PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Dines
01-07-2009, 21:38
Hør nu her, Benzema er IKKE SLUT! Det er det samme med Ronaldo, Lyon har ACCEPTERET tilbuddet, ikke desto mindre vil det sige han tager til Real, hvis du Fergie lettede sin gamle bag ende, og tilbød dem 300 mil ! Godt kan det være det er i Berbatov prisen, men Berba var en fejl, ihvertfald prisen! Se alders forskellen? Vi har masser af gode år i Benzema, hvilket vi ikke ligefrem har i Berba. Desuden løber Benzema, og han dribbler, og kan skyde perfekt med begge. Kvaliteter som Berba ikke besidder.

Fanedme ! Vi burde købe Ailton Almeida, han tyrer hele tiden ! ;) :P

Hvor stor er sandsynligheden for, at handelen med Benzema bryder sammen. Sådan ca. 0,1%? Det sker jo ikke, manden ønskede selv at skifte til Real Madrid, Lyon har accepteret Reals bud, ergo Benzema er Real Madrid spiller indenfor et par få dage.

Clemme
01-07-2009, 21:39
Hvor kender folk de spillere de nævner fra? Hurra for FM og de 5 kampe man har set med en given spiller eller hvad?

Det er ikke fordi Benzema er den eneste i Europa der kan score mål (kun en delt 27-plads til ham)... Ak ja, mål er ikke alt. En angriber skal også have en masse andre kvaliteter, men mål i skoene må vel være den primære hvis man ser på hvem vi (United) kan stille op med.

http://www.worldsoccer.com/esm/esmgoldenshoe.php

Kanske vi så skulle have Grafite og Dzeko på en gang. så der 54 mål hjemme der.

RAppel
01-07-2009, 21:40
Kanske vi så skulle have Grafite og Dzeko på en gang. så der 54 mål hjemme der.

Præcis, hvis de så bare kunne være garant for 28 mål hver sæson. God damn you english football! :p

Elrantiri
01-07-2009, 21:40
Hvor stor er sandsynligheden for, at handelen med Benzema bryder sammen. Sådan ca. 0,1%? Det sker jo ikke, manden ønskede selv at skifte til Real Madrid, Lyon har accepteret Reals bud, ergo Benzema er Real Madrid spiller indenfor et par få dage.

Hvis han virkelig vil have spilletid, så er Real nok ikke det bedste valg, der bliver der trods alt en del mere kamp om pladserne?

Dines
01-07-2009, 21:42
Hvis han virkelig vil have spilletid, så er Real nok ikke det bedste valg, der bliver der trods alt en del mere kamp om pladserne?

Men så vidt jeg har læst, så har Benzema selv anmodet om et skifte væk fra Lyon, så dermed tror jeg, at han er så godt som sikker. Men ja, Benzema vil bare være en blandt mange stjerner i Real Madrid og derudover jeg sikker på, at han ikke vil opnå samme udvikling som han ville under Fergie og co.

zhagzi
01-07-2009, 21:44

Nej det er nemlig ALDRIGT sikkert, som sagt så er det nok ikke lige stedet hvor han får den spilletid han fortjener.

- Og hva angår på hva man ser af kvaliteter, handler det aldrig kun om mål, noget af det vigtigste synes jeg er alderen. Vigtig faktor, fordi folk har det med at udvikle sig til det bedste i under Ferguson. Se Beckham, se Ruud, se Heinze, se Butt, se P. Neville.. de alle sammen skredet.. og hva er der sket? Ja de sku gået et niveau eller 5 ned.. ;)

Elrantiri
01-07-2009, 21:44
Men så vidt jeg har læst, så har Benzema selv anmodet om et skifte væk fra Lyon, så dermed tror jeg, at han er så godt som sikker. Men ja, Benzema vil bare være en blandt mange stjerner i Real Madrid og derudover jeg sikker på, at han ikke vil opnå samme udvikling som han ville under Fergie og co.

Nå ok

Og er enig i resten, der er sq ingen der har godt af at tilslutte sig det cirkus der.

Clemme
01-07-2009, 21:46
Nå ok

Og er enig i resten, der er sq ingen der har godt af at tilslutte sig det cirkus der.

Yup. En höne mere i hönsehuset

ChristianL
01-07-2009, 21:52
Jeg bliver svært skuffet, hvis jeg ser Benzema i en Madrid-trøje.. Føles lidt som da Torres skiftede til Liverfool.. Det var jeg heller ikke fan af.. Syns det er mærkeligt at Fergie har fulgt Benzema så længe, også offentligt, og så lader ham gå til Madrid i deres sindssyge indkøbsrus.. Især lige nu hvor han mangler en mand der kan skabe mål eller hvert fald en angriber, nu hvor vi har mistet Tévez..

Glæder mig meget til at se Valencia spille for os, men han er langt fra nok til at erstatte Tévez OG Ronaldo.. Vi mangler en angriber, og han skal sgu være god!!

Fletcherfan
01-07-2009, 22:00
Jeg synes, at United skal købe Villa, Silva, Eto'o, Huntelaar, Sneijder, Robben og Higuain:lolol:

Nej seriøst, så tror jeg Huntelaar ville være fin at have i truppen, han er en god angriber, der er rigtig god til, at sætte bolden i kassen... Og han ville også gøre en forskel når han bliver skiftet ind... Han har i alt scoret 8 mål i 20 kampe for Real Madrid, og det er på trods, af at han i de fleste kampe startede på bænken... Derudover har han i alt 203 kampe og 143 mål i karrieren og det er trods alt fantastiskt (og 13 mål i 23 landskampe)... Og nu ser han ud til at være i overskud med Higuain, Raúl, Ronaldo, Kaká og Benzema foran ham i køen... Derfor ville han nok også være billig... Og hvis det er sandt, at han kan fås for 11 mio £ så SKAL United simpelthen købe ham...

Huntelaars tal ifølge Wikipedia:

2002–2003 PSV 01 0(0)
2003 → De Graafschap (loan) 09 0(0)
2003–2004 → AGOVV (loan) 35 (26)
2004–2005 Heerenveen 46 (33)
2005–2009 Ajax 92 (76)
2009– Real Madrid 20 0(8)...

Hvis Robben og Snejder også kan fås for sammenlagt 10-15 mio. £ så ville de også være interessante... Robben er meget skadet og kræver sikkert en utrolig høj løn, men han er god nok... Sneijder ved jeg ikke helt om han er god nok, men han ville helt sikkert passe godt ind i United til en god pris :D

Dines
01-07-2009, 22:02
Nej det er nemlig ALDRIGT sikkert, som sagt så er det nok ikke lige stedet hvor han får den spilletid han fortjener.

- Og hva angår på hva man ser af kvaliteter, handler det aldrig kun om mål, noget af det vigtigste synes jeg er alderen. Vigtig faktor, fordi folk har det med at udvikle sig til det bedste i under Ferguson. Se Beckham, se Ruud, se Heinze, se Butt, se P. Neville.. de alle sammen skredet.. og hva er der sket? Ja de sku gået et niveau eller 5 ned.. ;)

Når man skifter væk fra Manchester United, så er det uden tvivl et skridt ned af rangstien :) Men men men. Er ikke helt enig i, at de spillere du nævner ikke har haft succes.

Beckham var blandet i Real Madrid, men kom til dem, mens de var på vej ned. Siden er han skiftet til USA, hvor man selvfølgelig ikke hører det samme til ham som i Europa, men han er ved at være tilbage igen med Milan og det engelske landshold. Han har ikke vist samme niveau som i United, men stadig været okay.

Ruud var en kæmpe succes i de første to sæsoner i Real Madrid, hvor han scorede rigtig mange mål, så har han haft den knæskade og er nu oppe i alderen. Men stor succes i Real Madrid de første år. Heinze har siden hans knæskade han fik mod Villareal i 2005 aldrig fundet et rigtig niveau igen. Han er blevet utrolig langsom og hans tekniske kunnen har aldrig været specielt stor. Har egentlig aldrig været specielt imponeret over ham udover hans første sæson.

Butt. Har aldrig været den store succes i Newcastle, men der har også været rigtig rigtig mange problemer i klubben de sidste par år, der så kulminerede med nedrykningen i år. Butt er dog viceanfører og en af de bærende på holdet hos Newcastle, men det siger vist heller ikke så meget. På vej mod enden af sin karriere, hvor han hele tiden har stået i skyggen af andre spillere.

Phil Neville. Han har været en kæmpe succes i Everton. Er anfører for en top. 6 klub i England og har lige spillet en fremragende sæson. Han er meget værdsat af manageren og fansne, og har været klasse for dem i forhold til prisen han blev solgt for i 2005.

Hald
01-07-2009, 22:16
Ak ja. Sørgerligt at vi også er gået glip af ham !!! KÆMPE suk !
Jeg troede virkelig at han var så godt som United spiller.
Allerede sidste sæson havde jeg en fornemmelse af at Benzema en dag nok skulle blive United spiller !.. Han ville virkelig ha været et kanon køb.. Villa er og afskrevet.
Hva med Luis Fabiano? Kunne vi ikke hente ham?
Eller tør vi prøve med Forlan igen ?

RAppel
01-07-2009, 22:20

Nej tak!

robinho
01-07-2009, 22:22
Ak ja. Sørgerligt at vi også er gået glip af ham !!! KÆMPE suk !
Jeg troede virkelig at han var så godt som United spiller.
Allerede sidste sæson havde jeg en fornemmelse af at Benzema en dag nok skulle blive United spiller !.. Han ville virkelig ha været et kanon køb.. Villa er og afskrevet.
Hva med Luis Fabiano? Kunne vi ikke hente ham?

Så vil jeg hellere kigge imod gignac eller huntelaar. De er yngre, langt billigere pg virker ikke som typerne som er forhippet på at skulle spille under sydens sol

NtotheT
01-07-2009, 22:39
Undskyld mig, men jeg plejer ellers være god til at vide hvem spillerne er, men ham Gignac. Hvad for en type er han helt præcist? Giv mig lige en god beskrivelse af ham. Den franske liga er nu en god liga, og at være udslagsgivende der, plejer altid at være godt.

Daniel
01-07-2009, 22:41
Undskyld mig, men jeg plejer ellers være god til at vide hvem spillerne er, men ham Gignac. Hvad for en type er han helt præcist? Giv mig lige en god beskrivelse af ham. Den franske liga er nu en god liga, og at være udslagsgivende der, plejer altid at være godt.

Har ikke set meget til ham, men vil umiddelbart beskrive ham som ikke særlig stor, godt hurtig og så en rigtig afslutter type, han afslutter hver gang bolden er i nærheden af målet. Dejligt. Han ville vel sikkert være et spændende indkøb.

robinho
01-07-2009, 22:49

Altså det jeg umiddelbart har set med ham, der minder han mig mest om shevchenko.

Altså en angriber som ikke rigtig kunne bestemme sig for hvorvidt han skulle være et stort brød med godt spil med ryggen til mål, eller en angriber som kunne flakke lidt.

Af de videoer jeg kan finde fremgår det at han scorer alle typer mål. Og det som glæder mig er at han modsat en hvis hr. berbatov har nul betænkningstid. Er han inden for en afstand til afslutning og han ikke presses så klapper han til den.

Det vil sige at vi med ham vil kunne få en mand som har råstyrke (187 cm høj) men som gennem sin solorolle i Tolouses angreb er vant til at løbe meget i hjørnerne af banen.

schousboe9
01-07-2009, 22:49
Har ikke set meget til ham, men vil umiddelbart beskrive ham som ikke særlig stor, godt hurtig og så en rigtig afslutter type, han afslutter hver gang bolden er i nærheden af målet. Dejligt. Han ville vel sikkert være et spændende indkøb.

Arh, 1,87 er vel meget pænt?

Han er en boksspiller-type, dvs. ikke som Berba, Rooney og whats-his-face, der gerne løber rundt om feltet. Han er stereotypen på en afslutter; en fransk og yngre Huntelaar med en bedre fysik er vel den mest rammende beskrivelse.

Han blev topscorer i Ligue 1 og er inde omkring landsholdet, dog kun perifært.

Daniel
01-07-2009, 22:59
1.87??? Er der chance for at der mon er en til Gignac der er blevet topscorer i Frankrig og er lidt mindre.....

Har lige set lidt på Youtube med ham og han virker da interresant. Kun 23 år, franskmand, åbenbart udemærket høj og en fantastisk afslutter, der kan score på alle måder. Jeg håber lidt vi køber ham.

robinho
01-07-2009, 23:05
1.87??? Er der chance for at der mon er en til Gignac der er blevet topscorer i Frankrig og er lidt mindre.....

Nej det er André-Pierre Gignac fra Toulouse. Han er 187 cm høj og han var topscorer i Frankrig i den netop overståede sæson

bangtheman
01-07-2009, 23:07
Hvor er Real's transfer aktivitet pisse fustrerende pt. Lige da det kom frem at de havde hentede Kaka, kom det som en kæmpe overraskelse - men ved nærmere eftertanke var det vel hvad man kunne forvente, efter Mr. Galatico atter er at finde i klubben. At de hentede Ronaldo var hvad man kunne forvente - Men Benzema oveni hatten, hvad jeg ikke regnet med. Jeg havde håbet de ville kaste sig over Villa eller Ibra, så vi kunne få Benzema i fred og ro. Nu mangler bare, at de også snupper Ribery. Men jeg glæder mig til at se hvem vi lander, for det er helt sikkert at der er nogle huller der skal udfyldes. Hvem der ville kunne det aner jeg ikke.

Niko
01-07-2009, 23:17
selvfølgelig er han en klasse spiller, men tror også de hentede ham for at give os en ekstra rids i lakken, ved at vi ikke kunne få 1 priotet på angrebsposten. syntes at real har forhørt sig på samtlige spillere der har været rygtet til os, det er mega frustrerende !

efter min mening skal vi ikke købe huntlaar, det vil være en falit erklæring at tage de rester real sluser ud. men har ikke noget bud på hvem vi skal have ind, Fergie overask mig!

Daniel
01-07-2009, 23:21
Nej det er André-Pierre Gignac fra Toulouse. Han er 187 cm høj og han var topscorer i Frankrig i den netop overståede sæson

I know, det var nu kun ment i sjov... Glemte en smiley:)

RuudVanNissetøj
01-07-2009, 23:25
Udfra lidt hurtige youtube videoer virker Gignac meget dygtig og ikke mindst badass kold i røven foran og længere væk fra mål.

Alt i alt håber jeg virkelig at vi henter minimum en angriber og helst også en central midt. Douglas Costa er blevet nævnt flere gange, eftersigende et stort talent - har dog aldrig set ham. Ellers har jeg undret mig en del over, at vi ikke gik ind i kampen om en spiller som Gareth Barry. En engelsk landsholdsspiller som er mere end etableret, skide dygtig boks til boks og som kunne erhverves for ca. 100 mil. dkr. Er ellers sikker på, at han ville kunne give os noget pondus på midten.

ikerC
01-07-2009, 23:38
Jeg synes, at United skal købe Villa, Silva, Eto'o, Huntelaar, Sneijder, Robben og Higuain:lolol:

Nej seriøst, så tror jeg Huntelaar ville være fin at have i truppen, han er en god angriber, der er rigtig god til, at sætte bolden i kassen... Og han ville også gøre en forskel når han bliver skiftet ind... Han har i alt scoret 8 mål i 20 kampe for Real Madrid, og det er på trods, af at han i de fleste kampe startede på bænken... Derudover har han i alt 203 kampe og 143 mål i karrieren og det er trods alt fantastiskt (og 13 mål i 23 landskampe)... Og nu ser han ud til at være i overskud med Higuain, Raúl, Ronaldo, Kaká og Benzema foran ham i køen... Derfor ville han nok også være billig... Og hvis det er sandt, at han kan fås for 11 mio £ så SKAL United simpelthen købe ham...

Hvis Robben og Snejder også kan fås for sammenlagt 10-15 mio. £ så ville de også være interessante... Robben er meget skadet og kræver sikkert en utrolig høj løn, men han er god nok... Sneijder ved jeg ikke helt om han er god nok, men han ville helt sikkert passe godt ind i United til en god pris :D

Hvad tror du det er loppemarked?:lolol:

Robben og sneijder for 10-15 £ og Huntelaar for 11 £? I så fald vil der være mange interesserede klubber og UTD vil være den sidste klub, hvis bud madrid vil accepter.
--------------------------------------------------------------------------

Jeg kan godt forstår mange af jer er frustrerede - ikke kun utd fans, men fodbold fans af andre klubber generalt. Det madrid har gang i, det er selv fantasy i FM, men hvis der nogle steder sådan noget kan forgår, er det madrid - usmagligt måde at vinde trofæer på for nogen - attrativ for andre!

Har ikke være så glad for KaKa og Ronaldo som for Benzema - især prisen taget i betragtning, men jeg er enig i, som en anden sagde - han vil have udviklet sig til en bedre fodboldspiller i utd end madrid - det siger logikken - hjertet siger han bliver succes.

Anyway, Synes slet ikke i har grund til de frustrationer over klubben som i giver udtryk for her, i har lige vundet 2 mesterskaber og har været i 2 chl finaler. Fergusen skal nok hæve en spiller eller 2 ud af ærmet som vil blive store succes.

By the way, har hørt i skulle have budt mere end madrid, så ledelsen er vel ikke helt inkompetent...

Baunie
02-07-2009, 00:00
The Guardain skriver, at vi overhovedet ikke valgte at byde på. Men Benzema har altid givet udtryk for, at Real Madrid eller Barcelona var førsteprioriteten, hvilket Lyon også mere end antyder i deres statement om salget.

Når alt kommer til alt, så har vi brug for en reserveangriber med lidt mere erfaring end Welbeck og Macheda endnu har. Havde vi hentet Benzema, havde han dannet angrebsduo med Rooney de næste fire års tid, og vores egne talenter var blevet træt af at vente og var skredet. Så vil jeg hellere give dem chancen for at bide sig fast i første omgang. Der er nok et nyt vidunderbarn til overpris næste år.

Jeg er stadig langt mere frustreret over, at vi ikke er gået efter noget mere spektakulært på højrekanten end Valencia. Her har vi ikke den fornødne klasse pt., det vil jeg stadig mene vi, med forbehold for en reserveangriber, har helt fremme.

Cap
02-07-2009, 01:33
Det er godt nok efterhånden meget vigtigt at holde tungen lige i munden. Personligt har jeg forventet, at vi gik all in på den kære Benzema, men han valgte alligevel Real Madrid.

Vi skriger efter en klasseangriber !! David Villa eller Eto vil være gode køb, men tror ikke de bliver hentet pga. alderen. Gignac er senest blevet nævnt, men kender intet til ham.

Alt i alt håber jeg bare, at Ferguson har styr på situationen. Umiddelbart, tror jeg salget af Benzema er en små våd klud lige i hovedet på ham. Vores interesse har ihvertfald været der.

Ifl. hvem? Så vidt jeg ved sagde Fergie for nogle år siden at Benzema var "en interessant spiller" - siden har ingen fra klubben snakket om ham. Det er medierne der har blæst det op til at vi har jagtet Benzema over en længere periode.

Hør nu her, Benzema er IKKE SLUT! Det er det samme med Ronaldo, Lyon har ACCEPTERET tilbuddet, ikke desto mindre vil det sige han tager til Real, hvis du Fergie lettede sin gamle bag ende, og tilbød dem 300 mil ! Godt kan det være det er i Berbatov prisen, men Berba var en fejl, ihvertfald prisen! Se alders forskellen? Vi har masser af gode år i Benzema, hvilket vi ikke ligefrem har i Berba. Desuden løber Benzema, og han dribbler, og kan skyde perfekt med begge. Kvaliteter som Berba ikke besidder.

Fanedme ! Vi burde købe Ailton Almeida, han tyrer hele tiden ! ;) :P

Som Dines allerede har sagt, så sagde Lyon at Benzema bad om at blive solgt til netop Real Madrid - så det er virkelig at holde fast i det tyndeste håb du kan finde på denne jord hvis du tror på at de ikke blive enige om en kontrakt.

Cap
02-07-2009, 01:37
The Guardain skriver, at vi overhovedet ikke valgte at byde på. Men Benzema har altid givet udtryk for, at Real Madrid eller Barcelona var førsteprioriteten, hvilket Lyon også mere end antyder i deres statement om salget.

http://i641.photobucket.com/albums/uu139/tom0994/benzinho2.jpg?t=1246491280

Det med at han engang skulle have udtalt at drømmen var at spille for Madrid skulle vist stamme fra AS - læg selv i det hvad du vil. ;)

Fletcherfan
02-07-2009, 01:51
Hvad tror du det er loppemarked?:lolol:

Robben og sneijder for 10-15 £ og Huntelaar for 11 £? I så fald vil der være mange interesserede klubber og UTD vil være den sidste klub, hvis bud madrid vil accepter.

