu som du vil vurdere til at være over 300 mil værd?
og hvilken kantspiller gider til United lige nu som du vil vurdere til at være over 300 mil værd?
Jesper Blomqvist?
fissirul
19-07-2009, 18:01
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor der ikke bliver gået en jagt ind på en spiller som 'Ibracadabra' for han er en genial angriber, helt klart den mest farlige foran målet i Italien, så kan man diskutere hvorvidt om hans gennembrud på den europæiske scene måske har mere at gøre med hans hold end hans egen præstationer.
Jeg ville mene at Zlatan ville være en perfekt erstatning for Ronaldo indenfor det tekniske område. Udover at han er boksspiller kan han også søge dybt ligesom Tevez gjorde og han kan også lave de rigtig indlæg. Især nu hvor Ronaldo er væk, og der stadig er nogen tvivl om Berbatov's 'assist'-egenskaber ville han være et godt indkøb.
Desuden har han hele den der BIG-PLAYER status og 'quality' som jeg synes lidt vi mangler. Kan godt være at Ferguson aldrig har været ude at købe de helt store etablerede spillere, ihvertfald ikke siden Veron blev indkøbt, hvor han fik brændt fingrene, men det tvivler jeg på ville kunne ske med Ibrahimovic. Ikke kun er han fysisk stærk men også hurtig og det er netop de kvaliteter jeg ser der kan gøre ham til Premier Leagues bedste spiller.
1-2-3; Discuss!
Jeg er helt enig, han står for mig som den helt store angriber i Europa. At skrive med ham, ville efter min mening være den største transfer i Europa i dette transfervindue.
Han er færdigudviklet, han scorer spandevis af mål, han kan alt med bolden, alt i alt kan han bare det hele.
Jeg tvivler dog på at det vil være muligt for United at smide de penge efter ham som Inter gerne vil have...
Troelsgaard
19-07-2009, 18:11
Zlatan er som sådan komplet, jeg synes dog han tit falder igennem i de helt store kampe, og han virker generelt som en rigtig medgangsspiller, som ikke fungere i modgang.
Jeg ser intet i Zlatan. Ja, han laver i enkelte kampe nogle finurlige tricks og finter, og scorer hvert år et par flotte mål med hælen eller saksespark osv osv.. Kan godt være han har scoret nogle mål i Italien, men det gjorde Crespo og Sheva også, inden de kom til Premier League. Og de havde trods alt også leveret lidt i europæisk fodbold. Her har Zlatan intet leveret for Inter. Hans præstationer i Europa Cup kampene, har ikke været prangende, og hvad er det med hans rekord her, enormt mange kampe uden mål. Ikke godt nok af en "stor" angriber..
Desuden er hans attitude og holdning ikke en, der er forenelig med god team-spirit. At stjæle et straffespark fra en holdkammerat, at svine medspillere og trænere til i medierne, er ikke United værdigt. Næ, lad ham bare smutte til Barca. Jeg ser absolut ingenting i ham halv-svenskeren..
Det syns jeg er mærkeligt at sige.. Zlatan er da klart en af de bedste angribere i verden, topscore i serie A er ikke let. Og han kan da slet ikke sammenlignes med Sheva. Desuden har han en rigtig go fysik og er stærk i boksen.
Det syns jeg er mærkeligt at sige.. Zlatan er da klart en af de bedste angribere i verden, topscore i serie A er ikke let. Og han kan da slet ikke sammenlignes med Sheva. Desuden har han en rigtig go fysik og er stærk i boksen.
Vi har købt Owen, som netop har sin store force i boksen..
Vi har pt tre top-klasse angribere, der har hver deres force, og supplerer hinanden godt tror jeg. Plus Welbeck og Macheda, der vil få mere tid i den kommende sæson. Samt ham Molde angriberen Diouf kommer til januar.. Så hvor skulle Zlatan i givet fald være.? Ikke god nok..
Jesper Blomqvist?
Han skal være velkommen hvis vi hiver resten af stjernerne ind fra dengang.
Kasper United
19-07-2009, 19:53
Jeg ser intet i Zlatan. Ja, han laver i enkelte kampe nogle finurlige tricks og finter, og scorer hvert år et par flotte mål med hælen eller saksespark osv osv.. Kan godt være han har scoret nogle mål i Italien, men det gjorde Crespo og Sheva også, inden de kom til Premier League. Og de havde trods alt også leveret lidt i europæisk fodbold. Her har Zlatan intet leveret for Inter. Hans præstationer i Europa Cup kampene, har ikke været prangende, og hvad er det med hans rekord her, enormt mange kampe uden mål. Ikke godt nok af en "stor" angriber..
Desuden er hans attitude og holdning ikke en, der er forenelig med god team-spirit. At stjæle et straffespark fra en holdkammerat, at svine medspillere og trænere til i medierne, er ikke United værdigt. Næ, lad ham bare smutte til Barca. Jeg ser absolut ingenting i ham halv-svenskeren..
Helt enig. Og så vil Barca af med Eto'o. Synes han er meget bedre end Zlatan. Zlatan er overlegen, han tror, at det kun er ham der spiller i Inter. Eto'o var topscorer i Primera Division, hvad kan man mere forlange? Det bliver fedt, at se Zlatan i en Barca trøje, tro han kan det hele, og hvor han kun er den 5. bedste.
Kasper United
19-07-2009, 20:04
Og.... Hvorfor give 300 mio. + en klasse spiller? Zlatan er 27 år?
Tror og håber United er blevet klogere efter købet af Berbatov sidste år.
Stuhrdrengen
19-07-2009, 20:38
Generelt har jeg svært ved at forstå hvorfor alle herinde (og alle andre steder) interesserer sig så meget for transferpriserne - jeg er personligt ligeglad med hvor meget Glazer tjener på United- det eneste jeg går op i, er at United køber gode forstærkninger, som kan retfærdiggøre de priser vi må betale for trøjerne of andet merchandice, m.v.. Selve prisen kan man vel ikke forholde sig til, med mindre man laver en virkelig grundig markedsanalyse som United formentlig løbende foretager.. hvis man skal interessere sig for priserne, bør man vel interessere sig ligeså meget for Uniteds andre investeringer og udgifter...
Når det er sagt, så vil enhver som har sat sig bare en lille smule ind i Uniteds indkøbs politik, vide at United aldrig ville købe Zlatan til 300 mio. eller for den sags skyld Villa eller Ribery til minimum samme beløb. Og Eto´o kommer heller aldrig til Old Trafford..
Med salgene af Cristiano Ronaldo og Carlos Tevez, og købbene af Gabriel Obertan, Michael Owen og Antonio Valencia, der allerede er i klubben. Plus de to stortalenter Adem Ljajic og Mame Biram Diouf, har Ferguson efterladt fansene lidt på bar bund...
Mit bud på en opstilling kunne være:
VDS
Rafael/Brown-Ferdinand-Vidic-Evra/Fabio
Valencia/Nani-Anderson/Carrick-Hargreaves
Rooney-Owen-Berbatov
VDS: god og rutineret
Rafael/Brown: forventer ejg mig meget af, Brown har bevist han godt kan tage back pladsen, og det har Rafael også mere eller mindre så det skal nok blive interresant.
