Se fuld version : Transfers (United)
RuudVanNissetøj
03-06-2009, 20:04
...og tudsegammel. For et par år siden havde jeg takket ja, men synes helst vi skal erhverve en mand der om ikke andet kan bruges end 4-5 år, og så lang tid holder Trezeguet ikke på topplan. Jeg vil dog foretrække en kreativ kantspiller, frem for goalgetteren.
Man skal ikke kigge længere tilbage end da Ferguson hentede en hvis herre i Teddy Sheringham. Et genialt køb, tudsegammel ;) og samtidig en målfarlig herrre. Han var godt nok mere en joker som indskifter, men han betød meget for holdet - på samme måde som de 3 mdr. da vi havde Larsson.
Min pointe er bare, at jeg savner en målræv og noget snuhed i front. Desuden vil jeg påpege, at han har et vanvittigt flot målgennemsnit og grunden til den manglende spilletid i år primært skal ligge hos en stædig Claudio Ranieri
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Trezeguet
Ved godt at Wiki ikke bliver betragtet som en gyldig kilde normalt.
Troelsgaard
03-06-2009, 21:21
Sheringham var fast mand for England, og scorede stadig en pæn del mål for Tottenham, så jeg mener ikke han kan sammenlignes med Trezeguet, som er helt væk i både klub og landsholdssammenhæng.
Er jeg den eneste der ser en mulighed i at hente eto'o?
http://www.bold.dk/nyt/Barca-venter-bud-paa-Etoo
Efter min mening er han en meget komplet angriber. Han mangler dog lidt i sine afslutninger, men ellers vil han passe godt ind på et offensivt hold som united.
Er jeg den eneste der ser en mulighed i at hente eto'o?
http://www.bold.dk/nyt/Barca-venter-bud-paa-Etoo
Efter min mening er han en meget komplet angriber. Han mangler dog lidt i sine afslutninger, men ellers vil han passe godt ind på et offensivt hold som united.
Han vil være en god tilføjelse når vi efter alt at dømme mister Tevez til City, han passer godt ind i Barcelona og vil gøre det samme her da han er god på et hold der har bolden meget, plus hans hurtighed vil give os en ny dimension oppe i front
Såfremt Barca vil af med Eto'O nu her til sommer, så virker det da meget underligt. De beholdt ham kun sidste sommer fordi ingen ville betale prisen, men han har haft en forrygende sæson og knaldet den ene kasse ind efter den anden.. Så hvis han bliver en mulighed, så synes jeg da United skal slå til med det samme..
http://www.onside.dk/node/34464
Vidic til Real Madrid?
Rygte siger 250 mio. kr.
Konen kan ikke finder ud af at tilpasse sig det engelske klima.
http://i42.tinypic.com/2nhn580.jpg
EDIT: Dines havde allerede nævnt det:o
Desuden har jeg læst noget om at Tevez vil få statsborgerskab her inden så længe.. Så jeg tror han bliver i England..
Vil da godt nok sætte vores eget lands integration lidt i perpektiv, hvis Tevez kan få statsborgerskab uden at kunne tale engelsk.
Cristian9000
03-06-2009, 23:06
Vil da godt nok sætte vores eget lands integration lidt i perpektiv, hvis Tevez kan få statsborgerskab uden at kunne tale engelsk.
han kan da trods alt sige "maybe" og "very difficult, very difficult! ;)
RuudVanNissetøj
04-06-2009, 08:14
Sheringham var fast mand for England, og scorede stadig en pæn del mål for Tottenham, så jeg mener ikke han kan sammenlignes med Trezeguet, som er helt væk i både klub og landsholdssammenhæng.
Man skal bare ikke glemme, at han har gjort sig vældig upopulær med både den forhenværende juventus træner Raneiri + landsholdstræneren Raymond Domenech (der eftersigende skulle være en kæmpe nar, der er flere tidligere spillere under ham som har sagt mindre pæne ting om hans personlighed)
Min sammenligning med Sheringham er ikke på spillestil men den erfaring som hans tilgang på holdet gav i front.
Desuden skal du lede længe efter en angriber som Trezeguet med det dokumenterede målgennemsnit han har haft i gennem sin karriere. Så hvis man kan få ham til rimelige penge (tænker på maks. 150 mil), så vil jeg ikke blinke med at hente ham !
Men alt afhænger jo af vores kære Tevez.
Eto Eto Eto.... Hvis muligheden er der for et køb mener jeg vi skal slå til.... Først og fremmest mener jeg lige præcis det er denne type angriber vi mangler... Tænk tilbage på den dynamik vi havde da Saha var i topform....(Mener enda at Eto er mange nivauer bedre end saha..) Rooney Ronaldo og Eto i forreste række... JA TAK!!!!
McPherson
04-06-2009, 11:11
Eto Eto Eto.... Hvis muligheden er der for et køb mener jeg vi skal slå til.... Først og fremmest mener jeg lige præcis det er denne type angriber vi mangler... Tænk tilbage på den dynamik vi havde da Saha var i topform....(Mener enda at Eto er mange nivauer bedre end saha..) Rooney Ronaldo og Eto i forreste række... JA TAK!!!!
Enig, men er i tvivl om han har styrken til at spille PL. Tror han ville være ligeså meget ved vægtene som på træningsbanen i starten! Ligesom Tosic :)
Ashley Young Vs Aaron Lennon. Disse to kunne meget vel blive aktuelle transfer mål, hvis vi går efter en ny fløj på transfer markedet. men hvem ville i foretrække?
syntes deres evner er meget lige, men hælder mest til Lennon. Ham har jeg altid godt kunne li, + vi måske kan få ham en smule billigere end Young, selvom det dog er spurs vi skal handle med. ;)
Gronkjor
04-06-2009, 11:40
Ville et køb af en af dem også blive aktuelt hvis vi beholder Ronaldo? Håber nemlig lidt på at Tosic bliver vores kommende venste wing:) Er også spændt på at se hvad der sker med en som Nani. Han kan uden tvivl en masse godt med en bold, men det er bare ofte som om at han koger lidt rundt på banen..
Ville et køb af en af dem også blive aktuelt hvis vi beholder Ronaldo? Håber nemlig lidt på at Tosic bliver vores kommende venste wing:) Er også spændt på at se hvad der sker med en som Nani. Han kan uden tvivl en masse godt med en bold, men det er bare ofte som om at han koger lidt rundt på banen..
ja det vil jeg mene, så ville vi have to meget farlige fløje med hurtige backs bagved. Nani tror jeg desværre ikke har niveauet til at være starter i united, og tosic er stadig meget ung. Så syntes det ville være ideelt med en ny farlig fløj, Park er en arbejdsmand, ikke et offensivt våben :)
ja det vil jeg mene, så ville vi have to meget farlige fløje med hurtige backs bagved. Nani tror jeg desværre ikke har niveauet til at være starter i united, og tosic er stadig meget ung. Så syntes det ville være ideelt med en ny farlig fløj, Park er en arbejdsmand, ikke et offensivt våben :)
når jeg skriver hurtig back tænker jeg på rafael ikke O'shea :P
Elrantiri
04-06-2009, 11:54
Ashley Young Vs Aaron Lennon. Disse to kunne meget vel blive aktuelle transfer mål, hvis vi går efter en ny fløj på transfer markedet. men hvem ville i foretrække?
syntes deres evner er meget lige, men hælder mest til Lennon. Ham har jeg altid godt kunne li, + vi måske kan få ham en smule billigere end Young, selvom det dog er spurs vi skal handle med. ;)
Jeg synes hellere United skulle kigge på en lidt ældre wing, både fordi de (forhåbentlig) kan få den wing billigere (en god 23 årig wing er vel dyrere end en ligeså-god 28 årig wing, fordi han kan spille de 5 år mere), og ved at købe en ældre wing kan Tosic, Nani osv. vise om de kan udvikle deres talenter og eventuelt komme på førsteholdet om et par sæsoner eller tre.
Et eller andet sted hælder jeg derfor mere til Bernard Mendy (han vil også kunne tage en højre back ind imellem), men jeg må også indrømme at jeg ikke har set ret mange af hans kampe, og ikke er sikker på om han overhovedet har niveauet til United.
Martinsen
04-06-2009, 12:35
Et eller andet sted hælder jeg derfor mere til Bernard Mendy (han vil også kunne tage en højre back ind imellem), men jeg må også indrømme at jeg ikke har set ret mange af hans kampe, og ikke er sikker på om han overhovedet har niveauet til United.
Hvorfor var det du hældte til ham? Du kender ikke hans niveau? Det kan man sku ikke rigtig foreslå spillere udfra. I øvrigt er offensive kanter en vigtig del af vores spil, og der ser jeg ærlig talt ikke Mendy da jeg synes flest af hans forcer ligger i det defensive.
Elrantiri
04-06-2009, 12:45
Hvorfor var det du hældte til ham? Du kender ikke hans niveau? Det kan man sku ikke rigtig foreslå spillere udfra. I øvrigt er offensive kanter en vigtig del af vores spil, og der ser jeg ærlig talt ikke Mendy da jeg synes flest af hans forcer ligger i det defensive.
Fordi at han er det ældre, og formentlig kan fås til en fornuftig pris. Udover det anser jeg ham som værende en hurtig spiller, som godt kan udfordre en del på kanterne - spørgsmålet er, om han er god nok til det til at han kan spille i United, men selvsamme spørgsmål kan stilles om de formentlig langt dyrere spillere Young og Lennon.
Hvis prisen på Young og Lennon samtidig er høj, hvilket jeg frygter, så kan United vel lige så godt gå hele vejen og smide penge efter Ribery.
Martinsen
04-06-2009, 13:04
Fordi at han er det ældre, og formentlig kan fås til en fornuftig pris. Udover det anser jeg ham som værende en hurtig spiller, som godt kan udfordre en del på kanterne - spørgsmålet er, om han er god nok til det til at han kan spille i United, men selvsamme spørgsmål kan stilles om de formentlig langt dyrere spillere Young og Lennon.
Hvis prisen på Young og Lennon samtidig er høj, hvilket jeg frygter, så kan United vel lige så godt gå hele vejen og smide penge efter Ribery.
Hvis vi leder efter en på niveau med Mendy kan vi sku lige så godt hive en af vores egne op. Det skulle være mærkelig hvis vi ikke har en der har potentiale til mere end Mendy. Han er ikke god nok til at spille en eneste kamp for os.
Jeg synes hellere United skulle kigge på en lidt ældre wing, både fordi de (forhåbentlig) kan få den wing billigere (en god 23 årig wing er vel dyrere end en ligeså-god 28 årig wing, fordi han kan spille de 5 år mere), og ved at købe en ældre wing kan Tosic, Nani osv. vise om de kan udvikle deres talenter og eventuelt komme på førsteholdet om et par sæsoner eller tre.
Bernard Mendy?!?! Et underligt forslag i første omgang og endnu mere underligt fordi du ikke har set ham spille (særlig meget). Han har været forholdsvist fast mand for Hull, men har på ingen måde været en af deres bedste, og han er lysår fra at være på United-niveau. Et par fine momenter i løbet af sæsonen (bl.a. et ganske køligt mål mod United), men han kan aldrig, nogensinde, blive aktuel for os.
Elrantiri
04-06-2009, 13:33
Bernard Mendy?!?! Et underligt forslag i første omgang og endnu mere underligt fordi du ikke har set ham spille (særlig meget). Han har været forholdsvist fast mand for Hull, men har på ingen måde været en af deres bedste, og han er lysår fra at være på United-niveau. Et par fine momenter i løbet af sæsonen (bl.a. et ganske køligt mål mod United), men han kan aldrig, nogensinde, blive aktuel for os.
Sikkert nok, men igen var det i kraft af en søgen på et ældre og billigere alternativ til Lennon og Young, hvorfor jeg ikke ser det store problem, når jeg endda selv har skrevet, at jeg ikke er sikker på hans niveau, hvis ikke han er god nok, så er den jo bare ikke længere.
Det er heller ikke ligefrem fordi jeg proklamerer Mendy til at være noget stort, men at jeg hældte lidt til ham ud fra det jeg har set med ham, det behøver du ikke brokke dig sådan over.
Fanden er Bernand Mendy?
Så ville jeg da hellere bruge Rafael eller Welbeck.
Derudover tror jeg Lennon bliver i Tottenham, han har stort set lige underskrevet en ny kontrakt.
Sikkert nok, men igen var det i kraft af en søgen på et ældre og billigere alternativ til Lennon og Young, hvorfor jeg ikke ser det store problem, når jeg endda selv har skrevet, at jeg ikke er sikker på hans niveau, hvis ikke han er god nok, så er den jo bare ikke længere.
Det er heller ikke ligefrem fordi jeg proklamerer Mendy til at være noget stort, men at jeg hældte lidt til ham ud fra det jeg har set med ham, det behøver du ikke brokke dig sådan over.
Nej, det var heller ikke for at brokke mig som sådan, jeg blev blot meget forundret over at nogen kunne finde på at foreslå Bernard Mendy :) Jeg forstår din tankegang med at købe en lidt ældre kant, som kan spille fast og på højeste niveau indtil vores yngre talenter er fuldt udviklet, synes bare ikke Mendy var et seriøst emne. No harm intended.
Mendy har undskyld jeg siger det ikke klassen til Manchester United. Han er en af de bedre for Hulls hold, men der er stadig langt vej derfra og så til United, så ser jeg hellere at vi satser på Lee Martin i stedet for at gå ud og vie 5-10 mill £ for ham.
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10369
Lyder fornuftigt, at vi vil skille os af med tre unge spillere, der alle er overmatchet på deres positioner og alle har nået alderen hvor det er tid til at komme videre.
Omkring ny kantspiller diskussionen vil jeg bestemt foretrække Ashely Young. Han er hurtig, driblestærk, arbejder for holdet, englænder og så slår han fremragende indlæg og er en mand for en masse assists. Han er venstrekant og så vil vi også kunne rykke Ronaldo lidt mere over på højrekanten, hvor jeg mener han er bedste.
Mendy har undskyld jeg siger det ikke klassen til Manchester United. Han er en af de bedre for Hulls hold, men der er stadig langt vej derfra og så til United, så ser jeg hellere at vi satser på Lee Martin i stedet for at gå ud og vie 5-10 mill £ for ham.
Tror nu at vi sælger Lee Martin i løbet af sommeren. Han er ved at være oppe i en alder, hvor han nok skulle have slået igennem i United hvis det var. Han har spillet en fremragende sæson hod reserverne i år, men fik bare aldrig chancen før i sidste spillerunde. Lidt synd, for har altid ment, at han kunne blive en glimrende spiller for os..
P.S. Nej, Mendy er ikke i nærheden af Uniteds niveau.
Så er der dælerneme døbt Bilka-udsalg i Valencia.
Fra Madridista.dk(Link: http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=10810)
Valencia i frit fald
Valencias præsident, Vicente Soriano, er i dag trådt tilbage, idet han ikke har kunnet opfylde løftet om at få solgt grunden, som Estadio Mestalla ligger på.
Dermed er Valencia sandsynligvis tvunget til at sælge deres bedste spillere for at undgå at gå konkurs og det øger Real Madrids chancer for at gå på indkøb i Valencia-truppen, hvor spillere som Raúl Albiol, David Villa og David Silva har været nævnt som emner.
Sidstnævnte udtrykker i dag stolthed over Real Madrids interesse, men bedyrer at han ikke kender til nogen interesse og slår fast, at han fortsat er på kontrakt hos Valencia, hvor han har det godt.
Kilde: AS, Marca.
Hvis handlen med Ribéry bliver for kompliceret, så synes jeg egentligt David Silva burde være vores andet valg. En formidabel teknisk dygtig spiller, som er ekstremt kreativ og pasningstærk. Han kunne godt pynte på vores hold!
Og noget helt andet. Hvis Wes Browns skadeshelvede fortsætter, så kunne et køb af Raul Albiol også pynte vores forsvar. Han er en særdeles dygtigt midterforsvar, som bestemt har potentialet foran sig, hvis du spørger mig.
Hvis David Silva eller David Villa skrider, så håber jeg egentlig bare de smutter til Real. De kunne pynte på Liverpools hold, hvilket jeg ikke håber sker.
Men okay kilden er Marca, og alt kan ske i løbet af sommeren med en klub som Valencia som er så meget på røven (selvom man måske ikk officielt selv vil indrømme det) Jeg tvivler dog stærkt på at United køber nogle Valencia spillere.
Glory Man United
05-06-2009, 07:56
Silva er jeg ikke imponeret af. Som kantspiller bør han kunne sætte en mand af, og det er ikke alt for tit det sker.
Villa gad jeg godt se som afløser for Argentina. Jeg håber ved gud ikke, at Villa ryger til Fools. Villa/Torres er altså en stærk cocktail!
Som kantspiller bør han kunne sætte en mand af, og det er ikke alt for tit det sker.
Smider lige "Park"-kortet igen :)
Glory Man United
05-06-2009, 09:18
Smider lige "Park"-kortet igen :)
Tja men park så andre kvaliteter
Tja men park så andre kvaliteter
så omskol ham til back.
Du kan ikke spille wing i en klub som manchester united som prædiker offensiv fodbold, og så kunne så lidt som han kan den vej.
Silva og Villa er to fantastiske spillere. Og som tidligere nævnt af en anden herinde, så håber jeg også de smutter til Real, bare for at fools ikke får dem. Ellers ville jeg ikke have noget imod at se dem på Old Trafford. Men mener bestemt de kan pynte på fools holdet, og det håber jeg ikke sker. Og hvis de skulle smutte til Real, så ville muligheden for Ronaldo i Real nok også blive en del mindre.
