PDA

Se fuld version : Transfers (United)

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

JakobR
28-01-2009, 16:57
Tevez' problem er, at Fergie foretrækker Rooney og urørliggører Berbatov. Selv da Rooney kom overvægtig tilbage efter sommerpausen blev han foretrukket til en kamp som den mod Chelsea på udebane.

Carlos er en rigtig god spiller, men han har jo også vist, at han skal have tillid og gerne spille fast, for at kunne få sit spil til at køre. Det er først i de seneste kampe, at han har fået sit spil til at køre.

Det store spørgsmål ligger i, hvor parat Welbeck er til førsteholdet næste sæson og hvor højt Ferguson værdsætter Manucho og Campbell. Finder Ferguson Welbeck parat og enten Manucho eller Campbell dygtige nok, så tror jeg, han vælger at satse på dem. Dels fordi det vil være billigere (hvis de er gode nok, går han ikke på kompromis med kvalitet), dels fordi Ferguson altid har gjort en tradition ud af talentarbejdet og værdsat de britiske rødder i klubben - udelukkende i Campbells tilfælde selvfølgelig.

Hvis Ferguson skilder sig af med Manucho og Campbell, så jeg ved jeg ikke, hvem han har i tankerne som erstatning for Tevez, hvis vi ikke køber ham. Med Tevez ved vi, hvad vi får i modsætning til de alternativer, der er udenlands. Han er jo også stadigvæk en forholdsvis ung spiller, der sagtens ville kunne udvikle sig.

ChristianR
28-01-2009, 17:15
Tevez' problem er, at Fergie foretrækker Rooney og urørliggører Berbatov. Selv da Rooney kom overvægtig tilbage efter sommerpausen blev han foretrukket til en kamp som den mod Chelsea på udebane.

Carlos er en rigtig god spiller, men han har jo også vist, at han skal have tillid og gerne spille fast, for at kunne få sit spil til at køre. Det er først i de seneste kampe, at han har fået sit spil til at køre.

Det store spørgsmål ligger i, hvor parat Welbeck er til førsteholdet næste sæson og hvor højt Ferguson værdsætter Manucho og Campbell. Finder Ferguson Welbeck parat og enten Manucho eller Campbell dygtige nok, så tror jeg, han vælger at satse på dem. Dels fordi det vil være billigere (hvis de er gode nok, går han ikke på kompromis med kvalitet), dels fordi Ferguson altid har gjort en tradition ud af talentarbejdet og værdsat de britiske rødder i klubben - udelukkende i Campbells tilfælde selvfølgelig.

Hvis Ferguson skilder sig af med Manucho og Campbell, så jeg ved jeg ikke, hvem han har i tankerne som erstatning for Tevez, hvis vi ikke køber ham. Med Tevez ved vi, hvad vi får i modsætning til de alternativer, der er udenlands. Han er jo også stadigvæk en forholdsvis ung spiller, der sagtens ville kunne udvikle sig.

Er Danny Welbeck da ikke brite?;)

JakobR
28-01-2009, 17:17
Er Danny Welbeck da ikke brite?;)

Welbeck gik jeg udfra ville være en del af holdet næste sæson. Det samme er jeg ikke med Campbell og Manucho, så det var for at undgå smarte bemærkninger om, at Manucho ikke er britte, at jeg skrev den sidste bemærkning :D

ChristianR
28-01-2009, 17:25
Welbeck gik jeg udfra ville være en del af holdet næste sæson. Det samme er jeg ikke med Campbell og Manucho, så det var for at undgå smarte bemærkninger om, at Manucho ikke er britte, at jeg skrev den sidste bemærkning :D

Nårh, på den måde... Og så slap du slet ikke for smarte bemærkninger alligevel:D

Krede
28-01-2009, 17:52
John Fleck - Skotlands Rooney skulle muligvis være næste mand i United trøjen. I hvert fald er det Martin Ferguson, der scouter ham pt, hvilket plejer at betyde, at vi er MEGET interesseret.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1981226/

United DK
28-01-2009, 18:37
Skottere er somregel også bedst til, at kæmpe røven ud af bukserne, så det passer meget godt på Rooney-stilen. :D

Tue B
29-01-2009, 18:49
John Fleck - Skotlands Rooney skulle muligvis være næste mand i United trøjen. I hvert fald er det Martin Ferguson, der scouter ham pt, hvilket plejer at betyde, at vi er MEGET interesseret.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1981226/

Tror også han kan blive god. Håber han kommer til :) Det ville være nice nok med en Rooney mere :lolol: Håber blot han score lidt mere endnu Rooney :devilll::p

RAppel
30-01-2009, 09:07
http://www.bold.dk/nyt/Loevenkrands-konkurrent-naegter-at-spille

Gi gas!

Glory Man United
30-01-2009, 09:16
http://www.bold.dk/nyt/Loevenkrands-konkurrent-naegter-at-spille

Gi gas!

Fransk klovn....smut da til Arse*** så!

RAppel
30-01-2009, 09:36
Fransk klovn....smut da til Arse*** så!

With every fiber of my body håber jeg at han kommer til United så du har en spiller du kan hade :lolol:

Glory Man United
30-01-2009, 09:44
With every fiber of my body håber jeg at han kommer til United så du har en spiller du kan hade :lolol:

Jeg vil ALDRIG hade en spiller, der er United mand. Der er folk jeg elsker, folk jeg kan lide og så dem, jeg egentlig helst så solgt (læs Nani), men jeg hader ingen! ;)

RAppel
30-01-2009, 09:57
Jeg vil ALDRIG hade en spiller, der er United mand. Der er folk jeg elsker, folk jeg kan lide og så dem, jeg egentlig helst så solgt (læs Nani), men jeg hader ingen! ;)

Øv, troede lige jeg havde fundet en spiller du ville hade, he he :D

Don Kafai
30-01-2009, 12:17
Egentlig er N'Zogbia en af de få (hvis ikke den eneste) jeg synes har talent på det der Newcastle hold. Jeg er sikker på, han i en mere rolig klub, kan blive en rigtig god spiller, og i United kunne vi faktisk godt bruge ham, bla. så vi har to venstrebenede venstrebacks.

Men det vil måske være lige at gøre truppen lidt større end den bør være, og med upcomings som Fabio, Tosic og Nani er det lidt at overdrive. Men talentløs er N'Zogbia ikke, og klubber som Tottenham, Villa, Everton og Liverpool ville blive forstærket med en spiller af hans kaliber.

RAppel
30-01-2009, 13:09
Jeg kan nu også godt lide ham og synes han er en mand med talent, men der bliver kamp om pladserne og om hans talent er stort nok ved jeg ikke. Men tror han bliver et rigtig stort navn!

NtotheT
30-01-2009, 13:16
Denne nyhed er taget fra Real Madrids danske hjemmeside, www.madridista.dk

29-01-2009: Valencia kommer ikke til Real Madrid

Real Madrid får tilsyneladende ikke held til at hente Antonio Valencia i Wigan i dette transfervindue.

Miguel Ángel Portugal var ellers i London til forhandlinger i går med udgangspunkt i et lejemål, men Wigan synes kun interesseret i et salg og derfor tilbød Real Madrid en overgang at betale 12 mill. pund.

Dette beløb er blevet afvist af Wigans sportslige ledelse og det skyldes ifølge Daily Mirror, at Alex Ferguson i sidste øjeblik har bedt om lov til at forhandle om prisen på kantspilleren. Den pludselige interesse fra flere sider har naturligvis fået Wigan til at hæve prisen, som nu er over 18 mill. pund, hvilket Real Madrid ikke vil betale i et transfervindue, hvor man i forvejen har købt for mere end 40 mill. €.

Real Madrid meldes nu i stedet interesseret i Trabzonspor-spilleren Ibrahim Yattara, som også tilbydes en leje-aftale for resten af sæsonen

Hvorfor skal vi nu have så mange kantspillere?! Vi er ved at ødelægge vores tradition, hvor vi var en klub, der var jævnt fordelt af købte spillere og egne producerende spillere. :@

Vi har Nani, Ronaldo, Park, Tosic, Fabio, Rafael, Welbeck, Rooney, Ljajic, Evra. Ja, jeg ved godt at for nogle af spillerne, er det ikke deres vante position, men de kan sagtens dække den, hvis vi løber ind i en stor skadesperiode.

Min mening om Valencia er, at han er en god spiller, men har ikke den fornødne potentiale, som SAF kan udvikle. Ser ham som en færdigudviklet spiller. Vi har en Nani, som jeg ser som en bedre spiller og med en meget større potentiale. Så hvis Valencia skal købes, kan det kun betyde, at Fergie vil sælge en.

Jeg synes derfor, vi skal bruge pengene mere fornuftigt! Det er spild af penge, hvis United investere i en ny kantspillere mere. Dem har vi snart rigelige af!

schousboe9
30-01-2009, 13:24
Jaeh, vil jeg oss nok mene. Hvis vi henter Valencia, skulle vi nok have holdt igen med Tosic, så jeg har også svært ved at se ham ankomme lige foreløbig - medmindre Nani er på vej ud.

Og som du siger har vi mange, der i tilfælde af skader kan tage kanterne, bl.a. Welbeck som jeg mener gjorde det helt ekseptionelt godt mod Derby i sidste uge.

Men lur mig om gamle Alex ikke bare ville pisse de stakkels Zidanes y Pavones yderligere af!? :devill:

United DK
30-01-2009, 13:38
N'Zogbia er da et kæmpe fjols. En ting er, at han gerne vil til Arsenal, men det er respektløst overfor Newcastle, at fri til Arsenal via medierne. Nu er vi i den situation, at folk sjældent ønsker sig væk fra United, men hvis en af vores spillere, gjorde det samme, bare med f.eks. Real Madrid i stedet for Arsenal, så ville jeg ønske ham hen, hvor pebret gror.

KennyN
30-01-2009, 14:07
I de kampe jeg har set Newcastle, er jeg bestemt ikke blevet imponeret over N'Zogbia. Han er ikke bedre end Eagles og flere andre mellemgode spillere. Hans niveau passer fint til en halv sløj klub som Newcastle. Men han vil falde totalt igennem i en storklub..

Tror desuden ikke på historierne om Valencia. Han kommer ikke i dette transfervindue, muligvis til sommer. Men så betyder det nok et farvel til Nani.. Lad os se..

NtotheT
30-01-2009, 14:20
N'Zogbia er da et kæmpe fjols. En ting er, at han gerne vil til Arsenal, men det er respektløst overfor Newcastle, at fri til Arsenal via medierne. Nu er vi i den situation, at folk sjældent ønsker sig væk fra United, men hvis en af vores spillere, gjorde det samme, bare med f.eks. Real Madrid i stedet for Arsenal, så ville jeg ønske ham hen, hvor pebret gror.

Ronaldo?

RAppel
30-01-2009, 14:55
Ronaldo?

:lolol:

Dines
30-01-2009, 15:39
Denne nyhed er taget fra Real Madrids danske hjemmeside, www.madridista.dk

Hvorfor skal vi nu have så mange kantspillere?! Vi er ved at ødelægge vores tradition, hvor vi var en klub, der var jævnt fordelt af købte spillere og egne producerende spillere. :@

Vi har Nani, Ronaldo, Park, Tosic, Fabio, Rafael, Welbeck, Rooney, Ljajic, Evra. Ja, jeg ved godt at for nogle af spillerne, er det ikke deres vante position, men de kan sagtens dække den, hvis vi løber ind i en stor skadesperiode.

Min mening om Valencia er, at han er en god spiller, men har ikke den fornødne potentiale, som SAF kan udvikle. Ser ham som en færdigudviklet spiller. Vi har en Nani, som jeg ser som en bedre spiller og med en meget større potentiale. Så hvis Valencia skal købes, kan det kun betyde, at Fergie vil sælge en.

Jeg synes derfor, vi skal bruge pengene mere fornuftigt! Det er spild af penge, hvis United investere i en ny kantspillere mere. Dem har vi snart rigelige af!

Imod Tottenham i sidste uge benyttede vi os af 6 home grown spillere. Hvilke andre topklubber kan præstere dette? Derudover sad der også et par stykker på bænken. Jeg synes, at vi i den her sæson har været gode til at give de unge chancen, og jeg kan ikke umiddelbart se et talent blandt vores kantspillere, der p.t. har det som skal til for at slå igennem. Lee Martin er ved at nå den alder, at han snart skal slå igennem, og jeg tror, at han ryger videre til sommer. Derfor synes jeg ikke, at det er galt at købe en ny spiller - dog mener jeg ikke, at vi skal gøre det, da vi lige har købt Tosic, så lad os nu give ham en chance først.

Stratego Thomas
30-01-2009, 19:35

når man snakker om potentielle kantspillere, som dog ikke er decideret beregnet til spille på kanten, synes jeg lige du mangler: Hargreave (selvom han er skadet), Fletcher og O'shea (fordi han alligevel blive brugt overalt på banen..)

men på trods af dette mener jeg, du har ret i, at united ikke har behov for flere kantspillere.. egentlig mener jeg slet ikke, at der brug for at købe flere spillere foreløbig med mindre, at der er tale om et ekstraordinært talent. i denne sammenhæng skal man dog huske, at nye køb somregel altid vil ske på bekostning etablerede spillere, hvilket kan være okay hvis der er tale om en fobedring eller en fremtidssikring, som fx en erstatning for VDS, der alligevel ikke har mange år tilbage (jeg mener allerede vi har glimrende erstatninger for scholes og giggs i form af henholdsvis possebon, anderson, carrick, hargreaves og tosic, nani, ovs..)..

min pointe er sådan set bare, at man ofte kommer til at stirre sig blind på spændende nye indkøbsmuligheder uden at overveje konsekvenserne for den nuværende trup, der efter min mening er ganske god (læs awesome):devill:

Lagoni
01-02-2009, 17:00
Hvis vi skal have en kantspiller med et ekstraordineret talent er det helt klart ibrahim affelay fra psv. Dejlig direkte kantspiller med mål i støvlerne. Han har scoret 10 mål i 14 kampe. Ham og Ronaldo på hver sin kant ville være en god balance. Han også forholdsvis høj og har kroppen til at kunne få en ligeså god fysik som ronaldo.

Stratego Thomas
03-02-2009, 12:02
Hvis vi skal have en kantspiller med et ekstraordineret talent er det helt klart ibrahim affelay fra psv. Dejlig direkte kantspiller med mål i støvlerne. Han har scoret 10 mål i 14 kampe. Ham og Ronaldo på hver sin kant ville være en god balance. Han også forholdsvis høj og har kroppen til at kunne få en ligeså god fysik som ronaldo.

jeg ved ikke helt om jeg tror på afellay, selom det lyder imponerende med ti mål i fjorten kampe. nu ved jeg godt nok ikke hvornår og hvordan han udført denne præstation, for der jo ret stor forskel på at score ti vigtige mål i forskellige opgør, og så at score et par hatrick i nogle lette kampe, hvor sejren alligevel ville være sikker..

det kommer jo osse altsammen an pris osv

mojtaba
05-02-2009, 19:00
jeg ved ikke helt om jeg tror på afellay, selom det lyder imponerende med ti mål i fjorten kampe. nu ved jeg godt nok ikke hvornår og hvordan han udført denne præstation, for der jo ret stor forskel på at score ti vigtige mål i forskellige opgør, og så at score et par hatrick i nogle lette kampe, hvor sejren alligevel ville være sikker..

det kommer jo osse altsammen an pris osv

Han har afgjort to-tre kampe selv i Æresdivisionen med 1-0, og ellers scoret 2 mål i nogle 3-, 4-, 5-0 sejre. Så det ser endelig lovende ud som kantspiller. Men jeg tror ikke vi henter ham til klubben, da vi allerede har en del spillere, som kan spille den position.

Lagoni
06-02-2009, 10:28
Han har afgjort to-tre kampe selv i Æresdivisionen med 1-0, og ellers scoret 2 mål i nogle 3-, 4-, 5-0 sejre. Så det ser endelig lovende ud som kantspiller. Men jeg tror ikke vi henter ham til klubben, da vi allerede har en del spillere, som kan spille den position.

Syns bare det ville være ærgeligt at gå glip af sådan et talent. Ligesom vi gik glip af robben den gang. Affelay menes at være et ligeså stort talent som robben, hvis ikke større. Mener vi mangler en venstrekant der har klasse. Tænker stadigvæk på hvor fedt det ville ha' været med robben på holdet. Robben og Ronaldo på hver sine kanter ville ha' været det vildeste nogensinde.

Håber folk forstår min pointe?

Kristensen
06-02-2009, 10:41
Syns bare det ville være ærgeligt at gå glip af sådan et talent. Ligesom vi gik glip af robben den gang. Affelay menes at være et ligeså stort talent som robben, hvis ikke større. Mener vi mangler en venstrekant der har klasse. Tænker stadigvæk på hvor fedt det ville ha' været med robben på holdet. Robben og Ronaldo på hver sine kanter ville ha' været det vildeste nogensinde.

Ja på papiret er Robben en god spiller, men han viste i Chelsea at han slet ikke hører hjemme i PL... Hans fysik kan ikke modstå de tæsk der bliver delt ud! Det er det der efter min mening gør ronaldo unik, det er svært at finde driblere der kan modstå det pres de kommer under i PL gennem en hel sæson! Der skal også være balance på et hold og det vil være svært at have 2 midtbane spillere som ikke kan deltage i det defensive...

Andersen
06-02-2009, 11:39

Det handler jo ikke kun om talent og hvor gode en spiller er i CM/FM, det er jo beviseligt at der er noget galt med Robbens hoved og derudover også hans bentøj. Robben er i min bog særdeles uønsket i min klub!!

Lagoni
06-02-2009, 12:32
Ja på papiret er Robben en god spiller, men han viste i Chelsea at han slet ikke hører hjemme i PL... Hans fysik kan ikke modstå de tæsk der bliver delt ud! Det er det der efter min mening gør ronaldo unik, det er svært at finde driblere der kan modstå det pres de kommer under i PL gennem en hel sæson! Der skal også være balance på et hold og det vil være svært at have 2 midtbane spillere som ikke kan deltage i det defensive...

Hvad bruger man 2 centrale midtbanespillere til? Dårligere er la liga altså heller ikke.

Lagoni
06-02-2009, 12:33
Det handler jo ikke kun om talent og hvor gode en spiller er i CM/FM, det er jo beviseligt at der er noget galt med Robbens hoved og derudover også hans bentøj. Robben er i min bog særdeles uønsket i min klub!!

Har du set nogle af real madrids kampe? uden haam kan de nærmest intet offensivt. Ergo er han en kvalitetsspiller!!

Andersen
06-02-2009, 12:56
Har du set nogle af real madrids kampe? uden haam kan de nærmest intet offensivt. Ergo er han en kvalitetsspiller!!

Nej, det har jeg ikke, men ved godt at han er en matchvindertype, enten med driblingen, pasningen eller afslutningen, der afgøre kampen.

Han har altså haft chancen for at komme til Utd. Manden er sindsyg.

Kristensen
06-02-2009, 13:34
Hvad bruger man 2 centrale midtbanespillere til? Dårligere er la liga altså heller ikke.

Nu mente jeg også at robben og ronaldo på samme hold ville være for svagt defensivt... I hvert fald til england, og i united hvor de 2 centrale midtbane spillere ikke kun har opgaver i det defensive!

Og som andre siger så har robben haft chancen for at komme til united og i stedet gik efter pengene i Chelsea. Men i Chelsea viste han så også at han aldrig vil kunne klare at spille i england. Hans krop er simpelthen for skrøblig!

Lorensen
06-02-2009, 15:03
Kan Robben holde sig skadesfri i et par sæsoner, ville han da bestemt være en mulighed i United. Kom det dertil, ville det dog være meget, MEGET, ureaslistisk at han skulle skifte til United. Vi har nok fløje, Robben har afvist os før, og sidst men ikke mindst: Hvorfor skulle Real Madrid sælge til os ? Vi har hele sommeren holdt på Ronaldo med næb og kløer, så tvivler på at Real bare sådan uden lige vil sælge ham til os.

United DK
06-02-2009, 15:23
Det kan godt være Afellay oprindeligt er wing, men han spiller altid 10'eren hos PSV.

Isaksson
Kromkamp - Marcellis - Salcido - Brechet
Simons - Mendez
Afellay
Amrabat - Koevermans - Bakkal

Jeg vil også sige, at hvis vi endelig skulle hente en ny wing, så lad os punge ud, og hente enten Ribery eller Young.

Belfast
06-02-2009, 17:58
Bla, bla, bla eller Young.

Ja! Young vil jeg simpelthen så gerne have til klubben.
Fantastisk spiller, som jeg virkelig håber at se i en United-trøje, inden de næste par år.

NtotheT
06-02-2009, 18:23

Ikke tag det personligt, men dit bud virker ekstremt FM-agtigt. Og de andre transferbud du er kommet med igennem tiderne. :) Desuden er vi kanon godt besat på kanterne, så det vil være spild af penge. De eneste spillere jeg kan bøje mig for, at United smed penge efter var Ribery eller Young. Ellers er resten ikke god nok til at overbevise mig, at vi skal satse på dem. Vi er alt for godt dækket ind. Og vi skal også huske vi har talenter i 15-16 årsalderen. Nu skal i ikke tage det som om, at vi KUN skal vente på de bliver klar til at tage over om nogle år, men det vil jo være en helt forkert signal at sende til ungdomsspillere, hvis vi hele tiden skal købe, købe, købe og atter købe.

mufufu
06-02-2009, 19:22
Ikke tag det personligt, men dit bud virker ekstremt FM-agtigt. Og de andre transferbud du er kommet med igennem tiderne. :) Desuden er vi kanon godt besat på kanterne, så det vil være spild af penge. De eneste spillere jeg kan bøje mig for, at United smed penge efter var Ribery eller Young. Ellers er resten ikke god nok til at overbevise mig, at vi skal satse på dem. Vi er alt for godt dækket ind. Og vi skal også huske vi har talenter i 15-16 årsalderen. Nu skal i ikke tage det som om, at vi KUN skal vente på de bliver klar til at tage over om nogle år, men det vil jo være en helt forkert signal at sende til ungdomsspillere, hvis vi hele tiden skal købe, købe, købe og atter købe.

Helt enig, synes der er flere der har svært ved at skelne mellem FM og virkelighed.

