Se fuld version : Transfers (United)
henning_b_j
05-07-2009, 09:56
Til gengæld har Chelsea og Liverpool heller ikke solgt noget, der er vildere, end vi har.
der er heller ingen af dem som har ronaldo! han er unik! men tror bare ikke united bruger 55£ mill på en mand. det har de aldrig gjordt før!
schousboe9
05-07-2009, 09:56
Til gengæld har Chelsea og Liverpool heller ikke solgt noget, der er vildere, end vi har.
Tyndt argument, min ven.
Så skulle de jo sælge hele holdet! :p
henning_b_j
05-07-2009, 10:32
Tyndt argument, min ven.
Så skulle de jo sælge hele holdet! :p
jeg så også gerne messi, Ribery og Agüero i united tøjen men det tror jeg bare ikke på!
united kan bedre tåle at sælge ronaldo end liverpool kan tåle at sælge Gerrard! liverpool har stadig en alt for lille en trup til at vinde pl! kan ikke se liverpool få mere end 86 p. som de slutte på i år! og siden 2001 er pl bleven vundet med mere end 86 p.! jeg synes truppen er stræk nok som den er nu! men derfor må enden messi, Ribery eller Agüero der gerne kommer!:) men det tror jeg bare ikke på!
Glory Man United
05-07-2009, 10:46
Tror ikke vi køber en angriber mere, tror mere på en fløj eller en kreativ midtbanespiller..
Håber ikke du får ret. Rooney bliver jo brugt mere og mere som kant, og så er der kun Berba og Owen tilbage. Hvis begge disse skal starte inde, skal de resterende 8 løbe solen sort :)
henning_b_j
05-07-2009, 10:57
Håber ikke du får ret. Rooney bliver jo brugt mere og mere som kant, og så er der kun Berba og Owen tilbage. Hvis begge disse skal starte inde, skal de resterende 8 løbe solen sort :)
ved godt i de store kampe starte han som kant. men tror vi skal se ham som argriber i dette år! ham og berba og owen som 3 mand.
Det er derfor Kenny foreslår en ny kant ;) Så har vi Rooney og Berbatov som jeg forventer mig meget af samt Owen som en joker. Derudover har vi vores young guns, hvor jeg tror Welbeck slår igennem i år. Det er vel ikke uden grund, at Fergie har sagt, at han kommer med til VM i 2010. Aguero er en fin spiller, men med mindre, at han kan spille kant, så ved jeg ikke, om jeg synes det er en god ide.
Personligt synes jeg faktisk ikke vi behøver handle mere. Muligvis en midtbane spillere mere. Ellers er par unge spillere som Rodwell, Costa og Sanchez. Så bliver jeg glad. Jeg tror nemlig at folk som Rooney, Berba, Nani, Anderson og Welbeck træder et skridt frem nu hvor Ronaldo er væk. Derudover ser Valencia og Owen spændende ud.
Nemlig :)
Rooney skal ikke bruges på kanten, så håber Fergie indser dette og benytter Rooney som angriber, hvor han er bedst.. Derfor vi kan bruge en ny dygtig kantspiller.
Troelsgaard
05-07-2009, 11:11
Kantsituationen afhænger lidt af, hvordan det kommer til at se ud med Nani og Tosic, for Nanis vedkommende handler det om at tage sig sammen, og vise at han har det kæmpetalent, så nogen påstår, og for Tosic handler det om at se ham i aktion, og jeg går udfra, at de begge har noget at komme med, ellers spillede de vel ikke i United.
P.t. har vi Valencia, Nani, Tosic og Park til kanterne, alternativt Rooney, Giggs, Fletcher eller Hargreaves, så kan nogen af de første fire vise klassen, så er det vel ikke så nødvendigt, at spendere en bondegård på en kant, bare fordi vi har råd til det. Man skal jo ikke bare købe, fordi man kan.
Tror bestemt ikke vi er færdige med at handle. Hvis man skulle tro medierne kæmpede SAF jo for at få alle pengene fra Ronaldo-handlen til rådighed og den aktivitet vi har set fra SAF indtil videre har været nøje planlagt. Saf er jo kold og kynisk. Det ligner ikke ham at kaste sig hovedkulds ud i noget. Han vågnede vel ikke onsdag morgen og tænkte "I dag tror jeg jeg signer ham der Owen. Har hørt han skule være god". Tror den er en beslutning der har været flere måneder undervejs. Så tror stadig manden har et par esser oppe i ærmet.
Strengt taget har vi vel 700 m (Ronaldo) + 180 m (mener jeg har læst det var det beløb som klubben havde øremærket til transfer inden transfervinduet) - 140 m (Valencia) - 0 (Owen) = 740 mill til rådighed. Så er der nogle signing-on-fees og andre handler som skal trækkes fra, men i det store hele er det vel vores rådighedsbeløb.
http://goal.com/en/news/9/england/2009/07/05/1364671/nani-seeks-assurances-over-manchester-united-future-report
Nu skal man ikke tro på alt hvad man læser og bestemt ikke hvis kilden er News of the World, men håber da ikke han forsvinder. Er langt fra hans største fan, men hvis han forsvinder skal der hentes endnu en ny. Jo flere der bliver hentet jo mere uro skaber det. News of the World sender ham til Atletico Madriad eller Villareal.
http://goal.com/en/news/9/england/2009/07/05/1364671/nani-seeks-assurances-over-manchester-united-future-report
Nu skal man ikke tro på alt hvad man læser og bestemt ikke hvis kilden er News of the World, men håber da ikke han forsvinder. Er langt fra hans største fan, men hvis han forsvinder skal der hentes endnu en ny. Jo flere der bliver hentet jo mere uro skaber det. News of the World sender ham til Atletico Madriad eller Villareal.
Jeg har også læst, at han skal byttes med Aguero. Men jeg mener altså ikke, at Aguero kan spille venstre kanten?? Kan han det så vil det da være en opgradering.
Sergio Aguero er klasse, men det ville være tåbeligt at investere i en angriber mere, efter tilgangen af Owen. Og jeg synes ikke at omskole hverken Aguero eller Rooney til kantspiller er løsningen, så håber vi køber en rigtig kantspiller, som fx Ashley Young.
Glory Man United
05-07-2009, 11:35
Synes klart at sæsonens sidste kampe viste, at Rooney skal anvendes på kanten. Og selvfølgelig skal Fergie ud og investere i en klassespiller. Valencia/Owen kan ikke erstatte Ronaldo/Tevez. Wake up friends!
Troelsgaard
05-07-2009, 11:40
Hvem kan erstatte Ronaldo? Det er vel kun Ribery eller Messi, hvis vi skal være helt ærlige, alle andre ville være måske/måske ikke.
Til gængæld har vi erstattet Tevez, så der er ikke noget at komme efter.
Glory Man United
05-07-2009, 11:42
Hvem kan erstatte Ronaldo? Det er vel kun Ribery eller Messi, hvis vi skal være helt ærlige, alle andre ville være måske/måske ikke.
Til gængæld har vi erstattet Tevez, så der er ikke noget at komme efter.
Vi er da nødt til at være tæt på en erstatning på Ronaldo. Og Owen tror jeg ikke over en hel sæson kan erstatte Tevez
Mener ikke Ronaldo kan erstattes. Til gengæld kan vi være dygtige og heldige nok til at købe en ny angriber, der kan gå hen og blive PL-topscorer. En sådan angriber har vi ikke i truppen i øjeblikket.
schousboe9
05-07-2009, 12:02
Mener ikke Ronaldo kan erstattes. Til gengæld kan vi være dygtige og heldige nok til at købe en ny angriber, der kan gå hen og blive PL-topscorer. En sådan angriber har vi ikke i truppen i øjeblikket.
Rooney.
Hvis han ikke bliver misbrugt på kanten, har han helt sikkert potentiale til at score 20+ mål i ligaen. Han får bare ikke chancen over en længere periode.
Han er blevet langt mere erfaren siden sidst han spillede fast på toppen (06/07), så jeg tror ikke vi ser samme lange scoringspauser, hvis han kommer helt i front i år.
Jeg er dog stadig fortaler for Agüero, ingen tvivl dér.
McPherson
05-07-2009, 12:34
Eto'o menes at have sagt han gerne vil til United! Den transfer så jeg gerne gennemført! Er stor fan af Eto'o!
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/391176/SAMUEL-ETOrsquoO-will-drop-his-astronomic-wage-demands-to-join-Manchester-UnitedThe-Barcelona-striker-has-been-haggling-over-a-move-to-Manchester-City-for-nearly-six-weeks-and-has-asked-for-pound200000-a-week-to-quit-the-Nou-Camp.html
United-Allan33
05-07-2009, 13:01
Vi er da nødt til at være tæt på en erstatning på Ronaldo. Og Owen tror jeg ikke over en hel sæson kan erstatte Tevez
Der skal alligevel ikke meget til for at hente de 5 mål Tevez bidrog med sidste sæson..
Eto'o menes at have sagt han gerne vil til United! Den transfer så jeg gerne gennemført! Er stor fan af Eto'o!
http://www.newsoftheworld.co.uk/sport/391176/SAMUEL-ETOrsquoO-will-drop-his-astronomic-wage-demands-to-join-Manchester-UnitedThe-Barcelona-striker-has-been-haggling-over-a-move-to-Manchester-City-for-nearly-six-weeks-and-has-asked-for-pound200000-a-week-to-quit-the-Nou-Camp.html
HELL YES!! Ville elske at have ham i MAN United.
DavidOliver
05-07-2009, 13:17
Hvis Owen bare scorer mellem 7-10 mål i sæsonen, er han vel en succes :)
Christian Hald Pedersen
05-07-2009, 13:19
Det ville være et kanonkøb af United hvis nyheden altså er sand
Men med hensyn til Rooney tror jeg også han kan blive en rigtig topscorer. På det engelske landshold, hvor han spiller på toppen scorer han mange mål, senest i Englands landskamp mod Andorra, hvor han scorede 2 mål
Helt seriøst, hvad skal vi bruge Eto'o til?
Vi ønsker alle at Rooney ligger på toppen, og Berbatov kan blive rigtig god næste sæson. Så hvor kommer Eto'o lige ind i det billede?
Angrebet er komplet, Rooney, Berbatov, Owen og Welbeck/Macheda.
Tevez er, sandsynligvis, erstattet gennem Owen, nu skal Ronaldo's mål bare erstattes.
Ingen tvivl om, at en del af Ronaldo's mål bliver overtaget af andre. Men der mangler noget.
Vi skal have en kant der også kan være lidt mål i. Young eller den frække Agbonlahor. Derudover ville det være lækkert at finde en central midt med mål og autoritet i støvlerne. Hader Gerrard af hele mit hjerte, men det er en type som ham vi mangler.
Edit: Gerrard har lavet 23 mål og 11 assists i 40 kampe sidste sæson. Forrige sæson gav i 47 kampe 17 mål og 14 assists.
Vores egne centrale midts, har ca. en tredjedel...
Glory Man United
05-07-2009, 13:29
Vi ønsker alle at Rooney ligger på toppen, og Berbatov kan blive rigtig god næste sæson. Så hvor kommer Eto'o lige ind i det billede?
Tevez er, sandsynligvis, erstattet gennem Owen, nu skal Ronaldo's mål bare erstattes.
Ingen tvivl om, at en del af Ronaldo's mål bliver overtaget af andre. Men der mangler noget.
Vi skal have en kant der også kan være lidt mål i. Young eller den frække Agbonlahor. Derudover ville det være lækkert at finde en central midt med mål og autoritet i støvlerne. Hader Gerrard af hele mit hjerte, men det er en type som ham vi mangler.
Næ næ næ næ
Christian Hald Pedersen
05-07-2009, 13:30
Agbonlahor er jo angriber, men en spiller som Young ville passe rigtig godt ind i vores trup.
Hvis man så kigger på Eto'o er han jo en fænamonal angriber og hvis man skal dække alle de mål som Ronaldo lavede skal der jo forstærkes lidt, mener jeg:) og Eto'o er jo et godt bud
Agbonlahor er jo angriber, men en spiller som Young ville passe rigtig godt ind i vores trup.
Hvis man så kigger på Eto'o er han jo en fænamonal angriber og hvis man skal dække alle de mål som Ronaldo lavede skal der jo forstærkes lidt, mener jeg:) og Eto'o er jo et godt bud
Agbonlahor har både spillet angriber og kant.
Enig i at Ronaldo's mål skal dækkes ind. Men hvordan vil du lige så plads til Eto'o? Han er jo om muligt en større tudeprins end Tevez? Forestil dig at Eto'o ikke spiller en 3-4 kampe i træk.
Eto'o er god, men tror virkelig at han kan ødelægge harmonien i truppen. Har der jo også været snak om, at han har gjort / gør i Barca.
Christian Hald Pedersen
05-07-2009, 13:38
Agbonlahor har både spillet angriber og kant.
Enig i at Ronaldo's mål skal dækkes ind. Men hvordan vil du lige så plads til Eto'o? Han er jo om muligt en større tudeprins end Tevez? Forestil dig at Eto'o ikke spiller en 3-4 kampe i træk.
Eto'o er god, men tror virkelig at han kan ødelægge harmonien i truppen. Har der jo også været snak om, at han har gjort / gør i Barca.
Agbonlahor er primært angriber men kan også spille på kanten:)
Jamen det kan jeg godt se, men prøv at se hvordan Berbatov spiller. Jeg synes at han skal sendes hjem til Tottenham. Men så kunne angrebet jo se sådan ud: Berbatov og Eto'o og Rooney på kanten. Men ellers mener jeg at Berba skal være på bænken hvis han spiller som sidste år
Agbonlahor er primært angriber men kan også spille på kanten:)
Jamen det kan jeg godt se, men prøv at se hvordan Berbatov spiller. Jeg synes at han skal sendes hjem til Tottenham. Men så kunne angrebet jo se sådan ud: Berbatov og Eto'o og Rooney på kanten. Men ellers mener jeg at Berba skal være på bænken hvis han spiller som sidste år
Hvad mere ønskede du Berbatov skulle gøre?
Han lavede 9 mål og 9 assists i sin første sæson. Rooney lavede 12 mål og 9 assists.
Ja, Berbatov skal til at lave flere mål. Men tror det kommer af sig selv når der kommer mere kantspil og flere indlæg.
Mht. Rooney på kanten, det vil virkelig være at ødelægge ham. Rooney er ikke kantspiller. Rooney skal ligge i en totalt fri rolle omkring boksen. At Berbatov så måske ikke er den optimale at have liggende ved siden af Rooney er så noget andet, her ville Eto'o være rigtig god. Men vil sige nej tak til at have 3 angribere som alle kræver max spilletid.
Christian Hald Pedersen
05-07-2009, 13:55
Hvad mere ønskede du Berbatov skulle gøre?
Han lavede 9 mål og 9 assists i sin første sæson. Rooney lavede 12 mål og 9 assists.
Ja, Berbatov skal til at lave flere mål. Men tror det kommer af sig selv når der kommer mere kantspil og flere indlæg.
Mht. Rooney på kanten, det vil virkelig være at ødelægge ham. Rooney er ikke kantspiller. Rooney skal ligge i en totalt fri rolle omkring boksen. At Berbatov så måske ikke er den optimale at have liggende ved siden af Rooney er så noget andet, her ville Eto'o være rigtig god. Men vil sige nej tak til at have 3 angribere som alle kræver max spilletid.
Dimitar Berbatov: 9 må i 31 kampe, det er ikke overbevisene. Og hans attitude finder jeg meget irreterende. Jeg ved godt at Ronaldo havde lidt den samme attitude, men han kunne dog finde ud af at score mål.
Jeg synes ikke det er en spiller som man skal satse voldsomt på. Hvorimod Eto'o kan finde ud af at score mål: 145 kampe og 108 mål for Barca
Dimitar Berbatov: 9 må i 31 kampe, det er ikke overbevisene. Og hans attitude finder jeg meget irreterende. Jeg ved godt at Ronaldo havde lidt den samme attitude, men han kunne dog finde ud af at score mål.
Jeg synes ikke det er en spiller som man skal satse voldsomt på. Hvorimod Eto'o kan finde ud af at score mål: 145 kampe og 108 mål for Barca
Hvis Berbatov bliver solgt vil jeg da gerne have Eto'o.. Men hvis man godt kan lidt problemer i truppen, primadonnaer osv, så skal man se spansk fodbold.
Og Eto'o vil være garanti for problemer, med mindre vi skal stille i en form for 4-3-3.
VDS
Rafael - Vidic - Ferdinand - Evra
Valencia - Fletcher - Anderson
Berbatov
Eto'o - Rooney
Er vi i en sådan formation, vil jeg gerne have Eto'o i truppen. Men Rooney og Berbatov skal være sikre i startopstillingen, og Rooney skal ikke være kantspiller.
Kan heller ikke se hvad vi skulle med Eto'o, syntes købet af Owen er en geni streg af SAF. Alle andre har bare glemt Owen, men alle ved at han stadig kan begå sig i toppen hvis han er skadesfri, han brokker sig ikke over en bænkplads. Og så var han gratis !
Glory Man United
05-07-2009, 14:45
Kan heller ikke se hvad vi skulle med Eto'o, syntes købet af Owen er en geni streg af SAF. Alle andre har bare glemt Owen, men alle ved at han stadig kan begå sig i toppen hvis han er skadesfri, han brokker sig ikke over en bænkplads. Og så var han gratis !
Says who? Vi har vel 5-600 millioner at gøre godt med. Bring on some players Fergie!
man.utd25
05-07-2009, 15:00
Jeg havde håbet på en stor stjerne, men jeg tvivler mere og mere, jeg håber virkelig at fergie snart vil signe en ny spiller.
Gronkjor
05-07-2009, 15:05
Kan egentlig ikke rigtig se hvad vi skal med flere spillere? Vi har Rooney, Berbatov, Owen og Welbeck til angrebet. Derudover er der selvfølgelig også Macheda.
Hvis vi endelig skulle have en ny spiller, mener jeg at det burde være en centermidt. Det afhænger selvfølgelig af Hargreaves skades situation.
Jeg ved at Robben er meget skadet, men hvis han kunne undgå det bare nogenlunde, ville det være et alt for fedt køb. Han kan nok fås nogenlunde billigt i Cirkus Madrid, da de vist meget gerne vil af med ham og jeg kan da heller ikke forestille mig, at han med Madrids seneste indkøb, vil sige nej til en kontrakt hos os, medmindre altså vejret betyder meget for ham. Så vil vores midtbane altså være super stærk:
Robben Carrick Hargreaves/Fletcher Valencia/Nani
Derudover råder vi også over: Scholes, Giggs, Anderson, Park, Tosic og Gibson hvis vi beholder ham. Det eneste problem er jo at han desværre er glasben og det kan jo være svært at gøre noget ved, når han har været plaget af skader, uanset hvor han har spillet. Men ellers er han i mine øjne verdensklasse.
Som andre siger, synes jeg dog heller ikke vi skal købe flere angribere. Rooney, Berbatov, Owen samt de unge Welbeck og Macheda og angrebet er komplet. Hvis vi henter en ny angriber, kunne vi jo ligeså godt have brugt Welbeck som 4. valg frem for at hente Owen. Derudover mener jeg hverken at Rooney eller evt. Aguero hører til på kanten.
Eto'o - nej tak. Hvad skal vi med ham? Vi har altså rigeligt med angribere Rooney, Berba og Owen med Macheda og Welbeck på vej frem. Derudover ved vi ikke hvad der sker med Campbell og Manucho. Det vil jo vanvittigt at købe endnu en angriber, således at vi har 4 stk. foran Welbeck og Macheda. Det giver jo ingen mening. Owen er et perfekt køb når man tænker over det. Jeg synes angrebet er 100% på plads.