Men som sagt, kilden var Marca, og den lukker så meget lort ud, så.. :)
matthiepuh
05-06-2009, 10:39
Jeg tror ikke Silva på et Fool hold ville være super godt - jeg mener ikke at de kvaliteter som Benitez ønsker (defensive) er det Silva besidder - han er en super spiller som offensivt er en berigelse for enhver klub, men i Fool er fokus så meget mere på det defensive at jeg ikke tror han passer ind (:
Har han fysikken til pr.l. ved jeg ikke, ellers så jeg gerne ham trække den rigtige røde over hovedet hvis Ronaldo sælges, da jeg tror han og Ribery er meget lige men han må være billigere qua Valencias økonomiske situation :P
Er det overfortolkning at lægge noget deri når vi har den kommende træningskamp :p
I mine øjne er David Silva klart bedst på positionen lige bag ved angriberen, som han også spiller i Valencia. Han er en fremragende fodboldspiller, men ikke den mand jeg helst ser vi køber med henblik på venstrekanten, da jeg mener at spillere som Frank Ribery og Ashley Young passer bedre ind i vores system, hvor kanterne skal være hurtige, udfordrende og også søge mod baglinjen.
David Villa ville derimod være fantastisk at få til klubben. Han er rigtig hurtig, god teknisk og vigtig af alt scorer han et hav af mål. En sand verdensklasseangriber. Dog vil vi skulle kæmpe med hold som Barcelona, Real Madrid og Chelsea om ham, og har på fornemmelsen at han har en forkærlighed for den spanske klubber, så tvivler på han bliver United-spiller.
Nu har jeg ikke set meget af David Silva i Valencia, men på Spaniens landshold husker jeg ham som liggende helt normalt på kanten uden at være for offensiv eller for defensiv, så han kan vel passe på ca alle hold i verden. Hvis Riera kan passe i Liverpool (det gør han i mine øjne godt), så kan Silva også.
Nu har jeg ikke set meget af David Silva i Valencia, men på Spaniens landshold husker jeg ham som liggende helt normalt på kanten uden at være for offensiv eller for defensiv, så han kan vel passe på ca alle hold i verden. Hvis Riera kan passe i Liverpool (det gør han i mine øjne godt), så kan Silva også.
Spanien spiller en formation, uden deciderede kantspillere. Med Senna på den defensive, Xavi lige foran ham, og Iniesta og Silva liggende lidt ude i hver sin side, dog konstant byttende plads. Silva ligger på papiret oftest lidt ude i højreside og hans opgave er at søge ind i banen, hvor han kan gå med i Xavi-Iniesta kombinationer og samtidig give plads til Ramos på højrekanten. Jeg ser ham derfor ikke som klassisk kantspiller. Det er fx. utrolig sjældent han går mod baglinjen og det ser jeg gerne en ny kantspiller i klubben gøre ret ofte.
Til dem, der siger, at det er en and pga. det er Marca, der har skrevet det. I skal altså lige huske på, at Valencia er i kæmpe store økonomiske problemer. Deres deadline er ved at udløbe, hvor de derfor kan blive tvunget til at sælge Silva, Villa og Raul Albiol, som nok er de spillere med størst markedsværdi. :)
Troelsgaard
05-06-2009, 12:43
Villa score sine mål, men hvordan ville det fungere med ham eller Berbatov på bænken, det er et spørgsmål, som ingen tænker på, de tænker bare at det må være super fedt, at have så mange stjerner, men når man hører hvordan Tevez tuder, så må det da være endnu værre med Villa, som er noget bedre, og Berbatov er heller ikke den største holdspiller. Silva er jeg til gængæld helt afvisende overfor, selvom vi godt kunne bruge en venstre kant, men jeg synes han er for hypet, og så ville jeg hellere have Young, hvis vi ikke kan få Ribery.
så omskol ham til back.
Du kan ikke spille wing i en klub som manchester united som prædiker offensiv fodbold, og så kunne så lidt som han kan den vej.
Enig. Park er glimrende til kampe, hvor vi skal forsvare, men f.eks mod Barcelona i finalen, der havde en meget svag venstreback i Sylvinho, der formåede vi aldrig at true ham, fordi Park har ualmindelig svært ved at sætte sin direkte mand af. Så kan det godt være, at man brugte Park til at lukke Henry af i venstresiden, men så spiller vi også mere på modstanderne end vores egne kompetencer.
Enig. Park er glimrende til kampe, hvor vi skal forsvare, men f.eks mod Barcelona i finalen, der havde en meget svag venstreback i Sylvinho, der formåede vi aldrig at true ham, fordi Park har ualmindelig svært ved at sætte sin direkte mand af. Så kan det godt være, at man brugte Park til at lukke Henry af i venstresiden, men så spiller vi også mere på modstanderne end vores egne kompetencer.
What? Sylvinho er i mine øjne meget meget bedre end den overhypede back til Abidal. Den eneste svækkelse Barca havde var Toure i midterforsvaret i CL-finalen. Puyol er bedre end Alves, både offensivt og defensivt.
Forstår ikke helt din post der :)
What? Sylvinho er i mine øjne meget meget bedre end den overhypede back til Abidal. Den eneste svækkelse Barca havde var Toure i midterforsvaret i CL-finalen. Puyol er bedre end Alves, både offensivt og defensivt.
Ej ej ej. For det første, Abidal har godt nok været under det niveau, man forventede han ville præstere i Barcelona efter sine gode sæsoner i Lyon, men han er stadig bedre end Sylvinho, der kun havde (nu, hvor han er stoppet) sin erfaring at spille på, men derudover ingen særlige kvaliteter, hvilket også illustreres godt af den måde, hvorpå Guardiola bevidst undgik at bruge Sylvinho i store dele af sæsonen. Der er vel også en grund til, at Abidal er 1. valg på Barcas venstreback, og ikke Sylvinho. For det andet, Puyol bedre end Alves offensivt? Alves er vel den bedste back, rent offensivt, i hele verden, og han betegnes jo netop ofte som en wing, nærmere end en back, på grund af hans offensive tendenser (og kvaliteter!). Puyol er klart bedre defensivt, men har slet ikke de samme kvaliteter fremad banen.
Ej ej ej. For det første, Abidal har godt nok været under det niveau, man forventede han ville præstere i Barcelona efter sine gode sæsoner i Lyon, men han er stadig bedre end Sylvinho, der kun havde (nu, hvor han er stoppet) sin erfaring at spille på, men derudover ingen særlige kvaliteter, hvilket også illustreres godt af den måde, hvorpå Guardiola bevidst undgik at bruge Sylvinho i store dele af sæsonen. Der er vel også en grund til, at Abidal er 1. valg på Barcas venstreback, og ikke Sylvinho. For det andet, Puyol bedre end Alves offensivt? Alves er vel den bedste back, rent offensivt, i hele verden, og han betegnes jo netop ofte som en wing, nærmere end en back, på grund af hans offensive tendenser (og kvaliteter!). Puyol er klart bedre defensivt, men har slet ikke de samme kvaliteter fremad banen.
Fordi en træner ikke bruger spilleren, er ikke ensbetydende med han er bedre. Vil det så sige, at Abidal er bedre end Evra, eftersom Evra sidder på bænken og Abidal har hans plads? Fordi træneren ikke benytter ham, er ikke ensbetydende med den anden er bedre. Der spiller uendelige mange faktorer ind.
Når jeg siger, at Puyol er bedre end Alves, så tager jeg det hele! Alves er lidt bedre end Puyol offensivt, men i defensiven er Puyol lysår foran Alves og den samlede sum bliver så, at Puyol er bedre i mine øjne.
Sylvinho er altså ikke nogen dårlig back.
Manden har vundet 2 CL, 3 mesterskaber, 1 pokaltitel og 2 spanske-supercups på 5 år.
Er godt klar over, at det har været sparsomt med spilletiden, men manden har alligevel spillet 128 kampe.
Manden spillede en fremragende CL-finale, hvor han var sikker i defensiven, såvel som offensiven. Hans erfaring hjalp også en del, men man kan ikke tage hans evner fra ham.
Hvad angår Abidal, så er han lidt en atypisk FC. Barcelona back, da hans primære force er defensiven, hvor han gør det rigtig godt. At han kan fremstå klodset engang i mellem, skyldes de meget teknisk anlagte spillere han til daglig møder, hvor han har en tendens til at gå til stålet, hvilket ofte medfører udvisninger og gule kort. Havde det været PL, havde han måske fået en mundtlig påtale eller et gult kort. Han er dog knap så i øjenfaldende i offensiven.
Alves er IMO den bedste offensive back i verden pt og der er ingen tvivl om, at han er bedre end Puyol, når vi taler om offensiven. (ikke at Puyol er dårlig, for det er han bestemt ikke, så vi også så sent som i CL-finalen).
Og husk nu, at det er svært at sammenligne spillere på tværs af lande og spilleformationer. Et godt eksempel er Evra/Abidal diskussionen. Domenech foretrækker åbenbart en fysisk stærkere, samt bedre venstreback i defensiven, fremfor en type ala Evra, som er ham overlegen i offensiven, men dog ikke i markeringen IMO. Havde det været Spaniens landshold eller Brasilien, ville Evra nok have været fast mand. Og havde Man Utd eksempelvis Alves på højrebacken, fremfor O'Shea, havde det været tvivlsomt, hvorvidt Evra havde startet, HVIS Abidal også havde været Man Utd spiler.
Og som i har lagt mærke til er jeg ny herinde, og mit tilhørselsforhold er vist meget klart og føler ikke, at jeg skal uddybe det hehe. Dog har jeg sympati for Man UTD.
Jeg vil sige, at det er dybt godnat (undskyld udtrykket, beklager hvis du føler dig stødt), at mene, at Alves kun er en smule bedre end Puyol i offensiven.
Manden er IMO uden tvivl, den bedste offensive back i verden pt. Jeg har set samtlige Barca kampe i år, og føler så vel PL og Serie A forholdsvis tæt (ser ca. 2 kampe fra hver liga i weekenden, hvis tiden er til det, ellers ser jeg highligtes eller, får fortalt af diverse Man UTD og andre fans af hold, hvorledes deres spillere klare det) og de fleste er enige i, at Alves er nr. 1, når det gælder det offensive.
Og det skal lige siges, at han bestemt ikke er dårlig i defensiven, det er en skrøne. Manden har måske den vildeste stamina, og laver som oftest et løbearbejde for 2. Han er til tider overalt på banen og det kan godt se kaotisk ud, når Barca forsvarer med 3 mænd enkelte gange, NÅR de bliver fanget af en kontra.
DonThommy
05-06-2009, 14:18
Manden har vundet 2 CL, 3 mesterskaber, 1 pokaltitel og 2 spanske-supercups på 5 år.
Er godt klar over, at det har været sparsomt med spilletiden, men manden har alligevel spillet 128 kampe.
Manden spillede en fremragende CL-finale, hvor han var sikker i defensiven, såvel som offensiven. Hans erfaring hjalp også en del, men man kan ikke tage hans evner fra ham.
Hvad angår Abidal, så er han lidt en atypisk FC. Barcelona back, da hans primære force er defensiven, hvor han gør det rigtig godt. At han kan fremstå klodset engang i mellem, skyldes de meget teknisk anlagte spillere han til daglig møder, hvor han har en tendens til at gå til stålet, hvilket ofte medfører udvisninger og gule kort. Havde det været PL, havde han måske fået en mundtlig påtale eller et gult kort. Han er dog knap så i øjenfaldende i offensiven.
Alves er IMO den bedste offensive back i verden pt og der er ingen tvivl om, at han er bedre end Puyol, når vi taler om offensiven. (ikke at Puyol er dårlig, for det er han bestemt ikke, så vi også så sent som i CL-finalen).
Og husk nu, at det er svært at sammenligne spillere på tværs af lande og spilleformationer. Et godt eksempel er Evra/Abidal diskussionen. Domenech foretrækker åbenbart en fysisk stærkere, samt bedre venstreback i defensiven, fremfor en type ala Evra, som er ham overlegen i offensiven, men dog ikke i markeringen IMO. Havde det været Spaniens landshold eller Brasilien, ville Evra nok have været fast mand. Og havde Man Utd eksempelvis Alves på højrebacken, fremfor O'Shea, havde det været tvivlsomt, hvorvidt Evra havde startet, HVIS Abidal også havde været Man Utd spiler.
Og som i har lagt mærke til er jeg ny herinde, og mit tilhørselsforhold er vist meget klart og føler ikke, at jeg skal uddybe det hehe. Dog har jeg sympati for Man UTD.
hvad laver du saa inde paa et Man United forum ? har I ikke jeres eget forum, for barca fans ?
Danielsen
05-06-2009, 14:26
Det er jeg da godt nok glad for og höre! 1000 tak, Barca! (ironi kan väre anvendt i denne sätning)
Men du er da rimlig meget --> :offtopic:
Jo vi har 3 danske barca-hjemmesider, men derfor er det vel stadig lovligt, at kommentere på barca-relaterede indlæg. Og det især med tanke på, at vi mødtes godt en uge siden.
Og bare rolig, jeg har ikke tænkt mig, at være her inde særlig ofte, hvis ikke aldrig, med mindre jeg hører nogle totale dumheder, angående Barca.:lolol:
Ej.
DonThommy
05-06-2009, 14:29
Jo vi har 3 danske barca-hjemmesider, men derfor er det vel stadig lovligt, at kommentere på barca-relaterede indlæg. Og det især med tanke på, at vi mødtes godt en uge siden.
Og bare rolig, jeg har ikke tænkt mig, at være her inde særlig ofte, hvis ikke aldrig, med mindre jeg hører nogle totale dumheder, angående Barca.:lolol:
Ej.
jeg synes du skulle gaa ind paa de sider saa og laere deres sange ;)
det har I fans sku brug for ...
anderson888
05-06-2009, 14:30
Velkommen til! Godt tegn at du skriver Man Utd istedet "Man U/****". Altid godt at se fodbold gennem andre fans briller, så længe de kan opføre sig ordenligt.
Jeg kan godt smutte, igen hvis det er. Adminsene må godt bande mig, hvis de ønsker det. Jeg kommentere blot på Sylvinho påstanden, og beklager hvis det var off-topic.
Og jeg er ikke blevet FC. Barcelona fan, fordi jeg godt kan lide at synge. Jeg beundre tværtimod deres smukke og utrolige historie, deres fodboldfilosofi og charmen omkring klubben og ikke mindst byen Barcelona. Hvis jeg foretrak sang, så ville jeg melde mig ind i kirkekor eller lignende, eller i værste fald Boixos Nois (en yderliggående højreorienteret fanfraktion fra FC. Barcelona).
Og hvis du hentyder til situationen fra Vor Frue Plads, så var der ingen tvivl om, at i sang mere, men det skyldes vel også alle de medløbere fans, der er af FC. Barcelona, der ikke engang kan klubbens hymne.
DonThommy
05-06-2009, 14:38
Jeg kan godt smutte, igen hvis det er. Adminsene må godt bande mig, hvis de ønsker det. Jeg kommentere blot på Sylvinho påstanden, og beklager hvis det var off-topic.
Og jeg er ikke blevet FC. Barcelona fan, fordi jeg godt kan lide at synge. Jeg beundre tværtimod deres smukke og utrolige historie, deres fodboldfilosofi og charmen omkring klubben og ikke mindst byen Barcelona. Hvis jeg foretrak sang, så ville jeg melde mig ind i kirkekor eller lignende, eller i værste fald Boixos Nois (en yderliggående højreorienteret fanfraktion fra FC. Barcelona).
Og hvis du hentyder til situationen fra Vor Frue Plads, så var der ingen tvivl om, at i sang mere, men det skyldes vel også alle de medløbere fans, der er af FC. Barcelona, der ikke engang kan klubbens hymne.
vil give dig ret, barcelona er en skoen by.
og man skal have lov til at have sin meninger ;) troede bare du var kommet ind for at provokere, my bad sorry.
og saa tror jeg vi skal tilbage til emnet igen :)
Troelsgaard
05-06-2009, 15:19
Jeg fatter ikke, hvorfor man lige pludselig bliver fornærmet over Barca, som faktisk skriver et godt indlæg, og kommer med sine holdninger. Ja, han er ikke United fan, men det er vist heller ikke et kritirie man skal opfylde, for at kunne debattere herinde, og heldigvis for det.
Jeg nævner aldrig Abidal i mit indlæg. Ham er jeg heller ikke specielt imponeret over - men Sylvinho var helt klart en af Barcelonas svageste punkter i CL-finalen og kunne nemt udfordres, for han er ikke fast mand i klubben og er ved at være oppe i alderen med 35 år. Park var dog aldrig i nærheden af at udfordre ham, fordi han ikke har den nødvendige hurtighed og dribleevner til at komme forbi sin direkte modstander... Han fik måske ikke så meget at arbejde med, fordi Carrick, Anderson og Giggs var elendige, men stadig. Jeg synes, at vi skulle have stillet med Ronaldo overfor Sylvinho og så have Tevez inde fra start. Det ville have været en langt større trussel.
Real Madrid regner med at holde stor udsalg. Er der nogle af deres spillere, som I kunne se United gå efter? Og vil Real overhovedet sælge til os, hvis de ikke må få Ronaldo?
Personligt synes jeg Sneijder er en fremragende spiller, men særligt hvis formationen hedder 433.
DonThommy
05-06-2009, 15:40
Real Madrid regner med at holde stor udsalg. Er der nogle af deres spillere, som I kunne se United gå efter? Og vil Real overhovedet sælge til os, hvis de ikke må få Ronaldo?
Personligt synes jeg Sneijder er en fremragende spiller, men særligt hvis formationen hedder 433.
der er rygter om at united vil koebe huntelaar. men ved sku ikke helt om han er spilleren for os..
Troelsgaard
05-06-2009, 15:43
Huntelaar er i hvert fald en helt anden type, end dem vi har i forvejen, og jeg savner en angriber, der er bedre i feltet end udenfor, og han virker heller ikke umiddelbart til, at være typen der skal gøre opmærksom på sig selv, når han ikke lige spiller hver gang.
DonThommy
05-06-2009, 15:45
Huntelaar er i hvert fald en helt anden type, end dem vi har i forvejen, og jeg savner en angriber, der er bedre i feltet end udenfor, og han virker heller ikke umiddelbart til, at være typen der skal gøre opmærksom på sig selv, når han ikke lige spiller hver gang.
ved bare ikke om han har fysikken til PL..
Nu er det jo ikke fordi, at fysikken i PL er niveauer over den i La Premiera Division eller Serie A eller ditto.
60 procent af spillerne, hvis ikke mere, består altså af udlændinge i England, og tvivler på, at mere end 20 procent af dem har haft problemer med fysikken.
Der findes altså også hold, der går til stålet i så vel Spanien som Italien.