NtotheT
06-02-2009, 21:23
United fører kapløbet om Valencia

Manchester United er favoritter til at sikre sig Wigan-stjernen Antonio Valencia. Ecuadorianerens nuværende manager Steve Bruce erkender, at klubben ikke kan holde på offensivspilleren evigt.
Hele januar har der løbet rygter om massive Real Madrid-bud på Wigans driblekonge Antonio Valencia. Og rygterne talte sandt, men den 23-årige ecuadorianer nærede ikke samme rejselyst som sine tidligere holdkammerater Wilson Palacios og Emile Heskey, der begge blevet solgt i de sidste uger.

Han besluttede sig derimod for at blive på JJB Stadium, og nu meldes Manchester United så i stedet stærkt interesseret i at sikre sig den 23-åriges service. Wigan-manager Steve Bruce erkender i kølvandet på den massive interesse, at Valencia før eller side vil forlade Wigan.

- Det er uundgåeligt, at han smutter. Der er så meget interesse for ham, ikke kun i England, men fra hele verden. Vi snakker om de største klubber i dette land, Spanien og rundt omkring, siger Steve Bruce ifølge Telegraph.

Real Madrid forsøgte at leje Valencia, men i Wigan var man ikke tilfreds med buddet. Vil man have Valencia permanent, er der forlydender om, at der skal hostes op med ca. 150 millioner kroner.

Jeg brækker benet på Ferguson, hvis han køber Valencia. Det jo snart en nedern trend, vi er ved at skabe os i United.

Dines
06-02-2009, 21:32
Jeg brækker benet på Ferguson, hvis han køber Valencia. Det jo snart en nedern trend, vi er ved at skabe os i United.

Uddyb gerne tak!

schousboe9
06-02-2009, 21:46

Uddyb gerne tak!

Der menes nok 'købehold', og jeg er fuldstændig enig, nu må det gerne snart stoppe! Vi mangler ikke nogen nye spillere, og da slet ikke kantspillere efter købene af Tosic og Ljalic. Vi har den bredeste trup i PL og en Welbeck, der sagtens kan agere 4.-5. valg på kanterne næste år. Ikke flere indkøb, tak!

Dines
06-02-2009, 21:55
Der menes nok 'købehold', og jeg er fuldstændig enig, nu må det gerne snart stoppe! Vi mangler ikke nogen nye spillere, og da slet ikke kantspillere efter købene af Tosic og Ljalic. Vi har den bredeste trup i PL og en Welbeck, der sagtens kan agere 4.-5. valg på kanterne næste år. Ikke flere indkøb, tak!

Der er ingen tvivl om, at vi køber mange spillere, men når vi reelt mangler en kant, er det fair nok, at vi f.eks. henter Valencia. Men det gør vi ikke p.t. efter købet af Tosic. Derfor ønsker jeg heller ikke et køb af Valenca i denne omgang. Og hvis vi skal hente en kant, er jeg mere interesseret i Ashley Young. Men hvad definerer en købeklub? Vi bruger hvert år meget høje summer på spillere, men pengene vi har fået, har vi ikke fået serveret som f.eks. City og Chelsea. Før Glazer havde vi også mange penge, så pengene vi bruger, er grundet vores succes kommercielt og på banen. Derudover er vi efter min mening stadig den topklub i England, der bruger flest home grown spillere. Liverpool har Gerrard og Carragher, Chelsea har Terry og Arsenal ingen. Mod Tottenham i Fa Cuppen blev 6 home grown spillere benyttet. Iår har Eckersley, Chester, Gibson, Welbeck, Campbell og Evans fået chancen eller flere chancer på førsteholdet.

schousboe9
06-02-2009, 22:08
Der er ingen tvivl om, at vi køber mange spillere, men når vi reelt mangler en kant, er det fair nok, at vi f.eks. henter Valencia. Men det gør vi ikke p.t. efter købet af Tosic. Derfor ønsker jeg heller ikke et køb af Valenca i denne omgang. Og hvis vi skal hente en kant, er jeg mere interesseret i Ashley Young. Men hvad definerer en købeklub? Vi bruger hvert år meget høje summer på spillere, men pengene vi har fået, har vi ikke fået serveret som f.eks. City og Chelsea. Før Glazer havde vi også mange penge, så pengene vi bruger, er grundet vores succes kommercielt og på banen. Derudover er vi efter min mening stadig den topklub i England, der bruger flest home grown spillere. Liverpool har Gerrard og Carragher, Chelsea har Terry og Arsenal ingen. Mod Tottenham i Fa Cuppen blev 6 home grown spillere benyttet. Iår har Eckersley, Chester, Gibson, Welbeck, Campbell og Evans fået chancen eller flere chancer på førsteholdet.

Ja, det er helt sikkert succes på og uden for banen, der har sikret vores nuværende finansielle styrke - gør jeg også selv et meget stort nummer ud af - og jeg da også enig i, at vi bruger flere 'hjemmelavede' spillere end nogen af de andre tophold overhovedet er i nærheden af. Jeg siger heller ikke, vi laver 'en Chelsea' og køber et helt nyt hold og lader dem spille om mesterskabet. Jeg pointerer bare, at tendensen er der og at det derfor er tid til at stoppe mens legen er god. Hvis vi fortsætter med at hente nye, unge spillere ind, hvornår skal vores egne så få chancen? Tosic er 21 og Ljalic 17, og de har unægteligt gjort vejen til førsteholdet noget længere for vores egne.

Jeg synes fortsat, vi har en god blanding af egen avl og indkøb, men indkøbene skal til at stoppe, hvis det skal vare ved.

United DK
06-02-2009, 22:11
Jeg er sikker på, at hvis vi henter Valencia, så er det også et tegn på, at en af kantspillerne ryger til sommer. Hvem det så bliver, ved jeg ikke, men det siger sig selv, at fem kantspillere (plus evt. Hargreaves og Fletcher) til to pladser er for meget, selv i de her rotationstider.

NtotheT
07-02-2009, 00:44
Men hvad definerer en købeklub?
En klub der hele tiden vil købe. En klub, der virker til at forkaste ungdomsarbejdet. Vi har jo ikke haft en international stjerne på holdet siden Beckham.

Vi bruger hvert år meget høje summer på spillere, men pengene vi har fået, har vi ikke fået serveret som f.eks. City og Chelsea. Før Glazer havde vi også mange penge, så pengene vi bruger, er grundet vores succes kommercielt og på banen.
Muligvis, men fordi vi tjener mange penge, er det ikke ensbetydende med vi bare skal brænde dem af som en vis hovedløs kylling. Vi skal også spare, så vi på et tidspunkt kan bruge pengene på den nye superstjerne - a la Rooney-situationen.

Derudover er vi efter min mening stadig den topklub i England, der bruger flest home grown spillere. I år har Eckersley, Chester, Gibson, Welbeck, Campbell og Evans fået chancen eller flere chancer på førsteholdet.
Eckersley har fået 15 minutter, Chester fik 10 minutter, Gibson er talentløs, Welbeck ligner en guldklump, Campbell bliver ikke til noget, grundet alt for gode konkurrenter, Evans er en stjerne i svøb. Altså det er kun 3 der er noget værd, som situationen er lige un. Du kan ikke sige, at vi har benyttet 6, når de to første du nævner mere eller mindre ikke har fået andre chancer.

Set med et større overblik, så synes jeg bare den kedelige trend skal stoppe. Jeg vil hellere have Welbeck bliver den nye stjerne end at spendere 180 mio. kr på Valencia. Det gavner i længden ikke en skid, for så vil ingen talenter komme til United. F.eks. se på Chelsea. De alle sammen flygter derfra mere eller mindre. Det er bl.a. derfor jeg har så stor respekt for Wenger. En mand, der har hjerne for fodbold. Men han har måske bare kørt det lige for meget ud, men alligevel. Han tør at gøre det, og det har han min dybeste respekt for.

(...) og Arsenal ingen
Altså de har jo mange 15-16 årige, som jeg ved har et ekstremt potentiale til at blive noget stort. Igen, Arsenal tror jeg på et tidspunkt inden for 10 år vil være en stor fodboldmagt, når de talenter bliver modne. De jo helt vildt, at deres unge drenge kørte Wigans rutinerede mandskab baglæns ud af banen 3-0!

Pointen: Fuck Valencia og andre bejlere til vores sprudlende offensivbesatte trup. Kig på andre områder, hvor vi lider. Det centrale midterforsvar.

NtotheT
07-02-2009, 00:50
Jeg er sikker på, at hvis vi henter Valencia, så er det også et tegn på, at en af kantspillerne ryger til sommer. Hvem det så bliver, ved jeg ikke, men det siger sig selv, at fem kantspillere (plus evt. Hargreaves og Fletcher) til to pladser er for meget, selv i de her rotationstider.

For guds skyld, lad være med at betegne Fletcher som kantspiller! Det jo et skændsel for ordet kantspiller, og det giver mig det dårlige billede af de skod kampe Fletcher har spillet, når han figurerer derude. Han er så hamrende elendig på den højre midtbane. Hargo derimod er god, men synes det er irriterende folk skriver Fletcher. Ja, jeg flueknepper, men så vil jeg sige, at Nanis form i denne sæson er bedre end Fletcher på en højrekant. (Sagde jeg virkelig det?)

JumpingCarrot
07-02-2009, 03:13
For guds skyld, lad være med at betegne Fletcher som kantspiller! Det jo et skændsel for ordet kantspiller, og det giver mig det dårlige billede af de skod kampe Fletcher har spillet, når han figurerer derude. Han er så hamrende elendig på den højre midtbane. Hargo derimod er god, men synes det er irriterende folk skriver Fletcher. Ja, jeg flueknepper, men så vil jeg sige, at Nanis form i denne sæson er bedre end Fletcher på en højrekant. (Sagde jeg virkelig det?)

Måske kommer hans 'eventuelt' deraf? :D

Tim_rn
07-02-2009, 09:42

Det kunne jo meget vel være at der er brug for ham hvis vi mister nogle spillere. Hvem ved om Ronaldo tager til madrid, nani bliver fundet for let, giggs stopper? Er ligeglad med hvad i tror, pointen er ingen af os ved det. Og derfor er ferguson jo nok ved at kigge på muligheder, som i alligevel alle ville klage over gik for langsomt til sommer hvis han først skal i gang med at kigge der efter vi har mistet 1-2 spillere.

schousboe9
07-02-2009, 10:29
Det kunne jo meget vel være at der er brug for ham hvis vi mister nogle spillere. Hvem ved om Ronaldo tager til madrid, nani bliver fundet for let, giggs stopper? Er ligeglad med hvad i tror, pointen er ingen af os ved det. Og derfor er ferguson jo nok ved at kigge på muligheder, som i alligevel alle ville klage over gik for langsomt til sommer hvis han først skal i gang med at kigge der efter vi har mistet 1-2 spillere.

Jeg er da glad for, den gamle forsøger at tænke fremad og det har også altid været én af hans mange stærke sider, men altså:

1. Ronaldo skal ingen steder, end o' discussion!

2. Nani kan erstattes af Welbeck - selvom jeg tvivler stærkt på Nanis afgang.

3. Vi har netop hentet Giggs' afløser (som kantspiller) i Tosic.

Og for at tilføje en 4.: Ljalic kommer om et år, og vil gå direkte ind i truppen som endnu en gardering, og hvis Nani bliver har vi yderligere en gardering til kanterne og angrebet i Welbeck.

Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal stave det, men vi mangler hverken Valencia eller nogen andre kanter. Som NtotheT siger: Fokusér på det område vi lider mest - midterforsvaret!

Martinsen
07-02-2009, 11:37
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal stave det, men vi mangler hverken Valencia eller nogen andre kanter. Som NtotheT siger: Fokusér på det område vi lider mest - midterforsvaret!

Hvad for noget sludder? Lider vi i midterforsvaret? håber sku næsten du mener det for sjovt. Rio, Vidic, Evans og Brown når han er klar igen? er det at lide.

United-Allan33
07-02-2009, 11:41
Jeg er da glad for, den gamle forsøger at tænke fremad og det har også altid været én af hans mange stærke sider, men altså:

1. Ronaldo skal ingen steder, end o' discussion!

2. Nani kan erstattes af Welbeck - selvom jeg tvivler stærkt på Nanis afgang.

3. Vi har netop hentet Giggs' afløser (som kantspiller) i Tosic.

Og for at tilføje en 4.: Ljalic kommer om et år, og vil gå direkte ind i truppen som endnu en gardering, og hvis Nani bliver har vi yderligere en gardering til kanterne og angrebet i Welbeck.

Jeg er nu ikke så sikker på at Fergie henter en spiller til 18 mill hvis ikke nogen rejser, så hvis der er hold i rygterne så er jeg sikker på det bliver en af Ronaldo eller Nani..
Bliver de to derimod så ser jeg ingen grund til at hente Valencia, og ihvertfald ikke til den pris..
OG så forstår jeg ikke helt hvorfor folk vil forstærke vores midterforsvar, vi har gået igennem 12 kampe uden scoringer imod, hvor Rio, Evans og Brown alle har været skadet eller ukampdygtige, plus hvor andre oplagte reserver har været skadet eller brugt andre steder, den situation nægter jeg at tro vil ske igen, så synes egentlig også vi er fint besat på de pladser..

NtotheT
07-02-2009, 12:05
Hvad for noget sludder? Lider vi i midterforsvaret? håber sku næsten du mener det for sjovt. Rio, Vidic, Evans og Brown når han er klar igen? er det at lide.

Hehe, måske glemte jeg at gøre mig helt klar i mine udtalelser. Altså, vores midterforsvar er jo helt perfekt, når alle er klar, der er jeg enig. Men i og med, at Rio har dårlig ryg, Browns skadeshierarki er længere end en Vollsmose-udlændinges kriminelle handlinger, så har vi kun Evans og Vidic tilbage. Jeg siger ikke, at vi skal gå ud og købe et talent, men bare fokusér mere på det område.

Nuvel har vi O'Shea eller Neville til at dække over, hvis det er så slemt, og også Chester og Cathcart, men så håber jeg bare, Ferguson tør at give de to talenter pladsen, så vi fans kan få den fornemmelse, som vi gjorde med Evans, at her er der tale om nogle, der vil styrke holdet om nogle år. Det er det, jeg mener, at han skal fokuserer på det midterforsvar. For i de seneste 2½ sæson har vi tit været ramt der. Sæson 06/07, var Vidic skadet to gange i perioder af 4-6 uger i en meget vigtigt periode, Rio var også skadet, hvorefter vi stillede om med bl.a. en retaderede klovn i form af Heinze i midterforsvaret, som kostede os kampen mod Milan i semi'erne.

jeg håber du forstår mig bedre nu :)

schousboe9
07-02-2009, 12:10

Vi kommer ikke uden om, at vi er godt dækket ind og 'lider' er måske for stærkt et ord, men ikke desto mindre er det utvivlsomt det område, vi er svagest dækket ind - hvilket siger lidt om bredden. Seføli kan Brown spille derinde, men hvis vi fortsætter i den dur, kan O'Shea vel også, og ham ser jeg godt nok helst på en back. Af deciderere midterforsvarer har vi Vida, Rio og Evans, og hvis vi skal forstærkes nogen steder til sommer, bør det være her.

Selvom de fornylig har spillet centralt, ser jeg stadigvæk Neville, Brown og O'Shea som backer, og vi mangler derfor endnu én solid gardering for Rio og Vida.

Men for lige at understrege: Jeg mener slet ikke, vi bør handle overhovedet til sommer! Men nu gik snakken på at hente Valencia (eller andre kanter) og det mener jeg klart er det sidste område, vi skal forstærke pt., hvorfor fokus istedet bør være på vores eneste lille akilleshæl - altså midterforsvaret, som jeg ser det.

United DK
07-02-2009, 12:36

Ro på, jeg skrev eventuelt. ;)

Jeg ser også helst, at Fletcher bliver inde i midten, men i en nødsituation kan han godt bruges derude, og han er i hvert fald at foretrække, fremfor at bruge en masse mio. på Valencia. I øvrigt kan de to Da Silva-tvillinger vel også bruges på kanterne, i yderst konsekvens, så ingen grund til køb derude.

United DK
07-02-2009, 12:41
Vi kommer ikke uden om, at vi er godt dækket ind og 'lider' er måske for stærkt et ord, men ikke desto mindre er det utvivlsomt det område, vi er svagest dækket ind - hvilket siger lidt om bredden. Seføli kan Brown spille derinde, men hvis vi fortsætter i den dur, kan O'Shea vel også, og ham ser jeg godt nok helst på en back. Af deciderere midterforsvarer har vi Vida, Rio og Evans, og hvis vi skal forstærkes nogen steder til sommer, bør det være her.

Selvom de fornylig har spillet centralt, ser jeg stadigvæk Neville, Brown og O'Shea som backer, og vi mangler derfor endnu én solid gardering for Rio og Vida.

Men for lige at understrege: Jeg mener slet ikke, vi bør handle overhovedet til sommer! Men nu gik snakken på at hente Valencia (eller andre kanter) og det mener jeg klart er det sidste område, vi skal forstærke pt., hvorfor fokus istedet bør være på vores eneste lille akilleshæl - altså midterforsvaret, som jeg ser det.

Det er bare sjovt, at vi har problemer i det forsvar, når det gang på gang holder clean sheets, og netop har sat ny rekord, og det har jo vel og mærke været uden Rio og Vidic sammen, i nærmest alle kampene. Selvfølgelig ser det skidt ud, hvis vi får 4-5 skader på samme tid, men sådan er det jo bare. Man kan jo ikke have ti midterforsvarer i truppen, fordi man så er helgarderet, og bortset fra denne sæson, så kan jeg ikke komme på andre sæsoner, hvor vi har haft så mange skader blandt midterforsvarene, tværtimod har Rio og Vidic nærmest spillet uafbrudt, de sidste 2-3 år.

NtotheT
07-02-2009, 12:51

Som en sort mand fra USA ville sige det til en anden sort mand.

"Amen fo' dat, my brother!" :p

JumpingCarrot
07-02-2009, 14:20

Seriøst!?

Brown er en fantastisk centerforsvarer! Det har han bevist gang på gang, og jeg kan slet ikke være et halvt sekund i tvivl om, at det er dér, han er bedst. Nok har han spillet mest som back de seneste år, men han har _alle_ facetterne til at være fantastisk centralt. Vi så det bl.a. for nogle år siden - nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilken sæson - hvor han af mange blev ratet højere end Rio set over hele sæsonen. Her spillede han primært centralt, og gang har altså gjort det formidabelt mange gange.

For mig at se er han vores klart bedste backup til det centrale forsvar. Men han gør det godt på backen, og det er rent luksus, at han kan spille derude. Ellers var han smuttet, det er jeg ikke i tvivl om.

Dines
07-02-2009, 15:38
En klub der hele tiden vil købe. En klub, der virker til at forkaste ungdomsarbejdet. Vi har jo ikke haft en international stjerne på holdet siden Beckham.

Det er rigtigt nok, men nu skal det også siges, at det først og fremmest er meget meget svært at få internationale superstjerner gennem ens akademi. Vi var heldige og dygtige, da vi fik Class of 92 frem. Derudover har akademiet haft en tørke de sidste 15 år. Ja, der har da været Brown, Fletcher og O'Shea, men det er langt til Giggs, Scholes og Beckham niveau.

Muligvis, men fordi vi tjener mange penge, er det ikke ensbetydende med vi bare skal brænde dem af som en vis hovedløs kylling. Vi skal også spare, så vi på et tidspunkt kan bruge pengene på den nye superstjerne - a la Rooney-situationen.

Helt enig. Men fordi, at vi ville købe en kantspiller, er det imo ikke ensbetydende med, at vi er en køberklub. Jo, vi bruger penge på udelandske spillere, men vi bruger også i høj grad unge egen producerede talenter. Jeg ønsker dog heller ikke Valencia, da han vi imo ikke har brug for en kantspiller efter købet af Tosic. Derudover mener jeg, at prisen er for høj for ham, og der er til den pris vil være bedre løsninger. Ashley Young f.eks.

Eckersley har fået 15 minutter, Chester fik 10 minutter, Gibson er talentløs, Welbeck ligner en guldklump, Campbell bliver ikke til noget, grundet alt for gode konkurrenter, Evans er en stjerne i svøb. Altså det er kun 3 der er noget værd, som situationen er lige un. Du kan ikke sige, at vi har benyttet 6, når de to første du nævner mere eller mindre ikke har fået andre chancer.

De har ihvertfald fået deres debut på førsteholdet. Derudover skal vi tage med, at vi også har Scholes, Giggs, Neville, Brown, O'Shea og Fletcher som egenproducerede spillere, så vi giver bestemt egne chancen. Hvis de så ikke er gode nok, så er det okay at købe spillere fra udelandet imo. Og hvis ud af 5 år vil komme ca. 5 fremtidige førsteholdspillere til fra eget akademi, vil jeg være rigtig tilfreds.

Set med et større overblik, så synes jeg bare den kedelige trend skal stoppe. Jeg vil hellere have Welbeck bliver den nye stjerne end at spendere 180 mio. kr på Valencia. Det gavner i længden ikke en skid, for så vil ingen talenter komme til United. F.eks. se på Chelsea. De alle sammen flygter derfra mere eller mindre. Det er bl.a. derfor jeg har så stor respekt for Wenger. En mand, der har hjerne for fodbold. Men han har måske bare kørt det lige for meget ud, men alligevel. Han tør at gøre det, og det har han min dybeste respekt for.

Jeg har respekt for Wengers meritter, men jeg mener, at han er ved at falde af på den. De har en stor gæld efter deres stadion, så det kan muligvis have en indflydelse på deres transfer politik, men jeg mener, at det er utopi, at man med unge spillere ned til 16-17 år, kan regne med at kæmpe med om mesterskabet. Derfor foretrækker jeg mere vores stil. Giver egne talenter chancen, men køber også dyre indkøb for at kæmpe med om trofæerne. Udover er Wilshiere er Arsenals talenter nogle de har hapset fra andre topklubbers akademier som med f.eks. Fabregas. Jeg har respekt for Wengers meritter med Arsenal at føre dem fra en midter placering til topklub, er meget flot. Men jeg synes, at brugen af unge spillere er blevet for overdrevet og det er en hån mod engelsk fodbold, at der ingen englændere i deres startopstilling er.