Kanterne er lidt et spørgsmål. Vi har ikke rigtig de store profiler, men en masse måske'er. Kan Nani slår igennem? Hvad med Tosic? Og hvordan klare Valencia den? Park skal nok levere en stabil indsats, men ikke en matchwinner. Derudover kommer Ljajic, som der forventes meget af. Endelig har vi en spændende højre wing på vej i Ravel Morrison. Det er svært at sige om de vi primærer kanter; Nani, Tosic, Park og Valencia slår til. Hvis de lever op til forventingerne, så behøver vi heller ikke flere.
Men man kunne overveje at købe en fleksible midtbanespiller, der skal spille flere positioner.
Eto'o - nej tak. Hvad skal vi med ham? Vi har altså rigeligt med angribere Rooney, Berba og Owen med Macheda og Welbeck på vej frem. Derudover ved vi ikke hvad der sker med Campbell og Manucho. Det vil jo vanvittigt at købe endnu en angriber, således at vi har 4 stk. foran Welbeck og Macheda. Det giver jo ingen mening. Owen er et perfekt køb når man tænker over det. Jeg synes angrebet er 100% på plads.
Kanterne er lidt et spørgsmål. Vi har ikke rigtig de store profiler, men en masse måske'er. Kan Nani slår igennem? Hvad med Tosic? Og hvordan klare Valencia den? Park skal nok levere en stabil indsats, men ikke en matchwinner. Derudover kommer Ljajic, som der forventes meget af. Endelig har vi en spændende højre wing på vej i Ravel Morrison. Det er svært at sige om de vi primærer kanter; Nani, Tosic, Park og Valencia slår til. Hvis de lever op til forventingerne, så behøver vi heller ikke flere.
Men man kunne overveje at købe en fleksible midtbanespiller, der skal spille flere positioner.
Hvor meget ved du om Ravel Morrison? Hvor mange kampe har du set med ham. Er det ikke bare fordi at du har hørt "Den nye ronaldo", også lige set et par youtube-videoer, at du siger han er spændende?
Jeg ved at Robben er meget skadet, men hvis han kunne undgå det bare nogenlunde, ville det være et alt for fedt køb. Han kan nok fås nogenlunde billigt i Cirkus Madrid, da de vist meget gerne vil af med ham og jeg kan da heller ikke forestille mig, at han med Madrids seneste indkøb, vil sige nej til en kontrakt hos os, medmindre altså vejret betyder meget for ham. Så vil vores midtbane altså være super stærk:
Robben Carrick Hargreaves/Fletcher Valencia/Nani
Derudover råder vi også over: Scholes, Giggs, Anderson, Park, Tosic og Gibson hvis vi beholder ham. Det eneste problem er jo at han desværre er glasben og det kan jo være svært at gøre noget ved, når han har været plaget af skader, uanset hvor han har spillet. Men ellers er han i mine øjne verdensklasse.
Som andre siger, synes jeg dog heller ikke vi skal købe flere angribere.
Rooney, Berbatov, Owen samt de unge Welbeck og Macheda og angrebet er komplet. Hvis vi henter en ny angriber, kunne vi jo ligeså godt have brugt Welbeck som 4. valg frem for at hente Owen. Derudover mener jeg hverken at Rooney eller evt. Aguero hører til på kanten.
Vil også gerne se Robben komme til, han bidrager med meget og er en sindssyg god boldspiller. Kunne sagtens se os gå på rov i Real og snuppe nogle af disse, som jeg mener ville pynte på vores hold: Robben eller Sneijder!
Vi mangler mere en off. midt / kant, og her kunne en spiller som Hleb vel være klasse? Synes virkelig han var skarp i Arsenal, omend han ikke er klassisk wing.
Hvad siger i til Hleb?
Vil også gerne se Robben komme til, han bidrager med meget og er en sindssyg god boldspiller. Kunne sagtens se os gå på rov i Real og snuppe nogle af disse, som jeg mener ville pynte på vores hold: Robben eller Sneijder!
Vi mangler mere en off. midt / kant, og her kunne en spiller som Hleb vel være klasse? Synes virkelig han var skarp i Arsenal, omend han ikke er klassisk wing.
Hvad siger i til Hleb?
Synes ikke om Hleb, men Robben eller Sneijder vil være perfekte tilføjelser til truppen..
Hvor meget ved du om Ravel Morrison? Hvor mange kampe har du set med ham. Er det ikke bare fordi at du har hørt "Den nye ronaldo", også lige set et par youtube-videoer, at du siger han er spændende?
Jeg ved blot at han er akademiets diamant. Om han nogensinde slår igennem vides ikke. Min pointe er bare, at hvis vi skal give de unge chancer, så går det ikke, at vi bare køber profiler ude fra.
Derfor mener jeg heller ikke, at der skal være flere end Rooney, Berba og Owen foran Welbeck og Macheda, hvis vi skal tro på dem...
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/etoo-vil-gaa-ned-i-loen-united
Hvad siger i til den histoie? forståeligt nok vil han gå ned i løn for et skifte til os, det er trods alt Manchester Uited, men jeg kan virkelig ikke se hvad vi skal bruge manden til da vi lige har signet Owen.
Jeg ved blot at han er akademiets diamant. Om han nogensinde slår igennem vides ikke. Min pointe er bare, at hvis vi skal give de unge chancer, så går det ikke, at vi bare køber profiler ude fra.
Derfor mener jeg heller ikke, at der skal være flere end Rooney, Berba og Owen foran Welbeck og Macheda, hvis vi skal tro på dem...
Vægtningen mellem talenterne og etablerede stjerner er hårdfin.
Vi skal ikke vælge Real's/Spartak London's/City's side hvor vi køber os til succes.
Vi skal heller ikke vælge Arsenal hvor man tænker på økonomien, så man køber billigt og sælger dyrt.
Selvom det ikke er populært at sige, så kan vi altså ikke vinde PL hvert år. Jeg vil hellere afgive PL trofæet hvert 4 år til en anden klub, dog ikke Liverpool, og så holde værdierne, historien osv.
Vi har så mange talenter, som skal have en ærlig chance. Jeg stoler så meget på SAF at det ikke bliver håbløst, så lad os give young guns en chance.
Mange snakker om at vi kommer til at mangle mål. De mål Ronaldo har scoret på straffe er lette at erstatte. Hans frisparksmål tror jeg, set ud fra youtube.com og beretninger fra Carrington, at Tosic/Nani mere eller mindre kan erstatte.
Og så kommer Ronaldo altså ned på et menneskeligt niveau rent målmæssigt, som vi godt kan lægge over på angriberne og midtbanespillerne.
Dog er jeg ikke naiv, SAF måtte gerne købe en mere målfarlig central midt, det vil pynte, og et talent til kanten.
Vægtningen mellem talenterne og etablerede stjerner er hårdfin.
Vi skal ikke vælge Real's/Spartak London's/City's side hvor vi køber os til succes.
Vi skal heller ikke vælge Arsenal hvor man tænker på økonomien, så man køber billigt og sælger dyrt.
Selvom det ikke er populært at sige, så kan vi altså ikke vinde PL hvert år. Jeg vil hellere afgive PL trofæet hvert 4 år til en anden klub, dog ikke Liverpool, og så holde værdierne, historien osv.
Vi har så mange talenter, som skal have en ærlig chance. Jeg stoler så meget på SAF at det ikke bliver håbløst, så lad os give young guns en chance.
Mange snakker om at vi kommer til at mangle mål. De mål Ronaldo har scoret på straffe er lette at erstatte. Hans frisparksmål tror jeg, set ud fra youtube.com og beretninger fra Carrington, at Tosic/Nani mere eller mindre kan erstatte.
Og så kommer Ronaldo altså ned på et menneskeligt niveau rent målmæssigt, som vi godt kan lægge over på angriberne og midtbanespillerne.
Dog er jeg ikke naiv, SAF måtte gerne købe en mere målfarlig central midt, det vil pynte, og et talent til kanten.
Hvis du stoler så meget på ham, hvorfor stoler du så ikke på ham, hvis han køber Eto'o??:confused:
Hvis du stoler så meget på ham, hvorfor stoler du så ikke på ham, hvis han køber Eto'o??:confused:
Læs lige hvad jeg skriver inden du poster noget..
Læs lige hvad jeg skriver inden du poster noget..
Jamen det må jo betyde, at SAF ikke synes det er nok, hvis han smider nogle millioner efter Eto'o lige efter han har signet Owen. Og så må det jo være hans mening, at Mached, Wellbeck, Campbell og Manucho ikke har det som skal til, for at være 3/4 angriber over en hel sæson. Ellers er der jo ingen pointe i at købe Eto'o...
Jeg synes nu Eto'o vil være et fremragende køb (dog har jeg Benzema som ønskekøbt - men ak), men nu har vi jo lige signet Owen, så jeg tror ikke på rygterne... men hvis SAF køber ham, så er der selvølgelig en grund til det - så meget stoler jeg nu på ham.
Jamen det må jo betyde, at SAF ikke synes det er nok, hvis han smider nogle millioner efter Eto'o lige efter han har signet Owen. Og så må det jo være hans mening, at Mached, Wellbeck, Campbell og Manucho ikke har det som skal til, for at være 3/4 angriber over en hel sæson. Ellers er der jo ingen pointe i at købe Eto'o...
Jeg synes nu Eto'o vil være et fremragende køb (dog har jeg Benzema som ønskekøbt - men ak), men nu har vi jo lige signet Owen, så jeg tror ikke på rygterne... men hvis SAF køber ham, så er der selvølgelig en grund til det - så meget stoler jeg nu på ham.
Du har jo tydeligvis stadig ikke læst hvad det er jeg skrev! Men så skal jeg da forklare dig det...
Skrev INTET om, at jeg ikke stolede på SAF hvis han købte Eto'o. Nu ikke lægge ord i munden på mig.
Indlæggets pointe, står i de 3 første linier. Der er ingen tvivl om, at vi har mange talenter i klubben, som jeg håber SAF vil bringe frem i verden.
Det jeg skrev mht. at jeg stoler på SAF er ifm., at han ikke laver en start-up med næsten kun unge spillere. Men en god kombination af talent og erfaring. Som sæsonen hvor Alan Hansen sagde "you'll never win anything with kids".
Det hele skal ses i relation til at bevare historien, klubfølelsen osv.. Og ikke ende som Real hvor klubfølelsen kan måles på værdien af lønsedlen.
Dermed ikke sagt at vi skal stoppe indkøbene, jeg mener at vi skal supplere truppen hvor vi har behov for det. Dvs. en forholdsvis etableret kant, og en central midt med mål og offensivt moves i støvlerne.
Edit: Mht. storindkøb, hvis man ikke vil benytte sig af ungdomsspillerne, Welbeck, Macheda, Tosic osv., så er der ingen grund til at have et akademi eller reservehold med kompetente trænere. Og det er spillerne som kommer til klubben i en ung alder og slår igennem som giver en speciel følelse i maven for fansene. Det er sådan en følelse mange Chelsea og Real fans ikke har, der tæller kun trofæerne.
er nu godt tilfreds med owen kommer til klubben.. jeg forslog ham selv som en mulig spiller for ca. et år siden, så nu glæder jeg mig meget til at se om han kan leve op til det jeg går og forventer mig af ham..:)
Havde egentlig håbet at Inzaghi kom til klubben, men må nøjes med Owen:p
Ellers, prøv lige at forestil jer en giftig duo med de to;)
Christensen
05-07-2009, 17:20
Havde egentlig håbet at Inzaghi kom til klubben, men må nøjes med Owen:p
Ellers, prøv lige at forestil jer en giftig duo med de to;)
Den ene er i offside hele tiden, og den andens skades problemer fortsætter - rigtig giftig duo ;) :D
klunkebjarne
05-07-2009, 17:32
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/etoo-vil-gaa-ned-i-loen-united
Hvad siger i til den histoie? forståeligt nok vil han gå ned i løn for et skifte til os, det er trods alt Manchester Uited, men jeg kan virkelig ikke se hvad vi skal bruge manden til da vi lige har signet Owen.
Jeg læser lidt artiklen som en historie der bare er bikset sammen på baggrund af en udtalelse fra "en kilde tæt på Eto'o".
På den anden side synes jeg at Eto'o er en vildt spændende spiller, da han både er hurtig, fysisk stærk og teknisk stærk og sagtens ville kunne følge med i det engelske tempo, men jeg tror ikke der er hold i dette rygte - hvis man overhovedet kan kalde det et rygte, da avisen bare har kædet ham sammen med United.
Men da vi har Rooney som den arbejdsomme angriber og Berbatov og Owen der mere ligner den type angriber der står de rigtige steder, hvilket jeg et eller andet sted tror var en af de væsentligste grunde til, at Tevez ikke fik så meget spilletid, da Rooney var sikker på den ene plads.
Ærgrer mig dog stadig over vi ikke fik Benzema!
Holmskov
05-07-2009, 17:41
Jeg læser lidt artiklen som en historie der bare er bikset sammen på baggrund af en udtalelse fra "en kilde tæt på Eto'o".
På den anden side synes jeg at Eto'o er en vildt spændende spiller, da han både er hurtig, fysisk stærk og teknisk stærk og sagtens ville kunne følge med i det engelske tempo, men jeg tror ikke der er hold i dette rygte - hvis man overhovedet kan kalde det et rygte, da avisen bare har kædet ham sammen med United.
Men da vi har Rooney som den arbejdsomme angriber og Berbatov og Owen der mere ligner den type angriber der står de rigtige steder, hvilket jeg et eller andet sted tror var en af de væsentligste grunde til, at Tevez ikke fik så meget spilletid, da Rooney var sikker på den ene plads.
Ærgrer mig dog stadig over vi ikke fik Benzema!
Jeg ville velkomme E'too til klubben, men tror heller ikke på det.
Kunne være fedt med en angriber som rent faktisk spiller i angrebet og ikke på fløjen og imellem midterlinjen og modstandernes målfelt.
Vi mangler en angriber der rent faktisk kommer i feltet og sætter tryk på, og der tror jeg E'too ville være super. (Huntelar er også højt på listen)
Skulle ikke undre mig hvis Eto'o bliver købt, måske giver det Berbatov lidt at tænke over, så han kommer op i omdrejninger, eller kan det være Ferguson virkelig har tænkt sig at bruge Rooney på kanten ! Så offensiven ser således ud :
Eto'o - Berbatov
Rooney - Carrick - Anderson - Valencia
Også Owen som en mulig super sub !
Håber virkelig han kommer i omdrejninger.
Hvis eto'o ikke bliver købt håber jeg Rooney og Owen bliver faste angrebspartnere, kunne være fedt med et rent Engelsk angreb med de to små gutter, så kunne det vel også fungere på landsholdet, tror de kunne blive et rigtigt giftigt makkerpar !
Christensen
05-07-2009, 18:18
Rygter går på, at vi er ved at forberede et bud på Ashley Young (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/07/05/1365384/manchester-united-ponder-bid-for-ashley-young). Det må være dagens nyhed, hvis det er sandt.
Martinsen
05-07-2009, 18:26
Rygter går på, at vi er ved at forberede et bud på Ashley Young (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/07/05/1365384/manchester-united-ponder-bid-for-ashley-young). Det må være dagens nyhed, hvis det er sandt.
ja det ville sandelig være en kærkommen forstærkning! Og fantastisk hvis vi på et transfervindue kunne hente 2 englændere. Young vil uden tvivl komme til at blive en dyr herre, men jeg håber vi ofre pengene på ham da vi så efterhånden er ved at have holdet på plads til næste sæson. Jeg synes vi skal have en kant mere for at holdet er fint dækket ind på de forskellige pladser og Young er det perfekte og billigere alternativ til Ribery, hvis pris er alt for opskruet til at jeg ønsker ham i klubben.
klunkebjarne
05-07-2009, 18:32
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/07/03/1360865/manchester-united-offer-46m-to-atletico-madrid-for-sergio-aguero-
Godt nok er nyheden fra i går, men kæft hvor jeg synes det er spændende :D
Agüero virker usansynlig, men tror da nok jeg ville komme i bukserne hvis vi bare sku være i nærheden af at få ham.
Fabiano-rygterne kender jeg ikke så meget til, men han er satme også spændende.
Eto'o lige så spændende, dog tror jeg ikke der er hold i rygtet.
EDIT: 'Nyheden' fra i forgårs.
Har ikke lige tjekket om der allerede i postet lign. rygter i tråden, men beklager på forhånd, hvis der skulle være.
Hvis det er sandt, at vi allerede i december 2008 "lovede" Valencia et skifte hertil, samt at Ronaldo-handlen ikke var aftalt på forhånd, så kunne man godt forestille sig, at vi vil hente 2 wings denne sommer.
Ashley Young lader til at være en udemærket spiller for Aston Villa. De gange, jeg har set ham for det engelske landshold, har det dog været lidt sparsomt med lækkerier.
Vi vil dog være betydeligt bedre stillet med ham og Valencia på kanterne fremfor Valencia og Nani/Park. Apropros, så bliver det spændende at se Tosic.
Ja ja ja ja ja ja ja!
Fantastisk nyhed! Ashley Young er lige den spiller jeg har gået og ønsket mig. 2 englændere på et transfer vindue. Young/Nani og Valencia/Park så står vi pludselig stærkt på kanterne, selvfølgelig ikke Ronaldo niveau, men stadig stærkt med flere muligheder. Det kan kun blive godt.
Christensen
05-07-2009, 18:56
Noget der også taler for, at Young kunne skifte, er at Villa skulle være i forhandlinger om både Downing og Bentley.
Ville være kanon med Ashley Young i truppen. Han ville passe glimrende ind på holdet.. Så har vi god bredde og kvalitet på kanterne, da Tosic også må forventes at bidrage til holdet denne sæson.. Lad os håbe det ikke blot er en and, men at Ashley Young snart præsenteres på Old Trafford..
Gronkjor
05-07-2009, 20:26
Kunne være klasse at få ham! :D Ham og Valencia på kanterne ville slet ikke være dårligt. Iøvrigt er det super at han er Englænder, hvis den nye regel om maks antal udlændinge på holdet træder i kræft. :) KØB KØB KØB:devill:
Må indrømme jeg ikke ser det store lys i Ashley Young, ja han er hurtig men mener vi kan hente kanter som er væsentligt bedre.
Men hvis vi henter ham så er det okay for man kan aldrig tvivle på SAF's dømmekraft
Young? Ja tak
Lyder usandsynligt dog
Christensen
05-07-2009, 20:38
Må indrømme jeg ikke ser det store lys i Ashley Young, ja han er hurtig men mener vi kan hente kanter som er væsentligt bedre.
Som hvem? Young er IMO blandt de bedste kanter der er "tilgængelige".
Hvis vi lægger et tilpas stort bud på bordet, så er det vel ikke usandsynligt. Aston Villa vil måske gerne gøre et ekstra stort nummer ud af at holde på ham, når nu de har mistet Lauersen og Barry (som artiklen også siger).
Det er vel kun os, City og Chelsea, der har råd til ham. Englændere tager sjældent udenlands.
van der Sar
Brown - Ferdinand - Vidic - Evra
Young - Carrick - Hargreaves - Valencia
Rooney - Owen/Berbatov
Please let it be :devill:
Glory Man United
05-07-2009, 20:43
van der Sar
Brown - Ferdinand - Vidic - Evra
Young - Carrick - Hargreaves - Valencia
Rooney - Owen/Berbatov
Please let it be :devill:
Hargo er vist ude mindst 6 måneder til. Men ja med Young begynder det at se godt ud
Hargo er vist ude mindst 6 måneder til. Men ja med Young begynder det at se godt ud
Var det ikke oktober, de blev enige om? Men det var nu mere ønsketænkningen, at han skulle komme tilbage i topform og indtage midtbanen.