Ferdinand: Anfører, rutineret og god
Vidic: han er jo en stopklods sammen med Ferdinand
Evra/Fabio: det er virkelig, virkelig! svært. Evra kan man vist godt tilskrive en plads i top 3 over venstre backs og Fabio er sq for god til Reserve holdet, og jeg tror han over et par år sagtens kan arbejde sig ind på den plads.
Valencia/Nani: der kan Nani også spille, så der bliver vel konkurence. Men det er jo logisk nok at vi har købt Valencia for en direkte erstatning til højre kanten, samtidig med vi har Nani. og hvis vi skal spille 4-3-3 skal vi have nogle gode indlæg.
Anderson/Carrick: det afhænger lidt af om Anderson slår igennem eller ej, men hvis ikke er jeg overbevist om at Carrick indtager den plads og Fletcher som reserve da det ville være dumt at spille med to arbejdsmænd på midten i Fletcher og Hargreaves.
Hargreaves: jeg er overbevist om at Ferguson har set den plads til ham imens Nani/Valencia/Obertan/Tosic skal løse skades hullerne og eventuelt erstatte ham helt. (hvilket jeg ikke håber ;)
Rooney: ikke som kantspiller men mere som en lidt frigjordt angriber tror jeg vi vil se ham.
Owen: jeg havde en fornemmelse af han ville blive 3. angriber men eftersom han har fået 7'eren må han da mere eller mindre være sikret spilletid. Så ejg tror han bliver bomberen og så kan Valencia/Welbeck vikariere for alle 3 angribere.
Berbatov: jeg tror også han bliver en slags bomber der skal hjælpe med at erstatte de mål Ronaldo lavede, og så måske også en slags assist angriber.
Obertan ser jeg ikke som en kæmpe bejler til startopstillingen, før efter jul eller næste sæson, for det første skal han vænne sig til spillestilen og for det andet er han ude i 3 måneder, så mon ikke det bliver ligesom vi så med Tosic.
bare mit bud på en opstilling næste år :)
og undskyld hvis det er forvirrende ;)
dannigizmo
20-07-2009, 00:02
Vi har pt tre top-klasse angribere, der har hver deres force, og supplerer hinanden godt tror jeg.
Jeg er som sådan ikke imod, at vi har hentet Michael Owen ind, men nu må vi altså lige have tingene på det rene og se realiteterne i øjnene. Michael Owen er ikke - ikke - en angriber i topklasse. Det har han engang været, det kan han måske blive igen, men der er altså en grund til, at manden spillede for nedrykkede Newcastle og kunne hentes på en fri transfer.
And that is a fact! (Som i, det fakta er min mening ;))
Tror faktisk Owen bliver virkelig klasse i den nye sæson.. Han er genfødt !
Stuhrdrengen
20-07-2009, 00:27
Sammenligner vi med Berbatov, så er Owen er helt klart en angriber i topklasse, og det at han spillede i en bundklub tidligere er vel ikke et argument for at han ikke er det. Owen var ofte en afgørende faktor for at Newcastle overhovedet var med i kampene sidste sæson. Dertil skal det dog siges, at han i mine øjne bestemt ikke er en top anfører.
Owen har konstant scoret mål igennem sin karriere, på trods af at han ikke har været heldig med sine klubvalg. Der er en grund til at han har spillet 89 landskampe og scoret 40 kasser.
Owen slår Berbatov af, og scorer nogle afgørende mål mod Scouserne.. så kan de lære det!!
Redigeret: nåh ja, forresten - thats a fact!!
Don Kafai
20-07-2009, 01:05
Sammenligner vi med Berbatov, så er Owen er helt klart en angriber i topklasse
What?
Enten er vi uenige om hvad topklasse betyder, ellers tror jeg, at jeg misforstår hvad du mener.
Som Dannigizmo skriver, så er Owen en god signing, men at allerede nu kalde ham topklasse, og bedre end Berbatov, er sgu lige at trække den.
Her er lidt at tænke over
Owen scored 23 goals in 62 games in a poor Newcastle team, at a ratio of one every 2.69 games. Tevez scored 34 in 99 games in a magnificent Manchester United team, a rate of 2.97. Last season, his ratio was 3.4
Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1197397/If-Owen-s-fit-like-cavalry-arriving-goals.html#ixzz0NHiIobGK
Kasper United
20-07-2009, 08:46
Kan heller ikke forstå, hvordan man kan kalde Owen genfødt og en ny top angriber....
Han har spillet en kamp, hvor han har scoret et mål. Det kan da godt være, at Owen får et nyt gennembrud i denne sæson.... men lad os nu se, når han kommer til at spille overfor nogle gode hold i PL i stedet for malaysiere og de andre asiatiske hold i pre-sæsonen..
Men man kan da altid håbe, at han får en super sæson :)
Stuhrdrengen
20-07-2009, 09:07
What?
Enten er vi uenige om hvad topklasse betyder, ellers tror jeg, at jeg misforstår hvad du mener.
Som Dannigizmo skriver, så er Owen en god signing, men at allerede nu kalde ham topklasse, og bedre end Berbatov, er sgu lige at trække den.
Berbatov har vel så heller aldrig rigtigt fået udløst sit potentiale i engelsk fodbold, som jeg ser det, med sine 27 mål for Tottenham i 70 kampe. Han scorede kasser i Leverkusen, men det er efterhånden nogle år siden. Owen scorede 26 kasser i sine 71 kampe for Newcastle (altså rundt regnet det samme antal som Berba i Tottenham).
Om han er topklasse er et definitionsspørgsmål, men er ikke enig i at han ikke er af højere klasse end Berbatov, som jeg mener fortsat har meget at bevise før han kan indgå i den kategori.. man er jo ikke topklasse, fordi man spiller for en topklasse klub og omvendt. Mener også at en topklasse angriber skal kunne begå sig i de bedste ligaer, og herunder er hverken den tyske eller bulgarske..
Owen har vel egentlig aldrig været væk, men det har fokus fordi at han har spillet for en klub der ikke har været i søgelyset.
carrick!
20-07-2009, 10:45
Det har intet med at spare at gøre, men United er mere end Ronaldo. Og har United ikke stjerner??? så hvorfor bruge 7-800 mil?????? på spillere som ikke er bedre end Nani, Valencia og Owen.(Og ja Nani er KLASSE, Husk tilbage på Ronaldo, og hvor skod han var 1 season, drible bare for at drible, tabte hele tiden bolden, og kunne ikke finde ud af at aflevere bolden)
Nani skal bare ha lidt tillid og lidt mere fri rolle, så bliver han Nice.
Og flerer nye spilllere, HVORFOR skulle vi købe nye, når vi har vores ungdoms spillere.
Kunne simpelthent ikke være mere enig. Vi har så mange spillere med et kæmpe potentiale, det ville være ærgeligt aldrig at give dem chancen.
carrick!
20-07-2009, 11:22
Med salgene af Cristiano Ronaldo og Carlos Tevez, og købbene af Gabriel Obertan, Michael Owen og Antonio Valencia, der allerede er i klubben. Plus de to stortalenter Adem Ljajic og Mame Biram Diouf, har Ferguson efterladt fansene lidt på bar bund...