Huntelaar har været rygtet til 11 mio £, mens det måske ikke er sååå realistisk med buddene på Robben og Sneijder... Men det er dog ikke fuldstændig umuligt for, at Real sælger nogen af dem billigt... Og nej, United vil ikke være sidste klub Real vil sælge, mere den første :D

En anden tanke jeg har fået nu, er at det er supergodt, at Real fik Benzema... Meget mærkelig tanke, men tænk jer, at Benzema flopper totalt pga. det kaos, der kommer til at foregå i Madrid... Så om tre år så sælger Real ham for halvdelen :D

United-Allan33
02-07-2009, 08:25
Folk får det godt nok til at lyde som det er jordens undergang at vi ikke fik Benzema.. Og at snakke om at United ledelsen var skyld i at vi misset ham, fordi de ikke bød på ham, mens Real kiggede på Villa, er jo latterligt.. For hvem siger vi ikke gjorde det, men fik af vide at Benzema kun ville forlade Lyon for Madrid eller Spanien?? Og så er der jo ikke meget man kan gøre, med mindre man smider en ufattelig stor løncheck på bordet, og det mener jeg ikke United ikke skal forfalde til, vil spillere ikke til United for det vi står for og chancen for at få SAF som træner, så lad dem rådne op i Madrid..

Jeg tror ikke vi reelt gik efter Benzema, enten fordi vi vidste hvor han ville hen, eller fordi SAF aldrig har ønsket ham.. Mener budet på Tevez indikere at vi allerede på det tidspunkt var sikre på at vi ikke ville kunne få Benzema, kan ikke se vi skulle give 25 mill for Tevez hvis vi vidste at Benzema var lige rundt om hjørnet.. Havde vi for alvor gået efter ham, kunne vi have lavet en aftale med Real i forbindelse med Ronaldo salget om at de ikke gik efter Benzema eller andre United targets..

Og så synes jeg godt nok der er gået for meget FM over denne tråd, så vil ikke komme med nogle bud på hvem vi skal hente, udover at en Schneijder er et fint bud på en forstærkning, og som også kan give nogle mål fra midtbanen..

robinho
02-07-2009, 08:39
Jeg tror ikke vi reelt gik efter Benzema, enten fordi vi vidste hvor han ville hen, eller fordi SAF aldrig har ønsket ham.. Mener budet på Tevez indikere at vi allerede på det tidspunkt var sikre på at vi ikke ville kunne få Benzema, kan ikke se vi skulle give 25 mill for Tevez hvis vi vidste at Benzema var lige rundt om hjørnet.. Havde vi for alvor gået efter ham, kunne vi have lavet en aftale med Real i forbindelse med Ronaldo salget om at de ikke gik efter Benzema eller andre United targets..

Og så synes jeg godt nok der er gået for meget FM over denne tråd, så vil ikke komme med nogle bud på hvem vi skal hente, udover at en Schneijder er et fint bud på en forstærkning, og som også kan give nogle mål fra midtbanen..

Hehe sneijder er ihvertfald ikke videre populær i real madrid hvis man skulle tro medierne. Man har forsøgt både at sælge ham og inkludere ham i forskellige byttehandler, men han har lodret afvist, og vil blive i madrid og kæmpe for pladsen. Er selvfølgelig al ære værd, men han behøver jo ikke være dum. Han skal konkurrere med kaka og ronaldo som er hentet ind for over en milliard. Men ok hans valg.

Men ja er enig med dig i at på trods af at det kunne have været en kanon spiller at få ind, så er "afslaget" fra benzema ikke verdens undergang.

Men til gengæld skal vi så også have andre alternativer i baghånden. Hvis ny spillere skal kunne konkurrere med nani, macheda, welbeck, park osv, så kan jeg finde rigeligt med potentielle mål.

Mikke7
02-07-2009, 09:24
Jeg bliver svært skuffet, hvis jeg ser Benzema i en Madrid-trøje.. Føles lidt som da Torres skiftede til Liverfool.. Det var jeg heller ikke fan af.. Syns det er mærkeligt at Fergie har fulgt Benzema så længe, også offentligt, og så lader ham gå til Madrid i deres sindssyge indkøbsrus.. Især lige nu hvor han mangler en mand der kan skabe mål eller hvert fald en angriber, nu hvor vi har mistet Tévez..

Synes, det er helt fint, at vi ikke byder en kæmpesum for Benzema, når hans ønske var at komme til real - var han skiftet til os, så var det så sikkkert som amen i kirken, at han ville skifte til real, inden for en kort årrække. Og sådan nogen spillere, synes jeg ikke, vi har brug for :)

pennywise
02-07-2009, 09:56
argh... Benzema røg til de hvide røvhuller! Jeg fik godt nok lange boller igår, da jeg læste det. Når man læser at United slet ikke har budt på Benzema, så må der være en mening med galskaben. Som United-Allan33 skriver, SAF må have vidst, han kunne for et rimeligt beløb kunne bringe Benzema til OT - vi må håbe endnu en gang at SAF ved hvad han gør.

Jeg hælder mere og mere til taktikken, om at give de unge spillere chancen og så skide hul i at bruge alle vores penge hen over sommeren. Jeg taler nødigt om det, men ville bedre kunne klare, at tabe et mesterskab, ved at han givet de unge chancen, end at have købt for 800mio og være faldet helt sammen.

United > anyone!

Benzet
02-07-2009, 10:23
Ribery har iflg bold.dk udtalt, at han udelukkende ønsker at skifte til Madrid. Så endnu engang er der en spiller, der ikke mener, United er god nok. Gad vide om der overhovedet findes etablerede stjerner, der vil skifte til os? United begynder at se mere end skidt ud i medierne, og det kan desværre påvirke andre spillere til ikke at ville skifte til os. Det er næsten som en negativ dominoeffekt, der startede med nederlaget i CL-finalen. Dette er ikke et dommedagsprofiti, men udelukkende en konstatering af at det går af bakke i øjeblikket for klubbens omdømme.

Håber virkeligt, at Madrid bliver snydt for titler igen i år. Gad vide hvem de så køber næste år?

Baunie
02-07-2009, 10:30
Det der pisser mig mest af ved det hele er såmænd ikke alle de spillere, som Real Madrid køber takket via banklån. Det er at Sepp Blatter kritiserer engelsk fodbolds indkøbspolitik, samtidig med at man aldrig kommer til at høre et ondt ord fra ham om Real Madrid. Han er æresmedlem i klubben.

Daniel
02-07-2009, 10:35
Ribery har iflg bold.dk udtalt, at han udelukkende ønsker at skifte til Madrid. Så endnu engang er der en spiller, der ikke mener, United er god nok. Gad vide om der overhovedet findes etablerede stjerner, der vil skifte til os? United begynder at se mere end skidt ud i medierne, og det kan desværre påvirke andre spillere til ikke at ville skifte til os. Det er næsten som en negativ dominoeffekt, der startede med nederlaget i CL-finalen. Dette er ikke et dommedagsprofiti, men udelukkende en konstatering af at det går af bakke i øjeblikket for klubbens omdømme.

Håber virkeligt, at Madrid bliver snydt for titler igen i år. Gad vide hvem de så køber næste år?

Det er jo vandvittigt. Ribery vil kun skifte til den klub der i forvejen indeholder offensive spillere som Kaka, Ronaldo, Snejder, Robben, Van der Vaart, Benzema, Higuain, Raul, Van Nisteltooy og Huntelaar.

Jeg vil give dig ret i det med Uniteds omdømme, men for mig at se gælder det de engelske topklubber generalt. Det virker til at der er et hav af spillere, der vil vælge de varme himmelstrøg, fremfor verdens bedste liga. Jeg håber fandme Benzema indsær han har begået en fejl, når Real Madrid spillere 1-1 mod Getafe, bliver buhet ud af banen, Pellegrini bliver fyret og adskillige spillere bliver smidt ud af klubben.

NtotheT
02-07-2009, 10:41
Det er jo vandvittigt. Ribery vil kun skifte til den klub der i forvejen indeholder offensive spillere som Kaka, Ronaldo, Snejder, Robben, Van der Vaart, Benzema, Higuain, Raul, Van Nisteltooy og Huntelaar.

Jeg vil give dig ret i det med Uniteds omdømme, men for mig at se gælder det de engelske topklubber generalt. Det virker til at der er et hav af spillere, der vil vælge de varme himmelstrøg, fremfor verdens bedste liga. Jeg håber fandme Benzema indsær han har begået en fejl, når Real Madrid spillere 1-1 mod Getafe, bliver buhet ud af banen, Pellegrini bliver fyret og adskillige spillere bliver smidt ud af klubben.

Eller at de bliver smasket ud af banen af Iniesta og Xavis forrygende boldomgang, hvor Messi scorer 3 mål i en endnu 6-2 nederlag. Så kan Florentino Perez tænke over, at penge er ikke alt, men en god træner er det vigtigste og en vis harmoni.

robinho
02-07-2009, 10:46
Eller at de bliver smasket ud af banen af Iniesta og Xavis forrygende boldomgang, hvor Messi scorer 3 mål i en endnu 6-2 nederlag. Så kan Florentino Perez tænke over, at penge er ikke alt, men en god træner er det vigtigste og en vis harmoni.

Inden vi koger helt over, så har barcelona jo også verdensklassespillere på næsten alle pladser. Den eneste grund til i ikke falder over dem, er at de ikke har købt deres i dyre domme.

RuudVanNissetøj
02-07-2009, 11:26
Ifl. hvem? Så vidt jeg ved sagde Fergie for nogle år siden at Benzema var "en interessant spiller" - siden har ingen fra klubben snakket om ham. Det er medierne der har blæst det op til at vi har jagtet Benzema over en længere periode.

Det kan godt være, at jeg lægger for meget i dette salg. Interessen har været der, men angiveligt ikke noget bud.

Mit største problem efterhånden, er nok at vi ikke har realistiske muligheder for at hente en ordentlig spiller der vil kunne blive et fornødent kvalitetsløft. Ribery er er helt sikkert væk, Huntelaar er blevet nævnt mange gange, men har jo bevist intet på den store scene. Sergio Aguero er helt sikkert for dyr og kræver tilsyneladende spidsen af en jetjæger. David Villa og Silva vil tilsyneladende blive i Spanien. Samuel Eto er også blevet nævnt, men hans lønkrav er urimelige.

Vi har desuden fejlet i vores forsøg på at hente Tevez (tak gud for det), men der er altså store huller i vores offensiv - som et køb af Valencia ikke kan dække.

Personligt er jeg efterhånden af den opfattelse, at Valencia bliver det eneste køb i år. Der er simpelthen ikke nogle realistiske muligheder på markedet som det er nu - hverken økonomisk eller sportsligt.

Men jeg kan da tage fejl - og det håber jeg inderligt.

robinho
02-07-2009, 11:35
Personligt er jeg efterhånden af den opfattelse, at Valencia bliver det eneste køb i år. Der er simpelthen ikke nogle realistiske muligheder på markedet som det er nu - hverken økonomisk eller sportsligt.

Du må ikke engang tænke tanken. Vil slet ikke kunne holdet det ud.

Boock
02-07-2009, 11:35
som jeg også har skrevet i en anden tråd...
Transfer vinduet har været åbent i 2 dage!! og ferguson kom tilbage fra ferie samme dag (og så skrev Valencia under)

Benzet
02-07-2009, 11:52
Det lader til at indstillingen er vendt, sådan at United skal være glade for at tiltrække en etableret kvalitetsspiller, hvor det tidligere var kvalitetsspilleren, der burde være glad for at komme til United. Jeg fatter ikke, hvad der er gået galt. Vi har resultaterne på vores side, da vi 3 år i træk har været i CL-semifinale, 2 år i CL-finalen, vundet CL en enkelt gang og PL 3 gange i rap. Det burde vel være et trækplaster for de største spillere, men alligevel vælger de en klub, der ikke er kommet længere end CL-kvartfinalen i 5 år.

Jeg frygter, at stemningen kunne være anderledes, hvis vi havde vundet finalen 2 år i træk, idet intet andet hold har gjort det før. Ligeledes kan det være en øjenåbner, at vi var meget tætte på at blive udspillet i finalen af et spansk hold, hvorfor alle nu vil til Spanien, hvor Madrid så byder sig til. Desuden kan Madrids køb af Kaka og Ronaldo være et kæmpe trækplaster for de spillere, der ligger lige under i niveau, men som har en chance for at blive blandt de bedste i verden, som fx Benzema og Ribery. Dertil kommer, at Madrid på en eller anden vis har fået etableret deres navn som noget helt unikt, som måske kun Barca kan leve op til. Denne holdning gælder især spillere fra Mellem- og Sydeuropa samt Sydamerika, hvis jeg må have lov til at generalisere en smule.

robinho
02-07-2009, 12:04
Nu er det selvfølgelig ikke grunden med ribery, men hvis du tager ronaldinho, robben, essien og seneste benzema, så har det jo simpelthen også været fordi vi ikke vil betale hvad det koster.

Steffyy
02-07-2009, 12:59
Det lader til at indstillingen er vendt, sådan at United skal være glade for at tiltrække en etableret kvalitetsspiller, hvor det tidligere var kvalitetsspilleren, der burde være glad for at komme til United. Jeg fatter ikke, hvad der er gået galt. Vi har resultaterne på vores side, da vi 3 år i træk har været i CL-semifinale, 2 år i CL-finalen, vundet CL en enkelt gang og PL 3 gange i rap. Det burde vel være et trækplaster for de største spillere, men alligevel vælger de en klub, der ikke er kommet længere end CL-kvartfinalen i 5 år.

Jeg frygter, at stemningen kunne være anderledes, hvis vi havde vundet finalen 2 år i træk, idet intet andet hold har gjort det før. Ligeledes kan det være en øjenåbner, at vi var meget tætte på at blive udspillet i finalen af et spansk hold, hvorfor alle nu vil til Spanien, hvor Madrid så byder sig til. Desuden kan Madrids køb af Kaka og Ronaldo være et kæmpe trækplaster for de spillere, der ligger lige under i niveau, men som har en chance for at blive blandt de bedste i verden, som fx Benzema og Ribery. Dertil kommer, at Madrid på en eller anden vis har fået etableret deres navn som noget helt unikt, som måske kun Barca kan leve op til. Denne holdning gælder især spillere fra Mellem- og Sydeuropa samt Sydamerika, hvis jeg må have lov til at generalisere en smule.

Har nøjagtig samme indstilling som dig.. Du kan bare finde ud af at formulere dig ordenligt, i forehold til mig..

Dines
02-07-2009, 13:15
Sådan. Har lige læst på teksttv, at Ribery kun vil til Real Madrid. Det passer mig glimrende, for den pris Bayern forlanger er simpelthen ude af proportioner, og derudover vil der blive endnu mere udsalg i Madrid. Reals offensiv ser vel sådan her ud, hvis de får Ribery:

Ronaldo - Kaka - Ribery

Benzema

Raul, Van Nistelrooy, Huntelaar, Higuain, Robben, Sneijder og Van der Vaart er nogle af dem, der er ledige og udover Raul er det rimelig realistisk, at de kunne blive fristiet til at skifte. Især hollænderne undtagen Ruud.

robinho
02-07-2009, 13:23
Sådan. Har lige læst på teksttv, at Ribery kun vil til Real Madrid. Det passer mig glimrende, for den pris Bayern forlanger er simpelthen ude af proportioner, og derudover vil der blive endnu mere udsalg i Madrid. Reals offensiv ser vel sådan her ud, hvis de får Ribery:

Ronaldo - Kaka - Ribery

Benzema

Raul, Van Nistelrooy, Huntelaar, Higuain, Robben, Sneijder og Van der Vaart er nogle af dem, der er ledige og udover Raul er det rimelig realistisk, at de kunne blive fristiet til at skifte. Især hollænderne undtagen Ruud.

Så må vi hellere satse på at real madrid ikke forlanger over 5 mio pund for spillerne, ellers så melder vi os nok ud af jagten.

RuudVanNissetøj
02-07-2009, 13:35
Så må vi hellere satse på at real madrid ikke forlanger over 5 mio pund for spillerne, ellers så melder vi os nok ud af jagten.

Vi har nu aldrig været blege for at smide 300 mil. afsted efter en spiller, så forstår ærlig talt ikke hvad du mener ??

Rio, Berba, Rooney, Hargo, Carrick har da været dyre, men også gode investeringer.

Don Kafai
02-07-2009, 13:45

Jeg håber det bare er varmen der er steget dig til hovedet :D.

Du siger vi har "tabt ansigt" efter nederlaget i CL-finalen, men hvad så med Real Madrid? Ydmyget 5-0!!! Af et engelsk hold. Af Liverpool. Burde Benzema og Ribery så udtale, at de kun ville spille for Liverpool?
Villarreal ydmyget af Arsenal. Et engelsk hold i CL-finalen de sidste 5 år, osv osv.

At Barcelona på mærkværdig vis kan komme til finalen, tror jeg ikke har gjort den sindssyge forskel du påpeger. Jeg tror simpelthen det er pengene og eventyret. Hvem ville ikke spille ved siden af Kaka og Ronaldo i det der på papiret nok bliver det mest profilerede hold nogensinde? Og samtidig med det, hæve 3 gange så meget om ugen som man kan i Manchester, selvom United de sidste 3 år ubestridt har været verdens bedste.

Igen vil jeg mene, at hvis vi virkelig ville, så kunne vi hente hvem som helst bare vi pungede ud. Det handler sgu også om ansvarlighed. Jeg ville personligt brække mig hvis vi fx havde beholdt Ronaldo, og hentet Kaka, Benzema, Messi og Torres for 3 mia kr. Bare fordi vi har penge, skal vi da ikke ødsle med dem.

Og hvis vi hentede Benzema, så ville det jo være Ronaldo om igen, med en spiller der vil til Spanien hver sommer. Og fra udtalelserne i dag, så nok det samme med Ribery. Desuden tror jeg, at Zidane har en stor rolle i Benzema og evt. Ribery handlen, men det kan også være ligemeget, for det er jo pengene og prestigen der er i højsædet.

Det er d. 2. juli i dag. Mon ikke vi i de næste 58 dage har mulighed for at hente en spiller eller to?

robinho
02-07-2009, 13:49
Vi har nu aldrig været blege for at smide 300 mil. afsted efter en spiller, så forstår ærlig talt ikke hvad du mener ??

Rio, Berba, Rooney, Hargo, Carrick har da været dyre, men også gode investeringer.

Okay. Jamen så kan jeg ikke forstå hvor det bliver af så.....

Don Kafai
02-07-2009, 13:51
Okay. Jamen så kan jeg ikke forstå hvor det bliver af så.....

Det er d. 2. juli?

robinho
02-07-2009, 14:04
Det er d. 2. juli?

Det er det sgu da også hehe. Mon ikke vi kører med den samme kalender som de gør i Spanien?

Vi har da også telefoner og faxmaskiner i england ikke?

Michaelkp
02-07-2009, 14:04
Det er d. 2. juli?

Og???? Real har købt 4 spiller....

Daniel
02-07-2009, 14:06

Og vi vil jo godt være ligesom Real så......

robinho
02-07-2009, 14:11
Og vi vil jo godt være ligesom Real så......

Se hvad er det for en latterlig kobling at lave.

Bare fordi man nævner man faktisk godt kan have købt spillere bare fordi det er d.2 juli, så skal det straks være 4-5 spillere og 2 mia kr der skal bruges.

Vi har hentet valencia, men ham har vi haft i nettet så længe, og ingen gad at have ham udover os tilsyneladende.

Så kunne vi godt have brugt lidt krudt på nogle andre og have lavet benarbejdet.

I skal ikke komme og fortælle mig at real madrid ikke vidste da de tog hul på transfervinduet, at ronaldo og kaka var kørt i stilling.

Daniel
02-07-2009, 14:16

Bare fordi man nævner man faktisk godt kan have købt spillere bare fordi det er d.2 juli, så skal det straks være 4-5 spillere og 2 mia kr der skal bruges.

Vi har hentet valencia, men ham har vi haft i nettet så længe, og ingen gad at have ham udover os tilsyneladende.

Så kunne vi godt have brugt lidt krudt på nogle andre og have lavet benarbejdet.

I skal ikke komme og fortælle mig at real madrid ikke vidste da de tog hul på transfervinduet, at ronaldo og kaka var kørt i stilling.

Det er bare trættende at høre især dine konstante negative udtalelser mod klubbens ledelse og indkøbs taktik. Jeg siger bare at vi ikke behøver hoppe med på bølgen, der er masser af tid til transfer vinduet slutter. Det er muligt at vi på nogen punkter skulle være tidligere ude, men giv nu for helvede Ferguson og klubben en chance i stedet for at være så negativ. Jeg er overbevist om at Valencia ikke var den sidste transfer, men uanset hvad der sker i vinduet, er jeg sikker på vi får en god sæson næste år og flere spillere træder ud af Ronaldos skygge. At vi ikke får Benzema eller at en række spillere foretrækker de sydlanske klubber frem for os er ikke verdens undergang, så slap nu af.