Altså de har jo mange 15-16 årige, som jeg ved har et ekstremt potentiale til at blive noget stort. Igen, Arsenal tror jeg på et tidspunkt inden for 10 år vil være en stor fodboldmagt, når de talenter bliver modne. De jo helt vildt, at deres unge drenge kørte Wigans rutinerede mandskab baglæns ud af banen 3-0!

Arsenal har helt bestemt mange talenter som f.eks. Wilshere og Jay Simpson, men indtil videre ser det jo ikke for godt ud med en 5 plads. Arsenal er dog igang med at bygge en sund økonomi op, og som du siger, kan det om 10 år f.eks. vise sig at bære frugt, men det er for svært at forudsige endnu.

Pointen: Fuck Valencia og andre bejlere til vores sprudlende offensivbesatte trup. Kig på andre områder, hvor vi lider. Det centrale midterforsvar.

Vi skal ikke have Valencia. Vi mangler ikke en kantspiller, og jeg synes prisen er for høj taget hans kvaliteter i betragtning. Jeg synes ikke, at vi mangler nogle spillere. Måske en angriber, hvis Tevez smutter til sommer.

Dyreborg
07-02-2009, 17:51
Jeg vil ikke ligefrem anbefale ham på nuværende tidspunkt. Men jeg lagde lige mærke til Hulls spydspids. Craig Fagan. Kæft han holder godt på bolden. Han så ik så gammel ud. Tror man skal holde et øjet vågent på ham :)

SantasLittleHelper
07-02-2009, 18:13
Jeg vil ikke ligefrem anbefale ham på nuværende tidspunkt. Men jeg lagde lige mærke til Hulls spydspids. Craig Fagan. Kæft han holder godt på bolden. Han så ik så gammel ud. Tror man skal holde et øjet vågent på ham :)

Craig Fagan er 26.

Jeg er lidt i tvivl mht hvor grænsen går for egen avl. Er Ronaldo f.eks. egen avl? Petrucci? Rooney?

Dines
07-02-2009, 18:28
Craig Fagan er 26.

Jeg er lidt i tvivl mht hvor grænsen går for egen avl. Er Ronaldo f.eks. egen avl? Petrucci? Rooney?

Ingen er dem er egen avl. Efter min mening er egen avl, når spilleren ikke har spillet for andre klubber. Det har Ronaldo, Rooney og Petrucci jo. Det er ligesom med Fabregas. Han er ikke Arsenals egen avl, han blev hentet fra Barcelona som 16 åring, og siden har de udviklet ham, ligesom vi har med Rooney og Ronaldo.

Zubbi
07-02-2009, 18:31

Men hvad F***** skal de bruge alle deres SÅÅÅÅ fantastiske unge talenter, som helt klart kommer til at blive den nye stormagt indenfor fodbolden, når de HVERT år, sælger nogle af de fremtrædende profiler?

Henry, Vieira, Wiltord, Pires, Ljungberg, Flamini, Hleb ..

De har udviklet sig fra at være en ægte topklub, til at være en udviklingsklub nærmest.

Så jeg tror ikke at vi kommer til at se dem være en "stormagt" ;)

SantasLittleHelper
07-02-2009, 18:35
Men Giggs har vel spillet i City og Scholes i Oldham... Så hvor trækker vi linien?

Dines
07-02-2009, 18:37
Men Giggs har vel spillet i City og Scholes i Oldham... Så hvor trækker vi linien?

Det er rigtig nok, men der var de helt unge og Giggs noget da aldrig reelt at spille for City? Var han ikke kun til træning med dem?

Zubbi
07-02-2009, 18:39

Jeg mener at egen avl er, hvis man samler dem op der omkring de 14 senest 15.
En 17 årig, er for sent. Der er spilleren udviklet fuldt ud som ungdomsspiller. Der mangler personen bare lige det sidste for at komme på 1. holdet, mens en 14 årig stadig kan udvikle sig en del som ungdomsspiller.

Tue B
07-02-2009, 19:28
Jeg mener at egen avl er, hvis man samler dem op der omkring de 14 senest 15.
En 17 årig, er for sent. Der er spilleren udviklet fuldt ud som ungdomsspiller. Der mangler personen bare lige det sidste for at komme på 1. holdet, mens en 14 årig stadig kan udvikle sig en del som ungdomsspiller.

Du kan nå at udvikle dig meget som spiller på et år. Hvis du får god selvtillid og spiller dig frem, så kan du udvikle dig vildt hurtigt også derfor vi ser nogle store flops ind imellem. 17 årige er ikke for sent til at gøre noget ved en ungspiller. Det jo også vidt forskelligt fra person til person. Der er heller ikke vildt mange der slår igennem som 18 årige på et førstehold især ikke Uniteds.

Don Kafai
07-02-2009, 19:33
Jeg tror, at man må spørge sig om, hvor vigtigt det her koncept med "egen avl" er.
Det er så nemt at spille bagklog, og dømme Uniteds købepolitik og mangel på satsning i egne rækker, men hvad var alternativet?

Ingen tvivl om, at Neville, Beckham, Scholes, Giggs osv. var nok til at hjemføre back-to-back titles og klimakset i CL-triumfen, men come on, fodbolden har udviklet sig kolossalt siden da, og det er jo ren utopi at forestille sig vi ville blive mestre med Chadwick, Richardson, Fletcher, O'Shea, Welbeck osv som vores bærende kræfter. Uden tvivl vil de supplere en trup, men heller ikke meget mere end det.

Jeg er ovenud tilfreds med Ferguson, hvis han, i tilfælde af at han fx vil købe en angriber, kigger på spillere vi har i akademiet, Welbeck, Campbell osv, og ser på, om de vil kunne løfte rollen i sæsonen 08/09 i et partnerskab med Rooney og Tevez. Jeg er også ovenud tilfreds, hvis han herefter henter en Berbatov, for det er nødvendigt.

I får det til at lyde som om, at United har mistet mange potentielle legender, fordi Ferguson har købt ind udefra. Jeg tror mere, han har overværet den kæmpe ydmygelse United stod overfor, hvis blev satset på spillere fra vores ungdomsakademi. Det eneste navn United-fans svarer mig igen med, er Rossi, og det forstår jeg kun delvist. Husk nu på, han ville selv væk!

Hvis den 21. maj 2008 skal gentage sig, er løbende suplerende indkøb nødvendige. Jeg har fuldt ud respekt for folk der sagtens kunne undvære disse titler, for i stedet at se et mere traditionsbundet og britisk United-hold, og det er derfor jeg siger i starten, at man må gøre op med sig selv hvor vigtig egen avl er. Men jeg har derimod ingen respekt for dem, der skal have store titler for at tilfredsstilles, og samtidig slammer Uniteds talentarbejde.

Når det så er sagt, så ønsker jeg ingen supleringer til næste sæson. Lad Rafael få backen, og gør Brown til afløser. Behold Tevez, kør Campbell og Welbeck ind så vi har 5-mands angreb, og så kan Foster/TK igen slås om de kampe, VDS ikke kan spille. Så håber jeg, at Park får venstrekanten. Så må Nani og Tosic slås om hvem der skal være afløseren.

Pt behøver vi ingen, men der er lang vej til sommer, og beholder vi fx ikke Tevez, så er sagen en helt anden.

SantasLittleHelper
07-02-2009, 20:03
Petrucci, Pique og Rossi var også helt unge, og nåede vel ikke at få debut, men betegnes alligevel ikke som egen avl. United signede godt nok Giggs som 14-årig, men det er vist ikke tilladt mere så vidt jeg har forstået. Så hvordan skal vi få fat i de store talenter, hvis vi ikke må hente dem? Det kan IMO ikke lade sig gøre at stable et mesterhold på benene med så mange spillere fra egen avl i nutidens fodbold. I tillæg mener jeg at det er en alt for romantiseret tanke, at man ikke må købe spillere som reelt er bedre end dem man har - uanset hvor gamle de er. Rent økonomisk er det selvfølgelig fordelagtigt at skrabe børn ind fra gaden og træne dem til at være med på verdens bedste hold, men det er kun et fåtal der kommer igennem nåleøjet. Der er det så, IMO, bedre at fokusere på unge talenter der allerede har bestemt sig for at fodbold skal være deres levevej, som f.eks. Petrucci, Piqué, Fabregas, Rossi, osv hvis de har det der skal til. Disse spillere er jo alligevel udviklet af United/Arsenal og jeg kan ikke se hvordan det skal tælle mere at have spillet på et ubetydeligt niveau for deres klubhold. Så jo, vi har skam skabt internationale stjerner siden Beckham og det er IMO ubetydeligt om de har spillet for os på et lavere niveau, for så kan man sige sådan om stort set alle spillerne. At man hapser talenter fra andre hold kan jeg absolut ikke se noget galt i for vores største talenter og bedste spillere er unægteligt hentet på netop den måde.

Falder vi over et stortalent i sommerpausen til kanten skal vi IMO også slå til. Det samme gælder for midterforsvaret hvor jeg ikke giver meget for Chester og Cathcart i forhold til et åbenlyst talent som Evans. En ung keeper, eksempelvis Akinfeev, ville også være guld værd, er jeg sikker på.

Christensen
07-02-2009, 22:44
Lige til det med, hvornår man går ind under egen avl.. mener det er noget med at man skal have været i klubben i fire år (sæsoner) inden man fylder 21, før man kan betegnes som at være af egen avl. Sådan er det i hvert fald i FM, og man kan sige meget om FM, men det med reglerne har de nu styr på ;)

schousboe9
08-02-2009, 14:04
Det er bare sjovt, at vi har problemer i det forsvar, når det gang på gang holder clean sheets, og netop har sat ny rekord, og det har jo vel og mærke været uden Rio og Vidic sammen, i nærmest alle kampene. Selvfølgelig ser det skidt ud, hvis vi får 4-5 skader på samme tid, men sådan er det jo bare. Man kan jo ikke have ti midterforsvarer i truppen, fordi man så er helgarderet, og bortset fra denne sæson, så kan jeg ikke komme på andre sæsoner, hvor vi har haft så mange skader blandt midterforsvarene, tværtimod har Rio og Vidic nærmest spillet uafbrudt, de sidste 2-3 år.

Ja ja, masser af clean sheets og rekorder uden de faste, og jeg prøver også at gøre det klart, at jeg seføli mener, vi er godt dækket ind i tilfælde af skader/karantæner. No argument there! Jeg siger bare, at hvis der død og pine skal handles til sommer, bør det være en midterforsvarer, da vi kun har tre deciderede til to pladser...

Dog vil jeg igen understrege: Der skal ikke købes ind til sommer, vi mangler ikke noget!:)

PS: Mht. clean sheets, så tror jeg ikke man skal undervurdere hverken Carricks eller Fletchers betydning, for de er virkelig blevet bedre til at 'støvsuge' og beskytte bagerste kæde. Hvis ikke de havde ramt niveau, tror jeg ikke vi havde haft rekorden - men det er en anden snak.:)
Seriøst!?

Brown er en fantastisk centerforsvarer! Det har han bevist gang på gang, og jeg kan slet ikke være et halvt sekund i tvivl om, at det er dér, han er bedst. Nok har han spillet mest som back de seneste år, men han har _alle_ facetterne til at være fantastisk centralt. Vi så det bl.a. for nogle år siden - nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvilken sæson - hvor han af mange blev ratet højere end Rio set over hele sæsonen. Her spillede han primært centralt, og gang har altså gjort det formidabelt mange gange.

For mig at se er han vores klart bedste backup til det centrale forsvar. Men han gør det godt på backen, og det er rent luksus, at han kan spille derude. Ellers var han smuttet, det er jeg ikke i tvivl om.

Enig, Brown gør det som regel skide godt og det er vel heller ikke for sjov, at Ferguson har kaldt ham "den mest naturlige forsvarsspiller, jeg nogensinde har set."
Men mht. first touch og simple afleveringer, mener jeg alligevel han laver for mange elementære fejl, som er noget dyrere for en midterforsvarer end for en back, og jeg mener derfor han bør spille back. Rio, Vida og Evans udstråler langt mere sikkerhed hvad det angår.

CC
08-02-2009, 15:23
Kan godt være truppen ikke decideret mangler noget, en ting som jeg er helt enig i, men jeg er stadig ikke i tvivl om at vi både køber og sælger spillere. Fergie har altid købt minimum en klassespiller, og jeg ville ikke blive overrasket hvis vi hentede en enkelt 200 mio spiller, selvom jeg ikke har den fjerneste ide om hvem det skulle være, hvem han skulle erstatte osv.

Personligt regner jeg det heller ikke for utopisk at vi sælger en spiller som f.eks. Nani, PIG, Hargo(håber det godt nok ikke!!) eller en anden for at gøre plads til en ny spiller, for ellers er faren at vi simpelthen kommer til at stå stille.
Med den trup ville jeg selv være fint tilfreds udelukkende at satse på unge spillere fra reserverne og hver gang jeg ser dem bliver jeg mere og mere begejstret, men jeg tror ærlig talt ikke på at vi nøjes med det...

Lagoni
08-02-2009, 15:29

Jeg spiller ikke FM. Ser bare utroligt mange fodboldkampe.

RAppel
11-02-2009, 10:06
OYrB4joRsdw

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=908122

Rygtet er godt nok tilbage fra oktober, men læste lige om Juve og så ville jeg lige tjekke knægten ud og så fandt jeg ud af vi har haft følere ude. Rigtig spændende spiller ser det ud til!

Tue B
11-02-2009, 10:26
OYrB4joRsdw

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=908122

Rygtet er godt nok tilbage fra oktober, men læste lige om Juve og så ville jeg lige tjekke knægten ud og så fandt jeg ud af vi har haft følere ude. Rigtig spændende spiller ser det ud til!

Han ser ud til at være mega talentfuld! Han minder mig lidt om Robinho i sin tid hos Santos. Ikke fordi han skal samlignes med en fra shitty, men sådan måden at spille på, en ægte brasser. Det kan være han kan sparke lidt gang i vores offensiv :lolol:

United DK
11-02-2009, 15:58
Ikke flere brasilianere!

Brasilien er verdens bedste indenfor fodbold, men nu har vi to backs, samt Anderson og Possebon, og det er maks. i mine øjne. Jeg vil græmmes, hvis vi en dag stiller med fem brassere i start 11'eren, for vi er og bliver en britisk klub. Der skulle nødigt gå Arsenal/Liverpool i den, med flere franskmænd/spaniere end britere.

Dines
11-02-2009, 16:42
Ikke flere brasilianere!

Brasilien er verdens bedste indenfor fodbold, men nu har vi to backs, samt Anderson og Possebon, og det er maks. i mine øjne. Jeg vil græmmes, hvis vi en dag stiller med fem brassere i start 11'eren, for vi er og bliver en britisk klub. Der skulle nødigt gå Arsenal/Liverpool i den, med flere franskmænd/spaniere end britere.

Enig. Der skal heller ikke gå for meget latino i den, og vi har nok i Anderson, Possebon og Da Silva tvillingerne.

snegl
11-02-2009, 17:21
Det var sku et ultimativt statement.

Jeg ser skam også helst engelsk/britisk, men når nu talentmassen er så ufattelig lille, så gør det mig sgu ikke noget at vi kigger på andet. Om det så er Brasiliansk eller serbisk betyder ikke rigtigt noget for mig. Evne overskygger i mange tilfælde nationalitet, og jeg gider ærlig talt ikke have Vaughn fra Everton fremfor en brasilianer der er langt bedre.

Iøvrigt er britisk talentmasse pikke dyr fordi der er så lidt af den. *Host* Walcott, Rooney *host*. I sidste ende skal vi være bedst, og hvis der ikke findes en ny Rooney på markedet, så må man lede andetsteds.

JakobR
11-02-2009, 17:23
Hverken tvillingerne, Possebon eller Anderson (og Nani for den sags skyld) er faste mænd, så mon ikke det går.

Hvis en Pelé går rundt, så skal vi ikke holde os tilbage pga. en eller anden fodboldideologi.

United DK
11-02-2009, 17:40
Det var sku et ultimativt statement.

Jeg ser skam også helst engelsk/britisk, men når nu talentmassen er så ufattelig lille, så gør det mig sgu ikke noget at vi kigger på andet. Om det så er Brasiliansk eller serbisk betyder ikke rigtigt noget for mig. Evne overskygger i mange tilfælde nationalitet, og jeg gider ærlig talt ikke have Vaughn fra Everton fremfor en brasilianer der er langt bedre.

Iøvrigt er britisk talentmasse pikke dyr fordi der er så lidt af den. *Host* Walcott, Rooney *host*. I sidste ende skal vi være bedst, og hvis der ikke findes en ny Rooney på markedet, så må man lede andetsteds.

Hvem siger vi skal købe? Hvad med at udvikle selv? Vi har udviklet så mange klassespillere gennem tiden, og jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke kan gøre det igen. Evans og Welbeck er senest skud på stammen, og med den rette hånd, så bliver de ligesom Giggs, Scholes og Neville, bærende kræfter gennem mange år, og sådan kan det fortsætte. Desuden forstår jeg ikke, hvorfor man er villig til, at skide på alt, bare man vinder nogle titler. For mig er titler gode at vinde, såfremt de vindes på en ordentlig måde, ellers vil jeg have en dårlig smag i munden.

United DK
11-02-2009, 17:42
Hverken tvillingerne, Possebon eller Anderson (og Nani for den sags skyld) er faste mænd, så mon ikke det går.

Jo nu, men hvad så om 5-10 år, hvor de forskellige rammer deres bedste alder?

RAppel
11-02-2009, 17:48
Jo nu, men hvad så om 5-10 år, hvor de forskellige rammer deres bedste alder?

Der kan ske meget på 5-10 år så mon de stadig er i klubben alle sammen? ;)

JakobR
11-02-2009, 17:49
Om 5-10 år vil det alligevel undre mig, hvis de alle sammen er faste mænd eller måske at finde i truppen i det hele taget.

Hvorfor er Giggs og Evans i orden, når en Sydamerikaner ikke er? Man bliver ikke særligt meget Engelsk af at bo i nabolandet.

EDIT: Det er jo heller ikke fordi, der ikke bliver tilknyttet englændere til vores ungdomsafdelinger. Mange af dem hører vi bare ikke om, fordi de ikke bliver hentet på tværs af landegrænserne - og så er der vist også særregler mht. at ikke-europæiske undlændinge først kan hentes, når de er myndige.

Tue B
11-02-2009, 19:11
Jeg syntes vi skal satse på egne talenter, men de skal også have noget konkurrence og det skal nogle gange hentes i udlandet. Everton gør det helt rigtige i forhold til egne talent, de giver dem chancen fra helt unge. Hvornår har vi sidst set en englænder på 16-18 på Uniteds førstehold sådan spille flere kampe over en sæson?
Welbeck er en af vores talenter, men hvis vi nu har et engelsk talent på 17 år, hvorfor så ikke bruge ham lidt på førsteholdet, fordi når han bliver 20 kommer han ind uden nogen form for erfaring og falder igennem.
Jeg vil hellere have en brasser, der kan spille bold, end en englænder der ikke kan, sådan er det. Jeg tror også man skal se på, at der ikke kommer en ny Giggs, Scholes eller Neville. Men i stedet skal vi se på der måske kommer nogle andre talenter og måske endda på andre positioner.
Scholes' erstatning er vel som det ser ud Anderson, Giggs har Nani og Neville Rafael. Der er vi jo gået helt salsa!
Vi kunne nok finde en engelsk erstatning for Scholes og nok også Neville, men Giggs bliver svært, jeg kan godt nok ikke komme på en engelsk fløjspiller der har kvaliteter som Giggs? Måske Downing, men alligevel er han ikke helt oppe på acceptabelt niveau og joe cole, kommer aldrig til United!
Der skal nok gøres et større scout arbejde og talent udvikling i england skal forbedres, hvis de skal have verdensstjerner over hele linjen.
Men jeg tror vejen frem er, at afprøve vores talenter noget før også simpelthen give dem erfaring noget tidligere.

United DK
11-02-2009, 19:18
Om 5-10 år vil det alligevel undre mig, hvis de alle sammen er faste mænd eller måske at finde i truppen i det hele taget.

Det er muligt, men det kan jo i princippet ske, og sådan som vi kigger på brasilianere, så kommer der vel en ny ladning indenfor 5-10 år.

Hvorfor er Giggs og Evans i orden, når en Sydamerikaner ikke er? Man bliver ikke særligt meget Engelsk af at bo i nabolandet.

Nej, men jeg nævner heller ikke englænder, men brite.

Dines
11-02-2009, 19:31

Hvis en Pelé går rundt, så skal vi ikke holde os tilbage pga. en eller anden fodboldideologi.

Du har ret, men jeg frygter bare, at vi en dag, når Fergie stopper måske får en ikke-britisk manager, og så ender som Arsenal med 0 britere i startopstillingen. Selvfølgelig skal vi gå efter unge talenter i Europa også, men når det er en ukendt brasilianer, kan vi så ikke ligeså godt prøve nogle home grown spillere af?

bundgaard123
11-02-2009, 20:32
Noget af det fodboldklubben manchester united jo altid har gået meget op i er at man skal beholde det britiske. Jeg tror bare at det på den lange bane kan blive lidt svært at blive ved med at konkurrere på topplan når fifa reglerne er så latterlige. At arsenal stiller op uden en eneste britte i mange af kampene burde ikke kunne ske. Derfor mener jeg at fifa burde lave en regel om at midst 3 personer på holdet skal være for det land de spiller i. Det vil både gører scoutningen bedre fordi det bliver vigtigere at finde gode unge nationale talenter fremfor at købe nogle udlændinge i 16-19 års alderen. Jeg syntes det er rigtig flot at united er blevet ved med at kunne ligge i toppen af premier league på trods af de er så gode til at intigrere de engelske spillere på holdet. Desuden skal man ikke glemme en Danny Welbeck der er et kæmpe talent.

SantasLittleHelper
11-02-2009, 21:21
[...] Derfor mener jeg at fifa burde lave en regel om at midst 3 personer på holdet skal være for det land de spiller i. Det vil både gører scoutningen bedre fordi det bliver vigtigere at finde gode unge nationale talenter fremfor at købe nogle udlændinge i 16-19 års alderen. [...]Desuden skal man ikke glemme en Danny Welbeck der er et kæmpe talent.

