PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

ChristianR
20-05-2009, 08:38
Som jeg skriver har vi ført Premier League i at score flest mål i de to foregående sæsoner. Altså i 2006/07 og 2007/08 sæsonen, forholdsvis komfortabelt endda.

I 06/07 havde Saha vel sin del af æren. Som jeg skriver scorede vi også mål nok sidste år, men vi er vel enige om, at ddet ikke var vores deciderede angribere, der stod for størsteparten?

Hvis bare en af dem sådan rigtigt kunne ramme kassen, kan jeg kun se, at det kan komme til at gå bedre. Du mener måske pgså, at vores spil bliver røvkedeligt, af at vi får en angriber, der kan ramme målet?

Glory Man United
20-05-2009, 09:22
I 06/07 havde Saha vel sin del af æren. Som jeg skriver scorede vi også mål nok sidste år, men vi er vel enige om, at ddet ikke var vores deciderede angribere, der stod for størsteparten?

Hvis bare en af dem sådan rigtigt kunne ramme kassen, kan jeg kun se, at det kan komme til at gå bedre. Du mener måske pgså, at vores spil bliver røvkedeligt, af at vi får en angriber, der kan ramme målet?

Hvis vi får en "bomber" a la RVN vil det alt andet lige betyde, at vi taber en del i vort kombinationsspil. Dette er Rooney, Berbatov m.fl. fantastiske til, og sættes en af disse af til fordel for en bomber, så mister vi selvfølgelig noget. Spørgsmålet er så, hvad der er vigtigst????

Hr Hansen
20-05-2009, 10:28
Hvis vi får en "bomber" a la RVN vil det alt andet lige betyde, at vi taber en del i vort kombinationsspil. Dette er Rooney, Berbatov m.fl. fantastiske til, og sættes en af disse af til fordel for en bomber, så mister vi selvfølgelig noget. Spørgsmålet er så, hvad der er vigtigst????

Dengang RvN spillede havde vi ikke 5-6 boldspillere, måske maks to, Scholes og en ung Rooney. nu har vi en masse så tror ikke det vil skade med en "RvN type"

og en bomber behøver jo ikke være elendig i opspil osv, tag Torres og Eto'o de kan både være med i opspil og inde foran mål hvor kampene som regl afgøres.

jeg håber bare vi finder en angrebstype som Torres eller Eto'o for vi kan nok ikke købe nogle af dem.

Glory Man United
20-05-2009, 10:40
Dengang RvN spillede havde vi ikke 5-6 boldspillere, måske maks to, Scholes og en ung Rooney. nu har vi en masse så tror ikke det vil skade med en "RvN type"

og en bomber behøver jo ikke være elendig i opspil osv, tag Torres og Eto'o de kan både være med i opspil og inde foran mål hvor kampene som regl afgøres.

jeg håber bare vi finder en angrebstype som Torres eller Eto'o for vi kan nok ikke købe nogle af dem.

Hvor mange mål har Torres scoret i denne sæson? Og jeg tvivler på, at Eto´o kunne score så mange mål i PL. Husk på at han spiller på et hold, der uge efter uge er 80% i boldbesiddelse.

Omkring RVN skal det vist også nævnes, at han i 4 sæsoner på OT kun vandt et mesterskab, så noget har jo manglet...

Hr Hansen
20-05-2009, 10:53
Hvor mange mål har Torres scoret i denne sæson? Og jeg tvivler på, at Eto´o kunne score så mange mål i PL. Husk på at han spiller på et hold, der uge efter uge er 80% i boldbesiddelse.

Omkring RVN skal det vist også nævnes, at han i 4 sæsoner på OT kun vandt et mesterskab, så noget har jo manglet...

Det der manglede i RvN's tid var sgu da ikke hans skyld.

Torres har for Liverpool scoret 0,67 mål pr kamp, ganske flot efter hans sidste sson var den første og at han har vret skadet en stor del iår.

Har jeg nogensinde sagt at Eto'o ville scorer ligeså mange mål i Pl som han gør nu?

Jeg tror bare at hvis vi havde typer som Eto'o eller Torres så ville vi blive meget bedre offensivt.

Fordi sådanne typer kan ligesom Saha, både være med i det opbyggende spil og de er altid at finde i feltet til indlægne!

NtotheT
20-05-2009, 11:08
Eto'o er en verdensklasse angriber, ingen tvivl. Men jeg tror ikke, han ville passe til vores hold.

1) Vi har aldrig 80 procent bolden af tiden.
2) Eto'o har vel nok en af jordens ringeste scoringsprocent. Forstå mig ret, han kommer frem til mange mange chancer i en kamp, mn han brænder katastrofalt mange.
Hvis Eto'o kunne score på 60-70 procent af sine chancer, ville han uden tvivl være topscorer hver sæson på 40-50 mål i ligaen kun.

Disse faktorer tror jeg ikke vil gavne os som klub.

Glory Man United
20-05-2009, 11:10
Det der manglede i RvN's tid var sgu da ikke hans skyld.

Har jeg heller ikke sagt. Men noget har jo manglet....

Miraklernes tid er ikke forbi. Jeg er enig med NTothe :trophy:

RAppel
20-05-2009, 11:27
Miraklernes tid er ikke forbi.

Det er faktisk ikke helt rigtigt. Miraklernes tid stoppede her kl 11.23!

JakobR
20-05-2009, 11:33

En nyt anker i stedet for Keane, et mere solidt forsvar, en mere moden og klar Ronaldo og Rooney osv.
Crap som Bellion, Djemba-Djemba og Forlan har vel også sin del.

Jeg støttet ikke ideen med en boksspiller, men det er ret ofte, at Ruud bliver klandret for vores manglende trofæer...

el-insaciable
20-05-2009, 11:53

Hvis bare en af dem sådan rigtigt kunne ramme kassen, kan jeg kun se, at det kan komme til at gå bedre. Du mener måske pgså, at vores spil bliver røvkedeligt, af at vi får en angriber, der kan ramme målet?Jo, Saha havde da en del af ære. Sådan er det, når man scorer 80+ mål på en sæson - så er der nogle spillere, der har spillet godt og scoret en del mål. Men at sammenligne Saha med en goalgetter er jo til grin. Du skrev før, at man ikke bare kunne gemme sig bag tre mesterskaber og to CL-finaler på tre sæsoner, hvis man havde set kampene. Fair nok, men hvis man har set kampene, ved man også, at Saha på ingen måde er en goalgetter - om igen.

Og så er jeg for øvrigt ligeglad med, om det er vores angribere, midtbanespillere, forsvarsspillere eller for den sags skyld målmænd, der scorer. Så længe det bliver gjort - og vi er altså det hold, der med afstand har scoret flest mål over de seneste tre PL-sæsoner uden den goalgetter som de fleste ønsker.

Glory Man United har for øvrigt helt ret i, at hvis man tilføjer en spiller, der nærmest udelukkende skal koncentrere sig om at score mål, så mangler der altså det bidrag i defensiven og chanceskabelsen, som der normalt ville komme fra frontangriberen. At du vil prøve at pådutte mig en mening om, at det nødvendigvis er røvkedeligt at spille med en goalgetter er selvfølgelig latterligt, og det ved du nok også selv. Men argumentationen for at hente sådan en goalgetter halter altså. Kraftigt.

Troelsgaard
20-05-2009, 11:54
Hvordan man kan klandre en mand, der scorede 150 mål for os på 5 år, for manglende succes, begriber jeg simpelthen ikke. Det burde da være indlysende, at der var mange andre ting, der gjorde udslaget. Der var en joke på mål i form af Barthez, forsvaret var helt væk med Blanc, Silvestre, Brown osv., og Rio har først vist noget de sidste par år, Keane faldt af på den, Giggs tabte naturligt nok hurtighed, men blev ved med at spille på kanten, Scholes var heller ikke den samme (og er det stadig ikke), Beckham faldt også i niveau, selvom han stadig kunne sparke frispark ind, købet af Veron, som er det mest overflødige køb til dato, og de mange fejlkøb i den periode. Kleberson, Miller, Djemba-Djemba, Forlan osv. Det er ligefør jeg vil sige, at det var alle andre end Ruuds skyld, at vi ikke vandt så meget i hans tid, for han gjorde sit arbejde, modsat alle andre.

Glory Man United
20-05-2009, 11:59
Hvorfor VIL folk misforstå et indlæg???

Piggy
20-05-2009, 12:22
Okay venner af den danske bøgeskov.

Der bliver talt om at alle hold har brug for en spiller der er god for en masse mål, hvorefter Eto og torres bliver nævnt. Altså har i set topscorerlisten. HVorfor skal denne person nødvendigvis være en angriber når vi har Ronaldo, der netop er god for en masse mål. Nu skal jeg ikke sidde og gøre Ronaldo til den eneste der kan noget i united, men her har i faktisk jeres "goalgetter"

Vi skal ikke hente en goalgetter. Vi skal hente en spiller der kan forny spillet lidt, så vi også næste år er uforudsigelige, og det er ikke nødvendigvis en angriber. Det med fornyelse var jo også ideen med berbatov.

Derudover må det handle om at bruge de talenter vi faktisk har på toppen. Macheda, campbell og wellbeck

Så vinder vi også det hele næste år

JakobR
20-05-2009, 12:32
Jeg kan godt se, at det er romantisk med egen-avls spillere oppe foran, men helt ærligt, så er Fraizer Campbell komplet ligegyldig i United-sammenhæng.
Han spillede en fin sæson i 1. divison med Hull, men derfra og så til toppen af verdenseliten er der alligevel et stykke. I Tottenham har han vist nul og niks. Han scorede et par mål mod et amputeret Liverpoolhold i Liga cuppen, men har siden da ikke leveret noget som helst udover nogle halvstore brændte chancer.
At Fergie har insisteret på at bringe ham tilbage (ret lang tid siden dog), ser jeg mere som et finansielt trick.

Macheda er et stort talent, men jeg vil overhovedet ikke sætte min lid til ham. Han virker stadig alt for urutineret og tam (udelukkende pga. alderen selvfølgelig). Han spiller med masser af mod, men viser indimellem også tegn på dumdristighed.

Welbeck er også et stort talent, men fysisk er han slet ikke parat. Prøv at overvej hvor klumpet han er med en bold i snævert spil. Alt for usikker, men han har fremtiden foran sig.

Piggy
20-05-2009, 13:45
Men vi har jo netop også allerede Berbatov, Rooney, Ronaldo der kan spille helt oppe foran. Så kan de andre jo godt fungere som backup. Desuden spiller vi så flydende og varieret at vi sagtens kan starte med 3 kantspillere + en angriber. Og hvis vi får Valencia har vi jo ham + park + nani + tosic + ronaldo. SÅ behøver vi kun berba og rooney + backups som deciderede angribere.

Stratego Thomas
20-05-2009, 13:45
Jo, Saha havde da en del af ære. Sådan er det, når man scorer 80+ mål på en sæson - så er der nogle spillere, der har spillet godt og scoret en del mål. Men at sammenligne Saha med en goalgetter er jo til grin. Du skrev før, at man ikke bare kunne gemme sig bag tre mesterskaber og to CL-finaler på tre sæsoner, hvis man havde set kampene. Fair nok, men hvis man har set kampene, ved man også, at Saha på ingen måde er en goalgetter - om igen.

Og så er jeg for øvrigt ligeglad med, om det er vores angribere, midtbanespillere, forsvarsspillere eller for den sags skyld målmænd, der scorer. Så længe det bliver gjort - og vi er altså det hold, der med afstand har scoret flest mål over de seneste tre PL-sæsoner uden den goalgetter som de fleste ønsker.

Glory Man United har for øvrigt helt ret i, at hvis man tilføjer en spiller, der nærmest udelukkende skal koncentrere sig om at score mål, så mangler der altså det bidrag i defensiven og chanceskabelsen, som der normalt ville komme fra frontangriberen. At du vil prøve at pådutte mig en mening om, at det nødvendigvis er røvkedeligt at spille med en goalgetter er selvfølgelig latterligt, og det ved du nok også selv. Men argumentationen for at hente sådan en goalgetter halter altså. Kraftigt.

enig!! og hvis vi så endelig skulle have en klassisk "goalgetter" skulle han bare virker som farlig indskiftningsspiller, som kom ind og scorede næær vi alligevel ikke kunne få spillet til at fungere.. om man skal sgu ikke give mere end 100mio. for en spiller som bare skal bruges som inskifter!!

ChristianR
20-05-2009, 13:50
Jo, Saha havde da en del af ære. Sådan er det, når man scorer 80+ mål på en sæson - så er der nogle spillere, der har spillet godt og scoret en del mål. Men at sammenligne Saha med en goalgetter er jo til grin. Du skrev før, at man ikke bare kunne gemme sig bag tre mesterskaber og to CL-finaler på tre sæsoner, hvis man havde set kampene. Fair nok, men hvis man har set kampene, ved man også, at Saha på ingen måde er en goalgetter - om igen.

Først og fremmest lyder det som om, vi måske ikke er helt enige om definitionen på en goalgetter. Jeg taler ikke om en udpræget boksspiller i ren RVN-stil, hvis det er det du mener betegner en goalgetter.

En goalgetter kan IMO sagtens være alsidig og deltage i det opbyggende spil. Det er bare en spiller, der passer bedst til den forreste angriberplads. Rooney og Berbatov fungerer vel begge som den hængende angriber, der skal iscenesætte den angriber, som bør være den, der scorer flest mål. Den type var Saha - altså den forreste angriber.

En goalgetter behøver IMO altså ikke være en anden Jon Dahl- for sådan en type ønsker jeg bestemt ikke til klubbe. Eto'o er tidligere nævnt som drømmeeksemplet.

Jeg forsøger ikke at pådutte dig en mening. Det var snarere ment som et retorisk spørgsmål, der skulle få dig til at argumentere i mod, at en spiller someksempelvis Eto'o ville gavne vores angreb. For det har jeg meget svært ved at se.

snegl
20-05-2009, 13:53
Jeg kan godt se, at det er romantisk med egen-avls spillere oppe foran, men helt ærligt, så er Fraizer Campbell komplet ligegyldig i United-sammenhæng.
Han spillede en fin sæson i 1. divison med Hull, men derfra og så til toppen af verdenseliten er der alligevel et stykke. I Tottenham har han vist nul og niks. Han scorede et par mål mod et amputeret Liverpoolhold i Liga cuppen, men har siden da ikke leveret noget som helst udover nogle halvstore brændte chancer.
At Fergie har insisteret på at bringe ham tilbage (ret lang tid siden dog), ser jeg mere som et finansielt trick.

Macheda er et stort talent, men jeg vil overhovedet ikke sætte min lid til ham. Han virker stadig alt for urutineret og tam (udelukkende pga. alderen selvfølgelig). Han spiller med masser af mod, men viser indimellem også tegn på dumdristighed.

Welbeck er også et stort talent, men fysisk er han slet ikke parat. Prøv at overvej hvor klumpet han er med en bold i snævert spil. Alt for usikker, men han har fremtiden foran sig.

Man kan så sige at Welbeck / Macheda p.t. vil kunne få god mulighed for at blive udviklet i United gennem vores spilkoncept og platform (at Berbatov + Rooney + En ældre angriber sikrer os sejre og points)

Som jeg ser det tror jeg der bliver rig mulighed for at prøve dem af og udvikle dem til stjerner, hvis vi bare får en god tredje angriber der kan tåle at sidde på bænken.

Jeg ville have været pessimist hvis vi ikke var så godt besat på mange positioner, og man skulle sætte HELE sin lid til Macheda / Welbeck. Vi kan således køre dem stille og roligt ind hvis alt går vel. En 8-15 kampe til hver i næste sæson (alt afhængigt af hvad de viser) vil være fint med mig.

Glory Man United
20-05-2009, 14:00
Louis Saha goalgetter? :lolol:

http://www.stretfordend.co.uk/playermenu/saha.html

Cap
20-05-2009, 14:18

Der bliver talt om at alle hold har brug for en spiller der er god for en masse mål, hvorefter Eto og torres bliver nævnt. Altså har i set topscorerlisten. HVorfor skal denne person nødvendigvis være en angriber når vi har Ronaldo, der netop er god for en masse mål. Nu skal jeg ikke sidde og gøre Ronaldo til den eneste der kan noget i united, men her har i faktisk jeres "goalgetter"

Vi skal ikke hente en goalgetter. Vi skal hente en spiller der kan forny spillet lidt, så vi også næste år er uforudsigelige, og det er ikke nødvendigvis en angriber. Det med fornyelse var jo også ideen med berbatov.

Derudover må det handle om at bruge de talenter vi faktisk har på toppen. Macheda, campbell og wellbeck

Jeg tror Campbell bliver skudt videre i løbet af sommeren. Han har slet ikke samme talent som hverken Macheda eller Welbeck så derfor tror jeg hellere Fergie vil bruge dem når der skal en ung spiller på banen.

Ellers er jeg generelt enig i dit indlæg. Hvis Tosic slår igennem i næste sæson så giver det os flere muligheder på kanterne hvilket betyder at vi måske endnu oftere vil bruge Ronaldo helt på toppen.

Vi står med 2 store angrebstalenter som begge er under 19 så spørgsmålet om en ny angriber er jo også langt hen af vejen hvor længe vi vil få brug for denne angriber? På sin vis ville det jo (set udfra et økonomisk synspunkt) være tåbeligt at bruge 3-400mil på en ny angriber som vi måske kun har brug for i en sæson eller to. Uanset hvad, så er jeg sikker på at Fergie træffer den beslutning som er bedst for holdet.

Det er jo sådan at mange store stjerner netop er blevet smidt for løverne (også vores egen Ronaldo) i en tidlig alder selvom de var irriterende at se på mange gange - det er det der skal til før de udvikler sig. HVIS vi går ud og køber en dyr angriber i sommer synes jeg for alvor at United er ved at være en købeklub på højde med mange af de klubber vi ofte gerne vil grine lidt af - selvfølgelig er det irriterende hvis vi mister nogle point pga. unge talenter men nogle gange er det jo det der skal til på langt sigt.

Derudover så er der jo heller ikke tale om at disse unge spillere skal spille hver uge - vi har trods alt stadig Rooney, Berbatov og Ronaldo som kan spille helt oppe foran.

Edit: Derudover er det også vigtigt at huske på at sidste år (hvor vi jo vandt både PL og CL) kun havde Rooney og Tevez som spillede på toppen - og Ronaldo som blev smidt derop i løbet af sæsonen. Så uanset hvad så vil vi næste år have flere angribere (og wings) til rådighed end vi havde sidste år.

Glory Man United
20-05-2009, 14:23
@Cap: Ljajic er altså ikke angriber :Smackden:

Cap
20-05-2009, 14:40
@Cap: Ljajic er altså ikke angriber :Smackden:

Det er han da heller ikke, nej - jeg ved ikke lige hvorfor jeg havde fået den tanke.

el-insaciable
20-05-2009, 15:57
Først og fremmest lyder det som om, vi måske ikke er helt enige om definitionen på en goalgetter. Jeg taler ikke om en udpræget boksspiller i ren RVN-stil, hvis det er det du mener betegner en goalgetter.

En goalgetter kan IMO sagtens være alsidig og deltage i det opbyggende spil. Det er bare en spiller, der passer bedst til den forreste angriberplads. Rooney og Berbatov fungerer vel begge som den hængende angriber, der skal iscenesætte den angriber, som bør være den, der scorer flest mål. Den type var Saha - altså den forreste angriber.

En goalgetter behøver IMO altså ikke være en anden Jon Dahl- for sådan en type ønsker jeg bestemt ikke til klubbe. Eto'o er tidligere nævnt som drømmeeksemplet.

Jeg forsøger ikke at pådutte dig en mening. Det var snarere ment som et retorisk spørgsmål, der skulle få dig til at argumentere i mod, at en spiller someksempelvis Eto'o ville gavne vores angreb. For det har jeg meget svært ved at se.Så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare har brugt begrebet frontangriber. Når du siger, goalgetter får man nogen helt andre associationer.

Jeg er såmænd ikke uenig i at hente en spiller, der kan spille den forreste angrebsplads mere effektivt end Berbatov og Rooney (selvom jeg nu har på fornemmelsen, de vil komplimentere hinanden bedre og bedre med tiden). Det vil også give os muligheden for at give flere forskellige looks i vores angreb. Men Saha var altså heller ikke en typisk frontangriber. Han var rigtig god til at operere i rummet mellem modstandernes midtbane og bagkæde, selvom han slet ikke gjorde det lige så meget, som Rooney og Berbatov ynder. Men det er måske også på tide at erkende, at en dynamisk og fleksibel angriber der bruger en del energi i det rum er en del af vores spilkoncept?

For øvrigt vil jeg mene, at Jon Dahl da lige netop er en goalgetter, medmindre man vil begynde at opfinde sine egne begreber. Sjovt nok er/var han også bedst som hængende angriber.

robinho
20-05-2009, 16:00

Jo men fordi du har en målfarlig wing, er det jo ikke forbudt at dine angribere også er målfarlige. Ved godt jeg ikke må nævne et vist hold herinde, fordi jeg åbenbart er forgabt i dem, men de har jo en wing der kan lave 25-30 mål pr sæson, men så har de altså også lige et par andre oppe foran med 25 mål i benene. Så du må jo gerne have mere end én spiller med mange mål i støvlerne.

RuudVanNissetøj
20-05-2009, 16:37
Personligt savner jeg bare en ægte fuldblodsangriber. Vi har en fantastisk fleksibilitet i spillere som Berbatov, Rooney og Ronaldo der kan spille mere eller mindre samtlige offensive positioner. Macheda er måske sådan en type jeg ønsker at se mere af, da han tilsyneladende bare er der hvor han skal være når bolden skal i mål.

Jeg er ikke 100 % sikker på, at vi behøver at hente en angriber til start elveren. Men en god angriber der bliver i front og gerne hovedstødsstærk er lidt en mangelvare hos os i nogle kampe. Personligt ser jeg meget gerne Benzema i klubben, men ellers ville jeg elske at se David Villa, Trezeguet eller Mario Gomez hentet til klubben.

Tevez tør jeg efterhånden godt afskrive som Unitedspiller til næste år - men nu skal man jo passe på ;)

ChristianR
20-05-2009, 16:55
Så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare har brugt begrebet frontangriber. Når du siger, goalgetter får man nogen helt andre associationer.

Jeg er såmænd ikke uenig i at hente en spiller, der kan spille den forreste angrebsplads mere effektivt end Berbatov og Rooney (selvom jeg nu har på fornemmelsen, de vil komplimentere hinanden bedre og bedre med tiden). Det vil også give os muligheden for at give flere forskellige looks i vores angreb. Men Saha var altså heller ikke en typisk frontangriber. Han var rigtig god til at operere i rummet mellem modstandernes midtbane og bagkæde, selvom han slet ikke gjorde det lige så meget, som Rooney og Berbatov ynder. Men det er måske også på tide at erkende, at en dynamisk og fleksibel angriber der bruger en del energi i det rum er en del af vores spilkoncept?

For øvrigt vil jeg mene, at Jon Dahl da lige netop er en goalgetter, medmindre man vil begynde at opfinde sine egne begreber. Sjovt nok er/var han også bedst som hængende angriber.

Vi kan også kalde det frontangriber. Det er bare vigtigt, det er en frontangriber med blikket på modstanderens mål. Vi har nok offensive spillere, der kan iscenesætte hinanden og lave de smarte afleveringer. Det er en spiller, der også kan banke dem ind, vi mangler.
Jeg har flere steder pointeret, at det samtidig skal være en fleksibel frontangriber, der kan deltage i det opbyggend spil - dog ikke i nær så høj grad som Rooney/Berbatov.

Det mener jeg ikke Jon Dahl gør meget i, så der falder hans type fra, på trods af, vi hurtigt kan blive enige om, at han er en goalgetter, som åbenbart kan være en bred betegnelse.

I øvrigt mindes jeg ikke, at jeg på noget tidspunkt har kaldt Saha en goalgetter?

el-insaciable
20-05-2009, 20:59
I øvrigt mindes jeg ikke, at jeg på noget tidspunkt har kaldt Saha en goalgetter?Da jeg nævnte, at vi havde været det mest scorende hold i de to foregående sæsoner, afviste du det med, at Ronaldo havde været umenneskelig i 07/08, og at Saha havde sin del af æren i 06/07. Hvis det ikke er, fordi du mente, han var en goalgetter (eller frontangriber eller hvad det nu er, du vil have), så virker det meget mærkværdigt.

ChristianR
21-05-2009, 11:30
Da jeg nævnte, at vi havde været det mest scorende hold i de to foregående sæsoner, afviste du det med, at Ronaldo havde været umenneskelig i 07/08, og at Saha havde sin del af æren i 06/07. Hvis det ikke er, fordi du mente, han var en goalgetter (eller frontangriber eller hvad det nu er, du vil have), så virker det meget mærkværdigt.

Hvorfor gør det det? Ronaldo er da eksempelvis ikke frontangriber. Dog vil jeg stadig mene, at Sahas spil i høj grad er mere offensivt orienteret og målsøgende end Rooneys og Berbatovs.