Acsadac
02-07-2009, 14:23

Ahh, skal vi nu ikke lige. Real bød jo også på ham, hvilket Wigan også accepterede. Ingen grund til at gøre ham dårlig, bare fordi du, måske, ikke er tilfreds med købet.

Generelt er der sq gået mudderkastning i dette forum. Totalt uden grund. Vi kender INTET til baggrunden for denne transfer. Måske har United spurgt ind til Benzema, men fået beskeden at han vil til Spanien. Det er jo hverken SAF eller klubbens skyld. Lidt lige som udmeldingen fra Ribey.

Mht. Benzema, er det jo ikke fordi de har hentet verdens største bomber?

Der er masser af fisk i farvandet, der kan lave lidt så mange mål som Benzema. Og sådan en skal SAF nok finde.

Mht. til folks uomtvistelige had til at hente "affald" i Real. De spillere der bliver nævnt er spillere der bliver erstattet af de bedste i verdenen. Og spillere der har præsteret i Real når de har fået chancen.

Van der Vaart, Sneijder har spillet rigtig godt i de Real kampe jeg har set, og de bliver erstattet af Kaka og Ronaldo.

Huntelaar og Higuain bliver erstattet af Benzema.

Lad nu stoltheden ligge, og i stedet fokuser på spillerne.

Og desuden, i stedet for at skyde efter hinanden fordi vi mister ÉN spiller til Real, så hold lige følelserne inde, vi har altså kun d, 2/7.

Daniel
02-07-2009, 14:27
Ahh, skal vi nu ikke lige. Real bød jo også på ham, hvilket Wigan også accepterede. Ingen grund til at gøre ham dårlig, bare fordi du, måske, ikke er tilfreds med købet.

Generelt er der sq gået mudderkastning i dette forum. Totalt uden grund. Vi kender INTET til baggrunden for denne transfer. Måske har United spurgt ind til Benzema, men fået beskeden at han vil til Spanien. Det er jo hverken SAF eller klubbens skyld. Lidt lige som udmeldingen fra Ribey.

Mht. Benzema, er det jo ikke fordi de har hentet verdens største bomber?

Der er masser af fisk i farvandet, der kan lave lidt så mange mål som Benzema. Og sådan en skal SAF nok finde.

Mht. til folks uomtvistelige had til at hente "affald" i Real. De spillere der bliver nævnt er spillere der bliver erstattet af de bedste i verdenen. Og spillere der har præsteret i Real når de har fået chancen.

Van der Vaart, Sneijder har spillet rigtig godt i de Real kampe jeg har set, og de bliver erstattet af Kaka og Ronaldo.

Huntelaar og Higuain bliver erstattet af Benzema.

Lad nu stoltheden ligge, og i stedet fokuser på spillerne.

Og desuden, i stedet for at skyde efter hinanden fordi vi mister ÉN spiller til Real, så hold lige følelserne inde, vi har altså kun d, 2/7.

Sneijder og Van der Vaart har begge floppet i Real Madrid, men det er sku også svært at gøre det godt i en klub med så lidt tålmodighed, så de kunne måske være interessante. Van der Vaart er decideret offensiv midtbanespiller og passer ikke ind i vores opstilling, mens jeg er lidt i tvivl om Sneijder kan opperere på den centrale midtbane ved siden af Carrick eller Fletcher, for hvis han defensivt er stærk nok til det ville han være et super køb.

Acsadac
02-07-2009, 14:30
Sneijder og Van der Vaart har begge floppet i Real Madrid, men det er sku også svært at gøre det godt i en klub med så lidt tålmodighed, så de kunne måske være interessante. Van der Vaart er decideret offensiv midtbanespiller og passer ikke ind i vores opstilling, mens jeg er lidt i tvivl om Sneijder kan opperere på den centrale midtbane ved siden af Carrick eller Fletcher, for hvis han defensivt er stærk nok til det ville han være et super køb.

Skal da ærligt indrømme at jeg ikke har set alle kampe for Real, men de jeg har set, hvor de også har spillet, har været fornuftigt.

Men som du selv siger, svært at præstere i en klub uden tålmodighed. Specielt som offensiv kreativ spiller, der kan man intet uden tillid.

Sneijder kom i øvrigt også i top3 over kantspillere ved sidste EM.

Van der Vaart kender jeg primært fra tiden i HSV. Ved ikke hvor stærk han er defensiv.

Men hvad angår centrale midts findes den oplagte erstatning for Scholes i Sporting, Moutinho.

Koby
02-07-2009, 14:33
Hvad med Veloso? Han er i mine øjne en mere komplet midtbanespiller end Moutinho.

Cap
02-07-2009, 14:35
Det kan godt være, at jeg lægger for meget i dette salg. Interessen har været der, men angiveligt ikke noget bud.

Jeg spørger igen: Ifl. hvem har interessen været der? Og "medierne" er ikke et godkendt svar.

Ang. den store debat om spillere ikke har lyst til United, så må vi altså ikke glemme at mange fodboldspillere (og alle andre mennesker for den sags skyld) ofte går derhen hvor pengene er flest - og pt. er det bare i Spanien. Ikke fordi klubberne nødvendigvis giver højere lønninger, men pga. skat. Der var en bruger på redcafe som lavede en udregning på den løn Ronaldo ifl. medierne får i Madrid og han kom frem til at United skulle give Ronaldo 80% (så vidt jeg husker) mere end Madrid skulle hvis han skulle have samme løn efter skat i begge lande. Redcafe er nede lige pt., så jeg kan desværre ikke poste de tal som han brugte, men så snart det er oppe vil jeg gøre det - den primære grund til den store forskel er at de i Spanien har en lov (ala vi har i Danmark i øvrigt) hvor udlændinge slipper for en stor del af skatten.

Lige for at slå fast: Mener ikke at Ronaldo var blevet i United hvis der ikke var den store forskel på lønnen - det var blot et eksempel.

RAppel
02-07-2009, 14:43
6 år i klubben og a change of scenery spiller vel også en væsentlig rolle for Ronaldos skifte?

Mikkelsen
02-07-2009, 14:45
Nu er det selvfølgelig ikke grunden med ribery, men hvis du tager ronaldinho, robben, essien og seneste benzema, så har det jo simpelthen også været fordi vi ikke vil betale hvad det koster.
Jeg ved ikke om der er varmere på Fyn end på Sjælland, men solstik må du have fået.
Ovenstående må simpelthen følges op links/dokumentation - Ang. Benzema ville han kun til Real Madrid. Essien ville være en budkrig med Chelsea. Robben fik vi heldigvis ikke. Ronaldinho havde været en mulighed - mener at P Kenyon smadrede den handel.
De 4 som Real Madrid har købt vil alle kun spille for Real og ikke United, og så er pengene ikke en option.
Villa vil kun spille i Spanien - ergo hjælper det ikke at overbyde.
At United ikke vil betale hvad det koster er jo noget sludder , se på følgende spillere og se deres pris (jeg har undladt prisen da jeg ikke kender den præcist)
Rooney
Hargreaves
Carrick
Berbatov
Anderson
Veron
Rio
Nani
Ruud

Alle ovenstående var dyre spillere.

Der hvor problemerne for alvor opstår er, når de unge dyre spillere ikke slår igennem: Nani og Anderson. De har simpelthen noget at bevise i næste sæson.
Der sker heller ikke noget ved det, hvis Berbatov hæver overliggeren :)

Cap
02-07-2009, 14:45
6 år i klubben og a change of scenery spiller vel også en væsentlig rolle for Ronaldos skifte?

Går udfra det er en kommentar til mit indlæg. Min pointe var ikke at bringe Ronaldo's skift på banen, da det allerede er blevet snakket rigeligt om - og desuden ikke passer i denne tråd. Ronaldo var blot det eksempel der var blevet brugt i den udregning jeg snakkede om.

RuudVanNissetøj
02-07-2009, 14:49
Jeg spørger igen: Ifl. hvem har interessen været der? Og "medierne" er ikke et godkendt svar.

Ang. den store debat om spillere ikke har lyst til United, så må vi altså ikke glemme at mange fodboldspillere (og alle andre mennesker for den sags skyld) ofte går derhen hvor pengene er flest - og pt. er det bare i Spanien. Ikke fordi klubberne nødvendigvis giver højere lønninger, men pga. skat.

Lige for at slå fast: Mener ikke at Ronaldo var blevet i United hvis der ikke var den store forskel på lønnen - det var blot et eksempel.

1) Jamen, jeg kan da kun give "medierne" som svar - så kan man diskutere kildekritik, oprigtighed osv. Men jeg må indrømme at du er den første, som ikke mener vi har haft følehornene ude efter Benzema. Alt ære og respekt for det - jeg er bare ikke enig.

2) Tror desuden du glemmer, at skatten er det mindste problem umiddelbart i diskussionen af England vs. Spanien. Derimod har der været en devalueringen af pundet på næsten 35%, hvorfor det må siges at være største problem i mine øjne.

3) Fuldstændigt enig. Ronaldo havde smuttet før eller siden for at opfylde sin og familiens drøm om Real Madrid. Tror oprigtigt, at pengene er sekundære hos ham, når han trods alt har så mange af dem. Men derfor kan man alligevel godt presse citronen - hvilket han helt sikkert har gjort maksimalt :)

Mikkelsen
02-07-2009, 14:50
Inden vi koger helt over, så har barcelona jo også verdensklassespillere på næsten alle pladser. Den eneste grund til i ikke falder over dem, er at de ikke har købt deres i dyre domme.

Der skal man vist være Barca fan for at være enig.
Valdes - forsvaret - Eto - Henry er ikke verdensklassespillere. At sige at næsten alle i Barca starting XI er verdensklasse og samtidig sige, at United højst har et par stykker. tsk. tsk.
Set over de sidste 3 møder mellem United og Barca, er forskellen ikke særlig stor. Den sidste vandt Barca fortjent, hvorimod at de 2 andre havde United fortjent at vinde begge 2. United tillod sig oveni købet at brænde et straffe.

Cap
02-07-2009, 15:10
1) Jamen, jeg kan da kun give "medierne" som svar - så kan man diskutere kildekritik, oprigtighed osv. Men jeg må indrømme at du er den første, som ikke mener vi har haft følehornene ude efter Benzema. Alt ære og respekt for det - jeg er bare ikke enig.

Kildekritik er vigtig - derfor er det vel også vigtigt at jeg startede med at nævne at Fergie for nogle år siden omtalte Benzema som "en interessant spiller" og siden da har ingen fra klubben snakket om ham? Alligevel har han været det primære transfertarget for os ifl. pressen. At jeg er den eneste du har set der mener det betyder vel bare at du ikke læser andre fora end det her - der er mange folk rundt omkring som har stillet spørgsmålstegn ved om klubben har været interesseret i Benzema.

Lige en lille forklaring på hvad jeg mener: Selvfølgelig har der været en hvis interesse fra United - Benzema er en spændende ung spiller, så alle store klubber vil jo følge hans udvikling. Når jeg snakker om "interesseret" her snakker jeg om konkrete henvendelser til Lyon omkring spilleren. Jeg snakker ikke om om klubben har fulgt spilleren - for jeg håber da helt klart at United har et øje på alle spillere som viser nogle af de ting Benzema har vist i en så ung alder.

2) Tror desuden du glemmer, at skatten er det mindste problem umiddelbart i diskussionen af England vs. Spanien. Derimod har der været en devalueringen af pundet på næsten 35%, hvorfor det må siges at være største problem i mine øjne.

Selvfølgelig spiller den svage pund også en rolle - regnestykket med lønninger var bare lidt mere simpelt og lettere at forholde sig til uden at sætte sig ind i verdensøkonomien (som jeg er sikker på mange har opgivet at følge med i), så derfor synes jeg umiddelbart at det var et bedre eksempel til et forum. :)

Cap
02-07-2009, 15:15
Der skal man vist være Barca fan for at være enig.
Valdes - forsvaret - Eto - Henry er ikke verdensklassespillere. At sige at næsten alle i Barca starting XI er verdensklasse og samtidig sige, at United højst har et par stykker. tsk. tsk.
Set over de sidste 3 møder mellem United og Barca, er forskellen ikke særlig stor. Den sidste vandt Barca fortjent, hvorimod at de 2 andre havde United fortjent at vinde begge 2. United tillod sig oveni købet at brænde et straffe.

Ah, nu skal vi vist også passe på at brillerne ikke får for rød/hvide toner. Vi udnyttede i sidste års semi at Barca var utrolig ineffektive når der blev forsvaret imod dem (noget som vi desværre havde glemt til årets finale), men at sige at vi fuldt ud fortjente sejr (endda i begge kampe) er vist ikke helt sandt.

Dog er jeg enig i første del af dit indlæg.

Foged
02-07-2009, 15:29
Jeg vil have Silva, Villa, Benzema, Ronaldo, Ribery, Agüero osv. Bare fodbolden blev styret af en 4-årig dreng.
Hjælper ikke en pind at overbyde andre klubber, hvis spilleren hellere vil til en anden klub.

JakobR
02-07-2009, 15:29
Talksport siger, vi har indledt samtaler med Michael Owen :lolol:

Don Kafai
02-07-2009, 15:33

Ja, jeg er godt klar over man kan købe spillere fra 1. februar, men I glemmer en ting. REAL MADRID ER I KRISE. De er blevet YDMYGET i denne sæson. Præsidenten, sportsdirektøren, træneren osv osv er fyret, skredet og nu er der kommet en ny præsident der skal bevise noget for ikke at blive lynchet.
Det er da klart de har været mere aktive, hvordan kan det nogensinde overraske? Sådan fungerer tingene i Spanien. Er et hold i krise, ryger præsidenten, og den nye kommer med helt nyt team og ideer.

United kommer ind til sommeren med (endnu) en overdrevet sæson, hvor PL titel + 3-4 cup trofæer og en CL-finale er overstået.

Hvorfor bruger I Real Madrid som målestok? Vores målestok burde vel være Barcelona, og hvad har de købt? Mig bekendt har vi købt en spiller mere end dem, og jeg tvivler meget på, at de på barcelona.dk/forum er ved at pisse i bukserne, og frygter de ikke vinder noget som helst næste sæson.

Silly season er godt nok ved at stige mange til hovederne :D

Mikkelsen
02-07-2009, 15:36
Ah, nu skal vi vist også passe på at brillerne ikke får for rød/hvide toner. Vi udnyttede i sidste års semi at Barca var utrolig ineffektive når der blev forsvaret imod dem (noget som vi desværre havde glemt til årets finale), men at sige at vi fuldt ud fortjente sejr (endda i begge kampe) er vist ikke helt sandt.

Du har ret, lad mig ændre det til, at over de 2 kampe i semi, var det fortjent at United gik videre :)

Ulrik Vida Vinther
02-07-2009, 15:36

Enig i at Samuel Eto'o ikke er verdensklasse? Så ved jeg sgu ikke hvilken kategori han hører under.

Nå, men egentlig ikke det jeg ville ind på.

Såvidt jeg ved, har klubben et forholdsvis godt forhold til Sporting Lissabon efter køb af både Ronaldo og senest Nani.

Jeg ser andre debattører nævne spillere som Moutinho og Veloso. Umiddelbart synes jeg at Veloso passer bedst ind i en 4-4-2, men Moutinho kan helt sikkert nogle spændende ting frem i banen!

Er jeg den eneste der tror, at vi udnytter det gode forhold til portugiserne i dette transfervindue?

Lige umiddelbart har jeg ikke styr på hvorvidt/hvornår Hargreaves bliver klar igen, men en mand som Scholes ser ud til snart at være passé. Anderson har desuden ikke for alvor slået igennem endnu, selvom han i nogle kampe i forgangne sæson viste bedre takter.

Mht. hvornår spillerne bliver hentet, er jeg så den eneste der forventer, at de fleste handler vil blive foretaget, før resten af truppen drager på pre-season tour? - som de mig bekendt gør d. 15. juli eller deromkring.

Cap
02-07-2009, 15:38
Talksport siger, vi har indledt samtaler med Michael Owen :lolol:

Den stammer vist fra The Guardian. Det er i hvert fald dem SSN henviser til:
8.52 Interesting line in The Guardian with regards Michael Owen. They reckon Manchester United are monitoring his situation carefully as they believe they could land the free agent on wages worth a piffling £40,000-a-week. With Karim Benzema off to Real Madrid and a lack of genuine alternatives, could Sir Alex turn to a player he was known to be keen on earlier in his career?

Ikke nødvendigvis en så dårlig idé, synes jeg. Han er ikke nogen klassespiller, men for den pris (ingen transfer og lav løn) så kan han være ekstra backup så vi ikke er så afhængige af spillere som Welbeck og Macheda.

Cap
02-07-2009, 15:44
Enig i at Samuel Eto'o ikke er verdensklasse? Så ved jeg sgu ikke hvilken kategori han hører under.

Jeg mener at både Eto'o og Henry er gode spillere, men ikke på niveau med Messi, Iniesta og de andre offensive kort Barca har. Eto'o bruger i mange kampe ufattelig mange chancer på et score et mål og det er dermed takket være resten af offensiven at han får alle de chancer. Det siger vel også alt at Barca har været interesseret i at bytte ham ud med Villa.

Don Kafai
02-07-2009, 15:44
Det er det sgu da også hehe. Mon ikke vi kører med den samme kalender som de gør i Spanien?

Vi har da også telefoner og faxmaskiner i england ikke?

Det har "vi" da. Men min pointe er, at ingen af os aner hvad der foregår bag kulissen. Jeg bliver da også betaget når Real Madrid henter dyre navne, men hvorfor male fanden på væggen?

Du og jeg, og resten af forummet, er jo nok forskellige i deres opfattelse af, hvilke spillere vi skal hente, og fred være med det, men det er jo decideret latterligt at komme med påstande som at United mister spillere fordi de er amatører i ledelsen, og fordi de har Ferguson på ferie. Som du selv påstår, så er der vel fax og tlf i England, så mon ikke vi stadig kan kontakte Fergie selvom han er på charter?

KennyN
02-07-2009, 16:00
Michael Owen kunne være en fin mulighed. Han er godt nok kendt for en del skader ja, men han vil kunne tilføre en del til holdet. Samtidig med, han vil være i stand til at sidde på bænken til tider. En fin overgangsløsning i 2-3 år måske..

schousboe9
02-07-2009, 16:13
Så skete der noget på transferfronten!!

http://www.tribalfootball.com/man-utd-clinch-deal-charlton-superkid-sean-mcginty-254454

Vi har iflg. South London Press revet Sean McGinty fra Charlton. Ung gut, irsk U17 landsholdsspiller.

Bare vi stadig har nok tilbage af de 700 mio. til at styrke 1.holdet?

Michaelkp
02-07-2009, 16:16
Så skete der noget på transferfronten!!

http://www.tribalfootball.com/man-utd-clinch-deal-charlton-superkid-sean-mcginty-254454

Vi har iflg. South London Press revet Sean McGinty fra Charlton. Ung gut, irsk U17 landsholdsspiller.

Bare vi stadig har nok tilbage af de 700 mio. til at styrke 1.holdet?

:lolol:

Hinrichsen
02-07-2009, 16:36
Ja, jeg er godt klar over man kan købe spillere fra 1. februar, men I glemmer en ting. REAL MADRID ER I KRISE. De er blevet YDMYGET i denne sæson. Præsidenten, sportsdirektøren, træneren osv osv er fyret, skredet og nu er der kommet en ny præsident der skal bevise noget for ikke at blive lynchet.
Det er da klart de har været mere aktive, hvordan kan det nogensinde overraske? Sådan fungerer tingene i Spanien. Er et hold i krise, ryger præsidenten, og den nye kommer med helt nyt team og ideer.

United kommer ind til sommeren med (endnu) en overdrevet sæson, hvor PL titel + 3-4 cup trofæer og en CL-finale er overstået.

Hvorfor bruger I Real Madrid som målestok? Vores målestok burde vel være Barcelona, og hvad har de købt? Mig bekendt har vi købt en spiller mere end dem, og jeg tvivler meget på, at de på barcelona.dk/forum er ved at pisse i bukserne, og frygter de ikke vinder noget som helst næste sæson.

Silly season er godt nok ved at stige mange til hovederne :D

Er enig i stor set alt hva du skriver.. Der er bare den lille forskel at vi har solgt vores absolut bedste spiller, og Carlos Tevez.

Så vidt jeg ved spiller Messi og hva de nu ellers hedder stadig for barca.

Mikkelsen
02-07-2009, 16:39

Nå, men egentlig ikke det jeg ville ind på.

Såvidt jeg ved, har klubben et forholdsvis godt forhold til Sporting Lissabon efter køb af både Ronaldo og senest Nani.

Jeg ser andre debattører nævne spillere som Moutinho og Veloso. Umiddelbart synes jeg at Veloso passer bedst ind i en 4-4-2, men Moutinho kan helt sikkert nogle spændende ting frem i banen!