Mit bud på en opstilling kunne være:
VDS
Rafael/Brown-Ferdinand-Vidic-Evra/Fabio
Valencia/Nani-Anderson/Carrick-Hargreaves
Rooney-Owen-Berbatov
VDS: god og rutineret
Rafael/Brown: forventer ejg mig meget af, Brown har bevist han godt kan tage back pladsen, og det har Rafael også mere eller mindre så det skal nok blive interresant.
Ferdinand: Anfører, rutineret og god
Vidic: han er jo en stopklods sammen med Ferdinand
Evra/Fabio: det er virkelig, virkelig! svært. Evra kan man vist godt tilskrive en plads i top 3 over venstre backs og Fabio er sq for god til Reserve holdet, og jeg tror han over et par år sagtens kan arbejde sig ind på den plads.
Valencia/Nani: der kan Nani også spille, så der bliver vel konkurence. Men det er jo logisk nok at vi har købt Valencia for en direkte erstatning til højre kanten, samtidig med vi har Nani. og hvis vi skal spille 4-3-3 skal vi have nogle gode indlæg.
Anderson/Carrick: det afhænger lidt af om Anderson slår igennem eller ej, men hvis ikke er jeg overbevist om at Carrick indtager den plads og Fletcher som reserve da det ville være dumt at spille med to arbejdsmænd på midten i Fletcher og Hargreaves.
Hargreaves: jeg er overbevist om at Ferguson har set den plads til ham imens Nani/Valencia/Obertan/Tosic skal løse skades hullerne og eventuelt erstatte ham helt. (hvilket jeg ikke håber ;)
Rooney: ikke som kantspiller men mere som en lidt frigjordt angriber tror jeg vi vil se ham.
Owen: jeg havde en fornemmelse af han ville blive 3. angriber men eftersom han har fået 7'eren må han da mere eller mindre være sikret spilletid. Så ejg tror han bliver bomberen og så kan Valencia/Welbeck vikariere for alle 3 angribere.
Berbatov: jeg tror også han bliver en slags bomber der skal hjælpe med at erstatte de mål Ronaldo lavede, og så måske også en slags assist angriber.
Obertan ser jeg ikke som en kæmpe bejler til startopstillingen, før efter jul eller næste sæson, for det første skal han vænne sig til spillestilen og for det andet er han ude i 3 måneder, så mon ikke det bliver ligesom vi så med Tosic.
bare mit bud på en opstilling næste år :)
og undskyld hvis det er forvirrende ;)
Jeg synes du har ret i nogle af de ting du skriver. Dog Synes jeg ikke at det er den ideelle startopstilling. At bruge alle 3 første valgsangribere i startopstillingen, mener jeg er en dårlig ide. Derudover kan jeg slet ikke forstå at du vil bruge Anderson i Stedet for Fletcher. Jeg mener at Fletcher viste sig at være fuldstændig uundværdlig for holdet i sidste sæson.
Jeg mener klart at man bliver nødt til at skfite opstillingen til en traditionel
4-4-2 fordi vi har mistet Teves og Ronaldo som gav os en masse bevægelighed oppe foran, og det tror jeg tager tid for de nye spillere at finde hinanden på samme måde som Rooney Teves og Ronaldo. Jeg hellere ser også hellere O-shea som andet valg på ventreback pladsen, da jeg ikke synes Fabio har fået den fornødne rutine endnu, men jeg tror han er en kommende stjerne.
Kunne simpelthent ikke være mere enig. Vi har så mange spillere med et kæmpe potentiale, det ville være ærgeligt aldrig at give dem chancen.
Har det på samme måde. Vi ved alle hvad Nani kan jo, det er jo ikke for sjov han knalder den ind mod Tottenham fra 35 meters afstand, eller sætter et halvt forsvar af med et par hurtige trin, det var noget andet hvis vi aldrig havde set noget fra ham, men han har jo leveret varen til tider, og disse tider skal bare komme igen nu. Nu står vi pludselig med et helt nu som mangler spilleren det hele handlede om, og de spillere der før stod i skyggen vil gøre alt hvad de kan for at bevise at de kan uden Ronaldo. Jeg tror virkelig at Nani og Rooney vil vise nye fantastiske sider af sig selv i den kommende sæson !
dannigizmo
20-07-2009, 13:48
Berbatov har vel så heller aldrig rigtigt fået udløst sit potentiale i engelsk fodbold, som jeg ser det, med sine 27 mål for Tottenham i 70 kampe. Han scorede kasser i Leverkusen, men det er efterhånden nogle år siden. Owen scorede 26 kasser i sine 71 kampe for Newcastle (altså rundt regnet det samme antal som Berba i Tottenham).
Om han er topklasse er et definitionsspørgsmål, men er ikke enig i at han ikke er af højere klasse end Berbatov, som jeg mener fortsat har meget at bevise før han kan indgå i den kategori.. man er jo ikke topklasse, fordi man spiller for en topklasse klub og omvendt. Mener også at en topklasse angriber skal kunne begå sig i de bedste ligaer, og herunder er hverken den tyske eller bulgarske..
Owen har vel egentlig aldrig været væk, men det har fokus fordi at han har spillet for en klub der ikke har været i søgelyset.
Nu er det jo faktisk mig, der har startet hele denne off topic-snak, så jeg påtager mig lige at få det ordnet igen. Stuhr, jeg svarer på dit indlæg i tråden om Michael Owen, så vi kan holde denne tråd til transfersnak.
Glory Man United
20-07-2009, 14:06
Hvis Zlatan ryger til Barca, er David Villa så et aktuelt emne? Hvis hverken Barca eller Real kan/vil købe ham nu, må han vel gå på kompromis med sine ønsker?
Hvis Zlatan ryger til Barca, er David Villa så et aktuelt emne? Hvis hverken Barca eller Real kan/vil købe ham nu, må han vel gå på kompromis med sine ønsker?
Jeg mener også Villa er meget interessant for os, jeg skal se noget fra Berbatov og Owen før jeg tør sige, at de kan udfylde hullet efter Ronaldo. Nogle af de mål vi kommer til at mangle skal bl.a. komme fra dem. Berbatov er god til assist, men målene mangler. Owen syntes jeg skal have lov at vise, hvad han kan, men derfor tror jeg dog ikke på han bliver fortrukket til startopstillingen.
Så mit håb er vi henter Villa, specielt fordi han er god for mål og er meget bevægelig, så mener han vil passe godt ind.
schousboe9
20-07-2009, 14:20
Det ville han have været, hvis ikke vi havde hentet Owen. Jeg mener ikke, vi skal hente flere angribere, og slet ikke så stor en profil som Villa. Syns Macheda og Welbeck bør få chancen som back-up for de tre store i den kommende sæson. Så må Diouf skabe yderligere konkurrence fra januar og frem.
Glory Man United
20-07-2009, 14:41
Det ville han have været, hvis ikke vi havde hentet Owen. Jeg mener ikke, vi skal hente flere angribere, og slet ikke så stor en profil som Villa. Syns Macheda og Welbeck bør få chancen som back-up for de tre store i den kommende sæson. Så må Diouf skabe yderligere konkurrence fra januar og frem.