Det er sådan set mit største kritterie for en ny angriber, at han er mere fokuseret på at score mål end på at forsvare eller lave fine afleveringer til de andre.
Samtidig skal han dog kunne deltage i det opbyggende spil og være mere fleksibel end RVN og Jon Dahl.

snegl
21-05-2009, 12:56
Saha kan da i høj grad tilskrives de mange mål vi havde i 06/07. Han var til trods for en del brændte chancer, en suveren spilstation, hvor han tit fik bolden, spillede den videre, og selv løb hurtigt med. Han skabte i mine øjne en hel anden dynamik end vi siden har haft.

I sin tid synes jeg mange var på nakken af Saha, men han gjorde i mine øjne at modstandernes forsvar ikke kun skulle koncentrere sig om Ronaldo og Rooney, hvilket igen tillod andre spillere at komme til makronerne. Det var en fantastisk sæson, da rigtig mange forskellige spillere scorede mål, og bolden blev sluppet hurtigt.

Det var nu dog en holdindsats, men Saha satte helt klart gennem sin rolle sit præg. Adebayor var sidste, og forrige år også helt formidabel til at indgå forskellige steder på banen, og samtidig slippe bolden hurtigt og direkte.

el-insaciable
21-05-2009, 13:12
Hvorfor gør det det? Ronaldo er da eksempelvis ikke frontangriber. Dog vil jeg stadig mene, at Sahas spil i høj grad er mere offensivt orienteret og målsøgende end Rooneys og Berbatovs.

Det er sådan set mit største kritterie for en ny angriber, at han er mere fokuseret på at score mål end på at forsvare eller lave fine afleveringer til de andre.
Samtidig skal han dog kunne deltage i det opbyggende spil og være mere fleksibel end RVN og Jon Dahl.Fordi ellers er der ingen logik i at konkludere, vi har brug for en frontangriber. Den logiske tankegang er simpelthen ikke til stede. Hvis vi har været det med afstand mest scorende hold i de to foregående sæsoner (og også samlet set over de seneste tre sæsoner) uden at have en frontangriber en eneste gang, så virker det mærkværdigt lige pludselig at konkludere, der mangler en. Så skulle man, som jeg har været inde på før, måske overveje om det ikke har noget med spilkoncept at gøre frem for hvilke spillertyper vi mangler.

At der er mange forskellige spillere, der scorer mål, er ikke nødvendigvis en svaghed. Tværtimod vil jeg påstå.

Edit: Ifølge Soccernet scorede Saha otte mål og lavede fem assists i 06/07. Han spillede rigtigt godt det meste af tiden, og vores angrebsspil var dejligt flydende og forudsigeligt. Men Berba-drengen har f. eks. allerede skabt betydeligt flere mål end ham i denne sæson.

RAppel
21-05-2009, 13:21
Edit: Ifølge Soccernet scorede Saha otte mål og lavede fem assists i 06/07. Han spillede rigtigt godt det meste af tiden, og vores angrebsspil var dejligt flydende og forudsigeligt. Men Berba-drengen har f. eks. allerede skabt betydeligt flere mål end ham i denne sæson.

Det var da træls. Godt vi har Berba så, til at lave det uforudsigelige

Dines
21-05-2009, 13:26

Saha var stortset også ude i hele foråret 2007. Saha var klasse i efteråret 2006, hvor vi så noget af det bedste angrebsspil i lang tid. Han brændte for mange chancer, men ellers var han en komplet fodboldspiller. Han kunne både bruges til at være inde i feltet, men også fungerer i kombinationsspillet, og han tog utrolig meget opmærksomhed fra Rooney og Ronaldo. At Saha scorede 8 mål skyldes, at han var meget skadet i foråret og at det kun var målene han scorede i PL, der er talt med. For jeg husker, at Saha scorede 2 på hjemmebane mod Celtic, 1 ude mod Benfica og 1 på hjemmebane mod Benfica.

ChristianR
21-05-2009, 14:07
Fordi ellers er der ingen logik i at konkludere, vi har brug for en frontangriber. Den logiske tankegang er simpelthen ikke til stede. Hvis vi har været det med afstand mest scorende hold i de to foregående sæsoner (og også samlet set over de seneste tre sæsoner) uden at have en frontangriber en eneste gang, så virker det mærkværdigt lige pludselig at konkludere, der mangler en. Så skulle man, som jeg har været inde på før, måske overveje om det ikke har noget med spilkoncept at gøre frem for hvilke spillertyper vi mangler.

At der er mange forskellige spillere, der scorer mål, er ikke nødvendigvis en svaghed. Tværtimod vil jeg påstå.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg kan følge din logik.

Jeg ser et problem i, at vores nuværende angribere ikke er målsøgende nok og scorer for få mål. Saha var dengang mere målsøgende end Rooney/Tevez/Berbatov og mere alsidig, og at han ikke scorede flere mål kan vel i høj grad tilskrives skader.

Jeg kan vende din argumentationsteknik om og sige:
I denne sæson har vi ikke haft en rigtig frontangriber, og vi er ikke det mest scorende hold. I 05/06 havde vi en RVN og var det mest scorende hold.

Min pointe er, at man kan ikke stille tingene op så sort/hvide, som du forsøger på. Jeg vil mene, at det på banen i år og tildels sidste år har været tydeligt, at vi har haft svært ved at score, og at vi ofte har manglet en spiller i boksen, når eksempelvis Ronaldo er nået frem for at lave et indlæg.

Enggolf89
21-05-2009, 15:28
Jeg er ikke helt sikker på, jeg kan følge din logik.

Jeg ser et problem i, at vores nuværende angribere ikke er målsøgende nok og scorer for få mål. Saha var dengang mere målsøgende end Rooney/Tevez/Berbatov og mere alsidig, og at han ikke scorede flere mål kan vel i høj grad tilskrives skader.

Jeg kan vende din argumentationsteknik om og sige:
I denne sæson har vi ikke haft en rigtig frontangriber, og vi er ikke det mest scorende hold. I 05/06 havde vi en RVN og var det mest scorende hold.

Min pointe er, at man kan ikke stille tingene op så sort/hvide, som du forsøger på. Jeg vil mene, at det på banen i år og tildels sidste år har været tydeligt, at vi har haft svært ved at score, og at vi ofte har manglet en spiller i boksen, når eksempelvis Ronaldo er nået frem for at lave et indlæg.

Men der blev vi heller ikke mestre. som sådan er jeg enig i dig med at vi mangler en angriber som skal score flere mål, men dit eksempel med ruud er ikke godt. Ruud blev solgt fordi vores spil var bygget for meget op omkring ham, vi solgte en topscore og fik 3 mesterskaber. vi gik fra forudsigeligt til uforudsigeligt. Vælg selv, men jeg tager mesterskaberne!

ChristianR
21-05-2009, 16:03
Men der blev vi heller ikke mestre. som sådan er jeg enig i dig med at vi mangler en angriber som skal score flere mål, men dit eksempel med ruud er ikke godt. Ruud blev solgt fordi vores spil var bygget for meget op omkring ham, vi solgte en topscore og fik 3 mesterskaber. vi gik fra forudsigeligt til uforudsigeligt. Vælg selv, men jeg tager mesterskaberne!

Hvis du læser efter, kan du se at jeg ikke råber efter en ny Ruud. Mit eksempel var udelukkende møntet på at underminere argumentationen, der bygger på, at vi ikke bør hente en frontangriber, da vi kan score mål uden en sådan.

Piggy
21-05-2009, 17:20
Okay. Nu er vi så blevet enige om at en goalgetter er en der er egner sig bedst til at være forrest.

Sådan en mand synes jeg ikke vi skal have. Og ja jeg hørte godt at han også godt kunne deltage i opbygningen af spillet :) . Men de sidste par år har vores spil fungeret ved, at alle midtbane og angrebsspiller først og fremmest har været en form for midtbanespillere, hvis ypperste opgave har været opbygning i form af få berøringer og hurtige aflevering langs jorden.

Jeg ser gerne noget fornyelse, der gør også gør os uforudsigelige næste år, men jeg tror ikke en goalgetter, der godt nok også kan være med i opbygningsspillet er løsningen.

SantasLittleHelper
21-05-2009, 17:34
Hvad tror du så er løsningen?

Gronkjor
21-05-2009, 18:44
Jeg ved ikke rigtig hvad der er løsningen på vores målscorings "problem". Men er pænt sikker på at en Ruud type ikke vil være ideel, han er som sagt før, alt for forudsigelig. Synes egentlig problemet er at når Ronaldo ikke er med, så sker der ikke så meget offensivt. Vi har nok brug for en angriber der både kan være med i det opbyggende spil, være farlig på indlæg, og som også skal kunne lidt på egen hånd:) Rimelig store krav til en angriber, men tror det ville være ideelt:devill:

Rasmus-K-J
21-05-2009, 21:52
BENZEMA : ) ellers må vi jo "nøjes" med at købe tevez :lolol::lolol: Ej håber sgu vi køber Tevez. Håber mest vi køber tevez, sælger berba, køber Benzema!

Rooney, Tevez, Benzema, Welbeck, Macheda (Ronaldo) Synes det lyder TOTALT farligt : )

NtotheT
21-05-2009, 22:39
Personligt savner jeg bare en ægte fuldblodsangriber. Vi har en fantastisk fleksibilitet i spillere som Berbatov, Rooney og Ronaldo der kan spille mere eller mindre samtlige offensive positioner. Macheda er måske sådan en type jeg ønsker at se mere af, da han tilsyneladende bare er der hvor han skal være når bolden skal i mål.

Jeg er ikke 100 % sikker på, at vi behøver at hente en angriber til start elveren. Men en god angriber der bliver i front og gerne hovedstødsstærk er lidt en mangelvare hos os i nogle kampe. Personligt ser jeg meget gerne Benzema i klubben, men ellers ville jeg elske at se David Villa, Trezeguet eller Mario Gomez hentet til klubben.

Tevez tør jeg efterhånden godt afskrive som Unitedspiller til næste år - men nu skal man jo passe på ;)

Hvis den talentforladte mand nogensinde tager United-trøjen på, så håber jeg at Kennedys snigmorder genopstår fra graven og dræber ham under en kamp, for en så talentløs spiller skal ikke optræde med vores logo på brystet. Han er da noget af det ringeste, jeg nogensinde har set.

Heisel
21-05-2009, 23:58
Synes egentlig problemet er at når Ronaldo ikke er med, så sker der ikke så meget offensivt.

I nogle af de kampe hvor Ronaldo har siddet over, har vores spil ofte været bedre og mere flydende.
Utrolig meget at spillet går igennem ham, og det mener jeg slet ikke er negativt, men jeg påpeger dog bare at vi flere gange har spillet rigtig godt uden ham.
Jeg mener dog stadig, at han er en af vores vigtigste spiller i omstilling, og så er han jo altid en stor trussel.

el-insaciable
22-05-2009, 15:19
Min pointe er, at man kan ikke stille tingene op så sort/hvide, som du forsøger på. Jeg vil mene, at det på banen i år og tildels sidste år har været tydeligt, at vi har haft svært ved at score, og at vi ofte har manglet en spiller i boksen, når eksempelvis Ronaldo er nået frem for at lave et indlæg.Det er da netop dig, der stiller det sort-hvidt op og insisterer på, at vi skal have en goalgetter/frontangriber? :)

Jeg stiller netop spørgsmålstegn ved det, fordi vi har spillet fremragende offensivt fodbold uden en sådan i de to foregående sæsoner. Ja, jeg vil endda hævde, at det er en del af vores spilkoncept ikke at have en klassisk frontangriber på banen hele tiden. Jeg synes, din sag mangler empirisk opbakning i høj, høj grad.

I 05/06 scorede Chelsea for øvrigt lige så mange mål som os (og vi scorede mere end ti færre end både 06/07 og 07/08), så hvis du skal prøve at vende mine argumenter om, er det måske en idé at gøre det ordentligt. Selvom jeg slet ikke kan se, hvor du vil hen med det i øvrigt.

Edit: Hov, vi scorede kun otte mål mere i 07/08 end 05/06, har jeg lige opdaget. Men det er nu stadig ret meget.

Heisel
23-05-2009, 18:14
Vi skal jo til at have en ny målmand, i løbet af denne eller næste sæson.
Jeg mener, at der er få kvalificerede afløsere for Edwin.
Men der render en målmand rundt i Wolfsburg, som lige har vundet mesterskabet.
Han kommer Schweiz og hedder Diego Benaglio.
Han er rigtig dygtig og har gjort en rigtig fin figur i mesterskabssæsonen.

Enggolf89
23-05-2009, 19:52
Vi skal jo til at have en ny målmand, i løbet af denne eller næste sæson.
Jeg mener, at der er få kvalificerede afløsere for Edwin.
Men der render en målmand rundt i Wolfsburg, som lige har vundet mesterskabet.
Han kommer Schweiz og hedder Diego Benaglio.
Han er rigtig dygtig og har gjort en rigtig fin figur i mesterskabssæsonen.

Ja han stod fantastisk i dag og har stået godt hele sæsonen. men den tyske liga i forhold til den engelske, ja forskellen er enorm. og derfor er han overhovedet ikke en mulighed, han skal ikke til vores klub. man skal holde niveau mere end 1 sæson. hele Wolfsburg hold har præsteret i år, det sker måske ikke næste sæson. Men i bund og grund er han ikke en mulighed fordi vi leder efter en erfaren målmand som ikke skal mange år på at finde sig på plads i den engelske spillestil, han skal kunne gå lige ind og præstere inden for rigtig kort tid. men ja vi har et målmandsproblem når edwin stopper.

Jeg ser Sebastian Frey som en god mulighed: vil gerne til klubben, har alderen, erfaringen, rigtig rigtig gode reflekser, stærk i luften og ja kunne blive ved. Ellers kunne vi jo købe cech, han er på vej væk fra Chelski:D

Rosgaard
23-05-2009, 20:03
Ja han stod fantastisk i dag og har stået godt hele sæsonen. men den tyske liga i forhold til den engelske, ja forskellen er enorm. og derfor er han overhovedet ikke en mulighed, han skal ikke til vores klub. man skal holde niveau mere end 1 sæson. hele Wolfsburg hold har præsteret i år, det sker måske ikke næste sæson. Men i bund og grund er han ikke en mulighed fordi vi leder efter en erfaren målmand som ikke skal mange år på at finde sig på plads i den engelske spillestil, han skal kunne gå lige ind og præstere inden for rigtig kort tid. men ja vi har et målmandsproblem når edwin stopper.

Jeg ser Sebastian Frey som en god mulighed: vil gerne til klubben, har alderen, erfaringen, rigtig rigtig gode reflekser, stærk i luften og ja kunne blive ved. Ellers kunne vi jo købe cech, han er på vej væk fra Chelski:D

Sebastien Frey er en fremragende løsning. Han er rolig og virker altid sikker, i hvert fald i de kampe jeg har set. Dertil må man også formode at han finder vores klub mere interessant og kompetent end Fiorentina. En rigtig fin ide at købe ham :)

Don Kafai
23-05-2009, 20:36
Sebastien Frey er en fremragende løsning. Han er rolig og virker altid sikker, i hvert fald i de kampe jeg har set. Dertil må man også formode at han finder vores klub mere interessant og kompetent end Fiorentina. En rigtig fin ide at købe ham :)

Inden jeg skyder Frey ned, så må jeg indrømme, at jeg ikke har set ham spille i snart et år....

Men han er nok den største skuffelse jeg nogensinde har oplevet. Jeg husker tydeligt mine høje forventninger til ham for nogle år tilbage, hvor alle snakkede om at han var på vej til at blive en af verdens bedste keepere. Åbenbart har han bare været endnu et navn i rækken, og jeg forstår virkelig ikke hvad United skal med en spiller som ham. Vil vi hente en udefra, skal det være af øverste hylde, ellers kan vi ligeså godt give Foster chancen, for selvom jeg aldrig tror han bliver en United-spiller, så er hans talent uomtvisteligt, og han er på fuld længde med verdens andre målmandstalenter.

Der er bare et relativt stort skridt fra talent til klasse. Man klandrer bla. Rensing i Bayern for at have kostet mesterskabet, og han var gjort til generationens største målmandstalent i tysk fodbold sammen med Neuer og Adler.

Enggolf89
23-05-2009, 20:45
Inden jeg skyder Frey ned, så må jeg indrømme, at jeg ikke har set ham spille i snart et år....Men han er nok den største skuffelse jeg nogensinde har oplevet. Jeg husker tydeligt mine høje forventninger til ham for nogle år tilbage, hvor alle snakkede om at han var på vej til at blive en af verdens bedste keepere. Åbenbart har han bare været endnu et navn i rækken, og jeg forstår virkelig ikke hvad United skal med en spiller som ham. Vil vi hente en udefra, skal det være af øverste hylde, ellers kan vi ligeså godt give Foster chancen, for selvom jeg aldrig tror han bliver en United-spiller, så er hans talent uomtvisteligt, og han er på fuld længde med verdens andre målmandstalenter.

Der er bare et relativt stort skridt fra talent til klasse. Man klandrer bla. Rensing i Bayern for at have kostet mesterskabet, og han var gjort til generationens største målmandstalent i tysk fodbold sammen med Neuer og Adler.

Som du selv nævner har du ikke set ham spille i et år. jeg har set ham i uefa cuppen og den italienske liga. Han har virkelig stået godt og stabilt hvilket er det vigtigste for os. Samtidig præstere han nogle virkelig gode redninger, og ofte. Og selvom man ikke er noget videre end Viola, betyder det ikke at han ikke er fra øverste skuffe. Frey er en genial målmand, som ville kunne levere virkelig godt for os efter van der saar tiden. Van der saar kom fra Fulham, og mange tænkte da dengang at han var færdig, men det er han jo tydeligvis ikke.

Men nævnte det som en mulighed, men der er andre og deriblandt også Foster, jeg ser dog Frey som en af verdens bedste keepere. og Foster mangler stadig at bevise at han kan holde sig skadesfri og præstere på højeste niveau over længere tid. Det har FREY

Troelsgaard
23-05-2009, 22:05
Jeg har altid undret mig over folks salgstale af Frey, for han er muligvis en god målmand, men hvis han virkelig var så fantastisk, så burde han jo ikke stå i en klub som Fiorentina, og han burde også have været en meget større del af det franske landshold, og det er jo ikke fordi, at de har haft nogle klassemålmænd de sidste mange år.

Det bedste ville være, hvis Foster havde talentet, for så sparede vi de penge, men det er svært at vurdere ham 100%, når han kun får nemme kampe, hvor han ikke bliver presset ret meget, men tvivlen skal vel et eller andet sted, komme ham til gode.

robinho
23-05-2009, 22:13
Jeg har altid undret mig over folks salgstale af Frey, for han er muligvis en god målmand, men hvis han virkelig var så fantastisk, så burde han jo ikke stå i en klub som Fiorentina, og han burde også have været en meget større del af det franske landshold, og det er jo ikke fordi, at de har haft nogle klassemålmænd de sidste mange år.

Det bedste ville være, hvis Foster havde talentet, for så sparede vi de penge, men det er svært at vurdere ham 100%, når han kun får nemme kampe, hvor han ikke bliver presset ret meget, men tvivlen skal vel et eller andet sted, komme ham til gode.

Er muligt du mener foster har talentet, for det har han måske, men nytter intet hvis han er skadet halvdelen af sæsonen eller mere, hvilket han har været de sidste 2 år.

Saha havde jo også en masse at byde på, men alle hans skader, gjorde at vi til sidst ikke kunne vente på ham mere. Kunne også blive tilfældet med foster, som spiller en plads man ikke bare lige roterer på.

Mht Frey, så ser jeg simpelthen for lidt serie A til at kunne vurdere ham, og når han så heller ikke spiller CL, så ser jeg ham så at sige aldrig.

NtotheT
23-05-2009, 22:46
Jeg synes, vi skal spare de penge, folk herinde vil benytte på en målmand.

Når VDS stopper, så har vi Foster, PIG, Amos.

Vedrørende Foster er jeg ikke tvivl. Manden har et enormt stort talent, som kun venter på at blive til en verdensklassemålmand. Til de mennesker, der mener, han aldrig er blevet testet, så synes jeg, man skal tænke på, da Foster var i Watford, hvor fantastisk han var. Her blev han bombarderet gang på gang af modstandernes hold, og han hev pragtredninger frem efter pragtredninger. Han red altså Watfords røv mange gange.

Det jo lidt ligesom VDS, da han stod i Fulham. Ja, jeg ved godt, han stod for Juventus i deres storhedsperiode, men han hev altså også gode redninger frem i Fulham-tiden, selovm hans forsvar ikke var helt i top. Jeg kan altså se paralleler mellem Foster og VDS.

Og når Foster til sin tid er 1.målmand, skal vi ty os til Amos. Jeg ved godt han er ung, men hvis vi virkelig vil have en god målmand, så skal vi altså spendere alt for mange unødvendig penge. VDS var et røverkøb, og jeg er meget i tvivl om, vi kan finde en så fantastisk målmand til forholdsvis gode penge.

Dog! Hvis Foster forsætter med at være vores nye Saha, så skal han selvfølgelig udskiftes, for vi kan ikke bruge utilregnelige spillere. Men igen; Spørgsmålet er, hvem vi kan finde, som ikke er en fuldkommende verdensstjernemålmand, men en som har potentialet!

Troelsgaard
23-05-2009, 22:58
Er muligt du mener foster har talentet, for det har han måske, men nytter intet hvis han er skadet halvdelen af sæsonen eller mere, hvilket han har været de sidste 2 år.

Jeg har ikke sagt, at han har talentet, men det ville klart være en fordel, hvis han havde, for selvom målmanden er en vigtig position, så synes jeg det er pebret, at skulle smide et tre cifret million beløb på en sådan, for det bliver nok prisen, hvis vi skal hente en brugbar målmand.

Cap
23-05-2009, 23:12

Vedrørende Foster er jeg ikke tvivl. Manden har et enormt stort talent, som kun venter på at blive til en verdensklassemålmand. Til de mennesker, der mener, han aldrig er blevet testet, så synes jeg, man skal tænke på, da Foster var i Watford, hvor fantastisk han var. Her blev han bombarderet gang på gang af modstandernes hold, og han hev pragtredninger frem efter pragtredninger. Han red altså Watfords røv mange gange.

Det jo lidt ligesom VDS, da han stod i Fulham. Ja, jeg ved godt, han stod for Juventus i deres storhedsperiode, men han hev altså også gode redninger frem i Fulham-tiden, selovm hans forsvar ikke var helt i top. Jeg kan altså se paralleler mellem Foster og VDS.

Og når Foster til sin tid er 1.målmand, skal vi ty os til Amos. Jeg ved godt han er ung, men hvis vi virkelig vil have en god målmand, så skal vi altså spendere alt for mange unødvendig penge. VDS var et røverkøb, og jeg er meget i tvivl om, vi kan finde en så fantastisk målmand til forholdsvis gode penge.

Dog! Hvis Foster forsætter med at være vores nye Saha, så skal han selvfølgelig udskiftes, for vi kan ikke bruge utilregnelige spillere. Men igen; Spørgsmålet er, hvem vi kan finde, som ikke er en fuldkommende verdensstjernemålmand, men en som har potentialet!

Jeg er ikke i tvivl om at Foster har talentet og potentialet, men som Robinho (og dig selv i sidste afsnit) skriver så er det jo komplet ligegyldigt hvis han bliver ved med at være så uheldig med skader som han har været de sidste 2 sæsoner. Ang. PIG så synes jeg absolut ikke han har kvalitet til at være første målmand for en klub som United, hvilket jeg også synes han har vist op til flere gange når han har stået på mål, og Amos er altså kun 19 år (fyldte for under en måned siden) så hvis VDS stopper efter næste sæson (hvilket vel er rimelig realistisk) er det fra mit synspunkt absolut vitalt at vi får fat i en ny keeper.

Men hvem denne nye målmand skulle være har jeg absolut ingen idé om.

jmyrini
24-05-2009, 01:14

.....

Nrjah... det er nu engang sådan, at når man spiller for et hold i den absolut nederste ende, så har du meget at lave gennem en kamp, og bliver du nødt til at lave nogle redninger, for du bliver spillet varm i den grad. Jeg husker nu flere perioder, hvor Fosker ikke ligefrem viste premiere league form, men hvor han dog spillede sig noget op gennem sæsonen. Dog skal det siges, at det er helt anden målmand vi er ude efter... en som kan holde koncentrationen i 90 min + det løse, lave de redninger som skal til, når der bliver kaldt på en, og samt have et overblik og en ro, som får defensiven at spille roligt.

2 ud af 3 mener jeg ikke Foster har, men han er derimod en af de aller bedste inde på stregen (reflekser). Selvom det er nydeligt at se, når sådanne redninger sker i en kamp, så er det ikke nok i en klub som Man Utd. Og hans skadesresume er ikke ligefrem imponerende...