Men netop dette vil jo betyde at vi bare om få år er tvunget til at stille med Rooney og Welbeck i angrebet, samt Hargreaves på midtbanen. Når han er skadet er vi så nød til at starte med Foster på kassen, og det er bare ikke en plads man har råd til at skifte ud på hele tiden. Sådan en regel vil IMO hæmme spillet i Premier League, og vil vel kun være til gavn for det engelske landshold. At lave en regel udelukkende for briter vil IMO være racistisk, for hvad så med Australierne? Eller Pakistanerne, hvis de nogensinde får en god spiller. Sydafrika er også en del af de tidligere engelske rige, og man må sgu ikke udelukke eller favorisere folk bare fordi de kommer fra et andet land. Det skal jo være de bedste fodboldsspillere der spiller fodbold i, og så nytter det ikke noget at man bringer sig selv i en position hvor man er nødsaget til at vælge en dårligere spiller bare fordi han er englænder.

bundgaard123
11-02-2009, 21:26
Men netop dette vil jo betyde at vi bare om få år er tvunget til at stille med Rooney og Welbeck i angrebet, samt Hargreaves på midtbanen. Når han er skadet er vi så nød til at starte med Foster på kassen, og det er bare ikke en plads man har råd til at skifte ud på hele tiden. Sådan en regel vil IMO hæmme spillet i Premier League, og vil vel kun være til gavn for det engelske landshold. At lave en regel udelukkende for briter vil IMO være racistisk, for hvad så med Australierne? Eller Pakistanerne, hvis de nogensinde får en god spiller. Sydafrika er også en del af de tidligere engelske rige, og man må sgu ikke udelukke eller favorisere folk bare fordi de kommer fra et andet land. Det skal jo være de bedste fodboldsspillere der spiller fodbold i, og så nytter det ikke noget at man bringer sig selv i en position hvor man er nødsaget til at vælge en dårligere spiller bare fordi han er englænder.

altså vi har jo også carrick´. og det er mere generalt jeg snakker nu ikke kun med henblik med united interesser. Jeg tænker bare på sporten generalt

Tue B
11-02-2009, 21:29
Pt. har vi et meget engelsk hold. Scholes, Ferdinand, Carrick, Rooney, Neville, Welbeck og Foster, som alle næsten kan være i start opstillingen, hvertfald om 3-5 år. Neville og Scholes undtaget, men der kommer nok en engelsk spiller frem.

snegl
11-02-2009, 21:41
Hvem siger vi skal købe? Hvad med at udvikle selv? Vi har udviklet så mange klassespillere gennem tiden, og jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke kan gøre det igen. Evans og Welbeck er senest skud på stammen, og med den rette hånd, så bliver de ligesom Giggs, Scholes og Neville, bærende kræfter gennem mange år, og sådan kan det fortsætte. Desuden forstår jeg ikke, hvorfor man er villig til, at skide på alt, bare man vinder nogle titler. For mig er titler gode at vinde, såfremt de vindes på en ordentlig måde, ellers vil jeg have en dårlig smag i munden.

Nu nævner du det med at have en dårlig smag i munden hvis mesterskaber ikke vindes på en 'ordenlig måde'.

Derfor må jeg også insinuere at du snakker om mig. Ville jeg være ked af det hvis vi hentede den nye Ronaldinho, og vi havde 5 brasilianere, hvoraf 2 eller 3 var faste mand? Næh, overhovedet ikke. Til trods for at jeg foretrækker englændere, foragter jeg ikke alt der ikke er britisk. Det er jo et dybt åndsvagt scenario/spådom at man sælger ud af sine værdier, bare fordi man køber folk fra varme lande. Sådan læser jeg ihvertfald dine gentagne pro-britiske holdninger mellem linjerne. Prove me wrong.

Iøvrigt bliver Arsenal jo trynet enormt med at de har købt franskmænd (det er da på sin vis også sjovt). Men de har jo aldrig HAFT en class of 92. Tænk hvis Wenger istedet for at købe de franskmænd han vidste var super talenter, havde købt en masse middelmådige englændere. Som Arsenal fan, tror jeg egentlig de er nogenlunde tilfredse med at han ikke gjorde det, og at de nu ikke svømmer rundt midt i tabellen. Der bør altid kigges på hvad man KUNNE have gjort. Arsenal har jo for så vidt gjort det rigtige i at hente Pires, Henry, Vieira, Petit.

Men ja du har ret ang. talenter (hvis de har nok talent). Jeg håber også selv på at vi finder guld i vores ungdomsafdeling. Jeg er så ikke helt enig i at Welbeck og Evans bliver ny Rio eller Giggs, og forstår godt at man på dårligt besatte positioner henter ungdomsspillere fra varmere lande (Rafael, Fabio, Possebon, Petrucci).

Som man ser med mange United spillere fra ungdomsafdelingen, har de nemlig ofte en loyalitet til klubben når de er 'vokset' op i klubben og har fået sit gennembrud i klubben. Fabregas og Messi er gode eksempler. Jeg synes fx at købet af Davide Petrucci er genialt, og jeg brokker mig heller ikke over at Rafael har fået sit gennembrud. Brasilianere kan være andet end Robinho og fede Ronaldo - de kommer fra fattige miljøer, og værdsætter derfor også nogengange deres omgivelser i klubberne lidt mere. Kaka er fx dybt religiøs, og jeg synes nu også Da Silva x 2 virker temmelig nemme og lige til.

SantasLittleHelper
11-02-2009, 21:43
Pt. har vi et meget engelsk hold. Scholes, Ferdinand, Carrick, Rooney, Neville, Welbeck og Foster, som alle næsten kan være i start opstillingen, hvertfald om 3-5 år. Neville og Scholes undtaget, men der kommer nok en engelsk spiller frem.

Det tror jeg nu ikke. Foster er imo ikke god nok, Rio holder ikke længere end 3 år endnu, og med Rooneys og Hargo's skadesfrekvens er der kun Welbeck og Carrick tilbage. Noget siger mig i øvrigt at Carrick bliver slået af holdet indenfor de næste 3-5 år.

Det hele kan selvfølgelig reddes af en evt. tilgang af Young og Agbonlahor, men hvis man skal tænke på fodbolden generelt er der jo ikke mange der har den købekraft vi har.

United DK
11-02-2009, 22:51
Nu nævner du det med at have en dårlig smag i munden hvis mesterskaber ikke vindes på en 'ordenlig måde'.

Derfor må jeg også insinuere at du snakker om mig. Ville jeg være ked af det hvis vi hentede den nye Ronaldinho, og vi havde 5 brasilianere, hvoraf 2 eller 3 var faste mand? Næh, overhovedet ikke. Til trods for at jeg foretrækker englændere, foragter jeg ikke alt der ikke er britisk. Det er jo et dybt åndsvagt scenario/spådom at man sælger ud af sine værdier, bare fordi man køber folk fra varme lande. Sådan læser jeg ihvertfald dine gentagne pro-britiske holdninger mellem linjerne. Prove me wrong.

Nogen udlændinge skader jo ikke, for klubfodbold er trods alt internationalt, men når jeg ser på f.eks. Arsenal og Liverpool, så kan jeg ikke lade med at tænke, at de mangler den rette ånd, fordi der kun er 2-3 britere i deres trupper, hvorimod der er en masse hhv. franskmænd og spaniere. I mit hoved er det forkert, at der er flere udlændinge end britere, i en britisk klub, ligesom hvis der var flere englændere end spaniere i Real Madrid.

Iøvrigt bliver Arsenal jo trynet enormt med at de har købt franskmænd (det er da på sin vis også sjovt). Men de har jo aldrig HAFT en class of 92. Tænk hvis Wenger istedet for at købe de franskmænd han vidste var super talenter, havde købt en masse middelmådige englændere. Som Arsenal fan, tror jeg egentlig de er nogenlunde tilfredse med at han ikke gjorde det, og at de nu ikke svømmer rundt midt i tabellen. Der bør altid kigges på hvad man KUNNE have gjort. Arsenal har jo for så vidt gjort det rigtige i at hente Pires, Henry, Vieira, Petit.

Nej, Arsenal har ikke haft en class of 92, men de har også udviklet deres del, og jeg kan ikke se, hvorfor det skal gå så galt, at man ikke længere magter, at skabe noget. I mine øjne er det ikke fordi talenterne ikke er der, det er fordi man ikke tager sig sammen, og gør en indsats på området.

Som man ser med mange United spillere fra ungdomsafdelingen, har de nemlig ofte en loyalitet til klubben når de er 'vokset' op i klubben og har fået sit gennembrud i klubben. Fabregas og Messi er gode eksempler. Jeg synes fx at købet af Davide Petrucci er genialt, og jeg brokker mig heller ikke over at Rafael har fået sit gennembrud. Brasilianere kan være andet end Robinho og fede Ronaldo - de kommer fra fattige miljøer, og værdsætter derfor også nogengange deres omgivelser i klubberne lidt mere. Kaka er fx dybt religiøs, og jeg synes nu også Da Silva x 2 virker temmelig nemme og lige til.

Min tanke bag "ikke flere brasilianere" er ikke, at de er illoyale, og vil til Real Madrid ved først givende lejlighed, det er bare den britiske ånd der forsvinder, når man lukker for mange udlændinge ind på holdet.

JakobR
12-02-2009, 01:48
Det kan godt ske, det er mig, der er en freak, men jeg synes nu alligevel, der er noget fascinerende ved, at man kan 'sammensmelte' mennesker fra lande som Frankrig, Portugal, Angola, Syd korea og selvfølgelig England, og skabe et så fantastisk fodboldhold ud af det. Det er lidt sejt, synes jeg hehe.

Glory Man United
12-02-2009, 07:54
Indtil nu er der ingen, der har bevist, at man kan vinde PL uden en vigtig stamme af britere. Arse forsøger (og ryger udenfor top4). Fools forsøger. De har så resultatmæssigt succes. Men jeg tror stadig ikke på dem som mester.

DonThommy
12-02-2009, 08:15
Indtil nu er der ingen, der har bevist, at man kan vinde PL uden en vigtig stamme af britere. Arse forsøger (og ryger udenfor top4). Fools forsøger. De har så resultatmæssigt succes. Men jeg tror stadig ikke på dem som mester.

right, de britere har en anden tilgang til tingene , det kunne vores landshold lære noget af :lolol:

SantasLittleHelper
12-02-2009, 11:03

Helt enig. Men det skal være/er på baggrund af, at de er de bedste fodboldsspillere og passer bedst til ligaen og bedst i forhold til modstanderne. Jeg har svært ved at se en brasilianer der er lige så dominerende i både hovedspillet og med fødderne som Rio og forhåbentlig snart Evans. En stor del af at være en god fodboldsspiller er også at have mentaliteten til at spille i en liga som især den engelske og her har briter naturligvis den fordel at de er vokset op med det hele livet.

Dermed ikke sagt, at jeg mener at man bør indføre en direkte regel der skal diktere klubbernes start-11'er, for sker det at vi finder et udenlandsk talent der vitterligt har de kvaliteter, og måske endda er bedre så synes jeg ikke at man skal holde sig tilbage bare fordi han er fra et andet land end England.

Med andre ord kan jeg ikke være mere ligeglad med hvilken nationalitet spillerne har, så længe de er gode til deres arbejde.

Tue B
12-02-2009, 13:40
Det tror jeg nu ikke. Foster er imo ikke god nok, Rio holder ikke længere end 3 år endnu, og med Rooneys og Hargo's skadesfrekvens er der kun Welbeck og Carrick tilbage. Noget siger mig i øvrigt at Carrick bliver slået af holdet indenfor de næste 3-5 år.

Det hele kan selvfølgelig reddes af en evt. tilgang af Young og Agbonlahor, men hvis man skal tænke på fodbolden generelt er der jo ikke mange der har den købekraft vi har.

Rio har i mine øjne hvertfald 3 år endnu :) Rooney er ikke så meget skadet. Jeg glemte næsten helt Hargo og med god grund, fordi jeg tror vil snart skiller os af med ham, han skal nok ikke have mere end en skade mere, så er det nok slut. Welbeck tror jeg på og Carrick er altså vores bedste midtbane spiller?
Foster kan ingen udtale sig om.. Det er hvertfald på et billigt grundlag i forhold til hans United tid.
Jeg kunne faktisk godt forestille mig, at vi hentede Young som erstatning for Giggs. Nani ser ikke ud til at blive det lige nu. Tosic er svær at bedømme på de få minutter han har haft på banen.
Lige nu har vi intet problem i forhold til engelsk indhold i vores truppe, men ja det kan komme til at knibe, hvertfald hvis de engelske spillere ikke snart spænder hjelmen!
Men jeg så gerne vi tog flere unge spillere med i vores førsteholds truppe som vi har set Eckersley, men man kunne godt have flere af dem med. Når vi møder f.eks. WBA kunne vi godt have haft et par af vores talenter med, vi har jo en del på de respektive engelske u-landshold.

Tue B
12-02-2009, 13:44
Man kan også se på de hold, der har vundt PL de seneste år United og Chelsea. United har som sagt flere engelske spillere.
Chelsea har jeg lidt respekt i og mod de har hold lampard, cole og terry som den vigtigste stamme omkring deres hold de har også ashley cole og faktisk har de et par store engelske talenter, der er blevet brugt lidt. Det er trods alt rart at se. Selvom jeg hader dem som pesten..

SantasLittleHelper
12-02-2009, 17:35
Rio har i mine øjne hvertfald 3 år endnu :) Rooney er ikke så meget skadet. Jeg glemte næsten helt Hargo og med god grund, fordi jeg tror vil snart skiller os af med ham, han skal nok ikke have mere end en skade mere, så er det nok slut. Welbeck tror jeg på og Carrick er altså vores bedste midtbane spiller? Snakker vi om den samme Rooney? For jeg synes han er skadet næsten 20-25 kampe om året.. Det er selvfølgelig svært at spå om hvorvidt Rio stadig spiller om 3 år grundet hans ryg, men Evans puster ham i hvert fald kraftigt i nakken til den tid. Jeg tror ikke Rio holder de 3-5 år der er tale om.

Men pointen er også, at en sådan regel ikke kun er dårlig for fodbolden generelt, men også for United.

Dines
12-02-2009, 17:44
Rooney har altid hver sæson en alvorlig skade på ca. en til to måneder. Hans skader kommer som regel, når han er i allerbedst form og scorer flest mål.

Tue B
12-02-2009, 19:58
Snakker vi om den samme Rooney? For jeg synes han er skadet næsten 20-25 kampe om året.. Det er selvfølgelig svært at spå om hvorvidt Rio stadig spiller om 3 år grundet hans ryg, men Evans puster ham i hvert fald kraftigt i nakken til den tid. Jeg tror ikke Rio holder de 3-5 år der er tale om.

Men pointen er også, at en sådan regel ikke kun er dårlig for fodbolden generelt, men også for United.

Nej så snakker vi satme ikke om den sammen Rooney? Han har ikke været SÅ meget skadet som du siger. Han har været ude med nogle skader, men han har normalt spiller ca 30 pr sæson. Det kalder jeg fandme ikke at være meget skadet.
Første sæson spillede han 29, anden 36, så 35 også 27 sidste sæson. Dette er kun tal fra ligaen.

Og Rio er det svært at sige noget omkring og det afhænger nok af, hvor meget Evans udvikler sig endnu :)

snegl
12-02-2009, 21:04
Nogen udlændinge skader jo ikke, for klubfodbold er trods alt internationalt, men når jeg ser på f.eks. Arsenal og Liverpool, så kan jeg ikke lade med at tænke, at de mangler den rette ånd, fordi der kun er 2-3 britere i deres trupper, hvorimod der er en masse hhv. franskmænd og spaniere. I mit hoved er det forkert, at der er flere udlændinge end britere, i en britisk klub, ligesom hvis der var flere englændere end spaniere i Real Madrid.

Nej, Arsenal har ikke haft en class of 92, men de har også udviklet deres del, og jeg kan ikke se, hvorfor det skal gå så galt, at man ikke længere magter, at skabe noget. I mine øjne er det ikke fordi talenterne ikke er der, det er fordi man ikke tager sig sammen, og gør en indsats på området.

Min tanke bag "ikke flere brasilianere" er ikke, at de er illoyale, og vil til Real Madrid ved først givende lejlighed, det er bare den britiske ånd der forsvinder, når man lukker for mange udlændinge ind på holdet.

Jeg synes nu faktisk at der bliver forsøgt. Det er bare så nemt at sige at fx Arsenal ikke forsøger, fordi deres engelske spillere åbenbart bare ikke slår igennem. De unge reservespillere der slår igennem i klubberne er jo åbenbart bare bedre end de andre engelske spillere der render rundt hos reserverne. For mig at se skulle det være helt hul i hovedet at vælge en mand bare fordi han er brasilianer. Nærmest det modsatte ville være bedst hvis man altså er pro-england, så jeg kan ikke se det logiske i, at man ikke skulle prøve englændere af, og det tror jeg heller ikke trænerne i PL klubberne kan. De prøver simpelt nok bare dem der er bedst af. Den mængde talenter der bliver hentet udefra, er sgu for lille til at den skulle holde det eventuelle engelske talent der kunne være, væk.

Arsenal har masser af engelsk på deres reserver og academy. Ser man på hvem de har hentet ind og forsøgt at prøve i mindre betydningsfulde kampe i år kan Wilshere, Randall, Gibbs og Ramsey nævnes. Briter BLIVER prøvet af i Arsenal - lige pt. er der åbenbart bare ikke nogen der er slået igennem. Igen kan det have noget at gøre med talentmassen. Med så store opråb og håb om et nyt engelsk wonderkid, virker det mærkeligt på mig, hvis PL klubberne ikke allerede har opsnappet hvad der er at opsnappe. Hvis de er gode nok skal de nok få chancen, eller blive udlånt i tilfælde af for lidt plads.

Arsenal og til dels United forsøger. Vi har så vidt jeg kan tælle her (http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_United_F.C._Reserves_&_Academy) en del briter til trods for vores brasilianere. Er de virkelig bedre end fx Possebon, så tror jeg såmænd også de får samme mængder chancer som Possebon.

Welbeck skal nu nok også få en del chancer mere og hvis ikke, er jeg sikker på han får et udlån. Man skal bare tænke på at mange af de her super unge englændere som nu nævnes som talenter, ikke er mere end 17-18 år, og derfor ikke har en hel fænomenal fysik, og derfor er risikable kort at afprøve i vigtige kampe. Det er i mine øjne forståeligt nok.

Tue B
12-02-2009, 21:22
Jeg synes nu faktisk at der bliver forsøgt. Det er bare så nemt at sige at fx Arsenal ikke forsøger, fordi deres engelske spillere åbenbart bare ikke slår igennem. De unge reservespillere der slår igennem i klubberne er jo åbenbart bare bedre end de andre engelske spillere der render rundt hos reserverne. For mig at se skulle det være helt hul i hovedet at vælge en mand bare fordi han er brasilianer. Nærmest det modsatte ville være bedst hvis man altså er pro-england, så jeg kan ikke se det logiske i, at man ikke skulle prøve englændere af, og det tror jeg heller ikke trænerne i PL klubberne kan. De prøver simpelt nok bare dem der er bedst af. Den mængde talenter der bliver hentet udefra, er sgu for lille til at den skulle holde det eventuelle engelske talent der kunne være, væk.

Arsenal har masser af engelsk på deres reserver og academy. Ser man på hvem de har hentet ind og forsøgt at prøve i mindre betydningsfulde kampe i år kan Wilshere, Randall, Gibbs og Ramsey nævnes. Briter BLIVER prøvet af i Arsenal - lige pt. er der åbenbart bare ikke nogen der er slået igennem. Igen kan det have noget at gøre med talentmassen. Med så store opråb og håb om et nyt engelsk wonderkid, virker det mærkeligt på mig, hvis PL klubberne ikke allerede har opsnappet hvad der er at opsnappe. Hvis de er gode nok skal de nok få chancen, eller blive udlånt i tilfælde af for lidt plads.

Arsenal og til dels United forsøger. Vi har så vidt jeg kan tælle her (http://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_United_F.C._Reserves_&_Academy) en del briter til trods for vores brasilianere. Er de virkelig bedre end fx Possebon, så tror jeg såmænd også de får samme mængder chancer som Possebon.

Welbeck skal nu nok også få en del chancer mere og hvis ikke, er jeg sikker på han får et udlån. Man skal bare tænke på at mange af de her super unge englændere som nu nævnes som talenter, ikke er mere end 17-18 år, og derfor ikke har en hel fænomenal fysik, og derfor er risikable kort at afprøve i vigtige kampe. Det er i mine øjne forståeligt nok.

Du har ret i meget af det du siger, især at engelske talenter ikke har nok talent. Jeg tror bare, hvis de engelske spillere skal frem, så skal de have chancen fra en helt ung alder. Det betyder ikke de skal spille kampe mod Fools eller chelski, selvom Everton fornylig vandt over fools, med flere unge spillere og et ungt talent, Goosling (tror jeg nok), som scorer det afgørende mål i en vigtig FA cup kamp. De unge kan altså nogle gange bringe noget. De bruge bl.a. Rodwell og Baxter "en del".

Det kunne vi også godt forsøge os lidt mere på, især nu, hvor vi står foran et mindre generations skifte. Scholes, VDS, Giggs og Neville er jo nok snart fortid. Den eneste engelske erstatning vi pt har til dem er Foster på mål og Simpson på højre back, men han har det svært!

Jeg føler simpelthen man er nød til at lægge flere kræfter i, hvis de engelske spillere stadig skal være overtallige i den engelske liga.
På en måde kunne vi lære noget af Barcelona, som gerne har et nyt stjerneskud, hver sæson. Det betyder altså meget for klubben og dens fans. Det samme ville gælde her, der er intet bedre end en dreng fra manchester, som betræder græsset på OT og giver alt for holdet.