DonThommy
05-06-2009, 16:06
Nu er det jo ikke fordi, at fysikken i PL er niveauer over den i La Premiera Division eller Serie A eller ditto.
60 procent af spillerne, hvis ikke mere, består altså af udlændinge i England, og tvivler på, at mere end 20 procent af dem har haft problemer med fysikken.
Der findes altså også hold, der går til stålet i så vel Spanien som Italien.
IMO har han ikke gjort det godt i real, saa det er bare om han kan goere det bedre i united ?..
tvivler..
Jeg tror en type som Huntelaar ville gøre det kanon i Man Utd. Han har mange af de karastika, som RvN havde og vi ved alle, hvor godt han klarede det i jeres klub dengang. Huntelaar er bare en yngrer udgave af ham, IMO. Dog bedre teknisk, sådan som jeg ser det.
Og han har faktisk klaret det udmærket for Franco Madrid, med tanke på spilletiden. Han har vist scoret 8 mål i 15 kampe. Det er vel godkendt.
Også er han jo også en helt anden type, end Rooney og Tevez, der ligner hinanden meget, samt Berbatov.
Han er vel også et billigere alternativ end Benzema, Ibrahimovic eller hvem i ellers har været rygtet til.
Dog forstår jeg OVERHOVEDET ikke, hvorfor i ikke har vist mere interesse for Eto'o. Vi snakker om en mand, der har været med til at afgøre 2 CL-finaler på 4 år, og som har et af de bedste målgennemsnit i de store ligaer, hvis ikke det bedste sammen med RvN. Jeg undres især med tanke på, at han kan købes for 30 mio euro. ca. Det går rygterne hvert fald på.
DonThommy
05-06-2009, 16:25
Jeg tror en type som Huntelaar ville gøre det kanon i Man Utd. Han har mange af de karastika, som RvN havde og vi ved alle, hvor godt han klarede det i jeres klub dengang. Huntelaar er bare en yngrer udgave af ham, IMO. Dog bedre teknisk, sådan som jeg ser det.
Og han har faktisk klaret det udmærket for Franco Madrid, med tanke på spilletiden. Han har vist scoret 8 mål i 15 kampe. Det er vel godkendt.
Også er han jo også en helt anden type, end Rooney og Tevez, der ligner hinanden meget, samt Berbatov.
Han er vel også et billigere alternativ end Benzema, Ibrahimovic eller hvem i ellers har været rygtet til.
Dog forstår jeg OVERHOVEDET ikke, hvorfor i ikke har vist mere interesse for Eto'o. Vi snakker om en mand, der har været med til at afgøre 2 CL-finaler på 4 år, og som har et af de bedste målgennemsnit i de store ligaer, hvis ikke det bedste sammen med RvN. Jeg undres især med tanke på, at han kan købes for 30 mio euro. ca. Det går rygterne hvert fald på.
ja du har ret, det faktisk okay gennemsnit.
og ja han er et billigt alternativ iforhold til de andre .
for min skyld, maa I gerne beholde eto, tror han smutter til chelskii eller shitty..
SantasLittleHelper
05-06-2009, 16:36
Jeg tror at grunden til at mange ikke vil have Huntelaar er netop, at han ligner Ruud for meget. Vores spil den gang var meget en-dimensionelt som følge af, at vi afhang meget af Ruud og selvom vi selvfølgelig ikke kan klandre Ruud for ikke at score nok - jamen så er faktum at vi kun vandt et enkelt mesterskab mens han var i klubben. Vores spil nu er meget mere versatilt og flydende og de forreste 4 spillere kan spille nærmest samtlige offensive pladser uden at det svækker holdet. En mere stationær spiller som KJH tror jeg ikke vil fungere i det system. I øvrigt tror jeg ikke Real slipper ham. Hvis han kun får en enkelt sæson til at vise sit værd er det simpelthen for plat - selv for Real.
Eto'O er til gengæld en spiller jeg gerne vil se. Han minder mig om Saha, og de har vel ca. samme spildprocent når det kommer til megachancer. Eto'O er bare en del mindre skadet, men koster vel også i omegnen af 250 mio, hvilket er lige i overkanten for en spiller som man måske vil gamble lidt med i og med at spillere der kommer fra eksempelvis fransk fodbold har det med at klare sig bedre i PL end spillere der kommer fra La Liga.
Jeg ved ikke med Huntelaar. Han er den goalgetter vi går og mangler, og det er til en rimelig pris. Det hele afhænger dog af om Tevez bliver eller ej. Men mht. til Huntelaar, så minder han meget om Ruud van Nistelrooy. Han var en klasse angriber her, men vores spil kunne godt blive for stillestående og forudsigeligt. Ikke noget ondt mod Van Nistelrooy, for han var min helt dengang han spillede her, men jeg tror, at vi er bedre tjent med hurtige og bevægelige angribere. De sidste 3 sæsoner har vi vundet: Carling Cuppen, CL, PL 3 gange, VM for klubhold og to Community Shield. Derudover har vi været i minimum Fa Cup kvartfinalerne de sidste 3 år, hvor vi er røget ud på en kombination af uheld og manglende marginaler. Vi kom i CL-semifinalen i 2007 og i finalen igen i år, så jeg tror godt man kan godt konkluderer, at vi nok er bedst med bevægelige angribere. Det kunne dog være dejligt med en, der kunne begge dele og lige p.t, der er Benzema vel det mest oplagte valg - men han vil komme til at koste enormt meget, og hverken ham, Berbatov og Rooney vil være tilfredse med bænken. Men Huntelaar er bestemt en mulighed.
Hvis jeg var Ferguson ville jeg stille således op næste sæson:
Foster
Rafael-Ferdinand-Vidic-Evra
Ronaldo-Anderson-Diarra?-Rooney
Eto'o?-Berbatov
Så kan man så diskutere, hvorvidt det er for offensivt, eller om Rooneys spidskompetencer bliver spildt på kanten. En duo med Anderson og Diarra ville hvert fald være et sikkert hit i defensiven, og kreativiteten skulle Rafael, Evra, Ronaldo, Rooney og de 2 forreste nok tage sig af.
Muligvis urealistik, så bær over med mig.
Foster
Eto'o?-Berbatov
Så kan man så diskutere, hvorvidt det er for offensivt, eller om Rooneys spidskompetencer bliver spildt på kanten. En duo med Anderson og Diarra ville hvert fald være et sikkert hit i defensiven, og kreativiteten skulle Rafael, Evra, Ronaldo, Rooney og de 2 forreste nok tage sig af.
Nja på sin vis ikke urealistisk, for det drejer sig om to indkøb på nogle pladser hvor vi nok ender på med at skulle bruge folk(forudsætter tevez skrider). Hvilken diarra drejer det sig om? For ham de lige har hentet i Portsmouth får vi næppe, men den anden jamen han bliver nok i overskud dernede næste sæson.
Men hvis vi skulle ud og hente en defensiv midtbanemand så så jeg gerne De Rossi. Men ved ikke om han vil.
Tænkte på maliseren. Men De Rossi ville naturligvis være endnu bedre, men tvivlsomt om manden overhovedet skifter væk fra Roma. Han er romanista ind til benet.
Martinsen
05-06-2009, 17:25
Foster
Eto'o?-Berbatov
Har Eto'o et brændende ønske om at komme væk fra Barcelona eller hvad?? For det ville være mystisk vis i gerne ville af med ham efter en sæson som den han lige har haft. Men selvfølgelig med et køb af Zlatan kan det godt være at der skal hentes lidt kontanter ind og det kan ske ved et salg af Eto´o. Men det ville være et skidt bytte efter min mening når Eto´o kender til klubben, formationen, holdkammeraterne osv. Og jeg nægter også at tro på Zlatan kan kommer op på det scoringsgennemsnit Eto´o har haft i år. Men jeg ville bestemt ikke sige nej til Eto´o hos os, vis han kan hverves for en nogenlunde pris ellers er spillere som Benzema og Villa i mine tanker(Alt dette vel at mærke hvis vi ikke får held af at købe Tevez). Men særlig Benzema tror jeg vil være alt for dyr, så måske Villa kunne lokkes. Er bare bange for et makkerskab med Torres i Liverpool lokker mere end at komme til United. Det kan man så undre sig en del over.
Hvis i vil have Eto'o, så får i ham også til en overkommelig pris. Vores ledelse med præsident Laporta ved roret har ikke just været gode til, at sælge deres spillere.
Zlatan rygtet ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til. Altså det er et faktum, at Laporta og Moratti mødtes i går aftes og meldingerne går jo på, at vi sender Eto'o og 30 mio. euro af sted, mens vi så til gengæld får Zlatan og Maxwell.
Men tror egentlig ikke på det. Zlatan er for Inter, hvad Messi og C. Ronaldo er for henholdsvis Barca og Man Utd, hvis ikke mere, da Zlatan næsten på egen hånd har vundet de 2 seneste mesterskaber til Inter.
Jeg vil dog gerne beholde Eto'o, men ikke for en værd pris. Manden har vundet alt med klubben, og det endda flere gange, så han og klubben er vel parate til, at vinde nye samarbejdspartnere. Nogle gange skal et samarbejde ophøre og det mener jeg er tilfældet med Eto'o i år. I øvrigt ville det være tåbeligt, at have både Henry, Eto'o og Zlatan til en plads, vi spiller jo som bekendt en 4-3-3, hvor de 3 forreste består af 2 fløje og en angriber. Og klubben har jo meldt ud, at der vil hentes en venstrekant, så tvivler, at en evt. Zlatan, Eto'o og Henry, samt Bojan ville kunne klare, at kæmpe om 1 plads. Så tror det er enten eller.
ChristianR
05-06-2009, 17:52
Foskellen på Messi versus Ronaldo og Zlatan er i den sammenhæng nem at spotte.
Ronaldo og Zlatan har efter min opfattelse så store egoer, at de ikke gør meget ud af loyalitet eller klubfølelse. Det er der ingen af dem, der giver udtryk for i hvert fald - Snarere modsat.
Messi udtrykker sig kun sjældent til pressen og er af egen avl. Så jeg tvivler MEGET på, han skifter denne sæson eller næste. Det er dog ikke urealistisk at Zlatan og Ronaldo skifter, selvom det altid er en svær ting med så store skifter. Mit bud vil nok være, at alle forbliver i deres respektive klubber sommeren over.
Flax_Generous
05-06-2009, 17:56
Foster
Eto'o?-Berbatov
Jeg er godt nok glad for, at du ikke er Ferguson...
Van der Sar er blandt verdens bedste målmænd, hvorfor skal han på bænken?
Rafael er 18 år, mens Wes Brown og John O'Shea er i deres bedste alder og har vist fremragende takter i de seneste to sæsoner. Rafaels tid skal nok komme.
Anderson og Diarra? Mamadou Diarra?! Carrick og Fletcher er begge bedre end både Anderson og i særdeleshed Diarra. Endvidere er der Giggs, Scholes og ikke mindst Hargreaves til de positioner.
Rooney og Berbatov skal desuden spille i angrebet. Jeg har hverken lyst til at have Eto'o eller Huntelaar. Tevez, Macheda og Welbeck er passende.
Uniteds hold og trup kan sagtens forstærkes, men jeg håber ikke, at det bliver med nogle af de spillere du nævner.
Det er jo blot forslag. Jeg har vist heller ikke gjort mig klog på Man Utd, så rolig nu.
Og kunne det ikke være nærliggende, at udskifte en snart 40 år gammel målmand, med et talent, der højst sandsynligt overtager tronen efter ham?
Og Rafael skal vel også spilles ind på holdet på et tidspunkt. Alt respekt for O'Shea og Brown, så har Rafael langt mere talent og fremtid i sig, og det synes jeg man burde udnytte. Man skal jo starte et sted og, hvorfor skulle det, at han er 18 (19 til sommer), forhindre ham i, at overtage højrebacken, HVIS han er god nok?
Og Diarra har tidligere været rygtet til jeres klub, så hvorfor skulle Ferguson ikke være interesseret i ham nu, med tanke på, at han kan fås billigt og Hargreawes er langtidskadet?
Og hvis Tevez ryger (som jeg gik ud fra, da jeg lavede min opstilling) er det vel nærliggende, at hente en afløser og man finder næppe en der er bedre end Eto'o, når det kommer til at score mål. Hans CV taler for sig selv...
Flax_Generous
05-06-2009, 19:01
Det er jo blot forslag.
Ja, naturligvis. Det er helt fint, at du kommer med det. :)
Og kunne det ikke være nærliggende, at udskifte en snart 40 år gammel målmand, med et talent, der højst sandsynligt overtager tronen efter ham?
Hvorfor vil du forcere et skifte bare fordi Van der Sar er gammel? Hvis han præsterer, hvilket han utvivlsomt har gjort i denne sæson, så er der vel ingen grund til at ændre på det?
Foster skal ikke forvente at blive sympati-førstevalg pga. sin alder. Han skal slå Van der Sar af holdet, hvis han vil spille fast.
Og Rafael skal vel også spilles ind på holdet på et tidspunkt. Alt respekt for O'Shea og Brown, så har Rafael langt mere talent og fremtid i sig, og det synes jeg man burde udnytte. Man skal jo starte et sted og, hvorfor skulle det, at han er 18 (19 til sommer), forhindre ham i, at overtage højrebacken, HVIS han er god nok?
Rafael spillede 28 kampe i denne sæson. Det er at blive spillet ind på holdet. Wes Brown spillede 52 kampe i forrige sæson og John O'Shea spillede 52 kampe i denne sæson. Det er at være fast mand. Så længe O'Shea og Brown spiller bedre end Rafael, så bør de naturligvis også starte og spille flere kampe. Rafael skal nok få tilstrækkeligt med kampe til at fortsætte den positive udvikling.
Og Diarra har tidligere været rygtet til jeres klub, så hvorfor skulle Ferguson ikke være interesseret i ham nu, med tanke på, at han kan fås billigt og Hargreawes er langtidskadet?
Hargreaves har været skadet i hele denne sæson og der klarede United sig fint uden Diarra. Fletcher overtog denne rolle med bravour og har udviklet sig til en af de vigtigere spillere for United. Ligesom Carrick i øvrigt har det. Hvorfor ikke fortsætte med dem i stedet for at smide dem af holdet?
Jeg kan derfor ikke se pointen med at købe Diarra. Han er ikke et ungt talent og han er ikke bedre end hvad United har i forvejen. Det er ligesom de to krav, som bør stilles til Uniteds indkøb i denne sommer.
Og hvis Tevez ryger (som jeg gik ud fra, da jeg lavede min opstilling) er det vel nærliggende, at hente en afløser og man finder næppe en der er bedre end Eto'o, når det kommer til at score mål. Hans CV taler for sig selv.
Hvis Tevez bliver solgt er Eto'o en mulighed. Selvom han nok ikke står højest på min ønskeliste.
Cristiano Ronaldo7
07-06-2009, 11:15
Hvad med vores gamle bomber?
http://indkast.dk/index.php?nyhed=53842
Det er sku en billig pris for ham og jeg ser ham sku gerne tilbage til os, selvom han lige har været langtidsskadet. Jeg ved godt han ikke lige er bedste venner med Sir Alex, men de kunne sagtens blive venner igen.
Han er en ren bomber, og det tror jeg sku han vil blive igen hvis han kommer til United, så lad mig lige høre jeres mening :D
Urealistisk.. Ruud er fortid i United, og er vel ved at være over sine bedste år som spiller..
Og nej, Diarra kommer heller ikke til United. Tror ikke Fergie var 100% ivrig for at hente ham i sin tid fra Lyon. Og han er kun gået ned siden skiftet til Real Madrid.. Skulle United endelig tage en fra Madrid bliver det vel en Sneijder, der kan spille flere pladser og ville passe fint ind i Uniteds stil. Ellers skal vi kun tage imod pengene fra Madrid, ikke en masse spillere i bytte..
@ Barca
Jeg håber aldrig nogensinde vi køber Eto'o. Ikke pga. han er dårlig, men fordi den mand brænder alt alt alt alt alt for meget. I Barca producerer i chancer efter behag. I England er det straks sværere, for vi producerer også forholdsvis mange chancer, men slet ikke i samme mængde som Barca gør. Jeg synes, det er beundringsværdigt, at i de kampe, hvor Barca har svært ved at skabe en chance, så plejer det altid at være Henry, Messi eller en helt anden en, der scorer Barcas mål, og ikke Eto'o. Men når det er kampe, hvor i vader i chancer, så står Eto'o tit for nogle af dem.
Disse faktorer gør, at jeg håber, at Eto'o ikke købes, for vi kan ikke have en angriber, som er et spildprocent på 50+. Vi har i forvejen temmelig uskarpe angribere.
Eto'o er vild, men tror desværre ikke, han er en mand, der ville pynte United. Hans spildprocent trækker ham meget ned.
Og mht. til din formation. Mahamadou Diarra VAR en god spiller. Han er blevet ødelagt hos Real. Det er rigtigt nok, at Fergie ønskde enten Diarra eller Essien i sin tid, men den kærlighed er vist bristet.
Sky sports tv rapporterer, at vi har budt £16M for Valencia.
.. Jeg ved godt, det er rygter, men det kunne da stadig godt passe ved enkelte lejligheder.
Manchester United ser ud til at tabe kampen om de franske stjerne Franck Ribery og Karim Benzema til FC Barcelona. (Mail on Sunday)
Det må da betyde, at Tevez bliver? Eller?
Barcelona planlægger også et 160 millioner kroners bud på United-forsvareren Nemanja Vidic. (Daily Star Sunday)
Tsk, de fodboldkoner der. Det ligefør det er dem, man skulle skrive kontrakter med, når man køber husbonden.
United-bossen Alex Ferguson pønser på at optimere hans defensive muligheder ved at købe Sheffield Uniteds højreback Kyle Naughton for 56 millioner kroner. (Sunday Mirror)
Hvem i helvede er det? Det lyder mget som en and, men det er da utroligt, de kan kæde os med en højreback? :s De er sgu ikke for skarpe de journalister der.