Jo Foster blev udråbt til en af bedste målmænd i ligaen da han spillede for Watford, men jeg kan altså ikke synge når det bliver sagt. Syntes der var nogle mangler til at komme blandt toppen af målmænd, og nogle episoder sidder i hukommelsen fra den sæson som bekræfter det. Bedst sidder episoden, hvor Paul Robinson skorer fra 90 meter. Den var sjov at se på, men noget pinelig for Foster.

Men hvem skal man så have som bagerste skanse, når VDS nu engang holder. Frey er et bud, et helt OK et af slagsen. Jeg mener personligt ikke, at Ronaldo bliver på OT i næste sæson, og da ville jeg uden tvivl mene, at hvis vi ikke får Casillas til OT, så går Ronaldo ingen vegne til Bernabeu.

Casillas er den målmand, som jeg mener har de kvaliteter, vi i Man Utd skal have på målmandsposten. En komplet målmand, i en meget lovende alder. Udover ham, så er der selvfølgelig Buffon, men jeg ville mene, at langt den mest fornuftige løsning, når jeg tænker på kroner og ører, ville være Casillas, idet at Real så heftigt vil have fat i Ronaldo. Og da er jeg ikke i tvivl om, at så må de bevise lige hvor meget de ønsker Ronaldo - min pris ville være en sjat penge og så en portion Casillas.

robinho
24-05-2009, 07:34
Jeg har ikke sagt, at han har talentet, men det ville klart være en fordel, hvis han havde, for selvom målmanden er en vigtig position, så synes jeg det er pebret, at skulle smide et tre cifret million beløb på en sådan, for det bliver nok prisen, hvis vi skal hente en brugbar målmand.

Klasse koster. Hvis Tevez smutter, vil du så også hellere bruge macheda end at betale millioner for en erstatning?

Man utd skal opretholde et vist niveau og en vis konkurrenceevne, og der skal eksempelvis en målmandspost ikke være til diskussion. Vores to gode perioder i de sidste årtier med schmeichel og van der sar viser hvorfor.

Men jo ville da være optimalt, hvis man altid kunne udvikle verdensklasse selv, så man ikke skulle bruge for mange millioner. Men sker jo ikke hver dag.

Troelsgaard
24-05-2009, 11:31
Klasse koster. Hvis Tevez smutter, vil du så også hellere bruge macheda end at betale millioner for en erstatning?

Man utd skal opretholde et vist niveau og en vis konkurrenceevne, og der skal eksempelvis en målmandspost ikke være til diskussion. Vores to gode perioder i de sidste årtier med schmeichel og van der sar viser hvorfor.

Men jo ville da være optimalt, hvis man altid kunne udvikle verdensklasse selv, så man ikke skulle bruge for mange millioner. Men sker jo ikke hver dag.

Jeg ved ikke, om du har en speciel måde, at læse mellem linjer der ikke er der, for jeg nævner intet om, at vi SKAL bruge Foster, men som du selv nævner, så ville det da klart være en fordel, hvis vi ikke skal smide en masse penge, på alle mulige spillere, specielt med vores kæmpe underskud taget i betragtning.

Fletcherfan
25-05-2009, 08:19
Nu da WBA, Boro og Newcastle rykker ned så er der nok nogle stjernespillere, der forlader bundklubberne... Synes I der er nogen, United skal købe som backup spillere???
Hvis vi kigger på de bedste spillere fra de respektive klubber:
Necastle: Edgar, Harper, Carroll, Coloccini, Jonás, Steven Taylor, Viduka, Bassong, Cacapa, Geremi, Xisco, Smith, Guthrie, Owen, Butt, Duff, Martins, Beye, Barton og Jose Enrique... Jeg synes, at Jonás og Martins er de eneste muligheder hvis de kan fås for maks. 5 mio £ hver... Og kun som backupspillere...
Middlesborough: Tuncay, Mido, Arca, Pogatetz, Afonso Alves, Aliadiere, Downing, O'Neil, Riggott, Shawky, Digard, Emnes, MacMahon, Huth, Wheater (klart sammen med Hulls trup den svageste i PL, jeg synes ikke der er nogen, der skal købes fra denne klub... Eneste mulighed kunne dog være Tuncay, hvis han var gratis, ville nøjes med maks. 1/3-del af kampene og ikke kræver for meget i løn)...
WBA: Kiely, Hoefkens, Robinson, Cech, Barnett, Clement, Koren, Greening, Bednar, Miller, Brunt, Moore, Pele, Carson, Teixeira, Menseguez, Zuiverloon, Meite, Olsson, Morrison, Valero, Simpson, Donk, Fortune (absolut ingen interessant)...

Alt i alt tre spillere, som kunne være interessante hvis de gad sidde på bænken eller tribunen i de fleste kampe... Og hvis de kunne fås helt billigt... Men United skal højest købe en spiller i sommer... Forhåbentlig bliver det Tevez, men tror det næppe efterhånden... Og derfor kunne det måske være spændende at se hvad Martins (for højst 5 mio£) eller en gratis Tuncay kunne gøre i stærk konkurrance med Welbeck og Macheda... Derudover har Jonás efter min mening været Newcastles bedste i denne sæson (sammen med Butt)...

Daniel
25-05-2009, 09:40
Nu da WBA, Boro og Newcastle rykker ned så er der nok nogle stjernespillere, der forlader bundklubberne... Synes I der er nogen, United skal købe som backup spillere???
Hvis vi kigger på de bedste spillere fra de respektive klubber:
Necastle: Edgar, Harper, Carroll, Coloccini, Jonás, Steven Taylor, Viduka, Bassong, Cacapa, Geremi, Xisco, Smith, Guthrie, Owen, Butt, Duff, Martins, Beye, Barton og Jose Enrique... Jeg synes, at Jonás og Martins er de eneste muligheder hvis de kan fås for maks. 5 mio £ hver... Og kun som backupspillere...
Middlesborough: Tuncay, Mido, Arca, Pogatetz, Afonso Alves, Aliadiere, Downing, O'Neil, Riggott, Shawky, Digard, Emnes, MacMahon, Huth, Wheater (klart sammen med Hulls trup den svageste i PL, jeg synes ikke der er nogen, der skal købes fra denne klub... Eneste mulighed kunne dog være Tuncay, hvis han var gratis, ville nøjes med maks. 1/3-del af kampene og ikke kræver for meget i løn)...
WBA: Kiely, Hoefkens, Robinson, Cech, Barnett, Clement, Koren, Greening, Bednar, Miller, Brunt, Moore, Pele, Carson, Teixeira, Menseguez, Zuiverloon, Meite, Olsson, Morrison, Valero, Simpson, Donk, Fortune (absolut ingen interessant)...

Alt i alt tre spillere, som kunne være interessante hvis de gad sidde på bænken eller tribunen i de fleste kampe... Og hvis de kunne fås helt billigt... Men United skal højest købe en spiller i sommer... Forhåbentlig bliver det Tevez, men tror det næppe efterhånden... Og derfor kunne det måske være spændende at se hvad Martins (for højst 5 mio£) eller en gratis Tuncay kunne gøre i stærk konkurrance med Welbeck og Macheda... Derudover har Jonás efter min mening været Newcastles bedste i denne sæson (sammen med Butt)...

Nej tak. Ingen af spillerne har klassen til United. Jeg var tidligere interesseret i Downing, men mener ikke at han kan forstærke vores hold. Lad midter- og bundklubberne slås om dem.

Ovlesen
25-05-2009, 10:55
Nej tak. Ingen af spillerne har klassen til United. Jeg var tidligere interesseret i Downing, men mener ikke at han kan forstærke vores hold. Lad midter- og bundklubberne slås om dem.

Så helt præcist hvor mange forventer du at der ender i Liverpool? :lolol:

Thomas
25-05-2009, 11:15
Så helt præcist hvor mange forventer du at der ender i Liverpool? :lolol:

Mon ikke Liverpool køber mindst 12 af overstående spillere? :D De plejer altid at hente nogle virkelig underlige ukendte spillere ind..

Tim_rn
25-05-2009, 12:05
Ikke meget jeg har set til ham, men martins var i høj klasse tidligere, hvis han kan finde det niveau i united er han velkommen. Dog er han ikke typen vi bør lede efter, men hvad fanden, hvilken type vi skal bruge i angrebet er der efterhånden 20 forslag til.
Det bliver dog sjovt at se hvor downing ender, og om han evt. kan hæve sit niveau til det der er blevet forventet af ham tidligere. Det er trods alt svært på et hold som middlesbrough.

Rasmus-K-J
25-05-2009, 13:45
Hvis Tevez smutter synes jeg Martins kunne være aktuelt. Han er en god angriber med en speed på højde med Walcott. Derimod har han en god teknik og kommer rent faktisk frem til relativt mange luft dueller på trods af han højde. Han har nemlig en enorm springkraft.

Har fulgt Martins meget, og han er bestemt en angriber jeg tror ferguson vil have i tankerne hvis tevez smutter.
Det der kunne være argument for ikke at hente Martins er:

- Alder ( Han er 24, snart 25. Men der er spekulationer omkring hans alder. Ifølge "rygter" skulle han være tæt på 30)

Det der taler for ham er helt klart, at han spillede super godt i Inter, men blev derefter frosset ud efter en skade.

Troelsgaard
25-05-2009, 16:06
Jeg synes faktisk David Wheater er en god spiller, der kunne udvikle sig endnu mere, hvis han kom til en topklub, men vi mangler måske ikke lige nogen i midterforsvaret, men han kunne være en mulighed.

Ovlesen
25-05-2009, 16:28
- Alder ( Han er 24, snart 25. Men der er spekulationer omkring hans alder. Ifølge "rygter" skulle han være tæt på 30)

What..?! Den bliver du nød til at uddybe for jeg stod da helt af. :confused:
Går ud fra at både myndighederne har rimeligt styr på alderen, for slet ikke at nævne hans arbejdsgiver, som nok gerne vil vide om han skal på pension om 5 eller 10 år...

Måske er hans ben i en tilstand som var han 30, men derudover kan jeg ikke se hvor spekulationerne skulle kunne opstå.

Rasmus-K-J
25-05-2009, 16:36
What..?! Den bliver du nød til at uddybe for jeg stod da helt af. :confused:
Går ud fra at både myndighederne har rimeligt styr på alderen, for slet ikke at nævne hans arbejdsgiver, som nok gerne vil vide om han skal på pension om 5 eller 10 år...

Måske er hans ben i en tilstand som var han 30, men derudover kan jeg ikke se hvor spekulationerne skulle kunne opstå.

Det er fordi i Nigeria har de ikke altid styr på aldrene. Der har været samme mistanke ved Obi Mikel.

Men grunden til rygterne og Martins alder er fordi, at han skulle have spillet sammen med Bab-et-eller-andet som også er fodboldspiller. Han siger han har spillet sammen med Martins på ungdomslandsholdet. Og Ham der bab-et-eller-andet er 27 snart 28, og han var en af de yngste på holdet. Derfor har der været en mistanke om hans alder, eftersom han heller ikke ligner en på 24. Intet er dog bevidst, men meget kunne tyde på det.

Dines
25-05-2009, 19:29
Hvis Martins kunne fås billigt, ville det være et udemærket køb. Han har mange fine kvaliteter, men jeg ser ham ikke som en fast starter, og jeg tror ikke, at han vil være en angriber, der kunne lave 20+ mål. Men billigt, så er det fint.

JakobR
25-05-2009, 19:35
Hvorfor købe fordi det er billigt? Så kunne vi jo tømme det meste af ligaen for spillere. Vi skal have nogen, der kan skabe noget konkurrence og som potentielt set ville kunne starte inde.

Cap
25-05-2009, 21:04
Jeg kan helt ærlig ikke se pointen i at købe en spiller som Martins - så vil jeg langt hellere have Welbeck og Macheda på banen i nogle flere kampe så de kan udvikle sig. Synes det er alt for kortsigtet at købe en middelmådig spiller bare fordi han er billig - lad nu bare Arsenal og Liverpool stå for den slags.

Enggolf89
25-05-2009, 21:16
Jeg sidder og klør mig selv lidt i håret og er fuldtændig uforstående overfor hvordan nogle overhovedet kan tænke på Martins.

Han har scoret alt alt alt for lidt, både i inter hvor han havde lidt succes men også i Newcastle. Han levere jo overhovedet ikke, og han skal godt nok ikke til United. Martins bliver aldrig en spiller som kan gå ind og true nogle af vores spillere i front og ja så skal macheda eller Wellbeck hellere have chancen. De har potentiale til noget stort

Dines
25-05-2009, 21:34
Hvorfor købe fordi det er billigt? Så kunne vi jo tømme det meste af ligaen for spillere. Vi skal have nogen, der kan skabe noget konkurrence og som potentielt set ville kunne starte inde.

Fordi Martins ville være en god 3. angriber (formoder at Berba og Rooney er første angribere næste år), hvis Tevez smutter. Men han er ikke mere end 100 mio kr. værd imo.

KennyN
25-05-2009, 22:31
Der er ingen vi kan bruge i hverken Boro, Newcastle eller West Brom.. Vi er Europas bedste klubhold, men skal hele tiden styrke vores hold. Både i bredden og i selve startopstillingen. Men vi har dels en række særdeles lovende spillere på vej op nedefra eget academy, desuden er der i mine øjne bare ikke nogen som er gode nok til Manchester United pt i de tre nedrykker-klubber..

Don Kafai
26-05-2009, 00:10
Jeg er enig med Dines omkring Martins. Og det har intet med prisen at gøre, men man kan altså ikke komme udenom, at Martins er en klassespiller. Måske ikke i Zlatan/Messi kategorien, men han ville være fremragende som 3. angriber i United.

Han er desuden en angriber der har sindssygt med fart, og det er altid en kvalitet United kan bruge i angrebet. Derudover har han altså et rigtig godt skud, er udfordrende, og ville være en super-sub at sætte ind, når der skal noget nyt på banen. Se bare hans indhop mod Boro.
Det er klart, at der nok findes 10-20 angribere der er mere kvalitet end Martins, men det gælder heller ikke om at skabe et FM hold. Martins vil være et godt supplement til vores angreb, og jeg så hellere vi hentede ham, end at vi hentede Benzema for 400 mio kr, og havde problemer med truppen uge efter uge fordi alle ikke kunne spille.

EDIT: Men udover ham, er der heller ingen jeg synes for alvor stråler igennem. Boro har en masse unge briter, som man vel godt kunne håbe var i vores ungdomsafdeling, men det er for det meste noget jeg vurdere fra medierne. Jeg har fx aldrig set Wheater i mere end et par kampe, og der har han sgu ikke gjort det store indtryk, tværtimod, og han er nok deres mest talentfulde brite. Downing er vel et navn der popper op automatisk, men vi skal heller ikke købe ind, bare fordi det er britisk. Og Downing kan ikke tilføre United mere end Park, derfor ser jeg ingen grund til at investere i ham, bare fordi vi er bekymrede for vores fremtidige nationaliteter.

Enggolf89
26-05-2009, 00:20
Jeg er enig med Dines omkring Martins. Og det har intet med prisen at gøre, men man kan altså ikke komme udenom, at Martins er en klassespiller. Måske ikke i Zlatan/Messi kategorien, men han ville være fremragende som 3. angriber i United.

Han er desuden en angriber der har sindssygt med fart, og det er altid en kvalitet United kan bruge i angrebet. Derudover har han altså et rigtig godt skud, er udfordrende, og ville være en super-sub at sætte ind, når der skal noget nyt på banen. Se bare hans indhop mod Boro.
Det er klart, at der nok findes 10-20 angribere der er mere kvalitet end Martins, men det gælder heller ikke om at skabe et FM hold. Martins vil være et godt supplement til vores angreb, og jeg så hellere vi hentede ham, end at vi hentede Benzema for 400 mio kr, og havde problemer med truppen uge efter uge fordi alle ikke kunne spille.

EDIT: Men udover ham, er der heller ingen jeg synes for alvor stråler igennem. Boro har en masse unge briter, som man vel godt kunne håbe var i vores ungdomsafdeling, men det er for det meste noget jeg vurdere fra medierne. Jeg har fx aldrig set Wheater i mere end et par kampe, og der har han sgu ikke gjort det store indtryk, tværtimod, og han er nok deres mest talentfulde brite. Downing er vel et navn der popper op automatisk, men vi skal heller ikke købe ind, bare fordi det er britisk. Og Downing kan ikke tilføre United mere end Park, derfor ser jeg ingen grund til at investere i ham, bare fordi vi er bekymrede for vores fremtidige nationaliteter.

Du nævner vi ikke skal samle et FM-hold, og nej det skal der bestemt ikke. Men Martins præstere kun i FM hvor han er fremragende, jeg har dog ikke set noget positivt til ham i snart 3 år. han var god lige i starten i Newcastle, men ikke siden. han har været meget skadet og om det er skyld i hans dårlige præstationer, må stå hen i det uvisse. Men Martins er ingen god spiller mere forstår simpelthen ikke hvad vi skal med ham. Ja han er hurtig, ja han sparker godt. men han scorer alt for lidt og brænder alt for mange chancer. Folk vil grine af os hvis vi ikke køber en som Tevez, og så erstatter ham med Martins.

Heldigvis kan jeg overhovedet ikke forestille mig Ferguson købe ham.

Glory Man United
26-05-2009, 09:24

Enig. Vi er ikke Arsenal!!!!

Don Kafai
26-05-2009, 17:51
Du nævner vi ikke skal samle et FM-hold, og nej det skal der bestemt ikke. Men Martins præstere kun i FM hvor han er fremragende, jeg har dog ikke set noget positivt til ham i snart 3 år. han var god lige i starten i Newcastle, men ikke siden. han har været meget skadet og om det er skyld i hans dårlige præstationer, må stå hen i det uvisse. Men Martins er ingen god spiller mere forstår simpelthen ikke hvad vi skal med ham. Ja han er hurtig, ja han sparker godt. men han scorer alt for lidt og brænder alt for mange chancer. Folk vil grine af os hvis vi ikke køber en som Tevez, og så erstatter ham med Martins.

Heldigvis kan jeg overhovedet ikke forestille mig Ferguson købe ham.

Jeg tror der er mange af Fergusons indkøb som folk griner af. Nogle gange får de ret, når spillere som Djemba-Djemba og Kleberson flopper, men andre gange må de æde det i sig igen, som når vi ser på Evra og Vidic's udvikling siden deres debut. Det er en risiko som man må leve med, idet der ikke er garantier i fodboldverdenen.

Jeg ser ikke et behov for at hæve hele banken, medmindre vi finder noget ekstraordinært. Og pt har vi to ekstraordinære angribere, uden Tevez, og jeg ser sgu ingen grund til at hente et hot shot bare for at sende et signal.

Om Martins er en spiller der er noget værd bliver vi nok ikke enige om, men han er i hvert fald et alternativ. Han har mange ting der i min bog vægter højt, bla. at han er en spiller fra Premier League.

Du har nok ret i, at Ferguson nok ikke henter ham, men synes bestemt han er en mulighed.

unitedforreal
26-05-2009, 18:04
VI skal huske, at SAF sætter alle på bænken no matter status. Den eneste som har svært ved det lige nu er Tevez. Trods alt har han spillet meget for os.

Han vil gerne spille hver gang, det er også fedt han vil det. Men vi skal også indrømme han har aldrig haft 2-3 kampe i træk hvor han har spillet godt. Vi ved godt at manden er god, og at han vil være et super indkøb. Men er han den rette ? Ender vi ikke med for mange ens typer ?. Berbatov vil bringe noget til vores spil som vil være helt unikt. "når han rammer formen".

Det er vigtigt at vi konstant får nyt blod til holdet "eller unge spiller". Så modstanderen ikke kan se hvad vi stiller op med.

Hvis vi kigger på alle de kampe vi har spillet i år, så tror jeg at det har været svært at finde ud af hvem vi stiller op med. Det har gjort for hold helt unikt. Hvis vi skal samligne os med "Liverpool-Barcelona-Chelsea osv" De har det med at stille med samme hold så tit de kan.

Jeg håber vi får mindst 2 nye spiller hvis vi skulle miste Tevez.

Vælger Giggs/scholes og neville at stoppe. Så mener jeg at vi bare skal købe 1 midtbane også er det det... Resten skal de unge tag sig af.

ChristianR
26-05-2009, 18:29

Tja...

Hvis vi køber noget stensikker klasse, som vi ikke har behov for - så kalder folk os Chelsea.

Hvis vi køber noget lidt længere nede af rangstigen, fordi det er en tredjeangriber, vi mangler - Så kalder folk os Arsenal?

It ain't easy to be a manager these days.

Glory Man United
26-05-2009, 19:06
Tja...

Hvis vi køber noget stensikker klasse, som vi ikke har behov for - så kalder folk os Chelsea.

Hvis vi køber noget lidt længere nede af rangstigen, fordi det er en tredjeangriber, vi mangler - Så kalder folk os Arsenal?

It ain't easy to be a manager these days.

Fergie klarer det fint. Men hvorfor skulle vi hente billige Championship spillere? :titte:

ChristianR
26-05-2009, 19:12
Fergie klarer det fint. Men hvorfor skulle vi hente billige Championship spillere? :titte:

Mig bekendt har en spiller som Martin endnu ikke spillet i Championsship, og jeg tvivler på, han kommer til det.

Min pointe er bare, at man somme tider bliver nødt til at fjerne øjnene fra Benzema, Ribery og Agüero, hvis behovet ikke er der. Hvis vi skal købe en angriber, der kan konkurrere på ligefod med Berba og Rooney skal vi jo op med +200-250 mio kr.

Et alternativ kunne sagtens være en billigere spiller tiltænkt pladsen som 3. angriber, og det niveau kan godt findes i den lave ende af PL, uden vi nødvendigvis handler som Arsenal.

Glory Man United
26-05-2009, 19:15
Mig bekendt har en spiller som Martin endnu ikke spillet i Championsship, og jeg tvivler på, han kommer til det.

Min pointe er bare, at man somme tider bliver nødt til at fjerne øjnene fra Benzema, Ribery og Agüero, hvis behovet ikke er der. Hvis vi skal købe en angriber, der kan konkurrere på ligefod med Berba og Rooney skal vi jo op med +200-250 mio kr.

Et alternativ kunne sagtens være en billigere spiller tiltænkt pladsen som 3. angriber, og det niveau kan godt findes i den lave ende af PL, uden vi nødvendigvis handler som Arsenal.

Mig bekendt står der CHAMPIONSHIP klub udfor Newcastle, og det er vist der Martins spiller.
Hvis ikke en spiller er kandidat til en startplads, så nej tak. Så tag hellere en fra egne rækker. Djemba-Djemba, Miller, Carroll mv er gode grunde....

Dines
26-05-2009, 19:38

Men så igen - hvorfor kun købe en spiller, når prisen er over 20 mio £ - Hvis Tevez skifter, så vil Martins være et glimrende billigt supplement til vores angreb samtidig med, at han helt sikkert gerne vil tage til takke med rollen som joker og 3. angriber istedet for at købe Benzema for 35 mio £, der ikke vil være tilfreds med en bænkplads.

ChristianR
26-05-2009, 19:53
Mig bekendt står der CHAMPIONSHIP klub udfor Newcastle, og det er vist der Martins spiller.
Hvis ikke en spiller er kandidat til en startplads, så nej tak. Så tag hellere en fra egne rækker. Djemba-Djemba, Miller, Carroll mv er gode grunde....

Tja.. Det er vist ordkløveri og petitesser, du er inde på nu. Martins har spillet hele denne sæson i PL, og jeg tør næsten vædde på, at han er skiftet før Newcastle spiller sin første Championsshipkamp.
Hvis det bliver scenariet er der vist ikke meget championsshipspiller over ham?

Der er nu også masser af gode handler, hvor en spiller fra laverestående liga er kommet til United og har gjort det glimrende.

Det er nu heller ikke, fordi jeg specifikt ønsker mig Martins. Jeg mener bare, at man godt kan søge billigere alternativer, når bredden skal forbedres.

Der bør trods alt være en mellemting, der er et mere sikkert kort end Macheda, men billigere end Benzema.

Martinsen
26-05-2009, 22:49
Jeg siger ikke at vi skal hente Martins men kan samtidig også se muligheder i ham. Men at sige vi ikke skal hente Martins fordi hans klub lige er rykket ned i championship er sku noget af det dummeste jeg nogensinde har hørt:lolol: Så hvis West Ham var rykket ned dengang de havde Tevez, så skulle vi ikke have fat i ham, fordi han spillede for en klub der var rykket ned. Vor herre bevares. "og de andre griner af os, hvis vi henter Martins" :lolol: Jah åh nej alle de andre i skolegården griner af os. Jeg er da pisse ligeglad med om fans af de andre storklubber vil grine af os? Det gør det da da bare dobbelt så dejligt hvis han bliver en sucess.

Cap
26-05-2009, 23:05

Men er en stor del af debatten ikke om vi har brug for en 3. angriber som ikke er på niveau med Tevez? Jeg vil personligt langt hellere se på spillere som Welbeck og Macheda som har fremtiden foran sig fremfor middelmådige spillere som ikke længere vil udvikle sig mærkbart. Vi har endelig nogle talenter som rent faktisk har en reel chance for at slå igennem på førsteholdet om nogle år - men det kommer altså ikke til at ske hvis de ikke får lov til at spille nogle kampe.