Er jeg den eneste der tror, at vi udnytter det gode forhold til portugiserne i dette transfervindue?

Lige umiddelbart har jeg ikke styr på hvorvidt/hvornår Hargreaves bliver klar igen, men en mand som Scholes ser ud til snart at være passé. Anderson har desuden ikke for alvor slået igennem endnu, selvom han i nogle kampe i forgangne sæson viste bedre takter.

Mht. hvornår spillerne bliver hentet, er jeg så den eneste der forventer, at de fleste handler vil blive foretaget, før resten af truppen drager på pre-season tour? - som de mig bekendt gør d. 15. juli eller deromkring.

Eto og Henry er klasse ikke verdensklasse.
Eto var det måske for et par sæsoner siden - det samme med Henry da han spillede i arsenal.
Jeg ser ikke nogle hold med over 5 verdensklassespillere ikke engang United eller Barca :)

Acsadac
02-07-2009, 16:42
Michael Owen kunne være en fin mulighed. Han er godt nok kendt for en del skader ja, men han vil kunne tilføre en del til holdet. Samtidig med, han vil være i stand til at sidde på bænken til tider. En fin overgangsløsning i 2-3 år måske..

Hvis vi tænker 10 år tilbage, så havde vi 4 gode angribere i truppen. Pt har vi 2 og 2 (måske) upcomming stars.

Ønsketænkningen for undertegnede, vil være at hente Owen og fx Huntelaar, og så leje vores young-stars ud, hvis man mener at reservefodbold ikke er nok for dem. Dette vil give united en "gratis" sæson til at finde ud af hvorvidt de er klar til fodbold på topplan.

Det vil give bredde i truppen, og være et billigt alternativ, uden at det vil se håbløst ud.

Gade10
02-07-2009, 16:45
Så røg Benzema, men helt ærgelig, så er jeg ikke enig i at han ville være den perfekte at købe, bevares han er en rigtig god spille, men ville vi ikke bare opnå det samme som med Tevez:
1. En af Berba, Rooney og Benzema skulle sidde over i hver kamp - De er så gode spillere at ingen af dem vil accepterer at sidde udenfor.
2. Ved køb af Benzema kunne vi være sikre på, at om 2-4 år ville der opstå en transfersaga igen ala Ronaldo (og det gider man som United fan ikke at igennem igen hver gang transfervinduet åbner)

Men Føler istedet at André-Pierre Gignac kunne være en udemærket løsning - han har lavet æsker på samlebånd i Lique 1 plus han er inde omkring landsholdet (han kan vel også erhverves forholdsvist "billigt")
Til midtbanen ville Douglas Costa være et frækt bud, han er blevet nævnt flere gange, har ikke selv set så meget til ham, men han lyder interessant.

Men alt i alt har vi jo selvfølgelig mistet nogle fantastiske spillere, men jeg mener ikke man behøves hente stjerne for at gøre det hele godt igen. Jeg tror at andre spillere vil blomstre op uden Ronaldo. Som Rooney har udtalt, så slipper han for udføre Ronaldo's "lortetjanser" altså slippe for at koncentrerer sig så meget om det defensive. Tror virkelig der er nogen der vil blomstre efter Ronaldo's farvel.

Men lad os nu se, det er jo ikke os der er manager men Sir Alex og mon ikke han om nogen ved, hvad der kræves for at vinde mesterskabet igen:)

Michaelkp
02-07-2009, 16:47
Slettet............

Acsadac
02-07-2009, 16:52
Så røg Benzema, men helt ærgelig, så er jeg ikke enig i at han ville være den perfekte at købe, bevares han er en rigtig god spille, men ville vi ikke bare opnå det samme som med Tevez:
1. En af Berba, Rooney og Benzema skulle sidde over i hver kamp - De er så gode spillere at ingen af dem vil accepterer at sidde udenfor.
2. Ved køb af Benzema kunne vi være sikre på, at om 2-4 år ville der opstå en transfersaga igen ala Ronaldo (og det gider man som United fan ikke at igennem igen hver gang transfervinduet åbner)

Men Føler istedet at André-Pierre Gignac kunne være en udemærket løsning - han har lavet æsker på samlebånd i Lique 1 plus han er inde omkring landsholdet (han kan vel også erhverves forholdsvist "billigt")
Til midtbanen ville Douglas Costa være et frækt bud, han er blevet nævnt flere gange, har ikke selv set så meget til ham, men han lyder interessant.

Men alt i alt har vi jo selvfølgelig mistet nogle fantastiske spillere, men jeg mener ikke man behøves hente stjerne for at gøre det hele godt igen. Jeg tror at andre spillere vil blomstre op uden Ronaldo. Som Rooney har udtalt, så slipper han for udføre Ronaldo's "lortetjanser" altså slippe for at koncentrerer sig så meget om det defensive. Tror virkelig der er nogen der vil blomstre efter Ronaldo's farvel.

Men lad os nu se, det er jo ikke os der er manager men Sir Alex og mon ikke han om nogen ved, hvad der kræves for at vinde mesterskabet igen:)

Enig mht. Gignac. Er meget spændt på, om han bliver til noget. 24 kasser i Toulouse er godkendt. Men som de to herre i Wolfsburg, så kan det både være et one-hit eller the real thing..

Gade10
02-07-2009, 17:00
Enig mht. Gignac. Er meget spændt på, om han bliver til noget. 24 kasser i Toulouse er godkendt. Men som de to herre i Wolfsburg, så kan det både være et one-hit eller the real thing..

Selvfølgelig er det en chance at tage, men vi har pengene til det plus vi har en manageren der kan udvikle ham i den rigtige retning

Cap
02-07-2009, 17:02

Kunne vi? Som skrevet nogle sider tilbage i denne tråd, så stammer Benzema's "udtalelser" omkring hans drøm om at spille for Madrid vist nok fra AS (som er omkring ligeså pålidelig som Goal og Marca), mens Benzema i et andet længere interview (http://i641.photobucket.com/albums/uu139/tom0994/benzinho2.jpg?t=1246491280) har udtalt:
I've never said it is my dream to play for Real Madrid
og
I love English football too. And when I watch it, it's just for the Red Devils. Definitely, they are my favorite team.
Jeg kender ikke til den avis der har bragt det interview (og ved derfor ikke hvor pålideligt det er), men det kan umuligt være værre end AS - samtidig med er det et langt interview hvilket gør det mere troværdigt end et par tilfældige citater.

Jeg siger ikke at Benzema havde været et fantastisk køb eller at Benzema i dag stadig ville have valgt os fremfor Madrid hvis der var ens bud - jeg er bare lidt træt af at se de samme citater blive hevet frem igen og igen uden der bliver sat spørgsmålstegn ved deres troværdighed.

Fletcherfan
02-07-2009, 17:14
Hvordan kan der stadig være nogen, der mener, at Owen skal købes??? NEJ, han skal ikke købes så hellere satse på Joshua King... Manden brækker benet så snart han går ud ad døren... Derudover er han ikke nogen god spiller mere... Jeg ved godt, at han ville komme på det engelske landshold, men det ville være mere pga. navn end præstationer... Det ville være spild af tid og penge at købe Owen...

Hille
02-07-2009, 17:16
jeg ved heller ikke hvor troværdig sporten.dk er, men nu skulle vi være ude efter Huntelaar og Luis Fabiano?

hvsd mener i om det? :)

Tenshu
02-07-2009, 17:16
Mht. til Gignac, så er han bestemt spændende. 24 mål er imponerende, når man sammenligner med Benzemas 24 på et endda bedre hold. Han har en fin fysik, virker til at være okay hurtig og har scoret mange mål. Dog kender jeg ham kun fra youtube og wikipedia, så der er mange usikkerhedsmomenter. Et problem ved ham er, at han tilsyneladende først er begyndt at score mål i denne sæson. Tidligere har han (ud fra statistik) haft svært ved at finde målet.

Cap
02-07-2009, 17:25
jeg ved heller ikke hvor troværdig sporten.dk er, men nu skulle vi være ude efter Huntelaar og Luis Fabiano?

De er præcis ligeså troværdige som de kilder de bruger. ;) I dette tilfælde er deres kilde dailymail - som til gengæld bruger "kilde fra Spanien" som deres.

Fabiano synes jeg kunne være spændende, men har ikke set nok til ham til at kunne dømme ham ordentlig. Huntelaar har jeg dog aldrig været den store fan af.

PerRonaldo
02-07-2009, 17:25
Køb Torres for 650 mill, så er vores problem løst! :) Jeg tror ikke vi køber nogle superstjerne, det gør vi jo aldrig, så hvorfor skulle vi det nu!? Jeg tror at Fergie ser vores trup som meget konkurrence dygtig også selvom vi har sagt farvel til to gode spillere. Jeg tror ikke han kunne finde på at købe spillere der ikke forstærker holdet. Og det gør Owen ikke, vi bliver nødt til at have spillere på bænken, som lige så godt kunne starte inde.. Men vi har jo også tosic, nani, valencia og park til kanterne. I angrebet ser det lidt mere tyndt ud, så mon ikke han køber en halvung potentiel angriber, eller satster vi på manucho og Macheda.. ;)

Kasper United
02-07-2009, 17:28

Fabiano kunne være spændende, men desværre er han 28 år. 26 kampe og 17 mål er nu meget godt for det brasilanske landshold. Synes også han spillede godt i Confederations Cup og blev samtidig topscorer med 5 mål. United skal ikke give mere end 100 mio, hvis de skal købe ham.

Huntelaar er blevet nævnt mange gange, og han er trods alt i en god alder på 25 år. Han er super målfarlig, og jeg tror, at hvis han bliver United spiller og får en god start kan han blive en meget vigtig brik i angrebet. Hvis han først kommer i gang kan han virkelig scorer kasser. Tror United kan købe ham for 150-200 mio, da Real Madrid sikkert skal af med ham.

Aquarium
02-07-2009, 17:36
Folk får det godt nok til at lyde som det er jordens undergang at vi ikke fik Benzema.. Og at snakke om at United ledelsen var skyld i at vi misset ham, fordi de ikke bød på ham, mens Real kiggede på Villa, er jo latterligt.. For hvem siger vi ikke gjorde det, men fik af vide at Benzema kun ville forlade Lyon for Madrid eller Spanien?? Og så er der jo ikke meget man kan gøre, med mindre man smider en ufattelig stor løncheck på bordet, og det mener jeg ikke United ikke skal forfalde til, vil spillere ikke til United for det vi står for og chancen for at få SAF som træner, så lad dem rådne op i Madrid..

Ja schneider er ikke bare en fantastisk spiller på midtbanen men han har også et giftigt frispark.

Lorensen
02-07-2009, 18:02

Mit største problem efterhånden, er nok at vi ikke har realistiske muligheder for at hente en ordentlig spiller der vil kunne blive et fornødent kvalitetsløft. Ribery er er helt sikkert væk, Huntelaar er blevet nævnt mange gange, men har jo bevist intet på den store scene. Sergio Aguero er helt sikkert for dyr og kræver tilsyneladende spidsen af en jetjæger. David Villa og Silva vil tilsyneladende blive i Spanien. Samuel Eto er også blevet nævnt, men hans lønkrav er urimelige.

Vi har desuden fejlet i vores forsøg på at hente Tevez (tak gud for det), men der er altså store huller i vores offensiv - som et køb af Valencia ikke kan dække.

http://hvadkosterspidsenafenjetjager.com/

Mikke7
02-07-2009, 18:11

selvfølgelig er det trist at læse, at klasse-spillere ikke ønsker at spille i vores klub, det er man da uforståelig overfor.. :) Men på den anden side, så har vi ikke brug for at hente "stjerner" - synes også, det er federe at gøre unge spillere til stjerner :D

Ja, real vidste højst sandsynligt, at Kaka og Ronaldo var deres. Men er dog rimelig sikker på, at SAF også har en eller to, der er hans, men kan da tage fejl..

Huntelaar kunne være spændende nok.
Fabiano kunne være et emne, men så skal han også være "billig"

Dahlmann
02-07-2009, 18:14

så synes jeg altså også vi skal slå til...:lolol:

Danielsen
03-07-2009, 01:09
http://oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10463 <---hmm okay! Ja ja, hvorfor ikke? så er der flere penge til en wing mere...

http://www.guardian.co.uk/football/2009/jul/02/michael-owen-manchester-united-transfer

http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/owen-set-for-united-move-in-shock-of-the-summer-1729588.html

Niko
03-07-2009, 02:01
havde mærkeligt nok snakket med min far om at vi måske ville overaske, og slet ikke købe en dyr angriber. Nævnte faktisk Owen som en mulighed, men det var nu mest i sjov. Mener ikke han kan udfylde angrebs hullet.

Hvis vi nu låner en af de unge ud, kunne han fint fungere som 4 valg. Men vi skal have en ny bomber, og en wing mere efter min mening.

RuudVanNissetøj
03-07-2009, 02:19

He he...meget fin lille hjemmeside. Det kan være, at man efterhånden skal revidere det udtryk. Er der nu også en hjemmeside, der hedder http://hvadkostertovingerogethalerorfraenjetjager.com ?

Hald
03-07-2009, 04:10
Jeg har intet imod den mand, han har gjort meget stort i Engelsk Fodbold... Men ligefrem at hente ham til United !! Hmm Hmm

Parkohargo
03-07-2009, 07:03
Michael Owen.. jov jov.. enten bliver det et scoop for United eller også flopper han.. Jeg tror mest på det sidste eftersom han ikke har spillet prangende de sidste par år grundet en masse skader.

timberunited
03-07-2009, 07:11
Jeg har intet imod den mand, han har gjort meget stort i Engelsk Fodbold... Men ligefrem at hente ham til United !! Hmm Hmm

Det kan jeg kun give dig 100% ret i. Men der må være krise. Eller også har Skotten fået sig en ny tegnedreng, der er lavet af muldvarpeskind, som ikke tåler lys. Grauballemanden kommer vist også på fri transfer i år. Måske skulle Ferguson overveje ham, hvis vi skal til at opbygge mose. Hvad blev der så lige af den den praksis med, at spillerne skulle være 25 eller derunder. Er det kun, hvis de koster overgangssum?

Nå, men jeg har kigget Owen Mosemand efter i kortene for sæsonen 2008/09:

8 mål for Magpies blev det til i sidste sæson, og ingen assists. 8 gange blev han skiftet ind. 20 gange var han med fra start. Gule kort samler han ikke på. :)

I 2007/08-sæsonen scorede han 11 og lavede en assist. Måske får den rolle, som Tevez ikke magtede: At være en joker og en spiller man sætter ind, når der taktisk er brug for det. :devill:

Benzet
03-07-2009, 07:24
Hold kæft, hvor er det en falliterklæring, hvis vi går efter Owen. Manden har jo intet bevist længe i engelsk fodbold, og han sidder konstant ude med skader. Så giver det jo ingen mening, at vi solgte Saha, der er på et tilsvarende niveau og også slås med mange skader.

KennyN
03-07-2009, 07:37
Som tidligere skrevet kan jeg godt se fidusen i at hente Owen. Han er ikke på toppen mere, men jeg tror bestemt at Ferguson vil være manden der får Owen tilbage på sin gamle niveau. Det tror jeg virkelig kan lade sig gøre i United..
Og Owen er interesseret i at komme tilbage, og vil ikke have noget imod at sidde på bænken, noget store navne som Tevez, Benzema osv ikke ville acceptere.. Tror på det kan være et smart træk af Fergie og United..

unitedforreal
03-07-2009, 07:39
Jeg tror jeg nævnte Owen for 2-3 dage siden på forummen. Og wupti, ja så er vi ved at købe ham. Jeg kan læse mange synes det er skidt osv. Men tænk nu lidt over det.

Owen har spillet med mange af vores spiller.
SAF har altid syntes om ham.
Manden har talent og det kan blomstre op.
Manden har intet imod at kæmpe for sin plads på holdet modsat andre, "TEVEZ THE MIDGET" + hans spillestil passer os godt.

Så skal vi huske prisen, tror ikke vi har betalt det helt stor her.

Nu har vi fået en wing og en angriber.

Så skal der bare hentes en wonderkid angriber + den nye Ronaldo.. også har vi verdens bedste hold igen.... eller vent, det har vi sku og vi owner for vildt igen i år!

Cartman77
03-07-2009, 08:35
Jaaa Owen hvorfor ikke? God 4. mand som vil accepterer bænken, og koster jo intet. Med ham i stalden, og et køb af Aguero, så vil vi altså have en særdeles giftig trup, og går ikke særlig meget svækket ud af vinduet. Evt. hvis vi har money tilbaws, så køb Rodwell i Everton. Efter min mening har vi med nedenstående trup et særdelig stærkt og spædende hold, som hurtigt vil få os til at glemme Ronaldo. Tevez har vi/jeg glemt.:trophy:.

Startopstilling:

VDS/Foster
Brown/O'shea Rio Vidic Evra
Fletcher Carrick Hargreaves
Valencia Aguero
Rooney

Bænk/reserver:
Owen
Giggs
Scholes
Tosic
Lljaic(hvad han nu hed)
Tvillingerne
Park
Anderson
Nani
Evans
PIG
Welbeck
Kiko
Brown/O'shea
Foster/VDS
Neville
Berba
Rodwell

RAppel
03-07-2009, 09:09
Michael Owen.. jov jov.. enten bliver det et scoop for United eller også flopper han..

Så er man ligesom dækket ind. Man har ikke sagt for meget men heller ikke for lidt ;)

Høgsted
03-07-2009, 09:28
Tevez og Ronaldo vs. Valencia og Owen.

Vi går helt sikkert styrket ud af dette transfervindue....:whine:

robinho
03-07-2009, 09:34

Tror nu ikke vi er færdige endnu på markdet selvom vi henter owen.

Og kan lige så godt sige min mening om din lille sammeligning.

Tevez overfor Owen. Når owen er skadesfri vil jeg tage ham. Er mange flere mål i ham, og det er primært det han er med for. Ikke altid et budskab tevez havde fattet

Dahlmann
03-07-2009, 09:49

ja det er jo d. 3. Juli... Åh nej alt er overstået allerede nu.......... :whine:

Klap lige hesten og kom ind i kampen.. Valencia er en etableret Premiership spiller og det samme er Owen. Owen har tidligere præsteret på højeste niveau og kan helt klart komme til det igen. Vi har fået 700 mio. kr fra salget af ronaldo samt de obligatoriske 200 mio kr vi plejer at have. Indtil videre har vi brugt 140 mio kr på 2 spillere (såfremt Michael Owen består lægetjekket), og det efterlader os med 760 mio kr at købe for endnu. Tror du virkelig selv det er ovre bare fordi vi ikke har sat et stempel på alle verdensstjerners kontrakter endnu?

robinho
03-07-2009, 09:57
ja det er jo d. 3. Juli... Åh nej alt er overstået allerede nu.......... :whine:

Klap lige hesten og kom ind i kampen.. Valencia er en etableret Premiership spiller og det samme er Owen. Owen har tidligere præsteret på højeste niveau og kan helt klart komme til det igen. Vi har fået 700 mio. kr fra salget af ronaldo samt de obligatoriske 200 mio kr vi plejer at have. Indtil videre har vi brugt 140 mio kr på 2 spillere (såfremt Michael Owen består lægetjekket), og det efterlader os med 760 mio kr at købe for endnu. Tror du virkelig selv det er ovre bare fordi vi ikke har sat et stempel på alle verdensstjerners kontrakter endnu?

Enig.

Kunne godt forestille mig der kom et par spillere mere endnu. At den ene så ville være en ung gut som douglas costa eller sanchez er så det. Men tror ikke vi har set den sidste "profil" endnu i man utd denne sommer.

Eller rettere det håber jeg ikke.

chrhein
03-07-2009, 10:02
Hold kæft, hvor er det en falliterklæring, hvis vi går efter Owen. Manden har jo intet bevist længe i engelsk fodbold, og han sidder konstant ude med skader. Så giver det jo ingen mening, at vi solgte Saha, der er på et tilsvarende niveau og også slås med mange skader.

Men vi har brug for en angriber der vil ligge under Rooney og Berba i hirearkiet, og som kan score mål. Hvis Owen er fit, er der vel ikke mange der er så godt afsluttere og notoriske målscorerer som ham.

Men det hele handler selvfølgelig om hvorvidt han kan holde sig fit. Risikoen er bare så lille i mine øjne, da det er en fri transfer.

Hvis han så skulle genfinde sin gamle form - har vi da gjort et scoop.

23Becks
03-07-2009, 10:03
Jeg ser det som en kæmpe falliterklæring hvis vi henter Owen.. Han har ikke klasse, er altid skadet, er scousser, han har ingen fysik eller speed mere, og så skal han ha meget i løn.. håber satme fergie åbner øjnene og stopper denne handel...