ChristianR
07-06-2009, 13:19
Sikke da et røverkøb. Hvis vi så kan tjene ca. de samme penge på, at sælge Vidic, så har det da i sandhed været en god sommer på transfermarkedet:titte:
Danielsen
07-06-2009, 13:19
AAaarrrgh yes! og nu köber vi Zlatan!! Jeg tror på alt der bliver skrevet.....
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-22845408.html
Hvorfor åbner man overhovedet transfer-tråden, hvis man alligevel skyder alt ned, hvad der bliver skrevet? Hvorfor skulle det være så usandsynligt, at vi har budt på Valencia? Det minder mig om dem, der sætter en film på, for derefter at erklære den lort efter 10 min.
Hvis vi virkelig har budt på Valencia, så har vi en trumfkort i, at han ikke behøver at flytte til et nyt land og frem for alt by, da Wigan jo ligger i Greater Manchester.
ChristianR
07-06-2009, 13:42
Hvorfor åbner man overhovedet transfer-tråden, hvis man alligevel skyder alt ned, hvad der bliver skrevet? Hvorfor skulle det være så usandsynligt, at vi har budt på Valencia? Det minder mig om dem, der sætter en film på, for derefter at erklære den lort efter 10 min.
Hvis vi virkelig har budt på Valencia, så har vi en trumfkort i, at han ikke behøver at flytte til et nyt land og frem for alt by, da Wigan jo ligger i Greater Manchester.
Jeg har ikke sagt, det var usandsynligt. Jeg hentydede til, at jeg synes det var en høj pris for Valencia - Specielt når man sammenholder den med prisen for Vidic på rygtebasis til 160 mio kr., altså næsten samme pris.
At han er tilvænnet ligaen, ser jeg som en fordel. Derudover er jeg sq ligeglad med om han bor overfor Old Trafford, eller om han skal flytte til England fra Australien. Det må være hans problem.
Jeg har ikke sagt, det var usandsynligt. Jeg hentydede til, at jeg synes det var en høj pris for Valencia - Specielt når man sammenholder den med prisen for Vidic på rygtebasis til 160 mio kr., altså næsten samme pris.
At han er tilvænnet ligaen, ser jeg som en fordel. Derudover er jeg sq ligeglad med om han bor overfor Old Trafford, eller om han skal flytte til England fra Australien. Det må være hans problem.
Fair nok.
Det var nu heller ikke ment som, at det skulle være nogens problem. Det er måske bare nemmere at lokke ham til Old Trafford end Bernabeu, når han i forvejen bor i området.
ChristianR
07-06-2009, 13:52
Fair nok.
Det var nu heller ikke ment som, at det skulle være nogens problem. Det er måske bare nemmere at lokke ham til Old Trafford end Bernabeu, når han i forvejen bor i området.
Ok, på den måde.
Jeg ser ham bare ikke som så fantastisk en spiller, at jeg leder efter de områder, hvori vi har en større fordel for at lokke ham til. Jeg tror ikke spørgsmålet er, hvorvidt Valencia vil spille i United. Det er nok snarere, hvorvidt United vil have Valencia.
Han vil da nok gerne til den største engelske klub der er og spille CL-finaler og tjene en højere løn. Geografien er måske endda nok også en lille fordel.
Jeg ser bare Valencia som en udemærket spiller til bredden, da jeg ikke mener/håber han skal forstærke vores start 11'er. Derfor synes jeg, £16mio er en høj pris.
Enten, eller. Enten smider vi lidt ekstra for en, der øjeblikkeligt kan slå Park af, eller også synes jeg vi skal spare pen´gene og satse på Park/Nani/Tosic.
Flax_Generous
07-06-2009, 14:01
Jeg må indrømme, at jeg ikke har den helt store fidus til Valencia. For mig minder det lidt om sådan et indkøb som Benitez ville lave. Men jeg tager forhåbentlig fejl - jeg er trods alt ikke Sir Alex Ferguson.
£16 mio. for Valencia? Så kan jeg kraftdeme godt forstå, at Kia J. kræver £25 mio. for Tevez og vi skulle betale £30.75 mio. for Berbatov.
Jeg ved seriøst ikke om det her passer, men en af mine venner sagde engang til mig, at Uniteds forhandlingsledelse er noget af det ringeste i fodbold. Og det er ligefør jeg giver ham ret.
Jeg ved godt, at fordi vi er United, så kommer der lidt ekstra oveni, men når f.eks. kigger på Luciano Moggis Juventus, der hentede superspillere til sin klub i en tid, hvor Juventus var i topklasse, så forstår jeg ikke, hvorfor United ikke kan gøre det samme. £16 mio. Valencia i mine øjne vil bare eskalere transfermarked, og vi vil dermed skyde os selv i foden.
Jeg håber for guds skyld, at det er løg. Især til den pris der. Af det jeg har set af Valencia, er han en talentfuld spiller, men jeg synes, at den pris er alt for høj og at vi ikke som det første bør forstærke os på kanterne. Jeg har stadig tiltro til Nani, kan blive til noget. Han skal bare have flere kampe under bæltet. Håber ikke, at der er sandhed i det, men det kunne tyde på det, for Sky Sports plejer at være ret pålidelige.
Iøvrigt - jeg vil elske at se Ruud tilbage. Det er usandsynligt, men til 11 mio kr., ville det være et ren og skær klassekøb. Han er stadig en farlig angriber, og det vil være fantastisk med ham tilbage, selvom det nok aldrig sker.
Nu siger sky sports tv, at United og Hull er blevet enige om en overgangssum for Campbell på £6M.
Såfremt, det er sandt, så går det hurtigt i dag. £6M for Campbell er iøvrigt gennemført fantastisk for en spiller, der kun har imponeret i 1. division.
Nu siger sky sports tv, at United og Hull er blevet enige om en overgangssum for Campbell på £6M.
Såfremt, det er sandt, så går det hurtigt i dag. £6M for Campbell er iøvrigt gennemført fantastisk for en spiller, der kun har imponeret i 1. division.
Ja. Jeg tror også, at Campbell vil få det svært her. Han er 21 år så vidt jeg ved, og man skal næsten have slået igennem i den alder, hvis man vil gøre sig forhåbninger. Derudover har vi nogle større talenter i Macheda og Welbeck. Held og lykke i Hull - jeg er sikker på, at han nok skal gøre det godt.
Glimrende salg.. Campbell mangler det sidste, for at blive god nok til United som fast mand.. 6 mio. £ er en fin pris, og et godt skifte for Campbell, der uden tvivl vil gøre det godt for Hull..
£16 mio. for Valencia? Så kan jeg kraftdeme godt forstå, at Kia J. kræver £25 mio. for Tevez og vi skulle betale £30.75 mio. for Berbatov.
Jeg ved seriøst ikke om det her passer, men en af mine venner sagde engang til mig, at Uniteds forhandlingsledelse er noget af det ringeste i fodbold. Og det er ligefør jeg giver ham ret.
Jeg ved godt, at fordi vi er United, så kommer der lidt ekstra oveni, men når f.eks. kigger på Luciano Moggis Juventus, der hentede superspillere til sin klub i en tid, hvor Juventus var i topklasse, så forstår jeg ikke, hvorfor United ikke kan gøre det samme. £16 mio. Valencia i mine øjne vil bare eskalere transfermarked, og vi vil dermed skyde os selv i foden.
Moggi var da også en værre korrupt fætter, han har sikkert givet penge under bordet til forhandlerne.
Cristiano Ronaldo7
07-06-2009, 16:29
Iøvrigt - jeg vil elske at se Ruud tilbage. Det er usandsynligt, men til 11 mio kr., ville det være et ren og skær klassekøb. Han er stadig en farlig angriber, og det vil være fantastisk med ham tilbage, selvom det nok aldrig sker.
Jeg tænker præcis det samme, det er til en overdrevet billig pris, og + tror jeg stadig der er mål i ham.
Stratego Thomas
07-06-2009, 16:56
kender ham ikke, men han skulle efter sigende være på vej til oldtrafford, og skal man tro wikipedia (...) er han winger, full back og med på det engelske u21 landshold..
kilde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/soendagens-rygteboers-54
Han er primært højreback for Sheffield United.. Der mener jeg vi er fint dækket ind med Rafael, og så O'Shea, Brown og Neville som reserver. Måske unge Eckersley som gardering også jo..
Troelsgaard
07-06-2009, 17:50
Nu så jeg playoff finalen mellem Sheffield Utd og Burnley, og han virkede meget tung i det, ikke nogen typisk højre back umiddelbart, og jeg synes heller ikke han er det værd, når vi egentlig er dækket godt ind på backpladsen med 4-5 spillere.
Don Kafai
07-06-2009, 18:05
Jeg har svært ved at bruge de 16 mio pund til noget i denne sammenhæng. Jeg ved ikke det store om Valencia, og det eneste jeg stort set har set til ham, må være det fantastiske one-man-move han lavede dér efter 5 mins i Wigan - United.
Men jeg synes det er forkert at afskrive ham på prisen. Han bliver 24 til sommer, og alderen er derfor den helt rigtige hvis han skal til at sætte sit aftryk med det samme. Når man derudover sammenligner de fløje der render rund i Premier League, og hvad man kunne få dem for, så lyder 120 mio kr ikke af alverden. Hvis vi skulle følge mit hovede, så skulle vi købe engelsk, men hvad er der at tage fra? Milner? Lennon? Young? De vil sikkert koste det dobbelte, og sidstnævnte er vel på papiret den bedste, og så meget dårligere er det umuligt for Valencia at være.
Jeg tror vi henter Valencia inden for den nærmeste fremtid. I den nyhed JakobR henviser til, skulle Real M også være kommet med et identisk bud, men jeg nægter at tro, at han ville vælge dem frem for os, medmindre han føler skæbnen ligger dér...
Min drømmesigning i dette vindue er helt klart Ribery, men det gælder også om at være realistisk. Vi har vundet (næsten) rub og stub, og mon ikke vi nok skal kæmpe med fremme igen næste år, og i disse tider er det jo hovedløst at smide 400 mio kr til Bayern.
Kampe: 31
Mål: 3
Assist: 4
Godt nok spiller han for Wigan, og gør det sikkert godt der, men de her stats er altså ikke 16 mill £ værd. Især ikke når Van Nistelrooy går kan købes for småpenge. Jeg ved godt, at det ikke kan sammenlignes, men jeg synes altså, at det er for høj en pris for en spiller, der har haft et par udemærkede år i Wigan og som nævnt kunne gå hen og blive et flop.
United-Allan33
07-06-2009, 19:02
Godt nok spiller han for Wigan, og gør det sikkert godt der, men de her stats er altså ikke 16 mill £ værd. Især ikke når Van Nistelrooy går kan købes for småpenge. Jeg ved godt, at det ikke kan sammenlignes, men jeg synes altså, at det er for høj en pris for en spiller, der har haft et par udemærkede år i Wigan og som nævnt kunne gå hen og blive et flop.
Han kunne også sagtens gå hen og blive et hit!!! jeg rater ham som lige efter de allerbedste i PL, bla Young, men er sikker på vi skal give mindst 5-8 millioner mere for ham, og så meget bedre er han heller ikke.. Du kan sikkert finde wings der er billigere, men så mener jeg heller de har klassen til United.. Og ved et køb af Valencia, som jo ikke er så stort et navn at han kan "forlange" en plads så kan vi stadig give spillere som Tosic og Nani!!!!! chancen..
Er bange for at ronaldo smutter, for valencia er bestemt ikke go nok til at tage over og de fleste topspillere savler over spanien. men lad os nu se.:)
Du kan ikke dele det sådan op. Det kommer også meget an på, hvordan træneren bygger holdet op. Henry scorede heller ikke rigtigt nogen mål for Monaco og Juventus, men står i dag som en af de bedste angribere nogensinde. Jeg ved godt, at han var meget ung dengang, men det er jo heller ikke fordi Valencia er nogen gammel ræv.
I øvrigt er assists en underlig ting. Mange gange kan den sidste tredje og fjerde berøring være ligeså god som assisten.
Hvorfor blander du lige van Nistelrooy ind i det? Vi kan da ikke bare sætte nogle individer på banen og så få dem til at score mål som maskiner. Der er nødt til at være en harmoni på holdet mellem spillerne. I øvrigt kan man da heller ikke sammenligne de to, som du også selv siger.
Alle spillere kan da gå hen og blive et flop - om de så hedder Lionel Messi eller Antonio Valencia.
Vi er også så sløje på venstrekanten, at det næsten kun kan blive bedre. Det er en lidt underlig fornemmelse.
Troelsgaard
07-06-2009, 19:19
Vi har ikke den bedste venstre kant p.t., men vi ved jo ikke, om Tosic har evnerne, og Rooney har jo ikke været dårlig derude, og Park kan også bruges i udvalgte kampe, så det er pebret at smide 160 mio. for en spiller, der er lidt i samme kategori, som nogen af de spillere El Pool tit henter.
Stratego Thomas
07-06-2009, 19:21
Han er primært højreback for Sheffield United.. Der mener jeg vi er fint dækket ind med Rafael, og så O'Shea, Brown og Neville som reserver. Måske unge Eckersley som gardering også jo..
jeg synes faktisk at eckersley har gjort en rigtigpositiv figur i de kampe jeg har set ham spille - god energi og fighterånd, og så er lokal!!
-jeg mener, bl.a. derfor, at der heller ikke er nogen grund til at købe naughton
Du kan ikke dele det sådan op. Det kommer også meget an på, hvordan træneren bygger holdet op. Henry scorede heller ikke rigtigt nogen mål for Monaco og Juventus, men står i dag som en af de bedste angribere nogensinde. Jeg ved godt, at han var meget ung dengang, men det er jo heller ikke fordi Valencia er nogen gammel ræv.
I øvrigt er assists en underlig ting. Mange gange kan den sidste tredje og fjerde berøring være ligeså god som assisten.
Hvorfor blander du lige van Nistelrooy ind i det? Vi kan da ikke bare sætte nogle individer på banen og så få dem til at score mål som maskiner. Der er nødt til at være en harmoni på holdet mellem spillerne. I øvrigt kan man da heller ikke sammenligne de to, som du også selv siger.
Alle spillere kan da gå hen og blive et flop - om de så hedder Lionel Messi eller Antonio Valencia.
Vi er også så sløje på venstrekanten, at det næsten kun kan blive bedre. Det er en lidt underlig fornemmelse.
Du har ret i, at Valencia kan gå hen og blive en ny Henry, der er dog ikke så meget, der peger på dette. Selvfølgelig kan han udvikle sig, men jeg synes, at det er meget satset at smide 16 mill £ efter en mand, der ikke rigtig har bevist så meget og så samtidig, når vi ikke rigtig går og manger en kantspiller. Vi har heller ikke givet Tosic en chance vel, Park skal nok få sine kampe, Ronaldo besidder højrekanten, Rooney kan gå på venstrekant, Giggs kan gå på venstrekant, Nani vil jeg ikke afskrive endnu før vi har givet en god chance på førsteholdet, og her snakker jeg mere end 45 min. mod Tottenham. Derfor synes jeg, at det vil være et satset køb for så mange penge, når vi ikke akut står og mangler en kantspiller, men mere en angriber.
Jeg ser ikke så meget Wigan, men når jeg har set dem, så har Valencia ikke imponeret mig så meget til den pris og Manchester Uniteds klasse, hvilket statsene også underbygger.
Mht. til Van Nistelrooy var det for at sammenligne priserne og kvalitet. Ruud er måske gammel, men han kunne være en glimrende 3. angriber, hvis Tevez ikke bliver her. Det er urealistisk, når Fergie er manager, men Ruud kunne være en glimrende forstærkning. Nok er han gammel, men målnæsen mister man aldrig.
Behøver vel ikke finde statistik på Parks sæson vel?
Mikkelsen
07-06-2009, 20:32
Park sæson har heller ikke været prangende grundet skader og dårlig form.
25 kampe, 2 mål, 2 assist i PL.
2006/07 var bedre:
14 kampe, 5 mål, 2 assist i PL.
Hvem man foretrækker af Valencia og Park - er svær.
Jeg vil dog give Park en chance mere (ligeledes med Nani)
Hvis Tevez bliver bør der vel ikke hentes nye spillere - giv i stedet de unge chancen - ikke af princip, men fordi de er gode nok.
Ang. snakken tidligere om forholdet mellem United og Real Madrid:
http://soccernet.espn.go.com/team?id=360&cc=5739
Flax_Generous
07-06-2009, 20:50
Behøver vel ikke finde statistik på Parks sæson vel?
Alle ved vel, at Park ikke er en spiller som ligefrem skaber med bolden, men derimod skaber uden bolden (ligesom Patrice Evra). Samtidig laver han et fantastisk defensivt arbejde. Endeligt kostede Park ikke 120 mio. kr. som Valencia, men 40 mio. kr.
Det skal dog siges, at Valencias tal snyder lidt, idet Wigan jo ikke ligefrem laver særlig mange mål. Jeg er dog rimelig sikker på, at Nani nok skulle producere tilsvarende tal og præstationer, hvis han fik lige så meget spilletid i Wigan (involveret i omtrent 20% af Wigans mål). Så hvis planen er at erstatte Nani med Valencia, så må jeg indrømme, at jeg ikke helt kan se fidusen i det. Hvis planen blot er at tilføje Valencia til Ronaldo, Nani og Park, så er jeg ikke nær så afvisende. Selvom Ribery naturligvis kunne være lidt mere underholdende.
EDIT: Jeg glemte selvfølgelig også lige at nævne Tosic, Welbeck og Ljalic som kantspillere i truppen.
Alle ved vel, at Park ikke er en spiller som ligefrem skaber med bolden, men derimod skaber uden bolden (ligesom Patrice Evra). Samtidig laver han et fantastisk defensivt arbejde. Endeligt kostede Park ikke 120 mio. kr. som Valencia, men 40 mio. kr.
Evra skaber da en helt masse med sine overlaps og drev. Desuden kan man ikke sidestille en wing med en back i det offensive. Park levere ikke en skid den vej, og er ikke spiller der må spille fast for så stort et hold. Han skal være squad player som han altid har været før denne sæson.
SantasLittleHelper
08-06-2009, 11:25
Det er egentlig sjovt hvordan folk bruger et eksempel som dette. Det er nemlig ganske forunderligt hvordan Henry pludselig blev en verdensstjerne mens dopingskandalerne ramlede ned over Juve holdet der vel nærmest fik dope til morgenmad. What a coincidence!