Jeg er med på Young vognen. Så kan snakken om endnu en angriber også lukkes, da vi med sikkerhed for Rooney at se som fast angriber - hvor han er bedst. Owen, Valencia og Young vil være super godt synes jeg. Derudover et par unge talenter så vil jeg være meget tilfreds. Rodwell håber jeg meget på, da jeg anser ham som et stort talent.
Hvad mon Young vil koste? Omkring 20 mill.?
Glory Man United
05-07-2009, 21:12
Hvad mon Young vil koste? Omkring 20 mill.?
Det tror jeg ikke Villa vil slippe ham for. 1) De ved United er desperate 2) Young er englænder, og de er altså 20-30% dyrere
Jeg tror vi ender på noget, der ligner £30M for ham, da Aston Villa ikke behøves at sælge og da de godt ved, at vi har mange penge. Men med de £80M vi fik for Ronaldo og de penge vi sparede ved at hente Owen, så går vi vel ikke nedenom og hjem, hvis vi betaler £5-7M for meget.
Henter vi Young, Valencia og Owen dette transfervindue, så tror jeg, vi kommer styrket ud af dette vindue, da Owen er en bedre og mere fremadrettet angriber end Tevez, samt at Valencia er en væsentlig forstærkning ifht. Nani/Park. Sidst, men ikke mindst, så får vi en mere rendyrket wing i Young end Ronaldo, der endte med at være en slags 3. angriber i startopstillingen.
Og så kan Brown og Hargreaves næsten ikke være mere skadet end de har været i den forgangne sæson, så det kan kun gå fremad.
klunkebjarne
05-07-2009, 21:51
Må indrømme at jeg ikke er den store fan af Ashley Young.
Ja, han er englænder. Ja, han blev PFA Young Player of The Year.
Og ja, han spiller venstre kant, men han er højrebenet. Han sparker godt, laver mange assists og fine indlæg, men hans teknik og evne til at drible er jeg på ingen måde imponeret over.
Ashley Young er okay, men Nani er så meget bedre på så mange flere områder. Giv ham chancen.
I øvrigt træder 6+5 reglen først i kraft i år 2013 og Nani er oven i købet kun 22, hvorimod Ashley Young fylder 24 på torsdag.
Ulrik Vida Vinther
05-07-2009, 22:08
Jeg er uenig med de som tror at Young er dyrere end en spiller hentet fra en anden liga.
Ja, Villa ved at vi har rigtig mange penge at gøre med, men det har City som bekendt også, og de betalte KUN omkring 100 mio. for Gareth Barry, som har været en af de bedste midtbaner i PL de sidste par sæsoner.
Jeg tror maks vi betaler 200 mio. for ham - nægter at tro, at Fergie er desperat nok til at smide mere efter ham. Nok har vi mange penge, men tror ikke at vi ødsler med dem.
Jeg synes Young er en god spiller, men som flere har sagt, gik han i takt med resten af Villa-holdet ned i niveau i den sidste fjerdedel af sæsonen.
Han var ikke i stand til at holde niveau, hvilket ville have været fremragende og et klart løfte om høj klasse.
Men jeg bliver bestemt ikke sur og tvær hvis vi henter ham, så længe det ikke bliver til klar overpris.
Evra kan desuden hæve enhver venstremidts niveau. Og glem nu heller ikke, at vi er i besiddelse af Zoran Tosic, som havde nogenlunde samme pris som Valencia.
Gareth havde da også kontraktudløb efter næste sæson. Det har vel en del at sige mht. prisen.
Valencia var da dobbelt så dyr som Tosic. Endda mere.
Don Kafai
05-07-2009, 22:25
Jeg er uenig med de som tror at Young er dyrere end en spiller hentet fra en anden liga.
Ja, Villa ved at vi har rigtig mange penge at gøre med, men det har City som bekendt også, og de betalte KUN omkring 100 mio. for Gareth Barry, som har været en af de bedste midtbaner i PL de sidste par sæsoner.
Jeg tror maks vi betaler 200 mio. for ham - nægter at tro, at Fergie er desperat nok til at smide mere efter ham. Nok har vi mange penge, men tror ikke at vi ødsler med dem.
Jeg synes Young er en god spiller, men som flere har sagt, gik han i takt med resten af Villa-holdet ned i niveau i den sidste fjerdedel af sæsonen.
Han var ikke i stand til at holde niveau, hvilket ville have været fremragende og et klart løfte om høj klasse.
Men jeg bliver bestemt ikke sur og tvær hvis vi henter ham, så længe det ikke bliver til klar overpris.
Evra kan desuden hæve enhver venstremidts niveau. Og glem nu heller ikke, at vi er i besiddelse af Zoran Tosic, som havde nogenlunde samme pris som Valencia.
Tosic kostede efter rygterne 9 mio pund, og det var en samlet pris for ham og Ljalic, og jeg er i tvivl om Tosic virkelig var den dyre af de to. Valencias pris er, efter rygterne, omkring 16-18 mio pund, så din teori passer ikke helt.
Dog er jeg enig i din analyse af Young. Jeg tror han er overhyped fordi han er engelsk, og ungdomsprisen synes jeg heller ikke han fortjente men det er jo en helt anden diskussion. Dog vil han være et fremragende prospect for fremtiden, nemlig som en spiller vi KAN gøre til noget større, men jeg synes allerede vi har det i Nani.
En fair pris for ham vil være et sted i omegnen af 22-25 mio pund, og kan vi ikke få ham for det, så er det ikke verdens ende. Han er ikke en spiller vi bare MÅ signe.
All in på Young !
det ville være sindsygt eksplosivt med ham og Valencia på kanterne !!
Ulrik Vida Vinther
05-07-2009, 22:39
Tosic kostede efter rygterne 9 mio pund, og det var en samlet pris for ham og Ljalic, og jeg er i tvivl om Tosic virkelig var den dyre af de to. Valencias pris er, efter rygterne, omkring 16-18 mio pund, så din teori passer ikke helt.
Dog er jeg enig i din analyse af Young. Jeg tror han er overhyped fordi han er engelsk, og ungdomsprisen synes jeg heller ikke han fortjente men det er jo en helt anden diskussion. Dog vil han være et fremragende prospect for fremtiden, nemlig som en spiller vi KAN gøre til noget større, men jeg synes allerede vi har det i Nani.
En fair pris for ham vil være et sted i omegnen af 22-25 mio pund, og kan vi ikke få ham for det, så er det ikke verdens ende. Han er ikke en spiller vi bare MÅ signe.
Sorry, my bad - jeg huskede denne artikel:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/7754739.stm
- og bemærkede ikke at det var en samlet pris.
Skal jeg knytte en kommentar til det, tror jeg dog, at Tosic var den dyre med sine A-landskampe og Ljajics alder taget i betragtning, men måske tager jeg fejl. For på den anden side, må det siges at være imponerende, at Ljajic har førsteholdskampe og mål på sit CV.
Er meget enig mht. Young. Men jeg synes dog samtidig det ville være farligt at gå ud at hente en Robben, som mange taler om, omend vi kan få ham billigere.
Vi ved, at han har højere klasse, men samtidig at han er som skræddersyet til et 4-3-3 / 4-5-1 system, som jeg tvivler på, vi kommer til at spille.
Troelsgaard
05-07-2009, 23:25
Young er den bedste kant af dem, som vi har mulighed for at hente, for Ribery virker til at være en lukket sag, og ellers kan jeg ikke komme på nogen oplagte, og med alle de penge vi stadig har tilbage, så burde prisen ikke være noget problem.
RuudVanNissetøj
05-07-2009, 23:57
Ashley Young er dygtig, men jeg melder mig også i koret af dem, som ikke ser ham være meget bedre end det vi har - nemlig Tosic og Nani.
Personligt håber jeg mere på, at vi henter en rigtig dygtig central midt. Angrebet er godt besat, forsvaret entakt, men med Owen Hargreaves som stort spørgsmåltegn, og Giggs/Scholes på kanten til pension er det på tide, at få en mand ind i en overgangsfase i mine øjne. Jeg ærger mig gul og blå over, at vi ikke gjorde et forsøg på Gareth Barry. Men håber jeg inderligt, at vi vil gå efter en mand som Toulalan. Vanvittig god boks til boks spiller, godt pasningsspil og overblik. Etableret på det franske landshold og har spillet fast på Lyons hold i flere sæsoner - og hans alder er perfekt.
Ashley Young kunne ikke holde niveau over en hel sæson i Aston Villa. Hvordan skulle han så pludselig være i stand til det i United?
Jeg vil ikke råbe og skrige, som hvis vi smider den halve verdensøkonomi efter Eto'o, som jeg for alt i verden ikke gider eje eller have. Men Youngs pris vil være ramt af inflation, og han er ikke så god, som han gøres til. Bestemt ikke.
Dog må vi nok se i øjnene, at vi har brug for en kantspiller, og det ville ikke gøre noget at få antallet af englændere i truppen lidt op. Så er Ashley Young en mulighed. Desuden skal man bemærke, at Ferguson bortset fra Veron kun har købt PL-erfaring, når vi kommer op i den prisklasse, som Young nok vil ligge i.
Young er den bedste kant af dem, som vi har mulighed for at hente, for Ribery virker til at være en lukket sag, og ellers kan jeg ikke komme på nogen oplagte, og med alle de penge vi stadig har tilbage, så burde prisen ikke være noget problem.
Hvis folk stadig gipser efter en Ronaldo-afløser - forstået på den måde, at finde en spiller der i mange træk ligner ham, så kan jeg nævne to.
Renato Augusto og Gabriel Obertan. Med deres højde og fysisk ligner de meget en Ronaldo, da han var i 18-20 års alderen og med lidt Fergie Magic, kan vi godt have skabt endnu en stjerne på fodboldhimlen. Men alt det her er selvfølgelig teoretisk.
Men hvis jeg skulle være lidt fræk, kunne jeg godt indblande en Gourcuff, da han også minder lidt om Ronaldo, dog med mere Zidane-træk i sig, plus han er en anelse mere overbliksspiller end Ronaldo var.
Men igen, som jeg før har sagt det. Det hele handler om, hvilken taktik Fergie vil spille. Hvis vi skal tilbage til de gamle normer fra 90'erne, så er Valencia og Owen fantastiske køb til den formation. Hvis vi tyer os til den nymodernisrende superformation 4-3-3, så kan det godt diskuteres, om der ikke hvilede bedre muligheder på laurbærerne.
Og vedrørende Young? Så fucking nej. Manden var god, når holdet var i medgang. Hvis vi skal betale meget for en kant, så skal det være en individualist som kan afgøre kampe, og her falder mig kun 2 ind, Ribery og Robben.
Når folk flipper ud over, at vi erstatter verdens bedste fodboldspiller med en forholdsvis ukendt Wigan spiller, der slet ikke besidder de samme egenskaber som portugiseren, og tror at han skal fungere præcis som Ronaldo, tager de helt fejl.
Vores hold var bygget op omkring Ronaldo, og nu hvor han er væk, er det tid til at finde en ny struktur, ny taktik. Det kan tage tid og evt. koste nogle trofæløse sæsoner, men i sidste ende måske udmunde i succes.
Lige nu er mit drømmescenarie vel, at vi henter Young, så vi har maksimal hurtighed ude på kanterne med henholdvis Young og Valencia.
Desuden er det også fedt, at have nogle hurtige spillere, når det nye FIFA kommer ud :)
United0805
06-07-2009, 00:43
Hvis folk stadig gipser efter en Ronaldo-afløser - forstået på den måde, at finde en spiller der i mange træk ligner ham, så kan jeg nævne to.
Renato Augusto og Gabriel Obertan. Med deres højde og fysisk ligner de meget en Ronaldo, da han var i 18-20 års alderen og med lidt Fergie Magic, kan vi godt have skabt endnu en stjerne på fodboldhimlen. Men alt det her er selvfølgelig teoretisk.
Men hvis jeg skulle være lidt fræk, kunne jeg godt indblande en Gourcuff, da han også minder lidt om Ronaldo, dog med mere Zidane-træk i sig, plus han er en anelse mere overbliksspiller end Ronaldo var.
Men igen, som jeg før har sagt det. Det hele handler om, hvilken taktik Fergie vil spille. Hvis vi skal tilbage til de gamle normer fra 90'erne, så er Valencia og Owen fantastiske køb til den formation. Hvis vi tyer os til den nymodernisrende superformation 4-3-3, så kan det godt diskuteres, om der ikke hvilede bedre muligheder på laurbærerne.
Og vedrørende Young? Så fucking nej. Manden var god, når holdet var i medgang. Hvis vi skal betale meget for en kant, så skal det være en individualist som kan afgøre kampe, og her falder mig kun 2 ind, Ribery og Robben.
Jeg gad virkelig også godt se ham i United. Fantastisk spiller med kanont overblik og sumblim teknik. Derudover, afslutter han også rigtig godt. Lidt ligesom Benzema, en stor profil i den franske liga, der lige mangler lidt for at være med blandt de helt store.
Lidt fra youtube :
http://www.youtube.com/watch?v=MjfSQRMLqYU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OAtiUicJ17Q&feature=related
Angående Young, synes jeg det lyder som en god signing, dog skal vi ikke smide meget mere end 25 mio pund efter ham. Ellers mener jeg også at Robben ville være et genialt indkøb. Hvis han kan hentes forholdsvis billigt, mener jeg helt sikkert at vi skal slå til.. Han er simpelthen verdensklasse !
Det tror jeg ikke Villa vil slippe ham for. 1) De ved United er desperate 2) Young er englænder, og de er altså 20-30% dyrere
Jeg er også blandt dem der mener, at Ashley Young ikke er den optimale til vores hold, og slet ikki noket markant bedre end Nani på en god dag og evt. Tosic.
Så ser jeg langt heller en David Silva i vores opstilling. Jeg er simpelthen så imponeret over ham og hans spil, og så har han det ekstra, der gør ham speciel. Driblinger, hovedspil, skud, hurtighed... manden har det hele. Og så har der endda været rygter om, at han kun koster 25 mio pund, som er samme pris som Ashley Young rygtes at gå for.
RuudVanNissetøj
06-07-2009, 00:50
?? Messi ??
Jeg tror vi henter en spiller til endnu, eller rettere håber jeg det. Men hvor pokker på banen eller hvem det bliver det bliver tør jeg næsten ikke spå om. Forsvaret er intakt og godt besat.....
Men Young vil indtil nu heller ikke være min foretrukne signing...
?? Messi ??
Jeg tror vi henter en spiller til endnu, eller rettere håber jeg det. Men hvor pokker på banen eller hvem det bliver det bliver tør jeg næsten ikke spå om. Forsvaret er intakt og godt besat.....
Men Young vil indtil nu heller ikke være min foretrukne signing...
1) Jeg ser Messi mere som en angriber. For jeg kan seriøst ikke se Messi en 4-4-2. For de gange Argentina har spillet 4-4-2, så har Messi altid taget en af de to angrebspladser.
2) Messi er pt. ikke til at købe, så ham valgte jeg at se bort fra.
http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/07/06/1366040/manchester-united-target-barcelonas-yaya-toure-report
Spændende, meget spændende! Er meget imponeret over den mand og synes han passer godt ind i engelsk fodbold.
http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/07/06/1366040/manchester-united-target-barcelonas-yaya-toure-report
Spændende, meget spændende! Er meget imponeret over den mand og synes han passer godt ind i engelsk fodbold.
Tror ikke rigtigt på det rygte, da han, som det også står i artiklen, lige har signet en forlængelse af kontrakten i Barca.
Dog har jeg læst på Skysports, at Gabriel Obertan's agent har været ude og sagt, at det er sandsyneligt, at Obertan skriver under med os i dag. Kender ikke noget til manden i Bordeaux, men ved at vi har scoutet ham i flere år nu. Har kikket lidt inde på youtube, men ser ikki noget prangende... og det skulle man helst på youtube, da det i 99 ud af 100 gange kun er klip med "best of" af hver spiller der vises der inde.
Edit: Det Bordeaux's præsident der har sagt det, og ikke Obertan's agent.
Troelsgaard
06-07-2009, 10:34
Det er vel bare ikke lige hans type vi mangler?
Mht. Young, så faldt han med Villa i foråret, og han er måske en medgangsspiller, men hvor tit oplever vi modgang? Han er ikke helt i top endnu, men United kan være det sidste skub, og jeg mener bestemt han kunne blive en gevinst, men vi kan godt droppe ham, så skal jeg bare have en garanti for, at enten Nani eller Tosic viser den klasse, som en United spiller skal have.
McPherson
06-07-2009, 11:01
United skulle være Rigtig rigtig tæt på Gabriel Obertan! En virkelig virkelig spændende spiller! Har selv set lidt til ham!
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5416628,00.html
United skulle være Rigtig rigtig tæt på Gabriel Obertan! En virkelig virkelig spændende spiller! Har selv set lidt til ham!
Jeg har kigget lidt på youtube, men er ikki faldet over noget som rigtigt får mit pis i kog.
Og det at man ikke spiller inde hos Bordeaux, men bliver udlejet til Lorient med en statiskti på 1 mål i 15 kampe er ikke ligefrem imponerende i mine øjne. Er bange for det er et køb á la Bellion.
schousboe9
06-07-2009, 11:10
Lidt skeptisk overfor Obertan, må jeg indrømme. Han var uden tvivl en komet på vej frem i forrige sæson, men er tilsyneladende gået lidt i stå sidste år. Han må da gerne modbevise mig, men hvis ikke man kan bide sig nogenlunde fast hos de franske mestre, hvordan skulle man så kunne gøre det hos de engelske??
Hvis prisen er på den rigtige side af £10 mio. virker det som en ok signing for fremtiden, men mere håber jeg så sandelig ikke, vi har sluppet.
Obertan ????? Who ?
Kender ikke denne spiller, derfor er jeg også skeptisk overfor et køb af ham.
Tror nu heller ikke han bliver købt, klubberne står jo i kø for at fortælle at de har en spiller som United vil hente for en hulens masse penge !
klunkebjarne
06-07-2009, 11:27
Kæft det' godt mand! Vildt spændende spiller og lige den type vi skal ha'. Og han er jo fandme kun lige fyldt 20. Ved godt det er svært at vurdere ud fra YouTube, men har lige stenet nogle klips hvor han er 18 på det tidspunkt og bl.a. spiller mod Auxerre og tørrer samtlige spillere - det kan ikk bare være et tilfælde.
Køb Obertan og lad ham og Nani kæmpe om pladsen! SÅ DER FANDME BATTLE :D
Det er rigtigt at han på Youtube ser ud til at være endda meget hurtig på fødderne, men altså, skal vi dømme ud fra Youtube-videoer hvem vi skal have, så kan vi lige så godt skrive med både Saivet og Hazard også - for de videoer der ligger med dem er lige så vilde. Men men men, som sagt så mange gange før, så KAN man ikke bedømme en spiller blot ud fra YT-videoer.
Giver ikke en skid for youtube-videoer. Selv jeg (!!) kan komme til at tage mig godt ud!
Hvis vi henter ham, så henter vi vel ikke Ashley Young (medmindre vi laver en større udrensning på kanterne).
Med et eventuelt køb af ham, så er der vel næsten en spiller, vi skal sige farvel til. Park er Fergies "yndlings", Tosic er lige ankommet, Valencia ligeså, mens Nani vel er den eneste usikre. Vi kunne jo også beholde alle fem, men det er lidt usandsynligt, når Rooney også kan vikariere på den position.