Før folk begynder at sige at vi har brug for en 3. angriber som allerede har vist sit værd så vil jeg, endnu engang, henvise til sidste sæson hvor vi havde samme antal angribere som vi vil have næste sæson hvis Tevez smutter.

Enggolf89
26-05-2009, 23:36
Jeg er da også ligeglad om de griner af os. selvfølgelig, men jeg kan ikke se hvordan vi skal have samme ambitioner hvis vi ikke køber tevez og erstatter ham med Martins. Ja det ville være super fedt, hvis vi købte ham og så han fik succes. men det tror jeg simpelthen ikke vil ske, desværre. jeg ser ikke potentialet i ham mere, engang ja. Det skal bestemt heller ikke lyde som om at jeg ønsker at vi år efter år sprænger banken, jeg elsker sq når spillere som vidic og evra får succes. selvom jeg dengang så evra som et klassekøb.
Vidic og Martins kan bare ikke sammenlignes, fordi vidic var ukendt det er martins ikke.

Jeg mener derfor ikke at vi skal købe en som koster 250 mil +. men jeg mener bare at hvis tevez rejser, skal han erstattes med en som er bedre end martins. Ikke nødvendigvis en aguero eller en zlatan eller hvad fanden de nu kan hedde. Der muligheder som er langt billigere og som jeg ser mere potentiale i. Jeg mener også vores egne talenter ligger over Martins, så hvis vi skal købe skal de være over Martins og vores egne, ellers ingen tak.

Stratego Thomas
27-05-2009, 00:10
jeg ved godt, at det er lidt ude af kontekst, men hvis tevez smutter, håber jeg at vi fortsætter sidste års flirt med luis fabiano.. den mand kan sætte alle slags mål ind!!

eBgxbdQCOb8

klippet er fra dette link:http://www.youtube.com/watch?v=eBgxbdQCOb8

Krede
27-05-2009, 00:13
Hvis Tevez smutter, så ville jeg elske at se Ruud tilbage som tredje angriber et par år indtil Kiko og Welbeck er bedre udviklet.

Glory Man United
27-05-2009, 08:36
Hvis Tevez smutter, så ville jeg elske at se Ruud tilbage som tredje angriber et par år indtil Kiko og Welbeck er bedre udviklet.

:lolol:

Dines
27-05-2009, 08:39

Jeg ville elske at se Ruud tilbage, men tror du selv på, at han vil tilbage efter alt det, der skete med Ferguson? Det er umuligt. Ferguson synes Ruud var blevet for stor til klubben, derfor henter han ham nok ikke tilbage.

Krede
27-05-2009, 14:42
Jeg ville elske at se Ruud tilbage, men tror du selv på, at han vil tilbage efter alt det, der skete med Ferguson? Det er umuligt. Ferguson synes Ruud var blevet for stor til klubben, derfor henter han ham nok ikke tilbage.

Selvfølgelig ved jeg godt, at det ikke er realistisk. Udover bataljerne med Fergie så var Ruuds og Ronaldos forhold ikke det bedste. Jeg tænkte bare over det, da jeg læste, at Ruud er på vej til Galasataray, at han er total favorit angriber. Mål det kan han sgu lave den mand....

snegl
27-05-2009, 15:47
http://www.bold.dk/nyt/Bayern-United-har-spurgt-til-Ribery

Tror ikk det her været postet før, men United har angiveligt været i kontakt med Bayern ang. Ribery.

FEDT!

Bugge
27-05-2009, 15:56
http://www.bold.dk/nyt/Bayern-United-har-spurgt-til-Ribery

Tror ikk det her været postet før, men United har angiveligt været i kontakt med Bayern ang. Ribery.

FEDT!

Hvis det bliver på bekostning af Ronaldo så synes jeg egentlig ikke det er særlig fedt.

Enggolf89
27-05-2009, 16:30
Hvis det bliver på bekostning af Ronaldo så synes jeg egentlig ikke det er særlig fedt.

ENIG - Tænkte præcis det samme

matthiepuh
27-05-2009, 17:39
Jeg siger ikke at vi skal hente Martins men kan samtidig også se muligheder i ham. Men at sige vi ikke skal hente Martins fordi hans klub lige er rykket ned i championship er sku noget af det dummeste jeg nogensinde har hørt:lolol: Så hvis West Ham var rykket ned dengang de havde Tevez, så skulle vi ikke have fat i ham, fordi han spillede for en klub der var rykket ned. Vor herre bevares. "og de andre griner af os, hvis vi henter Martins" :lolol: Jah åh nej alle de andre i skolegården griner af os. Jeg er da pisse ligeglad med om fans af de andre storklubber vil grine af os? Det gør det da da bare dobbelt så dejligt hvis han bliver en sucess.

Og Dobbelt så dumt, hvis han bliver en fiasko :)

Nej, jeg kan godt følge argumentet en spiller udgør som sagt ikke et hold, så blot fordi Toons er rykket ned, behøver Martins jo ikke mangle klassen til at spille pr.l.

Nu er jeg ikke så meget for at skulle vurdere ham på det spinkle grundlag af kampe jeg har - men der har han vist mig en ringe teknik og en masse fart (berbas modsætning :D)? ikke en spiller jeg ønsker.

Jeg ser egentlig pt. helst at vi køber Ribery som den ny angriber, hvis der skal nogle ud og nogle ind.

Så kan Ronaldo, Berba og Rooney spille på toppen suppleret af Kiko, Campell og Welbeck - Ronaldo, Ribery, Park, evt. sidste chance til Nani kan udgøre kanterne..

Skulle man vælge en angriber:
Villa kunne komme til at lave mål - som Torres har vist - han har spilintelligens, fart, teknik og laver mål - eneste ulempe er hans hovedspil - med lidt udvikling kunne han blive interessant, men han vil nok ikke risikere at spille 3. violin.

Vil Drogba væk kunne han være super interessant - men ved ikke om han skulle kunne spille hos os (bl.a. Vidic-episoden).,

Zlatan ville være min mand - den eneste angriber jeg vil sige er så god han umuligt kan sidde fast på bænken. - han minder mig om Torres, super tektik, god størrelse, god fart, god fysik, målscore i en stor liga - dyr ja, men også verdens mest komplette angriber.. spiller han/berba ved siden af Rooney så er der en som arbejder hårdt og en som "dovner"

Med de spillere vi har på vej frem mener jeg ikke at Huntelaar, Martins og andre middelmådige spiller er interessante, så kan vi ligeså godt satse på vores unge middelmådige uerfarine spillere - vi er nød til at satse stort hvis vi SKAL have nye ind.

RuudVanNissetøj
27-05-2009, 18:01

Det nægter jeg simpelthen at tro ! Jeg er 100 % sikker på, at Ronaldo ikke ryger nogen steder hen i denne sommer. Ikke pga. Ronaldos måske / måske ikke krypitiske statements, men fordi vi har Sir Ferguson bag roret. Synes nogen gange medierne glemmer den magt og respekt han har på holdet og i bestyrelsen. Det sidste der sker er ihvertfald at han ryger til Real Madrid !

Men man skal selvfølgelig passe på med at være skråsikker.

2 timer og 45 minutter til kamp start :devilll:

TJ
28-05-2009, 10:39
Det nægter jeg simpelthen at tro ! Jeg er 100 % sikker på, at Ronaldo ikke ryger nogen steder hen i denne sommer. Ikke pga. Ronaldos måske / måske ikke krypitiske statements, men fordi vi har Sir Ferguson bag roret. Synes nogen gange medierne glemmer den magt og respekt han har på holdet og i bestyrelsen. Det sidste der sker er ihvertfald at han ryger til Real Madrid !

Men man skal selvfølgelig passe på med at være skråsikker.

2 timer og 45 minutter til kamp start :devilll:

I 2003 sagde SAF at det var helt udelukket at vi kunne finde på at sælge Beckham. 3 uger efter, eller deromkring, blev han solgt til Real Madrid, så man kan aldrig vide sig sikker. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne det 100%, men alligevel..

DonThommy
29-05-2009, 09:37
Fire spillere meldes på vej væk ifølge avis.

Knap har skuffelsen over finale-nederlaget fået lov at lægge sig i den røde del af Manchester før der spekuleres i konsekvenserne med henblik på næste sæson. Ifølge den engelske avis the Mirror skulle klubben nemlig være klar til at skille sig af med fire spillere fra førsteholds truppen for at gøre plads til forstærkninger.

De fire spillere, avisen nævner, er angriberen Carlos Tévez, midtbanespillerne Nani og Park, samt målmand Tomasz Kuszczak. Afgangen af de tre førstnævnte skulle bane vejen for den franske angriber Karim Benzema og Wigans Anotonio Valencia, som Ferguson længe har haft et godt øje til.

Afskeden med Kuszczak skal ses i lyset af, at han er røget længere ned i målmands hierarkiet, hvor engelske Ben Foster nu agerer førsteudfordrer til Edwin van der Sar.

kilde: http://indkast.dk/index.php?nyhed=53555

det lyder spaendende , hvis det selvfoelgelig er sandt ..

KennyN
29-05-2009, 09:40
Tror ikke Park er på vej væk. Han har netop forlænget sin kontrakt med United.. Og Ferguson virker glad for at have arbejdsmanden Park i truppen, som konstant accepterer og udfører sin rolle som "vandbærer" / gardering for andre..

C.TeveZ
29-05-2009, 09:41
De fire spillere, avisen nævner, er angriberen Carlos Tévez, midtbanespillerne Nani og Park, samt målmand Tomasz Kuszczak. Afgangen af de tre førstnævnte skulle bane vejen for den franske angriber Karim Benzema og Wigans Anotonio Valencia, som Ferguson længe har haft et godt øje til.

Virker lidt mystisk at Park skulle være på vej væk, eftersom han vidst har skrevet under på en ny 4 årig kontrakt for nogle få måneder siden..

DonThommy
29-05-2009, 09:46
nu er det jo bare rygter :)

men nani og PIG ? hmm hvor meget mon man kan faa for dem ?

C.TeveZ
29-05-2009, 09:48
Tror tilgengæld at Ronaldo tænker andre græsgange, virker underligt at han i interview med MUTV omtaler i Manchester United i tredje person..

“It’s really hard to retain this trophy but I still believe Manchester [United] has the chance to win more in the next [few] seasons.”

Ovlesen
29-05-2009, 09:48
Virker lidt mystisk at Park skulle være på vej væk, eftersom han vidst har skrevet under på en ny 4 årig kontrakt for nogle få måneder siden..

Det er jo dejlig nemt at finde på transferrygter. :)
At forfatteren så måske ikke har fulgt med de sidste uger beviser jo bare hvor meget bund der er i sådan en historie.

PIG og Tevez er sandsynlige, Nani måske, afhængigt af om der kommer en klassefløj. Park smutter ikke.

DonThommy
29-05-2009, 09:51
Det er jo dejlig nemt at finde på transferrygter. :)
At forfatteren så måske ikke har fulgt med de sidste uger beviser jo bare hvor meget bund der er i sådan en historie.

PIG og Tevez er sandsynlige, Nani måske, afhængigt af om der kommer en klassefløj. Park smutter ikke.

hvis det er rigtig hvad bayern siger , at vi har spurgt om riberys pris. saa er der vel ikke plads til en som nani.. eller hvad synes I ?

Allan
29-05-2009, 09:53
Fire spillere meldes på vej væk ifølge avis.

Knap har skuffelsen over finale-nederlaget fået lov at lægge sig i den røde del af Manchester før der spekuleres i konsekvenserne med henblik på næste sæson. Ifølge den engelske avis the Mirror skulle klubben nemlig være klar til at skille sig af med fire spillere fra førsteholds truppen for at gøre plads til forstærkninger.

Afskeden med Kuszczak skal ses i lyset af, at han er røget længere ned i målmands hierarkiet, hvor engelske Ben Foster nu agerer førsteudfordrer til Edwin van der Sar.

kilde: http://indkast.dk/index.php?nyhed=53555

det lyder spaendende , hvis det selvfoelgelig er sandt ..

Tror nærmere det drejer sig om Nani, Kuszczak, Tevez og Ronaldo.

Og så henter vi forhåbentligt Benzema og Ribery

Men tror kun det er et spørgsmål om tid inden Ronaldo smutter og med ham også Nani

DonThommy
29-05-2009, 09:56
Tror nærmere det drejer sig om Nani, Kuszczak, Tevez og Ronaldo.

Og så henter vi forhåbentligt Benzema og Ribery

Men tror kun det er et spørgsmål om tid inden Ronaldo smutter og med ham også Nani

haaber virkelig ikke at ronaldo smutter den her season, kunne godt taenke mig at se ribery og ronaldo i samme start 11'er..

VonKoblenz
29-05-2009, 10:44
Hmm tror vi må vente en sæson til at sælge Nani :) kan jo være han bryde igennem den her sæson. Ud over det har vi Zoran Tosic, vi skal lige give dem en chance og så må vi se til vinter-transferen. Hvis Tevez ryger vil jeg gerne se en David Villa eller en Benzema :)

DonThommy
29-05-2009, 10:47
Hmm tror vi må vente en sæson til at sælge Nani :) kan jo være han bryde igennem den her sæson. Ud over det har vi Zoran Tosic, vi skal lige give dem en chance og så må vi se til vinter-transferen. Hvis Tevez ryger vil jeg gerne se en David Villa eller en Benzema :)

hvis vi faar et godt bud paa nani, saa burde vi vel sige ja, vi er vel noed til at saelge ham, imens han er noget vaerd.. :lolol:

Cap
29-05-2009, 11:14
Tror tilgengæld at Ronaldo tænker andre græsgange, virker underligt at han i interview med MUTV omtaler i Manchester United i tredje person..

“It’s really hard to retain this trophy but I still believe Manchester [United] has the chance to win more in the next [few] seasons.”

Wow, nogen folk VIL bare finde ting hvor der intet er. Mange af spillere omtaler klubben ved navn af og til.

Ang. Park, TK, Tevez og Nani så tror jeg ikke på at hverken Park eller TK smutter. Park er en ganske god backup og som sagt tidligere har vi BRUG for TK når Foster er så tit skadet og VDS bliver ældre - hvis TK smutter så er vores 3. valg Ben Amos som kun er 19 år. Tevez er ikke vores spiller, så det er en helt anden sag - det er ikke et spørgsmål om klubben vil beholde ham men et spørgsmål om klubben vil købe ham. Nani ser ud til at være ude i kulden efter han næsten ikke har fået noget spilletid i år, så det skulle ikke undre mig hvis han bliver sendt afsted - havde store forventninger til ham da vi købte ham og de blev ikke mindre efter at have set hvad han kan i nogle kampe (gik udfra at hans mentale svagheder kunne rettes ud), men jeg er desværre blevet slemt skuffet stort set hvergang han har spillet i år.

Af indgående transfers så kommer det meget an på hvilken form Hargo kommer tilbage i. Hvis han ikke kommer tilbage med fuld styrke, så er mit ønske i år en defensivt orienteret central midtbane til vores 4-3-3. Både Giggs og Scholes er ved at blive ældre og med alt respekt for dem så er der ved at være for langt mellem de gode kampe.

MadsG
29-05-2009, 11:20
Hvis Nani ikke tager sig sammen og kommer op på det niveau vi ved han har, så håber jeg Fergie smider et bud på Ashley Young fra Aston Villa. Vil langt hellere have ham end Antonio Valencia, som i følge mig ikke er mere værd en til en bænkplads i United.

Krede
29-05-2009, 11:50
Park, Nani, TK og Tevez er altså på vej væk??

Valencia og Benzema på vej ind??

Tja.... Det virker lidt underligt med Park. Valencia har jeg ikke meget fidus til. Benzema med Rooney bag sig, det ville blive verdens bedste angreb. Men hvad med Dimitar??

Det hele kommer vel også an på om vi siger 442 eller 433... En 442 der mangler vi lidt endnu en wing. Ikke nødvendigvis en ny, men at Nani eller Tosic slår til. 433 der tror jeg sagtens Rooney, Berba, Ronaldo kan finde sammen upfront. Men så synes jeg vi mangler endnu en central midtbanespiller. Vi så i finalen, at vi var lidt tynde centralt. Jeg kan huske, at jeg postet et link, hvori der står, at De Rossi er på vej væk fra Roma. Han kunne være den spiller.

Så alt i alt.... Vi får et budget fra Unkle Malcom og kan supplere det med salg af spillere. Jeg synes vi skal bruge pengene på en af nedenstående spillere:

Ribery
Tevez
Benzema
De Rossi

Hvilken af de 4 spillere, der vil være mest optimal at investere i ved jeg ikke. Som sagt kommer det an på formationen og hvilke af de unge spillere Fergie ser et lys i. Men jeg tror ikke det er urealistisk, at vi kan købe en af ovenstående.

Tue B
29-05-2009, 12:10
Håber PIG snart er væk, for han er da elendig :)
Nani og Park, det virker underligt, at de skulle væk. Nani har haft en dårlig sæson, men han kunne godt få lidt længere snor og den eneste grund til Park skulle smutte, var da et tilbud om fast spilletid og en kæmpe kontrakt, men hvem skulle så lige give ham den :)?

Tevez er jeg sikker på forlader klubben og det passer mig fint. Han vil aldrig blive glemt, men han har simpelthen været for ringe til at han kan have et prisskilt på 2-300 mio.
Jeg kommer til at savne hans aggresivitet og ekstreme løbe arbejde, men føler ikke han har været god nok til at score og være en del af spillet. Holdet kommer nok til at savne ham, fordi han har været en kickstarter for holdet, når de var nede.

Jeg tror ikke på Benzema kommer. Han virker ikke særlig glad for engelsk fodbold.
Tror godt han kunne finde på at se Villa eller Trezeguet, der netop er sat til salg i Juve.

DonThommy
29-05-2009, 12:16
Park, Nani, TK og Tevez er altså på vej væk??

Tja.... Det virker lidt underligt med Park. Valencia har jeg ikke meget fidus til. Benzema med Rooney bag sig, det ville blive verdens bedste angreb. Men hvad med Dimitar??

Det hele kommer vel også an på om vi siger 442 eller 433... En 442 der mangler vi lidt endnu en wing. Ikke nødvendigvis en ny, men at Nani eller Tosic slår til. 433 der tror jeg sagtens Rooney, Berba, Ronaldo kan finde sammen upfront. Men så synes jeg vi mangler endnu en central midtbanespiller. Vi så i finalen, at vi var lidt tynde centralt. Jeg kan huske, at jeg postet et link, hvori der står, at De Rossi er på vej væk fra Roma. Han kunne være den spiller.

Så alt i alt.... Vi får et budget fra Unkle Malcom og kan supplere det med salg af spillere. Jeg synes vi skal bruge pengene på en af nedenstående spillere:

Ribery
Tevez
Benzema
De Rossi

Hvilken af de 4 spillere, der vil være mest optimal at investere i ved jeg ikke. Som sagt kommer det an på formationen og hvilke af de unge spillere Fergie ser et lys i. Men jeg tror ikke det er urealistisk, at vi kan købe en af ovenstående.

nu kommer der lige en crazy tanke.

vi koeber benzema, saelger nani og takker nej til tevez.

dvs. vores angreb fx. kunne se saaledes ud:

berba benzema
Rooney Ronaldo

..
er det helt urealistisk ?

EDIT: altsaa rooney og ronaldo paa hver sin floej.

CC
29-05-2009, 12:34
Personligt mener jeg ikke at vi skal gå ud og købe store profiler.. Vi har unge talenter som Macheda, Welbeck, Rafael, Fabio, Evans, Possebon, Gibson, Tosic og Anderson på kanten af førsteholdet, og lidt længere nede har vi Petrucci, Morrison og hvad de nu ellers hedder. Lad os dog bruge dem i stedet for at vælge den "nemme" løsning med at smide 400 mio efter Benzema som alligevel vil til Real om tre sæsoner... Og her til vinter får vi endda Ljajic som om nogen, virkelig lader til at kunne et par tricks!

Ville personligt ikke brokke mig hvis vinterens transfers kun bestod af Fabian Delph eller andre talentfulde herre i den retning..

DonThommy
29-05-2009, 12:47
Personligt mener jeg ikke at vi skal gå ud og købe store profiler.. Vi har unge talenter som Macheda, Welbeck, Rafael, Fabio, Evans, Possebon, Gibson, Tosic og Anderson på kanten af førsteholdet, og lidt længere nede har vi Petrucci, Morrison og hvad de nu ellers hedder. Lad os dog bruge dem i stedet for at vælge den "nemme" løsning med at smide 400 mio efter Benzema som alligevel vil til Real om tre sæsoner... Og her til vinter får vi endda Ljajic som om nogen, virkelig lader til at kunne et par tricks!

Ville personligt ikke brokke mig hvis vinterens transfers kun bestod af Fabian Delph eller andre talentfulde herre i den retning..

foerst delph har sagt han vil blive i leeds.

og jo er da ogsaa mest til den ide, men synes maaske ogsaa det er et meget stort sats, at saette maaske et mesterskab paa spil.
:titte:

Stratego Thomas
29-05-2009, 13:28
[QUOTE=Krede;133630]Park, Nani, TK og Tevez er altså på vej væk??

hvis det er rigtgt er jeg 100 % med på ideen med at hente de rossi. som du til dels osse antyder har vores midtbane (navnlig i finalen) haltet lidt, og carricks gode passningsspil og overblik bliver, så vidt jeg kan se druknet i et alt for statsisk spil henover midten, hvor spillerne ikke formår at løbe tilstrækkeligt for hinanden - dette bliver selvfølgelig ekstra klart når man spiller mod en modstander som barcelona, hvor alle styrter rundt for at gøre sig mest muligt spilbare.. pointen er lidt, at vi mangler dynamik på midten, hvilket hargreaves kunne være garant for hvis han kommer sig ordentligt over sine knæproblemer, men hvis ikke ville de rossi være genial med sin styrke, teknik, fightervilge og overblik - han ville passe 10-4 til premier league!

forslag til fremtidig midtbane:
anderson-carrick-hargreaves-fletcher/park/ronaldo*
fletcher og hargreaves kan begge både spiller højre- og midtmidt

eller

anderson-carrick-de rossi-fletcher/park/ronaldo*

begge forslag indeholder en god dynamisk, arbejdsvillig pasningsstærk midtbane fra venstre til højre!!

*forudsat, at ronaldo ikke spiller i angrebet eller bliver solgt til real..

Krede
29-05-2009, 13:33

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg nævner tidligere 4 spillere, hvor af jeg ikke tror vi køber Tevez. Ribery synes jeg heller ikke vi skal gå efter. Vi har en del unge wings på vej. Blandt Ljajic som du selv nævner spiller wing. Det går Morrison i øvrigt også, men han ser vi først noget til om et par år. De Rossi og Benzema derimod. Det er de to spillere jeg ønsker mig mest. Hvem af dem vi skal gå efter ved jeg ikke. Benzema er et unikt angrebstalent og han ville passe fuldstændig perfekt ind. Han er hvad vi mangler upfront. Men det er samtidigt et sted, hvor vi har mange unge spillere på vej frem. Den centrale midtbane derimod, der er ikke de store talenter på vej (nuvel Gibbo og Possebon har vist lidt) og samtidigt kører Scholes og Giggs på lånt tid. Hargo er meget skadet. Anderson er stadig ved at udvikle sig. Plus vi spillere mere og mere med tre centrale spillere, derfor mere jeg godt, at vi kunne bruge noget nyt. De Rossi er en fremragende spiller meget komplet. Eneste spillere jeg hellere ville have end ham er Essien og det er jo ikke realistisk. Så derfor må konklusionen være - drop Tevez og køb De Rossi.
Iøvrigt havde De Rossi været på midten mod Barca, så skulle han nok havde givet Iniesta og Xavi en hårdere fysisk match samtidigt er han jo ret stærk fremad banen.. Klassespiller.

Troelsgaard
29-05-2009, 14:02
Jeg kan sagtens følge dig. Jeg nævner tidligere 4 spillere, hvor af jeg ikke tror vi køber Tevez. Ribery synes jeg heller ikke vi skal gå efter. Vi har en del unge wings på vej. Blandt Ljajic som du selv nævner spiller wing. Det går Morrison i øvrigt også, men han ser vi først noget til om et par år. De Rossi og Benzema derimod. Det er de to spillere jeg ønsker mig mest. Hvem af dem vi skal gå efter ved jeg ikke. Benzema er et unikt angrebstalent og han ville passe fuldstændig perfekt ind. Han er hvad vi mangler upfront. Men det er samtidigt et sted, hvor vi har mange unge spillere på vej frem. Den centrale midtbane derimod, der er ikke de store talenter på vej (nuvel Gibbo og Possebon har vist lidt) og samtidigt kører Scholes og Giggs på lånt tid. Hargo er meget skadet. Anderson er stadig ved at udvikle sig. Plus vi spillere mere og mere med tre centrale spillere, derfor mere jeg godt, at vi kunne bruge noget nyt. De Rossi er en fremragende spiller meget komplet. Eneste spillere jeg hellere ville have end ham er Essien og det er jo ikke realistisk. Så derfor må konklusionen være - drop Tevez og køb De Rossi.
Iøvrigt havde De Rossi været på midten mod Barca, så skulle han nok havde givet Iniesta og Xavi en hårdere fysisk match samtidigt er han jo ret stærk fremad banen.. Klassespiller.