Ergo, med mindre Valencia skyder sig selv i ballen med et eller andet funny stuff - hvilket jeg selvfølgelig ikke vil anbefale - så tror jeg ikke han bliver god nok.
Flax_Generous
08-06-2009, 11:48
Evra skaber da en helt masse med sine overlaps og drev. Desuden kan man ikke sidestille en wing med en back i det offensive. Park levere ikke en skid den vej, og er ikke spiller der må spille fast for så stort et hold. Han skal være squad player som han altid har været før denne sæson.
Og det er vel heller ikke særlig meget med bolden? Sidst jeg tjekkede har Evra kun lavet en håndfuld måloplæg i sine to sæsoner i klubben og han scorer stort set aldrig. Det er dog ikke en kritik af ham, da han stadig bidrager positivt til vores offensive spil. Ligesom jeg synes, at Park gør det.
Dermed ikke sagt, at venstre wing er Uniteds svage punkt. Det er det vel nok. I hvert fald hvis Nani ikke har tænkt sig at tage sig sammen og slå igennem.
Og det er vel heller ikke særlig meget med bolden? Sidst jeg tjekkede har Evra kun lavet en håndfuld måloplæg i sine to sæsoner i klubben og han scorer stort set aldrig. Det er dog ikke en kritik af ham, da han stadig bidrager positivt til vores offensive spil. Ligesom jeg synes, at Park gør det.
Dermed ikke sagt, at venstre wing er Uniteds svage punkt. Det er det vel nok. I hvert fald hvis Nani ikke har tænkt sig at tage sig sammen og slå igennem.
Forskellen er jo bare, at Evra spiller back, Park spiller kant. Og på kanten skaber Park for lidt. Ja, han skaber plads til andre spillere, er en gevinst for defensiven, men offensivt er det altså bare ikke godt nok. Som kant er det primært offensivt, at man skal bidrage til i mine øjne. Park er god til at forsvare en CL-føring på udebane, men når man skal frem og skabe en kamp og true modstanderne, mener jeg ikke, at han bør starte inde.
Flax_Generous
08-06-2009, 12:28
Forskellen er jo bare, at Evra spiller back, Park spiller kant. Og på kanten skaber Park for lidt. Ja, han skaber plads til andre spillere, er en gevinst for defensiven, men offensivt er det altså bare ikke godt nok. Som kant er det primært offensivt, at man skal bidrage til i mine øjne. Park er god til at forsvare en CL-føring på udebane, men når man skal frem og skabe en kamp og true modstanderne, mener jeg ikke, at han bør starte inde.
Min pointe var blot at påpege, at en spillers bidrag til det offensive spil ikke kun kan måles i mål og måloplæg. Både Evra og Park bidrager mere end deres tal fortæller.
Nu er Park jo heller ikke den eneste kantspiller for engelske storklubber gennem tiderne som ikke leverer et hav af mål og måloplæg. Riera, Wright-Phillips og Hleb har/havde f.eks. også lidt problemer med slutproduktet. Det gør dem ikke nødvendigvis dårlige. Alle tre er faktisk udmærkede fodboldspillere, selvom de måske ikke er verdensklasse.
Selv verdensklassespillere kan dog have lidt problemer med slutproduktet. Iniesta leverede i mange år et meget sløjt antal mål og måloplæg, men derfor var han stadig verdensklasse. I de seneste seks måneder har det dog set ud til, at han har lagt mål og måloplæg til det normale spil, og så er han naturligvis steget til at være en af verdens fem bedste spillere.
Jeg siger naturligvis ikke, at Park er verdensklasse eller noget. Han er fin spiller, som i de seneste seks måneder faktisk har leveret nogle rigtig gode præstationer. Jeg vil dog ikke have noget imod at få Ribery til klubben eller at Nani tager sig sammen og slår Park af holdet. For er Park - som sagt - nok den svageste spiller i Uniteds startopstilling.
Hvem er ham Dodo som menes at være hentet i Corinthians? Nogen der kender noget til ham?
EDIT: http://indkast.dk/index.php?nyhed=53903
Ved godt indkast ikke er en god kilde.
Hvem er ham Dodo som menes at være hentet i Corinthians? Nogen der kender noget til ham?
Har eller aldrig hørt om ham før. Men han skulle vist være et mega talent, men det er der jo så mange der er.
Han skulle eftersigende være rigtigt god. Men jeg tager det med et gran salt. Sidst jeg hørte om et stort forsvarstalent var Bruno fra Bayern, der var god i det brasilianske, og jeg synes stadig, han er et kæmpetalent, men han har på ingen måder slået igennem. Men det glæder mig at vi "forstærker" midterforsvaret, for hvis Brown og Rios skader fortsætter, så er vi "på den".
Vi må håbe at Dodo kan lave en "Rafael".
anderson888
09-06-2009, 16:21
Han skulle eftersigende være rigtigt god. Men jeg tager det med et gran salt. Sidst jeg hørte om et stort forsvarstalent var Bruno fra Bayern, der var god i det brasilianske, og jeg synes stadig, han er et kæmpetalent, men han har på ingen måder slået igennem. Men det glæder mig at vi "forstærker" midterforsvaret, for hvis Brown og Rios skader fortsætter, så er vi "på den".
Vi må håbe at Dodo kan lave en "Rafael".
Du mener vel Breno ikk?
Cristiano Ronaldo7
09-06-2009, 17:19
Jeg har et lille problem med vores elskede United.
Kan vi ikke for en gangs skyld købe en stor spiller. Vi køber kun en stor spiller hvis Ronaldo smutter, se Real Madrid de køber altid og nej jeg siger ikke at vi skal gøre det hvert år, eller købe flere stjener på en gang, men 1 gang Ribery er nok, og hvis ronaldo så smutter kunne vi også købe Benzema. Det er ikke lige fordi vi er fattige, jeg har bare fået nok af alle de talenter, nogle gange er det ok, men ikke altid
ChristianR
09-06-2009, 17:22
Kan vi ikke for en gangs skyld købe en stor spiller. Vi køber kun en stor spiller hvis Ronaldo smutter, se Real Madrid de køber altid og nej jeg siger ikke at vi skal gøre det hvert år, eller købe flere stjener på en gang, men 1 gang Ribery er nok, og hvis ronaldo så smutter kunne vi også købe Benzema. Det er ikke lige fordi vi er fattige, jeg har bare fået nok af alle de talenter, nogle gange er det ok, men ikke altid
Man er vel heller ikke decideret rig med en gæld på 2,3,4 eller 5 milliarder?:lolol:
man.utd25
09-06-2009, 17:35
Man er vel heller ikke decideret rig med en gæld på 2,3,4 eller 5 milliarder?:lolol:
Tror ikke Glazer mangler penge, så fattig er han heller ikke. hahaha:lolol:
Dodo ejes delvist af klubben Corinthians, men har endnu ikke spillet en eneste hel kamp for dem. Resten af talentet ejes af firmaet Traffic Football Management.
Taget fra en EB-artikel.
Nu troede jeg lige, at Tevez var det sidste, vi ville se til tredjeparts-ejerskaber.
Jeg vil give dig ret. Der er ligesom gået prestige i at man skal købe ungt og udvikle selv.
Det er såmen også fint nok, og økonomisk set måske det mest forsvarlige, men en gang imellem, så er det altså også godt bare at forstærke holdet nu og her, så vi straks ser resultater. Og nej det behøves ikke at gå som med veron hver gang.
Van Nistelrooy, Ferdinand og carrick er eksempler på køb hvor man betaler dyrt for en som ikke er "grøn" i faget, og hvor man kan se succes fra starten, selvom disse spillere self også udvikler sig.
Hargreaves kunne have været noget af det samme for os, hvis han ikke var så skadet.
Jeg siger hermed ikke at køb af unge spillere ikke er godt, men man skal bare ikke være totalt fjendsk overfor verdensklasseindkøb.
Nu kan man så sige at en Benzema er ung, men han er så allerede så god så det vil nok være minimalt hvad vi skal vente på han tilvænner sig. Desuden er han lige så dyr som en spiller ala ribery.
Cristiano Ronaldo7
09-06-2009, 20:23
Jeg vil give dig ret. Der er ligesom gået prestige i at man skal købe ungt og udvikle selv.
Det er såmen også fint nok, og økonomisk set måske det mest forsvarlige, men en gang imellem, så er det altså også godt bare at forstærke holdet nu og her, så vi straks ser resultater. Og nej det behøves ikke at gå som med veron hver gang.
Van Nistelrooy, Ferdinand og carrick er eksempler på køb hvor man betaler dyrt for en som ikke er "grøn" i faget, og hvor man kan se succes fra starten, selvom disse spillere self også udvikler sig.
Hargreaves kunne have været noget af det samme for os, hvis han ikke var så skadet.
Jeg siger hermed ikke at køb af unge spillere ikke er godt, men man skal bare ikke være totalt fjendsk overfor verdensklasseindkøb.
Nu kan man så sige at en Benzema er ung, men han er så allerede så god så det vil nok være minimalt hvad vi skal vente på han tilvænner sig. Desuden er han lige så dyr som en spiller ala ribery.
Præcis mine ord. Jeg kunne godt se en klasse spiller komme til klubben, men problemet ligger jo også i at alle vil til spanien.
Præcis mine ord. Jeg kunne godt se en klasse spiller komme til klubben, men problemet ligger jo også i at alle vil til spanien.
Fatter jeg i grunden ikke, den eneste klub der ville være attraktiv for de store spillere i Spanien er Barcelona, da Real Madrig har et ry for at ødelægge mange spilleres udvikling. Og Barcelona kan jo ikke få alle spillere. Ville ønske Manchester havde ligget et eksotisk sted :whine:
Cristiano Ronaldo7
09-06-2009, 20:41
Fatter jeg i grunden ikke, den eneste klub der ville være attraktiv for de store spillere i Spanien er Barcelona, da Real Madrig har et ry for at ødelægge mange spilleres udvikling. Og Barcelona kan jo ikke få alle spillere. Ville ønske Manchester havde ligget et eksotisk sted :whine:
Ja, Kaka til Real madrid, Ronaldo måske. Jo Real madrid får næsten alle de store stjerner, og det har de altid gjort. KONGEKLUBBEN bliver de kaldt for
Taget fra en EB-artikel.
Nu troede jeg lige, at Tevez var det sidste, vi ville se til tredjeparts-ejerskaber.
Det bliver ikke aktuelt for United, da FA netop efter Tevez og Mascherano-sagerne vedtog, at spillere i Premier LEague ikke længere må (delvist) ejes af firmaer eller enkeltpersoner. Old news, men det kunne jo være du ikke var opdateret :)
Man må forvente at de andre store europæiske ligaer indfører samme love, hvis der er optakt til sådanne problemer.
Ja, Kaka til Real madrid, Ronaldo måske. Jo Real madrid får næsten alle de store stjerner, og det har de altid gjort. KONGEKLUBBEN bliver de kaldt for
Og..?
Troelsgaard
09-06-2009, 22:54
Real Madrid er den største klub i verden, og de har en tradition for at have de bedste i hver generation, men det betyder jo ikke, at de har væltet sig i succes over lange perioder som vi har, de har gerne 2-3 gode år, for så at gå helt ned et par år eller tre, og så kom tilbage igen. Det er sikkert fedt, at kunne prale af alle vores stjerner i skolegården, men i bund og grund er fodbold et holdspil, og de bedste fodboldhold er dem, der er godt sammenspillet, ikke dem med lutter stjerner, med alt for store egoer.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=53623
Denne nyhed kører igen i de engelske medier.
Synes det kunne være en glimrende signing, hvis prisen på 130 mio stadig er aktuel.
Som tidligere nævnt, ser jeg gerne Ronaldo blive solgt til Real for 700 mio. Og ender det så med 570 mio og Huntelaar, så er jeg stadig meget tilfreds.
Så er der stadig rigeligt til at hente Ribery.
man.utd25
09-06-2009, 23:23
Synes det kunne være en glimrende signing, hvis prisen på 130 mio stadig er aktuel.
Som tidligere nævnt, ser jeg gerne Ronaldo blive solgt til Real for 700 mio. Og ender det så med 570 mio og Huntelaar, så er jeg stadig meget tilfreds.
Jeg ved ikke helt med ham Huntelaar, men vil heller se en Benzema:) men kommer også an på prisen, han bliver jo nok dyr, men det lyder billigt for Huntelaar, vis vi ender med at sælge Ronaldo..
Et køb af Huntelaar og Ribery som erstatning for Ronaldo som så bliver solgt til Real Madrid, samt en erstatning for Tevez, som smutter mener jeg ikke vil være en forbedret ændring i truppen, men derimod en svækkelse.
Iøvrigt vil en Ribery vel koste 400-450 mio. kr. hvis man skal tro Kaizer Franz og de andre i Bayern Müncehn, og vupti så har vi tjent 120-170 mio. kr. ca, hvor vi vel så kunne hente en Valencia som skulle koste deromkring. Men! Stadigvæk vil jeg se truppen som svækket, pga. Ronaldo så ikke skulle være en del af truppen næste år. ;)
man.utd25
09-06-2009, 23:31
Et køb af Huntelaar og Ribery som erstatning for Ronaldo som så bliver solgt til Real Madrid, samt en erstatning for Tevez, som smutter mener jeg ikke vil være en forbedret ændring i truppen, men derimod en svækkelse.
Iøvrigt vil en Ribery vel koste 400-450 mio. kr. hvis man skal tro Kaizer Franz og de andre i Bayern Müncehn, og vupti så har vi tjent 120-170 mio. kr. ca, hvor vi vel så kunne hente en Valencia som skulle koste deromkring. Men! Stadigvæk vil jeg se truppen som svækket, pga. Ronaldo så ikke skulle være en del af truppen næste år. ;)
Forstå mig ret, men hvem vil du så have ind i sted for Tevez????
Carl-keane
09-06-2009, 23:38
Real Madrid er den største klub i verden, og de har en tradition for at have de bedste i hver generation, men det betyder jo ikke, at de har væltet sig i succes over lange perioder som vi har, de har gerne 2-3 gode år, for så at gå helt ned et par år eller tre, og så kom tilbage igen. Det er sikkert fedt, at kunne prale af alle vores stjerner i skolegården, men i bund og grund er fodbold et holdspil, og de bedste fodboldhold er dem, der er godt sammenspillet, ikke dem med lutter stjerner, med alt for store egoer.
Kun Pga Franco! off topic! men uden ham facisten så havde de ikke været så meget idag!
Forstå mig ret, men hvem vil du så have ind i sted for Tevez?
Nu kan det godt være jeg udtrygte mig dårligt, men! Da jeg lige afskrev Huntelaar, så var det som en del af en handel der vil smide Ronaldo til Real, og Tevez væk, hvorefter vi så vil kunne hente Huntelaar og Ribery. Og tjae, jeg ved ikke helt med Huntelaar. Jeg var stor tilhænger af ham, da han var i Ajax, men har ikke været så imponeret af ham i Real.
Jeg håber lidt på en Benzema, men han er meget dyr.. ellers kunne en Kenwyne Jones eller Forlan også være sjove at se i United trøjen.
man.utd25
09-06-2009, 23:52
Nu kan det godt være jeg udtrygte mig dårligt, men! Da jeg lige afskrev Huntelaar, så var det som en del af en handel der vil smide Ronaldo til Real, og Tevez væk, hvorefter vi så vil kunne hente Huntelaar og Ribery. Og tjae, jeg ved ikke helt med Huntelaar. Jeg var stor tilhænger af ham, da han var i Ajax, men har ikke været så imponeret af ham i Real.
Jeg håber lidt på en Benzema, men han er meget dyr.. ellers kunne en Kenwyne Jones eller Forlan også være sjove at se i United trøjen.
Okay skulle lige forstå det ret:)
Har det lidt på samme måde med Huntelaar, men vi må vente og se hvad der sker:)
Huntelaar vil kunne hentes billigt i Madrid, hvis vi også samtidigt har er blevet "friends" med Perez som han nu taler så meget om !
Tror mere Ferguson har kig på benzema, han har ville have haft ham de sidste 3 år, og vi ved alle, at han får hvad han vil have! Benzema ville nok kunne hentes for mindre end det beløb de vil ha for tevez!
Jeg ved ikke hvor godt et Huntelaar-Berbatov samarbejde ville fungere, da det nok vil trække en del tempo ud af vores offensive spil, og hvis vi henter Hundelår vil vi jo blive nødt til at spille med denne duo af og til. Men jeg ville rigtig godt have Huntelaar. Benzema er favoriten, men Huntelaar vil helt klart være billigere og forhåbentlig den goalgetter jeg håber på.
SantasLittleHelper
10-06-2009, 10:23
Luca Toni? Mener stadig det var en skandale at vi i det mindste ikke prøvede at hente ham for 2 år siden.. Men spørgsmålet er om han vil sidde på bænken.
http://www.bold.dk/nyt/Luca-Toni-Fri-mig-for-angrebskrig
Luca Toni? Mener stadig det var en skandale at vi i det mindste ikke prøvede at hente ham for 2 år siden.. Men spørgsmålet er om han vil sidde på bænken.
http://www.bold.dk/nyt/Luca-Toni-Fri-mig-for-angrebskrig
Jeg håber overhovedet ikke vi henter ham. Meget langsom, dårlig teknisk, dårlig til at gå med i spillet, arbejder meget lidt, brænder et hav af chancer. Hans plusser er vel at han er fysisk stærk og god med hovedet, men jeg mener ikke at en spiller der bliver kasseret i Bayern, er god nok til United.
schousboe9
10-06-2009, 11:35
Jeg håber overhovedet ikke vi henter ham. Meget langsom, dårlig teknisk, dårlig til at gå med i spillet, arbejder meget lidt, brænder et hav af chancer. Hans plusser er vel at han er fysisk stærk og god med hovedet, men jeg mener ikke at en spiller der bliver kasseret i Bayern, er god nok til United.
Den er du ikke alene med. Er man ikke god nok til Bundesligaen, er man slet ikke god nok til United. Det kan der ikke være tvivl om.