Jeg kender ikke meget til ham Obertan, så jeg er spændt på at se, hvordan han eventuelt vil klare sig. Han er hvertfald, højest sandsynligt, billigere end Young.
United0805
06-07-2009, 12:25
Det er rigtigt at han på Youtube ser ud til at være endda meget hurtig på fødderne, men altså, skal vi dømme ud fra Youtube-videoer hvem vi skal have, så kan vi lige så godt skrive med både Saivet og Hazard også - for de videoer der ligger med dem er lige så vilde. Men men men, som sagt så mange gange før, så KAN man ikke bedømme en spiller blot ud fra YT-videoer.
Skal vi gå ud fra at Fergie ikke er interesseret i ham på baggrund af youtube-videoer?;)
Hvordan kan man være skeptisk overfor en spiller man aldrig har set spille, eller kun set på youtube?!?!?
Hvor mange havde hørt om Ronaldo, Nani, Kiko, Da Silva brødrene osv inden de skiftede til United?
Selvfølgelig laver SAF nogle transfer-fejl engang imellem, hvor spillerne ganske enkelt ikke har niveauet, men det er jo ikke fordi han vågner op en morgen, skriver nogle bogstaver på et papir og ser om det kan passe på en spiller de kan hente. Bliver spændende at følge.
Mht. Yaya Toure kan han være det defensive bindeled vi lidt har mangler. Eller som kun Fletcher rigtig kan give os. Men om han kan være en markant spiller i PL vil kun tiden ku vise.
Mht. yderligere indkøb, tror jeg at det kun kunne være den centrale midt der bliver suppleret hvis vi henter Obertan.
Edit:
http://www.youtube.com/watch?v=iT4KomzcwvM
Han en god statur, 1,86 høj så han har noget at stå imod med. Ud fra videoerne har han en spændende teknik, men om han kan udfolde sig, ved kun guderne..
schousboe9
06-07-2009, 13:39
Hvordan kan man være skeptisk overfor en spiller man aldrig har set spille, eller kun set på youtube?!?!?
Det er vel reelt nok at tvivle på en spillers evner, hvis han ikke kan bide sig fast på et fransk klubhold?
Det er vel reelt nok at tvivle på en spillers evner, hvis han ikke kan bide sig fast på et fransk klubhold?
Det er jeg enig i. Men man kan ikke afskrive/tilskrive nogen pga. kendskab og youtube.
Mht. spilletiden på klubholdet, kæmpede han med Gourcuff, Gouffran og Wendel om pladserne. Spillere der er mindst 3 år længere fremme i deres udvikling. Kan sagtens ha noget med det at gøre.
Nu er jeg lige kommet hjem fra Roskilde, hvor jeg har levet 8 dage totalt afskåret fra civilisationen, så er der nogle der gad fortælle mig hvad der er sket på transfermarkedet mens jeg har været væk?
Nu er jeg lige kommet hjem fra Roskilde, hvor jeg har levet 8 dage totalt afskåret fra civilisationen, så er der nogle der gad fortælle mig hvad der er sket på transfermarkedet mens jeg har været væk?
Michael Owen til United!
Scholes solgt til Everton.
Real Madrid køber "alle de gode fra Manager".
Håber stadig vi henter Ashley Young i stedet for. Kender ikke noget videre til Obertan, men har min tvivl. Hvorimod Young er kendt kvalitet i Premier League..
Scholes!? :O
Det var bare gas. Når nu du har været "isoleret" i en uge er det oplagt at stikke en røver af sted. Der er snak om at Everton er interesserede, men den tager jeg mere som en tabloidhistorie indtil der er noget seriøst udmeldt.
Generelt tror jeg at Ferguson kigger på de lovende talenter og ser bort fra det mere etablerede. Skulle der vise sig muligheder med utilfredse klassespillere eller kontrakter der ikke går på plads, så vil han nok ligge en føler ind, men det er svært at finde en oplagt og ledig spiller som opfylder et klart behov på vores hold, og med garanti kan udfylde den plads.
klunkebjarne
06-07-2009, 14:54
Hvad sker der egentlig med det rygte?
På den anden side, synes jeg egentlig bare vi skulle lade ham gå, hvis han gerne ville tage chancen i Everton for spilletid. Der går vel heller ikke lang tid før han indstiller karrieren.
Att. MadsG
Benzema blev solgt til Madrid :'( så vi signede Owen dagen efter på en fri transfer, men jeg tror ikke Ferguson er færdig med at lede efter en angriber. Vi er blevet kædet sammen med Eto'o, Aguero og Fabiano, selvom det dog virker usansyligt i øjeblikket, at vi signer en af de tre.
Mht. til Ashley Young
Ja, han er kendt kvalitet i PL og er blevet kåret til årets unge spiller i England, men efter min mening er han ikke United-kvalitet, selvom han kun er 23. Efter min mening er Nani bedre på stort set alle områder og har meget mere potentiale end Ashley Young.
ChristianR
06-07-2009, 15:01
Det var bare gas. Når nu du har været "isoleret" i en uge er det oplagt at stikke en røver af sted. Der er snak om at Everton er interesserede, men den tager jeg mere som en tabloidhistorie indtil der er noget seriøst udmeldt.
Generelt tror jeg at Ferguson kigger på de lovende talenter og ser bort fra det mere etablerede. Skulle der vise sig muligheder med utilfredse klassespillere eller kontrakter der ikke går på plads, så vil han nok ligge en føler ind, men det er svært at finde en oplagt og ledig spiller som opfylder et klart behov på vores hold, og med garanti kan udfylde den plads.
Det frygter jeg også, for jeg tror virkelig, det giver bagslag på kort sigt. Vi mister vores stærkeste offensive kort - Det værende sig i luftrummet, i en-mod-en-situationer, indlæg og generel uforudsigelighed. Desuden spille Ronaldo enormt mange kampe for os.
Vi mister ligeledes et overordentligt stærkt 3. angriber kort, som vi dog netop har fået en nogenlunde kompensation for, hvis han kan holde sig skadesfri. Hvis ikke det er tilfædet er vi stadig fucked.
Fri mig for frasen om, at "Ingen kan erstatte Ronaldo fuldt ud" - Nej, men målet må være at holdet optimeres til at lide mindst muligt under Ronaldotabet. Det mener jeg på ingen måde, vi tilnærmelsesvist opnår ved køb af Antonio Valencia og Obertan. Det kan blive værdifuldt på sigt, men næppe de næste 1-2 år.
Holdet lige nu skriger efter 1-2 etablerede spillere, der kan give os blot nogle af de aspekter, vi mistede med Ronaldo. Det værende sig specielt uforudsigeligheden, målfarligheden og hovedstødskompetencen.
Vi er rimeligt dækket ind indenfor frisparksområdet.
Dahlmann
06-07-2009, 15:12
Hvad sker der egentlig med det rygte?
På den anden side, synes jeg egentlig bare vi skulle lade ham gå, hvis han gerne ville tage chancen i Everton for spilletid. Der går vel heller ikke lang tid før han indstiller karrieren.
Hvor ligger din kærlighed til United? Scholes er et af de største symboler i Uniteds trup.. Du kan da ikke bare ønske ham væk..
klunkebjarne
06-07-2009, 15:17
Hvor ligger din kærlighed til United? Scholes er et af de største symboler i Uniteds trup.. Du kan da ikke bare ønske ham væk..
Hvis manden selv ønsker et skifte i håb om mere spilletid, hvorfor så forhindre ham i det?
Benzema blev solgt til Madrid :'( så vi signede Owen dagen efter på en fri transfer
Du mener simpelthen at Owen var et impulskøb fra Fergies side?
klunkebjarne
06-07-2009, 15:29
Du mener simpelthen at Owen var et impulskøb fra Fergies side?
Nej, men jeg tror de fleste ville prioritere Benzema frem for Owen.
chrisserUnited
06-07-2009, 16:01
Tja. Altså tror nu nok at Owen skal klare det fint, og tror faktisk ikke han er et impulskøb, tror Fergie har haft den i ærmet længe, så vores talenter ikke giver op og søger væk, ligesom vi mistede Rossi..
ChristianR
06-07-2009, 16:10
Tja. Altså tror nu nok at Owen skal klare det fint, og tror faktisk ikke han er et impulskøb, tror Fergie har haft den i ærmet længe, så vores talenter ikke giver op og søger væk, ligesom vi mistede Rossi..
Tja.. Det er heller ikke udelukket, at en spiller med Owens kvaliteter gør det glimrende denne sæson som aflastning for Rooney/Berbatov. Men som vi så sidste sæson (og i særdeleshed med en Giggs oppe i alderen og en Ronaldo i Madrid), så er hensigten at vores "3. angriber" får rigtig mange kampe af betydning gennem sæsonen, ligesom Tevez også fik.
Så hvis det viser sig, at Owen igenigen er uheldig mht. skader, så er vi vel igen rimelig fucked, da der i så fald vil ligge et enormt pres på Wellbeck/Macheda, som de nok ikke helt er klar til at bære endnu.
Uden at virke for skeptisk eller negativ, fristes man oven på denne Owenbegejstring til at stille det retoriske spørgsmål:
- Hvornår havde Michael Owen sidst en skidegod sæson?
henning_b_j
06-07-2009, 16:15
Er det bare mig eller minder Gabriel Obertan ikke lidt om Thierry Henry...!? set ud fra den video på youtube
Uden at virke for skeptisk eller negativ, fristes man oven på denne Owenbegejstring til at stille det retoriske spørgsmål:
Det får han i sæsonen 2009/2010 :devill::devill:
Elrantiri
06-07-2009, 16:31
Der er trods alt forskel på ligefrem at ønske nogen ud af klubben, og at sige "hvis han gerne vil væk for at få spilletid, så synes jeg det er ok".
Gabriel Obertan - fransk, wing og talentfuld, det ligner måske en kommende 7'er.
schousboe9
06-07-2009, 16:51
Sidst han spillede for et chanceskabende hold. Det er ganske vist 4 år siden, men han bombede jo uafbrudt for Real når han fik chancen, men blev alligevel valgt fra til startopstillingen til den efterfølgende kamp.
Gabriel Obertan ville være et fantastisk køb :) han har alt hvad wing skal ha', Hurtighed, gennembrudsstyrke og en ufattelig go' teknik. Hvis han kommer vil der komme utrolig hård kamp om de to wings. Alle har noget de skal bevise, hvor Ronaldo altid var selvskrevet en start position. Vil faktisk påstå at vores kantspil bliver utrolig farligt i år.
Stratego Thomas
06-07-2009, 16:54
Nej, men jeg tror de fleste ville prioritere Benzema frem for Owen.
- det er da ikke nødvendigvis sikkert, idet prisforskellen meget vel kan være en væsentlig faktor..
en helt anden ting er, at det undrer mig en del, at der er så mange her på forumet, som efterspørger en erstatning for ronaldo, der skal tage sig af de impulsive og chanceskabende initiativer, fordi jeg tror og håber, at vi allerede har denne erstatning i rooney, som kommer nok til at få en langt mere fri og kreativt appelerende rolle i fremtiden. derfor ser jeg indkøb som valencia som værende helt rigtige, forudsat han ikke er et flop selvfølgelig, eftersom han netop repræsenterer en mere klasisk wing, der fokusere mere på at sætte sine medspillere i spil.
jeg tror, som det osse før er blevet nævnt, at Yoann Gourcuff vil være et godt køb for united, fordi han er så alsidig og både kan spille i en af siderne, på midten eller som hængende angriber/offensiv midt.. lidt ligesom van der vart, der godt nok har præsteret ret lidt for real, men som så tilgengæld er tilsvarende billig..
- det er da ikke nødvendigvis sikkert, idet prisforskellen meget vel kan være en væsentlig faktor..
en helt anden ting er, at det undre mig en del, at der er så mange her på forumet, der efterspørg en erstatning for ronaldo, som med sin impulsivitet og sine initiativer skabte meget for united, fordi jeg tror og håber, at rooney kommer til at få en langt mere fri og kreativt appelerende rolle på holdet end tidligere. derfor ser jeg indkøb som valencia som værende helt rigtige, forudsat han ikke er et flop selvfølgelig, eftersom han netop repræsenterer en mere klasisk wing, der fokusere mere på at sætte sine medspillere i spil.
jeg tror, som det osse før er blevet nævnt, at Yoann Gourcuff vil være et godt køb for united, fordi han er så alsidig og både kan spille i en af siderne, på midten eller som hængende angriber/offensiv midt.. lidt ligesom van der vart, der godt nok har præsteret ret lidt for real, men som så tilgengæld er tilsvarende billig..
Ja det er nu man skal snuppe de franske talenter før wenger slår til. Er også selv stor Gourcuff fan fordi han kan så meget offensivt.
Er det bare mig eller minder Gabriel Obertan ikke lidt om Thierry Henry...!? set ud fra den video på youtube
Da jeg så nogle klip med ham, mindede han mig også helt vildt om den unge Henry vi så komme frem dengang ved VM i 98, hvor han også spillede en del venstre midtbane og self angriber.
Men som 20 årig ser han bestemt interessant ud.
Han passer ind i fergies filosofi med at der gerne skal være høj fart på de offensive spillere, så vi kan spille hurtigt i omstillingerne. Plus at han kan dække flere pladser.
Og så er han fra frankrig, så derfor har han spillet i en liga der ligger en anelse op af den engelske, uden den dog er lige så god.
Da jeg så nogle klip med ham, mindede han mig også helt vildt om den unge Henry vi så komme frem dengang ved VM i 98, hvor han også spillede en del venstre midtbane og self angriber.
Han passer ind i fergies filosofi med at der gerne skal være høj fart på de offensive spillere, så vi kan spille hurtigt i omstillingerne. Plus at han kan dække flere pladser.
Og så er han fra frankrig, så derfor har han spillet i en liga der ligger en anelse op af den engelske, uden den dog er lige så god.
Ja der er mange ligheder. Kan godt den form for en offensivspiller der kan lidt mere end at spille på en kant. Derfor at de helt store stjerner som (Ronaldo, Kaka) er så gode og dyrer
Hvis Obertan bliver hentet, tror jeg han får tildelt trøjen med nr. 7
Han virker som en ener, der har talentet til at blive stor.
Jeg synes, han minder om en yngre Ronaldo, udfra hvad jeg har set.
ChristianR
06-07-2009, 17:10
Sidst han spillede for et chanceskabende hold. Det er ganske vist 4 år siden, men han bombede jo uafbrudt for Real når han fik chancen, men blev alligevel valgt fra til startopstillingen til den efterfølgende kamp.
Det vil jeg nu ikke kalde en skidegod sæson.
Man kan altid sige hvis og hvis. Hvis ikke han var blevet skadet, hvis han havde fået mere spilletid, hvis spillestilen havde passet ham osv.
Så jeg vil mene, vi skal helt tilbage til hans Liverpooltid, hvor man kan betegne en hel sæson som skide god.
Jeg siger ikke, det er umuligt, at der endelig kan sættes skub i tingene denne sæson. Jeg prøver blot at sætte euforien lidt i relief, for jeg tror, der er mange herinde, som har en tro på Owen, som han de seneste par år ikke rigtig har gjort sig fortjent til - Af den ene eller anden grund.
Ulrik Vida Vinther
06-07-2009, 17:16
Hvis Obertan bliver hentet, tror jeg han får tildelt trøjen med nr. 7
Han virker som en ener, der har talentet til at blive stor.
Jeg synes, han minder om en yngre Ronaldo, udfra hvad jeg har set.
Jeg tror lige præcis, Gabriel Obertan er den type spiller, som Sir Alex kunne finde på at tildele nummer 7.
Hvis altså han ikke henter Douglas Costa også ;)
Hvilke stats har Obertan i FM?
Haha
God kommentar..
Christensen
06-07-2009, 18:22
Rigtig gode, efter nogle sæsoner!!!!
Overraskende at vi tilsyneladende er tæt på Obertan. Jeg kender ham kun fra FM, diverse småklip og af rygte, så skal ikke kunne sige hvor god han er. Men hvis han er så god, som der bliver sagt, og hvis han bare er halvt så god som i FM (;)), så bliver det helt sikkert et godt køb.
henning_b_j
06-07-2009, 18:32
Det samme her tror farktisk det ville være en go' mand at købe. tror heller ikke han er det dyreste talent.
Lee Martin solgt til Ipswich for ukendt beløb.
Lee Martin solgt til Ipswich for ukendt beløb.
Den største handel i det her transfer-vindue indtil videre.
Underligt den ikke fik et "breaking news" prædikat inde på goal.com
Selv goal.com må være trætte af nyheder med Keane, der henter gamle United-spillere hehe
ChristianR
06-07-2009, 19:15
Jamen, held og lykke til Lee Martin skal det så lyde herfra. Han forsøgte, men havde ikke det fornødne niveau til at slå rigtig igennem i United. Forståeligt han søger nye græsgange.
Troelsgaard
06-07-2009, 19:21
Det var så den første United spiller Keane henter, hvor mange irer har han hentet indtil videre? :D
Det overrasker mig ikke spor med Lee Martin. Godt skifte for ham. Jeg tror at han kan fast mand i en af de bløde PL klubber en dag. Dygtig spiller.
Godt skifte for Martin. Han er en glimrende spiller, med masser af kvaliteter og potentiale. Han manglede bare lige de sidste 5% for at kunne slå igennem i United.. Han skal nok gøre det fint hos Keane..
Rygtet siger, at Rodwell i givet fald skulle bytte med Scholes.. Hvilket vil være en fint handel for United.. Meeen, tvivler på holdbarheden i rygtet, og tror ikke Scholes forlader os..
dannigizmo
06-07-2009, 23:31
Michael Owen til United!
Real Madrid køber "alle de gode fra Manager".
:haha: Fantastisk formulering.
Rygter siger Obertan handlen falder på plads i nat. Han kan blive præsenteret allerede Tirsdag..
Jeg begynder så småt at udre mig over brugen af de mange Ronaldo Millioner... Hvor bliver det store navn af ?
Rygter siger Obertan handlen falder på plads i nat. Han kan blive præsenteret allerede Tirsdag..
Jeg begynder så småt at udre mig over brugen af de mange Ronaldo Millioner... Hvor bliver det store navn af ?
Du blev vel også slemt skuffet dengang united skulle erstatte beckham, og først lå til Ronaldinho, men så endte op med en dreng fra portugal.....
Ved såmen ikke om fergie køber et "navn" i dette vindue.
Hvis det endelig er kunne det faktisk godt være til en plads på banen, hvor han ikke har mistet nøglespillere nemlig den centrale midtbane. I erkendelse af at vi blev decideret udspillet i finalen, og at hargreaves måske ikke kommer tilbage på gammelt niveau, så kunne fergie være på udkig efter noget fysik på midten.
Men lad os nu se. Indtil videre har det bortset fra Valencia været en masse gætterier, og united ender med at købe nogle stik modsatte
Hvis det endelig er kunne det faktisk godt være til en plads på banen, hvor han ikke har mistet nøglespillere nemlig den centrale midtbane. I erkendelse af at vi blev decideret udspillet i finalen, og at hargreaves måske ikke kommer tilbage på gammelt niveau, så kunne fergie være på udkig efter noget fysik på midten.
Mit håb er at vi forstærker midtbanen frem for noget andet. Vi har været velsignet med en matchwinner af en wing i Ronaldo, men sådan en finder vi ikke igen med det samme. En seriøs forstærkning på midtbanen tror jeg vil have en bedre effekt på holdet hele vejen rundt og set i lyset af Hargo, Scholes og Giggs, så er det også et sted hvor vi kan tåle at forstærke.