Kan ikke foreslå en anden mulighed til angrebet.. havde inderligt håbet på Benzema...

chrhein
03-07-2009, 10:05

Idet vi solgte Ronaldo vil vi aldrig gå styrket ud af dette vindue, det er ikke muligt. Om så vi købte Benzema, Ribery og Villa må vi alligevel kun spille med 11 spillere af gangen, og der findes ikke nogen bedre end Ronaldo.

henning_b_j
03-07-2009, 10:12
Hey alle men-utd fan! ro på synes jeg. sagde for lidt tid siden at vi ikke ville hente det store i dette transfervindue. Og det ser stadig såden ud. Men for at være ærlig synes stadig vi har et kanon hold! hvis vi henter owen synes jeg det vil være fint. Han vil være go' som indhåber. det vriker som om de fleste har glemt dimi (9) er sikker på Dimi (9) nok skal vise mere i år end sidste år. Der er en grund til Alex bruger 320 mill på en mand som han havde prøvet at hente over 2-3 år.

Mener vores hold er stærkt nok da vi ikke skal spille lige så mange kampe som sidste år. Der skal vel også være plads til at give kiko muligheden.

Ved ikke om jeg er den eneste der mener det?

United-Allan33
03-07-2009, 10:16

Tjae Owen havde trods alt 21-7 kampe og 8 mål mod Tevez 18-11-5 så synes da vi kommer styrket ud på netop den front..

Kan ikke foreslå en anden mulighed til angrebet.. havde inderligt håbet på Benzema...

Han ville jo ikke.. skulle vi have kidnappet ham og banket ham til han skrev under???

Dahlmann
03-07-2009, 10:17
Jeg ser det som en kæmpe falliterklæring hvis vi henter Owen.. Han har ikke klasse, er altid skadet, er scousser, han har ingen fysik eller speed mere, og så skal han ha meget i løn.. håber satme fergie åbner øjnene og stopper denne handel...

Men hvor meget koster han? Han er jo gratis og har nok indfundet sig med at han ikke skal have 1 mio om ugen længere. Owen er en fantastisk billig løsning. Når al had først er væk kan han få lov til at vise hvem han er og han er jo en fantastisk angriber når han er i form, en form han gerne skulle komme i her hos os.

Forestil jer lige et firkløver bestående af Rooney, Owen, Berbatov og Luis Fabiano. Det kan da ikke gå helt kan det vel? Daily Mirror beretter i dag om at vi har budt 140 mio kr for Luis Fabiano. Han vil bestemt ikek være nogen dårlig angriber at få til truppen. Så har vi 4 kvalitetsangribere der kan score masser af mål. Fergie har tidligere vist interesse for Fabiano, som jeg har været vild med i længere tid også sidst der var interesee. Fabiano har spillet et godt confederations cup er 28 år og har flere gode sæsoner i sig endnu. Han scorer masser af mål og har været stabil med scoringerne over årene. bestemt en spændende spiller..

RuudVanNissetøj
03-07-2009, 10:20
Jeg har gransket lidt over en mulig signing af Owen.

Hvis vi kigger tilbage til 1997, den gang Cantona chokerede alle og smed støvlerne hvem hentede vi så? Jo, Hr. Ferguson hentede Teddy Sheringham, 31 år, englænder, spurs spiller og kostede ca. 3,5 mil. pund. Ikke den signing fansene og andre havde forventet - og langt fra en på papiret ordentlig erstatning for det netop afgående ikon
over alle.

Synes bare man kan man drage en lille parallel til dette.

Men nu må vi jo se, om vi virkelig henter Owen eller ej.

Jev
03-07-2009, 10:25
Det er en usmagelig apokalyptisk stemning, der hersker herinde i disse dage. Nok er Michael Owen en satsning. Nok er han tidligere Liverpool-spiller. Nok har han haft problemer med skader. Nok er han 29 år. Men han koster ingenting, og vi kender alle hans talent. Hvis man for nul kroner kan få en spiller, der minder om Michael Owen anno 2000, er det et røverkøb. Ellers har vi spildt nul kroner samt hans hyre (og jeg forestiller mig, at hans kontrakt vil afhænge af hans præstationer, ikke mindst pga. hans skadeshistorik).

Selvfølgelig er Michael Owen ikke manden, der målmæssigt udfylder hullet efter Cristiano Ronaldo, men han kan blive en kompetent reserve, og jeg er klar til at give ham chancen. Andre foreslår beskt, at vi lige så godt kunne have beholdt Saha. Personligt så jeg gerne Saha vende tilbage til Old Trafford. Dog ikke hvis Owen ankommer.

Vi har byttet Ronaldo og Tevez for Antonio Valencia og Michael Owen (HVIS den går igennem). På papiret er det en klar svækkelse. Men der er 60 ud af 62 dage tilbage af transfervinduet, og vi har tjent i omegnen af 550 mio. kroner på det. Ferguson ved, hvad han laver, det burde folk snart være klar over, og selvfølgelig er Owen ikke vores sidste indkøb i dette transfervindue. Mit håb er bare, at Fergie retter søgelyset mod Ashley Young.

Daniel
03-07-2009, 10:32
Det er en usmagelig apokalyptisk stemning, der hersker herinde i disse dage. Nok er Michael Owen en satsning. Nok er han tidligere Liverpool-spiller. Nok har han haft problemer med skader. Nok er han 29 år. Men han koster ingenting, og vi kender alle hans talent. Hvis man for nul kroner kan få en spiller, der minder om Michael Owen anno 2000, er det et røverkøb. Ellers har vi spildt nul kroner samt hans hyre (og jeg forestiller mig, at hans kontrakt vil afhænge af hans præstationer, ikke mindst pga. hans skadeshistorik).

Selvfølgelig er Michael Owen ikke manden, der målmæssigt udfylder hullet efter Cristiano Ronaldo, men han kan blive en kompetent reserve, og jeg er klar til at give ham chancen. Andre foreslår beskt, at vi lige så godt kunne have beholdt Saha. Personligt så jeg gerne Saha vende tilbage til Old Trafford. Dog ikke hvis Owen ankommer.

Vi har byttet Ronaldo og Tevez for Antonio Valencia og Michael Owen (HVIS den går igennem). På papiret er det en klar svækkelse. Men der er 60 ud af 62 dage tilbage af transfervinduet, og vi har tjent i omegnen af 550 mio. kroner på det. Ferguson ved, hvad han laver, det burde folk snart være klar over, og selvfølgelig er Owen ikke vores sidste indkøb i dette transfervindue. Mit håb er bare, at han retter søgelyset mod Ashley Young.

Fuldstændig enig i alt du siger. Men det bliver sku spændende og lidt sjovt hvordan scourserne reagerer. Men der bliver snakket om Luis Fabiano, men ham har jeg svært ved at se blive hentet. Berbatov, Rooney, Owen, Welbeck og så evt. Macheda er vi vel fint dækket ind på den front.

Forresten er Owen transferfri eller skal vi bare betale et lille beløb for ham?

RAppel
03-07-2009, 10:53

Han er transferfri. Også derfor jeg ikke forstår hvorfor så mange stiller sig på bagbenene over dette. Vi mister jo ikke noget på det (jo lønnen, men som Jev skrev tror jeg (vi) at der bliver tale om performanceløn pga hans tilbøjelighed til skader). Jeg er foretaler for vi henter Owen og har nævnt det før. Tror det var sidste sommer :)

Dahlmann
03-07-2009, 10:55

Det er kun spillere i England der er 24 eller under som der skal betales en kompensation for ved deres kontraktudløb. :)

JakobR
03-07-2009, 10:57
Tja, der er nogle åbenlyse fordele ved at hente en spiller som Owen.

1) Han har masser af erfaring som han kan give videre til Macheda og Welbeck.
2) Han udkonkurerer ikke ovenstående spillere (på længere sigt).
3) Billig. Fri transfer og så har der været snak om en kontrakt, der går ud på at aflønne ham efter præstationer. Den har et fint navn som jeg har glemt :p

Men hvis han alligevel er skadet hele tiden, så kan det jo være ligemeget. Men okay, kan han få 25 kampe (inkl. subs), så har han alligevel skabt bredde uden at han har kostet os en bondegård. Sådan et køb betyder vel også, at Fergie har fuld tillid til Berbatov og Rooney duoen næste sæson.

henning_b_j
03-07-2009, 11:02

Vi har byttet Ronaldo og Tevez for Antonio Valencia og Michael Owen (HVIS den går igennem). På papiret er det en klar svækkelse. Men der er 60 ud af 62 dage tilbage af transfervinduet, og vi har tjent i omegnen af 550 mio. kroner på det. Ferguson ved, hvad han laver, det burde folk snart være klar over, og selvfølgelig er Owen ikke vores sidste indkøb i dette transfervindue. Mit håb er bare, at Fergie retter søgelyset mod Ashley Young.

kan bare ikke se Ashley Young lige nu. så tror jeg han var købt før Valencia. de pladser Young spiller er optaget af andre. Giggs, Nani, Park og så Valencia

RAppel
03-07-2009, 11:06
Sådan et køb betyder vel også, at Fergie har fuld tillid til Berbatov og Rooney duoen næste sæson.

HVIS vi henter Owen er det vel næppe det eneste indkøb. Owen er, som du selv er inde på, vel ment som en ekstra dimension. Der er vel mere der taler for han skal hentes ind der er ting der taler for han ikke skal hentes.

JakobR
03-07-2009, 11:10
HVIS vi henter Owen er det vel næppe det eneste indkøb. Owen er, som du selv er inde på, vel ment som en ekstra dimension. Der er vel mere der taler for han skal hentes ind der er ting der taler for han ikke skal hentes.

Fergie har anbefalet Welbeck til Capellos VM-trup. Det viser vel, hvor højt han værdsætter hans kvaliteter. Jeg tvivler på, at vi totalt udkonkurrerer ham ved at putte 4 angribere og Macheda foran ham.

Jeg forventer, at vi kun henter en angriber denne sommer (medmindre, at der dukker et nyt kæmpetalent op).

Jev
03-07-2009, 11:14
kan bare ikke se Ashley Young lige nu. så tror jeg han var købt før Valencia. de pladser Young spiller er optaget af andre. Giggs, Nani, Park og så Valencia

Jeg er for længst holdt op med at regne Giggs for fløjspiller. Men det er korrekt, at vi har andre fløjspillere. Nani har imidlertid ikke slået igennem, og Ronaldo har i de forgangne sæsoner været vores eneste verdensklassekant, og for at erstatte ham må vi styrke begge fløje. Ashley Young er en bedre spiller (ihf. hvad produktion angår) end både Park og Nani, om end det efter min mening var en fejl, at han (Young) vandt prisen for årets unge spiller i sidste sæson.

Danielsen
03-07-2009, 11:15
8 mål for Magpies blev det til i sidste sæson, og ingen assists. 8 gange blev han skiftet ind. 20 gange var han med fra start. Gule kort samler han ikke på. :)
:

30 mål i 75 kampe...det synes jeg nu er okay....

Du har ikke meget tillid Fergie...hvorfor skulle man også ha' det?? :titte:

JakobR
03-07-2009, 11:16
Michael Owen kan blive den første Liverpool-dreng til at vinde Premier League.

timberunited
03-07-2009, 11:30
30 mål i 75 kampe...det synes jeg nu er okay....

Du har ikke meget tillid Fergie...hvorfor skulle man også ha' det?? :titte:

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Jeg må indrømme, da jeg vågnede op til denne nyhed klokken 6.00. var jeg i chok, hvilket åbenbart også var stemningen på den anden side af kanalen.

Og på den tid af dagen er min humor sortere en kaffe. Nogen gange fortsætter dette også op ad dagen. Jeg er til black celebration og "apokalyptisk" stemning. Andre har en anden indgang.

Med hensyn til tillid til Sir Alex, så giver jeg den journalist ret, der skrev, at han kunne købe to lemurer som erstatning for Ronaldo og stadigvæk vinde mesterskabet.

Og Owens statistik er jeg ingenlunde negativ overfor. Jeg har bare fundet den frem. Man må vel lige have lov til at komme sig over, at vi åbenbart skriver med en tidligere Scouser. På den anden side. Det var også Solskjær (som fan) og Rooney.

Jeg står dog fast på, at det er ikke er nok at hente Owen. Der skal mere tryk på det angreb. Medmindre vi skal prøve UEFA-cuppen nogle år. :lolol:

Danielsen
03-07-2009, 11:41
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Jeg må indrømme, da jeg vågnede op til denne nyhed klokken 6.00. var jeg i chok, hvilket åbenbart også var stemningen på den anden side af kanalen.

Og på den tid af dagen er min humor sortere en kaffe. Nogen gange fortsætter dette også op ad dagen. Jeg er til black celebration og "apokalyptisk" stemning. Andre har en anden indgang.

Med hensyn til tillid til Sir Alex, så giver jeg den journalist ret, der skrev, at han kunne købe to lemurer som erstatning for Ronaldo og stadigvæk vinde mesterskabet.

Og Owens statistik er jeg ingenlunde negativ overfor. Jeg har bare fundet den frem. Man må vel lige have lov til at komme sig over, at vi åbenbart skriver med en tidligere Scouser. På den anden side. Det var også Solskjær (som fan) og Rooney.

Jeg står dog fast på, at det er ikke er nok at hente Owen. Der skal mere tryk på det angreb. Medmindre vi skal prøve UEFA-cuppen nogle år. :lolol:

I don't get it! :confused:

Hvorfor alle disse --> ":haha:"

Foged
03-07-2009, 11:42
Owen ville være ok at få. Som I andre skriver, billig og gammel så han er klar til at tage en plads på bænken og når han er færdig om 2 sæsoner så er Welbeck og Kiko forhåbentlig klar.

Hvis vi så henter en klasse kant (tror overhovedet ikke på Nani mere) som Young, Ribery eller Silva så synes jeg kun vi er blevet stærkere i forhold til sidste sæson.

RAppel
03-07-2009, 11:47
Michael Owen kan blive den første Liverpool-dreng til at vinde Premier League.

:haha::lolol:

timberunited
03-07-2009, 11:50
I don't get it! :confused:

Hvorfor alle disse --> ":haha:"

Alle disse :haha: er for at understrege den sorte humor i mit oprindelige indlæg fra klokken lort i morges. Samtidigt er de tilkendegivelse af, at jeg sagtens forstår ironien og humoren i dit indlæg.

Lad os håbe Owen kommer ud af ovnen, og ovner alting. :)

TJ
03-07-2009, 11:53
Først blev jeg også meget overrasket da læste nyheden, men nu kan jeg faktisk godt se fordelen i at hente Owen. Der er jo ikke tale om at han er vores store indkøb i dette transfervindue eller noget i den stil. Han er bare ekstra gardering i angrebet og da vi får ham på en fri transfer, så er det egentlig fint nok synes jeg. Så længe vi ikke er færdige med at hente spillere i dette transfervindue, hvilket jeg heller ikke tror at vi er.

Jev
03-07-2009, 12:00
Jeg tror heller ikke, vi er færdige med at hente spillere, men henter vi Owen, tror jeg, vi er færdige med at hente angribere.

Owen er 29 år. Et oplagt tredjevalg og en mand, der har tre-fire sæsoner på topplan i sig. Det er et oplagt signal om, at Fergie har en klippetro på Welbecks potentiale, og mon ikke han bliver kørt i stilling til at tage over som ny førstereserve, når Owens præstationer begynder at svigte. Samtidig ser jeg det som et varsel om, at Berbatov og Rooney bliver vores angrebsduo i næste sæson.

Jeg håber stadig på Ashley Young, men ellers kan jeg sagtens forestille mig, at vores indkøb resten af vinduet vil bestå af unge talenter. Nilmar (ganske vist ikke så ung igen), Douglas Costa, Fabian Delph, Rodwell. Det har jeg intet imod.

schousboe9
03-07-2009, 12:01
Jeg må indrømme, jeg syntes det virkede meget useriøst, hvis vi gjorde alvor af at hente Owen til klubben, og jeg synes stadigvæk det virker lidt tyndt. Kan han holde sig fri af skader, er han en klasseangriber, men kan han så det?? Og at have en mindre Liverpool-legende på lønningslisten huer mig heller ikke ligefrem...

Når det så er sagt, så må man naturligvis se gennem fingre med klubhistorik, og kigge på det store billede og overveje, om han stadig udgør en reel trussel i Premier League - og det må man vel sige, han gør. Han ved stadig hvor målet står, og har en uvurderlig rutine og boldforstand, som hører til sjældenhederne.

Dog har tanken om, at Glazer er begyndt at have indflydelse på indkøbene ikke helt undsluppet mig, men jeg nægter alligevel at tro på, at Fergie vil lade sig kommandere med på transfermarkedet. Eller andre steder!

Hvis den går igennem vil jeg sammenligne det med Henke i sin tid: kæmpe chok, atypisk tilføjelse og vel nok det sidste alternativ man havde overvejet. Hvis denne handel bliver med samme succes, vil det være en genistreg af den gamle - igen!

Dines
03-07-2009, 12:17
Hvor jeg håber, at det er sandt med Owen, hvilket meget tyder på. Hvad har vi at miste på en spiller, der er gratis? Har en enorm erfaring og kan sparke bolden i kassen. Måske er han meget skadet, men han er fuldstændig gratis og på et hold som os, der skaber massere af chancer, så skal han nok score en del mål. Håber virkelig at det passer, ville virkelig være et scoop i mine øjne.

RuudVanNissetøj
03-07-2009, 12:38
Owen skal bare have en MEGET performance baseret løn - næsten lige før, at han kun skal få penge når han kan spille en PL kamp eller scorer.

Men hvis vi kan vriste 10-15 pl mål. ud af ham som super-sub eller i de "nemme" kampe i pl, så vil det være en perfekt signing. Glæder mig meget til at høre Fergusons begrundelse for sådan en tilføjelse - han skal i den grad argumentere i for sin sag. Men vi må jo stole på ham, han lavede jo samme nummer med Sheringham efter Cantona stoppede.

Zubbi
03-07-2009, 13:05
Først og fremmest så er det en dejlig nyhed at vi, som det ser ud til, skriver med Owen indenfor de næste par dage.

Han er en ægte målscorer, og scorer ligemeget hvor han er. Lidt ligesom Nistelrooy - ikke at de minder om hinanden, men nogle spillere kan bare score mål lige meget hvor de spiller.

Han er englænder, og har en masser erfaring. Dertil skal man tilføje, at han nok ikke forventer at spille hver gang, og nok vil finde sig i, at han primært skal være 3. valg.

De unge kan lære en del af ham, da han er en af de mest iskolde afsluttere, og virker til at have en meget professionel personlighed.

Og så har jeg lige læst på Onside.dk, at United går efter Zlatan nu. Han er nok den absolut bedste angriber i verden, og får vi ham, så er angrebet forstærket væsentligt!

Thomas
03-07-2009, 13:33
Iflg. anonyme kilder tæt på Old Trafford, skulle vi have budt på målmandstalentet Likura Hiroki.. Han ser spændende ud!
mpAeHbbFhPI

henning_b_j
03-07-2009, 13:37
Jeg er for længst holdt op med at regne Giggs for fløjspiller. Men det er korrekt, at vi har andre fløjspillere. Nani har imidlertid ikke slået igennem, og Ronaldo har i de forgangne sæsoner været vores eneste verdensklassekant, og for at erstatte ham må vi styrke begge fløje. Ashley Young er en bedre spiller (ihf. hvad produktion angår) end både Park og Nani, om end det efter min mening var en fejl, at han (Young) vandt prisen for årets unge spiller i sidste sæson.

vi også gerne have young! men tror ikke vi henter ham desværre! men jeg må sige at jeg har et lille håb et nani

Fletcherfan
03-07-2009, 13:41
Hvordan kan det være, at Owen bliver kritiseret rigtig meget gennem sidste sæson, men nu da det ser ud til, at han skifter til United så er det åååhhh sååå dejligt, og han er sådan en fantastisk angriber...

Og når det viser sig, at han ikke er værd at spille i United-trøjen så skal I ikke komme og klage over SAF eller Uniteds transferpolitik...

Manden var en superspiller til han skiftede til Newcastle... Og det er nemt nok, at score 8 mål (eller hvor meget det var) når holdets taktik er, at en spiller SKAL score målene...

Martinsen
03-07-2009, 13:44
Fin handel! Kan godt lige tanken. Det er sku en win-win situation det her. Men mon ikke han netter flere gange end de 5 æsker Tevez lavede sidste sæson? det tør jeg i hvertfald godt sætte mine sparepenge på. Jeg tager imod Owen med åbne arme. Rooney-Owen et vaskeægte scouser angreb, hvem havde troet det.

Daniel
03-07-2009, 13:49
Iflg. anonyme kilder tæt på Old Trafford, skulle vi have budt på målmandstalentet Likura Hiroki.. Han ser spændende ud!
mpAeHbbFhPI

Han sørgede da for at der ikke blev hjørnespark:lolol:

RAppel
03-07-2009, 13:50
mpAeHbbFhPI

Gee, let me think. Har du lige læst EB?