Vi skal hente spillere, der enten er i fremgang eller er 'fremme', så at sige, ikke på vej ned igen.
http://www.bold.dk/nyt/Maicon-Inter-handler-kun-om-Zlatan
Kunne være nice hvis vi hentede ham!
forestil jer: Maicon-rio-vidic-evra.
Jeg kender ikke meget til Maicons niveau, men om 3-4 år er jeg overbevist om, at Rafael vil være blandt de bedste på sin position, hvis han fortsætter en positiv udvikling.
Smaakage
10-06-2009, 11:53
http://www.bold.dk/nyt/Maicon-Inter-handler-kun-om-Zlatan
Kunne være nice hvis vi hentede ham!
forestil jer: Maicon-rio-vidic-evra.
Synes Maicon er en usympatisk spiller og kan generelt ikke snuppe synet af ham. Og hans udtalelser her viser jo bare hvor surt et menneske han egentligt er. Derudover er han ikke nogen fantastisk fodboldspiller. Offensivt er han okay, mens hans defensive er ganske ringe. Ligner en svag Ramos i Madrid.
Maicon er klasse og i mine øjne en af verdens aller bedste på sin plads, men jeg mener vi er godt dækket ind på højrebackspositionen, og kan bruge vores penge mere fornuftigt, fx på en angriber og/eller kantspiller.
Mener også Maicon som minimum er top 3 på sin plads, hvis ikke han er den bedste! han er stærk defensivt, og har fra tid til anden lavet nogle utroligt gode mål! Ved dog ikke hvad statistik siger, da jeg ikke ser den Italienske liga så meget...
Maicon er en fremragende back, ingen tvivl. Han vil være et glimrende køb, men egentlig synes jeg, at den her og forrige sæson har været et bevis på, at vi godt kan klare os med stabile spillere som Brown og O'Shea. Neville kan også få sine kampe, mens Rafael er talentfuld og en mand for fremtiden. Det vil være vildt med Maicon, men synes, at der er steder på holdet, der er mere tiltrængte mht til forstærkninger.
Troelsgaard
10-06-2009, 12:54
Maicon er verdens bedste højre back i mine øjne, men vi har Rafael, som er brugbar i de fleste kampe, og i de lidt mere defensive kampe, har O'Shea vist sig som en glimrende reserve, så et køb af ham ville vist være mere blær end nødvendigt.
Ifølge newsnow er sportings vicepræsident taget til manchester for at diskutere et nani skifte tilbage til sporting, enten et lån eller en byttehandel med joao moutinho og en pose penge. Hvad synes i om det??
Ifølge newsnow er sportings vicepræsident taget til manchester for at diskutere et nani skifte tilbage til sporting, enten et lån eller en byttehandel med joao moutinho og en pose penge. Hvad synes i om det??
Nani har ikke udviklet sig med den fart man forventede, og ser man på hvor "gammel" han er idag, så er han ikke god nok til at spille fast for united. Men det er park nu heller ikke, men det er ikke ham det handler om her.
Vi henter måske valencia og på den led kan vi have overskud af wings. Specielt hvis Tosic hentes op næste år. Så er der så et helt andet scenarie hvis ronaldo skrider.
Men lad os forudsætte han bliver og vi henter valencia. Så kunne et skifte for Nani godt komme på tale, og en Moutinho er en glimrende spiller. Kunne nu godt tænke mig en mere defensiv type på midten, som gav carrick lidt flere pusterum fra de nærkampe og bolderobringer han ikke er verdensmester til alligevel.
Så måske kunne en Veloso i en byttehandel være svaret. Men det er igen rene spekulationer.
Pt høre vi ikke en skid fra united, men med det der foregår med både ronaldo og tevez plus det vi selv skal have hentet ind, jamen så går der nok ikke længe før der sprænger en bombe
Nani har ikke leveret varen, men jeg synes heller ikke, at han har fået en god nok chance. Lige da han kom til klubben, gjorde han det glimrende. Hvorfor? - fordi manden fik chancen, da Ronaldo var ude med karantæne og Park var skadet. Det er sindsygt svært som spiller at blive kaldt ind hver 4. kamp og så levere en topkamp. Og det er sådanne forhold Nani har. Jeg vil gerne se en periode, hvor han fik flere kampe i træk, så tror jeg han ville begynde at blomstre.
Nani har ikke leveret varen, men jeg synes heller ikke, at han har fået en god nok chance. Lige da han kom til klubben, gjorde han det glimrende. Hvorfor? - fordi manden fik chancen, da Ronaldo var ude med karantæne og Park var skadet. Det er sindsygt svært som spiller at blive kaldt ind hver 4. kamp og så levere en topkamp. Og det er sådanne forhold Nani har. Jeg vil gerne se en periode, hvor han fik flere kampe i træk, så tror jeg han ville begynde at blomstre.
Solskjær, Wes Brown og for den sags skyld darren fletcher er da folk som de seneste år har siddet i samme situation som reserve og kun spille hver 4 kamp eller sjældnere. Og alligevel kommer de ind og levere. Brown og Fletcher er så blevet mere etableret idag, men som reserver i sådan en klub her skal man levere når man får chancen
Solskjær, Wes Brown og for den sags skyld darren fletcher er da folk som de seneste år har siddet i samme situation som reserve og kun spille hver 4 kamp eller sjældnere. Og alligevel kommer de ind og levere. Brown og Fletcher er så blevet mere etableret idag, men som reserver i sådan en klub her skal man levere når man får chancen
Brown og Fletcher har også været i klubben i en del år og haft tid til at tilpasse sig deres rolle. Nani havde en rimelig første sæson, men er nu gået lidt død, om end han stadig ligner en spiller med potentiale.
Jeg synes det er for tidligt at afskrive ham. Jeg ser ligesom Dines også gerne at han får en periode med faste kampe, så han kan vise hvad han reelt kan. Han har, modsat andre, erklæret at United er hans fremtid, så derfor synes jeg også han skal have chancen.
Enhver kan gå ud og sige, at United er deres fremtid. Vi kan ikke være sentimentale. Jeg så gerne Nani blive, men hvis der kommer et ordentligt tilbud, så bør vi slå til.
Moutinho kunne blive en god spiller at have, da Scholes og Giggs sandsynligvis stopper efter næste sæson, mens der fortsat er tvivl om Hargreaves' fysik. Som Robinho siger, kunne jeg dog godt tænke mig en mere defensivorienteret spiller.
Det store spørgsmål er vel bare, om Moutinho gider indgå i et rotationssystem, hvor han langt fra kommer til at spille hver gang.
The Guardian siger i øvrigt, at Nani ikke er interesseret i at vende tilbage til Sporting, hvilket vel er forståligt nok.
Jeg tror stadigvæk på Nani. Det er altså ikke alle der slår til i en ung alder. Eks. så var Ribery først i tyverne inden han for alvor slog igennem. Det er ikke alle der slår lige så tidligt til som Rooney, Messi, Ronaldo, etc. Det skal nok gå :)
Jeg er mere bekymret for, hvad der skal ske, hvis Ronaldo ryger til Real. Personligt synes jeg, at vi skal få Higuain med i købet. Han er kun 21 og har været en af Madrid bedste i år. Han vil kunne spille som en utraditionel winger som Ronaldo, hvor han skærer ind i banen. Det tror jeg kunne blive godt.
Fletcherfan
11-06-2009, 12:14
Nu har jeg set, at Chelsea ser ud til at købe Pirlo for 20 mio £... Der synes jeg, at United skal slå til nu Ronaldo sælges... Hvis vi siger, at United har 80 mio £ fra Ronaldo handlen udover Tevez-summen så kan de penge bruges sådan her:
Pirlo 20 mio £
Valencia 17 mio £
Silva 15 mio £
Villa 18 mio £
Så er der 10 mio £ der kan betales af gælden :D
Så hellere bruge 25 på Ashley Young og 35 på Pato.. Så har vi stadig 20 i overskud til lidt unge talenter og til banken..
Vi skal vel ud og hente en højre wing eftersom Ronaldo var vores eneste reelle højrekant. Nani er venstre, det samme er Ashley Young og Ribery, så kunne godt forestillle mig at Antonio Valencia kommer til klubben, så håber jeg bare at en af de overstående også kommer til klubben.
Så hellere bruge 25 på Ashley Young og 35 på Pato.. Så har vi stadig 20 i overskud til lidt unge talenter og til banken..
Jeg mener også godt vi kunne købe Pato, han er sgu klart et kæmpe talent!
Jeg kan godt se Young kommer ind, men kun, hvis ikke vi henter Ribery, hvad skulle vi ellers bruge ham til :P?
Elrantiri
11-06-2009, 12:36
Nu har jeg set, at Chelsea ser ud til at købe Pirlo for 20 mio £... Der synes jeg, at United skal slå til nu Ronaldo sælges... Hvis vi siger, at United har 80 mio £ fra Ronaldo handlen udover Tevez-summen så kan de penge bruges sådan her:
Pirlo 20 mio £
Valencia 17 mio £
Silva 15 mio £
Villa 18 mio £
David Villa i sin bedste alder for 18 mil £? Det tvivler jeg altså på, især fordi at Real Madrid formentlig smider et godt bud på ham.
EB har desuden foreslået Angel Di Maria som alternativ, er der nogen der ved noget om ham, om han faktisk er et forslag? EDIT: Så Robinhos beskrivelse af ham, så nvm.
schousboe9
11-06-2009, 12:42
Jeg kan sku ikke nære mig selvom det er plat, det må ud af systemet:
Min ønske start XI'er 09/10:
VDS
Brown/Rafael, Rio, Vida, Evra
Fletcher/Hargo
Carrick, Anderson
Agüero, Rooney, Ribery
Bænken vil jo være forskellig fra gang til gang, men hvis vi tilføjer en Moutinho til indkøbslisten synes jeg sku, det ser mere end fint ud. Der er ikke én i denne opstilling, der ikke arbejder begge veje. Måske VDS...
EDIT: Priserne på de 'fede' ligger vel på £40 mio. hver, mens Moutinho vel ligger på 16-18 stykker, men vi skal huske at vi ikke kun har pengene fra et Ronaldo-salg. Vi har nok en god kiste i forvejen.
Hvis vi derudover sælger Campbell, Gibson, Martin og Manucho løber det hele vel rundt, og vi vil stå med et meget stærkere kollektiv end før sommerpausen som jeg ser det.
SantasLittleHelper
11-06-2009, 13:02
Hvad synes i om Dzeko? 26 mål i bundesligaen og 7 mål i VM kvalen... Måske en interessant outsider hvis vi skal smide lidt penge rundt nu vi har dem..
Hvorfor hele tiden være så optagede af Ribery.? Har Bayern ikke sagt de ikke ønsker at sælge, Ribery siger han vil til Spanien, da han ikke bryder sig om klimaet i England, og Real Madrid har opgivet at hente ham, da det er umuligt.. Så hvorfor bliver man ved med at være så sikre på vi får ham.. Jeg tror ikke på det..
DonThommy
11-06-2009, 13:03
bliver satme spaendende at se, hvilken spiller som overtager nummer 7 :D
maaske benzema? chance for at faa ham i aar er i hvert fald stor, da lyon ikke er med i CL.
:devilll:
DonThommy
11-06-2009, 13:04
Hvorfor hele tiden være så optagede af Ribery.? Har Bayern ikke sagt de ikke ønsker at sælge, Ribery siger han vil til Spanien, da han ikke bryder sig om klimaet i England, og Real Madrid har opgivet at hente ham, da det er umuligt.. Så hvorfor bliver man ved med at være så sikre på vi får ham.. Jeg tror ikke på det..
jeg tror heller ikke paa det. og hvis han er tilfreds med at blive nummer 2 i tyskland, saa lad ham dog blive :)
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/19/article-1098123-02CB6F23000005DC-751_468x528.jpg
:InLove
I øvrigt lidt tamt med, at nogle numre betyder mere end andre. Numrene burde alene blive givet efter, hvor man spiller på banen. Myten om 7'eren stammer vel fra George Bests tid, og han spillede da med et hav af forskellige numre udover 7'eren.
schousboe9
11-06-2009, 13:08
United stod også fast og nægtede at sælge Ronaldo, Ronaldo ønskede selv at blive i United, og Real var slet ikke interesserede i ham indtil for et par dage siden...
... Not!
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/19/article-1098123-02CB6F23000005DC-751_468x528.jpg
:InLove
Fuldstændig enig.:)
bliver satme spaendende at se, hvilken spiller som overtager nummer 7 :D
maaske benzema? chance for at faa ham i aar er i hvert fald stor, da lyon ikke er med i CL.
:devilll:
Lyon blev nummer 3, og er dermed med i kvalifikationen til Champions League næste sæson..
DonThommy
11-06-2009, 13:18
Lyon blev nummer 3, og er dermed med i kvalifikationen til Champions League næste sæson..
det er rigtig.. my bad ;)
men tror nu stadig chance er stoerre i aar, end fx. sidste aar :)
Pirlo 20 mio £
Valencia 17 mio £
Silva 15 mio £
Villa 18 mio £
Du er da naiv.. Villa og Silva koster til sammen nok £70 millioner.
Jeg synes ikke vi skal ændre planer for vores indkøb pga salget af ronaldo. Altså selvfølgelig skal han erstattes, men udover det så skal vi holde fast i det som var det oprindelig ønske, og ikke proppe 10 ekstra navne på listen fordi vi har fået ekstra penge ind udover det normale budget.
Altså Ronaldo skal erstattes: Ribery, Young, Robben(hvis fit) er mine bedste bud på en ny wing. Valencia har ikke klassen til at erstatte ronaldo, men han ville nok være hentet ind som squad player alligevel så den vej rundt er han velkommen.
Så har vi snakket om en defensiv midtbanemand.
Det kunne være De Rossi som er min personlige ønskespiller på den position. Han besidder den perfekte blanding af fodbold, aggresivitet og taktisk forståelse, Plus at han med sine 25 år har en perfekt alder.
Så er der spørgsmålet om tevez og det er faktisk blevet ekstra aktuelt nu med ronaldos afgang. Som tidligere nævnt så kan vi ikke finde en ny wing med gennemsnitligt 30 mål i støvlerne pr. sæson. Det stiller større krav til midtbane og angribere, og rent målmæssigt har tevez bare ikke det ekstra niveau.
Derfor skrot ham og hent Benzema.
Altså:
ud:
Ronaldo
Tevez
Ind:
Valencia
Ronaldo erstatning
Benzema
De Rossi
evt. nogle helt unge folk for fremtiden.
Det kunne være en god sommer synes jeg :)
Ved godt jeg bliver hængt lige om lidt og får at vide jeg lever i en FM-verden. Men synes nu ikke det er så urealistisk.
Nani kan ikke sammenlignes med Brown og Fletcher. Nani fik hurtigt prædikatet "Den næste Ronaldo".. Ikke just fordi Fletcher konstant bliver vejet op mod fx Keane ;)
Nani skal have chancen næste sæson. Selvom jeg utroligt gerne ville se Ribery i klubben, skal det ikke være for enhver pris.
Købes Valencia for de anslåede £18 mio og fx Benzema, som aviserne vægter til alt mellem £12 mio og £30 mio, så mener jeg at vi er godt dækket ind.
Vi skal heller ikke glemme Tosic.
Hentes de to nævnte spillere, eller spiltyper, har vi mange alternativer til offensiven.
Derudover kunne jeg godt tænke mig Veloso eller Moutinho som supplement til den centrale. Scholes og Giggs synger på sidste vers, så det vil være oplagt at hente erstatningerne mens de stadig kan få noget aktiv coaching fra de to gamle.
Ronaldo: 700 mio kr. - Erstatning Ashley Young ca. 200 mio kr. Og så enten Tevez for 250 mio kr. eller Benzema ca. 300 mio kr. Det vil gøre min sommer god. Så får vi en fortjeneste på ca. 200 mio kr, for salget af Ronaldo og fik sparet de millioner, der ellers nu var afsat til indkøb.
Young får vi ikke for en krone under 300. Det er jeg overbevist om. Men det er jo heller ikke engang halvdelen af, hvad Ronaldo indbringer os.
Ind:
Ashley Young
Erstatning for Park/Nani - Eventuelt Valencia.
En solid angriber, der vil kunne skabe lidt bredde oppe foran uden at det går alt for meget på kompromis med kvaliteten. Jeg har tillid til Berbatov, hvis vi rykker ham længere op på banen.
Ud:
Kuszczak
Campbell
Simpson
Manucho
Ronaldo
Tevez
Nani - Hvis vi henter en kantspiller udover Ronaldos afløser.
RuudVanNissetøj
11-06-2009, 14:15
Personligt synes jeg også Ashley Young er en dygtig kant - men hold kæft et lavt bundniveau drengen fortsat har sammenlignet med Ronaldo. Han kan altså være mere end anonym i nogle kampe.
Jeg håber virkelig vi går helthjertet efter en klasseangriber + en erstatning for Ronaldo. I mine øjne skal det enten være David Villa eller Benzema. Erstatningen for Ronaldo må enten være Ribery eller evt. Silva.
Derudover forventer og ærlig talt håber jeg, at vi lader Tevez smutte. Synes hans opførsel efterhånden er lige så slem som Ronaldos som mange fans har fundet usmagelige.
Det her bliver en stor kabale der skal gå op, men man må næsten gå udfra, at erstatningerne er på plads når man giver Ronaldo fripas. Så vi ser sikkert en signing eller to i løbet af kort tid.
Young får vi ikke for en krone under 300. Det er jeg overbevist om. Men det er jo heller ikke engang halvdelen af, hvad Ronaldo indbringer os.
Er sikker på, at vi nok skal kunne få Young for 200 mio kr. Selvfølgelig ved Aston Villa, at vi nu sidder med pengene, men hvis vi kommer med 200 mio kr i den her finanskrisetid som mange PL-klubber er blevet ramt af, samtidig med Young formentlig gerne selv vil spille her, så tror jeg godt de accepterer 22-23 mio £
Noget der bliver afgørende er vel også spillerens vilje/modvilje til at flytte. Hvis f.eks. Young virkelig vil skifte og udtrykker det over for Villa, så kan det muligvis hjælpe på prisen.
Endnu vigtigere, hvor længe løber hans kontrakt?