Det skal lige siges, at Fletcher er min favoritspiller, så jeg er måske lidt subjektiv, men jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle købe De Rossi, netop fordi vi har Fletch, som er samme type. Det ville være som da vi købte Veron i sin tid, selvom vi havde Keane, Scholes og Butt i forvejen. Hargo kan også nævnes i denne sammenhæng, selvom han er meget skadet, for når han er klar, så kan han også gå ind, og skabe et kæmpe pres på modstanderen, så alt i alt finder jeg et køb af De Rossi unødvendigt.

CC
29-05-2009, 14:04
Må da også indrømme at jeg ikke ville græde snot hvis Fergie i aften offentliggjorde at vi havde hentet De Rossi og Benzema, da det helt klart er verdensklassespillere som ville kunne løfte vores spil, men er bare imod at blive alt for meget købeklub!
Ville have det glimrende med bare at gå ud og købe en ung gut som kunne skabe spil for os, istedet for at gå ud og ødelægge modstanderens(Hargo, Fletcher, Park), men mener bare at der må være spillere i den her verden som kan præstere det til en værdi mindre end 250 mio...

Fletcherfan
29-05-2009, 14:14
Hvad med denne tanke:

midtbanen: Hargo/Fletcher, Anderson/Carrick (Gibson, Possebon backup)
Rooney, Ronaldo (Anderson backup)
Angreb: Tevez, Berba (Welbeck og Macheda backup)

Så kan Rooney og Ronaldo have en fri rolle og veksle mellem fløjene og den offensive midtbane... Derudover får vi både en hårdtarbejdende central midtbane med 3-5 spillere og samtidig en massiv offensiv, der også er hårdtarbejdende... Og skulle vi komme bagud så kan vi skifte til både 4-3-3 eller 4-2-4 uden at skifte ud/ind...

Hvis så skader og karantæner sætter ind samtidig som formnedgang og for at have lidt flexibilitet på holdet kunne man sætte dette hold:

Hargo/Fletcher, Fletcher/Carrick (1. valg/2. valg)
Ronaldo/Nani Nani/Tosic/Rooney
Tevez, Rooney/Berba

Dette ville give en massiv offensiv, som godt kunne hamle op med Barcas... Og den centrale midtbane ville være boldvindere, der spiller på det sikre og overlader det svære til fløjene... Og hvis fløjene så skulle have nogle boldtab så ville midtbanespillerne være hurtige til at bakke op (og ikke at glemme de offensive backs, som forhåbentlig bliver Brown og Evra)...

Selvfølgelig er det kun gældende hvis Nani, Tevez og Berba bliver og spiller en klart bedre sæson (specielt Nani) og Hargo også holder sig skadesfri...

Ville det ikke være en god mulighed???

Krede
29-05-2009, 14:18
Jeg synes ikke det er en købeklub at investere i én klassespiller pr. sæson. Sidste år var det Berba, i år så jeg gerne, at det var De Rossi. De Rossi er vel noget af det tætteste man kommer Roy Keane.
Derudover skal der selvfølgelig suppleres indkøb af et par unge talenter.

Troelsgaard - jeg er ikke enig. Vi spiller jo mere og mere med tre centrale spillere. Hvis vi ser bort fra Giggs og Scholes, som kører på sidste vers. Så har vi fire spillere Anderson, Carrick, Fletcher og Hargo. Anderson er ung og vil stadig have ups and downs, Hargo er ufattelig meget skadet og vil i øvrigt nok også blive brugt på backen og en wing i 442. En enkelt karantæne og det kan nemt se tyndt ud. De Rossi er en leder type, en rigtig kriger. Han kan også en masse fremad banen og derved give vores midtbane en ny dimension.

Stratego Thomas
29-05-2009, 14:34
Jeg synes ikke det er en købeklub at investere i én klassespiller pr. sæson. Sidste år var det Berba, i år så jeg gerne, at det var De Rossi. De Rossi er vel noget af det tætteste man kommer Roy Keane.

Troelsgaard - jeg er ikke enig. Vi spiller jo mere og mere med tre centrale spillere. Hvis vi ser bort fra Giggs og Scholes, som kører på sidste vers. Så har vi fire spillere Anderson, Carrick, Fletcher og Hargo. Anderson er ung og vil stadig have ups and downs, Hargo er ufattelig meget skadet og vil i øvrigt nok også blive brugt på backen og en wing i 442. En enkelt karantæne og det kan nemt se tyndt ud. De Rossi er en leder type, en rigtig kriger. Han kan også en masse fremad banen og derved give vores midtbane en ny dimension.
- de rossi er en større boldbegavelse end kean var..

Det skal lige siges, at Fletcher er min favoritspiller, så jeg er måske lidt subjektiv, men jeg kan ikke se, hvorfor vi skulle købe De Rossi, netop fordi vi har Fletch, som er samme type. Det ville være som da vi købte Veron i sin tid, selvom vi havde Keane, Scholes og Butt i forvejen. Hargo kan også nævnes i denne sammenhæng, selvom han er meget skadet, for når han er klar, så kan han også gå ind, og skabe et kæmpe pres på modstanderen, så alt i alt finder jeg et køb af De Rossi unødvendigt.

tag ikke fejl fletcher er osse en af mine favoritter, men forskellige spillere til forskellige kampe og det er altid godt at have flere tangenter at spille på, og når giggs og scholes pensioneres her iløbet af de kommende seasoner vil vores midtbane mangle en spiller med kvaliteter som de rossi.. men alt dette afhænger jo osse lidt af om hargreaves bliver sin skade ordenligt kvit

CC
29-05-2009, 15:01

Selve modellen du beskriver der blev også anvendt af Real sidste gang Florentino Perez var ved magten... Den hedder også "Zidanes y Pavones".
Vil du påstå at Reals Galacticos ikke var en købeklub??

Daniel
29-05-2009, 15:12
Selve modellen du beskriver der blev også anvendt af Real sidste gang Florentino Perez var ved magten... Den hedder også "Zidanes y Pavones".

Real Madrid købte kun det yperste af stjerner, ofte bare får at have navnene i truppen. Fede Ronaldo, Zidane, Figo, Beckham, Owen. Der er sikkert flere.

de Rossi kunne være interessant, men vi vil jo have alt for mange midtbanespillere til næste sæson, da jeg tvivler på Carrick, Scholes, Fletcher, Hargreaves, Anderson eller måske Gibson forlader os. Jeg foretrækker at vi bruger vores penge på enten en kantspiller eller en angriber, afhængig af om Rooney skal være kant til næste sæson.

Troelsgaard
29-05-2009, 15:24
Der er vel ikke noget galt i, at ville have den bedste i verden på de forskellige pladser. Det var først da man hentede Beckham, at kæden hopper af, fordi man allerede havde Figo på hans position, men at hente Figo, Zidane og Ronaldo, tre spillere der ikke spiller samme position, men bærer titlen stjernespiller, kan jeg ikke se noget galt i, ift. det vi har gang i, hvor vi gerne vil hente både Benzema, Ribery og De Rossi.

ChristianR
29-05-2009, 15:38

Det kan du da overhovedet ikke sidestille hans eksempel med.

Real Madrids handler var jo helt enormt profilerede, og såvel Figo som Zidane blev verdens dyreste fodboldspillere. Becks og Ronaldo blev vel købt mere af navn end af gavn.

Det har da intet til fælles med, at United hvert år forstærker deres trup med en spiller, der har potentialet til startopstillingen. Jeg tvivler på at en De Rossi til United denne sommer ville komme ind i top 3 af de mest profilerede handler. Så der er ikke meget "Galacticos" over Uniteds indkøbspolitik.

Vi kan da sagtens satse på Welbeck, Eckersly, Gibson, Macheda osv og næste år kan vi også droppe indkøbene og satse på Petrucci osv. Så kan vi kæmpe med Arsenal om CL/Uefa cup pladser.

Krede
29-05-2009, 16:54
Det kan du da overhovedet ikke sidestille hans eksempel med.

Real Madrids handler var jo helt enormt profilerede, og såvel Figo som Zidane blev verdens dyreste fodboldspillere. Becks og Ronaldo blev vel købt mere af navn end af gavn.

Det har da intet til fælles med, at United hvert år forstærker deres trup med en spiller, der har potentialet til startopstillingen. Jeg tvivler på at en De Rossi til United denne sommer ville komme ind i top 3 af de mest profilerede handler. Så der er ikke meget "Galacticos" over Uniteds indkøbspolitik.

Vi kan da sagtens satse på Welbeck, Eckersly, Gibson, Macheda osv og næste år kan vi også droppe indkøbene og satse på Petrucci osv. Så kan vi kæmpe med Arsenal om CL/Uefa cup pladser.

Thanks mate.....

Der er nemlig ikke meget købehold over at købe evt. De Rossi og så lade Tevez smutte.

Men det er da en interessant diskussion CC bringer på banen. Fodbolden har ændret sig. Hvad er de vi vil fremover? Udelukkende satse på de unge og ende som Arsenal? Eller en god blanding af egne talenter krydret med et par profiler i ny og næ? Eller Liverpool stilen køb 10 spillere og håb på, at der er gevinst på en af dem?

Ang. Real så synes jeg lidt Galaticos stilen var at identificere det største navn på markedet, købe denne spiller for så bagefter at tilpasse holdet. United vil med Fergie købe spillere der passe ind på holdet.

Men en sidebemærkning, hvor meget mon der bliver at gøre godt med i transferbudgettet?

NtotheT
29-05-2009, 17:29
Lige en ting. Lad være med at kalde Benzema verdensklassespiller. Måske er han den mest komplette angriber på markedet, men han har ikke "bevist" noget endnu, når det virkelig gælder. Men sådan er det med talenter. Han har jo heller ikke ligefrem et superhold at gøre godt med som Rooney, Ronaldo, Messi, Iniesta osv. har. Det gør arbejdet for den enkelte sværere. De Rossi har muligvis vundet VM med Italien, men at kalde ham for verdensklassespiller synes jeg er at trække den lidt. Hader når ordet verdensklassespiller bliver misbrugt. Det er et ord, der beskriver topklassen af fodboldspillere, som Ronaldo, Rooney, Rio, Messi, Henry, Xavi, Iniesta, Gerrard, Torres, Drogba, Terry, Lampard, Kaka, Puyol, Ruud, Evra, osv osv.

Men derfor skal jeg ikke skjule min begejstring over Benzema, for han er i mine øjne den type vi mangler. En bevægelig målfarlig høj angriber, der besidder de nødvendige kvaliteter til at indgå i vores fodboldfilosofi. Problemet hedder som sagt Ronaldo og Tevez. De to bliver nøglen til transferkassen. Hvis de smutter, er jeg ikk i tvivl om at Ribery og Benzema bliver de oplagte mål.

Igen, du har ret. Men vi skal nok se det fra et andet synspunkt. HVIS Tevez smutter, og Fergie ikke handler ind, så kan tanken være at stille i en 4-3-3, fordi hvis man har 4 angribere til en 4-3-3, så er 3. og 4. valget meget meget langt nede i hierarkiet. Men så skal vi pludselig benytte flere centralemidtbanespillere. Her har vi "kun" Carrick, Anderson, Fletcher af "tilregnelige" spillere. Giggs og Scholes har vist, at de er ved at dale af, med al respkt for de to legender. Hargo har vist sig at være meget utilregnelig desværre. Men hvis han kører næste sæson igennem uden de store skader, så tilslutter han gruppen med Carrick, Anderosn, Fletcher som de tilregnelige spillere. Og det er IMO ikke nok, hvis man vil have en konkurrencedygtig trup, der skal være med i alle cup. Gibson betegner jeg ikke som dygtig nok, men vi må håbe, han laver en Vidic-Evra udvikling og bliver bedre til næste sæson, for det ville være dejligt, hvis en af de "indfødte" bliver en stjerne.

Summa summarum: Det hele afhænger af om Scholes og Giggs kan bibeholde et vis niveau, for så behøves vi ikke at spendere millioner af kroner på en De Rossi eller en helt anden. Ligeså handler det også om Fergie fremover vil ty sig til 4-3-3 eller 4-4-2 :)

ChristianR
29-05-2009, 17:41
Jeg er sikker på, stort set alle herinde, når de tænker sig om, øsnker den gyldne middelvej med en sund blanding af egne talenter og større profiler.

Det vil være utopi at tro, at man kan være på toppen af England og Europa med udelukkende egne talenter. Jeg er dog begejstret for Fergusons stil med at købe lidt dyre og veletablerede spillere/talenter som Rooney, Ronaldo, Anderson, Nani, Nistelrooy, fremfor at købe deciderede stjernespillere fra de store ligaer.
Dog kan et supplement ala Berbatov, Ribery, etc være nødvendigt somme tider. Det vil det helt sikkert blive, så fremt en spiller som Ronaldo bliver skudt afsted.

Mht transferbudget kan det da godt være, der er afsat et par hundrede millioner til evt køb af Tevez, eller hvis SAF trækker en kanin op ad hatten. Ellers tror jeg på, at eventuelle køb i høj grad skal betales af salg fra truppen, hvilket vel ikke er helt urimligt.

NtotheT
29-05-2009, 18:48
Jeg er sikker på, stort set alle herinde, når de tænker sig om, øsnker den gyldne middelvej med en sund blanding af egne talenter og større profiler.

Det vil være utopi at tro, at man kan være på toppen af England og Europa med udelukkende egne talenter. Jeg er dog begejstret for Fergusons stil med at købe lidt dyre og veletablerede spillere/talenter som Rooney, Ronaldo, Anderson, Nani, Nistelrooy, fremfor at købe deciderede stjernespillere fra de store ligaer.
Dog kan et supplement ala Berbatov, Ribery, etc være nødvendigt somme tider. Det vil det helt sikkert blive, så fremt en spiller som Ronaldo bliver skudt afsted.

Mht transferbudget kan det da godt være, der er afsat et par hundrede millioner til evt køb af Tevez, eller hvis SAF trækker en kanin op ad hatten. Ellers tror jeg på, at eventuelle køb i høj grad skal betales af salg fra truppen, hvilket vel ikke er helt urimligt.

Ja, jeg er enig med at det er fedt at se Fergie blander spillere med verdenklassepotentiale og så egne talenter. Vi er ikke som Barca, Real, der køber færdige spillere.

Mht til transferbudget står der i dagens sladder, at vi vil af med Tevez, Nani, Park og PIG. Det lyder måske ikke helt forkert?

Tilgengæld skulle vi i gang med at benytte de penge til et køb af Benzema og Valencia.

Valencia håber jeg dog ikke bliver købt.

Cfg
29-05-2009, 18:58
Ja, jeg er enig med at det er fedt at se Fergie blander spillere med verdenklassepotentiale og så egne talenter. Vi er ikke som Barca, Real, der køber færdige spillere.

Mht til transferbudget står der i dagens sladder, at vi vil af med Tevez, Nani, Park og PIG. Det lyder måske ikke helt forkert?

Tilgengæld skulle vi i gang med at benytte de penge til et køb af Benzema og Valencia.

arrhh ligefrem at påstå at Barcelona køber færdige spiller, syntes jeg ikke er en hel rigtig konklusion. For jeg kan da tælle en håndfuld spillere, som er af egen "avl".

NtotheT
29-05-2009, 18:59
arrhh ligefrem at påstå at Barcelona køber færdige spiller, syntes jeg ikke er en hel rigtig konklusion. For jeg kan da tælle en håndfuld spillere, som er af egen "avl".

Hehe, misforstå mig ikke. Men når de køber, så køber de altså topklassen af topklassen. Det sjældent de gør det samme som os.

anderson888
29-05-2009, 19:25
Hehe, misforstå mig ikke. Men når de køber, så køber de altså topklassen af topklassen. Det sjældent de gør det samme som os.

Hvis vi kun ser på denne sæson, har de da ikke som sådan købt toppen af topklassen, undtaget Dani Alves.

Imod os, havde de 7 spillere af egen avl på banen.

RuudVanNissetøj
29-05-2009, 19:32

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at vi smider Park på porten. Han har lige fået ny kontrakt og har været en rigtig god figur på vores hold i denne sæson. De tre andre er nok ikke urealistiske mulige "salg", selvom jeg tror Nani får en sæson endnu til at vise sit værd.

Benzema ville være en fantastisk tilgang til vores hold - og ja, Valencia kan jeg ikke se den store pointe i at hente. Så hellere give Nani og Tosic chancen.

JakobR
29-05-2009, 19:34
Som en anden sagde, så skal vi ud og købe en stærk midtbanespiller, hvis Hargreaves ikke kan komme tilbage i topform. Vores centrale midtbane er ofte alt for blødsødden og vattet sammenlignet med eksempelvis Chelseas, der er nærmest umulig at bryde ned.

Vores hold vil være helt perfekt, hvis vi kunne få en seriøs venstre kant, en stærk central midtbanespiller (Hargreaves forhåbentlig) og så en solid angriber. Jeg har tillid til, at Rooney og Berbatov duoen kan blive en succes, men i denne sæson har Berbatov sgu bidraget med alt for lidt.

Det bliver hvertfald spændende dette transfervindue. I følge medierne, så afhænger vores budget af, hvor mange vi sælger (og til hvilke beløb selvfølgelig). Personligt forventer jeg et relativt stort salg af marginalspillere (Simpson, Martin, Campbell, evt. Manucho og Kuszczak osv.)

RuudVanNissetøj
29-05-2009, 19:43
Som en anden sagde, så skal vi ud og købe en stærk midtbanespiller, hvis Hargreaves ikke kan komme tilbage i topform. Vores centrale midtbane er ofte alt for blødsødden og vattet sammenlignet med eksempelvis Chelseas, der er nærmest umulig at bryde ned.

Personligt ville jeg elske hvis vi gik efter Gareth Barry - en etableret (engelsk) pl-spiller der har et højt bundniveau. Han er god defensiv, men har et enormt løbepensum fra boks til boks. Desuden ville det være lidt skægt at nuppe ham foran Pool.

Ellers synes jeg en spændende spiller i Toulalan fra Lyon kunne være en mulighed. Har godt nok kun set to kampe i CL i år med ham, men han virker til at have et rigtigt godt blik for spillet - især er hans pasningsspil meget sikkert.

At vi er blødsødden på midtbanen synes jeg måske ikke er helt korrekt. Vi har primært Fletcher til det grove arbejde, hvorimod Chelsea har Essien og Obi Mikel.

Uanset om Hargreaves kommer helt tilbage igen bør vi kigge efter en ny midt. Giggs og Scholes går formentlig ind i sidste sæson og Gibson er trods flotte takter måske ikke hundrede procent klar til at spille mange PL kampe - dertil er hans niveau for svingende til et mesterhold.

JakobR
29-05-2009, 19:50
At vi er blødsødden på midtbanen synes jeg måske ikke er helt korrekt. Vi har primært Fletcher til det grove arbejde, hvorimod Chelsea har Essien og Obi Mikel.

De har også Lampard og til dels Ballack, der formår at lægge et meget højere pres end vores nuværende centrale midtbanespillere.

Sgoales
29-05-2009, 20:19
Jeg håber ikke vi køber alt for meget ind. Jeg har temmelig meget tiltro til de unge vi har. Da Silva-brødrene, Evans, Gibson, Anderson, Nani, Wellbeck, Frazier C og Mancheda. Hvis Hargreaves bliver klar er han en markant forstærkning og så synes jeg kun vi mangler en kantspiller og her ville jeg ønske Ribeiry eller Silva. Jeg tror på Berba i næste sæson. Han er en speciel spiller og det tager tid at vænne sig til ham for de andre spillere.
At sige han er en fiasko er forkert synes jeg... hans helt overlegne teknik skal bare udnyttes bedre. Tæmninger, førstegangsberøringer mv. er helt i verdensklasse.

Troelsgaard
29-05-2009, 21:20

Jeg er på sin vis enig, men det er alligevel sjældent, at vi har brug for nogle, der kan tackle ordentlig igennem som Keane kunne, men i onsdags kunne vi godt have brugt en type som ham, til at vise vejen, men sket er sket.

JakobR
29-05-2009, 21:26
Det er nu ikke så meget defensivt. Det er ligeså meget en type, der kan finde ud af at lægge pres på modstanderen højt oppe på banen og eventuelt score mere end 2-3 mål på en sæson. En slags Scholes i hans storhedstid.

Stratego Thomas
29-05-2009, 21:36
Lige en ting. Lad være med at kalde Benzema verdensklassespiller. Måske er han den mest komplette angriber på markedet, men han har ikke "bevist" noget endnu, når det virkelig gælder. Men sådan er det med talenter. Han har jo heller ikke ligefrem et superhold at gøre godt med som Rooney, Ronaldo, Messi, Iniesta osv. har. Det gør arbejdet for den enkelte sværere. De Rossi har muligvis vundet VM med Italien, men at kalde ham for verdensklassespiller synes jeg er at trække den lidt. Hader når ordet verdensklassespiller bliver misbrugt. Det er et ord, der beskriver topklassen af fodboldspillere, som Ronaldo, Rooney, Rio, Messi, Henry, Xavi, Iniesta, Gerrard, Torres, Drogba, Terry, Lampard, Kaka, Puyol, Ruud, Evra, osv osv.

Men derfor skal jeg ikke skjule min begejstring over Benzema, for han er i mine øjne den type vi mangler. En bevægelig målfarlig høj angriber, der besidder de nødvendige kvaliteter til at indgå i vores fodboldfilosofi. Problemet hedder som sagt Ronaldo og Tevez. De to bliver nøglen til transferkassen. Hvis de smutter, er jeg ikk i tvivl om at Ribery og Benzema bliver de oplagte mål.

puyol er en verdensklassespiller, men det er de rossi ikke.. det virker sgu lidt hult og selvmodsigende at fremhæve ordet "verdensklassespiller", som en betegnelse der kun er de færreste forundt og så derefter starte en længere opremsning bla. indeholdende puyol og afsluttet med "osv, osv."

men derudover er jeg enig i dine antagelse om benzema, som mæske ikke er nogen verdensklassespiller endnu, men som tilgengæld har et fantastisk potentiale.. hertil kan hans og lyons lidt lunkne season have en positiv indvirkning på den pris united evt skulle betale.. enenste minus er, at benzema ikke selv virker specielt begejstret for hverken england eller tanken om et liv i manchester..

KennyN
29-05-2009, 22:43
Ang. Uniteds transferbudget til sommer. Vi ved jo ikke præcist hvor meget vi har at gøre godt med. Men vi har en stor og bred trup, så det ville være logisk hvis vi under alle omstændigheder sælger lidt ud og skærer ned i lønudgifterne..

Kuszczak ud. Heaton og Amos kan skiftesvis være 3. keeper og på udlån.

Simpson ud. Forsvaret er fint i styrke og bredde. Fabio kan forhåbentlig spille mere næste sæson, og holde sig skadesfri. Eckersley kan udlejes, og til gengæld vender Cathcart tilbage fra lån.. Desuden kommer Dodo til i januar..

Nani, Martin, Ronaldo og Cleverley ud. Martin har haft en fremragende sæson på reserveholdet, men mangler det sidste for at slå het igennem i United. Vil nok få en glimrende karriere i anden Premier League klub. Ronaldo er ved at tro han er mere værd end klubben, så ud med ham for en spand penge fra Real.. Køb i stedet Young fra Aston Villa og Lennon fra Spurs. To gode ægte kantspillere, der også arbejder hårdt for holdet.. Desuden er der Tosic, som vel er klar til kamp nu her, og Ljajic kommer i januar..

Manucho og Campbell ud. Macheda og Welbeck er simpelthen bare langt bedre. Lad dem være angrebsduoen sammen med Berbatov og Rooney..
Lad Tevez smutte til Scouserne, hvis det er det han vil. Vi kan bruge de 25 mio. £ bedre..

Desuden kan spillere som Gibson, Petrucci og andre være mere med omkring holdet næste sæson..
Muligvis kan vi investere i et par yngre talenter mere, såsom Rodwell og Baxter fra Everton og Fleck fra Rangers..

Krede
30-05-2009, 00:17
Jeg synes det er svært. Problemet i angrebet er lidt, at vi har 3 spillere, der egentlig helst spiller samme position. Jeg troede Berba ville være mere en lead-the-line-striker, men han er mere hængende angriber. Jeg ved godt Rooney har gjort det udemærket på kanten, men i min drømmeverden, der får knægten altså lov at spille fast som hængende angriber bag en type, der vil komplementere ham bedst muligt. Det er altså ikke en RvN type, men mere en Saha/Torres type --> Karim Benzema. Men da vores budget bliver begrænset og jeg tror vi holder fast i Berba, så må fokus være centralmidt eller wing. Da vi har en masse unge talenter til kanten, så synes jeg næsten, at de skal have chancen for at slå igennem. Derfor holder jeg fast i, at en ledertype til midten må være målet for transfervinduet.