Med Ronaldos farvel ser jeg helst Rooney på venstrekanten og så er vi nede på to stk. Og Owen er altså stadigvæk en "måske´er"
ChristianR
20-07-2009, 14:56
Med Ronaldos farvel ser jeg helst Rooney på venstrekanten og så er vi nede på to stk. Og Owen er altså stadigvæk en "måske´er"
Såfremt SAF ikke er enig i, at Rooney skal på venstrekanten vil købet af Owen bare sætte os i en lidt træls situation IMO.
For som du nævner er Owen vel en "måske'er", men umidelbart må han vel ret beset betragtes som foran Wellbeck og Macheda i køen. Hvis Owen ikke slår til, vil vi komme til at mangle en angriber på absolut topniveau som Villa.
Jeg vil bare synes, det ville være rigtig ærgeligt at købe Villa, hvis Owen klarer det nogenlund og spilletiden derved bliver minimal for vores 2 upcomings. Ligeså træls vil det være, hvis Owen er skadet/dårlig hele sæsonen, og de 2 unge slet ikke vil kunne klare det pres og antal kampe, de dermed vil få.
schousboe9
20-07-2009, 15:03
Hvis den gamle har planer om at smide Rooney på kanten, så mangler vi stadig en klasseangriber, helt sikkert. Jeg så ham dog helst helt på top, og så er vi fint dækket ind. En angriber af Villas kaliber vil resultere i endnu en 'overset' stjerne og unge knægte uden spilletid.
Efter at have læst den seneste nyhed med Fergie, der snakker om Benzema-sagaen, så vil jeg høre folks mening.
I artiklen siges det, at Fergie og co. ikke var villige til at betale 42 mio. pund, men kun 35 mio. pund. Hvad jeg så ikke helt forstår, er hvordan Real kunne få ham for 300 mio. kr.? Er det endnu engang vores klubs ledelse, der viser deres inkompetence på transfermarkedet? Eller er det blot et resultat af Ronaldo-salget, at klubberne ved, at vi har røven fuld af penge?
Jeg, personligt, er pisse irriteret over, at vi ikke gik ind på Benzema. Selvfølgelig er det noget andet, om han ville, men det irriterer mig at læse, at vi ikke engang gik helskindet ind til sagen.
Benzema er for mig den vildeste nymoderne angriber, jeg har set. Han ville have guld værd, og jeg tror, at han ville have skabt sig et kæmpe brand, hvis vi f.eks. have overrakt ham nr. 7. Og vi kunne om 4-5 år have snildt skabt en profit på ham med hensyn til videre salg.
Hvad er din mening? Var det dumt at lade Benzema gå eller gjorde United det rigtige, så Glazers'ne kunne få pengene i deres bankerotte af en pengeboks?
Aquarium
22-07-2009, 01:46
Efter at have læst den seneste nyhed med Fergie, der snakker om Benzema-sagaen, så vil jeg høre folks mening.
I artiklen siges det, at Fergie og co. ikke var villige til at betale 42 mio. pund, men kun 35 mio. pund. Hvad jeg så ikke helt forstår, er hvordan Real kunne få ham for 300 mio. kr.? Er det endnu engang vores klubs ledelse, der viser deres inkompetence på transfermarkedet? Eller er det blot et resultat af Ronaldo-salget, at klubberne ved, at vi har røven fuld af penge?
Jeg, personligt, er pisse irriteret over, at vi ikke gik ind på Benzema. Selvfølgelig er det noget andet, om han ville, men det irriterer mig at læse, at vi ikke engang gik helskindet ind til sagen.
Benzema er for mig den vildeste nymoderne angriber, jeg har set. Han ville have guld værd, og jeg tror, at han ville have skabt sig et kæmpe brand, hvis vi f.eks. have overrakt ham nr. 7. Og vi kunne om 4-5 år have snildt skabt en profit på ham med hensyn til videre salg.
Hvad er din mening? Var det dumt at lade Benzema gå eller gjorde United det rigtige, så Glazers'ne kunne få pengene i deres bankerotte af en pengeboks?
med hensyn til dit første sprøgesmål så tror jeg at det var en kombination af benzemas ønske og ronaldo sagaen der var med til at påvirke handlen. Jeg er også enig med dig i at tro at vi ikke gik heskindet ind i det. Faktum er at United skal altid betale lidt ekstra i forhold til andre top klubber, og jeg tror ikke at det skyldes vores ledelse, men bare den faktum at vi er måske verdens mest forhadte klub fordi vi er så success rige.
med hensyn til hvor meget man kunne forvente af benzema, så må jeg sige at han er lidt for meget overvurderet. Jeg siger ikke at han er ringe, men jeg tror ikke at han kunne bidrage med meget mere end rooney kan f. eks. Den angriber som vi skal virkeligt ærger os over at miste må være Torres. Benezema er ikke i nærheden af hans klasse. Desuden så synes jeg også at david villa eller aguero er meget bedre end benzema. Man kan ikke forudsige hvad han bliver til og han kan lige så godt ende med at blive et meget DYRT flop. når real betalte 80 mio for ronaldo så betalte de for klasse og jeg synes at det var godt at United ikke skulle spendere halvdelen af det penge bare på potentiale. og så er der det med hans forkærlighed til RM. Vil du virkeligt gerne have endnu en ronaldo saga? nej jeg er glad for vi ikke fik ham.
Jeg synes at et pænt sjat af ronaldo pengene skal bruges til at betale gælden af. Jeg forsvarer ikke glazers, men jeg vil bare have folk til at forstå dette: hvis glazers ikke betaler denne gæld af så er Manchester United no more... Jeg syens at vi i det mindste kan bruge lidt penge hver transfer vindue og ikke ende som arsenal som også bruger alle deres penge på at betale deres gæld og har 0 pund til nye spillere.
Nu gik jeg lige i gang med en lang skvadr om at den engelske pund er faldet så der skal flere penge på bordet. Hvor man tidligere bare skulle betale 28/29 millioner pund for at ramme over 300 millioner kroner, skal man nu et stykke over. Så det er blevet dyrere at handle som engelsk fodboldklub. Men da jeg begyndte at regne på det betyder det med dagens valutakurs (8,6) at united ikke var villige til at betale 360 millioner kroner. Det er samme pris som jeg tror real kommer til at betale hvis benzema indfrier forventningerne. De 35 millioner pund er så lige omkring præcist 300 millioner kroner - så hvis det er korrekt at real fik ham til de penge, så er det en skidt forskelsbehandling - ellers forhandler real bedre.
Vi kan dog hurtigt blive enige om at 300 eller 360/70/80 ikke burde gøre nogen forskel med de penge vi har fået ind samtidig med vi manglede en klasseangriber. Jeg vil dog stadig forholde mig roligt, da jeg ikke mener benzema under nogen omstændigheder ville have valgt os frem for real, så det kan være ligegyldigt.
@ Aquarium
Synes du virkelig, at Rooney er en bedre angriber end Benzema? :) Det er jo der, Uniteds problemer ligger! Vi har jo ingen fyldbyrdede angriber pånær Owen, men ham kan vi intet sige om, inden sæsonen rigtig starter. Rooney er blevet Fergies personlige forsøgskanin og har ofret sin potentiale for holdets skyld. Den målfarlige Rooney synes jeg godt, vi kan sige farvel til, for han er forsvundet i takt med, at Rooney blev ofret for en Ronaldo. Jeg håber, jeg kan æde disse ord i mig igen.