TJ
03-07-2009, 13:53
..........

Stratego Thomas
03-07-2009, 13:57
jeg ville ikke være tosset med owen-handel, med mindre han bliver utrolig billig.. årsagen til min skepsis er, at han er halvgammel, meget skadet og gammel scouser!

United-Allan33
03-07-2009, 14:02
Hvordan kan det være, at Owen bliver kritiseret rigtig meget gennem sidste sæson, men nu da det ser ud til, at han skifter til United så er det åååhhh sååå dejligt, og han er sådan en fantastisk angriber...

Og når det viser sig, at han ikke er værd at spille i United-trøjen så skal I ikke komme og klage over SAF eller Uniteds transferpolitik...

Manden var en superspiller til han skiftede til Newcastle... Og det er nemt nok, at score 8 mål (eller hvor meget det var) når holdets taktik er, at en spiller SKAL score målene...

Ja det er faktisk flot at score 8 mål for et håbløs hold som Newcastle, det er jo nok ikke fordi de væltede sig i chancer som vores angribere gør, og hvor vi netop har sagt farve´l til en der havde scoret hele 5 mål...

Owen har hvis han kan holde sig skadesfri helt sikkert klasse til at spille en rolle i United.. Han er ikke købt som vores 1 angriber, men købt som den spiller som skal overtage Tevez plads på bænken, og uanset hvor mange penge vi har fået fra Ronaldo, så vil jeg til hver en tid foretrække en Owen end en spiller til 25 mill til netop den rolle. Og en Owen i form er bedre end Tevez..

RazziC
03-07-2009, 14:07
Ja det er faktisk flot at score 8 mål for et håbløs hold som Newcastle, det er jo nok ikke fordi de væltede sig i chancer som vores angribere gør, og hvor vi netop har sagt farve´l til en der havde scoret hele 5 mål...

Owen har hvis han kan holde sig skadesfri helt sikkert klasse til at spille en rolle i United.. Han er ikke købt som vores 1 angriber, men købt som den spiller som skal overtage Tevez plads på bænken, og uanset hvor mange penge vi har fået fra Ronaldo, så vil jeg til hver en tid foretrække en Owen end en spiller til 25 mill til netop den rolle. Og en Owen i form er bedre end Tevez..

Helt enig, det er noget pjat at folk forventer at vi kaster £25+ millioner efter en reserve-angriber. Gør vi det, ender vi bare med den samme ballade som sidste sæson og brokkerier over manglende spillestil mm. Der er ingen af vores angivelige transfermål med prisskilte på over £25 millioner, der vil være tilfredse med en bænk-plads og det samme gælder Berbatov og Rooney, så derfor er Owen en perfekt løsning. Han er en anden type end både Berbatov og Rooney, vi kender hans kvalitet, og så er han en uhyggelig billig satsning. Går det ikke, så er det skide ærgerligt, men hvis han kan holde sig skadefri, er det helt perfekt. Samtidig er han jo godt klar over, at han skal performe hvis ikke hans karriere skal drukne fuldstændig, og netop på grund af hans historier vil han ikke være utilfreds med en bænk-plads, hvilket Ferguson nok også skal gøre opmærksom på, før han signes.

Hald
03-07-2009, 14:33
STORT !!!
vi slår HULL i kampen om at sikre os en gammel liverpool spiller, men ja ok, vi har jo også lige tabt kampen til REAL MADRID om en superstjerne !! ha ha,
jeg ved ikke hvad jeg skal mene hvis denne handel falder på plads..
Dog har jeg så meget tiltro til SAF at jeg ikke er nervøs for at han ikke ved hvad han gør, henter han Owen er det jo ikke fordi han syntes det kunne være sjovt med endnu en lille angriber oppe foran. Desuden tror jeg heller ikke owen bliver det sidste Køb. Eller køb er så meget sagt, han koster jo ingenting.
Men vi har brugt 140 mil på velencia, hmm. Vi har 700 at gøre godt med ?
hvis de to spillere bbliver sommerens eneste handler, så viser alt jo klart at resten af pengene skal i Glazers lommer, også henter han to "middel" store spillere som plaster på såret for afgangen af Ronaldo og Tevez.
Jeg tror der ligger en stor handel og venter et stykke ude denne sommer !

Hald
03-07-2009, 14:37
Håber bare ikke dette bliver en Larsson om igen ! : (
Eller Saha.
Eller Forlan
Håber Owen finder målnæsen frem igen, og føler sig som en ung gut ved siden af Rooney,
- Og håber der i nat er en lille alf der lister sig ind og putter Stål plader i hans knæ, og han derefter ville være helt fri for Skader...

Acsadac
03-07-2009, 14:47
STORT !!!
vi slår HULL i kampen om at sikre os en gammel liverpool spiller, men ja ok, vi har jo også lige tabt kampen til REAL MADRID om en superstjerne !! ha ha,
jeg ved ikke hvad jeg skal mene hvis denne handel falder på plads..
Dog har jeg så meget tiltro til SAF at jeg ikke er nervøs for at han ikke ved hvad han gør, henter han Owen er det jo ikke fordi han syntes det kunne være sjovt med endnu en lille angriber oppe foran. Desuden tror jeg heller ikke owen bliver det sidste Køb. Eller køb er så meget sagt, han koster jo ingenting.
Men vi har brugt 140 mil på velencia, hmm. Vi har 700 at gøre godt med ?
hvis de to spillere bbliver sommerens eneste handler, så viser alt jo klart at resten af pengene skal i Glazers lommer, også henter han to "middel" store spillere som plaster på såret for afgangen af Ronaldo og Tevez.
Jeg tror der ligger en stor handel og venter et stykke ude denne sommer !

Mener du det helt seriøst? Tror du virkelig at SAF vil lade det ske? Hvis du seriøst mener, at SAF har fået 140 mio til indkøb i år, og bare accepterer det, så er man imo ude i noget der grænser til respektløst.

Der sker INTET på OT som går SAF's næse forbi. Og hvis der pludselig gjorde, så ville han smutte.

Hvis SAF mener, at Valencia og Owen er nok til at beholde mesterskabet, så har jeg stor respekt for hans forsøg. At jeg ikke tror at dette bliver den sidste signing er så noget andet. Men mener at Owen er mindst lige så god som Tevez, ingen kan måle sig med Ronaldo, men hvis Valencia kan iscenesætte vores angribere bedre end vores andre kanter kan, og Nani kommer i sving, så vil jeg ikke mene at det er helt skidt.

Dog forventer jeg, at der bliver købt mere ind. Kunne godt se at fx Young på en fløj og så fx Moutinho eller en anden skabende midtbanespiller til den centrale midt.

Owen vil være et fantastisk køb. Han er gratis, og du får ikke mange klasse angribere til at være fast 3. valg som Owen bliver. Så ingen grund til at bruge 250 mio på en angriber hvis man kan få Owen.

Rygtet om Zlatan er forhåbentlig bare en and. Welbeck skal være det klare 4. valg, ikke flere angibere tak. Nu skal midtbanen bare optimeres.

Dahlmann
03-07-2009, 14:48
Håber bare ikke dette bliver en Larsson om igen ! : (
Eller Saha.
Eller Forlan
Håber Owen finder målnæsen frem igen, og føler sig som en ung gut ved siden af Rooney,
- Og håber der i nat er en lille alf der lister sig ind og putter Stål plader i hans knæ, og han derefter ville være helt fri for Skader...

Hvad er der nu galt med Larsson? han var da god dengang!?!?

Dines
03-07-2009, 14:53
Mener du det helt seriøst? Tror du virkelig at SAF vil lade det ske? Hvis du seriøst mener, at SAF har fået 140 mio til indkøb i år, og bare accepterer det, så er man imo ude i noget der grænser til respektløst.

Der sker INTET på OT som går SAF's næse forbi. Og hvis der pludselig gjorde, så ville han smutte.

Hvis SAF mener, at Valencia og Owen er nok til at beholde mesterskabet, så har jeg stor respekt for hans forsøg. At jeg ikke tror at dette bliver den sidste signing er så noget andet. Men mener at Owen er mindst lige så god som Tevez, ingen kan måle sig med Ronaldo, men hvis Valencia kan iscenesætte vores angribere bedre end vores andre kanter kan, og Nani kommer i sving, så vil jeg ikke mene at det er helt skidt.

Dog forventer jeg, at der bliver købt mere ind. Kunne godt se at fx Young på en fløj og så fx Moutinho eller en anden skabende midtbanespiller til den centrale midt.

Owen vil være et fantastisk køb. Han er gratis, og du får ikke mange klasse angribere til at være fast 3. valg som Owen bliver. Så ingen grund til at bruge 250 mio på en angriber hvis man kan få Owen.

Rygtet om Zlatan er forhåbentlig bare en and. Welbeck skal være det klare 4. valg, ikke flere angibere tak. Nu skal midtbanen bare optimeres.

Er fuldstændig enig i alle de synspunkter du kommer ind på. Owen er et godt køb, når han er gratis og kan affinde sig som 3. angriber. Derudover har han stadig et målinstinkt og er farligere foran målet end Berbatov og Rooney. Desuden kan Macheda og Welbeck tage ved lære af Owens erfaring og hvis de er 4 og 5 angribere, så giver det også muligheder til dem. Hvis Owen viser sig at være skadet stortset hele tiden, så er jeg sikker på, at vi henter en angriber i januar.

JakobR
03-07-2009, 15:30
Ifølge SSN er Owen på hospitalet for at få foretaget lægetjekket nu. Alt tyder på, at han er Unitedspiller senest i aften.

EDIT: Det er hvad der sker, når man handler engelske spillere :D (kunne ikke lade være ;))

Benzet
03-07-2009, 15:35
Jeg har det noget blandet med at skulle have en tidligere Liverpoolspiller i truppen. Skulle det være en Liverpoolmand, skulle det være af en vis kaliber, så der var noget at gå på kompromi over. Fx ville jeg kunne acceptere et køb af Gerrard eller Torres, da de har en vis kvalitet, selv om jeg ikke kan udstå nogen af dem. Men med Owen kan man ikke sige, at han står for noget kvalitativt. Han mistede sin største styrke for mange år siden, nemlig hurtigheden. Siden da er det gået af bakke med skade på skade, og vi må hellere skrive under med et par ekstra lægefolk til at stå på sidelinien med det samme.

Danielsen
03-07-2009, 15:44
Alle disse :haha: er for at understrege den sorte humor i mit oprindelige indlæg fra klokken lort i morges. Samtidigt er de tilkendegivelse af, at jeg sagtens forstår ironien og humoren i dit indlæg.

Lad os håbe Owen kommer ud af ovnen, og ovner alting. :)

Ahh okay...så er jeg med :)

Danielsen
03-07-2009, 15:53
mpAeHbbFhPI

Hvad er det lige han har gang i!?? :fyi:

RAppel
03-07-2009, 15:58
Jeg ved ikke hvor troværdige Setanta er og jeg har aldrig hørt om manden....

http://www.setanta.com/Uk/Articles/Football/2009/06/23/PremSerie-A-Internacional-on-Nilmar/gnid-57898/

Danielsen
03-07-2009, 16:03
Owen har ialt spillet 322 kampe for Liverpool, Real og Newcastle, og scoret 160 mål!
Spillet 89 kampe for England og scoret 40 mål.
(Ifölge Wiki)

Det er på ingen måde og klage over! Han skal nok finde formen igen! Han har i hvert alle chancer for det nu. Forbliver han skades fri, bliver han et hit! Han har, om nogen, "målnäse"!

Ali
03-07-2009, 16:17
Nogle der ved om Owen pt er skadet eller skadefri?

henning_b_j
03-07-2009, 16:20

Ved det ikk. men er sikker på vi skal rejne med han er en del skadet over en helt år! men håber vi bliver glade for ham!

Hl-Glory
03-07-2009, 16:21
Da jeg fik en besked i nat, fra en liverpool fan.
- at vi var ved at hente Owen, kunne jeg ikke falde i søvn igen, jeg var rystet.
Men efter en dags betænkningstid og læst jeres vudering, kan jeg nu egentlig godt se det smarte, i at hente en erfaren og rigtig målfarlig herre gratis til klubben, hvor han kunne gå ind i rotationen, det eneste der vel egentlig taler imod er han er liverpool dreng, men hvis han alligevel er villig til at bære vores trøje, skal man ikke lægge for meget i netop dét måske?
Men hans skader, er det værste. men netop pga. han er transfer fri, er det en oplagt mulighed, vi må se hvad der sker! :)

GloryManUtd2730
03-07-2009, 16:29
OWEN SKAL bare komme:lolol:
Han har MÅLNÆSE som bare fanden, han er Englænder, han er gammel liverfool(de prøvede med Heinze) og vil kunne sidde på bænken uden brok.
Skaderne snakker selvfølelig lidt fra det, men han er gratis og hans løn lyder til at blive lav og med bonus, og det er jo også begrænset hvor skadet man bliver som indskifter.
DEN NYE OLE GUNNER :trophy: Tar the treble næste år, Owen afgør dele lortet :trophy:

Cap
03-07-2009, 16:47
Owen har ialt spillet 322 kampe for Liverpool, Real og Newcastle, og scoret 160 mål!
Spillet 89 kampe for England og scoret 40 mål.
(Ifölge Wiki)

Det er på ingen måde og klage over! Han skal nok finde formen igen! Han har i hvert alle chancer for det nu. Forbliver han skades fri, bliver han et hit! Han har, om nogen, "målnäse"!

Også værd at nævne at trods hans store skadesproblemer fra tidligere så er det alligevel lykkedes ham at spille 27 liga kampe for Newcastle i den netop overstået sæson og 29 året før.

Som sagt tidligere synes jeg Owen er en glimrende løsning på det hul vi har fået i angrebet. Det er helt forståeligt at klubben ikke ønsker at bruge £30-40 mil på en ny angriber når vi har spillere som Macheda og Welbeck der venter.

Cap
03-07-2009, 16:50
Jeg ved ikke hvor troværdige Setanta er og jeg har aldrig hørt om manden....

http://www.setanta.com/Uk/Articles/Football/2009/06/23/PremSerie-A-Internacional-on-Nilmar/gnid-57898/

Han har været forbundet med United i noget tid på rygtebasis - så det er ikke nogen nyhed som sådan (nyheden du linkede til er også fra d. 23. Juni). Kender ham dog heller ikke videre.

Dines
03-07-2009, 17:22

Han spillede de sidste kampe for Newcastle, da de rykkede ned, så jeg formoder, at han er frisk nok nu.

robinho
03-07-2009, 17:34
Han spillede de sidste kampe for Newcastle, da de rykkede ned, så jeg formoder, at han er frisk nok nu.

Tror jeg også han er.

Uden at skulle forklejne hans skader for der har været mange ja, men tror nogle af dem kunne være undgået, hvis hans vigtighed ikke have været så udtalt i newcastle.

Han fik ikke altid den tid sådanne muskelskader tager at hele, fordi de skulle bruge ham så hurtigt som muligt.

Lidt det samme skete med ronaldo(den anden) i madrid

Baunie
03-07-2009, 18:03
Det er sjældent jeg tænker de samme tanker som robinho, men der er søreme en undtagelse her. Jeg har også en mistanke om, at Owens skadeshelvede til en vis grad kan skyldes Newcastle. Dermed ikke sagt at manden ikke er en sicknote.

Jeg gad i øvrigt godt vide, hvad sandheden om Benzema er. Mon ikke vi har haft kontakt med Owen i et vist stykke tid, så vi måske prøvede at hente både ham og Benzema til klubben?

schousboe9
03-07-2009, 18:07
Jeg gad i øvrigt godt vide, hvad sandheden om Benzema er. Mon ikke vi har haft kontakt med Owen i et vist stykke tid, så vi måske prøvede at hente både ham og Benzema til klubben?

Jo, tror jeg også. Derfor tror jeg også på, vi runder af med Huntelaar eller Agüero.

Og evt. en central midt - gerne Kacar!

Danielsen
03-07-2009, 18:17
Jo, tror jeg også. Derfor tror jeg også på, vi runder af med Huntelaar eller Agüero.

Og evt. en central midt - gerne Kacar!

Er du tilfreds med vores wings? Valencia og ???

Cap
03-07-2009, 18:18

Det finder vi jo nok aldrig ud af - men jeg tror (som sagt tidligere) ikke at United har været så interesseret i Benzema. Jeg tror at der ville have været flere "seriøse" rygter hvis det var tilfældet.

Cap
03-07-2009, 18:22

Tosic og Nani - plus Ljajic som kommer til jul. Jeg tvivler meget stærkt på at Fergie går ud og bruger mange millioner på en ny wing - af samme grund som jeg tvivler på at han bruger mange millioner på en ny angriber.

Parkohargo
03-07-2009, 18:32
Hvis og når vi får Owen så tror jeg evt han skal bringes i spændetrøje og ligges på en briks, hvor vi så må trække alt det onde scouser materiale ud af hans krop og sind ved hjælp af øredøvende larm fra højtalere og fjernsyn med Manchester United relaterede ting..

Men jeg tvivler altså på han kan bringes væk fra "The dark side"...Det vil altid sidde lidt i en at man er scouser...:)

Baunie
03-07-2009, 18:32

Vores wings har selvfølgelig mistet enormt meget med Ronaldos afgang, men uanset hvem i alverden vi så henter, så kan vi ikke få en direkte erstatning for ham. Det er ikke der vi skal finde vores fremtidige matchvinder, for der findes ingen bortset fra Messi. Vi kan da godt satse på David Silva, men der er stadig langt til Ronaldo.

Vi har lige hentet en wing med spidskompetence i indlæg, men lige nu har vi ingen boksspiller til at udnytte dem. Og ham vi muligvis får har pæne chancer for at blive bedre venner med fysioteamet end holdkammeraterne.

Jeg kunne sagtens se Welbeck blive skubbet ud som wing, der har han spillet ganske glimrende. Så ryger Macheda på lån.

Danielsen
03-07-2009, 18:33
Tosic og Nani - plus Ljajic som kommer til jul. Jeg tvivler meget stærkt på at Fergie går ud og bruger mange millioner på en ny wing - af samme grund som jeg tvivler på at han bruger mange millioner på en ny angriber.

Tosic, som intet har vist, skal väre vores faste venstre wing?
Nani? Han skal i den grad ta' sig sammen, hvis han skal op på et niveau der kan väre med til og vinde PL.
Ljalic vil jeg slet ikke kommentere....vi kender intet til ham, og han er sikkert köbt som central midtbane...

Danielsen
03-07-2009, 18:39
Vores wings har selvfølgelig mistet enormt meget med Ronaldos afgang, men uanset hvem i alverden vi så henter, så kan vi ikke få en direkte erstatning for ham. Det er ikke der vi skal finde vores fremtidige matchvinder, for der findes ingen bortset fra Messi. Vi kan da godt satse på David Silva, men der er stadig langt til Ronaldo.

Vi har lige hentet en wing med spidskompetence i indlæg, men lige nu har vi ingen boksspiller til at udnytte dem. Og ham vi muligvis får har pæne chancer for at blive bedre venner med fysioteamet end holdkammeraterne.

Jeg kunne sagtens se Welbeck blive skubbet ud som wing, der har han spillet ganske glimrende. Så ryger Macheda på lån.

true!
Men vi skal finde en, der er bedre end dem vi har nu. Silva er et rigtig valg, men, som du også har sagt för, kommer han nok ikke.
A. Young, er ikke så stärk på venstre kanten som på höjre....men kunne måske gå.
Jeg ser Lennon som en seriös kandidat! tror det er på tide han flytter til en större klub, og det tror jeg, også kan löfte hans spil til det niveau som man behöver i United.

Cap
03-07-2009, 18:58
Tosic, som intet har vist, skal väre vores faste venstre wing?
Nani? Han skal i den grad ta' sig sammen, hvis han skal op på et niveau der kan väre med til og vinde PL.
Ljalic vil jeg slet ikke kommentere....vi kender intet til ham, og han er sikkert köbt som central midtbane...

Hvor meget havde Ronaldo og Anderson vist? Hvor meget havde Rooney vist før Everton smed ham på banen? Hvor meget havde Macheda vist før han blev matchwinner to kampe i træk?

Tosic har tydeligvis potientiale siden klubben valgte at købe ham - derudover så har han spillet godt for reserverne. Han er 22 år, så det er helt klart nu han skal have chancen hvis klubben virkelig tror på ham.

Thomas
03-07-2009, 19:01
Hvor meget havde Ronaldo og Anderson vist? Hvor meget havde Rooney vist før Everton smed ham på banen? Hvor meget havde Macheda vist før han blev matchwinner to kampe i træk?