Mit håb er at vi forstærker midtbanen frem for noget andet. Vi har været velsignet med en matchwinner af en wing i Ronaldo, men sådan en finder vi ikke igen med det samme. En seriøs forstærkning på midtbanen tror jeg vil have en bedre effekt på holdet hele vejen rundt og set i lyset af Hargo, Scholes og Giggs, så er det også et sted hvor vi kan tåle at forstærke.
Ja og vi ville nok kunne indhente nogle mål, ved at gå over i en mere "stiv" 4-4-2 og bede berbatov om at holde sig mere i boksen. Han er en verdensklasse afslutter,men han skal jo bare komme til chancerne, og tit og ofte er han for langt væk fra hvor det sker.
Så lidt mere angriber i denne sæson Hr. Berba og knap så meget midtbane.
Færingen
07-07-2009, 09:18
http://www.football365.com/story/0,17033,8652_5417973,00.html
Troelsgaard
07-07-2009, 09:26
MANYOO SIGN £8M Obertan???
Hvad fanden er det for en idiotoverskrift, jeg troede folk på sådanne sites skulle være objektive!
Nå, men skulle vi så hente ham Obertan, så bekymre Blancs udtaleser mig, for det er ikke ligefrem en psykisk ustabil spiller vi leder efter, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad slags psykisk problem det er, men lidt færre forhindringer mod toppen tak.
Og mht. "stjernenavnet", så er det nu engang ikke klubbens, eller måske rettere Fergies stil, han elsker selv at skabe dem, og han har været god til det, og i princippet er Michael Owen vel et stjernenavn, han har bare ikke spillemæssigt levet op til det i flere år.
Dahlmann
07-07-2009, 10:11
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2520476/Man-United-are-back-in-the-Hunt.html
Ville nu hellere at det var Robben, men et indkøb af Huntelaar ville heller ikke være dårligt. Så har vi de 4 fantastiske angribere jeg tidligere har snakket om er målet... Nu er det dog the sun der skriver nyheden og vi har jo allerede welbeck som 4. mand i truppen. det er næsten bedst bare at lade angrebet være som det er lige nu og få fat i en ekstra central midtbanespiller i stedet..
DavidOliver
07-07-2009, 10:21
Jeg forstår ikke al den snak om, at vi skal have et stort navn til angrebet. Vi har spændende unge spillere som Welbeck og Macheda. Har folk glemt at Macheda blev matchvinder to gange i sidste sæson i en alder af blot 17 år. Hvis vi skulle forstærke os ud over den centrale midt, ville jeg mene vi skulle bruge en spiller som Silva fra Valencia eller Ashley Young. Specielt Young har lavet mange assist sidste sæson. Og med Berbatov, Rooney og Owen har vi altså spillere der kan score mål.
football365 har alle dage været et paradis for ABUs. Jeg var engang inde og læse karaktergivning af vores spillere efter vores 3-0 sejr over Chelsea. Det var den ene tilsvining af vores spillere efter den anden.
Angående Obertan, så kunne det da være rart med en uddybelse fra Larry White, hvorfor Obertan er "psykisk ustabil", hvis det altså er sandt.
Det virker måske også ret underligt at udtale sig sådan om sine egne spillere.
£8M for en af Frankrigs største talenter lyder som en glimrende handel.
ALEX FERGUSON has bagged Bordeaux midfielder Gabriel Obertan. The 20-year-old, regarded as one of France's hottest prospects, passed a medical at Manchester United yesterday. And he will tie up an £8million transfer when he pens a four-year contract today.
Obertan, who can play in a central midfield role or up front, had hoped to return home to Bordeaux after his physical check-up.
But United chiefs told him he must start training with his new team-mates this morning.
Chelsea, Arsenal and Inter Milan had been watching the youngster.
Fra The Sun.
Jeg forstår ikke al den snak om, at vi skal have et stort navn til angrebet. Vi har spændende unge spillere som Welbeck og Macheda. Har folk glemt at Macheda blev matchvinder to gange i sidste sæson i en alder af blot 17 år. Hvis vi skulle forstærke os ud over den centrale midt, ville jeg mene vi skulle bruge en spiller som Silva fra Valencia eller Ashley Young. Specielt Young har lavet mange assist sidste sæson. Og med Berbatov, Rooney og Owen har vi altså spillere der kan score mål.
Trykker på meget enig knappen.
Vi skal ikke spendere flere penge på en angriber. Det er fuldstændig unødvendigt, og tror heller ikke SAF gør det. Han har ikke hentet Owen hvis han frygter for hans helbred. Og med spillere som Welbeck og Macheda, vil det være frygteligt hvis vi henter endnu en angriber, vi skal give plads til young guns...
Mht. Berbatov og mål, i Leverkusen scorede han 57 mål i 99 kampe, inkl indskiftede kampe i den tyske liga. 7 mål i 15 kampe i CL.
Så manden kender ganske udmærket til hvor målet står. Problemet sidste år var nok nærmest, at der ikke var nogen oplægger til ham, så ofte skulle han selv lave forarbejdet, derfor de mange assists.
I år har vi oplæggere, og køber vi fx Young, selvom jeg ikke kender alverdens til ham, så er der ingen grund til at Rooney eller Berbatov ikke bare ligger i boksen.
Mht. den centrale midt, køb køb køb... Yaya fra Barca vil være glimrende. Men det hele afhænger af hvem SAF tør satse på. Andersson eller Hargo. Og så skal der hentes en spiller med de modsatte kvaliteter.
Edit: Mht. Young, så lavede han 7 mål og 7 assists i sidste sæson, mod 8 mål og 17 assists sæsonen før. Ligner en god mand til kanten.
Ligner Nani og Young bare ikke lidt for meget om hinanden? Begge er højrebensspillere på venstrekanten som ligger gode indlæg og har et hurtigt antrit og en god teknik.
Young bruger sin speed meget bedre, holder bedre på bolden og har nemmere ved at komme forbi sin direkte mand.
ChristianR
07-07-2009, 12:31
Angående Obertan, så kunne det da være rart med en uddybelse fra Larry White, hvorfor Obertan er "psykisk ustabil", hvis det altså er sandt.
Det virker måske også ret underligt at udtale sig sådan om sine egne spillere.
£8M for en af Frankrigs største talenter lyder som en glimrende handel.
Nu siger han, som jeg forstår det, jo ikke dirkete at Obertan er psykisk ustabil. Han siger bare, at han skal arbejde på det mentale for at få det ypperligste ud af sit potentiale.
Uden at vide specielt meget om Obertan, virker det dog som en ganske fornuftig og oprigtig grund, at hverken Bordeaux eller Loirent har fået det helt store ud af ham. Set i det lys er 20 år jo heller ikke fantastisk ungt.
Nu siger han, som jeg forstår det, jo ikke dirkete at Obertan er psykisk ustabil. Han siger bare, at han skal arbejde på det mentale for at få det ypperligste ud af sit potentiale.
Uden at vide specielt meget om Obertan, virker det dog som en ganske fornuftig og oprigtig grund, at hverken Bordeaux eller Loirent har fået det helt store ud af ham. Set i det lys er 20 år jo heller ikke fantastisk ungt.
Ser slet ikke noget problem i, at Obertan måske er lidt mentalt bagefter. Der kan være mange årsager til, at han er i den situation. Kender ikke meget til Lyon, men hvis han har været under de samme forhold som Nani, forstår jeg godt hvis presset bliver for meget.
Derudover kan det lige så meget være trænernes manglende kvaliteter der ikke får spilleren til at udfolde sig.
Derudover er £8 mio ikke meget, for en spiller der kaldes et af de største talenter i Frankrig. Det skal sq da prøves, og vil mene, at SAF om nogen vil have muligheden for at få ham til at folde hele potientialet ud
Gad vide om Tosic sidder og tænker. " Hvorfor er jeg hentet til United "
Syntes da kun vi kigger på kantspillere, kan ikke se hvorfor denne Obertan skal hentes.
Hvis han ikke kunne komme på holdet i Bordeux i år og blev lånt til Lorient, hva skal han så i United !
United0805
07-07-2009, 13:01
Trykker på meget enig knappen.
Vi skal ikke spendere flere penge på en angriber. Det er fuldstændig unødvendigt, og tror heller ikke SAF gør det. Han har ikke hentet Owen hvis han frygter for hans helbred. Og med spillere som Welbeck og Macheda, vil det være frygteligt hvis vi henter endnu en angriber, vi skal give plads til young guns...
Mht. Berbatov og mål, i Leverkusen scorede han 57 mål i 99 kampe, inkl indskiftede kampe i den tyske liga. 7 mål i 15 kampe i CL.
Så manden kender ganske udmærket til hvor målet står. Problemet sidste år var nok nærmest, at der ikke var nogen oplægger til ham, så ofte skulle han selv lave forarbejdet, derfor de mange assists.
I år har vi oplæggere, og køber vi fx Young, selvom jeg ikke kender alverdens til ham, så er der ingen grund til at Rooney eller Berbatov ikke bare ligger i boksen.
Mht. den centrale midt, køb køb køb... Yaya fra Barca vil være glimrende. Men det hele afhænger af hvem SAF tør satse på. Andersson eller Hargo. Og så skal der hentes en spiller med de modsatte kvaliteter.
Edit: Mht. Young, så lavede han 7 mål og 7 assists i sidste sæson, mod 8 mål og 17 assists sæsonen før. Ligner en god mand til kanten.
Meget enig mht. at vi ikke skal have en ny angriber !. Mener vi er glimrende besat på den post i øjeblikket.
Mht. Berbatov er jeg sikker på at han går en stor sæson i møde. Nu er han spillet ind på holdet, og jeg er meget sikker på at han også kommer til at score et pænt antal kasser.
Kan ikke se hvad vi skal bruge Yaya Toure til. Dog har jeg heller ikke set alle kampe med ham i år, så vil godt høre hvad i mener han kan tilføre vores hold ?
Mener mere det er en kreativ midtbane vi har brug for, hvilket jeg ikke mener han er. Lidt ala Ronaldinho eller Iniesta. Hvis vi købte en spiller ala dem, som er ufatteligt gode til at se de dybe løb, tror jeg også vi vil se Rooney lave langt flere mål end tidligere, da han jo ofte laver de gode løb bag om forsvaret.
Derudover mener jeg ikke vi skal købe Young hvis vi får Obertan, som det ser meget ud til vi gør. I så fald har vi Valencia, Nani, Park, Tosic, Obertan + Ljajic til Januar(eller hvornår det nu er han kommer). Derudover har vi også Rooney, Fletcher og forhåbentlig Hargo som kan spille en kant.
Hvis vi så også køber Ashley Young vil mulighederne for de 3 unge(Tosic, Obertan, Ljajic) får spilletid og slår igennem blive betydeligt mindre, og det mener jeg vil være dumt, da jeg ser en stor fremtid i de tre.
Hvis han ikke kunne komme på holdet i Bordeux i år og blev lånt til Lorient, hva skal han så i United !
Man er vel nød til at tage chancer med nogle lovende talenter hvis man vil have dem inden andre klubber melder sig. Ferguson har flere gange ventet lige længe nok, og så er en ung lovende spiller røget til en anden klub.
Jeg synes også der er en forventning om at alle vi henter skal være mere eller mindre klar til førsteholdet, og det er måske lige hårdt nok når vi ser på nogle af dem vi henter i en ung alder.
Jeg ser intet galt i at vi henter flere lovende unge spillere til at konkurrere om pladsen. Over de seneste år er det desværre få af vores unge spillere der har været i stand til at arbejde sig frem til en fast plads, hvilket måske er årsagen til at der nu hentes 2-3 til samme plads i løbet af en kort periode.
McPherson
07-07-2009, 13:30
Jeg mener stadig vi skal hente mindst én superstjerne til holdet. United er nødt til at signalere til omverdenen og ikke mindst os som fans, at de stadig er "med", efter salget af Ronaldo.
Og hvorfor taler alle hele tiden om Young? Har ikke set et eneste rygte der peger i hans retning?!
Hvorfor købe en spiller blot for at sende et signal? Lad spillet på banen sende "signalet".
Troelsgaard
07-07-2009, 13:43
Jeg kan heller ikke se, hvorfor vi bare skal købe en stjerne, for at sende et signal. Personligt har jeg ikke brug, for at folk føler at vi er alle overlegne, tværtimod nyder jeg når folk ikke tror på os, for det gør ekstra fedt, når vi owner dem alle, og så kan de stå med alle deres stjerner, og undre sig over hvorfor de igen igen undervurderede United, vi har jo ingen stjerner!!!!111
Hvorfor købe en spiller blot for at sende et signal? Lad spillet på banen sende "signalet".
Helt enig. Om noget vil det da kun være en fordel hvis vi ikke bliver betragtet som klare favoritter hver gang, og enkelte modstandere måske undervurderer os.
Jeg står helt af i forhold til et signal til fansne? Hvis de såkaldte fans har behov for sådan et signal, så skulle de måske være fulgt med Ronaldo til Real, de formår i det mindste at overhype en transfer... :Smackden:
United har ikke nødvendigvis brug for en superstjerne, vi har brug for et styrket hold.
dannigizmo
07-07-2009, 14:06
Nu har United jo aldrig været holdet, der har indkøbt direkte superstjerner. Og da slet ikke bare for at sende et signal. Så den kan jeg heller ikke følge. Og hvor ville en eventuel PL-sejr dog være ekstra fantastisk, hvis det kun sker med indkøb af Valencia, Owen og Obertan.
McPherson
07-07-2009, 14:26
Obertan er til helbredstjek nu! Sky mener han vil koste ca. 3 mio pund! Det er billigt!
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5418651,00.html
Don Kafai
07-07-2009, 14:28
Kender ikke Obertan som spiller, men kan sagtens danne mig et billede af, hvilken type han er. Det er ikke en spiller som mange har drømt om, men tvivlen bør alligevel komme ham til gode, og nu er vi i hvert fald færdig med oprustningen til offensiven. Tror kun der kan være tale om et par talenter mere, og skulle de indeholde briter som fx Baxter, Rodwell osv, så vil jeg være fuldt ud tilfreds med transfervinduet, og uniteds ageren.
Hvis folk synes, vi betalte overpris for Valencia, så har vi da unægteligt gjort "skaden god igen" med de 2 seneste indkøb (såfremt han kun koster £3M eller deromkring).
Troelsgaard
07-07-2009, 14:35
Vi kan jo gøre nogle scoop i dette vindue, hvis Obertan udvikler sig bedst muligt, for så er £3 mio. jo småpenge, og det er det næsten også, selvom han skulle falde igennem, og som nævnt tidligere, så ville det jo også være en genialitet, at hente Owen såfremt han spiller nogenlunde op til sit gamle jeg.
ChristianR
07-07-2009, 14:45
Nu har United jo aldrig været holdet, der har indkøbt direkte superstjerner. Og da slet ikke bare for at sende et signal. Så den kan jeg heller ikke følge. Og hvor ville en eventuel PL-sejr dog være ekstra fantastisk, hvis det kun sker med indkøb af Valencia, Owen og Obertan.
Ja. Og hvor ville en 3. plads være så meget værre med en tilsyneladne useriøs tilgang til transfermarkedet, hvor vi skiller os af med 2 absolutte stjernespillere for at hente 3 spillere, der er flere klasser under de 2, vi sendte afsted.
McPherson
07-07-2009, 14:47
Ja. Og hvor ville en 3. plads være så meget værre med en tilsyneladne useriøs tilgang til transfermarkedet, hvor vi skiller os af med 2 absolutte stjernespillere for at hente 3 spillere, der er flere klasser under de 2, vi sendte afsted.
Lige præcis!
Spaendende med ham Obertan. Kender intet til ham, men han lyder spaendende. Der staar, at han spiller midtbanespiller, men er det centralt eller paa kanterne. Centralt har han da ikke en stor chance ihvertfald i naeste saeson. Bliver sjovt at foelge, hvis han kommer hertil. Lad vaer med at sige Fergie ikke handler. 3 spillere paa en uge, er da okay er det ikke?
henning_b_j
07-07-2009, 15:40
Kender ikke Obertan som spiller, men kan sagtens danne mig et billede af, hvilken type han er. Det er ikke en spiller som mange har drømt om, men tvivlen bør alligevel komme ham til gode, og nu er vi i hvert fald færdig med oprustningen til offensiven. Tror kun der kan være tale om et par talenter mere, og skulle de indeholde briter som fx Baxter, Rodwell osv, så vil jeg være fuldt ud tilfreds med transfervinduet, og uniteds ageren.
Hvis vi henter en midtbanespiller central tror det bliver en fra England eks. Rodwell. Fordi de nye regler i CL gøre at man skal have 8 spiller ud af de 25 spiller fra eget land mener jeg!
Flax_Generous
07-07-2009, 16:28
Spaendende med ham Obertan. Kender intet til ham, men han lyder spaendende. Der staar, at han spiller midtbanespiller, men er det centralt eller paa kanterne.
Han er kantspiller, men kan også spille angriber.
Det er et interessant køb, han er uden tvivl ung og talentfuld, men spørgsmålet om han lige præcis er hvad holdet har brug for. Ferguson plejer at have styr på det, men det er stadig en lidt underlig følelse man sidder med, hvis kantspillerne til næste sæson er Park, Valencia, Nani, Tosic og Obertan...
Ferguson plejer at have styr på det, men det er stadig en lidt underlig følelse man sidder med, hvis kantspillerne til næste sæson er Park, Valencia, Nani, Tosic og Obertan...
Helt enig. Jeg havde ønsket mig en kant, som man med sikkerhed vidste var kvalitet. En Ashley Young eller Robben for eksempel.
Vores kanter er, groft sagt, for unge og uerfarne (i hvertilfald de nyindkøbte), også selvom de udstråler talent. Park er vel en undtagelse.
Helt enig. Jeg havde ønsket mig en kant, som man med sikkerhed vidste var kvalitet. En Ashley Young eller Robben for eksempel.
Vores kanter er, groft sagt, for unge og uerfarne (i hvertilfald de nyindkøbte), også selvom de udstråler talent. Park er vel en undtagelse.
Ja eller en gourcuff som har været den helt store stjerne i frankrig i år.
ChristianR
07-07-2009, 17:40
Måske en Tosic 2 ??
Og skal det så tolkes negativt eller positivt?
henning_b_j
07-07-2009, 17:55
tror ikke vi skal være bange for at kanterner ikke kan klar det! alle united-fan var bange for vi ikke ville lave nok mål efter Ruud smuttede. men hva' skete der vi blev bedre! og tror det samme vil ske igen efter ronaldo's avgang.
Thomas Hansen
07-07-2009, 17:59
Sad og så treble sæsonen på dvd igår, og bemærkede at efter Cantona kom Sheringham og vi vandt videre.Tror I det samme sker med Owen??Ret mig hvis jeg er gal på den, men er vores monsterstjerne ikkk ofte blevet ersattet af nogle mindre kendte spillere??
Troelsgaard
07-07-2009, 18:05
Nu er jeg godt nok fra efter-Cantona tiden, men mit indtryk er, at Cantona fyldte ligeså meget på holdet som Ronaldo har gjort, hvorimod det virkede mere lige på trebleholdet, godt nok var Beckham ved at blive en megastjerne i den periode, men det var mere udenfor banen han blev større end de andre, selvom hans mange oplæg, og scoringer fra dødbolde også gav ham en speciel status indenfor kridtstregerne.
Jeg mener stadig vi skal hente mindst én superstjerne til holdet. United er nødt til at signalere til omverdenen og ikke mindst os som fans, at de stadig er "med", efter salget af Ronaldo.
Synes ikke, United skal smide mange penge efter en etableret stjerne - når vi nu selv kan klare at gøre folk til stjerner! :)
Synes absolut ikke, det signalerer "vi er med!" fordi man smider mange, mange millioner efter en spiller..