Berbatov har et skyd-kompleks, der gør, at vi ikke kan forlange mere end 10 mål fra hans side per sæson. Det er ligefør ham og Anderson skulle lave en Facebook-gruppe sammen i at være ringe i afslutninger (Her tænker jeg senest på Berbatov ikke kunne eksekvere en afslutning mod et amatørhold på frit mål næsten).
ChristianR
22-07-2009, 06:53
med hensyn til dit første sprøgesmål så tror jeg at det var en kombination af benzemas ønske og ronaldo sagaen der var med til at påvirke handlen. Jeg er også enig med dig i at tro at vi ikke gik heskindet ind i det. Faktum er at United skal altid betale lidt ekstra i forhold til andre top klubber, og jeg tror ikke at det skyldes vores ledelse, men bare den faktum at vi er måske verdens mest forhadte klub fordi vi er så success rige.
Ok Benitez... Hvor har du det faktum fra? Jeg hører da gerne om handler, der påviser at vi som hovedregel skal betale mere end Barca, Bayern, Inter, Real Madrid, City og Chelsea.
I engelske termer skal vi måske betale lidt mere end nogle andre, og i forhold til køb af nye talenter, da vi er så stor en klub. I forhold til store spillere, har jeg dog svært ved at se, vi ikke skulle være ligestillede med de andre klubber.
Real Madrid er vel mindst ligeså forhadt og succesrig en klub som os.
http://www.guardian.co.uk/football/2009/jul/20/manchester-united-michael-owen-sir-alex-ferguson
Han taler om euro. Dvs. 35 mio. euro er omtrent 250 mio. kroner, mens 42 svarer til godt ... 300 mio. kroner.
Jeg, personligt, er pisseirriteret over, at folk maler fanden på væggen før sæsonen er gået i gang. Og at rable om vores ledelsens inkompetence ... come on!
schousboe9
22-07-2009, 09:50
Dumt at 'lade ham gå'? Han ville selv til Real, end of. Og pengene ender hos Glazer? Vil folk ikke bare forstå, at vi ikke skal give overpris for en spiller, bare fordi vi har røven fuld? Det være sig Benzema, Villa, Agüero aso.
Glory Man United
22-07-2009, 09:54
Dumt at 'lade ham gå'? Han ville selv til Real, end of. Og pengene ender hos Glazer? Vil folk ikke bare forstå, at vi ikke skal give overpris for en spiller, bare fordi vi har røven fuld? Det være sig Benzema, Villa, Agüero aso.
Uuuuh...hvem bestemmer så, hvad der er overpris? Er 40 mil £ overpris for Benzema eller Aguero, når man selv lige har fået det dobbelte for Ronaldo.
Jeg er derimod ked af, at vi har erstattet verdens bedste fodboldspiller og en stærk bænkevarmer med sandsynligvis to bænkevarmere (Owen og Valencia) og to som nok ikke ligefrem får spilletid i 09-10 sæsonen....
schousboe9
22-07-2009, 10:00
Uuuuh...hvem bestemmer så, hvad der er overpris? Er 40 mil £ overpris for Benzema eller Aguero, når man selv lige har fået det dobbelte for Ronaldo.
Jeg er derimod ked af, at vi har erstattet verdens bedste fodboldspiller og en stærk bænkevarmer med sandsynligvis to bænkevarmere (Owen og Valencia) og to som nok ikke ligefrem får spilletid i 09-10 sæsonen....
Det var selvfølgelig ikke for at lyde som min mening var den eneste rigtige, men ja, jeg mener £40 mio. er overpris - for Benzema. Jeg mener, der er tale om noget større beløb for Agüero? Men vi fik selv kæmpeoverpris for Ronaldo, ingen er så mange penge værd. Det er absurd.
Jeg tvivler stærkt på Valencia blot bliver bænkevarmer. Han giver os langt mere direkte spil på kanten end Ronaldo, og med de takter der foreløbig er vist i Asien fra både Tosic og Nani, så tror jeg en mand som Berbatov vil drage stor fordel af mere speed fra kanterne.
Troelsgaard
22-07-2009, 10:11
Vi kan sagtens sidde her og spille kloge, og sige at United skulle have gjort mere, for at hente Benzema, men vi ved jo kun hvad der var smart, når sæsonen er gået i gang, før er det hele kun gisninger, og måske/måske ikke. Personligt tror jeg på, at det vi har gjort er tilstrækkeligt, for Ferguson har et magisk touch som ingen andre, og jeg kunne sagtens forestille mig, at vi ler sidst, mens Real flopper, for alt andet end mesterskab, og i hvert fald semifinale i CL er en fiasko for dem, når man ser på deres handler, de har alt at tabe, hvor vi et eller andet sted har alt at vinde, for den gængse holdning er nok, at vi ikke er så stærke som før, og derfor er forventningerne heller ikke så store generelt, skulle vi ende uden en titel, så vil folk jo straks hive salget af Ronaldo frem som baggrunden, eller det at vi ikke hentede den store stjerne som erstatning.
Glory Man United
22-07-2009, 10:18
Det var selvfølgelig ikke for at lyde som min mening var den eneste rigtige, men ja, jeg mener £40 mio. er overpris - for Benzema. Jeg mener, der er tale om noget større beløb for Agüero? Men vi fik selv kæmpeoverpris for Ronaldo, ingen er så mange penge værd. Det er absurd.
Jeg tvivler stærkt på Valencia blot bliver bænkevarmer. Han giver os langt mere direkte spil på kanten end Ronaldo, og med de takter der foreløbig er vist i Asien fra både Tosic og Nani, så tror jeg en mand som Berbatov vil drage stor fordel af mere speed fra kanterne.
Hvis vi har fået "for meget" for Ronaldo, må vi også betale kassen for en stjernespiller. Vi bestemmer ikke alene markedsprisen, og vi må altså vågne op.
Jeg håber ved gud da, at du har ret omkring vores kanter. Men det er altså såkaldte "måske´er". Tosic og Nani har måske spillet godt i træningskampene. Men det er altså mod malaysere og ikke backs som Cole, Johnson, Sagna osv osv.
At Ronaldo ikke skulle være direkte må jo så bero på forskellige syn på, hvad en direkte spiller er. Jeg synes han er den mest direkte spiller af alle. Han udfordrer og går direkte mod kassen.....det må da betegnes som direkte??
Igen, det er "måske´er" vi skal håbe på. Valencia har vi ikke set endnu. Nani får vel sin sidste chance i år? Tosic slår nogle giftige indlæg, men fysisk er han altså svag, og kan han klare sig i PL?
Jeg kan ikke forstå, hvorfor man gider diskutere Benzema. Han havde et tilbud fra Real Madrid og om vi så havde matchet deres tilbud, så havde han valgt dem. Det skal man ikke være professor for at kunne udlede af alle de udtalelser, han er kommet med de sidste to år.
Desuden virker det til, at visse folk tror, at succes afhænger af hvor meget man betaler for spilleren. Intet kunne være længere fra sandheden. Det kan godt være, at Benzema viser lovende takter, men det er ikke ensbetydende med, at han med et trylleslag vil få succes i England.