Vi kan selvfølgelig også bare håbe, at City lægger kassen for Berba, så kan vi få to nye spillere.

Krede
30-05-2009, 00:34
Henry Winter peger på Benzema.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/manutd/5401914/Karim-Benzema-could-lift-Manchester-United-to-next-level.html

robinho
30-05-2009, 07:12
Benzema har været nævnt mange gange i forbindelse med united, men sådan en handel vil jo afhænge af, hvorvidt tevez bliver eller ej. Og så længe der ikke er nyt i den sag, er det vanskeligt at vurdere chancerne.

Men Benzema er bestemt en dygtig angriber, og med hans alder en mente, det måske største angrebstalent i europa. Ihvertfald som vi kan få fat i.

Dines
30-05-2009, 10:32
Lad os nu først set om Tevez bliver, derefter kan vi snakke om ny angriber. Det afhænger jo totalt af om vores argentiner bliver i klubben eller ej.

Krede
30-05-2009, 10:37
Berbatovs fremtid usikker

http://www.mirror.co.uk/sport/football/2009/05/30/dimitar-berbatov-considering-manchester-united-future-after-champions-league-snub-115875-21400190/

snegl
30-05-2009, 10:46

http://www.mirror.co.uk/sport/football/2009/05/30/dimitar-berbatov-considering-manchester-united-future-after-champions-league-snub-115875-21400190/

Ingen citater, 3 korte spalter, tabloidavis. Waow.

ChristianR
30-05-2009, 11:01
Benzema har været nævnt mange gange i forbindelse med united, men sådan en handel vil jo afhænge af, hvorvidt tevez bliver eller ej. Og så længe der ikke er nyt i den sag, er det vanskeligt at vurdere chancerne.

Men Benzema er bestemt en dygtig angriber, og med hans alder en mente, det måske største angrebstalent i europa. Ihvertfald som vi kan få fat i.

Jeg tror efterhånden godt, vi kan skyde en hvid pil efter Tevez. Med alt det lort, han har lukket ud på en måned, hele hans attitude, hans udeblivelse fra mesterskabsfesten, hele hans utilfredshed med ikke at være fast mand i startopstillingen.

Hvis han bliver, så er det nok ubetinget den spiller, SAF har givet længst snor. For det er altså noget i den grad noget ugennnemtænkt brok, han lukker ud, og det lyder endvidere ikke på ham, som om han har lyst til at spille på et hold som vores, hvor der er konkurrence om pladserne.

RuudVanNissetøj
30-05-2009, 11:18
Kuszczak ud. Heaton og Amos kan skiftesvis være 3. keeper og på udlån.

Simpson ud. Forsvaret er fint i styrke og bredde. Fabio kan forhåbentlig spille mere næste sæson, og holde sig skadesfri. Eckersley kan udlejes, og til gengæld vender Cathcart tilbage fra lån.. Desuden kommer Dodo til i januar..

Nani, Martin, Ronaldo og Cleverley ud. Martin har haft en fremragende sæson på reserveholdet, men mangler det sidste for at slå het igennem i United. Vil nok få en glimrende karriere i anden Premier League klub. Ronaldo er ved at tro han er mere værd end klubben, så ud med ham for en spand penge fra Real.. Køb i stedet Young fra Aston Villa og Lennon fra Spurs. To gode ægte kantspillere, der også arbejder hårdt for holdet.. Desuden er der Tosic, som vel er klar til kamp nu her, og Ljajic kommer i januar..

Manucho og Campbell ud. Macheda og Welbeck er simpelthen bare langt bedre. Lad dem være angrebsduoen sammen med Berbatov og Rooney..
Lad Tevez smutte til Scouserne, hvis det er det han vil. Vi kan bruge de 25 mio. £ bedre..

Det er noget af en udrensning ;)

Hvis vi endeligt skal sælge Ronaldo, så vil jeg mene, at Lennon og Young aldrig vil nå Ronaldo til sokkeholderne. De er gode, engelske og kæmper bravt og har momentvis rigtig gode kampe. Men rigtige klassespillere bliver de aldrig, de er simpelthen for svingende i præstationerne. Eneste erstatning pt. jeg kan se som vil kunne gøre det godt for Ronaldo er Ribery.

Ellers er jeg enig i, at en trimning af truppen vil være iorden. Dog synes jeg, at Cambell har vist fine takter i Tottenham (ovenikøbet scoret mod Pool), så måske man skulle give ham en sæson endnu til at bevise noget i.

Nani og Tevez må vi for min skyld gerne smide på porten. Nani har skuffet fælt og jeg tvivler stærkt på, at han har den rette mentalitet til at begå sig på vores hold. Tevez har også snart diskvalificeret sig, primært pga. hans prisskilt og små irriterende udtalelser.

Jeg stemmer for, at vi går efter en midtbanespiller og en angriber. Benzema ville være super, men ellers tænker jeg lidt på en gammel snu ræv. Trezeguet eller måske gå lidt hårdt efter David Villa ville være en mulighed. Jeg har nævnt det før, men Gareth Barry ville være en super investering. En boks til boks spiller der kan sætte sig igennem og ikke mindst fange bolde oppe på modstanderens banehalvdel.

Troelsgaard
30-05-2009, 13:13
En ny angriber afhænger naturligvis af, om Tevez bliver eller ej, men personligt tror jeg det løb er kørt, så selvom hans fremtid først afgøres i juni, så kan vi ligeså begynde, at kigge os om efter noget nyt, og forhåbentlig andet, for p.t. har vi kun angribere, der er gode udenfor feltet, medmindre vi kører Macheda op til noget, han ikke er (endnu?).

Ellers vil jeg sige, at der skal en kæmpe udrensning til, som jeg ser det. Hvis man kigger på vores trup, nu hvor den er fuldtallig, så har vi rigtig mange "talenter", der alligevel aldrig bliver til noget i klubben, og vi kan ligeså godt få dem solgt, og få lidt håndøre ind, fremfor at lade dem holde pladsen fra andre talenter, der er noget yngre.

Hvis vi tager fra nr. 30 og ned efter, så er det:

30. Lee Martin
31. Fraizer Campbell
33. Sam Hewson
34. Rodrigo Possebon
35. Tom Cleverley
36. David Gray
37. Craig Cathcart
38. Ron-Robert Zieler
39. James Chester
40. Ben Amos
41. Federico Macheda
42. Richard Eckersley
43. Davide Petrucci
44. Ritchie Da Laet
45. Corry Evans
46. Daniel Drinkwater
47. Matthew James
Tom Heaton
Febian Brandy

Dem jeg mener bør ud, er dem i FED.

Jeg håber lidt på, at de evt. kan blive solgt til de klubber, de har været udlejet til, eksempelvis skulle både Hewson, Cleverley og Gray have gjort det udemærket på deres lejeophold, og Lee Martin har også før gjort en god figur, i de mange klubber han har været udlejet til, så der er håb for lidt udrensning nede i systemet, også for at vi kan få nogle nye op, der stadig er håb for.

Dines
30-05-2009, 15:40

Sikke dog en and. Berbatov på vej væk? Argh - jeg tror ikke, at Ferguson smider den dyreste spiller i klubbens historie ud efter 1 sæson.

ChristianR
30-05-2009, 15:58
Sikke dog en and. Berbatov på vej væk? Argh - jeg tror ikke, at Ferguson smider den dyreste spiller i klubbens historie ud efter 1 sæson.

arr, vel kun den tredje dyreste?:)

NtotheT
30-05-2009, 16:14
Jeg kan godt forstå visse folk vil af med Ronaldo pga. hans attitude til tider. Men jeg er ikke en af dem. Jeg mener at vi uden Ronaldo mangler flere dimensioner af vores spil. Vi mister meget på vores dødbolde. Her er Ronaldo en evig trussel på sine karismatiske frispark, hans hovedspil. Udover Ronaldo er det kun Vidic, der har vist sig at være en trussel på dødbolde.

Vi mister fart, kreativitet som gør at vores spil bliver for nemt at læse. Vi har ikke en spiller, der kan sætte fire mand af og spille den anden helt fri. Folk vil sige Rooney, men jeg synes ikke Rooney er en god dribler, altså på niveau med Messi, Ronaldo, Robinho som sætter mand af efter behag.

Kort sagt. Med nuværende spil så kan vi ikke klare at miste Ronaldo. Han er blevet for vigtigt for vores hold. Og uden ham er jeg bange for, at vi ikke kan deltage, når det virkelig gælder.

Se bare på denne sæson, når det gjaldt

Ronaldo reddede os i Porto. Han reddede os mod Aston Villa, han reddede os mod Arsenal i CL-finalen. Her scorede han to og lagde op til Parks mål. Han reddede os mod Totteham. Og i forrige sæson behøves jeg ikke at nævne episoder. Så længe denne afhængighed eksisterer, vil jeg ikke have Ronaldo smutter. Det bliver vores egen død.

NtotheT
30-05-2009, 16:18
arr, vel kun den tredje dyreste?:)

Er det ikke Rio Ferdinand, der er vores dyreste, da han blev købt for 350 mio kr? :s Eller er jeg helt forkert på den?

Enggolf89
30-05-2009, 16:41
Jeg mener helt bestemt ikke at ferdinand kostede 350 mil. mener det var en del mindre. Mener Berbatov er den dyreste i klubbens historie.

ChristianR
30-05-2009, 16:52
Er det ikke Rio Ferdinand, der er vores dyreste, da han blev købt for 350 mio kr? :s Eller er jeg helt forkert på den?

Det mener jeg bestemt også. Og Rooney var lige en tand billigere, så vidt jeg husker, men også dyrere end 300 mio kr.

JakobR
30-05-2009, 17:09
Både Rooney og Ferdinand kostede mindre end 300. Ferdinand anslåes at være ca. £28M, mens Rooneys er optil £29M alt efter hans præstationer og holdets succes. Rooneys pris er sikker pga. al Magnier og Macmanus balladen.

Berbatov er den dyreste. Han blev købt for £30.75 millioner, hvilket blev offentliggjort af Tottenham, da de er børsnoterede.

ChristianR
30-05-2009, 17:42
Både Rooney og Ferdinand kostede mindre end 300. Ferdinand anslåes at være ca. £28M, mens Rooneys er optil £29M alt efter hans præstationer og holdets succes. Rooneys pris er sikker pga. al Magnier og Macmanus balladen.

Berbatov er den dyreste. Han blev købt for £30.75 millioner, hvilket blev offentliggjort af Tottenham, da de er børsnoterede.

Har du nogen kilder? De steder jeg lige hurtigt kan finde, mener noget andet end dig:

http://www.business.dk/article/20071213/sportspil/71213038/

http://www.business.dk/apps/pbcs.dll/tngallery?avis=bm&date=20071213&kategori=bizsportspil&lopenr=1213003&ref=ph&mime=xml/

http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/dyreste_fodboldspillere_9757664.html

EDIT: En del af forklaringen på de forskellige priser kan selvfølgelig tilskrives valutasvingninger. 29mio gange 12 giver naturligvis et noget anderledes resultat end 29 gange 8. Da Rio blev købt var pundet vel oppe i de 12kr.

Så meget afhænger vel af, hvilken valuta der regnes i og fra hvilkent tid.

JakobR
30-05-2009, 17:59
Som du selv siger, så afhænger det også er kursen. Jeg kunne nemt forestille mig, at business.dk bare har fundet prisen i pund og så omregnet den efter den aktuelle kurs.

Berbatovs pris var på den officielle side, så den er 100 %.
http://www.tottenhamhotspur.com/news/articles/manchesteruniteddeal020909.html

Rooney (bare søg efter hans navn foroven):
http://dps.twiihosting.net/manutd/doc/content/doc_10_139.pdf

Ferdinand:
http://dps.twiihosting.net/manutd/doc/content/doc_10_139.pdf

^^Dette siger godt nok 31 millioner pund, men det skulle være inkl. betalinger til agenter. Jeg ved ikke, hvordan man udregner hans værdi. Leeds modtog under 30, og det er det beløb jeg hele tiden havde hørt. Men det kommer som sagt an på, hvordan de udregner det.

Daniel
30-05-2009, 21:56
Jeg kan godt forstå visse folk vil af med Ronaldo pga. hans attitude til tider. Men jeg er ikke en af dem. Jeg mener at vi uden Ronaldo mangler flere dimensioner af vores spil. Vi mister meget på vores dødbolde. Her er Ronaldo en evig trussel på sine karismatiske frispark, hans hovedspil. Udover Ronaldo er det kun Vidic, der har vist sig at være en trussel på dødbolde.

Vi mister fart, kreativitet som gør at vores spil bliver for nemt at læse. Vi har ikke en spiller, der kan sætte fire mand af og spille den anden helt fri. Folk vil sige Rooney, men jeg synes ikke Rooney er en god dribler, altså på niveau med Messi, Ronaldo, Robinho som sætter mand af efter behag.

Kort sagt. Med nuværende spil så kan vi ikke klare at miste Ronaldo. Han er blevet for vigtigt for vores hold. Og uden ham er jeg bange for, at vi ikke kan deltage, når det virkelig gælder.

Ronaldo reddede os i Porto. Han reddede os mod Aston Villa, han reddede os mod Arsenal i CL-finalen. Her scorede han to og lagde op til Parks mål. Han reddede os mod Totteham. Og i forrige sæson behøves jeg ikke at nævne episoder. Så længe denne afhængighed eksisterer, vil jeg ikke have Ronaldo smutter. Det bliver vores egen død.

Hvor tit er det efterhånden vi ser Ronaldo afdrible 3-4 mand. Ronaldo er en fantastisk fodboldspiller, men for mig at se bidrager han for det meste med mål. Det er sjældent han går direkte mod sin mand og afdribler ham, eller søger ud mod baglinjen. Og hvis han endelig kommer forbi, stopper hans trang til at kaste sig ham ofte. Jeg tror vi med et par indkøb evt. Young og/eller Ribery vil kunne spille fremragende fodbold, også uden Ronaldo, derfor ser jeg primært at det er målene vi vil mangle fra ham, om det så er med venstre, højre eller hovedet eller langskud, skud fra feltet, frispark osv. Og jo, mål er naturligvis utrolig vigtige og det vi da være en chance at lade vores klart mest scorende spiller skifte. Men jeg mener at vi med Young/Ribery vil kunne få et par håndfulde mål, derudover har Berbatov fået et år i klubben og jeg tror på at han kan forbedre sig, forhåbentligt målmæssigt og at han prøver at
søge chancen lidt mere, i stedet for altid at spille bolden. Sidst men ikke mindst har Rooney haft en bedre sæson end længe og i tilfælde af et salg at Ronaldo, tror jeg han vil tage mere ansvar, hvilket vi kan håbe på vil give flere mål.

Derudover er jeg naturligvis træt af Ronaldos attitude, hans brok til dommere, hans hovedrysten til medspillere, hans kasten med armene, hans brok til dommeren, hans evige dive, hans irreterende udtalelser til pressen osv.

Belfast
30-05-2009, 22:34

Jeg kan kun trykke på ’enig’-knappen. Er helt enig med dig.

Benzet
31-05-2009, 07:52
Tror følgende folk ryger i sommerpausen:

Tevez
Campbell
Tomasz K
Måske Scholes
Måske Ronaldo

Tror følgende bliver aktuelle for United som indkøb:
Benzema

Glory Man United
31-05-2009, 07:58
Tror følgende folk ryger i sommerpausen:

Tevez
Campbell
Tomasz K
Måske Scholes
Måske Ronaldo

Tror følgende bliver aktuelle for United som indkøb:
Benzema

Hvis dine "måskeer" holder, så er det et meget ringe bytte

Her fra vor officielle side:
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C2572DA3-8A1C-457F-9926-899EA5639CB4}&newsid=6631759

Benzet
31-05-2009, 10:36
Det har du fuldstændig ret i. Ikke desto mindre kan jeg godt frygt, at det bliver sådan, at verden kan komme til at se sådan ud mht. salg. Mht indkøb har jeg kun skrevet en enkelt spiller på, da der efter min ringe indsigt kun er en decideret oplagt spiller på tale. Men det er jo før sket, at Fergie hiver en kanin op af hatten og køber en overraskelse til truppen, hvilket er svært at tage højde for.

Krede
31-05-2009, 10:54
Iøvrigt et navn jeg gerne vil bringe på banen, hvis vi taler om mere kreativitet på den centralemidtbane er Yohann Gourcuff. Her er en artikel om ham:

http://www.independent.co.uk/sport/football/news-and-comment/yoann-gourcuff-the-new-zidane-1516832.html

Jeg tror at han ville være dygtigt i en 433. Bordeaux har heldigvis lige udnyttet deres købsklausul på 15 mill. euros. Heldigvis fordi ryger han først tilbage til Milan, så bliver han ikke til at få fat i. Derudover har jeg allerede læst, at det ikke er sikkert, at han bliver i Bordeaux næste år, da der allerede kan laves en god profit.

RAppel
31-05-2009, 10:56
Der spekuleres samtidig i, at Klaas-Jan Huntelaar kunne afløse Tévez i Manchester United. Et bud på små 130 mio. kr. skulle være på vej mod Bernabeu. ( The People )

Et bud kune være Huntelaar som jeg gerne så vi havde købt sidste sommer i stedet for Berbatov (sorry to say)

Krede
31-05-2009, 11:04
Et bud kune være Huntelaar som jeg gerne så vi havde købt sidste sommer i stedet for Berbatov (sorry to say)

Det vil være et billigt alternativ til Tevez og Benzema...

Jeg er nu stadigvæk ikke overbevist om, hvorvidt Huntelaar er bevægelig nok til vores hurtige spil. Nu har jeg ikke set ham så meget, så jeg skal ikke udtale mig om det, men som jeg ser det er han lidt Ruud-agtig, altså meget stationær.

Men hey hvad gør det Berbatov gør alligevel vores spil langsommeligt.

Troelsgaard
31-05-2009, 12:08
Huntelaar er om ikke andet en hel anden type angriber, end dem vi har i forvejen, og det savner jeg i høj grad. Jeg tror godt han ville kunne fungere i vores system, såfremt han ikke skal spille med nede på midten, men får lov at ligge tæt på målet hele tiden, og det burde heller ikke være nødvendigt, at samtlige offensiv spillere skal spille hæl og tå til hinanden, det burde kunne lade sig gøre, at Ronaldo, Rooney og Berbatov kunne tage sig af det, og så kunne arbejdet afsluttes af Huntelaar.

En opstilling kunne være:

Ed
O'Shea/Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Carrick
Berbatov
Ronaldo - Huntelaar - Rooney

robinho
31-05-2009, 13:21
Det vil være et billigt alternativ til Tevez og Benzema...

Jeg er nu stadigvæk ikke overbevist om, hvorvidt Huntelaar er bevægelig nok til vores hurtige spil. Nu har jeg ikke set ham så meget, så jeg skal ikke udtale mig om det, men som jeg ser det er han lidt Ruud-agtig, altså meget stationær.

Men hey hvad gør det Berbatov gør alligevel vores spil langsommeligt.

Vores hurtige bevægelige spil? Hvor har det været i år? Er berbatov hurtig? Med spillere som rooney, ronaldo og andre som vandre meget rundt, så synes jeg en huntelaar ville komplimentere dem godt, for han kender sin plads, og du kan være sikker som amen i kirken på at hvis der falder en bold ned i feltet, så står han der. Vi har 3 angribere i truppen pt, som alle har mere interesse i at spille midtbane end angriber. Derfor kunne jeg godt tænke mig sådan en type her. Så kunne rooney eller berbatov vandre så meget de ville, uden vi vil miste tyngde i feltet.

Flax_Generous
31-05-2009, 13:38
Det ville ikke skade at have en regelmæssig målscorer mere i truppen. Holdet efterhånden er lige så afhængige af Ronaldo for målene som det var af Nistelrooy. Alternativet til at gå ud og købe en ny er naturligvis at bede Rooney, Berbatov og Tevez om at søge målet noget mere. Særligt Berbatov må gerne skyde noget mere.

Belfast
31-05-2009, 13:59
Ed
O'Shea/Rafael - Rio - Vidic - Evra
Fletcher - Carrick
Berbatov
Ronaldo - Huntelaar - Rooney

En Brown vil være et bedre alternativ end O'Shea og pt. end Rafael, efter min mening. Dog er Rafael selfølgelig på længere sigt, en fast højre back.

Ronaldo, Berbatov, Huntelaar og Rooney, tror jeg vil blive for offensivt. Især fordi hverken Ronaldo, Berbatov eller Huntelaar laver noget som helst defensivt. En Tevez som arbejder en hel del, så jeg hellere end Huntelaar, istedet.

Vi må ikke glemme Hargreaves, Giggs, Scholes og Anderson til de to centrale pladser, næste år.

Troelsgaard
31-05-2009, 14:25
Ronaldo, Berbatov, Huntelaar og Rooney, tror jeg vil blive for offensivt. Især fordi hverken Ronaldo, Berbatov eller Huntelaar laver noget som helst defensivt. En Tevez som arbejder en hel del, så jeg hellere end Huntelaar, istedet.

Jeg synes bare vores spil er blevet for tilbagetrukket, og vi er blevet for forhippet på at holde målet rent, fremfor at få scoret mål, og det er da også lidt ydmygende, at El Pool scorede flere mål end os, når man kigger på deres offensiv ift. vores. Der var engang hvor vi godt kunne lade 2 mål gå ind, fordi vi selv scorede 4, og det burde også kunne lade sig gøre i dag, specielt når dette hold konstant udråbes som værende det bedste United-hold nogensinde, eller i hvert fald i Fergies tid.

Belfast
31-05-2009, 15:17
Jeg synes bare vores spil er blevet for tilbagetrukket, og vi er blevet for forhippet på at holde målet rent, fremfor at få scoret mål, og det er da også lidt ydmygende, at El Pool scorede flere mål end os, når man kigger på deres offensiv ift. vores. Der var engang hvor vi godt kunne lade 2 mål gå ind, fordi vi selv scorede 4, og det burde også kunne lade sig gøre i dag, specielt når dette hold konstant udråbes som værende det bedste United-hold nogensinde, eller i hvert fald i Fergies tid.

Tjae, der er langt fra at blive udråbt som noget, til at være det. Og jeg mener da stadig, at vores 1998-99-hold var bedre. Vi har et godt hold, hvor Cristiano Ronaldo trækker det gevaldigt op. Dengang havde vi ikke én spiller, som var over alle.

Men jeg kan sagtens følge dine synspunkter.

robinho
31-05-2009, 15:43
Tjae, der er langt fra at blive udråbt som noget, til at være det. Og jeg mener da stadig, at vores 1998-99-hold var bedre. Vi har et godt hold, hvor Cristiano Ronaldo trækker det gevaldigt op. Dengang havde vi ikke én spiller, som var over alle.

Jeg vil give dig ret.

Det hold vi havde i succesårene omkring årtusindskiftet, jamen der havde vi en startellever med en midtbanekvartet og en angrebsduo, hvor der kunne komme mål fra dem allesammen. Endvidere havde vi to angrebsreserver, som der også kom mål fra når de fik lov til at spille. Den bredde i målscoringen har vi ikke idag. Altså uanset hvordan man kombinere vores centrale midtbane i dag, og uanset om vi spiller med 2 eller 3 centralt, så kommer der ikke mål fra nogen af dem. Giggs og Scholes som førhen lå på gennemsnitligt 10-15 mål pr sæson i alle turneringer ligger nu på 3-4 stk. Og dem der så er købt ind til at erstatte dem og løbe de ekstra meter, som de pga alderen ikke kan mere, jamen de laver ingenting offensivt den vej rundt. Offensivt er Park en joke, og Anderson Har spillet vel omkring 75 kampe for united nu uden at score.

Rooney bliver aldrig en 30 måls angriber, men hvis han havde sig en makker med mål i støvlerne, så var det helt til at bære. Den mand troede jeg vi fik med berbatov, men det gjorde vi på ingen måde.

Så med den holdsammensætning vi har pt så er der en del talent, men der noget forkert ved rollefordelingen synes jeg, og så er vi alt for afhængige af at Ronaldo skal score hele tiden.

Glory Man United
31-05-2009, 16:03
Verdens mest interessante diskussion: hvilket hold var bedst 98-99 eller 08-09 holdet :titte:

Troelsgaard
31-05-2009, 16:05

Jeg er enig, for jeg synes ikke vores nuværrende hold er det bedste, det er det fra 98/99, og den periode generelt, ikke kun fordi de vandt the treble, men netop fordi alle bidrog med mål, og det er en kæmpe kvalitet at have, fremfor når 1-2 står for 90% af målene. Det er jo også derfor, at mange pisser i bukserne ved tanken om, at Ronaldo bliver solgt, for hvor skal målene så komme fra?

Hvis vi kigger på offensiven (midtbanen og frem) fra 98/99, så scorede de således:

7. Beckham: 9
8. Butt: 2
9. Cole: 24
10. Sheringham: 5
11. Giggs: 10
14. Cruyff: 2
15. Blomqvist: 1
16. Keane: 5
18. Scholes: 11
19. Yorke: 29
20. Solskjær: 18
22. Nevland: 1

I alt: 117 mål i alle turneringer, fordelt over 12 spillere.