Jeg håber lidt på en fransk angriber med nummer 7, det har virket før...
Noget der bliver afgørende er vel også spillerens vilje/modvilje til at flytte. Hvis f.eks. Young virkelig vil skifte og udtrykker det over for Villa, så kan det muligvis hjælpe på prisen.
Hehe tjo men det har en engelsk 7´er på kanten også.
Tror gerne både Agbonlahor og Young vil skifte klub, hvis en storklub kommer til. De ved, at det vil være bedst for dem at tage det sidste skridt til en storklub i CL , og at de nok ikke kommer tættere på CL efter sidste sæson. Især ikke, når to profiler som Laursen og Barry er skredet.
Tror gerne både Agbonlahor og Young vil skifte klub, hvis en storklub kommer til. De ved, at det vil være bedst for dem at tage det sidste skridt til en storklub i CL , og at de nok ikke kommer tættere på CL efter sidste sæson. Især ikke, når to profiler som Laursen og Barry er skredet.
Jeg er sikker på at Young kan gå ind på Uniteds hold og udvikle sig yderligere. Jeg har haft fornøjelsen af at se ham live, hvor han var en kæmpe oplevelse på White Hart Lane.
Jeg håber på Ribery og Benzema, men Young til en rimelig pris ville være fantastisk. Kunne man også få lavet en aftale med Huntelaar, hvis Benzema ikke vil, så er det ligeledes fremragende.
Hehe tjo men det har en engelsk 7´er på kanten også.
Hvis Ashley Young endelig skulle komme til klubben er det vel et stort pres at lægge på ham, at stikke ham 7'eren. Jeg ved godt at Ronaldo også fik den i sin tid, men alligevel. Det kommer selvfølgelig an på hans personlighed og attitude.
Tror Young kunne være rigtig god på OT.
Hvis vi henter Benzema eller Huntelaar, er det nødvendigt at vi henter spillere med assists i støvlerne. Her kunne Young være en god signing.
Vil absolut intet have imod at man tænker lidt økonomisk, i stedet for at spendere, formodentligt, det dobbelt på Ribery i forhold til Young.
Huntelaar er formentlig også billigere end Benzema. Så han står nok også forrest på min personlige ønskeliste.
unitedforreal
11-06-2009, 14:56
Hvorfor ikke Silva ? jeg har nævnt ham flere gange, Vi ved Mardrig ikke vil købe ham. Og Den eneste klub som kunne ønske ham er Chelsea eller Liverpool. Så forstår ikke hvorfor vi ikke handler hurtigt og henter ham. Koster max 250 mil.
Ser langt hellere Ashley Young end Silva, han er englænder (!), hvilket vil sige at han ikke skal vende sig til en ny liga, som Silva ville skulle, han kæmper hårdt deffensivt, er hurtig, målfarlig og lægger nogle giftige indlæg.
Hvorfor ikke Silva ? jeg har nævnt ham flere gange, Vi ved Mardrig ikke vil købe ham. Og Den eneste klub som kunne ønske ham er Chelsea eller Liverpool. Så forstår ikke hvorfor vi ikke handler hurtigt og henter ham. Koster max 250 mil.
Læste i spanske medier at der bliver spekuleret i en pris på silva på helt ned til 150 mio kr.
Men det afhænger vist meget af et evt salg af Villa. En fra Valencia udtalte, at hvis Villa bliver solgt behøver de ikke at sælge Silva. Og det vil nok presse prisen op..
Men hav lige Valencias økonomiske sitaution i mente. De er virkelig til rotterne, men giver dig ret i at det er tvivlsomt de begge kan hentes billigt. Jeg har læst et sted at Valencias nye præsident har udtalt at han vil bygge holdet om omkring David Silva.
Fletcherfan
11-06-2009, 15:16
De priser jeg gættede på er regnet ud fra, at Valencia ser ud til at være i alovrlig pengemangel og derfor kan det være at prisen på deres spillere er meget lav...
http://www.madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=10841
"Meget tyder dog på, at Real Madrid har planer om at skille sig af med alle seks hollændere i løbet af sommeren."
Har altid ment at Sneijder og Van der Vaart har du uforløst projekt. Lige som Robben og Huntelaar kunne være gode forstærkninger.
Og mon ikke Real er så glade for at vi vil sende Ronaldo ned til dem, at de giver en lille rabat den anden vej?
Sneijder er en konge spiller, så ham må de godt maile den anden vej.
Fletcherfan
11-06-2009, 15:36
Mon Real tænker sig at købe Torres næste sommer???
I så fald ville det være et sygt angreb...
Ronaldo, Kaka, Alonso, Raul
Villa, Torres
Torres ville aldrig spille for Real Madrig.
Sneijder er en konge spiller, så ham må de godt maile den anden vej.
fuldstændig enig, ham kunne vi sagtens bruge. Så ham under em der var han måske i top tre, over spillere hele turneringen efter min mening.
Jurgensen
11-06-2009, 15:55
fuldstændig enig, ham kunne vi sagtens bruge. Så ham under em der var han måske i top tre, over spillere hele turneringen efter min mening.
Så kan vi da os købe Rüsty Recber og flere andre slutrunde "stjerner"...
Men ja synes også han er en god spiller, ved dog bare ikke om vi kunne bruge ham. Ville hellere have Robben (hvis han kunne holde sig skadresfri)
vil ikke have meget imod det her hold i næste sæson.
Keeper: Van der sar tror han har en super sæson mere i sig, så kan vi hente en ny næste sæson.
Venstre back: Evra Forklaring burde være unødvendig
Højre back: Brown/Hargo/Rafael/O'shea, den er godt besat.
Center forsvar: Ferdinand og Vidic simply the best!
Højre midt Young/Lennon. Lynhurtigere teknisk stærke spillere, der slår gode indlæg. En af dem mener jeg vi bør hente.
Venstre midt: Ribery/Valencia. Ribery er jo nok at foretrække, men prisen taget i betragtning så mener jeg også valencia vil være en god signing. hvis så vi husker Lennon eller young på den anden fløj.
de centrale midtbaner: Carrick og Wesley Snejder, tror jeg kunne danne en ond midtbane.
I front: Rooney og benzema/Villa med Berba på bænken, det er her jeg ser store mangler hos os, når Ronaldo tager i cirkus. vi mangler simpelthen en ægte bomber, det håber jeg en af de to nævnte herre vil kunne hjælpe os med ;)
Så kan vi da os købe Rüsty Recber og flere andre slutrunde "stjerner"...
Men ja synes også han er en god spiller, ved dog bare ikke om vi kunne bruge ham. Ville hellere have Robben (hvis han kunne holde sig skadresfri)
netop derfor syntes jeg ikke vi skal hente Robben, en super go spiller, men manden er lavet af glas. Grunden til jeg nævnte em var at jeg aldrig ser spansk fodbold, så ved ikke hvordan han har spillet der. Men efter hvad jeg har hørt, skulle han ha været go for Real.
Jeg synes ikke vi skal ændre planer for vores indkøb pga salget af ronaldo. Altså selvfølgelig skal han erstattes, men udover det så skal vi holde fast i det som var det oprindelig ønske, og ikke proppe 10 ekstra navne på listen fordi vi har fået ekstra penge ind udover det normale budget.
Jeg er sikker på at Fergie's planer for denne sommer indeholdte at sælge Ronaldo, så derfor er der ingen ændring. ;)
Valencia er desuden meget tæt på Real Madrid ifl. Sky Sport News. Gad vide hvor mange gange de sælger deres træningsanlæg i løbet af denne sommer så de undgår at gå konkurs?
chrisserUnited
11-06-2009, 16:43
jeg tror Berba bliver utrolig farlig, men enten Young eller Lennon på fløjene. Det har vi manglet lidt, da vores fløje ikke har været disideret fløje, der mangler simpelthen indlæg i ordentlig kvalitet
JumpingCarrot
11-06-2009, 17:19
http://www.sport.co.uk/news/Football/21434/Wenger__Ferguson_alerted_as_PSG_star_admits_doubts _over_future.aspx
Det ville slet ikke være dumt imo. Evans er fantastisk, men Sakho har fandme potentiale til noget vildt!
Nu er vi ude i noget af det løse men:
Jeg kan forestille mig at vi allerede har forhandlet noget på plads med Bayern om Ribery, eftersom at klubben i et stykke tid har vidst Ronaldo skulle væk, og at vi derfor allerede på forhånd har forhørt os om Ribery (det har vi jo), og dermed fået fastlagt en pris der ikke afhænger så meget af den kæmpe pris vi nu får for Ronaldo. Alt andet vil ihvertfald være dumt, og min indre logik siger mig, at enhver klog forretningsmand ville forsøge denne approach hvis man ikke vil af med en 500 mio istedet for 350-400 når det som nu bliver offentlig kendt at vi har røven fuld af penge. Jeg tvivler et eller andet sted på at David Gill ikk har tænkt i disse baner. Måske endda ikke kun med Ribery, men også med andre spillere.
Det lugter ihvertfald langt væk af spin og et opsat "resultat", at Perez for et par dage siden kan sige at han vil approache os på en venligere måde, for derefter at komme ud med et køb af Ronaldo få dage senere.
Jeg håber ikke vi køber Ribery. Han er ikke en halv milliard værd.
Young er en spændende spiller. Spiller han ikke venstre wing for Villa? Hvad med en højre wing? Kan han spille det?
Ashley Young er vel en af de eneste tilgængelig britiske spillere, der kan forstærke os. Derudover slår han fremragende indlæg.
Martinsen
11-06-2009, 17:52
Jeg er sikker på at Fergie's planer for denne sommer indeholdte at sælge Ronaldo, så derfor er der ingen ændring. ;)
Valencia er desuden meget tæt på Real Madrid ifl. Sky Sport News. Gad vide hvor mange gange de sælger deres træningsanlæg i løbet af denne sommer så de undgår at gå konkurs?
Det seneste jeg har læst på skysports er at Valencias agent har udtalt at de intet har hørt fra Madrid og sidst de gjorde det var i Januar? Det er selvfølgelig muligt du har hørt noget andet, men jeg tror nu han er tættere på os end Madrid.
Dr. Adams
11-06-2009, 17:54
Nu er vi ude i noget af det løse men:
Jeg kan forestille mig at vi allerede har forhandlet noget på plads med Bayern om Ribery, eftersom at klubben i et stykke tid har vidst Ronaldo skulle væk, og at vi derfor allerede på forhånd har forhørt os om Ribery (det har vi jo), og dermed fået fastlagt en pris der ikke afhænger så meget af den kæmpe pris vi nu får for Ronaldo. Alt andet vil ihvertfald være dumt, og min indre logik siger mig, at enhver klog forretningsmand ville forsøge denne approach hvis man ikke vil af med en 500 mio istedet for 350-400 når det som nu bliver offentlig kendt at vi har røven fuld af penge. Jeg tvivler et eller andet sted på at David Gill ikk har tænkt i disse baner. Måske endda ikke kun med Ribery, men også med andre spillere.
Det lugter ihvertfald langt væk af spin og et opsat "resultat", at Perez for et par dage siden kan sige at han vil approache os på en venligere måde, for derefter at komme ud med et køb af Ronaldo få dage senere.
Det her underbygger lidt det du skriver om en forhåndsaftale for Ribery:
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=101228
Young er en spændende spiller. Spiller han ikke venstre wing for Villa? Hvad med en højre wing? Kan han spille det?
Ashley Young er vel en af de eneste tilgængelig britiske spillere, der kan forstærke os. Derudover slår han fremragende indlæg.
Young kan sagtens spille højre wing da han er højrebenet. HAn ligger i venstre side i villa, hvor man kan sige fordelen er at han kan trække ind i banen og afslutte, da han har et rigtig godt spark.
Men han kan godt spille i højre
Det vigtigste er, at vi får hentet en FLØJ. Ikke en angribende fløj som Ronaldo, men en assist fløj. Synes Young eller Sneijder er spændende i den sammenhæng. Hvis vi ydermere henter fx Huntelaar vil vi få to bombere på toppen, som "bare" skal fodres. Til det vil vi ha Rooney, Nani, Tosic og Young/Ribery.
Lennon er også en mulighed, han er ekstremt hurtig, men synes nogengang han minder mig for meget om Rommedahl. "Nøj han løber hurtigt - og der fumler han bolden væk"..
Ønskeliste:
Huntelaar
Sneijder
Moutinho / Veloso
Valencia
Stratego Thomas
11-06-2009, 18:03
vil ikke have meget imod det her hold i næste sæson.
Keeper: Van der sar tror han har en super sæson mere i sig, så kan vi hente en ny næste sæson.
Venstre back: Evra Forklaring burde være unødvendig
Højre back: Brown/Hargo/Rafael/O'shea, den er godt besat.
Center forsvar: Ferdinand og Vidic simply the best!
Højre midt Young/Lennon. Lynhurtigere teknisk stærke spillere, der slår gode indlæg. En af dem mener jeg vi bør hente.
Venstre midt: Ribery/Valencia. Ribery er jo nok at foretrække, men prisen taget i betragtning så mener jeg også valencia vil være en god signing. hvis så vi husker Lennon eller young på den anden fløj.
de centrale midtbaner: Carrick og Wesley Snejder, tror jeg kunne danne en ond midtbane.
I front: Rooney og benzema/Villa med Berba på bænken, det er her jeg ser store mangler hos os, når Ronaldo tager i cirkus. vi mangler simpelthen en ægte bomber, det håber jeg en af de to nævnte herre vil kunne hjælpe os med ;)
det er sgu alt for købeivrigt efter min smag..halvdelen af vores offensiv skal jo erstattes så vidt jeg kan forstå dit indlæg..
ening, ribery er ikke mere end 350 mio værd, max!
ashley young er et godt forslag eneste problem er at jeg engang i et interview har læst at han er dunrende arsenalfan.. det har jeg det sgu lidt svært ved..
lennon, som har spillet godt i denne season, er mit forslag, hvis altså tottenham stadig gider at forhandle med os efter sidste års transfereskapade.. hans indlæg mangler en del i forhold til youngd, men han er tilgengæld et år yngre og er hurtigere og mere driblestærk(svært at afgøre)..
http://www.goal.com/en/news/90/france/2009/06/11/1319298/karim-benzema-will-not-depart-lyon-this-summer-jean-michel
Ingen Benzema...
Dr. Adams
11-06-2009, 18:17
Kunne den "hemmelige" byder være United:
http://www.bold.dk/nyt/Bejler-byder-paa-David-Villa
Kan en brøkdel af handlen være at United og Valencia skal spille en venskabskamp i August, a la United og Lissabon's kamp inden man købte Ronaldo?
http://www.goal.com/en/news/90/france/2009/06/11/1319298/karim-benzema-will-not-depart-lyon-this-summer-jean-michel
Ingen Benzema...
Får de det rigtige tilbud slår de til. Penge kommer før ord i pressen - især hvis man er en fransk klub, og så høje beløb betyder at man kan overmatche resten af ligaen økonomisk.
Chelsea byder på Aguero.... 45 mill.
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/article6466142.ece
Det er fra The Times, så temmelig troværdigt. Hvad sker der lige med de vilde handler i år?
Aguero og Benzema er de to mest spændende offensive spillere i Europa, de er begge 21 år gamle og jeg håber IKKE de ender hos nogle af vores engelske konkurrenter...
Flax_Generous
11-06-2009, 18:31
Chelsea byder på Aguero.... 45 mill.
Cadena Ser (http://www.cadenaser.com/deportes/articulo/oferta-mareante-chelsea-aguero/csrcsrpor/20090610csrcsrdep_3/Tes) fortæller det også, og de er ret troværdige (f.eks. dem som afslørede Kaka-handlen). Han ville være et godt køb for Chelsea. Desværre.
Cadena Ser (http://www.cadenaser.com/deportes/articulo/oferta-mareante-chelsea-aguero/csrcsrpor/20090610csrcsrdep_3/Tes) fortæller det også, og de er ret troværdige (f.eks. dem som afslørede Kaka-handlen). Han ville være et godt køb for Chelsea. Desværre.
Ja desværre. Håber der kommer andre på banen. Chelsea skal holde sig til deres pensionister.
Store handler so far:
Zlatan og Eto'o bytter formentlig og Inter får lidt penge.
Ronaldo til Real Madrid.
Kaka til Real Madrid.
Stor udrensning i Real Madrid. Spillere som Van Nistelrooy, Sneijder og Huntelaar er nok fortid sammen med en del andre.
Agüero formentlig til Chelsea.
Ribery skifter formentlig til Barcelona, Manchester United eller Real Madrid.
David Villa skifter formentlig til Real Madrid.
Liverpool kan blive tvunget til at sælge prominente navne som Mascherano, der linkes til Barcelona.
Manchester City vil helt sikkert fortsætte oprustningen.
Udrensningen i Tottenham.
Manchester United måske Carlos Tevez.
Vanvittigt at datoen kun siger 11 juni.
Fletcherfan
11-06-2009, 18:48
Og Pirlo ser ud til at ende i Chelski for 20 mio £...
Hvis United nu slog til og købte
Aguero 45 mio
Tevez 20-25 mio
Pirlo 20 mio
Valencia 17 mio
så ville det efter min mening ikke være helt galt... Tevez skal kun bestemme sig om han vil fortsætte i klubben eller om han er ligeså utroværdig som Ronaldo, Valencia skal bestemme sig om det er os eller Real Cirkus, det er handler hvor United er blevet enige med deres ejere... Derudover er 65 mio for Pirlo og Aguero også fint nok...
Aguero 45 mio
Tevez 20-25 mio
Pirlo 20 mio
Valencia 17 mio
så ville det efter min mening ikke være helt galt... Tevez skal kun bestemme sig om han vil fortsætte i klubben eller om han er ligeså utroværdig som Ronaldo, Valencia skal bestemme sig om det er os eller Real Cirkus, det er handler hvor United er blevet enige med deres ejere... Derudover er 65 mio for Pirlo og Aguero også fint nok...
Tror du selv på den?
Agüero er i min verden den eneste spiller lige nu der har potentialet til at udfylde Ronaldos "sko" inden for et år. Han er rigtig god, men ikke samme type som Ronaldo, men mere samme type som Messi, og med en Agüero ville vi også kunne se Berba udvikle sig.