SantasLittleHelper
12-02-2009, 22:16
Nej så snakker vi satme ikke om den sammen Rooney? Han har ikke været SÅ meget skadet som du siger. Han har været ude med nogle skader, men han har normalt spiller ca 30 pr sæson. Det kalder jeg fandme ikke at være meget skadet.
Første sæson spillede han 29, anden 36, så 35 også 27 sidste sæson. Dette er kun tal fra ligaen. Det er også mere end en fjerdedel af ligakampene han ikke har været med i sidste år. Og mønstret er vel nogenlunde det samme i år, hvis ikke værre..? Det indebærer naturligvis at man antager, at han har været skadet i langt de fleste af de kampe han ikke har været med i, men det ville undre mig hvis dette ikke er tilfældet. Jeg mindes ikke at han havde mange karantænedage sidste sæson i hvert fald.

Men nok om det, det må være en anden tråd det skal diskuteres.

Krede
23-02-2009, 19:48
Så kan det vist ikke blive mere tydeligt, at Fergie er interesseret i Benzema, hvis muligheden byder sig.

http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2009/02/22/Prem-Ferguson-on-Benzema/gnid-41430/

Hvornår har I sidst oplevet, at Ferguson har rost en spiller, som vi ikke står overfor at skulle møde, så meget?

Jeg føler mig overbevist om, at Fergie vil prøve at sikre sig Karim, hvorfor Tevez handlen er sat på standby. Personligt synes jeg bare, at Tevez vil være det logiske valg - han passer ind. Jeg tror det bliver for meget med Benzema, så vil vi have ham, Berbatov og Ronaldo, som har store ego's og ikke altid arbejder lige hårdt for holdet.

Men Ferguson plejer sjældent at tage fejl, så jeg er da spændt på at følge det fremtidige forløb.

weber
23-02-2009, 20:06
Tror hellere Benzema vil til Spanien:( Men han skal være velkommen fra min side:)

SantasLittleHelper
23-02-2009, 20:08
Så kan det vist ikke blive mere tydeligt, at Fergie er interesseret i Benzema, hvis muligheden byder sig.

http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2009/02/22/Prem-Ferguson-on-Benzema/gnid-41430/

Hvornår har I sidst oplevet, at Ferguson har rost en spiller, som vi ikke står overfor at skulle møde, så meget?

Jeg føler mig overbevist om, at Fergie vil prøve at sikre sig Karim, hvorfor Tevez handlen er sat på standby. Personligt synes jeg bare, at Tevez vil være det logiske valg - han passer ind. Jeg tror det bliver for meget med Benzema, så vil vi have ham, Berbatov og Ronaldo, som har store ego's og ikke altid arbejder lige hårdt for holdet.

Men Ferguson plejer sjældent at tage fejl, så jeg er da spændt på at følge det fremtidige forløb. Jeg tror lidt du misser pointen i artiklen.
But the Manchester United boss understands that Lyon’s top players are very expensive, and he has declared that he will not make a record bid for the France international.

“The defender can never cut in. But don’t say that I want to buy him [laughs]!” Der står, at han ikke har nogle intentioner om, at købe ham, og at han i øvrigt mener, at Lyon forlanger alt for meget for ham. 50 millioner Euro er øjensynligt blevet afvist, og selvf vil Fergie ikke være med der.

Høgsted
23-02-2009, 20:11
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=50325

Køb køb køb ! :D

Stratego Thomas
23-02-2009, 20:20
angående benzema:

jeg synes enormt godt om benzema og hans målsøgende spillestil, men tevez er i mine øjne bedere for united, idet han allerede er indspillet.. desuden kunne jeg osse godt være bange for, at en topscorer type som benzema ikke ville passe ind i vores spillestil, hvor rigtig mange forskellige spillere bliver inddraget i målscoringsprocessen, hvorved vi får skabt et meget uforudsigeligt angrebspil, der netop ikke er afhængigt af en enkelt mand..

Tue B
23-02-2009, 20:29
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=50325

Køb køb køb ! :D

Ja, hvis vi nu køber Aguero får vi jo næsten knægten med gratis :devill::lolol:

ChristianR
23-02-2009, 20:39
Ja, hvis vi nu køber Aguero får vi jo næsten knægten med gratis :devill::lolol:

Aguero er så nok ikke det, der minder om gratis;)

United DK
23-02-2009, 21:38
Maradona og Aguero blandet sammen. Who is Ronaldo? :D

ChristianR
23-02-2009, 21:48
Så kan ungen sq godt få begge efternavne, istedet for eksempelvis at sløjfe mellemnavnet.

Så skal Mads/Andreas Laudrup ikke længere pive over ekstra pres pga deres efternavn:D

SantasLittleHelper
23-02-2009, 21:53
Jeg forudser at han bliver målmand..

Det er selvfølgelig et forsøg på at jinxe ham, så han ikke spilder sene gener dernede.. Med den rette træning bliver han verdens bedste spiller en dag. Men sådan er det med (næsten) alle nyfødte ;)

Tue B
23-02-2009, 22:32
Aguero er så nok ikke det, der minder om gratis;)

Haha nej dog ikke, men kunne vi få to "fluer" med et smæk, så kan det vel gå hen og vise sig at være billigt :lolol:

Smaakage
05-03-2009, 09:10
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5008369,00.html

United har efter sigende øje på en ny japser. Kender intet til ham, men erfaringer med asiatere generelt er ikke specielt god (Park, jaja)

schousboe9
05-03-2009, 09:57
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5008369,00.html

United har efter sigende øje på en ny japser. Kender intet til ham, men erfaringer med asiatere generelt er ikke specielt god (Park, jaja)

Så ham mod Roma for et par måneder siden, hvor han stod for to af kasserne i en 3-2-sejr (mener jeg??), men ham skal vi ikke hente! Han følger tydeligvis ikke med, han aner jo ikke hvad han snakker om:

"Knowing that an important club like Manchester United is observing you always pleases you. We are talking about one of the best teams in the world."

Puhaaaa! :Smackden:

United DK
05-03-2009, 15:50
Han er muligvis god, og alt det der, men jeg kan ikke lade være med, at se et evt. køb som et marketingskøb, mere end et nødvendigt køb. Park synes jeg var en anden historie, for han havde lige leveret en fantastisk sæson for PSV, og havde vist sine evner på allerhøjeste niveau, både i CL, og ved VM i 2002, og ham vil jeg helst ikke af med nu.

mojtaba
05-03-2009, 17:33
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-20868429.html

Valencia vil måske sælge deres to allerstørste stjerner, og hvis det er tilfældet synes jeg vi skal købe dem, hvis nu vi ikke får Tévez.

NtotheT
05-03-2009, 20:52
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-20868429.html

Valencia vil måske sælge deres to allerstørste stjerner, og hvis det er tilfældet synes jeg vi skal købe dem, hvis nu vi ikke får Tévez.

Ville også lige poste den samme nyhed vedr. Valencia-situationen.

Men hvis de virkelig sælger, så synes jeg over alt, Fergie går ind efter Silva! Han er en af de spillere man skal overveje, selvom man er god besat på kanterne. Han er virkelig et fantastisk stort talent, samt han er ung og samtidig sindssyg fodboldintelligent. Bestemt en spiller, jeg mener, ville gavne vores hold.

Vedr. David Villa, så siger jeg det igen. Manden er overvurderet. Hvis man godt kan lide at analysere fodbold, som jeg, så læg endelig mærke til Villa. Han er placeringsidiot, mangler fodboldforståelse, samt han brænder for mange chancer. Jeg synes slet ikke han er i den klasse folk gør ham til. Men hver sin smag

Silva, for fanden ja! Villa, go home!

Flax_Generous
05-03-2009, 21:21
Vedr. David Villa, så siger jeg det igen. Manden er overvurderet. Hvis man godt kan lide at analysere fodbold, som jeg, så læg endelig mærke til Villa. Han er placeringsidiot, mangler fodboldforståelse, samt han brænder for mange chancer. Jeg synes slet ikke han er i den klasse folk gør ham til. Men hver sin smag.
Jeg synes, at han er verdens bedste angriber i denne sæson og hans styrker faktisk lige præcis er det som du mener, er hans svagheder. Så hver sin smag, ja. ;)

NtotheT
05-03-2009, 21:29
Jeg synes, at han er verdens bedste angriber i denne sæson og hans styrker faktisk lige præcis er det som du mener, er hans svagheder. Så hver sin smag, ja. ;)

Har du glemt Eto'o?!?!?!?!?!
- Villa er jo ikke i nærheden af Eto'o. Og hvis Vilal er verdens bedste, så vil jeg slet ikke vide, hvad Rooney er! Så er Rooney überprofmester i alle spillets facetter.

mojtaba
05-03-2009, 21:56
Synes de fleste af os mente, i Rooney-forummet, at han ikke er en verdensklasse angriber så'n generelt, så jeg vil nok tro de betragter Villa, som en bedre spiller, ja.

United DK
05-03-2009, 22:06
Hvis Villa er så ringe, så er det bare underligt, at han score så mange mål. Han er måske ikke en god fodboldspiller, men det er også underordnet som angriber, så længe du score mål.

Når det så er sagt, så er han ikke lige den vi mangler, da han sikkert piver endnu mere end Tevez, over at være 3. angriber. Silva er så umiddelbart mere brugbar, men her har jeg så svært ved, at se det fantastiske i ham.

Don Kafai
05-03-2009, 23:08
Lad andre hold få dem...
Vi er United, og kan "desværre" kun forstærkes med det ekstraordinære.

Hvis jeg skulle pege på en i fodboldeuropa (realistisk altså), som skulle til United, ville det være Ribery. Før ham var det Arshavin, men desværre er han så godt som død nu.

Selvfølgelig vil typer som Villa, Silva osv pryde ethvert hold, men det handler også om at gøre truppen tilfreds. Selv hvis Tevez skulle gå, så vil Berbatov, Rooney og Villa ikke hænge sammen, for det blokerer også vejen for Welbeck, og vores to hjemkommere, Manucho og Campbell.

Kort og godt, så er vores trup ideel. Skal vi endelig forstærke, så skal det være med noget ekstraordinært, for ellers er vi godt besat. Hvis vi sælger ud, kan vi måske snakke om at købe, men ikke før.

Flax_Generous
05-03-2009, 23:19
Har du glemt Eto'o?!?!?!?!?!
- Villa er jo ikke i nærheden af Eto'o. Og hvis Vilal er verdens bedste, så vil jeg slet ikke vide, hvad Rooney er! Så er Rooney überprofmester i alle spillets facetter.
De er begge virkelig gode, men Villa er mere kynisk og klinisk i sine afslutninger og skaber mere på egen hånd og for sine medspillere. Eto'o er fysisk stærkere og har nok også en bedre opfattelse af hvor der kan opstå chancer (hvilket dog ikke betyder, at han scorer vildt mange flere mål, for han brænder en del chancer).

Ibrahimovic - i Serie A- bør også nævnes når man taler om verdens bedste angribere i denne sæson. Men David Villa stjæler lige æren marginalt, særligt med Eto'os formnedgang på det seneste.

Flax_Generous
05-03-2009, 23:21
Kort og godt, så er vores trup ideel. Skal vi endelig forstærke, så skal det være med noget ekstraordinært, for ellers er vi godt besat. Hvis vi sælger ud, kan vi måske snakke om at købe, men ikke før.
Ret enig.

Villa, Ribery og co. er blandt de bedste på deres positioner (eller er de bedste?), men jeg bliver ikke særlig opstemt over, at de bliver nævnt i forbindelse med United. Det ville måske pynte (måske ikke - Veron, anyone?), men der er ikke decideret brug for dem lige foreløbigt.

Høgsted
06-03-2009, 14:11
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_5013411,00.html

Mens snakken går på Villa og Ribery bliver vi sat i forbindelsen med ingen mindre end Nicolas Bertolo ! :)

Stratego Thomas
06-03-2009, 18:54
ja jeg så osse lige nyheden og undrede mig lidt over hvem han mon er?? kender intet til ham, men jeg må tilstå, at jeg godt lide når united køber spillere, som ikke allerede er etablerede stjerne.. det er både billigere og så er der stil over selv at finde fremtidige topspilllere før konkurenterne!!

men lad os nu se, jeg aner jo som sagt ikke hvem manden er, og rygter er jo ofte bare varm luft!

RAppel
17-03-2009, 10:46
http://www.tribalfootball.com/zenit-launching-bid-man-utd-keeper-kuszczak-233090

Selvom det kun er et rygte så vinker jeg allerede farvel selvom Fergie issuer hands of warning (FM anyone?) :D

robinho
17-03-2009, 11:02
tror uniteds aktivitet på markedet til sommer vil afhænge af sæsonens facit.

Ender vi op uden både mesterskab og CL så tror jeg i højere grad der rulle hoveder, for så er der simpelthen nogen der ikke har optrådt med den rigtige indstilling og sult. Og så sker der jo generelt altid noget på sommermarkedet, for at bevare gnisten og konkurrencen i truppen.

Et køb af Ribery vil dog nok kun føres ud i livet hvis vi mister Ronaldo. Tror mere på et par køb af talentfulde unge folk som Sanchez fra Udinese og Suarez fra Ajax.

Men vi må væbne os med tålmodighed, for der er et par måneder til endnu og et par trofæer at vinde i mellemtiden.

Lagoni
17-03-2009, 15:53
Jeg så gerne vi købte mikel arteta som afløser for scholes. Manden kan ifl. mig alt. Han har pl erfaring og har kvaliteterne til at styre midtbanen, som han gør i everton, samt det også kunne åbne op for en lejeaftale hvor anderson ryger den anden vej i handlen for en sæson. Tror det ville være godt for ham i håbet om mere fast spilletid, hvor han kan finde sig selv igen samt han vil kunne få en masse pl erfaring. hva siger i?

Dines
17-03-2009, 15:56
Ville egentlig have lidt imod, at vi solgte TK. Jovist, tror jeg heller ikke, at manden kan ende op som førstemålmand, men han er altså bedre end de fleste som reserve. Hvis vi formoder, at Foster bliver førstemålmand til sæsonen 2010/2011, så er TK god at have som reserve. Dog fuldt respekt, hvis han vælger at skifte, da spilletiden næste sæson ser begrænset ud.

KennyN
17-03-2009, 16:12
Sælg ham. Han er ikke god nok til at være første-målmand i United.
Så kan Foster og van der Sar kæmpe om pladsen i buret næste sæson, med Heaton og Amos som back-up keepere.. Når van der Sar så stopper om halvandet år cirka, kan Foster endeligt tage over, med vores egne unge som reserver, plus evt indkøb af en ny målmand..

Baunie
17-03-2009, 18:11
Jo før Kuszczak ryger desto bedre. Så behøver man ikke længere være nervøs for, at det nervevrag reelt får chancen for at blive førstemålmand i United efter van der Sar.

Hvad angår midtbanen, så må vi være godt nok dækket ind. Vores problem er bare, at vi ikke kender vores bedste duo centralt. Vi kan ikke blive ved med at købe en ny afløser for Scholes hver sommer, slet ikke når han selv formentlig fortsætter en sæson endnu.

Foruden Tevez eller en afløser, så har jeg svært ved at se, hvor vi forstærker os, hvis truppen ellers forbliver intakt. Jeg håber af hele mit hjerte, at rygterne om Antonio Valencia bare forbliver rygter.

United DK
17-03-2009, 18:26
Der er ikke umiddelbart brug for nyindkøb, såfremt man sikre sig Tevez permanent.

VDS - Foster/Kuszczak/Amos
Neville - O'Shea/Rafael/Hargreaves/Evans/Fletcher/Eckersley
Rio - Brown/O'Shea/Chester(?)
Vidic - Evans/O'Shea/Cathcart(?)
Evra - O'Shea/Fabio/Evans
Ronaldo - Park/Nani/Hargreaves/Fletcher/Gibson
Carrick - Fletcher/Hargreaves/Gibson/Possebon
Scholes - Giggs/Anderson/Gibson/Possebon
Park - Giggs/Nani/Tosic
Rooney - Welbeck/Manucho
Berbatov - Tevez/Manucho

Der er nok af muligheder, uanset hvordan man vender og drejer det.

robinho
17-03-2009, 19:11
Der er ikke umiddelbart brug for nyindkøb, såfremt man sikre sig Tevez permanent.

VDS - Foster/Kuszczak/Amos
Neville - O'Shea/Rafael/Hargreaves/Evans/Fletcher/Eckersley
Rio - Brown/O'Shea/Chester(?)
Vidic - Evans/O'Shea/Cathcart(?)
Evra - O'Shea/Fabio/Evans
Ronaldo - Park/Nani/Hargreaves/Fletcher/Gibson
Carrick - Fletcher/Hargreaves/Gibson/Possebon
Scholes - Giggs/Anderson/Gibson/Possebon
Park - Giggs/Nani/Tosic
Rooney - Welbeck/Manucho
Berbatov - Tevez/Manucho

Der er nok af muligheder, uanset hvordan man vender og drejer det.

en ting er at du antalsmæssigt kan få truppen til at se fin ud, men der er også et spørgsmål om kvaliteten. Welbeck/Manucho er ikke godt nok. Giggs kan du godt tage væk fra den ene fløj og så er der park/Nani og Tosic tilbage. Det kan altså også godt stille spørgsmålstegn ved. Hvis Hargreaves ikke kommer tilbage på topniveau, så har du på den defensive Fletcher/Gibson og Possebon som backup for Carrick. Det er også for tyndt.

alle hold kan præsentere 20-25 spillere i en trup. Men det er jo niveauet der er afgørende.

RAppel
17-03-2009, 19:19
alle hold kan præsentere 20-25 spillere i en trup. Men det er jo niveauet der er afgørende.

Præcis det jeg tænkte men valgte at tie stille :p

Flax_Generous
17-03-2009, 20:18
Med fare for at lyde alt for meget som om jeg er en blind United-fan, så vil jeg vove at påstå, at man ikke kan finde en klub, som har højere niveau i sine 20-25 spillere.

schousboe9
17-03-2009, 22:08
en ting er at du antalsmæssigt kan få truppen til at se fin ud, men der er også et spørgsmål om kvaliteten. Welbeck/Manucho er ikke godt nok. Giggs kan du godt tage væk fra den ene fløj og så er der park/Nani og Tosic tilbage. Det kan altså også godt stille spørgsmålstegn ved. Hvis Hargreaves ikke kommer tilbage på topniveau, så har du på den defensive Fletcher/Gibson og Possebon som backup for Carrick. Det er også for tyndt.

Når vi er ude i 4/5. valg som med Possebon/Gibson og Welbeck/Manucho, så er det også begrænset hvor gode de kan være for at være tilfredse med at spille 2. violin (eller 4/5. :p)

Hvis vi derimod henter andre/flere og bedre garderinger ind, vil det skabe mere end ét problem:

1) Det vil blive utrolig svært at blive ved med at holde alle tilfredse mht. spilletid.

2) Endnu en kantspiller vil resultere i langt færre kampe til periferispillerne, og det bliver de trætte af i længden. Kun Ronaldo vil være fast mand på længere sigt.

3) Egentlig det samme som 2'eren - henter vi flere ind uanset position vil der blive meget langt mellem kampene for folk som O'Shea, Fabio, Evans og hvem, der nu måtte agere back-up på højre back, og så ender vi igen ved problem 1). Ydermere vil det skade holdet som helhed, da reserverne vil få færre kampe og derfor sandsynligvis ikke har tilstrækkelig kamptræning når der virkelig er brug for dem.

Så selvom jeg er tilhænger af, at vi måske henter en enkelt gardering til Rio/Vida, så bliver det mere end vanskeligt at give kampe nok til alle, hvorfor det nok er bedst helt at lade være. Såfremt den nuværende trup forbliver intakt, naturligvis.

Krede
17-03-2009, 22:44
Et eller andet sted, så skal Tevez bare skrive under og truppen er komplet. Dertil kan der komme nogle unge talenter, så vi hele tiden søger efter det næste hit til at tage over.

Men... Uanset om vi intet vinder eller om vi vinder det hele, så tror jeg der kommer udskiftninger. Sidste sommer kom kun Berbatov og to år med kun et indkøb tror jeg ikke på. Fergie har igennem årene udtalt, at det er vigtigt - også når det går allerbedst - at friske tingene op, skifte lidt ud, så jeg tror der kommer et par justeringer. Jeg kan dog ikke selv lige se hvor dette skulle ske.

RAppel
17-03-2009, 23:00
Et eller andet sted, så skal Tevez bare skrive under og truppen er komplet. Dertil kan der komme nogle unge talenter, så vi hele tiden søger efter det næste hit til at tage over.

Men... Uanset om vi intet vinder eller om vi vinder det hele, så tror jeg der kommer udskiftninger. Sidste sommer kom kun Berbatov og to år med kun et indkøb tror jeg ikke på. Fergie har igennem årene udtalt, at det er vigtigt - også når det går allerbedst - at friske tingene op, skifte lidt ud, så jeg tror der kommer et par justeringer. Jeg kan dog ikke selv lige se hvor dette skulle ske.

En ny central spiller bør køres ind på holdet. Og efter næste sæson stopper Scholes og Giggs så synes da det ville være fornuftigt at hente en til sommer. Specielt siden der hersker tvivl om hvorvidt Hargo kommer tilbage til topfodbold igen.

Så synes jeg også en ny målmand ville være på sin plads. Jeg mener ikke Foster/Kuzzen har det der skal til for at tage over efter VDS. Men det er der lige så mange meninger om som der er United-fans, he he.

Så synes jeg ikke vores venstre midt er helt på højde med det den burde være. Ikke et ondt ord om Park, elsker den mand, men der må kunne findes en bedre end ham. Venter stadig på at Nani viser sit talent over en længere periode. Så må han altså lejes ud... Så er der Tosic som er lidt et uskrevet bld endnu og Giggs som er blomstret op endnu, men der er altså på mindet. Han er ikke så hurtig som han har været.

Angrebet afhænger af om Tevez bliver eller ej. Dog synes jeg at Campbell/Wellbeck sagtens kan agere 3/4 violin, men hvis Rooney/Berba er ude i flere måneder med en skade så bliver jeg sgu lidt nervøs. :)

Så for mig at se er der et par indsatsområder at tage fat på, men jeg stoler 100% på SAF så hvis han ikke henter nogen så fred være med det. :D

Høgsted
18-03-2009, 18:59
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=10039

Valencia for 40 mio. kr ? - ja tak !
Har været lidt i tvivl om vi skulle købe ham da der tidligere har været nævnt priser på over 100 mio. kr. men synes helt klart vi skal slå til hvis det skulle være tilfældet at han koster os 5 mio. pund. Han er en eftertragtet spiller som har gjort det godt i pl og samtidigt har vakt interesse hos real så på den baggrund synes jeg prisen er utrolig lav. Bliver spændende at følge sagen....