Synes ikke, United skal smide mange penge efter en etableret stjerne - når vi nu selv kan klare at gøre folk til stjerner! :)
Synes absolut ikke, det signalerer "vi er med!" fordi man smider mange, mange millioner efter en spiller..
Fuldstændig enig.
Desuden mener jeg, at de fans der mener at man skal lave storindkøb, glemte at tænke på det da de valgte klub.
Selvfølgelig er jeg bekymret for, om de unge kan klare mosten på Anfield Road, Stamford Bridge osv. Men som jeg har sagt før, man kan ikke forvente at vinde hvert år i PL. Hvis det der skal til, er en 2. eller 3. plads næste år, for at talenterne virkelig kan slå igennem sæsonen efter, så er jeg villig til det. Klart at der ikke skal gå Arsenal i den. Men mener at klubberne mister deres integritet ved bare at købe sig til succes.
ChristianR
07-07-2009, 18:24
tror ikke vi skal være bange for at kanterner ikke kan klar det! alle united-fan var bange for vi ikke ville lave nok mål efter Ruud smuttede. men hva' skete der vi blev bedre! og tror det samme vil ske igen efter ronaldo's avgang.
Det er da nok den bedste argumentation, jeg længe har læst herinde.
Du mener, at vi er fint besat på kanterne, blot fordi vi vandt mere efter Ruud smuttede for flere år siden?:titte: Det kan næppe bruges som argumentation for alt.
Det kan muligvis bruges som argumentation for, at vi kan fortsætte med at vinde på trods af, vi mister vores absolutte topscorer, men da vel for fanden da ikke for et modargument for, at vores kanter er tyndt besatte.
Holmskov
07-07-2009, 18:33
Jeg er sgu lidt bekymret med hensyn til vores indkøb indtil videre. Vi har sagt farvel til nogle store stjerner og nogle der fyldte meget på banen men også i medierne.
Indtil videre har vi fået to nye fløje som man ikke rigtigt har set det helt store til.
Owen er garant for mål hvis han kan holdes skadesfri.
Men jeg frygter lidt vi igen smider penge efter folk som ikke rigtigt kan slå igennem.
Jeg tænker på Bellion, Djemba-Djemba, Miller(var godt nok gratis), Kleberson og folk i den kaliber. Håber ikke det samme sker med dem vi har fået indtil videre.
Glory Man United
07-07-2009, 18:42
Hvis dette var vort sidste indkøb er jeg sikker på, at vi intet vinder i 09-10 sæsonen
ChristianR
07-07-2009, 18:43
Jeg tænker på Bellion, Djemba-Djemba, Miller(var godt nok gratis), Kleberson og folk i den kaliber. Håber ikke det samme sker med dem vi har fået indtil videre.
Præcis. Jeg er nu nervøs for det samme, for det er altså sket i ny og nær, at SAF har lavet et fuck up.
Det lyder som om mange herinde, har uforholdsvismæssige store forventninger til ALT, hvad SAF henter ind. Om de har været gratis eller kostet det samme som en Super Liga spiller er ligemeget.
Ikke fordi jeg vil være hverken sortseer eller eller for negativ i mit syn. Jeg har trods alt også erfarret, at SAF jævnligt tager røven på os alle med sine genistreger.
Jeg vil bare forholde mig en smule mere tilbageholdene med at spå Owen, Tosic, Valencia, Obertan og Lajic en sæson som Europas stjerner. For der er ærlig talt ikke meget, der peger på, at nogen af dem er helt oppe i den liga, som mange herinde gør det til.
Obertan har skrevet under på en 4-årig aftale. Hans pris er £3.5M.
Præcis. Jeg er nu nervøs for det samme, for det er altså sket i ny og nær, at SAF har lavet et fuck up.
Det lyder som om mange herinde, har uforholdsvismæssige store forventninger til ALT, hvad SAF henter ind. Om de har været gratis eller kostet det samme som en Super Liga spiller er ligemeget.
Ikke fordi jeg vil være hverken sortseer eller eller for negativ i mit syn. Jeg har trods alt også erfarret, at SAF jævnligt tager røven på os alle med sine genistreger.
Jeg vil bare forholde mig en smule mere tilbageholdene med at spå Owen, Tosic, Valencia, Obertan og Lajic en sæson som Europas stjerner. For der er ærlig talt ikke meget, der peger på, at nogen af dem er helt oppe i den liga, som mange herinde gør det til.
Selvfølgelig er det naivt at tro, at vi med disse indkøb er stortfavorit til endnu en trible sæson.
Som jeg ser det, er det mere en diskussion af, om man ønsker Real/City-tilstande i United eller om man vil beholde integriteten.
Jeg vil langt hellere se nogle stjerne vokse i United. Se holdet udvikle sig samtidig med at vi vinder. End jeg vil se færdige stjerne blive indkøbt og man så vinder.
Det er klart, at det vil give nogle mellemsæsoner engang imellem, men det er der jo ingen der dør af. Dog har jeg en forventning til SAF, at når han stopper med at shoppe, kan se sig selv i spejlet og sige, vi har sq en chance igen i denne sæson. Kan han det, kan jeg godt acceptere, at indkøbene bliver Obertan, Valencia og Owen, også selvom vi ikke vinder. Vi skal jo lige huske på, at der ikke er nogen garanti for at vi havde vundet denne sæson, selvom vi havde beholdt Tevez og Ronaldo, og samtidig suppleret med Messi.
SAF's engagement på transfermarkedet kan lige så vel være et indtryk for, at truppen mangler friskt blod. At truppen er mæt, og derfor mangler at blive rystet.
Men alt den hjernevrideri vil jeg lade SAF om.
Han er kantspiller, men kan også spille angriber.
Det er et interessant køb, han er uden tvivl ung og talentfuld, men spørgsmålet om han lige præcis er hvad holdet har brug for. Ferguson plejer at have styr på det, men det er stadig en lidt underlig følelse man sidder med, hvis kantspillerne til næste sæson er Park, Valencia, Nani, Tosic og Obertan...
Okay. Det er godt, for paa kanterne var der vi led mest. Nu ser det fint ud. Valencia, Nani, Tosic, Obertan, Giggs og Park er nok til to positioner. Rooney kan ogsaa spille der. Men spoergsmaalet er jo om de spillere, har nok kvalitet. Det er der stor tvivl om, men jeg kan ikke se, at vi kan goere mere, for ligegyldig hvad, saa ved vi, at det vil vaere svaert at erstatte Ronaldo. I angrebet er der Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Welbeck og Manucho. Her bliver det ogsaa spaendende at se paa kvaliteten. Rooney og Berbatov kender vi. De skal dog score langt flere maal naeste saeson efter Ronaldos afgang. Kan Owen holde sig skadesfri, kan han vise sig at blive et godt koeb. Der skal ihvertfald ikke meget til at goere det bedre end Tevez 5 PL-maal. Welbeck og Macheda er stadig unge, men de kan faa mere ansvar og flere kampe naeste saeson nu, hvis der ikke bliver koebt en ny angriber. Manucho er en joker, og kan noget de andre angribere ikke kan. Han er giftig i feltet og er god at saette ind, naar modstanderne er traette og hvis man er bagud. Centralmidtbane er fint i mine ojne og bliver isaer godt med Hargo tilbage. Forsvaret og maalmanden er det samme bare med Brown tilbage, der giver mere bredde.
Ergo. Holdet er mand for mand stort nok til at deltage i alle turneringer. Men spillernes kvaliteter isaer i angrebet og kanterne bliver spaende at foelge, og det bliver udentvivl svaert naeste aar, men jeg tror paa os igen som mestre. Vi har meget potentiale og vi kan goere det. You'll never win anything with kids var ikke for sjov. Fergie har styr paa det.
For mit vedkommende regner jeg ikke med, de er Europas stjerner i den kommende sæson, for det er vel meget usandsynligt - men overrasker de, så er det jo bare glædeligt, for er indstillet på, de skal have tid til at spille sig ind på holdet, samt vænne sig til den engelske spillestil..
Jeg har store forventninger til indkøbene, hvilket jeg har til alle vores indkøb - da jeg kun håber på det bedste for klubben..
Selvfølgelig kan der opstå fejlkøb, men vil hellere løbe den risiko, at man kommer til at handle forkert end man bare stempler sig selv som en klub, der kun vil have færdigudviklede stjerner...
ChristianR
07-07-2009, 19:19
Jeg har store forventninger til indkøbene, hvilket jeg har til alle vores indkøb - da jeg kun håber på det bedste for klubben..
Forhåbninger og forventninger er nu langt fra det samme...
IMO handler det ikke om, at vi kun skal lave indkøb til max 100mio kr. eller også er vi Shitty eller Real Madrid.
Vi skal lave lige nøjagtigt de indkøb, der er nødvendige for at sikre United sportslig succes på kort og på lang sigt.
Vi skal hverken være Real Madrid eller Arsenal. Vi skal være Manchester United, som sandsynligvis er en gylden middelvej mellem de 2 klubber, hvis I absolut vil blande andre klubber ind i det.
United har gennem tiderne været kendt for at opfostre egne talenter samt lovende spillere, vi har købt i en tidlig alder. Det skal vi blive ved med.
Vi har dog også kunne gøre et stort indkøb, når dette har været nødvendigt for at etablere os i den absolutte Europæiske top. Det skal vi også blive ved med.
Jeg mener ikke, at vores nuværende indkøb, på kort sigt, bare tilnærmelsesvist kan gøre det ud for de 2 spillere, vi netop har givet afkald på. Så jeg vil mene, at der skal lidt mere kød på bordet, før jeg ser vores 15 mands trup bare tilnærmelsesvis så stærk som sidste år.
Og heri har jeg også taget højde for sandsynlige forbedringer i Berbatovs og Rooneys spil samt en sandsynlig tilbagevenden af Hargo.
schousboe9
07-07-2009, 19:20
En lille hurtig kilde på det??
Mht. vores indkøb, så skal man huske, at Ribery, Young, Silva og hvad de ellers hedder ikke altid har været verdensstjerner.
Jeg synes det er fint, hvis vi ikke smider halve og hele milliarder efter spillere i år. Jeg havde gerne set en Agüero, men ikke hvis prisen er +500 mio. kr.
Priserne er oppe i et absurd højt niveau, og Manchester United må om nogen kunne være med til at diktere priserne ned igen ved ikke at blive held to ransom, og den linje ville jeg støtte 100%.
ChristianR
07-07-2009, 19:34
Mht. vores indkøb, så skal man huske, at Ribery, Young, Silva og hvad de ellers hedder ikke altid har været verdensstjerner.
Jeg synes det er fint, hvis vi ikke smider halve og hele milliarder efter spillere i år. Jeg havde gerne set en Agüero, men ikke hvis prisen er +500 mio. kr.
Priserne er oppe i et absurd højt niveau, og Manchester United må om nogen kunne være med til at diktere priserne ned igen ved ikke at blive held to ransom, og den linje ville jeg støtte 100%.
Du har nok fat i den lange ende her, og jeg tror også at den sindsyge eskallering, vi har set på transfermarkedet denne sommer sandsynligvis er grunden til Uniteds passivitet på "de øverste hylder" i butikken.
Den forstand har United og for den sags skyld også Real Madrid måske på den både skudt sig selv i foden ved at offentliggøre Ronaldo-handlen så tidligt.
Alle klubber ved nu, at United har masser af penge og søger en erstatning, hvilket uundgåeligt vil løfte priserne væsentligt.
I den anden ende skal Real Madrid nok betale ekstra meget for resten af deres indkøb, fordi samtlige klubber vil holde Ronaldos pris op mod dem. Så offentliggørelsen af Ronaldo-handlen kunne meget vel være grunden til, at Real nu ikke har råd til Zlatan og Riberey, hvis priser måske er steget med 50-100%
klunkebjarne
07-07-2009, 20:00
Alle jer der nu er lidt kritiske overfor indkøbene, prøv lige at overvej en startopstilling vi vil ha' alligevel (kan selvfølgelig diskuteres og hver mand har sin holdning):
VDS/Ben Foster
Rafael/O'Shea - Rio - Vidic - Evra
Valencia - Fletcher - Carrick - Nani
Rooney - Berbafyren
Jeg siger ikke vi nødvendigvis er færdige med at handle, men det' sgu da en rimelig vild opstilling vi kan lege med alligevel.
Hvis man husker tilbage på sæsonen 06/07 så var det et kollektiv vi vandt på, så vi kan håbe, at det er det der vil ske i næste sæson igen.
Holmskov
07-07-2009, 20:35
Alle jer der nu er lidt kritiske overfor indkøbene, prøv lige at overvej en startopstilling vi vil ha' alligevel (kan selvfølgelig diskuteres og hver mand har sin holdning):
VDS/Ben Foster
Rafael/O'Shea - Rio - Vidic - Evra
Valencia - Fletcher - Carrick - Nani
Rooney - Berbafyren
Jeg siger ikke vi nødvendigvis er færdige med at handle, men det' sgu da en rimelig vild opstilling vi kan lege med alligevel.
Med Valencia som den eneste nye i den opstilling er du jo også fri for at tage stilling til Owen og ham Obertan fætteren.?!
Link tak?
Stratego Thomas
07-07-2009, 21:12
Hvis dette var vort sidste indkøb er jeg sikker på, at vi intet vinder i 09-10 sæsonen
carling cup, here we come!!
btw er jeg nu ikke nær så pissimistisk som du, idet jeg faktisk tror, at ronaldos afgang kan gavne nogle af de andre spilleres udvikling og holdets generelle sammenspil..
Troelsgaard
07-07-2009, 22:45
Med Ronaldo eller ej, så kan vi ikke blive ved med at vinde.
De sidste 3 år er det blevet til:
3 mesterskaber
1 Champions League
2 Liga Cups
1 VM for klubhold
En tabt CL finale
En tabt FA Cup finale
En tabt CL semifinale
En tabt FA Cup semifinale
Det er helt fantastisk, også selvom vi er United, og alt det der storhedsfis. Vi skal da forsøge at vinde igen, men hvis folk allerede afskriver os nu, så fred være med det, jeg tror bare ikke Fergie er gået på pension endnu, han er muligvis ikke altid genial ved første øjekast, men er der en jeg stoler på i denne verden, så er det Sir Alex, ikke nogle selvudnævnte managers herindefra.
ChristianR
07-07-2009, 22:57
men er der en jeg stoler på i denne verden, så er det Sir Alex, ikke nogle selvudnævnte managers herindefra.
Jaja. Bare drop alle de gode argumenter, for "SAF ved bedst".
Det er jo sket tidligere, at vi er gået igennem et par sæsonner uden mesterskaber med Ferguson ved roret. Så at nogen herinde diskutere og er en smule skeptiske for, om vi tager det 4. i træk med den indskiftning/udskiftning vi indtil nu har set, er vel ikke helt hen i vejret?
Jeg er glad for SAF. Jeg mener også, han er verdens bedste manager, men hvis ikke det er tilladt engang imellem at sætte spørgsmål ved hans dispositioner alligevel, ville forummet her da hurtigt blive kedeligt.
Den højt sandsynlige transfer med Obertan ærgrer mig lidt, da jeg langt hellere havde set Ashley Young i trøjen. Og med køb af den unge franskmand, er der jo ikke rigtig noget der tyder på at vi henter en kantspiller mere, medmindre porten åbnes op pga. et salg af Nani. Men det tror jeg ikke rigtig på. Som jeg ser det er Nani, med de kantspillere vi har nu, simpelthen nødt til at slå igennem i næste sæson. Havde vi også Young kunne Nani skiftes med ham og Valencia ligeså med Park på den anden kant, afhængig af formnedgang, modstander osv. Man kan jo ikke forvente, at vores nye indkøb på kanten er fantastiske fra dag 1 og med et køb af Obertan, tvivler jeg da også på hvad der kan ske fra kanten næste år. Det bedste ville jo være hvis Nani langt om længe begyndte at bevise hvorfor Ferguson hentede ham i sin tid, men tvivler.
Omkring Hundelår rygterne, så håber jeg på ingen måde vi henter ham, eller nogen anden angriber for den sags skyld. Med indkøbet af Owen burde vi være tilfredse nu. Hvis vi henter Hundelår, ser jeg ingen grund til at hente Owen i første omgang, da Welbeck vel ligeså godt kunne være 4. valg.
Troelsgaard
07-07-2009, 23:07
Jaja. Bare drop alle de gode argumenter, for "SAF ved bedst".
Det er jo sket tidligere, at vi er gået igennem et par sæsonner uden mesterskaber med Ferguson ved roret. Så at nogen herinde diskutere og er en smule skeptiske for, om vi tager det 4. i træk med den indskiftning/udskiftning vi indtil nu har set, er vel ikke helt hen i vejret?
Jeg er glad for SAF. Jeg mener også, han er verdens bedste manager, men hvis ikke det er tilladt engang imellem at sætte spørgsmål ved hans dispositioner alligevel, ville forummet her da hurtigt blive kedeligt.
Jeg siger ikke noget om, at man ikke må have pessimistisk, for vi har trods alt solgt en af verdens bedste, og fået en halvbroget spiller fra et midterhold i PL, men tingene er bare ikke altid så sort/hvide, og jeg mener historien det meste af tiden har vist, at Fergie gør de rigtige ting, han har da også nogle svipsere, selv den bedste fejler jo, og det kan da også ske her, men personligt sidder jeg ikke, og frygter for en katastrofesæson, for det er sket før, at man har været nervøs før en sæson, og så er det alligevel endt godt, og jeg mener helt ærligt, kigger man på vores trup, den er altså ikke dårlig uden Ronaldo, vi mangler bare at nogle spillere får scoret lidt flere mål, og måske bliver næste sæson den, hvor Berbatov bryder igennem, og score over 25 mål, who knows?
ChristianR
07-07-2009, 23:13
Jeg siger ikke noget om, at man ikke må have pessimistisk, for vi har trods alt solgt en af verdens bedste, og fået en halvbroget spiller fra et midterhold i PL, men tingene er bare ikke altid så sort/hvide, og jeg mener historien det meste af tiden har vist, at Fergie gør de rigtige ting, han har da også nogle svipsere, selv den bedste fejler jo, og det kan da også ske her, men personligt sidder jeg ikke, og frygter for en katastrofesæson, for det er sket før, at man har været nervøs før en sæson, og så er det alligevel endt godt, og jeg mener helt ærligt, kigger man på vores trup, den er altså ikke dårlig uden Ronaldo, vi mangler bare at nogle spillere får scoret lidt flere mål, og måske bliver næste sæson den, hvor Berbatov bryder igennem, og score over 25 mål, who knows?
Spørgsmålet er vel, hvad man mener er en katastrofesæson.
Jeg er sikker på mange vil mene, at vi ikke har nået, hvad der bør være vores ambition, hvis ikke vi vinder mesterskabet.
Desuden er en ambition vel som minimum at komme lidt ind i Play off kampene i CL.
Hvis ikke vi køber mere ind, så er jeg meget nervøs for at vi ikke når de ambitioner.