Så ville de samme folk pludselig begynde at brokke sig over, at vi havde smidt så meget penge efter ham.
Vi kan dog hurtigt blive enige om at 300 eller 360/70/80 ikke burde gøre nogen forskel med de penge vi har fået ind samtidig med vi manglede en klasseangriber. Jeg vil dog stadig forholde mig roligt, da jeg ikke mener benzema under nogen omstændigheder ville have valgt os frem for real, så det kan være ligegyldigt.
utroligt at man seriøst kan mene at der ikke er forskel på 300 og på 360 millioner :lolol:
Håber ikke for dig at du nogen sinde selv skal forhandle noget som helst selv.
Glory Man United
22-07-2009, 11:26
Hvis Fergie havde ment, at Benzema var forskellen, der gjorde, om vi vandt PL eller ej, så er 60 mil altså ikke meget. Sorry Hoen ;)
Hvis Fergie havde ment, at Benzema var forskellen, der gjorde, om vi vandt PL eller ej, så er 60 mil altså ikke meget. Sorry Hoen ;)
Men det har han så åbenbart ikke gjort. Ergo vinder vi alligevel :devilll:
Glory Man United
22-07-2009, 11:41
Men det har han så åbenbart ikke gjort.
Nu ved vi ikke, hvad vi har budt, og Benzema VILLE til Madrid, så det kan DU ikke konkludere
Nu ved vi ikke, hvad vi har budt, og Benzema VILLE til Madrid, så det kan DU ikke konkludere
Det gør vi. Fergie udtaler, at United strakte sig til 35 mio. euro, men ikke ville byde de 42, Benzema blev udbudt til. Mit indlæg var nu mest en spøg.
Glory Man United
22-07-2009, 12:04
Det gør vi. Fergie udtaler, at United strakte sig til 35 mio. euro, men ikke ville byde de 42, Benzema blev udbudt til. Mit indlæg var nu mest en spøg.
I rest my case...;)
schousboe9
22-07-2009, 12:41
Hvis vi har fået "for meget" for Ronaldo, må vi også betale kassen for en stjernespiller. Vi bestemmer ikke alene markedsprisen, og vi må altså vågne op.
Det er så her, vi ser forskelligt på tingene, GMU. Jeg mener så absolut ikke, vi skal give overpris for spillere bare ford Real er tvunget til det, jfr. deres resultater. Markedet har generelt været temmlig sløvt, hvis man ser bort fra Real og Citys spendering, og det ser jeg som en klar indikation af, at andre deler min opfattelse. Markedspriserne er sat - Real og City vælger bare at overgå dem.
Jeg håber ved gud da, at du har ret omkring vores kanter. Men det er altså såkaldte "måske´er". Tosic og Nani har måske spillet godt i træningskampene. Men det er altså mod malaysere og ikke backs som Cole, Johnson, Sagna osv osv.
Nej nej, det ved jeg godt, men det er nu en gang det eneste, jeg/vi har at gå ud fra foreløbig. Vi ved selvfølgelig mere når vi har spillet i München, men det er lovende takter.
At Ronaldo ikke skulle være direkte må jo så bero på forskellige syn på, hvad en direkte spiller er. Jeg synes han er den mest direkte spiller af alle. Han udfordrer og går direkte mod kassen.....det må da betegnes som direkte??
Ja, igen sikkert nok et forskelligt syn. Jeg mener, der er for meget lir over Ronaldos spil til at være direkte (som jeg opfatter ordet). Han vil, som du siger, gerne afdrible en to-tre mand inden han afslutter/slår indlægget, hvorimod Valencia med det samme søger mod baglinjen/målet. Det ser jeg som mere direkte.
Igen, det er "måske´er" vi skal håbe på. Valencia har vi ikke set endnu. Nani får vel sin sidste chance i år? Tosic slår nogle giftige indlæg, men fysisk er han altså svag, og kan han klare sig i PL?
Valencia har vi set i Wigan, og jeg bygger mine forentninger på det, jeg har set dér. Nani skal op i gear, og sammen med Tosic og Obertan er de tre vores "måske'er". Men jeg er samtidig af den opfattelse, at Nani nok skal komme igang, og Tosic har straffet jern det sidste halve år, så han skal nok blive klar. Han siger også selv, at han var meget nervøs de gange han røg i ilden i januar, men at han efterhnden har vænnet sig til tingene. Det har også stor betydning for ens præstationer.
Men selvom vi havde hentet et kæmpe navn, ville vedkommende stadig have været en 'måske'. Et stort prisskilt stiller ingen garantier.
utroligt at man seriøst kan mene at der ikke er forskel på 300 og på 360 millioner :lolol:
Håber ikke for dig at du nogen sinde selv skal forhandle noget som helst selv.
Selvfølgelig gør 60 millioner ingen stor forskel for en af verdens største klubber der har indkasseret omkring 1 milliard henover sommeren på spillersalg, billetsalg osv. Det handler jo om en investering, og engang imellem må man gå ud fra at 60 millioner for en af verdens mest eftertragtede spillere ikke bør spolere de næste 5 sæsoner medmindre owen løfter.
Du bliver nødt til at sætte tingene i et større perspektiv end bare at kigge på et tal, som du i dit private liv aldrig nogensinde kommer i nærheden af.
Vi har da altid satset på "måske'er" som kanter. Vi har aldrig købt en etableret ministjerne i PL eller La Liga, men derimod hentet spændende talenter/spillere og udviklet dem.
Nogen udvikler sig, andre fejler, men som helhed fungerer det.
ChristianR
22-07-2009, 14:33
Men selvom vi havde hentet et kæmpe navn, ville vedkommende stadig have været en 'måske'. Et stort prisskilt stiller ingen garantier.
Det er der flere herinde, der bruger som argument, og i bund og grund har det vel også sin rigtighed.
Nu er der dog ofte også en del rigtighed i klicheerne:
-"Man får hvad man betaler for"
og
- "Kvalitet koster."
Prisskiltet stiller ingen garanti nej, men med et hav af mål flere sæsoner i træk end den bedste spanske/franske/Italienske liga har man bevist et vist niveau og en stabilitet, som ingen af vores nyindkøb har bevist op til denne sæson.
Jeg håber SAF har styr på det, men IMO er vores start 11'er og bruttotrup pt svækket væsentligt i forhold til sidste sæson. Så hvis vi får en fesen sæson, så vil jeg nok holde SAF op på, at han har været for nærrig, hvilket vel ikke er helt uden fortilfælde.
Mht. Benzema så var det imo klogt ikke at gå ind i jagten på ham.
Han ville til real, så hvorfor forsøge at lokke ham med penge. For under alle omstændigheder ville han ende i real på et tidspunkt, hvis han levede op til "forventningerne", så ser ingen grund til, vi skulle bruge tid og kræfter på transferarkedet for at hente en spiller, som tydeligvis ønsker sig selv i en anden klub. Personligt synes jeg, man skal acceptere spillernes ønsker (dog IKKE, hvis de vil bryde en kontrakt sådan "lige pludselig" - for så er kontrakter ugyldige). Så imo gjorde United det rigtige :)
ChristianR
22-07-2009, 15:54
Benzema ville angiveligt til Real Madrid, så vi kan vel alle blive enige om, at han reelt set aldrig har været en rigtig mulighed.