Dines
18-03-2009, 19:09
40 millioner kroner for en spiller som Valencia, er ikke et dårligt køb. Specielt taget i betragtning af, at Nanis fremtid er uvis, Park ikke er god nok til åbne modstanderne op og Giggs høje alder. Er denne pris den rigtige, så siger jeg helt sikkert go for it.

Don Kafai
18-03-2009, 19:26
Hvad spiller han?

Hvis han er venstre fløj, hvad var så meningen med Tosic-købet?

schousboe9
18-03-2009, 19:28
Hvad spiller han?

Han kan vist spille i begge sider, men har spillet klart mest på højrekanten. Og for 40 mio. kr. skal han være så absolut velkommen. Freakin' steal!

Tenshu
18-03-2009, 19:29
Hvis det er sandt, så MÅ det betyde, at der er nogen på vej ud. Vi har allerede Park, Ronaldo, Giggs, Tosic og Nani. Derudover kan Hargreaves, Fletcher, Anderson, Wellbeck, Rooney og Tevez (måske endda Rafael og Fabio) også bruges på fløjen.

Det må betyde, at Nani eller Ronaldo er på vej ud, samt at Ferguson kun vil bruge Giggs på midten næste sæson. Jeg så helst, at Nani blev solgt.

Høgsted
18-03-2009, 19:29
Hvad spiller han?

Så vidt jeg ved spiller han mest højrekant. Mener også at have set ham lægge mere centralt - om han også nogle gange spiller venstrekant skal jeg ikke kunne sige. Men som udgangspunkt spiller han højrekant

robinho
18-03-2009, 19:32
hvis det er en handel som bliver en realitet, så vil det unægteligt betyde at enten Nani eller Park er fortid i united til sommer. Nægter simpelthen at tro at united vil erstatte verdens bedste fodboldspiller med Valencia, med al respekt for hans evner, så kan han ikke erstatte ronaldo.

Men han er en glimrende spiller, og til at indgå i truppen er han en fin tilføjelse.

RAppel
18-03-2009, 19:34
Synes nu heller ikke han kan erstatte Park. Hvis der er hold i rygterne bliver han vel købt som gardering og ikke for at få en fast plads i startopstillingen...?

Tenshu
18-03-2009, 19:36
Jeg tror simpelthen ikke på, at Park forlader United til sommer. Gennem medierne får man i hvert fald klart det indtryk, at Park er yderst velanset hos Ferguson og blandt holdkammeraterne. Derudover virker Park meget glad for at være i United.
Med hensyn til det sportslige, så bliver han også rost, og det er ikke kun blandt Ferguson og spillerne. På Skysports bliver han jo rated som MOM næsten hver kamp af os fans. Så jeg nægter at tro på, at Park forlader United, og det ville også gøre mig meget trist, hvis det blev en realitet.

mojtaba
18-03-2009, 19:51
Tror ikke lige helt, at Fergie køber Valencia p.g.a at Ronaldo måske skal ud, som Robinho siger, nægter jeg at tro på at han bliver erstattet af Valencia. Men derimod vil jeg hellere have set Ribery erstatte, hvis Ronaldo bliver solgt, men det sker nok ikke..

Men et fornuftigt køb af Fergie til en billig pris. Jeg har også en fornemmelse af, at en eller to af vores kantspillere er på vej væk, og det kan meget vel være Nani, som ikke har vist så meget, selvom han har "det store talentet" til det, så har han aldrig vist det.

SantasLittleHelper
18-03-2009, 20:12
5 mio. pund er da vist til vennepris. Det må da vist være den billigste andel united har lavet me en Premier League klub i meget lang tid.. Men til prisen virker det da som et spændende køb og han vil uden tvivl blive bedre når han også lærer fra de bedste..

shrug
18-03-2009, 20:42
Jeg ved ikke om han tidligere har været nævnt, men hvordan ville det se ud med en spiller som Diego på den centrale? Er det ikke dér han spiller, og ville mene han er en rimelig udemærket signing!

Diego drømmer om en storklub
Midtbanespilleren Diego overvejer at forlade Werder Bremen, fordi flere storklubber står i kø for at tilbyde brasilianeren en kontrakt.

Jesus
18-03-2009, 21:22
Jeg ved ikke om han tidligere har været nævnt, men hvordan ville det se ud med en spiller som Diego på den centrale? Er det ikke dér han spiller, og ville mene han er en rimelig udemærket signing!

Diego drømmer om en storklub
Midtbanespilleren Diego overvejer at forlade Werder Bremen, fordi flere storklubber står i kø for at tilbyde brasilianeren en kontrakt.

Carrick, Giggs, Anderson, Fletcher, Scholes og Hargreaves om to pladser, plus en del talenter..

Need I say more?

ChristianR
18-03-2009, 22:03
Carrick, Giggs, Anderson, Fletcher, Scholes og Hargreaves om to pladser, plus en del talenter..

Need I say more?

Jeg synes nu bestemt heller ikke, vi mangler Diego eller bør overveje et sådant køb på nuværende tidspunkt.

Dog skal det da naturligvis fremgå, at diskussionen er en del mere nuanceret, end hvad dit indlæg umidelbart giver udtryk for.

Giggs og Scholes er her vel på lånt tid, og vi kan ikke forvente mere end en enkelt sæson mere fra dem. Man bør IMO også købe lidt ind med henblik på fremtiden (1 sæson frem). Derudover har Hargo været ude et år nu med ødelagt knæ, og det er svært at spå om hans fodboldfremtid.

That leaves us with Carrick, Anderson og Fletcher af nuværende centrale midtbanespillere tilknyttet førsteholdet.

Så det vil ikke nødvendigvis være fuldstændig hul i hovedet at overveje et køb af en central midtbanespiller, som kan være med til at fylde de huller, der sandsynligvis kommer inden for en overskuelig fremtid.

robinho
19-03-2009, 07:08
Jeg synes nu bestemt heller ikke, vi mangler Diego eller bør overveje et sådant køb på nuværende tidspunkt.

Dog skal det da naturligvis fremgå, at diskussionen er en del mere nuanceret, end hvad dit indlæg umidelbart giver udtryk for.

Giggs og Scholes er her vel på lånt tid, og vi kan ikke forvente mere end en enkelt sæson mere fra dem. Man bør IMO også købe lidt ind med henblik på fremtiden (1 sæson frem). Derudover har Hargo været ude et år nu med ødelagt knæ, og det er svært at spå om hans fodboldfremtid.

That leaves us with Carrick, Anderson og Fletcher af nuværende centrale midtbanespillere tilknyttet førsteholdet.

Så det vil ikke nødvendigvis være fuldstændig hul i hovedet at overveje et køb af en central midtbanespiller, som kan være med til at fylde de huller, der sandsynligvis kommer inden for en overskuelig fremtid.

jeg synes nu heller ikke at et køb til den centrale del af midtbanen er så urealistisk. Scholes og Giggs er som du siger på lånt tid. Fletcher skal spille i CL kampene og ellers holde sig væk. De kampe vi har på hjemmebane hvor vi præger det hele, der har han altså ikke nok fantasi. Anderson er måske svaret, men han skal jo også bruge en konkurrent, og gibson/possebon er ikke godt nok.

Om det så lige skal være Diego ved jeg så ikke. Tror ikke han passer ind på en central midtbane i et 4-4-2 system. Det ved jeg godt han spiller i Bremen i deres diamant, men hvor godt synes man lige de står defensivt.

Dines
19-03-2009, 07:39
Hvad spiller han?

Tosic spiller venstrekant, Valencia højrekant. Hvis handelen går igennem, kunne jeg godt forestille mig, at det var Nani, der blev smidt på porten, hvilket jeg vil være meget imod.

snegl
19-03-2009, 12:00
Enig. Som alle andre store hold, kan vi lige så godt forberede os på at vi skal have en Scholes/Lampard/Fabregas type til at styre midter midt. Carrick er fin, men det vil unægteligt adskille bukkene fra fårene, hvis vi kan finde/købe en ny stjerne til den position. Anderson kan være svaret, men jeg så gerne noget mere målfarligt. Det pisser mig stadig lidt af at han er så ufarlig, og at han ikke er slået helt igennem endnu.

Kan Ribery spille central midt?

Coach-Nico
19-03-2009, 12:30
Valencia signet af United for 5 mio £ ????

Sjændent har jeg troet så lidt på en nyhed!

Jeg har stadig ikke fået bekræftet historien hos nogen som helst kilder...

Flax_Generous
19-03-2009, 13:12
Valencia kunne da være interessant til den pris. På nuværende tidspunkt har klubben vel kun Ronaldo, Park, Nani og Tosic som er klassiske kantspillere, hvoraf det kun er Ronaldo og Park som på nuværende tidspunkt er gode nok til United. Det er ikke nok. Park er formentlig i sin karrieres højdepunkt netop nu, og planen er vel, at Nani, Tosic og måske Valencia kan kæmpe om at overtage denne plads i fremtiden og samtidig fungere som backup til Ronaldo og hinanden. Alle tre (+ Ljajic) er jo ganske unge og der er vel god chance for, at mindst én af dem når United-niveau (jeg holder stadig på Nani).

Jeg ved godt, at Giggs, Welbeck, Hargreaves, Fletcher, Anderson, Rooney, tvillingerne og sikkert også andre kan bruges på kanten, men der er for det meste brug for dem andre steder på banen, så det er ikke holdbart at tælle dem med som kantspillere.

EDIT: Hvis Ronaldo bliver solgt, så skal der selvfølgelig hentes endnu en kantspiller som med garanti har United-kvalitet.

Baunie
19-03-2009, 15:19
Valencia ville være sådan et typisk Liverpool-køb. En spiller der imponerer på et midterhold, men hvor det alligevel er yderst tvivlsomt om han kan slå igennem på højeste niveau.

Valencia er ifølge min mening en kantspiller med meget begrænsede kvaliteter, lidt som Aaron Lennon. Han scorer ikke særligt mange mål, han angriber helst forsvarerne på samme måde hver gang.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i, at vi mangler en kantspiller, hvis ikke Ronaldo skrider. I det tilfælde skal det være en bedre afløser end Valencia.

Dines
19-03-2009, 15:46
Valencia ville være sådan et typisk Liverpool-køb. En spiller der imponerer på et midterhold, men hvor det alligevel er yderst tvivlsomt om han kan slå igennem på højeste niveau.

Valencia er ifølge min mening en kantspiller med meget begrænsede kvaliteter, lidt som Aaron Lennon. Han scorer ikke særligt mange mål, han angriber helst forsvarerne på samme måde hver gang.

Jeg er heller ikke nødvendigvis enig i, at vi mangler en kantspiller, hvis ikke Ronaldo skrider. I det tilfælde skal det være en bedre afløser end Valencia.

Valencia er ung og for 40 millioner kr., er det en god forstærkning til truppen af en talentfuld spiller, der måske på sigt kan blive fast mand. Forskellen mellem os og Liverpool er, at de f.eks. køber Pennant, så han skal gå direkte ind i startopstilling. Det skal Valencia ikke.

matthiepuh
19-03-2009, 15:53
Valencia er ung og for 40 millioner kr., er det en god forstærkning til truppen af en talentfuld spiller, der måske på sigt kan blive fast mand. Forskellen mellem os og Liverpool er, at de f.eks. køber Pennant, så han skal gå direkte ind i startopstilling. Det skal Valencia ikke.

Meget enig!!
Desuden synes der har været forskelle vi hentede en spiller hver i midterklubben, ja vel nærmest bundklubben Tottenham.. og de har sendt deres tilbage fordi han skulle præstere fra dag 1 - synes normalt spillerne får den tid og chancer de skal have inden SAF mv. bedømmer og smider ud..
- Så frygter bestemt heller ikke tilstande, hvor han skal ind og spille fast fra dag 1, blot fordi han er hentet (sammenlig med Nani)

Glory Man United
19-03-2009, 16:03
....og så synes jeg ikke vi skal røre ham med en ildtang. når vi investerer i en spiller, skal det være med forhåbning om, at ahn indgår i en start 11er. Ingen garanti, men muligheden skal være eksisterende

Ovlesen
19-03-2009, 16:27
Det er vel ikke et køb der er meget anderledes end Anderson og Nani, eller de to serbere. Valencia har den fordel at han allerede er på plads i det engelske og kender sprog, tempo mv.

En spiller er ikke bedre end det hold han spiller på, så forhåbentlig vil han kunne udvikle sit spil i United og få plads og sukkerballer via medspillerne.

Dines
19-03-2009, 16:53
....og så synes jeg ikke vi skal røre ham med en ildtang. når vi investerer i en spiller, skal det være med forhåbning om, at ahn indgår i en start 11er. Ingen garanti, men muligheden skal være eksisterende

Som jeg ser det, så kan Valencia på sigt overtage, men jeg tror, at han det første år eller to vil sidde meget på bænken. Pt. er de de primære kanter Ronaldo og Park. Om et par år, så er Ronaldo nok skredet, og spørgsmålet er hvor længe Park holder sig på toppen med dårlige knæ. Giggs er også væk til den tid. Så har vi tilbage af kanter Valencia, Tosic og Nani, og de er alle i en alder, hvor de er klar til at starte inde.

Baunie
19-03-2009, 17:51
Valencia vil være en 25-26, når han så er 'klar' til førsteholdet. Så kan vi lige så godt hente en yngre spiller, der har bevist noget mere.

Der er forhåbentlig ingen, der tror på at Valencia kan erhverves for 5 mio. pund. Det kan man stort set ikke få en PL-reserve for i dag. Valencia kommer til at koste 10-15 millioner.

CC
19-03-2009, 18:10

Enig. Lidt ligesom med Nani. Kan godt være han ikke har udviklet sig optimalt men han havde/har muligheden for at blive blandt de allerbedste på sin plads!

Dines
19-03-2009, 18:33
Valencia vil være en 25-26, når han så er 'klar' til førsteholdet. Så kan vi lige så godt hente en yngre spiller, der har bevist noget mere.

Der er forhåbentlig ingen, der tror på at Valencia kan erhverves for 5 mio. pund. Det kan man stort set ikke få en PL-reserve for i dag. Valencia kommer til at koste 10-15 millioner.

Hvis prisen går ud fra at prisen taler sandt, hvem burde vi så købe for samme beløb, ung og har præsteret mere end Valencia?

Baunie
19-03-2009, 19:26
Vi skulle ikke købe nogen. Vi har kun brug for en ny kantspiller, hvis vi sælger Ronaldo eller en anden kantspiller. Den anden kantspiller kan i øjeblikket kun være Nani, og det tror jeg ikke på.

Men selv hvis vi solgte Nani, så ville jeg da vælge en anden end Valencia. Jeg er som sådan bedøvende ligeglad med prisen, han holder bare ikke i længden. Han er årets David Bentley.

Don Kafai
19-03-2009, 19:53
En realistisk pris, er et sted mellem 100 (hvis vi er heldige) og så 170-180 mio kr, og det er for meget at skyde afsted på en spiller som ham. Så hellere lægge 100 mio kr oveni, og lave et bud på Ribery, i håb om han kan overtale Bayern til at sælge ham.

Hvis Valencia dog koster 50 mio kr, så synes jeg, man får god value for money, selvom han nok aldrig vil være mere end en back-up spiller. Så det er igen en af de der handler, hvor man gerne vil have spilleren hvis han er billig nok, men overhovedet ikke ville gide kæmpe for ham, hvis der skal kræfter, penge og overtalelsesevne på bordet.

robinho
19-03-2009, 22:04

uden at være bekendt med valencias kontraktsituation, så ville et snarligt udløb kombineret med et brændende ønske om et skifte til en klub som united, gøre at den sælgende klub ikke kan gøre så meget. Så tager de næsten hvad de kan få.

Don Kafai
19-03-2009, 23:26
uden at være bekendt med valencias kontraktsituation, så ville et snarligt udløb kombineret med et brændende ønske om et skifte til en klub som united, gøre at den sælgende klub ikke kan gøre så meget. Så tager de næsten hvad de kan få.

Den udløber sommeren 2011. Om der er klausuler, kan jeg af gode grunde ikke finde frem til :D

snegl
20-03-2009, 01:31
Valencia er som sådan en spændende nok spiller, men med så mange kantspillere til sommer, vil der i mine øjne være for meget konkurrence. Park, Nani, Tosic, Ronaldo, Ljajic, og så evt Valencia. Det er 3 pr plads, hvilket er for meget i mine øjne. Jeg håber stadig at Nani får en god stime, og et køb af Valencia vil unægteligt betyde at Nani definitivt bliver et flop. Hvis man køber Valencia, bør man også afskede Nani i mine øjne. Det vil være en skam, da jeg stadig mener han har noget unikt man ikke finder i mange spillere. Nani får i forvejen for lidt spilletid til at han for alvor kan udvikle sig.

Dog vil Valencia kunne spare Ronaldo en del, og vores carling cup hold vil være fantastisk.

robinho
20-03-2009, 08:15
Den udløber sommeren 2011. Om der er klausuler, kan jeg af gode grunde ikke finde frem til :D

okay. Med hans profil så havde en frikøbsklausul på 5 mio pund nok gjort, at han ville være væk for længst.

Andersen
20-03-2009, 08:42
Det er vel ikke et køb der er meget anderledes end Anderson og Nani, eller de to serbere. Valencia har den fordel at han allerede er på plads i det engelske og kender sprog, tempo mv.

En spiller er ikke bedre end det hold han spiller på, så forhåbentlig vil han kunne udvikle sit spil i United og få plads og sukkerballer via medspillerne.

Jeg synes at Torres er en fremragende spiller.

Glory Man United
20-03-2009, 08:59
Jeg synes at Torres er en fremragende spiller.

:p Nice one

Hald
20-03-2009, 10:28
Fint nok hvis vi henter Valencia, det jeg har set til ham, har da været meget lovende. Så mon ikke Nani må vinke farvel til Sommer.

Høgsted
21-03-2009, 23:30
Er jeg den eneste herinde der er helt vild med Stephen Ireland ? Synes han er en fantastisk spiller og helt klart den City spiller jeg beundrer mest. Han minder mig om en gammel Scholes som gennem en hel kamp tonser mellem de to felter. Kunne ikke forestille mig han nogensinde kommer til United grundet rivaliseringen mellem os og City men han er virkelig en spiller jeg godt gad at se folde sig ud på den helt store scene. Han har virkelig fået sit gennembrud denne sæson og synes han har været blandt de bedste spillere i pl set over hele sæsonen. Er jeg den eneste som deler denne " passion " for Ireland - noget som jeg skammer mig over da han er City spiller :)

EDIT: Apropos Valencia så er han en spiller vi godt kunne havde brugt idag. En spiller som bare en gang i mellem kan åbne op for modstanderens forsvar. Noget som jeg synes Park ufattelig sjældent magter....

United DK
22-03-2009, 12:12
Er jeg den eneste herinde der er helt vild med Stephen Ireland ? Synes han er en fantastisk spiller og helt klart den City spiller jeg beundrer mest. Han minder mig om en gammel Scholes som gennem en hel kamp tonser mellem de to felter. Kunne ikke forestille mig han nogensinde kommer til United grundet rivaliseringen mellem os og City men han er virkelig en spiller jeg godt gad at se folde sig ud på den helt store scene. Han har virkelig fået sit gennembrud denne sæson og synes han har været blandt de bedste spillere i pl set over hele sæsonen. Er jeg den eneste som deler denne " passion " for Ireland - noget som jeg skammer mig over da han er City spiller :)

Jeg deler din "passion".

Han har i mine øjne været Citys klart bedste spiller i denne sæson, også bedre end Robinho, og når han kan brænde sådan igennem, på et meget svingende City-hold, så kunne det være sjovt at se ham i en større klub, men desværre bliver den større klub nok ikke os, selvom jeg klart ser ham som en værdig afløser for Scholes i såfald. Potentialet er der til at blive ligeså god som Scholes, Gerrard, Lampard osv.

Hald
25-03-2009, 21:22
Nogle der kan Be eller afkræfte rygterne om hvor vidt vi skulle ha en aftale med Antonio Valencia til sommer ?

Tenshu
25-03-2009, 21:46
Jeg kan bekræfte, at der ikke er nogen officiel aftale ;)

Men rygterne siger, at han kommer.

NtotheT
25-03-2009, 21:55

EDIT: Apropos Valencia så er han en spiller vi godt kunne havde brugt idag. En spiller som bare en gang i mellem kan åbne op for modstanderens forsvar. Noget som jeg synes Park ufattelig sjældent magter....

Nej, jeg beundrer særdeles også Ireland. Jeg ser kun City for at nyde ham, og han er fandme en god fodboldspiller. Han har et kolossalt stort potentiale, og han har virkelig udviklet sig meget de sidste par år. Han kunne bestemt blive den nye Scholes, for de minder meget om hinanden. Han har klart overstrålet en meget svingende Robinho. Jeg glæder mig meget til at se hans udvikling. Chancen for han er en døgnflue er også stor, men jeg synes bestemt hans potentiale ikke er til at overse. Han er et gigatalent :)

Udover ham har jeg også et godt øje til Citys Michael Johnson, som ikke får så meget spilletid. Synes også han er et stort talent og minder mig ofte om vores egen Michael Carrick. Ham tror jeg også får en stor fodboldkarriere.

Jeg tror nu godt, Ireland kunne finde på at skifte til United, hvis Citys plan med at være en topklub braser sammen. Det kunne være et godt køb af United, hvis man kunne få skrabet Ireland til sig.

Jeg håber ikke vi investerer i Valencia. Jeg har sagt det før og nu siger jeg det igen. HVIS og jeg siger HVIS, vi skal investere i en ny kant spiller skal det være en exceptionelt god en. En som vi bare ikke må glippe. Og sådan betegner jeg ikke Valencia. Vi er i forvejen meget godt dækket ind, og at købe ham er spild af penge, da jeg ikke ser det helt store i ham!