Vi havde også en CL kamp mod Porto i mellem Aston Villa og Sunderland ;) Nå, nok flueknep - ud i solen igen!

schousboe9
03-07-2009, 19:08

Både og... Jeg går udfra Nani stepper up nu hvor Ronaldo ikke tager rampelyset. Han vil blive sat mere i scene når han spiller og vil givetvis få flere kampe end før. Valencia er en mere direkte spiller en Ronaldo; der er ikke så meget pis, bare frem og indlæg/afslutning! Park har ikke meget at byde på rent offensivt, men kan stadig gå an, og Tosic mener jeg bestemt der er potentiale i.

Dertil kommer som nævnt Ljajic, der så vidt jeg ved mest er højrekant, så jeg synes det ser fornuftgt ud - forudsat at Nani viser mere.

Uanset hvem vi evt. måtte hente, så får vi jo ingen garanti for, at vedkommende bliver et hit. Young er et bud, men hvem ved om han kan stå for presset i en storklub uge efter uge og holde niveau?

Cap
03-07-2009, 19:14
Vi havde også en CL kamp mod Porto i mellem Aston Villa og Sunderland ;) Nå, nok flueknep - ud i solen igen!

Ja, skrid ud igen. :P

Danielsen
03-07-2009, 19:18

Tosic har tydeligvis potientiale siden klubben valgte at købe ham - derudover så har han spillet godt for reserverne. Han er 22 år, så det er helt klart nu han skal have chancen hvis klubben virkelig tror på ham.

Ja, han har da absolut potentiale...det siger jeg heller ikke. Men tror det er lidt for tidligt, at han skal väre fast mand.

Men håber da, Nani kan stige et trin eller 5 i niveau...for ham ser jeg hellere som fast mand...hvis vi ikke köber en anden.

henning_b_j
03-07-2009, 19:21
jeg er sikker på vi kommer til at se meget mere til nani! og nu hvor ronaldo er væk er der meget mere plads til ham! så tror ikke vi henter flere wings!

GloryManUtd2730
03-07-2009, 19:31
Hvis vi nu skulle ha en ny wing, hvorfor så ikke David Bentley, fra Tottenham, mindes at huske noget og at Harry Redknapp ikke vil bruge ham, så han kan fås billigt.

Christensen
03-07-2009, 19:46
Hvis vi nu skulle ha en ny wing, hvorfor så ikke David Bentley, fra Tottenham, mindes at huske noget og at Harry Redknapp ikke vil bruge ham, så han kan fås billigt.

Real Madrid-rejects som Robben og Huntelaar kan måske gå, men en spiller som Spurs ikke engang vil have, skal vi ikke gå efter..

Danielsen
03-07-2009, 19:50
Real Madrid-rejects som Robben og Huntelaar kan måske gå, men en spiller som Spurs ikke engang vil have, skal vi ikke gå efter..

Jeg så gerne Robben...hvis han ikke er for meget skadet. Valencia spiller höjre, derfor skal vi ha' en der kan spille venstre.....hvis vi skal ha' en ;) En ägte venstre fodet wing(som Giggs), findes der ikke så mange af.

henning_b_j
03-07-2009, 19:54

synes ikke Bentley er gode nok til united! så heller bruge flere penge og købe Young

Jacob FG
03-07-2009, 19:55
Så er den go nok.. Vi har signet Michael Owen

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BF9E570E6%2D407E%2D44BC%2D80 0F%2D4A3110258114%7D&newsid=6635648

schousboe9
03-07-2009, 19:55
Så ser den ud til at være god nok iflg. Sky Sports:

Owen seals shock Utd move (http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5414037,00.html)

EDIT: ... og manutd.com, åbenbart ;)

Christensen
03-07-2009, 20:02
Det var sgu alligevel noget af en overraskelse.. Håber godt nok vi henter en verdensstjerne ind, ellers bliver jeg et stk. bitter Man Utd-fan!

Jacob FG
03-07-2009, 20:02
Så ser den ud til at være god nok iflg. Sky Sports:

Owen seals shock Utd move (http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5414037,00.html)

EDIT: ... og manutd.com, åbenbart ;)

Haha ja ;)

Har hele dagen læst jeres synspunkter på siden og selv prøvet at gruble over tingene.. Da jeg vågnede op til nyheden var jeg ved at gå ud af mit gode skin - mente med det samme, at det her var en stensikker falliterklæring..

Men efter at have tænkt over det og læst nogle argumenter for det, så kan jeg godt se noget af det positive i det.. En rigtig fornem 3. angriber, som helt sikkert ikke regner med/kræver at starte inde hver eneste kamp.. Omvendt er jeg meget urolig over for, om han kan finde sit gamle niveau.. Hvis han kan være indhopper og banke nogle kasser ind, så har vi gjort et scoop, hvis ikke så kan man sige, at vi ikke rigtig har mistet så meget på det, da han jo er transferfri (udover lønnen selvfølgelig).

Alt ialt et spændende køb som jeg dog må indrømme er en smule skeptisk over, men vi må se :)

Don Kafai
03-07-2009, 20:06
Al snak om Owen:

http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=2066

Hl-Glory
03-07-2009, 20:09
Det altså lidt vildt?
Men fuck hvor er det egentlig gået stærkt, siden rygtet kom frem!

Men velkommen til klubben Michael Owen :0

Cartman77
03-07-2009, 20:13
Konge køb. Hvem mon bliver vores næste nye? Tror egentlig kun vi henter 1 mere, i hvert fald max 2. Tror evt det bliver Douglas Costa eller/og Kun Aguero. Ville blive skuffet hvis vi henter Luis Fabiano, og det vil Owen nok også.:). Andre emner som ville kunne komme er Rodwell fra Scouse Everton ja og hvem andre? Hvad tror i?

Cap
03-07-2009, 20:50

HVIS vi skulle købe en ny wing ville det da være tåbeligt at købe en som ikke er markant bedre end Tosic og/eller Nani - og det synes jeg absolut ikke Bentley er.

Don Kafai
03-07-2009, 21:02

I had just begun to talk to other clubs when out of the blue Sir Alex phoned me on Wednesday afternoon, invited me to have breakfast with him the next morning during which he told me that he wanted to sign me.

Altså uden at fortolke for meget, så kunne det vel lyde som om, at Ferguson først ville have Benzema, men så vendte sig mod Owen. Der har dog aldrig været noget konkret mht Benzema, udover de ting som Pranjic udtalte, og det trak han jo tilbage lige efter.

Dines
03-07-2009, 21:21
http://united.no/united/nyheter/nyheter/sean_mcginty_klar

Vi har også henten en ung gut fra Charlton. Bliver spændende at se om det bliver en mand for fremtiden.

Fletcherfan
03-07-2009, 22:15

Newcastles taktik var helt klart, at fik Owen nogle mål så skulle det nok gå, men det gjorde det så ikke... Med en klasseangriber som Rooney havde Newcastle reddet sig i god tid...

Hinrichsen
03-07-2009, 22:18
Newcastles taktik var helt klart, at fik Owen nogle mål så skulle det nok gå, men det gjorde det så ikke... Med en klasseangriber som Rooney havde Newcastle reddet sig i god tid...

Ja for Rooney bomber jo bare derud af?

Hinrichsen
03-07-2009, 22:29
Der er ikke ret mange der kan prale af at have en 3. angriber af Owen's kaliber.. Klasse signing

Så altså efter 3 dage på transfer markedet har vi fået Valencia og Owen for 140 mil.

Hold kæft hvor er jeg også trætte af ledelsens inkompetence og manglende handling på transfermarkedet! :Smackden:

United-Allan33
03-07-2009, 22:41

Du kan sige hvad du vil, en Owen i topform er klasse, også bedre end Tevez.. Og så er det squ lige meget hvordan de spillede i Newcastle

Christensen
04-07-2009, 12:17
16-årig italiener på vej til klubben (http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5414560,00.html)

Dines
04-07-2009, 13:07
Jeg synes, at det sidste köb vi skal foretage os, skal väre Ashley Young fra Aston Villa. Angrebet synes jeg er fint nok nu. Vi har 6 angribere, der er meget forskellige spillere, sä vi har massere af muligheder og kombinationer. Derfor ser jeg ingen grund til at hente flere angribere.

Pä kanterne er hullet efter Ronaldo sä stort, at der nok skal endnu en spiller ind. Man kan häbe at Nani og Valencia kan danne en fremragende duo, men jeg synes, at det er lidt for usikkert. Park ser jeg ikke som fast starter, da han ikke har de fornödne offensive kvaliteter. Giggs kan ikke spillere mere end 30 kampe pä en säson og han körer pä sidste omgang. Desuden er han mere midtmidt end kant nu. Sä er der Rooney og Fletcher tilbage, men jeg synes, at det er syndt at hive dem väk fra de positioner, hvor de er bedst. Derfor synes jeg, at et köb af Ashley Young ville väre glimrende. Han er hurtig, teknisk stärk, engelsk (dvs kender spillestilen), slär giftige indläg og er meget ung og talentfuld. Sä vil kanterne se nogenlunde sädan her ud:

Valencia/Park - Young/Nani

robinho
04-07-2009, 13:12
Der er ikke ret mange der kan prale af at have en 3. angriber af Owen's kaliber.. Klasse signing

Så altså efter 3 dage på transfer markedet har vi fået Valencia og Owen for 140 mil.

Hold kæft hvor er jeg også trætte af ledelsens inkompetence og manglende handling på transfermarkedet! :Smackden:

Inden du kammer over af ironi og benovelse over vores indkøb, så er det jo ikke et forstærket united-hold der går ud efter ferien pt, i forhold til det som gik på ferie.

Og jeg kender godt sangen med "inge kan erstatte ronaldo" bla bla bla.

Nej men så kunne vi jo gøre som vi gjorde med ronaldo dengang, at vi køber en ung mand som har potentiale til at blive en kæmpespiller.

Valencia er god men ikke så god.

Der mangler stadigvæk flair og fantasi på holdet, men ret beset ville vi have det i egne rækker hvis anderson og nani ville vågne op på den offensive front.

Daniel
04-07-2009, 13:12
Jeg synes, at det sidste köb vi skal foretage os, skal väre Ashley Young fra Aston Villa. Angrebet synes jeg er fint nok nu. Vi har 6 angribere, der er meget forskellige spillere, sä vi har massere af muligheder og kombinationer. Derfor ser jeg ingen grund til at hente flere angribere.

Pä kanterne er hullet efter Ronaldo sä stort, at der nok skal endnu en spiller ind. Man kan häbe at Nani og Valencia kan danne en fremragende duo, men jeg synes, at det er lidt for usikkert. Park ser jeg ikke som fast starter, da han ikke har de fornödne offensive kvaliteter. Giggs kan ikke spillere mere end 30 kampe pä en säson og han körer pä sidste omgang. Desuden er han mere midtmidt end kant nu. Sä er der Rooney og Fletcher tilbage, men jeg synes, at det er syndt at hive dem väk fra de positioner, hvor de er bedst. Derfor synes jeg, at et köb af Ashley Young ville väre glimrende. Han er hurtig, teknisk stärk, engelsk (dvs kender spillestilen), slär giftige indläg og er meget ung og talentfuld. Sä vil kanterne se nogenlunde sädan her ud:

Valencia/Park - Young/Nani

Fuldstændig enig med det meste af indlægget. Jeg ved bare ikke hvad du mener med, at vi 6 angribere, medmindre du tæller den formentligt snart solgte Campbell eller ligegyldige, ubrulige for en topklub Manucho? Ellers er jeg enig, at Young ville være et fremragende køb.

Mikke7
04-07-2009, 13:56
Meget overraskende kø af Owen, må man sige. Bliver spændende nok at se, hvordn han klarer den. Komemr han tilbage til sin topform, så er det en god handel (hvis man ik tager hans fortid i betragtning :p), men hvis han ikke formår at komme tilbage, så er det ik et særligt heldigt køb..

Inden du kammer over af ironi og benovelse over vores indkøb, så er det jo ikke et forstærket united-hold der går ud efter ferien pt, i forhold til det som gik på ferie.

Nej men så kunne vi jo gøre som vi gjorde med ronaldo dengang, at vi køber en ung mand som har potentiale til at blive en kæmpespiller.

Selvfølgelig er det et, på papiret, svækket hold pt. i forhold til det, vi gik på ferie med - det kan man ik undgå, når man sælger en af verdens bedste spillere. Men v skal nok komme forstærket ud på den anden side - tror også Ferguson handler en ung spiller, der selvfølgelig ikke kan udfylde hullet efter Ronaldo lige med det samme...

Acsadac
04-07-2009, 14:01
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_5414680,00.html

http://www.bold.dk/nyt/16-aarig-Jeg-skal-til-United

Så fik vi også lige styrket ungdomsfronten. Det er glimrende.

Er spændt på hvad der sker nu. Ville gerne, at vi hentede en central midt, der kan erstatte Scholes på sigt eller supplere Hargreaves. Nævner igen Veloso eller Moutinho, og mon ikke vores gode relationer til Sporting kan komme os til gode der.

Derudover kunne jeg godt forestille mig at vi købte Douglas Costa eller et andet helt ungt talent, som er kantspiller. Stoler på Nani og Valencia, men back-ups som Park og Tosic kan vise sig at være lidt tyndt, afhængig af om Tosic slår igennem.

Tongi
04-07-2009, 14:02
Meget overraskende kø af Owen, må man sige. Bliver spændende nok at se, hvordn han klarer den. Komemr han tilbage til sin topform, så er det en god handel (hvis man ik tager hans fortid i betragtning :p), men hvis han ikke formår at komme tilbage, så er det ik et særligt heldigt køb..

Du skal jo ikke se på det som et decideret køb, da Owen var transferfri. Der har kun været tale om en signon-fee, men den har næppe været ret stor.

Mikke7
04-07-2009, 14:06
Du skal jo ikke se på det som et decideret køb, da Owen var transferfri. Der har kun været tale om en signon-fee, men den har næppe været ret stor.

Ved godt han går på en fri tansfer.. Undskylder formuleringen

Benzet
04-07-2009, 14:17
Vi skriver med Valencia og Owen. Madrid skriver med Kaka, Ronaldo og Benzema. Virkeligheden banker på døren for United.

man.utd25
04-07-2009, 14:19
Du kan sige hvad du vil, en Owen i topform er klasse, også bedre end Tevez.. Og så er det squ lige meget hvordan de spillede i Newcastle

Nu er poblemet jo bare, at det er så lang tid siden at Owen har været i topform, men håber han kan komme i topform, men har lidt min tvivl.

JakobR
04-07-2009, 14:20
Overhovedet ikke.

I 2006 vandt Barcelona Champions League med en masse spillere, der ikke var deciderede stjerner (van Bommel, Giuly, Bronckhorst, Oleguer osv.), så at man ikke køber "stjerner" er absolut ikke et tegn på, at man er på vej ned.

Hvorfor skal vi også ændre vores indkøbspolitik fordi de køber "stjernerne"? Vi skal da bare fortsætte med den opskrift, der har givet os succes gennem årtier.

Baunie
04-07-2009, 14:20
Når man har alle banker på sin side og derved kan overtrumfe alle i løn, så er det heller ikke så svært at skrive med verdens største stjerner.

Koby
04-07-2009, 14:23
...
Er spændt på hvad der sker nu. Ville gerne, at vi hentede en central midt, der kan erstatte Scholes på sigt eller supplere Hargreaves. Nævner igen Veloso eller Moutinho, og mon ikke vores gode relationer til Sporting kan komme os til gode der.

Derudover kunne jeg godt forestille mig at vi købte Douglas Costa eller et andet helt ungt talent, som er kantspiller. Stoler på Nani og Valencia, men back-ups som Park og Tosic kan vise sig at være lidt tyndt, afhængig af om Tosic slår igennem.
Jeg er helt enig vedr Veloso, som i mine øjne er en sindssygt spændende spiller. Der går også megen snak om at andre PL-klubber har kig på ham, så hvis et køb skal realiseres, så skal der handles hurtigt. Om vi er i en desperat defensiv midtbane-krise ved jeg ikke, men manden ville være et godt asset for holdet i mine øjne.

Ved ikke helt med Douglas Costa. Har set et par få kampe med ham, og vurderet ud fra dem synes jeg ikke han er mere lovende end vores egen Nani - her vil jeg hellere stole på at Nani blomstrer op samt at Valencia, Tosic og Park kan udgøre at vores kanter er godt dækket ind. Vi HAR jo også stadig en vis waliser, der tilsyneladende aldrig bliver ældre.

I min optik ville den fedeste signing lige pt hedde Sergio Argüero. Urealistisk, ja. Dyrt, jop. Løntung, hell yeah. Men som jeg ser ham er han en verdensklassestjerne in the making, og jeg tror ikke der går mange år før vores spanske venner i Barcelona og Real vil byde om kap - også selvom han ulig en helvedes masse andre ikke ønsker at spille for Francos klub - så meget desto mere grund til at signe ham ;)

man.utd25
04-07-2009, 14:32
Ved ikke helt med Douglas Costa. Har set et par få kampe med ham, og vurderet ud fra dem synes jeg ikke han er mere lovende end vores egen Nani - her vil jeg hellere stole på at Nani blomstrer op samt at Valencia, Tosic og Park kan udgøre at vores kanter er godt dækket ind. Vi HAR jo også stadig en vis waliser, der tilsyneladende aldrig bliver ældre.

I min optik ville den fedeste signing lige pt hedde Sergio Argüero. Urealistisk, ja. Dyrt, jop. Løntung, hell yeah. Men som jeg ser ham er han en verdensklassestjerne in the making, og jeg tror ikke der går mange år før vores spanske venner i Barcelona og Real vil byde om kap - også selvom han ulig en helvedes masse andre ikke ønsker at spille for Francos klub - så meget desto mere grund til at signe ham ;)

Er helt enig, sergio arguero ville være vild at få til United, har set så mange kampe med ham sidste sæson, han er så vild en klasse spiller, i mine øjne.

RasmusP
04-07-2009, 14:32
Når man har alle banker på sin side og derved kan overtrumfe alle i løn, så er det heller ikke så svært at skrive med verdens største stjerner.

...men derimod må det være svært at spille så ringe i La Liga og vise så lidt i Champions League flere år i træk, og generelt være så middelmådige, taget klubbens midler i betragtning.. Men det har Real formået, og jeg kan sagtnes forestille mig at det ikke blir til en pind med det hold.

Mikke7
04-07-2009, 14:33
Overhovedet ikke.

Hvorfor skal vi også ændre vores indkøbspolitik fordi de køber "stjernerne"? Vi skal da bare fortsætte med den opskrift, der har givet os succes gennem årtier.

Fuldstændig enig - det er da også gået rimelig okay, de sidste sæsoner :D

Bare fordi, Real handler stjerner, så synes jeg ikke, det er nødvendigt, vi følger trop. Synes helt klart, det er federe at hente unge talenter for så at udvikle dem til stjerner:)
Tror ikke, det er vejen frem at spille med 11 egoister...

robinho
04-07-2009, 14:36
Overhovedet ikke.

I 2006 vandt Barcelona Champions League med en masse spillere, der ikke var deciderede stjerner (van Bommel, Giuly, Bronckhorst, Oleguer osv.), så at man ikke køber "stjerner" er absolut ikke et tegn på, at man er på vej ned.

Ja ja.

Nu nævnerdu så lige alle "bonderøvene" på barces hold dengang, og undlader elegant Ronaldinho,Etoo, Xavi, Larsson og Messi selvom han var skadet i finalen.

Det var jo primært dem der vandt dem trofæerne i de år. Ligesom det primært har været ronaldo og rooney som har afgjort mange ting for os i de seneste år.

Nu er den ene af dem skredet. Så skal der noget ind. Om ikke en som er lige så god, så en med et stort potentiale ihvertfald.

KennyN
04-07-2009, 14:39
Enig med flere andre. Vi skal da ikke skifte taktik, og begynde at betale enorme summer for store navne. Det er ikke det vi plejer at gøre, så hvorfor gøre det nu, blot fordi Real Madrid gør det.. Mon ikke vi alligevel, som altid, nok skal klare os ganske glimrende med Owen, Valencia og evt andre nye på holdet.

JakobR
04-07-2009, 14:47
Ja ja.

Nu nævnerdu så lige alle "bonderøvene" på barces hold dengang, og undlader elegant Ronaldinho,Etoo, Xavi, Larsson og Messi selvom han var skadet i finalen.

Det var jo primært dem der vandt dem trofæerne i de år. Ligesom det primært har været ronaldo og rooney som har afgjort mange ting for os i de seneste år.

Nu er det jo ikke sådan, at vi ingen stjerner har. Rio, Rooney, Vidic, Berbatov osv. Du overtolkede mit indlæg ret meget.

Nu vinder du ikke trofæer med 4-5 spillere eller for den sags skyld 2 stykker.

robinho
04-07-2009, 15:00
Nu er det jo ikke sådan, at vi ingen stjerner har. Rio, Rooney, Vidic, Berbatov osv. Du overtolkede mit indlæg ret meget.

Nu vinder du ikke trofæer med 4-5 spillere eller for den sags skyld 2 stykker.