Dog kan jeg sagtens følge NotheT's hypotetiske opstilling.
Hvis vi ser bortfra Benzemas ønske om, at komme til Real Madrid - Var det så en fejl, at SAF ikke ville betale prisen?
Vi har jo før set ham ikke ville betale prisen for en af den franske ligas bedste spillere, hvorefter denne spillerflere år i træk blev kåret som verdens bedste.
Benzema ville angiveligt til Real Madrid, så vi kan vel alle blive enige om, at han reelt set aldrig har været en rigtig mulighed.
Hvis vi ser bortfra Benzemas ønske om, at komme til Real Madrid - Var det så en fejl, at SAF ikke ville betale prisen?
Vi har jo før set ham ikke ville betale prisen for en af den franske ligas bedste spillere, hvorefter denne spillerflere år i træk blev kåret som verdens bedste.
Tjo, så er sgane jo en anden og så kan man da begynde at tale om det ikke var en fejl at forfølge ham. Han ville stå i ca samme pris som Berbatov, men ville have årene med sig (og en anden type, men det hører ikke den her diskussion til). Så jo, hvis han var en mulighed til den pris så synes jeg da at der burde være kæmpet mere for at få ham til klubben.
Der ville dog stadig foreligge risikoen for at han floppede, men i sådanne diskutioner er der mange hvis'er :)
Synes på en måde ikke man kan stille det op, som du gør..
Hvis real ikke var inde i billedet, så, tror jeg, var prisen ikke presset op på samme måde. Desuden kunne Benzema have et ønske om nye udfordringer, hvor United måske kunne have været en god mulighed, hvorfor prisen måske havde været "nemmere" at forhandle om.
Ser man det som du skriver (altså at real ikke var inde i billedet), så tror jeg, at Ferguson var gået mere ind i kampen om Benzema - men når "hovedpersonen" fra start har haft et ønske, så er det imo spild af tid og kræfter at tænke for meget over den spiller.
Så havde tingene forholdt sig anderledes, så havde United nok handlet anderledes :)
Jeg synes du har ret i nogle af de ting du skriver. Dog Synes jeg ikke at det er den ideelle startopstilling. At bruge alle 3 første valgsangribere i startopstillingen, mener jeg er en dårlig ide. Derudover kan jeg slet ikke forstå at du vil bruge Anderson i Stedet for Fletcher. Jeg mener at Fletcher viste sig at være fuldstændig uundværdlig for holdet i sidste sæson.
Jeg mener klart at man bliver nødt til at skfite opstillingen til en traditionel
4-4-2 fordi vi har mistet Teves og Ronaldo som gav os en masse bevægelighed oppe foran, og det tror jeg tager tid for de nye spillere at finde hinanden på samme måde som Rooney Teves og Ronaldo. Jeg hellere ser også hellere O-shea som andet valg på ventreback pladsen, da jeg ikke synes Fabio har fået den fornødne rutine endnu, men jeg tror han er en kommende stjerne.
nej, det med angriberne vil jeg også genre trække i mig igen, det lød mere logisk da jeg skrev indlægget ;)
men jeg regner Hargo for fast mand på midten når han altså er klar, og ham kan vi vist godt døbe som en velspillende arbejdsmand. At sætte endnu en arbejdsmand ind kan jeg ikke se pointen i, så hvis Anderson løfter sit nivuea som jeg håber og regner med, ville jeg syntes vores midtbane ville se bedre ud sådan.
Det er klart at vi behøver rutine på backen, men Fabio er heller ikke helt uintilligent, ikke at jeg ved noget om det, men hvis hans bror kan klare det så kan Fabio vel også. Ikke at Rafa ikke har lavet noget møg engang imellem, men i mit hovede skal der også være en lille plads til det. Men ja, alle har sin mening :)
Er meget sjovt at se at fergie erkender at der har været interesse for både benzema og ribery, men at ingen af delene kunne lade sig gøre.
Fair nok. Men de gutter vi så har hentet var det så vores 2.valg????
Lidt et spænd i niveau på en ønskeliste må man sige.
Var nr.3 Så Peter Nymann hvis Obertan og Valencia var kikset så?
Når men vil gerne lige smide et andet spørgsmål op til debat.
Fergie nævner at den primære grund til uniteds manglende aktivitet på markedet i år er de sindsygt opskruede priser primært forårsaget af Man City og Madrid.
Men lad os så lege med den tanke at united flopper de næste par sæsoner. Fergie beslutter sig for der skal ske noget. Man City vil til den tid stadigvæk have røven fuld af penge, og hvem ved måske er der kommet flere nyrige klubber til den tid. Hvad så? Vil fergie så stadigvæk sidde og æde tudekiks, eller vil han betale hvad profilerne koster?
Jeg forstår ikke hans jammer over priserne. Han har jo selv fået 700 millioner for en spiller, så på den måde er det også kommet ham til gode.
Men lad os så lege med den tanke at united flopper de næste par sæsoner. Fergie beslutter sig for der skal ske noget. Man City vil til den tid stadigvæk have røven fuld af penge, og hvem ved måske er der kommet flere nyrige klubber til den tid. Hvad så? Vil fergie så stadigvæk sidde og æde tudekiks, eller vil han betale hvad profilerne koster?
Eftersom han har undladt at købe dyrt ind, fordi han tror på sin nuværende trup, vil han naturligvis punge ud, hvis det viser sig, at denne tro ikke er berettiget.
Vi taler om verdens bedste manager. Han ved, hvad der skal gøres, og selvfølgelig forstærker han sin trup, hvis den ikke er konkurrencedygtig. Det er jeg dog overbevist om, at den er, og det er tragisk med dette evindelige sortsyn. Sæsonen er ikke engang begyndt.
Eftersom han har undladt at købe dyrt ind, fordi han tror på sin nuværende trup, vil han naturligvis punge ud, hvis det viser sig, at denne tro ikke er berettiget.
Vi taler om verdens bedste manager. Han ved, hvad der skal gøres, og selvfølgelig forstærker han sin trup, hvis den ikke er konkurrencedygtig. Det er jeg dog overbevist om, at den er, og det er tragisk med dette evindelige sortsyn. Sæsonen er ikke engang begyndt.
Nu sagde jeg jo også det var en tanke man kunne lege med..... Ikke andet.
Selvom nogle united-fans dyrker fergie som en gud¨, så laver han altså fejl, og vil også gøre det i fremtiden.
Er meget sjovt at se at fergie erkender at der har været interesse for både benzema og ribery, men at ingen af delene kunne lade sig gøre.
Fair nok. Men de gutter vi så har hentet var det så vores 2.valg????
Lidt et spænd i niveau på en ønskeliste må man sige.
Var nr.3 Så Peter Nymann hvis Obertan og Valencia var kikset så?
Når men vil gerne lige smide et andet spørgsmål op til debat.
Fergie nævner at den primære grund til uniteds manglende aktivitet på markedet i år er de sindsygt opskruede priser primært forårsaget af Man City og Madrid.
Ingen overraskelse at du morer dig over at et transfermål ikke lykkedes for United.......