Måske opper Rooney og Berbatov sig, og det kan man kun håbe. For uden rigtig gode sæsoner fra dem blier det svært. Vi er ikke helt på røven nej, og jeg frygter ikke, at vi ender som nummer 4 eller 5. Men nummer 3 ville sq også være noget lort.
rugholm86
07-07-2009, 23:50
du siger altså at det er en katasofe sæson hvis vi bliver nummer 3? Det er jeg ikke enig i. Selvføglelige vil jeg da helst have at vi vinder igen.. men selv med C.Ronaldo på holdet ville det være meget svært at vinde igen.. Vi snakker altså om Premier League og vi skal kæmpe mod hold som Liverpool og Chelsea om de 3 øverste pladser, sidste år lå de tre hold indenfor meget få point og man kan næsten ikke tåle at sætte point til. Hvis vi feks. ikke havde scoret nogle sene mål eller Liverpool havde fået et heldigt mål i en af de kampe de spillede uafgjordt hvade det måske set anderledse ud sidste år, Vi kunne lige så godt have endt som nummer 3 sidste år.. Jeg syntes ikke det er en katastofe på nogle måde at ende bag hold af Chelsea og Liverpools standard, da det næsten kræver max point i alle kampene for at vinde PL. Selvfølgelig bliver det lige så svært næste år, men jeg er overbevist om at united nok skal kæmpe med om guldet med eller uden et nyt "super navn" i truppen. En katasofe sæson er vel en sæson hvor manchester ikke er med i kampen om mesterskabet, ikke om vi ender på en 3. plads.
henning_b_j
08-07-2009, 00:09
Det er da nok den bedste argumentation, jeg længe har læst herinde.
Du mener, at vi er fint besat på kanterne, blot fordi vi vandt mere efter Ruud smuttede for flere år siden?:titte: Det kan næppe bruges som argumentation for alt.
Det kan muligvis bruges som argumentation for, at vi kan fortsætte med at vinde på trods af, vi mister vores absolutte topscorer, men da vel for fanden da ikke for et modargument for, at vores kanter er tyndt besatte.
hvem er det der har lavet målene de sidste to år det er om nogen ronaldo som var kant. Nu er han væk og vi skal indstille os på at målene skal komme fra anden side end kanten ronaldo. tror vi kommer til at se meget mere til Nani i dette åt. plus rooney og berbatov. ronaldo er væk nu og der bliver mere plads på holdet til de andre. og det samme da ruud smuttede der blev mere plads til de andre!
Don Kafai
08-07-2009, 00:18
Jeg tror nu, at det der menes med Nistelrooy sammenligningen er meget lignende.
Vi mistede dengang en spiller med en masse mål i sig pr automatik. Det erstattede vi ikke med en Nistelrooy2, men på en helt anden måde. På samme måde skal målene fra Ronaldo erstattes, og hvordan de bliver det, er i grunden underordnet.
Mon ikke SAF ved hvad han har gang i her.. Obertan og Owen, 2 indkøb der kom bag på alle, håber godt nok snart der bliver hevet en kanin op af hatten, inden vi ender med at købe Edgar Davids og Diego Tristan også !
Den højt sandsynlige transfer med Obertan ærgrer mig lidt, da jeg langt hellere havde set Ashley Young i trøjen. Og med køb af den unge franskmand, er der jo ikke rigtig noget der tyder på at vi henter en kantspiller mere, medmindre porten åbnes op pga. et salg af Nani. Men det tror jeg ikke rigtig på. Som jeg ser det er Nani, med de kantspillere vi har nu, simpelthen nødt til at slå igennem i næste sæson. Havde vi også Young kunne Nani skiftes med ham og Valencia ligeså med Park på den anden kant, afhængig af formnedgang, modstander osv. Man kan jo ikke forvente, at vores nye indkøb på kanten er fantastiske fra dag 1 og med et køb af Obertan, tvivler jeg da også på hvad der kan ske fra kanten næste år. Det bedste ville jo være hvis Nani langt om længe begyndte at bevise hvorfor Ferguson hentede ham i sin tid, men tvivler.
Omkring Hundelår rygterne, så håber jeg på ingen måde vi henter ham, eller nogen anden angriber for den sags skyld. Med indkøbet af Owen burde vi være tilfredse nu. Hvis vi henter Hundelår, ser jeg ingen grund til at hente Owen i første omgang, da Welbeck vel ligeså godt kunne være 4. valg.
jeg tror ikke købet af obertan for betydelse for young idet han koster omkring 10 gange mindre end young hvis 3,5 mio er rigtigt
ChristianR
08-07-2009, 07:18
du siger altså at det er en katasofe sæson hvis vi bliver nummer 3? Det er jeg ikke enig i. Selvføglelige vil jeg da helst have at vi vinder igen.. men selv med C.Ronaldo på holdet ville det være meget svært at vinde igen.. Vi snakker altså om Premier League og vi skal kæmpe mod hold som Liverpool og Chelsea om de 3 øverste pladser, sidste år lå de tre hold indenfor meget få point og man kan næsten ikke tåle at sætte point til. Hvis vi feks. ikke havde scoret nogle sene mål eller Liverpool havde fået et heldigt mål i en af de kampe de spillede uafgjordt hvade det måske set anderledse ud sidste år, Vi kunne lige så godt have endt som nummer 3 sidste år.. Jeg syntes ikke det er en katastofe på nogle måde at ende bag hold af Chelsea og Liverpools standard, da det næsten kræver max point i alle kampene for at vinde PL. Selvfølgelig bliver det lige så svært næste år, men jeg er overbevist om at united nok skal kæmpe med om guldet med eller uden et nyt "super navn" i truppen. En katasofe sæson er vel en sæson hvor manchester ikke er med i kampen om mesterskabet, ikke om vi ender på en 3. plads.
Hvor i mit indlæg skriver jeg, at det det vil være en katastrofesæson at ende som nummer 3?
Jeg skriver, at vi med en 2. eller 3. plads ikke vil nå vores ambition, som naturligvis er at vinde mesterskabet. Som du selv er inde på er det dog svært med så høj en målsætning, for her er det virkelig marginalerne, der tæller, og dem må man nogen gange betale for at have på sin side.
Sidste sæson betalte vi 300 mio kr. for Berbatov. Jeg ved flere herinde mener, at han ikke har været prangende, men han kan meget vel være den marginal, der gjorde, at vi endte som 1'er og ikke 3'er.
Hvis forskellen mellem at ende som 1'er og 3'er igen koster et par hundrede millioner kr. mener jeg ikke, vi skal tøve med at slå til. Omvendt mener jeg så heller ikke, at vi skal bruge +400 mio kr på nogen spillere i verden lige nu. Men jeg håber SAF overrasker os med en solid forstærkning, der ikke koster det hvide ud af øjnene og det sorte mellem tæerne.
ChristianR
08-07-2009, 07:21
hvem er det der har lavet målene de sidste to år det er om nogen ronaldo som var kant. Nu er han væk og vi skal indstille os på at målene skal komme fra anden side end kanten ronaldo. tror vi kommer til at se meget mere til Nani i dette åt. plus rooney og berbatov. ronaldo er væk nu og der bliver mere plads på holdet til de andre. og det samme da ruud smuttede der blev mere plads til de andre!
Jeg tror du misforstår mit indlæg godt og grundigt.
Jeg siger, at Nistelrooy-farcen kan bruges som argument for, at vi nok skal finde målene igene, selvom vi netop har mistet vores ubestridte topscorer.
Men jeg påpeger samtidig, at du da umuligt kan bruge Nistelrooy som argument for, at vi er fint besat på kanterne. Det hænger ganske enkelt ikke sammen.
Vi kan ikke bruge Nistelrooyeksemplet til alt.
Stratego Thomas
08-07-2009, 08:25
Jeg tror nu, at det der menes med Nistelrooy sammenligningen er meget lignende.
Vi mistede dengang en spiller med en masse mål i sig pr automatik. Det erstattede vi ikke med en Nistelrooy2, men på en helt anden måde. På samme måde skal målene fra Ronaldo erstattes, og hvordan de bliver det, er i grunden underordnet.
enig, og denne nye indirekte erstatning findes allerede i vores trup og har netop fået hevet øret halvt af fordi han ikke kan finde ud af at sejle sin egen yacht.. ROONEY!! derfor er jeg mest tilhænger af, at vi bare køber spillere, der kan støtte op om ham, hvilket vi tildels osse har gjort :devill:
ChristianL
08-07-2009, 09:29
Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive dette..
Men er der nogen bestemt grund til at vores to nye spillere ikke har fået sig et trøjenummer endnu? Eller er der en dato på hvornår de får det?
jeg tror ikke købet af obertan for betydelse for young idet han koster omkring 10 gange mindre end young hvis 3,5 mio er rigtigt
Nani, Park, Valencia, Obertan og Tosic. Vi har vel ikke brug for flere kantspiller nu, det er det jeg er bange for.
Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive dette..
Men er der nogen bestemt grund til at vores to nye spillere ikke har fået sig et trøjenummer endnu? Eller er der en dato på hvornår de får det?
jeg mener først det er når de bliver præsenteret... eller har jeg skudt helt ved siden af? :confused:
for i mit hoved er både Owen og Valecia allerede præsenteret...:confused:
jeg mener først det er når de bliver præsenteret... eller har jeg skudt helt ved siden af? :confused:
for i mit hoved er både Owen og Valecia allerede præsenteret...:confused:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={91EA3BE2-963A-4BAB-802C-F46A0EF3FCA3}&teamid=458&page=1
Officielt har de endnu ikke fået noget nr..
Valencia, Owen og sikkert Obertan ind, men navne som Huntelaar og Fabiano, går United ikke efter. Nu skal jeg selvfølgelig passe på, hvad jeg siger, idet tranfervinduet har længe åbent endnu, men det tegner til at blive et af de dårligste tranfervinduer for United, så vidt jeg kan huske.
RuudVanNissetøj
08-07-2009, 11:19
Valencia, Owen og sikkert Obertan ind, men navne som Huntelaar og Fabiano, går United ikke efter. Nu skal jeg selvfølgelig passe på, hvad jeg siger, idet tranfervinduet har længe åbent endnu, men det tegner til at blive et af de dårligste tranfervinduer for United, så vidt jeg kan huske.
Synes det er både alt for tidligt og måske direkte pessimistisk at afskrive vores indkøb før de overhovedet har rørt en bold for os - ærlig talt.
Mange af vores modstanders fans, især LFC selvfølgelig, er begyndt at tage et mesterskab forgivet, da Ronaldo jo var den eneste der kunne noget på vores hold. Nu er vi jo åbenbart blevet degraderet til et middelhold og uden Ronaldo kan vi ikke en skid.
Jeg glæder mig bare til den trods reaktion og den omgang bold vi spiller i næste sæson - kan mærke at det nok skal blive godt :devilll:
McPherson
08-07-2009, 11:39
Jeg er helt enig! Og jeg forstår ikke at alle andre kan være så ubekymrede!? Vi har mistet verdens bedste spiller plus en verdensstjerne angriber og vi erstatter dem med 1 ok spiller (Valencia), en spiller som ikke har spillet godt i årevis (Owen), og en totalt uprøvet spiller (Obertan). Jeg ved udemærket godt at vinduet ikke er lukket endnu, men det kræver altså langt mere end 3 spillere af den kaliber til at erstatte de to!
RuudVanNissetøj
08-07-2009, 11:46
Jeg er helt enig! Og jeg forstår ikke at alle andre kan være så ubekymrede!? Vi har mistet verdens bedste spiller plus en verdensstjerne angriber og vi erstatter dem med 1 ok spiller (Valencia), en spiller som ikke har spillet godt i årevis (Owen), og en totalt uprøvet spiller (Obertan). Jeg ved udemærket godt at vinduet ikke er lukket endnu, men det kræver altså langt mere end 3 spillere af den kaliber til at erstatte de to!
Sir Ferguson har lavet dette trick så mange gange efterhånden i sin tid i United. Han sender en stor profil afsted og henter det som fansene ikke har regnet med. Beckham væk - en ung portugiser til 120 mil. ind (Ronaldo). Cantona stopper - ind henter han Teddy Sheringham, 31 år, englænder og fuldstændig færdig i engelsk fodbold ifølge mange.
Ronaldo kan ikke direkte erstattes i min verden. Derfor skal vi starte helt forfra, og det projekt som Ferguson er i gang med støtter jeg personligt 100% op om. Vi går en spændende tid i møde, så nu får vi at se hvem der rammer rigtigt :devill:
Hmm, verdensstjerne som ikke spillede godt ihvertfald så, Owen skal nok lige putte de mål ind, tror personligt han putter minimum 10 mål ind.
Ronaldo kan ikke erstattes, men vi kan jo prøve at finde nogle talenter og få dem i verdenseliten. United er altså ikke ens betydende med finale på finale, nej sidste 3 år har været sindssygt gode, og det er der mange der ikke lige kan se udover. Ja måske giver vi Pool mesterskabet i næste sæson, måske ikke, det kommer an på hvordan Owen, kollektivet og talenterne griber chancen. Lad nu være med at dømme os ude, vi har uden tvivl et storhold stadig, men med det samme vi sælger en spiller for et uhørt kæmpebeløb, og vi ikke kan få en spiller som ikke har nogle følelser for klubben, og hellere vil spille i den der lyseblå dragt. Så flegner folk, slap af, og se hvordan holdet kommer til at spille.
McPherson
08-07-2009, 11:51
Sir Ferguson har lavet dette trick så mange gange efterhånden i sin tid i United. Han sender en stor profil afsted og henter det som fansene ikke har regnet med. Beckham væk - en ung portugiser til 120 mil. ind (Ronaldo). Cantona stopper - ind henter han Teddy Sheringham, 31 år, englænder og fuldstændig færdig i engelsk fodbold ifølge mange.
Ronaldo kan ikke direkte erstattes i min verden. Derfor skal vi starte helt forfra, og det projekt som Ferguson er i gang med støtter jeg personligt 100% op om. Vi går en spændende tid i møde, så nu får vi at se hvem der rammer rigtigt :devill:
Efter min mening så har hverken Beckham eller Cantona været lige så vigtige for et hold som Ronaldo var for os! Især ikke Beckham! Han var en dygtig fodboldspiller, men han var hypet pga hans færden udenfor banen! Jeg mener også Ronaldo er uerstattelig (med mindre vi fik fat i Messi - er dog i tvivl om hans fysik ville klare PL), men derfor mener jeg stadig vi er nødt til at hente nogle store spillere - hvilket vi langt fra har gjort indtil nu!
klunkebjarne
08-07-2009, 11:55
Grunden til, at jeg ikke er bekrymret, er fordi jeg tror der er mange der har glemt nogle af de spillere vi har i forvejen.
Hvis vi smider Berbatov på toppen sammen med Rooney har to verdensklasseangribere, to forskellige typer, der begge kan score kasser.
Hvis vi har Nani på den ene kant og Valencia på den anden, har vi to spillere der kan sætte sin direkte modstander og slå indlæggene til Berbafyren og Rooney, hvor jeg tror vi vil se langt flere kasser fra de to, nu når ham der Ronaldo er væk. I øvrigt kan Nani også trække ind i banen og skabe noget forvirring eller bombe den i kassen med hans langskud.
Vi behøver jo ikke smide Obertan og Owen i startopstillingen, bare fordi de er nyindkøb. Obertan skal vise hvad han kan, men skal også have tid til at udvikle sig, og Owen ser jeg mere som en supersub, lidt ala Morten Nordstrand :D måske lidt skarpere, dog lidt mindre arbejdsom.
RuudVanNissetøj
08-07-2009, 12:00
Efter min mening så har hverken Beckham eller Cantona været lige så vigtige for et hold som Ronaldo var for os! Især ikke Beckham! Han var en dygtig fodboldspiller, men han var hypet pga hans færden udenfor banen! Jeg mener også Ronaldo er uerstattelig (med mindre vi fik fat i Messi - er dog i tvivl om hans fysik ville klare PL), men derfor mener jeg stadig vi er nødt til at hente nogle store spillere - hvilket vi langt fra har gjort indtil nu!
Tror det hele er et spørgsmål om balance på holdet. Balancen var nok i bagklogskabens sande lys røget lidt væk til sidst med Ronaldo på holdet. Personligt havde jeg da også gerne set f.eks. Benzema til klubben, men sådan blev det ikke.
Derudover er nogle "ordentlige" erstatninger / store navne efterhånden meget få eller direkte urealistiske at få fat på - både i forhold til deres personlige ønsker og ikke mindst prisen. Så jeg må indrømme, at jeg er fint tilfreds indtil videre med de indkøb vi har lavet. Ronaldo er fortid - resten af holdet er fremtiden.
RuudVanNissetøj
08-07-2009, 12:03
Vi behøver jo ikke smide Obertan og Owen i startopstillingen, bare fordi de er nyindkøb. Obertan skal vise hvad han kan, men skal også have tid til at udvikle sig, og Owen ser jeg mere som en supersub, lidt ala Morten Nordstrand :D måske lidt skarpere, dog lidt mindre arbejdsom.
Obertan og Owen er helt sikkert hentet til "bænken". Owen bliver udentvivl guldværd som supersub og i de "nemme" kampe mod mindre hold i ligaen. Hans målnæse er i den grad intakt, nu skal fysikken bare på plads igen.
Obertan er for mig et helt nyt uprøvet kort. Aner intet om ham, men forventer da lidt. Men med Valencia hentet ind som etableret pl-spiller, så kommer Obertan formentlig til at spille et par sæsoner som andetvalg. Men nu får vi jo at se.
Som jeg ser det lige pt, så er Oertan og Owen hentet ind til bænke, som RuudVanNissetøj også regner med - det er i alt to spillere til £3 mio. I mine øjne presser Ferguson så meget han kan ud af sine £80 mio. Det kan lede op til at han skal storspendere på et sidste navn i løbet af sommeren.
Jeg tror stadig der er mulighed for Agüero. Jeg håber i alle fald.
Ja, de er sikkert hentet til bænken, men er det virkeligt godt nok? Ronaldo var stjernespilleren, mens Tevez var en vigtig brik i selve holdbilledet. Men United forsøger (så vidt vides) ikke engang at byde på spillere, der vil kunne direkte ind i en startopstilling kamp efter kamp.
Tror nu heller ikke vi skal være så bekymrede, vores hold har stadig klasse, måske ikke til at komme i en CL finale næste sæson, men helt klart at være i toppen igen i PL.
Og jeg er sikker på Ferguson henter et stort navn, han ved ligeså vel som vi gør at fansene ikke er tilfredse med de spillere de spillere der er hentet ind til fordel for Old Traffords måske nok mest populære spillere blandt fansene! I min fantasi så Fergusons sidste handler sådan her ud.
Agüero ind - Nani til Atl. Madrid + penge
Maicon.
Også var jeg glad !
Dr. Adams
08-07-2009, 12:29
Ved at hente en spiller som Owen, er der dømt erfaring til spillere som Kiko og Welbeck. Samtidig vil Kiko og Welbeck (hvis vi holder os til Rooney, Berba, Owen) få mere ansvar næste sæson, hvilket jo ofte = kæmpe udvikling hos pågældende spillere.
Det samme tror/håber jeg gør sig gældende for Nani. Han virker på mig som en tryghedsnarkoman, der skal have tillid og tid til virkelig at slå igennem. Han kan udfordre og er farlig både ved træk ind i banen (og derved bombe) samt til baglinien.
Valencia kender jeg ikke så meget til, men hvad jeg har hørt om ham er han den mere klassiske kantspiller, der ikke nødvendigvis bomber på mål, men derimod slår nogle giftige indlæg. Denne kvalitet synes jeg vi har manglet lidt - altså en decideret indlægskant, der har det som sin force. Dette vil automatisk give flere chancer til Rooney/Berba/Owen = flere mål fra de deciderede angribere.
Jeg ser næste sæson som en udviklingssæson, hvor mere ansvar vil blive lagt på de yngre kræfter, som imponerede i sidste sæson. Disse vil blive bakket op af rutinen/stabiliteten i bagerste kæde, samt på den centrale midtbane. Sidst, men absolut ikke mindst, tror jeg at dette også bliver sæsonen, hvor Rooney får mulighed for virkelig at påtage sig det overordnede ansvar for vores offensiv - han bliver SÅ giftig!
klunkebjarne
08-07-2009, 12:34
Jeg tror stadig der er mulighed for Agüero. Jeg håber i alle fald.