Nej men lad mig sige det på den måde, at hvis der ikke er nogle på holdet som får lettet r..... rent offensivt, og bidrager, og ikke bare kan nøjes med at trille den hen til ronaldo og så ordner han resten, jamen så er vi et hold som er væsentligt nemmere at tale med næste sæson.

Nani lavede egentligt sidste sæson et fint antal mål udfra hans antal præstationer.

Rooney gjorde det egentligt også fint. Men folk som berbatov, giggs, anderson gjorde det ringe.

OG nej anderson er ikke defensiv midt, for så skulle hans makker bare lave nogle flere. Vi har ikke råd til at to mand på midten bare står foran forsvaret og kigger.

Vil da håbe vi ser lidt til tosic næste sæson med hans dødbolde.

henning_b_j
04-07-2009, 15:36
Nej men lad mig sige det på den måde, at hvis der ikke er nogle på holdet som får lettet r..... rent offensivt, og bidrager, og ikke bare kan nøjes med at trille den hen til ronaldo og så ordner han resten, jamen så er vi et hold som er væsentligt nemmere at tale med næste sæson.

Nani lavede egentligt sidste sæson et fint antal mål udfra hans antal præstationer.

Rooney gjorde det egentligt også fint. Men folk som berbatov, giggs, anderson gjorde det ringe.

OG nej anderson er ikke defensiv midt, for så skulle hans makker bare lave nogle flere. Vi har ikke råd til at to mand på midten bare står foran forsvaret og kigger.

Giggs blev kåret til årets spiller i pl! og ang. berbatov er jo ikke købet som en bomber som laver 30 mål om året!

RazziC
04-07-2009, 16:18

Nu bliver det fint påpeget ovenfor, at Giggs blev årets spiller i PL, og selvom det som der er snakket så meget om nok snarere er et udtryk for en "lifetime achivement award", så gjorde Giggs det altså godt i sidste sæson de kampe han spillede - mange husker vel blandt andet hans fantastisk indsats i 3-0 sejren over Chelsea.

Og så er det da også værd at påpege at Berbatov altså udover at nette 9 gange, tog en delt 2.-plads (med Fabgregas, Lampard og Gerrard) på assist-listen med 10 assists i 31 ligakampe! Og så kunne man jo nævne den store del han har taget i vores opbyggende spil, hvilket er en rolle Ferguson klart har tiltænkt ham i den overståede sæson (hvilken rolle han så mere præcist vil få i den kommende sæson, skal jeg ikke gøre mig klog på). Bestemt ikke en dårlig høst for hans første sæson på holdet, tvivler på at mange af vores indkøb har gjort det så godt i deres 1. sæson, også selvom det tages i betragtning at få af vores indkøb er etablerede PL-profiler.

Troelsgaard
04-07-2009, 17:55
Vi skriver med Valencia og Owen. Madrid skriver med Kaka, Ronaldo og Benzema. Virkeligheden banker på døren for United.

Og?

Skulle vi nu ikke lige se Real på banen, før vi giver dem alle titlerne?

KingK
04-07-2009, 19:17
Og?

Skulle vi nu ikke lige se Real på banen, før vi giver dem alle titlerne?

Nej, synes næsten lige så godt vi kan give op på forhånd og spare os selv for ydmygelsen og trække os fra CL og - ja måske - endda PL for så gode er Real bare at det vinder de nok også...

Håber du kender begrebet sarkasme?:)

So far har de kun købt de fleste stjerner, nu mangler de bare at få dem til at fungere som et hold også - hvilket nok er det sværeste... Men tror helt bestemt at Pellegrini er manden der kan få styr på alle stjernerne og deres enorme egoer!??:lolol:

Gad vide hvor lang tid der går før Real går i medierne og siger: "Vi har en forhåndsaftale med Fergie, i 2010 skifter han til Bérnabeu for £80m..."

RAppel
04-07-2009, 19:38
Er købet af en ny målmand ikke noget folk her på forummet er interesseret i? Jeg kunne godt tænke mig at SAF købte en spiller som Akinfeev som fik et år i skyggen af VDS.

Jeg har ikke meget fidus til Foster og hans jedi-ipod-mind-games. :p

Holmskov
04-07-2009, 19:44
Er købet af en ny målmand ikke noget folk her på forummet er interesseret i? Jeg kunne godt tænke mig at SAF købte en spiller som Akinfeev som fik et år i skyggen af VDS.

Jeg har ikke meget fidus til Foster og hans jedi-ipod-mind-games. :p

Hvem er han og hvor mange kampe har du set med ham?? (FM?)

Acsadac
04-07-2009, 19:47

Man behøver vist ikke at kende til FM for at kende ham.

Han er en rigtig god keeper. Russisk landsholdsmålmand og meget stabil.

Dog vil jeg hellere have Asenjo eller satse på Foster.

RAppel
04-07-2009, 19:53

Hvis du ikke ved hvem han er er der vist noget der er gået din næse forbi. Men okay, det lader til du kender ham fra FM hvilket man må sige at man ikke kan bruge til ret meget. Han har været fast mand hos CSKA Moskva siden han var 18 (tror jeg det er) og så er han russisk landsholdskeeper.

Desuden nævnte jeg ham som et ekspempel på en keeper med et talent som måske ville være klar på at være anden violin i et år inden han (forhåbentligt) ville bryde igennem som førsteholdsmålmand.

Ingen grund til at være kværulant ;)

EDIT: Hvor mange kampe jeg har set ham i aktion har jeg ikke lige styr på, undskyld. Men han da set ham på det russiske landshold. men på hans klubhold har jeg kun set ham når CSKA har været i aktion i europæisk regi (ikke dermed sagt jeg har set alle kampe med CSKA som den ene part i europæsike kampe). Har vel også set nogle highlights fra den russiske liga.

Sune
04-07-2009, 20:12
Hvad tror folk herinde egentlig? Har SAF tænkt sig at investere i flere spillere, eller er vi færdige for denne gang med Valencia og Owen?
Men han har jo trods alt stadig £50m+ til rådighed.

Acsadac
04-07-2009, 20:15
Hvad tror folk herinde egentlig? Har SAF tænkt sig at investere i flere spillere, eller er vi færdige for denne gang med Valencia og Owen?
Men han har jo trods alt stadig £500m+ til rådighed.

Er ikk helt sikker på at han har £500m til rådighed :P

Men derudover tror/håber jeg, at han henter 1-2 spillere.

Mit bud er en central midt og en fløj...

RAppel
04-07-2009, 20:17

Jeg tror vi køber en forstærkning og måske et par talenter. Vi har allerede signet et par stykker (altså talenter). Hvis vi ser på rygtebørsen er der jo stadig Dodo, Costa og Massaci. Desuden tror jeg på en central midt som den klare forstærkning. Og så smed jeg jo ideen om en målmand for at åbne for den debat :)

Holmskov
04-07-2009, 20:24
Hvis du ikke ved hvem han er er der vist noget der er gået din næse forbi. Men okay, det lader til du kender ham fra FM hvilket man må sige at man ikke kan bruge til ret meget. Han har været fast mand hos CSKA Moskva siden han var 18 (tror jeg det er) og så er han russisk landsholdskeeper.

Desuden nævnte jeg ham som et ekspempel på en keeper med et talent som måske ville være klar på at være anden violin i et år inden han (forhåbentligt) ville bryde igennem som førsteholdsmålmand.

Ingen grund til at være kværulant ;)

EDIT: Hvor mange kampe jeg har set ham i aktion har jeg ikke lige styr på, undskyld. Men han da set ham på det russiske landshold. men på hans klubhold har jeg kun set ham når CSKA har været i aktion i europæisk regi (ikke dermed sagt jeg har set alle kampe med CSKA som den ene part i europæsike kampe). Har vel også set nogle highlights fra den russiske liga.

Jeg er ikke kværulant. Jeg aner ikke hvem manden er og derfor spørger jeg. Og så ejer jeg ikke et FM, så den vej rundt kender jeg ham heller ikke.

Men er nu glad nok for at Foster har forlænger må jeg indrømme. Lad ham stå i skyggen af VDS i år, så tror jeg Foster er helt klar fra næsten sæson.

Sune
04-07-2009, 20:30
Det er rigtigt nok. Jeg mener bare, at kunne huske at have læst, at Ferguson fik hele transferbeløbet fra Ronaldo til rådighed. Derudover er der vel også et "obligatorisk" årligt transferbudget på måske £20-25m, så jeg min pointe er bare, at det nok ikke er af økonomiske årsager, at SAF "kun" har købt Valencia og Owen. Spørgsmålet er bare, om han ønsker at signe flere spillere, der skal gå ind og være umiddelbare erstatning for Ronaldo og Tevez, eller forstærkninger. Men er der stadig en mulighed for, at han vil gå ud og fyre 300-500 millioner kr. af på spillere som Aguero, Zlatan og you name it, eller ønsker han bare udelukkende at satse på billige løsninger og talenter?

Det skal siges, at jeg ikke er utilfreds, hvis der ikke bliver hentet flere spillere. Overhovedet. Jeg tænker bare på, om transfervinduet allerede er overstået for Uniteds vedkommende.

Christensen
04-07-2009, 20:32

Jeg HÅBER i hvert fald, at vi henter yderligere forstærkning(er) - noget jeg dog også tror på vi gør. Jeg er næsten sikker på Fergie har et es eller to, gemt i ærmet.

Sune
04-07-2009, 20:42
Er ikk helt sikker på at han har £500m til rådighed :P.

Nej, det var også en fejl :D Det var £50m der skulle stå.

KennyN
04-07-2009, 20:47
Jeg tror vi selvfølgelig henter et par unge talenter til reserveholdet og u-18 holdet, som skal stå i lære et par år. Såsom vi tidligere somre har hentet Macheda og Petrucci blandt andet..
Derudover tror jeg at vi henter en spiller mere i dette transfervindue. Men hvem det bliver og hvor på banen han spiller, det tør jeg ikke spå om..

Hinrichsen
05-07-2009, 00:45

Og jeg kender godt sangen med "inge kan erstatte ronaldo" bla bla bla.

Valencia er god men ikke så god.

Der mangler stadigvæk flair og fantasi på holdet, men ret beset ville vi have det i egne rækker hvis anderson og nani ville vågne op på den offensive front.

Der er da overhovedet heller ikke nogen der har sagt vi er færdige med at købe ind.
Det jeg hentydede til var, at mange herinde har flæbet over at ledelsen var sløve på markedet. Vi har signet 2 spillere der er virkelige gode til prisen på 3 dage!!!! Og vi har mange hundrede millioner endnu til en verdens stjerne, hvis en sådan nu ønskes af Fergie...

Er enige i at vi stadig mangler noget for at komme ordentligt ud af det her transfervindue, men sløve kan man fandme ikke sige de har været indtil videre, bare fordi vi ikke lige signede Benzema (Den sidste bemærkning er ikke rettet mod dig Robinho)

Baunie
05-07-2009, 01:02
Hvis Valencia var god til prisen, så havde var han kommet på en fri transfer. Har stadig svært ved at se noget som helst i ham, der skulle berettige ham til en plads i nærheden af Uniteds hold.

Mens nogen er bekymret ved købet af Owen, så er jeg stadig langt mere bekymret over at Valencia skal være vores højrekant.

Krede
05-07-2009, 01:47
Der er ingen tvivl om, at Rooney-Berba bliver første angrebet. Owen er perfekt som tredje mand. Det virker dumt at fyre 25 mill. af på eks. Tevez for at han kan være tredje mand og samtidigt vil en sådan stjenespiller kræve mere spilletid. Owen er billig, englænder og vil være tilfreds med lidt bænke tid. Og når han er på banen, så er han jo god for et mål i hver anden kamp. Perfekt tredjemand!! Derudover tror jeg virkelig, at Fergie satser meget på Macheda og især Welbeck. Det ville jo virkelig bremse dem, hvis eks. Benzema var signet. Fergie tænker altid lidt længere. Og med Owen som en super back-up spiller, der ikke skaber ballader, så vil der ikke være lige så meget pres på de to unge, som hvis de var eneste backup.

Valencia virker som et super køb. Han er en rigtig klassisk wing og det synes jeg vi mangler lidt. Valencia er helt sikkert købt til at skabe mere plads til Rooney. Med Valencia og Nani på hver kant, som virkelig trække forsvaret fra hinanden, så vil Rooney få meget plads centralt til at styre showet.

McGinty og Massacci lyder som spændende tilføjelser. Mon ikke at der kommer et par unge talenter mere? Ellers tror jeg ikke vi handler, hvis vi gør, så tror jeg, at det bliver en midtbanespiller.

robinho
05-07-2009, 02:00
Håber og tror ikke på at handlerne er slut for united.

Jeg tror nu også hvis det var tilfældet, at fergie havde proklameret det. Han ved jo trods alt godt at alverdens united-fans i disse dage slider F5 tasten ned på tastaturet.

Men tror nu "kun" der er snak om 1-2 spillere som flere nævner, hvoraf den ene nok er en ung gut.

Koby
05-07-2009, 03:52
For nu at sætte godt gang i spekulationerne;

http://www.telemadrid.es/actualidad/noticia.pag?codigo=223123&titular=giza_podria_acabar_vestido_de_rojiblanco_y _el_kun_agero_aterrizar_en_el_manchester_united (http://community.manutd.com/forums/t/58608.aspx?PageIndex=1)

Der beskrives i denne artikel at Sergio Argüeros agent efter sigende skulle have modtaget et bud på 55 mio euro på Kun. Han siger at han skal videre til ledelsen med det - altså, Athleticos. Ydermere fortæller han at buddet kommer fra en stor engelsk klub, men at det samtidig ikke er Chelsea. Alt dette leder folk til at tro vi har afgivet et bud. Dette kan krydres med at en spanskboende englænder og Villareal-fan, som angiveligt har gode kontakter i det spanske, har fået nys om at Pirlo skulle være på vej til Athletico, som derfor har brug for et betragteligt beløb hvis de skal hente både Pirlo og Güiza som artiklen antyder.

En hurtig oversættelse af artiklen lyder sådan her;
"Güiza could end rojiblanco dress and Kun Agüero landing at Manchester United

Dani Güiza could end rojiblanco dress and Kun Agüero landing at Manchester United in exchange for nearly 50 million. As it has been told Telemadrid, Güiza, on holiday in Jerez, wants to leave the Turkish team to sign for Atletico. Furthermore, the offer is nothing short of Aguero irrechazable

The young figure argentina defending the colors of Atletico Madrid, Sergio? Kun? Agüero, received a multimillion dollar offer (55 million euros) from the English club Manchester United to join the club.

? I received an offer from a big English club and I was asked if he could transfer it to offer Atletico Madrid. I can not say anything until you talk to the club on the bid. I can only say that it is one of the best teams in England and it is not Chelsea, "said José Seguí, representative of the player

Since that was the club on the banks of the Manzanares has 60 players (including those who arrived in the form of transfer). Only 20 of them were Spaniards. Ie, 66 per cent were players from outside our borders. In some seasons, as the former was not any national implementation. In others, such as the 05-06 was only one player born in our country (Valera)."

Jeg er skeptisk, men der er selvfølgelig noget rigtigt omkring det. For mere uddybende læsning, se linket her (http://community.manutd.com/forums/t/58608.aspx?PageIndex=1).

Fletcherfan
05-07-2009, 05:26
Jeg kan huske, at United var efter Valencia fra før 2006, da han deltog i VM i Tyskland, hvor Valencia imponerede rigtig meget... Derfor er jeg helt sikker på, at Valencia bliver et hit... Det er vel kun en spiller, som United har betalt en hel masse for og som ikke betalte pengene igen, og det var endda pga. af en korrupt sportsdirektør...

Gill har sagt i et interview, at SAF sagde ja til at sælge Ronaldo for 80 mio. £ hvis SAF fik lov at bruge ALLE pengene fra salget + de normale 20 mio. £ på nye spillere... Og det var nok meningen at bruge ca. 25 mio. £ på Tevez... Men tror virkelig ikke United har været efter Benzema... MÅSKE SAF har været interesseret i Ribery, men håber det ikke...

Jeg tror derimod, at Campbell og Manucho bliver solgt, og at Macheda og måske Petrucci bliver udlejet hele næste sæson... Derfor ville et køb af Aguero, som er en spiller i verdensklasse helt sikkert ikke skade... Så er det 66 mio. £ af 100 mio. £ brugte...

Jeg er HELT sikker på, at SAF har fuldstændig styr på det... Ribery glipper nok og Tevez kom heller ikke... Det er nok to streger i regningen hos den gamle, men han har helt sikkert haft andre planer, da han lagde sine krav frem...

Jeg var også helt sikker på, at United ikke ville vinde mesterskabet næste sæson, men som silly season skrider frem så tror jeg mere og mere på United som mestre...

chrisserUnited
05-07-2009, 07:46
Hvornår begynder vores pre sæson egentlig og hvem skal vi op i mod.?
Tror også vi skal ud og satse på en fløj mere... Da vi reelt kun har 2 der kan bruges, og den ene kræver at han blomstrer op i forhold til sidste år, hvilket jeg heller ikke er i tvivl om. altså Nani, og så Valencia som forhåbentlig slår igennem.

Men Park uanset hvor meget han så kæmper, så mener jeg ikke han er en god nok fløj, og så er han ganske enkelt for uskarp.

Så jeg håber inderligt at United tager ud og satser på en fløj, som vel er det eneste der lige pt mangler. Ville ikke blive skuffet hvis det blev Young eller Lennon :D

KennyN
05-07-2009, 08:14
Pre-season starter i løbet af den kommende uge. Vi drager derefter til Østen, for at spille mod Malaysia XI, Indonesien All-Star, FC Seoul og Greentown FC.. Tilbage i Europa igen skal vi deltage i Audi Cup i München og møde Boca Juniors, og så enten Bayern eller Milan i finalen/3.plads opgøret.. Endelig kommer Valencia på besøg på Old Trafford inden sæsonstart..

Tror ikke vi køber en angriber mere, tror mere på en fløj eller en kreativ midtbanespiller..

chrisserUnited
05-07-2009, 08:36
spændende program må man sige! glæder jeg mig til

KennyN nej vi har heller ikke brug for flere angribere, nærmere som du siger kreativ midtbane eller fløj

henning_b_j
05-07-2009, 08:50
Jeg kan huske, at United var efter Valencia fra før 2006, da han deltog i VM i Tyskland, hvor Valencia imponerede rigtig meget... Derfor er jeg helt sikker på, at Valencia bliver et hit... Det er vel kun en spiller, som United har betalt en hel masse for og som ikke betalte pengene igen, og det var endda pga. af en korrupt sportsdirektør...

Gill har sagt i et interview, at SAF sagde ja til at sælge Ronaldo for 80 mio. £ hvis SAF fik lov at bruge ALLE pengene fra salget + de normale 20 mio. £ på nye spillere... Og det var nok meningen at bruge ca. 25 mio. £ på Tevez... Men tror virkelig ikke United har været efter Benzema... MÅSKE SAF har været interesseret i Ribery, men håber det ikke...

Jeg tror derimod, at Campbell og Manucho bliver solgt, og at Macheda og måske Petrucci bliver udlejet hele næste sæson... Derfor ville et køb af Aguero, som er en spiller i verdensklasse helt sikkert ikke skade... Så er det 66 mio. £ af 100 mio. £ brugte...

Jeg er HELT sikker på, at SAF har fuldstændig styr på det... Ribery glipper nok og Tevez kom heller ikke... Det er nok to streger i regningen hos den gamle, men han har helt sikkert haft andre planer, da han lagde sine krav frem...

Jeg var også helt sikker på, at United ikke ville vinde mesterskabet næste sæson, men som silly season skrider frem så tror jeg mere og mere på United som mestre...

ved godt det er sværet at tro på vi bliver mester igen i år især nu hvor ronaldo er væk og vi har taget hele pisset de sidste 3 år :trophy: ! men vores trup er bare så stræk! se bare chelsea og liverpool de har ikke købt noget som er vilder end det vi har gjordt! sådan som jeg ser det er jeg sikker på det bliver en hår kamp om mesterskabet i år og det er vigtig vi kommer godt fra start i forhold til de sidste to år! og hvis vi gør det er jeg sikker på vi vinder igen! vores trup er stræk nok som jeg ser det!

Benzet
05-07-2009, 09:34
Til gengæld har Chelsea og Liverpool heller ikke solgt noget, der er vildere, end vi har.

Kasper United
05-07-2009, 09:40
Synes virkelig det kunne være fedt, hvis vi fik en ny Ronaldo. Hvis United lige køber rigtigt, fx. måske en 18 årige Douglas Costa, og han får gennembruddet om et par år. Så en en mand, der kan lave mål i angrebet, det kunne være Macheda om et par år (har allerede vist han kan), og en Evans som tager overfor Ferdinand og en Sergio Asenjo, som tager overfor Van Der Sar.