"Sidde og æde tudekiks"?? Du kommer vist igen til at se ufattelig dum ud, hvis det igen viser sig at United får succes i næste sæson.
United og Sir Alex har været i denne situation før, så lad nu være med at undervurder United eller Sir Alex.. Hvis han mener det er livsnødvendigt at hente en profil for at vinde titler næste sæson, så gør han det selvfølgelig. Han ved hvad der skal til, og han kan godt regne...
..og ja. Sir Alex er The Master:)
ChristianR
22-07-2009, 18:13
Det er da mere trættende med den svada af en klicheé. Det må da være nærliggende på sådan et forum at se objektivt og krittisk på især klubbens ageren på transfermarkedet frem mod en ny spændende sæson.
Sortsyn? Jeg har ikke læst nogen, der decideret dømmer United ude af kampen om mesterskabet eller lignende, men mange der har en sund krittisk sands og stiller spørgsmålstegn ved vores indgang af spillere kontra udgang.
Den kan vel ligesågodt vendes om, så man kan spørge om der ikke er alt for meget lalleglad overmod og optimisme? Sæsonen er ikke engang begyndt...
Det er da mere trættende med den svada af en klicheé. Det må da være nærliggende på sådan et forum at se objektivt og krittisk på især klubbens ageren på transfermarkedet frem mod en ny spændende sæson.
Jeg synes ikke, der var meget objektivitet over robinhos sarkastiske indlæg. Men det er jo ingen overraskelse, at han sidder og godter sig, fordi vi umiddelbart ser svækket ud på papiret.
Sortsyn? Jeg har ikke læst nogen, der decideret dømmer United ude af kampen om mesterskabet eller lignende, men mange der har en sund krittisk sands og stiller spørgsmålstegn ved vores indgang af spillere kontra udgang.
Den kan vel ligesågodt vendes om, så man kan spørge om der ikke er alt for meget lalleglad overmod og optimisme? Sæsonen er ikke engang begyndt...
Jeg synes blot, det er påfaldende, at man som United-fan (jeg refererer primært til robinho her) gang på gang har så travlt med at sværte klubben, Ferguson og spillerne i en sådan grad. Bør man ikke som udgangspunkt stå bag klubben? De fleste af robinhos indlæg tyder på, at han ligefrem håber, vi flopper. År efter år.
Der er intet i vejen med at forholde sig kritisk, men robinhos kritik er ensporet og polemisk, og jeg begriber ikke, hvorfor man som United-fan føler sig kaldet til at fremsætte sådanne dommedagsprofetier.
Ja, vi er svækket på papiret, men Ferguson har gang på gang vist, at han kan genrejse holdet efter store profilers afgang, og det er for mig at se mere objektivt at tro, at historien vil gentage sig, end at undtagelsen vil bekræfte reglen. Jeg har tiltro til Ferguson og til Manchester United, og jeg tror på, at vi i den kommende sæson vil se et stærkere kollektiv, hvor adskillige spillere træder ud af Ronaldos skygge, ikke mindst på fløjene, hvor vi har flere spændende spillere. United har aldrig spenderet penge på samme plan som City, Chelsea og Real Madrid, og det har historisk set været de billige eller unge spillere, der har slået til med største kraft på Old Trafford under Fergusons regime.
Det var dog sindsygt det her. Hvorfor får i ikke bare lavet lidt censur på den side her så alle godtroende patritoter forbliver glade.
Jeg sagde jo ikke noget om hvorvidt united ville floppe, jeg kastede en bold op i luften, og spurgte hvad fergie kunne tænkes at gøre, HVIS HVIS HVIS HVIS HVIS united flopper.
Men jo jeg synes vi ser svækket ud, og hvis folk ikke kan se det, så er det så langt udenfor pædagogisk rækkevidde, at det er håbløst at diskutere fodbold med dem alligevel.
Så klapper og nejer man bare af alt fergie gør, fordi han får det pakket delikat ind.
Hav dog en mening om det selv. Stil dog spørgsmålene, istedet for bare at lade fergie komme med svarene hele tiden.
Det var dog sindsygt det her. Hvorfor får i ikke bare lavet lidt censur på den side her så alle godtroende patritoter forbliver glade.
Jeg sagde jo ikke noget om hvorvidt united ville floppe, jeg kastede en bold op i luften, og spurgte hvad fergie kunne tænkes at gøre, HVIS HVIS HVIS HVIS HVIS united flopper.
Men jo jeg synes vi ser svækket ud, og hvis folk ikke kan se det, så er det så langt udenfor pædagogisk rækkevidde, at det er håbløst at diskutere fodbold med dem alligevel.
Så klapper og nejer man bare af alt fergie gør, fordi han får det pakket delikat ind.
Hav dog en mening om det selv. Stil dog spørgsmålene, istedet for bare at lade fergie komme med svarene hele tiden.
Med kommentarer som "Var nr.3 Så Peter Nymann hvis Obertan og Valencia var kikset så?" og "Vil fergie så stadigvæk sidde og æde tudekiks" er der vist ingen tvivl om, at dit indlæg ikke blot var en bold kastet op i luften, men en klar tilkendegivelse af din holdning, der som sædvanlig er pessimistisk i forhold til Uniteds muligheder.
Jeg medgav, at vi er svækket på papiret. Jeg klapper og nejer ikke af alt, hvad Fergie gør, men jeg synes efterhånden, han har gjort sig fortjent til respekt og tiltro. Jeg har stillet mig selv spørgsmålene. Mine svar er, at vi er kommet af med to spillere, der spillede mere for sig selv end for holdet, og at vi har fået unge, ærgerrige spillere ind. At der er lige så gode muligheder for, at vi rejser os som hold, end at vi falder som individualister. At vi har et hold fyldt med potentiale og unge, lovende spillere, der kan udklække når som helst. At vi har været tro mod klubbens dyder og værdier, vi giver vores egne talenter chancen frem for at ødsle penge væk; noget af det, jeg personligt er stolt over som United-fan.
Ok, skal vi ikke bare slå fast, at vi er svækket. Jeg vil hellere bare accpetere at Robinho har ret, end at blive kaldt "uden for pædagogisk rækkevidde.
Ok, skal vi ikke bare slå fast, at vi er svækket. Jeg vil hellere bare accpetere at Robinho har ret, end at blive kaldt "uden for pædagogisk rækkevidde.
Ah en du kan da ikke sige andet. Når man mister verdens bedste fodboldspiller, så kan vi jo næsten ikke være andet, og når vi så ikke har købt nogle med tilnærmelsesvis den kvalitet, men har satset på fremtiden, jamen så er vores hold da pt svækket. Det kan man da ikke komme udenom indtil videre.
Med mindre man er meget stor valencia-fan og mener han er bedre end ronaldo. Så vil jeg gerne høre argumenterne om hvorfor hehe.
ChristianR
22-07-2009, 19:25
Jeg synes ikke, der var meget objektivitet over robinhos sarkastiske indlæg. Men det er jo ingen overraskelse, at han sidder og godter sig, fordi vi umiddelbart ser svækket ud på papiret.
Så har jeg bare misforstået dig. Troede din kommentar var møntet på resten af os, der måske også stiller halvkrittiske spørgsmål til tingenes gang, men det ser ud til, vi er nogenlunde enige:)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.