Agüero ville imo være den bedste erstatning vi ville kunne finde.
Aguero 45 mio
Tevez 20-25 mio
Pirlo 20 mio
Valencia 17 mio
Hvad vil du lige med Agüero, når vi har Tevez?!
De spiller forholdvis ens og er begge angriber. Det er lidt håbløst :)
Pirlo bliver i Milan. Har klubben meldt ud, de skal nok heller ikke sælge flere prominete navn.
Valencia ser dog ud til at blive en sikker handel, men ikke fordi det noget jeg vil rejse mig i jubel over.. især ikke, hvis vi skulle betale 17 £ for ham. Come on. Han er god, men fandme ikke så mange penge værd.
RuudVanNissetøj
11-06-2009, 19:36
Hvad vil du lige med Agüero, når vi har Tevez?!
De spiller forholdvis ens og er begge angriber. Det er lidt håbløst :)
Pirlo bliver i Milan. Har klubben meldt ud, de skal nok heller ikke sælge flere prominete navn.
Personligt tror jeg, at Pirlo ender i Chelsea sammen med Ancelotti. Men nu får man at se.
Derudover håber jeg efterhånden ret så meget, at Tevez ikke bliver hentet permanent til klubben. Dels på grund af nogle små fornærmende og ikke sande udtalelser fra ham, dels fordi hans prisskilt simpelthen ikke matcher hans kvaliteter. I mine øjne denne sæson været en øjenåbner for hans umiddelbare mangler - dårlig førstgangsberøringer og ikke mindst problemer med at positionere sig på banen. For at være lidt fræk, så har hans spil været lidt som "Allan Smith" i sin tid - masser af fight, men hovedløs løb ind i forsvarene eller 10 sekunder for meget "varme - på - bolden".
Derimod vil jeg ikke være afvisende overfor Aguero som nogle nævner - han virker i den grad meget spændende og talentfuld.
45 mio for Aguero er jo hjernedødt. Så vidt jeg har hørt, de gange jeg har set Atletico, har kommentatorerne været lidt efter at han er faldet lidt i niveau.
En lidt sjov tanke jeg fiflede med er, at vi ingen spillere køber, og så Glazers bare betalte af på deres højrente lån, så de begyndte at arbejde sig ud af hedgefundslånene, som gør at de får minus hvert år. Omvendt er hele deres forretningsmodel baseret på succes og store navne, og de kan derfor nok ikke nøjes med at gøre plads til en ny udviklingsperiode, da det vil gøre klubben mindre attraktiv og ryge ud af top of the pops.
Jeg håber mere at vi får fat i Zlatan.
Mener vi har kvalitet nok overalt på banen, bare ikke i angrebet. Vi har i flere seasoner manglet en deroppe som garner konstant. Ronaldo har gjort det istedet.
Tror at Zlatan (selvom jeg ikke syntes om ham) vil passe perfekt ind her. Han er teknisk perfekt, god i hoved og score massere af mål (Hvis vi ser bort fra landsholdet).
Ja ja, gang i den på markedet.. Lad os vente og se. Tror ikke vi skal frygte noget her i United. Jeg stoler 100% på Ferguson. Han har så mange gange vist, at han har helt styr på hvornår en spiller sælges, og hvem der så hentes i stedet for. Så mon ikke vi i løbet af sommeren får det vi vil have.. Og nej, det kan godt være det ikke sker i denne uge. Men bare rolig, der er lang tid til sæsonen starter igen. Er sten-sikker på, at vi nok skal komme styrket ud af transfervinduet..!
Og køber Chelsea Aguero og Pirlo, har de ikke penge til Pato og Young.. Så er de ledige til os ;)
Jeg tror godt at vi kan opleve, at vi ikke købe mange nye folk. Der er en masse unge folk på vej frem og markedet virker helt sindssygt. Så hellere vente til næste sommer, så er det muligt, at markedet er mere normalt. Jeg synes dog, at vi skal prøve at få Higuain fra Madrid. Han er kun 21 og en suveræn spiller. Han vil kunne gå ind på Ronaldos plads.
Berbatov
Nani Rooney Higuain
Fletcher Carrick
Defence
Det vil jeg ikke være utilfreds med. Nani kan bytte med evt. Anderson og vi kan spille 433. Higuain er en meget fleksibel spiller.
Jeg siger at vi siger farvel til Ronaldo og Tevez. Køber Higuain og giver mere spilletid til de unge. Slår de ikke til, så må vi handle næste sommer, men de skal have chancen.
@ Krede
Higuain kan du godt glemme alt om. Valdano har lige bekendtgjort, at Higuain er en del af holdet, og en vigtig spiller. Ham vil de ikke af med.
@ Krede
Higuain kan du godt glemme alt om. Valdano har lige bekendtgjort, at Higuain er en del af holdet, og en vigtig spiller. Ham vil de ikke af med.
Man kan sige, at Ronaldo også er en vigtig spiller for os.... Så må de jo vise om de virkelig vil have Ronaldo.
Higuains stat fra La Liga i år:
32 kampe 22 mål 9 asist
Man kan sige, at Ronaldo også er en vigtig spiller for os.... Så må de jo vise om de virkelig vil have Ronaldo.
Higuains stat fra La Liga i år:
32 kampe 22 mål 9 asist
Ikke for noget, men følger du ikk med? Ronaldo ER realspiller. Der er ingen tvivl mere.
Higuain kan kun hentes, hvis Real henter Ribery og Villa. Så kan vi diskutere det, ingen da er det uomtvisteligt at Real sælger en mand, der var været så god for dem.
Ikke for noget, men følger du ikk med? Ronaldo ER realspiller. Der er ingen tvivl mere.
Higuain kan kun hentes, hvis Real henter Ribery og Villa. Så kan vi diskutere det, ingen da er det uomtvisteligt at Real sælger en mand, der var været så god for dem.
Derfor kan vi da godt lave en aftale med Higuain ved siden af. Når de alligevel har forhandlet om Ronaldo, så det kan det da sagtens ske, at der er blevet talt om handler den anden vej.
Nu ser det iøvrigt ud til at Villa er ved at være på plads. Jeg går udfra, at der skal sælges nogle offensive spillere fra Madrid.
Men hvis Higuain var en spille Fergie vil have, så kan jeg love dig, at han var blevet diskuteret iforbindelse med Ronaldo-handlen. Og hvem ved, måske har vi faktisk en handel på plads med en Madrid spiller. Måske Higuain, måske ikke.
Stratego Thomas
12-06-2009, 09:20
Derfor kan vi da godt lave en aftale med Higuain ved siden af. Når de alligevel har forhandlet om Ronaldo, så det kan det da sagtens ske, at der er blevet talt om handler den anden vej.
Nu ser det iøvrigt ud til at Villa er ved at være på plads. Jeg går udfra, at der skal sælges nogle offensive spillere fra Madrid.
Men hvis Higuain var en spille Fergie vil have, så kan jeg love dig, at han var blevet diskuteret iforbindelse med Ronaldo-handlen. Og hvem ved, måske har vi faktisk en handel på plads med en Madrid spiller. Måske Higuain, måske ikke.
higuain er awesome!!
han kan spille fløj, er iskold, hurtig, passningsstærk og formentlig ikke nær så dyr som så mange andre unge hypede talenter .. bla. fordi han endnu ikke har repræsenteret noget landshold (frankrig eller argentina)
-lige en spiller for united
Lige netop, når det handler om Real Madrid, så holder det der ikke helt. Van Nistelrooy vil de sælge, selvom han i de første to sæsoner scorede omkring 60 mål sammenlagt. Sneijder har heller ikke været helt dårlig, Huntelaar der vist har scoret 8 mål i 15 kampe er også på vej væk. Real Madrid er cirkus, og man kender aldrig deres næste træk/handel.
Nu sker der sgu noget!
tjek link: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/gossip_and_transfers/default.stm
Der vil blive gået til den af United på transfer markedet :D
Nu sker der sgu noget!
tjek link: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/gossip_and_transfers/default.stm
Der vil blive gået til den af United på transfer markedet :D
Øh nej, der sker da ikke noget.. Det er den sædvanlige rygte-børs som BBC skriver hver dag, med historier om hvad de forskellige aviser skriver.. Og ingen nyheder eller nye navne i det der står der..
Jeg tror stadig ikke vi skal forvente United indkøb den næste uges tid..
Øh nej, der sker da ikke noget.. Det er den sædvanlige rygte-børs som BBC skriver hver dag, med historier om hvad de forskellige aviser skriver.. Og ingen nyheder eller nye navne i det der står der..
Jeg tror stadig ikke vi skal forvente United indkøb den næste uges tid..
Nej, men vi har ikke været nævnt på den rygtebørs i lang tid og i dag står der næsten kun om United og for mig er det da nyt med Silva og Eto'o.. ja vi har snakket om dem herinde, men der har ikke rigtig været noget i pressen :)
Og ja der går nok tid, nu skal de lige have Ronaldo handlen helt overstået
Klart der står meget om United idag. Nu har klubben jo lige fået en ordentlig spand penge, som vel skal bruges på nye spillere, i hvert fald en stor del af pengene.. Så klart rygterne om United kører på højtryk i disse dage..
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_5374965,00.html
Her en beskrivelse fra Teamtalk af de eventuelle transfer-muligheder.
Forstår dog ikke Agüero's manglende tilstedeværelse på listen..
Ifølge The Times, tror jeg det var, er vi blevet enige med Wigan om en pris på £17.5M for Valencia. Det er uden add-ons.
Valencia skulle komme hjem hurtigste muligt fra Sydamerika, så handlen kan blive afsluttet.
Forhåbentlig køber vi en wing mere - gerne Ashley Young - så vi ikke direkte erstatter Ronaldo med Valencia.
Alexis Sanchez og Gabriel Obertan bliver nævnt idag. Dette var mere spillere jeg kunne forestille mig Fergie vil gå efter og så udvikle.
Skal vi have en profil så er jeg all-in på Benzema eller Higuain.
DonThommy
12-06-2009, 11:38
Alexis Sanchez og Gabriel Obertan bliver nævnt idag. Dette var mere spillere jeg kunne forestille mig Fergie vil gå efter og så udvikle.
Skal vi have en profil så er jeg all-in på Benzema eller Higuain.
hvem spiller obertan nu for ?
hvem spiller obertan nu for ?
Bordeaux
DonThommy
12-06-2009, 11:59
Bordeaux
ligesom henri saivet ! :devilll:
ligesom henri saivet ! :devilll:
Hehe, tænker du FM nu? ;)
Har hørt han skulle have stort potientiale i FM ;)
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=54013
Robben, D. Silva, Valencia, Ribery og Benzema bliver nævnt i forskellige engelske aviser idag.
DonThommy
12-06-2009, 12:17
Hehe, tænker du FM nu? ;)
Har hørt han skulle have stort potientiale i FM ;)
lol, ja han er ustyrlig god i FM.
men taenker paa IRL, han skulle efter sigende vaere et kaempe talent, tjek youtube, jeg synes han kunne vaere et godt emne, han er hurtig, staerk og teknisk god.
Bare vi nu får en individualist, der kan tage ansvar, og samtidig holde et stabilt niveau over en hel sæson. Af disse ser jeg desværre kun Ribery, Pato, Higuain, Robben som erstatninger.
Robben tror jeg dog ikke det bliver. Vi plejer ikke at købe spillere der allerede har oplevet de helt store ting.
Bare vi nu får en individualist, der kan tage ansvar, og samtidig holde et stabilt niveau over en hel sæson. Af disse ser jeg desværre kun Ribery, Pato, Higuain, Robben som erstatninger.
Robben tror jeg dog ikke det bliver. Vi plejer ikke at købe spillere der allerede har oplevet de helt store ting.
Pato er en mulighed, men vel mere typisk angriber. Ribery og Robben er for "gamle" forstået på den måde, at de fleste spillere vi har haft succes med at udvikle er lidt yngre spillere. Derfor ser jeg Higuain som et rigtig rigtig godt bud. Han er hurtig, fysisk stærk og faktisk også god i hovedspillet. Efter min mening vil han passe perfekt på Ronaldos plads, med udgangspunkt i højresiden, men kan bevæge sig ind i banen. Derudover har Higuain en ekstra feature, nemlig den typiske argentinske arbejdsmoral. Hvad mon han vil koste?
Derudover kunne Benzema være super interessant. Han vil give os noget farlighed i boksen efter Ronaldo. I følge nedenstående link, så menes der, at Milan vil få deres 35 mill euro bud accepteret, altså omkring 30 mill. pund. Det må da være noget for Fergie??
http://www.sport.co.uk/news/Football/21471/Benzema_next_on_list_as_Milan_up_ante_in_Dzeko_tra nsfer_stakes.aspx
Derudover mener jeg, at Yaya Toure til 15 mill. pund(ifølge Telegraph) vil fuldende et stærkt trekløver og efter min mening vil vi stå stærkere end før. Iøvrigt mener jeg at Toure, der gerne vil væk, kan være en perfekt spiller. Han kan give vores midtbane noget fysisk og kan desuden vikariere på højrebacken og i midterforsvaret. Med Hargreaves fremtid usikker og de alderne Giggs og Scholes, så kunne dette være et stærkt køb.
Higuain, Benzema og Toure. Ja tak!!! De burde også være økonomisk opnåelige. Derudover skal Anderson, Tosic, Ljajic, Macheda, Welbeck og Petrucci have chancen for at vise hvad de kan...
Glory Man United
12-06-2009, 14:53
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BC7DF7CEC%2D3BC3%2D4859%2DA3 FD%2DFE4AAD215DD8%7D&newsid=6634364
65 millioner £ for Ribery? You gotta be kidding
SantasLittleHelper
12-06-2009, 15:02
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BC7DF7CEC%2D3BC3%2D4859%2DA3 FD%2DFE4AAD215DD8%7D&newsid=6634364
65 millioner £ for Ribery? You gotta be kidding
Jeg vil personligt aldrig stole på en der hedder Ladyman til efternavn.. Og slet ikke når han skriver for Daily Mail :D
Men ja, £65 mil er sgu for meget. Halvdelen eller lidt over vil være ganske passende for en spiller af hans kaliber - men det tror jeg ikke vi skal forvente. Jeg håber at Ribery er United-spiller næste sæson, ganske enkelt fordi han er et safe bet med den klasse han har. Men jeg er stadig i tvivl om hvorvidt det vil være mere fornuftigt at hente Ashley Young eller Sanchez eller en helt tredje spiller.
Puha hvor er jeg glad for at Fergie er manager og ikke jeg. Men det er i andre nok også ;)
Klubberne der ved at deres spillere er eftertragtede er jo i gang med at køre priserne i vejret. ALLE er til salg, specielt denne sommer.
Bayern er ude og sætte en gal pris på Ribery, Aulas fra Lyon sagde at Benzema ikke ønskede at skifte, Kaka sagde han var dedikeret til Milan.
Det er i mine øjne helt tumpet at se på, når man tænker på at det er store forretninger der skulle forestille at være drevet at topkvalificerede folk. Der går bare grådighed og penge i alle så snart rygterne kører, og selvfølgelig er en stor check rar, men følgerne kan vi jo se allerede nu. Gælden trykker mange steder, spillerlønningerne nærmer sig det groteske. Billetpriser og TV rettigheder skal financiere en stor del af det, indtil den dag hvor fans og TV stationer pludselig siger fra, eller simpelthen ikke kan betale længere.
Så når en klub pludselig tuder over lønniveau og finanskrise, men samtidig ikke vil slippe en spiller for mindre end X millioner, så er det sku langt hen af vejen selvforskyldt. :Smackden:
Hvad med Fabregas fra Arsenal.? En fremragende spiller, og lige den type vi mangler til den centrale midtbane. Han er god både defensivt og offensivt..
Troelsgaard
12-06-2009, 15:32
Jeg kan ikke se idéen i at sælge Ronaldo for 650+ mio., for så at bruge det meste af det på en enkelt ny spiller, også selvom vedkommende er Ribery.
Hvad med Fabregas fra Arsenal.? En fremragende spiller, og lige den type vi mangler til den centrale midtbane. Han er god både defensivt og offensivt..
Jeg har svært ved at se ham forlade Arsenal til en af de største konkurrenter, i hvert fald så længe Wenger stadig er i klubben.
Jeg ser ham også som en rigtig god mulighed på vores hold, hvor han vil passe fint sammen med både Fletch, Carrick, Ando og Hargo.
Hvad med Fabregas fra Arsenal?
Anser det som værende total urealistisk at vi skulle hente Cesc, på nuværende tidspunkt. Et er at Arsenal betragter os som værende en stor konkurrent, noget andet er at manager Arsene Wenger, nok aldrig vil lade sin stjernespiller og kaptajn smutter til Old Trafford.
Jeg kan ikke se idéen i at sælge Ronaldo for 650+ mio., for så at bruge det meste af det på en enkelt ny spiller, også selvom vedkommende er Ribery.
Det tror (og håber) jeg også den sportslige ledelse i United er dygtige nok til at være enig med dig i. At sælge Ronaldo for £80 millioner og derefter købe Ribery for £60 millioner ville være decideret idiotisk. Den vigtigste grund til at man har valgt at sælge Ronaldo er jo netop det latterlige beløb, Real Madrid har budt.
Jeg tror United går ud og køber i hvert fald en verdensklasse-spiller, selvom jeg har mine tvivler om alle dem, der er blevet nævnt (Benzema, Ribery, Zlatan, Eto'o osv.), men det ville ærlig talt ikke undre mig vildt meget hvis vi ikke gør det. Alle klubber ved at United har over £100 millioner pund til rådighed og eftersigende har Real Madrid det samme, mens vi både ser at City og Chelsea er klar til at finde de dybe lommer frem og Bayern har allerede brugt en halv milliard danske kroner. Det presser alt sammen priserne op, så vi skal vel ikke undre os hvis Bayern og Lyon vil have £50+ millioner for Ribery og Benzema, og det er simpelthen bare for meget.
Antonio Valencias angivelige prisskilt på £20 millioner ville jeg heller ikke røre med en ildtang. Jeg ville faktisk gerne se ham i United da jeg synes han har nogle kvaliteter, som vi godt kunne bruge, men slet ikke til den pris.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.