Stratego Thomas
26-03-2009, 06:00
en anden spiller fra city, som jeg ser en stor fremtid i, er daniel sturridge, der har vist gode takter i denne season.. han er hurtig, teknisk staerk og tilsyneladende maalfarlig, derudover har city problemer med forlaenge hans kontrakt, hvilket jo kunne aabne muligheder for united..! eneste minus er, at aarsagen til, at han ikke vil forlaenge med city er, at han kraever en relativt hoej loen - jeg mener, at det er et problem naar spillere styres af penge og ikke af holdaand.. men det er jo paa den anden side city han spiller for, saa man kan jo ikke fortaenke ham i, at mangle lidt holdaand..;)

ChristianR
26-03-2009, 19:04
Jeg håber ikke vi investerer i Valencia. Jeg har sagt det før og nu siger jeg det igen. HVIS og jeg siger HVIS, vi skal investere i en ny kant spiller skal det være en exceptionelt god en. En som vi bare ikke må glippe. Og sådan betegner jeg ikke Valencia. Vi er i forvejen meget godt dækket ind, og at købe ham er spild af penge, da jeg ikke ser det helt store i ham!

Det fatter jeg så intet af. Jeg gider ikke gå ind i en lang diskussion om Valencia, men IMO har vi da i allerhøjeste grad brug for noget balast på kanten, og det behøver ikke være direkte til start 11'eren.

Vi har meget få spillere til kanten i øjeblikket. Ronaldo og Park er i skrivende stund de 2 eneste, der kan spille de 2 pladser tilfredsstillende. Det er ALT for lidt. Jeg håber så Nani med tiden kommer mere i sving, og at Tosic viser sig nok - Men ingen kender svaret på de 2 spørgsmål.

Sådan ligger landet. Det er de fløjspillere, vi har at gøre med. Jeg er godt klar over, at du eller en anden herinde lynhurtigt kan remse op med:
Fletcher, O'Shea, Hargreaves, Giggs, Rooney, Tevez, Tosic, Gibson, osv, osv.

I teorien kunne de spillere jo langt ude og i mangel af bedre nok godt spille der, men de baner skal der ikke tænkes i. De spillere, der nævnes er ganske enkelt ikke kanstpillere, eller også er de langtidsskadet, eller også har de endnu ikke præsteret noget særligt flere kampe i træk.

Med andre ord: Vi mangler en dygtig kantspiller eller 2 - også selvom Ronaldo bliver.

man.utd25
27-03-2009, 19:25
Det fatter jeg så intet af. Jeg gider ikke gå ind i en lang diskussion om Valencia, men IMO har vi da i allerhøjeste grad brug for noget balast på kanten, og det behøver ikke være direkte til start 11'eren.

Vi har meget få spillere til kanten i øjeblikket. Ronaldo og Park er i skrivende stund de 2 eneste, der kan spille de 2 pladser tilfredsstillende. Det er ALT for lidt. Jeg håber så Nani med tiden kommer mere i sving, og at Tosic viser sig nok - Men ingen kender svaret på de 2 spørgsmål.

Sådan ligger landet. Det er de fløjspillere, vi har at gøre med. Jeg er godt klar over, at du eller en anden herinde lynhurtigt kan remse op med:
Fletcher, O'Shea, Hargreaves, Giggs, Rooney, Tevez, Tosic, Gibson, osv, osv.

I teorien kunne de spillere jo langt ude og i mangel af bedre nok godt spille der, men de baner skal der ikke tænkes i. De spillere, der nævnes er ganske enkelt ikke kanstpillere, eller også er de langtidsskadet, eller også har de endnu ikke præsteret noget særligt flere kampe i træk.
Med andre ord: Vi mangler en dygtig kantspiller eller 2 - også selvom Ronaldo bliver.

Er faktisk enig med dig, vi mangler en kant PT men håber og tror at Nani kommer igang igen, og vi har en Tosic som man kan håbe vi snart ser lidt mere til.

Glory Man United
29-03-2009, 11:16
Er faktisk enig med dig, vi mangler en kant PT men håber og tror at Nani kommer igang igen, og vi har en Tosic som man kan håbe vi snart ser lidt mere til.

Igen? har han nogensinde spillet to gode kampe i træk? I think not!

man.utd25
29-03-2009, 13:58
Igen? har han nogensinde spillet to gode kampe i træk? I think not!

Har du noget bevis på han ikke har spillet 2 gode kampe i træk??? I think NOT

Glory Man United
29-03-2009, 14:01
Har du noget bevis på han ikke har spillet 2 gode kampe i træk??? I think NOT

Jamen værsgo, fortæl mig hvilke to kampe, det drejer sig om?

United-Allan33
29-03-2009, 14:09

Så blev der stille:confused:

man.utd25
29-03-2009, 14:09

Haha så vender du den om, det er dig der må have bevis for han ikke har spillet 2 gode kampe i træk??

Glory Man United
29-03-2009, 14:12
Haha så vender du den om, det er dig der må have bevis for han ikke har spillet 2 gode kampe i træk??

Jeg kan ikke komme på dem....skal jeg skrive de sidste to sæsoners kampprogram ned? Han har samlet sset spillet 5-6 gode kampe. Tvivler på at to har været efter hinanden...men byd da ind, hvis du er uenig :whine:

man.utd25
29-03-2009, 14:16
Jeg kan ikke komme på dem....skal jeg skrive de sidste to sæsoners kampprogram ned? Han har samlet sset spillet 5-6 gode kampe. Tvivler på at to har været efter hinanden...men byd da ind, hvis du er uenig :whine:

Sidste sæson, må der have været ca 9-11 gode kampe med ham, og vis der ikke har været 2 gode kampe i træk med ham der, så bukker jeg mig i støvet.

Nani i denne sæson har ikke været god, men sidste sæson var han ny, og spillede faktisk en ganske god sæson.

man.utd25
29-03-2009, 14:24
Så blev der stille:confused:

Stille?? vis du ikke har andet at skrive, er det så ikke bedst at lade være at skrive??? :confused:

United-Allan33
29-03-2009, 14:36
Stille?? vis du ikke har andet at skrive, er det så ikke bedst at lade være at skrive??? :confused:

Og skal du bestemme det?? Især ikke når du ikke har kommet med noget bevis for at Nani har spillet to gode kampe i streg.

Glory Man United
29-03-2009, 14:51
Og skal du bestemme det??

Ja hvis du ikke synes, at Ronaldo og Nani er vigtigere end Manchester United, kan du bare skride ad h****** til ;)

United-Allan33
29-03-2009, 14:54
Ja hvis du ikke synes, at Ronaldo og Nani er vigtigere end Manchester United, kan du bare skride ad h****** til ;)

Undskyld, kan kun give dig ret... Desværre

man.utd25
29-03-2009, 15:03
Og skal du bestemme det?? Især ikke når du ikke har kommet med noget bevis for at Nani har spillet to gode kampe i streg.

Hallo makker, JEG skal jo ligesom ikke bevise om han har spillet 2 gode kampe, når han STARTER med at skrive at han ikke har spillede 2 gode kampe i træk, så må det være op til ham at bevise over for mig at han ikke har spillet 2 gode kampe i træk, du må da være dummere end snot vis du ikke kan fatte det.

man.utd25
29-03-2009, 15:04

HVOR har jeg skrevet det henne???

Vil være det samme at skrive sådan her..

Fordi i er Nani og Ronaldo så er i ikke gode nok til UNITED fordi er nogen der mener i synes i er større end United, og fordi i ikke kan spille 2 gode kampe i træk

Glory Man United
29-03-2009, 15:23
Hallo makker, JEG skal jo ligesom ikke bevise om han har spillet 2 gode kampe, når han STARTER med at skrive at han ikke har spillede 2 gode kampe i træk, så må det være op til ham at bevise over for mig at han ikke har spillet 2 gode kampe i træk, du må da være dummere end snot vis du ikke kan fatte det.

Jeg siger, at han ikke har. Men modbevis det nu. Sig hvilke to gode kampe i træk, han ar spillet.....

Fordi i er Nani og Ronaldo så er i ikke gode nok til UNITED fordi er nogen der mener i synes i er større end United, og fordi i ikke kan spille 2 gode kampe i træk

.....og den fattede jeg så hat af :p

man.utd25
29-03-2009, 15:33
Jeg siger, at han ikke har. Men modbevis det nu. Sig hvilke to gode kampe i træk, han ar spillet.....

.....og den fattede jeg så hat af :p

Var også mening ligesom det du skrev lidt tilbage af, men ligemeget...

Jeg skal da ikke modbevis noget som helst, når du kommer med en påstand om han ikke har spillede 2 gode kampe i træk, så må du jo have et bevis på det, og jeg venter spændt endnu..;)

Glory Man United
29-03-2009, 15:36
Var også mening ligesom det du skrev lidt tilbage af, men ligemeget...

Jeg skal da ikke modbevis noget som helst, når du kommer med en påstand om han ikke har spillede 2 gode kampe i træk, så må du jo have et bevis på det, og jeg venter spændt endnu..;)

Nu kan man ikke bevise, om en spiller har været god eller ej, det er individuelt. Kan du elller kan du ikke finde to kampe i træk, hvor han har været god??

man.utd25
29-03-2009, 15:40
Nu kan man ikke bevise, om en spiller har været god eller ej, det er individuelt. Kan du elller kan du ikke finde to kampe i træk, hvor han har været god??

Lige hvad jeg kan huske fra sidste sæson, så kan jeg huske flere kampe hvor han var god, og mon ikke der var 2 i træk, men jeg kan jo åbenbart ikke finde 2 kampe så, for det er jo individuelt om man synes han har været god i 2 kampe i træk;)

United-Allan33
29-03-2009, 15:40

Uha du er rigtig nok modig når du sidder foran din computer.. Hvis ikke det var fordi man vidste du skulle konfirmeres i næste måned, blev man næsten bange for dig..
GGMU har svaret, og så er det jo op til dig at fremlægge din sag..

man.utd25
29-03-2009, 15:48
Uha du er rigtig nok modig når du sidder foran din computer.. Hvis ikke det var fordi man vidste du skulle konfirmeres i næste måned, blev man næsten bange for dig..

Hehehe, jeg var ligeså modig vis jeg sad over for dig, men skidt nu med det;)

Glory Man United
29-03-2009, 15:49

Skal vi sige, at drengen har opgivet....

Don Kafai
29-03-2009, 15:51
Det der minder mere om en børnehave-diskussion.

Det eneste fornuftige en af jer dog skrev, var noget med, at man ikke skal skrive et indlæg, hvis man ikke har noget fornuftigt at sige.

Glory Man United
29-03-2009, 15:51
Det der minder mere om en børnehave-diskussion.

Det eneste fornuftige en af jer dog skrev, var noget med, at man ikke skal skrive et indlæg, hvis man ikke har noget fornuftigt at sige.

....øv og så var det ikke engang mig :p

warming
29-03-2009, 15:52

Hahaha.. Priceless! :D

man.utd25
29-03-2009, 15:53
....øv og så var det ikke engang mig :p

Nej tænk engang;)

United-Allan33
29-03-2009, 15:55
Hehehe, jeg var ligeså modig vis jeg sad over for dig, men skidt nu med det;)

Jamen så kom.. bevis det!!!! kom til Århus..

man.utd25
29-03-2009, 15:57
Jamen så kom.. bevis det!!!! kom til Århus..

Sidder du og truer mig vis ikke lille Alan så (store Allan) ????

United-Allan33
29-03-2009, 16:02
Sidder du og truer mig vis ikke lille Alan så (store Allan) ????

Forklar mig hvad truslen ligger i.. du siger du vil være ligeså modig hvis du sad overfor mig, og det vil jeg gerne have du beviser.. andet er der såmænd ikke i det..

Don Kafai
29-03-2009, 16:05
Det her er sidste reminder.

Styr jeres indlæg.

man.utd25
29-03-2009, 16:06
Forklar mig hvad truslen ligger i.. du siger du vil være ligeså modig hvis du sad overfor mig, og det vil jeg gerne have du beviser.. andet er der såmænd ikke i det..

Den kan jo let tolkes som en trussel, og det ville være dumt meget dumt.
Tag et smut til Aalborg, så skal jeg vise dig det, føler sku ikke for at tag helt til Århus.......

man.utd25
29-03-2009, 16:06
Det her er sidste reminder.

Styr jeres indlæg.

Er stoppet nu:) ;)

Tue B
29-03-2009, 16:34
Hvordan kan ikke komme sådan op i det røde felt over den her diskussion?
Vi er alle her United fans og det kan godt være I ikke er enige om, hvor mange gode kampe i streg Nani har haft, men er det seriøst noget i gider at spilde jeres liv på..

Glory Man United
30-03-2009, 11:07
De fleste snakker om at Uniteds forstærkninger skal hentes i den offensive del. Jeg benægter da ikke det, men beholder vi både Tevez (rettelse køber ham) og Ronaldo, så synes jeg afgjort det er på den centrale midtbane vi skal forstærkes. Dette er hvad vi har:

Hargo: Ingen ved om knæet holder
Scholes: Min favoritspiller har bestemt skuffet de seneste måneder
Anderson: Efter en overraskende god 1. sæson har han ikke udviklet sig (i så fald til det dårligere)
Carrick: Klart Uniteds stærkeste på den centrale midtbane i år sammen med Giggs
Fletch: God start på sæsonen men siden temmelig ordinær
Giggs: Fremragende som sagt. Men holder han til næste år?
O´Shea, Gibson, Possebon: Vil ikke satse et engelsk mesterskab på, at de kan løse problemet

Måske var det værd at kigge på en klassespiller? Ikke endnu en marginalspiller fra f.eks. Wigan, som nogle foreslår. Næ en klassespiller! Iniesta eller Xavi fra Barca ville være en drøm, men de er nok næsten ligeså urealistiske som Fabregas, Gerrard og Lampard.
Jeg ser ikke et eneste minut af Serie A, men er der muligheder der?

robinho
30-03-2009, 11:18
Måske var det værd at kigge på en klassespiller? Ikke endnu en marginalspiller fra f.eks. Wigan, som nogle foreslår. Næ en klassespiller! Iniesta eller Xavi fra Barca ville være en drøm, men de er nok næsten ligeså urealistiske som Fabregas, Gerrard og Lampard.
Jeg ser ikke et eneste minut af Serie A, men er der muligheder der?

Synes nu at et køb af Valencia er en fin ide. Specielt når man ser på det niveau Park og Nani lægger for dagen.

Men for at kommentere på dit andet spørgsmål vedr. en klassemidtbanespiller
til den central del måske. Jamen i Italien er der skam nogle dygtige folk, men spørgsmålet er snarer om vi kan få dem herop. Altså De Rossi fra Roma og Hamsik fra Napoli(drop kritik af ham på baggrund af England-Slovakiet. Han kan jo ikke gøre det selv) er nogle dygtige spillere, er måske de eneste af sere A´s "stjerner" på midtbanen som er til at lokke væk fra deres klubber. Pirlo, Cambiasso eller Kaka er jo også dygtige spillere men er nok ikke til salg i deres respektive klubber.

schousboe9
30-03-2009, 11:35
Hamsik-vognen hopper jeg gerne med på. Han er særdeles målfarlig og er samme type box-til-box spiller som Carrick. Knægten er tilmed kun 20 år (?), så interessen omkring ham vil kun tiltage over det næste års tid.
Ved ikke om han er den klassespiller, Glory efterlyser, men jeg mener heller ikke vi skal ud og hente et stort navn til den centrale. Carrick holder en del år endnu, og Anderson skal have lov at udvikle sig. Et stort navn a lá Ronaldo skal spille hver gang, og det mener jeg ikke vi har plads til lige pt.

Andre, der i mine øjne sagtens kunne indgå i rotationen på midten uden at sænke niveauet alt for meget, er Tim Cahill eller Manuel Fernandes fra Valencia, men hvor billige/tilgængelig de er, skal jeg ikke kunne sige. Et bud ville være "ikke særligt". ;)

Til kanten vil jeg til stadighed holde fast i David Silva. Han er bare en fantastisk fodboldspiller med alt hvad den beskrivelse indebærer: Teknik, overblik, pasningsevne, hurtighed, indlæg, spilforståelse. Jamen altså...:InLove

SantasLittleHelper
30-03-2009, 11:58
17 mille for Valencia? Så er der kun 2 ord at sige: Nej tak!

Glory Man United
30-03-2009, 12:51
Andre, der i mine øjne sagtens kunne indgå i rotationen på midten uden at sænke niveauet alt for meget, er Tim Cahill eller Manuel Fernandes fra Valencia, men hvor billige/tilgængelig de er, skal jeg ikke kunne sige. Et bud ville være "ikke særligt". ;)

Cahill er jeg klart med på, 100%. Så kunne vi få en på midtbanen, der rent faktisk kan lave mere end 3 mål pr sæson

100% enig

KennyN
30-03-2009, 13:15
17 mio. £ for Valencia er i den grad overpris. Håber det i givet fald er spil for galleriet, for at få Benitez og Scouserne til at betale endnu mere, og få endnu en mellem-god spiller. For helt ærligt, ser jeg ikke det store i Antonio Valencia, og mener vi burde bruge så mange penge på bedre måder..

robinho
30-03-2009, 13:18
Til kanten vil jeg til stadighed holde fast i David Silva. Han er bare en fantastisk fodboldspiller med alt hvad den beskrivelse indebærer: Teknik, overblik, pasningsevne, hurtighed, indlæg, spilforståelse. Jamen altså...:InLove

Ja Silva er ret så dygtig, men han vil være en langt dyrere kantspiller end valencia. Så selvom han er bedre end valencia ved jeg ikke om det er der vi skal smide så mange penge, med mindre vi sælger Ronaldo.

Desuden mindes jeg et united-bud på ham i sommers, hvor valencia sagde nej, og silva i øvrigt også sagde gennem sin agent at han ikke ville være interesseret i at spille i England. Så den er lidt død den ide desværre.

schousboe9
30-03-2009, 13:38
Ja Silva er ret så dygtig, men han vil være en langt dyrere kantspiller end valencia. Så selvom han er bedre end valencia ved jeg ikke om det er der vi skal smide så mange penge, med mindre vi sælger Ronaldo.

Desuden mindes jeg et united-bud på ham i sommers, hvor valencia sagde nej, og silva i øvrigt også sagde gennem sin agent at han ikke ville være interesseret i at spille i England. Så den er lidt død den ide desværre.

Ved ikke om vi rent faktisk bød på ham, men kan også godt huske hans udtalelse, nu du siger det.

Dog er jeg ikke i tvivl om, hvor vi ville få mest værdi for pengene: Eftersom Valencia (klubben) er ude at svømme rent økonomisk, kan de nok max. kræve £25 mio. for Silva, hvor Valencia (spilleren i Wigan) eftersigende står til £17 mio. Silva er kun 21, mens Valencia snart runder 24, og talentet og potentialet er langt større hos førstnævnte.

Da vi i mine øjne kun mangler en venstrekant lige pt., ser jeg ingen problemer i at smide det ekstra efter Silva fremfor 2/3 af prisen for en spiller, der ikke når ham til sokkeholderne.

robinho
30-03-2009, 13:52
Ved ikke om vi rent faktisk bød på ham, men kan også godt huske hans udtalelse, nu du siger det.

Dog er jeg ikke i tvivl om, hvor vi ville få mest værdi for pengene: Eftersom Valencia (klubben) er ude at svømme rent økonomisk, kan de nok max. kræve £25 mio. for Silva, hvor Valencia (spilleren i Wigan) eftersigende står til £17 mio. Silva er kun 21, mens Valencia snart runder 24, og talentet og potentialet er langt større hos førstnævnte.

Da vi i mine øjne kun mangler en venstrekant lige pt., ser jeg ingen problemer i at smide det ekstra efter Silva fremfor 2/3 af prisen for en spiller, der ikke når ham til sokkeholderne.

Hvad med da Tottenham betalte 18 mio pund for Darren Bent? eller 16,5 mio pund for Bentley? eller da United i sommers betalte 30,75 mio pund for Berba? Ikke alle disse køb er lige succesfulde nej, men køb og salg mellem to rivaliserende klubber i samme liga, specielt når det så er i den engelske som er så pengestærk, jamen så krydres prisen.

Siger ikke at 17 mio pund for Valencia ikke er i overkanten. Men Ribery vil koste os 35-40 mio pund. Silva vil koste 20-25 mio pund. Messi er ikke til salg for penge.

Så hvis vi skal bruge en dygtig wing, så skal vi jo kigge på de næste i rækken, og det er jo ikke for sjov at både Liverpool og Real Madrid er interesseret.

Desuden er de 17 mio pund bare et gæt fra The Mirror. Det kan være at en del af dem er klausuler eller præstationsbetinget. Måske koster han kun 10-12 mio pund.

Michaelkp
30-03-2009, 13:56
17 mio. £ for Valencia er i den grad overpris. Håber det i givet fald er spil for galleriet, for at få Benitez og Scouserne til at betale endnu mere, og få endnu en mellem-god spiller. For helt ærligt, ser jeg ikke det store i Antonio Valencia, og mener vi burde bruge så mange penge på bedre måder..

Ja jeg ville smide 10 mio. £ mere i hatten og kigge mod München.

robinho
30-03-2009, 14:27
Ja jeg ville smide 10 mio. £ mere i hatten og kigge mod München.

prøv nu lige at høre her. I følger allesammen med i hvad der foregår på transfermarkedet hvert år, og derfor kan man også følge prisernes udvikling.

Du snakker om en af de bedste spillere i verden. Han er pt kun 25 år. Han spiller for en storklub, som ikke er i økonomisk uføre. Han har kontrakt til 2011, og er derfor ikke tæt på kontraktudløb. Hvorfor i alverden skulle Bayern giver ham lov til at smutte for "kun" 27 mio pund, når man ser hvad spillere handles for idag?

Glory Man United
30-03-2009, 14:33
prøv nu lige at høre her. I følger allesammen med i hvad der foregår på transfermarkedet hvert år, og derfor kan man også følge prisernes udvikling.

Du snakker om en af de bedste spillere i verden. Han er pt kun 25 år. Han spiller for en storklub, som ikke er i økonomisk uføre. Han har kontrakt til 2011, og er derfor ikke tæt på kontraktudløb. Hvorfor i alverden skulle Bayern giver ham lov til at smutte for "kun" 27 mio pund, når man ser hvad spillere handles for idag?