I dag ser det således ud:

4. Hargreaves: 0
7. Ronaldo: 26
8. Anderson: 0
9. Berbatov: 14
10. Rooney: 20
11. Giggs: 4
13. Park: 4
14. Tosic: 0
16. Carrick 4
17. Nani: 6
18. Scholes: 2
19. Welbeck: 3
24. Fletcher: 4
32. Tevez: 15
41. Macheda: 2

I alt: 104 mål i alle turneringer, fordelt over 15 spillere.

Så kan man konkludere hvad man vil.

Stratego Thomas
31-05-2009, 16:13
jeg har indtryk af, at mange her på dette forum ser ruud som en slags topangriber for united, fordi han formåede score de mål, som har manglet under den nuværende trup.. hertil vil jeg bare sige, at york-cole kombinationen efter min mening er det bedste angreb united nogensinde har haft. nu ved jeg godt, at den slags angrebs-duetter ikke ligefrem hænger på træerne, men jeg er helt overbevist om, at rooney snildt kunne være den ene part i et lignende makkerpar; jeg mener tilgengæld ikke, at berbatov i denne forbindelse kan komme på tale, hvorfor en sådan forstærkning kunne komme på tale.. i så fald bør united lede efter en hurtig, pasningsstærk og sikkert afsluttende angriber.. lettere sagt end gjort, men jeg foreslår fx göran pandev (som vi har været linket til før, og som arbejde godt sammen med sine angrebskollegaer hva enten det er zarate eller rocchi), aguero(som nok er lige dyr nok - united bør vader jo ikke ligefrem i penge, hvilket mange har en tendens til at glemme) og sidst, men ikke mindst daniel sturridge(måske et et lidt useriøst bud, men han har vist et stort potentiale i de kampe jeg har set ham spille, og desuden er vil han ikke forlænge med city hvilket måske vil presse hans pris lidt nedad)

robinho
31-05-2009, 16:19
jeg har indtryk af, at mange her på dette forum ser ruud som en slags topangriber for united, fordi han formåede score de mål, som har manglet under den nuværende trup.. hertil vil jeg bare sige, at york-cole kombinationen efter min mening er det bedste angreb united nogensinde har haft. nu ved jeg godt, at den slags angrebs-duetter ikke ligefrem hænger på træerne, men jeg er helt overbevist om, at rooney snildt kunne være den ene part i et lignende makkerpar; jeg mener tilgengæld ikke, at berbatov i denne forbindelse kan komme på tale, hvorfor en sådan forstærkning kunne komme på tale.. i så fald bør united lede efter en hurtig, pasningsstærk og sikkert afsluttende angriber.. lettere sagt end gjort, men jeg foreslår fx göran pandev (som vi har været linket til før, og som arbejde godt sammen med sine angrebskollegaer hva enten det er zarate eller rocchi), aguero(som nok er lige dyr nok - united bør vader jo ikke ligefrem i penge, hvilket mange har en tendens til at glemme) og sidst, men ikke mindst daniel sturridge(måske et et lidt useriøst bud, men han har vist et stort potentiale i de kampe jeg har set ham spille, og desuden er vil han ikke forlænge med city hvilket måske vil presse hans pris lidt nedad)

Jeg tror såmen godt berbatov kunne være rooneys makker i et yorke-cole samarbejde.

Det der var med de to i sin tid, var at de ikke begge to havde en trang til at skulle ned og spille midtbane. Når den ene gik ned og samlede bolden op, så gik den anden dybt og omvendt. Mindst en af dem og typisk begge to var altid i boksen når enten becks eller giggs smækkede bolden ind.

Og berbatov kan sagtens spille sådan, for han bestilte ikke andet i leverkusen og tottenham. Hvis han skal spille idag, så skal rooney have besked på at forblive centralt, men man kan ikke rigtig lægge bånd på ham. Derfor kunne en fuldblodsangriber til at supplere truppen være fint hvis tevez skred, for tevez, rooney og berbatov vil alle 3 spiller angriberpladsen på samme måde, og ingen af dem har haft slående succes med det i denne sæson. Rooney har faktisk været bedst til i år at lave "de nemme mål" altså dem ruud havde eneret på.

Mikkelsen
31-05-2009, 16:37
Det er vigtigt at angriberne ikke ligner hinanden. Derfor må United nok vinke farvel til Tevez og beholde Barbatov.
Hvem der så skal erstatte Tevez er et godt spørgsmål.
Huntelaar er nok type mæssigt den rigtige, men personligt kan jeg bedre lide Benzema - selvom at han ligner de andre for meget.

Ved godt at det er bagklogskab på højeste niveau, men United skulle have gaflet Torres eller som min. Adebayor.

Stratego Thomas
31-05-2009, 17:01
Jeg tror såmen godt berbatov kunne være rooneys makker i et yorke-cole samarbejde.

Det der var med de to i sin tid, var at de ikke begge to havde en trang til at skulle ned og spille midtbane. Når den ene gik ned og samlede bolden op, så gik den anden dybt og omvendt. Mindst en af dem og typisk begge to var altid i boksen når enten becks eller giggs smækkede bolden ind.

Og berbatov kan sagtens spille sådan, for han bestilte ikke andet i leverkusen og tottenham. Hvis han skal spille idag, så skal rooney have besked på at forblive centralt, men man kan ikke rigtig lægge bånd på ham. Derfor kunne en fuldblodsangriber til at supplere truppen være fint hvis tevez skred, for tevez, rooney og berbatov vil alle 3 spiller angriberpladsen på samme måde, og ingen af dem har haft slående succes med det i denne sæson. Rooney har faktisk været bedst til i år at lave "de nemme mål" altså dem ruud havde eneret på.

jeg har osse tænkt tanken med berbatov-roonye i et york-cole samarbejde, men jeg har ikke tilstrækkelig tiltro til vores høje bulgars hurtighed.. han er en fenomenal pasningspiller når det kommer til de velovervejede stikninger mm., men jeg synes nogengange det bliver sløvt når der skal spilles hurtigt småspil og derudover er det for sjældent, at han tager de agressive løb som er nødvendige for de york-cole-like et-to-kombinationer.. berbatov er god til at sætte de andre angribere igang, men glemmer nogle somme tider selv at tage løbene for de andre offensive spillere..

men vigtigst er det, at vi giver vores angribere rigeligt med tid til at finde hinanden og ikke bare kræver omrokeringer hvis den første season ikke lige har været hel så udbytterig som forventet. af samme årsag ser jeg osse ideen i, at lade berbatov fortsætte som rooneys makker fremover -han er bare 28 1/2 år og bliver ikke ligefrem hurtigere med tiden..

Krede
31-05-2009, 17:02
Det er vigtigt at angriberne ikke ligner hinanden. Derfor må United nok vinke farvel til Tevez og beholde Barbatov.
Hvem der så skal erstatte Tevez er et godt spørgsmål.
Huntelaar er nok type mæssigt den rigtige, men personligt kan jeg bedre lide Benzema - selvom at han ligner de andre for meget.

Ved godt at det er bagklogskab på højeste niveau, men United skulle have gaflet Torres eller som min. Adebayor.

Benzema minder ikke om dem vi har. Han minder mest af alt om Torres. Han spiller skulder mod skulder med forsvaret. Hurtig, fysisk stærk og så kan han score med højre, ventre og hovedet. Meget målfarlig. Derudover er han god i det opbyggende spil. Den sidste ting jeg vil nævne er, at jeg har lagt mærke til, at han gerne tager dybdeløb. Han får sjældent bolden, men det skaber utrolig meget plads. Det ser vi ikke med Rooney, Tevez og Berba der spiller nede i banen. Personligt tror jeg Rooney og Benzema kunne være livsfarlig. Så kan Rooney også spille i den rigtige position.

Flax_Generous
31-05-2009, 17:26
Benzema minder mig lidt om Adriano før Adriano fuckede sig selv op og blev fed, fuld og dårlig. Det er en stor ros at få, i mine øjne.

Berbatov minder i øvrigt om ingen af dem. Han har aldrig været en centerforward i mere traditionel forstand. Han kan og bør score (eller bare skyde) mere end han har gjort i denne sæson, men han kommer aldrig til at bombe.

Flax_Generous
31-05-2009, 17:30
Adebayor har ikke ligefrem været en succes i år. Han har brændt monsterchancer på stribe og ikke scoret særlig mange flere mål end Tevez og Berbatov. Jeg vil ikke bytte nogle af Uniteds angribere for Adebayor.

Torres er naturligvis en fremragende angriber. Jeg er dog fortrøstningsfuld hvad angår Uniteds angreb. Berbatov bliver bedre, hvilket lover godt idet hans makkerskab med Rooney har allerede været fint, Ronaldo fortsætter med at score mål, Rooney kommer til score +20 mål igen og Macheda, Welbeck og måske en ny spiller eller Tevez kommer til at være fremragende backup.

Jesus
31-05-2009, 17:35
7. Beckham: 9
8. Butt: 2
9. Cole: 24
10. Sheringham: 5
11. Giggs: 10
14. Cruyff: 2
15. Blomqvist: 1
16. Keane: 5
18. Scholes: 11
19. Yorke: 29
20. Solskjær: 18
22. Nevland: 1

I alt: 117 mål i alle turneringer, fordelt over 12 spillere.

I dag ser det således ud:

4. Hargreaves: 0
7. Ronaldo: 26
8. Anderson: 0
9. Berbatov: 14
10. Rooney: 20
11. Giggs: 4
13. Park: 4
14. Tosic: 0
16. Carrick 4
17. Nani: 6
18. Scholes: 2
19. Welbeck: 3
24. Fletcher: 4
32. Tevez: 15
41. Macheda: 2

I alt: 104 mål i alle turneringer, fordelt over 15 spillere.

Så kan man konkludere hvad man vil.

Skal vi konkludere, at tre offensive spillere ikke har fået mere end 5 kampe i denne sæson (Macheda, Hargo og Tosic), hvilket bringer os ned på 12 spillere i 08/09.
Derudover kan man også konkludere, at 8 ud af 12 spillere fra 98/99 har scoret fem eller flere mål, hvorimod i 08/09 har kun 5 ud af 12 kunnet præstere det samme. Hvis man skal tage alle de spillere du har medtaget fra 08/09 er statistikken endnu værre for 08/09 holdet, da holdet så har 5/15 hvilket faktisk er halvt så godt som 98/99 holdet (1/3, 2/3).
No need to draw any conclusions..

Flax_Generous
31-05-2009, 17:35
Jeg synes i øvrigt ikke, at United-holdet mangler særlig meget - udover lidt tid. Tid vil nemlig hjælpe på spillere som Berbatov, Anderson, Nani, Rafael, Hargreaves, Welbeck, Macheda, Tosic og hvad de ellers hedder. Jeg synes, at truppen er exceptionel talentfuld og på nuværende tidspunkt kan jeg ikke se nogle steder hvor det er absolut nødvendigt at forstærke den.

Hvis Tevez forlader kan det selvfølgelig være nødvendigt at hente en ny angriber, men ikke engang det er helt sikkert. Endvidere er det ikke sikkert, at Nani og Anderson slår igennem, og så skal der nok også en ny kantspiller og en ny central midtbanespiller til. Men indtil videre jeg er villig til at give dem mere tid.

Dines
31-05-2009, 21:04
Dengang i 1999 havde 4 målfarlige angribere, der hver kom over 10 sæsonmål samtidig med vi havde en målfarlig midtbane. Det har vi ikke i dag... Specielt mål fra midtbanen er noget vi mangler. Det er skidt, og noget Chelsea og Liverpool drager stor fordel af, at de har i Gerrard og Lampard. Vi havde Scholes, men spiller sjældent og tager ikke samme løb, Carrick scorer et par gange, Anderson aldrig, Giggs sjældent, Park sjældent, Nani er udemærket, men spiller aldrig, Hargreaves har været skadet, Fletcher scorer et par gange.

schousboe9
31-05-2009, 21:21
Dengang i 1999 havde 4 målfarlige angribere, der hver kom over 10 sæsonmål samtidig med vi havde en målfarlig midtbane. Det har vi ikke i dag... Specielt mål fra midtbanen er noget vi mangler. Det er skidt, og noget Chelsea og Liverpool drager stor fordel af, at de har i Gerrard og Lampard. Vi havde Scholes, men spiller sjældent og tager ikke samme løb, Carrick scorer et par gange, Anderson aldrig, Giggs sjældent, Park sjældent, Nani er udemærket, men spiller aldrig, Hargreaves har været skadet, Fletcher scorer et par gange.

Der var én tidligere, der nævnte, at Anderson i et interview skulle have udtalt, at de centrale midtbaner skal koncentrere sig om at slå vinderbolde og arbejde defensivt fremfor at løbe i dybden og scorer. Det synes jeg også har været tydeligt de sidste par sæsoner, hvor vi tydeligvis har adopteret en mere europæisk stil i ligaen. Vi er mere boldbesiddende og knap så direkte som førhen, omend stadig målsøgende.

Hvis det fortsat skal være stilen, så hjælper det i hvert fald ikke at hente traditionelt målfarlige midtbanespillere, da de jo givetvis vil blive bedt om de samme opgaver. I en 4-4-2 giver den kontrollerende taktik god mening, men i 4-3-3 burde der være 'råd' til at støde med frem. Noget, som vi dog har set oftere i denne sæson fra bl.a. Carrick.

Dines
31-05-2009, 21:41
Der var én tidligere, der nævnte, at Anderson i et interview skulle have udtalt, at de centrale midtbaner skal koncentrere sig om at slå vinderbolde og arbejde defensivt fremfor at løbe i dybden og scorer. Det synes jeg også har været tydeligt de sidste par sæsoner, hvor vi tydeligvis har adopteret en mere europæisk stil i ligaen. Vi er mere boldbesiddende og knap så direkte som førhen, omend stadig målsøgende.

Hvilket tydelig kan ses på vores underholdningsværdi nu i forhold til tidligere. Vi ER blevet mere defensive orienteret, det kan vi ikke komme uden om. Det har især været slemt i den her sæson, men det har båret frugt ingen tvivl. Pokaler før underholdende fodboldspil, men jeg kunne godt ønske mig mere af det spil vi leverede i 2006/2007, hvor Rooney, Ronaldo, Saha bød ind med mål og Giggs, Scholes, Carrick og Park også scorede mange kasser. Park scorede vist 6 (han var skadet 1/2 af sæsonen), Carrick 6, Scholes 7-8 og Giggs 6-7... Der

NtotheT
31-05-2009, 21:42
Interessante debatter der bliver diskuteret.

Men jeg synes hovedspørgsmålet er: Hvad for en formation vil Fergie spille? Vil han "droppe" sin faste formation, som vi fans altid har set United spille, nemlig 4-4-2, eller vil han ty til 4-3-3, som han er oftere begynder at benytte?

Før vi ikke helt ved om dett, så er alt det her transfersnak lidt overflødigt. For hvis vi benytter 4-3-3, så skal der i mine øjne ikke en angriber til holdet men en kantspiller. For i 4-3-3, har vi Rooney, Berbatov og Welbeck/Macheda til at dække den, så kan jeg godt forstå, Fergie og United "vil af" med Tevez, for så smutter vores talenter, hvis vores angreb består af Tevez, Rooney & Berbatov.

Men ellers er jeg generelt enig. Benzema er vores løsning. Men det er lidt af et dumt tidspunkt at købe på. Der er ikke mange talenter, der vil satse deres VM-plads året før VM går i gang, hvilket kan blive en stor klods om vores ben.

KennyN
31-05-2009, 22:09
Køber vi en ny dyr angriber, blokerer vi bare vejen for Macheda og Welbeck, og stanser deres udvikling. Så hellere giv dem spilletid, så de udvikler sig og vi står med to egen-producerede super angribere..
Rooney og Berbatov som vores første-angribere, med Ronaldo som mulighed i visse kampe, og så de to unge som reserver. Det er vejen frem, i stedet for køb af Benzema..
Jeg ser hellere, at vi bruger penge på en kreativ kantspiller..

robinho
31-05-2009, 22:34
Køber vi en ny dyr angriber, blokerer vi bare vejen for Macheda og Welbeck, og stanser deres udvikling. Så hellere giv dem spilletid, så de udvikler sig og vi står med to egen-producerede super angribere..
Rooney og Berbatov som vores første-angribere, med Ronaldo som mulighed i visse kampe, og så de to unge som reserver. Det er vejen frem, i stedet for køb af Benzema..
Jeg ser hellere, at vi bruger penge på en kreativ kantspiller..

Er ganske uenig. Er det gode nok, så spiller de også. Konkurrence er en hverdagsting i en kæmpeklub som united, og det kan de lige så godt lære. Der er ingen fribilletter. Vi har ikke råd til at satse på at de kan løfte arven fra etablerede stjerner, uden at de har vist et stabilt højt niveau i de kampe de får, og viser med tydelighed at de høre til her. Ligesom scholes, becks, giggs, butt, neville osv gjorde dengang vi vandt PL med "børn" som Allan Hansen mente man ikke kunne.

Men welbeck er ikke en 18 årig giggs, og macheda er ikke scholes, som dengang var ANGRIBER, inden nogen bruger den.

Troelsgaard
31-05-2009, 22:43
Så vidt jeg ved var Scholes, Beckham osv. oppe i 20'erne, før de rigtig slog igennem i United, og her er både Welbeck og Macheda stadig teenagere, men konkurrencen i dag er også betydeligt hårde, også selvom de måske har talentet, for i dag er det ikke nok med talent, man skal helst kører stilen som eksempelvis Rooney, som jo blev topscore ved EM som 18-årig.

Det er så også underligt, at vi ikke længere kan skabe de store stjerner, når man kigger på Barcelona, som nærmest skaber dem efter behag, og på siddende balle mener jeg faktisk, at det halve af deres start 11'er i onsdags var egen avl, hvilket er vildt imponerende, og noget jeg misunder, for der er ikke noget federe, end at se en spiller gå fra at være støvlepudser, til selv at få dem pudset af andre, det er det ultimative.

robinho
31-05-2009, 22:52
Så vidt jeg ved var Scholes, Beckham osv. oppe i 20'erne, før de rigtig slog igennem i United, og her er både Welbeck og Macheda stadig teenagere, men konkurrencen i dag er også betydeligt hårde, også selvom de måske har talentet, for i dag er det ikke nok med talent, man skal helst kører stilen som eksempelvis Rooney, som jo blev topscore ved EM som 18-årig.

Det er så også underligt, at vi ikke længere kan skabe de store stjerner, når man kigger på Barcelona, som nærmest skaber dem efter behag, og på siddende balle mener jeg faktisk, at det halve af deres start 11'er i onsdags var egen avl, hvilket er vildt imponerende, og noget jeg misunder, for der er ikke noget federe, end at se en spiller gå fra at være støvlepudser, til selv at få dem pudset af andre, det er det ultimative.

sådan vil det nok være i en ideel verden ja. Men man kan ikke sætte holdet på standby, fordi det ikke lige er sådan, men man gør det alligevel. United skal opretholde en standard, og welbeck og macheda vil måske være involveret i 20 kampe hver næste år som indskifter eller starter, og så må de altså vise hvorfor united skal satse på dem.

Krede
31-05-2009, 23:24
Benzema minder mig lidt om Adriano før Adriano fuckede sig selv op og blev fed, fuld og dårlig. Det er en stor ros at få, i mine øjne.

Berbatov minder i øvrigt om ingen af dem. Han har aldrig været en centerforward i mere traditionel forstand. Han kan og bør score (eller bare skyde) mere end han har gjort i denne sæson, men han kommer aldrig til at bombe.

Ja en ung Adriano er faktisk meget godt beskrevet. Og det er super ros. Han var vel en de farligste angribere da han var på toppen. Netop derfor er det svært at argumentere for, at vi ikke skal gå efter Benzema, hvis han bliver tilgængelig.

Interessante debatter der bliver diskuteret.

Men jeg synes hovedspørgsmålet er: Hvad for en formation vil Fergie spille? Vil han "droppe" sin faste formation, som vi fans altid har set United spille, nemlig 4-4-2, eller vil han ty til 4-3-3, som han er oftere begynder at benytte?

Før vi ikke helt ved om dett, så er alt det her transfersnak lidt overflødigt. For hvis vi benytter 4-3-3, så skal der i mine øjne ikke en angriber til holdet men en kantspiller. For i 4-3-3, har vi Rooney, Berbatov og Welbeck/Macheda til at dække den, så kan jeg godt forstå, Fergie og United "vil af" med Tevez, for så smutter vores talenter, hvis vores angreb består af Tevez, Rooney & Berbatov.

Men ellers er jeg generelt enig. Benzema er vores løsning. Men det er lidt af et dumt tidspunkt at købe på. Der er ikke mange talenter, der vil satse deres VM-plads året før VM går i gang, hvilket kan blive en stor klods om vores ben.

Enig i dit indlæg. Formationen er meget vigtig. Jeg tror stadigvæk vi vil veksle imellem formationerne, men synes det bliver mere og mere tydeligt, at vi bevæger sig over imod en 433 især i de store kampe, men i år også i flere PL-kampe mod andre end Big Four holdene. Rooney Benzema Ronaldo kunne være en fabelagtig front-trio med Nani, Welbeck, Park, Macheda som reserver. Men vi har desværre Berba og han passer ikke særligt godt ind som den centrale angriber. Vel bedst illustreret ved, at Fergie har set bort fra ham i mange af de store kampe, hvor vi har startet med tre på toppen.

Derudover synes jeg stadigvæk, at vi godt kunne overveje at tilføje en spiller til den centralemidtbane, hvis vi skal spille med tre centrale. Måske lidt mere kreativitet, hvis vi regner med, at Giggs og Scholes er ved at være fortid. Her synes jeg Yohann Gourcuff er meget spændende.

Anderson/Fletcher Gourcuff/Hargo
Carrick

Carrick skal naturligvis have dirigentstokken, foran ham vil vi så have forskellige typer at vælge imellem både kreative typer, men også meget fysiske spillere.

Det er mit personlige drømmescenario. Nemlig at Fergie vender hjem fra ferien i det sydfranske med to unge franskmænd som han kan forme til verdensstjerner. Det er altså det Fergie kan. Ikke det der med at købe færdige spillere som Berba.

Troelsgaard
31-05-2009, 23:28
sådan vil det nok være i en ideel verden ja. Men man kan ikke sætte holdet på standby, fordi det ikke lige er sådan, men man gør det alligevel. United skal opretholde en standard, og welbeck og macheda vil måske være involveret i 20 kampe hver næste år som indskifter eller starter, og så må de altså vise hvorfor united skal satse på dem.

Jeg er enig, jeg påpegede bare den store forskel der er på vores talentmasse/udvikling, og Barcelonas ditto, som må siges at være bedre.

Jeg er heller ikke for idéen, med at have Welbeck og Macheda som de eneste reserver til Rooney og Berbatov, den gik før i tiden, hvor man altid stillede med de samme 11 hver weekend, men i dag skal man have mere, end 11 klassespillere i sin trup.

robinho
01-06-2009, 07:26
Jeg er enig, jeg påpegede bare den store forskel der er på vores talentmasse/udvikling, og Barcelonas ditto, som må siges at være bedre.

Jeg er heller ikke for idéen, med at have Welbeck og Macheda som de eneste reserver til Rooney og Berbatov, den gik før i tiden, hvor man altid stillede med de samme 11 hver weekend, men i dag skal man have mere, end 11 klassespillere i sin trup.

Godt. Så er vi fuldstændig enige hehe.

Selvom det ikke helt er sikkert han var endt ud sådan, så er Fabregas jo egentlig også et produkt at barces talentskole, selvom ingen ved self om han var blevet til det han er idag uden wenger og arsenal. De skal også have en masse kredit for udviklingen af ham naturligvis.

Men barce er fantastisk til det her.

Jeg synes macheda har en masse i sig, og en fantastisk fysik allerede som så ung en gut. Men han ville have godt af at lave en "bendtner" og måske blive udlejet i en hel sæson til enten et tophold i 1.division eller lign. hvor han vil være en vigtig spiller, og derfor er pisket til at vise hver gang, og ikke kan gemme sig bag nogle fantastiske spillere, som klare den for ham. Her vil det være ham der skal lave målene som ronaldo gør det for os.

Tror det vil gøre ham til en bedre spiller.

NtotheT
01-06-2009, 11:00
Jeg synes macheda har en masse i sig, og en fantastisk fysik allerede som så ung en gut. Men han ville have godt af at lave en "bendtner" og måske blive udlejet i en hel sæson til enten et tophold i 1.division eller lign. hvor han vil være en vigtig spiller, og derfor er pisket til at vise hver gang, og ikke kan gemme sig bag nogle fantastiske spillere, som klare den for ham. Her vil det være ham der skal lave målene som ronaldo gør det for os.

Tror det vil gøre ham til en bedre spiller.

Jamen problemet ved at udleje en spiller, at de hovedsageligt bliver lejet ud til 1. div. IMO er der meget forskel på PL og 1. div. Og jeg tvivler nogle i PL vil satse på Macheda som deres første angriber. Hvis dette ikke kan ske, så vil jeg heller have Macheda blvier i United, for det plejer normalt at være spild af tid for spilleren og for United selv.