Ja, det ville satme være fedt :D
Men på den anden side mener jeg ikke vi har brug for flere angribere. Tror mig, jeg vil også have fingrene i Agüero, men når vi allerede har Rooney, Berbatov og Owen, som jo alle i virkeligheden er stjernenavne, er der vel ikke en grund til at købe en angriber for at sætte en ny på bænken.
Sådan synes jeg egentlig det ser ud over hele banen. Jeg tror de fleste tænker, at nu når vi har solgt Ronaldo for 700 mio., så ska de også bruges, og sådan har jeg det egentlig også, men jeg kan bare ikke se hvem vi skulle have brug for. Måske en Yaya Toure på midtbanen, som ku gå ind i startopstillingen, men vi har jo allerede Carrick, Fletcher, Anderson og evt. Hargreaves om nogle måneder.
Obertan kan da i øvrigt umuligt have skrevet under, siden United selv har intet har sagt om det. Det burde da have været officielt igår, ellers er købet vel slet ikke set som en forstærkning, men nærmere bare et talent til reserverne, mindes da at kunne huske der blev skrevet på Manutd.com at vi havde signet De Laet, så der må der snart stå noget om denne unge Hr.Obertan!
klunkebjarne
08-07-2009, 12:39
Ved at hente en spiller som Owen, er der dømt erfaring til spillere som Kiko og Welbeck. Samtidig vil Kiko og Welbeck (hvis vi holder os til Rooney, Berba, Owen) få mere ansvar næste sæson, hvilket jo ofte = kæmpe udvikling hos pågældende spillere.
Det samme tror/håber jeg gør sig gældende for Nani. Han virker på mig som en tryghedsnarkoman, der skal have tillid og tid til virkelig at slå igennem. Han kan udfordre og er farlig både ved træk ind i banen (og derved bombe) samt til baglinien.
Valencia kender jeg ikke så meget til, men hvad jeg har hørt om ham er han den mere klassiske kantspiller, der ikke nødvendigvis bomber på mål, men derimod slår nogle giftige indlæg. Denne kvalitet synes jeg vi har manglet lidt - altså en decideret indlægskant, der har det som sin force. Dette vil automatisk give flere chancer til Rooney/Berba/Owen = flere mål fra de deciderede angribere.
Jeg ser næste sæson som en udviklingssæson, hvor mere ansvar vil blive lagt på de yngre kræfter, som imponerede i sidste sæson. Disse vil blive bakket op af rutinen/stabiliteten i bagerste kæde, samt på den centrale midtbane. Sidst, men absolut ikke mindst, tror jeg at dette også bliver sæsonen, hvor Rooney får mulighed for virkelig at påtage sig det overordnede ansvar for vores offensiv - han bliver SÅ giftig!
Kan ikke være mere enig :) Kæft, et klasseindlæg.
Great post! :devilll:
Derudover, forstår jeg virkelig ikk folk, der mener at Owen ikke kan erstatte Tevez? Hvad er det lige Tevez har gjort som betager folk så meget? Tror Graulund kunne lave lige så mange mål som Tevez.
Som alle andre skriver, Ronaldo kan ikke erstattes. Derfor skal truppen suppleres og tror det er det SAF har gang i.
Vi skal have placeret ca 30 mål pr sæson på andre. Målene på frispark og straffe kan relativt let sættes på andre, Nani og Tosic sparker fantastisk.
Dog er det svært direkte at erstatte hans mål efter gennembrud osv.
Tror der venter en del flere mål i Rooney og Berbatov. Derfor jeg ikke er så pessismistisk som mange andre. Selvfølgelig skal det hele klappe før vi bliver mestre. Men havde ikke været anderledes med Ronaldo.
Sæsonen bliver spændende, men gider ikke høre på, at det er pga. manglende indkøb, hvis vi ikke kan klare os. Kan vi ikke klare os, er det fordi der er nogle spillere der ikke kan holde niveau.
MaxIImus
08-07-2009, 13:21
Jeg er af lidt en anden mening end mange andre herinde på forumet, idet jeg ikke mener Ronaldo var Uniteds vigtigste mand i indeværende sæson - det var først i slutningen af sæsonen, han begyndte at lyse op, og viste hvor stor en spiller han er. I store dele af sidste sæson synes jeg ikke han spillede specielt godt - hans gennembrudspil virkede ikke optimalt og han var ofte anonym i kampene.
Set i bakspejlet, mener jeg godt han kan erstattes, idet han bestemt ikke har været den drivende kraft på uniteds hold, igennem hele sæsonen - kun i slutningen hvor han spillede op til sit niveau.
Jeg har altid været kæmpe fan af det Ronaldo kan med en bold, men han har ikke haft så meget at sige, som han havde for 2 sæsoner siden, hvor han nærmest enemand vandt PL til os.
Er jeg den eneste med denne holding? For så kan han godt erstattes af en spiller, som næsten har samme driblekunskaber men som har en fod med i hver kamp
Jeg er af lidt en anden mening end mange andre herinde på forumet, idet jeg ikke mener Ronaldo var Uniteds vigtigste mand i indeværende sæson - det var først i slutningen af sæsonen, han begyndte at lyse op, og viste hvor stor en spiller han er. I store dele af sidste sæson synes jeg ikke han spillede specielt godt - hans gennembrudspil virkede ikke optimalt og han var ofte anonym i kampene.
Sidder også lidt med samme følelse. Jeg sad flere gange i sidste sæson og savnede hans kreative måde at afdrible en mand på, som jeg ikke så særlig ofte.
Det der dog er så insane ved drengen er hans målfarlighed. Han skyder på næsten alt, når han bare får en nogenlunde vinkel til målet. Hans egoisme og koldhed gør, at han tør det ingen anden midtbanespiller i United hold tør - at tage chancen og skyde på mål.
Folk siger, at vi kommer til at have en kæmpe problem med at score mål, når Ronaldo nu er rejst, men når man tænker på at han udover at tage vores frispark også tog vores straffespark, så er det vel ikke en alverdens mål vi skal "erstatte". Med hurtighed og giftige indlæg fra Valencia, Owen som super sub og en Rooney i en mere fri rolle tror jeg sagtens det kan lade sig gøre.
Jeg præfererer at være optimistisk.
Jeg er også helt enig. Fatter ikke folk tror vi bare køre derud af igen. Vi har mistet 2 klasse spillere, og ingen fået. Fint at satse på unge folk, men det er bare ikke nok. Man er sku nødt til at gå ud og spendere på en verdensstjerne, når man har mistet 2. Tror sku vi for det svært i år hvis ikke der sker mere. Men man må jo håbe fergie ved hvad han gør.
Jeg er også helt enig. Fatter ikke folk tror vi bare køre derud af igen. Vi har mistet 2 klasse spillere, og ingen fået. Fint at satse på unge folk, men det er bare ikke nok. Man er sku nødt til at gå ud og spendere på en verdensstjerne, når man har mistet 2. Tror sku vi for det svært i år hvis ikke der sker mere. Men man må jo håbe fergie ved hvad han gør.
Det er noget sludder. Vi har tidligere sagt farvel til verdensstjerner, men vi har aldrig erstattet dem med verdensstjerner. Alligevel har vi vundet og vundet, mens de andre bare har set misundeligt på.
Det kommer sikkert til at ske igen. Ferguson sørger altid for at bygge sine hold op som netop et hold, således at en enkelt spillers afgang ikke får hele korthuset til at vælte, hvis man ser længere end en sæson ud i fremtiden. Der vil være andre kræfter, som kan tage over. I dette tilfælde specielt Rooney.
Desuden vil jeg gerne lægge hovedet på blokken og sige, at Owen kommer til at score flere mål end 'verdensklasseangriberen' Carlos Tevez.
RuudVanNissetøj
08-07-2009, 14:28
Det er noget sludder. Vi har tidligere sagt farvel til verdensstjerner, men vi har aldrig erstattet dem med verdensstjerner. Alligevel har vi vundet og vundet, mens de andre bare har set misundeligt på.
Det kommer sikkert til at ske igen. Ferguson sørger altid for at bygge sine hold op som netop et hold, således at en enkelt spillers afgang ikke får hele korthuset til at vælte, hvis man ser længere end en sæson ud i fremtiden. Der vil være andre kræfter, som kan tage over. I dette tilfælde specielt Rooney.
Desuden vil jeg gerne lægge hovedet på blokken og sige, at Owen kommer til at score flere mål end 'verdensklasseangriberen' Carlos Tevez.
Jeg siger bare AMEN! Et kig på historien og vi behøver ikke at gå længere end 15 år tilbage viser, at vi ofte har været dømt ude når vi har sluppet en stjerne. Cantona, Beckham, Ruud og nu Ronaldo, og så begynder alle at dømme os ude. Bekymringer er iorden og selvfølgelig må man stille spørgsmåltegn ved Fergusons dispositioner, men direkte sort syn er simpelthen at undervurdere vores holds vanvittige kvaliteter.
Og ja, jeg synes personligt det er en geni-streg at hente Owen. Tevez har indrømmet aldrig været min favorit, men hans sande jeg er da efterhånden blevet malet stort på væggen. Hans præstationer i sidste sæson er direkte uacceptabele og hans krav og pris fuldstændig ude af proportioner. Thank God at vi ikke fik hentet ham. Owen skal nok vise sit værd mere end Tevez - der skal så heller ikke så meget til ærlig talt.
Michaelkp
08-07-2009, 15:02
Så er Obertan købt.
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6635851
Er det noget for os? Vi faldt jo for den forrige brochure
http://www.oleole.com/blogs/arseblog/posts/exclusive-adebayor039s-michael-owen-style-brochure
(Beklager hvis den har været postet før!)
klunkebjarne
08-07-2009, 15:14
Så er Obertan købt.
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6635851
Lækkert endelig at få bekræftet at han er købt, men vi får ham ikke at se i Asien pga. en mindre skade.
"We are delighted to get him now as he is an exciting prospect. We like to get young players and develop them, and we will see that in Gabriel over the next two years." - SAF
Så køb Agüero inden der er nogen andre der får fat i ham!
Istedet for ham her: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2524099/United-lead-Hunt-for-Klass.html
ChristianR
08-07-2009, 15:23
Er det noget for os? Vi faldt jo for den forrige brochure
http://www.oleole.com/blogs/arseblog/posts/exclusive-adebayor039s-michael-owen-style-brochure
(Beklager hvis den har været postet før!)
Hvis ikke det var fordi, han var sådan en nar, og vi netop havde købt Owen, så ville jeg netop mene, at Adebayor ville være en type, der kunne være noget for os.
Han er alsidig, målfarlig og en helt andent type end såvel Berbatov som Rooney. Desuden har han haft en dårlig periode, hvor han ikke har været ret målfarlig, så hans pris er langt fra så skruet i vejret i forhold til Villa, Benzema og hvad vi ellers har været kædet sammen med.
Det er ligefør alt det ovenstående ligeledes kunne passe på Drogba.
Tror godt, man kan regne med, at den brochure ikke er lavet af Adebapaymemores folk. Men altid godt med et billigt grin :D
ChristianR
08-07-2009, 15:29
Istedet for ham her: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2524099/United-lead-Hunt-for-Klass.html
Hold kæft, hvor er The Sun da bare noget lort...
"United boss Alex Ferguson is desperate to land a big-name summer signing following the loss of Cristiano Ronaldo and Carlos Tevez..."
Hvad bygger de det på?
Og at de så også skriver om, at KJH er et emne uden at underbygge det med noget som helst konkret, der tyder på det eller i det mindste bare et opdigtet citat fra en "anonym kilde" er helt til grin.
Jeg tror nærmest jeg ville kunne skrive samtlige The Sun's artikler herhjemmefra uden den mindste research eller speciel insiderviden. Artiklerne er jo baseret på RENE gætterier.
Lækkert endelig at få bekræftet at han er købt, men vi får ham ikke at se i Asien pga. en mindre skade.
"We are delighted to get him now as he is an exciting prospect. We like to get young players and develop them, and we will see that in Gabriel over the next two years." - SAF
Så køb Agüero inden der er nogen andre der får fat i ham!
Tror jeg ikke du skal regne med hehe. Aguero er en ret så dyr herre, så hvis man vil have ham, så skal man have ham med på ideen, og så vente til hans kontrakt er tæt på udløb, så klubben er nød til at acceptere mindre bud.
Hvis vi endelig henter en angriber mere (huntelaar nævnes meget i medierne pt) så kunne noget tyde på at fergie holder fast i sin 4-3-3 eller hvad man kalder den. Tror ikke du kan lokke huntelaar til united får så bare at sidde på bænken der også.
Så offensiven ville blive Valencia-Huntlaar-Rooney eller sådan noget i den dur.
Men så er der problemet med berbatov.
Så vi må vente og se.
Kvantitetsmæssigt, eller hvad man siger, så har vi egentlig bredden til næste sæson med vores tre nye spillere. Kvalitetsmæssigt så mangler vi altså stadig en erstatning for Ronaldo.
Ja, jeg kender ikke Obertan, men det faktum, at han ikke kunne komme på holdet hos Bordeaux og kun scorede 4 kasser i 70 kampe eller sådan noget får mig til at tro, at han simpelthen ikke kan erstatte Ronaldo på nuværende tidspunkt.
Real Madrid har tilsyneladende opgivet Ribery, og hvis de ikke kan få fat i ham, så kan ingen.
Frem med pengepungen, Alex.
Hl-Glory
08-07-2009, 15:45
Det bliver spædende at følge Obertan, skal blankt indrømme jeg ikke kender ham, men de klip jeg har set med ham i Bordeaux er han primært brugt som kant, så det vel også den position vi vil bruge ham på.
Men han er nok en spiller, vi mest vil se i cuppene den første sæson?
- Men velkommen til klubben Obertan :)
Glory Man United
08-07-2009, 15:50
Real Madrid har tilsyneladende opgivet Ribery, og hvis de ikke kan få fat i ham, så kan ingen.
???? Har de ikke købt ham fra sommeren 2010?
Det der er fordelen med denne her unge spiller, fremfor mange af de andre unge vi er linket med, et han ikke får det vilde kulturchok.
Han er for det første 186 cm høj. Og så kommer han fra en liga som også er præget af fysisk styrke, og forsøg på spil i højt tempo. Så selvom al begyndelse et nyt sted er svær, så tror jeg ikke der går så lang tid med Obertan, som der eksempelvis ville gå med en Douglas Costa, og jeg selvfølgelig ved det.
???? Har de ikke købt ham fra sommeren 2010?
http://www.bold.dk/nyt/?vis=103415&rss=true
schousboe9
08-07-2009, 16:09
Hold kæft, hvor er The Sun da bare noget lort...
"United boss Alex Ferguson is desperate to land a big-name summer signing following the loss of Cristiano Ronaldo and Carlos Tevez..."
Hvad bygger de det på?
Og at de så også skriver om, at KJH er et emne uden at underbygge det med noget som helst konkret, der tyder på det eller i det mindste bare et opdigtet citat fra en "anonym kilde" er helt til grin.
Jeg tror nærmest jeg ville kunne skrive samtlige The Sun's artikler herhjemmefra uden den mindste research eller speciel insiderviden. Artiklerne er jo baseret på RENE gætterier.
Sådan skriver de altid - specielt The Sun. De ved altid, hvordan tingene hænger sammen, og skriver altid lige præcis hvad de forskellige implicerede parter tænker og føler omkring diverse handler og spillere.
Dog altid uden citater og lignende, og hvis der endelig er nogle, citerer The Sun altid 'en kilde tæt på...'. Ynkeligt, men det sælger åbenbart.
EDIT: Men velkommen til Obertan, forresten. ;)
Vi skal lave lige nøjagtigt de indkøb, der er nødvendige for at sikre United sportslig succes på kort og på lang sigt.
Jeg mener ikke, at vores nuværende indkøb, på kort sigt, bare tilnærmelsesvist kan gøre det ud for de 2 spillere, vi netop har givet afkald på. Så jeg vil mene, at der skal lidt mere kød på bordet, før jeg ser vores 15 mands trup bare tilnærmelsesvis så stærk som sidste år.
Og heri har jeg også taget højde for sandsynlige forbedringer i Berbatovs og Rooneys spil samt en sandsynlig tilbagevenden af Hargo.
Vil være godt med sportslig succes på kort såvel som lang sigt, men tror virkelig det er svært, hvis man ikke gider smide svimlende summer som real. United er ikke en klub, som handler stjerner, så hvorfor føle sig presset nu... MÅSKE vil man gå ind i nogle mindre gode sæsoner, men det er jeg også villig til, hvos det er ensbetydende med, vi får bygget et godt kollektivt hold op, som kan gøre sig gældende i en årrække om nogle år.
Vil nu mene, at hvis Rooney og Berbatov hæer deres spil, samt Hargo vender tilbage, så synes jeg, vi står rigtigt stærkt i den kommende sæson. Men det kræver, at vi arbejder det sidste for holdet i hver kamp, da Ronaldo ikke er der til at redde os..
Jeg er sikker på mange vil mene, at vi ikke har nået, hvad der bør være vores ambition, hvis ikke vi vinder mesterskabet.
Desuden er en ambition vel som minimum at komme lidt ind i Play off kampene i CL.
Hvis ikke vi køber mere ind, så er jeg meget nervøs for at vi ikke når de ambitioner.
Selvfølgelig skal det det være ambitionen at vinde PL hvert år men samtidig være realistisk - det lan jo ikke lade sig gøre, desværre. ALt går op og ned engang imellem, dermed sagt at successen også svinger...
ChristianR
08-07-2009, 16:14
Kvantitetsmæssigt, eller hvad man siger, så har vi egentlig bredden til næste sæson med vores tre nye spillere. Kvalitetsmæssigt så mangler vi altså stadig en erstatning for Ronaldo.
Ja, jeg kender ikke Obertan, men det faktum, at han ikke kunne komme på holdet hos Bordeaux og kun scorede 4 kasser i 70 kampe eller sådan noget får mig til at tro, at han simpelthen ikke kan erstatte Ronaldo på nuværende tidspunkt.
Frem med pengepungen, Alex.
Jeg synes egentligt allerede sidste sæson viste, at vi uden tvivl havde den bedste eller næstbedste trup i verden, i og med vi kunne vinde PL, CC, nå finalen i CL og semifinalen i FA-cuppen. Det vidner om en stærk trup.
Omvendt virkede det også allerede sidste sæson, som om, at vi muligvis var et par skridt fra den absolutte top hvad startopstilling angår. Vi fik bank af Liverpool i begge indbyrdes opgør, ligesom Barcelona virkede som en meget fortjent vinder i CL-finalen.
Så var vores start 11'er en smule fra at være den absolut bedste sidste sæson, så er den IMO længere fra med nuværende trup. Så er spørgsmålet, om vi finder os i en sløj sæson eller 2, der primært går på at udvikle nye og unge spillere.
Vi får at se. synes ikke det er noget sludder. Synes vi mangler at købe en klasse spiller. Med alle de unge spillere tager det langtid at bygge et hold på. Og hvor mange år har sir alex tilbage?
GloryManUtd2730
08-07-2009, 17:00
Er i gale alle sammen.(UNDSKYLD til nogle af jer)
I burde sku blive Shitty, Chelski eller Real Cirkus fan, Hvis alt handler om at bruge penge.
Hvorfor bruge penge, når truppen er god nok. Og de 3 spillere vi har hentet( ved ikke med ham Obertan, har aldrig set ham) Men Owen er klasse, og Valencia er en kommende VERDENSTJERNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.