Fodboldspillere idag kan så vidt jeg ved handles noget billigere end f.eks. et år siden. Krisen berører altså også fodbolden. Jeg tror ikke Ribery koster mere end 30 mil. Og hellere 30 mil for en der "bør" blive stamspiller, end 17 mil for en marginalspiller. Vi er jo ikke Arsenal, vel? ;) Og skulle vi gå hen og sælge Ronaldo, skal vi altså have en kvalitetsspiller

Dines
30-03-2009, 14:46

Enig. Da der var rygter på omkring 5 millioner pund, så ville det have været en udemærket handel, men op omkring 20 millioner pund., er simpelthen for meget for en spiller, der kun har haft en havlanden god sæson i Wigan.

Nogle siger Tim Cahill. Jeg er imponeret over hans målfarlighed, hans hovedspil, styrke og gå på mod, men han er altså for gammel. Han er 29 år, hvilket er nu hvor han topper; men før, at Cahill måske akklimatiserer sig, så skal vi allerede begynde at tænke over en erstatning.

Som erstatning til Scholes, så jeg gerne Ireland for City, selvom det nok bliver svært at nappe ham. Han har været en af årets spillere i år, og er virkelig en mand med potentiale til at blive en stor spiller.

Baunie
30-03-2009, 15:13
Hvad med da Tottenham betalte 18 mio pund for Darren Bent? eller 16,5 mio pund for Bentley? eller da United i sommers betalte 30,75 mio pund for Berba? Ikke alle disse køb er lige succesfulde nej, men køb og salg mellem to rivaliserende klubber i samme liga, specielt når det så er i den engelske som er så pengestærk, jamen så krydres prisen.

Siger ikke at 17 mio pund for Valencia ikke er i overkanten. Men Ribery vil koste os 35-40 mio pund. Silva vil koste 20-25 mio pund. Messi er ikke til salg for penge.

Så hvis vi skal bruge en dygtig wing, så skal vi jo kigge på de næste i rækken, og det er jo ikke for sjov at både Liverpool og Real Madrid er interesseret.

Desuden er de 17 mio pund bare et gæt fra The Mirror. Det kan være at en del af dem er klausuler eller præstationsbetinget. Måske koster han kun 10-12 mio pund.

Hvis Silva kan hentes til 25 mio. pund kontra Valencias 17, er det også billigt, eftersom de otte mio. ikke er udtryk for den klasseforskel, der er mellem de to spillere. Men Antonio Valencia vil være spild af penge. Så kan vi lige så godt give det pågældende beløb til velgørenhed.

Og Valencia-beløbet vil selvfølgelig være delt op i rater, men eftersom det er taktikken med samtlige spillerindkøb under Glazer, så vil Silvas pris også være præstationsbetinget.

United DK
30-03-2009, 15:42
Som jeg har opfatter det, så skal en evt. ny kant, være en mand til start 11'eren, og dertil er Valencia ikke god nok, og slet ikke til de penge. Ribery er at foretrække, og så betyder det ikke noget, at han spiller for Bayern, alt kan købes for penge i dag, og Bayern er ikke på højde med os længere, så jeg ser ikke et skifte, som værende umuligt.

Udover Ribery ved jeg ikke rigtigt, selvom jeg ser noget i både Aiden McGeady og Aaron Lennon, men begge har deres mangler, specielt i stabiliteten, men hvor McGeady har en god teknik, halter Lennon efter, hvorimod han så er en del hurtigere. Det er dog begge spillere, der hører til måske/måske ikke-afdelingen som Nani, og han er gået hen, og blevet en måske ikke-spiller.

Bønden er bare et eller andet sted, at vi henter noget fra norden (sydligst Frankrig), for jeg er ved at være træt af alle de overvurderede sydlændinge, som ikke kender til det at arbejde, og mere går op i hår og vejrmøller.

EDIT: Nu ved jeg godt, at det helst skal være en sikker investering, mens hvis vi skal have talent for knap så mange penge, så var det værd at overveje Marko Marin fra Gladbach, som har været lyspunktet, på et ellers svagt Gladbach-hold i Bundesligaen. Han er også en fast del af det tyske landshold.

Tue B
30-03-2009, 15:48
Det er nok ved at være på tide vi kigger efter en ny central midt, eftersom Giggs og Scholes nok er ved at være færdige.
Jeg syntes personlig Kaka ville være fantastisk, især fordi han har vist lidt tvivl ved sin fremtid i Milan.
Diego i Werder Bremen, kunne i mine øjne også være ret interessant! Han er en virkelig god fodboldspiller, men har på fornemmelsen, at han godt kunne få det svært i england.
Stephen Ireland, kunne blive en super spiller for os, meeeen den handel kommer nok aldrig til at ske.
Van der Vaart, gider ikke være i Real mere, måske den ikke lå lige til højrefoden? Han er klart en god spiller, der var dum nok til at skride til cirkusset i madrid... dumt, men man kan ikke tage fra ham, han er og bliver en fremragende fodboldspiller :)

Glory Man United
30-03-2009, 15:48
Som jeg har opfatter det, så skal en evt. ny kant, være en mand til start 11'eren, og dertil er Valencia ikke god nok, og slet ikke til de penge. Ribery er at foretrække, og så betyder det ikke noget, at han spiller for Bayern, alt kan købes for penge i dag, og Bayern er ikke på højde med os længere, så jeg ser ikke et skifte, som værende umuligt.

Udover Ribery ved jeg ikke rigtigt, selvom jeg ser noget i både Aiden McGeady og Aaron Lennon, men begge har deres mangler, specielt i stabiliteten, men hvor McGeady har en god teknik, halter Lennon efter, hvorimod han så er en del hurtigere. Det er dog begge spillere, der hører til måske/måske ikke-afdelingen som Nani, og han er gået hen, og blevet en måske ikke-spiller.

Bønden er bare et eller andet sted, at vi henter noget fra norden (sydligst Frankrig), for jeg er ved at være træt af alle de overvurderede sydlændinge, som ikke kender til det at arbejde, og mere går op i hår og vejrmøller.

EDIT: Nu ved jeg godt, at det helst skal være en sikker investering, mens hvis vi skal have talent for knap så mange penge, så var det værd at overveje Marko Marin fra Gladbach, som har været lyspunktet, på et ellers svagt Gladbach-hold i Bundesligaen. Han er også en fast del af det tyske landshold.

AMEN! Fra A-Z

Dines
30-03-2009, 19:37

Må også erklære mig enig. Ribery er helt klart til at foretrække; en klassespiller, der har alderen og helt sikkert vil blive et hit her. Det er jeg sikker på. Ja, måske vil han komme til koste en del penge, men sgu hellere give de 300 mill kr., for en klassespiller istedet for to middelgode typer man ikke ved om rigtig slår igennem.

Lennon er også et andet bud. Han kan dog meget vel blive ligeså dyr som Ribery grundet hans nationalitet, og der foretrækker jeg helt klart Ribery, da han har været mere stabil over en længere periode. Lennon har været fantastisk iår, men har ellers været meget svingende. Hans hurtighed er et mareridt for enhver back, og modsat f.eks. Walcott og Agbonlahor synes jeg, at han forvalter sin teknik ganske godt. Han er dog ret lille af statur og mangler stadig lidt spilforståelse. Men et ganske lovende spiller jeg tror ville gøre det godt her. Men ikke mere end 200 mill. kr.

Aiden McGeady virker også spændende. Jeg ser ikke så meget skotsk fodbold, så jeg ved ikke præcis, hvordan det står til med ham, men i de kampe vi har spillet mod dem, virkede han lovende og helt klart som en spiller med masser af potentiale.

Ovlesen
31-03-2009, 09:15
Hvordan omtalte vi i sin tid Ronaldo? Kostede han ikke nogenlunde det samme som Valencia rygtes til? Godt nok var han noget yngre, men han er da om nogen beviset på at "måske / måske-ikke" spillere kan være værd at satse på. Når vi nu står med en meget bred trup så kan en Valencia handel både anskues som en forstærkning, men også som en lidt satset investering.

Kunne man forestille sig at Valencia er tænkt som en del af en plan om at "genopfinde" Ronaldo? Ronaldo får meget opmærksomhed og de fleste hold smider 2-3 mand på ham. Han trækker mere ind i banen end mod baglinjen og hans forcer i det udfordrende spil kommer ikke til samme udtryk som tidligere. Med Valencia på højre kunne Ronaldo spilles på venstre eller som en hængende/fri angriber?
Godt nok er det lidt far fetched, men Ronaldo er en kanon afslutter og kan spille begge kanter. Samtidig er det svært at sige hvor Ronaldo skal hæve sit niveau og udvikle sig på højrekanten, så måske skal han prøves ad i lidt anderledes roller?

Cap
31-03-2009, 09:36
Hvis vi skal købe en ny wing skal det være en som kan gå direkte ind på holdet - Ribery ville være det bedste bud pt., som mange andre også er inde på men jeg har desværre svært ved at se det ske. Udover det er jeg også fan af Silva - hvis han har mentaliteten til at kunne spille i PL også kunne han blive en fantastisk spiller (kunne også være ret sejt at have 2 x Da Silva og en Silva :D).

Men udover de 2 må jeg sige at jeg har svært ved at se hvilke kant spillere, som ikke allerede er fast spiller i en topklub, som ville kunne gå direkte ind på vores hold. Valencia har vist gode takter, men jeg tror ikke at han vil kunne blive en stor spiller for os af en eller anden grund. Hvis ikke det skal være enten Silva eller Ribery har jeg ærlig talt lidt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle satse mere på Nani - han har vist i glimt at han har kæmpe potentiale og jeg synes stadig ikke Fergie har givet ham chancen over en længere periode (hvilket en eventuel ny spiller jo også vil skulle have).

Glory Man United
31-03-2009, 09:42
Hvis vi skal købe en ny wing skal det være en som kan gå direkte ind på holdet - Ribery ville være det bedste bud pt., som mange andre også er inde på men jeg har desværre svært ved at se det ske. Udover det er jeg også fan af Silva - hvis han har mentaliteten til at kunne spille i PL også kunne han blive en fantastisk spiller (kunne også være ret sejt at have 2 x Da Silva og en Silva :D).

Men udover de 2 må jeg sige at jeg har svært ved at se hvilke kant spillere, som ikke allerede er fast spiller i en topklub, som ville kunne gå direkte ind på vores hold. Valencia har vist gode takter, men jeg tror ikke at han vil kunne blive en stor spiller for os af en eller anden grund. Hvis ikke det skal være enten Silva eller Ribery har jeg ærlig talt lidt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle satse mere på Nani - han har vist i glimt at han har kæmpe potentiale og jeg synes stadig ikke Fergie har givet ham chancen over en længere periode (hvilket en eventuel ny spiller jo også vil skulle have).

Jeg er helt enig i, at hvis vi skal have en ny kant, skal det være en, som kan gå direkte ind i start 11eren.
Omkring Nani er vi jo delt i to lejre på oldtrafford.dk. Men Nani har jo fået chancer Cap. Ikke over en længere periode, nej. Men det er altså Manchester United (verdensmestrene), og der skal man altså efter 1 1/2 år gribe chancen når man får den. Man kan ikke påregne at få 3-4 kampe i træk i startopstillingen, hvis man ikke leverer...

Cap
31-03-2009, 09:55
Omkring Nani er vi jo delt i to lejre på oldtrafford.dk. Men Nani har jo fået chancer Cap. Ikke over en længere periode, nej. Men det er altså Manchester United (verdensmestrene), og der skal man altså efter 1 1/2 år gribe chancen når man får den. Man kan ikke påregne at få 3-4 kampe i træk i startopstillingen, hvis man ikke leverer...

Her er vi så uenige. Ronaldo spillede utrolig meget i starten, selvom han ofte levererede noget som var værre end det Nani har leveret (Ronaldo kom selvfølgelig også til klubben i en genopbygningsfase hvor vi ikke vandt ligaen i nogle år - så på den måde havde Fergie "råd" til at miste nogle point ved at lade Ronaldo spille, hvilket jo ikke er tilfældet nu med Nani) - og ofte så kræver det noget tid for unge spillere før de kommer i gang, specielt i en helt anderledes liga. Selvfølgelig er Nani lige et par år ældre end Ronaldo var da han kom til klubben, men det ændrer ikke på at PL er meget anderledes end den portugisiske liga (hvad angår tempo, fysik osv.) og jeg synes stadig Nani mangler at få chancen over en længere periode selvom han har nogle dårlige kampe i træk - ligesom Berbatov har fået.

robinho
31-03-2009, 10:21
Jeg er helt enig i, at hvis vi skal have en ny kant, skal det være en, som kan gå direkte ind i start 11eren.

Næ muligvis ikke, men han har vel nærmest også kun fået lov til at deltage i cup kampe i denne sæson, og der er han vel nærmest vores topscorer efterhånden sammen med Tevez.

Han er noget mere produktiv end Park, men om han så arbejder på samme måde er jo en diskussion. Kan dog ikke bruge Parks arbejde til noget som helst, når han ikke levere andet end det.

Glory Man United
31-03-2009, 10:36
Næ muligvis ikke, men han har vel nærmest også kun fået lov til at deltage i cup kampe i denne sæson, og der er han vel nærmest vores topscorer efterhånden sammen med Tevez.

Han er noget mere produktiv end Park, men om han så arbejder på samme måde er jo en diskussion. Kan dog ikke bruge Parks arbejde til noget som helst, når han ikke levere andet end det.

....det er vel forhåbentligt ikke til diskussion :titte:
Iøvrigt taber Park ikke mange bolde (lige bortset fra optakten til Fulhams 1-0 mål). Nani mister den vel i 50-60% af tilfældende

robinho
31-03-2009, 10:42
....det er vel forhåbentligt ikke til diskussion :titte:
Iøvrigt taber Park ikke mange bolde (lige bortset fra optakten til Fulhams 1-0 mål). Nani mister den vel i 50-60% af tilfældende

det er heller ikke så svært at tabe bolde når man aldrig forsøger noget. Ronaldo taber jo også flere bolde end Park, hvis vi skal gå i detaljer. Carrick mister vel også flere end Fletcher. Men det er fordi disse spillere ligger spillet op på et højere plan end bare at være boldflytter. Og det er jo tit det der skal afgøre vores kampe.

Vi har en sæson i år med alt for få mål? Tilfældighed med den idealopstilling?

Glory Man United
31-03-2009, 10:54
det er heller ikke så svært at tabe bolde når man aldrig forsøger noget. Ronaldo taber jo også flere bolde end Park, hvis vi skal gå i detaljer. Carrick mister vel også flere end Fletcher. Men det er fordi disse spillere ligger spillet op på et højere plan end bare at være boldflytter. Og det er jo tit det der skal afgøre vores kampe.

Vi har en sæson i år med alt for få mål? Tilfældighed med den idealopstilling?

Tja hvis du tager i de to sidste kampe, ligger Ronaldo vel på 95% ;) Men ganske pudsigt, hvis du mener Park ene og alene er skyld i vores manglende mål....Jeg vil til dels give dig ret i, at Park ikke er optimal at have med i, når modstanderen f.eks. hedder Stoke eller Portsmouth, men hvis Nani er alternativet so be it. Jeg vil stadig vove den påstand, at hvis Fergie i de store kampe vælger 4-4-2 fremfor 4-3-3, så SKAL Park med

Rasmus-K-J
31-03-2009, 15:06
Hvis det stod til mig havde vi godt nok købt Samuel Eto'o for længe siden. Synes slet ikke Berba har samme klasse. Eto'o er uden sammenligning sammen med zlatan verdens bedste angriber. Også gerne en ny venstre wing.

Gad satme godt vores hold var sådan her om i 2010-2011 sæsonen så sådan her ud:
--------------------Foster-------------------- =1
--Rafael--------Evans---Vidic-----------Evra-- =2
----------------------------------------------
--------------------Carrick-------------------- =3
-------------------Anderson------------------- =4
-----------------------------------------------
---Ronaldo------------------------------Nani--- =5
--------------------Rooney-------------------- =6
---------------------Eto'o--------------------- =7

Til den tid er det kun VDS og Giggs og Scholes der er stoppet. Men man ved jo aldrig med Giggs eller Scholes:D Og til den tid kunne vi godt bruge en spiller som iniesta:D
1= Enten skal Foster tage over, ellers skal vi købe en verdensklasse målmand.
2= På højrebacken skulle Rafael gerne være fast. I midterforsvaret håber jeg stadig rio spiller, men hvis ikke er Evans afløseren. Og på venstreback burde Evra stadig spille. Han fylder 30 det år. Mens vidic
3= På den defensive spiller Hargreaves og Carrick stadig om 1½ år, og fletcher gør også:P
4= På den plads har vi anderson og nok en possebon, der mangler vi en som iniesta.
5= Hvis Ronaldo vel og mærket er her mangler vi en fløj stadig.
6= Ja Rooney er selvskrevet, og så skal vi stadig have tevez, han er en super spiller.
7= Synes virkelig Eto'o er klasse. Godt nok er han næsten 30 til den tid, men har dog stadig 3-4 tilbage så. Sorte har det med at kunne spille pæn lang tid.

KennyN
31-03-2009, 15:35
Ifølge dagens aviser, byder Liverpool på Eto'O til sommer. Hvilket jeg dog tvivler på lykkes. Han vil enten til en ægte storklub, ellers fucker Benitez det op igen og vælger så at købe Darren Bent i stedet for til 35 mio. £.

Meget af vores transfer strategi til sommer, handler dels om Tevez og dels om hvilke planer Fergie generelt har for fremtidens hold. Vil Gibson, Welbeck, Macheda og flere andre blive sluset ind på holdet langsomt og glidende de næste 1-2 år. Eller vil han hellere købe et par dyre navne udefra..

SantasLittleHelper
31-03-2009, 15:37
--------------------Foster-------------------- =1
--Rafael--------Evans---Vidic-----------Evra-- =2
----------------------------------------------
--------------------Carrick-------------------- =3
-------------------Anderson------------------- =4
---Ronaldo------------------------------Nani--- =5
--------------------Rooney-------------------- =6
---------------------Eto'o--------------------- =7

7= Synes virkelig Eto'o er klasse. Godt nok er han næsten 30 til den tid, men har dog stadig 3-4 tilbage så. Sorte har det med at kunne spille pæn lang tid. Har du mon en kilde på det? ;)

Problemet med din opstilling er lidt, at hvis vi kommer over for at hold der spiller med en fløj i hver sin side, så bliver vi løbet over ende. Ronaldo, Rafael og Nani kan stort set intet defensivt og personligt tror jeg at Anderson gør sig bedre som defensiv midt, selvom han har mange kvaliteter. Hvis Nani en dag vågner op og tænker "Nu vil jeg sgu spille fodbold" så kan vi snakke om det, men jeg tror ikke det sker. Personligt ser jeg det helst således:

Foster
Rafael - Evans - Vidic - Evra
Ribery - Carrick - Hargreaves - Ronaldo
Rooney - Tevez

Baunie
31-03-2009, 16:15
Ifølge dagens aviser, byder Liverpool på Eto'O til sommer. Hvilket jeg dog tvivler på lykkes. Han vil enten til en ægte storklub, ellers fucker Benitez det op igen og vælger så at købe Darren Bent i stedet for til 35 mio. £.

Meget af vores transfer strategi til sommer, handler dels om Tevez og dels om hvilke planer Fergie generelt har for fremtidens hold. Vil Gibson, Welbeck, Macheda og flere andre blive sluset ind på holdet langsomt og glidende de næste 1-2 år. Eller vil han hellere købe et par dyre navne udefra..

Gibson skal forhåbentlig sluses ud af klubben og ikke ind på holdet. Jeg kan kun se os købe en angriber/beholde Tevez til sommer, såfremt truppen ellers forbliver intakt. I nødstilfælde en midtbanespiller, da specielt Scholes ser ud til at have svært ved at holde niveau over en længere periode.

Rasmus-K-J
31-03-2009, 16:34
SLH:P Nej har sgu ikke en kilde;) Men sorte har en anden muskel struktur:P og det gør de skulle kun holde længere tid. Men der findes jo sorte som Saha:P

Don Kafai
31-03-2009, 18:39
Husk nu på at vi er Manchester United. Vi betaler altså automatisk nogle mio pund mere for en spiller, alene pga. vores navn, og det er sgu rigtig nok, selvom mange prøver at benægte det.

Så jeg synes altså at alt snak om pris skal man tage lidt mere koldt. 17 mio pund for Valencia lyder meget, men når man ser på at vi er United, og muligvis også det faktum at pundens værdi ikke er så høj som tidligere, så er det ikke så sindssygt som folk gør det til.

130 mio kr for en som Valencia? Det er da ikke helt galt, da jeg vil skyde på hans markedsværdi er ca. 100 mio kr. De sidste 30 er jo så de såkaldte United-penge.

At jeg så ikke ser noget lys i Valencia er en helt anden diskussion....

Faktum er, at prisen ikke bør være en hindring, for vi kan stort set aldrig lave et røverkøb, medmindre det er en total ukendt spiller som bliver en stjerne ud af det blå. Men ser vi en spiller der kan noget ekstraordinært, så lad os da hente ham, selvom han nu koster de der 5-10 mio pund mere, end hvad han bør koste.

Indvendigt har enhver vel en liste over realistiske drømmeindkøb, og de 4 øverste inden sommerpausen var Berbatov, Arshavin, Huntelaar og Ribery for mit vedkommende. Førstnævnte købte vi selv, de to næste ryger ud af min liste (desværre) fordi de nu er urealistiske, så eneste jeg faktisk reelt ønsker til United er Ribery, men chancen for at få ham er heller ikke den allerstørste i verden.

SantasLittleHelper
31-03-2009, 19:17
Indvendigt har enhver vel en liste over realistiske drømmeindkøb, og de 4 øverste inden sommerpausen var Berbatov, Arshavin, Huntelaar og Ribery for mit vedkommende. Førstnævnte købte vi selv, de to næste ryger ud af min liste (desværre) fordi de nu er urealistiske, så eneste jeg faktisk reelt ønsker til United er Ribery, men chancen for at få ham er heller ikke den allerstørste i verden. Det er jeg nu ikke helt sikker på. Det kommer vel meget an på hvordan de lige umiddelbart klarer sig de næste måneder. Ryger de ud af ChL og kommer til at sidde med sorteper i den tyske mesterskabskamp vil jeg ikke udelukke ham. Og hvis Ronaldo ryger, jamen så er det bare med at få aftalen i hus - gerne inden så vi ikke ender på 500 mio.