Belfast
01-06-2009, 16:32
Vores før så omtalte kandidat, til at blive en United-spiller fra den kommende sæson, må vi her se været gået i vasken. Fabio Quagliarela fra Udinese har ifl. bold.dk, valgt at skifte til liga rivalerne fra Napoli.

Flax_Generous
01-06-2009, 16:57
Men welbeck er ikke en 18 årig giggs...
Hvis Welbeck var vokset op i starten af 90'erne var han i mine øjne kommet direkte ind på Uniteds hold. Det tør jeg godt påstå. Det er sværere at slå igennem på Uniteds hold nu. Men alligevel forventer jeg, at Welbeck i de kommende år bliver en meget central spiller på Uniteds hold. Sir Alex har også ekstremt høje forventninger (http://therepublikofmancunia.com/ive-told-fabio-to-take-welbeck-to-world-cup/).

Jeg håber derfor også, at Welbeck i næste sæson bliver backup-spiller til begge kanter og i angrebet. Måske ikke førstereserve, men han burde i hvert fald komme til at få mange kampe.

RuudVanNissetøj
01-06-2009, 17:54
Jamen problemet ved at udleje en spiller, at de hovedsageligt bliver lejet ud til 1. div. IMO er der meget forskel på PL og 1. div. Og jeg tvivler nogle i PL vil satse på Macheda som deres første angriber. Hvis dette ikke kan ske, så vil jeg heller have Macheda blvier i United, for det plejer normalt at være spild af tid for spilleren og for United selv.

Den eneste store fordel udover formentlig meget spille tid ved en udlejning til en 1. divisionsklub vil være i min øjne, at de går endnu mere til stålet rent fysisk i nærkampene end i PL. Spillet er måske ikke nær så hurtigt eller teknisk, men jeg synes godt nok der bliver smidt herre tacklinger afsted i de kampe jeg har set. Så måske Macheda ville få lidt hård på brystet af en sådan udlejning - jeg vil ikke være afvisende for det.

Men det kommer helt sikkert an på om Tevez bliver eller vi henter en ny angriber ind i stedet for.

Krede
01-06-2009, 19:31
Hvis Welbeck var vokset op i starten af 90'erne var han i mine øjne kommet direkte ind på Uniteds hold. Det tør jeg godt påstå. Det er sværere at slå igennem på Uniteds hold nu. Men alligevel forventer jeg, at Welbeck i de kommende år bliver en meget central spiller på Uniteds hold. Sir Alex har også ekstremt høje forventninger (http://therepublikofmancunia.com/ive-told-fabio-to-take-welbeck-to-world-cup/).

Jeg håber derfor også, at Welbeck i næste sæson bliver backup-spiller til begge kanter og i angrebet. Måske ikke førstereserve, men han burde i hvert fald komme til at få mange kampe.

Flax det tror jeg du får ret i. Men hvilken position tror du Welbeck ender i? I en 433 tror jeg han vil kunne spille alle de tre forreste positioner.
Hvis han ender med at vokse så meget som de forudser bliver han en kraftfuld spiller. Måske er han den spiller vi leder efter, der kan lead-the-line?

Jeg har lidt svært ved at sætte Welbeck i bås. Hvem ligner han i spille måde? Jeg kan huske Kanu blev nævnt, men den kan jeg godtnok ikke få øje på...

NtotheT
01-06-2009, 19:39
Flax det tror jeg du får ret i. Men hvilken position tror du Welbeck ender i? I en 433 tror jeg han vil kunne spille alle de tre forreste positioner.
Hvis han ender med at vokse så meget som de forudser bliver han en kraftfuld spiller. Måske er han den spiller vi leder efter, der kan lead-the-line?

Jeg har lidt svært ved at sætte Welbeck i bås. Hvem ligner han i spille måde? Jeg kan huske Kanu blev nævnt, men den kan jeg godtnok ikke få øje på...

Thierry Henry.

RuudVanNissetøj
01-06-2009, 19:57
Thierry Henry.

Tænker helt sikkert det samme.....en fyr, der kan spille offensiv højre fløj, men som nok inderst inde er bedst som frontangriber, hvor hastigheden og forhåbentligt præcise afslutninger er stærkeste våben. Håber virkelig den kære Wellbeck udvikler sig eksplosivt næste sæson - tror faktisk der er en god mulighed, hvis ellers han får lidt medvind fra start af!

Glory Man United
01-06-2009, 20:01
Thierry Henry.

Men Henry når ikke Danny til sokkeholderne

Michael
01-06-2009, 20:34
Men Henry når ikke Danny til sokkeholderne

Henry er den nye Danny Welbeck!!

Hald
01-06-2009, 20:43
Welbeck er den nye Yorke !

Troelsgaard
01-06-2009, 21:05
Welbeck er den første Welbeck.

Krede
01-06-2009, 21:42
Jeg er ikke ude i at døbe Welbeck som den nye ham eller ham. Men derfor kan man vel godt sammenligne spille typer.

I den forbindelse synes jeg egentlig linket til Henry er godt ramt.

Det bliver super spændende at se, hvordan knægten udvikler sig. Han er desværre blevet skadet, så han mister U21 EM. Hvis Fergie mener det med, at han skal med til VM i SA så må vi jo regne med, at han får masser af spilletid næsten sæson.

MadsG
01-06-2009, 23:01
Kan også være han laver det samme stunt som Wenger gjorde under sidste slutrunde hvor han fik snakket Theo Walcott med i slutrunden, så han kunne få noget mere erfaring. Selvom den daværende træner ikke havde set ham spille.

Troelsgaard
01-06-2009, 23:58
Hvis Welbeck bliver udtaget, så er det ligeså latterligt, som da Walcott blev det, medmindre han bliver fast mand, for et land som England burde ikke kunne bruge reserver på deres landshold, for der er rigeligt at vælge i mellem, det er jo ikke ligesom vores eget landshold, hvor vi bliver nødt til at se bort fra den uskrevne regel der hedder, at du skal spille fast i din klub, for at være med på landsholdet.

Jesus
02-06-2009, 00:16
Hvis Welbeck bliver udtaget, så er det ligeså latterligt, som da Walcott blev det, medmindre han bliver fast mand, for et land som England burde ikke kunne bruge reserver på deres landshold, for der er rigeligt at vælge i mellem, det er jo ikke ligesom vores eget landshold, hvor vi bliver nødt til at se bort fra den uskrevne regel der hedder, at du skal spille fast i din klub, for at være med på landsholdet.

Så Ben Foster skal holdes langt væk fra landsholdet?

Troelsgaard
02-06-2009, 15:40
Så Ben Foster skal holdes langt væk fra landsholdet?

Ja, så længe han kun er reserve for Ed.

robinho
02-06-2009, 15:42
Ja, så længe han kun er reserve for Ed.

Vil lad os nu sige vi købte Ribery til united. Og han af en eller anden grund blev slået af holdet af park( ved godt tanken er sindsyg, prøv at lege med). Skulle Frankrig så stoppe med at bruge ribery, selvom han er en vital spiller for dem?

Smaakage
02-06-2009, 15:43
Vil lad os nu sige vi købte Ribery til united. Og han af en eller anden grund blev slået af holdet af park( ved godt tanken er sindsyg, prøv at lege med). Skulle Frankrig så stoppe med at bruge ribery, selvom han er en vital spiller for dem?

Hvis der ikke må bruges bænke-spillere, så ville det danske landshold jo ikke kunne sætte hold mere...

Troelsgaard
02-06-2009, 15:54
I princippet er det "forkert", at et land som Frankrig skal benytte bænkevarmere på deres landshold, fordi de har så meget at tage af, ligesom England har, hvorimod Danmark ikke har meget at gøre med for tiden, og der bliver man simpelthen nødt til, at gå på kompromis, fordi niveauet i SAS Ligaen ikke er højt nok, til at vi kan have et helt landshold med spillere derfra.

robinho
02-06-2009, 16:16
Hvis der ikke må bruges bænke-spillere, så ville det danske landshold jo ikke kunne sætte hold mere...

Nej min pointe.

Man skal jo som landstræner udtage de bedste folk fra det pågældende land. Og så må det være op til den enkelte træner at vurdere om vedkommende er i acceptabel form.

Det er lidt anderledes med keepere, fordi en reserve på den post så at sige ingen minutter får.

MadsG
02-06-2009, 20:26
Men alligevel skal Foster stort set hver dag aggere bolværk overfor Rooney, Ronaldo, Nani, Scholes og alle de andre United-spillere, der ved hvordan en bold skal sparkes.

Mikkelsen
02-06-2009, 21:01

Ja der ville ikke blive meget spille tid til hr. Bænkner :lolol:

Rizk
02-06-2009, 21:28
Var inde på your say - siden (teamtalk Man united) her var der en gut som hedder warringtonred som skrev: Some very big news from United before the weekend. Expect some very happy United fans.
Yddeligere skrev han: Another record signing by United to be announced by the Weekend. United fans will be very very happy.

Det lader til at han har noget insider viden eftersom de andre på forumet blev opstemte og tiggede ham for mere info..... Vi må se om han bare keder sig - eller om der er noget om det..... Ribery Måske....lol...

ChristianR
02-06-2009, 21:36
Var inde på your say - siden (teamtalk Man united) her var der en gut som hedder warringtonred som skrev: Some very big news from United before the weekend. Expect some very happy United fans.
Yddeligere skrev han: Another record signing by United to be announced by the Weekend. United fans will be very very happy.

Det lader til at han har noget insider viden eftersom de andre på forumet blev opstemte og tiggede ham for mere info..... Vi må se om han bare keder sig - eller om der er noget om det..... Ribery Måske....lol...

Det er set før. Opmærksomhedssøgende medieludere. Hvorfor røbe en lille smule og så ikke det hele? Det er 'enten - eller' . Eller også er det fordi man ikke ved en skid, eller en der tror på, at han måske kan gætte rigtigt.

Rizk
02-06-2009, 21:44
De andre fra forumed lod til at kende ham , og de virkede ikke som om de synes at han er en medieluder...Meeeeen det er nok en nitte - tror du har ret Christian - men hvor kunne det være spændene hvis det var noget om snakken.... Hvis der er noget om snakken, hvem skulle så den record signing være?? ville selv stemme for Ribery eller Johan Gorcuff

Troelsgaard
02-06-2009, 22:18
En record signing må i såfald være Ribery, for med alt respekt for Gourcuff, så har han ikke vist nok endnu generelt, hvor Ribery til gængæld står som en af de største stjerner i fodboldverdenen.

Krede
02-06-2009, 23:04
En record signing må i såfald være Ribery, for med alt respekt for Gourcuff, så har han ikke vist nok endnu generelt, hvor Ribery til gængæld står som en af de største stjerner i fodboldverdenen.

Det kan vel være så mange... Benzema måske?

Men lad os nu se... Først skal Tevez sagen lukkes helt. Derefter skal Ronny og Rooney have nye kontrakter som der har været talt om.

robinho
03-06-2009, 05:21
nu kunne den nyhed,hvis den overhovedet har noget på sig, vil bare være vi henter tevez permanent. Ret beset er han jo ikke man utd spiller lige nu er han?

Nå det så er sagt, så tror jeg ikke vi får tevez.

Troelsgaard
03-06-2009, 11:45
nu kunne den nyhed,hvis den overhovedet har noget på sig, vil bare være vi henter tevez permanent. Ret beset er han jo ikke man utd spiller lige nu er han?

Nå det så er sagt, så tror jeg ikke vi får tevez.

Men det skulle jo angiveligt være en "record signing", og medmindre de ansvarlige har fået en hjerneblødning, så kan det ikke være Tevez.

DonThommy
03-06-2009, 11:50
er det ikke idag at united ville give deres sidste bud paa tevez ?

robinho
03-06-2009, 12:00
er det ikke idag at united ville give deres sidste bud paa tevez ?

altså hvis united arbejder i det tempo de normalt plejer i transfer-sager, så tror jeg ikke du skal forvente at høre noget før om 1½ måneds tid.

Ej spøg til side. Regner da også med united selv er interesseret i at få lagt låg på denne sag, så de kan koncentrere sig om de andre ting de skal denne sommer.

Til den tid er det så nok for sent. Ligesom det vil være med de fleste af de "attraktive", selvom jeg ingen anelse har om, hvem det kunne være for uniteds vedkommende.

DonThommy
03-06-2009, 12:16
altså hvis united arbejder i det tempo de normalt plejer i transfer-sager, så tror jeg ikke du skal forvente at høre noget før om 1½ måneds tid.

Ej spøg til side. Regner da også med united selv er interesseret i at få lagt låg på denne sag, så de kan koncentrere sig om de andre ting de skal denne sommer.

Til den tid er det så nok for sent. Ligesom det vil være med de fleste af de "attraktive", selvom jeg ingen anelse har om, hvem det kunne være for uniteds vedkommende.

mener bare at have laest paa mange sider, at vi idag ville saette os sammen med tevez og hans repraesentanter og se om vi kunne faa en afgoerelse, og hvis den ikke komme ridag saa tror jeg han er fortid i united..

robinho
03-06-2009, 12:37
mener bare at have laest paa mange sider, at vi idag ville saette os sammen med tevez og hans repraesentanter og se om vi kunne faa en afgoerelse, og hvis den ikke komme ridag saa tror jeg han er fortid i united..

Jo men det møde som alle mente var mellem milan og madrid ang. kaka igår, mente galliani kun handlede om en middag.

Så hvorvidt der sker noget idag, synes jeg er et åbent spørgsmål.

Men hvis city er interesseret, jamen så har vi set at de er mænd for at lukke en handel på nogle timer. Så vi skal nok have fingeren ud.

DonThommy
03-06-2009, 12:42
Jo men det møde som alle mente var mellem milan og madrid ang. kaka igår, mente galliani kun handlede om en middag.

Så hvorvidt der sker noget idag, synes jeg er et åbent spørgsmål.

Men hvis city er interesseret, jamen så har vi set at de er mænd for at lukke en handel på nogle timer. Så vi skal nok have fingeren ud.

ja det er et meget aabent spoergsmaal .. men nu maa vi se hvad der sker iloebet af idag :)

Sazoo
03-06-2009, 12:58
Jeg drømmer om:

Farvel:
Cristiano Ronaldo (£75 mill og så slipper jeg for at ødelægge mine sommerferier over en spiller som bliver at tro han er større en klubben. Jeg kan godt lide Ronaldo og tror faktiskt ikke på at han er så højrøvet som medierne påstår. Jeg er bare træt af at ikke vide om vi har ham eller ikke. Sælg ham. £75 mill stiger vel ikke særligt meget fra nu af ,da han jo er 25 år.)

Carlos Tevez (£30 mill? Sindsygt ,da man tænker på at United allerede har betalt omkring £7 mill p.g.a. låneaftalen.)

Dimitar Berbatov (Udfra det jeg har set i denne sæsong ,så er han ikke god nok. £30 mill manden kunne ikke engang spille sig til en startplads i CHL finalen og kom ikke engang på banen i den afgørende PL kamp mod Arsenal. Berba var ikke engang at se i CHL semifinalerne mod Arsenal. Scorede intet mål i CHL efter grupperne. Scorede mod Celtic og Aab ,wow. Nei tak Berba ,ud med dig)

Godag:
Franck Ribery (afløser Ronaldo perfekt ,og er mere driblestærk)

Karim Benzema (Afløser Tevez. Arbejdsom og Stærk angriber og en meget direkte angriber)

Zlatan Ibrahimovic (Afløser Berbatov. Vi kan ikke have to spillere med sindsyg attiude..hehe.)

P.S... Hvis stakkels Owen "Hargo" Hargreaves slutter karrieren ,henter vi selvfølgeligt Andrés Iniesta...:))))

robinho
03-06-2009, 13:04
Jeg drømmer om:

Farvel:
Cristiano Ronaldo (£75 mill og så slipper jeg for at ødelægge mine sommerferier over en spiller som bliver at tro han er større en klubben. Jeg kan godt lide Ronaldo og tror faktiskt ikke på at han er så højrøvet som medierne påstår. Jeg er bare træt af at ikke vide om vi har ham eller ikke. Sælg ham. £75 mill stiger vel ikke særligt meget fra nu af ,da han jo er 25 år.)

Carlos Tevez (£30 mill? Sindsygt ,da man tænker på at United allerede har betalt omkring £7 mill p.g.a. låneaftalen.)

Dimitar Berbatov (Udfra det jeg har set i denne sæsong ,så er han ikke god nok. £30 mill manden kunne ikke engang spille sig til en startplads i CHL finalen og kom ikke engang på banen i den afgørende PL kamp mod Arsenal. Berba var ikke engang at se i CHL semifinalerne mod Arsenal. Scorede intet mål i CHL efter grupperne. Scorede mod Celtic og Aab ,wow. Nei tak Berba ,ud med dig)

Godag:

Karim Benzema (Afløser Tevez. Arbejdsom og Stærk angriber og en meget direkte angriber)

Zlatan Ibrahimovic (Afløser Berbatov. Vi kan ikke have to spillere med sindsyg attiude..hehe.)

P.S... Hvis stakkels Owen "Hargo" Hargreaves slutter karrieren ,henter vi selvfølgeligt Andrés Iniesta...:))))

Haha. Lad mig sige det sådan jeg giver sgu en bajer, hvis din profeti holder stik.

jasonmraz
03-06-2009, 13:28
Jeg drømmer om:

Farvel:

Godag:

Du drømmer godt nok godt! Det er noget af det mest urealistiske jeg har læst herinde til dato.

Troelsgaard
03-06-2009, 13:45
Haha. Lad mig sige det sådan jeg giver sgu en bajer, hvis din profeti holder stik.

Jeg giver en hel kasse! :D

Jeg tror ikke engang det kunne lade sig gøre i Football Manager. :lolol:

robinho
03-06-2009, 13:46
Du drømmer godt nok godt! Det er noget af det mest urealistiske jeg har læst herinde til dato.

ah ligefrem det mest urealistiske ved jeg nu ikke. Jeg har læst det der lød mere vanvittigt. Blandt andet har nogle haft Park som første målscore, når de gættede på kampene.

KennyN
03-06-2009, 13:55
Fint nok at drømme om at United køber det halve Europa, og 4-5 af de største stjernenavne til sommer. Men skal vi ikke prøve at være realistiske..

Sazoo
03-06-2009, 14:05
Jeg giver en hel kasse! :D

Jeg tror ikke engang det kunne lade sig gøre i Football Manager. :lolol:

Dét skal være grøn tuborg ,tak :-))))
Ja mine drømme er måske urealistiske ,men da man snakker £87 mill for Ribery ,£75 mill for Ronaldo ,£62 mill for Kaka ,£50 mill for Fabgregas ,så synes jeg det er iorden med lidt drømme-fantasi :))))

hoen
03-06-2009, 15:00
ah ligefrem det mest urealistiske ved jeg nu ikke. Jeg har læst det der lød mere vanvittigt. Blandt andet har nogle haft Park som første målscore, når de gættede på kampene.

Ja jeg mener endda engang at have læst herinde at en der kaldte sig robinho var helt oppe at kører over vi måske skulle købe ham der park :lolol:

robinho
03-06-2009, 15:30
Ja jeg mener endda engang at have læst herinde at en der kaldte sig robinho var helt oppe at kører over vi måske skulle købe ham der park :lolol:

Må have været ung og naiv ;-)

Man havde jo lige set ham spille 2 brandkampe for PSV mod Milan, hvor han lå og rev deres forsvar fra hinanden, og også scorede i det ene opgør. De dyder har han da glemt i holland.

McPherson
03-06-2009, 15:53
Er jeg den eneste her som synes vi godt kunne bruge en spiller som Glen Johnson? Han vil kunne købes til en fornuftig pris og som altid leverer en go indsats! Var vist også på Årets hold i PL i år (så vidt jeg lige husker)?! Neville og O'shea er ikke gode nok sys jeg. Lad os indse det, højreback-pladsen er absolut vores svage punkt. Rafael har et kæmpe potentiale, men jeg tror ikke han slår helt igennem før om 2-3 år.

Rodam
03-06-2009, 16:02
Synes o'shea har gjort det godt. Og så har vi forhåbentlig Wes klar igen.

Så nej, synes ikk vi har brug for ham. Med ham ville Rafael jo aldrig spille ??

NtotheT
03-06-2009, 16:11
Er jeg den eneste her som synes vi godt kunne bruge en spiller som Glen Johnson? Han vil kunne købes til en fornuftig pris og som altid leverer en go indsats! Var vist også på Årets hold i PL i år (så vidt jeg lige husker)?! Neville og O'shea er ikke gode nok sys jeg. Lad os indse det, højreback-pladsen er absolut vores svage punkt. Rafael har et kæmpe potentiale, men jeg tror ikke han slår helt igennem før om 2-3 år.

Glen Johnson er en rigtig god spiller, men vi har overhovedet ikke brug for ham.

Vi har pt. som dem vi ved bliver i klubben efter sommer, som er Brown, Rafael og O'Shea. Så er der Neville, som vi ikke ved bliver eller stopper. Og så er der selvfølgelig også Simpson, men han bliver meget sandsynligt solgt!

Belfast
03-06-2009, 17:04
http://www.onside.dk/node/34464

Vidic til Real Madrid?
Rygte siger 250 mio. kr.
Konen kan ikke finder ud af at tilpasse sig det engelske klima.

marc_93
03-06-2009, 17:31
http://www.onside.dk/node/34464

Vidic til Real Madrid?
Rygte siger 250 mio. kr.
Konen kan ikke finder ud af at tilpasse sig det engelske klima.

det tror og håber jeg ikke på, jeg tror simpelthen ikke på det og det er trods alt bare onside der skriver det.
kvinder og fodbold nejnejnej så må han finde en ny dame

Daniel
03-06-2009, 18:19
Bliver af en eller anden grund altid lidt usikkert når Cirkus Madrid rygtes til en United-spiller, også selvom de bliver rygtet til en million spillere. Men mon ikke Perez tænker lidt mere på angrebet.

RuudVanNissetøj
03-06-2009, 18:34
Skid hul i hvad konen mener.....Vidic har flere gange været ude og sige, at han er super glad for at være i United. Han har haft en enorm succes siden han tiltrådte, så hvorfor hoppe over på et hold der ikke vil kunne levere det samme ?

Derudover håber jeg, at vi er en af de klubber der angiveligt er interesserede i Trezeguet. Han vil i mine øjne være den efterspurgte goalgetter så mange higer efter. Hovedstødsstærk og meget træfsikker.

Daniel
03-06-2009, 18:47
Skid hul i hvad konen mener.....Vidic har flere gange været ude og sige, at han er super glad for at være i United. Han har haft en enorm succes siden han tiltrådte, så hvorfor hoppe over på et hold der ikke vil kunne levere det samme ?

Derudover håber jeg, at vi er en af de klubber der angiveligt er interesserede i Trezeguet. Han vil i mine øjne være den efterspurgte goalgetter så mange higer efter. Hovedstødsstærk og meget træfsikker.

...og tudsegammel. For et par år siden havde jeg takket ja, men synes helst vi skal erhverve en mand der om ikke andet kan bruges end 4-5 år, og så lang tid holder Trezeguet ikke på topplan. Jeg vil dog foretrække en kreativ kantspiller, frem for goalgetteren.

ChristianR
03-06-2009, 18:50
...og tudsegammel. For et par år siden havde jeg takket ja, men synes helst vi skal erhverve en mand der om ikke andet kan bruges end 4-5 år, og så lang tid holder Trezeguet ikke på topplan. Jeg vil dog foretrække en kreativ kantspiller, frem for goalgetteren.

Hvorfor skal han kunne bruges mere end 4-5 år?

Daniel
03-06-2009, 19:17
Hvorfor skal han kunne bruges mere end 4-5 år?

Ja efter at have overvejet det kan jeg godt se, at det ville være smart at hente en i Trezeguets alder, når man har spillere som Welbeck og Macheda at satse på.

Jeg håber dog, som sagt, helst at vi henter en kantspiller. Ribery eller Young ville være ideele så ville vi have: Ronaldo, Park, Young/Ribery, Tosic, Rooney, Berbatov, Giggs og Welbeck til 4 offensive pladser, såfremt vi sælger Nani som jeg går og håber lidt på.

Dines
03-06-2009, 19:25
Slå op med den kone, tak. :)

Utd
Kids
Wife

In that order - husk det nu. Ej, ved ikke hvad jeg skal sige. Tvivler lidt på det, selvfølgelig hvis konen har svært ved at tilpasse, kan det blive svært at gøre så meget, men Vidic har efterhånden været her i 3 1/2 sæson, så hun må da snart have vænnet sig til, at det ikke er solskin hverdag. Vi får at se, hvad der sker, lige nu er det jo ikke andet end et løst rygte.

KennyN
03-06-2009, 19:28
Trezeguet bliver 32 i år, og er i mine øjne over-the-hill.. Han er ikke hvad han har været, har flere længere skadespauser i hver sæson, og er simpelthen ikke værd at bruge penge på..